téveszmék

téveszmék

"A woke mozgalom vadiúj jelenség"

2021. november 08. - G. Nagy László

zold_konyv.jpg

 

Az az igazság, hogy a legtöbben vajmi keveset tudunk a feketék és fehérek viszonyáról a nagy amerikai olvasztótégelyben. Tisztában vagyunk a ténnyel, hogy az Egyesült Államok 1865-ig rabszolgatartó társadalomként működött. Értjük azt is, hogy a 13. számú alkotmánykiegészítéssel (a rabszolgaság megszüntetésével) még nem jött el a Kánaán a feketék számára; a következő száz év során még számos negatív megkülönböztetést kellett elszenvedniük. Nagyjából ez minden, amire a múlt kapcsán rálátásunk nyílik. Manapság ugyanakkor - kiváltképp George Floyd halála óta - nap mint nap kapjuk a híreket a woke mozgalom, illetve a BLM ténykedéseiről és térnyeréséről, s már mindenki számára világos, hogy nem az egyenjogúság a kérdés, hanem nyíltan a feketék többletjogairól folyik a diskurzus. Vajon hogyan jutottunk el idáig? Vajon mi történt 1970 és 2020 között, a jogi egyenlőség időszakában? Vajon létezett-e egyetlen pillanatnál több a történelemben, amikor - a józanságnak és a tiszta erkölcsnek megfelelően - az inga pontosan középen állt?

 

Kár lenne tagadni: afroamerikai testvéreink élete 1865 után nem vált egy csapásra könnyű sétagaloppá. Még a rabszolgákat felszabadító Abraham Lincoln is így nyilatkozott ez idő tájt: "Nem vagyok és soha nem is voltam amellett, hogy megteremtsük a fehér és fekete faj társadalmi és politikai egyenlőségét, sem pedig, hogy a négerekből szavazókat vagy bírákat faragjunk, sem, hogy tisztségek viselésére képezzük ki őket, vagy hogy vegyes házasságot kössenek fehér emberekkel. Ráadásul azt is mondom, hogy van egy olyan fizikai különbség a fehér és fekete faj között, amely, azt hiszem, örökre lehetetlenné teszi, hogy a két faj a társadalmi és politikai egyenlőség alapján együtt éljen. És amennyiben nem élhetnek így, miközben megmaradnak együtt, meg kell legyen a feljebb és lejjebb álló pozíciója, és én, akárcsak bárki más, amellett vagyok, hogy a feljebb álló pozíciót a fehér faj töltse be." S bár a 14. alkotmánykiegészítés (1868) állampolgárságot; a 15. (1870) pedig szavazati jogot biztosít a feketéknek, azért Lincoln attitűdje még sokáig meghatározó maradt. A 20. század első fele a diszkrimináció és a szegregáció jegyében telt; a faji megkülönböztetéseket rögzítő törvények eltörlése csak 1954-től került napirendre. Egészen addig a gyerekeket elkülönítve oktatták, a buszon a feketéknek át kellett adni a helyet a fehéreknek, az pedig egyenesen elképzelhetetlen volt, hogy különböző rasszbéliek szerelembe essenek egymással. (A vegyes házasságokat tiltó törvényeket felszámolásáig 1967-ig kellett várni.) E kesernyés, átmeneti időszakot számos díjnyertes film is feldolgozta; A számolás joga és a Zöld könyv egészen parádésak.

 

'Van egy álmom" - tudatta történelmi beszédében Martin Luther King 1963. augusztus 28-án. Nem is egyetlen álomképet festett, hanem mindjárt hatot, ám mind ugyanazt járta körbe: a feketék és fehérek egyenlőségét és testvériségét. Valódi színvakságot hirdetett, precízen kijelölve azt a pontot, ahol az inga középen áll; ahol nem léteznek kollektív bűnök, sem kollektív többletjogok; ahol a bőrszín sem előnyt, sem hátrányt nem jelent; ahol csakis egyéni szabadságjogok léteznek, ám azokat maradéktalan tisztelet övezi. Ez maga a klasszikus liberális álláspont, melyet - hitem szerint - minden jóérzésű ember magáénak vallhat. Egészen szívderítő, hogy ehhez az attitűdhöz - bő fél évszázaddal ezelőtt - még a New York Times is csatlakozni tudott. 1963. augusztus 4-i vezércikkében ezt olvashatjuk: "Ne az legyen a kérdés, hogy egy bőrszín, külső, vagy kultúra alapján felismerhető csoportnak, mint olyannak biztosítva vannak-e a jogai. Nem - a kérdés az, hogy van-e olyan amerikai egyén, függetlenül bőrszíntől, külsőtől, vagy kultúrától, akit mint amerikait megfosztottak a jogaitól. Ha az egyénnek minden joga és kiváltsága biztosítva van, ami a törvény és az alkotmány szerint megilleti, akkor nem kell aggódnunk a csoportok és a tömegek miatt - azok valójában nem léteznek, csak szófordulatként." (Pazar mondatok, s nem csupán azért, mert kiválóan igazolják az individualista szemlélet morális igazát mindenféle kollektivista iskolával szemben; de azért is, mert remekül érzékeltetik a korszellem változását. Ötvennyolc évvel ezelőtt az akkor is progresszívnek számító New York Times még olyan álláspontot képvisel, melyet manapság már csak a konzervatívok és a jobboldali liberálisok.) Az ember azt gondolhatná, hogy e ponton fél lábunkat már be is tettük a földi mennyországba. Igaz ugyan, hogy a déli államokban még sokak tudatát tartja fogva a rasszizmus, ám a korszellem és ezzel párhuzamosan a faji megkülönböztetést eltörlő törvények mintha lassan létrehoznának egy élhető világot. A valóság azonban nem ez: az inga két másodpercig sem pihen meg középen, hanem azonnal túllendül. Még csak 1963. szeptemberében járunk, alig pár nappal vagyunk túl Martin Luther King zseniális beszédén, amikor Ayn Rand Rasszizmus című esszéjében már egy új jelenségről tudósít: "A fekete vezetők legújabb követeléseivel az ellentmondások, a rövidlátó pragmatizmus és az elvek iránti cinikus megvetés elérte a tetőpontját. Ahelyett, hogy a faji diszkrimináció ellen harcolnának, annak legalizálását és érvényesítését követelik. Ahelyett, hogy a rasszizmus ellen harcolnának, faji kvóták bevezetését követelik. Ahelyett, hogy a társadalmi és gazdasági kérdések 'színvakságáért' harcolnának, azt hirdetik, hogy a 'színvakság' gonosz, és hogy a bőrszínt elsődleges szemponttá kell tenni. Ahelyett, hogy az egyének egyenlő jogáért harcolnának, fajalapú kiváltságokat követelnek. Azt követelik, hogy faji alapú kvótákat vezessenek be a foglalkoztatásba, és hogy az állásokat faji alapon osszák szét, arányosan egy adott rassz helyi lakosságban kitett százalékával."

 

Látjuk tehát: szó sincs arról, hogy pár évig, pláne évtizedig békés kiegyensúlyozottság jellemezné az amerikai közéletet a kérdés kapcsán. Ahogyan Dél-Afrikában a fehérek kegyetlenkedését szinte átmenet nélkül követte a feketék bosszúhadjárata, valami hasonlót tapasztalunk az Egyesült Államokban is, még ha jóval szelídebb formában is. 1963-tól napjainkig csupán annyi történt, hogy az akkor még radikálisnak és immorálisnak mondott pozitív diszkrimináció és kvóta-kultúra mára a politikai gondolkodás fősodrába került. A New York Times 1963. július 23-án még így fogalmaz: "Azt követelni, hogy az állások huszonöt (vagy bármilyen más) százalékát a feketéknek (vagy bármely más csoportnak) adják, egyetlen alapvető ok miatt helytelen: egy kvótarendszert kíván meg, ami önmagában diszkrimináló. (...) Ez a lap régóta harcol a bírók közötti vallási kvóta ellen, ugyanennyire ellenezzük a faji kvótákat az állások terén, a legmagasabb pozícióktól a legalantasabbig." Gyönyörűség ilyen sorokat olvasni, ám pontosan tudjuk, hogy mindez már a múlté. A New York Times idővel letért e liberális vonalról, s ma már ennek szöges ellentétét képviseli. Az ideológiai váltás persze nem egy hatvan éven át elnyújtott, lineáris folyamat, néhány sarokpont jól kiragadható. A legutóbbi ilyen évszám 2014, amikor a NYT cikkeiben hirtelen a sokszorosára ugrottak a téma használt kulcskifejezései: rasszizmus, rendőri brutalitás, marginalizált csoport, vagy épp társadalmi igazságosság. Nyilvánvaló, hogy a progresszív sajtó komoly szerepet játszik a Great Awokening felpörgetésében. A gyökerek azonban jóval régebbre nyúlnak vissza, még akkor is, ha a folyamat mára szürreális módon túlpörgött. Olyannyira, hogy manapság a fehér demokraták nagyságrendekkel érzékenyebbek a diszkrimináció minden valós vagy vélt megnyilvánulására, mint maguk a feketék valaha is voltak. Még emlékszünk az 1992-es Bumeráng című filmre, melyben Tyler (Martin Lawrence) elmagyarázza Marcusnak (Eddie Murphy), hogy a biliárd rasszista játék, hiszen a fehér golyó uralja az asztalt... Ez ekkortájt még tömény szatírának számított. Mára elértük az őrület azon fokát, amikor ugyanezt immáron komoly képpel is elő lehet adni.

 

Az Egyesült Államokban - az indián őslakosságot leszámítva - gyakorlatilag mindenki bevándorló, vagy bevándorló leszármazottja. Regények, filmek, emlékiratok százaiból tudjuk, hogy az olaszok, az írek, a magyarok, vagy épp a lengyelek beilleszkedése sem ment mindig zökkenőmentesen; számos diszkriminációt, atrocitást és megvető pillantást kellett elszenvedniük, különösen a 19. század során. (A már említett Zöld könyv című filmremek egyik fő karaktere az olasz származású, így valamelyest lenézett Tony Vallelonga, ami sajátos pikantériát ad a történetnek.) Egy biztos: a mai napig széles egyetértés övezi a kérdést, hogy e fehér bevándorlóknak kizárólag a személyes teljesítménye az egyetlen eszköze a beilleszkedésre, a boldogulásra, az esetleges előítéletek letörésére. És ez így helyes; sosem hallottunk olyanról, hogy az amerikai írek vagy magyarok bármiféle kvótaköveteléssel léptek volna fel, vagy különleges bánásmódra tartottak volna igényt. Az a szégyenletes tény, hogy az Egyesült Államokban élő feketék egy részének felmenői rabszolgaként kerültek az országba, évszázadok elteltével aligha indokol kivételezést; a jogi aszimmetriára bizonyosan nem ad morális alapot. Ayn Rand precízen fogalmaz: "Az állami tulajdonú létesítményekben és intézményekben helyénvaló megtiltani minden diszkriminációt: az államnak egyik polgárát sem áll jogában hátrányosan megkülönböztetni. És ugyanebből az elvből adódóan az államnak nem áll jogában egyes polgárait előnyösen megkülönböztetni mások kárára. Nem áll jogában a magántulajdon jogát megsérteni azzal, hogy megtiltja a diszkriminációt a magántulajdonú intézményekben."

