téveszmék

téveszmék

"A történelem nem ismétli önmagát"

2025. augusztus 11. - G. Nagy László

karolyi_magyar.jpg

 

Hosszú hetek után végre a végére értem. Jó-jó, nem kapkodtam el. Mentségemre legyen mondva, hogy ötszáz oldal, és a legkevésbé sem vidám olvasmány...

 

Tormay Cécile Bujdosó Könyv c. műve olyan alkotás, amelyet mindenkinek el kéne olvasnia. Azoknak is, akik tisztában vannak vele, milyen a kommunizmus valós természete; s azoknak is, akik még dédelgetnek magukban némi hamis illúziót. Valójában egy naplóról van szó, amely a magyar történelem egyik legocsmányabb fejezetét tárja elénk. 1918. novemberétől 1919. augusztusáig - tíz hónap, a két ízben is irodalmi Nobel-díjra jelölt szerző személyes tapasztalatain keresztül. Nem is a Tanácsköztársaság borzalmai és kegyetlenségei az igazán érdekesek - ezekről már hallottunk épp eleget. Ami leginkább izgalmas, az az oda vezető út: egy gőgös, sértett arisztokrata ámokfutása; a kicsinyes bosszúvágy, amely képes romba dönteni egy egész országot. Mintha csak ma lenne.

 

"A gyűlölet eredete mély volt és engesztelhetetlen, mert nem eszmei ellentétekből, hanem fizikai ellentétekből, Károlyi organizmusából sarjadt. A degenerált, farkastorkú Károlyi Mihály, a gőgös, féktelenül hiú, romlott és tehetségtelen főúr nem tudta megbocsátani az ősnemesi származású Tiszának, hogy tehetséges, erős, tiszta és egészséges, hogy talpig férfi és hatalmas és uralkodó. A nyomorék irigy gyűlölete volt ez, az erővel, az egészséggel, a sikerrel szemben." Károlyi Mihály 1913-ban még párbajra is hívta Tisza Istvánt, olyan erősen dolgozott benne az indulat. Ma pontosan ugyanezt látjuk, még akkor is ha manapság a párbajokat nem karddal vagy pisztollyal vívják. Igaz ugyan, hogy Magyar Péter sértettségét nem fizikai, vagy egészségügyi nehézségek dagasztják, minden más körülmény azonban megdöbbentően hasonló. MP a budai, úri elitből való, azonban az övéi közt képtelen volt kitűnni és jelentős karriert befutni. Ez a mellőzöttség vitte át az ellenzéki térfélre, ahol már egy közepes tehetség is kiemelkedőnek számít. Egy az egyben Károlyi Mihály receptje. A szerző arról ír, hogy a vörös gróf származásához a konzervatív irányzat illeszkedett volna, ám ott már Tisza István és Andrássy Gyula vitték a prímet. "Ezekben a táborokban csak mellékes szereplő lehetett volna, de sohasem vezér. A szélsőbaloldalra sodródott hát. Nem a meggyőződés ereje vitte oda. A hatalom beteg vágya hajtotta, és beállt az a visszás helyzet, hogy gróf Károlyi Mihály, akinek nemzeti érzése nem volt és magát francia dédanyja révén mindig is franciának vallotta, aki tradíciói révén arisztokratikus volt - a nemzeti jelszavakkal dobálózó demagógiának és a radikális demokráciának fejévé lett." Mintha Magyar Péter olvasta volna e sorokat, hogy aztán - egy évszázad elteltével - egy az egyben meg is valósítsa mindezt újra. Tormay Cécile forog a sírjában.

 

"Mialatt családomban árulónak neveztük őt, a radikális sajtó prófétát csinált belőle, és a tömegek megtévesztetten honmentőnek tartották. A szabadkőművesek, a szocialisták, a feministák és a galileisták mögé álltak. Szűkebb családjának néhány asszonya pedig, mint tanítványa vette őt körül és kritikátlanul utánaszajkózott mindent, amit hirdetett..." Még hogy a történelem nem ismétli önmagát... Mintha e sorok a múlt héten születtek volna. "Hízelgők vették körül. És ő elhitte, amit a haszonlesők hajlongva mondtak. Nagyravágyása beteges formákat öltött. Alapvető tudás nélkül egyszerre pótolni szerette volna, amit léha fiatalságában elmulasztott. Olvasni kezdett. Mezőgazdasági, nemzetgazdasági, szociológiai káosszal a fejében most már vezér akart lenni." Döbbenetes. Magyar Péter az EP Mezőgazdasági Bizottságának a tagja. Hozzáértéséről már számos alkalommal meggyőződhettünk...

 

"Azok, akik hazudtak, mint ahogy még emberek nem hazudtak a földön, és megcsalták a nemzetet antantbarátságuk meséjével, megcsalták a királyt hűségnyilatkozataikkal, megcsalták a hadsereget és a népet a jó béke ígéretével, megcsalták József főherceget is. Jóformán ugyanakkor, amikor az esküt a Városházán átvették tőle, az Országház téren Linder szavával szétkergették azt a hadsereget, amelyet odaígértek neki. Hazugság minden... De a hazugság olyan híd, amely nem támaszkodik partokra és mindig leszakad." Kell ehhez bármit is hozzátenni? Magyar Péter mindössze másfél esztendeje tűnt fel, ám azóta nem telt el egyetlen nap sem, hogy ne közölt volna valami gátlástalan, ordas nagy hazugságot. Ma már ott tartunk, hogy egy-egy józanabb híve MP Facebook-posztja alatt rimánkodik: ne kamuzzon már annyit.

 

"Vesszen Tisza! Egyre hallottam még. Úristen, hány év óta készítették elő ezt a vad kiáltást az elvakult politikusok, a könnyelműen politizáló szalonok és a sajtó majdnem valamennyi lapja az utcán, a kaszárnyákban, a gyárakban, az egyetem aulájában, a piacon, a pincelakás és padláslakás között, minden emberi odúban. Hány év óta! Irgalmat nem ismerő következetességgel folyt a munka, és a szörnyű siker megérett. A tömegek szemében ma már nem bűnös az, aki Tisza élete ellen tör. Szabad préda a léte. A lelkek készek. Az utca csőcseléke ellentmondás és fenyítés nélkül ordíthatja, hogy haljon meg egy ember: Vesszen Tisza! Nem tágított többé mellőlem a förtelmes kiáltás emléke. Végtelen nyugtalanság fogott el." Ismerjük a sztori végét: Tisza Istvánt a saját villájában, a családja szeme láttára lőtték agyon. Manapság mit látunk? Orbánt immár 33 éve gyalázza a honi és a külföldi balos-globalista média, Magyar Péter pedig e gyűlöletet és indulatot sosem látott magasságokba korbácsolta fel. A Tisza-hívek országszerte lámpavasról, IFA-platóról, de a legvisszafogottabb esetben is börtönről merengenek, s ennek vastagon hangot is adnak. Ez már nem játék, mindenki tudja. Majkára is azért haragszanak oly sokan, mert felelőtlen: egy hülye poén kedvéért e barbár attitűdnek ad megerősítést. Még csak a történelmet sem kéne ismernie ahhoz, hogy ne tegyen ilyet; a Fico és a Trump elleni merényletekről ő is bizonyára hallott.

 

Érdemes egy pillantást vetni a korabeli újságírásra is. Úgy tűnik, e téren sem változott semmi: "A magyarországi liberális és radikális sajtó levetette utolsó álarcát: mezítelenül látszott az arca, amely sohasem volt magyar." Ugyanaz a balos média, amely ma kritikátlanul hajbókol Magyar Péternek, száz éve a hasonlóan érdemtelen vörös grófot emelte magasra: "Károlyi hűbéres újságjai megint egyszer elbódították hazugságaikkal a tömeget. És a tömeg bután és egykedvűen megy a tegnapi úton tovább. Vak birkanyájak és megvakított ökörcsordák, beláthatatlan világtalan gulyák követik törtetve elvetemült kolomposukat a szakadék felé." Mintha a történelem egyetlen kottából játszana. Mintha mindig is a háttérből mozgatnák a szálakat, elvtelen tudatossággal lökve balra és még inkább balra a világot: "Közben történnie kellett valminek, ami nem látszott. Mára megváltozott a szociáldemokraták sajtójának a hangja, és a kormány dühösebben fenyegeti meg az ellenforradalmat, mint tette valaha, Bethlen István zászlóbontását nagyobb bűnül állítja oda, mint a kommunisták gyilkos tüntetését."

