téveszmék

téveszmék

"Dúsnak és szegénynek sorsát Isten választja"

2018. március 06. - G. Nagy László

rich-and-poor.jpg

 

A fene se tudja, hogy mi van megírva a csillagokban, s hogy sorsunk mennyire eleve elrendeltetett. Még az is lehet, hogy erőfeszítéseink valóban semmi eredménnyel sem kecsegtetnek. Az viszont egészen bizonyos, hogy aki a közmondás vélt igazságát elfogadva meg sem próbál kitörni a szegénységből, az bizonyosan ott ragad, ráadásul ezek után önmagán kívül az égvilágon senkit sem hibáztathat. Olyan sikertörténetet ugyanakkor több százat is ismerünk, amelyben a koldusból - ambícióval, hittel és kitartással - valódi királyfi vált.

 lazar.jpg

 

"Akinek nincs semmije, az annyit is ér." - Hallhattuk Lázár Jánostól annak idején, s cinkelik is miatta a mai napig: az MSZP egyik friss kampányfilmje épp erre az elszólásra épül. Bár a megfogalmazás kissé sarkos, a mögöttes tartalomban azért bőven van igazság. Voltak idők, amikor a vagyoni viszonyok meglehetősen bebetonozottnak tűntek. Egy jobbágy akármilyen keményen dolgozott, nemigen volt esélye rá, hogy komoly vagyonokat halmozzon fel, pláne, hogy társadalmi pozícióján változtasson. A felemelkedés valódi lehetőségét a széles néptömegek számára az ipari forradalom és a kapitalizmus hozta el. Jelenleg az informatikai forradalom időszakában élünk, ami azt jelenti, hogy a meggazdagodás gyakorlatilag mindenki számára elérhető, akár még az utcára sem kell kilépni érte. A saját nappalinkban tőzsdézhetünk, pókerezhetünk, sportfogadásokat köthetünk, webáruházat üzemeltethetünk; gyárthatunk videókat a Youtube-ra; s persze kereskedhetünk egy sor digitális szellemi termékünkkel: fotókkal, grafikákkal, zenékkel és egyebekkel. A világpiac hatalmas, a lehetőségek szinte végtelenek.

 jobbik.jpg

 

Természetesen nem az internet az egyetlen csatorna a meggazdagodáshoz, s még csak nem is az önálló vállalkozás indítása. A legszimplább alkalmazotti státusz is lehetőséget jelent a tőkefelhalmozásra, és aki ma Magyarországon nem képes elhelyezkedni, az valószínűleg nem is akar igazán. Az, hogy a jövedelmünk egy részét megtakarításra, majd befektetésre fordítjuk, elsősorban szemléletmód és elhatározás kérdése, nem igazán függ a fizetésünk mértékétől. Puszta önfegyelemről van szó, arról a képességről, mellyel szükségleteink kielégítését valamelyest késleltethetjük. Bárki, aki késztetést érez magában, hogy elsajátítsa a pénzhez való helyes hozzáállást, elég, ha elolvassa Robert T. Kiyosaki Gazdag papa, szegény papa c. könyvét. Bevételeink minél nagyobb hányadát tudjuk félretenni, s működő tőkévé formálni, annál gyorsabban jutunk a jóllakottság fázisába, így persze nem árt, ha alkalmazottként megkérjük munkánk árát. Ugyanakkor, ha egy csöpp eszünk is van, pontosan tudni fogjuk, hogy napi nyolc óránk az adott munkaerőpiacon mit ér, s ehhez képest ostromoljuk a bértábla felső tartományait. Hiába ígér a Jobbik óriásplakátja európai szintű béreket, ez messze túlesik bármelyik párt és kormányzat kompetenciáján. Nem kell kimagasló intellektus annak felismeréséhez, hogy a bérunió és a hasonló szlogenek mennyire üres és értelmetlen ígérgetések. Aki valóban gazdagságra vágyik, annak nem a politika fogja elhozni a Kánaánt, hanem a munkája és a jól befektetett megtakarításai.

 

easy.jpg

 

Lehet-e bármilyen alapja, hogy Istent, s teremtést okoljuk anyagi nyomorúságunkért? Talán igen, ám ez azt jelentené, hogy semmiféle értékteremtésre nem vagyunk képesek. Amennyiben önmagunkat ennél azért kedvezőbb színben látjuk, úgy csupán két oka lehet, ha mégsem váltunk vagyonossá. Az egyik a lustaság, amelynek bántó mellékhatása az örök elégedetlenség. A másik a kellő ambíció hiánya, ami viszont egy tökéletesen elfogadható, pszichikai tekintetben is kiegyensúlyozott állapotot jelent. Amikor megelégszünk azzal, hogy az átlagos polgári lét langyos vizében pancsolunk, jachtok és limuzinok nélkül, mert egyszerűen többet ér számunkra a szabadidő, amelyet a családunkkal, sporttal, vagy kedvenc hobbinkkal töltünk, mintha a pénzt hajkurásznánk. Nem kötelező mindenkinek milliárdossá válnia, de aligha Isten választásán múlik, hogy céljaink teljesítésében meddig jutunk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9213698764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MACISAJT 2018.03.07. 09:58:04

""Akinek nincs semmije, az annyit is ér." - Hallhattuk Lázár Jánostól annak idején, s cinkelik is miatta a mai napig: az MSZP egyik friss kampányfilmje épp erre az elszólásra épül. "

Jellemző. Mármint hogy az mszp olyasmivel kampányol ami éppen ellenük szól(t):

nepszava.hu/cikk/1001429-birosag-ertelmezte-lazar-akinek-nincs-semmije-az-annyit-is-er-kijelenteset

rallus 2018.03.07. 09:58:33

Ezekben a nehéz időkben elő kellene venni a 23 millió románt és hogy Kövér akasztgatja a ballibeket... Van aki elhinné....

Ádám Jóvér 2018.03.07. 10:07:22

A gondolatment egyébként remekül működik kb. Budapesten és sehol máshol.

MACISAJT 2018.03.07. 10:10:17

www.atv.hu/belfold/20131024-manipulalt-felvetellel-akartak-lejaratni-lazar-janost

Jellemző, nem ?
Eltelt öt év is ugyanazok úgy tesznek mintha semmi sem történt volna, mintha ezt a makói tipusú hamisítást sem bukták volna be évekkel ezelőtt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.07. 10:11:22

Aki az anyagiakon keresztül boldog lenni, az sose lesz boldog.

Szelid sunmalac 2018.03.07. 10:16:25

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igy van! Mennyivel boldogabb valaki kis jol felepitett elvtarsi kotodessel, nemi komenizmussal es a nyugat altalanos utalataval, igaz-e?

tommybravo 2018.03.07. 10:16:52

"tőzsdézhetünk, pókerezhetünk, sportfogadásokat köthetünk"

A példáid jelentős része elég gyenge.

Szelid sunmalac 2018.03.07. 10:18:50

@MACISAJT: Hivatkozol egy elsofoku dontesre, amirol egyebkent semmilyen forras nincs, hanem az erintett parttarsai nyilatkoznak rola? Tenyleg????

erol 2018.03.07. 10:48:34

"tőzsdézhetünk, pókerezhetünk, sportfogadásokat köthetünk"
Sőt itt a piros hol a pirosozhatunk is. Ez aztán a jó tanács, tapsolja csak el a szerencsétlen a maradék pénzét is.

G. Nagy László 2018.03.07. 10:51:00

@tommybravo: Hajrá, egészítsd ki bátran! Az én szerény és földhözragadt elmémben ezek jelentek meg, egészen biztosan vannak ezeknél sokkal ütősebb lehetőségek is. (Azért a devizakereskedelem egész szépen hoz...)

