téveszmék

téveszmék

"A baloldaliság a következetességről szól"

2024. március 18. - G. Nagy László

naci.webp

 

Tudom, már a cím is álságos. A baloldaltól soha senki nem várja el, hogy következetes legyen. Még a saját szavazóik sem. Mindenki rég tudomásul vette, hogy a többi valláshoz és ideológiához hasonlóan a balos világlátás dogmái is erősen önellentmondásosak. Hogy mást ne mondjunk: a szabadság és a vagyoni egyenlőség eszméi bizonyosan nem férnek meg egy csónakban. A különböző áldozati csoportok is ütik egymást - képletesen és szó szerint egyaránt. Nyilvánvaló, hogy nem lehet egyszerre képviselni a melegeket és a muszlim hitűeket; vagy épp a sport terén a nőket és a transznemű nőket. Ám ezek még szinte megmosolyogtató problémák. A nagyobb gond az, hogy minden, ami az utóbbi 80 esztendőben a baloldaliság jegyében hangot kapott, valójában a nácizmus ellenében került megfogalmazásra. A nyugati szociáldemokrácia egyértelműen elutasította a rasszizmust, az antiszemitizmust és a háború imádatát. Ezekkel mélyen egyet lehet érteni. Ám mit látunk az utóbbi pár évben? A fejlett világ balos hangadói mára harsányan rasszistává, antiszemitákká és a háború legnagyobb követelőivé váltak. Érti ezt valaki?

 

RASSZIZMUS

 

Martin Luther King világraszóló beszéde óta tudjuk: a rasszizmus egyetlen ellenszere a színvakság. Ez persze sosem jelenthet afféle álszent színjátékot, mint amikor Michael Jordannel beszélgetve benyögöd: észre sem vettem, hogy fekete vagy... Erre az ostoba képmutatásra semmi szükség. Cigány származású barátaim többsége sem rejtheti el vérvonalát, pedig elképesztő különbségeket mutatnak. Ottó - a legnagyobb dumás - pont úgy fest, mint egy török szultán. Piszkálom is, amikor nagy ritkán megborotválkozik, mert nála a szakáll a perfekt imidzshez elengedhetetlen. Gyuszit is imádom. Őt csak Don Julionak szólítjuk, mert egy az egyben úgy fest, mint egy mexikói maffiózó. Aztán ott van Tibi, akiről Gárdonyi regényalakja, Sárközi ugrik be azonnal... Ám ellenpéldaként megemlíthetem Gombos Laci barátomat, aki pár éve itt hagyott bennünket. Hosszú esztendőkön át pókereztünk együtt, rengeteget beszélgetve; csupán két apróság maradt titok előttem: énekesi tehetsége és származása. Halála után rákerestem zenei produkcióira, s csak akkor esett le a tantusz... Nyilván persze nem ez a lényeg, amikor színvakságról beszélünk. Egy valami fontos csupán: mindenki ugyanazt a bánásmódot érdemli, akár kiabál róla a vérvonala, akár nem. Ez volna a középutas, liberális, erkölcsös álláspont, amely egy rövid ideig jellemezte is a civilizált világot. Aztán jött a baloldal és mint mindig, minden téren, itt is sikerült túltolniuk a biciklit. Jött a feketéket helyzetbe hozó kvóta az amerikai felsőoktatásban. Jött az Oscar-díj faji kvótakövetelménye. Jött a "próbálj kevésbé fehér lenni" kampány a Coke részéről. Majd jött a BLM a "nem lesz egyenlő a fehér ember, hanem a mi rabszolgánk lesz!" jövőképpel. Ta-Nehisi Coates amerikai író már első könyvében nyíltan megfogalmazza, milyen megvetéssel tekint a fehér emberekre: "Úgy gondoltam, hogy mocskosnak tűnnek, és ez rasszistává és büszkévé tett." Addig idegenkedtek Hitler gyalázatos gondolkodásmódjától, míg egészen magukévá nem tették.

 

ANTISZEMITIZMUS

 

Sokan már évekkel ezelőtt felkapták a fejüket, hogy mi lesz ebből. A baloldali gondolkodást ez idő tájt már áthatotta a mély és zsigeri rasszizmus, de akkoriban még csak az volt egyértelmű, hogy a (gonosz, elnyomó, rabszolgatartó) fehér ember kerül a legalsó polcra, a piramis csúcsán pedig a (legtöbbet szenvedett) feketék állnak. Az indiánok áldozati státusza szintén nem lehetett megkérdőjelezhető, így viszont a velük egy nagyrasszba tartozó távol-keletiek is jó pozíciót nyertek, még úgy is, hogy semmilyen tekintetben nem tekinthetők sem vesztesnek, sem elnyomottnak, sem pedig áldozatnak. No de mi lesz a többiekkel? Az első ijesztő jelet egy amerikai egyetem baloldali diákcsoportjának röplapja szolgáltatta, a következő felirattal: "A zsidó vajon fehérnek számít?" A fene se tudja, hogy e teoretikus felvetést sikerült-e megválaszolni azóta, egy biztos: a gázai konfliktus megmutatta, mit gondol az echte baloldali. Az amerikai egyetemi diákság Palesztina mellett tüntet. Claudine Gay, a Harvard Egyetem afroamerikai elnöke az intézményében megjelenő nyílt antiszemitizmust mentegeti. Nagy-Britanniában 2023-ban minden eddigi rekordot megdönt a zsidók elleni támadások száma. Párizsban Dávid-csillagokat festenek a házak falára - októberben három hét alatt 850 antiszemita esetet jelentenek a francia rendőrségen. Világos, hogy nem vált mindenki egy csapásra zsidógyűlölővé, ám ami eddig a legfőbb bűnnek számított, azzal szemben kifejezetten elnézővé és megengedővé vált a világ - nem kis részben a baloldal iszlámsimogatásából fakadóan. Addig idegenkedtek Hitler gyalázatos gondolkodásmódjától, míg egészen magukévá nem tették.

 

A HÁBORÚ IMÁDATA

 

1945 után meglehetősen egységes közhangulat uralta a világot: soha többé háborút! Az Európai Unió (és elődei) létrehozásában is jelentős motivációt jelentett a békevágy. Mindenki érezte, hogy az első világháború lezárásakor valamit nagyon elrontottak. Mindenki úgy gondolta, hogy amennyiben közös akolba kerül Németország, Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia, onnantól többé nincs miről beszélni. A hidegháború időszakában voltak ugyan ingerült pillanatok - rendszerint a kubai rakétaválságot szoktuk emlegetni a feszültség csúcspontjaként -, ám 1962 és 2022 között már csupán lokális konfliktusokat láttunk, s nem volt gyakori téma az atomháború réme. Az utóbbi két évben azonban mintha megveszett volna a világ. "1848 márciusában Európa lángokban állt. Vér folyt a fővárosok utcáin. Bécsben barikádokon harcoltak. Mit csináltak a magyarok? Verset írtunk. Tizenkét pontot szerkesztettünk. Átsétáltunk Pestről Budára. Az volt az első békemenetünk... Puskalövés nélkül kiszabadítottuk a politikai foglyokat. Színházba mentünk, nemzeti darabot néztünk, a szünetben nemzeti dalt énekeltünk, és estére győztünk. Napra pontosan kilenc hónapra rá megszületett Petőfi Zoltán..." - így kezdte ünnepi beszédét Orbán Viktor március 15-én, megerősítve azon önképünket, hogy alapvetően békés nemzet volnánk. S ha nagy költőnknek a forradalom első estéjén még be kellett érnie a szenvedély levezetésének köznapi módjával, azért pontosan tudjuk, milyen erős harci szellem munkált benne. "Sehonnai bitang ember, Ki most ha kell, halni nem mer" - alighanem ez az attitűd jellemezte inkább az adott kort. Ma már ez nem 176 esztendőre, de fényévnyi távolságra van tőlünk. Nincs miért fegyvert fognunk, és természetesen európai polgártársainknak sincs sok oka rá. De kedvük sincs hozzá; ha megkérdeznénk száz spanyolt, vagy száz svédet, aligha találnánk köztük olyat, aki önként és dalolva az ukrán frontot választaná. A háborús hergelés a szűk politikai elit felelőtlenkedése csupán. Ha az agytrösztre, az Egyesült Államokra tekintünk, azt fogjuk látni, hogy erősen fordult a kocka; míg korábban a jobboldal volt harciasabb, ma egyértelműen a demokraták tüzelik a háborút. Természetesen mindkét oldal elkötelezett a hadiipar mellett - ennek a lobbiérdekeken túl az alapvető közgazdaságtani okait is ismerjük -, ám amíg a republikánusok beérik azzal, ha eladják termékeiket, a demokraták szemlátomást használni is akarják azokat. "Szeretkezz, ne háborúzz!" - hallottuk oly sokszor a pacifista baloldaltól. Ma a konzervatív Orbántól halljuk ugyanezt, míg a globalisták nap mint nap azt hirdetik: vége a béke korszakának. Ugyanazok, akik tegnap még a hópihéket védték, nehogy felzaklassák magukat egy durvább történelmi fotón; akik a nők elleni támadásként kezelték az útburkoló munkások elismerő füttyét; akik a politikai korrektség jegyében létrehozták az újbeszélt, hogy elkerüljék a legártatlanabb verbális sértést is - ma simán a vágóhídra terelnék a világot. Addig idegenkedtek Hitler gyalázatos gondolkodásmódjától, míg egészen magukévá nem tették.

