téveszmék

téveszmék

"Az erkölcsi törvényeket a férfiak írják"

2022. május 06. - G. Nagy László

okor_2.jpg

 

A közelmúltban alaposan a fejünkbe verték, hogy az emberi társadalom milyen elnyomó módon működött évezredeken át. A patriarchális közösségekben az erkölcsi szabályokat a férfiak írták, s a vad feministák szerint ma sincs ez másképp. A nők továbbra is kisebbségben vannak a törvényhozásban és a kormányzatokban, s amíg ez így van, nem is lehet jó világ...

 

A valóság ezzel szemben az, hogy a 21. század korszellemét igen erőteljesen a női energiák formálják:

blog_hipergam_2.png

Csak hogy érzékeljük, mennyire a női attitűd uralja morális szféránkat, tegyünk egy rövid kalandozást a párkapcsolatok világában! A férfi ösztönküldetése világos: poligám csapongás a minél nagyobb számú utódnemzés érdekében. (Nyilván nem akarunk minden kaland során gyermeket nemzeni, azonban az alapvető drive adott.) A nőkét is ismerjük: megtalálni az elérhető legjobb hímet - aki nem csupán genetikáját tekintve kiváló, de az utódok felnevelésében is hajlandó tevékeny részt vállalni -, s vele monogám viszonyt folytatni. Ez két igen különböző ösztönvilág, melyekről egyik nem sem tehet - muszáj kihangsúlyozni: eleddig semmiféle tudatosságról nem beszélünk, csupán a bennünk élő állati részünkről tettünk említést -, mégis, melyikre építjük a párkapcsolati erkölcsöt? Több mint fél évszázaddal a szexuális forradalom után még mindig úgy tartja a korszellem, hogy a természetes férfiösztön bűnös és elfojtandó, míg a nőkre jellemző működési struktúra maga az erkölcsösség. Immáron szó sincs arról, hogy az ásó, kapa, nagyharang szellemében életre szóló hűséget várnánk bárkitől - s jó is ez így. Ma már Indiában sem jellemző, hogy az özvegyeket máglyahalálra ítélnék, vagy más módon rendelkeznének a sorsuk felett, ahogy számos barbár kultúrában dívott. A civilizált világban a nők a maguk urai; annyiszor válnak el és mennek újra férjhez (vagy kezdenek új kapcsolatba), ahányszor csak akarnak. E sorozatos monogámiát - mely a történelem legnagyobb részében elképzelhetetlennek számított - manapság tökételesen erkölcsösnek ítéljük, aligha botránkozik meg rajta bárki. De muszáj látni: ez a fajta új erkölcsösség a nők ösztönvilágára formálódott, a férfiak poligám habitusa továbbra is bűnös és megvetendő. (Még mielőtt arra kezdenénk gyanakodni, hogy a hűségre való hajlam is csupán társadalmi konstrukció és nincs köze a biológiai nemekhez, érdemes megvizsgálni a leszbikus nők és a meleg férfiak jellemző szexuális attitűdjét. A vonatkozó felmérések azt fogják mutatni, hogy az utóbbiak lényegesen lazábbak és kalandozóbbak.)

 

Lépjünk eggyel tovább, kifejezetten a flörtölés területére fókuszálva! Képzeljük el, hogy Ádám és Éva - összetartozó párként - egy partin vesznek részt! Nem fogják végig egymás kezét; az est folyamán mindketten új ismeretségeket kötnek vonzó, ellenkező nemű fiatalokkal. Kellően magas tudati szinten ez nem okoz semmiféle problémát, a világ legtermészetesebb dolga; az átlagember nívóján azonban már a taxi hátsó ülésén, a hazaúton egymás fejére olvassák e kellően kacér interakciókat. Éva - hiszen a párkapcsolati erkölcs az ő pozíciójából íródott - természetesen maga az ártatlanság. Hiszen ő csak egy kis színes virág, mit tehet arról, ha körülzsongják a méhek?? És igaza is van: még manapság is tartja magát a régi rutin: a férfi a kezdeményező, a nő a befogadó. Így aztán Ádám értelemszerűen minden egyes flörtjében elmarasztalható, tudniillik ő az aktív fél, ő a méhecske, amely virágról virágra száll. Ő az, aki maximálisan felelős azért, merre jár, szemben a kis virággal, mely aligha tehet arról, hol nőtt ki a földből.

 

Most merengjünk el egy percre azon, miként szeret a férfi és miként a nő! Az erős férfienergiákkal bíró Ádám egyszerű, letisztult lény. Nem bonyolítja túl a dolgokat és főként nem kezd beteg játszmákba. Miért is tenné? A kapcsolatát stabilnak érzi, a szükségletei (az a nagyon kevés, ami van) kielégülést nyernek - mit akarhatna mindezeken túl? Évát, a tipikus nőt azonban nem ilyen fából faragták. Őt a természet arra programozta, hogy folyamatosan tesztelje a párját. (Ez ugyanabból a hipergám ösztönből fakad, amely annak idején hozzásegítette, hogy a lehető legjobb partnert válassza. A számos férjjelöltet a legdurvább verbális tesztekkel vizsgáztatta, s mindaz, aki zavarba jött, elvörösödött, hebegni-habogni kezdett, vagy egyenesen eloldalgott, természetesen azonnal kihullott a versenyből. A génekbe kódolt mechanizmus azonban a papi áldással nem áll le automatikusan, a kegyetlenkedés a mézesheteket követően üzemi hőfokon működik tovább.) Mindez azt eredményezi, hogy ha minden álomba illően harmonikus, ha egyetlen szürke felhő sincs az égen, Éva bizonyosan kitalál valamit. Ha Ádám tizenöt éve minden szerdán a barátaival pókerezik, szinte biztos, hogy ő is szerdán akar majd színházba vagy moziba menni, esetleg szüleit meglátogatni. "Hozz áldozatot értem!" - követeli a nőben lakó kisördög. Ha Éva történetesen elaludt és késésben van reggel, borítékolható a kérlelő szempár, amellyel Ádámra mered: "Nem vinnél el?" Tudja ő jól, hogy Ádámot is várja a munkahelye, ráadásul a város ellentétes szegletében. Látja azt is, hogy Ádám még alig ébredt fel, a kávéja is érintetlenül gőzölög a csészében. Mindezeken túl tökéletesen tisztában van azzal, hogy metróval feleannyi ideig tart az út, mintha Ádám kocsijával céloznák meg a bedugult belvárost. Ám ezek egyike sem igazán zavarja, hiszen ez is egy remek pillanat a kisördögnek: "Hozz áldozatot értem!" Minél drágább és értelmetlenebb az áldozat, annál jobb. (Érdekes, hogy az Ószövetség istenét, Jahvét mindig férfikarakterként látjuk, holott szeszélyessége, féltékenysége és értelmetlen ragaszkodása az ostoba és aránytalan áldozatokhoz nagyon is nőies vonások.) Muszáj látni: Éva nem veszíthet. Ha Ádám tapló módon reagál, úgy ő azonnal áldozattá válik, amely kiváló befektetés: hosszú ideig kamatoztatható. Ha a férfi beadja a derekát, úgy is jó: bizonyítást nyert, hogy őt mennyire szeretik. És végül: ha Ádám ismeri az asszertív kommunikáció alapjait, és úgy képes a sarkára állni, hogy ezzel nem bántja meg Évát, az a legnagyobb ajándék. Ez a legbiztosabb jele annak, hogy egy valódi férfivel, méltó társsal él. Érdemes kihangsúlyozni: a női tesztelés, a nők eszelős vonzódása az értelmetlen áldozatok iránt egyáltalán nem gonosz, vagy elítélendő dolog. Mi több: mint minden, ami az evolúció során kialakult és fennmaradt, rendkívül hasznos - formában tart minket, Ádámokat.

 

Ha egy párkapcsolaton belül felborul az egyensúly a férfi és a női energiák közt, annak jellemzően háborúskodás, vagy ellaposodás lesz a következménye. Ugyanezt az egyensúlyt igénylik a jól működő társadalmak is. Kende Anna szociálpszichológus szerda este lemondott az MTA Pszichológiai Tudományos Bizottságban betöltött tagságáról, így fejezve ki felháborodását, amiért az Akadémia 26 újonnan megválasztott tagja között egyetlen nő sem szerepel. (A levelező tagok közé mindeközben nyolc új nő is bekerült.) Ember legyen a talpán, aki megmondja, mi az egészséges, megfelelő egyensúlyt teremtő nemi arány az MTA-ban, a parlamentben, vagy épp az igazgatói tanácsokban. Ám egy valami biztos: még véletlenül sem az 50-50%-ot meghirdető kvótagondolkodás fogja megalapozni az ideális társadalmi állapotokat. Elég, ha csak az Európai Parlamentre tekintünk, amelyben csaknem 40% a nők aránya, (mi több, Finnország és Svédország esetén a delegált képviselők közt kisebbségben vannak a férfiak). Vajon beváltotta ez a jelenség a hozzá fűzött reményeket? Vajon élhetőbb és barátságosabb lett a világ, mióta a nők is hangsúlyosan beleszólnak a nagypolitikába? A magam részéről sokkal inkább azt látom, hogy csupán a káosz növekedett meg a rend ellenében. A passzív-agresszív viselkedési formák, melyek eleddig csupán a párkapcsolatokat mérgezték, immáron a társadalmi folyamatok szintjén is megjelennek. Teret kapnak és számonkérésre kerülnek az abszolút impulzív módon születő, lehető legönkényesebb erkölcsi szabályok. Az értelmetlen áldozatvállalás kultusza ugyancsak kitapintható, elég ha csupán a zöldek túlkapásaira, az atomenergiával szembeni német attitűdre, avagy az Oroszországgal szembeni - sokszor tökéletesen kontraproduktív - szankciókra gondolunk. A magam részéről élek-halok a nőkért, imádom őket minden szenvedélyükkel, hisztijükkel és meggondolatlanságukkal együtt. De jaj a világnak, ha a női szeszélyre bízzuk a sorsát :)

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4717822737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.05.07. 17:43:37

@Kyria:

Nekem is több mint fura volt az a demonstráció ... hogy akkor legyen még kevesebb.

