téveszmék

téveszmék

"Senki sem bújhat ki a saját bőréből"

2019. május 30. - G. Nagy László

kissing-the-frog_full.jpg

 

Senki sem bújhat ki a saját bőréből; kutyából nem lesz szalonna; s hiába csókolgatja bárki, a csúf béka sem változik soha daliás királyfivá. Nincs mit tenni, minden eleve elrendeltetett... Kétségkívül létezik ez a lehangoló világlátás, s nem csupán a közmondások világában, de tíz emberből nyolcnak az elméjében ugyanúgy. Pedig aligha van bármi értelme a létezésnek, ha semmi esély a fejlődésre.

 

Fundamentalizmus, hagyománykövetés, az ősi szokások tisztelete... akik ezekben utaznak, mindig úgy tálalják, mintha megkérdőjelezhetetlen erkölcsi értékekről volna szó, holott a legtöbb esetben nem jelentenek mást, mint végtelen testi-lelki-szellemi renyheséget. A változás kényelmetlen és macerás, így a legegyszerűbb rásütni minden újdonságra a "bűnös" bélyeget. Az egyik legviccesebb jelenség az, amikor elpuhult, C-kategóriás férfiak kardoskodnak a monogámia, a hűség, a felbonthatatlan házasság intézménye mellett. Végtére is, van ebben ráció: sokkal egyszerűbb az asszonyt, a korszellemet, a megromlott erkölcsiséget hibáztatni minden kudarcért, mint bármiféle erőfeszítést tenni azért, hogy értékesebb emberré váljunk. Tény, hogy a világ az elmúlt ötven-hatvan évben rengeteget változott. A nők számára immár nyitott a munkaerőpiac csaknem minden szegmense; számos fogamzásgátló módszerrel élhetnek; továbbá senki sem nevezi őket ribancnak, csak mert szeretnek élni. Ez a felállás kártyavárként döntötte össze a korábbi, tekintélyelvű struktúrát, amelyben elég volt férfinek születni ahhoz, hogy a magánélet szférájában félgőzzel is révbe érjen az ember. A civilizált világban ma már aligha építhetnek a srácok arra az egydimenziós vonzerőre, hogy van némi keresetük, képesek eltartani egy családot. A 21. században ez már piszok kevés, s a férfiak egy része rettenetesen szenved ettől. Csupán a tisztánlátás végett: nem minden pasi vesztese a modernkori változásoknak. Az alfák például sosem látott Kánaánt élvezhetnek: minden különösebb elköteleződés, anyagi ráfordítás, vagy erköcsi aggály nélkül dönthetik halomba a béklyóikat vesztett lányokat-asszonyokat. A középkategóriás srácok helyzete nem változott lényegesen: bár az alfák szüreteléséből többnyire kimaradnak, azért valódi panaszra nincs okuk; ha akarnak, képesek társra lelni és családot alapítani. A legrosszabb helyzetben értelemszerűen azokat találjuk, akik vonzerő tekintetében erős kihívásokkal küzdenek. Akiknek tényleg muszáj volna kibújni a bőrükből.

  

Bár az egyedülálló nőknek rendszerint még ma sem könnyű sétagalopp az életük, az mindenképpen a modern idők mellett szól, hogy van választási lehetőségük. Semmiképpen sem muszáj elviselniük maguk mellett egyetlen idióta férfit sem, csak azért, hogy a megélhetésük biztosított legyen. Mindez azt jelenti, hogy több a társtalan hím, mint valaha a történelem során. Ez a jelenség megfelelő válaszért kiált, s a férfitársadalom meg is szült pár lehetséges reakciót. Az egyik a fent már említett ortodox vonal, mely az idő kerekét forgatná vissza - tökéletesen reménytelenül. Egy másik lehetséges út a versenyből való kiszállás, amikor a legény úgy dönt: nem kíván energiát áldozni arra, hogy megfeleljen a nők által diktált, a korábbi időkhöz képest jóval magasabb követelményrendszernek. Az önmagát MGTOW-nak nevező mozgalom (Men Going Their Own Way - a maguk útját járó férfiak) tagjai magasról tesznek a társadalmi elvárásokra: Nem alapítanak családot, az igazán radikálisok még a csajozást sem erőltetik. A magam részéről szimpatizálok minden olyan törekvéssel, amely a görcsös akarás elengedését célozza, ám ezzel együtt sem hiszem, hogy ez lenne a legegészségesebb férfireakció. Sokkal előremutatóbbnak tartom az önfejlesztés útját, amikor minden korábbi kudarc emlékét hátrahagyva megpróbálunk kibújni a saját bőrünkből. Világos, hogy a csúf varangyból sohasem lesz délceg királyfi, de egy egészen elfogadható békává bizonyosan átformálható. Világosan látni kell: a nők szemével nézve csupán kétféle hím létezik: hősök és lúzerek. Ezen a pályán nincs középút és az átjárás sem könnyű. Minden valamirevaló férfi első számú életfeladata, hogy hőssé formálja magát, s kiszemelt zsákmánya elé már ebben a minőségében lépjen.

 

A magam részéről egyáltalán nem értem azokat a srácokat, akik nemet mondanak a fejlődésre. Nem állítom, hogy semmi sem könnyebb, mint önmagukat vonzóvá formálni, ám egy 21. századi, egészséges férfiember kilátásai aligha reménytelenek. Az állatvilág hímjei - szemben velünk - egyáltalán nincsenek irigylésre méltó helyzetben. A maguk szimpla világában a hierarchia csaknem kőbe vésett. Egy átlagosnál kisebb méretű gorilla sohasem lesz alfa, ahogyan egy satnya tollazatú páva szaporodási esélyei is meglehetősen korlátozottak. Valójában a szavannákon vadászó őseinknek sem volt könnyebb dolga: aki nem született erősnek, atletikusnak, fürgének, harcos kedvűnek, az aligha pályázhatott a falkavezér pozícióra. Ma már egész más a helyzet. A kulturális evolúció legnagyobb vívmánya, hogy az ész legyőzte a nyers, fizikai erőt. Ez azt jelenti, hogy a 21. század férfija megszámlálhatatlanul sokféle módon igazolhatja rátermettségét. Természetesen a negyvenezer évvel ezelőtt működő fittségjelzők - szimmetrikus arc, markáns áll, széles váll, lapos has, stb. - a mai napig meghatározóak. Azonban megjelent a színen egy sor olyan vonzalmi kapcsoló, melyekről őseink még csak nem is álmodhattak. Egy villámkezű szólógitárosnak, egy milliárdos szoftverfejlesztőnek, vagy egy befutott színésznek aligha kell ügyes mamutvadásznak lennie ahhoz, hogy beindítsa a csajok fantáziáját. Azt is világosan látni kell, hogy milyen végtelenül szerencsések vagyunk a nőkhöz képest is. Ha egy lány nem születik szépnek, az tényleg valódi katasztrófa. Pallérozhatja az elméjét, fejlesztheti a humorát, s lehet elbűvölően kedves - ezek mit sem érnek, ha külsejével nem kápráztatja el a férfit. A nők eszköztára a mai napig egydimenziós, míg mi, hímek százféle pályán bizonyíthatunk.

 

Ha egy férfi úgy dönt. hogy az önfejlesztés útjára lépve megpróbál kibújni a saját bőréből, először is tisztában kell lennie azzal, milyen végeredményt céloz. Mel Gibsonhoz hasonlóan rá kell éreznie, hogy mi kell a nőnek.

 blog8.png

 

 A fenti ábra négy férfi archetípust jelenít meg az erő és az agresszió függvényében:

TŰZOLTÓ - Messze a legvonzóbb karakter. Valódi, nagybetűs férfi, aki az erejét nem kegyetlenkedésre, hanem a bajbajutottak megsegítésére használja. Hangja mély, de szellősen lágy. Minden nő álma. A létező összes szuperhős és pozitív főszereplő ezt a sémát hozza. Superman, James Bond, Jézus... hosszú a sor. Nyilvánvalóan ezt az archetípust érdemes megcélozni, ha az ember önfejlesztésre adja a fejét.

MAFFIÓZÓ - A verseny második helyezettje, egyszerűen azért, mert a nők többségének szemében az erő kívánatosabb tulajdonság a jámborságnál. A nehézfiúk - akiknek hangja mély és félelemkeltő - képesek hatni a legősibb ösztönökre, még azzal együtt is, hogy nem csak a harcmezőn, de odahaza is elcsattan egy-két pofon. Elsősorban bizonytalan, lelkileg sérült nők választják ezt a karaktert, jellemzően olyanok, akiket az apjuk is rendszeresen vert.

KÖNYVTÁROS - Amikor a kamasz srácok kezdenek ráébredni, hogy a csajok jobban vonzódnak a rosszfiúkhoz, mint a széplelkekhez, rendszerint egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Itt egy keresztirányú összevetést látunk. A primitív bűnözőpalánta erőt mutat, ebben a dimenzióban valóban vonzóbb a jámbor könyvtáros fiúnál. Ez utóbbi, tesztoszteronhiányos karakternek az a küldetése, hogy tököt növesszen, anélkül, hogy ez agresszióval párosulna. A keresztény vallás egyik legpusztítóbb üzenete, hogy - elfeledkezve Jézus valódi arcáról - ezt az erőtlen archetípust favorizálja.

PARKOLÓŐR - Amikor a gyengeség agresszióval párosul, az minden esetben szánalmas és megmosolyogtató. Ez a karakter a nők számára gyakorlatilag láthatatlan, vagy kifejezetten undort keltő. Amikor a sikertelen és frusztrált férfiak kudarcaikért elkezdik gyűlölni és hibáztatni a világot, s ezen belül is a nőket, valójában a földi pokolba vezető lejtőn indulnak el, egyre mélyebbre és mélyebbre jutva.

