téveszmék

téveszmék

"Minden ember ugyanarra vágyik"

2024. november 25. - G. Nagy László

negy_haj.jpg

 

Évszázadok óta morfondírozunk azon, miképpen festene az ideális társadalom. Marx azt állította, hogy ha mindenki a képességei szerint pakol a közös svédasztalra, továbbá a szükségletei szerint fogyaszt onnan, úgy a teljes népesség jóllakhat. Csupán két apróság szükséges ahhoz, hogy ez az íróasztal mellett megálmodott vágymatek működjön. Az első az, hogy az alapszámítás helyes legyen. A második pedig, hogy az érintettek a gyakorlatban be is tartsák a felvázolt instrukciót. Az utóbbiról a történelem már százszor igazolta, hogy képtelenség. A szocialista tervgazdaságok mind csúfosan megbuktak, hiszen csillogó talentumait miért is kamatoztatná bárki, ha munkája gyümölcsét úgysem tarthatja meg? Ám ami azt illeti, jómagam már az alapkalkulációt, mi több, a kalkulálhatóságot is megkérdőjelezem. Már csak azért is, mert az emberi szükségletek folyamatosan változnak, bővülnek. A termékfejlesztők és a marketingesek éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy holnapra olyan vágyakat ébresszenek bennünk, melyekről tegnap még halvány sejtelmünk sem lehetett.

 

Marxnak abban azért feltétlenül igazat kell adnunk, hogy nem vagyunk egyformák. Most felejtsük el azt az erkölcsi szálat, amely azt firtatja, jogos-e kirabolni a jobb képességűeket azért, hogy tápláljuk a szerényebben vértezetteket. (Nyilvánvalóan az emberiség morális mélypontja e gondolat.) Koncentráljuk kizárólag a pszichikai síkra, feltéve a kérdést: mire is vágyunk valójában? Mit kívánunk adni a világnak, s mit várunk ezért cserébe? E két változó értelemszerűen négyféle emberi karaktert szül.

 blog_nov.png

 

SZENT - Minden bizonnyal a legritkább archetípus. Ha ezer emberből egy ilyen, szerintem sokat mondok.

ODAADÓ - A második legritkább. Ő az, aki mindig mindenkiről gondoskodik; figyelmes, áldozatkész, ugyanakkor be is nyújtja a számlát. Környezetétől kifejezetten elvárja, hogy ugyanígy körülugrálják, de minimum istenítsék. Ő annyira sokat nyújt a világnak, hogy a rossz napjait, a hisztijeit, a játszmázásait is mindenki köteles elviselni. Előre kifizette az árát...

ÉLŐSKÖDŐ - Oly mértékben pozitívan látom a világot, hogy nem a piócákat tartom a leggyakoribb karakternek. De azért nem kell nagyon messzire mennünk, ha ilyennel kívánunk találkozni. Elég, ha a legközvetlenebb környezetünkben szétnézünk.

PURITÁN - Nyilvánvalóan a legegészségesebb archetípus. Ő az amerikai álom megtestesítője, a self-made man. Csakis akkor kér segítséget, ha egyedül nem boldogul. Alapvetően saját magára támaszkodik, s szüretelni sem hívja meg a fél bolygót.

 

Mit látunk tehát, ha csupán a vázolt karakterjegyekre koncentrálunk? Az odaadók és a puritánok egyenlege külön-külön is nullszaldós, mondhatjuk: egyensúlyban vannak a világgal. Pont annyit adnak, amennyit ellentételezésként elvárnak. De mi a helyzet a másik két csoporttal? Érzékelhető, hogy a kevés számú szent önfeláldozása sosem fogja tudni kiegyenlíteni az élősködők sokaságának éhségét. A rendszer összességében tehát mínuszos, fenntarthatatlan. A svédasztalt gyorsan lerabolják, s szép számmal lesznek, akik éhen maradnak. A problémát csak dagasztja, hogy a felrajzolt archetípusok egyben szavazópolgárok is, így politikai értékválasztásaik nyomán különböző kormányzatok jöhetnek létre. Amennyiben a puritán szemlélet kerül abszolút többségbe, úgy nincs nagy baj, hiszen jobboldali országvezetést és takarékos államot eredményez. A másik három csoport azonban nem így gondolkodik. Ők a baloldaliságot, a központi szolgáltatások sokaságát, a jóléti államot éltetik. (Az élősködők és odaadók eleve elvárják a törődést, a szentek pedig naivan csatlakoznak e táborhoz, abban a hitben, hogy másokkal jót cselekszenek.) Sok lúd pedig disznót győz - a puritánok könnyen kisebbségbe szorulhatnak. Ekkor jöhetnek a felelőtlen szociáldemokrata kormányok, a nyakló nélküli költekezések, pénzosztások, segélyezések, hogy a rendszer immáron az állami költségvetés szintjén is átcsússzon a negatív tartományba.

 

Mit tehetünk tehát, hogy egészségesebb, kiegyensúlyozottabb, fenntarthatóbb világot hozzunk létre? A válasz nyilvánvaló: érdemes volna mindannyiunknak a SZENT karaktere felé mozdulni. Többet adni és főként jóval kevesebbet elvárni másoktól. Az ODAADÓ és az ÉLŐSKÖDŐ mindig kiszolgáltatott marad, hiszen világukat a másik emberre, pszichikai síkon a külső törődésre építik. Márpedig ez nyilvánvaló zsákutca. Csakis önmagunkra támaszkodhatunk, csakis a saját döntéseinkért felelünk, csakis önmagunkon tudunk változtatni - a másik ember motivációkészlete és jellemfejlődése kívül esik a hatókörünkön. Amit másoktól kapunk, az csupán hab lehet a tortán, bónusz, előre nem kalkulálható ajándék. "Legyetek ti is szentek bármilyen körülmények között!" - írja Péter apostol első levelében. Talán valami ilyesmire gondolhatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7618732464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2024.11.30. 13:49:01

@valis47: nehogy már a mucsai bunkókra bízzák, hogy ki legyen hatalmon! Az nem lenne demokrácia!

GyMasa 2024.11.30. 13:59:54

@valis47:
Igen, ezzel "csak" Annyi a probléma, hogy nem jön ki a matek...
Ha az ÖSSZES, érvénytelen szavazat mondjuk a 2 helyezettre, lesz érvényes valami csoda folytán, akkor sincs még matematikai esélye sem a másodiknak fordítani az ereményen...
(Ugye a 223 ezer érvénytelen szabazat az a 9,6 milliónak 2,3%-a, és az első és a második helyezett között 3% a kölönbség. Tehát, hacsak nem "találnak" ük is valahol kb 70 000+ "elveszett szavazatot, ami MIND a második jelöltre lett leadva, akkor SEMMI esély nincs rá, hogy a győztes személye változzon. _TALÁN_ a 2. és a 3. között változhatna, de a matematika azt mutatja, hogy az sem esélyes)
Veszélyes játékba kezdett a román USA vatallus elit. Szerintem ez a lépés óriási mozgósítást indított meg a Georgescu-ra szavazni akarók körében!
Két kimenetelt látok:
- Valahogy megpróbálják Georgescu-t kivenni a versenyből, (Ami nem hiszem, hogy sikerül nekik és, tarolni fog a második fordulóban
- Új szavazást írnak ki, és megpróbálják "finomhangolni" az eredményeket. (Nem kell sok helyen csalniuk, csak a billegő/szűken elveszített körzetekben. De, szerintem ez az egész cirkusz kizárólag Georgescu-nak kedvezett.

