téveszmék

téveszmék

"Az emberi faj nemesebbé formálása fasiszta törekvés"

2024. november 12. - G. Nagy László

eugenika.webpeugenika.webp

 

"Az eugenika tudománya mindazokkal a hatásokkal foglalkozik, amelyek egy faj veleszületett kvalitásait javítják, és amelyek ezen kvalitások lehető legelőnyösebb kifejlődését elősegíthetik." - Ez az angol Francis Galton fogalmi definíciója; magát az eugenetikai irányzatot kifejezetten az ő nevéhez társítjuk. Célja: az intelligencia növelése, az emberi szenvedés csökkentése, az öröklődő testi és szellemi tulajdonságaink javítása. Rögtön az elején szögezzük le: ez önmagában vonzó és kívánatos. Probléma csupán azzal lehet, hogy e nemes cél érdekében miféle beavatkozások kerülnek napirendre.

 

"A társadalomnak nem érdeke, hogy degeneráltakat hagyjon szaporodni." Sosem találná ki a széplelkű Olvasó, hogy kitől származik az idézet. Theodore Roosevelt szavai ezek, melyeket 1913-ban vetett papírra. Így folytatja: "Egyszer majd megértjük: a jó fajtából való jó polgár elsődleges, megkerülhetetlen kötelessége, hogy saját vérét továbbörökítse a világban; azt viszont nem áll érdekünkben megengedni, hogy a rossz polgárok fajtája fennmaradjon." Ez a szemléletmód és nyelvezet igen távolinak tűnik manapság, pedig annak idején - egészen a második világháború kitöréséig - az eugenika a társadalmi progresszizmus egyik vezéreszméjének számított. Ez a haladáspárti irányzat a kötelességének tekintette, hogy az emberi faj tökéletesítésén munkálkodjék. Az eugenika egyik legfontosabb bázisa akkortájt az Amerikai Egyesült Államok volt, a tengerentúlon a humángenetika szerves részének tekintették. Az első „tudományos” intézet, az Eugenics Records Office 1910-ben alakult, és munkatársai rögtön meg is szövegezték azt a törvényt, amely a társadalomba - megítélésük szerint - beilleszkedni képtelen emberek, azaz a gyengeelméjűek, őrültek, gyilkos hajlamúak, epilepsziások, iszákosok, krónikus betegek, vakok, süketek, torz testben élők, árvák, csavargók, hajléktalanok és a koldusok sterilizációját engedélyezte. E beavatkozáson hatvanezren estek át, s nem győzöm hangsúlyozni: száz éve ezt nevezték progressziónak. Természetesen Európa is csatlakozott: Svédország már 1921-ben megalapította a „faji tisztaságot védő intézetet”, de nem sokkal később Svájcban, Finnországban, Dániában és Norvégiában is született sterilizációs törvény –elsősorban értelmi fogyatékossággal élőknél vetették be. Kanada, Ausztrália és Japán is ugyanezt az utat járta, utóbbiban 1996-ig érvényben maradtak a kényszer-sterilizálásról szóló jogszabályok...

 

Nem véletlen tehát, hogy az emberi faj nemesítésének ügye kifejezetten kényes téma. Baloldalról azonnal fasizmust kiáltanak, ha napirendre kerül. Megnyugtatásukra először is azt érdemes tisztázni, hogy nem csupán negatív eugenika létezik, amely hatalmi erőszakot gyakorol bármiféle, számára nem tetsző társadalmi csoporton, így értelemszerűen erkölcstelen és elvetendő. Hanem beszélhetünk pozitív eugenikáról is, amely nem bánt senkit, amely minden tekintetben önkéntes, amely nem pusztít, csupán szelektál, vagy javít. A konzervatív térfélről ugyanígy behúznák a kéziféket, mondván: a Teremtő elleni vétek minden változtatás. Isten tökéletes világot alkotott, hogy jövünk ahhoz, hogy javítani akarunk rajta?? Az ortodoxok aggályait eloszlatandó: A Mennyei Atya közel sem teremtett tökéleteset. Mindannyian látjuk a hibákat, a betegségeket, a korlátokat, az elnagyolt megoldásokat - elég csak egymásra néznünk. A homo sapiens ugyanakkor nem véletlenül lett értelmes és kreatív faj. Meghívást kaptunk a társteremtői pozícióba, így inkább az volna a vétek, ha nem élnénk ezzel az invitálással. A harmadik nagy szegmens, amely az eugenika kifejezést hallván azonnal megálljt parancsol, a globalista üzleti szféra. A multinacionális nagyvállalatok számára ugyanis elemi érdek, hogy az átlagpolgár a lehető legostobább, legbetegebb, a legkönnyebben befolyásolható legyen. Nekik bamba fogyasztók kellenek, gondolatok és önkontroll nélkül. Jól is néznének ki, ha mindenki egészségessé, fitté és takarékossá válna... Ezt a tábort aligha tudnám, de nem is kívánnám meggyőzni semmivel. Bekaphatja minden cinikus seggfej, aki puszta üzleti érdekből az emberi faj testi-szellemi leépülésén munkálkodik.

 

Mindezek után lássuk, hogy is néz ki a pozitív eugenika! Ritkán beszélünk róla, de már a terhesség alatt megejtett Down-szindróma szűrés is ennek a része. Senki sem szeretne nyilvánvaló genetikai rendellenességgel bíró gyermeket, így józan ember - vallási, vagy politikai beállítottságtól függetlenül - nem is kritizálja az erre vonatkozó vizsgálatokat. A mesterséges megtermékenyítés esetén már gyakrabban halljuk az etikai aggodalmaskodók hangját, rendszerint a vaskalapos hívők felől. A probléma abban áll, hogy az eljárást végző klinika - a terhesség létrejöttének esélyét növelendő - több embriót is létrehoz, ám ezek nem mindegyike kerül beültetésre. Rendszeres időközökben elvégzett mikroszkópos vizsgálatok segítenek kiválasztani a legnagyobb életképességet mutató embriókat - ebben az evolúciós versenyben az orvos játssza Isten szerepét. Van hogy 1-2, néha 3-4 embrió is esélyt kap, ám minden esetben lesznek megsemmisítésre ítélt életkezdemények is. Az erkölcsi dilemma elsősorban miattuk jelentkezik. Bevallom: e téren nem értem a merev valláskövetők fenntartásait. A mérleg egyik serpenyőjében egy gyermektelenségre ítélt párt látunk, a másikban egy boldog családot, néhány fel nem használt embrióval. Az élet tisztelete - megítélésem szerint - az utóbbi mellé teszi le szavazatát. De akárhogy is: itt is a pozitív eugenika gyakorlatban létező megnyilvánulási formáját látjuk. Ebbe a felsorolásba kívánkozik a génsebészet területe is, melynek szakemberei immáron ötven éve folytatják ígéretes kutatásikat. A gyógyító célú beavatkozásokat génterápiának nevezzük, s a lényege, hogy molekuláris biológiai módszerekkel új gént juttatunk a sejtmagba, a hibás gén szerkezetét átalakítva. Az elvi lehetőségek száma végtelen, ám az orvostudomány e téren jelenleg elsősorban a rosszindulatú daganatokra, az autoimmun betegségekre, illetve a cukorbetegségre fókuszál. De ne is álljunk meg itt! Képzeljünk el egy olyan világot, amelyben a génsebészet már napi rutin, s mindenféle mellékhatás nélkül formálhatjuk jobbá, egészségesebbé, tökéletesebbé önmagunkat! Képzeljük magunk elé a huszonéves Annácskát, akinek mindkét szülője 120 kiló feletti, s akin már kislány korában is látszott, hogy jó eséllyel pufi lesz egész életében. Kamaszkorától kezdve végigcsinált tucatnyi diétát és edzéstervet, de még mindig nagyon távol jár az áhított formától. Játsszunk el a gondolattal, hogy egy gyors génsebészeti beavatkozást követően a teste immáron új tervrajz szerint építi fel önmagát, s pár hónap alatt sikerül elérnie az álomalakot. Mi rosszat látunk e (ma még) fantázia szülte világban? Mi a baj azzal, ha felnőtt emberek - szabad akaratukból - döntenek a saját testük sorsa felett? Mi a baj azzal, ha ilyen mélységben is Isten társaivá szegődünk a teremtés folyamatában? Ha végignézünk a történelmünkön, azt látjuk, hogy az Égi Gondviselő szinte mindent megenged az embernek, s hogy újabb és újabb felfedezéseinket, találmányainkat ugyanúgy használhatjuk jóra és rosszra egyaránt. Egy repülővel kényelmesen és gyorsan eljuthatunk sok ezer kilométer távolságra, de bombákat is szórhatunk róla. Az atomenergiával a fél világot elláthatjuk árammal, de el is pusztíthatjuk az egészet. Miért pont a génsebészet volna Istennek nem tetsző mutatvány? Hiszen akárhogy is erőltetjük a fantáziánkat; akármilyen sötét thrillereket is szállít a filmipar - azért e téren sokkal több áldást vizionálhatunk, mintsem átkot.

 

Túl a technológiai lehetőségeken, a téma jelentős társadalomfilozófiai kérdéseket is felvet. Az eugenika atyja, Francis Galton úgy vélte, nem kell bátorítani a legelesettebbek istápolását célzó társadalmi intézkedéseket, mert azok ellentétesek a természetes kiválasztódás erőivel és fékezik az evolúció természetes menetét. Éppen ellenkezőleg, szerinte a népesség elitjét, a legkedvezőbb helyzetű, legkiválóbb egyéneket kell támogatni. Ha erre bárki azt mondja, hogy sportszerűtlen álláspont, jómagam aligha fogok tiltakozni. A liberális eugenetika ugyanakkor a közöny, a be nem avatkozás pártján áll, s azt hirdeti: ha a kontraszelektív, gondviselő államot visszaszorítjuk, úgy a természet simán elvégzi a dolgát, s a természetes szelekció a legmodernebb társadalmakban is folytatódik. A reformista eugenika pedig a környezet korrigálásában látja a népesség feljavításának zálogát. Akárhogy is: a társadalompolitika is jelentős szerepet játszik abban, mivé formálódik fajunk a jövőben. A jobboldal világszintű előretörése a lehető legjobb lakmuszpapír, s egyértelműen jelzi: túlbabusgattuk az alkalmatlanokat.

 

Jó lenne, ha végre rákapnánk az analitikus, mindent szétszálazó gondolkodásmódra. Ha nem ítélkeznénk puszta szavak alapján. Rögtön belátnánk, hogy a marxizmus esetén sincs gond az alapvető céllal, mely szerint mindenki a szükségletei szerint jusson mindenféle földi jóhoz. Az eszköz azonban, hogy ennek érdekében véres proletárdiktatúrát hozzunk létre, már nem tűnik túl vonzónak. Ugyanígy: a kereszténység is megfogalmaz egy csomó dogmát és tanítást, ám ezek közül is csak azok bírnak erővel és hitelességgel, amelyek kényszer nélkül is fennmaradnak. Érdemes volna az eugenikát is ilyen szemüvegen át vizsgálni. Ami erőszakos és kegyetlen, azt értelemszerűen kukázni kell. De miért kéne nemet mondani a jó dolgokra is, csak mert maga a fogalom - a rárakódott történelmi guanó miatt - immáron rosszul cseng? Éberség, elvtársak, éberség!

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9018728616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2024.11.15. 14:44:39

@MEDVE1978:
Hát, ha a genetikai módosítások csak a gazdagoknak járnak, akkor kialakul egy szűk, gazdag réteg és egy széles, szegény réteg. Valószínűleg alaposan elválasztva egymástól (Elysium film, vagy az ALtered Carbon, vagy Bladerunner)
Ha mindenkinek elérhető lesz, akkor lassan kihalnak a hagyományos emberek.

GyMasa 2024.11.15. 15:22:29

@Wildhunt:
Hát, az elméleti matematika az létezik. Én még az egyetem alatt az egyik ilyen, 2 kredites tantárgyam keretein belül egy Kvantumdot szimulátort készítettem el, féléves gyakorlat keretén belül. (ez 2000 körül volt)

Wildhunt 2024.11.15. 16:36:43

@GyMasa: az nem az. A kvantumszámítógépekhez a szuperpozíciók matematikája kellene, amit egyelőre úgy tudom csak közelítésekkel tudunk, mert a matematika nem tudja kezelni a folytonosságot (Achilles esete a teknőssel).

wigotah224 2024.11.15. 16:47:31

@Reactor: Most vettem csak észre, amit nekem címeztél, miután gyagyás reagált rá.
Nem tudom, "melyikük kap több ajánlatot", nekem ez anno úgy ment, hogy ha tetszett valami csaj, akkor elhívtam randizni. Persze, ha neked az a csajozás, hogy ülsz az autódban és "várod az ajánlatokat", akkor nem csodálom, hogy nem megy.
"Hogy a kéró tehermentes-e, arra a kapcsolat első pár hónapjában hamar rájönni. Ha közös a kassza, akkor még korábban."
Nekem ugyan bérleményem volt, de soha egyetlen csaj sem problémázott ezen. Aki azóta a feleségem, vele meg egy idő után közösen béreltünk. Ha aranyásóként gondolsz a nőkre, akkor ilyeneket is fogsz bevonzani - vagy semmilyeneket.
"A hiteltörlesztésre fordított összeg valahonnét máshonnét hiányozni fog." Honnét? A SP500-ból? Mert hiteltörlesztés nélkül csak oda menne még több.
Security témában: ha nagyobb balhé van, akkor kihívják a rendőröket, mint mindenhol. Ehhez még csak a security sem kell.

