téveszmék

"Eszi, nem eszi, nem kap mást"

2018. november 08. - G. Nagy László

dawkins_1.jpg

 

A vallások oroszlánrészét meglehetősen merev struktúra jellemzi. Az étlap adott, muszáj végigenni, válogatásnak helye nincs. A katolikus egyházra mindez különösen igaz. XI. Piusz pápa 1928-as "Mortalium animos" kezdetű enciklikájában így fogalmaz: "Semmiképpen sem szabad hit dolgában a tételeket alapvető és nem alapvető tanokra felosztani abban az értelemben, hogy amazokat mindenki köteles elfogadni, míg az utóbbiakat a hívek szabad választására lehet bírni. A hit természetfeletti erényének szabályozó oka ugyanis a nyilatkozó Isten tekintélye, amely önkényes emberi válogatást nem tűr." Ha van igazán szomorú és lehangoló a vallásban, úgy ez a hozzáállás feltétlenül odasorolható.

 

Megértem én, ha egy katonai szervezetet a megingathatatlan fegyelem és a parancsok kérdés nélküli végrehajtása jellemez. Ez sem az én világom, s ebből is van baj bőven, ám az éles helyzetek többnyire valóban nem alkalmasak arra, hogy minden érintett szabadon kifejthesse véleményét, hogy demokratikus döntés szülessen, vagy hogy mindenki a saját elképzelése szerint cselekedjen. Ezzel szemben a vallásoknál az égvilágon semmi sem indokolja ezt a tekintélyelvű megközelítést. Egy olyan felekezet, amely komolyan veszi magát és a híveit, bőven megteheti, hogy étlapját rugalmasan alakítja. Egyrészt azért, mert változnak az idők, s a történelem és az egyéb tudományok fényében - ha úgy tetszik: a Teremtő Isten jóságának köszönhetően, ahogy egyre szélesebb bepillantást enged a kulisszák mögé - számos dogmatikus elemről világossá válik, hogy felesleges, vagy akár kifejezetten káros. Másrészt azért, mert sosem volt másképp: a vallások mindig is önkényes emberi döntések mentén formálódtak; a legelemibb morális szabályok kőbe vésésén túl gyakorlatilag minden alkotórészük szabadon változtatható. Irgalmatlan képmutatás a nyilatkozó Isten tekintélyére hivatkozni.

 

A köztudatban úgy él, hogy a Szentírás kanonizálása a 325-ös niceai zsinathoz kötődik, ám a vallásformálók nagy vonalakban már a 2-3. század során összeállították azt a menüsort, amit azóta is Bibliának nevezünk. Egy keresztény ember számára a Jézus tanítását bemutató evangéliumok bőven elégséges útravalóul szolgálnak. Ám a korai egyházatyák bizonyára vékonykának találták e műveket, s hogy az isteni kinyilatkoztatás tekintélyesen vaskossá duzzadjon, hozzácsaptak még egy sor, erősen megkérdőjelezhető értékű irományt. Az unalmasan dagályos, olvashatatlan, s a krisztusi gondolatokkal köszönőviszonyban sem lévő páli leveleket; János LSD-s hallucinációit Jelenések Könyve címen; illetve a teljes Ószövetséget, annak minden barbárságával és kegyetlenségével.

 

Bábel tornyának sztoriját például sosem értettem. Már negyven évvel ezelőtt, az óvodás hittanon is csak pislogtam, hogy vajon mi baja lehet a Teremtőnek. "Gyertek, építsünk magunknak várost és tornyot, amelynek teteje az égig érjen" - így az emberek, s e félmondatban minden bűnük benne foglaltatik. Maguknak építenek (nem az Istennek) és nagyot akarnak alkotni. Förtelem. Az Úr persze gőgösen közbelép és - összezavarva az érintettek addig egységes nyelvét - meghiúsítja a nagyszabású vállalkozást. Döbbenet. Az még csak hagyján, hogy egy ilyen tanmese több ezer évvel ezelőtt megszületett. Nyilván kellett valami színes kis történet arról, hogy miként alakultak ki a különféle nyelvek. Ám ezt - egy ilyen kifordított morális köntösbe bújtatva - már annak idején sem lehetett könnyű lenyomni a népek torkán, hát még manapság. Adott egy csomó aktív, öngondoskodó és kreatív ember, akik otthont akarnak teremteni maguknak. Vágyaik az egekig érnek - ambiciózusak, kíváncsiak, nyitottak a lehetőségekre és a világ csodáira. Nos, ők a rosszak. Aztán jön az Úr - aki mellesleg képére és hasonlatosságára teremtette őket - és szétbarmol mindent. Ő a jó. Van ebben bármiféle erkölcsi logika? No persze, ha így beszélnek: "Gyertek, építsünk magunknak várost és tornyot, Isten dicsőségére!" -  valószínűleg máris minden frankó lett volna. Beteg egy istenkép, s tökéletesen védhetetlen, pedig a keresztény prédikátorok újra és újra nekifutnak, megpróbálkozva a lehetetlennel. Ha Isten létezik, és még jóságos is, úgy kétségkívül akkor a legbüszkébb ránk, amikor teremtő erőnk szárnyal, s - példának okáért - parádés felhőkarcolókat építünk.

 

Szodoma és Gomora történetében az az igazán bájos, ahogyan az ókor tudatlan embere tálalni képes egy számára megmagyarázhatatlan természeti katasztrófát. A régészek, akik a közelmúltban kiásták e bibliai városokat, a leletek között trinitit (sivatagi üveg) szilánkokat találtak; ez az anyag kizárólag extrém hőhatásra, például atomrobbanás következtében jöhet létre. Amikor egy aszteroida még becsapódás előtt darabjaira esik, az olyan légrobbanást képes okozni, mely a mai atomfegyverek erejével ér fel. Ez történt a szibériai Tunguskában is 1908-ban, ahol kétezer négyzetkilométernyi erdő vált semmivé pillanatok leforgása alatt, s feltehetően Szodomában és Gomorában is, a fellelt ásványok és a természetellenes, kitekeredett pózban talált csontvázak ugyancsak ezt támasztják alá.  "Az Úr pedig kénköves, tüzes esőt bocsátott Szodomára és Gomorára" - így az írás, mely tökéletesen megfelel annak a látványnak, amit egy légrobbanás szemtanúja érzékelhetett. Aki pedig egy ilyen ritka és brutális pusztítást okozó katasztrófát látott, az adott kor szintjén nem is gondolhatott másra, mint Isten büntetésére. A történet tehát minden jel szerint valós, csak a hozzáfűzött bibliai magyarázat az, ami meseszerű.

 

Imádom Ábrahám és Izsák sztoriját is. Adott egy vénember, aki egész életében másra sem vágyott, mint hogy utódot nemzhessen. Élete alkonyán teljesül álma: fia születik. Ekkor jön az isteni kész átverés show: az Úr, azt kéri tőle, ölje meg a gyermeket. A magam részéről általában értem a tréfát, s bírom a morbid poénokat is, de ezen nagyon nem tudnék röhögni. Egy ilyen felszólításra Ábrahámnak - ha csak egy hangyányi erkölcs is megszorult benne - egyetlen válasza lehet: NEM! Nincs az az isten, akinek a kedvéért ilyen bűnt elkövetnénk. És még csak az sem kell, hogy a saját gyerkőcünk legyen a kiszemelt áldozati bárány; egy ismeretlen kínait sem gyilkolnánk meg semmiféle parancsra, vagy isteni felkérésre. Totál gáz, hogy ilyenek az Ótestamentum példaértékű főszereplői: egy láthatatlan, beteg diktátor és egy ostoba, szervilis vénember. Abszolút kiábrándító.

 

S bár hosszasan lehetne sorolni még az Ószövetség sötétebbnél sötétebb fejezeteit, az aranyborjú közismert történetével be is fejezem. Míg Mózes a kőtábláit faragja, unatkozó népe - összedobva némi fukszot - egy aranyborjút önt magának. A Sínai-hegyről komótosan leballagó népvezért laza fesztiválhangulat várja: emberei énekelnek és táncolnak a szobor előtt. Mózes ezen erősen bepöccen és lekaszaboltat háromezer bálványimádót. Kedves kis sztori. Ha képesek vagyunk elfeledkezni arról, hogy három világvallás tartja példaértékűnek ezt a magatartást, valójában még egész tanulságosnak is mondhatnánk. Az aranyborjú története ugyanis pontosan bemutatja, miként működnek a diktatúrák. Először is kell hozzá egy eléggé birka nép. Amelyik képes egy szobrot istenként tisztelni, az már elég jó alapanyagnak tekinthető. Azután kell egy erős küldetéstudattal megáldott népvezér, aki nagy meggyőzőerővel tudja képviselni, hogy az egyik bálvány értékesebb a másiknál, mi több, halált érdemel, aki másképp látja. Nos, volt honnan lesniük a 20. századi vérengzőknek.

 

Kétségkívül igaz, hogy irodalmi tekintetben jópofa párosítás az Ótestamentum és az Újszövetség, az utóbbi számos helyen rímel az előbbire. Izsák elmaradt kivégzésére Jézus meggyilkolása a válasz, a bábeli zűrzavart pedig a pünkösdi csoda billenti helyre. Ezek művészi tekintetben parádés párhuzamok, ám annyit azért nem érnek, hogy ezek kedvéért a kereszténység az Ószövetséget is szent könyvnek tekintse. Az egyház persze tökéletesen tisztában van azzal, hogy a jézusi, humanisztikus szemlélet szinte összeegyeztethetetlen az ótestamentum világképével. Védve a védhetetlent, olyan érvekkel szoktak előhozakodni, hogy lám, Jézus is ismerte és tisztelte az Írást. Alig hiszem, hogy ez bárkit is meggyőzne. Jézus zsidó volt, vagyis neveltetésének részét képezte az Ószövetség szövegével való megismerkedés. Másrészt tanító, akinek elemi szüksége volt rá, hogy tisztában legyen az adott korszellemmel, ami ellen oly gyakran szót emelt. A másik zseniális érv az Ószövetség mellett Jézus isteni mivolta, mely szerint ez a szerethető, békés, buddhista filozófus egy és ugyanaz a személy, mint Jahve, a zsidóság féltékeny, barbár és gyűlölködő istene. Ez már csak azért is súlytalan és megmosolyogtató gondolat, mert Jézus istenfiúságáról is emberi önkény, a fent már említett niceai zsinat döntött, közel sem egyhangú szavazás mellett. Arról nem is beszélve, hogy ha már Krisztusból istent kívánunk faragni, miért pont egy ilyen megkérdőjelezhető arculatú, terhelt múlttal és igen rossz marketinggel bíró Mindenhatóhoz rendeljük hozzá? Legalább indulhatott volna tiszta lappal...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8414356339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 09:05:57

@agarik: az ateisták átlagban intelligensebbek a hívőknél. ez egy tény, amelyet felmérések igazolnak. de te, az idióta, a fotelből megmagyarázod, hogy a tények nem úgy vannak. szánalmas vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 09:07:26

@G. Nagy László: látom, nagyot koppantál a kölni szilveszter ügyében, aztán elhallgattál, mint az éji büdösbogár. arra nem futotta, hogy elismerd, tévedtél, büdös náci!

