téveszmék

téveszmék

"Magyar Péter baloldali politikus"

2024. május 06. - G. Nagy László

magyar-puzser_1.jpg

 

Szerintem komoly hibát követ el a Fidesz. A politikai marketing, a propaganda ugyanis csakis akkor lehet ütős, ha a választópolgár elhiszi, hogy van benne igazság. Hogy Karácsony mögött Gyurcsány áll - ezzel senki sem vitatkozik. Hogy MZP is a dollárbaloldal része - a napnál is világosabb. Hogy Brüsszel egy ócska sóhivatal - ez is messziről látszik. Viszont Magyar Pétert baloldali politikusnak beállítani, és a többi szánalmas ellenzéki bohóccal egy platformra helyezni - ezt nem érzem sem reálisnak, sem kommunikációs tekintetben hatásosnak. 2024 májusának elején halvány fogalmam sincs, mit ér el a Tisza Párt a közelgő EP-választáson. (Már csak azért sem, mert minden közvélemény-kutató mást és mást mér.) Azt pláne nem tudom, hogy mivé fejlődik mozgalma 2026-ig, s hogy mely politikai erőkkel kíván majd együttműködni. Sejtésem sincs, ki áll mögötte, ki szervezi, ki finanszírozza megmozdulásait, nagygyűléseit. Egyben azonban biztos vagyok: más, mint az eddigi messiás-jelöltek.

 

Magyar Pétert négy dolog különbözteti meg az ellenzék eddigi, tiszavirág-életű reményhozóitól. Az első és legfontosabb: a választópolgárokra tett hatása, mozgósító ereje. Egészen bizonyos, hogy jó pillanatban lépett színre, mert a semmiből jött, s most tömegek figyelmét élvezi. A Rhema Konferenciaközpontba szervezett vitaestre például már annak meghirdetésekor, egy hónapja elfogytak a 3.900 forintba kerülő jegyek, miközben a terem ezer főt is képes befogadni. A második különbség, hogy Magyar Péter kifejezetten intelligens. Ilyen figurát az ellenzéki oldalon az elmúlt 14 esztendő során nemigen láttunk, így most fáklyaként világít az eddigi ostoba jelöltek között. Szónokként a színpadon állva kissé színtelennek és gépiesnek hatott, de a pódiumbeszélgetés abszolút az ő terepe; ügyesen, felkészülten, talpraesetten kommunikál. Képes hozzászólni olyan társadalomfilozófiai, morált érintő, avagy külpolitikai kérdésekhez, melyek kapcsán a momentumos, DK-s, jobbikos politikusoknak lövésük sincsen. Még némi humora is van - ha egy kicsit dolgoznak rajta, akár karizmatikus vezető is válhat belőle. A harmadik, igen feltűnő eltérés, hogy ezúttal elsősorban az ellenzéki pártok vannak beszarva; Dobrevék különösen tartanak attól, hogy ők lesznek a legnagyobb vesztesei Magyar Péter színre lépésének. És végül a negyedik: az eddigi messiás-jelöltek mind kínos merevséggel adták elő a mainstream brüsszeli narratívát, függetlenül attól, hogy mit gondol a magyar választópolgár. Ezúttal gyökeresen más a helyzet. Egy Orbán 2.0 született, aki szinte egy az egyben a miniszterelnök gondolatait és programját képviseli - számomra ez az, ami igazán lényeges.

 

BRÜSSZEL

 

"Rengeteg olyan példát lehetne mondani a tagállamokban, amelyek nagyon durva jogállamisági sérelmet okoznak." Magyar Péter beszél Hollandiáról, ahol megszüntették a népszavazás intézményét, mert kétszer is olyan eredmény jött ki, amely nem tetszett a regnáló hatalomnak; Spanyolországról, ahol egyeseket politikai alapon zárnak börtönbe; Szlovákiáról, ahol brutális a korrupció, illetve azokról az országokról, ahol még alkotmánybíróság sincs. Tökéletesen ugyanazt vallja, mint a Fidesz, vagy mint jómagam: a jogállamiság kérdését nem kéne politikai furkósbotként használni, különösen úgy, hogy nyilvánvaló a kettős mérce: közel sem mindenkinek mernek nekimenni. "Én nem akarom ezt a garnitúrát védeni, csak azt mondom, hogy nem ez az Európai Uniónak a szerepe. És ahelyett, hogy a versenyképességével törődne (...), saját magát folyamatosan lábon lövi és mondvacsinált problémákkal foglalkozik. Ezért nem érdekel nagyjából senkit az Európai Unió."

 

SZUVERENITÁS

 

"Mi van akkor, ha az, aki ad kalácsot, az nem ad tanácsot? Tehát: gurulnak a dollárok, de nem tartozik a dollárokhoz semmilyen elvárás, semmilyen utasítás." Puzsér a magyar politikai ellenzék külföldi finanszírozására próbál elvi, ám igen gyermeteg javaslatot tenni, de Magyar Péter pontosan úgy válaszol, ahogyan erre kell: "Szerintem nem vagy annyira naiv, hogy bárki egy dollárt is ad bárhol a világon a két szép szemedért, hogy legyél nagy demokrata. Én nem hiszek az ilyenekben. Én nem hiszek az amerikai filantrópokban. Nem jöhet Magyarországra pártfinanszírozásra pénz." Bevallom: a beszélgetés ezen szakaszában kicsit megsajnáltam Puzsért, aki csaknem három órán át szerelmesen csüggött Magyar Péter minden szaván, és olyan elégedett egyetértéssel bólogatott mindvégig, hogy ilyet tőle az elmúlt húsz évben még sosem láttam. Korábban, amikor az EU jövőjéről volt szó, már kapott egy visszautasítást: az új messiás - vele szemben - nem hisz az Európai Egyesült Államokban, hanem pont ugyanúgy, mint Orbán, vagy mint e sorok gépelője a független nemzetek gazdasági együttműködését élteti. És most még a guruló dollárokra is nemet mond...

 

HÁBORÚ, MIGRÁCIÓ

 

"Robi, legalább magadat ne ringasd ebbe az álomképbe! Miért rosszabb Oroszország, mint Kinshasában, ahol nincs áram, és ahol a belgák és a franciák fegyvereket adnak el, és folyamatosan háborús bűncselekmények történnek? Miért?" Magyar Péter nyíltan beszél a nyugati országok mérhetetlen képmutatásáról, gyarmati politikájukról, kegyetlenkedéseikről. Leszögezi azt is, hogy az orosz-ukrán konfliktus kapcsán a béke pártján áll és ellenzi a korlátlan migrációt. Minden mondata, amit a külpolitika terén megfogalmaz, abszolút megállja a helyét, nyoma sincs bennük annak a szervilis seggnyalásnak, amit Donáth Annától Márki-Zay Péterig minden ellenzéki figuránál megfigyelhettünk.

 

SZÁNDÉKOS FÉLREÉRTÉS

 

A beszélgetés vége felé Puzsér bedob egy érdekes témát: a politikai kommunikáció legaljasabb húzását, az ellenfél szavainak kiforgatását. Az iskolapélda természetesen Kövér László abszolút ártalmatlan "köteles beszéde", melyre Gyurcsány épített tökéletesen alaptalan és hazug kampányt, majd ezzel büszkén el is dicsekedett később. Puzsér kérdése - mely szerint Magyar Péter él-e hasonló eszközökkel - természetesen költői, annál izgalmasabbak a közelmúltból felhozott példái. Az első: MZP Partizán-interjúja, ahol a következőket mondta: "Magyarország a NATO tagjaként minden módon, amit a NATO eldönt, a szövetség keretein belül minden segítséget és támogatást megadhat Ukrajnának. (...) Ha a NATO úgy dönt, akár katonait is." Ez egy nagyon lényeges kérdés, már csak aktualitása miatt is. Puzsér természetesen brutális tévedésben van: itt szó sincs szándékos félreértésről. Csakis annyi a kérdés, hogy a magyar kormány szervilisen részt vesz-e a NATO minden akciójában, avagy képes-e nemet mondani, ha az érdekei úgy kívánják. (Védelmi szövetségről van szó, szerződéses kötelezettségünk kizárólag akkor áll fenn, ha a szövetség egy tagját megtámadják. Ilyen fel sem merült, ahogy a beszélgetés során sem.) Magyar Péternek ez egy kiváló lehetőség lett volna, hogy kifejtse álláspontját, azonban diplomatikusan csendben maradt - nyilván nem akar balos szavazókat veszíteni. A második példa ugyancsak MZP-hez kötődik, ezúttal ő ültette körhintába Pálffy Istvánt egy televíziós interjú során. Itt Puzsérnak és Pálffynak tökéletesen igaza van: a pedofil hajlam egy átok, egy nehéz kereszt, de ha nem jár tettlegességgel, úgy nincs miről beszélni. Magyar Péter ebbe sem megy bele mélyen - a téma sikamlós, a nyílt állásfoglalás szavazatokat aligha hoz, inkább csak vihet...

