téveszmék

téveszmék

"El kell fogadni, hogy a fiaik meghalnak"

2025. június 18. - G. Nagy László

kuleba_2.jpg

 

"El kell fogadni, hogy a fiaik meghalnak" - ezt üzente a brit anyáknak Dmitro Kuleba, Ukrajna volt külügyminisztere. Szerinte a NATO léte múlhat azon, hogy a szövetség tagjai hajlandók-e megvédeni egymást; katonáik hajlandók-e az életüket áldozni más országokért. Az 5. cikkely tartalma ismert, még úgy is, hogy az alakulás óta eltelt 76 esztendő során eleddig nem igazán kellett a gyakorlatban kipróbálni. (A 2001. szeptember 11-i terrortámadásokat követően életbe lépett a záradék, ez volt az egyetlen ilyen eset.) Nyilvánvaló, hogy aki hivatásos katonának áll, az bármikor bevethető éles helyzetben - ilyen értelemben Kuleba szavai üresen csengenek. Viszont hergelésre abszolút alkalmasak. Tudatosan kívánnak olyan hangulatot teremteni, mintha Európa valós katonai fenyegetés árnyékában élne. Az elmebetegek és a felforgatók festettek egy képet, és három éve ezt színezgetik, egyre sötétebb árnyalatokkal. 

 

Én csak azt kérdem: hogyan jutottunk el idáig? Az Európai Unió alapvetően azért jött létre, hogy a jólét, a szabadság és a béke derűs kis zuga legyen a Föld nevű, ezer problémával küzdő bolygón. És így is lett: a kontinens nyugati fele évtizedeken át a világ legélhetőbb helye volt, mindannyiunk álma. Aztán történt valami, és mindezt a pozitívumot elkezdték lerombolni; elhordani tégláról téglára. A maistream globalista politika számára sem a szabadság, sem a belső biztonság nem jelent megvédendő értéket; a jólétet a gazdasági hanyatlás erodálja, s legújabban úgy tűnik: már a béke megőrzése sem fontos. Talán még emlékszünk London főpolgármesterének, a pakisztáni származású Sadiq Khan szavaira: "A terror a nagyvárosi élet része." Magyarul: szokjunk hozzá, hogy a világ egy pocsék hely, s még véletlenül se azon dolgozzunk, hogy minimálisra csökkentsük az erőszakot... Felháborító volt e kijelentés, különösen egy olyan vezető szájából, akinek egyetlen dolga az volna, hogy élhetővé tegye városát. Nem, a terror nem a nagyvárosi élet része. A terror az állami és az önkormányzati működés csődje. És ugyanígy: a háború sem lehet a hétköznapjaink része, csakis a diplomácia kudarca, a politikai alkalmatlanság legnyilvánvalóbb jele. Nem, egyáltalán nem kell hozzászokniuk a brit anyáknak, hogy fiaik értelmetlen halált halnak. Sem nekik, sem a német, a litván vagy épp a magyar anyáknak. Valójában az ukrán anyáknak sem kéne. Ha volna még egy cseppnyi európaiság a vezetőinkben, úgy élből visszautasítanának minden hasonló kijelentést.

 

Ha a legutóbbi három és fél évet tekintjük, a mainstream európai politikai attitűd folyamatos változását figyelhetjük meg. Még mindannyian emlékszünk 2022 februárjára, amikor az orosz-ukrán háború kirobbant. Akkoriban sokat beszélgettem baloldali barátaimmal, akik egyszerűen nem értették, hogy az ellenzéki összefogás miért nem áll a béke pártjára; miért engedi át e pozíciót Orbánéknak, hozzájárulva ezzel a negyedik kétharmadhoz. Akkortájt még mindenki számára megkérdőjelezhetetlen volt, hogy a béke érték, a háború kerülendő. Sosem fogjuk elfeledni a németek első reakcióját: sisakokat küldtek Ukrajnába. Ez volt az értelmes, a logikus, a tisztességes hozzáállás: segíteni mindazoknak, akik menekülnek; támogatni minden kísérletet, amely a békekötésre irányul; s messze távol maradni attól, hogy fegyvereket, vagy katonákat vessünk be, a konfliktus aktív résztvevőjévé válva. Mára mindennek nyomát sem látni, csupán a patrióták követelik a békét. Európa vezetése Oroszország legyőzésének megszállottjává vált, Ukrajna gyorsított eljárással történő felvétele pedig azt a rémképet vetíti előre, hogy már nem térdig, de nyakig járunk majd a háborúban. Három és fél év épp elég volt ahhoz, hogy az európaiak agyát tökéletesen átmossák. Vajon gondolta-e bármely portugál 2021-ben, hogy neki gyűlölnie kéne az oroszokat? Vajon gondolta-e bármelyik brit édesanya, hogy a fiának értelmetlen halált kéne halnia a közeljövőben? Ezek akkortájt totálisan szürreálisnak hatottak volna. A szavaknak azonban teremtő erejük van; a médiagépezet pedig gőzerővel dübörög. 2023. januárjában még nagy visszhangot keltett Annalena Baerbock, az akkori német külügyminiszter kijelentése: "Háborút folytatunk Oroszországgal." A kancellár mosakodott is rendesen. Ma már senki meg sem lepődne egy ilyen mondaton. Ez maga a stratégia: szép lassan hozzászoktatni a népet a háború gondolatához. Kuleba szavai jól illeszkednek e trendbe, s azon tűnődöm, lehet-e még ennél is erősebbeket mondani. Az átlagos európai polgár meg lassan megfő a fazékban, s el sem gondolkodik azon, mi értelme van ennek az egésznek; ennek a velejéig mocskos gondolati-lelki-érzelmi eszkalációnak. Pedig egyszerű a matek: a háborúval semmit sem nyerhetünk, de mindent elveszíthetünk.  

 

Az igazság az, hogy megértem az ukránokat. Jó nagy szarban vannak. Az ország férfi lakossága minimum 2,5 millió fővel csökkent; településeik helyén romhalmazok állnak; s a nyugati pénz sem kifogyhatatlan forrás. Ráadásul a kapott támogatások felének lába kélt: senki nem tud elszámolni a dollármilliárdokkal. Egy ilyen katasztrofális helyzetben a legjobb stratégia az, ha másokat is magukkal rántanak. Értem Merz kancellárt is, illetve mindenki mást, akit a fegyverlobbi fizet. A háború jó üzlet a lelketleneknek. A lengyeleket és a Baltikumot is érteni vélem, még akkor is, ha a történelmi sérelmek felhevítése aligha tűnik érett reakciónak. "A NATO-t elbaltiasították, kelet-európaisították, az összes félelmükkel, gyűlöletükkel. Azt belevitték ebbe a szövetségbe, és amúgy viszik bele az Európai Unióba is." - állítja Vukics Ferenc. A farok csóválja a kutyát: egy törpe kisebbség zsigeri oroszellenessége formálja a központi attitűdöt. Én csak a többséget nem értem. Pedig egyszerű a matek: a háborúval semmit sem nyerhetünk, de mindent elveszíthetünk.

 

Marshall Rosenberg nevét elsősorban azok ismerik, akik tanultak pszichológiát, azonban A szavak ablakok vagy falak című, mára klasszikussá vált műve a laikus olvasók széles körében is népszerű. Számomra mai napig az egyik legmeghatározóbb olvasmány. Ez a könyv az erőszakmentes kommunikációról szól, amely azon emberek sajátja, akik törődnek egymással és harmonikus életre vágynak. Akik szakítanak a dühbe és depresszióba torkolló gondolkodásmóddal, így képesek az ellenségeskedést és a lehetséges konfliktushelyzeteket békés párbeszéddé formálni. Bár a szerző amerikai, könyve maga az európaiság. Ha létezik olyan, hogy európai eszme, avagy európai érték, úgy ez a mű mindent elmond róla. Rosenberg közvetítőként számos békítő tárgyaláson vett részt (elsősorban Afrikában, de számos más helyszínen is), fegyveres konfliktusokat elcsendesítendő. Jómagam azt látom a legszomorúbbnak, hogy ez a fajta attitűd, mely gyakorlatilag megegyezik az Európai Unió alapítóinak attitűdjével, mára teljes mértékben köddé vált. Az öreg kontinens visszatért a legprimitívebb, legbarbárabb állapotába, visszazuhanva az afrikai törzsi viszályok tudati szintjére. Kíváncsi vagyok, mit szólna a mai helyzethez Marshall Rosenberg, ha még élne, esetleg Adenauer vagy Schuman. Miként vélekednének arról, hogy Európa vezetői az orosz-ukrán háború kitörése óta alig-alig kommunikálnak Putyinnal? Ursula von der Leyen mindössze egyetlen egyszer, 2022 decemberében beszélt telefonon az orosz elnökkel. Ennyi. Totális elzárkózás mindentől, ami békés, ami a megegyezést keresi, ami igazán európai.

 

Magyarországon még ma is több mint 60 ezer ukrán menekült él. Találkozom velük a házban, ahol lakom, a bevásárló központokban, a parkokban, mindenütt. Nézem, ahogyan békésen pingpongoznak, s mosolyog a lelkem. Ezeket a srácokat nem fogdossák össze Zelenszkij emberei, s nem terelik a vágóhídra. Az anyjuknak nem kell hozzászokniuk a gondolathoz, hogy a fiuk hullazsákban végzi. Egyetlen anyának sem kéne. Épp ideje lenne már, hogy végre Európában is a békéről beszéljünk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1318889832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. Nagy László 2025.06.23. 09:54:15

@GyMasa: Én senkitől sem sajnálok semmit. Legyen mindenki dúsgazdag, annak drukkolok. Azt sem bánom, ha mindenki gazdagabb nálam, nekem van már annyi, ami épp elég.

