téveszmék

téveszmék

"El kell fogadni, hogy a fiaik meghalnak"

2025. június 18. - G. Nagy László

kuleba_2.jpg

 

"El kell fogadni, hogy a fiaik meghalnak" - ezt üzente a brit anyáknak Dmitro Kuleba, Ukrajna volt külügyminisztere. Szerinte a NATO léte múlhat azon, hogy a szövetség tagjai hajlandók-e megvédeni egymást; katonáik hajlandók-e az életüket áldozni más országokért. Az 5. cikkely tartalma ismert, még úgy is, hogy az alakulás óta eltelt 76 esztendő során eleddig nem igazán kellett a gyakorlatban kipróbálni. (A 2001. szeptember 11-i terrortámadásokat követően életbe lépett a záradék, ez volt az egyetlen ilyen eset.) Nyilvánvaló, hogy aki hivatásos katonának áll, az bármikor bevethető éles helyzetben - ilyen értelemben Kuleba szavai üresen csengenek. Viszont hergelésre abszolút alkalmasak. Tudatosan kívánnak olyan hangulatot teremteni, mintha Európa valós katonai fenyegetés árnyékában élne. Az elmebetegek és a felforgatók festettek egy képet, és három éve ezt színezgetik, egyre sötétebb árnyalatokkal. 

 

Én csak azt kérdem: hogyan jutottunk el idáig? Az Európai Unió alapvetően azért jött létre, hogy a jólét, a szabadság és a béke derűs kis zuga legyen a Föld nevű, ezer problémával küzdő bolygón. És így is lett: a kontinens nyugati fele évtizedeken át a világ legélhetőbb helye volt, mindannyiunk álma. Aztán történt valami, és mindezt a pozitívumot elkezdték lerombolni; elhordani tégláról téglára. A maistream globalista politika számára sem a szabadság, sem a belső biztonság nem jelent megvédendő értéket; a jólétet a gazdasági hanyatlás erodálja, s legújabban úgy tűnik: már a béke megőrzése sem fontos. Talán még emlékszünk London főpolgármesterének, a pakisztáni származású Sadiq Khan szavaira: "A terror a nagyvárosi élet része." Magyarul: szokjunk hozzá, hogy a világ egy pocsék hely, s még véletlenül se azon dolgozzunk, hogy minimálisra csökkentsük az erőszakot... Felháborító volt e kijelentés, különösen egy olyan vezető szájából, akinek egyetlen dolga az volna, hogy élhetővé tegye városát. Nem, a terror nem a nagyvárosi élet része. A terror az állami és az önkormányzati működés csődje. És ugyanígy: a háború sem lehet a hétköznapjaink része, csakis a diplomácia kudarca, a politikai alkalmatlanság legnyilvánvalóbb jele. Nem, egyáltalán nem kell hozzászokniuk a brit anyáknak, hogy fiaik értelmetlen halált halnak. Sem nekik, sem a német, a litván vagy épp a magyar anyáknak. Valójában az ukrán anyáknak sem kéne. Ha volna még egy cseppnyi európaiság a vezetőinkben, úgy élből visszautasítanának minden hasonló kijelentést.

 

