téveszmék

téveszmék

"Fideszesnek lenni ciki"

2025. június 11. - G. Nagy László

orban_rogan_lazar.jpg

 

"Már csak a vakok és agyhalottak támogatják Orbánt" - halljuk egyre gyakrabban. "A Fidesz az iskolázatlanok pártja lett" - tolják ezerrel, magasról tojva a valóságra. Egyre erősebb, egyre tudatosabb és egyre összehangoltabb az az üzenet, hogy a kormányt támogatni szégyellni való dolog. Már olyan Facebook-bejegyzésbe is belefutottam, amelyben ismerősöm kihirdette: megszakít minden kapcsolatot minden fideszessel. Ez már a totális őrület kezdete. A parlamenti választásokig még majdnem egy egész esztendőt kell várni, ám az ellenzéki gyűlöletkampány máris a csúcson pörög. A magamfajta, tudatos szavazó csak mosolyog ezeken, azonban pontosan tudom, hogy egy bizonytalan politikai preferencival bírót be lehet darálni az ilyesfajta érzelmi hadviseléssel.

 

Amit először tisztázni érdemes, az az, hogy ez egy szimpla hecckampány csupán; értelmes, felnőtt ember nem gondol olyat, hogy fideszesnek lenni ciki. (Én még egy DK-szavazó kapcsán sem gondolom, hogy feltétlenül agyhalott volna, még akkor sem, ha a motivációját a legkevésbé sem értem.) Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben. Azután elballagunk az általános iskolából, és kamaszként már értjük, hogy az ő szenvedélyük pont ugyanolyan legitim, mint a miénk; és egyik sem zsenánsabb a másiknál. Visszatekintve óvódás csúfolódásnak tűnik a "lila majmok" rigmus, még akkor is, ha a mai napig él, s az Üllői úti aluljáróban meccs előtt a legkurrensebb árucikk nem más, mint a lila plüss csimpánz.

 

Annyit persze érdelmes árnyalni e foci-analógián, hogy a politikában nem tisztán ízlés dolga, kinek szurkolunk. Léteznek ténylegesen elmebetegek és alkalmatlanok. Márki-Zay Péter és Fekete-Győr András kapcsán ma már a legelvetemültebb Orbán-fóbiások is nyíltan elismerik, hogy szellemileg igen gyengén vértezettek; s hogy eltűnésük a történelem süllyesztőjében nem jelent katasztrófát. A másik probléma az, amikor egy politikai párt vállalhatatlan dolgokat képvisel - háború, migráció, gender, önpusztító altruizmus és egyéb progresszív őrületek -, amelyekre a többség joggal mondja, hogy ciki. Nem véletlen, hogy Magyar Péter csak sunyít, s nem is kíván színt vallani e meglehetősen sikamlós témák kapcsán.

 

Ha az ország gazdasági teljesítményét tekintve voksunkat a hozzáértőkre, a ciki jelzőt pedig az alkalmatlanokra tartogatjuk, úgy nem mehetünk el szó nélkül azon jelenség mellett, mely szerint a rendszerváltás óta eltelt 35 esztendő során sikeres kormányzás eleddig kizárólag Orbán nevéhez kötődik. Az 1998-2002 időszakot - pártállástól függetlenül - gyakorlatilag minden közgazdász etalonnak tekinti. A közelmúlt megítélése kapcsán Tölgyessy Péter Dübörög alattunk a történelem című, múlt heti írásából idézek: "A seregnyi (...) nem tankönyvszerű eszközzel végrehajtott válságkezelés nehéz évei után tartós növekedés indult el Magyarországon. 2013 nyarától 2019 végéig a gazdaság bővülése valamelyest nagyobbnak bizonyult, mint a visegrádi országok átlaga." Ezek a tények, ezzel szemben áll a korábbi baloldali vezetés teljesítménye, amely nemzetközi gazdasági konjunktúra és pénzbőség idején is a csőd szélére kormányozta az országot. Gyurcsányék bőven megérdemlik a ciki jelzőt, Orbán azonban aligha; az elmúlt hat évben sem ment el az esze, szakértői sem lettek hülyébbek, holdudvara sem vált mohóbbá. A miniszterelnök kompetenciája nem elvitatható, ami pedig politikai kihívóját illeti, ismét Tölgyessy cikkéből ollózok: "Voltaképpen nem tesz mást, mint sűrítve visszhangozza az ellenzéki közönség régi hittételeit. (...) Programjának lényege alig három-négy mondatban összegezhető. Magyar Péter magatartásában egyesül a világszerte hódító neopopulizmus tényeket és racionális érveket mellőző gyakorlata a legrégibb magyar sérelmi magatartással. (...) Ám az összes elhatározás egészében egyszemélyi döntés. A Tisza Pártnak máig nincs stabil vezetőcsoportja. Európai és budapesti képviselői egyszerű alkalmazottak, a legkisebb nyilatkozati autonómia nélkül." Tekintve, hogy Magyar Péter még sohasem volt kormányfő, őt támogatni bizonyosan nem ciki, sokkal inkább vakmerő zsákbamacska.

