téveszmék

téveszmék

"A jó párkapcsolat alapja az önzetlenség"

2025. május 27. - G. Nagy László

meszaros_adam.jpg

 

Dr. Mészáros Ádám önmagát párkapcsolati mediátorként mutatja be. Egyetemi oktató, szakterületén számos könyvet publikált. Egyszer - sok évvel ezelőtt - elolvastam egy cikkét. Azóta folyamatosan érkezik hírlevele, de bevallom: üzeneteit csak ritkán nyitom meg. Vasárnapi e-mailje azonban olyan címet kapott, amelyre rögtön felkaptam a fejem, s muszáj volt beleolvasnom: Fájó igazság a férfiakról. Annyira azért már ismerem a fickót, hogy tudom róla: igyekszik megfelelően egyensúlyozni a polkorrekt, feminista narratíva és az evolúciós pszichológia igazságai közt, így igazán kíváncsivá tett, mi az, amiért újfent a szőnyeg szélére kell állnunk.

 

Kihasznál, vagy megbecsül? - ez a címe azon cikkének, amelyet levelében linkel. Nyugodtan kijelenthetem: korrekt szöveg, minden szava igaz. Egyetlen gond van csak vele: Mészáros Ádám - pozíciójánál fogva - nem mer eléggé szókimondó lenni. No de ezért vagyok én, hogy mások helyett is gátlástalanul megfogalmazzam a lényeget.

 

"Nők, feleségek nagyon sokszor automatikusan adnak és adnak a kapcsolatukban. Törődést, odafigyelést, gondoskodást. Ezzel tudják a szeretetüket kifejezni, és ugyanezt várnák el a férjüktől is. De valahogy ez elmarad… Mit látunk eközben a másik oldalon? A férfiak a párkapcsolatukban nem adnak maguktól." - így indul a cikk; szerintem tökéletes meglátás. Mondjuk ki bátran: a tipikus férfi önző. És tegyük hozzá gyorsan azt is: ebben az égvilágon semmi rossz nincsen. A túlélés záloga, hogy ilyenek legyünk; evolúciósan így vagyunk programozva. "A férfi lovagiassága, szenvedélyessége, figyelmessége ugyanis soha nem a gondoskodó, törődő adásra épült, hanem a megszerzésre. A férfi szereti megszerezni a nőt. (...) Működésében kulcsfontosságú motiváló erővel hat az, ha valamit elérhet, megszerezhet és a befektetett munkája eredményeként sikeresnek érezheti magát. Ez a működés adott hajtóerőt mindig is a vadászathoz és a területszerzéshez. És ez a hajtóereje igazán a férfi udvarlásának is." Ez egészen pontosan így van, és értelmes ember nem is szörnyülködik rajta. Egy barbár társadalomban, ahol a nők jogilag alávetettek, ez a természetes férfiattitűd valódi elnyomást eredményezhet. A 21. századi nyugati civilizációban azonban párkapcsolati aszimmetriáról már csak akkor beszélhetünk, ha az egyik fél - jellemzően a nő - önmagát rendeli alá. Ezzel nem is a feminista mozgalomnak, sokkal inkább a saját párkapcsolatának árt.

 

"Én csak a férjemre koncentrálok. Mindent megadok neki, mégsem értékeli." - idézi Mészáros Ádám a szokásos női panaszt. Majd közli is a probléma helyes feloldását: "A kihasznált és a megbecsült nők között az egyetlen különbség az, hogy a megbecsült nők akkor adnak magukból, ha azt érzik, hogy a férjük szorgalmasan megdolgozott értük. Itt a sorrend a lényeg! Először a férfi ad, és csak utána a nő! (...) A férfi azt a zsákmányt becsüli meg, amiért meg kellett küzdenie!" A jó házasság, a hosszú távú szerelem egyik legfontosabb alappillére, hogy a férj - ha lehet, akár egy életen át - nejét lássa értékes vadászzsákmánynak. Mindenki emlékszik a kezdeti udvarlás elképesztően túlfűtött időszakára: mindkét fél vonzódik a másikhoz, ám amíg Ádám teper, addig Éva kéreti magát; nagy élvezettel alkalmazva a klasszikus "húzd meg, ereszd meg" játékot. Én értem azt, hogy a legtöbben csak legyintenek: harminc fölött erre már se ideje, se energiája, se kedve nincs az embernek. Pedig ez volna a kulcsa mindennek. Ha a felek képtelenek megőrizni a mézeshetek izgalmát és varázsát, úgy megette a fene az egészet. Még a legkisebb probléma az, ha mindketten új szerető után néznek.

 

Természetesen ahhoz, hogy a férfi értékes vadként tekintsen a nőre, nem elég az, ha az asszony túráztatja a párját, önmagát nehezen elejthetőnek mutatva. A nőnek valóban értékesnek is kell lennie, olyannak, akiért sokan megküzdenének. Mészáros Ádám e téren megmarad a politikai korrektség szintjén: "Ha nőként olvasod írásomat, a legnagyobb kérdésem hozzád most ez: Te mennyire érzed kincsnek magad? Mennyire becsülöd magad? Elhiszed, hogy önmagadban is értékes vagy, akiért küzdeni kell? Elhiszed, hogy jár Neked a megbecsülés? Szereted magad? Az az igazság, hogy a férfi nem tud jobban becsülni és szeretni téged, mint amennyire te becsülöd és szereted magadat!" Mindez abszolút oké, csak a szakember - puszta tapintatból - nem teszi hozzá a legfontosabbat: Ne légy trampli! Ne légy hisztis! Ne veszekedj, ne követelőzz! Légy mindig ápolt és vonzó, még ötven felett is! Egyetlen nő sem fogja valódi kincsnek érezni magát, ha a tükörből, ahol azelőtt egy karcsú bombázót látott, ma már egy elhízott, zsémbes banya néz vissza rá.

 

Évszázadokon át hallgattuk, hogy az önzetlenség jó, az önzés pedig csúnya, rossz dolog. Aztán amikor elkezdtek rendszert építeni az altruizmusra, elnevezve kommunizmusnak, azt láttuk, hogy kártyavárként omlott össze mindenütt.  Hosszú évtizedek óta tudjuk, hogy túlélésre programozott génjeink végletesen önzők, így az általuk felépített túlélőgépek (élőlények) számára sem lehet nyerő stratégia az önzetlenség. Ám amilyen ostobák vagyunk, a különböző vallásoknak jobban hiszünk, mint a tudománynak. A párkapcsolatok a mai napig hangosak az önfeláldozók sirámaitól. Mészáros Ádám cikke nem csupán praktikus útmutatása miatt megszívlelendő, de azért is, mert rámutat: az önző motivációk igencsak termékenyek tudnak lenni. "Mi, férfiak az udvarlásban – ha jól csináljuk –  megélhetjük azt, hogy a kitartó figyelmességünk és erőfeszítéseink eredményeképpen a feleségünket boldoggá tehetjük. Ez a mi sikerünk." Ez ilyen egyszerű. Önző vadászok vagyok. És ez tesz boldoggá férfit és nőt egyaránt. Semmi egyéb.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4818866750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 14:17:31

@G. Nagy László: na, az erkölcsi nihilista megszólalt. aki a tolvajtól sajnálja a pénzét, az egy irigy gyökér, a társadalom szemete, gratulálok.

elona 2025.06.02. 14:33:21

Én pedig Poloska peti után szabadon aztat javaslom, hogy az "előrehozott választás" és a közvetlen "köztársasági elnök-választás" egy napon legyen....

LEGYEN POLOSKA PETI A MINIELNÖK ÉS A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK IS EGYSZEMÉLYBEN!!!!

MEGÉRDEMLI!!!!!