 

Izgalmas időket élünk. Dollármilliókat kereső fekete sportolók, színészek és zenészek siránkoznak még ma is, önmagukat az elnyomottak áldozati pozíciójába helyezve. A fene se tudja, hogy mit hoz a holnap, mindenesetre üdvös lenne végre egyszer s mindenkorra megállítani azt az ingát, pláne úgy, hogy pontosan ismerjük az egyetemes erkölcs által egzakt módon kijelölt középpontot. Egyelőre azonban - nagyon úgy tűnik - egyre csak távolodunk attól.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8316747542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almandin 2021.11.09. 01:29:35

Mindennel egyetértek, amit írtál. Az amerikai társadalom több évszázada nem tudja kezelni azt a tényt, hogy sokféle etnikum él egy területen. Valóban bevándorlóország, ahol sokáig az első bevándorló népcsoport, a WASP akart uralkodni az összes többi felett. Az intézményes rasszizmus felszámolása után is rengeteg elfojtott feszültség élt az emberekben a felszín alatt. A mostani BLM meg egyéb mozgalmak tipikusan egy szélsőséget képviselnek. De ez azt is mutatja, hogy maga az emberi faj is valószínűleg képtelen a normális, békés egymás mellett élésre, ez nemcsak az amerikaiakra jellemző.

Örömhernyó 2021.11.09. 01:56:28

Az átlag fekete amerikai a világ leggazdagabb feketéi közt van. Afrikában maradva egymást ették volna meg. De ők magukat folyton áldozatnak akarják látni, mert ez kifizetődő. Ha egy gyerek hozzászokik, hogy sírással, hisztivel bármit tud érni, akkor rá fog erre szokni. Áldozatnak lenni kifizetődő. Érdekes, hogy Oroszországban később törölték el a jobbágyságot, mint Amerikában a rabszolgaságot, az orosz emberek mégse hisztiznek, hogy az őseik elnyomottak voltak. Miért? Mert senki nem reagálna a sirámaikra.

Az a vicc, hogy manapság a szélsőbal (és egyre inkább a mérsékelt közép is) tagadja a biológiát, genetikát. Tehát elvileg bárki lehet nő (vagy akár csillámfaszláma), ha annak vallja magát. De érdekes módon néger nem lehet, az valahogy mégis genetikailag meg van határozva... A rasszista one-drop-rule-ban hisznek, ha van benned bármennyi néger, indián, olasz vér, akkor lehetsz az adott közösség tagja. Közben az X és Y kromoszómákról nem vesznek tudomást. A feketéknek (és indiánoknak) extra egyetemi férőhelyeket adnak, meg is jelentek a magukat feketének valló fehérek. Shaun King, Rachel Dolezal. Elizabeth Warren meg indiánnak adta ki magát, hogy előrejusson. Diliházzá válik a világ!

Az is érdekes, hogy a négerek mindig a legalja fekete bűnözőket tudják példaképnek tekinteni, ha azokat agyonlövi egy rendőr. George Floyd egy erőszakos, drogos bűnöző volt, aki egy rablás soran korábban fegyvert fogott egy terhes nőre. És ő a példakép.
A demokraták imádják, ha a feketék megmentőjeként tündökölhetnek, ez biztosítja a szavazataikat. Érdekeltek abban, hogy a feketék áldozatnak lássák magukat.

Aki tanulással, tudással, szorgalommal nem tud előrejutni, az elkezd ilyen woke nézeteket hangoztatni, mert ez kifizetődő, lehet vele kontrollálni az embereket, intézményeket, fejni az államot.

Santer 2021.11.09. 04:40:10

A woke nem ezt jelenti, hanem sokkal bővebb fogalom. Összefoglal minden olyan "haladó" eszmét a feminizmustól a kommunizmusig, persze beleértve a BLM-et is, amihez az elmaradott, normalitásban gondolkodó rétegek ideológiailag nem elég képzettek.

Pesti 2021.11.09. 05:38:44

A legerdekesebb esemeny ami a bavandorlast illeti itt eszak Amerikaban az, hogy a 70 es evektol kezdve az europai emigracio leallt es oket felvaltotta, az azsiai, afrikai, delameriaki tomeg. Nem hallani, hogy meglennenek kulomboztetve azon a szinten, ahogy azt a helyi indianok, negerek es latinok emlitik. Mi lehet az oka? Az ujonnan jovo, ha teheti azonnal munkaba all, ha nem dolgozik rajta, munkaerkolcsuk ezt koveteli toluk, pedig tobbnyire szegenysegbol jonnek, de ez a legnagyobb kincsuk, mig az emlitett kozossegeknek ez a tulajdonsaga nincs meg.

2021.11.09. 05:47:49

@Örömhernyó: azért ne keverjük már azt, hogy Floyd példakép vagy szimbólum! Egy fasz rendőr túlkapása és tiszta fajgyűlölete emelte őt a mártírok közé. Ezt egy olyan helyzetben, ahol a rendőr kizárólag a színe alapján intézkedett és nem az alapján, hogy számára veszélyes-e a figura.
Floyd csak egy szarházi volt, akinek megadatott, hogy pont egy náci nyírja ki és ne a szomszéd bűnbanda, de hogy példakép lenne a személye azt azért ne állítsuk már róla!.

Ekrü 2021.11.09. 06:52:06

@Teddyke: Ez marhaság.A rendőr nem azért térdelt Floyd nyakára mert néger volt ,hanem azért mert egy nagy darab bűnöző volt,a rendőrségnél pedig bevett szokás volt a bűnözők nyakára térdelni,hogy megfékezzék őket. Mint kiderült ,bizony itt Európában is.

G. Nagy László 2021.11.09. 07:06:53

@Santer: Abszolút igazad van, viszont jómagam ezúttal kizárólag a bőrszínre kívántam koncentrálni a fenti dolgozatban, nézd el nekem :)

bontottcsirke 2021.11.09. 07:17:36

Annyit tudunk-30 éve kint élő és több államot bejárt ismerőseim véleménye alapján-hogy nagyjából a négerek megfelelnek az itteni cigány kategóriának, ahol 5% relatíve normális, 95% relatíve hulladék. Az indiánok annyival jobbak, hogy el vannak szeparálva rezervátumban.

2021.11.09. 07:20:36

@Ekrü: bocsánat, neked van igazad. Tévedésből vágták sittre, abszolút jogszerűen lépett fel és korábban semmilyen hasonló megmozdulása nem volt. Csak a véletlen műve.

Én a helyedben telefonálnék, nehogy ártatlanul üljön!

G. Nagy László 2021.11.09. 07:34:44

@bontottcsirke: Azért az mindig egy komoly kérdés, hogy miért kezelhető vagy nem kezelhető; integrálható vagy nem integrálható egy adott etnikai csoport. Nyilván az érintettek átlagos intelligenciája, tudati szintje, kultúrája is döntő. Gondoljunk csak a kínaiakra, akik ugyancsak eltérő nagyrasszba tartoznak, mégsincs velük különös probléma. Ami pedig a cigányságot illeti: jómagam budapesti vagyok, kizárólag a városi, dolgozó cigánysággal van kapcsolatom, és a tapasztalataim igen pozitívak. Semmivel sem butábbak az átlagnál, sőt. Épp ezért minden gond nélkül illeszkednek a többségi társadalomba. Valószínűleg én csupán a krémjével találkozom, azzal az 5-10%-kal, de kifejezetten szeretem őket, és ma már egyáltalán nem tartom lehetetlennek, hogy a többieket is fel lehet zárkóztatni. Nagyon-nagyon drukkolok nekik, mindannyiunk érdekében.

G. Nagy László 2021.11.09. 07:39:52

@Teddyke: Hagyjuk már ezt a hülyeséget! Az, hogy sittre vágták, az égvilágon semmit nem jelent. Ez egy kirakat-ügy, vastagon átpolitizálva. Halvány fogalmam sincs, hogy a szóban forgó rendőr rasszista-e, vagy sem. Abban is biztos vagyok, hogy hibát követett el. Ám a tényeket legalább érdemes volna tiszteletben tartani:

1. Az általa alkalmazott eljárás abszolút bevett az amerikai rendőrségnél. Kifejezetten tanítják nekik.
2. Dísztemetés, szobor, stb. - Mi ez ha nem hősteremtés?

midnight coder 2021.11.09. 07:42:00

@Santer: Ne felejtsd el a zöldeket sem, õk is szélsõbal. Igazából a nyugati civlizációban ma egyre erõsebb a szélsõbal, és miközben Kínára mutogatnak hogy kommunisták, lassan sokkal inkább azok lesznek mint õk. Márpedig ahol a baloldal elõre tör, ott hamarosan követi azt a nyomor és a tömeggyilkos diktatúra. Igazából ez az egész a II világháború után lett elcseszve. Hitler Holocaustjának akkora sajtója lett, hogy onnantól kezdve õ és a nácizmus lett a hivatalos Fõsátán. És bár nem akarom kisebbíteni Hitler bácsi ez irányú érdemeit mert tényleg elég nagy szemétség volt amit mûvelt, de onnantól kezdve hogy elfoglalta a fõgonosz trónját, kb. minden más igazolva lett - fõleg a baloldal disznóságai. És míg Hitler bácsi a Holocaustban megölt úgy 6 millió zsidót, és úgy összesen állítólag vagy 15 millió embert, úgy csak a kicsi kínaiak a Nagy Meneteléssel és a Kulturális forradalommal összehoztak vagy 40-80 millió között. Sztálin és lenin elvtársnak is volt vagy 20-30 millió áldozata, a kisebb egy-két milliós diktátorocskákat már nem is említve, de továbbra is Hitler a fõsátán és vele bármi indokolható. És emiatt tud ma a világban akadálytalanul terjedni a szélsõbal.