 

Szóval, mi az, ami ciki a Fideszben? Tekintve, hogy az egyéni szabadságával mindenki maximálisn élhet, a diktatúra és az antidemokratikus kifejezések gyenge csúfolódások csupán. Tavaly még a pedofília bélyegét is rá akarták égetni a kormánypártra - ez is annyira szürreálisnak bizonyult, hogy ma már senki sem beszél róla. Csupán egyetlen vádpont maradt, amelyet 15 éve egyfolytában hallgatunk, ez pedig a korrupció. Ez a jelenség mindenkit zavar, ugyanakkor a kettős mérce itt is markánsan megfigyelhető. Az Európai Unió Bírósága elítélte Ursula von der Leyent a velejéig korrupt vakcinabeszerzések kapcsán, ám e fölött a balosok szemet hunynak, holott 35 milliárd eurós ügyletről van szó. A brüsszeli elit számos globalista képviselője megjárta már a börtönt, de az ő korrupciójuk természetesen megbocsátható. A napokban száz amerikai könyvvizsgáló érkezett Kijevbe, hogy felgöngyölítsék az ukrán vezetés által meglovasított milliárdok útját. Zelenszkijék végtelen korrupciója sem zavarja a magyar ellenzéket; inkább ide öntenék a pénzeket, csak nehogy a honfitársaink gazdagodjanak. És ami nyugati elit végtelen korrupciójának hátterében áll: a BlackRock, a világ legnagyobb vagyonkezelője mindenütt megtalálható. Részvényes a Pfizernél, számos fegyvergyártó cégnél, illetve azon építőipari vállalatoknál, amelyek a háborút követően Ukrajna ujjáépítésében meghatározó szerepet játszhatnak. Azt látjuk tehát, hogy a globális és hazai ellenzék a legkevésbé sincs kiakadva azon, ha a korrupt nyugati politika háborút robbant ki, tart életben, időben elnyújtva, amíg csak lehet, csak hogy dollár- és eurómilliárdokat vehessenek ki az amerikai és európai adófizetők zsebéből. Igen, a magyarokéból is. A nyugati korrupció ugyanis - amelynek szolgálatára Magyar Péter is felesküdött - jó korrupció. A bűn ott kezdődik, ha a pénz az országon belül marad...

 

A múlt héten Navracsics Tibor Dull Szabolcs vendégeként megerősítette, hogy Lázár János vadászkastélya és Tiborcz István Ferrarija árt a Fidesznek. "Vannak olyan emberek, akiket irritál az, hogy ilyen vagyoni különbségek vannak Magyarországon. És most függetlenül attól, hogy ki az, s függetlenül attól, hogy hogyan szerezte a vagyonát, ez az ország az utóbbi 50-70 évben nem szokott hozzá, hogy ennyire látványosak legyenek a vagyoni különbségek." Ez egy elképesztően fontos meglátás. Honfitársaink jelentős része a mai napig ezzel a mérgezett, végtelenül irigy, a saját sikertelensége miatt a másik jólétére haragvó lélekkel él. Ez még akkor is igaz, ha mindenki látványosan jobb színvonalon él, mint apáink és nagyapáink, és minden statisztika szerint sokkal kevesebb a szegény, mint a bármikor a rendszerváltás óta. A korrupció nyilvánvalóan bűn. A luxizás nyilvánvalóan rossz húzás a politikai elit részéről. De az is biztos, hogy a saját lelkünkben-fejünkben is rendet kell tenni végre. A vagyoni egyenlőség nem csupán hiú ábránd, de kifejezetten beteg és romboló eszme. Fogadjuk el, hogy az a jó, ha minél több a dúsgazdag ember körülöttünk, függetlenül attól, hogy mi hol tartunk az életben! Ha mindenki ugyanolyan csóró, úgy esély sincs a felemelkedésre - erről szóltak a szocializmus évtizedei. A tehetősek megjelenése ugyanakkor mindenkinek előnyös; a gazdagságuk hozzánk is lecsorog, előbb-utóbb minket is felemel. Ami engem illett: kaptam már jól fizető munkát kormánypárti és ellenzéki milliárdostól is. A mai napig ezer hálával tartozom mindegyiküknek.

 

Néha már fáj, hogy a kormánybuktató szándékúak mekkora idiótaságokat terjesztenek. Az egyik balos ismerősöm a minap Facebook-oldalán megosztotta azt a kamu beszámolót, melyre úgy hivatkozik: a miniszterelnők egyik régi titkárnője írta... "A kényszerszabadság után Orbán behívott az irodájába. Hanyagul, hátradőlve fogadott, mindkét lábát – amint azt a filmekben is láthatjuk – az asztalra téve." Olvasom, és fogom a fejem... Bevallom, én egy cseppet sem bánnám, ha Orbán ennyire laza volna. Az én szememben nem volna ciki. Az viszont nagyon is kínos, hogy sokan még 37 év közszereplés után sem ismerik a kormányfő karakterét. Egy biztos: szemmel láthatóan most mindenki mindent bedob, ami egy kicsit is árthat a Fidesznek. Jövőre meglátjuk, hogy ez a sok blődség mire lesz elég.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6618885930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.06.11. 11:25:06

Egy biztos: szemmel láthatóan most mindenki mindent bedob, ami egy kicsit is árthat a Fidesznek. Jövőre meglátjuk, hogy ez a sok blődség mire lesz elég."

- Pontosan ugyanezt teszi a FIDESZ Is: mindent bedob, hogy ártson a kormányt váltani akaróknak. Ha valami blődség, akkor - szerencsére - a Fidesz eddigi, nyílt, putyinista gyűlöletnarratívái!

Én úgy látom, jövőre - ha nem változtatnak - ebből nagy bukó lehet!

Aki nem teljesen elvakult, az láthatja: az ellenzéki narratívák igazak. Hiába dugja fejét valaki a homokba: a valóság kupáncsap, előbb- utóbb...Elég csak egy klinikai sürgősségire kerülni, vagy a MÁV- on utazni...