 

A pszichológiai kutatások egyértelműen megerősítik, hogy a párkapcsolatok sikere, illetve bukása elsősorban azon áll, hogy mit tesz a férfi. Ha képes vonzóvá formálni magát, aki ismeri a nők testi-lelki szükségleteit és hajlandó is azokat kielégíteni, úgy gyakorlatilag nyert ügye van, szinte függetlenül attól, hogy társa kényeskedő hercegnő, vagy harcos amazon. Ennek ismeretében végképp fel nem foghatom, hogy a hímek oly széles tábora miért idegenkedik annyira az önfejlesztéstől. Ha eladjuk az autónkat, minimum kitakarítjuk előtte, mert pontosan tudjuk, hogy a látványtuning tízezreket hozhat. Magunkat valamiért nem akarjuk rendbe tenni. Kövéren, foghíjasan, szőrösen és mosolytalanul járunk-kelünk, az ápoltság legszimplább elemeit is megtagadva magunktól, miközben tudjuk, hogy még a legösszetettebb karizma-elemek is tanulhatók, a párkapcsolati trükkök és fortélyok is simán elsajátíthatók. Ha vakok, süketek, vagy bénák lennénk, s kitartó munkával meggyógyíthatnánk magunkat, azonnal nekikezdenénk, s mindent bedobnánk, hogy kibújjunk a régi bőrünkből. Bizonyos értelemben a legtöbben vakok, süketek és bénák vagyunk. Nem is értem, miért nem ragaszkodunk a teljes értékű élethez.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8814680288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. Nagy László 2019.05.31. 09:47:44

@Zabalint:

"Ha valaki nem szeret azzal foglalkozni, hogy mikor milyen ruhát vesz fel, az jobban jár, ha hagyja a fenébe, és nem ilyen érdekődésű nőket keres."

Nincs ilyen nő. Vagy ha van, bottal sem piszkálnád.

"Jó, de ha mondjuk egy könyvtáros tűzoltó akar lenni, akkor amit fejlődésnek nevezel, nem megjátszás?"

Nem. Ezt hívják személyiségfejlődésnek. Messi sem játssza meg magát, amikor edzésen a súlypontemelkedést gyakorolja. Még akkor sem, ha sosem fog úgy fejelni, mint Cristiano.

acycloren 2019.05.31. 09:52:36

@Zabalint: nőknek semmit se nehéz találni, férfiaknak azonos szinten nehezebb dolguk van
Sok potens, jókereső férfi is belemegy kapcsolatba egy átlag alatti nővel, mert nem jut neki más. Látom magam körül.
Egy nő nem adja magát áron alul. Ha egy szakadt lotyó, akkor is kaphat egy hálás eltartót, ha ésszel csinálja a dolgot.

Beátrisz 2019.05.31. 09:53:32

@acycloren: egyrészt eddig nem mondtad, hogy ázsiában élsz :) másrészt persze, van ilyen. nekem is vannak ilyen ismerőseim. randa nő jó pasival. de ezek a pasik hidd el, agyilag nem jók. lehet okosak, szépek, de nem önállóak, gyávák, leparkolnak az első nőnél, mert sose érezték hogy jók lennének a csajozásban. sőt, olyan pasik is vannak akiket nem különösebben érdekel a nő külseje és életük végéig elüldögélnek egy csunyácska feleséggel kézenfogva boldogan a kandalló körül heti-havi 1 átlagos dugással ami mindkettőjüknek megfelel. szóval azért azt se felejtsük el, hogy (bár ritka) de nem minden pasinak az az álma hogy szupermodelleket dugjon. lehetnek teljesen más szükségletei amiket a nő kielégít és jól érzi magát mellette.

2019.05.31. 09:59:25

@Beátrisz:
A higiéniát leszámítva nincsen abszolút mércéje az igényességnek. Pl. öltözködésben nem mondhatod igényesebbnek azt, aki feltűnően öltözködik, meg azt sem, aki visszafogottabban. Az egyik embernek egyik lesz igénytelen, a másiknak a másik. Vagy pl. szakáll vs. borotvált arc. És azt sem mondhatod, hogy ha szakáll, akkor igényes legyen, mert abból is van olyan stílus, ami valakinek igényes, van akinek igénytelen. Pl. a tipikus hipszter kinézet is erősen megosztó. Testalkatba szintén, ok hogy a kövér igénytelen, bár még ezt is lenne aki vitatná, de pl. a vékony szálkás alkat és a profi testépítő alkat között egy hosszú skála van, és eltérő véleményt alkotnak róla a nők is.

Szóval ha valaki teljesen más stílust vesz fel, mint amilyen, akkor az görcsös lesz, a személyiség meg alapjaiban nem változik meg.

Beátrisz 2019.05.31. 10:04:30

@Zabalint: ne keverd a stílust az igénytelenséggel. az igénytelen az vasalatlan, ápolatlan, fogára, testére igénytelen. a vékony sportos is lehet szép meg a kigyúrt is. a dagatt már nem igazán XD. az arcszőrzet is lehet igényesen nyírva, borotvált vagy igénytelenül elhanyagolt, akárcsak a frizura.
minden alkatú ember megtalálhatja a stílusát. lehet hogy egy nőnek nem tetszik egy igényes vékony pasi mert nem az a zsánere, de attól még nem igénytelen a szemében, és majd tetszik más nőknek. a nők nem alkotnak eltérő véleményt, szerintem a férfiak sem. csak van akinek ez vonzó, van akinek az. de attól még aki igényes az kellemes jelenség, nézzen ki bárhogy.

2019.05.31. 10:12:26

@G. Nagy László:
"Nincs ilyen nő. Vagy ha van, bottal sem piszkálnád."

Vagy csak nem ilyen körökben mozogsz. Sőt, megkockáztatom, hogy ha jó a dumád, szinte barmelyik nő leszarja, hogy milyen ruhád van (nyilván divat szempontból, ha koszos, büdös, kopott, az más).

"Nem. Ezt hívják személyiségfejlődésnek. Messi sem játssza meg magát, amikor edzésen a súlypontemelkedést gyakorolja. Még akkor sem, ha sosem fog úgy fejelni, mint Cristiano."

Nagyon rossz hasonlat. Messi valószínűleg szeretett focizni. De ha nem lett volna sikeres fociban, személyiségileg amennyit látni belőle, biztosan nem lenne a nők kedvence. De sikeres lett a fociban, mert ugyanakkor akart és tudott küzdeni ezért. Ha helyette mondjuk divatos ruhákkal vagy szimplán kondizással próbálkozott volna, nem biztos, hogy sikeres lett volna a nőknél.

.iIi. 2019.05.31. 10:12:28

A poszt nagyon egysikuan mutatja be ezt a kerdest. Minden mondatbol a nokhoz valo viszonyulas mint elsodleges cel jon le, mintha el se tudna kepzelni hogy egy ferfi valamit ne a nok megszerzeseert tegyen, pedig ez szerintem csak tinedzser korban, vagy fiatal huszas evekben jellemzo. A ferfiaknak persze fontos a hoditas, csaladalapitas megfelelo tars megtalalasa, de boven nem csak ez mozgat minket (kiveve a szellemileg rest, vagy igenytelen reteget). Ha fejlodni akar valaki, vagy ha csak jol, kenyelmesen akar elni, nem feltetlenul lesz a motivacioi kozott a noknek valo megfelelni vagyas. A barati koromben is az eletstrategiakat sokkal tobb esetben hatarozza meg egy elkepzelt cel elerese, ami teljesen fuggetlen a parjatol, vagy a kellemes elet kialakitasa, amiben megintcsak nem a no meghoditasa az elsodleges.

2019.05.31. 10:17:13

@acycloren:
A probléma az, hogy a példáid olyan férfiak voltak, akik a közepesen-erősen keresnek, intelligensek, de a nők szemében nem vonzóak, mert nem jók kommunikációban, pontosabban utóbbiban nagyon mélyen az átlag alatt vannak, holott ez a legfontosabb tényező. Párkapcsolati téren az ő értékük a csúnya vagy buta nő szintjén volt. Ha emellett ők maguk is buták lettek volna, akkor még ezen a szinten sem lennének. A buta, de jól kommunikáló férfi meg sikeresebb náluk ezen a téren.

Treff Bubi 2019.05.31. 10:23:31

@acycloren: ezért kell támogatni, hogy a lányok minél jobban érdeklődjenek a reál tudományok iránt. A különféle gyerekeknek indított programozó tanfolyamok biztosítják a jövő kockáinak a boldogságot:D

Alick 2019.05.31. 10:25:48

@acycloren: "Az erős és agresszív férfi viszont térdig gázolhat a pinákban."

Igen, a lelki sérültek és a parasztribik között bőségesen válogathat.

2019.05.31. 10:27:09

@Beátrisz:
Mint írtam, ugyanaz a szakáll van akinek igénytelen, van akinek igényes, most a fejemben konkrétan egy ismerősöm torzonborz szakálla van. Vagy másik példa, az én feleségem nem szereti, ha borostás vagyok (én sem szeretem, de előfordult már), egy ismerősömnek a nője épp azt szereti (bár valószínűleg ebben szerepet játszik, hogy neki ritkább, gyengébb az arcszőre, kevésbé szúr).

A divatnál meg teljesen relatív. Az én szememben pl. igénytelen az orosz középosztály hívalkodó öltözködése, mert úgy látom, nem ismernek mértékletességet, mindenből igyekeznek a leggiccsesebbet magukra venni. Nekik viszont a magyar középosztály öltözködése igénytelen, mert túl szürke, túl visszafogott.

Az ápolatlanság, mint írtam, más tészta.

A másik, hogy ugyanaz az ember egyik téren igényes, másik téren igénytelen is lehet. Pl. jópár kövér emberről elismerem, hogy nagyságrendekkel igényesebbek nálam gasztronómia terén. Azt sem tudom, hogy miről beszélnek adott esetben ha valami ínyenc kajáról van szó. Másik oldalon meg igénytelenek, mert nem tudnak mértéket tartani, viszont erős gasztro érdeklődéssel nehezebb is. Ellenben el tudok képzelni olyan nőt, akinek épp ez jön be, mert pozitívan fogadja az ezirányú érdeklődést. Játszhatnám én is, hogy érdekel a szarvasgombás libapástétom, csak ha egyszer nem vagyok a téren igényes, ez erőltetett lenne. De megjegyzem, én öltönyben sem érzem otthonosan magamat.

G. Nagy László 2019.05.31. 10:28:17

@Beátrisz: Döbbenet, hogy szinte szóról szóra azt rod, amit magam is írnék. Lehet, hogy tényleg női aggyal gondolkodom??

2019.05.31. 10:30:38

@Treff Bubi:
A poén, hogy indulatos vitáim voltak szakmai portálokon, mert épp a legkockábbak hangoztatják leghangosabban, hogy a nők ne programozzanak, mert szerintük hülyék a programozáshoz. (A legjobb programozó, akivel ezidáig együtt dolgoztam épp egy nő volt.)

Josagos 2019.05.31. 10:30:41

@acycloren:
Nálunk se a feleségem, se én nem vagyunk pénzéhesek, pedig a magyar felfogás szerint gazdagok vagyunk. A társadalmi státuszunk sem különösen hivalkodó, és nem is szoktunk vele büszkélkedni, kimondottan kerüljük a fontos emberek társaságát.
Nem kell, hogy valakit csak a pénz meg a vehető áruk motiváljanak, ámbár magyarországon ilyen a többség.

