téveszmék

téveszmék

"Fideszesnek lenni ciki"

2025. június 11. - G. Nagy László

orban_rogan_lazar.jpg

 

"Már csak a vakok és agyhalottak támogatják Orbánt" - halljuk egyre gyakrabban. "A Fidesz az iskolázatlanok pártja lett" - tolják ezerrel, magasról tojva a valóságra. Egyre erősebb, egyre tudatosabb és egyre összehangoltabb az az üzenet, hogy a kormányt támogatni szégyellni való dolog. Már olyan Facebook-bejegyzésbe is belefutottam, amelyben ismerősöm kihirdette: megszakít minden kapcsolatot minden fideszessel. Ez már a totális őrület kezdete. A parlamenti választásokig még majdnem egy egész esztendőt kell várni, ám az ellenzéki gyűlöletkampány máris a csúcson pörög. A magamfajta, tudatos szavazó csak mosolyog ezeken, azonban pontosan tudom, hogy egy bizonytalan politikai preferencival bírót be lehet darálni az ilyesfajta érzelmi hadviseléssel.

 

Amit először tisztázni érdemes, az az, hogy ez egy szimpla hecckampány csupán; értelmes, felnőtt ember nem gondol olyat, hogy fideszesnek lenni ciki. (Én még egy DK-szavazó kapcsán sem gondolom, hogy feltétlenül agyhalott volna, még akkor sem, ha a motivációját a legkevésbé sem értem.) Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben. Azután elballagunk az általános iskolából, és kamaszként már értjük, hogy az ő szenvedélyük pont ugyanolyan legitim, mint a miénk; és egyik sem zsenánsabb a másiknál. Visszatekintve óvódás csúfolódásnak tűnik a "lila majmok" rigmus, még akkor is, ha a mai napig él, s az Üllői úti aluljáróban meccs előtt a legkurrensebb árucikk nem más, mint a lila plüss csimpánz.

 

Annyit persze érdelmes árnyalni e foci-analógián, hogy a politikában nem tisztán ízlés dolga, kinek szurkolunk. Léteznek ténylegesen elmebetegek és alkalmatlanok. Márki-Zay Péter és Fekete-Győr András kapcsán ma már a legelvetemültebb Orbán-fóbiások is nyíltan elismerik, hogy szellemileg igen gyengén vértezettek; s hogy eltűnésük a történelem süllyesztőjében nem jelent katasztrófát. A másik probléma az, amikor egy politikai párt vállalhatatlan dolgokat képvisel - háború, migráció, gender, önpusztító altruizmus és egyéb progresszív őrületek -, amelyekre a többség joggal mondja, hogy ciki. Nem véletlen, hogy Magyar Péter csak sunyít, s nem is kíván színt vallani e meglehetősen sikamlós témák kapcsán.

 

Ha az ország gazdasági teljesítményét tekintve voksunkat a hozzáértőkre, a ciki jelzőt pedig az alkalmatlanokra tartogatjuk, úgy nem mehetünk el szó nélkül azon jelenség mellett, mely szerint a rendszerváltás óta eltelt 35 esztendő során sikeres kormányzás eleddig kizárólag Orbán nevéhez kötődik. Az 1998-2002 időszakot - pártállástól függetlenül - gyakorlatilag minden közgazdász etalonnak tekinti. A közelmúlt megítélése kapcsán Tölgyessy Péter Dübörög alattunk a történelem című, múlt heti írásából idézek: "A seregnyi (...) nem tankönyvszerű eszközzel végrehajtott válságkezelés nehéz évei után tartós növekedés indult el Magyarországon. 2013 nyarától 2019 végéig a gazdaság bővülése valamelyest nagyobbnak bizonyult, mint a visegrádi országok átlaga." Ezek a tények, ezzel szemben áll a korábbi baloldali vezetés teljesítménye, amely nemzetközi gazdasági konjunktúra és pénzbőség idején is a csőd szélére kormányozta az országot. Gyurcsányék bőven megérdemlik a ciki jelzőt, Orbán azonban aligha; az elmúlt hat évben sem ment el az esze, szakértői sem lettek hülyébbek, holdudvara sem vált mohóbbá. A miniszterelnök kompetenciája nem elvitatható, ami pedig politikai kihívóját illeti, ismét Tölgyessy cikkéből ollózok: "Voltaképpen nem tesz mást, mint sűrítve visszhangozza az ellenzéki közönség régi hittételeit. (...) Programjának lényege alig három-négy mondatban összegezhető. Magyar Péter magatartásában egyesül a világszerte hódító neopopulizmus tényeket és racionális érveket mellőző gyakorlata a legrégibb magyar sérelmi magatartással. (...) Ám az összes elhatározás egészében egyszemélyi döntés. A Tisza Pártnak máig nincs stabil vezetőcsoportja. Európai és budapesti képviselői egyszerű alkalmazottak, a legkisebb nyilatkozati autonómia nélkül." Tekintve, hogy Magyar Péter még sohasem volt kormányfő, őt támogatni bizonyosan nem ciki, sokkal inkább vakmerő zsákbamacska.

 

Szóval, mi az, ami ciki a Fideszben? Tekintve, hogy az egyéni szabadságával mindenki maximálisn élhet, a diktatúra és az antidemokratikus kifejezések gyenge csúfolódások csupán. Tavaly még a pedofília bélyegét is rá akarták égetni a kormánypártra - ez is annyira szürreálisnak bizonyult, hogy ma már senki sem beszél róla. Csupán egyetlen vádpont maradt, amelyet 15 éve egyfolytában hallgatunk, ez pedig a korrupció. Ez a jelenség mindenkit zavar, ugyanakkor a kettős mérce itt is markánsan megfigyelhető. Az Európai Unió Bírósága elítélte Ursula von der Leyent a velejéig korrupt vakcinabeszerzések kapcsán, ám e fölött a balosok szemet hunynak, holott 35 milliárd eurós ügyletről van szó. A brüsszeli elit számos globalista képviselője megjárta már a börtönt, de az ő korrupciójuk természetesen megbocsátható. A napokban száz amerikai könyvvizsgáló érkezett Kijevbe, hogy felgöngyölítsék az ukrán vezetés által meglovasított milliárdok útját. Zelenszkijék végtelen korrupciója sem zavarja a magyar ellenzéket; inkább ide öntenék a pénzeket, csak nehogy a honfitársaink gazdagodjanak. És ami nyugati elit végtelen korrupciójának hátterében áll: a BlackRock, a világ legnagyobb vagyonkezelője mindenütt megtalálható. Részvényes a Pfizernél, számos fegyvergyártó cégnél, illetve azon építőipari vállalatoknál, amelyek a háborút követően Ukrajna ujjáépítésében meghatározó szerepet játszhatnak. Azt látjuk tehát, hogy a globális és hazai ellenzék a legkevésbé sincs kiakadva azon, ha a korrupt nyugati politika háborút robbant ki, tart életben, időben elnyújtva, amíg csak lehet, csak hogy dollár- és eurómilliárdokat vehessenek ki az amerikai és európai adófizetők zsebéből. Igen, a magyarokéból is. A nyugati korrupció ugyanis - amelynek szolgálatára Magyar Péter is felesküdött - jó korrupció. A bűn ott kezdődik, ha a pénz az országon belül marad...

 

A múlt héten Navracsics Tibor Dull Szabolcs vendégeként megerősítette, hogy Lázár János vadászkastélya és Tiborcz István Ferrarija árt a Fidesznek. "Vannak olyan emberek, akiket irritál az, hogy ilyen vagyoni különbségek vannak Magyarországon. És most függetlenül attól, hogy ki az, s függetlenül attól, hogy hogyan szerezte a vagyonát, ez az ország az utóbbi 50-70 évben nem szokott hozzá, hogy ennyire látványosak legyenek a vagyoni különbségek." Ez egy elképesztően fontos meglátás. Honfitársaink jelentős része a mai napig ezzel a mérgezett, végtelenül irigy, a saját sikertelensége miatt a másik jólétére haragvó lélekkel él. Ez még akkor is igaz, ha mindenki látványosan jobb színvonalon él, mint apáink és nagyapáink, és minden statisztika szerint sokkal kevesebb a szegény, mint a bármikor a rendszerváltás óta. A korrupció nyilvánvalóan bűn. A luxizás nyilvánvalóan rossz húzás a politikai elit részéről. De az is biztos, hogy a saját lelkünkben-fejünkben is rendet kell tenni végre. A vagyoni egyenlőség nem csupán hiú ábránd, de kifejezetten beteg és romboló eszme. Fogadjuk el, hogy az a jó, ha minél több a dúsgazdag ember körülöttünk, függetlenül attól, hogy mi hol tartunk az életben! Ha mindenki ugyanolyan csóró, úgy esély sincs a felemelkedésre - erről szóltak a szocializmus évtizedei. A tehetősek megjelenése ugyanakkor mindenkinek előnyös; a gazdagságuk hozzánk is lecsorog, előbb-utóbb minket is felemel. Ami engem illett: kaptam már jól fizető munkát kormánypárti és ellenzéki milliárdostól is. A mai napig ezer hálával tartozom mindegyiküknek.

 

Néha már fáj, hogy a kormánybuktató szándékúak mekkora idiótaságokat terjesztenek. Az egyik balos ismerősöm a minap Facebook-oldalán megosztotta azt a kamu beszámolót, melyre úgy hivatkozik: a miniszterelnők egyik régi titkárnője írta... "A kényszerszabadság után Orbán behívott az irodájába. Hanyagul, hátradőlve fogadott, mindkét lábát – amint azt a filmekben is láthatjuk – az asztalra téve." Olvasom, és fogom a fejem... Bevallom, én egy cseppet sem bánnám, ha Orbán ennyire laza volna. Az én szememben nem volna ciki. Az viszont nagyon is kínos, hogy sokan még 37 év közszereplés után sem ismerik a kormányfő karakterét. Egy biztos: szemmel láthatóan most mindenki mindent bedob, ami egy kicsit is árthat a Fidesznek. Jövőre meglátjuk, hogy ez a sok blődség mire lesz elég.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7418885930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.16. 13:34:22

@Boldeone2:

3. cikk
A Felek megerősítik, hogy nem tekintik egymást ellenségnek.
A Felek párbeszédet és interakciót folytatnak a nyílt tengeren és felettük (elsősorban a
balti államokban és a fekete-tengeri régióban) történő incidensek megelőzésére szolgáló mechanizmusok fejlesztéséről.
4. cikk
Az Orosz Föderáció és az összes olyan Fél, amely 1997. május 27-én az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagállama volt, nem telepíthet katonai erőket és fegyvereket Európa bármely más államának területén az 1997. május 27-én ott állomásozó erőkön felül.
Minden Fél beleegyezésével ilyen telepítésekre kivételes esetekben kerülhet sor egy vagy több Fél biztonságát fenyegető veszély elhárítása érdekében.
5. cikk
A Felek nem telepítenek szárazföldi telepítésű közepes és rövid hatótávolságú rakétákat olyan területeken, amelyek lehetővé teszik számukra a többi Fél területére való eljutást.
6. cikk
Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének minden tagállama kötelezi magát arra, hogy tartózkodik a NATO további bővítésétől, beleértve Ukrajna és más államok csatlakozását is.
7. cikk
Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagállamai nem folytatnak semmilyen katonai tevékenységet Ukrajna területén, valamint Kelet-Európa, a Dél-Kaukázus és Közép-Ázsia más államaiban. Az incidensek elkerülése érdekében az Orosz Föderáció és az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagállamai nem folytatnak katonai gyakorlatokat vagy más katonai tevékenységeket dandárszint felett az Orosz Föderáció és a katonai szövetségben álló államok határvonalának mindkét oldalán található, megállapodott szélességű és konfigurációjú övezetben.