 

***

 

Ami engem illet: sosem leszek baloldali. Sosem tudnám vallani értékeiket és sosem tudnám elnézni következetlenségeiket. De ezzel együtt is követelem vissza azt a hagyományos baloldalt, amelyet még szociáldemokratának lehetett nevezni. Amelyik kiállt szegények mellett. Amelyik egyenlőséget hirdetett. Amelyik elvetette az erőszakot és a háború minden formáját. Amelyikben még volt némi szeretni való.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6118354605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.03.19. 11:32:30

@MEDVE1978: Tehát, ha Ukrajna számára kedvező béke születne, akkor a globális háborús pszichózis is véget fog érni

Ha viszont azt látják hogy teljesen vége a nyugati rend primátusának- Trump nyer- akkor mindenhol beindul az eszkaláció

Amerikának a sarkára kellene állnia, nem pedig háttérbe húzódni

Wildhunt 2024.03.19. 12:16:50

@Boldeone2: úgy érted vissza kell vegyék a krímet, vagy bukik a világrend?

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.19. 15:04:31

@Boldeone2:

"Én atlantistaként azt mondom: a nyugat egyik legfontosabb célja most megállítani a barbár orosz katonai diktatúrát."

Ukrajna mióta tartozik az Észak-atlanti térséghez, ha már atlantistának tartod magadat?

alöksz róz 2024.03.19. 18:05:28

@MEDVE1978: "Éppen ellenkezőleg. Az egyén sikere a közösség sikere, a sikeres vállalkozó / üzletember gazdagítja a társadalmat egy nagyon fontos jobboldali toposz. Gazdaságpolitikailag ez ugye a gazdasági növekedés "lecsorgásának elmélete"." - nincsen ebben semmiféle társadalmi felelősségvállalás.

G. Nagy László 2024.03.19. 18:47:07

@alöksz róz:

"nincsen ebben semmiféle társadalmi felelősségvállalás."

Abszolút egyetértek. Pont az a lényeg, hogy 100%-ban önérdekű a vállalkozó. A gazdasági növekedés lecsorgása valós jelenség, mi több, minden társadalmat ez, és csakis ez képes felemelni, de ettől még melléktermék. Lehet, hogy egyes képmutatók úgy kommunikálják, hogy ez társadalmi felelősségvállalás, de nem az, valójában semmi köze hozzá.

Boldeone2 2024.03.19. 18:58:04

@G. Nagy László: Mi mondott Schwarzi? "Giving back to the community " tehát a sikeres vállalkozó adjon vissza a közösségnek, úgy lesz teljes az élete...

G. Nagy László 2024.03.19. 19:01:36

@Boldeone2: Értem, és egyet is értek vele. De ez egy másik dimenzió. Egy plusz lépés. Ez valódi társadalmi felelősségvállalás. Nem ez a kapitalizmus lényege.

Boldeone2 2024.03.19. 19:03:39

@G. Nagy László: Valakinek pedig felelősséget kell vállani...Ki más, ha nem az elitnek? Az elitnek van rá meg legjobban a lehetősége
Mi kb 10 alapítványt támogatunk rendszeresen . Az adó 1%- on kívül, persze...

Megint más kérdés, hogy az Orbán- rezsimek ki szeret adózni??? Hogy Tiborc Pista további forint tízmilliárd állami támogatásokat kapjon, a befizetett adóból....

Boldeone2 2024.03.19. 19:10:55

@G. Nagy László: A kapitalizmus válságban van szerintem. Egyre kevesebb ember érzi úgy, hogy ki lehet törni ebből, ezért terjed a világvége várás...

Már senki nem hisz a " szabadpiacban" főleg nálunk, ahol haveri kapitalizmus van, ahol egy here réteg kisajátít mindent magának, politikai kapcsolatokkal, állami- ingyen pénzek akvirálásával

A baloldaliságnak ennek a társadalmi rendszernek a megtámadása lenne a célja, csak baloldali politika és pártok ma már szinte nincsenek...

G. Nagy László 2024.03.19. 19:53:38

@Boldeone2:

"A baloldaliságnak ennek a társadalmi rendszernek a megtámadása lenne a célja, csak baloldali politika és pártok ma már szinte nincsenek..."

Kétféle baloldaliság létezik. Az egyik a szociáldemokrácia, amelyik komolyan gondolja a leszakadó rétegek segítését. Ilyen tényleg nem nagyon van. Gulyás Marci, Schiffer András... nem hosszú a sor. A másik a kaviárbaloldal, amelyik háborúzni akar, meg melegeket, transzokat, feketéket és migránsokat simogatni. Az eddigi kommentjeid alapján te is az utóbbi csoportba tartozol. Ez egy olyan küldetés, amelynek NULLA társadalmi hasznossága van.

Csak úgy mellesleg: te elmennél harcolni Ukrajnáért? Őszintén!

Boldeone2 2024.03.19. 20:25:36

@G. Nagy László: Ukrajnába nem, de nincs is erre szükség. Elég lenne ha megkapnák a teljes nyugati segítséget, azaz a 60md dollárt az USA- tól, és a lefoglalt orosz vagyont, úgy a fair
Ukrajna nem a barátom, de nem is ellenségem, nekem a putyini diktatórikus rezsim az ellenségem, ahogy a szabad világnak is

A Putyin- és Orbán- féle diktatórikus vezetők ellen vagyok. Bár egyenlőséget nem teszek a kettő között. Orbán csak szimplán gazember, Putyin egy tömeggyilkos diktátor, vele nem kellene semmilyen szinten barátkozni

Szocdem nem vagyok, Schifferrel nem értek egyet, ideológiailag. Sem jobb, sem bal, nálam ez a szabály, de a rezsimépítő diktátorokat mélységesen megvetem

Boldeone2 2024.03.19. 20:35:20

@G. Nagy László: Te félreérted amúgy a liberális rendszert! Az nem egyenlő sem a kapitalista vagy a kommunista anarchiával
Szabadság van, de a relatív szabadság is csak úgy jöhet létre, ha vannak a szabadságot védő törvények, erkölcsi iránytű
Te a liberalizmust a nihilizmussal teszed egyenlővé.

A nyugati, modern liberalizmus viszont nem ilyen, hanem aktív politika, amely a felvilágosodás alapelvein alapul és a második vh után kialakult társadalmi axiómákon

Ezért lépünk fel közösen a külső normasértőkkel szemben. Miközben azért vannak belső normasértők is, a fasizálódó- bolsevizálódó politikai erők

Boldeone2 2024.03.19. 20:53:01

@G. Nagy László: infostart.hu/belfold/2024/03/19/nemet-mondott-a-magyar-orszaggyules-az-union-kivuli-orszagok-lobbitevekenysegenek-szabalyozasara

A kormány mindent megtesz, hogy az orosz, és kínai befolyás megmaradjon! Na, ez a hazaárulás! Szar, elnyomó rezsim, abszolút hatalom-, diktatúraépítő kurzus!

Boldeone2 2024.03.19. 21:02:23

@G. Nagy László: Ettől az elnyomó, diktatórikus rezsimtől kell megvédenie az országot!

hang.hu/belfold/tizenegymilliardbol-konzultalhattak-roganek-a-nemzeti-szuverenitasrol-162565?fbclid=IwAR2FVu_cY7QVh89Tx3qX9bN9HiiIQRulfUrxF1d_7WuBiPsoBmeLVpVIhoQ

"A G7 gazdasági portál februárban írt arról, hogy a kormányzati propagandagépezet 2015 és 2023 között 1360 milliárd forintot költött az állami kommunikációra"

Tehát több mint 3 milliárd dollár! értékű közpénzt csak kommunikációra= propagandára költöttek????

Na ez a ti " igazságotok" szisztematikus népbutítás, galaktikus közpénzekből!

Wildhunt 2024.03.19. 21:47:15

@Boldeone2: meg ha besoroznak még 500.000 embert azoknak a helyére, akik...nem támadnak fel.

G. Nagy László 2024.03.19. 22:06:12

@Boldeone2:

És ahhoz mit szólsz, hogy új üdvöskétek, Magyar Péter pont ugyanazt képviseli a lényeges kérdésekben, mint a kormány? Szerinte is ki kell maradni a háborúból...

alöksz róz 2024.03.19. 22:25:53

@Boldeone2: "kapitalista vagy a kommunista anarchiával" - mert mi a különbség

alöksz róz 2024.03.19. 22:30:50

@Boldeone2: "Szabadság van, de a relatív szabadság is csak úgy jöhet létre" - olyan nincs is. szabad ember azt tesz, amit szabad.

Boldeone2 2024.03.19. 22:34:43

@G. Nagy László: Nem érdekel Magyar Péter véleménye. A háborúba senki nem akar belépni, ezért kell minél több pézzel és fegyverrel támogatni Ukrajnát, mint európai védőpajzsot

A hazug és aljas muszka propagandával nem kell foglalkozni, illetve le kell leplezni. Európa nem fog egy háborús diktátornak meghátrálni! Nyilvánvaló, hogy nem Ukrajnáról szól már ez dolog: a szabad Európa és a diktatórikus hadiállam küzdelme ez

telex.hu/kulfold/2024/03/19/pellegrini-orban-kreml-putyin-szlovak-valasztas-kapcsolat

Boldeone2 2024.03.19. 22:37:05

@alöksz róz: olyan nincs is. szabad ember azt tesz, amit szabad."