Alick 2019.05.31. 10:32:00

@Zabalint: "az alfa és a béta hím fogalmak sokkal képlékenyebbek az ember esetén."

Így van, az értékrend sokat számít... önmagában a macho a legjobb esetben is csak gamma.
A béta inkább az, aki privát jet-tel kiugrik a tengerpartra vagy egy másik kontinensre, az alfa pedig közismert és a politikai-gazdasági kulcsembeek között van.
Testileg nem feltétlenül maximálisan vonzó, de a hatalom és a társadalmi presztizs szintjén magasan áll.

acycloren 2019.05.31. 10:33:39

@Beátrisz: az ilyen első nő mellett leparkoló férfiak általában aszexuális szülők mellett nőnek fel és el se hiszik, hogy egy férfinak 30+ nővel lehetett szexkapcsolata és sose fizetett a szexért. Ezek a béták azt hiszik csak a pornóban dugnak az emberek, mint a nyulak és olyan gecifolyós, többesszex meg utcán elkapós dolgok csak a pornószerzők agyszüleményei. Az első barátnőm nekem is próbalta beadni, hogy akkor lesz szex, ha ő akarja. Ami nem volt gyakran. Úgyhogy egy idő után elegem lett és gyorsítottam a tempón. Amikor 1.5 év múlva szakítottunk és összejöttem egy igazi szexmánias csajjal, akkor persze benne is felébredt a vágy, úgyhogy néhány alkalommal még visszamentem levarrni. Akkor teljesen megváltozott, mert érezte rajtam a másik nő nedveit, illatát, ettől megőrült és akarta már a dugást.
Ezt se tudják megérteni az ilyen egy feleség mellett fingszagban üldögélő pasik, hogy pont akkor kellene belevetni magukat a csajozásba, amikor van csajuk. Ugyanis a nők olyanok, mint a gyerekek. Azt akarják, ami a másiknak is van. Játékot, fagyit, akármit. Férfit is. Ha van egy nőd, rádragad az illata, feromonjai, azt a többi nő érzi és akar téged. Ezt a fatökűek sose értik. Az a férfi, aki kellett egy nőnek, az fog kelleni egy másiknak is.

Alick 2019.05.31. 10:33:45

@Klesk: Ja, pina alkalma használatra - de partnernek ettől nem biztos hogy kéne.

G. Nagy László 2019.05.31. 10:35:21

@Zabalint:

"Nagyon rossz hasonlat. Messi valószínűleg szeretett focizni. De ha nem lett volna sikeres fociban, személyiségileg amennyit látni belőle, biztosan nem lenne a nők kedvence. De sikeres lett a fociban, mert ugyanakkor akart és tudott küzdeni ezért. Ha helyette mondjuk divatos ruhákkal vagy szimplán kondizással próbálkozott volna, nem biztos, hogy sikeres lett volna a nőknél."

Itt most nem értettél meg. Az analógia más.

Messi alacsony. Nem egy tipikusan jól fejelő csatár. De tudja, hogy ez is kell a jó csatár eszköztárába, így gyakorolja ezt is. (Ne keverd bele a csajozást. Itt csak fociról van szó.)

A másik oldalon adott egy gyámoltalan, vékonyka, könyvtáros fiú, akinek baromira nem alaptermészete a dominancia, de felismeri, hogy erőtlenül nem fog tudni érvényesülni. Ezért mentálisan fejleszti magát, még akkor is, ha sosem lesz igazi tűzoltó, de azárt megkpróbálja kihozni magából a maximumot, felébreszti magában a szunnyadó kisoroszlánt. Ez a valódi személyiségfejlődés.

Beátrisz 2019.05.31. 10:36:05

@Zabalint: a torzonborz szakáll igénytelen. az hogy kinek milyen divat jön be, szerintem izlés kérdése. de ne feszegessük tovább a témát. úgyis kb ugyanarról beszélünk.

Beátrisz 2019.05.31. 10:38:30

@G. Nagy László: sztem csak józan paraszti ésszel ;)

Treff Bubi 2019.05.31. 10:38:47

@Beátrisz: Hát nem tudom, lehet hogy én vagyok extrém válogatós. Pl. volt egy kattanásom, hogy szeretnék egy félhosszú, sötétkék ballonkabátot. Ezt így kb. sehol nem láttam, egyedül a Van Graafban 60K-ért. Természetesen a C&A, New Yorker, Zara hemzsegtek a különböző színű és fazonú női ballonoktól, 18K-45K között. Ruhát online meg nem szeretek vásárolni próba nélkül.

G. Nagy László 2019.05.31. 10:39:18

@.iIi.: Ugyanerre a felvetésre egy órával ezelőtt a következőt reagáltam:

Hogy egy igényes férfit mi motivál? Csak akkor kapnánk tiszta képet, ha nem volnának nők a Földön, s kiderülne, hogy a magunk kedvéért milyen gyakran borotválkozunk, vagy megyünk konditerembe. Szerintem nem elválasztható az, hogy önmagunkért, vagy a csajok miatt tesszük. Ez egy és ugyanaz. (Mintha Messit arról kérdeznéd, hogy a foci szeretetéért edz, vagy hogy legyőzzék a Madridot. Ez nem szétválasztható.)

acycloren 2019.05.31. 10:39:45

@Zabalint: Helyi szinten ezek a férfiak a felső tizedben vannak jövedelmüket tekintve. Itt Ázsiában. Ház, luxusautó, a gyerekeiket gond nélkül küldhetik amerikai egyetemekre, mert a tandíjat kiköhögik. Nyilván vannak ezek felett is tőzsdei mágusok, milliárdos vállalkozók, de a bérből élők közt ezek a mérnök, ügyvéd, orvos triász a legjobban kereső itt Ázsiában. Magyar forintban milliókat visznek haza havonta. Nyilván a vállalkozó és tőkejövedelmekből élő ennél jobban él, de az már a top 0.001%.

Beátrisz 2019.05.31. 10:43:50

@acycloren: tehát ha jól értem volt egy nőd akiből másfél év alatt nem sikerült kihoznod az állatot és akkor szexeltetek amikor ő akarta. és ez szerinted a nőd hibája. pedig benne megvolt, hisz utána mikor már a szexmániás nővel kinőttél a bétaságból, szeretett volna veled szexelni. szerintem a nődnek nem az tetszett tudat alatt vagy felett, hogy más nővel dugtál, hanem hogy végre nőként merted/tudtad kezelni az ágyban is.

Alick 2019.05.31. 10:44:11

@G. Nagy László: Ismerek kvázi-homeless kinézetű csávót, aki mellett igen jó kinézetű nők tűntek fel. Az illető igencsak profi manipulátor (nem szimpla PUA-sablon,)... tipológiában ez a "szektavezér"... és vonzza a bizonytalan önbecsülésű, sérült lelkű, de jó testű csajokat.
És persze képes velük eltartatni magát... :)

Josagos 2019.05.31. 10:45:46

@drowspirit: Fiatalabb koromban remek szeretőim voltak a 30-40-es, házas milfek, sosem gondoltam, hogy egy huszonéves kiscsaj korlátozhat az ilyen játékaimban. Így nem is volt egy különleges érték a pina számomra, nem ez határozta meg a párválasztásomat sem. Az inkább, hogy a jövendőbelimmel együtt is csináljunk ilyeneket, legyünk többesben, stb.
Érdekes, most 50 közelében is ugyanígy megvannak a harmincas nők, akik egy dolgon szoktak kiakadni, hogy a feleségemmel mindent megbeszélünk :)

Ehhez értelmes nő kellett, aminek nem várt mellékhatása, hogy anyagilag is viszonylag gyorsan gyarapszunk, ő menedzseli a cégeket és alkalmazottakat, én meg kitalálom, hogy merre kéne tartani.

vanRob 2019.05.31. 10:47:58

Azt szoktam mondani, hogy nem igaz, hogy a nők nem tudják mit akarnak. Mert pontosan tudják, hogy mit akarnak: mindig mást. Ha macsós rosszfiú mellett vannak, akkor a békét és nyugalmat, ha meg bnékében és nyugalomban vannak, akkor meg a kalandot.
Na, felejlen meg ennek az, akinek sok ideje van. Részemről bekaphatják, igyekszem magamat adni, és leszarom, hogy a kedves feleségem mit kezd vele.

.iIi. 2019.05.31. 10:49:01

@G. Nagy László: szerinted nem elvalaszthato, szerintem meg igen. Ritkan olvasok ilyen csajok es pasik + pua + szintezos meg egyeb argot hasznalo blogokat, de azert ismerem a paneljeiket. Az a benyomasom hogy az ilyenkre rendszeresen irok, vagyezzel rendszeresen foglalkozo nok es ferfiak olyanok mint a viccben az egyszeri kalapacsos ember, aki mindenben szoget lat :)

Josagos 2019.05.31. 10:50:37

@Zabalint: én nagyon örültem volna, ha okosabb, mint én. De olyat nagyon nehéz találni, így megelégedtem egy közel elég okossal.
Így is furcsállom, hogy a világ dolgai közül mennyire sokhoz nem ért eléggé. Beleértve a kvantummechanikát például. Így a gyerekünket tanítgatom ilyenekre ráérő időmben :)

2019.05.31. 10:51:26

@G. Nagy László:
A könyvtáros is akkor teszi a legjobban, ha olyan téren mutat fel valamit, amiben van tehetsége. Ha a tűzoltók (tök jó elnevezés, tizenéves koromban láttam egy ilyen című német poreszt) módszereivel dolgozik, az görcsös lesz, nem biztos, hogy célhoz ér.

2019.05.31. 10:54:14

@Treff Bubi:
Ha kabátot veszel, azt sok évre veszed, úgyhogy nem nagy tétel a 60k, sokkal érdekesebb amiből sok kell és/vagy gyorsabban kopik, pólók, ingek, nadrágok. Ha nem vagy "digó", az öltönyre még inkabb igaz ugyanez.