Big Blaster 2018.11.10. 09:20:39

@math0: "mint ahogy elismerted, jogi eszközökkel, vagy erőszakkal senki nem kényszeríti rád, hogy ne légy köcsög, jogod van köcsögnek maradni."

Ez csúsztatás. A PC diktatúra létező dolog. Csak hírtelen ami eszembe jut. Maksa Zoltánt a gólyatábori szexuális erőszakkal viccelődés miatt konkrétan szétszedte a média. Hasonló fesszőfutást kellett elszenvednie Sebestyén Balázsnak. Ákosnak mindössze azért kellett bűnhődnie, mert a nők szerepéről nyílvánosan vállalt véleménye nem tetszett a liberális megmondóembereknek. Tehát egy nem PC-nek titulált vélemény kimondása nagyon is súlyos következményekkel járhat és igenis rád kényszerítik, hogy ne mondhasd el szabadon a nem PC véleményedet. Nagyon sok hasonló lejárató kampány indult más esetekben is, pl. a szexuális zaklatásokkal kapcsolatos nem PC vélemények miatt.
Elmondhatod szabadon a véleményedet, csak utána képletesen beverik a pofád. Ez tényleg szólás szabadság.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 09:28:33

@CleanYourRoom: " És mint minden, túlságosan nagyravágyó, irracionális projekt, Bábel tornya is összeomlik, mert építői figyelmen kívül hagyják minden rendszer alapvető törvényét: minél komplexebb, bonyolultabb egy rendszer, annál inkább hajlamos elindulni nem a további fejlődés és növekedés, hanem az entrópia irányába, míg végül fel nem számolja önmagát, mert túl nagyra nőtt ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon a változó körülményekhez."

Ahogy ezt a történelem azóta is rendszeresen bizonyítja, Diktátorok, diktatúrák jönnek, mennek ( a fidesz túra is ), az emberiség meg halad előre. Azt nem tudjuk hová, de az biztos, hogy előre.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 09:43:19

@Big Blaster: "A PC diktatúra létező dolog. Csak hírtelen ami eszembe jut. Maksa Zoltánt a gólyatábori szexuális erőszakkal viccelődés miatt konkrétan szétszedte a média."

az a baj, veletek, jobboldali barmokkal, hogy idióták vagytok. a "szétszedi a média" mióta diktatúra?! és melyik média? a jobboldali média minden nap minden órában "szétszed" embereket azért, mert nem jobboldali a véleményük. tehát akkor jobboldali diktatúra van Magyarországon?

ebben egyébként több az igazság, mert a jobboldali média közpénzből támadja a nekik nem tetsző véleményeket. ez inkább diktatúra, mint az, hogy pár nem jobboldali média milyen véleményeket fogalmaz meg.

szóval nem PC diktatúra van, hanem jobboldali diktatúra, el vagytok ti nagyon havazva, ostoba jobber faszok!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 09:44:45

@Big Blaster: meg úgy egyébként, tüntessél a nemi erőszakon való viccelődés jogáért, te görény, patkány jobber faszfej! már azzal bemutatkoztál, hogy miért hisztizel itt.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 09:45:50

@Zabalint: "Nem azt mondta, hogy mindenki nyertes hanem hogy mindenki lehet nyertes. A kapitalista verseny ugyanis nem zéró összegű játék, ahogy a kommunisták tanították."

Aktualizáljuk ezt a kijelentésedet? Ki is lehet nyertes? Nem csak a kapitalizmusban, hanem a kommunizmusban is? Mert most mit is tanítanak? Ja, nert. Aki azon kívül van, az nincs is, nem is lehet. Semmi.

Ilyen a vallás is, az ószövetség hívei kizárták a másként gondolkodókat, a fiatalokat, akik másként vélekedtek a világukról, mint ahogy most is teszik általában a fiatalok. Ez nem baj, és a harcot meg kell vívni a jövő érdekében. Ebben általában a haladó, új gondolatok győznek. Erről szól az ó- és új szövetség, meg a mai keresztény egyház hozzáállása is. A pápa nyitna, a sok "kis pápa" meg ragaszkodik a hokedlijéhez, és még a pápát is megköpködi, ha az ki akarja alóla húzni.

Az élet biológiai jelenség, amelyben benne van az alá, és fölé rendeltség. A vallás, és a politikika ennek megnyilvánulása. Nem kell csudákban reménykedni, mert csuda nincs, csak egyéni érdek. Ideig-óráig. Napjainkban figyelték meg, hogy a szavannán élő csimpánz csopor leverte az alfa hímet, majd meg is ölték. Ezek az állatok állítólag biológiai elődeink.

Ha a bibliát figyelmesen olvassuk, illetve az ember teremtésének történetét figyelmesen megtanulmányozzuk, talán kiderül, hogy Isten sem az embert teremtette elsőnek, hanem előbb benépesítette a Földet növényekkel, állatokkal, majd a végén megalkotta az embert. Ez pedig erősen hajaz az evolucióra, amit tapasztalással megfigyel az emberiség.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 09:49:03

@Big Blaster: "Hasonló fesszőfutást kellett elszenvednie Sebestyén Balázsnak. Ákosnak mindössze azért kellett bűnhődnie, mert a nők szerepéről nyílvánosan vállalt véleménye nem tetszett a liberális megmondóembereknek. "

B+! Neked tettszene, ha a te anyádról, lánytestvéredről, nődről, lányodról, lányunokádról humorizálnának némi nemi erőszakkal összefüggésben?

G. Nagy László 2018.11.10. 09:57:39

@math0:

"Még a 2015 szilveszter éjjelén történt kölni események is lassan szivárogtak be a köztudatba. A főbb médiumok nem adtak hírt az eseményekről, és csak több nap elteltével, a blogszférának köszönhetően tudta meg a kontinens és a világ, hogy mi is történt. Az év legforgalmasabb napján, miközben a város ünnepelt, kétezer férfi zaklatott szexuálisan és rabolt ki kb. 1200 nőt a főtéren, a vasútállomáson a katedrálisnál és a közelben lévő utcákon. Hamarosan kiderült, hogy más német városokban is ez történt, az északi hamburgtól a déli Stuttgartig. A támadások után néhány nappal, ahogyan a helyzet komolysága egyre inkább tudatosodott a társadalom tagjaiban, a rendőrség Kölnben, illetve több helyen is fáradságosan próbálta elhallgatni az elkövetők identitásáról szóló információkat. Csak miután a videofelvételek és fotók napvilágot láttak a közösségi médiában és a hírekben, ismerték be a hatóságok, hogy az elkövetők észak-afrikai és közel-keleti származásúaknak látszanak."

Douglas Murray

Ma már ott tart a PC, hogy a karácsonyi vásárt is átnevezik téli vásárnak, mert szegény muszlimok érzékenységét sérti a karácsony szó. Jó reggelt, kis demokratám!

G. Nagy László 2018.11.10. 10:00:28

@látjátok feleim szümtükkel:

"Neked tettszene, ha a te anyádról, lánytestvéredről, nődről, lányodról, lányunokádról humorizálnának némi nemi erőszakkal összefüggésben?"

Mi a fenéért ne? A tényleges erőszak elfogadhatatlan. A verbális viccelődés adszolút elfogadható. Ezt hívják szabadságnak.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 10:01:09

@G. Nagy László: "Ha van bennünk igazi nyitottság a valódi spiritualitás iránt, úgy a tudományt és a tapasztalatot nem zárhatjuk ki a világképünkből. Istenhez nem a tudomány ellenében, hanem azon keresztül vezet az út."

Érdekes a fejtegetésed, de szerintem ha a tudományt , a tapasztalatot átéli az ember, és ennek birtokában talál rá az istenre, akkor valami ban van a fejében. Mert aki a saját szemének nem hisz, abban nem müködik normálisan az élet. A tudomán és a vallás valahogy nem egyeztethető össze a vallás azon igéjével, miszernt isten a saját képére teremtette az embert. Ha saját képére tremtette, akkor az emberben minden tudás benne van, ahhoz már istenek nem kellenek.
Egyáltalán honnan tudta isten, hogy ő milyen kép? Belenézett a tó vizébe és meglátta önmagát?
A valóság inkább aaz, hogy az emberiség egyes egyedei uralomra vágytak a többiek felett, és ennek eszközévé tették a vallást. Azt ami eredendően az ismeretlen erőkkel szembeni rémület-csodálat-védekzés érdekében jött létre.

Big Blaster 2018.11.10. 10:03:21

@math0: Neked egyébként mi a bajod? Ez nem jobboldal meg baloldal kérdése. Miért kevered bele a politikát? A kérdés az, hogy elmondhatod-e következmények nélkül a nem PC véleményedet vagy sem? Mint a felsorolt esetekből is látszik: NEM. Ezt nevezem PC diktatúrának. Diktatúra: <Kisebb-nagyobb közösségben> olyan rendszer, melyet vkinek vagy egy szűkebb csoportnak feltétlen engedelmességet követelő, ellentmondást nem tűrő erőszakos vezetése, irányítása jellemez.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 10:03:24

@G. Nagy László:

Verbális viccelődésből fakad az erőszak. Majd utólag ne sír, ha közelről is megtapasztalod a viccelődés eredményét.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 10:07:01

@G. Nagy László:

Családban lévő személy 2015. szilveszter éjjelén ott dolgozott a kölni pályaudvaron, egy bisztróban, ahol állítólag ez a rekord méretű randalirozás történt. Az ő állítása szerint ott, és akkor semmit nem érzékeltek belőle. Ezek szerint aki ott sem volt, az jobban tudja.

Big Blaster 2018.11.10. 10:09:36

@math0: Nyilván soha sem röhögtél egy viccen sem, aminek a vélt vagy valós nemi erőszak a témája, te álszent fasz.
Pl. ehhez mit szólsz: A prosti fizet a csaposnak. De hölgyem, ez a pénz hamis. Mire a prosti: Úr Isten, akkor engem megerőszakoltak!