Ha a legutóbbi három és fél évet tekintjük, a mainstream európai politikai attitűd folyamatos változását figyelhetjük meg. Még mindannyian emlékszünk 2022 februárjára, amikor az orosz-ukrán háború kirobbant. Akkoriban sokat beszélgettem baloldali barátaimmal, akik egyszerűen nem értették, hogy az ellenzéki összefogás miért nem áll a béke pártjára; miért engedi át e pozíciót Orbánéknak, hozzájárulva ezzel a negyedik kétharmadhoz. Akkortájt még mindenki számára megkérdőjelezhetetlen volt, hogy a béke érték, a háború kerülendő. Sosem fogjuk elfeledni a németek első reakcióját: sisakokat küldtek Ukrajnába. Ez volt az értelmes, a logikus, a tisztességes hozzáállás: segíteni mindazoknak, akik menekülnek; támogatni minden kísérletet, amely a békekötésre irányul; s messze távol maradni attól, hogy fegyvereket, vagy katonákat vessünk be, a konfliktus aktív résztvevőjévé válva. Mára mindennek nyomát sem látni, csupán a patrióták követelik a békét. Európa vezetése Oroszország legyőzésének megszállottjává vált, Ukrajna gyorsított eljárással történő felvétele pedig azt a rémképet vetíti előre, hogy már nem térdig, de nyakig járunk majd a háborúban. Három és fél év épp elég volt ahhoz, hogy az európaiak agyát tökéletesen átmossák. Vajon gondolta-e bármely portugál 2021-ben, hogy neki gyűlölnie kéne az oroszokat? Vajon gondolta-e bármelyik brit édesanya, hogy a fiának értelmetlen halált kéne halnia a közeljövőben? Ezek akkortájt totálisan szürreálisnak hatottak volna. A szavaknak azonban teremtő erejük van; a médiagépezet pedig gőzerővel dübörög. 2023. januárjában még nagy visszhangot keltett Annalena Baerbock, az akkori német külügyminiszter kijelentése: "Háborút folytatunk Oroszországgal." A kancellár mosakodott is rendesen. Ma már senki meg sem lepődne egy ilyen mondaton. Ez maga a stratégia: szép lassan hozzászoktatni a népet a háború gondolatához. Kuleba szavai jól illeszkednek e trendbe, s azon tűnődöm, lehet-e még ennél is erősebbeket mondani. Az átlagos európai polgár meg lassan megfő a fazékban, s el sem gondolkodik azon, mi értelme van ennek az egésznek; ennek a velejéig mocskos gondolati-lelki-érzelmi eszkalációnak. Pedig egyszerű a matek: a háborúval semmit sem nyerhetünk, de mindent elveszíthetünk.  

 

Az igazság az, hogy megértem az ukránokat. Jó nagy szarban vannak. Az ország férfi lakossága minimum 2,5 millió fővel csökkent; településeik helyén romhalmazok állnak; s a nyugati pénz sem kifogyhatatlan forrás. Ráadásul a kapott támogatások felének lába kélt: senki nem tud elszámolni a dollármilliárdokkal. Egy ilyen katasztrofális helyzetben a legjobb stratégia az, ha másokat is magukkal rántanak. Értem Merz kancellárt is, illetve mindenki mást, akit a fegyverlobbi fizet. A háború jó üzlet a lelketleneknek. A lengyeleket és a Baltikumot is érteni vélem, még akkor is, ha a történelmi sérelmek felhevítése aligha tűnik érett reakciónak. "A NATO-t elbaltiasították, kelet-európaisították, az összes félelmükkel, gyűlöletükkel. Azt belevitték ebbe a szövetségbe, és amúgy viszik bele az Európai Unióba is." - állítja Vukics Ferenc. A farok csóválja a kutyát: egy törpe kisebbség zsigeri oroszellenessége formálja a központi attitűdöt. Én csak a többséget nem értem. Pedig egyszerű a matek: a háborúval semmit sem nyerhetünk, de mindent elveszíthetünk.

 