_most_ 2018.03.07. 10:53:07

Azért a gyors meggazdagodáshoz nem árt Isten és Orbán Viktor segítsége, ahogy Mészáros mondta :)

G. Nagy László 2018.03.07. 10:53:49

@erol: Ez ám a jó hozzáállás. Ha valaki szerencsétlen és hülye, az feltétlenül az is marad? Csak semmi szakértelem, csak semmi tanulás, csak semmi kockáztatás! Így tényleg nehéz.

erol 2018.03.07. 11:02:33

@G. Nagy László: Hol írtam ilyet? Csak arra bátorkodtam felhívni a figyelmet, hogy a szerencsejáték nem feltétlenül a legjobb megoldás. Azt írod, póker meg sportfogadás,oké de hol van ebben szakértelem és tanulás?

G. Nagy László 2018.03.07. 11:21:40

@erol: Ezek nagyrészt tudásalapúak. A sportfogadás gyakorlatilag megköveteli az adott terület átfogó ismeretét. A póker kapcsán vagy húsz könyvet olvastam, s írtam is egyet. Komoly matematikai háttérrel bír, s az élő játékban a pszichológiai tudás is jelentős. Nem vitás, hogy a szerencse is számottevő szerepet játszik itt is, ott is, ahogy a tőzsdei befektetéseknél és minden egyéb pénzügyi beruházásnál így van. Muszáj ésszerű kockázatokat vállalni.

MACISAJT 2018.03.07. 12:36:16

@Szelid sunmalac: "Hivatkozol egy elsofoku dontesre, amirol egyebkent semmilyen forras nincs, hanem az erintett parttarsai nyilatkoznak rola? Tenyleg????"

Hülye úr, ha elkerülte volna a figyelmét:
www.atv.hu/belfold/20131024-manipulalt-felvetellel-akartak-lejaratni-lazar-janost

havranek és tsasaga.

erol 2018.03.07. 12:59:55

@G. Nagy László: Oké, de ha valaki inkább pl mérnöknek tanul, talán kevesebbet kockáztat és több értelme is van (hosszútávon mindenképp).

Szelid sunmalac 2018.03.07. 13:04:06

@MACISAJT: Hulye ur az anyad picsaja. Ti mind ilyen ertelmi szinten vagytok a birkaval bazdmeg?

Szelid sunmalac 2018.03.07. 13:09:27

@MACISAJT: Amugy megegyszer elmondom. az egsz interneten az altalad belinkelt odalon kivul SEHOL egy kurva szo nincs arrol, hogy ez a felvetel hamis lenne, vagy letezne ilyen birosagi dontes. SEHOL:

G. Nagy László 2018.03.07. 13:17:59

@erol: Egy jó mérnök ma milliókat kaszál idehaza is. Neki bőven elég a meggazdagodáshoz, ha jó a szakmájában.

csakférfi 2018.03.07. 13:30:47

Egy újabb téveszme az íròtòl.
"Amikor megelégszünk azzal, hogy az átlagos polgári lét langyos vizében pancsolunk, yachtok és limuzinok nélkül, mert egyszerűen többet ér számunkra a szabadidő, amelyet a családunkkal, sporttal, vagy kedvenc hobbinkkal töltünk, mintha a pénzt hajkurásznánk. Nem kötelező mindenkinek milliárdossá válnia, de aligha Isten választásán múlik, hogy céljaink teljesítésében meddig jutunk."

Ekkora marhasàgot!

Erikson: személyiségünk alakulását születéstől halálig 8 kategória határozza meg. Minden periódusban vannak elkerülhetetlen krízishelyzetek, ha ezeket sikerül megoldani, akkor egészséges a személyiség fejlődés, ha nem, akkor a személyiség fejlődése megreked.

1. bizalom az ősbizalmatlansággal szemben 1 éves korig
2. autonómia a szégyennel, kétellyel szemben, toalett használat, saját testen való uralkodás kb. 1-3 éves kor
3. kezdeményezés a bűntudattal szemben óvodáskor
4. teljesítmény a csökkent értékűséggel szemben iskolába lépés
5. identitás a szerepdiffúzióval szemben serdülőkor
6. párválasztás, intimitás az izolációval szemben, erős, tartós kötődések az elmagányosodással szemben fiatal felnőttkor
7. alkotóképesség a stagnálással szemben érett felnőttkor
8. én integritás a kétségbeeséssel szemben öregkor
Ha minden periódusból „jól jött ki”, akkor nyugodt, békés lezárása lesz életének, egyébként kétségbeesés, önpusztító vagy mindent bepótolva habzsoló, lesz a személyiség. A végletek közt van a sokféle sajátos.[12]

Wiki idézet.

"krónikus stressz hátterében pedig sajnos a rossz minőségű emberi kapcsolatok állnak: az általános bizalomhiány, a rivalizálás, a normaszegő magatartás, az egyén által kontrollálhatatlan körülmények, a konfliktusos munkahelyi és családi kapcsolatok, és nem utolsósorban a pénzcentrikus, materialista értékrend.
Nem véletlen, hogy a Hungarostudy kutatás szerint azok a férfiak, akik párjukkal együtt a belső, emberi értékeket helyezték előtérbe, sokkal jobb egészségnek örvendtek, mint azok, akiknek értékrendjében az anyagi javak domináltak. A bensőséges emberi kapcsolatok jelentősége nehezen választható szét a másik döntő tényezőtől is, ami a Hungarostudy kutatások szerint a leginkább befolyásolja az emberek életminőségét, nevezetesen az élet értelmébe vetett hittől.

m.atv.hu/kulfold/20160326-mi-a-boldogsag-titka-egy-eleten-at-kutattak-a-valaszt-a-harvard-egyetemen

Csak téveszme amit írsz célokròl....személyiségröl.....egyàltalàn az életröl.
Gratula!

MACISAJT 2018.03.07. 13:44:39

@Szelid sunmalac:

Hülye úr! Olvasgassa hangosan:

Felmentette a Makói Bíróság Havasi Katalint a Fidesz hódmezővásárhelyi elnökét, egyben a Lázár János lejáratására készült hangfelvételről kimondta, hogy manipulált.

Az ügy még 2011-ben kezdődött, akkor került nyilvánosságra, majd az országos médiumokba az a hangfelvétel, amely Lázár János akkori polgármester 2008-as vásárhelyi közgyűlésben tett szavait tartalmazta, azt összevágva - írja a vasarhely.hir24.hu. A képviselő akkori mondatait a szövegkörnyezettől eltérően a már azóta megszűnt Rádió X stúdiójában vághatták össze.

A Fidesz helyi szervezete és Havasi Katalin egy közleményt jelentetett meg a hangfelvétel lehetséges készítési helyéről és arról, hogy kik ismerhetik annak készítőit. Közülük Havránek Ferenc képviselő két feljelentést is tett Havasi Katalin ellen, második magánvádas feljelentésében hozott döntést 2013. október 21-én a Makói Bíróság.

A bíróság kimondta a képviselőasszony ártatlan az ellene felhozott vádban, ugyanakkor megvizsgálták az ügy kirobbantását jelentő hangfelvételt, melyről pedig megállapították, hogy hamisított, manipulált felvétel.

A felvétel alapját egy 2008-as napirend előtti felszólalás szolgáltatta. Akkor Lázár János, mint polgármester arról beszélt, hogy vannak olyan politikusok és képviselők, akiknek nulla forint szerepel a képviselői bevallásán. Rájuk célozva mondta ki a kiragadott és elhíresült mondatot: „Akinek nincs semmije, az annyit is ér." Havránek Ferencnek ekkor nem szerepelt jövedelem a nyilatkozatán, nyugdíját és úgy tudjuk cégének ügyvezetői jövedelmét sem tüntette fel."