 

***

 

Jómagam számos kérdés kapcsán pontosan ugyanúgy látom a világot, ahogyan Magyar Péter. Én is liberálisnak tartom magam. Lényegesnek tartom az öngondoskodó attitűdöt. Támogatom az egykulcsos adózást. Hiszek abban, hogy mind az oktatás, mind az egészségügy terén számos előrelépés lehetséges akár újabb milliárdok nélkül, puszta odafigyeléssel, szervezéssel, szemléletváltással. Mindezekkel együtt sem tudok bízni egy olyan emberben, aki megfélemlíti a feleségét; rögzíti és felhasználja magánbeszélgetéseiket; illetve minden gátlás nélkül szembefordul a saját politikai közösségével, csak mert személyes ambíciói ott nem kaptak elegendő teret. Ha Rákosinak, Kádárnak vagy Gyurcsánynak lenne a kihívója, némi fintorgással tudnék rá szavazni. Orbánnal szemben azonban kizárt.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9818396261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomic power 1986DucaDuca 2024.05.16. 16:44:53

@Boldeone2:

"Kb ezer tényfeltáró cikk van, az oroszok magyarországi nyomulásáról: kémbank, kgb - ügynökök a minisztériumban, a külügy lehallgatása.."

Választási kampánylegenda, hiteltédemlő bizonyítékok nélkül!

A titkosszolgálatok mndenütt jelen vannak. A baráti NSA lehalgatta a német kancellárt, más német, valamint svéd, francia és norvég hivatalnokokat is.

"Ezek mind tények, a kínai rendőrök magyarországi tevékenysége, a kínai állami propagnda terjesztése a köztv - ben, stb..."

A kínai és magyar rendőrök közös járőrszolgálata "komoly nemzetbiztonsági kockázat".
Ami a propagandát illeti: zavar a vélemények sokfélesége?

Innen már csak egy "hajszál" választ el mInket attól, hogy Kína "megszállja, leigázza" Magyarországot!

Serény Vélemény 2024.05.16. 16:44:57

@Tesz vesz XX.: "minden propaganda ellenére megszűntek birodalomként, nagyhatalomként létezni"
Az álmaidban lehet. A valóságban meg pont lekörözték az egész eu-t fegyvergyártásban.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.16. 16:48:11

@Serény Vélemény:

és mit csinálnak annyi fegyverrel csöpike? azt tudod hogy a gazdaság elég komplex dolgokból áll, pl iparból, autógyártásból stb, de a chipgyártásé a jövő, mennyi chippet gyártanak a ruszkik? amikor még gémkapcsokat se tudnak?

az orosz lakosság 50-60%-a létminimum alatt él. hála a háborúnak. nem tudnak egy k autót gyártani.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.16. 16:50:43

@atomic power 1986DucaDuca:

le kell szólni, aki a valódi veszélyről ír. bagatelizálni kell, tehát nem fontos a fideszeseknek a nemzeti szuverenitás valójában a vendégjogukkal meg a woke szi csi pinggel

akkor azért csináljuk nekik ingyen fudant meg a kínai vasútat km-énk másfél milliárddal drágábban mint a korrupt szerbek, mert nem igaz?
akkor mégse leszünk kína számára uniós belépő?

mi van a montenegrói autópályával csöpike?
megköszöönte szi csi ping hogy ilyen rugalmasan kezeli orbán a környezetvédelmet? meg a lakosok mérgezését?

Serény Vélemény 2024.05.16. 16:53:49

@Tesz vesz XX.: "az orosz lakosság 50-60%-a létminimum alatt él. hála a háborúnak. nem tudnak egy k autót gyártani"
Hát, én azért erre a helyedben nem vennék mérget!

www.youtube.com/watch?v=36r6-IraNkM

(túúúdom-túúúdom, propaganda...)

www.youtube.com/watch?v=_bIWKm8G5Qk

atomic power 1986DucaDuca 2024.05.16. 17:20:47

@Boldeone2:

"Ne hasonlítsunk már egy 100 ezres szigetállamot, egy közel 40 milliós európai nemzetállamhoz!"

A nemzetközi jog, amire folyamatosan hivatkozol, nem differenciál aszerint, hogy egy állam lakosságát, területét, gazdasági súlyát tekintve mekkora.

"Grenadában teljes politikai káosz tombolt, a kommunista - terroristák megölték a mérsékelt elnököt, így teljesen idokolt volt a beavatkozás!"

Az ENSZ Alapokmány melyik cikkelye szerint, és mlyen felhatalmazással? Vagy ez úgy működik, hogy ha az USA érdeke úgy kívánja, akkor el lehet tekinteni a nemzetközi jogtól. Igen, úgy működik, jól látod!
Az USA 35 intervenciót hajtott végr a második világháború óta, amelynek nyomán 34 esetben káosz következett be az adott országban. Az USA 1953-ban államcsínyt szervezett Iránban, Kubában1961-ben inváziót a Disznó-öbölben, megszervezte Sukarno indonéz elnök 1966-os katonai megdöntését. Panama 1989-es megszállása az Egyesült Nemzetek Közgyűlése és az Amerikai Államok Szervezete által elítélt hadműveletet volt a nemzetközi jog megsértésével. S akkor még nem beszéltünk a törvénytelenül megindított iraki háborúról. A nagyhatlami érdek felülírta a jogot!

"Mindnyájan tudjuk: senki nem akarta megtámadni Oroszországot, az USA- sem és más sem, ez csak a vén diktátor tévképzete!"

Nem nekünk kell tudni, ezt az oroszokkal is el kellene hitetni! Mit tett a hegemón USA ennek érdekében? Semmit!

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.16. 17:22:09

Utoljára talán Kossuth Lajos volt ilyen, mint most MP, hogy tömegek gyűlnek össze a legkisebb falvakban is

www.youtube.com/watch?v=zRrASQLBRYY

Wildhunt 2024.05.16. 17:26:35

@Tesz vesz XX.: nem, őket nem ágyúzták 10 évig az oroszok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.16. 18:19:32

@atomic power 1986DucaDuca:

Mondd, te nem vagy képes felfogni, hogy itt most Oroszország nemzetközijog-sértéseiről van szó? Az USA sokkal számosabb jogsértéseiről majd akkor írhatsz, ha Artúr erről posztol. Persze nem fog. És ha bárki más írna erről posztot, Boldeone, Tesze-tosza és a többi balliberrált valláskárosult azt válaszolná, hogy bezzeg Oroszország.

atomic power 1986DucaDuca 2024.05.16. 19:14:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Az USA sokkal számosabb jogsértéseiről majd akkor írhatsz, ha Artúr erről posztol. Persze nem fog. És ha bárki más írna erről posztot, Boldeone, Tesze-tosza és a többi balliberrált valláskárosult azt válaszolná, hogy bezzeg Oroszország."

Oroszország az ellenség! Azért ellenség, mert rendszere azt igazolja, hogy a liberális demokrácia nem lett egyeduralkodó a világban, ahogy a liberális fősodor gondolta közvetlenül a hidegháború után. Haladunk egy olyan világ felé, amelyben a liberális demokrácia csak egy lesz a sok közül és nem is a legerősebb. Ez veri ki a biztosítékot Nyugaton, ezért van a démonizálás és a kettős mérce a civilizációk együttműködése helyett.

alöksz róz 2024.05.16. 19:24:20

@atomic power 1986DucaDuca: "ezért van a démonizálás és a kettős mérce a civilizációk együttműködése helyett" - a migrikről mi jut eszedbe :DDD

Boldeone2 2024.05.16. 20:13:32

@atomic power 1986DucaDuca: nemzetközi jog, amire folyamatosan hivatkozol, nem differenciál aszerint, hogy egy állam lakosságát, területét, gazdasági súlyát tekintve mekkora."

- A nemzetközi jog csak az alapelveket írja le, a többi viszont már a nemzetközi közösség dolga, hogy megítélje az adott helyzetet
Nyilvan a demokratikus államok összetartanak, ahogy az elnyomó diktatúrák is! Lehet választani: fejlett , demokratikus vilátrend, vagy a lator állakok közt: Oroszország, Észak-Koreak, Irán, Kína
Én megvetem ezeket a diktatúrákat, de az ezeket pártolókat is Magyarországról , szintén

Éppen az a nagy baj, hogy az USA keveset avatkozik be a világon! Tehetnének többet!

Az USA 35 intervenciót hajtott végr a második világháború óta, amelynek nyomán 34 esetben káosz következett be az adott országban."

- Hagyjuk már a hülyeséget! A SZU vagy Oroszország hányszor avatkozott be??? 1939 Balti államok, 1956 Magyarország, 1968 Csehszlovákia, Grúzia már orosz színekben, Szíriában az elnyomó Aszad - rezsim mellett, stb..
Akkor miről beszélünk?

