téveszmék

téveszmék

"Az emberi jogok kőbe vésettek és minket védenek"

2024. november 18. - G. Nagy László

embertelen.jpg

 

Grégor Puppinck francia jogász, aki Embertelen jogok c. könyvével kísérletet tesz rá, hogy bemutassa, miként válik egy kezdetben nemes törekvés - a lopakodó jogalkotás által - mérgező ideológiák eszközévé. Bevallom: nem könnyű olvasmány. Sokkal több benne az elvont filozófia, mint amennyit az átlagolvasó elbír és még szórakoztatónak talál, úgyhogy a kötet megvásárlását és kézbevételét nem mindenkinek ajánlanám jó szívvel. Ugyanakkor piszok nagy mázli, hogy én már végigküzdöttem magam rajta, s röviden össze is foglalom a lényegét :)

 

Ami rém tanulságos: 1948-ban azért született meg az EMBERI JOGOK EGYETEMES NYILATKOZATA, hogy ne jöhessen létre többé a náci Németországhoz hasonló, elnyomó rendszer, vagyis az egyes polgárok - éljenek bárhol a világban - általános védelmet kapjanak mindenféle totalitárius nemzeti elmebajjal szemben. Hogy többé egyetlen kegyetlenkedő se bújhasson el saját országának perverz jogrendszere mögé. Akkortájt talán még senki sem látta előre, hogy e jó szándékú dokumentum tartalma folyamatosan változik majd, s már nem a józan erkölcs lesz az, amelyet megszövegezve jogszabályt nyerünk, hanem épp fordítva; az emberi jogok fogalomkörének egyre durvább torzulása lesz majd, amelyre erkölcsi alapként hivatkozni lehet. Így aztán csöbörből vödörbe kerültünk: ismét egy elnyomó hatalom születik, csak már nem a nemzetállamok, hanem a nemzetek feletti szervezetek szintjén; továbbá immáron nem az egyetemes emberi jogokkal szemben, hanem pontosan azokra hivatkozva. Innentől három szinten folyik a szabadságharc, a kérdés már csak az: ki véd meg kit kitől... A magyar modellt látjuk: a kormány ragaszkodik az EU-hoz való csatlakozás idején rögzített állapotokhoz, s igyekszik megvédeni polgárainak emberi jogait az Unióval szemben. De nem minden ország ezt az utat járja. Írországban például, melynek abortusztörvényét az Emberi Jogok Európai Bírósága túlságosan szigorúnak ítélte, a kabinet "a saját elmarasztalását szerette volna elérni azért, hogy Strasbourg nevében végrehajthasson egy olyan reformot, amelyet önállóan nem mert volna felvállalni." Nos, láttunk már olyat, hogy egy kormányzat nem a saját nemzetét képviselte, csupán birodalmi helytartóként működött. Mi több: olyat is, amikor egy miniszter nyíltan megfogalmazta: nem érdekli, mit gondolnak a választói. De annál nagyobb cinizmust ritkán látni, mint amikor a nemzetállam a birodalmi vezetéssel összekacsintva úgy szívatja a saját népét, hogy közben mindenki az egyetemes emberi jogokra hivatkozhat.

 

A szemünk előtt zajló lopakodó jogalkotás táptalaja az, hogy fogalmaink nem egzakt módon definiáltak. Esetünkben az emberi MÉLTÓSÁG az a kifejezés, amelyre az egész kártyavár épül; konkrét jelentése kapcsán teljes a bizonytalanság. "Olyannyira, hogy egyesek szerint ez csak egy szlogen, az emberi jogok objektív megalapozottságának hiányát elrejteni hivatott homályos elképzelés, sőt végső soron hasztalan fogalom, amelyet a jog érthetősége érdekében szerencsésebb lenne elhagyni." Jómagam is ugyanezt vallom. Ez egy gyönyörű szó, melyet kár volna mellőznünk köznyelvi kommunikációnk során, azonban jogi dokumentumokban semmi helye sincsen. Gondoljunk csak bele: egy békeszerződésben például - amely esetén ugyancsak kiemelten fontos, hogy minden érintett megőrizhesse méltóságát - a felek azt fogják precízen rögzíteni, hogy hol húzzák meg az új földrajzi határokat, mindenféle fölösleges maszatolás nélkül. Ha egy ügyet kellően komolyan vesznek, ott aligha fognak homályos kifejezésekkel dobálózni.

 

Ugyanez a helyzet a KÖZJÓ kapcsán is. Ki fogja definiálni, hogy mit jelent? "Az egyének elsőbbsége melletti döntést a kellő óvatosság is indokolhatja, tekintettel arra, hogy csekélyebb következményekkel jár, ha a személyek tévesen határozzák meg saját egyéni javukat, mintha a modern állam téved a közjó meghatározása során." És ha még egyet lépünk felfelé: amennyiben az államokat tömörítő szervezetek döntik el önkényesen, hogy mit neveznek közjónak - márpedig napjainkban ez történik - abból erednek csak az igazi katasztrófák.

 

Hasonlóan képlékeny fogalom a CSALÁD is. Korábban a köztudat és a jog vér szerinti köteléket értett rajta: apát, anyát és kettejük közös gyermekeit. Az Emberi Jogok Európai Bíróságának döntései nyomán azonban a nyolcvanas évektől kezdve e fogalom elkezdett felhígulni; ma már nem kell hozzá se biológiai, se jogi kötelék, de még együttélés sem, hogy egy kapcsolatot családnak nevezhessünk, az érintettek nemi összetételétől függetlenül. "Ha két (vagy több) személy kijelenti, hogy érzelmi, vagy szexuális kapcsolatban állnak egymással, az elegendő ahhoz, hogy a családok számára biztosított társadalmi elismerést és védelmet rájuk is kiterjesszék." Ezzel önmagában még nem is volna gond, tőlem mindenki úgy él, ahogy akar, és azt nevez családnak, amit csak a fantáziája elbír. Ami e téren a legfontosabb: a gyerekek sorsa, biztonsága, védelme. Annak idején evidens volt, hogy "a szülőket elsőbbségi jog illeti meg abban a vonatkozásban, hogy hogyan neveljék gyermekeiket. Ez az elsőbbség azt fejezi ki, hogy a szülői jog és felelősség előbbre való és magasabb rendű a társadaloménál; elsőbbsége az állammal és minden olyan társadalmi csoporttal szemben érvényesül, amelynek szerepe másodlagos kell hogy maradjon." Mondani sem kell: e téren is sokat változott a világ. A központi ideológiagyár mindent megtesz azért, hogy a gyermekek elméjét - a szülők megkerülésével - az iskolai oktatás és a média által fertőzze. Ez viszont már egy minden tekintetben fajsúlyos kérdés, itt muszáj ragaszkodni ahhoz, hogy a szülő az első és hogy a háta mögött semmi sem történhet a gyerekével.

 

A gumifogalmak persze csupán lehetőséget kínálnak a lopakodó jogalkotásra. A labdát le is kell csapnia valakinek, s ebben játszik kulcsszerepet az Emberi Jogok Európai Bírósága, illetve az Európai Bíróság. E két szervezet ítélkezési gyakorlatával már önmagában magyarázható a kontinens látványos balra tolódása, különös tekintettel arra, hogy a korábbi (sok esetben erősen megkérdőjelezhető) döntések azonnal hivatkozási alapot teremtenek. Többek között erre gondol Orbán Viktor is, amikor mostanság előszeretettel beszél bírói aktivitásról. Gyakorlatilag azok formálják a törvényeinket, akiknek erre semmiféle felhatalmazásuk sincsen; az ő feladatuk a jogszabályok betartatása volna. Ők nem így látják: küldetésüknek nem az emberi jogok megóvását, hanem annak "további fejlesztését" tekintik. Önkényes túlkapásaikat azzal a kamu dumával magyarázzák, hogy az 1948-as egyezményt nem kőbe vésett szerződésnek, hanem ÉLŐ JOGNAK tekintik. Így működik az orwelli progresszió: mindig találnak valami tetszetős kifejezést a zsarnokságra. "Haladáspárti nézőpontból az igazságosságnak már nem a jog, hanem egy feltételezett történelmi haladás tisztelete a fő ismérve, amely megköveteli, hogy egy társadalmi kérdésnek a leginkább haladó szellemű megoldása legyen egyben a legjobb is. Így egy dialektikus folyamat során az igazságszolgáltatás viszonylagossá válik, önellentmondásokba keveredik, és folyamatosan meghaladja saját magát."

