téveszmék

téveszmék

"A szavak ölni tudnak"

2025. szeptember 29. - G. Nagy László

verbal-abuse.jpg

 

Charlie Kirk kivégzése, illetve a Semjén Zsolt elleni karaktergyilkossági kísérlet sokunkban kérdéseket ébreszt a szavak gyilkos erejét illetően. A téma korántsem egyszerű és egy sor dilemmával szembesít. Hol van a szólásszabadság határa? Létezik-e verbális abúzus, és ha igen, mi tartozik ebbe a fogalomkörbe? Kell-e különbséget tenni a magánéleti és a közéleti szóváltás között? Vagyunk-e annyira érettek és érzelmileg intelligensek, hogy felnőtt módon kommunikáljunk egymással? 

 

Kezdjük a szokásos alapvetéssel: az uszításhoz, a felbujtáshoz, a fizikai erőszakkal való fenyegetéshez valódi agresszió tapadhat. Olyan is előfordul, hogy egy kimondott szó hoz mozgásba egy gyilkos gépezetet, akár a Columbo sorozat Rózsabimbó című epizódjában, melyben idomított dobermannok a támadók. Amikor gyűlöletbeszédről, vagy verbális bántalmazásról értekezünk, az első amit muszáj leszögezni, hogy nincs a horizonton pofozkodás; a kommunikációban résztvevők testileg tökéletes biztonságban érezhetik magukat. Szóba jöhet kiabálás, sértegetés, kritizálás, káromkodás, gúnyolódás, manipilálás, vagy épp leereszkedő hangnem - egy a lényeg: ezen a fronton csakis a lelkek sérülhetnek. A buddhista-jézusi-liberális attitűd pedig úgy tartja: a felnőtt ember a lelkéért önmaga felel; a másik lehet bármilyen aljas és gonosz, ártani csak mi tudunk saját magunknak.

 

Ha szeretnénk tisztán látni verbális abúzus dolgában, a legegyszerűbb, ha egy mindenki által könnyen átélhető szituációba képzeljük magunkat: egy párkapcsolati veszekedésbe. Két egyenrangú, felnőtt ember - nincs az égvilágon semmi, ami bezavarhatna e laboratóriumi tisztaságú helyzetbe. Éva emelt hangon a következőt közli Ádámmal: "Tudd meg, hogy undorodom tőled, te igénytelen, büdös, kisstílű törpe!" Nos, létezik-e olyan Ádám e Földön, akinek nem fájdalmasak e szavak? Néhány pszichopatát kivéve aligha. Mocsok dolog lehet ilyen erős bántást kapni attól, akit szeretünk. Mindazonáltal teljes egészében Ádám felelőssége, hogy mit kezd a hallottakkal. A legintelligensebben akkor jár el, ha hideg fejjel szétválasztja e kirohanás tartalmi és érzelmi oldalát. Érdemes az előbbinél kezdeni: tényleg igénytelen vagyok? Tényleg, büdös, smucig és alacsony vagyok? S ha igen, tudok-e, illetve akarok-e változtatni ezeken? Alapvetően hálásnak kell lennünk minden ilyen visszajelzésért, mert lehet, hogy amit mi például józan takarékosságnak gondolunk, azt a másik elviselhetetlen szarrágóságnak éli meg. És lehet, hogy mi ezzel együtt sem kívánunk lemondani racionálisan gazdálkodó jellemvonásunkról, mi több, még az is megeshet, hogy idővel a társunk is elfogadja: ez így helyes. De lépjünk túl a tartalmi részeken, s fókuszáljunk mindjárt az érzelmi szálra! Miként közölte mindezt a másik? Volt benne szeretet, segítőkészség, javító szándék? Vagy csupán a primitív, löttyös indulat? Akármelyiket látjuk, megint csak hálásnak kell lennünk. Ha a másikban nem látunk semmi szeretetet és kötődést - és a példabeli Évánál egyértelműen ez a helyzet - akkor azért, mert idejekorán megtudtuk: ő nem a mi társunk, a legkevésbé sem az. Még aznap érdemes összecsomagolni és külön költözni. 

 

Rögzítsük tehát: a puszta szavak nem képesek ölni. Mi több: a puszta szavakért minden esetben köszönettel tartozunk: csak profitálhatunk belőlük. Természetesen a könnyed női magazinok tele vannak ostoba cikkekkel, melyekből megtudhatjuk, hogy sokan hónapokon, éveken át észre sem veszik, hogy valójában egy bántalmazó kapcsolatban éltek; a másik szavai apró dózisokban mérgezték a lelkét. Én nem állítom, hogy nincs ilyen, de ez az értelmi fogyatékosok szintje. Arról nem is beszélve, hogy a nők érzelmi-szociális intelligenciája álltólag fejlettebb a férfiakénál. Mindannyian voltunk már szerelmesek, és ilyenkor mindig imádtuk, ahogy a rózsaszín köd ellepi elménket. De azért azt még ilyenkor is rendre észrevettük, ha a másik bántani akart.

 

Van egy történet, amelyet még soha nem osztottam meg senkivel. A nagyapámról szól, aki egy nagyon helyes ember volt, s akit mindenki szívből szeretett. Gyakran mesélt nekünk. Egyik alkalommal - úgy 7-8 éves lehettem - engem is beleszőtt a történetbe. Rám mutatott és a pápaszemes kígyó doktor karakterrel ruházott fel. Fogalmam sincs, hogy akkortájt rendelkeztem-e már az azóta profi szintre fejlesztett pókerarcommal, így nem tudom, látszott-e rajtam a mérhetetlen harag. Szemüveget viseltem, s ez gyerekként, a sokszor csúfolódó iskolatársak közt nem számított különösebben menő dolognak. Nem csupán azért nem, mert akkortájt még mi jelentettük a kisebbséget, szemben a jelenkorral, amikor végignézek a volt osztálytársaimon (egy hete volt érettségi találkozónk), s már csaknem mindenki szemüveges. Hanem azért is, mert a hetvenes-nyolcvanas évek Ofotért-kínálata még az akkori ízlés szerint is szánalmasan festett. Száz szónak is egy a vége: nagyapám a leggyengébb pontomra tapintott, miközben eszébe sem jutott, hogy ezzel akár meg is bánthat. (Természetesen neki sem tettem szóvá soha.) Hetekig haragudtam rá, s a legádázabb verbális abúzusnak éltem meg azt, aminél ártalmatlanabb tett nem is igen létezik. Már akkor is pontosan tudtam, hogy nem akart rosszat (a szememben a világ legjobb embere volt), de brutális tapintatlanságként érzékeltem szavait. Mindezt azért tárom a világ elé közel fél évszázad elteltével, mert jól érzékelteti az áldozati lelkületet. Ha az érzelmi intelligenciánk még fejletlen - ami egy kisiskolás esetén tök oké, de egy felnőtt kapcsán aligha az -, úgy gyakorlatilag bármin megsértődhetünk. Teljesen mindegy, hogy mi a közlő szándéka, teljesen mindegy, hogy mi a közlés tartalma - a durcázás lehetősége mindig adott. Viszont sem a privát szféránkban, sem pedig a társadalmi interakciók terén nem szeretnénk olyan világot kialakítani, ahol tojáshéjakon kell lépdelni; ahol mindig minden sértődési potenciált figyelembe kell venni; ahol előbb-utóbb ellehetetlenül az értelmes, egyenes, felnőttekre jellemző kommunikáció.

 

Evezzünk át lassan a magánélet csendes vizeiről a közélet háborgó tengerére! Az alapelvek természetesen itt is azonosak: az uszítás, a felbujtás, a fizikai erőszakkal való fenyegetés e téren is agressziónak minősül, minden más - elvileg - a szólásszabadság része. A különbség mindössze annyi, hogy itt nem két ember kommunikál, hanem egy széles közönség a hallgatóság, amely ráadásul nem egy színházi nézőtér passzivitásával szemléli az eseményeket, hanem akár aktív részese is lehet a cselekménynek. A közelmúlt történései azt jelzik, hogy ez egyáltalán nem veszélytelen mellékkörülmény. 

 

Egy intelligens és tisztességes világban az emberek úgy kommunikálnak egymással, ahogyan Charlie Kirk tette a hallgatóságával:

  • Alapítottál egy társaságot, amely tulajdonképpen a fasisztákhoz áll közel.
  • Oké, nézzük akkor! Hogyan vagyok én fasiszta?
  • Hú, haver...
  • Meg tudnál nevezni egy dolgot, ami alapján én a fasizmusban hiszek?
  • Hogy hú... a francba...
  • Micsoda egy rossz fasiszta vagyok, hagyok velem egyet nem értő embereket két órán keresztül mikrofon előtt kérdezni!

Egy intelligens és tisztességes világban nem lövik torkon Charlie Kirköt, épp ezért nyugodtan lehet akár fasisztának is nevezni, ez nem lesz több súlytalan, óvodás csúfolódásnál. Egy intelligens és tisztességes világban minden további nélkül lehetne Semjén Zsoltot pedofíliával vádolni, hiszen a túlnyomó többség - mindkét táborban - azonnal érezné, mennyire szürreális e vád, s a Tisza-szekta tagjai maguk állítanák le és fognák vissza felelőtlen társaikat, akik rögtön lincselést és a Karmelita felgyújtását követelik. De nem ez történik. 2025-re a fejlett világ szellemi-erkölcsi színvonala nyolcvan éve nem látott mélységbe zuhant. Charlie Kirk gyilkosát nemhogy nem állítja meg a baloldali tábor, de még örömtáncot is lejtenek az öldöklés felett. Semjén Zsolt vádlói nemhogy nem várják meg, hogy kiderüljön a valóság, de a többség annyira a saját mocskolódó és hazug véleménybuborékjában él, hogy még napokkal az álhír-lufi kipukkadása után sem áll le. Elképzeltem - nem volt könnyű -, hogy balos szavazó vagyok, aki beszopta a Semjén-ügy hazugságát. Már rég tudja a fél ország, hogy kamu volt az egész, de én csak a Telexet és a 444-et olvasom, amelyek nem érdekeltek az igazságban, így csak lebegtetik tovább a lufit. Hogy lehet az, hogy ezek után nem fogok haragudni kedvenc hírpoltáljaimra, mi több: a továbbiakban is hiteles forrásokként tekintek rájuk? 

 

Bűn ott van, ahol áldozat is van. Ha egy házastársi veszekedés során nem csattan pofon, úgy - morális síkon - nincs miről beszélni. (A pszichikai sík problémáját pedig oldja meg minden felnőtt ember maga.) Ha egy közéleti botrány következtében elcsattan az a pofon - vagy ne adj Isten fegyver is eldördül - akkor viszont nagyon is van miről beszélni. Ahol a társadalom kellően primitív, olyannyira, hogy sokakat nem is igazán érdekel a valóság; ahol meghatározó politikai erők utasítják el a párbeszédet, inkább tudatosan a hergelést, a feszültségkeltést, az indulatok felkorbácsolását választják; ahol gyilkosságot, terrorcselekményt, utcai zavargást lehet megelőzni, ott muszáj komolyan venni a közéletben elhangzó szavakat. "Minden esetben megtesszük a feljelentést. Lesznek következmények." A kormányoldalról többen is megfogalmazták: senkit sem lehet súlyos bűncselekményekkel vádolni alaptalanul és büntetlenül. Maximálisan egyetértek. Vállaljunk felelősséget a szavainkért! 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2518958426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ambiorix 2025.09.29. 03:10:57

Érdekes, hogy a demokrata választókat, az ország jobbik felét folyamatosan dehumanizáló, lepoloskázó, gyűlöletbeszélő nácik hirtelen milyen kis érzékenyek lettek.

