téveszmék

téveszmék

"A politika: harc a szentek és gonoszak közt"

2025. április 15. - G. Nagy László


orban_weber.jpg

 

A minap rákerestem Noam Chomsky tízparancsolatára, amely a hatalmi manipuláció eszközeit gyűjti pazar csokorba. Fura módon az első találat, amit a Google felhoz, a Tisza Párt egyik Facebook oldalára, a Talpra Magyarok Közösségéhez kalauzol. A posztoló (aki szimplán felsorolja a tíz pontot) és a kommentelők valamiért abba a groteszk álomvilágba ringatták magukat, melyben Orbán Viktor a gonosz manipulátor, míg politikai ellenfelei jóságosak, szentek, egy jobb világot építők. A hozzászólások remekül tükrözik a tiszások általános szellemi szintjét: "És ezt mind szóról szóra be is tartják!"; avagy "Tökéletesen csinálják sajnos!"; illetve a kedvencem: "Orbán = Rákosi".

 

Ha valaki nem ismerné Chomsky tízparancsolatát (állítólag nem is tőle származik, de ez most mindegy, így híresült el), annak álljon itt a felsorolás, csupán a címszavak erejéig:

  1. Figyelemelterelés másod- és harmadrangú problémákkal.
  2. Álproblémák - álmegoldások.
  3. Veszélyérzet, pánikhangulat keltése.
  4. A kudarcok félremagyarázása fals jövőképpel.
  5. Az embereket le kell szoktatni a következetes gondolkodásról.
  6. Az emberek érzelmeire kell hatni.
  7. Elbutítás. Az embereket tudatlanságban kell tartani.
  8. Ál-valóság kialakítása.
  9. Bűntudatkeltés, megbélyegzés.
  10. Tömeges nyilvántartás és elemzés.

Ha végigtekintünk e listán, két dolgot azonnal érzékelni fogunk. Az egyik, hogy valójában nem tíz különböző manipulációs eszközt látunk. Az első három pont lényegében ugyanazt a témát járja körül, ahogyan az 5-8. pontok is egyetlen gondolatot részleteznek. A másik, hogy nincs ezekben semmi új; a 20. század összes diktatúrája így járt el. Hitler már 1924-ben leírta mindezt a Mein Kampf című művében.

 

Ami azt illeti, akár végig is mehetnénk mind a tíz ponton, egyesével megvizsgálva, hogy vajon az Orbán-kormányt, avagy a globalista Brüsszelt, illetve helyi képviseletüket, a Tisza Pártot jellemzi inkább e csalárd, hazug, népbutító attitűd. A média szerepére a 3. és a 8. pont is kitér. Elmerenghetnénk azon, hogy vajon Magyarországon teljesebb-e a sajtószabadság, ahol bárki bármit leírhat, megjelentethet, avagy Nyugat-Európában, ahol már egy mezei Facebook-poszt is elég ahhoz, hogy rendőrök vegzálják a polgárt, vagy akár büntetőeljárást indítsanak ellene. De megemlíthetjük az emberek tudatos elbutítását is, amely a kontinens nyugati felén igen eredményes: a középiskolai PISA-mérések döbbenetes mértékű zuhanást mutatnak, miközben Magyarországon nincs számottevő változás. Az európai visszaesésben nyilván a bevándorló-hátterű gyerekek eredményei is markánsan megjelennek, no de a migráció támogatása is egy olyan eszköz, amely - sok egyéb nemtelen cél mellett - az általános elbutítást is szolgálja. Persze elég lenne csupán a nyugati politikusokon végignéznünk, hogy lássuk, mennyire kezd leépülni a világ. Liz Truss, Annalena Baerbock, Daniel Freund... A Tisza Párt politikusai és aktivistái tökéletesen illeszkednek ezen európai trendbe. Ahogy utóbbiak Kollár Kingát védték Sopronban a Mandiner újságírójától - infantilis módon tapsolva, skandálva, hogy "hazudik a tévé" -, azon szerintem még egy érettebb óvodás is elszégyellte volna magát.

