téveszmék

téveszmék

"Putyin ámokfutása kijózanította a világot"

2022. március 05. - G. Nagy László

 oroszok.jpg

 

Az utóbbi tíz nap során sokan úgy érezzük magunkat, mintha a Trónok Harca fináléjában járnánk. Daenerys kapcsán mindig is sejtettük, hogy bujkál benne némi őrület, ám a fene se gondolta volna, hogy végül porig rombol mindent... Az első döbbenet után idővel reagálni is kell, s az ember azt hinné, hogy a tébolyra csakis a józanság lehet a válasz. Nos, a posztmodern jelenkorban már ez sem mindig igaz.

 

deanerys.jpg

 

Tény, hogy kényelmes, langymeleg, elpuhult világban élünk. A civilizált társadalmak hosszú évtizedek óta nem láttak háborút (ha volt is, mindig biztonságos távolságban), s népszerűvé vált a gondolat, mely szerint ilyesmivel már nem is igen kell számolnunk a jövőben. Harckocsijainkat rózsaszínre festhetjük, a védelmi miniszteri pozíciókat civil nőkre bízhatjuk, s már-már elhittük, hogy egy hadsereg felépítésében sincs egyéb releváns szempont, mint a nemi és szexuális kisebbségi kvóták érvényesülése. Ezt a végtelenül puhány jelenkort csapta arcul Putyin értelmetlen és indokolatlan háborújával. A pofon akkorát csattant, hogy páran azonnal feleszméltek, s hirtelen felismerték a védelmi funkciók fontosságát. Úgy tűnik tehát, hogy nincs veszve minden, az emberiség alapvető immunrendszere még működik. Mindazonáltal döbbenetes látni, hogy bizonyos területeken - elsősorban a kultúra szférájában - alig pár esztendő alatt micsoda pusztítást vitt véghez a korszellemet fogva tartó woke-ideológia.

 

pink_tank.jpg

 

macron.jpg

 

Ami azt illeti, még viccesnek is találhatnánk, milyen szinten kezd elhülyülni a nyugati ember. Amikor azt halljuk, hogy a milánói egyetemen le akarják állítani Dosztojevszkij oktatását, csak mert orosz íróról van szó, az ember tényleg nem tudja, hogy sírjon, vagy nevessen. Természetesen értjük az őskori-ókori, törzsi gondolkodási struktúrát, amelyben a másik nép minden tagja gyűlöletes és kiirtandó. Látjuk azt is, hogy a woke és cancel culture ugyanerre a végtelenül nyomorult és erkölcstelen alapra, a kollektív bűnösségre épül. (Ha a nácizmus a németekhez kötődik, úgy minden német bűnös a mai napig. Ha a feketéket fehérek hurcolták el rabszolgaként, úgy azért minden fehér ember felelős az emberi kor végezetéig.) Igen ám, de ezúttal mégiscsak egy európai egyetemről van szó! Már itt is átvették az irányítást a totális idióták? Számít az valamit, hogy Dosztojevszkij immáron több mint 140 éve halott? És az, hogy éveket töltött szibériai munkatáborban? Hogy a nemzetiségén kívül az égvilágon semmi köze Putyinhoz? Nem is értem, hogy egy olyan világ, amely a nyitott társadalmakat élteti, a határok eltörlését és a nemzetállamok megszüntetését sürgeti, miért épp nacionalista alapon hirdet kollektív felelősséget. Putyin nem csupán orosz, de fekete öves dzsúdó mester is. Miért nem a cselgáncsozókat kéne gyűlölnünk miatta? Ők pont annyira tehetnek az Ukrajna elleni agresszióról, mint ahogy az átlagos orosz polgárok. Csütörtöki cikkében Vona Gábor tökéletesen fogalmaz: "Mindenkit óvnék az új elmebajtól, amely az orosz kultúra általános tagadása és tiltása. Egyrészt mérhetetlenül gyermeteg, másrészt igazságtalan, végül kontraproduktív is. Az ilyen az oroszokat csak egységfrontba tömöríti, ahelyett hogy segítené megerősödni az ottani háborúellenes hangokat. Nem arra van szükség, hogy összemossuk Tolsztojt, Dosztojevszkijt és Bergyajevet Putyinnal, hanem fordítva, hogy elválasszuk egymástól." (Az egyetem rektora - látva az online reakciókat - végül úgy döntött, hogy mégiscsak megtartják a Bűn és bűnhődés kurzust.)

 

Hasonló történt a délnyugat-angliai Exeter hangversenytermében is, ahol a február 24-én, az agresszió első napján a közönség egy része gyakorlatilag fellázadt Csajkovszkij ellen, s hangosan kifogásolta, hogy e rettenetes napon miért kell orosz zeneszerző művét hallgatniuk. Madaras Gergelynek, a zenekart dirigáló karmesternek kellett lenyugtatni a publikumot: "Ez a mestermű ma arra emlékeztet, milyen törékeny is az emberi élet. Pacifista és humanista lévén elutasítok mindenféle erőszakot és az agresszió összes formáját. Hiszek abban, hogy egyetlen politikai érdek sem lehet fontosabb az emberi életnél. Tudom, hogy ezzel Csajkovszkij is egyetértene." Egy ilyen esemény nem csupán azt példázza, hogy milyen szerencse, ha van a közelben egy józan magyar, de rengeteget elárul a posztmodern civilizációk általános mentális állapotáról is. Most képzeljük el: Nagy-Britanniában járunk, egy komolyzenei hangversenyen. Nem egy perui kocsmában, vagy egy mozambiki nyomortelepen. A liberalizmus hazájáról, John Locke és John Stuart Mill szülőföldjéről beszélünk, ráadásul a magaskultúra egyik temploma a helyszín! Ha még itt is ilyen infantilis a hallgatóság, úgy mit kéne gondolnunk Föld további szegmenseinek tudati szintje kapcsán? 

 

Értesültünk arról is, hogy derékba tört a karrierje Valerij Gergijevnek, a világ egyik legjobb karmesterének. A bűne: nem ítélte el az ukránok elleni inváziót. Elbocsátották a Müncheni Filharmonikusoktól, s nem fogadják a világ egyetlen komoly hangversenytermében sem. Ez az eset nyilvánvalóan eltér a fentiektől, hiszen Gergijev - szemben Dosztojevszkijjel és Csajkovszkijjal - kortársa, barátja és támogatója Putyinnak. De vajon szükséges-e - főként egy olyan világban, amely önmagát sokszínűként definiálja -, hogy mindenki mindenről ugyanazt gondolja? A vezető politikusoknak muszáj állást foglalniuk a háború kérdésében, hiszen országokat képviselnek; részt vesznek az EU, a NATO, vagy épp az ENSZ közös döntéseiben; továbbá választóik felé is közölniük kell értékpreferenciáikat. Egy karmesternek azonban aligha ez a funkciója. Természetesen az ukránokkal együttérző közönség szíve-joga, hogy kifütyülje az agressziót támogató hírességet. Azokat a koncertszervezőket sem tudom hibáztatni, akik - kerülni kívánva a botrányt - többé nem hívják Gergijevet. A kérdés azonban mégsem ilyen szimpla. Vajon innentől kezdve ultimátumot kap a nagyvilágban tevékenykedő összes orosz futballista, jégkorongos, tudós és balett-táncos is? Nyilatkoznia kell Putyinnal kapcsolatos attitűdjéről az orosz földön született orvosoknak, mérnököknek, hidegburkolóknak is? Kötelező elvárás lesz mindenkivel szemben, hogy mindig, minden helyzetben okosan és erkölcsösen gondolkodjon? Mert ha igen, úgy aligha vásárolhatok többé a nyíltan kommunista érzelmű hentesemnél, s kizárt, hogy olyan miniszterelnök-jelöltet támogassak, aki valaha is kezet emelt a gyerekeire. És ugyanígy: a muszlim vallású bevándorlóknak is egytől-egyig nyíltan el kell határolódniuk a radikális iszlám minden egyes terrorcselekményétől. Muszáj látnunk, hogy mindez tökéletes nonszensz. Az erkölcs addig tart, hogy megfékezzük az agressziót, de még véletlenül sem megy odáig, hogy gondolatrendőrséget játszunk, hiszen ezzel csak újabb teret nyitunk az erőszaknak.

