téveszmék

téveszmék

"Orbán lételeme a provokáció"

2024. december 09. - G. Nagy László

orban-1989.jpg

 

A világért sem szeretnék olyan képet festeni, mely szerint a miniszterelnöktől, illetve a kormánypárttól messze áll a provokatív stílus. Orbán Viktor már 1989-ben világossá tette, hogy nem kenyere a langyos és lapos beszéd. Az elmúlt 35 évben végig ezt látjuk: "harc a kompromisszum helyett, támadás a védekezés helyett, lázadás a nyugalom helyett" - ahogyan a Frankfurter Allgemeine Zeitung újságírója találóan megfogalmazta. Az utóbbi időben egyre többen teszik fel a kérdést: valóban ez a legjobb út? Valóban ez a stílus ígéri a legjobb eredményt? Nem volna szerencsésebb, ha a kormányfő - legalább a nemzetközi csatatereken - inkább a békés együttműködést célozná?

 

A valóság az, hogy Orbán provokatív megnyilvánulásai sohasem öncélúak. Nem arról van szó, hogy a kormányfő képtelen másként kommunikálni. A múlt héten a pápánál járt. Pénteken vendégül látta az általa alapított Patrióták Európáért frakciót. Kiváló kapcsolatot ápol a világ minden jelentős vezető politikusával. Egyes-egyedül az EU bürokratáival áll állandó harcban a magyar kabinet, s a fő törésvonalak kapcsán - háború, migráció, gender - minden jóérzésű ember számára nyilvánvaló, ki képviseli az erkölcsileg helyes álláspontot. Még Orbán stílusának kritikusai is rendszerint elismerik, hogy céljai helyénvalóak, csupán simulékonyabb hangvételt és több kompromisszumot várnának. Csakhogy egyes kérdésekben nem lehet, másokban nem szabad, s megint másokban nem érdemes megalkuvó politikát folytatni. Minden egyéb esetben a magyar kormány messzemenően együttműködő. Erre a legjobb példa az Oroszország ellen bevezetett, tökéletesen értelmetlen szankciók sokasága: ami nem fájt különösebben, azokat - bár nem értettünk egyet - a közös fellépést támogatandó aláírtuk.

 

Nem véletlen, hogy Orbán Viktor 1989-es, történelmi beszédére utalok a poszt bevezetőjében és címlapfotójában. Innen indul minden. Negyven esztendőn keresztül éltünk egy olyan világban, amelyben az elvtelen bólogatás volt a túlélés záloga. Nem azért döntöttünk a rendszerváltás mellett, és nem azért csatlakoztunk az EU-hoz, hogy ugyanazt folytassuk. Sokan véljük úgy - köztük a kormányfő és jómagam is -, hogy egyenes gerinccel, tiszta beszéddel, az értékeinket és érdekeinket nyíltan felvállalva is lehet létezni, mi több: csakis így érdemes. Akik ma a görnyedt hátú, szervilis diplomatikusságot javasolják, azokat pár száz éve még labancoknak nevezte a köznyelv. A legtöbbünk ereiben azonban még ma is kurucvér folyik. Akár a Rákóczi-szabadságharcot tekintjük, akár az 1848-as forradalmat, akár a kommunista iga lerázására tett kísérleteket, akár napjainkat, mindegyik historikus helyzetet szemügyre véve elmondható, hogy a konfliktusok mélyén húsba vágó problémák húzódnak, amelyek kapcsán aligha jön szóba bármiféle kompromisszum. Manapság a béke, a biztonság, a szuverenitás, vagy épp az energiaellátás olyan lényeges sarokkövek, melyek esetén nemigen lehet mellébeszélni. Ugyanez a helyzet az EU-s források vonatkozásában is; a magyar kormányfő nem finomkodik, amikor kijelenti: megvétózzuk a költségvetést, ha a nekünk járó pénzeket továbbra is visszatartják. De léteznek mindezeken túl jelképes, erkölcsi kérdések is - ilyen például a Netanjahu melletti kiállás is - amelyekben nem szabad mismásolni. És ha mindezeket egyenes gerinccel tudjuk képviselni, úgy nincs miért titkolózni sem; az érintett ügyeket érdemes a kommunikációs térben is megjeleníteni. Egész egyszerűen azért, mert minden valamirevaló politikai erő a felvállalt értékei szerint pozicionálja magát, így keresve szavazókat, szövetségeseket, támogatókat. Ezek nagyságrendekkel fontosabb szempontok, mint hogy csendben belesimuljunk a politikai fősodorba, megúszva minden rosszindulatot, támadást, zsarolást és rablást.

 

brusszel.webp

 

Mindezek után lássunk néhány kormányzati lépést, melyeket a jó szándékú kritikusok is színtiszta provokációnak minősítenek!

PLAKÁTKAMPÁNYOK - Brüsszel, Soros, Juncker, Weber, Ursula von der Leyen... kétségkívül sokan vannak, akik sértődötten tekintenek a Fidesz politikai kommunikációjára. Az első, amit tisztázni érdemes: a plakát csupán eszköz. Nyilvánvalóan látványos és sok embert elérő eszköz, ám akkor sem több, mint szimpla reklámfelület. A sértődést a tartalom, az üzenet kelti, egész pontosan az, hogy a magyar kormány nyíltan megnevezi ellenfeleit. Az érintettek szeretik magukat jóságosnak, haladónak, a kicsinyes politikai csatározások felett állónak látni, e kampányok ezzel szemben azt hirdetik, mennyire aljas és romboló az, amit tesznek. E téren a másik oldal sem különb: Orbánt immáron 32 éve patás ördögként mutatják be, az utóbbi néhány évben pláne. Nemzetközi lejárató plakátokat ugyan nem látunk az arcképével, ám ez nyilvánvaló aránytévesztés is lenne (hiszen nem ő vezeti az Uniót), s csak még nagyobb hőst faragna belőle. Ismerjük a múltat: Sztálint, Brezsnyevet és az összes semmirekellő szovjet vezetőt rajongva kellett szeretni, nehogy bárkiben - aki kevésbé értette az akkori világot - kétségek támadjanak makulátlan szentségüket illetően. Én nem sírom vissza ezt a hazug világot és kifejezetten kívánatosnak gondolom, hogy nevén nevezzük mindazokat, akik ártó szándékkal viszonyulnak Magyarországhoz.