 

Hogy e poszt ne nyúljon túl hosszúra, koncentráljunk csupán egyetlen pontra, a másodikra. "Nemlétező fenyegetések tömkelegét kell az átlagemberre zúdítani, amelyek miatt aggódni, később szorongani kezd. Mindig vannak megoldások, csak valahogy az alapprobléma nem kerül terítékre, és kiderül hogy ismételten csak egy háború lehet a megoldás." Az Orbán-kormányt gyakran éri a vád, hogy nemlétező fenyegetésekkel operál. Legtöbbször a bevándorlást említik, amely a kritikus hangok szerint csupán álprobléma. A Bundestagban ezt másképp látják: "A biztonsági helyzet Németországban katasztrofális. A bűncselekmények száma történelmi csúcsot döntött, az erőszakos bűncselekmányek száma meghaladja az évi 197 ezret. A késes bűncselekmények száma robbanásszerűen megnőtt, naponta 71 késes támadás történik hazánkban, vagyis minden húsz percben egy. És az iszlamista terroristák egyre gyakrabban csapnak le hazánkra, amint azt Mannheim és Solingen is bizonyítja, és egyre több ártatlan polgárt ölnek meg. Szeretném világossá tenni, hogy amit itt tapasztalunk, az egy totális államcsőd." Vagyis amivel Orbán riogat, az nagyon is valós probléma, melyet eddig - köszönhetően a kormány szigorú bevéndorláspolitikájának - egyelőre sikerült távol tartanunk. Nos, ehhez képest mivel ijesztgetik a népet Magyar Péter párttársai Nyugat-Európában? Novemberben Svédország minden háztartása megkapta azt a tájékoztató füzetet, amely egy esetleges háború esetére ad tanácsokat. A múlt hónapban az Európai Bizottság kihirdette: 72 órára elegendő élelmiszer-tartalékkal kell rendelkeznie a kontinens minden polgárának, figyelembe véve a háborús fenyegetettséget. Számos országban a családok bunkerépítésbe kezdtek és háborús védekezésre készülnek... Továbblépve azon, hogy az atomfegyverek korában mindez csupán értelmetlen bohóckodásnak tűnik, mégis: mi az a veszély, amivel a nyugati politikusok riogatnak? Miféle háború fenyegeti az Unió polgárait, hacsak nem mi magunk kezdeményezünk ilyet? Miféle ostoba játékot űznek Európa lakóival??

 

Teljesen nyilvánvaló, hogy a politikai szekértáborok egyike sem szent. Mindkét oldal megragad minden kommunikációs lehetőséget, amellyel a saját üzenetét, propagandáját hirdetheti, népszerűsítheti, sokszor akár primitív, manipulatív módokon. De azért az nagyon nem mindegy, hogy a hatalom miféle proplémákról kívánja elterelni a figyelmet, miféle alternatívát kínál helyette, valamint hogy mennyire ferdíti el a valóságot. A gazdasági nehézségek megoldhatók; a közszolgáltatások javíthatók; a botrányt okozó politikusok leválthatók; a korrupció mérsékelhető - ha egy kormányzat a kommunikáció szintjén ezeket söpri a szőnyeg alá, az talán bocsánatos bűn. Ezzel szemben a migráció és a háború visszafordíthatatlan károkat okoz - ezek egyike sem játék, így mindenképpen őszinte beszédet kívánnak. Az sem lényegtelen, hogy mi a fedőszori. Bulvár? Pride? Könnyű patáliák? - Mit ártunk vele? A korlátlan migráció veszélyeinek bemutatása? - Miért ne tennénk? No de egy olyan háborúval fenyegetni, amely csupán az idióta nyugati politikusok háborodott elméjében él - ez vétkes felelőtlenség. Szóval: egyik fél sem makulátlan, de azt azért aligha állíthatjuk, hogy csalárdság tekintetében egy ligában fociznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1018839662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2025.04.15. 17:13:08

A 9 és a 10 kivételével a pontok kb bárkire ráhúzhatóak. Ezt a kettőt pont a Fidesz nem csinálja.