GyMasa 2024.11.15. 17:06:43

@Wildhunt:
Hát, régen volt már az... Akkor mág szó sem volt a kvantumszámítógépek valós építéséről, de ez a szimuláció akkor egy kvantumlogikai áramkörhöz kellett.
És, azóta sem követtem ezt szorosan, mert nagyon nem ebben a témában dolgoztam soha sem.

Reactor 2024.11.15. 19:48:50

@G. Nagy László: Így van, a drámára, káoszra van igény. Ez elég sokat elárul az emberi természetről. A mindenféle szájenszfiksön disztópiák is mind ebből indulnak ki. Lásd be, bőséggel van alapja: most amikor az egyik ember képes legyilkolni a másikat pusztán azért, mert más focicsapatnak szurkol, más együttest kedvel, miért gondolod, hogy a tökéletes szuperember és a "tökéletlen" átlagember békességben megfér egymás mellett - pláne ha nem is szaporodhatnak egymással, hisz az tönkrevágná a vérvonalat?
Sajnos még egy tökéletes genetikai térkép se tudná garantálni, hogy a pszichéje is rendben lesz a szuperembereknek...simán lehetnek lusták, buták, gonoszak. Az elmebetegségeknek igen kis hányadát alkotják azok, amiknek genetikai a háttere (skizofrénia ilyen talán, meg a számfeletti kromókkal született betegek). Nyugodj meg: egy szupercsávó vagy szupercsaj is ugyanúgy viselkedhet irracionálisan és csinálhat ökörségeket, mint egy átlagember.
Társadalmi feszültségek...nos igen, azok lennének, mivel két "fajnak" kellene egymás mellett szoros közelségben de mégis elkülönülve osztoznia az élettéren. Ezt csak úgy lehetne elkerülni, ha valami mesebeli aranyhal vagy jótündérke egyszerre mindenkit szupermenné varázsolna.

Ami a kapitalizmust illeti, valóban gyűlölöm, ahogy a kommunizmust se pártolom a legkevésbé se, viszont a témához egyik se illik: itt genetikai különbségekről van szó, nem vagyoniról. A szupermanusok vagyoni problémáját a génmanipuláció ugyanúgy nem oldaná meg. Nem is igazán értem, hogy jön össze a kettő...

Summa summárum: addig támogatom az ötletet, hogy a Huntingtonos meg sarlósejtes kisgyerek egészséges legyen. Onnantól viszont már nem, hogy az egészséges génállományú embereket tuningolgassuk.

@MEDVE1978: Na, jó tudni, hogy nem csak én olvastam akkor ilyen jellegű szájenszfiksönt. Bizony, még sok-sok ideig megmarad fikciónak.

@GyMasa: Ez így van, a termékenység erősen csökken 30 éves kor után, igaz, ha egy nő nem akar gyereket, ez annyira nem téma neki. Aki meg akar, úgy van vele, hogy ő még igenis fiatal, ha elég erősen akarja, tutira lehet neki is gyereke. Ha mégse, biSZtos [sic] a pasi a hibás. Mellé még jól be is ezoteriásodik, és megpróbál bevonzani, meg manifesztálni, meg mittomén...

@wigotah224: Arra utaltam, hogy ha egy "pasee" kitesz egy autós képet, és egy autó nélküli képet két külön fiókkal, esetleg két külön társkeresőn, az autós képre fényévekkel több válasz érkezik. Puerto Prince a Sorozatrandizóról végzett jópár ilyen kísérletet, és...nos, minden alkalommal igaza is lett (motorcsónakkal is csinálta, nemcsak autóval). Ez eléggé magáért beszél. Szóval ez teljesen igaz állítás, hogy anyagi javakkal kiválóan lehet csajozni. Ezek után nyilván megérted, miért nem tudok rájuk nem aranyásóként gondolni...
Ha a csajok nem problémáztak a bérleményen, nos, szerencséd volt. Csajokespasik-on bőven akad esettanulmány, ahol bizony problémázott. És persze nem volt hajlandó beszállni, akár a bérlésbe, akár a lakásvásárlásba, merthogy "az a férfi dóga".
Hogy a hiteltörlesztésre fordított összeg honnét fog hiányozni, ez változó. Nyilván akinek a segge lyukán is pénz potyog, annak sehonnan. Másnak viszont le kell mondania erről-arról...új autó vásárlása, a jelenlegi autó karbantartása, nyaralás, új bútorok, házfelújítás...volna annak a pénznek másutt is helye...

wigotah224 2024.11.15. 20:31:22

@Reactor: Én sosem próbáltam netről csajt letölteni, de az azért eléggé common sense, hogy ha menő autóval pózolsz, akkor aranyásókat fogsz bevonzani, akik úgy gondolják, nem kell semmit rakniuk egy kapcsolatba a vaginájukon túl. Hát az a kapcsolat olyan is lesz...
Net helyett inkább nézz körül a valóságban. Baráti társaság csajainak barátnői, lánytestvérei stb. Nekem ezek voltak mindig a "legjobb fogások".
Komolyan, ez a kép jut rólatok itt a kommentszekcióban eszembe: www.facebook.com/photo/?fbid=1001953975277431&set=a.119241953548642

G. Nagy László 2024.11.15. 21:03:49

@Reactor:

"Lásd be, bőséggel van alapja: most amikor az egyik ember képes legyilkolni a másikat pusztán azért, mert más focicsapatnak szurkol, más együttest kedvel"

De nincs ilyen. A nyolcvanas években még volt olyan, hogy a punkok meg a skinheadek összeverekedtek. Ma már ilyenről nem hallasz. Szűk az a réteg, amelyik nyílt agressziót produkál: kimerül a barbár bevándorlókban és a szélső balos Antifa-őrültekben.

"miért gondolod, hogy a tökéletes szuperember és a "tökéletlen" átlagember békességben megfér egymás mellett"

Ezerszer bizonyított tény, hogy a magasabb intelligencia alacsonyabb agresszióval párosul. Minél intelligensebb az emberiség, annál békésebb. A tudománnyal vitázol, ha ezt nem fogadod el.

"két "fajnak" kellene egymás mellett szoros közelségben de mégis elkülönülve osztoznia az élettéren"

Ez megint a fantáziád, meg a moziélményeid terméke. Szó sincs két fajról. Ha a csajod megplasztikáztatja az orrát, attól még a homo sapiens tagja marad. Ha nagybátyád kap egy térdprotézist, ő is. Ha valakinek kijavítják egy apró génszakaszát, attól még ember marad.

"Summa summárum: addig támogatom az ötletet, hogy a Huntingtonos meg sarlósejtes kisgyerek egészséges legyen. Onnantól viszont már nem, hogy az egészséges génállományú embereket tuningolgassuk."

Értem. Tehát nincs érved rá, csak tiltani akarod. Ennyi erővel a balettet is be lehetne tiltani, mert azt meg én nem szeretem.

Reactor 2024.11.16. 02:33:11

@wigotah224: No, hát ha sose netről kerestél barátnőt, akkor nemigen lehetsz tisztában a körképpel. Rengeteg embernek nincs más választása - mondjuk aki ott Mucsaröcsöge-Alsón nem jön be annak a 6-7 leányzónak, aki éppen szabad (vagy fordítva), és esetleg hajlandó lenne valamennyit utazni is a kapcsolatért. Nem mellesleg ez már a "zinternett" előtt se volt újdonság: édesanyám szolnoki, édesapám miskolci.
Az teljesen igaz, hogy autós képekkel csak pénzvadász nőket lehet bevonzani. Nos, autós képek nélkül pedig az égvilágon senkit se lehet. Egyszerűen a nőtársadalom döntő többsége ilyenné vált, akár magától, akár a média, akár más miatt. Vess egy pillantást majd a puncs.hu-ra, aztán egy évvel később még egyet, aztán megint egy évvel később még egyet...exponenciálisan növekszik a regisztrációk száma. Nem véletlen, hogy ennyire felszaporodott az "incel" meg "béta" réteg, nyilván nem jókedvükből azok.
Való igaz, VAN egy nagyon minimális számú, még normális értékrendű lány is - nos, őket el is kapkodják pillanatok alatt, és úgy ötezer évre be van telve a várólistájuk, mert mindenkinek normális lány kell, pénzvadász élősködő senkinek se. Ami pedig a való életet illeti, nem tudom, mennyi "ismerkedős" helyen fordultál meg, de én úgy láttam, a közönség úgy 70-80 százaléka fiú. Amúgyse nyerő ötlet ilyen helyeken csajozni, könnyen előfordulhat, hogy amint szóbaállsz egy látszólag magányos lánnyal, egyből előkerül egy hegyomlásnyi melák, hogy mit fűzögeted te az ő bébikéjét, és olyan maflást lezavar, hogy Záhonynál állít meg a sorompó.
Ja, szóval egy átlagos "béta" számára nincs sok lehetőség: aranyásó, ringbe száll ötezer másik ellen egy naposcsibe miatt, vagy MGTOW.

@G. Nagy László: Bizony, hogy van ilyen, látszik nem vagy túl jártas a rajongótáborok tekintetében. Ha most csak a focira koncentrálok. De tégy próbára: próbálj meg a Fradi-táborba bejutni Újpest-drukker jelmezben! Vagy heavy metálosként meglátogatni egy hardtechno-tektonik diszkót! Amit kapnál, azt még évezredekig emlegetnék utána a galaxisban...

Utánanéztem az állításodnak; az "ezerszer bizonyított tény" egyelőre még igen bizonytalan lábakon billeg: van tanulmány, ami szerint az intelligensebb emberek kevésbé agresszívak, de messze van ez attól, hogy ténynek lehessen nevezni. Hipotézisnek esetleg elmegy. A rosszindulat, gyűlölet pedig nem genetika kérdése - az intelligensebb ember lehet nem ököllel megy neki a másiknak, ha igaz a hipotézis, hanem a "többet ésszel mint erővel" jegyében sokkal gecibb, aljasabb módon szopatja majd meg az ellenfelét. Sajnos a rosszindulat nem genetikailag kódolt - ahogy a gazdagság sem az. Természetesen ha időközben a tudóstársadalom majd megtalálja a rosszindulatért felelős gént, ezt visszavonom, addig viszont állapodjunk meg abban, hogy bármilyen tökéletes genetikájú emberből lehet egy gonosz szarházi féreg.
A vitatható állításait a tudománynak pedig igenis vitatom. Ez nem tetszett Fúziós Kiskutyafule-nek se anno, de hát erről igazán nem tehetek.

Ha lennének a genetikailag fullra tökélyre fejlesztett szuperemberek, és lennének az átlagemberek akikhez egy ujjal nem nyúlt senki, akkor bizony két külön embertípus élne a Földön egyszerre. Ahogy írtam, erre aranyhal, jótündér, dzsinn jelenthet megoldást, aki egycsapásra mindenkit szupermenné varázsol. Itt nem "apró génszakaszról" beszéltem, hanem hogy a komplett génkészletét az embernek fullra járatnák. Az apró javítgatások ellen semmi kifogásom, többek közt így lehetne kezelni az örökletes betegségeket is.

Felsoroltam elég érvet szerintem. Ismerem az emberi természetet igen jól, és úgy vagyok vele, hogy az ördög, akit ismerek, még mindig jobb annál az ördögnél, akiről fogalmam sincs.

