téveszmék

téveszmék

"Egyre okosabb az emberiség"

2024. október 24. - G. Nagy László

 bloghoz.jpg

 

Fura, de már százezer évvel ezelőtt is pont akkora agyunk volt, mint manapság. A hardver tehát rendelkezésre állt, de még jócskán okosodnunk kellett, míg megtanultuk az eszközkészítést, a tagolt beszédet, vagy épp a földművelést. Úgy tízezer éve felhagytunk a vándorló, vadászó-gyűjtögető életmóddal, s feltaláltuk a magántulajdont, a pénzt, a tudatos gazdálkodást. Azután egészen az ipari forradalomig kellett várnunk, hogy egy újabb drámai előrelépésnek lehessünk szemtanúi. Évszázadokon át topogtunk egy helyben - egész egyszerűen nem volt elég eszünk ahhoz, hogy komoly gépesítést hajtsunk végre.

 

Hasonló a helyzet az emberiség erkölcsi színvonala kapcsán is. Azelőtt természetesnek számított az emberáldozat, a gyilkolás, a háború, egymás kínzása és megcsonkítása. Csak nagyon-nagyon lassan jutottunk el 1948-ig, az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatáig, a szabadság, az igazság és a béke megteremtésének közös szándékáig. A nyolcvanas évek végén az európai kommunista diktatúrák is megdőltek, s úgy tűnt: elértünk az általános emberi tudat eddigi legmagasabb fokára. Ám ennek sem sokáig örülhettünk: az ezredforduló óta ismét zuhanórepülésbe kezdtünk; az önmagát progresszívnek nevező mainstream irányvonal minden fronton az emberi szabadság megnyirbálásában, az erőszak éltetésében, a nemzetek önpusztításában utazik. A gazdaságok hanyatlást mutatnak, a civilizált országok közbiztonsága drámaian csökken, egyre több a háború és szemmel láthatóan egyre idiótábbak a világot vezető politikusok.

 

No de mit mondanak a számok, a tények, a kutatások? Pontosan ugyanezt. Az intelligenciamérés módszertanát a múlt század elején rögzítették. Onnantól kezdve azt tapasztalták, hogy évtizedenként 2-3 pontot emelkedik az emberiség átlagos intelligenciaszintje. A hetvenes évek második felében ez a trend megtorpanni, majd visszafordulni látszik. Lassan ötven éve butulunk, s ez a teljes nyugati régióra igaz; Svédországban, Norvégiában, Dániában, Angliában, Németországban, Franciaországban és Ausztráliában külön kutatások igazolják ugyanezt. Brent Bratsberg és Ole Rogeberg a norvég sorkatonai szolgálatba lépő férfiak IQ-tesztjeit tanulmányozta az 1970-2009 időszak tekintetében. Több mint 730 ezer teszt eredménye alapján azt találták, hogy nemzedékenként 7 ponttal romlott az azt kitöltők teljesítménye. Evan Horowitz, az amerikai FCLT Global kutatási igazgatója 2019-ben publikált felmérése ugyanezt az eredményt erősíti meg más nyugati országok kapcsán. Asa Wikforss, a Stockholmi Egyetem professzora az Alternatív Tények című, 2020-ban megjelent könyvében arról számol be, hogy évről évre egyre több funkcionális analfabéta diákkal találkozik, akik még a vizsgakérdéseket sem képesek megérteni...

 

Ha szétnézünk magunk körül, lépten-nyomon az elhülyülés apró jeleit láthatjuk.

  • JÁTÉKOK - Nincs élő ember, aki ne játszana az okostelefonján naponta néhány percet. Kiválasztjuk és letöltjük az érdeklődésünkhöz legközelebb álló újdonságokat (jómagam kizárólag logikai fejtörőkkel múlatom az üres időt), ugyanakkor reklámok formájában folyamatos tájékoztatást kapunk egy sor egyéb játékról is. Néha nem hiszek a szememnek, olyan kisiskolás blődségekkel találkozom. Legutóbbi élményem: összeadásokból és kivonásokból összeállított ábra, az üres mezők kitöltendők... Egy ilyet már az általános iskola második osztályában is untam volna. Elképzelni sem tudom, ki tölt le hasonlót.
  • MUNKAERŐ-ÁLLOMÁNY - Az elmúlt húsz évben sok száz pályázót felvételiztettem a legkülönbözőbb cégekhez. Mindenkinél ugyanazt a tízpontos intelligenciatesztet alkalmaztam, tudva, mit várok egy vezető beosztásútól, egy menedzserasszisztenstől, vagy akár egy karbantartótól. Egészen döbbenetes, hogy milyen mértékben estek vissza az eredmények az esztendők során. Az ezredforduló környékén elképzelhetetlen volt, hogy öt pont alatt bárki titkárnő lehessen az érintett cégeknél. Az utóbbi években már a három pont is kiemelkedő eredménynek számít.
  • FÓKUSZÁLT FIGYELEM - Egyre rövidebb ideig tudunk koncentrálni egy adott tevékenységre. A korábbi kutatások 25 percben jelölték meg egy átlagos felnőtt fókuszált figyelmének időtartamát, ma ez az érték csupán 17 perc. A jelenkor tinédzserei pedig már egyetlen perc után is elkalandoznak.
  • DOHÁNYTERMÉKEK - A dohányzás káros hatásai régóta közismertek, ezért a trend egyértelműen az, hogy a fogyasztót érő ártalmakat csökkenteni, minimalizálni kell. Annak idején a füstszűrős cigaretta viszonylag gyorsan kiszorította a mezítlábas termékeket, mi több: ma már egyes dohánygyárak - pl. Philip Morris - olyan bejelentéseket tesznek, hogy nemsokára teljesen megszüntetik a hagyományos cigaretták gyártását. De mielőtt örülni kezdhetnénk, jönnek az okos svédek, és legalizálják, divatba hozzák és elterjesztik a snüssz használatát, mely talán minden egyéb dohányterméknél ártalmasabb. Égéstermékkel ugyan nem jár, azonban pillanatok alatt teszi tönkre az ínyt és a fogazatot, emellett minimum négy rákfajta kialakulását is okozhatja. Döbbenetes, hogy mennyire népszerű ez a cucc a fiataloknál, különösen a középiskolás korosztályban. Irgalmatlan hülyének kell lenni ahhoz, hogy valaki - a 21. század minden tudása mellett - képes legyen egy életre tönkretenni a megjelenését csak azért, hogy némi nikotinhoz jusson.
  • FRIZURÁK - Világos, hogy a hatvanas-hetvenes évek hippi sérói sem álltak jól mindenkinek. Megértem azt is, ha sokan idegenkednek a nyolcvanas évek melírozott, dauerolt, a végletekig beállított frizuráitól. De ilyen trend, mint amit ma látunk, talán még sosem létezett a világtörténelem során. A Dumb és Dumber című kultikus vígjátékot 1994-ben forgatták, s akkortájt még világos volt, hogy Jim Carrey bilifrizurája egy értelmi fogyatékost jelenít meg. Manapság döbbenten látom, hogy sokan - köztük igazi hírességek - szándékosan vágatnak ilyen, vagy ehhez hasonló hajat, mintha csak önmaguk elcsúfítása lenne a cél. Elég, ha Cole Palmert, a Chelsea sztárfocistáját, vagy Dzsudlót, a hazai popzenészt említem. Szörnyű.
  • TERMÉK KISZERELÉS - Voltak idők, amikor mindenki számára egyértelmű volt, hogy a nagyobb tétel fajlagosan olcsóbb. A gyártók és a kereskedők ennek megfelelően áraztak. A vásárló kiszámolta az egységárat és azt a kiszerelést tette a kosarába, ami számára gazdaságosabbnak tűnt. Manapság - igaz, apró betűmérettel - minden termék mellett feltüntetésre kerül a pontos egységár, ám úgy tűnik, a fogyasztó magasról tesz rá. Ugyanis ha csak a legkisebb vásárlói tudatosság megjelenne, úgy sohasem fordulhatna elő az, hogy a nagyobb kiszerelés egyben magasabb egységárral is jár. Márpedig a boltok polcain egyre gyakoribb az ilyen.
  • POPKULTÚRA - Emlékszünk: a nyolcvanas évek vége, kilencvenes évek eleje valóságos zenei Kánaánnak számított. A régi nagyok még aktívak, az újak már éledeztek, csúcson a rock, valamint az igényes popmuzsika egyaránt. Több száz világhírű előadó készítette egyidejűleg vadiúj lemezeit és szinte hetente születtek világslágerek. Az ezredforduló után keresve sem találunk ilyen bőséget. Egy kezünkön meg tudjuk számolni a minőségi zenét játszó újdonsült világsztárokat, s jó ha évente találkozunk egy-egy maradandó nótával.
  • ZÖLD-PROGRESSZÍV ŐRÜLETEK - "Asszony, ne szülj gyermeket! Zárjuk be az atomerőműveket, helyette égessünk lignitet! Öljük le a teheneket, mert túl sokat szellentenek! Fogyasszunk inkább bogarakat! Sőt: együk meg a hulláinkat! Tegyünk tönkre híres festményeket, hiszen azzal jobb lesz a Földnek!" Napestig lehetne sorolni a jelenkor "haladó" ámokfutásait.
  • VISSZAFORDULÁS - Az egész modern kor az egyéni szabadság kiteljesítéséről szólt - a posztmodern újra a korlátozásokat élteti, különös tekintettel a véleményszabadság terén. Az egész modern kor a rasszizmus elleni küzdelemről szólt - a posztmodern újfent rasszista; immáron a fehér ember a megvetendő. Az egész modern kor a szexuális szabadság megteremtésének jegyében telt - a posztmodern ismét prűd, persze kizárólag a heteroszexuális kapcsolatok vonatkozásában.
  • MAKE LOVE NOT WAR! - Ha John Lennon élne, bizonyára elcsodálkozna azon, hogy ugyanazok, akik ötven éve még lelkesen énekelték: Give Peace a Chance, ma a háború legnagyobb éltetői. Minden kétséget kizáróan ez a legdurvább jele a civilizált ember totális elhülyülésének.