Egyébként ha tényleg tudós, akkor tudnia kellene, hogy az érvelése, ami nem valós tudományos teljesítmény, hanem kvóta alapú ... érvelési hiba. Azaz áltudományos.

Wildhunt 2022.05.07. 18:45:20

@G. Nagy László: erről Hillary Clinton munkássága tudna beszélni.

Wildhunt 2022.05.07. 18:46:38

@Kyria: 56 mostanában kezd szovjet provokáció lenni. Szóval igazad van.

2022.05.07. 19:58:43

@Almandin:
a szociológia nem egy elmélet (semmiféle természettudományos alapja nincs). hanem gyakorlat elsősorban. szociális munka. debrecenben van cca. 10 ezer család, ahol legalább egy gyermek nem iskolás korú. és nem kap ingyenes étkeztetést. és ezeknek a családoknak nagyjából 1/6-a szorul rá az önkormányzat szociális családsegítő szolgálatára. konkrétan 1,600 debreceni család.

a baloldali szociológus elit ilyenkor már hisztizik, hogy mély szegénység van, és veri a seggét, hogy őt kell a hatalomba emelni. mert miét is? ők azok, akik soha semmit nem tesznek egyetlen egy rászorultért sem. ők azok, akik tapsikolnak az elsősorban a szegényeket sújtó megszorításoknál. és élen járnak a magyar tudományos akadémián.

ne mondja senki, hogy debreceneben a 1,600 döntően kismamákból álló csoportnak férfiak akarnak tömegével segédkezni. olyan is van. de azok nagyrészt papok errefelé, akik keresztényszocializmust hirdetnek. budapesten ez megint ismeretlen. erdő péter zsidókereszténységet hirdet. az, hogy higgyél szűzmáriakisistenben, oszt jónapot. az a kereszténység. errefelé létezik keresztényszocialista gyakorlat. és a papok ugyebár férfiak. bár ugye a reformáltaknál lehetnek nők is. a családsegítő szolgálatban dolgozók többsége nő. persze lehetnek férfiak is. nincs kizárva.

ebből az következik, hogy a világi szociális alpolgármester nagy valószínűséggel nő.

2022.05.07. 20:08:25

@Kyria:
és hogy jön ki ez a 60% racionalitás, és 40% emocionalitás, vagy fordítva. szóval ezek miféle minták és miféle mérések.

Kyria 2022.05.07. 20:29:01

@cvsvrs: Ezt a "60-40 %-ot" a blog gazdája írta Almandin egyik kommentjére válaszként, kicsit jobban megvilágítva-részletezve a vitaindító bejegyzését.
(Szerintem csak arra akart rávilágítani, hogy a férfiak és a nők esetében sem fekete-fehér a kép. Általánosságban, a jellemző tulajdonságokat vette alapul, ezeket írta le a két oszlopban is + persze mindig vannak kivételek.)
Úgyhogy tényszerűen nem tudom megmagyarázni, ebben Ő az illetékes.

2022.05.07. 20:31:01

@Almandin:
errefelé 1708-ban jött létre az a tanítói társaság, amelyik a lánynevelést bevezette. a rákóczi szabadságharc kellős közepén a kuruc időkben. egyrészt azért, mert a plebejus diákok a szenátus ellen is lázadtak. másrészt azért, mert a deákok a hadi edictum-ra felesküdtek. a német rómaiak háromszor gyújtották fel és fosztották ki a várost. úgy, hogy a város lakosságának egésze kénytelen volt a környező erdőkbe, hegyekbe menekülni. és a férfiak harcoltak.

és ugye ebből következik, hogy legyen női értelmiség. ők nem lázadnak fel a patricius városvezetők ellen, és nem hullanak el a csatamezőn. és megjelennek a női szakmák. bábamesterségre tanítanak. magyarországon előbb volt lánynevelés, mint krumpli.

2022.05.07. 20:41:00

@Kyria:
ezek sztereotípiák. a férfiak az iq-ja magasabb, a nőknek az eq-ja. értelmi és érzelmi kvalitások. ezekhez nem tartozik objektív mérce. mert hogy a férfiak és a nők sem gépek vagy csak vegyületek, hanem emberek. fel lehet állítani ilyen vagy amolyan hipotéziseket. ki lehet találni ilyen és amolyan teszteket. és lehet mondani, hogy ezt vagy azt méri. de ezek a külfönféle módszertanok sehová se konvergálnak.

2022.05.07. 21:09:50

@Kyria:
a másik probléma, hogy a női vezető sem feltétlen a nőiségből adódik.

pl. debrecent szinte mindig férfi vezette. kivéve a 15. századot, amikor szilágyi erzsébet volt az úrnő. mert hogy a korabeli debrecen annyira feminista volt? nem. hunyadi jános háborúzott. és a kormányzóné vezette a királyi birtokainak egy részét. és aztán pedig mint a király anyja formált jogot városvezetésre. mert hogy beatrixék kiutálták az udvarból.

sztereotípiák vannak. rosszul definiált fogalmak. hogy ténylegesen mi a férfias, nőies nem, vagy alig lehet mérni. az ok okozati viszonyokra hipotetikusan lehet következtetni.

alöksz róz 2022.05.07. 21:15:51

@G. Nagy László: a nők se biztos hogy inkább monogámok, a férfiaknak ezért nagyon kellett ügyelni, nehogy valami jobb genetikájú kakukkfióka kerüljön a fészekbe

G. Nagy László 2022.05.08. 08:45:05

@Kyria:

"Én legalábbis ezt olvastam ki eddig a soraiból, ha mégsem ezt akarta mondani, majd nyilván helyreigazít."

Helyreigazításra semmi szükség, természetesen mindent tökéletesen értesz. Köszönöm az olvasást, a kommentelést! (Az egyetértés már csak hab a tortán :))

G. Nagy László 2022.05.08. 08:55:07

@Almandin:

"Te meg drágának nevezel egy hozzászólót, aki nő létére egyetért veled. Ez mi, ha nem érzelmi alapú megnyilvánulás?"

Csak pár észrevétel ezzel kapcsolatban:

1. A hétköznapi hús-vér valóságban is így kommunikálok. Talán túlzott közvetlenség és talán van is, akit zavar, de teszek rá. Vádolhatsz azzal, hogy rossz a stílusom, de ez ízlés dolga, nem fogom tudni megvédeni magam.

2. Amikor döntési helyzetbe kerülök, mindig hideg fejjel mondok A-t, vagy B-t. Sosem lesz a döntésemben érzelem, kapkodás, impulzivitás.

3. Abszolút helyes és szükséges, hogy az embernek legyenek érzelmei, szenvedélyei, hangulatai. Ezeket többnyire szabadon is engedem, igyekszem semmit sem elfojtani. De a DÖNTÉSEIMET nem ezek határozzák meg. Még ha van is érzelmi tónus egy-egy megszólalásban, az sosem jelentheti azt, hogy egy elvi álláspontot meghajlítanék bárki kedvéért.

G. Nagy László 2022.05.08. 09:06:19

@alöksz róz:

"a nők se biztos hogy inkább monogámok, a férfiaknak ezért nagyon kellett ügyelni, nehogy valami jobb genetikájú kakukkfióka kerüljön a fészekbe"

Természetesen így van. De ez akkor is két különböző ösztönkésztetés. Ádám tipikus fantáziajátéka: három-négy bombatestű, nem feltétlenül intelligens, de annál kedvesebb és készségesebb nő kényezteti mindenféle módon. Azután tipli haza az asszonyhoz és a gyerekekhez. Éva erotikus fantáziájában ritkán szerepelnek többen. Ő inkább a kisportolt, szimmetrikus arcú hírességgel hancúrozna, és ha az illető nyitott lenne rá, azonnal le is lépne a pocakos, kopaszodó férjétől. Ádám a poligám ösztönvilág tipikus megtestesítője, Évát a hipergám ösztön hajtja - jobb és jobb partnerekre cserélni a korábbit, de mindig monogám keretek között.

