téveszmék

téveszmék

"A Pride a melegek jogairól szól"

2025. március 26. - G. Nagy László

pride2.jpg

 

Ismerjük a kezdeteket. A Pride mozgalom gyökerei 1969-re nyúlnak vissza, amikor a Stonewall-lázadások zajlottak New Yorkban. A Stonewall Inn nevű bárban, ahol akkoriban az LMBTQ közösség tagjai gyűltek össze, a rendőrség razziát tartott, ami végül heves ellenállásba torkollott. Ezután, június 28-ától kezdődően több napon keresztül tartó demonstrációk indultak, amelyek a melegek jogaiért és egyenlőségéért folytatott küzdelmet hirdették. Az első Pride felvonulásokat az ezt követő években tartották meg, először 1970-ben New Yorkban, a Stonewall-lázadás évfordulóján. Később más városok is követni kezdték a példát. Ekkortájt még csupán a jogegyenlőség kiharcolását célozták, melyhez minden jóérzésű ember szívesen csatlakozik. Ma már azonban ezen rég túl vagyunk. A civilizált országokban - hazánkban is - mindenki azt szeret, akit csak akar, senki sem büntethető a másságáért. Ám a baloldali mozgalmak közös jellemzője, hogy sosem képesek leállni, miután elérték céljaikat. Ahogy a szociáldemokrácia megvalósult, másnap már a kommunizmust erőltették. Ahogy a nők egyenjogúakká váltak, rögtön meghirdették a férfiak kiherélését. Ahogy a feketék felszabadultak a rabszolgaságból, azonnal kvótákért kezdtek kiáltani. És ugyanígy: ahogy a melegek szabadon szerethettek, aktivistáik pillanatokon belül már azt követelték, hogy életmódjukra normalitásként, sőt ünnepelendőként tekintsen a világ. 

 

Látjuk, mi történik a vallásokkal. Jézus három éven keresztül tanította az övéit; példabeszédeit, gondolatait le is jegyezte, meg is őrizte a világ. Csak magasról tesz rá. Létrejön egy vallás, annak ezernyi rituáléjával - s egy idő után már senki sem foglalkozik azzal, mi is volt az alap, amire az egész épült. Jézus arca, neve és keresztfája minden hívő elméjében élénken él, ám a tanítása kiüresedik, feledésbe merül, vagy rosszabb esetben eltorzul a vallási vezetők közvetítése által. Pontosan ugyanezt látjuk a woke-progresszióval, s annak ünnepi eseményével, a Pride-dal is. A különbség csupán annyi, hogy az előbbi évezredek óta formálódik, míg az utóbbinak elég volt pár évtized, hogy tökéletesen kiforduljon önmagából.

 

Ahogyan a különböző vallások közönsége is több, viszonylag jól elkülöníthető csoportra tagolódik, pontosan ugyanezeket a szekciókat látjuk a Pride-on vonulók között is.

 

 VAKHITŰEK

 

A vallások attól válnak vallássá, hogy irracionális, megkérdőjelezhető, sok esetben egymással élesen szemben álló értékeket és dogmákat képviselnek. (Ami nem ilyen; ami racionális, megkérdőjelezhetetlen és konzisztens, azt tudományos igazságnak nevezzük.) Ahhoz, hogy valaki egy ilyen következetlen és zavaros mémkomplexet csont nélkül benyeljen, muszáj vakhitűnek lennie. Például annak, aki rokonszenvez Jézus tanításaival, aligha könnyű elfogadnia az Ószövetség sokszor primitív és barbár világlátását. Hasonló a helyzet a woke-progresszió kapcsán is, elég, ha csak az LMBTQ és az iszlám együttes dédelgetését említjük. Rendre kiátkozás a sorsa azoknak a józan melegeknek és leszbikusoknak, akik felhívják a figyelmet a szexuális kisebbségekkel szemben tanúsított gyilkos türelmetlenségére a radikális muszlimok részéről. Maga a Pride sem számít biztonságos eseménynek; Londonban, Kölnben és Jeruzsálemben is előfordult már muzulmánok és felvonulók közti komoly incidens.

 

ELMEBETEGEK

 

Látjuk a különböző riportvideókat és TikTok felvételeket a Pride-ról, az egyéb balos politikai megmozdulásokról, tüntetésekről, valamint a legutóbbi amerikai elnökválasztás utóéletéről. Egy közös karakter minden rövidfilmben megjelenik: az ideggyenge, visító, ordító, hisztiző fiatal. Egészen döbbenetes, hogy mennyien vannak. Vasárnapi műsorában Bayer Zsolt felidézi nagyszüleink és szüleink kálváriáit, a 20. század összes borzalmát. Hozzájuk képest már a mi életünk is könnyű sétagalopp, pláne a mai fiatal generációé. "Életében nem fázott. Nem éhezett. Nem élt diktatúrában. Fogalma nincs semmiről. Nincs emberhez méltó gondja. És ahogy itt ordít, na ez az, amiben tényleg minden benne van. Az égadta világon minden. És szerencsétlen, mert se agya, se lelke, tényleg meg van győződve arról, hogy ő viseli a vállán a világ minden gondját." Tökéletes látlelet, kár is hozzátenni bármit. Persze a Pride közönségét nem csupán az ideggyenge hópihék adják, látunk számos egyéb pszichológiai esetet is. Átmeneti nemi identitászavar - így nevezik azt a rém szerencsétlen állapotot, amely számos tinédzsert jellemez, akiknek többsége idővel kinövi a kamaszkori elmebajt. Hormonális változások, önértékelési és beilleszkedési zavarok, társadalmi elvárások - ezernyi oka lehet az ifjúkor nyomorának. Még emlékszünk rá, nem volt olyan régen. Persze a legtöbben mindig is pontosan tudtuk, hogy melyik csapatban focizunk, ám úgy tűnik, ez nem mindenkinél ilyen egyértelmű. A lényeg az, hogy a legtöbben kinövik, és a felnőttkorba már a biológiai nemüknek megfelelő identitással lépnek. Addig is: a vallás elégséges biztonságérzetet adhat a gyengéknek, neuraszténiásoknak, bizonytalanoknak. Jómagam elég sok keresztény közösségben megfordultam, a többsége tele volt az effajta lúzerekkel. Természetesen az új vallás is bejelentkezett értük.

