téveszmék

téveszmék

"A művészvilág krémje kormányváltást akar"

2026. március 16. - G. Nagy László

 jobbos_celeb.png

 

1996-ban diplomáztam. Harminc év távlatából is tisztán emlékszem a reklám szakirányon tanult alapvetésekre. Természetesen már akkor is téma volt a celebek szerepeltetése a különböző társaságok marketingkommunikációjában. Akkortájt arról szólt a fáma, hogy hiába népszerű Kern András vagy Nagy Feró, sokat nem hozna a konyhára, ha például a Calgont ők reklámoznák a tévében. A nemzetközi felmérések egyértelműen azt igazolták, hogy a háziasszonyok ilyen természetű kérdésekben inkább a szakemberekre hallgatnak. (A forráshitelesség elvét követve ezért jelent meg a mosógépszerelő karaktere a termék tévés hirdetéseiben.) Mára mintha változott volna a világ, különösen ami a politikai szférát illeti.

 

Miért látunk-hallunk ma ennyi celebet politikai témákban is megnyilvánulni? Mi lett más a kilencvenes évekhez képest? Először is érdemes megjegyezni: a politikai dilemmák össze sem hasonlíthatók az olyan gondokkal, mint például a mosógép vízkövesedése. Az utóbbi tisztán praktikus kérdés, szemben a pártválasztással, mely a legtöbbeknél sokkal inkább érzelmi alapú döntés. A választópolgár jellemzően nem szakpolitikai programot vásárol, sokkal inkább identitást. Másodszor: a szakértők kora - úgy tűnik - lejárt. Talán a kilencvenes években még tekintélynek számított egy fehér köpenyes, felkészült szakember, ma már aligha. És ennek nem csupán az az oka, hogy a posztmodern korban mindenki elhiszi magáról, hogy mindenhez ért. Legalább ilyen lényeges, hogy a jelenkor szakértőinek többsége látványosan prostituálttá vált. A közvéleménykutató olyan eredményt hoz ki, amilyet csak megrendelnek tőle. A biztonságpolitikai guru olyannyira foglya az ukrán narratívának, hogy képes katonai szimulátorjátékot elemezni élő tévéadásban. A kiberszakértő pedig bármire rámondja, hogy hamisítvány, ami kínos a politikai szekértáborának. Csodálkozunk, hogy már senki sem hisz nekik? Harmadszor: a közösségi média térhódítása mindent megváltoztatott. A széles táborral bíró influenszereknél a termékpromóció nem hogy jellemző, de ma már ez a tartalomgyártás elsődleges üzleti modellje. A követők úgy érzik, mintha egy jóbarátjuk ajánlaná nekik az adott cikket - ez jóval hatékonyabb lehet, mint egy személytelen márkaközlemény. És végül negyedszer: A celebek megjelenése a politikában valójában egyáltalán nem újdonság. Már a rendszerváltás idején is láthattuk, amint Koncz Zsuzsa, Bródy János, Darvas Iván, vagy épp Kulka János kiállt az SZDSZ mellett. Ez a jelenség a későbbiekben valamelyest visszaszorult (és nem csak azért, mert a Szabad Demokraták mozgalma kimúlt), de most minden eddiginél nagyobb hullámban tért vissza. Az ok nyilvánvaló: mindenki érzi, hogy a tét ezúttal óriási.

 

A hírességek politikai szerepvállalása ma már alapvető része a nyugati demokráciák látványpolitizálásának, de a módszerek és a hatékonyság terén jelentős különbségeket látunk az Atlanti-óceán két partja között. Az Egyesült Államokban a hírességek a kampánygépezet szerves részei. Itt nemcsak támogatnak, hanem gyakran ők maguk a mozgósítás motorjai. Az olyan ikonok, mint Taylor Swift vagy George Clooney, képesek több százezer embert regisztrációra vagy szavazásra bírni (Swift 2024-es kiállása Kamala Harris mellett rekordokat döntött a regisztrációs oldalakon). Ráadásul Amerikában sokszor elmosódik a határ a celeb és a politikus között, gondoljunk csak Ronald Reaganre, Donald Trumpra vagy Arnold Schwarzeneggerre. Európa jellemzően sokkal csendesebb, az öreg kontinens sztárjai gyakrabban állnak bele konkrét ügyekbe (környezetvédelem, emberi jogok), mintsem hogy elköteleznék magukat konkrét pártok mellett. Például Kylian Mbappé 2024-es és 2025-ös megszólalásai a franciaországi szélsőjobboldal ellen inkább morális figyelmeztetések voltak, mint pártkampányok. Ami pedig konkrétan a színészeket illeti, a trend világszerte hasonló: a többség (különösen a fiatalabb generáció) a progresszív, zöld vagy liberális oldalt támogatja. Konzervatívnak lenni nem divat Hollywoodban, de Londonban és Párizsban sem. Ezért a jobboldali érzelmű hírességek (pl. Jon Voight, James Woods, Chuck Norris, Rob Schneider) gyakran izoláltabbak a szakmában, illetve a cancel culture-től tartva ritkábban szólalnak meg.

 

Térjünk most haza, és első körben fókuszáljunk a zenészekre, színészekre! A rocksztárok - mióta világ a világ - mindig is lázadók voltak. A színészeink pedig már az egyetemi éveik során is a tömény baloldaliságot szívják magukba. Valóságos csoda az, hogy Magyarországon e téren egészen kiegyensúlyozott a két oldal. Az ellenzéki térfél természetesen hangosabb, zajosabb, botrányosabb. A kormányt támogatók - akár digitális polgári körökben való megjelenésükkel, akár Fidesz-rendezvényeken való fellépéseikkel - visszafogottan azt üzenik: a nemzeti oldalon állni a legkevésbé sem ciki, hanem nagyon is vállalható. Óriási különbség a két tábor között az is, hogy a kormányoldal a legritkább esetben fordul el azoktól, akik a változás mellé állnak. Nyíltan ellenzéki zenekarokat is meghívnak jobbos fesztiválokra; nyíltan ellenzéki színészek is szerepet kapnak az állami támogatással készülő filmekben. Ha valóban tehetségesek, ezt sosem vonjuk kétségbe, csak mert a másik oldal szekerét tolják. A globalista baloldal ugyanakkor epét hány minden újabb nemzeti kiállás esetén. Legutóbb Takáts Tamást szedték ízekre, csak mert elénekelt egy számot az esztergomi háborúellenes gyűlésen. Kíváncsi leszek, mit szólnak majd ahhoz, hogy tegnap a Kossuth téren is színpadra lépett: Radics Gigi, Dér Heni, Pápai Joci, Pataky Attila és Curtis társaságában a Nemzeti dalt adták elő - sok ezren énekeltük velük együtt. Felemelő élmény volt, minden túlzás nélkül.

 

Amíg a zenészek és színészek tábora erősen megosztott, addig a sportolók világában meglehetősen egyértelmű a helyzet. Az óbaloldal mellé alig néhányan álltak az elmúlt 36 év során. A Tisza Párt is egyedül Kulcsár Krisztiánnal büszkélkedhet. Ezzel szemben mindenki más, aki felvállalja politikai hovatartozását, kivétel nélkül a kormányt támogatja; többekkel a tegnapi békemenet első sorában is találkozhattunk. Ebben nyílván komoly szerepet játszik az is, hogy Orbánék stratégiai ágazatként tekintenek a sportra. Az állami támogatások mértéke az elmúlt 16 évben a többszörösére nőtt; a nagy sportegyesületek élén gyakran kormánypárti politikusok vagy a holdudvarhoz tartozó vezetők állnak. De van ennél mélyebb oka is a jelenségnek. A sport alapvetően az önmagáért tenni akaró ember sajátja. Azé, aki megmozgatja a súlyzókat, maga mögött hagyja a kilométereket, illetve szenvedélyesen küzd, hogy legyőzze ellenfelét. A sport azoké, akik büszkék sikeres nemzettársaikra, s akik hatvanezres kórust alkotva együtt éneklik a himnuszt a többi szurkolóval. A sport lélekemelő dolog a versenyző és a néző számára egyaránt. A sportszerűség tisztességes hozzáállást jelent, vagy még annál is többet. Ezek mind-mind jobboldali értékek. A tipikus baloldali ezzel szemben a fotelben ül, pocakot növeszt, telefüstöli a nappalit, elkapcsol a sportcsatornákról és kesereg, hogy őt senki sem szereti; hogy ő soha semmiben nem volt még sikeres, s hogy ez egy élhetetlen ország... Ha vigyázó szemünket az Egyesült Államokra vetjük, ott is azt fogjuk látni, hogy a legnépszerűbb sportágakat - jégkorong, baseball, NASCAR - a masszív republikánus jelenlét jellemzi. (Az amerikai futball ás a kosárlabda világában a játékosok 70-75%-a fekete - itt már korántsem ilyen egyértelmű a helyzet.)

