téveszmék

téveszmék

"Ez a választás sem más, mint az eddigiek"

2026. március 05. - G. Nagy László

ursula.webp

 

Számomra határozottan úgy tűnik, hogy a rendszerváltás vakhitű katonái kezdenek elbizonytalanodni. Hónapok óta hülyítik egymást azzal, hogy ez a harc lesz a végső, ám most, a célegyenesre fordulva mintha megremegnének a lábak. Sokféle jelét látni e talajvesztésnek. Van, aki elkezd békülékeny hangnemben kommunikálni, igyekezve megszólítani a középen álló bizonytalanokat. Van, aki még az eddiginél is vadabbul, még szürreálisabb, még ostobább hazugságokkal kopogtat - hiába, nem mindenki képes kilépni a megszokott mederből. Van, aki eddig sosem posztolt, de most úgy érzi, neki is meg kell szólalnia. Van, aki egyenesen térítő üzemmódba kapcsol. Van, aki hirtelen mindenhez ért: csővezetékekhez, műholdas elemzésekhez, biztonságpolitikához. És van olyan is, aki arról próbálja meggyőzni közönségét, hogy jelentőségét tekintve ez a választás sem más, mint az eddigek. Nagy az Isten állatkertje.

 

Valójában a Tisza Párt teljes szavazóbázisát leírhatjuk egyetlen ismérv alapján; arra fókuszálva, mennyire látnak tisztán Magyarország nemzetközi környezetét illetően. 

  • TELJES TUDATLANSÁGBAN ÉLŐK - Gyanítom, hogy ez a legszélesebb tábor. Sok köztük a fiatal, az iskolázatlan, az egyszerű, hőbörgő proli. Halvány fogalmuk sincs arról, milyen politikát képviselnek Európa különböző kormányai; miféle frakciók működnek az EP-ben, vagy hogy ki az Európai Bizottság elnöke. Ők csak egyszerűen fel vannak háborodva, mert azt hallották, hogy nincs vécépapír a kórházakban, hiszen a Fidesz ellopja azt is. És mert igaz ugyan, hogy háromszor annyit keresnek, mint pár éve, de Mészáros Lölő még többet, ezért nyilvánvalóan takarodnia kell a kormánynak.
  • KORLÁTOLTAK - Lépjünk egy szinttel feljebb! Ez a réteg már hallott a jelenkor nemzetközi problémáiról. Tud róla, hogy a migráció, a háború, a fejetlen zöldpolitika és a genderidiotizmus mennyi kárt okozott a nyugati országoknak, ám mindezeket távoli, egzotikus nehézségeknek érzékeli, melyek minket egyáltalán nem érintenek. Mindez álprobléma csupán: itt nincs háború, nincs veszély, ide nem jönnek a migránsok - mondja anélkül, hogy értené az összefüggéseket; anélkül, hogy bármi fogalma volna az egyes politikai szereplők álláspontjairól e kulcskérdésekben.
  • BALLIBERÁLISOK - Ők a világ legfurább teremtményei, hiszen pontosan érzékelik, hogy Ursula, Manfred és Kaja vonata a szakadék felé száguld, ők mégis felkéredzkednek rá. Szerintük a jóemberkedés megér annyit, hogy feladjuk érte a biztonságunkat, a békénket, a jólétünket és az 1100 éves kultúránkat. Szerintük fasizmus a határvédelem és a pokol tüzén fogunk elégni ahányan csak vagyunk, ha nem adjuk oda mindenünket Ukrajnának.
  • FELELŐTLENEK - Elérkeztünk a struccpolitika, a kognitiív disszonancia vidékére. Ez a réteg már nem csupán tájékozott, de azt is pontosan tudja, hogy az európai mainstream politika - szocialistákkal, zöldekkel, néppárttal együtt - maga az öngyilkosság. Látják a nyugati nagyvárosokat. Találkoznak a londoni drogdílerekkel, érzik Brüsszel húgyszagát, tudnak Párizs és Marseille no-go zónáiról, Stockholm bűnöző migránsbandáiról. Tisztában vannak a háború borzalmaival és azzal is, hogy az EU szítja a lángot Ukrajnában. Kinevetik és megvetik a progresszívek önpusztító attitűdjét. De valamiért az gondolják, hogy mi még Magyar Péterrel is megúszhatjuk. Hiszen egy ekkora hős még a néppárti főnököknek is beinthet. Semmi alapjuk e hitre, de Orbán-gyűlöletük oly hatalmas, hogy egy paraszthajszállal mindig vaskosabb az óvatos józanságnál.

 

„Ha a Tisza Párt győz, akkor itt minden lesz: lesz oktatás, lesz egészségügy, lesz korrupció elleni harc, lesz euró, lesz minden.” - Ezek Márki-Zay Péter szavai még 2024-ből. Ebben a kijelentésben még volt némi irónia, mindazonáltal a szekta valóban így gondolkodik. A baj nem is az, hogy Magyar Péter sem tudna egy csapásra svájci szintű oktatást és egészségügyet teremteni. Sokkal inkább az, hogy nemzetközi pozíciójából, elköteleződéséből fakadóan mekkora károkat képes okozni az országnak. Ha a Fidesz marad hatalmon, úgy az O1G tábor ugyan világvége hangulatot él majd át, ám csupán az érzelmek síkján. Mintha a kupadöntőben kikapna a kedvenc csapatuk. Szomorú dolog, egyesek számára egyenesen letargikus, azonban a hétköznapjaik valójában nem sokat változnak ezzel. Eddig is piszok jól éltek - ezután sem lesz különösebb gondjuk. Egy esetleges Tisza-győzelem azonban mindenkinek felborítaná a békéjét és nyugalmát. Magyar Péter rajongói pont ugyanazt kapnák jutalmul, amit mi büntetésképpen: külpolitikai fordulatot, egyre intenzívebb bevonódást a háborúba, pénzeink Ukrajnába talicskázását, migrációs paktumot, a családtámogatások és a rezsicsökkentés megnyirbálását, megszorításokat, a vétójog feladásával a szuverenitásunk teljes elveszítését, valamint egy olyan tapasztalatlan országvezetést, amely még a legszimplább belső problémák kezelésében is járatlan, nemhogy a nemzetközi káoszok és katasztrófák terén. 

 

"Az EU legfontosabb választása. Miért szegeződik minden szem Budapestre?" - Ezzel a címmel jelent meg a Politico cikke. Az Euronews így fogalmaz: "Brüsszel legnagyobb rémálma vagy legnagyobb reménye? A magyar választások tétje". Jól látható tehát, hogy nem babra megy a játék - már nem csak idehaza, de egész Európában Orbán Viktor jelenti a mértéket; hozzá igazodik minden. Magyarország az elmúlt 16 évben a nemzeti-konzervatív, szuverenista politika globális bástyájává vált. Ha a Fidesz egyhuzamban ötödször is nyer, az azt üzenné a világnak, hogy ez a modell hosszú távon is fenntartható a balliberális elittel szemben. Ha viszont veszít, az a jobboldali hullám drámai megtörését jelezné Európában. Hazánk az EU-n belül gyakran tölt be fékező szerepet a mélyebb integrációval vagy bizonyos közös külpolitikai döntésekkel szemben (pl. Ukrajna támogatása, migrációs paktum). Egy kormányváltás elháríthatná az egyik legnagyobb akadályt a brüsszeli birodalmi törekvések elől. Emiatt a nyugati fővárosokban úgy tekintenek az áprilisi választásra, mint ami alapjaiban határozza meg az Unió formáját, működését, mozgásirányát és cselekvőképességét a következő évtizedben. Arra is választ kapunk majd, hogy Európa folytatja-e önmaga totális elszigetelését - ebben Orbán Anita és Magyar Péter feltétlen partner -, avagy marad-e esély a nyitásra az Egyesült Államok, Kína és Oroszország felé. Ha a Fidesz győz, úgy folytatódhat a Patrióták térnyerése, s aligha lesz, aki megállítaná a kontinens kijózanodását. Ha veszít, úgy talán örökre búcsút inthetünk annak a békés, szabad és biztonságos Európának, melyet annyira szerettünk, s mely a szemünk láttára vívja - önmaga okozta - haláltusáját. Egy évszázaddal ezelőtt Károlyi Mihály csupán arra vállalkozott, hogy tönkretegye a saját hazáját. A jelenkor legnagyobb árulója, Magyar Péter még nála is ambiciózusabb: ő - minden jel szerint - az utolsó szeg kíván lenni Európa koporsójában.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6819059972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.06. 23:11:08

@nemecsekerno_007: jaja. A komcsigeczi fajtád szívesen lövetne, akasztana.