Marshall Rosenberg nevét elsősorban azok ismerik, akik tanultak pszichológiát, azonban A szavak ablakok vagy falak című, mára klasszikussá vált műve a laikus olvasók széles körében is népszerű. Számomra mai napig az egyik legmeghatározóbb olvasmány. Ez a könyv az erőszakmentes kommunikációról szól, amely azon emberek sajátja, akik törődnek egymással és harmonikus életre vágynak. Akik szakítanak a dühbe és depresszióba torkolló gondolkodásmóddal, így képesek az ellenségeskedést és a lehetséges konfliktushelyzeteket békés párbeszéddé formálni. Bár a szerző amerikai, könyve maga az európaiság. Ha létezik olyan, hogy európai eszme, avagy európai érték, úgy ez a mű mindent elmond róla. Rosenberg közvetítőként számos békítő tárgyaláson vett részt (elsősorban Afrikában, de számos más helyszínen is), fegyveres konfliktusokat elcsendesítendő. Jómagam azt látom a legszomorúbbnak, hogy ez a fajta attitűd, mely gyakorlatilag megegyezik az Európai Unió alapítóinak attitűdjével, mára teljes mértékben köddé vált. Az öreg kontinens visszatért a legprimitívebb, legbarbárabb állapotába, visszazuhanva az afrikai törzsi viszályok tudati szintjére. Kíváncsi vagyok, mit szólna a mai helyzethez Marshall Rosenberg, ha még élne, esetleg Adenauer vagy Schuman. Miként vélekednének arról, hogy Európa vezetői az orosz-ukrán háború kitörése óta alig-alig kommunikálnak Putyinnal? Ursula von der Leyen mindössze egyetlen egyszer, 2022 decemberében beszélt telefonon az orosz elnökkel. Ennyi. Totális elzárkózás mindentől, ami békés, ami a megegyezést keresi, ami igazán európai.

 

Magyarországon még ma is több mint 60 ezer ukrán menekült él. Találkozom velük a házban, ahol lakom, a bevásárló központokban, a parkokban, mindenütt. Nézem, ahogyan békésen pingpongoznak, s mosolyog a lelkem. Ezeket a srácokat nem fogdossák össze Zelenszkij emberei, s nem terelik a vágóhídra. Az anyjuknak nem kell hozzászokniuk a gondolathoz, hogy a fiuk hullazsákban végzi. Egyetlen anyának sem kéne. Épp ideje lenne már, hogy végre Európában is a békéről beszéljünk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4118889832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grundigg 2025.06.18. 10:08:37

"Nyilvánvaló, hogy aki hivatásos katonának áll, az bármikor bevethető éles helyzetben - ilyen értelemben Kuleba szavai üresen csengenek. Viszont hergelésre abszolút alkalmasak."

Ahogy Deutsch Tamás mondaná: ennyi. Toljátok is ezerrel.

G. Nagy László 2025.06.18. 10:19:01

@grundigg: Ennél sokkal több gyűlölet szokott munkálni benned. Kezdesz megenyhülni irányomban. Bevallom: jóleső érzés.

Amúgy mit gondolsz a téma kapcsán? A sebészeknek és a csatornatisztítóknak is ki kéne állniuk, munkájuk gyomorforgató részleteivel sokkolni a nagyközönséget, avagy gondolkodjunk és beszéljünk úgy, hogy az élet nem elsősorban balesetekről és a fekáliáról szól?

Nem érzed azt a tudatos agymosást, ami 3 és fél éve zajlik, igyekezve háborúra áthangolni a köznépet? Hitlert sok más mellett ezért tartjuk gazembernek, mert pont ugyanezt tette. Ma ez tök oké?

valis47 2025.06.18. 10:26:56

Túl soká tart már a háború, hogy csak úgy be lehessen fejezni sajnos. Az európai elit hozzákötötte a sorsát ahhoz a képzethez, hogy Oroszországot le kell győzni, ebből nem tud kihátrálni. Csak valami drámai fejlemény változtathatna ezen. Egy orosz áttörés, ami nem lehetetlen, ha az USA kiszáll a buliból. Vagy a nyugati mainstream pártok kormányainak sorozatos bukása stb.
Az oroszok sem tudják már csak úgy befejezni, mert nekik is túl sok már az "elmerült" költségük.
2022 tavaszán volt esély, de mint tudjuk, a boglyahajú Boris elment Kijevbe, és megígérte Zelenszkijnek, amit azóta is papagájkórusként ismételget az összes nyugat-európai vezető: végsőkig támogatjuk Ukrajnát. Gyakorlatilag most is ebben vannak, érdemi kompromisszumot nem tudnak az orosz félnek ajánlani, csak nyilvánvaló átverés tűzszünetet ajánlgatnak (hogy lélegzethez jusson Ukrajna), a hosszú távú céljaik meg nyilvánvalóak: nem békét, hanem hosszú háborút akarnak, még mindig azt remélve, hogy az oroszok végül összeomlanak.

grundigg 2025.06.18. 10:36:38

@G. Nagy László: "Ennél sokkal több gyűlölet szokott munkálni benned. Kezdesz megenyhülni irányomban."