 

orosz_sorry.jpg

 

Putyin ámokfutása olyan rémtett, amelyből nem sokan jönnek ki nyertesen. Legalább annyit profitálhatnánk belőle, hogy végre elkezdünk kissé kijózanodni. Apró áldás lehetne a tengernyi átokban, ha végre felébrednénk a woke-ból, s eltörölnénk a cancel culture-t. Muszáj lenne megérteni, hogy a gyűlöletre nem a gyűlölet a válasz; hogy a bűn a tettekben nyilvánul meg, s nem a gondolat szintjén; hogy nem létezik kollektív felelősség, így elég Putyint és szűk körét büntetni, s nem kell az egész orosz népet. Legalább ennyit tanulhatnánk a történelemből, ha már derékig járunk benne. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr5817772126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2022.03.08. 12:43:02

@arthurthedent: joga van egy országnak megtámadnia egy másikat ami tömegpusztító fegyverekkel fenyegeti?

alöksz róz 2022.03.08. 12:58:45

@Wildhunt: joga van egy országnak a katonai fenyegetés elleni elrettentésül tömegpusztító fegyverek telepíteni?

Wildhunt 2022.03.08. 13:11:39

@alöksz róz: persze. De viselje a következményeket maga.

alöksz róz 2022.03.08. 15:09:31

@Wildhunt: nem az volt a kérdés, hanem a jog :-)

(én ukrajnára gondoltam, azt nem tudom mire vonatkozott a kérdés amit feltettél, de az ukrán-orosz helyzetre biztos h nem illik)

arthurthedent 2022.03.08. 16:07:20

@cvsvrs: "hja, és ugyanez az orosz diplomácia azt mondta, hogy ha a krímet elismerik, az ukrán miliciát leszerelik és ukrajna semleges marad (nem lesz nato tag), akkor vége van a háborúnak. "

Marhaság. Az oroszoknak több követelésük van és hazudnak is. Szóval nem, nem igaz amit mondasz.

arthurthedent 2022.03.08. 16:08:55

@Wildhunt: "joga van egy országnak megtámadnia egy másikat ami tömegpusztító fegyverekkel fenyegeti?"

Nincs a jognak olyan passzusa, ami előírná, hogy kinek van joga megtámadni kit.

Wildhunt 2022.03.08. 16:26:23

@arthurthedent: arra válaszoltam. A nemzetközi jog így működik.

Wildhunt 2022.03.08. 16:27:50

@arthurthedent: így van. A nemzetközi jog szerint mindenki azt teheti ami hatalmában van.

2022.03.08. 16:30:26

@arthurthedent:
és mi a többi követelés?

Wildhunt 2022.03.08. 16:37:54

@alöksz róz: mellément... Akkor megint: arra válaszoltam. A nemzetközi jog így működik.

baalint1 2022.03.08. 17:12:46

@G. Nagy László:
"Szerintem ezt nagyon pontosan látod. Mellesleg az ukrán elnök megnyilvánulásai sem a béke irányába mutatnak. Folyamatosan hergel mindenkit, Putyint, a nyugatot és a sajátjait is. Alkalmatlan paprikajancsinak tűnik, nem felelős államférfinek."

Az esetleg nem tűnt fel, hogy Ukrajnát támadta meg Oroszország, olyan követelésekkel, amelyek Ukrajna létét vonják kétségbe, és ebben a szituációban Zelenszkij nem véletlenül tesz meg mindent, hogy segítséget kapjon? Valami egészen elképesztő az a narratíva, ahogy te, és amúgy a jelenlegi állampárti propaganda hirdettek. Olyan szinten követed az allampárti propagandát, hogy nem csak a józan észnek, de már az elemi logikának is nekimész csak azért, hogy igazold az aktuális kormányoldali álláspontot.

baalint1 2022.03.08. 17:14:42

@G. Nagy László:
Olyanból is dumálta ki magát haverod, hogy már jópar szúrást kapott, és a támadók javaslata a gyorsabb halál? Csak mert Ukrajna szemszögébő lez a helyzet.

2022.03.08. 18:31:29

@baalint1:
ez a háború elsődlegesen ukraina nato tagságáról szól.
lesz-e katonai erőegyensúly a térségben.

arthurthedent 2022.03.08. 20:28:30

@baalint1: "Valami egészen elképesztő az a narratíva, ahogy te, és amúgy a jelenlegi állampárti propaganda hirdettek."

Pontosan!

"hogy már jópar szúrást kapott, és a támadók javaslata a gyorsabb halál? Csak mert Ukrajna szemszögébő lez a helyzet."

Igen. Mindenki, aki egy kicsit is elfogadhatónak tartja azt, amit az oroszok csinálnak súlyosan pszichopata, esetleg reménytelenül ostoba. Mindenki aki az ukránok tetteit kritizálja szintén ilyen, képtelen gondolkodni vagy képtelen mások helyzetébe beleképzelni magát.

2022.03.08. 20:37:21

@arthurthedent:
nem az ukránok tetteiről van szó, hanem az ukrán vezetésről.
megható mai képek debrecenből.
fb.watch/bCdPNxHaR6/
csak nem lehet nem észrevenni, hogy az ukrán vezetés sem akar véget vetni a háborúnak. az oroszok se. se a nato, se az eu.

arthurthedent 2022.03.08. 20:44:59

@cvsvrs: "csak nem lehet nem észrevenni, hogy az ukrán vezetés sem akar véget vetni"

Csak annyit lehet észrevenni, hogy gondolatolvasónak hiszed magad. És valamiért azt hiszed, hogy az EU egy gondolkodó lény, aminek van egy egységes akarata. Nincs.

Amikor egy egész kontinens egységes akaratáról beszélsz, akkor nyilvánvalóan valamiféle gyerekes képzelt világ járhat a fejedben.

És hidd el azt is, hogy az orosz felsővezetésen kívül egyelőre senki sem képes véget vetni a háborúnak, pedig sok-sok-sok millió ember akarja, hogy vége legyen. Európában is, ukrajnában is, a nato országokban is.

arthurthedent 2022.03.08. 20:47:19

@cvsvrs: "csak nem lehet nem észrevenni, hogy az ukrán vezetés sem akar véget vetni a háborúnak."

Amúgy orosz háborús propagandát, hazugságokat terjesztesz, amiért szerintem simán helyes lenne lecsukni téged.

2022.03.08. 20:57:29

@arthurthedent:
ne viccelj már. erdogan is többet tesz a háború ellen, a béke érdekében, mint mondjuk az európai bizottság.