 

Így állunk tehát. Az O1G tábor hosszú évek óta igyekszik beleverni a nép fejébe, hogy fideszesnek lenni ciki, hogy mindenki, aki számít, mára már a Tisza táborát erősíti. A valóság szemmel láthatóan ezzel pont ellentétes. Az ismert zenészek, színészek, sportolók oroszlánrésze kiáll a kormány mellett. Teszik ezt úgy, hogy ezzel komoly kockázatot vállalnak. Mi jobbosok akkor is elmegyünk egy Quimby, egy Kispál, egy Azahriah vagy épp egy Carson Coma koncertre, ha pontosan tudjuk, hogy a politika tengerén nem egy csónakban evezünk. Egyszerűen azért cselekszünk így, mert mi vagyunk a liberálisak, a megengedők, a szabadságszeretők. A másik oldal nem ilyen. Szélsőségességüket, eszelős gyűlöletüket pont azok a reakciók mutatják meg legjobban, melyek az Orbánt támogató celebekre záporoznak. Minden tiszteletem azoké, akik még ilyen áron is hitet tesznek a haza, a közösség, a nemzeti függetlenség mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2818992405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2026.03.16. 21:11:00

@atomic power 1986DucaDuca: Én az ellenkezőjét látom. Sok, nála fiatalabbakat is "kenterbe vág" és hatalmas a munkabírása."

- Úgy néz ki lassan, mint egy 80 éves ember...Sörhasa van és ráncos...Ráférne már a pihenés

Nem tudom mire és mit linkelsz, de nem fogom elolvasni! Egy biztos: a fiatalok többsége, az elsöprő többsége nem fideszes
Egyébként a jelentős Tisza vezetés nem is jönne ki a közvéleménykutatóknál.. és minden fesztiválon megy lassan a " mocskos fideszezés..." A fiatalok hatnak egymásra és az lesz az elfogadott , amit a menő többség mond...
Olyan mindig lesz, hogy a szélsójobbos apa megdumálja a gyereket, így az szülői hatásra a Fideszre szavaznak..

De hogy ilyen konklúzióra önmagától - a jelenlegi közhangulatban eljusson egy fiatal, 16 év orbáni önkény után, kötve hiszem...

A szociális médiát és a trendeket is az ellenzék uralja...Hiába a dpk...

Boldeone2 2026.03.16. 21:22:09

@G. Nagy László: mai fiatalok a politikai messiásukat is ilyen igényességel választják."

- Ez minden korban így volt. A fiatalok nem tudnak és nem is akarnak azonosulni az idősebb generációval

Elég csak megnézni Magyar Péter oldalát...Újkígyós, egy 2000- es poros kis falu...De, kb 20%- a fiatal csaj volt a hallgatóságnak..
Magyarral még minden fiatal tud valahogy azonosulni. Piros BMW- je van, márkás ruhákban jár, divatos sportcipő, drága órával a karján...
Viktor pacuha, kilógó ing, túlsúly, hátizsák...

Nehéz ezzel mondjuk egy 18 éves, új választó csajnak azonosulni...50 de max 55 felett már nem vagy férfi. Levegőnek néznek

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.16. 22:10:53

@Boldeone2:

"Egy biztos: a fiatalok többsége, az elsöprő többsége nem fideszes"

A fiataloknak mindig a rendszerkritikus pártok a "menők". az emberek fiatalon inkább rendszerkritikusak, később stabilitást keresnek.

90-es évek Fidesz
2000-es évek: SZDSZ
2010-es évek: Jobbik
2020-as évek: Tisza párt és széttöredezett óellenzék támogatása

A mai fiatalok nagy része már csak a Fidesz-kormányzást ismeri, ezért erősebb bennük a változás iránti igény.
Viszont a fiatalok választási részvétele alacsonyabb, mint az idősebbeké. Ezért a választásokon a fiatalok politikai súlya kisebb, mint a népességen belüli arányuk.

G. Nagy László 2026.03.16. 22:37:32

@Boldeone2:

"Piros BMW- je van, márkás ruhákban jár, divatos sportcipő, drága órával a karján..."

Pont ezt utálta mindenki a NER-lovagokban. Én bírom ezt a stílust, de a baloldal állítólag emiatt akar rendszert váltani :)

Ambiorix 2026.03.16. 22:52:02

@GyMasa:
Nézd, én egy szóval sem említettem a fiaidat, a barátaikat, sőt az egész generációt sem. Én csupán a fideszes megmondóemberekröl írtam egy némileg karcos véleményt. Ha a fiaid közéjük tartoznak, akkor vedd nyugodtan magadra, ha pedig nem, akkor nem. A többit csak a hangok súgják a fejedben, meg az ürgebőrbe varrt MI6-os spindoktorok.

GyMasa 2026.03.16. 23:05:35

@Ambiorix:
Nem, te a fiatalságról alkottál en-bloc "karcos véleményt"..
Cserébe én meg rólad.
Anélkül, hogy tudnád, miről beszélsz.
Ráadásul bizony a srácok erősen nem MP-re fognak szavazni, szóval, nyugodtan köpködheted őket.
Persze, elérni csak annyit fogsz, hogy még többen ismerik meg, hogy ki is vagy tulajdonképpen!

Ambiorix 2026.03.16. 23:22:41

@GyMasa:
Vagyok, mint minden ember, fenség,
Észak-fok, titok, idegenség,
Lidérces messze fény,
Lidérces messze fény.

Szerintem most már aludhacc te is.
Jóccakát.
:)

ulpius66 2026.03.17. 10:16:47

"A Békemeneten megszólalt Magyar Péter volt apósa"

„Nagyon jól ismerjük Magyar Pétert. Sokkal jobban, mint gondolják. Én voltam az apósa. Én vagyok a nagyapja az unokáknak. Úgyhogy, vagy jót, vagy semmit. Jót meg nem tudok mondani!"

"Eladná a három saját fiát. Itt kezdődik a probléma. Aztán eladná a saját hazáját Ezt én nem akarom!"

promotions.hu/politika/2026/03/17/magyar-peter-varga-judit-hazassaga-tisza-part-fidesz-bekemenet

Poloska, ez a takonygerincű szardarab a 21. század legnagyobb árulója!!!! Elárulta a Családját, a Közösségét, a Mesterét...

A POLOSKÁNAK A BÖRTÖNBEN A HELYE, MINT KÖZTÖRVÉNYES BŰNÖZŐNEK!!!!!!!
(ELRABOLTA EGY IDEGEN TÖBB SZÁZEZER FORINTOS MOBILJÁT, MAJD A DUNÁBA BASZTA!)

ulpius66 2026.03.17. 10:18:03

JÓ, JÓ TUGGYUK!... A GAZDIJAI VÉDIK, BIZTOSÍTJÁK A BÜNTETHETETLENSÉGÉT.... DE EZÉRT KÉRNEK IS ÁM VALAMIT!!!!!

TŐLE MI MÁST IS KÉRNÉNEK, MINT AZT, HOGY ÁRULJA EL HAZÁJÁT IS!!!!!

ulpius66 2026.03.17. 10:21:05

A POLOSKA FIAINAK TÖBB ESZE VAN, MINT A POLOSKA-HÍVEKNEK!!!!!!

ŐK NEM BESZÉLNEK AZ APJUKKAL!!!!!

baalint1 2026.03.17. 14:21:59

@G. Nagy László:
Rémlik néhány, talán amikor azt mondta hogy ellenzéki idióta faszok, az volt a legerősebb.