OLYAN ÉDES POLOSKA!!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 14:42:33

@elona: én pedig aztat javaslom, hogy pótoljuk ki szegénykék veszteségét a saját zsebünkből
telex.hu/gazdasag/2025/06/02/odu-store-beszamolo-orban-rahel-bababolt

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 14:49:12

Bayer szerint kegyelemből osztogatnak állásokat minisztériumokban
telex.hu/belfold/2025/05/26/bayer-zsolt-publicisztika-kdnp-gaal-gergely

a zsolti feleségét pedig nyilvánvalóan a kimagasló hozzáértése miatt nevezték ki valami hivatal igazgatójának, nem igaz?
de nem ám...

elona 2025.06.02. 14:54:19

@Alöksz Róz Unbanned:

hiába no...... ez a proli-írigység!!!!!

EZ MINDEN PROLI VÉRÉBEN VAN!!!!!

Vegyük el a gazdagoktól, és osszuk szét a "szegények" között!!!!!
(Bige Lászlóról vagy a Bojár Gáborról erről a két több száz milliárdos vagyonú ballibsi celebről mi a véleményed?????
Bojár Gábornak milyen alsógatyája van????... azt mennyiért vette???
Bojár Gábor mennyit lopott a budapestiek pénzéből????? Miatta van csődben Budapest!!!!!)

elona 2025.06.02. 14:57:59

@Alöksz Róz Unbanned:

Így igaz!!!!

Egy panel-proli ballibsi mindenkire írigy, aki gazdagabb, mint ő!!!!!

AZ EGÉSZ BALLIBSI SISEREHAD TAKTIKÁJA A BALLIBSI PROLI-IRIGYSÉGRE ÉPÜL!!!!
(...mivel egyéb értelmes mondanivalója, pogromja nincs!!!)

elona 2025.06.02. 15:00:17

... ÉS MINT JÓL TUGGYUK, AZ ÍRIGYSÉGTŐL MÁN CSAK EGY LÉPÉS A GYŰLÖLET!!!!

GYŰLÖLJÜK AZOKAT, AKIKRE ÍRIGYEK VAGYUNK!!!!!
(... MÉRT VAN NEKIK TÖBB, MINT NEKÜNK??? BIZTOS, HOGY LOPTÁK!!!!)

elona 2025.06.02. 15:03:27

Azt kéne nálunk is, mint Törökországban van!

Egy pár ezer (5-10 ezer) ballibsi firkászt, politikust, megmondóembert, stb. börtönbe kéne zárni.....

AZTÁN MONDHATNÁK A BALLIBSIK, HOGY NÁLUNK IS DIKTATÚRA VAN!!!!
(...ez esetben még el is hinném nekik....)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 15:08:31

@elona: bige seftes volt, aztán a privatizációban ügyeskedett, kihasználva a lopitikai helyzetet.
bojár viszont saját maga találta ki és csinálta meg az üzletét...

budapest pedig orbán viktor hataloméhsége és pereputtyának pénzéhsége miatt van csődben.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 15:10:05

@elona: akkor ezek azerint te azért gyűlölöd a zsidókat, mert irigy vagy a pénzükre, proli.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 15:13:01

@elona: "Vegyük el a gazdagoktól, és osszuk szét a "szegények" között!!!!!" - ne hazudj.
a tolvajoktól vegyük vissza a pénzt.

ettől retteg a fidesz.

laci is ettől fosik, hogy beleesik :-)

Billy Hill 2025.06.02. 15:21:08

@G. Nagy László: "Erre miért jó válasz az, hogy éljen a szocializmus, ahol mindenki egyenlően szegény???"

Majd azt mondják, hogy miért zárod ki, hogy egy jó minőségű szocializmusban mindenki egyenlően gazdag?

Mega-szocializmus kell, ami szuper! Az eddigi verziók vagy nem voltak jól menedzselve, vagy nem is voltak szocialzmusok - na de majd most! Hát nem látod..?! ;-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 15:54:06

@valis47: nem. de nem is reklámozta ezzel magát sose. az a hanyatló nyugat bűnös erkölcse volt a régi bolsik szemében.
meg a mostaniakéban is.
még a szóhasználata is szinte egy az egyben ugyanaz a régi komcsi és az új fideszes médiának.

elona 2025.06.02. 16:02:50

"A Tibi atya nevű oldal alapítója, Tóth Máté egy podcastban Pál apostol megtéréséhez hasonlította Magyar Péter politikai fordulatát."

Én pedig, Elon A. Musk, Júdás apostolhoz hasonlítom Poloska Peti árulását....

G. Nagy László 2025.06.02. 16:28:49

@Alöksz Róz Unbanned:

"aki a tolvajtól sajnálja a pénzét, az egy irigy gyökér, a társadalom szemete, gratulálok."

Talán meg kéne tanulni olvasni. Aki IRIGY A GAZDAGOKRA, az a társadalom szemete. Az egy undorító féreg, aki a saját tehetségtelenségét képtelen elviselni, s gyilkos indulattal robbant ki forradalmat, puccsot, feelkelést, lincselést, bármi pusztítót, ahelyett, hogy fejlődni akarna, és a saját igyekezete árán jutna előbbre. Ez a baloldaliság lényege. Ez a kommunista lélek. (Szó nem volt tolvajokról, csak szimplán gazdagokról.)

G. Nagy László 2025.06.02. 16:34:35

@Alöksz Róz Unbanned:

"képzeljük el, hogy... *és elképzelünk valami önző, pszichopata, libertárius faszságot*"

Mi a faszról beszélsz? Vannak/voltak országok, ahol megkövezés járt a megcsalásért. A törvényes hatalom, az államvallás beleugatott az emberek magánéletébe, mégpedig a legdurvább módon - kínhalált kiszabva. Sadist megkérdezte, hogy ez miért rossz? Már a kérdés is beteg, de ha komolyan veszed, nem válaszolhatsz mást, mint hogy ez az embertelenség netovábbja. Te nem ezt tetted. Ennyi történt. Most meg jössz a libertarianizmussal, amit még te sem tudsz, hogyan kevertél ide. Mi van veled?? Fényes nappal iszol?

G. Nagy László 2025.06.02. 16:37:47

@Billy Hill:

"Mega-szocializmus kell, ami szuper! Az eddigi verziók vagy nem voltak jól menedzselve, vagy nem is voltak szocialzmusok - na de majd most! Hát nem látod..?! ;-) "

Ennyire ostobák a baloldalon. Mindig, mindenütt vérfürdő és elszegényedés. De hátha 101-szerre majd jó lesz...

G. Nagy László 2025.06.02. 16:42:08

@elona:

"A Tibi atya nevű oldal alapítója, Tóth Máté egy podcastban Pál apostol megtéréséhez hasonlította Magyar Péter politikai fordulatát."

Nem is rossz hasonlat. Pál apostol egy totális elmeháborodott, aki ugyanzzal az őrülettel szállt be a keresztény vallás megteremtésébe és hirdetésébe, ahogyan korábban Jézus követőit üldözte. Egy eszelős, aki eszelős maradt. (Csak el kell olvasni pár levelét...) Ilyen értelemben megáll az analógia.

Sadist 2025.06.02. 17:52:45

@G. Nagy László: Nincs hülye kérdés, csak hülye válasz. Chesterton kerítéséről hallottál már?

Boldeone2 2025.06.02. 18:13:30

@G. Nagy László: Mindig, mindenütt vérfürdő és elszegényedés. De hátha 101-szerre majd jó lesz..."

