téveszmék

"Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás..."

2018. december 13. - G. Nagy László

8_ora_munka.jpg

 

Az Országgyűlés szerdán elfogadta a munka törvénykönyvének módosítását, amely tartalmazza többek között a lehetséges túlórakeret 400 órára emelését. Az ellenzék már hétfőn kivonult a parlament ülésterméből, szerdán pedig megpróbálták ellehetetleníteni a szavazást síppal, dobbal, konfettiesővel...

 

szabo_timea.jpg

 

Hogy mi is a baj e törvénymódosítással? A magamfajta sosem fogja megérteni. Már eddig is azt gondoltam, hogy az állam túlságosan is beleszól a munkaügyekbe. Az ideális világ úgy fest, hogy a munkáltató és a munkavállaló - mint két egyenrangú fél - megállapodnak egymással együttműködésük kereteit illetően, s ehhez korrekt módon tartják magukat. Ha valaki 12 órát szeretne dolgozni naponta, az miért fáj bárkinek? És ugyanígy: ha csupán kettőt, azzal mi a baj? Az ébredő kapitalizmusban - úgy kétszáz esztendeje - a gyári munkástömeg még nem állt az öntudat azon szintjén, hogy megfelelően képviselni tudták volna érdekeiket. Ekkortájt kezdtek összeállni az első a szakszervezetek, s még a 19. század során megszületett számos, a munkakörülményeket javító általános intézkedés. Érdekes módon pont egy gyártulajdonosnak, a walesi Robert Owennek pattant ki a fejéből a címbéli szlogen, s ő volt az, aki már 1817-ben kezdeményezte, hogy a napi 10-16 órás munkaidőt 8 órában maximalizálják. Felvetését követően még évtizedek teltek el, mire a napi 8 órás munkaidő általánossá vált. Nem csoda, hogy a folyamat sokáig húzódott, hiszen a gyártulajdonosokat az ipari forradalom hajnalán semmi sem késztette arra, hogy kedvezményeket nyújtsanak. A városi nincstelenek tömegéből toborozhatták képzetlen és erősen kiszolgáltatott alkalmazottaikat, akik jellemzően egyszerű betanított, vagy segédmunkát végeztek. Ma már azért kissé más a helyzet.  

 

konfetti.jpg

 

A rendszerváltás utáni húsz évben mást sem hallottam, mint folytonos siránkozást mindazoktól, akik nem találtak maguknak ínyükre való munkát. Cégvezetőként ugyanakkor roppant kényelmes helyzetben voltam: elég volt feladni egy ingyenes hirdetést, s százával érkeztek a jelentkezők a különböző meghirdetett pozíciókba. Manapság megfordult a dolog; már nem munkát nehéz találni, hanem alkalmazottat. Pár napja a belvárosban jártam, s csupán azon öt perc során, amíg a Deák téren átszálltam az egyik metróról a másikra, négy különböző álláshirdetést tartalmazó plakátot számoltam össze. Ilyen még pár évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna. Mostanság a vállalkozó barátaim siránkozását hallgatom: sehol egy jó sofőr, egy jó kőműves... Mindenki pontosan ismeri a helyzetet, akinek az utóbbi egy-két évben szobafestőre, villanyszerelőre, vagy klímakarbantartóra volt szüksége: bőven nyílt alkalmunk ismerkedni a türelem erényével. Hosszasan lehetne boncolni a magyar munkaerőpiac állapotát, s az is megérne néhány fejezetet, hogy a hazai gazdaság milyen potenciális növekedéstől esik el a jelen munkaerőhiánya miatt. Minket azonban pillanatnyilag nem ez érdekel elsősorban, hanem az érem másik, örömteli oldala: Magyarországon talán még sosem voltak ilyen jó alkupozícióban a munkavállalók. Ez most a legkevésbé az a momentum, amikor a kiszolgáltatott alkalmazottakat remegve féltenünk kéne a gonosz kizsákmányolóktól.

 

kossuth_ter.jpg

 

Ritkán teszek ilyet, ám ezúttal meg kell dicsérnem a magyar ellenzéket. A "rabszolga-törvény" elnevezés például kifejezetten kreatív. Nyilvánvaló, hogy semmi köze a tényekhez, ám a politikai marketing nem is erről szól. Mindenesetre abszolút hatásos: a Policy Agenda által készített kutatás szerint a felnőtt lakosság 83%-a elutasítja a munka törvénykönyvének módosítását, ami azt jelenti, hogy az ellenzéki narratívának sikerült felülkerekednie a valóságon. Semmi másról nincs szó ugyanis, mint egy felesleges, bürokratikus korlát lebontásáról, amelynek liberálisként egyértelműen tapsolnom kell. A szerdai parlamenti cirkusz is megtette a hatását, ismét sikerült felpiszkálni a népet, s az este a Kossuth téri tüntetéstől volt zajos. S hogy mi lesz a folytatás? Meglátjuk. Az ellenzék további tüntetéseket ígér, mint rendszerint, ám kérdéses, hogy kitart-e a lendület. Nyilvánvaló, hogy aki nem szimpatizál a regnáló kormányzattal, az minden lehetőséget megragad a tiltakozásra. Ugyanakkor rém fura, amikor azért vonulnak az emberek az utcára, mert szabadságuk mértéke nőtt. Valójában a munka törvénykönyvének módosítása csupán egy jó ürügy az általános protestálásra, de ennél egy centivel sem több.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9614473326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B55 2018.12.13. 18:59:17

@maxval balcán bircaman: orbán egy gerinctelen féreg ! Zselés gerince hajlik ahova a pénz és hatalom húzza. Te egy szetencsétlen troll vagy . Szinte minden cikkhez írsz egész nap , oltári baromságokat. Ez van . Te ebből élsz . Sajnállak jobb munkád is lehetne . Na szép napot.

Pár dollárral többért 2018.12.13. 20:32:41

A tisztelt posztoló, ha valóban cégvezető, akkor tudnia kell azt, hogy Magyarországon a munkáltatók visszaélnek a törvényekkel, a hatalmukkal.
Az, hogy elméletben munkaerőhiány van, az nem egyenlő azzal, hogy bármilyen törvényt meg lehet hozni a munkavállalók kárára.
Ugyanis, akik a törvényt megszavazták, azok az életükben egy percet nem dolgoztak. Maximum országyűlési képviselőként (más néven állatok) maguk is vállalkozók, cégvezetők és olyan törvényeket hoznak, amikben alapból benne van a kiskapu. Benne van a csalás, zsarolás lehetősége. Ez aztán a közeli köreikben is elterjed.
Szóval majd a munkavállaló elé teszik ezt a 400 túlórás papírt és vagy aláírja, vagy egy másik papírt fognak elé tenni. Ami a közös megegyezéssel való távozást tartalmazza.
Szóval akik megszavazták ezt és azt állítják, hogy ez önként vállalható, nos azok álszentek és pofán kellene csapkodni őket egy szívlapáttal vagy harmincszor.
Ráadásul azzal érvelni, hogy többet akar valaki ezzel keresni? Ez ilyen balkáni felfogás, hogy gebedjen meg az ember, ha 1-ről a 1,5-re akar jutni. Jó lenne, már ezt magunk mögött hagyni.
Csak egy baj van, hogy a politikai elitünk az egy nagy híg fos. Már a 90-es évektől Ausztriát akartuk utolérni, sajnos azonban az elmúlt két évtizedben csak még jobban lemaradtunk tőlük.
Mert az a balkáni felfogás uralkodik Magyarországon az élet minden területén, hogy felfelé nyal, lefelé meg tapos. A moszkoVityánál is ez a módi. Ezt követeli meg a köpcös törpe komcsi.
Nincs nyugat-európai morál nálunk. Kiskirályok vannak akiknek a s.eggét kell nyalni és tovább egészen a sz@rcsúti patkányig.
Pedig inkább szét kellene verni az ilyeneknek a fejét.