Hangsúlyozom, saját állítása szerint neki nincs politikai szerepe, és nem nyal seggeket, tehát ne kimondottan olyanokkal vessük össze, akik politikusok vags erősen politizáló újságírók vagy közsszereplől.

baalint1 2026.03.17. 14:24:44

@Glokta:
Na de Szijjártó nem önállóan csinálta, csinálja amit csinál, hanem Orbán utasítására, a legnagyobb erőssége a munkabírásán kívül a gerinc teljes hiánya, hogy bármit bevállal a főnökéért a külpolitikában. Ezekkel a tulajdonságokkal még nagyon kevés lenne miniszterelnöknek, ahhoz önállóság is kellene.

baalint1 2026.03.17. 14:26:27

@G. Nagy László:
A Tisza Fideszes receptekkel dolgozik, ugyanez nem zavart téged, amikor a Fidesz művelte a korabbi politikai ellenfeleivel szemben. Tudod engem meg mindkettő zavar

baalint1 2026.03.17. 14:28:22

@Boldeone2:
Teljesen kizárt, hogy majd a Tisza megvonná az élsporttól az állami milliárdokat. Ahogy az egyházak támogatása ia biztosan maradni fog. Ezek megvonásához államférfinak kellene lenni, nem pedig populistának.

baalint1 2026.03.17. 14:32:44

@Boldeone2:
Baszki, nem veszed észre, hogy úgy dicsőíted Magyar Pétert, mint ahogy a Fideszesek Orbánt? A politikusok nem a barátaink, nem is a messiásunk meg nem az aki a mi problèmáinkat megoldják. Ők közszolgák, akiket mi bízunk meg, és akiknek a körmére kell nézni hogy ne éljenek vissza a hatalmukkal. Baromira káros az ilyen istenítésük, amit te is csinálsz.

baalint1 2026.03.17. 14:39:13

@G. Nagy László:
Öregedsz. A te korosztályodnak is megvolt a tömegtrash kultúrája, az enyémnek is. Ha IHM, akkor azt is nézd milyen is volt a 90-es évek magyar popzenéjének a nagy része, amiket parodizáltak, mert uzólag nézve azok már alapból önmaguk paródiái oltak. Vagy apám korosztálya, akik közül jópáran Fásy mulatót néznek (nem tudom van-e még). Mondom úgy, hogy teljesen igazuk van, ha nekik tetszik, és egyáltalán nem minősít senkit az ízlése.

baalint1 2026.03.17. 14:45:55

@GyMasa:
Most ezt úgy adod elő, mint ha a sikeres fiatalok kategorikusan Fideszesek lennének. Az én tapasztalatom meg az, hogy a sikeres fiatalok között épp ugyanúgy kevés a Fideszes, mint a sikertelenek között, és a Fideszes fiataloknál nagyrészt a szülők politikai preferenciáinak az átvétele a fő ok. Öcsém feleségének a családjában például a kiterjedt család Fideszes, vallásosak meg sok gyerek minden ágon, a siker meg vegyes, van aki késő 30-asként is csak vergődik, van aki NER-ben találta meg a helyét, van aki a piacon, a közös hogy mins keményen Fideszesek (egy kivétellel, aki a Tisza jelöltje...)

baalint1 2026.03.17. 14:48:44

@Boldeone2:
Szetintem meg nem az életkor teszi, ha rendesen karbantartaná magát fizikailag Orbán, egészen más lenne a helyzet.

baalint1 2026.03.17. 14:52:35

@atomic power 1986DucaDuca:
Nem volt olyan, hogy 2000-es években az SZDSZ. Ők akkor törpepárt voltak, főleg középkorú szavazókkal, az MSZP szövetségeseiként nem voltak népszerűek a fiatalok körében. A Tisza jelenség csak a Fidesz jelenséghez hasonlítható, meg kisebb részben a Jobbik. Illetve sajátos volt Magyarországon, hogy nyugaton a fiatalok inkabb baloldaliak, itthon meg a komcsik miatt inkább azokat keresték akik kommunista ellenesek, persze mára már átment szélsőbalba a Fidesz, és az a fiatal réteg ma hasonlóan gondolkodik, mint a komcsik egykori idősödő hívei.

baalint1 2026.03.17. 14:56:08

@G. Nagy László:
Arra emlékszel, mikor a Fidesz Magyar Vizsla néven arról szórt szét szórólapokat, hogy a luxusbaloldal milyen autókkal jár, milyen ruhái, milyen órái vannak?

Általánosságban én leszarnám ha a politikus és a gazdasági köre urizál, kettő esetben van probléma, az egyik ha valahogy mindig csak állami beruházásokból gazdagodnak meg, a másik ha ezt proli módon teszik, ízlés nélkül.

Bár nekem személyesen jobban imponálna ha rongyrázás helyett drága de érdekes hobbikról hallanánk politikusok esetében, de az megintcsak nem a proliból meggazdagodott réteg jellemzője, akiknek kimaradt a középosztálybeli lét.

baalint1 2026.03.17. 15:03:49

@ulpius66:
BTW MP apósa a szocban állami vallalatnál szállodaigazgató volt és besúgó. És VJ úgy tett, mint ha nem is értené mi ezzel a problema. Megérdemelték egymást MP-el.

G. Nagy László 2026.03.17. 16:19:52

@baalint1:

"Általánosságban én leszarnám ha a politikus és a gazdasági köre urizál, kettő esetben van probléma, az egyik ha valahogy mindig csak állami beruházásokból gazdagodnak meg, a másik ha ezt proli módon teszik, ízlés nélkül.

Bár nekem személyesen jobban imponálna ha rongyrázás helyett drága de érdekes hobbikról hallanánk politikusok esetében, de az megintcsak nem a proliból meggazdagodott réteg jellemzője, akiknek kimaradt a középosztálybeli lét."

Én ezzel maximálisan egyet tudok érteni.

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.17. 16:39:10

@baalint1:

"Nem volt olyan, hogy 2000-es években az SZDSZ. Ők akkor törpepárt voltak, főleg középkorú szavazókkal, az MSZP szövetségeseiként nem voltak népszerűek a fiatalok körében."

Az SZDSZ országos szinten nem volt tömegpárt akkoriban, ez igaz. Az egész magyar társadalom szintjén nem a fiatalok domináltak a választói körében. Ez nem mond ellent annak, hogy a párt erős volt a fiatalok körében, mert arányaiban jobban szerepelt közöttük, mint a többi párt. Egyetemi városokban a fiatalok között felülreprezentált volt a támogatottsága.

A koalíció idején, 2002–től 2006-ig, az első Gyucsány kormány végéig a liberális értékek, EU, szabadságjogok hangoztatása miatt még sok fiatal számára vonzóak voltak. Az SZDSZ oktatás ügyben, szabadságjogok tekintetében folytatott politikája még viszonylag meg tudta tartani a fiatal értelmiségi támogatást. A 2000-es évek végére ez már nem mondható el.
Az őszödi beszéd után erős kiábrándulás történt. A fiatalok jelentős része elpártolt a balliberális oldaltól és később nyitott lett a Jobbik felé.
Tehát nem volt egységes a 2000-es évek.

baalint1 2026.03.17. 17:16:37

@atomic power 1986DucaDuca:
Az a fiatalok körében népszerűbb volt az SZDSZ annyit jelentett, hogy az 5% helyett mondjuk 8%, de valójában az akkori fiatalok közül a legtöbb Fideszes vagy szélsőjobbos volt. Csak a szélsőjobbosoknak pártja nem volt még egy ideig, mert Csurka egyeduralmat épített a MIÉP-ben, ő meg nem tudott sok fiatalt megszólítani, a szélsőjobb növekedéséhez az kellett, hogy 2002-ben kicsinálta a pártját azzal hogy lefeküdt a Fidesznek, miközben a szavazói ugyanúgy rühellték a Fideszt mint az MSZP-t, és ezután volt szabad a pálya az új mozgalmaknak, amiből a Jobbik lett aztán a nyerő.

De mindenesetre tömegjelenségként nem volt az SZDSZ-nek olyan fiatal tömegtámogatottsága, mint a Fidesznek, egy ideig a Jobbiknak, most meg a Tiszának.

Az viszont vicces, hogy ha a Tisza győz, akkor azok a fiatalok, akik a boomer meg X generációt szidják a politikai hozzáállásuk miatt, ugyanolyan mentalitásúak lesznek annyi idősen, csak nekik más a vezérük.

baalint1 2026.03.17. 17:19:49

Egyébként abban sem vagyok biztos, hogy az SZDSZ-nek volt valós szavazótábora, és nem az MSZP tagsága szavazott rájuk listán, meg talán 1-2% még.

Azok a nézetek, drogliberalizáció, melegek egyenjogúsága, kompetencia alapú oktatás, hibrid, több biztosítós egészségügy, nem voltak népszerűek, a választók többsége balkonzervatív volt, az SZDSZ meg gyakorlatilag jobbliberális.

Boldeone2 2026.03.17. 18:07:00

@baalint1: Baszki, nem veszed észre, hogy úgy dicsőíted Magyar Pétert, mint ahogy a Fideszesek Orbánt? ...(...)...Baromira káros az ilyen istenítésük, amit te is csinálsz."

- Igazad van, de hadd triggereljem már egy kicsit a közönséget egy kis Magyar Péter " istenítéssel" . Természetesen igazad van: nem kellenek messiások, de Orbán is annak pozicionálja magát

Jó, legalább pár órára elhinni, hogy jobb lesz az ország kicsit az új kormánnyal; vagy mondjuk a választásig...:)

Az sem baj, ha utána pofára esik az ember...Mint amikor szerelmi kapcsolatban kerülsz egy nővel: kezdetben minden 100 fokon lobog, de később minden hűlni fog... pár év múlva kiderül, hogy a szerelem elmúlta után működik - e a dolog, pusztán racionális alapon, vagy sem...

Akik a békemeneten voltak, őket is az érzelmeik irányították, főképp; meg a nemzeti meneteseket is...