- Vérfürdő nincs. A nagytőkések láthartóan nem tartanak senkitől. Épp most jövök az Auchanból, ahol 10 dkg gyulai kolbász 1100 forint...Ez már tragikomédia ami itt megy! Ja, és tiszta zsír az egész, " EU- s húsból készítve "

Orbán befejezhetné a háborús hazugságait már! Ez RENDSZERCSŐD nem egyéb! Kimegyek Ausztriába és 3 euróért olyan szalámit veszek, hogy "megszólal", miközben az átlag 2-3 x annyit keres

Boldeone2 2025.06.02. 18:19:41

@G. Nagy László: Az Auchan Magyarország Kft. 47%-os tulajdonosa az Indotek Group, amelyet Jellinek Dániel alapított és vezet. Az Indotek 2024-ben vette át az irányítást is. "

Vagyis Tiborc haverja, akinek százmilliárdos vagyona van. Egyértelmű, hogy az új kormánynak ezzel kezdeni kell valamit!
Ahogy nézem, kb nullát csökkentek az árak az ármoratórium hatására; sőt, a minőségi termék ára még nőtt is

Szerintem Magyar nyerni fog, mert betelt a pohár! Most folyamatosan romlik a helyzet

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 19:35:05

@Boldeone2: és a beszállító, az is a fidesz?

valis47 2025.06.02. 20:15:24

@Boldeone2: Akkor ne vásárolj náluk, a lidl és a penny a két legolcsóbb lánc, az auchan már nem az (sajna nem tett jót nekik a neres felvásárlás ilyen szempontból), egyébként az árfigyelő szerint 749 Ft a lidles pikok gyulai kolbász. De eleve nem éri meg szeleteltet venni, mert dupla annyiba kerül kilóra vetítve, mint a páros kolbász.

valis47 2025.06.02. 20:17:13

@Boldeone2: Vagyonelkobzásokra készültök? Ez olyan lázálom, mint a felcsúti per, amiről a füstgyertyát dobáló félember (olyan egyszálbélű, hogy fele olyan széles, mint egy normál felnőtt férfi) momentumos hülyegyerek delirált a "22-es választás előtt.

Boldeone2 2025.06.02. 20:36:28

@valis47: Én nem készülök semmire, csak egy blogkommentelő vagyok, de örülnék ha Magyar Péter hatalomra kerülne és szétverné az egész NER- t! A Momentumot ne hasonlítsd már a Tiszához, az csak egy rétegpárt volt mindig, a Tisza meg a legtöbb közvéleménykutatónál vezet

Nem fogom az árfigyelőt nèzni, mert nem vagyok fillérbaszó, de ezt az átverést már nem lehet szó nélkül tűrni! A kiskereskedelmi különadót mind az ügyfelekre hárítják, meg a momopóliumok közt nincs semmilyen verseny
A 100 dkg- os szalámiból csináltak 80, majd 70 dkg- ot...

Ez tragikomédia ami itt megy! 10-11 ezer forint egy kiló kolbász, aminek 45%- a zsírszalonna...

A németeknél ezt nem lehetne megcsinálni, de még Ukrajnában is jobb a helyzet

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 20:44:51

@valis47: "Vagyonelkobzásokra készültök?" - sok lopás és elherdálás van, papám. ki ne találd már, hogy nem lenne jogos...
pl. hány ezer milliárd pihen már kint luxusingatlanok formájában?
ez a máv is iskolapéldája a példátlan cinizmusnak.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 20:48:05

@Alöksz Róz Unbanned: ja meg hogy épített az állami vállalat egy jó nagy álló faszt a budapestieknek a városnak majdnem a közepibe.
ne mondja nekem senki, hogy aki látta a tervet vagy makettet, az nem tudta, hogy az egy fasz...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 20:50:31

azt se értem, ettől a schadl gyerektől hogy a faszba nem koboztak még el mindent?
nyaral a balcsinál...

Boldeone2 2025.06.02. 21:00:47

@Alöksz Róz Unbanned: hvg.hu/gazdasag/20250317_asz-jelentestervezet-matolcsy-mnb-alapitvan

Miért, őket előveszik valaha? Alig hiszem...Ők vesznek luxus ingatlanokat Dubaiban vagy New Yorkban, 200 milliós ferrarit...és luxus nőik vannak...

Boldeone2 2025.06.02. 21:02:45

Mi, férfiak az udvarlásban – ha jól csináljuk – megélhetjük azt, hogy a kitartó figyelmességünk és erőfeszítéseink eredményeképpen a feleségünket boldoggá tehetjük. Ez a mi sikerünk"

- Csak sok pénz kell, utána már elég közepesen bunkónak lenni, az elég a sikerhez...

elona 2025.06.02. 21:05:06

"Csődben Budapest!"

Pénteken leáll a tömegközlekedés.....

Ha Budapest csődben van, akkor mi a tökömért kellett Rákosrendezőt több tízmilliárd forintért megvenni???????

TELJESEN NYILVÁNVALÓAN SEMMIT, DE SEMMIT NEM AKARNAK VELE KEZDENI KAMUGERIÉK, DE NEHOGY MÁN VALAMIBEN IS EGYETÉRTSENEK, AMIT A KORMÁNY AKAR!!!!!!!

elona 2025.06.02. 21:14:08

Hunyadi Mátyás a LEGNAGYOBB ROMÁNOK egyike.... neve még a román Himnuszban is benne van......akárcsak Traianus római császáré, a másik nagy románé!!!!

"Ébredj fel, ó, román

Ébredj fel, ó, román, ébredj halotti álmodból,
Melybe süllyesztettek barbár zsarnokok!
Most vagy soha, teremts magadnak eljövendő sorsot,
Melynek kegyetlen ellenséged is meghajolni fog!

Most vagy soha, bizonyítsd be a világnak,
Hogy még folyik a római vér ereidben,
És hogy szívünkben még őrzünk büszkén egy nevet,
Csaták győztesét, egy nevet: Traianus!

Nézzétek, ti dicső árnyak: Mihály, István, Mátyás király,
Román nemzet, a ti dédunokáitok,
Felfegyverkezve, a ti tüzetekkel ereinkben
Mind azt kiáltjuk: „Élet szabadon, vagy halál!”

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 21:22:47

@Boldeone2: "- Csak sok pénz kell, utána már elég közepesen bunkónak lenni, az elég a sikerhez..." - ez így igaz. csak akkor nem szabad gyereket csinálni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 21:23:57

@Boldeone2: ilyet látni azért egyet-kettőt a budapesti városvezetés környékén is...

valis47 2025.06.02. 21:51:12

@Alöksz Róz Unbanned: Azt mondják, valami dvd-kre kiírt videókat semmisített meg a rendőrség, mint "nem érdekeseket a nyomozás szempontjából".
Abból a mai korban kb. kizárható, hogy ne lenne még neki egy-két biztonsági másolata valahol, egy külföldi széfben, a felhőben stb...
De biztos csak rosszindulatú pletyka.

valis47 2025.06.02. 21:51:58

Azt meg csak egy borkaival lehetett elhitetni, hogy nem így van.

valis47 2025.06.02. 21:54:40

@Alöksz Róz Unbanned: Igazságérzeted szerinti ("jogos") és jogszerű az két különböző dolog.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 22:05:22

@valis47: hát igen, ezért kell a törvényen változtatni. vagy jól alkalmazni.
egyébként meg mindent jogszerűen csinált a kommunista párt is, nem?

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 22:07:18

@valis47: az ilyen férget régen megdobálták szarral meg döglött macskával, amikor akasztani vitték.

G. Nagy László 2025.06.03. 00:03:53

@Sadist:

"Chesterton kerítéséről hallottál már?"

Létezik egy adott intézmény vagy törvény; az egyszerűség kedvéért mondjuk, hogy ez egy kerítés vagy egy kapu egy úton. A modernebb fajta reformátor ilyenkor csak derűsen odamegy, és azt mondja: “Nem látom az értelmét ennek a kerítésnek; bontsuk le.” Erre pedig az intelligensebb fajta reformátornak úgy kellene válaszolnia: “Ha nem látod az értelmét, akkor semmiképp nem fogom hagyni, hogy lebontsd. Menj és gondolkozz el. Majd ha úgy jössz vissza, hogy azt tudod mondani, látod az értelmét, akkor talán megengedem, hogy elpusztítsd.”