ILLIBERÁLIS DEMOKRÁCIA - Bár egyesek úgy látják, hogy egy politikusnak nem kéne filozofálnia, hitem szerint ez olyan, mintha egy kőművestől kizárólag a falazást várnánk, s letolnák azért, mert alapozást is végzett. Minden komolyan vehető kormányprogramnak van iránya, mely a társadalomfilozófiai alapjára épül. Ennek lefektetése egyszerűen nem megúszható. Ennek hiányában csupán a pillanatnyi hóbort, a szubjektív önkény dönti el, hogy egy országvezetés mit tűr, mit tilt és mit támogat. Az ILLIBERÁLIS DEMOKRÁCIA mindazonáltal egy rém szerencsétlen (ráadásul teljesen értelmetlen) kifejezés, melyet Orbán tíz éve mondott ki először, a posztmodern liberalizmussal, a woke-progresszióval szembehelyezkedve, annak kritikájaként. A magam részéről ezt nem provokációnak, hanem kommunikációs hibának tartom. Az illiberális demokrácia ugyanis - eredeti jelentését tekintve - a polgári szabadságjogok csorbítására utal, amely a legkevésbé sem tükrözi a kormány szándékait és működését. Orbán mindössze a nemzeti szuverenitás és a klasszikus családmodell fontosságát kívánta hangsúlyozni a birodalmi törekvések és a gender-őrület ellenpontozásaként. Azóta számos alkalommal megkísérelte lecserélni e rosszul csengő szóösszetételt; beszélt már kereszténydemokráciáról, bevezette a keresztény szabadság fogalmát, illetve a legutóbbi - és úgy tűnik, legsikeresebb - kifejezése a PATRIÓTA, amely minden tekintetben pozitív és a nemzetközi térben is hívószóként funkcionál.

SZUVERENITÁSVÉDELMI HIVATAL - Mivel e fiatal szervezetnek nincs valódi jogköre, s munkáját bármely meglévő, kevésbé transzparens hivatal elláthatná, a kritikusok már a létrehozását is nettó provokációnak tartják. Valójában hasonló a helyzet, mint a plakátok esetében: a kormány fontosnak tart egy üzenetet, s ezt látványosan meg is jeleníti. Az Európai Bizottság már februárban úgy döntött, hogy kötelezettségszegési eljárást indít Magyarországgal szemben az uniós jog megsértése miatt, amiért tavaly év végén megszületett és elfogadásra került a szuverenitásvédelmi törvény. Természetesen lehet jogászkodni, manőverezni a paragrafusok között, a lényeget tudjuk: az Európai Egyesült Államok nevű rémálmot kergetők érdeke az, hogy szabadon formálhassák az egyes tagállamok belügyeit, míg a szuverenisták pont ellentétesen gondolkodnak. Legyünk megengedőek, és fogadjuk el, hogy mindkét álláspont legitim! Ha a magyar kormány értéknek tekinti a nemzeti függetlenséget, úgy kifejezetten lényeges, hogy ezt fennhangon kommunikálja is. Nem vagyunk egyedül ezzel; a Patrióták Európáért frakción túl az Európai Konzervatívok és Reformerek, valamint a Szuverén Nemzetek Európája képviselőcsoport is pont ugyanígy gondolkodik. És mivel ez az alapítók szellemiségének megfelelő és mai napig érvényes felállás, igen sanszos, hogy a szuverenista álláspont lesz a végső győztes. De ezért tenni kell, akár olyan jelképes módon is, mint a Szuverenitásvédelmi Hivatal felállítása.

GYERMEKVÉDELMI TÖRVÉNY - A jó szándékú kritikusok - mivel maguk is abba a 96%-ba tartoznak, akik számára fontos a gyermekvédelem - azt állítják, hogy minden pozitív cél, amelyre a törvény irányul, alacsonyabb szintű, a nemzetközi politika számára láthatatlan jogszabályok, rendeletek útján is elérhető lett volna. Mindez akár nemzetközi példákkal is igazolható. Csupán két problémám akad ezzel. A kisebbik: az állandó botránykeltők, akiket semmi más nem foglalkoztat, mint Orbán megbuktatása, e radar alatti intézkedéseket is azonnal jelentették volna a birodalmi központ felé, így sanszos, hogy pontosan ugyanaz a dörgedelem lett volna a sztori vége. A nagyobbik gondom ezúttal is az, hogy miért a normalitásnak kell a szőnyeg szélén állnia? Amikor a szűk kisebbséget jelentő LMBTQ-közösség pride-ot szervez, amelynek semmi más értelme sincsen, mint a nyílt provokáció, a legtöbben egy szót nem szólunk - vonuljanak, ha ehhez van kedvük. Páran diszkréten utalunk rá, hogy talán nem ez a legjobb útja az elfogadtatásnak, de ennyi. "Nem biztos, hogy az a jó megoldás, ha az Andrássy úton egy konzervatív nagypapa ablakán belógatod a feszes heréidet..." - fogalmazza meg lényeglátóan Mogács Dániel. Viszont ha a provokáció a progresszív oldalról érkezik, az kívánatos és tiszteletreméltó. Ha a normalitás térfeléről, az szégyenletes és ártalmas, jobb lett volna fű alatt intézni az egészet...

 

Lehetne folytatni még a sort a CEU-ügytől kezdve egészen Kirill pátriárkáig, a lényeg mindenütt ugyanaz: a degeneráltság világvallása számonkéri a normalitást. Brüsszel nyíltan a szemünkbe hazudva azt állítja, hogy európai értéknek tekintendő a háború és az oroszellenesség; a saria és az antiszemitizmus; a pedofília és az LMBTQ-őrület. Mondhatja bárki, hogy taktikus volna lenyelni a békát és nekünk is el kéne színészkednünk, hogy mindezekkel egyetértünk. Azonban nem csupán morális kötelesség, hogy a józanság talaján maradjunk, de stratégiailag is ígéretesebbnek tűnik, ha az épelméjűséget képviseljük. Hosszútávon aligha győzedelmeskedhet más. Orbán Viktor még mindig magyar miniszterelnök és meghatározó európai politikus marad, amikor az Ursula von der Leyen és a Manfred Weber nevekre már csak egészen halványan emlékezünk majd...

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2018747022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.12.11. 12:04:46

A legnagyobb "jolly joker " a "SZUVERENITÁS " Értsd: itthon autoriter rezsimet építünk, 2/3- os felhatalmazással, amibe ne szóljon bele kívülről senki!
Mi úgy vagyunk szuverének, hogy kiszolgáltatjuk az országot Kínának és Oroszországnak, de az EU ellen minden fronton harcolunk....
A szuverenitás védelmére még show/sóhivatal is létrejött, egyelőre - szerencsére - túl sok embert nem vegzáltak ( még)
Viszont ellenzéki képviselőket fosztanak meg a mandátumától, a titkosszolgálat az ellenzék ellen operál, Magyar ...

G. Nagy László 2024.12.11. 12:14:40

@Boldeone2:

"Háborúpárti európai elit", "háborúpárti baloldal"

Én értem, hogy bár egyre közelebb kerül a valóság, amíg nem csap arcon, amíg nem szúrja ki a szemedet, addig kitartasz az ezer sebből vérző, lerongyolódott narratívád mellett.

