téveszmék

téveszmék

"Németország köszöni, jól van"

2024. június 11. - G. Nagy László

csikos.webp

 

Vannak bakancslistáim. Filmekből is. Néha - ha idő előtt kiesek a pókerversenyről, s üressé válik az este - csak rábökök, s véletlenszerűen kiválasztok egyet. Így történt pár napja is, amikor A csíkos pizsamás fiú című mozi lett a befutó. Holokauszt-történetről van szó, de szokványosnak aligha nevezném. Már csak azért sem, mert ez a film nem a zsidóságról, sokkal inkább a németségről szól.

 

A nyolcéves Bruno apja náci tiszt, akit egy koncentrációs tábor vezetésével bíznak meg, ezért az egész család elköltözik kényelmes, berlini otthonából. Bruno elszakad iskolatársaitól, s mivel nincs kivel játszania, felfedezőútra indul. Így találkozik Shmuellel, a vele egykorú zsidó fiúval, aki a tábor lakója. Igazi játszótársakká nemigen válhatnak, hiszen egy szögesdrót kerítés választja el őket egymástól, ám azt semmi sem akadályozza, hogy barátság szövődjön közöttük.

 

A történet középpontjában álló, négytagú család négy markánsan különböző karaktert jelenít meg, az általuk képviselt attitűdök gyakorlatilag a teljes német társadalmat lefedik. Bruno naiv, együgyű gyermek, aki nem sokat ért a körülötte lévő világból. (A filmet számos kritika érte emiatt - egy nyolcéves jellemzően értelmesebb ennél.) A koncentrációs tábort farmnak nevezi, a rabruhát csíkos pizsamának hívja. Halvány sejtelme sincs a náci Németország embertelenségéről, illetve apja szerepéről, melyet e gépezetben betölt. Nővére, a 12 esztendős Gretel is szimpla karakter: ő a hithű náci, akinek szobáját Hitler plakátjai díszítik. Kérdés nélkül elfogad mindent, amit a propaganda terjeszt; vakon hiszi, hogy minden zsidó maga a gonoszság, s hogy ők az okozói minden földi bajnak. Édesanyjuk, Elsa a család érző és értelmes tagja, aki irtózik mindattól, ami körülötte történik. Apjuk, Ralf az egyetlen összetett személyiség; a lelke mélyén érzi, hogy nem helyes, amit tesz, ugyanakkor hisz abban, hogy egy magasabb célt, Németország győzelmét szolgálja, ezért a kapott parancsot végre kell hajtania. Ez a kettősség végig látható az arcán - David Thewlis remek színészi játékkal mutatja be az állandó őrlődést. 

 

A film egyik kulcsjelenete, amikor Kotler hadnagy (Ralf beosztottja, a tipikus náci: fiatal, szőke és kegyetlen) rajtakapja Shmuelt, amint a családi asztalról származó süteményt falja. Bruno is retteg ettől lelketlen katonától, így nem mer kiállni barátjáért; tagadja még azt is, hogy egyáltalán ismeri, pláne, hogy ő kínálta meg. E gyáva kihátrálás súlyos következményekkel jár - a zsidó kisfiú fizikailag, a német lelkileg sérül. Ahogyan a négytagú család kiválóan leképezi és bemutatja a korabeli német társadalmat, úgy a jelenkort egyértelműen Bruno karaktere illusztrálja. A második világháború lezárását követően csaknem nyolcvan év telt el, azonban máig ez a szégyen, ez a lelkiismeret-furdalás a meghatározó pszichikai elem. A németek nyolcvan esztendeje mást sem tesznek, csak azt bizonygatják: mélyen megbánták a hitleri érát és szakítottak annak minden elemével. Mi több: ahogyan Bruno is, ők maguk is készek bármiféle őrült, önpusztító tettre, csak hogy jóvátehessék bűnüket. A csíkos pizsamás fiú című mozit 2008-ban forgatták. Az alkotók még nem sejthették, hogy Angela Merkel 2015-ben meghirdeti majd a willkommenskultur-t, végleg és visszavonhatatlanul muszlim hordák otthonává züllesztve Németországot. Akkortájt még senki sem kívánta szivárványszínűre cserélni a német trikolórt. A méregzöld ideológia már kopogtatott, de még évek teltek el, míg elkezdték bezárni atomerőműveiket. Arra sem fogadtunk volna nagyobb összegben, hogy 2022 után minden az orosz-ukrán háborúról szól majd, s Németország kész lesz mindent feláldozni, kész lesz minden józan érdekét sutba dobva kizárólag Ukrajnára fókuszálni. Ha Hitler sosem születik meg, ennek a nagy történelmi múlttal bíró népnek talán még ma is lenne tartása. Így azonban - a permanens szégyentől és lelkiismeret-furdalástól vezérelve - a teljes önfeladást látjuk. Bruno tökéletesen szimbolizálja az egész jelenséget.

 

A filmet számos kritikával illették már. Nem elég valósághű, írták néhányan. Igazuk lehet, tényleg meseszerű, ahogy a két fiú a kerítésen át beszélget, őrök sehol. Már megint egy holokauszt-történet... legyintenek sokan. Való igaz, a témát sokan feldolgozták már, egyesek utolérhetetlen remekműveket alkotva; Az élet szép című alkotás például aligha túlszárnyalható. De jó páran szóvá tették Bruno valóságérzékelésének teljes hiányát is, mondván: ennyire nem lehet idióta... Pedig ez csak egy film. Most, 2024-ben azt látjuk, hogy a hétköznapok valósága nem kevésbé szürreális. És érzékeljük azt is, hogy a világ - a filmdömping ellenére - nem sokat tanult a háború és a holokauszt borzalmaiból. Ami pedig az önfeladó németeket illeti: mintha nagyságrendekkel idiótábbak lennének, mint a nyolcéves, ártatlan és tudatlan Bruno. Kellenek az ilyen mozik, jómagam szívből ajánlom mindenkinek. Talán segít abban, hogy ne építsünk egy beteg világ helyére egy még betegebbet.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7318424619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2024.06.15. 12:25:55

@atomic power 1986DucaDuca:
"Azzal a különbséggel, hogy nem erölteti ideológiájat más nemzetekre!"
Jah, meg nem robbant ki háborúkat, ahol naponta ezres nagysáágrendben halnak meg emberek.

AMúgy, meg csodálom, hogy van türelmed és energiád megcáfolni azt a sok baromságot, amit ez az elmeroggyant összehord.
Én akkor untam meg, amikor 3 teljes, 5000 karakteres kommentben kellett a végé reagálnom minden egye butaságára, de akkor már szinte alap dolgokat kellett neki elmagyarázni!
Mindezt úgy, hogy másnap kezdődött minden előlről.
Na, nekem erre nincs időm. Szóval, le lett szűrve, mert egyáltalán nem vagyok kíváncsi a gyermeki fröcsögésére.

Boldeone2 2024.06.15. 12:52:10

@GyMasa: Akkor kvittek vagyunk! Én sem vagyok kíváncsi a szélsőséges fröcsögésedre! Kettőnk között az fő különbség, hogy te egy bizonyítottan elmeteg pszichopta vagy, olyan ember, aki a migránsokat a tengerbe lőné és az orosz agresszort- a tömegyilkost- támogatja, vagy inkább szopkodja ! Akkor miről beszélünk???

Elég szomorú, hogy ilyen emberek is vannak, mit te és az elvtársaid!

Boldeone2 2024.06.15. 12:55:41

@GyMasa: Tehát: elmebeteg, pszichopata, magyar menekült Németországban, aki a németeket fikázza..Ez a valódi pszichés disszonancia!

alöksz róz 2024.06.15. 14:13:03

@Boldeone2: meg még azokat is fikázza, akik ki akarnak menni külföldre.
közbe kamuzik valami faszságot, hogy ott milyen szar, itt milyen jó

atomic power 1986DucaDuca 2024.06.15. 19:45:23

@Boldeone2:

Torz világkép? Ember, miről beszélsz te, amikor a konteós, szélsőjobbos világhazugságokat propagálod?

Te egy futballmeccsnek vagy videójátéknak gondolod az orosz-ukrán háborút, ami meg kell nyerni (bármi áron). Én meg úgy látom, hogy ennek a háborúnak nincsen és nem is lesz győztese (lásd Korea), csak vesztesei vannak. Minél tovább tart, annál nagyobb károkat okoz annál több vesztes lesz, annál nagyob kockázatokat jelent az egész emberiségnek.
Te elborult aggyal és annak tudatában, hogy nincsenek utódaid, pártolod ezt a háborút a tárgyalások helyett. Torz egyénség, torz világszemlélet. Ne takarózz azzal, hogy így a Nyugat, meg úgy a Nyugat, mert előbb-utóbb minden háborúpárti vezetőjük megy a "levesbe". Ne hivatkozz többségre, mert a vlág oszáganak többsége nem szállít fegyvereket Ukrajnába!

"- Egyértelmű, hogy jobb lett a világ, hiszen sem Kadhafi, sem Szaddam, sem Milosevics nincs már."

Csak anarchia!

"A 2 vh - t is az USA nyerte meg a fegyver es pénztámogatással,"

Abból is hasznot húzott, mint most! A legtöbb emberáldozatot az oroszok hozták. Most meg az ukránokkal végezteti el a piszkos munkát!

"Nekünk magyaroknak az erős NATO és USA a jó!"

De csak addig, amíg védelmi szövetség!

"- Így van! Ha Putyin elbukik, liberalizálódik Oroszország, akkor majd potenciális EU aspiráns lehet, de ettől még messze vagyunk..."

Nem hinném! Oroszországot átlökték Kína karjaiba!

"-Dehogy szűntek meg! Soha nem volt ilyen aktuális a NATO léte: Oroszország háborúval fenyegeti Európát!"

Nem Oroszoszág közeledett a NAtO-hoz, hanem fordítva! A 32 tagállamból álló NATO 5-ször egyes fegyvernemekben 10-szer erősebb! Ez is bizonyítja, milyen torz a világképed!

--------NATO vezető országainak államfői 1990-ben ígéretet tettek Gorbacsovnak, hogy a katonai szervezet nem terjeszkedik majd keleti irányba."

- Ilyet nem is tehettek: ellenkezik mind a NATO, mind az ENSZ alapokmánnyal. Az államok önként döntöttek, pl népszavazással nálunk"-----------

Tucatnyi linkkel tudnám igazoln, hogy amit tagadsz az igaz! Az USA-TÓL FÜGG, KIT VESZNEK FEL! Nem az ENSZ-től!

"Ígéretet megszegni?? Ne viccelj már! Oroszország MINDEN nemzetközi szerződést megszeg, nemcsak az 'ígereteket"

"Ezek jegyzőkönyvekben legmagasabb szinten rögzített ígéretek - -, nem szerződések voltak. A Nyugat szegte meg először a vállalását.

"- Gondolom srebrenica, meg a többi szerb népirtás "captured"- Nagyon jól tette , hogy a nemzetközi koalíció beavatkozott! Sokkal hamarabb kellett volna, úgy kevesebb ember hal meg!"

Donbasszban 8 év alatt 14 ezren haltak meg!

"Soha egy percig nem volt reális forgatókönyv Ukrajna NATO- tagsága! Egyedül az ukránok szerették volna"

Ez nem igaz! Kitapintható 2008-tól a folyamat lépésről lépésre.

"A Janukovics kormány pedig hazáruló volt, orosz kollaboráns, ezért zavarták el! "

Amerikai közreműködéssel és az alkotmánnyal össze nem egyeztethető módon.

"Azóta már volt 2 elnökválasztás, Ukrajna Európát választotta, nem pedig az oroszfüggő státuszt!"

A béke hirdetésével, ígéretével győztek!

"A nemzetközi jog szerint Ukrajna szabadon választhat szövetségi rendszert, sőt, ez a nemzetközi jog egyik alapja.Olyan hogy "érdekszféra " sehol nincs elismerve a nemzetközi jogban, sőt, jogszerűtlen terminológia"

Itt már régen nem a jog számít! Az a vonat már elment. Hamarabb kellett volna, még a háború előtt megyezni a nemzetköz jog alapján.

"Ha megszüntek az okok, akkor Svédország és Finnország miért lépett be a NATO- ba???"

Visszakérdezek: A SZU idején miért nem léptek be, mikor az sokkal erősebb volt?