Nekünk Európai embereknek viszont leginkább az európai béke lenne a legfontosabb! Oroszország szinte mindeh kis államnak történelmi ellensége!
A szabadság nyugatról jön, nem pedig keletről!
Európában akarategység van arról, hogy az orosz agresszor - valahogy - meg kell fékezni

A NATO 100 milliárd dollárt szán erre

Boldeone2 2024.05.16. 20:24:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az USA sokkal számosabb jogsértéseiről majd akkor írhatsz, ha Artúr erről posztol. "

- Én eurotlantista vagyok. Nem az USA hanem Oroszország, és elődei fenyegették és szállták meg a kis kelet- európai államokat
Az USA ráadásul a szövetségesünl
A világ első demokratikus állama, ahogy Nyugat-Európa is, minták a világban

Oroszország ezzel szemben SOHA sem volt demokratikus állam a történelem során. Kb egy 10-20 év próbálkozás volt, az sem jött össze.. Ma meg totalitárius állam már, maradt egy primitív félázsiai csökevénynek, mint volt..

Itt Kelet- Európában történelmi bűneik vannak, de sajnos ma sem sokat változtak, az ukrán háború is ezt mutatja

...
Sem pártpluralizmus nincs, sem civil társadalom, polgári szabadságjogok, szabad média, stb...

Abszolút szolga társadalom, zéró autonómiával

Boldeone2 2024.05.16. 20:31:53

@atomic power 1986DucaDuca: Oroszország az ellenség! Azért ellenség, mert rendszere azt igazolja, hogy a liberális demokrácia nem lett egyeduralkodó a világban, ahogy a liberális fősodor gondolta közvetlenül a hidegháború után. Haladunk egy olyan világ felé, amelyben a liberális demokrácia csak egy lesz a sok közül"

Oroszország nyilván ellenség, mert azok ruszofasiszta rendszer is ellensége a szabad világnak! A fő ideológia felvilágosodás ellenes, Dugin kimondja hogy a diktatúra az erkölcsileg elfogadható rendszer

Hosszú távon pedig arra haladunk, hogy egyre több ország vált liberálissá. A kommunista világrend összeomlott, a SZU majd felére töpörödött, a volt szovjet blokk országai liberálusként virágzanak
Ahol antidemokratikus fordulat következett be, azok mind válságban vannak. Afrika és a Közel kelet, az bajban van pár kivételtől elteintve

A liberális plurális demokráciánál nincs jobb rendszer a Földön!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.16. 20:36:16

@Boldeone2: józsinéni egyszerre szopkodja putyin és orbán faszát.
Hát ha még trump is nyerne...!

Boldeone2 2024.05.16. 20:39:56

@atomic power 1986DucaDuca: en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

A világ első 30 országából 27 liberális demokrácia, meg 3 spec helyzetű városállam

A nyugati liberális demokrácia a felsőbbrendű politikai rendszer, a lehető legjobb választás a társadalomnak

Oroszország egy bukott állam, lényegében jelentősen kisebb az egy főre eső GDP , mint pl a V4 országokban, hiába acrebfe5eg ásványkincs és energiahordozó, ha belülről rohad az ország.
Aki tudja, elmenekül az elnyomó putyini rezsimből, csak moszkvai szilovik elit él jó, a falu kb olyan mint Ukrajnában, kerti budi sok helyen és minimál élet..

Boldeone2 2024.05.16. 20:42:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Jobbat mondok!

Az atomic power kollégának megbaxták erőszakkal valamely családtagját a 2vh után...( elárulta egy másik blogon) és mégis az orosz propagandát nyomja...

alöksz róz 2024.05.16. 21:24:42

@Boldeone2: "Oroszország nyilván ellenség, mert azok ruszofasiszta rendszer is ellensége a szabad világnak!"
:D

Boldeone2 2024.05.16. 22:13:24

@G. Nagy László: Lőttél egy hatalmas öngólt a kanadai törvénytervezettel kapcsolatban, no meg a kormánymédia is, hiszen nálunk lehet hogy pont ugyanaz készül:

Kocsis Máté: " A jogalkotásnak a következő időszakban el kell azon gondolkodnia, hogy ezt a véres kommentszekciót miként lehet egy kicsit kordában tartani. Ez olyan fokon elfajult, hogy Szlovákiában most a történtekig vezetett. Magyarországon pedig ez a verbális erőszak, a virtuális térben zajló polgárháború mindenképpen megfékezendő

Wildhunt 2024.05.16. 22:22:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: teszetosza téged nem emlékeztet a lencsésistvánra? Arra a degeneráltra, aki mindig matyit szopkodta?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.16. 22:55:11

@Wildhunt: Értem én, hogy fáj nektek fideszkomcsiknak az igazság, de tesz vesz messze nem lencsés Pityu.

G. Nagy László 2024.05.16. 23:00:45

@Boldeone2:

"Lőttél egy hatalmas öngólt a kanadai törvénytervezettel kapcsolatban"

Lőttem a faszt. Megint hülyeségeket beszélsz.

1. Ha a Fidesz-kormány bármiféle módon korlátozni készülne a szólásszabadságot, én volnék az első, aki kiakadnék rajta és azonnal posztolnék is.

2. Ha a Fidesz ilyen faszságot csinálna, arra azért kínosan ügyelne, hogy a vonatkozó jogszabály ne tegye lehetővé a visszamenőleges vizsgálódást.

Nem is értem, hogy írsz le ekkora baromságokat. vannak elveim, amelyekhez ragaszkodom. Ha majd Viktor arról kezd beszélni, hogy Boldinak mindenben igaza van, és éljen a progresszió, és jöjjenek a migránsok ezrével, és segélyezzük őket megemelt adóinkkal, az lesz az a pillanat, amikor elfordultam a kormánytól. Nem rúgok öngólt soha, mert ragaszkodom a józan morálhoz - mindenkitől függetlenül.

Boldeone2 2024.05.17. 00:02:39

@G. Nagy László: Nem is értem, hogy írsz le ekkora baromságokat. vannak elveim, amelyekhez ragaszkodom"

index.hu/kulfold/2024/05/16/kocsis-mate-robert-fico-merenylet-gyuloletkeltes-komment-jogszabaly-torvenyjavaslat/

Fidesz frakcióvezetője törvényjavaslatot is benyújtana az ügyben, hogy szabályozni tudják a gyűlöletkeltő hozzászólásokat"

Tehát itthon is törvényekkel szabályoznának...Persze, várjuk ki mi lesz, de gondolom nem véletlenül lengette be...

..és megint kezdték a "baloldalazó" mantrát , holott nem is baloldali volt a merénylő, amit eddig tudni lehet...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 00:05:12

@Wildhunt:

Valami rémlik Lencsésről, de csak halványan. Tesze-toszát meg már jó ideje átgörgetem. Csak akkor látom az általa írtak egy részét, ha valaki idézi.

Boldeone2 2024.05.17. 00:19:24

@G. Nagy László: A valós és mélyben lappangó társadalmi indulatokat az mutatja, hogy sokan írták, - ahol lehetett - hogy Orbán is így járhatna,..
Voltak akik azt írták, hogy inkább " kaptárban végezze, stb..

Rengeted embernek nem a részvét, hanem valami más jutott eszébe, így az index elzárta a komment zónát...

Tanulságos, hová a fajult a teljesen konszolidáció- és konszenzusmentes Orbán rendszer! Az orbáni gyűlölet mára visszahullott magára Orbánra, mert az Orbán által elterjesztett és ma is terjesztett méreg mindent beborított!

Így nem lehet kormányozni, ellenségként az ország másik felével, és az EU - többségével szemben, mert már nem lesz csak relatív többsége a közvéleménykutatások szerint ( de majd meglátjuk...) Orbán elveszti a többség bizalmát, ezen az úton van, de a hatalomhoz meg ragaszkodna görcsösen..
Nyilván a Fidesz államrend még mögötte áll, hiszen ha Orbán elbukik, vége mindennek, azonnal egymásnak esnek a belső riválisok...
A Fidesz kampány végtelenül primitív, dedós, szánalmas: " Poloska Peti " és társai ...
Kifogytak az ötletekből, ezért most gyorsan megpróbálják a merényletet behozni a narratívájukba..,

Boldeone2 2024.05.17. 00:29:39

A legjobb az lenne, ha Orbán háttérbe vonulna, a parlament pedig fokozatosan megterentené egy jövőbeli plurális demokratikus rendszer alapjait.
A két legfontosabb dolog:

- Új, jóval arányosabb választási rendszer megteremtése. Magyarul relatív többséggel ne lehessen 2/3
-Az EU új médiaszabályozás- ezt kellene elfogadni - szerint KORLÁTOZNI kell a közpénzből folytatott kormánypropagndát

Ez így nem mehet tovább, ha nem akarunk szellemi, legrosszabb esetben fizikai polgárháborút...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 01:15:25

@Boldeone2:

"Új, jóval arányosabb választási rendszer megteremtése. Magyarul relatív többséggel ne lehessen 2/3"

Ne zavarjon, hogy a legrégebbi újkori demokráciában, Nagy-Britanniában is csúnyán aránytalan a választási rendszer. A példaképedben, az USA-ban szintén. Lehet, hogy valamit tudnak ezek az országok?