Sokkal inkább érdekel az, hogy őszinte világot építsünk. Ahol a többség eléggé jól informált ahhoz, hogy ne lehessen légből kapott idiótaságokkal szédíteni. Ahol a politikusok, a humoristák, az újságírók megmondhatják a frankót. Ne olyat, ahol azt lehet hazudni, hogy megélhetési válság van, miközben összehasonlíthatatlanul jobban él az ország, mint 15 éve. Ahol nem történhet meg, hogy Magyar Péter elnéz egy sort a költségvetésben, majd arra építi az egész üzenetét, s a birka követői bégetve mennek utána a teljes sötétségben. Vagy ugyanez a gyökér belehazudik a teljes EP képébe. Az ilyen nyilvánvaló hazugságok dőljenek össze azonnal, mint egy bénán összerakott kártyavár. Lehessen kimondani azt, hogy "Leszarom Orbán tehetségét, egyszerűen gyülölöm és kész. Vállalom, hogy nekem is szarabb lesz az életem, vállalom, hogy fejest ugrok a legsötétebb szakadékba, de így érzem." - Ez így tisztességes volna. Nem kéne folyton mellébeszélni.

wigotah224 2025.06.23. 10:03:56

@Boldeone2: Én már nem válaszolok ezeknek az orosz-iráni trolloknak, minek? Minek bizonygatni, ami triviális?
Itt két elektromos autó van a korszerű, napelemes-hőpumpás ház előtt, miközben a GPT és társai épp most löknek egy nagyot még tovább a termelékenységen a szerintük "felfújt" gazdaságban.
Mindeközben oroszországban simán 19. századi, komfort nélküli házakban is élnek még, de a szürke panelekben sincs sokkal több köszönet és ott ez a valóság (meg az euro-0-ás instant tüdőrák autó) a moszkva-pétervár patyomkin-tengelyen túl. Iránban meg szószerint a középkorban élnek, ahol darura akasztanak embereket.
Onnan is lehet tudni, hogy ezek a trollok mind hiteltelenek, hogy valahogy egyik sem burjátföldről vagy a napfényes teheránból kommentelget, hanem Budapestről vagy Münchenből. Szánalmasok.

wigotah224 2025.06.23. 10:09:24

Kis olvasnivaló oroszországról, mindenkinek, aki szereti :D
medium.com/@meohoh/twelve-reasons-why-russia-sucks-9ceb0feddcd6

elona 2025.06.23. 10:13:31

@wigotah224:

Na, mesélj!

Te mért nem szereted az oroszokat, és mért szereted a németeket vagy az osztrákokat????

....AZOKAT A NÉMETEKET, AKIK EURÓPÁBAN KIROBBANTOTTÁK A 2. VILÁGHÁBORÚT 40-50 MILLIÓ HALOTTAL ÉS NÉMI HOLOKAUSZTTAL, AZ OSZTRÁKOK MEG ÉVSZÁZADOKIG GYARMATI SORBAN TARTOTTÁK MAGYARORSZÁGOT, RABSZOLGAKÉNT A MAGYAROKAT......

elona 2025.06.23. 10:22:47

KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK!

Döntsétek mán el végre, hogy ebben a háborúban akkor mostan tik ki mellett álltok!

TRUMP, NETANJAHU, ZSELÉ ÉS ÚGY ÁLTALÁBAN A ZSIDÓK MELLÉ.....

AVAGY IRÁN, OROSZORSZÁG, KÍNA, TÖRÖKORSZÁG, STB MELLÉ??????

ELŐRE IS KÖSZIKE A VÁLASZOTOKÉRT!!!!!!

elona 2025.06.23. 10:26:30

...AVAGY ISMÉT CSAK A "SZOKÁSOS" BALLIBSI KETTŐS MÉRCE!!!!!!

....ugyanazért eccer elítélitek Putyint, aztán meg teljes mellszélességgel mellé álltok....

Boldeone2 2025.06.23. 10:38:12

@wigotah224: Az orosz hivatalos állami propagandaanyagokat veszik át, kb egy az egyben...

Ez a propaganda azért működik jól Oroszországban, mert a lakosság majd 70% - a soha nem hagyta el Oroszországot

www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/2/7361601/

A fő orosz narratíva az, hogy a szankciók következtében nyugat egyre rosszabbul él. Masa is azt mondja, hogy nem lehet már kifizetni Münchenben a gázszámlát...

Nálunk meg Orbán hivatkozik mindig a " szankciókra" hogy miért stagnál a gazdaság, miért van infláció

GyMasa 2025.06.23. 10:38:54

@G. Nagy László:
Azért 130 millió HUF az egy felsővezetői fizetés.
Havonta több, mint 10 millió.
Azért valakitől, aki ennyit keres, elég visszás azt hallani, hogy éhezés, meg córesz van az országban.

GyMasa 2025.06.23. 10:40:30

@elona:
A németek robbantották ki az első VH.-t is, és, ahogy most haladunk, lehet, a 3.-at is vagy ők fogják, vagy aktívan részt fognak venni benne...

Boldeone2 2025.06.23. 10:51:12

@G. Nagy László: Ne olyat, ahol azt lehet hazudni, hogy megélhetési válság van, miközben összehasonlíthatatlanul jobban él az ország, mint 15 éve."

-Ez elég lesz a győzelemhez? Az életszínvonal mindig egy relatív dolog; másokhoz hasonlítod magad. Egy réteg elképesztő gazdagságra tett szert, de sokan az utóbbi években stagnálnak ( az alsó közép), a szegénység már növekszik "odalent "..
Az infláció, a lakhatási válság valós és nem tagadható jelenségek, amire nincs orvosság Orbán elhibázott társadalompolitikaja miatt
Itt valós és égető problémák vannak, ezért bele kell ugorni egy új kormányzásba, ha esélyt akarunk a változásra!

A "VÁLTOZÁS " most a kulcsszó! Hogyan lehet jó eséllyel változtatni? Ha azok - akik már képtelenek változni - átadják a helyüket másoknak, az új világnak

Erről szól az élet: a folyamatos változásról és alkalmazkodásról!

Boldeone2 2025.06.23. 10:56:23

@G. Nagy László: Az ország többsége - szerintem - érzi hogy változásra van szükség. Abszolút nem az " ideológiáról, meg az irracionális víziók a lényegesek, amikor ülsz a vonaton, amely 50 percet késik, miközben 38 fok van, klíma nélkül...

Ott mindenki Orbán es Lázar k anyját szidja és plusz pár száz szavazat Magyarnak, aki a demagógia nagymestere lett, de műkődik..
Orbán is ebből él 16 + éve...

G. Nagy László 2025.06.23. 11:32:49

@Boldeone2:

"Erről szól az élet: a folyamatos változásról és alkalmazkodásról!"

Elintézhetnénk ezt egy legyintéssel, hogy üres frázis csupán. De vegyük inkább komolyan, már csak azért is, mert ez az egész - nyolc éve hömpölygő - blogfolyam fő témája.

Nos három eset lehetséges.

1. A meghatározó külső körülmények - éghajlat, világjárványok, háborúk, világgazdasági trendek - változnak. Ez esetben az ALKALMAZKODÁS a helyes stratégia, és azt gondolom, hogy az Orbán-kormány e téren mindig kitűnőre vizsgázott.

2. A külső körülmények sztenderdek, de az unatkozó balosok, művészek, queerek és forradalmárok nem bírnak magukkal. Ekkor találják ki az LMBTQ faszságokat, a feminizmust, a kommunizmust, meg hogy megnyitják a határokat a migránstömegek előtt, és a hasonló őrületeket. Ezek többsége pusztító, és sokkal jobban járt volna a világ, ha a VÁLTOZATLANSÁGRA szavaz.

3. Léteznek valóban idejétmúlt, poros eszmék, szakmák, használati tárgyak, szokások és hagyományok. Ezeknek a múzeumokban van a helyük. Nem gyűlölettel felégetni mindent, ahogy a Lenin-fiók teszik minden időben, hanem szeretettel száműzni ezeket a múltba, megőrizve emléküket. A múltat soha nem szabad végképp eltörölni; érdemes emlékezni rá mindig, főként gogy ne kövessük el ugyanazokat a hibákat.

Az a helyzet, hogy a progresszív baloldal rendszerint mindhárom fronton elvérzik, megbukik. Mivel alkalmatlan a vezetésre, képtelen alkalmazkodni a külső körülmények változásaihoz. Érzelmi és ideológiai alapon dönt, vagyis a kukába hajít egy csomó használható értéket és hagyományt. Ezen felül impulzív módon és öncélúan kezdeményez változásokat, a legpusztítóbb idiótaságokat életre hívva.

elona 2025.06.23. 12:26:19

Irán az összeomlás határán van!

A ballisztikus rakettáinak felét elvesztette.... még egy-két hét és nem marad rakettája!!!!

...MÁS FEGYVERE MEG UGYE NINCS AZ IZRAELIEK ELLEN....

elona 2025.06.23. 12:34:03

Irán lassan olyan lesz, mint a Gyalog-galoppban a lovag!

Se keze, se lába.... "egyezzünk ki döntetlenben"....

elona 2025.06.23. 12:37:19

Milyen csoda jó világ lenne, ha bukna az ajatollah, és a nyugat-barát sah fia kerülne az iráni trónra!