Hivatalos válaszban a NATO a keleti terjeszkedésének leállítására vonatkozó elsődleges orosz követelést a NATO és az Egyesült Államok elutasította, azzal érvelve, hogy Oroszországnak nem szabad vétójoggal rendelkeznie a szövetség bővítésénél, és hogy joga van saját katonai fellépéséről dönteni, megvédve a nyitott ajtók politikáját, mint a szervezet alapelvét.
Ukrajnának „kizárólagos szuverén joga” van külpolitikája irányítására, és csak Ukrajna és a NATO határozhatja meg a köztük lévő kapcsolatot, beleértve a lehetséges tagság kérdését is.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.16. 13:35:56

@Boldeone2:

„Magad is cáfolod: Ukrajna fizetésképtelen lehet, vagyis a hitelezőknek LE KELL írni az adósság jó részét! Ebben nincs üzlet senkinek”

Nagyon naív vagy! Ezek a pénzügyi keselyűk soha nem járnak rosszul!
A fizetésképtelenséget Ukrajna számára kedvezőtlen feltételekkel történő átstrukturálás fogja kísérni. Ukrajna megkapja a pénzt, de nem valamiféle rövid lejáratú gazdasági stabilizációs programra, hanem annak garantálására, hogy a Franklin Templeton és más „befektetési alapok” álcája alatt fellépő pénzügyi fosztogatók teljes kifizetést kapjanak Ukrajna értékpapírjai után. Feltehető, hogy a megállapodás megerősíti az ukrán kormány beleegyezését az ország teljes privatizációjába, beleértve a maradék állami ipari tulajdont, földet és természeti erőforrást. A Franklin Templeton és a Rotshieldek nyereséget fognak elérni.

„Értsd már meg: Ukrajna nem üzleti, hanem ERKÖLCSI KÉRDÉS elsősorban, így bele kell pumpálni a pénzt az államoknak akár évtizedekig is. De, mi szomszédként éppen jól is járhatunk!”

Az nekem nem erkölcsi kérdés, ha ez az egész ukrán cirkusz a családom létbiztonságát veszélyezteti!
Csak az olyan elmebeteg őrülteknek, mint te!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 13:49:04

@atomic power 1986DucaDuca: a családod létbiztonságát az oroszokon kívül nem fenyegeti senki

Boldeone2 2025.06.16. 13:52:55

@G. Nagy László: Te adnád az életedet Magyarországért?"

- Az orbáni rezsimért nem, de amit elértem eddig, azért érdemes harcolni. Abban bízván, hogy életben maradok. Feladni soha nem szabad, az ukránok sem adják fel, és ez így helyes! Pusztuljon a bűnös agresszor is! A bivaly sem adja olcsón a bőrét, ha tud, megöl pár oroszlánt...

Mi az erkölcsi alapja ennek? Az, hogy TE így rendelkeztél? Irán megsegítése is erkölcsi kérdés? Küldjük oda is pánzeket? Vagy vegyük fel a NATO-ba?"

- Ukrajna európai integrációja közös európai érdek is, meg nem akarjuk, hogy a ruszki diktatórikus agresszor terjeszkedjen, ez közös ügy, meg sajnáljuk is őket
Ahogy Iránt is sajnáljuk, meg Izrelt is sajnáltuk, amíg ERKÖLCSILEG igazolható módon viselkedett, és arányosan válaszolt; viszont ami most megy, már nem az! Orbán haverja - Bibi - elítélendő!

A józan ész és az erkölcs többé- kevésbé egyenlő

Boldeone2 2025.06.16. 14:08:18

@G. Nagy László: Mi az erkölcsi alapja ennek? Az, hogy TE így rendelkeztél? Irán megsegítése is erkölcsi kérdés"

- A nemzetközi jog alapján Ukrajnának joga van segítséget kérni, mi pedig szolidaritási alapon segítünk nekik. Másrészt ez az Oroszország ellenség, azaz közös érdek is Ukrajna ügye!

Te adnád az életedet Magyarországért?"

- A saját hozzátartozóimért a vagyonomért édemes harcolni! Ezt teszik az ukránok is: védekeznek

Boldeone2 2025.06.16. 14:14:31

@G. Nagy László: olyankor a politikai ambíciót dédelgetők a kormánypártban látják meg a karrier lehetőségét, s még véletlenül sem a töketlen, ezerszer leszerepelt ellenzéki pártokban."

- Semmi köze a Tiszának a régi ellenzékhez, ez false duma!

Ma Tisza mögött nincs semmiféle apparátus, se politikusok, se komolyan vehető szakértők, se fajsúlyos közéleti szereplők, sem államigazgatási szakemberek"

- Ez megint hülyeség! Politikusok vannak; az apparátus csak jobb lehet, mint eddig, az államigazgatási szakemberek köztisztviselők, mindig az adott hatalmat szolgálják
Szakértők már vannak a Tiszában, de egy kormány mindig tud szakértőket toborozni

Nagy Márton, Bobrovniczky, Lézer Jani milyen szakemberek?????? Ne viccelj már! Az ország érdeke a kormányváltás!

Boldeone2 2025.06.16. 14:21:18

@atomic power 1986DucaDuca: Ukrajna egy nyilatkozatban rögzítette, hogy semleges státuszt kíván fenntartani, és nem csatlakozik semmilyen katonai tömbhöz."

- Nyilatkozat, ez kulcsszó! Nem szerződés, ami egyébként is ruszki diktátum nem valós megállapodás!

"Ez egy olyan geopolitikai keret volt, amelyben Ukrajna biztonsági garanciákat élvezett, mind Keletről, mind Nyugatról egyaránt.
1994-ben ezek az elvek a Budapesti Memorandum nevű elvi nyilatkozatban rögzültek."

- Nem élvezett semmilyen garanciákat, hiszen Oroszország felrúgta a saját maga által aláírt momot, de az USA sem védte meg Ukrajnát az agressziótól, csak az USA segített védekezni amíg Biden volt..

Az oroszokkal - történelmi agresszor állam- annyit a szerződés, mint a wc papír!

Boldeone2 2025.06.16. 14:31:46

@atomic power 1986DucaDuca: Angela Merkeltől tudjuk, hogy a szövetségesek a minszki egyezmények álcája alatt megkezdték az ukrán haderő modernizációját, és a felkészítését a szakadár népköztársaságok szétzúzására. Ennek bekövetkezése után pedig megnyílhatott volna az út a NATO-csatlakozás felé, de egyértelmű volt az is, hogy az ukrán vezetés a csatlakozástól függetlenül kész lenne beengedni az országba az atlantistákat."

- Nagyon jól tették! A Minszki szerződés Putyin kényszer-diktatuma volt. Előre lehetett tudni, hogy az orosz diktatúra nem elégszik meg a Krímmel,
Ukrajnának pedig joga van VÉDEKEZNI!

Nyugat folyamatosan azt sulykolja, hogy jogilag és morálisan is elfogadhatatlan Ukrajnát semlegesség vállalásrára kényszerítsék. Azonban a 90-es évek elején a Nyugat is egyetértett azzal, hogy Ukrajna létének alapfeltétele az ország el nem kötelezett státusza."

- Ember, te totál TÉVESZMÉS vagy!

A 90- es években még Oroszország nem volt diktatúra, és agresszor állam, mint most, amikor több politikai fogoly van, mint Brezsnyev idején!!

Olyat hogy " geopolitikai realitás" a nemzetkozi jog nem ismer!

Minden érdekszféra történelmileg változik, ezt kell elfogadni! Ukrajna EU- tag lesz, és kész; ha ez nem tetszik háborúzzon Putler, vagy eléri célját vagy nem!

Egy a biztos: több százerer fog meghalni, vagy több a semmiért!

Remélem egyszer felakasztják Putyint!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 14:46:04

@Boldeone2: "Nagy Márton, Bobrovniczky, Lézer Jani milyen szakemberek?????? Ne viccelj már!" - takács péter egészségügyi államtitkár? ez meg még viccnek is rossz.

G. Nagy László 2025.06.16. 15:17:14

@Boldeone2:

"Az orbáni rezsimért nem"

Ha Magyar Péternek hívnák a kormányfőnket, úgy adnád az életedet magyarországért?

baalint1 2025.06.16. 15:20:21

A legbutább propagandára a szokásos imperialista, dekadens nyugatról felesleges reagálni, ezt a szintet nyilván te magad sem gondolod komolyan.

Ami a luxust illeti, nem az a gond, ha valaki a saját rátermettségének köszönhetően piaci versenyben meggazdagodott, hanem ha valaki állami csöcsökön, korrupcióval tette. És ez esetben semmit nem segít a gazdaságon, sőt rombolja azt, hiszen a korrupcióval kiszorította a versenyképes piaci szereplőket.

G. Nagy László 2025.06.16. 15:24:47

@Boldeone2:

"A nemzetközi jog alapján Ukrajnának joga van segítséget kérni"

Kérni bármit kérhet. Minden kéréshez joga van. Ahhoz is, hogy kérje a felvételén az EU-ba, a NATO-ba. És ugyanígy: minden migránsnak joga van kérni, hogy beléphessen, letelepedhessen. A másik fél pedig szabadon mondhat igent, avagy nemet.

"mi pedig szolidaritási alapon segítünk nekik"

Pontosan. A menekülők befogadásával, elszállásolásával, istápolásával. Irgalmatlan pénzeket költöttünk erre is, és talán ebben egyetértés is van a két tábor között.

"Másrészt ez az Oroszország ellenség"

Miért az? Mongólia, Törökország és Németország is az? Mindegyikkel volt történelmi problémánk. Az egyiken túllépsz, a másikat örökké számon tartod?

G. Nagy László 2025.06.16. 15:29:10

@baalint1:

"Ami a luxust illeti, nem az a gond, ha valaki a saját rátermettségének köszönhetően piaci versenyben meggazdagodott, hanem ha valaki állami csöcsökön, korrupcióval tette."

Ezzel egyetértek.

"És ez esetben semmit nem segít a gazdaságon, sőt rombolja azt, hiszen a korrupcióval kiszorította a versenyképes piaci szereplőket. "

Ez viszont nem igaz. Ha a versenyképes konkurencia külföldi, úgy jobb, ha itthon marad a pénz egy kevésbé versenyképes cégnél. Úgy meg nem írhatsz ki pályázatot, hogy a külföldiek kizárva, a magyarok közül győzzön a legjobb, hiszen ez alapvetően EU-alapelvvel ellentétes volna.

G. Nagy László 2025.06.16. 15:31:09

@Boldeone2:

"Bobrovniczky, Lézer Jani" Mi a bajod velük? Mutass már jobb vezetőket a Tisza táján!!

G. Nagy László 2025.06.16. 15:32:30

@Boldeone2:

"Remélem egyszer felakasztják Putyint!"

És újból utat tört magának a humánus, liberális demokrata lélek...

Boldeone2 2025.06.16. 15:45:26

@G. Nagy László: Ha Magyar Péternek hívnák a kormányfőnket, úgy adnád az életedet magyarországért?"

- Értsd már meg, jogy qurvára nem Magyar Péter vagy a Tisza Párt a lényeg, hanem hogy legyen VÁLTOZÁS!

16 évig lesz hatalmon Orbán, ha minden sikerül, ( az is rebdkívül hosszú..)utána pedig talán esély nyílhat a plurális demokráciára, egy új remény veheti kezdetét, bár nekem a Tisza nagyon fideszes, szektás párt, de ebben az országban az a normális. Arra pont jók lesznek - remélhetőleg - hogy szétverjék a rendszert

Fideszesnek lenni ma VÉRCIKI!

MIÉRT?

- Az agresszor pártjára állították a lakosság tanulatlanabb részét. Erről, Putyin támogatásáról szól a " Népszavazás Ukrajáról "
A fideszes Rózsika néni miről szavaz, amikor fingja sincs a hosszú távú hatásokról. Orbánnak sem, de őt nem is az érdekli

- Az ország politikai rendszere putyinizálódik: szuverenitási törvény, a független média levadászása, állampolgárság felfüggesztésének lehetősége, gyűlöletkampányok az EU- és Ukrajna ellen...

- A "szuveretitásvédelem " leple alatt egy végtelenül korrupt és bűnös slepp hatalmát védik! Szolidarutás nincs, egy ideje nő a szegénység, miközben a NER - elit soha nem látott luxusban él!

Boldeone2 2025.06.16. 15:48:20

@G. Nagy László: És újból utat tört magának a humánus, liberális demokrata lélek..."

