téveszmék

téveszmék

"Csak múló divat a gender"

2025. szeptember 23. - G. Nagy László

genderkomedia.jpeg

 

Hosszú évek óta ugyanaz a lemez megy. Szóba kerül a gender témája, mire a hazai globalisták csak legyintenek: ez egy álprobléma; egy megmosolyogtató apróság; egy gyorsan elröppenő, ártatlan, nyugati hóbort csupán. Nem is kell foglalkozni vele, nincs jelentősége, lassan mindenütt búcsút intenek e múló divatnak. Azután kezembe kerül Brigit Kelle munkája, s még számomra is mellbevágó, hogy ez mennyire nem így van; hogy az új vallás mennyire befészkelte magát a német és osztrák közgondolkodásba, állami intézményrendszerbe. 

 

Amikor olvasni kezdjük e könyvet, első felismerésünk az, hogy a szerzőnek határozottan van humora. Oké, ennek hiányában aligha lehetne hozzányúlni a témához, no de mégiscsak egy német nőről van szó... A képet azért jelentősen árnyalja, és sok mindent megmagyaráz, hogy erdélyi származású. Író, újságíró, publicista, valamint négy gyermek édesanyja.

 

A mű kiválóan láttatja, miként jutottunk el a mai állapotokig. Adott egy gazdag, jóléti társadalom - Németország -, amely az ezredforduló környékén már annyira pazarul él, hogy jó dolgában azt sem tudja, mire költsön. (A legtöbben jártunk arrafelé, s valóban azt láttuk: csodás az infrastruktúra, szinte minden faluig elér az autópálya - mit is lehetne fejleszteni még?) A németek ettől persze nem jöttek zavarba, s eszükbe sem jutott az a kézenfekvő megoldás, hogy az adókat radikálisan csökkentve a pénzt a polgároknál, illetve a vállalkozásoknál hagyják. Inkább elköltötték az emberi történelem legfeleslegesebb idiótaságaira: a genderideológa féktelen terjesztésére. "Semmilyen költséget és fáradságot nem kímélnek azért, hogy következetesen genderérzékennyé alakítsák az iskola és a társadalom minden szegletét" - írja a szerző. Ennek első lépcsőfoka mindig az, hogy az adófizetők pénzén létrehoznak valamiféle jóemberkedő sóhivatalt. Ausztriában nőügyi minisztérium működik. Svédországban, Dániában és Belgiumban a gender egyenlőség ügyét emelték miniszteri rangra. Németországban pedig a családügyi minisztérium dolgozik a családok tudatos szétverésén. Ezek az államigazgatási szervek, valamint az általuk finanszírozott intézmények és kutatási központok elsősorban nőket foglalkoztatnak, akik - hogy üres és értelmetlen pozícióikat valamiféle látszattartalommal megtöltsék -, unalmukban, vagy épp fontoskodásból a lehető legnagyobb őrültségeket álmodják meg. Ami még ijesztőbb, hogy sokszor meg is valósítják azokat. Az egyetemek ugyancsak a genderideológia élharcosai: "Az egész társadalom átépítése nincs ingyen. Német nyelvterületen 200 fölött van azoknak a tanszékeknek a száma, amelyeket mi mindannyian együtt finanszírozunk az adónkból, de ez csak a kezdet. (...) Csak Németországban 141 olyan professzori állás van, amelyik nőkutatásokat, nem- vagy gendertanulmányokat folytat." Természetesen az EU is kiveszi a részét a néphülyítésből, az Európai Genderegyenlőségi Intézet 50 millió eurós költségvetésből gazdálkodhat, miközben senki sem tudja, mi folyik ott pontosan. Az Unió 2007 és 2013 között 3,56 milliárd eurót költött a genderigazságosság különböző projektjeire. Tényleg nem vagyunk normálisak.

 

"Szülőszobából a lejtőre" - ez az első fejezet címe, amelyben a szerző Judith Butlert, az egyik legismertebb feministát és genderideológust idézi. "Kislány!" - kiált fel a szülésznő, ami Butler szerint már önmagában is súlyos probléma, hiszen azt jelenti: "Lánynak kell lenned!" Mintha a bába szavai determinálnák a gyerek további sorsát, sokkal inkább, mint a kromoszómái, a biológiai felépítése, a nemi szervei... Halálos véteknek számít az is, ha valaki rózsaszínbe öltözteti lánygyermekét. Mintha ezen múlna bármi! "Elismerem, első gyermekünk születése előtt rövid ideig én is a 'mindenki egyenlő' fázisában voltam: minden csak nevelés kérdése. Nem folytunk bele ebbe a rózsaszín-bilikék diskurzusba. Első két gyermekünk jobb tanítónak bizonyult. Az elsőszülöttön nem volt semmi pink: sem ruhácska, sem rugdalózó, sem hajcsat. Minden szép gendersemleges és tarka. Pont három évig tartottunk ki, aztán a kislány oviba ment, és hazahozott három kedvenc színt: csillám, pink és rózsaszín - jóllehet a különbség a mai napig nem világos számomra. Egész egyszerűen normális lány volt és ragaszkodott az összes lányos cucchoz." A szerző második gyereke fiú, aki nem sok érdeklődést mutatott nővére kacatjai iránt; csakis azzal játszott, aminek kereke van... Mintha a saját családomat látnám. Mintha bármelyik egészséges családot látnám. Így megy ez. A nemünk és az arra jellemző szükségletek, vágyak, motivációk és magatartásformák genetikailag erőteljesen meghatározottak, és épp olyan őrültség harcolni ezek ellen, mintha a Duna folyásirányát akarnánk megváltoztatni, visszafordítani.

 

Magyarországon kevés olyan témát tudnék feldobni, amelyben párthovatartozástól függetlenül széles nemzeti egyetértés tapasztalható. A gyermekvédelem kérdése mindenesetre ilyen. Néhány DK-s fanatikus kivételével senki, még a legelvetemültebb Orbán-gyűlölők sem szeretnék, hogy gyermekeik agyát gender-idiótaságokkal mossák a közoktatásban. Márpedig Németországban ez megy, a szerző egy teljes fejezetet szán a témának. "Egyetlen olyan eszköz van, amellyel a szexuális sokféleséget az országban mindenütt, minden gyermeknek előadhatják: az iskola. Az iskolakötelezettségnek köszönhetően ott minden gyermeket elérnek, és ami genderszempontból még jobb: a szülők kívül maradnak. Nagyszerű!" Brigit Kelle végigviszi az olvasót mindazokon a témákon, amelyekkel a német gyerekek fejét tantervileg tágítják: új családi formák, homoszexualitás, transzszexualitás, önkielégítés, prostitúció, pornófogyasztás, stb. Ausztriában sem restek, ott már az óvodák is megkapják a "nemérzékeny pedagógia" elnevezésű útmutatót. Ebből az óvónők számos fincsi tippet kaphatnak, többek közt az, miként lehet átírni a klasszikus gyermekdalok szövegeit genderigazságossá... 

 

Lássuk hát, hogy a gyerekek megrontásán túl miféle hasznos dolgokra költik a német és osztrák adófizetők pénzét a genderegyenlőség jegyében!

  • NŐI LÁMPAFIGURÁK - Martina Matischok-Yesilcim, a szociáldemokraták (SDP) kiválósága ráébredt, hogy Berlinben már csupán egyetlen dolog hiányzik a társadalmi igazságossághoz és a földi mennyországhoz: a gyalogosátkelőhelyek piktogramjainak cseréje. Mert az mégiscsak elnyomó dolog, hogy mindenütt férfi karaktereket látunk... Ha Berlinben nem is, de egy sor német városban (Halle, Drezda, Kassel) megvalósították e nélkülözhetetlen, forradalmi újítást.
  • UTCANEVEK - Az utcanevek terén is eklatáns a férfitúlsúly. Friedrichshain-Kreuzberg (berlini városrész) már 2005-ben megszabta, hogy 50 százalékra kell emelni a nőkvótát... Amíg ezt el nem érik, addig férfiről közterületet elnevezni tilos.
  • LESZBIKUS TEMETŐ - 2014 áprilisában megnyílt az első, kizárólag leszbikusoknak fenntartott temető a berlini Prenzlauer Bergen. A fene se érti, ennek mi értelme. Évtizedek óta az elfogadásért, a társadalmba való belesimulásért küzdöttek, most meg - legalábbis halálukban - elkülönülni akarnak?
  • NŐI EGYETEMI KVÓTÁK - A bécsi Orvosi Egyetem szörnyű genderproblémával küzdött: rendszeresen több nő hasalt el a felvételin, mint férfi. Mit lehet tenni egy genderigazságos világban? Természetesen leszállították a nők ponthatárát - pont úgy, ahogy Amerikában a feketékét. Amikor egy kiselejtezett fiú jogorvoslatot kért, az ügy az osztrák alkotmánybírósághoz került, amely végül semmiféle kifogás sem támasztott e diszkriminációval szemben...
  • OSZTRÁK HIMNUSZ - 2012-ben osztrák feministák genderérzékenyre íratták át himnuszukat, mégpedig parlamenti határozattal. Az eredeti szövegben csak "nagy fiak" szerepeltek, ezután a nemzet "nagy lányai és fiai". Igaz, hogy a ritmus így baromira nem jön ki, no de van ennél lényegesem szempont is, nemdebár?
  • A NÉMET NYELV MEGÚJÍTÁSA - Itt egy speciális genderproblémával találkozunk. Aki tanult németül, az már első órán megtapasztalhatta, mennyire logikátlan az a nyelv, melyben a kanál hímnemű, a villa nőnemű, a kés pedig semlegesnemű. Ezt talán még elviselnék a progresszívek, az azonban már bizonyosan böki a csőrüket, hogy a béke hímnemű, a bosszú pedig nőnemű szó... A lényeg: hatalmas nyelvújításba fogtak - ember legyen a talpán, aki követni tudja. Ha egy egyetemi diák nem az új, genderigazságos német nyelven adja be szakdolgozatát, komoly pontlevonásra számíthat. A vicc az, hogy Németországban legalább 4-5 millió olyan bevándorló él, aki még az eredeti nyelvből sem beszél egy árva kukkot sem, miközben a gendernácik már csak az újbeszélt hajlandók alkalmazni. Mintha tudatosan dolgoznának a bábeli zűrzavaron.
  • ÚJ BIBLIA - A Német Evangélikus Egyház 2006-ban kiadta az új, immáron "igazságos nyelven" megfogalmazott Bibliát. A változtatásokon komoly kutatócsoport dolgozott: 42 nő és 10 férfi. Akárhogy is, a nők e téren hitelesebb szakértők...

 

"Magában a gendermozgalomban is van valami szakrális. Ebben sem mutatnak be kutatási eredményeket, hanem igazságokat hirdetnek. Hinni kell benne, mert egyáltalán nem bizonyítható. Lehet, hogy a gender studiesnak kérvényeznie kellene az egyházi státuszt. Így a professzor asszonyok főpapnők lennének, és a kisbetűs részben biztosan le lehetne szögezni a tévedhetetlenség dogmáját is, hogy végre az utolsó kritikusokat is elcsendesítsék. Természetesen büntetéseket is ki kell majd szabni azokra a gendereretnekekre is, akik védelmezik a biológiát. Bűnhődjetek, hitetlenek!" Ez az a gondolat, amit már sokan sokszor megfogalmaztunk: a gendermozgalom nem több, mint ostoba vallás. Ezzel önmagában nem is volna semmi baj, feltéve, ha tisztességes felekezetként működne. Ennek egyik fontos ismérve, hogy a hívek maguk finanszírozzák, s nem a teljes társadalom kirablásával biztosítják a forrásokat. A másik, hogy a gyerekeket békén hagyják, s kizárólag a nagykorúakat hülyítik. A gendervallás mindkét fronton elbukott, s az a legkevésbé sem menti, hogy nem ez az egyetlen ilyen felekezet. Volt már államvallás a kereszténység. Volt már a kommunizmus is. Van, ahol az iszlám ma is az állammal összefonódó, kizárólagos felekezet. Évszázadokkal a felvilágosodást követően nem kéne ismét visszatáncolnunk a régi őrületekbe. Semmi szükségünk újabb államvallásra. Ilyenre pláne.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9918955268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grundigg 2025.09.25. 17:18:43

@Boldeone2:

Jó tudni, hogy az Állami Egyházügyi Hivatal ma is működik. Kíváncsi vagyok, Székely Jánosnak lesz-e hozzáfűzni valója.

baalint1 2025.09.25. 17:24:02

@Boldeone2:
De érted, G. Nagy László elvtárs rendszeresen hangsúlyozza évek óta, hogy verbálisan nem lehet kárt tenni másban, ezért az éles határ a fizikai erőszak. Aztán hirtelen, amikor az elvtársait bántják olyan módon, ami szerinte teljesen oké, már ő lesz a PC-ség bajnoka, aki követeli, hogy ne legyen ilyen a közbeszéd.

elona 2025.09.25. 17:55:18

Lesz bőven menet október 23-ra.......