Köszönöm a felvetést, ebben végre van némi gondolat.

Kétféle módon is válaszolok. Az első észrevételem arról szól, hogy Chesterton kerítése általában véve is borzalmas álbölcsesség. A második a konkrét, általunk vizsgált esetre tér ki.

1. Találkozol valamiféle korláttal (szabállyal, eljárásrenddel, szokással) akár magánemberként, akár cégvezetőként, akár politikusként. Az első, amit megvizsgálsz, az az: mennyire zavar téged e korlát. Ha nem igazán, nem is foglalkozol vele. Ha nagyon, úgy természetesen utánajársz, hogy mi célt szolgál. Tegyük fel, hogy semmiféle információt nem sikerül begyűjtened. Egy ősrégi szabályról van szó, már senki sem emlékszik, miért is találták ki annak idején. Az ostoba, hagyománytisztelő reformátor ekkor beszopja Chesterton álbölcsességét és érintetlenül hagyja az adott szabályt. Az intelligens fajta reformátor pedig mérlegre teszi a rendelkezésre álló információkat, melyek szerint ismert a korlát jelentős negatívuma, de nem ismert a pozitívuma - egyértelműen el kell bontani. Aki mást mond, az egy idióta. (Meg lehet még vizsgálni azt is, hogy az adott korlát visszaépíthető-e, ha a szükség úgy hozza. Mivel szabályokról, törvényekről beszélünk, ez nem okozhat különösebb gondot.)

2. A mi problémánk a szexualitás kérdése. Ez egy olyan szent magánügy, hogy nem létezik olyan eset, amikor bármiféle hatalom beleszólhatna. Eleve erkölcsi nonszensz. Chesterton kerítése ez esetben már önmagában annyira otromba, hogy minden vizsgálódás nélkül is bontani kéne. De még csak nem is az a helyzet, hogy nem vizsgálódnánk. Ismerjük a történelmet. Tudjuk a tiltások okait. Nincs igazi rejtély, nincs mélyebb, a laikus szemével láthatatlan értelme, vagy haszna a dolognak.

Eléggé kimerítően és alaposan reagáltam. Megérdemlek egy hasonló nívójú választ.

G. Nagy László 2025.06.03. 00:14:44

@Boldeone2:

Putyin üzenete a német kormányhoz és a német néphez:
"Nem akarunk megtámadni titeket!
Miért tennénk?
Azok az idők elmúltak!
Ezt bárki megértheti, aki még épeszű és tud józanul gondolkodni.
Először is: - Már most 2'500 milliárd Euro államadósságotok van és egyetlen komoly közgazdásznak sincs ötlete, hogyan tudnátok ezt valaha is visszafizetni.
Most pedig még 1'000 milliárdot akartok felvenni, hogy ellenünk fegyverkezzetek.
Azt akarjátok, hogy az orosz nép fizesse meg ezt az adósságot?
Soha!
Másodszor: - Az országotok migránsok millióival tömte tele magát évi 50 milliárdos költséggel.
Az orosz nép viselje ezért a felelősséget?
Harmadszor: - A lakosságotok jelentős része annyira őrült, hogy azt hiszi, kerékpározással és rovarok evésével befolyásolni tudja az éghajlatot.
Talán ezt a tömeges agykárt ki lehetne javítani, de túl sokba kerülne nekünk.
Negyedszer: - Az oktatási rendszeretek régen példaértékű volt. Most sok osztályban gyakorlatilag nincs tanítás, mert alig beszél még valaki németül.
Ötödször: - Az infrastruktúrátok omladozik és a javításokkal sem tudtok haladni.
Hatodszor: - A vasútjaitokat egykor a világ csodálta. Most a vonataitok körülbelül olyan pontosan közlekednek, mint Indiában.
Hetedszer: - Nincs is szükségünk dicsőített mérnökeitekre.
A szankciók alatt megtanultunk nélkülük is boldogulni, de ha mégis szükségünk van rájuk, akkor inkább Kínához fordulunk.
Most már nemcsak olcsóbbak, hanem jobbak is.
Nyolcadszor: - Nincs nyersanyagotok és energiahordozótok sem;
Akkor miért kellene meghódítanunk az országotokat?
Hogy olyan problémákat vegyünk a nyakunkba, amik egyébként nem lennének nekünk?
Ha behívnátok minket, kapitulálva, fehér zászlókat lengetve az ablakokban --- mi akkor sem jönnénk.
Kár a gázolajért. ?

GyMasa 2025.06.03. 09:12:02

@G. Nagy László:
Oh, de elfejeted, hoyg Puztyin egy gyarmatbirodalmat akar építeni!
Neki van szüksége a sok területre, mert az a menő!!!4!!!
(ami főleg akkor vicces, ha megnézed a térképet, és látod, mekkora az országa már most. Sőt, ha jól emlékszem, Oroszország majdnem akkora, mint a az azt követő Kanada és USA együtt. SZóval, egészen biztosa az egyetlen dolog, amire szüksége van, az MÉG TÖBB FÖLDTERÜLET... OMG...)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 09:25:16

@G. Nagy László: ez egy fizetett orosz propagandista üzenete a szélsőjobboldalhoz.

igencsak jól illik a portfóliódba.

Boldeone2 2025.06.03. 09:28:47

@G. Nagy László: Bullshit, propaganda, amit senki sem hisz már el!
Minden ország fegyverkezik!
Ezért bővült a NATO, mert félnek az országok a törvényt nem ismerő, gyilkos agresszortól!
Nagy Britannia is háborús készültségre váltott!
A palackból Putyin kiengedte a szellemet és nem lesz könnyű visszaterelni! Ki vihart vet, vihart arat!

Egyébként minden szava cáfolható hazugság!

-Németország nincs jelentősen eladósodva. A 10 éves állakötvény 2,5%- on forog. A világon minden befektető szívesen adja a pénzét, olcsón oda a német államnak

- Európának nagy szüksege van az önálló védelmi politikára, plusz a gazdaság újraindítására, kitűnő ötlet az 500 milliárdos csomag

- Demográfia: Oroszországban pont olyan rossz, ott is a burját meg a tatár szaporodik, nem az orosz...

- Migráció: Németország az egyik progresszív mintaállam, nyilván vonzó célpont mindenkinek

-Ipar: valóban nehezebb kicsit a helyzet, de Németország még mindig gyárt valamit, Oroszország meg semmit....
Semmit nem érnek az ásványkincseikkel!

G. Nagy László 2025.06.03. 09:37:46

@Alöksz Róz Unbanned:

"ez egy fizetett orosz propagandista üzenete a szélsőjobboldalhoz."

És akkor? A Telex, a HVG, a 444, vagy épp a Hír TV és a Mandiner nem fizetett propaganda? Itt egy a lényeg: van-e benne értelem, logika és valóság, avagy sem. A kibaszott globalista baloldal immáron több mint három éve ijesztgeti a világot azzal, hogy Putyin majd bedarálja Európát. Az én politikai oldalam több mint három éve elképedve nézi, hogy tudjátok beszopni ezt a faszságot.

A jövőt természetesen nem ismerjük. Bármi megtörténhet. De ha józanul mérlegelsz, aligha adnál fél százaléknál nagyobb esélyt annak, hogy Putyin saját szakállára háborút indít az EU (és a NATO) országai ellen. Nincs miért.

Boldeone2 2025.06.03. 09:46:14

telex.hu/belfold/2025/06/02/szijjarto-peter-telefonon-beszelt-szergej-lavrov-orosz-kulugyminiszterrel-ukrajna-haboru-usa-energia

"Szijjártó Péter: A nyugat-európaiak és az ukránok a háború folytatását akarják"

Miért hazudik a kakadu? Senki nem akar háborút, egyedül Putyin!

Boldeone2 2025.06.03. 09:50:22

@G. Nagy László: De ha józanul mérlegelsz, aligha adnál fél százaléknál nagyobb esélyt annak, hogy Putyin saját szakállára háborút indít az EU (és a NATO) országai ellen. Nincs miért."