Ami pedig azt az állítását illeti, igen (nem) tisztelt Hülye úr, miszerint " az egsz interneten az altalad belinkelt odalon kivul SEHOL egy kurva szo nincs arrol, hogy ez a felvetel hamis lenne, vagy letezne ilyen birosagi dontes. SEHOL:"

ezt az ótvar hazugságot könnyű cáfolni, elég beütni az elmeroggyant havranek nevét+ Havasi Katalint, előbbi megjárta a másodfokot is van itt bőségesen irodalom:
24.hu/tag/havranek-ferenc/

Muhaha

Szelid sunmalac 2018.03.07. 13:50:31

@MACISAJT: Gratulalok! Faszan egeted magad tovabb. Hol a link? Beirtal ide valami faszsagot egy allitolagos birosagi dontesrol Havasi Katalin felmenteserol, meg egy helyi online media feltetelezest: "írja a vasarhely.hir24.hu. A képviselő akkori mondatait a szövegkörnyezettől eltérően a már azóta megszűnt Rádió X stúdiójában vághatták össze"
Tovabbra sincsi tt semmi a valodi birosagi iteletrol, tovabbra sem Lazarrol szol, tovabbra sincs link.

Elemsz te a picsaba, de hogy emlekezz egy kicsit jobban hogy mennyire szolhatott ez a szoveg a kepviselokrol: www.youtube.com/watch?v=QS91Dqud1wQ

Szelid sunmalac 2018.03.07. 13:54:27

@MACISAJT: Ja, annyit hadd tegyekg hozza, hogy egy olyan oldalra hivatkzol, ahol az ember arcaba ugranak a reklamok, miszerint egy uj olaj 233%-kal noveli meg a motor erejet, meg egy gazszerelo 3 het alatt tanult meg egy idegennyelvet es azot a 800 ezeret keres...muhhahahhahahha...jellemzo...

G. Nagy László 2018.03.07. 13:56:10

@csakférfi: Nem igazán értelek. Amiket leírsz, az mind teljesen oké. Hol ütközik mindez az általam megfogalmazottakkal? Mi az, amivel gondod van? Mi az, amit másként látsz? Nem igazán derül ki számomra.

sakkosfx 2018.03.07. 14:12:55

Törvényeinkben szándékosan van kódolva a bukás a leendő vállalkozásoknak! Így érdemes bármit is elkezdeni? Hülyének nézik a Magyarokat és ez nem véletlen!

hümhüm 2018.03.07. 16:44:07

@sakkosfx: "Törvényeinkben szándékosan van kódolva a bukás a leendő vállalkozásoknak!"

Ezt hogyan érted? Ki tudnád fejteni a véleményed igazságtartalmát?

na4 2018.03.07. 17:12:15

"A munka megvéd a három legfőbb rossztól:

- a szegénységtől,
- az unalomtól,
- a bűntől"

Voltaire - Candide

csakférfi 2018.03.07. 17:26:37

@G. Nagy László:
"A másik a kellő ambíció hiánya, ami viszont egy tökéletesen elfogadható, pszichikai tekintetben is kiegyensúlyozott állapotot jelent. Amikor megelégszünk azzal, hogy az átlagos polgári lét langyos vizében pancsolunk, yachtok és limuzinok nélkül, mert egyszerűen többet ér számunkra a szabadidő, amelyet a családunkkal, sporttal, vagy kedvenc hobbinkkal töltünk, mintha a pénzt hajkurásznánk. "

"Àtlagos polgàri lét langyos vizében pancsolunk"

Ez nem lenézése annak a személynek aki elégedett az ........életével....csalàdjàval....gyerekeivel....szeretteivel.....önmagàval?

"Lehet-e bármilyen alapja, hogy Istent, s teremtést okoljuk anyagi nyomorúságunkért? "

Jonh Nash bebizonyította....ha mindenki egy célra hajt a csoportban akkor egymàst gyengítik...ezért Nobel díjat kapott.
Ebböl a megfontolàsbòl az "emberek csoportja" mind milliomos akar lenni....vagy a racionalitàsa csak a sajàt pénzemnek van a csalàdhoz képes.....akkor egymàst gyengítjük.

Keressek màs ellentmondàst is az íràsodban?

A gondolkodàs alapelve az "ellentmondàs mentesség".

G. Nagy László 2018.03.07. 17:58:01

@csakférfi: Továbbra sem értelek és semmiféle ellentmondást sem érzek.

"Átlagos polgàri lét langyos vizében pancsolunk" - ebben semmiféle lenézés nincs. Ez egészen konkrétan saját magamról szól. Én így élek, s nem nézem le magam, sem az életformámat. Idézed is, ahogy fogalmaztam: ez egy tökéletesen elfogadható, pszichikai tekintetben is kiegyensúlyozott állapotot jelent.

Utána fogok nézni John Nash munkásságának, de amit írsz, azt továbbra sem tudom értelmezni. Az egyéni ambíciók - amennyiben békések - mind szentek, akár a nagy pénzre, akár a nyugodt, langyos, polgári létre irányulnak. Egyik sem szentebb a másiknál. És az sem baj, ha egy adott csoportban mindenki a milliárdokat hajszolja. Sőt, akkor sem, ha mindenki rockzenész szeretni lenni. Akkor sem gyengítik egymást. Csupán az történik, hogy a gyengébb zenészek rájönnek, hogy jobb életet nyújt számukra, ha a pék, a tanár, vagy a hidegburkoló szakmát választják mégis. A piac kifogástalanul helyreteszi ezeket a pillanatnyi problémákat.

csakférfi 2018.03.07. 18:07:38

@G. Nagy László:
Most ép ràérek......szünet van a müszakban.

"a bértábla felső tartományait. Hiába ígér a Jobbik óriásplakátja európai szintű béreket, ez messze túlesik bármelyik párt és kormányzat kompetenciáján. Nem kell kimagasló intellektus annak felismeréséhez, hogy a bérunió és a hasonló szlogenek mennyire üres és értelmetlen ígérgetések. "

Ezt írtad.
"Értelmetlen ígérgetések"

". A munka és a fogyasztás együttese hajtja a gazdasági növekedést. De ez a modell felborulhat a negyedik ipari forradalommal. A tőke, a föld és a munkaerő volt az iparosodás korának három alappillére. A digitalizáció elértéktelenítette a földet, a mesterséges intelligencia pedig a munkaerőt veszélyezteti. A kérdés, hogy elképzelhető-e egy olyan jövő, amikor a munka és a jövedelem között nincs összefüggés és a fogyasztás sem függ a jövedelemtől."
m.portfolio.hu/vallalatok/hamarosan-eljon-a-vilag-amikor-mar-senkinek-nem-kell-dolgoznia.278315.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Szòval ki igérget és mit az nagyon kétesélyes.
Az hogy Te mantràzol itt "légy önmagad jòlétének elöidézöje" ....még nem biztos hogy jò perspektíva.
Erre vilàgított rà a harwardi kutatàs.
:)

csakférfi 2018.03.07. 18:29:37

@G. Nagy László:
Olvastam a vàlaszod.
Talàn félreértettem?
:)
Vagy a robotok elhozzàk a kommunizmust.Ahol nem pénzért tevékenykedünk hanem önmagunk és màs emberek .....azaz csoportok.....jòlétéért. Nem milliomosok kénye-kedve szerint.
Nos?
:)

G. Nagy László 2018.03.07. 18:32:56

@csakférfi: Továbbra sem értelek.

1. A Jobbik európai béreket ígér. Ez teljesen értelmetlen és üres ígérgetés. A fizetéseket a munkáltatók adják, a piaci bérszintnek megfelelően. A politikának nincs komoly ráhatása. Mi a baj ezzel a gondolattal???