GyMasa 2026.03.07. 02:37:53

@Ambiorix:
Az ukrán-magyar megbékélsnek a legfontosabb lépése az lenne, ha az ukránok lejönnének arról a drogról, amivel eddig tömték őket.
Az egy cseppet sem normális, amit eddig magukról gondoltak.

GyMasa 2026.03.07. 02:39:19

@G. Nagy László:
Sajnos, én nem vagyok ennyire optimista...

GyMasa 2026.03.07. 02:40:43

@Ambiorix:
Oh, akkor megalkottad a "taktikai hazaárulás" fogalmát?
Gratulálok!

wigotah224 2026.03.07. 07:17:27

@G. Nagy László: Én ugyan nem vagyok „balliberális“, de nekem is szimpi volt Zelenskij még az elején. Dávid, aki szembeszáll Góliáttal és nyer, ráadásul jó ügyért harcol…
De mostanra tényleg megkattant és mind ez a fenyegetözése, mind a „készpénzszállítmány“ arra utal, hogy mostanra a csávó egy maffiahálózatot müködtet.
Nem kell ahhoz sem orbán sem afd szavazónak lenni, hogy a NS felrobbantását vagy az életveszélyes fenyegetözést valaki elfogadhatatlannak tartsa, nekem fura, hogy a mainstream pártok itt miért nem teszik és magyarázzák el Zelenskijnek merre hány méter. Ezzel kifognák a szelet az újjobboldal vitorlájából is.
Zelenskij meg jó eséllyel most intézte el orbánnak az áprilisi gyözelmet.
A cikkhez csak annyit akartam írni, hogy ez ugyanaz a hiszti, mint ami itt az afd miatt megy: ha ök nyernek, vége a világnak. Mindkettö baromság - sem egy Magyar (haha) kormány sem egy itteni afd kormány nem okozna apokalipszist.

G. Nagy László 2026.03.07. 09:05:20

@wigotah224: Amit Zelenszkij kapcsán írsz, azzal természetesen egyetértek és nagyra értékelem az őszinteségedet.

"Zelenskij meg jó eséllyel most intézte el orbánnak az áprilisi gyözelmet."

Ezt is hasonlóan látom: abszolút öngól, amit rúgott.

"A cikkhez csak annyit akartam írni, hogy ez ugyanaz a hiszti, mint ami itt az afd miatt megy: ha ök nyernek, vége a világnak."

Ebben is igazad van. Az ugyanakkor hihetetlenül nagy különbség, hogy a Tisza Pártot senki nem akarja betiltani, karanténba zárni, ellehetetleníteni.

"Mindkettö baromság - sem egy Magyar (haha) kormány sem egy itteni afd kormány nem okozna apokalipszist."

Ebben már van vitám. Amit látni kell: itt két, egymással kibékíthetetlen, összeférhetetlen, egymást kizáró világ csap össze. Az egyik birodalomban, központi irányításban, kevert népeségben, Ukrajna felvételében és dogmatikus oroszellenességben gondolkodik. A másik szuverén államok gazdasági közösségét építené, ahol a belső, szabadom átjárható határokon túl szigorúan őrzött külső határok kerítik. Amely mindenek előtt megvédi a polgárai biztonságát, békéjét, szabadságát és jólétét és nem helyezi e fő szempont elé az ukránok és a migránsok érdekeit.

Ha elindulunk a birodalmi törekvések irányába, onnan már nagyon nehéz a visszaút. Ha beengeded a migránst, nem tudod többé kirakni. Ha benne vagy egy háborúban, abból kurva nehéz veszteségek nélkül kitáncolni. Ha feladtad a vétójogodat, azt már sosem kapod vissza. Ilyen értelemben a jobbos világvége-félelem szerintem megalapozott. A balos rettegés is jogos, csak más természetű. Ott nem a visszafordíthatatlanság a gond, hiszen káoszt bármikor lehet teremteni a rendből. Ott sokkal inkább pszichológiai jellegű a félelem. Ugyanis az elmúlt 15 évben az EU vezetése nagyon határozottan elindult a központosítás irányába. Ha látványosan visszafordulunk, az a beismerése lesz annak, hogy ez rossz, népszerűtlen, zsarnoki próbálkozás volt. Nehéz lesz megmagyarázni, hogy miért vágnak bele később újra egy bukott projektbe.

Ambiorix 2026.03.07. 09:33:54

@GyMasa:
Nem értelek, sajnos. Milyen drogról kéne lejönniük az ukránoknak, és mit kéne gondolniuk magukról?
Ukrajna a full barbár Oroszországot leszámítva Európa legnagyobb országa, kiváló földrajzi adottságokkal, ásványkinccsel, tengeri kikötőkkel. Merjenek kicsik lenni, vagy mi?
Azt aláírom, hogy nemzetiségi politikájuk mérsékelten sovén, társadalmi rendszerük pedig az elnöktől lefelé az utolsó rendőrig kőkorrupt, de hát erre, ugye nincs ráhatásunk.
Ennek ellenére teljesen jól elvoltunk velük, csak az oktatásban való nemzetiségi nyelvhasználattal volt némi problémánk, ám az sem tűnt áthidalhatatlannak. De, gondolom, azzal, hogy négy éve ott tartunk be nekik, ahol tudunk, most jól megvédtük a kárpátaljai magyarokat.
Ja, nem.
Egy normális Magyarország normális kormánya a gazdasági együttműködés és a jó befektetések számtalan lehetőségét kereste volna Ukrajnában, de a primitív, provinciális, háborúpárti Orbánnak sikerült megint a történelem rossz oldalára állni. Szégyen.

Boldeone2 2026.03.07. 09:59:53

@Ambiorix: Egyetértek mindennel! Ez 10- ből 10...

Boldeone2 2026.03.07. 10:11:40

@wigotah224: Veled most nem értek egyet. Látta valaki, vagy hallotta valaki hogy valójában mit mondott Zelenszkij? Egyetlen fordításról tudok, de is fizetős cikkben elérhető
Magyarországról és Orbánról explicit beszélt, vagy célzottan?
Nem tudunk semmit, csak azt, hogy brutális orosz beavatkozás lehet a magyar választásokba, meg ömlik Orbán több száz milliárd forintja a választások manipulálására
Csak az " Én a kétarcúra" 1 milliárd forint ment el...Akkor gondolhatod ennyire lesz fair választás
Zelenszkij tett egy szerencsétlen kijelentést, részben értehető módon, hiszen Orbán vétója ukrán életekbe kerülhet, az állam fennmaradása

Ezt a hisztériát Orbánék gerjesztik, orosz segítséggel. Szinte várták már mikor szakad el a cérna...

Boldeone2 2026.03.07. 10:20:01

@G. Nagy László: Ha elindulunk a birodalmi törekvések irányába, onnan már nagyon nehéz a visszaút. Ha beengeded a migránst, nem tudod többé kirakni. Ha benne vagy egy háborúban, abból kurva nehéz veszteségek nélkül kitáncolni. Ha feladtad a vétójogodat, azt már sosem kapod vissza. Ilyen értelemben a jobbos világvége-félelem szerintem megalapozott"

- Ne féljetek!- mondta Magyar Péter:) ha nem tetszik a föderalizáció, akkor ki kell lépni és nem szabad azokat az országokat gátolni, akik abban hisznek!