2022.03.08. 20:59:58

az európai bizottság, a legfőbb komisszár asszony azt mondja, hogy a válság nem fog begyűrűzni. mert majd energiahatékonyságot megnöveli európa. kb. mint márki zay péter. és lehetne sorolni. mintha nem az lenne a céljuk, hogy véget vessenek a háborúnak, hanem az, hogy eszkalálják a válságot és ezzel esetlegesen megdöntsék putyin hatalmát. és ebben az ukrán nép csak eszköz.

arthurthedent 2022.03.08. 22:29:02

@cvsvrs: "az európai bizottság, a legfőbb komisszár asszony azt mondja, hogy a válság nem fog begyűrűzni."

Ennek pont az ellenkezőjét mondják, ne kamuzz.

2022.03.09. 08:02:31

@arthurthedent:
olyanokat mond, hogy majd kidolgoznak egy tervet az energiahatékonyság javítására. és úgy majd nem lesz válság akkor ha európa elvágja magát az olcsó orosz energiahordozóktól. tényleg?

itt van egy cikk a kozákokról.
index.hu/kultur/2022/03/09/egy-lepesre-vagyunk-hogy-ukrajna-ujra-a-kozakok-foldjeve-valjon/
és van benne egy térkép hol is élnek a kozákok. na az ukrajna. a kozák atamánság. és ebben nincs benne a krím, donbass, a fekete tengeri síkvidék. és ezeket a ruszkik jogosan követelhetik maguknak. úgy, hogy ukrajnában is él orosz kisebbség. és oroszország ezen részén is ukrán. mivel ez két testvérnép. ukrajna a dnyeper déli vízgyűjtője.

2022.03.09. 08:06:16

@arthurthedent:
milyen erőfeszítéseket tett az európai bizottság a béke érdekében?

arthurthedent 2022.03.09. 08:24:57

"A tábornok szerint állítását az ukrán nemzeti gárda titkos dokumentumai bizonyítják, amelyek az invázió során az orosz fegyveres erők birtokába jutottak. Konasenkov szerint egyelőre nem világos, hogy az Egyesült Államok és a NATO milyen mértékben vett részt az ukrán támadás tervezésében – számolt be az MTI."

Magyarra fordítva: "még nem tudjuk eldönteni, hogy mit hazudjunk erről". :D

arthurthedent 2022.03.09. 08:27:52

@cvsvrs: "olyanokat mond, hogy majd kidolgoznak egy tervet az energiahatékonyság javítására. és úgy majd nem lesz válság akkor ha európa elvágja magát az olcsó orosz energiahordozóktól. tényleg?"

Nem, már megint hazudsz. Azt mondják, hogy európának le kell mondani az orosz energiahordozóktól, többek közt a szén és atomenergia bővítésével, a cseppfolyós gáz behozatalának növelésével, az európai gáztermelés növelésével és az energiafelhasználás hatékonyságának növelésével.

Tök világos, hogy nyilvánvalóan hazudsz. Ezt már nem lehet az ostobaság számlájára írni.

arthurthedent 2022.03.09. 08:29:16

@cvsvrs: "milyen erőfeszítéseket tett az európai bizottság a béke érdekében?"

Mi volt az, amit megtehetett volna, de nem tett meg? Mondjuk az olyan háborús agitátorokat mind te nyugodtan lecsukhatnák, de sajnos idáig még nem jutott el az elszántság. :(

arthurthedent 2022.03.09. 08:32:37

"A Donyec-medence szakadár köztársaságai elleni átfogó ukrán támadást előzött és hiúsított meg az Ukrajna elleni orosz „különleges hadművelet” – jelentette ki szerdán Viktor Konasenkov vezérőrnagy, az orosz védelmi minisztérium szóvivője."

Tehát nyilvánvaló, hogy az ukránok akarták megtámadni az oroszokat, csak a nagy orosz medve szemfüles volt. Mondjuk világos, hogy a nagypolitikában szabad hazudni, de azért valahol komolyan mondom meg kellene húzni a határt. Egy akkora országnak ilyen piti hazudozós, kamuzós, primitív, böszme vezetése legyen, az azért gáz.

Az ember komolyan elgondolkodik, hogy az ilyen brutális baromságok kiagyalása és terjesztése háborús bűn legyen -e. :(

G. Nagy László 2022.03.09. 11:18:39

@arthurthedent:

"Mindenki, aki egy kicsit is elfogadhatónak tartja azt, amit az oroszok csinálnak súlyosan pszichopata, esetleg reménytelenül ostoba."

Egyetértek.

"Mindenki aki az ukránok tetteit kritizálja szintén ilyen, képtelen gondolkodni vagy képtelen mások helyzetébe beleképzelni magát."

Ez pedig tömény faszság. Abszolút szektás gondolkodás. Attól, hogy jelenleg honvédő háborút vívnak, ahol egyértelműen az orosz fél az agresszor, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy minden lépésük kifogástalan. Ha kilépnél a szektás gondolkodási keretből, ha legalább az elvi lehetőségét nem tagadnád annak, hogy egy honvédő is hibázhat, úgy máris közelebb kerülnél egy nyitottabb látásmódhoz.

Pont ez a legnagyobb gáz a fanatikus ellenzéki attitűddel: te is úgy érzed, hogy ha nem állsz bele egy ügybe 100%-osan, akkor az árulást jelent és gyengíti a narratívádat. Én nem így gondolkodom. Szerintem hitelesebb az a kommunikáció, amely az objektivitásra törekszik és elismeri mindkét oldal hibáit és érdemeit - megfelelő súlyozás mellett.

G. Nagy László 2022.03.09. 11:25:31

@arthurthedent:

Csak két példa.

1. Az ukránok simán agyonlőtték a nyílt utcán a saját emberüket, a tárgyalóbizottság tagját, akit kémkedéssel vádoltak. Nem egy európai stílusú problémakezelés.

2. Egy sor olyan rakétatámadásról hallani, amelyeket az ukránok produkálnak saját civil épületeik ellen, csak hogy az oroszokat befeketítsék. Bevallom: halvány fogalmam sincs, hogy ezekben van-e bármiféle igazság. Ha igen, úgy ezeket sem könyvelhetjük el sportszerű tettként, még akkor sem, ha előtte gondosan kiürítik az adott ingatlant.

G. Nagy László 2022.03.09. 11:37:07

@arthurthedent: Ja és még kettő:

3. Felfegyverzik a köztörvényes bűnözőiket.

4. Tudunk a náci alakulatról is.

Ez mind pozitívum, amely az ukránok mellett felhozható?

arthurthedent 2022.03.09. 11:40:45

@G. Nagy László: "ahol egyértelműen az orosz fél az agresszor, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy minden lépésük kifogástalan. "

Aki egy szétbombázott országot azzal kritizál, hogy "nem minden lépésük kifogástalan" és azt hiszi, hogy ő ugyan az életben nem volt hasonló helyzetben, de jobban tudja mit kellene csinálni, az szintén elborult.

arthurthedent 2022.03.09. 11:41:30

@G. Nagy László: "Tudunk a náci alakulatról is."

Ja, persze, a náci alakulatok. Mondom, nem vagy normális.

arthurthedent 2022.03.09. 11:44:49

@G. Nagy László: "Az ukránok simán agyonlőtték a nyílt utcán a saját emberüket, a tárgyalóbizottság tagját, akit kémkedéssel vádoltak. Nem egy európai stílusú problémakezelés."

Békeidőben nem, háborúban eléggé bevett szokás. Európában is.

Viszont miért vagy ezen kiakadva, nem európai szokás? Miért ukrajna európai ország? Ja, nem az, európa bezárta a hátuk mögött az ajtót, nem várhatsz el tőlük európai viselkedést. Nem európai ország ami egy nem európai országgal vív élet-halál harcot.