Orbán Viktor/Fidesz szervezi a 9. Békemenetet!!!!

Poloska peti szervezi a "Nemzeti Menet"-et...

"Megbékélésmenetet szervez a Puzsér-féle Polgári Ellenállás"

"Két ellenséges nemzet él egy hazában, és ezek tagjai semmiben nem értenek egyet – áll a Margit hídhoz szervezett tüntetés hirdetményében."

ÉN PEDIG SZERVEZEM A "NEMZETI BÉKEMENETET!"

elona 2025.09.25. 18:16:29

"Múlt héten tíz ország – köztük az Egyesült Királyság, Franciaország, Kanada, Ausztrália, Belgium és Portugália – jelentette be, hogy elismeri az önálló palesztin államot"

RENDKÍVÜL OKOS DÖNTÉS!!!!!

... MOST, HOGY IZRAEL ELTÖRÖLTE A FÖLD SZÍNÉRŐL PALESZTINÁT, GYORSAN ELISMERIK!!!!!!

EDDIG MÉRT NEM ISMERTÉK EL??????

Boldeone2 2025.09.25. 18:16:49

@grundigg:@baalint1:

Egyre durvábban putyinizálódik az ország: 444.hu/2025/09/25/lanczi-tamas-leporolna-a-nagytakaritasi-torvenyt-a-semjen-ugy-miatt

444.hu/2025/09/25/kocsis-mate-patkanynak-nevezte-azokat-akik-felepitettek-a-semjen-elleni-vadaskodast

"A titkosszolgálatoktól azt várja el, hogy „a rendelkezésükre álló eszközök maradéktalan felhasználásával térképezzék fel ezt a hálózatot”, és érjenek utol minden olyan oldalt, ami közreműködött a Semjénről szóló pletykák terjesztésében, valamint listázzák azokat az embereket, akik ebben részt vettek. A frakcióvezető szerdán azt ígérte, hogy „a magyar politikában eddig soha nem látott megtorlásnak kell következnie.”

Mi jön még itt? Ezt azért senki nem gondolta volna, hogy így elvetemednek....

elona 2025.09.25. 20:06:51

,,Tégy a gyűlölet ellen, vagy lelőjük a kutyádat!"

elona 2025.09.25. 20:10:01

"Brüsszel engedélyezi a magyar uniós pénzek átcsoportosítását, de a kifizetést továbbra sem engedélyezi!"

NAGYON ÜGYES MEGOLDÁS!!!

G. Nagy László 2025.09.25. 20:53:28

@baalint1:

"Érdekes, a magyar adófizetők pénzének elbaszása az nem szokott zavarni"

Dehogynem, számos posztom szól erről.

"lásd pl. szuverenitásvédelmi hivatal"

Annak konkrétan van értelme. Ha ezt nem látod, valószínűleg te is a hazaárulók népes csapatában focizol.

"ami szerinted, Dr. G. Nagy László antigenderkutató professzor szerint nem tudomány"

Hát kibaszottul nem az. Te is tudod.

"A családbarátsággal kapcsolatban meg mit szólsz ahogy kétségbeesve próbálják eltussolni az újabb pedofil ügyet az elvársaid?"

Te szerencsétlen idióta, kitaláltak egy mesét, s te erre hivatkozol? Legalább annyi eszed lehetne, hogy megvárod, hogy egyáltalán hír legyen belőle. A piaci pletykák mögött is több van. Tényleg hülyébb vagy, mint gondoltam.

G. Nagy László 2025.09.25. 20:55:09

@baalint1:

"Gyerekkoromban soha senki nem mondta, hogy esetleg lány lehetek fiú testben vagy ilyesmi, ellenben hogy ott figyel egy felsőbbrendű lény, és ha a hittanon tanított értékrend alapján rosszat teszek, és utána nem esedezek feloldozásért, akkor a kénköves pokolban fogok szenvedni."

Ez is gáz, de legalább NEM AZ ÁLLAM KÉNYSZERÍTETT, hogy hittamra járj. Idióta.

G. Nagy László 2025.09.25. 20:57:16

@baalint1:

"Mikor az elvtársaid vádoltak hasonlókkal ellenzéki politikusokat (lásd pl. Vonát) vagy közszereplőket, az rendben volt, ugye? "

Nem baszki, az sem volt rendben, de tőlem mikor olvastál bármi találgatást Vona kapcsán? Te viszont idióta módjára beállsz Tordai és Dobrev mellé. Ennyi eszed és tisztességed van.

G. Nagy László 2025.09.25. 21:02:07

@2025.:

"Tragédia a nyugati fehér kultúrkörre nézve, hogy a baloldal útkeresése totál félrement."

Valóban így van. És lehet hogy páran unalomból, mások egy zsíros kutatói állás megtartásáért tolják ez az értelmetlen szart, csak legalább ne volna káros és mélységesen társadalomromboló. És a szégyen az, hogy a tudatos káoszteremtők hozzáférnek az államkasszákhoz, és azokból finanszírozzák az őrültebbnél őrültebb faszságokat, lásd USAID.

G. Nagy László 2025.09.25. 21:09:19

@baalint1:

"Aztán hirtelen, amikor az elvtársait bántják olyan módon, ami szerinte teljesen oké, már ő lesz a PC-ség bajnoka, aki követeli, hogy ne legyen ilyen a közbeszéd."

Korábban azt hittem, hogy csupán rosszindulatú vagy, de ma már világos, hogy inkább csak ostoba. Hogy mindig is képtelen voltál megkülönböztetni a liberális gondolkodást a balliberális takonytól. Te idióta, attól, hogy a drogliberalizáció mellett vagyok, még nem gondolom, hogy a drog jó dolog volna. Attól, hogy a szólásszabadság mellett vagyok, még nem hiszem, hogy az általatok tolt gyűlölködés ne lenne irgalmatlanul mérgező. Attól, hogy nem akarlak felakasztani, nyakon lőni, börtönbe zárni, sőt még cenzúrázni sem, még lehet véleményem a faszságaidról.

elona 2025.09.25. 21:46:03

"Lázár János: Tényleges életfogytiglan és kémiai kasztráció járjon a pedofiloknak"

Kedves ballibsi elvtársak!

Nagy felháborodásotokban, ugye egyetértetek Lázár Dzsonival....

G. Nagy László 2025.09.25. 22:08:28

@Plotzinger Richard:

"valamiért nem érted, hogy a verbális abúzust sem lehet mindig kivédeni."

Mondj csak egyetlen példát, amikor nem lehet, s elfogadom az igazadat.

"Logikailag is beláthatod, hogy ha a fizikait sem mindig lehet, akkor a lelkit/verbálisat sem."

Ennek semmi értelme sincs. Ez olyan mintha azt írnád: logikailag beláthatod, hogy ha az elefánt nem tud repülni, úgy a sas sem.

"Lehet, hogy adott pillanatban valaki fel sem ismeri az érzelmi bántalmazást, csak később ébred rá."

Te most szórakozol velem? Ez mekkora hülyeség már? Benne vagy egy verbális szituációban. Jól érzed magad benne. Aztán hazamész, és rájössz, hogy téged szavakkal bántalmaztak... Ezt hogy? Ez tényleg lehetséges 70-es IQ felett?

baalint1 2025.09.26. 08:14:45

@G. Nagy László:
Egyrészt állami iskola került át időközben az egyik egyházhoz, ahol kötelező lett a hittan, másrészt mint írtam, szülővárosomban már többségben van bizonyos téren az egyházi oktatás, harmadrészt az erkölcstanba is belerakott az állam vallási faszságokat, és az vagy a hittan kötelező.

baalint1 2025.09.26. 08:20:23

@G. Nagy László:
"Dehogynem, számos posztom szól erről."

A korrupciót elhessegetni úgy szoktad, hogy szerinted legalább ezek jól kormányoznak. Közben meg a kettő függetlenül kritizálható lenne attól, hogy szerinted hogyan kormányoznak.

"Annak konkrétan van értelme. Ha ezt nem látod, valószínűleg te is a hazaárulók népes csapatában focizol."

Vicces, hogy te hazaárulózol, mikor a teljesen nyíltan hazaáruló Peti miniszter Putyinnak kiszolgáló politikájával meg egyetértesz, és milliószor hangoztatod, hogy mennyire nem fontos neked Magyarország megvédése, elsők között távoznál, ha be akarnának sorozni.

Szerintem nem kellene a hazaáruló szót használnod 2022 után, mióta nyíltan semmibe veszed hazánk érdekeit.

"Hát kibaszottul nem az. Te is tudod."

Az nem tudomány, ahogy proli szintű hőbörgéssel fikázod.

"Te szerencsétlen idióta, kitaláltak egy mesét, s te erre hivatkozol? Legalább annyi eszed lehetne, hogy megvárod, hogy egyáltalán hír legyen belőle. A piaci pletykák mögött is több van. Tényleg hülyébb vagy, mint gondoltam."

Követelik, hogy legyen az ügy alaposan kivizsgálva, az elvtársaid meg fenyegetik őket. Ha nem igaz, akkor is jogosan kérhető számon a transzparencia. De milyen az már, hogy bosszúhadjárattal fenyegetőznek az elvtársaid, ahelyett hogy tisztáznák az ügyet? Valami egészen elképesztő az is, hogy erre te is inkább agyatlan személyedkedéssel reagálsz. Mondjuk a kegyelmi ügyben bebizonyítottad, hogy neked a gyerekvédelem sem fontos, csak hogy mindenáron megvédd a kommunista bandádat.

baalint1 2025.09.26. 08:21:17

@G. Nagy László:
"Nem baszki, az sem volt rendben, de tőlem mikor olvastál bármi találgatást Vona kapcsán? Te viszont idióta módjára beállsz Tordai és Dobrev mellé. Ennyi eszed és tisztességed van."

Pl. Márki Zay-t támadtad úgy bűncselekménnyel, hogy semmiféle bizonyítékod nem volt, csak a propaganda.

baalint1 2025.09.26. 08:25:19

@G. Nagy László:
"Korábban azt hittem, hogy csupán rosszindulatú vagy, de ma már világos, hogy inkább csak ostoba. Hogy mindig is képtelen voltál megkülönböztetni a liberális gondolkodást a balliberális takonytól. Te idióta, attól, hogy a drogliberalizáció mellett vagyok, még nem gondolom, hogy a drog jó dolog volna. Attól, hogy a szólásszabadság mellett vagyok, még nem hiszem, hogy az általatok tolt gyűlölködés ne lenne irgalmatlanul mérgező. Attól, hogy nem akarlak felakasztani, nyakon lőni, börtönbe zárni, sőt még cenzúrázni sem, még lehet véleményem a faszságaidról."

Csakhogy míg amikor a Fidesz visz véghez karaktergyilkosságot alaptalan vádakkal, akkor azzal jössz, hogy nincs semmi látnivaló, egyetlen alkalommal sem kritizáltad a módszert, az ellenkező irányba meg eléggé éles véleményed van.

A "gender lobbi" esetében ráadásul olyan szinten kettős a mércéd, hogy civil szervezetek faszságai miatt hőbörögsz, ha az elvtársaid meg konkrétan törvényt hoznak arról hogy milyen tartalom nem jelenhet meg, lásd homofób törvény, annak még tapsolsz is.

A mostani kommentjeiddel ismét bizonyítottad, hogy már semmi saját gondolatod nincs, 100%-ban a propagandát terjeszted, és mindig mindent megmagyarázol meg annak az ellenkezőjét is, csak az a lényeg, hogy mindig megvédd az elvtársakat. Kár érte, nagyon régen még voltak értelmes cikkeid, de mára Megafon szintre sűlyedtél.

G. Nagy László 2025.09.26. 08:52:01

@baalint1:

"Egyrészt állami iskola került át időközben az egyik egyházhoz"

Önmagában azzal nincs baj, ha az egyház is szerepet vállal az oktatásban. Választás mindig van, lehet menni világi suliba is.

"az erkölcstanba is belerakott az állam vallási faszságokat, és az vagy a hittan kötelező"

Az, hogy az erkölcstan kötelező, azzal mélyen kell érteni mindannyiunknak. A tartalom más kérdés, ahhoz nem tudok hozzászólni. A gyerekeim sem hittant, hanem világi erkölcstant tanultak, ott nem volt különösebb probléma.

G. Nagy László 2025.09.26. 09:22:00

@baalint1:

"a teljesen nyíltan hazaáruló Peti miniszter"

Ez megint az óvodás csúfolódás szintje. Ha neked hazaárulás az, hogy olajat és gázt vásárolunk, akkor nincs miről beszélgetnünk.