EGy második körben a jobbos réteg pl biztosan rá fog szavazni.
(Van egy román kollégám, aki azt mondta, hogy sokan azért nem szavaztak rá, mert semmit nem is tudtak róla, hiszen szinte csak a TikTok-on kampányolt. Most MINDENKI tud róla, hála a balfék libernyákoknak...)

Boldeone2 2024.11.30. 16:24:52

Nézzük csak, hová süllyedt a szélsőjobb..

Már egy magyargyűlölő, nacionalistának is tudnak örülni, csak kellően pusztító politikus, EU - ellenes, muszkabarát legyen...

A nyugathoz tartozás volt egy évszázados magyar álom, most pedig ez már nem jó nekik...

Diktatúrát, muszkovita rendszert akarnak...

ulpius66 2024.11.30. 19:28:42

@Boldeone2:

Boldikám!

Tudod hogy van!

Ez a "magyar-gyűlölő," muszkabarát, nacionalista stb. elnök még mindig ezerszer jobb, mint egy EU-csicska román elnök!!!!

LEGALÁBBIS ABBAN SEGÍTENI FOG, HOGY SZÉTBASSZUK A LIBERÁL-FASISZTA EU-T, ÉS A NATO-T ÉS ÚJAT ÉPÍTSÜK HELYETTE!!!
Mindenkit szívesen látunk, és támogatunk, aki segít lebontani ezt a szörbyszülött nyugat-európai "woke-idiotizmust"

ulpius66 2024.11.30. 20:06:12

Az a baj ezekkel a woke-idiótákkal, hogy az élet minden, de minden kérdését ideológiai alapon kívánják rendezni!

A mai liberál-fasiszták pont olyanok, mint anno a komcsik......
(nem az a lényeg, hogyan dolgozol, végzed a munkád, hanem pl. az, hogy hogyan ítélet meg a buzikat, vagy a migráncsokat.... rossz véleményt mondasz róluk, .... KI VAGY RÚGVA!!!!!!!)

Alöksz Róz Unbanned 2024.11.30. 21:09:21

@Boldeone2: "Nézzük csak, hová süllyedt a szélsőjobb..

Már egy magyargyűlölő, nacionalistának is tudnak örülni, csak kellően pusztító politikus, EU - ellenes, muszkabarát legyen..." - nem a szélsőjobb örül a magyargyűlölőnek,, hanem a hazai fideszesek.
hogy ezt hogy rendezik le magukban, nem tudom. de tény, hogy az irdatlan nagy kognitív disszonanciájuk már ott tart, hogy szurkolnak a külhoni magyarok ellen.

minél képtelenebb dolgokat kötnek össze a fejükben, annál biztosabbra lehet venni, hogy itt a fidesznek a vége.
az utóvédharcok viszont nagyon durván pusztítóak lesznek.
vesztüket érzik, féltik a lopott pénzüket, azért mentek most megint neki a bíróságoknak.

Alöksz Róz Unbanned 2024.11.30. 21:38:03

@Boldeone2: "Jól öregednek blogkommentjeim" - amelyek triviális megállapítások...

én viszont már hónapokkal a magyar péter jelenség előtt megéreztem az idők szavát.

Gery87 2024.12.01. 10:43:02

@MEDVE1978:

"Az allegória kicsit hasonlít az emberi történelemre, a hasonló egyenlősítő törekvések általában csak vérrel valósíthatók meg és azok sem hosszú távon, pillanatnyilag működnek."

Nem értek egyet, a max 3-4-szeres maximális jövedelmi különbségekkel bíró Kádár rendszer sem azért bukott meg mert "túl egyenlő" volt, az emberek alapvetően elfogadták ezt a keretet és a többségnek (anyagialg) jobb volt ez mint a nagy aránytalanságokat produkáló vadkapitalizmus ami utána jött.

Gery87 2024.12.01. 11:01:16

@G. Nagy László:

Ott a bibi hogy a való életben nincs ekkora bőség mint a film zárt mesterséges világában.
A kommunizmus tévedése ott van hogy feltételezi, lehetséges majd szinte korlátlan bőség.
Nos a véges erőforrások miatt nem lehetséges.

Viszont ez jó, mivel nagyobb egyenlőtlenség ott alakul ki ahol az erőforrások ezt lehetővé teszik, mivel akkor "megéri felhalmozni"...(a letelepedő mezőgazdasági életforma hozta el állítólag a hierarchikus társadalmakat, a korábbi vadász-gyűjtögető, vándorló életforma egalitáriusabb volt) a nagyobb egyenlőség az emberiség számára akkor jön majd el ha az erőforrások szűkösebbé válnak és muszáj lesz egyenlőbben elosztás és a nagyobb együttműködés, különben mint a filmben odalenn mindenki megdöglik, "fent" meg túl nagy kockázattal se lehet túl sokat nyerni...

(Szoktam mondani az óporosz példát: nem volt felhalmozás - mivel nem igen volt mit - vérségi öröklés, vagyon alapú örökletes elit, így egy ember halála után a vagyona, ingóságai visszaszálltak a közösségre..)

A másik tévedés, hogy az emberek valóban csak szükségleteik szerint vennének el...és képességeik szerint raknának be (kommunizmus).
Tudjuk hogy nem lehetséges, csak a családon belül, vérrokon állnak ilyen szinten egymáshoz.
Pénz, piac, állam, szabályozás mindenképpen kell és a javak elosztásának a munkán és a munkába tett időn kell alapulnia (szocializmus),

G. Nagy László 2024.12.01. 11:26:16

@Gery87:

"Ott a bibi hogy a való életben nincs ekkora bőség mint a film zárt mesterséges világában.
A kommunizmus tévedése ott van hogy feltételezi, lehetséges majd szinte korlátlan bőség.
Nos a véges erőforrások miatt nem lehetséges."

1. Tény, hogy erőforrásaink korlátosak.
2. Tény, hogy fogalmunk sincs, mennyire azok. Sem azt nem tudjuk, hogy élelmiszerrel hány milliárd embert lehet eltartani, sem azt, hogy a föld mélyén miféle ásványkincs-vagyon rejtőzik, sem pedig azt, hogy a megújuló energiák kiaknázása terén milyen lehetőségeink vannak.
3. Ha a Platform című filmről beszélsz, úgy tény, hogy a való élet bősége nagyságrendekkel nagyobb.
4. A kommunizmus gondolata ezer sebből vérzik. Ez az egy nem tartozik közéjük. Szerintem senki sem gondolt ilyet.

"a letelepedő mezőgazdasági életforma hozta el állítólag a hierarchikus társadalmakat, a korábbi vadász-gyűjtögető, vándorló életforma egalitáriusabb volt"

Nyilvánvalóan. De ettől nem volt jobb.

"a nagyobb egyenlőség az emberiség számára akkor jön majd el ha az erőforrások szűkösebbé válnak"

Két egymásra épülő feltételezéssel élsz, melyben mindkettő totál bizonytalan.