Wildhunt 2025.04.15. 17:13:55

Még ha a ballenzék vádolja is őket velük.

MEDVE1978 2025.04.15. 17:45:00

@Wildhunt:

9. A buzik, a tanárok, a romkocsmákban züllő filozófushallgatók, a drogfogyasztók, a migráncsok stb. Mind voltak már FIDESZ ellenséglistán.
10. Ha nem is annyira tömegesen, de hát kis ország vagyunk :)
telex.hu/belfold/2022/01/31/adatvedelem-peterfalvi-pegasus-vizsgalat

MEDVE1978 2025.04.15. 17:52:43

" a középiskolai PISA-mérések döbbenetes mértékű zuhanást mutatnak, miközben Magyarországon nincs számottevő változás."

Nekem ez gyanús volt, én nem így emlékeztem, de utánanéztem.
www.portfolio.hu/gazdasag/20231208/rado-peter-sokkoloak-a-friss-pisa-eredmenyek-europa-hozzank-romlott-656313

Az összefoglaló az, hogy valószínűleg a COVID miatt nagyot zuhant Európa, míg mi is zuhantunk egy kisebbet, de abból csak a magyar szignifikáns statisztikailag.

Itt maga a PISA felmérés honlapja:

www.oecd.org/en/publications/pisa-2022-results-volume-i-and-ii-country-notes_ed6fbcc5-en/hungary_3df2ae68-en.html

Ez két dolgot mutat:
1. Mindvégig az OECD átlag alatt voltunk.
2. 2010-ig javultak a különböző mutatók, felzárkóztunk a nemzetközi átlaghoz.
2010 és 2018 között az OECD mutató erősen csökkenni kezdett, míg a magyar mutató bezuhant. 2018-2022 között a magyar mutató tovább csökkent jelentősen, míg a nemzetközi brutálisan bezuhant.

Ezt persze sokféleképpen lehet értelmezni, de én nem tudom az Orbán kormány sikeres oktatáspolitikájaként.

Wildhunt 2025.04.15. 18:56:00

@MEDVE1978: azt hagyod csak ki, hogy ha egy gazembert gazembernek neveznek, az nem megbélyegzés, hanem ténymegállapítás.

GyMasa 2025.04.15. 18:57:01

@MEDVE1978:
"Ezt persze sokféleképpen lehet értelmezni, de én nem tudom az Orbán kormány sikeres oktatáspolitikájaként. "
Ezzel a PISA teszttel az a baj, hogy 15 éves korban méri pl. a szövegértést, amit a gyerekek 1 és 2. osztályban tanulnak meg. Tehát, a 2010-es "Jó eredmény", az a 2001-2002-ben elsős gyerekeket jelenti.
Az pedig pont a fidesz kormány alatt volt.

wigotah224 2025.04.15. 19:24:36

@G Nagy László: A PISA-teszt vs bevándorlás témára legalább egy regressziót megpróbálhattál volna ráhúzni, mert már a nyers adatokból is látszik, hogy nincs igazad: jópár országban volt nagy esés, ahova kicsi a bevándorlás, Ausztriában meg, ahol nagy, kisebb esés volt, mint Magyarországon. Persze, ha nem a valóság megismerése hajt, csak gagyi propagandát akarsz írni, akkor csak így tovább.
A bűnözés kapcsán is sima demagógia, amit csinálsz: semmit nem mond, hogy hány késelés van egy nap adott országban. Akkor már kellett volna 100 ezer főre jutó késelést/gyilkosságot nézned és azt összehasonlítani pl a magyar adattal.
De mindegy, beszéltünk már ezekről sokszor, nem csak én. Leírjuk ide, aztán meg következő alkalommal leírod ugyanazokat a faszságokat. Téged simán csak nem érdekel a valóság.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.15. 21:36:25

@MEDVE1978: ez inkább helyénvaló, mint a " poszter" állítása.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.15. 21:50:03

Gratula. Úgy írtál Magyar Péteres posztot, mintha nem is Róla akarnál írni.
De ahogy elnézem jövőre lehet kezdeni országot építeni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.15. 22:00:24

Ha már a tiszások szellemi szintje... : Annak milyen a szellemi szintje, aki még 2025- Ben is fideszes...??!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.15. 22:01:29

Dehát ez nálad meg van.
A Szent Orbán Viktor és a gonosz többi.