Pár dollárral többért 2018.12.13. 20:51:30

Miért van munkaerőhiány?
Azért mert évtizedekig éhbérért dolgozik a magyar. Majd amikor már sokaknak elege lesz és újabb generációk vállnak felnőtté, akkor ők már nem ebben a pöcegödörben akarnak egyik napról a másikra tengődni.
Fölállnak és elmennek a hanyatló nyugatra dolgozni, élni, szaporodni és nem vissza jönni ebbe a politikai mocsokba ebbe a fertőbe.
Igazuk van.
Csak akkor ne állítsa be magát a felcsúti varacskos disznó magát a nemzet megmentőjének.
Képtelen olyan törvényeket hozatni a kib@szott 2/3-ával ami a nemzet megmaradását, szaporodását és a saját földön való boldogulását , felemelkedését szolgálná.
Ez a buggyant bolseViktor stadinokat épít egy halott sportágnak. Egy olyan halott sportágnak aminek az utánpótlásával sem foglalkoznak szakemberek. Futballtudásra a jövőkép egy nagy nulla. Mégis milliárdokat ölnek a stadionokba és a futballozni nem tudó és nem akaró közveszélyes munkakerülőkbe.

A magyar fizetések a béka se.gge alatt vannak. Nem az a cél, hogy a fizetéseket emeljék meg, hanem az, hogy dögöljön meg mihamarabb az ember, mert akkor nem kell nyugdíjat fizetni.
A túlóra ezt a célt is szolgálja.
A személyi jövedelemadó egyszámjegyűvé tételével hakniznak a fidseznél már vagy öt éve.
Mégsem lépik meg, mert a pannon puma nem bírná el.
Harmadszor választják meg a narancskomcsikat 2/3-dal, de az ÁFA 27 %-ka még mindig nem akar mérséklődni.
Ezzel szemben a jövedéki adók csak emelkednek.
Emlékszünk még arra, mit szajkózott ezerszer a papagáj azaz Sz@rgyártó 2009-ben?
A kormánynak van lehetősége csökkenteni az üzemanyagok jövedéki adóját.
Nos 2010 óta, amióta ezek a komcsik vannak hatalmon, a jövedéki adó csak nőtt az üzemenyagokon.
Egyszóval gebedjen meg a magyar, miközben nagy az elvándorlás és közben meg még szaporodjon is és növekedjen a népesség.
Van itt elllentmondás rendesen.

Pár dollárral többért 2018.12.13. 20:56:11

A magyar vállalkozások meg a saját érdekük szerint fogják értelmezni az önként vállalt túlórát és a 3 év kifizetést is.
Ki nem találkozott még magyar vállalkozóval?
Aki igen az tudja miről beszélek.

Pár dollárral többért 2018.12.13. 21:10:09

A fidesznek fontosabb a saját s.eggnyalói kitömése közpénzzel, mint Magyarország óssztársadalmának felemelése.
Csodálkoznak, hogy nem születik elég gyerek? Azon csodálkoznak, hogy 1980-tól kezdve senkinek nem sikerült megfordítani a mínuszos népszaporulatot?
Na vajon miért?
Mert a politikai elit hozzászokott a könnyű közpénzhez és a felfelé nyal lefele tapos balkáni mentalitáshoz.
A túlórával ezt nem fogja megfordítani. Nem is azért lett meghozva.
A lakáshoz jutás az egy örök álom Magyarországon, főleg most, hogy tőzsdét csináltak az ingatlanból.
A komcsi orbán egy hazaáruló féreg.

gabardin 2018.12.13. 21:27:06

@schankox: a munkaidőkeret alkalmazása eléggé elterjedt a termelésben, főleg mert jószerivel ez teszi lehetővé az egyenlőtlen munkaidőbeosztást. A lényege, hogy meg van állapitva a keret pl. 36 hónap, ebből következik a kötelezően ledolgozandó munkaidő, mondjuk 6.240 óra, ha valakit ennél több órára osztanak be dolgozni, akkor a többletet csak a keret végén kell elszámolni. Tehát, ha a keret első hónapjában 20 napra, napi 12 órára osztják be a munkavállalót, majd utána végig 8 órára osztják be, akkor a többletidőre járó 150%-ot valóban a harmadik év végén fizetik ki neki. A 400 óra túlóra nem keverendő ezzel össze. Mert a beosztástól eltérő rendkivüli munkavégzésért járó pénzt eddig is ki kellett a kerettől függetlenül hó végén fizetni és remélhetőleg ezután is igy lesz. (bár nem merültem még el az új szabályozásban)

Bambano 2018.12.13. 21:27:47

@midnightcoder2: de, oszt is, szoroz is, mert jelzi egyrészt az érintett melósoknak, másrészt minden honfitársunknak, aki nem elvakult fideszes, hogy le vannak sz.rva. vagyishát vagyunk.

csakférfi 2018.12.13. 21:38:15

@Pár dollárral többért:
Őőő......leírtál mindent!
Igazad van.
Kibővíteném Samsungos...Bosc-os tapasztalattal....melóztam ott 4 műszakban.
A "koresz" a ssmsumngban emberszerőbb mint a magyar menedzsment.
A magyar főnök pl-ul nem engedte a szalagmellől el egy női dolgozóját és az sírt emiatt....jött a "koresz"...kérdezte miért sír?
Mert menseselek és görcsöl a hasam.....azonnal intézkedett a nő pótlásaról a szalag mellől.
A Boscban is vannak ilyen történetek.
Mindkét helyen a "pórnép" rühelli a magyar főnököket...tudják ezerszer aljasabbak mint a magyar diplomás "kultúrkör".
Ez "közszájon" forog .....mivel ezeket beszélik olykor az ottani "rabszolgák".
Ennyit fűztem hozzá!
:)

csakférfi 2018.12.13. 21:42:14

@csakférfi:
Javítok.
"Ezerszer aljasabb a "magyar diplomás kulturkör" a német vagy "koresz" főnöknél.
Bocs...ez van!
:)

csakférfi 2018.12.13. 21:51:17

@gabardin:
"Tehát, ha a keret első hónapjában 20 napra, napi 12 órára osztják be a munkavállalót, majd utána végig 8 órára osztják be, akkor a többletidőre járó 150%-ot valóban a harmadik év végén fizetik ki neki. "
Valóban?
Melyik euro/forint árfolyamon?
Mert az értékesítés exportnál euroban történik....fizetni meg forintban szokás ....többnyire.
Most dolgozom ...és kapok 323 ft-ért 1 eurót
3 év mulva meg 400 ért.
Elinflálódik a pénzem egy része.
Nagyszerű ötletek az átkozott fideSS-től.
Nosza rugjunk bele még a melósba...a "szellemi állomány" meg tapsol nekik.
Lassan hányhatnám lesz ettől a magyar "úri huncutságoktól".

gabardin 2018.12.13. 22:09:45

@csakférfi: az elszámolás időpontjában érvényes bérrel történik a kifizetés. Nem igazából ez az érdekes, hanem hogy most dolgozol sokat, de csak három év múlva kapod meg érte a béredet.
El nem tudjuk képzelni, mi lesz a szabályozás három év múlva.
Figyelve az eseményeket, bármi lehet.

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:26:32

@G. Nagy László:

"Ahol munkaerőhiány van, ott a munkavállaló erős alkupozícióba kerül."

Meddig
van/lesz munkaerőhiány?

Mert bizony a törvény - ha nincs erős szakszervezeti (Mo.-n van ilyen?), stb., ellenkezés, érdekérvényesítő képesség, illetve időközben megváltozott kormányzati érdek - vélhetőleg utána is élni fog ...

S miért a 3 évre kitolt keret? Abban mi a jó - ha legalább csak elvben is - a munkavállalónak?
(Gyakorlatban majdnem 1.000 %, hogy semmi.)

Kérdezi egy kismagyarka munkáltató ...