Számomra kristálytiszta, hogy AZ EGYETLEN ESÉLY EURÓPÁNAK A FÖDERALIZÁCIÓ FOKOZÁSA

Putler háborúja, a migráció, de most irán ügye is azt jelzi, hogy EGYSÉGBEN AZ ERŐ

Óriási hülyeség azt hinni, hogy egyedül és egyenként megúszod a globális problémákat! Együtt több esély van a bajokat csökkenteni

nemecsekerno_007 2026.03.07. 10:25:21

@Ambiorix: Majd ti szépen elmagyrázzátok nekik, hogy kell kicsinek lenni.
Magyarországgal kapcsolatban már van gyakorlatotok. Hajrá!
Egyébként a ruszkiknak köszönhetik, hogy náluk lehet Kárpátalja és a korábbi Kelet-Lengyelország.

nemecsekerno_007 2026.03.07. 10:26:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Komcsigecik azok ti vagytok, csak most jogállami mázzal leöntve. Nem nálunk kapott Marx emléktáblát, baszd meg.

Boldeone2 2026.03.07. 10:28:19

@wigotah224: Zelenskij meg jó eséllyel most intézte el orbánnak az áprilisi gyözelmet."

-1-2%- ot hozhat Orbánnak a nem elkötelezett szavazók táborából. Meg a DK is bejuthat. Magyar gyorsan reagált egy ukránellenes kirohanással

Még a választásig sok idő van, relatíve. Jöhetnek fordulatok, hiszen óriási erők dolgoznak Orbán győzelmén. Én még egy hamis záslós önterrorom sem lepődnék meg...

A többség szerintem már döntött, tudja a választását. Egy büdös szó nem esik a fontos ügyekről Orbántól, csak " Ukrajna " irtó gáz és primitív kampány
De még az intelligensebb embereket is megtethetik vele ( sajnos...l

wigotah224 2026.03.07. 11:06:45

@G. Nagy László: Csakhogy MP nem akar sem illegális migránsokat beengedni, sem semmilyen háborúba belépni. Ezek konkrétan bele vannak írva a programjába.

wigotah224 2026.03.07. 11:12:30

@Boldeone2: orbán kampánya primitív, elég régóta az. De nem is céljuk az értelmiséget megszólítani, a buta prolikból is van elég szavazójuk: telex.hu/g7/adat/2024/06/12/nincs-fideszes-tobbseg-ahol-a-lakossag-legalabb-60-szazaleka-erettsegizett

Ettöl még Zelenskij szívózása a vezeték körül és különösen ez a maffiafilmbe illö fenyegetözés egyértelmüen orbánnak segít, ugyanis minden józan ember elfogadhatatlannak tartja az ilyet. MP is nagyon helyesen reagálta le.

Boldeone2 2026.03.07. 11:46:42

@wigotah224: Hadházy így fogalmazta meg: "Némi iróniával azt mondta, hogy ha Orbán – Putyin elvárásai szerint – továbbra is blokkolja Ukrajna támogatását, akkor majd felhívják a katonák, akik állandó életveszélyben kuksolnak a fagyott lövészárokban, és ők majd „a saját nyelvükön” beszélnek vele"

Ebből 2 dolog látszik:
1. Abszolút nem érdekli a magyar választás eredménye. Szemben azzal amit Orbán hazudik. Nem taktikázik. A 4 év Orbán által a mai napig szított gyűlöletkampánynak ez lett az " eredménye"

2. Az ukrán elnök 4 év küzdelme után frusztrált, és oda akar szólni egyet. Én megértem Zelenszkijt. Több százezer ukrán halt meg az orosz agresszió miatt és adott egy ember és egy ország az EU- ban, akik Oroszország szövetségesei, akik minden eszközzel gátolnák Ukrajna túlélését

Ambiorix 2026.03.07. 11:51:13

@nemecsekerno_007:
Ukrajna területi nyeresége történelmi tény. Ezt a status quo-t ma már mindenki elfogadja. Lengyelországot egyébként bőven kárpótolták Kelet-Poroszországgal és Sziléziával, Kárpátalján meg már akkor is a ruszinok voltak többségben.
De ha te lélekben ilyen “nagynak” érzed magad, eredj, aztán tűzd ki a magyar zászlót Kassán, vagy Temesváron, aztán számolj be a következményekről. :)

Boldeone2 2026.03.07. 11:55:25

@wigotah224: Még annyit:

Nyilván elítélendő minden fenyegetés, de az elmúlt 4 év ukránellenes orbáni politikája vezetett idáig! Én aktív vagyok néha ukrán vlogokon és úgy vélem, az átlag ukrán - nem a szélsőség - sokkal kevesebb averziót táplál irányunkba, mint fordítva

Ezt tette az Orbán- rezsim szisztematkus agymosása! Egy hullarabló ország lettünk; a gonoszság és a sovén gyűlölködés eluralkodott Orbán népén

Elég belépni a face- re, ma: Deák Dániel, Lajkó Fanni, Ibolya Csenge - özönlik a fizezett ukránellenes hirdetés. Napi több millió forint csak facebook kampányuk..

Ezért van az, hogy nem fogom elítélni Zelenszkijt! Szerintem még hamis zászlós provokáció is lesz. Orbánnak tényleg semmi sem szent

G. Nagy László 2026.03.07. 12:07:05

@Ambiorix:

"Egy normális Magyarország normális kormánya a gazdasági együttműködés és a jó befektetések számtalan lehetőségét kereste volna Ukrajnában, de a primitív, provinciális, háborúpárti Orbánnak sikerült megint a történelem rossz oldalára állni. Szégyen. "

Te is leírtad, mert jól látod, milyen az ukrán világ. Soviniszta, korrupt, primitív. Olyan szinten barbárok, hogy még a diplomatáik (!!!) is csak sértegetve tudnak megszólalni. Ne gondold, hogy csak minket sértegetnek. Mindenki mást is; annak idején Olaf Scholz is kapott tőlük rendesen.

Nyilvánvaló, hogy a "drog", amit nyugatról kapnak, az a vörös szőnyeg, a szervezett vastaps, a buksisimi minden primitívségük dacára, minden geciségüket elnézve. A fényességes Nyugat őrjöng, ha illegális migránsok kitelepítéséről hall, de elnézően legyint, ha Ukrajna brutális kényszersorozással küldi a biztos halálba polgárait. Nemhogy elnéző, ölelgeti, csókolgatja, pénzzel és fegyverrel tömi Zelenszkijt, aki a kapott támogatások felével sem tud elszámolni. Ezt megteszik a dokumentumfilmek, amelyek az ukrán oligarchák életét mutatják be a francia riviérán.

Mi magyarok csupán annyit tettünk, hogy nem álltunk be az ölelkezésbe, csókolgatásba és főként a pénzosztásba. De elláttunk tisztességgel és barátsággal minden ukrán menekültet, s tesszük ezt a mai napig. Viszont kikértük magunknak a sértő hangnemet és a fenyegetőzést. Ha te továbbra is úgy látod, hogy ezt a konfliktust Magyaroroszág kezdte, akkor egyszerűen nem vagy normális. Ezt még a legelvetemültebb Tisza-szektások zöme sem így látja.

G. Nagy László 2026.03.07. 12:10:46

@Boldeone2:

"Látta valaki, vagy hallotta valaki hogy valójában mit mondott Zelenszkij?"

Baszki, amikor már Magyar Péter is érzi, hogy Zelenszkij túltolta; mi több: amikor már az Európai Bizottság (!!!) is felszólítja, te még akkor is véded a védhetetlent? Ennek mi értelme?

G. Nagy László 2026.03.07. 12:16:54

@Boldeone2:

"EGYSÉGBEN AZ ERŐ"

Ha rádtámad három migráns, és a barátaid a segítségedre sietnek, akkor utána beköltözteted a cimbiket a vendégszobába? Ha alapítasz egy Kft-t, akkor rögtön együtt hálsz a tulajdonostársakkal? Baszki, igaz a mondás, hogy egységben az erő. És bizonyos ügyek mentén érdemes is szövetkezni. Ilyen a NATO is. De hallottál olyanról, hogy Törökország a többi NATO-országban kötelezővé tenné a napi ötszöri imát? Egyetlen téma mentén szövetségesek vagyunk, minden másban a magunk útját járjuk. Áruld már el, az Isten szerelmére, hogy mi olyan vonzó a negyedik birodalomban? Miért akarsz mindenképp egy németek vezette föderáció részévé válni? Miért nem vonzóbb Svájc státusza? Legalább segíts megértenem!!