"Miért fegyverkeznek a lengyelek, németek, de egész Európa, őrült tempóban??? Ilyen butaságot hogy lehet leírni?"

Na miért?

Boldeone2 2024.06.15. 21:12:43

@atomic power 1986DucaDuca: Torz egyénség, torz világszemlélet. Ne takarózz azzal, hogy így a Nyugat, meg úgy a Nyugat, mert előbb-utóbb minden háborúpárti vezetőjük megy a "levesbe". Ne hivatkozz többségre, mert a vlág oszáganak többsége nem szállít fegyvereket Ukrajnába!"

- Én azt a konszenzust képviselem, amit a demokratikus világ vezetői, a G7 Pugliai találkozóján pont arról állapodtak meg, amit én is szorgalmazok! Itt háborúpárti egyedül Putyin, béke meg akkor lesz, ha Putyin kivonja csapatait Ukrajnából!

Te egyébként mikor kötnél békét egy elképzelt háborúban? Ha az ellenség mondjuk elfoglalná a fél Tiszántúlt? Akkor is ugyanígy beszélnél? Nyilván Putyin kondíciói szerint nem lehet béke...

Az is fontos, higy Ukrajnát a világ legfejlettebb DEMOKRATIKUS állami támogatják, Oroszországot meg a föld legsötétebb diktatúrái!

A szélsőjobb áttöréssel meg várj még, 16% - al az AFD nem hoz nagy változásokat, a francia szélsőjobbal ellentét van, Meloni meg Ukrajna pàrtján!

A szélsőjobbnak is csak a legdegeneráltabb része támogatja az oroszokat - akiket megfizetnek!!

Boldeone2 2024.06.15. 21:27:40

@atomic power 1986DucaDuca: Csak anarchia!"

Egyértelműen nem:

news.gallup.com/poll/610355/iraq-signs-stability-volatile-region.aspx

Illetve, Afganisztánban is addig volt jobb a helyzet, amíg a nemzetközi haderő ott volt

"Abból is hasznot húzott, mint most! A legtöbb emberáldozatot az oroszok hozták. Most meg az ukránokkal végezteti el a piszkos munkát!"

- Miért támadták meg Ukrajnát? A Donbass egy lényegében befagyott konfliktus volt, 40% - ban de facto önállósággal
Ha nincs a Putyin által felherhelt szeparatizmus, most meg a háború , akkor senki nem halt volna meg!

Donbasszban 8 év alatt 14 ezren haltak meg!"

- Abból vagy 3000-4000 ukrán katona tegyük hozzá, 2022 óta meg vagy fél millió ember! Ez qurva nagy üzlet volt, egy regonális konfliktusból majdbem világháborút csinált a pszichopata Putyin....

NATO vezető országainak államfői 1990-ben ígéretet tettek Gorbacsovnak, hogy a katonai szervezet nem terjeszkedik majd keleti irányba."

- Ezt már vagy 100x tisztáztuk! Nincs olyan a politikában, hogy "ígéret" de nem is lehet más országok sorsáról dönteni!
A NATO tagság elsöprő népakarat kifejeződése volt!
A NATO egy védelmi szövetség, itt , Európában Oroszország a történelmi agresszor

Oroszország soha semmilyen szerződést nem tartott be, akkor miről beszélünk???

Boldeone2 2024.06.15. 21:43:23

@atomic power 1986DucaDuca: Itt már régen nem a jog számít! Az a vonat már elment. Hamarabb kellett volna, még a háború előtt megyezni a nemzetköz jog alapján."

- Dehogynem! Pont az, és csak az számít! A G7 nyilatkozata szerint az egyik fő feladat a nemzetközi jogrend helyreállítása!
Esély sem volt a háború előtt megegyezni, olyanok voltak Putyin feltételei," vonják ki a NATO csapatokat Közép- EU- ból"- vagyis irreális diktátum volt
Ahogy a mostani béketerve is az, pl Herson kézen orosz, ami nincs is orosz kézen...Vicc...

Mégegyszer kédezem: te mit adnál át Magyarországból egy ellenségnek?? Nyilván nem jókedvükből harcolnak , hanem a hazájukért az ukránok

Ha megszüntek az okok, akkor Svédország és Finnország miért lépett be a NATO- ba???"
* Visszakérdezek: A SZU idején miért nem léptek be, mikor az sokkal erősebb volt?*

- Egyrészt voltak nyugodtabb évtizedek, kései SZU nem tűnt annyira ellenséges országnak, mint a mostani sovén Oroszország. Sok esetben szocdem kormányok voltak, akik megalkudtak a SZU -- val a finnek már vívtak egy nagy háborút velük, és túl erős is volt a SZU. Kb ez olyan semlegesség volt, mint osztrák- kényszerű
A helyzet azóta megváltozott: Oroszország háborúzik Ukrajnában, de Európát is fenyegeti, viszont a relatív ereje ma már jóval kisebb, mint 50 éve...

Boldeone2 2024.06.15. 21:46:52

@atomic power 1986DucaDuca: Miért fegyverkeznek a lengyelek, németek, de egész Európa, őrült tempóban??? Ilyen butaságot hogy lehet leírni?"

Ezek a tények, én csak a valóság tükrét tartom neked

www.euronews.com/2024/04/22/military-spending-in-western-and-central-europe-higher-than-end-of-cold-war-data-shows

Az ok nyilvánvaló: Oroszország folyamatos fenyegetése

atomic power 1986DucaDuca 2024.06.15. 23:38:24

@Boldeone2:

"Én azt a konszenzust képviselem, amit a demokratikus világ vezetői, a G7 Pugliai találkozóján pont arról állapodtak meg, amit én is szorgalmazok! Itt háborúpárti egyedül Putyin, béke meg akkor lesz, ha Putyin kivonja csapatait Ukrajnából!"

Mit kap cserébe? Minden marad úgy, mint a háború előtt? Nem látom az ellentételezést Ukrajna részéről. Pl.: semlegesség, kisebbségi jogok, stb.

"Te egyébként mikor kötnél békét egy elképzelt háborúban? Ha az ellenség mondjuk elfoglalná a fél Tiszántúlt?"

Akkor kötnék békét, amikor a béke kevesebb veszteséget jelent, mint a háború folytatása.

"Nyilván Putyin kondíciói szerint nem lehet béke..."

Az ukrán vezető kondíciói szerint sem. Gondold el, mennyi embernek kell még meghalnia a semmiért!

"Az is fontos, higy Ukrajnát a világ legfejlettebb DEMOKRATIKUS állami támogatják, Oroszországot meg a föld legsötétebb diktatúrái!"

Azoknak a fejlett országoknak már rég tárgyalásra kellett volna ösztönözni Ukrajnát, ha számítana az emberélet.

"A szélsőjobb áttöréssel meg várj még, 16% - al az AFD nem hoz nagy változásokat, a francia szélsőjobbal ellentét van, Meloni meg Ukrajna pàrtján!"

Úgy is Ukrajna pártján lehetsz, ha megóvod a további vérontástól.

"A szélsőjobbnak is csak a legdegeneráltabb része támogatja az oroszokat - akiket megfizetnek!!"
A tűzszünet követelése nem politkai kategória, hanem emberség kédése! Ez nem tévesztendő össze az oroszpártisággal.!

---------- Csak anarchia!"

"Egyértelműen nem:
news.gallup.com/poll/610355/iraq-signs-stability-volatile-region.aspx"----------

"A konfliktusok száma, intenzítása és hossza világszerte a legmagasabb szinten van a hidegháború óta. 2022-ben 55 aktív konfliktus volt, amelyek átlagosan körülbelül 8-11 évig tartottak, ami jelentős növekedés az egy évtizeddel korábbi 33 aktív, átlagosan hét évig tartó konfliktushoz képest. Annak ellenére, hogy a konfliktusok száma növekedett, több mint egy évtizede nem született nemzetközi közvetítéssel olyan átfogó békeszerződés, amely véget vetett volna egy-egy háborúnak.
2022-ben a világ népességének negyede – kétmilliárd ember – élt konfliktus sújtotta területeken. az erőszak miatt lakóhelyüket elhagyni kényszerült emberek száma 2023 elejére világszerte elérte a 108 milliós rekordot."

index.hu/kulfold/2023/11/01/geopolitika-konfliktusok-haboru-ensz-segelyek-beke/

"- Ezt már vagy 100x tisztáztuk! Nincs olyan a politikában, hogy "ígéret" de nem is lehet más országok sorsáról dönteni!"

A bizalom nagyon fontos az államok közötti kapcsolatokban.
A nagyhatalmak pedig döntenek más oszágok sorsáról. Az USA is döntött Koszovó. Líbia, Irak stb. államok sorsáról.

"A NATO egy védelmi szövetség....." Reméljük igazad lesz!

"Európában Oroszország a történelmi agresszor"

USA meg a stratégiai felelős.

Oroszország soha semmilyen szerződést nem tartott be, akkor miről beszélünk???

Én úgy tudom. hogy a magyar-orosz gázszerződést betartja.

"- Dehogynem! Pont az, és csak az számít! A G7 nyilatkozata szerint az egyik fő feladat a nemzetközi jogrend helyreállítása!"

Helyes! Akkor állítsuk helyre a Párizsi Charta biztonság elveit is! Biztonság oszthatalan. Egyik ország, országcsoport sem növelheti a biztonságát más oszág ellenére.

"Esély sem volt a háború előtt megegyezni, olyanok voltak Putyin feltételei," vonják ki a NATO csapatokat Közép- EU- ból"- vagyis irreális diktátum volt"

Nem ez az oka a háborúnak.

"- Egyrészt voltak nyugodtabb évtizedek, kései SZU nem tűnt annyira ellenséges országnak, mint a mostani sovén Oroszország. Sok esetben szocdem kormányok voltak, akik megalkudtak a SZU -- val a finnek már vívtak egy nagy háborút velük, és túl erős is volt a SZU.
Kb ez olyan semlegesség volt, mint osztrák- kényszerű
A helyzet azóta megváltozott: Oroszország háborúzik Ukrajnában, de Európát is fenyegeti, viszont a relatív ereje ma már jóval kisebb, mint 50 éve..."

Értem én a humort, de a mellébeszélést is!

alöksz róz 2024.06.16. 19:01:55

@Boldeone2: "Nyilván nem jókedvükből harcolnak , hanem a hazájukért az ukránok" - de közben az ukránok annyira nem is akarnak harcolni, erőszakkal viszik őket a frontra

Boldeone2 2024.06.16. 21:29:26

@atomic power 1986DucaDuca: Minden marad úgy, mint a háború előtt? Nem látom az ellentételezést Ukrajna részéről. Pl.: semlegesség, kisebbségi jogok, stb."

- A kisebbségi jogok az EU csatlakozáshoz vezető úton rendeződnek, de itt abszolút nem a kisebbségekert megy a háború!
Ellentételezni a háborús agresszornak, Oroszországnak kell. példátlan rombolása miatt

Az ukrán vezető kondíciói szerint sem. Gondold el, mennyi embernek kell még meghalnia a semmiért!"

- A semmiért? A hazájukért harcolnak, ember! Hogy lehet ekkora butaságot mondani?

Azoknak a fejlett országoknak már rég tárgyalásra kellett volna ösztönözni Ukrajnát, ha számítana az emberélet."

- Ezt a békecsúcson is megmondták: Ukrajnának kell megmondani, hogy mikor és milyen feltételekkel akar tárgyalni, nem másnak

tűzszünet követelése nem politkai kategória, hanem emberség kédése! Ez nem tévesztendő össze az oroszpártisággal.!"

- A tűzszünetről csak Putyin dönthet, ők támadnak, Ukrajna védekezik, a felállás egyértelmű! Ha az oroszok abbahagyják béke lesz, ha az Ukránok, akkor elvesznek

Boldeone2 2024.06.16. 21:53:40

@atomic power 1986DucaDuca: 2022-ben a világ népességének negyede – kétmilliárd ember – élt konfliktus sújtotta területeken. az erőszak miatt lakóhelyüket elhagyni kényszerült emberek száma 2023 elejére világszerte elérte a 108 milliós rekordot."

- Ennek mi köze az USA- hoz? Nagyjából semmi! Olyan, hogy népességrobbanás, klímaváltozás, muzulmán terrorizmus mond valamit ?
Éppen ezért kellene nem gyengébb, hanem erősebb nyugat, a stabilabb világ érdekében!