Gyűlölet soha nem munkált bennem, csak mély felháborodás a mocsokságaid miatt. Ez nyilván addig tartott, amíg voltak veled szemben erkölcsi elvárásaim. Ha jólesik, hogy ez elmúlt, élvezd! Az is egyfajta szabadság, ha már nem várnak tőled semmit.

A 3,5 éve zajló háborús agymosást látom és értem. Ez motiválja a pártod teljes kommunikációját és az ilyen posztjaidat is. Toljad csak!

G. Nagy László 2025.06.18. 10:38:04

@valis47: Valóban, minden jel arra utal, hogy Európa hosszú távú háborúra készül. Ez önmagában nonszensz. Sorolhatjuk az okokat napestig - félelem, bizonytalanság, ruszofóbia, üzleti érdek, politikai számítás, pszichológiai szempontok, ideológia, elköteleződés a hülyeség mellett stb. -, de a lényeg az, hogy a normalitás a békéért kiált. Tényleg ennyire meg lehet hülyíteni az átlagembert? Tényleg át lehet hangolni az elmét oly módon, hogy a háborút tekintse természetes állapotnak???

G. Nagy László 2025.06.18. 10:42:57

@grundigg:

"mély felháborodás a mocsokságaid miatt"

Milyen fura, hogy mindeközben meggyőződésem, hogy mindig tiszta a lelkem és mindig a jó oldalon állok. Mi több: érvelek is mellette. És azt látom: te is hittel hiszed, hogy a jó oldalon állsz. És jó látni, hogy őszintén beszélsz. Jó látni azt is, hogy nagyságrendekkel intelligensebb vagy azoknál, akikkel egy követ fújsz. Borzasztó lehet bölcsen és jó szándékkal élni úgy, hogy minden érv ellened szól.

wigotah224 2025.06.18. 11:10:08

@grundigg: Én is már feladtam. G Naggyal olyan beszélgetni, mint egy LLM-mel, aminek a system promptját a fidesz írta. Enduserként nemhogy nem tudom megváltoztatni, de a következõ beszélgetésben ugyanazok a már megcáfolt hülyeségek jönnek újra és újra.

valis47 2025.06.18. 11:24:24

@wigotah224: Nem tudom, szerintem pl. Boldival olyan, bár szerintem egy LLM jobban érvelne nála.

valis47 2025.06.18. 11:26:36

Mármint egy olyan LLM-hez hasonlít Boldi, mint akinek a promptját a mainstream nyugati, hihetetlenül diverz véleményeket tükröző (pl. háború ügyben) média programozta volna.
Mondjuk a Chat GPT is elég polkorrekt, beszélgetve vele folyton figyelmeztet, hogy ez meg az a kifejezés homofób meg rasszista stb. :)

G. Nagy László 2025.06.18. 11:44:38

@wigotah224:

"ugyanazok a már megcáfolt hülyeségek jönnek újra és újra"

Eddig akárhányszor figyelmetlen voltam, s @grundigg: jelezte tárgyi tévedésemet, minden alkalommal megköszöntem, elismertem, s korrigáltam a hibát. Nem létezik olyan MEGCÁFOLT hülyeség, amelyet másodszorra is felhoznék, figyelmen kívül hagyva a cáfolatot. Soha nincs ilyen. Az elképzelhető, hogy a te elmédben a mainstream narratíva zakatol, s minden mást hülyeségnek érzékelsz. De ez ettől még csupán egy torz, szürreális, helyenként perverz narratíva marad, semmiképpen sem érv, vagy érvrendszer, pláne nem gondolataim cáfolata.

A fenti posztban hol találsz megcáfolt hülyeséget? Miben tévedek? Mi az, amibe bele tudsz kötni, ha nagyon felgyűröd az inged ujját?