- Az is qurva sok, éppen azért szükséges fejleszteni a haderőt. Meg ugye hosszú tàvon kell gondolkodni. Mi lesz 10-20 év múlva? Az oroszok megváltoznak? Alig hiszem...

Az ukránok legalább érzik: valahogy szabadulni kellene ettől az agresszív, disznó mentalitástól

G. Nagy László 2025.06.03. 09:59:26

@Boldeone2:

1. Az EU haderejének fejlesztése szükséges, ebben gyakorlatilag mindenki egyetért.
2. Ukrajna szabadulni akar Oroszországtól és Európa részévé kíván válni. Ez is oké, de sem az eszközeik nem helyesek, sem az intelligenciájuk, sem a kultúrájuk nincs meg hozzá. Ukrajna elég régóta a kontinens legelmaradottabb, legbarbárabb, legkorruptabb maffiaállama.
3. Nem úgy kell Európa részévé válni, hogy összerúgod a port mindenkivel. Hanem úgy, ahogyan Magyarország teszi: jó kapcsolatot ápolva Kínával, az USÁ-val és Oroszországgal is.
4. Az oroszok is barbárok, már ami az áltag lakosságot illeti, de ott a politikai vezetésben legalább látsz némi józanságot - szemben Ukrajnával és a nyugat-európai államokkal.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 10:24:45

@G. Nagy László: "A Telex, a HVG, a 444, vagy épp a Hír TV és a Mandiner nem fizetett propaganda?" - minden is lehet propaganda, még a tények egyszerű közlése is. mindenesetre egy noname propagandista által a facebookra költött kiáltvány egyiknél se hivatkozási alap...

"A kibaszott globalista baloldal immáron több mint három éve ijesztgeti a világot azzal, hogy Putyin majd bedarálja Európát." - az lehet a baj, hogy ők nem egy orosz propagandista költeményére alapozzák a véleményüket.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 10:28:19

@G. Nagy László: józanul mérlegelve putyin egy tömeggyilkos pszichopata, aki a beteg ambíciói által hajtva birodalmat épít.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 10:31:35

@G. Nagy László: "Az EU haderejének fejlesztése szükséges, ebben gyakorlatilag mindenki egyetért." - de miért kellene?
hiszen az oroszok barátok és nem fenyegetik európát...
a többi meg vagy olyan messze van vagy olyan gyenge hogy nem jelent fenyegetést.

elona 2025.06.03. 10:44:11

"Orbán Viktor: A béke helyett befelé megyünk a háborúba!"

Orbán Viktoron és a pápán kívül MINDENKI A HÁBORÚ FOLYTATÁSÁT TÁMOGATJA!

elona 2025.06.03. 10:45:44

.. legalább az ideiglenes tűzszünetig jussunk el.....

... de még erre is képtelenek az oroszok és az ukránok....

Boldeone2 2025.06.03. 10:47:29

@G. Nagy László: Az oroszok is barbárok, már ami az áltag lakosságot illeti, de ott a politikai vezetésben legalább látsz némi józanságot - szemben Ukrajnával és a nyugat-európai államokkal."

- Én pont fordítva látom. Putyin egy őrült diktátor, ő támad, Ukrajna csak védekezik. Teljesen indokolt a megtámadott országnak védekezni, hiszen cserében nem kapna semmilyen békét, ha nem védekezne, sőt...
Amit Nyugat- EU csinál szintén indokolt: támogatni kell a védekező felet, ez önérdek is, plusz erkölcsileg igazolható

Amíg Putyin él, én nem látom a tartós béke feltételét. Ukrajna határait ha nem garantálja senki, akkor mire egyezkedjen?
Putyin szava - ahogy elődei is- fabatkát sem érnek...

Egyedül Trump tudná a békét garantálni, pl egy beavatkozási záradékkal, de olyan nem lesz...

Európának így nincs más lehetősége mint támogatni Ukrajnát, egy olyan világban ahol semmire sincs garancia

Egyedüli garancia ha erős hadsereget épít az EU! Orosz szerződés= seggtörlő papír

elona 2025.06.03. 10:49:27

A VILÁG LEGNAGYOBB HAZUGSÁGA AZ UKRÁN-OROSZ HÁBORÚT ÚGY BEÁLLÍTANI, HOGY AZ A DEMOKRÁCIA ÉS A DIKTATÚRA KÖZÖTTI HÁBORÚ!
(...egyebekben a NATO/EU milyen alapon pofázik bele az oroszok és az ukránok közötti háborúba???? .. és ilyen alapon mért nem pofázik bele a palesztin-zsidó háborúba????? .... pedig ott sokkal több a halott.....)

elona 2025.06.03. 10:52:42

@Boldeone2: "Európának így nincs más lehetősége mint támogatni Ukrajnát, egy olyan világban ahol semmire sincs garancia..."

... és tessék mondani, az EU meddig fogja támogatni az ukránokat???
(... ha az oroszok megtámadják Bjelorusszát, akkor az EU ugye támogatni fogja a fehér-oroszokat is???)

elona 2025.06.03. 10:54:22

EGYEBEKBEN MEG AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ UGYANOTT TART, MINT 3 ÉVE....

AZT AZ EGY ICIRI-PICIRI APRÓSÁGOT LESZÁMÍTVA, HOGY TÖBB SZÁZEZER EMBERKE MEGHALT, ÉS PL. MINDEN MAGYAR CSALÁDNAK KB. 2,5 MILLIÓ FORINTJÁBA KERÜL A HÁBORÚ...

Boldeone2 2025.06.03. 10:54:57

Putyin és Orbán is régen elszakadtak a való világ realitásaitól. Diktátorok. Nincs senki, aki szólna nekik: itt most elég, állj, ne tovább! Túltoltad "a hatalom és az erőszak biciklijét"

Orbán mikor fog olyan döntést hozni, hogy megkönnyítse a hatalomváltást? Nem érzi, hogy lassan milliók utálják?

Megosztó, erőszakos politikusok ezek, akik mindig harcolni szeretnének valakivel. A lófac már a seggükbe és tűnjenek el!

Jöjjenek olyanok, akik VALÓBAN békét akarnak, konszenzust és megegyezést!

Aki békét akar, az nem hirdet " harcosok klubját ", hanem belátja hogy lejárt az idő....

valis47 2025.06.03. 10:55:01

@elona: Ameddig szükséges, ezt elmondták ezermilliószor.
"War in our time" - ez az EU ígérete!

Boldeone2 2025.06.03. 11:00:00

Még annyit:

Ez egy pszichés, kognitív folyamat: az ember öregszik, biológiai okokból hanyatlanak az említett funkciók, de nem látja be, hogy lejárt az ideje. Csak "erőszakolná" a világot

Valaki mondja már meg nekik, hogy " Hahóó, elég volt!" Itt az ideje az új - belátós- politikának

Konzenzuális politika kell, erre most Magyar alkalmas. Belső konzenszus és külső konzenzus!

elona 2025.06.03. 11:06:46

@Boldeone2: "Valaki mondja már meg nekik, hogy " Hahóó, elég volt!"

EZ KIVÁLÓ ÖTLET!

Szerintem hívd fel Putyint és Orbánt, és mondd el nekik!!!