Semjén Zsoltot pedig tudtommal senki nem vádolta semmivel. Ő maga volt az, aki a rengeteg eszével szólásra emelkedve vehemensen magára vette, sőt valósággal magára rántotta az inget, fejére borította a szaros vödröt és házhoz ment a pofonért.

Az eset keserves slusszpoénja azonban az, hogy hiába ártatlan Semjén, a pedofil vád mégis rátok fog égni, mint mókusra az erdőtűz,
és tudod miért? Mert az emberek 15 év alatt megtanulták, hogy fideszes politikus akkor hazudik, amikor mozog a szája, és már nem hisznek el nektek semmit. Erről pedig egyedül ti tehettek, ti treníroztátok erre őket, ti néztétek folyamatosan hülyének az embereket, ti hazudoztatok állandóan nekik. Most már azt sem fogadják el tőletek, hogy az ég kék, a fű meg zöld. Viseljétek a következményeit.

Wildhunt 2025.09.29. 07:08:22

Megint: van egyrészt ez a véleményed, másrészt meg a BTK meg a modern pszichológia. Látatlanban nekik adok igazat.

G. Nagy László 2025.09.29. 09:41:47

@Ambiorix:

Gyakorlatilag minden mondatod faszság.

"Érdekes, hogy a demokrata választókat, az ország jobbik felét folyamatosan dehumanizáló, lepoloskázó, gyűlöletbeszélő nácik hirtelen milyen kis érzékenyek lettek."

Nem tudom, hogy kit nácizol, és kit vádolsz gyűlöletbeszéddel. De szemmel láthatóan nem érzed a morális különbséget a politikai riválisok ellen indított akciók között. Segítek, hogy legalább az alapokat megértsd:

1. Nem mindegy, hogy történik-e fizikai erőszak, vagy sem.
2. Nem mindegy, hogy simán csak csűnyákat mondasz valakiről, vagy pedig súlyos bűncselekménnyel vádolod.
3. Nagyon nem mindegy, hogy igaz-e az állításod, avagy szemenszedett hazugság.

"Semjén Zsoltot pedig tudtommal senki nem vádolta semmivel."

Mert nem tudsz semmit. Többen is megtették, felszólalása előtt a kommunista Arató Gergely szegezte neki a kérdést.

"Az eset keserves slusszpoénja azonban az, hogy hiába ártatlan Semjén, a pedofil vád mégis rátok fog égni, mint mókusra az erdőtűz"

Már másfél évvel ezelőtt is szürreális volt ez az egész, és a tisztességesebb ellenzékiek - Puzsér, Azahriah - el isküldték a picsába a pedofilozó DK-t. Mindenki tudta, hogy a Fidesztől kibaszott távol áll minden pedofil vád, pedig akkor még volt ügy, és volt valódi politikai hiba, amit Novák Katalinék elkövettek. Most nincs ügy. Most nincs hiba sem. Most nincs semmi, csak egy kipukkadt lufi. Az átlagember pedig annyira azért nem hülye, hogy beszopjon mindent. Ez inkább csak a szektátok sajátja.

"és tudod miért? Mert az emberek 15 év alatt megtanulták, hogy fideszes politikus akkor hazudik, amikor mozog a szája, és már nem hisznek el nektek semmit."

Mondanál egy jelentős hazugságot az elmúlt 15 évből?

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.29. 09:47:45

@Ambiorix:

"Semjén Zsoltot pedig tudtommal senki nem vádolta semmivel."

Tájékoztatásul: Káncz Csaba nevű egyén a facbook-on megjelent írásában alaptalanul, bizonyítékok nélkül rágalmazta pedofílával a miniszterelnök helyettest.

Ami pedig a DK képviselőjét. A.G.-t illeti:
Ez sejtetés, ami a politika művészete. Ennek különböző fokozatai vannak. A felsőfok az, amikor a képviselő azt mondja, ő nem állított, csak kérdezett. A dolog kétesélyes bírósági ítélet szempontjából. Ezt a bíróság étékelheti kérdésbe burkolt tényállításként.

G. Nagy László 2025.09.29. 09:48:48

@Wildhunt:

"van egyrészt ez a véleményed, másrészt meg a BTK meg a modern pszichológia. Látatlanban nekik adok igazat."

Fogalmam sincs, hogy ez mit jelent.

Amit viszont tudok: a BTK-nak az erkölcsöt kell alapul vennie, arra kell épülnie. Büntetni azt kell, ahol bűn van; és bűn ott van, ahol áldozat is van. Látod a fényességes Nyugatot: ha keresztényként idézel a Bibliából a Facebookon, elvihet a rendőr és akár bíróság elé is kerülhet az ügy, ha az idézet például a melegeket érinti. Ha viszont muszlim vagy és megerőszakolsz pár nőt, húsz perc után már ki is engednek. A nyugati igazságszolgáltatás nagyon messzire került az erkölcstől. Alig hiszem, hogy jó hivatkozási alap volna.

MEDVE1978 2025.09.29. 10:20:35

Alapvetően károsnak és pártpolitikai szardobálásnak, most konkrétan a FIDESZ által feldobott kampánynak tartom az egész témát. Az, hogy politikai szarkavarás van körülötte, természetesen nem vesz el abból, hogy ez egy releváns közéleti téma lehet.

Különválasztanám a dolgot: van ilyen magánéletben, mondjuk családon belül. Van ilyen kisközösségben, tehát baráti körben, de inkább a kényszeres együttléteknél, amit nem önmagadnak keresel ki, tehát iskolai közösségben, munkahelyen. Illetve van ilyen széles nyilvánosság előtt, ezt is kettéválasztanám normál emberre és közszereplőre.

Nézzük a magánéleti vonatkozást. Egy családban a nő verbális terrorja a leggyakoribb. A másik posztban írtam, hogy a fizikai családon belüli erőszak, erőszakos bűncselekmények férfiakra jellemzők. (Itt is kivétel mondjuk a gyermekek ellen elkövetett erőszak, mert ott a többségében nő az elkövető). Ez evolúciós mintára alakult így, a férfiak fizikai ereje tendenciózusan nagyobb, mint a nőké, ezért ezzel "élnek is". A nők menekülőútja az évezredek során az érzelmi manipuláció, érzelmi terror lett. A véleményem az, hogy a női érzelmi terror maximálisan alulértékelt, mind a férfiak, mind pedig a gyermekek ellen irányuló. Az én anyám is ilyen volt, apám 3 éves koromat követően még rám sem vert egyszer sem és csak indokolt esetben büntetett meg. Ezzel szemben anyám gyakran pofozott, egészen 12 éves koromig, amikor megfogtam a kezét és közöltem, hogy ennyi volt (ettől függetlenül többször megpróbálta, de a reflexem jobb volt). Ugyanakkor anyám folyamatosan érzelmi zsarolást alkalmazott velem szemben, gyerekkorom óta. Ennek a felismerése nem zárja ki azt, hogy valaki szeresse az adott embert (tehát anyám egyszerre szeretett és terrorizált ahogy apámat is, ez természetes volt neki). Persze ennek a hatása egyrészt az, hogy könnyebben felismered az érzelmi manipulációt és zsarolást, másrészt, hogy "immunisabb" leszel rá. Én nem mondom, hogy a verbális erőszakot és érzelmi zsarolást büntetni kellene, azonban széles körben hiányzik annak a felismerése, hogy ez jelen van a társadalomban és nagyon nagy arányban sújt gyerekeket és férfiakat.

A következő a kisközösséges verbális bántalmazás. Ebből a szempontból nagyon látszik a nők által dominált magyar közoktatás. Amikor én voltam gyerek és Béla közölte velem, hogy a kurva anyámat, akkor nagyon gyorsan (a következő szünetben) nekiláttam, hogy Bélát fizikailag győzzem meg arról, hogy nincs igaza. A mai oktatás teljes mértékben tagadja a fizikai erőszakot (amíg persze a tanár látja). Az egyik fiamat addig bántalmazták lényegében verbálisan az első iskolájában, amíg el nem durrant az agya és nem kezdte el verni az érintett gyerekeket. Döntően nyert, de volt, aki erősebb volt. Ettől függetlenül ő lett a bajkeverő, holott önmagában egy különc, de nem erőszakos gyerek. Ugyanakkor a bullying nem kap elég figyelmet se iskolai, se munkahelyi színtéren. Iskolai színtéren ezt könnyebben lehetne kezelni, de ehhez segítséget kellene adni a tanároknak.

Itt van a social média, a széles nyilvánosság előtt magánügyben, amikor nincs Ez olyan dolog, aminél abszolút egyetértek abban, hogy érdemes korlátozni az egyén szólásszabadságát, mert hihetetlen károkat okozhat az egyénnek. Itt most gondolhatunk a nők életét megsemmisítő bosszúpornóra, de más rágalmazásra is. Én betiltanám az USA-ban most divatos férfiértékelő alkalmazást is, ahol nők mondhatnak véleményt a randipartnereikről. Ez rettenetes hatással lehet egy férfi jó hírére, tönkreteheti a magánéletét.

Végül adott a politikai közélet vagy esetleg a top tier gazdasági, kulturális élet (legnagyobb vállalatok közismert vezetői, nagyon híres színészek stb.). Ennek a határát nagyon nehéz meghúzni, ki közszereplő, ki nem. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a közszereplőknek nagyságrendekkel többet kell eltűrniük, mint az egyszerű embereknek. A láthatóan dühből tett kijelentéseket (pl: Dögöljön meg Magyar Péter! A rák egye ki Orbán Viktor belét! Kurva anyját Klárának! stb.) nem büntetném. A magyar politikai élet annyira polarizáló, feszültségekkel teli és erőszakos, hogy a lakosság ilyen reakciója jelenleg természetes. Alapvető különbséget tennék az elérhetőséget érintően. Nem mindegy, hogy Józsi a facebookon kommentál a politikus profilja alá vagy, hogy számos internetes média felkapja a témát és hecckampányt indít. Valódi életszerű példával bizonyítva: én nem büntetném komolyan Ildikó nénit, mert megvádolta Lázár Jánost azzal, hogy gyilkos, a kocsijával balesetet okozott. Ez a társadalomra nem káros dolog, mert semmilyen komoly internetes lap, média nem kapta fel, egyetértőleg nem írtam róla. Tovább megyek, a nemrég lezárult szintén Lázár pert (nepszava.hu/3268291_lazar-janos-per-hodmezovasarhely-nyugdijas) teljes mértékben szólásszabadság elleni baromságnak tartom. Ha egy politikusról nem lehet azt állítani, hogy korrupt, akkor nagyon rossz helyen vagyunk.
Folyt köv.

G. Nagy László 2025.09.29. 10:20:39

@Plotzinger Richard:

"Olyan nincs, hogy ha valaki meg akar ütni, akkor attól megsérülsz! Ezért vagy edzett és felkészült, könnyedén ki lehet védeni a legalattomosabb támadásokat is. Ha ez nem sikerült, gyermeki szinten ragadt az önvédelmi készséged. Igazából köszönettel tartozol a támadónak, mert egyrészt próbára tette a figyelmed és reakciókészséged, másrészt időben kiismerted, hogy miféle ember."