2019.05.31. 10:59:44

@G. Nagy László:
A férfiak hobbijainak, sportjainak javát leszarják a nők. Nagyon triviális példa, de nem fogsz csajozni Leage of Legend világklasszisként. De rengeteg olyan sportág vagy hobbi van, amiben férfi többség van, és nincs széles közönsége, így a válogatott versenyző még nem fog jobban csajozni. Feltételezem, hogy gyúrni többen gyúrnak kimondottan csajozási célból, mint mondjuk pókereznek, ellenben elöbbinél nagyon félre is tud menni, ha nincs komoly érdeklődése, csak azt hallotta, hogy ha izmosabb lesz, körberajongják majd a csajok.

acycloren 2019.05.31. 11:00:44

@Beátrisz: te megtanulhatnál olvasni. Az értő olvasást őccsész karon nem tanítják?
Az a kapcsolat másfél évig tartott. Azt akarta, hogy akkor szexeljünk, amikor ő akar. Eleve szűz volt, amikor összejöttünk, egy aszexuális nevelésből jött, anyja befolyása alatt állt. Ja és ő kezdeményezte a kapcsolatot, nem én. Én begyorsítottam egy idő után, tehát nem akkor szexeltünk, amikor ő akart és nem ott, ahol ő akart. Másfél év után vége lett (más okokból, haverokkal többet foglalkoztam, mint vele, elfoglalt voltam (egyetem és részmunkaidős állás) meg eléggé nyitott voltam más lányok felé is és ezt tudtára is adtam). Rögtön szakítás után összejöttem egy szexéhes csajjal. Egy buliban az exem látott smárolni az új lánnyal. Akkor az ex is belendült és úgy nyomult, ahogy addig soha. A szülei tanácsai ellenére. Akkor értettem meg, hogy a nőknek az kell ami a másik nőnek is. Tisztára mint a gyerekek. Az új csajom is tudott az ex nyomulásáról és erről mindketten annyira bevadultak, hogy az se érdekelte őket, hogy meg se száradt a farkam az egyikkel való szex után, már mehettem is a másikhoz. A buszon (egyetemista voltam, busszal jártam) a kezem rászáradt pinanedves volt az egyik csajtól a másikig menet. És ez a feromonfelhő ott a buszon is hatott, fiatal lányok nyitottak felém, amikor rájuk mosolyogtam. Én azóta mindig azt tanácsolom az ismerőseimnek, hogy ha megszereztek egy nőt, akkor sose üljenek a babérjaikon, hanem menjenek és használják ki az alkalmat, mert pont akkor harap majd rájuk a többi nő is. A nők nem gondolkodnak, azt hiszik, hogy ők irányítanak, de simán be lehet forgatni őket.

Sir Galahad 2019.05.31. 11:00:58

A szerző által felvázolt helyzetkép nagyjából valós: a társadalmi változások következtében ma már a nők igényei a férfiakkal szemben jóval magasabbak, mint mondjuk száz éve. Nekünk, férfiaknak nem nagyon van más választásunk, alkalmazkodnunk kell ezekhez a magasabb elvárásokhoz. A mutatvány ott borul, amikor a férfi azt mondja, rendben, vállalom, hogy többet nyújtok, mint a száz évvel ezelőtti férfi, de vajon én is kapok-e többet egy mai nőtől, mint egy száz évvel ezelőttitől kaptam volna? És bizony a válasz az, hogy nem. Sőt...

Most egy átmeneti korban vagyunk, amikor a régi egyensúly felborult, de az új még nem állt be. Majd be fog, és akkor megint a nők fognak nyafogni, de nekünk, mai férfiaknak ez sovány vigasz. Addig amit tehetünk, az annyi, hogy megpróbálunk olyan nőt keresni, aki másképp gondolkozik, mint a többség. Nehéz, de nem lehetetlen, legalábbis a személyes tapasztalat azt mutatja.

2019.05.31. 11:02:20

@acycloren:
Ja, csak ez nem azt jelenti, hogy ezek minden tényezőt is figyelembe véve jó faszinak szamítananak a nők szemében, ha nem mernek leszólítani egy-egy nőt. Úgyhogy vagy akad egy gold-digger, mindegy hogyan néz ki és mennyire értelmes, vagy így jártak. Közben meg a segédmunkásnak, aki viszont ért a nőkhöz, jobb nője van.

2019.05.31. 11:06:26

@Alick:
Középiskolában járt alattunk egy srác, akinél szagra jöttek a csajok, mert kurva büdös volt, nem ismerte a dezodort.

G. Nagy László 2019.05.31. 11:09:17

@Alick:

"Ismerek kvázi-homeless kinézetű csávót, aki mellett igen jó kinézetű nők tűntek fel. Az illető igencsak profi manipulátor (nem szimpla PUA-sablon,)... tipológiában ez a "szektavezér"... és vonzza a bizonytalan önbecsülésű, sérült lelkű, de jó testű csajokat.
És persze képes velük eltartatni magát... :) "

Add az elérhetőségét! Tanulni akarok!!

G. Nagy László 2019.05.31. 11:12:10

@Josagos:

"Érdekes, most 50 közelében is ugyanígy megvannak a harmincas nők, akik egy dolgon szoktak kiakadni, hogy a feleségemmel mindent megbeszélünk :)"

Nos, Hozzád is megyek majd tanulni... Profizmus a javából. Így kéne élni mindenkinek.

Beátrisz 2019.05.31. 11:14:25

@acycloren: tehát nem szeretted a csajt, de mégis csak akkor szakitottál vele amikor már találtál új nőt. utána meg kihasználtad. tapsoljak is hozzá neked? XD

G. Nagy László 2019.05.31. 11:18:00

@Sir Galahad:

"A mutatvány ott borul, amikor a férfi azt mondja, rendben, vállalom, hogy többet nyújtok, mint a száz évvel ezelőtti férfi, de vajon én is kapok-e többet egy mai nőtől, mint egy száz évvel ezelőttitől kaptam volna? És bizony a válasz az, hogy nem. Sőt...

Most egy átmeneti korban vagyunk, amikor a régi egyensúly felborult, de az új még nem állt be. Majd be fog, és akkor megint a nők fognak nyafogni"

Abszolút egyetértek. Kereslet-kínálat - a párkapcsolati piac is így működik. Ha a férfiak nem volnának ennyire töketlenek, hamarabb kialakulna az új egyensúly.

acycloren 2019.05.31. 11:22:03

@Beátrisz: Az elején szerettem és segíteni akartam rajta. Megmenteni a szülei befolyásától, hogy végre felnőjön, független legyen. Meg hogy végre ne legyen szűz.

Ő szakított velem, mert nem jutott rá elég időm. Utána lett másik csajom. Akkor volt kb. 3 hét, amikor a két nő versengett értem. Tudtam egymásról, az ex látott is az új szerzeménnyel.
A kihasználás szót nem szeretem, nincs értelme. Ő nem használt ki engem? Megtanítottam gondolkodni, amire a szülei nem tanították meg. Felnyitottam a szemét. Intellektuális látásmódot próbáltam neki mutatni.
Azóta pár semmirekellő után talált egy pasast, aki csinált neki egy gyereket és azóta élnek a nagy magyar pusztában egy kisvárosban. Persze ott, ahol a csaj szülei is. Mert önálló sose lett.

2019.05.31. 11:23:26

@Sir Galahad:
"A mutatvány ott borul, amikor a férfi azt mondja, rendben, vállalom, hogy többet nyújtok, mint a száz évvel ezelőtti férfi, de vajon én is kapok-e többet egy mai nőtől, mint egy száz évvel ezelőttitől kaptam volna? És bizony a válasz az, hogy nem. Sőt..."

Dehogynem kapunk többet. Faludy György Pokolbéli víg napjaiból idézem Amárt, a marokkóit:

"Marokkóban minden lány és asszony analfabéta. Ez azt jelenti, hogy a pletykán és szerelmen túl semmi, de semmi nem érdekli őket, beszélgetni nem tudsz velük, és lelki kapcsolat férfi és nő közt nem képzelhető el."

Nos, ez Európában is így volt egykor. Még magáztak is egymást.

Ma ezzel szemben sokkal nehezebb megfelelő kapcsolatot kialakítani, de ha sikerül, sokkal többet ér. A hagyományos modellben ritkán volt elképzelhető, hogy a házaspár politikai, filozófiai, morális vagy éppen irodalmi vitákat folytasson, vagy éppen természettudományos kérdésekről beszélgessenek. Mert a nőknek nem illett a háztartáson, gyereknevelésen túl mással foglalkoznia. Ma egyszerre lehet a szerelmed egyben barátod is. A probléma, hogy ma is vannak, akik nem erre vagynak, hanem akit amellett, hogy dugni lehet, házi cseléd is. Na, ez már egyre kevésbé van.

acycloren 2019.05.31. 11:32:39

@Beátrisz: ja, tapsolni nem kell, nem azért írtam, a lényege a tanmesének, hogy a nőknek az kell, ami a másik nőnek is van

Designer cipő, táska, hajvágás, smink, műcsöcs, állás, autó, férfi. Még az is szembetűnő, hogy a nők szokták a saját gyereküknek mondani, hogy bezzeg az osztálytársad milyen jó tanuló, az angol tesztje 98%-os lett, az ő anyja biztos büszke rá, te miért nem tudsz olyan lenni? Tanulj a Danikától, legyél olyan, mint ő. Bárcsak elcserélhetnélek.
Egy apa ilyet a legritkább esetben mond. Anyáktól viszont folyton hallom itt Ázsiában. Szerencsére az én anyám ilyet sose mondott nekem, ezért is üti meg a fülemet az ilyesmi. Ez is csak azt bizonyítja, hogy a nők nem tudnak önállóan gondolkodni, mert nem fejlődött ki az agyuk. Mennek mások után. Ezért ha egy férfinak van nője, akkor a többi nő is akarja azt a férfit. Mert az biztos jó, nem lúzer, hisz egy nő már letesztelte, egy nőnek már kellett, tudhat valamit.

G. Nagy László 2019.05.31. 11:41:21

@Zabalint:

"A hagyományos modellben ritkán volt elképzelhető, hogy a házaspár politikai, filozófiai, morális vagy éppen irodalmi vitákat folytasson, vagy éppen természettudományos kérdésekről beszélgessenek. Mert a nőknek nem illett a háztartáson, gyereknevelésen túl mással foglalkoznia. Ma egyszerre lehet a szerelmed egyben barátod is. A probléma, hogy ma is vannak, akik nem erre vagynak, hanem akit amellett, hogy dugni lehet, házi cseléd is. Na, ez már egyre kevésbé van."

Valóban így van. És mi tapsolunk is ennek. Csak - ahogy írod is - akinek a pina+cseléd kombináció kell, az egyre szűkülő piacról válogat.

2019.05.31. 11:42:47

@acycloren:
Az én anyám inverzét mondta anno. Ha kaptam egy 4-est matek dolgozatra, nem fogadta el azt a védekezést, hogy így is nekem lett a legjobb az osztályban, mert nem volt rá idő/nehéz volt, azt mondta, nem érdekli, hogy a kispistának hogy sikerült, csak az, hogy nekem hogyan.

Egyébként ez amit írsz szerintem csak a nők kis töredékére igaz, Ázsiában nem tudom, de Európában.