 

Nem ragozom tovább. Nyilván minden generáció azt érzi, hogy jobb mindenki másnál; a szüleinél és a leszármazottainál egyaránt. Most azonban nem csupán személyes benyomásaink, de - amint láttuk - a nemzetközi kutatási eredmények is komoly lejtmenetről számolnak be. Vajon mi lehet a jelenség oka? Sokan az oktatást említik első helyen. Ám ha figyelembe vesszük, hogy a fejlett világ országai elképesztő különbségeket mutatnak iskolarendszereik terén - még a skandináv országok oktatási szisztémái is egymástól nagyban eltérőek -, úgy arra a következtetésre kell jutnunk, hogy nem itt a fő hiba. Tudjuk azt is, hogy a vacak életminőség, a nem megfelelő táplálkozás, és különösen a csecsemőkori elégtelen tápanyagbevitel sokat ronthat az egyén intelligenciáján. Ám azt aligha gondolhatjuk, hogy az utóbbi 40-50 évben pocsékabb kajákkal tömjük magunkat és gyermekeinket, mint szüleink és nagyszüleink tették. Van, aki a globális felmelegedéssel, mások az agykímélő, adminisztratív munkakörök sokaságával, megint mások az informatikai robbanással magyarázzák az általános elbutulást, ám ezek is csupán találgatások. Létezik ugyanakkor két olyan jelenség, amelyek minden kétséget kizáróan hatnak a fejlett világ általános intelligenciaszintjére. Az egyik a migráció. Tény, hogy a harmadik világból érkezők átlagosan alacsonyabb intelligenciahányadossal bírnak. Tekintve, hogy a nyugati országokban ma már 10%-ot meghaladó a részarányuk, ennek lenyomata a teljes társadalmon belül markánsan megjelenik. A másik ilyen jelenség az, hogy az intelligensebb egyének jellemzően kevesebb gyermeket vállalnak. Tudatosabban terveznek családot, figyelembe veszik az anyagi lehetőségeiket és utódaik jólétét. Az alacsonyabb társadalmi rétegekben (és különösen az Európán kívüli kultúrákból érkezőkben) nyoma sincs az effajta tudatosságnak és visszafogottságnak.

 

S hogy mit lehet tenni? Alapvetően két dolgot. Az egyik a beletörődés. Elfogadjuk, hogy a homo sapiens szellemileg leépül, s imádkozunk, hogy ez ne legyen villámgyors folyamat; hogy az orvos, aki szívünket műti, s a mérnök, aki a házunkat tervezi, azért még valamelyest értse a dolgát... A másik út az, hogy megpróbálunk tenni valamit az általános elhülyüléssel szemben. Tekintve, hogy az intelligencia nemigen fejleszthető, erre az egyetlen esély az, ha sikerül megfordítani a trendet, s a jövőben azok vállalnak majd több gyereket, akik szellemileg is vértezettebbek. Ezt kívánná a társadalmi érdek, már csak azért is, mert az intelligensebbek statisztikailag jóval kevesebb bűncselekményt követnek el, különös tekintettel az erőszakos tettekre. Ehhez azonban le kellene számolni a baloldali illúziókkal: a gazdasági egyenlőség eszméjével, a segélyek és magas adók világával, az alapjövedelem beteg ötletével. Minél jobboldalibb, minél liberálisabb gazdaságpolitikát folytatunk, annál nagyobb az esélye, hogy elkerüljük a teljes és általános szellemi leépülést. Megérné megpróbálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr10018709766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2024.10.29. 07:39:11

@Boldeone2: Orbán olyan szinten erodálta, hogy nincsenek rá szavak

Csakhogy ez nem igaz.

De másképp: mi olyan változás lesz, ami itthon, 1-2 éven belül érezhető?

Boldeone2 2024.10.29. 09:47:46

@Wildhunt: Igaz, az...

Az oroszbarát politika, a diktátorokkal való cimborálás, az állandó destrukció, sok embernél kiverte a biztositékot Európában

Vissza kellene térni a mainstream európai politikához, vagyis elfogadni a közös konszenzusokat

Meg kellene érteni, hogy "kicsik vagyunk" így a folytonos beleavatkozás más országok politikájába kontraproduktív

Pár év alatt nyilvan nem változna meg itt, ha Orban elbukna, de elkezdődhet az új társadalmi- politikai rendszer felépítése. 2 fontos pont szerintem:

1. A pártállam, a monolit rend felszámolása. Első nap a "szuverenitásvédelmi hivatallal" kezdenék ...
2. Új választási rendszer bevezetése, ami garantálja, hogy soha többet ne legyen egy új Orbán

ulpius66 2024.10.29. 10:31:25

@Boldeone2: "Új választási rendszer bevezetése..."

Aztán milyen "ÚJ VÁLASZTÁSI RENDSZERRE" gondolsz?

Olyanra, mint a régi volt, ahol pl. 1994 az MSZP 32%-kal a parlamenti helyek 52%-át kapta, avagy az angol vagy bulgár rendszer teccik neked?????

ulpius66 2024.10.29. 11:16:21

"Orbánt az EU soros elnökeként fogadták Tbilisziben
2024. október 29.

"A grúz miniszterelnök így hivatkozott rá a közösségi oldalon."

HÁR HOGYAN KELLETT VOLNA FOGADNI, HA ECCER Ő AZ EU ELNÖKE???

ulpius66 2024.10.29. 11:23:40

ÁLL A BÁL A NÁCIKNÁL IS!!!!!!!

"Elakadt a keletnémet kormányalakítás – kemény feltételeket diktál a BSW, visszatámadt a CDU"

infostart.hu/kulfold/2024/10/29/elakadt-a-keletnemet-kormanyalakitas-kemeny-felteteleket-diktal-a-bsw-visszatamadt-a-cdu

"Az 55 éves, iráni származású német politikus ennek nyomán terjesztette elő követeléseit, amelyek mind a felmérések, mind az eredmények szerint népszerűek voltak a tartományi szavazók körében. Wagenknecht első számú követelése az ukrajnai fegyverszállítások leállítása, valamint ettől elválaszthatatlanul az orosz–ukrán béketárgyalások támogatása. Követeli továbbá az amerikai közepes hatótávolságú rakéták tervezett németországi telepítéséről való lemondást, valamint az illegális bevándorlás korlátozását.

Elemzők szerint a három tartományban kialakult helyzet egyértelműen jelzi, hogy a jövő őszi parlamenti választások előtt Németország politikai földcsuszamlás előtt áll!"

ulpius66 2024.10.29. 11:24:56

Boldikám!
(... és a hozzád fogható vadbarmok!!!!!!!!)

HA AZ USÁ-BAN GYŐZ A TRUMP, JÖVŐRE A NÉMETEKNÉL AZ AfD ... AKKOR HOVA MENEKÜLTÖK?

ulpius66 2024.10.29. 11:32:09

KIJÖTTEK A LEGFRISSEBB "KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁSI" ADATOK AZ USÁ-BAN

AZ A NIGGER ZSIDÓ KAMAL HARRIS VEZET A NIGGER, A BEVÁNDORLÓ, ÉS A ZSIDÓ SAVAZÓK KÖRÉBEN!!!!!!

MÁR MEGÉRTE BEENGEDNI AZT A SOK MIGRÁNCSOT!!!!!!!

ulpius66 2024.10.29. 11:35:19

„Úgy látszik, Viktor a Lenin-rendre hajt” – Csúnyán beolvasott Orbánnak a lengyel külügyminiszter"

JA!

MONDJA EZTET AZ A LENGYEL KÜLÜGYMINISZTER AKI KI SEM LÁCCIK A VON DER LEYEN SEGGÉBŐL!!!!!!

ulpius66 2024.10.29. 13:30:50

"Orbán Viktor szerint a grúzok nem engedték, hogy az országukból második Ukrajna legyen"

Tényleg!

UKRAJNÁBAN MIKOR LESZ VÉGRE ELNÖK ÉS PARLAMENTI VÁLASZTÁS????

MEDDIG MARAD MÉG HATALMON EZ A BUZI OROSZ ZSIDÓ ZSELÉ?????