Avagy hívd fel Trumpot, a kínai elnököt, Zselét, vagy a török, vagy a zsidó elnököt, és kérd meg ŐKET, HOGY ŐK MONDJÁK EL PUTYINNAK ÉS ORBÁNNAK, HOGY ELÉG VOLT!
(..Mikront azért nem írtam, mert ő még a feleségével sem bír el... aki egyébként a saját anyja....)

elona 2025.06.03. 11:09:54

@valis47:

Ha az EU beszüntetné Ukrajna, Zselé támogatását (ahogy az USA tette..) akkor mán rég béke volna Ukrajnában!!!!!!

valis47 2025.06.03. 11:10:32

Kérdezd meg magadtól @Boldeone2: Merz és "centrista" kollégái Párizsban és Londonban miért akarják eszkalálni a háborút a Taurus rakéták korlátlan használatának bejelentésével (ezeket a rakétákat nem tudják az ukránok nyugati segítség nélkül használni továbbra sem, tehát a nyugat aktív közreműködője lesz bármely orosz terület elleni támadásnak ezzel a fegyverrel) és akarnak még több szankciót, méghozzá sürgősen - éppen akkor, amikor a Moszkva és Kijev közötti tárgyalásokra három év óta először esély mutatkozott?
Persze azt is megkérdezheted, hogy miért időzítette az ukrán fél az orosz stratégiai bombázók elleni nagyszabású dróntámadást pont az isztambuli tárgyalások előttre? Erősíteni akarta a pozícióit? Vagy lehetetlenné tenni a megegyezést, hogy az orosz fél ne tehessen olyan engedményt, ami kompromisszumhoz vezethetne, mert igencsak gyengeségnek tűnne ez után, feldühítve az orosz nacionalistákat is?
A válaszok szerintem nyilvánvalók. A Nyugat elvesztette a proxy-háborút és a kétségbeesett tagadás állapota kényszeríti, hogy tovább, jóval tovább meghosszabbítsák, mint amennyire annak bármi értelme van. Akkor is, ha Donald Trump nem akarja ezt. Az EU nem hátrálhat meg, összeomlana az egész színjáték, amit az elmúlt 3 évben előadtak, hogy a végső győzelem, Oroszország bukása már csak egy sarokra van, mindig csak egy sarokra, a következő csodafegyver átadásáig, a következő szankciócsomagig.
És nem árt emlékezni arra, hogy az oroszok bizony történelmi szemüvegen át nézik Németország katonai ambícióit, hogy fokozza Ukrajna katonai támogatását... mindig is az új Napóleonként és Hitlerként tekintettek a NATO-ra, amelynek a célja ismét Moszkva bevétele...

wigotah224 2025.06.03. 11:15:41

@G. Nagy László: Mi ez a hülyeség? OK, Németország meg a német politika nem tökéletes, de mordorhoz képest... Ne vicceljünk már.
Nem sok németet ismerek, aki mordorba emigrált volna, viszont csomó orosz van itt, akik valamiért itt a hanyatló Németországban élnek. Van köztük, aki már a gyerekével is csak németül beszél, de aki nem, azoknak is legfontosabb, hogy a gyerek tökéletesen tudja a nyelvet. Egyik sem úgy tűnik, mintha vissza akarna térni bármikor is a világ segglyukába.
De te biztos jobban tudod, lol.

elona 2025.06.03. 11:16:19

@valis47:

TÖKÉLETES MEGLÁTÁS!

elona 2025.06.03. 11:20:05

@wigotah224: "Nem sok németet ismerek, aki mordorba emigrált volna, viszont csomó orosz van itt, akik valamiért itt a hanyatló Németországban élnek."

AZTÁN MÉRT ÉL ARÁNYAIBAN TÍZSZER ANNYI LENGYEL A NÉMETEKNÉL, MINT OROSZ????

PEDIG LENGYELORSZÁGBAN TOMBOL A TUSKÓ-FÉLE LIBERÁLIS DEMOKRÁCIA!!!!

LENGYELORSZÁG NEM MORDOR!!!!

elona 2025.06.03. 11:22:21

@wigotah224:

EGYEBEKBEN MEG PUTYIN IS ÉVTIZEDEKIG ÉLT BERLINBEN!!!!!

elona 2025.06.03. 11:27:36

@wigotah224:

Tényleg!

Kérdezd mán meg ott A NAGY MAGAS NÉMETORSZÁGBAN a lengyel ismerőseidet, hogy mért nem költöznek haza Lengyelországba, hiszen a Kacsinszki diktatúrája elől menekültek Németországba... most pedig az igen-igen liberális és még inkább demokrata Tuskó van hatalmon Lengyelországban....

EZEK A "POLITIKAI MENEKÜLTEK" MÉRT NEM TÉRTEK HAZA???????
(... az, hogy Tuskó liberális és demokrata, az vicc volt...)

elona 2025.06.03. 11:30:51

@wigotah224:

Ugye te is "politikai menekült"....... "POLITIKAI ÜLDÖZÖTT" vagy?

Az Orbán náci diktatúrája elöl menekültél a németekhez....

UGYE TE IS HAZATÉRSZ, HA AZ IGEN-IGEN DEMOKRATA POLOSKA PETI KERÜL HATALOMRA?????

Boldeone2 2025.06.03. 11:57:11

@valis47: A Nyugat elvesztette a proxy-háborút és a kétségbeesett tagadás állapota kényszeríti, hogy tovább, jóval tovább meghosszabbítsák, mint amennyire annak bármi értelme van"

- Ez marhaság! Szélsőjobb propaganda narratíva! Semmilyen proxy- háború nem volt, és nincs ma sem! Ez egy valódi háború, amit kizárólag az orosz agresszor tart fenn!

Ha egy ország vesztes Ukrajnán kívül, az Oroszország, amely több százezer életet már elvesztett, dollár tízmilliárdokat elégetett, majd kap egy csődhalmazt a Donbasst, amit még Kína sem ismer el!

Az orosz hazug győzelmi rigmusokat nem kell elhinni! Ezek 100 éve hazudnak! 100 éve rohadnak is..

G. Nagy László 2025.06.03. 12:05:34

@Boldeone2:

"Semmilyen proxy- háború nem volt, és nincs ma sem!"

Ez azért vicces, mert még a legelvetemültebb balliberális elvtársaid is három éve proxy-háborúról beszélnek. Túltolod a valóságtagadást.

valis47 2025.06.03. 12:12:51

@Boldeone2: "több százezer életet már elvesztett, dollár tízmilliárdokat elégetett" Ukrajna meg még mindig csak 30 ezer halottat ismer el? Mindenesetre nem az oroszoknál fogdossák össze az utcán a sorköteleseket egyelőre.
A Nyugat is elégetett sok milliárd dollárt, eurót. Ukrajna nem létezne enélkül, ezért proxyháború, a Nyugat proxyháborúja, amiből az USA már kiszállna valamilyen kompromisszummal, de Nyugat-Európa folytatni akarja továbbra is, kész egymaga finanszírozni, sőt eszkalálni, ha beledöglik is. A nyugat-európai politikai osztály 19-re lapott húzott, azzal hogy ezerszer megesküdte szent esküvel, hogy csak Oroszország bukása elfogadható eredmény, azzal, hogy kék-sárga rongyokba öltözött, hogy az ukrán banderisták köszöntése hangzott fel számtalanszor az üléstermekben stb.
Az egybites frázispuffogtatásnál azért tudsz te többet is... a háború a politika folytatása más eszközökkel. A Nyugat azt hitte, Oroszország 1 éven belül bedől a szankcióktól, hogy pár tucat Leopard 2 tank ledarálja az oroszokat és hasonlók...

Boldeone2 2025.06.03. 12:13:11

@G. Nagy László: A proxy- háború olyan háború, amit egy külső állami hatalom irányítása alatt vívnak. Ukrajnát kik irányítják? Az USA- ban Trump van hatalmon, ő biztos nem akar tovább háborúzni...Akkor ki? Merz vagy Macron? Ne viccelj már!

Ukrajna " honvédő háborút vív" ez a régi kommunista szlogen jutott eszembe...Ennyi erővel akkor Kína is proxy- háborut vív?

valis47 2025.06.03. 12:19:32

@Boldeone2: Akik Merz és Macron mögött állnak. Blackrock, Rotschildok... még mindig zabosak, hogy nem sikerült rátenniük a kezüket Oo. természeti erőforrásaira, pedig Jelcin alatt már majdnem sikerült.

valis47 2025.06.03. 12:23:02

"Ukrajnát kik irányítják? Az USA- ban Trump van hatalmon, ő biztos nem akar tovább háborúzni...Akkor ki? Merz vagy Macron? Ne viccelj már!"