Wildhunt 2022.03.09. 12:47:51

@arthurthedent: azov, ajdar, pravij szektor. De azt is megértem ha ez a te kognitív disszonanciádba nem fér bele.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.09. 13:48:30

@G. Nagy László: Igen, az azoviak. Elődeik a németek mellett harcoltak a SZU ellen..

arthurthedent 2022.03.09. 15:59:55

@CSOKKI MÁLNA: "Ukrán nacionalisták kegyetlenkedései Lwowban.."

Huhh, te zseni, tényleg azt akarod mondani, hogy az oroszok az 1941-es események miatt voltak kénytelenek háborút indítani? Ez mondjuk elég komoly reflexidő... :D

2022.03.09. 16:14:44

@arthurthedent:
mondjuk azt, hogy ami az orosz követelésből jogos elfogadják. donbass, fekete-tengeri alföld, krím elismerik. ez oroszország, kijev nem lehet nato tag, új választást írnak ki. olyan kormányt támogatnak, ami ezt képviseli. ezt putyin eladja úgy, hogy győzött. és nincs háború. nem ölnek ezrével embereket, béke van, és nincsenek szankciók.

ezt megtehetné az európai bizottság. csakhogy a céljuk nem a béke, hanem putyin megdöntése. és ebben ukrán nép eszköz. sose lesznek eu tagok se, ahogyan törökország se lett az. mert akkor fel kellene a kaukázust, a kazahokat, a türk tanácsot. és mindet segélyezni. és majd ezt nagyon szeretnék a németek, vagy a franciák, vagy déli államok. vagy a skandinávok, akik legyenek nato tagok. gdp 2.5%-át költsék hadseregre kapásból.

a háború európának is szívás. meg akarják akadályozni. nem.

arthurthedent 2022.03.09. 16:44:00

@cvsvrs: "ezt megtehetné az európai bizottság."

Hogy a fenébe tehetné meg az európai únió, hogy putyin megdöntse az ukrajnai megválasztott kormányt? És akkor holnap putyin telefonálna, hogy a lengyel kormányt is itt az ideje nácitlanítani? Az európai vezetés nem vállalhatja fel, hogy segít putyinnak ukrajnában kormányt buktatni, ez nonszensz.

A másik mondjuk, hogy az ukránok sem tehetik meg, mert kiirtják őket. Vagy gondolod, hogy putyin szépen visszarendelné a hadsereget?

"a céljuk nem a béke, hanem putyin megdöntése. és ebben ukrán nép eszköz"
Az európai hatalomnak és az usának sok éveken keresztül nem volt vágya megdönteni putyint. Most hetven éves és csinált egy háborút, amiből nincs kiút, mert putyin nem akar arcot veszíteni. Ha nem támad kilencvenéves koráig elbohóckodhatott volna, csak annyit vártak tőle, hogy ne robbantson ki világháborút.

Úgy tűnik meghaladta a képességeit.

2022.03.09. 16:49:56

@arthurthedent:
zavarja el a picsába zelenszkij-t. persze. mert ukrán nato tagságot akar. és abból következik a háború. zelenszkij ostoba politikájából. ami se az ukránoknak, se európának nem érdeke. abból kellene kiindulni, hogy zelenszkij is takarodjon el úgy, hogy putyin bábjai se térjenek vissza.

2022.03.09. 16:54:27

@arthurthedent:
ukrajna vajon miért nem elégszik meg egy ausztriához hasonló státusszal. miért akarja fenyegetni a ruszkikat. értem, hogy ez az usa érdeke. de ez ukrán népnek miért lenne érdeke? és az európai uniónak miért lenne ez érdeke? ua-t és az eu-t nem képviseli senki. csak az amerikaiakat és a ruszkikat. és ebből van a háború.

az európai bizottságnak kellene egy béketervet letenni az asztalra. csak az usa diktál. ők proxy háborút akarnak. fegyvereket küldeni ukrajnába fegyveresek nélkül. és úgy kalkulálnak, hogy így is megdöntik putyint. és lehet. és az is lehet, hogy nem.

arthurthedent 2022.03.09. 17:19:05

@cvsvrs: "mert ukrán nato tagságot akar. és abból következik a háború."

Mi a fenéért következne belőle háború?

arthurthedent 2022.03.09. 17:20:30

@cvsvrs: "ukrajna vajon miért nem elégszik meg egy ausztriához hasonló státusszal. miért akarja fenyegetni a ruszkikat."

Mi a fenéért fenyegette volna őket? Tizedakkora sincs a hadseregük, kilóg a s.ggók a gatyából, egyszerűen csak európai jólétet akartak orosz nyomot helyett

arthurthedent 2022.03.09. 17:22:38

@cvsvrs: "hogy így is megdöntik putyint."

Miért akarták volna megdönteni putyint, amikor még soha nem volt olyan nyugis a viszony az oroszokkal amíg putyin meg nem bolondult??

2022.03.09. 17:25:13

@arthurthedent:
ez az, hogy miért fenyegette meg ukrajna oroszországot azzal, hogy belép a nato-ba. az amerikaiak telepakolják atomfegyverekkel. miért volt ez érdeke az ukrán népnek. és nehogy azt gondold már, hogy a történelemben majd mindenki hülye lesz, mint az index firkászai és a telex ügynökei.

2022.03.09. 17:31:25

@arthurthedent:
na jó, most már putyint se akarják megdönteni. dehogy nem. és oroszországba egy gyenge elnököt ültetni. ehhez ukrajnát használták faltörő kosnak. ez egy tipikus proxy háború. amiben putyin ütött először. és lehet, hogy megszívja. európa is megszívja. és az amerikaiak is. mert kína röhög a markába.

ukrajnából szállítják a gabonát. nem lesz mit enniük. csakhogy ez esetben kínában kisebb lesz a zsemle. és majd a pekingi marosán elvtárs elmondja, hogy mi a helyzet. ezek nem a nyugatos jóléthez szokott társadalmak. az amerikiak legfeljebb nem vesztenek. kína nyer. a demokrata párt is bukik. és a ruszkik a háborút nem vesztették el. kivárnak.

2022.03.09. 17:57:37

@arthurthedent:
ez a kelet-európai síkvidék.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Europe_landforms_East_European_Lowlands.svg
ezt egyben lehet megvédeni. kérdés, hogy ki védi meg. az, aki katonai fölényt alakít ki. balti államokat felvették a nato-ba. ezek után a skandinávok elfelejthetik a semlegességüket. mert ha az oroszok fegyverkeznek, akkor nem tudják csak a baltikumot fenyegetni. és az oroszok fegyverkezni fognak. a rakéták skandináviára is irányulnak.és költhetik a gdp 2.5%-át fegyverre. plusz az orosz ügynökök ellepik őket is, ahogyan a többi nato tagállamot. tehát a ballib kormányok megbuktatásában lesznek érdekeltek.

a baltikum ebben a zónában perifiérikus. ezért nem csinálnak háborút. ukrajna esetén viszont lépnek. és ez egy klasszikus többlépcsős háborúban el kellene kerülni azt a fokozatot, amikor a kérdés az, hogy az oroszok szántják be az ukrán miliciát, vagy az ukránok az oroszokat.

arthurthedent 2022.03.09. 18:00:28

@cvsvrs: "na jó, most már putyint se akarják megdönteni."