Choba393 2025.04.15. 23:09:04

Egy olyan békés néppel mint az oroszokkal riogatni tényleg eszetlenség, hiszen csak 3 éve vívnak háborút európai földön.
A görög és török baráti testvérnépek is csak egy pillanatnyi elmezavar miatt léptek be vállvetve a Natoba anno és nem azért mert megriadtak volna a békeharcos oroszoktól.

G. Nagy László 2025.04.16. 00:53:53

@Choba393: Te őszintén és komolyan attól tartasz, hogy Oroszország nekimegy a NATO-nak?

G. Nagy László 2025.04.16. 01:03:04

@wigotah224:

"jópár országban volt nagy esés, ahova kicsi a bevándorlás, Ausztriában meg, ahol nagy, kisebb esés volt, mint Magyarországon."

Kapd össze magad és olvasd újra figyelmesen, amit írtam:

"Az európai visszaesésben nyilván a bevándorló-hátterű gyerekek eredményei is markánsan megjelennek, no de a migráció..."

Okostojás, NEM A MIGRÁCIÓVAL magyarázom a visszaesést. Sőt! Ez a kitétel csakis azért került be a posztba, hogy a hozzád hasonló kötekedők ne mondhassák, hogy nem is hülyül az őslakosság, csupán az újonnan érkezők rontják az átlagot. Kifejezetten szomorúnak látom, hogy egyre idiótább a fehér, őslakos európai is. De látod: a PISA-teszt többek közt a szövegértést méri. Neked sem megy...

GyMasa 2025.04.16. 09:08:53

@Choba393:
Nem, az oroszok nem fognak a NATOra támadni, kivéve, ha az értellmi fogyatékos EU vezetésnek sikerül magától szétbasznia azt.
Többször, több helyen leírtam már, hogy miért nem.
neked nem fogom, nézz utána a neten.

GyMasa 2025.04.16. 09:09:52

@G. Nagy László:
Én még mindig csodálom a türelmedet ezzel a pöccsel kapcsolatban.

Boldeone2 2025.04.16. 09:42:59

Teljesen nyilvánvaló, hogy a politikai szekértáborok egyike sem szent. Mindkét oldal megragad minden kommunikációs lehetőséget, amellyel a saját üzenetét, propagandáját hirdetheti, népszerűsítheti, sokszor akár primitív, manipulatív módokon. De azért az nagyon nem mindegy, hogy a hatalom miféle proplémákról kívánja elterelni a figyelmet, miféle alternatívát kínál helyette, valamint hogy mennyire ferdíti el a valóságot"

- CSakhogy nem mindegy ki csinálja a manipulatív propagandát, milyen célból, és milyen eszközökkel...Egy kormánynak a teljes lakosságot kellene képviselni, nem pedig a politikai szélsőség véleményét, ahogy Orbánék teszik, kizárólag hatalmi szempontok szerint, közpénz- százmilliárdokból!

Mondjuk ki: ez az Orbán egyik legsúlyosabb ügye, valójában "7- es cikkelyt" érdemelne...Van erre EU- szabályozás, is, tehát hogy mennyit költhetnek a kormányok " tájékoztatásra, illetve azokat transzparens módon tegyék...Folyt. mi történik nálunk?

