téveszmék

téveszmék

"1956 nem a kommunizmus elleni harc volt"

2018. október 22. - G. Nagy László

sztalin.jpg

 

"Először is szeretném világossá tenni, hogy 1956 nem a kommunizmus elleni harc volt. A felkelők sem akarták eltörölni azt. Ezt manapság gyakran helytelenül ábrázolják." - Így fogalmazott Horn Gyula 2006. október 22-én, a Die Weltnek adott interjújában. Érdekes gondolat.

 

Amikor október 23-án délután Sinkovits Imre a Petőfi-szobornál elszavalta a Nemzeti dalt, a tízezres diáktömeg fejében valószínűleg tényleg nem az járt, hogy pontosan miféle makroökonómiai berendezkedést alakítanak ki másnaptól kezdve. Amikor az este folyamán a tüntetők ledöntötték a Sztálin-szobrot és megostromolták a Rádió épületét, egészen biztosan nem azon filozofáltak, hogy az állami szerepvállalás milyen mértéke volna üdvözítő a gazdasági hatékonyság szempontjából. A néplélek ennél sokkal szimplább. Márai Sándor szívbemarkolóan pontosan festi le a közhangulatot a Mennyből az angyal c. költeményében: "Miért, hogy meghasadt az égbolt, Mert egy nép azt mondta: Elég volt." Ez ilyen egyszerű. Betelt a pohár. Elég volt. Elég volt a rendőrállamból, a brutalitásból, a nyomorból, s abból, hogy mindezt demokráciának, jólétnek és boldogságnak hazudták.

 

Sokat elárul a kor atmoszférájáról, ha egy pillanatra áttekintünk a barikád másik oldalára is. A forradalom leverését követően, a Kádárral, Marosánnal felálló, gazdasági reformot előkészítő kormánybizottság egyik decemberi ülésére Nagy Elek, a csepeli munkástanács elnöke - saját felszólalását idézve - így emlékezik vissza: "Államminiszter úr, maga szerint Magyarországon marha nagy szocializmus volt 56 előtt? (...) Ha nagyon igaz akarok lenni, akkor szerintem fasiszta diktatúra, mert mindegy, hogy zsidót égetnek el, vagy kulákot akasztanak fel. És nyugodtan nem hajthatja le a fejét egy tisztességes ember se, mert akkor viszik el, amikor akarják." A kulisszák mögött a kritikus hangvétel azért volt lehetséges, mert Kádár és Marosán sem érzett igazi lelkesedést a Rákosi-korszak iránt, különös tekintettel arra, hogy az ötvenes évek első felét ők maguk is börtönben töltötték. A szovjet tankok által hatalomra segített, új vezetés számára világossá vált, hogy a múlt nem folytatható, a diktatúrát muszáj puhítani, ám gazdasági nyitásról ekkortájt nemigen eshetett szó. Fél év múlva, 1957. május elsején a dísztribün szégyenletes hátterét Marx, Engels és Lenin arcképei adják, Kádár pedig ellenforradalomról és a szocialista Magyarország felépítéséről beszél. 

 

1956 hősei elsősorban a zsarnokság ellen léptek fel, s vonultak utcára. Ha szeretnénk komolyan elgondolkodni Horn Gyula szavain, úgy először is erős fantáziára lesz szükségünk. Ahhoz ugyanis, hogy elhiggyük: a kommunizmus nem jelent automatikusan zsarnokságot is, el kell tudnunk képzelni egy olyan szabad világot, amelyben a marxi utópia minden kényszer nélkül megvalósul. Azt kéne látnunk, hogy a világ legszabadabb országaiban - Svájcban, Ausztráliában, Új-Zélandon - sorra jönnek létre a kommunizmus apró sejtjei: a kibucok, termelőszövetkezetek. Az emberek önként lemondanak az általuk tulajdonolt vagyontárgyakról, s felajánlják a közösség részére. Ezekben az önzetlen gazdasági társulásokban a munka frontján mindenki a képességei szerinti maximumot nyújtja, s csupán annyit vesz el a megtermelt javakból, amennyit feltétlenül muszáj. Mindenki elégedett, a szájak a fülig érnek, így e marxista sejtek egyre nőnek és terjednek, míg végül az egész ország egy nagy és boldog kommunista családdá egyesül. Nos, ilyet nemigen látunk, pedig minden lehetőség adott hozzá. (Olyan ez, mint a kék zsiráf esete. Ha a kék szín bármiféle evolúciós előnyt hordozna, már rég találkoztunk volna ilyen példányokkal, s idővel talán ki is szorítanák a klasszikus megjelenésű populációt.)  Sokkal inkább azt tapasztaljuk, hogy a legnagyobb nyomor pont azokat az országokat sújtja (Észak-Korea, Venezuela), amelyek a 20. század minden szörnyű tanulsága ellenére is ragaszkodnak a marxi gondolathoz. Nyilvánvaló, hogy az 56-os felkelők többsége nem rendelkezett átfogó közgazdasági műveltséggel, s egyáltalán nem ismerhették azokat a történelmi távlatokat, amelyeket mi már tisztán láthatunk. De egy szűk évtizednyi rémálom is elég volt számukra ahhoz, hogy kimondják: soha többé kommunizmust!

 

Október 23-ához közeledve sokan elgondolkodunk azon, hogy mi lett volna, ha... Vajon alakulhatott volna másképp is az ország sorsa? A hazai és külföldi levéltári anyagok feldolgozását követően egyértelműen megállapítható: az égvilágon semmi esélyünk sem volt arra, hogy a kommunista béklyótól megszabaduljunk. A Szovjetunió részéről stratégiai és presztízskérdésnek számított, hogy az 1945-ben létrejött európai status quo fennmaradjon, s egy nyugati beavatkozást látva akár még a harmadik világháború kirobbanását is simán megkockáztatták volna. Nem kellett ezzel számolniuk, hiszen az Egyesült Államok és Európa szerencsésebb fele jobban féltette a saját fenekét annál, minthogy a segítségünkre siessenek; gyakorlatilag fel sem merültek ilyen irányú tervek. Az már egy reálisabb kérdés, hogy az elkövetkező Kádár-rendszerhez képest léteztek-e jobb, vagy akár cudarabb forgatókönyvek. A fantáziánk e téren könnyen szárnyal: elég Nagy Imrére vagy Gerő Ernőre gondolnunk. Előbbi talán képes lehetett volna az "emberarcú kommunizmus" című színmű megrendezésére - ez valami olyan világot takart volna, amely kifelé marxista képet mutat, befelé pedig egyre nagyobb szabadságot és jólétet teremt; utóbbiból a Rákosi-féle terror folytatását néznénk ki. Ám mindez csupán fikció - az adott helyen és időben Kádár volt az egyetlen olyan figura, akit a szovjet vezetés is támogatott, s idehaza is képes volt elfogadtatni magát mind a politikai körökben, mind a széles néprétegek előtt. Bűneit - hazájának elárulását és a forradalmat követő megtorlásokat - semmi sem menti, ám azt el kell ismerni, hogy tökéletesen tisztában volt azzal, mit miért tesz. Érdemes megnézni a már említett 1957. május elsejei beszédét, abban minden ott sűrűsödik, amit a következő három évtizedről tudni érdemes. Az emelvényről azt harsogja: "Az októberi események után erre a május elsejénkre minden oldalról figyelnek", vagyis tudja és tudatja, hogy nem nagyon ugrálhatunk; majd  elvegyül a tömegben és mosolyogva smúzol a nép gyermekével. Megszorítva a kisemberek kezét, tökéletesen játssza el, hogy ő a magyarság jóságos megmentője, a lehető legjobb választás az ország számára. Politikai marketingből kétségkívül jeles.

 

Nem egyszer hallottam önmagukat liberálisnak vallóktól, hogy 56 már lejárt lemez, kár annyit rugózni rajta. Alig hiszem, hogy igazuk volna. Aki ténylegesen a szabadságot tekinti a legfőbb értéknek, az mindig is a legszentebb ünnepek között fogja számon tartani. Még úgy is, ha tudjuk: eleve kudarcra volt ítélve. Egy olyan szégyenletes évszázadban, amelyben diktatúrát diktatúra követett; amelyben a magyarság többet szenvedett, mint valaha a története során, 1956 egy olyan fényesen kiemelkedő évszám, egy olyan nagyszerű pillanata a történelemnek, amelyre joggal lehetünk büszkék. Elődeink tanújelét adták annak, hogy nem vagyunk vágóhídra terelhető birkák, sokan az életükkel fizetve mindezért. Kevés felemelőbbet tudok elképzelni annál, mint amikor egy nép a kezébe veszi a sorsát és kiáll saját magáért. Örök példa mindannyiunk számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6314313245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2018.10.22. 23:39:47

Közép-Európa keleti felének sorsa eldőlt a jaltai konferencián: Churchill és Roosevelt elárultak minket és a többi itt élő népet és az oroszok kezére adták Európának ezt a részét. 1956-ban sem avatkoztak be , hogy megsegítsék a szabadságáért harcoló magyar népet. ( nem Szuez miatt..) Európának ez a fele rengeteget szenvedett az elmúlt évszázadokban a török , német , orosz hódítók gaztettei és a nyugat álnok politikája miatt. A történelem viharaiban nem számíthatunk senkire, csak magunkra. Össze kell fognunk a lengyelekkel, véghez kell vinni a történelmi igazságtételt , és benyújtani számlát a bűnösöknek!