A megélhetési válság, az infláció pusztító az átlagembernek; miközben látjuk: a NER- elit százmillárdos, abszurd közforrásokra tesznek szert

Gazdagság mindig volt, de ekkora szintű, nyílt, pofátlan, magamutogató gazdagság SOHA!

Boldeone2 2025.06.11. 11:36:59

Az embereket qurvára nem érdekli, hogy " jobban élnek" mint a nagypapáik, vagy az elmúlt "16 előtti 8 évben"; egy iskolás kisgyerek is tudja: ez a gazdaság természete, hosszú távon

Az embereket az érdekli, hogy a többség fokozatosan lemarad, tehát nő a RELATÍV szegénység

Nem mindenki szegény, az is tény: a felső 1-2 % az emberektől kiuzsorázott ingyen százmilliárdból mesés a vagyont építettek; jól járt még a következő 5-10% is, az ingatlanhalmozók
Orbán elhibázott lakáspolitikája egyre távolabb vitte az önálló lakáshozjutás lehetőségét a fiataloknak. Lényegében 50-60 millió egy normál, kis lakás ára. Ez szülői segítség nélkül lehetetlen. Közben az ország nyögi az idióta lakáspolitika következményeit
Ha valaki összegyűjt 10- 20 millió forintot, lényegében szart sem ér vele, az infláció " megette "

Ezért nő egyre inkább az Orbán- rezsimellenes gyűlölet! Nem Magyar Péter számít, ezt nem ertik a Fideszben, hanem hogy - végre - bosszút lehessen állni az elmúlt 16 évért!

Boldeone2 2025.06.11. 11:47:12

Annyit tennék még hozzá, hogy 2015- 2019 ig volt egy konszolidációja a rendszernek, amikor kedvezően együttálltak a gazdasági feltételek
Addig volt egyfajta életszínvonal- növekedés. A közmunka volt Orbán legnagyobb találmánya, ami sikeres volt
Kb 3- 4 éve azonban megroppantunk

A szegénység nő, a szegények száma is, többek között mert nincs szociális rendszer és a megélhetés megugrott

A "mindenki talál munkát " jó demagógia, a valóság nem így működik. Tudom. Pl Debrecemben az új gyárakba már főleg ázsiai munkaerőt alkalmaznak, mert fiatal és nem dumál vissza...
Miközben egy lakásbérlet havi 250 ezer és még nem evett semmit...

A középosztály alsó része is bajban, hiszen a megtakarításait az orbáni politika elinflálta- seggtörlő papír lett a forint...

Ez egyetlen jó hír, hogy új jegybank elnök van, erősebb a forint; illetve Trump hülyeségei miatt..

G. Nagy László 2025.06.11. 11:49:22

@Boldeone2:

"Pontosan ugyanezt teszi a FIDESZ Is: mindent bedob, hogy ártson a kormányt váltani akaróknak."

Ez pontosan így van. A különbség csak az, hogy a kormányoldalnak nem kell hazudoznia. Magyar Péter, Szedi Romolusz, Kollár Kinga és Tarr Zoltán annyi gyalázatot elkövetett már - elég ezeket bemutatni. A másik oldalon ugyanakkor izzadságszagú a legtöbb kritika.

G. Nagy László 2025.06.11. 11:54:06

@Boldeone2:

"vagy a MÁV- on utazni..."

Ismerem a MÁV problémáit, de azért ne tegyünk úgy, mintha itt megállt volna az idő. Én általában kocsival járok mindenhová, de tavaly vonatoztam egyet Balatonra. Pont olyan modernül felszerelt, kényelmes, csili-vili vonat volt, mint Olaszországban vagy Belgiumban. Csak ámultam.

"A megélhetési válság"

Nincs ilyen, csak te szajkózod.

"Gazdagság mindig volt, de ekkora szintű, nyílt, pofátlan, magamutogató gazdagság SOHA!"

Ahogy írom: ez politikai hiba. De ettől még úgy szeretnék élni Budapesten, mintha Monte Carlóban járnék: legyen mindenki dúsgazdag körülöttem. Nekem elég az, amim van.

Boldeone2 2025.06.11. 11:54:53

@G. Nagy László: Akkor miért van az, hogy az orvostársadalom, a kutatók, a művészek többsége elégedetlen?

Az értelmiség - csúcsértelmiség - többsége nem Orbánt támogatja, Pálinkástól Romsics Ignácig!

youtu.be/3GqMUxEuVwM?si=kPGHqB75gPrrynls

Ismerjétek el már a tanultabbak igazát! A Fidesz mögött csak viccértelmiség van!

Boldeone2 2025.06.11. 11:57:30

Romsics Ignác: "Az Orbán- rendszer egyértelműen autokrácia" - én Romsics profnak inkább hiszek, hiszen ő tudja a legtöbbet a történelemről Magyarországon...

G. Nagy László 2025.06.11. 11:58:43

@Boldeone2:

"A szegénység nő, a szegények száma is"

Nézz meg bármilyen statisztikát. Ez egész egyszerűen hazugság. A szegények száma radikálisan csökkent, s a legszegényebbek is sokkal jobb színvonalon élnek, mint a korábbi idők szegényei. A legkevésbé sem a legalsó rétegek akarnak rendszerváltást. Ezt az egész, mesterségesen generált elégedetlenség-hullámot a balos, belpesti értelmiség és a hatalomból kiszorult, éhes és korrupt ex-fideszesek generálják.