 

FARIZEUSOK 

 

Léteznek nem kevesen, akik számára a vallás nem több, mint üres formalitás; kínos, vélt kötelesség. Mint a kényelmetlen szmoking, amit az operabálon viselnek. Megjelennek karácsonykor az éjféli misén, húsvétkor a körmeneten, hogy mindenki lássa, milyen tisztességes emberek valójában. De ennyi. A 21. században már a woke-progresszió is azzá a vallássá vált, amelynek táborában vastagon megjelennek a képmutatók, a jóemberkedők. A Pride-on vonuló nagyvállalati vezetők, politikusok és egyéb közéleti szereplők számára egyetlen dolog számít. Megmutatni magukat, hogy mindenki jól lássa: ők is a mainstream felekezet hívei. Megvan a fotó, jól látszanak, ki lehet posztolni, ezzel le is tudták kínos kötelességüket. Innentől nem szólhat senki egy szót sem, idén is megúszták a kiátkozást. A hozzám hasonló naiv lelkek szívesen elmagyaráznák nekik, hogy az effajta vallásosságnak nem sok értelme van; nem tesznek jót vele sem a lelküknek, sem a világnak. De felesleges volna. Hiszen ők csupán a feneküket próbálják védeni.

 

CINIKUS VALLÁSFORMÁLÓK

 

És végül elérkeztünk a boszorkánykonyhába. Ismerjük a kereszténység történetét. Tudjuk, hogy amennyiben Jézus tanítását tartjuk szem előtt, annak lelki-szellemi-erkölcsi-pszichikai gyógyulás a vége. "Legyetek tökéletesek!" - erre buzdít a Názáreti. Márpedig aki elindul a gyógyulás, a tökéletesedés útján, annak előbb-utóbb nem lesz szüksége külső segítségre, egyházra, vallási vezetőkre, sőt vallásra sem. Ez pedig végzetes forgatókönyv azokra nézve, akiket a hatalom éltet; akik uralkodni kívánnak a hívek lelkén és pénztárcáján. Nekik sohasem lesz céljuk a gyógyítás, ezért oly módon torzítják az eredeti tanítást, hogy a hangsúlyt eltereljék a lényegi fejezetekről. Így lett a kereszténység központi eleme a bűn (amely egyetemes), illetve a szenvedés (amely megúszhatatlan, s már-már üdvös is). Ha a hívek állandó bűntudatban és szenvedésben élnek, az gyakorlatilag bebetonozza a felekezeti vezetők pozícióját. Hasonló a helyzet a woke-progresszió pátriárkáival is. Ők sem abban érdekeltek, hogy a melegek békésen belesimuljanak a társadalom szövetébe. Számukra katasztrófa volna, ha véget érne a permanens forradalom, ha a homoszexuálisok többé nem éreznék áldozatnak magukat, s nem kívánnák görcsösen elhitetni a világgal, hogy ennél szuperebb létforma nem is létezik. Nekik konfliktus kell, káosz kell, áldozatok kellenek. Felkorbácsolt indulatok, provokáció, polgárpukkasztás. Ha a Pride egy szimpla, csendes, jellegtelen vonulás volna - amely jól szimbolizálná a meleg többségét: nem is látni rajtuk -, a kutyát sem érdekelné és villámgyorsan elhalna a mozgalom.

  

***

 

Húsvétkor az egyház kilép a templomok falai közül és egy-egy helyi körmenettel megmutatja magát a világnak. Egy hatalmas világünnep ősrégi rituáléját látjuk. Senki sem beszél arról, hogy a keresztények a jogaikért küzdenek - idehaza ennek nem sok értelme volna. Viszont mindenki szabadon eldöntheti, miként vélekedik e jelenségről: magáénak érzi, avagy valláskárosultak uncsi hagyományának látja. Mindkettő legitim álláspont, ahogyan a közbülső, semleges, közönyös ítéletek és vélemények is. A Pride ugyancsak egy vallási ünnep. Tiltani biztosan nem kéne. Még akkor sem, ha a hozzám hasonló hidegfejű liberálisok kiüresedett, eltorzult, az eredeti célját és jelentését rég maga mögött hagyó, provokatív bohóckodásnak látják.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8318824530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rubasov nertárs 2025.03.26. 14:22:32

A Pride betiltása első pillantásra ugyan felesleges konfliktus-generálásnak tűnik, azonban ha jobban végiggondoljuk nemcsak hogy van benne logika, de az is belátható, hogy a 2025. február végére kialakult helyzetben a kormányzatnak nem volt más választása.

Egyrészt a pedofilbotrány kirobbanása óta azaz majd egy éve már defenzióban volt. Ez példátlan a ner fennálása óta, sőt a Fidesz 2006 ősze óta uralta a közbeszédet. Ez szakadt meg 2024. késő telén a pedofilbotránnyal és Magyar Péter színrelépésével. Ráadásul csőstöl estek ki a csontvázak, aminek a legkínosabb epizódja volt Lázár magyarázkodása, a kis híján tömegszerencsétlenségbe torkollt augusztusi vonatbaleset után. Azt is látni kell, hogy az eredeti elképzelés az volt, hogy a gazdasági sikerekkel győznek 2026-ban. Ez a remény azonban néhány hét alatt szertefoszlott, miután kiderült, hogy a költségvetés sarokszámait ezúttal sem sikerült még csak hozzávetőlegesen sem eltalálni, miközben az infláció újra erőre kapott, sőtt Európa-bajnok lett. A katasztrofális gazdasági helyzet, végül beismerésre kényszerítette a mindig hurráoptimista gazdasági vezetést. Ilyen körülmények közt a Pride betiltása lényegében adta magát, a kormányzat számítása pedig bejött.

Egyrészt: sikerült visszaszereznie a közbeszéd tematizálását és ezzel együtt újra offenzívába kerülni. A csapból is a Pride-ügy folyik, az egészségügy, oktatás, infláció, vagy épp az akkugyárak pillanat alatt le lettek keverve, pedig ezek azok, amik mindenkit érintenek nem irányultságtól, politikai meggyőződéstől függetlenül.

Másrészt: sikerült árkot ásni, a hosszú ideje először egyesülő ellenzékbe. Mivel a Fidesz legyőzése nem lehetséges a hatalommal szemben kritikus, de ezzel együtt is határozottan konzervatív szavazók nélkül, Magyar Péter a színrelépése óta most először került nehéz helyzetbe, ugyanis a hallgatás (ami még mindig a legjobb amit tehet) elidegenítheti mind az óellenzékből, mind a Fideszből érkező szavazóit.

Harmadrészt: sikerült a döglött(nek hitt) óellenzékbe életet lehelni. Bár ez látszólag ellentmondás, de ne felejtsük el az óellenzék élén a DK-val a garancia a 2/3-os győzelmekre. Azzal, hogy aktivizálódtak és újfent egy olyan témát helyeznek a központba, amit a társadalom, de legalábbis a választásokon részt vevők döntő többsége (kb. olyan 70:30 arányban, lásd. a 2022-es "lmbtq" népszavazás eredményét) elutasít, jó szolgálatot tesznek Orbán Viktornak.