"Szoktam mondani az óporosz példát: nem volt felhalmozás - mivel nem igen volt mit - vérségi öröklés, vagyon alapú örökletes elit, így egy ember halála után a vagyona, ingóságai visszaszálltak a közösségre.."

Ennél undorítóbb és korntraproduktívabb világ aligha létezik.

"A másik tévedés, hogy az emberek valóban csak szükségleteik szerint vennének el...és képességeik szerint raknának be (kommunizmus)"

Ez valóban faszság.
.
"Tudjuk hogy nem lehetséges, csak a családon belül, vérrokon állnak ilyen szinten egymáshoz."

Még ők sem.

"Pénz, piac, állam, szabályozás mindenképpen kell"

A piac maga a szabadság. Mindenütt létrejön, ahol nem tiltják. A pénz egy csereeszköz, amely szintén automatikusan megszületik. Szabályozás? Ne lopj, ne ölj! Ennyi elég is. Állam? Szerintem kell, de aligha lehetek biztos benne.

"és a javak elosztásának a munkán és a munkába tett időn kell alapulnia (szocializmus)"

Hogy találsz ki ilyen blődségeket? Miféle beteg filozófia az ilyen? És ha lottón nyersz? Vagy a tőzsdén? Szüntessük be a szerencsejátékot? Szüntessük be a kereskedelmet? Egy fél mondattal korábban még a piac szükségességét rögzítetted...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 11:56:18

@G. Nagy László: "Hogy találsz ki ilyen blődségeket?" - és akkor még a munkahelyi demokráciát nem is fejtette ki...

G. Nagy László 2024.12.01. 12:03:52

@Alöksz Róz Unbanned:

"a javak elosztásának a munkán és a munkába tett időn kell alapulnia"

Ez tagadása mindennek, amire a civilizációnk épül.

1. Ki dönti el, hogy mit tekintünk munkának?
2. Ki számolja ki, hogy a zeneszerző mennyi időt fektetett művének komponálásába?
3. Ki dönti el, hogy Szoboszlai is ugyanannyit keressen, mint az NB II-es Kovács Sanyika, ha időben ugyanannyit edzenek?
4. Ki dönti el, hogy melyik szakma mennyire értékes?

A munkahelyi demokrácia tök oké, ha a jó hangulat és a véleményszabadság a lényege. De a döntést nyilván a vezetők hozzák. A beosztottak demokratikusan eldönthetik, hogy péntek este melyik kocsmába mennek...

GyMasa 2024.12.01. 13:35:53

@ulpius66:
...és az a baj, hogy "Woke alap" az az "égessük porig az egész házat, ha poloska van az ágyban".

GyMasa 2024.12.01. 13:41:44

@G. Nagy László:
"Ki dönti el, hogy melyik szakma mennyire értékes?"
A piac...
Mindenkinek annyi a bére, amennyire pótolható az adot feladatban.
Alöksz Róz biztosan remekül tud tajarítani, vagy mosogatni!
VIszont azt egy agysebész is meg tudja csinálni!
Viszont ha agytumort kell műteni, akkor Alöksz Róz csak kamillázni tud, egy agysebész meg megmenti az ember életét...
Ennyire egyszerű!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 13:53:06

@Gery87: "a nagyobb egyenlőség az emberiség számára akkor jön majd el ha az erőforrások szűkösebbé válnak és muszáj lesz egyenlőbben elosztás és a nagyobb együttműködés" - miért lenne muszáj?
fent majd vigadnak a gazdagok az elysiumon, lent majd a szegények egymást ölik.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 13:56:06

@G. Nagy László: szerintem még a véleményszabadság is csak korlátozottan oké

GyMasa 2024.12.01. 13:57:21

@Alöksz Róz Unbanned:
Hát, ha kommunista vagy, akkor így gondolod.
Csakhogy ez a gondolkozás erősen természetellenes.

G. Nagy László 2024.12.01. 13:59:47

@Alöksz Róz Unbanned:

"Fent majd vigadnak a gazdagok az elysiumon, lent majd a szegények egymást ölik."

Csakhogy ez nem ennyire fekete-fehér kérdés. Mi van akkor, ha vasárnap tekintesz a Földre, s látod a gazdag hangyákat vigadni, miután hat napig kőkeményen dolgoztak, s látod a tücsköket egymást ölni, miután hat napig csak vigadtak? Mi van akkor, ha Európa gazdagjait állítod Afrika szegényei mellé? Ugyanez a balos érzékenység fűti majd a kebledet?

GyMasa 2024.12.01. 14:01:01

@G. Nagy László:
Vigyázz, túl nehezet kérdezel tőle...

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 14:42:03

@G. Nagy László: "Mi van akkor, ha Európa gazdagjait állítod Afrika szegényei mellé?" - ez felesleges mellébeszélés, szó sincs erről. se a felvetés nem erről szólt, se az elysium nem erről szólt, ellenben arrafelé tartunk, pl:
www.magyarszo.rs/gazdasag/a.27543/A-gazdagok-tovabb-gazdagodtak

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 14:47:58

@G. Nagy László: mostanában úgy áll a dolog, hogy az európai (és amerikai) emberek szegényednek, az afrikaiak (és harmadik világbeliek) gazdagodnak, de ettől függetlenül az európai és az afrikai lakosság is csak a kisemberek. ezek fogják ölni egymást, amit felülről boldogan néz majd az elit.
azért boldogan, mert nem őket, hanem egymást ölik.

na, erről már inkább szól a platform :-)
(ha megint össze nem keverem valamivel)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 14:58:55

@Alöksz Róz Unbanned: olyan mértékű tőke- és jövedelemkoncentráció zajlik, amibe kódolva van a háborúzás, gyilkolászás.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 15:00:52

@Alöksz Róz Unbanned: le lehet ezt vetíteni az orosz-ukrán háborúra is, ha nagyon akarja valaki

Boldeone2 2024.12.01. 15:46:50

Valóban óriási egyenlőtlenségek vannak, de azok fő oka nem az, hogy "egyenlő munkáért nem fizetnek egyenlő bért" - hanem a rendszerbe kódolt alapvető igazságtalanságok miatt

Arra a szintre jutottunk, hogy normál emberi munkával - ma már a jobban fizetőkkel sem - nem lehet sehová sem jutni. Kivételek vannak, a celebségben, sportban, a médiában; vagy a nagytőkét kiszolgáló személyzetben, a jogban, az adótanácsadásban- de ezekkel szinte kifújt...

Pont azon meditáltam ma, hogy eddig azt hittem milyen sokat sokat tudunk félretenni a feleségemmel egy hónapban, de rájöttem, hogy elszaladt a világ..

Budapesten több száz milliós lakások vannak, nem villák, csak lakások, amiket nem lehet összespórolni még nagyon jó fizetésből sem..
Anno nekem sikerült 3 ingatlant szerezni, "felesleben" ( nyilván nem a fenti kategóriában) de most az hogy hogyan tovább, nem tudom...
Százmilliós összegeket lehetetlen összespórolni, bárhogy küzd az ember...