.... HA TÍZ ÉVIG TART MÉG A HÁBORÚ, AKKOR MÉG TÍZ ÉVIG NEM LESZNEK VÁLASZTÁSOK?????

ulpius66 2024.10.29. 13:38:19

"A nyomozásra hivatkozva hallgat a gyermekotthon a Lakatos Márk elleni pedofilvád ügyében "(Népszava)

"A stylistot azzal vádolják, hogy orális szexre kényszerített egy kiskorú fiút."

HÁT.... HA ELÍTÉLIK EZT A CSATAK BUZI LAKATOST, ÉS BÖRÖTNBE ZÁRJÁK, AKKOR EZ LESZ NEKI A MENNYORSZÁG!!!!! ... SZERINTEM NŐI BÖRÖTNBE KÉNE ZÁRNI!!!!!!!

ulpius66 2024.10.29. 13:39:32

Találkozik a mazochista és a szadista.

Mondja a mazochista: - Üss meg!!!!

Mire a szadista: - Neeeem......

Wildhunt 2024.10.29. 14:08:06

@Boldeone2: mint a lengyeleknél. A nyugatkonform kormány akkor is jogállami, ha bebörtönzi politikai ellenfeleit. Szóval semmi nem változna, azon kívül hogy attól kezdve végrehajtanánk a fejlettnyugat utasításait. Világos.

Bayaz 2024.10.29. 16:30:48

@Wildhunt: Boldi úgy érezné, hogy végre a "civilizált országok körébe tartozunk". Már csak ezért az érzésért is megérné neki...

ulpius66 2024.10.29. 17:11:19

@Bayaz:

Boldinak kibaszott eccerű a világképe!

Ha a ballibsik vannak hatalmon akkor ott tombol a DEMOKRÁCIA, "AZOK A CIVILIZÁLT ORSZÁGOK KÖRÉBE TARTOZNAK" ha nem a ballibsik vannak hatalmon, akkor az nettó fasizmus!!!!

G. Nagy László 2024.10.29. 17:40:42

@Bayaz: Csak azt nem értem, hogy mitől civilizált az, ha egy birodalmi segget nyalunk...

Gyerekként, kamaszként mindig is dacoltam a szüleimmel. Sosem bántam meg. Sokkal jobb életem lett, mint nekik volt. És sokkal jobb életem lett, mint azoknak az ismerőseimnek, akik engedelmes gyerekként viselkedtek. Boldi világképe egyébként is érdekes: Brüsszelhez simulni jó dolog, a magyar kormánnyal viszont dacolni kell. Vajon mit mondana, ha az EU-ban Trump követői lennének túlsúlyban, idehaza pedig balos kormányzat felelőtlenkedne?

ulpius66 2024.10.29. 19:03:27

@G. Nagy László:

Hát ez esetben a Boldi az EU-t szidná, és a magyar kormányt istenítené.....

Boldeone2 2024.10.29. 20:07:01

@G. Nagy László: Nekem egy a lényeg: azt támogatom, aki a "magasabb rendű", civilizált, humanista, altruista politikát képviseli
Ha nincs ilyen, akkor inkább örök ellenzéki maradok...

A művészek, a tudósok, az értelmiség jelentős része is mindig ellenzéki volt és lesz; mondhatjuk a művészet egyik feladata megjeleníteni bizonyos korra jellemző jelenségeket, problémákat

Az EU- t szidó sakálkórusba nem fogok beállni, mert sokkal emberségesebbnek látom őket, a nyugati mainstream politikát, mint az orbánit
Nem mintha nem látnám a hibákat is, de ha választanom kell, a mérlegre teszek mindent, akkor arról a részről tőbb pozitívumot látok:
- Az emberi jogok primátusa
-Ukrajna támogatása
- Zöldfordulati törekvések
- A demokráciaküzdelem

A másik oldalon a diktatórikus rendszereket látom, nyilván nem Orbánnal az élen, de már oda becsatlakozva...

Vagyis számomra könnyű döntés ez, mivel putyinizálódik a magyar társadalom...

Boldeone2 2024.10.29. 20:20:15

@G. Nagy László:

Most nehéz idők járnak, mert antagonista ellentétek vannak a világban, de magában a nyugati világon belül is, ami nekünk magyaroknak sem jó
Azt gondolom, hogy a nyugat egysége fontos most a jövő, a plurális, liberális demokrácia szempontjából. Orbán ebben a küzdelemben saját bevallása szerint nem állt sehová..
Mit jelent ez? Neki mindegy mi történik, a saját hasznát nézi, opportunista módon. Csakhogy amit ő akar, tesz, az lényegében teljesesen nyugatellenes, ezért utálják őt, mert belső felforgatóként tekintenek rá

A" szuverenitási harc " - egy nagy humbug! Ő lényegében a saját maga átal felépített, monolit rendszerért-, a fondorlatos diktatúráért harcol, ehhez pedig putyini módszereket alkalmaz..

Boldeone2 2024.10.29. 20:30:12

A fő probléma az, hogy a "demokraták " , mondjuk úgy akik nem értenek egyet ezzel ami itt van, minden jobboldali agymosó médiából ki vannak tiltva
A legnagyobb cenzor a jobboldal, éppen azzal ellentétben, amit ők állítanak

Se szeri, se száma azoknak a médiáknak, ahol nyomják a profán népbutitást, a nyílt orosz propagandát, de mindenhonnan törlik az egyet nem érő hozzászólásokat. Sem a Pesti Sràcok, sem az " Ultrahang " , de még a " Hetek " sem enged be vitázni, mert az ott kommentelők 95% - a kőbuta ember, akik a putyinista rezsimhazugságok fogságában vannak, nekik bántó lenne az ébredés...

Az Index közéleti blogszérát is kinyírták Orbánék..

ulpius66 2024.10.29. 21:57:56

@Boldeone2: "A művészek, a tudósok, az értelmiség jelentős része is mindig ellenzéki volt és lesz...."

Figyusz!

Én meg aztat látom, hogy a művészek, a tudósok, értelmiségiek AZÉRT ANNYIRA NEM ELLENZÉKIEK SEM AZ EU-BAN SEM AZ USÁBAN!!!!!!!

MINDKÉT HELYEN A FENNÁLÓ HATALOM LEGNAGYOBB SEGGNYALÓI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ulpius66 2024.10.29. 21:59:48

AKI PEDIG FEL MERI EMELNI A HANGJÁT BIDÉ BÁCSI, VAGY A NIGGER ZSIDÓ KAMALA ELLEN AZT KIÁTKOZZÁK... KIKÖZÖSÍTIK MAGUK KÖZÜL!!!!!

Deansdale 2024.10.30. 09:57:16

Az általános IQ-csökkenés elsődleges oka a migráció.

A specifikus, fehér családokon belüli IQ-csökkenés okai a fluor, az oltások, a gyógyszeripar + a dietetika ámokfutása, ill. az élelmiszerek tápanyag-tartalmának csökkenése, ami már az áldott állapotban lévő nők méhében fejlődő magzatoknál problémákat okoz. Példának okáért az agyszövet nagy része koleszterin és omega-3, de te zsír helyett használj margarint vagy étolajat, az a biztos. ÉRTED?

Az érdekes vetülete ennek a kérdésnek az, hogy ezt az IQ-csökkentést szándékosan találták ki és nyomták rá a lakosságra, tervezett-szervezett akció volt hogy a nyugati országokban fluorizálták a vizet és dollármilliárdokat öltek a kampányokba amikkel a természetes tápanyagok helyett mérgeket tettek a Zemberek asztalára.

ulpius66 2024.10.30. 10:11:09

"Egyre okosabb az emberiség"....kivéve a Boldit, ő egyre hülyébb!!!!!

Jön nekünk itten ezzel a hasbamászó libsi szöveggel, hogy "szabadság", "egymás elfogadása", a "másság tolerálása", a "sokszínűség", és egyéb libsi baromságok.....

ÁM AMIKOR EZTET A GYAKORLATBAN KÉNE ALKALMAZNI, AKKOR EGYBŐL FASISZTÁBA MEGY ÁT!!!!!!

AKI NEM FOGADJA EL EZEKET AZ ELVEKET, AZ JÓ FASISZTA MÓDSZER SZERINT LIKVIDÁLANDÓ, ESETLEG CSAK BÖRTÖN, VAGY A TÁRSADALOMBÓL KELL SZÁMŰZNI AZ ILYENEKET!!!

ITTEN VAN PL. AZ EU VEZETÉS, AMINEK EZERREL TAPSIKOL EZ A VADBAROM BOLDI, MIKOR FOGADJA EL AZ EU VEZETÉS EZEKET A LIBSI ALAPELVEKET, MIND A SOKSZÍNŰSÉG, A MÁSIK VÉLEMÉNYÉNEK ELFOGADÁSA, A SZABADSÁG, FÜGGETLENSÉG, A TOLERANCIA MEG ILYENEK.....

AKI ELLENT MER MONDANI A LIBSIKNEK AZOK NYUGODTAN ZSAROLHATÓK, KIZÁRHATÓK, MEGFÉLEMLÍTHATŐK, LIKVIDÁLANDÓK....

ulpius66 2024.10.30. 10:15:41

Hol van pl. a híres libsi alapelv a "gondolat- és szólásszabadságról"?