"milliószor hangoztatod, hogy mennyire nem fontos neked Magyarország megvédése"

Sosem állítottam ilyet. Mi több: minden második posztom a határvédelem fontosságáról, és általában az ország szuverenitásának megvédéséről szól.

"elsők között távoznál, ha be akarnának sorozni."

Nyilvánvalóan. De a kettőnek mi köze egymáshoz? Azt is fontosnak tartom, hogy legyenek orvosok, de ha kötelezővé tennék, hogy nekem kell ellátni a betegeket, a sérülteket, ugyanígy távoznék. A sorkatonai szolgálat nem csupán erkölcstelen, de értelmetlen is. Nem való mindenkinek. Én még verekedni sem szoktam, nemhogy fegyvert fogni egy másik emberre. Ez mélyen idegen tőlem, tegye ezt az, akihez ez jobban passzol.

"Szerintem nem kellene a hazaáruló szót használnod 2022 után, mióta nyíltan semmibe veszed hazánk érdekeit."

Megint az üres fecsegés, csúfolódás.

"Követelik, hogy legyen az ügy alaposan kivizsgálva, az elvtársaid meg fenyegetik őket. Ha nem igaz, akkor is jogosan kérhető számon a transzparencia."

Tényleg hülyébb vagy, mint gondoltam. Mi a faszt akarsz kivizsgálni? Gyermekotthonról hazudoztatok, s két perc alatt kiderült, hogy nincs is gyermekotthon. Pedofíliáról hazudoztatok, s két perc alatt kiderült, hogy nincs kiskorú áldozat. Az egész egy primitív, gyenge hazugságtákolmány, s te még mindig fújod a sípot. Baszki, azt vedd már észre, hogy ez a fajta primitív, hazug, alaptalan prolihergelés vezetett Charlie Kirk halálához is. Mocskos és undorító, ahogyan meséket találtok és az alapján akartok lincselni, gyilkolni, forradalmat kirobbantani. Elkeseredett idióták vagytok, s ha a társadalomban maradt még józanság, úgy pont ezekért az alaptalan mocsokságokért fogtok leszerepelni 2026-ban is.

"De milyen az már, hogy bosszúhadjárattal fenyegetőznek az elvtársaid, ahelyett hogy tisztáznák az ügyet?"

Megint hazudsz. Nincsügy, te szerencsétlen, amit tisztázni kéne. Nincs áldozat. Nincs semmi. Mi a faszt kéne tisztázni? Egy üres pletyka van. Ennyi erővel mondhatnám, hogy délutánonként öregasszonyokat erőszakolsz a temető előtt, tisztázd magad!

És nincs bosszúhadjárat, Kocsis Máté a "megtorlás, ha úgy tetszik, jogi elégtétel" kifejezést használta, nagyon helyesen. Igaza van, itt az idő, hogy véget vessünk ennek a sok mocsokságnak, amit műveltek évek óta. Olyan dühöt ébresztettek a jobboldalon, ami el fog sodorni benneteket. Nem, kisbarátom, nem történik majd semmi jogtalan, sem embertelen. Csak tisztességes és korrekt, de kellően kemény válaszlépés. Már alig várom. Már alig várom, hogy az összes erőszakos, vagy erőszakra buzdító Lenin-fiú megkapja azt, amit érdemel.

"Valami egészen elképesztő az is, hogy erre te is inkább agyatlan személyedkedéssel reagálsz."

Nem agyatlan, nagyon is tudatos. Baszki, 15 óra 48 perc magasságában leírod, hogy a kormány el akarja tussolni a pedofil ügyet. Hat perccel később (!!!) már Vonát említed, mint alaptalan vádaskodást, mint aki egyenlőségjelet tesz a két pletyka közé, bizonyos tekintetben joggal. (Nekem úgy tűnt, már itt biztos vagy abban, hogy nincs semmi eltussolt ügy.) Most ismét a kivizsgálását követeled valaminek, ami nem létezik. Tényleg döntsd el, hogy ennyire gerinctelen, hazug, szarházi vagy, aki pontosan tudja, hogy egy üres piaci pletykán pörög, vagy pedig ennyire idióta, aki nem is érti, mi történik körülötte, csak gépeli a szavakat összefüggéstelenül és gondolatmentesen.

G. Nagy László 2025.09.26. 09:24:08

@baalint1:

"Pl. Márki Zay-t támadtad úgy bűncselekménnyel, hogy semmiféle bizonyítékod nem volt, csak a propaganda."

Mi a halál véreres faszáról beszélsz? Ha már vádaskodsz, írd le konkrétan, mert én semmi olyanról nem írok, amiről nincs konkrét tudomásom.

G. Nagy László 2025.09.26. 09:29:23

@baalint1:

"Csakhogy míg amikor a Fidesz visz véghez karaktergyilkosságot alaptalan vádakkal, akkor azzal jössz, hogy nincs semmi látnivaló, egyetlen alkalommal sem kritizáltad a módszert"

Megint alaptalanul vádaskodsz. Az a minimum, hogy mutatsz legalább egy ilyen esetet. Segítek: nem volt ilyen soha. Ha a Fidesz úgy karaktergyilkol, hogy annak minden szava igaz - például MZP, vagy Magyar Péter esetén nincs is szükség másra, csak bemutatni, hogy miket mondanak -, az tisztességes valóságfeltárás. Ezekben tényleg nincs semmi kivetnivaló. De sosem olvastál tőlem olyat, hogy tapsoltam volna egy hazugságnak.

grundigg 2025.09.26. 10:45:01

"Már alig várom, hogy az összes erőszakos, vagy erőszakra buzdító Lenin-fiú megkapja azt, amit érdemel."

Itt akkor emlékeztetnék arra, hogy a köztársasági elnök nem is olyan régen - az igazságügyminiszter előterjesztésére és ellenegyzésével - kegyelmet adott a terrorizmus miatt jogerősen fegyházbüntetésre ítélt Budaházy Györgynek és társainak. A kegyelem érdekében komoly kampányt folytattak fideszes és mi hazánkos közszereplők, a nyílt levelükben hazafiaknak nevezve a terroristákat, kérve, hogy a köztársasági elnök tegye lehetővé, hogy a terroristák "társadalmilag hasznos munkálkodásukat folytathassák".

A bíróság az alábbiakat állapította meg a társadalmilag hasznos munkálkodásukról:

"az elsőrendű vádlott a 2007 áprilisában alapított Hunnia Mozgalomból olyan csapatot szervezett, hogy az az őszre várható budapesti tüntetéseken hatékonyan tudjon fellépni a rendőri erőkkel szemben. Ugyanezen év szeptemberében és októberében Molotov-koktélos támadásokat intéztek SZDSZ- és MSZP-pártirodák ellen, majd decemberben az elsőrendű vádlott megverette az MSZP egyik volt képviselőjét.

Az egészségbiztosítási törvény reformja 2007 végén országos figyelmet kapott, az elsőrendű vádlott társaival ekkor úgy döntött, a kormánykoalíció magasrangú politikusai elleni támadásokkal próbálja arra kényszeríteni az országgyűlési képviselőket, hogy a törvényjavaslat ellen szavazzanak – tette hozzá a táblabíróság. A vádlottak két támadást hajtottak végre 2007 decemberében: rálőttek az akkori oktatási miniszter családi házára, továbbá Molotov-koktélokat dobtak egy másik miniszter épülőfélben lévő házára. További hat országgyűlési képviselő ellen hajtottak végre összehangolt gyújtogatásos támadást 2008 februárjában, majd 2008 áprilisában felgyújtották a Broadway Jegyirodát, 2008 nyarán a Budapest Pride-ra időzítve meleg férfiak által látogatott szórakozóhelyek ellen hajtottak végre Molotov-koktélos támadást. Ennek az évnek a szeptemberében egy miniszter nyaralójánál hajtottak végre bombatámadást, majd decemberben egy ATM kifosztásával próbáltak meg pénzhez jutni. 2009 tavaszán robbantásos merényletsorozattal akarták megakadályozni a lemondott miniszterelnök utódjának megválasztását. 2009. április 8-án négy helyszínen terveztek robbantást, végül azonban az elsőrendű vádlott megbízásából csak két helyszínre indult el egy-egy csapat – olvasható a közleményben.

A merényleteket a vádlottak tevékenységét már jó ideje figyelemmel kísérő rendőrök akadályozták meg. Az elfogáskor olyan robbanószerkezetet találtak náluk, amely 25 méteres hatótávolságon belül emberi élet kioltására alkalmas lett volna, ha működésbe hozzák"

Ha kérhetem, terroristák támogatói és pártfogói fogják be a pofájukat a "Lenin-fiúkról" meg az erőszakról. Kösz

G. Nagy László 2025.09.26. 11:07:15

@grundigg: Az erőszak, a terrorizmus mindkét oldalon elítélendő. Én biztosan nem teszek különbséget szélsőjobbos és szélsőbalos terrorizmus között - pontosan ugyanannyira undorítónak tartom mindkettőt.

Különbséget ti tesztek, amikor Ilaria Salist kihozzátok a sittről és beültetitek az EP-be. Budaházy hosszú-hosszú éveket ült börtönben.

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.26. 12:08:27

@grundigg:

"A bíróság az alábbiakat állapította meg a társadalmilag hasznos munkálkodásukról:"

Az elsőfokú ítéletet idézted. A másodfokút nem.

A másodfokú ítélet szerint: a vádlottak "nem terroristák. Az, hogy a BTK szerint egyes cselekmények terrorcselekménynek felelnek meg, nem jelenti azt, hogy a vádlottak terroristák".

Elgondokodtató, hogy B. Gy. -öt egyszer 13, egyszer 17, egyszer meg 6 évre ítélték ugyanazon bűncselekményekért.

Wildhunt 2025.09.26. 13:31:25

@atomic power 1986DucaDuca: szerencsétlen azzal járta meg, hogy az MSZP mindenáron egy széljobbos terroristát akart produkálni.

grundigg 2025.09.26. 14:06:26

@atomic power 1986DucaDuca:

A lényegen a másodfokú ítélet sem változtatott, a felsorolt cselekményeket - bármilyen szomorú is - elkövették Budaházyék.

A másodfokú bíróság közleménye szerint: "Nem osztotta azokat a védői érveket, miszerint az elsőfokú bíróság elfogult lett volna. Az elsőfokú bíróság ítéletét alapvetően megalapozottnak találta, azt kisebb helyesbítésekkel és kiegészítésekkel a felülbírálat alapjául elfogadta. Helyesnek találta a vádlottak bűnösségére vont következtetést, ezért a felmentésre irányuló védelmi indítványok sem foghattak helyt. A vádlottak országgyűlési képviselők lakóingatlanai ellen intéztek támadásokat, az LMBTQ közösség megfélemlítése céljából szórakozóhelyeket próbáltak felgyújtani. Elfogásukkor olyan robbanószerkezetet találtak náluk, amely 25 méteres hatótávolságon belül emberi élet kioltására alkalmas lett volna, amennyiben működésbe hozzák. Ezt csak a velük szemben foganatosított rendőri intézkedések akadályozták meg. Helyt adva az ügyészi indítványnak, az ítélőtábla négy vádlottat további bűncselekményben is bűnösnek talált, ezért őket a terhükre rótt terrorcselekmény bűntette, illetve aljas indokból elkövetett testi sértés mellett kifosztás büntettében is marasztalta.

A másodfokú bíróság a kirívóan nagy időmúlásra figyelemmel valamennyi vádlott büntetését jelentősen csökkentette. Egy vádlott kivételével azonban végrehajtandó fegyházbüntetésre ítélte őket, amelyből a bűnszervezeti elkövetés miatt feltételes szabadságra nem bocsáthatók."

birosag.hu/aktualis-kozlemenyek/fovarosi-itelotabla-masodfoku-itelet-hunnia-perben

Hogy a jogerősen terrorcselekmény miatt elítélt, politikai indíttatásból robbantgató, gyújtogató, lövöldöző, embert összeverő csoportot minek nevezed, ízlés kérdése, Bayer Zsolt vagy Bencsik András pl. hazafiaknak. Én maradok a terroristánál.

grundigg 2025.09.26. 14:13:03

@G. Nagy László:

Ilaria Salist szélsőbalos olasz választópolgárok hozták ki a börtönből azzal, hogy megválasztották képviselőnek. Annyi közöm sincs hozzájuk, mint neked Kaleta Gáborhoz.

Budaházyékat ellenben fideszes politikusok hozták ki a börtönből.

Boldeone2 2025.09.26. 14:53:42

@G. Nagy László:Ha a Fidesz úgy karaktergyilkol, hogy annak minden szava igaz - például MZP, vagy Magyar Péter esetén nincs is szükség másra, csak bemutatni, hogy miket mondanak -, az tisztességes valóságfeltárás."