Boldeone2 2024.11.16. 09:57:00

@wigotah224: Igazad van. Ha az ember normális szociális körökben mozog, akkor ott vannak hölgyek is, vagyis előbb- utóbb " el fog kelni". A normális megjelenésű és gondolkodású férfiakra van kereslet, még idősebb korban is
Az online társkeresők alkalmazása is működik, csak jó fényképeket kell kitenni, korrekt leírást, tudni kell komminkálni, valamennyire
Én anno - régen - ezt is kipróbáltam és simán működött...Sőt, anno még csak sima chat programok voltak, az is működött...
A mai dolgokat már nem tudom, mivel nős vagyok...Lehet nehezebb, mondjuk vidéken. Pl régen minden faluban - kis túlzással - volt Disco. Az emberek többet kommunikáltak egymással, könnyebb ismerkedni, ráadásul sok helyen a falvakban megváltozott az etnikai profil is
Én ma is kb félévente- egyévente kapok egy megkeresést a facebook- on. Ez tudom nem sok, de mivel már nem 30 éves vagyok, csak hízik a májam tőle..:)
Nyilván a régi világ jobb volt, sok embernek, akik közben szépen megöregedtek...A fejük akkora lett mint egy hombár, szarul öltöznek, kommunikálni meg ugyanúgy nem tudnak...
Összegezve: nem kell Szoboszlai Dominiknek lenni ahhoz, hogy egy hozzáillő nőt találjon az ember magának. A kulcsszó persze: "hozzáillő" mert sokan ezt nem fogják fel mit jelent..
Aki meg simán csak szexpartnert keres, de ismerkedni nem tud, az béreljen ki egy fizetős lányt. A háború kitörése óta egyre több ukrán és fehérorosz lány van Budapesten...Azok egészen más kategóriát képviselnek. Többnek diplomája van és nyelveket beszélnek...
Ebből persze nem lesz " fajnemesedés"...De, az sehogyan sem lesz, különböző okokból..
50-100 év múlva a humanoid robotok ideje jöhet el...

wigotah224 2024.11.16. 12:37:20

@Reactor: A leírásaidból úgy tűnik, jellemzően a prolikkal szoktál érintkezni - az én baráti körömben senki nem kezdeményez verekedést azért, mert valaki hozzászól a csajához.
Próbálkozz értelmiségi csajokkal, ott nagyobb eséllyel lesz olyan, akinek saját egzisztenciája van és nem aranyásó. Nálunk az asszony alig keres kevesebbet, mint én, anyagilag simán ellenne nélkülem és a baráti körünkben is ugyanez a jellemző.
Szerintem azt is nem árt látni, hogy nem sok nőt nem az anyagi siker önmagában vonz, hanem azok a tulajdonságok, amik a nők számára vonzók, a karrierben is hasznosak, tehát magasabb jövedelemhez juttatnak. Ergo, inkább csak korrelláció van, de nem kauzalitás, hogy miért sikeresebbek az anyagilag sikeres férfiak a nőknél. De ezek a tulajdonságok már a fiatalon, pénz nélkül is megmutatkoznak. Persze, ezek a férfiak a huszas éveik végére el is kelnek.

wigotah224 2024.11.16. 12:41:17

@Boldeone2: Szerintem tud működni a netes társkeresés, a baráti társaságban van több példa is rá, hogy a netről töltötték le egymást és azóta is boldog házasságban élnek, gyerekekkel.
Én csak azt állítottam, hogy egyszerűbb a baráti társaságon belül nőt keresni - mármint nyilván nem a haverod nőjét kell lenyúlni, hanem annak a barátnőinél próbálkozni. Ott van közös pont, láttátok is már egymást valahányszor.
De azt elismerem, hogy a huszas években ez könnyebb, mert akkor aktívabb társasági életet él az ember

Sadist 2024.11.16. 13:51:25

@G. Nagy László: "Viszont azt kétlem, hogy korábbi időkben (ókor, középkor, újkor) a férfiak szélesebb szegmense szaporíthatta volna tovább a génkészletét."

Azokban a társadalmakban, ahol a monogámia volt a default, ott jóval szélesebb volt az a réteg, akiknek lettek utódai.

"Akkortájt is kiszelektálódtak a rabszolgák, a nincstelenek, a háborúba vezényeltek."

Nope. Szerinted hogy lettek a rabszolgák? A mindenkori legcsóróbb, elszegényedett réteg vált rabszolgává? Nem, hanem egyszerűen mindenki a maga szintjén talált párt, a rabszolga a rabszolgával, a csóró a csóróval szaporodott. Suba a subával, guba a gubával.

i0.wp.com/therationalmale.com/wp-content/uploads/2016/02/mating_cad_dad-copy.jpg

"És manapság is jut nő a közepes fickóknak is. Talán csak a legreménytelenebb 10-20% marad szaporodási esély nélkül."

Ez tényszerűen nem igaz. A szexuális liberáció óta az összes nyugati társadalom egyre gyorsuló ütemben regresszál vissza az ábrán bal oldalt látható modellhez.

Wildhunt 2024.11.16. 14:02:58

Egyre biztosabb vagyok abban, hogy a Szép Új Világban szeretnél élni.

Sadist 2024.11.16. 14:04:29

@G. Nagy László: "Átlagjóskaként mindig 7-es, 8-as csajokkal hozott össze az élet."

Mint a tanult kolléga is írta, ha valóban átlagjóska vagy, akkor téged nem 7-8-as csajokkal hozott össze az élet, vagy ha valóban 7-8-as csajokkal hozott össze az élet, akkor nem átlagjóska vagy. Sokan nem gondolnak bele, hogy mint az életben a legtöbb dolog, a nők vonzósága is normális eloszlást követ.
Ha nem valami híres színész, politikus, tévés személyiség, egyéb ismert ember vagy, akkor egy kezeden össze tudod számolni, hogy életedben hány 8-as nőt láttál már személyesen.

Sadist 2024.11.16. 14:11:31

@Rubasov nertárs: "Most elindult egy mozgalom az USA- ban Trump miatt...Egyes nők most azt mondják társaiknak, hogy Trump megválasztása miatt ne szexeljenek..."

A szokásos libbancs hiszti, ez is csak virtue signaling. A kancsöcsös soy boyok, akik a vihogó cigány hiénára szavaztak, eddig se kaptak puncit, akik meg eddig is erőlködés nélkül kaptak puncit, azokat egyáltalán nem hatja meg, hogy a dagadt, orrkarikás, lila hajú libsi picsák mit óbégatnak.

GyMasa 2024.11.16. 14:35:29

@G. Nagy László:
"De nincs ilyen."
De, van ilyen, a "cancel culture" a mai megfelelője!
Csak, mivel ezek a nagyra nőtt csecsemők nem túl bátrak vagy erősek vagy okosak, ezért nem fizikai erőszakkal ölnek, hanem addig írogatnak az áldozatuk céginek aHR-jének, amíg az illetőt mindenhonnan kirúgják és éhen nem hal.

GyMasa 2024.11.16. 14:36:40

@Reactor:
"Bizony, hogy van ilyen,..."
Vagy egy BLM tüntetésen azt mondani, hogy "All lives matter!".

GyMasa 2024.11.16. 14:40:04

@Reactor:
"Hipotézisnek esetleg elmegy. "
Bőveel elég megnézni egy majdnemhogy tetszőleges, magyar, Orbánfóbiás, ellenzéki szavazót.
Tudod, akik magukat az "intelligens", "művelt" és "toleráns" jelzőkkel illetik, miközben a legtzöbb esetben am ondat vége az valami orbitális baromság, vagy kis cigányozás/zsidózás/fideszbirkázás, vagy egyszerűen az "ellenfeleik" halált kívánják. És, biztos vagyok benne, ha ott lenne előtte a piros gomb, amivel eltűntethetne a Füld színáről, azt gondolkozás nélkül meg is nyomná.

GyMasa 2024.11.16. 14:43:16

@Sadist:
Ez EPIC!
Azt hiszem, megvan a nap hozzászólásaa!

Sadist 2024.11.16. 14:59:08

@Rubasov nertárs: Nem kell saccolgatni, hogy mennyivel van több férfi, mint nő, a KSH oldalán ott vannak a legfrissebb adatok:
www.ksh.hu/stadat_files/nep/hu/nep0003.html

Férfi 18-30 között: 714.831
Nő 18-30 között: 671.996
A különbség: 42.835

"A primer oka a fiatal férfiak párkeresési agóniájának ez. Ezt a többletet "vezették le" a járványok és a háborúk olyannyira, hogy a korábbi századokban már a fiatal felnőttek között is masszív férfihiány alakult ki a születési többlet ellenére."

Nem, a primer oka még mindig a nyílt hipergámia. A fenti különbség a férfiaknak csak a 6%-a, nem magyarázat arra, hogy a 18-30 közötti férfiak kb. 1/3-ada szingli, ugyanebben a korcsoportban a nőknek viszont csak 1/6-oda.
Mutatok egy nagyon érdekes adatot: www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/szuletesek_termekenyseg/index.html
"Szülőképes korú házas nők aránya életkor szerint"

1990-ben a 21 éves nőknek már közel fele férjnél volt, a 25 éveseknek meg bő 3/4-e.
2019-ben ez az arány mindössze 4.3% és 13.8%, 2024-ben pedig biztos vagyok benne, hogy még ettől is alacsonyabb.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg 90-ben az átlagos nő a húszas évei közepére már rég kicsekkolt a húspiacról és hozzáment a szintjének és életkorának megfelelő férfihez, addig egy mai nő egészen a kapuzárásig vár, hogy nyitva hagyja a lehetőséget az aktuálisnál jobb ajánlatra.
A fiatal férfiak párkapcsolati nehézségeit elsősorban az okozza, hogy pl. egy 25 éves pályakezdő srácnak a 21-22 éves csajért nem a többi 25 éves pályakezdő, életben épphogy csak elindult sráccal kell versenyeznie, hanem a 30-35 éves, élettapasztalattal, egzisztenciával, kompetenciával, magabiztossággal rendelkező, meglett férfiakkal IS.

Sadist 2024.11.16. 15:03:09

@GyMasa: "Na, azért még ne kezdjük egymás faszát szopni!" :)

Wildhunt 2024.11.16. 15:07:59

@Reactor: Ahogy írtam, erre aranyhal, jótündér, dzsinn jelenthet megoldást,

Van ilyen, CRSPR-nek hívják. Így készültek a fallout szupermutánsai.

Sadist 2024.11.16. 15:10:23

@Rubasov nertárs: "Ráadásul a mainál jóval kisebb lakosságszám és közösségek miatt a lebukás esélye is nagyon nagy volt."

Pontosan. Egy néhány száz fős faluban, ahol mindenki ismert mindenkit, nem igazán volt lehetőség a lebukásmentes félrekúráshoz, mint manapság, amikor a népesség nagy része városokban él és még a szomszédaik keresztnevét se tudják, a tinderről és társairól nem is beszélve.

Sadist 2024.11.16. 15:16:31

@GyMasa: "Nos, szerintem a "Nők" nem szelektálnak túl sokat.
Az a baj, hogy nagyon sok jár úgy, hogy a végén örülhet hogy egy gyereket tud szülni azzal, hogy elhiszik a fogyasztatói társadalom hazugságát, miszerint még van idejük anyává válni."

Pont azzal szopják be, hogy túl sokat szelektálnak. A hipergámia kétélű fegyver, kíméletlenül szűri a veszteseket, de 20-ra is simán lapot húz.

Boldeone2 2024.11.16. 16:06:33

@Sadist: Nem, a primer oka még mindig a nyílt hipergámia. A fenti különbség a férfiaknak csak a 6%-a, nem magyarázat arra, hogy a 18-30 közötti férfiak kb. 1/3-ada szingli, ugyanebben a korcsoportban a nőknek viszont csak 1/6-oda."

- A lófaszt a hipergámia! A 70- es években jóval nagyobb hipergámia volt, mint most, éves szinten 150-200 ezer abortuszt végeztek, jóval többet mint most, mégis több gyerek született

A 80- as 90- es évek "hipergámiája" is jóval meghaladta a mostanit, sőt, még a 2000- es évek is...

Akkor lényegében dugott mindenki, mintha nem lenne holnap, egy átlag férfi szinte nulla párkeresési problémával küzdött, ezt tanúsíthatom..
Kb nulla egzisztenciám volt akkoriban, sem kocsim, sem lakásom semmi...Annyi zsebpénzem volt, amit apàmék adtak...( ők jól álltak, szerencsére..) Hol dolgoztam, hol nem...
Mégis nagyon jó nőim voltak, ahogy szinte az összes ismerősömnek...
Akkor volt érdemes időben párt találni, nem most mondjuk 48-50 évesen sirbakolni, hogy nincs huszonéves nő...

Van egyébként, de nem ennek a korosztálynak...Az 50 éves ember 40 - 45 éves nőt keressen az reális. Ha szerencséje van, akkor egy harmincas is bejöhet...

Ha huszonéves csajt akar, akkor az 200 euro/ óra...Ez a reális

Boldeone2 2024.11.16. 16:20:19

Sőt, a 80- as évek még jobb volt, ahogy mások elmesélték, én akkor még nem nem voltam elég idős a csajozáshoz, de hallottam néhány dolgot, pl mi ment a volt NDK- ban...

Alapvetően a szabad hipergámia jobb a férfiaknak, mert akkor csak bejön előbb- utóbb valami sex, ha valaki nem teljesen szerencsételen hülye...De, az meg ne szaporodjon...

Ami most nehezebbé tett sok mindent:

- Az osztálykülönbségek megnövekedtek. A csavargyári Jani nem fog randizni, az Insta- modell Eugéniával, neki ott lesz a takarítőnő Julcsi..
- A másik: kevesebb a fiatal nő, így nyilván akik 40-50 éves, hiába próbálkozik, ebben a korosztályban...

1975- ös születésűből brutál sok van, Ratkó- unokák...

Nekik egy opció van: kimennek a Donbassba, az orosz Donbassba nőért. Ukrajna nem jó- mindenhová szabadon mennek...

Tehát: fehér nőért Oroszország, ha jó az ázsiai vagy afrikai nő, akkor még könnyebb...

A fehér férfi mindenhol kelendő a világon 60 éves korig, ameddig nem válik tatává...

Boldeone2 2024.11.16. 16:30:40

Tehát, aki 45- 55 éves férfi, még gyereket akar, tehát fiatal nőre van szüksége, akkor fejezze be a birkáskodást itthon!

Vegyen egy repjegyet a Fülöp- szigetektre, ott mindenki talál magának társat, még az idősödő, pocakos férfiak is; ha egy normál egzisztenciája, ( nem kell extrém gazdagnak lenni) Ott a 30 év korkülönbség simán belefér, más a kultúra...

Oroszországban inkább a 10-15 év korkülönbség működik...Az sem rossz, szerintem...

Viszont Oroszország az utolsó hely lesz, ahol még " be lehet jelentkezni" szép, intelligens, modell alkatú, fehér nőkért...