GyMasa 2025.03.26. 15:07:23

Ez a "kásöbb kinövik" ugyan igaz, de Joran Peterson szerint, ha békén hagyják ezeket az embereket tinikorukban, valóban "kinövik" a dolgot, de kb 80%-uk homoszexuális lesz.

G. Nagy László 2025.03.26. 15:34:26

@Rubasov nertárs: Abszolút reális helyzetértékelés. Kicsit erős a felütés, mely szerint nem volt más választása a kormánynak, de a továbbiakkal egyetértek.

G. Nagy László 2025.03.26. 15:44:58

@GyMasa: Bizonyára így van. Ettől még látsz egy csomó valódi idiótát. A múlt heti bejegyzésemben írtam: tök helyes csajszi, akinek fiú pasija van, minden vonatkozásban úgy él és úgy viselkedik, mint egy egészséges hetero, csak valamiért a fejébe veszi, hogy ő valójában férfi. Ennek nem sok értelme van. Vagy totál kamu az egész, vagy valami pillanatnyi elmezavar. Számtalan ilyen riportot láttam már.

Amikor a hatvanas évek végén az öntudatos melegek az asztalra csaptak, s kiálltak azért, hogy őket nem lehet vegzálni a rendőrség részéről a másságuk miatt, abban volt tűz és volt tökösség. Amikor valaki pontosan tudja magáról, hogy meleg, és szükség esetén kiáll magáért, az nagyon is tiszteletreméltó. De békeidőben, a teljes szabadság idején forradalmat játszani olyanoknak, akiknek elsősorban önmagukkal van gondjuk és nem a világgal - ez inkább szánalmas.

GyMasa 2025.03.26. 17:15:35

@G. Nagy László:
Nos, elkezdhettek volna megint pénzt szórni a nép közé, mint 2022-ben tették.
Ez azért sokkal olcsóbb megoldás.

GyMasa 2025.03.26. 17:21:09

@G. Nagy László:
Az egész képmutatást az jellemzi a legjobban, hogy ezek a "harcos aktivisták" kizárólag olyan orszáagpokban harcolnak a nök és a melegek jogaiért, ahol:
- Ezt teljesen nyíltan, kockázatmnetesen megtehetik, mert semmiféle retorzió nem fogja öket érni (valahogy az arab államokban, meg sötét afrikában nem nagyon látni ezeket a "bátor harcosokat"
- Tulajdonképpen nincs miért harcolni, hiszen a melegek jogai majdnem teljesen megegyeznek a heterokéval. (egyedül a házasodás tilalma van Magyarországon, ami hátrányosan érinti öket. de, itt, Németországban pl. még házasodniuk is szabad... A gyerekvállalás/örökbefogadás is teljesen legálisan megoldható már most is, ha valaki annyira akarja. Keresni kell egy leszbikus párt/nöt, akivel lehet alibiházasságot kötni, és még megdugni sem kell, ha nem akarja... Aztán el lehet válni és "közösen megegyezni" a gyereklehelyezéssel kapcsolatban.))

GyMasa 2025.03.26. 17:22:38

@GyMasa:
Szerintem még olcsóbb is, mint örökbefogadni egy gyereket. de, gyorsabbnak mindenéppen gyorsabb.

Boldeone2 2025.03.26. 20:50:37

@Rubasov nertárs: Kiváló elemzés! Csak annyit tennék hozzá, a DK már nem lesz " tétel" , mindenki ismeri a választási rendszert, ami kvázi kétpárti

Azt is érzik az emberek, hogy most meg lehet - végre - csípni Orbánt, aki egyre többet kockáztat...
Jövőre rengeteg lesz a protest szavazó

Szerintem ennek a homofób törvénykezésnek inkább kárát láthatják Orbánék. Ha az ellenzéknek sikerül valami homoszexuális botrányt előkotorni a Fidesz tájáról, akkor megvan a 2026...

Orbán nagyon sokáig mindent uralt, egyedül tematizálta a közbeszédet, főként kamu témákkal, ez a lendület mára elfogyni látszik. Az emberek megcsömörlöttek a propagandától
Be vannak szarva, ezért hozták az árstoppot és a többi kedélyjavító intézkedést

Boldeone2 2025.03.26. 21:04:45

Ha a Pride egy szimpla, csendes, jellegtelen vonulás volna - amely jól szimbolizálná a meleg többségét: nem is látni rajtuk -, a kutyát sem érdekelné és villámgyorsan elhalna a mozgalom."

- Minden közösségi megmozdulásnak az a lényege, hogy FELHÍVJA magára a figyelmet, vagyis minél több emberhez juttassa el az üzenetet: "Itt vagyunk mi is, nem akarunk láthatatlanok lenni"
Hadházy is azt mondta, hogy úgy kell összegyűlni, tiltakozni, hogy valódi hatása legyen. Ilyen pl. a hídfoglalás
Másrészt a követeléseket meg kell fogalmazni a hatalom felé

Nyilván nem a Pride most a lényeg, annak betiltása csak egy lépcsőfok a putyini rezsim kiépítésében

G. Nagy László 2025.03.26. 22:34:10

@Boldeone2:

"A tiltakozás úgy tiltakozás, ha felborítja a rendet"

Ebben van igazság, de mindig az a kérdés, hogy mekkora a tiltakozó csoport, s hogy az mennyire szopatja mege a többi polgárt. Lásd: taxisblokád 1990-ben.

Az sem lényegtelen, hogy bejelentett tüntetésről van-e szó, avagy spontán hídfoglalásról. Azt azért látni kell, hogy a rendőrség kiválóan kezelt minden eddigi tüntikézést az elmúlt 15 évben. Sosem volt erőszakos karhatalmi fellépés. Ez az egyik legjobb lakmuszpapírja annak, hogy liberális demokráciában élünk.

GyMasa 2025.03.26. 22:44:43

@G. Nagy László: Nekem az a kedvencem, hogy boldi itt henceg azzal, hogy százmilliós, meg millárdos vagyonai vannak az összes haverjának/ismerősének, de azért hatalmas córesz van szerinte az országban...
Szerintem valamiben hazudik...
Eleve, azt állítja az ő oldala, hogy millárdos csak NER lovag lehet, hiszen Orbán személyesen nem hagyja, hoyg nem NER lovag millárdossá váljon...
Erre meg itt van ő, és kiderül, hogy nemcsak ő millárdos, de az összes haverja is.