"Ez így nem mehet tovább, ha nem akarunk szellemi, legrosszabb esetben fizikai polgárháborút..."

Nagyon szeretnéd, ugye? Minél rosszabb, annál jobb, nicht wahr? Alig várod már az elvtársaid által évek óta beharangozott lámpavasra akasztásokat, n'est-ce pas?

Hát ne reménykedj! Magyarország 2006-ban, Feri bá' alatt állt legközelebb a polgárháborúhoz, de az a "legközelebb" is fényévekre volt tőle.

Reactor 2024.05.17. 01:51:11

@Boldeone2: Uhum. Kik is állítják ezt? Mert ha kormányszervek, akkor kezeld annak, ami: egy nagy büdös kamunak.
Én konkrétan a Zsaru magazinból informálódok (2004 óta veszem), és az alapján bizony durván sokat romlott a közbiztonság: konkrétan a négyszeresére nőtt az élet- és vagyon elleni bűncselekmények száma. Való igaz: a gazdasági bűncselekmények száma mintegy 10%-al csökkent. Vagyis nem kicsalják a pénzed, hanem agyonvernek érte.
Arról nem is beszélve, hogy a kormány csak a bejelentett (vagyis nyilvántartott) esetekkel számol. Ami egyáltalán el se jut az ügyészségig, az számukra nem létezik, nincs - konkrét eset, hogy bel-Pesten egy tízéves kisgyereket megtámadott egy csapat suhanc, véresre verték és elszedték a kerékpárját. Az anyja a rendőrséghez fordult, ahol is azt a választ kapta, hogy "há' mé' engedték ki a gyereket biciklizni". Most erre mit lehet mondani? A közröhej csúcsa. Ráadásul a kormány még a bejelentett eseteket is szépen kozmetikázza, mert hát két hét alatt rend lett, vagy mi a tök. Egy szó mint száz: aki azt állítja, hogy sokkal jobb a közbiztonság és csökken a bűnözés, az vagy tudatlan, vagy hazudik. Mindegy, melyik.

Úgyhogy én a magam részéről amellett vagyok, hogy szélesítsék a fegyvertartási jogot. Mert szemmel láthatóan én sokkal jobban meg tudom védeni magam, mint a policájok engem.

Annak pedig kifejezetten örülök, hogy Fico golyót kapott, csak azt sajnálom, nem a fejébe. Remélem a csúti gnóm kapja a következőt. Aztán sorban minden politikus, alaposan rászolgáltak.

@Tesz vesz XX.: Magad is láthatod, hogy nem a sok fegyvertől hülyülnek meg az emberek. Aki pedig ölni akar, az meg fogja tenni egy féltéglával is. Azzal, hogy betiltod a fegyvereket, kést, akármit, csak azzal kúrsz ki jó alaposan, akinek esze ágában se lett volna embereket ölni vele, de megvédeni meg tudta volna magát. A rablógyilkos meg szépen felmegy darkwebre és megrendeli a flintát meg egy valag lőszert, még ki is hozzák neki. Ennyit ér a tiltogatás. Vagyis adtál a szarnak egy jó nagy pofont.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 09:24:08

@Reactor:

"Azzal, hogy betiltod a fegyvereket, kést, akármit, csak azzal kúrsz ki jó alaposan, akinek esze ágában se lett volna embereket ölni vele, de megvédeni meg tudta volna magát."

Én is a szabad fegyvertartás híve vagyok, de a dolog azért nem olyan egyszerű, mint ahogy írod. Pl. elkerülhetetlenül rengeteg olyan ember is legálisan fegyvert szerezhet, akinek nem kellene. Nincs az a pszichológiai vizsgálat, amely ex has 80%-nál nagyobb biztonsággal kiszűrné a nem alkalmas személyeket. Ezért a pszichológus vagy indokolatlanul túl szigorú lesz, vagy óhatatlanul átenged sok alkalmatlant is.

Mentálisan stabil emberek is erős felindulásból használhatják a fegyvert.

Hiába van önvédelmi fegyvered, ha a támadó eleve fegyvert fog rád. Sőt ilyen esetben nagyobb valószínűséggel fog rád lőni, mint ha nem lenne fegyvered.

És még lehetne sorolni a dilemmákat, de ez külön topicot kívánna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 09:59:36

"Kárpátalján a határőrök agyonlőttek egy férfit, aki illegálisan próbált elmenekülni Ukrajna területéről – számolt be a Sztrana.

Szerdán este 21:00 órakor a Rahói járásban található Lukij falu melletti erdőben a határőrök különítménye nem messze az államhatártól egy ismeretlen férfit vett észre. Az elkövető elfogása érdekében a határőrök több figyelmeztető lövést adtak le. Később, a helyszín átvizsgálása során a férfit lőtt fejsérüléssel találták meg. Kiderült, hogy egy 1983-as születésű dnyipropetrovszki lakosról van szó."

Milyen érdekes. Én úgy tudom, figyelmeztető lövést nem célzottan kell leadni, hanem magasan felfelé a levegőbe.

Európában legutóbb az NDK-ban dívott a szökevények agyonlövése. Ilyen országot akarnak az EU idiótái felvenni?

Boldeone2 2024.05.17. 10:15:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne zavarjon, hogy a legrégebbi újkori demokráciában, Nagy-Britanniában is csúnyán aránytalan a választási rendszer. A példaképedben, az USA-ban szintén. Lehet, hogy valamit tudnak ezek az országok?"

- Azok westminsteri - történelmi rendszerek - " okoska " Az USA- ban pl van félidei választás, a szenátusnak és kongesszusnak más feladatai vannak, más a forgási sebességük, ráadásul az elnök max 2 termint tölthet ki
Ezek sokkal magasabb szinten álló demokráciák, mint a magyar

Mivel mi " új" demokrácia vagyunk, a pártverseny és pluralizmus miatt minél arányosabb rendszer lenne szükseges

Boldeone2 2024.05.17. 10:20:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Magyarország 2006-ban, Feri bá' alatt állt legközelebb a polgárháborúhoz, de az a "legközelebb" is fényévekre volt tőle."

- Az akkri polgárháborús állapotokat a felhergelt, többek közt az orbán által felhergelt szélsőjobb adta az országnak, a szellemi polgárháború viszont azóta csak fokozódott, köszönhetően az államrezsim kiépülésének a demokrácia csökkenésének
A továbbiakat majd meglátjuk...

Serény Vélemény 2024.05.17. 10:33:58

@Boldeone2: "Az akkri polgárháborús állapotokat a felhergelt, többek közt az orbán által felhergelt szélsőjobb adta az országnak,"

Kettős mérce reload.

HA akkor ez volt a felállás, akkor most cia- soros hálózat által támogatott balliberális média által felhergelt csürhe okozza a belső feszültséget.

HA akkoriban a szélsőjobb által _is_ fűtött, de egyébként _teljesen_ _jogos_ társadalmi elégedetlenség csúcsosodott ki zavargás közeli helyzet(ek)ben, akkor MA is lehet széles társadalmi rétegeket érintő elégedetlenségről beszélni.

(Egyébként nem: van ugyan elégedetlenség, de nem olyan szintű, ami a kormány leváltását okozhatná egy parlamenti választásokon. Mindenesetre az EP választások eredménye pontos jelzést fog adni a Magyar társadalom belső, tényleges véleményéről. Előre szólok, akár tetsző, akár nem tetsző eredmény lesz. (Én egyébként Ungár Péterrel értek egyet, ahogyan azt már ki is fejtettem: ez a választás nem arról szól, hogy a fidesz kormányt a jelenlegi, vagy a felhájpolt ellenzék leváltja.)

Boldeone2 2024.05.17. 10:34:36

@Reactor: Kik is állítják ezt? Mert ha kormányszervek, akkor kezeld annak, ami: egy nagy büdös kamunak.
Én konkrétan a Zsaru magazinból informálódok (2004 óta veszem), és az alapján bizony durván sokat romlott a közbiztonság"

- Hagyjuk már a hülyeséget! A gyilkosságokat, vagy a súlyos testi sértést nem lehet eltagadni, lényegében összeszámolható minden. A szociális média is azonnal hozza

A kormányszervek - ezt most 100% - ban ellenzékiként mondom- nem akarnak és tudnak ilyet elhazudni, meg nincs is rá lehetőség

Most sokkal nyugodtabb világ van, mint 20-30 éve, sokkal. Bűncselekmények mindig lesznek, kirívóak is, de folyamatosan csökkennek

Az emberek életszínvonala mindenhol nő, már a Csereháti aprófalvakban is, korábban közmunka volt, majd az építőipar felfutása, most az újraiparosítás, vagy csak elmennek a romák Németországba lomizni

Én egy az ország második legnagyobb városában élek, abszolút belvárosi társasházban. Minden este/éjszaka - beleértve a szombatot sétálok, vagy időnként be is térünk valahová. Semmi nem történik, semmi

Amikor huszonéves voltam, az éjszaka tele volt elképzelhetlenül brutális verekedésekkel. Mára minden sokkal jobb

A feleségem mátészalkai. Ott sincs nagyon semmi komoly ügy. Lényegében a piti lopások is lecsökkentek, pedig ott van roma etnikum, jócskán

Serény Vélemény 2024.05.17. 10:37:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: 2 külön dolgoról beszélünk,
1) fegyvertartás,
2) fegyverviselés.