 

Vajon ismétli-e önmagát a történelem? Bizonyos elemeiben, látjuk, feltétlenül. Magyar Péter sztorija azonban remélhetőleg nem úgy végződik majd, mint ahogy Károlyié. Ha jövőre nyerne, az épp oly életveszélyes zuhanórepülést hozhatna az országnak, mint amilyet az őszirózsás forradalom hozott. Persze nem proletárdiktatúra és Tanácsköztársaság volna a záróakkord, hanem csupán globalista bábkormány, mindenesetre az ország teljes önfeladása ezúttal is megtörténne. A Tisza Párt frakciója az EP-ben igennel szavazott a migrációs paktumra, Ukrajna gyorsított felvételének előmozdítására és mindennemű támogatására is - ez mindennél többet elmond a párt jövőképéről. Hazánk helyzete azonban ma teljesen más, mint százhét esztendővel ezelőtt. Az első világháború során a lakosság felélte a tartalékait, 1918. végére az ország az összeomlás szélére került. Élelmiszerhiány, szénhiány - éhező-fázó városlakók mindenütt. A csalódottság, az elkeseredettség remek táptalajt adott a forradalomnak - nem véletlen, hogy az ellenzék ma is ezt a hangulatot kívánja megteremteni, erősíteni, az égig dagasztani. Igaz ugyan, hogy a magyar gazdaság immáron évek óta egy helyben topog, azonban a topogás nem feltétlenül elviselhetetlen, főként ha a magasban történik. Igaz ugyan, hogy ma is sok az elégedetlenkedő, de ezúttal nem az a gond, hogy nincs mit enni, hanem hogy a szomszéd Mexikóban nyaral, mi meg csak Horvátországban; a szomszéd háza előtt két Porsche áll - egy Cayenne és egy 911-es - nálunk meg csak egy nyamvadt, hároméves Honda CRV... Akárhogy is, ez azért még nem szül forradalmi hangulatot. "A magyar faj nem forradalmár - a magyar szabadsághős! Ezer év óta minden kitörésünk szabadságharc volt." - írja Tormay Cécile, és tökéletesen igaza van: sosem vívtunk polgárháborút nemzettársaink ellen. Ha nem is vagyunk tűzön-vízen át összetartók, de azért egymás torkának sem esünk; ha valaha is fegyvert fogtunk, mindig akadt külső ellenség is láthatáron. E történelmi attitűdre építve Orbán Viktor mindeddig kiválóan csatornázta a társadalmi indulatot, persze a brüsszeli elit a mai napig mindent meg is tesz azért, hogy világfájdalmaink miatt elsősorban rájuk haragudjunk. Ha ez így marad a következő nyolc hónap során is, úgy a történelem nem fogja ismételni önmagát - már ami a tragikus végkifejletet illeti. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7718924300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elona 2025.08.14. 11:55:57

MÉG 3-5 ÉV OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ ÉS KIHAL UKRAJNA!

MÁN MEGÉRI EZEKNEK A HÁBORÚT TÁMOGATÓ LIBERÁL-FASISZTA CSÜRHÉNEK...

elona 2025.08.14. 12:03:58

Ukrajna lakossága 1990-ben a függetlenedéskor 51,5 millió fő...

A népesség 2020-ban mán csak 41,5 millió fő....

ERRE JÖTT A COVID MEG A HÁBORÚ.... AMI MIATT ÚJABB TÍZMILLÁVAL CSÖKKENT A LAKOSSÁG!!!!!!

HAJRÁ!!!!!!!!

CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!!!
(... mind e mellett Ukrajnában a legkisebb a népszaporulat, és a legnagyobb a korrupció..... szép kis országot csináltak Ukrajnából a liberál-fasiszta EU vezetők....)

Glokta 2025.08.14. 15:01:00

@MEDVE1978: @Boldeone2: " A németek legfőbb és legesélyesebb nyerési pontja Dunkerque volt. Ha ott sikerül a tengerbe lőniük a brit expedíciós hadsereget, az nagy eséllyel Churchill leváltásához és Nagy-Britannia külön békéjéhez vezethetett volna.
Ezzel az USA nem száll be a második világháborúba és a szovjet-német konfliktust pedig nagy eséllyel a németek nyerték volna."

Ha Churchill a csúfos francia vereség után nem bukott meg, akkor nem hiszem hogy akár egy Dunkerque-i bukás (és a teljesen sikertelen visszavonulás azért elég valószínűtlen) megbuktatta volna. A brit közvélemény nagyon németellenes volt.

Az is elég kérdéses, hogy egy brit kilépés mellett nyertek-e volna a németek.
A szovjetek 1941-ben, a háború legfontosabb évében nem kaptak Land-Lease-t, és 1942-ben se nagyon sokat (1943-44-ben kapták a legtöbbet), ennek ellenére sikeresen ellenálltak.
Hitler és vezetői tábornokai judeo-bolsevista tákolmánynak gondolták a Szovjetuniót, ami gyorsan (egyes tábornokokok szerint 6 héten, a kissé realistább Hitler szerint legfeljebb 6 hónapon belül) összeomlik: "We only have to kick in the door and the whole rotten structure will come crashing down"
de annak ellenére, hogy nagyjából ötmillió katonát megöltek vagy foglyul ejtettek és a szovjet lakosság 45%-a német megszállás alá került, 1941 végére a szovjet hadsereg nagyobb volt, mint az invázió elején.

Utólag könnyű látni, mennyire elszámolták magukat a németek, de azt is könnyű megérteni miért gondolkozdtak így: az első világháborúban a németek megnyerték a keleti frontot az oroszok ellen (nem azért mert elfoglalták Oroszország nagy részét, hanem mert az oroszok jó részének elege lett a háborúból), és a nyugati fronton vesztettek.
A másodikban a németek pár hónap alatt "simán" megnyerték a nyugati frontot, a szovjetek hatalmasat bőgtek a finnek elleni háborúban, szóval azt gondolták hogy a szovjetek (relatíve) gyengébbek mint az orosz cárság és a keleti fronton egy év alatt győzni fognak.

Igazából Horthy fő politikai hibája nem a jugoszlávok elárulása (az alternatíva valószínűleg Magyarország német megszállása lett volna) vagy a Szovjetunió megtámadása volt, hanem amit akkor csinált, amikor már nyilvánvalóvá vált, hogy elvesztettük a háborút: egy csodában - a nyugati szövetségesek Balkáni partraszállásában - reménykedve elkezdett viszonylag nyíltan a kiugrásról tárgyalni (ez jelentősen hozzájárult a német megszálláshoz), nem tett semmit a német megszállás és a vidéki zsidóság deportálása ellen, ezután pedig teljesen elkúrta a kiugrási kísérletet, aminek köszönhetően még kétszázezer magyar halt meg teljesen fölöslegesen.

wigotah224 2025.08.14. 16:10:02

@G. Nagy László: Felesleges újra belemenni és lefutni ugyanazokat a köröket újra meg újra. Itt és máshol is ezer helyen leírták már, miért veszélyes simán hagyni, hogy valaki erőszakkal átrajzolja a határokat és miért helyes erkölcsileg is a megtámadott felet támogatni.
Mivel te direkt nem akarod megérteni, ezért megkérdezed újra meg újra, vagy kitalálsz "érveket", amiket jól "megcáfolsz". Ehhez nem kívánok asszisztálni.

wigotah224 2025.08.14. 16:12:35

@Glokta: "az első világháborúban a németek megnyerték a keleti frontot az oroszok ellen"
Hú mit fogsz ezért kapni @G. Nagy Lászlótól. Szerinte az oroszokat még sosem győzte le senki és amikor felsoroltam 4 vagy 5 ellenpéldát, közte volt ez is, amit konkrétan letadatott.

Wildhunt 2025.08.14. 17:08:54

@nemecsekerno_007: feltették az életüket az EU vezetőségére és az új messiásra. Ennek szerves része, hogy Magyarországon nyomor van, és hogy a hős hoholok megverik a gonoszt.

nemecsekerno_007 2025.08.14. 17:18:58

@Wildhunt: Meseország mindenkié. Illetve az övék. :)))))))

De ettől még kurvára gáz, ahogy a közösségi médiában és az interneten keresztül ilyen precízen tudják őket irányítani. Ez egyéb, nem politikai természetű problémákat is felvet.

Goebbels tátott szájjal nézi ezt a Pokolból.

G. Nagy László 2025.08.14. 17:59:03

@wigotah224:

"Itt és máshol is ezer helyen leírták már, miért veszélyes simán hagyni, hogy valaki erőszakkal átrajzolja a határokat és miért helyes erkölcsileg is a megtámadott felet támogatni."

Okostojás, ezt mindenki tudja. De te is, én is üzletemberek vagyunk. A mérleg egyik serpenyőjében az van, hogy ezt meg akarod akadályozni, a másikban az, hogy ez mibe kerül. Nyugat-Európa vezetői egyrészt eldöntötték, hogy semmilyen ár nem elég drága, hogy e kívánatos célt elérjék (üzletemberként te is érzed, hogy ez egy faszság), másrészt az eszközeik is borzalmasak, a legkevésbé sem hatékonyak.