Reactor 2024.11.16. 22:07:11

@wigotah224: Hát kérlek, fesztiválokon, szórakozóhelyeken stb. nem azokkal fogsz találkozni, akik azon vitáznak, vajon Kant-nak vagy Heidegger-nek volt-e igaza. És a népesség döntő többségét ők teszik ki, nem az entellektüelek. Ha minden szerelemféltésből elkövetett csetepaté után kapnék öt forintot, már nyugdíjba mehetnék. De ahogy írtam, van választási lehetőség, hála az égnek nem kötelező ebben a cirkuszban részt venni. Sajnos masszív férfitöbblet van - relatív is, abszolút is, túl sok az eszkimó, túl kevés a fóka.
Lehet ezen most filozofálni meg bogozgatni, hogy hát izé, a pénz az csak egy metaphor, a csajok igazából MÁST látnak ezekben a pasikban, de...mi a fenének...a lényegen nem változtat.

@GyMasa: Erre írtam a bloggazdának, hogy a gonoszság, rosszindulat stb. nem genetikailag kódolt, senki nem születik ilyennek, ez egy tanult dolog. Egy gonosz faszfejnek szupergéneket adni meg kb. az a kategória, mint egy rakás szart leönteni cukormázzal. Oszt egyből csokitortának képzeli majd magát.

Boldeone2 2024.11.16. 22:53:51

Sajnos masszív férfitöbblet van - relatív is, abszolút is, túl sok az eszkimó, túl kevés a fóka."

- Inkább túl sok a hülye, akiknek irrális elvárásai vannak...Ha szadista számai igazak, akkor 6% - os többletről van szó, vagyis nagyjából minden normális ember talál társat, akinek van önreflexiója...

Látok én csóró közmunkást is házasságban, cigányokat, de szellemileg fogyatékost is gyermekkel...

Akinek nincs párja, az jellemzően az álmodozó 45-55 éves, mindenben közepes férfi, aki huszon- harmic éves fiatal hölgypartnert szeretne magának, ami nyilván nem fog összejönni...Miért is sikerülne?
Neki az 50 éves Rozika lenne elérhető, az viszont neki nem derogál, pedig a realitás az lenne...

Az emberek legnagyobb része az önreflexió hiánya miatt nem talál párt...A nők is férfiak is...

Boldeone2 2024.11.16. 23:01:24

Hasonló, mint a Tyson boxmeccs: lehet hogy 45-50 éve szétverte a világot, de most már közel jár a 60 hoz...

Egy fiatal pojáca kiboxolta...Ez megint az önreflexió hiánya...

Ez azért érdekes, mert az erősportokban az ember könnyen le tudja mérni magát...Pl én 9 éve még 200 kg - al tudtam guggolni, most meg a 110 is nagyon feladja a leckét...

Az embernek reálisan kell értékelni magát...Nyilván nem árt az önbizalom, de ha túl nagy, abból pofáraesés van...

Általában aki 40 éves korára nem tud megnősülni, az majd mind defektes, vagy extrém introvertált...

Nőknél is kb 35- 38 a max határ...Akkor már inkább egy elvált nő jobb....

valis47 2024.11.17. 02:30:32

@GyMasa: Na igen, a felvilágosult tolerancia a gyakorlatban így néz ki. Lásd az ELTE tanszékvezető egyetemi tanárát, aki a facebookon kikéri magának, hogy Orbán Balázs ebben az intézményben szerez PhD-fokozatot. Követi a nyugati példákat, ahol megengedett ez a tempó.
Ha meg az NKE egy oktatója küldené el máshová doktorálni valamelyik ballipsit, akkor visítanának.
A valóság az, hogy az intolerancia sikeresebb a kultúrharcban, mint a tolerancia, és valójában a "nagy toleránsok" azok, akik intoleránsabbak, mármint a tőlük eltérő nézeteket vallókkal szemben. Ezért veszít, illetve van védekezésben folyamatosan a jobboldal ebben a "háborúban", mert az ún. normális vagy européer konzervatívok inkább veszítenek szépen, mint nyernek csúnyán.

G. Nagy László 2024.11.17. 09:43:38

@valis47:

"az ún. normális vagy européer konzervatívok inkább veszítenek szépen, mint nyernek csúnyán."

Muszáj így tenni. Sohasem süllyedhetünk a baloldal szintjére. Ennek négy, egymással összefüggő oka van:

1. Elegánsabbak, kulturáltabbak, civilizáltabbak vagyunk.
2. Morálisan magasabban állunk. A baloldalnak bármi belefér, nincsenek erkölcseik. Lásd: Ilaria Salis.
3. Stratégiailag is kifizetődőbb. Lásd: Orbán 2006-ban. Egy szavába került volna, és brutális polgárháború vette volna kezdetét. Megvolt hozzá a düh, a tömeg, az elszántság és még az erkölcsi alap is. De nem tette. Kivárt, ahogy egy demokratához illik. És neki volt igaza. Ugyanezt látjuk Trumpnál: az emberek nem teljesen idióták, látják a másik oldal aljasságait és totális alkalmatlanságát.
4. Ha a jobboldal lelép a békés és elegáns útról, abból villámgyorsan fasizmus kerekedik. Ezt egyetlen felelős konzervatív vezető sem szeretné. A baloldalnál az erőszak, a cenzúra, a kirekesztés, a rasszizmus, az antiszemitizmus és minden antidemokratikus elem belefér. Az ő alapvetésük, lételemük az agresszió. Mi nem ilyenek vagyunk, és meg is kell maradnunk békésnek, civilizáltnak.

G. Nagy László 2024.11.17. 09:57:56

@Boldeone2:

"Az emberek legnagyobb része az önreflexió hiánya miatt nem talál párt...A nők is férfiak is."

Oké, de ez mit jelent? A lófejű Pistike ugyanúgy az osztály bombanőjébe szerelmes, mint mindenki más. Ő nem tud a pattanásos Gizikére mozdulni, mert rosszul van tőle. Van egy lányismerősöm, aki kifejezetten szexi csaj, mégis kifutott az időből, gyermektelen maradt. Egész egyszerűen nem találta meg azt a méltó társat, aki mellett érdemes lett volna elköteleződnie. Nős pasikkal és más, elérhetetlen fickókkal kefélt, tipikus alfa-özvegy. Pedig ő is eljátszott gondolattal, hogy az általad vázolt "álmok helyett önreflexió" útját járja. Sosem felejtem el, ahogy elmesélte: elment vacsorázni azzal a fickóval, aki már hónapok óta körüludvarolta, de neki nem jött be igazán. Végigcsinálta az egész randit, majd hazaért és kihányta az egész vacsorát. Az egész teste tiltakozott a rossz kompromisszummal szemben.

"Általában aki 40 éves korára nem tud megnősülni, az majd mind defektes, vagy extrém introvertált..."

És ez sem így van. Fiúbarátaim között is vannak olyanok, akiken látom, hogy sosem lesz családjuk. Igazából nem is hiányzik nekik sem a gyerek, sem a fix kapcsolat. Csajozgatnak, de semmi komoly. Egyik sem defektes, egyik sem introvertált. (Mondjuk nem ők vannak többségben. A legtöbb cimborám családot alapított és csinált két gyereket. Néhányan többet is.)

Wildhunt 2024.11.17. 12:51:31

@G. Nagy László: a hölggyel kapcsolatban, ahogy a történet átjön:
Végigdugatta magát jópár szuperpashee-val, mire elvenni a végén csak egy olyan akarta, akitől hányingere van... Itt bizony a hiba a hölgy készülékében van.

Wildhunt 2024.11.17. 13:02:00

@Wildhunt: azt akarom mondani, hogy nem önreflexióra, hanem pszichiáterre van inkább szüksége.

G. Nagy László 2024.11.17. 13:17:22

@Wildhunt: Közeli ismerősömről van szó (mélyebben nem megyek bele, mennyire közeli), és biztosíthatlak róla, hogy nincs szüksége pszichiáterre. Tök normális, értelmes, szerethető csajszi. Lehet, hogy hozott pár rossz döntést. Lehet, hogy a húszas éveiben túl sokat időzött olyanok mellett, akik csak rabolták a nők szűkös biológiai idejét. De ettől még igaz: nem találta meg az igazit. És abszolút együttérzek vele. Az csak egy dolog, hogy 27 éve együtt vagyok az asszonnyal, s előtte is elkönyvelhettem komolyabb sikereket, de ha visszagondolok a 16-17 éves énemre: szinte lehetetlennek tűnt, hogy valaha is találok egy normális csajt. Azután találtam néhányat, de ezerszer intenzívebben kerestem az igazit, mint az átlagférfi. Nagyon-nagyon együttérzek azokkal, akik soha nem találnak rá egy olyan társra, aki után nem öklendezik vissza a vacsorát.

G. Nagy László 2024.11.17. 13:21:21

@Wildhunt: Amikor az önreflexió kifejezés megjelenik e diskurzusban, az mindig rossz kompromisszumot, lealacsonyodást, az álmok feladását jelenti. Kurvára nem szabad ilyenbe belemenni. Picsába az önreflexióval, ha az azt mondatja az emberrel, hogy értéktelen és ugyanilyen társat érdemel. akkor már inkább a vagány magány.

Wildhunt 2024.11.17. 14:19:40

@G. Nagy László: Ben Shapiro örökérvényű mondása nyomán:
Maximálisan együttérzek az ismerősöddel, és őszintén sajnálom, hogy hibás döntéseket hozott. Ez viszont sem rajta nem segít, sem azokon, akik követnék a példáját.

Wildhunt 2024.11.17. 14:21:54

@G. Nagy László: rossz kompromisszumot, lealacsonyodást, az álmok feladását jelenti.

Nem. Az 99%-ban azt jelenti, hogy a "jár nekem" a valóságban nem értelmezhető.

Boldeone2 2024.11.17. 15:43:53

@G. Nagy László: Amikor az önreflexió kifejezés megjelenik e diskurzusban, az mindig rossz kompromisszumot, lealacsonyodást, az álmok feladását jelenti. Kurvára nem szabad ilyenbe belemenni"

- Ism

Boldeone2 2024.11.17. 15:47:09

Tehát, ismered a mondást: "Merjünk kicsik lennni"!:) téveszmék blog, 2018...:)

A baloldaliak " mernek kicsik lenni" , ezzel szemben a jobboldalak, kevélyek, nagyarcúak, ráadásul kompromisszumképtelenek

Boldeone2 2024.11.17. 15:52:49

@G. Nagy László: Picsába az önreflexióval, ha az azt mondatja az emberrel, hogy értéktelen és ugyanilyen társat érdemel. akkor már inkább a vagány magány"

- Ha van önreflexió, akkor reálisan meg tudja ítélni magát az ember, ha nincs, akkor nem. Az emberek nagy problémája, hogy nem látják be saját képességeiket, határaikat; ezért irreális feltételeket támasztanak az élettel szemben..

Pedig folyamatosan mér az élet, tehát kapod az impulzusokat:

- Jól keresek, jó munkahelyem van; vagy mindenhonnan kirúgnak, rosszul keresek...

- Sikeres ember vagyok, vannak baf

Boldeone2 2024.11.17. 15:59:20

-Sikeres ember vagyok, vannak barátaim, vagy nincsenek?

- Van működő vállalkozásom, vagy nincs?

- Van-e megtakarításom, vagy nincs?

- Bírok sportolni, vagy száz méter futása után kiköpöm a tüdőm?

- Adományozok gyerek, vagy kutyaalapítványnak, vagy sem?

- Kiengedem a kereszteződésben a másik autót, vagy sem?

Egyszerű öntesztek ezek, csak senki nem gondolja át szívesen, hogy valójában milyen kisszerű ember, inkább a társadalmat okolja, gyakran nevesítve: zsidók, cigányok, stb...

Boldeone2 2024.11.17. 16:05:53

@G. Nagy László: Elegánsabbak, kulturáltabbak, civilizáltabbak vagyunk."

Régen ez volt a jobboldal, csak már " átfordult a politika"... Mára a jobboldali pártok a vesztesek gyűjtőhelyei lettek, a baloldal meg " kaviárbaloldal lett" ...

Nekem is van ilyen felebarátom, aki kőkeményen jobboldali...Mit istenít? Oroszországot....Sem egzisztenciája, sem nője nincs...50 évesen a szüleivel él...
Nőt hol akar találni magának? Na, hol? Oroszországban...

Az "elátkozott nemzedék"...

Boldeone2 2024.11.17. 16:16:27

A legtöbb ember nem ismeri fel, hogy az életben van egy időfaktor. Mindennek van ideje, az egzisztenciateremtésnek, a szociális kapcsolatrendszer kiépítésének, a "élettárs" megtalálásának, a gyermekvállalásnak...

Évekig lehet mellélőni, kapufát lőni, az élet szokott új esélyt adni, egy darabig...De, nem a végtelenségig...Végül egyre nehezebb lesz helyzetbe kerülni, majd lassan - a kor előrehaladtával - szinte már sehogyan sem lehet...

Így lehet elbacni egy életet!

G. Nagy László 2024.11.17. 17:29:07

@Boldeone2: Tökéletesen egyetértek azzal a metódussal, melyet az önreflexió kapcsán vázolsz. Mi több: azokkal a pontokkal is, melyeket hozol. Ez mind hasznos. Minden feltett kérdés kapcsán három újabb kérdés adódik:

1. Van-e az adott kérdésnek (közvetlen, vagy közvetett) jelentősége a párválasztásnál? Ha igen, jöhet a második pont.
2. Tudok-e rajta változtatni?
3. Ha elvileg sem tudok, vagy csupán nem sikerül változtatnom, úgy beérem majd gyengébb csajokkal? - Nyilvánvalóan nem.