Az 1)-est én is támogatnám, a 2) okozhatna nagy zűrzavart is, és amíg nincs a fegyvertartásnak normális kultúrája, szerintem nem életszerű.

(Fegyvertartás: amikor otthon, a jogszabályoknak megfelelően tárolhatsz éles lőfegyvert és lőszert, természetesen elkülönítve, külön zárható széfben, fegyverszekrényben, fegyverviselés, amikor engedélyezett fegyvert tarthatsz magadnál lőszerrel együtt.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 10:40:44

@Boldeone2:

"Az emberek életszínvonala mindenhol nő, már a Csereháti aprófalvakban is..."

Hm. Nem lehet, hogy a Fidesz-kormány mégis valamit jól csinál???

Boldeone2 2024.05.17. 10:44:21

@Serény Vélemény: HA akkor ez volt a felállás, akkor most cia- soros hálózat által támogatott balliberális média által felhergelt csürhe okozza a belső feszültséget....(....)...
HA akkoriban a szélsőjobb által _is_ fűtött, de egyébként _teljesen_ _jogos_ társadalmi elégedetlenség csúcsosodott ki zavargás közeli helyzet(ek)ben, akkor MA is lehet széles társadalmi rétegeket érintő elégedetlenségről beszélni."

- Nézd meg a "balliberális csürhe" tüntetését egyszer!

Én legutóbb a tanártüntetésen voltam tavaly...Ilyen jó arcú és intelligens embereket még sehol nem láttam. A Magyar Péteren bem voltam, de ott normál, kispolgári emberek voltak, ahogy az összeállításokat néztem

2006- ban, viszont Molotov- koktélt dobáltak a rendőrőkre, meg botokkal vasgolyókkal támadtak. Egyik ismerősöm készenlèti rendőr volt es elmondta
A fő gond az, hogy a jobbolon akkor ott voltak a szélsőjobb szurkolók, börtönből szabadult embertek, stb...

Pont azért nincs erőszak Magyarországon tünetésen, mert a mai fiatal progresszív liberálisok-elöprő többségben - elit emberek

A társadalom krémje, akik diplomások, nem ritkan Belbudáról, vagy a debreceni Nagyerdőről jönnek

Az antifa nem része a magyar baloldalnak ( külföldiek, főleg)

Boldeone2 2024.05.17. 10:47:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem lehet, hogy a Fidesz-kormány mégis valamit jól csinál???"

- A közmunka lehetősége igen, ez volt szerintem a Fidesz egyik sikeres projectje. A másik meg a falusi CsOk - ha a cigányok szemponjából nézem

Több sikeres project nem sok volt, talán a határontúli politikát lehetne még mondani

Serény Vélemény 2024.05.17. 11:04:00

@Boldeone2: Az alapján, amit te is megengedsz magadnak a hozzászólásaidban, - a másik ember dehumanizálásától kezdve - vagy amit a baloldali média megenged magának, vagy a szélsőségesen kormányellenes törpe kisebbség megenged magának a kommentmezőkben - gyakorlatilag egyáltalán nem igaz, amit írtál ebben a hozzászólásban.

Boldeone2 2024.05.17. 11:21:42

@Serény Vélemény: vagy a szélsőségesen kormányellenes törpe kisebbség megenged magának a kommentmezőkben - gyakorlatilag egyáltalán nem igaz, amit írtál ebben a hozzászólásban."

- Mié

Boldeone2 2024.05.17. 11:24:12

- Miért nem igaz?

Várjuk ki a végét! A kisebbségből lesz mindig a többség - úgy hogy győz az addigi kisebbségi narratíva!

Orbán már abszolút értelemben kisebbségben lehet, tehát többen akarnak már más politikát

baalint1 2024.05.17. 11:24:19

Nem tudom Magyar Pétert hová tenni,nmert lénegi kérdésekben még nem mondott semmit, ráadásul kérdésesek a szándékai is,illetve a megbízhatósága, nyilván 10+ év a NER-ben elég sok olyan döntést is feltételez, amivelcelőbb nem ártana elszámolnia. Aztán persze leht, hogy pozitívan csalódok benne.

"Lényegesnek tartom az öngondoskodó attitűdöt. "

Legalább ekkorákat ne hazudnál, ez durvább mint mikor liberálisnak vallod magad. Egy olyan pátnak vagy a szavazója, amely államosította a magánnyugdíj vagyont, ezzel a fejekben évtizedekre kigyilkolva az öngondoskodásra való hajlam magvait is a lakosságból.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 11:36:23

@Serény Vélemény:

Tudom, mi a különbség. Amit írtam, az már a tartásra is vonatkozik, a viselésre meg pláne. Gondolj arra, hogy aki nem alkalmas a viselésre, az a tartásra is alkalmatlan, mert ugyan ki akadályozza meg abban, hogy viselje is. Vagy csak otthon kinyírja anyucit meg a lurkókat.

Csak a tartásnak nincs is sok értelme. TFH jön a betörő, nem biztos, hogy udvariasan megvárja, amígy az egyik széfből kiveszed a fegyvert, a másikból a lőszert, és betárazol.

Ami a fegyvertartás hiányzó kultúráját illeti, amíg ilyen szigorú tiltás van érvényben, nem is alakulhat ki. A tyúk meg a tojás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 11:41:47

@Boldeone2:

Figyelj csak, miket írsz, mert hamarosan a sarokban fogsz térdepelni kukoricán. Az efftársaid nem tűrik az efféle renegát megnyilvánulásokat! Még hogy a Fidesz valamit jól csinált?

Észnél vagy te, efftárs? Tudod, mi jár az árulóknak?

Serény Vélemény 2024.05.17. 12:37:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amint a mellékelt ábra (a Fico merénylet) mutatja, hogy még a profi testőrök is bénák voltak, amikor helyzet lett. A fegyverviselésnek csak nagyon sok gyakorlással egybekötve van értelme. Olyan országokban, pl. mint Izrael, ahol mindenki két-három évet katonáskodott, és nagyon megtanították lőni, meg a fegyvert biztonságosan kezelni.
Ezért ott nem meglepetés, ha bárki egy terrortámadás esetén azonnal előkap egy uzit, és visszalő. Beleértve akár a kibuc rabbiját.
De egyébként Európának vége van, ha nem tesz lépéseket a fegyvertartás- és viselés - széles körű elterjesztése érdekében.
(Franciaországban nemrég három börtönőrt lelőttek,egy snassz drogbáró felfegyverzett bűnözők általi kiszabadítása során. Ez további, brutális vérengzésekkel egybekötött drogleszámolások, és terrorakciók rémképét vetíti előre.)

Boldeone2 2024.05.17. 12:54:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Figyelj csak, miket írsz, mert hamarosan a sarokban fogsz térdepelni kukoricán. Az efftársaid nem tűrik az efféle renegát megnyilvánulásokat"

-Elvtársak a fideszes oldalon vannak, soknak talán még a kommunista pártag tagkönyve is megvan...Te is kommunista voltál, ugye?
Az ellenzéki oldalon véleménypluralizmus van

A Fidesz egy állampárt, már vagy 15 éve semmilyen elő alternatíva nincs, csak amit a főnök prépog, az lehet igaz...

Boldeone2 2024.05.17. 12:58:18

@Serény Vélemény: De egyébként Európának vége van, ha nem tesz lépéseket a fegyvertartás- és viselés - széles körű elterjesztése érdekében."

-Miért kellene? Hogy a kocsmában pofánvágás helyett halomra lőjék egymást az emberek?

A Fico - ügy nem volt elég intő példa?

GyMasa 2024.05.17. 14:54:09

@atomic power 1986DucaDuca:
Szerintem azon kellene elgondolkoznia, hogy vajon Meddig létezne Mexikó, ha teszem azt, a Kínaiak elkezdenének Tijuana környékére légibázisokat, a Yukatán félszigetre meg katonai kikötőket építgetni....
Úgy törölné le a térképről az USA AZONNAL őket, hogy pislantani sem lenne idekük.

GyMasa 2024.05.17. 15:07:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hát, azért, most a Fico merénylet engem megijesztett.
Nekem úgy tűnik, a CIA levette a kesztyűt.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 15:17:30

@Wildhunt:

persze a népirtás fogalmát még mindig nem értitek, hiába mondtam hogy nézzétek át, TUDATOSAN a CIVILEKet irtják, nemcsak BUcsa, de a lakóházak célzott lövése is lehet az ha passzióból teszik

de kiderült miért nincs neked időd az összetett mondatokra:

elkaptak ? vagy ez ulpius?