 

Oké, fogadjuk el, hogy a világ változik! Akár az egyetemes emberi jogok terén is. (Bár hitem szerint elég gáz, hogy hosszú évszázadok együttgondolkodása után még mindig nem tettük le az asztalra a fix, mindenki számára elfogadható alapcsomagot, ám előbb-utóbb csak eljutunk ide is.) 1948-ban - hosszú tárgyalások után, komoly kompromisszumok árán - megszületett az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata. A konzervatív Grégor Puppinck ezen már nemigen változtatna. Ő maga úgy véli: emberi méltóságunkat Istentől kaptuk, s törvényeinket a természet valóságából érdemes levezetni. A mai progresszív fősodor ennek szöges ellentétét képviseli; tagadja Isten létezését, továbbá tagadja a természet, a biológia, s valójában az összes tudomány igazságát, számára minden relatív, s csak az számít, amit elképzelünk - akár egy négyéves kisgyerek. E két világ közt találjuk a józanokat, a klasszikus liberalizmus képviselőit, akik komolyan veszik a természet törvényeit, ám Isten létezésével e téma kapcsán nem foglalkoznak - nincs is rá semmi szükség, ha az emberi méltóság eredetéről elmélkedünk. ("Ha Isten nem létezik, akkor az ember nem felülről kapott halhatatlan lelket, hanem olyan szellemmel bír, amelyet az evolúció során alulról, az anyagból nyert ki." - álltja a szerző, ám ez üres duma csupán. A teremtés ugyanis egészen bizonyosan az evolúció útján történt; csupán játék a szavakkal, hogy lelkünket, szellemünket, méltóságunkat honnan eredeztetjük. Mind ugyanazt jelenti.) A konzervatívok tehát még azon sem változtatnának, amin ténylegesen lehetne, a woke-progresszívek pedig teljes álomvilágban élnek, s szívük szerint minden tradícióval szakítanának. Grégor Puppinck kifogásolja a prostitúció, a pornográfia, a mesterséges megtermékenyítés, a béranyaság és az eutanázia szabadságát, sőt a vegetarianizmust, a tetoválást és a halottak elhamvasztását is sanda szemmel nézi (holott ez utóbbiak igazán ősi hagyományokkal bírnak). "A valódi emberi jogok mindig pozitívak, konstruktívak, amennyiben a kibontakozás lehetőségét védelmezik, és nem az önpusztítás, vagy a lealacsonyodás lehetőségét teremtik meg." A szerző e ponton nagyot téved: az önpusztítás és a lealacsonyodás abszolút emberi jog, csupán a másikkal szembeni erőszak az, amely megengedhetetlen. A posztmodern progresszió még inkább tévúton jár, hiszen az új, nihilista jogok bevezetésével párhuzamosan a számára kényelmetlen szabadságjogokat - elsősorban a véleményformálás szabadságát - egyszerűen megszünteti. Teszi ezt azért, mert a világért sem kívánja elismerni - és engedni sem azt, hogy más felhívja rá a figyelmet -, hogy amiért küzd, az valójában csak MEGTŰRT ROSSZ. Egy józan, hagyományos értelemben vett liberális sosem fogja azt hazudni, hogy a nemváltó műtét milyen frankó dolog, s hogy a homoszexualitás az emberi létforma csúcsa. Azért viszont harcolni fog, hogy mindenki úgy rendelkezzen a testével, ahogyan csak szeretne, másfelől pedig hogy ennek kapcsán bárki szabadon véleményt formálhasson.

 

Szóval, imigyen zajlik a történelem:

  • "1979-ben az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésében a képviselők többsége még megszavazta, hogy minden egyes gyermeknek joga van az élethez a fogantatástól kezdve, amit a közgyűlés néhány évvel később megerősített azzal, hogy a petesejt megtermékenyítésétől kezdve folyamatosan fejlődik ki az emberi élet." Ma hol vagyunk ettől?
  • Sokáig tartotta magát az az általános meggyőződés is, hogy az orvosi tevékenység kizárólagos feladata a gyógyítás. Ma már ettől is messze járunk. Franciaországban ezt egyszerű jogi lépéssel pecsételték meg. 1999-ben a Code Civil 16-3 cikkében egyetlen szót módosítottak: a "terápiás" jelző helyébe csendben a semmitmondó "orvosi" lépett, szabad kezet adva a területnek szinte bármire.
  • "Az emberi jogok politika fölött gyakorolt hatalmának a legszélsőségesebb példája az volt, amikor az Emberi Jogok Európai Bírósága elfogadta a törökországi parlamenti választásokon győztes politikai párt feloszlatását. Ítélete indoklásában arra hivatkozott, hogy a szóban forgó párt által képviselt szélsőséges iszlamizmus összeegyeztethetetlen a demokráciával." Ami azt illeti, a legkevésbé sem rajongok az iszlámért. De azért az vicc, amikor a jogtudomány felkent apostolai egy demokratikus döntés eredményét antidemokratikusnak titulálnak... Sokkal tisztességesebb volna kimondani, hogy már nem tekintjük értéknek a népakaratot. Az legalább tiszta beszéd.
  • "Az Emberi Jogok Európai Bírósága egyben a nemzeti jogalkotó által kinyilvánított szándék őszinteségének is bírája. Egy Görögország ellen indított ügyben egyenesen úgy vélte, hogy jobban tudja az érintett jogalkotónál, mi volt a valódi szándéka a bejegyzett élettársi kapcsolatot bevezető törvény elfogadásakor." Már 2008-ban járunk, az orwelli világ egyre nyíltabban fedi fel önmagát. (Az EJEB szerint a homoszexuálisokat érte hátrányos megkülönböztetés. Elmarasztaló döntésüket mindössze egy feltételezett szándékra építették...)

 

Napestig sorolhatnánk a tragikomikus ügyeket, a hazánk ellen folyó, közel másfél évtizede tartó boszorkányüldözés is köteteket töltene meg. De már így is hosszúra nyúlt e poszt. Zárásképpen álljanak itt a szerző mondatai, melyekkel tökéletesen összefoglalja a lényeget: "A demokrácia a mennyiség, a tömegek uralma. A kormányzás egyre posztdemokratikusabbá válik, olyannyira, hogy lassan szakértőkre, vagy bölcsekre bízhatjuk. Szépen visszatérünk a klerikalizmushoz, csak egy másik tan szolgálatában. A mai klérus, akárcsak a régi, két dologhoz ért: a módszertanhoz és az elméletalkotáshoz. A progresszivista ideológia egyszerűen átvette a teológia szerepét. Más változás nem történt."

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4018730406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2024.11.19. 15:07:33

Hogy mik vannak?????

"Németországban két másik párt után kedden a populista AfD is Olaf Scholz mellé állt, ezzel a kancellár decemberben többségi támogatást szerezhet a parlament bizalmi szavazásán."

"A konzervatívok előre ittak a medve bőrére?"

Szeretném világosan és hivatalosan elmondani, hogy semmilyen körülmények között nem akarom Merz urat felelősségteljes pozícióban látni, Scholz a „kisebbik rossz” – idézik Jürgen Pohl AfD vezér szavait."

GyMasa 2024.11.19. 15:11:32

@ulpius66:
Elég nagy kár, hogy még senki nem látott egyetlen Észak Koreai katonát a fronotn.
A műltkor nézem az indexen az élő közvetítésnél a címet "Már a fronton harcolnak az Észak Koreai katonák". Nagyon kívéncsi lettem, hiszen ez nagy hír, szóval elolvasoma cikket, ami egy nagy csalódás volt, hiszen annyit olvashattunk benne, hogy (nem Moszkvában...) a Dél Koreai hírszerzés szerint már akár el is indulhattak az Észak Koreai csapatok a távol keletről Kurszkba. (Ami, ugye kevéssé Ukrajna területe, legalábbis nagyon alapos mentális gimnasztikára van szükség, ha Kurszk-ot Ukrán területnek akarjuk látni...)
Szóval, a "felvilágosult" "Szabad" és "független" sajtó ismét alaposan kitett magáért.

A mai cikkek pedig szuper LOL-ok...
- Megtudhattuk, hogy az amúgy írtózatos nyomorban élő Észak Koreai katonák bizonyára forradalmat fognak otthon csinálni, ha hazatérnek, hiszen láthatják azt a Földöntűli gazdagságot még az amúgy, ugye vbégtelenöl lepukkant távolkeleti régiókban is, amit otthon majd hiányolni fognak.
- Sőt, azért szállították repülővel az ukrán frontra őket ( Ami, ugye még mindig az Orosz föderáció területe), hogy ne is látassák ezt a pompát.
- Emiatt a legjobb az lenne, ha mind a 10 000 (vagy 15 000, mér nem is tudom, mert naponta nő a hírekben a számik) el is esne, mert akkor nem lenne Kim Dzsong Unnak úgy gondja ezekkel a lázadókkal!
- De, mindezek ellenére, Észak Korea akár 100 000 katonát is odaküldhet, mert Kim Dzsong nagyon szeret, és betyármódon tud is veszélyesen élni!
SZóval, meg is van a napi szórakoztató híradag!

ulpius66 2024.11.19. 15:23:18

"November 19-én, az ukrajnai háború kitörésének 1000. napján tartott rendkívüli plenáris ülést az Európai Parlament Brüsszelben, ahol a képviselőcsoportok elnökei mellett Volodimir Zelenszkij ukrán elnök is beszédet tartott."

Miközben ez a Magyar gyerek, EU Parlamenti képviselő hol van?????

Na, hol???????

Szerencsen kampányol!!!!!

ulpius66 2024.11.19. 15:27:16

Mondjuk annyiból igaza van, hogy a sok agyhalott Tiszaparti képviselő közé mért is ülne....