VÉGET ÉRNE A HÁBORÚ, AZ IRÁN ELLENI CANKCIÓK, ÉS 20-30 DOLLÁRRA ESNE EGY HORDÓ OLAJ!!!!!

elona 2025.06.23. 12:43:59

"Irán legfőbb vezetője Vlagyimir Putyin segítségét kéri"

"Irán külügyminisztere egy levelet vitt magával Moszkvába, hogy személyesen adja át Vlagyimir Putyinnak – a levél Ali Hámenei legfelsőbb vezetőtől származik. A Reutersnek nyilatkozó magas rangú forrás szerint a levélben Irán Putyin támogatását kéri."

PUTYINNAK KISEBB GONDJA IS NAGYOBB ANNÁL, HOGY MEGMENTSE AZ IRÁNI AJATOLLAH RENDSZERÉT.....

elona 2025.06.23. 12:45:58

"Irán: ötvenezer amerikai katona térhet haza koporsóban"

"Egy iráni állami televízió műsorvezetője azzal fenyegetőzött, hogy akár 50 ezer amerikai katona is koporsóban térhet vissza Washingtonba, miután Donald Trump felvetette a teheráni rezsimváltás lehetőségét."

EGYEZZÜNK KI DÖNTETLENBEN......

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.23. 14:33:34

@Boldeone2:

"Dehogynem potosan a belárakat hasonlítják össze, éppen ezért nagyon szubjektív."

Összehasonlítják, majd ez alapján ppp árfolyamot képeznek. A belár csak kiindulási alap.

"Hogy lehet összehasonlítani pl a szolgátások színvonalát?"

Erre vannak a Nemzetközi Összehasonlítási Program (ICP) keretében működő nemzeti ügynökségek, hogy eltérő szabvány esetén is azonos minőség alapján számolják a ppp árfolyamot. Nem véletlen, hogy ez a világ egyik legnagyobb statisztikai rendszere.

"Ezért fontos, hogy egy adott ország mennyit és milyen értékben tud exportálni, ettől függ, hogy mennyit tud importálni, majd később ezekből a termékekből elfogyasztani"

Az export-import fontos dolog, de a ppp alapú számításoknak akkor is létjogosultsága van a gazdaságok összehasonlításakor.

"Az autarkia kora lejárt, az egyes országok belárai egyre jobban közelednek egymáshoz, ahogy a világgazdaság egységes"

A helyi árakban és a megélhetési költségekben továbbra is megvannak a jelentős különbségek, amt a ppp segítségével tudnak kiigazítani.

Orosz GDP PPP alapon: $5.816 trillion (2023 est.)

Folyóáron: $2.021 trillion (2023 est.)

www.cia.gov/the-world-factbook/countries/russia/#economy

Német GDP PPP alapon:

$5.295 trillion (2023 est.)
Folyóáron: $4.526 trillion (2023 est.)

www.cia.gov/the-world-factbook/countries/germany/#economy

Ennyit jelent a két ország eltérő árrendszere.

A nominális GDP kiszámítása nyilván kevvesebb időt és ráfordítást igényel, mint a ppp alapú.
Emiatt a világ legkülönbözőbb részeinek gazdagságának megismerésében a leggyakrabban használt eszköznek bizonyult. Ha a valós kibocsátást akarjuk mérni, akkor a reál GDP jön szóba.
A nominális GDP-t akkor kell használni, ha például a költségvetési hiányt, az államadósság szintjét, a folyó fizetési mérleg egyenlegét hasonlítjuk össze. Ezeket a GDP százalékában, a nominális GDP-ben számolják. Ezeket a változókat nem igazítják az inflációhoz, ezért a számláló és a nevező közötti konzisztencia fenntartása érdekében a nominális GDP-t kell használni.

elona 2025.06.23. 15:26:59

"Asztalt borítottak Szijjártó Péterék Brüsszelben"
mfor.hu

"Magyarország és Szlovákia megakadályozta az újabb európai uniós szankciós csomag elfogadását, ezzel tiltakozva az ellen, hogy Brüsszel meg akarja tiltani az olcsó orosz földgáz és kőolaj vásárlását, ami tönkretenné Magyarország energiabiztonságát."

Hát úgy kibaszott könnyű megszavazni eztet a cankciót pl. Portugáliának, Spanyolországnak, vagy Írországnak, hogy soha egyetlen egy molekula szénhidrogént sem vásároltak az oroszoktól......
(.. szerintem azt sem tuggyák miről savaztak....)

elona 2025.06.23. 16:12:21

"Reza Pahlavi iráni koronaherceg Párizsban bejelentette, hogy rendszerváltást sürget Iránban, ellenzéki frontot hoz létre az iráni rezsim megdöntésére, és kommunikációs csatornát nyit a rendszerrel elégedetlenek számára.

A trónörökös elítélte az Iszlám Köztársaságot az iráni nép folyamatos elnyomása miatt.

Ez a mi berlini fal pillanatunk - mondta a politikus."

Wildhunt 2025.06.23. 16:45:43

@G. Nagy László: Magyar Péter elnéz egy sort a költségvetésben, majd arra építi az egész üzenetét, s a birka követői bégetve mennek utána a teljes sötétségben.

Azért valld be, ez vicces volt.

GyMasa 2025.06.23. 16:47:24

@elona:
"Hát úgy kibaszott könnyű megszavazni eztet a cankciót pl. Portugáliának, Spanyolországnak, vagy Írországnak, hogy soha egyetlen egy molekula szénhidrogént sem vásároltak az oroszoktól......
(.. szerintem azt sem tuggyák miről savaztak....) "
Nana!
Nem úgy van az!
A britek is azt hitték, hogy nekik mindegy, csak elfelejtették, hogy a keleten keletkező vákuum, simán elszipkázta (azaz sokkal drágábbá tette a holland és norvég olajat gázt nekik is) a NEM orosz gázt/olajat is...

elona 2025.06.23. 16:54:43

@GyMasa:

"Ha leáll a Hormuzi-szoros, Putyin köszöni szépen, és még két évig háborúzik Ukrajnában!"

Hát ez tök szupi!

A HORMUZI-SZOROS LEZÁRÁSA, ÉS ÍGY A 100 DOLLÁR/HORDÓ OLAJÁR KIBASZOTT JÓL JÖN PUTYINNAK!!!!!
(...ez minden esetre sokkal jobb Putyinnak, mint a béke, és a 20-30 dollár/hordó olajár...)

elona 2025.06.23. 16:58:58

Ilyen a világ!!!!!

Az ukrán-orosz és az izraeli-iráni háború "árát" mán megint a magyarok fizetik meg a benzinkúton, ahol 100-200 forinttal nő a benzin/gázolaj literje....

elona 2025.06.23. 17:02:22

"A NASA a 18. alkalommal is elhalasztotta az Axiom-4 űrmisszió indítását, amelyben Kapu
Tibor magyar űrhajós is részt venne. A döntés oka a Nemzetközi Űrállomás
működésével áll kapcsolatban."

MAJD A KÖVETKEZŐ ÉVTIZEDBEN...........

G. Nagy László 2025.06.23. 17:14:57

@Wildhunt:

"Azért valld be, ez vicces volt."

Parádé. Igazi idóták gyülekezete. Ha Magyar Péter felkerekedne, és elindulna a szakadék irányába, képzett hangján "a börtön ablakába" kezdetű nótát énekelve, a szekta tagja akkor sem kérdeznék meg, mi ez a hülyeség. Simán követnék, szó nélkül. Mi persze röhögünk, hogy ekkora birkák, de képzeld el, ha nyerne, és az egész országot kezdené vezetni ugyanoda...

Nekem egyébként megdöbbentő már az egész sztori. MP elnézi a költségvetési sorokat, s bemond egy nagyságrendekkel kisebb összeget, mint a valós. Az egy dolog, hogy a követői idióták. De neki sem tűnik fel, hogy nagyságrendeket téved??? Természetesen velem is előfordul, hogy nézek egy táblázatot és rossz sort, vagy rossz oszlopot választok ki. De amikor ekkora nagy a szakadék a valóság és a téves adat között, olyankor azért csak megszólal bennem a vészcsengő... Magyar Péterben nem szólalt meg. De kormányfő szeretne lenni, ezzel a felvészültséggel, ezzel az alvó ösztönvilággal...

Boldeone2 2025.06.23. 18:10:51

@atomic power 1986DucaDuca:

"nominális GDP kiszámítása nyilván kevvesebb időt és ráfordítást igényel, mint a ppp alapú.
Emiatt a világ legkülönbözőbb részeinek gazdagságának megismerésében a leggyakrabban használt eszköznek bizonyult"

A ppp alapú számítások főleg a propaganda alátámasztására szolgálnak; mint az is, hogy a ppp alapon számított orosz GDP nagyobb, mint a német

Ezt érdemes nézni:

www.macrotrends.net/global-metrics/countries/deu/germany/manufacturing-output

www.macrotrends.net/global-metrics/countries/rus/russia/manufacturing-output

Tehát USD- ben számolva majdnem 3,5 nagyobb a német manufacturing mint az orosz, ez az ami számít! Olyan számítás nincs és nem is lehet, ami az oroszt nagyobbra számítja ki, mint a németet!
Sem volumenben, sem értékben nem nagyobb az orosz feldolgozóipar
Körülbelül ezt mutataja a két ország exportteljesítményében meglévő különbség is: az orosz ipar szar, es versenyképtelen a némettel hasonlítva

A ppp alapon számított orosz GDP = játék a számokkal. India is magas PPP alapon számított GDP- t mutat, mert nagy ország, így sokat esznek és kakálnak....