Nem ez az oka a háborúnak."

- A valós okokat mindnyájan tudjuk: az egyik Putyin paranoiája, a birodalmi szellemiség, a ruszofasimus újjáéledése. Oroszország súlyosan lemaradt, mind gazdaságilag, mind techonógia terén. Óriási társadalmi különbségek vannak a moszkvai- nagyvárosi kisember életviszonyaiban. A lakosság csökken, az oroszok nem szaporodnak
A rezsim nem tud sokat adni, ezt a belső feszültséget vezeti le a háborúval...
A jövő is borús: rohamléptekben megindult a zöldátállás, Kínában olcsó elektromos autók vannak, a szénhidrogén alapú gazdaságnak lassan vége

Ukrajna hol jön a képbe? Ha Ukrajnának sikerül a nyugati út, akkor az az orosz rezsim végét is jelentené egyben, hiszen az átlag orosznak is bebizonyosodna, hogy szilovik elit átverte és kizsákmányolta...

A harc egy potenciális antioroszország ellen folyik! A nemzetiségi kérdés egy baromság! 99,99% - ban ugyanazok az emberek élnek az oroszok által maguknak vindikált területeken, csak ez egyik ukránnak, a másik meg orosznak gondolja magát

Ez az értelmetlen háború fogja végleg a teljes válságba sodorni Oroszországot, mert a szanciók és gazdasági elszigetelődés lassan ölő méreg
Oroszország tőke- és technológiaszegény. Kína önmagában nem is képes a teljes nyugatot pótolni, valójában RU teljesen kiszorul Közép- Ázsiából
Kína nagyon messze van, elég csak a térképre nézni...

A kegyelemdöfést Putyin megadta...Több százerer fiatal halott , több százezer kivándorló...

Boldeone2 2024.06.16. 22:01:35

@alöksz róz: de közben az ukránok annyira nem is akarnak harcolni, erőszakkal viszik őket a frontra"

- A honvédő háború az ilyen: nem kívánságműsor...A kedvenc szavam: "kényszersorozás" Melyik sororozás nem kényszer?
Ha voltál katona, akkor tudod...
Én pacifista vagyok, de a hazámért ha kellene én is harcolnék. Ha a behatolók elveszik a házad, amiért egy életen át dolgoztál, megerőszakolják a 12 éves lányod, akkor inkább jobb harcolni!
Sokkal jobb!

Boldeone2 2024.06.16. 22:14:40

@alöksz róz: Két hozzáállás van, ha megtámad egy rabló:

1, Van aki azt mondja, nem szabad harcolni, mindent azonnal oda kell adni, mondván akkor nem lesz bántódásod; csakhogy erre nem lesz semmi garancia, egy vakhit. Simán megölhet, akkor is, ha megadod magad

2, Harcolsz, úgy lehet hogy rajtavesztessz, de lehet, hogy legyőzöd az agresszort és veszt rajta...

Miért jobb a második: megpróbálod a saját kezedben tartani sorod, a támadó is látja, kockáztani kell!

A természetben is így van: az áldozat küzd az agresszor ellen. Van, hogy zsiráf agyonrúgja az oroszlant, a bivaly felökleli!

Nemzetközi jog és békerend azért kell, hogy az agressziót elszenvedőket segíteni tudja nemzetközi közösség. A szankciók szintén egy ilyen eszköz
Azt kell elérni, hogy senkinek ne érje meg agressziót elkövetni

Elméleti szinten én ezért tamogatnám a valódi világbíróságot és a világerőt, amely felügyeli a globális rendet. Tudom, hogy ez utópia, de egyszer ez lesz a " szebb jövő"...

alöksz róz 2024.06.16. 23:05:12

@Boldeone2: meg a nagy lófaszt ilyen, kossuthék se erőszakkal toboroztak.

és egyébként bűnözőket is küldtek a frontra harcolni

G. Nagy László 2024.06.16. 23:31:09

@Boldeone2:

"Elméleti szinten én ezért tamogatnám a valódi világbíróságot és a világerőt, amely felügyeli a globális rendet. Tudom, hogy ez utópia, de egyszer ez lesz a " szebb jövő"

Te tényleg hiszel ebben a rémálomban... Ez a tipikus balos világlátás: központosított hatalom, amely előtt térdre lehet rogyni, amelynek seggét széles nyelvcsapásokkal lehet nyalni. Világ proletárjai, egyesüljetek! Szerintem nincs ennél undorítóbb elképzelés. Pont ellentétes ezzel a szabadság világa: decentralizáció, helyi szintű döntés. Semmi szükségünk a különböző nagyhatalmakra, világhatalomra meg pláne. Most képzeld el, hogy megvalósul az álmod: egyetlen világhatalom, melynek elnöke Putyin...

Boldeone2 2024.06.17. 00:23:50

@alöksz róz: kossuthék se erőszakkal toboroztak."

- A toborzást kevered a sorozással. Nem ugyanaz

Boldeone2 2024.06.17. 00:34:05

@G. Nagy László: Fukuyama azt gondolta, hogy egyszer eljön a " történelem vége"

Ha lenne egy bölcs, szabad, haladó, " világrend" az nem lenne olyan rossz...Az EU egy pozitív példa, szerintem, hogy meg lehet valósítani az államok közötti szoros együttműködést, a kölcsönös érdekek, azonos alapértékek alapján

De, ebben úgysem fogunk egyetérteni ha negatívan látod az EU- t, vagy Németországot...:)

Ha különböznek az alapértékek, akkor vagy távozol, vagy alkalmazkodsz. Ez a két lehetőség van, de nem az elsöprő többség fog igazodni a kisebbséghez!

Boldeone2 2024.06.17. 00:37:12

@G. Nagy László: Eszembe jutott egy vicc ( rólatok..)...:)

Figyelem, őrült! -Figyelem, figyelem! - szólal meg az autórádió. - Felhívjuk az M7-esen autózók figyelmét, legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben robog.
Egy autós hallgatja a közleményt, majd felcsattan:
-Hogyhogy egy? Mind!

Kb. ez helyzet most...

G. Nagy László 2024.06.17. 05:57:11

@Boldeone2:

"Ha különböznek az alapértékek, akkor vagy távozol, vagy alkalmazkodsz. Ez a két lehetőség van, de nem az elsöprő többség fog igazodni a kisebbséghez!"

A kérdés az, mi van akkor, ha az alapértékek MENET KÖZBEN változnak. Mert egyértelműen ezt látjuk az EU-ban és a NATO-ban is. Utóbbi jó példa arra, hogy létezik együttműködés ez esetben is. Magyarország egy védelmi szövetséghez csatlakozott, és a főtitkár ezt - korrekt módon - tiszteletben is tartja. Eljött Budapestre és kereste a megállapodás lehetőségét. Mivel Orbán tárgyalásra kész és kompromisszumkész, ez meg is valósult. Ha egy szervezetet még nem uralt el a vak ideológia, úgy abban érvényesülhet a józan, érdekalapú reálpolitika.

Az EU példát vehetne a NATO-ról. Így kell együttműködni. Nem indulatból, bosszúból, erőszakosan. Az EU a legjobb példa arra, hogy a tagjai kurvára nem akarják feladni a nemzetállami kereteket. Egy francia is gyűlölné, ha a belügyeit románok, svédek, bolgárok és németek szabályoznák.

atomic power 1986DucaDuca 2024.06.17. 09:13:25

@Boldeone2:

"Felhívjuk az M7-esen autózók figyelmét, legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben robog.

Kb. ez helyzet most.."

Árnyalják a képet a következők:

Az Ukrajna elleni agresszió címmel benyújtott 2022 márciusi határozatot a közgyűlés 193 tagja közül 141 támogatta, 5 ellene szavazott, 35 tatózkodott. Felszólították Oroszországot, hogy szüntesse be a harcot Ukrajnában, és vonja ki katonai erőit onnan.

A 40 ország lakossága nagyobb, mint a 141 oszág lakossága.

ENSZ Közgyűlés 2022. novemberi határozata felszólítja Oroszországot, hogy fizessen háborús jóvátételt Ukrajnának.
Kilencvennégy ország szavazott a határozat mellett, 14 nem, 73 pedig tartózkodott.
az országok száma alapján itt s a többség elfogadta az elítélő határozatot, de 87 ország (tartózkodók, ellene szavazók) lakossága jóval nagyobb.

news.un.org/en/story/2022/11/1130587

Egyáltalán nem jó az autópályás hasonlatod, mert itt kétirányú útról van szó, amit a "globális észak" és a "globális dél" között szakadás jellemez.

Boldeone2 2024.06.17. 11:03:50

@atomic power 1986DucaDuca: 193 tagja közül 141 támogatta, 5 ellene szavazott, 35 tatózkodott. "

- Az az 5 viszont akik ellene szavaztak, a Föld legsötétebb, diktatórikus államai! Ha jól emlékszem: Belorusz, Irán, Észak- Korea, Erirtea, Nicaragua

Ezek valóban a legsötétebb elnyomó államok, de a maradék között, akik csak tartózkodtak, szintén ilyenek vannak!

Mindenki tudja, a nemzetközi jog Ukrajna mellett áll, jogi szempontból nézve egyértelű a helyzet

Globális "dél -észak "küzdelme? Vagy inkább a globális demokratikus államok vs antidemokratikus államoké...

Ezért mondom: vissza kell állítania a nemzetközi jog normáit, Ukrajna államhatárait

Lássuk be: a "globális dél" soha nem fogja utolérni a legfejlettebb magállamokat, így az ottani politikai vezetők - pl Afrikában- nyugatellenes hisztériát gerjesztenek

GyMasa 2024.06.17. 14:36:22

@atomic power 1986DucaDuca:
EZt nem akarják megérteni, hogy az ő Ukrajna koalíciójuk semmilyen értelemben nem a "többség".
Dehát, mit is várunk tőlük?

atomic power 1986DucaDuca 2024.06.17. 15:34:30

@Boldeone2:

"- Az az 5 viszont akik ellene szavaztak, a Föld legsötétebb, diktatórikus államai! Ha jól emlékszem: Belorusz, Irán, Észak- Korea, Erirtea, Nicaragua. Ezek valóban a legsötétebb elnyomó államok, de a maradék között, akik csak tartózkodtak, szintén ilyenek vannak!

Nem az öt az édekes, hanem azok, akik semleges álláspontot képviseltek, s nem azért, mert vannak közöttük diktatórikus államok.

A fejlett országok és a világ maradék része közti ideológiai és politikai szakadék van, amit a háború élesen hozott a felszínre, s ez a szakadék az oka annak, hogy sem gazdasági, de elvi és diplomáciai támogatást sem kapott a Nyugat a háború kapcsán, azon kívül, hogy általánosságban sokan szavakban elítélik az agresszót.

Kizárólag a nyugati szövetségi rendszer tagjai hoztak szankciókat Oroszország ellen.

A fejlődő világ sok volt gyarmati országai számára álszent dolog (kettős mérce), amikor egykori gyarmatosítóik olyan elveket hangoztatva hirdetik Ukrajna védelmét, amelyeket a múltban maguk is rendszeresen megszegtek. Akár korábbi népirtásokról vagy háborúkról legyen szó. (pl.: iraki háború) Ezen országcsoport számára elfogadhatatlan, hogy a Nyugat
két kézzel önti a pénzt és fegyvereket Ukrajnára, közben a világ többi, erőszak és konfliktus sújtotta országára magasról tesznek. Más szavakkal mondva a világrend nyugati dominanciájának vége, a nyugati politika problémái ma már nem globális ügyek. A nagyhatalmak közti új pólusként ismét formálódik az „el nem kötelezett" országok csoportja
amelynek tagjai ahogy a hidegháború idején, úgy most is ki akarnak maradni a nagyhatalmi feszültségekből.

A „nem nyugati” világban az országok többsége a béke pártján áll.

A fejlődő világ legtöbb országa számára Ukrajna marginális kérdés, és más ügyek és kapcsolatok fontosabbak számukra. Ezek felemelkedő, autonóm, önérdekkövető oszágok,
amelyek bizonyos kérdésekben és helyzetekben hajlandóak együttműködni a nyugati világgal, más kérdésekben viszont nem.