G. Nagy László 2026.03.07. 12:25:17

@wigotah224:

"Csakhogy MP nem akar sem illegális migránsokat beengedni, sem semmilyen háborúba belépni. Ezek konkrétan bele vannak írva a programjába."

Ez igaz. De mivel végighazudta az elmúlt két évet, e program aligha vehető komolyan. Továbbá: tegnap történt először, hogy Magyar Péter élesen szembement az eddigi mainstream EU irányvonallal, bár valójában már az EU is kezd már beszólogatni Zelenszkijnek, úgyhogy ez nem is volt annyira forradalmi tett. Én nem gondolom, hogy az Európai Néppárt tagjaként hosszútávon szembe lehetne menni Weberék politikájával. Szóval: vagyunk 4-5 millióan, akik nem bítnak MP-ben. Még a saját szavazóinak többsége sem gondolja, hogy ez a program bármit is jelentene.

Ambiorix 2026.03.07. 13:12:53

@G. Nagy László:
Viccelsz? Orbánék az első pillanattól kezdve az oroszok oldalára álltak, megpróbáltak minden büntetőintézkedést megtorpedózni, vagy legalább kivételes eljárást biztosítani olyan obskurus gyökereknek, mint ez a XXIV. Pedofil pátriárka, vagy ki a faszom, aki egyébként magyar útlevéllel (!) itt héderelt Budapesten.
Egyetlen határozott hangnemű nyilatkozattal nem ítélték el Putykóékat, sőt Szíjjártó magas kitüntetést fogadott el tőlük. (Valószínűleg az országgyűlés engedélye nélkül egyébként, de ebben az ököljogállamban ez már mindegy.)
Az egyébként súlytalan Sulyoknak az orrára koppintottak, mert le merte írni, hogy az oroszok bombázták Munkácsot.
Maga Putler lenyilatkozta, hogy addig kapunk naftát, ameddig marad a jelenlegi irányvonal. Ennél világosabban nem lehet beismerni, hogy Orbánék Putyin kitartottjai.
****
A többiről azt gondolom, hogy Zelenszkijt nem szerelemből támogatják, hanem azért mert európai érdek Oroszország nyomulásának visszaszorítása, Ukrajnától pedig a jövőben gazdasági, üzleti hasznot remélnek, ha másból nem, legalább az újjáépítéséből.
Talán az úgynevezett “kényszersorozásról” még annyit: Ukrajna hadviselő állam, aki nem tesz eleget a behívó parancsnak, az katonaszökevénynek minősül, és előállítják. Nem szép látvány, az biztos.

ulpius66 2026.03.07. 13:54:17

"Magyar Péter: A bukás előtt álló hatalom saját érdekében külső beavatkozással akarja befolyásolni a választást"

"Több helyről származó információ szerint az orosz katonai hírszerzés (GRU) emberei már hetek óta megérkeztek Budapestre, azzal a céllal és küldetéssel, hogy befolyásolják a magyar választás eredményét – írta a Tisza Párt elnöke."

POLOSKA!

EZTET MELYIK MESÉBEN OLVASTAD?

ulpius66 2026.03.07. 14:04:11

POLOSKA!

MÁMA MÁN NE IGYÁL TÖBB KANNÁS BORT!
(...ESETLEG A KÁBÍTÓSZERRŐL IS LEMONDHATNÁL....EZ A KETTŐ EGYÜTT NAGYON ÜTŐS KOMBÓ...)

nemecsekerno_007 2026.03.07. 14:37:27

@Ambiorix: Menni fog ez neked NyuszóMuszó.
Oroszország területi nyeresége történelmi tény. Ezt a status quo-t ma már mindenki elfogadja. Ukrajnát egyébként bőven kárpótolták a sok hitellel, újjáépítésel, fegyverrel, Kelet-Ukrajnában meg már akkor is a oroszok voltak többségben.
De ha te lélekben ilyen “nagynak” érzed magad, eredj, aztán tűzd ki az ukrán zászlót Moszkvában, vagy Dnyiproban, aztán számolj be a következményekről. :)

G. Nagy László 2026.03.07. 15:14:38

@Ambiorix: Összefoglalom, amit írtál: az egyetlen bűnünk Kirill Pátriárka kivétele a szankciós listából. Ez annyira fájt Ukrajnának (a faszom se érti, miért), hogy onnantól joggal geciznek.

Jól értettem?

Boldeone2 2026.03.07. 15:46:57

@nemecsekerno_007: Oroszország területi nyeresége történelmi tény. Ezt a status quo-t ma már mindenki elfogadja. Ukrajnát egyébként bőven kárpótolták a sok hitellel, újjáépítésel, fegyverrel, Kelet-Ukrajnában meg már akkor is a oroszok voltak többségben."

- Ostoba vagy! Soha nem voltak az oroszok többségben, egészen a legutóbbi időkig, amikor is elűztek vagy 1,8 millió ukránt! Az orosz területi nyereség, lehet csak időleges állapot. Ha az orosz diktaúra egyszer elbukik, lehet a területből is vesztenek majd...ami eddig óriási bukás nekik

Senki sem fogadja el a "status quot" ! Sem Kina, sem India, csak vagy 4- 5 orosz- csicska állam a világban

nemecsekerno_007 2026.03.07. 15:51:12

@Boldeone2: Már jósolsz is? Koszovó függetlenségét ki fogadta el.
Hadoválhatsz itt össze-vissza de az alapvető törvény az, hogy amit szabad az egyiknek, azt szabad a másiknak is.
Egyébként te is mehetsz az ukránoknak elmagyarázni a helyzetet. Menni fog ez neked is.

Boldeone2 2026.03.07. 15:51:59

@G. Nagy László: Áruld már el, az Isten szerelmére, hogy mi olyan vonzó a negyedik birodalomban? Miért akarsz mindenképp egy németek vezette föderáció részévé válni? Miért nem vonzóbb Svájc státusza? Legalább segíts megértenem!!"

- Szó sincs semmilyen " negyedik birodalomról" ! Ide önkéntesen kerültünk be, és SZABADON TÁVOZHATUNK! AZ európai emberek kb 70%- a nagyot sóhajtaja és megkönnyebbülne! Elég olcsó termelési központ van az EU peremén!

Svájc egy speciális helyzetű ország, mi soha nem leszünk abban a helyzetben, de mások sem! ! Az okokat nem részletezem...

Folyt...Mi a világtrend?

Boldeone2 2026.03.07. 15:55:05

@nemecsekerno_007: Az nem ugyanaz! Koszovó független állam lett, a donbassi területeket viszont annektálták!

Ráadásul Kosovo 90%-a albán, a Donbass kb 40-45 % volt orosz, mindig is multietnikum volt, máig. Ma már az ukránok elűzése után több az orosz

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:00:13

@Boldeone2: Akkor legyen egész Kelet- és Dél-Ukrajna független. Deal?
Ja, most már orosz többség van. Persze kb. annyi különbség van orosz és ukrán, mint Hutu és Tuszi közt. Gusztustalan, ahogy az ukránokat használjátok geopolitikai játszmához. By the way.

Boldeone2 2026.03.07. 16:01:36

@G. Nagy László: Hallgasd Mark Carneyt , úgy megértek miert jó a fokozottabb integráció! Nem véletlen: Kanadában az EU- csatlakozáson meditálnak, ahogy Izlandon is!

Ez a világ legerősebb szövetsége és a leginkább stabil is. A szélsőséges politika - amiben ti hisztek - az nem tud teret kapni, köszönhetően a jó választási rendszereknek!

A balaldal és a társadalmi polgári közép mindig összefog a politikai szélsőség, a progresszivitást tagadó, gyűlölködők ellen

Az Afd 23%...A baloldal és a mérsékelt mindig több lesz együtt!

Folyt...

Boldeone2 2026.03.07. 16:11:31

@G. Nagy László: Én azt mondom, hogy a "szuverenitás " ma nem több, mint politikai termék! A VILÁGON NINCS TELJESEN FÜGGETLEN ÁLLAM, MERT MINDENKI FÜGG A TÖBBI ÁLLAMTÓL

A döntés " Tiéd" és Orbáné: akar egy politikai közösség tagja lenni, vagy sem? Ez egy szabad választási lehetőség!