De ha kinyitod a szemed, azt látod: ma már mindenki a békéről beszél. Zelenszkij is. Putyin is. Már csak az elmebeteg európai vezetők hergelik-tüzelik a konfliktust. Kíváncsi leszek, hogy fél év múlva le tudod-e írni majd, hogy mindvégig igazunk volt. Alig hiszem.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:25:33

@Wildhunt: 2024 első félévében.
azaz nagy valószínűséggel most is. tényleg nagyon jó lehet az a szerződés, csak kérdés hogy kinek.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:27:50

@G. Nagy László: "Kíváncsi leszek, hogy fél év múlva le tudod-e írni majd, hogy mindvégig igazunk volt." - igazatok volt, amikor azt akartátok, hogy az oroszok elfoglalják ukrajnát?
hogy igazatok volt az orosz agresszió támogatásában?
ezt rajtatok fideszeseken kívül csak az oroszok fogják elismerni...

Boldeone2 2024.12.11. 12:34:43

@G. Nagy László: Már csak az elmebeteg európai vezetők hergelik-tüzelik a konfliktust."

- Pont az ellenkezője igaz: nincs sok ráhatásuk. Scholz még Putyint is felhívta, mert "békepárti"..

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:35:09

@valis47: rizsa.
az aksigyárból nem következik az atomerőmű. szentmagyarföldekről, utópista alternatívákról, bukolikus hobbitfalvákról meg hasonló marhaságokról pedig csak te beszéltél, mégpedig azért, mert ha ilyen faszságokat állítasz szembe a saját, igencsak nehezen védhető álláspontoddal szemben, akkor azt hiszed hogy igazad lesz.

Boldeone2 2024.12.11. 12:40:46

@G. Nagy László: Nem az a "békepártiság" amit Orbán mond, az csak az orosz narratíva!

A békéről a háborús feleknek kellene megegyezni, de az agresszor láthatóan nem akar!

Ti mindenáron kényszerítenétek az ukránokat, de mi van ha elfogadják Putyin ultimátumát? Onnantól béke lesz?
Ennyire nem lehetsz naiv!

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:44:53

@Boldeone2: annyira jól vannak már kondicionálva a fideszesek, hogy az első csettintésre elkezdték utálni az ukránokat.

Boldeone2 2024.12.11. 12:46:52

@G. Nagy László: "Megegyezni" még csak meglehet, ezt hívják "oroszlánszerződésnek" ...Élhet egy hétig, vagy egy évig...
Az oroszlán vagy medve úgyis támadni fog, amíg ki nem törik az egyik lábát.
Sad but true
Valakinek garantálni kell úgyis az új határokat, az megint csak a kollektív nyugat lehet...

Ezt az agresszív medvét már ismerjük, nem lehet benne megbízni! Nem Ukrajna itt a tét, hanem Európa sorsa

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:52:00

@Alöksz Róz Unbanned: "annyira jól vannak már kondicionálva a fideszesek, hogy az első csettintésre elkezdték utálni az ukránokat." -
és most meg vannak róla győződve, hogy az ukránok az ellenségeink és ez mindig is így volt.

(honnan ismerős ez, ugye...)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 13:02:17

a totál elborult gymasa meg már egyenesen azt tervezgette, hogy hova dobjanak atomot az oroszok...

G. Nagy László 2024.12.11. 13:29:39

@Boldeone2:

"Ezt az agresszív medvét már ismerjük, nem lehet benne megbízni! Nem Ukrajna itt a tét, hanem Európa sorsa"

Nekünk, meg a lengyeleknek kétségkívül vannak történelmi tapasztalataink. De a nyugati országokat még SOHA nem támadta meg Oroszország, miközben fordítva ez nem igaz: nekik az tapasztalásuk, hogy évszázadonként kétszer el akarják foglalni az a kincsesbányát, amelyet az orosz föld rejt. Franciák, svédek, németek - mind nekimentek már a medvének, s mindig eredménytelenül. Most ugyanezt az ezerszer kudarcot vallott őrültséget támogatod, s meg sem fordul a fejedben, hogy fél percre az oroszok fejével is gondolkodj. Ők sokkal inkább tartanak attól, hogy katonai támadás éri őket, mint a Nyugat. Igazi faszság volt az Ukrajna elleni agresszió, de a megoldás akkor is a tűzszünet, majd a minden felet megnyugtató békeszerződés.

Jó lenne, ha te is felébrednél végre, és elfogadnád, hogy Moszkvát lehetetlen elfoglalni. Próbálj meg együtt élni ezzel. Egyikünk sem akar világháborút, a békéhez pedig egy békésen szendergő medve a legjobb.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 13:59:19

@G. Nagy László: ez a békésen szendergő medve egy büdös nagy hazugság.

ulpius66 2024.12.11. 14:00:48

Hááát....

Ezek az utóbbi pár nap magyar politikai eseményei....

Ez a vadbarom Magyar gyerek az ifjúsági intézmények férfi vécéjében haknizik....

ADDIG ORBÁN VIKTOR SZEMÉLYESEN TÁRGYAL DONALD TRUMPPAL ÉS MA EGYÓRÁS TELEFONBESZÉLGETÉST FOLYTATOTT PUTYINNAL!!!!!

ŐK HÁRMAN: PUTYIN, TRUMP, ORBÁN A VILÁG MEGHATÁROZÓ POLITIKUSAI!!!!

ulpius66 2024.12.11. 14:05:27

A kínai elnököt azért nem említettem külön, mert ő Orbán legjobb barátja..... ahogyan pl. a török elnök, és az izraeli minielnök is....
(mondjuk a nyugat-európai vezetők közül kevesen vannak Orbán haverjai.... DE EZ IS VÁLTOZNI FOG A JÖVŐBEN!!!!)

GyMasa 2024.12.11. 14:08:05

@Glokta:
"LOL. Ha Orbán kívánt célja világhírű politikussá válni, akkor azt biztosan elérte, de szerintem inkább az ország érdekeinek képviselete kéne legyen a feladata.
Épp erről beszél MEDVE, hogy a kormány elveiből következő célkitűzésekben (demográfiai fordulat, sikeres hazai vállalatok) teljes kudarcot vallott. "
LOL!
Szerinted ki tudja jobban képviselni az érdekeit az országnak, (főleg egy ilyen kicsi, igencsak nyitott gazdaságúnak) egy világméretű politikus vagy egy helyi kis senki?
De tőled is megkérdezem, hogy szerinted ki lenne a jelenlegi, ellenzéki palettáról alkalmas vezetője az országnak?
És az IS fontos, hogy az illető JOBB legyen, mint most Orbán, mert ugye ELŐRE lépni csak úgy lehet. Miért kellene egy, szerinted rossz Orbánt lecserélni egy még annál is rosszabbra???

GyMasa 2024.12.11. 14:13:06

@Rubasov nertárs:
"Egy szóval nem mondtam, hogy ez lenne az elvárás."
Akkor miért is írtad le?
Hogy több betű legyen a hozzászólásodban?