G. Nagy László 2025.03.26. 22:59:07

@GyMasa: Pont ugyanezt látom. Az elégedetlenkedők, károgók, hisztizők mind kurva jól élnek - legalábbis a környezetemben. Milliókat basznak el pókerre, utazásra, mulatozásra, ruhákra és parfümökre, és közben sírnak, hogy micsoda élhetetlen ország ez. És már elfelejtették, hogy a rendszerváltás óta kizárólag akkor ment jól az országnak, ha Orbán Viktornak hívták a miniszterelnököt. Megértem, hogy unják. Megértem, ha nem kedvelik Orbánt; több mint 30 éve folyik ellene a nemzetközi lejárató kampány. De ne feledjük: elég volt 8 év szocialita kormányzás, hogy mindet elkúrjanak, amit Orbánék felépítettek. Most ugyanaz kezdődne: szisztematikus rombolás. Ha nem volna háború, ha nem volna migráció, le is szarnám. Jöjjenek megint az idióták, basszák szét megint az országot, hadd lássa mindenki, mire képesek! De ma ez életveszélyes volna.

Magyar Péter minden vonatkozásában Károlyi Mihályhoz hasonló. Őt is hatalomra segítette a világháború utáni elégedetlenkedő pesti csőcselék. Tanácsköztársaság, majd Trianon lett a vége. Jóvátehetetlen. Én nem akarok több lelketlen hazaárulót a kormány közelében látni. Volt már elég.

Boldeone2 2025.03.27. 00:51:22

@G. Nagy László: Magyarország nem nagy kivándorló ország az elmúlt évtizedekben, ez főleg mentalitás kérdése; de most újra csúcsokat dönt a kivándorlás, holott sokáig csökkenő trendben volt:

444.hu/2024/06/28/csucsra-nott-a-kivandorlas-tavaly-tobb-mint-35-ezren-hagytak-el-az-orszagot

Szerintem közülük sokan megunták az Orbán - rendszert. Tehát politikai okok állhatnak a folyamat mögött...

GyMasa 2025.03.27. 02:51:07

@G. Nagy László:
Igen, én is ezt látom...
Felhalmoztak 100+ milliós ingatlan vagyont az elmúlt 15 évben, miközben azt hallom, hogy
"2x annyit kell dolgoznom, mint 15 évvel ezelőtt!"
Jah, csak a "2x annyi munkával", 4-5x annyit keresel meg, mint előtte.
Arról nem beszélve, hoyg egy esetleges Újabb Gyurcsány kormány pont őt baszná halálra a mindenféle adóival, mert ők a "burzsujok"...
Mindezt úgy, hogy kb. a világ minden országában volt már.
Én, 2010-ben voltam a családdal Tunéziában utoljára igazából nyaralni...

A másik család elmegy egy random hétvégén, vesznek egy Leaf-et Anyukának meg egy Navara-t Apukának, csak úgy...
Budán van a 22. kerületben egy 4 szintes, hegyoldali családi házuk.
A gyerek Londonban jár egyetemre.
De nekik nagyon szar!
A másik rokon vett egy családi házat vidéken 80 millió HUF-ért.
Apuci adta bele a felét.
Apuci nyugdíjas. Soha nem flancolt, félretette a pénzt, osztályvezető volt anno a Matávnál.
Akik nem panaszkodnak:
- 15 évet lehúzott Norvégiában, informatikus házaspárként.
Haza KELLETT jönniük.
Anyuka Egy nemzetközi multinál dolgozik, 4-ből 3 héten home officeban, 2 hétben meg Zürichben.
3 gyerek van, így Anyuka SZJA mentes.
Apuka CISO egy banknál.
Itthon abszolút értékben többet keresnek ma, mint anno Norvégiában.

GyMasa 2025.03.27. 02:52:07

@GyMasa:
Csak1 hét Zürich, bocsi...

Boldeone2 2025.03.27. 08:28:42

Elolvasván Ady Endre egyik írását, újra, megdöbbentem...A magyar nemzet ugyanabban a csapdában van, mint 120 éve. Már akkor is tisztán kirajzolódtak a magyar társadalom legfőbb problémái; ma lényegében ugyanaz a kultúrharc folytatódik, hogy merre menjünk tovább:

...Komp-ország, Komp-ország, Komp-ország… Legképességesebb álmaiban is csak mászkált két part között. Kelettől Nyugatig, de szívesebben vissza...(...)...

..Tartsátok meg koponyáitok kerekségét és keménységét. Éljetek a magyar glóbus nagyszerűen ostoba hitében. De mit csináltok velünk? Mi is magyarok vagyunk...(...)....

...Minket kergettek előre. Nem volt szabad hátranézni. Meglátni, honnan megyünk robogva. Meglátni, hogy néhány Fáraóé ez az ország. Hogy szennyes, állati életben tartják a milliókat...(...)...

...Tízezer ember előreszaladt. Európaivá vált idegben, vérben, gondolatban, kínban, szomjúságban. Egy túlfejlődött ember-typus termett itt, mely előttefut a magyar társadalomnak száz esztendővel legalább. Ezek a szent kengyelfutók nem is álmodták, hogy sarkukban százezrek nincsenek...(...)....

Boldeone2 2025.03.27. 08:37:19

...De a gondolatot nem engedted győzedelmeskedni gyermekeid koponyáin, úgy élsz Európa közepén, mint eleven tiltakozás az állati élet megszűzietlenítése ellen. És hogy most utolsó dátuma járt le az Időnek....(.....)

..Csapatokat gyűjtöttél közben. Holott véreztél. De a gondolatot nem engedted győzedelmeskedni gyermekeid koponyáin, úgy élsz Európa közepén, mint eleven tiltakozás az állati élet megszűzietlenítése ellen. ...(...)....

...Morituri te salutant: új magyar társadalom. Az elámítottak, a becsapottak, az előreszaladottak, a kijátszottak, a túlfejlődött magyar művészlelkek. A vértanúságra kiválasztott magyarok.

...Ki-ki úgy oldja meg a maga nagy problémáját, ahogy tudja. Száz évvel előbbreélni nem lehet. Bolygani az űrben nem lehet. Komp-ország Keletnek indul. Kérezkedjék föl reá a gyönge.

Zseniális mű! Szegény Ady - aki az egyik legnagyobb zseni volt- nem gondolta, hogy még 120 év múlva is hasonló dilemmák lesznek:
A mucsaiság, a félfeudalizmus, a tekintélyelv, a kriptokonzervativimus - Orbánék- küzdelme az európaisággal és a haladással szemben

Boldeone2 2025.03.27. 08:41:53

Anno Jászi Oszkárnak is igaza lehetett: a magyarság fele alkalmatlan a demokráciára. Ez a halmaz ma lényegében jól lefedi Ovi szavazótáborát; azt a kriptokonzerv embertömeget, akikre hat a gyűlöletkeltő propaganda, akik betiltanák a Pride- ot

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 09:13:42

A lényeg: a kereszténység kötelessége küzdeni a rossz ellen. A "prájd" egyértelműen rossz.