Ha igen, akkor el kellene fogadnotok, hogy az európai emberek jelentős része "baloldali" , ennek megfelelően a közösség is - részben - a progesszió evidenciáira épül!

Amíg a realitásokat nem fogadjátok el, addig " minimumokról" sem lehet beszélgetni! A szélsőjobboldal és társai az európai - a valódi európai - szellemet és a több évtized alatt eredményeket támadják!
Erről szól a " baloldalazás" mint stigma!!!

Pedig a " baloldal" mára igazán jobbos már, minden téren...

A " jobboldal a problémás" akik a régi fasisztoid ideológiákat kezdték el vallani...

Folyt...

Boldeone2 2026.03.07. 16:18:45

@G. Nagy László: Háborús paradoxon:

A jobboldal a nemzetünk korábbi elnyomói, a barbár és primitív orosz rezsim, a háborús diktátor pártjára állt! Lsd: "Ruszkik haza!" - Orbán

A baloldalnak - modern balnak - meg a gyomra kifordul Putyintól ma már! Mikor kisgyermek voltam, vittek az igazgatóiba, mert horogkeresztes pisztolyt csináltam. Akkor a Kádár - rezsim ruszki seggnyaló volt, ahogy most Orbánék...

Én viszont 6-7 éves korom óta önazonos vagyok: akkor is és most is utálom a ruszki szellemet

Ma pedig támogatom Ukrajnát, hogy egyszer szabad békés, és demokratikus állam legyenek! A " zsidó" pont jókor volt jó helyen...

Boldeone2 2026.03.07. 16:26:15

Fegyőr mai posztja:

"információk szerint nem elég, hogy Putyin ideküldte az embereit a magyar választások befolyásolására, de ami még rosszabb: benne van a pakliban, hogy egyenesen ön rendelte ide őket, és ezek az orosz katonai hírszerzők már hetek óta itt flangálnak Budapesten! A feladatuk egyértelmű: a háttérből beavatkozni az áprilisi választásokba, és mindenáron hatalomban tartani önt"

- ha ez bebizonyosodik, akkor viszint lehet örökre vége a Fidesznek...Ez hazaárulás, és törvénytelen beavatkozás

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:27:44

@Boldeone2: ,,mert horogkeresztes pisztolyt csináltam,,

A nácikat is pont annyira szeretjük mint a kommunistákat, mindkettőt jól ismerjük.
Úgy látom, hogy te nem nagyon.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.07. 16:41:13

@Boldeone2: pontosan. 4 éve megy az ukránozás.
Az oroszok meg talán csak ott voltak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.07. 16:42:11

@G. Nagy László: akkurvaanyádat Lacika te jellemtelen gerinctelen féreg!

Boldeone2 2026.03.07. 16:44:27

Nyilván az ukrán nagykövetség tájékoztatóját senki sem olvassa, csak Orbán százmilliárdokból kreált - jó eséllyel - hazugságait...
Beszúrom:

külföldi diplomatákat - EU és USA - észletesen informálták hét ukrán állampolgár – az „Oschadbank” Rt. alkalmazottai – őrizetbe vételének körülményeiről és részleteiről. A bank munkatársai Ausztriából Ukrajnába szállítottak valutát és pénzügyi értékeket. Hangsúlyozták, hogy a készpénz és a banki nemesfémek szállítása mindenben megfelelt a nemzetközi jog előírásainak, az Európai Unió vámjogszabályainak, valamint a kétoldalú megállapodásoknak. A szállítmány rendelkezett minden szükséges kísérő dokumentummal, amely igazolta annak törvényes eredetét és rendeltetését.
A külföldi diplomaták számára ismertették azokat a tényeket is, amelyek cáfolják a magyar fél részéről elhangzott abszurd vádakat.
Jevhen Perebijnisz hangsúlyozta, hogy Magyarország lépései elfogadhatatlanok, és Ukrajna azokat állami terrorizmusnak és politikai zsarolásnak tekinti.

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:49:21

@Boldeone2: A Barátság kőolajvezetéken szállított olaj is megfelelt mindennek (is)
Szóval ezen már túl vagyunk, NyuszóMuszó. Az Északi-Áramlat felrobbantása az egyébként micsoda. Már írtam párszor, hogy döntsd el, hogy Magyarországgal vagy, vagy Ukrajnával.

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:50:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Amit szabad az egyiknek, azt szabad a másiknak is.
Ilyen az egyetemes törvényszerűség. Ezt kéne felfognotok végre, mert épp elég ukrán halt meg az ego-tok miatt.

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:52:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Amint kiderül, hogy ki küldte és kinek szánta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.07. 16:52:19

@nemecsekerno_007: az Putyin egója.
Hát még az orosz áldozatok...!

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:53:16

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Abból baj lesz, More. Ha tovább durvul a helyzet.
Ennyi életösztön csak szorult beléd.

nemecsekerno_007 2026.03.07. 16:54:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Legalább 4 éve veritek az ukránok faszával a csalánt. Kicsit se birizgálja az amúgy hiperérzékeny lelketeket?

nemecsekerno_007 2026.03.07. 17:08:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Majd nézd meg amikor a Hormuzi-szoros lezárása miatt nem jut hozzá Nyugat-Európa olajhoz és földgázhoz. :))))))))

Boldeone2 2026.03.07. 17:12:33

@nemecsekerno_007: Az Orbán- kormánnyal nem vagyok!

Orbán a két hülye haverjával - Trumpal és Putyinnal tönkretették az országot!

Mai Spar árak:
Bonduelle savanyú uborja: 1799 ft
Saját márkás meggy befőtt: 1599 ft
Hátszín, 1 kiló: 23800 ft

A lieblingjeid tönkretették az országot! Nyomor vár rád, ember!

...Ja és ebben még nincs vennd a 340 ft is dollár, meg a 393- as euro
..

Boldeone2 2026.03.07. 17:27:18

Orbán Viktor: Le fogjuk győzni Ukrajnát"

- "Békepárti" gyűlés No comment...

G. Nagy László 2026.03.07. 17:55:56

@Boldeone2:

"akkor el kellene fogadnotok, hogy az európai emberek jelentős része "baloldali" , ennek megfelelően a közösség is - részben - a progesszió evidenciáira épül!"

Ezt a faszságot honnan veszed??? Csak nézd meg Magyarországot: 2026 áprilisa után NULLA baloldali képviselő lesz az Országházban! Ismétlem: NULLA! Nemhogy az elmebeteg, woke-progresszív szarságot kukázza a magyarság (amit eddig is csupán a DK hirdetett és a népszavazások is megmutatták, mennyire elutasítunk minden ilyen elmebetegséget), de a következő négy évben nem lesz egyetlen BALOLDALI sem a parlamentben, mert a magyar embereknek egyszerűen nincs igénye rá. Te tényleg elhiszed, hogy ekkora különbség volna homo sapiens és homo sapiens (Nyugat- és Közép-Európa) között? Mellesleg: a lengyeleknél sem divat a baloldaliság. Szóval maradjunk abban, hogy Nyugat-Európában is csak egy szűk, agymosott réteg ragaszkodik a szocialista és zöld politikához, meg a bevándorló hátterűek. Utóbbiak is csak addig, amíg nem lesz saját, iszlamista pártjuk.

GyMasa 2026.03.07. 17:56:30

@Ambiorix:
"Nem értelek, sajnos."
Nagyon nem vagyok meglepődve.

" Milyen drogról kéne lejönniük az ukránoknak, és mit kéne gondolniuk magukról?"
Hát, arról, amit az EU és az USA elhitetett velük az utóbbi majdnem 20 évben.
AMit pedig meg kellene tanulni használni,
az a "Kérem" és a "köszönöm", megfelelő szövegkörnyezetben.
Meg az arcból is visszább venni.

"Ukrajna a full barbár Oroszországot leszámítva Európa legnagyobb országa, kiváló földrajzi adottságokkal, ásványkinccsel, tengeri kikötőkkel. Merjenek kicsik lenni, vagy mi?"
Nem kell "merniük" az oroszok most intézik el, hogy kénytelenek legyenek.
Az ugye megvan, hogy a '90-ben 52 milliós ország mostanra kb. 20 milliósra csappant.
Szóval, szerintem van ott probléma.