Boldeone2 2026.03.17. 18:17:19

@baalint1: Most érzem először nagyon hosszú idő óta, hogy egy új, erős politika közösség született Magyarországon.
Egy olyan közösség, amely képes az emberek érzelmeire hatni. Sokáig csak Orbán volt erre képes, közösséget építeni, de mára a gyűlölködés elvette az eszét

A Tisza populista? Az, te mi mást tehetnek? Ez kell a magyar nemzetnek..Hosszú évek, talán évtizedek, mire ebben lesz változás ha lesz...)

GyMasa 2026.03.17. 19:29:07

@baalint1:
Nem, ezt úgy adom elő, hogy cáfolom azt az állítást Ambíciónox-tól, miszerinte az összes fiatal tiszás lenne és gyűlöli a fideszt.
Én csak annyit írtam, hogy a fiam barátai NAGYRÉSZT nem csórük és NAGYRÉSZT nem gyűlölik a fideszt.
A családban val elég példa az O1G-re is, ne aggódj! A fiatalok között is.

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.17. 20:09:26

@baalint1:

"Az a fiatalok körében népszerűbb volt az SZDSZ annyit jelentett, hogy az 5% helyett mondjuk 8%, de valójában az akkori fiatalok közül a legtöbb Fideszes vagy szélsőjobbos volt."

Ez nem mond ellent annak, hogy az SZDSZ-nek az értelmiségi fiiatalok között felülreprezentált volt a támogatottsága az említett időszakban. A saját szavazótáborán belül több volt a fiatal, mint a többi pártnál. Ez nem jelenti azt, hogy a fiatalok többsége SZDSZ-es lett volna.

ulpius66 2026.03.17. 21:36:48

Mán egy pár ezer éve tuggyuk:

"Juventus ventus. - Fiatalság, bolondság."

Persze a Poloska sem fiatal mán.... közelebb van az ötvenhez, mint a negyvenhez.....

ulpius66 2026.03.17. 22:20:31

Kéri László a Poloska legfőbb seggnyalója válasza:

"Ha Orbán Viktor és Zelenszkij között kell miniszterelnököt választani, akkor én Zelenszkijt választom!"

TÉNYLEG HIHETETLEN, HOL TARTANAK A POLOSKA ÉS BŰNBANDÁJÁNAK MAGYARGYŰLÖLŐ HAZAÁRULÓI!!!!!!

Glokta 2026.03.18. 01:36:54

@baalint1: hát szerintem lehetett az szdsz-nek 5%-nyi szavazója, azért ennyien voltak magyarországon akik ebben hittek (most meg már többen is vannak, legalábbis szociális liberalizmus terén), és aztán 2010-ben jórészt átmentek az lmp-hez (még ha ők mást is képviseltek csomó mindenben, a többségnek már "túl ciki" volt az szdsz), 2019-re a momentumhoz, most meg "jobb híján" tiszások (vagy kisebb részben mkkp-sok/dk-sok).

Annyit tennék még hozzá hogy az SZDSZ oktatáspolitikája volt pont az, ami soha nem volt liberális, mindig is keményen egy újbaloldali, anti-intellektuális vonalat vittek:
beszelo.c3.hu/cikkek/a-magyar-liberalis-oktataspolitikarol
aztán persze a Fidesz átment a másik végletbe az erőszakos központosítással.

baalint1 2026.03.18. 06:54:28

@Boldeone2:
Attól, hogy a Fideszesek is ezt csinálják, ez még rohadtul nincs rendben, sőt a Fidesznél láthatod mi lett ennek az eredménye. A politikusba beleszeretni olyan mint ha egy prostiba szeretnél bele.

Közösség? A párt a párttagoknak meg az aktív szimpatizáns köröknek közösség, szélesebb körökben normális esetben nem politikai alapon szerveződnek a közösségek. Baráti társaságokban teljesen normális ha eltérnek a politikai nézetek.

baalint1 2026.03.18. 06:56:30

@atomic power 1986DucaDuca:
De a Fidesz, Jobbik, Tisza esetében ez nem valami statisztikailag épp hogy kimutatható dolog, hanem konkrétan tényleg a többségük Fideszes volt, majd közel felük Jobbikos most meg többségük Tiszás.

baalint1 2026.03.18. 06:57:24

@ulpius66:
Te kit választanál Magyar Pér és Putyin közül?

baalint1 2026.03.18. 07:03:50

@Glokta:
Az LMP nagyon más nézeteket vallott mint az SZDSZ, igazából az LMP volt az első és egyetlen balliberális párt Magyarországon (előtte gyakorlatilag szitokszóként volt használva a szó, tartalom nélkül, az SZDSZ semmiben nem volt balos, épp ezért háborodtak fel sokan joggal, hogy az MSZP-vel összefeküdtek).

A Momentum meg más generáció, az Orbán kormány illiberális politikája ellenére, vagy lehet hogy épp emiatt nőtt a liberálisok aránya, a gazdasági liberalizmus viszont továbbra is népszerűtleny gyakorlatilag ha valamely politikus ilyesmit hirdet (MZP megpróbálkozott vele), bukásra van ítélve.

Boldeone2 2026.03.18. 07:07:14

@baalint1: Nem szerettem bele senkibe, csak fellelkesültem, de tudom hol a határ...Nekünk szétcseszte a jól menő vállalkozásunkat Orbán, így abban bízok, hátha levegőhöz jutunk, mielőtt megfulladunk...
A NEAK úgy határozza meg bizonyos termékek árát, mint a kommunisták: demagóg módon és nem lehet árat emelni, mert ez az politika. Közben árát kellene emelni, mert az infláció nő. A nagy cégek nem tudnak árat emelni, így ide vissza osztani..
Ja és állandó rettegés, mert rendőrségi ellenőrzések vannak. Szar törvények vannak, olyan jogszabályok,melyek életszerűtlenek...

Nekünk a Tisza győzelme egy esély lehet...Orbánnal már 100% nem lesz jobb. Látható, hogy pl. az egészségügy nem preferencia nekik...

bomberhopper 2026.03.18. 09:16:07

@Boldeone2: Te milyen visszaosztásról beszélsz?!

Más, pár poszttal ezelőtt még az volt a helyzet veled, hogy a párodnak több száz kliense van, ti jól el vagytok.

Megint más, pár napja anyukád tizenharmadik havi nyugdíját érezted veszélyben egy esetleges kormányváltás esetén.

Nem gondolod, hogy ha nincsen esetleg tizenharmadik havi nyugdíj, akkor a gyereke is segítethetne neki? Ha már olyan jól elvagytok. Vagy mégsem vagytok el jól? Vagy már nincsen visszaosztás? Eddig volt?

Tényleg érdekel hogy most mi a helyzet, hiszen az 1600 forintos Bonduelle kukorica miatt keseregsz, pedig állítólag nincs miért panaszkodni.

G. Nagy László 2026.03.18. 09:26:14

@bomberhopper: Sok ilyen cimborám van. Kurva jól élnek, de osztják a facebookon az összes faszságot, ami eszükbe jut. Nem is foglalkoznak azzal, hogy egyik ellentmond a másiknak. Csak károgni lehessen...

Boldeone2 2026.03.18. 09:49:01

@bomberhopper: Még jól elvagyunk, ha rólunk kérdezel, de már egyre több az intő jel. Idénre csökkenhet a bevétel, meg ellenőrzés is ki is jöhet. Nyilván azért küzdünk hogy ne így legyen. Talán sikerül...
Anyukámnak segítünk...Nem rég fizettük ki a tavalyi gáz túlfogyasztást, 450 ezer, a jövő héten meg kondenzációs kazánt veszünk neki (1 millió, pontosan..) Tehát a költségek nagyok

Boldeone2 2026.03.18. 10:00:24

@G. Nagy László: Nem mond ellen semmi semminek, csak mérlegel az ember:

Egyik oldalon az alanyi adómenteség már húsz millióig, a relatíve alacsony SZJA; vagy pl amivel sokat nyertem: a telkemre költségmenesen behozták törvény alapján a közműveket

Minden kormánynak vannak jó intézkedései, meg rossz intézkedései, illetve a semmit tevés (lásd egészségügy)

A Fidesz ha most veszít, azt magának köszönheti. Túlzottan rámentek az EU-ra és " Európára"

Vidéken a " stabilitással " kampányolnak, az hatásosabb, szerintem..

Tehát szerintem nem az a kérdés, hogy "Ukrajna vs Oroszország"; hanem stabilitás vs változás

Budapest és a nagyváros nyilván a változást akarja, a kistelepülés is talán már

Túl sok volt a nehézség az elmúlt években, nőttek a társadalmi különbségek..folyt

Boldeone2 2026.03.18. 10:13:22

@G. Nagy László: Tehát megnőtt azoknak az embereknek a száma, akik vesztesnek és lemaradónak érzik magukat
Van egy jó mondás: "a maga szintjén mindenki nyomorog"

Ezért van az, hogy a polgársàg elfordul a fidesztől, hiszen a gyermeknek nem képesek lakást venni. A régi 5 millió, a mai 25...
A bérek is mentek, de közel nem annyival, és qurvára aránytalanul. Az átlag az csalóka és megtakarítások is
Ez az egyik dolog..

