téveszmék

téveszmék

"A nő mindig áldozat"

2025. július 29. - G. Nagy László

egy_olyan_elethu_kepet_kerek_ahol_a_ferj_es_a_feleseg_vitatkoznak_a_feleseg_pedig_sir.jpeg

 

A nők iszonyú rafináltak. Ezt tudja mindenki, aki élt valaha hosszabb-rövidebb párkapcsolatban. És a legszebb az, hogy játszmáik nagy részét nem is tudatosan, hanem kifejezetten ösztönösen űzik.

 

A kedvencem az, amikor egy párkapcsolati vita során a nő a szerepeit váltogatja. Az egyik pillanatban harcos amazon, aki egyenrangú társként veszi fel a küzdelmet a férfival; pár másodperccel később pedig - könnyedén átszörfözve az áldozati pózba - egyszer csak elsírja magát. A legtöbb férfi számára ez idegtépő játszmázásnak hat (ezért is csinálják), de még ha bírjuk is a gyűrődést, akkor is borzasztó sportszerűtlennek találjuk. Nem is igazán lényeges, hogy az egymásnak tökéletesen ellentmondó szerepek honnan erednek. A lelki sebezhetőség talán évezredes örökség. A harcosság talán a feminista korszellem rossz ízű gyümölcse. Talán pont fordítva. Egy biztos: mindkettő ott van a lányokban, asszonyokban, és mindkettőt használják is - néha majdhogynem egyszerre. Érdemes előre tisztázni: külön-külön mindkét magatartásforma legitim lehet. Egy konfliktus menedzselhető intellektuális és érzelmi alapon is. De ha a kettőt párhuzamosan alkalmazzák, az irgalmatlan káoszt teremt, és egyáltalán nem segíti elő a párkapcsolati békét.  

 

A kutatások szerint a nők számára fontosabb a rend és a szervezett környezet, már csak azért is, mert jellemzően ők vezetik a háztartást. A vitahelyzetet bemutató, képzelet szülte példánkban cseréljük meg a szerepeket, elsősorban azért, hogy egyetlen közeli barátom se ismerhessen magára. A férj tehát rendmániás, az asszony jóval lazább. Eltűnik valami a konyhából, s rögtön áll is a bál. Miként lehet e konfliktushelyzetet békésen, drámamentesen kezelni? Nyilván úgy, hogy a felek - a saját érvkészletüket felvonultatva - megpróbálják meggyőzni a másikat világlátásuk előnyeiről. A férfi elmondja, milyen frankó az, ha mindig minden ugyanoda kerül, mindig minden kézre áll, s nem kell Columbót játszani, ha dugóhúzót, sajtreszelőt, vagy épp eperlekvárt szeretnénk. A nő előadhatja, hogy számára fárasztó és egyhangú e katonás fegyelmezettség, ő speciel élvezi a káoszt. Ez két legitim és tiszteletreméltó álláspont, már csak azért is, mert mindketten teljes mellszélességgel beleállnak. Hogy mi lesz a gyakorlati megoldás, most szinte mindegy is. A lényeg az, hogy a vita intellektuális mederben maradt, Eric Berne szóhasználatával élve két Felnőtt kommunikációja zajlott. A párkapcsolati viták azonban a legritkább esetben alakulnak ily módon. Sokkal jellemzőbb a sértődés, az érzelmi egymásnak feszülés és a könnyzápor. Példánkban lehetséges, hogy a feleség eleve rosszul visel bármiféle konfliktust. Talán nem is hisz oly erősen a konyhai káoszban, s a lelke mélyén tudja, hogy a másik elképzelése több mint megfontolandó. Talán él benne az ősi nemi sztereotípia, mely szerint a rendetlen asszony értéktelen is. Mindez olyan viharokat kavar a lelkében, hogy képtelenné válik a hidegfejű eszmecserére. A sportszerű lejátszás ebben az esetben az volna, ha a nő nem is kacérkodna az amazon szereppel. Ha beismerné a sebezhetőségét, a béke iránti vágyát, s hogy a másikban nem a támadóját, hanem az oltalmazóját kívánja látni. Nincs az a férfi, aki egy ilyen őszinte kapituláció után ne ölelné magához nejét, feledve dugóhúzót, sajtreszelőt, lekvárt és a hülye rendmániáját úgy, ahogy van. De ilyet sem látunk gyakran. A legtöbb nő nem kíván sem harcolni, sem pedig elfogadni a másik igazát. Győzni akar, mégpedig a maga - meglehetősen manipulatív, csalárd - eszközeivel. Felülni az érzelmi hullámvasútra, lehetőség szerint magával rántva a férfit és az egész párkapcsolatot.

 

Hogy miért csinálja? Van rá néhány lehetséges pszichológiai magyarázat. Súlyosabb esetben akár személyiségzavarról is beszélhetünk. Az enyhébb formák inkább a nemi szerepekhez való alkalmazkodásról, avagy a tudattalan segélykérésről szólnak: bánj velem jobban, törődj velem többet! A legtöbb női könnycsepnek komoly üzenete van; igazán kár, hogy a leghülyébb szituációkban, a férfi számára teljesen érthetetlen helyzetekben jelentkeznek.

 

Mit tehetünk, ha effajta érzelmi manipulációval van dolgunk? Férfiként a legfontosabb, hogy először is felismerjük, mibe keveredtünk. Létezik pár tipikus forgatókönyv-eleme az ilyen konfliktusoknak:

  • ÁLDOZATI PÓZ - Garantáltan sajnálatot ébreszt, miközben menekülést biztosít a felelőség alól.
  • BŰNTUDATKELTÉS - A másik a hibás.
  • ELBIZONYTALANÍTÁS - A másik fél valóságérzetének csorbítása.
  • HANGULATINGADOZÁS - Hullámzó érzelmi dinamika, hirtelen váltások a gyengeség és az erő között.
  • ÉRZELMI ZSAROLÁS - A másik fél bűntudatának, illetve sajnálatának kihasználása.

 

S ha már azonosítottuk a jelenséget, mit tehetünk ezután? A legfőbb, hogy ne veszítsük el a nyugalmunkat, s ne engedjük, hogy az érzelmi manipuláció befolyásolja döntéseinket. Ha a nő fel is szállt a hullámvasútra, mi semmiképpen se tartsunk vele! Az asszertív - nyugodt, de határozott - kommunikáció és a határok egyértelmű meghúzása segíthet a helyzet kezelésében. Fontos, hogy önmagunkat is monitorozzuk: ha gyakran érzünk bűntudatot, bizonytalanságot, kétséget önmagunkban, úgy nagy az esélye annak, hogy a másik ügyesen és sikeresen manipulál.

 

Annak idején azt reméltük, hogy a posztmodern kor és a gendertudomány csupa jót hoz majd a nemek egymáshoz közeledése által. Abban bíztunk, hogy a nők képessé válnak a hidegfejű, pragmatikus kommunikációra. Ez illúziónak bizonyult. Hittük, hogy a férfiak is fejlődést mutatnak, megtanulva kifejezni érzelmeiket. Aztán páran túltolták, s kiderült: a lányok-asszonyok szabályosan rosszul vannak a férfikönnyektől. Arra is gondoltunk, hogy a női vezetők - megmutatva legszebb arcukat: a békéset, a gyengédet, a gondoskodót - majd jobb világot teremtenek mind az üzleti szférában, mind a politikában. Talán ez bizonyult a legnagyobb csalódásnak. Szemmel láthatóan nem az történik, hogy tanulunk egymástól, hogy minden élethelyzetben a lehető legjobban tudjunk reagálni az immár teljessé vált eszköztárunkra építve. Sokkal inkább azt látjuk, hogy keverednek a szerepek és nő a káosz. A közéletben épp úgy, mint a legszimplább párkapcsolati viták során. Igazán kár érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9618916738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sadist 2025.07.30. 22:51:49

@wigotah224: Survivor bias tankönyvi példája, amit előadsz.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.30. 23:14:27

@Sadist: "A férfiaknál a világos, hatékony, egyértelmű kommunikáció élet-halál jelentőséggel bírt egy vadászat vagy csata során." - miközben a nők unalmukban elkezdték a szart kavarni, pletykálni, hazudozni :-)

tényleg látszik a kommunikációban. a férfiak megmondják vagy megkérdezik egyszerűen, a nők meg arra gondolnak, vajon mit akart ezzel mondani, mi van mögötte, megpróbálják egyből kitalálni. és nem a kérdésre válaszolnak.

Sadist 2025.07.30. 23:45:34

@Rubasov nertárs: "Az omegahím picsogáshoz még: ennek a jelenségnek az elsődleges oka az, hogy durván megváltoztak a nemi arányok a 100 évvel ezelőttihez képest a fiatal felnőtt, vagyis a 18-29 éves korosztályban."