"Azt aláírom, hogy nemzetiségi politikájuk mérsékelten sovén,"
Jah, szerinted a Stepán Bandera születésnapján mindig megtartott, kb 100 000 főt felvonultató gyertyás megemlékezésre csak a "mérsékelten" szó jut eszedbe, akkor olvasgass többet arról, ki vlt az az ember és miket csinált!

" társadalmi rendszerük pedig az elnöktől lefelé az utolsó rendőrig kőkorrupt, de hát erre, ugye nincs ráhatásunk."
AZ lehet, hogy ráhatásunk nincsen, de eltűrni sem vagyunk kötelesek ennek semmi következményét.
Főleg akkor nem, ha az az országnak kifejezetten árt is.

"Ennek ellenére teljesen jól elvoltunk velük, csak az oktatásban való nemzetiségi nyelvhasználattal volt némi problémánk, ám az sem tűnt áthidalhatatlannak."
De, teljességgel áthidalhatatlan, mert az ukrán vezetés nagy ívben szarik a magyar kérésekre.
Szerintem Orbán egészen eddig kifejezetten barátságosan viszonyult az ukránokhoz mindezek ellenére is.
Ezt persze az ukránok nem megköszönték, hanem egyre szemtelenebbek és követelőzőbbek lettek.
Ennek érett be az ereménye a minap.
Amúgy, a dízel elzárása kb marginális problémát okoz az ukránoknak, mert a magyar és a szlovák szállítások kb az ukrán igény 15%-át tették ki.

" De, gondolom, azzal, hogy négy éve ott tartunk be nekik, ahol tudunk, most jól megvédtük a kárpátaljai magyarokat.
Ja, nem."
Legalább megpróbáltuk. Ha ukrán részről nincs fogadókészésg a javításra, akkor szerinted mégis mi a csipát lehet tenni?

"Egy normális Magyarország normális kormánya a gazdasági együttműködés és a jó befektetések számtalan lehetőségét kereste volna Ukrajnában, de a primitív, provinciális, háborúpárti Orbánnak sikerült megint a történelem rossz oldalára állni. Szégyen. "
Ukrajna egy maffiaállam. Csak az erőszakból értenek.
Az USA meg különben is ott áll és ők fogják Ukrajnát felvásárolni kilóra, amint tudják.
(mag, amit eddig nem vettek már meg)
Aztán ott van Kína, majd a Németek, a franciák és az összes többi állam az "első sebességes EU-ból", és, ESETLEG ezután jutott volna pár morzsa a magyaroknak.
Súlyosan el vagy tévedve, ha komolyan elhiszed, hogy egy leendő tisza kormány bármit is kapna Ukrajnából...

G. Nagy László 2026.03.07. 17:59:29

@Boldeone2: És mit szólsz Szentendréhez, ahol rálőnek egy fideszes aktivistára? Szeretetország? MP a legrosszabbat hozza ki a csürhéből.

ulpius66 2026.03.07. 19:14:40

"Az „ukrán aranykonvoj” nyomában: miért visznek készpénzt és aranyat Ukrajnába Ausztriából?"

Az osztrák Raiffeisen bank milyen ellentételezést kapott ennyi pénzért???? Milyen alapon kapott ennyi pénzt Ukrajna?????
Hogyan fogják visszafizetni az ukránok???

Boldeone2 2026.03.07. 22:11:30

@G. Nagy László: Te tényleg elhiszed, hogy ekkora különbség volna homo sapiens és homo sapiens (Nyugat- és Közép-Európa) között? Mellesleg: a lengyeleknél sem divat a baloldaliság. Szóval maradjunk abban, hogy Nyugat-Európában is csak egy szűk, agymosott réteg ragaszkodik a szocialista és zöld politikához"

- Ekkora különbség van! Amióta modern demokráciról beszélünk MINDIG VOLTAK BALOLDALI PÁRTOK, még a Horthy - rendszerben is! Ha most elűnnek, az is Orbán sara. Mert ebben a szar választási rendszerben kénytelen mindenki a Tiszára szavazni!

Az meg elképesztő ostobaság, hogy egy szűk, agymosott réteg ragaszkodik hozzá!

Csak Németországban a legutóbb: SPD 16,4%; zöldek 12%, linke majdnem 9%

Nyilván a háborús hisztéria, az infláció a szélsőséges pártoknak kedvez, mint Afd, de ez csak időleges lehet. A baloldal vissza fog térni, vissza fog vágni

A zöld meg a jövő! A linke nem szimpi, mert oroszbarát komnunisták

Nekem mindegy amúgy ki győz, Mertz egy kiváló politikus! Csak " háborúpárti legyen" az a lényeg :) ( hogy viccet csináljak a narratívàtokból...)

Boldeone2 2026.03.07. 22:22:28

@G. Nagy László: És mit szólsz Szentendréhez, ahol rálőnek egy fideszes aktivistára? Szeretetország? MP a legrosszabbat hozza ki a csürhéből."

- Én ugyanazt szólom amit te ehhez: 24.hu/belfold/2026/03/01/szentmartonkata-alpolgarmester-bodor-andras-bantalmazas/

A lövöldözőnek sincs több köze a Tisza párthoz, mint ennek a Fideszhez

Egyet ne feledj: a gyűlöletet az Orbán- kormány korbácsolta fel, nem az ellenzék! 3 éve még Magyar Pétert sem ismertük, a többi ellenzéknek meg kb nulla hatása volt a társadalomra!

Kb 100x leírtam itt is, miért jó ha forog a politikai hatalom. Az többek között levezeti a feszültségeket. " Végre a mi csapatunk is nyer végre"

Most az ellenzéknek kell következni ez lenne már a normalitás! A fiatalok, a nagyvárosok, a tanultabbak többségben változást akarnak, tehát: Legyen változás!

Még 4 évet nem bír ki az ország ebben az elnyomó rezsimben! Akkor tényleg soha nem látott rossz világ jön! Főleg úgy, ha a Tisza elviszi a listát, de Orbán alakít kormányt...

Boldeone2 2026.03.07. 22:34:35

@G. Nagy László: Tehát Európa előtt egy fontos választás van: ha a mérsékelt jobb, és a mérsékelt bal össze tud fogni, akkor van jövő! Az egységben a jövő!

Ha nem, akkor jönnek a patrióták és véget ér egy korszak: a plurális társadalom, a szociális Európa kora. Európa széteshet a fejlett magállamokra, és a leszakadó keletre. A lengyelek a nyugattal mennek, ott láthatóan véget ért a Pis korszaka

Magyarországon és Szlovákiában nyílt diktatúra alakul, kiválhatnak. Romániát és Bulgáriát nem keríti uralma alá a szélsőjobb és az orosz. Miért??

100 pontos kérdés...Mert ott arányos válssztási rendszer van, így kevés babér terem az autokratáknak...

Ambiorix 2026.03.07. 22:41:27

@GyMasa:
Hagyjál ezzel a hülyeséggel. Majd ha a redvás orosz propagandára leszek kiváncsi (nem), akkor majd felkeresem az erre szakosodott dezinfó oldalt.
Az viszont tény, hogy az oroszoknak ma Harkivban megint egy lakóházat sikerült lebombázniuk. 11 ártatlan áldozat, köztük 2 gyerek. Gondolom mind banderisták lehettek, vagy nem köszöntek elég hangosan, mi?
Na ezek a tények, nem a duma.

Billy Hill 2026.03.07. 23:07:26

@GyMasa: "Aztán ott van Kína, majd a Németek, a franciák és az összes többi állam az "első sebességes EU-ból", és, ESETLEG ezután jutott volna pár morzsa a magyaroknak."

Ne már, most azt mondod, hogy sosem a Hódút kft. építette volna a Kijev-Munkács autópályát, hanem a Strabag...? Há hogy?