Boldeone2 2025.06.23. 18:21:52

@G. Nagy László: ALKALMAZKODÁS a helyes stratégia, és azt gondolom, hogy az Orbán-kormány e téren mindig kitűnőre vizsgázott."

- Miben vizsgázott "kitűnőre"? Most inkább az van, hogy senki nem látja a kiutat a jelen helyzetből. Az ország szekere kátyúba került. A vízió hibás, a jövőkép torz, a társadalmi különbségek növekednek, az emberek elégedetlenek

Lehet, hogy valamivel könnyebb az "alapélet", mint 15 éve, de ebben Orbán szerepe csekély. A "minimálélet" - aki azt éli, annak rosszabb lett...
A szupergazdagok galaktikus gazdagsàgra tettek szert, közforrásokból

Magyar Pétert azért akarják sokan, hogy - végre - valaki álljon bosszút az elmúlt 15 évért! Nyilván van keserűség, érzelmek és indulatok, de ez 15 év gyűlöletpolitika és folyamatos konfrontáció után nem is csoda ...

Boldeone2 2025.06.23. 18:34:10

@G. Nagy László: Ezen felül impulzív módon és öncélúan kezdeményez változásokat, a legpusztítóbb idiótaságokat életre hívva."

-Kik? Orbánék és híveik? Nem ők cselekszenek érzelmeiktől vezérelve, megfontolatlanul? Ezért terjed az ukránellenes, közpénzekből folytatott gyűlöletkampány.

- Az ukrán csatlakozás a nagyon távoli jövő, a következményeket - még maga a csatlakozás sem biztos - senki sem látja előre ( lehet sok pozitív hozadéka is ...)

Erre a kocsmai cigánykodáshoz hasonló kampányt kitalálni irtó gáz! Ilyen sehol sincs Európában

Kár, hogy te is ezt a narratívát viszed!

GyMasa 2025.06.23. 18:40:25

@G. Nagy László:
Szerintem pedig MP még az adófizetőktúl is kap annyi pénzt, aminek fedeznie kellene, hoyg a csapata (mert, abban egészen biztos vagyok, hogy nemő bogarássza a költségvetés több száz oldalát lefekvés előtt) nem hibázzon.
Aztán, ot a lehetőség, hogy ez az egész tudatos hazugság eredménye...
Ugye az USA-ban is, meg Európában, meg Magyarországon is így üzemelnek.
- Hazudnak egy ordasat (jobb esetben "csak" kiforgatják a szavakat)
- Ismétlik ad nauseam.
- SOHA nem közölnek helyreigazítást, ha pert veszítenek esetleg (ami, ugye ebben a csűnyán balra előfeszytett bírói közegben nem túl jellemző) valami eldugott helyen, a minimumnak megfelelő mértékben
- A nézőik olyan llusták, vagy olyan ostobák, hogy utána egészen biztosan nem néznek az igazságnak (hiába linkelsz be nekik bármit, ami egy 22 másodperces Tik-Tok videonál hosszabb, azt biztosan nem nézik meg, cikkeket nem olvasnak, csak max a címüket)
- Ahogy "öregszik" a hazugságuk, így egy újabbal kell megismételni a fentieket.
Az USA-ban ezt csinálják már több, mint egy éve Trumppal.

Boldeone2 2025.06.23. 18:44:05

@G. Nagy László: index.hu/belfold/2025/06/23/orszaggyules-parlament-valasztas-2026-fidesz-kdnp-ellenzek-valasztasi-szabalyok-kampany/

budapesti választókerületek száma 18-ról 16-ra csökken,
miközben a Pest vármegyei választókerületek száma 12-ről 14-re emelkedik.

fővárost és Pest vármegyét érintő módosítások mellett Csongrád-Csanád, valamint Fejér vármegyei választókerületeket is átrajzoltak.

- Vajon miért csak az ellenzéktől vennének el körzeteket?

A határontúli kibic szavazata +2 , a német nemzetségi +1 , de lehet hogy fideszes cigány is lesz....

Orbánt MINDENT megtesz, hogy hatalomban maradhasson!

Attól tartok, egyszer az utcán lesz vége az Orbán - rezsimnek...Hibrid, választási autokrácia= lényegében leválthatatlan hatalom

Erről szólnak a hatalom törvényei...

Boldeone2 2025.06.23. 18:55:26

Kiss János:

"Ha most szilárdítaná meg frissen szerzett uralmát, működne a „vagy én, vagy a káosz” logikája. De ő már 15 éve uralmon van. Az első tíz évben valóban azt az érzetet tudta kelteni, hogy ő a garanciája a rendnek és az anyagi biztonságnak. Ez az érzet hatodik éve foszladozik. A fanatikus Orbán-hívők még kitartanak, de ők egy kisebbség. A csendes támogatók azonban egyre kevésbé bíznak Orbánban, egyre dühösebbek. Káosz a vasútnál, káosz az egészségügyben, szétzüllött oktatási rendszer, kifosztott, a működőképességükben veszélyeztetett önkormányzatok, törvényesített lopás, a NER újgazdagjainak hivalkodó fényűzése – ez volna az a rend, amit az erőszakszervezetek helyreállítanának?

....zseniálisan jól látja a jelen helyzetet..

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 19:09:28

@Boldeone2: "Attól tartok, egyszer az utcán lesz vége az Orbán - rezsimnek..." - van rá esély.

de egyelőre orbánék igyekeznek a saját híveiket erőszakosra hergelni, hátha akkora félelmet sikerül kelteni az ellenzékiekben, hogy nem vesznek részt a dolgokban aktívan.

ott a b-közép, ott a sok falusi ork, már több esetben is erőszakkal léptek fel. és még tovább hergelik őket, hátha még erőszakosabbak lesznek... ezeknek semmi se számít, csak a hatalom és vele járó milliárdok.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 19:14:22

@Boldeone2: "Tehát USD- ben számolva majdnem 3,5 nagyobb a német manufacturing mint az orosz, ez az ami számít!" - hát persze hogy ez számít ebben az esetben, az abszolút érték, teljesen igazad van.

az egy igen nagy marhaság, hogy nem baj hogy te 3,5-öt gyártasz, míg én csak 1-et, de az enyém több, mert nálam olcsóbb a kenyér :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 19:18:59

@G. Nagy László: 1. ezt a marhaságot még nagy márton se hiszi el.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 19:22:19

@G. Nagy László: úgy-úgy, sulykold jó propagandistához híven, fasza itt minden, csak a orbánfóbia nem engedi elismerni :D

csak kár hogy ez egyre kevésbé találkozik a valósággal és az emberek valóságérzékelésével.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.23. 20:33:21

@Boldeone2:

"A ppp alapú számítások főleg a propaganda alátámasztására szolgálnak; mint az is, hogy a ppp alapon számított orosz GDP nagyobb, mint a német"

A CIA orosz propagandista! Gratulálok!

Orosz real GDP $5.816 trillion (2023 est.)

Német real GDP $5.295 trillion (2023 est.)

www.cia.gov/the-world-factbook/countries

"Tehát USD- ben számolva majdnem 3,5 nagyobb a német manufacturing mint az orosz, ez az ami számít!"

Csakhogy USD-ben nem ad reális képet a kiboocsátásról! A közgazdász szakma különböző országok teljesítményét PPP alapon hasonlítja össze! Ezt reménytelen megétetni veled!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 20:41:48

@atomic power 1986DucaDuca:

az egy igen nagy marhaság, hogy nem baj hogy te 3,5-öt gyártasz, míg én csak 1-et, de az enyém több, mert nálam olcsóbb a kenyér :D

Boldeone2 2025.06.23. 20:59:13

@atomic power 1986DucaDuca:

Csakhogy USD-ben nem ad reális képet a kiboocsátásról! A közgazdász szakma különböző országok teljesítményét PPP alapon hasonlítja össze! Ezt reménytelen megétetni veled!"

- Ember! Nincs olyan számítási módszer, amely egy dollár értéken kb 3,5 nagyobb kibocsátást, egyenértékűvé tesz! A német feldolgozóipar jóval többet állít elő, volumenben is!

Ezért van az, hogy Oroszország szinte alig exportál gépeket, berendezéseket; sőt komoly behozatalra szorul ezekből; ahogy járművekből és gyógyszerekből is

Az orosz egy FEJLETLEN gazdaság, a némethez képest. Az export jelentős részét az ásványkincsek és energiahordozók, a mezőgazdasági termékek és a műtrágya teszik ki

Boldeone2 2025.06.23. 21:07:17

@atomic power 1986DucaDuca: Németországban gyártottak kb 4,1 millió gépkocsit 2024 - ben, a fele autóipar meg kihelyezve más telephelyekre, Európában; Oroszországban meg 750 ezret...Úgy hogy 6 éve még millión felül gyártottak...

Az orosz lénygében egy hadigazdaság, a költségvetés 30-40%- a " védelemre megy el" , vagyis egészségtelen szerkezetű!

Billy Hill 2025.06.23. 23:43:36

@atomic power 1986DucaDuca: Valaki világosítsa már fel a GDP hívőket, hogy nem az orosz GDP-től kell félni, hanem a kibaszott atomrakétáiktól! Dél-Korea sem a sajtzabáló puffancsnak a GDP-jétől meg a manufactoringjától tart, hanem a többmilliós hadseregétől meg a rakétáitól. Sőt, az izraeliek/amcsik sem azért bombázzák Iránt, mert tartanak az iparától! Hát itt már mindenki meghülyült? :-) Elég már ezekből a gazdasági elemzésekből...