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:36:46

@csakférfi:

Ja.

S esetleg már 50-60 (sőt több) évesen, elfáradtan, ilyen-olyan kisebb- nagyobb nyűgökkel, betegségekkel.

Vagy, nőként ugyan még csak 30 évesen, de mondjuk 3-4 kisgyerekkel.
(Vagy nem annyi a "kívánatos"?)
Lévén az egykeresős családmodell Mo. családjai nagy többségének nem működőképes.

Azaz, kifejezetten 'munkavállaló barát ötlet'-nek bizony semmiképp nem merném nevezni még én sem ezt a törvényt ...

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:40:48

@frikazojd:

Van benne valami. (Mármint mindkét felvetésedben.)

A másodikhoz:
No de majd valamikori eladásra érdemes földje sokkal kevesebbeknek van.
Mifelénk meg ugye általában csak a személyes érintettség mozgatja meg az embereket.

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:45:02

@Chris Colombo2:

"az európai unió irányelve a túlórára évi 416 óra"

Ó! :)

Az - legjobb tudomásom szerint - nem az "irányelv", hanem a megengedett maximum.
Mint az Áfa esetén a 27 %.

Mennyi is az Áfa a németeknél, vagy épp a szlovákoknál, a cseheknél, stb? :)

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:47:54

@maxval balcán bircaman:

No, te "dolgozó kisemberek szószólója", te:
És biztos vagy abban, hogy államnak ezt a munkáltató oldalára állva kell megtennie?
:P

Én de genere Mi 2018.12.13. 22:53:36

@maxval balcán bircaman:

Ja, ja! Kerek 400 évet visszamenni az pont jó lesz!
A 30 éves háború időszaka - 1618-1648 - sokkal-sokkal jobb volt, mint ez a mai világ! :DDD

Csak a kedvedért, egy nem teljesen tudományos igényű népszerűsítő cikk:
tortenelemcikkek.hu/node/291

G. Nagy László 2018.12.13. 23:10:32

@Én de genere Mi:

"Meddig
van/lesz munkaerőhiány?"

És mi van a halál után? És mikor jutunk ki újra foci vébére? És mikor lesz világbéke? Nem Nostradamus vagyok, csak egy amatőr blogger.

Az elveket tekintve egyébkén mindegy, hogy meddig tart a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet. Ez csupán egy további érv amellett, hogy felesleges a külső korlát.

Az alapelv az, amit leírtam: Munkáltató és munkavállaló egyenrangú szerződő felek. Évtizedek óta hallgatom a kispályás dumákat a kiszolgáltatottságról és az alávetettségről. Meggyőződésem, hogy ha valaki elég jó munkaerő, az képes kiharcolni magának a számára megfelelő munkakörülményeket. Sosem fogom megérteni, hogy miért nem arra törekedik a többség, hogy kiváló legyen és nélkülözhetetlen, hanem arra, hogy valami külső hatalom - állam, vagy szakszervezet - a pártfogásába vegye. Miért jobb megmaradni középszerűnek és ezáltal kiszolgáltatottnak?

Én de genere Mi 2018.12.13. 23:18:50

@G. Nagy László:

"ha valaki elég jó munkaerő"

S hogyan lehetne a munkavállalók többsége átlag felett jó munkaerő? :)

Ha mindenki "jó",
akkor ugyanúgy cserélhető, mert a többi is hasonlót ad.

öreg baka nem rakéta 2018.12.14. 00:21:26

@second: Egyetértelk a mondanivalóddal. Szeretném látni ahogy modjuk Tonyó és társa harcol egyszerű minkaválalóként hoagy ő nem túlórázik, neki a család a fontossabb, Bivalybasznád külsőn, mert ő a munkaválaló. Lehet, hogy majjd a bíróság neki ad igazat 7-8 év múlva, viszonat munkája addig nem lesz.

B55 2018.12.14. 00:30:57

@G. Nagy László: amatőr vagy és buta . Hülyeségeket irogatsz.

csakférfi 2018.12.14. 05:02:38

@G. Nagy László:

"Munkáltató és munkavállaló egyenrangú szerződő felek. "

Húú....vazzeg! Ezt te sem komolyan gondoltad ugye?
Egy vállalati hierarchikus rendszerben ahol napi...heti..havi tevek vannak . Irányelvek a termelésre...munkautasítások...jegyzőkönyvek....5s...audit...stb.
Addig esetleg amíg a munkavállaló alánem írja a munkaszerződést.
Onnantól ....főnök....beosztott.

@B55:

"amatőr vagy és buta . Hülyeségeket irogatsz."

Bingo.
:)

csakférfi 2018.12.14. 05:08:40

@Én de genere Mi:
Na ja...
Logikai bukfenc amit a blogger elvár.
Egy "vizionált ideális munkarend" és munkavállalók tökéletes összhangja...ez a LEAN rendszer.
Mindenütt használják.....és sehol sem tökéletes.
Csak a kiagyalói hivatkotnak erre.
:)

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 06:11:50

@Én de genere Mi:

Az állam feladata a szabályozása ennek az alapbül kelemetlen dolognak.

007k 2018.12.14. 06:38:29

A szerzö hülye.

Zabalint 2018.12.14. 07:32:38

@G. Nagy László:
Munkaerőpiaci szempontból csak relatív lehet valaki jó munkaerő, amiről beszélsz, az rendszerszinten nem működik.

Én de genere Mi 2018.12.14. 08:29:58

@maxval balcán bircaman:

Caesar galliai hadjárata ideje meg még jobb volt.
Másfél millió teljesen önként Itáliába menő gall munkás írta alá az évi 400 túlórába való feltétel nélküli teljes beleegyezést a római munkáltatók udvarias kérésére.

Ui.:
Gondolom, akkor mosakodni, fürdeni sem igazán szerethetsz. :P
Hiszen a 4-500 évvel ezelőtti Európában az sem volt mainstream szokás.
Magyarországon ráadásul - 1514-től - a szabad költözködés sem. Azonnal mars vissza a szülőházadba!

Én de genere Mi 2018.12.14. 08:34:14

@maxval balcán bircaman:

Arra gondolsz, hogy - habár ugyan kicsit kényelmetlen szegénynek - Geréb papájának kötelező feladata a Pásztorok oldalán beavatkozni Nemecsek üveggolyóinak einstandjába? Nehogy már még dumálni merjen az az illemtudatlan csenevész kis szőke ...

G. Nagy László 2018.12.14. 08:46:40

@Én de genere Mi: "Geréb papájának kötelező feladata a Pásztorok oldalán beavatkozni Nemecsek üveggolyóinak einstandjába? Nehogy már még dumálni merjen az az illemtudatlan csenevész kis szőke ..." Nos, az ilyen kommentekért érdemes blogot írni. Imádom ezt a képes beszédet, függetlenül attól, hogy egyetértek-e az asszociáció minden elemével.

G. Nagy László 2018.12.14. 08:50:16

@Én de genere Mi:

"Gondolom, akkor mosakodni, fürdeni sem igazán szerethetsz. :P
Hiszen a 4-500 évvel ezelőtti Európában az sem volt mainstream szokás.
Magyarországon ráadásul - 1514-től - a szabad költözködés sem. Azonnal mars vissza a szülőházadba!" - Ez is telitalálat.

Bircaman egyébként jólelkű ember, csak beakadt nála valami gyógyíthatatlan nosztalgia. Ismerek ilyeneket. Olyan szinten vonzódnak a letűnt korok világához, hogy még az sem érdekli őket, hogy a mai átlagos panelproli is kipárnázottabb kényelemben él, mint pár száz éve az uralkodók.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 08:53:59

@Én de genere Mi:

A nemmosakodás nyugati dolog, oka részben egészségügyi, részben vallási. A Balkánon és Oroszországban ez ismeretlen.