Muszáj hinnünk a Gondviselésben, hogy ad számunkra annyi erőt, áldást és talentumot, hogy a csajozás frontján is sikeresek lehetünk. Nincs más út. Tilos rossz kompromisszumokat kötni. Tilos olyan nővel mutatkozni, akit nem büszkén mutatsz be másoknak.

G. Nagy László 2024.11.17. 17:44:43

@Boldeone2: De ha már csajozás és önreflexió, tegyük hozzá a rövidtávon legfontosabbakat is:

- Ápolt vagyok?
- Jó a megjelenésem? Jó benyomást teszek elsőre?
- Mosolygok?
- Van-e bennem bármi ijesztő, agresszív vonás?
- Jól öltözködöm?
- Tudok kommunikálni a csajokkal? Profi randipartner vagyok?
- Átlátok-e csajok játszmáin? Képes vagyok-e domináns módon viselkedni, irányítani a történéseket?
- Tudatos vagyok-e? Megfogalmazom-e előre, hogy mit várok az egésztől?
- Képes vagyok-e elegánsan veszíteni, ha nem jön össze?

Wildhunt 2024.11.17. 18:10:27

@G. Nagy László: ekkora adag bullshitet hirtelen nem is tudom, hogy olvastam-e már tőled. Annyira ordít belőle a valóság figyelmen kívül hagyása, hogy az már fáj.

Boldeone2 2024.11.17. 18:28:57

@G. Nagy László: Tilos rossz kompromisszumokat kötni"

- Ami nem kényszer, hanem önkéntes döntés, az már nem lehet rossz kompromisszum...

Azt kell belátni, hogy az élet örök kompromisszum: van aki túl alacsony, van aki szerény szellemi képességű, másnak kicsi a himbilimbi...:)

Nem vagyunk tökéletesek! Valahol meg kell kötni a kompromisszumot!

Kicsit olyan, mint a használtautó vásárlás: olyan autó, ami minden igényt kielégít nincs. Persze, vannak középutak, mondjuk a Toyota Corolla, vagy régebben a Golf golf ilyen..Nem is nagyok, nem is kicsik; nem gyengék, de nem is túl erősek; nem a legolcsóbbak, de nem a legdrágábbak...

- Az élet is ilyen: elvehetsz a "Toyota Corollát" feleségül, ami kitart melletted, amíg szét nem rohasztja a világ...
Vagy megveheszt egy BMW 330- ast, ami kiváló " szex lesz" amíg megy, viszont bármikor könnyen megcsalhat...

Mindenkinek el kell döntenie, melyek a preferenciák....

wigotah224 2024.11.17. 18:29:11

@G. Nagy László: Nekem csak 30000 €-m van, de mindenáron Porschét akarok. Vajon gyalog járni jobb vagy beérni egy VW Golffal?

Boldeone2 2024.11.17. 18:43:13

Mondanom sem kell, én toyotás vagyok...2 is van belőle....

Most gondolkodom rajta, hogy vegyek egy olyan autót, ami gyors, de cserében nem túl megbízható típus, és félek...

A feleségem is inkább "Toyota" nem viszi a pénzt, hanem hozza, az értékét pedig megtartja....

Mindig csodálkozom az olyan fickókon, akik több százezret költenek havonta a nőjükre, aki esetleg csak abban jó, hogy jó a teste vagy jó az ágyban...Egyébként meg semmi..
Ilyenkor meg sem szólalok inkább, ha tudnák nálunk hogy megy...A feleségemnek van kb 300 rendszeres betege, meg vannak már cikkei is, szakmai lapokban... Ez a valami, egy szép karrier...

Ha a feleség sikeres, az mindig jó hatással van a férfira, hogy talán mégsem vagyunk akkora loserek, mint amekkorának gondoljuk magunkat..
Amikor az első feleségem lelépett, losernek gondoltam magam, de képes voltam preferenciát váltani, vagy csak szerencsém volt, nem tudom...
Ilyen az élet: keresni kell a jó kompromisszumot
magunkat...

G. Nagy László 2024.11.17. 18:55:07

@Wildhunt:

"ekkora adag bullshitet hirtelen nem is tudom, hogy olvastam-e már tőled. Annyira ordít belőle a valóság figyelmen kívül hagyása, hogy az már fáj. "

Halvány fogalmam sincs, hogy miről beszélsz. Még azt sem írod le, hogy mivel van bajod, nemhogy azt, miért.

G. Nagy László 2024.11.17. 19:11:56

@wigotah224:

"Nekem csak 30000 €-m van, de mindenáron Porschét akarok. Vajon gyalog járni jobb vagy beérni egy VW Golffal?"

Fogadjuk el, hogy nem vagyunk egyformák. Ha van benned egy csöppnyi sznobizmus, egy bizonyos szint alatt nem választasz kocsit, inkább gyalog jársz. A példád két okból torz. Egyfelől: a VW Golf egyáltalán nem ciki, szinte bárkinek vállalható. Írhattál volna tizenöt éves, ezres Suzukit is, amiben ma már csak hajléktalanok alszanak. Ilyenbe én se ülnék be, pedig nagyon puritán vagyok. A másik ok: a párválasztást nem a tanult sznobizmus alakítja, hanem a LEGZSIGERIBB ÖSZTÖNEINK. Ha egy nőtől viszolygunk, azt bottal se fogjuk megpiszkálni soha. És ha a nők 90%-a ilyen, úgy simán lehet, hogy egyedül maradunk.

A Kilencvenes évek legjellemzőbb képe számomra, hogy állok a Nyugatinál az óra alatt (néha a Moszkva téren, vagy a Deákon) és várom a csajt, akivel két nappal korábban egy buliban - erősen ittasan - megismerkedtem. Rendszerint halványan emlékeztem csak, így amikor a sarkon feltűnt egy-egy bányarém, mindig imádkoztam, hogy ne ő legyen az... A valóság többnyire ugyanaz lett: egy átlagos csaj, aki nem szép és nem csúnya, akivel végigcsináltam a randit, de soha többé nem hívtam fel őket. Akivel hosszasabban együtt is maradtam, az mind kifejezetten szép nő volt. Én nem tudok olyan mellett felébredni, akire nem jó ránézni, akit nem kívánok.

GyMasa 2024.11.17. 19:14:03

@Reactor:
Így van, ebben én is egyetértek veled. Pont elég EGY faszfej a szuperemberek közül, aki ki akarja írtani az "alsóbbrendűeket" (vagy, ugye ide lehet írni a feketéket, a zsidókat, a sárgákat a szemüvegeseket, stb...)

GyMasa 2024.11.17. 19:15:02

@valis47:
Nos, ha ténylegesn is sikeresebb lenne, nem szopnának a liberállatok világszerte...

GyMasa 2024.11.17. 19:16:29

@G. Nagy László:
Mondjuk, a mai liberalizmus az igazából színtiszta fasizmus.

GyMasa 2024.11.17. 19:24:23

@G. Nagy László:
Mondjuk az ezres Swift sokkal inkább a 30 éves korban van mostanra...
Mármint, az a verziója, amiről te beszélsz.
Az újak azok ma is vállahatóak!
(ezen kívül azokkal sem volt igazán baj, hiszen gyakorlatilag elpusztíthatatlanok voltak. Ez enyém ugyan 1300-as volt, de 28 évet élt alattam. Sajnos a rozsda megette addigra)

G. Nagy László 2024.11.17. 19:29:07

@GyMasa:

"Mondjuk az ezres Swift sokkal inkább a 30 éves korban van mostanra..."

Jogos. Mindenesetre jól elkaptad a lényeget :) :) :)

Wildhunt 2024.11.17. 19:56:32

@G. Nagy László: a valóság figyelmen kívül hagyása, hogy a többségnek a csajozás és a párkeresés nem ugyanaz. Szokás szerint átdefiniálsz egy problémát, majd két mondatban megoldod. Aztán meg adod a hülyét, hogy hogy lehet, hogy más még erre nem jött rá.

G. Nagy László 2024.11.17. 20:21:53

@Wildhunt: "a csajozás és a párkeresés nem ugyanaz."

??? Mi a faszom a különbség?

Oké, ha negyven éves vagy, nős, két gyerekkel és csak kalandozni vágysz, úgy tényleg elválik a kettő. De húsz-harminc évesen, elköteleződés nélkül mégis mi a különbség a kettő között???

G. Nagy László 2024.11.17. 20:32:24

@Wildhunt: Még mindig ezen töprengek. Fiatal férfiak problémáiról volt szó, akik nem tudnak családot alapítani. Párt keresnek. Ehhez a csajozáson át vezet az út. Vagy hogy?

Sadist 2024.11.17. 21:50:31

@GyMasa: Eszembe jutott Boris Vian Öljünk meg minden rohadékot! című műve, azt is újra kellene olvasnom.
Tegnap a Gattaca-t néztem újra, csodálkozom, hogy mindössze egyszer volt említve itt a kommentek között.

G. Nagy László 2024.11.18. 01:32:00

@Sadist: Mostanában láttam a Gattaca-t. Nem rossz film, de a nagy kedvencek közé sosem fog felkerülni.

Vincent nem lehet űrutazó... na bumm, micsoda fasizmus. Mintha manapság - amikor a túlnyomó többség természetes fogantatás útján indul - bárki lehetne pilóta, vagy kifutómodell... Vannak olyan munkakörök, amelyekhez tökéletes adottságok kellenek. Ez tök oké. És ha már az a kérdés, hogy mi az igazságosabb: a vakszerencse, vagy a tudatos kiválasztás - nos, én az utóbbira szavazok. Egyszerűen többeknek ad esélyt.

wigotah224 2024.11.18. 10:23:41

@G. Nagy László: Teljesen jó a példám: a VW Golf egy átlagos autó, megfelel az átlagos fickónak. Gondolom a haverod randijai nem csövesek voltak, szóval minek hasonlítsam a 30 éves Swifthez?
Én nem mondom, hogy össze kell jönni olyannal, akitől rosszul van az ember, na de az nehezen hihető, hogy a több tucat jelentkezőből ne lett volna legalább 1, aki jó lett volna hosszú távra.
Persze nekem mindegy, mindenkinek joga van egyedül elpusztulni, csak nem kell nyafogni.
Én tartottam orosz részvényeket, amik 2022-ben nulláztak. Olcsók voltak és ha putinnak nem megy el az esze, jól lehetett volna rajtuk keresni. De ez az én döntésem volt és nem nyafogok miatta. A piacok - tőke és a "húspiac" is - folyamatosan adnak visszajelzést a döntéseinkről. Valaki tanul belőle és változtat, a többiek elszegényednek/egyedül maradnak.

G. Nagy László 2024.11.18. 11:02:43

@wigotah224: Én azt hittem eddig, hogy nálam hidegfejűbb ember nem létezik. Te még rajtam is messze túlteszel. Autók, részvények... Baszki, egy értékpapírba bele lehet szeretni? Amikor társat választasz, az sokkal zsigeribb döntés, mint amikor a pénzedet fekteted be. Ott mosolyok, illatok, szemvillanások, mozdulatok, kivillanó vállak, kisugárzások döntenek, nem a grafikonok...

"a VW Golf egy átlagos autó, megfelel az átlagos fickónak."

Hibás érvelés. Miért felelne meg? Lehet, hogy három kategóriával jobbra vágyik. És azt elfogadom, hogy az anyagiak terén képes az ember leadni az igényeiből és a lehetőségeit szem előtt tartó kompromisszumokat tud kötni. (Leírtam százszor, hogy magam is mennyire puritán módon élek.) No de a párválasztás során ez a matek nem működik! Én például abszolút láb-fetisiszta vagyok. Ha valakinek vastag a bokája, lúdtalpas, csámpás, azzal nem tudok mit kezdeni. Ha nem formás a feneke, elmegy a kedvem. Ha nem kifejezetten szép arcú, rá se nézek. Csakis a nálam 2-3 szinttel jobb nők érdekelnek, s szerintem nem vagyok ezzel egyedül.

"Én nem mondom, hogy össze kell jönni olyannal, akitől rosszul van az ember"

Eddig egyetértünk.

"na de az nehezen hihető, hogy a több tucat jelentkezőből ne lett volna legalább 1, aki jó lett volna hosszú távra."

Ezzel viszont vitázom. Nagyon is hihető. Nem tudnám összeszámolni, hogy hány csajjal randiztam életem során (olyan 100 és 200 között lehet valahol), ám ezek közül alig volt 4-5, amelyikből hosszabb sztori lett, vagy lehetett volna. A lány, akiről beszéltem, talán nem merített ekkorát. És sokan mások sem. Aki egész életében alig próbálkozik (mondjuk 3-4 tucat jelentkezőnél nincs több a pályafutása során), annál igen nagy a valószínűsége, hogy nem talál megfelelőt.

wigotah224 2024.11.18. 13:29:06

@G. Nagy László: Elég kiszámíthatóak a kommentjeid e téma kapcsán, mivel mindegyik arról szól, hogy te átlagjóskaként bikini-fitness versenyzőket kúrtál egész életedben. Valaki leírta múltkor: vagy nem vagy átlagjóska, vagy a nőket nem tudod rendesen kategorizálni. Az anyagi helyzetedet ismerve inkább az utóbbi. Nincs ezzel gond olyan szempontból, hogy ez néhány alapvető kritériumon (ne legyen dagadt stb) túl eléggé szubjektív. Én szépnek tartom a saját feleségem, de nem irogatom ezt le napi 50szer meg nem gondolom, hogy jobb nő, mint amilyen csávó én vagyok. Egy szinten vagyunk, különben a magasabb ligában lévő nem állt volna le a másikkal.