"Lássuk be: a "globális dél" soha nem fogja utolérni a legfejlettebb magállamokat, így az ottani politikai vezetők - pl Afrikában- nyugatellenes hisztériát gerjesztenek"

Anyugati világ nem nagyon törődik a nem nyugati országok érdekeivel és a háború járulékos káraival sem.

Az orosz gázcsap elzárása után az EU miatt elkezdte felvásárolni a cseppfolyósított földgázkészleteket a világpiacon, a fejlődő országok elől elszívta azt, komoly ellátási gondokat és energiahiányt okozva. Hasonló a helyzet az élelmiszerárak emelkedésével, ami humanitárius károkat okozott a fejlődő világban, amit a Nyugat figyelmen kívül hagyott.

A koronavírus-járvány idején, a Nyugat exportkorlátozásokat vetett ki és kezdettől fogva elkezdte felhalmozni a világ nagyobb népességű, szegényebb része elől a vakcinákat.
A Nyugat részéről megfigyelhető egyfajta álszentség, ami abban mutatkozik meg, hogy Ukrajna megtámadása miatt olyan jogelvek fontosságát hangoztatja, amelyeket a történelem során számos alkalommal megszegett, másrészt miközben a nemzetközi válságokban az önérdekét követi, nála gyengébb szereplőktől relatíve komolyabb áldozatvállalást vár.

atomic power 1986DucaDuca 2024.06.17. 15:35:55

@GyMasa:

"Dehát, mit is várunk tőlük?"

Én semmit!

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.18. 12:24:16

@Boldeone2: de viszont a kollektív bűnösséget már leírtam hogy micsoda, itt:

@Tesz vesz XX.:

és még mindig használod a szót

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.18. 17:38:23

lacika,
akkor nem akarsz bocsánatot kérni lacika? + 200 fokon égsz
ezért törlöd a kommenteket megint? ezt jelenti? de szerintem ez azt is jelenti, hogy nem elég fejlett az agyad hogy tisztesség, gerinc, lelkiismeret szoruljon beléd.

egy undorító, gusztustalanul hitvány, gerinctelen lény vagy lacika, nem tudlak emberszámba venni.

alöksz róz 2024.06.18. 20:50:43

@Boldeone2: nem én kevertem, hanem te.
mondván ilyen a honvédő háború.

hát nem.

Tesz vesz XXI. 2024.06.19. 09:41:55

@Boldeone2: vagy lacika gyáva megoldása se semmi, amikor is mindig menekülne, de azért 7-es hazafinak tartja magát. bécsbe ha megtámadnak minket, de a globális éghaljatváltozás miatt már nézi az orosz területeket is, hogy majd oda költözne.

tipikus elvtelen, becstelen fideszes.

Tesz vesz XXII · www.kkbk.blog.hu 2024.06.19. 12:24:38

@alöksz róz:

tehát akkor szerinted normális, hogy a tisztességes ember bevonul és megvédi a hazáját, házát.

a lacika féle férgek meg elmenekülnek bécsbe, a háború után meg visszajönnek és nagypofával hetes hazafinak tartják magukat?

alöksz róz 2024.06.19. 18:42:43

@Tesz vesz XXII: az is normális, aki bevonul, meg az is normális, aki inkább nem akar megdögleni.

talán az utóbbi lehet kicsit normálisabb, de az előzőt jobban tiszteljük

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.20. 09:38:35

@alöksz róz: és hogyha sokan nem akarnak bevonulni, akkor senki nem védi meg az országot.

olyan ez mint valami népszavazás, nem? akarja -e hogy megmaradjon az országa függetlensége?

alöksz róz 2024.06.20. 20:01:34

@Tesz vesz XXIV.: "és hogyha sokan nem akarnak bevonulni, akkor senki nem védi meg az országot." - nem teljesen pontosan, de így van.
és?

nem, nem olyan.
nehogy már te döntsd el, hogy a másik megdögöljön-e akarata ellenére.

G. Nagy László 2024.06.20. 23:36:31

@alöksz róz:

"nehogy már te döntsd el, hogy a másik megdögöljön-e akarata ellenére."

Pontosan így beszél egy józan, felnőtt, éretten és liberális módon gondolkodó ember.

alöksz róz 2024.06.21. 08:19:37

@Boldeone2: "Ezért mondom: vissza kell állítania a nemzetközi jog normáit, Ukrajna államhatárait" - szerbia? tajvan? izrael?

az nem nemzetközi jog, hogy mindent úgy kell értelmezni, ahogy az usa érdeke diktálja.

alöksz róz 2024.06.21. 08:28:04

@G. Nagy László: hát igen :-)

a közösség is hajlamos túlterjeszkedni az ideálisnak (vagy akár természetesnek) tekinthető jogain és kötelességein

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.21. 10:26:29

@alöksz róz:

jó de akkor az állampolgárság se jár, ha elmenekülsz. és akkor minden itthagyott vagyonodról lemondasz. akár le is rombolhatja az ellenség is. de ha nyerünk, akkor se lehet már a tied, hisz te nem harcoltál meg az ingatlanodért sem.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.21. 10:30:39

@alöksz róz: putyin is kb 3x írta alá ukrajna régi határait.

nem az usa csöpike ., a nemzetközi jog garantálja vagy 6-7 szerződésben ukrajna régi határait.
ebből putyin 2-öt 3-mat alá is írt.

de itt nem ukrajnáról van szó:
mert hogyha jön egy barbár törzs, mint a ruszki, ahol KÖTELEZŐ mindenkinek bevonulni az inváziókhoz, mert kényszersorozás van, akkor annak tudod nincs túl jó üzenete, ha a kultúrországok ezt hagyják. látható is, kína is mozgolódik tajvan miatt. palesztin iráni konfilktus is emiatt újult ki
a libsik meg simán szétszélednek füvezni, amikor a határt kéne védeni, tehát akkor a barbárok simán meghódítják a civilizációkat, jó ez nekünk csöpike?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.21. 10:35:14

* TALÁN a palesztin iráni konfilktus is emiatt újult ki

alöksz róz 2024.06.21. 10:47:59

@Tesz vesz XXIV.: "jó de akkor az állampolgárság se jár, ha elmenekülsz." - mert miért ne járna?
ahogy nem rendelkezhetsz más életéről, úgy nem is büntetheted meg azért, mert nem rendelkezhetsz az életéről.

"és akkor minden itthagyott vagyonodról lemondasz." - azzal hogy elmenekülsz, nem mondasz le róla, hanem tudomásul veszed, hogy nagy valószínűséggel káresemény történik vele.

"de ha nyerünk, akkor se lehet már a tied, hisz te nem harcoltál meg az ingatlanodért sem." - hülyeség, a tulajdonszerzésnek nem feltétele, hogy kötelező harcolni érte.
(és egyébként megint azt büntetnéd, hogy nem rendelkezhetsz az életéről)

alöksz róz 2024.06.21. 10:52:17

@Tesz vesz XXIV.: pont a pszichopaták ellen van kitalálva, amióta társadalom létezik, hogy nem csak az lehet a tied, amit fizikai erővel meg tudsz védeni.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.21. 12:13:25

@alöksz róz:

mert miért járna állampolgárság, ha felőled megszűnhet a nemzet, az ország amihez tartozni akarnál? a meghódítottakra rákényszerítik az idegen nyelvet is. vagy mesélj már az avarok nyelvéről és kultúrájáról? ma mennyien vallják magukat avaroknak?

nem büntethet az állam?
akkor töröljük ki a BTK-ból a kötelező behívót? a sorozást? népszavazást kezdeményezel?

437. § (1) Aki a katonai szolgálat teljesítését kifejezetten megtagadja, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a szolgálat megtagadását háború idején vagy megelőző védelmi helyzetben követik el.

"tudomásul veszed, hogy nagy valószínűséggel káresemény történik vele."

de nem lenne jobb inkább a hősök családtagjait kompenzálni vele? vagy ennek értékéből? nem lenne tisztességesebb?

"hülyeség, a tulajdonszerzésnek nem feltétele, hogy kötelező harcolni érte."

nem, viszont a sorozás megtagadása bűncselekmény. viszont akik a te ingatlanodért is harcolnak nem érdemelnek jutalmat? akkor az ingatlanod értékének a felét megkaphatják kollektíve? vagy azt se? dögöljenek inkább meg a hazájukért, te meg elmenekülsz, viszont ha épen marad és győzzünk akkor követeled vissza hisz az neked jár.

ha vesztünk akkor meg bekussolsz ugye, mert az agresszornak nem mernél visszapofázni. vigyék nyugodtan! tessék csak az uraságnak rekvirálni! allásszolgája!

csak a fene nagy jólétben, meg a jogállamban nagy a pofád. pont a nárcisztikus pszichopaták menekülnének patkányként, aztán a háború után meg ők zabrálnának a legjobban, meg nyerészkednének a romokon. meg döngetnék a mellüket hogy 7-es hazafiak

G. Nagy László 2024.06.21. 12:50:18

@alöksz róz: Jó látni ezt a józanságot, köszönet érte. Kár, hogy egyre ritkább.

Tesze-tosza kapcsán világos, hogy orvosi eset. De sokkal elkeserítőbb, hogy az EU is hasonlóan idióta módon működik. Kitalálnak valami eszement, totál alaptalan faszságot, amihez tűzzel-vassal ragaszkodnak, csak azért mert azt ők találták ki. Itt van az Európai Bíróság döntése Magyarország brutális megbüntetése kapcsán: nulla jogalap, merő ideológia és politika az egész. Mintha csupa Tesze-tosza ülne benne, tököm se tudja honnan szerzett diplomával...

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.21. 13:01:08

@G. Nagy László:

én vagyok orvosi eset? én kértem tőled hogy magyarázd el az "ideológia" szót, meg az önzetlen párkapcsolatokat, mert nárcisztikus pszichopataként nem értesz semmit az emberi világból. börtöntöltelék proli vagy, aki becstelen, gerinctelen,aljas és hitvány. gyáva. mint a félisten gazdád. csak te még nála is sokkal butább vagy.

aztán mikor nem tetszett a válaszom, akkor mondvacsinált okokból kitiltottál 24x, pedig ugyanannyi lehetőséged lenne kommentelni, mint nekem. csak nekem nehezebb ha mindig törlöd a kommenteket meg kitiltasz.

lacika te annyira ostoba vagy, hogy az már elmebetegségnek számít. imbecillis vagy. semmit nem értesz semmiből de +200 fokon égsz.

"Kitalálnak valami eszement, totál alaptalan faszságot, amihez tűzzel-vassal ragaszkodnak, csak azért mert azt ők találták ki."

mint a jogállamiság? akkor jó most a magyar politikusok vagyonnyilatkozata?

"Európai Bíróság döntése Magyarország brutális megbüntetése kapcsán: nulla jogalap, merő ideológia és politika az egész"

mármint erre gondolsz? sehol máshol nem jutott el eddig az ügy, csak itthon, biztos azért mert k alkalmasak biztos.

www.youtube.com/watch?v=tuL_2aCZrrg

miért nem lép ki a félisten gazdád az unióból, ha rosszabb mint moszkva?

alöksz róz 2024.06.22. 08:18:04

@Tesz vesz XXIV.: "mert miért járna állampolgárság, ha felőled megszűnhet a nemzet, az ország amihez tartozni akarnál?" - nem feltétele az állampolgárságnak, hogy kötelező meghalnod egy háborúban...

"nem büntethet az állam?
akkor töröljük ki a BTK-ból a kötelező behívót? a sorozást?" - büntethet érte az állam, pedig nem lenne szabad neki, mert senki nem rendelkezhet más életéről.
valóban ki kell törölni a btk-ból, ellentmond az alkotmánynak.
benne van az alkotmányban is, hogy mindenkinek joga van az élethez. ez a legalapvetőbb, feltétel nélküli emberi jog. ha élsz ezzel a jogoddal, nem lehet büntetni érte.
(az alkotmányt is módosítani kell, ha ennek ellentmondó dolgokat is tartalmaz, mert akkor önmagának mond ellent.