Te vennél tulajdonrészt egy olyan társaságból, amelyet ilyen vezetők irányítanak??

Alöksz Róz Unbanned 2025.08.14. 18:43:26

@elona:" Valamelyik jó kis sci-fi író elmélázhatna azon, hogy milyen világ lenne, ha összefog Hitler, Sztálin és Hirohitó és együtt foglalják el a világot..."

egy philip k dick nevű jó kis sci-fi író elmélázott ezen, kibaszott jó sorozat készült belőle, az ember a fellegvárban.

ezt nem bírtam megállni :D
tényleg nagyon jó a sorozat.

Boldeone2 2025.08.14. 19:23:03

@MEDVE1978: @Glokta:

- Köszönöm mindkettőtöknek az átfogó történelmi összefoglalót, mindamellett fenntartom a sajátom, mely talán a Gloktáéhoz van közelebb...

Hitler irracionális volt, a SZU- t alábecsülte harciképességeiben. A Német Birodalom csak egy 71 milliós állam volt, amikor lerohanták a SZU - t, amely egy 195 milliós, hatalmas állam volt, ráadásul minden fronton - számszerűen - előnyben: manpower és nyersanyagok is

Hitler ostoba ember volt. Ukrajna felszabadulóként köszöntötte, erre Stepan Banderát bebőrtönözték...Pedig az ukránok melléjük álltak volna. Bandera kiáltványban ígéretet tett a nemzetiszocialista Németországgal való együttműködésre, mégis letartóztatták, és csak 1944- ben engedték ki, úgymond harcolni...De, akkor már késő volt...

Olvastam a Mein Kampf- ot, de nekem abból inkább egy nagyon átlagos intellektusú ember képe jött le, nem a zseniális államférfiéf

Boldeone2 2025.08.14. 19:43:23

@G. Nagy László: mérleg egyik serpenyőjében az van, hogy ezt meg akarod akadályozni, a másikban az, hogy ez mibe kerül. "

- Van amit nem lehet monetizálni! A közös európai jövőnk a tét, hogy mennyire vagyunk urai a sorsunknak , ez dől el most
Az orbáni sunnyogás, seggnyalás Trump és Putler felé egy gondolat, az európaiság elárulása! Orbán csak azokkal mer keménykedni, akiktől nem kell tartani, mint Ursula, aki csak finoman megdorgálja...
Ez visszatetsző!

Egyértelmű, hogy " Európa mellett " vagyok, ebben a harcban. Szerintem képesek leszünk győzni, - most nem a háborúra gondolok, de talán még abban is- hanem hosszú távon

A politikai "Karantént" fenn kell tartani Oroszországgal szemben, a szankciókat és Ukrajna támogatását is. Olyan ez mint sakk: megtámadott az ellenfél, amit nem lehet tétlenül nézni. Hosszú távon Európa fog szerintem győztesként kikerülni, ha nem kerül a populista szélsőség, a kommcsi- nácik hatalomra ( Afd)

Nálunk sajnos a bolsevik- fasiszták vannak hatalmon, de gazdaságilag kicsi állam vagyunk, nem számít EU - szinten
Szerencsére Orbánra már senki nem hallgat, Putyin bohóca

grundigg 2025.08.14. 20:13:17

@nemecsekerno_007: "Beraksz ide egy képet, amiről nem lehet megállapítani, hogy valódi-e."

Már miért ne lehetne? Ha neked nem megy, szerintem szívesen segítenek a legközelebbi nyugdíjas klubban vagy a DPK-ban.

Amúgy köztudomású tény. Közélet iránt érdeklődők tudják.

nemecsekerno_007 2025.08.14. 20:23:29

@Boldeone2: Hazudsz. Fütyülsz baszd meg és hazudsz.
Valszeg lesz cirkusz jövő tavasszal, de semmi jóra ne számítsatok, mert nagyobb a tét mint Orbán vagy a Fidesz.

nemecsekerno_007 2025.08.14. 20:26:36

@grundigg: És akkor mi van? Ti elemezgetitek szavanként, hogy mit mond Orbán vagy Szijjártó.
Egyszer lehet, hogy mondott ilyet, de azóta elég egyértelmű, hogy nem támogatjuk Ukrajna felvételét se a NATO-ba, se az EU-ba. Ha most is ezt támogatnák, akkor elzavarnánk a Fideszt is. De nem támogatja.

nemecsekerno_007 2025.08.14. 20:31:27

@grundigg: ,,Amúgy köztudomású tény. Közélet iránt érdeklődők tudják. ,,

- nem kisbarátom. a köztudomású tény az, hogy Ukrajnának komoly ásványkincs vagyona van és sok egyéb természeti erőforrása is.
- ez a fedezete a hiteleknek amiből a ,,Hajlandóak,, koalíciója finanszírozza a háborút.
- ez egy szimpla lerablás, Csillámpóni mázzal leöntve. Ti meg beszopjátok a köré kanyarintott Meseországot.

G. Nagy László 2025.08.14. 21:29:02

@nemecsekerno_007: Be ne szopd már grundig faszságait! Ráadásul ez a szarkavaró úgy kommunikálja a balos hülyeségeket, hogy közben pontosan tudja a hátteret. Legalább naiv és tájékozatlan lenne! De nem! Szándékosan szórakozik.

A háború kitörése után valóban elhangzott a kormány részéről, hogy Magyarország ugyan nem támogatja Ukrajna NATO tagságát, sem pedig a szankciók közül azokat, amelyek minket hátrányosan érintenek, de az ukrán EU csatlakozást igen. Ez egy szimpla gesztus volt a szegény, megtámadott országgal szemben. Olyan, ami csupán egy súlytalan mondat, mint amikor megdicséred a szomszéd csúnyácska kislányát, hogy milyen helyes. Nem kerül semmibe, de egy kicsit te is tudsz jóemberkedni. Csakhogy azóta brutálisat fordult a világ. Az EU vezetése kitalálta, hogy Ukrajnával kivételt tesznek, s gyorsított eljárásban felveszik, magasról szarva az összes kőbe vésett csatlakozási kritériumra. A szomszéd átjött, és már arról beszél, hogy hozzáadja a lányát a fiadhoz... Ekkor hátrahőkölsz és azt mondod: várjunk csak, erről nem volt szó! A tisztességes az volna, ha mindenki úgy kommunikálna: Ukrajna csak akkor lehet az EU tagja, ha teljesít minden elvárást, amit az összes tag korábban már teljesített. Nyugodtan hátradőlhetnénk és hülyíthetnénk Ukrajnát tovább a béna gesztusainkkal.

G. Nagy László 2025.08.14. 21:33:24

@Boldeone2:

"Van amit nem lehet monetizálni!"

Van olyan, de ez nem olyan kérdés. Vagy ha igen, akkor az emberi élet szentsége az egyetlen, ami kilóg ebből. De ez sem a háborúpártiak igazságát erősíti.

"A közös európai jövőnk a tét, hogy mennyire vagyunk urai a sorsunknak , ez dől el most"

Valóban így van. De el is dőlt: a fejünk fölött döntenek rólunk. Kispályások maradunk, köszönhetően a "tettrekész" idiótáknak.

elona 2025.08.14. 22:21:01

@Alöksz Róz Unbanned:

"@elona:" Valamelyik jó kis sci-fi író elmélázhatna azon, hogy milyen világ lenne, ha összefog Hitler, Sztálin és Hirohitó és együtt foglalják el a világot..."

egy philip k dick nevű jó kis sci-fi író elmélázott ezen, kibaszott jó sorozat készült belőle, az ember a fellegvárban.

ezt nem bírtam megállni :D
tényleg nagyon jó a sorozat."

Köszönöm felvilágosító válaszod!

Nyilván nekem fingom sem volt arról, hogy van ilyen!!!!!!!

CSAK ÉN IS SOKSZOR ELMÉLÁZTAM AZON, HOGY MILYEN SZÉP ÉS JÓ VILÁG LENNE, HA HITLER, SZTÁLINNAL ÉS HIROHÍTÓVAL ÖSSZEFOGVA MEGNYERTÉK VOLNA A 2. VILÁGHÁBORÚT!!!!!!!

MONDJUK HIROHÍTÓ SEM VOLT NORMÁLIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MI A FASZOMÉRT KELLETT MEGTÁMADNI AZ USÁ-T, PÖRL HARBORT?l?l??????

HA NEM TÁMADJÁK MEG AZ USÁ-T, AZ USA VÍGAN KIMARAD A 2. VILÁGHÁBORÚBÓL!!

KÉT EKKORA FASZFEJT, MINT HITLER ÉS HIROHÍTÓ!!!!!!!!!

NEKIK "KÖSZÖNHETJÜK" HOGY ILYEN SZAR VILÁGBAN ÉLÜNK!!!!!!

elona 2025.08.14. 22:37:01

Azt a totál idióta vadbarom Hirohítót ki beszélte rá, hogy támadják meg az USÁ-t???