- De, mégis mit mondtak? Semmi különlegeset, nem? MZP csak azt mondta, ami a valóság: ha a NATO háborúba keveredik Oroszorszàggal, akkor nekünk is katonákat kell küldeni, ami 100%- ban igaz
Erre a Fidesz azt hazudta, hogy "MZP háborúba vinné az országot", ami nettó hazugság volt

A Tisza esetében meg az adópolitikát forgatják ki, hiszen nemhogy adóemelés nem lesz, de hanem pont fordítva igaz, a program szerint
Bár én szkeptikus vagyok...A Fidesz osztogatásai tönkrevágják Magyarországot...

Mit mind a Tisza ? Amit a többség gondol: kevesebb támogatást és több adót a nagytőkének!

G. Nagy László 2025.09.26. 15:38:35

@grundigg:

"Ilaria Salist szélsőbalos olasz választópolgárok hozták ki a börtönből azzal, hogy megválasztották képviselőnek. Annyi közöm sincs hozzájuk"

Majd ha leírod, hogy mélyen elítéled, amit tett, s azt is, ahogy kiszabadult, továbbá az EP legutóbbi döntését is a mentelmi jogáról. Majd ezek után mondhatod, hogy nincs közöd hozzá.

wigotah224 2025.09.26. 15:58:58

@G. Nagy László: az ep nem hozott döntést a mentelmi jogáról.

G. Nagy László 2025.09.26. 16:07:41

@wigotah224: az Európai Parlament Jogi Bizottsága (JURI). Három napja.

grundigg 2025.09.26. 16:45:32

@G. Nagy László:

Természetesen mélységesen elítélem az erőszakot, az antifa erőszakot is, és természetesen soha nem utaltam az ellenkezőjére, propagandista.

Ezzel szemben tény, hogy fideszes politikusok engedték ki a börtönből a terrorista Budaházyékat, te meg az ő seggüket nyalod, nekik kampányolsz. Közöd van hozzá, propagandista.

De azért most is, hogy felhoztam Budaházyékat, rögtön jött az egyik elvtársad, hogy az csak a szocik kitalációja, a másik meg, hogy a másodfok nem is azt mondta (de, azt mondta), te meg, hogy szegény már így is mennyit ült.

Wildhunt 2025.09.26. 16:58:22

@G. Nagy László: ügyesen maszatol, nem? Szót sem ejt arról, amit te írsz, de legalább fideszezik egy öblöset. És persze hazudik is, hiszen a bíróság ítéletét a Fideszre fogja.

grundigg 2025.09.26. 17:13:06

@Wildhunt: "És persze hazudik is, hiszen a bíróság ítéletét a Fideszre fogja."

Már megint égsz, mint a rongy, elvtárs. Sosem késő megtanulni olvasni.

A bíróság jogerősen elítélte Budaházyékat terrorcselekmény és más bűncselekmények miatt. Letöltendő fegyházra. A fideszes politikusok meg kegyelmet adtak nekik, és kiengedték őket. Mit nem értesz ezen, elvtárs? Milyen bírósági döntést fogok én a fideszre?

wigotah224 2025.09.26. 18:05:39

@G. Nagy László: Az nem "az EP".
Az EP majd szavaz róla, de persze orbánék direkt úgy szervezték ezt, hogy a legkisebb esélye legyen a kiadásnak - ami még így sincs kizárva. Mert hát a két legnagyobb ellenzéki párt vezetőjének az ügye egyértelműen a politikai versenytársak kicsinálására irányul - látszik, hogy te sem érveltél ezügyben, csak a szélsőbalos terrorista ügyét hoztad elő. Nyilvánvaló, hogy őket nem fogja az EP kiadni és nem nehéz ennek fényében úgy érvelni, hogy Magyarországon nem pártatlan az igazságszolgáltatás. Az sem segít, hogy a magyar kormány politikusai a közösségi médiában börtönnel fenyegetik salist - miközben ez egy folyamatban lévő ügy, a bíróságnak kell döntenie erről.
Persze ha esetleg az EP tényleg nem adja ki, akkor tele lehet majd plakátolni az országot vele, hogy az EP szélsőbalos terroristákat véd.
Vedd észre, hogy orbánék ezt az ügyet is csak politikai játszmázásra használják, nem az igazságszolgáltatás a cél. Ugyanaz, mint a migráció: kampányra kurvajó, de igazából nem akarják megoldani, lásd a szélnek eresztett embercsempészeket.

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.26. 18:41:05

@grundigg:

"Hogy a jogerősen terrorcselekmény miatt elítélt, politikai indíttatásból robbantgató, gyújtogató, lövöldöző, embert összeverő csoportot minek nevezed, ízlés kérdése, Bayer Zsolt vagy Bencsik András pl. hazafiaknak. Én maradok a terroristánál."

Én nem nevezem semminek.

Tanácsvezető táblabíró: "A Büntető Törvénykönyv szerint egyes cselekmények terrorcselekménynek felelnek meg, nem jelenti azt, hogy a vádlottak "terroristák". Kifejezetten hasznos, értékes tagjai a társadalomnak, viszont a 15 évvel ezelőtti tetteket teljesen súlytalanná tenni sem lehet, mivel a vádhatóság nem ejtette a vádat, ítéletet kell hirdetniük."

elona 2025.09.26. 19:10:02

"Öt év börtönre ítélte egy müncheni bíróság a budapesti antifa támadássorozat egyik elkövetőjét.

A csak Hanna S.-ként emlegetett 30 éves nővel szemben a vád emberölés kísérlete, súlyos testi sértés és bűnszervezetben való tagság volt a vád.

Az ügyészség szerint Hanna S. 2023 februárjában Budapestre utazott, ahol többekkel együtt részt vett a második világháború alatt történt budai kitörést becsület napjaként ünneplő szélsőjobboldaliak ellen végrehajtott támadásokban."

KB. HASONLÓKÉPPEN KELLENE ELJÁRNI ILARIA SARIS-SAL SZEMBEN IS!!!!!

EHELYETT EZ A TERRORISTA AZ EU PARLAMENTBEN PÖFFESZKEDIK HAVI 20.000 EURÓÉRT......

atomic power 1986DucaDuca 2025.09.26. 19:14:49

@Boldeone2:

"MZP csak azt mondta, ami a valóság: ha a NATO háborúba keveredik Oroszorszàggal, akkor nekünk is katonákat kell küldeni, ami 100%- ban igaz. Erre a Fidesz azt hazudta, hogy "MZP háborúba vinné az országot", ami nettó hazugság volt"

Csakhogy nem a fentiek szerint mondta, hanem:

„Magyarország, hogyha nem Putyin ügynökeként működne, akkor természetes, hogy a NATO tagjaként, minden módon, amit a NATO eldönt azon belül a szövetség keretein belül, mindenféle segítséget és támogatást megadhat Ukrajnának”. Gulyás Márton konkrét kérdésére, hogy katonai segítség is elképzelhető-e, a politikus úgy fogalmazott: „Hogyha a NATO úgy dönt, akkor akár katonait is.”

Wildhunt 2025.09.26. 19:27:59

@grundigg: az ítéletet. Elvtársad neked a boldili meg a teszvesz. Légy büszke rájuk.

Wildhunt 2025.09.26. 19:28:46

@grundigg: persze a salis ügyet megint elhazudod, elszemantikázod. Hazudsz mint minden libbancs.

elona 2025.09.26. 19:52:27

"Netanjahu beszédében bírálta a palesztin államot elismerő nyugati országokat. Szerinte ezzel azt az üzenetet küldték a palesztinoknak, hogy „a zsidók gyilkolása kifizetődő”.

Az izraeli miniszterelnök emlékeztetett arra, hogy a Hamász palesztin terrorszervezet izraeli támadásában 2023. október 7-én megöltek 1200 embert, és elhurcoltak több mint 200 túszt, akik közül 48-at még nem szolgáltattak vissza, és akik közül 20-an vannak még életben."

ÉLJEN A PALESZTIN TERRORIZMUS!!!!!!!
(... mán a ballibsik szerint....a liberál-fasiszta nyugati államok sorra ismerik el a palesztin terror-államot...)

elona 2025.09.26. 19:56:25

EBBŐL IS LÁCCIK:

NYUGAT-EURÓPAI LIBERÁL FASISZTA ÁLLAMOK = PALESZTIN TERRORÁLLAM

Nyilván a nyugati államok liberál-fasiszta pártjai a palesztinok támogatásáért cserébe az ott élő pár millió arab szavazatát várják el........

MINK TÁMOGATJUK A PALESZTIN TERRORÁLLAMOT, TIK EZÉRT SAVAZZATOK RÁNK!!!!!!

grundigg 2025.09.26. 20:33:39

@Wildhunt:

Jelentősen növelné a vitaképességed, ha egy tízéves gyerek szintjére fejlesztenéd a szövegértésed. Leírjam szótagolva is, hogy mi volt a bíróság ítélete, és mi a politikusaid döntése, elvtárs?

grundigg 2025.09.26. 20:47:12

@elona:

Zsolti már rég megjósolta ezt:

"Mert az ember akkor is ember, ha palesztin. A bűn pedig akkor is bűn, ha izraeliek követik el. És erre hamarosan a világ is rádöbben majd. Illetve már régen rádöbbent. De hamarosan ki is fogja mondani.
Jó hangosan és félelem nélkül."

www.magyarhirlap.hu/velemeny/Mennyit_er

És persze:

"A kérdés pedig marad, és előbb-utóbb sokan fogják feltenni egyszerre: meddig tehet meg bármit a zsidó állam arra hivatkozva, hogy ők a holokauszt áldozatai voltak?

Ez a kérdés.

Válasz is van: már nem sokáig…"

ujvilagrend.wordpress.com/2009/02/07/bayer-zsolt-feherfoszfor/

G. Nagy László 2025.09.26. 21:35:36

@Wildhunt:

"ügyesen maszatol, nem? Szót sem ejt arról, amit te írsz"

Mindig ezt csinálja. Nulla gerinc.

G. Nagy László 2025.09.26. 21:38:11

@grundigg:

"Természetesen mélységesen elítélem az erőszakot, az antifa erőszakot is"

De az EP azért tisztességes és szent, igaz? Nehogy kritizáld, mert a törékeny világod törne szilánkokra. Inkább csak maszatolj!

G. Nagy László 2025.09.26. 21:42:08

@wigotah224:

"Vedd észre, hogy orbánék ezt az ügyet is csak politikai játszmázásra használják, nem az igazságszolgáltatás a cél. Ugyanaz, mint a migráció: kampányra kurvajó, de igazából nem akarják megoldani, lásd a szélnek eresztett embercsempészeket. "

Teljesen fordítva ülsz a lovon. Attól, hogy valamit kampánycélra használunk, a legkevésbé sem jelenti azt, hogy ne akarnánk megoldani az ügyet.

elona 2025.09.26. 22:01:40

"Az Egyesült Államok után Magyarországon is terrorlistára került az Antifa"
(Infostart)

"Az Egyesült Államok után Magyarország is terrorszervezetté nyilvánította az Antifát."

grundigg 2025.09.26. 22:06:51

@G. Nagy László:

Szerintem közvádas bűncselekmények miatt fel kellene függeszteni a mentelmi jogot. Ha nem így fog dönteni az EP, az rossz döntés lesz, kedves propagandista.

De nem tudom, kedves propagandista, feltűnt-e, hogy miközben - szokásod szerint - előírod nekem, hogy miről beszéljek, és mit mondjak, aközben te sunnyogsz. Én kritizáljam az EP-t egy még meg sem született döntés miatt, de neked egy rossz szavad nem volt még a terroristákat kiengedő fideszes politikusokról. Nem vagy egy kicsit pofátlan, propagandista? Mielőtt előírod, hogy én miről mit beszéljek, nem kéne előbb neked határozottan állást foglalnod? Mi a véleményed a terrorizmust pártoló fideszes politikusokról? Persze tudjuk, mi a véleményed, van egy blogod, amit annak szentelsz, hogy nyilvánosan nyald a seggüket.

És hát Budaházy is már hosszú éveket ült, szegény! Ugye, propagandista? Amúgy Salis is ült már több mint egy évet. Nem lenne itt az ideje, hogy kegyelmet kérjetek neki Sulyok Tamásnál?

Egyébként azért is elgondolkodtató a Budaházy-ügy, mert Orbánék most megtorló üzemmódba helyezik az államot, mert valaki megkérdezte Semjén Zsoltot, hogy ki az a Zsolti bácsi, miközben 2010 előtt politikusok lakására lövöldöztek, robbantottak, gyújtogattak. Képzeljük el, mi lenne a reakció, ha csak megközelítőleg olyan támadások történnének, mint amit ezek a kegyelmet érdemlő hazafiak elkövettek!