Boldeone2 2024.11.19. 15:27:54

@G. Nagy László: Ha van egy kis eszed, akkor nem azért fogadod el mindezt, mert valamiféle fejlődés eredményei, hanem azért, mert ezek a törványek ABSZOLÚT ÉRTELEMBEN JÓK"

- Pont azt akartam érzékeltetni, hogy a legtöbb törvény a történelmi fejlődés következménye. A "ne ölj, ne lopj " az egy kis közösségre volt történelmileg érvényes, mondjuk egy törzsre, a szomszéd törzsre már nem, azaz őket már meg lehetett ölni vagy kirabolni
Ahogy haladunk előre, először városállamok majd államok és birodalmak születtek. A törvénynek a legtöbb esetben inkább a magántulajdont védték, mint Hammurapi törvénykönyve, meg a "szemet szemért, fogat fogért" elve ...
Minden az uralkodóosztály hatalmát védte..
A középkorban sem volt semmilyen jogegyenlőség, voltak egyenlőbbek mint a többiek
Később a polgári fejlődéssel jött be a jogegyenlőség elve, de az még csak jogegyenlőség volt
A 20. században pedig a minden szinten egyenlőség elvére törekvés!

Nem véletlenül volt a szocializmus az egyik világrend, évtizedekig...Ami egy korai disztópia volt még, nem utópia...

A fejlett világban pedig kialakult a működő szociális demokrácia, a "sokadik generációs jogok" világa

Boldeone2 2024.11.19. 15:34:00

@G. Nagy László: A szociális demokráciára mondják sokan, -vagy ha nem mondják ki, akkor is irigylik- hogy felsőbbrendű társadalmi rendszer...

Mi teszi azzá?

- Az egyik az autonóm társadalom léte, a részvételi demokrácia működése

- A másik a szolidaritás, a fejlett jogrend, alapjogok széles tárháza

Nyilván az eltúlzott szociális állam sem jó, így ma már azt mondjuk inkább: verseny és szolidaritás

Boldeone2 2024.11.19. 15:46:02

@G. Nagy László: Aki akarja az megérti, hogy miről szól a progresszív társadalom, aki nem akarja, az nem..Jön a woke- al, a nemátalakító műtétekkel, az LMBTQ- val
...
Én abban hiszek hogy az emberiség egyre szolidárisabb, megértőbb, konstruktívabb lesz- hiszen a másik út semmi jóra nem vezet...

A növekvő jólét és a tanulás egyre bölcsebbé teszi az embert, megtanulod, hogy az önérdeken túl más érdek is létezik

A szabad világon az elit túlnyomó többsége mindenhol valamilyen formában progresszív...Jó dolog együtt gondolkodni, egy " szebb, közös jövőt" elképzelni!
Elfogadni a közös minimum célokat: "legyen zöldebb a bolygó" , vagy "fékezzük meg az agresszorokat"

A "progresszivizmus" egyúttal aktivizmust is jelent, tehát nemcsak bámuljuk a vilàgot, hanem cselekszünk is, hogy jobb legyen!

G. Nagy László 2024.11.19. 16:49:34

@GyMasa:

"Csak, az a probléma, hogy nincs nekik joguk ehhez az állítólagos jobb élethez.
A menekülteknek van joguk menedékogot kérni az első biztonsáégos országban. (És, azt , ott általában mind meg is kapják.) Minden ezen felül az esetleges befogadó ország JOGA eldönteni, hogy befogadja-e őket. "

Pontosan így van. Csak remélni tudom, hogy ezt balos aggyal sikerül felfogni. Az mindig elszomorító, amikor pár undorító szarkavaró szándékosan összekeveri a szocialista vasfüggönyt (rab vagy a saját hazádban) a déli határkerítéssel (csak legális módon léphetsz be az országba). És amikor a balos kommentelők ugyanezt böfögik vissza, nehéz eldönteni, hogy ők maguk értelmes szarkavarók, avagy irgalmatlanul sötétek, akik semmit sem értenek.

ulpius66 2024.11.19. 16:52:05

@Boldeone2:

Boldikám?

Ezt a sok jó dolgot melyik mesében olvastad?

ulpius66 2024.11.19. 16:54:02

@Boldeone2:

Boldikám!

... és te még hiszel a mesékben?
(...hány éves vagy te?)

G. Nagy László 2024.11.19. 16:54:36

@Boldeone2:

"Én abban hiszek hogy az emberiség egyre szolidárisabb, megértőbb, konstruktívabb lesz"

Én is ebben hiszek. Viszont jobboldali liberális vagyok, ezért a szolidaritást, a megértést és a konstruktivitást nem szigorú törvényekkel és vascsövekkel verném ki az emberekből, mint ahogy a balosok gondolják. Ez legyen mindenkinek a szabad, privát jellemfejlődése!

G. Nagy László 2024.11.19. 16:58:17

@Boldeone2:

"A progresszivizmus egyúttal aktivizmust is jelent, tehát nemcsak bámuljuk a vilàgot, hanem cselekszünk is, hogy jobb legyen!"

Két dolgot tehetsz.

1. TE MAGAD jobb emberré válsz és példát mutatsz.
2. ELMONDOD úton-útfélen az igét, hogy miként érdemes élni. (Így neveljük a gyerekeinket is.)

Minden más tömény erőszak, a vörös nácik világa.

ulpius66 2024.11.19. 17:05:24

...ilyen alapon Hitler is egy világmegmentő emberke volt, hiszen az akkori világ leggonoszabb emberét, és rezsimjét, Sztálint, a Szovjetuniót akarta megsemmisíteni!!

MILYEN KÁR, HOGY EBBEN CSÖRCSIL ÉS RÚZVELT (ANGLIA ÉS AZ USA) MEGAKADÁLYOZTA!!!!!
(...így aztán Kelet-Európa kapott egy 45 éves szovjet rémuralmat....)

baalint1 2024.11.19. 18:35:20

G. Nagy elvtárs, mit szólsz ahhoz, hogy az elvtársaid börtönnel büntetnék az agresszív kommentelést? Korábban kikeltél a gyűlöletbeszédes törvény miatt, teljesen jogosan, de azt még másik színű kommunisták csinálták.

valis47 2024.11.19. 19:14:13

@ulpius66: És Horthy Magyarországa is azért lépett hadba a SZU ellen, hogy a gonoszt elpusztítsa, mégis gyalázzák ugyanazok, akik lelkesen orkoznak most, és követelik, hogy Moszkvát tüntessék el a térképről stb. Pedig akkor azért is tettük ezt, mert visszakaptuk az elrabolt területeink közül legalább azok nagy részét, ahol akkor többségben magyarok éltek.

valis47 2024.11.19. 19:15:29

@baalint1: Mindenképpen aggasztó lenne, bár ezzel csak a fényes Nyugatot követnénk...

G. Nagy László 2024.11.19. 19:16:03

@baalint1: Bálint elvtárs, mi a faszért kérdezel hülyeségeket? Ezerszer leírtam a véleményemet és azt pontosan ismered is. Az uszítást, az erőszakos cselekedetekre való felbujtást, a terrorcselekmények ösztönzését magam is tiltanám. De ahol nem esik szó fizikai erőszakról, azt tilos tiltani és büntetni. Ez a bolsevik tempó, a balos gecik eszköze.

lac1 2024.11.19. 19:17:18

@Boldeone2:

A fékek és ellensúlyok fogalom ugye Montesquieu-től eredeztethető. Ezt pedig nem másban látta, mint a hatalmi ágak szétválasztásában, ami pedig Magyarországon tökéletesen működik.
Az önkormányzatiságot én úgy látom és éltem meg, amikor a társadalom és a hataloméhes önjelölt megmondóemberei még a módszerváltást követő első időkben azt hitték, hogy én, enyém, és a hasonló jogok csak előnyökkel járHATnak, vagyonhoz és hatalomhoz juthatnak, mindenki önkormányos akart lenni. Ez eredményezte többek között azokat az anomáliákat, hogy pár tucatnyi, 2023-ban (63 fő amiről beszélek, direkt megnézem) ember követelte magának az önrendelkezést. 2000 környékén kevesebben voltak itt amúgy, tudom, itt él a rokon. Szóval aztán amikor követelték a jogokat és kiderült, hogy hát bizony a jogokkal kötelességek is járnak, az pedig a világon mindenhol költségekkel is járnak, akkor már ugye az állam/kormány kötelezettségét firtatták. Csak hát... ugye...?
Ennyit a kiherélésről. A kormány a meglátásom szerint pont a balfasz önjelölt diktátoroktól védte a saját választóit és ezt sokan úgy élik meg ahogy te, hogy szétverték az önkormányzatokat.

Az usa 2002 szeptemberében törvényerőre emelt nemzeti biztonsági stratégia egyik, mondhatni leglényegesebb eleme a megelőző csapás. Ennek jegyében kicsit később a néger miniszterük a bt-ben egy fiola felmutatásával látta bizonyítva, hogy az iraki olajlopó igényük alapján jogos az iraki civilek lemészárlása.
Engedtessék már meg Putyinnak is, hogy ő is védje a saját választóit. én drukkolok neki, hogy az ukrajna nevű förmedvényt térben és időben mindörökre eltörölje a föld színéről.

lac1 2024.11.19. 19:19:15

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Minden egyes nap olvasom - még ha neked nem is tetszik, hogy a hohol ukronácik a az orosz anyácska termőföldjét trágyázzák a saját testükkel, és ez így helyes.