EZ LEGALÁBB, AKKORA HIBA VOLT, MINT HITLERTŐL A SZOVJETUNIÓ MEGTÁMADÁSA!!!!!!

nemecsekerno_007 2025.08.15. 09:50:20

@G. Nagy László: Ja, akkor egy beteg fasz, mint Puzsér.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.15. 10:09:02

@nemecsekerno_007: bazz! Évek után valami értelmes hozzászólás tőled!
Ez már fejlődés harcosom!

nemecsekerno_007 2025.08.15. 10:14:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Tényleg, Poloska?

Majd az ukrán árváknak poénkodj. Biztos ők is viccesnek találják majd.
Esetleg néhányat örökbe is fogadhatsz.

grundigg 2025.08.15. 10:26:30

Kiinduló állítás:

"Egy szavatok sincs, amivel ne lehetne egy korábbit szembeállítani. Az ilyen ember súlytalan, mint a fing, bármekkora segget növeszt."

A blogger megsemmisítő cáfolata:

A külügyminiszter által Magyarország nevében tett nyilatkozat "csupán egy súlytalan mondat".

Egy zseni ez a srác. A szavainak súlya van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.15. 10:33:58

@nemecsekerno_007: ez ügyben a gazdád gazdájával kell beszélni...!

nemecsekerno_007 2025.08.15. 10:35:16

@grundigg:
Szőrszálhasogatás. Haarspalterei. A kifejezés Luther Mártontól ered, nyilván az egyházzal fennálló vitája során tapasztalta.

Ti viszont a Kádár-rendszerből örökítettétek át ezt az ,,értelmiségi,, életformát. Ezt szánta nekik Kádár. Jó fizetés és végeláthatatlan okoskodás, elemezgetés.

nemecsekerno_007 2025.08.15. 10:37:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Beszélni nektek kéne NyuszóMuszó. Ti segítettetek az ukránoknak, hogy hősök lehessenek.
Bár olyan vastag a bőr a pofátokon, hogy pár 100 ezer ukrán hulla még csak meg sem karistolja. És mindent (is) megmagyaráztok. Cuki Kis Szörnyetegek.

Boldeone2 2025.08.15. 10:40:33

index.hu/belfold/2025/08/15/tarjanyi-peter-orban-balazs-vlagyimir-putyin-donald-trump-orosz-ukran-haboru-tuzszunet/?fbclid=IwY2xjawML0DlleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBodHV3MFdjZ2twVzg3bnV0AR77btUITae6tHTEcGVlHfS1A_1tE9VewYdT2rACfNZUXA9EtsgJKk82e-P3Hg_aem_AqRuK6s6nJKsJc05sFzSxg

Ez megint egy mozgástér az ellenzéknek, sőt, további kitörési pont!

Már felállt a dichotómia:

Orbán Viktor = Putyin

Magyar Péter = " Brüsszel"

Most kell jól észnél lenni, mert Putyin nem engedhet meg egy demokratikus Magyarországot, beavatkozik, hogy Orbánt hatalomban tartsa

Ezután még az eddigieknél is fontosabb lehet a magyar barátság, mert bármi lesz, az EU nem békül!

Boldeone2 2025.08.15. 10:47:14

@G. Nagy László: Bármi lesz, szerintem az EU nem fog békülni, mert ahogy írtam " a kocka el van vetve" Nem kellett volna felbőszíteni " Európát" mert mára előjöttek a régi beidegződések, az agresszorral szemben

A szankciók valószínű fennmaradnak. Ha Putler akar valamit, akkor erről külön kell neki tárgyalni azokkal, akiket ignorál

Putyin - bárhogy fogja a mosolygós, jófej arcát mutatni a tárgyaláson- attól még egy háborús agresszor, egy kegyetlen tömeggyilkos marad

elona 2025.08.15. 10:48:16

"Drámai fordulat a háborúban: már a legendás Patriot-rendszerek sem bírnak el az orosz rakétákkal"

"Összeomlás a frontvonalon: Ukrajna evakuál"
portfolio.hu

Hát kb. olyan most az ukránoknál a helyzet, mint a fociban, amikor a 90. percben a hazai csapat 5 - 0 vesztésre áll, DE A KÖZÖNSÉGE HAJTJA: "HARCOLJATOK!!!!"

Boldeone2 2025.08.15. 10:52:14

Magyarország szerepe most felértékelődhet, mert egyértelmű, hogy Oroszországot megviselte a háború. Reméljük, nem fognak beavatkozni Orbán oldalán a választásokba. Ha úgy lesz, akkor viszont utcai összecsapások jöhetnek a rendszerrel

Boldeone2 2025.08.15. 10:54:57

@elona: Hát kb. olyan most az ukránoknál a helyzet, mint a fociban, amikor a 90. percben a hazai csapat 5 - 0 vesztésre áll, "

- A lófaszt olyan! 10-12 km- re behatoltak, az ukrán védelmi vonalak mögé. 100-110 ezer katonával, hogy javítsák a tárgyalási pozíciójukat

nemecsekerno_007 2025.08.15. 10:55:31

@Boldeone2: Steiner csapatai majd megfordítják a háború menetét az Állatkertnél.

G. Nagy László 2025.08.15. 10:57:09

@grundigg: Te szerencsétlen! Az összes nyugati vezető, akiknek a seggét nyalod, nem súlytalan mondatokkal dobálóznak hosszú évek óta? Még az is elhangzott korábban, hogy Ukrajna NATO-tag lehet... Már akkor tudta mindenki, aki mondta, hogy ez mese csak. Az összes faszságotok merő hitegetés. Hogy EU-tag lesz valaha. Hogy megnyerheti a háborút... A különbség csak az, hogy a ti súlytalan mondataitok emberek tízezreinek életébe került.

A magyar kormány súlytalan mondata megmaradt ártatlan buksisiminek. Mi több: miután a magyar kormány látta, hogy mibe kerülnek ezek a béna gesztusok, le is állt vele, s átkapcsolt a tiszta, őszinte, egyenes kommunikációs üzemmódba. Ti nem. Ti toljátok tovább a hitegetést, mert nektek nem volt még elég a vérontásból.

elona 2025.08.15. 11:36:02

@G. Nagy László: " Ti toljátok tovább a hitegetést, mert nektek nem volt még elég a vérontásból."

Ja!!!!!!

Úgy kibaszott könnyű okoskodni, hogy nem az ő bőrükre megy ki a játék!!!!!

elona 2025.08.15. 11:39:23

Putyin előre megmondta: Béke lesz, és Ukrajna visszakapja az összes megszállt területét, ha az lesz Ukrajna elnöke, akit Putyin javasol!!! Pl. Janukovics!!!!!

Így aztán az EU/USA/CIA báb-kormány helyett lesz egy orosz báb-kormány!!!!

elona 2025.08.15. 12:09:20

Teljesen más téma...... csak azért írom, hátha tud valaki segíteni.....

Egy haverommal vitatkoztam, és nem tudtuk eldönteni kinek van igaza......

TÖBB IDEGENLÉGIÓS JÁTSZIK-E A MAGYAR NB1. - NB2-BEN (30 CSAPAT), AVAGY TÖBB MAGYAR IDEGENLÉGIÓS JÁTSZIK MÁS ORSZÁGOK ELSŐ ÉS MÁSODOSZTÁLYÚ BAJNOKSÁGÁBAN????

HOL NÉZHETEK UTÁNA A SZÁMOKNAK?

ELŐRE IS KÖSZIKE!

nemecsekerno_007 2025.08.15. 12:10:23

@elona: Más faszával verik a csalánt. És még büszkék is.

G. Nagy László 2025.08.15. 12:11:50

@elona:

chat gpt:

A kérdésedre: a mai, valós NB I–NB II (összesen 30 csapattal együtt) esetében jóval több magyar légiós játszik külföldön más országok első és másodosztályú bajnokságaiban, mint ahány külföldi „légiós” szerepel itthon.

NB I és NB II légióshelyzete Magyarországon

A 2024–25-ös NB I-es idény során például a Ferencvárosnak 20 külföldi játékosa volt a keretben, a Puskás Akadémiának 13, az Újpestnek 10, stb. – míg egyes csapatoknál (mint a Paks) akár 0 légiós is szerepelt.
nb1.hu

NB II-re nem találtam átfogó, nemzetiségi adatokat, de a szabályozási háttér alapján elmondható, hogy bár elvileg lehetséges NB II-ben is külföldi játékost alkalmazni, sok klub ezt nem teszi meg, mert így kevesebb támogatást kapnának.
Reddit
+1

Külföldi klubokban játszó magyar játékosok száma

Pontos adatot, hogy összesen hány magyar focista szerepel más országok első vagy másodosztályú bajnokságaiban, nem találtam megbízható, naprakész forrást. Azonban:

Magyarország kisebb futballnagyhatalom, így a hazai légiósok számához képest feltételezhetően több tucat magyar légiós játszik jelenleg külföldön, különösen az európai élvonalban és második vonalas bajnokságokban (pl. Ausztria, Hollandia, Németország, Belgium, Svájc stb.).