Az ismerőseim közt is azt látom, hogy van aki milliárdok felett diszponál, van aki meg a kajáját sem tudja megvenni, ( konkrétan én veszem neki)

Ilyen durva társadalmi különbségek/ellentétek soha sem voltak, mindez azért főleg, mert ez a mondjuk ki - getzi Orbán - több ezer milliárdos közpénzt adott a haveri körnek...

Ebből vannak a milliárdos budai villák! Amíg mások dolgoznak, ezek lopnak!

ulpius66 2024.12.01. 15:49:49

@Boldeone2: "Az ismerőseim közt is azt látom, hogy van aki milliárdok felett diszponál, van aki meg a kajáját sem tudja megvenni, ( konkrétan én veszem neki)"

Aztán ez a jóember hogyan jutott e sorsra?

ulpius66 2024.12.01. 15:52:35

@Boldeone2:

Mert akinek pl. van 200.000 havi nettója és abból napi 5.000 forintot költ cigire, meg kocsmára....az tényleg éhezik....
(... és ekkor napi 1-2 doboz cigiről és 3-4 korsó sörről beszélünk...)

Boldeone2 2024.12.01. 15:57:34

@G. Nagy László: Ne feledjük el, nálunk a kapitalizmus legmocskosabb formája van- a haveri kapitalimus

A "haverok" a piac felett állnak, vagy azon kívül; száz-, ha nem ezermilliárdokat akvirálnak

Tőkealapok és offshore cégek mögött rejtőzködnek, anonim módon lopják szét az országot, vagy teljesen nyíltan és lényegében emiatt van bajban az ország, nem a háború....

Ezek FEDEZET, termelés nélküli pénzek, amelyek csak egy dologra jók: igazságtalanabbá tenni a társadalmat

Igen, a pénz egy része majd megjelenik a " zenbereknél" csak addigra már szart sem fognak érni vele, megöli őket az inflàció...

Azért fognak jövőre újra adókat emelni, mert már nincs fedezet a piszkoskodásukra!

Boldeone2 2024.12.01. 16:00:57

@ulpius66: Úgy, hogy kiforgatták a vagyonából. Nyilván hülye volt, de nem lehet mindenki jó üzletember. Ezert kellene az államnak gondoskodni minden rászorulóról!
Nem pedig politikai alapon osztogatni!

ulpius66 2024.12.01. 16:08:12

@Boldeone2:

Figyusz!

Mindenek előtt köszönöm válaszod.... de...

De!!!! ... eddig nem arról pofáztál folyton, hogy "GYENGE ÁLLAM! GYENGE ÁLLAM! GYENGE ÁLLAM!!!! A PIAC MAJD MINDENT MEGOLD?

G. Nagy László 2024.12.01. 19:16:15

@Boldeone2:

"Budapesten több száz milliós lakások vannak, nem villák, csak lakások, amiket nem lehet összespórolni még nagyon jó fizetésből sem.."

De miért kéne több száz milliós lakásban lakni? Mi nemrég vettünk az asszonnyal egy másfél szobás, új építésű lakást a város egyik legfrekventáltabb pontján. Zöldövezet, öt percre a városközpont. Még negyvenmillióba sem került. Simán tudnék ott lakni, ha úgy hozná a sors. Ez az a nagyságrend, ami könnyen összespórolható pár év alatt, normál fizetésből is.

G. Nagy László 2024.12.01. 19:19:25

@Alöksz Róz Unbanned:

"ez felesleges mellébeszélés, szó sincs erről"

Értem. Tehát a gazdasági egyenlőség - vagy legalábbis a nagy egyenlőtlenségek megszüntetése - Magyarországon belül kívánatos, de világszinten nem.

Miféle létfilozófia az ilyen? Ha valamit értéknek tekintesz, az mitől nem válik értékké globálisan is?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 20:15:09

@G. Nagy László: "Ez az a nagyságrend, ami könnyen összespórolható pár év alatt, normál fizetésből is." - ne viccelj már, a normál fizetés magyarországon 360k nettó. ez a medián bér.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 20:26:41

@G. Nagy László: "Zöldövezet, öt percre a városközpont. Még negyvenmillióba sem került." - hajjaj, másfél szoba, új építés, zöldövezet, közel a városközpont, frekventált hely, a minimum másfél milliós négyzetméterárakat figyelembe véve igencsak kicsi szobák lehetnek :DDD

G. Nagy László 2024.12.01. 20:27:19

@Alöksz Róz Unbanned:

"szalmabábozol."

Egy fenét. Elmenekülsz a válasz elől.

"a normál fizetés magyarországon 360k nettó. ez a medián bér. "

Oké, vegyük ezt alapul! Húszéves vagy, anyádéknál laksz. SZJA-mentes vagy, a nettód rögtön 420k. Elmulatsz egy százast, 320-at félreteszel havonta. Ez öt év alatt húszmillió úgy, hogy eltekintettünk a tőkejövedelemtől (ami alaphangon hárommillió). Nem tűnik lehetetlen küldetésnek. Nekem sem volt sokkal könnyebb annak idején.

G. Nagy László 2024.12.01. 20:30:05

@Alöksz Róz Unbanned:

"a milliárdosok. "

Ugyanabba a hibába esel, mint Boldi. Ki a faszt érdekel a kevés számú milliárdos? Miért nem elég az, ha a jómódú középhez tartozik az ember?

"igencsak kicsi szobák lehetnek"

Két éve vettük, egymilliós négyzetméteráron.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 20:38:59

@G. Nagy László: nemnem, a kedvezményekkel számolt medián a 360k.
és anyu is átlagember, az övé is annyi, adni kell a fizuból neki.

ulpius66 2024.12.01. 20:42:11

@G. Nagy László:

Pluszban a párod is keres valamennyit.... meg megkapjátok a 10 + 10 millás szinte ingyenhitelt az államtól....meg esetleg felvesztek piaci alapú hitelt vagy ilyesmit...

Nekem mindhárom gyermekem így indult tizen éve.... MÁMA TÖBBSZÁZ MILLÁS INGATLANJAIK VANNAK!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 20:56:00

@G. Nagy László: te szalmabábozol és én menekülök el?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:00:56

@G. Nagy László: miért lenne hiba? ez a rendszer, és arról beszélünk mind a ketten, hogy miért szar. és hogy hova tart.
(és nem arról, amire itten célozgatsz, hogy nem elég ami van és mi is milliárdosok akarunk lenni vagy hogy irigyeljük tőlük a pénzt.)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:07:50

@Alöksz Róz Unbanned: és arról beszéltem, hogy szinte mindenki be fogja szopni rajtuk kívül.
(a jómódú közép is. vagy inkább a jómódú közép elsősorban, mert az alsó rétegek kevesebbet veszítenek.)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:09:01

mi a kurva anyjára és hogyan kell kattintani, hogy elhiggye bazmeg hogy nem vagyok robot.

lac1 2024.12.01. 21:12:55

@Alöksz Róz Unbanned:

Aha. És amikor milpengóvel fizettek itt Magyarországon is?
Nem tudod definiálni a gazdag ember fogalmát, ami térben-időben értelmezhető. Akkor miért pályázol a gazdagok pénzére?
Amúgy az milliárd iráni riálért 8 millió forintot kapsz, ami azért nem a gazdagok kategóriája.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:38:34

@lac1: és van bármi érdemi észrevételed vagy véleményed a témával kapcsolatban?

trollkodásból ugyanis nem szorulok különórákra.
viszont még a trollkodást is érdemi észrevételekkel és véleményekkel teszem.
nyilván mert én okos vagyok.
ha nem tudsz ilyet, akkor te meg nyilvánvalóan buta vagy.