Természetesen a férfiakban is megvan a stabilitásra való igény: fix asszony, fix otthon, fix család. De egy átlagos férfi akkor is kalandozni fog, ha a világ legtökéletesebb nőjével él együtt. Egy nő ilyen esetben soha.

alöksz róz 2022.05.08. 10:43:16

@G. Nagy László: "Természetesen így van. De ez akkor is két különböző ösztönkésztetés." - nem csak kettő :-)
kértél rá példát, kaptál, és egyben járt hozzá egy a tieddel minimum egyenértékű megoldás arra hogy honnan ered a tárgyalt attitűd...

alöksz róz 2022.05.08. 10:45:10

@G. Nagy László: "De egy átlagos férfi akkor is kalandozni fog, ha a világ legtökéletesebb nőjével él együtt. Egy nő ilyen esetben soha." - ez nagyon szép mese, de a férfiak kalandozásaihoz nők is kellenek

G. Nagy László 2022.05.08. 12:21:04

@alöksz róz: "a férfiak kalandozásaihoz nők is kellenek"

Nos, ez aligha jelent problémát. Mennyi lehet az olyan nők aránya, akik egy adott pillanatban - mondjuk 2022. május 8-án - úgy érzik, hogy az eszményi társukkal élnek? Mondok egy nagyon-nagyon optimista értéket: legyen ez 30%! Rajtuk kívül van még 70%, akik szinglik, vagy rossz, unalmas, lapos kapcsolatot folytatnak. Ez a 70% bőven elégséges vadászmező.

alöksz róz 2022.05.08. 14:57:11

@G. Nagy László: és arról van adatod, hogy mennyi sportos, szimmetrikus arcú hírességet csalnak meg, hagynak ott? csak mert tele van vele a bulvár.

van valami tökig leegyszerűsített "szabályod", amit valami tökig leegyszerűsített magyarázattal indokolsz, aztán nagy elégedetten hátradőlsz, mindent is le lehet vezetni belőle, csak szándék kérdése. nem ismerős ez valahonnan? :-)

Almandin 2022.05.08. 15:05:35

@G. Nagy László: Kifelejtetted a morális tartást, elveket. Úgy nézed az embereket, hogy ha megtehetnék, mind meg is tennék azt, amit a fantáziájukban átélnek. Nos, sok ember képes az ösztöneit uralni. Az nem baj, ha késztetése lenne erre-arra, de sokan több okból is úgy döntenek, hogy nem élik ki őket. Egyrészt átgondolják a következményeket, hogy érdemes-e kockáztatni a meglévő párkapcsolatukat, másrészt nem akarnak a párjuknak fájdalmat okozni.
A szerelem csillapodásával ezek szinte mindenkinél előjönnek. Amúgy a női fantáziákról sincs igazán jó képed.
szimpatika.hu/cikkek/1350/a_nok_szexualis_fantaziai
A szexuális fantáziákról nem árt tudni, hogy elrugaszkodnak a valóságtól és az életben az illető általában nem akarná átélni (nemcsak erkölcsi gátak vagy a mások véleményétől való félelem miatt). Nem ritka, hogy valaki pl. időnként extrém helyzetekről fantáziál, de a való életben egyáltalán nem akarna pl. egy két perce megismert vadidegennel kapcsolatba kerülni. A szexuális fantázia és a valóság sokszor köszönő viszonyban sincsenek egymással.
Emiatt nem kell arra gondolni, hogy a nő, ha tehetné, lelépne egy hírességgel, aki tetszik neki. Morális fék azért még maradt sokakban. Másrészt sokszor olyan társadalmi rangbéli különbség van köztük, hogy amúgy se realizálható egy ilyen kapcsolat. Akinek van esze, amúgy se szaladgál a fantáziája után. Két lábbal a földön kell maradni, különösen, ha van egy rendes és elég vonzó párja. X év után szinte mindenki unalmasabbnak érzékeli a kapcsolatát, de nem biztos a cserélgetés a legjobb megoldás.

Almandin 2022.05.08. 15:07:17

@alöksz róz: Vannak nők is, akik szeretőket tartanak a férjük mellett, a változatosság kedvéért. Nem kevés kalandozó nő is van, különösen ellaposodott házasságok esetén. Sőt, van, hogy a kapcsolat megőrzése érdekében direkt nyitnak kifelé, hogy ne kelljen szakítani.

Almandin 2022.05.08. 15:55:56

@alöksz róz: Szerintem is az a probléma a szemléletével, hogy leegyszerűsít. Vulgárpszichologizál ezerrel.

G. Nagy László 2022.05.08. 16:13:15

@alöksz róz:

"van valami tökig leegyszerűsített "szabályod", amit valami tökig leegyszerűsített magyarázattal indokolsz, aztán nagy elégedetten hátradőlsz, mindent is le lehet vezetni belőle, csak szándék kérdése. nem ismerős ez valahonnan?"

Nem tudom, mire gondolsz. Nincsenek "szabályaim". Jelenségekről írok, s valóban tökig leegyszerűsítve, mert egy ötperces posztban nem lehet és nem is érdemes másképp. Személyiségkarakterekről, ösztönökről, erkölcsről és társadalmi szerepekről írok, s az állításom az, hogy ezek között létezik összefüggés. Cáfold ezek bármelyik elemét, ha valamit rosszul látok, vagy rosszul gondolok. De az sohasem jó érv, hogy ez hülyeség, csak mert "tökig le van egyszerűsítve". Ha azt mondom: "a férfiak általában jobb autószerelők, mint a nők", ez is tökig le van egyszerűsítve, ez is sztereotípia, erre is találsz kivételeket, de ettől még igaz.

G. Nagy László 2022.05.08. 16:20:16

@Almandin: "Kifelejtetted a morális tartást, elveket. Úgy nézed az embereket, hogy ha megtehetnék, mind meg is tennék azt, amit a fantáziájukban átélnek. Nos, sok ember képes az ösztöneit uralni. "

Nyilvánvalóan igazad van: sokan uralják az ösztöneiket. A kérdés csak az, hogy helyesen teszik-e. A fizikai agresszió ösztönét természetesen érdemes kordában tartani, de a szexualitás esetén erről nem vagyok meggyőződve. Pont arról feledkezel meg, ami a poszt egyik fő állítása: a jelen korszellem erkölcse a női habitusra épül. Elképesztő könnyű egy nőnek a mai korszellemben erkölcsösnek megmaradnia, szemben a férfivel. Olyan ez, mintha valamely istenségre hivatkozva bevezetnénk a kötelező szombati sörfogyasztást. A férfiak túlnyomó többségének nem okozna gondot, de a csajok nagy része szenvedne, mint a kutya, és igyekezne átírni a parancsolatot rozéra, vagy koktélra...

Almandin 2022.05.08. 17:00:56

@G. Nagy László: Női habitus? Mit értesz rajta? Eleve az erkölcsösség relatív fogalom. 200 éve pl. a válás az erkölcstelenség egyik formája volt, de ma már kevesen tartják annak. Valamiért te azt gondolod, hogy a nőknek nincsenek késztetéseik félrelépésre, új férfiak kipróbálására. Egyes statisztikák szerint minden hetedik-tizedik gyereknek nem az a biológiai apja, mint a törvényes. Ez évszázadok óta így van.
Amúgy én nem fogyasztok rozét vagy koktélt, de ha bevezetnék a kötelező szombati sörfogyasztást, én benne lennék. Persze már csak alkoholmentes sörrel, mert majdnem 100 százalékban absztinens vagyok. Imádom a sört. Fiatal koromban szerettem egy idős néni ismerősömmel sörözgetni (akkor még alkoholossal), de sokszor legurítottam ebédhez is hétköznap. A néni félig sváb származású volt, bennem is van német vér, valószínűleg azért kedveltük nő létünkre a sört. Illusztráció:
likenews.hu/sorozik-es-ujra-miniszterelnok-lesz-a-vilag-legbefolyasosabb-noje/

2022.05.08. 17:04:52

@Almandin:
csak vulgárpszichológia van. a dívány is vulgárpszichológia. és az akadémikus bölcselet is vulgárpszichologizálás. a társadalom ilyen, olyan, amolyan. felmértük 1,000 emberen és hol ez, hol az jön ki attól függően, hogy így vagy úgy tesszük fel a kérdést.

2022.05.08. 17:33:43

@Almandin:
megcsalja, nem csalja. mi az, hogy megcsalja. az egyiknek ez, a másiknak az. ez vulgárpszichologizálás. és ha ezt az akadémián művelik, akkor is. és ebből lesz a szociálpszichologizálás. az általánosan elfogadott tudományos eredmények vagy a nyilvánvaló kategóriájába esnek. maslow ábrahám 1950-ben rájött, hogy a fiziológiai szükségletek (pl. lélegzés) általában véve fontosabbak, mint az esztétika. ezt 1950-ig nem tudta az emberiség. ehhez kellett egy ilyen korszakos zseni, mint maslow ábrahám. aztán megírják, hogy ez nem feltétlen van így, mert néha valami esztétikus dolog kapcsán eláll a lélegzetünk. tehát a szépségérzet mégis csak fontosabb. ki hitte volna, hogy ilyen is van.

és az ilyen típusú kibaszott nagy baromságokra egyetemi tanszékek épülnek. akadémiai doktorokat választanak. és ebből annácska nem ül be valami bizottságba, mert kevés a nő. ne üljön be. az akadémia férfiaknak való. :-)

a magyarok ilyenek, olyanok, amolyanok. politológia: vulgárpolitológia. egyfelől másfelől. lehet így is, lehet úgy is.