Big Blaster 2018.11.10. 10:22:28

@látjátok feleim szümtükkel: Látom te sem érted, hogy miért gáz embereket meghúrcolni azért, mert pl. viccet csinálnak valakiből (valamiből) vagy olyan véleményt hangoztatnak, amely PC körökben nem elfogadott.
Megpróbálom levezetni: ha nem szabad a nemi erőszakkal viccelni, akkor pl. nem szabad a vallásokkal sem viccelni, a zsidókkal, cigányokkal, bármilyen etnikummal viccelni, a buzikkal viccelni, a prostikkal viccelni, a dagikkal viccelni, a soványokkal viccelni, a szőkékkel viccelni, és így tovább. Általában semmilyen vicc nem OK, amiben egy másik ember kárára történik a vicc. Égessük el az összes vicckönyvet, amiben ilyen viccek vannak, a humoristákat akik BÁRKIN viccelni merészlenek pedig nyilvánosan meg kell kövezni. Szerinted ez így lenne normális és elfogadható. Te tudod.

Big Blaster 2018.11.10. 10:25:46

@látjátok feleim szümtükkel: Nyilván a családban lévő személy, a bisztróból, figyelemmel követte az összes eseményt, ami Kölnben azon az éjjelen történt. Nyilván jobban tudja, hogy mi volt Kölnben, mint bárki más, aki nem volt ott. A bisztróban. Aha, hihető.

G. Nagy László 2018.11.10. 10:26:23

@látjátok feleim szümtükkel:

"Verbális viccelődésből fakad az erőszak."

Ez egyszerűen nem igaz. A humor intelligenciát igényel. Az érzelmi intelligencia pedig - amely szinte kéz a kézben jár az IQ-val - kizárja az erőszakot.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 10:41:35

@G. Nagy László: én hivatkozással cáfoltalak, tényekkel. ez ellen nem érv az, hogy megismétled hazug álláspontodat, tények és hivatkozás nélkül. ezt bármelyik idióta, hazug disznó tudja, te is tudod, nem meglepetés. maradsz idióta, hazug disznó, akiről tényekkel, hivatkozásokkal bizonyítottam, hogy hazug vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 10:42:38

@G. Nagy László: "szegény muszlimok érzékenységét sérti a karácsony szó"

engem is sért. ateista vagyok. az EU nagy része NEM KERESZTÉNY. jó reggelt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 10:45:02

@Big Blaster: "Nyilván soha sem röhögtél egy viccen sem, aminek a vélt vagy valós nemi erőszak a témája"

tényleg nem. nem mindenki olyan beteg ám, mint ti! gondolom, te azon is jókat röhögsz, amikor a kurva anyádon viccelődnek. te ilyen vagy. ilyenek vagytok, ti jobber görények. a társadalom selejtjei vagytok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 10:46:41

@Big Blaster: "nem szabad a nemi erőszakkal viccelni, akkor pl. nem szabad a vallásokkal sem viccelni,"

miért, a hívők szerinted valláskárosultak, vagy hátrányos helyzetű emberek?!

G. Nagy László 2018.11.10. 10:52:49

@látjátok feleim szümtükkel:

"Családban lévő személy 2015. szilveszter éjjelén ott dolgozott a kölni pályaudvaron, egy bisztróban, ahol állítólag ez a rekord méretű randalirozás történt. Az ő állítása szerint ott, és akkor semmit nem érzékeltek belőle."

Basszus, ez mire érv? Elhiszem, hogy van családod. Azt is, hogy e famíliából valaki Kölnben tartózkodott akkor. Továbbmegyek: hiszem, hogy vannak olyan bisztrók Kölnben, amelyekből nem lehetett érzékelni az eseményeket. És????

Még az a német média is - utólag, komoly késéssel - beszámolt az eseményekről, amelyet sokan azzal vádolunk, hogy el akarta hallgatni. Ugye nem azt akarod közölni, hogy mindez meg sem történt???

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 11:00:05

@G. Nagy László:

Azt akarom mondani, hogy ti hajlamosak vagytok eltúlozni sok olyan eseményt, ami itthonról az átlagember által nem ellenőrizhető. Ugyn akkor sok olyan eseményt, ami nem illik bele a propagandátokba, mélyen elhallgattok.

G. Nagy László 2018.11.10. 11:00:25

@math0:

"engem is sért. ateista vagyok. az EU nagy része NEM KERESZTÉNY"

Te tényleg beteg vagy. Eddig csak a stílusod volt gáz, meg az a vallásos elvakult szenvedély, ahogy kommunikáltál. Itt már a tartalom is elmebeteg.

1. Egy normális embert sért a hanuka, vagy a ramadan? Lófaszt. A másik egzotikus magánügyének tekintjük, úgy ünnepel, ahogy akar.

2. Ha nyitok egy boltot, kocsmát, áruházat, vásárt, úgy nevezem, ahogy akarom. Alapjog. Hívhatom téli vásárnak is, ha így nagyobb bevételt remélek. De az, hogy egy önkormányzat hoz ilyen döntést, az egészen elképesztő. Holnap elkezdem elhinteni, hogy a VILLAMOS kifejezés félelmet kelt bennem. Remélem, hogy előbb utóbb átnevezik azt is.

Tényleg nem vagy normális.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:02:43

@Big Blaster: "A kérdés az, hogy elmondhatod-e következmények nélkül a nem PC véleményedet vagy sem? Mint a felsorolt esetekből is látszik: NEM. "

az a baj, hogy te olyan idióta vagy, hogy fel sem fogod, hogy a kérdés eleve nem ilyen egyszerű, és bináris. mi az, hogy "következmények nélkül"? különféle következményei lehetnek annak, hogy elmondod a véleményed, és kurvára nem mindegy, hogy milyen következményekről beszélünk.

mert például

1) beköltözés után először találkozol a szomszéd nénivel, és ismeretlenül, kapásból lekurvaanyázod. megteheted ezt? igen. vannak jogi következményei? nincsenek. bunkónak fog tartania legtöbb normális ember? igen. van ezzel bármi baj? minden normális, értelmes ember szerint ez pontosan így van jól.

2) beköltözés után először találkozol a szomszéddal, aki speciel fekete, és ismeretlenül, kapásból leniggerezed. megteheted ezt? igen. vannak jogi következményei? nincsenek. bunkónak fog tartania legtöbb normális ember? igen.

és itt is az a helyzet, hogy minden értelmes, normális ember bunkónak fog tartani, és ez pontosan így van rendben. és ez a PC. a PC pontosan ugyanaz, mint, hogy nem kurvaanyázod le ok nélkül a szomszéd nénit. hogy nem vagy egy bunkó fasz.

ezzel csak a hozzád hasonló bunkó faszoknak van bajuk, akik egyébként idióták ahhoz is, hogy felfogják, miért baj az, hogy bunkó faszok vagytok.

G. Nagy László 2018.11.10. 11:04:10

@látjátok feleim szümtükkel:

"Ugyn akkor sok olyan eseményt, ami nem illik bele a propagandátokba, mélyen elhallgattok."

????

Egy csomó dolog kívül esik az érdeklődési körömön. Sosem fogok például bejegyzést írni a horgászatról, vagy a csipkeverésről. Akkor most ezeket elhallgatom????

Big Blaster 2018.11.10. 11:06:13

@látjátok feleim szümtükkel: Ezek szerint az is tök jogos és elfogadható, hogy lemészárolták a Charlie Hebdo szerkesztőségét, mert Allahon mert viccelődni. Érdekes módon, akkor az összes liberális azon károgott, hogy egy normális világban mindenkinek joga van elmondani a véleményét, akkor is, ha az más csoportokat sért.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:08:26

@G. Nagy László:

"1. Egy normális embert sért a hanuka, vagy a ramadan? Lófaszt."

aha, tehát ha a nürnbergi karácsonyi vásárt átnevezik ramadán vásárnak, akkor nem ugrálsz, csak akkor, ha téli vásárnak nevezik át?!

megint tökön szúrtad magad, te idióta! te állandóan tátott szájjal rohansz bele a faszerdőbe, akkora idióta vagy.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 11:09:13

@G. Nagy László: "A humor intelligenciát igényel."

Ha az iróniára gondoltál, akkor áll. De szerintem te öszkevered a szezont a fazonnal. A humor nem irónia. Teli pofával röhögni más kárára nem igényel intelligenciát.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:11:47

@G. Nagy László: "1. Egy normális embert sért a hanuka, vagy a ramadan? Lófaszt."

téged a téli vásár sért, tehát te nagyon nem vagy normális ember. a saját állításod szerint.

Big Blaster 2018.11.10. 11:14:00

@math0: Állítsd le magad gyökér. Normálisan is lehet kommunikálni, nem feltétlenül kell megmutadnod, hogy milyen mélyre süllyedtél szellemileg.

Big Blaster 2018.11.10. 11:19:05

@math0: Nem tök mindegy, hogy mik? Bármilyen valláson viccelődsz, valakik meg fognak sértődni. Esetleg annyira megsértődnek, hogy gépuskával mennek elégtételt venni. Ez nem elfogadható egy liberális társadalomban. Ahogy annak sem kellene elfogadhatónk lenni, hogy bárkit nyilvánosan meghúrcoljanak a nem PC véleménye miatt. De látom, nem érted (ezt sem).

invalid user name 2018.11.10. 11:19:54

@G. Nagy László:

"mik azok a mélyebb rétegek, rejtett tartalmak, amiket nem látok meg (és Dawkins se)? Legalább egyet árulj el"

én nem vagyok elég jó tanár hogy úgy magyarázzam, hogy megérjen benned a felismerés. de a népmesék üzenete sem az, hogy ha "felmászol az égigérő babra, akkor jól jársz."

az ószövetségi népmesekincs 3-4 ezer évvel ezelőtt fontos szerepet játszott a zsidó törzsek fennmaradásában, a meglehetősen nagy létszámú és ellenséges környezetben. vannak praktikus tanácsok: pl ha két férfi összeverekszik és az egyikük felesége, hogy férjét segítse, megfogja a másik férfi tökeit, az asszonynak a keze vágassék le. szerintem ezek nélkül kihalt volna a civilizáció :)

engem főleg a lélektani, pszichológiai tanulságok érdekelnek. rögtön a teremtéstörténetben a paradicsomból való kiűzetésnél, szó szerint azt mondja az ószövetség, hogy ádám és éva a JÓ és ROSSZ tudásának fájáról evett. elkezdték a dolgokat jónak és rossznak nevezni. Ítéletet mondtak a dolgok fölött.

nagyon általános mérgező jellemvonás, hogy úgy mondunk ítéletet mások fölött, hogy semmit nem tudunk cselekedete belső és külső mozgatórugóiról. odafigyelés és megértés helyett kioktatás, letorkollás. ez nagyon mérgezi az emberi kapcsolatokat és a társadalmat is. és elég fontos felismerés volt ahhoz, hogy több ezer éven át fennmaradt.

vannak praktikusabb megfigyelések is, amire konkrétan egy pszichológiai témájú előadáson hívták fel a figyelmem, a katolikus bibliában Judit próféta könyvében szerepel a történet: Jeruzsálemet ostromolják a mittoménmilyen csapatok, a város vezetői a megadás feltételeiről tanácskoznak. Fel sem merül bennük, hogy mennyi cselekvési lehetőségük van -- kiépült bennük egyfajta "tanult tehetetlenség", amit a kétezerötszáz évvel később Martin Seligman fedezett fel újra.