Videoton (Fehérvár), Puskás Akadémia, Ferencváros és más klubok rendszeresen exportálnak játékosokat, de konkrét összehasonlítás hiányában is egyértelmű: a külföldön játszó magyar labdarúgók száma (első–másodosztály) nagyobb, mint a Magyarországon szereplő külföldieké (elsősorban NB I-­re értve)

elona 2025.08.15. 13:05:00

@G. Nagy László:

Köszönöm kimerítő válaszod!
(...sajna én digitális analfabéta vagyok.... nap mint nap tapasztalom, hogy a 11 éves unokám százszor annyit tud ezekről a kütyükről, mint jómagam.... mentségemre legyen mondva én jövőre mán 70 leszek .... ha megélem...)

elona 2025.08.16. 10:30:44

Az teljesen tök mindegy, hogy TÉNYLEGESEN MI TÖRTÉNT az Alaszkai csúcson, a világ úgyis azt fogja megtudni róla, amit a médiumok lehoznak belőle, ahogyan azt a médiumok értékelik!!!!!!

elona 2025.08.16. 10:34:01

Érdekes egy szervezet ez a Magyar Orvosi Kamara!!!!

Egy elismert orvossal szemben egy nárcisztikus pszichopata vadbarom oldalára állnak!!!

wigotah224 2025.08.16. 11:06:54

@G. Nagy László: beégett a „béketábor“.
Ezt mondjuk nektek évek óta. Úgy nem lehet békét csinálni, hogy putyin nem akar. És még mi élünk álomvilágban…

Boldeone2 2025.08.16. 11:10:02

@wigotah224: Ja, pont ezt akartam én is írni..Óriási bukás ez a hazug orbáni narratívának...Putler nem akar békét, Trump meg nem tud elérni semmit, csak bohócot csinált magából

Boldeone2 2025.08.16. 11:17:20

@G. Nagy László: Mi a helyzet Laci?

Ez jókora bukás ez most nektek! Bukik a narratíva!

Megnéztem hajnali 1/2- kor a "sajtótájékoztatót" , ami egy bohózat volt...Trump feszengett, kínosan viselkedett, mert semmit nem ért el..

Az idióta még azt sem tudta, hogyan viselkedik egy államférfi: tapsolt a háborús bűnös érkezésekor, jópofizott, udvarolt- majd jól pofáraesett...
Sötét, mint az éjszaka...Azt sem tudta, hogy mi a nexus az egyenlő felek tárgyalásakor...

A sunyi KGB- ügynök azért ment az USA- ba, hogy elkerülje a szankciókat, illetve hogy megállítsa Ukrajna támogatását ( mert úgymond tárgyalunk...) hogy pózoljon a világnak..

Folyt

elona 2025.08.16. 11:17:52

@wigotah224: " beégett a „béketábor“.

DE JÓ! DE JÓ! DE JÓ!

GYŐZÖTT A HÁBORÚ-PÁRTI TÁBOR!!!!!!

ÍGY TOVÁBB FOLYTATÓDIK A HÁBORÚ!!!!!!

HÁROMSZOROS HURRÁ!!!!!

Boldeone2 2025.08.16. 11:22:15

@G. Nagy László: Ezután mi lesz a narratíva? Ismerd el, hogy ÚJRA nekünk volt igazunk!

1. Trump nem teremtett békét, de 90%, hogy nem is fog. Szánalmas, gazsuláló bohóc volt a tömeggyilkos előtt

2. Putlernek esze ágában sincs békét kötni! Álbarátkozni ment, hogy csökkenjen Ukrajna támogatása, hogy ne legyen tọbb szankció, egyúttal pózolni a világnak...

Boldeone2 2025.08.16. 11:35:29

Tarjányi Péter:

Nyilván van egy javaslat amit végig tárgyalhatnak az EU és Ukrajna vezetői Trumppal, mert valami egyeztetés folyt, de az USA elnökének tegnap este, éjjel szembejött a valóság.
A HÁBORÚT, HÁBORÚNAK KELL VENNI ÉS KÖZÖSEN KELL LÉPNI A NYUGATNAK, MERT EZ A KERESKEDŐS SZENVELGŐ SZÉPLÉLEK HOZZÁÁLLÁS SEHOVA NEM VEZET.
Moszkva az erőből ért!
Szankciók, fegyverzeti, hírszerzési támogatás és annak a tudatos gátlástalanságnak a megértése ami Oroszország inváziós politikáját jellemzi.
Amíg ez nincs, Putyin mosolyogva fog integetni a világnak, miközben belül ez nála nem integetés, hanem “beintés”…

elona 2025.08.16. 11:55:25

Most ujjonghatnak a háború-párti ballibsik!!!!! ... ujjonganak is!!!!!

NEM IS AKARJÁK LEPLEZNI ELÉGEDETTSÉGÜKET, HOGY FOLYTATÓDIK A HÁBORÚ, ÉS NEM JÖTT LÉTRE FEGYVERSZÜNET ÉS NINCS BÉKE!!!!!!

elona 2025.08.16. 11:58:09

PERSZE, AZ IS TELJESEN NYILVÁNVALÓ, HOGYHA ORBÁN ANNYIRA HÁBORÚ-PÁRTI LENNE, MINT MONDJUK TUSKÓ, AKKOR BEZZEG AZ EGÉSZ BALLIBSI SISEREHAD AZONNAL A "BÉKÉT" KÖVETELNÉ ORBÁNNAL SZEMBEN!!!!!

.... akkor azonnal ők lennének a "békepártiak"..... MERT BEZZEG A GAZ ORBÁN A HÁBORÚ PÁRTJÁN ÁLL!!!!!!!!

elona 2025.08.16. 12:01:00

MOST BEZZEG AZ EGÉSZ LIBERÁL-FASISZTA BALLIBSI EU-VEZETÉS UJJONG!!!!!

DE JÓ!!!!!! NEM LETT BÉKE!!!!! HÁLA ISTENNEK FOLYTATÓDIK A HÁBORÚ!!!!

(... természetesen a Nyugat-európai gazdijaikkal együtt örömködnek a magyar ballibsik is!!!!!)

wigotah224 2025.08.16. 12:08:33

@Boldeone2: Sok ukrán életébe került belemenni ebbe a putyini időhúzásba. Ráadásul ez utóbbi most előadhatja, hogy nincs is ő elszigetelve lám-lám.
Ahelyett, hogy például a nyugat csinálna toborzóirodákat afrikában és a közel-keleten az ukrán élőerő pótlására. Egy ottani embernek havi 3-5000 € óriási pénz és akadnak is arrafelé harci tapasztalattal emberek, akik ennyiért önkéntesen csatlakoznának. Nekünk meg aprópénz lenne összességében.

elona 2025.08.16. 12:17:51

@wigotah224: "Például a nyugat csinálna toborzóirodákat Afrikában és a közel-keleten az ukrán élőerő pótlására. Egy ottani embernek havi 3-5000 € óriási pénz és akadnak is arrafelé harci tapasztalattal emberek, akik ennyiért önkéntesen csatlakoznának."

Hát ez óriási ötlet!

...HOGY EZ NEM NEKEM JUTOTT ESZEMBE!!!!!!

elona 2025.08.16. 12:36:18

@wigotah224:

Ugye te egyebekben "béke-párti" vagy?

G. Nagy László 2025.08.16. 13:15:51

@wigotah224:

"beégett a béketábor“.

Miért is?

G. Nagy László 2025.08.16. 13:22:45

@Boldeone2: Már megint tapsikoltok a semminek. Egyelőre fogalmad sem lehet róla, miről mit beszéltek, de már ünnepled a háború folytatását.

Alapvetően két kifutása lehet a dolognak.

1. Trump végül békét teremt - és ti soha büdös életben nem fogjátok azt mondani, hogy bocs, tévedtünk.

2. Trump végül kudarcot vall és nem lesz béke - ez mindannyiunk számára tragikus forgatókönyv volna, de a mi oldalunk legalább elmondhatná, hogy mi megpróbáltuk. Ti még erre sem voltatok képesek.

Boldeone2 2025.08.16. 13:33:35

@wigotah224: Már az is óriási segítség lenne, ha az USA rendesen beleállna Ukrajna támogatásába és egy tűzszüneti határidő után élesítenék a másodlagos szankciókat.
Így, hogy Trump bohócot csinált magából, szinte lehetetlen a béke elérése

Boldeone2 2025.08.16. 13:40:46

@G. Nagy László: Erre Trump szellemi képességeivel majd nulla az esély
..de, megkövetem magam ha másképp lesz
Trump szándékai lehet jók, csak ostoba, buta ember...Milyen is lenne jobbos populistaként?
Szeretne a történelembe " bevonulni " mint béketermető, nagy elnök, de a KGB - s féreg kifog rajta

.