G. Nagy László 2024.11.19. 19:29:09

@baalint1:

"aki nagy nyilvánosság előtt kommentben olyan kifejezést, ábrázolást vagy kép- és hangfelvételt használ vagy tesz közzé, ami beazonosítható személlyel vagy személyekkel szembeni erőszakos, halált okozó vagy különös kegyetlenséggel elkövetett büntetendő cselekményre irányuló szándékot vagy kívánságot fejez ki”.

Határeset. A szándékkal egyetértek. Amikor ott tart a világ, hogy politikai vezetők ellen merényleteket követnek el, az azt jelzi, hogy borzasztó mélyen járunk erkölcsileg. Múltkor egy posztban megírtam: "Konkrétan félek." - így kezdte szerdai Facebook posztját egyik (volt) ismerősöm. Pesti, középkorú, bölcsész srácról van szó, aki azonnal törölt az ismerősei közül, miután jeleztem számára, hogy nincs mitől félnie. Bejegyzésében természetesen nem részletezte, mitől is tart igazán (hiszen mit is írhatna?), beérte annyival, hogy felsorolta az összes, százszor elkoptatott negatív jelzőt a bűnözőtől a rasszistáig. Ez utóbbi kapcsán nyilvánvalóan az sem zavarta, hogy Trump támogatottsága a spanyol ajkúak, az ázsiaiak, sőt még az afroamerikai származású szavazók közt is jelentősen nőtt. Az új elnök fasiszta és punktum, hiszen megírta az újság, s megmondta Kamala Harris is... Ugyanez a srác nyáron még arról posztolt, milyen kár, hogy célt tévesztett az a bizonyos lövedék, s csupán Trump fülét találta el. Értjük ezt? Valakit lelőni, mint egy vadállatot, csak mert másként gondolkodik, az tök oké. De mégsem az ilyen balos szörnyetegektől kell óvni a világot, hanem ő maga az, aki fél... Hová jutottunk?

Tényleg ilyen faszfej "hópihéket" gyártott az az erőszakos, progresszív ideológia, amire hét éve csak legyintgetsz, hogy marginális, hogy nem ártanak senkinek... A magadfajta a legnagyobb bűnös abban, hogy ide jutottunk. Mert annyira gyűlölöd Orbánt, hogy inkább simogattad a progresszív seggfejeket, mint hogy valaha is elhatárolódj tőlük. A magadfajta milliószámra él köztünk a kontinensen, és ti engeditek azt a balos erőszakot, amit utoljára a Tanácsköztársaság idején, majd az ötvenes években láttunk.

grundigg 2024.11.19. 20:22:46

@G. Nagy László: "ti engeditek azt a balos erőszakot, amit utoljára a Tanácsköztársaság idején, majd az ötvenes években láttunk."

Sok volt mára a ragasztó, elvtárs.

valis47 2024.11.19. 20:37:49

@ulpius66: A Maslow-piramis kitalálója szerint igen, a szex ugyanolyan alapszükséglet...

Sadist 2024.11.19. 20:49:27

@GyMasa: Ha érdekel az ukrán háború, hadászat, geopolitika és pártatlan, objektív, megbízható forrásból szeretnél tájékozódni, akkor ezt a csatornát ajánlom: www.youtube.com/@Taskandpurpose/videos

G. Nagy László 2024.11.19. 21:39:19

@grundigg: Látom, találva érzed magad... Joggal.

Boldeone2 2024.11.19. 21:50:07

@lac1: "fékek és ellensúlyok fogalom ugye Montesquieu-től eredeztethető. Ezt pedig nem másban látta, mint a hatalmi ágak szétválasztásában, ami pedig Magyarországon tökéletesen működik."

- Éppen hogy az ellenkezője igaz: a hatalmi ágak csak papíron állnak külön, hogyan is létezhetnének függetlennek, amikor MINDEN közjogi méltóságot Orbán jelöl ki a saját emberei közül!
Különösképpen a legfőbb ügyész nem független, Polt Péter volt fideszes politikus, a budapesti főügyész, vagy büntetőjogi főügyész, Ibolya Tibor szintén
Az ÀSZ vezetője pedig Varga Judit toszója...
A köztársasági elnök súlytalan figura, szintén Orbán kinevezettje...

Ennyit a függetlenségről..

Boldeone2 2024.11.19. 21:55:35

@lac1: Ennyit a kiherélésről. A kormány a meglátásom szerint pont a balfasz önjelölt diktátoroktól védte a saját választóit és ezt sokan úgy élik meg ahogy te, hogy szétverték az önkormányzatokat."

- Magyarországon egyetlen balfasz diktátor van, azt pedig Orbán Viktornak hívják! A legkönnyebben még mindig az önkó rendszerben forog a hatalom, amit az is bizonyít, hogy sok helyen független jelöltek kerültek hatalomba

Orbán azért fosztogatja az önkormányzatokat, hogy gyengítse a helyi autonómiát, főleg Budapestet. Bécs 10x annyi pénzből gazdálkodhat

Boldeone2 2024.11.19. 21:59:08

@lac1: Engedtessék már meg Putyinnak is, hogy ő is védje a saját választóit. én drukkolok neki, hogy az ukrajna nevű förmedvényt térben és időben mindörökre eltörölje a föld színéről."

- Ne engedtessék még! Ukrajna egy EU- aspiráns, demokratizálódó állam, Oroszország viszont egyre inkább egy katonai diktatúra, ahol a saját polgárokat is bebörtönzik vagy megölik politikai alapon

Pusztuljon a diktátor, Putyin, a ruszofasiszta hadiállam, a nyugat, a demokrácia ellensége!

valis47 2024.11.19. 22:04:47

@Boldeone2: Ukrajna már 2021-ben betiltotta az összes "oroszbarát" pártot és médiát. A nyugati követségek lelkendezve üdvözölték a lépést. Erről ennyit.
Most épp nyelvtörvényen dolgoznak, erre is ráérnek, az iskolaudvaron is tilos lesz nem ukránul beszélni. Ilyen demokraták.

Boldeone2 2024.11.19. 22:14:04

@G. Nagy László: Tényleg ilyen faszfej "hópihéket" gyártott az az erőszakos, progresszív ideológia, amire hét éve csak legyintgetsz"

- Nem veszed észre, hogy mennyire nevetséges vagy! Egyszer ki fogom gyűjteni, hogy milyen hozzászólások mentek itt, szélsőjobboldali hozzászólóktól!

Tombol itt a sötétség és a gyülölet, ami a primitivimus legfőbb jele! A mai szélsőjobb oldal egyszerūen primitív és barbár

Elég csak pár mondattal feljebb menni:" a hohol ukronácik a az orosz anyácska termőföldjét trágyázzák a saját testükkel, és ez így helyes"

- Szomorú ez a szélsőjobboldali agymosás, amit el tudott érni az emberi agyakban...

Másokból fröcsög az antiszemita gyűlölet, Uplius, Reactor és ki tudja még hány nicknéven kommentelő társaik

"Sadist" megveszekedett nőgyűlölő...

Tényleg, jobboldali értelmes kommentet nehéz olvasni, a fröcsögő gyülölet mindig előtör....

Volt már itt minden, a migránsok tengerbe lövetése, stb...

Látod, ezért tartjuk alacsonyabbrendűnek ezt a politikát!

Én rendívül erősen kritizálom Orbánt, vagy Trumot de a halálukat soha nem kívánnám!

A világon csak egy embernek kívánnám a méltó büntetést, aki mát százezreket megöletett..

A jót még Hszi Csin Pingben is megpróbálom megkeresni, bár curvara nem értek egyet vele, de szimpatizál a magyar néppel!

Boldeone2 2024.11.19. 22:16:46

@valis47: Az már a háború előszobája volt. Korábban Putyin elcsatolta a Krimet...Nyilván az ukránok megpróbáltak védekezni az orosz befolyással szemben
Ha Oroszország nem agresszív, semmi ilyen nincs

Boldeone2 2024.11.19. 22:28:38

@G. Nagy László: Egy valamit magyarázz már el nekem?

Te liberálisként hogyan éled meg, hogy Orbán diktátorok facát szopkodja? Hogyan éled meg, hogy Kárpátalja meglövetése után is kussol!

Hányingerkeltő amit Orbánék csinálnak! Nem a célok, azok még jónak is tünnek, időnként, " gazdasági reform " és társai, hanem az, hogy mindig érzem Szauron büdös száját döntéseik mögött!!

Miért nem lehet egyszer kiállni a nyugat és a liberális demokrácia mellett őszintén???

Mi a facért kell a diktátorokkal egy csónakban evezni?

A másik kérdésem az: Hogy "lopakodtátok" be ide a fasizmust? Mert az ma már itt van, a szélsőjobbos gyűlölet!

Ne mondd nekem hogy nincs, mert időnként végigkövetem a teljes sajtót, látom ki mit ír, de itt is van belőle ízelítő...

Wildhunt 2024.11.19. 22:36:12

@G. Nagy László: el tudjuk fogadni a NE ÖLJ! parancsolatát? El tudjuk fogadni a NE LOPJ! parancsolatát? El tudjuk fogadni a NE KEZDEMÉNYEZZ ERŐSZAKOT! PARANCSOLATÁT?

Mikor ide jutunk, mindig elgondolkodtat, hogy bár kb 1000 dologban elbeszélünk egymás mellett, de ezekben 100%-ig egyetértünk.