Rubasov nertárs 2024.11.18. 14:35:35

@Sadist:

"Nem, a primer oka még mindig a nyílt hipergámia. A fenti különbség a férfiaknak csak a 6%-a, nem magyarázat arra, hogy a 18-30 közötti férfiak kb. 1/3-ada szingli, ugyanebben a korcsoportban a nőknek viszont csak 1/6-oda.
Mutatok egy nagyon érdekes adatot: www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/szuletesek_termekenyseg/index.html
"Szülőképes korú házas nők aránya életkor szerint""

A primer okként azért említettem meg a férfitöbbletet, mert ez a néhány tízezer plusz már bőven elegendő ahhoz, hogy a fiatal nők érzékeljék, hogy a kereslet-kínálát az ő oldalukon áll. Abban igazad van, hogy ettől jóval többen maradnak hoppon. Ennek azonban nem a hipergám ösztönök az elsődleges okai, hiszen ükanyáink is szívesen "múlatták volna az időt" bájgúnárokkal csak hát erre nem volt lehetőségük. Az igazi kérdés ezért az, hogy mi teszi lehetővé azt, hogy ezeket az ösztönöket korlátlanul és mindenféle jogkövetkezmény nélkül ki lehet élni.
Az első és legfontosabb: viszonylag olcsó, könnyen hozzáférhető, megfelelően szedve gyakorlatilag 100%-os, a többség számára könnyen tolerálható mellékhatás profilú, reverzibilis hormonális fogamzásgátlás teszi lehetővé. A korábbi időkben óriási volt a kockázata egy nem várt terhességnek, ma ilyesmitől átlaggizinek nem kell tartani amikor aláfekszik 7, vagy akár 8/10-es férfiaknak. A második ok, a női promiszkuitás társadalmi megítélése. Egy nőnek sok kilométerrel a lába között esélye nem volt a korabeli húspiacon, emellett társadalmi megvetéssel/kiközösítéssel is szembe kellett néznie. Ha nem akart éhenhalni, akkor lényegében csak az "ősi mesterség" maradt számára. Egyes kurtizánok kifejezetten magasra is eljutottak, lásd: Madame de Pompadour, Jeanne du Barry, vagy a XX. századból Evitát, vagy Lenuta Petrescu-t (közismertebben Elena Ceausescu). A kurtizánok korlátlanul kiélhették ösztöneiket, persze a fiatal éveik után a többségre nyomor várt. Ma ilyen kirekesztéssel nem kell számolnia egy fiatal, nyugati, hétköznapi csajnak, márcsak az urbanizációval együttjáró invidualizmus általánossá válása miatt sem. A harmadik ok: közösségi média. Ennek a torzító hatása nagyon erős: ha egy átlagos, fiatal nő kiposztol egy bikinis képet borítékolható, hogy max. 1-2 órán több ezer like-ot kap a fotója. És itt mellékes lesz a like-oló férfiak minősége, hisz a kis kék kéz és mellette lévő számok elfedik azt a tényt, hogy ezek 99.98%-a objektíven mérve is kritikán alauli (smv<3) férfiaktól érkezik. Csak a szám fog számítani. A rövid időn belül több ezer like miatt Gizink tényleg elhiszi, hogy ő jócsaj és ekként is fog viselkedni.

G. Nagy László 2024.11.18. 17:40:59

@wigotah224:

Elég kiszámíthatóak a válaszaid. Nyomod a szokásos, megkérdőjelezhetetlen igazságpaneleket. Mindketten tudjuk, hogy megy ez a húspiacon. Próbálj túllépni a közhelyeken és arra figyelni, amit írok.

Egyfelől: nem bikini-fitness versenyzőket kúrtam egész életedben. Ha ők a 9-es kategória, akkor én kb. a 7-esig vagyok/voltam esélyes.

Másodszor: Bizonyos tekintetben nem vagyok átlagjóska. Külsőre és anyagiakban igen. De azt vettem észre, hogy az intelligencia is számít valamit. Ha a felső 5%-ban vagy e téren, az azért segít valamit.

Harmadszor: én a vágyakról beszélek, s arról, hogy ez totál független a lehetőségektől. Én nem úgy vettem észre, hogy a lúzereknek a tramliktól lesz erekciójuk. Ők is a bombázókra csorgatják a nyálukat. Ehhez egyetlen kurva szavad sincs, pedig végig másról sem beszélek.

Negyedszer: Te nem gondolod, hogy a nejed jobb nő, mint amilyen csávó te vagy. Talán ez így is van. Ettől még más lehet szerencsésebb. A mai napig irigykedve gondolok Szabira, egy régi, kócos, rosszul öltözött, nem igazán jóképű haveromra, aki igazi bombanőt vett feleségül. Akárhogy próbáltuk lenyúlni a csajt, ragaszkodott ehhez az ágrólszakadthoz... Világos, hogy nem ez a tipikus sztori, de megtörténik.

Rubasov nertárs 2024.11.19. 07:34:25

@G. Nagy László:

"A mai napig irigykedve gondolok Szabira, egy régi, kócos, rosszul öltözött, nem igazán jóképű haveromra, aki igazi bombanőt vett feleségül."

Nem tudhatod, hogy ennek a kócos, nem túl jóképű srácnak milyen olyan dolog volt/van a tarsolyában amivel ezeket ki tudja kompenzálni. Lehet például vagyon. Nem mindenki szeret kérkedni a vagyonával, nem véletlenül van az a vicc, hogy:
-Honnan lehet megismerni a gazdag embert?
-Sehonnan.
Emellett lehet, hogy Teremtő a másik kezével adott is, például egy átlagosnál (jóval) nagyobb hímtagot, amivel esetleg még bánni is tudott. Ezek mind olyan tulajdonságok, amik csak az illetővel kellően szoros (intim) kapcsolatban lévők számára derül csak ki.

Reactor 2024.11.20. 16:28:10

6 százalékos többlet...haha...igen, lehet hogy 1997-ben még csak annyi volt. Mára ez a szám a sokszorosa lett. És ez még mindig csak az abszolút férfitöbblet, a relatívról egy szó se esett, nevezetesen, a 25 éves egyetemista diáklányra ugyanúgy nyomul a vele egykorú egyetemista srác, a középkorú középvezető és a 60 éves ráncosheréjű nyugdíjas is. Sok sikert kívánok ezek után...
Irreális elvárásai pont nem a férfiaknak vannak. Ez tipikus baromság, amivel a nők próbálnak hárítani. Persze, a férfiaknak mind topmodellek meg manökenek kellenek, há' hogyne. Addig rendbe van, hogy egy átlag férfi szívesebben dugná Shakirát, mint Átlag Ágotát, viszont a férfi MINDIG hajlandó lefelé is választani. A nő pedig sohase. Bizonyíték kell? Javaslom a Csajok És Pasik blogot olvasgatásra, van pár ezer bejegyzés ami helyből cáfolja a "pasiknak mind topmodell kell" örökzöldet.
Az említett rétegekben (köznép) egyébként rohamosan csökken a házasságok száma már jó ideje - a gazdasági okból kötött CSOK-frigyeket ne keverjük ide, azok kb. annyira őszinték mint amennyire a Lánchíd fából épült. A buckalakóknál pedig mind tudjuk, mi motiválja őket, miért lesznek tízévesen már ötgyerekes családanyák...
Ja...és amúgy az egész okfejtés azon alapul, hogy a ronda, öreg nő majd biztos beéri egy hasonló kvalitású pasassal. Ööööö...nem. Sajnos nem fogja. És itt bukik is az elmélet.

@G. Nagy László: Én ennek pont az ellenkezőjét tapasztaltam, országosan is, szóval nem helyi jelenség. A nők egyszerűen nem tudnak mit kezdeni azzal, ha a "pasee" értelmes és intelligens. Aki jóval intelligensebb náluk, attól meg szó szerint megijednek és kerülik mint a pestisest. Azt pedig kimondottan utálják, ha a "pasee" oktatni akarja őket - tökmindegy most, hogy kérték-e tőle, vagy csak nekiállt úgy magától okoskodni.
Abszolút nem úgy láttam sohase, hogy a nők kicsit is díjaznák a tudást és az intelligenciát, nemhogy még valakinek ez lenne a sex appeal-je. De ugyanez elmondható a hűségről, tisztességről is, nemcsak az okosságról.

valis47 2024.11.20. 16:59:59

Az ún. szexuális forradalom, vagy inkább annak a harmadik hullámának (ahogy a feminizmusnak is számontartják 3 hullámát, szerintem a szexuális forradalomnak is volt legalább 3, részben párhuzamosan a feminista hullámokkal) társadalmi hatása katasztrofális. Magány, válások elharapózása (szinte mindig a nő kezdeményezi), a hagyományos családmodell széthullása, bezuhanó születésszám, mindez egy teljes társadalmi összeomlást vetít előre. Kelet-Ázsiában ez már Európánál is előrehaladottabb, és nem látszik rá működő megoldás. Nem tudom mi lehet a megoldás, lehet hogy az, ami a Szép Új Világban, keltetőfarmokon nevelik majd emberpalántákat, államilag. Vagy robotok lesznek. A szexpartnert is robotok fogják pótolni a nem alfahím férfiaknak.
A jelenség ott is létezik, ahol az értékrend elméletileg konzervatívabb, Irán, Törökország, vagy éppen az említett Kelet-Ázsia. Egyszerűen a technikai fejlődés és a nők önállóvá válása ezt eredményezte.

GyMasa 2024.11.20. 22:17:55

@Reactor:
Hát, igen, az valami frenetikus, ha a csaj kikéri az ember véleményét, majd megsértődik, ha elmondod neki :-D

Sadist 2024.11.21. 18:49:07

@G. Nagy László: "Az emberek legnagyobb része az önreflexió hiánya miatt nem talál párt...A nők is férfiak is."

Orbitális fasság, egyáltalán nem. Az emberek legnagyobb része a NŐK (önreflexió hiányából következő) irreális elvárásai miatt nem talál párt. Egy Lori Gottlieb nevű újságírónő egy egész könyvet írt erről "Marry Him: The Case for Settling for Mr. Good Enough" címmel, amiben összegyűjtött egy rakás tanulmányt, kutatást és felmérést, meg készített több tucat mélyinterjút mindenféle nővel. Csak pár szemelvény belőle:

A férfiaknak 3 alapvető elvárásuk volt a leendő barátnőjük/feleségük felé:
- legyen csinos (és itt nem Victoria's Secret modellekre kell gondolni, hanem csak arra, hogy ne legyen elhízott, ne csúfítsa el a testét tetoválásokkal, piercingekkel)
- legyen kedves
- lehessen vele értelmesen beszélgetni.
A nők 300 (igen, HÁROMSZÁZ) indokot felsoroltak, ami kizárja a második találkozó lehetőségét, köztük olyan jelentéktelen fasságok pl. hogy fekete cipőhöz barna övet vesz fel vagy az étteremben csapvizet kér.

Egy felmérésben megkérdeztek nőket és férfiakat, hogy ha a potenciális partner az elvárásai 80%-nak megfelel, akkor szívesen összejönne-e vele?
A férfiak válasza: gondolkodás nélkül.
A nők válasza: az megalkuvás lenne.

Könyvtárakat megtöltő mennyiségű, cáfolhatatlan bizonyíték van rá, hogy a nők irreálisan válogatósak és teljes álomvilágban élnek, de még mindig itt tartunk, bazmeg, hogy ha valaki számonkéri a nőket a viselkedésükért, akkor jönnek a blue pill kondicionált manginák és kórusban ordítják, hogy "DEAFÉRFIAKIS!!!!!!!4".

"A lófejű Pistike ugyanúgy az osztály bombanőjébe szerelmes, mint mindenki más. Ő nem tud a pattanásos Gizikére mozdulni, mert rosszul van tőle."

Csak az az óriási különbség, hogy ha nem is az osztályban, de az iskolában lesz legalább egy olyan srác, aki a pattanásos Gizikével is megelégszik, lófejű Pistike viszont egyik lánynak se fog kelleni.

"Van egy lányismerősöm, aki kifejezetten szexi csaj, mégis kifutott az időből, gyermektelen maradt. Egész egyszerűen nem találta meg azt a méltó társat, aki mellett érdemes lett volna elköteleződnie. Nős pasikkal és más, elérhetetlen fickókkal kefélt, tipikus alfa-özvegy."

Na és mi számít "méltó" társnak? Aki nem csak 80%, hanem 100%-ban megfelel az elképzelt ideálnak? Látatlanban megmondom neked, hogy legalább egy tucat pasast élből kukázott, akik amúgy kiváló hosszútávú társak/férjek lehettek volna számára. Ahogy a tanult kolléga is írta, kizárólag magának köszönheti a sorsát.