Amúgy persze elsősorban a britek... ez Boris Johnson kijevi sürgősségi látogatása óta kb. nyilvánvaló. Zelenszkijt brit SAS kommandósok védték, ugyanők kiképezték az SZBU merénylőcsoportjait, Ukrajna a brit szempontok és a brit propagandisták gondolkodásmódja szerint hajt végre számos katonai akciót, amik elsősorban a bulvársajtó táplálására szolgálnak, hogy az legyen a látszat, hogy "Ukrajna a győzelem felé halad".

Boldeone2 2025.06.03. 12:24:08

@valis47: Ukrajna honvédő háborút folytat, egy 3-3,5 ször népesebb ország ellen. Nyilván vannak kényszersorozások. Nem tudom még emlékszel- e, mi volt itt a 2000- es évek előtt...MIndenkit besoroztak...A háború egy kényszerpálya

A nyugat- európai " politikai osztály" pont azt csinálja ami erkölcsileg indokolható: támogatja a védekező felet, amely mellett a nemzetközi jog
Oroszország felrúgta az 2vh utáni világkonszenzust és területrabló haborút folytat, ami ENSZ alapokmány ellenes

Én maximálisan egyetértek az európai mainstream politikával, hogy:

- fenn kell tartani a szankciókat, sőt, tökéletesíteni kell. Nyilván ez örök bújócska, de ezen az úton kell menni
- Támogatni kell Ukrajnát amíg háború van fegyverrel és pénzzel, utána már csak pénzzel

Ez egy erkölcsi kérdés és önérdek is! Egy Ukrajnával együtt 500 milliós közösség nem fog meghátrálni Putyin ultimátumaitól!

Boldeone2 2025.06.03. 12:27:36

@valis47: Akik Merz és Macron mögött állnak. Blackrock, Rotschildok... még mindig zabosak, hogy nem sikerült rátenniük a kezüket Oo. természeti erőforrásaira, pedig Jelcin alatt már majdnem sikerült."

- Persze, a szélsőjobb, konteós világmesében így van!:) Valóságban - a kripto és higtech korában - leszarják az erőforrásokat!

Az ukrán lányok 100x értékesebbek, mint a szétszennyezett ukrán termőföld, meg az alig kitermelhető palagáz

elona 2025.06.03. 12:31:19

@Boldeone2: "Persze, a szélsőjobb, konteós világmesében így van!:) Valóságban - a kripto és higtech korában - leszarják az erőforrásokat!
Az ukrán lányok 100x értékesebbek..."

... nekem meg csak most jött át, hogy az ukrán lányokért folyik a háború!!!

elona 2025.06.03. 12:33:17

@Boldeone2: "Én maximálisan egyetértek az európai mainstream politikával, hogy:

- fenn kell tartani a szankciókat, sőt, tökéletesíteni kell. Nyilván ez örök bújócska, de ezen az úton kell menni
- Támogatni kell Ukrajnát amíg háború van fegyverrel és pénzzel, utána már csak pénzzel

Ez egy erkölcsi kérdés és önérdek is! Egy Ukrajnával együtt 500 milliós közösség nem fog meghátrálni Putyin ultimátumaitól!"

TŐLED NEM IS VÁRTAM MÁST!!!!!!

valis47 2025.06.03. 12:33:43

@Boldeone2: Szerintem meg a nyugat-európai mainstreamből kiveszett a reálpolitikai gondolkodás, a helyét ideológia vette át. A háttérben meg persze vannak üzleti és egyéb érdekek is: Ukrajna termőföldjei nagy lehetőség, hogy Európát elárasztják az ukrán mezőgazdasági termékekkel (a zöld lobbi meg fel akarja számolni a komplett európai mezőgazdaságot, max. biofarmokat engedne meg, Ukrajna behozásával ez megoldható lenne). Az ukrán munkaerő még egy időre biztosítana relatíve olcsó és viszonylag képzett munkáskezeket, amíg még kellenek a nyugati cégeknek ilyenek. Akár a termelés Ukrajnába vitelével.
Az is tudható, mi lesz ennek a következménye Közép-Európában: minden pénz Ukrajnába megy majd, szóval sokáig nem lesz relevanciája annak, hogy Brüsszel visszatartja a nekünk járó pénzt. 2030 után nem lesz mit visszatartani, ha felveszik Ukrajnát. Márpedig látható, hogy bármi áron fel akarják venni, ha egyetlen feltételt sem teljesítenek, akkor is kapnak mentességet majd.

valis47 2025.06.03. 12:36:39

ui. Természetesen a jelen helyzet szerint, mert még átalakíthatják a támogatási rendszert, átcsoportosíthatnak hatásköröket Brüsszelbe, ahogy az USA-ban is a szövetségi kormány - ami 150 éve kisebb volt, mint ma Brüsszel - hatalmasra növekedve centralizálta végül a források kiosztását, így ma bármely tagállamot zsarolhatja a szövetségi pénzmegvonással... nyilván a vágyott EEÁ-ban is így lenne.

valis47 2025.06.03. 12:47:52

Továbbá a stagnáló európai ipar számára az utolsó megmenekülési lehetőség alighanem a hadiipar, egy orosz és kínai veszélyre hivatkozó fegyverkezési program (bár az amerikai cégek is olcsóbban és jobb fegyvereket gyártanak, mint az európaiak, úgyhogy rövid távon logikusabb lenne további amerikai fegyvereket venni - max. helyi gyártással, amerikai résztulajdonlású gyárakban), amihez a katonai büdzsék alapos emelése szükséges, akár amerikai szintre GDP arányosan. Természetesen ehhez valamilyen fedezet is kell, vagy még nagyobb eladósodás (ha lehetséges) vagy a jóléti kiadások megvágása.

valis47 2025.06.03. 12:50:50

Ja és a tervek szerint ezek a gyárak is majd Ukrajnában lennének főleg.

elona 2025.06.03. 13:50:24

Mind e közben olvasgatom ezt a Jeszenszki-féle támadást....

Hááááát......

Kurva nagy sérülése lehet, ha jövő héten előadást tart Ukrajnában!!!!!

BEZZEG AZ EGÉSZ BALLIBSI SISEREHAD ÜVÖLTI, HOGY "IDE VEZET AZ ORBÁN GYŰLÖLET-HADJÁRATA!!!!!"
(... ha én hátulról jól fejbebasznék egy akárkit kőműves-kalapáccsal.... na az biztosan többet nem kelne fel.....)

PERSZE ÉN MÁN HETEKKEL EZELŐTT "MEGJÓSOLTAM"..... LESZ VALAMI HASONLÓ "SIKERTELEN" JÓ KIS MERÉNYLETECSKE POLOSKA PETI ELLEN IS, AZTÁN AZ EGÉSZET JÓL RÁ LEHET KENNI A FIDESZRE, ORBÁNRA!!!!!!

Boldeone2 2025.06.03. 16:10:26

@valis47: Már régen nincs szabad ukrán munkaerő. Akik akartak, már eddig is dolgoztak, akik meg nem akarnak, ezután sem fognak
A mezőgazdasági termékek is bejönnek valahogy, sőt, kell is. 2 éve akkora szárazság volt, hogy zéró kukorica termett

Idén meg szó szerint nulla gyümölcs lesz; szilva, cseresznye, kajszi, őszi mind lefagyott...Mondjuk az nem is Ukrajnából jön be..

A magyar mezőgazdaságnak vège

Boldeone2 2025.06.03. 16:24:12

@elona: nekem meg csak most jött át, hogy az ukrán lányokért folyik a háború!!!"