Tévedés, ez kb. a huszadlagos oka. Egy-két éve CSP-n tételesen megcáfoltam már.
A béka segge alatt lévő fertilitási ráta és a siralmas párkapcsolati kilátások elsődleges oka az, hogy a nők korlátlanul kiélhetik a hipergám ösztönüket.
A szexuális forradalom előtt suba a subához, guba a gubához elven kora huszonévesen, szexuális tapasztalattól mentesen, a saját szociális közegükből összejöttek egy hasonló korú fiatal férfivel, mindketten kicsekkoltak a párkapcsolati piacról, összeházasodtak, családot alapítottak.
Ma meg az urbanizációnak, de főleg az internetnek és a social media-nak köszönhetően erőfeszítés nélkül összejöhetnek egy dugás erejére bárkivel az országból (vagy akár az egész bolygóról), és ha nem csak egy tucatnyi pasasból választhatnak, mint anno a nagyanyáik, hanem több ezerből, akkor nyilván azokra fognak hajtani, akiktől ösztönösen nedvesedik a bugyi. A bibi ott van, hogy ez a férfiaknak csak egy nagyon szűk rétege és nem fog minden nőnek magas, sármos, pénzes faszi jutni állandóra.
i0.wp.com/therationalmale.com/wp-content/uploads/2016/02/mating_cad_dad-copy.jpg
Viszont azzal, hogy a húszas éveiket ezekre a pasasokra fordítják (a következővel BIZTOS működni fog hosszútávon, de tényleg), pszichésen és érzelmileg teljesen tönkrebasszák magukat és a sikeres hosszútávú kapcsolat esélyeit. Minden egyes újabb partnerrel csak bővül az elváráslistájuk, és mire odaérnek, hogy na most már tényleg megállapodnak és jöhet a gyerek, addigra az atyaúristen se fog megfelelni. Egy részük ekkor megalkuvásból lehorgonyoz egy évekig vagy évtizedekig lenézett Átlag Józsi mellett, szül egy-két gyereket, aztán 7-10 év után válik, mert amikor ránéz Józsira, mindig egy kicsit jobban elkezd kavarogni a gyomra, hogy egy (korábbi partnereihez képest) lúzerrel kötötte össze az életét.
De még ha össze is jönnek egy nagyjából saját szintjükön lévő pasassal, nem csekkolnak ki a párkapcsolati piacról, hanem továbbra is nyitva hagyják a lehetőséget, hogy átliánozzanak egy jobbnak tűnő jelöltre.

"Eleve az látszik a statisztikákból, hogy a nők jóval korábban hagyják el a szülői házat, mint a férfiak. Ennél fogva a "mamahotel" jelensége is jóval kevésbé sújtja őket."

Mert ők a mamahotelből egyenesen cuccolnak át a pasihotelbe ;)

Sadist 2025.07.30. 23:53:47

@elona: A minden nő kurva valójában azt jelenti, hogy a férfiaknak a szex soha nincs ingyen.

Boldeone2 2025.07.31. 01:01:05

@Alöksz Róz Unbanned: a német csajokat még mindig könnyű megbaszni."

- Honnan tudod?

Boldeone2 2025.07.31. 01:22:23

@Sadist: Soha nem lesz olyan társadalom, ahol minden hatalom a nők kezében van, ahhoz ugyanis erő kell, annak meg a nők nagyon híján vannak a férfiakhoz képest."

- Nem, de már olyan társadalom sem lesz többet a fejlett világban, ahol minden hatalom a férfiak kezében van. A nők flkozstosan megjelennek a politikai hatalomban, a gazdasági szerepük is növekszik. A nők munkája nélkük nem működne a társadalom és jóval kisebb lenne a GDP

A fizikai erőnek lényegében nulla szerepe van a mai világban a hatalomhoz vezető úton, a kitartás többet számít

Tévhit, hogy a nők sokkal gyengébbek. Pl a Marathoni futás két vilàgcsúcsa között csak 9 mp különbség van, holott a nők zsírtszázaléka magasabb és kisebb az izomtömeg

De már az erősportokban is elképesztő a haladás: 300 kg felett guggolnak

Boldeone2 2025.07.31. 01:32:14

@Sadist: Minden egyes újabb partnerrel csak bővül az elváráslistájuk, és mire odaérnek, hogy na most már tényleg megállapodnak és jöhet a gyerek, addigra az atyaúristen se fog megfelelni. Egy részük ekkor megalkuvásból lehorgonyoz egy évekig vagy évtizedekig lenézett Átlag Józsi mellett, szül egy-két gyereket"

- Ez megint csak egy nőgyűlölő, ócska butaság! Lehet, hogy hallottál ilyet, de ez még mindig csak az extrém, az egyedi és nem az általános!

Éveket, évtizedeket nem lehet leélni valaki mellett kényszerből ez bullshit! A fiatal nőknek van a legkönnyebb dolga a munkaerőpiacon, így nincsenek kiszolgáltatva senkinek, így nem fognak tűrni sem!

Boldeone2 2025.07.31. 01:44:51

@Sadist: A nőgyűlölet egyébként a krónikus pinahiányból fakad. A nagyon lúzer férfiak nem akarják beismerni, hogy olyan nők után vágyakoznak, akiket soha nem fognak megkapni. A nőgyűlölet és a moralizálás eredendően ebből fakad

Deansdale 2025.07.31. 06:58:18

@Alöksz Róz Unbanned: "a nők meg arra gondolnak, vajon mit akart ezzel mondani, mi van mögötte, megpróbálják egyből kitalálni. és nem a kérdésre válaszolnak"

Ki szoktak kergetni a világból ezzel a hülyeséggel :) Rendszeresen kell szólnom otthon is, hogy tök jó hogy valamit mondott a kérdésemre, de választ azt nem kaptam, mert arra reagált ami szerinte a kérdés mögött volt, holott nem...

Deansdale 2025.07.31. 07:00:08

@Boldeone2: Nőgyűlöletről kár beszélni, mert a valóságban abszolút elenyésző mennyiségben létezik, a férfiak legföljebb 1%-át érinti, viszont azzal ha valakik dumálnak róla legitimitást adnak a feminista baromságnak, hogy a világ tele van nőgyűlölettel és minden férfi ludas benne.

Wildhunt 2025.07.31. 07:47:48

@Sadist: ahogy a nőnek sem. Csak másképp. Pont az előző hsz-ban írtad le.

baalint1 2025.07.31. 08:05:07

Feleségem nemrég mondott fel a munkahelyén. Amit leírtál a nőkről, az egy az egyben igaz volt a férfi főnökére.

baalint1 2025.07.31. 08:13:47

@Boldeone2:
"Pl a Marathoni futás két vilàgcsúcsa között csak 9 mp különbség van, holott a nők zsírtszázaléka magasabb és kisebb az izomtömeg"

A kommented többi részével nagyjából egyetértek, de irritál, ha valali tényszerűen tévedést hoz fel példának.

Nem 9 másodperc az a különbség, hanem több mint 9 perc. És az maratoni futásban nem jelentéktelen különbség. Emellett a maratoni futásban nem az izomtömeg számít, hanem a szív- és érrendszer, valamint az izomzat hatékonysága.

A másik, amit fel szoktak hozni, hogy a legjelentősebb ultrafutó versenyeken a nők átlageredménye jobb a férfiakénál. Ez azonban azért van, mert más a két nem merítése, férfiaknál sokkal szélesebb kőr vállal be több száz km-es versenyeket, többször annyi férfi indul mint nő. De az élmezőnyben ultrafutásban is jobbak a férfiak.

G. Nagy László 2025.07.31. 09:16:17

@baalint1:

"Feleségem nemrég mondott fel a munkahelyén. Amit leírtál a nőkről, az egy az egyben igaz volt a férfi főnökére."

Teljesen nyilvánvaló, hogy fiaknál is megfigyelhető az ilyesmi, akár durvább formában is.

Mennyire neveznéd férfiasnak a nejed exfőnökét? Én semennyire.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.31. 09:29:32

@Boldeone2: "Tévhit, hogy a nők sokkal gyengébbek. Pl a Marathoni futás két vilàgcsúcsa között csak 9 mp különbség van, holott a nők zsírtszázaléka magasabb és kisebb az izomtömeg" - :D

9 perc.