- Pontosan! A liberalizmus nem egyenlő azzal, hogy nézzük el a tömeggyilkosok a háborús bűnösök bűneit! Akkor minimum állítsák nemzetközi bíróság elé és szégyenüljön meg! Megérdemli

G. Nagy László 2025.06.16. 16:01:10

@Boldeone2:

"Értsd már meg, jogy qurvára nem Magyar Péter vagy a Tisza Párt a lényeg, hanem hogy legyen VÁLTOZÁS"

Ha nem a Fidesz kormányozna, adnád az életedet Magyarországért?

GyMasa 2025.06.16. 18:02:02

@G. Nagy László:
Hát, én nem tudom, de nekem van azért egy olyan alapelvem, hogy csak akkor kiabálok "változásért", ha mondjuk nekem rossz. És, akkor is csak úgy, ha azt látom, hogy a változás eredménye JOBB lesz, mint a mostani helyzetem.
Ezek közül ma egyiket sem látom.

valis47 2025.06.16. 18:06:14

@GyMasa: Klimaticket is van nem? :)

Egyébként a MÁV-nál sem jobb a helyzet késések tekintetében. Lázár leállított minden beszerzést (ezért tették oda), így rajta csattan minden kigyulladt mozdony és hasonló malőr, nem alaptalanul. Bár valóban van, amikor igazságtalanul szidják.
Ami a MÁV javára írható, hogy van utastájékoztatás és pótlóbuszokat állítanak be, ha kell. Németeknél egyik sem divat, ahogy hallom.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 18:07:46

nagyon origós lett az index.

kuka.

GyMasa 2025.06.16. 20:01:02

@valis47:
"Klimaticket is van nem? :)"
Őszintén, nem tudom...
Ha van is, én pont leszarom.
Én olcsón akarok utazni.
(ezért megyek autóval általában mindenhová...)

"Egyébként a MÁV-nál sem jobb a helyzet késések tekintetében."
Hát, azért az, hogy mondjuk 2 órát késsen egy MÁV-os vonat, általában akkor következik be, ha valami nagy gebasz történik....
Itt meg csakúgy, napi program.

" Lázár leállított minden beszerzést (ezért tették oda), így rajta csattan minden kigyulladt mozdony és hasonló malőr, nem alaptalanul."
Nos, a V43-asok azok velem egy idősek....
(50+)
AZért meg nehogy már a fidesz legyen a felelős...
(ráadásul, milyen frankón megtorpedózták a balos EU vezetők a Talgo megvásárlását is...
Pedig az egy remek lehetőség volt, hogy olcsón, modern legyen a MÁV, csakhogy az nem érdeke ezeknek a rohadékoknak...)
" Bár valóban van, amikor igazságtalanul szidják."
Van, de azért neki is lenne alkalma javítani a teljesítményén...
"Ami a MÁV javára írható, hogy van utastájékoztatás és pótlóbuszokat állítanak be, ha kell. Németeknél egyik sem divat, ahogy hallom. "
EZ így van, ha megáll a vonat, (mondjuk az S-Bahn) a végállomástól 6 megállóra, ami olyan jó 10-20km, akkor megszívtad, mert úgy jutsz haza, ahogy akarsz, a DB pont leszarja.
Ráadásul, azokon a környékeken még taxit sem tudsz hívni, mert ott nincsenek helyi taxitársaságok, csak Münchenből tud kij9nni a taxi, ami egyből rátesz a számlára olyan 100 EUR-t.

GyMasa 2025.06.16. 20:01:42

@G. Nagy László:
A mai Kóczián agymenésről lesz cikk?

Boldeone2 2025.06.16. 20:39:18

@Alöksz Róz Unbanned: Ez már több éve így van...Az Index a Fideszé....A blogszféra, a közéleti haldoklik...

Az elérhetőség is egyre romlik, gyakran elszáll a hozzászólás, és az üzenet jön:

"Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit"

A Birca blog totál szar, de a Nagy Lacié sem mindig jó, pedig törlöm rendesen a tárhelyehet a gépen, hogy ne legyen gond...Ha töröltem a tárhelyet, eddig mindig jó volt, mostanában viszont nem bírja sokáig hiba nélkül...

Boldeone2 2025.06.16. 20:48:54

Tehát: kitörlöm a sütiket , a gyorsítótárat, az oldal mégsem működik túl sokáig jól, vagy van, amelyik be sem töltődik, Birca blog, pl...

Boldeone2 2025.06.16. 20:55:24

1. Törvénytelen adatgyűjtés folyik, putyini módszerekkel:
hvg.hu/itthon/20250616_magyar-peter-orosz-modszer-tisza-aktivistak-hekkertamadas

2. Oroszorszag nem akar békét, lassan Trump is belátja. Erről beszélek nagyon régen...
hvg.hu/vilag/20250616_orosz-amerikai-targyalas-elmarad

G. Nagy László 2025.06.16. 20:58:34

@GyMasa:

"A mai Kóczián agymenésről lesz cikk?"

Most olvasom: szüntessük meg az anonimitást a virtuális térben... Szerintem hülyeség. Mindenki írjon, kommenteljen úgy, ahogy akar. Még ha lenne is ilyen döntés, az is kijátszható lenne: fél perc alatt készítesz egy Facebookos álprofilt. Én nyolc éve, amikor indítottam e blogot, úgy döntöttem, hogy a saját nevemen írok. Vállalom minden szavamat. De mindenki más azt tesz, amit akar. Kb. ennyi volna a posztban...

G. Nagy László 2025.06.16. 21:20:18

@Boldeone2: Egyetlen kérdésemre sem válaszoltál.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.16. 21:46:10

@Boldeone2:

<<< Ukrajna egy nyilatkozatban rögzítette, hogy semleges státuszt kíván fenntartani, és nem csatlakozik semmilyen katonai tömbhöz."

- Nyilatkozat, ez kulcsszó! Nem szerződés, ami egyébként is ruszki diktátum nem valós megállapodás!>>>

Te szerencsétlen, ez az ukrán államalapítást rögzítette.1991. augusztus 24-én kihirdették a függetlenségi törvényt, amely törvénybe foglalta a függetlenségi nyilatkozatot. Kimondta a független ukrán állam létrehozását, Kijevet pedig kihirdették fővárosaként. Az 1991. december 1 - jei függetlenségi népszavazáson a nép a szavazatok több mint 90%-os többségével fejezte ki támogatását a Függetlenségi Nyilatkozatról szóló törvény mellett. Ez egy komoly dokumentum volt és nem volt semmilyen külső diktátum.

a Budapesti Memorandum nevű elvi nyilatkozatban rögzültek."

"A Minszki szerződés Putyin kényszer-diktatuma volt. Előre lehetett tudni, hogy az orosz diktatúra nem elégszik meg a Krímmel, Ukrajnának pedig joga van VÉDEKEZNI!"

Ezt a másik fél is elmondhatja!

Nyugati részről ígéret hangzott el: a NATO – annak fejében, hogy Oroszország nem akadályozza meg a német újraegyesítést, továbbá visszavonja atomfegyvereit Ukrajnából, Belorussziából és Kazahsztánból – nem fog kelet felé terjeszkedni.
Az 1997-es párizsi NATO-csúcson létrehozták a NATO–Russia Permanent Joint Councilt (NRPJC). Az egyezmény kimondta, hogy a NATO korlátozza tevékenységét a korábbi szovjet blokkban. A 2010-es évek elején a két fél további egyezményeket írt alá, amelyek kölcsönös biztonsági garanciákat tartalmaztak. Putyin 2000-ben közelíteni akarta Oroszországot Európához, és be akarta léptetni a NATO-ba, de elutasították. Miért is?

A NATO fenntartása érdekében. Ha nincs ellenség, nem kell fegyverkezni, nincs üzlet. Kellett az ellenségkép! Az amerikai hadiipari komplexumnak szüksége van az ellenségre egy ellenséges atomnagyhatalom képében.

"A Minszki szerződés Putyin kényszer-diktatuma volt. Előre lehetett tudni, hogy az orosz diktatúra nem elégszik meg a Krímmel, Ukrajnának pedig joga van VÉDEKEZNI!"

A másik oldal meg védekezik a NATO expanzió ellen. Vállalt kötelezettségeivel ellentétben a Nyugat Ukrajnát folyamatosan a NATO-tagságra bátorította. A 2008-as NATO-csúcson Ukrajna és Grúzia benyújtotta a tagsági kérelmét, és elindították a felvételi eljárást. Janukovicsot megbuktatták az amerikai titkosszolgálatok aktív részvételével. Erre volt válasz a Krím annektálása.
Az ukrán védekezés abból állt, hogy az Ukrajnában élő nyolc és fél milliós orosz kisebbség nem kapta meg az alapvető nemzetiségi jogait, sőt vezetői üldözésnek voltak kitéve. A Krím elfoglalása után a két, oroszok lakta területen az orosz szeparatisták vették át a hatalmat. Polgárháború alakult ki, az ukránok gátlástalanul erőszakoskodtak az orosz nyelvű lakossággal, gyakoriak voltak a kivégzések és a vérengzések, végül 2022. február 19-én az ukrán tüzérség sorozatos ágyúzás alá vette a szeparatista területeket. A 2022. február 24-i orosz támadás közvetlen oka ez volt.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.16. 21:46:46

@Boldeone2:

<<<Azonban a 90-es évek elején a Nyugat is egyetértett azzal, hogy Ukrajna létének alapfeltétele az ország el nem kötelezett státusza.

- Ember, te totál TÉVESZMÉS vagy!

A 90- es években még Oroszország nem volt diktatúra, és agresszor állam, mint most, amikor több politikai fogoly van, mint Brezsnyev idején!!>>>

Putyin idejében, 2001-ben Oroszország egy diplomáciai követséget hozott létre a NATO számára, mely egy információs irodaként működött. 2002-től egy katonai összeköttetési követség is felállt Moszkvában. Az NRC (NATO–Russia Council) keretet biztosított a konzultációra, az aktuális biztonsági kérdések megvitatására és a gyakorlati együttműködés széles spektrumára. Az együttműködések főbb területei: kábítószer-ellenes, terrorizmus elleni, non-proliferációs és fegyverellenőrzési, valamint nukleáris projektek keretein belül. Rendszeres információcserék, magas szintű párbeszédek voltak, valamint a terrortámadások kapcsán megszerzett tapasztalatokat osztották meg egymással. Kiemelt témaként foglalkoztak a nukleáris, vegyi, biológiai és radiológiai fegyverek elleni védelemmel és a tömegpusztító fegyverek proliferációjának megakadályozásával. 2004 és 2007 között az NRC országok négy nukleárisbaleset-elhárítási gyakorlatot folytattak le Oroszországban, az Egyesült Királyságban, az USA-ban és Franciaországban. Ezek hozzájárultak az átláthatóság növeléséhez, valamint erősítették a bizalmat a NATO és Oroszország között. A civil szektoron kívül tudományos és technológiai közegekben is együttműködött a NATO és Oroszország. Az oroszok elkötelezettek voltak a NATO Béke és Biztonság Bizottság munkája mellett, mely az új biztonsági kihívásokra kereste a válaszokat. Legjelentősebb kutatási területeknek a robbanószerek felderítése, a kiberbiztonság, a tömegpusztító fegyverek elleni védelem és a terrorizmus elleni harc számítottak.