MÉRT NEM TEHETI MEG EZ ALAPJÁN PL. A MAGYAR MINIELNÖK, AMIT Ő JÓNAK TART?

MÉRT TARTJÁK KARANTÉNBAN, MÉRT CENZÚRÁZZÁK ORBÁNT AZ EU-BAN, AZÉRT MERT KI MERI MONDANI AZTAT AMIT GONDOL?
(.... mán azon kívül, hogy ez a libsiknek nem teccik....)

Boldeone2 2024.10.30. 10:19:46

@ulpius66: Nekem szinte minden jóslatom bejött eddig. Vagyis a nagyon ostobák, ti, Fidesz- hívők vagytok!

Hisztériázzatok csak! Az Orbán- rezsim bukásra áll:

hvg.hu/gazdasag/20241030_gdp-ksh-visszaeses-recesszio-ebx

Lényegében évek óta tart már ez...

Az forint vesszőfutása is durvul...minden 1% romlás kb 0,3-0,4% - ot dob az infláción....

Boldeone2 2024.10.30. 10:23:43

Amúgy miféle cenzúráról beszéltek, ebben a büdös rendszerben, amikor a recesszióról nulla, ismétlem: nulla hír van a Pesti Srácokon, a Mandineren...

Ez egy végletekig elbutított társadalom!

ulpius66 2024.10.30. 10:32:27

... mert addig rendben van, hogy ilyen módszereket alkalmazott Hitler, meg Sztálin, meg Mao meg hasonlók... de mért kell ezeket a módszereket alkalmaznia az EU vezetésnek is???

HOL VAN A SZABADSÁG, A MÁS VÉLEMÉNYÉNEK ELFOGADÁSA, A TOLERANCIA, A LIBSI ALAPELVEK ELFOGADÁSA?????

ulpius66 2024.10.30. 10:38:59

@Boldeone2:

Boldikám!

Te tényleg egyre jobban hülyülsz!!!!!!

AMIÓTA VILÁG A VILÁG, AZÓTA A VÁLASZTÁSOKAT MEGELŐZŐ ÉVBEN AZ ÖSSZES HATALMON LÉVŐ POLITIKAI ERŐ MESTERSÉGESEN ALACSONY NÖVEKEDÉST KOMMUNIKÁL!!!!!!

Mert mennyivel könnyebb lesz büszkélkedni a 2026-os választás előtt, hogy bezzeg mekkorát nőt a magyar gazdaság az előző évhez képest.....

Ki fog akkor arra emlékezni, hogy a 2024-es III. negyedév mekkora visszaesést hozott?

AMIKOR A VÁLASZTÓ AZTAT LÁTJA 1-2 HÓNAPPAL A VÁLASZTÁSOK ELŐTT, HOGY A MAGYAR GAZDASÁG 4-6%-T NÖVEKEDETT AZ ELŐZŐ ÉVHEZ KÉPEST, AKKOR ELÉGEDETTEN SZAVAZ AZOKRA, AKIK ELÉRTÉK EZT A NÖVEKEDÉST!!!!
(tehát: minél nagyobb a mostani visszaesés, annál nagyobb lesz a jövő évi növekedés.... ilyen eccerű!!!!! .... nyilván eztet te nem fogod fel...)

ulpius66 2024.10.30. 10:40:02

@Boldeone2:

Boldikám!

Te inkább annak örülj, hogy gyengül a forint!
(... így egyre gazdagabb és gazdagabb leszel....)

Boldeone2 2024.10.30. 10:46:13

@ulpius66: AMIÓTA VILÁG A VILÁG, AZÓTA A VÁLASZTÁSOKAT MEGELŐZŐ ÉVBEN AZ ÖSSZES HATALMON LÉVŐ POLITIKAI ERŐ MESTERSÉGESEN ALACSONY NÖVEKEDÉST KOMMUNIKÁL!!!!!!"

- Tehát hamisítják az adatokat, szerinted?

Ki fog akkor arra emlékezni, hogy a 2024-es III. negyedév mekkora visszaesést hozott?"

- Mindenki, mert több év megélhetési válságát nem lehet pár hónap alatt helyrehozni, főleg úgy, hogy nincs miből!

ulpius66 2024.10.30. 10:48:06

@Boldeone2:

Ugyanígy gondolkodik a kancellárod, az Olaf Soltz is.... direkt szar a németek teljesítménye, hogy 2025 őszén a választások előtt jó adatokat tudjon kommunikálni!
(ezért esik vissza idén a német GDP....)

www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2024/08/nemet-gdp-stagnalas

ulpius66 2024.10.30. 10:51:16

@Boldeone2:

Boldikám!

Egyebekben meg...

2024. I. - III. negyedév GDP növekedés:
Magyar ország --- 0,7%
Németország ----- 0,0%

Kérdés?

ulpius66 2024.10.30. 10:52:27

@Boldeone2: "- Mindenki, mert több év megélhetési válságát nem lehet pár hónap alatt helyrehozni, főleg úgy, hogy nincs miből!"

Boldikám!

Én megmondtam, hogy totál hülye vagy!!!! ... úgysem érted meg.....

ulpius66 2024.10.30. 11:06:08

@Boldeone2:

Boldikám!

Szerinted mit kéne csinálni az Orbán-kormánynak, a Fidesznek, hogy rá savazzál?

NYILVÁN NEM TUDNÁL ILYENEKET MONDANI....AZ ORBÁN-GYŰLÖLETED ELVETTE AZ ÖSSZES ESZEDET!

EBBŐL KIFOLYÓLAG NEKED TÖK MINDEGY MIT IS CSINÁL AZ ORBÁN-KORMÁNY.... PERSZE BÁRMIT IS CSINÁL AZ NEKED ÚGYIS SZAR!!!!

ulpius66 2024.10.30. 11:08:07

@Boldeone2:

Boldikám! ... és a hozzád fogható vadbarmok!

Te/tik ki fogjátok tölteni a Nemzeti Konzultációt?

... és remélem "NEM"-mel fogtok savazni pl. arra, hogy az Orbán-kormány duplájára kívánja növelni a családi adókedvezményt....

Boldeone2 2024.10.30. 11:10:05

@ulpius66: Mindig mondtok valamit, hogy kimagyarázzátok a szart! Egyszer a háború, másszor a szankciók, az infláció, most Németország...

A lengyeleknél mi újság?

Itt van az egyik, ha nem a legrosszabb gazdasági helyzet az EU- ban! Az a tény!

Boldeone2 2024.10.30. 11:13:53

@ulpius66: Nyilván nem töltöm ki a "nemzeti konzultaciót" mivel egy demagóg fasság...

A kormány a már korábban kudarcot vallott, inflációgerjesztő politikát kezdené újra

ulpius66 2024.10.30. 11:20:35

@Boldeone2: "Nyilván nem töltöm ki a "nemzeti konzultaciót" mivel egy demagóg fasság..."

Szóval akkor NEM támogatod, hogy a kormány a duplájára emelje a családi adókedvezményt?

ulpius66 2024.10.30. 11:23:43

@Boldeone2:

Boldikám, ugye akkor te támogatod aztat, hogy Magyarország fogadja el a "Brüsszeli migrációs politikát".....MERT A MAGYAROK 87%-A NEM TÁMOGATJA!!!!

ulpius66 2024.10.30. 11:25:47

@Boldeone2:

Boldikám!

Figyusz!

A németeknél mért nem kérdik meg a jónépet pl. az EU migrációs politikájáról????
(... mert az, hogy a német "független közvélemény-kutatók" ebben a témában mit hoznak ki... az inkább a humor kategória....)

G. Nagy László 2024.10.30. 11:30:39

@Deansdale: Mindig adok a véleményedre, ám most egy picit szkeptikus vagyok. Nyilvánvaló, hogy sok a szar élelmiszer, ám alig hiszem, hogy tudatos, központi mérgezésről volna szó. Egész egyszerűen aki margarint gyárt, annak az az érdeke, hogy minél nagyobb mennyiségben eladja. Ugyanakkor van olyan cég is, amely omega3 kapszulákat gyárt, többek között számomra is. Ők is a piacra dolgoznak, ők is marketingelnek, csak ők jó cuccal rukkolnak elő.

Deansdale 2024.10.30. 11:39:48

@G. Nagy László: Az állításom nem tartalmazta, hogy ezen a témán egyesek nem keresnek baromi sokat, sőt, a Big Pharma a saját szemszögéből nyilván a profitért öli és nyomorítja az emberiséget. Aztán hogy a háttérhatalom egyengeti az útjukat, az már más kérdés. De mondjuk a fluorizációra nincs ilyen magyarázat, illetve elég sánta lenne pusztán anyagi okot feltételezni mögé, és elég erős a politikai befolyás a táplálkozással kapcsaolatban is, pl. a WEF ágneda szerves része vegává tenni az emberiséget, holott erre sincs épelméjű magyarázat. (A tehénbüfis klímahülyeséget senki ne próbálja épelméjű magyarázatnak nevezni.)

Deansdale 2024.10.30. 11:44:57

@G. Nagy László: De amúgy ha a konteó részét lehámozod is a kommentemnek, a tárgyi tartalom szerintem nyilvánvalóan igaz.