MEDVE1978 2025.06.18. 12:20:23

Az ukrán-orosz háború nagy valószínűséggel nem fog kiterjedni. Ennek az esélye minimális, ugyanis egy kiterjedés esetében már nagyon valós lenne az atomháború és hasonló brutalitású eszkaláció veszélye. Csak úgy tudom elképzelni, ha mondjuk most az USA beszáll a Teherán elleni akcióba, leköti a hadereje jelentős részét, mire Kína elköveti azt a hibát, hogy megtámadja Tajvant. Ez egy világháborúhoz vezethet, de nagyon kicsi az esélye.

Másrészt nincs értelme annak, hogy az oroszok kiterjesszék a konfliktust, hiszen Ukrajnát sem képesek elfoglalni, nagyon nem. Az orosz elitegységek jelentős részének az orosz-ukrán háború kezdete óta annyi, nem véletlen, hogy jelenleg is inkább tömeggel, mint minőséggel próbálnak előrejutni. Emellett az orosz hadsereget rendbe kellene hozni ahhoz, hogy másik támadást is tudjon indítani, ez szinte biztosan beletelik 2-5 év békébe.

A nyugati kormányok pedig tudják, hogy a mélyebb beavatkozás a háborúba még a legelvakultabb héja országokban (balti és lengyel) is választási vereséget okozna, nem támogatják az állampolgáraik.

Már többször kifejtettem, hogy szerintem az ukránokra összeomlás vár a békét követően. A lakosság jelentős része kivándorolt, a jelenlegi lakosság 35-38 millió fő körül lehet. A Krímmel együtt 2022 előtt 45 millió volt. Ráadásul ugyanúgy öregedő társadalmi trend van, mint bárhol Európában, kevés gyerekkel. Ez gazdaságilag bekorlátozza a növekedési lehetőségeket. Ha beköszönt a béke, akkor egyből eltűnik az összefogó közös nagy ügy: a honvédő háború, maradnak a hétköznapok. Egyes régiók nagyon erősen lepusztultak, az újjáépítésük hihetetlen pénzbe fog kerülni. Az pedig újabb kérdés, hogy a közvetlen orosz fenyegetés lanyhulásával a nyugat mennyire akarja majd támogatni Ukrajnát.

Bár a hazai kormánypropaganda mást állít, nincs értelmezhető lehetősége annak, hogy Ukrajna 10 éven belül EU tag legyen. A legnyilvánvalóbbat (magyar, szlovák vétó jelenleg) leszámítva, az unió mechanizmusai (támogatási rendszerek, szavazati rendszerek) nem alkalmasak arra, hogy egy 35 milliós országot felvegyenek. Macron nagy pofával támogathatja az ukránokat, de amint a mezőgazdaságról lesz szó és kapja majd a sárgamellényesek molotov koktéljait, átgondolja az egészet. Ugyanez igaz az egész mediterráneumra is, Meloni vagy Sanchez látszólag egyöntetű támogatása hipp-hopp tűnne el, amint arról lenne szó, hogy a gazdáik nem kapnak támogatást. Más szempontból is egyértelműen irreális lenne a gyors ukrán csatlakozás, hiszen egyértelműen kettős mércét jelentene: a teljes Balkán alkalmasabb gyakorlatilag az EU csatlakozásra, mint Ukrajna.

Persze Zelenszkij és Kuleba folyamatosan mondja majd a magáét, az egyre radikálisabb nyilatkozatokat, de ezekre nem nagyon kell figyelni. Senki nem fog csapatokat küldeni Ukrajnába, a nyugati vezetők bár maximálisan álszentek, de nem hülyék.

valis47 2025.06.18. 12:27:56

@MEDVE1978: Túl racionálisnak nézed a nyugati politikusokat. Nem azok, és nem is az igazi irányítók feltehetően. Cserélhető bábok vagy bezsarolt figurák.
Meg úgy képzeled, hogy alapvetően konszolidálni akarnak, és nem egy nagy reset a cél továbbra is. A pandémia után most a háború van műsoron. Aztán majd talán valami más lesz esetleg, vagy egy újabb pandémia, "még halálosabb". A globálelit előre akar menekülni, valami disztópiába. Ami persze nekik nem lenne az. Úgy vélik a jelenlegi modell fenntarthatatlan, amiben igazuk is lehet.