- Nem pont úgy van. Társadalomban élsz, ahol törvények annak, amihez igazodsz, vagyis valamennyire lemondasz a szabadságról
A szabadság mindig realtív a társadalmon belül

Boldeone2 2024.03.19. 22:41:16

@alöksz róz: kapitalista vagy a kommunista anarchiával" - mert mi a különbség"

- A kapitalista anarchiában van magántulajdon, de nincs állam, a kommunista anarchiában nincs sem magántulajdon, sem állam

Egyik " rendszer" sem volt még, de mondjuk a 19. századi eleji Amerika hasonló volt a frontier vidék... kapitalista jellegű anarchia

Az őskeresztények meg kicsit őskomcsik voltak, meg valamennyire a bogumilok

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.03.19. 23:45:49

@Boldeone2: nem vagy Fideszes, tehát ballib vagy!
Ahogy én is, ezeknek az idiótáknak a szemében.

G. Nagy László 2024.03.20. 00:52:03

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Ahogy én is, ezeknek az idiótáknak a szemében."

Jaj, dehogy. Te - annak ellenére, hogy évek óta kommentelsz a blogomon - soha még egyetlen gondolatot sem fogalmaztál meg. Így aztán halvány fogalmam se lehet, hogy ballib vagy, kommunista, avagy náci. Bármelyik előfordulhat, sőt ezeken kívül is hosszú még a perverzitások listája.

Bayaz 2024.03.20. 01:46:50

@G. Nagy László: A baloldalt/progresszív oldalt a francia forradalomtól kezdve definiáljuk, és az aktuális baloldali tevékenység (ami hivatalosan a különbözö "elnyomások" elleni harc volt) a gyakorlatban szinte mindig csoportok egymás ellen forditásában - városi polgárokat az arisztokrácia és az egyház ellen (francia forradalom), népeket egymás ellen (nacionalizmus), gazdasági osztályokat egymás ellen (marxizmus), nöket a férfiak ellen (2+ generációs feminizmus), rasszokat egymás ellen, gyerekeket a szüleik ellen (transznemüség) - nyilvánult meg és a társadalom atomizálódásához vezetett.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.20. 08:50:40

@Boldeone2:

"Európa nem fog egy háborús diktátornak meghátrálni! Nyilvánvaló, hogy nem Ukrajnáról szól már ez dolog: a szabad Európa és a diktatórikus hadiállam küzdelme ez"

Csak arra vigyázzatok ebben a nagy hevületben, hogy maradjon azért ennek a harcnak a végén néhány ukrán a "védőpajzsban", és a normális európai családok biztonságát ne veszélyeztessétek. Különben menni fogtok!

Boldeone2 2024.03.20. 09:09:16

@atomic power 1986DucaDuca: Nem unod még ezt az ócska, putyinista demagógiát?? Ezt nyomjátok mindenhol a pártállami médiában, meg az echte náci párt is ezt nyomja...Európában sehol nincs ilyen agyhalott társadalom

G. Nagy László 2024.03.20. 09:13:06

@atomic power 1986DucaDuca: A legtöbben tudják, hogy ez egy kreált narratíva, amely a legszimplább gazdasági és politikai érdekekre próbál morális cukormázat csepegtetni. De az én naiv @Boldeone2: barátom tényleg elhitte és magáévá tette. Ő az egyetlen - sehol nem találkoztam mással, aki ezt hittel hiszi.

Boldeone2 2024.03.20. 09:15:07

@atomic power 1986DucaDuca: Különben menni fogtok!"

A fasiszta szélsőjobb, a pártcsaládod, valamennyire megerősödhet, erről szól Putler európai munkássága: a csőcselék lázítása, az ostoba parasztok utcára vitele, de a középutas pártok hatalmát semmi sem veszélyezeti, úgy tűnik

ednh.news/hu/ep-valasztasok-megerosodnek-az-euroszkeptikus-erok-az-eu-parti-frakciok-azonban-tovabbra-is-tobbsegben-maradnak/

Boldeone2 2024.03.20. 09:21:21

@G. Nagy László: A legtöbben tudják, hogy ez egy kreált narratíva, amely a legszimplább gazdasági és politikai érdekekre próbál morális cukormázat csepegtetni"

- Minden NORMÁLIS politikának erkölcsi alapja van! Gazdasági haszon Ukrajnából összközösségi szinten jó ha több èvtized múlva lesz, addig csak nyelni majd a pénzt
De ez az " európai küldetés". Ahogy már a többi csatlakozó ország is több száz milliárd közösségi pénzt akvirált, és bejárt egy sikeres fejlődési utat!

MEDVE1978 2024.03.20. 09:43:24

@Boldeone2: "Olyan hogy orosz- grúz háború, Krím visszacsatolása, vagy a donbassi háború mindenki, a nyugati politikusok számára is ismert volt, ahogy Politkovszkaja meggyilkolása sem mai történet..."

Bizony, de ez "business as usual", azaz mindennapi akció volt. Az oroszok ugyanis a kétezres évek eleje óta ezt csinálták Moldovában, Grúziában, Ukrajnában. A szovjet utódállamok egy részében jelentős orosz kisebbség maradt, általában tömörülve az Oroszországhoz közeli részre. Az oroszok szinte mindenhol a környékükön igyekeztek ilyen befolyási övezeteket létrehozni, ami vagy szeparatista államokban (Transznyisztria, Dél-Abházia, Donbass) vagy szövetséges / bábkormányok uralta államokban manifesztálódott. A politikai gyilkosságok is már az orosz eszköztár részei elég régóta.

Az orosz-ukrán háború azért volt váratlan, mert az elemzők döntő része nem várta, hogy az oroszok háborút indítanak egy olyan szegény állam ellen, mint Ukrajna, ahol látszólag nincs mit nyerniük. Én sem vártam ezt, egyszerűen illogikusnak tűnt, hogy az orosz állam levágja az aranytojás tojó tyúkot, ami az európai nyersanyagexport.
A háború a politika erőszakos eszközökkel történő folytatása, itt gyakorlatilag az történt, hogy mind az oroszok, mind pedig az EU félrenézte a szituációt. Az oroszok a nyilvánvalóbbak: a hadműveletekből jól látni, hogy arra számítottak először, hogy egy ejtőernyős akcióval sikerül reptereket elfoglalni Kijevben, elfogni vagy megölni Zelenszkijt és a kormányát, megszállni a főváros kulcsfontosságú pontjait. Az utánpótlást a reptereken szállították volna és visszahozták volna Janukovicsot, aki oroszbarát bábkormányt alakított volna. Az orosz csapatok maradtak volna, hogy a szükségszerű lázongást leverjék. Ez volt a primer terv, a gyors váltás aztán Kijev bekerítése és kiéheztetése lett, de ezt katonailag nem tudták megvalósítani. A lényeg, hogy az oroszok elbízták magukat nagyon durván.

Egy rövid párhuzammal, valószínű, hogy Putyin úgy gondolkodott, mint 1939-ben Adolf Hitler. Hitler Csehszlovákia feldarabolása után úgy gondolta, hogy a lengyelek nem jelentenek majd nagyobb problémát. Elsősorban azért, mert nem volt tényleges érdeke a lengyelekkel foglalkozni főként a briteknek. A britek érdeke elsősorban a kereskedelmi hálózatuk fenntartása volt, tehát Lengyelországnak semmit sem kellett volna nekik jelentenie. A franciáknak is áttételesen a németek erősödése jelenthetett volna problémát, de az az igazság, hogy ha Mein Kampfot olvastak volna, rájöttek volna, hogy nem ők az elsődleges célpont, hanem a keleti terjeszkedés. Szóval Hitler azt hitte, hogy a nyugati szövetségeseknél nem akad be a lengyel hadjárat, nem tesznek majd semmit, ahogy Csehszlovákia esetében sem. Ukrajna esetében Putyin valószínűleg úgy számolt, hogy már vége lesz az egésznek, mire az EU felocsúdik. Lesz némi szankciózás, meg EU-s hiszti, ahogy szokásos, de a fő nyersanyagexport folytatódik. Az EU vezetői pedig egyszerűen azt gondolták, hogy az oroszok nem fogják ennyire tökön lőni magukat, elvágva a fő jövedelmi forrást.

"A nyugati világ képes relatív győzelemre segíteni Ukrajnát minden csak polikai kérdés"
Nem hiszem, hogy van olyan, hogy "relatív győzelem", ez értelmezhetetlen. Az ukránok önmaguk kompromisszumképtelenül határozták meg a háború célját, ami a teljes terület visszafoglalása. Ez katonailag lehetetlen, sőt politikailag is nagyon nehéz olyan orosz kormányt elképzelni, ami ebbe beleegyezne, még ha nem is Putyin az államfő.