A másik az, hogy vajon a kisember mit érez? Kell- e nekik a stabilitás vagy sem; vagy a 13. havi nyugdíj, vagy sem?

Nálunk anyukám a Fideszre szavaz én és a feleségem a Tiszára. Ha a fidesz győz, nem leszek öngyilkos...Legalább a 13. havi megmarad, és ha eddig kibírtunk 16 évet, akkor a következőt is..

Ha viszont a feleségemet eljárás alá vonják, akkor mennünk kell. Manapság ez is benne van a pakliban...

Tehát: nekem most fontosabb lenne a kormány bukása, hogy szabadabb ország legyen ( talán) A rendőrségi vezetők leváltása, új törvények, melyek szakmai egyeztetések után születettek

bomberhopper 2026.03.18. 10:38:54

@Boldeone2: "Nem rég fizettük ki a tavalyi gáz túlfogyasztást, 450 ezer, a jövő héten meg kondenzációs kazánt veszünk neki"

Az kemény, ez csak a túlfogyasztás, vagy az egész fűtés?

Én120 négyzeméteres családi házat fűtök ki ennyiből és hatan lakunk benne úgy, hogy nincs hideg. Anyukád miben lakik, palotában?

ulpius66 2026.03.18. 10:54:46

A Noár beleszállt az Ember Márkba, mert nem áll ki nyíltan a poloska mellett!

Noár!

Aztán neked mi a faszom közöd van hozzá, hogy másoknak milyen politikai nézetei vannak????

Az ilyen 21. századi Lenin-fiúknak, mint te is vagy, nem bírod elviselni mások véleményét....

NYILVÁN HA HATALOMRA JUTNÁL, AKKOR A JÓ LENIN-FIÚKHOZ MÉLTÓAN LÖVETNÉL, ÉS AKASZTANÁL IS.....

ulpius66 2026.03.18. 11:03:17

AZ A MŰVÉSZ, AKI NEM ÉRT EGYET NOÁR MŰVÉSZ ÚRRAL, AZ NEM IS SZÍNÉSZ .... HANEM EGY NÁCI.......

baalint1 2026.03.18. 11:30:14

@G. Nagy László:
Az mondjuk nem mond ellent egymásnak, ha valaki jól él, de joggal panaszkodik arra, hogy az élelmiszerboltok relatív drágák Magyarországon, köszönhetően a magas áfa, kiskee különadók és a piaci verseny állami korlátozásának.

Aki jól él, az nem feltétlenül azért él jól, mert a kormány jól kormányoz, illetve fordítva, aki rosszul, az sem feltétlenül azért él rosszul, mert a kormáns rontotta el. Elsősorban magunkért vagyunk felelősök. A kormánnyal nekem például nem az a bajom, hogy nem csinál jólétet, mert nem is az a dolga, hanem épp az a bajom, hogy túlterjeszkedik azon határokon, amiken nem kellene, és ugyanakkora probléma, ha valaki a kormány miatt él rosszul, mint az, hogy más a kormány miatt él jól, mert normális esetben nem a kormányon kellene múlnia. A kézivezérlés a gazdaságban, meg a visszamenőlegesen érvényes törvények hatalmas károkat okoznak ezen a téren.

baalint1 2026.03.18. 11:35:48

@bomberhopper:
Nem kell hozzá palota, valójában a régi házak sokszor nagyon pazarlóak.

G. Nagy László 2026.03.18. 12:04:03

@baalint1: Ezekben semmi vitánk nincsen.

Csak fura az, amikor sokan a jólét hiányára - az alacsony éleszínvonalra és az elviselhetetlen elnyomásra - hivatkoznak. Nyilván lehetne jobban is kormányozni, de ettől még tény, hogy soha ilyet jólétben nem volt része a magyarságnak. Tegnap aa pókerversenyen az egyik osztó srác arról mesélt, miként bukott el hétnőn este 450 ezer forintot. Azután szidta a kormányt...

Ha valaki felvállalja, hogy érzelmi alapon gyűlöli a nemzeti oldalt, az oké. Ha valaki felvállalja, hogy rajong a woke-progresszió őrültségeihez, az is korrekt. Vagy ha valaki klasszikius szocdem. De ezek a legritkább esetek. Itt az ellenzék részéről is a legtöbben konzervatív-liberális-józan értékrendről számolnak be, majd azzal ellentétesen szavaznak. Nekem ez a fura. Ezért a kétarcúság MP részéről - át kell baszni a világot, annyira lejáratta magát minden balos vonulat. Németországban és Lengyelországban ugyanezt tolják.

bomberhopper 2026.03.18. 12:09:10

@baalint1: "Nem kell hozzá palota, valójában a régi házak sokszor nagyon pazarlóak."

Igen. Én egy ezernyolcszázas évek végén épült vidéki, tornácos polgári házban lakok. Vályog/tégla/kő vegyesen. Még tudom fokozni a hőszigetelést, és volt bőven mit, csak foglalkozni kell vele, azt teszem tizen+ éve. Alapvetően rengeteg utóbbi kommenteddel egyet tudok érteni, tárgyilagosan szólsz hozzá. Nem kimondott célom a 450ezres gáz-túlfogyasztásra rákrédezéssel az volt, hogy a túlzott indiszkréciót elkerülve megtudjuk, anyuka egyedül lakik-e, racionális-e ez az állapot, mit tettek az elmúlt években a túlfogyasztás elkerüléséért?

Egy 450ezres gázszámla esetén a 13. havi nyugdíjat csak elégeti a nyugdíjas, vélhetően a 12. havi nagy részével együtt. Ott vélhetőleg nem a kondenzációs kazán segít, hanem a megfelelő hőszigetelés, vagy az anyagi lehetőségekhez igazított élettér. Ha ebből nem enged valaki, tovább nyújtózkodik, mint ameddig a takaró ér, akkor nem Orbán, nem Magyar és nem Dobrev a hibás.

Sajnos sokan csak a sült galambot várják, pedig rengeteg dologért tenni kell, azért, hogy jobb legyen.

Boldeone2 2026.03.18. 12:34:10

@bomberhopper: A kondenzációs kazán sokat segít, kb 30%-al csökken az összfogyasztás, ami pont fedezné a túlfogyasztást. A szigetelés nyilván jó, csak ma már nem adnak, külön erre. A lényeg: nincs állami támogatás, így nekem kellene szigetelni, ami több millió...Miközben párhuzamosan én is építkezek, ami szintén egy pénznyelő...Plusz: lett egy új fél házunk, ott ki kellene fizetni a tulajt... A többiről nem beszélve: a saját lakásom fenntartása, 2 kocsi, stb...

A lényeg nekem az, hogy ne legyünk akadályoztatva a kormány intézkedései miatt, mert akkor lassan mindent megoldunk...

Boldeone2 2026.03.18. 12:56:38

@G. Nagy László: "Amilyen Magyarországon a politika, az semmiféle kultúrából nem következik, hanem annak alapja és termőtalaja a kultúrharc, amiből identitáspolitika következik, amiből ez a hideg polgárháború következik, ami Magyarországon zajlott az elmúlt 35 évben, és amelynek a nyertese a Fidesz. A hideg polgárháború megnyerése után egy demokratikus választáson az elmúlt 16 évben leválthatatlan, jóformán kihívhatatlan önkényuralmat hegesztettek” – fogalmazott a publicista.

30 előadó lesz, a művészvilág krémje..)

G. Nagy László 2026.03.18. 13:12:26

@Boldeone2:

"Kardos-Horváth János, Hétköznapi Csalódások, Kilakikitt, Coo Lee, Molnár Tamás, Ivan and the Parazol, valamint Azahriah."

Ennyit tudunk. Azahriah oké, tényleg a csúcskategória. Kardos-Horváth János, Ivan and the Parazol - bírom őket, sőt nagy rajongójuk vagyok. A többi gagyi, egyelőre.

ulpius66 2026.03.18. 13:18:13

@baalint1: "Te kit választanál Magyar Pér és Putyin közül?"

Gyermekem!

Ne plagizáld a Fidesz a Fidesz kérdéseit!!! .......

....hanem előbb válaszolj az EREDETI KÉRDÉSRE!!!!

KI ALAKÍTSON MAGYARORSZÁGON KORMÁNYT?