2. Elolvastam a cikket az automatizációról. Órákig tudnék beszélni róla, rém izgalmas terület. Sajnos rohannom kell pókerezni, így csak annyit: Az SAP-nagyfőnök véleményét osztom.

3. Légy önmagad jólétének előidézője - ez egy automatizált világban még igazabb lesz, mint valaha.

midnightcoder2 2018.03.07. 20:02:46

@csakférfi: Neked az a bajod, hogy minden embert egyformának hiszel, és úgy gondolod, hogy ezekre a kérdésekre csak egy adott válasz létezik, és aki azt választja az tuti hogy "helyes" életet él. Ezek közül persze nyilván vannak általános dolgok, Pl. aki kamasz korára nem szobatiszta az túlzottan nagy sikereket nemigen ér el az életben, de a nagyobb része ezeknek a dolgoknak eléggé fakultatív. Van akinek az jön be, hogy 16 évesen megnősül, csinál 20 gyereket és roppant boldog velük. Más szerzetesnek áll. A harmadikból Bill Gates lesz. A negyedikből világcsavargó, akinek az az élete hogy egyik országból megy a másikba. Kismillió sors lehetséges, kismillió értékkel, és kismillió lehetőséggel. Ezek egy elég jelentős része persze zsákutca, de ez is benne van a pakliban. Igazából a lapokat már gyerekként kihúzod, hogy aztán mit játszol ki belőle, az egyrészt a lapokon múlik, másrészt rajtad áll.

midnightcoder2 2018.03.07. 20:04:53

@csakférfi: "Vagy a robotok elhozzàk a kommunizmust.Ahol nem pénzért tevékenykedünk hanem önmagunk és màs emberek .....azaz csoportok.....jòlétéért."

Ha a robotok elhozzák a kommunizmust, akkor legfeljebb szórakozásból tevékenykedünk.

csakférfi 2018.03.07. 20:58:18

@G. Nagy László:
A 3. pont is téveszme részedröl

"Egyes nem reprezentatív felmérések szerint a magyarországi hajléktalan férfiak jelentős többsége a válás következményeként került utcára[forrás?], miután nem tudták egymást kifizetni a közös ingatlanból, de a gyermeket az anyánál helyezte el a bíróság, ezért kényszerűen neki kellett elköltöznie."

Wiki idézet.....vàlàs.

Az 1.

z Eurostat összehasonlító adatokat közölt az EUs országok minimálbér szintjéről. Az adatok 2018 januárjára vonatkoznak.

Az adatokból kiemeltük Magyarország (kb 440€/hó) és Németország (1.498€) adatait.

nemetorszagi-magyarok.de/infok/minimalberek-europaban-2018

Kérdem én .
A német kamionos pl.-ul annyival többet fuvaroz mint a magyar?
Vagy annyuval kevesebb üzemanyagot hasznàl?
Vagy annyival több kilométert autòzik?

Ha Te ezt nem érted akkor az azért van mert nem akarod.
Vagy siketesen hatott az "agymosàs" ràd ahol a "hatékonysàg" és "gazdadàgossàgi" mutatòk lila ködébe burkoltàk az elméd.
Marhasàgokat írsz.
Na csö. Értetlen emberekkel nem szeretek beszélgetni.

csakférfi 2018.03.07. 22:01:34

@midnightcoder2:
Igen. Szòrakozàsbòl fogunk tevékenykedni.
Eddig is így kellett volna.
:) :)

csakférfi 2018.03.08. 08:19:22

@midnightcoder2:
Most olvastam a "neked az a bajod " kezdetü kommentedet.
Igen .....sok ember baja az hogy tudja mi a helyes mégsem úgy él.
Ettöl szenved....dühös lesz....haragos...fusztràlt.....beteg...és meg hal fiatalon.
Ép testben ép lélek.
Ismerös?
Nem verheted màsra a sajàt bajaidat sem a szüleidre sem a génjeidre ,sem a pénztelenségre.
Az ember az egyetlen ezen a bolygòn aki dönthet a sorsàròl.
Szabad akaratàbòl. Élhetne 100-140 éves koràig.Àllítòlag.
A poszt meg abban téved hogy a pénz büvkörében illuzionàl jòlétröl és kényelemröl.
:)
Az egyén megnyomorítàsàt tartom a kapitalizmus legszörnyübb bünének.Egész oktatàsi rendszerünk ettöl a büntöl szenved
. Egy eltúlzott versengö szellemet plàntàlunk a tanulòkba,akiket a siker imàdatàra nevelünk jövendö karrierjük elökészítéseként.

G. Nagy László 2018.03.08. 08:22:44

@csakférfi:

"A német kamionos pl.-ul annyival többet fuvaroz mint a magyar?
Vagy annyuval kevesebb üzemanyagot hasznàl?
Vagy annyival több kilométert autòzik?"

Ez a költség-alapú megközelítés, aminek semmi köze a valósághoz. Ha Münchenben rendelsz egy sört, ott sem fogsz balhézni a pincérrel, hogy mi kerül ezen öt euróba, amikor a kőbányai Kistücsökben a harmadáért megkapod.

Képzeld el azt, hogy veszel egy vásznat, s felhordasz rá pont annyi festéket, mint Van Gogh, s rászánsz pont annyi időt. Toporzékolni fogsz, hogy a te képedért nincs nagy tülekedés, míg a másik - azonos ráfordítás mellett - dollármilliókat ér?

Azt kéne megértened, hogy a világ összes jószága - föld, munkaerő, sör, festmény, szerelem - annyit ér, amennyit hajlandó a világ adni érte. Tökéletesen lényegtelenek a bekerülési költségek, a ráfordított munka mennyisége, vagy a te szubjektív értékítéleted.

G. Nagy László 2018.03.08. 08:28:50

@csakférfi:

"Az egyén megnyomorítàsàt tartom a kapitalizmus legszörnyübb bünének"

Nincs ilyen bűne. A kapitalizmus a szabadsággal egyenlő, mindenkinek lehetőséget jelent, semmi egyebet.

"Egy eltúlzott versengö szellemet plàntàlunk a tanulòkba,akiket a siker imàdatàra nevelünk jövendö karrierjük elökészítéseként."

Ebben van igazságod. Azt kellene megtanítani mindenkinek, hogy a saját optimális stressz-szintjén maradva versengjen. Teljes gáz, hogy a gyerekeket minden évben azzal frusztrálják, hogy milyen kemény lesz a következő.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.08. 08:33:50

@MACISAJT:

A ballib tetvek akkor is hazudnak ha kérdeznek.

G. Nagy László 2018.03.08. 08:43:27

@csakférfi:

Ami a jövő automatizált világát illeti, a belinkelt cikket valami kommunista érzelmű szerző írhatta, mert érzékelhetően igyekezett abba az irányba tolódni, hogy a társadalmi tulajdon veszi át a a magántulajdon szerepét. Ez az ideológia már elmélet szintjén is megbukott, a gyakorlatban pedig minden egyes alkalommal. A jólét EGYETLEN záloga a háborítatlan magántulajdon. Az, hogy egy vállalkozó hány alkalmazottat foglalkoztat, tökéletesen lényegtelen szempont a tulajdonlás tekintetében. Ha te például tőzsdei befektetésekből élsz, nulla alkalmazottal, akkor szét kéne osztanod a jövedelmedet más emberek között? Miért? Milyen alapon? Miféle erkölcs az ilyen?