444.hu/2024/05/17/elkaptak-a-75-eves-ferfit-aki-tobb-mint-10-eve-firkalja-tele-gyulolettel-budapestet

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 15:31:49

@Serény Vélemény:

és szerinted a lakosság 50-60%-a ott vásárolgat a plázákban ahol midnen van?

menjen már le a srác vidékre is, te is meglátogathatod a magyar falvakat.

ezu a baranyai balázs valami fanatikus orosz félpropagandista lehet, még a hitgyüli is megszólaltatja.

www.consilium.europa.eu/hu/infographics/impact-sanctions-russian-economy/

még a félfideszes, néha normális portfolió is ezt írja:
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20230707/kiderult-az-igazsag-a-szankciok-valodi-hatasarol-626813

baalint1 2024.05.17. 15:43:21

Amúgy az itteni Fideszes elvtársak mit szólnak ahhoz, hogy miután egy szélsőjobbos merényő meglőtt egy balos miniszterelnököt, a kormánymédia de maga Orbán is a merénylőt balosnak hazudva, a baloldalt felelőssé téve nyomja a nyilvánvalóan hazug propagandát. Mit gondoltok, mennyire etikus ennyire könnyen ellenőrízhetően nyílt hazugsággal kampányolni, ráadásul egy gyilkossági kísérlet kapcsán.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 15:43:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

én miért vagyok balliberált? mikor halálbüntetés párti vagyok, és a hazaárulóknak is kiosztanám. pl az olyan hazug hitvány propapgandistáknak is mint te. ha pénzért csinálod.

de ha már itt vagyun, gondatlanságból elkövetett hazaárulóként te miért vagy olyan k nagy magyar nemzeti hazafi?

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 15:49:36

@atomic power 1986DucaDuca:

nem sokat értesz meg te általában a beszélgetésekből, ugye? amerika amúgy se demokrácia, plutokrácia, kvázi jogállammal, és néhol demokratikussággal

akik megölik a CIVIL újságírókat tudósokat, orvosokat ölnek stb, népirtást rendeznek azt a rezsimet értelmes ember nem támogathatja, csak a csőcselék. egy félelemre épülő birodalom nem tud sokáig fennmaradni, amellett hogy barbár és agyhalott ami alapból taaszítja az értelmes lényeket. k unalmas kifejteni. hadd ne kelljen, bár te úgyse értesz semmit.,

én amúgy különösen sajnálom hogy putyin ennyire ostoba primitív népirtó, hogy beleállt ukrajnába, mert a többpólusú világ nagyon fontos lett volna, most meg kinullázták magukat .
minden propaganda ellenére megszűntek birodalomként, nagyhatalomként létezni az olaszország mérető gazdaságukkal. ami már nem is olas méretű

kína vazallusaként kétpólusú lett a világ. minden propaganda ellenére a ruszkik lenullázták a birodalmi státuszukat.

telex.hu/belfold/2024/05/17/mitch-mccnonell-magyaroroszag-kina-baratsag-nato-kritika

trump haverjai mást gondolnak.

www.spectator.co.uk/article/hungary-has-become-chinas-useful-idiot/

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 15:58:09

@Boldeone2:

mennyivel másabb lenne ma oroszország, ha nem irtják ki az állatok a cári családot.

Reactor 2024.05.17. 16:10:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nos, ahogy írtam, mint mindennek, a szabadságnak is van ára. Aki ezt nem hajlandó megfizetni, megérdemli az urait.
Igen, biztosan lennének ilyenek is, sőt vannak, és el is érik a céljukat - lőfegyver helyett késsel, baltával, méreggel stb. Ezekre hivatkozva akkor most be lehetne tiltani sorban minden szerszámot, minden veszélyes vegyianyagot, az összes küzdősportot/harcművészetet...életszerű, igen. Miért nem lehetne az idiótákat betiltani esetleg? Csak mert a lakosságszám visszaesne pár ezerre? Még ezzel együtt is megérné.

@Boldeone2: Értem, tehát amit a rendőrség tulajdon lapja állít X éven keresztül, az hülyeség. Bezzeg a kormány mindig megmondja tiszta szívéből az őszinteséget! Te pedig hiszel nekik, mert hinni szeretnél. Nnnna, PONTOSAN ezért ül a felcsúti csüngőhasú tizensok éve a nyakunkon a sleppjével.
Eltagadni, elmismásolni pedig bármit lehet, bizonyos ideig még a gyilkosságot is (nem veszik fel jegyzőkönyvbe, alapból be se jelentik stb.). Apropó gyilkosság! A napilapban, amit járatunk már uszkve 1999 óta, anno hetente volt 1-2 gyilkosság leközölve. Most naponta van minimum 1, de az is előfordul, hogy több. És ez csak a megyei napilap, nem az országos!
De mivel a szűkebb környezetedben nem történik semmi ilyesmi, inkább tudomást se veszel róla. A füledet befogod, a szemeidet becsukod, és "lálálálálááááá nemfigyelekodaaaa". Ettől a tény sajnos még tény marad, és nem téged igazol.
Mindegy, hát felőlem annak hiszel, akinek akarsz, valahogy össze kell jönnie annak a kétharmadnak, a Fidesznek pedig mindig is jól ment az alternatív világok kreálása, Stephen King futhat ám a pénze után. És különben is, mit érdekli a Viktátort a közbiztonság: az ötszázezer fős testőrgárdája nélkül a klotyóra se mer kimenni...

Serény Vélemény 2024.05.17. 16:11:02

@baalint1: "hogy miután egy szélsőjobbos merényő meglőtt egy balos miniszterelnököt,"

Hát ja, amint azt említettem is valahol, ez is egy narratíva. A valóság az meg nem ez, de mindenki olyan hülyeségben hisz, amiben csak akar.

És a valóság már lényegtelenné is vált, csak a narratíva számít.

(A merénylő szélsőjobbtól a szélsőbalig csapongott a politikai pártállását tekintve, a valóság kb az lehet, hogy egy abszolút nem komplett egyéniség.)

„Tök véletlen, hogy megnyitva hagytam a többek közt Juraj Cintula által alapított, lévai Dúha (Szivárvány) nevű irodalmi klub oldalát, ahol egy feminista kiáltványnak is beillő bejegyzésben tesz hitet a Progresszív Szlovákia elnökjelöltje mellett, mivel így tudtam screenshotot készíteni. Az oldalt ugyanis törölték” – írta Hont András Facebook-bejegyzésében.

"„Az is roppant érdekes, hogy a kormánykritikus médiában szinte alig van híradás arról, hogy a szlovák és nemzetközi médiában és közösségi médiában egy videó köröz, amelyen állítólag a merénylő kiabálja azt, hogy »Éljen Ukrajna!«” – fűzte tovább bejegyzését Hont.

„Értem, hogy összezavarja mindez a végtelenül leegyszerűsített világképeket, és azt, hogy valaki oroszbarát kommandóval cimborál, majd az oroszpártiak ellen tüntet, nehéz fölfogni – főleg Magyarországon, főleg ellenzéki körökben, de megpróbálom megvilágítani. Olyan ez, mintha valaki éveken keresztül gárdamellényben masírozott volna cigánytelepeken át, majd felvilágosult, baloldali, toleráns pártokkal összefogva indulna a választáson a jogállam és a demokrácia helyreállításáért. Vagy éppen Wass Albert-idézetekkel küzdenek az Európai Ügyészséghez való csatlakozásért” – vélekedett a HVG korábbi munkatársa."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 16:14:06

@GyMasa:

1962-ben már történt hasonló Kubánál. A kiváltó ok kísértetiesen hasonló volt a mai Ukrajna-konfliktushoz. Az eseményeket mindenki ismeri, fölösleges részletezni.

Talán csak annyit, hogy az elterjedt nyugati narratíva szerint a válságot az robbantotta ki, hogy a szovjetek rakétákat akartak telepíteni Kubaban. Azt már nemigen hangsúlyozzak, hogy ez a szovjetek valasza volt arra, hogy az USA atomrakétákat telepített Olaszországban és Törökorszagban, vagyis szinte a szovjetek szájában.

Most meg Ukrajna NATO-sítása nem tetszett az oroszoknak - nagyon is érthető módon. Csak most Oroszorszag sokkal gyengébb, mint volt 1962-ben, ezért az USA nem siet a tárgyalásos megegyezéssel.

Serény Vélemény 2024.05.17. 16:21:47

@Tesz vesz XX.: "ezu a baranyai balázs valami fanatikus orosz félpropagandista lehet, még a hitgyüli is megszólaltatja."

Ha valaki nem azt mondja, amit a mainstream, akkor az már automatikusan propagandista.

(Egyébként a kedvencem az "Eli from russia" című vlog a youtubon, a másik meg egy távol keleti késgyáros csávó nagyrészt főzős vlogja, na, ő pl a naaagy csóróságban olyan élelmiszereket eszik, amilyen minőséget te soha nem fogsz tudni megfizetni. És az első falatot mindig a kutyájának adja.)

A Baranyairól meg annyit, hogy a csávó valszeg a legnagyobb zsenik egyike, mert klasszikus, meg modern balettkoreográfiát tanít az oroszoknak. (Na most az oroszok találták fel a balettot, tehát ha valakik tudnak a témában, azok pont ők.) Ez kicsit olyan, mint amikor valaki Szaud-Arábiának tud eladni homokot...