Leooo 2018.10.23. 00:57:22

@Brix: Az utolsó mondatig egyetértek veled és a fentiekben leírtakkal. Az utolsó mondat azonban végzetes naívság, egy olyan önámítás, mint a - legenda szerinti - Lehel kürtje és vidéke Kft hösi elszánása. Az Európai realitás 100 éve is más volt, most meg aztán végképp egészen más!

Hollandexxonvaldez 2018.10.23. 01:15:47

valójában már 1918-1919-1920-ban el lett tolva az egész.
1914-ben az antant kiprovokálta a háborút,1920-ban egy tűzszünet kötettett,aztán 1939-ben újra európai polgárháború.és a bűnösökkel ráadásul most egy akolban vagyunk.ez itt a probléma.az egyik főbűnős,Anglia most akar lelépni.... no comment.
1100 éve ellenünk vannak,lásd 907 Pozsony.és ezek mondják magukat európainak... barbár népség az egész,ugyanaz megy mint amikor a római civilizációt megsemmisitették.
mi vagyunk a keleti emberi civilizáció ami már kb 6-8000éve létezik legnyugatibb népe,kinai,mongol,avar,magyar,hun,koreai,japán.a többi sajnos barbár nép.

kolomparlole1114 2018.10.23. 01:27:14

"egy szűk évtizednyi rémálom is elég volt számukra ahhoz, hogy kimondják: soha többé kommunizmust!"

Erre 2010-ben visszahoztuk...

ételizésítő 2018.10.23. 02:54:39

Fizetőssé váltak volna az iskolák, és Orbán Viktor és az apja is maradt volna felcsúti vályogvető cigány a helyi cigánysoron, mint a nagyapja, nem a néptől ezermilliárdos összegeket ellopó világrekorder tolvaj és rabló.

ételizésítő 2018.10.23. 02:57:07

@Hollandexxonvaldez:
Ennyi sötét faszságot milyen faszból szívtál magadba?
Nem mondom, hogy mérgezi az agyad, mert ami nincs, azt nem lehet mérgezni.

@Brix:
"Össze kell fognunk a lengyelekkel, véghez kell vinni a történelmi igazságtételt , és benyújtani számlát a bűnösöknek! "
Öcsém, ezzel lépj fel a Showder klubban, mindenki összefossa a bokáját a röhögéstől, mert ekkora faszságot rég hallottak, csak ott legalább viccnek gondolják.

anyo05 2018.10.23. 06:09:35

A Ny.i zsidók átvették volna a hatalmat és szdsz szerű katasztrófába sodorták volna az országot:((((( De lehet, hogy nyertünk volna 20 évet, mert a "demokrácia" alatt jobban megerősödhetett volna a jobboldal!!!!!!

Visceroid 2018.10.23. 06:50:50

"1956 nem a kommunizmus elleni harc volt"

Egyesek szerint antiszemita felkelés volt. A magyarok a zsidókat okolták a kommunizmusért, és az ellen lázadtak.

tamask 2018.10.23. 07:22:25

A kommunisták kifosztották a nagyapámat, dédapámat, de azt látni kell, hogy marxizmus és munkásmozgalom nélkül ma is brutális elnyomásban élne a munkásosztály mindenütt a világon. Ingyenes egészségügy, iskolák, egyetemi diploma, lakások. Ezek is mind a szocialista gazdaságnak köszönhetőek. Igen, még a vadkapitalista Amerikában is volt hatása a munkásmozgalomnak.
A német, brit, francia, svéd melós azért is él jobban, mint az orosz, kínai, magyar, mert megtalálták a munkásmozgalom arany középútját. Meg persze a centrum országaiban a kizsákmányolt perifériáról herdált vagyonokból telik a melósok megfizetésére.

A kommunizmus egy utópia, ami megvalósíthatatlan. De a megvalósítására törekedők százmilliók életét oltották ki.
Tehát a kommunizmus az egyik véglet.

A utópia, a másik véglet a szabadversenyes kapitalizmus, egy pont ugyanolyan veszélyes utópia, amit még ma is túltolnak, áradoznak róla, hogy majd a szabad piac törvényei mindent elintéznek a társasalomban. A kapitalista nyersanyag-, energiahordozó- és piacéhség ma is lángba borít országokat szerte a világon.

'56 a ruszkik és a magyarokat elnyomó csatlósaik elleni felkelés volt, az átlag magyar simán belement volna egy emberibb szocializmus kialakításába, a felkelők sem akarták visszaállítani a Horthy-rendszert.

tamask 2018.10.23. 07:23:51

@Visceroid: A Rákosi-korszak vezetői és az ÁVH állománya körében felülreprezentáltak voltak a zsidók.

kolomparlole1114 2018.10.23. 07:58:36

@anyo05: A keleti zsicik 2010-ben átvették a hatalmat, igen. Rákosi apjuknak ehhez még kellett a kékcédula, nekik már elég volt a sima választási csalás, hazaárulás.

kolomparlole1114 2018.10.23. 08:00:05

@Visceroid: Zsidorbán faterja ellen ment a lázadás, meg a helyi TEK/ÁVO ellen.

kolomparlole1114 2018.10.23. 08:01:06

@tamask: Akárcsak ma a zsidócigánykommunista párt esetén. Zsidorbán, Zsidajcs, Zsirogán...

Egyallampolgar 2018.10.23. 08:03:46

Liberálisként egyetértek. 1956 október 23 a történelem közösség egyik legnagyszerűbb pillanta. A szabadság fellépett az önkény ellen.
Szívszorító hogy ez az öntudat aztán mennyire megkopott a tehetetlenség és a jólét alatt. De ez semmit sem von le 56 értékéből.
Liberálisként amúgy sosem voltam oda Horn Gyuláért (Az SZDSZért is egyre kevésbé) 2006ra aztán Horn magához képest is nagyon leépült. Az MSZP-Gyurcsány Horn ünneplés, az "Egyedül vagyunk Tiborozás" jól láttatta a leépült Horn belső énjét amit sokáig jó politikai érzékkel keletre majd nyugatra mintázott szólamokkal elfedett.

háromperhármas 2018.10.23. 08:08:42

"egyértelműen megállapítható: az égvilágon semmi esélyünk sem volt arra, hogy a kommunista béklyótól megszabaduljunk."
De azért megpróbáltak minél több ember belehajszolni egy rémálomba... Nagy Imrének, mint sokat látott, Szovjetuniót megjárt politikusnak pontosan tudnia kellett, hogy semmi esélyünk nincs, mégis az utolsó pillanatig kitartásra, harcra buzdított. A szovjet hadsereg ellen...ugyan már.
Ha Kádár nem vezényli le a "megtorlást" megtette volna a szovjet hadsereg. Szerintetek melyik volt a jobb?

kolomparlole1114 2018.10.23. 08:24:43

@háromperhármas: Az emberek harcolni akartak. Inkább a halál mint a szolgaság. Ma meg inkább tövig beszopja mindenki az orbánkomcsi faszát, és önként adja oda a pénzét ezeknek ellopásra, és még sargentinizik, sorosozik is mellé. Akkor a szabadság kellett a népnek, ma a szolgaság. Október 23-án a fideszesek az ÁVO-t és Rákosi apjukat ünneplik!!!

Stenonis 2018.10.23. 08:33:13

@Brix:
Jalta a tényeket rögzítette. A szovjet csapatok addigra már elfoglalták Kelet-Európa jelentős részét. Budapest, Varsó, Bukarest szovjet ellenőrzés alatt volt.

Mit tehetett volna a két angolszász vezető, hogy meggyőzze Sztálint arról, hogy vonuljon ki onnan?

Nem mellékesen mi üzentünk hadat a Szovjetuniónak, a mi katonáink teljesítettek ott megszállási feladatokat és harcoltak a Donnál. Ezután miért kell meglepődni, hogy a Vörös Hadsereg is vendégszerepelt Magyarországon.

Hogy tudtak volna beavatkozni az amerikaiak 1956-ban? Tudod, itt volt néhány tízezer főnyi szovjet haderő. És néhány millió összesen. Plusz atomfegyver. A szovjetek itt volta, a legközelebbi amerikai katona meg kb. 500 km-re.

