téveszmék

téveszmék

"Ezt a háborút Európának meg kell vívnia"

2025. június 30. - G. Nagy László


puzser_2025_06.jpg

 

"Ezt a háborút Európának valahol meg kell vívnia. (...) Ha nem Ukrajnában kell megvívnia ezt a háborút, mert Kijev elesik, akkor meg kell vívni Varsó alatt, vagy meg kell vívni Riga alatt, vagy meg kell vívni Tallinn alatt." - így őrjöngött Puzsér a minap. Már csak azért is végignéztem a műsort, hátha a hátralévő percekben kapok némi magyarázatot erre az ostobaságra, azon a gyermeteg frázison túl, hogy Putyin éhes. Jelentem: nem kaptam. Elhangzott Alexandr Dugin neve, aki filozófusként az orosz birodalomépítés híve, s bár nincs hivatalos kapcsolata az orosz kormányzattal, többen - köztük Puzsér - úgy vélik, jelentős a befolyása Putyinra. A mi Robink erre alapoz mindent. Adott egy 63 éves, őrült professzor, akinek az álmodozásai és agymenései megérnek annyit, hogy világháborút robbantsunk ki miattuk... (Nálunk például Raffay Ernő korábban többször is hangoztatta azon elképzelését, hogy a Felvidéket vissza kéne csatolni Magyarországhoz. Logikus és arányos válasz lenne erre, ha Szlovákia háborúra készülne velünk szemben??) Úgy látom - sok év után először -, hogy Puzsérnak kezd teljesen elmenni az esze.

 

Nem ő az egyetlen, persze. Immár három és fél éve hallgatjuk, hogy Putyin le fogja rohanni Európát. Miért? Csak. Soha senkit nem zavart, hogy ennél nagyobb őrültséget nem is tehetne. Viszont ez a félelemkeltés volt a legjobb lélektani módszer annak idején, hogy az európai polgárokat Zelenszkij mellé állítsák; Ukrajnát Európa védőbástyájaként bemutatva. Csakhogy közben múltak az esztendők, s ők már annyit ismételgették ugyanezt, hogy mára el is felejtették: ez a saját, légből kapott narratívájuk csupán. Ha másokat nem is, önmagukat sikerült teljességgel meggyőzniük. Ha nem háborúról volna szó, még azt is mondhatnánk: vicces, hogy attól az ördögtől rettegnek, amelyiket ők maguk festettek a falra, másokat ijesztegetendő.

 

Az elmúlt három és fél évben számtalanszor megkaptuk, hogy orosz propagandát folytatunk, hogy Putyin pincsijei vagyunk. Puzsér sem megy a szomszédba, ha ezekhez hasonló, jól hangzó ostobaságokat kell előadnia: "Magyarországon egy-két évvel ezelőttig még abban volt nemzeti konszenzus, hogy Oroszország a minden létező világok legjobbika; a Szovjetunió egy hatalmas birodalom volt és dicsőséges, és hogyha újra létesül, abban ott a helyünk." Én értem a szarkazmust, ám az csak akkor ül, ha van valami alapja. Viszont még soha életemben senkitől sem hallottam hasonló butaságokat, pedig állítom, hogy jóval több kormánypárti barátom és ismerősöm van, mint Puzsérnak. A Szovjetunió világát minden épeszű és tisztességes ember rühellte, és azon kevesek, akik visszasírnák, ma már nem élnek. Magyarként Oroszország történelmi bűneit soha nem fogjuk feledni, ahogyan a németek, a törökök és a tatárok rémtetteit sem. Csakhogy ma már 2025-öt írunk, s azon oroszok és ukránok közül sem él senki, akik nyolcvan esztendővel ezelőtt végigerőszakolták Kelet-Magyarország lányait, asszonyait. Ugyanígy: a német nácik  is mind a föld alatt, a török és tatár hódítók pláne. Nem haragudhatunk mindenkire az idők végezetéig; muszáj együttműködnünk a Föld legkülönbözőbb nációival. Talán az oroszok nem lettek kevésbé barbárok, ahogy a németek is megmaradtak ideologia-vezérelt, a parancsot gondolkodás nélkül teljesítő népnek. Ilyen a karakterük. De egyiküket sem kell gyűlölnünk, mindegyikkel az együttműködést, a békés üzletelést érdemes keresni. Talán igaz, hogy Putyin egy pszichopata. De legalább azt látjuk, hogy hidegfejű és racionális. Zelenszkij és a nyugat-európai elit esetén ezt a hidegfejűséget és racionalitást keresve sem találjuk. Amikor manapság egy kormánypárti magyar jobban bízik Putyinban, mint ellenfeleiben, az nem azt jelenti, hogy bárki is rajongana az orosz elnökért. Csupán annyit, hogy ebben az emberben látni némi józanságot, ami azt ígéri, hogy lehetséges vele a megállapodás. A másik oldalon csupán kapkodást, fejetlenséget, indulatokat és tömény dilettantizmust érzékelünk, ez pedig semmi jót nem ígér. Trumpra pont azért volt szükség, hogy végre a Nyugat oldalán is megjelenjen egy józan arc; Orbán mellett végre egy igazán fajsúlyos béke-karakter.

 

"Ez a háborút Európának meg kell vívnia." Miért is??? Oroszországnak szüksége van Európára, mégpedig úgy, mint üzleti partnerre, nyersanyagainak felvevőpiacára. Ez a fő értéke kontinensünknek Putyin szemével, pont ezt kívánná rommá lőni? Mit nyerne vele? Vagy éppen fordított a helyzet, és Nyugat-Európa szeretne - Napóleon és Hitler után - ismét katonásdit játszani? Ennek talán még kevesebb értelme volna. Nem, kedves Puzsér Robi, ezt a háborút nem kell megvívni. Nem csupán azért nem, mert ez azonnal világháborút jelentene, de azért sem, mert valójában senkinek sem áll érdekében. Békére van szükség, megállapodásra Oroszországgal és hosszútávú, konfliktusmentes üzletelésre. Ez az evidens érdek.

 

Persze nem csupán Puzsér videóival múlatom az időt. A múlt héten belefutottam Toroczkai egy rövid tudósításába, melyet Strasbourgból közvetített. Az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlése Zelenszkijt várta, aki beszédet kívánt intézni több száz európai képviselőhöz. Végeláthatatlanul hosszú, vörös szőnyeg; másfél órás késés; brutális autókonvoj; álló tapsvihar... "Mintha a német-római császár érkezne" - így kommentálta Toroczkai. Nekem inkább Ceausescu és a nyolcvanas évek Romániája jutott eszembe. A bejátszást látva próbáltam felidézni magamban valami időben közelebbi élményt; mindössze egyetlen ilyen ugrott be. Nemrég kaptam egy linket, amely a Szcientológia Egyház egyik Los Angeles-i konferenciáját mutatta be. Pontosan ugyanezt a kötelező tetszésnyilvánítást; pontosan ugyanezt az egyszerre nevetséges, egyszerre ijesztő fanatizmust érzékeltem. Ilyen lenne a mai Európa??

 

Tényleg azt gondoljuk, hogy az EU-nak meg kell ütköznie Oroszországgal? Tényleg azt hisszük, hogy Zelenszkijt félistenként kell tisztelni? Tényleg meggyőződésünk, hogy Ukrajnát fel kell venni az Unióba, feláldozva mindent? Oké, nyitott vagyok, csak magyarázza már el valaki végre a miérteket! Jelenleg ezek a kinyilatkoztatások úgy csengenek, mintha azt mondanánk: hasznos az esőtánc; meg lehet akadályozni a földrengést birkavesével; illetve a fogamzásgátlás leghatékonyabb módja az imádság... Csupa-csupa vallásos-ideologikus őrületet látunk-hallunk, az ember csak kapkodja a fejét. Mi lenne, ha valaki végre úgy kommunikálna, hogy a magamfajta is megértse?  

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8818897054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.07.07. 10:57:18

@atomic power 1986DucaDuca: Oroszország egyedül a világ gabonatermelésének több mint egynegyedét ellenőrzi, a világon minden negyedik kenyér vagy tésztacsomag orosz gabonából készül, s ez a részesedése tovább fog növekedni. A közeljövőben meghaladja a 30%-ot. "- Ez volt a propaganda

Ez meg a valóság: " Az Agrárágazat cikke szerint a teljes gabonakivitel, beleértve a hüvelyeseket is, várhatóan 49 millió tonna lesz a 2024/2025-ös szezonban, míg az előző szezonban 67 millió tonna volt.
Ez a csökkenés 18 millió tonnát jelent. "

Most háború van, mi működjön, ha nem a hadigazdaság? És mi van az államadóssággal? Az oroszoknai szinte nincs is! Nézd meg az USA-ét meg Németországét!"

- Ember! Egyszer azt irtad közgazdász vagy...Szerinted egy állam mikor megy csődbe a saját pénzében? Elárulom: soha
A hülye Trump persze meggyengítette a dollárt...
Az orosz stratégiai tartalékok fogyóban

Dehogynem! Azt mondtad, hogy hamis orosz adatokra épülnek! Ezzel kétségbe vontad a szervezet, és sok más intézmény kompetenciáját. Egyébként meg azzal kezdted, hogy nem ismerted el, a ppp GDP relevanciáját, ami egy közgazdasági nonszensz!"

- Az adatok hamisak lehetnek, ahogy éppen ma olvastam, hogy a halálozási adatokat is titkolják. Ppp- n számított GDP egy konstruált statisztikai szám, hamisítható

A születéskor várható élettartam, az mindent elmond a statisztikai kamukról!

Boldeone2 2025.07.07. 11:03:23

@atomic power 1986DucaDuca: Hozzáértő ember tudja mi a különbség a ppp GDP és a nomináls GDP között"

- A hozzáértő ember igen, te csak egy propagandista vagy!

Hozzáértő ember nem keveri bele a gazdaságok méretének tárgyalásába az életszínvonalat, a várható élettartamot!"

- Mi a lényeg az egyén szempontjából, szerinted? A hazug statisztika, vagy hogy mennyi lesz a születéskor várható élettartam?
Tud - e pl egy új autót megvásárolni vagy sem???

Ezek a valós és lényeges kérdések, és nem a sztálinista győzelmi jelentések!

Kívülről nézve: mit exportál és importál Oroszország ?

Boldeone2 2025.07.07. 11:18:13

@atomic power 1986DucaDuca: Az ukrán elnök szerint a háború kezdete óta 45 100 ukrán katona vesztette életét, és
összesen 350 ezer orosz katona halt meg. Akkor most ki öldököl kit? Vagy itt is a hazudozás megy?"