A kapcsolatok megromlásának első jele:

A NATO terjeszkedéssel a blokk potenciálja,a NATO-országok fegyvereinek és felszereléseinek összlétszáma növekedett. Az európai hagyományos fegyveres erőkről szóló szerződést ( CFE ) 1990. november 19-én írták alá Párizsban a NATO és a Varsói Szerződés Szervezetének meghatalmazottai, ami ekkorra már elavulttá vált.1999 - ben az EBESZ isztambuli csúcstalálkozóján aláírták a CFE-szerződés aktualizált (adaptált) változatát, figyelembe véve az új feltételeket (a Varsói Szerződés Szervezetének felbomlása és a NATO bővítése). Az adaptált CFE-szerződés alapján az j körülményeknek megfelelóen a fegyverzet és felszerelés nemzeti és területi szintjére való átállást kellett volna végrehajtania minden részes államnak. A CFE Alkalmazkodási Megállapodást egyik NATO-ország sem ratifikálta, és soha nem lépett hatályba. Putyin ezután moratóriumot jelentett be a CFE-szerződés Oroszország általi végrehajtására.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 22:38:24

@atomic power 1986DucaDuca: ezeket az orosz érveket és szempontokat részletesen bemutató anyagokat készen kaptad, vagy te dolgoztál velük ennyit? :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 22:41:17

@Boldeone2: nálam nincs ilyen hiba.

lehet túl sokáig fogalmazol :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.16. 22:43:10

@Boldeone2: esetleg próbáld meg inkognitó ablakban, az állami ügyfélportálok is csak úgy működnek.

valis47 2025.06.16. 23:11:58

@GyMasa: A Klimaticket vagy Németország-jegy havi 50 euró (?) és elvileg mindenhová jó, csak az ICE és más expresszvonatokra nem.
Mondjuk nálunk meg kb. ue. az országbérlet ami teljes áron 18900 Ft, csak az a helyi járatokra csak Bp-en jó.

valis47 2025.06.16. 23:14:57

@G. Nagy László: Dél-Koreában ilyen rendszer van. Nem lehet anonim netezni.

valis47 2025.06.16. 23:28:00

@atomic power 1986DucaDuca: "2022. február 19-én az ukrán tüzérség sorozatos ágyúzás alá vette a szeparatista területeket"

Jó hát azért ez kissé olyan indok volt, mint Sztálin elvtárs azért támadta meg a finneket, mert azok "ágyúztak egy orosz falut". Vagy mint a gleiwitzi rádióállomás "lengyel megtámadása".

Nyilván el volt döntve a támadás jó ideje, előtte még persze tettek tárgyalási ajánlatot, de olyat, amiről tudták, hogy a nyugat vissza fogja dobni.

De ez teljesen érthető, a geopolitikai logika által kiváltott támadás volt. Ha Mexikó csatlakozna egy kínai vezetésű katonai tömbhöz (főleg, hogy mostanság az USA-ban zavarognak mexikói zászlókkal), akkor az USA mit tenne, ugye... mondjuk mindez egy mexikói balos forradalom után lenne, ami során elüldözik a legitim elnököt, meg tesznek egy sor USA-ellenes lépést, mondjuk az amerikai vállalatok kiszorítására, plusz kínai és orosz politikusok szónokolnának Mexikóvárosban a tömegnek arról, hogy Mexikónak minden köteléket el kell vágnia az USA-val, meg kicsit fényképezkednének a Pancho Villa-imitátorokkal.

Boldeone2 2025.06.17. 07:58:29

@Alöksz Róz Unbanned: Ezeket szerintem készen kapja. Kb 99%- ban ugyanez megy az orosz állami propaganda médiában
A kérdés csak annyi annyi, miért csinálja.

Boldeone2 2025.06.17. 08:00:52

@G. Nagy László: Egyetlen kérdésemre sem válaszoltál."

- Konkrétan mire nem? Te hány állításomra nem válaszolsz?

Boldeone2 2025.06.17. 08:14:30

@atomic power 1986DucaDuca: Az 1991. december 1 - jei függetlenségi népszavazáson a nép a szavazatok több mint 90%-os többségével fejezte ki támogatását a Függetlenségi Nyilatkozatról szóló törvény mellett. Ez egy komoly dokumentum volt és nem volt semmilyen külső diktátum."

- Ne hazudj, te szerencsétlen! Ahhoz, hogy függetlenek lehessenek, nyilván feltételeket kellett teljesíteniük, az volt a semlegesség.
Egyébként semmilyen állami törvény nincs kőbe vésve!
Ukrajna éppen a potenciális orosz agresszió miatt kezdett közeledni a NATo felé !

Nyugati részről ígéret hangzott el: a NATO – annak fejében, hogy Oroszország nem akadályozza meg a német újraegyesítést, továbbá visszavonja atomfegyvereit Ukrajnából, Belorussziából és Kazahsztánból – nem fog kelet felé terjeszkedni."

- A nagy lófaszt! Keletnémetország megszállt ország volt, ahonnan a rendszerváltáskor ki kellett törvényszerűen vomulni a megszállóknak
Olyanról nem volt megegyezés, hogy a NATo nem bővülhet!

Fogd már fel ember: a geopolitikai zónák nincsenek örökre kőbe vésbe, azok változnak

Magyarország is Önként valt NATO taggá!

Boldeone2 2025.06.17. 08:28:12

@atomic power 1986DucaDuca: Polgárháború alakult ki, az ukránok gátlástalanul erőszakoskodtak az orosz nyelvű lakossággal, gyakoriak voltak a kivégzések és a vérengzések, végül 2022. február 19-én az ukrán tüzérség sorozatos ágyúzás alá vette a szeparatista területeket. A 2022. február 24-i orosz támadás közvetlen oka ez volt."

- Hazudsz! A Donbassi konfliktus már éppen elcsendesedőben volt, az éves áldozatok száma csökkenőben volt, amikor Putyin megtámadta Ukrajnát!
A Donbass kvázi 40%- a független volt már és Zelenszkij is autonómiát tervezett

A szakadárokat Putyin lázította fel, ezért tört ki a háború és maradt fenn. Jól lehet, az ukrán hatóságok sok hibát követtek el, de ha nincs a szeparatista lázadás, minden kezelhető lett volna

A donbassi háború áldozatai főleg katonák mindkét oldalról, azóta vagy 1,3 millió ukrán is elmenekült!

" NATO terjeszkedéssel a blokk potenciálja,a NATO-országok fegyvereinek és felszereléseinek összlétszáma növekedett"

- Ember, fogd már fel, az OROSZ BIRODALMI szellem, a terjeszkedés nem 1990- ben kezdődött, hanem több száz éve!

Azért terjeszkedik a NATO, mert az államok önként jelentkeznek, tartván a muszka agressziótól, ami mai napig élő dolog, lasd Ukrajna
Ezert lépett be Finnország es Svédország is!

Boldeone2 2025.06.17. 08:42:45

Sz. BÍRÓ ZOLTÁNT érdemes hallgatni, nem az itt "megszólaló ", szélsőjobboldali trollok, egy az egyben átvett propaganda anyagait, amelyek a muszka médiában cirkulálnak és próbáljak bemutani őket!

Az európai embereknek nem kell bemutani sem Oroszországot, sem a SZU- t....Ismerjük őket...Félázsiai, barbár, tekintélyelvű ország, amely nem változik...

Nyilván nyugatabbra nem tud terjeszkedni, ahhoz már túl gyenge, de azért próbálja rombolni az európai demokráciákat, pl az olyan szar kormányok támogatásával, mint a magyar...

Mi az orosz kormány célja? Európa szétbomlasztása, a mainstream politika ellenes álláspont terjesztése, a szélsőjobb hatalomba helyezése, a liberalizmus eltiprása

Ehhez az egyik hasznos hülye Orbán Vitya, aki kedvet kapott a putyini rendszerhez...

A '"szuverenitási harc" erről szól és az ukránellenes kampány is..SEHOL Európában nincs ilyen!

grundigg 2025.06.17. 08:53:18

@Boldeone2:

A múltkor rákerestem egy szövegére, és a "Magyar Békekör" nevű, egy egykori mszmp-s propagandista által vezetett ruszki fiókszervezet honlapján találtam meg. Azt persze nem tudom, hogy csak másolta onnan, maga írta oda is, esetleg közösek a forrásaik.

Érdekes, hogy hős szuverenitásvédőinket az ilyen ngo-k tevékenysége nem zavarja, csak azoké, akik kikérik a közérdekű adatokat.

Boldeone2 2025.06.17. 09:02:17

A helyzet szerintem egyértelmű. Mit láttunk Grúziában, Moldovában, Romániában? Megpróbáltak mindenhol oroszbarát, szélsőjobboldali elnököt a hatalomba juttatni

Orbán jó nekik. Lényegében az orosz érdekeknek megfelelő, európai bomlasztó politikát folytat. A fő narratíva: "getzi EU" és getzi Ukrajna
Csakhogy az EU- ból SZABADON ki lehet lépni...

Mi maradni szeretnénk, inkább tűnjön el Orbán és a sleppje! Szerintem 2026 az utolsó esély. Ha így "haladunk" végül nyílt diktatúrává válhatunk...Putyin is elkezdte valahol...

G. Nagy László 2025.06.17. 09:02:20

@Boldeone2:

"Egyetlen kérdésemre sem válaszoltál. - Konkrétan mire nem?"

1. Te meghalnál Magyarországért, ha nem a Fidesz kormányozna?

2. Mi az az erkölcsi alap, amiért Európának pénzt, paripát fegyvert kell áldoznia számolatlanul Ukrajna esetében, míg más háborúknál nem?

"Te hány állításomra nem válaszolsz?"

Túl sokan állítanak túl sok mindent, ezekre nem tudok mindig reagálni. De ha konkrétan kérdezel, eddig is mindig válaszoltam, s ezután is fogok.

G. Nagy László 2025.06.17. 09:04:28

@Boldeone2: Két szempontból is fontosak a válaszaid.

1. Ez lesz a témája a következő posztomnak.

2. A tisztességed megőrzése céljából.

Boldeone2 2025.06.17. 09:09:30

@grundigg: Mindig linkel valamit, valahonnan. "Pacekban" soha nem vitázik...Ezek a propaganda brosúra anyagok nevetségesek, de jól mutatják, mi zajlik ma Magyarországon...

Abszurd világ van, ahogy itt, a "téveszmék" blogon is...

A propaganda evidenciákat csinál a beteg téveszmékből

Boldeone2 2025.06.17. 09:20:07

@G. Nagy László: Te meghalnál Magyarországért, ha nem a Fidesz kormányozna?"

- " Magyarországért" nem, de amit eddig elértem- nem szeretnék földönfutó lenni- azért megharcolnék, abban a reményben, hogy győztes lehetek. Így harcolnak - ebben a hitben - az ukránok is

Mi az az erkölcsi alap"

- A segítséget kérő, a gyenge szenvedése, hogy megkapja az esélyt a "szebb jövőre". Ha engem kérdezel, én mindenhol beavatkoznék, de erre nincs lehetőség...
Nemzetközi jogi szinten, meg fellépés amellett akinek jogilag igaza van
Viszont Ukrajna szomszéd, ez már közvetlen érdek is...

G. Nagy László 2025.06.17. 09:28:26

@Boldeone2: Világos. Nem halnál meg az országodért önként, de az ukrán mészárszéket, ahol az utcán fogdossák össze erőszakkal a halálba szántakat, azt helyesled. Tudod, ennél kevés nagyobb mocsokság létezik.

Még az is undorító, amikor valaki valódi mártír és kész az életét áldozni, ugyanakkor ezt mástól is elvárja. De az, hogy még csak mártír sem vagy... Tudod, az erkölcsileg EGYETLEN helyes gondolkodásmód az, hogy mindenki döntsön a saját élete felett. Te olyan "nagyvonalúan" áldozol fel ártatlan ukránokat, mint az amerikai demokrata szenátorok. Vagy mint a lelketlen Zelenszkij.

Ami a másik kérdést illeti: ott sem tudtál erkölcsi alapról beszámolni, üres lózung volt az is.

Kettőből semmi. Homokra épül a teljes ideológiád.

Boldeone2 2025.06.17. 09:29:01

@G. Nagy László: Nézd, engem a propaganda nem győz meg! Itt egy állítás:

"grafikon a magyar háztartások rendelkezésre álló jövedelmének alakulását mutatja 2009 és 2023 között, millió euróban számolva. A trend egyértelmű, a magyar családok bevételei jelentősen növekedtek az elmúlt években”

1. A gazdaság - természetéből adódóan - fejlődik, az emberek lassan több jövedelemre tesznek szert, de ez Orbán erénye?
A Kádár- rendszer jó volt, mert úgymond nőttek a reálbérek???

2. Kinek a jövedelme nőtt és milyen arányban? Az enyém nőtt, de ebből kb nulla forintot köszönhetek Orbánnak...Te mennyit köszönhetsz Orbánnak?