Boldeone2 2025.04.16. 09:50:23

Egy kormány minél több propaganda- önfényezést folytat, annál inkább antidemokratikus. Nem véletlenül tobzódik nálunk a kormánypropaganda. Pl láthatjuk azt a gyűlöletkeltő plakátot, amin együtt van Ursula von Der Leyen, Zelenszkij és az európai, mérsékelt jobb vezetője..
Villog a szemük, gonoszul néznek, a szándék egyértelmű: gyűlöletkeltés! A 30- as évek náci politikai pamfletek stílusát idézni...
Ilyen SEHOL Európában nincs, lényegében neofasiszta kormányzás, amely a háborúban szenvedő országot, és valódi, normál jobboldalt támadja!

Ebben az ügyben lépni kell, EU- szinten is! Állítsuk meg az orbáni gyűlöletpropagandát! Folyt...

G. Nagy László 2025.04.16. 09:59:11

@Boldeone2:

"Egy kormány minél több propaganda- önfényezést folytat, annál inkább antidemokratikus."

Ez egy teljesen értelmetlen, légből kapott állítás. A demokráciának ehhez nem sok köze van, te is pontosan tudod.

"CSakhogy nem mindegy ki csinálja a manipulatív propagandát, milyen célból, és milyen eszközökkel...Egy kormánynak a teljes lakosságot kellene képviselni"

Amikor a Biden-adminisztráció dollármilliókat költött nettó propagandára a USAID-en keresztül, azzal miért nem volt semmi bajod? Csupa nemtelen, aljas cél az amerikai adófizetők pénzéből... Amikor az Európai Bizottság ugyanezt teszi álcivil szervezeteket tömve pénzzel, az miért nem zavar? Elképesztőn részrehajló vagy, és még annyi tisztesség sincs benned, hogy beismerd: "ők az én csapatom, nekik szurkolok, nekik elnézem".

Boldeone2 2025.04.16. 10:03:17

Ne legyen illúziónk, a kormány százmilliárdokból tartja fenn az orwelli- államot. 2 naponta kismintás közvéleménykutatás, 2 hetente nagymintás...
Tudják hogy így is bajban vannak, ezért folyik a csapból is a gyűlölet- és hazugságpropaganda, napi!! tízmilliókból! Állítom, hogy 99,99% meg sem hallgatta mit mondott Kollár Kinga, csak a kormány manipulatív hisztériakeltését hallották, már aki, persze..
Szánalmas, hogy minden kis ügyet megragadnának...Persze, ez nem lesz botrány, hiába invesztálnak bele tízmilliókat, százmiliókat

A kormány újabb és újabb lemezeket próbálgat: az egyiket leveszi ( migráció ) , a másikat felteszi ( ukrajna, buzik ügye)

Csakhogy egyre kevesebb embernek kell ez a szar zene! A migráció nyugati probléma, nem pedig " majomországi"

Itt mi utáljuk egymást, ezt talán még Afganisztanból is látni...Rengeteg a xenophób, a rasszista, a gyűlölködő ember...Szociális rendszer nincs, a lakhatás drága..

Aki átjut a határon, azonnal továbbáll innen....

Buzik- vidéken valaki még életében nem látott, de azt látja, hogy minden közszolgáltatás a lerohadás szelén....

G. Nagy László 2025.04.16. 10:09:11

@GyMasa: Gondolom, @wigotah224: -ra gondolsz.

Ő egy érdekes srác. Egy csomó mindenben tök normálisan gondolkodik. Sportol, dolgozik, értéket teremt. Hisz a piacgazdaságban, a tiszta kommunikáció fontosságában, az egészséges férfi-nő kapcsolatban. Ha nem volna a politika, szinte mindenben egyet tudnánk érteni. De nála van egy bekattanás: gyűlöli Orbánt. Nem tudom, hogy a családja, a barátai, vagy a munkakörnyezete fertőzte meg ennyire, de nagyon mély, szinte zsigeri benne a viszolygás, ezért ennek rendel alá mindent. Engem alapvetően érdekelnek az emberi motivációk. Egy csomó belpesti zsidó barátom, ismerősöm van, akik zsigerből utálják Orbánt 33 éve, mindegy is, mit tesz. Velük kulturáltan el tudok diskurálni; tiszteletben tartjuk egymás elköteleződését. De sokan vannak, akik fanatikus Orbán-gyűlölők, és igazából nem értem, miért. Indulatosak, nincsenek gondolataik, érveik, többnyire csak az irracionális harag vezérli őket. Próbálok rájönni a miértekre.