Rubasov nertárs 2025.07.31. 09:39:52

@Boldeone2:

"A minimális fiatalkori férfitöbbség az
már kb 70 éve fennál Európában. Sem háborúk, sem éhínségek nincsenek. Tehát sem a szocializmusban ( akkor még nem csajoztam) de a 90- es években sem volt nőhiány. Sőt...A nagyvárosokban még több is volt a fiatal nő, mert az iskolák és a munkahelyek vonzották őket"

Hogy mennyire minimális az nézőpont kérdése. Arányait tekintve az, hiszen ez kb. egy 2.2%-os többletet jelent. Ugyanakkor nominálisan már nem annyira kevés. Emellett jogos a kérdésed, hogy miért nem volt sokáig ennek lényegében semmilyen hatása a párkapcsolati piacra. Véleményem szerint a legfontosabb ok, hogy minden nagy rendszernek, de különösen az emberi társadalmaknak nagy tehetetlenségi nyomatéka van. A nemi arányok durván és gyorsan, csupán egy generáció alatt eltolódtak a fejlett világban a 2. vh. után. Ugyanakkor a társadalmak normarendszerét a masszív férfihiányra szabták: mivel férfiból jóval kevesebb volt évszázadokon, évezredeken keresztül, ezért a férfi volt az értékesebb, így a férfiak alakították ki a társadalmi együttélés szabályait és végső soron a párkapcsolatok etikettjét is. Ez a normarendszer a rapid változás ellenére nem tűnt el rögtön, 2-3 generációnak le kellett mennie ahhoz, hogy eljussunk oda, ahol most voltunk. A társadalmi tehetetlenségi nyomaték mértékére jellemző, hogy anyám csak azért lett "né", hogy a szülészeten majd ne nézzék leányanyának, és így ne az ennek megfelelő bánásmódban részesüljön. Az 1980-as évek elejéről beszélünk 15 évvel vagyunk Woodstock és a párizsi diáklázadások után.

Na de! Hol volt a szocializmusban a férfitöbblet?

A válasz vidéki és városi kocsmákban iszogattak csendben, míg meg nem haltak. Nem látta, nem hallotta őket senki, nem volt információ-áramlás, így egymásról sem tudtak. Élethelyzetüket be tudták annyival, hogy ez van bro'. Az általad emlegetett presszók exkluzív helyek voltak: nehéz volt a társaságaikba bekerülni és mai szemmel nézve viszonylag szigorú normarendszerük volt. Például nem nézték jó szemmel, ha valaki satura issza magát. Apám mesélte, hogy egyszer amikor vizsga után lazítottak az egyik tankörtársuk többet ivott a kelleténél. Legközelebb sűrűn elnézést kért ezért. A változást, amikor ez a férfifelesleg megjelenik már a felszínen is, pont a rendszerváltás és vele együtt a diszkókorszak hozta el. A "dizsik" már inkluzívak voltak: "Mindenki bejöhet nincsen korhatár" by Tibi bácsi, ami aféle mottóként is felfogható. Ebben az időben tapasztalják meg a nők tömegesen a sok kéretlen és sokszor nem a megfelelő stílusban kivitelezett ajánlatot, mivel ezen férfitöbblet tagjai az inkluzív szórakozásban csajozási lehetőséget láttak. Ez egyrészt elővigyázatosabbá tette a nőket, másrészt, először tapasztalták meg átlagos, vagy akár annál is gyengébb eresztésű nők, hogy tömeges igény van rájuk, mégha ez sokszor objektív mércével mérve is vállalhatatlan figuráktól érkezett. Erre tesz rá aztán egy jókora lapáttal a feminizmus legújabb hulláma, majd a szélessávú (mobil)internet és okostelefonok tömeges elterjedésével a közösségi média, ahol az igények már like-ok formájában érkezik a dizsikből az online térbe költözött mindenkori incelektől. Ahogy azonban pénznek szaga nincs, úgy a like-nak meg szexuális vonzereje (smv-je). Ezek így együtt felelőseg a párkapcsolati piacon tapasztalható horrorért, és így már érthető, hogy miért érint jóval több férfit a hoppon maradás, mint amennyi matematikailag indokolt lenne. És ezzel remlélem Sadist kollégának is választ adtam.

Ugyanakkor fenntartom azt a véleményemet, hogy a primer ok, a férfitöbblet. Ha most is a korábbi századokra jellemző masszív férfihány lenne a fiatal felnőtt korosztályban, akkor hiába harsognák mindenfelől a nőknek, hogy átlaggiziként is jár a csúcskan, hiszen az lenne a hétköznapok női szemmel szomorú tapasztalata, hogy még egy 7-8/10, már egy egész csinos nőnek is meg kell kűzdenie még egy átlagjózsiért is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.31. 09:40:13

@baalint1: feleséged van?
én meg azt hittem, homoszekszuális vagy

G. Nagy László 2025.07.31. 09:50:37

@Sadist:

"Tévedés, ez kb. a huszadlagos oka. Egy-két éve CSP-n tételesen megcáfoltam már."

Azt kéne látni, hogy a történelem nem egy kémiai labor, ahol minden kísérletet ezerszer elvégezhetsz, mindannyiszor aprókat változtatva az összetevőkön. Mindössze EGYETLEN ALKALOMMAL történik meg minden, s a feladatunk az, hogy tanuljunk belőle. ha azt látjuk, hogy a 21. században valami nagy zűr van a párkapcsolatok, család, gyermekvállalás területein, egyrészt érdemes megnézni, hogy mi változott, másrészt az, hogy ezek közül melyik az, ami visszafordítható.

Amit te írsz a szexuális forradalom adta változásokról, az nyilvánvalóan igaz is és hatását tekintve jelentős is. Viszont nem lehet és nem is érdemes visszafordítani.

Amit @Rubasov nertárs: ír a nem arányokról, az is számottevő fontosságú, alig hinném, hogy huszadrangú. Viszint ezzel sem tudsz kezdeni semmit, mert egyikünk sem akar sem háborúkat, sem járványokat.

Amit én írok, az a szociáldemokrata jóléti társadalom kritikája. A magas adóké, a segélyezésé, a női kvótáké. Ezek hatásaival sem vitatkoznak sokan, ráadásul ezek azok, amelyeken könnyedén változtatni lehet jogsérelem nélkül.

elona 2025.07.31. 09:56:47

"Egyszer egy férfi megfejtette, mire gondol egy nő...... de aztán a nő meggondolta magát!"

"Ha azt hiszed, tudod mire gondol egy nő........ AKKOR IGAZAD VAN!

.....AZT HISZED!!!!!!

elona 2025.07.31. 09:58:43

"Minden pasi önző! ..... amelyik azt mondja magáról, hogy ő nem az, az ráadásul még hazudik is!!!"

Boldeone2 2025.07.31. 10:32:13

@baalint1: @Alöksz Róz Unbanned: "Nem 9 másodperc az a különbség, hanem több mint 9 perc. És az maratoni futásban nem jelentéktelen különbség

- Bocsánat! Elírtam. Túl késő volt már és félálomban voltam

Monduk az nézőpont kérdése, hogy a 9 perc jelentékeny- e vagy sem...Szerintem- ha mindent figyelembe veszünk, annyira nem

A női sport elképesztő ütemben fejlődik. Pl az erősport. Már van olyan nő, aki 300 kg!!! felett tud guggolni!

Csúnya és nem szép nő, de 300 kg! Ez " galaktikus". Nylván vannak segédszerek, de a férfianál is

A nők szervezete összességében nem olyan rossz, mindez a 2x kromoszómának és a hormonrenszernek köszönhető
A férfiak szervezete sok szempontból esendőbb

Boldeone2 2025.07.31. 11:07:37

@Rubasov nertárs: Ezek így együtt felelőseg a párkapcsolati piacon tapasztalható horrorért"

- Ezt azért vaskos túlzásnak tartom. Akkor van " horror" , ha a 40-50+ os férfi - önreflexió hiányában- a huszonéves korosztállyal próbálkozik. Akkor nyilván úgy fogja megélni, mert egyes férfiak épp úgy irreális elvárásai vannak, mint a nőknek

Aki normálisan gondolkodik, felméri a lehetőséget, annak mindig lesz " nője" Az összes normális ismerősőmnek van barátnője/ felesége, pedig nem úgy néznek ki, mint Brad Pitt...

Akinek nincs, az munkanélküli és/vagy az anyjával él. Kb ennyi

Másrészt az is butaság, hogy a nők csak a pénzre mennek. Nyilván van olyan réteg, akik "túl jó nőnek " gondolják magukat, de a legtöbben azért belátjak, hogy kivel érdemes megpróbálni az életet

A minimális férfitöbblet a társadalomban fiatal korban szerintem csak másodlagos ok. Eleve a társadalom egy jelentős része nem kívan semmilyen párkapcsolatban élni, férfiak és nők is

Aki kapcsolatot akar, az előbb- utóbb meg is fogja találni. Eljön a falu világából, tanul, dolgozik, stb...Millió lehetősége lesz ismerkedni
Aki ott marad a nihilben, annak nem..