Végig azt hittem, hogy majd a Fővíz kapja meg az odesszai ivóvíz-szolgáltatást, erre azt mondod, hogy a Suez-Lyonnaise esélyesebb lehet...? ;-)

nemecsekerno_007 2026.03.08. 08:02:51

@Ambiorix: Az a baj, hogy totálisan fogyasztót csinált belőled is a kapitalizmus.
Úgy válogatod a valóság elemeit mint a pizza feltéteket, aztán abból kreálsz egy alternatív valóságot, amin aztán el tudsz csámcsogni. De a világ nagyobbik részében nem ez van, ott a valóság egyből a nyakadra lép, nem a lábadra. Az orosz-ukrán háború a legjobb esettanulmány erre nézve.

Ambiorix 2026.03.08. 08:50:31

@nemecsekerno_007:
Igen, ez az emberi gondolkodás, véleményalkotás menete. A megismert valóságból a számunkra lényeges, releváns elemek megfelelő csoportosításával és értékelésével dolgozunk. Ha a harkivi tömeggyilkosságról beszélünk, akkor szükségszerűen figyelmen kívül kell hagynunk, hogy Afanaszij Leonyidics hadnagy különben jó ember, már többször adott rögtönzött zongoradélutánt a novoszibirszki vörös oviban. Van ezzel problémád?

nemecsekerno_007 2026.03.08. 09:57:17

@Ambiorix: Még véletlenül se. Ez a faszságokon rúgózás menete.
Remélem azért a munkában nem így csinálod, mert akkor az emberiség tényleg megérett a pusztulásra.
Igazából nem zavar annyira, mert nem vagyok tűzszerész és nem kell veled dolgoznom.

Boldeone2 2026.03.08. 11:21:34

@G. Nagy László: telex.hu/gazdasag/2026/03/08/oscsadbank-ukrajna-allami-bank-magyarorszag-tek-nav

László! Mit csinálnak a vezetőid a törvénytelenül elrabolt pénzzel? Mikor adják vissza a tulajdonosainak?

Ez a háborús provokáció, a valódi, nem Zselé rossz mondata!

Boldeone2 2026.03.08. 11:27:31

Fegyőr kiviszi az ügyet a Nato- ba. Itt egy részlet a leveléből, Rutte számára:

"Our country is facing parliamentary elections of historical significance, the outcome of which now points far beyond mere domestic political power dynamics. At stake is the restoration of the foundations of Hungarian democracy and the guarantee of the security of NATO's eastern flank, and thereby the internal security of our entire Western alliance system.
In recent days, press reports citing independent investigative and international intelligence sources have brought to light alarming information that, I firmly believe, the democratic world cannot leave unaddressed. According to these articles, the Russian Federation deployed an operative team consisting of Russian military intelligence officers to Budapest weeks ago. According to reports referencing signals from American intelligence services, this network is directed from the highest circles of the Kremlin by Sergey Kiriyenko, who also recently interfered in the Moldovan democratic elections."

Ez választás tényleg nagyon más lesz, mint az eddigiek!

Orosz típusú, elnyomás-Orbán vs esély a szebb jövőre

G. Nagy László 2026.03.08. 12:36:28

@nemecsekerno_007:

"Ez a faszságokon rúgózás menete."

Ez így van. @Ambiorix: jó tollú, szellemes gyerek, de azt hiszi, hogy ennyi elég is. Pedig attól, hogy valami vicces, még nem biztos, hogy karcolja a lényeget.

G. Nagy László 2026.03.08. 12:40:41

@Boldeone2: Fegyőr egy bohóc. Egy fél év múlva már nem is emlékszik rá senki. Ez a levél is súlytalan, tartalmát és feladóját tekintve egyaránt.

nemecsekerno_007 2026.03.08. 13:32:27

@G. Nagy László: Ha tűzszerész lenne nem a lényeget karcolná, hanem a szemfedőt.

GyMasa 2026.03.08. 14:36:37

@Ambiorix:
"Hagyjál ezzel a hülyeséggel. Majd ha a redvás orosz propagandára leszek kiváncsi (nem), akkor majd felkeresem az erre szakosodott dezinfó oldalt."
Pedig, érdemes olyan oldalakat is nézegetni, amiket te itt "orosz dezinfo propaganda oldal"-nak hívsz.
Ugyanis ezek attól lesznek "orosz dezinfo propaganda oldal"-ak, hogy te és az "ukrán propaganda oldalak" azt állítják róla.
Mondd már el nekem, hogy akkor melyikünknek van kevesebb információja a dologról?

"Az viszont tény, hogy az oroszoknak ma Harkivban megint egy lakóházat sikerült lebombázniuk. 11 ártatlan áldozat, köztük 2 gyerek."
Ez rettenetes dolog!
Viszont én óvatosan lennék ilyen aggresszív ezekben a táémákban, mert mind a két oldal hazudik ebbena háborúban, és ukrán oldallról is számtalan esetben kiderült, hogy nem őgy volt a dolog, ahogy eredetileg állították.
Ezért is érdemes több oldalról tájékozódni.
AMúgy, számomra az is igazán érdekes, hogy a naponta a fronton eleső, kb 1000 katonának az életével milyen nagyvonalú vagy!
Tudod, ők azok az emberek, akiket kb 2-3 hete fogdostak össze az utcáról, és erőszakkal vitték őket, gyakorlatilag meghalni a frontra (erre utalhat a(z ukránok által beismert) havi 20 000 dezertálás is) , hiszen, egy civilből te 2-3 hét alatt nem fogsz katonát faragni. az az idő csak arra elég, hoyg alapjaiban megtanulja a fegyver kezelését.
Eléggé érdekes hozzáálásod van a világhoz

" Gondolom mind banderisták lehettek, vagy nem köszöntek elég hangosan, mi?"
Ahogy fentebb írtam, ez egy borzalm,as dolog, ha így történt.
Sajnos inkább ezzel az "így történttel" akanak lehetséges problémák.
A Benderistáknak amúgy lehet ksözünni azt a kb 14000 Donyecki civilt, akik 2014 és 2022 között haltak bele a folyamatos ukrán rakétázásba és ágyúzásba.
Na, ők nem véletlen járulékos áldozatok voltak, hanem az ukránok szándékosan lőtték a civil területeklet.

"Na ezek a tények, nem a duma. "
AZ a baj, hogy neked fogalmad sincs a tényekről, de nagyon magabiztosan azt hiszed, hogy igazad van.

GyMasa 2026.03.08. 14:37:18

@Billy Hill:
Bizony, ezt mondom...
Ambionixnek kell ezt lemagyarázni, mert ő még mindig ebben hisz.

GyMasa 2026.03.08. 14:39:11

@G. Nagy László:
Azért tájékozódni sem árt, mielőtt valaki vicces próbál lenni, hiszen ellenkező esetben hamar odajutnatunk, hogy nem vele nevetünk, hanem rajta...
Ráadásul, valahogy én nem vagyok a humorára, de nyilván ez az én saját hibám.

Ambiorix 2026.03.08. 16:18:04

@GyMasa:
Sajnos nem bontottad ki az igazság minden apró, finom részletét. Valójában az történt, hogy a Putler barátod által kiképzett és felszerelt orosz partizánok kezdtek lövöldözni az ukrán hadseregre. Mert a Putler barátod ekkor még ilyen kisipari módszerekkel képzelte el Ukrajna destabilizálását. Nem jött be neki. Az ukránok visszalőttek. Pedig nagyon igyekeztek ezek az ártatlanbékés oroszcivilek: még egy utasszállító repülőt is leártatlanbékerakétáztak az égről. A többi meg már a mítoszok világába tartozik. A 14.000,- az egy olyan jellegzetes meseszám. A 7-nek a 2000x-ese. A 15.000 meg túl kerek. Nehezen hihető. Hát akkor mondjunk 14.000-,-et, kedves Danyiil Alekszandrovics, galambocskám. Valahogy így történhetett. Te pedig megkajáltad.

Utóirat.
Még mielőtt belém állnál megint: nem vitatom, hogy haltak meg donyecki civilek a harcokban. De emiatt nem Kijevben, hanem a békebontó Putler barátodnál kell reklamálni.