valis47 2025.06.18. 12:32:17

Választásokon nem váltható le valószínűleg az EU-s elit, mindenhol rezsimpártok vannak bebetonozva (nincs gyakorlati különbség egy "szociáldemokrata" és egy "kereszténydemokrata" között, ahogy a brit kétpártrendszer két pártja között sincs igazából stb.), a nem rezsimpártokat majd betiltják, mint szélsőséges, alkotmányellenes, orosz ügynök stb. pártokat, ha muszáj lesz. Háborús hangulatban már ilyesmi átverhető simán, Ukrajna ebben is előtte járt a Nyugatnak, amikor 2021-ben egyszerűen betiltotta az utolsó "oroszbarát" pártokat és médiumokat.
Ezért szórakoztató az orbánfóbiás tábor sirámait olvasni, hogy itt valami leválthatatlan autoriter hibrid rezsim stb. épült ki. Nyugaton ennyi pluralizmus sincs. Mármint gyakorlatban.

valis47 2025.06.18. 12:36:28

USA az más tészta, úgy tűnik ott van egy olyan frakció, amelyik Trumpot nyomta... Európában viszont nincs befolyásuk, itt csak az ottani demokratákhoz bekötött elit létezik (amely a woke amerikai egyetemeken kupálódott jelentős részben ki), kivéve Mo-t persze.

G. Nagy László 2025.06.18. 12:36:29

@valis47: "Túl racionálisnak nézed a nyugati politikusokat. Nem azok, és nem is az igazi irányítók feltehetően. Cserélhető bábok vagy bezsarolt figurák.
Meg úgy képzeled, hogy alapvetően konszolidálni akarnak"

Pontosan.

@MEDVE1978:

"nincs értelmezhető lehetősége annak, hogy Ukrajna 10 éven belül EU tag legyen"

Annak volt értelmezhető lehetősége, hogy korlátlanul fogadják migránsok tömegeit? A legnagyobb őrültség volt az elmúlt 80 évben, mégis megtették. Már rég nem számít, hogy mi racionális és mi az, ami őrültség.

valis47 2025.06.18. 12:37:53

Egyesek "cionista vs. globalista zsidók"-ként írják le ezt a két frakciót, mondjuk lehet benne valami. Legalábbis az előbbihez sorolt be Orbán, ide tartozik Trumpedli stb.

Boldeone2 2025.06.18. 13:21:26

@valis47:
Nem tudom, szerintem pl. Boldival olyan, bár szerintem egy LLM jobban érvelne nála."
- Ember, te miről beszélsz??? ITT kommentelek Nagy Lacinál majdnem a kezdetek óta, és eddig EGYETLEN kommentemet sem tudtátok cáfolni!

Bármelyik, ismétlem bármelyik hozzászólásom vissza lehet olvasni, 10- ből 9x megmondtam előre mi fog kövezketni; akár a hàborút illetően. Ti azt mondtátok, Putyin pár nem múlva győz, én meg már 3 éve is ukrán relatív győzelemről ( függetlenség megőrzése) beszéltem

Vagy: ti örömködtetek Trump győzelmén, én megírtam, hogy nem lesz jó. Igazam lett..

Vagy: ti azt mondtátok, Trump pár nap alatt békét teremt...Én azt hogy nem...

Kinek lett igaza ember??? Ismerjétek már be, hogy szemben mentek a való világ realitásaival!

Itt egy vicc, ez jut eszembe rólatok:
EFigyelem, figyelem! - szólal meg az autórádió. - Felhívjuk az M7-esen autózók figyelmét, legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben robog.
Egy autós hallgatja a közleményt, majd felcsattan:
-Hogyhogy egy? Mind!

valis47 2025.06.18. 13:26:09

@Boldeone2: Én mondjuk egyiket sem mondtam...