Almandin 2022.05.08. 19:46:14

@cvsvrs: Attól, hogy nem ismered el a pszichológiát tudománynak, attól még az. Más kérdés, hogy nem olyan, mint a matematika, nem írható le képletekkel. Különböző elméletek vannak, de attól még létezik.
Ami nem létező tudomány, az a teológia. De mégis valahol létezik, mert az emberi vallási fantazmagóriák világának "tudománya". Valami, amit mi, emberek hoztunk létre. Egy "tudomány" a felhőkben, megfoghatatlan, nem létező, csak az emberek kollektív fantáziájában. Mégis az egyházak meg tudnak élni belőle. A fantazmagóriákra egyházak épültek, amelyek adót szednek, befektetéseik vannak, ingatlanokat szereznek (a világon a legnagyobb ingatlantulajdonos a katolikus egyház), sül a libamáj a püspököknek, van miből bearanyozni a templomot és a pápának golyóálló autót és drága testőrhadat biztosítani. Ilyen az emberi társadalom. A kitalációból végül materiális hasznot tud teremteni (na, erre se képesek az állatok).

2022.05.08. 21:53:11

@Almandin:
a pszichológia is kitaláció. a nők ilyenek, vagy olyanok. és vagy olyanok, vagy nem.

a pszichológia olyan feltevésekből, amelyek nem bizonyítottak. mert hogy akármilyen állításával szemben van kirívó ellenpélda. onnentól kezdve nem tudomány, hanem képzelgés.

2022.05.08. 22:09:55

@Almandin:
a teológia nem evilági fantasy. a bölcselet világias képzelgés. hiába tesznek oda egy kérdőívet. egyetlen témában sincs egyetlen olyan kutatási eredmény se, amiben a számsorok konvergálnának valahová.

a nők ennyi és ennyi százaléka féltékeny. mennyi? felméri az egyik, a másik, és az eredmények nem tartanak sehová. nem arról van szó, hogy nagy a szórás. nincs szórás. (van olyan matematikai eloszlás, aminek nincs szórása. és olyasmi eredményeket kapunk. eleve rosszul definiáltak a fogalmak. és nem néhány fogalom. hanem az összes.)

a neurológia az idegtudomány alapja a biológia. az egy másik kérdés. a pszichológia alapja a bölcselet, ahogyan a szociológia alapja is. és hiába számolgatnak úgy, hogy a mérés, vagy a megítélés szubjektív. összeadják, kivonják, a statisztikai alkalmazások számolnak, számolnak, számolnak és egyiknek ez jön ki, a másiknak az. homlokegyenest ellenkező végkövetkeztetésekkel.

alöksz róz 2022.05.09. 23:33:40

@G. Nagy László: mi a jelentése a szabály szónak

"Személyiségkarakterekről, ösztönökről, erkölcsről és társadalmi szerepekről írok, s az állításom az, hogy ezek között létezik összefüggés. Cáfold ezek bármelyik elemét, ha valamit rosszul látok, vagy rosszul gondolok." - én meg azt mondom, hogy nem az az állításod, hogy van összefüggés. hanem hogy néhány tetszésed szerint kiemelt elem egyértelműen meghatározza a vegeredményt. nem egy elemét kell cáfolni (mert az önmagában állva még lehet igaz), hanem magát a levezetést.
ezt lehet ellenpéldákkal és "ellenlevezetéssel", kihagyott lényeges összefüggésekkel, tárgyi tévedésekre rámutatással stb. kaptál itt egy párat :-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.12. 19:04:17

@Almandin:

Amennyiben pl. az irodalomtud. tudomány, úgy a pszichológia is tudomány, csak éppen egyik sem természettudomány Mellesleg a matematika sem természettudomány, csak nem úgy nem az, mint a pszichológia.

Sokáig a kémia önálló tud. volt, most inkább alkalmazott atomfizika. Egyszer talán az az idő is eljön, amikor a pszichológia alkalmazott kvantumfizika lesz. :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.12. 19:09:23

@Almandin:

Azért ne feledd, mennyi zenei és egyéb műalkotással lennénk szegényebbek főleg a katolikus egyház nélkül.

Ellentétben az iszlámmal, amelynek szigorúbb ágai tiltják a zenét és személyek ábrázolását. De a protestáns egyházak sem jeleskedtek a művészetek támogatásában.

Wildhunt 2022.05.12. 19:11:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: abban a pillanatban mehet az összes pszichológus, szociológus meg közgazdász kapálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.12. 20:51:29

@Wildhunt:

:DD

Gimnáziumban kémia-fizika szakos osztályba jártam. Senki nem magyarázta el, miért úgy kapcsolódnak egymáshoz az atomok, ahogy. Aztán jóval később, már bölcsészként magyarázták el nekem, miként határozzák meg az elemek vegyülési tulajdonságait az elektronhéjak, azok atommagtól való távolsága, az atommagban lévő neutronok stb. Persze ekkor már csak az ismeretterjesztő irodalomból.

Hatalmas kérdés számomra, vajon az egyre komplexebb, egyre távolabbi emergens tulajdonságokat milyen mértékben határozzák meg az anyag alapvető tulajdonságai ill. előbbiek mennyire függetlenek utóbbiaktól.

Ha pl. kicsit mások lennének az alapvető erők, az elemeknek is más tulajdonságaik lennének, vagyis más lenne a kémia, benne a szerves kémia is, a biológia is.

Azonban ettől másképp működne az evolúció is? Ezt már nem hiszem. És a pszichológia? A társadalomtudományok, a közgazdaságtan? A művészetek? A filozófia?

Vannak olyan magas szinten jelentkező emergens tulajdonságok, amelyek már teljesen függetlenek a legmélyebb fizikai alapoktól?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.12. 21:03:24

@Kyria:

"Zelenszkij is férfi. És nem nagyon tart Ő sem a béke megteremtésének irányába."

Z egyre erőszakosabban zsarolja a Nyugatot és nem is csak azt. Késnek a gázra és az olajra szánt szankciók, erre föl ő maga tesz róla. Mondvacsinált ürüggyel elzárta az egyik gázcsapot, ezzel a németek 25%-kal kevesebb gázt kapnak. És senki nem mer szólni neki, hogy ezt azért talán mégsem kellene.

Wildhunt 2022.05.12. 22:22:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerintem nincsenek. Például az egész kémiát ki lehet vezetni az atomfizikából. Az igaz hogy nem célszerű, de lehetséges. A biológiához ettől eljuthatsz ha beleszámolod a perturbációs varianciákat (elnézést a csúnya szavakért), ami viszont kvantumfizikával leírható. Az abiogenezis egyik legvalószínűbb magyarázata is innen jön (más kérdés, hogy szerintem hülyeség, de nekem ez nem szakterületem)

Wildhunt 2022.05.13. 11:19:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: sehogy sem fér bele 5000 karakterbe :D. De megpróbálom címszavakban, aztán utánanézhetsz.
Az atomfizikából jön a kémiai potenciál fogalma. Ha emellé odateszed a Pauli elvet meg Maxwell törvényeit, már meg is kapod a vegyületek lehetséges összetételét, molekulaszerkezeteit, meg az összes lehetséges izomert. De mindez a legvalószínűbb eseteket írja le - a kénsavmolekula mindig reagál a vasatommal. Miközben tudjuk hogy ez nem így van - a molekulák és atomok viselkedése ugyanis nem uniform. Makroszkopikus szinten (normális tér- idő- és energiatartományokon belül) ez lényegtelen, ennek kisimítására használjuk a statisztikus fizikát.
Vannak viszont esetek, amik normál helyzetben nem lehetségesek. Ez nem azt jelenti, hogy soha nem történnek meg, csak azt, hogy valószínűtlenek. A perturbációs variancia azt mondja meg, hogy a normális folyamatról hányféleképp, milyen mértékben térhetsz el, a kvantummechanika meg azt, hogy ehhez mi kell.

Rubasov et. 2022.05.13. 20:05:38

Egy kapcsolatban ha megjelenik a játszmázás, azaz shit-teszt, akkor ott a férfinak reszeltek. A shit-teszt egyértelmű jele annak, hogy "Éva" szemében "Ádám" nem férfi, ugyanis ezekre nincs jó válasz. Ha Ádám beviszi kocsival Évát a munkahelyre, akkor a csicska lesz a szemében, ha meg nem, akkor egy bunkó pöcs. A megfejtés: legalább 2 szintkülönbség a férfi javára, és nincs játszmázás. Hidd el gazdag, befolyásos, hatalmas és emellé még valahogy ki is néző férfiak hírből sem tudják, hogy mi az a játszmázás. A többi meglátás OK.

taga20 2022.05.13. 20:29:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: neked sem szól senki, hogy a kurvaanyádat baszd telibe putyingeci!

asztán itt baszod a rezet te szarházi nyomorult fityeszretek!

www.youtube.com/watch?v=BowjATQloVA

Almandin 2022.05.13. 22:18:42

@Rubasov et.: A játszmázás nemcsak nőkre lehet jellemző. Szerintem is, egészséges kapcsolatban nem lehet helye. Akit szeret az ember, azt nem tesztelgeti, hanem szereti, igyekszik boldoggá tenni. Nő vagyok és sose gondoltam, hogy ilyen aljas trükkökkel kellene egy férfit megszerezni vagy megtartani.
Az, hogy Laci ezt írja, arra utal, hogy neki ilyen tesztelgetős párja van, amiért pedig eltűri, az az, hogy az anyja is ilyen lehetett, a családja tele lehetett őszintétlen, játszmázó nőkkel. Ezután azt gondolta, hogy ez a normális, ilyen a női nem. Ha a párja épp tesztelgeti (bántja), azt hiszi, ez elengedhetetlen tartozéka egy nőnek, és eltűri. A kapcsolatának nem reszeltek, tudomásom szerint az élettársával már nagyobb gyerekeik vannak, tehát több, mint 10 éve vannak együtt. Erre én csak azt mondom, hogy mindenki maga tudja, mit vállal, mekkora kompromisszumot köt magánéleti vonalon. Én tudom, hogy ha velem játszmázgatna így egy férfi, tesztelgetne, én otthagynám, mert én szeretetre vágyom és nem arra, hogy valaki folyton tesztelgessen (tépázza direkt az idegeimet).