Boldeone2 2025.06.11. 12:02:37

@G. Nagy László: A száraz tények azok, hogy újra nő a szegénység!

www.portfolio.hu/gazdasag/20241026/nott-a-szegenyseg-magyarorszagon-719045

Én is ezt tapasztalom. Mindenfelé a csavargókat látom

wigotah224 2025.06.11. 12:17:42

Az, hogy a fidesz mostanra az iskolázatlanok pártja lett, nem vélemény, hanem statisztikai tény.
Uncsi már az is, hogy akik nem akarják orbánt, azok gyurcsányt akarják vissza, ez egy érvelési hiba: a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-dilemma
Vdl ítélete kapcsán valamiért nem írtad le a részleteket: az ítélet arról szólt, hogy vdlnek nem szabadott volna törölnie a pfizerrel való kommunikációját. Hol van ez attól, hogy a miniszterelnök barátai adópénzböl milliárdosok lesznek pár év alatt. Azt is visszautasítom, hogy ez az irigység miatt zavarna. Nem vagyok irigy sem Bezosra sem másra, az viszont jogosan zavar, ha lölö villáira költik a pénzemet, azt meg föleg megértem, ha valakit magyarországi adófizetöként zavar ez.
A háború meg a többi témába nem megyek bele, totál felesleges. Neked tényleg nem tünik fel, hogy putyinon kívül mindenki békét akar és egyedül ö szabotálja már hónapok óta. Komolyan, olvass már híreket a témában!!!!

G. Nagy László 2025.06.11. 12:27:14

@wigotah224:

"Uncsi már az is, hogy akik nem akarják orbánt, azok gyurcsányt akarják vissza"

Ilyet hol olvastál? Soha nem állítottam ilyet. Ha Gyurcsányt akarnák vissza, akkor az óellenzék már nyert volna 14-ben, 18-ban vagy 22-ben. Az biztos, hogy egy kormányváltás esetén ugyanazok a levitézlett komcsik térnének vissza a hatalomba, de a változást akaró választópolgárok nem ezt akarják.

"Vdl ítélete kapcsán valamiért nem írtad le a részleteket: az ítélet arról szólt, hogy vdlnek nem szabadott volna törölnie a pfizerrel való kommunikációját."

El sem tűnődsz rajta, mik lehettek ezekben a diszkrét üzenetekben...

"Hol van ez attól, hogy a miniszterelnök barátai adópénzböl milliárdosok lesznek pár év alatt."

Itt 35 milliárd eurós ügyletről van szó. Nem aprópénz. És a magyar korrupció kapcsán nincs ilyen ítélet. Az egyik egy bizonyított bűncselekmény, a másik feltételezés.

"Azt is visszautasítom, hogy ez az irigység miatt zavarna."

Téged nem. csak a primitív többséget.

"Neked tényleg nem tünik fel, hogy putyinon kívül mindenki békét akar"

Nem, kurvára nem. Putyin sem jár élen a béketeremtés vonalán, de az EU és Zelenszkij ugyanúgy gerjesztik a feszültséget. Hol hallottál olyat, hogy UVDL tárgyalást kezdeményezett volna Putyinnal?

Boldeone2 2025.06.11. 13:02:41

@G. Nagy László: Az biztos, hogy egy kormányváltás esetén ugyanazok a levitézlett komcsik térnének vissza a hatalomba, de a változást akaró választópolgárok nem ezt akarják."

- Ennek pont az ellenkezője igaz! A Tisza képviselői többkörös kiválasztáson és átvilágításon esnek át

Itt 35 milliárd eurós ügyletről van szó. Nem aprópénz"

- Ez egy szélsőjobboldali, putyinista kamu, 99,9 %... Azért, mert Ursula szerintem alkalmas vezető, mert nem hagyja Orbánnak, hogy szétzüllessze az EU- t, mert szankciókat vet ki a muszka agresszorra!

Ennek a fasisztoid orbáni hatalomnak MINDEGY ki a vezető, ha nem fúj velük egy követ a lejáraró kampány céltáblája lesz.

Így volt ez Junckerrel, Tusk- al, most meg Ursulával. Nekik SENKI nem jó, akit nem a fasisztoid széljobb támogat! Ennyi

Boldeone2 2025.06.11. 13:09:59

Sőt, a gyűlölködő plakátkampányért - EU-, Ursula-, Weber- és Ukrajna - ellenes- szerintem meg kellene büntetni Orbánékat!

SEHOL Európában nincs ilyen fasisztoid gyűlöletkampány, még UKRAJNÁBAN sem! Ez egy abszurd tragédiaország, ahol Orbán görcsös ragaszkodása a hatalomhoz tragikomédiává vált

Ezek miatt SEM támogatja az értelmiség: CIKI lett fideszesnek lenni!

Ha egyszer kikapnak, Orbánnak és a Fidesznek is VÉGE, ezt a vak is látja...Már elindult a bomlás, hogy a veszteség esélye realitássá vált

G. Nagy László 2025.06.11. 13:11:04

@Boldeone2:

"Ennek pont az ellenkezője igaz! A Tisza képviselői többkörös kiválasztáson és átvilágításon esnek át"

Na most két eset lehetséges.

1. Igazad lesz, és a Tisza valóban csupa névtelen lúzert indít. Ez esetben simán elbukják a választást.
2. Leigazol néhány ismert arcot. Ekkor lehet esélye annak, hogy a választópolgár ne üres lufinak, sima one man shownak lássa ezt a bohóckodást. De ez a régi komcsik visszajövetelét jelentené.

wigotah224 2025.06.11. 13:12:27

@G. Nagy László: hát ezaz! Nyugaton üldözik a korrupciót, még ha a legmagasabb szintü politikusokról is van szó, Magyarországon meg polték vagy a rendörség még csak nem is nyomozzák ezeket. És akkor szerinted minden tiszta. Gondolom, a Mikulásban is hiszel.
Mindegy, meglátjuk ki nyer jövöre. Német útlevéllel a zsebemben akkor sem dölök a kardomba, ha megint megszavazzátok ezt a rablóbandát.