"Sosem felejtem el, ahogy elmesélte: elment vacsorázni azzal a fickóval, aki már hónapok óta körüludvarolta, de neki nem jött be igazán. Végigcsinálta az egész randit, majd hazaért és kihányta az egész vacsorát. Az egész teste tiltakozott a rossz kompromisszummal szemben."

Tudod, hogyan lehet elkerülni az ilyet? Bölcs asszonyok már évezredekkel ezelőtt kitalálták a megoldást: nem kúratod meg magad olyannal, aki nem vett el feleségül.
A házasságig tartó szüzesség nem a férj érdekét szolgálta, hogy biztos lehessen benne, hogy a megfogant gyerek az övé. Ahhoz nem kell az arának szűznek lennie, hanem csak arról kell gondoskodni, hogy a termékeny időszakában a férjén kívül senki ne dughassa meg, ahhoz meg elég volt a férjnek/anyósnak/apósnak másfél-két hétig 24/7 szemmel tartania.

A szüzesség a nő érdekét szolgálta, mert amint megdugja valaki, onnantól kezdve az lesz a baseline, minden későbbi partnerét ahhoz hasonlítja, és minden egyes partnerrel emelgeti a lécet, amit a következő versenyzőnek meg kell ugrania. Néhány pasas után már olyan elváráslistája lesz, aminek az aranyozott faszú atyaúristen se tud megfelelni, nemhogy a szintjének megfelelő Átlag Jóska, amit nyilván csalódásként és megalkuvásként fog megélni.

Ha valaki egész életében naponta háromszor Michelin csillagos étteremben étkezik, az utána nem fogja beérni egy középszerű vendéglővel. A női létnek ez a legnagyobb áldása és egyben legnagyobb átka is, hogy a pubertással korlátlan hatalom szakad a nyakukba, amivel a többségük nem tud okosan és előrelátóan bánni, hogy megalapozzák a későbbi boldog életüket, amikorra a hatalmuk már elillant.

Sadist 2024.11.21. 18:53:20

@Wildhunt: "azt akarom mondani, hogy nem önreflexióra, hanem pszichiáterre van inkább szüksége."

A szintbelövés már megtörtént, ezen pszichiáter se fog tudni segíteni. Ahhoz teljesen ki kellene törölni minden korábbi pasijával kapcsolatos emlékét és tiszta lappal indulnia.

Sadist 2024.11.21. 18:56:01

@G. Nagy László: "Amikor az önreflexió kifejezés megjelenik e diskurzusban, az mindig rossz kompromisszumot, lealacsonyodást, az álmok feladását jelenti. Kurvára nem szabad ilyenbe belemenni. Picsába az önreflexióval, ha az azt mondatja az emberrel, hogy értéktelen és ugyanilyen társat érdemel. akkor már inkább a vagány magány."

Narcissism at its finest...

Sadist 2024.11.21. 19:17:50

@Rubasov nertárs: "A primer okként azért említettem meg a férfitöbbletet, mert ez a néhány tízezer plusz már bőven elegendő ahhoz, hogy a fiatal nők érzékeljék, hogy a kereslet-kínálát az ő oldalukon áll. Abban igazad van, hogy ettől jóval többen maradnak hoppon. Ennek azonban nem a hipergám ösztönök az elsődleges okai, hiszen ükanyáink is szívesen "múlatták volna az időt" bájgúnárokkal csak hát erre nem volt lehetőségük. Az igazi kérdés ezért az, hogy mi teszi lehetővé azt, hogy ezeket az ösztönöket korlátlanul és mindenféle jogkövetkezmény nélkül ki lehet élni."

Te most azt magyarázod, hogy a halálos ágyán fekvő csórikám nem azért haldoklik, mert végstádiumos rákos, hanem azért, mert rossz a genetikája, a munkája során rákkeltő anyagokkal dolgozott, legyengült az immunrendszere, ésatöbbi, ésatöbbi.

Amiket leírtál, azok teszik lehetővé, hogy a hipergámia kifejtse a társadalmilag kártékony hatását, de a probléma gyökere még mindig a hipergámia. Ha a nők is megelégednek a saját szintjüknek megfelelő, urambocsá egy-két kategóriával alacsonyabb szintű pasasokkal, akkor hiába lenne ugyanez a szociális, kulturális, technikai környezet, nem volnának azok a párkapcsolati problémák, amikről most diskurálunk.

Csak az a szívás, hogy magát a hipergámiát nem lehet kezelni, csak kordában tartani a fentebb említett dolgokkal.

Sadist 2024.11.21. 19:22:19

@Rubasov nertárs: "Nem tudhatod, hogy ennek a kócos, nem túl jóképű srácnak milyen olyan dolog volt/van a tarsolyában amivel ezeket ki tudja kompenzálni."

Vagy a "bombanőnek" milyen kívülről nem látható hendikepje, ami rögtön 2-3 pont mínuszt jelentett.

Sadist 2024.11.21. 19:31:44

@valis47: "A jelenség ott is létezik, ahol az értékrend elméletileg konzervatívabb, Irán, Törökország, vagy éppen az említett Kelet-Ázsia."

Törökországban és Iránban is a liberálisabb területeken alacsony a születésszám.

"Egyszerűen a technikai fejlődés és a nők önállóvá válása ezt eredményezte."

A nők önállóvá válása egy mítosz, soha nem voltak és nem is lesznek önállóak. Amit a nagy női emancipáció elért, az pusztán annyi, hogy a nők elhagyták a saját társadalmi szerepüket, de nem vették fel helyette a férfiakét.

Sadist 2024.11.21. 19:39:38

@Reactor: "Abszolút nem úgy láttam sohase, hogy a nők kicsit is díjaznák a tudást és az intelligenciát, nemhogy még valakinek ez lenne a sex appeal-je."

Ez abszolút így van, a nőket kurvára nem érdekli az intelligencia és a műveltség, őket csak ezek produktuma izgatja, úgy mint jobban fizető, magasabb presztízsű munka, magasabb szociális státusz.
Egy mezei villanyszerelőként dolgozó, 135-ös IQ-jú Mensa tagot a nők kifejezetten le is néznek, mert "eltékozolja a tehetségét".

G. Nagy László 2024.11.21. 20:47:33

@Sadist:

Három megjegyzés:

1. Ha engem kérdeznek, pontosan ugyanezek az elvárásaim egy nő felé. legyen szép, kedves és értelmes. Semmi több. És ebben a sorrendben.

2. "A nők 300 (igen, HÁROMSZÁZ) indokot felsoroltak, ami kizárja a második találkozó lehetőségét"

Nézd ennek a jó oldalát: a nők egy komplex lényre vágynak. Ha nem vagy Brad Pitt, pótolhatod a hiányt humorral, intelligenciával, nagyvonalúsággal, figyelmességgel, vagyonnal. Ha Brad Pitt vagy, elbaszhatod mind a háromszáz szempontot, akkor is dugni fogsz. (Ellenben ezzel: ha egy nő cudarul néz ki, azt nem menti semmi.)

3. "köztük olyan jelentéktelen fasságok pl. hogy fekete cipőhöz barna övet vesz fel vagy az étteremben csapvizet kér." - te vagy a téma legnagyobb szakértője, és azt mondod, ezek jelentéktelen szempontok? Baszki, mindkettő végtelen igénytelenségről árulkodik és soha az életben nem követtem el ilyen pusztító hibákat. Az öltözködés esztétikája nem is igényel több szót. Ami a csapvizet illeti: én MINDIG azt iszom, mindenhol. De ha randizom, ott SOHA. Amikor a legjobb oldaladat kell mutatni, akkor biztosan nem a spórolósat veszed elő. Még jó, hogy nem fingasz a vacsoraasztalnál az első találkozáskor...

G. Nagy László 2024.11.21. 20:50:11

@Sadist:

Elmondtam az asszonynak az öv-cipő kombót, meg a csapvizet... Azonnal helyeselt: ő sem találkozna egy ilyen lúzerrel még egyszer. Majd felsorolt még vagy 15 kizáró okot... Tényleg nem hiszem el, hogy nem érted a nők világát. Ha igényes vagy, attól nem válsz férfiatlanná...

G. Nagy László 2024.11.21. 20:52:46

@Sadist:

"Ez abszolút így van, a nőket kurvára nem érdekli az intelligencia és a műveltség"

Atyaég, micsoda primitív nőkkel lehetett dolgod eddig... Baszki, még mindig szűz lennék, ha az intelligencia nem volna szexi.

valis47 2024.11.21. 21:19:24

@G. Nagy László: Hát, azért ezek szerint hiába vagy intelligens, nem lett volna esélyed, ha barna övet veszel fel véletlen fekete cipőhöz a randin (mi lett volna, ha sportcipőben mész?)

G. Nagy László 2024.11.21. 21:24:58

@valis47: Semmit sem veszek fel véletlenül.

De valóban így van, én elvágnám magam egy ekkora bakival. Brad Pittnek beleférne. (De ő sem követne el ilyen hibát.)

Rubasov nertárs 2024.11.21. 21:59:18

@Sadist:

"Ha a nők is megelégednek a saját szintjüknek megfelelő, urambocsá egy-két kategóriával alacsonyabb szintű pasasokkal, akkor hiába lenne ugyanez a szociális, kulturális, technikai környezet, nem volnának azok a párkapcsolati problémák, amikről most diskurálunk."

Ahhoz ez így legyen, a korábbi századok -fentebb említett okok miatti- masszív férfihiányának kellene visszatérnie. Azaz úgy kb. 40% férfira kéne 60% nőnek jutnia. Ezt a járványok és háborúk tették lehetővé. Így a kérdés az, hogy mi legyen inkább: redukálódjon le a születéskori férfitöbblet az előbb említett okok miatt, hogy a túlélőknek easy mode legyen a csajozás, vagy maradjon ez a felállás, hogy sokaknak marad a poresz, pia, videójáték háromszög. Hozzá kell tenni még azt is, hogy az általánosságban nagyobb férfilibidó miatt a fiatal nők nem csak egál esetén, de még enyhe férfihiánynál is erős keresletet tapasztalnának. A "sex market" is ugyanúgy piac, mint bármilyen más egyéb klasszikus piac, azaz egy adott személy értékét a kereslet-kínálat határozza meg. Ha ma a korábbi korokra jellemző masszív férfihiány lenne a fiatal felnőtt korosztályban, akkor hiába ábrándozna még akár egy 7-8/10 csaj is csúcskanokról, hiába lennének meg a hipergám ösztönök kiélésének a technikai feltételei, az lenne a szomorú tapasztalatuk, hogy nemhogy a saját ligás fickók elérhetetlenek, de még egy átlagjózsiért is teperni kell (és akkor az lenne a baseline).

Sadist 2024.11.21. 22:55:39

@G. Nagy László: "Ha nem vagy Brad Pitt, pótolhatod a hiányt humorral, intelligenciával, nagyvonalúsággal, figyelmességgel, vagyonnal."

Látom még mindig nem érted. A férfiak whitelist-ben gondolkodnak, aminek van három eleme, azon felül minden más csak nice to have. A nőknek meg van egy 300 elemből álló blacklist-je és egyetlen miatt is diszkvalifikálják a delikvenst.

"te vagy a téma legnagyobb szakértője, és azt mondod, ezek jelentéktelen szempontok?"

Igen, kibaszottul jelentéktelen szempontok ahhoz képest, hogy pl. a pasas mennyire kötelességtudó, áldozatkész, hogy áll a pénzügyekhez, a gyerekneveléshez, tudod, ilyesmi dolgok, amik egy házasság működtetéséhez és a gyerekek felneveléséhez szükségesek.

"Baszki, mindkettő végtelen igénytelenségről árulkodik és soha az életben nem követtem el ilyen pusztító hibákat.
...
Ami a csapvizet illeti: én MINDIG azt iszom, mindenhol. De ha randizom, ott SOHA. Amikor a legjobb oldaladat kell mutatni, akkor biztosan nem a spórolósat veszed elő. Még jó, hogy nem fingasz a vacsoraasztalnál az első találkozáskor... "

Te komolyan beteg vagy.

G. Nagy László 2024.11.21. 23:17:04

@Sadist:

Az asszony azt kérdi: hány éves vagy? Elárulod?

"Látom még mindig nem érted. A férfiak whitelist-ben gondolkodnak, aminek van három eleme, azon felül minden más csak nice to have. A nőknek meg van egy 300 elemből álló blacklist-je és egyetlen miatt is diszkvalifikálják a delikvenst."

De, értem. Csak azt mondom: kurvára nem igaz. Ha egy szürke nyúlbélával randiznak, a háromszázból bármelyikre hivatkozhatnak. És ez nem is lesz teljesen kamu. Azt fogják érezni, hogy a fickó nem volt nagy hátassal rájuk (mert nem volt kifejezetten intelligens, vicces, határozott), így benyögik, hogy a cipője miatt. De ha jön Brad Pitt és elvarázsolja őket, ők akkor is ki fogják szúrni az övhöz nem passzoló cipőt. Meg is jegyzik majd, de csak reggel, a szex után, amit még azon az éjjel összehoztak. "Brad, ha legközelebb jelentkezel, meg ne lássam a barna övet a fekete cipővel!" - és becsukják maguk mögött az ajtót...

"Igen, kibaszottul jelentéktelen szempontok ahhoz képest, hogy pl. a pasas mennyire kötelességtudó, áldozatkész, hogy áll a pénzügyekhez, a gyerekneveléshez, tudod, ilyesmi dolgok, amik egy házasság működtetéséhez és a gyerekek felneveléséhez szükségesek."