" Kb. általános iskola első osztály, nyelvtan, szövegértés. Vitatkozni így nincs értelme, mert aki egy elemit sem tudott elvégezni, az egy vállalhatatlanul alacsony szellemi szintet képvisel. "
Már, bocs, de nekem úgy tűnik, hogy te írogatsz össze-vissza, aztán, amikor rámutatok az irmányod hiányosságaira, akkor elkezdesz itts személyeskedni.
Fogsz esetleg érvelni is, vagy megmaradsz a személyeskedésnél?
De, nyitott vagyok tovább beszélni erről, akkor írd le kérlek, hogyha NEM azt gondoltad, amit végül leírtál, akkor mégis mit gondoltál?
És, akkor majd arról is ki fogom fejteni a véleményemet.
(Sokat valószínűleg nem fog változni, ebben biztos vagyok, de megadom neked az esélyt)
Ráadásul megjegyzem, a helyesírás nem is elsős anyag, hiszen akkor még olvasni tanulnak a gyerekek.

ulpius66 2024.12.11. 14:14:47

@GyMasa:

Jajjjjjj, de hülye vagy!

Nem tudod a ballibsik alapvetését: "Orbánnál bárki is csak jobb lehet!"

GyMasa 2024.12.11. 14:18:25

@G. Nagy László:
Az USA azért rettentően okos, mert nem fizikai gyarmatokat tart, hanem csak a hasznot fölözi le ahonnan csak tudja. AMi azért is egy kiváló ötlet, mert ugye a gyarmattartás költésgeit sem ők viselik, hanem a gyarmat saját (hazaáruló) politikai elitje. Illetve még csak nem is ők, hanem a nép...
Szépen kiépített módszerük van, ami nem igényli az adott ország fizikai elfoglalását, így lehet, tág szemekkel, ártatltanul pislogni, hogy" Óóóó, dehát mi csak üzletelünk velük, az oroszok, ők aztán agresszorok!", mert nyilván a világ legnagyobb országának a maga 17 millió négyzetkilométeres területével akkora szüksége van 5 megyére Ukrajnából...

ulpius66 2024.12.11. 14:20:09

Na tessék!!!!!

Erre mit olvasok......

"Orbán Viktor Erdoganhoz utazik
Portfolio
2024. december 11. 13:55

"Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön Ankarában tárgyal Recep Tayyip Erdogan török államfővel."

ORBÁN VIKTOR SEGÍT MEGOLDANI A KÖZEL-KELETI KONFLIKTUST IS!!!!!!!!!

GyMasa 2024.12.11. 14:20:10

@ulpius66:
Hogyne tudnám, csak VALAKI VÉGRE MONDJA MÁR MEG, HOGY KINEK KELLENE VEZETNIE AZ ORSZÁGOT!!!
Mert a "Nem Orbán" az nem egy személy!
Vagy tényleg ekkora a szellemi nyomor az ellenzéki oldalon, hogy ezt sem képesek felfogni?
Mert, ha ez a helyzet, akkor nagyobb bajban van az ország, mint gondoltam...

ulpius66 2024.12.11. 14:23:48

Ha én lennék Orbán Viktor, akkor felkérném ezt a vadbarom Magyar gyereket, hogy legyen ő az ifjúsági intézmények férfi budijainak fő-ellenőre!

Agyilag erre talán képes, a gyakorlata meg megvan hozzá.....

ulpius66 2024.12.11. 14:30:38

@GyMasa:

Hát erre két válasz van:
1. A magyar ballibsik agyát oly szinten ellepte az Orbán-gyűlölet, hogy bárkire savaznának...

2. A ballibsik "nyugati gazdijaik" még nem mondták meg ki lesz a jelöltjük, a magyarországi helytartójuk!
(mostanság erre a legesélyesebb ez a vadbarom Magyar gyerek, csak még a nyugati gazdik nem mondták rá az Ámen-t..... mondjuk a gazdik helyében én is kétségbe vonnám ennek a nárcisztikus pszichopata vadbaromnak a "Messianisztikus" mivoltát....)

GyMasa 2024.12.11. 14:40:46

@ulpius66:
1
EZt én értem, meg látom is, amikr beszélgetek családon meg baráti körön belül.
De továbbra sem értem, hogy lehet valaki annyira Taigetosz pozitív, hogy megszavaz egy biankó csekket egy oilyan embernek, akiről tulajdonképpen semmit nem tud...
2
Szerintem MP lekrült a listáról, amikor megszegte a CIA-s egyezséget és beült az EU parlamentbe... Ráadásul, 40 nap múlva jön Trump, aki szerintem már aznap leállítija az Orbánbuktató CIA projektet. És, akkor nem tudom, honna lesz MP-nek pénze a 100 milliós, hősök tere-i tüncikékre. (Azt kevéssé hiszem, hogy a Soros birodalom be fog szállni ennyi lóvéval a projektbe...)

G. Nagy László 2024.12.11. 15:25:47

@Alöksz Róz Unbanned:

ez a békésen szendergő medve egy büdös nagy hazugság."

Én csíplek úgy is, ha csupán trollkodsz (visszatérésed óta többre nem futotta.) De annyit legalább tegyél meg, hogy elolvasod azt, amire válaszolsz. Nem lehet hazugság az, amit egy kívánatos célként állít fel az ember. Az lehet elérhető, vagy elérhetetlen (utóbbi eset indoklásért kiált), de hazugság sosem. Ennyire azért vágod a magyar nyelvet :)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:37:48

@G. Nagy László: jogos észrevétel. úgyhogy tisztázom.
egy lehetetlen eseményt alternatívaként felkínálni hazugság.

Wildhunt 2024.12.11. 16:48:15

@Alöksz Róz Unbanned: amikor azt akartátok, hogy az oroszok elfoglalják ukrajnát?

Ezt ki akarta? Nagyon ellibbancsulsz itten, lassan úgy hazudsz, mint boldili meg wigota

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:48:45

@G. Nagy László: "Én csíplek úgy is, ha csupán trollkodsz (visszatérésed óta többre nem futotta.)" - ne mondd, hogy nem szóltam előre :-)

de egyébként nem minden trollkodás, amire nem tudsz mit válaszolni, ezért kinevezed trollkodásnak...

Wildhunt 2024.12.11. 16:49:22

@Boldeone2: ki rúgta fel a minszki egyezményeket, plusz a 22-es béketárgyalást?

Wildhunt 2024.12.11. 16:54:07

@Alöksz Róz Unbanned: persze ha úgy értetted ahogy például az USA "elfoglalta" Németországot, Romániát, stb, akkor I stand corrected. Bár arra is inkább azt mondanám, hogy egyszerűen nem érdekelt.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:54:50

@Wildhunt: nana.
nem tán a libbancs "nem is úgy kell érteni" maszlaggal akarsz próbálkozni?

mert akkor mesélj, hogy kell érteni azt, hogy az ukránoknak le kéne tenni a fegyvert és hagyni hogy az oroszok bevonuljanak?

ulpius66 2024.12.11. 16:56:36

@Wildhunt:

Azért aztat tisztázzuk előre, hogy Zselé egy báb.