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.24. 09:17:17

@Boldeone2:

"Ember! Nincs olyan számítási módszer, amely egy dollár értéken kb 3,5 nagyobb kibocsátást, egyenértékűvé tesz!"

Ember! Figyelj jobban! Nem mondtam ilyet! Azt mondtam, hogy az orosz GDP PPP alapon nagyobb a németnél a CIA számítások szerint is, valamint azt, hogy az orosz ipar a GDP-ben nagyobb arányt képvisel mint a németben.
Te jöttél a feldolgozóiparral! Itt sem azt mondtam, hogy a két feldolgozóipar egyenértékű! Ezt te adtad a számba, nézd vissza! Ha nem tudsz pontosan értelmezni mondatokat, akkor ne vitatkozz velem.

Valaki korábban beírta a kommentsávba, hogy az egész orosz gazdaság akkora, mint New York városé.

Erről az jutott eszembe, hogy az orosz gazdaság méretének és jelentőségének téves megítélése hossszabb időszakra nyúlik vissza. Emlékszem olyan állításokra, miszerint Oroszország gazdasága "többé-kevésbé irreleváns, pusztán egy kicsi, nem túl lenyűgöző európai ország megfelelője"

Lindsey Graham, R-S.C. szenátor 2014-ben a Krím inváziója után mondta, hogy „Putyin, akinek akkora a gazdasága, mint Olaszország”

Az Európában, a Közel-Keleten és Kelet-Ázsiában növekvő orosz diplomáciai és geopolitikai befolyásról a The Economist 2019-ben azt kérdezte: „Hogyan érte el mindezt egy Spanyolország méretű gazdaságú ország?”

A Nyugat nem mérte fel az orosz gazdaság globális jelentőségét. Ennek a téves számításnak az egyik fő oka az árfolyam. Ha összehasonlítjuk Oroszország bruttó hazai termékét (GDP) pusztán rubelről amerikai dollárra való átváltással, akkor valóban akkora gazdaságot kapunk, mint Spanyolországé. De egy ilyen összehasonlításnak nincs értelme a vásárlóerő-paritás (PPP) kiigazítása nélkül. A PPP a legtöbb nemzetközi intézmény által alkalmazott metód, az IMF-től az OECD-ig.
PPP alapon egy kicsi és gyengélkedő európai gazdaság méretétől vagy New-York állam gazdaságától Európa legnagyobb és a világ egyik legnagyobb gazdaságáig jutunk el, ami nem elhanyagolható különbség.

G. Nagy László 2025.06.24. 09:33:19

@Boldeone2:

"budapesti választókerületek száma 18-ról 16-ra csökken"

A számok alapján ez nem tűnik tisztességesnek. A matek azt mondja: a jelenlegi népességi adatok szerint 18 egyéni mandátum járna a fővárosnak.

wigotah224 2025.06.24. 09:50:30

@atomic power 1986DucaDuca: "Az Európában, a Közel-Keleten és Kelet-Ázsiában növekvő orosz diplomáciai és geopolitikai befolyásról..."
Te miről beszélsz? Az örményeknek sem tudtak már segíteni a legutóbbi azeri balhénál. Tavaly év végén megbukott assad haverjuk, a másikat, iránt meg épp most verték péppé.
A PPP alapon számolt GDP meg nyilván torzított a non-tradable szektorok miatt, amik mordorban elég nyomott árúak, lévén a lakosság brutálisan szegény. Ezt sikernek eladni, hát... Persze értem én, hogy kellett valami, amiben úgy tűnik, mintha mordor jobb lenne, mint Németország, de hiába bizonygatsz bármit te meg a többi orosz troll. A német ipar a világ élvonalába tartozik, az orosz meg egyoldalú és primitív. Ami meg a lényeget, a standard of living-et illeti, abban meg a különbség szó szerint olyan, mint Rivendell meg Mordor között, szóval még ez a hasonlat is megáll. Javaslom neked is elolvasni a cikket, amit legutóbb küldtem.

Boldeone2 2025.06.24. 09:55:23

@atomic power 1986DucaDuca: Nem mondtam ilyet! Azt mondtam, hogy az orosz GDP PPP alapon nagyobb a németnél a CIA számítások szerint is, valamint azt, hogy az orosz ipar a GDP-ben nagyobb arányt képvisel mint a németben.
Te jöttél a feldolgozóiparral! Itt sem azt mondtam, hogy a két feldolgozóipar egyenértékű! "

- Nem nagyobb, az kamu. Az összes - nem validált adatot - az orosz statisztikai hivataltól kapják, amely 2022 óta hazudik
Mit ér azzal Oroszország azzal, hogy magasabb az ipar részaránya a GDP- n belül? Nagyjából semmit!
Amúgy a feldolgozóipar olyan 90-95 %- át teszik ki a teljes iparnak, tehát a teljes orosz ipar gyenge

"Az Európában, a Közel-Keleten és Kelet-Ázsiában növekvő orosz diplomáciai és geopolitikai befolyásról a The Economist 2019-ben azt kérdezte: „Hogyan érte el mindezt egy Spanyolország méretű gazdaságú ország?”

- Konkrétan inkább pozíciókat vesztenek, pl Szíriából ki kellett vonulniuk, most Iránt buktatják el...
Afrikaban katonai szakértőik vannak, meg zsoldosok. A jelenlét inkább ideológiai- politikai, mint gazdasági

Nyugat nem mérte fel az orosz gazdaság globális jelentőségét. "

- Pontosan jól mérék fel! Mivel a VILÁGEXPORTBAN NEM JELENTŐS ORSZÁG, kivéve a szénhidrogéneket, ezért nem beszélhetünk gazdasági nagyhatalomról!
Kb 20 évük van max, a szénhidrogenek kora lejár, plusz a nagy források lassan kimerülnek

Boldeone2 2025.06.24. 10:00:17

@atomic power 1986DucaDuca: Itt van a világkereskedelmi rangsor:

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_exports

Még gyengébb helyen van Oroszország, mint gondoltam...22., ja és főleg a szénhidrogének eladása a fő tevékenység

Boldeone2 2025.06.24. 10:03:32

@G. Nagy László: Akkor végül is elismered - végre - hogy a Fidesz nem játszik tisztességesen, a választókerületek átalakítával...

A cél szentesíti az eszközt?

wigotah224 2025.06.24. 10:09:43

@Boldeone2: Azért az kemény, hogy exportban még Poland is előttük van ?
Nagyhatalom persze...

GyMasa 2025.06.24. 10:39:19

@G. Nagy László:
Ha megnézed a hírt, akkor az a 2 mandátum átkerül Pest vármegyéhez, azaz a változás azt képezi le a választójog nyelvére, hogy sok ember kiköltözött az agglomerációba.
Ráadásul, nem is kell olyan soknak, hiszen, a magyar törvények alapján kb 75 000 emberre jut egy képviselő. Azaz a körzeteket úgy kell megrajzoni, hogy 75000 szavazó lakjon ott.
Ez azt feltételezik, hogy az utolsó ilyen átrajzolás óta, (amit nem tudom pontosan mikor volt, de egy volt 2010 után. ) Budapestről elköltözött legalább 100-150 000 ember (ez a matematika kerekítési szabályai miatt érték, valahol 100k és 150k között attól függően, milyen stratégiát képzelünk el a folyamatok lekövetésére, vagy becslésére ).
Szerintem ez teljesen reális érték.
Nyilván az ellenzéknek nagyon fáj, hogy elveszítenek két automatikus helyett, de a korrekt az, ha tényleg kiköltözött ennyi ember, akkor azt reprezentálnia kell a kerületeknek!
Ez a képviseleti demokrácia egyik alapleve.

GyMasa 2025.06.24. 10:41:40

@GyMasa:
Ráadásul, nem Budapest népességével kell számolni, hanem az össz-országos szavazók számát kell Budapest népességével arányosítani.

GyMasa 2025.06.24. 10:46:51

@GyMasa:
Én, tegnap olvastam az indexes cikket az alkotmányváltozásról, és nem rémlik, hogy bármi olyan lenne benne, ami egetverően vérlázító lenne...
Egyedül a költések korlátozása tűnik problémásnak, de őszintén MZP beismerte, hoyg kapott 3 milliárd HUF-t, szóval azon az oldalon is csak a trükközés meg a kamuzás meg, mint a kormányoldalom.
Szerintem ez a téma tipikus esete annak,a mikor egy törvény nem jó, (sőt, szerintem ennek nek is az alkotmányban lenne a helye, hanem csak egy szimpla törvénynek kellene lennie)
Emiatt pedig mindenki megszegi, és abban az esetben a legjobb megoldás, vagy megváltoztatni (a ki tudja mióta nem emelt 1 milliós összeget felvinni 10-100millióra) vagy teljesen eltörölni az adott részt.
A fidesz a 2.-at választotta, szerintem teljes joggal. Ezzel kvázi az ügyet áttette az alkotmányból a normál törvények közé (szuverenitásvédelem, ami még jobb is lehet, hiszen a belföldi támogatásokat nem korlátozza, de a külföldieket kötelezően láthatóvá teszi.)

elona 2025.06.24. 10:53:23

De jó! De jó! De jó!

Tűzszünet van az iráni-izraeli háborúban!

... én mán tegnap megjósoltam, hogy a kéz- és lábnélküli lovag, a szarrá bombázott, légvédelem-nélküli IRÁN fegyverszünetet ajánl majd fel Izraelnek!