G. Nagy László 2025.09.26. 22:32:38

@grundigg:

"Szerintem közvádas bűncselekmények miatt fel kellene függeszteni a mentelmi jogot. Ha nem így fog dönteni az EP, az rossz döntés lesz"

Na végre! Ez tisztességes és egyenes. Köszönet érte, és elnézést kérek, ha e nyilatkozat előtt mást feltételeztem rólad.

"aközben te sunnyogsz"

Nem, sohasem sunnyogok. Budaházy kapcsán azért nem nyilatkozom, mert utána kéne néznem az elnöki indoklásnak, valamint egy csomó részletkérdésnek, hogy képbe kerüljek. Bevallom, két napja halvány fogalmam sem volt, hogy miket tett Budaházy. Sosem foglalkoztam az ő történetével.

valis47 2025.09.27. 00:36:18

Budaházyék felgyújtottak egy lábtörlőt, meg állítólag megverték Csintalant, bár nem tudom utóbbit rájuk bizonyították-e.

Wildhunt 2025.09.27. 09:01:03

@grundigg: leírhatod. Attól még egy kis hernyó maradsz. Nem azt vitattam, hanem azt állítom, hogy hazudsz az elvtársaid (hülyék = te kedvéért, hogy el ne maszatold megint, a jelen EU garnitúráról beszélek) ügyeiről, támogatod és tagadod a politikai ellenfeleik elleni erőszakot.

elona 2025.09.27. 11:22:46

@Wildhunt:

"Budaházy 2006 őszétől, a balatonőszödi beszéd kiszivárgása nyomán kezdődő – az általa felkelésnek vagy „nemzeti ellenállás”-nak nevezett – tiltakozó demonstrációk emblematikus figurájává vált. 2006. szeptember 18-án – az MTV-székház ostroma közben – részt vett a Szabadság téri szovjet emlékmű vörös csillagos címerének eltávolításában. 2007 március 15-ig a rendőrség elől bujkált, de közben üzeneteket küldött hangfelvételeken vagy a médián keresztül, sőt néha demonstrációkon is megjelent. Házi őrizete alatt Toroczkai Lászlóval közösen 2007. április 21-én megalapították a Hunnia mozgalmat. Ezt követően szinte valamennyi „nemzeti radikálisok” által szervezett demonstráción vezérszónokként vett részt, a rendőrség lényegében minden demonstráció után megpróbált ellene valamilyen eljárást indítani (legismertebbek: a bujkálás alatt közzétett írásai kapcsán "alkotmányos rend erőszakos megdöntésének előkészülete" jogcímén, 2007. október 22-i Szabadság téri tüntetés után a "lakhelyelhagyási tilalom megszegése" jogcímén, 2008. április 11-én a Clark Ádám téren és október 23-án a Markó utcában "gyülekezési jog megsértése" jogcímén, 2009. március 15-én a Március 15. téren „hivatalos személy elleni erőszak” jogcímén)

Továbbá állandó szereplője a LMBTQ mozgalom ellen tiltakozó demonstrációknak.

A 2009-es EP választások után részt vett a „nemzeti radikális” oldal Ópusztaszeren megtartott csúcstalálkozóján, ahol jelen volt még Toroczkai László, Kiss Róbert, Tyirityán Zsolt és Vona Gábor is. Néhány nappal később az NNI terrorizmus vádjával előállította, majd a bíróság előzetes letartóztatásba helyezte. Budaházy György, védője és támogatói szerint az ellene folyó eljárás sorozatos hatósági és eljárási hibák mellett zajlik, és valószínűsíthetően politikai indíttatású."

elona 2025.09.27. 11:33:52

"Szakadék felé száguld Magyarország és Ukrajna kapcsolata, fegyveres készültség szélén a két ország!"

Aztán ha kitörne egy jó kis háború Ukrajna és Magyarország között, AKKOR A NATO/EU VAJON KI MELLÉ ÁLLNA?????

A NATO/EU TAG MAGYAROK MELLÉ..... AVAGY A VILÁG LEGKORRUPTABB DIKTÁTORA, ZSELÉ MELLÉ??????

elona 2025.09.27. 17:01:23

"Nem tudott kormány alakítani Sébastien Lecornu új francia miniszterelnök, de már elvetette az ellenzéki pártok költségvetési javaslatait, amely vagyonadó újbóli bevezetéséről szól."

MÁN A FRANCIÁKNÁL SEM LESZ VAGYONADÓ..... PEDIG RÁJUK FÉRNE!
(...érdekes, hogy ezzel a "vagyonadó" micsodával mindenhol az ellenzéki politikusok jönnek elő....)

elona 2025.09.27. 20:24:42

"Magyar Péter: Szeptember 30-án jelentjük be a jelöltjeinket, körzetenként hármat"

Publikálva:
2025.08.23.
Népszava

"Szeptember 30-án jelentik be az övén kívül mind a 105 körzetben országgyűlési képviselőjelöltjeiket, egyelőre 315-öt, mert minden körzetben, minden választókerületben három embert neveznek meg (párton belüli előválasztás jön) – mondta Magyar Péter.

JUJJJJJJ, DE IZGI......

ÉN MÁN MOST OLYAN IZGATOTT VAGYOK!!!!!

A POLOSKA PETI AZ IMÁDÓI KÖZÜL KIKET VÁLASZTOTT KI??????
(....nyilván azokat, akik a legmélyebbre nyaltak....)

elona 2025.09.27. 20:30:03

"A Tisza Párt novemberre halasztja a jelöltkiválasztás nyilvános folyamatát"

"Magyar Péter szerint erre a leendő jelöltjeik személyes védelme és családjaik biztonsága érdekében van szükség."

JAAAA!

HOGY POLOSKA PETI ÍGY TARTJA BE MINDEN ÍGÉRETÉT......

PEDIG ÉN MÁN ÚGY IZGULTAM!!!!!

...A KIFOGÁS, A MAGYARÁZAT KÜLÖN TECCIK.......

TÉNYLEG RITKA EGY NAGY POLOSKA EZ A MAGYAR PETI......

G. Nagy László 2025.09.28. 09:47:10

@elona:

"Magyar Péter szerint erre a leendő jelöltjeik személyes védelme és családjaik biztonsága érdekében van szükség."

Ez egy viccpárt. Eddig sem volt egyetlen használható képviselőjük sem, nem csodálom, hogy gondot okoz összeszedni háromszázat. Már alig várom, hogy röhöghessek rajtuk.

Boldeone2 2025.09.28. 10:05:13

@G. Nagy László: Ahhoz képest hogy "viccpárt" Orbán és a kormány is minden erővel ellenük dolgozik, csak róluk beszélnek, Poloska Petiznek" meg társai...
De, még nemzeti konzultácót is indítanak a többkulcsos adóról, ami Tisza kérdése...
Csakhogy a kisember igazságosabb adózást akar: -fizessenek többet a gazdagok, egy jövedelm szint felett,
- A gazdag gyermekes nők ne kapjanak teljes adókedezményt
- Alakítsák át a családi adórendszert
-Vonják meg a nagytőke brutális támogatásait
- Olcsó orosz energia nincs

Boldeone2 2025.09.28. 10:10:17

@G. Nagy László: A Fidesz segít a Tiszának, mert a Tisza így jobban be tudja mutatni a többség számára kedvezőbb ( vagy változtlan ) adóterveit. Én nem nyerek, nem vesztek, de ha végre a here nagytőke nyakára lépnek, az csak jó lehet! Kevesebb - érdemtelen- támogatást nekik!
Az 5 milliárdnál nagyobb vagyonok fizessnek! Tisztességes munkával annyit nem lehet keresni ( pár kivétel van, mint Bojár Gábor..)

Boldeone2 2025.09.28. 10:16:05

@G. Nagy László: hvg.hu/kkv/20250924_Bojar-Gabor-Vagyonado-sok-fejlett-orszagban-van-nem-tartom-igazsagosnak-hogy-Magyarorszagon-nincs

Bojár elismeri az igazságot! Ő maga 6 milliót adott a Tisza Pártnak....Egy okos ember. Vagy jövőre, de legkésőbb elbukik a Fidesz Ez 100%

A diszkreditálódást senki sem kerüli el!

A szőlő utca ügye már brutális árnyékot vetett a hatalomra! De, azon túl is totális válság van a társadalomban.

G. Nagy László 2025.09.28. 10:33:55

@Boldeone2: Amellett, hogy kifejezetten kedvellek, mert rendes srác vagy, muszáj megjegyeznem, hogy csupa-csupa hülyeséget írsz.

"Csakhogy a kisember igazságosabb adózást akar: -fizessenek többet a gazdagok, egy jövedelm szint felett"

Már az egykulcsosnál is jóval többet fizetnek a magasabb jövedelműek. Ne akard duplán kirabolni a dolgosokat!

'A gazdag gyermekes nők ne kapjanak teljes adókedezményt"

Mit jelent a gazdag? Egymilliárdos vagyon felett? Mit nyersz a többletadminisztrációval? Jelzem: semmit.

"Alakítsák át a családi adórendszert"

Folyamatosan ez történik. Bővülnek a kedvezmények, nagyon helyesen.

"Vonják meg a nagytőke brutális támogatásait"

Máskor sírtok, hogy kevés beruházás érkezik. Aztán megint sírtok a szektorális adók miatt. Ki képes ezt követni??

"Olcsó orosz energia nincs"

De van, halá az Égnek. Elég, ha a Nyugat szopatja magát. Nekünk volt rá negyven évünk hogy megtanuljuk: az ideológiai alapon kitermelt szegénységért nem kárpótol semmi, pláne ha maga az ideológia is undorító.

"Az 5 milliárdnál nagyobb vagyonok fizessnek!"

Mit nyersz vele? Irgalmatlan adminisztratív ráfordítást követően bejön belőle 4-5 milliárd. Egy nagyobb teret fel lehet majd újítani belőle.

"Tisztességes munkával annyit nem lehet keresni ( pár kivétel van, mint Bojár Gábor..)"

Ha Bojárnak sikerült, másnak miért ne lehetne? Ne légy nevetséges!

"A szőlő utca ügye már brutális árnyékot vetett a hatalomra!"

Nem tűnt fel, hogy NINCS Szőlő utcai ügy? Álhír volt az egész, rajtad kívül az egész ország tudja már.

MEDVE1978 2025.09.28. 12:46:33

@Boldeone2:
Sajnos a Tisza adózási megközelítése nem tűnik túl profinak, de ez lehet, hogy a választási kampány miatt van.

"Csakhogy a kisember igazságosabb adózást akar: -fizessenek többet a gazdagok, egy jövedelm szint felett,
- A gazdag gyermekes nők ne kapjanak teljes adókedezményt
- Alakítsák át a családi adórendszert
-Vonják meg a nagytőke brutális támogatásait
- Olcsó orosz energia nincs"

Az érthető, hogy a kisemberek azt akarják, hogy fizessenek többet a gazdagok. A mérték és a módszer meghatározása az érdekes.

A gazdag gyermekes nők nem definiáltak. Ki az, aki gazdag? Ráadásul jövedelem alapján eldöntve? Aki bruttó 800 ezret keres? Bruttó 1 milliót keres? Bruttó 2 milliót? Egyébként egy kampányban bele sem szabad menni az ilyesmiben, hiszen csak ellenszavazatot eredményezhet. Technikai szempontból egyébként én a teljes női adókedvezményt (X gyerek után ne adózzon) visszavonnám, talán a 3 gyerekesnél és felett hagynám meg. Biztosan nem adnék a két gyerekeseknek (ezzel magam ellen beszélek, hiszen két gyerekünk van a feleségemmel, de nem tartom fairnek). Azért vonnám vissza, mert nem tartom jó ösztönzésnek a gyerekvállaláshoz, szerintem nem itt kell ösztönözni.

A családi adórendszert persze át lehet alakítani, de ezzel gyakorlatilag még rosszabb a helyzet, mint a nők adómentességével, ugyanis családi adórendszer már több mint 10 éve van. Ennek megfelelően beleégett a magyar köztudatba, az eltörlése vagy érdemi csökkentés azt okozza, hogy ezt százezrek élik meg veszteségként, ami pedig ahhoz fog vezetni, hogy ezek a százezrek nem fognak a Tiszára szavazni.

Nagytőke támogatása... Egy érdekes kérdés. Tudomásul kellene venni, hogy a nagytőke odamegy, ahol jelentős kedvezményeket biztosítanak neki. Az adókedvezmény már nem nagyon elég, kell infrastruktúra is, amit az állam épít ki. Az ellen lehet érvelni, hogy a FIDESZ előbb a gumiipart, utána a gépjármű gyártást, végül pedig az akkumlátoripart vonzotta be ezekkel az eszközökkel, de hogy a nagytőkét be kell vonzani sajnos nem kérdés. Persze lehet Oroszország vagy Észak-Korea útját járni és fújni a nagytőkére, de az erős hatással lesz az életszínvonalra.