-Ha Putyin nem kezdett volna háborúba, akkor szinte már alig halt volna meg ember. A Donbassi konfliktus elcsendesedőben volt, éppen, most meg százezres az áldozatszám

Nem én vagyok jelen ezeken a blogokon a nap 24 órájában, hanem te! Ha úgy gondolod, hogy nem a saját véleményemet mondom, az még nem akadálya annak"

- Én szinte már csak a Nagy Laci blogján vagyok, ritkán Birca, korábban más volt. A lényeg: én a saját véleményemet írom, amit alá is támasztok; te viszont nem ritkán idemásolsz kész szövegeket, másoktól

Azok a kontentek megtalálhatók a " Moszkvatér " és hasonló oroszok és talán a magyar kormány által is pénzelt szennylapokon

Ott oroszbarát szélsőjobbosok, mint pl Stier Gábor meg régi rossz komcsik mint Hegyi Gyula publikálnak

A Fő gond, hogy az orbáni média is a gyilkos diktátor, Putyin narratíváit terjeszti! Ami erkölcstelen!

Oroszországot majd akkor fogom szeretni, ha beköszönt a plurális demokracia; ha pártok váltják egymást a kormányzásban; ha nem zárnak be ezreket politikai nézeteik miatt; ha BEFEJEZIK az öldöklést

Choba393 2025.07.07. 11:20:43

Senki nem akar háborút de azt látjuk, hogy az oroszok havi 40ezer új katonát vesznek fel a seregbe, a gdp arányos védelmi kiadások 5%ra emelését is a békepróféta Trump találta ki.
Attól, hogy nem akar senki megdögleni egy világháborúban még nem muszáj letolt gatyával várni, hogy Oroszország mit lép a kétes kimenetelű ukrajnai kaland után.
Komoly cikkek foglalkoznak egy lehetséges, valamelyik balti ország elleni invázióval ami kb úgy történne, hogy az oroszok pár nap alatt elfoglalnák az adott országot, majd atomháborút helyeznének kilátásba ha a Nato mozgósítani kezdene.
Ez nem csak Puzsér agymenése hanem egy komoly dilemma most felső vezetői szinten.
Hogy miért érné meg Putyinnak egy ilyen lépés?
Azért mert ha sikerrel jár és a Nato nem tesz semmit, ami lássuk be, benne van a pakliban, akkor le is győzte a teljes szövetséget egy ilyen húzással, akár egész kelet európára végzetes következményekkel.
Hiába az "oroszok úgy sem merik ezt meg azt megtenni", meg a "há mér' tennék", látjuk bazdmeg, hogy teszik most is amit el sem tudtunk képzelni néhány éve.

Boldeone2 2025.07.07. 11:29:21

Például diplomáciával, megnemtámadási egyezménynyel, katonai semlegességgel, az érdekszférák kijelölésével és elfogadtatásával"

- Még erre válaszolok, mert ez is egy abszurd hülyeség ( ami egy 73 éves diktátor fejéből jöhet csak ki...)

Milyen érdekszférák kijelölése? Nem kutyaként kell viselkedni, és körbepisilni azt, amit magának gondol egy állam!

Az ENSZ alapokmány pont ezt mondja ki: SZUVERENITÁS mindenek felett

A semlegesség jó dolog, de csak addig, amíg az agresszív és erős szomszéd meg nem gondolja magát, akkor csak wc papírt ér bármely szerződés!!

Ha tetszik , ha nem: kizárlóag a NATO a megoldás, amíg a totalitárius orosz állam létezik!

Ha egyszer rendszert váltanak, megváltoznak, akkor már a NATO- ra sem lesz szükség!

GyMasa 2025.07.07. 12:05:06

@atomic power 1986DucaDuca:
Hát, következetes hólyeséget, meg azt, hogy következetesen hólyét csinálnak magukból, azt simán el lehet várni...

GyMasa 2025.07.07. 12:09:01

@elona:
Én akkor is azt mondom, hogy az ilyen, politikailag túltüzelt esetekben NE pénzbüntetést szabjanak ki, hanem pénzbüntetéssel NEM megváltható, letöltendő közhasznú munkával!
Legalább 10 napos nagyságrendben.
( a pénzbüntetéssel az a baj, hogy azt már belengették a nemzetközi NGO-k hogy kifizetik helyettük, azaz, tényszerűen semmiféle következménye nem lesz a büntetésnek. Ellenben egy 10 napos közhasznú munka, na annak van egy kellemetlen következménye (főleg, ha mondjuk a Széll Kálmán téren, vagy Blahán kell nekik, mondjuk rózsaszín láthatósági mellényben söprögetni, vagy kertészkedni...). Szerintem, annak van igazi visszatartó ereje.

elona 2025.07.07. 12:16:47

@GyMasa:

JOGÁLLAMI ALAPVETÉS: AKI SZABÁLYSÉRTÉST KÖVET EL, AZT MEG KELL BÜNTETNI!!!!!!

FŐLEG HA AZT ELŐRE KITERVELTEN TESZI!!!!!

NEM LEHET VITA TRÁGYA, HOGY ELKÖVETTÉK-E A SZABÁLYSÉRTÉST, AVAGY NEM.....

AKI PEDIG SZABÁLYSÉRTÉST KÖVET EL, ANNAK BÜNTIKE JÁR......

HOVÁ JUTNA A MAGYAR DEMOKRÁCIA, HA MINDENKI MINDEN SZABÁLYSÉRTÉST SIMÁN ELKÖVETHETNE??????

SZERINTEM AZÉRT JOBB A PÉNZBÜNTIKE, MERT AZ 16 MILLIÁRDOS BEVÉTELT JELENTENE A RENDŐRSÉGNEK.........
(..megtérülne az arcfelismerő rendszer beszerzési költsége...)

Boldeone2 2025.07.07. 12:37:18

@elona: Nem, ha jogalkotó sok alapvető alkotmányos szabályt megsértett. Akkor a törvény közjogilag érvénytelen.

Ez esetben erről van szó. Aki normálisan felöltözve vonul, az nem büntethető

GyMasa 2025.07.07. 12:42:03

@Choba393:
Neked is jó lenne, ha elővennél egy papírt, és leírnál egy pár adatot rá, aztán , utána újragondolnád, hogy mennyire nincs értelme annak, amit írsz.
- Az ukránok szerint az oroszok már 3 év alatt elveszítettek több, mint 1 millió embert, azaz, ha ezt igaznak veszem, (nem az), akkor az a 40 000 ember az majdnem mind meg is hal a fronton.
- Az EU egy 550 milliós államszövetség. Csak ahhoz, hogy erőszakkal megszállva tartsák az oroszok, kb 11 millió katonára lenne szükség (kb egy katona minden 50 000 lakosra)
- Ebben nincsenek benne azok, akik elesnek a meghódítás során. (ugye, az ukrán becsléseket alapul véve, ami a (szintén durván optimista) 53 milliós Ukrajna esetében 1 millió ember-ből kiindulve, legalább még 10 millió orosz katonai veszteséget jelentene. (már úgy is, hogy Ukrajnának csak kb. a 20%-át szerezték meg az oroszok, azaz mégcsak nem is látszik a vége a konfliktusnak)
(Eddig 21 milliónál járunk, akik CSAK az EU hadszíntéren kell, hogy jelen legyenek.)
- Ezen kívül az oroszoknak szükségük van még haderőre, ami az ország védelméről gondoskodik, mert nagyon nem lenne faja egy , mondjuk Kazah betörés, vagy egy Finn invázió...
Ara is legalább 1-2 millió katona kell.
- A hadviselés ökölszabályai szerint minden egyes elesett katonára 2-3 olyan jut, aki véglegesen megnyomorodik, és katonának azután nem lesz alkalmas.
Ez azt jelenti, hogy számolhatunk a háború végére, a 10 millió halott felett olyan 20-30 millió nyomorékra is.
- Ez, eddig összesen 21 milliónál járunk, plusz a 20-030 millió nyomorék. meg a hadjáratban közvetlenül részt nem vevő, 1-2 millió... Az 52 millió ember.
A teljes orosz népesség 30+%-a. A férfiak 66%-a.
- Mindezt úgy, hogy Ukrajnában a haderő nagysága kb 1:1 volt (a háború kezdetén, legalábbis) az oroszhoz képest. (a NATO hadereje jóval nagyobb, mint az oroszoké)
- Ezen felül a NATO a tankok és a nukleáris csapásmárő képesség kivételével MINDEN tekintetben erős számbeli fölényben van az orosz haderőhöz képest. (tengeren, levegőben, és emberek számában.)
- Ma az orosz haderő létszáma, valahol az 1,5-2 millió magasságában van, szerintem közelebb a 2-höz. (ha reálisan vesszük az orosz veszteségeket UKrajnában, mert az a 1M+ az nevetésges. )
- Tehát az oroszoknak a mostani, 2 milliós hadseregüket 52 milliósra kellene felhízlalniuk, MIELŐTT támadnak (mondjuk legyen csak 30. és a veszteségeket majd pütolnák sorkatonából)
- Ez a mai orosz haderőnek alsó hangon a 30x-osa. (de, mindent egybevéve simán lehe50x-ese is)
- Egy ilyen haderőfejlesztést észrevétlenül lehetetlen megcsinálni, még akkor is, ha történetesen a pénz rendelkezésre is áll.
- Ha meg el is kezdik, akkor is szerintem simán évtizedes nagyságrendben lenne az átfutása.

Tehát, jelenleg semmi esély nincs rá, hogy az oroszok megtámadnák az EU-t, vagy a NATO-t.
(és, most itt igen nagyvonalúan elhanyagoltam ennek az egésznek az összes többi aspektusát (társadalmi, demográfiai és pénzügyi), amiknek szintén jelentős hatásuk van, de ahhoz nem nagyon értek, éss emmi kedvem csak egy komment miatt órákat tölteni mindenféle GDP adatok elemzésével. Meg, értelme sincs a fentiek miatt.

Végül, pedig azt kellene már akkor eldöntenetek, hogy melyik igaz:
- Az oroszok gőzhenger módjára tarolják le az ukránokat, és az EU következik
VAGY:
- Az oroszok szánalmas lúzerek, akik mindent IS elszabnak, még egy 50 milliós Ukrajnát sem képesek meghódítani 3+ év a latt, és különben is, a szankciók működnek, és azonnal összeomlanak gazdaságilag, és Putyint a népe fogja felhúzni a lámpavasra.