ORBÁN VIKTOR VAGY ZSELENSZKIJ?

ulpius66 2026.03.18. 13:38:51

"A bukott próféta: Minden barátja és zenésztársa elpártol Majka mellől!"

www.borsonline.hu/magyar-sztarhirek/2026/03/majka-papai-joci-curtis-magany?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator

...pedig egykoron Majkánál nagyobb fideszes nem nagyon volt.....

ulpius66 2026.03.18. 13:44:07

...én pedig veletek ellentétben úgy látom, hogy pont a művészvilágban történt a legtöbb "átpártolás" a Fideszhez!!!!

Nyilván itt most nem arra a délvidéki bunkó paraszt Noárra vagy arra a felvidéki zsidó kurvára Borbély Alexandrára gondolok...

bomberhopper 2026.03.18. 13:50:25

@ulpius66: Komoly teher ezt a alpári stílust olvasni, ha lehetne finomabban, hidd el hasznosabb lenne.

Persze a kérdés az, hogy milyen értékközösség tagjaként akarsz véleményt nyilvánítani.

ulpius66 2026.03.18. 14:27:01

@bomberhopper:

Hidd el.... én csak próbálok lesüllyedni a ballibsik O1G vagy a "bajszos szar" szintjére.....

.... meg kell erőltetnem magam, hogy lejussak a ballibsik szintjére....

EGYEBEKBEN KIT VÁLASZTANÁL?

ORBÁN VIKTORT VAGY ZSELÉT?

ulpius66 2026.03.18. 14:30:01

@bomberhopper:

...egyebekben a kommentemben mi volt "az alpári stílus"?

AZ, HOGY EZ A NOÁR EGY DÉLVIDÉKI BUNKÓ PARASZT VAGY AZ ALEXANDRA EGY FELVIDÉKI ZSIDÓ KURVA?

CSAK AZ IGAZAT ÍRTAM RÓLUK!!!!!!!

ulpius66 2026.03.18. 14:44:36

"Rendszerbontó Nagykoncert: Azahriah, Co Lee és a Hétköznapi Csalódások is fellép a Hősök terén
Két nappal a választások előtt a Hősök terén rendez Rendszerbontó Nagykoncertet több mint 30 előadóval a Polgári Ellenállás."

A POLOSKA IS FELLÉP???????

ulpius66 2026.03.18. 15:06:52

"Betelt a pohár a Kutyapártnál, semmisnek tekintik a Tiszának tett korábbi gesztust!"

"Nagy Dávid, az MKKP pártigazgatója és listavezetője szerint a Tisza Párt meg akarta akadályozni az indulásukat a választáson, ezért már nem buzdítják arra a szimpatizánsaikat, hogy egyéniben Magyar Péter pártjának a jelöltjeire szavazzanak."

NAGY DÁVID URAM!

JÓ REGGELT!

FEL TECCETT ÉBREDNI????

MOST JÖTTÉL RÁ, HOGY MAGYARORSZÁG LEGANTIDEMOKRATIKUSABB PÁRTJA, AZ A POLOSKA ÉS BŰNBANDÁJA???

ÉN CSAK SAJNÁLNI TUDOM AZTAT A SOK AGYATLAN Ó-ELLENZÉKI SAVAZÓT, AKI EDDIG A BALLIBSIKRE SAVAZOTT, DE MOST A PÁRTJAIK A VISSZALÉPÉSÜKKEL A POLOSKA ÉS BŰNBANDÁJA KARJAIBA LÖKTE ŐKET ..... SZERENCSÉTLEN Ó-ELLENZÉKI VÁLASZTÓK!!!!!!!

EDDIG BEFOGOTT ORRAL KELLETT SAVAZNIUK, MOST MÁR BEFOGOTT SZEMMEL IS!!!!
(...természetesen a Poloska jelöltjei a továbbiakban sem szólalhatnak meg!!!!!! ..... nyilván ez a szerencsésebb, mert a Poloska szerint is mind agyatlan barom, aki egy értelmes mondatot nem bír elmondani..... és a szerencsétlen ballibsi savazóknak ezekre kell savazniuk....)

Boldeone2 2026.03.18. 15:13:16

@G. Nagy László: A Fidesz lebukott!

hvg.hu/360/20260318_mcc-es-az-oroszok-boritott-a-kutato-tul-sok-veletlen-annyian-vannak-hvg

Nem lesz teljesen hülyeség az a narratíva, hogy aki a Fideszre- Orbánra szavaz , az Putyinra is egyben

ulpius66 2026.03.18. 15:17:15

"Hadházy szívesen vitázott volna a zuglói jelöltekkel, de a Fidesz és a Tisza is nemet mondott a felkérésre
A független képviselő szerint neki és a tiszás Velkey György Lászlónak van esélye a győzelemre, de a fideszes Radics Bélához is lennének kérdései."

Nyilvánvalóan fingom sincs ki az a Velkey György .... aztat viszont látom, neki is meg van tiltva, hogy megszólaljon!!!!!

G. Nagy László 2026.03.18. 15:32:45

@Boldeone2: Csak átfutottam a cikket, holnap elolvasom elejétől a végéig. Azért érdekes, mert erről írok a holnapi posztomban. Segítesz nekem?

Ha vannak olyan világszintű társadalomfilozófiai, civilizációs kérdések, amelyekben egyes oroszok, vagy orosz kémnek titulált fickók ugyanúgy gondolkodnak, mint mi, s mondjuk előadást tartanak, tanácsot adnak, vagy akár pozíciót vállalnak itt-ott, az miért baj? Abban mi a tiltott vagy káros befolyásolás? Nem csupán arról van szó, hogy minden olyan megnyilvánulást, amely szembemegy a globalista ámokfotással, azt orosz kémtevékenységnek hívjátok, sima csúfolódásból?

Boldeone2 2026.03.18. 16:56:24

@G. Nagy László: Persze, hogy segítek, de sajnos én is alig érek rá, így nem tudtok utánanézni a szóban forgó szerzőknek ( estére meg elfárad a szemem...)

Szerintem úgyis tudod a véleményem: minden orosz dolgot utálok, mert az orosz szellem mélyen antidemokratikus. Azt sem tudják, mi az autonómia. Orbán sem tudja..Neki csak a mondva csinált " szuverenitás számít, ahogy Putyinnak is . Putyin is ezért háborúzik, saját bevallása szerint...Olvasd el Dugint, ő leírja, hogy szerinte miért rossz a demokrácia és miért "bűnös" a liberalizmus és a nyugat...

Nekem a szuverenitás önmagában, ha az elnyomásból következő dolog, nem érték; illetve a nem szuverén stàtusz, ha jó és önkéntes, nem tragédia..
Ilyen pl az EU- tagság: a szuverenitás egy részéről lemondunk...

Megint egy más kérdés az autonómia. Nekem az lenne a fontosabb, pl hogy ne vegyék el a helyi közösségek pénzét, illetve hogy legyen részvételi demokrácia

Ezzel szemben az orosz, illetve a magyar társadalomban ezek a törekvések nincsenek meg nagyon. Ezek kőkemény ideológia kérdések: milyen társadalomban akarunk élni és milyen legyen a hatalom és a közösség viszonya..

Ne legyenek sem nemzetvezetők, sem tekintélyelvű rezsimek, sem szabadságharcosok! Egyszerűen nincs erre szükség!

Majd ha valaki kívülről el akar minket tiporni, akkor én szólók, még akár harcolok is...De, ilyen helyzet nincs! A hullámokat maga Orbán Viktor kavarja

Meg ugye Putyin és Trump...

A globalizációt támadja, az egyúttal a nyugatot támadja. Aki Ukrajnát támadja, az a nyugatot is támadja

GyMasa 2026.03.18. 19:19:20

@bomberhopper:
"Anyukád miben lakik, palotában? "
... vagy, ha nem ő fizeti a számlát, akkor az is lehet, hogy az ehhez illő önmérséklettel fűt...
De, az is lehet simán, hogy ez a teljes gázszámlája, hiszen a legjobb barátom is csak 300k-t kellet ráfizessen, holott ő is egy nagy családi házban lakik, feleséggel és 3 gyerekkel.

GyMasa 2026.03.18. 19:19:59

@ulpius66:
Há-há!
Noár "_EMBERÉRE_" akadt!

Boldeone2 2026.03.18. 19:43:29

@GyMasa: De, az is lehet simán, hogy ez a teljes gázszámlája, hiszen a legjobb barátom is csak 300k-t kellet ráfizessen"

- Nem. Ez az utólagos hiány. Azt mondták neki fizessen minden hónapban általányt úgy jó lesz. Csakhogy az általányt az előző év gázfogyasztására nézték, amikor a felét árammal fűtötte, meg enyhébb tél volt
Ez be lett nézve, rendesen...

Boldeone2 2026.03.18. 19:49:00

@G. Nagy László: "Friedrich Merz német kancellár a szövetségi parlament alsóházában (Bundestag) szerdán kijelentette, hogy az Ukrajnának szánt 90 milliárd eurós hadikölcsönt sürgősen ki kell fizetni, a kifizetésnél nem szabad tekintettel lenni az egyetlen blokkoló országra, megnevezése nélkül utalva Magyarországra."