Serény Vélemény 2024.03.20. 10:05:09

@Boldeone2: "- Minden NORMÁLIS politikának erkölcsi alapja van!"

tegyük fel, hogy az amerikai elnök fiának van egy csomó érdekeltsége a Donbasz alatti palagáz mezők tulajdonlásában.
Tehát ha az ukránok elfoglalnák a Donbaszt, akkor Hunter Biden egy csomó pénzre váltható erőforráshoz jutna.
Vagy tegyük fel, hogy az ukrán nagy termőföldek jelentős része már a monsanto, meg a blackrock tulajdonában van. Tehát ha a ruszkik elfoglalnák a tengeri kijáratként szolgáló Odesszát mondjuk, akkor ezek a cégek azonnal és jelentős veszteséget könyvelhetnének el, hiszen az eddigi olcsón, tengeri úton szállítható termék ezután már drágábban lesz szállítható.

Boldeone2 2024.03.20. 10:38:04

@MEDVE1978: Nem hiszem, hogy van olyan, hogy "relatív győzelem", ez értelmezhetetlen. Az ukránok önmaguk kompromisszumképtelenül határozták meg a háború célját, ami a teljes terület visszafoglalása. "

- A relatív győzelem az hogy Ukrajna megmarad szuverén államként, meg kb területileg nem változik semmi tovább. A nemzetközi jog szerint az ukránoknak igazuk van, így értehető hogy nem mondanak le a jogszerű területeikről
De, fordítsuk meg a kérdést: mi van ha lemondanak? Az ad valamire nekik garanciát a jővőben? Nem. Putlert nem tartja senki tárgyalópartnernek, sem Ukrajnában, sem nyugaton. És ez fordítva is igaz: Putler sem akar tárgyalni
Soha nem akart. Csak teljesíthetelen ultimátumai voltak: vonják ki az amerikai csapatokat a NATO keleti tagállamiból, stb
Putler megőrült, de maga Oroszrszág is őrületben van. Amennyire nézem a belső orosz narratívákat, semmi esély sincs a békére
Az értelmes oroszok már mind eljöttek, maradt a buta, gopnik társadalmi közeg, akiket a ruszofasizmus könnyen manipulál
A diktatúrának tömegbázisa van, bár nem akkora mint ami látszik...

baalint1 2024.03.20. 11:17:48

@G. Nagy László:
Magyar Péter a ti másodvonalas korrupt férgetek, aki most hülyíti az ellenzéket.

baalint1 2024.03.20. 11:21:11

@G. Nagy László:
Nagyon gusztustalan, pedolaci, mikor a háborút, aminek a kirobbantója mellett kampányolsz évek óta, másokra próbálod húzni, közben meg abban merül ki a békepártiságod, hogy a megtámadott fél adja meg magát.

Nagyjából mindent fordítva kell érteni, amit mondotok, ahogy az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a hazaszeretetről pofáztok, aztán az első adandó alkalommal hazaárulókká váltok, gyerevédelemről pofáztok, aztán pedofilokat símogattok, békéről pofáztok, aztán a háborús agresszort támogatjátok, jobboldalinak hazudjátok magatokat, aztán amit lehet államosítotok.

baalint1 2024.03.20. 11:30:39

@MEDVE1978:
Ukrajnának jelentős földgáz készlete volt a keleti területein, így Ukrajna nyugathoz közeledése hosszútávon árthatott volna az orosz földgáz exportnak.

Másrészt ahogy mondod a többi példát, Ukrajnában is mindig igyekeztek befolyást szerezni és azt megtartani. Vicces, mikor a "narancsos forradalom" idején még Juscsenkót támogatta az akkor még magát nyugatbarátnak mondó Fidesz is, pedig az is csak ugyanez a történet volt. Ukrajna megosztott volt az orosz befolyás kérdésében, és emellett a legjelentősebb állam volt az orosz befolyási zónában, amelynek kiemelt a fontossága Putyin szemében.

De tényleg benézte a nyugat, mert háborúra nem számítottak. Putyin fejében meg az játszódhatott le, hogy ha már nem tudja teljes Ukrajnát befolyási övezetté tenni, leszakítja a keleti területeket, valószínűleg ha a villámháború sikeres, kivonulnak utána Kijevből, csak előtte aláiratnak egy békeszerződést a keleti területek hivatalos elcsatolásáról, a nyugati szankciók meg ha meg is születtek volna, utána hamar kivezetésre kerülnek. Most meg már szankciók terén nincs veszteni valója, úgyhogy azt tekintené sikernek, ha a teljes keleti megyéket megszerzi, utána meg nyilván lassú leszaz egészet elsimítani. Bár valószínűleg ez sem fog sikerülni neki.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 12:19:30

@G. Nagy László:

az aradi vértanúk is háborúpártiak voltak lacika. hazudj még

viszont szerencse hogy orbán elviszi a békét csádba is, mert a magyarok békét akarnak! alig lövik az ellenzéki pártközpontot a kormánypárti csádi huszárok!

te is biztos tudod miért megyünk csádba, mert a nemzetközi és nemzeti szakértők nem értik, mi értelme lenne egy nemzetközi droghálózat központjába bemenni a magyar katonáknak.
szoktál szívni a kaszinóban te is?

tudod mi jutott még eszembe? nálatok hazug, hitvány, és hazaáruló propagandistáknak központi utasítás hogy menni kell a kaszinóba is néha? olyan jó pénzmosoda az is, mi. tisztára kell mosni a fekete pénzeket a rezsimnek. nem véletlen hogy nincs bekötve egyedül a kaszinó a navhoz.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 12:30:17

@MEDVE1978: " jobboldali értékként meg az individualizmust, a kreatív fejlesztést, társadalmi felelősségvállalást "

ez pont a baloldal. ha valaki nem tudná, és még elég sokan vagytok magyarországon, hogy két tengely vagy az ideológiában, gazdasági és politikai ideológia. a gazdaság a fontosabb

a politikai ideológiákon való rágódást a hülyéknek találták ki. a lényeg a gazdasági ideológia. a politikai identitását bárkinek 15 perc alatt végig lehet venni és soha nem fogunk egyetérteni, hogy legyen-e pl. melegházasság vagy sem. ezért felesleges ezzel egy egész életen át foglalkozni, meg vitatkozni ezen. 15-20 perc alatt ki lehet beszélni és mindenki elmondhatja az álláspontját. De ha nagyon ostoba valaki akkor is max egy óra.

Valójában annyis a különbség a jobb és baloldal között, hogy a jobboldal etnikailag a saját közösségére hagyatkozik. Nem a kisebbségekre és bevándorlókra.

bár a gazdasági jobbosok általába a gazdájukat védik, mint a megadja nevű hitvány propagadinsta
ha nincs tőkeerős cégük, akkor semmi okuk nincsen rá. persze van pár tiszteletreméltő kivétel, aki gazdagként képes a közösségi létformára, Nick Hanauer.
a gazdasági szélsőjobbot, a neoliberális gazdaságpolitikát konkrétan vagy a korruptak, vagy az elmebetegek pártolják, akiknek fogalmuk nincs a valódi gazdasági műkődéséről, vagy a megvalósult kapitalizmusról.

Sok helyről jöhetünk, de csak egyfelé tarthatunk, ha valóban értelmesek vagyunk és tisztességesek:

Ez az irány pedig a "nemzeti" szociáldemokrácia,
a jóléti állam, ahol minden jóravaló csoport és gondolat képviseltetheti magát, és ahol elég gazdag az alsó középosztály is, hogy vállalkozni tudjon az új ötleteivel és jó iskoláival.

Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre. ki nem értene ezzel egyet? csak az elmebeteg pszichopata éjjel őr államosok.
ez a gazdasági baloldal igazsága.

Minden adófizető polgár szociáldemokráciában és jogállamban akar élni - csak nem tud róla.

m.blog.hu/kk/kkbk/image/2010/politikabra.jpg

baalint1 2024.03.20. 12:52:38

Amúgy Pedolaci, az nem zavart eddig, hogy az azeri-örmény konliktusban az azeriak mellett álltak ki az elvtársaid? Korábban ugye a baltást is elengedtétek. Aztán persze külön pénzlenyúlodát tartotok fent az üldözött keresztények megsegítésére, márpedig ha vannak üldözött keresztények a világban, akkor azok az örmények.

Serény Vélemény 2024.03.20. 13:22:11

@Tesz vesz XVI.: "Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre."

Ja. Mi a különbség a kommunista eszme, és az általad feldobott hihetetlenül nagyon értelmes ötlet között?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 13:28:49

@Serény Vélemény: a kommunizmus minden magánvagyont elkobozna. padlássöprés, tudod csöpike?

én meg csak kb az ingyenes állami szinvonalas oktatást propagáltam. meg azt, hogyha csődbe visz valaki egy bankot, céget, akkor az állam ne mentse ki. és a jog is ugyanúgy vonatkozzon a gazdagokra, tehát a mai fidesz egésze hűtlen kezelésért már rég börtönben ülne. na jó révész máriusz lehet hogy nem, őt a gumiszobába kéne zárni. lehet tisztességes, csak kissé elmebeteg.

GyMasa 2024.03.20. 13:57:32

@MEDVE1978:
Nem, az ukrán konfliktus Ukrajna megalakulása óta tart.
2014 csak egy töréspont volt, amikor az orosz kisebbség megelégelte, hogy úgy bánnak velük, mint az állatokkal.