Szerintem ebbõl óriási és nagyon ronda diktatúra lesz, gazdasági összeomlással, majd a végén szép nagy forradalommal amikor a mai woke-osok unokái kardélre hányják a nagypapáék által hatalomra segített diktátorokat és valószínûleg egy füst alatt kiirtanak minden négert. Aztán jöhet a konszolidáció és a hosszas szívás a kicsi kínaiak utolérésért. Õk lesznek az új Kelet-Európa.

midnight coder 2021.11.09. 07:45:29

@Teddyke: Az európai rendõr pont így térdel az európai nyakára. Itt is meghalt emiatt egy bûnözõ nemrég és valahogy nem kapott szobrot. Illetve az amcsi néger rendõr is a fehér gyanúsítottra. Akkor most ez utóbbi is náci? Ha Floyd történetesen fehérnek születik pont ugyanígy járhatott volna, csak akkor a lõtéri kutyát nem érdekelte volna hogy meghalt. Ha pedig fekete rendõr öli meg, még ki is tüntetik.

desw 2021.11.09. 07:47:59

@Teddyke:

Floyd szobrot kapott, talán többet is.

Próbálták volna nem sittre vágni a rendőrt, akkor ismét beindult volna a Burn Loot Murder csűrhe.

arthurthedent 2021.11.09. 07:50:50

"Az az igazság, hogy a legtöbben vajmi keveset tudunk a feketék és fehérek viszonyáról a nagy amerikai olvasztótégelyben."

Akkor nem kellene cikket írni róla. :D De persze az igazság az, hogy sokkal többet tudunk a témáról mint bármelyik idegen kisebbség helyzetéről, sokkal kevesebbet mint a kurd-török, a maori-ausztrál van a cigány-finn viszonyról. Sokkal többet mint amennyit az amerikaiak, fehérek és feketék a magyar viszonyokról.

midnight coder 2021.11.09. 07:57:19

@Pesti: Amennyire én tudom, az amcsi néger mélyen lenézi az afrikai néger bevándorlót.

2021.11.09. 07:57:56

@midnight coder: amennyiben azért teszi mert a másik fehér, miután rég megbilincselte, akkor igen ő is az.
"Az európai rendõr pont így térdel az európai nyakára"
Az európai rendőr gyökérsége nem menti fel a Floyd gyilkosát. Azért ritkán hallok megfulladt emberekről.
"akkor a lõtéri kutyát nem érdekelte volna hogy meghalt" ez így van, mert a probléma nem a nyakra térdelés volt, hanem az, hogy azért történt, mert a faszi náci volt. Ettől lett ebből a kutyából szimbólum.

@G. Nagy László:
1. még mindig nem a térdelés a gond, hanem az, hogy egy megbilincselt emberen azért tédel, mert az néger vagy fehér. Az irány mindegy.
"2. Dísztemetés, szobor, stb. - Mi ez ha nem hősteremtés"
Mártír. Ennyi, nem több. Egy szimbólum és nem példakép. Ha nem tudsz különbséget tenni, akkor nem fogom tudni elmagyarázni.

Teljesen indifferens, hogy az a halott szarzsák éppen szarzsák volt-e, mert nem ezért kellett meghalnia. Ennyi.

desw 2021.11.09. 07:58:56

@Teddyke:

"Ezt egy olyan helyzetben, ahol a rendőr kizárólag a színe alapján intézkedett és nem az alapján, hogy számára veszélyes-e a figura. "

Igen, mert a rendőr ismeri a valós statisztikát, nem a félhülye balos média hazuságainak hisz.

Hivatalos FBI stat race szerint:
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/topic-pages/tables/table-43

A gyilkosságban ill. rablásban simán százalékosan is felülreprezentáltak a feketék, és ha még kiszámuljuk a népességen belüli arányukkal, akkor bizony laza ~5-szörös szorzó jön ki, azaz 5-ször gyakoribb, hogy egy rablás vagy gyilkosság elkövetője fekete, mint bármely egyébb rassz.

Lehet picsogni, hogy a rendőr bőrszín alapján igazoltat, de ennek VALÓS okai vannak, nem pedig a rasszizmus.

gigabursch 2021.11.09. 07:59:54

Igazi liberálmágnes a cikk, ahol a jogvédők tombolhatnak és majd mindenkit jól kioktathatnak.

De ez a kérdés messze nem az AEÁ-ról még a négerekről szól. Ez jelen formájában nettó társadalmi hatalomszerzésről szól, csak most épp ebbe az álcaba bújtatták.

S persze a 'jogvédők' ilyenkor mindig 'kifelejtik' azt, hogy ezek az erőszakos, gyújtogatásos, rablásos, károkozásos események hátterében mindig az ő kis kedvenc jogvédettjeik állnak, akiknek ugyan joga van a tanuláshoz, meg az emberi viselkedéshez, de ők inkább a bűnözést választják.
Egy tisztességes társadalomban ez az a pont, ahol ilyenkor egy ember elveszíti a társadalomban a jogait.
Persze ilyenkor a jogvédők kedvenc slágere a nácifasisztatrappistabesenyőpista duma, ami messziről bűzlik és álszent.

arthurthedent 2021.11.09. 08:01:19

@Teddyke: "kizárólag a színe alapján intézkedett és nem az alapján, hogy számára veszélyes-e a figura."

Amerikában gyakorlatilag mindenki veszélyes a rendőrökre és gyakorlatilag mindig, minden rendőr úgy is viselkedik. A veszélyességet ugyanis nem az dönti el, hogy valaki akar -e ártani a rendőrnek vagy szándékában áll -e tenni valamit, hanem az, hogy képes -e ártani. Amerikában gyakorlatilag bárkinél lehet fegyver, ezért mindenki veszélyes a rendőrre. A rendőr nem gondolatolvasó és nem azzal dönti el, hogy valaki veszélyt jelent -e, hogy kiolvassa mit akar tenni.

Látom a két kezét? Fekszik a földön? A fel felé fordulva előredőlve támaszkodik? Akkor nem jelent veszélyt, persze ha legalább két méterre áll tőle a másik rendőr, akinél fegyver van. A kabátja alatt a keze? Nem látom hol a keze? Testközelben van? Akkor veszélyt jelent, akkor veszélyes.

desw 2021.11.09. 08:01:46

@Teddyke:

"Teljesen indifferens, hogy az a halott szarzsák éppen szarzsák volt-e, mert nem ezért kellett meghalnia. Ennyi. "

Ez nyilván nem igaz, hisz ha nem lett volna ismert és erőszakos bűnöző, akkor a rendőrök is máshogy viselkedtek volna vele.

Örömhernyó 2021.11.09. 08:02:54

@Teddyke: Ne nácizz! Lejárt lemez. George Floyd egy egészséges társadalomban börtönben ült volna, nem az utcán balhézik. A rendőri intézkedés túlkapás volt, de semmi rasszizmust nem tudnak bizonyítani.
Én nem csípem úgy általában a rendőröket, de meg lehet nézni mi lett ott, ahol a defind the police politikája érvényesült: egymást lövik hűvös halomba a négerek. South side of Chicago, Detroit és a többi kies vidéky ahol demokraták keverték meg a kakit, rászabadították a bűnözőket a lakosságra, a rendőrséget lehetetlen helyzetbe hozták. Ki issza meg a levét? Az ott élő szegény néger lakosság. Aztán szavaznak a demokratákra, hogy oldják meg a problémát, amit kreáltak.

@Pesti: Az a vicc, hogy például a frissen érkezett ghánai, nigériai fekete bevándorlók a legmagasabb fizetéseket viszik haza Amerikában, mert orvosként, mérnökként helyezkednek el, addig a helyi négerek segélyeken élnek és panaszkodnak.

@bontottcsirke: Volt szerencsém Amerikában dolgozni. Az indiánok szinte mind alkoholisták, sajnos ez náluk genetikai eredetű probléma, korán halnak. A négereknél a börtönviselt családtag szinte minden csaladban jelen van, ezért aztán a fiataloknál ez a minta nem negatív, mert hát a nagybácsi vagy unokatestvér is ült. Sittes múlttal aztán normális munkát nem kapnak, onnan jön a további lecsúszás.
A drop-out jelenség nagy probléma Amerikában, az iskolák nem tudják és nem is igazán akarják megtartani a tanulókat.
Az egyenlőtlenség hatalmas az egyes körzetek között. Ha jó környéken élsz, akkor szuper iskolába járhat a gyereked, akár az állami suli is jó, nem is kell magániskolába mennie. De ennek hatalmas ára van, ugyanis a school district-et a helyi lakosok ingatlanadójából finanszírozzák. Ez pedig gazdagabb, középosztálybeli környékeken sok tízezer dollár évente, amit alacsonyabb keresetű, munkásosztálybeli családok ki se tudnak fizetni.
Úgyhogy aki szegényebb helyen ély annak rossz iskola jut. Konkrétan életveszélyes iskola, ahol tanulni se tud. Ja, a tanárokat a school district fizeti, ezért a suburban, középosztálybeli iskolák sokkal jobb tanárokat tudnak megfizetni. A szegényebb districtekben meg nincs tanár, aki van, az is beleszarik az egészbe.
Tehát aki szegény, annak a gyereke is valószínűleg szegény lesz. Amerika társadalma a legegyenlőtlenebb társadalom a fejlett világban. Ez nem annyira a bőrszínről szól, hanem a társadalmi újraelosztás szinte teljes hianyáról. Ez magyar fejjel nehezen érthető. Magyarországon is vannak területi különbségek az oktatásban, de Amerikában ez sokkal nagyobb gond.
Nem faji kérdés ez, West Virginiában a helyi fehéreknek se fenékig tejfel az élet.

Amerika nem egy nemzet, hanem a cég. Nem igazán törődik a polgáraival az állam. Amerikaiak mindig megdöbbennek, hogy akár csak Angliába ellátogatva is látják, hogy egy kéztörés, gipszelés, röntgen, kórházi kezelés nem dönt genrációkra anyagi csődbe családokat. Pedig hát Anglia se épp egy egalitárius társadalom.

Az amerikaiak csak szélsőségekben tudnak gondolkodni. Ha valaki egy picit emberségesebb társadalmat akar, még nem is a német vagy osztrák szociális rendszert, hanem csak a kanadait tekinti példának, akkor arra ráfogják, hogy kommunista... Így aztán minden előrelépés el van kaszálva.