Yaesu 2018.10.23. 08:38:12

Nagy Imrét hagyjuk már, mondvacsinált 'hős'. Ugyanolyan szar kommunista, mint a többi, belügyminiszterként terjesztette be a svábok kitelepítéséről szóló rendeletet.

Stenonis 2018.10.23. 08:41:12

@Hollandexxonvaldez:
1914-ben nem volt semmi provokáció. Egy pár balfasz szerbnek hihetetlenül szerencséje volt. És szerencsétlenségünkre pont azt az embert lőtték le, aki a béke mindenáron történő megőrzését akarta. Ha nem Ferenc Ferdinánd lett volna a trónörökös, akkor már 1913-ban háborúzunk.
De még a trónörökös meggyilkolásának sem lett volna egyenes következménye a világháború.

A mai Nyugat-Magyarország a Frank Birodalom határőrgrófsága volt. Miért csodálkozol azon, hogy a frankok vissza próbálták foglalni a területüket?

szepipiktor 2018.10.23. 08:43:17

Elfogadom, hogy ilyenkor meg kell emlékezni és azt is, hogy az nem lehet másképp, mint a ledokumentált információkat ezredszer is leírjuk, elmondjuk.
De a szerző szépen képviseli írásában a horni álláspontot, a kommunisták átmentő protokollját, amit Pozsgay indított el.
Nem T szerző, nem jelenthető ki az, hogy mit akartak a magyarok!
Nem állítható, mert nem egy forradalom volt,
1) igen, volt az elégedetlenek, a diktatúrák megelégelő normális többség
2) igen, volta a baloldalt akarók, akik soha nem juthattak volna pozíciókba a tanulatlanságuk vagy a származásuk miatt, azaz ők csak cserét akartak
3) és igen, volt egy lumpen halmaz is, mint minden forradalom háború esetén.
És a három halmaz sem homogén, hiszen sok nem balos is elfogadta volna a diktatúra nélküli baloldali vezetést, ahogy a baloldaliak egy része is, hogy más politikai rendszer legyen, ha ők maradhatnak a "felszínen"...
De amikor az események voltak, ezek fel sem merültek, a forradalmak nem egy előre leírt ideológia mentén történnek. Ezt utólag sokoan, sokféle módon - jellemzően a nekik megfelelő módon - írják le.
Egy ilyen ez az írás is.
Nem szerepel az írásban, hogy akkor sem volt az országban meghatározó a baloldaliak száma, próbálkozhanak ezt erőltetni ma is, attól, hogy a nagyhatalmi egyezmény ránkerőltette a szovjet hatalmat és ők erőszakkal, terrorral elfoglalták az országunkat, a nép nem lett baloldali, kommunista, szocializmus párti. Csak az ilyenkor szokásos módon lett túléni akaró és kollaboráns réteg is az új kedvezményezettek mellett,
Tehát azt álítani, hogy a forradalom nem a szocializmus ellen volt??? Nem, dehogy, hát persze, hogy a többség, akinek fejére húzták erőszakkal a szocializmust, az nem normális világot akart, hát peszre... Ezzel a baloldali túlélők magyarázzák a bizonyítvány, ahelyett, hogy kussolnának, hogy nek kerültek lámpavasakra!
A szerző gondolom tudatosan, kifelejti a történetből a elmeneklők hatalmas számát is, akik nem otthon rejtőzködtek a forradalom idején, aztán hirtelen uzsgyi, irány a határ. Elég nagy számú ez a halmaz is, rájuk azt sütni, hogy a szocializmust szerették volna, diktatúra nélkül... Gondolom azért nem maradtak, hanem menekültek.
Szóval utólag okoskodni nem szerencsés. Ahány ember, annyi vélemény, és ezt a családi háttér adja. Sokan vagyunk, akik soha nem leszünk baloldali pártiak, sokan vannak, akiket a baloldal meggyalázott, sokakanak van baloldali által elpusztított hozzátartozójuk.
És ezek körül sokan ma is élnek, vagy a gyermekeik, unokáik örzik az emlékeket.
.
Szóval - szerintem - a valóság csak annyi volt, hogy az emberek felkeltek egy rájuk erőltetett világ ellen, aminek szerves része volt az erőszak, és egy NORMÁLIS világot akartak.
Innen egyenes az út oda, hogy mivel a szocializmus, a kommunizmus NEM RENDES rendszer, ráadásul idegen is a magyar néptől, a változást akarók döntő része nem azért menet az utcára, vagy fogott fegyvert, hogy a szocializmus maradjon.
A idegen megszállás, az korábbi terror és az idegenek bábjai ellen léptek fel, de nem lefektetett ideológia mentén.
Ezt lehet magyarázni utólag, de ebből az írásból is süt a baloldali szimpátia, így ismét egy megosztó vélemény olvashatunk.

lenörd hofstadter 2018.10.23. 08:49:47

Aztán múlt-múlt az idő, az emlékezet elhalványult és 2010-ben a hazug szólamokkal megvezetett agymosott, agyatlan birka orbánisták tömege eltörölte 56 emlékét és a Rákosi rendszer visszaállítása mellé tette a voksát...

szepipiktor 2018.10.23. 08:54:15

És felejtsük már el ezt az esély dolgot!
Soha nem jött volna ide senki segíteni, hiszen volt egy nemzetközi szerződés, és ugye ott volt még a szuezi-válásg is. Akicsit fontosabb volt a nagyhatalmaknak, mint a porossegű kis Magyarország felszabadítása... Marad a szokásos tűzelő propaganda...
Nagy Imrem meg egy aljas moszkovita bolsevik volt, igazolt a magyar emigránsok halála kapcsán a felelőssége, itt csak profi módon időt akart nyerni, beállt a sor elejére és így valamennyire kézben tarthatta az elején a dolgokat. Nem volt ő sem hős, sem hazafi!
Kádár meg egyszerű hazaáruló volt, hiszen felesküdött minisztervolt a forrafalmi kormányban, nem egy menekülő kommunista, Csak duma, hogy vitték meg hogy ő volt a kiválasztott, nehogy rákosi jöjjön haza. Ennyire a szovjeteket se nézzük már hüjének!
Ami dilemma az az, hogy akkor mi lett volna, ha egy nem kommunista vezetésével alakul foddaralami kormány, ha a forradalomban nem kap szerepet annyi átugró kommunista - akik csak a fajtájukra jellemző "karrier" okán tették ezt -, na akkor mi lett volna? Hamarabb jönnek be, nagyobb terror lett volna később?
Nagy Imre az életében egyszer volt gerinces, a bitó alatt! Ő vállalta a tettét, kádár és a többi nem...

lenörd hofstadter 2018.10.23. 09:00:44

"Október 23-ához közeledve sokan elgondolkodunk azon, hogy mi lett volna, ha... "

Az lett volna, hogy 2010 helyett már 1956-ban elkezdődött volna az agyatlan, kapitalista állampolgár kinevelése ami reggel vonul a munkahelyére, a számára betanított 3 munkafázist ismétli 8 órán keresztül, utána hazamegy és a tévé előtt teleböfögi a szobát sörrel...
Nyáron elmegy három hétre nyaralni, oszt éli világát és boldog... mert mint tudjuk, boldogok a lelki szegények.

A csúti geci ott baszta el, hogy a meló utáni punnyadást lopta el tőlük, ellopta a nyaralásukat, és ebbe fog belebukni...

2018.10.23. 09:07:20

"Elég volt a rendőrállamból, a brutalitásból, a nyomorból, s abból, hogy mindezt demokráciának, jólétnek és boldogságnak hazudták."

Mintha ismételné magát a történelem.
Gondolok itt a hajléktalanok elleni embertelen törvényre és a fakabátok általi vegzálásra.
Gondolok itt a több mint 2 millió létminimum alatti, azaz a valóban nyomorban élőkre.
Gondolok itt a látszat demokráciára, ahol pofázni ugyan lehet, de utána szívat a hatalom.
Gondolok itt a lakástakarék beszántására, amelynek indoklása hazug és értelmetlen.
Gondolok itt a közpénzek teljes lenyúlására, a totális és mindenkit érintő korrupcióra.

"Elődeink tanújelét adták annak, hogy nem vagyunk vágóhídra terelhető birkák, sokan az életükkel fizetve mindezért."

Manapság viszont éppen fordítva van.
2,8 millió önállóan gondolkodni képtelen, agyatlan vagy pusztán konformista faszkalapnak köszönhetően, bizony a vágóhídra terel minket ez a maffiakormány, csak még nagyon kevesen látják ezt. Az ellenzék puhapöcsű, vagy szervilis és ráadásul egymást szopatják, szalámizzák fel. Mindeközben pedig a csúti takony tovább építi a totális autokráciát, és építi le a demokráciát.