Mert, ez a két narratíva verseng szerintetek a háborúval kapcsolatban, amik alapvetően ellentétesen egymással, de nektek semmiféle problémát nem jelent mind a kettőt hangoztatni...

GyMasa 2025.07.07. 12:42:58

@elona:
Igaz, csakhogy a társadalmi hatását nem éri el, ha valaki azt kifizeti helyetted. AKkor nincs neki semmi visszatartó ereje!

elona 2025.07.07. 13:03:21

@GyMasa:

... és ha más dolgozza le helyette?

elona 2025.07.07. 13:05:51

@GyMasa:

Szerintem persze elég visszatartó erő ez a 80.000.- forintos büntike is!!!!

Tilosban parkolsz ----- büntike!

Tilosban tüntikézel ---- büntike!

elona 2025.07.07. 13:07:08

..... rendezni kéne ezeknek a vadbarmoknak hetente Prájdos tüncikét, pár hét alatt rendbejönne a rendőrség költségvetése!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.07. 13:24:52

@atomic power 1986DucaDuca: nem is kell. van az a szintű marhaság, amire elég csak annyit mondani, hogy ez marhaság...
még ha csak tájékozatlan lennél, oké, elmagyaráznám neked a történelemkönyvet. de a második világháborúról mindenki hallott. a második világháború megtörténte minden további hozzáfűzés nélkül cáfolja a "működött" - marhaságodat.

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.07. 13:33:43

@Boldeone2:

"Nem működött, ahogy most sem...1932-ben Lengyelország és a Szovjetunió képviselői írták alá, amelyet a Szovjetunió 1939. szeptember 17-én, Lengyelország német és szovjet katonai lerohanása és megszállása során egyoldalúan felrúgott."

Csakhogy én a Német-Szovjet relációról írtam, s nem Német - Lengyel, Szovjet - Lengyel kapcsolatrendszerről. Német - Szovjet viszonylatban 1941-g működött az a politka, hogy a két hatalom egymást nem provokálja. Német részről az volt az oka, hogy az 1928-33-as nagy világgazdasági válság padlóra küldte a német gazdaságot, a SZU meg sok évtizedes, ha nem évszázados lemaradást akart behozni. Őket nem érintette a világválság az izoláltság miatt. 1928-ban 2x5 éves rendkívü eröltetett tervet valósítottak meg, aminek a végére egy autark gazdaság, egy elmaradott agrárországból ipari nagyhatalom alakult ki. Hitler, miután 1933-ban hatalomra került, tudta, hogy hosszú évek múlva lesz csak a német gazdaság és hadsereg annyira erős, hogy egy háborút a siker esélyével megvívjon a SZU-val.

<<<Le vagy maradva, gyenge vagy - ez azt jelenti, hogy tévedsz, ezért megverhetnek és rabszolgasorba taszíthatnak. Hatalmas vagy - ez azt jelenti, hogy igazad van, ezért óvakodnunk kell tőled... "

- Magyarul bevallotta, hogy birodalmi törekvéseik vannak, nem békés. A SZU politikája is ezt bizonyította>>>

Meg azt is bevallotta, hogy nem fog alulmaradni, főleg nem a náci Németország viszonylatában.

"Az Agrárágazat cikke szerint a teljes gabonakivitel, beleértve a hüvelyeseket is, várhatóan 49 millió tonna lesz a 2024/2025-ös szezonban, míg az előző szezonban 67 millió tonna volt. Ez a csökkenés 18 millió tonnát jelent. "

Ezek az adatok a Rosstat-tól vannak! Elfogadod, nem hamisak?

"Egyszer azt irtad közgazdász vagy...Szerinted egy állam mikor megy csődbe a saját pénzében? Elárulom: soha"

És? Nem írtam azt, hogy csőd fenyegeti őket! Legalábbis technikai államcsőd nem. A korlátlan pénznyomtatás hosszú távon inflációhoz vezet és, a bérek és megtakarítások értékét veszíthetik, felborulhat a reálgazdaság egyensúlya.

"Ha tetszik , ha nem: kizárlóag a NATO a megoldás, amíg a totalitárius orosz állam létezik!
Ha egyszer rendszert váltanak, megváltoznak, akkor már a NATO- ra sem lesz szükség!"

A totalitárius állam a SZU felbomlásával megszünt, mégis tovább bővült a NATO. Putyin még hatalmon sem volt, mikor 1999. március 12-én Magyarország. Lengyelország, Csehország belépett a NATO-ba. Milyen totalitárius államról hazudozol?

GyMasa 2025.07.07. 14:01:38

@elona:
AZt mégis hogyan???
Pont ez a lényege, hogy ilyet ne lehessen...

elona 2025.07.07. 14:28:28

@GyMasa: "Pont ez a lényege, hogy ilyet ne lehessen..."

Hát pont ez a büntike lényege!!!!

A 4-5-6-ik büntike után lehet, hogy nem megy ki tüncikézni a Prájdra.......
(... főleg, a nyugati ballibsik nem fizetik ki helyette a büntikét......)

EZ MÉGISCSAK EZERSZER HUMÁNUSABB MEGOLDÁS, MINT AMIT ERDOGAN CSINÁL TÖRÖKORSZÁGBAN!!!!!

OTT SZARRÁ VERIK A RENDŐRÖK A PRÁJDOSOKAT + 3-4 ÉV BÖRTÖN!!!!!!

MENNYIVEL DEMOKRATIKUSABB/HUMÁNUSABB ORBÁN........

elona 2025.07.07. 14:31:36

@GyMasa:

Pont, mint a gyorshajtók, vagy bármilyen szabálysértési bírságosak.....

LEHET, HOGY A 4-5-6-IK GYORSHAJTÁS UTÁN NEM FOG SZÁGULDOZNI....
... AVAGY NEM PAKOLJA LE A SZEMETÉT AZ ERDŐSZÉLEN.....

MAGYARORSZÁG JOGÁLLAM!!!!

MAGYARORSZÁG DEMOKRÁCIA!!!!!

MAGYARORSZÁGON MINDENKINEK BE KELL TARTANIA A TÖRVÉNYEKET!!!!!!!!

elona 2025.07.07. 14:38:49

Persze nyilván lesz felháborodás, amikor egy négytagú család megkapja a maga 320.000.- forintos csekkjét a büntikéről......

DE MAGUK AKARTÁK EZT MAGUKNAK!!!!!!

MINEK HALLGATTAK ARRA A VADBAROM KAMUGERIRE!!!!!!

HAJRÁ!!!!!!

CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!!!!
(...mondjuk a Poloska peti ebből jó érzékkel előre kibújt......)

elona 2025.07.07. 14:45:21

Ja!

Vannak Magyarországon törvények.... lehet, hogy ezzel sok ballibsinek újdonságot mondok, de ezeket a törvényeket be kell tartani......

.... lehet előre megfontoltan "nem betartani" ezeket a törvényeket, akkor viszont jön a büntike....

HA A BUZIK SEGGÉT AKAROD NYALNI, AKKOR MENJ KI LONDONBA, BÉCSBE, VAGY BERLINBE..... OTT PONT AZ ILYEN VADBARMOKAT VÁRJÁK, MINT A MAGYAR BUZI-SEGGNYALÓ BALLIBSIK!!!!!

elona 2025.07.07. 15:07:17

Nekem tényleg semmi, de semmi, de semmi bajom az LMBTQXYWZZS EMBERKÉKKEL.....

NEKEM AZZAL VAN BAJOM, HOGY EBBŐL A BALLIBSI PÁRTOK "POLITIKÁT CSINÁLTAK"!!!!!!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.07. 16:39:44

@atomic power 1986DucaDuca: "Német - Szovjet viszonylatban 1941-g működött az a politka, hogy a két hatalom egymást nem provokálja." - majdnem egész 2 évig, ne röhögtess már... nem működött.

Boldeone2 2025.07.07. 17:20:59

@atomic power 1986DucaDuca: Csakhogy én a Német-Szovjet relációról írtam"

- Én viszont a lengyel relációról írok, a jogelőd épp úgy nem tartatta be nemzetközi szerződéseit, mint most a jogutód, Oroszország! Ezután is pont így fogja betartani szerződéseit: sehogy

Meg azt is bevallotta, hogy nem fog alulmaradni, főleg nem a náci Németország viszonylatában."

- A kelet- közép európai térséget megszállva tartották 45 évig, nekünk ez a fontos! Terjeszkedő birodalom voltak és lesznek

Nem írtam azt, hogy csőd fenyegeti őket! Legalábbis technikai államcsőd nem. A korlátlan pénznyomtatás hosszú távon inflációhoz vezet és, a bérek és megtakarítások értékét veszíthetik, felborulhat a reálgazdaság egyensúlya."

- Az USA ezt csinálta évekig, köszönik jól vannak

totalitárius állam a SZU felbomlásával megszünt, mégis tovább bővült a NATO. Putyin még hatalmon sem volt, mikor 1999. március 12-én Magyarország. Lengyelország, Csehország belépett a NATO-ba. Milyen totalitárius államról hazudozol?"

- Te HAZUDOZOL! A veszély nem szűnt meg 1999 után sem, a történelem igazolta az orosz veszélyt!

Ma már totalitárius állam Oroszország, háborúzik, Európa ellensége!

Boldeone2 2025.07.07. 17:30:38

@GyMasa: @Choba393: - nak igaza van. Simán "benne van a pakliban ", hogy Oroszország tesztelje a NATO- t, pl tesztelje a Balti államokat a Suwalki folyosót. Nyilván Lengyelországot nem fogják megtámadni, túl nagy falat lenne, de a Balti államokat miért ne?

Ez pont arra lenne jó, hogy megnézzék mit lép az USA, vagy a nagyobb NATO államok, bevatkoznak vagy sem...Ha Trump szarakodna, akkor nyilván vége a NATO- nak, ez lenne Putler fő célja...Utána keserű sors várna Kelet- Európára

Putler másik célja az oroszbarát szélsőjobb kormányok hatalomra juttatása lehet

Orbán Viktort is ezért kedvelik, aki segít szétverni az EU- t

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.07. 17:51:50

@Alöksz Róz Unbanned:

"majdnem egész 2 évig, ne röhögtess már... nem működött."

A nácik 1933-as hatalomra jutásától 1939-ig mi volt? Háború? Nem, pedig ha figyelembe vesszük a Mein Kampfban leírtakat, akkor már lehetett volna. Ehelyett mindkét ország a tervgazdaság felé fordult. persze nem azonos tartalommal. Eközben egyre élénkülő kereskedelmet folytattak és hitelezésről kötötek megállapodást. Németország a SZU első három importőre között volt és az ország iparosításához szükséges szerszámgépek jelentős részét biztosította. Goering támogatta a gazdasági kapcsolatokat a SZU-val.