"népszavazást kezdeményezel?" - erről biztosan nem kezdeményeznék népszavazást, mert a saját életéről mindenki csak maga dönthet.
(és egyébként is benne van már alkotmányban az élethez való jog.)

alöksz róz 2024.06.22. 08:20:16

@Tesz vesz XXIV.: "de nem lenne jobb inkább a hősök családtagjait kompenzálni vele? vagy ennek értékéből?" - vagy mindenkinek a vagyonából, aki nem ment ki a frontra harcolni. és akkor vagyona csak annak lesz, aki az életét kockáztatta, senki másnak. hát nem, nem gondolom tisztességesebbnek.

alöksz róz 2024.06.22. 08:21:42

@Tesz vesz XXIV.: "viszont akik a te ingatlanodért is harcolnak nem érdemelnek jutalmat?" - kaphatnak jutalmat az adóinkból.

alöksz róz 2024.06.22. 08:31:49

@G. Nagy László: "Kitalálnak valami eszement, totál alaptalan faszságot, amihez tűzzel-vassal ragaszkodnak, csak azért mert azt ők találták ki." - szerintem nem ők találják ki, hanem sok pénzt kapnak érte...

tény, hogy a jogállamisági cirkusz azért és akkor kezdődött, amikor nem akartunk migriket milliószámra elszállásolni.

G. Nagy László 2024.06.22. 10:44:57

@alöksz róz:

"szerintem nem ők találják ki, hanem sok pénzt kapnak érte..."

Ezzel aligha lesz vitám :)

"tény, hogy a jogállamisági cirkusz azért és akkor kezdődött, amikor nem akartunk migriket milliószámra elszállásolni."

Én csak azt nem értem, hogy akik a Momentumot, meg a DK-t támogatják, azok hogy számolnak el a lelkiismeretükkel, miközben ők maguk sem akarnak muzulmán gettót csinálni az országból.

Azt meg pláne nem, hogy akik Magyar Pétert imádják épp, azok hogy tudják a kormány EU-s politikáját támadni, miközben MP is ugyanezt képviseli.

alöksz róz 2024.06.22. 11:12:45

@G. Nagy László: "hogy számolnak el a lelkiismeretükkel, miközben ők maguk sem akarnak muzulmán gettót csinálni az országból" - valahogy nyilván meggyőzik magukat...
pl.: ez a kisebbik rossz :-)))

alöksz róz 2024.06.22. 11:15:29

@G. Nagy László: konkrétan a témában azzal, hogy a migrik úgyse akarnak itt maradni, tehát ettől nem kell tartani.
(miközben elfelejtik, hogy pont arról szól az eu lázálma, hogy itt kellene őket tartani)

GyMasa 2024.06.22. 22:52:33

@G. Nagy László:
"Azt meg pláne nem, hogy akik Magyar Pétert imádják épp, azok hogy tudják a kormány EU-s politikáját támadni, miközben MP is ugyanezt képviseli. "
Már, bocs, de azt még nem tudjuk, MP _valójában_ milyen politikát fog majd az EU parlamentben vinni!
AZ eleve nem a legjobb jel, hogy az EPP-hez csatlakoznak.
(amúgy,n em irígylem őket különösebben... Gyurcsány mindenképpen megpróbálja kicsiknálni őket, mert neki alaposan beleléptek a lelkébe.
Ha beszállnak a woke-fasiszta csapatba, akkor az biztos, hogy felkerülnek a fidesz következő plakátkampányára, a "mi megmondtuk!" szlogennel. Ha pedig a nemzeti oldalra állnak, akkor a teljes maradék ellenzék fogja toszogatni őket (És Gyurcsány is, de ő mindenképpen...)
Ha pedig semmit nem fognak csinálni, akkor Gyurcsány ott lesz akkor is.)

G. Nagy László 2024.06.23. 00:34:40

@GyMasa: Igazad van. Csupán az eddigi kijelentéseire tudok támaszkodni, és azok minden lényeges kérdésben a Fidesz álláspontját tükrözték.

GyMasa 2024.06.23. 11:50:56

@G. Nagy László:
Igen, de, akkor felmerül a kérdés, hogy mindek leváltani a jelenleg jobbára működő fideszt egy bizonytalan valamire, amiről még azt sem tudjuk, _valójában_ micsoda?

G. Nagy László 2024.06.23. 20:15:29

@GyMasa: Szerencsére nekem nincs ilyen dilemmám.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.24. 11:19:58

@alöksz róz:
" nem feltétele az állampolgárságnak, hogy kötelező meghalnod egy háborúban..."

tehát te nem állsz neki soha semminek, mert azt hiszed előre vesztesz mindig.
nem maghalni kötelező, hanem védeni egy országot. egy közösséget. nem ugyanaz a kettő, ha semmit nem vagy hajlandó megtenni az állampolgárságodért, akkor miért legyen állampolgárságod?

de jó, ha meg is maradhasson az állampolgárságot:ha elhagyod az ingatlanod, ami nyugodtan lehet az elleségé, akkor nyugodtan lehet azoké is részben vagy egészen, akik megvédték a tiédet is az ÉLETÜKET KOCKÁZTATVA.
vagy nem érdemelnek a hősök valami jutalmat? ugyanúgy kezeljék őket a háború után, mint azokat akik elmenekülnek?
lacikáék hiába hazudják be, balekoknak tartják őket. pedig nem így kéne lennie. azok jősök akik jutalmat érdemelnek, hogy megőrzik az államuk közösségét, és kultúrájukat.
nem patkányok a süllyedő hajón, mint lacika, hanem EMBEREK, elvekkel.

" nem lenne szabad neki, mert senki nem rendelkezhet más életéről."

részben jogos, de akkor a vagyonunkról se rendelkezhet az állam? ha lesznek különcök, akik se adózni nem akarnak, és nem fognak, akkor az állam, se harcolni érte, a közösség, mint az oldott kéve: széthull. az ember pedig közösségi lény, egyedül "életképtelen". egyedül képtelen civilizációk alkotására.
régen nem kellett törvény, hogy a törzsek védjék a falujukat, mert aki férfi volt, az tudta mi a dolga. ahogy az oroszlánfalka se menekül, amikor rájuk támadnak a hiénák.
ha elhagyod a törzset, miért akarsz még visszavágyódni oda?

természetes lehetnek kivételek, ha mi támadunk meg erkölcstelenül másokat, vagy ha primitív és korrupt a vezetőség, hazaárulók akkor először érdemes az elmebeteg hazug hazaáruló vezetőséget kezelgetni, és utána az ellenséget.

"erről biztosan nem kezdeményeznék"

akkor így marad a BTk-ban. hiába hajtogatod, vannak kivételek.

"kaphatnak jutalmat az adóinkból."

na jó, de így annak az adójából is megy, akitől nem érdemes elvenni mert jutalmazni kell. (elméleti kérdés persze)

"nem ők találják ki, hanem sok pénzt kapnak érte..." a gyíkemberektől? sorostól? Bidentől?

" a jogállamisági cirkusz azért és akkor kezdődött, amikor nem akartunk migriket milliószámra elszállásolni."

mikor kezdődött a jogállamisági eljárás? mikor kezdődött a migránsok vonulása? egyszerű és mégse megy neked csöpi.
véletlen üsszefüggés nem lehet?

ha az unió jogtalanul tartja vissza a pénzeket, akkor meg lehet őket támadni az európai bíróságokon, ugye? hogy áll a fideszes feljelentés? ha jogtalan, ugye olvastad a Tavares-jelentést (2013), a Sargentini-jelentést (2018), meg a Gwendolin-jelentést (2022)? ha nem, akkor miért hazudod hogy megalapozatlan? hol egy fideszes tisztázás erről? de inkább vita.
A 2015 közepén Európába érkező menekülthullámot vesd össze a 2013-as Sarghentini-jelentéssel, AMIT NEM AZONNAL ÍRTAK, hanem lefogadom hogy évekkel előtte elkezdték. Sargentini-jelentést (2018) szintén.
de ezeken kívül akár többszáz jogállamisági eljárás indult csöpike KONKRÉT KÉRDÉSEKBEN.
vagy szerinted b+ nagyon jó most a politikusok vagyonnyilatkozata itthon, csak a migránsok miatt írják pl ezt is bele a jelentésekbe a brüsszelita gyíkemberek? jó reggelt csöpike.

hogy lehet hogy már egész európa kedvence a migránsellenes Meloni?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.24. 11:24:34

@G. Nagy László:

Te hogy számolsz el a lelkiismereteddel, akkor amikot orbán nem akarta ideadni az uniós pénzeket ellenzékben, te szellemi fogyatékos?

2006-ban még lehetett?

Orbán elzárná az uniós pénzeket
Ezermilliárdos uniós támogatási forrásoktól fosztaná meg Magyarországot Orbán Viktor, legalábbis ezt szorgalmazta Strasbourgban néppárti képviselők előtt. Arról megfeledkezett, hogy a támogatásokat nem az általa hazugnak titulált kormány, hanem térségi fejlesztések, vállalkozások, önkormányzatok, civilszervezetek kapják utólagos kifizetés, és igen szigorú ellenőrzés mellett. Az MSZP szerint Orbán egy nap alatt tönkretette a magyar EP-képviselők kétéves munkáját.

Strasbourgban, az Európai Parlament néppárti frakciójának keddi tanácskozásán Orbán Viktor többek között azt mondta: a kommunizmus “saját országaiban intézményesítette a korrupciót, az erkölcsi relativizmust, a szegénységet, a kiszolgáltatottságot, a hamis adatokat szolgáltató kormányokat, a felelősséget nem ismerő politikusokat és a politikai hazugságokat”, s ez a bővítés óta immár az EU problémájává is vált. Erre hivatkozva sürgette Orbán az uniós segítségnyújtás megtagadását a “hazug és csaló” kormányoktól.

A „segítségnyújtás megtagadása” 370 milliárd forint folyamatban lévő fejlesztés támogatásának leállítását, illetve a 2007-2013 közötti időszak 8000 milliárd forint nagyságú EU-s pénzek visszatartását jelentené, persze ha Orbán követelését elfogadná az unió, s Magyarországra vonatkoztatná, ahogy azt az elnök sugallja. 2004 és 2006 között ugyanis 670 milliárd forint támogatást biztosít az Európai Unió az első Nemzeti Fejlesztési Terv keretében, melyből eddig 299 milliárd forintot folyósítottak 15 ezer hatályos szerződés keretében

Igen lényeges elem, hogy az Európai Unió előre nem ad pénzt, a fejlesztéseket, azok egy-egy külön elszámolható részeit utólag finanszírozza szigorú számlafegyelem, elszámolás, ellenőrzés mellett, hiszen nyomon kívánják követni, hogy mire fordítják az uniós polgárok adóbefizetéseit. Az uniós támogatások nem jelennek meg, nem folynak át a magyar központi költségvetésen, így azokat nem lehet felhasználni az államháztartási hiány csökkentésére, a folyó fizetési mérleg balanszírozására.

forrás

kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.24. 11:28:10

@G. Nagy László:

MP pont az mondjta te hazug fogyatékos HOGY NE hozzunk, be migránsokat. ahogy orbán teszi tömegével a filippinókkal, mongolokkal, kínaiakkal ÉS KÍNAI RENDŐRÖKKEL.

10 ezer munkást toboroznak a CSAK aFülöp-szigeteken, hogy jöjjenek Magyarországra dolgozni. videóval:
444.hu/2023/06/20/10-ezer-munkast-toboroznak-a-fulop-szigeteken-hogy-jojjenek-magyarorszagra-dolgozni

, akkor elvehetik a munkánkat a migránsok 3+3+3+3++3+3+3+3+3 évre?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.24. 11:30:27

@alöksz róz:

akik délről jönnek nagyrészük valóban nem akar ittmaradni,

de orbán direkt hozatja be őket.:

444.hu/2023/06/20/10-ezer-munkast-toboroznak-a-fulop-szigeteken-hogy-jojjenek-magyarorszagra-dolgozni

hogyhogy nem tudja a külügy mennyi bevándorló van Magyarországon? vagy a ruszkik törölték a rednszerből, ami ellen semmit se tettek a nemzeti szuverenitásra szavakban olyan kényes hazaáruló szijjártóék. Gödön a dolgozók fele külföldi, ázsiai, Debrecenben az új aksigyárba honnan szednek 9000 dolgozót? (ahol kirúgják a szakmai hiányosságra rámutató vízügyi igazgató a meterológusok után, Kincses Dánielt). nem ártana mondjuk Környezetvédelmi minisztérium sem, lehet azért is jó buli, mert a környezetvédelem a tarvágott nemzeti parkok után, meg a mérgező Göd után nem igazán számít, de sebaj, olyan lesz a magyar helyzet, ahogy mexikóban, az iparnak lesz vize, a lakosoknak meg nem.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.24. 12:11:41

@GyMasa:

"minek leváltani a jelenleg jobbára működő fideszt egy bizonytalan valamire, amiről még azt sem tudjuk, _valójában_ micsoda?"

azért szűnnek meg a kórházi osztályok, és azért van 1 millió emigráns, mert jobbára működik? ez egy roncstársadalom csöpike.
te nem haldokokolsz hanem így élsz?

tudod mi élni szeretnék, és nem a hitvány orbán és PRIMITÍV feudáli,s hazaáruló rezsimjét szeretnék szolgálni, akik SZÉTLOPNAK MINDENT, mist a sáskák,mint a kullancs a kutyán, olyan a fidesz, mint egy vírus, ami csak öl és nyomorba dönt.