- Pedig így volt ez a történelem során mindig! A Trójai háborút is Szép Heléáért vívták és Trója kincsiért vívták!

Az amerikaiak többségét csak az ukrán nők érdeklik, semmi több...A termőföldbe inkább másodosztályú vállalkozók fektetnek, viszont egy ukrán bombanőt még mindenki kaphat magának, aki hajlandó Ukrajnába menni feleségért
A háború előtt külön ügynökségek voltak erre szakosodva...
A világon egyre kevesebb az európai szépségideálnak megfelelő, szép, szabad, fiatal nő
Lényegében csak Kelet- Európa maradt..
Ez bizony nagy kincs...Nem elüldözni kellene az ukrán nőket, hanem befogadni! Bár ilyen szegény országban csak kevesen maradnak...

Boldeone2 2025.06.03. 16:30:05

Azt kell megérteni, hogy a Nagy Laci által javasolt "nővadászatnak" vége! A nők szabott társadalmi körökben mozognak ez leszűkíti a " merítési" lehetőséget ...

A felső 3-4%- nak mindig lesz jó nője...A maradék meg egyre keményebben küzdhet, de soknak esélye sincs...

A szabad szex kora a többségnek lejárt ( késő szocializmus) Ebből adódik az egyik társadalmi frusztráció
A másik meg az általános pénztelenség

G. Nagy László 2025.06.03. 16:47:49

@Boldeone2:

"A másik meg az általános pénztelenség"

Én mindenütt jómódú, vásárló, költekező embereket látok. A magyarok fogyasztása csupán a covid alatt esett vissza, de az világtendencia volt. Én ennek a pénztelenségnek nem sok jelét látom. Tudom, hogy annak drukkolsz, hogy minden minél szarabb legyen, de nem ez történik.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 17:48:34

@G. Nagy László: a buborékodban minden fasza, igaz? :D

"A magyarok fogyasztása csupán a covid alatt esett vissza, de az világtendencia volt." - ugyan ezzel még a kormányod se ért egyet, meg a bezárt boltosok se, de én kivételesen részben igen :-)
biztos van valamennyi visszaesés, ha már a kormány is ennyire aggódott miatta, de szerintem se akkora és nem is teljesen általános, csak nem ott jelentkezik a különbség, ahol kéne, hanem a szomszédos országok boltjaiban és webshopjaiban meg a temu-n.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 17:50:41

@G. Nagy László: "Én ennek a pénztelenségnek nem sok jelét látom." - akkor biztos az összes kormánytól független sajtó meg gazdasági szakember meg statisztika hazudik, csak ez lehet a magyarázat...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 17:53:28

@G. Nagy László: a kereskedők szerint meg egyre inkább a (leg)szarabb minőségű olcsóbb árut veszik az emberek.

GyMasa 2025.06.03. 22:13:37

@G. Nagy László:
Nos, én is mindig ezt kapom meg ezektől...
És én is azt látom, hogy szinte tökmindegy, mikor megyek plázába, vagy Tescoba, mindig tele van, és az emberek csurig pakolt bevásárlókocsikat tolnak maguk előtt.
És, ez nem főleg Budapest, hanem Szeged vagy Szfehérvár... Vagy akár Pécs.
Ezen felül sem a baráti körömben, sem a családomban nem látom azt az állítólagos éhezést.
És, mivel anno az egyetemen tanultam statisztikát, illetve ismerem "Occam borotváját", így azt kell mondjam, hogy úgy érzem, ők vannak jobban elrugaszkodva a valóságtól...

GyMasa 2025.06.03. 22:27:03

@GyMasa:
Persze, most, hogy belegondolok, Boldi "általános pénztelenség" kijelentése abból is eredhet, hogy halvány fogalma sincs róla, hogy a világ többi részén, mennyit keresnek az emberek...
Azért, itt, az igen gazdag Bajorországban sem jellemző, hogy egy átlagember 25 éves korára rendelkezik:
- Karrierrel, amiből hazavisz 25000EUR nettót minden hónapban
- teljesen kifizetett házzal (kevésbé frekventál városokban "akár" 300 000 EUR- ért is vehetsz egy 20+ éves családi házat, de München környékén inkább az 1 millió EUR a KEZDŐ ház ára, bent a váérosban meg egy lakásé ugyanennyi)
- Saját, legalább egy tisztességgel felszerelt E-Klasseval (ez 70 + ezer EUR vagy olyan 700+ EUR havonta, ha lízingelik)
- Évente 3x tengeren túli nyaralással (Ezr 2 főre simán 60-10 000EUR költőpénzzel)
- Havi 500 EUR adománnyal a zöldeknek (600 EUR per év)
- 1 millió EUR megtakarítással/befektetéssel (25 éves korra ehhez kb. legjobb esetben is olyan 10 000-50 000 EUR-t kellett volna HAVONTA félretenniük (ez méág a 25 000-es nettó fizetésből is lehetetlen, nemhogy a 2500-asból, ami szintén egy roppant szerencsés eset, hiszen a kezdőfizetések inkább az 1500 EUR régióban mozognak. Diplomával, keresett szakmával pedig olyan 3300-3800 EUR 10 000 EUR felett már mindenképpen valami osztályvezetői pozícióban kell dolgozni, vagy orvosnak lenni)

Már zigóta kamujait sem hiszem el.
Én itt, egy kurvajól megfizetett, magas pozícióban lévő mérnök vagyok.
Ennek ellenére a fentieknek így 50 felett sem járok a közelében sem.

Boldeone2 2025.06.04. 00:37:07

@GyMasa: Mivel az USA- ban éltem, így van rálátásom a külföldi bérviszonyokra.

Amiket itt írogatsz, az alapból hülyeség! 25 éves korára 25 ezer nettó? Max a focisták, jól menő zenészek, csúcsmanagerek keresnek annyit, de még a felnőttek közt is extrém ritka. Egy sebész kb évi 200 ezer bruttót keres, és abból még adózik is

1 milliós megtakarítás több tíz év vezető pozícióból jöhet össze+ örökség, extrém kivételtől eltekintve

1 millió eurós ház? Akkor mi van, az 400 millió ft...Budapesten is kb 100-200 millió között van egy átlag ház, ami nem is nagyon új, vagy nagy...Akkor miről beszélünk?
München a legdrágább Németországon belül...
Kb 10 -12 éve még potom áron volt ott is minden, Bajorországot, Baden -Würtenberget meg Hamburgot és Frankfurtot kivéve

Az okos ember akkor fektet be, amikor ingatlan árválság van. 2009-2017 közt nálunk is potom árak voltak; minden Orbán és Matolcsy fackodása miatt drágult ( én még időben be tudtam fektetni)

Orbánék lakáspolitikája végtelenül igazságtalan! Itt van nemcsak a megélhetési, hanem a lakhatási válság is!

Boldeone2 2025.06.04. 00:47:49

www.portfolio.hu/ingatlan/20250211/ingatlanarak-mindenki-rossz-mozit-nez-740401

"az átlagbérekhez viszonyítva 1999-hez képest 17%-kal emelkedtek mindössze a lakásárak, míg a teljes lakossági rendelkezésre álló jövedelem függvényében 55% a drágulás mértéke!"

- Mit jelent ez? A többség relatíve szegényedik. Nyílik a vagyoni olló! A lószart sem ér a megemelt bér, de még a több tízmilliós megtakarítás sem, lassan...

Orbán "elintézte" a CSOK- al, meg a többi felesleges és drága baromsággal

valis47 2025.06.04. 09:48:03

@Boldeone2: Nyilván Orbán miatt drágább Pozsonyban egy lakás, mint Budapesten, meg emelkedtek mindenhol az égbe az ingatlanárak...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.06.04. 21:37:18

@Boldeone2: mindjárt jön az, hogy az az USA ez meg Németország.
süti beállítások módosítása