Boldeone2 2026.03.08. 17:02:50

@GyMasa: @Ambiorix:

- Mása szokás szerint butaságot beszél

Kb 4500 katona halt meg az egyik és 6500 a másik ( szeparatista ) oldalon
A polgári áldozatok száma úgy 3400 körül lehetett, 2021- ig. Mindkét oldalon. Kb 1, 6 millió ukránt elűztek

Ez egy Putyin által kirobbantott polgárháború. Ha nincs Putyin, a mai napig beke lehetne
..Érdemes azt is áttekinteni mit eredményezett az orosz beavatkozás
Pl konfiskálják azok jázát, akik elmentek
Ivóvóz sok helyen már..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.08. 18:50:46

@GyMasa: takarodj a ruszki propagandista kurva anyádba hülyegyerek!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2026.03.08. 18:53:54

Mondom. Fideszgecik 4 éve feszt az ukránokat szidják.
Az oroszok meg csak talán ott voltak. Akkurvaanyátokat getzik!

GyMasa 2026.03.08. 19:12:53

@Ambiorix: Jól van, veled befejeztem a vitatkozás megpróbálását!
Azért nem semmi módon el kell legyél kábulva, ha mindezt a sok ostobaságot el is hiszed...

ulpius66 2026.03.08. 22:34:49

"A Fidesz-KDNP jelöltje, Kaló Attila nyerte a kazincbarcikai időközi választást."

"A településen a Fidesz 2006 óta mindössze háromszor tudott nyerni egyéni választókerületben – legutóbb 16 évvel ezelőtt."

„Hatalmas győzelem Kazincbarcikán az időközi választáson. Valóság vs. Tisza: 2:0”.

A FIDESZES JELÖLT MEGINT SZARRÁ VERTE AZ ELLENE INDULÓ BÚJTATOTT TISZÁS JELÖLTET!!

...AHOGYAN PÁR HETE BALMAZÚJVÁROSBAN IS!!!!!

A BÚJTATOTT TISZÁS JELÖLTEK ANNYIRA BE VANNAK SZARVA, HOGY FELVÁLLALNI SEM MERIK, HOGY ŐK TISZÁSAK!!!
(...mondjuk eztet annyira azért nem csodálom...)

ulpius66 2026.03.08. 22:47:32

Kedves Tiszás elvtársak!

.....lehet nyammogni a szőlőn.... ami megint kibaszott savanyú lett nektek......

ulpius66 2026.03.08. 22:48:45

MINT EGY NAGYTUDÁSÚ BALLIBSI MONDOTTA ECCER:

"NEM KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁST KELL NYERNI, HANEM VÁLASZTÁST!"

ulpius66 2026.03.08. 23:15:34

"Magyar Péternek a szakdolgozata sem valódi, az anyja írta."

MI SEM ECCERŰBB!!!!!

ODA KELL ADNI A POLOSKA SZAKDOLGOZATÁT A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁNAK, AZ KAPÁSBÓL MEGMONDJA KI ÍRTA A SZAKDOGÁT!!!!!

A POLOSKA?

A POLOSKA ANYJA?

VAGY VALAKI MÁS?????????

HA KIDERÜL, HOGY NEM Ő ÍRTA, EL KELL VENNI TŐLE A JOGI DIPLOMÁJÁT.... MINT ANNO SCHMITT PÁLTÓL!!!!!

ulpius66 2026.03.08. 23:17:59

A POLOSKA EGY SZAKDOGÁT NEM BÍR MEGÍRNI.....DE A FELESÉGÉT BE BÍRJA POLOSKÁZNI!!!!!

EGYEBEKBEN A VOLT NEJE TUDOTT RÓLA, HOGY AZ ANYÓSA ÍRTA A POLOSKA SZAKDOGÁJÁT????

ulpius66 2026.03.08. 23:20:54

"45 szavazatnyi előnnyel győzött a Fidesz jelöltje a kazincbarcikai önkormányzati időközin, a Tisza nem indított jelöltet"
telex.hu

ÉN ELŐRE MEGMONDTAM, HOGY KIBASZOTT SAVANYÚ A SZŐLŐ!!!!!!!

GONDOLOM A TELEX IS A TISZA GYŐZELMÉT HIRDETNÉ, HA NEM A FIDESZES VERTE VOLNA SZARRÁ A BÚJTATOTT TISZÁS JELÖLTET!!!!!

ulpius66 2026.03.08. 23:23:43

"Szombaton még ünnepelt, most hallgat a 444 Kazincbarcikáról, akkorát nyert ott a Fidesz!"

Bár hivatalosan is kijött a végeredményt, a lap egy sort sem írt róla!"

A 444 NEM BÍR ÍRNI ERRŐL AZ ÓRIÁSI VERESÉGRŐL ÚGY, HOGY KÖZBEN NE KÖPNÉ SZEMBE MAGÁT!!!!!

.... EZEKNEK ANNYIRA SAVANYÚ A SZŐLŐ, HOGY MEGKÓSTOLNI SEM MERIK.......

ulpius66 2026.03.08. 23:30:46

"A Tisza által támogatott jelölt még a második helyre sem ért fel – a Fidesz győzött a baloldali erődítményben!"
"A kazincbarcikai időközi választáson a Fidesz jelöltje végzett az első helyen, míg a Tisza által támogatott jelölt az utolsó, harmadik lett."

"Dr. Séllyei Erzsébet aktívan részt vesz a Tisza-közösség munkájában, és a Tisza Szigetekhez is kapcsolódik, mindez a jelölt közösségi oldalán is látható."
(...egyebekben a második a MSZP, DK, Momentum, Párbeszéd-ZÖLDEK, a polgármester jelöltje lett....)

ulpius66 2026.03.08. 23:43:29

Ha én oknyomozó újságíró lennék, olyan szívesen megkérdezném a Szitkát, a polgármester, hogy egy hónap múlva kire fog savazni..... a Poloska jelöltjére, avagy a DK-s jelöltre??????

ulpius66 2026.03.08. 23:45:51

Mán csak azért is megkérdezném, mert ha az a Poloska-párti hülye picsa nem "indul rá" a Szitka jelöltjére, akkor valószínűleg nyer a jelöltje....
...ÍGY A SZITKA TARTOZIK EGY "KÖSZÖNETTEL" A POLOSKÁNAK!!!!!!!

ulpius66 2026.03.08. 23:48:10

... ÉS MÉG A POLOSKA KÖVETELŐDZIK, HOGY SENKI SE MERJEN "RÁINDULNI" A TISZÁS JELÖLTRE!!!!!

ELŐBB A POLOSKA TEGYE TISZTÁBA A SZAKDOLGOZATA KÖRÜLI BOTRÁNYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Glokta 2026.03.09. 00:17:42

Hát mondjuk ez az "aranykonvoj elfogása" az eléggé kamügy (illetve közönséges rablás), legalábbis nem látom a bizonyítékokat arra hogy itt bármiféle csempészet folyna, ami abból is látszik hogy egyből elengedték az ukránokat.
Kb az ilyen jellegű ügyek azok amiket fel szoktam hozni példának arra hogy a kormány belpolitikai célból provokál, és ezzel rontja az ország képét, habár vélelmezhetően ez válasz is volt Zelenszkij fenyegető mondataira.

GyMasa 2026.03.09. 09:26:16

@Glokta:
Nos, az egy érdekes kérdés, hogyha minden igaz, akkor a Bécs-Kijev útvonalhoz hogy illik az a tény, hogy az M5-ön fogták el őket?
AZ ugye semennyire nem esik útba... És, azért ez egy nagyon durva összeg volt, amit normális ember nem "sétáltat" csak úgy, hanem a lehető legrövidebb/gyorsabb úton célba akar juttatni.
EZt a "provokálás" dumát meg jó lenne elengedni, mert ebben az ukik pont ugyanolyan sárosak, mint szerinted Orbán.
És, én meg megértem, hogy Orbáén meg üti a vasat, amíg az meleg. A másik oldalon sem tapasztalhatunk semekkora önmérsékletet akkor, amikoor gyalázkodni kell, vagy karriereket tönkretenni... (Gondolj csak a "zsoltbácsizásra" egy ilyen vád a te életedet azonnal,, és végérévnyesen tönkretette volna!!!)

GyMasa 2026.03.10. 10:59:37

@GyMasa:
Aztán az is egy érdekes kérdés, hog ypl. mekkora katonai/fedett akciót lehet 30 millió EUR-ból, 40millió USD-búl 9 kg aranyból finanszírozni?
süti beállítások módosítása