Aztat csinálja, mondja, amit az EU/USA/NATO gazdijai elvárnak tőle.... ÉS ZSELÉ NAGY ÍVBEN SZARIK AZ UKRÁN NÉP ÉRDEKEIRE!!!!! MÉGIS MIT VÁRSZ EGY OROSZ ZSIDÓTÓL????????
(gyengébbek kedvéért: Zselé egy orosz anyanyelvű zsidó családból származik..)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:58:20

@Wildhunt: van ilyen is, de most konkrétan tényleg arra gondoltam, amikor már a hadsereg támadott.

ulpius66 2024.12.11. 16:59:46

@Alöksz Róz Unbanned:

Te nagggggyon-naggggyon hülye!

Az ukránoknak fel sem kellett volna venni a fegyvert, akkor az oroszok nem támadják meg őket!
(a CIA jól megcsinálta a Majdant, ezt a ripacsot beültették az elnöki székbe, és fegyvert fogtak az oroszok ellen...KÖZBEN AZTAT VÁRJÁK, HOGY AZ ÖRÖSZOK, PUTYIN MINDEZT REZZENÉSTELEN ARCCAL TŰRJE....)

ulpius66 2024.12.11. 17:05:40

Talán a CIA-nak nem kellett volna megbuktatni a Janukovicsot, csak azért, mert ő "oroszbarát" volt.. és nem akarta beleléptetni Ukrajnát a NATO/EU-ba.....

ulpius66 2024.12.11. 17:09:09

Milyen jó, hogy EURÓPÁNAK van egy Orbán Viktora!!!!!!

Aki éppúgy bejáratos Trumphoz, Putyinhoz, Erdoganhoz, mint a kínai elnökhöz.... és kihúzza Európát a szarból, ahová azok a vadbarom liberál-fasiszták vezették!!!!

ulpius66 2024.12.11. 17:11:26

Sőt!

Az egész világnak kibaszott nagy szerencséje van, hogy van egy Orbán Viktora, aki elhozza a világbékét!

Boldeone2 2024.12.11. 17:30:35

@G. Nagy László: Ők sokkal inkább tartanak attól, hogy katonai támadás éri őket, mint a Nyugat"

-Te is tudod, hogy ez egy - örökös - szovjet/orosz kamu narratíva! Az európai országok nem agresszorok, alig van érdemi hadsereg a második világháború óta!

A valós és történelmi agresszor itt Oroszország és jogelődei. Lényegében Hitler is kényszerűségből támadott. Sztáli elindult terjeszkedni keletre, Besszarábia, a Balti államok

Ez a mai Oroszország már jóval gyengébb, leszorítható, de ehhez tartani-fokozni kell a szankciókat, Ukrajna támogatást

Az orosz békediktátumban nem hiszek, eleve MINDEN de minden egyes feltételük szögesen ellentétes a nemzetközi jog alapjaival!
Elfogadhatatlan!

Boldeone2 2024.12.11. 17:37:04

@Wildhunt: ki rúgta fel a minszki egyezményeket, plusz a 22-es béketárgyalást?"

- Előtte Putyin felrúgta az -önkéntes - Budapoesti megállapodást és az ukrán államszerődést is, ahol Ukrajna határait garantálták a nagyhatalmak, köztük Oroszorszàg

A Minszki "megállampodás" már csak egy kényszer volt ukrán részről, mert a Debalcevei katlanban beszorult az akkor jóval gyengébb ukrán hadsereg..

A 2022- es békealku inkább csak médiában létezett, senki nem látta, maga Boris Johnson is tagadta...

Boldeone2 2024.12.11. 17:43:56

@GyMasa: mert nyilván a világ legnagyobb országának a maga 17 millió négyzetkilométeres területével akkora szüksége van 5 megyére Ukrajnából..."

Látszik, hogy villamosmérnökként nem sok történelmi- földrajzi ismereted van! Ukrajna kulcsállam volt, mióta létezik, meg akkor is az volt maga a terület, amikor még nem létezett Ukrajna
A földrajzi fekvés determinál: Ukrajna kapu dél és nyugatfelé+ a Fekete- tenger
Ez volt a volt SZU legélhetőbb területe: viszonylag enyhe az éghajlat ( ottani viszonylatban) a legjobb fekete, csernozjom föld
Nem véletlenül települt ide a sok muszka, pl a Donbassba...A legtöbbet betelepítették, anno...

Boldeone2 2024.12.11. 17:55:53

De, most sem a 4 ukrán megyéről szól ez a háború, hanem két út, két társadalmi-gazdasági- politikai modell küzdelme

Ukrajna megoróbálja a kudarcos szovjet- orosz utat örökre elhagyni. Egy lengyel országmodell lebeg a szemük előtt, az EU - tagság. A NATO- tagság csak az orosz agresszió miatt került szóba

Putyin cár viszont tudja, ha a szegényebb kistestvérnek sikerül végigjárni a demokrácia és a sikeres nyugati integráció útját, akkor az anakronosztikus fasiszta orosz rezsimnek is vége...

Oroszország már komoly szinten rohad, csak az állami propaganda próbál meg győzelmi szólamokat harsogni a világrend megváltoztatásáról...Amit egy az egyben átvesz az orbáni propagnda média.
Lehet, hogy lesz olyan, csakhogy az oroszok így sem, úgy sem lesznek a nyertesek között!

Ahogy Magyarország sem...

Boldeone2 2024.12.11. 18:05:21

Ilyen szintű orosz felszopás ami most van, még kisgyermekkoromban sem volt. Már gyermekként is vicceket gyártottunk a sok rohadt, ruszki kommunistáról...

Ma miért nem gyártanak Putyinról vicceket? Csak nem az Orbán- rezsim hazug, állami szintű, fizetetett, rendszerszintű agymosása miatt??

A kormány szakértőinek túlnyomó többsége nettó orosz ügynök, akik nem, azok csak orosz szimpatizánsok..

Wildhunt 2024.12.11. 18:33:43

@Boldeone2: jaaa, akkor jó. Akkor nem hiába hullanak a hoholok. A budapesti Memorandum minden hullát megér. Még jó, hogy sikerült putlert megbüntetni. Te barom.

Wildhunt 2024.12.11. 18:35:45

@Alöksz Róz Unbanned: nem kell, de mostanra nem hiszem hogy lenne más lehetőség, ha be akarják fejezni. Persze tőlem harcolhatnak az utolsó ukránig, csak engem hagyjanak ki belőle.

valis47 2024.12.11. 19:08:05

@Boldeone2: 2014-es Fuck the EU puccs óta nyilvánvaló volt, hogy Ukrajna a NATO-ba tart, és hogy a Nyugat az ukrán társadalom akkor is legszélsőségesebben oroszellenes elemei mellé állt. McCain fotózkodott velük, mint korábban a későbbi ISIS-vezérrel...

ulpius66 2024.12.11. 19:28:25

@valis47: "....Ukrajna a NATO-ba tart...."

Egy NAGY FASZT!!!!!!!!!

Nem Ukrajna akart NATO tag lenni, hanem a NATO akarta, hogy Ukrajna NATO-tag legyen!!!!!!

ulpius66 2024.12.11. 19:31:06

"Pista bácsi, aztán igaz a hír, hogy magának beszűkült a szókincse?