A 90- es években nem volt semmi gáz a párkapcsolati piacon. A lányok normális mentalitással bírtak. Akkor is voltak népszerűbb férfiak, meg kevésbé népszerűek; ahogy a lanyok közt is

A Disco -zaklatás abszolut nem volt jellemző. Ezt bizton mondom, mert én minden hetvégen, szinte kivétel nélkül , ott voltam a szórakozóhelyeken. Egyrészt, mi felléptünk, de a rendészek is kemények voltak. Akkor nem ritkán agyba - főbe vertek valakit, ha rosszul viselkedett
A fiúk viszont csúnyán verték egymást, anno...A mai vilag sokkal békésebb ilyen téren

Viszont szinte mindenki ismert mindenkit, óriási hazibulik voltak és rendszeres bulik, nem fesztiválok...Kis túlzással heti 2-3 barátnőd is lehetett... folyt

Boldeone2 2025.07.31. 11:20:34

@Deansdale: viszont azzal ha valakik dumálnak róla legitimitást adnak a feminista baromságnak, hogy a világ tele van nőgyűlölettel és minden férfi ludas benne."

- Így van. De a Sadist féle sztereotípiák is hasonlóak, hiszen egy szűk réteg viselkedéset vetítik ki az általánosra

Nyilván fontos, hogy legyen valami egzisztenciád a csajozáshoz; de megfordítva meg az igaz, hogy nőnek is ki kell néznie valahogy

Tehát neked sem fog kelleni egy iskolázatlan, rondán beszélő nő. A nőktől sem lehet elvárni, hogy olyanokkal álljanak össze, akik még saját maguknak sem persepetívák

A súly kérdése viszont hülyeség. Lehet vonzó egy nő akkor is, ha túlsúlyos. A személyiség sok mindent kompenzál
A genetika ellen nem könnyű harcolni..

baalint1 2025.07.31. 11:47:58

@G. Nagy László:
Attól függ hogy definiálod a férfiast, mert te a postoddal explicit kijelentetted, hogy ez a fajta játszmázáa nőkre jellemzőbb, amivel nem igazán értek egyet. Általánosságban meg feleségem főnökében semmi nőies nincs, sem kinézetben, sem belső tulajdonságokban.

G. Nagy László 2025.07.31. 11:52:28

@Boldeone2:

"A súly kérdése viszont hülyeség. Lehet vonzó egy nő akkor is, ha túlsúlyos. A személyiség sok mindent kompenzál"

Hagyjuk ezt a faszságot! Nem, nem lehet vonzó.

G. Nagy László 2025.07.31. 11:54:51

@baalint1:

"ez a fajta játszmázáa nőkre jellemzőbb, amivel nem igazán értek egyet."

Márpedig szent meggyőződésem.

"Általánosságban meg feleségem főnökében semmi nőies nincs, sem kinézetben, sem belső tulajdonságokban. "

Ismerek ilyet. Ránézésre és megszólalásra egy tesztoszteronbomba. Egy idő után meg rájössz, hogy hisztikirálynő.

Rubasov nertárs 2025.07.31. 12:19:57

@Boldeone2:

"Ezt azért vaskos túlzásnak tartom. Akkor van " horror" , ha a 40-50+ os férfi - önreflexió hiányában- a huszonéves korosztállyal próbálkozik. Akkor nyilván úgy fogja megélni, mert egyes férfiak épp úgy irreális elvárásai vannak, mint a nőknek"

Nyilván, aki a 40-es éveiben járva akar felszedni egy csinos, 25 év körüli nőt, annak valami nagyot kell virítania. Ha erre nem képes, akkor nincs esélye. Abban egyetértek, hogy a fiatal felnőtt korosztály elején van a legtöbb egyedül álló partiképes ember, férfiak és nők egyaránt.

Wildhunt 2025.07.31. 13:13:23

@G. Nagy László: ha a túlsúlyost a normális értelemben veszed, nem is. Ha boldiliül (bmi magasabb, mint 24), dehogynem. Vagy csak nem láttál még igazi "nehézbombázót".

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.31. 14:34:50

@Boldeone2: "de a legtöbben azért belátjak, hogy kivel érdemes megpróbálni az életet" - hát ez az, hogy nem.

a mai fiatalabb nők nagy többsége nagyon el van tévedve saját magával kapcsolatban.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.31. 14:35:30

@G. Nagy László: "Egy idő után meg rájössz, hogy hisztikirálynő." - hát te is az vagy :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.31. 14:37:08

@baalint1: "Attól függ hogy definiálod a férfiast" - na mondom én.

egyébként meg csak a feleséged verzióját ismered.

Boldeone2 2025.07.31. 15:14:55

@G. Nagy László: súly kérdése viszont hülyeség. Lehet vonzó egy nő akkor is, ha túlsúlyos. A személyiség sok mindent kompenzál"
*Hagyjuk ezt a faszságot! Nem, nem lehet vonzó.*

- Akkor fogalmazzunk úgy, hogy lehet szeretni. A feleségem is túlsúlyos, de ettől még vonzó a személyisége. Van főállása, meg van egy vállalkozása is
Ma már jóval előrébb jár karrierben, mint én. Több cikke van orvosi szaklapokban, amire irtó büszke vagyok. Jól keres, komolyan jól...

Ezek nem elég "attribútumok", hogy vonzó legyen egy nő? Ráadásul még jól ki is jössz vele, nincs veszekedés, stb...

Mondd te kit választanál: egy 25 éves szexbombát, akik a szexen kívül csak teher, vagy egy karriert befutó nőt?

Boldeone2 2025.07.31. 15:25:56

@G. Nagy László: Azt kell eldönteni, hogy milyen prefernciáid vannak. Olyan nő a világon sincs, aki óriási szexbomba az ágyban istennő; de közben szép karriert épített, főz és mos rád, de még alapgondolkodásban és mentalitásban is megegyeztek

Én azt is elhiszem, hogy a fonnyadt testű Lölőt Várkonyi Andi őszintén szereti. Nyilván nem a testét, hanem mindent, ami őt övezi, az életmódot

A szexualitás csak kicsiny része az életünknek. A legtöbb pár 15-20 év után már jó ha havi 1x - szer szexel. Van egy mondás is erre: "mindenkit un valaki". A legjobb nőt is megunhatják, mert szex közben/ előtt arra gondol a férfi pl, hogy "egész héten nem főzőtt semmit, éheztem"

A vélt vagy valós sérelmek megölik a szexet ( is)

G. Nagy László 2025.07.31. 18:17:03

@Boldeone2:

"A feleségem is túlsúlyos"

Ne haragudj, ezt nem tudtam.

"Mondd te kit választanál: egy 25 éves szexbombát, akik a szexen kívül csak teher, vagy egy karriert befutó nőt?"

Nyilván teljesen egyértelmű: a szexbombát. Ezer férfiből 999 ugyanezt válaszolná.

"Olyan nő a világon sincs, aki óriási szexbomba az ágyban istennő; de közben szép karriert épített, főz és mos rád, de még alapgondolkodásban és mentalitásban is megegyeztek"

A gyerekeim anyja abszolút ilyen, leszámítva a nagy karriert. Jó állása van, de nem kiemelkedő.

"A szexualitás csak kicsiny része az életünknek."

Mantrázhatod, attól még nem lesz igaz. A szex az élet sava-borsa. Isten legnagyobb ajándéka. Mi több: minél többet szexelünk, annál békésebbek és barátságosabbak vagyunk. Annál kevesebbet háborúzunk. Annál közelebb kerülünk Istenhez.

baalint1 2025.07.31. 19:48:15

@G. Nagy László:
"Ismerek ilyet. Ránézésre és megszólalásra egy tesztoszteronbomba. Egy idő után meg rájössz, hogy hisztikirálynő."

Nem, megint ott tartunk, hogy attól függ hogyan definiálod a férfiast. Mert ha nem a sztereotípiákból indulunk ki, hanem a pszichológiából, akkor pl. férfiakra jobban jellemző a rendszerszemlélet, míg a nők inkább az asszertív kommunikációban erősebbek. A férfiakra jobban jellemző a tárgyi érdeklődés, a nőkre jobban az emberek, emberekhez kapcsolódó dolgokhoz való érdeklődés. És ezek statisztikailag igazolt dolgok, szemben a vélekedéseddel a hisztivel, manipulációval, játszmázással kapcsolatban, ami nagyon nem nem függő, csak a kimutatása az a társadalmi elvárások és a tesztoszteronszint különbség miatt (a férfiak jellemzően nem sírva hisztiznek, de nem kevesebbszer).

baalint1 2025.07.31. 19:50:10

@Boldeone2:
OFF, de én például elsősorban nem azért nem lennék túlsúlyos nővel, mert feltétlemül taszítana kinézetileg, bár jellemzően a többségük igen, hanem azért mert nagyon távol állna az életmódunk. Főleg mozgásigényben.