Boldeone2 2025.07.07. 17:57:49

@GyMasa: A szankciók egyre jobban működnek, Oroszország lassan gyengül:

www.portfolio.hu/global/20250706/szep-csendben-osszeomlas-szelere-kerult-az-orosz-gazdasag-beutottek-vegre-a-nyugati-szankciok-772689

De, ez nem azt jelenti, hogy ezután már nem veszélyesek! Mint a megsebzett állat, amely megvadul

A legjobb amit tehet Európa az, hogy fokozzák a szankciókat és felveszik az oroszokkal a fegyverkezési tempót

Putyin megbízhatatlan diktátor!

Boldeone2 2025.07.07. 18:06:13

Szergej Lavrov a Magyar Nemzetnek: Csak Oroszország feltételei mentén képzelhető el béke"

- Magyarul: esély sincs megegyezni, így nem lesz béke! Béke= konszenzus

GyMasa 2025.07.07. 20:22:43

@elona:
MP-nek a fix szavazótábora az megvan.
Ők az Orbánfóbiások. (tudod, akitől, ha megkérdezed, hogy mégi ke lehetne jobb miniszterelnöke az országnak, valami ilyesmi választ fogsz kapni: "Oh, hát BÁRKI, még egy üres kabátra is leszavazok, csak Orbán megbukjon!" Na, ők a legalja szavazók, akikmég arra is lusták/tudatlanok, hogy elgalább minimális erőbefektetést tegyenek azügyben, hogy válasszanak maguknak egy jelöltet.)
Ez a réteg akkor is rá fog szavazni, ha fényes nappal, élő adásban öl meg valakit a Hősök terén.
Azért KELLETT neki távolmaradnia a Pridetól, mert azzal nem tett volna jót az állítólagos "fidesz-árvák" megszeréséért... (akiket én nem látok, de ha ők mondják, akkor biztosan ott vannak valahol.)

GyMasa 2025.07.07. 20:25:36

@elona:
Ezzel, nagyon sok LMBTQ embernek is baja van.
Ők csak élni szeretnének, és erre most olyan farkat csináltak belőlük, akikkel verhetik a csalánt.

elona 2025.07.07. 21:12:18

Megy a bohóckodás ezerrel az EU Parlamentben is.....

A BÍRÓSÁG ELÍTÉLTE URSULÁT KORRUPCIÓÉRT!!!!!

ERRE Ő KIJELENTETTE A PARLAMENTBEN, HOGY NEM BŰNÖS... A LIBERÁL-FASISZTA BARÁTAI EGYBŐL NEKIÁLLTAK MENTEGETNI.... HAHAAAHHAAAAA....

ADDIG JÓ, AMÍG MAGYARORSZÁGON JOGÁLLAM VAN, ÉS DEMOKRÁCIA.....

NEM ÚGY MINT AZ EU-PARLAMENTBEN VAGY NÉMETORSZÁGBAN, FRANCIAORSZÁGBAN VAGY BELGIUMBAN, AHOL TOMBOL A LIBERÁL-FASISZTA DIKTATÚRA!!!!!!
(...ha Poloska peti és bűnbandája, a Tiszapart hatalomra kerül, Magyarországon is beköszönt a liberál-fasiszta diktatúra.....)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.07.07. 22:52:38

Szeretem mikor a Fideszesek saját magukat jellemzik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.07.07. 22:55:36

@elona: Te még mé nem takarodsz haza a Oroszországba a kurva anyádba te féreg?!
Magaddal viheted az elmebeteg haverodat is!!

elona 2025.07.07. 23:14:36

Bocsika!

....nem figyeltem.... holnap is lesz Hatházi-féle jó kis hisztikézős tüncike?

ÉN NAGYON VÁROM!!!!

EDDIG MINDEGYIKEN OLYAN JÓT SZÓRAKOZTAM...JOBB, MINT A KAMEDI SÓ!

elona 2025.07.07. 23:16:27

Nekem Pankotai Lili művésznő a kedvencem!!!!

NAGYON VÁROM!

Ő A BALLIBSIK MINTAPÉLDÁNYA.....

RITKA NAGY BUNKÓ!!!!!!

elona 2025.07.08. 17:59:02

Megnyugodtam!

Ma is tüncikéznek a Hatházi-féle elmeroggyantak.....

GyMasa 2025.07.08. 19:01:23

@elona:
Ki lenne olyan hülye?
Azt meg ugye könnyedén lehet ellenőrizni...

elona 2025.07.08. 19:17:35

De jó! De jó! De jó!

A tüncikézők a sajtómunkásokkal együtt vannak vagy 200-an, így az úttesten vonulhatnak rendőri kísérettel.... tönkretéve ezzel több tízezer autós kedd délutáni hazajutását!

DE hát ilyenek a ballibsik....

Akkor boldogok, ha másnak bosszúságot/kárt okozhatnak!!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 08:01:57

@atomic power 1986DucaDuca: látom ragaszkodsz az egetverő faszságodhoz...

nem is voltak szomszédos országok, nehezen tudtak volna háborúzni. de egyébként ha tudtak volna, 6 év se jelenti azt, hogy működött.

főleg hogy közben miket műveltek, vessük csak össze azzal, amiket írtál :-)

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 09:57:57

@Alöksz Róz Unbanned:

<<<Alöksz Róz Unbanned2025.07.07. 08:27:33
@atomic power 1986DucaDuca: "Például diplomáciával, megnemtámadási egyezménynyel, katonai semlegességgel, az érdekszférák kijelölésével és elfogadtatásával, a provokációk és potenciális konfliktusok elkerülésével. Ez a politika1941-ig működött." - mi működött, bazmeg, most akkora irdatlan nagy ostobaságot írtál, hogy egyszerűen felháborító.>>>

Akkor most szépen magyarázd el, hogy mi a problémád a fenti mondatommal. Ezt nem voltál képes megtenni, akkor te ne kérjél számon tőlem semmit! Ebbe a mondatomba gabalyodál bele, a végén teljesen kitekerve - szokásod szerint - az eredeti állítást, terelgetve, csúsztatgatva, hogy rá se lehessen ismerni az eredeti közlésre.

Boldeone2 2025.07.09. 10:47:37

@Alöksz Róz Unbanned: www.valaszonline.hu/2025/06/30/tiborcz-istvan-magantokealap-vagyon-gazdagsag-ner-meszaros-lorinc-osszesites/

Brutálisan gazdag ember. A vagyona jelentős részét közforrásokból szerezte:

"Gránit és az Equilor alapkezelők által felügyelt bennfentes, Tiborcz-közeli alapokba mindösszesen 50+50+50+25+28,4 milliárd, azaz 203,4 milliárd forint tőkét pumpált a magyar állam – ennyit biztosan állíthatunk."

- Csak addig mennek el, ahogy 4 éve Spanyolországba..Ha újra győz a Fidzse, hazajönnek tovább lopni...

A világon nincs még egy olyan ország, ahol a kormányfő összes családtagja milliàrdokat szerez az államtól...

Persze, mit várjunk egy olyan országtól, ahol Putyin - a népirtó, háborúsbűnös facát szopkodják sokan ...

Itt, ebben a közegben mindent lehet az uralkodó sleppnek..

Boldeone2 2025.07.09. 10:53:53

mandiner.hu/kulfold/2025/07/az-oroszok-szerint-magyarorszag-europa-legrosszabb-orszaga-de-van-egy-csavar-a-tortenetben

- persze, ez csak egy vélemény, de érdekes...

Tényleg szar ország, EU viszonylatban. Csak amíg Olaszországban voltam, addig is emelkedtek az árak...A vasút helyzete is romlott, meg minden másé...

Kormányváltás 2026!

elona 2025.07.09. 12:03:04

@Boldeone2: "Kormányváltás 2026!"

De jó! De jó! De jó!

Akkor jövőre nem fognak emelkedni az árak, és pontos lesz a MÁV!!!!!!!!!
(... ha ez mégsem jönne be, akkor mi a teendő?????? ... kibaszni a Tidszapart-kormányt?????)

elona 2025.07.09. 12:32:36

... ha jövőre meg "minden marad a régiben" .... azaz továbbra is emelkednek az árak és késik a MÁV.... AKKOR MEG MINEK VÁLTSUNK KORMÁNYT??????

elona 2025.07.09. 12:38:08

MEKKORA DIKTATÚRA VAN MAGYARORSZÁGON!!!!!

MEKKORA DIKTÁTOR MÁN ORBÁN VIKTOR!!!!!

......még egy Prájdot sem bír betiltani.......
(... bezzeg a törököknél...... ott simán szarrá veri a rendőrség a Prájdosokat...)

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 12:51:09

@Boldeone2:

"Kormányváltás 2026!"

Ahhoz nincs elég eszetek! Ahhoz többségi politzálás kellene a kardinális kérdésekben. A kardináls kérdéseket a kormánypártok sikeresen a középpontba helyezik, s ezekben a kérdésekben a válaszók többsége a kormányzati állásponttal ért egyet!
A választók többsége nem akar háborút, ezért sem akarja Ukrajna EU tagságát!
Ellenzi az EU kül,- migrációs, - gender és energiapolitkáját. Ezek olyan kérdések, amelyeket elég egyszer elszúrni, többet nem lehet helyretenni. Nem úgy, mint a vonatközlekedést vagy az egészségügyet. Ezt a válaszók tudják, a csendes, józanul gondolkodó többség.

Elcsesztétek! Az EPP-ben a tásadalmi többség ellen kell szavazni! Magyarország érdekei ellen kell szavazni. Rossz frakciót, még rosszabb vezetőt választottatok. Könnyű labdát adtatok fel a kormánypártoknak, amit le fognak ütni a megfelelő időben!

A nemzeti többség, a nemzet gerince függetlenség-párti, egy brüsszelből irányított bábkormányt egy muppet figurával az élen, soha nem fog megszavazni.

Boldeone2 2025.07.09. 13:04:36

@atomic power 1986DucaDuca: Ahhoz többségi politzálás kellene a kardinális kérdésekben. A kardináls kérdéseket a kormánypártok sikeresen a középpontba helyezik, s ezekben a kérdésekben a válaszók többsége a kormányzati állásponttal ért egyet!"