Na ilyenek. És valamiért azt sejtem, hogy még Judit próféta könyvét is többen olvasták, mint Martin Seligmant.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 11:21:49

@Big Blaster:

Kölnről még annyit, hogy a hírek ott is terjednek, de hozzátartozóim hónapok múlva sem hallottak olyanokat, mint amit a közmédia itt előadott.

A párizsi mészárlás meg bűncselekmény volt akkor is, ha azért követték el, mert sértette a vallási érzékenységet az újság. Én soha nem mondtam, és most sem mondom, hogy más embert helyes megalázni, de ettől még a vallásról, és magáról a hívésről, sőt a vakhíttel hívő emberről is lehet véleményt nyilvánítani.

Pl. arról, hogy a nagy vallásosságokotban még sosem adtatok magyarázatot arra, hogy is fér meg a Földön annyi vallás, és annyi isten, mint amennyiben hisznek. Ne azzal kezd, hogy aki hisz istenenben ( melyikben ), mert hinni nem csak istenben lehet. Én pl. abban akartam hinni a tavasszal, hogy egy jobb ország érdekében képesek lesztek onnan a jobb(?) oldalról együttműködni a szerintetek nem jobb oldallal. Hibás az istenetek teremtménye, hogy a bal oldalt valahogy nem nektek adta, hiszen a szív is a bal oldalon van., ráadásul együttműködési képességet sem kaptatok? :D

invalid user name 2018.11.10. 11:24:12

@G. Nagy László:

Na ez érdekes szempont, márminthogy a bibliai történetek felelősek-e azért, hogy gonosz intézményrendszer használta eszközként?

a tegnapi ripost címlapja láttán én is majdnem elsírtam magam tehetetlenségemben, és úgy éreztem, hogy ezzel a gonoszsággal szemben nem tudok mit kezdeni. neked van ötleted?

invalid user name 2018.11.10. 11:28:04

jaj átugrottam egy gondolati lépcsőt, szóval van néhány pszichopata, akik számára a világ többi része, beleértve a többi emnert, csupán eszköz, és ezek a pszichopaták, ha elég intelligensek (egy olyan társadalomban, amelynek aggregált viselkedése elég jól leírható néhány modellel) szingularitásként meglepően nagy, esetenként durva irányváltásokat tudnak okozni.

És hát a dolgok természetes rosszindulatából adódóan általában kártékony módon.

Na elfelejtettem mit akartam mondani. Megyek inkább ebéfdelni.

G. Nagy László 2018.11.10. 11:30:48

@math0: Okostojás, engem nem sért a téli vásár sem, meg a ramadan vásár sem. Szavakkal nem lehet sérülést okozni egy normális embernek, ezt vedd észre.

Ha kulturáltan fogalmazok, vagy netán szeretetteljesen, az egyrészt azért van mert nem elégszem meg azzal, hogy nem okozok sérülést, hanem vmi többletet is kívánok nyújtani. Másrészt azért, hogy óvjam az érzékeny lelkét az olyan sérülteknek, mint amilyen te is vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:32:41

@G. Nagy László: "engem nem sért a téli vásár sem"

értem, akkor nem sért, akkor mi a kurva anyád miatt ugrálsz a téli vásár elnevezés ellen, te idióta fasz?! kurvára összezavarodtál, te jobber elemebeteg!

Big Blaster 2018.11.10. 11:35:24

@math0: Már megint csúsztatsz és félremagyarázol. A példáid pedig abszolút nem illenek a kérdéshez. Ha le kurvaanyázod a szomszéd nénit, akkor valóban egy bunkó fasz vagy, ami a te esetedben igaz is.
Ha a személyes meggyőződésed az, hogy pl. egy nő elsősorban legyen anya és ezt el mered mondani egy rádió műsorban, akkor kurva nagy botrány lesz belőle, szersződést bont veled az összes szponzorod, elesel egy rahedli szerződéstől, esetleg bedől a karriered. Nem sértettél meg konkrétan senkit, csak nem volltál PC! Szerinted ez így teljesen OK egy liberális társadalomban, amelynek egyik sokat hangoztatott vivmánya a szólás szabadság.
Egyébként simán lehet jogi következménye is egy nem PC nyilatkozatnak. Simán lehet, hogy beperel egy magukat sértve érző idiótákból álló gittegylet és pert nyer! Szóval már megint hazudtál, de próbálkozz még menteni a menthetetlent.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:40:59

@Big Blaster: "Bármilyen valláson viccelődsz, valakik meg fognak sértődni."

te nem fogod fel, mert idióta vagy, hogy nem az a bunkóság, amikor viccelsz valakin, és megsértődik, mert bárki megsértődhet bármin. a bunkóság az, amikor áldozatokon viccelsz, vagy olyan kisebbségeken viccelsz, akikkel szemben fenyegető szintű gyűlölködés van a társadalomban, és ez a viccelődés sztereotíp jellegű

Magyarországon a kereszténység nem ilyen, mert a magyar társadalomban nem nagyon vannak a keresztényekkel szembeni sztereotípiák, és nem jellemző a keresztények üldözése, a keresztények nem áldozatok Magyarországon.

ezzel szemben egy nemi erőszak áldozata áldozat, érted, hülye jobber? ÁLDOZATON viccelsz. speciel a prostituáltas vicced is ezért nem jó példa.

ezt nem sikerült felfognod a 80-as IQ-ddal, te hülye barom!

Big Blaster 2018.11.10. 11:43:22

@látjátok feleim szümtükkel: Te rossz vonatra száltál fel. Egyrészt nem vagyok jobboldali, másrészt nem vagyok vallásos, sőt, megrögzött ateista vagyok.

Tehát véleményed szerint, mivel a Kölni ismerősöd nem hallott azokról a szexuális zaklatásokról, amikről szó volt, biztosan hazudott a NÉMET! média (is), mert a németek (is) el karják hitetni, hogy bevándorlók zaklatják a nőket Németországban, pedig nem is. Hmm, érdekes teória.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 11:44:33

@Big Blaster:

"Ha le kurvaanyázod a szomszéd nénit, akkor valóban egy bunkó fasz vagy, ami a te esetedben igaz is."

1) soha nem kurvaanyáztam le a szomszéd nénit, vagy ismeretlen embereket
2) pontosan ugyanilyen bunkóság a feketék niggerezése is

"Ha a személyes meggyőződésed az, hogy pl. egy nő elsősorban legyen anya és ezt el mered mondani egy rádió műsorban, akkor kurva nagy botrány lesz belőle"

hazudsz. naponta elmondanak ilyen véleményt Fideszes politikusok, és annyi van belőle, hogy a másképpen gondolkodó más újságírók ezzel esetleg nem értenek egyet. ez szimpla véleményszabadság. te a véleményszabadság miatt hisztizel, mert egy diktatórikus, jobber fasz vagy.

Big Blaster 2018.11.10. 11:56:18

@math0: Nem érted. Senki sem viccelt KONKRÉTAN pl. a megerőszakolt csajon! Nem volt olyan, hogy Miért ment xy a gólyatáborba: hogy jól megdugják! Pl. konkrétan Maksa abból csinált viccet, hogy vannak (lehetnek) olyan baszatlan nők, akik szeretnék, hogy megbasszák őket, ezért próbálnak olyan helyzetbe kerülni, ahol ez megtörténthet, pl. egy gólyatáborban. Ez egy fikció, de mindenki tudja, hogy igen, vannak (lehetnek) olyan baszatlan nők, akik szeretnék, hogy megbasszák őket. Ezért a Maksa viccén lehet röhögni. Senki sem a megerőszakolt nőkön röhög, mint ahogy a hozzád hasonló beteg lelkű állatok hiszik, hanem azokon a szerencsétlen (de nem konkretizált!) nőkön, akik szeretnének végre megbaszódni, és ezért olyan helyzetbe akarnak kerülni, ahol ez megtörténhet. Úgy látszik, hogy ezt csak te nem érted.
Úgy érzem magam, mintha egy óvodással beszélgetnék, de te vagy a magas IQ-jú intellektüel mi?

G. Nagy László 2018.11.10. 11:58:21

@invalid user name:

Basszus, ezekért a beszélgetésekért érdemes blogbejegyzéseket írni!!!

"ádám és éva a JÓ és ROSSZ tudásának fájáról evett. elkezdték a dolgokat jónak és rossznak nevezni"

46 éve prüszkölök, hogy milyen isten az olyan, amelyik még a morális alapokat sem mutatja meg az embernek... Most, hogy olvasom a válaszodat, leesett a tantusz: a Paradicsom egy olyan spirituális magasságot szimbolizál, ahol nincs szükség erkölcsre, mert már jóval fölötte járunk. A tökéletes összeolvadás a Teremtővel, túl jón és rosszon, jutalmon és büntetésen. Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem.

Ettől persze a bűnbeesés története még nem válik elfogadhatóvá. Mégpedig két okból.

1. Az embert teszi felelőssé, s lehetővé teszi az áteredő bűn fogalmának és dogmájának kialakulását. Persze az is lehet, hogy csupán az időben később ráaggatott áteredő bűnnel van baj, ami természetesen totál immorális gondolat.

2. Időben a dolog úgy néz ki, hogy kiemelkedünk az állatvilágból, majd kialakítjuk a morális rendünket, egyre csiszoljuk azt, közelítvén a tökéletes szabadsághoz, míg végül megérkezünk a Paradicsomba, amely a morálon túli, békés, spirituális eggyéválás a Világmindenséggel, hívhatjuk akár Nirvánának is. A bűnbeesés sztorija fordítva fűzi be a szalagot és időben visszafelé játssza le a filmet.