Boldeone2 2025.08.16. 13:43:02

@G. Nagy László: Az indiai- paki helyzet és az azeri - örmény béke miatt viszont dicséret illeti ...

Ha nem lenne ilyen fogyatékos, talán Ukrajnában is béke lenne
..
Tehát nem szándékkal, a képességekkel van baj

elona 2025.08.16. 14:02:22

Akárcsak az 1941-45-ös Európa-orosz (akkor német-orosz) háborúban így most is egy Európa-orosz (most ukrán-orosz) háborúban az USA az oroszok mellé állt.....

Persze, hogy Zselé egyből "leidiótázta" Trumpot.......

elona 2025.08.16. 14:07:45

"Trump: nagyon jól sikerült a találkozó, békemegállapodás felé haladunk"

"Egy nagyszerű és nagyon sikeres nap Alaszkában – írta közösségi oldalán az Egyesült Államok elnöke szombaton, miután találkozott az orosz elnökkel."

NEEEEM!!!!

NEM, NEM ÉS NEM!!!!!!

A MAGYAR BALLIBSIK SOKKAL, DE SOKKAL JOBBAN TUDJÁK, MINT TRUMP, HOGY MI VOLT AZ ALASZKAI TALÁLKOZÓN!!!!!!

elona 2025.08.16. 14:13:06

TRUMP IDIÓTA, PUTYIN IDIÓTA!!!!!!!

DE NEKÜNK MAGYAROKNAK KIBASZOTT NAGY SZERENCSÉNK VAN, MERT NEKÜNK ITT VANNAK A VILÁG LEGOKOSABB EMBEREI, A MAGYAR BALLIBSIK, AKIK TERMÉSZETESEN MINDIG MINDENT MINDENKINÉL IS JOBBAN TUDNAK!!!!!!!

elona 2025.08.16. 16:43:26

"Európai vezetők: csak Ukrajna dönthet a saját területéről"
2025. 08. 16. 15:00
"A nemzetközi határokat nem szabad erőszakkal megváltoztatni, saját területére vonatkozó döntéseket csak Ukrajna hozhat - jelentették ki nyilatkozatban európai vezetők az Alaszkában szombat hajnalban befejeződött amerikai-orosz csúcstalálkozót követően."

MILLLLYEN ÉRDEKES!!!!!!

100 ÉVE 1920-BAN NEM EZ VOLT AZ "EURÓPAI VEZETŐK" ÁLLÁSPONTJA PL. MAGYARORSZÁGGAL KAPCSOLATBAN........

wigotah224 2025.08.16. 16:51:18

@G. Nagy László: Miért, béke lett? Vagy legalább tűzszünet? Vagy született bármilyen eredmény?
A birkanyáj mindenesetre más nekiállt bégetni: telex.hu/zacc/2025/08/16/fidesz-trump-putyin-talalkozo-reakciok-orban-viktornak-igaza-volt
Csatlakozz te is!

elona 2025.08.16. 17:29:29

@wigotah224:

Megint győztetek!!!!!

Tik előre megmondtátok, hogy "nem lesz béke"!!!!!

ENNEK ÉRDEKÉBEN MINDEN KÖVET MEGMOZGATTATOK......

VISZONT HATALMAS GYŐZELMET ARATTATOK A BÉKÉRE VÁGYÓK FELETT!!!!!

elona 2025.08.16. 17:32:06

Azért arra kibaszott kíváncsi lennék, ha valamelyik független (persze tudom, hogy nincs ilyen...) közvélemény-kutató cég megkérdezné az ukrán népet, hogy háborút akar-e vagy békét..... mit válaszolnának?

atomic power 1986DucaDuca 2025.08.16. 18:18:17

@elona:

"Európai vezetők: csak Ukrajna dönthet a saját területéről"

Ez nem egészen így van, semmibe veszi a nemzetközi jogfejlődés meghatározott stációit.
1970-ben elfogadták a "Baráti kapcsolatok…’" nyilatkozatot az ENSZ közgyűlési határozatában. A határozat az ENSZ Alapokmányában foglalt, az önrendelkezés elvét értelmezi és részletezi. A dokumentumot 1970-ben elfogadták, s ez foglakozik az önrendelkezés és szecesszió (egyoldalú elszakadás) kapcsolatáról is.

Az önrendelkezés jogának gyakorlásának lehetséges módjaiként a határozat a következőket említ: szuverén, független állam alapítása, egyesülés vagy integráció egy független állammal vagy bármely más, a nemzet által szabadon meghatározott politikai státus kialakítása.
A határozat szerint ez nem értelmezhető úgy, hogy szuverén és független államokat teljes egészében vagy részlegesen fel lehessen osztani, amennyiben ezek az egész területükön élő népet – fajra, hitre, es a bőr színének különbségére tekintet nélkül – képviselő kormánnyal rendelkeznek. Tehát a területi integritás sérthetetlensége már nem abszolút elvként jelenik meg, hanem a nem diszkriminatív kormány meglétéhez kötött.

Az ENSZ 1993-ban rendezett Nemzetközi Emberi Jogi konferenciájának
záródokumentuma, a "Bécsi Nyilkatkozat és Akcióterv" elnevezésű közgyűlési határozat a
"Baráti kapcsolatok" nyilatkozatra utalva erősíti meg a népek jogát az önrendelkezésre.

A "Bécsi Nyilatkozat" egy lényeges változtatást tartalmaz, a területi integritás sérthetetlenségét csak azon államoknak biztosítja, melyek az egész területükön élő
népe(ke)t diszkrimináció nélküli kormánnyal rendelkeznek.
Ugyanígy fogalmaz az ENSZ ötvenéves fennállásáról megemlékező, a Közgyűlés által1995-
ben elfogadott "Határozat a Szervezet ötvenéves évfordulója alkalmából"is.

Az az önrendelkezés joga a nemzetközi jog elfogadott koncepciójává vált!

A nemzetközi jogban az önrendelkezés jogának alanyává az etnokulturális alapon meghatározott népet tette.

A Kanadai Legfelsőbb Bíróság Québec tartomány esetleges elszakadásával kapcsolatos
tanácsadó véleményébe szerint a nép vonatkozhat egy létező állam lakosságának csupán egy részére is.

Az önrendelkezés modern jogának legvitatottabb kérdése annak megítélése, hogy milyen módokon gyakorolható jogszerűen az önrendelkezés joga?

Magában foglalja-e a szecesszióhoz való jogot, az egyoldalú elszakadás lehetőségét az anyaállam tiltakozása ellenében is?

Ez a szuverenitáson, a területi integritás sérthetetlenségének elvén alapuló nemzetközi jog stabilitást előnyben részesitő elve alapján elutasított a nemzetközi jogban. Súlyos következményekkel járna egy esetleges korlátlan szecesszióhoz való jog, mely a létező államok feldarabolására, az államhatárok módosítására vezetne., s a nemzetközi rendszer stabilitását ásná alá.

A területi integritás sérthetetlensége a szuverén államok közösségén nyugvó vesztfáliai
rendszer alappillérei közé tartozik. Ez azonban nem feltételek nélkül érvényesülő, abszolút elv.

A népek önrendelkezését deklaráló dokumentumokban tendencia, hogy a jog elismerésével és általánossá válásával párhuzamosan a területi integritás sérthetetlenségének elve elveszítette abszolút jellegét.

A kilencvenes években hozott két közgyűlési határozat, a "Bécsi nyilatkozat és akcióterv"és a "Határozat a szervezet ötvenéves évfordulója alkalmából" már csak a területén élő lakosságot „bármiféle különbségtétel nélkül képviselő kormánnyal” rendelkező állam területi integritásának sérthetetlenségét ismerte el.
A diszkriminatív alapon szerveződő kormánnyal rendelkező és a népek önrendelkezésének elvét figyelmen kívül hagyó államok területe nem sérthetetlen. Tehát a területi integritás sérthetetlenségének elve nem abszolút elv, érvényesülésének feltétele az egyenlő képviseletet biztosító kormány megléte.

elona 2025.08.17. 10:21:42

Kinek az "érdeke" hogy Európa újra erős legyen?

Az USÁ-nak? .... az oroszoknak? ... Kínának? .... netán Indiának vagy az araboknak???

NEM, NEM!!!!!

AZ ERŐS EURÓPA CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZ EURÓPAIAK ÉRDEKE!!!

.... AKKOR TALÁN AZ EURÓPAI VEZETŐKNEK IS ÍGY KELLENE POLITIZÁLNIA!!!!

elona 2025.08.17. 10:26:39

Itt van mindjárt ez az ukrán-orosz háború....