Almandin 2022.05.13. 22:23:31

@taga20: Matyi, te vagy az?
Egyébként én marhára utálom putlert, de Zelenszkijt se lehetne szentté avatni. Sajnálom most őt, mert belecsöppent egy olyan helyzetbe, amire szerintem nem számított. Nagyon nehéz helyzetben van, de egy elég inkompetens fickó. Ahogy követelőzik és sértegeti pl. a németeket (akik amúgy segítettek neki), az nem túl szimpatikus. Látszik, hogy egy színész. Mindenesetre nem lennék a helyében.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.13. 23:16:41

@Wildhunt:

Köszönöm. Nem állítom, hogy értem, de van sejtésem.

@Almandin:

taga20 nem a fitymaTyi, de jó úton van ahhoz, hogy felnőjön hozzá.

Egy időben az európai zsidó szervezetekre és vezetőikre volt jellemző ez a fajta erőszakos követelőzés és sértő viselkedés, amit mostanában Z bemutat. De Z rajtuk is jócskán túltesz, már szinte utasítja az országokat, és büntet, ha nem engedelmeskednek neki - lásd a német államfő megsértését vagy a magyarok megfenyegetését. Utóbbit mondjuk nem ő követte el, de eltűrte, ahogy nem szólt a német kancellár lemájashurkázásáért sem.

Mindeközben valóságos celebstátuszt vívott ki magának, miseként celebrálja az esti eligazításait valahogy a néhai Steve Jobs szeánszaihoz hasonlóan. A nyugati politikusok meg szinte versengnek a kegyeiért, azért, hogy fogadja őket.

Talán kissé kijózanította Macron megjegyzése arról, hogy az EU-tagság évtizedekre lehet.

Tudom, most majd páran lenácitnak engem, de úgy érzem, Európában már most is az ukrán az új holokauszt-túlélő áldozat, és a jövőben még inkább az lesz. Arról meg szó sem eshet, hogy Európa legkorruptabb országáról van szó, amelyet most a Nyugat számolatlanul eláraszt bűnözésre is használható fegyverekkel. Szicília hamarosan elbújhat Ukrajna mellett.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.13. 23:29:10

Nem tudtam eldönteni, sírjak vagy nevessek, amikor pár napja olvastam valahol, hogy igen, voltak gondok Ukrajnában a náci Azovval, de ez a gond már megoldódott, mert integrálták őket a hadseregbe.

Nabaßßameg, a reguláris hadseregbe való felvételük nem inkább az ideológiájuk elismerését jelenti?

Amúgy azon tényleg csak jót mulatni tudok, ahogy a kőkemény harcosok a fél világnak, legutóbb Elon Musknak könyörögtek, hogy mentse már ki őket a patkánylyukból, ahol meghúzták magukat. A minap még az utolsó töltényig harcolni akartak. :D Szerintem sejtik, hogy élve nem jutnak ki onnan se így, se úgy.

Almandin 2022.05.13. 23:34:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A diplomáciában is egyre alpáribb stílus megy. Az a Melnik se nagykövethez méltóan viselkedik. Zelenszkijen látszik, hogy a hetvenes évek szülötte (néhány hónappal fiatalabb nálam). Az idősebb politikusok még tudnak úriemberként/úrinőként viselkedni (legalábbis a többség), de a mai negyvenesek sokkal lazább viselkedéskultúrával bírnak. Pl. a trágárkodás se tabu annyira. Mondjuk Macron az még tud viselkedni, bár 77-es születésű. Van még néhány üdítő kivétel. Melnik amúgy egy másik német politikust egyenesen seggfejnek nevezett. Régen páros lábbal rúgták volna ki az olyan nagykövetet, aki ilyen stílust enged meg magának.
Az ukrán népet én is nagyon sajnálom. Nem velük van bajom. Viszont tény, hogy Ukrajna világszinten is nagyon korrupt ország, az EU-nak csak baja lesz velük. Ömlik majd a pénz egyrészt az ország újjáépítésére, másrészt az üzemek korszerűsítésére. Környezetvédelmi téren is egy katasztrófa, ami ott van. Megértem, hogy az ukrán emberek szívesebben élnének az EU-ban, de a tagság nem egyszerű. Szicíliai hasonlat: már a kilencvenes években erős ukrán maffia volt, de az orosz is nagyon szörnyű.
Én kívánom az ukránoknak, hogy legyen vége a háborúnak, ne győzzön putler, de szerintem se jó ötlet bevenni őket az EU-ba.

Wildhunt 2022.05.14. 00:05:39

@Almandin:az ukránok keményen megdolgoztak a mostani helyzetükért. Ne sajnáljuk tőlük.

Almandin 2022.05.14. 00:48:18

@Wildhunt: Az embereket sajnálom, legyenek bármilyen nemzetiségűek is!. Ha valakit megölnek, lerombolják a házát, megerőszakolják, stb., akkor egy vétlen szenvedő alanya a háborúnak. Nem szabad azonosítani az összes ukrán embert a neonácikkal. Nem szeretem a kollektív bűnösség elvét.

Wildhunt 2022.05.14. 01:34:36

@Almandin: ezek az anyák/apák/feleségek/férjek elsöprő többséggel választottak olyan vezetőket, akik idáig vitték az országot. Támogatták az oroszok, magyarok megalázását és jogfosztását. Ennek ez az eredménye. A náculást meg a hülye ideológiát fontosabbnak tartották mint a normális életet. Most is fontosabb a náculás, mint hogy vége legyen a háborúnak. Annak is lesz eredménye. Az ukránok már ma befejezhetnék az egészet, de inkább elvakultan náculnak. Az ő döntésük, de engem hagyjanak ki belőle.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.14. 06:13:54

@Wildhunt:

+1

@Almandin:

OK, de akkor sajnáld a megalázott, elnyomott, jogfosztott magyar (és orosz) kisebbséget is.

"Én kívánom az ukránoknak, hogy legyen vége a háborúnak, ne győzzön putler"

Ha az ukránok győznek vagy legalább nem totál legyőzve kerülnek ki a háborúból, akkor a magyar kisebbség sorsa a pokol lesz. Mert majd lesz egy olyan béke, hogy az orosz kisebbség kap valamiféle autonóm jogokat - ez az a minimum, amivel Putyin vagy az utóda tragikus arcvesztés nélkül befejezheti a háborút -, ám a magyarokon fogják az ukránok minden bosszújukat kitölteni. Éppen ezért írtam többször is, hogy én a totális orosz győzelmet remélem. Lehet engem lenácizni, de az ottani magyarok sorsa ezerszer fontosabb számomra az ukránokénál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.14. 06:31:14

Abban igazat kell adnom Putyinnak, hogy az európai politikusok megőrültek. A szankciókkal nem csak Oroszországnak ártanak - ami a háborús agresszió miatt még érthető cél lenne -, hanem a saját gazdaságukat is. Arról már nem is beszélve, hogy világméretű recesszió, infláció, sok helyen éhezés lesz a szankciók és Ukrajna felfegyverzésének eredménye.

Mert hát van két korrupt, nem igazán demokratikus ország viszálya. Miért kell ebbe az egész EU-nak teljes erővel beállnia? (Az USA-t értem, ők ezen keresnek, plusz Oroszország meggyengítésével jobban tudnak koncentrálni Kínára.) Milyen demokratikus vagy emberi jogi stb. értékeket véd az az Ukrajna, ahol hosszú évtizedek óta sárba tiporják a nemzeti kisebbségeket, betiltják a hatalomnak nem tetsző pártokat (de a náci Azovot "integrálják" a hadseregbe), gyilkolják az orosz kisebbséget, elveszik a magyaroktól az anyanyelvi oktatást stb.?

Wildhunt 2022.05.14. 09:05:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a kárpátaljai magyarok már rég haza kellett volna költözzenek. Sokan tudod miért vannak még Ukrajnában? Mert a médiából 30 éve ömlik rájuk a mocsok. Ami miatt ha haza is települtek, éveken keresztül ukránozzák őket. Azt meg nehezen viselik.