G. Nagy László 2018.11.10. 12:02:10

@math0: "soha nem kurvaanyáztam le a szomszéd nénit, vagy ismeretlen embereket"

:) :) :)

Csak ma többeket. Cavinton, kisfiam...

G. Nagy László 2018.11.10. 12:04:09

@invalid user name: A tegnapi ripost címlapját nem láttam (ahogy a korábbiakat sem). Miről maradtam le?

Big Blaster 2018.11.10. 12:08:04

@math0: Már megint hazudsz. Az, hogy a jelenlegi jobboldali sajtóban a jobboldali megmondó emberek azt mondanak vagy hazudnak amit akarnak, az annak a következménye, hogy gyakorlatilag nincsenek független médiumok, aminek egyáltalán nem örülök. A bulvár fos meg pláne a jobboldal kezében van, mert a sok agymosott ezeket olvassa előszeretettel.

Ettől függetlenül igaz, hogy pl. Ákost meghurcolták a véleményért, csak az még kicsit régebben volt, de gondolom annyira elittad (vagy szívtad) az eszed, hogy erre már nem emlékszel. Vagy csak nem akarsz emlékezni. De nyugodtan olvass utána annak is, hogy ismert emberek akik a szexszuális zaklatásokkal kapcsolatban nem (teljesen) a main stream PC médiával értettek egyet, esetleg bizonyos kérdésekben más állásponton voltak, mit kaptak a nyakukba és konkrétan milyen negatív hatással volt ez a karrierjükre. De nyílván soha nem történt ilyen, én hazudok.
Ja. Ezzel a jobber faszsággal leálhatnál. Egyrészt mert baromira unalmas, másrészt baromira nem vagyok jobber. De te ezt is biztosan jobban tudod.

Big Blaster 2018.11.10. 12:12:20

@math0: Ja még egy. Simán van olyan csaj, aki azért (is) megy gólyatáborba, hogy dugjon. Ezzel nincs semmi baj. Azzal van baj, ha erre kényszerítik vagy kihasználják a magatehetetlen állapotát.
Ezen senki sem viccelődött, csak te gondolod, hogy ez volt bármelyik kapcsolódó vicc témája.

Big Blaster 2018.11.10. 12:48:25

@math0:

"1) soha nem kurvaanyáztam le a szomszéd nénit, vagy ismeretlen embereket"

"gondolom, te azon is jókat röhögsz, amikor a kurva anyádon viccelődnek. te ilyen vagy. ilyenek vagytok, ti jobber görények. a társadalom selejtjei vagytok."

Mellesleg: MÁR MEGINT HAZUDSZ!

invalid user name 2018.11.10. 13:03:34

@G. Nagy László:

"A tökéletes összeolvadás a Teremtővel, túl jón és rosszon, jutalmon és büntetésen"

lehet így is írtelmezni, csak ebből semmi hasznod nem származik.

meg lehet úgy is, amit szerintem elég direkten leírtam ("úgy mondunk ítéletet mások fölött, hogy semmit nem tudunk cselekedete belső és külső mozgatórugóiról. odafigyelés és megértés helyett kioktatás, letorkollás. ez nagyon mérgezi az emberi kapcsolatokat és a társadalmat")

de hát a kommunikáció alapvető paradoxona, hogy a közlés tartalmát a befogadó fél határozza meg :)

"Az embert teszi felelőssé"

ez már csak természetes. kenjük másra a saját jellemhibáinkat?

az áteredő bűn, az tényleg gáz, kvázi permanens bűntudatot akar kelteni, mert ha bűnös vagy akkor jogos büntetésként kell elfogadnod a sorsodat és csak ne ugrálj (mert azzal veszélyezteted a pozíciómat.)

"kiemelkedünk az állatvilágból, majd kialakítjuk a morális rendünket"

ezt a megfogalmazást akkor tudom elfogadni, ha jelzed, hogy a hátterében csak ugyanaz az egyszerűsítés van, mint amikor az evolúciót megszemélyesítjük és cselekvő ágensként jelenítjük meg.

"egyre csiszoljuk azt, közelítvén a tökéletes szabadsághoz, míg végül megérkezünk a Paradicsomba"

"A bűnbeesés sztorija fordítva fűzi be a szalagot és időben visszafelé játssza le a filmet."

egy tanulságot hordozó népmesétől nem érdemes minden részletében koherens képet várni. Maga a tudományos módszertan is csak a 19-20 században csiszolódott ki mai (nem tökéletes) formájára.

invalid user name 2018.11.10. 13:10:24

@G. Nagy László:

nekem sincs ripostom csak sokan kiakadtak rajta és több barátom is elküldte nekem a fotóját

https : // photos . app . goo .gl / 57SJrN4ta7XTcDzNA

a linkből szedd ki a szóközöket.

invalid user name 2018.11.10. 13:17:35

@Big Blaster:

amiket itt Mátyásnak címezve írtál, azok (a poszt témájától teljesen függetlenül) bennem a keresztapa 2-nek azt a jelenetét idézték fel, amikor Al Pacino körbejárja az étteremben az asztalt és az a monológja, hogy mi egy család vagyunk, egymásért dolgozunk, de van valaki, aki megpróbált saját zsebre dolgozni majd egyszer csak a botjával úgy fejbevágja az egyiket, az asztalra borul és folyik a vér a koponyájából.

szóval ez nem jobberség meg ballerség, hanem szimpla maffia :)

de hogy jutottatok ide az ateizmus dicsőítésétől, alig 300 komment alatt...?

invalid user name 2018.11.10. 13:19:23

Na, a poszt összességében jó volt, gondolkodásra késztetett, meg az a pár komment is, amit elolvastam. Ahogy G. Nagy is írja, ezekért érdemes blogolni (meg olvasni).

Csak jót.

Big Blaster 2018.11.10. 13:42:15

@invalid user name: Valamikor feljött a PC vélemény terror kérdése valami kapcsán. Ehhez szóltam hozzá. :-) Én azon az állásponton vagyok, hogy igen is van kimondva/kimondatlanul egy olyan jelenség, hogy aki nem a PC oldalt képviseli a véleményével, az hátrányos megkülönböztetésben részesül nagyon könnyen. Esetek egy részében súlyos következményekkel, még ha nem is jogi szempontból. Van aki szerint nincs így. Mindenki elmondhatja bátran a véleményét bármilyen médiumon keresztül, bármilyen témában, anélkül, hogy ebből bármilyen problémája származna a későbbiekben. Röviden ennyi.

invalid user name 2018.11.10. 13:54:38

@Big Blaster:

"van kimondva/kimondatlanul egy olyan jelenség, hogy aki nem a PC oldalt képviseli a véleményével, az hátrányos megkülönböztetésben részesül nagyon könnyen"

ez a "PC oldal" nekem úgy hangzik, mintha arra panaszkodnál, hogy aki hangosan böfög a díszvacsorán az hátrányos megkülönböztetésben részesül :-)

invalid user name 2018.11.10. 14:02:30

@Big Blaster:

...szóval amikor épp magamnál vagyok (tehát épp nincs egekben az adrenalinszintem mert épp fenyegetve érzem magam), akkor sokkal termékenyebb beszélgetést lehet folytatni, ha a partnernek azt írom, hogy "ez nagyon különösen hangzik, úgy értem, mintha ... ... ... kifejtenéd?" mint ha azt mondom neki, hogy "ez faszság."

Az utóbbival ugyanis azt üzenem neki, hogy én jobban tudom, hogy ő mit gondol, mint ő maga, meg általában, mindent jobban tudok, mert én vagyok a Zisten, minimum.

G. Nagy László 2018.11.10. 14:46:00

@invalid user name: Közben nekem is átküldték a címlapot.

Nem megyek most bele a hajléktalan-témába. A hétfői posztom erről szólt, alaposan kibeszéltük...

teveszmek.blog.hu/2018/11/05/_ott_vagy_otthon_ahol_a_szived_lakozik

G. Nagy László 2018.11.10. 14:50:25

@invalid user name:

"úgy mondunk ítéletet mások fölött, hogy semmit nem tudunk cselekedete belső és külső mozgatórugóiról. odafigyelés és megértés helyett kioktatás, letorkollás. ez nagyon mérgezi az emberi kapcsolatokat és a társadalmat"

Persze, ez is oké, csak ez nem volt új gondolat számomra. A "Ne ítélkezzetek" egy alapvető buddhista tanítás, amelyet Jézus is hirdet, legszemléletesebb módon a farizeusról és a vámosról szóló példabeszédben. Az Ószövetség népének ez teljesen új, ők 100%-ban az ítélkezésben hisznek, ahogy a tradícionális vallosok követői jellemzően ma is.

G. Nagy László 2018.11.10. 14:59:44

@invalid user name:

"ez a "PC oldal" nekem úgy hangzik, mintha arra panaszkodnál, hogy aki hangosan böfög a díszvacsorán az hátrányos megkülönböztetésben részesül :-) "

Ez ugyanaz a felszínesség, amit a posztban kritizáltál. A PC kultúrának 3 szintje létezik:

1. Kimondod, hogy nem illik böfögni - ez oké
2. Törvénybe foglalod, hogy nem illik böfögni - ez nem oké
3. Böfögésnek ítélsz mindent, amit az érdeked úgy kíván, s úgy alakítod a közbeszédet, hogy a nemkívánatos gondolatok meg se lenhessenek (Orwell, 1984, újbeszél) - ez sem oké. A szólás szabadság része, hogy használhatom a cigány, a magyar, az apa, az anya, a karácsony és a krumplistészta kifejezéseket. Az is, hogy beszélhetünk a migránsokról és a hajléktalanokról, a kisebbségi és a többségi társadalom szempontjait is figyelembe véve. A PC kultúra ezen szintje a szólásszabadságot mérgezi - irgalmatlan tudatossággal.

G. Nagy László 2018.11.10. 15:01:09

@invalid user name: "ez a "PC oldal" nekem úgy hangzik, mintha arra panaszkodnál, hogy aki hangosan böfög a díszvacsorán az hátrányos megkülönböztetésben részesül :-) "

Ez ugyanaz a felszínesség, amit a posztban kritizáltál. A PC kultúrának 3 szintje létezik:

1. Kimondod, hogy nem illik böfögni - ez oké
2. Törvénybe foglalod, hogy nem illik böfögni - ez nem oké
3. Böfögésnek ítélsz mindent, amit az érdeked úgy kíván, s úgy alakítod a közbeszédet, hogy a nemkívánatos gondolatok meg se jenhessenek (Orwell, 1984, újbeszél) - ez sem oké. A szólásszabadság része, hogy használhatom a cigány, a magyar, az apa, az anya, a karácsony és a krumplistészta kifejezéseket. Az is, hogy beszélhetünk a migránsokról és a hajléktalanokról, a kisebbségi és a többségi társadalom szempontjait is figyelembe véve. A PC kultúra ezen szintje a szólásszabadságot mérgezi - irgalmatlan tudatossággal.