G. Nagy László 2025.06.11. 13:23:54

@wigotah224:

"Nyugaton üldözik a korrupciót, még ha a legmagasabb szintü politikusokról is van szó"

Most mégis mi a faszról beszélsz???

Ursula a mai napig a helyén van. Rég le kellett volna mondania. Nulla következménye van a bűntettének. Ez nem bűnüldözés, hanem látványpékség.

Az összes elítélt korrupt politikus heteken belül visszatérhetett az EP-be, hogy onnan fikázza Magyarországot. Szégyen.

És a BlackRock? Nyugaton lobbitevékenységnek hívják ugyanazt, amit itthon lopásnak nevezel. Egészen precízen ugyanazt a jelenséget látod, de Mészáros Lőrincet utálod, mert Fidesz-közeli, a BlackRock-kal meg semmi gondod sincs, még ha (közvetve, a korrupt politikusok által) a sokszorosát veszi is ki a zsebedből.

Boldeone2 2025.06.11. 13:44:52

@G. Nagy László: . Igazad lesz, és a Tisza valóban csupa névtelen lúzert indít. Ez esetben simán elbukják a választást."

- Nem feltétlen igaz, lásd: önkó választás. Egy helyileg ismert, nagyrabecsült embert kell tatálni, főorvos, stb...

Amúgy ki "a régi komcsi"? Ne viccelj már! Még én is gyerek voltam a komcsi rendszerben, a Tisza meg főleg harmincasokat indít...
A többi párt szinte nem is játszik.

Most jól összehalmoztad a téveszméket!:)

Lehetne egy új poszt: "Az Orbán- rezsim téveszméi", mert én teljesen téveszmésnek látom már őket...Valószínű , az akadémiai értelmiség is...

Ez egy szekta már, amely az évek alatt hatalmas véleményburkot épített a hívek köré...

Az értelmesebbek szerintem már belül is érzik, hogy baj van...De, nyilván tudják, a rendszerváltás elsodorja őket is

Sem Orbán, sem a "batidai rém":) Lázár érinthetetlenségét nem lehet garantálni! Félnek. Én is félnék a helyükben...

Így végzik az abszolút rezsimek: a nagy nyomásra egy idő után mindig jön az "ellenforradalmi " fordulat!

Tetszettek volna NEM HÁBORÚT hirdetni!

wigotah224 2025.06.11. 14:02:22

@G. Nagy László: ember! A Blackrock egy sima alapkezelö, nekem is van náluk pénzem, etfekben (nasdaq, sp500, euro600 stb). Miröl beszélsz?!
Lassan hozod az alusisakos szintet

G. Nagy László 2025.06.11. 15:28:16

@wigotah224:

Mit állítasz? Melyik gondolatom hamis?

1. Nem a BlackRock a viág egyik legnagyobb vagyonkezelője?
2. Nem tulajdonos a Pfizerben?
3. Nem tulajdonos azokban a fegyvergyártó vállalatokban, amelyek Ukrajnába szállítottak?
4. Nem tulajdonos azokban az építőipari cégekben, amelyek az újjáépítés várományosai?
5. Nincs lobbitevékenységük?

Mi a faszomért alusisakos szint az, hogy a nyugati politikusok korruptak, s miért a világ legtermészetesebb igazsága, hogy a magyarok azok? Meséld már el, hogy mitől tisztességesebb az, ahogyan a Pfizer megkapta a vakcinamegrendelést az EU-tól, mint ahogy Mészáros Lölő üzletel?

elona 2025.06.11. 16:24:01

"Fideszesnek lenni ciki"

HÁT A BALLIBSIK SZEMÉBEN EZ HUSZONÉVE ÍGY VAN.....

A BALLIBSIK SZEMÉBEN VISZONT MENŐ:
- mindent is fikázni ...."itten minden is szar"
- a migráncsok seggét nyalni
- a buzik seggét nyalni ..... a Prájdot támogatni, pávatollal a seggedben vonaglani az Andrássyn
- nagyon-nagyon menő bármiért is tüncikézni
- iszonyú hisztit levágni a legkisebb hibáért
- Zselé, és általában az ukránok seggét nyalni
- előszeretettel előadni, hogy itten mekkora fasizmus van
- .... és persze nincsen "sajtószabadság"... azt egy iciri-piciri TÉNYT leszámítva, hogy a tíz legolvasottabb hírportálból kilenc ballibsi hírportál
- NAGYON-NAGYON MENŐ GYŰLÖLKÖDNI, GYŰLÖLKÖDNI, GYŰLÖLKÖDNI!!!!!
(...elég elolvasni a ballibsi kommenteket...)

elona 2025.06.11. 16:30:19

Én persze valahol megértem a ballibsik iszonyú gyűlöletét a Fidesszel, Orbánnal szemben...

20 ÉVE MINDEN, DE MINDEN VÁLASZTÁSON SZARRÁ LETTEK VERVE A BALLIBSIK...