Boldeone2 2025.07.31. 20:00:13

@G. Nagy László: Mondd te kit választanál: egy 25 éves szexbombát, akik a szexen kívül csak teher, vagy egy karriert befutó nőt?"
*Nyilván teljesen egyértelmű: a szexbombát. Ezer férfiből 999 ugyanezt válaszolná.*

- Ezt azért kötve hiszem...A férfiaknál is számít a biztonság, hogy az életed társa jól megalapozott legyen karrier szempontjából
Nyilván huszonéves korban még más a helyzet, de később már a " teljes csomagot " nézi az ember

Ha ezt elsütöd egy feminista előtt, akkor az torokra fog menni, mert ők pont azt mondják, hogy a belső többet számít, mint a külső

Mi több: minél többet szexelünk, annál békésebbek és barátságosabbak vagyunk. "

- Akkor Magyarországon jó kevés lehet a szex...Az emberek tele vannak frusztrációkkal és gyűlölettel

Elég csak meglátogatni Hadházy homlapját, ahol a legnagyobb utálat a luxiző NER- milliárdosoknak, de sokszor női partnerüknek jár

Az átlag pasi éppen hogy elvegetál, - házasságon belűl , vagy kívül- mert nem telik neki Sorrentóra...

Boldeone2 2025.07.31. 20:09:44

@baalint1: A túlsúlyosságnak is vannak fokozatai. Az enyhe túlsúly szerintem elfogadható. Van, akik egyszerűen képtelen már sportolni, mert olyan sokat dolgozik; ráadásul nem is tud a munkától megszabadulni ( pl a betegek hívogatják szabadnapon is...)

Ha jól emlékszem, korábban te is túlsúllyal küzdöttél; de Nagy Lacinak is - amit egy korábbi fényképén láttam- van egy kis pocakja

A fia viszont brutál módon ki van gyúrva...Ott még óriási a tesztó...

Boldeone2 2025.07.31. 20:16:21

@G. Nagy László: Már bocs! Nem keresgélek senki után, de mivel több közös ismerősünk is van a face- en, feldobott...Rögtön vágtam, hogy rólad van szó ( ha jól tévedtem) Nyilván nem fogom "elmondani" senkinek, mert az inkognitóhoz mindenkinek joga van a blogszérában

G. Nagy László 2025.07.31. 20:19:16

@Boldeone2:

"Ha jól emlékszem, korábban te is túlsúllyal küzdöttél; de Nagy Lacinak is - amit egy korábbi fényképén láttam- van egy kis pocakja

A fia viszont brutál módon ki van gyúrva...Ott még óriási a tesztó... "

Szerintem itt semmi sem stimmel. Bálint hitem szerint sosem küzdött túlsúllyal. Rajtam van pár kiló, nem sok, de soha nem láthattál olyan fényképet rólam, amelyen ez látszik. A fiam meg kifejezetten vékony. Szálkás, de elférne rajta vagy 15 kiló izom... Keversz valakivel.

Wildhunt 2025.07.31. 20:22:33

@G. Nagy László: ééés megvan a magyarázat bokdira.

Wildhunt 2025.07.31. 21:17:09

@G. Nagy László: no sex egy karrierista nő mellett.

G. Nagy László 2025.07.31. 21:42:22

@Wildhunt: Mindenben meg lehet találni a tanulságot, én mégsem szeretnék Boldin csámcsogni. Nekem szimpatikus, hogy nincs benne rosszindulat. Az is, hogy nem sunnyog, hanem beleáll és felvállall mindent. Bár minden ellenzéki ilyen volna - lehetne némi párbeszédet folytatni, nem csupán a mindenszarizmust hallgatni.

Boldeone2 2025.07.31. 21:55:33

@G. Nagy László: Mi a véleményed Nyerges Csengéről?

Szerintem nem keverlek ((láttalak régen egy fotón egyik rosszakaród szándékából.))

Viszont lehet, hogy Medve beszélt a fiatalkori túlsúlyáról, nem Bálint, aki még most is fiatal, így nem lehetett "fiatal korában túlsúlyos"..:) . A sport kapcsán korábban már ez előkerült ez a téma

Boldeone2 2025.07.31. 22:05:45

@G. Nagy László: Az is, hogy nem sunnyog, hanem beleáll és felvállall mindent":)

- Kösz. Próbálkozom...:) Igazából a politikailag korrekt stílust utálom, ezért igyekszem kicsit provokatív lenni, az tartja fenn a vitát
Olyan ez, mint a tenisz volt gyermekkoromban: jobban örültünk, ha sokáig ide- oda ment a labda, mint egy jól lecsapott labdának, ami után 100 métert kellett szaladni...:)

Abban sajnos nem hiszek, hogy az emberek ki tudnak jönni a véleményburokból, vagy buborékból. Ez csak szórakozás inkább...
Van akinél ez is "vérre megy"...:)

Boldeone2 2025.07.31. 22:10:49

Itt találkozik két világ...

Vajon meggyőzte egyik a másikat?

youtu.be/TFlHMsLsIJg?si=L6gtgnC910Zd36ES

Reactor 2025.08.01. 06:02:36

@G. Nagy László: Mmmmmmh. Hát nézd. Előbb vagy utóbb muszáj lesz kezdeni vele valamit, mert annyira akuttá válik majd a helyzet. A következő Elliott Rodger nem "csak" 4-5 embert fog megölni ámokfutás közben, hanem mondjuk magára robbant egy komplett autóbuszt vagy plázát.

Deansdale 2025.08.01. 09:18:00

@Rubasov nertárs: "mivel férfiból jóval kevesebb volt évszázadokon, évezredeken keresztül, ezért a férfi volt az értékesebb, így a férfiak alakították ki a társadalmi együttélés szabályait és végső soron a párkapcsolatok etikettjét is."

Ez elég messze van az igazságtól :) Amire esetleg gondolhatsz az a kereszténység, az formálta az együttélés szabályait meg a párkapcsolatokat, de abszolút nem azért, mintha értékesebbnek tartotta volna a férfiakat. Nameghát "a férfiak" soha nem alakítottak ki semmit, a férfiból lévő vezetőket és poltiikusokat mindigis jobban érdekelte, hogy a nőknek kedvezzenek, mint valamiféle nemlétező férfiközösség. Akárki akárhol rakott össze eddig társadalmat, mindig figyelembe vette a nők érdekeit és véleményét - még az iszlám is, csak ők a saját szellemi színvonalukon, lol.

Emellett meg mindig minden épelméjű társadalom a nőt tartja értékesebbnek, mivel ők szülik a következő generációt, és egy társadalomnak sokkal könnyebb átvészelni egy férfihiányt, mint egy nőhiányt.

Boncolgathatjuk még a témát, érdekes az alapfelvetés.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.01. 15:22:54

@Wildhunt: ez hülyeség.
mindegy mennyi szex van az asszonnyal, az idősödő úriemberek mindig is a nyálukat fogják folyatni a fiatal puncik után.

kérdezd meg a lacit, állítólag sokat szexelnek, mennyire kellene neki egy jó kis finombőrű kollégista csaj :D

G. Nagy László 2025.08.01. 15:56:25

@Alöksz Róz Unbanned: Na végre valamiben maradéktalanul egyetértünk :)

baalint1 2025.08.01. 18:29:41

@Boldeone2:
Volt némi túlyúlyom tizenéves koromban, de akkor még nem azt ettem, amit szerettem volna, nem azt mozogtam, amit szerettem volna, és tele volt a családunk rossz mintákkal.

Meg 24-28 éves koromban (most 38 vagyok( elhagytam kicsit magamat, de az átlag magyar szemében akkor is sovány voltam.

De nem is ez a lényeg, hanem hogy feleségemmel a szabadidőnk nagy részét aktívan töltjük, olyan hobbikkal, amiket nem igazán lehetne elhízottan űzni. Olyan nővel nem lennék együtt, akinek sokkal kisebb a mozgásigénye, mert nem lennének ezek az élmények.

Bátyámnak amúgy valamikor régen volt egy barátnője, aki még 1 km-re is autóval ment volna, meg csak otthonülős volt, és bátyám bár nem mozog annyit közel sem mint én, hamar elkezdte ezt nem elviselni.

baalint1 2025.08.01. 18:36:39

@Deansdale:
A kereszténység formálódásakor teljesen komolyan felmerült az a kérdés, hogy a nőknek van-e lelke, volt olyan evangélium, csak nem került végül a Bibliába.

Igazából két egészen eltérő dolgot keversz össze, az egyik a nők mint erőforrások a férfiak számára, a másik a nők érdekei. A szülés miatt nyilván mindig fontosabbak voltak, főleg amíg a gyerek halandóság gyakori volt, viszont az hogy az érdekeik mennyire voltak képviselve, társadalmanként változott. Az iszlám világ például azért érdekes, mert eredeti formájában a megjelenésekor kevésbé elnyomónak számított a nőkkel szemben az akkori arab normákhoz, de bizonyos szempontból a kereszténységhez képest is, aztán idővel fordult a kocka.