Wildhunt 2024.03.20. 14:32:10

@GyMasa: megjegyzem erre az USA bátorította őket. KB 17-ig igyekeztek minden szomszéddal (velünk is) jó viszonyt kialakítani, plusz az oroszokat csak szavakban hergelni. Aztán jött blinken.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:29:18

@G. Nagy László:

itthon is fősodor a woke lacika? kik a képsviselői sapkás pirézen meg a vénusz légycsapóján kívül, akiken mindenki röhög annyira ostobák?

mi van Magyar Péterrrel? le vagy maradva a propagandával. nagy most a fejetlenség nálatok? firkálj már valamit Magyarról is, tudod amilyet Márkiról is írtál. valami lényegtelen elmebeteg hazugságra gondoltam.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:33:45

@Wildhunt:

ja, 1956-ban is bátorítottak minket a jenkik.

önálló döntésünk nekünk se volt hogy a nyugathoz, vagy kelethez akarunk tartozni.

milyen kár hogy rákényszerették orbánt is, hogy a magyargyülölő ficot pénzelje és támogassa. mocskos jenkik. az oroszokat rákényszerítették a népirtásra! hát állatok ezek a jenkik?

már majdnem megvolt a magyar kisebbségi megállapodás, de orbán felrúgta soros , brüsszel, a migránsok (akiket ő telepít be + kínai rendőrséget is importál hozzá) meg blinken miatt elállt tőle!

hang.hu/magyar-hang-plusz/magyarorszag-felrugta-a-kijevvel-kotott-megallapodast-156713

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:37:12

@GyMasa:

"2014 csak egy töréspont volt, amikor az orosz kisebbség megelégelte, hogy úgy bánnak velük, mint az állatokkal."

1956-ban is hogy bántunk már a szovjetekkel? vérzlázító!

pedig rákosi, izé janukovics annyira szuverén volt. még a tömegbe is lövetett orosz katonákkal a Majdanon, de annyira posztmodern békepártiság volt ez, hogy az ukrán csőcselék-fasiszták nem értették. hát ostobák szegények.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:46:29

@G. Nagy László: "Putyint két éve minden posztomban elítélem."

melyik posztjaidban? amikor leírod hogy "az ukránok megérettek a pusztulásra"?
vagy amikor békepártiságnak álcázod az agresszor melletti kiállást? szerencsére orbán szövetségese Meloni jól kiosztott titeket, hazug férgeket.

" Orbánt, aki a pápa mellett az egyetlen következetes békepárti, miért is kéne?"

mert minden lehető alkalommal belerúg ukrajnába? és reszket putyin mellett, akinek issza a szavait és a propagandáját te idióta.

orbán az alvezéreinek azt hazudja hogy paktumot kötött putyinnal azért kell kelet felé fordulni az egész országgal igazi hitvány hazaáruló módjára. azt azért mégse mondhatja a saját korrupt darab szarjainak, hogy putyin megzsarolta. hát milyen égő már ez itthon, miközben a szuverenitással kampányol az agyhalottaknak?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:49:22

@G. Nagy László:

"Izrael válasza önvédelem"

így van, az orosz specnyazosok is önvédelemből ölik meg a csecsen terroristákat - a túszokkal együtt.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 15:52:04

@Wildhunt:

nincs buziházasság, ÉS ledobnak a 8.-ról.

vagy

van buzifelvonulás ÉS nem kell harcolnod az életedért.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.20. 15:54:45

@Boldeone2:

"Nem unod még ezt az ócska, putyinista demagógiát?? Ezt nyomjátok mindenhol a pártállami médiában, meg az echte náci párt is ezt nyomja...Európában sehol nincs ilyen agyhalott társadalom"

Az ukrán emberek "védőpajzsként" történő felhasználása az a te hitvány, életellenes gondolatod, nem putyinista demagógia. Te úgy vagy a háború híve, hogy se kutyád, se macskád, de ha egy kalasnyikovot elsütnének melletted, biztos összecsinálnád magadat!

"A fasiszta szélsőjobb, a pártcsaládod, valamennyire megerősödhet, erről szól Putler európai munkássága: a csőcselék lázítása, az ostoba parasztok utcára vitele, de a középutas pártok hatalmát semmi sem veszélyezeti, úgy tűnik"

Majd ha megérkeznek az első koporsók nyugati katonákkal az ukrán vágóhídról, akkor térjünk erre vissza!

GyMasa 2024.03.20. 15:57:52

@baalint1:
Igen, hiszen mindegyik párkereső oldalnak az a lényege, hogy egyedülállók keresnek párt.
Akinek van párja, az miért lenne fent egy társkereső oldalon?

GyMasa 2024.03.20. 16:00:05

@MEDVE1978:
Bidennek egy mozdulatába került volna leállítani az Afganisztáni csapatkivonást.
Ha jól tudom Trump is egy elnöki rendelettel rendelte el.
Ráadásul, akkor még mind a két házban többségben voltak a demokraták, azaz még hivatalosan is keresztül tudta volna verni a törvényhozáson.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.20. 16:01:23

@G. Nagy László:

"Ő az egyetlen - sehol nem találkoztam mással, aki ezt hittel hiszi."

Addig nem lenne vele semmi bajom, ha a helyzet nem lenne véresen komoly!

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.03.20. 16:25:19

@G. Nagy László: " De a balos nyivákolók aligha vádolhatók józansággal. "

mert az agyhalott fideszesek nem vádolhatóak józansággal mi, nagyon visszaesett a látogatottságod törött tamagocsim. nem gáz?

lehet csak a kommentek miatt jártak ide olyan sokan, nem hitték el ebben a freak showban hogy létezhetnek olyan ostoba emberek, mint ti. nagyon nehéz amúgy valóban elhinni. főleg hogy neked többszér elmondtunk már mindent és semmi se ragad rád. oké hogy szellemi fogyatékos vagy szőllőskisgazdám, node a fideszes propaganda attól még nem kötelező elem a tartozékaidhoz te negatív kis szuperhős a félisten gazdáddal.

MEDVE1978 2024.03.20. 17:26:32

@Boldeone2: - "A relatív győzelem az hogy Ukrajna megmarad szuverén államként, meg kb területileg nem változik semmi tovább"

Mármint mihez képest területileg? A mostani helyzethez vagy az eredeti, 2014 előtti helyzethez. Előbbit szerintem az oroszok most is boldogan aláírnák, de ez belpolitikailag jelenleg lehetetlen az ukránoknak, mivel elkötelezték magukat a teljes visszafoglalás mellett.

MEDVE1978 2024.03.20. 17:36:28

@baalint1: "Ukrajnának jelentős földgáz készlete volt a keleti területein, így Ukrajna nyugathoz közeledése hosszútávon árthatott volna az orosz földgáz exportnak."

Igen, ez benne volt háttér jellegű okként, de ha őszinték vagyunk, akkor nem volt döntő jelentőségű. Ugyanis a jól kitermelhető gázmezők döntő része a Fekete-tengerben van. Ebből kifolyólag, amikor az oroszok elfoglalták a Krímet, akkor gyakorlatilag mattolták az ukránok gázkitermelési ambícióit. Elsősorban azért, mert nincs ukrán hadiflotta, az ilyen létesítmények pedig nagyon könnyen sebezhetők. Ha jól emlékszem, talán a Shell még végzett is valamikor 2010 környékén próbafúrásokat, de a nyugati befektetők elmentek, amikor a feszültség kiéleződött a térségben. Az oroszoknak tehát Krím elfoglalása után annyira már nem kellett attól félniük, hogy az ukránok komoly versenytársként jelennek meg a gázpiacon.

A legrosszabb opció most az ukránoknak az, hogy konkrétan összeomlanak és az oroszok már nem vállalják a békét. 2024-ben szerintem lassú előrenyomulást fogunk látni orosz részről. Ha Trump nyer, akkor 100%, hogy vége a háborúnak, mert meg fogja vonni az USA segítségnyújtást. Ez viszont menekülőút lehet az ukrán vezetésnek is, mert erre hivatkozva tehet területi engedményeket (bár ez szinte azonnali bukást hozhat).

Boldeone2 2024.03.20. 17:57:04

@MEDVE1978: Én a mostani helyzetet mondom, ez egy status quo, amit - ha a republikánusok nem köpnek a levesbe- Ukrajna simán meg tud tartani. A visszafoglalásra ennyi támogatással nincs esély, egyelőre...De, ez egy több éves vagy évtizedes küzdelem lesz...
A nyugatnak megéri hosszú távon " alányúlni " Ukrajnának. A nyugati közgazdászok és geostratégák nem hülyék. Oroszország szegény, technológiája nincs, önmagában Kína nem fogja tudni megmenteni, ott is bajok kezdenek lenni...

Az orosz államháztartás 375 milliárd dollárból gazdálkodik erre az évre. Ez lófasz. A piciny Hollandia éves költségvetése 440 milliárd euró, és ez csak egy állam a NATO- ból...
Az USA hadiköltségvetése egymaga 880 md dollár. Tehát nem egy kategória a két szövetség...
Ennek a nem túl nagy költségvetési összegnek meg elképesztő, 30-40 % - a megy hadikiadásra, ez nem fenntartható hosszú távon

Pontos dátumot nehéz mondani, de 5- 10 éven belül Oroszorszag dezintegrálódhat, ha kidöglik a most 60-70-80 éves vén kommancs generáció...