Big Blaster 2018.11.10. 15:36:23

@invalid user name: Nyílván a mi kultúránkban nem illik böfögni az ünnepi asztalnál. Ezért lehet rosszallóan nézni az illetőre, csóválni a fejeket, esetleg közölni az illetővel, hogy ez ebben a körben illetlenség. Ez tök rendben van.
Viszont, ha másnap az esetet lehozza több vezető médium, mint hírt. Vitaműsorokban kezdenek erről beszélni. Petíciókat indítanak az illető ellen. Gyakorlatilag vállalhatatlanná teszik a személyét, akitől emiatt elfordulnak az ismerősei, elveszti a munkáját, tönkremegy a karrierje, az élete, az nagyon nem OK. Pedig nem egy olyan eset történt csak az elmúlt pár évben, ahol pont ez történt, csak azért, mert valaki szembe mert helyezkedni a PC/trendi/többségi/liberális/stb állásponttal.
Az az érdekes, hogy a liberális értékrend védi az egyéni vélemény szabadságát, uram bocsá, mindenki lehet hülye és még hangoztathatja is (lásd chem-trail, laposföld, oltás-ellenesség, ezotérikus kuruzslás, stb. stb.). Mind ezek beleférnek az egyén vélemény szabadságába, még akkor is, ha konkrétan kárt okoznak ezekkel (pl. oltás-ellenesség miatti halálozások, ezotérikus marhaságokkal pénz lehúzás), de az már nem fér bele a szabad vélemény nyílvánításba, ha valaki pl. azt hangoztatja, hogy van cigány bűnözés vagy a migránsokat nem kellene számolatlanul beengedni Európába. Pedig utóbbi esetben is lehet információ hiány, tájékozatlanság, emberi ostobaság az ilyen vélemény mögött. De ezekben a kérdésekben nem arról fognak beszélni, hogy az illető téved, vagy rosszul látja a világot, esetleg egy ostoba barom, hanem azonnal rasszistának kiáltják ki és lejáratják ország-világ előtt. Ez a nagy probléma.

invalid user name 2018.11.10. 15:55:11

@G. Nagy László:

Ja, én sem akartam belemenni, csak csapongtam. Mindegy, megkezdjük a hétvégét. Csóközön.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:06:31

@Big Blaster: na, a PC ellenes idióta hisztizik, normális kommunikációt követel, miközben a PC leszarásával pont a normális kommunikációt szarja le.

nagyon összezavarodtál, te kis jobberes idióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:08:17

@Big Blaster: "Bármilyen valláson viccelődsz, valakik meg fognak sértődni. Esetleg annyira megsértődnek, hogy gépuskával mennek elégtételt venni."

nem gondolom, hogy ez egy érvényes érvelés, de ha szerinted az, akkor ne sértegesd a melegeket, nőket, feketéket, cigányokat, bevándorlókat, kövéreket, mert még géppuskával mennek ellened! ennyi!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:10:37

@Big Blaster: te egyetlen dolgot csinálsz: akkor hisztizel, amikor veled beszélnek csúnyán, vagy amikor titeket szólnak le a nem PC beszéd miatt. az, hogy te pontosan ezt csinálod másokkal, azt te fel se fogod, mert idióta vagy. és leszarod, mert egy önző, geci görény vagy.

senki nem szereti az ilyen önző, geci görényeket, mint te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:14:41

@G. Nagy László: "engem nem sért a téli vásár"

OK, tehát téged nem zavar a PC. eljutottunk odáig, hogy beláttál valamit, fejlődtél.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:18:46

@Big Blaster: Maksa egész pontosan így viccelődött:

"Mintegy kétszáz magányos nő várakozik napok óta az ELTE jogi kar környékén megerőszakolásban reménykedve "

www.blikk.hu/sztarvilag/maksa-elnezest-kert-miutan-a-nemi-eroszakon-poenkodott/vs479xm

ez pedig az adott időben, az ELTE konkrét megnevezésével túlságosan is közvetlenül kapcsolódik az áldozathoz.

Maksa bocsánatot is kért, mert belátta, hogy tuskó volt. te tuskó a négyzeten vagy, mert fogadatlan prókátorként tovább véded a védhetetlent.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:21:51

@Big Blaster: az adott időpontban, az ELTE megnevezésével Maksa vicce bizony implicit azt is sugallhatja, hogy az áldozat is arra várt, hogy megerőszakolják őket. másrészt egyébként egy pár esetlegesen nagyon perverz nőn kívül egyetlen nő sem várja, hogy megerőszakolják őket, a vicc általánosan is sértő a nőkre nézve. és ismétlem, itt nem csupán egy embercsoportról van szó, hanem konkrétan áldozatokról. ez a különbség a megerőszakolt nők és egy vallási csoport között.

amit te nem fogsz fel, mert 80-as az IQ-d.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:24:02

@G. Nagy László:

""soha nem kurvaanyáztam le a szomszéd nénit, vagy ismeretlen embereket"

:) :) :)

Csak ma többeket. Cavinton, kisfiam..."

"ISMERETLEN".

menj el orvoshoz, faszfej!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:28:51

@Big Blaster: még mindig totál érthetetlen, hogy mi a fasz a bajod. a médiában vannak mindenféle nézetű emberek, akik leírják a kritikus véleményüket mindenféle dolgokról. ebből téged csak azt akarod megszüntetni, amikor a balliberális oldal él a sajtószabadsággal. mert te egy diktátor fasz vagy. neked a sajtó és véleményszabadsággal van bajod.

én ezzel szemben bár nem értek egyet azzal, amikor a jobboldali média kritizál valamit, de nem akarom azon jogukat elvenni, hogy ezt a sok hülyeséget leírják, mert demokrata vagyok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:30:18

@Big Blaster: "Simán van olyan csaj, aki azért (is) megy gólyatáborba, hogy dugjon."

ha valaki nem olyan idióta, mint te, ezt semmiképpen nem úgy mondja, hogy "arra vár, hogy megerőszakolják". te igen, mert idióta vagy. Maksa igen, mert meggondolatlan volt. de ő legalább belátta. te nem, mert ismétlem, idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:32:09

@Big Blaster: te nem vagy ismeretlen ember. te kivívtad magadnak a kurvaanyázást. ez a különbség. a fekete vagy muszlim mebnekült, a testes ember, a homoszexuális, a megerőszakolt nő, és más dolgok, akikre a PC beszédmód elvárható, az semmivel nem vívta ki a bunkó beszédmódot, amivel illetitek. te kiérdemelted.

tudom, 80-as IQ-val ezt nem fogod felfogni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 16:36:13

@G. Nagy László:

"1. Kimondod, hogy nem illik böfögni - ez oké"

igen

"2. Törvénybe foglalod, hogy nem illik böfögni - ez nem oké"

ilyet senki nem csinált. kivétel a Fidesz a holokauszt-törvénnyel

"3. Böfögésnek ítélsz mindent, amit az érdeked úgy kíván, s úgy alakítod a közbeszédet, hogy a nemkívánatos gondolatok meg se lenhessenek (Orwell, 1984, újbeszél) - ez sem oké. "

Ilyen sem történik. A jobboldali szennymédiában olyan kurvára nem PC dolgok jelennek meg, hogy szégyen.

Tehát a PC-vel semmi baj nincs, amivel neked gondod van, az mind képzelődés. Idióta, paranoiás fasz vagy.

raczsandor · http://raczsandor.blog.hu/ 2018.11.10. 17:34:27

@Kispangit:
Miért van szüksége Istennek a hit külsődleges megnyilvánulásaira? Főleg úgy, hogy ő maga némán figyeli hívei pusztulását. Ha van valódi jele Isten létének, akkor az az emberekben működő erkölcsi érzék, aminek nem sok köze van a nyilvános hitvalláshoz. Ez az erkölcsi érzék lehet Isten valódi ajándéka, mert úgy ösztönöz a jóra, hogy közben semmiféle bizonyítékkal nem szolgál a túlvilági jutalomra. A kiválasztottak nem azért teszik a jót, mert hagyják magukat megvesztegetni az örök élet ígéretével, hanem mert egyszerűen képtelenek másképp cselekedni.

raczsandor · http://raczsandor.blog.hu/ 2018.11.10. 17:40:24

@G. Nagy László:
Ezek szerint mégse jó a tökéletesség fogalmára alapozott Isten definíció.
Ebből következik egy újabb kérdés:
Létezik-e bármely olyan emberi fogalom, amelyre alapozva definiálható egy emberen túli, emberfeletti, embertelen, létező?

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.10. 18:30:57

@invalid user name: "...de hogy jutottatok ide az ateizmus dicsőítésétől, alig 300 komment alatt...?"

Tereléssel. Olyan érdemi kérdésekre nem adtak/adnak választ, hogy pl. az isten miért adta a jobb oldalnak a jogot, hogy kinyilatkozza a vallása mindenek felett állását, ha még az emberi szívet is a bal oldalra tette? Vagy pl. arra, miért van annyi isten, és annyi vallás a földön, amennyi.:D

Bár maguk mondják, hogy Isten az én pásztorom, legelőkön terelget engem. Nem is értem, hogy birca nertárs hol szarja a gyöpet, és miért nem itt osztja az igét?

Big Blaster 2018.11.10. 19:52:19

@math0: Aha, szóval ha valaki nem PC módon nyilvánul meg, akkor azt nyugodtan lehet, kurva anyázni és elmondani mindenféle szar gecinek ismeretlenül, nagy nyilvánosság előtt. Ezt vallod, mert pont ezt csinálod. Anyukád biztosan büszke lenne rád, ha olvasná amiket ide okádsz.