G. Nagy László 2025.03.27. 09:35:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Oké, de a progresszívek szerint meg a kereszténység rossz, és az ellen kell küzdeni. Ki tesz igazságot?

G. Nagy László 2025.03.27. 09:37:44

@Boldeone2:

"Anno Jászi Oszkárnak is igaza lehetett: a magyarság fele alkalmatlan a demokráciára."

Jászi Oszkár szellemi utódai ugyanezt a nótát fújják száz éve. Csak ők az alkalmasak a vezetésre. Aztán valahogy mindik elbasszák.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 09:42:34

@G. Nagy László:

A társadalom dönt.

Erről szól a szellemi háború: vagy mi vagy ők.

MEDVE1978 2025.03.27. 10:56:54

@Boldeone2:

A történelem nem ismétli önmagát. Most sem. Ady egyértelműen egy más történelmi környezetben élt, a jólét, az emberi jogok is gyökeresen mást jelentettek. Ma a felnőtt lakosság cselekvőképes része szavazási joggal bír, Ady korában ez a lakosság 6-7%-ra volt igaz (nem szavazhattak a nők, cenzus volt stb.). Az emberek jogai eltérőek voltak (nők korlátozott jogai), a technológiai és vagyoni helyzet is gyökeresen eltért (rosszabb volt).

Az egyik kedvenc költőm Ady, de messze nem a politikai baromságai, hanem az életmódja miatt (abszint, nők, buli, féktelenség). Nem volt se egy szent Petőfi, se egy depressziós, búval baszott József Attila. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Ady korában nyugaton intellektuális pezsgés volt. Párizsban egyszerre volt jelen egy rakat izgalmas eszme, a nacionalizmus és autoriter etnicizmus különböző elemei, a klasszikus liberalizmus, kommunizmus előszelei. A XX. század eleje még kipróbálatlan eszmék halmaza. A nacionalizmus viszonylag új dolog, pár évtizede van, de párhuzamosan jelen van mindenféle utópisztikus baloldali eszme és a jelent képviselő birodalmi gondolkodás is. Adynak ez a haladás, az izgalmas perspektíva, szemben az OMM konzervatívizmusával és feudális gondolkodásával.

Ma gyökeresen más a helyzet. Nincsenek új, világmegváltó eszmék. A náci és kommunista világkísérletek kudarcot vallottak és extrém mennyiségű halott szegélyezte az útjukat. A konzervatív birodalmak is kilehelték a lelküket, óriási mennyiségű ellentétet és áldozatot hagyva maguk után. A woke rákként telepedett a kultúrára, politikára, de úgy tűnik a világ már gyógyulóban van és megszabadulhat ettől a szarhalomtól. Bár a világ ma egy haldokló öregember inkább, míg Ady idejében egy virgonc harminc-negyven éves volt. A népességcsökkenés beláthatatlan következményekkel jár. A forradalmakat döntően fiatalok csinálják. Ahogy elfogynak a fiatalok, úgy fogynak el a forradalmak is.

MEDVE1978 2025.03.27. 11:04:38

@Boldeone2:

"Anno Jászi Oszkárnak is igaza lehetett: a magyarság fele alkalmatlan a demokráciára."

Ez egy rettenetesen buta és önellentmondó kijelentés. Ha valaki a demokráciát = a hatalomgyakorlás a nép akarata, véleménye szerinti módját értéknek tekinti, akkor ezzel nem fér össze, hogy rögtön a nép felével kapcsolatosan egy korlátozó kijelentést tesz és kizárja őket a demokráciából. Mert ugye a következő gondolat az, hogy aki alkalmatlan a demokráciára az hülye, megvezetett stb. ezért "rosszul szavaz". Innentől már csak egy lépés következtetésként, hogy akkor őt ne engedjük szavazni, hiszen alkalmatlan. Tudom, a népet kellene leváltani vagy egy talán amerikai vagy angol politikus közmondásával élve: "The people have spoken, the bastards".

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.27. 11:14:44

@Boldeone2:

"Anno Jászi Oszkárnak is igaza lehetett: a magyarság fele alkalmatlan a demokráciára. Ez a halmaz ma lényegében jól lefedi Ovi szavazótáborát; azt a kriptokonzerv embertömeget, akikre hat a gyűlöletkeltő propaganda, akik betiltanák a Pride- ot"

Rajtatok múlik, hogy be lesz-e tiltva! Felvonulhattok, tüntethettek vélt vagy valós előítéletek ellen, jogokat követelhettek, büszkék is lehettek, zenével, tánccal hirdethetitek a szeretet, boldogságot. Mindezt olyan keretek között, melyek az általános esztétikai érzéket nem rombolják. Teljesen önmagatok a négy fal között legyetek, mint a többségi társadalom tagjai.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.27. 11:23:02

@Boldeone2:

"Jászi Oszkárnak is igaza lehetett: a magyarság fele alkalmatlan a demokráciára. Ez a halmaz ma lényegében jól lefedi Ovi szavazótáborát; azt a kriptokonzerv embertömeget, akikre hat a gyűlöletkeltő propaganda, akik betiltanák a Pride- ot"

Nem alkalmatlan a demokrácára, hanem abból a fajta "demokráciából" lett elege, amely 2004 és 2009 között volt az országban. A mai politikai felépítmény válasz erre a korszakra.

Boldeone2 2025.03.27. 11:23:44

@MEDVE1978: " Mert ugye a következő gondolat az, hogy aki alkalmatlan a demokráciára az hülye, megvezetett stb. ezért "rosszul szavaz". Innentől már csak egy lépés következtetésként, hogy akkor őt ne engedjük szavazni, hiszen alkalmatlan."

- A demokráciának feltételi vannak. Nem véletlen, pl., hogy Oroszországban nem lehet demokráciát csinálni, hiszen a társadalom nem " polgári" autonóm...

Sokan nem értik a demokráciát, annak a lényegét...A "tömegdemokráciában", a közvetett demokráciában sok minden eltorzul...

Karl Popper megértette Kleisztenészék törekvését: NEM a "tömegek uralma" a demokrácia, hanem egyfajta egyensúlyi helyzet, ahol korlátos a hatalom, részvétel van és kicsit mindenkinek igaza!

Hogy fogalmazták meg ezt a görögök? Valahogy úgy, hogy a demokrácia egyik célja, hogy egy Türannosz ( előtte még csak sztratégosz pl) a népet félrevezető színjáték segítségével hatalomra kerüljön
A kommunikációs eszköz a demagógia, ezt használja fel a zsarnok aspiráns a hatalom megszerzésére...
Folyt...