A Donbasst lényegében komoly ország soha nem fogja elismerni orosznak, tőke oda nem fog érkezni, kínai sem..
Csak ballaszt lesz Oroszországnak..
A palagáznak utánaolvastam: mélyen van és nehezen kitermelhető, nem üzlet
A legjobb lenne Ukrajnának ha lemondana róla, ezt komolyan gondolom, de ez nyilván belpolitikailag nem vállalható..
Én követek vagy 6-8 orosz vloggert, a legjobb Konstantin Samoljev orosz közgazdász, aki szakértő szemmel bemutatja a valós viszonyokat
Abszolút semmi sem olyan, mint amit Putyinék hazudnak magukról..

Lehet, hogy Ukrajna összeomlik, de inkább nem, ha a teljes nyugat belátja a politikai felelősséget, akkor biztos nem
Viszont abban biztos vagyok, hogy a ruszki rezsim össze fog omlani idővel

alöksz róz 2024.03.20. 18:12:09

@Boldeone2: "A kapitalista anarchiában van magántulajdon, de nincs állam, a kommunista anarchiában nincs sem magántulajdon, sem állam" - ha anarchia van, akkor ki mondhatja meg neked h lehet-e magántulajdonod vagy nem

Boldeone2 2024.03.20. 18:18:42

@MEDVE1978: Én úgy látom, hogy az agymosó propaganda és a nyugat szankciói azért erősen hatnak az átlagembernél. A rezsim eladta nekik, hogy ez egy új " nagy honvédő háború"
A szankciók pedig először éppen a kisemberen csattannak, ilyeneket is követek... Az árak valóban megemelkedtek, a minimálbér most 19 ezer rubel, ez még a magyarhoz képest is lófasz, a megélhetés exra nehéz
A közszolgáltatások akadoznak, lényegében agonizál az állam...

Első körben ebben a háborús pszichózisban beállnak a hatalom mögé az emberek, majd idővel viszont ott is jön a fáradtság a kiábrándultság, végül pedig a hatalom ellen fordulás
A pontos számot senki sem tudja, de kb 1 millió fiatal diplomás jött el a háború kitörése óta...

A társadalom fele min meg van félemlítve, azért szavaz Putyinra, vagy azért , mert úgy csinál mindenki, csak amikor majd jön a nagy összeomlás, elszabadulnak az indulatok, akkor ugyanezek rögtön kihátrálnak majd a hatalom háta mögül

A magát stabilnak mutató hatalom és ország valójában végtelenül instabil. A háború is ezért megy, mert a vak is látja, az orosz kisebbséget telibeszarja Putyi. Szverodonyeck alsón és felsőn ugyanazok az emberek élnek, de Putyin tojik rá..

Az orosz tv- ben megkérdezték mi a véleménye a fronton elesett katonákról, erre azt mondta hogy autóbalesetben is rengetegen meghalnak...

Lássuk be: egy realitását elvesztett őrülttel van dolgunk, akit valahogy a nyugatnak egyszer - valahogy - likvidálni kell

Az, hogy a bűnös és primitív orosz néplélek- tisztelet a kivételbek - átalakulása hány év, vagy évtized, nem tudom, de elég gáz amiben élnek..

Boldeone2 2024.03.20. 18:21:47

@alöksz róz: ha anarchia van, akkor ki mondhatja meg neked h lehet-e magántulajdonod vagy nem"

- Te magadnak. Ha van fegyvered, márpedig van, akkor lelövöd azt aki el akarja venni. Vagy: te is elmegetsz " vagyont szerezni", fegyverrel...
Ez a vadnyugat törvénye...
Esetleg sheriff van...

Boldeone2 2024.03.20. 18:25:11

@alöksz róz: A legminimálisabb állam az, hogy csak a rendfenntartót kell fizetni, mást nem
A "társadalmat" pedig a kizárólag a kapitalizmus , a piac törvényi mozgatják. Tehát nincs szociális háló, semmi

Ez Nagy Laci álma...

alöksz róz 2024.03.20. 18:27:06

@Boldeone2: "Te magadnak." - akkor mi a különbség a kétfajta anarchia között :-)

Boldeone2 2024.03.20. 18:38:27

@atomic power 1986DucaDuca: Az ukrán emberek "védőpajzsként" történő felhasználása az a te hitvány, életellenes gondolatod"

- Te vagy hitvány, mert elvitatod az ukrán emberek önvédelemhez való jogát, akik a saját hazájukat védik, ráadásul hülye is vagy: saját bevallásod szerint megerőszakolták az egyik felmenődet az oroszok, mégis egy követ fújsz velük!
Csak kérdezem: a mostani ruszki agresszor hadsereg miben más? Civileket ölnek, zabrálnak, rabolnak, erőszakolnak Ukrajnában!
Ezek UGYANAZOK akik 1944- ben ide bejöttek: primitív, barbár népség! (( az ukran front Voronyezsben alakult, Konyev és másik ha jól emlékszem Malinovszkij is orosz volt, nem ukrán; a legtöbb erőszakoló pedig keleties arcú volt)
A tömeges nemi erőszak pedig Sztálin tudtával történt... Minden a Szovjet- Orosz Birodalom nevében!

Boldeone2 2024.03.20. 18:40:58

@alöksz róz: A kommunista anarchiában nincs csak közösségi tulajdon. A javakat elosztják az emberek maguk közt, ha van mit..
Mert ugye ahol minden közös, ott nem szívesen dolgozik senki...

Ezért nem működött a kommunizmus...

Boldeone2 2024.03.20. 18:47:10

@alöksz róz: Tehát a kommunizmus nem működött, mert az ember genetikailag arra van programozva, hogy versenyezzen. Hogy minél több javat megszerezzen, majd övé legyen a legszebb nőstény, akivel utódott nemz. Majd a megszerzett vagyont, a nemzett utódra hagyja
A kommunista anarchiában ez - elvileg - nem működik. Egy idő múlva mindig lesznek elsők az egyenlők között..
Ott a család sem értelmezhezhető, mint vagyonközösség...

alöksz róz 2024.03.20. 20:04:53

@Boldeone2: "Ez Nagy Laci álma..." - az emberek 99 százalékának meg a rémálma :-)

alöksz róz 2024.03.20. 20:07:58

@Boldeone2: "az ember genetikailag arra van programozva, hogy versenyezzen. Hogy minél több javat megszerezzen, majd övé legyen a legszebb nőstény, akivel utódott nemz. Majd a megszerzett vagyont, a nemzett utódra hagyja" - szerintem ez nem genetikai program. ősközösségekben nincs ilyen.

alöksz róz 2024.03.20. 20:11:13

@Boldeone2: "A kommunista anarchiában nincs csak közösségi tulajdon." - hát dehogynincs.
ha én döntöm el magamnak, akkor dönthetek úgy is, hogy nekem márpedig van magántulajdonom. és nem írhatja elő senki, hogy nincs :-)

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.20. 20:32:31

@Boldeone2:

"- Te vagy hitvány, mert elvitatod az ukrán emberek önvédelemhez való jogát, akik a saját hazájukat védik......"

Minden nemzetnek joga van az önvédelemhez. Az orosz-ukrán háborúnak több, rétegszeűen egymásra épülő szintje van, melyben az önvédelem az egyik szint, amelyet külső és belső agresszió váltott ki. A probléma ott van, amikor ezt az önédelmi harcot külső hatalmak igyekeznek a saját javukra fordítani.

"......, ráadásul hülye is vagy: saját bevallásod szerint megerőszakolták az egyik felmenődet az oroszok, mégis egy követ fújsz velük!"

Nem az oroszok, hanem egy orosz katona! A szexuális trauma ellenére sem gyűlölte meg az orosz népet! Persze neked ez elképzelhetetlen zsigeri oroszgyűlöleted miatt! Ha egy magyar nőt megerőszakol egy magyar férfi, akkor meg kell gyűlölnie az összes magyart?

Egyébként az amerikai realista politikai iskola elemzéseivel értek nagyészt egyet. Azokkal "fújok egy követ."

"A tömeges nemi erőszak pedig Sztálin tudtával történt... Minden a Szovjet- Orosz Birodalom nevében!"

A tömeges nemi erőszak Nyugat-Európában is létezett a második világháborúban. Bajorországban a francia egységek követtek el tömeges nemi erőszakot, az amerikai hadsereg katonái pedig csokoládé fejében elvárták, hogy a nők ezt „szexuális együttléttel” hálálják meg. A németek által megszállt területeken Franciaországban 85 ezerre teszik azoknak a gyerekeknek a számát, akik német apától születtek.

dr. Somorjai Lajos a 2. magyar hadseregben szolgálatot teljesítő ovos 1942–43-as naplójában ír a magyar katonák által elkövetett tömeges nemi erőszakról.

Boldeone2 2024.03.20. 20:39:42

@alöksz róz: Az ősközösségről nem sok infónk van. Az afrikai kezdetleges törzsi közösségekben nem hagyományos családok vannak, össze- vissza használják a nőket, és magántulajdon sem nagyon értelmezhető
Amikor kicsit feljebb lépnek a "fejlődésben" a fegyverek tökéletesednek, akkor már elkezdődik a " kapitalizmus" pl állatokat tartanak, egyre többet, ehhez nem ritkám már szükség van a szomszéd törzs földjére, amit fegyverrel megszereznek..
De, ha már ott vannak, a nőket is elrabolják...meg mindent ...