Ennyi.

lobaszopiatej 2018.10.23. 09:09:45

Ebben a jobbágyrendszerben nevelkedett parasztság rögvest visszahozta volna a hercegeket meg bárókat, visszaépítve a hűbérrendszert.

Pont úgy mint ma, csak oligarchákkal meg seggnyalókkal.

Ez az ország már csak ilyen: személyi kultuszt igénylő focidrukkerek halmaza, meg a bözskeutalvánnyal könnyedén lekenyerezhető nyuggerek sokasága.

Soha nem is volt itt esély demokráciára, a cselédizmusból csak a sztálinimádat rángatta ki az embereket.

háromperhármas 2018.10.23. 09:11:04

@lenörd hofstadter:
Nem csak a punnyadást lopta el a kisgömböc, hanem a pénzüket is!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.23. 09:11:39

De, a kommunizmus elleni harc volt.

Ezen az nem változtat, hogy a harcban részt vettek kommunisták is. Győzelem esetén ezek a kommunista elemek marginalizálódtak volna.

midnightcoder2 2018.10.23. 09:17:08

@tamask: A munkásmozgalom mint olyan szépen működött ott, ahol kitalalálták. De amikor nálunk a cuculizmus dúlt, akkor már eléggé az utolsókat rúgta. A 70-es évek után pedig kb. értelmét vesztette.

midnightcoder2 2018.10.23. 09:21:10

@lobaszopiatej: "Soha nem is volt itt esély demokráciára, a cselédizmusból csak a sztálinimádat rángatta ki az embereket."
100 évvel korábban még az angoloknál is cselédizmus volt. Sőt, rosszabb, Pl. amikor az ír parasztokat elzavarták a földjükről, hogy ott birkákat tartsanak a textilipart nyersanyaggal ellátandó.

A demokrácia pedig egy illúzió. Mindig is az volt, és mindig is az lesz.

G. Nagy László 2018.10.23. 09:24:41

@szepipiktor: Várj, te egy másik mozit nézel.

A Blog címe: TÉVESZMÉK. Ha elolvastad volna a posztot még kommentelés előtt, nem írnál olyat, hogy süt belőle a baloldali szimpátia. Semmi sem áll olyan távol tőlem, mint a baloldaliság. A kedvedért levezetem egyszerűen: KOMMUNIZMUS = ZSARNOKSÁG. Minél több a szabadság, annál kisebb az állam, ezzel együtt annál szűkebbek a kötelező baloldali intézkedések. Ez a filozófiám lényege, s ez jelenik meg a fenti írásban is.

nyerafidesz 2018.10.23. 09:27:33

A bűnöket a komcsik követték el. A forradalom tehát a komcsik miatt, ellen robbant ki. A többi horngyulai baromság.

midnightcoder2 2018.10.23. 09:31:10

@Látens Inszinuáció: Azért az emberek 99%-ának tele a töke az aluljárókban maguk alá csináló hajlékonyakkal. Tudod, azoknak az embereknek, akiknek az adójából ez az egész kóceráj működik, Orbán röptetésétől a balfék értelmiségig. Mert valahol ők is a mi adónkból vannak eltartva, még ha azt a pénzt korábban lopták is el.

És bár itt mindenki 30 ezer budapesti hajléktalanról beszél, de a maguk alá csinálók max. pár százan lehetnek. Ha 30 ezer hajlékony megjelenne a pesti aluljárókban az elég viccesen nézne ki. Ennek pedig alapvetően két oka lehet: 1. messze nincsenek annyian, 2. a legtöbb bemegy a szállóra. Amit Orbánék kikényszerítenek, az az, hogy a maradék is bemenjen. És igen, ez kb. olyan, mint amikor Kádárék beterelték a munkásszállóra a polgárt a KMK-val. És igen, voltak a Kádár rendszernek pozitív vonásai is, lásd közbiztonság, viszonylagos rend az utcákon.

A kétmillió nyomorban élő pedig kb. a gengszterváltás óta él ott. Teccettek volna nem leverni az 56-os forradalmat, nem csődbevinni a szocializmust, nem szétlopni utána mindent ami még mozdítható volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.23. 09:32:29

@Stenonis:

Már 1908-ban majdnem kitört a háború. A trónörökös megölése csak ürügy volt.

G. Nagy László 2018.10.23. 09:32:42

@nyerafidesz: Pontosan így van.

Horn pufajkásként a barikád másik oldalán állt, s még ötven évvel később is azt próbálta elhitetni, hogy a kor emberének tulajdonképpen nem volt baja ezzel az elmebeteg, kommunista berendezkedési formával. Egy fenét nem volt.

midnightcoder2 2018.10.23. 09:32:51

Amúgy a cikkhez: igazából nem biztos, hogy ez az 56 annyira reménytelen lett volna, ha az amcsiknak nem a szuezi válság a fontos, hanem mi. A finnek is simán megvédték magukat a kommunizmustól.

Midnight Run 2018.10.23. 09:36:02

Sok emberrel és még több történelmet olvasva, nekem egyre egyértelműbb, hogy ez az 56 nem volt más, mint Nagy Imre és néhány párttársa által kitalált puccs. Persze ehhez kellett egy mélyen elégedetlen tömeg, akit fel lehetett hergelni és az utcára küldeni, de az egész néhány komcsi elvtárs puccsa volt.
Nagy Imre vagy menet közben vagy eleve arra bazírozott, hogy az országot ki lehet vezetni a szovjet iga alól. Ami egy baromság és nem a realítás. Innentől kezdve meg volt pecsételve az egész kísérlet sorsa.

midnightcoder2 2018.10.23. 09:36:05

@G. Nagy László: Horn a kommunisták utódpártjának volt a feje akkoriban. 2006 egy elég érdekes év volt: elvégre 1956 ötvenedik évfordulóját az a párt ünnepelte demokratikusan megválasztva, akik anno a szovjet tankok segítségével leverték azt. Ez volt amúgy szerintem az ország történetének az egyik legnagyobb szégyene.

]{udarauszkasz 2018.10.23. 09:54:05

@midnightcoder2: Finnorszag is eppugy strategiailag fontos helyen van, mint Magyarorszag. (Skandinavia kapujaban, ahonnan tamadhatok a sved ipar, a norveg olajletesitmenyek.) Magyarorszag pedig az Adria kozelsege miatt fontos. 56 utan egy lehetseges forgatokonyv lehetett volna a joguszlavhoz hasonlo politikai berendezkedes, esetleg jo esetben elzavartuk volna a ruszkikat, mint ahogy Ausztria tette, amikor kinyilvanitotta a semlegesseget. Igy letrejott volna egy Svajc-Ausztria-Magyarorszag ov, ami majdnem 1000 km hosszu demilitarizalt ovezetkent ekelodott volna be a keleti blokk, es a nyugat koze, a Foldkozi-Tenger iranyaba.

kolomparlole1114 2018.10.23. 09:55:21

@Yaesu: Nagy Imre padláslesöprés ügyi miniszter volt, csak aztán megvilágosodott. Nem a padláslesöprésekért tiszteljük ezt a komcsit, hanem az 56-os tevékenységéért. Komminista Viktort meg semmiért se.

kolomparlole1114 2018.10.23. 10:00:22

@szepipiktor: Csak akkor lett volna esélyünk ha nagyobb tűzerőt tudunk felmutatni, természetesen a szokásos városi harcban, ahol a tankok nem sokra mennek, akkor egy elhúzódó harcban lett volna tárgyalási alapunk jobb feltételeket kialkudni. A további hatalmas ruszki veszteségek elkerüléséért MAGYAR érdekeket néző kormányt, ami nyilván a szovjet érdekek miatt nem léphetett volna ki a komcsi államok családjából, meg a ruszki megszállók is maradtak volna, de cserébe elnézték volna hogy a nép különutas mint a jugók, megy a kommunista agitprop a tévében, de fű alatt a nép kapitalista. Mint a 80-as években a GMK-k.

kolomparlole1114 2018.10.23. 10:03:02

@maxval balcán bircaman: Ma is van igény a kommunista tolvajmaffia elleni harcra. Már csak a nép szemét kéne felnyitni, hogy milliók özönljenek az utcára elkergetni Rákosi Viktátort.

kolomparlole1114 2018.10.23. 10:04:39

@midnightcoder2: Ha illúzió, akkor Viktornak se kell majd tárgyalás, csak helyben tarkólövés. Akkor nekünk magyaroknak se kell visszafogni magunkat, nem?

kolomparlole1114 2018.10.23. 10:05:36

@maxval balcán bircaman: Nem, a Zsidorbán bolseViktátor KISZ titkárt kergette el 2002-ben!

midnightcoder2 2018.10.23. 10:09:50

@kolomparlole1114: Amire én gondolok az az, hogy a polgárok nagy része a saját médiájából tájékozódik, és az alapján szavaz. Nagyon kevesen vagyunk, akik utánanézünk a neten egy-egy kérdésnek. Se ideje, sem információi, sem képzettsége nincs erre az átlag szavazónak. És az átlag szavazó szavazata dönt. Ezért illúzió a demokrácia: igazából arról szól, hogy melyik véleménybuborék a nagyobb.