Ne fogasd ki a szavaimat, ordas dolog. Nem azt mondtam, hogy nem akarják megdönteni, hanem azt, hogy nem akarták megdönteni. Nem azért indult a háború, mert meg akarták dönteni putyin hatalmát, hanem azért akarják megdönteni putyint, mert háborút indított.

"ez egy tipikus proxy háború."
Az, hogy "proxy háború" nem meghatározott, nem definiált, nem vizsgálható, nem vitatható. Csak egy üres frázis. Nincs értelme ezzel a kifejezéssel foglalkoznom.

"és a ruszkik a háborút nem vesztették el. kivárnak."
Túl sokáig nem tudnak kivárni, mert valamikor már ki kellene nyitniuk a tőzsdét meg aztán a zuhanórepülésben lévő gazdaságon nem lehet pihengetni.

Persze, nem vesztették el, a hadianyag 92-95%-a még érintetlen. A gazdaságuk sokkal hamarabb fogy el mint ahogyan a hadianyag, de persze ez sem fogja egy darabig meggondolásra késztetni őket. Még hetekig ráérnek, de hónapokig már nem.

arthurthedent 2022.03.09. 18:09:04

@cvsvrs: "ez az, hogy miért fenyegette meg ukrajna oroszországot azzal, hogy belép a nato-ba. "

Ja, a cinikus orosz duma, hogy mi nem érezzük biztonságba magunkat ha a szomszédainknak van esélye megvédeni magukat. Én ezt nem tudom elfogadni, nem vagyok hajlandó erre azt mondani, hogy "fenyegetés".

"az amerikaiak telepakolják atomfegyverekkel."
A mai haditechnika ezt nem teszi szükségessé, teljesen felesleges odapakolni az atomfegyvereket, amikor ezerkilométerekre elmennek a rakéták. Amerika nem telepített atomfegyvereket ukrajnába, ukrajna konkrétan odaadta az atomfegyvereit az oroszoknak azzal, hogy megígérték, hogy soha nem fogják megtámadni.

"miért volt ez érdeke az ukrán népnek. és nehogy azt gondold már, hogy a történelemben majd mindenki hülye lesz, mint az index firkászai és a telex ügynökei."

Az ukrán népnek az volt az érdeke, hogy egy nato tagországként biztonságban legyenek az oroszoktól. És mit ad isten igazuk volt, az oroszok megtámadták őket előre, mert ha nato tagország lett volna, akkor már nem tudják lerohanni őket.

Ráadásul ha tényleg elfoglalják az ukránokat és ott oroszok fognak élni meg ahogy kiszivárgott be akarják csatolni oroszországba, akkor mindjárt hátom nato tagország lesz a szomszédjuk. Ebből is látszik, hogy ez nem egy megelőző csapás védekezés céljából, hanem egyszerűen a szovjetúnió visszaépítéséről szól.

Sarlóstól, kalapácsostól, csillagostól, nyomorral, elnyomással, frankón. Minden orosz azt mondja a neten akit meghalgattam, hogy nem hitték volna, hogy a szovjetúnió két hét alatt visszacsinálható, de sajnos ez van.

alöksz róz 2022.03.09. 18:35:14

@cvsvrs: "és az amerikaiak is." - az amerikaiak pont nyernek rajta.

2022.03.09. 18:42:22

@arthurthedent:
a ruszkik felajánlottak egy ausztriához hasonló státuszt ukrajnának. a krímet kell elismerniük, az ukrán miliciát leszerelik, semlegességet kell hirdetniük. és vége a háborúnak. ezt zelenszkij negligálta. és az eu is negligálta. nem azt mondták, hogy oké. hanem hogy ez egy abszurd követelés, ezt nem lehet teljesíteni. miért ne lehetne?

2022.03.09. 18:49:51

@alöksz róz:
a legnagyobb vesztes ukrajna lesz, és/vagy a ruszkik. akik direktben elvesztik a háborút. ezt követően az európa is veszít abszolút értelemben. az amerikaiak relativisztikusan vesztenek. azzal, hogy kínai katonai vezetés röhög a markába. a politikai vezetés nem feltétlen. mert kisebbre kell sütni a zsemlegombócot. és ezt el kell magyarázni a kis úttörőknek.

az amerikaiaknak, európának és az oroszoknak is közös érdekük lenne a nato (us/eu army) és eurázsia békepartnersége. és ezt rúgták be páros lábbal.

alöksz róz 2022.03.09. 19:04:26

@cvsvrs: "az amerikaiak relativisztikusan vesztenek. azzal, hogy kínai katonai vezetés röhög a markába." - :DDD

"az amerikaiaknak, európának és az oroszoknak is közös érdekük lenne a nato (us/eu army) és eurázsia békepartnersége" - jaja, meg a világbéke meg a világon az összes fegyver leszerelése, megsemmisítése

2022.03.09. 19:18:42

@alöksz róz:
ez nem világbéke. hanem egy új kétpólusú világrend. kína és a világ többi része.

alöksz róz 2022.03.09. 19:47:37

@cvsvrs: mert miért kéne kínát meg a világ többi részét kihagyni a békepartnerségből?

2022.03.09. 19:55:10

@alöksz róz:
az indoeurópai ember elterjedése a nagyvilágban.
qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-724511ff9b9692948f17740973c4856e-pjlq
elemi érdekük összefogni. ami nem jelent világbékét. vannak a kínaiak, a többségi indiaiak (nem a hindueurópaiak, az egy kisebbség), az indokínaiak, és a sémiták (arabok, zsidók), a fekete-afrikai törzsek mellett a latin-amerikaiak is szegények.

2022.03.09. 19:56:14

@alöksz róz:
lásd az ábrát az előző kommentben.

2022.03.09. 20:04:52

@alöksz róz:
nem arról van szó, hogy ezért kell kínát kihagyni, hanem ennyit lehet összevonni. a fehérek ennyi embertömeget tudnak mozgósítani. mert ennek a népcsoportnak a jóléte messze a teljesítmény feletti.

arthurthedent 2022.03.09. 20:30:13

@CSOKKI MÁLNA: "Zelenszkij támogatói között banderisták is vannak."

Akik nyolcvan éve a második világháború alatt szörnyű bűnöket követtek el? Vagy mi?! A putyin támogatói közt meg gyilkosok is vannak. És akkor? Mennyire kell már erőlködnöd, hogy ilyen érvekkel mentegesd a tömeggyilkosságot meg a világháborúval való fenyegetőzést?

És ha majd putyin azzal jön, hogy budapestet demilitarizálnia kell mert ott nácikok vannak, akkor mit mondasz, hogy "ja, tényleg, hát igaz, ami igaz, vannak"? :D

alöksz róz 2022.03.09. 21:12:14

@cvsvrs: "mert ennek a népcsoportnak a jóléte messze a teljesítmény feletti." - ez a 'mert' szón kívül semmiféle kapcsolatban nem áll az előtte lévő mondatokkal.

de miért kéne kínát meg a világ többi részét kihagyni a békepartnerségből?
ennek csakis az lehet az oka, hogy őket meg lehessen támadni és ellenük fegyvert lehessen fejleszteni/gyártani, semmi más.
na így má van benne logika

"nem a hindueurópaiak, az egy kisebbség" - ez meg mintha az én szövegem lenne :-)
bár én indoeurópait szoktam rájuk írni. de így se rossz.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.09. 21:15:12

@arthurthedent: Szellemi elődeiknek tekintik a náci Banderát, és a hitlerista azovi gárdát, akik a náci haderő oldalán harcoltak. Tudjuk, ők is csak integetnek ép a fényképeken..:))

alöksz róz 2022.03.09. 21:21:33

@arthurthedent: "És ha majd putyin azzal jön, hogy budapestet demilitarizálnia kell mert ott nácikok vannak, akkor mit mondasz, hogy "ja, tényleg, hát igaz, ami igaz, vannak"?" - igen. és odaadjuk neki a sok dékásprolit.
vigye mindet ahova akarja

2022.03.09. 21:40:32

@alöksz róz:
fehér ember gazdagsága teljesítmény feletti. ami a többi népcsoportnak nem annyira tetszik. bomyolult összefüggések ezek. túlságosan is. szia.

arthurthedent 2022.03.10. 07:18:54

@cvsvrs: "fehér ember gazdagsága teljesítmény feletti. ami a többi népcsoportnak nem annyira tetszik."