Nem a négereken kellene segíteni, hanem úgy általában az amerikai embereken, nem a nagy bankokat, gyógyszercégeket, biztosítókat kellene folyton feltőkésíteni. Meg a hatalmas hadiipari szféra, a hadsereg kiadásai... Lenne ott pénz, de Amerika nem egy nemzet, hanem egy cég, ami nem törődik a tagjaival.

gigabursch 2021.11.09. 08:05:10

@G. Nagy László:
Nagyon durva az, hogyha elmész egyetemekre, főiskolákra és találkozol mondjuk mérnökké, közgazdásszá való cigánnyal, akkor az alábbi tapasztalatokkal szembesülhet:
- szűken vett családja részben úgy éli meg, hogy elvesztették, elrabolták tőlük
- ő maga is vegyes érzelmekkel van családja és a falubeli széles rokonsága irányába és sokszor inkább letagadná őket. Te

arthurthedent 2021.11.09. 08:09:15

@Teddyke: "Az európai rendőr gyökérsége nem menti fel a Floyd gyilkosát. Azért ritkán hallok megfulladt emberekről."

Az USA lakossága úgy gondolja, hogy elidegeníthetetlen joga lőfegyvereket tartani. Vannak vidékei, ahol gyakorlatilag mindenkinél van lőfegyver, nem csak otthon, hanem az utcán, a kocsiban is.

Ennek az az ára, hogy gyerekek néha agyonlövik magukat apuka pisztolyával, hogy a fiatalok néha bemennek az iskolába és lövöldöznek, hogy a sima kis boltokat rendszeresen kirabolják fegyveresek, hogy a rendőrök rendszeresen vívnak tűzpárbajt bandákkal és igen, hogy néha rátérdelnek emberek nyakára és néha ártatlan emberek sérülnek meg vagy halnak meg a rendőrségi intézkedés közben.

Lehet választani, nincs fegyver az embereknél, minden lőfegyvert beszednek és akkor lehet felháborodni a véletlen haláleseteken vagy mindenki fegyverrel járkál és akkor néha meghalnak az emberek.

Tegyük hozzá, hogy ha a fekete csákó előkap egy pisztolyt és hasba lövi a rendőrt, akkor még csak címlapos sztori sem lett belőle, de mivel a civil fekete csávó halt meg az egész világ halgatja a történetet éveken keresztül.

gigabursch 2021.11.09. 08:11:58

@midnight coder:
Ez pont olyan mint idehaza a kis falvakban élő, szó szerint begyepesedettek utolsó érve minden kérdésben a betelepültekkel kapcsolatban. Gyüttment.
S akkor ezzel mindent is megmagyaráztak.

G. Nagy László 2021.11.09. 08:16:49

@arthurthedent:

"Sokkal többet mint amennyit az amerikaiak, fehérek és feketék a magyar viszonyokról."

Abszolút így van.

A bevezetőben megjelenő álszerénység annak szól, hogy a tudásunk azért közel sem kerek. Engem valóban meglepett, hogy a fekete politikai vezetők már akkor kvótakövetelésekkel jöttek elő, amikor még lecsukták őket, ha smároltak egy fehér nővel... Számomra megdöbbentő, hogy még az egyenjogúság pillanatát sem várták meg, rögtön a pozitív diszkriminációra hajtottak.

Medgar 2021.11.09. 08:20:42

@Santer: Hát ezen felröhögtem. A woke a modern kori nácizmus jelen formájában semmi több..

Bandibacsi34 2021.11.09. 08:28:41

Nagyjabol mar leirtak a dolgokat.
1, Miert kell mindenben kovetni az aktualis Nagy Testvirt? Ezt a Woke majomsagot (feminizmus, kommunizmus stb stb.) athozni pl ide Europaba, foleg egy nem gyarmattarto allamba, mint a kelet-europai allamok?
2, Az angolszasz oktatas kozismerten a penzre epul: draga maganiskola=jo karrierlehetosegek(az eves tandij tobb mint egy bolti elado 13 honapos fizetese+extra kiadasok). A tobbieknek marad a semmi.
3, @Santer: "amihez az elmaradott, normalitásban gondolkodó rétegek ideológiailag nem elég képzettek" Na igen ennek az eroltetese megy. Kozben a leggazdagabb retegek(felso es igazi vagyonos kozeoposztalymeg a legkonzervativabb csaladpartiak, nem gondolkodnak sem nemvaltasban, sem feminizmusban, sem kvotakban. Valamennyire igaza van Puzsernak, hogy amig alproblemakat krealnak, addig nem rajuk vetul a figyelem. Ezert nem is lepnek fel a BLM meg a hasonloak ellen.
4. Defund the police: par honappal később mar sok helyen visszalllitottak a rendőrség finanszirozasat, mert pont a fegyvermentes libsi ovezetben kezdodtek a tablasok.
5, A legtobb ember megiscsak tagabb közösségekben gondolkodik. Nem csak a csaladban, aminek a tagjai meghalnak, elkoltoznek, mashol keresnek munkat, elidegenednek. Ha a szomszed vagy a munkatarsak mas rasszbol vannak vagy mas anyagi helyzetben akkor joval kevesbe baratkozunk veluk. Ez a feketeknel meg inkabb igy van, igy szamukra is fontos, hogy kollektivan emelkedjenek ki.
6,@midnight coder: Szerintem az USA Del-Afrika sorsara jut, csak eppen a mexikoiak miatt nem egyértelműen a feketek uraljak majd minden reszet. A fegyverek beszedese folyik es csak az biztositotta a feher dominanciat az utobbi 500 evben az USA-ban(meg a hadsereg, ami most majd robotokkal lesz kicserélve par evtizeden belül).

G. Nagy László 2021.11.09. 08:29:33

@gigabursch:

"szűken vett családja részben úgy éli meg, hogy elvesztették, elrabolták tőlük; ő maga is vegyes érzelmekkel van családja és a falubeli széles rokonsága irányába és sokszor inkább letagadná őket."

Ez tényleg nagyon gáz, de nem tragédia. Alapvető pszichológiai jelenség: aki képtelen felkapaszkodni, az az övéit is inkább lent tartaná, részben irigységből, részben az elmagányosodástól való félelmében. Piszok nehéz lehet szembenézni egy ózdi, tanulatlan cigánynak azzal, ha az unokaöccse diplomát és jól fizető állást szerez. Talán még azon is el kell gondolkodnia, hogy ő maga is tehet a sorsáról, csak már nem tudja újrakezdeni az életét... Ha a világ jó felé megy, úgy egyre több lesz a tanuló-dolgozó cigány, a periférián élő tudatlanok aránya pedig értelemszerűen csökkenni fog. Elég elérni egy kritikus pontot, hogy átbillenjen a mérleg, s cigánykérdés onnantól nem kérdés többé. Még akkor is optimista vagyok, ha hosszú évtizedek óta várjuk már ezt a - feltehetően még igen távoli - pillanatot.

Bandibacsi34 2021.11.09. 08:31:58

@G. Nagy László: Ezt mar akkor is tudtak. Sot a 19 szazadban is azert nem akartak ezt, mert Periklesz szavaival elve: "Ha most ebben engedtek, holnap rögtön újabb kovetelesekkel fognak eloallni". Magat a Klux-Klux-Klant is ez a felelem hozta elő.

Bandibacsi34 2021.11.09. 08:38:53

@G. Nagy László: Vannak, akik képesek atlensulni, viszont mivel joval közösségibb emberek(nagycsalad, rokonsag, nagy barati kor) joval nehezebb ezt megtenni. Különösen, hogy nem biztos, hogy jobban
erzi magat tobb penzzel, de az ismerős csaladi halozata nélkül. Nagyon sok penzes ember van, aki a szonszedaival sem beszel. En pl tarsashazban nőttem fel:minden szomszed 15-20 evig ott elt, sokan ott haltak meg es atjartak egymashoz az emberek a 90-es evek vegeig. Ennek vege lett, most a szomszedait is alig ismeri az ember, senki sem szeret a szomszedaival osszejarni. Ez nagy veszteség, megha sokak szerint igy is helyes. Valakinek ez pl fontosabb. Sok cigany elmehetne akar Angliaba dolgozni felevet a maguar fizetes 4x ejert, aztan hazajohetne, de vagy csoportosan mennek vagy keptelenek hosszu tavon tavol maradni a csaladtol, mivel az is sok masfajta pozitivumot ad.

midnight coder 2021.11.09. 08:39:11

@arthurthedent: Tegyük hozzá, hogy azért a fegyverbalesetekbõl van kb. annyi hulla egy évben mint ami egy hétvégén meghal az utakon - a másik oldalról viszont arrafelé addig kimaradtak az olyan jeles események mint Holocaust, Nagy Októberi. Nem véletlen, hogy a balfékek próbálják lefegyverezni a lakosságot - nehéz úgy koncentrációs táborba küldeni a népet ha fel van fegyverezve.

desw 2021.11.09. 08:48:12

@Bandibacsi34:

"Miert kell mindenben kovetni az aktualis Nagy Testvirt? Ezt a Woke majomsagot (feminizmus, kommunizmus stb stb.) athozni pl ide Europaba, foleg egy nem gyarmattarto allamba, mint a kelet-europai allamok?"

A libtardság egy vírus, terjed! Kell egy bűzös ideológia az elnyomásról, és már terjedhet is.

És nézd csak meg, hogy egyből megy a raszista, homofób, xenofób, . . .jelző, ha ellenvéleményen vagy.

Az életképtelen egyedek csak előjogok kiharcolásával juthatnak feljebb. Ezért kell pl női kvóta, mert egyébként kb esélyük sincs saját erőből nagy céget, politikai karriert, . . . építeni.

midnight coder 2021.11.09. 08:49:25

@Teddyke: Ha Floyd véletlenül fehérnek születik, vagy a rendõr feketének akkor szerinted lett volna hír belõle? Amúgy az amcsiknál sokkal több fehér bûnözõt ölnek meg a rendõrök mint feketét - csak arányaiban többet, azaz egymillió fehérre kevesebb rendõr által megölt jut mint egymillió feketére. Csakhogy ez kb. úgy néz ki, hogy az USA-ban van évente úgy 6000 gyilkosság. Ennek az elkövetõi elég testvériesen fele-fele arányban vannak a feketék között, azaz kb. 3000 fekete gyilkosod és 3000 fehér gyilkosod van. Ami másik érdekesség, hogy a feketék szinte kizárólag feketéket ölnek, a fehérek pedig szinte kizárólag fehéreket. Viszont az amcsi 80%-a fehér és úgy 12%-a fekete. Ergo, ha a rendõr találkozik egy fekete polgárral, az sokkal nagyobb eséllyel lesz gyilkos mint a fehér, és sokkal nagyobb eséllyel kerülhet halállal végzõdõ konfliktusba is.

Amúgy forrás:
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

midnight coder 2021.11.09. 08:50:21

@desw: Ez a balliberalizmus - és igazából a baloldaliság - lényege.

konrada 2021.11.09. 08:50:40

@G. Nagy László: A mázlista!... persze azért Budapestnek is van olyan része, mely legliberálisabból is hamar rasszistát csinál...

desw 2021.11.09. 08:51:43

@Bandibacsi34:

"Sok cigany elmehetne akar Angliaba dolgozni felevet a maguar fizetes 4x ejert, aztan hazajohetne . . ."