"Olcsó orosz energia nincs" Nehéz erre szavakat találni. A nyugat viselkedését konkrétan szent háborúsnak és idiótának tartom. A faszfej nyugati politikusok sorban állnak, hogy megvegyék az araboktól és Trumptól a folyékony földgázt és olajat háromszoros áron, pitizve. Trump persze haverja a Big oilnak és így nyomja Európát, hogy ne vásároljon az oroszoktól. Persze az is egy hamis kép, hogy csak mi és a szlovákok vásárolunk: az EU csak Indiából több orosz olajat hoz be, mint amennyit Szlovákia és Magyarország közvetlenül vezetéken át vásárol. És ez csak az egyik reexport ország. Ugyanakkor ha mindenki csirkének öltözik és kotkodácsol, téged meg ki akarnak végezni, ha nem teszed ezt, akkor csirkének kell öltöznöd és kotkodácsolnod. Egy kicsit valószínűleg bele kell állni a szent háborús hülye narratívába, mert nagyobb veszteség fenyeget már, mint a kétszer olyan drága olaj.

"Az 5 milliárdnál nagyobb vagyonok fizessnek" Ezzel egyet lehet érteni bizonyos mértékben. Érdemes egyébként Franciaországot megnézni, ahol annak idején még talán a Hollande kormány próbált bevezetni egy jelentős vagyonadót a szupergazdagokra. A hatás: a szupergazdagok tömegesen hagyták el Franciaországot és telepedtek le máshol. Magyarországon még rosszabb a helyzet, hiszen a vagyonadó csak a személyi vagyonokat képes megfogni, ugyanakkor a tényleges magyar vagyonok bizalmi vagyonkezeléssel és hasonló trükkökkel számos nyomonkövethetetlen áttétben vannak eldugva.
Egy ilyen adónak valószínűleg az lesz a hatása, hogy mondjuk 10-en befizetik. Orbán Győző hirtelen majd 4,5 milliárdos vagyon tulajdonosa lesz csak. Talán Mészáros és Tiborcz marad, de a relatív kisebbek mind elviszik / eldugják a vagyonukat.

Egy normál emberekre kiterjedő vagyonadó extrém károkat okozna, mert elkapná a középosztálybeli emberek lakóingatlanait. Ezt a népharag már elvitte Oszkó Péter idején. Ez a bajom a mainstream közgazdaságtannal. Piketty egy okos fickó, de a követőinek döntő része trágya, agyatlan barom. Az európai mainstream már évek óta azt papagájozza, hogy vagyonadó.

Ahogy már korábban is írtam, a FIDESZ adópolitikája az egyik olyan terület, amit én sikeresnek tartom. A korábban horribilis mértékű SZJA rendszert lebontották (már Bajnai megkezdte, érezve teljes fenntarthatatlanságát), az ÁFA-val helyettesítették. Ezt követően az ÁFA behajtásának effektivitását a technológiai újításokkal (online pénztárgép, online számlázási rendszerek) nagyon jelentősen megnövelték. Ez így az állam számára egy nagyon jó, biztonságos bevételi rendszert teremtett, ami működik is, amíg van gazdasági növekedés. Utána nem, ez most a hiba. Az agyatlan közgazdászok seregének másik nagy javaslata az ÁFA csökkentés, ami óriási hülyeség. Egy ÁFA csökkentés egy maximálisan kompetitív, normális piacon hathatna, de a magyar nem az. Folyt, köv.

MEDVE1978 2025.09.28. 12:58:27

@Boldeone2:

A magyar piacon ugyanis az utóbbi időben túl sokat avatkozott be az állam, legyen az kiskereskedelem, banki szféra vagy gyakorlatilag bármi. A szereplőket a közelmúlt (jövedelmezőség liftezése, sokszor csökkenése, veszteségek) arra kondicionálta, hogy amint lehet, árat emeljenek vagy profitot növeljenek. Emiatt az ÁFA bármilyen csökkentése nem fog árcsökkenéshez vezetni, a kereskedők simán lenyelik majd a profitot. Anno volt egy ÁFA csökkentés még talán a Gyurcsány kormány idején, az eredmény ugyanaz lett: az árak érdemben nem csökkentek, a kereskedelem lenyelte a differenciát.

Ezért is veszélyes, amikor valaki ÁFA csökkentéssel kampányol mindenféle szociális demagógiával vegyítve (zöldségek és gyümölcsök ÁFA-ja, gyógyszerek ÁFA-ja stb.). Ugyanígy veszélyes, bár rövid népszerűségre jó lehet a kisnyugdíjasok nyugdíjának emelése a többi változtatlanul hagyásával. Ez konkrétan a nyugdíjasok döntő részére nézve nem fair, hiszen a kisnyugdíjas azért kap kevés pénzt, mert keveset fizetett be a rendszerbe. Azoknak a döntő része, akik több nyugdíjjárulékot fizettek be, ma magasabb nyugdíjat kap. A nyugdíj szociális juttatásként kezelése az egész - egyébként is gyenge - rendszert gyengíti tovább.

Értem, hogy a Tiszába hogyan jönnek ezek a vélemények, hiszen az ellenzék gyűjtőpártja lett, ugyanakkor ez nem változtat ezeknek a kártékonyságán. Amikor ilyet olvasok, akkor kínos de ja vu-m van, olyan, mint amikor a 2022-es összefogás külügyi jelöltje egetverő faszságokat nyilatkozott, mint hogy Magyaroszágnak le kell mondania a vétójogáról a legtöbb esetben és a föderális Európát kell megvalósítani.

A Tisza Párt, ha enged ennek, akkor ismét elkezd menni abba az irányba, ami Magyarországon nem vonz nagy mennyiségű szavazót. Csak azért, mert hallgatnak néhány körúton belül élő faszfejre a saját véleménybuborékjában.

wigotah224 2025.09.28. 14:11:38

@G. Nagy László: @MEDVE1978: Az egész "adózzanak a gazdagok" témakör teljesen félre van menve, nem csak Magyarországon.
Itt az egyik tőzsdei cég egyik résztulajdonosa tavaly kapott 40 millió € osztalékot. Ez után adózott kb 26%-ot és ennyi. És akkor semmilyen kreatív módon nem bújt ki az adózás alól.
Ezzel szemben egy évi 100 k€ körüli jövedelemből megmarad kicsit több, mint a fele, ha a munkáltató által fizetett sarcokat is beszámolnánk - egészségbiztosítás, nyugdíjbiztosítás munkáltató része stb -, akkor annyi se. De csak a sima SZJA is több már magában erre a jövedelemre, kb 31% körül van.
És amikor a komcsik (SPD et al) azzal kampányolnak, hogy "fizessenek a gazdagok", akkor valahogy mindig a 100 ezres jövedelmet akarják még jobban sarcolni, nem a 40 millióst...
Persze nehéz ügy ez, mert aki 40 milliót keres osztalékból, az könnyebben le tud lépni, mint aki 100 ezret bérből - bár ez utóbbinak sem annyira nehéz már 2025-ben az EU-ban.
A komcsikat akkor lehetne komolyan venni, ha legalább a tőkejövedelmek adóztatását forszíroznák és a bérből élőkét csökkenteni akarnák. Szerintem ennek lenne is tömegbázisa jobban, mint a mostani woke-os vonalnak.
De a személyes véleményem, hogy csak simán sokkal praktikusabb lenne egy klasszikus liberális állam, á la Mises, Hayek: akkor nem kellene egyik csoportot sem szívatni. De erre sajnos semmi esély.

Boldeone2 2025.09.28. 16:36:07

@MEDVE1978: Sajnos a Tisza adózási megközelítése nem tűnik túl profinak, de ez lehet, hogy a választási kampány miatt van."

- Ezzel egyetértek. A Tisza is választási kényszerpályán van. Szerintem az SZJA tervei nem rosszak. Nekünk nem is emelkedik, de nem is csökken az adónk, de amit ajánlanak, az talán jobb és igazságosabb rendszer lesz, mint az eddigi

A Fidesz jól leerőszakolta a többség számára igazságtalan adórendszert a társadalom " torkán" de még alaptörvénybe is foglalta
Sehol a világon - normális országokban - nincs ilyen! Az USA- ban is 7 jövedelmi kulcs van és az ingatlanvagyon adózik ( ezzel éppen nem járnék jól, több is van...)
Amig az 1-2 milliós béreket nem bántják, plusz adóval, addig én nyugodt vagyok...

Ezért is veszélyes, amikor valaki ÁFA csökkentéssel kampányol mindenféle szociális demagógiával vegyítve (zöldségek és gyümölcsök ÁFA-ja, gyógyszerek ÁFA-ja stb.). Ugyanígy veszélyes, "

- Ezzel is egyetértek. Sajnos a Fidesz is demagóg politikát folytat. 3%- os, államilag támogatott lakáshitel, amit nem bír el az állam, ahogy a több gyermekes, jómódú, több milliós keresetű nők adókedvetményére sincs fedezet.
Erre tromfolt rá a Tisza

Lefogadom, hogy megszorítások jönnek ha a Fidesz marad, már jövőre. Ha a TISZA, akkor van 2 év haladék, szerintem...

Boldeone2 2025.09.28. 16:41:13

@wigotah224: De a személyes véleményem, hogy csak simán sokkal praktikusabb lenne egy klasszikus liberális állam, á la Mises, Hayek: akkor nem kellene egyik csoportot sem szívatni. De erre sajnos semmi esély."

- Egyetértek! Csakhogy Hayek nem azt mondta, egy réteget tömjünk ki állami tíz- vagy százmilliárdokkal, mint Orbánék sleppjét
Mert erre nyilván nyílik a bicska !

Legyen akkor valódi verseny! Csak olyan soha nem lesz, ezt be kell látni..Ha meg nem lesz, akkor Lölőék járuljanak hozzá jobban az állam költségeihez! Eddig az " állam csecsén" csüngtek...

Boldeone2 2025.09.28. 16:44:59

@G. Nagy László: Folyamatosan ez történik. Bővülnek a kedvezmények, nagyon helyesen."

Szarul és demagóg módon! A Tisza adóterve jobb és igazságosabb, szerintem

Át kell gondolni a magyar adórendszert, mert a jelenlegi a fidesz ideológiai céljainak megfelelő, de nem a többségnek!

( a többi választ később... )

Ax

Boldeone2 2025.09.28. 16:48:29

@G. Nagy László: A fő gond az Magyarországon, hogy a fél ország elképesztően szegény, felzárkózni, osztályt lépni ma már esély sincs! Miközben egy here réteg mesés vagyonra tett szert, főleg közforrásokból

Ezt orvosolni kell valahogy!

G. Nagy László 2025.09.28. 17:19:44

@wigotah224:

"De a személyes véleményem, hogy csak simán sokkal praktikusabb lenne egy klasszikus liberális állam, á la Mises, Hayek: akkor nem kellene egyik csoportot sem szívatni. De erre sajnos semmi esély."

Mélyen egyetértek. Magyarországon az adópolitika terén (is) a Fidesz a legliberálisabb. Az osztalékadó tökéletes eszköze a gazdagok megadóztatásának - nem igényel különösebb többletadminisztrációt (vagyonbevallás, értékbecslés stb.), és megúszni sem lehet. Nálunk és a többi visegrádi országban 15%-os, sokkal alacsonyabb, mint Nyugaton. Ez így helyes. Ezt már hajlandók megfizetni, nem érdemes trükközni vele.

G. Nagy László 2025.09.28. 17:25:08

@Boldeone2:

"A fő gond az Magyarországon, hogy a fél ország elképesztően szegény, felzárkózni, osztályt lépni ma már esély sincs!"

Ez megint totál hamis állítás. Magyarországon sokkal nagyobb esélye van bárkinek, hogy osztályt lépjen, mint bárhol máshol a fejlett Nyugaton. Az elmúlt 15 év pont erről szólt: rengetegen felzárkóztak, sokkal kevesebb a szegénységben élő, mint azelőtt.

" Miközben egy here réteg mesés vagyonra tett szert, főleg közforrásokból Ezt orvosolni kell valahogy! "

Hogy orvosolod és mit nyersz vele?? Sehogy és semmit. Ezt csak a löttyös indulat mondatja veled is és másokkal is.

Boldeone2 2025.09.28. 20:53:10

@G. Nagy László: megint totál hamis állítás. Magyarországon sokkal nagyobb esélye van bárkinek, hogy osztályt lépjen, mint bárhol máshol a fejlett Nyugaton. Az elmúlt 15 év pont erről szólt: rengetegen felzárkóztak, sokkal kevesebb a szegénységben élő, mint azelőtt"

- EGYESEKNEK, lehet de egy szint alatt szerintem jóval nehezebb. Az elmúlt pár évben már újra nő a szegénység. A lakhatási szegénység nem megoldott, az orbáni politka ezt csak növelte, szerintem

Nem véletlenül beszél Pogátsa az alapjövedelemről , mint lehetséges kiútról:

www.economx.hu/gazdasag/feltetel-nelkuli-alapjovedelem-ai-munkahely-lehetoseg-keresztes-pogatsa-zold-energia-munkaero.816748.html

Boldeone2 2025.09.28. 21:04:43

@G. Nagy László: Én is így gondolom, de már úgy, hogy éves szinten több százezer forinttal támogattam egy lecsúszott embert, aki 90%- ban jó eszű, intelligens, de 10%- ban kezelhetetlen őrült..