Kérdés: Azért maradjon Orbán, mert Mi megkínlódtuk magunknak 15 év alatt , hogy jobban éljünk?

Boldeone2 2025.06.17. 09:35:47

@G. Nagy László: Ami a másik kérdést illeti: ott sem tudtál erkölcsi alapról beszámolni, üres lózung volt az is."

Fentebb elmondtam, de kiegészítem: együttérző, szolidáris emberek vagyunk, ezért segítjük a segitségre szoruló szomszédot a bajban! Ráadásul a szomszéd kéri a segítséget

Altruizmus és nem nihilizmus!

Az altruisza segít, a nihilista nem

G. Nagy László 2025.06.17. 09:36:40

@Boldeone2:

"Azért maradjon Orbán, mert Mi megkínlódtuk magunknak 15 év alatt , hogy jobban éljünk?"

Viszont ha jön a másik oldal, amely alatt mindig mindenki rosszabbul élt, az meg kurva jó... Nyilvánvaló, hogy a kormány tevékenysége nem ugyanolyan mértékben segíti az egyes háztartásokat. Ez egyik közvetlenül érzi - családi adókedvezmény, alacsony rezsi, közmunka stb. -, a másik úgy érzi, hogy mindent csak magának köszönhet. De a tények ettől még tények maradnak. Az O1G tábor érzelmi fanatizmusa azért döbbenetes, mert végtelenül önsorsrontó. Legyen akár háború, váljunk mi is kalifátussá, terjedjen a saria és az erőszak, mondjunk le minden EU-s előnyünkről, küldjük a pénzt máshová, emelkedjenek az energiaárak az egekbe, vágjuk le a saját lábunkat is akár, csak Orbán takarodjon...

G. Nagy László 2025.06.17. 09:38:26

@Boldeone2:

"Altruizmus és nem nihilizmus!"

Az altruizmus azt jelenti, hogy a saját pénzedből utalsz nekik, a két kezeddel ápolod a sérült katonáikat, vagy beállsz te is harcolni. És kurvára nem azt, hogy rendelkezel más magyarok pénze és elete felett.

valis47 2025.06.17. 10:21:00

@Boldeone2:

"Olyanról nem volt megegyezés, hogy a NATo nem bővülhet!"

De, megígérték szóban Gorbacsovnak. Igaz, akkor még formálisan volt Szovjetunió.

"Fogd már fel ember: a geopolitikai zónák nincsenek örökre kőbe vésbe, azok változnak"

És ezért törnek ki háborúk. A nyugat ragaszkodott a geopolitikai terjeszkedéshez, korábban nem érdekszférát akart érdekszférájává tenni, ennek lett visszahatása - ennyi.

Boldeone2 2025.06.17. 10:58:04

@valis47: nyugat ragaszkodott a geopolitikai terjeszkedéshez, korábban nem érdekszférát akart érdekszférájává tenni, ennek lett visszahatása - ennyi"

- Ukrajna meg -teljesen indokoltan- már nem akart az orosz érdekszférában maradni. Ennyi. Elég volt a több száz év muszka elmyomásból. Ennyi

Putyin, a diktátor megérthetné: nem diktálhat másoknak, a világ szabadságra törekszik, így Ukrajna is. Egyedül és kizárólag egy fejlődési út van az európai államoknak, ez pedig a nyugati

Ukrajnát segíteni fogjuk az európai integráció, a fejlődés útján, ez az európai szellem, az altruizmus

Meg kell adni nekik a lehetőséget a változásra a jóra!

Boldeone2 2025.06.17. 11:04:55

@G. Nagy László: Ha európai ember vagy, muszáj altruistának lenni. Ezt diktálja egyrészt a kersztény hagyomány, másrészt a valódi európai szellemiség!

Akarsz felsőbbrendű lenni? Ha igen, akkor gálánsnak, szolidárisnak, együttérzőnek kell lenni!...és igen, bele kell állni anyagilag is

Mi a szimpatikusabb? A segítőkész, önzetlen ember, vagy a végtelenül önző? Orbán azt mondja: " mi saját tengelyünk körül forgunk!"

Ő igen, biztos...Viszont ha az önzőség terjed, akkor vége a kultúrfelsőbbrendűségnek!

Boldeone2 2025.06.17. 11:11:22

@G. Nagy László: Menő országot akarsz? Ha igen, akkor nem az agresszor - a nagy, erős, támadó pártjára kell állni!

port.hu/adatlap/film/tv/magyar-korridor-varso-1944-magyar-korridor-varso-1944/movie-173504

Ez menő. ...és ez is menő:

www.archivnet.hu/menekultkerdes_migracio_magyarorszagon_a_20_szazadban/2._a_lengyel_menekultek_magyarorszagi_fogadtatasa_1939_oszen.html

Az Orbán - kormány a nihilizmus, a nem segítés pártján, azaz ciki!

G. Nagy László 2025.06.17. 11:16:03

@Boldeone2: Minden szavad az önpusztításról szól. Az altruizmus káros dolog. Baloldali téveszme. Az európai szellemiség az asszertivitást hirdeti: amikor békés vagy, nem ártasz senkinek, igyekszel mindent tárgyalással rendezni, de nem áldozod fel magad és másokat sem. Ukrajna példája minden tekintetben szembemegy az európa szellemiséggel. Európa óriási áldozatokat hoz totál őrült módon, totál feleslegesen. Még Don Quijote harca is értelmesebb volt ennél. Megértem és máltányolom, hogy Ukrajna a Nyugatot szeretné választani, és nem Oroszország árnyékát. Ám ez pont olyan meddő vágy, mint sok százmillió afrikaié, akik szintén Európa csecsén kívánnak jóllakni. Már magunkat is nehezen tartjuk el, az ostoba altruista szólamok végképp bedarálják e nagy múltú kontinenst, az egyetemes kultúra bölcsöjét. A szemed előtt rohad szét minden, s te még csak fokoznád a tempót...

Boldeone2 2025.06.17. 11:41:45

@G. Nagy László: A szemed előtt rohad szét minden, s te még csak fokoznád a tempót..."

- Pontosan! Wir schaffan das! - mondhatnám, viccesesen, de igaz! Európának elég ereje van, hogy végrehajtsa a tecnológiai es zöldátállást. A német gazdaság kifelé lábal. A terv pedig a szankciók fokozása, Ukrajna támogatása és integrálása, hosszú távon

NINCS más út, csak európai "felsőbbrendű" - haladó- szellemiség fenntartása!

Boldeone2 2025.06.17. 11:47:32

@G. Nagy László: Az lesz amit mondok!:)

Az agresszorral tovább csökkenek a kapcsolatok:

www.portfolio.hu/global/20250617/jon-az-eu-nagy-szakitasa-oroszorszaggal-uj-reszletek-szivarogtak-ki-768467#

Ukrajna támogatása szükségszerű, önérdek is:

infostart.hu/kulfold/2025/06/16/kaiser-ferenc-oroszorszag-mar-spajzolja-a-legkorszerubb-fegyvereket-nem-ukrajnaban-veti-be

"Amíg zajlik az ukrajnai háború, addig Oroszországnak nincs elég erőforrása ahhoz, hogy Európát megtámadja. Ha viszont az Egyesült Államok kiüresíti az európai biztonsági garanciáit, és Európa nem rendelkezik elrettentő képességgel, akkor Oroszország megtámadhatja akár a balti országokat, Lengyelországot vagy akár Finnországot is” – tette hozzá a biztonság- és védelempolitikai szakértő"

- Ezt vallom én is: Ukrajnát muszáj segíteni, önérdek. Jól lehet van hibájuk sok mindenben, nyelvtörvény, stb- de Putyinnál veszélyesebb gazember nincs!

valis47 2025.06.17. 12:49:39

@Boldeone2: Ukrajna 1991 óta független volt. Amit meg kellett volna érteniük, hogy azt kellett volna tenniük, mint a finnek 1945 után. Semlegességet vállalni.
Ami nem jelenti azt, hogy a finnek nem tartottak fenn erős hadsereget. De nem provokálták az oroszt feleslegesen, gazdaságilag pedig jól kerestek ezen a helyzeten. Az ukránok elcsábultak az akkori amerikai célok szolgálatára... (nem is EU-s... "fuck the EU", ha még emlékszel....)

GyMasa 2025.06.17. 12:59:13

@valis47:
Jaaaa!
AZ!
Nos, azt mi csak a "Deutschlandticket" névvel illetjük.
Idén már 59 EUR és Merz belebegtette, hogy szerinte a 120 EUR lenne a jó ár.
Az igaz, amit írsz, hogy az egész országra érvényes, kivéve az ICE-ket, de nekem még így sem éri meg használni.
(autóval, még a mai üzemanyagárak mellett is kicsivel többet fizetek havonta benzinre, és abban minden benne van (olyan havi 1000-1200km-t autózok) illetve az is baj, hogy a tömegközlekedés, itt "vidéken", értsd, München határától 7 km, a város központjától pedig 25 km-re, nem igazán létezik. Autóval a munkahelyemre az A99-esen (ami az itteni M0) olyan 25.40 perc az út egy irányba (inkább a 25-höz közelebb a legtöbbször), míg tömegközlekedéssel legalább 1-1 óra az út, de a legritkább esetben úsztam meg 3-3,5 óra alatt. Az U-bahn még hagyján, de az S-Bahn és különösen az utolsó 5 km-re a busz, na az gyalázatos. Az S_Bahnra rendszeresen kell visszafelé 30-60 percet várni, holott a menetrend szerint 20 percenként jönne. (AZa kedvencem, hogy amikor az ember 5-6 után menne haza, akkor már papíron végetér a csúcsidőszak, és állnak ki a szerelvények és, akkor a 3-ból 1 megy valameddig végig a vonalon (mert, amúgy, arra sincs semmi, nyilvános szabály, hanem egyszercsak bemondják, hogy "na, akkor a szerelvény eddig megy." Aztán, ha "csak" 1ö előtt vagy, akkor ha szerencséd van, akkor jön egy 20 perc múlva. Ha nincs szerencséd a következő is kimarad, mert, mondjuk csak az Ostbahnhof-ig ment el, te meg már 3 megállóval kintebb vagy, ha pedig még szerencsétlenebb vagy, akkor több nem jön, mert ez volt az utolsó előtti járat, és itt nem divat az, hogy az utolsó végigmegy a vonalon.... Olyankor meg marad mondjuk 5-15km séta, mondjuk 9 óra munka plusz az eddig tömegkörlekedéssel eltöltött 2 óra után, vagy, ha szerencséd van, akkor 2-3 átszállással van valami buszjárat, amivel hazajutsz, vagy ha még szerencsésebb vagy, akkor valaki el tud jönni érted, hogy hazavigyen autóval. (persze, itt az sem segít, ha van autód, és jó droid módjára mondjuk autóval elmentél az amúgy tényleg szuper P+R parkolóba, hiszen ahol a vonatról lebasztak, és az autód között még van 2-3-4-7 vidéki viszonylatban számítandó megálló, azaz simán 5-25km. Ahová, természetesen CSAK az S-Bahn megy, mert minek kiépíteni párhuzamos vonalakat? (itt utalnék vissza rá, hogy 1+ óra alatt, 23 átszállással LEHET busz, ha beleférsz a 11 órás üzemzárásba).
Ha nincs senki, akkor érted jöjjön, akkor marad az:
- Uber: Ez is remek, hiszen itt ugyan nincs betiltva, de az Uber itt egy kicsivel olcsóbb taxivá lett megrendszabályozva, azaz a sofőrök nem a saját autóikat használják, hanem egy flottát, amit minden este vissza kell vinniük a telephelyre, ami, természetesen ben van Münchenben, valamint nem nagyon szeretnek egy 10 EUR-os fuvarért mondjuk 25 km-t autózni (Itt azért, felhívnám a figyelmet a keletkező költségek aránytalanságára az 59EUR-os Deutschladtickettel szemben is, főleg, hogy ez általában nem havonta 1x fordul elő errefelé, hanem hetente 2-3 alkalommal is)
És, mivel ezt nem szeretik, még, ha ki is jönnek, akkor is kell nekik jó 20 perc rosszabb esetben.
De, alapvetően nem olyan szorgalmasak, mert van egy aljas loophole az Uber működésében, az pedig az, hogyha te, mint utas törlöd az utat, akkor fizetned kell 5 EUR-t még akkor is, ha nem utaztál ÉS, mivel nem történik utazás, ezért csillagokat sem tudsz osztani érte, meg visszajelzést sem adni.
Ezért az Ubereseknek errefelé az a hobbija, hogy elfogadja z utat, de esze ágában sincs mondjuk kijönni a fuvart meg is csinálni. Ha felhívod, hol van, akkor kamuzik, és javasolja, hogy töröld az utat, és hívj mást.
Ő kap 5 EUR-t TŐLED, meg sem kell mozdatania az ujját, te pedig 20 perccel később, 5 EUR-ral szegényebben, újra dobhatsz, hátha egy ugyanilyen lesz a következő is.)
És, nem tudsz mit csinálni, ha lemondod az utat, hiszen, akkor nincs vélemény.
Ezen felül az utolsó megoldás a taxi.
Ez is remek, hiszen taxivállaltok nincsenek az agglomerációban, csak Münchenben, ezért jó eséllyel onnan kell kijönniük (vagy, csak simán azt hazudniuk, hiszen NULLA esélyed van ellenőzirni), hogy egy 5 km-es fuvart bevállaljanak. Ez azt jelenti, hogy meg fog vágni olyan 50 EUR-ra, amiért "kijön Münchenből", majd kifizettet veled még 20-at, amiért hazavisz, és végül újabb 50-et, amiért "visszamegy Münchenbe".