Élhetnénk ilyen világban is. Mondhatnánk, hogy a fizikai agresszióval semmi baj nincs, mindenki szabadon ütheti-vághatja a másikat. Ebben a világban már nincs semmiféle erkölcsi megfontolás, nincsenek törvények, nincs filozófia és blogok sem íródnak. El is pusztul gyorsan. Nem véletlen, hogy már az ókor hajnalán is tiltották a fizikai erőszakot. A homo sapiens belátta, hogy a túlélésének és jólétének egyik záloga, ha békés marad. Nem mindenki hisz ebben, vannak barbárok a mai napig, de mi azért ezt fogadjuk el adottságként, a kultúránk részeként, széles társadalmi konszenzusként, hogy alapvetően nem kezdeményezünk fizikai erőszakot.

A szólásszabadság más kérdés. Egy felnőtt, érett, jobboldali ember számára ez sokkal lényegesebb szempont, mint a másik érzékenysége. Egy gyermeki, éretlen, baloldali hópihe nem így látja, ő inkább a szabadságról mondana le, csak ne kritizálhassa senki. Itt két érték feszül egymásnak, s az erkölcs mindig a szabadság felé billen. Te személy szerint képviselhetsz mást; éltetheted a tiltásokat és korlátozásokat, ám ez diktatórikus világot eredményez, amit én nagyon nem szeretnék. A határokat jól kell meghúzni, ennyi az egész.

"A korábban említett nárcisztikus személyek tipikus stratégiája például, hogy a kapcsolat kezdetén midnen figyelemmel, törődéssel...stb ellátnak, azt érzi a társ, hogy itt minden tökéletes, engem becsülnek, szeretnek. A nárcisztikus részéről azonban mindez stratégia. Amint megvan a horgony, ráfordul az áldozat kizsákmányolására."

Én ezt értem, de már a szóhasználatod is elárul. Kizsákmányolás... Nincs ilyen. Vagy leláncolnak a pincében - ez bűncselekmény, vagy szabad akaratodból leszel a másik kapcája - ez ostobaság, de csak magadat hibáztathatod. Megdöbbentő ez a mélyen balos szemlélet: nem kell felnőni, nem kell megtanulni a szociális alapokat sem, mindenki gyermek, mindenki áldozat... Baszki, minden, de minden arról szól, hogy odafigyelsz a másikra, és tudatosan szemléled a tetteit, szavait, keresve a mögöttes motivációkat. Enélkül nincs üzletkötés, nincs barátság, nincs szerelem sem. Te azt mondod: nem kell megfejteni a másikat, elég, ha egy négyéves szintjén csakis magunkra figyelünk. És mindenkit védjen meg az állam - önmagától...

"nyilván nem tekinthetünk értelmi fogyatékosnak (te szavaid) minden embert aki a pszichológiai játszmákban nem rendelkezik nagyon fejlett készségekkel."

Aki semmilyennel sem rendelkezik, az konkrétan fogyatékossággal él. Nem mindenki egyenlően intelligens, ám egy elégséges szintet bárki képes elsajátítani 80-as IQ felett.

"Zsolti is éppen ebben az áldozati szerepben szenved. Hogy bűntudattól vagy megjátszásból az majd kiderül."

Ez mekkora faszság. Az meg sem fordul a fejedben (ami egyébként kiabál Semjénről, s csak a hülye nem látja), hogy lelkileg felzaklatja az alaptalan vádaskodás. A feleségét sem csalta meg soha, most meg azt mondják róla, hogy kisfiúkat rendel... Én elég nyugodt pali vagyok, de üvöltenék a helyében.

"Így vagy te is mindennel. Bármilyen témát választasz, mindig rávezeted a fidesz simogatásra."

De ez nem így van. Már magát a témát is a politika hozta a felszínre.

"Annyi érték lehetne ebben a blogban és a gondolataidban"

Köszönöm.

"ha nem kéne szinte minden posztnál öklendeznem, ahogy kifacsarod a szavakat, hogy tisza-szektázhass egyet ebben az agitprop szennyé vált blogban."

Ez már a te ízlésvilágod. Nekem kiváló visszajelzés, hogy olvasnak jobbról és balról is; a kommentelők fele innen, a másik fele onnan jön. Mi több: léteznek olyan kérdések, ahol pont a jobbos táborral kell vitába szállnom. Mindez azt jelzi, hogy helyes morális érzékkel ott állok, ahol kell: valahol középtájékon.

MEDVE1978 2025.09.29. 10:22:45

Folytatás. Ugyanakkor közszereplőknél vannak nagyon komoly esetek. Ha valakinél extrém komoly bűncselekményt vagy konkrét bűncselekményt valószínűsítenek. Pl: a hódmezővásárhelyi nyugdíjas azt írja le, hogy Lázár János leszúrta a rendőrkapitányt vagy megölt valakit. Ebben az esetben már ilyen szűk vagy nem jelentékeny nyilvánosságnál is úgy gondolom, hogy perelhessen.
Ugyanez igaz tág nyilvánosságnál

wigotah224 2025.09.29. 10:23:21

@G. Nagy László: "Látod a fényességes Nyugatot: ha..."
A mindennapi propagandát add meg nekünk ma!
A cikkhez: A személyes kapcsolati részbe nem érdemes belemenni, mert önmagában is nagyon nagy téma és a példáidon látszik, hogy nem sok fogalmad van a valós viszonyokról. A felek közül valamelyik gyakran anyagi, egzisztenciális függésben van a másiktól, így nem tud csak "simán elsétálni", a közös gyerek még tovább bonyolítja és akkor még csak a párkapcsolatokat említettük. Ha van egy gyerek, ő semmilyen módon nem tud védekezni, ha a szülő megalázó módon beszél vele, hova "sétáljon el".
Ennyit erről.
Ami a szólásszabadságot illeti, erre sincs igazából, abszolút jó válasz. Az erőszakra való direkt felhívást nyilván büntetni kell, valószínűleg a hamis vádat is. Indiában volt pár éve probléma, hogy random emberekről egy faluban a whatsappon terjesztették, hogy pedofilok, akiket aztán meglincseltek. Szóval ezt sem szabad hagyni. De mi a helyzet a dehumanizáló beszéddel? Ha egy embercsoportot mindenféle kártevőnek, poloskának, vírusnak, barbárnak vagy fasisztának nevez valaki? Ez is generál erőszakot, mint látjuk és a történelmi tapasztalatok is elég rosszak. Szóval indokolt ezt is tiltani.
Csak hát akkor jön a hiszti, hogy "egy facebook posztért elvisz a rendőr".
Talán a helyes megoldás az oktatásban van, a vitakultúra fejlesztésében van.

Ambiorix 2025.09.29. 10:25:07

@G. Nagy László:
Parancsolj: “Ne figyeljenek oda arra, amit mondok. Arra figyeljenek oda, amit csinálok.”
Ez Orbán Viktor őszödi beszéde. Rövid és velős. Meg kell hagyni, nem cifrázta agyon, mint Gyurcsány.

MEDVE1978 2025.09.29. 10:32:33

Valami elromlott, folytatás:

Szóval ugyanez igaz tág nyilvánosságnál. Ha valaki leírja vagy kimondja nagy nyilvánosság előtt, hogy egy politikus pedofil vagy gyilkos vagy nemi erőszaktevő vagy buzi stb., tehát olyan kijelentést tesz, ami nagyban alkalmas arra, hogy azt a politikust véglegesen és gyorsan diszkreditálja, akkor feleljen a törvény előtt azért. Magyarul, ha Béla azt kommenteli, hogy Semjén Zsolt lopott, akkor egy általános hőzöngő állampolgári kijelentést tesz, ami belefér a szólásszabadságba. Ha viszont arról posztolgat, hogy Semjén Zsolt pedofil és biztos megrontott egy-két ózdi kislányt, akkor ezért feleljen bíróság előtt és legyen perelhető.

A bűncselekmények egyik karakterisztikája a társadalmi veszélyesség. A bíróság köteles mérlegelni, hogy a bűncselekmény mennyire veszélyes a közösségre, a társadalomra. Egy rágalmazó nyilván kevésbé, mint egy erőszaktevő vagy egy gyilkos. Ez azonban tovább megy, nekem meggyőződésem, hogy aki azt bizonygatja, hogy Bajnai ellopta a Bábolna pénzét jóval kevésbé veszélyes a társadalomra, mint aki azzal hányja tele a social médiát, hogy mondjuk Rogán Antal meggyilkolt két embert és elásta a kertjében.

G. Nagy László 2025.09.29. 10:53:01

@wigotah224:

"Ami a szólásszabadságot illeti, erre sincs igazából, abszolút jó válasz. Az erőszakra való direkt felhívást nyilván büntetni kell, valószínűleg a hamis vádat is. Indiában volt pár éve probléma, hogy random emberekről egy faluban a whatsappon terjesztették, hogy pedofilok, akiket aztán meglincseltek. Szóval ezt sem szabad hagyni. De mi a helyzet a dehumanizáló beszéddel? Ha egy embercsoportot mindenféle kártevőnek, poloskának, vírusnak, barbárnak vagy fasisztának nevez valaki? Ez is generál erőszakot, mint látjuk és a történelmi tapasztalatok is elég rosszak."

Itt egyetértek mindennel, amit írsz.

"a példáidon látszik, hogy nem sok fogalmad van a valós viszonyokról."

Miért is? Amikor egy párkapcsolati konfliktust tekintesz, érdemes azt letisztultan önmagában nézni. Természetesen lehet egy csomó fontos körülmény - anyagi föggés, közös gyerek - amely árnyalja a képet. De ha rögtön ezzel indítasz, azzal csak a káoszt dagasztod, és ezzel a lényeget takarod el. Egy laboratóriumi kísérletnél sem fogsz egyszerre tíz paramétert változtatni. Mindig csak egyet, és annak a hatását vizsgálod.

"A felek közül valamelyik gyakran anyagi, egzisztenciális függésben van a másiktól, így nem tud csak "simán elsétálni", a közös gyerek még tovább bonyolítja"

Ez már egy új téma. A megoldás: ne kerülj anyagi függésbe senkitől és ne vállalj közös gyereket azzal, akivel nincs szeretet és nincs jövő. Pont az ilyen konfliktusok a legjobb lakmuszpapírjai annak, hogy kell-e folytatni a dolgot. Olyan nincs, hogy előbb vállalsz gyereket, s csak utána jön az első konfliktus.

"és akkor még csak a párkapcsolatokat említettük. Ha van egy gyerek, ő semmilyen módon nem tud védekezni, ha a szülő megalázó módon beszél vele, hova "sétáljon el".

Ez megint egy külön téma, a gyermekvédelem támája. Semmi köze a felnőttek egymással való bánásmódjához.

G. Nagy László 2025.09.29. 10:54:10

@Ambiorix: Ebben mi a meghatározó hazugság? Valami konkrétat, kérlek.

G. Nagy László 2025.09.29. 10:56:40

@MEDVE1978:

"nekem meggyőződésem, hogy aki azt bizonygatja, hogy Bajnai ellopta a Bábolna pénzét jóval kevésbé veszélyes a társadalomra, mint aki azzal hányja tele a social médiát, hogy mondjuk Rogán Antal meggyilkolt két embert és elásta a kertjében."

Én is így látom. Minél súlyosabb a vád, annál jobban tüzeli a társadalmat az erőszakra.