Oké, de soha büdös életben nem fogod tudni megmutatni, mennyire kibaszottul áldozatkész vagy, ha már az első randin elbuksz egy ilyen apróságon. Tényleg nem értelek. Egy csomó nőre emlékszem a múltamból, akikkel azért nem találkoztam még egyszer, mert nem volt ízléses a ruházatuk. ez még nekünk, férfiaknak is számít, hát még a nőknek...

"Te komolyan beteg vagy."

Miért? Mert tudok viselkedni? A világ legnagyobb hibája, amikor el akarod hitetni magaddal, hogy a külsőségeknek nincs jelentősége. Tudod, hogy van. És tegyük fel, hogy magasról szarsz a divatra - nyilván így is van. Ha az vezet el a nőhöz, hogy jól öltözött vagy, akkor ezt az utat kell járni. Sokszor elég, hogy egy színes díszzsebkendőt teszel a zakód zsebébe, s olyan csajok is megnéznek, akik rád se hederítenének, ha pulóverben lennél. Tényleg nem ér meg ennyit? Tényleg te vagy az etalon, te vagy az egészséges, csak mert gyerekes daccal ragaszkodsz az ágrólszakadtsághoz?

Sadist 2024.11.21. 23:19:35

@G. Nagy László: "Atyaég, micsoda primitív nőkkel lehetett dolgod eddig... Baszki, még mindig szűz lennék, ha az intelligencia nem volna szexi."

Megnyugodhatsz, a csajod nem az eszedért akart veled dugni. Az intelligencia önmagában egyáltalán nem vonzó. Ha az lenne, a férfiak nem magasságot, luxus autót, vagyont hazudnának, hogy minél több nőt ágyba vigyenek, hanem Mensa tagságot.
Az intelligencia hiánya taszító, de ha nem vagy full agyhalott és az IQ-d eléri a 90-et, onnantól kezdve a nőknek kurvára mindegy, hogy 93 vagy 142.

G. Nagy László 2024.11.21. 23:55:18

@Sadist:

"Az intelligencia hiánya taszító"

Eddig igaz.

"de ha nem vagy full agyhalott és az IQ-d eléri a 90-et"

Ott még egy valamirevaló nő szemében agyhalott vagy. Legalább írtál volna 110-et...

"onnantól kezdve a nőknek kurvára mindegy, hogy 93 vagy 142."

Ez egy buta önhazugság. A legtöbb értelmes és igaz dolog, amit a férfi-női vonzás és kapcsolódás kapcsán írsz, mind az evolúciós biológia által igazolt. Ugyanez a szakterület ALAPVETÉSE, hogy az intelligencia szexi. Mi több: már az emberi agy is azért lett ilyen baszott nagy, hogy képesek legyünk az udvarlásra. Szinte minden, amit a kreatív férfielme alkotott - versek, viccek, regények, szónoklatok, nagy monológok, szerenádok, festmények és gitárszólók azért születtek, hogy elkápráztassuk a nőket.

Csupán egyetlen cáfolhatatlan bizonyíték: a humor szexi. Továbbá: a humor és az intelligencia erősen korrelál. Melyik tényt kívánod tagadni e kettőből?

Sadist 2024.11.21. 23:59:40

@Rubasov nertárs: "Ahhoz ez így legyen, a korábbi századok -fentebb említett okok miatti- masszív férfihiányának kellene visszatérnie. Azaz úgy kb. 40% férfira kéne 60% nőnek jutnia."

A hipergámia ugyanúgy megmaradna, azt soha nem fogod a nők firmware-éből kitörölni.

"Ezt a járványok és háborúk tették lehetővé. Így a kérdés az, hogy mi legyen inkább: redukálódjon le a születéskori férfitöbblet az előbb említett okok miatt, hogy a túlélőknek easy mode legyen a csajozás, vagy maradjon ez a felállás, hogy sokaknak marad a poresz, pia, videójáték háromszög."

A harmadik út az, hogy a nők számára vonzóbbá tesszük a monogám házasságot a faszkörhintán pörgésnél, de mivel bármilyen ezen irányba történő intézkedést a nők a szabadságjogaik csorbításaként élnének meg, ezért demokratikus úton a büdös életben nem lehetne kivitelezni, úgyhogy el is felejthetjük.

"Ha ma a korábbi korokra jellemző masszív férfihiány lenne a fiatal felnőtt korosztályban, akkor hiába ábrándozna még akár egy 7-8/10 csaj is csúcskanokról, hiába lennének meg a hipergám ösztönök kiélésének a technikai feltételei, az lenne a szomorú tapasztalatuk, hogy nemhogy a saját ligás fickók elérhetetlenek, de még egy átlagjózsiért is teperni kell (és akkor az lenne a baseline)."

A korábbi korokban elsősorban nem a férfihiány miatt akartak a nők minél előbb meglasszózni egy férjet, hanem azért, mert a feleség közvetlenül függött a férjétől. A nehéz fizikai munkát, ami a mindennapi túléléshez kellett, a nő nem tudta elvégezni, amelyik nő nem ment férjhez, az a prostitúció és az éhhalál között választhatott.
Ma már a nők állam bácsin és a cégeken keresztül közvetetten függnek a férfiaktól. Az egyetem végéig állam bácsi gondjukat viseli, után eldolgozgatnak a kényelmes irodában valami multinál vagy állami intézményben és simán leélhetnek egy életet egyedül abban a tudatban, hogy nincs szükségük férfire.

Sadist 2024.11.22. 00:14:01

@G. Nagy László: "Miért? Mert tudok viselkedni?"

Édesfaszom... Vissza szoktad olvasni, hogy miket írsz? Az étteremben csapvizet kérést egy lapon említed az evés közben fingással!

"A világ legnagyobb hibája, amikor el akarod hitetni magaddal, hogy a külsőségeknek nincs jelentősége."

Van, sehol nem tagadtam. De jelentéktelen fasságok miatt kukázni a potenciális partnert teljesen beteges.

"Tényleg te vagy az etalon, te vagy az egészséges, csak mert gyerekes daccal ragaszkodsz az ágrólszakadtsághoz?"

Na jól van, befejeztem a témát. Kibaszottul unom ezt a szalmabábérvelést.

Sadist 2024.11.22. 00:30:29

@G. Nagy László: "Ugyanez a szakterület ALAPVETÉSE, hogy az intelligencia szexi.
...
Csupán egyetlen cáfolhatatlan bizonyíték: a humor szexi. Továbbá: a humor és az intelligencia erősen korrelál."

Azzal a kurva nagy intelligenciáddal még mindig nem sikerült felfognod, hogy nem maga az intelligencia, HANEM ANNAK A MARKEREI vonzók a nők számára.

G. Nagy László 2024.11.22. 00:41:24

@Sadist:

"De jelentéktelen fasságok miatt kukázni a potenciális partnert teljesen beteges."

Neked jelentéktelennek tűnik. De ez lófaszt sem számít, ha ő dönt. Neki lényeges, ráadásul nem azért, mert sznob, nem azért, mert erőltet egy tanult, felvett szokást. Ha nem azért, mert ösztönösen, a zsigereiben érzi, hogy a másik egy lúzer. Megkapta rá a csalhatatlan jeleket. Hülye lenne még egy esélyt adni egy lúzernek, amikor a leendő gyerekei apját, vagyis az elérhető legjobbat keresi.

Tegyük fel, hogy a bár legdrágább whiskyjét rendeled mindkettőtöknek. Isztok jó pár körrel, vastag a számla. S te csapvizet kérsz mellé. Kurvára nem fog számítani, mert elég sok pénzt otthagysz. Fura bohémságnak tűnik majd a lány szemében. De egy átlagos vacsorához csapvizet kérni... ennyi erővel mehetnél szakadtan, beszélgethetnél arról, hogy épp most veszítetted el az állásodat, vagy megkérhetnéd, hogy fizessetek felesben. Ezek mind a pokolba vezető utak. Nyilvánvalóan azt akarod mutatni, hogy tehetős vagy. Az anyagi helyzetedtől függetlenül. Ha nem is vagy dúsgazdag, de azért egy palackozott ásványvizet megengedhetsz magadnak.

Glokta 2024.11.22. 00:44:24

@valis47: "A jelenség ott is létezik, ahol az értékrend elméletileg konzervatívabb, Irán, Törökország, vagy éppen az említett Kelet-Ázsia."
Ami azt sugallja, hogy több köze van a fogamzásgátláshoz (vagyis technológiai fejlődés), mint a nők önállóságához.
Szerintem a feminizmus által okozta társadalmi változásokból csak a nők egyetemi felülreprenzentációja az ami igazán nagy szerepet játszik, mert ez a gyerekvállalás kezdetét legalább (átlagosan) 5 évvel eltolja. (Iránban az egyetemi tanulók kétharmada nő)

Ami érdekes (és talán ezen a blogon linkelte is valaki) az az, hogy Svédországban a

G. Nagy László 2024.11.22. 00:46:05

@Sadist:

"nem maga az intelligencia, HANEM ANNAK A MARKEREI vonzók a nők számára."

Az előbb írtad, hogy 91-es IQ már elég. Miféle létező markereket kapcsolsz a 91-es IQ mellé, amelyek vonzók a nők számára?

Glokta 2024.11.22. 00:47:29

@valis47: @Glokta: hogy Svédországban a jómódú nőknek jóval több gyereke születik:
www.reddit.com/r/europe/comments/1akyhwk/in_sweden_fertility_rate_increases_with_income/
míg az USA-ban és a világ nagy részében fordítva van (szegényeknek születik több gyereke). Nem teljesen világos nekem az, hogyan érték el ezt a svédek, de szerintem ez az az elérhető modell, amire kéne törekedni (felső 50%-nak 1,9-2,4-es fertilitási ráta, alsó 50%-nak 0,8-1,3), főleg hogy a jövőben szerintem csomó viszonylag alacsony/közepes intelligenciát igénylő állás meg fog szűnni.

Reactor 2024.11.22. 04:05:08

@G. Nagy László: Mmmmh, ne gondold. Ezek átlaglányok, mind. Van jó esetben 2-3 témája (jellemzően női témák), és slussz, más nem is érdekli csak untatja. Megszámolni nem tudom, hány olyan randim volt, hogy magyarázok a csajnak, miközben rá van írva az arcára, hogy "aha, nagyon klassz, de figyu csak, mennem kell haza..."

És nem; nem fociról meg plazmafegyverekről beszéltem neki, hanem teljesen unisex témákról, és még így is. Áh, kiábrándító. Aztán fel vannak háborodva, ha a "pasee" nem nézi őket többnek egy lyuknál.

G. Nagy László 2024.11.22. 08:44:00

@Reactor:

Természetesen ismerem a jelenséget. Én is randiztam már kevéssé művelt, kevéssé intelligens csajokkal. Pont ugyanaz történt, amit írsz, azzal a különbséggel, hogy amikor látom valakinek az érdektelenséget az arcán, azonnal témát váltok. Ha a sokadik témára is bárgyú nézés a reakció, úgy én állok fel és köszönök el.

Ha egy csaj átlagos intelligenciájú - minden ez irányú kutatás szerint a túlnyomó többség ilyen, kevés a kiemelkedő intellektus, de a sík hülye is -, azzal jellemzően már kitűnően el lehet társalogni, ha nem is mindenről.

Én azt elhiszem, hogy van egy csomó olyan tudásod - nem foci, nem plazmafegyver -, ami uniszex, mégsem értékeli a legtöbb csaj. Például politikáról, filozófiáról, közéletről, vallásról biztosan nem érdemes első randin beszélgetni, mert vagy érdektelenségbe fullad, vagy konfliktust szít, de soha sem fogja a szexuális feszültséget gerjeszteni - márpedig az első randinak ez az elsődleges célja.

Adok mindenesetre pár érvet, hogy - közvetve, vagy közvetlenül - miért szexi az intelligencia:

1. A humornál nincs szexibb, ez pedig bizonyítottan intelligenciafüggő.
2. Az intelligens emberek több pénzt keresnek és magasabb pozíciókat töltenek be. Ha a randizó felek még csak pályakezdők, ez az ígéret már akkor is megjelenik.
3. Az intelligens emberek jobb beszélgetők, mint a suttyók. Egyszerűen több témához hozzá tudnak szólni, s feltételezhetően műveltebbek is.
4. Az intelligencia és a szociális intelligencia is mutat némi korrelációt. Olvasni a jelekből. Észrevenni, ha a másik unatkozik, fél, izgatott, letört, szexre nyitott stb. Ez kulcsfontosságú.
5. Az intelligencia része az is, hogy érted a nőket, tudod hogy mi kell nekik, hogy milyen arcodat kell mutatnod, ha sikeres kívánsz lenni. Ennek megfelelően öltözködsz. Ennek megfelelően rendelsz (nem csapvizet!!!) és fizetsz.

Ez mindössze öt egyszerű szempont, de bármelyik önmagában is igazolja az alapállítást.

G. Nagy László 2024.11.22. 08:48:05

@Reactor:

6. Az intelligencia segít abban is, hogy szépen, cizelláltan, akár költőien fejezd ki magad, ne tőmondatokban. Ennél lehengerlőbb eszközöd nincsen.
süti beállítások módosítása