Fenéket az. A modern élet összes eszközét, vívmányát a fehér ember találta fel a számítógéptől a mobiltelefonon keresztül a védőoltásig. A teljesítményt így mérik, nem úgy, hogy valaki vadul izzad a napon és kihegyezett fadarabbal túrja a földet, tehát ugyanannyi pénze kellene legyen mint a francia szívsebésznek.

A munkaérték elmélet egy meghaladott marxista baromság.

arthurthedent 2022.03.10. 07:19:58

@alöksz róz: "igen. és odaadjuk neki a sok dékásprolit. vigye mindet ahova akarja"

Jó is lenne, csak sajnos a putyin meg az újszovjetúnió nem kérdezi meg, hogy mit kap, hanem bombáz és parancsol.

baalint1 2022.03.10. 07:47:28

@G. Nagy László:
Válasszuk szét a dolgokat.
Egyrészt ami az előzményeket illeti: nyilván vannak dolgok, amikben hibázott az USA, hibáztak nyugat-európai országok, illetve Ukrajna, illetve most is vannak dolgok, amikben hibáznak. Ezeket van értelme kritizálni. Pl. tipikusan amit én is kritizálok, a német energiapolitika, ami túl nagy orosz függőséget jelentett, jelent, és most akadályozza a szankciókat. Ahogy pl. az ukrán nyelvtörvény is nagyon gáz.

Azonban ezekből olyan narratívát gyártani, de leginkább orosz propagandából átvenni, amely bármely módon magyarázza az orosz akciót, az már árulás. Mert egyrészt ha csak megnézed az orosz követeléseket, egyáltalán nem igaz, hogy megelégedtek volna Ukrajna tényleges semlegességével, vagy hogy elengedték volna Krím és a két keleti megye elvevésével a többi részt, hogy szuverén módon dönthessen saját sorsáról. Másrészt az összes ilyen neobolsevik körökben terjedő magyarázat Ukrajna meghunyászkodását várta volna el, és kizárólag az orosz birodalmi érdekek mentén gondolkodik. Harmadrészt a magyar érdekeket ezek a narratívák még csak figyelembe sem veszik.

Szóval nem, nem a kritikával van a baj, hiába próbálod magadat ismét belelovalni a mártír szerepbe. Hanem hogy mi a súlya pl. az ukrán hibáknak viszonyítva az orosz akcióhoz.

És visszatérve Zelenszkij szerepére, nyilván én sem értek egyet a légtérzáras ötletével, vagy hogy úgy általában közvetlen NATO beavatkozást szeretne. De a NATO nem is egyezik ebbe bele, ukrán szemszögből viszont teljesen érthető, hogy folyamatosan felhívják a figyelmet akár túlzó kérésekkel is.

baalint1 2022.03.10. 07:50:45

@G. Nagy László:
"2. Egy sor olyan rakétatámadásról hallani, amelyeket az ukránok produkálnak saját civil épületeik ellen, csak hogy az oroszokat befeketítsék. Bevallom: halvány fogalmam sincs, hogy ezekben van-e bármiféle igazság. Ha igen, úgy ezeket sem könyvelhetjük el sportszerű tettként, még akkor sem, ha előtte gondosan kiürítik az adott ingatlant."

De ha valami kétes forrásból olvastál ilyet, hogy állítólag történt ilyen, akkor milyen alapon veted ezt az ukránok szemére, mikor amit írsz, te is leírod, hogy kétséges?

Másrészt józan paraszti ésszel nézve, most mikor egy rakás disznóságra úgy derül fény, hogy a civilek kezében ott az okostelefon, szerinted nem kockáztatna hatalmasat az ukrán hadsereg egy ilyen akcióval? Főleg úgy, hogy az orosz támadásokat nem lehet precíznek nevezni, így még ha a szándék nem civil épületek támadása, akkor is egy rakás civil célpontot eltalálnak? Mi értelme lenne ennek az egésznek?

baalint1 2022.03.10. 07:54:58

@G. Nagy László:
Annyira vicc, hogy te nevezed szektásnak, akik nem értenek egyet veled, közben az összes elemét megtalálni a kommentjeidben annak az orosz mentegető propagandának, amit most a Fidesz hivatásos megmondóemberei is nyomnak:
náci kártya, köztörvényes bűnözők felfegyverzése, baráti tűz, túlzottan fanatikus Zelenszkij, előzmények az USA és Ukrajna hibáztatásával, stb., stb.

Sehol egy saját, fő Fideszes sodortól eltérő gondolat.

Wildhunt 2022.03.10. 09:07:26

@CSOKKI MÁLNA: jajj te, hát ezek jó nácik akik fejlődtek ideológiailag, alá Jobbik.

arthurthedent 2022.03.10. 09:13:17

@baalint1: "De ha valami kétes forrásból olvastál ilyet, hogy állítólag történt ilyen, akkor milyen alapon veted ezt az ukránok szemére, mikor amit írsz, te is leírod, hogy kétséges?"

Az oroszok (az orosz kormány, putyin, a hatalom) eddig még mindenben hazudtak. Nem csak egyszerűen hazudtak, de elképesztő marhaságokat beszélnek, arrogáns, vérlázító trükköket vetnek be. Megígérték, hogy menekülő utat biztosítanak, erre megnyitottak folyosókat, ahol az ukránok oroszországba vagy belorusziába menekülhetnek. Ez már milyen arrogáns böszmeség.

Ez, hogy az ukránok saját lakosságukat lövik szintén teljesen abszurd állítás. Értelmes ember hogy a csodába gondolhatja egy pillanatig is, hogy ez igaz?

Azt is mondták, hogy a gaz ukránok akadályozzák, hogy a jó oroszok helyreállítsák az atomerőmű áramellátását, merthogy az ukránok tették tönkre azt is. Azzal vádolják a NATO-t, hogy ukrajnában vegyifegyvereket akart kifejleszteni. Csakhogy az USA rengeteg vegyifegyverrel rendelkezik. Azzal vádolják ukrajnát, hogy atomfegyvert próbál kifejleszteni. Csakhogy ukrajna könnyedén tudott volna ún "dirty bomb" megoldást csinálni, annyi atomhulladékuk meg erőművük van, hogy simán eláraszthatták volna vele oroszországot.

Azt állítják, hogy több mint kétmillió ember kérte, hogy menekítsék ki oroszországba, de valahogy senki sem megy abba az irányba és senki sem tudja, hogy hol a fenébe kérhették volna ezt ilyen hatalmas tömegek? Megvan nekik putyin telefonszáma?

Oroszországban a youtube videók alapján az utca embere úgy tudja, hogy nincs is háború, hogy az oroszok nem lőnek, hogy putyin nem tenne ilyet. Az egész orosz birodalom hazugságra épül, moszkvában lakó oroszok nem hisznek a kijevben lakó gyermeküknek, putyinnak hisznek.