A többség csak bűnözni és segélyen élősködni megy ki. Senki sem változik meg attól, hogy vesz egy fapados jegyet és utazik 2 órát.

CSOKKI MÁLNA 2021.11.09. 08:57:09

@Teddyke: Ugyanígy halt meg egy szlovák férfi egy belga fogházban, és ő mégcsak drogbűnöző sem volt ,és nem rabolt kis terhes nőket sem. Ugyanígy halt meg nálunk egy bolgár drogkereskedő a kétezres években rendőri intézkedés során. Kár ebből rasszizmus kérdést csinálni , mert nem az.

desw 2021.11.09. 09:05:49

@Teddyke:

"a rendőri intézkedés a bűnözői életmódjához köthető, ez nem is kérdés. A halála pedig a rendőr beteg gondolkodásához. És még mindig meg volt bilincselve ez a halála pillanatában éppen szuper veszélyes figura.."

Köszi, erről beszél az értelmesebbje, hogy nem a bőrszíne miatt intézkedtek vele szemben.

Ergo az egész BLM cirkusz nem más, mint egy csürhe bűnözése

Fun fact, hogy a BLM csürhe vezetője hol vett házat?? Nos?? Egy olyan helyen, ahol csak ~2% fekete lakik :DDDDDD

konrada 2021.11.09. 10:21:09

@desw: Mert majd jól megváltoztatja a környéket, tesz róla, hogy a fehér felsőbbrendűség központjából színes multikulti legyen!

Tudod, elég 1-2% először, hogy a többi menekülésbe kezdjen.
(Anno, még az átkos végén - volt egy otthon fusizó autószerelő ismerősöm - akiket a szomszédok - az ő szempontjukat nézve jogosan! - állandóan feljelentgettek.
Ő ezt megunva összetrombitálta őket: Látom, el akartok kergetni, hát legyen! De csak ...-nak (direkt nem írom le milyen nemzetiségűnek!;) adom el a házam, szóval gondoljátok át!

...és onnantól kezdve nem volt több feljelentés, csak mosolygó - sütit hozó szomszédok...;)

desw 2021.11.09. 11:02:30

@konrada:

" Mert majd jól megváltoztatja a környéket, tesz róla, hogy a fehér felsőbbrendűség központjából színes multikulti legyen!"

:DDDDDDDD

Cigány és a szomszédja beszélgetnek:

Cigány: hát tudod-e, hogy az én házam sokkal többet ér??
Szomszéd: Miért?
Cigány: mert nekem nem cigány a szomszédom.

Jogvédő balfaszokat szoktam kérdezni, hogy merre laknak. Még véletlenül sem a cigány, paki, fekete negyedben, pedig ugye ott sokkal olcsóbb lenne a lakás.

Nagyon más ám 0-24-ben "élvezni" e népek szokásait a szomszédban, mint havonta egyszer pár órát önkénteskedni és utána hazamenni a nyugiba. De persze én mocsos náci vagyok.

desw 2021.11.09. 11:03:54

@Teddyke:

"személyeskedéseden túl:"

Bocs!

"az intézkedés nem a bőrszíne miatt történt. A túlkapás ellenben igen."

Utóbbit honnan lehet tudni?

arthurthedent 2021.11.09. 11:10:34

@midnight coder: "Tegyük hozzá, hogy azért a fegyverbalesetekbõl van kb. annyi hulla egy évben mint ami egy hétvégén meghal az utakon"

Nem csak a fegyverbalesetek vannak a fegyverek miatt, hanem elég ok szándkéos dolog is.

" - a másik oldalról viszont arrafelé addig kimaradtak az olyan jeles események mint Holocaust,"

Azért az őslakosokat elég hatékonyan kiirtották. Nem látom, hogy az miért lenne jobb mint a holokauszt.

"Nagy Októberi."
Az mondjuk a legtöbb országban kimaradt.

"Nem véletlen, hogy a balfékek próbálják lefegyverezni a lakosságot - nehéz úgy koncentrációs táborba küldeni a népet ha fel van fegyverezve."

Amerikában is voltak koncentrációs táborok a második világháború alatt. Lazán odahordták az állampolgáraik egy jelentős részét és évekig ott tartották. Persze nem voltak olyan súlyos attrocitások mint a németeknél, de nem azért, mert a lakosság fel volt fegyverezve.

Én amúgy nem vagyok a lakosság felfegyverzése ellen, de el kell ismernem, hogy elég nehéz hathatós érveket bemutatni miért is jó az.

arthurthedent 2021.11.09. 11:14:15

@desw: "mint havonta egyszer pár órát önkénteskedni"

A német önkéntes csaj jut eszembe, akit három bevándorló megerőszakolt és aki azt hazudta, hogy fehérek voltak, mert nem akarta a rasszizmust gerjeszteni. Szóval szerintem amikor úgy akarod megérteni ezeket az embereket, hogy feltételezed józanul gondolkodnak, akkor elég nagy hibát követsz el.

Az ún "haladó gondolkodás" egy mém, egy gondolatvírus, ami megfertőzte az emberek gondolkodását és egyes esetekben súlyos elmezavarhoz vezet.

desw 2021.11.09. 11:56:11

@Teddyke:

Ok, értem!

" De végül a társadalom csak nyert. Egy bűnöző kiesett, meg egy buta ember is. "

Hát . . . látván a BLM anyagi és erkölcsi pusztítását . . .

desw 2021.11.09. 11:59:22

@arthurthedent:

Hallottam erről a sztoriról, rémes!

Ha ezek az izmusok nem lesznek megfékezve, akkor a nyugati világnak lőttek. Mondjuk talán jobb is . . .

MEDVE1978 2021.11.09. 12:16:33

Hát már valóban átcsapott 5-10 éve az inga, elég durván. Sok olyan dolog van, amit el lehetne itt mondani, de már sokan elmondták. Igazából ez egy nagyon adaptív narratíva, a cancel culture és a Twitteres gyűlölethadjáratok kifejezetten a Mao féle kulturális forradalomra emlékeztetnek.

Az egyik érdekes, még nem említett dolog a sérelemkiterjesztés. Ugye adott a néger etnikai kisebbség az USA-ban. A feketék aránya az USA népességen belül az 1800-as évek elején 19% volt, onnan csökkent le egészen 10%-ra a XX. század első felében. Onnantól ugye lelassult az európai bevándorlás, ezért újra nőni kezdett a számuk 12% körülire manapság.
Azt ugye hamar észrevették, hogy csak a feketék gondjaival nem nagyon lehet motiválni, mert a társadalom egynyolcadánál is kevesebb emberről van szó. És itt jött a kulcsmomentum a 2010-es évek woke ideológiájában: ezt kiterjesztették a többi népcsoportra, így a latinokra, akik a népesség 18,5%-át teszik ki, illetve az ázsiaiakra, akik 6%-ot, valamint a resztlire (indiánok, meszticek stb.). Így viszont már a társdalom 40%-át teszik ki és elnevezték ezeket a teljesen eltérő szociológiai hátterű és gazdasági hátterű csoportokat "POC"-nak, azaz people of colornak. A sérelemideológia immár nem úgy hangzik, hogy elnyomják a fehérek a feketéket, hanem úgy, hogy fehérek elnyomják az összes POC-t. Ez így sokkal hatékonyabb, sokkal többen tekinthetik úgy, hogy ők áldozatok.
Az ideológia része természetesen a kisebbségi rasszizmus tagadása. Az ember természeténél fogva rasszista = kategorizál, a saját kulturális beállítottságát tekinti jónak, felsőbb rendűnek. Így természetesen a feketék, a latinok és az ázsiai származásúak is rendelkeznek előítéletekkel és megkülönböztetik (hátrányosan) a fehéreket vagy a többi etnikumot. Az ázsiaiak például nincsenek jóban a feketékkel nagyon sok esetben, előítéleteik is vannak (LA 1992-ben a zavargásoknál koreai boltosok üzleteit fosztották ki a feketék, amire a boltosok elkezdték fegyverrel megvédeni a boltokat és lelőni a négereket). Az ilyen konfliktusok azonban a bűnös fehérek narratíva mellett elhallgatásra kerülnek.

Amiről nem nagyon esett szó, az a vallás. Olyan országról beszélünk, ami nagyon vallásos, ugyanakkor az utóbbi évszázadban nagyon sokan váltak ateistává vagy nem gyakorolják a hitüket. Emiatt az erkölcsi iránytű eléggé elbizonytalanodott ezeknél az embereknél. Mivel a vallás már nem tud megerősítést és irányt nyújtani nekik, ezért folyamatosan keresik ezt az életben. A woke ideológia egy pótszert kínál erre, az ebben "hívő" fehér emberek megelégedhetnek, hogy ők bizony elítélik a gonosz öreg fehér embert, a rabszolgatartó embert, belátják, hogy ők eleve és megváltaztothatatlanul előjogokkal és privilégiumokkal bírnak (angolul az utóbbi white privilige) és azzal, hogy ezt beismerik jobb emberré válnak. Ez teljes mértékben hasonlít a gyónáshoz, a bűn elismeréséhez / megbánásához, ami a keresztény vallás egyik alapja. Az egész tehát némileg hasonlít egy istentelen, (látszólag) humanista vallásra. Csak azért látszólag humanista, mert a "ne ítélkezz" már nem része, a woke aktivisták pillanatok alatt ítélnek el bárkit. Nem véletlen, hogy a korábban erősen doktrinált társadalmakban - így a korábban szélsőségesen vallásos (bible belt) USA-ban vagy a második világháború után bűnösnek kikiáltott és a bűnét állandóan elismerni, tudatosítani kényszerített Németországban - erős a woke eszmerendszer. Csak míg az amerikaiaknál a woke eredetmítosz, hogy a gonosz fehérek rabszolgasorban tartották és utána is elnyomták a szegény jó feketéket és midnen nem fehért, addig Németországban az eredetmítosz a nézzünk szembe gonosz múltunkkal, mi is bűnösök vagyunk a náci Németország gaztetteiben, apáink is bűnösök stb. Lényegében ez áll a német bűnösmítoszok mögött és mozgatja ma is részben a német politikát, pl: a nemzeti eszme bűnös, ezért le kell cserélni szupranacionálisra, a migránsok beengedésével és egyenlőként kezelésével tudjuk megváltani azt, hogy apáink más népeket irtottak ki, elől kell járnunk a klímaproblémák megoldásában, még jelentős pénzügyi veszteségek árán is, hiszen mi gazdagodtunk meg az iparból stb.

arthurthedent 2021.11.09. 12:17:05

@desw: Na igen, de a gyógyszerek meg a szórakoztatóelektronika jó részét itt találták ki. Meg egy csomó dolgot, ami kényelmessé tette az életemet. Nem sok kedvem van éhesen vallási rigmusokat skandálni az utcán egész nap... :(

arthurthedent 2021.11.09. 12:20:08

@MEDVE1978: "úgy, hogy fehérek elnyomják az összes POC-t."