G. Nagy László 2018.12.14. 08:54:03

@Zabalint: "Munkaerőpiaci szempontból csak relatív lehet valaki jó munkaerő, amiről beszélsz, az rendszerszinten nem működik."

Az első félmondattal egyetértek, a másodikat nem is értem. Képzelj el egy olyan világot, ahol mindenki relatív jó mukaerő, vagyis az adott munkaadói elvárásokat elég jól kielégíti. A rendszer máris működik.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 08:55:20

@G. Nagy László:

A tudományos-technikai fejlődés nem tartozik ide.

G. Nagy László 2018.12.14. 08:56:41

@B55: "amatőr vagy és buta . Hülyeségeket irogatsz."

Te pedig prifi és zseni. Ráadásul parádésan érvelsz.

G. Nagy László 2018.12.14. 08:57:35

@007k: A mommentelő pedig egy lángelme.

G. Nagy László 2018.12.14. 09:02:58

@maxval balcán bircaman: Ne idegesíts fel, ennél százszor okosabb vagy!!!

A tudományos-technikai fejlődés mozgatja a világot, nem tudod külön kezelni. A földmúvelő társadalmak kitalálták maguknak a monogám házasságot és az egyistenhitet, mert ez passzolt az adott technológiai szint által meghatározott életformához. Az ipari forradalom elhozta a városi létet, a polgári demokráciát és a liberalizmust. Most ismét egy technológiai ugrás küszöbén állunk, s te nem azon tűnődsz, hogy hová kéne tovább lépnünk a polgári demokrácia lassan kinőtt világából, hanem visszasírod a középkort. Ennek semmi értelme, csupán az egyéni nosztalgia.

csakférfi 2018.12.14. 09:06:17

@G. Nagy László:

"Az első félmondattal egyetértek, a másodikat nem is értem. Képzelj el egy olyan világot, a"

Elképzeltem......a gyakorlatban nem működik.
Ezért nem érted.

"Az élet ösvényén jár, aki megfogadja az intést, de tévelyegni fog, aki megveti a dorgálást. "

Biblia Salamon Példabeszédek könyve

Fogadd meg a tanácsot.......különben ostoba maradsz.....egykoron én is az voltam...ezért értem ami te "téveszmék" gyanánt okoskodsz.
Sem nem bölcs...sem nem okos nem vagy.
Márcsak ismételni tudom.
A te életed....ne tedd tönkre ezt az egyet is.
Nekem nem fog fájni.....csak fáraszt.....csak neked.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 09:11:09

@G. Nagy László:

Nem akarok középkort, ez eleve képtelenség. Meg kell haladni a modernitást.

MACISAJT1 2018.12.14. 09:12:40

" Valójában a munka törvénykönyvének módosítása csupán egy jó ürügy az általános protestálásra, de ennél egy centivel sem több."

Éppen 17 évvel ezelőtt, 2001 karácsonyán volt egy hasonló hisztéria, a 23 millió beözönlő román ürügyén...Hamar kiderült, az is mekkora műbalhé volt...

Viszont most jól láthatóan az un. ellenzék összehangoltan szeretne egy jó kis kijevi típusú polgárháborút kirobbantani.
Felvonulnak a politikusaik, rátámadnak rendőrökre, előmásznak a csatornákból az mszp(pl.donáth, h.kovács) vagy az szdsz(tgm) legsötétebb alakjai (kohncsíta wurst momentumosai, az apák és fiúk/lányok), valamint némi import aktivisták is megérkeztek.

Sajnálom szegény rendőröket, hogy ezeket a büdöslábúakat kell vonuláskor állandóan kísérgetniük, majd tűrni ahogyan dobálják őket, törik szét autóikat stb.
Egy biztos, a demokrácia csúcshazájában, az USA-ban próbálná meg ezt valaki a rendőrökkel szemben, másnap Guantanamon ébredne...

csakférfi 2018.12.14. 09:13:35

@G. Nagy László:
"A tudományos-technikai fejlődés mozgatja a világot,"
Nem igaz!
A társadalmat az emberit ....a szeretet tartja össze...ez az alap....a pénz utáni sóvárgás pedig ez ellen...ezért zavaros amit ide irogatsz.
Alapvető fogalmi zsvaraid vannak....mint egy gyereknek.
Nőlj fel!
Attól nem leszel modern hogy moder technológiát használsz.... Ami évtizedek mulva elavult lesz....
Csak egy kiégett örehember leszel néhány évtized múlva.

B55 2018.12.14. 09:18:03

@G. Nagy László: fent olvashatod , részletesen kifejtve. Sajnos te csak két dologgal nem vagy tisztában a valósággal (realitásokkal) és a munka joggal.

G. Nagy László 2018.12.14. 09:19:12

@MACISAJT1: Azután, amit Fletó művelt 2006-ban, ezerszer is oda kell figyelnie a kormánynak, hogy még véletlenül se tegyen hasonlót. Az egész egy tudatos provokáció, hogy kimozdítsák a kormányt a működési keretéből, s rávegyék valami látványosan antidemokratikus lépésre. Azért Orbánék nem olyan hülyék, hogy ezt benyalják...

csakférfi 2018.12.14. 09:20:55

@MACISAJT1:

"Szombat este több rendőrségi szakszervezet rendkívüli állapot kihirdetését kérte, ugyanis csatatérre emlékeztetett szombat késő este Párizs belvárosának legelegánsabb része a sárgamellényesek harmadik tiltakozónapja után. A prefektúra vasárnap reggeli összesítése szerint a zavargásokban 133-an megsérültek, köztük 23 rendőr. A hivatalos tájékoztatás szerint 412 embert előállították, és közülük 378-at őrizetbe is vettek."

parameter.sk/macron-rendkivuli-kormanyulest-hivott-ossze-parizsi-zavargasok-miatt

Bizonyára a franciák diktatúrában élnek. ...bezteg az USA...
Menj és nyald ki Trump s...gg.t
:)

G. Nagy László 2018.12.14. 09:22:48

@B55: Humánerőforrás-gazdálkodási vezetőként dolgoztam évekig. Közel ezer munkaszerződést írtam alá, s közel ugyanennyi megszüntetést is. Talán valami azért ragadt rám...

MACISAJT1 2018.12.14. 09:26:10

vadai, gurmai, bangóné etc. ettársnők: nincs több laca meg faca, tessék átmenni Femen aktivistákba !!!
Elő a löttyedt csöcsökkel a parlamentben, hadd fogyjon a magyar .

És ha valaki azt hinné, hogy csak fantáziálok, közlöm hogy nem is olyan régen, még ebben az évben Csehországban Milos Zeman elnök ellene ezt (is) bevetették:

www.youtube.com/watch?v=PwfVCcVRyls

A pár száz büdöslábú "forradalma" a kukák és a virágládák ellen:
ripost.hu/cikk-ujabb-elkepeszt-fotok-az-ellenzeki-vandalokrol-mindent-osszetortek

Még szerencse hogy az ország karácsonyfáját nem tudták felgyújtani elmebeteg dühükben.

MACISAJT1 2018.12.14. 09:28:45

@csakférfi:

Idézném -egyetértőleg- Bayer Zsoltot:

" amikor a mai Párizsban autókat gyújtanak fel, betörik a kirakatokat és fosztogatnak, mindent elborít a könnygáz és az erőszak, a karácsonyi vásárok idején zárva vannak az üzletek, bedeszkázzák a portálok üvegablakait, elmaradnak a focimeccsek – egyszóval a mai Párizs úgy néz ki, mint valami harmadik világbeli pöcegödör, mindez őfelsége a plebs meg a fekagyerek-simogató Macron közös erőfeszítéseinek eredményeképpen. És persze el ne felejtsük, hogy ez az a Macron, akit megválasztása után, sőt, egészen a mostani zavargások kitöréséig istenként imádott a hazai baloldal meg a libsik, ő volt a példakép, az „európéer”, egymás sarkára hágva, tolongva nyalták a seggét, aztán „felkelt” a plebs, nekifogott törni-zúzni, és az itthoni baloldal meg a libsik (meg a jobbikosok, akikről már régen nem lehet pontosan megmondani, miféle fajták is valójában) gyorsan felvették a láthatósági mellényt, és elkezdtek reménykedni, hogy majd csinálnak egy kis Párizst idehaza is. És majd belepusztulnak, hogy valahogy kiprovokáljanak végre egy kis rendőri erőszakot. Apropó! El ne felejtsem! Ennek a SIXX-nek a lapja, meg az összes többi (HVG, 444, Naésaztán, Hátaztán) elborzadva hozza a szörnyű képsorokat, miszerint a francia rendőrök letérdepeltetik –arccal a falnak, ó, irgalom atyja ne hagyj el!- szegény francia diákokat, akik amúgy a térdeplést megelőzően gyújtogattak meg törtek-zúztak.