- Csak amit a több százmilliárdból fenntartott kormányzati propaganda sulykol! Azok lesznek az általánosan elfogadott narratívák, amit a propaganda hatására elfogadnak ( a kistelepülési kevésbé iskolázottak!)

választók többsége nem akar háborút, ezért sem akarja Ukrajna EU tagságát!"

- Nem, a választók jelentős része beszopta a kormány aljas gyűlöletkeltését! Sehol nincs ilyen kampány Európában!

Boldeone2 2025.07.09. 13:09:25

@atomic power 1986DucaDuca: Ellenzi az EU kül,- migrációs, - gender és energiapolitkáját. "

- Hazudsz! Már ezerszer tisztáztuk: a migràció egy globális folyamat, ami megállítani nem, max lassítani lehet. Az EU ezt teszi

Energiapolitika: jó úton jár Európa! Diverzifikálni kell, a foszilis energia kora lejárt, zöld a jövő!

Külpolitika: korrekt. Támogatják az afrikai államokat és Ukrajnát.

Boldeone2 2025.07.09. 13:13:11

@atomic power 1986DucaDuca: nemzeti többség, a nemzet gerince függetlenség-párti, egy brüsszelből irányított bábkormányt egy muppet figurával az élen, soha nem fog megszavazni."

- Marhaság! Az EU egy ÖNKÉNTES közösség, ki lehet szabadon lépni! Ellenben itt autoriter, egypárti kormány van, Orbán és sleppje! Ezt kellene megdönteni!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 13:27:15

@atomic power 1986DucaDuca: ha kinyitsz egy történelemkönyvet, akkor elolvashatod benne, hogy
1. nem ezek történtek.
se katonai semlegesség (eleve mihez...), se érdekszférák kölcsönös elfogadása, provokációk és potenciális konfliktusok elkerülése meg végképp nem. és raadásul még cél se volt, hogy bármiféle háborút elkerüljenek ilyenekkel, vadul fegyverkeztek egymás megtámadására.
2. amik történtek, megszállt ország felosztása, megnemtámadási egyezmény, azok meg egyáltalán nem működtek. (és nem is az volt a céljuk.)
ki ne találd, hogy az az ún. működés, hogy majdnem két évig nem volt német-orosz háború...

tehát irdatlan nagy marhaságot próbálsz itt bizonygatni. totális hülyeség egyben is és elemeiben is és összefüggéseiben is.

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 13:30:03

@Boldeone2:

"Csak amit a több százmilliárdból fenntartott kormányzati propaganda sulykol! Azok lesznek az általánosan elfogadott narratívák, amit a propaganda hatására elfogadnak ( a kistelepülési kevésbé iskolázottak!)"

A többség akkor is többség! Kormányzati propaganda a mozgósításra kell, hogy a választók csendes többségében egyébként is meglévő akaratot artikulálja egy választási győzelem érdekében. Ezek a témák elég mélyen gyökereznek a társadalmi hagyományainkban, a ti témáitok meg nemzetidegen! Ti ezt nem érzékeltek, mert globalisták vagytok! Az meg nem nyerő a mai Magyarországon.Ellentmond a történelmi, kulturális, társadalmi hagyományainknak.

"Nem, a választók jelentős része beszopta a kormány aljas gyűlöletkeltését! Sehol nincs ilyen kampány Európában!"

Mert nincs a nemzeti érdekeket képviselő kormány sehol! Emlékezz mit mondott Baerbock:

"Nem érdekel a választók éleménye"

Eddig sikerült eljutnotok 2025-re!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 13:38:09

@atomic power 1986DucaDuca: "Ahhoz többségi politzálás kellene a kardinális kérdésekben." - látni némi erre utaló jeleket.

"A kardináls kérdéseket a kormánypártok sikeresen a középpontba helyezik" - a kardinális kérdések jó részével a kormány egyáltalán nem is foglalkozik. helyette ezermilliárdos propagandát folytat annak érdekében, hogy olyanokat nevezzen ki kardinális kérdéseknek, amik:
1. nincs a világon semmi ráhatása (orosz-ukrán háború)
2. marginális (buzik)
3. ez szerintem nem marginális (bár nem vagyunk kifejezetten célország), viszont egyszerű hazugság, mert totál az ellentétét cselekszik, mint amit mondanak.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 13:46:16

@atomic power 1986DucaDuca: "Kormányzati propaganda a mozgósításra kell" - csak úgy ahogy van, antidemokratikus.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 13:48:32

@atomic power 1986DucaDuca: "Mert nincs a nemzeti érdekeket képviselő kormány sehol!" - a fidesz-kormány sem az. kifejezetten a nemzeti érdekek ellenében cselekszik.

egyébként ha leveszed róluk az összeszarozott magyar zaszlót, kapsz egy turbószdsz-t.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 13:51:50

@Boldeone2: "- Csak addig mennek el, ahogy 4 éve Spanyolországba..Ha újra győz a Fidzse, hazajönnek tovább lopni..." - szerintem is.

elona 2025.07.09. 14:35:02

@atomic power 1986DucaDuca:

Ezeknek a vadbarom ballibsiknek mán megint az a bajuk, hogy Magyarország jogállam ÉS DEMOKRÁCIA!!!!!

ITT A VÁLASZTÓPOLGÁROK/ A NÉP DÖNT!!!!!!

... ÉS NEM OLYAN LIBERÁL-FASISZTA DIKTATÚRA, MINT AZ EU-VEZETÉS BRÜSSZELBEN VAGY BÁRMELYIK NYUGAT-EURÓPAI LIBERÁL-FASISZTA DIKTATÚRA.....

AKI MÁST MERÉSZEL MONDANI, MINT AMIT A LIBERÁL-FASISZTA DIKTATÚRA VEZETŐI ELVÁRNAK, AZT AZONNAL KIÁTKOZZÁK!!!!!!!!!!!

LÁSD: ORBÁN, FICO, VUCSICS, STB..........

elona 2025.07.09. 14:39:30

Bezzeg a lengyel Tuskó vagy Magyarországon a Poloska peti kibaszott jó alany a brüsszeli liberál-fasiszta diktatúrának!!!!!!

EZEKET SZŰK PÓRÁZON TARTJÁK, ÉS EZEK AZTAT TESZIK, AMIT A BRÜSSZELI GAZDIJAIK PARANCSOLNAK!!!!!!!

.... ÉS NAGY ÍVBEN SZARNAK SAJÁT ORSZÁGUKRA/NÉPÜKRE!!!!!!!!!!!!!

elona 2025.07.09. 14:49:34

....... semmi közöm a ballibsikhez, de azért megkérdezem tőlük.

Mért ekkora vadbarmokat kell a ballibsiknek "vezérnek" választani, mint a Kamugeri, az MZP, avagy a Poloska peti????????

NORMÁLIS EMBER TÉNYLEG NINCS A BALLIBSIK KÖZÖTT????????
(...avagy Brüsszelben választanak, ki legyen a magyar ellenzéki "vezér".......)

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 15:14:28

@Boldeone2:

<<<választók többsége nem akar háborút, ezért sem akarja Ukrajna EU tagságát!"

- Nem, a választók jelentős része beszopta a kormány aljas gyűlöletkeltését! Sehol nincs ilyen kampány Európában!>>>

Milyen gyűlöletkeltésről beszélsz? Elég ha bárki megnézi az uniós alapszerződést, ott olyan passzusok vannak feketén -fehéren leírva, hogy Ukrajna unióba történő belépése = EU - orosz nyílt, közvetlen háború. Ti meg ezt akarjátok!

"Nem, a választók jelentős része beszopta a kormány aljas gyűlöletkeltését! Sehol nincs ilyen kampány Európában!"

Európában sehol nem kérdezik meg az embereket semmiről egy jó ideje! Súlyos demokrácia deficit! Kampányt a háború mellett folytatnak, nálunk meg a békéért. Ezt minden jóakaratú magyar ember érzi, látja, tudja!

"Már ezerszer tisztáztuk: a migràció egy globális folyamat, ami megállítani nem, max lassítani lehet. Az EU ezt teszi"

Minden normális magyar ember tudja és felháborítja, hogy Magyarországot igazságtalanul bünteti az EU a bevándorláspolitkájáért. Ha majd nem büntetni fog, hanem együttműködik velünk, netán támogat fiskálsan, akkor majd elhisszük. Egyelőre még a határzárhoz sem járult hozzá, pedig az biztosan "lassítja" a migrációt!

"Energiapolitika: jó úton jár Európa! Diverzifikálni kell, a foszilis energia kora lejárt, zöld a jövő!"

Ez is mellébeszélés! A jónak eredményesnek kell lenni. Ha az neked jó t, hogy az EU versenyképessége erőteljesen csökken az energiapolitika miatt, akkor csak sajnálni tudlak!
EU ajánlat: fizessünk 2-3 szor többet az energiáért! Te azt hiszed, hogy Magyarországon rajtatok kívül mindenki mazochista?

"Külpolitika: korrekt. Támogatják az afrikai államokat és Ukrajnát."

A korrekt külpolitka békét, biztonságot, kölcsönös gazdasági előnyöket jelent. Hol látsz te ilyet? Hol volt az unió, amikor az ukrán - orosz konfliktus elmérgesedését meg kellet volna akdályozni? Megmondom: sehol! Pedig ez az alapvető küldetése!

"Marhaság! Az EU egy ÖNKÉNTES közösség, ki lehet szabadon lépni! Ellenben itt autoriter, egypárti kormány van, Orbán és sleppje! Ezt kellene megdönteni!"

Magyarország a hazánk, Európa az otthonunk. Szerinted el kell hagynunk az otthonunkat?Elször megpróbáljuk megjavítani! Ha nem sikerü, akkor meg szét fog esni!
Mit szólnál, ha azt mondanánk a magyarországi ellenzéknek, hogy ki lehet lépni a parlamentből? Az is önkéntes!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 15:28:46

@atomic power 1986DucaDuca: "Minden normális magyar ember tudja és felháborítja, hogy Magyarországot igazságtalanul bünteti az EU a bevándorláspolitkájáért." - :DD

"Magyarország a hazánk, Európa az otthonunk. Szerinted el kell hagynunk az otthonunkat?" - senki nem mondta, hogy költözzetek ázsiába. azt se mondta senki, hogy az országot helyezzétek át ázsiába.

európában maradtok akkor is, ha nem vagyunk az unió tagjai.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 15:32:24

@atomic power 1986DucaDuca: az európai uniónak nem az a küldetése, hogy az orosz birodalmi, hódítási igényeket teljesítse.

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 15:50:52

@Alöksz Róz Unbanned:

"....raadásul még cél se volt, hogy bármiféle háborút elkerüljenek ilyenekkel, vadul fegyverkeztek egymás megtámadására."