KÉNE MÁN NEKIK EGY KIS SIKERÉLMÉNY, MERT ÚGY FOGNAK MEGDÖGLENI, HOGY SEMMI SIKER, CSAK A TELJES FRUSZTRÁCIÓ....MARAD A GYŰLÖLKÖDÉS!!!!
(...nyilvánvalóan a Fidesz/Orbán mért gyűlölné aztat, akit simán szarrá ver...)

elona 2025.06.11. 16:36:03

Persze a fideszesekben is van gyűlölet!!!!

GYŰLÖLIK AZOKAT, AKIK AZÉRT TEVÉKENYKEDNEK JÓ KIS DOLCSIKÉRT/EURÓKÉRT, HOGY A MAGYAR EMBEREK, MAGYAR VÁLLALKOZÁSOK, MAGYAR ÖNKORMÁNYZATOK NE KAPJÁK MEG A MAGYAROKNAK JÁRÓ PÉNZEKET!!!

ÍGY GYŰLÖLIK URSULÁT, ZSELÉT, STB, STB... ÉS AZ ÖSSZES HAZAÁRULÓ MAGYAR PATKÁNYT: A POLOSKÁT, A KOLLÁR KINGÁT, RÉMUSZ ROMOLUSZT, STB....

MIT SZERESSÜNK EZEKBEN???????????????????????????

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:13:26

"Amit először tisztázni érdemes, az az, hogy ez egy szimpla hecckampány csupán; értelmes, felnőtt ember nem gondol olyat, hogy fideszesnek lenni ciki." - hát dehogynem gondol olyat.
én értelmes, felnőtt ember vagyok, és most pont ezt gondolom.

"Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben." - pont nem ilyen.
olyan, mint amikor a magyar válogatott meccsen kínosnak érezzük egy olyan szurkolócsoport jelenlétét, amelyik buzizik, cigányozik, huhog, műanyagpoharat dobál.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:15:57

@Alöksz Róz Unbanned: "olyan, mint amikor a magyar válogatott meccsen kínosnak érezzük egy olyan szurkolócsoport jelenlétét, amelyik buzizik, cigányozik, huhog, műanyagpoharat dobál." - valaki meg tapsol ennek és az uefára köpköd a bünti miatt

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:22:50

@G. Nagy László: értelmes, felnőtt ember" - előző poszt alatti gyerekes hiszti után nagy merészség ilyet leírni
:-)))

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:50:40

szégyentelenül megy minden a haveroknak. amit lehet, tesznek zsebre ebben a szűk egy évnyi hátralévő idejükben.
telex.hu/gazdasag/2025/06/11/ngm-n7-holding-4ig-nyrt-allami-hadiipar-maganositas

és még én vagyok a nemzetbiztonsági veszélyt jelentő hazaáruló, ha kínosnak találom...

wigotah224 2025.06.11. 18:43:29

@G. Nagy László: a blackrock egy alapkezelö, ergo nem ö a tulajdonos a cégekben, hanem az alapok ügyfelei. Ha holnap csödbe menne a blackrock, az én nasdaqos részvényeim akkor is meglennének. Az ügyfelek vagyona ugyanis külön vagyon, nem az alapkezelöé.
Pl pfizerem nekem is van náluk, a SP500 etf-en keresztül. Gondolom az ukrajnai építös-fegyvergyáras cégek is elöfordulnak az alapjaikban, amennyiben tözsdei cégekröl van szó - mert azt nem írtad konkrétan, melyekre gondolsz.
A blackrocknak tökmindegy, hogy az ügyfelek nasdaqot, bitcoint vagy fegyvergyárakat vesznek, ök mindenhol beszedik az alapkezelési díjat, abból élnek. Az alusisakos szint meg az, hogy azt sugallod, hogy a blackrock(nál valakik) szervezi(k) az ukrajnai háborút.
A pfizeres vakcinarendeléssel nem tudom, mi a problémád, akkoriban rajtuk kívül csak a moderna volt még engedélyezve az EUban, de nekik sokkal kisebb gyártási kapacitásuk volt. Kitöl kellett volna venni?
Láthatóan csak vagdalkozol.
A háborúhoz még, ha már szóba hoztad: azt nem tudom, vdl akart-e konkrétan tárgyalni, de pl merz, macron és zelensky nemrég ajánlottak tüzszünetet - ahogyan trump is vagy ezerszer - meg béketárgyalásokat, putyin fúrta meg mindet, ez van. Jó lenne, elfogadnád a valóságot.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 18:49:33

@wigotah224: "Kitöl kellett volna venni?" - hát így utólag senkitől :-)

G. Nagy László 2025.06.12. 08:02:54

@wigotah224:

"Dmitrij Medvegyev pedig a tőle megszokott agresszivitással kommentálta a közösségi médiában: „Macron, Merz, Starmer és Tusk állítólag Kijevben a békéről akartak tárgyalni. Ehelyett fenyegetéseket szórnak Oroszország felé… Szerinted ez okos dolog, mi? Dugjátok fel ezeket a béketerveket a pángender seggetekbe.” - idézi a 24.hu.

1. Ugyanezen országok vezetői három éven át hallani sem akartak a békéről.
2. Aztán jött Trump, és eltelt 4 hónap, amikor ott tettek keresztbe a béketörekvéseknek, ahol csak lehetett.
3. Május közepén végre ők is elkezdenek tűzszünetről beszélni, de - szemben Trumppal - nem tárgyalnak, hanem - mintha valami kibaszott magas erkölcsi és katonai helyzetben volnának - egyoldalú ultimátumot küldenek, feltétel nélküli tűzszünetre szólítva fel Putyint.