EGY FASZT!!!"

ulpius66 2024.12.11. 19:50:49

"Bekapcsolták a CERN Nagy Hadronütköztetőjét, megtalálták az eddigi legfurcsább antianyagot"

Aztán,..... ha nem vigyázunk... létrehozunk 10 új Világegyetemet!!!!!
(állítólag két hadron ütközéséből jött létre a ma ismert Világegyetem...)

Glokta 2024.12.11. 19:55:43

@valis47: nem a 2014-es puccs, hanem Krím orosz annexálása óta.
Azelőtt az ukránok jelentős része az EU-hoz akart tartozni, de nem vágytak a NATO-ba.

Boldeone2 2024.12.11. 20:01:37

@valis47: 2014-es Fuck the EU puccs óta nyilvánvaló volt, hogy Ukrajna a NATO-ba tart"

- Az ENSZ alapokmány egyik lényege éppen az államok szabad szövetségi rendszer választása. Tehát a nemzetközi jog szerint a NATO és Ukrajna ügye, nem Oroszországé!

Abszurd lenne a 80+ évvel ezelőtti érdekszférák világához visszatérni!

Orbán is mindig a szuverenitásról papol...Az uktánok nem lehetnek azok, vagy - ha ők válssztják - USA - vazallusok!

Az orosz világ elbukott, a hülye is látja

Boldeone2 2024.12.11. 20:09:05

@valis47: Egy kis szemléletes példa:

Adott egy szőke nő, Ukrajna, aki sokáig férjnél volt, de a házasság zátonyra futott, az agresszív, alkoholista, csóró férjével, Oroszországgal
A nő elvált, de még mindig, évek óta vagyoni vita van a felek között. Közben jött két új, jóval gazdagabb, kevésbé agresszív kérő, EU, USA ; amit az alkoholista, agresszor férj nem tud elfogadni. Megpróbálja megerőszakolni a volt feleséget, vagy akár meg is ölni...
Kb ez van, Ukrajna kapcsán

Egy ukrán sem akar többé a lepusztult, csóró oroszokkal egy érdekszférában lenni!

Boldeone2 2024.12.11. 20:14:25

Én ezt a sértettséget, csalódottságot látom Putyinon. Az Orosz Birodalonak örökre vége, ha prosperáló, gazdag állam lenne, az ukránok önként csatlkoznának, minden erőszak nélkül...

Èsztország, Livánia, vagy Lengyelország vs Oroszország óriási kontraszt, nem csoda hogy a "ruszki mir" - ből nem kérnek az ukránok ( sem)

Lényegében Putyin után, közben szét fog esni a birodalom...Sokan csak a kiugrási lehetőségre várnak...

valis47 2024.12.11. 20:37:13

@Boldeone2: Na látod, az oroszok pontosan tudják, hogy a Nyugat mire játszik, mi a szándékolt végjátéka: felbomlasztani Oroszországot is, miután megfosztották az érdekszférájától. Ezért készek fegyveres puccsokat rendezni, 2014-ben Kijevben, most Tbilisziben készülnek erre. Aztán ki tudja még hol.
Persze Oroszország sem a legvégső cél, az Kína, mint már mondtam. Ezt pedig Pekingben tudják.
Nincs EU tagság NATO tagság nélkül, ez a két szervezet kiegészíti egymást. Pontosabban Ukrajna választhatta volna a semlegességet, nem akarta. Ehelyett az alkotmányába foglalta, hogy NATO tag akar lenni. Tudva, hogy Moszkvában erre egzisztenciális fenyegetésként tekintenek.

ulpius66 2024.12.11. 20:43:20

"Orbán Viktor: tűzszünetet és fogolycserét javasolt Zelenszkijnek, aki ezt elutasította"

Az ukrán elnök a nap folyamán reagált arra, hogy a magyar miniszterelnök hosszasan egyeztetett Putyin orosz elnökkel."

HÁT ORBÁN VIKTOR SEM NORMÁLIS!

AZTAT HISZI, HOGY ZSELÉ BÁRMIBEN IS ÖNÁLLÓAN DÖNTHET????????

ulpius66 2024.12.11. 21:41:23

A NOBEL-BÉKEDÍJ EZÉVI VÁROMÁNYOSA: ORBÁN VIKTOR!!!!!

Boldeone2 2024.12.11. 21:48:20

@valis47: A " nyugat" nem akarta szétbomlasztani Oroszországot, hiszen Oroszország nem szereplője a világgazdasági versenynek, a szénhidrogének szerepe lassan visszaszorul
Az orosz háború után már nyilván szeretnék a diktatúrát megtörni, ez természetes, veszélyesek Eu- ra
De, mindezt Putyin csinálta !

Boldeone2 2024.12.11. 21:51:57

@valis47: Ehelyett az alkotmányába foglalta, hogy NATO tag akar lenni. "

Mégegyszer leírom: nézd meg mit mond ki a nemzetközi jog, ez szuverén döntés

A 10 éve folyó orosz katonai nyomás miatt nem is csoda! Kijev nem választhatja a semlegességet, nem Svájc.
Oroszországnak le kell mondania Ukrajnáról!

Boldeone2 2024.12.11. 21:54:16

@valis47: Ezért készek fegyveres puccsokat rendezni, 2014-ben Kijevben"

Azóta volt két választás, az ukránoknak elegük lett az oroszbarát fosokból! A történelmet nem lehet visszaforgatni!

ulpius66 2024.12.11. 22:02:23

@Boldeone2: "Kijev nem választhatja a semlegességet, nem Svájc."

Hát persze, hogy Ukrajna nem választhatja a semlegességet, hiszen a NATO központban eldöntötték, hogy UKrajna NATO tag akar lenni!!!!!!

.... majd jött a megválasztott ukrán elnök elűzése, a Majdan, meg ennek az orosz-zsidó ripacsnak az elnöki székbe ültetése....

ulpius66 2024.12.11. 22:09:05

@Boldeone2:

Ja!

Az Ukrajnában élő több millió parasztnak egyéb vágya sem volt, mint hogy Ukrajna NATO-tag legyen!

A 80 éves Marjenka tényleg úgy akart meghalni, hogy Ukrajna mán NATO-tag.......

ulpius66 2024.12.11. 22:22:41

Hááááát....... ahogy így olvasgatom az esti híreket, nagyon úgy néz ki, hogy karácsonykor is tovább fogják egymást öldökölni az oroszok és az ukránok!!!!

ÚGY LÁCCIK EZEK SZERETNEK HÁBORÚZNI!!!

SEM PUTYIN, SEM ZSELÉ NEM HAJLANDÓ A FEGYVERSZÜNETRE....

HÁT AKKOR HAJRÁ!!!!!

EGÉSZSÉGÜKRE!!!!

valis47 2024.12.11. 23:14:42

@Boldeone2: 2008-as bukaresti NATO csúcson Ukrajna és Grúzia ígéretet kapott arra, hogy valamikor NATO-tag lehet. Hol volt ekkor még 2014.