10 éve egy igaz szava nincs ezeknek a retardált barmoknak, de az igazi retardált aki tapsikol ezeknek a férgeknek.

alöksz róz 2024.06.24. 18:12:22

@Tesz vesz XXIV.: "akik délről jönnek nagyrészük valóban nem akar ittmaradni" - na és. az az állítás, hogy az eu-nak az a célja, hogy itt szállásolja el a beérkezőket.

alöksz róz 2024.06.24. 18:13:39

@Tesz vesz XXIV.: "ha semmit nem vagy hajlandó megtenni az állampolgárságodért, akkor miért legyen állampolgárságod" - az állampolgárság a semmire jár.

alöksz róz 2024.06.24. 18:16:58

@Tesz vesz XXIV.: "ha elhagyod az ingatlanod, ami nyugodtan lehet az elleségé, akkor nyugodtan lehet azoké is részben vagy egészen, akik megvédték a tiédet is az ÉLETÜKET KOCKÁZTATVA" - nem, nem lehet.
a tulajdonszerzésnek és a tulajdonjognak nem feltétele h kötelező harcolni érte.

G. Nagy László 2024.06.25. 08:26:06

@alöksz róz:

"a tulajdonszerzésnek és a tulajdonjognak nem feltétele h kötelező harcolni érte."

Világos, hogy te tökéletesen tisztában vagy a tulajdon természetével és a hozzá tartozó természetes erkölcsiséggel. Tesze-tosza tökéletesen példázza, hogy a lelkükben mélyen romlott kommunisták mennyire nem is értik ezt az egészet. Ugyanolyan barbár népség, mint a nácik, vagy a muzulmánok. Egész egyszerűen nem tisztelik a civilizáció alapjait. (Ezek után persze kérdés, hogy milyen morális alapról óbégatnak, ha hatalmi korrupciót sejtenek. Ha ők sem tisztelik a tulajdont, milyen alapon várják el bárkitől ugyanezt???) Látod, ezért idegenkedem annyira a baloldaliságtól. Ez a beteg, romlott, irigy, barbár lelkület az alapja.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.25. 10:53:09

@alöksz róz:

Akkor azt sikerült felfogni, mikor kezdődött a jogállamisági eljárás? és mikor kezdtek jönni a migránsok?

az EU már kezdi felfogni, hogy nem kell több migránst beengedni, mert már nem akkora a munkanélküliségi hiány. a német már nem akar kukásautót vezetni és szemetet szedni az utcán, nem is kapna érte annyi bért, amennyi a töröknek elég. ha meg több bért kapna az ápolónő. mint az igazgató, az meg hova vezetne? kommunizmushoz?

ezért is erődösött a Néppárt, Meloni. a francia oroszbarát Le pen, mert Európának elege van az ellenőrizetlen migrációból.

az állampolgárság a semmire jár? hát ha így gondoltad volna a régi korokban, akkor nagyon hamar kivégeztek volna szükségállapotok idején, mint egy selejtet, aki nem akar segíteni, amikor megtámadják a falut, vagy törzsi konfliktusok idején. ma már mindenki elkényelmesedett. ki se végeznek, látod. nyilván a kisfiúknak nem kell megvédeni a törzset, csak a férfi jöjjön, a gyerekek mehetnek az anyu szoknyájához. (vagy Bécsbe.) úgyhogy még van időd.

'nem, nem lehet. a tulajdonszerzésnek és a tulajdonjognak nem feltétele h kötelező harcolni érte.'

de akkor te miért nem harcolnál érte, amiután győznek az agresszorok? ha elmenekülsz, akkor lemondtál róla.

(miért nem harcolnál érte mielőtt győznének? más f*szával vernéd a csalánt? más harcoljon érte?) ez már ismétlés, a lényegre nem reagáltál: ha elmész, akkor szétbombázhatják, tehát lemondtál róla, az agresszornál, meg nem követelnéd vissza, automatikusan rekvirálnák, hát legyél már akkora hazafi legalább, hogy egy elesett magyar katona családja vagy egy sérült katona kaphatja meg a lakásodat, és nem egy barbár csőcselék, (ha nem bombázzák szét előtte ahogy most a ruszkik az ukrán lakóépületeket), nem lenne jobb a tudat?

@G. Nagy László:

a pálya mellől kiabálnál be hikomat lacika, mint aki ért a játékhoz vízhordó gnóm fogyatékosként? mint akinek vannak kongitív folyamatok az elmebeteg fejében?
én miért vagyok kommunista, mikor pl Keynes mellett álltam ki a múltkor? megint hazudsz te pondró? nem tudlak emberszámba venni.

fogalmad nincs mi az, hogy civilizáció, te gerinctelen, becstelen, agyhalott korrupt korcs! pl fent írtam, de te semmit nem értesz szellemi fogyatékosként:

hogyha jön egy barbár törzs, mint a ruszki, ahol KÖTELEZŐ mindenkinek bevonulni az inváziókhoz, mert kényszersorozás van, akkor annak tudod nincs túl jó üzenete, ha a kultúrországok ezt hagyják. látható is, kína is mozgolódik tajvan miatt. palesztin iráni konfilktus is emiatt újulhatott ki
a libsik meg simán szétszélednek füvezni, amikor a határt kéne védeni, tehát akkor a barbárok simán meghódítják a civilizációkat, jó ez nekünk csöpike?

bájos hogy használod a barbár szót, miközben te is az vagy narcopataként.

megtörtént Bucsában a népirtás, vagy az ukránok magukat bombázták lacika?
még mindig megérettek a pusztulásra az ukránok? miért hasnzálod a barbár szót, ha nem érted? és még az ukrán-orosz relációban se tudod felfogni?

el vagytok kényelmesedve, hogy jogállamot szeretnétek amikor törvényt sértetek, de tudod jogállamban, ha valaki adót csal, btk-t szeg, akkor is kaphat nagyon magas pénzbírságot. ez még nem kommunizmus

alöksz róz 2024.06.25. 11:17:50

@G. Nagy László: pont csak a két alapvető jogot nem tartja tiszteletben.
mennyi van amúgy összesen, három?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.25. 11:37:49

@alöksz róz:

BTK-t szegsz meg csöpi, és te hadoválnál jogról? 15 éves börtöt kapnál. nem jobb inkább ha lemondasz az értékeidről? amiről amúgy is lemondtál volna?
az adócsalókat se érheti akkor súlyos pénzbírság?

G. Nagy László 2024.06.25. 11:38:26

@alöksz róz: Lehet mondani azt, hogy az élethez, a szabadsághoz, illetve a tulajdonhoz való jog három, ám ezek filozofikusan összekapcsolódnak.

Ha a TULAJDONHOZ való jogról beszélünk, abban benne van az is, hogy a TESTED is a tulajdonod, vagyis az élethez és a fizikai szabadsághoz való jogodat is tartalmazza.

Vicces, hogy Tesze-tosza, mint minden hitvány komcsi, nem érti az állampolgárság lényegét sem. Mivel ő maga szerencsétlen, a Jóisten nem adott neki sem megfelelő szellemi képességeket, sem szerethető természetet, sem anyagi áldásokat (remélem, hogy legalább szép és egészséges), ezért mindenki mást lerántana erre a szánalmas szintre, illetve ő maga szívesen rabolna, gyilkolna, hiszen ezt hozza ki belőle a lelkét feszítő irigység és frusztráció.

Valljuk be: az élethez kell egy jó adag szerencse is. Egyikünk sem tehet a szüleiről, azok vagyoni helyzetéről, valamint arról sem, hogy mely országba születünk. Ezek lehetnek áldások és átkok egyaránt. De attól, hogy agy svájci - a szerencséjének köszönhetően - Svájcban születik és kap állampolgárságot, az nem jelenti azt, hogy ez mind a nyolcmilliárd földlakónak jár. Neki magának semmit nem kell tennie érte - örökbe kapja, ajándékként. Akinek szar az élete, az nehezen fogadja el mások szerencséjét. Ezekből lesznek a vérgőzös kommunisták.

GyMasa 2024.06.25. 12:25:47

@G. Nagy László:
Nekem az a meglátásom, hogy magántulajdon nélkül az emberi élet is teljesen értéktelenné válik.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.25. 12:39:28

@G. Nagy László:
Írj a félistenednek, akkor hogy vegye ki a BTK-ból a 15 éves börtönbüntetést.
ja hogy nem áll szóba veled, mert tudja hogy mind síkhülyék vagytok hogy elhiszitek neki a primkó hazudozásait? hát akkor ez van, maradt a hiszti, meg a sírdogálás az interneten.

csak ha velem állasz szóba, akkor teljesítened kell te retardált hazaáruló korcs. az adócsalókat se érheti akkor súlyos pénzbírság?

milyen szabadság? a barbár horda, akiknél kötelező a sorkatonaság, ha nem állnak ellen neki, akkor sikeresen elveheti a te szabadságodat is egy idő után, ha sorra dönti meg a független demokráciákat, ahol a gyáva libsik, kozmopoliták, meg a hazaárulók, meg a pszichopaták mind menekülnének a nőkkel, gyerekekkel.

" a TESTED is a tulajdonod, vagyis az élethez és a fizikai szabadsághoz való jogodat is tartalmazza."

az abortuszról is remélem fogsz akkor írni. a fideszesek a nőkre úgyis úgy tekintenek mint a tenyészkancákra.

"Vicces, hogy Tesze-tosza, mint minden hitvány komcsi, nem érti az állampolgárság lényegét sem."

még mindig nem látom, hogy miért vagyok komcsi, Keynest védtem te fogyatékos - ÉS AHOGY a civilizációt, úgy PONT az állampolgárágot se vedd a szádra te hihetetlül buta ember. te kozmpolita vagy, első vajra menekülnél Bécsbe, vagy oroszországba klímaválságkor te idiórta, neked nem fontos hol élsz, te nárcisztikus pszichopata, közöd nincs az állampolgári jogokhot sem, mert akkot tudnád pl a BTK-t:

437. § (1) Aki a katonai szolgálat teljesítését kifejezetten megtagadja, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a szolgálat megtagadását háború idején vagy megelőző védelmi helyzetben követik el.

azt nem tudod hogy szép vagyok, de azt tudod hogy szegény? te retardált, tudod az elvek nem függnek a külső tényezőktől, honnan tudhatnád hazug, fideszes korrupt csúszómászóként, hogy mi az a belső tartás, meg a meggyőződés, hit, gerinc, becsület? ezért vagy egy börtöntöltelék pszichopata lacika. még az állatnak is magasabbrendő erkölcsei vannak, mint neked.

"ő maga szívesen rabolna, gyilkolna"

kicsit elszalad a ló meg a gyógyszerezésed nem? lacika? állítsák már be jobban a sárgaházban, tudod aki halálbüntetés párti, mint pl Petőfi, az nem öl ártatlanokat halomra. hanem csak azokat pl akik hazaárulók, tehát ártanak a közösségnek, vagy azokat cigány véglényeket, akik kinyomják bosszúból a barátnőjük szemét. azokat akik olyan agresszívek, hogy nem valóak közösségbe, soha. pl.