Serény Vélemény 2024.05.17. 16:24:44

@Tesz vesz XX.: De azt ugye tudod, hogy szankciók oda, vagy szankciók ide, még mindig az USA a legnagyobb importőre az orosz uránnak?

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 16:25:35

@alöksz róz:

mit nevetsz csöpike? nincs különbség azerbajdzsán meg finnország között?

ha szerinted nincs akkor elmebeteg vagy. jelzem

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.05.17. 16:26:23

@GyMasa:

Elsőre persze külföldi, értsd amerikai kézre gyanakszik az ember. Én nem is kételkedem abban, hogy a CIA Szlovákiában is aktív, ám azt gyanítom, hogy a Fico elleni merényletben az USA nem volt benne.

Nem azért, mintha ennyire nem lennének gatlastalanok, hanem mert Fico meggyilkolása kontraproduktív lenne (a szocik még mindig a kisebbik rossz az USA számára), plusz Szlovákiaban elég ingatag a helyzet, finomabb módszerekkel is el lehetne érni egy kormányváltást.

Harmadik ok sztem az, hogy Szlovákia túl jelentéktelen ahhoz, hogy megkockáztassanak egy ilyen durva akciót.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 16:29:59

@Serény Vélemény:

legnagyobb?

a propaganda lapok szerint mindenképp. most kezdenek ezzel is foglalkozni:

Washington betiltja az orosz urán importját

Joe Biden amerikai elnök hétfőn aláírta az orosz nukleáris fűtőanyag importjának tilalmáról szóló, a parlament mindkét háza által megszavazott törvényt – közölte a washingtoni Fehér Ház. Az atomerőművek számára szükséges dúsított urán importtilalma mintegy 90 nap múlva lép életbe, bár 2027-ig lehetővé teszi, hogy az energiaügyi minisztérium felmentést adjon ellátási problémák esetén.

hvg.hu/kkv/20240515_elkezdodott-amitol-az-orban-kormany-felhet-washington-betiltja-az-orosz-uran-importjat
Az amerikai atomerőművek által használt urán közel negyede Oroszországból származik.

hvg.hu/kkv/20240515_elkezdodott-amitol-az-orban-kormany-felhet-washington-betiltja-az-orosz-uran-importjat

alöksz róz 2024.05.17. 16:31:11

@Serény Vélemény: az már meg van magyarázva... azért veszik, hogy az oroszoknak kevesebb atomfegyverbe valójuk legyen :-)))

GyMasa 2024.05.17. 17:02:16

@Serény Vélemény:
Ezt én is megkerestem, és nekem is az jött le, hogy sem szélsőbalos, sem szélsőjobbos nem volt, illetve minde a kettő.
És, én is hajlok arra a vélaményre, hogy egy kattant emberrel van dolgunk.
MOstmár csak az a kérdés, hogy vajon mennyi CIA befolyás van a dologban.
(Bár, ő az ideális CIA ügynok, hiszen, ezzel a (terhelt) múlttal bármit is fog állítani, a szabad, független média majd mindent le fog "konteózni")

GyMasa 2024.05.17. 17:03:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, csak akkor az oroszok "engedtek" és nem tört ki a 3. VH.
MOst az USA-nak esze ágában sincs "engedni", csak locsolja folyamatosan az olajat a tűzre...

GyMasa 2024.05.17. 17:06:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Elsőre persze külföldi, értsd amerikai kézre gyanakszik az ember. Én nem is kételkedem abban, hogy a CIA Szlovákiában is aktív, ám azt gyanítom, hogy a Fico elleni merényletben az USA nem volt benne."
Nem kellett sokat tenniük... Elég lett volna csak az elmúlt hónapban sokat elvinni lőtérre.
(Meg, most így jobban megismerve a csávót, azért nem teljesen 100-as a csávó, szóval nem lehetett nehéz "Hatni rá" vagy "befolyásolni"...)

"Nem azért, mintha ennyire nem lennének gatlastalanok, hanem mert Fico meggyilkolása kontraproduktív lenne (a szocik még mindig a kisebbik rossz az USA számára), plusz Szlovákiaban elég ingatag a helyzet, finomabb módszerekkel is el lehetne érni egy kormányváltást."
És, akkor mi van, ha összevonva a 3. pontoddal, ez mondjuk egy "üzenet" volt Orbánnak?

"Harmadik ok sztem az, hogy Szlovákia túl jelentéktelen ahhoz, hogy megkockáztassanak egy ilyen durva akciót. "

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:25:37

@Serény Vélemény:

baranyai egy buta táncos, ráadásul elég buzisak a balettáncosok. nem mást mond PONT, hanem UGYANAZT mondja mint a moszkoviták, hiszen csak az nézi gondolom
az orosz szegénységről nem csinál videót ugye? valamiért nem érdekli

mikor megkérdezi a hitgyülis műsorvezető tud e rosszat mondani oroszországról, azt mondja, hogy nem szervezettek a magánéletben! nem az a baja hogy lakóházakat rakétáznak, meg civiliket ölnek, meg öngyilkosok lesznek a fronton az orosz katonák, meg lelövik a visszavonulókat, nem, nem elég rendezettek a programszervezésben a babazsúrjánál. ez egy idióta.

hvg.hu/gazdasag/20170406_Putyin_Oroszorszagaban_csaknem_20_millio_ember_nyomorog

"olyan élelmiszereket eszik, amilyen minőséget te soha nem fogsz tudni megfizetni. "

mert te meg tudod fizetni csöpi? az oroszok fele meg tudja fizetni? attól még hogy tele a bolt, még nem jelenti azt hogy meg tudják venni a lakosok.

Bolditól kérd el azt a videót az orosz csajról, aki a valós árakról beszél

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:27:57

@Wildhunt:

biztos jobb mint putyint szopkodni, nem? erről te tudnál mesélni, meg orbán

amúgy vitáztam én már brendelmatyikával, elég hitvány alak

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:32:16

@G. Nagy László:

"1. Ha a Fidesz-kormány bármiféle módon korlátozni készülne a szólásszabadságot, én volnék az első, aki kiakadnék rajta és azonnal posztolnék is.

hát akkor hajrá b+, most volt itt a micimackó!

hol van a magomedes posztod? a kirúgott emberekről szóló posztok? meteorlógus? Ádám zoltán? a vízügyi igazgató, a humoristák? Tarr zoltán?

milyen elveid vannak neked? semmiféle elveket nem látok, csak gátlástalan hazudozásokat.

százezrével jönnek a migránsok te hazug idióta.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:36:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem tudod mit hagysz ki, mucika.
sose lesz olyan fejlett az agyad, hogy megértsd. pech

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:38:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

de remélem azért a termálvíznek utánanéztél és összevetetted a carnot-tétellel. te retardált hülye k.

elképesztően buta vagy.

Tesz vesz XX. · www.kkbk.blog.hu 2024.05.17. 17:42:20

@Reactor:

columbine-i iskolában akkor miért nem volt a gyerekeknél fegyver? hát meg tudta magát védeni a kisgyerek!

hát persze!

most néztem a las vegasi mészárlást is! ott is minden nézőnek kellett volna gépkarabély!
téglával ölt volna a bolond, akkor téglával is meg tudták volna védeni magukat.
de mennyit ölt volna téglávalé csöpike?

alöksz róz 2024.05.17. 18:43:12

@GyMasa: "És, akkor mi van, ha összevonva a 3. pontoddal, ez mondjuk egy "üzenet" volt Orbánnak?" - :DDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.17. 20:01:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
@GyMasa:
Nektek kommunistáknak mániátok ez a szijjájé meg az efbéegy! :))

GyMasa 2024.05.17. 22:03:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
FIgyi csak!
Nem mániánk, hanem a CIA vallotta be videon, hogy Orbán megbuktatásán dologznak.
De, javaslom, hogy keresgélj a YOutube-on, mondjukl VIctoria Nuland nevére.
Aztán ő is érdekeseket tud nyilatkozni, pl. Ukrajnával kapcsolatban.
Nem hiszem, hogy a legszaftosabb videok még fenn vannak, de, amit találsz majd, az is eléggé érdekes lesz.
Kissé árnyalja a túlegyszerűsített, kis csecsemő világképedet.

Reactor 2024.05.17. 22:04:24

@baalint1: Nem "vok" Fideszes - sőt, semmilyenes - de kifejezetten örülök neki. Mindegyik politikusnak kijárna egy névre szóló golyó a fejbe. Mindegyiknek, nincs kivétel.

@Tesz vesz XX.: Erről kérdezd az ottani biztonsági szolgálatot. Illetve hogy a policájok miért fánkzabálással foglalkoztak, amikor már minimum egy héttel korábban tudni lehetett, hogy mit tervez a két srác, mivel mindent kiposztoltak az internetre. Olyat meg sehol nem írtam, hogy mindenkinek állig fegyverben kéne mászkálnia, de azért üssed-üssed csak ezt a szalmabábot, jól szórakozom :D
Jaaaaa, mellesleg a top ten sorozatgyilkos/tömeggyilkos vagy puszta kézzel, vagy szúró-vágó eszközökkel követte el idáig a legtöbb áldozatot követelő bűncselekményt! De tényleg, a lőfegyver a csúnyarossz, a gonosz!