Boldeone2 2024.11.19. 22:37:16

@G. Nagy László: Csak egy kis adalék...Örökös vitánk, hogy autokratikus berendezkedés- e az Orbán- rendszer, vagy sem?

A piacok most ítéletek mondtak: a kutya sem piszkálja a magyar forintot, vagyis adják, ped8g 6,5% - os alapkamat...

Miért? Nem Trump, de nem is a nagy államháztartási hiány miatt elsősorban, hanem amiatt, hogy

Boldeone2 2024.11.19. 22:40:11

Hogy jövő márciusban Orbán egy politikai jelöltet nevez ki a jegybank élére, aki erőszakkal lecsökkenti a kamatot, így elinflálja a pénzt, a kormány kedve szerint

A piacok nem bíznak a rezsimben, én sem...

Wildhunt 2024.11.19. 22:44:47

@Sadist: én értettem a viccet, de lehet hogy másnál majd félremegy.

Wildhunt 2024.11.19. 22:47:20

@Boldeone2: értem. Az orosz embereknek nincsenek jogaik, mert oroszok. Persze a magyaroknak sem, mert Óóóbbááááán.
Te kis emberjogi mintademokrata.

grundigg 2024.11.19. 23:00:25

@G. Nagy László:

Ja, a tanácsköztársasággal teljesen.

Amúgy a felvetés az volt - neked, a szólásszabadság liberális bajnokának -, hogy Bástya elvtárs a szólásszabadság korlátozását tervezi. Erre sikerült ide lapátolnod ezt a szart balos szörnyetegekről, progresszívekről meg tanácsköztársaságról.

G. Nagy László 2024.11.19. 23:01:41

@Wildhunt:

"de ezekben 100%-ig egyetértünk."

?

G. Nagy László 2024.11.19. 23:03:48

@grundigg:

"Erre sikerült ide lapátolnod ezt a szart balos szörnyetegekről, progresszívekről meg tanácsköztársaságról."

Hol akadtál el a megértésben? Segítek, ha egyedül nem megy. Bár csak 2-3 logikai lépés, egy ötéves is érti, de szívesen végigvezetlek az úton, ha neked ez túl nehéz egyedül.

G. Nagy László 2024.11.19. 23:09:49

@Boldeone2:

"Te liberálisként hogyan éled meg, hogy Orbán diktátorok facát szopkodja?"

Nem szopkodja egy diktátor faszát sem. Pont ugyanúgy tudod, mint én. Ha Albánia, Portugália, Lichtenstein, vagy Bergengócia ellátna minket olcsó energiahordozókkal, könnyebb volna a távolságtartás Putyintól. Akkor is ugyanez volna a helyes erkölcsi magatartás - folyamatos kommunikáció és békepártiság -, de energiahordozók terén legalább nem volnánk kiszolgáltatottak.

grundigg 2024.11.19. 23:33:12

@G. Nagy László:

Nem azt mondtam, hogy nem értem, azt mondtam, hogy szar.

G. Nagy László 2024.11.20. 00:06:14

@grundigg:

Nem, nem azt írtad. Konkrétan arra utaltál, hogy nem érted az összefüggést az új törvénytervezet és a balos gyűlölködés felemlegetése között. Nyilván persze érted, nem vagy teljesen idióta.

Szóval most változott az álláspontod, és inkább a SZAR jelzőt húzod elő az ÖSSZEFÜGGÉSTELEN helyett (magát e szót nem írtad le, csak erre utaltál). Oké, szar. Kifejtenéd, hogy mi az, ami szar és miért?

valis47 2024.11.20. 00:35:00

Amerikában egy nő megfojtotta a 67 éves rokkant apját, mert az Trumpra szavazott.
Az elmebeteg gyilkos nő leszbikus, "házastársa" egy "transzgender" nő (vagyis férfi) szóval nem biztos, hogy helyes a leszbikus megnevezés, de annak azonosítja magát.
Ezek azok a bizonyos vérengző hópihék... nagyon is léteznek, tömegesen. Itthon is csak idő kérdése, mikor öli meg mondjuk egy tipikus erhangöris kommentelő a szülőjét, mert Orbánra szavazott.

G. Nagy László 2024.11.20. 01:03:56

@valis47: Ez a baloldal. Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye.

ulpius66 2024.11.20. 10:38:10

@G. Nagy László: "Ez a baloldal. Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye."

Hát ezek most totálisan egymásra találtak azzal a nárcisztikus pszichopata vadbarom Magyar gyerekkel!!!

EZEK A TISZAPART TÁMOGATÓI!

ulpius66 2024.11.20. 10:42:53

Mint mán többször leírtam én nem nézek tévét (kivéve a focit és a sznúkert) és kizárólag ballibsi hírportálokat olvasgatok....

Félelmetes, ahogy a ballibsi megmondó-emberkék mosdatják ezt a vadbarom Magyar gyereket!!

Ő KELL NEKÜNK!!!! AKI MÁSRA SAVAZ AZ ORBÁNRA SAVAZ!!!

AZOK MONDJÁK EZEKET, AKIK ÉVTIZEDEKIG AZ MSZP-DK SEGGNYALÓI VOLTAK.... AZ ORBÁN-GYŰLÖLETÜK ELVETTE MARADÉK JÓZAN ESZÜKET IS!!!!

AZ ORBÁN-GYŰLÖLŐK JELMONDATA: "BÁRKIRE CSAK NE ORBÁN!!!!"""
(... így aztán inkább leszavaznának a lőtéri sánta kutyára, csak "Ne Orbán!"...
az Orbán-gyűlöletüknek nincsen határa.....)

ulpius66 2024.11.20. 10:46:23

Itt van pöéldának ez a vadbarom Boldikám!

Állítólag jól él Németországban, semmi gondja.... az Orbán-gyűlölete azonban arra készteti, hogy szabadidejében mindent elkövessen az Orbán ellen!
(... aztat, hogy mért gyűlöli Orbánt soha sem tuggyuk meg, gyűlöli, és kész!!!!
persze ezer és ezer mondvacsinált indokot előszed, hogy ő mért is gyűlöli Orbánt...)

ulpius66 2024.11.20. 10:49:29

Én egy magyarázatot tudok elképzelni az Orbán-gyűlöletükre.

Lassan húsz éve Orbán minden egyes választáson szarrá verte őket!

... és mint örök vesztesek gyűlölik az "örök győztest"......

G. Nagy László 2024.11.20. 11:24:46

@ulpius66: Boldi - elmondása szerint - Debrecenben él.

Ami Orbánt illeti: négy év ajnározás után hirtelen pálfordulással a balos média 32 ÉVE mocskolja Viktort. Egy átlagos Tisza-szavazótól megkérdenéd, hogy miért gyűlöli, fogalma sem lenne. Évtizedek óta hallja ettől a nyomorult, külföldről pénzelt, kórusban bégető brigádtól, hogy Orbán az ördög. Az a csoda, hogy még mindig vagyunk pár millióan, akik rá szavazunk.

Nézd meg Putyint! Pár éve még Gyurcsányék cimbiztek vele, akkor még jó srác volt. Ma Putler. Ott van Trump is: az amerikai médiában Hitlerként állították be őt is. Ez egy bevett kommunikációs technika, és az agyhalott balosoknál még működik. A tévé bemondta, hogy ők mind Hitlerek. Le lehet puffantani mindet. El sem tűnődnek a nyomorultak, hogy mennyi valóságalapja van a címkének.

ulpius66 2024.11.20. 11:37:46

"A háború 1001 éjszakájának szörnyű meséje"

index.hu/galeria/index/kulfold/2024/11/18/ukrajna_haboru_1000_nap_oroszorszag_konfliktus/

A BALLIBSIK VÁLASZA: FOLYTASSUK!!!!!!!!

ulpius66 2024.11.20. 11:40:36

Azért néha bele-bele gondolok, hogy milyen lehet kinn lenni a fronton.....

NEKEM ILYEN IDŐBEN AZ UTCÁRA NINCS ERŐM KIMENNI!
(... a ballibsik viszont támogatják a háború folytatását....)

ulpius66 2024.11.20. 11:45:41

@G. Nagy László:

Ja!

Tényleg így van!!!!

Ha megkérdeznénk egyesével ezeket az "Orbán-gyűlölő" vadbarmokat, hogy mért is gyűlölik Orbánt, mi rosszat tett nekik Orbán? .... csak hebegnének és maximum az egymilliószor hallott ballibsi lózungokat hallanánk ismét...
(A Fidesz lop, csal, hazudik! Összeomlott a költségvetés, bedőlt a forint! Romokban az oktatás, egészségügy! Orbán elszigetelődött! Lakhatási válság van! ...meg ilyesmik...)

ulpius66 2024.11.20. 11:46:53

@G. Nagy László:

A Boldi tényleg Debrecenben lakik?

Nekem valahogy az maradt meg, hogy kinn él a náciknál......

ulpius66 2024.11.20. 13:25:43

Ha ezt a vadbarom MZP-t választjuk minielnöknek 2022-ben, akkor mán nyakig benne lennénk a háborúban!!!!