" Svájcban születik és kap állampolgárságot, az nem jelenti azt, hogy ez mind a nyolcmilliárd földlakónak jár"

most arról van szó lacika, hogy hogyan tarthatod magad 7-es hazafinak, ha első puskagolyónál ha jön az ellenség te már menekülnél is bécsbe, miféle állampolgárság ez?

svájcban amúgy mennyit kap a milliomos gyorshajtó büntetésként? hát nem tisztelik a magántulajdont?!?!?! "a 3 legfontosabb jog egyike filozofikusan"

60 milliós bírságot kapott a gyorshajtó milliomosnő

Rekordösszegű bírságot szabtak ki arra a nőre, aki óránként 43 kilométeres sebességgel lépte túl a sebességhatárt egy svájci kisvárosban. Az alpesi országban ugyanis a kiszabott pénzbüntetés mértéke az elkövető anyagi helyzetétől is függ.
első fokon a kerületi bíróság 400 ezer svájci frank pénzbírságot szabott ki, amit az elkövető fellebbezésére a felére mérsékeltek
index.hu/kulfold/2021/09/13/svajc-rekord-osszegu-birsag-gyorshajtasert/

ezek a svájciak vérgőzös kommunisták b+ te idióta

alöksz róz 2024.06.25. 22:31:01

@G. Nagy László: "Egyikünk sem tehet a szüleiről, azok vagyoni helyzetéről, valamint arról sem, hogy mely országba születünk." - na de a természetben az őskorban nem így volt.
ezt nem az evolúció adta.

alöksz róz 2024.06.25. 22:37:31

@Tesz vesz XXIV.: "BTK-t szegsz meg csöpi, és te hadoválnál jogról?" - mivel szegem meg a btk-t, nagytudású? :D

a btk ellentmond az alapvető jognak az élethez, ennyi, el kell törölni.
nem szavazgatni arról, amiről nem is szavazhatsz.

a jogállam meg abban különbözik a barbárságtól, hogy ahhoz, hogy tulajdonod legyen, nem kell képesnek és hajlandónak lenned fizikai erőszak ellen akár az életed árán is megvédeni.

mit nem lehet ezen érteni.

G. Nagy László 2024.06.26. 01:05:17

@alöksz róz:

"na de a természetben az őskorban nem így volt.
ezt nem az evolúció adta."

A biológiai evolúció megteremtette az ember ragaszkodását a magántulajdonhoz. Ezt számtalan kísérlet igazolja, melyeket kibucokban végeztek kisgyerekeket megfigyelve. A többi már a társadalmi evolúció terméke. Természetesen az őskorban is így volt. Ha egy törzs elejtett egy mamutot, annak húsán nem osztoztak a szomszéd törzs lakóival. Akkortájt sem volt mindegy, hogy hová születsz: voltak gazdagabb, ügyesebb, szerencsésebb törzsek és voltak olyanok is, amelyek elpusztultak.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.26. 15:32:05

@alöksz róz:

"mivel szegem meg a btk-t, nagytudású? :D"

pl azzal a BTK-s résszekl amit bemásoltam 2x? vak vagy csöpi? tudsz olvasni?

"a btk ellentmond az alapvető jognak az élethez, ennyi, el kell törölni."

ennyire vagy csak komolyanvehető, visszafejlődik az agyad?

"nem szavazgatni arról, amiről nem is szavazhatsz."

ha nem szavazgathatsz róla, akkor biztos el tudod töröltetni.
Népszavazás amúgy mindenről lehet demokráciákban.

"a jogállam meg abban különbözik a barbárságtól, hogy ahhoz, hogy tulajdonod legyen, nem kell képesnek és hajlandónak lenned fizikai erőszak ellen akár az életed árán is megvédeni.
mit nem lehet ezen érteni."

az jó mert még mindig nem érted, hogy milyen humánus voltam, hogy elkérném azt, amiről amúgyis lemondtál, de akkor oké, mehetsz helyette inkább 10-15 lv börtönre is. megéri? ez lett volna a kérdés, ha megértettél volna bármit, akkor most erre válaszoltál volna alapból, de bájos, hogy még neked áll feljebb.
azt se érted, hogy nemcsak tulajdonodat véded, hanem a közösséget, kultúrát, függetlenségünket, őseid értékeit. amiért őseid küzdöttek, harcoltak.
de bármikor kiléphetsz a törzsből, csak furcsa hogy utána még visszavágyódnál. de jelzem, hogy új állampolgárságodnál is számíthatsz ilyen kötelező érvényű törvényekre, vajon miért? talán csak Tibetnél nem, de őket meg is szállta Kína. véletlen?

ha téged megtámadnak, akkor se véded meg magad?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.26. 15:40:14

@G. Nagy László: a kibucokban végezték a csúnya komcsik?

" Ha egy törzs elejtett egy mamutot, annak húsán nem osztoztak a szomszéd törzs lakóival."

igen, ez volt a kommunizmus, a szovjetek se osztoztak a jenkikkel azon a hatalmas nyereségen, amit a szovjet államkapitalizmus okozott.

"Akkortájt sem volt mindegy, hogy hová születsz: voltak gazdagabb, ügyesebb, szerencsésebb törzsek"

ahol piacgazdaság volt, mi? valójában mindegyi törzs komcsi kalákára épült. és mindegyikből közösen, valószínű a befektett munka arányában adták ki a mamuthúst. az hogy voltak saját fegyvereik, játékaik, amiket maguknak gyártottak a lényegen nem változtat.
aki meg nem védte meg a törzset mert gyáván elmenekült, azt azonnal kivégezték egy győzelem után. nem hívhatta magát teli pofával 7-es hazafinak.

G. Nagy László 2024.06.26. 15:53:14

@Tesz vesz XXIV.:

"ahol piacgazdaság volt, mi?"

Ezekből a kommentjeidből látszik legjobban, mennyire nem működik az agyad. Mintha nem lenne semmi összeköttetés az idegsejtjeid között: egyszerűen fel sem fogod, hogy mi a téma, hogy mihez szólsz hozzá. Egy négyéves gyereken mosolyog az ember ilyenkor, de rajtad azért nehéz.

A téma az volt, hogy a MAGÁNTULAJDONHOZ VALÓ RAGASZKODÁS GENETIKUSAN KÓDOLT. Ez tény. Ez önmagában cáfolja a kommunizmus természetességét. De ez nem jelenti azt, hogy az ősember tíz perc alatt modern gyáripart tudott volna létrehozni. A TECHNOLÓGIAI FEJLŐDÉS az alapja mindennek, ebből fakad a gazdaság szerkezete, a társadalom, sőt az adott korok vallásai is.

Nyilván nem úgy kezdtük, hogy tőzsdét építettünk az afrikai szavannákon. De nyilvánvaló az is, hogy a tulajdonhoz való ragaszkodás már akkor megvolt bennünk.

Gondolkozz, mielőtt írsz!

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.26. 16:19:27

@G. Nagy László:

hiába hisztizel, mindegyi törzs komcsi kalákára épült.
és tudjuk hogy szerinted a bibliai szőllősgazda a VALÓDI paiacgazdaság alapja :D meg a kanadai kávézós, meg a kádári szocializmus :D hihetetlenül buta vagy.

" Ez önmagában cáfolja a kommunizmus természetességét."

most cáfoltuk, csak nem akarod felfogni, mert nincs összeköttetés az idegsejtjeid között: egyszerűen fel sem fogod, hogy mi a téma, hogy mihez szólsz hozzá, ezért nem érted aleksz K. EGYSZERŰ mondatát és + 200 fokon égsz, nem akarsz emiatt pl bocsánatot kérni? vagy még mindig nem fogtad fel lacika? szubhumán buta proli, egyszerűen nem tudlak emberszámba venni, annyira hitvány vagy.

k-ra nem függ a technológiából a vallás, és a földművelés korszaka se egy technológiai ugrással kezdődött, hanem a növények megismerésével. és ebből született az ötlet és SZÁNDÉK, hogy az ősember adott helyen termessze, eszközökkel.

Gondolkozz, mielőtt írsz! bár ahhoz kéne agy is.

alöksz róz 2024.06.26. 19:29:30

@G. Nagy László: "A téma az volt, hogy a MAGÁNTULAJDONHOZ VALÓ RAGASZKODÁS GENETIKUSAN KÓDOLT. Ez tény. Ez önmagában cáfolja a kommunizmus természetességét." - ezt nem lehet tudni, csak valószínűsíteni.
mindenesetre már az egészen kicsi gyerekeknél is meg lehet figyelni.
viszont meg lehet figyelni az altruizmust is...
és a bonobóknál nincs ilyen...
tehát? :-)

alöksz róz 2024.06.26. 19:30:16

@Tesz vesz XXIV.: "pl azzal a BTK-s résszekl amit bemásoltam 2x?" - háborúban állunk és külföldre szöktem a behívó elől?

alöksz róz 2024.06.26. 19:37:42

@G. Nagy László: "Ha egy törzs elejtett egy mamutot, annak húsán nem osztoztak a szomszéd törzs lakóival." - ez nem jó példa.

egy halász fogott 10 halat, de nem ragaszkodott a magántulajdonához és nem ette meg az egészet és el se dugta a maradékot, hanem hazavitte hogy a többieknek is legyen

"Akkortájt sem volt mindegy, hogy hová születsz: voltak gazdagabb, ügyesebb, szerencsésebb törzsek és voltak olyanok is, amelyek elpusztultak." - nem volt ilyen hogy országhatár... oda vándoroltak a törzsek, ahol nem fenyegette őket az éhhalál.
szülők vagyoni helyzete se volt, saját rátermettségükön múlt.

G. Nagy László 2024.06.26. 21:46:40

@alöksz róz:

"egy halász fogott 10 halat, de nem ragaszkodott a magántulajdonához és nem ette meg az egészet és el se dugta a maradékot, hanem hazavitte hogy a többieknek is legyen"

Kiváló példa arra, hogy a technológia meghatározó. Ha lett volna hűtőszekrényük, egész másképp alakul a történelem - sokkal gyorsabban kialakul a piaci működés.

Billy Hill 2024.06.26. 22:17:12

@alöksz róz:

"BTK-t szegsz meg csöpi, és te hadoválnál jogról?" - "mivel szegem meg a btk-t, nagytudású? :D"

Ráadásul szerinte a Bölcsészettudományi Kart szegted meg. ;-)

alöksz róz 2024.06.27. 10:24:30

@G. Nagy László: "Kiváló példa arra, hogy a technológia meghatározó. Ha lett volna hűtőszekrényük, egész másképp alakul a történelem" - de nem volt technológia, így hát az evolúció nem hűtőszekrényt fejlesztett, hanem egy kis altruizmust :-)

G. Nagy László 2024.06.27. 12:20:22

@alöksz róz:

1. Az evolúció baszott nagy agyat fejlesztett, s ez a baszott nagy agy - idővel - feltalálta a hűtőszekrényt is.

2. Altruizmusról szó nincs. Még a kanyarban sincs. Az egész falu azzal járt jól, ha elfogy minden. Ma Jóskának van jó fogása, holnap Miskának lesz. Ha nem tudják megfelelő módon tárolni és tartósítani az élelmiszert, úgy a közös elfogyasztás a legjobb stratégia. Win-win. Semmi altruizmus.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 14:56:10

@alöksz róz:

"háborúban állunk és külföldre szöktem a behívó elől?"

nem csöpike. de akkor megmaradhat az ingatlanod is, miért sírsz? és nem kell félned a 15 év börtöntől se! na, akkor remélem már remélem el tudsz aludni este!
viszont nagyon elvesztél. nem megy az absztrakt gondolkodás? a feltételes mód? nem vagy te toroczkai-szavazó, aki nem érti azt a kérdést, hogy mit tenne, ha a gyereke homokos lenne.
tudod te mi a téma? inkább olvasd vissza megint az elejéről.

ezt ki írta? a szomszéd?:

"az is normális, aki bevonul, meg az is normális, aki inkább nem akar megdögleni.
talán az utóbbi lehet kicsit normálisabb, de az előzőt jobban tiszteljük"

"mondván ilyen a honvédő háború.
hát nem."

feltörték a fiókodat? aranyos na, hogy a vita végére már elfelejted, hogy miről van szó, de "te legalább keményebben tudsz b*szni mint én" vagy ugyanolyan bénán "b*szol" mint én állítólag. ez még nem derült ki.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 15:05:18

@G. Nagy László: :D

"Kiváló példa arra, hogy a technológia meghatározó. Ha lett volna hűtőszekrényük, egész másképp alakul a történelem - sokkal gyorsabban kialakul a piaci működés."