Beátrisz 2019.05.31. 11:43:59

@acycloren: értem. szerintem nem sok fogalmad van a nőkről XD csak azt nem értem miért haragszol ennyire erre a (vélhetően életed első) barátnődre? mert ő szeretett volna egy hétköznapi családi életet élni? gondolom nincs műcsöcse meg designer cipője, hanem neveli a gyerekét a férjével békésen, nyilván a szülők mellett, hogy a nagymama is tudjon besegíteni, vigyázni. mi ezzel neked a bajod? ha jól sejtem neked még se gyerek se feleség. se különösebb tisztelet a nők irányába, akik szerinted gondolkodni sem képesek. hm?

kvadrillio 2019.05.31. 11:52:01

LÁTTÁK , HOGY EMBEREK VANNAK A VÍZBEN, DE NEM DOBÁLTAK NEKIK MENTŐÖVEKET !!! FASZOMKIVAN !!!
444.....Semmit sem éreztek az ütközésből a szállodahajó utasai

Amerikai turisták meséltek a BBC-nek a budapesti tragédia pillanatairól.
Tovább

Sir Galahad 2019.05.31. 11:55:23

@Zabalint: Igen, ha ezt a szellemi színvonalat megtalálja egy férfi a nőben, és nem csak üres locsogásra képes az illető, az nagyon jó. De ez sajnos egyáltalán nem annyira általános, mint gondolod. Annyi a különbség a régi marokkói nőkhöz képest,, hogy a maiak pletyka- és szerelmi témái már tévésorozatokon alapulnak :)

acycloren 2019.05.31. 11:55:50

@Beátrisz: Nem haragszom rá, csak sajnálom. Akartam rajta segíteni, de nem lehetett. El kell engedni az ilyeneket. Ez volt a legnagyobb hibám a kapcsolataimban, hogy Captain Save-a-Hoe voltam. Meg akartam menteni a csajokat saját hülyeségüktől. Ezt nem szabad. El kell venni, amir adnaky aztán élni a saját életünket. Nem kell megpróbálni megváltoztatni az embereket, mert abba mi is belerokkanunk meg az illető, akin segítenénk se lesz érte hálás. Sok emberben nincs semmi, csak amit belelátunk. Akiben megvan a csírája, a parazsa egy szeretett tulajdonságnak, annál azt fel lehet éleszteni. De akiben a csírája sincs megy abban hiába próbáljuk életre hívni.
Tanulságok:
1. ne lássunk bele másokba olyan dolgokat, tulajdonságokat (humorérzék, lazaság, szeretetre képesség, intelligencia, felelősségtudat) amikkel nem rendelkeznek, de mi szeretnénk a partnerünkben látni
2. Ne próbáljuk megváltoztatni az illetőt előnyére, mert ő azt fel se fogja, csak atyáskodásnak veszi és besérül. Nem kell megerőszakolni az emberek természetét. Ne fejlesszük a partnert, hagyjuk, hogy elkövesse a maga hibáit, bukjon el az életben. Csak el kell venni, amit adni tud, ha rövid lesz a kapcsolat, az se baj. Tudni kell elengedni. Ne legyünk önjelölt szuperhősök, akik meg akarnak menteni valakit, aki erre nem vágyik, mert csökött az intellektusa.
Ne emeljünk fel a porból senkit.
3. Mindenki magáért felelős, a maga boldogságáért.
4. Mikor megismerünk valakit, akkor a szocializációja már lezárult, változtatni nem nagyon lehet rajta. Ne erőltessük.

Azóta annyi laza és felhőtlen kapcsolatom volt más nőkkel, ehhez is meg kell érni. Küzdelem nélkül is lehet kapcsolatot építeni. Pláne nem jó, ha a pároddal küzdöttök a kapcsolatért és nem külső körülményekkel, ellenlábasokkal. Egy kapcsolat lehet boldog is.

2019.05.31. 11:59:30

@Sir Galahad:
Nem, ma sokkal kisebb a különbség átlagosan férfi és nő között ezen a téren, a buta sorozatokat nézőknek megvan a férfi változata is. Aki meg olyan férfi, hogy csak fociról, piáról, csajozásról lehet beszélni vele, az úgysem keres a nőben lelki társat.

Josagos 2019.05.31. 11:59:41

@G. Nagy László: Mi csak simán nem másoljuk az embereket, és nagyon kevés - de számunkra fontos - alapértékünk van. Nincs ezen mit tanulni.

Treff Bubi 2019.05.31. 12:00:11

@acycloren: Ezt a jelenséget a feromontartalmú illatszerek is kihasználják, valamint a zellerben is van valami búgató jellegű vegyület, ezért érdemes naponta elrágcsálni pár szálat.

Treff Bubi 2019.05.31. 12:00:49

@kvadrillio: nyilván nem voltak elég alfák a segítséghez:)

acycloren 2019.05.31. 12:05:04

@Zabalint: Ó, itt, ahol élek az anyák többsége ilyen idegbeteg.

Mert nem dolgoznak (apu keresi a pénzt), otthon vannak, egész napjuk abból áll, hogy a gyereket pesztrálják, szervezik neki a különórákat. Ettől a gyerek önállótlan lesz. Folyton más gyerekekhez hasonlítjáknőket. Emiatt is minden gyerek ugyanúgy él, ugyanazt tanulja, ugyanúgy hegedűórára jár és ugyanúgy beszél angolul, mert ugyanabból a könyvből tanulja, mert ugyanazt a tesztet kell teljesítenie. Egyenemberek lesznek, ki legóemberek, önálló gondolatok és személyiség nélkül. Mindig azt mondom, hogy egy jászárokszállási vagy fehérgyarmati autóvillamossági vagy takarmánybolti eladónak különlegesebb karaktere, személyisége van, mint egy ázsiai művészléleknek. De ez nem baj, mert minden munkakör ilyen egyenemberekre van szabva, le van butítva. Sőt, aki nem ilyen egyenember, azzal itt nem is nagyon tudnak mit kezdeni, akkor se, ha jobb szakember.

Azért se csalom már meg a páromat, mert tökmindegy. Ugyanazt kapnám más nőtől is. Esetleg összehozunk egy hármast egy barátnőjével... De ez még a jövő zenéje.

Beátrisz 2019.05.31. 12:13:58

@acycloren: fura hogy milyen önzetlen voltál aztán meg milyen önzően látod most a világot. nőkben is csak azt látod mit lehet tőlük elvenni ha jól érzékelem.

Sir Galahad 2019.05.31. 12:25:40

@Zabalint: Nekem más a tapasztalatom. Persze, vannak ostoba férfiak is - régen is voltak - , de az ostobák nemenkénti aránya nem változott 100 év alatt.

Reszet Elek 2019.05.31. 12:26:26

"Valójában a szavannákon vadászó őseinknek sem volt könnyebb dolga: aki nem született erősnek, atletikusnak, fürgének, harcos kedvűnek, az aligha pályázhatott a falkavezér pozícióra. " - Az életben maradásra sem, azaz a természet megoldotta a dolgot "saját hatáskörben".

"Azonban megjelent a színen egy sor olyan vonzalmi kapcsoló, melyekről őseink még csak nem is álmodhattak." - Nem jelent meg semmi új. Ösztönszintű, kódolt változásokhoz az ilyesmihez jóval több idő kell. A felsorolt pozíciók betöltői közül is számos lúzer van. Ezek nagyon is a régi kapcsolók. A siker, a pozíció adta visszajelzések keltette magabiztosság, a más nők általi megkívánás a zsigeri szintű attrakció alapjai és ebben semmi új sincsen. Mindezek viszont nem járnak automatikusan, aki nem birtokos az hatalma, pénze okán kap ugyan nőt, de az az életét pokollá fogja tenni.

Nyilván lehetséges és szükséges az önfejlesztés. A mai világ viszont hihetővé tette azt a társadalmi hazugságot, hogy ezzel mindenkinek megadatik a párkapcsolati boldogság lehetősége. Az természet zord igazsága viszont az, hogy a férfiak egy részének (szerintem kb az alsó harmad) sosem adatik meg a nők buzgó és feltétel nélküli odaadása, sosem lesznek a legösztönösebb női vágyak céltáblái. Gyerekük persze lehet, megvehetnek hozzá egy anyaméhet pénzzel, státusszal vagy akár kitartással is, de az ami igazán férfivé tehetné őket örökre megtagadtatik tőlük. Ez kegyetlen dolognak tűnik, de a természet működése kapcsán ez nem értelmezhető (az oroszlán sem kegyetlen csak enni akar ugye). Másrészt női oldalon is megvan ez az alsó harmad. Ők azok a nők akik kinézetük okán sosem fogják megkapni azt az imádatot, őrült hódolatot egy férfitól sem, mégha lesz is aki saját fizikai szükséglete kapcsán rá is fanyalodik.

A mai világ fura fintora, hogy az informatikának köszönhetően, a ma már leginkább számító virtuális közösségi tereken leginkább ez az alsó harmad határozza meg a párkapcsolatok milyenségével, a nemi szerepekkel kapcsolatos közbeszédet. A többit nem érinti, nem érinti, természetesnek veszi, nincs szüksége rá hogy foglalkozzon vele vagy egyszerűen nincsen rá ideje.
Nem véletlen hogy a legtöbb fanatikus feminista fizikailag taszító kinézetű és/vagy mentálisan súlyosan sérült, ahogy a másik végletet képviselők között sem igazán találni adoniszi alkatú szexdémonokat. Ahogy az sem véletlen hogy az ilyen embereknél saját nemi problémáik elsődleges okozója általánosságban a másik nem és a társadalmi rendszer.