Ha figyeltél volna, akkor leírtam, hogy se a náci Németországnak, se a SZU-nak nem állt érdekében egy katonai öszecsapás, hosszú évekig! Leírom mégegyszer, többször nem: a németeket az első vilgháború és a békediktátum, valamint a nagy gazdasági világválság erősen visszavetett. A SZU meg nyögte a cári gazdasági elmaradottság évszázados következményeit. Sztálin és Hitler egyaránt tudta, hogy egyszer háború lesz közöttük, de mindketten tolták ennek időpontját, előbbi jobban. A két ország közötti konfliktust az említett objektív okok miatt el tudták tolni 1941-ig. Hitler nem akat kétfrontos háborút, ezért elszőször Nyugatra terjeszkedett, majd csak fokozatosan keletre. A SZU-t meg miden nyugati figyelmeztetés ellenére váratlanul ért a háború.

Mi a túrót nem lehet ezen érteni?

"amik történtek, megszállt ország felosztása, megnemtámadási egyezmény, azok meg egyáltalán nem működtek. (és nem is az volt a céljuk.)"

A megszállt és felosztott ország esete pontosan a két, ideológialag élesen szembenálló ország megegyezését mutatta.

A megnemtámadási egyezmény valóban csak két évig működött, de csak azért annyi ideig, mert előtte Németország majdnem 10 évig szabadon fegyverkezhetett és már elég erősnek érezte magát a SZU megtámadására. Az oroszoknak volt korán a háború.

elona 2025.07.09. 15:53:50

@Alöksz Róz Unbanned: "Az európai uniónak nem az a küldetése, hogy az orosz birodalmi, hódítási igényeket teljesítse."

HÁT PERSZE, HOGY NEM EZ A "KÜLDETÉSE"!

AZ EU-NAK AZ A KÜLDETÉSE, HOGY A LIBERÁL-FASISZTA DIKTATÚRÁT BEVEZESSE AZ ÖSSZES TAGÁLLAMÁBAN!!!!!!

elona 2025.07.09. 15:57:17

"Orbán Viktor kemény üzenete: Európa első emberének ideje távoznia!"

"A magyar miniszterelnök távozásra szólította fel Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét, a kormányfő szerint a vezetés lényege a felelősség."

... ÉS VIGYE MAGÁVAL MANFRÉD WÉBERT IS!!!!!!!!!!!!

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 16:56:18

@Alöksz Róz Unbanned:

"....... a kardinális kérdések jó részével a kormány egyáltalán nem is foglalkozik. helyette ezermilliárdos propagandát folytat annak érdekében, hogy olyanokat nevezzen ki kardinális kérdéseknek, amik:
1. nincs a világon semmi ráhatása (orosz-ukrán háború)"

Nem úgy kardinális! Úgy, hogy meg kell akadályozni, hogy belekeverjenek bennünket, annak minden tragikus következményeivel!

"2. marginális (buzik)"

A jövő nemzedék morális állapota igenis kardináls kérdés. Kardinális kérdés a nemzet fennmaradása érdekében folytatott családpolitika, amely a nemzetet fenntartani képes fiatal generációkra épül.

"Kormányzati propaganda a mozgósításra kell" - csak úgy ahogy van, antidemokratikus.

Nem lehet antidemokatikus az, ha a háború ellen, a nemzet fennmaradásáért folytat propagandát. Ebben össznemzeti konszenzusank kellene lenni!

".........a fidesz-kormány sem az. kifejezetten a nemzeti érdekek ellenében cselekszik."

Nem lehet nemzeti érdek feloldódni egy Európai Egyesült Államokba! Márpedig az ellenzék ezt akarja.

"egyébként ha leveszed róluk az összeszarozott magyar zaszlót, kapsz egy turbószdsz-t."

A Fidesz kb. annyra hasonlít az SZDSZ-e, mint az új ellenzéki képződményre!

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 17:05:32

@Alöksz Róz Unbanned:

"az európai uniónak nem az a küldetése, hogy az orosz birodalmi, hódítási igényeket teljesítse."

De az sem, hogy a korábbi status quo-t felborítsa már a háború előtt!

Boldeone2 2025.07.09. 17:26:39

@atomic power 1986DucaDuca: többség akkor is többség! Kormányzati propaganda a mozgósításra kell, hogy a választók csendes többségében egyébként is meglévő akaratot artikulálja egy választási győzelem érdekében. "

- Ez olyan többség mint a legtöbb nem demokratikus rendszerben, pl Oroszországban: a megtévesztett birkák hada!

Ha a kormány területrabló háborút hirdet, a többség mögötte van, akkor az már igazolha a háborút erkölcsileg?

Igazságos rendszerben vesztene a kormány, ahogy az általatok sokat szidott nyugaton, ahol sokkal egyenlőbb a politikai küzdelem

Boldeone2 2025.07.09. 17:29:08

@atomic power 1986DucaDuca: De az sem, hogy a korábbi status quo-t felborítsa már a háború előtt!"

- A korábbi status quo elmúlt, csak a ruszki fejekben létezik! Épp úgy, ahogy a Brit Birodalomnak is vége lett, az orosznak is

A történelem halad, az időt Putler sem tudja visszaforgatni!

Boldeone2 2025.07.09. 17:35:30

@atomic power 1986DucaDuca: Milyen gyűlöletkeltésről beszélsz? Elég ha bárki megnézi az uniós alapszerződést, ott olyan passzusok vannak feketén -fehéren leírva, hogy Ukrajna unióba történő belépése = EU - orosz nyílt, közvetlen háború. Ti meg ezt akarjátok!"

- "Mi: azt akarjuk, hogy minden állam pályázhasson EU- tagságra, ehhez az ukránoknak is joga van!

Európában sehol nem kérdezik meg az embereket semmiről egy jó ideje! Súlyos demokrácia deficit! Kampányt a háború mellett folytatnak, nálunk meg a békéért. Ezt minden jóakaratú magyar ember érzi, látja, tudja!"

- Arra ott van a választás! Sehol nem bújik a kormány egy hazug, manipulatív goebbelsi konzultàció mögé, amit szinte egy ellenzéki sem küld vissza ( én sem)

Egyelőre még a határzárhoz sem járult hozzá, pedig az biztosan "lassítja" a migrációt!"

- Határzár van Lengyelországban és máshol is, a magyar kormányt más okok miatt büntetik ( menekültügyi eljárás.

Boldeone2 2025.07.09. 17:42:06

@atomic power 1986DucaDuca: az EU versenyképessége erőteljesen csökken az energiapolitika miatt, akkor csak sajnálni tudlak!
EU ajánlat: fizessünk 2-3 szor többet az energiáért! Te azt hiszed, hogy Magyarországon rajtatok kívül mindenki mazochista?"

- Ember, az EU versenyképessége kb 30 éve csökken, nem 3 éve! Amint látod, nincsenek foszilis energiahordozók bőségben, ki vagyunk szolgáltatva!
Erre való a diverzifikàció, egyesek szerint több atomenergia!

Putyin sem ad olcsón gázt senkinek! Európának biztos nem!

Hol volt az unió, amikor az ukrán - orosz konfliktus elmérgesedését meg kellet volna akdályozni? Megmondom: sehol! Pedig ez az alapvető "

- Én úgy emlékszem az összes európai csúcsvezető tárgyalt Putyinnal a háború előtt, Macron 2x is! A háború az orosz birodalmi szemlélet Putyin miatt van
Egyedül Putyin nem akar békét!

Boldeone2 2025.07.09. 17:47:16

@atomic power 1986DucaDuca: Elször megpróbáljuk megjavítani! Ha nem sikerü, akkor meg szét fog esni!"

- Volt 16 éve Orbánnak, voltak kissé jobb évei, amikor összeurópai konjunktúra volt, de most megroppant az ország ( túl a háborún)

Nézd meg milyen a MÁV, utazz pl Debrecen - Budapest között...Katasztrófa

Jöjjön inkább egy fiatalabb generáció, " Brüsszel Péterék "

Ha régi már nem működik, akkor ki kell cserélni, ahogy a való életben is. Orbánék már nem javulnak meg, ennyi volt...

elona 2025.07.09. 17:54:38

"Több mint rekorddöntés: a BUX átlépte a százezer pontos álomhatárt!"

"Harmincöt évet kellett rá várni, de bőven megérte: az ezer pontról elindított BUX szerdán átlépte a százezer pontos álomhatárt."

....ANNYIRA SZAR A MAGYAR GAZDASÁG, HOGY EURÓPA LEGJOBBAN TELJESÍTŐ TŐZSDÉJE A MAGYAR!!!!!!

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 19:26:45

@Boldeone2:

"Ez olyan többség mint a legtöbb nem demokratikus rendszerben, pl Oroszországban: a megtévesztett birkák hada!"

Nem! Ez olyan többség, ami tapasztalaton alapul! Láttuk, mire voltatok képesek 2002-2010 között és most Budapesten! Az a megtévesztett birka, aki a saját tapasztalatának nem hisz! A birkaság a ti oldalatokon, ilyen referenciákkal elbújnák szégyenemben!

"Ha a kormány területrabló háborút hirdet, a többség mögötte van, akkor az már igazolha a háborút erkölcsileg?"

Ha két szembenálló proxy hatalom összeveszik a koncon, azt elő lehet adni a közvéleménynek több verzióban. Te úgy látod, hogy az egyik oldal patyolat fehér, a másik meg ében fekete. Én egy kicsit szofisztikáltabban látom a kérdést.

"Igazságos rendszerben vesztene a kormány, ahogy az általatok sokat szidott nyugaton, ahol sokkal egyenlőbb a politikai küzdelem"

A demokrácia nem a küzdelemért van, hanem a kományozhatóságért. Lehet küzdelmeket folytatni évtizedeken keresztül úgy, hogy küzben egy helyben topog az ország!

Az önkormányzati rendszer igazságos, ugye, mert ott tudtatok győzni, az országos igazságtalan, mert ott nem!

Egyébként mire mentek az "igazságos" rendszerrel , például Olaszországban? Csak 2010 óta 5 kormányuk volt.

De az sem, hogy a korábbi status quo-t felborítsa már a háború előtt!"

"A korábbi status quo elmúlt, csak a ruszki fejekben létezik! Épp úgy, ahogy a Brit Birodalomnak is vége lett, az orosznak is"

A status quo nem akkor borult fel, amikor a SZU és VSZ felbomlott, hanem akkor, amikor a vákuumba benyomult egy másik nagyhatalom.