Tehát összefoglalva, aki nem tartja magát a PC beszédhez, vagy csak úgy gondolja, hogy nem feltétlenül kellene a PC beszédet kötelezően elvárni és számon kérni, az egy rohadt geci faszkalap, akinek minimum a kurva anyját. Mindezt mondod, mint liberális, demokrata, értelmiségi. Aki pedig kiáll a szólásszabadság mellett és a PC ellen, az pedig fasiszta, náci köcsög. Érdekes.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.11.10. 20:16:45

@Big Blaster:

"Aha, szóval ha valaki nem PC módon nyilvánul meg, akkor azt nyugodtan lehet, kurva anyázni és elmondani mindenféle szar gecinek ismeretlenül"

Amilyen elmebeteg vagy, hiába mondtam, nem fogtad fel, hogy te, amikor nem PC módon nyilvánulsz meg, és még utána is sok-sok hozzászólásban bemutatkoztál. Már nem vagy ismeretlen. Az ilyet szabad anyázni, helyes dolog anyázni, kiérdemelted magadnak.

Ellenben te tényleg ismeretlen emberek ellen uszítasz, akik nem érdemelték ezt ki.

Ezt a különbséget nem tudod felfogni, mert egy elmebeteg hülye vagy.

agarik 2018.11.10. 21:22:01

@dare: Édesem, keresztény az, aki a Bibliában hisz. Te nem hiszela Bibliában, tehát definició szerint nem vagy keresztény. Ennyi.

@math0: Nem, a felmérések azt igazolják hogy minél képzettebb valaki, annál valószínűbb hogy ateista.
Ennek az oka viszont nem az intelligencia, hanem - a felmérések szerint - hogy a hívők kevésbé képesek elkülöníteni a mesét a tényektől.

@Big Blaster: Mármint Ákos nézetei épelméjű, civilizált embernek nem tetszettek.Kezdve az összes nővel.

Amúgy meg a migránsokat nem engedik be sehova, a menekülteket meg mindenhova.
Az ezoterikusokat meg jól feljelentik és letartóztatják és elítélik. A tévés ezosoknál meg nem véletlen van kiírva hogy "ne higgyed el ami a műsorban van, ez szimplán szórakoztató műsor, nem igazi amit csinálunk".
Nem szólva az oltásellenesekről, akiket szintén simán lecsuknak, vagy simán betiltanak adott esetben.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.10. 21:27:03

@agarik:

"Nem, a felmérések azt igazolják hogy minél képzettebb valaki, annál valószínűbb hogy ateista."

képzettségre és IQ-ra is van korreláció.

"Ennek az oka viszont nem az intelligencia, hanem - a felmérések szerint - hogy a hívők kevésbé képesek elkülöníteni a mesét a tényektől."

Mondom, ez egy zagyva hülyeség.

1) Ez a zagyva hülyeség a te mesketéd, semmi igazolásod nincs erre.
2) Ha a hívők kevésbé képesek megkülönböztetni a mesét a tényektől, az bizony alacsony intelligenciát jelent.

Kahaber 2018.11.10. 23:39:46

@G. Nagy László: Örülök, ha mégis nyitott vagy más magyarázatokra is. Egyetértek, hogy a kinyilatkoztatás nem tekintélyelvűen, nem tradícióból, egyházi nyomásra vagy egyéb spirituális megfontolásból kell elfogadni. A mércét csakis a legmagasabbra szabad tenni. Egyetlen igazság lehet benne, amibe bele kell tudni illeszteni minden egyes mondatot, erkölcsileg is a legmagasabb rendűnek kell lennie, a ma ismert termszettudományos megfigyelésekkel összhangba kell lehessen hozni és nem utolsó sorban a természetfeletti szerző keze nyoma benne kell legyen. Ha ennél lejjebb húzzuk meg a vonalat, akkor inkább ne is kutassuk. Egyetértek azzal, hogy manapság ezt a szintet nagyon kevesen tartják, ezért lesz belőle szenthagyomány, vagy tekintélyre és tiszteletre igényt tartó emberi tákolmány. De ez nem az Isten hibája, hanem az emberé, aki Isten nevében a legnagyobb szörnyűségekre képes (gyakra egyházi köntösben).
Egy blog kereteibe nem fér bele, hogy részletesen kitérjek az egyes vitatható részletekre, és vitatkozni sem szeretek. Egyetlen szempontot ajánlok a figyelmedbe. Isten - ha abból a feltételezéből indulunk ki, hogy létezik - nem ember és nem emberhez hasonló. Vagyis nem a mi értékrendük szerint cselekszik, nem úgy ad életet és vesz el életet, ahogyan azt mi helyesnek gondoljuk. Nem azért mert despota és erejét fitogtatja, hanem azért, mert más az indítéka, mint nekünk. Az ember helyzete sokkal drámaibb, mint azt mi innen gondoljuk. Isten szemében halottak vagyunk, alkalmatlanok az életre. Nem megyek bele, hogy miért, de ez következetes Bibliai tanítás és mára már a tudomány is kezdi belátni, hogy az ember nem tud felelősen gazdálkodni a rendelkezére álló erőforrásokkal. Az ön- és csoportérdek, az énközéppontúság (amit a Biblia póriasan bűn állapotának nevez) az emberiséget egy rákos daganattá tette Isten teremtett világában, ami éppen környezetét pusztítja el és rohan maga is a pusztulásba. Részletek nélkül (én azt értettem meg), hogy Isten ebből a reménytelen tömegből hívja ki azokat, akik másra, valami tisztára, jóra vágynak, akik nem tudnak belenyugodni a rosszba és a nyomorúságba, amihez maguk is hozzájárulnak. Istene minden ember iránt úgy érez, mint a tékozló fiú apja, csak a valóságban kevesen térnek "haza", viszont a távolból szidják őt és mindenért felelőssé teszik. Néhányan hazatérnek és ezekért tartja fent még a világot de egyszer a nem túl távoli jövőben hagyni fogja, hogy az ellene lázadó ember megegye amit főzött. Ebből emeli ki az ún. megváltottakat, akik bizonyos belátásra jutnak, önkritikával és jobb utáni vággyal, és bizalom ébred bennük Isten személye iránt - nem tekintély, vagy tradíció, hanem Isten beszédének meggyőző erejével.
Talán innen lehetne elindulni és végignézni, ahogyan Isten pl. a Bábeli torony leállításával késleltette a "bűn" újboli (vízözön előttihez hasonló gyorsaságú) elterjedését, ahogyan követőket keresett, akik felvállalják ezt az ügyet, ahogyan teljes sötétségbe lázadt csoportok esetén ítéletet alkalmazott, és ahogyan Jézus feltámadása után újra stratégiát váltott addig, amíg minden ember el nem fogja dönteni, hogy milyen értékrendet akar követni.
Istennek egyetlen indítéka van, minél több embert megnyerni (önkéntesen) és megmenteni egy halálraítélt világból. Mindent megtesz azért, hogy minél többen szóbaálljanak ezzel a hívással. Isten nem humanista, hanem felelős Atya és jó pásztor, aki menteni akar, és gyógyítani, nem betegen tartani és passzívan támogatni az embert a maga választotta önfelemésztő úton. Ezért tűnik kegyetlennek, mint ahogyan kegyetlen az a szülő, aki nem akar a gyerekének pénzt adni drogra, és hagyja "szenvedni". Miközben a gyermeke alkotmányos jogának tartja, hogy megtagadja a segítségnyújtást és az utolsó leheletéig él vele, miközben szidja az Atyját. Így élünk mi is ezen a világon.

dare 2018.11.11. 01:54:00

@agarik: " Édesem, keresztény az, aki a Bibliában hisz. "
Csak tudnám miért kellenek ezek a megszólítások.
Nem vetem meg a Bibliát, pláne nem köpök rá ahogy írtad, mert azért attól sokkal fontosabb könyvnek tartom, hogy bárki is köpdösse.
Viszont a zsinórmérték miatt már vannak fenntartásaim, főképp az Ószövetséggel.
Nem vagyok gnosztikus, de Jézus 12 éves korától 30 éves koráig azért csak eltelt úgy 18 év, hogy azokról az évekről nem sokat tudunk.
Jézus élete nem nyitott könyv számunkra, csak 3 évet ölel fel az ő személyiségének és szemléletének a megismerése, amit azért kanonizáltak is.
Nekem ez kevés, viszont emiatt a 3 év miatt is nagyon fontos könyvnek tartom a Bibliát.
Kinyilatkoztatást viszont ne várj tőlem, nem akarok senkinek a hitében sebeket ejteni bizonyítások nélkül.
Legyen elég annyi, hogy érzem és tudom mi a kereszténység lényege.

Big Blaster 2018.11.11. 12:53:51

@Brendel Mátyás: Szart se tudsz rólam. 1 db hozzászólás alapján mégis mennyire ismerhetsz bárkit is? Ebből is látszik, hogy mennyire megalapozottak lehetnek az állításaid. Semennyire. Habzó szájjal, nulla tudással fröcsögsz, pont úgy, ahogy az elvtársaid szoktak.
Egyébként tudod, hogy mit jelent uszítani? Légy szíves idézz már valami konkrétat. Ja, hogy azt nem tudsz, mert már megint hazudsz, ferdítesz, félremagyarázol, pont mint az elvtársaid.

Big Blaster 2018.11.11. 13:35:40

@agarik: "Mármint Ákos nézetei épelméjű, civilizált embernek nem tetszettek.Kezdve az összes nővel."
És szerinted ez egy liberális demokráciában jogalap arra, hogy a médiák lejárató kampányt folytassanak az illető ellen? Szerinted az, hogy valakinek a véleménye "nem tetszik" (kinek nem tetszik?), az jogalap arra, hogy ország-világ előtt lejárassák? Te vagy bárki megkérdezte az ÖSSZES nőt, hogy mi a véleményük az üggyel kapcsolatban? Ezek szerint nincs ma Magyarországon olyan nő, aki a klasszikus női szerepet, mint életcélt magáénak vallaná?

Te sem látod (persze, hogy nem), hogy ettől az attitűdtől milyen kevés választja el azt, hogy akinek a véleménye nem tetszik, azt nemcsak verbálisan, erkölcsileg, hanem fizikailag is meg lehet semmisíteni? Nem látod, hogy ez valami nagyon rossz irányba tartó folyamat első lépése és baromira nincs semmi köze sem a demokráciához sem a liberalizmushoz, hanem egyfajta fasiszta megnyilvánulás? (Lásd Brendel Mátyás hozzám intézett kedves szavait.) Ezt a lépést a szélsőséges iszlamisták meg is tették, lásd Charlie Hebdo vagy a keresztények likvidálása az ISIS működése alatt.