A másik gond a demokráciával, hogy a pártokkal egy-egy csomagot kapsz, amiben benne vannak a neked tetsző dolgok, de egy rakás olyan is ami nem. És nemigen találsz olyan pártot, ahol a csemegék közé ne kerülne egy nagy rakás szar is.

kolomparlole1114 2018.10.23. 10:34:57

@midnightcoder2: Igen, csak azzal hogy eltörlik a gátlásokat, az utánuk jövőknek se lesznek már olyanjuk. Szal aki leváltja ezeket a mai komcsikat, az is simán a Dunába lövi őket, nem fog hosszú tárgyalásokkal baszakodni, minek, úgyse fogja rajtuk se számonkérni senki. Orbántól is ugyanúgy fogják elvenni a vagyont, ahogy megszerezte.

pizo 2018.10.23. 10:38:12

@szepipiktor: Legalább egyszer gerinces volt. Ez is valami. Amúgy meg akkor lett volna esély, ha Nagy Imre mondjuk az amerikai, Maléter Pál az angol, Tildy Zoltán meg a francia követségre menekült volna. Ekkor TALÁN egyezkedtek volna a nagyhatalmak.

Zoli

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.10.23. 10:47:49

1947 óta ugyanazok vannak hatalmon, Nagy Imre (aki elrendelte 53-ban a padlásseprést) kormányában Kádár János mellett másik nyolc olyan miniszter volt, akik tagjai voltak Kádár megtorló kormányának! hungariangeographic.blog.hu/2016/10/27/gondoltad_volna_hogy_nagy_imre_kormanyaban_kadar_janos_mellett_8_masik_miniszter_is_tagja_volt_a_for
Kb az történt, mint '89-ben romániában, amikor a másod meg a harmadvonalbeli komcsik nem bírták kivárni a sorukat, és a birka nemzet elégedetlenségét kihasználva, erőszak útján jutottak hatalomra. Ezért fog ma az mszp, dk is koszorúzni. Mécs Imrére (?) mondta egy igaz 56, hogy "nem minden rabtársam volt bajtásam!"

G. Nagy László 2018.10.23. 11:09:02

@midnightcoder2:

"Horn a kommunisták utódpártjának volt a feje akkoriban. 2006 egy elég érdekes év volt: elvégre 1956 ötvenedik évfordulóját az a párt ünnepelte demokratikusan megválasztva, akik anno a szovjet tankok segítségével leverték azt. Ez volt amúgy szerintem az ország történetének az egyik legnagyobb szégyene. "

Egyetértek. Maximálisan.

kolomparlole1114 2018.10.23. 11:14:51

@Hungarian Geographic: A ma rémuralkodó Zsidesz is az MSZMP utódpártja! KISZ titkárok és III/III-as ügynökök (Pokornifater és hasonszőrűi) gyülekezete.

kolomparlole1114 2018.10.23. 11:17:03

@G. Nagy László: Ugyanaz a párt verte le, mint amelyik lázadozott ellene. Padláslesöprő Imre és kommunistái csak kihasználták a nép elégedetlenségét, de ugyanazok az MSZMP-s komcsik voltak mint a ruszkitankos Kádár. Szal miért is vonulgathatnának fel az utódai? Orbán utódpártja is felvonulgat mint a Buzik az Andrássyn.

Bafana 2018.10.23. 11:25:11

Ha győzött volna a forradalom, akkor a magyar emberek szinte első dolga lett volna Nagy Imrét felakasztani, mint kommunista főbűnöst.

lobaszopiatej 2018.10.23. 11:26:21

@midnightcoder2: "... ahol a csemegék közé ne kerülne egy nagy rakás szar is. "

Például, hogy nyiltan lopnak és bűnöznek, de megszavazzák 3.szor?
Ez vallásos szolgai fanatizmus, nem egy kicsi de elfogadható hiba.
Qrcsányt legalább elkergették a sajátjai, na akkor vegyük a köv. pártot alapon. Orbán bármit is csinál, az kicsi de elfogatható egészen piciny mikroszkópikus törpécske apróbb jelentéktelen picike de kicsiny (na, már ismétllem) hiba.

midnightcoder2 2018.10.23. 11:26:51

@kolomparlole1114: Ez egy hosszú folyamat a gengszterváltás óta. Kb. a spontán privatizáció volt az első lépcső, azóta kb. minden hatalomváltás csak egyre gátlástalanabbá teszi őket. Igen, Orbánt jó eséllyel egy még nagyobb gazember fogja majd leváltani.

Brix 2018.10.23. 11:30:35

Az a vèlemènyem- továbbra is- hogy az USA nagyban felelős Közèp- Európa , 2.VH után kialakult tragikus viszonyaiert. Ha megnyitják a Balkáni- frontot, az Isztriai fèlszigeten , - ahogy a britek akarták- akkor teljesen más lett volna Európa sorsa...Viszont , az amerikaiak- Sztálin követelèsènek engedve- nem mentek bele a balkáni partraszállásba. Itt ment el a lehetősègünk, hogy demokráciát ès szabadpiaci gazdaságot èpítsünk, kommunizmus ès szovjet uralom helyett...Szerencsère , a törtènelem lassan igazságot szolgáltat nekünk: a magyarok egyre jobban èlnek az EU- keretein belül, az " orosz medve "meg csak vergődik a szegènysègben, a birodalmi dezintegrációban...

kewcheg 2018.10.23. 11:30:50

Zsákba öltöztetett emberek unták már a zsákban járást meg az örökös kukoricakása vacsorát.Nem voltak vakok.Amerikában ezidőtájt dívik a fecskefarkas, jet és rakétamotívumokkal díszített autó, a jó zene és általános a gazdsági fellendülés.Nyugat európában is.A korabeli emberek ezt látták hallották ilyen-olyan úton hozzájutott információkból.Meglett volna az esély ha a magyar kommunista nem lett volna ezerszer alávalóbb a szovjet kommunistánál.Megjegyzendő: 90-ben minden komcsit ki kellett volna zárni a közügyekből legalább 20 évre, plusz a biszku béla féle vén geciket a forgalomból is ki kellett volna vonni 20 vagy több évre.Még ma Miskolcon is élnek ilyen vén geci komcsik...nevet nem mondanék,úriember vagyok...

kolomparlole1114 2018.10.23. 11:38:38

@midnightcoder2: Ezt a folyamatot kéne megszakítani, és statiáriális ítélkezéssel példát statuálni az utána jövőknek. Valamint garanciát építeni a visszaállított Alkotmányba, hogy aki a kezét a közösre ráteszi, az lógni fog. A mai magyar törvények direkt arra épülnek hogy "biztos mindenki jófiú lesz és szépen betartja". Hát tudjuk mennyire működik. A törvényeknek arra kell épülnie hogy alapból mindenki a kiskaput fogja keresni, és aki megtalálja, annak lámpavas. Akkor nem fogja senki se keresgélni. Azaz nyilván igen, de az meg számol azzal hogy onnantól oroszrulett az élete.

kolomparlole1114 2018.10.23. 11:42:48

@Brix: És ki NEM felelős a bantukat, malájokat, amazóniai indiánokat leszáítva? Olyat mondjál már!

Mi is az amcsiktól vártuk a csodát, aztán amikor nem jöttek, akkor meg ők a felelősek? Ha meg beavatkoznak, mint Irakban, akkor meg azért felelősek? Most akkor döntsd már el hogy mit vársz tőlük! Értelemszerűen az USA se szeretetszolgálat, ahogy mi se küldenénk a fiainkat tökidegen népekért meghalni, úgy ők se, csak ha abból nekik is kisül valami jó. Meglep(?) módon minden nép ezt teszi.

Mi voltunk a faszok 56-ban hogy a Télapótól vártuk a felszabadulást, nem a Télapó amiért nem jött.