"A történelem halad, az időt Putler sem tudja visszaforgatni!"

Igen, a BRICS már erősebb, mint a G7.

"Mi: azt akarjuk, hogy minden állam pályázhasson EU- tagságra, ehhez az ukránoknak is joga van!"

De nem egy harci szövetséghez!

"Sehol nem bújik a kormány egy hazug, manipulatív goebbelsi konzultàció mögé, amit szinte egy ellenzéki sem küld vissza ( én sem)"

Rólad nem is feltételeztem! Egyébként nemmel is lehetett szavazni, miért nem éltél vele? Hol volt az a hatalmas ellenzéki tömeg?

"Határzár van Lengyelországban és máshol is, a magyar kormányt más okok miatt büntetik ( menekültügyi eljárás."

Ami nonszensz! Előbb beengedni, utána elbírálni. Fordítva kellene!

A menyem délkelet-ázsiából származik, végigcsinálta a bevándorlási folyamat minden fázisát, nagykövetség útján, ahogy a törvények előírják. Ez az eljárás miért nem felel meg a Bizottságnak?

" Ember, az EU versenyképessége kb 30 éve csökken, nem 3 éve! Amint látod, nincsenek foszilis energiahordozók bőségben, ki vagyunk szolgáltatva!"

Tehát tüdőn lőtte magát a "Decoupling"-al az EU. Ezt kellene támogatnunk, ugye?

"Én úgy emlékszem az összes európai csúcsvezető tárgyalt Putyinnal a háború előtt, Macron 2x is! A háború az orosz birodalmi szemlélet Putyin miatt van"

Nem! Megmondták az oroszok, rmár 2008-ban. hogy ha Urajnát be akarják vonni a NAtO-ba, háború lesz!

"Ha régi már nem működik, akkor ki kell cserélni, ahogy a való életben is. Orbánék már nem javulnak meg, ennyi volt..."

Ehhez társadalmi méretű paradigma váltásra lenne szükség, de ilyen kihívóval kötve hiszem!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 19:27:43

@atomic power 1986DucaDuca: jó.
akkor tehát mi a következtetés, a nato hagyja elfoglalni ukrajnát, fegyverkezzen pár évig mint állat, aztán támadja meg teljes erejével oroszországot?

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.09. 20:40:55

@Alöksz Róz Unbanned:

"a nato hagyja elfoglalni ukrajnát, fegyverkezzen pár évig mint állat, aztán támadja meg teljes erejével oroszországot?"

A NATO nincs benne szervezetileg a háborúban, nem dönthet a háborúról. Védelmi szevezet, legalábbis papíron. Egy orosz támadás ellen elegendő elrettentő erővel rendelkezik, de ha megtámadná Oroszországot..........
Egyébként mi a kérdés?

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 20:58:59

@atomic power 1986DucaDuca: az a kérdés, amit feltettem.
mert ez lenne a történelmi analógiád a mai helyzetre vonatkoztatva.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 21:08:29

@atomic power 1986DucaDuca: "Úgy, hogy meg kell akadályozni, hogy belekeverjenek bennünket, annak minden tragikus következményeivel!" - egyik ellenzéki párt se akarja ukrajnán átvonulva megtámadni oroszországot... de komolyabb európai párt sem. el kell ismerni, hogy a helyzet elég jól van kezelve - már amióta kitört a háború.

és a lényeg: ha ezek mindenáron háborúzni akarnak, azt a magyar kormány biztosan nem fogja tudni megakadályozni, semmi ráhatása. viszont pont olyan helyen fekszik az ország, hogy ha ezek háborúznak, nem tudunk kimaradni belőle. egy dolgot lehet tenni, ha kitör a nagy háború, ha nem, hogy szövetségest jól választunk. nem orbánnak jól, hanem az országnak. és az a jól választott szövetséges nem oroszország... akárkinek van igaza.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 21:14:50

@atomic power 1986DucaDuca: a nemzet fennmaradásat szolgáló családpolitika nem a pride miatt nem tud sikeres lenni, a legjobb szándékot feltételezve sem. bár sikeres lenne.

"Nem lehet antidemokatikus az, ha a háború ellen, a nemzet fennmaradásáért folytat propagandát." - az ellenzék is pont ugyanezt hazudja magáról.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 21:17:05

@atomic power 1986DucaDuca: "A Fidesz kb. annyra hasonlít az SZDSZ-e, mint az új ellenzéki képződményre!" - fidesz pontosan ugyanazt a szélsőliberális olcsómunkaerőországát építi, ami az szdsz lázálma volt. csak ráborítottak egy szaroszászlót.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.09. 21:19:47

@atomic power 1986DucaDuca: "NATO nincs benne szervezetileg a háborúban, nem dönthet a háborúról." - dehogynem dönthet. van rá példa.

Boldeone2 2025.07.09. 21:43:29

@atomic power 1986DucaDuca: Ez olyan többség, ami tapasztalaton alapul! Láttuk, mire voltatok képesek 2002-2010 között és most Budapesten"

- Te hülye! Mi köze Magyar Péternek és a Tiszának a baloldali kormányokhoz ? Semmi, nagyjából!
Budaoest pedig működne, ha nem venne a kormány szolidaritási adó címén tízmilliárdokat!

Te úgy látod, hogy az egyik oldal patyolat fehér, a másik meg ében fekete. "

- Nem így látom, de a nemzetközi jog szerint Ukrajnának igaza van! A háborúnak úgy lehet vége, ha Putyin abbahagyja, ennyi

demokrácia nem a küzdelemért van, hanem a kományozhatóságért."

- Nem. A királyok is tudtak kormányozni! A demokráciában viszont el lehet számoltatni a hatalmat!

Az önkormányzati rendszer igazságos, ugye, mert ott tudtatok győzni, az országos igazságtalan, mert ott nem!"

- A fidesz ebbe is belenyúlt, de csak Budapesten, ahol a hatalmi érdekei megkívánták! Az önkó rendszer amúgy ki van herélve , en bloc

Boldeone2 2025.07.09. 21:49:10

@atomic power 1986DucaDuca: Egyébként mire mentek az "igazságos" rendszerrel , például Olaszországban? Csak 2010 óta 5 kormányuk volt."

...és mire mentünk mi Orbán kvázi autoriter rezsimjével? Szegényház voltunk és maradtunk Európában!

status quo nem akkor borult fel, amikor a SZU és VSZ felbomlott, hanem akkor, amikor a vákuumba benyomult egy másik nagyhatalom."

- Ez megint hülyeség! Az államok a nemzetek szuverenitási elvén védelmi szövetséget választottak ( önként)

Igen, a BRICS már erősebb, mint a G7."

- A BRICS inkább csak deklaráció nem valós szövetség! Közös pénz nincs, a tagok elllentétben állnak egymással
Az álmodozás köti őket össze, hogy valaha elérik a nyugati életet

Boldeone2 2025.07.09. 22:00:09

@atomic power 1986DucaDuca: Hol volt az a hatalmas ellenzéki tömeg?"

- Senki nem veszi komolyan Orbán konzultációit! Csalás az egész! A vaskalapos híveken kívül nem válaszol senk. De pontos számokat csak a kormány tud (hamisítani )

Előbb beengedni, utána elbírálni. Fordítva kellene!"

- Csakhogy abba egy állam, még Szerbia sem megy bele! Amúgy itt szinte senki nem akar maradni, mert nem vagyunk jóléti állam
Ázsiai melósok vannak, akiknek ugródeszka az ország

Tehát tüdőn lőtte magát a "Decoupling"-al az EU. Ezt kellene támogatnunk, ugye?"

- Minden nézopont kérdése...Évi több millió ember hal meg a légszennyézes miatt, az sem egy jó dolog...a mérleg másik fele...

rmár 2008-ban. hogy ha Urajnát be akarják vonni a NAtO-ba, háború lesz!"

..és akkor mi van? Százezerszám halnak az oroszok egy hazug narratíva miatt!

Boldeone2 2025.07.09. 22:02:44

@atomic power 1986DucaDuca: Ehhez társadalmi méretű paradigma váltásra lenne szükség, de ilyen kihívóval kötve hiszem!"

- A változás folyamatos! A hagyományos média háttérbe szorul, a szociális média visz mindent, ott meg Magyar Péter az úr, meg Azariah és társai a fiataloknál

Régi világ elenyészik!

Boldeone2 2025.07.09. 22:29:30

youtu.be/4PHVCUyzbfA?si=g3CitFMhH2z1ZYRf

Érdemes megnézni! Végūl is kimondja amit tudunk: Putyinnal nincs esély diplomàciai megegyezésre! Trump is kezdi belátni már, hogy színjáték volt minden!

Elkezdék felgyorsítani a külföldi katonák toborzását, vagyis semmilyen szándék nincs a békére!

Így már a poszt hülyeség lett...

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.10. 08:44:59

@Boldeone2:

"Te hülye! Mi köze Magyar Péternek és a Tiszának a baloldali kormányokhoz ? Semmi, nagyjából!"

Ugyanazt a globalista irányzatot követik, ugyanazt a többséget képviselik az EP-ben, ugyanúgy együtt szavaznak a kardinális kérdésekben. Ahogy a baloldali pártok között és a néppárt között nincs releváns különbség az EP-ben, ugyanúgy az országon belül sincs az ellenzéki pártok között, kivéve a Mi Hazánk Mozgalmat. Egyéb közös jellemző:
koncepciótlanság, vízió nélküliség, szakértelem hiánya, hazudozás.

"Budaoest pedig működne, ha nem venne a kormány szolidaritási adó címén tízmilliárdokat!"

A Fővárosi Önkormányzat tipikus példája az oda nem való emberek gyülekezetének.

"Nem így látom, de a nemzetközi jog szerint Ukrajnának igaza van! A háborúnak úgy lehet vége, ha Putyin abbahagyja, ennyi"

Ez csak az egyik variáció. A háborúnak más kimenetele is lehet! Addig folytatja, míg el nem fogadják a feltételeit!

"A királyok is tudtak kormányozni! A demokráciában viszont el lehet számoltatni a hatalmat!"

Milyen teljesítménykritériumok alapján? A választók megbuktathatnak olyan kormányt , amelyik jó teljesítményt nyújt, jól képviseli érdekeiket, és újra megválaszthatnak olyat, amelyik roszszul teljesített. A kormányzati politika teljesítményének nincs objektív mércéje, ergo nem igazán érdemes az elszámoltathatóságra hivatkozni, az kontraproduktív is lehet.
A liberális elvek szerint a piacnak, és nem az államnak kell kormányoznia. Le kell építeni az államot, piacosítani a közszolgáltatásokat, abszolutizálni az öngondoskodást.
Szerinted ez a társadalomszervezés csúcsa, felsőbbrendű rendszer.
Akkor számoltasd el a piacot!