Ebből látszik, hogy ezek a hazugságok nem is a magyaroknak vagy a nyugatnak szólnak, hanem az orosz híveknek. És mégis itt terjeszti őket egy magyar azzal, hogy "hátha igaz". Ez azért elég jól kiveri a biztosítékot nálam.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.10. 11:02:11

@arthurthedent: www.google.hu/amp/s/index.hu/techtud/2022/03/01/ukraja-orosz-megszallas-tech-cegek-lepesei-szankciok-ellenlepesek-facebook-google-twitter/amp “A YouTube ugyanakkor „koordinált megtévesztő tevékenység” miatt több száz csatornát is letiltott, közöttük a Russia Todayt és a Szputnyikot.”

Wildhunt 2022.03.10. 11:13:33

@arthurthedent: donyeck-luganszk nem ukrán? Vagy szerinted nem lőtték az ukránok?

G. Nagy László 2022.03.10. 13:25:20

@baalint1:

"De ha valami kétes forrásból olvastál ilyet, hogy állítólag történt ilyen, akkor milyen alapon veted ezt az ukránok szemére, mikor amit írsz, te is leírod, hogy kétséges?"

Ha egy épület felrobban, az tény. Ami kérdés, hogy orosz rakéta döntötte le, vagy ukrán. Ha valaki erre - minden bizonyíték híján - azt mondja:100%, hogy orosz, azt nevezzük szektás gondolkodásnak. Én azt mondom: 60-40. Mindkét félről el tudom képzelni.

G. Nagy László 2022.03.10. 13:28:47

@baalint1:

"Sehol egy saját, fő Fideszes sodortól eltérő gondolat."

Ne neheztelj rám azért, mert nem vagyok a helyszínen, nem vagyok külpolitikai szakértő, és az orosz-ukrán viszony részleteit sem ismerem kimerítő alapossággal. Szerintem általában van elég egyéni gondolatom, ugyanakkor e témában a kreativitás sem segít, hogy új toposzokat gyártsak.

arthurthedent 2022.03.10. 14:52:03

@G. Nagy László: "Ha valaki erre - minden bizonyíték híján - azt mondja:100%, hogy orosz, azt nevezzük szektás gondolkodásnak. Én azt mondom: 60-40. "

Hát olyan 10% hogy gyíkemberek, 15%, hogy magától robbant fel, 5%, hogy Bart Simpson volt, és olyan 7%, hogy én voltam. Ha visszatérünk rá holnap, addigra kiszámolom hogy lehet, hogy az országot hadüzenet nélkül megszálló ruszki hadsereg csak megsimogatni ment oda lakosságot és semmilyen módon nem felelős semmiért.

Te meg menj el a helyi kocsmába, meséld el azt a 60-40-et meg azt, hogy vágjanak pofán, én üzentem.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.10. 16:10:09

@arthurthedent: Egy biztos, ezt a háborút az ukránok szemszőgéből látjuk kizárólag. Nagyon nehéz bármilyen orosz anyagot is találni.Kb. Mintha Goebbels narratívája alapján próbáltad volna elképzelni a valós fronthelyzetet Berlinben ‘45 tavaszán..

baalint1 2022.03.10. 17:08:46

@G. Nagy László:
Azért ez tényleg vicc. Persze, én sem zárom ki, hogy nem az oroszok voltak, de ennek valószínűsége akkor, mikor az oroszok támadó hadjáratot folytatnak, ami még jó szándékkal is jár civil áldozatokkal, míg az ukránok rengeteget veszítenének, ha baráti tűz alá fognák a civileket, hogy az oroszokra fogják, ha kiderül, eléggé valószínűtlen. Te meg máris légből kapva 40%-ot adsz, hogy lehet hogy az ukránok, és mindezt érvként használod fel az ukránok ellen. Aztán ha ezt szóvá teszem, én vagyok a szektás, mert hogy biztosra vettem, hogy az oroszok voltak. Olvasd már újra a threadet, annyira elképesztő, amit tolsz, hogy tényleg egyre nehezebb elhinnem, hogy nem csak röhögsz közben, hogy még egy ekkora trollkodást is bevettek a neten.

baalint1 2022.03.10. 17:15:43

@CSOKKI MÁLNA:
Goebbels esetén nem voltak szemtanúk internet kapcsolattal ellátott telefonokkal, nem voltak műholdak, nem volt annyi újságíró, stb., stb. Emellett a nyugati világ és az ukránok sem voltak egységesek a háború előtt, szóval simán vannak és lehetnek eltérő politikai érdekek, így egyáltalán nem hasonlíthatóak a rendelkezésre álló információk egy náci diktatúra belső híráramlásához.

Nyilván nem kell mindent elhinni, ami az ukránoktól jön, pl. valószínűleg az orosz veszteségeket is szándékosan felülbecsülik, hogy tartsák a lelket az ellenállásban. Ugyanakkor ami az oroszokat illeti, nem azonos kategória, mikor pl. elpusztítottak egy katonai repülőteret repülőterestül, majd egy héttel később ugyanazt állították ugyanarról a reprtérről. Az sem csak nyugati propaganda, hogy az oroszoknál tüntetőket tartóztatnak le, vagy hogy nem mondják ki, hogy háború, ki se lehet mondani. Ezekről nem egyetlen kézből vannak információink. 1945-ben ilyenek nem álltak rendelkezésre.

Nyilván másrészt meg rengeteg a fake információ, amiből van hogy nehéz kiszűrni, hogy mi az igaz. De az a fajta koncepciós propaganda globálisan nem működik, még az oroszoknál is aki akar, képben tud lenni.

arthurthedent 2022.03.10. 18:40:09

@CSOKKI MÁLNA: "Nagyon nehéz bármilyen orosz anyagot is találni."

Hát azért vannak nyilatkozatok. Mondanak az oroszok dolgokat. Namost érdekes módon még egyetlen dolgot sem sikerült mondaniuk, ami ne lett volna irtózatos blődség. Nem csak hazudnak, hanem mindig hazudnak és mindig olyan iszonyatosan kifordult dolgokat, hogy egyszerűen köpni nyelni nem tudok.

Most például ezt mondták:
"Szergej Lavrov orosz külügyminiszter antalyai sajtótájékoztatóján hivatalos magyarázatot sürgetett az Egyesült Államoktól a laboratóriumok működésére, amelyekben szerinte „etnikai irányultságú” biológiai fegyverek előállítását célzó kísérletek folytak."

Namost volt egy ilyen Fringe epizód. Aki nem ismeri, az ilyen félig vicces, misztikus sci-fi volt, telekinézis, teleportáció, gondolatolvasás, ilyenek. A CSÁVÓ fringe science-re hivatkozik. :D

arthurthedent 2022.03.10. 18:42:58

@baalint1: "De az a fajta koncepciós propaganda globálisan nem működik, még az oroszoknál is aki akar, képben tud lenni."

Igen, olyan, mintha a putyin a nagy KGB ügynök azt hinné, hogy még most is a hatvanas években vagyunk, mintha amnéziás lenne, nem tudná, hogy a világ egy jelentős része konkrétan tudja, hogy hazudik. Néha kedvem lenne rákiabálni, hogy "öreg, öreg, LÁTOM, hát hiszen LÁTOM".