Az automatizált világ semmiféle tulajdonjogi változást nem fog hozni és nem is hozhat egy morálisan helyesen működő társadalomban. Az fog történni, hogy:

- Egy csomó terméknek leesik az ára, vagyis oly módon nő a jólétünk, hogy olcsóbban jutunk hozzájuk.
- Kialakul egy csomó új szakma, ahogy ez az ipari forradalmat követően is történt. A vagyonosoknak valahol el kell költeniük a pénzüket, s lesz egy csomó olyan szolgáltatás, ami ma még nem is létezik. Ezek fogják felszívni a futószalag mellől kihulló embereket.

csakférfi 2018.03.08. 08:58:30

@G. Nagy László:
"Az egyén megnyomorítàsàt tartom a kapitalizmus legszörnyübb bünének.Egész oktatàsi rendszerünk ettöl a büntöl szenved
. Egy eltúlzott versengö szellemet plàntàlunk a tanulòkba,akiket a siker imàdatàra nevelünk jövendö karrierjük elökészítéseként."

Albert Einstein 1949 màjus
Why socialism?
Alice Calaprice Idézetek Einsteintöl c. könyv 40.oldal

Bizonyàra bölcsebb és okosabb vagy mint Einstein.
Én nem.
Butasàgokat írsz és ellentmondàsos a gondolkodàsod.
Off.

G. Nagy László 2018.03.08. 09:15:53

@csakférfi:

Nem akarlak megbántani, de úgy kommunikálsz, mint egy nő.

Butasàgokat írsz és ellentmondàsos a gondolkodàsod. - egyetlen ellentmondást sem mutattál és egyetlen gondolatommal sem szálltál vitába, csupán ezt ismételgeted, mint egy elakadt gramofon.

Off. - ez is tipikus. Gondolat, gondolkodás és érdemi reakció nélkül kiszállni.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.08. 09:39:08

Hát mondjuk van a mondás, hogy "pénzt csak pénzből lehet csinálni", ami tl.dr annyit jelent, hogy a tőzsdén lófaszt se fogsz érni alap tőke nélkül.

csakférfi 2018.03.08. 09:46:03

@G. Nagy László:
Basszus.
Nem tünik fel hogy Kínàban szocialista a berendezkedés?
Példàul. Ez ellentmont a Te nagyratartott kapitalista tökés pénzközpontú "vilàgodnak".
A màsik ökörség.
"Azt kéne megértened, hogy a világ összes jószága - föld, munkaerő, sör, festmény, szerelem - annyit ér, amennyit hajlandó a világ adni érte. "
A "vilàg" embereket jelöl a Te leiratodban.
Tehàt emberek hajlandòak fizetni érte.
A pénz egy illúziò. Egy emberek közti bizalmi egyezmény,ami bàrmikor elveszítheti jelentöségét.
1946 pl.-ul magyar hiperinflàciò.
Akkor mit fogsz tulajdonolni öregem?
Megeszed? Megiszod? Vilàgítasz vele?
Ennyire "biztos a te jòléted és kényelmed.
"Ha szegényeink nyomoràt a mi intézmény rendszerünk hibàja okozza , nagy a mi bününk!"
Charles Darwin.
Ez ellentmond a Te buta posztodnak mert te Darwinnàl is okosabbnak és bölcsebbnek képzeled magad.
Az intézmény rendszer a kapitalizmus.
Mi a tököm olyan nehéz ezen?
Csak értetlenkedsz és dühítesz a "mantràiddal" a téveszméiddel.

"Miféle erkölcs az amelyik egyenlöséget biztosít anyagi téren is?
Azért hogy ne kelljen rettegned ...a kirablàstòl....a gyilkossàgtòl....a hidegtöl...az éhezéstöl....stb.
Mert ha bajba kerülsz valami oknàl fogva akkor segítenek a vilàg màs részén élök akik ugyanezt az erkölcsöt valljàk.
Mi a faszom van ezen ilyen érthetetlen?

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.08. 10:05:05

@csakférfi:
"Kérdem én .
A német kamionos pl.-ul annyival többet fuvaroz mint a magyar?
Vagy annyuval kevesebb üzemanyagot hasznàl?
Vagy annyival több kilométert autòzik?

Ha Te ezt nem érted akkor az azért van mert nem akarod."

Nem, ez azt jelent, hogy valaki (te), nem vagy tisztában alapvető gazdasági alapfogalmakkal, ami a oktatásnak és főként a szüleidnek a hibája.

Valaminek az ára attól függ, hogy adott IDŐBEN adott HELYEN az emberek mennyit fizetnek érte.
Verheted az asztalt, hogy "DE EZ ENNYIT ÉR", az, hogy SZERINTED mennyit ér nem jelent semmit, mondhatni szarnak rá magasról, ha nem vagy monopol helyzetben.

Konkrétan azért ér kevesebbet a magyar kamionos munkája, mint a német, mert a magyar kamionos elvállalja a munkát ennyiért. Ha nem vállalnák el ilyen olcsón, akkor kénytelenek lennének emelni rajta.

Ennyi. A sok hülye magyar azt hiszi, automatikusan alanyi jogon jár neki a magas fizetés, hát nem, a piac nem így működik.
Ha úgy érzed nem vagy megfizetve ne vállald el a munkát. Ha senki nem vállalja el annyiért emelnek rajta. Ha van aki elvállalja, akkor te értékeled túl a munkád értékét adott helyen és időben...

Jakab.gipsz 2018.03.08. 10:39:22

És most nézzük meg együtt, hazudott-e Lázár János amikor azt állította: "Akinek nincs semmije, az annyit is ér."

Egy tudásközpontú és verseny helyzetbe kényszerített technikai esetében, nem csak az anyagi javak birtoklása az érték, hanem az emberfőben elhelyezkedő tudás is értéknek számít. Következtetés képen egy fél analfabéta, egyén olyan aki képtelen elemi összefüggéseket értelmezni, valóban annyit is ér, mint egy született debil.

Koránt sem véletlenül volt ingyenes és kötelező az oktatás és például a szak iskolai képzés, hazánkba amíg a SZDSZ azaz a farizeus liberális demokraták, szét nem zúzták (Magyar Bálint regnálása során).

A tudás az amit viszont éppen a liberálisok akarnak piacosítani, pl a "jó" és méregdrága magán iskolákba kényszerítve a népet.
Hol ott a tudás mindenkié kell, hogy legyen azaz az általános műveltség, az amit már gyermek korban el kell tudni sajátítani.

G. Nagy László 2018.03.08. 12:11:45

@csakférfi:

"Nem tünik fel hogy Kínàban szocialista a berendezkedés?"

Kína egy furcsa és vegyes világ. A gazdaságban a kapitalista szemlélet a meghatározó - ezért zakatol is rendesen. A politika az, ami szocialista jellegű: A Kínai Kommunista Párt diktatórikus egyeduralmával, cenzúrával és fényévekre a demokráciától. Viszont az emberek - köszönhetően a gazdaság kapitalista jellegének - egyre jobban élnek, így elviselik a politikai rendszer szégyenét.

"1946 pl.-ul magyar hiperinflàciò.
Akkor mit fogsz tulajdonolni öregem?"

Tényleg az extrém katasztrófahelyzetekre építed a világodat? Ne is építsünk semmit, mert jön a földrengés, a cunami, vagy az atomtámadás??? Ha vége a világnak, a pénz ugyanolyan értéktelenné válik, mint a mosoly, mint a barátság, vagy mint a szerelem. Amíg viszont élünk, addig mindezek értéket jelentenek.

"Ha szegényeink nyomoràt a mi intézmény rendszerünk hibàja okozza , nagy a mi bününk!"

De nem az okozza.

"Ez ellentmond a Te buta posztodnak"

Nem mond ellent.

"mert te Darwinnàl is okosabbnak és bölcsebbnek képzeled magad."

Nagy tisztelője vagyok Darwinnak, intellektusom meg sem közelíti az övét. Pont az ő nevéhez fűződő evolúció és az azt mozgató természetes szelekció a legjobb, leghatékonyabb és legigazságosabb társadalomszervező elv is egyben. Úgy hívják: piaci kapitalizmus.