Mindennek a másik oldala az, ha 2 gyereked van, akik dolgoznak, hoyg hetente 2-5 alkalommal csörög mondjuk éjjel 11-kor (vagy ad abszurdum 1-kor is!!!) a telefon, hogy üljél autóba, hogy felszedd a gyerekedet valami megállóban, 20km-re otthontól, és hazavidd.
erre tervezzél életet...

Nyilván, ha rengeteg időm lenne (mondjuk, nyugdíjasként), akkor érdekes lehetne, mert akkor belefér, hogy péntek reggel indulsz el a hétvégi kirándulásodra, hogy péntek késő estére odaérj...
Illetve, visszafelé, vagy éjszakázol a vonaton, és hétfő hajnalba érsz haza, vagy vasárnap reggel elindulsz haza, de, akkor egy picivel több, mint 1 napos volt a 3 napnyi "hétvégéd"...

GyMasa 2025.06.17. 13:00:26

@valis47:
Mondjuk, Kanadában már volt is közös Kanadai-Kínai hadgyakorlat nem is olyan régen...

GyMasa 2025.06.17. 13:01:59

@grundigg:
Nem kell, hogy zavarja. SZépen bejelentést teszel arról az NGO-ról, amelyiket csak "putyinpincsinek" tartasz, és akkor majd ki fogják vizsgálni...
Kénytelenek lesznek.

valis47 2025.06.17. 13:02:47

@Boldeone2: A nyugat viselkedésére a logikus válasz orosz részről ez lenne, amivel a szakértőd ijesztget. Nem megvárni, amíg esetleg 4-5 év alatt Nyugat-Európa felfegyverkezik, hanem elébe vágni. De Putyin nem kockáztatna ilyesmit szerintem. Ukrajnával épp eléggé belelépett a sz.rba.

youtu.be/SL2-CMjEeyw

valis47 2025.06.17. 13:06:26

@Boldeone2: "A Donbass kvázi 40%- a független volt már és Zelenszkij is autonómiát tervezett"

Semmilyen autonómia nem elfogadható Kijevnek, szóval ez hazugság. A Krím autonómiáját is megvonni készültek, mielőtt az oroszok annektálták.
Kárpátalja pedig mint tudjuk 1991-ben az autonómiára szavazott, amit sosem kapott meg Kijevtől.

GyMasa 2025.06.17. 13:08:25

@G. Nagy László:
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy azért van egy cseep különbség "Orbána latt megszenvedni", mint megdögleni az ukrán fronton úgy, hogy egy hete még az ember civil volt, és egy bomba, vagy tüzérségi lövedék tépi úgy darabokra, hogy nem is lát orosz katonát...
(és, akkor most meg szeretném említeni, hogy milyen élete lenne egy ilyen helyzetben mondjuk egy 18 éves fiúnak, aki elég szerencsés ahhoz, hogy ugyan túléli mindezt, mondjuk 1-ként 100-ból, és látja maga körül szétfröccsenni a 99 másik embert, és eltölt a fronton mondjuk 6-12 hónapot úgy, hogy nem tudja, mikor történik ugyanez meg vele.
Kérdem én, egy ilyen fiatalra milyen élet várna?

valis47 2025.06.17. 13:10:07

@valis47: De persze az EU-s vezetők minden lépése, minden gyűlölködő retorikai mutatványa, minden újabb szankciócsomagja afelé mutat, hogy Moszkvának esetleg mégis érdemes legyen megkockáztatni mondjuk egy baltikumi támadást.
Annyira nem őrült talán a nyugat, hogy atomháborút vállaljon a pincsikért, mert ha elpukkad pár tucat nuki is Európában, akkor vége a jó üzleteknek... de a "chicken game" felé próbálják mégis kényszeríteni a ruszkikat. Talán azt hiszik, megnyerhetik az atomháborút persze, ki tudja.

valis47 2025.06.17. 13:11:16

A balti vezetők mondjuk már deklarálták, hogy készek az országaik teljes pusztulását bevállalni.

GyMasa 2025.06.17. 13:17:55

@valis47:
Az orosz hadsereg jelenleg semmilyen tekintetben nem áll készen egy Eu invázióra.
És nem is tudja ezt a fejlesztést sem fű alatt véghezvinni, sem, igazából egyedül sehogy sem.
Csak ahhoz, hogy megszállva tartsa a kb. 500 milliós Európát, kellene nekik olyan 50 millió katona. AMi nem túl realisztikus egy 155 milliós országban.
A jelenlegi 1,5 milliós hadsereg létszámhoz viszonyítva pedig 30x-os létszámnövelés lenne, feltételezve, hogy egy katonát sem veszít a megszállás alatt.
Ennek semekkora valóságalapja nincs.
(és, nem, az észak Koreai katonákkal sem lenne kisegítve. Esetleg a Kínaiakkal (nekik figyelniük kell Tajvanra, hiszen, egy ilyen esetben egészen biztos lenne valami USA provkáció, hogy Tajvant is elvegyék Kínától, plusz messze is vannak)), vagy az Irániakkal (szerintem kétes a harcérétkük és ők is messze vannak, illetve, jelenleg nekik megvan a saját problémájuk Izraellel), de ezek már olyan illúzórikus scenáriók, amiknek igen csekély a valószínűsége...

GyMasa 2025.06.17. 13:19:27

@valis47:
A balti országok "hadserege" ÖSSZESEN nem tenne ki egy teljes orosz hadosztályt...
Komolyan, azok a katonák majdnem, hogy személyesen ismerik egymást (a 3 országot egybevéve)

GyMasa 2025.06.17. 13:22:28

@valis47:
...ami, amúgy a logikus lépés is lenne Putyintól.
Megszórni őket taktikai atommal és bavonulni, majd kijelenteni, hogy "ez itt ősi orosz föld".
Ha NATO hagyja ezt, akkor elkerüli az atomháborút, de azonnal meg is szűnik.
Ha nem hagyják, akkor 3. VH illetve teljes nukleáris tél...
(és, akkor Putyin megoldja 48 PERCEN belül a klímaproblémát is...)

valis47 2025.06.17. 13:23:05

@GyMasa: Nem az egész EU inváziójára, nyilván az képtelenség. Finnország vagy Lengyelország megtámadására sincsenek felkészülve.
A Baltikum lehetséges, főleg, ha a Nyugat fokozza a provokációit, a balti-tengeri orosz hajózás akadályozásával, vagy netán Kalinyingrád blokádjával.

GyMasa 2025.06.17. 13:27:27

@G. Nagy László:
Óóóó, már megint az a hazug, Putyin-propaganda!

:-D
(ahogy számolom, egy kormányváltás többet venne el a magyar családoktól, mint, amit jelenleg meg tudnak takarítani)

Boldeone2 2025.06.17. 16:37:56

@valis47: Baltikum lehetséges, főleg, ha a Nyugat fokozza a provokációit, a balti-tengeri orosz hajózás akadályozásával, vagy netán Kalinyingrád blokádjával."

- A "nyugat" nem provokál, kizárólag Oroszország. Kalinyingrád amúgy német terület...

Itt mindenki egy - a gonosz - ellen menne, mert az oroszok a "történelmi gonoszok"...Második vh sincs, ha Sztálin nem provokálja ki, jó eséllyel...

Európában egy "történelmi szar" van, ez Oroszország, a SZU és most Oroszország újra...

Napestig lehetne a bűneiket:
- a Balkán, Szerbia fellázítása a Monarchia ellen...
- Bolsevizmus, a Balti államok megszállása, Besszarábia, Lengyelország felosztása
- A 2vh végén több millió nő megerőszakolása
- Az európai államok megszállva tartása
- 1956 leverése

Én éppen ezért utálom szegényeket, és az orosz szopkodás miatt Orbánra is haragszom
Nyilván nem minden oroszt, ott is van értelmes, felvilàgosult ember, de a nagy átlag buta, gopnik, agresszív ember; olyanok akinek az agyát folyamatosan a gyűletpropagandaval tömik

A hábirúnak így van támogatotottsága, bár nem annyi, mint amit hirdetnek, de van...

Ezek elmebetegek! Kb 99,99 % - ban genetikailag azonos emberek élnek a Donbassban, még a nyelvük is azonos...

1990 előtt a túlnyomó többség szovjetnek vallotta magát...

A mérgező nacionalizmus ezt teszi! Nyilván az ukránok is nacionalisták, de 200-300 elnyomás után milyenek legyenek....

Egyszer még Birca is bevallotta, aki nyílt oroszbérenc, hogy az oroszokkal volt a legtőbb baj Kubában, mert lenéztek mindenkit,

Adott egy muzsik, szolga nép; akik azt sem tudja mi az az autonóm társadalom, mi a liberalizmus, mi az egyéni szabadság és ők akarják Európát oktatni? Ez tragikus!

Boldeone2 2025.06.17. 16:45:06

Az egyes népeknek vannak "jellemző kollektív bűneik", ami persze nem mindenkire, de a nagy átlagra jellemző.
Pl az izraeli szar politikát sem lehet kritizálni, mert az " antiszemitizmus "
Az orosz buta politika és társadalom kritizálása is " ruszofóbia"
Aki Orbánt osztja, az meg "magyarellenes "

Nem jobb lenne egy mintatársadalomban élni, ahol nincs hisztéria?

Ezt Nyugat - Eu-ban már kitalálták, úgy hívják hogy plurális demokrácia, hogy szociális demokrácia

Orbánék ADJÁK VISSZA AZ AUTONÓMIÁT A TÁRSADALOMNAK!

Boldeone2 2025.06.17. 16:48:20

Budapest talán visszakapja az Orbán- kormány által ELTOLVAJOLT pénzeket!

Egy kicsit még létezik a jogállam, vagy inkább a bírói hatalomnak elege van..

index.hu/belfold/2025/06/17/karacsony-gergely-budapest-szolidaritasi-hozzajarulas-kuria-fovarosi-torvenyszek-dontes-jogvedelem/?token=853725b2a8f79baaab15473d8efb7b7e

G. Nagy László 2025.06.17. 17:49:24

@Boldeone2:

"Napestig lehetne a bűneiket:
- a Balkán, Szerbia fellázítása a Monarchia ellen...
- Bolsevizmus, a Balti államok megszállása, Besszarábia, Lengyelország felosztása
- A 2vh végén több millió nő megerőszakolása
- Az európai államok megszállva tartása
- 1956 leverése"

Abszolút jogos. Soroljam a németek, a románok, a törökök és a mongolok történelmi bűneit? Gyűlölni kell mindet? Baszki, ennyi erővel Anglia Németország és Franciaország piszkosul gyűlölhetné egymást az emberi kor végső határáig. Az EU lényege a béke volna. A történelmi bűnökön való túllépés. Egész elképesztő, hogy ezt a barbár attitűdöt élteted. Ez teszi tönkre Európát. A balti államok és a lengyelek őrülete.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.17. 18:25:55

@Boldeone2:

"Ukrajna éppen a potenciális orosz agresszió miatt kezdett közeledni a NATo felé !"