Szóval elmész te a picsába a valósághajlítgatásoddal. "pl. merz, macron és zelensky nemrég ajánlottak tüzszünetet" - nézd meg, milyen megfogalmazást használsz, csak hogy úgy tüntethesd fel, mintha ezek a faszfejek a békét keresnék. Nem AJÁNLOTTAK, hanem ULTIMÁTUMBAN KÖVETELTÉK, fenyegetőzve, hogy különben fokozzák a fegyverszállítást. Nem odautaztak, keresve a személyes tárgyalás lehetőségét, hanem üzengetnek. Továbbá próbálsz olyan hatást kelteni, mintha ez jól illeszkedne az általános attitűdjükbe, holott már ez a magas lóról beszélő, Oroszországot tárgyalási partnernek nem tekintő "békevágy" is teljesen új keletű.

Nem akarom védeni Putyint. Már az agresszió megindítása is olyan tett, amit nem lett volna szabad elkövetni. Trump beiktatása óta sem siet a békével. De ami biztos: Putyin és Trump racionális és következetes, miközben az európai vezetés fejetlen, kapkodó, ideológiáktól vezérelt és alkalmatlan a feladatára. Ha rögtön beálltak volna Trump mellé - ahogyan azt tették a beszámíthatatlan Biden esetében - már túl lehetnénk az egészen.

Arról nem is beszélve, hogy a nyugat-európai vezetők miként látják Ukrajna közeli jövőjét. Az EU tagjaként, egymilliós hadsereggel (amit az EU finanszíroz). Ez mennyire vonzó Putyin számára? Az érzelmek, az irracionális félelmek és az üzleti érdekek nagyon messze vitték az európai vezetőket attól, hogy leüljenek Putyinnal, és együtt kitalálják, mi lesz Ukrajna sorsa. Mert azt mindketten tudjuk, hogy az ukránoknak ebbe nem sok beleszólásuk lesz, ha az európai adófizetők minden pénzét Kijevbe utaljátok, akkor sem

G. Nagy László 2025.06.12. 08:17:55

@wigotah224:

"A pfizeres vakcinarendeléssel nem tudom, mi a problémád"

Az Európai Unió Bírósága elmarasztalta Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét a COVID–19 vakcinabeszerzések átláthatatlansága miatt. Az ügy középpontjában az áll, hogy von der Leyen és Albert Bourla, a Pfizer vezérigazgatója közötti SMS-váltások kulcsszerepet játszottak egy 2021 tavaszán kötött, 1,8 milliárd adag vakcina szállításáról szóló, 35 milliárd euró értékű megállapodás előkészítésében.

A The New York Times újságírója közérdekű adatigényléssel kérte az Európai Bizottságtól ezen üzenetek kiadását, azonban a Bizottság azzal utasította el a kérelmet, hogy nem rendelkezik ilyen dokumentumokkal. Az Európai Unió Bírósága azonban megállapította, hogy a Bizottság nem adott kielégítő és hihető indoklást arra, miért tagadta meg a dokumentumok kiadását, és semmisnek nyilvánította az elutasító határozatot.

Az ítélet szerint az uniós intézmények dokumentumainak általában hozzáférhetőnek kell lenniük a nyilvánosság számára, és a Bizottságnak hiteles magyarázatot kell adnia arra, miért nem találhatók meg ezek a dokumentumok.

Szóval: ha nem tudod, mi a gond ezzel, akkor erre reagálva bárki mondhatná: mi a bajod Mészáros Lőrinc ügyleteivel? Tudod: nincs baj azzal, ha a vebő és az eladó sms-ben kommunikálnak. Én is szoktam ilyet csinálni, mondjuk a klímaszerelőmmel: hová jöjjön, hányra, mekkora teljesítményű eszköz kell stb. De ezeket bárkinek megmutatom utólag is, továbbá nem helyettesítik az alapvető üzleti dokumentumokat. Az a tény, hogy a bíróság átláthatatlannak ítéli az ügyletet, az sms-eket pedig szándékosan törölték, elég rendesen kimeríti a korrupció gyanúját. Ezzel szemben nézd meg a magyar ügyleteket, ahol örökösen rablást kiabálsz: a dokumentumok rendelkezésre állnak, az EU vizsgálhatja azokat, minden transzparens.

Borzalmas ez az örökös kettős mérce.

valis47 2025.06.12. 13:08:59

@G. Nagy László: Orosz szempontból az Ukrajna nevű viperafészek teljes kiirtása lehet az egyetlen megnyugtató megoldás. Vagy ahogy megfogalmazták: "denacifikálása és demilitarizálása". Ellenkező esetben a viperák újra és újra meg fogják őket marni. Az ukrán nemzetépítés eredménye egy oroszgyűlölő középhatalom, ami 400 km-re van Moszkvától, ügynökei a nyelv- és helyismeretüknek, beolvadási képességüknek köszönhetően folyamatos belső veszélyforrást is jelentenek...
A Nyugat ígéreteiben megtanulták, hogy dőreség lenne hinni, egy tűzszünetet is csak arra akarna a Nyugat használni, mint a minszki megállapodásokat: feltápolni Ukrajnát katonailag, hogy aztán megtámadhassa az oroszokat, hogy "felszabadítsa" a donbászt és a Krímet. De akár ennél ambíciózusabb célokat is dédelgethet... az ukrán nacionalisták számra a dél-orosz, nyugat-orosz vidékek, Belgorod vagy a Kubán ugyanúgy "pontenciális ukrán föld", mint az oroszok nacionalistáknak Ukrajna (kivéve Galícia).

Choba393 2025.06.12. 13:19:54

Kijelentette, hogy a Tisza Párt „gyűlöletszekta”, amely őt és édesanyját is fenyegeti.