Ez a "társadalmi lét " kezdete...

Afrikában ma is ez van. A bantuk jól kiirtották a bushmanokat, akik a Kalahari- sivatagba szorultak vissza, meg az élhetetlen őserdőbe

A bantuk miutan letaroltak mindent, egymas ellen fordultak, az élettérért. Az állattartó fulbék a földműves hauszák ellen..
Ez ma is megy Nigériában...

Az első társadalmak így - erőszak által - születtek....Harc a korlátozott erőforrásokért= az emberiség történelme
A vallás és az idológia csak álca..

A kapitalizmus nagy találmánya, hogy az emberek önként és erőszakmentesen lesznek a rendszer fenntartói..

Ahogy Charli énekli: Mindenki valakié...csak a "ki" szótagot kell le vágni...Semmi sincs ingyen, mindent a magántulajdon ural
Vagyis: választásod nincs, a gazdasági- tarsadalmi rendszer tagja leszel, ott meg törvények vannak, amit be kell tartani...
Így a szabadság is relatív....

Boldeone2 2024.03.20. 20:48:18

@atomic power 1986DucaDuca: A probléma ott van, amikor ezt az önédelmi harcot külső hatalmak igyekeznek a saját javukra fordítani."

Ez az orosz kamu narratíva! Ukrajna választása volt a nyugati integráció, ezt pedig Putyinnak tiszteletben kellene tartani
Ez olyan, mint amikor a férj az elvált feleséget erőszakkal akarja maga mellett tartni!
Ukrajnának gazdagabb, perspektivikusabb " kérője " akadt ...

Nem az oroszok, hanem egy orosz katona! A szexuális trauma ellenére sem gyűlölte meg az orosz népet! Persze neked ez elképzelhetetlen zsigeri oroszgyűlöleted miatt! Ha egy magyar nőt megerőszakol egy magyar férfi, akkor meg kell gyűlölnie az összes magyart?"

- Buta példa, mert nem egyedi esetekről van szó, hanem TOMEGES és SZISZTEMATKUS erőszakról! Csak MAGYARországon több százezer áldozat volt, Berlinben, Németországban meg akar 1 millióról is beszélnek a források,
De, a fő gond az, hogy az orosz nép NEM változott

Boldeone2 2024.03.20. 20:54:17

@atomic power 1986DucaDuca: dr. Somorjai Lajos a 2. magyar hadseregben szolgálatot teljesítő ovos 1942–43-as naplójában ír a magyar katonák által elkövetett tömeges nemi erőszakról."

- Ez kamu. A magyar hadsereg nem követett el iyet rendszerszinten, de németek sem!
Az őseim elmomdták mit tettek a ruszkik, de ott vannak a források is

Kifosztották az ősemimet, de voltak egyéb dolgok is!

Lám az elmebeteg széljobb, a muszka biroldalom pártjára állt! A széna - tériek forognak a sírjukban, Márairól nem beszélve...

Ti Zsdanov, Berija és Jagoda primitív, agresszív népével szimpatizáltok, akik ma ugyanazt csinálják Ukrajnában mint 80 éve Európaban !

Boldeone2 2024.03.20. 21:13:34

Érdemes megnézni ezt a dokumentumfilmet:

youtu.be/M5bUj8VjsFI?si=VnRM46P8yNvS-Kmy

Horror, amit a szovjet hadsereg csinált Berlinben...Azt mondhatnánk, hogy a bűnök nem erednek át, pedig de..
Ha egy bűnős, nacionalista, fasiszta rezsim átneveli a társadalmat, olyanok lesznek az emberek mint az apák és nagyapák!
Ukrajnában is megtörtént minden háborús bűn, beleértve a nemi erőszakot is!

Értelmes és erkölcsös embernek nincs közös dolga a muszka állammal, ezért is szomorú az a politika, amit az Orbán- rezsim folytat

G. Nagy László 2024.03.20. 22:34:58

@alöksz róz: Ezúttal is igazad van. Anarcho-kommunizmus a gyakorlatban nem jöhet létre semmilyen módon.

Wildhunt 2024.03.21. 01:09:02

@MEDVE1978: Az ukránok is boldogan aláírták volna, ha a fejlettnyugat nem tiltja meg nekik.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 08:14:26

@Boldeone2:

"De, a fő gond az, hogy az orosz nép NEM változott"

Ez elég bátor nyilatkozat attól, aki soha nem tartózkodott huzamosab ideig Oroszországban, és csak az amerikai flmekből, médiából tájékozódik. A kollektiv bűnösség elve, amit nagy hangon hirdetsz, számomra visszataszító. Visszataszító az az elmebeteg politka, amit kedvenceid követnek: kizárják őket tudományos bizottságokból, az orosz zeneszerzőket mellőzik, száműzik. Kimondottan nevetséges, sokszor cinikus dolgokat művelnek kedvenced:
a dolog odáig ment, hogy még a macskatenyésztők világszövetsége is kizárta az oroszokat, az orosz paralimpiai versenyzőket pedig kizárták a Paralimpiáról. Egy olyan eseményről, amelynek célja éppen az lenne, hogy a sportban egyesítse a nemzeteket.

SZÉGYEN!!!

A Mengyelejev táblázatot mikor tiltják ki elmebeteg kedvenceid?

"Kifosztották az ősemimet, de voltak egyéb dolgok is!"

A törökök 150 évig követték el ugyanezt, s akkor a Habsbugokról nem is beszéltünk! Remélem, gyűlölöd a törököket, osztrákokat, németeket is! Az amerikaikat meg az indián írtásért! Ja, az nem számít, mert nem a saját ősök voltak!

"- Ez kamu. A magyar hadsereg nem követett el iyet rendszerszinten, de németek sem!
Az őseim elmomdták mit tettek a ruszkik, de ott vannak a források is"

Ott van a holokauszt! Azt sem követték el mi?

G. Nagy László 2024.03.21. 11:09:49

@atomic power 1986DucaDuca:

"az orosz paralimpiai versenyzőket pedig kizárták a Paralimpiáról."

Körülbelül ez a fenti poszt lényege. Ha volt valaha olyan baloldali érték, amely mellé mindenki jó szívvel odaállhat, úgy az az elesettek felkarolása. Még ezt simán sutba hajítják, ha úgy fordul a szél.

"Egy olyan eseményről, amelynek célja éppen az lenne, hogy a sportban egyesítse a nemzeteket."

Ez egy annyira nemes gondolat, hogy nyilvánvalóan fázik tőle a romlott lelkű baloldali. Számos okból:

1. Az olimpián a nemzetek megőrzik nemzeti identitásukat: lobogóval, himnusszal, éremtáblázattal. Ez már rögtön egy komoly pofon az internacionalista káoszteremtőknek.

2. A sport egy olyan terület, ahol valódi verseny és valódi küzdelem zajlik szabályozott keretek között. A jobb nyer, a gyengébb veszít. Ennél jobban nem gyűlöl semmit a baloldali. A Karácsony-féle pacifisták már magától a versenytől és a teljesítménykényszertől is rosszul vannak. A Jámbor-féle Lenin-fiúknak meg az nem tetszik, hogy vannak játékszabályok, hogy elvárás a sportszerűség, nem lehet aljas módon, túlerőben ütni-vágni-gyilkolni.

3. Az a tény, hogy ezt súlyos fogyatékossággal élők folytatják, a legnagyobb szentségtörés balos szemmel nézve. Ha még azok is, akiket valódi áldozati csoportnak tekint mindenki, képesek tenni magukért és emberfeletti teljesítményt produkálni, ezek után miért kéne a melegek, a feketék, a transzok és a hópihék hisztijét komolyan venni??

Boldeone2 2024.03.21. 11:17:14

@atomic power 1986DucaDuca: Itt van az ENSZ jelentés :

"ENSZ emberi jogi főbiztosa szerint Oroszország lépései megszakították a közösségek társadalmi szövetét, és elszigetelték az egyéneket, amely mély és hosszan tartó következményekkel jár az ukrán társadalom egészére.

A JELENTÉS RÉSZLETEZI, HOGYAN ALAKÍTOTTA KI OROSZORSZÁG A „FÉLELEM KLÍMÁJÁT”, A CIVILEK ÖNKÉNYES FOGVATARTÁSÁVAL, A KÍNZÁSSAL ÉS A ROSSZ BÁNÁSMÓDDAL, EGYES ESETEKBEN AZ ERŐSZAKOS ELTÜNTETÉSEKKEL.

Oroszország az információs tér felett is igyekezett átvenni az irányítást, leállította az ukrán internet- és mobilhálózatokat, tévé- és rádiócsatornákat, a forgalmat pedig az orosz hálózatokon keresztül irányította át.

A jelentés szerint az ukránokat arra ösztönözték, hogy figyeljék egymást, így még saját barátaiktól és szomszédaiktól is félnek. A békés tiltakozásokat, a szabad véleménynyilvánítást és a mozgásszabadságot szintén elnyomták"

Ezek a dolgok most, tehát nem 70 éve történtek, azaz: a bűnök áteredtek! Putyint most választották újra, igaz csalással, de feltehetően többséggel!