Tényleg rémes…

Viszont ugyanezek a lapok 2006-ban tapsikoltak a gyönyörűségtől, amikor idehaza a „rendőrök” agyba-főbe verték azokat a tüntetőket, akik nem gyújtottak fel semmit sem éppen, csak haza akartak menni. Agyba-főbe verték, kilőtték a szemüket, csontjukat törték, kezeket csavartak ki, földön fekvő embereket (papot, olimpiai bajnokot) rugdostak (a vonatkozó felvételek mai napig megtekinthetőek). De az valamiért nem fájt ezeknek a geciknek, hanem a demokrácia diadalaként ünnepelték. Most meg krokodil könnyeket hullajtanak szegény térdeplő francia diákokért. "

Bizony, bizony..

G. Nagy László 2018.12.14. 09:29:45

@maxval balcán bircaman:

"Nem akarok középkort, ez eleve képtelenség. Meg kell haladni a modernitást."

Oké, de milyen irányba haladjunk? A posztmodern módit - a politikailag korrekt kommunikációval, a migránsok szabad beengedésével és a gondolatrendőrséggel - a legtöbben nagyon utáljuk. Én azt mondom, hogy egyet muszáj visszalépni, és a klasszikus liberalizmusból építkezni tovább. De bevallom, hogy nem tudok jobb berendezkedési formát a polgári demokráciánál.

Te milyen világot építenél? Gondolom, valami szakrális királyságot, ahol mindenkinek akár az életét is boldogan fel kell áldoznia egy jópofa mítoszért, mint a haza, vagy a vallás.

MACISAJT1 2018.12.14. 09:31:21

2003. május 16., péntek 14:19
Nem málészájjal bámulni, ahogy néhány száz feltüzelt félállatka trombózist okoz a közlekedésben. Tessék ilyenkor lövetni – írta Tóta W. Árpád, az Index" Pulitzer-emlékdíjas"(muhaha) újságírója a május 4-i Kendermag-demonstráció után.

"Megint szegényebbek lettünk egy sortűzzel "– kezdte a Kendermag Egyesület demonstrációjával kapcsolatos publicisztikáját Tóta W. Árpád.
„Le kellene már számolni azzal a hülyeséggel, hogy demokráciákban a rendőrnek muszáj tehetetlennek lenni. (…) Nem málészájjal bámulni, ahogy néhány száz feltüzelt félállatka trombózist okoz a közlekedésben, vagy éppen lokálisan megszünteti a demokráciát. Tessék ilyenkor lövetni, ahogy normális országokban szokás.” – írta Tóta W. Árpád

''Ha nem óbégat Hende Csaba körpásztor meg az MDF – nevezzük nevén különösen Pettkó Andrást –, és nem gyűjt maga köré még néhány idült polgárikörös háziasszonyt – régen az ilyenek horgolással foglalták el magukat, hej –, akkor ez a csürhe is inkább otthon issza le magát az Armageddon vagy a Titanic előtt, el se jutott volna hozzájuk, hogy mi lesz vasárnap délután.Nem lehet elégszer elmondani: a demokrácia, a teljes, válogatás nélküli választójog túlhaladott berendezkedés.”

Hajrá, kedves eftársak....

B55 2018.12.14. 09:32:10

@G. Nagy László: Nem tudom mi ragadt rád , de régóta nem tudod mi a valóság , a jogról , meg ne is beszéljünk. Pontosan tudnod kéne, semmilyen egyenrangúság nincs , pontosan tudnod kéne , mennyire kijátszhatók a szabályok , ill. mennyire lehet manipulálni . A munkavállalók java része kiszolgáltatott , egy nagyon kis százalék kivételével. Alapból nem is a 400 órával van a baj önmagában , az elszámolásával annál inkább. Rengeteg munkahelyen túlóráznak úgy , hogy már beépült a mindennapi működésbe ( erről írtam a fenti véleményemben , olvasd el) mindenfajta elszámolás nélkül. Legalább ne minden fidesz propagandát kajáljatok meg. Néha lehetne gondolkodni is !

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 09:34:23

@G. Nagy László:

A klasszikus liberalizmus a bajok, onnan építkezni abszurdum.

Lassan a nép felszámolja Sátán RIL-háromszögének (RIL = reformation, illuminatio, liberatio) körét.

Ez a populizmus.

G. Nagy László 2018.12.14. 09:35:50

@MACISAJT1: Tökéletesen egyetértek. Csupán arra kéne odafigyelni minden jobboldalinak, hogy objektív tudjon maradni. Ha Fletó ellen lehetett az utcára menni, akkor Viktor ellen is lehet. Ahogy írod is: a vandalizmus és az erőszak az, ami nem megengedett. Egyik részről sem.

Pettyes Szfinx 2018.12.14. 09:39:03

@B55: Hajszálpontosan így működik, ahogy írod.

B55 2018.12.14. 09:42:30

@MACISAJT1: rövid az emlékezeted macikám! bayer zsótival meg nem büszkélkednéd annyira !

G. Nagy László 2018.12.14. 09:46:34

@B55: "Pontosan tudnod kéne, semmilyen egyenrangúság nincs"

Ez fejben dől el. Aki remegve érkezik az állásinterjúra, az remegve fog dolgozni is, ha valamilyen csoda folytán felveszik. Basszus, én emberi tartásról beszélek! Amikor egy orvossal, egy tanárral, egy rendőrrel, vagy valamelyik szülőddel beszélsz, akkor is alsóbbrendűként kommunikálsz? Én egy államtitkárral is úgy beszélgetek, mint egyenrangú féllel. Mindig megadom a kellő tiszteletet és meg is kapom. A munka világában ugyanígy.

"pontosan tudnod kéne , mennyire kijátszhatók a szabályok"

Ez igaz. Épp ezért kéne tapsolni az ilyen rendelkezéseknek, mert egy hazug és álszent világból tesz egy lépést a tisztább létezés felé.

Alapból nem is a 400 órával van a baj önmagában , az elszámolásával annál inkább. Rengeteg munkahelyen túlóráznak úgy , hogy már beépült a mindennapi működésbe ( erről írtam a fenti véleményemben , olvasd el) mindenfajta elszámolás nélkül."

Munkáltatóként mindig mindenkinek kifizettem minden túlórát. Munkavállalóként pedig soha nem kértem túlórapénzt. Szerintem ez egy működőképes attitűd.

MACISAJT1 2018.12.14. 09:47:42

@G. Nagy László: "Ha Fletó ellen lehetett az utcára menni, akkor Viktor ellen is lehet"

Hogyne. Külön öröm látni hogy azok akik a mindennapi testnevelés ellen rikoltoznak, most
milyen hatékonyan tudják a várost körbegyalogolni...

Nem ez ezzel van a gondom. Hanem egy kijevi állapotokat sem szeretnék látni.

Mert ne legyen illúziónk: tudván hogy demokratikus választásokon esélyük nincs újra hatalomra kerülni, ha alkalmuk lesz rá, "ezek" még egy kis polgárháború kirobbantásától sem riadnának vissza, úgy ősztől számítva, ahogyan már a gyulyásmártonok elkottyantották, a charlesgati forgatókönyv alapján.