Nemzetközi jog, mint olyan, nem létezik. Kubának is szuverén joga volt szovjet atomrakétákat befogadni ugyebár...

Boldeone2 2024.12.11. 23:36:16

@valis47: valamikor NATO-tag lehet."

"Valamikor" ez a kulcsszó, azaz semmikor! Akkor még Putyin is latolgatta a NATO gondolatát...

Ez nem ok, egy ilyen véres háborúra!

Boldeone2 2024.12.11. 23:37:36

@ulpius66: Mondjad a feleségednek, hogy süssön Marlenkát karácsonyra!

valis47 2024.12.12. 04:17:02

@Boldeone2: Latolgatta, míg meg nem mondta neki Bush négyszemközt, hogy erről ne is álmodjon, "valamikor" sem.

ulpius66 2024.12.12. 11:37:16

@valis47:

Egyebekben Ukrajna mért akar NATO tag lenni, amikor meg az USA/Trump mostan akar kilépni a NATO-ból?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 13:17:47

egyébként nem színtiszta provokáció budapest frekventált helyére építeni egy 120 méteres jó nagy faszt?

és ne mondja nekem senki, hogy ez nem egy fasz...
tervlap.hu/common/uploads/watermarks/5637_31384-878c65e3ec0c7436d3da2570b53cbde3.jpg

ulpius66 2024.12.12. 15:04:17

Viszont az a jó hír, hogy a délután mától elkezd hosszabbodni!

Karácsonyig a délután mán 5 perccel hosszabb lesz, Szilveszterig meg 10 perccel lesz hosszabb!
(mondjuk addig a hajnal még tíz percet rövidül.....)

ulpius66 2024.12.12. 15:14:35

Számmisztikusok előnyben....

2025 év az négyzetszám éve!!!!
(a 45 négyzete.... legutóbbi ilyen négyzetszámos év 1936 volt.....)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 18:43:01

@ulpius66: rossz körlevélből másoltál, heló.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 18:54:10

@Alöksz Róz Unbanned: az elismerés tagadhatatlanul megilleti.

és van erre a provokációra egy nagyon szép válasz egyébként:
kormányváltás után orbán fejét kell odaépíteni a fasz hegyére.

valis47 2024.12.12. 19:22:15

@Alöksz Róz Unbanned:

Minden nagyvárosban vannak magasépületek, felhőkarcolók, ha úgy tetszik. Bécsben is például.

hu.wikipedia.org/wiki/DC_Towers

www.danubeflats.at/en//

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 19:54:11

@valis47: dick towers.

de hol a zsákja? a moltowersnek az is van.

valis47 2024.12.12. 21:35:56

www.portfolio.hu/gazdasag/20241212/nagy-a-baj-elkezdtek-bezarni-az-uzemek-nemetorszagban-miutan-rekordot-dontott-az-aramar-729585

A Boldi félék szerint persze ez jól van, majd a tercier és kvaterner szektor... az ipart le lehet húzni a budin.

Megjegyzem itthon a NER is elkezdte követni az elmebeteg megújuló-mániát, amivel csak az a gond, hogy ugyanakkora nem megújuló kell mögé, hogy átvegye a helyét, ha épp nem termel. De a NER tőkései látták, hogy napelemparkot építeni jó. De az EU sem áll le: meghirdették, "napelemet minden háztetőre". Tiszta maoizmus...
A gáz is problémás, ugyan nem fagytak meg a németek, mert 2 év nem volt igazi tél. De az LNG árak beépülnek az ipar költségeibe (orosz LNG-t is vesznek amúgy). Diadalittas nyilatkozatok, hogy megszabadul Európa az orosz függőségtől. Lesz helyette török függőség. Minden alternatív vezeték a törökön át jönne. Hülye lesz a török nem élni a monopolhelyzettel.

ulpius66 2024.12.12. 22:30:11

@valis47:

A napelemekkel az a baj, hogy pár év alatt a teljesítményük a töredékére esik....

Egy 8-10 éves napelem mán az 50%-át sem adja le a névleges teljesítményének!!!

AZONKÍVÜL A NAPELEMEK A LEGKÖRNYEZETSZENNYEZŐBB VALAMIK, AMIT AZ EMBERISÉG KITALÁLT!!!!!!

SOKKAL KÖRNYEZETSZENNYEZŐBBEK, MINT PL. A KIÉGETT URÁN-ELEMEK.....

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 22:33:04

@valis47: jaj hagyjuk már. az egy sima épület.
ez meg egy fasznak a makettje, bárki aki ránézett, tudhatta, azt is hogy annak is van szánva.
nézd meg még egyszer:
tervlap.hu/common/uploads/watermarks/5637_31384-878c65e3ec0c7436d3da2570b53cbde3.jpg
hihetetlen hogy ilyet is meg lehet csinálni.

ulpius66 2024.12.12. 22:34:17

TUGGYA VALAKI, HOGY MI LESZ A "KIÉGETT" NAPELEMEKKEL???

MÁN SZÁZSZOR LEÍRTAM (SOKKAL TÖBBSZÖR) AZ SEM NORMÁLIS, AKI EGY ORSZÁG ENERGIA-ELLÁTÁSÁT A MEGÚJULÓKRA ALAPOZZA!!!!!!!!!!!!!!!

HA HETEKIG NEM SÜT A NAP, ÉS SZÉLCSEND VAN.... AKKOR HONNAN LESZ ÁRAM?

G. Nagy László 2024.12.12. 22:36:47

@Alöksz Róz Unbanned: Érdekes, hogy neked erről a fasz jut eszedbe. (Nem kívánom boncolni a pszichikai hátteret :)) Szerintem csizma.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 22:40:13

@valis47: ezt boldinak küldjed.
le lettünk hülyézve, amikor megkérdeztük, mi van ha nem süt nap és/vagy nem fúj a szél.
ez a hozzászólása is szépen öregedett.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 22:43:57

@G. Nagy László: nebassz, mit nem láttál még, faszt vagy csizmát? :D

inkább annak a hátterét boncolgasd, hogy jobban hiszel a orbánnak mint a saját szemednek.
ez egy színtiszta provokáció egy 120 méteres fasz formájában a köcsög budapestieknek.

Boldeone2 2024.12.12. 23:37:35

@valis47: Nem úgy volt, hogy tavalyra fogják átadni Paks 2 első blokkját?
Vagy: Mi van már a Fudan Egyetemmel?:)

Wildhunt 2024.12.13. 13:07:18

@Alöksz Róz Unbanned: amúgy az energiapolitika miatt rohaggyonmeg a Fidesz. Annyi másban képesek khmm elválni a divattól, pont ezzel meg szinte a német hülyeségig mennek.

Wildhunt 2024.12.13. 13:09:25

@Boldeone2: ha a kedves szövetségeseink nem gáncsolnak ahol csak lehet, akár meg is lehetne. De legalább ezt nem robbantották fel.

ulpius66 2024.12.13. 13:57:12

@Boldeone2: "Vagy: Mi van már a Fudan Egyetemmel?:)"

Boldikám!