Ne tegyenek mán úgy az EU vezetői mintha ez a háború "A JÓ ÉS ROSSZ KÖZÖTT" folyna.....

UKARJANA EGY VELEJÉIG ROMLOTT FASISZTA DIKTATÚRA, AHOL A DEMOKRÁCIÁNAK MÉG A JELEI SEM FEDEZHETŐK FEL, MIND E MELLETT A VILÁG LEGKORRUPTABB ÁLLAMA....

... PERSZE OROSZORSZÁG SEM ÁLL ETTŐL MESSZE.....

ITT NEM A JÓ ÉS A ROSSZ, HANEM KÉT ROSSZ HÁBORÚJÁRÓL VAN SZÓ!!!!
(...az persze más kérdés, hogy politikailag, gazdaságilag, katonailag az EU vezetés Ukrajnát magához akarja láncolni....)

elona 2025.08.17. 10:29:23

AZ NEM INDOK, "HOGY AZ OROSZOK TÁMADTÁK MEG UKRAJNÁT"..... ezért őket támogatjuk a végsőkig!!!!!

Ha teszem azt az oroszok megtámadnák Szerbiát, akkor az EU ugyanúgy Szerbia mellé állna, mint az ukránok mellé állt?
(... Szerbia teccés szerint bármely országgal behelyettesíthető...)

Boldeone2 2025.08.17. 11:56:36

@atomic power 1986DucaDuca:

diszkriminatív alapon szerveződő kormánnyal rendelkező és a népek önrendelkezésének elvét figyelmen kívül hagyó államok területe nem sérthetetlen"

- Ostoba marhaság! Ki dönti el, melyik kormány diszkriminatív, melyik nem? Ilyen alapon min 50 országba lehetne " beavatkozni"

Együl ENSZ határozat alapján lehet jogszerűen beavatkozni, de akkor is csak arányosan. Nemzetállamot úgy felosztani nem lehet!
A Donass amúgy sem orosz, mindig is vegyes lakosságú volt
..Nyilván egységes ENSZ határozat sem lesz soha, így minden beavatkozás jogszerűtlen

Boldeone2 2025.08.17. 12:01:43

Egyértelmű, hogy Putler tojik az orosz nemzetiségre
Ő csak elpusztítaná Ukrajnát, ezt meg nyilván nem fogjuk hagyni! Putler és Trump , a két degenerált, az első még
bűnöző is! Halált érdemel, vagy életfogytiglant

elona 2025.08.17. 12:32:17

"Azariah olyan mint a maláriah!" - mondta Nagy Feró a színpadról....

„Egy szerencsés kor gyermeke, hiszen nem kényszerül arra, hogy gondolkodjon, vagy legalább meggondolja a szavait. Szabad neki zagyvaságokat beszélni, énekelni és írni anélkül, hogy bárkitől vagy bármitől tartania kellene.”

JA!!!!

AMIKOR NAGY FERÓ ÚGY NYILATKOZOTT AZ AKKORI RENDSZERRŐL, MINT TESZI AZT MOST MALAHRIAH, AKKOR EZÉRT NAGY FERÓT SZARRÁ VERTÉK A RENDŐRÖK, MEG JÓL BÖRTÖNBE ZÁRTÁK.....

DE!!!!!!

AMI MÁMA MAGYARORSZÁGON VAN AZ NETTÓ FASIZMUS!!!!!

NÁLUNK NINCS SZÓLÁS-SZABADSÁG, JOGÁLLAM, DEMOKRÁCIA, AMI NÁLUNK VAN NYÍLT FASISZTA DIKTATÚRA!!!!!

elona 2025.08.17. 12:51:32

"A Momentum után az LMP is az önfelszámolás termodinamikus útjára lépett, amit valószínű még kevesebben siratnak, az egykori MSZP-tagságból a belpesti pletykák szerint már mindenhol Tisza-szigetek lettek, a DK lassan csak óriásplakátokon létezik, a kutyák furcsa és nem valami szimpatikus viadalba kezdtek egymás közt és a sajtónyilvánossággal, a félszemű macskák földalatti frakciója pedig még mindig várat magára, hogy új baloldali erőként színre lépjen."
nepszava.hu

MÁN A BALLIBSIK IS ÍGY LÁTJÁK SAJÁT HELYZETÜKET....... PEDIG 3 ÉVE MÉG EZEK VOLTAK A MESSIÁSOK, AKIK MAJD JÓL LEVÁLTJÁK A GAZ ORBÁN REZSIMET......

DE NEM BAJ!

MOST ITT VAN NEKTEK A POLOSKA PETI!!!!!!
(... nagyon kíváncsi leszek, hogy tik miket fogtok írni róla 3 év múlva.....)

nemecsekerno_007 2025.08.17. 13:10:01

@Boldeone2: Egyértelmű. Hát persze.

Egyértelműen aljas idióták vagytok. Kiszolgáljátok Ukrajna szétrablását, az ukrán nép kifosztását és vágóhídra küldését.

elona 2025.08.17. 13:22:59

@nemecsekerno_007:

Ugyan hagyd!

Ezek a magyar ballibsik annyira, de annyira szeretik az ukrán népet, hogy képesek az utolsó ukrán katonáig harcolni!!!!!!!!
(...azt, hogy mért szeretik ennyire az ukrán népet, elintézik azzal, hogy "megtámadta őket az a gaz Pitler"......és akit megtámadtak azt szeretni kell.....ezeknek a mai magyar ballibsiknek a szülei, nagyszülei azért imádták Sztálint, a kommunistákat, mert szegény Szovjetuniót megtámadta a gaz Németország, és akit megtámadtak, aztat imádni kell.....)

elona 2025.08.17. 13:29:48

... és mint a történelemből jól tuggyuk, Sztálin azért mégiscsak ezerszer jobb, mint a Hitler.....
(.... bár azért akadnak ellenkező véleményen lévők is...)

"Egy brancs maguk, ne is tagadja!" ...... ismerős szöveg.....

A mai magyar ballibsik ősei a komcsikat, Sztálint imádták, a mai utódaik meg Zselét és a libsiket.......

EZEK TÉNYLEG EGY BRANCS!!!!!

NEM VÉLETLEN, HOGY MAGA ZSELÉ IS EGY OROSZ-ZSIDÓ!!!!!!

elona 2025.08.17. 15:16:41

"Vasárnap több európai vezető jelezte, hogy csatlakozik Volodimir Zelenszkijhez Washingtonban. Jelen lesz Keir Starmer, az Egyesült Királyság miniszterelnöke, Giorgia Meloni olasz miniszterelnök, Friedrich Merz német kancellár, Alexander Stubb finn elnök, Emmanuel Macron francia elnök, Mark Rutte, a NATO főtitkára, valamint Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke."

HÚÚÚÚÚÚ......

AZ EU BALLIBSI VEZETŐI EDDIG SZÁZMILLIÁRD EURÓKAT ÖLTEK BELE UKRAJNÁBA!!

NEM MERIK ELENGEDNI ZSELÉNEK, ENNEK AZ OROSZ-ZSIDÓNAK A KEZÉT, NEHOGY VALAMI OLYASMIT CSINÁLJON AMI ROMBA DÖNTI EDDIGI HÁBORÚS STRATÉGIÁJUKAT.....

TRUMP MEG CSAK RÖHÖG RAJTUK........

elona 2025.08.17. 15:35:53

Ebből is láccik, hogy "Európa urai" az életükért a túlélésükért küzdenek....

EZEK A VADBARMOK MÉG MINDIG AZTAT HISZIK, HOGY AZ USÁ-BAN AZ A TOTÁL IDIÓTA, SZENILIS BIDÉ BÁCSI VAN HATALMON, AKIVEL AZTAT JÁTSZANAK, AMIT ŐK AKARNAK.....

HAHÓ!!!!!!!!!!!!

NYUGAT-EURÓPA URAI!!!!!!!

JÓ REGGELT!!!!!!

CSAK SZÓLOK, HOGY AZ USÁ-BAN MÁN NEM BIDÉ BÁCSI VAN HATALMON, HANEM TRUMP, AKI ELLEN TIK MINDEN KÖVET MEGMOZGATTATOK, HOGY NEHOGY MÁN Ő GYŐZZÖN........

AZ EGÉSZ EU-BAN CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ORBÁN VOLT TRUMP MEGVÁLASZTÁSA MELLETT!!!!!!

MÁN MEGINT ORBÁNNAK VOLT IGAZA!!!!!

elona 2025.08.17. 15:56:01

Az EU vezetői most futnak a pénzük után.......

Egy pár száz milliárdot beleöltek Ukrajnába, persze mindez eltörpül amellett amennyit loptak az EU-pénzekből, de azért mégiscsak egy tétel......