EGYEZZÜNK KI DÖNTETLENBEN!!!!!!!

baalint1 2025.06.24. 11:36:15

Ha békepárti vagy, akkor miért a háború legnagyobb felelősének az itthoni helytartóját támogatod? Vagy az Orbánimádat fontosabb a békénél?

G. Nagy László 2025.06.24. 11:36:47

@Boldeone2:

"Akkor végül is elismered - végre - hogy a Fidesz nem játszik tisztességesen, a választókerületek átalakítával."

Pontosan ezt tettem.

Lehet, hogy tévedek. Lehet, hogy rossz számokkal dolgozom. De amit tudok, az alapján ez nem tisztességes.

G. Nagy László 2025.06.24. 11:45:00

@GyMasa:

"Ha megnézed a hírt, akkor az a 2 mandátum átkerül Pest vármegyéhez, azaz a változás azt képezi le a választójog nyelvére, hogy sok ember kiköltözött az agglomerációba."

Az én matekom a következő: 9,72 millió főre jut 106 egyéni mandátum. Ez azt jelenti, hogy 91.700 ad egy képviselőt. Ha Budapest népessége 1.675.000 fő, akkor 18 helyet érdemel. Másfél milliós fővárosnál jönne ki a 16 mandátum.

elona 2025.06.24. 11:51:13

Mi a faszomat keres Zselé a NATO csúcson????????????

Boldeone2 2025.06.24. 12:37:05

@GyMasa: Ráadásul, nem is kell olyan soknak, hiszen, a magyar törvények alapján kb 75 000 emberre jut egy képviselő. Azaz a körzeteket úgy kell megrajzoni, hogy 75000 szavazó lakjon ott."

-Tolna megy 2. számú, 3. számú evk- ban már csak 61 ezer és 68 ezer lakos van, ahhoz miért nem nyúlnak? Csaló banda!

Az egyéni körzetek már eleve csaló módon vannak kialakítva!

Pl miért kell Debrecennek szenvednie egy Nyíradonyi parasztot, Tasó Lászlót, mert a legelmaradottab falvakat tették be a 3. sz körzetbe!

Debrecen totál különbözik a környező településektől. Pl az 1. számú körzetben, rendkívül magas a diplomások aránya, ott meg fogják verni a Fideszt
A 2. számú körzetben is talán még több esélye van a Fidesznek, a rurális térség, az egyértelmű a Fideszé

Tehát, ha Debrecen 2 körzetet adna tisztán, akkor lehetne onnan két ellenzéki győztes. Így 1 lesz...

Boldeone2 2025.06.24. 12:44:59

@G. Nagy László: Ez most fair tőled, hogy elismered a politikai hibát, amit a Fidesz elkövetett

A fő gond kormányoldalon a totális "bárányvakság", pl most zajlott Takács Péter és Kulja András vitája az egészsègügyről...

A kormánypárti hozzászólók szerint Takácsnak "igaza volt és jól elmagyarázta", hogy "rendben van, az EÜ" ...Az ilyen szintű elvakultság és butaság már kóros szintű...

Agyhalottak, akik támogatják a rendszert...Vagy ez már a százezer netharcos?

G. Nagy László 2025.06.24. 13:53:19

@Boldeone2:

" Ez most fair tőled, hogy elismered a politikai hibát, amit a Fidesz elkövetett"

Mindig igyekszem igazságos maradni.

"most zajlott Takács Péter és Kulja András vitája az egészsègügyről"

Eddig tíz percet láttam belőle, este megnézem az egészet. Az eddigi tíz pec benyomása: egy higgadt, intelligens államtitkár vitázik egy undorító kis féreggel. Ez a kis geci szemmel láthatóan jó Magyar Péter tanítvány: beleköt minden ártatlan szóba; csak és kizárólag a kötekedés, a gyűlöletkeltés mozgatja. Már most hányingerem van tőle. Pedig egy jóképű, jó megjelenésű figara, ha nem lenne ekkora pöcs, vihetné valamire. De így...

wigotah224 2025.06.24. 15:24:41

@G. Nagy László: Úgy látom, a főnököd megint árnyékra vetődött:
telex.hu/belfold/2025/06/24/orban-viktor-peticio-ahang-ukrajna
Egy nyílt levél nemlétező soraira reagál. Még mindig kompetensnek tartod?

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 15:41:48

@G. Nagy László: "Mindig igyekszem igazságos maradni." - remélem ezt szabad ég alatt, árnyékos helyen írtad

Boldeone2 2025.06.24. 17:25:51

@G. Nagy László: "egy higgadt, intelligens államtitkár vitázik egy undorító kis féreggel. Ez a kis geci .."

- Jó "hosszú utat" jártatok be idáig, onnan, hogy " hiszünk a szeretet és összefogás erejében" ...Vagy az csak egy hazug retorikai fogás volt?
Bizonyára igen...Orbán mindig gyűlölködött, ezért lett a fideszes tábor is gyűlölködő.

Ebből én nem látok kiutat....Sem Orbán, sem tábora nem fogadná el a veszteséget, mert az egy ilyen tábor...

A csattanás bele van kódolva ebbe a rendszerbe, mert abszurd és erőszakosan védekezik a hatalom, már a törvényekkel is..

A "szuverenitási törvények" = az autokrácia védelme a másképp gondolkodóktól

Boldeone2 2025.06.24. 17:31:42

@G. Nagy László: Egyszer legyen vége ennek a középszarból kialakult rémálomnak, mert lássuk be ez már az, a legújabb hatalmi törvénykezéssel, vagy a Pride betiltásal!

Ez egy külön vicc! Európai - elvileg demokratikus állam- betiltja a Pride- ot? Most volt Bangkokban, pedig Thaiföld nem demokratikus ország...

Hová süllyed még a rendszer kriptokonzervativizmusban, a szabadságjogok eltiprásában?? Itt nem homokosok jogairól van szó, a vak is látja, hanem a születő diktatúra próbálgatja a határait!

Boldeone2 2025.06.24. 17:35:05

@G. Nagy László: Kívánd azt, hogy győzzön Magyar, hiszen ez az egyetlen és utolsó esély a békés változásra. Ha a Fidesz fondorlattal, csalással, hatalmi törvénykezéssel nyer, annak 1-2 éven belül tragikus vége lehet...Az utcán fogják az emberek egymást és a rendőröket verni!

Erre jó esély van, mert a rezsim és Orbán konszolidációs képessége nulla!

Boldeone2 2025.06.24. 17:38:08

@G. Nagy László: Kiss János: "Bekövetkezhet, amit senki se vár: tömegek áraszthatják el az utcát, nem pár órára, hanem napokra, hetekre akár. És akkor az a kérdés, hogy az erőszakszervezetek le tudják-e verni az ellenállást. Pontosabban az erőszakszervezetek morálja a kérdés. A TEK és a Készenléti Rendőrség talán a végsőkig kitart Orbán mellett. De százezer tüntetőt Budapesten és több tízezer tüntetőt a vidéki városokban ők egyedül aligha tudnak tartósan megfékezni."

Már idéztem, de jó odafigyelni erre...16 év Orbán- rezsim után IDEJE váltani!

valis47 2025.06.24. 17:42:56

@Boldeone2: Takács higgadtan sorolta a számait, felkészült, Kulja az érzelmekre apellálva demagógkodott ("nem Excel táblákat kell nézni" - hát a vezetők mindenhol az Excel táblákat nézik, az az elképzelés, hogy majd az egészségügyi dolgozók valami önigazgatást megvalósítva javítják meg a rendszert, kissé naiv). Bár nyilván kiszámítottan.
Mondjuk az is a tiszás demagógia szokásos megnyilvánulása volt, ahogy Magyarral berontottak egy kórházba, 20 fős sajtós slepp kíséretében, hogy őket pedig ott fogadják. Lefotózták a műtőt, amely tiszta és rendezett, bár nem úgy néz ki, mint a bécsi szuperkórházban, valóban, hanem ahogy 20-30 éve is kinézett nálunk egy műtő, ez igaz. És ezen szörnyűlködtek egy sort. Mint ahogy korábban azon, hogy a gyerekotthonban nem új ikeás bútorokat találtak stb.

valis47 2025.06.24. 17:46:00

@Boldeone2: Amúgy Bangkokban is szivárványos zokniba bújtatott kilógó pöccsel sétáltak, mint ahogy Bécsben igen?