Boldeone2 2025.06.18. 13:27:06

@valis47: Tudod mi a mainstream és miért alakul ki? Valószínű azért, mert a TÖBBSÉG kialakít egy KÖZÖS állaáspontot, ami a kolletktív történelmi tudáson és józan ész használtán alapszik

Aki tudja a történelmet, az SOHA nem fog a putyini totalitárius hadiállam oldalára állni!

Nekem anno apám elmondott mindent mi történt itt a nagyszüleimmel 1944 telén...

Boldeone2 2025.06.18. 13:30:00

@G. Nagy László: Tájékozódj, mielőtt propaganda anyagot írsz!

Linkelek valamit, találd ki kit írta:

"Dúl a háború az érzelmeinkért és a választásainkért Ukrajnában és a világban, körülöttünk és bennünk. A frontvonalak száma számtalan. Az emberek küzdenek a családokban, az online közösségekben és a társadalmakban. Az államok is háborúban állnak az emberekkel, a cégekkel és egymással. Hogyan kerülhetjük el azt, hogy ne szakadjunk szét a közösségek között, és ne veszítsük el a valóságérzékünket, amikor az alhírek keverednek az igazságokkal, és a kommunikációs háború ugyanolyan ádáz lett, mint a fizikai háború"

EZ nagyon illik ide...Zseniális ez az ember...

G. Nagy László 2025.06.18. 13:37:10

@Boldeone2:

"Tudod mi a mainstream és miért alakul ki? Valószínű azért, mert a TÖBBSÉG kialakít egy KÖZÖS állaáspontot, ami a kolletktív történelmi tudáson és józan ész használtán alapszik"

Nagy lófaszt. Pár vastag üzletember gondol egyet, megvásárolnak pár lelketlen politikust, majd péntek este meglazítják a nyakkendőjüket, s némi ital meg kokó mellett kiötlik azt a beteg ideológiát, amely a terveiket "erkölcsileg" támogatja. Akár a történelmi tudáson, a józan észen és az emberi morálon túllépve.

"Aki tudja a történelmet, az SOHA nem fog a putyini totalitárius hadiállam oldalára állni!"

Nem is szabad. Csak az idióták állnak Putyin oldalára.

"én meg már 3 éve is ukrán relatív győzelemről ( függetlenség megőrzése) beszéltem"

Ez így van. Erről beszéltél. Nem jött be.

"Vagy: ti örömködtetek Trump győzelmén, én megírtam, hogy nem lesz jó. Igazam lett."

Miért is? Mi volt jobb Biden idején?

Boldeone2 2025.06.18. 13:40:42

@G. Nagy László: Én csak azt kérdem: hogyan jutottunk el idáig? Az Európai Unió alapvetően azért jött létre, hogy a jólét, a szabadság és a béke derűs kis zuga legyen a Föld nevű, ezer problémával küzdő bolygón. És így is lett: a kontinens nyugati fele évtizedeken át a világ legélhetőbb helye volt, mindannyiunk álma. Aztán történt valami, és mindezt a pozitívumot elkezdték lerombolni; elhordani tégláról téglára"

Ez mind propaganda hazugság! Az EU a világ legjobb helye maradt a mai napig, főleg úgy, hogy Trump átvette az USA- t, és sokan menekülnek!

Ha nem hiszed, jó barátod a google! Üsd be: "World safest countries", "best place to live in World"; vagy " HDI ranking of the
World"; "most liberal countries in the Word "

- Európa szinte mindenhol óriási túlsúlyban lesz!

Ne terjessz hazugságokat! Az EU óriási sikertörténet, elég csak megnézni Lengyelországot, akik a a 80- as években még rongyokat árultak a tyúkpiacon, 30% - os munkanélküliség volt!

Ez a világ legjobb területe és marad is!

Éppen ezért kell megvédeni a potenciális ellenségtől! Putyin az!

G. Nagy László 2025.06.18. 13:40:50

@Boldeone2:

"EZ nagyon illik ide..."