Wildhunt 2022.05.14. 09:09:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: most lehetne olyan programokat indítani, hogy a kihaló falvainkba tucatjával költözhetnek kisgyerekes családok. A környező közszolgáltatások viszont csak magyarul legyenek elérhetők. Ez az ország legalább 3 égető problémáját oldaná meg egyszerre szinte ingyen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.14. 10:16:24

@Wildhunt:

Ahogy a romániai magyarokat is románozzák, persze csak a kevésbé fejlett intellektussal rendelkezők.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.14. 10:19:36

@Wildhunt:

Igen, ezt kellene ösztönöznie a kormánynak. Kárpátalján jó eséllyel úgysem lesz életük, na meg ott van az elkerülhetetlen keveredés meg ukrán betelepítés - ez utóbbiról őszintén szólva semmit nem tudok, de meglepne, ha nem lenne ilyen törekvés ukrán részről

Almandin 2022.05.14. 14:22:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem vagy normális. Az orosz terjeszkedés Európában nagyon nagy probléma, nem is állnának meg Ukrajnánál. Azt nem tudom, miből gondolod, hogy az oroszok majd annyira tiszteletben tartanák a kisebbségi jogokat. Oroszországban se túl jó a kisebbségek élete, ők se arról híresek, hogy annyira tisztelnék a nemzetiségi jogokat.
Az a probléma veled és Wildhunttal, hogy egy népet arctalan masszaként kezeltek. Az ukrán sovinizmus megerősödése a fejetekben úgy képeződik le, hogy akkor minden ukrán náci. Ez nem így működik. Egy népben mindig van mindenféle ember. A csecsemők, kisgyerekek pedig még azt se tudják, hogy milyen nemzetiségűek, nemhogy képesek lennének nácik lenni. Az arányosság elvét se ismeritek. Civilek megerőszakolása, éheztetése, megkínzása, megölése, javaik elpusztítása nem arányos azzal, hogy az ukrán kormányzat hozott egy nyelvtörvényt és ukrán náci csoportok időnként háborgatják a kisebbségeket. A magyar kisebbség sorsát én is szívemen viselem, a háború után a magyar politika feladata lesz, hogy biztosítsák a kisebbségi jogokat nekik, de emiatt nem kívánom az ukrán civilek szenvedését. A legjobb az lenne, ha ez a háború mielőbb befejeződne, nem orosz győzelemmel. Aki putler győzelmét kívánja, megfeledkezik arról, hogy januárban benyújtotta az igényét a volt szovjet érdekszférára (fél Európára gyakorlatilag). Putyin nem állna meg Ukrajnánál, sokan ezt nem képesek felfogni. A magyar soviniszták úgy látom, rövidlátásban szenvednek. Egyedül a magyarok sorsa érdekli őket, nem látják, hogy itt világháborús veszély van, az egész emberiség belepusztulhat ebbe a konfliktusba, ha a világ vezetői nem jól politizálnak. A kisebbségi jogokkal fontos lesz foglalkozni a háború után, de most ideiglenesen félre kell tenni, mert a legelső dolog a világháborús veszély elhárítása.

Wildhunt 2022.05.14. 17:31:25

@Almandin: ezt a nem állnak meg ukrajnánál hülyeséget honnan veszed? Az ukránokkal alig bírnak, akkor majd nekimennek a NATOnak?

Wildhunt 2022.05.14. 17:33:38

@Almandin: nem, ne tegyük félre a kisebbségi jogokat. Az ukránok már félretették az autonómiát, a minszki szerződést, a gazdasági egyezményeket, meg a jogállamot. Ez vezetett ide.

Wildhunt 2022.05.14. 17:36:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez azért erősen next level. A szeretet dalát éneklő ellenzék az ukrán szavazó, nyugdíjas, segélyleső kampányával picit jobban támadta őket, mint a 23 millió románt.

Almandin 2022.05.14. 20:59:03

@Wildhunt: Én se azt mondtam, hogy ne törődjünk velük, hanem azt, hogy amíg be nem fejeződik a háború, ez másodlagos kérdés. Siralmas látni, ahogy a soviniszták a világháborús veszély árnyékában még mindig ezt tartják a legfontosabbnak, pedig, ha kitör egy világháború, abba ők is belehalnak majd. A fontossági sorrendet be kell tartani. Jelenleg a legfontosabb, hogy ne eszkalálódjon világháborúvá, a második legfontosabb, hogy putler ne tudjon győzni, a harmadik helyen szerepelnek most a kisebbségi jogok Ukrajnában. Ha a te fejedre is kilőnek egy atomrakétát és Európa nagy részére is, akkor nem azon fogsz gondolkodni, hogy mi van az ukrán nyelvtörvénnyel.

Almandin 2022.05.14. 21:06:36

@Wildhunt: Abból indulok ki, hogy putyin január végén követelte, hogy a NATO vonuljon ki minden olyan országból, ahová 1997 után ment be. Tulajdonképpen a volt NDK-n kívül követelte vissza a volt szovjet érdekszférát. Ez a diktátor idős, állítólag súlyos beteg és emiatt most belehúzott, meg akarja a régi álmát valósítani, a volt Szovjetuniót és csatlós államait visszaállítani a kommunizmust kivéve. Ha nem állítják meg, akkor várható, hogy Magyarország is visszakerül az orosz érdekszférába, diktatúra lesz és valakit pl. egy ehhez hasonló internetes komment miatt is börtönbe zárhatnak vagy egyenesen Szibériába küldhetnek kényszermunkára. Képtelen vagyok megérteni az oroszimádó, putyinpárti jobbosokat, ezek ennyire meghülyültek? 20 éve, ha valaki azt mondta volna, hogy a magyar jobboldal oroszpárti lesz, nem hittem volna el. Most meg itt tartunk.

Wildhunt 2022.05.14. 21:32:35

@Almandin: ennek mi köze ahhoz, hogy Ukrajna után továbbmennek-e? Tehát DE, az ukránok szépen tartsák be az ÖSSZES ígéretüket, köszönjék meg amit eddig segítettünk, kérjenek bocsánatot hogy háborúval fenyegették, aztán talán tárgyalunk a továbbiakról.

Almandin 2022.05.14. 22:47:10

@Wildhunt: Távlati, stratégiai gondolkodásra van szükség ahhoz, hogy kezeljék ezt a világméretű problémát. Aki itt kicsinyeskedik, az elrontja a dolgokat. Ez olyan, hogy a jó autóvezető se csak 10 méterre előre néz, hanem távolabbra is tekint. Vagy pl. aki leragad a részletkérdéseknél, az nem lesz jó stratéga. Ki kell számolni az ellenfél lehetséges válaszlépéseit és előre megtervezni az ellenlépéseket. Mindezt A, B, és C verzióban is.

Wildhunt 2022.05.14. 23:02:38

@Almandin: pont ezt nem csinálja senki. Az oroszokat gazdasággal lehet legyőzni. Európa pont most nyírja ki a sajátját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.15. 08:10:34

@Almandin:

Wildhunt már kérdezte, de kérdezem én is: honnan veszed, hogy megtámadnának egy NATO-országot, sőt többet is? Egyetlen NATO-tagországgal szemben sincs területi követelésük, na meg tudják, hogy a NATO erősebb.

És NEM, épp most nem szabad félretenni a magyar kisebbség elnyomását. Mert most gyengék, mert most a további nyugati támogatás édekében kénytelenek visszafogni a sovinizmusukat, és engedni. A háború után, még egy nagyjából elvesztett után is már kisebb lesz a kényszer, jószántukból pedig nem fogják meg- ill. visszaadni a magyar kisebbség jogait.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.15. 08:14:39

@Almandin:

"Az a probléma veled és Wildhunttal, hogy egy népet arctalan masszaként kezeltek. Az ukrán sovinizmus megerősödése a fejetekben úgy képeződik le, hogy akkor minden ukrán náci. "

Az ukrán politika soviniszta és sub rosa támogatja a náci ideológiát képviselő erőket. Senki nem állította, hogy minden ukrán ilyen. De bennünket magyarokat az érdekel, mit TESZ az ukrán politika

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.15. 08:17:20

@Almandin:

"a háború után a magyar politika feladata lesz, hogy biztosítsák a kisebbségi jogokat nekik, de emiatt nem kívánom az ukrán civilek szenvedését. "

Ezt a háború előtt sem sikerült elérni, utána ugyan mitől sikerülne?

Az ukrán civilek nem a magyar kisebbség miatt szenvednek.

Wildhunt 2022.05.15. 10:34:16

@Almandin: még egyszer : mutass egyet a népből, aki felszólalt a jogfosztások, a halállista ellen. Akkor átgondolom a véleményem.

grundigg 2022.05.15. 11:02:24

@Wildhunt: Gondolom, nagyanyád ruszkik általi megerőszakolását is jogosnak tartod, hisz akkor mi voltunk a nácik. Sokkal inkább, mint ma az ukránok.

grundigg 2022.05.15. 11:08:53

@Wildhunt: Hogy megállnak-e Ukrajnánál, nem tudjuk. Ahogyan három hónapja még azt se tudtuk, nekimennek-e Ukrajnának. Hogy mi a céljuk vele, az máig nem világos. Közben meg atomháborúval fenyegetik a világot. De persze lehet, hogy miután végeztek Ukrajnával, élnének békében, szeretetben.