"Miféle erkölcs az amelyik egyenlöséget biztosít anyagi téren is? "

Semmi bajom azzal, ha értéknek tekinted az anyagi egyenlőséget, ám én ebben semmiféle értéket nem látok. Teljesen különbözőek vagyunk testalkatban, intellektusban, tehetségben. Ezek minden világban anyagi különbségekhez is vezetnek, s ezzel semmi gond sincs. Ez ellen csak erőszakkal tudsz fellépni. Ez volna az erkölcsöd alapja?

Azért hogy ne kelljen rettegned ...a kirablàstòl....a gyilkossàgtòl.

Erre van az erkölcs. Erre vannak a törvények és erre van az állam és a rendvédelmi szervek.

"...az éhségtől"

Miféle erkölcsös kommunizmussal fogsz jóllakatni 4 milliárd földönfutót?

"Mert ha bajba kerülsz valami oknàl fogva akkor segítenek a vilàg màs részén élök akik ugyanezt az erkölcsöt valljàk."

Az önkéntes segítségnyújtással semmi baj. De ez legyen az egyén döntése, ne a hatalomé.

csakférfi 2018.03.08. 12:29:34

@Berelhetoreklamfelulet:
Te is baromsàgot írsz.
"Piac"
Emberek alkotta közösség.
Tehàt az az ember nem hajlandö nekem többet fizetni aki az extranyereségét többre tartja mint az én anyagi biztonsàgomat.
Ugyanis ö van velem szemben monopol helyzetben....azon okbòl hogy történelmileg kapitalista a rendszer.
Lehetek én is....voltam is vàllalkozò.
Ne mutasd be nekem hogyan lehet a könyvelés szabàlyai szerint eltüntetni a nyereséget.
Hogy aztàn arra hivatkozva ne kelljen több bért fizetnem.
A melòs meg oldja meg.....nem az én problémàm.
Ez a te "okossàgod".
Baszki.
Mégis mit gondolsz?
Mészàros Lörinc hogyan tudott akkora vagyonra szert tenni?
Vak vagy? Vagy csak egyszerüen buta?

csakférfi 2018.03.08. 12:40:45

@G. Nagy László:
Csak süketelsz.
Igy-vagy úgy a kapitalista vilàgnak vége.
Robotok vagy klímavàltozàs .
20 vagy 100 év lényegtelen.
Te nem érted a "vàltozàst" pl. amit a mesterséges intelligencia hoz a közeljövöben.
Csak hajtod a magad kapitalista òdivatu gazdasàgi fantazmagòriàit.
Furcs vilàg Kína?
Nekem nem.
Értem a vàltozàs szükszégszerüségét. Te meg ragaszkodsz az àltalad megszokott kis "tàrsadalmi rendszeredhez".
Ez van öregem.
Kellene majd a "vàltozàsra" ....nem katasztròfàra ahogy írod.....felkészülnöd.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.08. 12:43:37

@csakférfi:
Ki beszélt itt nyereségről? Fizetés szempontjából irreleváns hogy 0, 100milliárd vagy -100milliárd a nyereség.
A fizetés mennyisége pontosan annyi amennyiért a munkavállaló adott helyen és időben elvállalja az adott munkát. Annál többet nem kell fizessen, és mivel nem hülyék, nem is fizetnek...

Persze nem véletlen, aki annyira ostoba, hogy a fentieket nem, hogy nem látja be magától, de még csak nem is ismeri/elutasítja, az csak ilyen alamizsna munkákra jó...
Kia jó büdös faszomat érdekli a TE anyagi biztonságod? Mindenki a saját sorsának kovácsa, ne várd el, hogy más eltartsa a semmirekellő fajtádat.

G. Nagy László 2018.03.08. 12:44:42

@csakférfi: Bérelhetőreklámfelület tisztán, világos gondolatokkal és egy óvodás számára is érthető érveléssel bemutatta, miként működik a béralku egy piaci környezetben, te meg össze-vissza keversz mindent. Hacsak nem az a célod, hogy megpróbálj összezavarni másokat (is), úgy próbálj arra törekedni, hogy az érvek ne keveredjenek. Itt egymástól teljesen különböző dolgokat - piaci árképzés, szociális érzékenység, korrupció - úgy kutyulsz össze, mintha összefüggő dolgok lennének. Magadban kéne először rendbe tenni a gondolatokat, őszinte barátsággal javaslom.

G. Nagy László 2018.03.08. 12:46:09

@csakférfi: És már megint. Kevered a technológiát a társadalmi berendezkedéssel. Ezeknek semmi közük egymáshoz!

csakférfi 2018.03.08. 12:56:24

@G. Nagy László:
"Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) munkatársa szerint Magyarországon évente hozzávetőlegesen kétmillió tonna kidobott élelmiszerről beszélünk, világszerte pedig az összes megtermelt élelmiszer egyharmadára becsülik a kidobott mennyiséget – ez körülbelül 1,3-1,5 milliárd tonna lehet. Pontos adataink a téma jellegéből adódóan azonban nincsenek, jelenleg is több kutatás folyik a mérési módszertannal kapcsolatban. Az azonban világos, hogy a fejlettebb országokban jóval többet pazarolnak a háztartások, a fejletlenekben pedig a termelés, feldolgozás, tárolás, szállítás technológiai hiányosságai miatt keletkezik szükségtelenül sok élelmiszerhulladék. "

portal.nebih.gov.hu/-/ehezunk-es-pazarolunk

Nem tünik fel hogy van elég kaja?
Aztàn lehet hisztizni hogy "túlnépesedik" a bolygò.
Ez csak egy az àltalad leírt...téveszme....butasàg...hit...hazugsàg kòzül.
Amúgy sír a vàllakozò....a gyerekének meg iphonex-et vesz .
Apeh felé meg a melòs felé hazudunk......titkon meg a vagyonosodunk.
Te me ennek a megoldàsàt itt ricsajozod a neten.
Bakker.

G. Nagy László 2018.03.08. 12:58:27

@csakférfi:

Megismétlem: Az automatizált világ semmiféle tulajdonjogi változást nem fog hozni és nem is hozhat egy morálisan helyesen működő társadalomban. Az fog történni, hogy:

- Egy csomó terméknek leesik az ára, vagyis oly módon nő a jólétünk, hogy olcsóbban jutunk hozzájuk.
- Kialakul egy csomó új szakma, ahogy ez az ipari forradalmat követően is történt. A vagyonosoknak valahol el kell költeniük a pénzüket, s lesz egy csomó olyan szolgáltatás, ami ma még nem is létezik. Ezek fogják felszívni a futószalag mellől kihulló embereket.

Ez egy konkrét, vízió, szerintem reális. Neked mi a jövőképed? KONKRÉTAN mi fog történni az automatizált világ társadalmában?

csakférfi 2018.03.08. 13:19:11

@G. Nagy László:
Hiàba gyàrtasz a robotokkal és a mesterséges intelligenciàval 100-szor több terméket ha nem lesz aki felvegye.
Mivel nem lehet végtelül fejlödni egy véges embertömegben.
Ez sem vilàgos?

csakférfi 2018.03.08. 13:21:36

@G. Nagy László:
Moràl?? Az adòelkerülés?
Hagyjuk.
A probléma mindig az hogy valaki vagy valakik a "moràlt" nem tartja be.
Ezt sem ténynek veszed?

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.08. 13:24:25

@csakférfi:
Akkor miért nem mész oda és veszed meg azt a 1,3 milliárd tonna kaját és adod oda annak akinek szeretnéd? hm?
Az a élelmiszer valakinek a TULAJDONA. Ő azt tesz vele amit AKAR. Ha akarja az egészet kidobhatja a kukába, ő rendelkezik felette, és ez így helyes.
A saját zsebedből osztogass, ne a máséból.