BiG74 Bodri 2018.10.23. 12:14:24

@kolomparlole1114:
Aki a legtöbbet lopta, annak lesz igaza. Jelenleg is látható, törvény ide, vagy oda. Csak az bukik, aki hibázik, és feljebb lévő érdekét sérti a maffia rendszerén belül. Amit javasol, az csak egy lehetőség arra, hogy ezek az alakok, màr fizikailag is eltávolíthassák azokat akiket akarnak.

kolomparlole1114 2018.10.23. 12:21:50

@BiG74 Bodri: Nekik már megvan erre a Munkásőrség (TEK operetthuszárok), már csak a magyar népnek kell egy védelmi egység. Leginkább egy milliós tűntetés, annak még a Munkásőrség se mer nekimenni, mert hamarabb fogy el a golyó, és aztán meglincselik az összeset. Egyszerűen népakarattal kell kikényszeríteni a hazaáruló tolvajok eltakarítását, nem önkéntes belátásukra bízni, mert hát lelkiismeretük az nincs legifőképp.

BiG74 Bodri 2018.10.23. 12:26:38

@kolomparlole1114:
A nép tökéletesen megosztott, és baromságokkal tematizált. Itt soha nem lesz mégegyszer 1956. Hasonló lehet, ha megint kivonulnak az ultrák egy jó kis balhéra. Jelenleg a birka nyírható, vágható állapotban van.

csakférfi 2018.10.23. 12:37:16

@BiG74 Bodri:

"A nép tökéletesen megosztott, és baromságokkal tematizált. Itt soha nem lesz mégegyszer 1956"

Halàli a naivitàsod!
Ha a barrikàd màsik oldalàn az apàd àllna fegyverrel a kezében....védve orbàni diktaturàt.
Lelönéd?
Komolyan kérdezem!
Lelönéd mert híve vagy egy "demokràcia" ..."szabadsàg" nevü illúziònak.
Vagy a szomszéd tini gyerekét?
Komolyan.....mit hisztek?

kolomparlole1114 2018.10.23. 12:43:05

@BiG74 Bodri: A birka meg is érdemli, a baj csak az hogy minket is érint. Szét kell választani, aki fideszszopó, az fizesse majd vissza az ellopott közpénzt a gazdáikkal együtt, ha nem marad 1 fillérjük se nyugdíjra, hát így jártak, nekik nem is kell, odaadták a gazdájuknak helikopterre, kisvasútra.

csakférfi 2018.10.23. 12:43:09

@kolomparlole1114:
Lincselés?

"olaszliszkai lincselés a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Olaszliszkán történt brutális gyilkosság ismert elnevezése. Az áldozat, Szögi Lajos, kocsijával a falun áthajtva egy elé lépő helyi roma kislányt majdnem elsodort. Ekkor autójával megállt, hogy meggyőződjön róla, a gyereknek nem esett baja. Bár a kislány valóban nem szenvedett sérülést, annak hozzátartozói rátámadtak az autót vezető tanárra, kirángatták a volán mögül és gyermekei szeme láttára halálra verték. "

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Olaszliszkai_lincselés

Ilyen halàlt senkinek sem szànnék.
Komolyan .......miket irkàltok ti.

kolomparlole1114 2018.10.23. 12:43:45

@Dr Szopjatokle Mind: Igen, tudjuk hogy még mindig zsidó cigány kommunista hazaáruló román vagy!

kolomparlole1114 2018.10.23. 12:44:18

@csakférfi: Embernek én se, de hazaárulónak...

csakférfi 2018.10.23. 12:56:59

@kolomparlole1114:
Ember?

"Az egész világon végigsöpört a felháborodás amiatt, hogy a szaúdi kormánykritikus újságíró, Dzsamál Hasogdzsi több mint két hete egy házassági ügyintézés miatt beugrott hazája isztambuli főkonzulátusára, ahonnan azonban soha többet nem jött ki. Török források az elmúlt hetekben arról beszéltek, hogy minden valószínűség szerint megkínozták, meggyilkolták, majd csontfűrésszel darabokra szeletelt testét diplomáciai zsákokban csempészték ki.
A gyilkossággal vádolt szaúdi rezsim, közelebbről Mohamed bin Szalmán teljhatalommal kormányzó trónörökös azonban eddig mereven tagadta, hogy bármit is tudna Hasogdzsi sorsáról."

index.hu/kulfold/2018/10/20/szaud-arabia_elarulta_mi_lett_az_eltunt_ujsagiroval/

DDT a diklór-difenil-triklóretán rövidítése, nagy hatású rovarméreg. Mivel az élő szervezetben felhalmozódhat, károsítja a környezetet. Magyarországon felhasználását az 1960-as évek végén betiltották.
..
Elsőként – 1874-ben – Othmar Zeidler hozta létre a diklór-difenil-triklóretán (rövidítve DDT) névre hallgató vegyületet. Rovarölő tulajdonságát 1934-ben Paul Hermann Müller fedezte fel, s 1948-ban orvosi Nobel-díjat kapott érte.

...

"DDT fô metabolitja, a p,p'-DDE (3. ábra) hatásos antiandrogén, azaz olyan anyag, amely a magzati életben gátolja a férfijelleg, a szaporodási szervek normális kialakulását. Az a tény, hogy a felfedezés akkor történt, amikor növekszenek a férfiakra kedvezôtlen egészségi körülmények, legalábbis figyelemre méltó egybeesés.
Bizonyított tény, hogy az elmúlt ötven évben lényegesen csökkent a normális férfiak spermiumszáma, bár még vitatott, hogy ez mikor kezdôdött. Franciaországban végzett vizsgálatok kimutatták, hogy a párizsi régióban 1300 termékeny spermadonornál a spermiumok száma az utolsó húsz évben átlag 2%-kal csökkent. Statisztikák alapján ugyancsak bizonyított, hogy ugyanezen idôszakban fokozatosan nôtt a hererák elôfordulásának gyakorisága (Dániában ma közel egy százalék). Vannak más, de nem egyértelmû bizonyítékok arra nézve is, hogy gyakoribbá vált a penis abnormális fejlôdése (hypospadiasis), ill. a herék leszállásának elmaradása (cryptochidismus).
A fentiek alapján a kutatók azt a hipotézist állították fel, hogy mindezek a változások összefüggenek és esetleg közös eredetre vezethetõk vissza, melynek gyökerei a magzati, a születés elôtti élet eseményeibôl erednek.

www.kfki.hu/~cheminfo/hun/eloado/tan/ddt.html

Ember?
Mehatàroznàd.....ki jò.....ki rossz?
Most.
Késöbb?

kolomparlole1114 2018.10.23. 13:21:39

@csakférfi: Miért, magadtól nem tudod hogy lopni bűn? Ezt külön el kell magyarázni neked? Ti fideszesek levegőt se vesztek pártutasítás nélkül?

csakférfi 2018.10.23. 13:38:01

@kolomparlole1114:
Rühellem Orbànt...és a fidesz nevü...maffiàvà aljasult bagázst.
Maradjunk ennyiben.

Löni egy illúziòért nem fogok senkire.
Màs kérdés akartam-e màr embert ölni?
Igen.
Felmerült bennem.....amikor.......!
Magànügy.
Meggondoltam magam!
Gondolj bele Te is!
Nem éri meg.

tamask 2018.10.23. 13:55:02

@Yaesu: ez így ebben a formában igaz, Nagy Imrét '56 nélkül ma egy lapon emlegetnék a többi elnyomó kommunistával.
A másik mennybe menesztett kommunista mészáros Rajk László volt, akit ma is valami szentként emlegetnek. Pedig hát egy véreskezű pribék volt ő is.

@Stenonis: "Nem mellékesen mi üzentünk hadat a Szovjetuniónak, a mi katonáink teljesítettek ott megszállási feladatokat és harcoltak a Donnál. Ezután miért kell meglepődni, hogy a Vörös Hadsereg is vendégszerepelt Magyarországon."

Na ja, csakhogy elfeledkezel valamiről. Ausztriából pont az 1955-ös államszerződés után kivonták az orosz/szovjet csapatokat. Pedig hát Ausztria a Birodalom részeként ugyancsak benne volt a világháborúban. Mégis 1955-ben semleges országgá vált, elengedték az oroszok. És ez volt a magyar forradalom egyik legfontosabb követelése, hogy Magyarország semleges legyen, az egy évvel azelőtti osztrák államszerződés mintájára.

pizo 2018.10.23. 14:20:44

@tamask: Csak ennek a semlegességnek 1956-ban már nem volt realitása. Ezt mérték fel rosszul itthon egyesek. Ausztriának csak kb. 1/3-a került szovjet megszállás alá, ha szétszakítják az országot, a keleti rész életképtelen lett volna magában, és csak a pénzt vitte volna Szu-tól. A nyugati részt meg a nyugati hatalmaknak kellett volna eltartania.
hu.wikipedia.org/wiki/Ausztria_sz%C3%B6vets%C3%A9ges_megsz%C3%A1ll%C3%A1sa#/media/File:Austria_1945-55.svg

Továbbá az Anschlusst megszállásnak tekintették a szövetségesek, ezért Ausztria nem vesztes ország lett.