acycloren 2019.05.31. 12:53:24

@Beátrisz: rosszul érzékeled, de ez a te korlatoltságos miatt van

Az én hősködésem, hogy javukra változtassak nőket, segítsek nekik, meddő talajra hullott magvak voltak. Bennük erre nem volt igény. Anyuci pici lánya volt és maradt. A másik egy széthullott családból menekülő, rosszfiúkhoz vonzódó, tanulni nem szerető léha lány. Aztán a többi... Csak én akartam őket normalizálni, de nem láttam be, hogy mindenkinek más a normális. Ami nekem helyes és normális, az nekik nem is fordult meg a fejükben. Más világ voltunk több nőmmel. Ezektől a kapcsolatoktól többet vártam, többet tettem bele, mint amit érdemeltek. Nem kell és nem is lehet huszonéves embereket megváltoztatni akaratuk ellenére, mert ezellen ők zsigerileg tiltakozni fognak. Én változtam huszonévesen is,, harmincas éveimben is, de mindig saját felismeréseim miatt, saját belátásból és negatív és pozitív példák hatására, de ezeket magamnak kellett átlátni és igényt kialakítani a változásra.
Hiába vagy önzetlen, ha azt a partner nem nyitottsággal fogadja. Volt olyan lány, akinek egy katasztrófa volt az élete, rossz döntések sorozata, saját hibájából, hiába akartam rajta segíteni, neki csak szexpartner kellett és pont amiatt lett vége, mert szerinte rátelepedtem. Neki tényleg csak az kellett, hogy valaki ledugja a heverőjéről a koliszobájában és ennyi, szívta a cigijét, itta az instant kávét és fosort a vizsgáitól, amikre nem tanult, mert buta volt hozzá. Előttem és utánam is rosszfiúkkal járt. Előző pasija piti tolvaj, következő meg egy kidobó (pardon, portás egy éjszakai szórakozóhelyen) volt. Számára én voltam az abnormalitás, a fent említett férfiak meg a "normalitás", a mindennapok, a szokásos, az emészthető, érthető, vonzó, ismerős közeg.
Ezt időben be kell látni és nem erőltetni a dolgot. A szex nagyon jó volt, minden mást meg én láttam bele és erőltettem. Hármasoztunk a hasonlóan léha kollégiumi szobatásnőjével, dugtam lépcsőfordulóban, parkban padon, kölcsön autóban. Ennek kell örülni. Végül azzal lett vége, hogy közöltey ő nem szeret, én egy nagyon jó ember vagyok, de ő nem érez irántam semmit, csak szexuális vágyat. Akkor ez letaglózott. Ma már az egyik legjobb dolognak tartom, mert onnantól nem vesztegettem rá több időt, energiát. Sose kerestem többet. Utána összejött a kidobóval, aki néha elverte. Ettől boldog volt, mert ezt az életet ismerte, a feszültségre, a hajtépésre, a balhéra, a cirkuszra hitte azt, hogy az a szenvedélyes kapcsolat... Angolul ezt úgy mondják, hogy "she was addicted to drama".

Alick 2019.05.31. 12:54:25

@Klesk:"Egyszer olvastam egy statisztikát a tinderről, kb úgy volt, hogy a nők 90%-a a férfiak 10%-ára hajtott."

Ez biztosan így is van, de a tinder végülis pont ezt a hormon és ösztön vezérelte mintát szolgálja ki, dugásigényre kihegyezve.
Viszont sokan vannak, akik a méricskélés elkerülése végett nem társkeresőznek és ezzel együtt teljesen jó társat találnak maguknak. Még ha nem is dugnak meg többszáz nőt az életükben. :)

G. Nagy László 2019.05.31. 12:54:53

@zsolt1022:

"Ma a hölgyikék társkereső első szűrője: 180cm+ Nna, erre gyúrjál konditeremben"

Való igaz, ez a paraméter nemigen fejleszthető. De a csajok ilyen irányú igénye egyáltalán nem új keletű. Már a szavannákon is a magas fickókra buktak.

"A posztoló egyébként lehet hogy a férfiak felé érdeklődőbb..."

Cuki fiú, akkor nem erről írnék :)

"De most komolyan. Ez a posztot kb. 18-25 éves korom között még beveszem. Az a szint."

47 éves vagyok, kétgyerekes családapa. Ezek szerint nem csak buzi, de infantilis is.

acycloren 2019.05.31. 12:57:11

@Beátrisz: nem önzés, csak hagyni kell a nőket élni a saját életüket
Akinek nincs igénye a közös jövőrey változásra annál nem kell erőltetni. Ha csak szexet akar az se a világ vége. Kár bonyolítani. Ez nem kihasználás, hanem mindennek és mindenkinek a helyiértéken való kezelése. Ne láss többet a másikbay mint ami benne van. Ne várj többet, mint amit adni tud. Különben csalódni fogsz és csak felesleges konfliktusokat generálsz. Peremfeltételek...

Alick 2019.05.31. 12:57:48

@zsolt1022: "Ma a hölgyikék társkereső első szűrője: 180cm+"

Mint az SS sorozásnál :) persze azt is tudjuk, hogy aki banánnal fizet, majmot kap. :)

2019.05.31. 13:02:46

@Sir Galahad:
Az intelligencia nem változott, de a tudatlanság igen. Nem lehet érdemi beszélgetést folytatni valakivel, akit csak a hétköznapi teendők foglalkoztatnak. Csak azzal, hogy ma minden nő tanulhat, ez alapjaiban változott meg. Az emberek többségével így sem lehet a soft talkon túl beszélgetni, de ez nemtől független.

G. Nagy László 2019.05.31. 13:06:51

@Reszet Elek: Isten hozott ismét, örülök Neked!

"Ezek nagyon is a régi kapcsolók. A siker, a pozíció adta visszajelzések keltette magabiztosság, a más nők általi megkívánás a zsigeri szintű attrakció alapjai és ebben semmi új sincsen."

Alapvetően így van. Azonban a siker, a státusz és a magabiztosság ma már százféle szakterületen elérhető. A szavannákon csak a kiváló mamutvadászból lett kiváló puncivadász. Lehet, hogy jobban tépted volna a húrokat, mint Slash, csak peched volt, hogy még nem találták fel a gitárt.

"Nem véletlen hogy a legtöbb fanatikus feminista fizikailag taszító kinézetű és/vagy mentálisan súlyosan sérült, ahogy a másik végletet képviselők között sem igazán találni adoniszi alkatú szexdémonokat."

Ugyanígy látom.

"Ahogy az sem véletlen hogy az ilyen embereknél saját nemi problémáik elsődleges okozója általánosságban a másik nem és a társadalmi rendszer."

Inkább úgy fogalmaznék, ahogy Te is írtad: "Ez kegyetlen dolognak tűnik, de a természet működése kapcsán ez nem értelmezhető" Itt nyilván nem a másik nem a hibás és nem is a társadalmi rendszer. Aki vaknak születik, azt sem a társadalom nyomorította meg. Pech. Szívás. Ennyi. (Jómagam ezzel együtt is azt tapasztalom, hogy még a legrusnyább haverjaim is megnősültek, páran egészen elfogadható csajokat vettek el.)

G. Nagy László 2019.05.31. 13:10:17

@Zabalint:

"Az emberek többségével így sem lehet a soft talkon túl beszélgetni"

Ez valószínűleg igaz, de a magam részéről messzire kerülöm az ilyen embereket, még akkor is, ha rokonaim. A szomszéddal a liftben belefér egy perc jópofizás, de egyébként nemigen vagyok kapható ilyesmire. Mindig elgondolkodtat, hogy mi lehet az ilyen emberek fejében...

2019.05.31. 13:11:24

@G. Nagy László:
Én nem hiszem, hogy a szavannákon csak a fizikai rátermetrség számított volna, mert ha így lenne, nem jött volna létre a civilizáció, hanem csupa izmos és ügyes vadász közössége lennénk.

2019.05.31. 13:15:00

@G. Nagy László:
A legtöbbében semmi, ezért legjobb kerülni őket. De nem is haragszom rájuk, azokra viszont igen, akikről tudom, hogy lehet velük érdekes dolgokról beszélgetni, de velem is le akarják futni a kötelező klisés köröket, holott egyből láthatjak, hogy mennyire nem igénylem.

Beátrisz 2019.05.31. 13:15:43

@acycloren: értem, de nem értem félre szerintem. ezek szerint még sose volt olyan nő aki a társad is lett volna egyben, nem akartál mellette másik nővel szexelni és hosszú távra terveztél volna vele?

G. Nagy László 2019.05.31. 13:16:50

@zsolt1022: Zsolti fiú , kevered a dolgokat.

Lézeznek primer szexuális vágykeltők, amelyek negyvenezer éve változatlanok. Ilyen a szimmetrikus arc, az izmos mellkas, a nagy pénisz és a 180 feletti testmagasság is. Ezek nem újdonságok, teljes joggal hivatkozom az evolúciós gyökerekre.

Ami a kövér nőket illeti: soha a büdös életben nem voltak szexszimbólumok. A perverz Rubensnek volt pár festménye, ez nem hivatkozási alap. A 90-60-90 igazsága ugyanúgy a szavannákról ered. (Legfeljebb egyes kultúrákban ez 120-75-120. Az arányok ugyanazok, s ez a termékenység egyik záloga.)

G. Nagy László 2019.05.31. 13:20:03

@Zabalint:

"Én nem hiszem, hogy a szavannákon csak a fizikai rátermetrség számított volna, mert ha így lenne, nem jött volna létre a civilizáció, hanem csupa izmos és ügyes vadász közössége lennénk."

Ahogy a tagolt beszéd megjelent, úgy nyilt ki a lehetőségek tárháza az udvarlásra, illetve a civilizációépítésre. Addig azonban eltelt vagy 60.000 esztendő a homo sapiens történelmében...

2019.05.31. 13:22:12

@G. Nagy László:
Én is ezt akartam írni, a kövér nő, mint ideál kamu. A vénusz szobrokból szokták még levezetni, de azokat nem is lehet tudni, hogy pontosan mit szimbolizáltak (a termékenység egy hipotézis). Valamint voltak korok, ahol valamivel kövérebb, de még mindig karcsú nőket ábrázoltak.

2019.05.31. 13:24:25

@G. Nagy László:
A tagolt beszéd megjelenéséhez az kellett, hogy a kezdetleges beszédben jártasak szaporodjanak.

Beátrisz 2019.05.31. 13:24:47

@Zabalint: @G. Nagy László: a kövérség mint ideál a nőben mindig az adott csoport táplálékszerzési lehetőségeitől függ. a pestisjárvány után például mindenki a kövér és a terhes nőkre izgult. minél kevesebb a kaja, annál inkább a kövérebbet látják szexinek, és minél több annál inkább a vékonyabbakat.

Beátrisz 2019.05.31. 13:25:58

@Zabalint: ami nem volt nehéz, lévén az a csoport ami képes volt kommunikálni vadászat közben, előnyt szerzett azokkal szemben akik nem.

Sir Galahad 2019.05.31. 13:28:18

@Zabalint: Az nagyjából mindegy. Akinek csak üres pletykálkodásra van igénye, az diplomával a zsebében is azt fogja csinálni. Az, hogy tudsz-e valakivel egy jót beszélgetni, nem a végzettségen múlik. Alapjaiban nem változott semmi.

Reszet Elek 2019.05.31. 13:40:01

@G. Nagy László: Szervusz!