Amúgy meg:
Az a helyzet, hogy a már nem értékesíthető élelmiszerek közül az emberi fogyasztásra még alkalmasakat a nagyobb áruházak oda szokták ajándékozni rászorulóknak.
Az emberi fogyasztásra alkalmatlanokból ami állati fogyasztásra még használható azt oda, a többit meg komposztra használják fel, és csak egy kis része kerül tényleg a kukába.

Így nem sok alapja van a állításodnak. Egy romlott tejet hiába adnak oda annak, akinek nincs semmije, max gyomorrontást kap.

_____________

Hogy mit hoz a jövő azt nem nehéz kitalálni. Az automatizálással és a hatékonyság javulással egyre csökkenni fog a szükséges munkaerő mennyisége. Nyilván aki lépést tart és rendelkezi kelég tudással/tőkével, annak nem lesz gondja később sem. De az ajjanép az valószínű koldusbotra fog jutni.
Sőt, ez már most látható. A nyugati országokban egyre csak nő a munkanélküliség. Egyrészt az automatizáció miatt, másrészt azért, mert a cégek az olcsóbb helyekre kiszervezik a munkát. Nyilván a kiszervezés nem tartható megoldás, fél évszázadon belül nem lesz már hova kiszervezni, de pár évtizeden belül eljön az automatizáció reneszánsza, ahol már nem is kelessz kiszervezni.
De ne csüggedj. Pár évtizeden belül jön egy nagyobb háború, ott majd el tudják égetni a "felesleges" embertömegeket, így nem valószínű, hogy munkanélküliként halsz majd meg...

G. Nagy László 2018.03.08. 13:29:38

@csakférfi: Az adónak semmi köze a morálhoz. Az adóelkerülés morális tekintetben olyan tett, mintha 140-nel mennél az autópályán. Egy szabály, amit nem tartasz be. Az immorális magatartás ott kezdődik, amikor közvetlenül ártasz valakinek, erőszakot alkalmazol ellene, elgázolod és cserbenhagyod, kirabolod, megerőszakolod, vagy törvényekkel előírod számára, hogy miként éljen. Ez mind erkölcstelen.

csakférfi 2018.03.08. 13:30:31

@Berelhetoreklamfelulet:
Te sík hülye vagy.
Tehàt ha valaki 100 milliàrdot keres ezer ember munkàjàn ....akkor az helyes.
Nem köteles a munkàsai fizetését emelni.
Na öcsisajt ezzel a mentalitàsbòl van elege a magyarnak.
Erre vannak a politikusok.
Meg màr néhàny milliàrdos is ràjött erre.
m.origo.hu/gazdasag/20180219-bill-gates-tobbet-adozna-vagyonelemekre-bontott-rendszer-segithet.html
Marhasàg amit irkàlsz.

csakférfi 2018.03.08. 13:32:42

@G. Nagy László:
Tehàt Bill Gates is butasàgokat gondol....Einstein....Darwin.
Komolyan hiszed hogy így jò ahogy most van?

G. Nagy László 2018.03.08. 13:41:18

@csakférfi:

"Nem köteles a munkàsai fizetését emelni."

Nem bizony. Te meg pisztolyt tartanál a fejéhez. Gratulálok. A kommunizmus az emberiség totális mélypontja. A rabszolgatartók legalább nem hazudták azt, hogy demokratikusak...

csakférfi 2018.03.08. 18:16:02

@G. Nagy László:
Nem tartok senki fejéhez pisztolyt.
Ezt honnan az anyàmbòl veszed?
Nem öltem embert...meg nem is akarok.
Hiszek az emberek belàtàsàban és meggyözhetésében......eröszak nélkül.
Az màs kérdés hogy pl.-ul Breviket ott lelöttem volna....
Ebbe ne menjünk bele.

Okultam a "gondolataidbòl".
Félsz a vàltozàs esetleges negatív hatàsaitòl.
Én nem. Örülni fogok ha a robotok "elveszik" a munkàmat.
Annak nem örülnék ha ez néhàny millio forròfejü embernek fegyvert adna a kezébe és kaotikus viszonyok alakulnànak ki.
Van egyfajta folyamat ....mintahogy a gyerek felnötté és érett emberré vàlik......úgy a tàrsadalom is ezt a "tinikorszakàt" éli. Most.
A gyerekekre jellemzö hogy az "értéket" nem tekinti annak.....eldobja hogy valami újat alkosson.
Aztàn felnövén "de hülye voltam"felkiàltàssal visszatér ösei törvényeihez.
Kb. így zajlik a "tàrsadalom fejlödése" is.
Màr nem kell hinn7nk istenben.
Nem kell rabszolgàkat tartani.
Nincs hübér és gyarmat birodalom.
Nincs feudalizmus.
Ennek okàn....egyszer nem lesz kapitalizmus sem.

"Az ideális állam létrehozásához Platón tett egy próbálkozást Szicíliában, azonban a kísérlet kudarcba fulladt.

Platón egyik öregkori művében, a Törvényekben egy újabb ideális állam elméletet vázolta fel. A változtatás az előbbi elképzelése szerint az volt, hogy az államot többé nem a filozófus királyoknak kell kormányozniuk, hanem a törvényeknek. A polgárok tanítómesterei is a törvények lesznek"
Wiki idézet.Platòn

A törvények hogyan taníthatnak?
Ha betartjuk öket.
Miért kell betartani mindenkinek kivétel nélkül?

Mert akkor kaotikussà vàlnak emberi tàrsadalmak.
Bàrmennyi törvényt is hozunk.
Ezt bizonyította az eddigi "histöria" az öskortòl kezdve.
Tehàt honnan tudhatnànk egy àllítàsròl hogy hamis.....ha nem bizonyítjuk tényekkel.
Ez a történelem.
Pl.-ul A nàcizmusròl sem kell vitàzni......rossz.
Kommunizmus? Sosem volt öregem
Csak az elöszobàja a szocializmus.
Ott sem az "izmussal" hanem az emberi rosszakarattal azaz a frusztràciòval volt probléma.....és néhàny hatalommàniàs örülttel.
:)

G. Nagy László 2018.03.09. 01:54:39

@csakférfi:

"Hiszek az emberek belàtàsàban és meggyözhetésében......eröszak nélkül."

Hogy tudsz erőszak nélkül bárkit rávenni arra, hogy átadja a vagyonát számára idegeneknek? Ez eddig nemigen sikerült senkinek. Jótékonysági adakozások - nagyon helyesen - léteznek, ám ezek önmagukban nem képesek megoldani a világ problémáit.

"Félsz a vàltozàs esetleges negatív hatàsaitòl."

Ezt nem tudom, honnan veszed. A technikai fejlődés határozottan pozitív dolog, kifejezetten tapsolok neki.

Hogy milyen lesz a jövő társadalma? Szerintem:

teveszmek.blog.hu/2018/01/03/_ahol_nincs_vezetes_elvesz_a_nep

"Ott sem az "izmussal" hanem az emberi rosszakarattal azaz a frusztràciòval volt probléma.....és néhàny hatalommàniàs örülttel."

Értem én a naiv jó szándékot, de az a fájó igazság, hogy a kommunizmusnak már a gondolata is elhibázott:

teveszmek.blog.hu/2018/02/25/_mindenki_kepessegei_szerint_mindenkinek_szuksegletei_szerint

csakférfi 2018.03.09. 12:46:44

@G. Nagy László:
Naivitàs??