Még kifelejtettem az idiokrácia-magyarázatot amúgy, hogy a hülyék több gyermeket csinálnak mint az intelligensek, de ez annyira közszájon forog hogy mindegy is volt. A migráció mellett ez a másik oka az általános, népesség-szintű IQ-csökkenésnek.

G. Nagy László 2024.10.30. 13:09:49

@Deansdale: Én is ezt a két okot látom a legfontosabbnak. És kitartok azon (libertárius) álláspontom mellett, hogy az intelligensek több gyereket hoznának össze, mint az ostobák, ha nem volna ilyen széles szociális háló Nyugat-Európában.

Wildhunt 2024.10.30. 13:16:33

@G. Nagy László: meg ha nem léteznének pénzügyi lufik.
Szerinted milyen a helyes, libertárius monetáris politika?

Deansdale 2024.10.30. 13:27:34

@G. Nagy László: Az egyéni életedben sokkal fontosabb a többi tényezőre figyelni. Nem ismerem a helyzeted, de ha akarsz gyereket a jövőben, eszméletlenül sok múlik már az áldott állapot alatt is a helyes táplálkozáson. És a védőnők, dietetikusok, satöbbik garantáltan nem az optimális útra fognak terelni, szóval az embernek magának kell felkötni a gatáyt és kijárni a sorsnál, hogy a gyermekei kihozhassák magukból a teljes potenciáljukat. Omega-3 kétpofára, minőségi vitaminok, rengeteg jó minőségű fehérje és zsír, viszont csökkentett szénhidra, ésatöbbi.

Bár lehet csak én vagyok "furcsa" azzal, hogy szívügyem a gyerekek, unokák esze és egészsége. A tömegeknek úgy tűnik mintha nem számítana. Ha kicsit hülyébb és csököttebb lesz a lehetségesnél, hát na, kit érdekel... Nem ér annyit a dolog, hogy letegyék érte a csokis fánkot vagy kicsit többet fizessenek a jobb minőségű kiegészítőkért.

G. Nagy László 2024.10.30. 13:42:37

@Deansdale: 52 múltam, két nagy kamasz gyerekem van, ezen a projekten - legalábbis a gyártási fázison - régen túl vagyok. De egyetértek mindazzal, amit a táplálkozásról írsz. Elég jó formában vagyok, sokat edzek és odafigyelek a kajára, a vitaminbevitelre.

G. Nagy László 2024.10.30. 13:46:18

@Wildhunt: Nem is inkább a monetáris politika, sokkal inkább a költségvetés szerkezete a fontos. Alacsony adók, alacsony mértékű szociális juttatások. A cél: aki okos és sokat keres, az megtarthassa munkájának gyümölcsét és finanszírozhassa utódnemzési vágyait. Aki ostoba és kevesebbet keres, annak senki sem fogja eltartani a gyerekeit - előbb-utóbb ez a réteg is megérti, hogy csak addig nyújtózkodhat, amíg a takarója ér.

GyMasa 2024.10.30. 14:18:16

@G. Nagy László:
AZért, mert a Boldi-féle Felnőtt testbe szorult óvodás lelkeknek kellenek a határok, meg a "biztonság"
Tudod, ha tele van szarva a pelus, de fűtenek rájuk, az nekik elég.

GyMasa 2024.10.30. 14:23:06

@Deansdale:
AZért kell a népet vegánná tenni, hogy ne legyen erejük fegyverrel/erőszakkal (sőt, még szavakkal sem) ellenállni.
A szója pl. tele van ösztrogénnel, ami határozottan nem tesz jót a férfiasságnak.

GyMasa 2024.10.30. 14:25:04

@G. Nagy László:
Sajnos, nem a szociális háló szélességével van a baj, hanem a struktúrájával.
Az egyedülálló naplopókat támogatja elsősorban, másodsorban pedig az egyedülálló anyákat.
És a leghatékonyabb módja a hagyományos társadalmi rend lebontásának az apákat kivenni a családból.

Bayaz 2024.10.30. 14:34:05

@G. Nagy László: @Wildhunt: @Deansdale: "Alacsony adók, alacsony mértékű szociális juttatások. A cél: aki okos és sokat keres, az megtarthassa munkájának gyümölcsét és finanszírozhassa utódnemzési vágyait. "
Akkor hogy lehet az, hogy Svédországban (a jóléti állam mintaországában) az "őshonos" svédek közül a jobban kereső nőknek van jóval több gyereke?
www.reddit.com/r/europe/comments/1akyhwk/in_sweden_fertility_rate_increases_with_income/
vagy hogy a kommunizmus idején jelentősen több gyerek született, mint mostanában?
A valóság az, hogy a gyermekvállalást a fejlett társadalmakban elsősorban a vallásosság*, másodsorban pedig a kiszámíthatóság (ami jóléti államokban vagy 1990 előtt posztszocialista államokban sokkal inkább megvan) befolyásolja.

*ezért volt a szekuláris Franciaország "demográfiai hanyatlásban" a XIX. században: Napóleon korában még a legnépesebb ország voltak akik egész Európával fel tudták venni a harcot, míg az 1. világháború idejére már a németek simán felülmúlták őket népesség tekintetében (még a jelentős Amerikába kivándorlással együtt is). Ez az oka annak is, hogy a vallástalan, leginkább materialista Kelet-Ázsiában születik a legkevesebb gyerek

Deansdale 2024.10.30. 14:34:33

@G. Nagy László: És a libertáriusok azt vajon megértik, hogy az általad felvázolt költségvetés előfeltétele a jelenlegi übergazdagok elpicsázása ill. annak a törvényi megakadályozása, hogy bárki más valaha is újra olyan übergazdag lehessen?

Deansdale 2024.10.30. 14:48:44

@Bayaz: "Akkor hogy lehet az, hogy Svédországban (a jóléti állam mintaországában) az "őshonos" svédek közül a jobban kereső nőknek van jóval több gyereke?"

Hát ez speciel nem mond ellen László terveinek, hogy szüljenek többet a jobban keresők. Igazából a mérleg másik serpenyője a kérdéses, hogy a csórók és migránsok mennyi gyereket vállalnak, azt kellene valahogy leszorítani.

"a kommunizmus idején jelentősen több gyerek született, mint mostanában"

Akkoriban nem volt ennyire elterjedt a fogamzásgátlás és az abortusz sem. Ez nem gazdasági rendszer kérdése.

A vallás telitalálat, de én kitágítanám kissé a fókuszt: a gyermekvállalás szerintem kultúra kérdése. Ha egy társadalomban az az irányadó nézet, hogy a nők szüljenek sokat, mert az jó/fontos/kötelesség/satöbbi, ott sokat szülnek. A modern világban ennek az ellenkezőjét nyomatja a kultúra. Ne szülj, mert akkor kevesebb időd és pénzed lesz bulizni. Elképesztő halálkultusz ez b+, csak a tömegek túl hülyék ezt megérteni. Valahogy ki kellene szabadulnunk a materializmus átkozott szorításából, mert kinyírja a nemzeteinket. A kereszténység felélesztésére jelenleg elég kevés esély látszik, más vallásokkal meg inkább nem kísérleteznék, se az agyhalott őskori babonaság iszlámmal, se az elmebeteg pszichopata judaizmussal. A keleti filozófiák meg eleve kiesnek, mivel hiányzik belőlük az a szaporodást ösztönző hatás ami az említett 3 nyugati(bb) vallásban megvan. Kapufa.

Srácok, alapítunk egy új vallást? :)

Boldeone2 2024.10.30. 14:57:48

@Bayaz: Akkor hogy lehet az, hogy Svédországban (a jóléti állam mintaországában) az "őshonos" svédek közül a jobban kereső nőknek van jóval több gyereke?"

- Vannak ilyen tendenciák Magyarországon is, de csak főleg a felső, igen vagyonos 1-2% esetében. Tehát egy Orbán, egy Semjén sok mindent megtehet, a középosztály nem
Nekem sincs gyerekem, mert ez így jött össze...Mindig arra gyúrtam, hogy egyszer igazán jómódú legyek, a gyerek ebben akadály volt. A nők is szeretnének karriert építeni, nem otthon gunnyasztani a gyerekkel
A másik réteg még aki szaporodik az elcigányisodó szegény rétegek, de már azok sem annyira...

G. Nagy László 2024.10.30. 15:04:53

@Bayaz: A vallást nem tudod visszahozni, de nem is kéne.

Boldeone2 2024.10.30. 15:05:14

@GyMasa: Valakivel összekeversz! Én még soha nem volt eddig állami mentőövre szorulva, az államtól szinte teljesen független vagyok, jó anyagi helyzetben; de az NER- elit pofátlan és teljesítmény nélküli gazdagodása ellen fel lehet lépni, nemdebár?

G. Nagy László 2024.10.30. 15:06:35

@Deansdale:

"annak a törvényi megakadályozása, hogy bárki más valaha is újra olyan übergazdag lehessen? "

Értem a problémát, de nem tudom a megoldást. Mármint azt, ami erkölcsös, jogszerű és hatékony is.