Ambiorix 2025.09.29. 12:58:50

@G. Nagy László:
Oké, ez a tiszta beszéd. Akkor nézzük:

-Aki bent marad a magánnyugdíj pénztárban, nem kap majd állami nyugdíjat.
-A nyugdíj rendszer átszervezése után mindenkinek saját nyugdíj számlát vezetnek majd.
-A TAO nem közpénz.
-A nyugdíjasok egyes élelmiszerek árából visszatérítést fognak kapni.
-Magyarországon háborús veszélyhelyzet van.
-Az oroszok nem hatoltak be a Külügyminisztérium szervereire.
-Az ellenzéki politikusok háborúba vinnék Magyarországot.
-Nekünk a gyermekvédelem a legfőbb prioritásunk.
-Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját.
-Magyarország gazdaságpolitikája sikeres.
-Az inflációt sikerült megfékezni.
-A magyarok csak azért nem fogyasztanak, mert spórolósak.
-Az Adria olajvezeték nem lenne képes ellátni Magyarországot.
-Hatvanpusztán csak félkész gazdasági épületek találhatók. Nekem azokhoz semmi közöm.
-Különben is: milyen zebrák?
:)

Ambiorix 2025.09.29. 13:11:25

@Ambiorix:
Ja, és hogy ki ne felejtsem: az EU és az ukrán titkosszolgálat is meg akarja buktatni a magyar kormányt.
-Most már az emájsziksz is meg akarja buktatni a magyar kormányt. :))

valis47 2025.09.29. 13:16:28

@Ambiorix:

"Semjén Zsoltot pedig tudtommal senki nem vádolta semmivel. Ő maga volt az, aki a rengeteg eszével szólásra emelkedve vehemensen magára vette, sőt valósággal magára rántotta az inget, fejére borította a szaros vödröt és házhoz ment a pofonért."

youtu.be/FlvGWxP5dzw

3:30.

Arató elég nyilvánvalóan Semjénre célzott, őt szólította meg, hogy adjon választ arra, hogy ki zsolti bácsi... nem tudom Ti meg a többi ellenzéki, akik ezt az érvet hozzák fel állandóan, hogy Semjén "magára húzta a vádat", látták-e ezt egyáltalán...

G. Nagy László 2025.09.29. 13:41:57

@Ambiorix:

Nem fogok mindre egyesével reagálni. Elég vegyes csokor, s csupán néhány olyan szálat látok benne, ami tényszerű.

Egyet azért kiemelnék a bokrétából:

"A magyarok csak azért nem fogyasztanak, mert spórolósak."

Tény, hogy csökkent a fogyasztás és tény az is, hogy a lakossági megtakarítások rekord magasak. Magunkhoz képest is, és az EU országaihoz képest is jól állunk. Az állítás lényegileg megállja a helyét. A "csak" szócska helyére tegyükbe az "elsősorban" kifejezést és egy színtiszta igazságot kapink.

G. Nagy László 2025.09.29. 14:09:51

@Plotzinger Richard:

A legkevésbé sem értem ezt a kirohanást. Mindig szigorúan a témánál maradok, arra reagálok, amit írsz.

"Először jön egy ferdítés, ami arról szól, hogy van-e baj a fizikai agresszióval. Hát nyilván van, senki nem mondta, hogy nincs, teljesen irreleváns ez a rész."

Dehogy irreleváns! Te hoztad fel Bruce Lee példáját. Ez csakis egy olyan világban jó példa, ahol a fizikai agresszió megengedett. Ha nem az - és mindketten egyetértünk benne, hogy szerencsés civilizációban élünk, ahol nem az - úgy Bruce Lee példája kukázható. Alapvetően nincs szükséged arra, hogy ketrecharcossá tornázd fel magad. Azért van rendőrség, hogy megvédjen. Ha maradunk ebben a józan atmoszférában, ott értelmetlen Bruce Leet felhozni. Ezt illene értened.

"ugyanez a szólásszabadság. Sehol nem volt erről szó, sehogyan sem kapcsolódik a párbeszédben fejtegetett témához."

Már hogyne lenne! Pont ez a lényege. Az egyszerűség kedvéért érdemes három kategóriát felállítanI:

1. ERKÖLCSI ROSSZ - A fizikai agresszió ide tartozik. Büntethető és büntetendő kategória.
2. NEM BÜNTETHETŐ, DE BÁNTÓ - Ezek azok az esetek, amikor a szólásszabadság felülírja a jóságot, a tapintatot. Például leírod azt, hogy Orbán dagadt. Vagy ha azt mondod a feleségednek: "kurva kövér vagy, drágám!"
3. HELYES CSELEKVÉS - Amikor nem bántasz senkit semmyilyen módon. Én erre törekszem.

"fel kell-e nőni, kizsákmányolás: igen, kell önvédelmi rendszer, de az sem kétállapotú, hogy van vagy nincs. Van akinél erősen fejlett van akinél meg mondjuk részleges, pl kiválóan fel van vértezve a munkahelyi problémákkal szemben, de a családon belüli viszonyoknál lejjebb van engedve a pajzs."

Ez így van. Ugyanez a helyzet az intelligenciával, a nyelvérzékkel, az egészséggel, az izomzattal, a műveltséggel, sőt az orgazmuskészséggel is. Nem vagyunk egyformák. De ettől még a lelkében kommunista az, aki úgy tartja, hogy e készségeket nem is kell fejleszteni, hanem kapjon mindenki egyenlő fizetést, egyenlő vagyont, egyenlő sportkarriert és ugyanolyan nőt. Az emberekkel való bánni tudás, a helyes kommunikáció ráadásul az egyik legjobban fejleszthető terület, nincs benne semmi eleve elrendeltség. Aki nincs jól felvértezve, az próbálja meg fejleszteni magát, s ha nem megy, akkor szarabb minőségű élet lesz az eredménye. Mondhatod, hogy ez igazságtalan, de a Teremtővel perlekedj ezért, ne velem.

"ezek rendkívűl gusztustalan manipulatív eszközök és ezekkel nem hiszem, hogy nem vagy tisztában"

Fogalmam sincs, miről beszélsz. egyáltalán nem szándékom a manipuláció. Max csajozásnál :)

"Amúgy ha a szavak nem lehetnek veszélyesek, akkor miért sírnak a fideszesek a zsoltizás miatt?"

A poszt arról szól, hogy lehetnek veszélyesek a szavak. Ha az lett volna a csúfolódás tárgya, hogy Semjénnek szar a frizurája, azért senki nem akarna lincselni, ezért veszélytelen csúfolódás, a szólásszabadság rész. Viszont súlyos bűncselekménnyel vádolták meg, aminek lehet az a következménye, hogy egyesek elhiszik és fizikailag bántalmazzák emiatt. Ez már nem fér bele a szólásszabadságba. Ez nem túl bonyolult, egy minimális erkölcsi érzékkel megérthető.

nemecsekerno_007 2025.09.29. 18:12:25

1. Vissza kéne vennie a hergelésből, mert épp elég feszült a helyzet és ez a szitu már nagyon nem játék amiben a Világ most van.
2.Ha nem megy akkor az lesz, hogy pár embert háziőrizetbe kell helyezni, mert nem képesek befogni a pofájukat.
3. A ,,szakadjunk le az orosz gázról,, szlogen mantrázásával gyakorlatilag az ország gazdasági alapjait támadják és észre se veszik, Mer' Orbán!!!!
4. Nincs olyan ország a Földön ahol az ilyet eltűrik, általában olyannal ,,jutalmazzák,, ami nagyon nem kellemes.
5. Nyugati barátaink Kelet-Európát szánják a második lépcsőnek ha az ukránok elbuknak, akik ezt támogatják azok jóra ne számítsanak.
6. Jó lenne ha a lengyelek észbe kapnának, mert ők lesznek a következők akiknek a faszával verik majd a csalánt az Antant 2.0 országai.
7. És itt már nincs ,,Dehát...,, nincs ,,Másrészről...,, nincs ,,De ha...,, meg a szokásos eltartott kisujjas filozofálgatás.

nemecsekerno_007 2025.09.29. 18:16:45

@Ambiorix: Nem kéne tovább hergelni barátom, mert hamar kiderülhet ki is az érzékeny. Gúnyolódás se pálya.
Az ország gazdasági alapjait támadjátok például a ,,szakadjunk le az orosz gázról,, szlogen támogatásával és ez nagyon nem játék. Nincs ország ahol ezt eltűrik, sok helyen árammal ,,jutalmazzák,,
Lehet itt heherészni még egy darabig, de hamar eljöhet a koppanás.

nemecsekerno_007 2025.09.29. 18:20:45

@Ambiorix: Pont az a baj, hogy ezekre figyeltek amit itt felsorolták.
Miközben például nyomjátok a ,,szakadjunk le az orosz gázról,, mantrát ami viszont már kurvára nem játék, mert az ország gazdasági alapjait támadjátok.
Legtöbb országban ezért áram jár.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.09.29. 18:54:44

Főorvos úr! Megint nyitva maradt a gumiszoba ajtaja!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.09.29. 18:58:31

Azért vicces, hogy Laci barátunk ki van akadva a vádaskodás miatt, miközben a Fidesznél fullba tolják a hazug propagandát.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.09.29. 19:03:39

Sőt még te is tolod a hazug propagandát.
Mondjuk el tudom képzelni rólatok, hogy nektek ez az igazság.

Wildhunt 2025.09.29. 19:43:46

@G. Nagy László: BTK-nak az erkölcsöt kell alapul vennie, arra kell épülnie

Ja, csak neked fogalmad sincs az erkölcs mibenlétéről.

Wildhunt 2025.09.29. 19:47:52

@G. Nagy László: Kizsákmányolás... Nincs ilyen. Vagy leláncolnak a pincében - ez bűncselekmény, vagy szabad akaratodból leszel a másik kapcája -

Ez akkora hülyeség, hogy faragni lehet. Javaslom a valósággal való megismerkedést.

nemecsekerno_007 2025.09.29. 19:50:30

@Wildhunt: Mi ez a neobolsevik attitüd? Ez a fancy? Ennyire fiatal vagy?

G. Nagy László 2025.09.29. 22:04:17

@Wildhunt:

"Ez akkora hülyeség, hogy faragni lehet. Javaslom a valósággal való megismerkedést. "

Én pedig javaslom, hogy végre kezdj el érvelni a béna csúfolódás helyett. Az nem kritika, hogy "hülyeség". Ez egy négyéves szintje. Benned ennél több van.

A kizsákmányolás egy kommunista fogalom. Egyetlen célja van, még pedig az, hogy áldozati pózba segítse a munkavállalót. Semmi egyéb. A mai woke-baloldal is átvette, mert a gyökere annak is a marxizmus és a kreált áldozatiság. Fura, hogy ez neked ennyire tetszik.

Képzeletben repüljünk vissza a kilencvenes évek elejére: 12%-os munkanélküliség - sokan örülnek, ha egyáltalán el tudnak helyezkedni. Egy ilyen munkaerő-túlkínálat esetén a bérek nem szöknek túl magasra - a balos társadalomfilozófus elégedetten szajkózza, hogy a dolgozó mennyire ki van zsákmányolva. Ugorjunk huszonkét évet és érkezzünk meg a jelenbe! Szinte teljes foglalkoztatás jellemzi a munkaerőpiacot - a bérek sosem látott magasságban. Mondhatjuk-e, hogy most a dolgozó zsákmányolja ki a munkaadót??

Ugyanígy: ha valaki fizet egy prostinak, akkor ki zsákmányol ki kicsodát?