G. Nagy László 2024.12.01. 21:44:57

@Alöksz Róz Unbanned:

"te szalmabábozol és én menekülök el? "

Te elmenekülsz, és ezt azzal a hamis állítással próbálod elfedni, hogy szalmabábozom. Megismétlem tehát a kérdést, amely halál komoly, abszolút adekvát, NULLA szalmabábozás: Ha valamit értéknek tekintesz, az mitől nem válik értékké globálisan is?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:50:20

@G. Nagy László: "Ha valamit értéknek tekintesz, az mitől nem válik értékké globálisan is?" - ez kurva jó, már a kérdésben szalmabábozol :DDD

ha valamit értéknek tekintek, az globálisan is érték.
tessék, most jöhet a további szalmabábozás.

G. Nagy László 2024.12.01. 21:53:33

@Alöksz Róz Unbanned: Vagyis: ha a vagyoni különbségek megszüntetése Magyarországon belül kívánatos, akkor világszinten is az. Szóval: kibaszott gazdagok vagyunk az afrikaiakhoz képest és ez tűrhetetlen. Valamit tenni kell. Mit javasolsz?

GyMasa 2024.12.01. 22:16:41

@Alöksz Róz Unbanned:
Már, hogyne erről szólna!
Te azt feltételezed, hoyg a milliárdosok állnak szemben az afrikai "2 EUR per nap" keresetű, valójában is szegény emberekkel.
Holott, már Magyarország is bőven a felső 10%-ban van a bevételeke tekintve...

GyMasa 2024.12.01. 22:21:02

@Alöksz Róz Unbanned:
De volt. csak máshogy hívták.

GyMasa 2024.12.01. 22:21:54

@Alöksz Róz Unbanned:
Lehet, hogy nem kellene MI szintű ostobának lenned?

ulpius66 2024.12.01. 23:04:35

"Vegyük el a gazdagoktól a vagyonukat, és osszuk szét a szegények között!"

Eztet mintha mán olvastam volna valahol........

Megvan!!!! ... az Állatfarm.....hááááát.... ott elég rossz vége lett!

ulpius66 2024.12.01. 23:07:52

"Ne halat adj az éhezőnek, mert azzal csak egyszer lakik jól. Adj neki hálót, tanítsd meg halászni, és akkor egész életében meglesz a betevője."
(ősi kínai mondás...)

ulpius66 2024.12.01. 23:10:09

A római nagyok szerint sem vagyont kell adni a szegényeknek, hanem csak:
"Kenyeret és cirkuszt!"

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 23:47:44

@G. Nagy László: "ha a vagyoni különbségek megszüntetése Magyarországon belül kívánatos, akkor világszinten is az" - jó, ha nem szalmabábozol, akkor mondd má meg mi közöm van nekem ehhez
vagy ehhez
"a gazdasági egyenlőség - vagy legalábbis a nagy egyenlőtlenségek megszüntetése - Magyarországon belül kívánatos"

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 23:50:18

megvan! ezt szeretné a magyarpéter!
beszarás :-)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 23:57:41

amúgy kicsit úgy van itten prezentálva ez a libertarizmus, hogy ha én fingnák az asszony orra alá, az nem sérti a szabadságot, ha ő fingna az orrom alá, az meg sértené a szabadságot.

G. Nagy László 2024.12.02. 00:21:06

@Alöksz Róz Unbanned:

"fent majd vigadnak a gazdagok az elysiumon, lent majd a szegények egymást ölik."

Leírsz egy ilyen mondatot. Nyilvánvaló, hogy a disztópia, melyet felfestesz, nem kedvedre való. Nyilvánvaló, hogy a gazdagok és a szegények közti anyagi különbséget állítod a probléma középpontjába. De mindeközben leszarod, nem kívánod csökkenteni a vagyoni különbségeket...

Remélem, te legalább érted saját magadat, mert én kurvára nem. Mi több: totális önellentmondást látok.

wigotah224 2024.12.02. 07:10:36

@G. Nagy László: „ Húszéves vagy, anyádéknál laksz. SZJA-mentes vagy, a nettód rögtön 420k. Elmulatsz egy százast, 320-at félreteszel havonta.“
Húszévesen még tanulsz, szóval leginkább semennyi a nettód vagy amit egyetem mellett dolgozol, de az sem lesz 1000 €.
„Anyádnál laksz“ Persze, és Mezõkovácspusztáról ingázok Pestre az S-Bahnnal. Így képzelted?
Az egész számításod arra épül, hogy valaki eltart. Úgy nyilván nem nehéz félrerakni, de még ezzelz elbaszott G-Nagy-matekkal is csak a fele jött ki az egérlyuk árának, amit vettetek. Számold ki tisztességesen: vond le a lakbért, rezsit, utazást, kaját meg némi szórakozást!

wigotah224 2024.12.02. 07:17:01

@G. Nagy László: „ Szabályozás? Ne lopj, ne ölj! Ennyi elég is.“
Tényleg?
Akkor szerinted bárki parkoljon oda az autójával, ahol neki jólesik?
Vagy építsen felhõkarcolót a telkére családi házas övezetben?
Vagy ha nekem vasárnap reggel 6kor füvet nyírni van kedvem, azt köteles legyen mindenki elviselni?

G. Nagy László 2024.12.02. 08:39:43

@wigotah224:

"Számold ki tisztességesen"

Ez történt. De te addig úgyse leszel elégedett, amíg nem az jön ki, hogy Magyarországon minden pocsék és élhetetlen, szemben Németországgal, ahol csodás az élet. Csak pár apró megjegyzés:

1. Te egérlyuknak neveztél egy ékszerdobozt. Értem én, hogy a legnagyobb hőbörgők irgalmatlan jólétben élnek, s a Rózsadombról sírnak, hogy micsoda állapotok vannak a vidéki kórházakban (ahol sosem jártak), s hogy felháborító, hogy a negyedik terepjárójukra már nem kapnak ingyenes parkolási engedélyt. De egy 38 négyzetméteres, új építésű lakás a város szívében a legtöbbünknek tökéletesen megfelel, csak a magadfajta, örök nyavalygók nevezik egérlyuknak.

2. Számold ki, hogy Berlinben mennyi munkával jutsz hozzá egy hasonló lakáshoz!

3. Magyarországon az emberek több mint 90%-a saját tulajdonú ingatlanban él. Németországban ez az érték 50% körüli. (Az uniós átlag a kettő között félúton.) Szerinted melyik létállapot a kiszolgáltatottabb?

G. Nagy László 2024.12.02. 08:45:32

@wigotah224:

"Akkor szerinted bárki parkoljon oda az autójával, ahol neki jólesik?"

A szokásos kötekedés. Az erőszakmentesség elve (ne ölj, ne lopj), egy alap csupán, ebből egyenesen következik minden.