"A szavannákon csak a kiváló mamutvadászból lett kiváló puncivadász. Lehet, hogy jobban tépted volna a húrokat, mint Slash, csak peched volt, hogy még nem találták fel a gitárt." - Gyakorlatilag arról van szó, hogy az adott közösségben valamilyen szempontból hasznos, kiemelkedő és respektált tulajdonság/képesség/tudás birtokában legyen az illető. Ami azt illeti gyanítom már akkor is zenéltek, készítettek barlangfestményeket, lehet hogy az illetőnek kiemelkedően jobb szaglása volt, kiemelkedő intelligenciája révén hatékonyabban szerzett táplálékot, tapasztalatának köszönhetően jobban fellelte a vízkészleteket stb. Szóval nem pusztán a jó vadászatról volt itt szó.

"Itt nyilván nem a másik nem a hibás és nem is a társadalmi rendszer." - Itt úgy értettem hogy ezen emberek számára a dolgok így működnek és mondhatsz te bármit, ezen a vélekedésükön képtelen leszel változtatni.

"Jómagam ezzel együtt is azt tapasztalom, hogy még a legrusnyább haverjaim is megnősültek, páran egészen elfogadható csajokat vettek el." - Magam is látom,de itt nem erről van szó, hanem hogy mennyire tehet férfivá a béta provider szerep. Ezek az emberek mennyi veszekedést kénytelenek kiállni? Mennyi a szex a kapcsolatukban? Mi az ára a nőjüknek?

2019.05.31. 14:02:38

@Sir Galahad:
Nem értek egyet. A tartalmas beszélgetésre való igény nem csak intelligencia, hanem kultúra függő is. Nem a diploma, de amúgy még az is növeli az esélyét, hiszen az egyetemista jó esetben sokkal gazdagabb kultúrális közegbe kerülhet. Ez nem törvényszerű, de simán lehet, hogy valaki otthon a szüleivel azt szokta meg, hogy arról megy a beszélgetés, hogy kit kivel csalt meg a szomszéd Mariskát, az új közegben meg egészen más mintát lát.

Másrészt pedig ennél is lehet egyszerűbb, hiába akarsz te egy intelligens emberrel valami komoly dologról beszélni, ha soha nem hallott róla. Márpedig akit házi cselédnek neveltek, az sok olyan dolgáról nem hall a világnak, amiről a férje hallhatott.

Én úgy mondanám, hogy van egy nagy többség, akinél mindegy, ugyanakkor a többi ember nagy része a lehetőséget sem kapta meg korábban, és ez a nők esetében különösen igaz.

acycloren 2019.05.31. 14:09:17

@Beátrisz: Dehogynem, volt és van is olyan, akivel hosszabb távra terveztem, tervezek. De amit az egyik fél tervez, az gyakran a másik félen bukik vagy külső körülményeken. Több kapcsolatomat is holtomiglan-holtodiglanra terveztem a megismerkedéskor. Aztán megismertem a hölgyet és változott a véleményem. Pont ezért is akartam segíteni több barátnőmnek, hogy egyenesbe jöjjenek. De ez felesleges erőfeszítés volt. Nem kell megmenteni senkit magától. Majd jön egy olyan, aki akar változni érted, vagy eleve olyan, amilyennek te akarod a partneredet. Vagy te változol, mert motivál. Így valahogy.
Ja, a mostani partneremet nem kellene nagyon rábeszélnem arra, hogy összehozzunk egy hármast az egyik barátnőjével. Meglátjuk. Nem mellette, a háta mögött, hanem vele élném át ezt.

Sir Galahad 2019.05.31. 14:38:49

@Zabalint: Akkor ebben nem fogunk egyetérteni. Az én tapasztalatom az, hogy gyakran egyszerű munkásemberekkel is jót lehet beszélni, némelyik diplomás meg teljesen hülye. Szerintem ez a természetes intelligencián ("józan paraszti ész") múlik, amihez a műveltség, tájékozottság hozzátehet persze, de ha alapból hiányzik, akkor hiába a tanulás.

G. Nagy László 2019.05.31. 14:51:54

@Reszet Elek:

"Ezek az emberek mennyi veszekedést kénytelenek kiállni? Mennyi a szex a kapcsolatukban? Mi az ára a nőjüknek?"

Igen, ezek a jó kérdések. Van olyan barátom, aki nagyon messze van a jóképűségtől, viszont doktori fokozattal bír, s látom a nején, hogy ezért őszintén felnéz rá. Velük kapcsolatban eszembe sem jut, hogy nem tökéletes a nász, s őszintén örülök, hogy megtalálta a zsák a foltját.

Valóban létezik az az alacsony növésű, egérarcú, humortalan, depresszív, ostoba és irigy karakter, akinek nem sok esélye a húspiacion. (Bár hitem szerint rajta is lehetne 500-600%-ot javítani, csak lehet, hogy még ez sem elég semmire.) A legtöbbek számára azért nem ilyen reménytelen a jövő, a többségnek létezik valamiféle kiugrási pontja. Talán a barlangrajzok is képesek igazán beindítani az ősasszonyt, nem csak a hegyomlás termet.

2019.05.31. 17:38:26

@Sir Galahad:
"Az én tapasztalatom az, hogy gyakran egyszerű munkásemberekkel is jót lehet beszélni, némelyik diplomás meg teljesen hülye. "

Szerintem is. Csak azt felejted el, hogy megvan a közös téma, és mellesleg az arra fogékony egyszerű munkás számára is nyitott a világ. Viszont mikor az emberek többsége analfabéta volt, és a nőket kb. cseléd szinten tartottak, akkor nem így volt. Az egyik legjobb barátom elvileg egyszerű munkásember, de tudok vele pl. történelmi, politikai vitakat folytatni vele, de ez nem csak azért működik, mert intelligens, hanem azért is, mert tájékozott, és van kultúrája és elvontsága is, hogy ne csak hétköznapokról tudjon beszélni.

"Szerintem ez a természetes intelligencián ("józan paraszti ész") múlik, amihez a műveltség, tájékozottság hozzátehet persze, de ha alapból hiányzik, akkor hiába a tanulás."

Egyetértek, viszont én meg arról beszélek, hogy akinek előbbi megvan, azzal még nem feltétlenül lehet jókat beszélgetni, vitatkozni, ha a tájékozottság és a megfelelő kultúra hiányzik hozzá. Nem, nem az értelmiségi kultúráról beszélek, az egyetemista új közegbe kerülése csak egy példa volt, de ott is feltételezem, hogy az alap intelligencia adott hozzá.

2019.05.31. 17:49:16

@G. Nagy László:
Viszont kívülről nem is látszik, hogy adott esetben amit veszekedésnek vagy éppen boldogságnak látsz, az az-e valójában.

CoolKoon 2019.05.31. 19:12:54

@acycloren: "Nincs olyan, hogy ha egy nő akar egy pasast (...), akkor ne kaphatna. " - Ezzel azért (ismerve pár vénlányt) erősen vitatkoznék. Vannak ugyanis nők, akik nemcsak hogy el vannak telve önmaguk nagyszerűségétől, de (szemmel láthatóan) még akkor se képesek kompromisszumokat kötni (értsd: elviselni a férfit), ha amúgy az illető tényleg "jó parti". Illetve később már talán igen, de addigra már lejár a szavatosságuk...

Amineknevetadokelveszik 2019.05.31. 21:30:40

Hat en legalabbannyi not latok, aki feladta a tarskeresest / fejlodes erolteteset, mint ferfit. Pl valahogy nem latszik, hogy a nok kozott alacsonyabb lenne az elhizottsag aranya mint a ferfiaknal

kolomparlole1114 2019.05.31. 21:41:47

Minden nő kurva. Ez az alapvető probléma. Aztán meg picsognak ha felcsinálják őket, és utánfutóval már a fasznak se kellenek. Hát ja, a helyyyespassik csak kúrni akarnak, nem lóvét költeni.

acycloren 2019.06.01. 01:15:05

@CoolKoon: mint írtam, nincs olyan, hogy ha egy nő akar férfit szerezni, akkor ne tudna

Az általad leírt nők valójában nem akarnak férfit szerezni. Ők önmagukba szerelmesek, meg vannak győződve arról, hogy nekik jobb járna, mint ami a választék manapság, nem érzékelik, hogy az idő repül, pótcselekvésekbe menekülnek. Tehát ők nem keresnek valójában, ők szingliskednek.

Aki akar, az nőként pár hónap alatt talál olyan partnert, aki felette áll minden tekintetben. Ehhez csak el kell játszani, hogy felnéz a férfira, hogy szereti, hogy törődik vele, elhitetni a férfival, hogy érdeklődik iránta, az élete, munkája iránt, nem pedig csak a pénzére hajt. Számtalan olyan ocsmány nőt ismertem, akik átlagos vagy átlag feletti férfit szereztek azzal, hogy van egy pina alattuk és pár hónapig a kedvesebb arcukat mutatták neki. Döntően mérnököket, informatikusokat, természettudományos végzettségűeket, olyan férfiakat, akik sose voltak nők közelében, egyetem alatt se volt esélyük csajozni, mert elfoglaltak voltak és az adott szakon vagy közelében nem hemzsegnek a nők. Volt egy ügyvéd ismerősöm, nagyon okos férfi, nagyon jól keresett, ő egy olyan amorf testalkatú, azsexuális lánynak udvarolt, hogy fogtam a fejem. Az ok: a férfingatlásos volt, mert fiatalon megkopaszodott és alacsonyabb volt az átlagnál. Ez elég volt ahhoz, hogy minden nő átnézzen rajta. Úgyhogy azt hitte, neki egy ilyen buta és amorf csaj (nagy segg, kis mellek, pufi arc, összevissza fogak, mellé még a szexet is kerülte). Sikeres ügyvédként is teljesen önbizalomhiányos volt nőkkel szemben. Én megráztam a srácot a vállánál fogva és megkérdeztem, hogy mi a faszt csinál, hülyére veszik, a legaljából választ. Akkor elmondta, hogy ő csak szeretetre vágyik és családot szeretne. Úgyhogy belement bármilyen kompromisszumba. Végül szakítottak a buta és csúnya csajjal, akit még meg se dugott fél év alatt. Aztán összejött netes társkeresőn egy csúnya, de kedvesebb nővel (nála idősebb) és vele végül lett tartós kapcsolata. Egy nő, ha akar, akkor talál ilyen képzett, magas státuszú partnert is.

acycloren 2019.06.01. 02:49:09

Az online párkeresőket érdemes megnézni. 5 férfira jut 1 nő még úgy is, hogy sok női profilt az adminisztrátorok hoznak létre, hogy növeljék a forgalmat, bevonzzák a férfiakat. Ez a realitás, az árakat a nők szabják, mert sokkal több férfi keres partnert, mint nő. Egy nő elvan a macskájával otthon, hisz a libidója töredéke egy férfi libidójának. Vannak szexéhes csajok, de egy átlag 50 éves cukorbeteg, elhízott BKV ellenőr férfi is van annyira szexéhes, mint a legszexéhesebb nők.
Ha egy nő kilép otthonról és keresni kezd, pár héten belül talál magának férfit, aki nem csak megdugja, de el is veszi, csinál neki gyereket. Persze aki Brad Pittre vár, az lehet, hogy egyedül marad. De ha csak egy átlagnál kicsit jóképűbb, diplomás, családcentrikus, hosszútavú kapcsolatban érdekelt, rendes állással, lakással, valamilyen autóval rendelkező férfit akar a nő, akkor több tucat férfi közül válogathat és pár hónapon belül talál ilyet. Szexpartnert meg órák kérdése találni egy nőnek.