MOSTAN EZEKET AZ EU PÉNZEKET MEG TRUMP VESZNI HAGYNÁ.......

2025. 2025.08.17. 17:36:15

@G. Nagy László: "A háború kitörése után valóban elhangzott a kormány részéről, hogy Magyarország ugyan nem támogatja Ukrajna NATO tagságát, sem pedig a szankciók közül azokat, amelyek minket hátrányosan érintenek, de az ukrán EU csatlakozást igen."

Lehet, hogy közvetlenül a háború kitörése után normális menterend szerint még valóban támogatták Ukrajna unió csatlakozását, de aztán szembejött a valóság.

2022 nyarán történelmi aszály sújtotta Magyarországot, a kukorica a Dunától keletre elszáradt és a szokásosnál jóval kevesebb búza termett. Lehet, hogy a hiányzó mennyiséget a hazai raktárkészletekből maradéktalanul tudták volna pótolni, de akkor jött be Ukrajnából nagy mennyiségű búza és kukorica. Ez időben egybeesett az ukrajnai agrártermékek vámkorlátozásának felfüggesztésével. Az agrártárca észbe kapott. Ezzel párhuzamosan kezdtek terjengeni a kormánypárti sajtóban (a közmédiában is) a tudósítások az ukrajnai termőföldek nagyságáról, az ország roppant versenyelőnyéről az ellenzéki média hallgatása közepette.

Valószínűleg időközben érett meg a felismerés, milyen következményekkel járna a magyar mezőgazdaságra Ukrajna uniós tagsága. A fenyegetés komoly. Tisztában vannak vele a mezőgazdasági termelők Belgiumtól Lengyelországig, miközben az ukránszoponc kormányok a saját gazdáik helyett a háttérhatalom elvárásait teljesítik. A non plus ultra-ja az egésznek, hogy az EU és a dél-amerikai térség közti tervezett EU–Mercosur kereskedelmi megállapodás ellen több Ukrajnát támogató, jelentős agrártermeléssel bíró uniós tagállam is kormányszinten tiltakozik velünk együtt. Amelynek a következménye hasonló lenne az ukrajnai termékeknek az uniós közösségre való öntésével.

És ez csak az agrárszektort érintő fenyegetés, az ukrán csatlakozás többi veszélyéről hosszasan még lehetne beszélni.

Boldeone2 2025.08.17. 18:04:16

@2025.: 2022 nyarán történelmi aszály sújtotta Magyarországot, a kukorica a Dunától keletre elszáradt és a szokásosnál jóval kevesebb búza termett. Lehet, hogy a hiányzó mennyiséget a hazai raktárkészletekből maradéktalanul tudták volna pótolni,"

- Ostobaság! 2022- ben lényegében majd semmi kukorica nem termett, akkora aszály volt az Alföldön
Ahol egy kis termény volt, ott tiszta beteg és fuzáriumos volt. Tehát az ukrán kukorica mentette meg az állattartókat

Lehet, hogy az ukránok sok vegyszert használnak, de jóval kevesebb kukoricát érint a fuzárium fertőzés ( ezt magyar laboradatok is igazolták, csak nem reklámozták)

Szembe kell nézni a tényekkel: a magyar mezőgazdaság, de főleg az élelmiszeripar elbukott

Bárhová mész szinte, mindenhol jobb minőségű élelmjszerek vannak, még Romániában is, pedig Csau idején éheztek

Nem Ukrajnát kell kizárni a piacról, hanem a magyar termelést hatékonnyá tenni!

nemecsekerno_007 2025.08.17. 18:18:02

@Boldeone2: Elmész te az ótvaros picsába.

,,Szembe kell nézni a tényekkel: a magyar mezőgazdaság, de főleg az élelmiszeripar elbukott,,

Ti buktatok el már el 3-szor 15 év alatt. Nem ártana visszamenni melózni.

Boldeone2 2025.08.17. 19:13:11

@nemecsekerno_007: Ember! Csak ide menj át Nagyváradra! Meglátod hányféle minőségi román ( nem német sajt ) van, szalámik, konzervek, csirkemell, stb...Szinte minden jobb minőségű már!

nemecsekerno_007 2025.08.17. 19:37:06

@Boldeone2: Érdekes, én valahogy itt helyben meg tudom venni a helyi tejipari cég termékeit kb. gumi-Trappista áron. Sajtok, vaj, túró, joghurt, tejföl (30%)
A baj a hozzáállásotokkal van. Amivel a magyar gazdákhoz, termelőkhöz meg úgy általában mindenhez is álltok, ez meg összefügg az alap mentalitásotokkal. Minden szar ami magyar. Minden szar.
Ezért is vagytok lúzerek és, ezért veszítetek 15 éve. Lúzerek vagytok, akik lemennek kutyába néhány üveggyöngyért minden alkalommal. Az átlag embernek ebből lett elege 2010-ben. Sajnos olyan ez a pop-szakma és a geopolitikai helyzetünk, hogy mindig találni valami külföldi hatalmat, ami finanszírozza ezt a csúszó-mászó mentalitást. Ez Trianon hatása, amire mindig szeretitek mondani, hogy ,,lendüljönk már túl rajta,,
Szóval kb. ez a tényállás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.17. 19:54:22

@nemecsekerno_007: Azért nagy bajban lehettek, hogy ha a hozzád hasonló hülyékkel akarjátok megnyeri a választást!:))

nemecsekerno_007 2025.08.17. 19:55:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ez a sok kérdőjel amit írtál mindent elárul.
Ha sok a kérdőjel, akkor ideje tanulni. Lehetőleg könyvekből és nem a TikTok-ról vagy Instagram-ról. Amíg ez a tanulási folyamat zajlik, addig is illene kussolni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.17. 19:55:50

@nemecsekerno_007: nem tudom merre jártál idáig, de oda ne menj többet, mert csak hülyébb lettél!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.17. 19:58:42

@nemecsekerno_007: Azt látom, hogy kurva fölényesen osztod amid nincs is.

nemecsekerno_007 2025.08.17. 20:07:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Azért támogatod a lúzereket mert te annyira sikeres vagy, hogy kell valami káros szenvedély, vagy mi?!
Nem hinném, hogy az fölényeskedés ha felhívom a figyelmedet a nyilvánvalóra. Itt az eredményekre gondolok, amihez nem igazán van közöm, mert ebben te és a mögötted álló média, influenszerek, politikusok vannak. Egy szóval sárga és hápog.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.08.17. 22:14:15

Most jobban beleolvastam a posztban.
Tömény hazugság.
Ez a fideszes "kommunikáció".
Mandiner és origo szint.

nemecsekerno_007 2025.08.18. 09:23:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
,,Donald Trump Zelenszkijnek üzent: Adja fel a Krímet, és egyezzen bele, hogy nem csatlakozik a NATO-hoz,,

elona 2025.08.18. 12:45:35

"Valóságos pánik lett úrrá az európai fővárosokban: nem kevesebb, mint Ukrajna túlélése a tét?"
Portfolio
2025. augusztus 18. 11:29
"Pánikhangulat" közepette utaznak ma európai vezetők Washingtonba, hogy kiálljanak Volodimir Zelenszkij ukrán elnök mellett a Donald Trumppal folytatott tárgyalásai során, miután az amerikai elnök álláspontja megváltozott az ukrajnai háború rendezésével kapcsolatban - írja a New York Times."

TALÁN EZEKNEK A LIBERÁL-FASISZTA EU-VEZETŐKNEK NEM KELLETT VOLNA CSONTIG NYALNI ANNAK A TOTÁL IDIÓTA DEMENS BIDÉ BÁCSINAK A SEGGÉT...... AKKOR TALÁN SZÓT ÉRTHETNÉNEK TRUMP-PAL IS.......

Ma született bálvány 2025.08.26. 08:12:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Látszólag talán az oroszok támadtak, de lássuk már végre: a történelem nem 2022-ben indult. Az USA deklarált céljai között mindig (a WW II lezárása óta) ott szerepel a Szovejtúnió és az annak romjain felemelkedő Oroszország felszabdalása. Ennek a célkitűzésnek fejezete a jelenlegi proxyháború, amit egyértelműen az USA kezdett el, az oroszok maximum proaktívnak nevezhetők. A helyzetükben mindenki ugyanígy járt volna el, már ha rendelkezett volna kellő erővel és bátorsággal ahhoz, hogy szembeszálljon a világ legjelentősebb hadigépezetével.

Amíg ezt nem vagytok képesek megérteni és elhelyezni a bigpikcsőr puzzle darabkái között, addig érdemi diszkusszó nem lehetséges ebben a témában a két tábor között.

Belőled nem nézem ki, hogy erre képes legyél. De áll a zászló, lepj meg! Első lépésben próbálkozz meg olyan nagyterjedelmű komment írásával, ami legalább négy mondatból áll!
süti beállítások módosítása