Boldeone2 2025.04.16. 10:10:19

@G. Nagy László: Elképesztőn részrehajló vagy, és még annyi tisztesség sincs benned, hogy beismerd: "ők az én csapatom, nekik szurkolok, nekik elnézem""

- Sehol nem láttam semmilyen gyűlöletkeltő propagandát! Csak kimondták a valóságot az autoriter kormányokról, tárgyilagosan
Orbán viszont önfényező, gyűlöletpropagandát folytat! Ilyen sehol nincs Európában!
Rendesen kellene viselkedni és akkor semmi probléma nem lenne!
Orbán miért nem tud viselkedni???

Legyen már életében egyszer fair, nem pedig állandó bozótharcos!

Mondjon le, hogy egy békésebb, szebb, jövőt építhessük- nélküle!

MEDVE1978 2025.04.16. 11:08:39

@GyMasa:

"Ezzel a PISA teszttel az a baj, hogy 15 éves korban méri pl. a szövegértést, amit a gyerekek 1 és 2. osztályban tanulnak meg. Tehát, a 2010-es "Jó eredmény", az a 2001-2002-ben elsős gyerekeket jelenti.
Az pedig pont a fidesz kormány alatt volt."
Ha tendenciát nézel, akkor sem jobb a helyzet, mert ezzel az erővel a 2010-ben elsős gyerekek 2018-ra érték el a PISA tesztelési kort és azóta is csökken az elért pontszám. Egy jó oktatáspolitika ezzel az erővel úgy látszana, hogy 2018 után felfelé ível a görbe, de nem így van.

MEDVE1978 2025.04.16. 11:30:04

"De megemlíthetjük az emberek tudatos elbutítását is, amely a kontinens nyugati felén igen eredményes: a középiskolai PISA-mérések döbbenetes mértékű zuhanást mutatnak, miközben Magyarországon nincs számottevő változás. "

Még egyszer erről, mert PISA ide vagy oda, ez elgondolkoztatott. Nem hiszem, hogy tudatos elbutítás folyna. Itt másról van szó. Ahogy Gymasa is felhívta rá a figyelmet, a PISA teszt 15 éveseket mér. Innentől már csak az OECD átlagot kell megnézni a PISA felméréseknél, ami a korábban általam megadott linken is meg van adva. A meredekebb csökkenés 2008-2010 környékén kezdődik, tehát a 8-9 évvel korábban első általános iskolás gyerekekre kell gondolni. Ők az ezredforduló környékén voltak elsősök. Ez egy nagyon fontos kor, mert az olvasás megtanulásának és megszeretésének a kora. Mi történt a fejlett világban az ezredforduló környékén? Háztartások számára általánosan elérhető lett az internet.
A zuhanás még meredekebb lett a 2010-es évek végén, a kérdés tehát az, hogy mi történt a 2010-es évek elején. A válasz: okostelefonok, youtube, instagramm, facebook, social media.

A PISA-s mérések trendjének a változása tehát feltehetően egyszerűen a mért gyerekek változása miatt. Az internet bejövetele mindennapossá tette a fejlett országokban a gyerekek számára az online játékot, a filmek letöltését, az okostelefonok és a social média pedig az állandó tartalomfogyasztást és a figyelmi ciklus lerövidülését. A gyerekek nem direkt beavatkozás miatt mutatnak rosszabb képességeket, hanem az eltérő képességfejlődés miatt. A digitális képességei ettől függetlenül sokkal jobbak lesznek egy mai gyereknek, mint mondjuk egy 20 évvel ezelőttinek, csak azt senki nem méri ilyen szinten. Persze egyértelmű, hogy objektív romlás is van: ennek pedig az oka a figyelem elterelődése és az élményhajhászás. A youtube, tiktok és mindenféle videók úgy vannak kitalálva, hogy kb. 10-20 másodpercenként új élményt adnak az agynak. Erre egy könyv, sőt a filmek sem képesek. A baj az, hogy ha az ember agyát erre kondicionálják, az csökkenteni fogja azt az időt is, amíg koncentrálni tud a dolgokra, hiszen nem ehhez szokott.