"És az akció végén? Így nyilatkoznak a vezetők: "Az akció rádöbbentett, hogy sok még a tennivalónk. Könnyű hátradőlni az irodában, és a számokat nézve határozni. A számok mögött most már látom az embereket, és figyelek arra, hogyan hatnak rájuk a döntéseim." "Az élet legfontosabb dolgai kapcsolatteremtéssel, párbeszéddel, gondoskodással kezdődnek. Ezt mindenkinek meg kell értenie. Én mindezt egy kicsit szem elől tévesztettem, de ezek után másként végzem majd a munkámat."

tv.24.hu/musorok/sorozat/beepitett-fonok-amerika

Vagy màs mentalitàs.
Az hogy Te ezt naívnak hívod......csak egy "cimke"
:)

csakférfi 2018.03.09. 13:03:44

@G. Nagy László:
Egyik téveszméd pl.ul

"A serdülők hormonháztartása brutálisan megváltozik, s a felnőtté válás folyamata nem csupán a testi jegyekben, de a kérlelhetetlen lázadásban is megnyilvánul. Egy éretlen szülő hajlamos elfeledkezni arról, hogy ő maga is ugyanezt az utat járta, s értetlenül, idegenül tekint fiára, lányára. "

Ennek ellentmond.....vagyis az "igazsàg"....

" kontinuum elv. Az írónő egy venezuelai őslakos törzzsel, a jekánákkal (yequana) töltött összesen két és fél évének tapasztalatairól számol be, amelyek mélyen átformálták a gondolkodását az emberi természetről. A „kontinuum elv” arra utal, hogy egy olyan kultúrában, amelyet nem érintett a Nagy Felejtés (az a furcsa jelenség, hogy például az európaiak sokáig úgy gondolták, hogy ők, a civilizáció emberei azok, akik igazán embernek való, az embernek rendelt életmódot folytatnak, és a mások: a feketék, indiánok, és egyéb természeti népek elfajzott emberek, vagy akár nem is igazán emberek), egy olyan életmódot találhatunk, amely az ember biológiai evolúciójával párhuzamosan alakult ki, és így az eredeti emberi igényeinkhez sokkal jobban illeszkedik."
....
....
....
"Néha azon merengett, hogy mikor bukkannak fel a hollywoodi forgatócsoportok a fák mögül, akik egy megrendezett filmet készítenek a harmóniában élő „nemes vademberekről”. A jekánáknak már a csecsemői és kisgyermekei is máshogy „működtek”, mint amit ő normálisnak gondolt. Hol vannak itt az ordító kisbabák, a dackorszak, a gyermekkori agresszió, a tinédzser lázadás?"

jand.info/2010/02/az-elveszett-boldogsag-nyomaban/

:) :)
Ismét tévedsz és olyant àllítasz ami csak egy féligazsàg.
Erre építesz gondolat és eszmefuttatàsokat.
Ezeket a tészméket erösíted a blogoddal.
Ha kérhetném ne gyere a "legyünk kökorszakik baltàval" téveszméddel.
Ezzel csak ismét a korlàtok közé szorított gondolkodàsodat bizonyítod.
Ne vedd sértésnek.....ha màr két napja "nyüstöljük" egymàst.

csakférfi 2018.03.09. 13:29:38

@G. Nagy László:
"Egy szabad társadalom nem kényszerít senkit sem munkára, sem adakozásra. Mindenkinek joga van a lustálkodáshoz és a kemény munkához is, ahhoz pedig különösen, hogy tevékenységének gyümölcsét megtartsa. A dupla műszakban robotoló gyári munkás, a Riviérán napozó nagybefektető, a hétvégén is hajtó magánvállalkozó és az egész nap meditáló buddhista szerzetes - egyik létformára sem mondhatjuk kívülről, hogy értékesebb a másiknál. "

???
Éltél csalàdban.
A család a legfontosabb társadalmi funkciója, mivel ez biztosítja a társadalom újratermelődését, emellett az utódok felnevelése biztosítja magának a családnak a reprodukcióját is. A szülői generáció idős korában csak akkor számíthat gondozás-ellátásra (közvetlenül vagy közvetítéssel) ha vannak olyanok, akik ezt nyújtani tudják.

A gyerekek világra hozatala és nevelése semmivel sem pótolható érzelmi töltést visz a család életébe."
Wiki idézet.

Éltél csalàdban. Ahol a szülök "kizsàkmànyoljàk" önmagukat. Hiszen gyerekük kényelme és életben maradàsa ettöl függ.
Tehàt van kizsàkmànyolàs.
Ha gyàri melòs nem robotolna akkor a vàllalkozò nem tudna a riviréràn henyélni.
Így nem lenne szüksége a robotolò melòsnak és vàllalkozònak meditàlò szerzetesre,aki lelkileg tàmogatja a kizsàkmànyoltakat.
Így épül fel a Te szabadsàgpiramisod.
Halàli hogy te ezt így làtod.
:)

G. Nagy László 2018.03.09. 13:36:04

@csakférfi: Sok mindenről kész vagyok vitázni - morálról, értékekről, gondolkodásmódokról - de tényekről nem. A kamasz fiúknál a tesztoszteronszint hirtelen a sokszorosára ugrik, a vazopresszin-szint is markáns emelkedést mutat. Ezek TÉNYEK, s minden srác megtapasztalja, aki eléri a 16-17 éves kort. Még ma is pontosan megvan az érzés.

G. Nagy László 2018.03.09. 13:41:41

@csakférfi: A szülő nem zsákmányolja ki önmagát. Vagy annyi gyereket vállal, amennyit jókedvvel és szeretettel fel tud nevelni, vagy egy idióta, aki nem ismeri a saját határait és túlvállalja magát. (Abban egyébként igazad van, hogy ha van bármilyen emberi vonatkozásban létjogosultsága a szónak, úgy talán az "önmagunk kizsákmányolása" lehet ilyen. Másokat lehetetlen kizsákmányolni.)

Ha a gyári melós nem robotolna, úgy megkapná a felmondását és jönne egy másik helyette, aki tisztességgel elvégzi azt, amire szabad akaratából és jószántából szerződött. Itt aztán végképp nincs kizsákmányolás.

csakférfi 2018.03.10. 08:08:20

@G. Nagy László:
Beleolvastam néhàny posztodba a koràbbiakbòl.

"A kedves asszony a tisztességére büszke az eröszakos ember a vagyonàra"
Salamon Példabeszédek könyve.

Te egy eröszakos ember vagy.
Ràeröszakolod ....söt megmagyaràzod több eröszakos ember azaz vagyonos....a többségre.
Petöfi így ír erröl.
"Bàr felül a gàlya ,mégis a víz az úr"
A sajnàlat nem az érzelmi intelligencia jele.
Te jòl élsz és élvezed a rendszer elönyeit.
Én is jòl élek....van hàzam....feleségem....gyerekek...munkàm..föld...autòk...stb.
Mégsem àllítom hogy ez jò.
Miért?
Mert ez a rendszer bizonytalan. Ingatag...képlékeny...nem biztonsàgos.
Mert a pénzre és a vagyonra épül.
Itt hibàdzik a logikàd.
Ezt Te is tudod!
Idéztem neked Einsteint....Darwint...Platònt....stb.
Egyszerüen ezeket figyelmen kívül hagyod.
Nem vagy empatikus nem érzed a gondolkidàsi logikai ellentmondàsaidat.
Sajnàlom!
:)

G. Nagy László 2018.03.10. 12:32:40

@csakférfi: Megtisztelő, hogy beleolvastál a korábbiakba is, köszönet érte.

Einstein, Darwin, Platón - mind nagy példaképek, s szerintem idéztem is már mindegyiktől itt-ott.

Örültem a beszélgetésnek, szép hétvégét neked!

csakférfi 2018.03.10. 19:17:26

@G. Nagy László:
Viszont kívànom!
Màrmint a szép hétvégét!
:)
süti beállítások módosítása