Deansdale 2025.08.01. 19:53:55

@baalint1: Nem hiszem hogy bármit is kevernék, viszont haláli az elképzelés, hogy "nők mint erőforrások a férfiak számára", mint ha bányászni lehetne őket, bakker :) A férfiak kollektíve sosem tartották erőforrásnak a nőket, korai keresztény hitvitáktól függetlenül. Most sem tartjuk, amennyire én tudom. Azt meg minden társadalom máshogyan képzeli el, hogy mi a nők érdeke, de egyetlen társadalom sem épült arra, hogy "nyomjuk el a nőket". A keresztény felállásban például minden nehéz, veszélyes és egészségtelen feladat a férfiakra hárult, a nőkre meg csak az maradt ami könnyű volt és biztonságos - szerintem erre nyugodtan lehet mondani, hogy a női érdekeket legalább annyira szolgálta, mint a férfiakét, lol.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.01. 20:31:20

@G. Nagy László: hát ja. több mindenben is egyetértünk, de mostanában nem annyira domborott ki.
illetve van amiben sose fogunk egyetérteni, de abban meg deviánsnak talállak :D

mondták ezt fiatal csajos dolgot az idősebbek ifjúkoromban, akkor nem vettem túl komolyan.
de már én is érzem, hogy milyen kibaszott gyönyörűek kezdenek lenni a fiatal csajok. régen nem tűntek ilyen gyönyörűszépnek...
és valahol meg is értem, hogy mitől bírnak annyira belebolondulni a fiatal nőkbe az idősödni kezdő férfiak.

G. Nagy László 2025.08.01. 22:43:14

@Alöksz Róz Unbanned: Én inkább azt érzem, hogy kitágul a horizont. 20-tól 45-ig sok a jó falat. Egy huszonéves, tökéletes nőért teljesen hiába csorgatnám a nyálam, esélyem sem volna. De azért elég széles a paletta.

Amit sokan nem tudnak megérteni, elfogadni: van az az illúzió, hogy az ember kiélheti magát fiatalkorában és akkor lenyugszik 40 felett. Na ez totál hülyeség. Akiben mozgott a vér húszévesen, azt hajtani fogja 60 felett is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.01. 23:49:09

@G. Nagy László: az egy dolog, hogy hiába, de attól még epekedhet az ember.
vagy az onlyfans-en baszhatja el a pénzt, mint boldi :-)))

Billy Hill 2025.08.02. 00:08:01

"A férfi elmondja, milyen frankó az, ha mindig minden ugyanoda kerül, mindig minden kézre áll, s nem kell Columbót játszani, ha dugóhúzót, sajtreszelőt, vagy épp eperlekvárt szeretnénk. A nő előadhatja, hogy számára fárasztó és egyhangú e katonás fegyelmezettség, ő speciel élvezi a káoszt."

Ö, csak nem állom meg, hogy itt is meghivatkozzam a klasszikust - hátha van még valaki, akinek nem volt meg. Merthogy "a férfiak" szeretnek rendet tartani a fejekben (is), "a nők" meg szeretnek kicsit csapongani. ;-)

www.youtube.com/watch?v=fK7jbaUc8nA

baalint1 2025.08.02. 14:30:33

@Deansdale:
Nem mi férfiak tekintünk erőforrásként a nőkre, hanem egyes hagyományos társadalmak kollektíven. Amit te írtál, amiatt, mert ha meghal egy társadalomban a nők jelentős hányada, az sokkal nagyobb kárt jelentett a szülés lehetősege miatt, mint ha a férfiak jelentős hányada halt meg.

Ennek a gyerekhalandóság csökkenésével, a túpnépesedéssel és a tudás alapú társadalommal csókkent a jelentősége.

De a lényeg, hogy semmiképp sem megbecsülésből indul ki az, hogy a nőket mentik először a hajóbalesetben, hanem egyszerűen praktikus oka volt.

Deansdale 2025.08.02. 15:05:41

@baalint1: Szerintem a Szűzmária-kultusz meg a lovagi erények közötti hölgyimádat meg az összes ilyen kulturális téma nem praktikus okokból volt, hanem megbecsülésből.

baalint1 2025.08.02. 15:54:33

@Deansdale:
Ezek meg a középkorban a nők 1% -át max. ha érintették.

Deansdale 2025.08.02. 16:30:51

@baalint1: A keresztény kultúrkörről beszélek, az azt hiszem kicsit több mint az emberek 1%-át érintette. De ha teljesen más szögből nézed is a kérdést, a középkorban a nők hasonló védett státuszt élveztek mint manapság, gyakorlatilag csak a kiskert volt a "munkájuk", azon kívül háztartásbeliek voltak és a férfiak eltartották őket. Mindent a férfiak csináltak ami nehéz volt, veszélyes vagy egészségkárosító. Nem sok értelme lenne azon vitázni, hogy ez valamiféle lenézése volt-e a nőknek, vagy elnyomása, vagy erőforrásként kezelése, esetleg a megbecsülésük, mert a válasz adja magát.

2025.08.02. 22:28:06

@baalint1: Vazze', ötödik osztályos anyag...
A nők egész egyszerűen biológia szempontból ÉRTÉKESEBBEK, hiszen ők a következő generáció inkubátorai - akik vásárra viszik a bőrüket a fajfenntartásért, az ő LÉTSZÁMUK határozza meg, hogy egy törzs vagy populáció túlélhet-e vagy sem. Ez mindig is így volt, és nagyon úgy tűnik - így marad egy jó ideig...
Egy domináns, vonzó férfinak lehet ezer és egy utódja kalandos élete során, viszont erre egyetlen nő sem lenne képes, ÉRTHETŐ okokból :)
Aki ezt nem hajlandó felfogni, vagy kizárólag politikai szemüvegen át értelmezi a témakört, annak ki kéne nyitnia a lelkét és a józan eszét végre-valahára.

2025.08.02. 22:37:00

@Fuluska: "Aki ezt nem hajlandó felfogni, vagy kizárólag politikai szemüvegen át értelmezi a témakört, annak ki kéne nyitnia a lelkét és a józan eszét végre-valahára."
Először az értelmi fogyatékosság jutott eszembe, de optimista vagyok.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.02. 23:00:08

@Fuluska: de mi ÉRTHETŐ okból a biológia szempontjait LESZARJUK. majd mi eldöntjük, és meg is tehetjük, mert mi vagyunk az ERŐSEBBEK.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.03. 09:49:35

@Fuluska: igen. mi dönthetjük el, hogy mi mit tekintünk értéknek, ezzel nem árt tisztában lenni.

olvastam egyszer egy "férfikutató" nővel egy interjút, arról beszélt, hogy az ún. modern világban túlságosan érvényesülnek a nők vélt szempontjai, és ez se a férfiaknak, se a nőknek nem jó. a nők nem kapnak férfit (hova lettek az igazi férfiak, ugye), a férfiak meg nem találják a helyüket.
ha jól emlékszem, a skandináv országokat hozta fel érvnek, ott a legnagyobb az emancipáció, a társadalmi szerepek kiegyenlítődése. igen ám, de ott a legtöbb alkoholista és öngyilkos férfi.
ennek az állításnak a tényszerűségét nem ellenöriztem, de a szelleme az találó volt :-)

baalint1 2025.08.04. 18:10:47

@Deansdale:
A lovagiasságról és a Szűz Mária kultuszról beszéltél, amiknek a középkorban nem igazán volt hatása a paraszti társadalomban a nőkre, akik a nők 99%-át kitették. Egészen a reformációig a misék latinul voltak, a parasztok nem értették és egyébként sem volt motivációjuk ilyesmire.

A többi amit írsz, mindenféle történelmi alapot nélkülöz. Tipikusan a múlt utólagos romantizálásának az esete. A paraszti társadalomban résztvettek a földeken is a mezőgazdasági munkában, az ipari forradalom idején pedig gyakori volt a női munkavállalás. Az idealizálásod alapja kb. a 60-as, 70-es évek fejlett nyugati világja, ahol ez vált az ideállá, illetve a korábbi korszakok szűk középpolgári rétege.

Nyilván annyi valóságalapja van, hogy fizikailag a nők könnyebb munkát végeztek, mivel fizikailag gyengébbek az adottságaik. Plusz mint írtam, praktikus okból védettebbek voltak. Ez kb. minden társadalomra igaz volt, kultúra függetlenül.

@Fuluska:
Ugyanazt ismételted, amit én leírtam, a praktikus ok, hogy a szülés miatt a nők fontosabbak a társadalomnak.

baalint1 2025.08.04. 18:12:34

@Fuluska:
Ha nem tudsz szöveget értelmezni, ne rám projektáld a fogyatékosságodat.

baalint1 2025.08.04. 18:24:09

@Alöksz Róz Unbanned:
Valójában arról van szó, hogy a legtöbb ember megszokta, hogy kőbe vésett társadalmi szerepek szerint kell élnie, a modern világban pedig ezek egyre kevésbé kötelező jellegűek. A szabadsággal éléshez pedig tanulni, fejlődni kell, míg az előző generációktól erre nem kaptak mintát a fiatalok sem. Ezért érzik sokan, hogy a női emancipáció ártalmas a férfiaknak.
A problémák nagyobb része meg régebben is megvolt, csak fű alatt voltak, nem beszéltek róla.