Az én világom következetes és egyszerű: létezik önkéntes interakció, és létezik erőszak. Te valamiért eszelősen vonzódsz a maszatoláshoz, a szürke zónákhoz. A kizsákmányolás fogalma maga a szürke zóna. BÁRMIT nevezhetsz annak. Szeretheted ezt a gyenge puding-világot, de ez esetben ne emlegesd nekem az erkölcsöt, mert az nem ilyen. "Az igenetek legyen igen, a nem pedig nem" - Jézus kurvára nem maszatol soha. Az erkölcsöt nem lehet ingoványra építeni. A balos woke-világ is ezért roskad össze a szemünk előtt.

Szóval: érvelj, ha azt akarod, hogy bárki is komolyan vegyen!

Choba393 2025.09.30. 11:13:34

Az összes olyan vadparaszt aki állatokat öl élvezetből megérdemelné, hogy egy kicsit meg legyen fingatva a nyilvánosság előtt. Karma ha úgy tetszik ha már a buddhizmus is szóba került.

nemecsekerno_007 2025.09.30. 11:24:11

@Choba393: Az ukránok miattatok mennek a húsdarálóba non-bináris harsonaszó mellett.
Még mielőtt Orbánozni kezdenél, nem Orbán akarja őket a NATO-ban látni hanem ti NyusziCsibe.
Ideje lenne kitolatni Meseországból mert már épp elég ukrán halt meg.
Fel kéne nőni, mert a világ nem Sírószoba v. Safe Space, soha nem is volt, csak ti hittétek azt.

G. Nagy László 2025.09.30. 11:50:41

@Choba393:

"Az összes olyan vadparaszt aki állatokat öl élvezetből megérdemelné, hogy egy kicsit meg legyen fingatva"

Ha ezen azt érted, hogy az állítkínzás bűn, azzal egyetértek. Aki képes állatnak szenvedést okozni, az embernek is képes.

De mivel húsevőnek teremtettünk, ezért nyilvánvalóan muszáj állatokat ölnünk, hiszen ők jelentik a fő táplálékunkat. Egy vadász nyilván élvezi is ezt a tevékenységet, de ebben aligha találsz bármi kivetnivalót. Ez a vadgazdálkodás része.

"a nyilvánosság előtt."

Ezen mit értesz?

nemecsekerno_007 2025.09.30. 11:56:35

@G. Nagy László: Semjénre utalt, sunyin szurkálva.

Ha nem akkor majd bocsánatot kérek ha elhiszem.

valis47 2025.09.30. 12:15:48

@nemecsekerno_007:

A 24 összesítése szerint négy ügy lehet:
a Szőlő utcai javítóintézet tavasszal letartóztatott vezetője, Juhász Péter Pál által futtatott két, korábban nevelőintézetben nevelkedett nő esete;
a Magvető utcai lakásotthonból Juhász Péter Pál által kivitt 13 éves lány esete, aki tettlegesség nyomaival tért vissza. Ez még 2002-ben történt, feljelentés is született;
szintén Juhászhoz tartozott a Zirzen Janka utcai gyerekotthon, ahova rendszeresen érkezett autó a lányokért. Itt két magas rangú politikusról beszélt Kuslits Gábor volt Tegyesz-vezető egy interjúban.
Zsolti bácsi, akit az Ózd környéki gyermekotthon lakói emlegettek egy hitoktató szerint, aki Juhász Péter volt ellenzéki politikusnak beszélt erről (Ózdon ma nincs gyerekotthon, de 5 éve még volt), róla állították, hogy felismerték Semjén hangját. Bár itt bizonytalanság van, korábban az volt az állítás, hogy Semjént a hangja alapján ismerték fel a fiúk. De ezek szerint "Zsolti bácsi" néven ismerték volna.

Szóval még ütik a vasat, aztán ki tudja van-e ezek mögött valami.

Boldeone2 2025.09.30. 12:20:48

Az összes olyan vadparaszt aki állatokat öl élvezetből megérdemelné, hogy egy kicsit meg legyen fingatva a nyilvánosság előtt. Karma ha úgy tetszik ha már a buddhizmus is szóba került."

- Utálom én is a vadászokat. Szerintem torz jellemű emberek, a 21. században. Korábban talán még ok volt, de ma már modern társadalomban élünk

Kriptojobboldaliság= kriptokonzervativizmus= romlott, álszent lélek, aki ölni tud

Felvilágosodott ember= megveti a szórakozásból ölést

Aki szórakozásból öl, az toxikus maszkulin. Nem véletlenül megy a kurvázás a vadászaton...Ezt 100%- ban tudom

Boldeone2 2025.09.30. 12:23:20

A szőlő utcai ügy elsepri a kormányt.

hvg.hu/itthon/20250930_szolo-utcai-javitointezet-buncselekmeny-nyomozas

Túl régen csinálja a dolgait az intézményvezető, aki NER - bekötésű

Alkottam egy szót ( nem most), de illik ide: fideszbűnőzés

nemecsekerno_007 2025.09.30. 12:31:13

@valis47: Látom tovább gyúrják a sztorit, de ez akkor is csak hergelés.
Már Ózd környéki gyermekotthonról beszélsz, mert kiderült, hogy Ózdon ilyen nincs.
Ez egyelőre pletyka szint ha nem lehet bizonyítani.

valis47 2025.09.30. 12:35:29

@nemecsekerno_007: Állítólag volt Ózdon gyermekotthon, csak már azóta bezárt.

@Boldeone2

index.hu/velemeny/2025/09/29/semjen-zsolt-szolo-utca-botrany-pedofilia-politika-gyulolet-kormany-kozelet-sajto-karaktergyilkossag/

Kuslits a nyomozás elindulása után tanúként azt vallotta, hogy "senkinek a nevét nem említette és nincsenek bizonyítékai, csak pletykákat hallott"

Káncz Csaba, MI6 közeli alapítványoktól pénzt kapó publicista már júliusban meggyanúsította Semjént pedofíliával, de tanúkihallgatásán azt mondta, hogy semmiféle bizonyítékkal nem rendelkezik, "egy befolyásos politikus családjától hallotta".

Közben a Demokratikus Koalíció „vérdíjat” tűzött ki azok számára, akik "végre hitelt érdemlő információval és bizonyítékokkal tudnak szolgálni az ügyben", és a lavina elindításában komoly szerepet játszó Válasz Online újságírója váratlan kanyarral azt írta, hogy "ha nem védjük meg Semjén Zsoltot, akkor olyanok leszünk, mint a NER"

valis47 2025.09.30. 12:37:33

@Boldeone2: Kádár is vadászott, Hofi Géza is a főelvtársakkal. Meg rengeteg neves művészünk, színészünk, sportemberünk (pl. Kemény Dénes), jó tudom az még más világ volt.

nemecsekerno_007 2025.09.30. 12:37:46

@Boldeone2: Vissza kéne venni a hergelésből NyusziCsibe mert baj lesz.
Az még talán oké, hogy a Szőlő utcai sztori habosításával szórakoztatjátok magatokat, de a ,,szakadjunk le az orosz gázról,, szlogen már kurvára nem játék. Ez a kettő azért tartozik össze mert az előbbivel terelik el a figyelmet az utóbbiról.
Mivel az utóbbi az ország gazdasági alapjait támadja, ezért ott nem lehet vicceskedni.
Nincs ország Földön ahol az ilyet eltűrik, van ahol árammal ,,jutalmazzák,,
A másik az ukrán háború amibe most már egész Kelet-Európát akarják belerángatni az európai szerelmeitek. Aki ezt itthon támogatja – ostobaságból, számításból, O1G-ből etc... – az tényleg semmi jóra ne számítson. Ezt komolyan mondom.
Lehet, hogy pár embert háziőrizetbe kell helyezni, mert nem fogják fel, hogy be kéne fogni a pofájukat mivel a szituáció most már kurvára nem játék.

Boldeone2 2025.09.30. 12:40:04

@valis47: Szerintem Semjén nem pedofil, de az hogy üzemelhetett a Szőlő utca, az viszont kormányzati felelősség. Az igazgató NER - kötődésű volt

Ezt az ügyet okosan kell vinni az ellenzéknek. Ez kormányt tud buktatni. Nem szabad túltolni, az hiba

A 100x ismételt suttogó propaganda hatékonyabb...

Ez van. Nem szép, de hatékony. A Fidesz is élt vele többször

Boldeone2 2025.09.30. 12:43:08

@valis47:@atomic power 1986DucaDuca:

Utálom a vadászokat, kivéve Széchenyi Zsigmondot, őt szetettem, ( Csui, Alaszkában vadásztam, stb; meg Kittenberger )

De már feudális csökevénynek tekintem. Ha felvilágosodott vagy, akkor így gondolod..

Van aki megtért, mint Sterbetz Istvan és csak fotózik

valis47 2025.09.30. 12:47:14

@Boldeone2: Nem zárom ki, hogy magas rangú kormányközeli politikus(ok) is érintett(ek), ezért altatták el a nyomozást. Más logikus magyarázatot nem tudok. Viszont, ha tényleg így van, akkor az ellenzék miért nem állt elő érdemi bizonyítékokkal? Eddig csak zsoltibácsizásra futotta. És valóban lehet, hogy éppen nem Semjén érintett a témában.
Lehet akár sokkal több érintett is. és nem csak kormányoldalon, hanem az egész politikai elitben (sőt média- és kulturális elitben is, lásd Varnus Xavér, Lakatos Márk). A két oldal egymást zsarolja, hiszen a másik felet érintő botrány mindig az ellenérdekeltnek kedvez, de lehetnek akár összefonódások is a két oldal között.
Érdekes az is, hogy eddig MP semmi ilyen igazán durva sztorit nem tudott hozni a kormányoldalról ahhoz képest, hogy a belső körhöz tartozott. Vagy azért, mert nincs neki ez eddigieknél szaftosabb, vagy mert későbbre tartogatja. Vagy róla is vannak felvételek, pletykáltak pornóvideóról. Bár az nem ártana neki szerintem, kivéve, ha tényleg ő is kiskorúval szerepelt...

nemecsekerno_007 2025.09.30. 12:53:55

@Boldeone2: Vannak még barackfák Szatymazon.

Számolj el 10-ig mielőtt megszólalsz, nincs szükség a hergelésre.

G. Nagy László 2025.09.30. 13:10:56

@Boldeone2:

"A szőlő utcai ügy elsepri a kormányt."

Te hol élsz? Mit látsz? Mellékelted a HVG írását is, még abból is az jön le, hogy nincs semmilyen ügy. Hol vannak az áldozatok? Hol van a tetthely? Egyik sem létezik. Kurva nagy bajban lehet a baloldal, ha a Szőlő utcára alapozza a kormánybuktatást :)

G. Nagy László 2025.09.30. 13:17:33

@Boldeone2:

"Ez van. Nem szép, de hatékony. A Fidesz is élt vele többször"

Megint egyenlőségjelet teszel az almalopás és a bankrablás közé.

Amikor karaktergyilkosságra törekszünk, kurvára nem mindegy, hogy az igazat mondjuk, avagy a tök üres kamut; s az sem mindegy, hogy valamiféle jellemhibát kritizálunk, avagy súlyos bűncselekménnyel vádolunk valakit. Döbbenetes, ha képtelen vagy érzékelni a különbséget.

G. Nagy László 2025.09.30. 13:22:02

@valis47:

"ezért altatták el a nyomozást."