Ha 2008 áprilisában a NATO bejelentette, hogy Ukrajna tagja lesz. Ha Ukrajna ezt követően nem tett volna lépéseket a NATO-tagság irányába, akkor Ukrajna ma a 2014 előtti határain belül sértetlenül létezne és a Krím Ukrajna része lenne. Amit ma Európa tesz, az csak ront Ukrajna helyzetén.

"Keletnémetország megszállt ország volt, ahonnan a rendszerváltáskor ki kellett törvényszerűen vomulni a megszállóknak"

Ez egyáltalán nem volt törvényszerű! Részletekbe menő tárgyalások után valósult meg. A SZU 1945-től katonai megszállás alatt tartotta Ausztria egy részét. 1955-ben állapodtak meg a nagyhatalmak arról, hogy csapataikat kivonják Ausztria területéről. A Kelet-Németországból történő kivonulás is egyezség része volt!

A 2+4 tárgyalások alatt (két német állam, valamint a négy nagyhatalom képviselői) szakértői szinten egyeztettek.

Helmut Kohl és Mihail Gorbacsov között is tárgyalás volt az egységes Németország szuverenitásáról, NATO-tagságáról, Európai Közösségi tagságáról, a csapatkivonásról, az új határvonalról. A német-lengyel határ az Odera és a Neisse vonal lett.

Záróakkordként a négy nagyhatalom közös nyilatkozatban jelentette be, hogy felfüggesztik Berlin és Németország fölötti jogaikat. Ezzel szűnt meg minden akadály a német újraegyesítés útjából.

"Fogd már fel ember: a geopolitikai zónák nincsenek örökre kőbe vésbe, azok változnak"

Most különösen, mikor a globális világrend meggyengült, a geopolitikai konfliktusok és háborúk korszakát kell megélnünk. Háttérbe szorult a diplomácia, amiért hatalmas felelősség terheli a Nyugatot!

"A Donbassi konfliktus már éppen elcsendesedőben volt, az éves áldozatok száma csökkenőben volt, amikor Putyin megtámadta Ukrajnát!"

8 év után! Az USA 1983-ban Grenadát sokkal gyengébb indokokkal rohanta le! Konkrétan a grenadai St. George University orvosi iskolája amerikai medikusainak kimenekítésével indokolták a szigetország lerohanását, akik nem is voltak életveszélyben egy kialakult zavaros szituácóban és a döntő többségük maradt volna a szigeten.

"A Donbass kvázi 40%- a független volt már és Zelenszkij is autonómiát tervezett"

Nem végezte el az ehhez szükséges alkotmánymódosítást!

"A szakadárokat Putyin lázította fel, ezért tört ki a háború és maradt fenn."

A törvénytelen, külső erők által támogatott hatalomátvétel miatt lázadtak fel.

"Jól lehet, az ukrán hatóságok sok hibát követtek el, de ha nincs a szeparatista lázadás, minden kezelhető lett volna"

Felcseréled az okot és a következményt!

"Azért terjeszkedik a NATO, mert az államok önként jelentkeznek, tartván a muszka agressziótól, ami mai napig élő dolog, lasd Ukrajna
Ezert lépett be Finnország es Svédország is!"

Az ukrajnai háborúról alkotott jelenlegi európai nézőpont stratégiailag ostobaság. Az az elképzelés, hogy a NATO-t kelet felé lehetne tolni, orosz szempontból elfogadhatatlan. Az európai politkusok nem erőegyensúly-politikában (reálpolitika) gondolkodnak, mint a hidegháború idején. A nemzetközi politikáról liberális szempontból gondolkodnak, ami nagy baj.

Bizonyos körülmények között az oroszok minden valószínűség szerint atomfegyvereket fognak bevetni. Oroszország egzisztenciális fenyegetésnek tekinti az Ukrajnában történteket. Úgy véli, hogy a fennmaradása forog kockán. Tehát, ha az oroszok a veszteség szélén állnak az ukrajnai háborúban, minden valószínűség szerint atomfegyvereket is bevetnek. Ami még valószínűbbé teszi az atomfegyverek ukrajnai bevetését, az az, hogy Ukrajna nem képes megtorolni azt. Az Egyesült Államok pedig biztosan nem fogja ezt atomfegyverekkel megtorolni. Tehát bizonyos értelemben atomfegyvereket is bevethetnek az oroszok anélkül, hogy aggódniuk kellene az atomfegyveres megtorlás miatt.
Ukrajna Oroszországhoz képest kis állam. Egy kis állam számára, ha Oroszország mellett él, nagyon fontos, hogy komolyan figyeljen arra, hogy mik a szomszéd stratégiai érdekei. Ha kis állam olyasmit tesz, ami ellentétes Oroszország létfontosságú érdekeivel, az oroszok mindent megtesznek majd, hogy eltiporják. Ukrajna problémája az, hogy nem volt rendkívül körültekintő a külpolitikája kialakításában.

valis47 2025.06.17. 18:48:49

@G. Nagy László: Azért a britekről, a fő szarkavarókról kár megfeledkezni.

valis47 2025.06.17. 19:09:14

@Boldeone2: "Kalinyingrád amúgy német terület" - de a németeknek nem kellett, pedig kétszer is felmerült, hogy az oroszok jó pénzért odaadnák nekik. 1990-ben és 2001-ben (utóbbi esetben Putyin ajánlotta fel Schrödernek). A lengyelek viszont szívesen elfoglalnák.

"Második vh sincs, ha Sztálin nem provokálja ki, jó eséllyel."

Hát azért ez nem kifejezetten a maistream történészi álláspont. "Szuvorov", akinek igazi neve Rezun, és ukránnak vallja magát, Angliába dezertált egykori GRU ügynök írt ilyen értelmű könyvet, Oroszországban vannak hívei ennek az elméletnek érdekes módon.

Ha így volt, akkor pl. a "Generalplan Ost" nem létezett, a nyugati propaganda találmánya?

"Balkán, Szerbia fellázítása a Monarchia ellen..."

Franciák és a britek is lázították a Monarchia ellen a nemzetiségeket, igaz ők a cseheket, tótokat, oláhokat elsősorban. De persze Habsburg Ottónak is ez volt a nagy fájdalma, ezért volt a végletekig ruszofób, meg delirált olyanokat, hogy Putyin orosz katonai egyenruhában vert keletnémet ellenzékieket (elég valószínűtlen történet, de tényként adta elő az öreg). A britekre meg a franciákra nem haragudott valamiért, amiért betettek a Monarchiának.

"Lengyelország felosztása"

Abban is mintha többen is részt vettek volna, nem csak Oroszország, ugye...

"nagy átlag buta, gopnik, agresszív ember; olyanok akinek az agyát folyamatosan a gyűletpropagandaval tömik"

Az ukránokra ugyanígy illik ez a megállapítás. Meg ez is eléggé: "Adott egy muzsik, szolga nép; akik azt sem tudja mi az az autonóm társadalom, mi a liberalizmus, mi az egyéni szabadság és ők akarják Európát oktatni?" - Ukrajna akarja állandóan Európát oktatni, kioktatni, Zelenszkij mintegy Európa vezetőjeként lép fel, pedig se nem EU, se nem NATO tagok egyelőre, de mintha mindkettőnek ő lenne az egyik első számú vezetője a fellépéseit, nyilatkozatait nézve... persze mert gazsulálnak neki. Ő a lázadók vezére a gonosz birodalma ellen vagy mi.

"A mérgező nacionalizmus ezt teszi! Nyilván az ukránok is nacionalisták, de 200-300 elnyomás után milyenek legyenek...."

Ugyan, a többség nem érezte 1990-ben, hogy el volt nyomva, addig szovjetnek hitte magát amellett, hogy ukrán. Jó, Galíciában nem egészen ez volt a helyzet azért. A bajt a kanadai banderista emigráció visszatérése okozta, amely pénzelte az ukrán szélsőséges nacionalizmust 1991-től. Ezek az emberek többek közt SS veteránok és utódaik voltak amúgy, akiket a CIA felkarolt '45 után, mint a szovjetek ellen hasznos elemeket. Aztán az ilyen szellemiségű csoportok játszottak jelentős szerepet az ún. "méltóság forradalmában" is. Együtt a futballhuligánokkal és egyéb utcai erőszakra kész csoportokkal. Ismét felhasználta őket az USA akkori vezetése.

Boldeone2 2025.06.17. 20:49:32

@atomic power 1986DucaDuca: Ha 2008 áprilisában a NATO bejelentette, hogy Ukrajna tagja lesz. Ha Ukrajna ezt követően nem tett volna lépéseket a NATO-tagság irányába, akkor Ukrajna ma a 2014 előtti határain belül sértetlenül létezne és a Krím Ukrajna része lenne. Amit ma Európa tesz, az csak ront Ukrajna helyzetén."

- Ez hazugság! Kb 10% - ot jelentett Ukrajna NATO tagságának lehetősége, meg 90%- ot a képzelt területhódítás - pár nap alatt, ahogy Putyin megálmodta...Amúgy most, hogy támadják Ukrajnát, megakadályozzák őket bármiben? Kötve hiszem..
Hosszú távon annál inkább NATO - tag lesz..
Trump után újra demokrata elnök lehet, azaz Ukrajna integrációja elindulhat, pont Putler hülyesege miatt!

Ez egyáltalán nem volt törvényszerű! Részletekbe menő tárgyalások után valósult meg. A SZU 1945-től katonai megszállás alatt tartotta Ausztria egy részét"

- Az még egy relatíve erős SZU volt, de 1990 után már csak egy gyenge, bukott SZU maradt, nem volt sok a kezükben. Nyilván a németek akarata ellenére nem maradhattak, ahogy nálunk sem!
Ruszkik haza"- az volt a jelszó

Most különösen, mikor a globális világrend meggyengült, a geopolitikai konfliktusok és háborúk korszakát kell megélnünk. Háttérbe szorult a diplomácia, amiért hatalmas felelősség terheli a Nyugatot!"

- Önmagadnak mondasz ellent! Most akkor mit szeretnél? Globális világrendet, volt olyan, de főleg nyugati vezérlettel, a SZU csak
"latorkodott" még Afganisztánt sem tudták megtartani...
Egyelőre nincs alapja a tárgyalásoknak, meg eleve miről???

Ukrajna egy szuverén állam, a nemzetközi jog szerint a határai védettek; miről tárgyaljon és ki tárgyaljon?? Egyszerű a helyzet: Putler hagyja az abba a jogtalan agressziót!

Boldeone2 2025.06.17. 21:05:43

@atomic power 1986DucaDuca: törvénytelen, külső erők által támogatott hatalomátvétel miatt lázadtak fel."

- Ezt úgy hívják: forradalom és szabadságharc, ember! Putyinnak meg a ruszki barmoknak " törvénytelen, mert ők egy ruszki bábkormányt akartak, az ukránok viszont EURÓPAI INTEGRÁCIÓT VÉGRE! A Korrupt, aranybudis bábot elzavarták
Zelenszkij 13,5 millió szavazatot kapott!

Az európai politkusok nem erőegyensúly-politikában (reálpolitika) gondolkodnak, mint a hidegháború idején. A nemzetközi politikáról liberális szempontból gondolkodnak, ami nagy baj."

- A reálpolitika az, hogy mindenkinek be kell tartani az ENSZ alapokmányban foglaltakat! Vagyis: Ukrajnának joga van szövetségi rendszert választani!