Lehet, hogy a szomszédaidat kiirtó gyilkos se ölne többet, téged meg különösen nem bántana, de van aki ilyenkor aggódni kezd a közbiztonság meg a maga biztonsága miatt.

Tényleg, amúgy mire van a magyar honvédség? Hisz minket ki akarna megtámadni és miért? Szerintem oszlassuk fel az egészet.

Wildhunt 2022.05.15. 11:26:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: plusz kicsit álságos az, hogy az átlag ukrán ártatlan a hatalom bűneiben, de minden orosz kollektíve büntethető a háborúért.

Wildhunt 2022.05.15. 11:28:05

@grundigg: ne a saját családodból indulj ki. Attól hogy te egy aberrált szarcsimbók vagy, más még nem az.

grundigg 2022.05.15. 11:42:12

@Wildhunt: Nem én védem ártatlan civilek lemészárlását és megerőszakolását, hanem te. De ha a saját szöveged sem érted, nem tudok rajtad segíteni.

2022.05.15. 12:01:40

@Almandin:
" Nem szabad azonosítani az összes ukrán embert a neonácikkal. Nem szeretem a kollektív bűnösség elvét."
Igeeen!? De akkor nem emelte fel a szavat a "baloldali" elvtarsno, amikor szankciokkal buntettek kollektive az orosz nepet, sot minden jogalap nelkul foglaltak le orosz allami bankbeteteket, letetbe helyezett aranyat, orosz emberek vagyonat koboztak el birosagi hatarozat nelkul, mindezt csak azert, mert oroszok. Sot, betuk hasznalatat - "Z" - tiltottak be, orosz sportolokat tiltanak el nemzetkozi versenyekrol, orosz zeneszerzok, muveszek, irok muveit egetik el, tiltjak be. Mi ez, ha nem kollektiv buntetes? Ilyenkor kussolnak a nagypofaju liberofasisztak.
---
" Az orosz terjeszkedés Európában nagyon nagy probléma, nem is állnának meg Ukrajnánál."
Az oroszoknak kissebb gondjuk is nagyobb annal, hogy Europaban terjeszkedjenek. Foldresznyi az orszaguk terulete, meg van mindenuk, a termeszeti kincseik meg az elkovetkezo tiz genaracionak is gondtalan eletet biztositanak - tobbek kozott ez nem tetszik az usak es a nyugat rablokapitalizmusra berendezkedett urainak. Az oroszok le se xarjak a degeneralt, onpusztito, libernyak eszmekkel megfertozott Europat. Legnagyobb problemajuk a lakossag kis letszama hatalmas teruletukhoz viszonyitva. Ez megoldhato lenne peldaul bevandorlok betelepitesevel, de nem akarnak ugy jarni, mint a hasonlo cipoben jaro kanada, ahol a korlatlan bevandorlas tonkretette az egykor viragzo orszagot. Legjobb pelda erre Marki-Zay, aki hamar visszamenekult a liberalizmus mintaorszagabol az illiberalis diktaturaba. :)
---
"Ez a diktátor idős ..."
Tetszik tudni azt, hogy a "Remegős", igen, a Reagen hany eves volt, amikor elosszor elnoknek valasztottak? Idosebb, mint most Putin.
---
"Oroszországban se túl jó a kisebbségek élete, ők se arról híresek, hogy annyira tisztelnék a nemzetiségi jogokat."
Kiscsillag, ezt tudna bizonyitani? A vilag egyik leggazdagabb orszagaban, kanadaban az oslakosok rezevatumokba zarva elnek, mint egy kipusztulasra itelt vedett allatfaj. De olyan korulmenyek kozott, hogy egy 3. vilagbeli is sirva menekulne el onnan. Azt tetszett tudni peldaul, hogy meg valasztojoguk sem volt a kanadai indianoknak 1960-ig?
---
"az ukrán kormányzat hozott egy nyelvtörvényt és ukrán náci csoportok időnként háborgatják a kisebbségeket."
Meg ahogy a libsi Moricka elkepzeli. 12 ezer orosz kissebsegi halt meg 2014 ota, raadasul ukran hadsereg agyuzasai kovetkezteben es aki ezt "idonkenti haborgatasnak" allitja be az egy ....... . Nem csak a magyar kissebseg helyzete siralmas, de a romanoke is, akik raadasul az orosz utan a masodik legnepesebb kissebbseg. 400 ezer vallja magat romannak Ukrajnaban.
...
"Aki putler győzelmét kívánja,"
Aki Putint hitlerhez hasonlitja, annak nagyon hianyosak a tortenelmi ismeretei. Ez olyan, mint az O1G mantra. Ehhez ertenek csak, putlerezni. Ezzel is csak azt bizonyitjak, hogy milyen siralomra es szanalomra meltok.:(
...
"mert a legelső dolog a világháborús veszély elhárítása"
Erre akkor kellett volna gondolni, amikor egy atomnagyhatalmat el kezdtek piszkalni. Az elejen meg ezt a veszelyt targyalasokkal el lehetett volna elkerulni, de ma mar keso. Az ukranok fegyverrel, hadianyaggal valo ellatasa csak noveli ezt a veszelyt, a sok artatlan, felesleges civil es katona aldozatrol nem is beszelve.
Egy felelos katonai vezetonek nem csak azt kell tudni, hogy mikor fog fegyvert, hanem meg fontosabb az, hogy mikor van az ideje azt letenni.
---
Nem is folytatom tovabb az elvtarsno hozzaszolasanak a szetcincallasat, ehhez nekem sem erom, sem turelmem sincs. :)
---
Peace! God Bless Russia! God Bless Putin! Akhmat sila! :)

2022.05.15. 12:43:05

@Almandin:
az európai érdek az, hogy az orosz nyersanyag és az európai (nagyrészt német) technológia összekapcsolódjon. ebben amerika ellenérdekelt. az orosz érdek az, hogy a kelet-európa síkság legnagyobb része (oroszország, fehéroroszország, ukrajna) egy katonai tömbbe tartozzon. mert ezt az óriástájat egyben lehet megvédeni. amerika ebben ellenérdekelt. az európai és az ukrán politikát amerika érdek diktálja.

a finnek előadják, hogy semlegesség és az az eurázsiai békepartnerség helyett milyen kiváló lesz nekik 1300 km-es frontot nyitni oroszország irányába. és a finn kormány tapsikol.

Almandin 2022.05.15. 14:26:04

@тельня́шка: Nem az orosz emberekkel van bajom összességében, hanem a putyini agresszióval, háborúval. Attól, hogy Nyugaton is vannak problémák a demokráciával, még sokkal nagyobb bajok vannak Oroszországban. Mindenkinek az az érdeke, hogy ez a háború mielőbb befejeződjön, az oroszoknak is. Orosz katonák halnak meg értelmetlenül a fronton, az orosz gazdaság is kifullad előbb-utóbb. Putler eltávolítása mindenkinek jól jönne. Navalnij pl. jó elnök lenne szerintem. A putyini propaganda jól dolgozott több évtizedig, ez a te szemléleteden is látszik. Nem tudom, hogy te valóban orosz vagy-e, vagy csak oroszos a nickneved, de látszik, hogy sikeresen kimosták az agyadat. Amúgy ha orosz vagy, azzal nincs bajom, nem szokásom a kollektív hibáztatás. Az orosz kultúrát szeretem és mostanában is fogyasztom (semmi bajom pl. Csajkovszkijjal).

Almandin 2022.05.15. 14:29:36

@cvsvrs: A finnek nyilván bepánikoltak. Menekülnek a NATO felé, mert az 5. cikkely védelmében bíznak. A történelmük során voltak orosz elnyomás alatt, sokáig Oroszország része voltak, nemzeti függetlenség nélkül. Tudják, hogy ha az oroszok megtámadják őket, akkor senki nem fogja megvédeni őket, ha nem NATO tagok, legfeljebb fegyvert kaphatnak, mint az ukránok. Más kérdés, hogy ez világszinten valóban eszkalálhatja a konfliktust, de a finnekből (és a svédekből) a pánik beszél.

Almandin 2022.05.15. 14:43:21

@тельня́шка: Amúgy te fotelzsukov vagy új nicken. Felismertem a stílusodat, megnéztem, mikor regisztráltál. A hozzászólásaid végére odabiggyesztett jelmondataid buktattak le.