Ez mit jelent?? Szerintem senki nem altatott el semmit. Ahol van áldozat, helyszín és bűntett, oly folyik a nyomozás. Ahol nincs ilyen, ott milyen nyomozásnak kéne folynia??

valis47 2025.09.30. 13:27:28

@G. Nagy László: Hát nem kapkodtak, ha ilyen régi ügyekben is folyik a nyomozás.

G. Nagy László 2025.09.30. 13:33:41

@valis47: Ha egy javítóintézet igazgatója kurvákat futtat, miközben ezzel senkinek semmi baja - a kuncsaftok fizetnek, a lányok keresnek -, ezért senki nem él panaszal, senki nem jelent fel senkit, úgy ez a biznisz akár évtizedekig folyhat csendben, csak az érintettek által tudottan. Miért, mi alapján indulna nyomozás?

valis47 2025.09.30. 14:24:53

@G. Nagy László: De a gyermekotthonos időszakát is emlegetik.

valis47 2025.09.30. 14:42:49

Pontosabban a KNYF válasza: "a Szőlő utcai javítóintézet kapcsán jelenleg két olyan ügy van folyamatban a Budapesti Rendőr-főkapitányságon, amelyekben felmerült kiskorú veszélyeztetése, illetve szexuális visszaélés bűntett gyanúja. Gyanúsítotti kihallgatás ezekben az ügyekben válaszadásunkig nem történt, a nyomozások folyamatban vannak."

A többi már kombináció a sajtó részéről.

Boldeone2 2025.09.30. 15:02:20

@G. Nagy László: Kurva nagy bajban lehet a baloldal, ha a Szőlő utcára alapozza a kormánybuktatást :)"

- Baloldal nincs, csak Tisza, az viszont felfelé jön. Az ilyen ügyek mint a szőlő utcai még csak ezután fognak rombolni!
Nyilvánvaló, hogy van ügy, kurvák futtatása, ami éppen elég bűn a magyar jogrend szerint
Hiába hisztiznek Viktorék, ez az ügy még most kezd csak felfokozódni, és mint láttuk, az ilyesmi nagyon üt

Kb fél éve megírtam, hogy egy ilyen ügy lehet a Fidesz veszte.

Boldeone2 2025.09.30. 15:05:41

Btk 201 paragrafus...Akár 5 évig terjedő szabadságvesztés lehet...

A felelősök azok, akik szemet hunytak, azaz: felsőbb kormányzati körök

Wildhunt 2025.09.30. 15:33:45

@G. Nagy László: A kizsákmányolás egy kommunista fogalom

Ahogy a hasznos hülye is, mégis betalál, kommentel itt is pár ilyen.
Végigmehetünk (megint) ezen a folyamaton, eredménye nem lesz, mert a Te fogalmaid nem kompatibilisek az általánosan elfogadottakkal.
Erőszakmentesség mindenekfelettisége
A hűség meg nem értése
A társadalmi felelősség negligálása
A "Minden kapitalizmus" elmélete

Ezeket rengetegszer megvitattuk, ezek a témák a te hited dogmái. Ha ezeket úgy értelmeznéd ahogy a párezer éves konszenzus, megértenéd, hogy lehetséges a Kizsákmányolás olyan értékeknek köszönhetően, amik egy működő társadalomhoz elengedhetetlenek.

Wildhunt 2025.09.30. 15:34:55

@nemecsekerno_007: talán olvass mást is a bérpapírodon kívül.

G. Nagy László 2025.09.30. 15:56:39

@Boldeone2:

"Kb fél éve megírtam, hogy egy ilyen ügy lehet a Fidesz veszte. "

Bizonyára, de ez épp oly vágyálom a részedről, mint a teljes baloldal részéről, tiszástul, sajtóstul együtt. Ha volna pedofil-ügy, abba tényleg belebukna a kormány. Ezért akarjátok, hogy legyen. De nincs.

És téged nem is zavar, mennyire aljas ez az egész. Horn, Medgyessy, Gyurcsány, Karácsony, Fegyőr, MZP, Jakab Péter, Magyar Péter, Kollár Kinga, Kulja András, Tarr Zoltán, Ruszin-Szendi Romolusz... - kurva hosszú a sor, de ha végignézel ezeken a gyakorló elmebetegeken, azt látod, hogy egyik kapcsán sem kellett a Fidesznek semmiféle hazugságot terjesztenie. Elég volt elmondani a valóságot. Soha nem találtunk ki beteg fantáziajátékokat Gyurcsány, MZP avagy MP bűneit illetően. Te annyira kormányt akarsz buktatni, hogy az sem zavar, ha Rákosiék módszerével, koholt vádak alapján teszitek.

G. Nagy László 2025.09.30. 16:02:46

@Wildhunt:

"Ha ezeket úgy értelmeznéd ahogy a párezer éves konszenzus, megértenéd, hogy lehetséges a Kizsákmányolás olyan értékeknek köszönhetően, amik egy működő társadalomhoz elengedhetetlenek."

Üres duma. Ha létezne olyan erkölcsi kategória, amely nem önkéntes és nem is erőszakos, akkor mondanál rá EGYETLEN példát és már meg is nyernéd az érvek csatáját. A világ legkönnyebb győzelme volna: üres kapura begurítani a labdát fél méterről. De nem teszed. Mert nincs ilyen. És ilyenkor nem az van, hogy elgondolkodnál ezen az egészen, hanem inkább engem szapulsz. Mint a Tisza-szektások. Akárhányszor kiderül, hogy a szektavezér faszságot mondott, ők még jobban ragaszkodnak hozzá és még jobban utálják Orbánt.

Boldeone2 2025.09.30. 16:05:57

@G. Nagy László: Dehogynem! Elő példája vagy annak, mit művel a gyűlöletpropaganda, hiszen gyakorló elmebetegnek nevezel olyan több diplomás embereket, akik abszolút nem elmebetegek. Ezt a polgári életben elért karrierjük is bizonyítja
Orbán Viktor még életében nem dolgozott, 61 évesen csak politizált, na ez a ciki...

Mi sem szoktuk Orbánt elmebetegnek nevezni. A nárcisztikus pszichopata, az igen, illik rá, de ő tudatosan getzi ( szerintem... )

Boldeone2 2025.09.30. 16:19:53

Itt van újra a Rákosi idők politikája: félelemet próbálnak gerjeszteni a társadalomban. Csakhogy a szellem kiszabadult a palackból!
index.hu/belfold/2025/09/30/hadhazy-akos-retvari-bence-rendorseg-nyugdijas/

Az emberek le akarják vezetni a kormányellenes gyűlöletüket. Ezért is jó, ha forog időnként a politikai hatalom

G. Nagy László 2025.09.30. 16:30:45

@Boldeone2: Te időnként visszaolvasod, amit írsz?

"Elő példája vagy annak, mit művel a gyűlöletpropaganda"

Mi a gyűlölet abban, amit írok? Én nem gyűlölök senkit a világon. MZP szerinted nem bolond? MP nem narcisztikus? Kulja nem alkalmatlan? Baszki, egyiket sem gyűlölöm. Nézem, hallgatom őket, majd leírom azt, amit látok. Ez minden. Mitől lenne ez gyűlöletes?

Ezzel szemben:

"Mi sem szoktuk Orbánt elmebetegnek nevezni. A nárcisztikus pszichopata, az igen, illik rá, de ő tudatosan getzi"

Ez mennyivel barátságosabb?

Vagy épp ez:

"Az emberek le akarják vezetni a kormányellenes gyűlöletüket."

Legitimálod a vak gyűlöletet. Tényleg nem is értelek. Fél év múlva választás lesz. Ha a többség váltani akar, jön majd a Tisza. Ha nem, marad a Fidesz. Én értem azt, hogy be vagytok szarva attól, hogy egy újabb, minden eddiginél ígéretesebb messiásotok fog elbukni, de ez a demokrácia. Fogadjátok el, hogy így van, hogy kisebbségben vagytok. Nem kell forradalmat játszani, ha vannak szabad választások.

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 17:03:07

@Boldeone2:

"Orbán Viktor még életében nem dolgozott, 61 évesen csak politizált, na ez a ciki..."

coppyright: Boldeone2:

„Orbán Viktort pedig küldjék vissza a munka világába, bár ő még életében nem dolgozott”

Korózs Lajos 2014 (MSZP)

Két "zseni" azonos hullámhosszon.

elona 2025.09.30. 17:03:37

Na, végre!

A Poloska peti és bűnbandája is csinált valamit...... mán a hergelésen és a gyűlöletkeltésen kívül.....

Poloska peti és bűnbandája állhatatos munkájának köszönhetően Magyarország, a magyarok nem kapják meg az EU-tól a magyar vasút fejlesztésére megszavazott pénzeket!!!!

Poloska petiék jól elintézték, hogy az EU ne utalja a magyaroknak járó pénzeket!

KÖSZÖNJÜK POLOSKA PETI!!!!

SZÉP MUNKA VOLT!!!!!

elona 2025.09.30. 17:05:56

"Rossz hírt kapott Magyarország és mindenki, aki közlekedik: a Tisza Párt megakadályozta, hogy az Európai Beruházási Bank odaadja azt az egymilliárdos hitelt a MÁV-nak, amiből a pályahálózatot akarták felújítani - közölte az építési és közlekedési miniszter kedden a Facebook-oldalára feltöltött videójában.

"Tudjuk, hogy Magyar Péter személyesen járt közbe, hogy Magyarország ne kaphassa meg ezt az egymilliárd eurós forrást. Ami rossz Magyarországnak, jó a Tisza Pártnak. Ez szégyen, gyalázat" - fogalmazott Lázár János."

elona 2025.09.30. 17:07:00

A POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJA MIATT NEM TUD FEJLESZTENI A MÁV!!!!!!!

elona 2025.09.30. 17:14:39

POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJA MINDEN EGYES EU PARLAMENTI SZAVAZÁSON ARRA SZAVAZOTT, HOGY MAGYARORSZÁG, A MAGYAROK NE KAPJÁK MEG A NEKIK JÁRÓ EU-S PÉNZEKET!!!!!

LÁSD KOLLÁR KINGA HENCEGÉSE!!!!!!

"AKKOR VAGYOK BOLDOG, HA A MAGYAROK NEM KAPJÁK MEG AZ EU-S PÉNZEKET!!!"

elona 2025.09.30. 17:20:22

"Nem hasít a magyar külkereskedelem"

"A KSH adatai szerint az augusztusi aktívum 557 millió euró volt, az egyenleg 263 millió euróval javult az egy évvel korábbihoz mérten."

piacesprofit.hu/cikkek/gazdasag/nem-hasit-a-magyar-kulkereskedelem--20250930.html

....ÉS KÉPESEK ILYEN CÍMMEL LEHOZNI EZT AZ ADATOT!!!!!!

A TAVALYI ADATHOZ KÉPEST KÖZEL A DUPLÁJA A KÜLKERESKEDELMI AKTÍVUM...
MEKKORA JAVULÁS KÉNE, HOGY A VÉR-BALLIBSI FIRKÁSZOKNAK TECCEN???

elona 2025.09.30. 17:25:05

"A magyar kormány eszkalálta az ukrajnai konfliktust – kemény véleményt fogalmazott meg Rácz András Oroszország-szakértő"
naphire.hu/

ÉN MINDIG IS MONDTAM, HOGY ORBÁN MIATT VAN AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ!!!!

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 17:27:12

@Boldeone2:

"Utálom a vadászokat, kivéve Széchenyi Zsigmondot, őt szetettem, ( Csui, Alaszkában vadásztam, stb; meg Kittenberger ) De már feudális csökevénynek tekintem. Ha felvilágosodott vagy, akkor így gondolod.."