Boldeone2 2024.10.30. 15:09:19

...és éppen azért van szükség irányított migrációra, mert a jelen demográfia folyamatokat másképp nem lehet lassítani!

Az nem megoldás, hogy tőlünk, gyermeket nem vállalóktól az állam elvesz, és odadja másoknak

Egyedüli megoldás az lenne, ha rengeteg szülőképes, fiatal nő vándorlona be Magyarországra, de ez inkább fikció...

Boldeone2 2024.10.30. 15:13:15

A demográfia tudomány leírja a népesedési ciklusokat, azokat átírni nem lehet semmilyen politikának. Tehát nincs olyan, hogy " népesedő" Magyarország

A fogyás üteme csak a kérdés, illetve hogy lesz- e egyszer "level off"...

G. Nagy László 2024.10.30. 15:18:54

@Boldeone2:

"Egyedüli megoldás az lenne, ha rengeteg szülőképes, fiatal nő vándorolna be Magyarországra"

Ez egy jó ötlet, próbáld népszerűsíteni mindkét politikai oldalon! Szép, fiatal csajok jöhetnek, erőszakos terroristák nem! Engem meggyőztél :)

Boldeone2 2024.10.30. 15:34:52

@G. Nagy László: Végre egyetértünk! De azért "agysebészek" is jöhetnek, nem?

Fő gond az, hogy valójában munkások sincsenek...Öregek vannak, fiatal romák, meg a migránsok...Ez 3 választás van...

Deansdale 2024.10.30. 15:36:25

@Boldeone2: "Mindig arra gyúrtam, hogy egyszer igazán jómódú legyek, a gyerek ebben akadály volt. A nők is szeretnének karriert építeni, nem otthon gunnyasztani a gyerekkel"

Na, ez az a sátánista halálkultusz amiről beszéltem, a hülyék materializmusa, hogy fontosabb a státusz mint a gyerek. Ezt kellene péklapáttal kibaszni mindenki fejéből, és helyreállna a rend.

ulpius66 2024.10.30. 15:38:31

@Boldeone2: "Az nem megoldás, hogy tőlünk, gyermeket nem vállalóktól az állam elvesz, és odaadja másoknak."

Hát ez a NAP JÓHÍRE!!!!!!!!

EKKORA VADBARMOK, MINT TE IS VAGY, JOBB, HA NEM SZAPORODNAK!!!!!!
(a vagyonodat meg hagyd, valamelyik migráncs-simogató Alapítványra....)

Deansdale 2024.10.30. 15:39:33

@Boldeone2: "...és éppen azért van szükség irányított migrációra, mert a jelen demográfia folyamatokat másképp nem lehet lassítani!"

Na, és rögtön itt a sátánista folytatás is, hogy mi ne vállaljunk gyereket, és a pusztulófélben lévő nemzetünket majd az menti meg ha valaki mások jönnek a hűlt helyünkre.

"Az nem megoldás, hogy tőlünk, gyermeket nem vállalóktól az állam elvesz, és odadja másoknak"

Ez van a migránsokkal is.

"Egyedüli megoldás az lenne, ha rengeteg szülőképes, fiatal nő vándorlona be Magyarországra, de ez inkább fikció... "

Van itt elég szülőképes nő, csak a baromállat szüleik meg úgy általában a kultúra azt mosták az agyukba, hogy ne szüljenek, mert fontosabb a karrier meg a bulizás.

ulpius66 2024.10.30. 15:43:35

@Boldeone2:

Boldikám!

Remélem hasonlóan gondolkodik mindegyik ballibsi vadbarom, és nem vállal gyermeket!!!!!

ÍGY ELŐBB-UTÓBB KIDÖGLIK A FAJTÁTOK.... ÉS ÚJRA NORMÁLIS MEDERBE TÉR VISSZA A TÁRSADALMI LÉT....

Deansdale 2024.10.30. 15:44:10

@Boldeone2: "De azért "agysebészek" is jöhetnek, nem?"

Nem. Senki ne jöjjön, és nem érdekel a GDP, meg semmilyen más hasonló hókuszpókusz amivel a midwit szerencsétlenek szeme ki van szúrva. Ahová kell munkaerő ott oldják meg magyarokkal, ETTŐL EMELKEDNEK A BÉREK, ez az elsődleges hatás amitől az általános életszínvonal emelkedik. Jelenleg is többszázezer magyar munkanélküli ill. közfogis, és át lehetne rendezni a munkaerőpiacot úgy, hogy mindenki olyan helyre kerüljön ahol teljesíteni tud. Csak persze a nagy cégeknek egyszerűbb leszerződni valami munkaerőközvetítővel ami hozza a vendégmunkásokat olcsóbban, broáf. Ez garantálja hogy ne emelkedjenek a bérek ésa munkanélküliség se csökkenjen.

ulpius66 2024.10.30. 15:55:19

@Deansdale:

Ugyan fingom sincs, hogy ki vagy..... DE, MINDEN SZAVADDAL EGYETÉRTEK!!!!!

ulpius66 2024.10.30. 16:02:32

Itt van nekünk ez a Boldi, a ballibsik mintapéldánya!!!!!

Esze semmi, az egója az egekben, tök hülye mindenhez, mint általában a ballibsik....

Ő A VISZONYÍTÁSI PONT!!!!!

KÉSZÜLJÜNK FEL RÁ, HA EZEK LESZNEK A HATALMON MAGYARORSZÁGON!!!!

Ez a Boldi is évekig MSZP-DK seggnyaló volt, aztán Momentán seggnyaló volt, most meg a Tiszapart, a Magyar gyerek seggnyalója.... szilárd "értékrendet" képvisel....
(egy dolog élteti: az Orbán-gyűlölet....)

ulpius66 2024.10.30. 16:09:31

Mint jópárszor, legalább egy tucatszor leírtam mán: a magyar baloldalnak kibaszott nagy jövője lenne, ha levetkőzné ezt a rákényszerített "liberális eszement ideológiát" a migráncsok simogatását, a buzik seggnyalását, a háború folytatásának pártolását, és hasonló vadliberális elveket!!!!!!

HA A MAGYAR BALOLDAL MEGTAGADNÁ!!!!!!! ... EZEKET A VADLIBERÁLIS ELVEKET, AKKOR Ő LENNE A LEGNAGYOBB ELLENZÉKI ERŐ!!!!!!!
(.... bár azt is megértem, hogyha a baloldal megtagadja ezen elveket, akkor semmiféle pénzeket nem kapnának a nyugat-európai gazdijaiktól.....)

ulpius66 2024.10.30. 16:12:20

Jut eszembe...

Mi van azzal a komcsi kurva Kunfalvi Ágicával?
(él még... vagy elütötte a villamos?)

Bayaz 2024.10.30. 16:12:49

@Deansdale: "Hát ez speciel nem mond ellen László terveinek, hogy szüljenek többet a jobban keresők. Igazából a mérleg másik serpenyője a kérdéses, hogy a csórók és migránsok mennyi gyereket vállalnak, azt kellene valahogy leszorítani."

Ez nem mond ellent László terveinek, de ellentmond annak az állításának, hogy ezt valahogyan az alacsony adók és kis állam segíti elő.

"Akkoriban nem volt ennyire elterjedt a fogamzásgátlás és az abortusz sem. Ez nem gazdasági rendszer kérdése."
Dehogynem, sokkal több abortusz volt a kommunizmus idején mint most.
Én nem a kommunizmust akarom védeni, de tény hogy a 70'-es, 80'-as években a kommunista európai országokban magasabb volt a születésszám mint Nyugaton, és mindenhol a kapitalizmusra való váltás után (a 90'-es években) zuhant be: en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_past_fertility_rate#/media/File:Fertility_Map.png

Azzal amit a kultúráról írsz teljesen egyetértek.
Olvastam is valahol arról hogy például azok a brazil nők, akik a 80'-as években egy nagyon népszerű brazil szappanopera sorozatot néztek, ahol a női szereplők jó része gyermektelen volt (szemben a valódi brazil nők 90%-ával), végül kevesebb gyereket vállaltak.
arctotherium.substack.com/p/mind-viruses
Nyilvánvaló hogy annak a mintának, amit a tévében (vagy a mostani generációk esetén a neten, tiktokon, netflixen) látnak a fiatalok, nagy hatása van arra, hogy milyen értékeket tartanak fontosnak, és ez manapság a felelőtlen individualizmus.
Én nem vagyok keresztény, de mégis a kereszténység felélesztése tűnik a leginkább reálisnak (bár az se valószínű), mindenképp esélyesebb mint egy új natalista vallás előtűnése a semmiből.