Deansdale 2025.08.04. 19:06:16

@baalint1: "A többi amit írsz, mindenféle történelmi alapot nélkülöz."

Hagyjuk már az ilyen nyomorék dumát.

"A paraszti társadalomban résztvettek a földeken is a mezőgazdasági munkában"

A nők a gyerekeket nevelték és a háztartást vezették, csak akkor mentek a földekre ha muszáj volt, mert annyi volt a munka hogy a férfiak nem bírták, vagy nem volt elég férfi, mondjuk háborúk után. Nem tudom milyen értelemben lenne a múlt romantizálása, ha tisztában vagy azzal, hogy mi volt a fonó, vagy hogy a nők összejártak babot fejteni, meg ilyesmi. A paraszti életmód elég keveset változott az évezredek alatt, és mindig a nőkre jutott a könnyebb munka, elsősorban mivel úgy adta a munkamegosztás logikája.

"az ipari forradalom idején pedig gyakori volt a női munkavállalás"

Az elvárosiasodott pórnép külön kategória, de amúgy ott is jelemző volt, hogy a nőkre külön, könnyített szabályok vonatkoztak, nekik/miattuk hoztak olyan törvényeket, hogy naponta csak X órát lehet dolgoztatni, ésatöbbi. Nem mellesleg a gyárakban sem a nehezebb munkákat végezték.

Az a gond, hogy amikor én a paraszti kultúráról azt mondtam, hogy a nők végezték a könnyebb munkákat, te azt csodálatosan félrefordítottad a magad szalmabábjára, hogy szerintem a nők nem dolgoztak semmit, mer' csak. LOL

"Az idealizálásod alapja kb. a 60-as, 70-es évek fejlett nyugati világja"

Jaja, azelőtt nem volt szántás-vetés a férfiaknak és fonóba sem jártak az asszonyok, ez mind modern úri mulatság volt.

"Nyilván annyi valóságalapja van, hogy fizikailag a nők könnyebb munkát végeztek, mivel fizikailag gyengébbek az adottságaik."

Nahát akkor mit kötekszel, ép eszednél vagy? :) Én is pontosan erről beszéltem. Az Isten szerelmének a f*szára, de nem értem azokat akik zsigerből akadékoskodnak teljesen fölöslegesen...

Glokta 2025.08.04. 19:13:15

@baalint1: @G. Nagy László: Az elbizonytalanításban ("gaslighting") mondjuk szerintem is a férfiak járnak az élen. :-)

A férfiak és a nők különbözőségéből pedig épp az fakad, hogy más-más dolgokban pragmatikusak.
Az átlagos női párválasztási stratégia például (individuális szempontból) sokkal pragmatikusabb a modern társadalomban, mert a nők termékenysége (ami mentén kialakult a női szépségideál) sokkal kevésbé fontos amikor a szülések 99.9%-a sikeres.
A (nőkre inkább jellemző) kockázatvállalás-kerülés és stabilitásra helyezett nagyobb hangsúly szintén pragmatikus stratégiának tűnik a társadalom alsó 60-80%-a részére, csak azokról a férfiakról akik tönkremennek nem sokat hallunk míg a kevés kiemelkedően sikeresről igen.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.04. 20:37:04

@Glokta: "Az átlagos női párválasztási stratégia például (individuális szempontból) sokkal pragmatikusabb a modern társadalomban" - ne viccelj már, az a pragmatikus, hogy annyi szingli nő van, mint a picsa, mert a párválasztási stratégiájuk kurvára nem működik?
és objektív okokból eleve nem is működhet.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.04. 20:41:27

@baalint1: nem árt azzal se tisztában lenni, hogy a férfiak túlnyomó többsége nem olyan feminin, mint te.

a ló túlsó oldalára történő átesés se a férfiaknak, se a nőknek nem jó, erről szól mindössze a hsz.

Deansdale 2025.08.05. 08:10:12

@Alöksz Róz Unbanned: Na igen, nehezen nevezhető pragmatikusnak, hogy a termékeny éveik 90%-ban a férfiak felső 5%-áért versengenek a többi nővel egyestés kalandokra vagy rövidtávú kapcsolatokra, aztán meg sírnak hogy nincs gyerek és nem tudnak párt találni, mert "hova tűntek az igazi férfiak?". Mondjuk Magyarországon hál'istennek ezen a területen is lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest 1-2 évtizeddel, de a nagyvárosokban már itt is megvan ez az agyhalott réteg. Vidéken még úgy-ahogy tartja magát a normalitás.

Deansdale 2025.08.05. 08:17:06

@Glokta: A férfi párválasztási stratégia nem a szülések sikerességén alapul, hanem hogy egyáltalán megfoganjon a nő, és persze minden termékeny nőt meg kell kaparintani, azzal lehet jól szórni a géneket. Csak mondjuk ebben a modern tesztoszteron-hiányos korban a férfiak zöme már nem annyira hajt a nőkre, mint az elődeink - ami persze az egyén szempontjából tekinthető áldásnak is, mármint hogy nem zakatol az agyban a folyamatos baszhatnék.

A modern férfi párválasztási stratégia az érintettek 60-70%-nak körülbelül az, hogy mindegy mi jön csak legyen, elég ha egy fokkal szebb mint az ördögök öreganyja. A felső 5-10% teheti meg, hogy több tűzben is tartja a vasát, ők általában meg is teszik, mert miért ne. A közbülső réteg próbál kaparni, kiharcolni magának valami érdemit, aztán vagy sikerül, vagy nem.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.05. 16:37:30

@Deansdale: "mármint hogy nem zakatol az agyban a folyamatos baszhatnék" - szerintem öregszel.

Deansdale 2025.08.05. 17:44:56

@Alöksz Róz Unbanned: Benne van a pakliban, de nem is bánom. Fiatalon a szex volt a minden, így 50 környékén már kicsit más a perspektíva. Kicsit olyan, mint lejönni valami kábszerről és megszabadulni a függőségtől. De ismerek fiatalabb férfiakat is akik úgy viselkednek, mintha ők is 50 évesek lennének, lol. Statisztika, hogy kb. 30%-ot csökkent a nyugati férfiak tesztoszteronszintje az utóbbi pár évtizedben.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.05. 17:50:46

@Deansdale: "Statisztika, hogy kb. 30%-ot csökkent a nyugati férfiak tesztoszteronszintje az utóbbi pár évtizedben." - ez mi a fasztól lehet?

Deansdale 2025.08.05. 17:55:00

@Alöksz Róz Unbanned: Növényvédőszerek, mikroműanyagok, elb*szott táplálkozás, mozgásszegény életmód, ilyesmik. Legalábbis a hivatalos álláspont szerint.

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.05. 22:10:05

na ez nagyon témába vág.
szegény kovács gergely nyilvánvalóan nem volt rá felkészülve, hogy milyen amikor sok nő van a szervezetben.
index.hu/belfold/2025/08/05/kovacs-gergely-tiborcz-istvan-bdpst-444-balhe-magyar-peter-tisza/

„Utána az jön, hogy a hibás személyi döntések konfliktusforrások. Valóban, Visi Piroska szerette volna kicsinálni a Teklát, de ez nem hibás személyi döntés miatti konfliktus." - hát mi más, ennyi rosszindulatú nő egy csapatban :-)

Reactor 2025.08.07. 02:16:10

@Deansdale: Hajtanak ők, főleg fiatalabb korban, ahogy írod is, csak ugye az a fránya relatív+abszolút férfitöbblet, amivel mind meg kell küzdeniük...aki folyamatosan kosarakat kap, sikerélmény híján egy idő után rájön, hogy többet fektetett az egészbe, mint amennyit valójában ér, és el is megy a kedve. Onnantól pedig, hogy saját keresetre tesz szert, azt is megtanulja, hogy mint minden másra, a pinára is lehet árcédulát tűzni és pénzért megkapni (az ellenkező nem értelemszerűen azt tanulja meg, hogy a pinát is lehet forintosítani, vagyis biztosított a kínálat is). A vásárolt pina ráadásul nem nyöszget otthonteremtéssel, házassággal, meg gyerekkel.
Egy másik cikkben azt is kifejtette a bloggazda, hogy már a technológia is beszállt, mint versenytárs: a mostani szexdroidok ugyan még igen-igen kezdetlegesek, de 50-100 év múlva már bízvást helyettesíthetik a barátnőt. Szülni ugyan nem tudnak, de az ki a púpomnak hiányzik??? Fő, hogy van "kikapcs" gomb! :DDDDDDDDDDDDDDD
Az az igazán vicces, hogy a nők ez ellen is magukból kikelve tiltakoznak, pedig végre valóra válhatna a Nagy Álmuk: a "rohaccemét sekxmániás férfiak akik mindig csak AZT akarják" végre békén hagynák őket.