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 17:48:47

@Boldeone2: én még nem láttam, de a beszámolók alapján úgy tippelem, hogy jó nagy ziccert hagyott ki kulja.
én úgy lemostam volna a kamu adataival mind a szar... :-)

valis47 2025.06.24. 17:48:56

@Boldeone2: Nem tudom hol él ez az elefántcsonttorony-filozófus szadeszmaradék, de valószínűleg nem itthon. Orbánék alatt nagyon tudatosan kerültek minden erőszakoskodást a tüntetőkkel. Ez most sem fog változni. A milliós tömeg az utcán, amit vizionál, pedig sehol.

valis47 2025.06.24. 17:50:52

@Alöksz Róz Unbanned: Jó tudjuk, te helyből okosabb vagy Kuljánál is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 17:51:56

@valis47: "hát a vezetők mindenhol az Excel táblákat nézik" - csak nem a kamu adatokkal kitöltött táblázatokat :D

az egészségügyet is pont úgy oldották meg, mint lázár a vonatkéséseket.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 17:52:54

@valis47: nem, de vitázni jobban tudok :-)

valis47 2025.06.24. 17:53:42

@Alöksz Róz Unbanned: Most mondhatnám, hogy az anyagilag kissé jobban álló DB-nél is késik a vonatok harmada, meg simán szállítottak már le ott is utasokat a vonatról, azzal hogy mostantól menjenek isten hírével tovább, ahogy meg tudják oldani... de tudom ez propaganda, nem is igaz :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 17:54:56

@Alöksz Róz Unbanned: "csak nem a kamu adatokkal kitöltött táblázatokat" - bár nincs kizárva, hogy azokat teszik pintér és orbán orra alá :-)
de azért ennek nem olyan nagy a valószínűsége.

valis47 2025.06.24. 17:55:11

@Alöksz Róz Unbanned: Ja, ha a te vitatechnikád az lenne, hogy csak úgy bemondanád, hogy márpedig minden adat kamu, amit idéz a másik... bár kellő karizmával lehet hatásos.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 17:57:37

@valis47: ezt nem mondta senki.
de a fidesz úgy old meg mindent, de szó szerint mindent, ahogy lázár a késéseket, eltünteti, kiírja a statisztikából.
a várólisták is így rövidültek meg, sima egyszerű hazudással.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 18:04:44

@valis47: "Ja, ha a te vitatechnikád az lenne, hogy csak úgy bemondanád, hogy márpedig minden adat kamu, amit idéz a másik..." - ilyen bölcsességet én is tudok: ha hülye lennél, hülye lennél, tehát hülye vagy. na?

G. Nagy László 2025.06.24. 18:10:15

@Alöksz Róz Unbanned:

"nem, de vitázni jobban tudok :-) "

A nap vicce.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.24. 18:18:59

@Boldeone2:

"Nem nagyobb, az kamu. Az összes - nem validált adatot - az orosz statisztikai hivataltól kapják, amely 2022 óta hazudik"

Azért én nem nézném ennyire hülyének a CIA-t! Az orosz rendszer ugyan tekintélyelvű, de továbbra is technokrata és a külpolitikát a mainstream racionális gazdasági irányvonallal igyekszik egyensúlyozni. Számos technokrata intézményt és gyakorlatot tart fenn. Amíg ez így marad, az orosz statisztikák értéket képviselnek a kutatók számára. Ha a kormány valaha is úgy dönt, hogy párhuzamos valóságot hoz létre, az gyorsan nyilvánvalóvá válik. Az igaz, hogy egyre több adatot titkosítanak, és sok adatot egyértelműen a kormányzat kedvéért számolnak ki, ez azonban nem jelenti azt, hogy az orosz statisztikák ugyanolyan értelmetlenné váltak, mint szovjet elődeik. Annyi van, hogy körültekintőbb értelmezést igényelnek. Az adatokban adott esetben megtalálhatók a hamisítás jelei. A statisztikai számvitelben minden számítás összefügg, így előbb-utóbb az interferencia nyomai felfedezhetők, amelyek szinte mindig észrevehetők. A torzításoknak sok árulkodó jele lehet: pl.: hirtelen változások a számítási módszerben; megmagyarázhatatlan ugrások a dinamikájában vagy a regionális kontextusban; ellentmondó források jelenléte stb. Egyik sem biztos jel arra, hogy valami nincs rendben az adatokkal, de bármelyik fokozott fgyelmet igényel.
Aztán ott van az adatok helytelen értelmezése. Oroszország folyamatos GDP-növekedése paradoxnak tűnhet a számos, szigorú nyugati szankció fényében. Ezért csábító ezt a statisztikai paradoxont ​​egyszerűen az orosz hatóságok szándékos hamisításának eredményének tekinteni.

Nincs azonban bizonyíték arra, hogy ilyen hamisítás valóban megtörténik. Valóban vannak közvetett jelek a statisztikai anomáliákra, de ezek valószínűbben azzal magyarázhatók, hogy a hagyományos mérési módszerek nem biztos, hogy a várt módon működnek, amikor a gazdaság akut strukturális átalakuláson megy keresztül.

A CIA Észak-Koreával kapcsolatban megjegyzi, hogy az ország nem tesz közzé megbízható nemzeti jövedelemszámlákat. Oroszországgal kapcsolatban ilyen megállapítást nem tesz, legalábbis egyelőre.

"Mivel a VILÁGEXPORTBAN NEM JELENTŐS ORSZÁG, kivéve a szénhidrogéneket, ezért nem beszélhetünk gazdasági nagyhatalomról!"

Szerintem az gazdasági nagyhatalom, amely képes három éven keresztül harcolni egy 2000 kilométer hosszú frontvonalon proxyháború keretében gyakorlatilag az egész kollektív Nyugattal szemben.

Mindezt úgy, hogy közben a bruttó kormányadósságát 20,8%-on tudta tartani (Németország 63,7%, USA 121%), költségvetési hiánya a GDP százalékában - 1% (Németország: -2,4% , USA: -6,5%), kereskedelmi mérlegének többlete továbbra is a világ első tíz országa között van (USA - 918 milliárd dollár), az OFZ-kötvények (az orosz kormány által kibocsátott kamatozó szövetségi hitelkötvények) állománya folyamatosan nő, jelenleg közel 20 ezer milliárd rubelnél jár.

A közgazdászok becslése szerint Oroszország növekedési potenciálja a háború előtti 1-1,5 százalékról mostanra mintegy 3,5-re nőtt.

A Világbank PPP-vel kiigazított gazdasági mérete is alulbecsült lehet. A Világbank becslése szerint Oroszország gazdaságának a 39 százalékát az árnyékgazdaság teszi ki, míg Japánban ez az arány csupán 10 százalék. Ez további 2500 milliárd dollárral növeli Oroszország PPP-vel kiigazított gazdasági méretét, és tovább növeli a Japánnal szembeni előnyét.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 18:35:04

@atomic power 1986DucaDuca: "Nincs azonban bizonyíték arra, hogy ilyen hamisítás valóban megtörténik." - hát ja, ez csak a magyar statisztikai hivatalról bizonyosodott be.

néha már sajnáltam egyébként szegényeket, hogy nem bírtak akkorát hazudni, hogy az a kormánynak is tetsszen.

valis47 2025.06.24. 18:39:38

@G. Nagy László: Ritkán tud jól vitázni élőben az, aki írásban úgy tűnik, hogy igen. Ahhoz olyan ember kell, aki hozzászokott a "szerepléshez".

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.24. 18:51:44

@valis47: igen, máshogy kell rá tréningelni, és részben mások a szempontok is:
pl. gyurcsány megnyerte a vitát orbánnal szemben?
- nem, hiszen összevissza hazudozott
- igen, hiszen végül is jól ki belőle

Boldeone2 2025.06.24. 20:59:43

@atomic power 1986DucaDuca: Az igaz, hogy egyre több adatot titkosítanak, és sok adatot egyértelműen a kormányzat kedvéért számolnak ki, ez azonban nem jelenti azt, hogy az orosz statisztikák ugyanolyan értelmetlenné váltak, mint szovjet elődeik. Annyi van, hogy körültekintőbb értelmezést igényelnek. Az adatokban adott esetben megtalálhatók a hamisítás jelei"

- Látod, végül magad is elismered, hogy sok adatot a " kormányzat kedvéért számolnak ki", akkor mi értelme van az olyan statisztikának, ahol egy hivatal nem tud függetlenül dolgozni?

Aztán ott van az adatok helytelen értelmezése. Oroszország folyamatos GDP-növekedése paradoxnak tűnhet a számos, szigorú nyugati szankció fényében"

- Nem folyamatos, hiszen 2022 előtt igen csak vegetált már vagy 6 éve a gazdaság, de láss csodát: 2023 - ban és 2024 - ben megindult, a háború következtében, meg ugye több millió embert hozzácsatoltak Oroszországhoz...

Ez nem VALÓS fejlődés, hanem háborús gazdálkodás, amikor is az állami infrastruktúra leépül, ( télen távhő sem volt sok helyen) miközben az allami költségvetés 30-40%- a védelemre megy

Tehát: háborús gazdaság+ új csatolt területek+ statisztikai kozmetikázás= gazdasági "növekedés"

Boldeone2 2025.06.24. 21:07:33

@atomic power 1986DucaDuca: Szerintem az gazdasági nagyhatalom, amely képes három éven keresztül harcolni egy 2000 kilométer hosszú frontvonalon proxyháború keretében gyakorlatilag az egész kollektív Nyugattal szemben."

- Nincs semmilyen " proxiháború" , a fő baj, hogy kevés fegyvert küldött a nyugat, nem időben, nem az igazán hatékonyat

Kína támogatja Moszkvát, techológiával, Irán rakétákkal és drónokkal, Észak Kora lőszerrel, és katonákkal, akkor miről beszélünk?

"kereskedelmi mérlegének többlete továbbra is a világ első tíz országa között van (USA - 918 milliárd dollár), az OFZ-kötvények (az orosz kormány által kibocsátott kamatozó szövetségi hitelkötvények) állománya folyamatosan nő, jelenleg közel 20 ezer milliárd rubelnél jár"

- Hiába van kereskedelmi többlete, ha maga a kereskedelem volumene kicsi, de még a fogyasztása is kicsi, ami nem mindig jó
Az USA dollárt nyomtat és az is elég neki. A mérleghiány nem probléma...
Persze hogy nő a hitelkötvény állománya, amikor 21% az alapkamat, ami valós inflációt jelzi, kb...

Boldeone2 2025.06.24. 21:17:30

@valis47: A milliós tömeg az utcán, amit vizionál, pedig sehol."