" jelenlegi übergazdagok elpicsázása ill. annak a törvényi megakadályozása, hogy bárki más valaha is újra olyan übergazdag lehessen?"
Történelmileg az übergazdag réteg előbb-utóbb mindig létrejött, szerintem ezt sajnos nem lehet megakadályozni. Igazából a fő gond az übergazdagok befolyása a politikára (megvett sajtótermékek, reklámok, politikusok pénzelése, 'civil alapítványok' felállítása révén). A 'liberális demokráciában' a burzsoáziának nagyobb befolyása van mint bármilyen más politikai rendszerben.

ulpius66 2024.10.30. 16:14:01

Én ugyan abszolút nem nézek tévét, egy másodpercet sem... de egy ideig ez a kocsi kurva Kunfalvi Ágica volt az ATV kedvenc siránkozó asszonya....ottan fellép még????

ulpius66 2024.10.30. 16:22:43

Ez a Kunfalvi Ágica is az "életét áldozta" a mostan éppen 1%-os támogatottsággal rendelkező MSZP oltárán..... SE FÉRJ, SE GYEREK.... HÁLA A JÓ ISTENNEK, AZ ILYEN VADBARMOK NEM SZAPORODNAK!!!!!!!!!

ulpius66 2024.10.30. 16:26:22

Egyebekben ez a Kunfalvi Ágica holnap lesz 42 éves....

Egészségére!!!!
(csak így tovább..... sok mindent elért az életében... szétverte pl. az MSZP-t...)

Deansdale 2024.10.30. 16:39:20

@Bayaz: "ellentmond annak az állításának, hogy ezt valahogyan az alacsony adók és kis állam segíti elő"

A hatás esetleg fokozható, bár szerintem nincs a legfontosabb tényezők között.

"Én nem vagyok keresztény, de mégis a kereszténység felélesztése tűnik a leginkább reálisnak (bár az se valószínű), mindenképp esélyesebb mint egy új natalista vallás előtűnése a semmiből."

Igen, csak ehhez ki kellene szabadítani a kereszténységet a zsidó befolyás alól, mert jelenlegi degenerált formájában semmire sem jó, másrészt az amcsi/globalista kultúrát is szűrni kellene hozna, ami töményen keresztényellenes (bár ez szintén a zsidó befolyás miatt van, csak közvetett).

"Történelmileg az übergazdag réteg előbb-utóbb mindig létrejött, szerintem ezt sajnos nem lehet megakadályozni."

Szerintem elvben nem lenne lehetetlen egy olyan társadalmat létrehozni ahol az adótörvények és társaik úgy lennének belőve, hogy lehetetlenné tegyék egy határon felül a vagyonosodást, csak sajnos a gyakorlatban bármi ilyesmi teljesen esélytelen. Előbb lesz itt nagyreszet globális rendőrállami gettó, mint utópia.

Deansdale 2024.10.30. 16:39:57

@Deansdale: hozna -> hozzá

öregszem

ulpius66 2024.10.30. 17:01:09

magyarnemzet.hu/belfold/2024/10/tanukent-hallgattak-ki-a-lakatos-botrany-sertettjet

Lakatos Márk a ballibsi stílus-ikon!!!!!!!
(..ugyan.. csak egy buzi zsidó pedofil nárcisztikus ballibsi vadbarom.. egy a sok közül..)

Wildhunt 2024.10.30. 19:09:12

@G. Nagy László: Nem is inkább a monetáris politika, sokkal inkább a költségvetés szerkezete a fontos.

Szerintem ez nem igaz. Addig nincs normális költségvetés, ameddig nincs egyezményes alapú, általánosan elfogadott, az állam által ellenőrzött fizetőeszköz.

Boldeone2 2024.10.30. 20:21:11

@Deansdale: Van itt elég szülőképes nő, csak a baromállat szüleik meg úgy általában a kultúra azt mosták az agyukba, hogy ne szüljenek, mert fontosabb a karrier meg a bulizás."

Ez téveszme! Épp arról van szó, hogy nincs elég fiatal szülőkorú fiatal nő. Egy 50 éves férfi még tudna gyereket csinálni, de egy 50 éves nő már nem. Kevés a fiatal nő

www.google.com/search?q=sz%C3%BClet%C3%A9sek+sz%C3%A1ma+diagram&oq=sz%C3%BClet%C3%A9sek+sz%C3%A1ma+diagram&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQIRigATIHCAIQIRigAdIBCTE3ODY2ajBqN6gCFLACAQ&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=nBWeLR4sMo0vmM&imgdii=4ehv8Zpw2qPPyM

Boldeone2 2024.10.30. 20:29:28

@Deansdale: ETTŐL EMELKEDNEK A BÉREK, ez az elsődleges hatás amitől az általános életszínvonal emelkedik. Jelenleg is többszázezer magyar munkanélküli ill. közfogis, és át lehetne rendezni a munkaerőpiacot úgy, hogy mindenki olyan helyre kerüljön ahol teljesíteni tud"

A migráció, a szelektált migráció nem csökkenti, hanem növeli az èletszínvonalat. Nem véletlenül van szabad út a szakképzett embereknek lényegében mindenhova

Itthon már nincs munkaerőtartalék. Olyan idős emberek maradtak, akik lényegében szakma nélküliek, vagy a romák, akik soha nem fognak 12 órás műszakot vállalni...Ezért jön az ázsiai munkaerő

Az "agysebészek " nagy szükség lenne. Pl kitűnő arab orvosok vannak, pl a szemészet szakterületén. Debrecenben az arab orosok kezdték anno a lézeres műtéteket..
De, jöhetne vagy 5000 fiatal filippino ápolónő is...
Rögtön javulna az általános helyzet, még a csajozás is könnyebb lenne...

Boldeone2 2024.10.30. 20:32:36

@Wildhunt: Pont az ellenkezőjére lenne szükség: az állam ne szóljon bele a monetáris politikába!

Szerinted mi fújja az eszközlufikat? Éppen az állami bevatkozás, a magas infláció, alacsony kamatok

A piac mindig beállítja magától az egyensúlyt! A "láthatatlan kézről " biztos hallottál már...

Wildhunt 2024.10.30. 21:21:22

@Boldeone2: mert a FED olyan jól működik...

Wildhunt 2024.10.30. 21:21:54

@Boldeone2: vagy vissza akarod hozni az aranystandardot?

Boldeone2 2024.10.30. 21:27:14

@Wildhunt: Nem lehet. Akkora mennyiségű pént kering már a világban, amire nincs elég fizikai aranyfedezet.

Elég lenne csak normális kamatszint, amivel persze nem száguld a gazdaság, de legalább stabilitás van

Így csak egy szűk réteg zsebét tömik tele. Ami neked " inlfáció" az másnak nyereség, akkor is, ha nem csinál semmit...

Boldeone2 2024.10.30. 21:31:23

De, errõl már sokat írtam korábban, miért igazságtalan a kapitalista gazdasági rendszer...Nem Marx közkeletű téveszméje a munkaérték elv miatt, hanem a pénzpolitika okán

ulpius66 2024.10.31. 11:08:21

"A katonákért cserébe Oroszország nukleáris fegyverkezési segítséget nyújthat Észak-Koreának"

Mán megérte a háború folytatása..... és hol van még a vége?
(Von Der Leyen akkor tenné legjobban, ha lemondana....akkor talán vége lenne a háborúnak)

ulpius66 2024.10.31. 11:10:18

Ez meg a másik kérdés:

" Economist: A kérdés az, hogy Irán az atombombát vagy a megbékélést választja-e?"

ulpius66 2024.10.31. 11:50:25

"Maratoni ülést tartott szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A szervezeti és működési szabályzatot továbbra sem sikerült elfogadni, de egyhangúlag megszavazták a lakhatási válság enyhítésére vonatkozó erőfeszítéseket."

Kamugeri megszámolta mán, hogy hány emberkének van Budapesten "lakhatási válsága"?

Gery87 2024.10.31. 22:00:05

A "nagyon okos" emberek tudatosabb családtervezők, nem vállalnak gyereket vagy max csak egyet, kettőt...ezzel viszont pont hogy saját génállományukat és civilizációjukat ítélik halálra miközben a harmadik világbeli hülyéket importálják migráció képében hogy pótolják a kieső és hiányzó munkaerőt, gyerekeket, amivel viszont az átlagos IQ-t csökkentik és lecserélik a fejlett, okos népességüket...
Akkor ki is a hülye és kinek lesz jövője?:)

A fogyasztói társadalom (és úgy néz ki a női egyenjogúság is) egyértelműen zsákutca. Ahogy a kapitalizmus is, lehet nagyon hatékony az erőforrások kiaknázása és a technológiai fejlődés terén de egyben ez vezet a pusztulásához is.
Mindaz ami most van az "okosabb" elődeink eredménye!

G. Nagy László 2024.10.31. 22:28:57

@Gery87:

"A fogyasztói társadalom (és úgy néz ki a női egyenjogúság is) egyértelműen zsákutca. Ahogy a kapitalizmus is, lehet nagyon hatékony az erőforrások kiaknázása és a technológiai fejlődés terén de egyben ez vezet a pusztulásához is."

Ez minden szempontból téves diagnózis. Ugyanazt játszod, mint a vaskalapos konzervatívok. Zsákutcába jutott a világ, ezért rögtön kettőt lépnél vissza, miközben egyet is elég lenne. Nem kéne a feudalizmusig és a szakrális királyságig hátrálni a posztmodernből, elég lenne csupán a modern korig visszarégiesülni. A kapitalizmus, a fogyasztói társadalom és a női egyenjogúság sem okoz demográfiai válságot. (Arról nem is beszélve, hogy ezek a szabadság alapkövei.) Ami tönkreteszi a világunkat és az idióták paradicsomává rontja a civilizációt, az egyértelműen a balos politika. A migránssimogatás, a segélyezés, az intelligens, szorgalmas és hasznos polgárok kizsigerelése.