Vicces, a keletiek átlagfizetése jóval magasabb a fehérek átlagfizetésénél. Persze, mert tanulnak meg törekszenek, de akkor most mondhatjuk, hogy amerikában a japánok meg a koreaiak elnyomják a fehéreket? :)

DFK 2021.11.09. 12:49:07

A woke a liberálfasiszta baloldal egyik legszélsősésebb, legagresszívebb vonala.

G. Nagy László 2021.11.09. 12:59:50

@MEDVE1978:

Gyakorlatilag mindennel egyetértek, amit írsz, csupán egyetlen kiegészítés:

"Amiről nem nagyon esett szó, az a vallás"

A posztban csupán azért nem, mert korábban többször is megfogalmaztam már hasonlókat, mint te e helyütt:

teveszmek.blog.hu/2021/05/05/_a_vallasok_ideje_lealdozott

(Nem tudom, hogy olvastad-e anno, több mint hétszáz komment van, talán a tiéd is köztük..)

Tapi2021 2021.11.09. 14:04:48

Ami szintén érdekes OKI, hogy fel sem fogják - még -, hogy a mai kvótázás (legyen az faji, bőrszín, rassz vagy akár nemi alapú!) elméleti alapja az egy az egyben ugyanaz, mint a harmincas évek európai zsidó-törvényeié!

Csak a zsidó helyére be kell illeszteni bárki mást. Mert mi volt az indok? Bizonyos területeken, szakmákban (gazdaság, újságírás/média, jog, orvoslás, egyetemi oktatás, üzlet...) durván sok a zsidó (fehér), jóval felül vannak reprezentálva a társadalmi súlyukhoz és létszámukhoz képes. Stb.
Tehát jogos, ha kvótákkal szabják meg a számukat, vagy ha eltiltják őket, hogy MÁSOK KERÜLHESSENEK a helyükre. Hiszen ez a lényeg. Általában véges lehetőségekről van szó, tehát, ahová egyet beteszünk, egyet ki is kell venni. Egy zsidó ki, egy nem zsidó be, egy fehér ki, egy nem fehér be..., stb.)
Bármely kvótának ez az alapja, a filozófiája. Akár negatív, akár pozitív kvótáról beszélünk. A fordított kvótázás is kvótázás. Azaz valakik megfosztása/előnyben részesítése másokhoz képest.

Még azt sem mondom, hogy ennek - a pozitív diszkriminációnak/kvótának - bizonyos, szűken vett és nagyon méltánylandó területeken, bizonyos célok érdekében (pl. legyen több fekete egyetemista, mások is hozzáférjenek egyes területekhez, stb., kis segítséggel, EGY IDEIG), nincs létjogosultsága.

De akkor a zsidó-törvényeknek is volt bizonyos mértékig? Mert az elv ugyanaz.
Valakik korlátozása mások előnyhöz juttatása érdekében. Egyfajta társadalmi igazságosság létrehozása miatt! Simán megmagyarázható!
És ma pontosan itt tartunk újra, csak most a "nácik" a progresszívek, a fehérek meg a zsidók.

midnight coder 2021.11.09. 14:11:52

@arthurthedent: "Nem csak a fegyverbalesetek vannak a fegyverek miatt, hanem elég ok szándkéos dolog is"

A szándékos dolognak azért sok más oka van arrafelé. Pl. egy európait egy másik európainak ritkán van oka megöni - még kis hazánkban is. Egyszerûen azért, mert Pl. egy rablógyilkosságnál nem tud a tettes annyi értéket elvinni ami megéri a potenciális büntetést. Az átlagpolgár házában nincs ékszer, részvény, stb. Ahol meg van, ott már biztonsági õr is akad. A másik oldalon pedig az a csóró aki nem teljesen lepukkant, nincs olyan helyzetben hogy máshogy ne tudná elõteremteni a megélhetését.

"Azért az őslakosokat elég hatékonyan kiirtották. Nem látom, hogy az miért lenne jobb mint a holokauszt."
Nem is ment a dolog minden ellenállás nélkül mint a zsidóknál.

"Az mondjuk a legtöbb országban kimaradt."
Na ja, csak itt Európában sok kis ország van. Ha egy nagy ország lettünk volna akkor nem marad ki.

"Persze nem voltak olyan súlyos attrocitások mint a németeknél, de nem azért, mert a lakosság fel volt fegyverezve."
Ez egy jó kérdés. Az is, hogy az átlag német mennyit tudott ezekrõl, és az is, hogy az átlag amcsi mennyit tudott errõl. Illetve, hogy a lakosság milyen aránya volt ez. Azért ha mondjuk minden négert akartak volna koncentrációs táborba küldeni, nem hiszem hogy ellenállás nélkül ment volna a dolog.

Tapi2021 2021.11.09. 14:23:40

@Almandin: Én is kezdem úgy látni azt az olvasztótégelyt, hogy valójában csak elkeverednek benne az egyes anyagok, de nem olvadnak össze. Ahogy a keverés ereje csökken (csökken a társadalmi kohézió, eltűnnek a közös célok, közös eszmék...), úgy válnak újra szét és láthatóvá az egyes alkotóelemek.
Az amerikai álom az volt, hogy létrejön egy egységes, homogén nemzet. Hogy az új, amerikai identitás lesz a döntő, és minden más identitás elhalványul.

De nem így lett. Sem Amerikában, sem Európában.
A népek, rasszok, kultúrák nem olvadnak csak úgy fel és egybe. Ahogy az összetartó erők megrendülnek, mint most, rögtön más identitások lesznek az erősebbek (fekete, fehér, latin, progresszív, konzi, vallásos, nem vallásos, ilyen-olyan nemű,..., stb.) és kezdenek dominánsak lenni.

konrada 2021.11.09. 14:24:42

@midnight coder: Ezt túlgondolod. Nem a nagyobb társadalmi különbségek - vagyoni eltérések - okán lövöldözik egymást az amerikaiak, hanem azért, mert van hozzá fegyverük, és azzal sokkal könnyebb a problémákat megoldani.
...míg itt Európában fegyver nélkül a betörőnek van ideje elszaladni, a károsultnak meg elijeszteni, mert nem kell attól félnie, hogy az esetleg gyengébb fizikumú rablónál kéznél van a megoldás lőfegyver formájában, és ezért jobb, ha úgy lő, hogy a betörő észre sem veszi, hogy lebukott.

desw 2021.11.09. 14:42:58

@arthurthedent:

"Na igen, de a gyógyszerek meg a szórakoztatóelektronika jó részét itt találták ki. Meg egy csomó dolgot, ami kényelmessé tette az életemet. Nem sok kedvem van éhesen vallási rigmusokat skandálni az utcán egész nap... :( "

Manapság már kb bármit bárhol megvehetünk, így nem kell Európában lennünk, ha európai életszínvonalat akarunk.

Ugyan most a Covid rendesen beleszart a levesembe, de én pl kiválóan érzem magam DK-Ázsiában. Mindent megkapok ott is, amire szükségem van, sőt, sokkal olcsóbb is, és oda -- egyelőre -- még nem értek el ezek bugyuta izmusok.

Igazából harcolnék én a tradicionális nyugati világ megmentéséért, csak semmi esélyt nem látok a nyeresére. Túl hangosak és erőszakosak ezek a wokey-k, így inkább hagyom a f@szba az egészet, és kialakítok magamnak egy olyan életet, amelyben jól érzem magam.

Aztán majd vihogva fogom nézni, hogy mit csinálnak ezek a drágák, ha a jólképzet és szorgalmas fehér réteg -- hozzám hasonlóan -- lelép, és nem lesz miből finanszírozni a sok színes-szagos izmusukat. Egyébként én ezt látom megoldásként is: ha a fehérek kivonulnak, akkor majd láthatjuk, hogy mire mennek színesék a mocskos kizsákmányoló fehérek pénze nélkül önerőből.

gigabursch 2021.11.09. 14:44:27

@G. Nagy László:
Mondjuk, ha szanálod belőle Brendel különböző klónjait, akkor ez lemegy kb 150-re...

0x29a 2021.11.09. 15:03:06

@konrada: amerikában azért lőnek egymásra annyian, mert sok (leginkább baloldali) területén erősen elterjedt a banda kultúra, nem azért mert az átlagpolgár simán vehet fegyvert. Európában is ugyanilyen, vagy ezt közelítő szintű fegyveres erőszak van azokon a részeken, ahol ugyanez a banda kultúra megvetette a lábát, pedig sokkal szigorúbbak a fegyvertartási törvények. Ilyen helyek: anglia, svédország és hollandia egyes részei. Egyik sem a laza fegyvertörvényeiről híres.

konrada 2021.11.09. 15:17:29

@0x29a: Ha utána nézel, akkor látni fogod, hogy lőfegyveres gyilkosság (baleset) ott is sokkal magasabb az európai átlagnál, ahol nincsenek bandák, azon egyszerű oknál fogva, hogy ott szinte minden háztartásban van, míg Európában nem nagyon.
...s hát egy lőfegyverrel egy gyilkos szándékú ötévesnek is sokkal egyszerűbb a dolga, mintha csupasz kézzel kellene agyonvernie azt, aki nem tetszik, és ráadásul erősebb is....

CSOKKI MÁLNA 2021.11.09. 15:25:44

@Teddyke: Nem ez a kérdés, hanem mi köze a rendőri térdelésnek a rasszizmushoz? Semmi.. A világ legtöbb rendőrsége használja ezt a módszert.

G. Nagy László 2021.11.09. 15:40:08

@Tapi2021:

"És ma pontosan itt tartunk újra, csak most a "nácik" a progresszívek, a fehérek meg a zsidók. "

Pontosan így van, és a döbbenet az, hogy a New York Times ezt 1963-ban simán átlátta. Csak aztán valahogy az évek során "elfelejtették"...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.09. 16:23:22

@desw: "Az életképtelen egyedek csak előjogok kiharcolásával juthatnak feljebb. Ezért kell pl női kvóta,..."