Big Blaster 2018.11.11. 13:56:58

@agarik: "Amúgy meg a migránsokat nem engedik be sehova, a menekülteket meg mindenhova. Az ezoterikusokat meg jól feljelentik és letartóztatják és elítélik. A tévés ezosoknál meg nem véletlen van kiírva hogy "ne higgyed el ami a műsorban van, ez szimplán szórakoztató műsor, nem igazi amit csinálunk". Nem szólva az oltásellenesekről, akiket szintén simán lecsuknak, vagy simán betiltanak adott esetben."

Hogy tudod eldönteni, hogy valaki migráns vagy menekült? Ha nem engednek be sehová migránsokat, akkor miért toloncolják vissza őket a németek? Ha nem engedik be őket, akkor hogy lehetnek ott? Légy szíves válaszolj.

A TV-ben sugárzott emelt díjas távgyógyítás és jóslás ezek szerint nem kerül pénzébe a hívónak. Csak a show kedvéért írják ki, de nem is vonják le tőle, vagy visszafizetik. Persze.

Konkrétan hány olyan esetet tudsz, amikor ezo csalókat feljelentettek, elítéltek és lesitteltek volna? Légy szíves említs KONKRÉT eseteket. Vargha Zoltán (Bajor Imre "orvosa") pl. a sitten van?

Hány oltásellenes idióta ül a vádlottak padján? Kettő, akik sikeresen kinyírták a gyereküket. És a többivel mi van? Addig, amíg valaki nem hal meg, és nem tudják egyértelműen rábizonyítani simán terjesztheti (és terjeszti is) az idiótaságot bármelyik agyhalott.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.11. 21:28:58

@Big Blaster: eleget tudok rólad. egy hozzászólás alapján is. egy kis kanál szar is elrontja a bográcsgulyást. az a szar te vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.11. 21:31:46

@Big Blaster: "És szerinted ez egy liberális demokráciában jogalap arra, hogy a médiák lejárató kampányt folytassanak az illető ellen? "

igen, ezt nevezik sajtószabadságnak. csak idióta náciknak van ezzel bajuk. mi nem hisztizünk, amikor a jobboldal karakterrombolást csinál. lehet, hogy nem értünk egyet vele, de fel se vetünk olyat, hogy ne volna joguk megírni a hülyeségeiket. ezzel csak idióta náciknak van bajuk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.11. 21:33:25

@Big Blaster: de most komolyan, ha a liberális médiának kritikus véleménye van valakiről, akkor te be akarod tiltani, hogy ezt megírják?! és komolyan nem fogod fel, hogy ez a cenzúra, ez a diktatúra, amit te akarsz?!

Ad Dio 2018.11.12. 08:31:06

@G. Nagy László:

Na László, ÍGY néz ki egy téma igényesen, pontosan, mégis közérthetően és szórakoztatóan kifejtve:

laudator.blog.hu/2018/11/10/szerzetesek_almok_erotika

G. Nagy László 2018.11.12. 09:49:26

@Ad Dio: Elolvastam, valóban. Köszi az ajánlást!

Big Blaster 2018.11.12. 18:20:37

@math0: Az a baj, hogy már megint hazudsz. És hiába nyomják bele az arcodat a saját szarodba, mindig újból próbálkozol. Biztosan mert szereted a saját szarod a szádban érezni te perverz köcsög. Ezt hazudtad: "mi nem hisztizünk, amikor a jobboldal karakter rombolást csinál. lehet, hogy nem értünk egyet vele, de fel se vetünk olyat, hogy ne volna joguk megírni a hülyeségeiket.".
Ez a valóság: "Helyreigazítás-dömpinget találunk a legolvasottabb kormányközeli lapok szinte mindegyikében, ezek mind a választások után lezárult sajtóperek következményei." Érted, te kretén: SAJTÓPEREK következményei. Tovább ugyan itt: "Az Index továbbá hozzáteszi: 2017-ben már 53-szor vesztettek sajtópereket a kormányhű médiumok." Érted? SAJTÓPEREKET, te hazug büdös kretén. Ennyire vagy szavahihető.
Egy valamiben igazad adok neked: "ezzel csak idióta náciknak van bajuk." Igen, így igaz, a hozzád hasonló idióta náciknak van ezzel baja, ami a SAJTÓPEREK számából egyértelműen kiderül.

Big Blaster 2018.11.12. 18:26:38

@math0: Írtad: "egy kis kanál szar is elrontja a bográcsgulyást. az a szar te vagy."
Nagyon tetszik a hasonlatod, ha nem bánod fojtatom. Ha én egy kis kanál szar vagyok, akkor te egy ordas nagy gőzölgő trágya kupac, aminek bűzét kilométerekről lehet érezni. Na, hogy tetszik? Jó kis hasonlat nem? ;-)
De ugye nincs harag? A libsik bírják a fikázást, azt mondtad. Meg hát szólásszabadság van, vagy mifene. ;-)

Big Blaster 2018.11.12. 18:28:42

Tisztelt G. Nagy László, elnézést, hogy összerondítottam a blogot. Nyugodtan törölheted a hozzászólásaimat, mert tényleg nem ide valók. Több beírásom nem lesz, csak akkor, ha a témához szólok hozzá.
Még egyszer: bocsi.

G. Nagy László 2018.11.12. 18:39:58

@Big Blaster: Végtelenül drága vagy, de az égvilágon semmilyen gondot sem okoztál. Megtisztelő volt a látogatásod, gyere máskor is! (Mindenkit szívesen látok, ám azoknak különösen örülök, akik hozzám hasonlóan látják a világot.)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.12. 20:09:43

@Big Blaster: figyusz, idióta, náci szarfej! a bíróságon vannak sajtóperek, és amennyiben valaki a véleményét mondja el, akkor soha nem ítélik el, midig az az indoklás, hogy a véleményét elmondhatja. sajtóperben véleménymondás miatt nem lehet veszteni. a jobboldal azért vesztett el egy csomó sajtópert, mert ténykérdésben hazudtak.

mert a jobboldali sajtó ugyanolyan kis geci hazug disznó szaralak, mint te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.12. 20:10:36

@Big Blaster: figyusz, idióta, náci szarfej! a bíróságon vannak sajtóperek, és amennyiben valaki a csupán a véleményét mondja el, akkor soha nem ítélik el, mindig az az indoklás, hogy a véleményét elmondhatja. sajtóperben véleménymondás miatt nem lehet veszteni. a jobboldal azért vesztett el egy csomó sajtópert, mert ténykérdésben hazudtak, rágalmaztak.

mert a jobboldali sajtó ugyanolyan kis geci hazug disznó szaralak, mint te.

Zabalint 2018.11.13. 16:39:12

@Big Blaster:
Keveredet a szezont a fazonnal. Ákos egy véleményt mondott, amivel a baloldali sajtóban nem értettek egyet. Ezzel szemben ezek a perek hazug állítasokról szólnak, ezért perelték be az érintettek az állami propagandamédiát. Ha azt mondom, hogy te a a pornóapáti kisboltnól cukrot loptal, az minden bizonnyal hazugság, ellenben ha azt mondom, hogy szerintem nincs igazad ebben a kérdésben (amiről most vitatkoztok), az egy vélemény.

Egyébként fordítva ülsz a lovon, épp Ákos mondott véleményt arról, hogy szerinte mi lenne a nők dolga, és nem az ezt ellenzők akarják megmondani a nőknek, hogy hagyjanak fel a hagyományos női szereppel, hanem épp ellenkezőleg, ők azt mondják, hogy a nőknek mindez saját döntésük.

Big Blaster 2018.11.13. 19:33:47

@Zabalint: Nem figyeltél. Ez volt az idézet: "mi nem hisztizünk, amikor a jobboldal karakter rombolást csinál. lehet, hogy nem értünk egyet vele, de fel se vetünk olyat, hogy ne volna joguk megírni a hülyeségeiket."
A karakter rombolás pont az, amit írsz: hazug állításokon alapuló alaptalan rágalom hadjárat. Tehát az állítás kb. így fordítható: "mi nem hisztizünk, amikor a jobboldali sajtó hazudik és alaptalanul rágalmaz. lehet, hogy nem értünk vele egyet, de fel sem vetünk olyat, hogy ne volna joguk megírni a hülyeségeiket".
Ennek baromira ellentmond, ha sajtópereket kezdeményeznek az érintettek. Az, hogy "nem hisztizünk" totál szembe megy azzal, hogy "pereket indítunk". Szerinted nem?

Ákosnak van egy véleménye a férfi és női szerepekről. Az interjúból kiderül, hogy nem kis mértékben ez a vélemény a vallási meggyőződésén alapul, illetve azon a családmodellen, amiben ő is felnőtt, és ami nem is olyan nagyon régen totál természetes volt. Azóta a világ és a női szerepek is változtak. Én nem éreztem úgy, hogy Ákos a véleményét abszolút igazságként hangoztatta volna, az pedig egészen biztos, hogy senkire nem akarta ráerőltetni. Nem mondott semmi olyat, hogy aki egyetért vele, az jó ember, aki nem, az meg rossz. Nem mondott ítéletet mások felett, csak elmondta a saját meglátását. Lehet, hogy ez már elavult szemlélet vagy nem helyes, de egy normális társadalomban ennek nem kellene a gyűlölködés alapjának lenni.
Ezzel szemben a baloldali sajtó és az általuk felhergelt tömegek viszont ítéletet mondtak felette és gyűlölet kampányt folytattak. Nem ellenvéleményt fogalmaztak meg, hanem sok esetben ferdítésekre és hazugságokra alapozva: vádakat és ítéletet.

tamask 2018.11.14. 11:03:30

@math0: Ateistaként én nem akarok olyan klubok tagja lenni, ahol bélyeget gyűjtenek vagy isteneket vagy képregényhősöket imádnak. Aki felnőtt, az eldöntheti, hogy a kötelező bélyeggyűjtés mellett a kötelező körülmetélést is bevállalja-e. Hasonló ez a házassághoz, aki belelép, az nem csak muffot és meleg vacsorát kap, hanem kontrollt, számonkérést, fizetés hazaadását is.
Amíg egy vallás csak a saját híveit szipolyozza, addig számomra nem különösebben érdekes, csak mint egy rossz MLM, távol akarok maradni tőle.

Ha a társadalmat is meg akarja változtatni, mások jogait csorbítja (szólásszabadság: Mohamedet tilos pedofilnak nevezni, tilos feszületet muffba feldugni performance keretében) az már politikai ideológia, amit az iszlám és a katolikusok is csinálnak. Az nem oké.

A kritizálhatóság/kritizálhatatlanság kettősségénél válik el a szar a májtól. Tilos kritizálni a holokausztvallást? Onnantól kezdve az veszélyt jelent.