Zoli

midnightcoder2 2018.10.23. 14:35:35

@kolomparlole1114: Ehhez olyan szintű diktatúra kellene ami jóval nagyobb nyomorhoz vezetne mint amit Orbánék valaha képesek lennének létrehozni. A múltban voltak ilyenek itt is, máshol is, a végeredményt mindenhol a kisemberek tömege szívta meg. Nem nagyon emlékszem olyan forradalomra aminek a végén az átlagpolgár jól járt. A Nagy Októberinek Pl. kb. 10x annyi áldozata volt mint a Holocaustnak, és ennek csak elenyésző töredéke volt az, akire rá lehetett fogni hogy rászolgált.

midnightcoder2 2018.10.23. 14:39:39

@kolomparlole1114: Ráadásul az egész amúgy is utópia. Először is, ha Orbán el is tűnne a színről, aki a helyébe jönne, az az ellenzék. Aki legalább annyira korrupt mint ő, viszont legalább 10x annyira dilettáns - és nem csak a lopás terén, sőt ott a legkevésbé. Orbán lehet hogy sokat lop - sőt, biztos - viszont gazdaságilag sokkal-sokkal kevésbé kártékony mint Fletóék voltak. Ergo, Orbán eltűnésével csak romlana a helyzet. És ha most Orbán ellenében fel is tűnne egy igazi népvezér akit csak az ország jóléte érdekel - ami már önmagában is kb. egy óvodás naivitását feltételezi a hallgatóból - ha hatalomra kerülne, ő is korrumpálódna.

kolomparlole1114 2018.10.23. 14:55:53

@csakférfi: Én nem lelőni akarom, hanem példát statuálni vele. A kettő között van különbség. Az első 1 ember magánakciója, a 2. pedig népítélet. Az kell hogy a nép végeztesse ki. A nép szava a törvény szava. Sajnos annyira elpárolgott már az igazság, a becsület szellemisége, hogy ha magától nem sikerül az embereknek betartani, akkor kell egy kényszerítő erő hogy betartsák. A BTK is a félelemre épül: tudod előre hogy ha bűnös vagy, el leszel ítélve. Lopni mindig is bűn volt, aki közpénzt lop, nem védekezhet azzal hogy nem tudta, mert de. És mégis megteszi, mert 0 gátlása van. Hát 1-2 francia forradalom féle népítélet (XVI Lajos és az "egyenek kalácsot" nője) helyrebillentené a bűnözni szándékozók agyát. A mostani tolvajokon már nem segít, mert már elkövették a bűncselekményt, de a következő generáción igen. Dózsa tüzes trónja is népnevelő hatású volt.

kolomparlole1114 2018.10.23. 14:58:41

@tamask: Nagy Imre azért lett példakép, mert nagyon nincs 56-nak egy szimbolikus alakja, mert azok a közemberek voltak. De mivel szeretünk 1 emberrel azonosulni, mesterségesen kellett keresni egyet. Hát csak ilyen szintén komcsikból lehetett válogatni.

kolomparlole1114 2018.10.23. 15:01:46

@pizo: Minket is megszálltak a nácik, mégse tekintettek minket áldozatnak. Pedig még kiugrani is megkíséreltünk, mint az oláhok. Azok is csak akkor "tették meg", amikor már nem volt honnan, mert az egész szaros rabolt országukat felszabadították már a ruszkik. Nem is értem hogy engedhették ezeket a győztesek asztalához, mikor minket meg nem. Még a Tisói fasiszta felvidékiek is győztesként pózolhattak, pedig azok előbb lettek náci csatlósok mint mi.

kolomparlole1114 2018.10.23. 15:03:08

@midnightcoder2: Még mindig jobban járt a kisember 56 végén, mint a Rákosizmus-Orbánizmus végén. Tehát annyira nem kell félni a népítélettől.

kolomparlole1114 2018.10.23. 15:07:17

@midnightcoder2: Ugyan már, az ellenzék még abban se tud megállapodni ki rohanjon előre, fontosabb nekik hogy aki megmozddul azt visszahúzzák, minthogy együtt bármit is cselekedjenek, így nem lehet hatalomra jutni. Valamint egy forradalom nem az ellenzéket fogja maga elé tolni, új arcokat fog kitermelni. Mert forradalom az előbb-utóbb lesz, minden jogszabályilag körülbástyázott diktatúra így végződik. A kérdés csak az hogy mikor. Hát akkor amikor tömegeknek fog felnyílni a szeme. Majd amikor már a nyugdíjakat is vágni kell, mert EU-s lóvé híján másból már nem lehet tovább lopni. Mert a lopással sose fognak leállni, ezek arra játszanak hogy minél többet kiszipolyozzanak a népből, aztán irány Thaiföld. Szerinted miért svájcban és hasonló helyeken képeztetik ezek a purdéikat? Már készülnek a menekülsére, a külföldi életre.

csakférfi 2018.10.23. 16:39:51

@kolomparlole1114:
Én értelek.....megértem a haragodat!
De a "ne ölj" is parancs és erkölcsi gàt.
Màrhs lehet ezt hasznàlni még!

"A kockázatos lakás-, jelzálog-, illetve a subprime hitelek kockázatát egzotikus pénzügyi konstrukciókba csomagolták be, és eladták befektetőknek, újabb pénzt kreálva a rendszerbe, és így olyan időzített bombákat csempésztek az amerikai befektetési bankok portfoliójába, amelyek később nem várt problémákat okoztak."

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/A_2008-ban_kirobbant_gazdasági_világválság

Ràadàsul.....àllambà'megmentett jònéhànyat.
Csak egy példa a sokközül.
Vagy a "kàdàrnosztalgia".
Homàlyos ez!
Ràmehet az életed és a nyugalmad! Én ezért vagyok "visszafogottabb". Ha nem is olyan talàlò ez a szò.
Összefogàs kellene! De ki?Ki ellen?
Maceràs.

kolomparlole1114 2018.10.23. 17:05:58

@csakférfi:

"De a "ne ölj" is parancs és erkölcsi gàt."

A "fordítsd oda a másik orcádat is" nem használt eddig se. Egyik gátlástalanabbul lopott mint a másik. Mivel a szép szó nem használ(t), akkor legalább féljenek a törvénytől! Igenis lebegjen a fejük felett MINDVÉGIG Damoklész kardja, tudják hogy nem fogják megúszni, csak idp kérdése az elszámoltatásuk. Mert ha tudják hogy hiába, akkor nem fogják elkövetni. Ha a lopott pénzt a pereputtytól is visszavesszük kamatostul, akkor nem fog arra gondolni a közpénztolvaj hogy nem baj ha engem fellógatnak, legalább az unokáknak biztosítottam a jövőt. Persze, Recsken, a kőfejtőben. Ilyen feltételekkel a következő erkölcsi nulla is meggondolja hogy érdemes-e belevágni, mert a bukás garaantált.

lobaszopiatej 2018.10.23. 18:24:21

"...akkor legalább féljenek a törvénytől!"

1. A törvényt is a maffiafidesz alkottya, nameg a lobbisták néha betalálnak, vagy ha ki kell kúrni az egyik ellenlábassal (pl CEU).

2. a törvénynek akkor van értelme, ha be lehet tartatni.
Amihez kellene a civil kontroll, különben mindenki azt csinál amit akar, hiába a törvény.
Na, ez az ami magas sokaknak, erre már ráfogják a libsizmust.
A fityez nevű maffia pedig pont civilelllenes törvényt hozott.

3. Fellógatni hamarabb fognak tégedet a Gazda felheccelt focihuligánjai, már ha bevezetnék a rögtönitéléses kivégzést. Semmit nem érsz vele, mivel nincsen felső jóakaró aki mindent tud és mindent helyesen lát.

BiG74 Bodri 2018.10.23. 18:27:48

@csakférfi:
Túl azon, hogy édesapám sajnos már meghalt, hogy jön ez ide?
Pláne, hogy egy szóval sem mondtam, hogy embert kellene/akarnék ölni. 56 sem úgy indult, hogy öljünk. 56 a kommentemben úgy jelenik meg, mint válasz arra, hogy milliónyi embernek kellene megmozdulni.
A másik, ha polgárháborúban gondolkodunk, akkor bizony könnyen lehet, hogy rokonra, ismerősre lövünk, csak hát nem szoktak bemutatkozni egymásnak az ellenfelek.
Jelentős naivitást mutatsz jelenleg.

kolomparlole1114 2018.10.23. 21:15:12

@lobaszopiatej:

"A törvényt is a maffiafidesz alkottya"

A forradalmi törvényeket biztos nem.

ételizésítő 2018.10.24. 03:57:39

@Fazakas László:
Persze, kicsit meghűltem a napokban.