2012-ban már polgárháborúról álmodoztak:
valasz.hu/vilag/charles-gati-5-pontja-44756/

B55 2018.12.14. 09:50:42

@G. Nagy László: fejben dől el ? - kedves László , hagyjuk , szép napot!

G. Nagy László 2018.12.14. 09:51:24

@B55: "Rengeteg munkahelyen túlóráznak úgy , hogy már beépült a mindennapi működésbe"

Ha a munkavállalót zavarja az, hogy csúnyán néz rá a főnöke, amiért ötkor elhagyja az irodát, arra nem az válasz, hogy akkor inkább bentmaradok. Vagy szarok a csúnya tekintetre, vagy újratárgyalom a pozíciómat.

Zabalint 2018.12.14. 09:52:44

@G. Nagy László:
Akkor az elsőt sem értetted. Arról beszélek, hogy a munkaerőpiac mindig egy egyensúlyi állapot körül mozog, ezért ahhoz, hogy erősebb legyen munkavállalóként az érdekérvényesítési képességed, nem abszolút értelemben, hanem a többi potenciális munkavállalóhoz képest kell jobbnak lenned. Tehát a problémát nem oldja meg rendszerszinten az az egybites szöveg, hogy törekedjen mindenki arra, hogy jobb munkaerő legyen, mert a többségnek mindig gyengébb lesz az érdekérvényesítési képessége. Az általad elképzelt vilag a kommunizmusnál is irreálisabb utópia. Az, hogy ma 8 órát dolgozik a lakosság nagy része, azt nem a piac oldotta meg, hanem bizony az egyre szigorúbb szabályozás. Ez az a kérdés, ahol a piaci elmélet és a gyakorlat szétválik, pontosan amiatt, mert a munkaerőpiac nagyon messze van a tökéletes piactól, a munkavállaló szempontjából, aki legfeljebb 1 vagy néhány munkáltatónak adja el a munkáját, ez különösen igaz mivel a munkahely váltás tranzakciós költsége nagyon magas még munkaerőhiányos helyzetben is.

B55 2018.12.14. 09:54:47

@G. Nagy László: László ,most komolyan ? Neee! mondtam hagyjuk!

G. Nagy László 2018.12.14. 09:57:07

@MACISAJT1: Társadalmi támogatottság nélkül nem csak választásokat nem lehet nyerni, de polgárháborút sem lehet kirobbantani. Az az igazság, hogy az emberek nagyobb része sokkal jobban él ma, mint akár csak 5-10 éve, s ha lát is bakikat a kormány működésében, alapvetően nem elégedetlen, vagy kevésbé az, mint korábban. A legtöbben inkább karácsonyi ajándokokat vadásznak a plázákban, vagy épp túlóráznak, ahelyett, hogy a Kossuth téren randalíroznának.

Zabalint 2018.12.14. 09:58:08

@G. Nagy László:
Javaslok egy tanulmányi kirándulást neke a Budapest tablán kívülre.

Zabalint 2018.12.14. 09:58:51

@G. Nagy László:
A kérdéa mi lesz akkor, ha nem világgazdasági fellendülés lesz, mint ahogy most van kb. 2012 óta.

Zabalint 2018.12.14. 10:01:43

@MACISAJT1:
"Hogyne. Külön öröm látni hogy azok akik a mindennapi testnevelés ellen rikoltoznak, most
milyen hatékonyan tudják a várost körbegyalogolni..."

Talán azért, mert nem a mindennapi testneveléssel van gondjuk, hanem hogyannal. Meg nem a sporttal, hanem a kongó stadionokkal a mi pénzünkből.

Demokratikus választás akkor lesz, ha előbb a nemzetidegen testet, a Fideszt erőszakkal hazazavarjuk Oroszországba.

G. Nagy László 2018.12.14. 10:01:53

@B55: Tőlem hagyhatjuk, csak nem értem a gondodat. Nem akarsz engedni abból a dogmából, hogy alkalmazott = kiszolgáltatott. Igazad van abban, hogy egy képzetlen, buta és rossz természetű dolgozónak bőven van miért remegnie. De egy jó munkavállalóért én fogok a legjobban küzdeni, mint munkaadó, hogy nehogy lelépjen. A legkomolyabban mondom.

G. Nagy László 2018.12.14. 10:08:12

@Zabalint:

"mivel a munkahely váltás tranzakciós költsége nagyon magas"

Így van. És munkaadói oldalról a pótlásnak és betanításnak is óriási a költsége.

"hanem a többi potenciális munkavállalóhoz képest kell jobbnak lenned."

A fentiből következően nem kell szuperalkalmazottnak lenned. Ha ELÉG jó vagy, az bőven elég ahhoz, hogy magabiztosan megtartsd az állásodat.

Én de genere Mi 2018.12.14. 10:09:04

@maxval balcán bircaman:

S szerinted Magyarország a Balkán avagy a szent Oroszország része?
Ha már egyszer a "nemmosakodás nyugati dolog" ..

Ideje, hogy színt vallj! :)

B55 2018.12.14. 10:10:35

@G. Nagy László: Nem élsz a valóságban ! Amit előadsz a bátor munkavállalóról , aki minden helyen és helyzetben érdeket érvényesít , aki öntudatos és magabiztos , soha nincs gondja , stb.stb. Ezért mondtam ,hagyjuk . Nincs értelme , mert amit leírsz propaganda szöveg , köze nincs ami a való élet. Ráadásul még csak szó sem esett arról , hogy a többség vidéken él , még inkább kiszolgáltatott helyzetben , akikről te és barátaid lekezelően beszélnek. Átvettétek retorikában a fideszék cinizmusát , lekezelő és lenéző modorát. Aki veletek nem ért egyet az patkány ( by bayer zsóti) vagy minimum hazaáruló. Te a fideszi propagandát nyomod , 11 éve kisütött a nap , szárnyalunk , jól élünk , semmi gond , de soros és migráns. Ennyi . Nem vagytok hajlandók semmit észre venni , gyűlöltök mindenkit aki másképp gondolkodik , mert a vezéretek is ezt teszi.

G. Nagy László 2018.12.14. 10:20:28

@B55: Ez megint nem látod jól.

1. Nem gyűlölök semkit.

2. Senkit nem kritizáltam annyit a blogbejegyzéseimben, mint Bayer Zsoltit.

3. Az öntudatos munkavállaló egy olyan ideál, amiről nem szabad lemondani. Még egyszer leírom: igazad van abban, hogy a többség nem ilyen. De igyekezzünk ilyenné válni. Ez tényleg olyan, mintha fikáznád a Ninja Warrior akadálypályáját, csak mert a lakosság többsége nem tud végigmenni rajta. Kicsit igyekezni kell. Nem muszáj eljutni a toronyba, de legalább induljunk el... Ha a 200 évvel ezelőtti szocdemesek azt látnák, hogy öntudat terén még ma is itt tartunk, elsírnák magukat.

Én de genere Mi 2018.12.14. 10:23:09

@G. Nagy László:

Több mint tíz éve tudom ki ő. :)

S sajnálom, is hogy ennyire bemerevedett a rögeszméibe.
Ma már sajnos nem érdemes vitába/beszélgetésbe bocsátkozni vele.
Marad max. az orrára koppintás, ha egyértelmű butaságot/valótlanságot írt.

(S hogy ő is értse honnan: onnan, hogy tudom ki volt a "Ki.... Lyá....."

Zabalint 2018.12.14. 10:30:48

@G. Nagy László:
"Így van. És munkaadói oldalról a pótlásnak és betanításnak is óriási a költsége."

Viszont hacsak nem mikrovállalkozásról beszélünk, más a számossag, a munkaadónak sok alkalmazottja van, a munkavállalónak egy vagy legfeljebb néhány munkahelye.