G. Nagy László 2024.05.17. 22:17:28

@baalint1:

"Amúgy az itteni Fideszes elvtársak mit szólnak ahhoz, hogy miután egy szélsőjobbos merényő meglőtt egy balos miniszterelnököt, a kormánymédia de maga Orbán is a merénylőt balosnak hazudva, a baloldalt felelőssé téve nyomja a nyilvánvalóan hazug propagandát. Mit gondoltok, mennyire etikus ennyire könnyen ellenőrízhetően nyílt hazugsággal kampányolni, ráadásul egy gyilkossági kísérlet kapcsán."

Abszolút faszság baloldalinak mondani az illetőt. Szélsőjobbos, ukrán-barát, háborúpárti elmeháborodott az illető. Teljesen vállalhatatlan - az egyetlen pozitívuma, hogy nem balos (bár a szélsőjobb se szimpatikusabb).

alöksz róz 2024.05.17. 22:37:53

@Reactor: "Olyat meg sehol nem írtam, hogy mindenkinek állig fegyverben kéne mászkálnia, de azért üssed-üssed csak ezt a szalmabábot, jól szórakozom" - hát mit írtál szerinted?

(csak mert pont emellett érveltél, ha nem tűnt volna fel...)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.17. 22:40:11

@GyMasa: neked lehet vagy 300-as IQ - d!
Ja nem.
:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.17. 22:41:54

@GyMasa: 50-es években nagyapád üldözte így a reakciósokat. :))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.17. 22:43:20

@GyMasa: És ez a rafinált szijjájé rá ette még Putyint is a támadásra.
Hiába. Nagyon ügyesek ezek.
Úgyhogy éberség elvtársak!

Reactor 2024.05.17. 22:49:39

@alöksz róz: Frászt. Azt írtam, hogy önvédelmi célra lehessen fegyvert vásárolni és viselni. Olyat is írtam, hogy kártevőirtási célzattal én magam osztogatnám ingyen, lőszerrel együtt. Olyat meg nem, hogy álljon mindenki tökig fegyverben. A kettőnek annyi köze van egymáshoz kb. mint a vizigótoknak a vízhez...

alöksz róz 2024.05.18. 07:36:20

@Reactor: "Olyat is írtam, hogy kártevőirtási célzattal én magam osztogatnám ingyen, lőszerrel együtt. Olyat meg nem, hogy álljon mindenki tökig fegyverben." - ugyanazt írtad más szavakkal.

Wildhunt 2024.05.18. 08:41:25

@GyMasa: Vagy csak idegesek, mert fogy az idő.

atomic power 1986DucaDuca 2024.05.18. 10:05:53

@Boldeone2:

"A nemzetközi jog csak az alapelveket írja le, a többi viszont már a nemzetközi közösség dolga, hogy megítélje az adott helyzetet"

A te felfogásod szerint tehát a nemzetközi jog gumiszabályok gyűjteménye, amit a nemzetközi közösség (USA befolyás alatt álló része) mindig az édekei (USA érdekei) szerint értelmez.

"Lehet választani: fejlett , demokratikus vilátrend, vagy a lator állakok közt: Oroszország, Észak-Koreak, Irán, Kína"

Lehet választani az együttmüködés, békés egymás mellett élés, vagy a totális szembenállás, a másik megsemmisítésének igyekezete között.

"Én megvetem ezeket a diktatúrákat, de az ezeket pártolókat is Magyarországról , szintén"

Ez rendben van, ehhez jogod van, de ez még nem indokolja, hogy az igazságot ne tárjuk fel annak teljességében, mert így tisztességes.

"Éppen az a nagy baj, hogy az USA keveset avatkozik be a világon! Tehetnének többet!"

Egyre kevesebbet tud tenni! Az USA fokoatosan elveszti globális hegemón szerepét, mivel a világ legfontosabb gazdasági régiójában, a délkelet-ázsiai térségben nem rendelkezik katonai fölénnyel. Ennek következtében az USA beavatkozása a regionális konfliktusokba egyre kockázatosabbá válik.

"- Hagyjuk már a hülyeséget! A SZU vagy Oroszország hányszor avatkozott be??? 1939 Balti államok, 1956 Magyarország, 1968 Csehszlovákia, Grúzia már orosz színekben, Szíriában az elnyomó Aszad - rezsim mellett, stb..Akkor miről beszélünk?"

Ezzel azt akarod mondani, hogy egyik kutya, másik eb?

alöksz róz 2024.05.18. 12:54:32

@atomic power 1986DucaDuca: a háború borzalmas.
és ráadásul azért drága minden.
stop magyar péter és gyurcsány ferenc, stop the war.

GyMasa 2024.05.18. 14:55:35

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Az IQ_nak ehhez semmi köze!
Tájékozódni kell, meghallgatni mindegyik oldal szempontjait, és utána SAJÁT véleményt kialakítani.
Te nemcsak, hogy képtelen vagy rá, de, ahogy látom teljeséggel mentes vagy annak igényétől is.
Ez elég szomorú.

GyMasa 2024.05.18. 14:56:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Azt nem teljesen értem, hogy:
- Ezt most mire válaszoltad?
- Mire alapozol bármit is a nagyapámmal kapcsolatban, annak ellenére, hogy lófaszt sem tudsz róla?
- Miért teszel az egész után mág egy smile-t is?

GyMasa 2024.05.18. 15:00:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Nem, az NEM a CIA volt, hanem az USA külügyminisztériuma.
És, nem egy perc műve volt az egész, hanem hossszú évtizedeké.
Az USA a Szovjetunió szétesése óta, folyamatosan építette fel ezt a helyzetet.
2024 február vége volt az a pont, amikor az oroszoknak támadnia KELLETT, ha nem akartak egy orosz népírtást Ukrajnában.
Csak, te ezt vagy nem érted, vagy direkt tartod a fejedet a seggedben.
Mind a kettőhöz jogod van!

GyMasa 2024.05.18. 15:01:43

@Wildhunt:
Az lehet. Szerintem most az EU választásokon nagyon durva jobbra tolódás fog lezajlani az EU vezetésben.
Legalábbis, én ezt érzem.
NYilván, maradhat minden úgy, mint eddig, de akkor, a balosok nem fognak finomkodni, és be fog indulni egy olyan folyamat, amit meg fog az EU emlegetni örökre.

Reactor 2024.05.18. 15:51:53

@alöksz róz: Kötve hiszem, hogy mindenki, kivétel nélkül bevállalná a dolgot. De tegyük fel, mégis így van: ha mindenki elmenne politikust, bankárt és más egyéb kártékony állatfajtát irtani az ingyen fegyver ígéretére, az ékesen jelzi, a lakosság mennyire nem komázza őket...
Hozzátenném: kiemelten csak rájuk lőhetnének, NEM egymásra - ők nem nagy veszteség.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.18. 16:40:13

@GyMasa: arról, hogy kinek a feje van valakinek a seggében vitatkozhatnánk!
Ja nem.

GyMasa 2024.05.18. 16:59:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Amúgy lesz olyan is, hogy fog a hozzászólásod valami érdemit is tartalmazni, vagy csak eggyel több lesz?

atomic power 1986DucaDuca 2024.05.18. 18:08:58

@Boldeone2:

"A világ első 30 országából 27 liberális demokrácia, meg 3 spec helyzetű városállam"

Ez igaz, de ha a lakosság számot nézzük, akkor a liberális demokrácia vsszaszorulóban van

"A nyugati liberális demokrácia a felsőbbrendű politikai rendszer, a lehető legjobb választás a társadalomnak"

Mégis csökken az aránya a Föld lakosságán belül:

ourworldindata.org/grapher/countries-that-are-democratizing-and-autocratizing?time=latest

The world has recently become less democratic.

Míg 1992-ben a Föld lakosságának 39,66% élt liberális demokráciában, addig 2023-ban 10,06%.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.18. 19:00:55

@GyMasa: Természetesen 14 év orbán után mindenért a Gyurcsány a felelős, a hibás.
Kezdhetnek megteszi?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.05.18. 19:04:40

@GyMasa: Mert szegény önzetlen Putyin papa mindent csak a népéért és Oroszország anyácskáért csinál. Mindjárt elmorzsolok egy könnycseppet, várjál!
Meg az orosz demokrácia terjesztéséért.
Látjuk mit csinál az ellenfeleivel.
Bár mostanában azért a barátjának lenni sem könnyű.

GyMasa 2024.05.18. 19:09:39

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Ezeket soha nem állítottam!
Ellenben pl. az USA sokkal erőszakosabb "demokráciaexportja" miatt nem nagyon vagy felháborodva, ugye?
süti beállítások módosítása