Pepejoe 2019.06.01. 09:23:04

@Alick:
10-ből 8 nő az. Vagyis vagy az egyik, vagy a másik. Abból a 8-ból 5 pedig mindkettő egyszerre.

Almandin 2019.06.01. 18:12:35

@acycloren: Eléggé el vagy tévedve. Egyrészt a nőknek is van libidójuk, ne az aszexuális, vagy szexellenes neveléstől megnyomorított szerencsétlenekből indulj ki. Macskázni jó dolog, de egy macska nem pótol egy férfit. Két külön műfajt keversz össze.
Másrészt megtalálni a passzoló társat egy jobb adottságú nőnek se könnyű. Abban is tévedsz, ami szerint az összes nő érdekházasságot akar kötni.

Almandin 2019.06.01. 18:22:58

A poszthoz: a mátrix durván sztereotipizál foglalkozás alapján. Egyedül a maffiózó stimmel, a többi nem teljesen. Pl. miért lenne törvényszerű, hogy egy könyvtáros csak satnya, nyámnyila, nőies pasi lehet? Bár a sztereotípiák mögött valóban van valamennyi igazság, de az általam ismert ilyen foglalkozású férfiak között vannak normálisan férfias egyedek is. Egy tűzoltónál mondjuk alap, hogy ne legyen pirofóbiás vagy tériszonyos és bizonyos kondícióval is rendelkezni kell, de ők is sokfélék. Parkolóőrnek meg nem örömükben mennek az emberek, ott a gyengeségük inkább az alacsony társadalmi státusz és a kispénzűség miatt jön létre. Az agresszivitás meg sokszor felvett szerep, a munkakör elvárásaiból fakad és lehet, hogy amúgy egy szelíd valaki a magánéletében.

G. Nagy László 2019.06.01. 22:22:45

@Almandin: Ahogy ezt Te is pontosan tudod, a mátrix vezérfonalát nem a szakmák adják, hanem erő/agresszivitás jellemvonások. Ezekhez kerestem foglalkozásokat, csak hogy könnyebb, bulvárosabb legyen. Hogy a maffiózó jó választás volt, Te sem vitatod. A tűzoltó szerintem még ennél is tökéletesebb - konkrétan egy pszichológiai műből loptam. A könyvtáros helyett találóbb lett volna a ministránsfiú - csak az nem szakma. A parkolóőr lehet BKV-ellenőr, halőr, vagy bármilyen hasonló funkciót ellátő karakter, amelyet picinyke hatalom és közutálat jellemez. Mondanám, hogy javasolj jobbakat, de már felferült a poszt és több mint kilencezren így látták - nem fogok rajta javítani :)

Alick 2019.06.02. 09:52:44

@G. Nagy László: "a mátrix vezérfonalát nem a szakmák adják, hanem erő/agresszivitás jellemvonások"

Nagydarab erőszakos kancigány, aki egyébként 3 perc alatt elélvez. Hmmm. :)

Ehhez képest egy normális nő biztosan több intelligenciát fog keresni.

2019.06.03. 13:10:06

@acycloren:
Még mindig ott tévedsz, hogy az általad említett férfiak esetében túlértékeled az intelligenciát és a relatív magas keresetet a párkapcsolati piacon, és nem veszed észre, hogy ezek a férfiak a hiányosságaik miatt az alsó kategóriát képviselik a nők szemében. Egy segédmunkás, akinek emellett jó dumája van és magabiztos, jobb a csajozásban, mint ők, a másik oldalon pedig annyira azért nem keresnek jól, hogy az teljes mértékben kompenzálja a hátrányukat.

2019.06.03. 13:12:31

@G. Nagy László:
A hasonlataid végső soron inkább a társadalmi megítélésről szólnak, mint az adott szakmára jellemző emberi tulajdonságokról.

acycloren 2019.06.03. 15:06:13

@Almandin: a nőknek is van libidójuk... Igen, de átlag tizede egy férfi libidójának. Egyéni eltérédek vannak, de az átlagról beszélek. A nők hosszútávon eltartót keresnek. Ez ellen jó volt a kelet-európai szocializmus, ahol mindenki kb. ugyanolyan csóró volt, ezért aztán a golddiggereknek kicsi volt a mozgástere. Egy pék, tanár, mérnök vagy kőműves is talált magához való párt, sőt a társadalmi osztályok is elmosódtak, hisz egy tanult ember nem feltétlenül keresett többet, mint egy ügyeskedő kisiparos.

@Zabalint: "Egy segédmunkás, akinek emellett jó dumája van és magabiztos, jobb a csajozásban, mint ők, "

Az esetleg Kelet-Európában fordulhat elő, hogy egy segédmunkás kap nőket és nem csak egyet. Ez azért van, mert K-Európában szocializmus volt és alig volt vagyoni különbség egy értelmiségi és egy proli közt. Sőt egy lángosos, kamionos, hentes, taxis vagy autószerelő többszörösét kereste egy orvsos vagy jogász fizetésének. Ezért K-Európában simán lehet jó csajozógép egy proli is. Bár ez is változóban van.
Nyugaton meg itt Ázsiában sokkal komolyabb osztálytagoltságú társadalmak vannak, egy proli nem is álmodhat felsőbb osztályba tartozó nőről és már ott eldől, hogy mennyi nőd lesz és kik, hogy hova születtél. Ez persze azt is jelenti, hogy aki felső középosztálybeli, az hasonszőrűek közül válogat tartós partnert de, de ez nem garantálja, hogy a házassága boldog is lesz.
Nem csak nőhiány van, de még az is nehezíti a pártalálást, hogy tartós kapcsolatra nem fogja a férfi és a nő családja elfogadni, ha alacsonyabb származású a párja.
Tehát tovább szűkül a húspiacon a választék.
De azért alacsony származású nőként még mindig könnyebb pinával magasabb státuszú férfit fogni, mint fordítva.
A munkásosztály férfijai meg vesznek kambodzsai, vietnami lányt.

Az, ami Magyarországon van, hogy mindenki fűvel-fával kefélhet és az ügyvédnőnek is simán lehet teherautósofőr férje (ismertem ilyeneket Magyarországon), az egy olyan társadalomban, ahol a kapitalizmus zavartalanul növelte a társadalmi egyenlőtlenségeket, nem sűrűn fordul elő.

Almandin 2019.06.03. 20:30:36

@acycloren: A női libidóval kapcsolatban vitába szállok. Hol olvastad te ezt az egytizedes arányt, hogy lépten-nyomon hangoztatod? Masszív tévhiteid talán abból fakadnak, hogy mint írtad nemrég, olyan nőkkel bajlódtál fiatalon, akik aszex családban felnevelt anyafüggő szüzek voltak, lehet, hogy belőlük indulsz ki.
Másrészt a szoci időszakban se nagyon volt gyakori, hogy egy tanult nő segédmunkás mellett kössön ki, mert a műveltségbeli különbség rengeteg életstílusbeli különbséget is okoz. A szakmunkás-diplomás nő páros gyakoribb volt, részben azért, mert köztük azért akad műveltebb ember is, vagy egyszerűen sokat kereső férjet akart az adott nő. Az általad ismert ügyvédnő-sofőr pár is valószínűleg még a Kádár-korszakban jött össze. Akkoriban valóban volt egy nagyobb mobilitás, de nagyon különbözőek akkor se házasodtak (pl. putriban élő, építőiparban melózó 8 általánossal se rendelkező cigány akkor se vett feleségül tanárnőt). De pl. módos parasztlány és polgári családból származó fiú nem ritkán házasodott egymással.
Ma Magyarországon újra erősödik a kasztosodás, munkás és értelmiségi egyre kevésbé kezd párkapcsolatba, de két értelmiségi se nagyon keveredik, ha az egyik alulfizetett tanár vagy tanárnő, a másik meg topmenedzser.

2019.06.04. 10:22:11

@acycloren:
Ezek a társadalmi különbségek nem változtatnak a lényegen, az általad említett arcok balfaszok a csajozáshoz, ezért talápnak legfeljebb státuszon aluli nőt. Ez ugyanúgy igaz lenne egy középosztálybeli, de rusnya és balfasz nő esetében.

Megjegyzem, a bérolló Magyarországon ma már nagyobb, mint Angliában, a kasztosodás nálunk is egyre elkerülhetetlenebbé válik.

2019.06.04. 10:38:23

@Almandin:
Eddig bele sem gondoltam, de nekem az összes általam ismert ősöm, rokonom azonos iskolai végzettségű (volt) mint a párja, társadalmi rendszertől függetlenül. Viszont nagyjából minden generációban volt 1 szint előrelépés, de olyan nem volt hogy csak a férj vagy csak a feleség.

Az alkalmi partnerek világában viszont nehéz elképzelni, hogy ezen múlna, hacsak eleve nem annyira kasztosodott a rendszer, hogy teljesen más közegben mozognak. Viszont mivel anyagilag egy alacsony végzettségű vállalkozó jobban kereshet, mint egy magas iskolázottságű alkalmazott, így mindkettő gyerekei kerülhetnek azonos közegbe. Megjegyzem, gyerekkoromban és kamaszkoromban (90-es évek, 2000-es évek eleje) a legmenőbb arcok a proli kultúrájú vállalkozók gyerekei voltak, szemben a diplomás alkalmazottak gyerekeivel (a diplomás vállalkozók meg nyilván már akkor is külön kaszt voltak). Egyszerűen mert előbbi csoport azt tanulta otthon, hogy ne legyenek gátlásosak, legyenek sikerorientáltak, utóbbiak szülei meg inkább a tanulásban látták a gyerekeik jövőjét (a legsikeresebb emberek a kettőt jól kombinálják).
süti beállítások módosítása