"A fentiből következően nem kell szuperalkalmazottnak lenned. Ha ELÉG jó vagy, az bőven elég ahhoz, hogy magabiztosan megtartsd az állásodat."

Ebben a pillanatban bizonyos szakmákban Budapesten lehet. De mint írtam, a munkaerőpiac is egyensúlyi állapotba törekszik, egyensúlyi állapotban pedig az átalag alatti munkavállaló kiszolgáltatottá válik (márpedig többen vannak átlag alatt, mint felett). Akkor tud tartósan nem kiszolgáltatottá válni, ha más munkavállalóknál jobb. Ha mindenki valivel jobbá válik, az nem javít a helyzetén.

Zabalint 2018.12.14. 10:33:25

@G. Nagy László:
A másik fele az, hogy ne felejtsd el, hogy a vállalkozók és a vállalati vezetők közül sokkal több a talpraesett ember. Egy harcedzett vállalkozó vagy vezető siman le fogja nyomni egy tárgyaláson szakemberként kiváló, de ezen a téren gyengébb munkaerőt.

B55 2018.12.14. 10:34:16

@G. Nagy László: próbálj máskor precízen , árnyaltan fogalmazni . Ha azt írod amit most vszeg én se kritizállak , mert ezzel egyetértek. DE !! a mostani Mt. módosítás interpretációja a kormány részéről , kamu és hazugság. Nem szabad ezt átvenni és nyomni , hogy milyen barmok vagyunk ,mert ebben semmi rossz nincs. DE van ! Abban is van igazság amit mondasz , hogy álljon ki az ember magáért , DE ! ezt nagyon sok ember nem teheti meg , még akkor is ha nem olyan , mint amit te leírtál.

Zabalint 2018.12.14. 10:35:15

@G. Nagy László:
"Ez tényleg olyan, mintha fikáznád a Ninja Warrior akadálypályáját, csak mert a lakosság többsége nem tud végigmenni rajta. Kicsit igyekezni kell. Nem muszáj eljutni a toronyba, de legalább induljunk el..."

Rossz hasonlat, a munkaerőpiaci érdekérvényesítő képesség inkabb hasonlít egy futóversenyhez, ahol az első 10%-ot díjazzák, nem pedig a távot 1 órán belül teljesítőket.

Zabalint 2018.12.14. 10:39:54

@G. Nagy László:
A szocdemek pedig a munkavállalói érdekérvényesítés kollektív formáját hirdették, ezt nézve elégedettek lennénak a mai nyugat-európai helyzettel. Egyébként mindkettőre szükség van, az egyéni és a kollektív érdekérvényesítésre is, ahol mindent megold az előbbi, az nagyjából a kommunizmussal ellenkező utópia, ami egyébként feltűnő hasonlósagokat mutatna magával a kommunizmussal.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.12.14. 10:43:43

@Én de genere Mi:

Mo. tipikus KözépEurópa, egyes dolgokban nyugat, másakban kelet. A mosakodásban Mo. inkább nyugat, azaz a magyarok nem szeretnek mosakodni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.14. 10:50:32

"a munkáltató és a munkavállaló - mint két egyenrangú fél - megállapodnak egymással együttműködésük kereteit illetően, s ehhez korrekt módon tartják magukat"

Kevés pótolhatatlan ember van, aki megengedheti magának, hogy nemet mondjon a munkaadó túlóra-igényére. Ugye nem gondolod komolyan, hogy pl. a TESCO és az árufeltöltő segédmunkás egyenrangú felekként állapodnak meg egymással?

Másfelől ha igaz a kormányoldal azon állítása, hogy pl. Németországban évi 416 túlórára KÖTELEZHETŐ a dolgozó, akkor valóban nem értem a nagy műfelháborodást.

Az ellenzék amúgy is pofátlanul hazudik, pl. arról, hogy csak 3 évente fizetik ki a túlórát. Ezek után azt sem érdemes elhinni, amit kérdeznek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.14. 10:52:52

@Renee Le Renard:

"Az hogy 3 év múlva kap túlórabért, miközben holnap is kell venni kenyeret, végképp nonszensz."

Valóban nonszensz. Annyira nonszensz, hogy nem is igaz. :)

Zabalint 2018.12.14. 11:14:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Másfelől ha igaz a kormányoldal azon állítása, hogy pl. Németországban évi 416 túlórára KÖTELEZHETŐ a dolgozó, akkor valóban nem értem a nagy műfelháborodást. "

Szektoriális egyezmények vannak, ezért ez az állítás hamis, mert nem beszélhetünk ilyenről Németországban általánosan.

A felháborodás meg független kell legyen attól, mi van Németországban, hiszen nálunk a korabbihoz képest növelték, amivel lehet egyetérteni, és lehet felháborodni is. Az, hogy megint pofánkba hazudik a kormány, az más kérdés.

"Az ellenzék amúgy is pofátlanul hazudik, pl. arról, hogy csak 3 évente fizetik ki a túlórát. Ezek után azt sem érdemes elhinni, amit kérdeznek."

Ennek utánaolvastam, a helyzet az, hogy ebben sincs a narancskomcsi trolloknak igaza, ugyanis ha 3 éves munkaidő keretet vezet be egy cég, akkor megteheti hogy csak a végén fizeti ki a túlórákat. Jelenleg néhány hónapos túlórakeret az általános. Ismét pofátlanul hazudik a kormányoldal, de ezr megszokhattuk.

B55 2018.12.14. 11:19:48

@Zabalint: csendben tegyük hozzá , hogy a német , német bérért túlórázik és meg is kapja !!!! ellentétben a hazaival.

Zabalint 2018.12.14. 11:22:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
meches.hu/blog/munkaidokeret-lepesrol-lepesre

"A havibéres munkavállalót a hónapban ledolgozott óráktól függetlenül a havibére illeti meg. Például: ha munkavállalónk a munkaidő-beosztása alapján 2017. májusában 154 órát dolgozott, akkor ugyanúgy a munkaszerződésben meghatározott, pl. 180.000 Ft-os havibérére jogosult, mintha 176 vagy ha 190 órát dolgozott volna.

A munkaidőkereten felüli munkaórákat (rendkívüli munkavégzés) a munkaidőkeret végén kell a munkáltatónak elszámolnia.

Ha pedig kevesebbet teljesített a munkaidőkeretnél, akkor a különbözetre járó, előlegként már kifizetett pénzt a következő időszak végén le lehet vonni, amennyibe erről a munkaszerződésben külön megállapodnak. Máskülönben nem lehet levonni, vagy visszakérni a kifizetett összeget."

Tehát bizony ha 3 éves munkaidőkeretet állapít meg a munkáltató (nem tartom valószínűnek egyébként), akkor közben elég ha a 8 órára vetített havi bért fizeti ki, a túlóraelszámolást elég a munkaidőkeret időtartamának lezárásakor, ez esetben 3 év múlva.

Ehhez képest a nemzetellenes oldal kommentelői telehányták a blogokat azzal, hogy ez hazugság.

Zabalint 2018.12.14. 11:23:16

@B55:
Na meg ott kimondottan elterjedt a 40-nél kisebb heti munkaóra szám.

B55 2018.12.14. 11:38:25

@Zabalint: ez a fideszéken kívül mindenkinek világos , hiszen attól KERET (!) ha az 3év akkor utána!!!! a csúsztatás ott van , hogy ez milyen jó a munkavállalóknak és önként ,dalolva működik . Az Mt.ben foglaltak szerint több mindenre kötelezhető a munkavállaló ( áthelyezés, átirányítás, kirendelés és akár túlóra) a munkaszerződéstől eltérően. Megnézem azt a vidéki gyári munkást aki végre kapott állást , hogy a francba küldi el a BMV vezetőjét ha túlóráztatni akar.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.14. 13:48:36

@Zabalint:

"Szektoriális egyezmények vannak"

Nálunk meg egyéni egyezmények lesznek. Ez a munkavállalór nézve nagyobb sabadságot ad, hiszen nem kötik őt az adott szektorban megkötött egyezmények.