Boldeone2 2025.03.27. 11:30:12

@MEDVE1978: A másik lényeges dolog a részvétel. Az athéni polgárok a teljes jogú polgárok részt vettek az igazgatásban. Bizonyos tisztségekre kötelező forgás volt és véletlen kiválasztás

A phülék kialakításál odafigyeltek az " osztályviszonyra" a földművesekkel már akkor is baj, volt....Akkor is felvilágosult elit, akik szellemileg a többi előtt jártak...

A demokrácia modellekről a modern korban is vita van, ajánlom: napvilagkiado.eu/termek/hayek-es-popper-a-racionalitasrol-az-okonomizmusrol-es-a-demokraciarol/

Én a popperi megközelítést vallom...

Boldeone2 2025.03.27. 11:36:15

Kis analógia:

Orbán ma a sztratégosz, a türannosz, aki a nép jelentős részét a demagógiával félrevezeti! Ne feledjük, a tömegdemokráciák is esendőek! Hitler választással került hatalomra, Trump is...
Putyint nem mondom, ott már már demokrácia- színház sincs....

Be kellene vezetni a korlátos hatalmat, ezt már Magyar is megértette a demagógia szintjén...2 ciklus

Boldeone2 2025.03.27. 11:59:29

Még annyit: a demokrácia nem volt felkészülve az információs társadalomra. Ma gyakorlatilag az nyer választást,aki a legjobban tudja a médián keresztül manipulálni a társadalmat. Ehhez kinek van leginkább ereje? A hatalomnak....

Én mit tennék? Egy bátor lépéssel a parlament 1/3 - át random módon kiválasztott, büntetlen előéletű, alkalmas és "szándékos " polgárok közül sorsolnám.
Ez szinte biztosan véget vetne a pártok és az erőskezű vezetők uralmának...

Nyilván ilyen soha nem lesz...Orbán helyett majd "új Orbán" jön... A társadalom erre szocializált, nem az autonómiára...

Wildhunt 2025.03.27. 17:52:42

@G. Nagy László: az egyik megmaradt kb 2000 éve úgy, hogy többen, többször is próbálták végképp eltörölni. A másik épp kimúlik, minden támogatás ellenére. Szóval nem is tudom...

G. Nagy László 2025.03.28. 00:23:07

@Wildhunt:

Számomra nem kérdés, hogy melyik az értékesebb.

Egyfelől: a kereszténység eredetileg Jézus tanítására épül. Vagyis az alapjai jók. Szeretet, hit, könyöröletesség - ezek valódi értékek. Ezzel szemben a Pride a degenerált létformékat ünnepli, melyek önmagukban semmiféle értéket sem képviselnek. Itt az érték az, ha a többségi társadalom tolerálja a másságot. De nem kéne túltolni a biciklit, és pozitívként tálalni azt, ami valójában szerencsétlen.

Másfelől: a kereszténység története bármennyire is bővelkedik szégyenletes fejezetekkel, azért bőven vannak valódi szentjei, pozitív hősei, példamutató alakjai. A progresszió rövidke történetében még az ismertebb alakok is mind bűnözők, elmebetegek, a társadalom lerombolásán dolgozók. De ebben nincs semmi meglepő; ahol már az alaptanítás is undrító, ott aligha látunk szenteket.

Boldeone2 2025.03.29. 23:11:28

hvg.hu/itthon/20250329_tisza-aktivista-fenyegetes-akasztas-kelenfold-ebx

- A Fidesz egyre lentebb kerül...Mennyi primitív ember áll

Szerintem most megy el a 2026 Orbánnak..

G. Nagy László 2025.03.30. 12:47:52

@Boldeone2: A Fidesznek mi köze van ehhez a bolondhoz? Ne csinálj hülyét magadból!

Én elég sokszor hallok olyat, hogy lámpavasra kéne húzni az összes fideszest. Csak és kizárólag az ellenzék részéről hallottam eddig ilyen hangokat.

Valójában nem volt ebben az országban egyetlen perc sem, amikor kulturált, civilizált, konstruktív politizálás folyt volna. Az SZDSZ az oka mindennek: már 1990-ben felrúgta az együttműködés minden lehetőségét, amikor a taxisblokád élére állt. Ez a bolsevik tempó uralja azóta is az ellenzéki oldalt. Nézd meg Orbánt a parlamentben: minden konstruktív ellenzéki hangra (nagyon ritka) barátságosan és együttműködően reagál.

grundigg 2025.03.30. 19:07:28

@G. Nagy László: "A Fidesznek mi köze van ehhez a bolondhoz?"

Annyi mindenképp, hogy pont ugyanazt mondja, mint te, és ezt nem maga találta ki. De az ő viselkedése legalább adekvát, hisz ha Orbán bukása esetén jön a háború, a pusztulás, a nemzethalál, jönnek a kommunisták, akkor az a minimum, hogy az ember kimegy az utcára pultokat felrúgni, és nem kaszinózva meg meccset bámulva várja a véget.

Úgy tűnik, most már minden napra jut egy ilyen polgári, keresztény, konzervatív kultúrember:

444.hu/2025/03/30/most-magyar-peter-kormendi-gyuleserol-kellett-bilincsben-elvinni-egy-ideges-embert

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.30. 20:23:40

@Boldeone2:

"- A Fidesz egyre lentebb kerül...Mennyi primitív ember áll

Szerintem most megy el a 2026 Orbánnak.."

Nem csodálom, ha néhány honfitársunknak "felforr az agyvize", ha azokat a normasértéseket, nemzetellenes-és szuverinitás ellenes törekvéseket, háború pártiságot, illegális migráció támogatását tapasztalja, amit az ellenzék túnyomó része folyamatosan elkövet.

Tisztázni kellene a hazaárulás kérdéskörét, valószínűleg a BTK vonatkozó paragrafusa már nem felel meg a mai követelményeknek, mert a kihívások sokat finomodtak, és az ártó szándékot tagadni és átértelmezni lehet. Ez frusztrációhoz vezet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.03.30. 22:26:18

@Boldeone2: Azért van lehetőség egy homokos botrányra fideszéknél, ha már a fele banda az. :))

G. Nagy László 2025.03.30. 22:32:41

@grundigg:

"ha Orbán bukása esetén jön a háború, a pusztulás, a nemzethalál, jönnek a kommunisták, akkor az a minimum, hogy az ember kimegy az utcára pultokat felrúgni, és nem kaszinózva meg meccset bámulva várja a véget."

Ez nem túl logikus gondolatmenet. Legalább három okból sem az.