Az államnak mi az ajánlata a kiöregedett, esetleg pszichiátriai problémákkal küzdő embereknek? Ebből katasztrófa lesz! Sok embert kora vagy más fogyatékossága miatt nem veszik fel sehová, a kínai akkugyár amúgy is rühelli még a fiatal munkavállalót is..

Miért adnak, az igazán gazdagoknak felesleges milliókat, vagy extrém esetben milliárdokat?

Szemét egy aljas világ az, amit a Fidesz teremtett!

Miért nekem kell embereket eltartani/ kisegíteni és miért nem az állam teszi ezt?

Azt gondolom, ami most van -cinikus, önző, felelőtlen világ- az nem mehet tovább...

Csak nyisd ki a szemed! Elképesztő szegénység van! Pl Debrecenben már csak több százezeért lehet lakást bérelni. A szobák is már 100-150 körül vannak , ahol olcsóbb, oda csak egyetemista lányt vesznek fel..

Tehát adott egy szociális katasztrófa, ami mellett elmegy a politika

Boldeone2 2025.09.28. 21:19:13

@G. Nagy László: Tehát dióhéjban: NE CSAK CSALÁDPOLITIKA LEGYEN! Akik "játszanak" havi szinten a milliókkal, nekik már igazán felesleges BÁRMILYEN állami támogatás

Az állam legyen a társadalomban aktív és ne engedje a lecsúszást, a méltatlan emberi életet! Ehhez, bárhogy nézzük ,szociálpolitika kell, amit a jobboldal ignorál

Hamarosan katasztrófa lesz. Az "elátkozott nemzedék" szenvedni fog, már szenved...

wigotah224 2025.09.28. 21:28:24

@G. Nagy László: Én a munkát terhelő sarcokról is szóltam, abban Magyarország is lehúzós.
De a fő baj, hogy nem igazán van felzárkózás. Én 10 éve, amikor idejöttem kb. kétszer annyit kaptam itt kézhet, mint az utolsó magyarországi fizum. Nézegettem nemrég, hogy ha most visszamennék Budapestre hasonló poziba, mint most vagyok, ugyanúgy kb felét kapnám kézhez. Ráadásul Magyarország közben drága lett. És ezt nem én mondom, hanem jópár barát meg családtag, akik mostanában látogattak nálunk, hogy az itteni boltokban olcsóbbak a dolgok, mint Budapesten. A lakhatás is közben drága lett ott. Budapesten, normális helyen, pl II, XII. kerület annyi már egy ház, mint itt. Szóval anyagi szempontból Németország a lehúzós adórendszer ellenére is még mindig sokkal jobb - az infrastruktúra és a közszolgáltatások minőségére most ki sem tértem - és ebben nem látszik, hogy csökkenne a különbség, inkább stagnál.

wigotah224 2025.09.28. 21:30:26

@G. Nagy László: "Hogy orvosolod és mit nyersz vele?? Sehogy és semmit."
Ez nem igaz. Abban egyetértünk, hogy nem kell bevezetni a kommunizmust, de pl az érintett emberek (lölö et al) cégeit ki lehetne zárni a közbeszerzésekből a következő 15 évre. De akár adóztatni is lehetne kimondottan őket, ha elég kreatívan meg tudják írni a jogszabályt, hogy ezeket érintse.

wigotah224 2025.09.28. 21:32:17

@Boldeone2: "Egyetértek! Csakhogy Hayek nem azt mondta, egy réteget tömjünk ki állami tíz- vagy százmilliárdokkal, mint Orbánék sleppjét
Mert erre nyilván nyílik a bicska !"

Ez így van, ezért is nem értem, G Nagy miért szereti őket. De az előző hozzászólásom, amit neki címeztem, neked is szól: nem kell bevezetni a kommunizmust, elég csak az érintett NER-eseket meg a cégeiket beszivatni.

G. Nagy László 2025.09.28. 21:44:46

@wigotah224:

"ezért is nem értem, G Nagy miért szereti őket."

Alapvetően öt oka van.

1. Kompetencia - a szociek eddig mindig elbaszták, a Fidesz 1998 és 2002 között is jól kormányzott, valamint 2013 és 2019 között is minden tekintetben sikersztori volt, amit műveltek.

2. Társadalomfilozófia - ők állnak a legközelebb a piaci működést éltető, az alacsony adókkal működő, a pénzt a polgároknál hagyó attitűdhöz.

3. Történelmi - szívből gyűlölöm az elnyomást, a kommunizmus minden örökségét. A Fidesz az egyetlen életben maradt rendszerváltó párt, ezernyi érzelmi szállal kötődöm hozzájuk.

4. A személyek, akik vezetik. Orbán, Kocsis, Szijjártó, Lázár... - kibaszott jó figurák, igazi sztárok egytől egyig.

5. Az ijesztő alternatíva. Englandisztán, Germanisztán, meg a többi kalifátus. Orbánnal megmaradunk magyarnak, fehérnek, európainak, civilizáltnak. Az alternatíva a barbarizmus beköszöntét jelenti.

wigotah224 2025.09.28. 22:02:12

@G. Nagy László:
1) van egy tözsdei mondás: ne keverd össze a bikapiacot a szakértelemmel, ez tökéletesen illik ide.
2) valamennyit talán csökkent az újraelosztás 2010 után, de még mindig nagyon magas, alig marad el a nyugateurópaitól, az USAt, Svájcot vagy Szingapúrt meg sem közelíti
3) ez a te érzelmi döntésed, a racionalitáshog nincs köze
4) ezt remélem, viccnek írtad. Szíjjártó? Lázár? Nagyképü gyökerek, 0 szakértelemmel. Legalább írtál volna kompetens fideszeseket, mint Navracsics, Pokorni vagy Varga. Azért nagymártont még neked sem volt képed leírni, holott az a sarlatán is évek óta rombolja a gazdaságot, pl a nagyon liberális ársapkákkal.
5) pedig már azt hittem, értelmesen tudunk beszélni, de látom a végére csak elöjött ez a primitív propaganda szint. Olvasd az elözö, neked címzett hozzászólásomat, mielött isztánozol.

G. Nagy László 2025.09.28. 22:44:48

@wigotah224:

"pedig már azt hittem, értelmesen tudunk beszélni, de látom a végére csak elöjött ez a primitív propaganda szint."

Lehet, hogy primitív, ám attól még valós a probléma. Örülök, ha te Németország azon részén élsz, ahol a bevándorlók még nem tették élhetetlenné a helyet. Te is tudod, hogy Európa számos nagyvárosábán már nagy a baj. És azt is tudod, hogy egyedül a patrióta kormányzás jelenthet megoldást a migráció problémájára, függetlenül attól, hogy a katasztrófa mely fázisában jár az adott ország.

"Olvasd az elözö, neked címzett hozzászólásomat, mielött isztánozol."

Elolvastam, természetesen.

Glokta 2025.09.29. 22:25:16

@G. Nagy László: "Lehet, hogy primitív, ám attól még valós a probléma. Örülök, ha te Németország azon részén élsz, ahol a bevándorlók még nem tették élhetetlenné a helyet. Te is tudod, hogy Európa számos nagyvárosábán már nagy a baj. És azt is tudod, hogy egyedül a patrióta kormányzás jelenthet megoldást a migráció problémájára, függetlenül attól, hogy a katasztrófa mely fázisában jár az adott ország."
Akkor Csehországban, Szlovákiában, LEngyelországban, Romániában, vagy a balti államokban, ahol az utóbbi 15 évben többször is "nem patrióta" kormányok voltak hatalmon, milliószámra áramlottak be a muszlim és/vagy fekete migránsok? Már megbocsáss, de nekem ez nem tűnt fel.
A "ha a Tisza nyer, bevándorlóországgá válunk" szöveg fideszes propaganda, semmi más.

G. Nagy László 2025.09.29. 22:49:32

@Glokta:

"Akkor Csehországban, Szlovákiában, LEngyelországban, Romániában, vagy a balti államokban, ahol az utóbbi 15 évben többször is "nem patrióta" kormányok voltak hatalmon, milliószámra áramlottak be a muszlim és/vagy fekete migránsok? Már megbocsáss, de nekem ez nem tűnt fel.
A "ha a Tisza nyer, bevándorlóországgá válunk" szöveg fideszes propaganda, semmi más."

Három tényt szeretnék a figyelmedbe ajánlani:

1. MIGRÁCIÓS PAKTUM - Ez még nem él. A Tisza Párt EP-képviselői ugyanakkor igenlő szavazatot adtak olyan módosító indítványokra / állásfoglalásokra, amelyek a migrációs paktum végrehajtását erősítették (például többletfinanszírozást biztosítanak a „Menekültügyi, migrációs és integrációs alapnak”) A migrációs paktum előbb-utóbb életbe lép, ha Magyarország is rábólint, márpedig a Tisza álláspontját látjuk.

2. Magyarország jelenleg nem vonzó hely az ingyenélőknek, hiszen nem kapnának semmiféle segélyt. Egy balos fordulat ezen is változtathat.

3. Afrika szinte még el sem indult, de rövidesen el fog, s pusztító lesz a tömeg. Ha már nem férnek el Nyugaton, jönnek majd Közép-Európába is, ha hagyjuk.

Elképesztően felelőtlen a hozzáállásod; úgy beszélsz, mintha a világ egy statikus hely lenne. Ha ma nincs gond, úgy holnap sem lesz. Megdöbbentő, már csak azért is, mert téged eddig az értelmesebb kommentelők közt tartottalak számon.

Glokta 2025.09.29. 22:54:03

@G. Nagy László: "1. Kompetencia - a szociek eddig mindig elbaszták, a Fidesz 1998 és 2002 között is jól kormányzott, valamint 2013 és 2019 között is minden tekintetben sikersztori volt, amit műveltek."

Azért feltűnő, hogy kihagytad a 2010-12 és a 2020-25 éveket, és csak azt a korszakot jelölted meg sikerként, ami (Szlovákia kivételével) minden más közép-európai gazdaság számára sikersztori volt.
Mondjuk azt el kell ismerni, hogy a 2002-10 közti latin-amerikai szintű gazdasági vesszőfutást (2004 és 2008 közt kb az összes közép-európai ország gazdasága jóval gyorsabban nőtt mint a miénké, annak ellenére, hogy óriási költségvetési hiányokat hoztunk és a lakosság nyaklóra vette fel a devizahiteleket) nem ismételték meg.

"2. Társadalomfilozófia - ők állnak a legközelebb a piaci működést éltető, az alacsony adókkal működő, a pénzt a polgároknál hagyó attitűdhöz."
Ez inkább mixed bag - alacsony adók (és magas, hatékonyan begyűjtött áfa) igen, de a piaci működést nem igazán éltetik a folyamatos különadókkal, árstoppokkal, korrupciógyanús közbeszerzésekkel.

"3. Történelmi - szívből gyűlölöm az elnyomást, a kommunizmus minden örökségét. A Fidesz az egyetlen életben maradt rendszerváltó párt, ezernyi érzelmi szállal kötődöm hozzájuk."
Igen, ez az érzelmi kötődés elég jól látszik. :-)

"4. A személyek, akik vezetik. Orbán, Kocsis, Szijjártó, Lázár... - kibaszott jó figurák, igazi sztárok egytől egyig."
Hát szerintem Szijjártó nem igazán jó külügyminiszter, Orbán túl sokat foglalkozott az elmúlt 3 évben külpolitikával és keveset az ország gondjainak megoldásával, Lázárnak jó beszélőkéje van, de közlekedési miniszternek egyáltalán nem megfelelő.

Mindenesetre talán még mindig ez talán a legerősebb érv a fidesz mellett, ha megnézzük ki van a másik oldalon: Magyar Péter és gyakorlatilag senki más.
Magyar személyiségéből adódóan képtelennek tűnik egy tisztességes pártot kialakítani és vezetni, folyamatosen megszegi az ígéreteit (most épp az előválasztást halasztották el), bárkit egyből beáldoz saját ambíciójáért, és még a vele szemben baráti sajtót is ostorozza ha egyetlen kritikus mondatot is írnak róla.