"A felháborodás meg független kell legyen attól, mi van Németországban, hiszen nálunk a korabbihoz képest növelték"

Akkor ugye egyéb dolgokban sem illenék Németországra mutogatni, nemdebár? Mondjuk ottani munkabérek, ottani állítólagos sajtószabadság és hasonlók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.14. 13:49:28

@Zabalint:

Egy blog mennyiben tekinthető jogforrásnak?

Zabalint 2018.12.14. 14:04:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nálunk meg egyéni egyezmények lesznek. Ez a munkavállalór nézve nagyobb sabadságot ad, hiszen nem kötik őt az adott szektorban megkötött egyezmények. "

Ez azt jelenti, hogy a legkiszoltgáltatottabb része a munkavállalóknak szívja meg legjobban.

"Akkor ugye egyéb dolgokban sem illenék Németországra mutogatni, nemdebár? Mondjuk ottani munkabérek, ottani állítólagos sajtószabadság és hasonlók."

Igazad van, a sajtószabadság mocsárba tiprása Németországtól függetlenül is felháborító, a Fidesz szavazók értelmes és becsületes részének sem tetszik. Már ha lenne olyan, hogy értelmes és becsületes Fideszes.

Zabalint 2018.12.14. 14:08:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Szándékosan olyat linkeltem, ahol közérthetően írják le pár mondatban, de ha te is rákeresel, jobb forrást is találsz.

Egyébként józan paraszti ésszel ha tudod mi az a munkaidőkeret, akkor azt is belátod, nem lehetséges ezen időszak előtt pontosan elszámolni a túlórát. Hiszen akár az is lehet egy 3 éves munkaidőkeret esetében, hogy első évben kevesebbet dolgozol, mint a napi 8 óra, de ettől függetlenül megkapod a teljes havi béredet. Mégis mi alapján fizetnének előbb? Nyilván egyéni megegyezés alapján adhatnak előleget, de nem kötelez erre a törvény rendszeres túlórázás esetén.

Egyébként mint írtam, nem látom valószínűnek, hogy általanos gyakorlat lesz a 3 éves munkaidőkeret, bár mutyicégeknél nem tartom kizártnak, aztán 2. év végén felszámolják magukat, és alapítanak új céget.

Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · http://elmenypark.net 2018.12.14. 14:37:32

Birca itt is lelkes. Annyira, hogy elhiszem, hogy ne fizetik.

Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · http://elmenypark.net 2018.12.14. 14:38:05

Birca itt is lelkes. Annyira, hogy elhiszem, hogy nem fizetik.

csakférfi 2018.12.14. 14:47:55

@MACISAJT1:
Épp leszarom amit a USAdemokráciájáról írtál.
Ha nem vetted volna észre!

csakférfi 2018.12.14. 14:56:42

@Zabalint: @G. Nagy László: @Én de genere Mi: @B55:

"Érdekes adatokat közölt az Eurostat, amelyek szerint Magyarország 2017-ben az Európai Unió második legkevésbé jómódú országa lett, csak Bulgária van rosszabb helyzetben nálunk. A mutató, amiben ennyire rosszul állunk, a tényleges egyéni fogyasztás (actual individual consumption, AIC), ami vásárlóerő-paritáson hasonlítja össze az emberek fogyasztását az egyes tagállamokban. "

index.hu/gazdasag/2018/12/14/magyarorszag_europai_unio_fogyasztas_jolet/

Íme a valóság.....én meg lenyomtam 8 órát közben. Holnap szombat..ledolgozás jan. 31.
Észérvek a linkben.
Szarul él az átlag melós Magyarországban.....az eu-hoz képest.
Szarabbul fog mert túlóráztatják.
Ennyi.
Részemről a "meggyőzés" lezárva.
Értetlen emberekkel csak idpocsékolás......vitatkozni.

Zabalint 2018.12.14. 15:00:15

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója:
Én most győződtem meg róla, hogy egy ideje fizetik. Rákérdeztem, hogy konkrétan mit szól a törvényhez. Azt mondta az állam dolga szabályozni. Ja, csak a kérdés nem az volt, hogy szabályozza, hanem hogy milyen szigorú a szabályozás, ez meg enyhítés volt. De nem merte kimondani, hogy nem ért egyet a törvénnyel, miközben hönapok óta arról ugat a blogszférában, hogy a nyugati multik kizsákmányolnak. Modt a kedvencei hoztak egy elveivel ellentétes törvényt, de nem hajlandó leírni, hogy nem ért egyet vele.

csakférfi 2018.12.14. 15:03:31

@Zabalint:
Öcsém.......6 napos munkarend!
Ez a "törvény" célja.
Leszarja a családdal töltött idő hétvégi idejét.
Menj és dolgozz...mert akkor "dübörög a gazdaság"
Mi a f..sz...m van ezen érthetetlen?
Ez a cél.
Mégis mit hiszel?
Az aktuális politikai elit leszarja a "melós" 5 nap egy hét és azon felül fizetünk ....hisztijét.
Lenéznek bennünket a végtelen magyar valóságban.
Ez van.
Szinezheted...mázolhazod..

Zabalint 2018.12.14. 15:17:52

Egyébként az feltűnt másnak is, hogy mikor a vasárnapi boltbezárásróp volt szó, akkor a kormánypártiak érveltek amellett, hogy valójában nem önkéntesen mennek be vasárnap a bolti eladóky míg az ellenzékiek hivatkoztak mint lehetőségre, most ez megfordult? Nos, én ezért nem tudok teljes mellszélességgel kiállni egy ilyen törvény ellen, persze az idegesít, mikor a Fideszeses nagy pofával hazudnak róla.

G. Nagy László 2018.12.14. 16:12:07

@Zabalint: Na ez a telepátia. Egy pár órája már nem néztem rá a kommentekre, viszont épp eszembe jutott a vasárnapi zárvatartás. Erre pont ezt írod. Igen igen igen! Ez a lényeg! Hogy kezdjünk végre elvek és értékek mentén diskurálni, nem zsigeri érzésekből. A vasárnapi zárvatartás a szabadságot korlátozta és iszonyú baklövés volt a Fidesz részéről, a saját szavazók se támogatták. Ez most a szabadságot szélesíti.

A dolgot magát érdemes nézni, kerülve a szokásos előítéleteket. Kevesek luxusa még.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.16. 00:13:32

@Zabalint:

"Ez azt jelenti, hogy a legkiszoltgáltatottabb része a munkavállalóknak szívja meg legjobban."

Ez mindig is így volt. Őket eddig is kényszerítették túlórára, ha szükség volt rá, csak éppen feketén. Most legálisan is lesz rá mód, a plusz pénz pl. be fog számítani a nyugdíjalapba, táppénzbe.

"a sajtószabadság mocsárba tiprása Németországtól függetlenül is felháborító"

Azért vehetnéd magadnak a fáradságot és beleolvashatnál a német közszolgálati - és nem csak közszolgálati - sajtóba, tévébe. Ahhoz képest a magyar sajtó még mindig sokkal szabadabb. Ehhez még németül sem kell tudnod, a Google már egészen jól fordít németről angolra egész weboldalakat, Különösen arra figyelj, miről NEM - vag yha mégis, akkor hogyan - ír a német sajtó.

Az is külön báűja a dolognak, hogy kezd visszatérni a Berufsverbot, amit 10-15 éve még elképzelhetetlennek tartottam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.16. 00:17:16

@Zabalint:

"ha tudod mi az a munkaidőkeret"

Ne zavarjon, hogy nem MUNKAIDŐkeretről, hanem TÚLÓRAkeretről van szó!!!

index.hu/gazdasag/2018/11/24/kosa_a_munkavallalok_poziciojat_erositi_a_tulorakeret_felemelese/