1. Ha egy főkapu elé parkolsz, azzal fizikai erőszakot követsz el, megbénítva a ki-be járást. Nyilvánvalóan jogos a tiltás. Ugyanígy: nem akadályozhatod a villamos közlekedését sem, vagy épp a tűzoltó autót, ha oltani kell. A szabadságod addig ér, amíg nem csorbítod a másik szabadságát, de ez - rajtad kívül - minden épeszű embernek evidencia.

2. Nyilván nem parkolhatsz magánterületre.

3. Ezeken felül mindenki parkoljon oda, ahová jólesik. Így is történik.

wigotah224 2024.12.02. 09:26:16

@G. Nagy László: Mellébeszélsz, nem reflektáltál semmire érdemben.
A 3. pontod meg nem tudom, hogy jön ide, ezek szerint Kazahsztánban jó élni, mert ott 98% saját, Svájcban meg szar, mert ott csak 42%. Valamiért mégis inkább Svájcba meg Németországba mennek az emberek élni és nem Kazahsztánba. Ki érti ezt?
BTW én voltam bérlő elég sokáig, most sajátban lakom, de egyik esetben sem éreztem magam kiszolgáltatva. Ez simán élethelyzet függő, hogy mikor mi éri meg. Mi pl azért vártunk sokáig, hogy sajátot vegyünk - amellett, hogy SP500-zal jobban lehet keresni -, mert az asszony még tanult és meg akartuk várni, hogy hol fog dolgozni.

wigotah224 2024.12.02. 09:30:47

@G. Nagy László: Ezt írtad: "Ne lopj, ne ölj! Ennyi elég is."
Most meg jön a mellébeszélés az "erőszakmentességről", de az eredeti kommented az volt, amit idéztem. Aszerint meg ha én leparkolok a nagykörúton keresztben, azzal nem lopok meg nem ölök, tehát szerinted ok.
A többi kérdésemre meg jellemző módon nem is reagáltál. A vasárnap reggeli fűnyírásban mi a lopás meg az ölés? Vagy ha felhőkarcolót építek, abban mi?

G. Nagy László 2024.12.02. 10:02:15

@wigotah224:

"Aszerint meg ha én leparkolok a nagykörúton keresztben, azzal nem lopok meg nem ölök, tehát szerinted ok."

Ha ragaszkodsz hozzá, hogy egy négyéves szintjén gondolkozz és kommunikálj, s mondataid ne az együttgondolkodást, hanem kizárólag az óvodás trollkodást szolgálják, hát szíved joga. De így nem fogunk eszmecserét folytatni, csak simán átgörgetem a kommentedet, mint bármelyik trollét.

Ha a nagykörúton keresztbe leparkolsz, azzal ERŐSZAKOT követsz el, ugyanis szándékosan, fizikailag akadályozod mások továbbhaladását. Továbbá engedd meg nekem azt a luxust, hogy nem mindig úgy kommunikáljak, mint egy karót nyelt, fantáziátlan német mérnök. Ha az íráskészségem nem is költői magasságokat ostromol, azért még élnék az irodalmi eszközökkel, s nem fogok a kedvedért száraz definíciókat gyártani csak azért, hogy ne köthess bele mindenbe. A ne ölj és a ne lopj - még ha nem is meríti ki 100%-osan a "NE KEZDEMÉNYEZZ ERŐSZAKOT" KÍVÁNALMAT, de minden esetben erre utalok vele, s ha nem vagy teljesen idióta, úgy érted is.

A fűnyírás zajjal jár, az is fizikai ártalom. Erőszak, ami elől nem tudsz elzárkózni. Ezért léteznek a házirendek, illetve lakóhelyi rendeletek. Az építészet pedig egy egészen komplex kérdéskör, e blogon is ezerszer beszélgettünk már róla. Itt számos iskola létezik, jómagam a tervezettség, a rend, az önkormányzati engedélyeztetés világában hiszek, de van olyan is, aki teljes szabadságpártján áll. E téren valóban nehéz definiálni, hogy honnantól korlátozod a másik szabadságát az építkezéseddel.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 10:51:24

@G. Nagy László: értem, tehát csúszós lejtővel próbálod megalapozni a szalmabábodat.
egészségedre.

pedig hát nyilvánvaló, hogy nem csak a libertárius (anarchokapitalista) mennyország és a legsötétebb elnyomó (kommunista) diktatúra létezik.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 10:53:27

@wigotah224: "Aszerint meg ha én leparkolok a nagykörúton keresztben, azzal nem lopok meg nem ölök, tehát szerinted ok." - ezt nem jól érted.
ha te leparkolsz és lacinak nem vagy útban, az a szabadság. ha leparkolsz és útban vagy lacinak, az az erőszak.

G. Nagy László 2024.12.02. 10:53:41

@Alöksz Róz Unbanned: Nyilván nem csak a végletek léteznek. Ezer ilyen frázist elpufogtathatunk még.

G. Nagy László 2024.12.02. 10:54:44

@Alöksz Róz Unbanned:

'ha te leparkolsz és lacinak nem vagy útban, az a szabadság. ha leparkolsz és útban vagy lacinak, az az erőszak. "

előbújt a régi troll :)

ulpius66 2024.12.02. 10:54:44

Hát ez a gyurcsányi hová jutott?

Nemhogy az ellenzéke vezére nem lesz..... de lassan ott tartunk, hogy mán a DK vezére sem....miközben a DK a Parlamentbe jutási küszöbön táncol!
(..mondjuk ez utóbbi kettő összefügg......)

Szerintem a gyurcsányi ottan baszta el, de rendesen, amikor 2021 előválasztáson a nejét jól kicsinálta a Kamugeri meg az MZP.... Ő MEG NEM TETT SEMMIT!

ÚGY KI KELLETT VOLNA BASZNI E KÉT SZEMÉTLÁDÁT A BALLIBSI ELLENZÉKBŐL, HOGY A LÁBUK SEM ÉRTE VOLNA A FÖLDET!!!!!

ERRE A GYURCSÁNYI MIT CSINÁLT???????????

IDÉN VÁSÁRHELYEN TÁMOGATTA AZ MZP-T , KAMUGERI MEG EGYENESEN AZ Ő TÁMOGATÁSÁVAL MARADT FŐPOLGI!!!!

NOOOOOOORMÁLIS??????
(..ezek ketten jól elárulták a gyurcsányinét, erre tovább ajnározza őket....)

wigotah224 2024.12.02. 11:42:06

@Alöksz Róz Unbanned: Nem, nem! Ha én leparkolok ott, az mindenképp erõszak, de ha Laci teszi, az szabadság.
Viccen kívül amúgy, többször leírta már, hogy azokat a szabályokat, aminek szerinte nincs értelme, nem tartja be. Elgondolhatod, milyen lehet, ha ebben a szellemben közlekedik.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 11:47:37

@G. Nagy László: tehát elismered, hogy szalmabáboztál, köszönöm.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 11:48:37

@wigotah224: "Ha én leparkolok ott, az mindenképp erõszak" - nem mindenképpen. csak ha útban vagy neki.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 11:50:21

@G. Nagy László: de amellett ez egy teljesen valid megállapítás.