:D ha lett volna hűtőszekrényük, akkor sokkal gyorsabban lenne "szabad piac" :D
mintha a szovjeteknél nem lett volna hűtő, bámulatos hogy milyen ostoba vagy.

nem érdekel téged, mert fölbuta vagy, viszont a a mezőgazdaság kialakulása után is kommunista kalákában kvázi INGYEN dolgoztak a közösségért a kibucokban még nagyon sokáig.
és komcsiknál a legnagyobb szovjet PADLÁSSÖPRÉSKOR se vették el mindig a kapákat, meg gereblyéket, meg a családi edényeket, csak a terményt. tehát rákosinál is lehetett magántulajdon. de ne zavarjon hogy elmebetegként semmiben sincs igazad és egy gerinctelen hitvány véglény vagy. miért is kéne zavarjon ilyesmi? a 300 ellentmondásod se zavar téged fogyatékos pszichopataként.

az államkapitalizmus jelentését már ki se fejtem, gyöngyöt a disznóknak?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 15:07:59

@Billy Hill: hozzál már valami frissítőt légyszíves.

vagy takarítsd már ki a disznóólat te kondásfiú. melyik a testhezálló vizesnyolcaskám?

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 15:09:04

@Billy Hill:

értem én hogy bele akarsz szólni a "vitába", de ha nem éred fel az asztalt, akkor pofád lapos.
nem elég itt már a lelkesedés. agy is kéne.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 15:25:31

@G. Nagy László: " Altruizmusról szó nincs. Még a kanyarban sincs. Az egész falu azzal járt jól, ha elfogy minden."

akkor ezért voltak olyan kövérek az őskorban! lehet nem is nőideál volt a willendorfi vénusz, hanem a VALÓSÁG! :D win-win!
bámulatos lacika, bámulatos mélypontok.

"Ma Jóskának van jó fogása, holnap Miskának lesz."

lesz lacika? leszimuláltad? vagy jós vagy?

"Ha nem tudják megfelelő módon tárolni és tartósítani az élelmiszert, úgy a közös elfogyasztás a legjobb stratégia. Win-win. Semmi altruizmus."

te a valóság nem valami játékporgram ám, nem stratégiai játék :) a történelem az nem az age of empires, ahol új raktárt kell építeni, ha túl sok a hal :D váltott műszakban fogja a halat Jóska és Miska. de néha meg is kell ám védeni a falut a szomszéd törzsektől, akkor ki fogja a halat! senki de szerencsére nincs hűtőszekrény és a nemfogott halak nem is romlanak meg! WIN-WIN!

nem altruizmus, amikor az emlős állatok védik a kicsinyeiket, hanem tudatos számító stratégia, hiszen amikor már nyugdíjas lesz a öreg néne őzikéje, akkor majd az utódja fogja gondozni öregkorára!
fogyatékos vagy lacika. téged már előtt kivégeznének a sajátjaid az őskorban, mielőtt elmebenekülnél a csata elől.

G. Nagy László 2024.06.27. 15:39:19

@Tesz vesz XXIV.: Ha egyszer végre játszunk olyat a barátaimmal, hogy ki tud hülyébb embert magával hozni egy vacsorára, én tényleg téged viszlek majd. Egészen egyedülálló az ostobaságod mértéke.

"nem altruizmus, amikor az emlős állatok védik a kicsinyeiket"

Te szerencsétlen idióta, én vagyok a világ legönzőbb embere, de ugyanúgy bármit odaadnék érte, hogy a gyerekeimet megvédjem, mint bárki más. Ennek az égvilágon semmi köze az altruizmushoz. Semmi sem önzőbb, mint a saját kicsinyeink védelme.

Ez a legnagyobb baj veled. Még a szavak jelentését sem érted, úgy akarsz vitázni. Döbbenet.

"mintha a szovjeteknél nem lett volna hűtő, bámulatos hogy milyen ostoba vagy. "

Világos. Tehát azzal érvelsz, hogy egy diktatórikus rendszer hogy működik. Te faszfej, tudod mit csinálsz? Ez olyan, mintha megkötöznéd a szomszéd feleségét és bezárnád a pincébe, majd széttárnád a karodat: "Tessék csak nézni, napok óta meg sem mozdul. Ez a nő nem is akar mozogni..."

Tényleg olvasd vissza, hogy miket írsz. Ha nem borzongsz bele a saját ostobaságodba, úgy tényleg orvosi eset vagy.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 16:04:54

@G. Nagy László:
az ostoba azért ostoba, mert nem tudja ki értelmes és ki nem. de nálad egészen nagy mélyrepülésről van szó:
az elmebeteg fogyatékos furcsának találja egy értelmes homo sapiens nyelvezetét. kb olyan mint amikor az előember furcsán néz a neandervölgyiek társalgására.
elszédülsz néha? túl sok mindent nem szoktál érteni a hosszú kommentjeimből, ugye? amúgyse szereted a hosszú szövegeket olvasni.

mit csináljak én a síkhülye barátaiddal lacika? 17 évig beszélünk majd a pókerről? hogy lehet hogy az amatőrök megvernek, ebben a hatalmas igényességű stratégiai játékban, miközben te oly sokat gondolkozol rajta?
ezekről fogunk majd beszélni?
vagy arrólm hogy nincs olyan gondolatodm ami fedi a valóságot? én nem vagyok gyógypedagógus, ehhez két élet is kevés, nekem meg van magánéletem, kijavítani minden téveszmédet te gátlástalanul hazudozó, műveletlen senkiházi buta proli meg azért nem mindig szórakoztató ám, van amikor töltödni is kell tudod te energiavámpír?

tudod én szeretem ha a magánéletemben értelmes emberek vesznek körül, és nem megyek szívesen előemberek közé.

"én vagyok a világ legönzőbb embere, de ugyanúgy bármit odaadnék érte, hogy a gyerekeimet megvédjem, mint bárki más"

jó de te pszichopataként saját magadat látod a gyerekeidben, más gyereke meg megdögölhet úgyse mentenéd ki a vízből, meg a sínek közül.

"Semmi sem önzőbb, mint a saját kicsinyeink védelme."

:D fogalmad sincs hogy milyen kibaszott fogyatékos pszichopata vagy :D ezt írtam, csak lemaradtál pár kanyarral az öreg néne őzikékéről.
emellett "csodálatos" hogy a pszichopata a legtisztább altruizmust se tudja úgy megélni, hogy az nem önzőség. bazmeg lacika, te elmebeteg vagy.

"Még a szavak jelentését sem érted, úgy akarsz vitázni. Döbbenet."

ilyenkor amúgy mi játszódik le a fejedben lacika? az emberek, RÁADÁSUL AZ ÉRTELMES EMBEREK 99%-a velem ért egyet, mégis te jártatod a pofádat állandóan hogy nem értem a szavakat?
és melyik szót nem értem lacika baszd már meg magad te síkhülye ostoba barom korcs. az ideológia szót? amikoris ezt nem értetted, és amikor elkezdtem magyarázni, kitiltottál 6x ott is szintén?

vagy én nem értem az önzetlen párkapcsolatokat? az értelmes emberek 99%-a azzal értene egyet amit én oda leírtam. csak a fideszes csőcseléked olyan ostoba, hogy nem meri, vagy nem is érti igazán miről van szó.

"Világos. Tehát azzal érvelsz, hogy egy diktatórikus rendszer hogy működik. "

miért írod hogy világos, amikor nem érted te fogyatékos? állítólag a szovjetek nem kapitalisták voltak, akkor miért jössz a k hűtőszekrénnyel te idióta barom?
még ennyit se értesz te darab szar, neked még érettségid sincsen. alzheimeres vagy lacika? vagy hirtelen jött a demencia, meg a szenilitás te korcs? mindigis ilyen autista voltál?
ezt ki írta te nyomorék? : "Ha lett volna hűtőszekrényük, egész másképp alakul a történelem - sokkal gyorsabban kialakul a piaci működés."

"Te faszfej, tudod mit csinálsz? "

hát lehet hogy rosszul csinálom, mert most már komolyan pénzt kéne kérnem, mint egy jó gyógypedagógusnak, hogy ingyen gondozlak lacika, nem vagy te korlátozottan cselekvőképes véletlenül?

"Ez olyan, mintha megkötöznéd a szomszéd feleségét és bezárnád a pincébe, majd széttárnád a karodat: "Tessék csak nézni, napok óta meg sem mozdul. Ez a nő nem is akar mozogni..."

és ez hogy is analóg lacika? melyik micsoda akar lenni ebben a rossz példában te szerencsétlen? túl sok a színes golyó a fejedben, az is az egyik bajod.

G. Nagy László 2024.06.27. 16:43:59

@Tesz vesz XXIV.:

"és ez hogy is analóg lacika? melyik micsoda akar lenni ebben a rossz példában te szerencsétlen?"

Ha van valaki, aki olvassa ezt a nagyon beteg üzenetváltást, és hozzád hasonlóan képtelen összerakni az analógiát, kérem, jelentkezzen! Ha csak fél tucat ennyire sötét és gondolkodni képtelen alak megjelenik, ígérem, befejezem a blogolást.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 16:53:44

@G. Nagy László: fél tucat kommentelőd sincs te szerencsétlen szellemi fogyatékos

bocsásd meg nekem hogy nem érthetem minden sárgaházban bentlakó zavaros gondolatát, ugyanis a hűtőszekrényről volt szó, azt még érted? nem a diktatúrákról volt szó, mellesleg egy spin diktatúrának te is tapsikolsz, tagadod az ideologikák blogposztnál a személyi kultusz, MIKÖZBEN félistenként tekintesz a hitvány, hazug, hazaáruló, magyarságot megritkító orbánra te nyomorult!

úgyhogy igen: k-ra zavaros vagy és elmebeteg. az még nem tisztázott, hogy gondatlanságból elkövetett, vagy korrupció miatt vagy te is hazaáruló. de nagyon hamar tisztázni tudnám, ha megvizsgáljuk a vagyoni helyzetedet, és hogy miért foglalkozat téged bárki. hisz alkatlmatlan lehetsz mindenre

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 17:09:14

@G. Nagy László: de megint nem válaszoltál erre se:

melyik szót nem értem lacika? baszd már meg magad te síkhülye ostoba barom.

egy k dolgot nem tudsz megválaszolni te nárcisztikus darab szar? egy KONKRÉTOT SE SOHA?! élőben játszanád el velem az ilyen kommunikációt, megtanulnád nagyon hamar, mint egy kutya, hogy ilyet nem csinálsz emberek között. még az ősember se volt ilyen, te valami előember lehetsz előember barátokkal.

alöksz róz 2024.06.27. 17:21:00

@G. Nagy László: 'Altruizmusról szó nincs." - úgy nehéz is megérteni, ha a fogalmát is félremagyarázod :-)

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.27. 17:48:09

@G. Nagy László:

1.

egy sötét és gondolkodni képtelen alak megjelent.

de nem lehet hogy te vagy mérhetetlenül sötét és gondolkodni képtelen funkcionális analfabéta alak? az nem válasz erre hogy: nem, mert nárcisztikus vagy lacika.

alöksz róz 2024.06.27. 18:18:10

@Tesz vesz XXIV.: "kijavítani minden téveszmédet te gátlástalanul hazudozó, műveletlen senkiházi buta proli meg azért nem mindig szórakoztató ám, van amikor töltödni is kell tudod te energiavámpír?" - itt hőbörögsz meg követelőzöl h foglalkozzon veled... és ő az energiavámpír? :DDD

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 08:46:47

@alöksz róz:

csöpike, túl fiatal vagy még mind a 16 életéveddel, hogy tudd hogy mi a vita. képzeld el úgy mint egy sakkpartit: beleegyezik a fogyatékos osztálytársad, aki azt hirdeti teli pofával mindenhol, hogy ő mindennél okosabb, miközben egy egyszerű mondat megértése is problémát okoz. de leültök sakkozni, és egy idő után azt mondja kimegy a mosdóba, ("most épp meccset nézek") és onnan soha nem jön vissza,

ezt eljátszátok 600x de ő mindig elmenekül mielőtt sakk-mattot kap mielőtt, kihirdetnék hogy vesztett és mielőtt dokumentumot kapna arról hogy szellemi fogyatékos.
és a mai napig hirdeti ugyanazt az ostobaságokat. és hogy ő mindenkinél okosabb, nem lenne irritáló? nem kibaszottul kurvára aljas gerinctelen és hitvány ez csöpike?

és még én magyarázgassam neked?
süti beállítások módosítása