Feudális privilégium volt, ma pedig szabályozott sport- és vadgazdálkodási tevékenység, fokozott természetvédelemmmel és a vad populációk fenntartható hasznosítására. Ez a felvilágosodás ebben az ügyben.
Jómagam soha nem pusztítanák el egyetlen egy állatot sem (beleérte a rovarokat is), mert az élet minden formáját tisztelem, de elismerem, hogy vadgazdálkodásra szükség van. A szórakozásból töténő vadászatot ellenzem, űzze azt Széchenyi Zs., Kittenberger K. vagy akár bármelyik mai politkus!

Van aki megtérti, van aki nem. Te nem!

elona 2025.09.30. 17:29:40

"Lengyelországban őrizetbe vettek egy ukrán búvároktatót, akit a német hatóságok az Északi Áramlat gázvezetékek felrobbantásával gyanúsítanak - tudósított a Portfolio. a Kyiv Post információi alapján. A lap szerint a lengyel hatóságok letartóztatták Volodimir Z. ukrán állampolgárt, akit a német ügyészség azzal vádol, hogy közreműködött az Északi Áramlat gázvezetékek elleni szabotázsakcióban."

HOGY MIK KI NEM DERÜLNEK?????

HÁROM ÉVIG AZ VOLT AZ UKRÁN-EU MANTRA, HOGY AZOK A GAZ TERRORISTA OROSZOK ROBBANTOTTAK, AZ EGÉSZHEZ AZ UKRÁNOKNAK SEMMI KÖZÜK NINCS.....

valis47 2025.09.30. 17:48:47

Már egy ideje "kiderült", hogy az ukránok voltak. De szerintem ez is fedősztori, az amerikaiak voltak valójában, nem néhány ukrán partizán, akik vitorlás jachtról merültek le...

elona 2025.09.30. 18:18:51

NEM KELL KÜLÖNÖSEBB JÓSTEHETSÉG AHHOZ, HOGY MEGJÓSOLJUK, NYUGAT-EURÓPÁNAK ANNYI!!!!

ELÉG EGY PILLANTÁST VETNI KOSZOVÓ ÉS ESETLEG ERDÉLY PÉLDÁJÁRA......

"A szerbek voltak többségben. Az albánok 1908-ban a lakosság 46%-át alkották. 1948-ban 68%-át, 2011-ben pedig már 92%-át, a változásokat leginkább a magas albán natalitás és a szerb elvándorlás idézte elő."

Eccerűen a migráncsok évtizedek alatt "ki fogják szülni" az európaiakat Nyugat-Európában....
... és még csak az sem kell, hogy újabb migráncs hordák érkezzenek!!!!!

AKIK MÁN BENN VANNAK, AZOK IS BŐVEN ELEGEK, HOGY EGY PÁR ÉVTIZED MÚLVA A MIGRÁNCSOK GYERKŐCEI, UNOKÁI LEGYENEK TÖBBSÉGBEN.....
(...és ahogy a románok "kiszülték" Erdélyben a magyarokat..... 1437. Erdély a három nemzet, a magyar, a székely, és a szászok Uniója.... román meg sehol..... addig 1910-re a többségbe kerültek a románok...3 millió román 1,5 millió magyar-székely...)

elona 2025.09.30. 18:29:25

"Szoboszlai Dominik még mindig csak 24 éves, de a Liverpool középpályása már most olyan ajánlatot kaphat, amelyből minden idők legjobban kereső magyar futballistájává válhat. Az angol sztárklub állítólag új szerződéssel és brutális fizetésemeléssel kötné magához a válogatott kapitányát – nem véletlenül, hiszen a Real Madrid is a nyomában van.

Minden eddiginél magasabb szintre léphet Szoboszlai Dominik pályafutása – és bankszámlája. A Liverpool magyar klasszisa olyan új szerződés előtt áll, amely évi 5,6 milliárd forintos fizetést garantálna számára. Ez pontosan a duplája annak, amit jelenleg keres az Anfielden."

AKKOR NEKI IS KELL FIZETNIE VAGYONADÓT????????

Boldeone2 2025.09.30. 18:30:19

@atomic power 1986DucaDuca: Van aki megtérti, van aki nem. Te nem!"

- Nem. Én nagyon is értem! Semmilyen Zsolt " vadgazdálkodó"? Ne viccelj már! Ő csak úgy viselkedik, mint régen a nagyurak. Unszimpatikus

Boldeone2 2025.09.30. 18:36:39

@G. Nagy László: MZP szerinted nem bolond? MP nem narcisztikus? Kulja nem alkalmatlan"

Nem. MZP nem bolond, egy háromdiplomás, több nyelven beszélő, újraválasztott polgármester. Hogy lenne bolond?
Magyar nárcisztikus, az igaz, de Orbán is az, akkor miről beszélünk? Ide politikai sztárok kellenek, ez egy ilyen ország
Kuját nem ismerem, de Takács Péter egy vadbarom

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 18:38:37

@Boldeone2:

"Nem. Én nagyon is értem! Semmilyen Zsolt " vadgazdálkodó"? Ne viccelj már! Ő csak úgy viselkedik, mint régen a nagyurak. Unszimpatikus"

Ha értetted volna, akkor nem ezt írtad volna. Értelmezd mégegyszer, hátha másodszorra sikerül!

Boldeone2 2025.09.30. 18:48:25

@G. Nagy László: Legitimálod a vak gyűlöletet. Tényleg nem is értelek. Fél év múlva választás lesz. Ha a többség váltani akar, jön majd a Tisza. "

- Nem " legitimálok semmit, csak a tényeket írom: egyre többen gyűlölik Orbánt. Mindenki látja: nincs egyenlő feltételekkel folytatott választás, a Fidesz mögött az államgépezet, a százmillárdok

Én értem azt, hogy be vagytok szarva attól, hogy egy újabb, minden eddiginél ígéretesebb messiásotok fog elbukni, de ez a demokrácia. Fogadjátok el, hogy így van, hogy kisebbségben vagytok"

- Én nem vagyok beszarva, és a messiásokban sem hiszek! Magyar inkább ítéletvégrehajtó. Az, hogy ki van kisebbségben, még nem tudjuk, de látható az elmúlt 15 évtől különböző politikai helyzet van

Valójában itt csak nyerhet Magyar, még ha Orbán szűkös többséget is szerez, a csaló választási rendszernek és az ezermilliárdos állami erőnek köszönhetően, de 2026 - tól újkorszak idul, a rezsim nagy ütést kap
Persze, az is lehet, hogy a kistelepülési szavazók elfordulnak Orbántól, hiszen nő az elszegényedés veszélye
Magyar és az ellenzék előbb- utóbb úgyis győzni fog. Kevés kivételtől eltekintve csak diktatúrákban vezetnek 20 évig vezetők

Boldeone2 2025.09.30. 18:51:39

@atomic power 1986DucaDuca: Sem természetvédelem, sem vadgazdálkodás, inkább pszichés probléma a vadászat

Azt, hogy valaki 200 milliós autókkal villog, megértem; de az őzikét szemen lőni nem cool!

Boldeone2 2025.09.30. 19:02:07

@G. Nagy László: Tehát, van egy olyan szó, hogy diszkreditálódás. Ez minden politikust utolér, még a diktatórikus rezsimekben is , ahol százmilliárdokból próbálják fényezni, legitimálni az abszolút hatalmat. Ez vár - sőt már benne is van- Orbán Viktorra is
Ez egy komplex folyamat, részben oka a rossz politika, részben az unszimpatikus viselkedés, vagy a megjelenés ( elhízott igénytelen )

Meg az embereknek az agyukra megy már a "vízcsapból is " ömlő rezsimpropaganda. Isten bizony mondom, sokáig megnéztem az MTV1 híradót, de mára annyira ócska szennypropaganda van, hogy már nem bírom..

Propagandát nyomni is művészet, ahhoz tehetség kell. Tehát egy Deák Dani csak lejáratja Orbánt

Mégegyszer mondom: Magyar csak nyeret jövőre, a kérdés csak annyi, hogy politikai teret nyer, vagy kormányzást is..

Az országra ráfér már a változás...

Boldeone2 2025.09.30. 19:10:26

telex.hu/belfold/2025/09/30/ivanyi-gabor-interju-magyarorszagi-evangeliumi-testverkozosseg
Ezt is mondom, évek óta...

Egy ideig tényleg túlzásokkal vádolták Orbánt, de pár éve tényleg lopkodik a dktatórikus rezsim. Gyülekezési törvény módosítása, párttörvény, szuverenitási törvény, kocepciós perek, putyinizáció....

Orbán megvalósította a korábbi félelemfikcióat...Nem KONSZOLIDÁLÓDIK SEMMIT! EZT IS MEGÍRTAM, ITT A BLOGON , PÁR ÉVE.

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 19:11:01

@Boldeone2:

"Sem természetvédelem, sem vadgazdálkodás, inkább pszichés probléma a vadászat"

A mezőgazdasági vadkár évről-évre több tízmilliós többletkiadást jelent a mezgazdaságban, a túlszaporodott vadak veszélyt jelentenek az autósokra és kirándulókra!
Mit tennél, ha a medvék és farkasok elszaporodnának a Börzsönyben?

Boldeone2 2025.09.30. 19:34:05

@atomic power 1986DucaDuca: Ez is a vadásztársaságok hibája! Mesterségesen felduzzasztott vadállomány van, ezért van tele az erdő kullancsokkal

A sportvadászatról beszélek most, ami nem szimpatikus....

Boldeone2 2025.09.30. 19:36:12

Több farkas és medve az jó...Aki tud viselkedni , arra nem veszélyes

G. Nagy László 2025.09.30. 19:37:59

@Boldeone2:

"Több farkas és medve az jó...Aki tud viselkedni , arra nem veszélyes"

Hát persze. És a migránsok sem jelentenek veszélyt :)

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 19:58:57

@Boldeone2:

"Ez is a vadásztársaságok hibája! Mesterségesen felduzzasztott vadállomány van, ezért van tele az erdő kullancsokkal"

Akkor mégiscsak szükség van a feudális csökevény vadászaira, mégha annyira utálod is őket! Sterbetz István fotózásával nem oldódik meg a probléma!

"A sportvadászatról beszélek most, ami nem szimpatikus...."

Eredetileg minden vadászt utáltál-egy-két kivétellel - mert nem tértek meg, nem világosodtak meg!

Ezt a következetességet kedvenc politkai celebedtől vetted át?

elona 2025.09.30. 19:59:47

"Így nem lehet rendszert váltani – Puzsér Róbert megírta Magyar Péter tíz legnagyobb hibáját"

"A publicista szerint amit a Tisza Párt politika néven előad, az nem több egy médiaperformance-nál."

NEEEEM!!!!

A "MÉDIA-PERFORMANSZOK" ENNÉL SOKKAL JOBBAK!!!!!!!!!!!!

AMIT POLOSKA PETI ELŐAD, AZ EGY NÁRCISZTIKUS VADBAROM ÖNIMÁDAT SÓJA!!!!