Tehát NEM LESZNEK TEKINTETTEL!

Boldeone2 2026.03.18. 19:53:53

Ez a Merz egy olyan jobboldali politikus, akit kifejezetten bírok! Régen volt ilyen tökös német vezető Németországban

Remélem sokáig lesz kancellár, és Németország valódi vezetője lesz Európának! Hadsereget kell építeni, nincs mese...

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.18. 22:38:46

@Boldeone2:

"Ez a Merz egy olyan jobboldali politikus, akit kifejezetten bírok! Régen volt ilyen tökös német vezető Németországban"

Legalább olyan belevaló, mint Boris Johnson! Mindketten hozzájárulnak a halálos áldozatok számának növekedéséhez, növelik az eszkalációt és egy NATO–Oroszország közvetlen összecsapás kockázatát. Közben mindketten kiszolgálják a fegyverlobbit. Két kiváló ember!

Gratulálok, hogy ilyen példaképed van!

Boldeone2 2026.03.18. 22:46:12

@atomic power 1986DucaDuca: Bizony, Merz egy kiváló ember, politikai cselekvései alapján. Kiáll Ukrajnáért és Európáért, fegyverkezik, hogy felkészüljünk egy jövőben várható támadásra! Ha adott egy békétlen és Európát fenyegető állam, mint Oroszország, akkor arra európai védválaszt kell adni

Boldeone2 2026.03.18. 22:52:17

@atomic power 1986DucaDuca: Mindketten hozzájárulnak a halálos áldozatok számának növekedéséhez"

- Ukrajna megvédte magát, ami a nyugati segítségnek köszönhető! Orbán lieblinged mindig a szuverenitásról beszél, akkor vajon az ukránoknak nem jár a " szuverenitàs"?
Nemhogy ruszki bábállam nem akarnak lenni, " vót máá"; de a semmiben lebegő jövőtlen ütközőállam sem akarnak lenni

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19. 08:36:04

@Boldeone2:

"Bizony, Merz egy kiváló ember, politikai cselekvései alapján."

Eközben 20 percenként csődbe megy egy német cég. Zuhannak az ipari megrendelések. A Volkswagen profitja felére a Daimler Truck Holding AG-é több, mint a harmadára, a Porsche-é több, mint 90%-al esett. Tömegesen vonulnak ki Németországból a termelő cégek. Több. mint 100 ezer szakember hagyja el évente Németországot. A Volkswagán több, mint 50.000, a Daimler - Benz 20.000 munkahelyet kíván megszüntetni. A szakmai szövetségek azzal számolnak, hogy további 150.000 munkahely szűnik meg, miközben a jó állások átkerülnek az USA-ba és Kínába, mer a német nagyvállalatok ott fektetnek be.

Mit ajánl ez a drága ember a németeknek?

Növekvő adókat, járulékokat, növekvő energiaárakat, fegyverkezést hitelből, miközben a kis-és közepes vállalatoka magára hagyja, de a németek szerinte nem dolgoznak eleget.
Ez az ember kiáll mindenért, csak a saját népéért nem!

"........fegyverkezik, hogy felkészüljünk egy jövőben várható támadásra!"

Nem, Merz a fegyverkezéssel nem Európa vagy a német állam területét fenyegető támadásra készül, hanem a háború elhúzódó fenntartását támogatja. (Black Rock, fegyverlobbi)

"Ha adott egy békétlen és Európát fenyegető állam, mint Oroszország, akkor arra európai védválaszt kell adni"

Inkább potenciálisan agresszív, ha a körülmények úgy alakulnak. Egy államot potenciálisan agresszívvá lehet tenni, ha saját biztonságát fenyegetettnek érzi. Anglia, Franciaország, USA is került olyan biztonsági dilemmák közé, amikor biztonságukat fenyegetettnek érzékelték, és ennek következtében agresszív külpolitikai lépéseket tettek.

"Ukrajna megvédte magát, ami a nyugati segítségnek köszönhető! Orbán lieblinged mindig a szuverenitásról beszél, akkor vajon az ukránoknak nem jár a " szuverenitàs"?"

Ha finn típusú semlegességi politikát folytatnak az agresszió előtt, akkor most Ukrajnában nem lenne háború. A szuverenitása addig terjedne, amíg nem akarna nyugati szövetségi rendszerhez tartozni. Ezzel mindenki jobban járt volna

"Nemhogy ruszki bábállam nem akarnak lenni, " vót máá"; de a semmiben lebegő jövőtlen ütközőállam sem akarnak lenni"

Erről Irán jut eszembe: inkább leromboltatom országomat, tönkreteszem népemet irreális célokért.

bomberhopper 2026.03.19. 09:56:52

@atomic power 1986DucaDuca: Nincs mit hozzátennem azonkívül, hogy amikor megemlítem bárkinek, hogy a német és az európai gazdaságot a csőd felé kormányoztákazzal, hogy a diverzitás jegyében leváltak az orosz energiahordozókról, akkor általában mélyen hallgatnak. Vagy én vagyok buborékban. De valahogy nem hallom az európai gazdasági sikerek dübörgését. Hiszen akkor pl. nem kellene hitelcsomag.

Boldeone2 2026.03.19. 10:17:56

@atomic power 1986DucaDuca: Eközben 20 percenként csődbe megy egy német cég. Zuhannak az ipari megrendelések"

- Ostobaságot beszélsz! Merz kb 10 hónapja van kormányon, majd nulla köze van az európai problémákhoz!

A legtöbb bajt Putler háborúja és Trump vámpolitikája okozzák, meg most az iráni helyzet

Merz amit tud megtesz, ezért oldották fel a költségvetési korlátot, hogy lehessen ipart fejleszteni és fegyverkezik!

Boldeone2 2026.03.19. 10:26:57

@atomic power 1986DucaDuca: Nem, Merz a fegyverkezéssel nem Európa vagy a német állam területét fenyegető támadásra készül, hanem a háború elhúzódó fenntartását támogatja"

- Csak készül a háború lehetőségére! Erre a politikára van szükség hosszú évtizedek óta! Ha Putyin holnap abbahagyja, akkor rögtön béke lesz. Senki más nem háborúzik!

Egy államot potenciálisan agresszívvá lehet tenni, ha saját biztonságát fenyegetettnek érzi"

- Európa biztos nem fenyegette Oroszországot és Ukrajna sem. Putyint a ruszofasiszta téveszméi tartjàk fogva, paranoiák

Ha finn típusú semlegességi politikát folytatnak az agresszió előtt, akkor most Ukrajnában nem lenne háború. A szuverenitása addig terjedne, amíg nem akarna nyugati szövetségi rendszerhez tartozni"

-Tehát legyen ruszki gyarmat/ vazzalus állam? "Vót már" ilyen...Pár évszázadokon át...Nem jött be..

Inkább harcolnak és ahogy látom a front helyzetet: jól állanak. Az orosz agresszió elbukott.

A szabadság ára mindig drága!

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19. 10:38:34

@bomberhopper:

"De valahogy nem hallom az európai gazdasági sikerek dübörgését."

Az USA nominális GDP részesedése a globális gazdaságból kb. 2,6%-kal, az EU részesedése kb. 4.9%-al csökkent relatíve 2022–2025 között.

Az EU versenyképessége 0,7–1,2 százalékponttal csökkent az említett időszakban. A versenyképesség ilyen mértékű csökkenése az EU teljes globális versenyképességi súlyának kb. 4–7%-os visszaesését jelenti relatív értéken.

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19. 11:22:23

@Boldeone2:

"- Csak készül a háború lehetőségére! Erre a politikára van szükség hosszú évtizedek óta!"

Ez a politika folyt hosszú évtizedek óta! Eredménye, hogy a NATO konvencionális ereje (katonai létszám, technológia, hadihajók, repülőgépek) jóval nagyobb. Milyen háború lehetőségére készül? A gyengébb megtámadja az erősebbet, vagy fordítva?

"Ha Putyin holnap abbahagyja, akkor rögtön béke lesz. Senki más nem háborúzik!"

Most is béke van Európában, nekünk nem kellene magunkra húzni mások háborúját, mint ahogy az iráni háborúba sem avatkozunk bele!

"Európa biztos nem fenyegette Oroszországot és Ukrajna sem."

Konkrét fenyegetés nem volt, de a NATO keleti tagállamokban állomásoztatott erői növelhették a katonai nyomás érzetét Oroszországban. Az EU és az Egyesült Államok támogatták Ukrajnát katonailag is, és már a háború előtt közelítették Ukrajnát a NATO-hoz.
Ezt a helyzetet transzformáld az észak-amerikai térségbe és helyettesítsd Oroszországot az USA.val, Ukrajnát Mexikóval. Tudod mi lett volna?