"...és mire mentünk mi Orbán kvázi autoriter rezsimjével? Szegényház voltunk és maradtunk Európában!"

Csak néhány dolog, messze nem a teljesség igénye nélkül:

Közel egymillió fővel bővült a foglalkoztatottak száma.
A munkanélküliség a harmadára csökkent.
A foglalkoztatottság 57 százalékról 75 százalékra emelkedett.
Rezsicsökkentés.
A szegénység kockázatának kitettek száma az Eurostat adatai szerint 2010 óta 1 millió 250 ezer fővel csökkent, a súlyos anyagi nélkülözésben élőké a harmadára.
Míg a 2009-es válság idején közel 7 százalékkal esett vissza a magyar gazdaság, 2021-ben 7,1 százalékkal nőtt.
Míg az államadósság 2010-ben meghaladta az uniós átlagot, 2020-ban már 10 százalékponttal alacsonyabb
Egykulcsos, arányos 15 százalékos személyi jövedelemadó. 2009-ben még 36 százalékos kulcs is volt.
Míg 2009-ben 33,5 százaléknyi adó terhelte a vállalkozásokat, ez 2022-re 13 százalékra csökkent.
Rekordalacsony szintre, 9 százalékra csökkent a társasági adó kulcsa. 2010-ben ez még 19 százalék volt.
A bruttó átlagkereset 727 700 ezer forint, ez a kormányzás kezdetén alig érte el a 200 ezer forintot.
A minimálbér 2010 és 2025 között 73 500 forintról 290 800 ezer forintra nőtt.
A nők esetében 4,2 évvel, a férfiak esetében 4,4 évvel nőtt az egészségben eltöltött évek száma, nagyobb mértékben, mint az uniós átlag.
Az orvosok átlagbére a 2010-es 338 126 Ft.ról 2025-re 2 197 000 Ft-ra nőtt.
Az állami vagyon értéke 210 óta 11 650 milliárd forintról 20 ezer milliárd forintra növekedett, amely 67 százalékos növekedést jelent.

Az egyedülálló családpolitikai intézkedéseket a terjedelem miatt itt kihagyom!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.10. 10:01:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Az egyedülálló családpolitikai intézkedéseket a terjedelem miatt itt kihagyom!"

én összefoglalom az eredményeit:

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.10. 11:28:45

@Alöksz Róz Unbanned:

"egyik ellenzéki párt se akarja ukrajnán átvonulva megtámadni oroszországot... de komolyabb európai párt sem."

Az alapszerződés elég világosan fogalmaz erről: ha felveszünk háborban álló országot, mi is háborban állunk. Az ellenzék fel akarja venni, a kormány nem. Ergó: ellenzék háborúpárti, kormány békepárti!
Nem arról van szó, hogy átvonulnak Ukrajnán, hogy megtámadják Oroszországot, hanem arról, hogy adott esetben az alapszerződés alapján de jure bevonulhatnak Ukrajnába, aminek beláthatatlan következményei lehetnek!

"el kell ismerni, hogy a helyzet elég jól van kezelve - már amióta kitört a háború."

A helyzet akkor lett volna jól kezelve, ha lokalizálják a háborút! Ezt a lehetőséget elhalasztották 2022 tavaszán.

"és a lényeg: ha ezek mindenáron háborúzni akarnak, azt a magyar kormány biztosan nem fogja tudni megakadályozni, semmi ráhatása."

Vétójoggal megakadályozhatjuk mind a NATO, mind az EU csatlakozást, ezzel de jure indok nincs a háborúba involválódásra!

"viszont pont olyan helyen fekszik az ország, hogy ha ezek háborúznak, nem tudunk kimaradni belőle. egy dolgot lehet tenni, ha kitör a nagy háború, ha nem, hogy szövetségest jól választunk. nem orbánnak jól, hanem az országnak. és az a jól választott szövetséges nem oroszország... akárkinek van igaza."

Ha kitör a háború, itt kő-kövön semmi nem marad! Teljesen mindegy, hova állsz! Ezért kell még csírájában megakadályozni minden őrültséget!

elona 2025.07.10. 12:08:36

"Orosz kém bukott le Brüsszelben, Zelenszkij titkos találkozóira is bejuthatott"

"Az Európai Bizottság visszavonta egy francia-ukrán tolmács akkreditációját, akit azzal gyanúsítanak, hogy titokban rögzítette a Volodimir Zelenszkij ukrán elnök részvételével zajló megbeszéléseket Oroszország számára."

Az oroszok mán a (brüsszeli) spájzban vannak!!!!!

elona 2025.07.10. 12:12:22

Félretéve a tréfát.....

Teljesen nyilvánvalóan az orosz kémek be vannak épülve az EU vezérkarába is.... így Putyin előre tuggya mi a tervük.....
(... persze, lehet, hogy nem konkrétan kémek, de lehallgató berendezések/lehallgatott telefonok biztos vannak...)

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.10. 12:46:25

@Alöksz Róz Unbanned:

"fidesz pontosan ugyanazt a szélsőliberális olcsómunkaerőországát építi, ami az szdsz lázálma volt. csak ráborítottak egy szaroszászlót."

2024-ben 13,6%-al Magyarországon nőtt a negyedik legnagyobb ütemben a munkaerő-költség.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.10. 13:05:44

@atomic power 1986DucaDuca: "Az alapszerződés elég világosan fogalmaz erről: ha felveszünk háborban álló országot, mi is háborban állunk." - már most is háborúban állunk, erről szól a fáma. a kormány az agresszor oldalán áll, az eu meg a védekező fél oldalán.
te azért kampányolsz, hogy az oroszok nyerjenek, én meg ezt kurvára nem szeretném.

ne küldjünk az ukránoknak fegyvereket, mert az azonnali világháborút jelent, emlékszünk még erre?

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.10. 13:14:53

@atomic power 1986DucaDuca: "A helyzet akkor lett volna jól kezelve, ha lokalizálják a háborút!" - és lokalizálva is van, ez tény, miközben az ukránok is segítve vannak.

az orbán-kormány semmit nem tud megakadályozni, legfeljebb azt tudja elérni, hogy teljesen kizárják a döntéshozatalból.

"Ha kitör a háború, itt kő-kövön semmi nem marad! Teljesen mindegy, hova állsz! Ezért kell még csírájában megakadályozni minden őrültséget!" - az még ukrajnára se igaz, hogy kő kövön nem marad, bár először én is azt gondoltam.
nem mindegy hogy hova állsz és az se mindegy, hogy határos ország leszünk-e oroszországgal.
az agresszor hódító politikájának támogatása eddig még sose bírta megakadályozni a még nagyobb bajt, ez a történelmi tapasztalat.

elona 2025.07.10. 13:15:52

@Alöksz Róz Unbanned: "te azért kampányolsz, hogy az oroszok nyerjenek, én meg ezt kurvára nem szeretném."

Hááááát......

MINK A FEGYVERSZÜNETÉRT "KAMPÁNYOLUNK" AZ IGAZSÁGOS BÉKÉÉRT, TIK MEG A HÁBORÚ FOLYTATÁSÁÉRT!!!!

Ennyike....

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.10. 17:33:10

@Alöksz Róz Unbanned:

".....és lokalizálva is van, ez tény, miközben az ukránok is segítve vannak."

Egyáltalán nincs lokalizálva. Globális következményei vannak, amelyek nem jellemzőek a lokális háborúkra.Lokális háború pl. 2020-as karabahi háború vagy a Falkalnad háború.
Az orosz-ukrán háborúnak brutális következményei vannak nemzetközi szinten!
A nemzetközi gazdasági, ellátási láncolatokat, energiaárakat, élelmiszerellátást súlyosan befolyásolja. Külső proxy hatalmak, szervezetek vesznek benne részt közvetett módon, katonai és gazdasági támogatással.

"az még ukrajnára se igaz, hogy kő kövön nem marad, bár először én is azt gondoltam."

Én világháborúról beszéltem! Az előbb-utóbb atomháború, mihelyt az egyik fél végzetes hátrányba kerül. Ne próbáljuk ki, hogy lehet-e fékezett habzású világháború! Az átmenet egy totális háborúba nagyon könnyen megtörténhet.

'.....nem mindegy hogy hova állsz és az se mindegy, hogy határos ország leszünk-e oroszországgal."

Egyik oldalra sem kell állni ebben a háborúban, mert ez nem a NATO háborúja. Legalábbis ha betartja az alapításakor rögzített elveit.

"az agresszor hódító politikájának támogatása eddig még sose bírta megakadályozni a még nagyobb bajt, ez a történelmi tapasztalat."

Csakhogy itt egy atomhatalomról van szó, olyanról, amely az egész világot többszörösen el tudja pusztítani. Ráadásul Kínát nyugodtan hozzászámíthatod, amely meg a világ legnagyobb gazdasági hatalma. Itt Ukrajna nem győzhet, de olyan veszteségeket szenved el, amit belátható időn belül nem tud kiheverni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.11. 20:04:24

@atomic power 1986DucaDuca: akkor lássuk a szavaidat nyíltan, sumákolás nélkül:

- akkor lenne lokalizálva, ha hagynák az oroszokat elfoglalni ukrajnát.

- ha az ukránoknak továbbra is segít a nyugat, az 3 és fél éve azonnali világháborút jelent.

- egyik oldalra se kell állni, hanem az oroszok oldalára kell állni.

- nem szabad segíteni az ukránoknak, mert az 3 és fél éve azonnali atomháborút jelent.

- ez egy atomnagyhatalom, tehát hagyni kell neki bármit amit csak akar, a legjobb az lenne, ha kínával együtt biztosíthatnák orbán viktor örökös hatalmát.

atomic power 1986DucaDuca 2025.07.11. 22:08:50

@Alöksz Róz Unbanned:

"akkor lássuk a szavaidat nyíltan, sumákolás nélkül:

- akkor lenne lokalizálva, ha hagynák az oroszokat elfoglalni ukrajnát."

Ezek szerint mégsem lokalizálták a konfliktust! Kívülről beavatkoztak a fegyverszüneti tárgyalásokba 2022. tavaszán.

"- ez egy atomnagyhatalom, tehát hagyni kell neki bármit amit csak akar..."

Ukrajna akar olyat, ami az oroszok érdekeit sérti. NATO tagság.
süti beállítások módosítása