Úgyhogy ésszel kell szavazni, nem gyűlöletből!
(mondjuk ez a vadbarom MZP míg így is fényévekkel normálisabb, mint ez a vadbarom Magyar gyerek...egy durcizós, hisztikézős, felelőtlen, összevissza hazudozó gazember ne vezessen mán egy országot.....)

ulpius66 2024.11.20. 13:31:28

"A Tisza Párt EP-képviselői ukrajnás pólóban hallgatták Zelenszkijt"

... mind e közben ez a vadbarom Magyar gyerek egy miskolci gyermekotthonban hazudozott!!!!

ÉN MEG AZTAT HITTEM ENNEK A VADBAROM MAGYAR GYEREKNEK AZ EP-BEN VAN A MUNKAHELYE!!!... EZÉRT KAPJA AZT A HAVI TÍZMILLÁS FIZETÉSÉT.....

eau sauvage 2024.11.20. 14:01:23

@G. Nagy László: "Ez a baloldal. Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye."
"Az a csoda, hogy még mindig vagyunk pár millióan, akik rá szavazunk."
Ezek szerint Magyarországon jobboldal = FIDESZ szavazó, illetve mindenhol a világon baloldal= elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők... stb.
Az egyik legnagyobb téveszme összemosni a politikusokat a szavzóikkal.

Tisztelettel kérdezem mitől jobboldali az, akinek soha semmiről nincs önálló gondolata, mindig az éppen aktuális propaganda szöveget böfögi vissza (Brüsszel, Soros, migráncs, Gyurcsány, magyarpéter, rohadtnyugat) és nem csak önálló gondolata nincs, hanem a nagy jobboldali életében folyamatosan a markát tartja az állami transzferekért.
Mitől jobboldaliak a NER kurvák (Bayerné, Szíjártóné, Rogánné, Sarka Kata, stb.) akik valami fantasztikus média vagy design céget tulajdonolnak ahol az árbevétellel közel azonos mértékű nyereség keletkezik minden évben, amit természetesen az utolsó fillérig kivesznek osztalékként.
Mitől jobboldaliak azok a közpénzszivattyú nagyvállalkozók, akiknek az országhatáron kívül soha és egyetlen sikeres üzletük nincs?
Mitől jobboldaliak azok a kommunista érában is a tűz körül ólálkodó szar alakok (Bencsik, Gajdics, Boros Imre és társai), akik akkor a KISZ-el vagy pártélettel foglakoztak, most meg a szuverenitással és az éppen aktuális gumicsonttal foglalkoznak (és megmagyarázzák, hogy a "jobboldali politikai közösség"-nek éppen miről mit kell gondolnia).

Ahogy ezt nálam sokkal okosabb emberek sokszor mondták és leírták már, egy országnak egy csőcseléke van.
Szóval, ha a szavazókat is jobboldalizzuk/baloldalizzuk és rájuk vetítjük az elit viselkedését, agyhalottazzuk, nácizzuk, stb. őket és az elit hatalmi játszmái miatt gyűlöljük egynmást, az nagyon félre fog menni.

Egyébként meg respekt a blogért, még ha nagyon sok mindenben nem is értek egyet veled és nagyon máshogy látjuk is a világot, azért elismerés, hogy azon kevés helyek közé tartozik a mostani blogszférában, ahol időnként értelmes írásokat és hozzászólásokat is lehet olvasni. Persze, ez is meg van fertőzve az általános kortünetnek számító agersszivitással, intoleranciával és a más véleményen lévőket eltaposni vágyással.

G. Nagy László 2024.11.20. 15:20:29

@eau sauvage:

"Egyébként meg respekt a blogért, még ha nagyon sok mindenben nem is értek egyet veled és nagyon máshogy látjuk is a világot, azért elismerés, hogy azon kevés helyek közé tartozik a mostani blogszférában, ahol időnként értelmes írásokat és hozzászólásokat is lehet olvasni."

Hála és köszönet.

"Persze, ez is meg van fertőzve az általános kortünetnek számító agersszivitással, intoleranciával és a más véleményen lévőket eltaposni vágyással. "

Remélem, hogy mindezt rajtam nem látod. Erőszakmentes vagyok, toleráns és nemhogy nem taposom el a más véleményen lévőket, hanem hét éve folyamatosan kommunikálok mindenkivel, akinek szalonképes gondolata van. Mi több: számos posztom témáját az ellenzéki olvasók készítik elő.

ulpius66 2024.11.20. 15:57:46

"David Pressman bejelentette távozását"

A liberális demokrácia védelmének fontosságáról tartott beszédet David Pressman budapesti amerikai nagykövet, akinek mandátuma január közepén jár le.
Pressman beszédében hangsúlyozta, hogy nagy megtiszteltetés volt Budapesten az Egyesült Államok elnökét képviselni."

ADDIG IS.....

"Szorul a torok, könnyes a szem nélküled mi lesz velünk, Pressman?

sok emlék, LMBTQ-piknik gondolni fogunk rád mi mindig

ünneped már nem lesz a Pride, felszámoljuk a kuplerájt

neked most már illa berek felsírnak halkan a youtuberek

Az útleveled el ne vesszen, tényleg húzz el végleg, Pressman!

beintünk a hatalmi gőgnek, tűnj el innen, rég hányunk tőled!

Magyar Peti szemében gyász vidd magaddal, mint a poggyászt

a sok aljasság, mind hiába, kotródsz vissza Amerikába

visszacsap majd minden átkod és ha nem lesz elég mákod

míg nézel bambán, bandzsán, új állomásod Azerbajdzsán.

Főállású provokátor más lesz minden mától

fogd kézen a férjedet, fizetjük a repjegyet

nem bánjuk, ha megharagszol ez a járat egy útra szól

és ha a búcsú kicsit megtör, útravalód a cancel culture.

Az útleveled el ne vesszen, tényleg húzz el végleg, Pressman!

beintünk a hatalmi gőgnek, tűnj el innen, rég hányunk tőled!

Te voltál, ki mindent áthág, siratnak a Pressman-árvák

úgy leszel jó nagykövet, ha minden áruló követ

emlékszünk a széderestre, úgy gondolj majd vissza Budapestre

ha feldolgozod a kudarcot, mi itt a fotóddal játsszuk a dartsot!"

www.youtube.com/watch?v=qZdYdqBuzjs

ulpius66 2024.11.20. 16:08:25

Egy újabb gyöngyszem.... ezúttal arról a vadbarom Magyar gyerekről.....

www.youtube.com/watch?v=HJlcG5vICqc

Érdemes meghallgatni!!!!! ... főleg a ballibsiknek!

ulpius66 2024.11.20. 16:51:16

Nem, nem Magyar Péterről van szó, csak egy átlagos válófélben lévő férjről...

"Lehallgatta feleségét, vádat emeltek ellene"

"Tiltott adatszerzés miatt emelt vádat a Kecskeméti Járási Ügyészség egy válófélben lévő férfival szemben.

Az ügyészség szerint a férj és a feleség között polgári peres eljárás zajlott a házasság felbontása és a kiskorú gyermekük elhelyezése miatt. Ezalatt – 2023 februárjától – a kislány minden hétvégét Kecskeméten, az édesanyjánál töltött. Az apa tudni szerette volna, miről beszélget az anya a kislányával, ezért márciusban a kislány kabátjának bélésébe lehallgató készüléket, és mindkét cipőjének talpába mini hangrögzítőt, „mikrohangra induló diktafont” illesztett be.

„Az ügyészség a férfit tiltott adatszerzés bűntettével vádolja. Bűnösségéről a Kecskeméti Járásbíróság fog dönteni”

Hát ezzel a vadbarom Magyar gyerekkel szemben is így kellett volna eljárni!!!!!
(bár én mán többször leírtam, hogy a Varga Jucus apja helyében én mán három miskolci kancigánnyal hülyére verettem volna ezt a vadbarom Magyar gyereket..... 1-2 évet ülök, DE MEGÉRTE VOLNA!!!!)

ulpius66 2024.11.20. 16:54:59

Értem én ezt a vadbarom Magyar gyereket..... felveszem a havi tízmillás EU Parlamenti fizetést, de baszok bemenni a munkahelyemre!!!!!

MERT AZÉRT MÉGISCSAK FONTOSABB HÍR AZ, HOGY MILYEN EGY MISKOLCI GYERMEKOTTHONBAN A VÉCÉ, MINT AZ EU PARLAMENTI MUNKA!!!!!!!!!

ulpius66 2024.11.20. 17:10:52

Tényleg!

Ez a vadbarom Magyar gyerek tart még idén valami jóféle hisztikézős tüncikét?

Az mindegy is, hogy mért.... tüncike legyen és kész!!!! ... mán olyan rég volt!!!

Nekem mán nagyon hiányzik!!!!
(na jó, ez vicc volt...)