"Bizonyos körülmények között az oroszok minden valószínűség szerint atomfegyvereket fognak bevetni. Oroszország egzisztenciális fenyegetésnek tekinti az Ukrajnában történteket"

- Ezért kell Európát brutálisan felfegyverezni, ha kell, az atomarzenált növelni! Nyilván egy elmebeteg diktátorral nem lehet - megpróbálták - egyezkedni
Az atomfegyver bevetesére szinte nincs esély, ezt Kína sem engedné meg nekik, főleg Európa ellen

Ez egy 500 milliós közösség, Ukrajnával...Egy 143 milliós országnak sok esélye nem lenne egy nyílt háborúban, mert már eleve kivérzett a profi hadsereg Ukrajnában
Ukrajnára sem dobnak atomot, akkor magukkal is kibasznának. Ebben nem hiszek...

A lényeg: a legjobb amit tehetünk az az, hogy támogatjuk Ukrajnát, pénzzel és fegyverrel, közben a német és az európai hadiipart fel kell pörgetni
Szomorú, de ez van...

Én abban bízom, hogy Putyint megölik minél hamarabb, hogy véget érjen az orosz fenyegetés, és eljöjjön a valós béke

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.17. 21:07:21

@atomic power 1986DucaDuca: kicsit sok a ha és amennyiben...
ukrajna semmi fenyegetést nem jelentett oroszországra.
ahogy a nato sem vagy 30 évig.

az ukránok milyen fegyvereket kaptak, védekező fegyvereket, ezek egyetlen esetben jelentenek fenyegetést az oroszokra, amikor megtámadják ukrajnát.
vagy a titkos genetikai tömegpusztító vegyifegyvergyárakat mentek lerombolni?

bezzeg az amerikaik mit csinálnának, végül is kubát se rohanták le... bármennyire is szerette volna a lakosság :D

Boldeone2 2025.06.17. 21:17:14

@valis47: Ha így volt, akkor pl. a "Generalplan Ost" nem létezett, a nyugati propaganda találmánya?"

- Az csak egy propaganda anyag volt, de nem realitás

A valóság az volt, hogy Németország lakossága mindennel, az annektált Ausztriával, Sziléziával, a Memmel vidékkel együtt kb 79 millió volt
A SZU meg olyan 183 milió ember...

A közhiedelemmel ellentétben hatalmas hadseregük volt a szovjeteknek. Harckocsiból is kb 3x annyi, de még repülőből is több volt...

Ők is keszültek a " nyugat elleni" hábirúra

Miután Sztálin megszállta a Balti államokat és Beszarábiát - Hitler megrémült hogy nem lesz olaj - egy villámháborúról döntött, és megszületett a Barbarossa - terv

Az erőviszonyok mindig a SZU-USa- Anglia szövetségnek kedveztek, nem Németországnak, meg a szedett - vedett olasz, román és magyar hadseregnek

Boldeone2 2025.06.17. 21:28:16

@valis47: Putyinnak is meg kellene érteni, Oroszország is vesztese lesz a háborúnak, sőt...

- Megszerzi a Donbasst? Akkor mi van? Soha komoly állam nem fogja elismerni, Kína és India sem, mert az ilyen csatolgatások a nemzetközi jog szerint elfogadhatatlanok. ( ha független állam lenne, az már más jogilag)

- Oda tőke nem fog bemenni soha, a jogi státusz miatt, a reorganizáció több száz milliárd dollár lehet...

- Oroszország költségvetése kb 30-40%- a háborúra megy, ami fenntarthatatlan, az infrastruktúra pusztul..

- Meghalnak orosz fiatalom százezrei...

A 21- ik század tanulsága az, hogy megnyerni igazán háborút szerintem nem lehet, csak meghosszabbítani, évtizedekre

Izrael sem győzi le a palestinikat soha...Az apa helyére lép a gyerek, ő terrorista lesz...

Afganisztánra 700 md dollárt költött az USA, mai áron kb 2000 md, mégsem lett demokratikus...

Az ukrán háború Oroszország felbomlását hozhatja el, hosszú távon

Boldeone2 2025.06.17. 21:33:03

@valis47: Az abszurd fasságait jellene Putyinnak belátni! Ukrajna egy 38 milliós ország, abból 3-4 millió nyugaton dolgozik..

Ki és miért akarná a 143-145 milliós Oroszországot megtámadni?? Ez abszurd, pont fordítva van...
Ez az USA- nak sem volt soha szándéka. Az amerikai haderő csak mutatóban volt itt mindig...

Putyin elmebeteg

valis47 2025.06.18. 08:40:26

@Boldeone2: Nem Ukrajna önmagában veszélyes, hanem mint előretolt bástya. Az orosz gondolkodás már csak ilyen, sosem volt természetes határuk nyugat felé.
Meg nem hülyék teljesen a szilovikok, bár paranoiások, de mint tudjuk, a paranoiások élnek túl.
Tudják, hogy egy ilyen Ukrajnát a Nyugat "ellen-Oroszországként" Oroszország bomlasztására akart felhasználni a Majdan után. Ha a moszkvai majdan akkor nem is sikerült rögtön. A most 1,5 milliárdos Indiának is megvan a maga baja 70 éve folyamatosan a most 240 milliós Pakisztánnal, pedig ugyanaz a nép. Volt köztük vagy 4 háború és számos csetepaté.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.18. 17:42:17

@Boldeone2:

"Ez hazugság! Kb 10% - ot jelentett Ukrajna NATO tagságának lehetősége, meg 90%- ot a képzelt területhódítás - pár nap alatt, ahogy Putyin megálmodta..."

Ez teljesen értelmetlen. Az oroszoknak nem terület, hanem befolyás kell! Az érdekszférájukat akarják megőrizni Ukrajnában. Úgy, ahogy Lincoln nem engedte el a déli államokat, azok után, hogy azok kikiáltották függetlenségüket és kinyilvánították jogukat az Uniótól való elszakadáshoz.....

Az oroszok attól tartanak, hogy ha a volt szovjet tagállamokat felveszi a NATO, akkor a "csonka" Oroszország tovább fog darabolódni. Az EU vezetői ezt nem képesek felfogni, mert a SZU összeomlásával beindult folyamat pillanatában élnek még ma is. Számkra a NATO tag Ukrajna egy ellen Oroszországot képezne, amely a katonai vonatkozásain túl veszélyt jelentene az un. "orosz civilizációra". Az oroszok az egyre erősödő nyugati befolyással szemben a szomszédjaikkal való integrációt (eurázsiai integráció) akarják szembeállítani, ezúton is erősítve az orosz társadalom kohézióját. Egzisztenciális fenyegetésként élik meg, ha egy ellenséges katonai szövetség megveti a lábát az édekszférájukban.

"Amúgy most, hogy támadják Ukrajnát, megakadályozzák őket bármiben? Kötve hiszem..
Hosszú távon annál inkább NATO - tag lesz.."

Kötve hiszem, hogy ezt világháború nélkül megúsznánk!

"Az még egy relatíve erős SZU volt, de 1990 után már csak egy gyenge, bukott SZU maradt, nem volt sok a kezükben. Nyilván a németek akarata ellenére nem maradhattak, ahogy nálunk sem! Ruszkik haza"- az volt a jelszó"

Ha a SZU nem gyengült volna meg, és nem Gorbacsov, hanem egy keményvonalas vezető állt volna az élén, akkor nem sokat ért volna a jelszó!

"Globális világrendet, volt olyan, de főleg nyugati vezérlettel, a SZU csak "latorkodott" még Afganisztánt sem tudták megtartani..."

Az USA sem!

"Egyelőre nincs alapja a tárgyalásoknak, meg eleve miről???"

A tárgyalásoknak igazából a háborúkat kellene megelőzni. Most már eső után köpönyeg!

"Ukrajna egy szuverén állam, a nemzetközi jog szerint a határai védettek; miről tárgyaljon és ki tárgyaljon?? Egyszerű a helyzet: Putler hagyja az abba a jogtalan agressziót!"

Hogy lehet egy állam szuverén, ha önmagát fenntartani nem képes, nem képes a hatalom önálló gyakorlására, külföldi katonai -és pénzügyi segélyekből él? Arról nem is beszélve, hogy a 2014-es hatalomváltás külföldi segítséggel és nem legitim módon tötént.

"Ezt úgy hívják: forradalom és szabadságharc, ember! Putyinnak meg a ruszki barmoknak " törvénytelen, mert ők egy ruszki bábkormányt akartak, az ukránok viszont EURÓPAI INTEGRÁCIÓT VÉGRE!"

A 2014-es Jacenyuk féle kormány is bábkormányvolt. Nuland hagyta jóvá a miniszteri kinevezéseket!

"Zelenszkij 13,5 millió szavazatot kapott!"

Egy későbbi választás eredménye nem teszi illegitimmé az időben korábbit!

"Én abban bízom, hogy Putyint megölik minél hamarabb, hogy véget érjen az orosz fenyegetés, és eljöjjön a valós béke"

A béke nem egy emberen múlik!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.19. 11:21:34

de nagyon tudjátok a sok orosz szempontot, alaposan kioknyomozta nektek a spöttle... közvetlenül az orosz propagandaminisztériumtól

valis47 2025.06.20. 09:20:57

@Alöksz Róz Unbanned: Jaj de hülye vagy, mert ahhoz közvetlenül kell megkapni az orosz diplomatától az érvelési kártyát, mi?
Bárki levezetheti az orosz szempontokat logikai alapon, akár egyetért velük akár nem.

G. Nagy László 2025.06.20. 09:40:05

@valis47: Én nem is értem, mi zajlik a fejükben. Leírják, hogy "orosz propagandát tolsz", s azt hiszik, hogy ez valami szédületes ütőkártya az érvelésben, fel sem tűnik nekik, hogy szimpla csúfolódás, túlzás nélkül a négyévesek szintjén. Ha leírsz egy konkrét adatot vagy történést, azt tényszerűen lehet cáfolni, vagy jóváhagyni. Ha megfogalmazol egy véleményt, azzal lehet vitatkozni. Totálisan indifferens, hogy Lavrov, Hitler, Lenin, vagy Elvis Presley is ugyanezt állította, avagy az ellenkezőjét. De ezeknél az agyhalottaknál az számít, hogy ha csúnya bácsi mondta, akkor csúnya a gondolat is. Ebből az agyhalott mentalitásból épül a teljes ellenzékiség 15 éve: ha a csúnya Orbán mond valamit, az csúnya dolog, az értelmétől, az igazságától és a hasznosságától függetlenül. Ha Orbán mond valamit, azzal szembe kell menni, ha beledöglünk is. Ha minden választást elveszítünk, akkor is :)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.20. 12:18:21

@valis47: jaj de hülye vagy, harcos, az orosz diplomata nem a propagandaanyaghoz kell, hanem a fizetséget adja át a propagandaanyagot terjesztő szakértő úrnak :D

valis47 2025.06.20. 12:19:40

@Alöksz Róz Unbanned: Ez így lehetséges. De szó szerint azt mondjátok, hogy ő adta át... ürgebőrben.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.20. 12:21:47

@G. Nagy László: nyugtasd magad ezzel, ha akarod, de az ún. békepártiságotok hitelessége erősen csorbát szenved az orosz propagandaanyag terjesztésével

valis47 2025.06.20. 12:50:46

@Alöksz Róz Unbanned: Nem te, de valami olyasmi a lore, amit láttam emlegetni, hogy Spöttle papíron kapta az anyagot az orosz diplomata fedésű ügynöktől és szó szerint abból dolgozott.
Aztán bármi lehet, a Spöttle már akkor sem tűnt túl okosnak nekem, amikor 2001-ben feltűnt a TV-műsorokbanmint "terrorizmusellenes" vagy milyen szakértő (mert elvileg rendőr volt Németországban).

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.20. 15:24:35

@valis47: "Spöttle papíron kapta az anyagot az orosz diplomata fedésű ügynöktől és szó szerint abból dolgozott" - marhaság, hát minek, ez nem egy titkos anyag 1912-ben...

Billy Hill 2025.06.21. 23:15:59

@GyMasa: Wow, ez egy részletes és kemény elemzése a közlekedési helyzetnek.. Még szerencse, hogy anno Laim-ban laktam, ahol még az összes S-Bahn együtt fut, és jobb az esély a hazajutásra..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.06.29. 18:56:48

Megint..... nem, még mindig hülye vagy poszter!
süti beállítások módosítása