1. Először is elég csekély az esélye annak, hogy Orbán elbukja a 2026-os választásokat. Adok rá 5%-ot.

2. Borzasztó messze van még. Kedvem lett volna kedden Daniel Freudot kifütyülni, mert ez a magyargyűlölő senki tényleg megérdemelné, de egyelőre drágább az időm ennél. A tiszás szektát meg nem kell bántani; joguk van szervezkedni.

3. Igaz ugyan, hogy a Magyar petyát pénzelő nyugat-európai elvtársaid minden eszközzel háborút akarnak kiprovokálni, a faszom se érti, miért (te érted a folyamatos hergelést?), de csupán szánalmas bohócok, nem számottevő tényezők. Nem lesz kiszélesedő és elhúzódó háború. A nagyhatalmak lezárják a sztorit, hiába ugrálnak az elmebetegek, akiket imádsz. 2026-ra, amikor az urnák elé járulunk, már csak a múlté lesz a háború, akármennyire is igyekszik akadályozni a békekötést a politikai oldalad. Úgyhogy nem jön háború, legfeljebb a migráció marad olyan veszély, amely nemzethalált eredményezhet.

Úgyhogy: meccsnázés, póker, mulatozás. Békesség, testvérek.

Boldeone2 2025.03.30. 22:37:38

@atomic power 1986DucaDuca: Nem csodálom, ha néhány honfitársunknak "felforr az agyvize", ha azokat a normasértéseket, nemzetellenes-és szuverinitás ellenes törekvéseket, háború pártiságot, illegális migráció támogatását tapasztalja, amit az ellenzék túnyomó része folyamatosan elkövet."

- Az orbáni propagandamédia által gerjesztett kamu az egész! Az ellenzék nem migrációpárti, nem háborúpárti, ez csak kitaláció. Az LMBTQ kérdés is hasonló: csak az indulatok gerjesztésére alkalmas. Csakhogy Magyar ügyesen kitáncolt ebből az " ügyből"
Neki nem kell csak a saját útját járni: szombatig 400 ezer aláírás!

Boldeone2 2025.03.30. 22:43:32

@G. Nagy László: Először is elég csekély az esélye annak, hogy Orbán elbukja a 2026-os választásokat. Adok rá 5%-ot."

- Várjuk ki a végét! Magyar felfelé jön, járja az országot és vidéken is tömegek jelennek meg a rendezvényein. Nem hülye ember, szisztematikusan halad a demagógizált országban, demagógiával
Ez kell ide, mások eddig nem jöttek rá..

A kormány agressziója csak növeli a népszerűségét. A szociális médiát is uralja. Hadházy meg viszi közben a másik vonalat...
Így a legjobb...
Kedd újabb tüntetés....

Boldeone2 2025.03.30. 22:50:57

@G. Nagy László: Ha már átforgatja a vidéket Magyar, tehát a középvárosi területeken képes nyerni, az is óriási pofon lenne a a NER- nek...Egy gyenge többségből már nem jönnek többet vissza... A következő választáson - szerintem - garantált egy ellenzéki győzelem. A Fidesz fő szavazótáborát az 50, de inkább a 60 felettiek adják...
Végül teljesen átcserélődik lassan a szavazóbázis. Minél fiatalabb az egyén , annál inkább ellenzéki ez a fő szabály...
Én most megleptést várok. Orbán kifogyott az eszközökből, a homofóbia felszítása ezt mutatja

Boldeone2 2025.03.30. 22:53:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szerintem rá kell menni a Fidesz botrányaira. Az 500 milliárdos jegybank kifosztását nem szabad hagyni

El kell minden faluba és bemutatni a " sötét anyagnak", mi a NER..

grundigg 2025.03.30. 23:09:10

@G. Nagy László:

2026-ra már csak a múlté lesz a háború?

Pár napja még azt írtad, hogy "Ha nem volna háború, ha nem volna migráció, le is szarnám. Jöjjenek megint az idióták, basszák szét megint az országot, hadd lássa mindenki, mire képesek! De ma ez életveszélyes volna."

Ha a póker elviszi az energiát és a figyelmet a propagandáról, belegabalyodsz a hazugságaidba.

Igaz, ez önmagában gyönyörű:

"legfeljebb a migráció marad olyan veszély, amely nemzethalált eredményezhet.

Úgyhogy: meccsnázés, póker, mulatozás. Békesség, testvérek."

grundigg 2025.03.30. 23:14:13

@Boldeone2: "Az 500 milliárdos jegybank kifosztását nem szabad hagyni"

Bloggerünk akkora individualista, hogy számára az adózás erőszak. Rá számíthatsz, biztos nem fogja hagyni, hogy valaki csak 1 forintot is ellopjon (vagy csak elherdáljon) az adófizetők pénzéből!

G. Nagy László 2025.03.30. 23:43:54

@grundigg:

"Pár napja még azt írtad, hogy "Ha nem volna háború, ha nem volna migráció, le is szarnám. Jöjjenek megint az idióták, basszák szét megint az országot, hadd lássa mindenki, mire képesek! De ma ez életveszélyes volna."

Valóban ezt írtam. És ha ma nem Orbán volna a miniszterelnök, nem csupán mi lennénk bajban. Egy interjúban Sönke Nietzel hadtörténész arról beszélt, hogy 2025-ben lehet Németország utolsó békés nyara, ugyanis ősszel Oroszország megtámadhatja Litvániát - ilyen elmebeteg faszok ilyen elmebeteg gondolatai uralják a nyugat-európai médiát. Nulla alpaja és nulla értelme van, de hergelik a világot még mindig. (Ezek szerint te sem tudod, miért, hiszen nem válaszoltál.) Magyar Péter mindent aláírt és megszavazott eddig, amit az orra alá dugtak. Ha ma ő volna a kormányfő, együtt menetelnék bele az őrületbe a többi idiótával. 2026-ban - őszintén remélem - ez már nem lesz probléma, de ma még szerintem senki sem nyugodt igazán.

A migráció viszont még hosszú évekig itt marad velünk, valószínűleg még az unokáinknak is ez jelenti majd a legnagyobb problémát és veszélyt. Neked van elképzelésed arról, hogy egy Magyar Péter vezette kormány miként viszonyulna e kérdéshez? Te magad miként látod a migráció kérdését? Nem látsz benne semmi veszélyt?

grundigg 2025.03.31. 00:17:33

@G. Nagy László: "Nulla alpaja és nulla értelme van, de hergelik a világot még mindig."

Ezt bírom a hozzád hasonló propagandistákban. Egyik pillanatban az atomháború rémségeiről képzelődtök, a másikban előadjátok, hogy "Nulla alpaja és nulla értelme van, de hergelik a világot még mindig."