Annyiban, hogy Kuleba mondatai.

"Zseniális ez az ember..."

Szerintem egy féreg. Háborús uszító. Ráadásul az idézet totál semmitmondó. Üres frázisok csokra.

Boldeone2 2025.06.18. 13:44:41

@G. Nagy László:

Nem is szabad. Csak az idióták állnak Putyin oldalára."

- Te miért vagy ott a "békehazugságokkal"?

Ez így van. Erről beszéltél. Nem jött be."

- Bejött, Ukrajna független állam, Putyin szenved még a Donbassban is

Miért is? Mi volt jobb Biden idején?"

- Bizony jobb volt! Trump vámpolitikaja gyilkos, Izreael politikája bűnös, az ukrajnai cinikus

Boldeone2 2025.06.18. 13:46:14

@G. Nagy László: Egy könyvről van szó. Én beleolvastam, szerintem nagyon jól ír. A hazájáért küzd, nem uszító

Boldeone2 2025.06.18. 13:55:29

Olyan "szar" hely Európa, hogy az első 14 államból 12 európai, a másik 2 meg városállam

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

valis47 2025.06.18. 13:58:11

@Boldeone2: "Nekem anno apám elmondott mindent mi történt itt a nagyszüleimmel 1944 telén"

Sajnos nem ők jöttek előbb ide, hanem mi oda... és hát a partizánvadász alakulataink csináltak ezt-azt. Persze a "partizánok" is állatok voltak, ilyen a gerillaháború (és a partizánokat/gerillákat rendszerint nem nemességből támogatja a falusi paraszt, sem a hős szovjeteket, sem a vietkongokat stb., hanem mert különben levágják a fejét, esetleg előtte még megerőszakolták majd megölték a családját is a szeme láttára - viszont így a megszálló hadseregtől kaphatja meg ugyanezt).
Oroszok katonáknál az a mondás járta (még orosz földön), hogy magyar foglyot nem ejtenek, biztos volt valami, amivel kiérdemeltük a hírnevet.
Elrettentésül megölt civilek hulláit kitenni figyelmeztető felirattal a nyakukban pl. elég kemény, és ezt dokumentáltan megtették a magyar honvédek arrafelé valahol a Don környékén.
Ettől persze a bolsevizmus még szörnyű rendszer volt (a cárival ellentétben, az csak ilyen uram-bátyám félfeudális világ volt - nem is volt nagyon messze a mienktől - ahol a politikai foglyok többnyire szabadon járkálhattak helyben a száműzetésben (Sztálin is teherbe ejtett valami helyi csajt), a magyar és más hadifoglyok sorsa sem volt olyan, mint a Szovjetunióban), és az is lehet, hogy tényleg támadott volna Sztálin, miután úgy látta, hogy a kapitalisták már eléggé kivéreztették egymást. (1941 nyarán szerintem nem lett volna még logikus.)

valis47 2025.06.18. 14:03:08

@Boldeone2: Szerintem ez múló állapot, sajnos. Lemaradunk az USA és Kína mögött, részben az elit esztelen politikája miatt - zöldség erőltetése, net zero és egyéb elmebajok, innováció hiánya, túlzott bürokrácia stb.
Nincs európai tech cég, nincs európai AI, semmi, az EU innovációja az ilyenek, hogy a PET palack kupakja oda van ragasztva, meg a GDPR...

valis47 2025.06.18. 14:07:41

@Boldeone2: Ja, Ukrajna a mintaország, ahol nincs ellenzék, az "elnök" egy médiabohóc, aki TV sorozat után a valóságban is eljátssza a szerepet, a komplett média a kormány ellenőrzése alatt, politikai gyilkosságokat követ el az állam az EU területén emigránsok ellen stb.
Sajnos úgy tűnik Izrael és Ukrajna a modellek az uraink számára... esetleg bizonyos szempontokból a "komcsi" Kína is, mert dicsérte azt is pár globalista nagyember korábban.
süti beállítások módosítása