ADDIG IS: "A POLOSKA POLOSKÁJA" (BÜDÖS MIX)

www.youtube.com/watch?v=HJlcG5vICqc

lac1 2024.11.20. 18:46:18

@Boldeone2:

Nem értem a problémádat két okból sem. Egyrészt a törvényben mi van nevesítve, hogy ki jelöli ki a közjogi intézmények vezetőit, stb?
Na ugye.
A másik.
A köztársaság elnöke? Szavazás? Tetszettek volna forradalmat csinálni, amúgy miről is beszélünk részlehajlás miatt, amikor a szadesz alapító göncz (tudod, mivel vádolják a viselt börtönévei alatt) mi is volt? Jaaaaa, az akkor nem volt baj?

lac1 2024.11.20. 18:49:05

@Boldeone2:

Orbán Viktor a legkevésbé rossz. Más valószínűleg mást gondol, de nekem pozitív gondolataim vannak vele szembe - ha mással sokkal nem - hogy nem buzik, arabok, niggerek, lmbtqwegycxstzu faszakalapok mellett élek, nem jár be a gyerekemhez az iskolába sok génhulladék köcsög és a többi. nekem már ennyi elég, hogy ellenkező legyen a véleményem vele szemben. és azért van még okom.

lac1 2024.11.20. 18:52:18

@Boldeone2:

Milyen aspiráns? Amelyik élve elégeti az embereket Odesszában, amelyik rakétákkal lövi a saját állampolgárait válogatás nélkül, amelyik betiltja az ellenzéki pártokat, az?
Mert szerintem nem egy ukrajnáról beszélünk.
De válaszolj nyugodtan érdemben, a jenki megelőző csapás doktrínájáról, ne ragadd ki a lényeget a mondandómból.

ulpius66 2024.11.20. 19:28:14

@lac1:

Te nem vagy normális!

Tényszerű megállapításokat vársz egy ilyen vadbaromtól?

Boldi nem vitatkozik, hanem kinyilatkoztat! Aki pedig nem fogadja el az ömlengéseit az fasiszta...

Laci nagyon szépen összefoglalta a ballibsik jellemzőit: "Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye."

ENNEK "MINTAPÉLDÁNYA" A BOLDI!

ESZE SEMMI, AZ EGÓJA AZ EGEKBEN.... TÖK HÜLYE MINDENHEZ, DE MINDENBE BELEPOFÁZIK!

ulpius66 2024.11.20. 19:38:09

NA VÉGRE!!!!!!

"Most érkezett: Románia és Bulgária csatlakozhat a schengeni övezethez"

"Újabb mérföldkőhöz érkezhet Európai Unió schengeni övezetének bővítése, miután Ausztria várhatóan feloldja vétóját Románia és Bulgária teljes körű csatlakozásával szemben. A 2025. január 1-jétől tervezett bővülés megnyithatja az utat a két kelet-európai ország előtt, hogy több mint egy évtizedes várakozás után teljes jogú taggá váljon a határok nélküli utazási övezetben."

Boldeone2 2024.11.20. 19:40:13

@lac1: Milyen aspiráns? Amelyik élve elégeti az embereket Odesszában, amelyik rakétákkal lövi a saját állampolgárait válogatás nélkül, amelyik betiltja az ellenzéki pártokat, az?"

- Semmit nem tudsz! Először is: a zavargásokat a Putyin által felhergelt rebellisek robbantották ki. Előszőr ők támadtak az ukrán tüntetőkre molotov- koktélokkal, kővel, lőfegyverrel, majd a színházba menekültek az ukrán tüntetők elől!

Ha Putyin nem szítja az erőszakot, akkor nulla ember hal meg! Népirtás nem volt, hanem a polgárháborús erőszak volt a Donbassban, ahol voltak mindkét oldalon áldozatok. Az ukrán fél védekezett

A történelemi keret a több évzádra visszatekintő orosz elnyomás

Boldeone2 2024.11.20. 19:46:12

@lac1: Nem értem a problémádat két okból sem. Egyrészt a törvényben mi van nevesítve, hogy ki jelöli ki a közjogi intézmények vezetőit, stb?"

- Az Orbán- rezsim toldja- foldja a közjogi megválasztásának feltételeit, most is erre készülnek!

Egyébként mi tartja vissza őket a konszenzuális jelöltek megnevezésétől? Sem Madl Ferenc nem, volt pártkatona, anno, sem Sólyom László, ma már csak Orbán pártemberi lehetnek közjogi méltóság pozícióban!

Boldeone2 2024.11.20. 19:50:10

@lac1: Orbán Viktor a legkevésbé rossz. Más valószínűleg mást gondol, de nekem pozitív gondolataim vannak vele szembe"

- Mi mást mondana egy szélsőjobboldali? Annyira nem rossz, hogy Európa második legszegényebb országai lettünk!

Itt van a valutaválság a nyakunkon! Pár éve még csak sajtópletyka volt, hogy Románia lehagy minket, mára valóság lett

Boldeone2 2024.11.20. 19:53:42

@ulpius66: Te egy vén degenerált troll vagy, veled minek vitatkozni?

Sajnos, a Fideszt a hozzád hasonló emberek tartják hatalomban, kevés a fiatal, azok is elmennek, maradnak a vén hülyék....

Boldeone2 2024.11.20. 19:56:00

A számok nem hazudnak:

privatbankar.hu/cikkek/szemelyes_penzugyek/a-kivandorlas-toretlen-majdnem-csucsot-dontott-az-ausztriaban-dolgozo-magyarok-szama.html

Olyan jól teljesít az Orbán - rendszer, hogy az emberek újra menekülni kezdtek...

lac1 2024.11.20. 20:40:17

@ulpius66:

Én mindenkinek adok lehetőséget, hogy tanuljak tőle. Az is tanulság, hogy mit ne.

lac1 2024.11.20. 20:47:04

@Boldeone2:

www.youtube.com/watch?v=RNB6ImgHNZc

Tudod, ahogyan nyilvánvalóan és a másikat hülyének nézve próbálod letagadni a valót, az pontosan ezt eredményezi, hogy minden normális erkölcsű ember azt gondolja, hogy vannak olyan fekélyes sebek az emberiség testén, amiket lehetne talán gyógyítani, de mivel kétséges az eredmény, így jobb kivágni őket.
Mint az ukronáci hoholokat.

lac1 2024.11.20. 20:59:32

@Boldeone2:

MOST persze konszenzusos.... kéne.
Erről amúgy az jutott az eszembe, amikor transzparenciát kértek az ellenzékiek és mondta a kormány, jó, kezdjük akkor az ngo-k támogatásának transzparenciájával.ugye emlékezel, mi volt akkor?

De.

Általános tendencia, hogy mind az országos és azon belül az egyes vármegyék - ideértve a
Budapestet is - lakosság- és választópolgárszáma csökken, ez alól Pest vármegye és Győr-Moson
Sopron vármegye tekinthető kivételnek, ahol emelkedés figyelhető meg: Pest vármegyében 2010-
ről 2022-re a választópolgárok száma közel 90 ezerrel, Győr-Moson-Sopron vármegyében közel
2500-zal növekedett, míg Budapesten a választópolgárszám 87 ezer fővel csökkent.
Fentiekre tekintettel - fenntartva a 2022. évi általános országgyűlési választások beszámolójában
foglaltakat - tájékoztatom Önöket, hogy a választópolgárok száma Pest vármegye 2., 3., 5., 6., 7.,
8. és 11. számú országgyűlési egyéni választőkerületében több mint 20%-kal meghaladja az
országos átlagot, ezért-az országgyűlési képviselők választásáról szóló 2011. évi CCIII. törvény 4.
§ (6) bekezdése alapján, legkésőbb 2024 végéig - a választókerületi beosztás módosítására van
szükség.

www.valasztas.hu/documents/d/guest/nvi-elnok-beszamolo

lac1 2024.11.20. 21:03:19

@Boldeone2:

Lózung, általános, semmitmondó kötelező panel. Jellemző mindenszarista hozzáállás. De mondom, kérlek, ha valamit írok, a lényegi résszel vitatkozz. Leírtam, Orbán azért jó, mert van neki egy pénzben nehezen kifejezhető pozitív országlása, se nigger, se arab, se buzeráns drag-queenek, se átoperálandó ratyik, se magukat cicának beállító szarháziak.

Boldeone2 2024.11.20. 21:22:11

@lac1: Orbán azért jó, mert van neki egy pénzben nehezen kifejezhető pozitív országlása, se nigger, se arab, se buzeráns drag-queenek, se átoperálandó ratyik, se magukat cicának beállító szarháziak."

NE viccelj már, ez csak demagógia! A magyar határt nem védik, lényegében az összes próbálkozó illegális átjön, csakhogy ilyen szegény országban nem marad illegális, mindegyiknek a nyugat a célja. Az illegális migráció a szegénység miatt nem teszi célponttá az országot, viszont akiket hivatalosan behoznak, azok száma rekordokat döntöget!
A buzi téma megint csak szélsőjobb demagógia! Kb nulla hatása van a kormánypolitikának arra, hogy mennyi homoszexauális, vagy LMTQ lesz az országban, az iskolákban eddig sem volt semmilyen nem létező homoszex propaganda!
A genderátalakító műtétetnek Európában mindenhol határa van, vagyis ez is hisztériakeltés, nem valós probléma
Az USA- ban kb 100 000 emberre jut 2-3 ilyen műtét

Boldeone2 2024.11.20. 21:25:07

www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/rekordot-dontott-a-magyarorszagon-dolgozo-kulfoldiek-szama-a-tobbseguk-kepzetlen-azsiai/

A magyar állampolgárok fogynak, helyettük külföldi munkavállaók jönnek. Ez a való világ realitása

Boldeone2 2024.11.20. 21:30:31

@lac1: bekezdése alapján, legkésőbb 2024 végéig - a választókerületi beosztás módosítására van
szükség"

- Nyilván minél előbb, főleg a 2026- os választás előtt át kell rajzolni minden budapesti választókerületet, és el kell venni 2 helyet Budapesttől!
A körzethatárok meghúzása biztos nem az ellenzéknek fog kedvezni...
Csak mindent úgy, ami az állampártnak kedvez!