2022.05.15. 16:08:23

@Almandin:
Gratulalok, lebuktatott egy, a magyar blogvilagba beepult orosz kemet! :) De ha a felhasznalo nev ez lett volna مِيشِيل‎ , akkor egy arab, ha pedig ez מיכאל‎, akkor egy izraelit buktat le. :) Nekem sajnos csak oroszra futotta. :(
Hogy megnyugtassam, sajnos nem vagyok orosz, de meg lehetek. :) Igen, a tobb evtizedes putyini propaganda megtette hatasat, kulonosen kanadaban, ahol 37 evig eltem. :) 2 eve menekultem vissza a trudeau fele liberalis diktaturabol a szabad Magyarorszagra. Ha politikai nezeteimre is kivancsi tetszik lenni, akkor megmondom, hogy az anarcho - es kereszteny - kommunizmus all hozzam legkozelebb, a kapitalizmust es a liberaralizmust tiszta szivbol gyulolom. :) Az abszolut szabadsag hive vagyok, amit ha nem is ertem el, de megprobaltam aszerint elni.
Na, meg tetszett nyugodni? :) (ja, azert valtoztattam meg a regi nicknevet, mert egy par blogon letiltottak annak hasznalatat.)
---
God Bless Putin! God Bless Orban! Akhmat sila! :) (mar csak azert is) :)

Almandin 2022.05.15. 17:09:49

@тельня́шка: A liberális diktatúra se szimpatikus. Nem tudom, miért gondolod azt, hogy ha valaki nem szimpatizál Orbánékkal vagy az oroszokkal, az már rögtön csak liberális lehet. Ez az, ami hihetetlenül zavaró a mai Magyarországon, hogy sokan csak úgy képesek gondolkodni, hogy muszáj beállni valamelyik ideológiai szekértáborba, mérsékelt, független ember szerintük nem létezik. Nekem egyik véglet se tetszik. De a hozzád hasonlók, akár jobbosak, akár balosak, képtelenek elhinni, hogy nem a másik szekértábort képviselem, hanem önálló, független véleményem van a világról. De én már megszoktam, hogy a birkák minden oldalról csak ütnek, mert erre vannak nevelve, kétbites a gondolkodásuk. Ha valaki nem mindenben úgy gondolkodik, mint ők, rögtön az ellentábor képviselőjének nézik és támadják.

2022.05.15. 20:38:49

@Almandin:
a finnek elemi érdeke az lenne, hogy a semlegesség fennartása mellett erősítsék az eurázisia békepartnerséget. és egyébként az oroszoknak is ez lenne érdekük. nekik se jó az, hogy nyitnak egy 1300 km-es potenciális frontvonalat. és a finnek se. mégis ezt támogatják, mert "bepánikoltak". vagy erre kényszerítik őket a nagyobb hatalmak. az oroszok és az amerikaiak. az európai unió nem befolyásoló tényező.

G. Nagy László 2022.05.16. 00:11:55

@Rubasov et.:

"A megfejtés: legalább 2 szintkülönbség a férfi javára, és nincs játszmázás. Hidd el gazdag, befolyásos, hatalmas és emellé még valahogy ki is néző férfiak hírből sem tudják, hogy mi az a játszmázás."

Szerintem csaknem minden nőből előtör előbb-utóbb a játszmázás, még akkor is, ha a pasija három szinttel áll fölötte, de nem is.ez a lényeg. Értem és nagy vonalakban igaznak is gondolom, amit írsz. Ugyanakkor muszáj bevallanom azt, hogy nem vagyok sem dúsgazdag, sem különösebben befolyásos, sem pedig egy Brad Pitt. Egy tízes skálán körülbelül hat pontot kapnék, ha minden paramétert figyelembe veszünk, ugyanakkor rá sem bírok nézni a négyes kategóriájú csajokra. Bárkivel volt dolgom eddig, az minimum 6-7 pontos nő volt. Hidd el: megéri a folyamatos tesztelést...

Almandin 2022.05.16. 02:34:00

@G. Nagy László: Ez a kategorizálás, pontozás szerintem nem fedi a valóságot. Akit te pl. 6-7 pontosnak ítélsz, az másnak lehet 3-as, vagy 9-es is, attól függően, milyen az ízlése. Ezt a pontrendszert olyanok találták ki, akik azt hiszik, hogy mindenkinek ugyanolyan az ízlése, a párválasztásnál ugyanazokat a szempontokat veszi mindenki figyelembe. Nekem pl. többször volt olyan helyzet az életemben, hogy egy, a közvélemény nagy része által közepesnek tartott férfit 10-es kategóriájúnak észleltem, mert nagyon vonzódtam hozzá. Miközben pl. sok agyonajnározott, adoniszi testű sztár egyáltalán nem jött be nekem, mert a személyisége nem vonzott. Nem álltam volna le vele, pedig jól nézett ki.
A játszmázásra, elismételem, a személyiségzavaros emberek hajlamosak. Nemtől függetlenül. Jobb távol maradni tőlük. Ha ilyenjeid vannak otthon, akkor fel kell vérteződni belül, de okosabb megszakítani velük a kapcsolatot.

G. Nagy László 2022.05.16. 10:44:19

@Almandin: Ezeket már ezerszer átbeszéltük, nem szeretném ismételni magam. Természetesen vannak szubjektív elemei egy értékítéletnek, ám ez többnyire a kisebbik szelet. A meghatározó elemek jól mérhetőek és körülírhatóak, akár fizikai, akár státuszbéli, akár pszichikai jellemzőről van szó. Nem mellesleg: a játszmázásra való hajlam is egy negatív tulajdonság, nem fogsz találni egy olyan őrültet sem, aki ezt vonzónak ítéli.

Jómagam 25 éve vagyok együtt az asszonnyal, a gyerekeink már kamaszodnak. Soha nem játszmázunk, de a tesztelgetés még nagy ritkán megjelenik. Ösztönkésztetés, nincs vele semmi bajom. (Egyébként is: egy kapcsolatban elég egy józan fél, aki nem hajlandó belemenni semmiféle játszmába. A másik gyenge próbálkozásai itt véget is érnek.)

Almandin 2022.05.16. 13:08:40

@G. Nagy László: Válaszod iskolapéldája az önbecsapásnak. Ráadásul azzal próbálod mentegetni a másikat, hogy az összes nőt olyannak nézed, leszólod az egész női nemet.
De ez nem lep meg, a magyar társadalom tele van ezekkel az elavult nemi sztereotípiákkal. Elmehetnél a Férfihangra szerzőnek ezzel a szemlélettel.

alöksz róz 2022.05.16. 16:01:07

@G. Nagy László: "Szerintem csaknem minden nőből előtör előbb-utóbb a játszmázás, még akkor is, ha a pasija három szinttel áll fölötte" - így van.

ez egy emberi alapszokás/tulajdonság, szerintem az intelligenciához "jár".

"Soha nem játszmázunk" - vagy csak úgy megszoktátok az egymáséit, hogy már fel se tűnik :-)

alöksz róz 2022.05.16. 16:09:22

@Almandin: "A játszmázásra, elismételem, a személyiségzavaros emberek hajlamosak" - akkor az összes kisgyerek személyiségzavaros? :-)

Wildhunt 2022.05.16. 22:55:34

@G. Nagy László: az is játszmázás, ha a párod olyasmivel piszkál, ami mástól rosszul esne. Tőle szórakoztató, Ő meg örül, hogy messzebb mehet a szivatásodban, mint bárki más.

Wildhunt 2022.05.16. 22:59:25

@Almandin: csaxólok hogy Navalnij keményvonalas nacionalista. Az USA azért tolja, mert Putyin ellenes.
A kisebbségekről: különbség van a nem túl rózsás helyzet meg aközött hogy büntetlenül tüntetnek a kiirtásukért (késre a magyarokkal)… amitől te eltekintenél, mert szegény ukránok.

Almandin 2022.05.17. 00:41:14

@Wildhunt: Én tuti, hogy nem tűrném. A szívatás elítélendő akkor is, ha kapcsolatban csinálják. Nem arra van szükségem, hogy szívassanak, hanem, hogy szeressenek.

Almandin 2022.05.17. 00:42:07

@Wildhunt: Kérek forrást arról, miszerint Navalnij keményvonalas nacionalista. Bemondásra nem hiszek el semmit.

Wildhunt 2022.05.17. 08:39:14

@Almandin: felteszem orosz nyelvű forrást sem fogadsz el?

Almandin 2022.05.17. 13:19:56

@Wildhunt: Azok nem elég megbízhatóak, de nagyon keveset is értenék belőle. Régen és keveset tanultam oroszul.

Almandin 2022.05.17. 13:24:35

@Wildhunt: Utánanéztem, Navalnij igazából ideológiailag sehová se sorolható be, gyakran változtatja nézeteit. Az antikorrupció az, amit következetesen képvisel. Nem tudjuk, milyen elnök lenne belőle, de putlernél bizonyára jobb. Az pedig, ami vele történt, tragikus. Remélem, kijut hamarosan a börtönből.
merce.hu/2021/02/27/navalnij-es-az-antikorrupcio-apolitikus-ideologiaja/
Putlert amúgy holnap kellene elfogni, mert kiteszi a lábát Törökországba.

alöksz róz 2022.05.17. 16:30:58

@Almandin: "Putlert amúgy holnap kellene elfogni, mert kiteszi a lábát Törökországba." - zseniális javaslat...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.17. 17:21:40

@Almandin:

Nem tudjuk, milyen elnök lenne belőle, de putlernél bizonyára jobb. "

Valószínűleg egész Oroszország anarchiába süllyedne.

"gyakran változtatja nézeteit."

Mikor milyen utasítàst kap Washingtonból. Persze csak áttételesen, nem direktben.

Wildhunt 2022.05.17. 20:24:18

@Almandin: felhívom figyelmed az ukrán nép nem létezik véleményére. Persze vakulj tovább nyugodtan. A kisebbségekről meg elegánsan elfeledkeztél.

Wildhunt 2022.05.17. 20:25:42

@Almandin: vannak olyan megbízhatóak, mint a CNN. Jobb meg nincs.

Wildhunt 2022.05.17. 20:26:36

@alöksz róz: és persze utána eljön a világbéke.
süti beállítások módosítása