Erre a képre emlékszel még?

assets.4cdn.hu/kraken/831lYFhjQr211kW1ALs-lg.jpeg

Hosszú évek óta semmi érdemi mondandója nincs a fidesznek a magyar valóságról, csak azt tolja éjjel-nappal, hogy "jaj jön a háború, jönnek a migránsok, jönnek a buzik, szavazz rám, mert csak akkor leszel biztonságban", és te beszélsz hergelésről?

Tényleg, erről mi a véleményed békepárti barátom?

"“We’ll get Greenland. Yeah, 100%,” Trump said.

He added that there’s a “good possibility that we could do it without military force” but that “I don’t take anything off the table.”"

A békepárti amerikai elnök azzal fenyegeti a szövetségesét és a szövetségesünket, hogy akár katonai erővel is elveheti tőle a területét.

"Neked van elképzelésed arról, hogy egy Magyar Péter vezette kormány miként viszonyulna e kérdéshez?"

www.facebook.com/share/p/1Ly4SVbfVf/

G. Nagy László 2025.03.31. 08:05:51

@grundigg:

"Ezt bírom a hozzád hasonló propagandistákban. Egyik pillanatban az atomháború rémségeiről képzelődtök, a másikban előadjátok, hogy Nulla alpaja és nulla értelme van, de hergelik a világot még mindig."

Tényleg nem tudom eldönteni, hogy ennyire ostoba vagy, avagy csak játszod az ostobát. Az előbbi szánalmas, az utóbbi gyermeteg.

Baszki, a napnál világosabb, hogy ha a TE POLITIKAI OLDALAD, a kilóra megvett, hibát hibára halmozó, idióta nyugat-európai bűnözők, Weber, Ursula és a többiek nem provokálnak, nem hergelnek, s beállnak végre a békét kívánók közé, úgy 100%, hogy béke lesz. Ha nem, úgy csak 95%, mert annyi erejük és hatalmuk van ezeknek a szarháziaknak, hogy elhúzzák a konfliktust, akár ki is szélesítsék.

"és te beszélsz hergelésről?"

Te szerencsétlen idióta, ha farkas jár a mezőn, és én figyelmeztetlek, az hergelés? Te már a szavak jelentését is elfelejted a progresszív őrületben. Ha valaki azt mondja, hogy van veszély, de őrizzük meg a biztonságot, az NEM HERGELÉS. Nyilvánvaló, hogy a migráció veszélyt jelent. Nyilvánvaló, hogy védekezni kell ellene, még ha te nem is mersz állást foglalni e témában. És az is nyilvánvaló, hogy a nyugat-európai uszítás, hergelés alaptalan. Az oroszok nem fognak NATO-országot támadni. Te is tudod, én is tudom. A német, az angol és a francia hírszerzés is tudja, hogy totál kamu az egész. De azért toljátok ezerrel.

Érzékeled a különbséget a megtapasztalható valóság, és a kreált rémképek között?

"“We’ll get Greenland. Yeah, 100%,”

Eddig nyaltad az USA seggét. Ha Biden mondaná, most sem zavarna. A személyes véleményem: kibaszottul nem érdekel, hogy Grönland Dániához tartozik, az USÁ-hoz, avagy független. Vér nem fog folyni, mindketten tudjuk.

Ami Magyar Pétert illeti: a válaszod ezek szerint az, hogy 100%-ban elhiszed, amit állít. Valószínűleg te vagy a legelkábítottabb szektatag, de annyi baj legyen. Azt elárulnád, hogy ez a fasz mire céloz a posztjában?

"Ugyanakkor fontosnak tartjuk azt is, hogy a magyar Országgyűlés, hasonlóan más tagállamokhoz, a határok védelmét az európai uniós joggal összhangban lévő jogszabályokkal oldja meg. Ha erre az Orbán-kormány nem képes, vagy nem hajlandó, akkor az ebből következő százmilliárdos uniós bírságért politikai és anyagi következményeket vállalnia kell."

Ez mégis mi a faszt jelent? Mi az, amit a kormánynak másképp kéne csinálnia? Várom válaszodat.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.31. 10:07:15

@Boldeone2:

***Az ellenzék nem migrációpárti, nem háborúpárti, ez csak kitaláció. Az LMBTQ kérdés is hasonló: csak az indulatok gerjesztésére alkalmas. Csakhogy Magyar ügyesen kitáncolt ebből az " ügyből".***

Szavakban nyilán senki sem migrációpárti, sem háborúpárti. A leghülyébbek is tudják ma már, hogy ezzel nem lehet választást nyerni. Közhely, hogy az üléspont határozza meg az álláspontot. A néppárti frakció, a zöldek, a liberálisok és a baloldal a migrációs paktumot megszavazták, a frakcióvezetik aláírták, végrehajtást sürgetik. A magyar ellenzéki pártok a Mi Hazánk kivételével támogatják az uniós migrációs politikát, megszavazták a migrációs paktumot.
Szíved csücske által vezetett párt a 2025-ös uniós költségvetésnél megszavazta, hogy 25 millió euróval többet kapjon az a migrációs paktum, amely a bevándorlók elosztását és betelepítését akarja ránk erőltetni, és pénzbüntetést kapnak azok az országok, amelyek ezt nem hajtják végre. A párt egyik képviselője szerint Magyarországnak fejet kell hajtani a bíróság előtt és ki kell fizetnie a Brüsszel által kiszabott brutális migrációs bírságot.

A párt másik EP-képviselője egy interjúban egyértelművé tette, hogy azért szavazták meg a migrációs paktumot, mert a multikulturális társadalmat támogatják.

A választóvonal a kormány és szíved csücske között az illegális migráció ügyében, hogy a kormány nem engedi be a törvénytelenül érkező migránsokat, míg szíved csücske a migrációs paktumot hajtaná végre, amely beengedi őket és csak ezután kerül elbírálásra a státuszuk, majd jön a kötelező "reallokáió".

Szíved csücske rossz frakcióba ült be, ha valóban nem támogatja az unió elhibázott migránspoltkáját.

A háborúpártiságról: Szavakban senki nem akar háborút (manapság, talán), mert ezzel sem lehet választást nyerni. Mi tt a vízválasztó? Aki tárgyal a másik oladallal, az valóban a békés megoldásra törekszik. Az EU, benne a legnagyobb néppárti frakcióval, a fegyveres konfliktus kezdete óta egyetlen egy tágyalást sem kezdeményezett Oroszországgal. Márpedig szíved csücske ebben a frakcióban ül, innen kapja a parancsokat és cserébe a támogatásokat.

Szomorú, de ez van!
süti beállítások módosítása