- Nem kell "milliós tömeg", az eleve lehetetlen egy ekkora országban. Egy 150-200 ezeres tömeg, ha elszánt, simán kormányt tud zavarni
Ha még 2-3 évig így megy lefelé az ország, Orbán elcsalja a választást lehet ilyen

Folyamatosak lesznek az ágazati tüntetések is, már szervezik!

Ez a gusztustalan ember azt mondta, hogy 2027- ig nem lesz egészségügyi béremelés....Akkor most inflàció 2024 +2025+ 2026+ 2027= mennyi lesz az "kamatos kamattal "

Ez egy szemét banda! Mindent elbasztak, amit lehetett!

Boldeone2 2025.06.24. 21:19:06

@valis47: " Nem kellett volna 1200 milliárd forintért repteret vásárolni, 600 milliárd forintért stadionokat építeni, vagy 700 milliárdért szélesíteni az M1-es autópályát. Nem kellett volna a Vodafone-t megvenni 600 milliárdért, és 750 milliárdot fizetni a Budapest-Belgrád vasútvonalra – emelte ki Pogátsa Zoltán."

Ez a fő gond, meg több ezer milliárd NER- oligarcháknak adott ingyen pénz!

GyMasa 2025.06.24. 22:16:41

@G. Nagy László:
De nem az ország teljes népességével kell számolni, hanem a szavazásra jogosultakkal.
AZ pedig 8 millió körül van.

GyMasa 2025.06.24. 22:19:00

@valis47:
Nos, a Müncheni S-Bahn-nál pl. vonatpótlás kizárólag az előre bejelentett pályamunkák ideján van.
Ha beüt a krach, akkor tervben sincs a pótlás. Mindenki úgy jut haza, ahogy akar.

G. Nagy László 2025.06.24. 22:36:02

@GyMasa:

"De nem az ország teljes népességével kell számolni, hanem a szavazásra jogosultakkal.
AZ pedig 8 millió körül van."

Ebben teljesen igazad van, de ez az arányokat nem változtatja meg. Így most nem 91.700 LAKOS, hanem 72.000 SZAVAZÓPOLGÁR jut egy-egy választókerületre. Budapestnek ugyanúgy 18 képviselő jár. Vagy inkább 19.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.25. 07:50:29

@Boldeone2:

Elször tagadtad a PPP GDP hitelességét, majd váltottál, és azt állítottad, hogy az hazugság, még a CIA-t is megvezetik. A végén már elismered a publikált adatokat, de ennek az oka a hadigazdaság. Nem nagy következetesség!

Csakhogy a kérdés nem az volt, hogy mi okozta az orosz GDP növekedését! Egyébként az orosz GDP növekedése nem csak a hadiipari komplexumhoz kötődik, hanem az agráriparhoz, az építőiparhoz, a pénzügyi szektorhoz és más ágazatokhoz is.

Németország is a hadiipar erősítésével próbálja stimulálni a recesszióban lévő gazdaságát. A különbség az, hogy ezt hitelből teszi.

Ami pedig az adatok kozmetikázását illeti:

A Finn Bank Fejlődő Gazdaságok Intézete (BOFIT) nemrég tette közzé kutatását az orosz statisztikák megbízhatóságáról. Heli Simola vezető közgazdász elemezte az invázió előtt és után közzétett orosz gazdasági adatokat, és arra a következtetésre jutott, hogy néhány furcsaság ellenére nincs bizonyíték a széles körű manipulációra.

Simola 31 adatsort elemzett, a bérdinamikától és a vállalati nyereségektől kezdve az uráli olaj költségéig és a szövetségi költségvetési kiadásokig. Ellenőrizte őket, hogy megfelelnek-e Benford törvényének, amelyet régóta sikeresen használnak nemcsak a makrogazdasági adatokban, hanem a könyvelésben és a kereskedelemben is a manipulációk azonosítására. Ellenőrizte a gazdasági változók (például jövedelem/fogyasztás és beruházás/építőipar) közötti kapcsolatokat is, valamint összehasonlította az orosz kereskedelmi adatokat a megfelelő országok által közzétett adatokkal. Az elemzés megállapította, hogy a Rosstat információi meglehetősen pontosak voltak és maradtak. Simola azonban megjegyezte a bizonytalanságot, amely Ukrajna inváziója után merült fel a pénzügyminisztérium és a szövetségi kincstár által közzétett havi és negyedéves költségvetési adatokban.

"Ezek a statisztikák már nem követték Benford törvényét, és elvesztették korábbi kapcsolatukat más gazdasági mutatókkal is. Ez kérdéseket vethet fel, de túl korai lenne megbízható következtetéseket levonni. A háború és az állami katonai kiadások hatalmas növekedése olyan statisztikai eltéréseket okozhat, amelyeknek semmi közük a manipulációhoz. Az orosz kormány még mindig elég hozzáértő ahhoz, hogy felismerje, hogy megbízható statisztikák nélkül egy alapvető piacgazdaság nem működhet. Ez azt jelenti, hogy a harmadik féltől származó kutatók bizonyos mértékig továbbra is támaszkodhatnak az orosz adatokra, és elemezhetik azokat a gazdaság állapotának felmérésére – ezt minden héten megtesszük a gazdasági különkiadásunkban."

Másik lehetőség a statisztikai adatok ellenőrzésére:

Az 1990-es évek eleje óta a bolygó körül keringő műholdak folyamatosan rögzítik a Föld felszínének éjszakai fényerősségét. Az így kapott térinformatikai adatkészlet a bolygó minden négyzetkilométerének éjszakai fényintenzitását tartalmazza. Ezek az adatok nagy lehetőségeket kínálnak a gazdasági elemzésekhez. A GDP és az éjszakai fények között kapcsolat van, ami egy újabb mérőszámot ad a gazdasági aktivitás mérésére azokban az országokban, ahol a hivatalos adatok megbízhatatlanok, elavultak vagy akár nem is létezhetnek.

Ezt a technikát széles körben tesztelték már többek özött Kína regionális GDP-növekedésének becslésére és hiperlokális GDP-becslések készítésére a brazil városokban.

A fényviszonyokra vonatkozó adatok legjobb felhasználási módja nem a GDP-szintek vizsgálata, hanem a GDP növekedésének. A fényviszonyok növekedése jó előrejelzője a GDP-mutatók növekedésének. A kereskedelmi sokkok (például a Kína és az Egyesült Államok közötti vámeszkaláció) tanulmányozása is mind éjszakai fényadatok felhasználásával történt, történik.

A feltörekvő piacokon és a fejlődő gazdaságokban a negyedéves GDP 1 százalékos változása az éjszakai fényintenzitás 1,55 százalékos változásával jár.

GyMasa 2025.06.25. 15:08:06

@G. Nagy László:
Akkor már csak az a kérdés, hogy VALÓJÁBAN hány ember él Budapesten. (nem számítva a 16-18 korosztályt.

valis47 2025.06.28. 21:21:22

Nagy sikere van az Energiewendének, a kovid miatti gazdasági öngyilkosságnak és az oroszok elleni szankcióknak ám Németországban ( @Boldeone2, @wigotah224 figyeltek? Jó tudom, aki ilyen híreket hoz, az "orosz troll", ezzel el van intézve nálatok a téma).

"Tízéves csúcson a vállalati csődök száma Németországban Az év első felében lassult ugyan a csődbejelentések növekedésének az üteme az előző év azonos időszakához képest Németországban, számuk azonban tízéves csúcsra emelkedett a Creditreform hitelminősítő ügynökség becslése alapján. A Creditreform adatai szerint június végéig 11,9 ezerre, 2015 óta a legmagasabbra emelkedik a bejelentett vállalati csődök száma, ami 9,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, de egyúttal a növekedés ütemének a lassulását jelzi, mivel 2024 első felében még 28,5 százalékkal haladta meg a bejelentett csődök száma az egy évvel korábbit. "A vállalatok gyenge kereslettel, emelkedő költségekkel és folyamatos bizonytalansággal küzdenek" - mondta Patrik-Ludwig Hantzsch, a Creditreform Economic Research vezetője. "A pénzügyi tartalékok csökkennek, és egyre több vállalkozás kerül szembe súlyos nehézségekkel." A bejelentett fizetésképtelenségek legnagyobb része - közel 7 ezer eset - a vendéglátást is magában foglaló szoláltató szektorban volt. A legnagyobb növekedést a feldolgozóipar produkálta, 17,5 százalékosat 940 esetre. A kiskereskedelemben 13,8 százalékkal 2220 esetre nőtt a bejelentett csődök száma. A vállalati csődök által okozott kár 2025 első félévében becslések szerint 33,4 milliárd euró volt, szemben az egy évvel korábbi 29,7 milliárd euróval. A nagy léptékű fizetésképtelenségek következtében a veszélybe került munkahelyek száma is emelkedett: 141 ezer alkalmazottat érintett, szemben a 2024 első félévében regisztrált 133 ezerrel."

Amikor a BASF Ludwigshafenben beszüntetett minden gyártást, és elbcsátott 40 ezer dolgozót a kifizethetetlen gázárak, az atomerőművek leállítása miatti áramhiány, a vegyipari alapanyagok árának emelkedésével magyarázta. De ez direkt jó ám a német gazdaságnak, profiltisztítás! Nem kell a csúnya piszkos vegyipar!

GyMasa 2025.06.29. 15:41:22

@valis47:
Mindezt úgy, hogy Németországban pont fordítva van a helyzet, mint Magyarországon, azaz az ipar nagyon olcsón kapja az energiát!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.06.29. 19:00:57

Ha mi fizetjük az oroszoknak a háborút, akkor Európa miért ne fizethetné az ukránoknak?
süti beállítások módosítása