CSOKKI MÁLNA 2022.03.10. 18:44:46

@baalint1: Mondjuk pl. biztosan vannak ukrán hadifoglyok is. Őket nem látjuk. Ahogy oroszok által rögzített ütközeteket sem. Csak a zseniális, nyugati fegyverekkel felszerelt ukránok vs. primitív demoralizálódott ruszkik beállítás ömlik mindenhonnan. Kb. mint. horthysta filmhíradó a háború idején.

arthurthedent 2022.03.10. 18:47:23

@baalint1: "Olvasd már újra a threadet, annyira elképesztő, amit tolsz,"

Ez a 40% tényleg elképesztő volt. Ezért járok ide az indexre, terápiás céllal, hogy lássam milyen elképesztő emberek vannak. Egyszerűen lenyűgöző, elképesztő. Az egész emberi fajról alapjaiban véve változott meg a véleményem, amióta ide járok.

Röviden összefoglalva: szerintem komoly tévedés, hogy az emberi faj minden tagját gondolkodó lénynek tartjuk. Szerintem valami rovar mimikrivel embernek álcázza magát vagy talán egy szimulált világban élünk és ezek ilyen egyszerű töltelékkarakterek... vagy nem tudom. Tényleg elképesztő.

alöksz róz 2022.03.10. 20:30:17

@arthurthedent: "Hát olyan 10% hogy gyíkemberek, 15%, hogy magától robbant fel, 5%, hogy Bart Simpson volt, és olyan 7%, hogy én voltam." - úgy-úgy, gyíkember,
meg alusisakos laposföldhívő

az érvelést remekül betanították az agymosottaknak a koronavírushisztéria idején

CSOKKI MÁLNA 2022.03.10. 21:24:24

@arthurthedent: Kép és videóanyagra gondoltam. A közösségi oldalak, és a youtube blokkol. Ezért alakul ki egy teljesen egyoldalú kép erről a háborúról naiv lelkekben. Ma a fiatalok ezeket követik, nem Lavrov nyilatkozatait..

arthurthedent 2022.03.10. 21:48:23

@CSOKKI MÁLNA: "Ma a fiatalok ezeket követik, nem Lavrov nyilatkozatait.."

Ó, a Lavrov. Az egyik nap azzal jött, hogy a következő világháborút atomfegyverekkel vívják, két napra meg azt mondta, hogy a nyugat csak azért jön az atomháborúval, hogy az oroszok ellen hergelje a világot.

Ez a Lavrov elég gáz kombináció, folyamatosan hazudik, de nem is emlékszik rá, hogy mit mondott két napja. Nagyon nem csodálkozom, hogy nyilatkozatai nem érdekelnek senkit, hisz folyamatosan hazudik.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.10. 22:34:22

@arthurthedent: És máris nem arról beszélgetünk, hogy teljesen egyoldalú hamis kép alakul ki a fronthelyzetről a netes fogyasztó szemében a kőkemény cenzúrának köszönhetően, hanem Lavrovról..Terelgetsz, mint Kukorica Jancsi..Csak ő a nyáját, te meg a témát..:))

arthurthedent 2022.03.10. 22:57:11

@CSOKKI MÁLNA: "És máris nem arról beszélgetünk, hogy teljesen egyoldalú hamis kép alakul ki a fronthelyzetről a netes fogyasztó szemében a kőkemény cenzúrának köszönhetően, hanem Lavrovról."

Én hoztam fel Lavrovot? Nem. Te hoztad fel. Most meg méltatlankodsz, hogy válaszoltam arra, amit írtál. Hogy lehet, hogy te hozod fel a témát és én vagyok a hibás, hogy erről van szó? :D

CSOKKI MÁLNA 2022.03.11. 08:43:39

@arthurthedent: Nem én hoztam fel Lavrovot, hanem te. Olvasd csak vissza. Szánalmas ez a terelés, amit előadsz, mert te is tudod, hogy igazam van..

arthurthedent 2022.03.11. 09:02:00

@CSOKKI MÁLNA: "Kép és videóanyagra gondoltam. A közösségi oldalak, és a youtube blokkol. Ezért alakul ki egy teljesen egyoldalú kép erről a háborúról naiv lelkekben. Ma a fiatalok ezeket követik, nem Lavrov nyilatkozatait.."

"Nem én hoztam fel Lavrovot, hanem te."

Túl direkt módon hazudsz. Befejeztem veled.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.11. 10:52:39

@arthurthedent: És ez előtt mit hoztál fel te nagyon okos?

"Most például ezt mondták:
"Szergej Lavrov orosz külügyminiszter antalyai sajtótájékoztatóján hivatalos magyarázatot sürgetett az Egyesült Államoktól a laboratóriumok működésére, amelyekben szerinte „etnikai irányultságú” biológiai fegyverek előállítását célzó kísérletek folytak." "

Szedjél Cavintont, vagy fejezd be a hazudozást..

"

alöksz róz 2022.03.11. 17:45:51

@G. Nagy László: vagy pl kinek nem jut eszébe, hogy az ukránok is lehetnek azok, akik szabotálni akarják az erőművet:
"Vlagyimir Putyin orosz elnök utasítást adott arra, hogy az Ukrajnában harcoló orosz katonák készítsenek elő terrorcselekményt a csernobili atomerőmű ellen, amiért utóbb majd Ukrajnát teszik felelőssé – állította pénteken az ukrán katonai hírszerzésre hivatkozva az UNIAN ukrán hírügynökség."

ez mondjuk azért elég para

aranyláz 2022.03.18. 12:37:21

"Apró áldás lehetne a tengernyi átokban, ha végre felébrednénk a woke-ból, s eltörölnénk a cancel culture-t."

Milyen érdekes, hogy ugyanúgy el akarsz törölni valamit, mint "ők" :)
Persze nincs ebben semmi meglepő, majdnem mindenki így gondolkodik.

G. Nagy László 2022.03.18. 12:50:14

@aranyláz: Ha el tudnád törölni a gyilkosságot, a lopást, az erőszakot, a fájdalmat, a szenvedést, a nyomort, a gyűlölködést, a betegségeket, te nem tennéd?

Ha valami egyértelműen káros, attól nem árt megszabadulni.

aranyláz 2022.03.22. 14:46:09

@G. Nagy László:

A gyilkosság független a gyilkostól? A gyűlölködés attól, aki gyűlölködik?
Kit akarsz te valójában eltörölni, a gyilkosságot, vagy a gyilkost?

G. Nagy László 2022.03.22. 16:06:44

@aranyláz: Ne tudom, mire akarsz kilyukadni., ezért próbálom mellőzni a képes beszédet.

Azt írtam, jó lenne eltörölni a cancel culture-t, ami egy beteg dolog. A cancel culture azt jelenti, hogy önkényesen lehet törölni a kultúránkból bármit, ami az érzékeny progresszíveknek éppen nem tetszik. Miért kéne ezt az egyértelműen negatív jelenséget megvédeni? Tényleg nem értem.

fkv.115 2022.04.05. 20:02:54

"a muszlim vallású bevándorlóknak is egytől-egyig nyíltan el kell határolódniuk a radikális iszlám minden egyes terrorcselekményétől"

Ez speciel IGAZ! Aki ide akar jönni, az rakja le az ajtó előtt az iszlámot, ez itt keresztény föld. Minek jön ide, ha itt nem érzi jól magát? Robbantgatni, sáriát követelni menjen haza a sivatagba!

fkv.115 2022.04.05. 20:03:59

A ruszkik pedig 1849-ért, 1945-ért és 1956-ért kérjenek bocsánatot, ne Ukrajnáűért!
süti beállítások módosítása