Gery87 2024.11.01. 10:53:21

@G. Nagy László:

Vicces, azt hogy konzi vagyok még nem kaptam meg soha:)
Én pont hogy továbblépnék előre...akkor maradna a női egyenjogúság meg a szabadság is.

"A kapitalizmus, a fogyasztói társadalom és a női egyenjogúság sem okoz demográfiai válságot. (Arról nem is beszélve, hogy ezek a szabadság alapkövei.)"

Oké, és most jön az hogy leírod hogy miért is nem, mikor egyértelműen ott van válság ahol ezek jelen vannak.

A kapitalizmus meg mindenről szól csak nem szabadságról.

"Ami tönkreteszi a világunkat és az idióták paradicsomává rontja a civilizációt, az egyértelműen a balos politika."

Baloldal alatt most nyilván a progreszív libsiket érted...
Kék hajú lezbi feminnácikból elég kevés van olyan hibban hippiből is akik elkötik magukat...
Az átlagember az, aki nem vállal gyereket, akkor se ha jobbos és ugyanúgy megszavazzák ezeket az idiótákat...

"A migránssimogatás, a segélyezés, az intelligens, szorgalmas és hasznos polgárok kizsigerelése."

Ha nincsenek migránsok, akkor is van demográfiai válság, gyermektelenség meg elöregedés.
És akkor is korrupt idióták ülnek a nyakunkon.

Gery87 2024.11.01. 11:10:56

A demográfiai válság oka az individualista egyénközpontú fogyasztói atomizált társadalom Los Angelestől Vlagyivosztokig...anyagi helyzettől függetlenül.

Egyszerűen egy mai fiatal nem akarja a fiatalságát szülőséggel eltölteni és minden idejét, energiáját, pénzét erre fordítani, ez egyfajta önzőség.

Ahhoz hogy meglegyen a 3 gyerek/nő ahhoz az kéne - ha 2 évente számolunk egy szüléssel - hogy egy nő 19 évesen már elkezdjen szülni, hogy mire az utolsó kölök is eléri mondjuk a 20 éves kort és már önálló, ne legyen több 45-nél....akkor még van jó 15 éve mire nyugger lesz:)

Na most ez hogy egy mai fiatal csaj az egész 20-as 30-as éveit szülőséggel töltse el...nincs pasizás, bulikázás, karrier, utazás szelfizés a parton...arra a világ legjobb CSOK-ja sem elég motiváció:)

A szülőségnek, anyaságnak, apaságnak, a családnak nincs akkor riszpektje mint annak hogy "azt csinálok amit akarok és megélem a fiatalságom".

Az meg hogy lakáshoz jutni ma szinte lehetetlen és 20 évesen senki nem fog lebabázni egy 50 Nm2-es albiba, szerintem egyértelmű.

Szóval a rendszer szar ahogy van, meddő.
-A kapitalizmus se elég jövedelmet, se elég biztonságot, megfelelő lakhatást nem ad.
-A fogyasztói egyén központú társadalmi modell meg úgy család és gyerekellenes ahogy van.

G. Nagy László 2024.11.01. 11:51:58

@Gery87:

"Az meg hogy lakáshoz jutni ma szinte lehetetlen és 20 évesen senki nem fog lebabázni egy 50 Nm2-es albiba, szerintem egyértelmű.

Szóval a rendszer szar ahogy van, meddő.
-A kapitalizmus se elég jövedelmet, se elég biztonságot, megfelelő lakhatást nem ad."

Ami engem illet: végigbuliztam a húszas éveimet, s közben sikerült annyit félretennem, hogy 28 évesen - minden külső segítség nélkül - megvettem életem első lakását. Ez ma sem volna lehetetlen. Az egy dolog, hogy nyugaton fejhető haszonállatként tekintenek az emberre és minden abba az irányba megy, hogy még véletlenül se legyen saját ingatlanja az átlagembernek. De lehet olyan világot építeni, ahol a fiatalok biztosabb alapról indulnak. A magyar kormány tucatnyi intézkedése például ezt szolgálja.

GyMasa 2024.11.01. 12:24:42

@G. Nagy László:
Mondjuk, abban azért igaza van Gerynek, hogy a jelenlegi formájában a kapitalizmus bizony egy rossz irányba ment el. Erősen hiányzik belőle a "szabadverseny"-es rész.
Nézd meg a túl nagyra nőtt vállalatok szépen túszul ejtik a kormányokat, és olyan törvényeket lobbiznak ki, amik szinte lehetetlenné teszik az esetleges konkurencia felnövekedését...
(pl, ha neked a hobbid, hogy egzotikus csokikat kutyulsz össze a konyhádban, és baromi jó vagy benne, akkor kb. NULLA esélyed van rá, hogy ebből megélj, hacsak nem tudsz beledobni egy vállalkozásba mondjuk 100 milliót, ( egy fullos HACCP konyhára) ÉS nincs neked ilyen "csokimester"-i végzettséged, (ami képzés kb. szökőévente indul, 3 fős limittel, és 4 évig csak nappalin tudod elvégezni.) Azaz, vagy kiesel a munkából 4 évre, vagy felveszel egy már kész "csokimester", aki egy teljesen felesleges, kb. havi egymilliós kiadás lesz a cégben...)
Ez egy teljesen valós példa, ahogy a cimborám járt...

GyMasa 2024.11.01. 12:35:36

@G. Nagy László:
Nemcsak a kormány intézkedései a titok, hanem az ésszerű, emberi vislekedés is!
Pl. rengeteg volt évfolyamtársam csinálta az egyetem után, hogy 3-an kivettek egy 3 szobás lakást, (akkor még 150kHUF-ért) a volt kollégiumi szobatársaikkal ( nyilván összeszokott csapat voltak addigra.)
Diplomás mérnökként simán megkeresték a 300 000-t már kezdőfizetésnak is.
50 volt a lakbér fejenként, 50 a rezsi, 100-ból megéltek és 100-at félre tudtak tenni havonta.
Az 1,2 millió évente.
3 év alatt majdnem 4 millió.
Akkoriban egy vadiúj garzon pl. a Szigony lakóparkban 9 millió HUF volt.
4 év után simán be tudott szállni egy ilyenbe, és az addigi 50+50-ből fizette a törlesztőt másik 4-5 éven át.
Akkoriban egy családi ház Budapesten belül megvolt akár más 20-30 millióból. Nem újonnan, de nem rossz állapotban.
Tehát, 23 évesen diplomázott, 27 évesen megvette az első garzonját, és mondjuk 32 évesen ki volt az fizetve. Tök egydül, NULLA csaláldi támogatással!
És, ez nem feltételez semmiféle önmegtartóztatést sem, hiszen, végig van saját szobája, ahová a csaját is felviheti, aki, ha hasonlóan tesz, vagy hamarabb lesz meg a garzon, vagy ugyanakkorra egy nagyobb lakás esetleg a családi ház is megvan.
Azért, ez nem rossz dolog ám...
Geryvel az a baj, hogy ezt el sem tudja képzelni, mert ő egy kripto-kommunista, aki másoktól várja a megoldást a problémáira. És, nem is az a baj, hanem, hogy "Készen" várja a megoldást, hiszen képtelen a tervezésre.

G. Nagy László 2024.11.01. 13:16:49

@GyMasa:

"Nézd meg a túl nagyra nőtt vállalatok szépen túszul ejtik a kormányokat, és olyan törvényeket lobbiznak ki, amik szinte lehetetlenné teszik az esetleges konkurencia felnövekedését..."

Ez valós probléma. Mondhatnám: szinte minden probléma gyökere. De itt nem a piaci szereplők a hibásak, hanem a megvásárolt kormányok. Én a politika oldaláról fognám meg a dolgot, ugyanis a szabadságnak, így a szabad versenynek csakis a rossz, a korlátozó törvények lehetnek az akadályai, a versenytársak nem.

GyMasa 2024.11.01. 13:22:54

@G. Nagy László:
Igen, szerintem a mindenkori kormányok legfontosabb feladatának annak kellene lennie, hoyg tűzzel-vassal biztosítja a szabad versenyt.
A hadseregen, az igazságszolgáltatáson és a közigazgatáson kívül talán minden mást ki lehetne szerveni üzleti alapon, ha ez az alapvetés teljesül.
(Igen, úgy látom, hogy pl. az egészségügyet is. Bármennyire is okádnak a magyar egészségügyre az Orbánfóbiások, azért én azt látom, hogy Magyarországon, szpen, csendben, de kialakult egy olyan magánegészségügyi szektor, ami viszonylag elfogadható áron nyújt kiváló szolgáltatást. Talán azon lehetne ma változtatni, hogy engedik a vegyes finanszírozást (ez, ugye az, amikor a magánegészségügy az államtól megkapja azt a normatívát az adott beavatkozásért, amit az állam amúgy egy saját kórháznak fizet, és az ügyfélnek csak a különbözetet kellene kifizetnie, nem a teljes beavatkozást)
süti beállítások módosítása