"Ez egy központilag vezérelt gyűlöletszekta. A feljelentést megtettük. Mindennap leleplezzük őket, és bemutatjuk az igazi arcukat."

– írta Orbán Viktor.

G. Nagy László 2025.06.12. 14:33:32

@Choba393: Naponta ezt hallgatom a Tisza szeretetközösség tagjaitól: kit hogyan kell kibelezni, kocsi után kötni, lámpavasra lógatni. A társadalom legaljának a hangja visszhangzik mindenhonnan. A 21. század Lenin-fiúi, akiket Magyar Péter küldött a nép közé. Igazi, polgárháborús hangulatot készítenek elő egy olyan országban, ahol a többség valójában gondtalanul és szabadon él. Igazi beteg állatok. Ez az undorító jelenség mind a brüsszeli progresszió kérlelhetetlenségében gyökerezik. Onnan szítják a lángot hosszú évek óta.

Normál esetben a forradalmak alulról indulnak, az elkeseredett, elégedetlen tömegektől. Mint 1848-ban, vagy 1956-ban. Ez a mostani sokkal inkább 1919-re hasonlít, amikor tudatosan játszották át a hatalmat a legundorítóbb csőcseléknek. (De akkor az első világháború után járunk, amikor pusztító a nélkülözés, így valóban van ok az elégedetlenségre.)

Boldeone2 2025.06.12. 15:42:46

@G. Nagy László: Naponta ezt hallgatom a Tisza szeretetközösség tagjaitól: kit hogyan kell kibelezni, kocsi után kötni, lámpavasra lógatni. A társadalom legaljának a hangja visszhangzik mindenhonnan"

- Arről beszélek neked rég óta, hogy ez a KÖVETKEZMÉNYE a 16 év Fidesz önkénynek, az autroriter akarnok hatalomnak!

Ismered Newton 3. törvényét?

HA az egyik test erővel hat egy másikra, akkor a másik test ugyanakkora, de ellentétes irányú erővel hat az elsőre. "

Tehát hiába nyom Orbán, szít gyűlöletet, akkora lesz az ellenerő is!

A demokratikus világban nincs olyan hogy egy vezető 20 évig vagy tovább vezessen! Ez pontosan az, aminek látszik: 21. századi eszközökkel működtetett diktatúra!

Boldeone2 2025.06.12. 15:50:22

@G. Nagy László: Eszembe jutott egy fideszes szlogen: " Itt az idő" - igen, itt van...16 év után a másik oldalnak is lehetőséget kell adni!
A forradalom, az erőszak mindig akkor alakul ki, ha nincs társadalmi egyensúly, nincs politikai váltógazdálkodásra esély!

Orbán megtette a magáét, de most már vége, ennyi volt! Nem tud megújulni, az ország kényszerpályán, minden szempontól...

Pont olyan a helyzete, mint Marco Rossié- voltak szebb idők, de mára vége, vele 100%, hogy nem jutunk sehová már

Arra, hogy a normalitás útjára térjen az ország, most egyetlen esély van: egy Magyar- kormány, amely jó kompromisszum a bal es a jobboldal között; akik sóval behintik a szuverenitásvédelmi hivatal helyét!

Boldeone2 2025.06.12. 15:59:38

Jobb lenne, ha most vonulna félre Orbán! Csak a vak nem látja, kisiklott az ország...

Valamelyik nap mondták hogy 2027 - ig nem várható egészségügyi béremelés...Közben meg éves 6% kimutatott infláció van, ami reálisan 10-12% ...

Mindent elbukunk Magyarországon, és még a tervek sem jók...

Egy ismerősöm egy ázsiai gyárban vezető. Azt mondta, hogy majdnem minden magyar munkást kírúgtak, mert "elégedetelenkedtek", és a munkatempót sem bírták....Ázsiai munkások jönnek, helyükre...

Közben minden élhetetlenül drága lett. A közszféra vegetál. Éttermek, szórakozóhelyek, sőt, fesztiválok zárnak be...

Orbánnak vállalni kell a felelősséget, de ő szellemi fogyatékos módjára keptelen önreflexióra

Nagyon kijárna neki már egy tisztességes " verés"

Boldeone2 2025.06.12. 16:18:52

Orbán emeli tétet:

index.hu/belfold/2025/06/12/harcosok-klubja-orban-viktor-fidesz-kormany-voks-2025/?token=b17722624336fbc3d1a00cd3444770a0

Minden hazugságot kitalál, hogy megpróbálja lejáratni a Tisza Pártot, holott minden párt soraiban vannak gyűlölködők!

Viszont a terjedő gyülelet legfőbb oka a SZÉLSŐJOBBOLDALI GYŰLÖLETPOLITIKA, az évek óta folyó migráns-, EU-, LMBTQ-, Ukrajna - ellen folyó uszítás

Gyűlöletre gyűlölet a válasz

Boldeone2 2025.06.12. 16:28:31

@valis47: Orosz szempontból az Ukrajna nevű viperafészek teljes kiirtása lehet az egyetlen megnyugtató megoldás. Vagy ahogy megfogalmazták: "denacifikálása és demilitarizálása"

- Ezt csak Putyin fogalmazta meg így, meg a putyinszopó magyar kormánypárti média, esetleg...

A " megnyugtató megoldás" Ukrajna EU- tagsága lenne. A "Nácik" nincsenek arányosan többen, mint Oroszországban a ruszofasiszták, viszont az ukránok változni akarnak, az oroszok meg nem...
süti beállítások módosítása