Az is az életképesség mércéje, hogy valamilyen módon csak kiharcolják maguknak azokat az előjogokat. Ha hisztivel, véleménydiktatúrával, cenzúrával, tüntetéssel, a világ ostobáinak hergelésével, akkor azzal, szóval ezek nagyon is életképesek, sajnos.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.09. 16:25:46

@midnight coder: " Pl. egy európait egy másik európainak ritkán van oka megöni - még kis hazánkban is."

Sajnos megteszik ok nélkül is. Rendszeresen olvashatunk híreket, amikor valami férges állat megkéselt valakit, ezért vagy azért.

desw 2021.11.09. 16:51:59

@Androsz:

"Az is az életképesség mércéje, hogy valamilyen módon csak kiharcolják maguknak azokat az előjogokat. Ha hisztivel, véleménydiktatúrával, cenzúrával, tüntetéssel, a világ ostobáinak hergelésével, akkor azzal, szóval ezek nagyon is életképesek, sajnos. "

Csak azoknál érnek el így sikert, aki becsicskulnak.

Nálam egy plus sizeos és/vagy femináci HP nem érne el semmit, mert átnézek és röhögök rajtuk. Hosszú évek óta ázsiai csajaim vannak, és ott még nincs ez a hülyeség, ott tradicionális értékrend van.

A politikára magasról teszek, kb nulla szinten van hatása az életemre.

Ha esetleg jönne céges vezetői kvóta, akkor meg bedönteném az eu-s céget és ázsia ismét.

Szóval nekem van A, B és X tervem is, annyira azért nem izgulok.

0x29a 2021.11.09. 17:28:41

@konrada: ott lelövik, itt meg baltát vágnak a fejébe vagy konyhakést szúrnak a szívébe, esetleg agyonverik egy vascsővel. A végeredmény ugyanaz, nem a fegyverek nem léte vagy megléte az ok egy gyilkosságra. És annyival nem is egyszerűbb valakit fegyverrel megölni, mint mondjuk baltával vagy késsel, a valóságban egyáltalán nem olyan könnyű valakit lelőni, aki azt nem akarja. Arról nem beszélve, hogy messziről hallani fogják, nem úgy mint, pl.: a késszúrást.

Mellesleg ha választanom kellene, hogy közelharcban vagy tűzharcban kelljen az életemért megvívnom egy 120 kilós bandataggal vagy egyszerre több támadóval, akkor inkább az utóbbi. Sokkal kisebb hátrányban van ilyenkor az átlagember mint közelharc esetén. Idősekre, nőkre, mozgássérültekre még inkább igaz.

Billy Hill 2021.11.09. 19:11:53

@arthurthedent: "a keletiek átlagfizetése jóval magasabb a fehérek átlagfizetésénél. Persze, mert tanulnak meg törekszenek" - volt is cikk arról, hogy az ázsiai-amerikaiak hajlamosak inkább ámerikaias keresztnevet választani az ott született gyereküknek, hogy ezzel is könnyebbé tegyék a beilleszkedést; szemben sok fekete családdal, ahol nagyon mennek az egzotikus / sosemvolt / elcseszett helyesírással írt létező nevek...

Egy kedvenc kifigurázása ennek (nekik lehet, mert feketék :-)
www.youtube.com/watch?v=gODZzSOelss
www.youtube.com/watch?v=Dd7FixvoKBw

Tapi2021 2021.11.09. 22:11:41

@G. Nagy László: Hát igen. Akkor még Kennedy is demokrata volt, ma már ugyanazzal a politikával és ideológiával (szél-)republikánus lenne. :-(

A mai progi-balnak már M.L. King is vállalhatatlan. És ez mindent elmond. :-(

Amit én nem nagyon értek, az az, hogy miután a média döntő része, beleértve a sajtót és Hollywood-ot is, zsidó kézben van, volt végig (plusz szinte az összes nagy, új "közösségi média"), ők miért kanyarodtak el ide???
Miből látják, hogy ez nekik kifizetődő lesz hosszú távon? Fehérek...!!! ???

Vagy ez ugyanaz az önfelszámoló hülyeség, mint amit itt csinálnak, hogy ráengedik Európára a muszlimokat, mert rövid távon hasznosak nekik, de végül ott fognak térdelni velük naponta ötször???

Bandibacsi34 2021.11.09. 22:47:32

@konrada: " hát egy lőfegyverrel egy gyilkos szándékú ötévesnek is sokkal egyszerűbb a dolga, mintha csupasz kézzel kellene agyonvernie azt, aki nem tetszik, és ráadásul erősebb is..."
Ezt magyarazd meg azoknak az idos embereknek, akiket a tuggyukkik vernek agyon, mert megzavarjak oket a betoresben. Ezek altalaban hordaban tamadnak, tobben mennek egy ellen. A lofegyver alapvetően a törvénytisztelő polgart vedi nem a bűnözőket, akik igy is szerezhetnek fegyvert, viszont ha csak a törvénytisztelő szerezne mindenki jobban jarna. Az USA-ban altalaban ott van toneges lövöldözés (pl Chicago, Los-Angeles, NY) ahol a törvénytisztelő embereknek nincs lőfegyvere. Mondjuk en is 25 vagy 30 ev feletti eletkorhoz kotnem.

G. Nagy László 2021.11.10. 00:19:07

@Tapi2021:

"Amit én nem nagyon értek, az az, hogy miután a média döntő része, beleértve a sajtót és Hollywood-ot is, zsidó kézben van, volt végig (plusz szinte az összes nagy, új "közösségi média"), ők miért kanyarodtak el ide???
Miből látják, hogy ez nekik kifizetődő lesz hosszú távon? Fehérek...!!! ???"

Ez jó kérdés és ember legyen a talpán, aki érti. Három csoportot biztosan meg lehet különböztetni:

1. Annak a párizsi zsidó nőnek a hozzátartozói, akit a muszlim bevándorló kidobott a lakása ablakán, bizonyosan nem tapsolnak ennek az őrületnek. Valószínűleg nem jelentéktelen az a kör, amely félti a fizikai épségét és joggal.

2. Létezik a zsidóságnak egy olyan, meglehetősen széles köre, amely annyira gyűlöli az Orbán-Trump-Salvini vonalat, hogy még a saját bőrét sem félti eléggé.

3. Létezik a zsidóságnak egy olyan, jól kipárnázott, üzleti rétege, amely pazarul profitál minden felbolydulásból, s tudatosan teremt káoszt. Ők érinthetetlenek, nem vegyülnek a köznéppel, nem érheti őket semmi baj.

konrada 2021.11.10. 08:21:31

@Bandibacsi34: Ezek tényleg szörnyű esetek, de nem változtat azon, hogy mit mutat ki a statisztika, amely szerint a gyilkosságok számában minden társadalmi csoportban a lőfegyverhez hozzájutás könnyebb lehetősége lényegesen magasabb, mint ott, ahol nem olyan liberalizált.

baalint1 2021.11.10. 10:29:55

Abszolút kvótaellenes vagyok, de attól még ha lakosság arányosan kvótákat vezetnek be, az nem többletjog, mivel a kvóta oda-vissza működik. Te is tudod, hogy szalmabáb, hogy az emberi jogi mozgalmisták többletjogokat követelnének a kisebbségeknek. Csak mostanában kurva nagy divat lett az önsajnálat, mártírkodás, meg elnyomót kiáltani, főleg az altright és újbalos mozgalmak körében.

baalint1 2021.11.10. 10:34:54

@G. Nagy László:
A cigányok azon krémje, akik Budapesten dolgoznak ilyen-olyan munkahelyeken, nem attól krémje, hogy egy egyébként genetikailag ostobább csoportból ők a legértelmesebbek, hanem mert a bennünk és bennük is(!) élő sztereotípiák, a földrajzi elmaradottság, a rossz szülői minták miatt a többségük nem kerül olyan helyzetbe, helyre, környezetbe, ahol felmerülne egyáltalán az az út, hogy tanulással, munkával előbbre juthasson. Budapesten meg sokkal nagyobb eséllyel kerülhet mégis ilyen közegbe, mivel sokkal több a lehetőség, sokkal jobb az infrastruktúra, sokkal több a környezetben a cigányok és a többség részéről is, aki támogató tud lenni, és nem pusztán előítéletes.

G. Nagy László 2021.11.10. 10:58:28

@baalint1:

"A cigányok azon krémje, akik Budapesten dolgoznak ilyen-olyan munkahelyeken, nem attól krémje, hogy egy egyébként genetikailag ostobább csoportból ők a legértelmesebbek, hanem mert a bennünk és bennük is(!) élő sztereotípiák, a földrajzi elmaradottság, a rossz szülői minták miatt a többségük nem kerül olyan helyzetbe, helyre, környezetbe, ahol felmerülne egyáltalán az az út, hogy tanulással, munkával előbbre juthasson."

Én ezt ugyanígy látom. Többnyire a pókerasztal mellett találkozom velük, ahol muszáj használni a fejedet. Kifejezetten értelmes a többségük. De továbbmegyek: kurvára veszik a poént is és a legkevésbé sem agresszívek. Igazi tesók, nagyon csípem őket és a póker egyik legnagyobb ajándéka számomra, hogy segít lehámozni a negatív sztereotípiáimat. De ez csupán a szubjektív világom. Ha genetikailag vizsgáljuk a kérdést: ugyanazon nagyrassz tagjai vagyunk, valószínűleg az átlagos IQ-ban nem mutatunk brutális különbséget. (Szemben a feketékkel, ahol sajnos léteznek olyan országok, melyek átlagos intelligenciahányadosa 70 körül mozog. Őket szinte lehetetlen integrálni a civilizált társadalomba.)

G. Nagy László 2021.11.10. 11:04:31

@baalint1:

"attól még ha lakosság arányosan kvótákat vezetnek be, az nem többletjog"

Ezt azért gondold át... Természetesen többletjog, s jogfosztás annak, aki emiatt hullik ki a rostán. Ez maga a tömény rasszizmus. Ahogy fent már írták: PONTOSAN ugyanaz, mint anno a zsidótörvények. Szégyenletes és lábbal tiporja a liberalizmus eszméjét. (De természetesen egy piaci szereplőnek nem kell liberálisnak lennie. Egy szabad világban fel lehet adni álláshirdetést csak feketéknek - ez ma létező és cool dolog - és csak fehéreknek is - ez utóbbi pedig állítólag gyűlöletes rasszizmus...)

baalint1 2021.11.10. 11:10:58

@G. Nagy László:
"(Szemben a feketékkel, ahol sajnos léteznek olyan országok, melyek átlagos intelligenciahányadosa 70 körül mozog. Őket szinte lehetetlen integrálni a civilizált társadalomba.)"