Érdekes, Budapesten a Fidesz visszahozta az arányos választási rendszert, akkor miért nem akarják ezt országosan is meglépni???

ulpius66 2024.11.20. 21:37:29

@lac1:

Én előre megmondtam, hogy ez a vadbarom Boldi egy totál idióta!

AZ ORBÁN-GYŰLÖLETE ELVETTE A MARADÉK JÓZAN ESZÉT IS!

Boldeone2 2024.11.20. 21:38:24

@lac1: Egyébként a videóddal mit akarsz?

-Az orosz hadsereg naponta lő ki ilyet Ukrajnára
- A konliktust Putyin szeparatistái kezdték, Ukrajna csak védekezik

Az Orosz Birodalom mérhetetlenül gonosz módon bánt a kisebbségekkel, részben a SZU is

Teljesen jogos Ukrajna küzdelme a szabadsàgért, a nyugati integrációért, mivel más opció nincs is nekik!

A vak is látja: a küzdelem nem a Donbassért , az orosz nemzetiségért folyik, hanem Putyin egy birodalmat akarna rekonstrulálni, megakadályozván az ukránok integrációját a nyugathoz...

Az meg hogy ki a náci vagy fasiszta - vérbutaság! Mindenhol a társadalom kis része, a különbség annyi,hogy Dugin állami szintre emelné a ruszofasizmust

GyMasa 2024.11.20. 22:36:27

@valis47:
És, ne feledjük az eddig kát másik elmebeteget, akik Trumpot magát akarták lelőni. (És, abban biztos vagyok, hogy van ott még, ahonnan ezek jöttek.
(És, akkor még egy szót sem szóltam a 4 évvel ezelőtti, BLM-es vérengzésről, ahogy voltak faxok, akik csak azért lőttek le embereket, mert szerintük Trump hívők voltak...)

GyMasa 2024.11.20. 22:38:09

@ulpius66:
Várd csak ki Január 21-ét.
Szerintem Trump egyik első lépése lesz a CIA-t leállítani az Orbánbuktató projektről.
Akkor meg a selyemmajom nagy bajban lesz!
Eléggé nem hiszem, hogy a Soros birodalom beáll a CIA helyett finanszírozni az eseményeket.

GyMasa 2024.11.20. 22:39:34

@ulpius66:
Hát, ha Boldi Németországban él, akkor valszeg Hartz 4-en tengődik, mert ahhoz túl sok szabadideje van mindenhol kommentelni, hogy emellett még dolgozni is tudjon...

GyMasa 2024.11.20. 22:40:51

@G. Nagy László:
"El sem tűnődnek a nyomorultak"
Persze, hogy nem, hiszen nincs agyuk, ami ehhez kellene...

Billy Hill 2024.11.20. 23:00:18

(Élő jogozás és alkotmánybírói aktivizmus kapcsán remek hazai referencia Sólyom László.)

Boldeone2 2024.11.21. 00:15:38

@GyMasa: Soha nem éltem Németországban, ilyet nem írtam egyszer sem! Ez is mutatja, hogy nem vagy intelligens ember, hiszen oda sem figyelsz arra, mit ír a másik, vagy szimplán elfelejted! Legalább Nagy Laci képben van

Én viszont minden személyes infót megjegyzek akaratlanul is mindenkiről...Az igazságtarlmat nyilvan ellenőrizni nem lehet...

Nem kommentelek mindenhol, mindössze itt, meg a Birca blogon. Korábban kommenteltem a nemzetközi szférában

Egyszerűen bosszantanak a szélsőjobbos elmebetegek, mint te, ezért kommentelek... bár már néha nagyon unom az egészet

Te is a gyilkos, putyini rezsim pártján állsz, vagyis az embertelenség és barbarizmus pártján, illetve , folyton a nyugatot bírálod...

Boldeone2 2024.11.21. 00:18:30

@GyMasa: Nevetséges vagy, hiszen Németországban élsz, mint gazdasági menekült, mégis folyton a német államot szidod, amely lehetőséget adott számodra, egy migransnak, egy auslandernek

valis47 2024.11.21. 01:21:19

@Boldeone2: Azért a "békés ukrán tüntetőket" sem kellett félteni. Akik amúgy jobb szektoros futballhuligánok voltak és hasonlók.

ViCa 2024.11.21. 15:55:32

"kabinet "a saját elmarasztalását szerette volna elérni azért, hogy Strasbourg nevében végrehajthasson egy olyan reformot, amelyet önállóan nem mert volna felvállalni." Írországban népszavazás volt az abortuszrol. 2018-ban. Miről szól ez az idézet, kíváncsi vagyok :).

G. Nagy László 2024.11.21. 16:46:22

@ViCa: Szó szerint idéztem a könyvből, nem ismerem a részleteket. A jelenség volt a fontos. De a logikai vonal összeáll:

1. Az emberi jogok európai bírósága szóváteszi, hogy túl szigorú az abortusztörvény.
2. A kormány: büntessetek meg, hadd lássa a nép, hogy változtatni kell.
3.
4.
5.
6. Végül - hosszas huzavona után 2018-ban népszavazást írnak ki.

ViCa 2024.11.21. 20:16:23

@G. Nagy László: értem:). A jelenségekhez nem kell konkrétum :D.

G. Nagy László 2024.11.21. 21:09:37

@ViCa: Reklamálj a szerzőnél :) (A könyv még így is túl hosszú, nem tudom, mit kellett volna még fejtegetnie ezen a sztorin...)

ViCa 2024.11.22. 07:24:00

@G. Nagy László: erre valók azok a pici számok, amiket a könyv végén megnezhetsz, hogy mire mutatnak :). Nos, ez így nekem eddig kacsa...és így sajnos a fejtegeteseid is, bocsi.

G. Nagy László 2024.11.22. 08:23:28

@ViCa:

"erre valók azok a pici számok, amiket a könyv végén megnezhetsz, hogy mire mutatnak :)"

Értem. Te még arra sem veszed a fáradságot, hogy az ékezeteket kirakd, de én ugorjak, és végezzek el neked egy 2-3 órás munkát. (Megtalálni egy 300 oldalas könyvben, hogy pontosan hol volt a szóban forgó idézet, megnézni, hogy miféle forrásra hivatkozik, majd utánanézni a forrásnak, lefordítani...) Finom leszek: lófaszt.

"Nos, ez így nekem eddig kacsa"

A kacsa azt jelenti, hogy álhír. Vagyis: ha én nem vagyok hajlandó a a kérésedre áldozni 2-3 órát, abból az következik, hogy a szerző hazudik. gratulálok az éles logikádhoz.

"...és így sajnos a fejtegeteseid is, bocsi."

Létezik egy jelenség, amely nap mint nap megtörténik az orrunk előtt. Az EU tagállamainak többsége szervilis módon megszavaz olyan döntéseket, amelyek szembemennek az adott ország primer érdekeivel, ám a vezetők inkább vállalják ezt, mint hogy konfliktusba kerüljenek az Európai Bizottsággal, illetve az EP-vel.

Azután létezik egy olyan jelenség, hogy valamelyik európai szervezet kifogásol valamit egy ország működésében, mondván: nem jogállami. Ekkor az adott ország reagál valamit. Ez is napi gyakoriságú. Az ír abortusztörvény erre volt példa. Hogy milyen lépések történtek az elmúlt 30 évben, arra te ugyanúgy rá tudsz keresni, mint bárki más. Hogy mik a mögöttes motivációk, arra semmiféle forrás nem fog rávilágítani, és ezt te is pontosan tudod.

ViCa 2024.11.22. 17:45:53

@G. Nagy László: bocsi, azt hittem, hogy tisztában vagy vele, hogy miért pont ezt idézted egy általad nemrég olvasott könyvből...tévedtem. A világért sem rabolom tovább a drága idődet :), hagyjuk a témát.

GyMasa 2024.11.22. 22:56:53

@ViCa:
A felkészületlenséged nem indokolja az én plusz munkámat.

ViCa 2024.12.13. 13:57:02

a kabinet "a saját elmarasztalását szerette volna elérni azért, hogy Strasbourg nevében végrehajthasson egy olyan reformot, amelyet önállóan nem mert volna felvállalni." A könyvben (kb 5 perc volt a Libriben belekukkantani, mivel minő csoda, van részletes tartalomjegyzéke is :)) az idézet így folytatódik: "ezt a feltételezést látszik megerősíteni az a tény, hogy az írek visszautasított a lengyelek ajánlatát "... az alábbi perekben a közös fellépésre. Hivatkozott lábjegyzet (mert az is van ám:)): A, B és C kontra Írország ( kuria-birosag.hu/hu/ejeb/b-es-c-irorszag-elleni-ugye-2557905, kb semmi komoly, csak némi pénzbírság kiszabása) ; R.R. kontra Lengyelország.

Egy nagyon régi kabaré jutott most eszembe..."mi került ezen a fotelen ennyibe " :D.
Áldás, békesség!
süti beállítások módosítása