Ez orosz nép KIEREDEMELTE a szankciókat, a kollektív büntetést!

Boldeone2 2024.03.21. 11:21:07

@atomic power 1986DucaDuca: Ott van a holokauszt! Azt sem követték

- Csakohogy vannak nemzetek, amelyek képesek voltak megváltozni! Az orosz nem ! Tisztelet a liberális kivételnek, de a többség megmaradt primitív, félázsiai nemzetnek!
Ezért támogatják Putyin háborúját, és ezért lájkolják ezrek a megölt ukrán csecsemők képeit a közösségi médiában!

GyMasa 2024.03.21. 11:32:20

@MEDVE1978:
"Egy rövid párhuzammal, valószínű, hogy Putyin úgy gondolkodott, mint 1939-ben Adolf Hitler. "
Azért ez bevált nekik a kaukázusban pár évvel korábban.
Szerintem emiatt hitte, hogy itt is működni fog.

"Nem hiszem, hogy van olyan, hogy "relatív győzelem", ez értelmezhetetlen. Az ukránok önmaguk kompromisszumképtelenül határozták meg a háború célját, ami a teljes terület visszafoglalása. Ez katonailag lehetetlen, sőt politikailag is nagyon nehéz olyan orosz kormányt elképzelni, ami ebbe beleegyezne, még ha nem is Putyin az államfő."
Ebben egyet értünk. Ezen felül azért az sem teljesen EU-konform, ahogyan az ukránok az orosz kisebbségekkel bántak. Szerintem teljességgel elfogadhatatlan, hogy egy ország a saját állampolgárait a hadsereggel terrorizálja.

GyMasa 2024.03.21. 11:37:37

@atomic power 1986DucaDuca:
"Minden nemzetnek joga van az önvédelemhez. "
Ahhoz igen, viszont az adott ország vezetőinek mérlegelnie kell, hogy meddig van értelme ennek az önvédelemnek.
Az ukránok esetén már több, mint egy éve semmi értelme nincs neki.
Teljességgel kizárt, hogy elérjék az összes terület visszafoglalását úgy, hogy közben nem tör ki egy 3. vh. (azaz, hogy a NATO nem lép közbe, ami ugye azonnali orosz NATO háborút jelentene, ami egyenlő a 3. VH-val.)

Serény Vélemény 2024.03.21. 11:57:06

@Boldeone2: "Ez orosz nép KIEREDEMELTE a szankciókat, a kollektív büntetést!"

Ez miért nem fasiszta-náci álláspont?

GyMasa 2024.03.21. 12:21:39

@Serény Vélemény:
Pontosan az, hiszen Max Putyin lrdemelte ki a tetteivel a szankciókat, de, szerintem ez is durván véleményes álláspont.
Hiszen az ő saját szempontjából ő pont a rábízott, orosz nép érdekeit és jólétét tartotta szem előtt... Hiszen, attól függetlenül, hogy azok az oroszok nem orosz területen élnek, hanem egy idegen ország területén, attól még ők is oroszok.

G. Nagy László 2024.03.21. 12:27:34

@Boldeone2:

"Ez orosz nép KIEREDEMELTE a szankciókat, a kollektív büntetést!"

Ez borzasztó szélsőséges álláspont. Ilyet még senkitől sem hallottam soha.

baalint1 2024.03.21. 14:07:42

@Boldeone2:
Oroszoknak is van egy értelmes rétege, csak jórészük elmenekült az országból vagy kénytelen meghúzni magát otthon. Kvázi sógoromnak például nyugaton lesz az osztálytalálkozója, mert már senki nincs közülük Oroszországban.

Nem lehet az orosz népet kollektívan felelőssé tenni, a gond inkább az, hogy a Putyin rendszer nem jobb a szovjet rendszernél, de a hazai narancsbolsik úgy próbálják eladni, mint ha ezek mások lennének.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 15:12:11

@Boldeone2:

"Ez orosz nép KIEREDEMELTE a szankciókat, a kollektív büntetést!"

???
Ez a Harmadik Birodalom gyakorlata volt! A kollektív bűnösség alkalmazását tiltja a polgári büntetőjog!

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 15:22:56

@G. Nagy László:

"Ha volt valaha olyan baloldali érték, amely mellé mindenki jó szívvel odaállhat, úgy az az elesettek felkarolása. Még ezt simán sutba hajítják, ha úgy fordul a szél."

100%-ig egyetértek!

A sport elveszti morális funkcióját, mely szerint mindenkit egyenlőknek tekintenek. A művészet területén sem épülhetnek hidak az emberek között. A kollektív bűnösség a tudományos életben kétélű fegyverré válhat. Vannak olyan területeK, ahol az orosz kutatások kiemelkedően vezetnek, pl.: klíma, sarkvidék, matematika. ert nem tudható, hogy milyen perspektívák vannak előttünk. Az orosz választásokból látható, hogy a nép külső fenyegetés idején összezár a hatalommal és olyanok is veszélyeztetve érezhetik magukat, akik egyébként nem szimpatizálnak és nem is támogatták a rezsimet.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 15:26:36

@GyMasa:

"Ahhoz igen, viszont az adott ország vezetőinek mérlegelnie kell, hogy meddig van értelme ennek az önvédelemnek."

Maxmálisan egyetértek! Ott van Görgey példája. 200 ezer leszármazott életét mentette meg döntésével!

baalint1 2024.03.21. 16:28:19

@atomic power 1986DucaDuca:
"Az orosz választásokból látható, hogy a nép külső fenyegetés idején összezár a hatalommal és olyanok is veszélyeztetve érezhetik magukat, akik egyébként nem szimpatizálnak és nem is támogatták a rezsimet."

Ja, még véletlenül sem gáncsolták el, hallgattatták el, börtönözték be azokat, akik potenciális kihívói lehetnének a hatalomnak...

Azt nem értem, ha ennyire éltetitek a Putyin rendszert, miért nem éltek ott, még a legfantikusabb natancsbolsevik is nyugatra költözik, ha elhagyja az országot, véletlenül sem Oroszországba...

alöksz róz 2024.03.21. 17:20:36

@atomic power 1986DucaDuca: "Minden nemzetnek joga van az önvédelemhez." - de csak szigorúan önkéntes alapon.
senkinek az életéről ne dönthessen más.

alöksz róz 2024.03.21. 17:24:08

@G. Nagy László: "Ha volt valaha olyan baloldali érték, amely mellé mindenki jó szívvel odaállhat, úgy az az elesettek felkarolása." - voltak még valaha azon kívül más értékek is.

amelyeknek az eredményeit te magad is élvezhetted :-)

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 17:40:15

@baalint1:

"Ja, még véletlenül sem gáncsolták el, hallgattatták el, börtönözték be azokat, akik potenciális kihívói lehetnének a hatalomnak..."

Senkit nem vezettek pórázon szavazni, senkinek sem vezették a kezét, hogy hová tegye az X-et!

A részvétel 73,22 százalékos volt. Hat évvel ezelőtt 67,54%, 2012-ben 65,34%.

"Azt nem értem, ha ennyire éltetitek a Putyin rendszert, miért nem éltek ott, még a legfantikusabb natancsbolsevik is nyugatra költözik, ha elhagyja az országot, véletlenül sem Oroszországba..."

Én nem Putyin rendszerét éltetem, hanem a Nyugat jelenlegi, önsorsrontó politikáját kritizálom.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 17:42:31

@alöksz róz:

"senkinek az életéről ne dönthessen más."

Tökéletesen egyetértek!

alöksz róz 2024.03.21. 18:31:28

@atomic power 1986DucaDuca: bele kéne írni az alkotmányba, amíg még kétharmad van.

sokan hivatkoznak a negyvennyolcas szabadságharcra, de azt mindig elfelejtik, hogy abban önkéntesek harcoltak a magyar oldalon.
és nem erőszakkal összefogdosott, vágóhídra küldött szerencsétlenek, mint az ukránoknál. szerintem ennek is az emberiség elleni bűncselekmények között lenne a helye.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.21. 19:23:49

@alöksz róz:

"szerintem ennek is az emberiség elleni bűncselekmények között lenne a helye."

Ez lenne egy szép új világ! Támogatom!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.03.21. 21:36:43

Sok elmebeteg agyhalott fidesznyik egymás faszát szopkodja!

Bayaz 2024.03.22. 00:32:53

@atomic power 1986DucaDuca: @alöksz róz: valóban szép világ lenne, de ez egy utópiának tünik.

A valóságban azok a nemzetek, akik ezt a gyakorlatot bevezetnék és betartatnák nagy veszélynek tennék magukat ki. A francia forradalmat követö háborúk világossá tették ezt.

atomic power 1986DucaDuca 2024.03.22. 08:01:52

@Bayaz:

"valóban szép világ lenne, de ez egy utópiának tünik."

Európában meg lett volna rá az esély. A hidegháború alatt elég jól működött az európai biztonsági rendszer. Ez előfeltétele lenne egy "szép új világnak". Ezt a rendszert nem továbbfejlesztették, hanem felrúgták, megsértve a kölcsönös, kiegyensúlyozott bztonság elvét.
süti beállítások módosítása