Ez akkor lenne igaz,. ha mindez kizárólag genetikai tényezőkből fakadna. De már az amerikai négereknek is magasabb az átlagos intelligenciájuk, mint azon országokban, ahonnan rabszolgaként elhurcolták őket. Már pusztán a csecsemő kori hiányos táplálkozás is csökkenti az átlagos intelligenciát.
Valószínűleg egyébként a cigányok átlagos intteligenciája is alacsonyabb, aminek viszont épp az azonos nagyrassz miatt csak nagyon kis részben, vagy egyáltalán nem indokolhat a genetika.

baalint1 2021.11.10. 11:12:50

@G. Nagy László:
A helyzet az, hogy megteszik azt is a munkáltatók, hogy csak fehéret vesznek fel, és sokszor több ilyen munkahely van, csak ezt fű alatt csinálják, elég ha látják, hogy fekete, és elutasítják valami másra hivatkozva.
A kvótával mint módszerrel nem értek egyet. de a probléma létezik, és te is tudod, hogy mekkora hazugság, és tipikusan szélsőbalos mártírkodás, amit előadsz, hogy többletjogokat akarnak a fehérekhez képest.

desw 2021.11.10. 12:12:01

@baalint1:

Ha vki a bőrszíne, nemi szerve, . . . miatt kerül be egy adott pozícióba kvótával, akkor az mi, ha nem előjog?

Bandibacsi34 2021.11.10. 14:07:13

@konrada: Nem tudom mifele statisztikara hivatkozik. Az USA-ban kimutattak, hogy nincs szignifikans kulonbseg pl Texas vagy Chicago/NY - ban arrol, hogy több vagy kevesebb lenne a gyilkosság. Ezt csak a Wikipédia(az angol) statisztikai is megerositik. Mexiko, Brazilia, Oroszország tiltja a fegyverviselest es megis magasabb a gyilkossagok aranya, mint az USA-ban. Joval inkabb szamit egy terület nagysaga, mennyire vannak lakatlan teruletei stb stb. Svajcban, Ausztriaban, Finnorszagban altalanos a fegyverviseles(a katonaviselteknel) es megis kevesebb a buncselekmeny.

Bandibacsi34 2021.11.10. 14:43:08

@Bandibacsi34: Csak ugy mellesleg: egy olyan lakotelepen nőttem fel, ahol sok volt az orosz/szovjet tiszti lakas. Tarva nyitva volt a kapu es megsem volt egy betörés sem, mert f.. tak, hogy lelovik oket megha csak a szomszéd lakasba is tornek be. 1991 tol 2000 ig sok betores volt, igy 1992 tol zarni kellett a kapukat es vasracsokat szereltek az ablakaikra a foldszinten es elso emeleten lakok. aztan meg pár hullám volt(gyerekeket kuldtek be a tuggyukkik), de mar nem eri meg a betores. Egyelőre....

Tapi2021 2021.11.10. 17:27:21

@G. Nagy László: Hát igen. :-(

Ma délelőtt is ment az HBO-n egy Trump ellenes film. Érted, 2021. 11. 10. -én, amikor már T. sehol sincs!
És nem ez az egyetlen, amit folyamatosan nyomatnak. Nem lehet elégszer belerúgni. Na, meg rettegnek gondolom, hogy mi lesz, ha visszatér, vagy egy még kevésbé "progresszív" elnök jönne. Így még a porát is el kell törölni.

Talán véletlen, de a szereplők úgy 80%-a fekete. És olyan manipulatív és demagóg, hogy csak úgy ordít, mire akarják, hogy a néző gondoljon. (És igen, ezt csinálják az összes ellenfelükkel, akit veszélyesnek tartanak. Mindegy mit csinálnak valójában, nekik lesz róla egy durván negatív narrációjuk! OV-val is, a lengyelekkel is, Salvinival is... Karaktergyilkolós háború ez a javából. És mi jön a karaktergyilkolás után?)

De nincs kultúrharc... Vagy csak a jobboldal/repubikánusok csinálják... Aha.

Tapi2021 2021.11.10. 22:02:10

@Bandibacsi34: Tehát elmondható, hogy ott nem probléma a sok fegyver, ahol elég magas a kulturális, civilizációs szint (és viszonylagos jólét és rend van), ahol meg nem, és pl. nagy a szegénység és a bűnözés, ott igen.
Plusz, ott használnak könnyebben fegyvert, ahol van.

Glokta 2021.11.11. 13:29:54

@baalint1: "Abszolút kvótaellenes vagyok, de attól még ha lakosság arányosan kvótákat vezetnek be, az nem többletjog, mivel a kvóta oda-vissza működik"
Oda-vissza működik? Nem.
Azt felejted el, hogy ezeket nem légüres térben hozzák meg (vagyis akkor, amikor kb. minden csoport aránya a társadalmi arányuknak megfelelő az egyetemeken), hanem az a céljuk vele, hogy valamelyik csoportot segítsék vele egy másik kárára. Pl. az USA-ban ezek a - több évszázadon keresztül másodrendűként kezelt - feketék a fehérek és ázsiaiak kárára, a numerus claususnál a - többnyire az elcsatolt területekről érkező, általában rossz helyzetben lévő keresztény magyarok - a zsidók kárára. Az utóbbira is azt mondanád, hogy 'oda-vissza működik'?

Persze lehet szavakkal bűvészkedni és 'nem többletjognak' nevezni, de az biztos, hogy diszkrimináció.

"Ez akkor lenne igaz,. ha mindez kizárólag genetikai tényezőkből fakadna. De már az amerikai négereknek is magasabb az átlagos intelligenciájuk, mint azon országokban, ahonnan rabszolgaként elhurcolták őket. Már pusztán a csecsemő kori hiányos táplálkozás is csökkenti az átlagos intelligenciát."
Ebben egyetértek, csak azt kéne megmondani, hogyan oldjuk meg ezt a problémát.
Mert ahogy írod is, az intelligenciabeli különbség jó része az első pár évben alakul ki, az eltérő kultúra, rosszabb neveltetés (pl. kevesebbet törődnek a baba egészséges táplálásával, nem járatják óvodába, nem foglalkoznak a tanulással) és életkörülmények okán.
Szóval ha meg akarjuk oldani, akkor ebbe kéne belenyúlni, erőszakkal beleszólni, hogyan neveljék fel a gyereküket és megváltoztatni a cigány kultúrát. Amíg ez nem történik meg, addig nem lesz érdemi, hosszútávú javulás.
Nem látom erre az akaratot bármelyik politikai erő részéről, de kétlem, hogy akár te is támogatnád, annyira agresszív állami beavatkozás lenne ez.

G. Nagy László 2021.11.11. 15:52:36

@Glokta: Nagyrészt egyetértek mindazzal, amit írsz. Szeretem azt a finomságot és cizelláltságot, ahogyan belenyomod Bálint orrát az önellentmondások fostengerébe :) Már elnézést a képért...

'Nem látom erre az akaratot bármelyik politikai erő részéről'

Ezzel volna némi vitám. Az elvont ideológiák szintjén e felzárkóztatás tisztán baloldali program volna. Ehhez képest lássuk a valóságot!

munkaalapú társadalom - segélyalapú társadalom
adókedvezmények - családi pótlék
rend, a tulajdonjogok tisztelete - a "megélhetési bűnözés" fogalmának bevezetése
falufejlesztés, a cigányságot felzárkóztató programok - üres szavak, a társadalom érzékenyítése, szavazatvásárló piti megvesztegetések

Én egy pici különbséget azért látok...

desw 2021.11.11. 20:18:19

@Glokta:

"Szóval ha meg akarjuk oldani, akkor ebbe kéne belenyúlni, erőszakkal beleszólni, hogyan neveljék fel a gyereküket és megváltoztatni a cigány kultúrát."

A balfasz jogvédők csak ájvékolni tudnak. Miért emeli ki / miért nem emeli ki az állam a gyereket a családokból.

Ez egy kiváló példa a libsizmus önellentmondására: az embereknek joguk van a saját életükről dönteni, miért nézi debilnek az állam a polgárokat, csak ha ennek az önállóságnak egy kalap szar a végeredménye, akkor meg miért nem volt ott az állam, miért hagyja a polgárokat a szarban.

Glokta 2021.11.12. 00:10:05

@G. Nagy László: Az állami beavatkozást, amiről beszélek, lehet baloldalinak nevezni, de rendpártinak is. Csakhogy az az igazság, hogy egyszerűen nem látok más utat, ahogyan meg lehetne oldani a problémát.

Ennek az alapja (a lényege) az lenne, hogy a cigány gyerekek olyan nevelésben és oktatásban részesüljenek, ami után minimum egy szakmunkás végzettséget megszereznek. (Ez reális, nyilván 30%-nyi diplomást teljesen irreális lenne elérni egy generáció alatt)

Pillanatnyilag ez egyáltalán nem teljesül, és ezért nem tesz a jelenlegi kormány se, nem látok tőlük politikai akaratot erre.
A óvodakötelezettség bevezetése (3 éves korban) alapvetően egy lépés volt a jó irányban, viszont a tankötelezettség leszállítása hibás (még ha értem is az indokait), egy 16 éves fiatalnak nincs semmilyen hasznosítható tudása vagy képzettsége és csak újra fogja termelni a nyomort.

A közmunka a 2010'-es évek elején helyes volt (pedig ez is baloldali lépés), viszont utána a kormány nem tett igazán azért (pl. érdemi képzések biztosításával), hogy a közmunkások szintet lépjenek és normális munkát végezhessenek.
Úgy se kéne tenni, mintha csak a baloldal használná eszközként a 'szavazatvásárló piti megvesztegetést'.

Szóval a jelenlegi kormány a felszíni problémák egy részét kezelte, de a probléma gyökerével egyáltalán nem foglalkozott.

G. Nagy László 2021.11.12. 00:31:08

@Glokta: Ezúttal sincs komoly vitám azzal, amit írsz. Még akkor sem, ha dolgoztam az állami szférában viszonylag magas beosztásban, és számtalan előterjesztést fogalmaztam meg, s ezekben mindig kulcsfogalom volt mind a "hátrányos helyzetű kistérség", mind a "cigányság felzárkóztatása". Nem vagyok a téma szakértője, de a fejem teszem rá, hogy az Orbán-kabinet nagyságrendekkel elkötelezettebb a felzárkóztatás ügyében.

Csupán egyetlen kiegészítés ahhoz, amit írsz: a rendpártiság a többségi társadalmat védi, az ő szemszögükből tekint a problémára. A (valódi) baloldali megközelítés az elesettek felkarolását célozza, vagyis az érintettek aspektusából közelíti a kérdést. Ez más-más szemléletet és más-más eszköztárat is jelent. Az optimum az, ha mindkét filozófia együtt van jelen.
süti beállítások módosítása