Nem te/tik voltatok akik kézzel-lábbal tiltakoztatok az ellen, hogy a világ egyik legnagyobb elit-egyeteme Budapesten is létesítsen campuzst?

B+! ... inkább örülj, hogy ebben győztetek!!!!!

NEM JÖN BUDAPESTRE AZ EGYIK LEGJOBB EGYETEM!!!!!

DE AKKOR POFÁD LAPOS, HOGY NINCS ELIT EGYETEM MAGYARORSZÁGON!!!

ulpius66 2024.12.13. 14:02:30

@Wildhunt:

Ja!

Magyarország az utóbbi ötszáz évben mindig gyarmat volt!

1540-től a törökök gyarmata, aztán 1710-1920 az osztrákok gyarmata...

... aztán 1920-1944 egy kis függetlenség, szuverenitás, szabad ország....

Majd 1944 Hitler gyarmata.. el is vitettek kb. 2-300 ezer zsidót, aztán az oroszok gyarmata 1990-ig... ők meg elvittek vagy 800 ezer honfitársunkat "málenkij robotra"...

MOSTANSÁG MEG BRÜSSZEL AKAR GYARMATOSÍTANI BENNÜNKET!!!!

NEM LESZÜNK GYARMAT!!!!!!

NEM, NEM SOHA!!!!!!

ulpius66 2024.12.13. 14:04:46

NEM! NEM! SOHA!

Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége
Nem lehet, nem, soha! Oláhország éke!
Nem teremhet Bánát a rácnak kenyeret!
Magyar szél fog fúni a Kárpátok felett!

Ha eljő az idő - a sírok nyílnak fel,
Ha eljő az idő - a magyar talpra kel,
Ha eljő az idő - erős lesz a karunk,
Várjatok, Testvérek, ott leszünk, nem adunk!

Majd nemes haraggal rohanunk előre,
Vérkeresztet festünk majd a határkőre
És mindent letiprunk! - Az lesz a viadal!! -
Szembeszállunk mi a poklok kapuival!

Bömbölve rohanunk majd, mint a tengerár,
Egy csepp vérig küzdünk s áll a magyar határ
Teljes egészében, mint nem is oly régen
És csillagunk ismét tündöklik az égen.

A lobogónk lobog, villámlik a kardunk,
Fut a gaz előlünk - hisz magyarok vagyunk!
Felhatol az égig haragos szózatunk:
Hazánkat akarjuk! vagy érte meghalunk.

Nem lész kisebb Hazánk, nem, egy arasszal sem,
Úgy fogsz tündökölni, mint régen, fényesen,
Magyar rónán, hegyen egy kiáltás zúg át:
Nem engedjük soha! soha Árpád honát!

József Attila

1922 első fele

ulpius66 2024.12.13. 14:05:30

A 18 éves József Attila ilyesmiket írogatott Trianon után.......

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.13. 14:56:46

@Wildhunt: ez az uniós energiapolitika, ha már hagyták a németeknek átnyomni, ha már egyszer megszavazták, akkor igazodni is kell mindenkinek.
persze nem kötelező rögtön egyből rárakni mindent, olyan szegmensére, amihez tényleg a világon semmink nincs, a 90-es évek ballib lázálmát, az olcsómunkaerőországát építve.
na de ebből volt egy csomó személyes hasznuk, és más szempont láthatóan nincs.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.13. 15:03:41

@Wildhunt: a déli gázvezetéket se engedték megépíteni.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.13. 15:28:12

@Wildhunt: gondolom a zöldek szerint a nap a hülye, hogy nem süt...

vagy nem is hülye, hanem áruló, putyin érdekeinek kiszolgálója :D

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.13. 15:32:37

@ulpius66: "A NOBEL-BÉKEDÍJ EZÉVI VÁROMÁNYOSA: ORBÁN VIKTOR!!!!!" - ezt kérték a svédektől a nato-csatlakozásért cserébe?
ki is nézem belőlük...

ulpius66 2024.12.13. 17:37:46

"Emmanuel Macron francia elnök pénteken François Bayrou-t kérte fel Franciaország negyedik miniszterelnökének idén, azzal a megbízással, hogy segítse az országot kivezetni a politikai és költségvetési ingoványból, amelyre nincs egyértelmű megoldás.

Bayrou számára az azonnali kihívás egy olyan kormány megalakítása lesz, amelyet az ellenzék nem buktat meg gyorsan, ami nehéz feladat, tekintve, hogy miniszterei többnyire az előző kabinet Macron-párti és konzervatív képviselőinek szűk koalíciójából kerülnek ki."

EGY ÉV... NÉGY MINISZTERELNÖK!!!!! EZ IGEN!!!!! FRANCIAORSZÁGBAN TOMBOL A DEMOKRÁCIA!!!!!

HA TESZEM AZTAT VALAMI HASONLÓ MAGYARORSZÁGON LENNE, AKKOR AZTAT HISZEM KÁOSZRÓL ÍRNÁNAK A MAGYAR BALLIBSI FIRKÁSZOK......

ulpius66 2024.12.13. 17:41:53

Lassan Franciaország is kezdi utolérni A DEMOKRÁCIA SZINTJÉBEN Bulgáriát!!!!

Ott három év alatt 7 parlamenti választás volt!!!!

EZ AZ IGAZI DEMOKRÁCIA!!!!!!!

AMI MAGYARORSZÁGON VAN, AZ NETTÓ FASIZMUS!!!

ulpius66 2024.12.13. 17:44:25

Emelje fel a kezét, aki még nem volt minielnök Franciaországban.... Mikron legközelebb őt kéri fel!!!

ulpius66 2024.12.13. 17:48:45

"Új tervezet kerülhet a kormány elé, amely alapján elkobozhatnák a gyorshajtók autóit
Portfolio
2024. december 13. 17:40

"Karácsony Gergely a Facebookon közzétett videójában azt indítványozta, hogy aki száguldozik a városban, attól végső esetben el kéne kobozni a járművét."

TELJESEN EGYETÉRTEK VELE!

KAMUGERI ELSŐ NORMÁLIS JAVASLATA!!!!
(mondjuk azoknál a náci osztrákoknál mán évek óta így van...)

ulpius66 2024.12.13. 18:19:43

Nagy Attila Tibor: "Az ellenzéknek kedvez a legkevésbé Magyar Péter megjelenése. Ha kitart a kormányváltó hangulat, elképzelhető, hogy a DK be se jut a parlamentbe, mert az összes szavazójuk inkább a Tisza pártra szavaz."

Szegény gyurcsányi... meg gyurcsányiné Dobreva Klarova...mi lesz így velük???

ulpius66 2024.12.13. 18:23:30

A gyurcsányiék számára semmilyen más járható út nem maradt, mint összefogni ezzel a vadbarom Magyar gyerekkel..... "zsák a foltját"...
süti beállítások módosítása