G. Nagy László 2024.12.02. 11:50:34

@Alöksz Róz Unbanned: @wigotah224: Miért nem költöztök össze? Egy-két hozzátok hasonló troll még be is férne, ha elég nagy a kecó.

lac1 2024.12.02. 16:39:53

@Alöksz Róz Unbanned:

Te emlegeted a trollkodást???
Kérdeztem egy tök egyszerűt, képtelen vagy rá válaszolni, nem tudod, hogy kitől-mit, de elvennéd? Miért? Mert neked kell az övé?
vagy?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 18:46:49

@G. Nagy László: van bármi konkrét problémád az általam írt meghatározással?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 21:55:51

@Wildhunt: ez a rosszindulatú olvasat :-)))

baalint1 2024.12.02. 22:20:08

Ha a jobboldali, takarékos kormányzást élteted elvekben, akkor ismét neked szögezem a kérdést: miért a túlköltekező, osztogató, szélsőbal-populista politiká támogatod a gyakorlatban?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 22:35:33

@baalint1: "miért a túlköltekező, osztogató, szélsőbal-populista politiká támogatod a gyakorlatban" - hol látsz te ilyet, papám? :D

Wildhunt 2024.12.03. 16:16:13

@Alöksz Róz Unbanned: valamennyire...
De a Laci világa nekem inkább olybá tűnik, hogy szeressük egymást gyerekek, vagy elvisz a rendőr. Kivéve ha kedves, vidám, jóindulatú ember vagy, mert akkor elkülddheted a rendőrt a kvannyába, hiszen te nem akarsz senkinek ártani.

G. Nagy László 2024.12.03. 16:22:28

@Wildhunt: Még egy beköltöző... Egész zsúfolt lesz ez a troll-kégli :)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 16:49:13

@Wildhunt: nemcsak neked tűnik úgy...
de "technikailag" egy nagyon pontos meghatározást adtam a fent leírt viszonylatban a szabadságra és az erőszakra :-)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 16:51:12

@Wildhunt: sőt ha elég jófejnek érzed magad, nyugodtan a sor elejére tolakodhatsz.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.03. 17:05:25

@Alöksz Róz Unbanned: bár mondjuk erre nagyon jó megoldás, ha törvénybe iktatják hogy tilos tolakodni, és kivezényelnek egy rendőrt minden sorbanálláshoz.

Wildhunt 2024.12.03. 19:10:45

@Alöksz Róz Unbanned: node ez is trollkodás... Legalábbis Laci szerint.

Glokta 2024.12.05. 09:39:07

@G. Nagy László: @MEDVE1978: Jelentős részben azért nem működik a kormány politikája, mert az EU-val már túlságosan ellenséges viszonyban van.
Ezt a posztot egy kormánypárti írta és tanulságos abban, hogyan jutottunk ide:

"Költség-haszon elemzés: megérte folyton provokálni „Brüsszelt”?
Elöljáróban leszögezem: a kormány céljaival egyetértek. A módszereivel nem, mert éppen a célok elérését nehezítik.

Szerintem a EU-val folytatott harcunk nagyobbik része puszta provokáció volt. Feltétlenül ilyen Juncker és v. d. Leyen kiplakátolása, Brüsszel említése a plakátokon bombák társaságában, az „állítsuk meg Brüsszelt” szlogen és társai. Lehet joggal megütközni azon, ahogy Orbánnal és Orbánról beszéltek, amikor előadta a magyar elnökség terveit, de Brüsszel nincs teleplakátolva Orbánnal és az „állítsuk meg Budapestet” szlogennel.
Provokáció volt a CEU ellehetetlenítése. A CEU tanárai és végzettjei (sőt, a CEU egy része) velünk maradtak, ezért ennek a haszna zéró. A napokban pedig Semjén Zsolt benyújtotta javaslatát a törvény visszavonására!
Provokáció volt az illiberális demokrácia emlegetése is, vörös posztó az EU-ban. Egy politikus ne filozofáljon, nem az a dolga. Orbán Balázzsal kapcsolatban mondta Kövér László, hogy „aki államtitkári pozíciót tölt be, az ne kezdjen el értelmiségi módra viselkedni és okoskodni, mert hibát követ el”.
Államtitkár fölött se, jegyzem meg. Senkit sem ideológusnak választottak meg.
Provokáció volt a civiltörvény, amely a civilszervezetek külföldi támogatásának a nyilvánosságra hozását írta elő minden dokumentumon (az éves beszámolóikban eddig is benne volt). A haszna zéró. Manfred Weber annak idején e két törvény (CEU és civil) visszavonását szabta feltételül, hogy a Fidesz a Néppártban maradhasson.
De Ugocsa non coronat! Megérte?! Előbbre jutottunk ezáltal?
Provokáció volt a könyvek fóliázása és a gyermekvédelmi törvény, amelynek a céljait sokkal alacsonyabb szinten, a Tankerületi Központokon keresztül is el lehetett volna érni, a radar alatt maradva – úgy, ahogy Bulgária tette. Ott is betiltották az LMBTQ-propagandát az iskolákban, de nem büntetik miatta.
Az egyetemi kuratóriumokba a politikusok élethossziglanra való kinevezése nyilvánvaló hatalmi túlkapás volt, aminek a diákok itták meg a levét az Erasmus-programból való kizárásuk miatt. A kormány visszakozni kényszerült, de a mai napig kicsinyes vitákkal akadályozza az Erasmus újbóli működését Magyarországon. Az EU pl. azt kérte, hogy volt politikusokat csak két év „pihenőidő” után lehessen kinevezni, erre benyújt a kormány egy törvénytervezetet egy évvel, és ennek az életbe lépését is ahhoz a feltételhez kötötte, hogy előbb visszaveszik Magyarországot az Erasmusba. Közben meg siránkoznak, hogy az EU nem válaszol a levelekre. Nem válaszol, mert nem szereti, ha hülyének nézik.
Ennek a hozadéka? Zéró! Kára? Óriási!"

Glokta 2024.12.05. 09:41:24

@MEDVE1978: @G. Nagy László: "A Szuverenitásvédelmi Hivatal megalakítása is kizárólag provokáció céljából történt. A jogköre annyi, mint akármelyik portálnak: véleményt mondhat. Az általa produkált anyagokat a már meglévő számos intézet is elő tudta volna állítani. Az eredménye: újabb kötelességszegési eljárás, a hozadéka semmi.

Provokáció volt az orosz és belorusz állampolgárok könnyített munkavállalása. A munkaerő-helyzet javításához semmivel nem járult hozzá, de a szövetségeseink árulásként kezelték.
A „gazdasági semlegesség” bejelentése is provokáció, amit Amerika is meghallott. Bárki lesz az elnök, a Kínával való megmérkőzés következő szakaszában nem fogja jó néven venni, ahogy az EU sem. Különben is, miért kell mindig mindent a trambulinról bejelenteni, amikor mindenki más békésen úszkál?! Miért kell mindig megjátszani a nagy ideológust és vizionáriust?!

Legnagyobb sajnálatomra provokáció volt Netanjahu meghívása is. Erkölcsileg helyes ugyan, de nem nekünk kell a világ erkölcsi tanítómesterének lenni. Jelenleg semmilyen aktualitása nincs, Netanjahu nem készül Magyarországra. Értelmetlen nagy hangon bejelenteni, hogy nem hajtjuk végre egy olyan bíróság határozatát, amelyiknek a tagjai vagyunk. Ráértünk volna Németország és Franciaország után bejelenteni, hogy nálunk is immunitása van.