Boldeone2 2025.09.30. 20:01:43

@G. Nagy László: A lényeg az, hogy tudd hogyan kell szelfizni a medvével! :)

A lényeg: Ne járj így!

index.hu/kulfold/2025/07/04/medvetamadas-erdely-olasz-turista-transzfogaras-motoros/

Ő "Taigetosz- pozitív" volt...

elona 2025.09.30. 20:05:30

"Moszkva Donald Trump mögé állt ----------- Izrael ügyében"
Infostart
- 2025. szeptember 30. 19:29

"Oroszország mindig támogatja és üdvözli Donald Trump amerikai elnök minden erőfeszítését, amely a közel-keleti helyzet rendezésére irányul – jelentette ki Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője kedden újságíróknak."

MINT AHOGY MAGYARORSZÁG IS!!!!!!

A TERRORISTA PALESZTINOK MÖGÉ CSAK A LIBERÁL-FASISZTA TERRORISTÁK VEZETTE ORSZÁGOK ÁLLNAK!!!!!!!!

Boldeone2 2025.09.30. 20:07:37

@atomic power 1986DucaDuca: Látod, ezért jó a wokeizmus! Ők nem fognak fegyvert, nem vadásznak
Sőt, vannak akik még húst sem esznek...
Vegán, alter, new age, hipster...

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 20:12:21

@Boldeone2:

"MZP nem bolond, egy háromdiplomás, több nyelven beszélő, újraválasztott polgármester. Hogy lenne bolond?"

Attól még a nagypolitikához lehet felkészületlen. Mindenkinek megvan a saját tevékenységi, hatékonysági rádiusza, a politkusnak is. Nem elég a diploma, kell a politikai tehetség is.
Lehet valaki jó a kispályás fociban, attól még a nagypályán esetlenül mozoghat. A celebeddel is - többek között - az a baj, hogy túl nagy az a kabát, amit magára szeretne venni!

elona 2025.09.30. 20:18:35

@atomic power 1986DucaDuca:

"Eredetileg minden vadászt utáltál-egy-két kivétellel - mert nem tértek meg, nem világosodtak meg!

Ezt a következetességet kedvenc politkai celebedtől vetted át?"

HÁT TE TOTÁL HÜLYE VAGY!!!

BOLDITÓL "KÖVETKEZETESSÉGET" VÁRTÁL?????????

ŐTET AZ ILYEN KICSINYSÉGEK NEM ÉRDEKLIK!!!!! ... MINT AHOGY NEM ÉRDEKLI A VALÓSÁG ÉS TÉNYEK!!!!!!

ŐTET EGY DOLOG ÉRDEKLI: "ITTEN MINDEN IS SZAR!!! ORBÁN TAKARODJ!!!!!

ENNYIKE A VILÁGKÉPE!!!!!!

nemecsekerno_007 2025.09.30. 20:28:40

@Wildhunt: Attól, hogy vicceskedve hergelsz az még büntethető.

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 20:52:03

@elona:

"ITTEN MINDEN IS SZAR!!! ORBÁN TAKARODJ!!!!!
ENNYIKE A VILÁGKÉPE!!!!!!"

Ez a politikai szado-mazochizmus.

elona 2025.09.30. 21:03:33

@atomic power 1986DucaDuca:

Egy sötét utcában találkozik a szadista és a mazochista.

- Üss meg!!!!!!! ----- mondja a mazochista.

- NEEEEM! ---- válaszol a szadista......

Boldeone2 2025.09.30. 21:41:24

@atomic power 1986DucaDuca: A gond most " csak " annyi, hogy válságban van az ország! Oda ahová pénzt kellett volna adni, pl egészségügy ( nem várható béremlés jövőre sem) , nem adtak, ahogy a Máv is bajban van. Az önkormányhatok évi 400 milliárd szolidaritási adót fizetnek be, aminek java részét benyeli a költségvetés, Orbánek választás előtti osztogatása miatt. Nem kellene sem a fenntarhatatlan 3%- os lakáshitel , sem a jómódú 2-3 gyerekes nőket támogatni. Ez extrém.

Valójaban mi az emberek szívjuk meg. Pl Debdecenben már nemcsak a belváros, hanem a külső lakótelep parkolók ia fizetősek ...
Szép lassan, de megfizetjük, a feleőtlen politika árát!
Csak a parkolásom ezután havi 20 ezer körül lesz...

Ja, és mindenfelé üzlet - és étterembezárási cunami van. Debrecenben biztos, pedig ez papíron " prosperál", effektíve nem...

A BMW havi 350-420 bruttóval keres munkásokat..A CATL kirúgja a magyar dolgozókat

Boldeone2 2025.09.30. 21:48:21

@elona: Tényleg egyre szarabb minden, csak te nyugdíjasként nem érzékeled. Az orvosok sorra mondanak fel. Pl a feleségem olyan kisklinikumban van, ahol már a fél országban megszűnt a szolgáltatás, így minden beteg hozzájuk megy

Ha utaztál nyáron a MÁV- al- én igen, többször , az is gáz!

Ezért mondjuk: Jöjjön a "Brüsszel Péter", úgy - talán - jobb lesz! Ami biztos: Orbánnal már nem

Boldeone2 2025.09.30. 21:52:19

Ez mindennél jobban mutatja, hogy megélhetési válság van:

index.hu/belfold/2025/09/30/bolt-lopas-statisztika-magyarorszag-megye-varmegye-rendorseg-adat-inflacio/

Erről beszél - jogosan- az ellenzék

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 22:51:19

@Boldeone2:

"A gond most " csak " annyi, hogy válságban van az ország!"

Ha egész Európa válságban van, abból nehezen tudjuk magunkat kivonni, mert olyan erős a gazdasági összefonódás. Európának gazdasági fejlesztéseket kellene indítani Afrikában, ehelyett háborúba önti a pénzét. Befogadja az illegális muszlim migránsok tömegeit, de nem tesz semmit keresztény emberek megmentéséért az ukrajnai háborúban. A zöld átállást rosszul kezelik. Európa ma több kőszenet használ és magasabbak az energiaárak, mint öt évvel ezelőtt. Versenyképesség folyamatosan hanyatlik.
Nem Magyarországon kell változás, hanem Brüsszelben!

elona 2025.09.30. 22:59:58

@atomic power 1986DucaDuca:

Nálunk is csak és kizárólag azért vannak gondok, mert az a szemét Poloska peti és bűnbandája elintézte, hogy az EU ne fizesse ki a Magyarországnak járó, az EU 2024-29 évi költségvetésében szereplő évi mintegy 5-6 milliárd eurós támogatást!!!!

Ha a magyaroknak járó támogatást kifizetné az EU akkor gyakorlatilag null-szaldós lenne a költségvetés, és jutna egy csomó pénz a fejlesztésekre, támogatásokra, fogyasztásra!!!

MIVEL POLOSKA PETINEK ÉS A BRÜSSZELI GAZDIJAINAK NEM TECCIK ORBÁN POLITIKÁJA, EZÉRT ZSAROLJÁK A PÉNZZEL A MAGYAROKAT!!!!!!

... ÉS NYÍLTAN KIJELENTIK, HOGY CSAK AKKOR KAP MAGYARORSZÁG PÉNZT AZ EU-TÓL, HA A POLOSKA PETIRE SAVAZNAK!!!!! A ZSAROLÁSUKAT MÉGCSAK NEM IS TITKOLJÁK!!!!

DE NEM LESZÜNK GYARMAT!!!!!

elona 2025.09.30. 23:04:34

"Rabok legyünk, vagy szabadok?
Ez a kérdés, válasszatok!"

Választunk!

Nem akarunk rabok lenni!

NEM AKARUNK BRÜSSZEL RABJAI LENNI!!!!!!!

MINT AHOGY 1848-BAN SEM AKARTAK A MAGYAROK A BÉCSI UDVAR RABJAI LENNI!

NEM LESZÜNK BRÜSSZEL GYARMATA!!!!!!!!

NEM KELL A POLOSKA PETI VEZETTE BRÜSSZELI BÁB-KORMÁNY!!!!!!!!

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30. 23:29:13

@elona:

"... ÉS NYÍLTAN KIJELENTIK, HOGY CSAK AKKOR KAP MAGYARORSZÁG PÉNZT AZ EU-TÓL, HA A POLOSKA PETIRE SAVAZNAK!!!!! A ZSAROLÁSUKAT MÉGCSAK NEM IS TITKOLJÁK!!!!"

Amit egyik kezükkel adnának, a másikkal el is vennék:

adóemelés, kohéziós - és mezőgazdasági támogatások nagy részének átirányítása a háborúzó oszágnak, migráns paktum végrehajtásának terhei, önálló energia mix megszüntetése, háborba sodródás.....

elona 2025.10.01. 10:27:00

@atomic power 1986DucaDuca:

...mert az lehet, hogy késnek a vonatok, meg hosszú a várólista, meg magas az infláció, meg ilyesmik.....(bár azt nem tudom más országokban mi a helyzet...)

DE AZÉRT NE VESSÜK MÁN ÖSSZE A VONATKÉSÉSEKET AZZAL, HOGY "RABOK LEGYÜNK VAGY SZABADOK?"

ARRÓL NEM IS BESZÉLVE, HOGY KI AZ A VADBAROM, AKI AZTAT VÁRJA, HOGY POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJÁNAK HATALOMRA KERÜLÉSÉVEL MEG FOGNAK SZŰNNI A VONATKÉSÉSEK, ÉS NEM LESZ KÓRHÁZI VÁRÓLISTA, MEG INFLÁCIÓ.....

atomic power 1986DucaDuca 2025.10.01. 14:48:03

@elona:

"ARRÓL NEM IS BESZÉLVE, HOGY KI AZ A VADBAROM, AKI AZTAT VÁRJA, HOGY POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJÁNAK HATALOMRA KERÜLÉSÉVEL MEG FOGNAK SZŰNNI A VONATKÉSÉSEK, ÉS NEM LESZ KÓRHÁZI VÁRÓLISTA, MEG INFLÁCIÓ....."

Inkább kórházi várólista, mint behívó lista!

Azoknak a személyeknek az aránya, akik a túl drága, túl hosszú utazás vagy várólisták miatt kielégítetlen orvosi vizsgálati vagy kezelési igényekről számoltak be, életkor szerint, 2024 (%)

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Share_of_people_reporting_unmet_needs_for_medical_examination_or_treatment_due_to_being_too_expensive,_too_far_to_travel_or_waiting_lists,_by_age,_2024_(%25)_Health2025.png

Nem is olyan rossz!

elona 2025.10.01. 14:58:42

2022. október 1. ------- 1 euró - 434 forint
2024. október 1. ------- 1 euró - 400 forint
2025. október 1. ------- 1 euró - 388 forint

HÁROM ÉV ALATT A FORINT TÖBB, MINT 10%-OT ERŐSÖDÖTT AZ EURÓVAL SZEMBEN!!!

KÉRDÉS?

elona 2025.10.01. 19:46:54

Mintegy varázsütésre, leállt az összes ballibsi párt, az összes ballibsi hírportál a "Zsolti bácsizásról".....

MÉGISCSAK EGY KÖZPONTBÓL IRÁNYÍTJÁK A BALLIBSI PÁRTOKAT ÉS FIRKÁSZOKAT!!!!!

EDDIG A BALLIBSI HÍRPORTÁLOKON NAPI EZER HÍR VOLT A "ZSOLTI BÁCSIRÓL" ... MÁMA MEG VARÁZSÜTÉSRE EGY SINCS.....

MILLLLLLYEN ÉRDEKES!!!!!!

valis47 2025.10.17. 14:14:43

@elona: Ha nem tennék, még előkerülne Márk bácsi, Róbert bácsi stb...
süti beállítások módosítása