Deansdale 2025.08.07. 08:10:21

@Reactor: Szerintem 5-10 év is elég lesz azoknak a droidoknak, jóformán csak az van hátra hogy normálisan tudjanak járni, amúgy testileg már rég elfogadhatót tudnak gyártani, a chatgpt a fejben meg elvan mint a befőtt. Mondjuk engem hidegen hagy a téma, egyrészt mivel párkapcsolatban élek, de ami most relevánsabb, hogy számomra hülyeségnek tűnik egy vagyont kiadni arra ami végső soron maszturbáció egy segédeszközzel. Túl idegen a gondolat, hogy átverjem saját magam, megpróbáljam elhitetni saját magammal hogy ez "igazi" szex, miközben amúgy tudom, hogy egy műbőrbe tekert mini-PC-vel maszturbálok :)

"Az az igazán vicces, hogy a nők ez ellen is magukból kikelve tiltakoznak, pedig végre valóra válhatna a Nagy Álmuk"

A feminizmus meghülyítette a nőket és jó alaposan kibaszott velük, ez nyilvánvaló. Egyszerre akarnak mindent és az ellenkezőjét, és persze közben minden gonosz férfielnyomás, meg az ellenkezője is. Totál idegbeteg hülyeség. Rámegy a nyugati civilizáció.

G. Nagy László 2025.08.07. 08:52:52

@Reactor:

"aki folyamatosan kosarakat kap, sikerélmény híján egy idő után rájön, hogy többet fektetett az egészbe, mint amennyit valójában ér, és el is megy a kedve."

A személyes statisztikám: 10 megszólított nőből 1 pozitív visszajelzés.
10 pozitív visszajelzésből 1, akire érdemes több energiát, több randit fordítani.
10 érdemes nőből 1, aki hosszabb távon is működőképes.

Gyors fejszámolással azt kapod: ezer kezdeményezésből egyetlen valódi siker. Elég átlagos fickó vagyok, elég átlagos sikerrátával, így azt gondolom, a legtöbb férfinél vagy így néz ki a csajozás matekja, vagy úgy, hogy lecövekelnek valami érdemtelen trampli mellett. Egy biztos: a legtöbben rengeteg kosarat kaptunk már az életben. Ha valakit ez lehangol, az tök normális reakció. De akinek ettől elmegy a kedve, az biztosan nem épeszű. Ugyanis nincs igazán más út.

A kurvázás és a szexrobot lehet jó móka, de sosem több annál. A legtöbb férfi szerelmet keres, társat, méltó anyát a születendő gyermekei számára, s lehetőleg mindezt egy személyen belül. Igazad van: kurva nehéz küldetés. De aligha lehetetlen. És veled ellentétben azt gondolom: minden ráfordítást megér e vadászat.

Sadist 2025.08.12. 19:34:00

@Wildhunt: A nők számára a szexnek nincs ára, amit előre fizetniük kell, hogy hozzájussanak. Nekik a szex következményeiért kell fizetniük, ha rossz döntést hoznak.

Sadist 2025.08.12. 19:57:48

@Rubasov nertárs: "És ezzel remlélem Sadist kollégának is választ adtam."

Nope. Eleve hibás premisszából indulsz ki, amikor azt állítod, hogy a társadalmakra a masszív férfihiány volt jellemző. A civilizált társadalmakban mindig is 50-50% körül mozgott a nemi arány, jellemzően csak háborús konfliktusoknál csökkent le a férfiak aránya, akkor is csak időlegesen, mert háború alatt és az azt követő években több fiú gyermek születik és hamar visszaáll a normálisnak tekinthető fele-fele arány.

Még Kínában, ahol az egykepolitika miatt voltak évek, hogy 100:120 volt a születéskori nemi arány a fiúk javára, ott sem ez okozza, hogy gomba módjára szaporodik a "maradék nők" (30 fölötti férjezetlen nők) száma, hanem az, hogy egyre több nő tanul tovább egyetemen, épít karriert, szerez jobb állást. A hipergámia pedig nem engedi, hogy olyan pasasokkal jöjjenek össze, aki kevésbé edukált és kevesebbet keres, mint ők.

Mondom még egyszer, a nemi arány kb. huszadlagos ok, az elsődleges ok a nők (látszólagos) lehetőségeinek drasztikus növekedése és így a párválasztási preferenciáik változása. Röviden: Átlag Juci nem elégszik meg Átlag Józsival.

Sadist 2025.08.12. 20:08:46

@G. Nagy László: "ha azt látjuk, hogy a 21. században valami nagy zűr van a párkapcsolatok, család, gyermekvállalás területein, egyrészt érdemes megnézni, hogy mi változott"

Baszki, szerinted az utóbbi kb. 15 évben mit csináltam? Nem a kisujjamból szoptam ki, amiket eddig írtam a témával kapcsolatban.

"másrészt az, hogy ezek közül melyik az, ami visszafordítható."

Minden társadalmi folyamat visszafordítható, a kérdés az, hogy megvan-e a társadalmi akarat, hogy visszafordítsák.

"Amit te írsz a szexuális forradalom adta változásokról, az nyilvánvalóan igaz is és hatását tekintve jelentős is. Viszont nem lehet és nem is érdemes visszafordítani."

Miért is? Ja, mert te nem akarod, ütközik az ideológiáddal :D

"Amit @Rubasov nertárs: ír a nem arányokról, az is számottevő fontosságú, alig hinném, hogy huszadrangú. Viszint ezzel sem tudsz kezdeni semmit, mert egyikünk sem akar sem háborúkat, sem járványokat."

Nem számottevő, nincs szükség háborúra és járványokra. Utóbbira már csak azért sem, mert a járványok jellemzően nem tesznek semmi különbséget férfiak és nők között, ezért kb. semmi hatásuk nincs a nemi arányokra.

Sadist 2025.08.12. 20:16:26

@Reactor: Évente néhány terrortámadás semmi ahhoz a társadalmi összeomláshoz képest, amit a szép csendben kicsatlakozó férfiak fognak okozni.

Sadist 2025.08.12. 20:23:03

@Glokta: "Az átlagos női párválasztási stratégia például (individuális szempontból) sokkal pragmatikusabb a modern társadalomban, mert a nők termékenysége (ami mentén kialakult a női szépségideál) sokkal kevésbé fontos amikor a szülések 99.9%-a sikeres."

AHAHAHAHAHA, nyilván azért van annyi gyerektelen szingli nő és azért van már az első gyerekszülési kor 30 fölött, mert kurvára pragmatikusan választanak párt :D:D:D

Sadist 2025.08.12. 20:35:27

@Alöksz Róz Unbanned: Attól, hogy a nőközpontú társadalmak elnyomnak mindent, ami maszkulin, a fiúk nem bunyózhatnak, nem versenghetnek, nem csinálhatnak tipikusan fiús dolgokat, mert azért lebaszás, rosszabb esetben büntetés jár, ha pedig nincs szükség a tesztoszteron, csökkenni is fog.
Plusz az ivóvízben maradó női fogamzásgátlók. A hormonokat nem lehet maradéktalanul kiszűrni.

Sadist 2025.08.12. 20:40:56

@G. Nagy László: "Elég átlagos fickó vagyok, elég átlagos sikerrátával"

Eléggé átlag feletti dark triad személyiségjegyekkel, azt azért tedd hozzá.

Sadist 2025.08.12. 20:50:28

@Sadist: Ja, azt majdnem elfelejtettem, hogy a tesztoszteron szintet a sok szex is növeli, csak a nők meg az eleve magas tesztoszteron szintű férfiakkal akarnak szexelni, úgyhogy ez az átlagos csávók számára ördögi kör.

G. Nagy László 2025.08.12. 23:18:51

@Sadist:

"Miért is? Ja, mert te nem akarod, ütközik az ideológiáddal :D"

Nincsen ideológiám. Erkölcsöm van, azzal ütközik. Továbbá százmilliók akaratával.

G. Nagy László 2025.08.12. 23:24:17

@Sadist:

"a tesztoszteron szintet a sok szex is növeli, csak a nők meg az eleve magas tesztoszteron szintű férfiakkal akarnak szexelni"

Ez abszolút igaz.

"Eléggé átlag feletti dark triad személyiségjegyekkel, azt azért tedd hozzá."

Köszönöm, ezt dicséretnek veszem :) (A narcizmus stimmel, a machiavellizmus sem áll távol tőlem, a pszichopátia hiánya az igazán gyenge pontom...)
süti beállítások módosítása