Lényeges dolgokban (Magyarország mentesítése egyes Oroszország elleni szankciók alól, tehát az energiaellátásunk, illetve az ukrajnai fegyverszállítások megtagadása) az EU elismerte a magyar érdeket. A migráns-menekült-kérdésben nem ismerte el. Emiatt 80 milliárdos bírsággal sújtottak minket, kb. 400 milliós további büntetéssel minden egyes nap késedelemért. A kormány nem fizet, nem válaszol, nem kommunikál. A pénzt így is, úgy is levonják tőlünk, nagy kérdés, hogy ez a nem látok, nem hallok, nem szólok, nem fizetek taktika tényleg kifizetődő-e. Az én lelkiismeretemet nyomná napi 400 millió!

Régebben az EU úgy működött, hogy a konfliktusokat bent tartották, csendben valamilyen kompromisszumot kötöttek, kifelé egységet mutattak. Magyarországon kívül a többi államnak továbbra is így működik (eltekintve a rövid lengyel intermezzótól). Nem szégyenítik meg az EU vezetőit nyilvánosan, nem akarják „megállítani” azt a Brüsszelt, amelynek tagjai.
A konfliktus ára: óriási infláció (senki ne mondja, hogy már elmúlt, mert a megtakarításokból eltűnt 30-40%-ot senki nem fogja visszaadni), gyenge forint, leállított beruházások, amelyek csökkentik a versenyképességünket és az életszínvonalunkat, és megszorítások.

Persze, nagyon igazságtalanok velünk. Gyarmatként kezelnek, Egyesült Európai Államokat akarnak, folyton csorbítják a szuverenitásunkat. Politikai szempontból jogos és kívánatos volna a kilépésünk az EU-ból. Gazdaságilag azonban ez a csődöt jelentené, a kínai, az amerikai, az osztrák és a német tőke kivonulna az országból; és akkor mi maradna?!
Mára már vendettává fajult a konfliktus. A miniszterelnök ha akarna sem tudna javítani már a viszonyon, tőle már nem fogadnák el. Talán nem kellett volna Brüsszel elfoglalásáról annyit beszélni, mert most ők akarják Budapestet elfoglalni.

Az EU meg tud fojtani minket (pl. a mezőgazdasági támogatások megvonásával, ahogy a svédek javasolták, vagy azzal, hogy a Bizottság veszi át a kifizetéseknek az eddiginél sokkal nagyobb részét, amelyeket feltételekhez köt), és attól tartok, ezzel kormányváltást is elő tud idézni. Tényleg megéri kockáztatni egy Magyar Péter hatalomra kerülését szimbolikus ügyek miatt?!

Ilyen helyzetben kompromisszumkészségre, lavírozásra, a radar alatt maradásra van szükség. Nagy ígéretek, bólogatás mellett csendes elszabotálásra. Szövetségesek keresésére – azaz román erényekre, nem magyaros huszárrohamokra! Az, hogy Orbán imád küzdeni, meg imádja a harcos-katonás metaforákat, nem igazolja az EU-val szembeni politikáját. Nem meghunyászkodást szeretnék, csak a konfliktusok lehetséges minimumra szorítását.
A nekünk járó pénzt haza kell hozni!

A Fideszt és Orbán Viktort csak a Fidesz és Orbán Viktor tudja megbuktatni.
Sokat tettek érte.
A politikát a siker legitimálja. Az EU-val szembeni magyar politika súlyos kudarc. Mára „Brüsszel” pofozóbábuja vagyunk. A nyugat-európai sajtóban utolsó diktatúraként, Putyin ügynökeként, Kína szálláscsinálójaként emlegetik Magyarországot.
Folyton arra várunk, hogy csoda történik, és megfordul a szél. Hatalmas szuverenista győzelem az EU-parlamenti választáson – nem jött be. Trump nyeri a választást – és ha nem?! (Ő nyerte.)
És ha mégis, mi lesz Trump után?! Van B terv?! Egy ország sorsát nem lehet egyetlen, tőlünk független lapra feltenni! Lehetetlen helyzet, hogy az ellenzéknek természetes helye van az Európai Néppártban és a szövetségi rendszerünkben, a kormánypárt meg más kitaszítottakkal együtt a periférián tengődik. Ha Magyarország nem akar és nem tud kilépni a szövetségi rendszerből, akkor hosszú távon meg kell találnia a helyét!"

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.05. 10:36:36

@Glokta: valami linked van? a goggle 0 találatot ad, mert senki se akar ilyet eladni.
totál elbaszták a goggle keresőt.

duckduck meg csak a költséghaszonos cikkeket.

Glokta 2024.12.05. 11:18:12

@Alöksz Róz Unbanned: Sebes Gábor (a Fidesz-KDNP korábbi 11. kerületi képviselője) írta Facebook-bejegyzésben.

G. Nagy László 2024.12.05. 13:03:25

@Glokta:

Pazar gyűjtés. Azon tűnődöm, hogy írok egy blogbejegyzést "Orbán lételeme a provokáció" címmel. Ebben ki lehet majd térni minden általad felsorolt jelenségre. Most csak általános választ adnék.

1. Negyven évek keresztül éltünk egy olyan világban, amelyben az elvtelen bólogatás volt a túlélés záloga. Nem azért csináltunk rendszerváltást és nem azért csatlakoztunk az EU-hoz, hogy ugyanezt folytassuk. Egyenes gerinccel, tiszta beszéddel, az értékeinket és érdekeinket nyíltan felvállalva is lehet létezni, mi több: csakis így érdemes. Te a görnyedt hátú, megalkuvó diplomatikusságot javaslod. Nekem bejön a kuruc-mentalitás.

2. Léteznek JELKÉPES ERKÖLCSI szempontok. Ilyen a kiállás Netanjahu mellett is. Ez nem provokáció, hanem nyílt szembefordulás egy nemzetközi bűnszervezettel.

3. Léteznek húsba vágó kérdések: migráció, háború, szankciók, energiaforrások. Itt sem lehet szappanos kígyóként csúszni-mászni. Egyenes beszéddel ki kell állni az érdekeink mellett.

4. Kommunikáció befelé és kifelé. Nem elég jól politizálni, de ki is kell plakátolni a világ felé, hogy mit teszünk, mit gondolunk. A magyar választó azt érzi: megvédi a kormány; a külföldiek azt: van alternatíva az ostoba, szervilis, önpusztító politikával szemben. Nem lenne Patrióták Európáért frakció, s nem lenne Trump sem cimbi, ha szürke egerek volnánk.

5. Hosszútávon nyerő Orbán stratégiája. Ezek az ócska brüsszeli bürokraták, akikkel Orbán harcban áll - mert nem az EU-val, még csak nem is más országok vezetőivel van konfliktusunk - rég sehol nem lesznek, amikor Orbán még mindig itt lesz és pont ugyanazt képviseli majd, amit eddig. Csak már jóval nagyobb támogatottsággal.

2025. 2024.12.07. 20:05:18

@G. Nagy László: "Azon tűnődöm, hogy írok egy blogbejegyzést "Orbán lételeme a provokáció" címmel"

Első komment: Orbán lételeme a provokációnak való ellenállás.
süti beállítások módosítása