A kormánypárti média persze arról ír, hogy majd alatta visszatér a "ballib elit", beengedi a migránsokat, belép a háborúba és mindenben kiszolgálja Brüsszelt, de nekem valószínűbbnek tűnik hogy csak tőle 100%-ban függő, gyakran inkompetens és korrupt embereket nevezne ki vezető pozíciókba (szerintem lehet jól látni Reszin-Szendi Romulusz példáján hogy Magyar az olyan "igazikonzervatív" embereket kedveli akit különböző okokból - és elég gyakran ez az ok az volt, hogy túlságosan korruptak és összeférhetetlenek voltak még a NER számára is - a kormányelitből kirúgtak) és megpróbálná magának és a közeli körének a zsebét mélyen megtömni a 4 év alatt. Eleinte belemenne 1-2 EU-s követelésbe (abbahagyni folyamatos vétózást, befogadni 1-2 ezer bevándorlót hogy teljesítsük a "kvótát") hogy megkapja a pénz egy részét, de előtt-utóbb az uniós és tagállami vezetőkkel is összeveszne annyira, hogy 2030-ra már a hátuk közepére se kívánják.

valis47 2025.09.30. 11:37:00

@Glokta: A "ballib eliten" kívül nincs nagyon más, mert nincs a Tiszának több ezer titkos kádere, akik csak jól rejtőzködnek a kormánypropaganda lejárató gépezete elől.
Igazából a "ballib elit" is eléggé megkopott 15 év alatt, nem lehet mindenhová a már többnyire nyugdíjas "szakembereket" betenni majd, szóval kérdés kiket tenne a Tisza sok ezer kirúgandó fideszes helyére. Persze már megpedzegették, hogy azért mindenkit nem rúgnának ki a közigazgatásból stb.
De nem csak a káderekről van szó, hanem a szavazókról. A Tisza szavazóinak csak a kisebbsége "csalódott jobbos". A többség az a ballib szavazótábor, amely csalódott az "óellenzékben". Az ő elvárásaiknak kell elsősorban megfelelni.

Billy Hill 2025.10.02. 22:40:46

@valis47: Csalódott jobbosról jut eszembe.. hamarosan lesznek már csalódott tiszások is, amikor meglátják MP mögött a szoci-szadeszes Jurassic Park-ot (copyright by Schiffer), meg rájönnek, hogy az ő alsó-közepes bérszintjük lesz megtöbbsávozva..

Glokta 2025.10.07. 23:25:44

@valis47: " A "ballib eliten" kívül nincs nagyon más, mert nincs a Tiszának több ezer titkos kádere, akik csak jól rejtőzködnek a kormánypropaganda lejárató gépezete elől."
Ruszin-Szendi Romulusz, Kármán András, Gilly Gyula (most legújabban Orbán Anita)... a Tisza vezető káderei közül nagyon is sokan voltak korábbi fideszesek, szolgáltak a második/harmadik etc. Orbán-kormányok idején valamilyen pozícióban, láthatóan ezeket az embereket kedveli Magyar a legjobban és/vagy bennük bízik meg leginkább.

Billy Hill 2025.10.08. 23:13:35

@Glokta: Csak helyettes államtitkárból kell... ö, nagyon sok... Illetve akkor jó az a fogalmazás, hogy hamarosan a fidesz meg a fidesz között lehet választani?

Glokta 2025.10.14. 20:39:30

@Billy Hill: hát, most derült ki, hogy Magyar kabinetfőnöke ifj. Velkey György lesz, aki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Ludovika Collegiumát vezette és állítólag idén a Római Magyar Akadémia igazgatói posztját is megpályázta, de miután ez sikertelen lett, bejelentette a Tiszába való belépését.
Állítólag persze már 2010 óta nem szavazott a Fideszre (ki tudja, a választófülke magányában bármit ikszelhetett), jó hogy nem mondta hogy már egy évtizede belülről bomlasztotta a rendszert :D

Mindenesetre ez tovább erősíti azt a korábbi állításomat, hogy ezek azok az emberek, akiketben Magyar Péter leginkább megbízik és akiket a legfelsőbb pozíciókba fog emelni egy esetleges kormányzás esetén.

valis47 2025.10.15. 10:57:29

@Glokta: Lehet, hasonló a hasonlónak örül. De pl. Bódis Kriszta nem az ilyenek közé tartozik, ő a poszt-SZDSZ-es értelmiségi elit reprezentánsa.
De sokkal több "káder" kell majd, persze attól is függően mekkora tisztogatást terveznek.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a Tisza szavazók többsége az bizony az óellenzék korábbi szavazóiból, és nem "csalódott fideszesekből" áll. És meg kell felelnie az elvárásaiknak.
Igazából ez a tömeg csak "Orbán gyilkosaként" tekint MP-re, és nem tervez azzal, hogy MP kormányoz majd, nem véletlenül mondogatja Puzsér, hogy a választások után újabb választásokat kell majd kiírni. Nyilván azután, hogy kidobták az alaptörvényt, megírták helyette a Fleck-alkotmányt, amelybe az is bele lesz írva, hogy négyötöddel lehet csak módosítani, vagy még úgy sem, átírták a választási szabályokat stb.

valis47 2025.10.15. 11:00:13

Persze lehet, hogy MP nem így gondolja majd, de akkor össztűz alá fog majd kerülni, hogy ő az új Orbán stb.

Glokta 2025.10.16. 10:18:10

@valis47: "Azt is figyelembe kell venni, hogy a Tisza szavazók többsége az bizony az óellenzék korábbi szavazóiból, és nem "csalódott fideszesekből" áll. És meg kell felelnie az elvárásaiknak.
Igazából ez a tömeg csak "Orbán gyilkosaként" tekint MP-re, és nem tervez azzal, hogy MP kormányoz majd, nem véletlenül mondogatja Puzsér, hogy a választások után újabb választásokat kell majd kiírni. Nyilván azután, hogy kidobták az alaptörvényt, megírták helyette a Fleck-alkotmányt, amelybe az is bele lesz írva, hogy négyötöddel lehet csak módosítani, vagy még úgy sem, átírták a választási szabályokat stb.
Persze lehet, hogy MP nem így gondolja majd, de akkor össztűz alá fog majd kerülni, hogy ő az új Orbán stb."

Magyarnak nyilván meg kell felelnie az ellenzéki szavazók elvárásainak, de azt nem tudom honnan veszed, hogy az elvárásaik között van, hogy Bódis Krisztát kinevezzék vezető pozícióba vagy arányos választási rendszert alakítsanak ki és utána új választást írjanak ki.
Puzsér nem jó reprezentánsa az átlag ellenzéki szavazónak.
Szerintem az átlag ellenzéki szavazót inkább az "elszámoltatás", "működő egészségügy és oktatás", "EU-pártiság és EU-s pénzek hazahozása" érdekli (mondjuk ebből csak az utolsót lenne könnyű megvalósítani).

A másik dolog az, hogy ha a TISZA megnyerné a választásokat, akkor Magyar Péter "Orbán legyőzőjeként" kvázi-mitikus státuszt nyerne rengeteg ellenzéki szavazó szemében. Az esetleges kritika pedig visszafogott lenne ellene, mindig mérlegelve azt, hogy "azt akarod, hogy visszajöjjön Orbán" és "ne akadályozd Magyar Péter fideszes mélyállammal való küzdelmét".

Persze ha a Tisza valamilyen csoda folytán kétharmados többséggel nyerni, akkor az értelmiségi követelés a választási rendszer teljes újraírására sokkal erősebb lenne, de ebben a szituációban Magyar Péter is jóval erősebb pozícióban lenne, hogy elutasítsa (kvázi-isten státusz ellenzéki szavazók közt + rengeteg "átálló" kormányközeli ember egy kétharmados győzelem után).

denes123s 2025.11.06. 09:21:34

ez igaz?

"* NŐI EGYETEMI KVÓTÁK - A bécsi Orvosi Egyetem szörnyű genderproblémával küzdött: rendszeresen több nő hasalt el a felvételin, mint férfi. Mit lehet tenni egy genderigazságos világban? Természetesen leszállították a nők ponthatárát - pont úgy, ahogy Amerikában a feketékét. Amikor egy kiselejtezett fiú jogorvoslatot kért, az ügy az osztrák alkotmánybírósághoz került, amely végül semmiféle kifogás sem támasztott e diszkriminációval szemben..."

Nem, a leírt történet nem igaz a részletekben, bár van benne egy valós alap: a bécsi Orvosi Egyetem (MedUni Wien) valóban bevezetett egy genderkiegyenlítő rendszert a felvételi ponthatárokban, és ez alkotmánybírósági ügy lett. De a nemek szerepe teljesen meg van fordítva a szövegben, ami félrevezető. Röviden összefoglalom a tényeket megbízható források alapján (pl. az osztrák Verfassungsgerichtshof döntései, a egyetem hivatalos közleményei és sajtóbeszámolók, mint a Der Standard vagy a Die Presse 2019–2020-as cikkei).

### A valós helyzet:
- **A "genderprobléma"**: Nem a nők buktak el tömegesen (sőt, éppen ellenkezőleg). Az orvosi képzéseken Ausztriában régóta túlsúlyban vannak a nők: a felvételizők kb. 60–70%-a nő, és ők átlagosan jobb eredményeket érnek el a felvételi vizsgán (numerus clausus rendszerben). Emiatt a hallgatók kb. 65–70%-a nő lett, ami miatt a férfiak alulreprezentáltak (kb. 30–35%). A probléma tehát a férfiak alacsony aránya volt, nem a nők "bukása".

- **A megoldás**: 2015-ben a MedUni Wien ideiglenes genderkiegyenlítő intézkedést vezetett be: a cél 40–60%-os nemi arány a felvett hallgatók között. Ha a pontrangsor alapján ez nem teljesülne (túl sok nő kerülne be), akkor **csökkentik a férfiak ponthatárát**, hogy több alacsonyabb pontszámú férfi jusson be. Ez nem jelenti azt, hogy nők esnek ki magasabb pontszám miatt – inkább a teljes keretben igazítják a határokat, hogy elérjék az arányt. (Hasonló az USA-ban a feketék vagy kisebbségek affirmative action-jéhez, de itt a "kisebbség" a férfiak voltak.)

- **Az ügy**: Nem egy "kiselejtezett fiú" perelte be az egyetemet diszkrimináció miatt (hiszen a rendszer a férfiakat favorizálta). Hanem egy **nő hallgató**, aki 2018-ban nem jutott be, mert a női kvóta betelt, miközben alacsonyabb pontszámú férfiak kerültek be a csökkentett férfi-határ miatt. Ő diszkriminációra hivatkozva perelt. Az ügy először az adminisztratív bíróságra került (ami részben neki adott igazat), majd 2020 márciusában az osztrák Alkotmánybíróság (Verfassungsgerichtshof) **elutasította a nő keresetét**, és alkotmányosnak minősítette az intézkedést. Indoklás: ez ideiglenes pozitív diszkrimináció a tényleges egyenlőség érdekében, nem sértve a formális egyenlőséget (hasonlóan más EU-s és osztrák precedensekhez). A bíróság hangsúlyozta, hogy a cél nem a nők hátrányos megkülönböztetése, hanem a kiegyensúlyozás.

### Miért félrevezető a szöveg?
- A "több nő hasalt el" állítás hamis: statisztikák szerint a nők jobb átlaggal teljesítenek (pl. az osztrák felvételi adatbázisai alapján).
- A "leszállították a nők ponthatárát" rész fordítva van: a férfiak határa csökkent.
- A "kiselejtezett fiú" a valóságban egy kiselejtezett lány volt.
- Az összehasonlítás az USA-val részben helytálló (affirmative action), de itt fehér férfiak kaptak előnyt, ami ironikus, de legálisnak bizonyult.

Ha ez egy X-poszt vagy mém alapján jött, gyakran torzítják így a tényeket polarizációra. Ha több részletet akarsz (pl. a bírósági döntés linkjét vagy statisztikákat), kérdezz rá! Források: Verfassungsgerichtshof VfGH Entscheidung G 258/2019; MedUni Wien hivatalos oldal (gender balancing policy).

G. Nagy László 2025.11.06. 12:44:32

@denes123s: Nézd, Dénes, én elolvastam egy komoly szerző komoly művét. Amikor arról írok, nem fogom megkérdőjelezni minden mondatát, hanem tényként kezelem.

G. Nagy László 2025.11.06. 12:49:15

@denes123s: Chatgpt:

A Medizinische Universität Wien (“MedUni Wien”) bevezetett egy gender-érzékeny értékelést az orvosi felvételi tesztnél (EMS / Aufnahme-Test).
Az intézmény arra hivatkozott, hogy korábbi vizsgálatok / értékelések (evaluations) kimutatták, hogy a tesztfelépítés strukturálisan hátrányosan érinti a NŐKET, így az értékelésnél gender-specifikus korrekciót vezetnek be (“geschlechtsspezifische Auswertung”).
süti beállítások módosítása