"Tehát legyen ruszki gyarmat/ vazzalus állam? "Vót már" ilyen...Pár évszázadokon át...Nem jött be.."

Venezuela is az lett/lesz és Kuba is erre a sorsra jut hamarosan.

"Inkább harcolnak és ahogy látom a front helyzetet: jól állanak."

Joguk van hozzá, csak Magyarországot hagyják békében.

"A szabadság ára mindig drága!"

Csak ne a magyarokkal akarják megfizettetni...többek között.

baalint1 2026.03.19. 11:22:27

@ulpius66:
A kérdés eleve hülye kérdés. Miért alakítana kormányt Magyarországon az ukrán elnök? Éa akkor el is jutottunk oda, hogy mennyire gáz az Ukrajna elleni hergelésetek, hogy Magyarország elleni agresszorként akartok beállítani egy országot, amelyet Putyin elvtársad épp ki akar csinálni.

baalint1 2026.03.19. 11:24:01

@G. Nagy László:
Csakhogy a jólétet, mint írtam, nem a kormánynak köszönhetik. Pont az a helyzet most, hogy a szegényebbek körében arányaiban több a Fidesz szavazó, mint a középrétegben.

baalint1 2026.03.19. 11:26:57

@ulpius66:
"Nyilván itt most nem arra a délvidéki bunkó paraszt Noárra vagy arra a felvidéki zsidó kurvára Borbély Alexandrára gondolok..."

Vicces, amikor a nagymagyarkodó az általa gyűlölt magyarokat határon túli származásával támadja.

Noár tevékenysége erősen politika központú, és gyenge színész amúgy, Borbély Alexandrával mint színésznővel mi a bajod azon kívül, hogy nem bolsevik, mint te vagy?

baalint1 2026.03.19. 11:30:12

@G. Nagy László:
Az nem fura, hogy az elmúlt 2 évben hányszor tették felelősnek Ukrajnát a háború miatt, és hányszor Oroszországot az elvtársaid? Tényleg, ennyire hogy lehet eltávolodni a valóságtól, éa globalizmusról szóló konteókkal magyarázni mindent? Az illumináusokban, gyíkemberekben is hiszel, meg hogy zsidó bankárok figyelik, hofy hogyan fingasz otthon?

baalint1 2026.03.19. 11:40:03

@Boldeone2:
Érdekes, mert én például nem utálok minden orosz dolgot, pl. sok jó művészt adott az orosz nép, az orosz irodalmat kimondottan kedvelem, bár sok szerző van, akit nem szabad túlzásba vinni, mert lehoz az életről. Emellett orosz tudósok is sokat tettek le az asztalra.

Igazából hasonló problémák vannak ott mint Magyarországon, csak sokkal súlyosabban, az ottani értelmiségnek ugyanúgy elege van Putyinból, mint Magyarországon Orbánból, és ugyanúgy hülyítve van a nép, de persze az igény is megvan rá. Csak mások nacionalista hívószavak, az orosz nacionalizmus alapvetően a terjeszkedésben élné ki magát, ezért akar bizonyítani Putykó is, miután a gazdaság már nem szárnyalt, mint az uralkodáda elején.

Sógornőm barátja orosz, szülei szentpétervári professzorok, ő maga aranyérmes volt középiskolában matematika olimpián. BSc végzés előtt hagyta el az országot (kezdte újra az egyetemet Finnországban), mert szorult a hurok, számos tüntetésen résztvett meg félő volt hogy besorozzák. Jóféle szentpétervári gimibe járt anno, osztálytársai közül egy sincs már Oroszországban. Mert miért lenne. Az oroszoknál még sokkal erősebb, hogy a fiatal értelmiség elhagyja az országot, még ha nehezebb is nekik.

Csak azt mondom, hogy nem tudok haragudni azokra az oroszokra, akik elszenvedik ezeket. Haragudni azokra tudok, akik elvileg értelmiségiként az ilyen politikát éltetik, ami ezt teszi az emberekkel, lásd a bloggazdát példának. Inkább a legprolibbaknak való konteókat terjesztik, végsőkig ragaszkodva a vezérhez. Szerintem az ilyen mélyre sűlyedt emberek már menthetetlenek, te ne legyél ilyen Magyar Péter mögé allva.

baalint1 2026.03.19. 11:42:18

@Boldeone2:
Igazából a nyugati jobbközép politikusokkal általában nincs nagy baj, bár voltak akik hibáztak (pl. Merkel), a gond az altrighttal van, akik ideológiailag sokkal közelebb állnak a szélsőbalhoz.

baalint1 2026.03.19. 11:46:12

@atomic power 1986DucaDuca:
"Ha finn típusú semlegességi politikát folytatnak az agresszió előtt, akkor most Ukrajnában nem lenne háború. A szuverenitása addig terjedne, amíg nem akarna nyugati szövetségi rendszerhez tartozni. Ezzel mindenki jobban járt volna"

Elég nehéz lett volna finn típusú semlegességi politikát folytatni, miután 2014-ben elzavarták az orosz bábkormányt, Oroszország egyből megszállta krímet, és "önkéntesekkel" megtámadta a keleti megyéket. Elég nehéz úgy semlegesnek maradni, hogy az oroszok folyamatosan befolyás alatt akarják tartani az országot. A finnek nem véletlenül léptek be a NATO-ba, pedig előtte eszük ágában sem volt.

baalint1 2026.03.19. 11:47:47

@atomic power 1986DucaDuca:
A BlackRock meg egy befektetési alapkezelő, nekik a szárnyaló gazdaság lenne a kedvező, nem a háborús veszély, mert akkor fektetnek be náluk többen több pénzt. Az a baj, hogy a "jobboldali" (valójaba neobolsi) politika a legbutább konteós szintre sűlyedt ,totálisan eltávolodva a realitásoktól.

baalint1 2026.03.19. 11:50:53

@atomic power 1986DucaDuca:
Mert elsősorban Kína meg India súlya növekedett. Meg lehet nézni történelmi távlatokban, nincsenek csodák, az elmúlt 100-200 év a kivétel hogy Európa gazdasági súlya nagyobb mint Kínának. A fák nem nőnek az égig, a globalizációval pedig csökkennek a különbségek.

baalint1 2026.03.19. 11:54:16

@atomic power 1986DucaDuca:
A balti államokban a fegyverkezés épp az orosz fenyegetettyég miatt indult el. Mert az ukrajnai háborút gyakorlatilag már 2014-ben elkezdték az oroszok, de más módszerekkel már előtte folyamatosan befolyásuk alatt akarták tartani Ukrajnát, meg a balti államokat rendszeresen szivatták pl. hacker támadásokkal. Nem most kezdődött az egész, Putyin már a hatalomra is hasonló módszerekkel jutott.

atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19. 16:39:28

@baalint1:

"Elég nehéz lett volna finn típusú semlegességi politikát folytatni, miután 2014-ben elzavarták az orosz bábkormányt, Oroszország egyből megszállta krímet, és "önkéntesekkel" megtámadta a keleti megyéket."

Nem is a 2014 utáni időkre gondoltam. Janukovics egyik fő érdeke volt Kelet-Ukrajna támogatottságának fenntartása. Döntései egy része emiatt belpolitikai kényszerekből származott.

"Elég nehéz úgy semlegesnek maradni, hogy az oroszok folyamatosan befolyás alatt akarják tartani az országot."

Ehhez olyan kormányzati kultúra kellett volna, mint Finnországban volt

"A BlackRock meg egy befektetési alapkezelő, nekik a szárnyaló gazdaság lenne a kedvező, nem a háborús veszély, mert akkor fektetnek be náluk többen több pénzt."

Ennek ellenére befektetési portfóliója révén közvetlen részesedése van nagy, tőzsdén jegyzett fegyvergyártó cégekben, például Lockheed Martin, Raytheon, Northrop Grumman, BAE Systems stb. A BlackRock gyakran volt top 10 részvényes több nagy fegyveripari cégben.

GyMasa 2026.03.19. 18:13:46

@baalint1:
Te miről beszélsz?
Én az elmúlt hónapban kb. mindegyik nyilatkozó fideszestől azt hallottam, hogy az oroszok az aggresszorok a háborúban! (Szíjjártóra, meg Lázárra biztosan elmékszem is.)

fkv.115 2026.03.23. 05:54:27

A krém már Fideszt se akart. Az ilyen tótgabi meg nagyferó féle falunapi haknibajnokok meg sose volt a krém, de mégcsak művész se. A nagyferó egyetlen érdeme az elmúlt 50-60 évből a Ford Fairlane szinkronhangja. Semmi más. A tótgabinak meg az amikor eltakarodik végre a képernyőről és nem kell bámulni a pofáját.
süti beállítások módosítása