De ahogy látom, téged azért eléggé zavar, hogy egy vályogvető cigány seggét nyalod ekkora vehemenciával.
Már persze amikor eljut a tudatodig, ami közel sincs olyan fejlett, mint egy földigilisztáé.

ételizésítő 2018.10.24. 04:16:38

@tamask:
"az átlag magyar simán belement volna egy emberibb szocializmus kialakításába"
Azt is kapták.

A mostani tolvaj-Orbán1Geci-terrornál jobb volt.

@szepipiktor:
Ha Kádár nem lett volna, te még mindig a tehén alól ganajoznál az analfabéta apád 2 holdas birtokán, te szerencsétlen fasz, nem számítógépen osztanád az észt.

@midnightcoder2:
Nem is tudtam, hogy a textil birkából van.
De szerintem más sem, rajtad kívül.

És ez még az egyik legkisebb faszság a hozzászólásaidban, amikből süt az ostobaság meg a lelkes Fidesz-seggnyalás.

@G. Nagy László:
"a kor emberének tulajdonképpen nem volt baja ezzel az elmebeteg, kommunista berendezkedési formával"
Pedig nem volt. Csak a hozzád hasonló félhülye, agymosott szellemi nyomorék tizenévesek nem bírják ezt felfogni. Akkor jobban élt a nép. Sokkal.
És ne gyere az eladósodással, mert most sokkal jobban el vagyunk adósodva.

@kolomparlole1114:
Megvilágodott a faszt. Ugyanolyan volt, mint Orbán, forgott, mint a szélkakas. Éppen attól függően, hogy mikor merről fújt a szél. Egyébként Rákosival egy szintű kommunista volt, sokkal rohadtabb geci, mint Kádár (aki egyáltalán nem volt az).

@maxval balcán bircaman:
Te ostoba bolgár buzi, Gyurcsány már majdnem 1,5 éve nem volt akkor sehol.
Még mindig seggbe baszásért kapsz internetet az ápolóktól a szófiai elmegyógyintézetben? A vödör belefér már a seggedbe keresztben is?

ételizésítő 2018.10.24. 04:33:25

@kewcheg:
Én is mondok ilyen vén komcsi geciket: Orbán Viktor, Kövér László, Kósa Lajos, Lázár János.
Mind KISZ-vezető volt, Kövér MSZMP-tag is. A KISZ-ben a K betű a kommunista rövidítése,

@csakférfi:
Nem is kéne lőni Orbánékra, fel is lehet őket akasztani, vízbe fojtani, kilökni a tizedikről betonra stb. A golyó kár lenne beléjük, amíg van olcsóbb megoldás is.

@tamask:
"Pedig hát Ausztria a Birodalom részeként ugyancsak benne volt a világháborúban"
Nem volt a része, őket elfoglalták, kényszerítették őket. A magyarok önként mentek.

@midnightcoder2:
"A Nagy Októberinek Pl. kb. 10x annyi áldozata volt mint a Holocaustnak"
Seggfejkém, te egetverő baromságokon kívül mást nem is tudsz írni?
Mert eddig még nem sikerült.

pitcairn2 2018.10.24. 12:50:28

@Hungarian Geographic:

erről se feledkezz el

"A minisztertanács 1945. december 22-i ülésén Nagy Imre belügyminiszter (MKP) terjesztette elő a kitelepítési alaprendelet tervezetét, amely a hazai németség kollektív bűnösségén alapult. "

hu.wikipedia.org/wiki/A_magyarorsz%C3%A1gi_n%C3%A9metek_kitelep%C3%ADt%C3%A9se

pitcairn2 2018.10.24. 12:53:35

@Bafana:

állítólag Berija NKVD főnök személyes jelöltje volt

hu.wikipedia.org/wiki/Lavrentyij_Pavlovics_Berija

pitcairn2 2018.10.24. 13:00:00

@kolomparlole1114:

a szovjet csapatok amerikai támogatással érkeztek

en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease#US_deliveries_to_the_Soviet_Union

és a szovjet hadiipar is jobbára USA cégeknek köszönhető

en.wikipedia.org/wiki/Amtorg_Trading_Corporation

az első szovjet külképviselet is a Wall Street-en gyütt létre...

1919 New York - Russian Soviet Government Bureau

en.wikipedia.org/wiki/Russian_Soviet_Government_Bureau

igaz Trockij elvtárs is innen indult amerikai útlevéllel Petrográdba forradalmat csinálni

a második szovjet külképviselet meg a londoni City mellé kívánkozott

en.wikipedia.org/wiki/All_Russian_Co-operative_Society

igaz itt már korábban is volt "hídfőállás"

en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Narodny_Bank_Limited

2018.10.26. 14:12:38

Annyiban igaza lehetett Horn Gyulának, hogy Nagy Imre maga is kommunista volt. Ha az ő elképzelései valósultak volna meg, bár nyilván a nagyhatalmi játszmák miatt ennek nem lett volna esélye, nem valószínű, hogy piacgazdaság lett volna, valószínűbb, hogy valami enyhébb szocializmus, függetlenül a szovjetektől. Aztán persze idővel lehet, hogy piacgazdasággá alakult volna, sokkal hamarabb, mint amikor a rendszerváltaskor megtörtént.

Nekem 56-al egyébként az a problémám, hogy mivel rengetegféle elképzeléssel csatlakoztak az emberek a forradalomhoz ezért bárki rá tudja húzni a saját ideológiáját. Persze lehet, hogy ez nem is baj, legalább mindenki magáénak érezheti.

ételizésítő 2018.10.29. 00:58:33

@maxval balcán bircaman:
A te baromságaidra akkor figyelünk oda, bolgár buzi, ha majd nem csak úgy jutsz nethez, hogy seggbebaszatod magad a szófiai elmegyógyintézet ápolóival, meg ahogy hallom, most már a kutyáikkal is.

ételizésítő 2018.10.29. 01:01:22

@Zabalint:
Ha Nagy Imre elképzelései valósulnak meg, sokkal keményebb és szarabb világ lett volna, mint Kádáré. Nagy Imre Sztálin egyik leghűbb és legseggnyalóbb tanítványa volt, egy tömeggyilkos, aki miatt magyar parasztok ezrei haltak éhen, mert az utolsó szem gabonájukat is elvitte.
56-ban csak manőverezett, hogy ne kössék fel rögtön a "forradalmárok".

2018.11.02. 07:58:26

@ételizésítő:
"Ha Kádár nem lett volna, te még mindig a tehén alól ganajoznál az analfabéta apád 2 holdas birtokán, te szerencsétlen fasz, nem számítógépen osztanád az észt."

Érdekesy más európai országokban nem volt Kádár, aztán mára a lakosság nagyon kis hányada ganajozik a földeken...

2018.11.02. 08:02:48

@ételizésítő:
Tény, hogy Nagy Imre moszkoviza volt, viszont volt már miniszterelnök akkorra és Rákosiéknál enyhébb vonalat képvisel. Szerintem a nemzeti-kommunizmus előfutára volt, ha a Fidesz jelen ideológiájához reális elődöket keresne, akkor a Nagy Imre -> Pozsgai, Szűrös vonalat kellene hangsúlyozniuk, nem pedig polgari jobboldalinak hazudniuk magukat, mert azzal kb. ellentétes oldalon vannak.

G. Nagy László 2018.11.02. 08:40:30

@Zabalint:

"Érdekes más európai országokban nem volt Kádár, aztán mára a lakosság nagyon kis hányada ganajozik a földeken... "

:) :) :)

Az az igazság, hogy nem olvasok el minden kommentet, egy bizonyos szellemi nívó alatt különösen nem. Így aztán fel sem tűnt, mekkora ostobaság...

G. Nagy László 2018.11.02. 08:47:54

@Zabalint: "ha a Fidesz jelen ideológiájához reális elődöket keresne, akkor a Nagy Imre -> Pozsgai, Szűrös vonalat kellene hangsúlyozniuk, nem pedig polgari jobboldalinak hazudniuk magukat, mert azzal kb. ellentétes oldalon vannak. "

Ezzel ugyanakkor nem tudok teljes mértékben egyetérteni. Azt gondolom, hogy a Fidesz egy olyan néppárt, amely egyszerre kíván minden rétegnek megfelelni. Adót és járulákot csökkent, hogy a magamfajta piacpárti, liberális beállítottságúak is tapsoljanak; minimálbért emel és rezsit csökkent, hogy a Kádár-emlőkön nevelkedett balos kisember is jól érezze magát, mindeközben kisvasutat újít, hagyományőrzésről beszél és esetenként bajuszt növeszt, hogy a nép gyermeke is megkapja a magáét. Ezek pragmatikus lépések, ideológia nélkül. Ezt a részét ügyesen csinálják.
süti beállítások módosítása