Mindenesetre a folyamat nem szándékos elbutítás, se nyugaton, se Magyarországon.

GyMasa 2025.04.16. 11:52:11

@MEDVE1978:
Valóban nem túl jó a helyzet, de szerintem nem lehet kategórikusan kijelenteni dolgokat a PISA teszttel kapcsolatban éppen emiatt a 8 évnyi eltolás miatt.

MEDVE1978 2025.04.16. 11:59:47

"Az Orbán-kormányt gyakran éri a vád, hogy nemlétező fenyegetésekkel operál. Legtöbbször a bevándorlást említik, amely a kritikus hangok szerint csupán álprobléma."

Ez egy azért jó példa, mert 2015-ben már megvolt a főpróbája, így a veszélyekről és a következményekről is tudunk beszélni. Nem nehéz belátni, hogy Magyarország nem célországa a migránsoknak. Miért?
1. Az orbáni Magyarország migránsellenes imázst épített fel az évek alatt, illetve ugye falakat is az országhatárokon. Azért az Európába tartóknak is van fogalma arról, hogy hol van kemény bánásmód és hol vannak már társak + jobb bánásmód.
2. A magyar ritka nyelv, ezért a munkalehetőségek nagyon erősen korlátosak. A migránsok egy része valószínűleg talán angolul vagy franciául valamennyire beszél, de magyarul szinte biztos, hogy egyik se. Ezzel Magyarországon szinte nulla az esélye munkát találni.
3. A menekültügyi segélyezés rendkívül alacsony. Talán 20 ezer forint volt havonta mostanában. Ebből nem tudnak megélni.
4. Kevesen kapnak menekültstátuszt.

A fentiek miatt a menekültek döntő része, aki Magyarországra jön, tovább akar menni az EU nyugati részébe. Attól tehát nem kell tartani, hogy sok ezer szír, arab, afgán, szubszaharai néger stb. holnaptól itt akarna letelepedni. A fenét akarnak, ahogy tudnak továbbmennek.

A probléma igazából a továbbmenetellel jelentkezhet 2015-öt figyelembe véve. Ugyanis 2015-ben az osztrákok, illetve a németek is elkezdtek határokat lezárni, amikor meglátták a feléjük tartó áradatot. Ennek vetett végül véget Merkel, amikor beengedte őket. Ezt követte az EU reakciója, amelynek a lényege az volt, hogy leszedjen a belépési államokról migránsokat és szétossza őket. A kezdeményezés látványosan megbukott és sikertelen volt. Múltkor hoztam példának talán az észt vagy lett esetet, ahova valami 30 menekültet sikerült áttelepíteni, akik egy éven belül kivétel nélkül leléptek Németországba. Az EU tett ezt követően erre mindenféle javaslatokat, hogyan kellene elosztani a mindenféle migránsokat, meg helyreállítani a dublini rendszert.

Az egyértelmű logikai probléma, amit az EU Bizottság is tud, de a nyugati (ne jöjjön ide annyi migráns) és a mediterrán (rajtunk maradnak, rengeteg pénzbe kerülnek) miatt kénytelen javaslatokat kidolgozni. A valóság azonban az, hogy a személyek szabad mozgása lehetetlenné teszi a migránsok áttelepítését, mivel egyértelműen oda fognak menni, ahol jobb életkörülményekre van esélyük.

Az egyik jelentős oka, hogy az áttelepítés még nem került le a napirendről, maga Viktorunk, aki mindenképpen, teljes erejével ellenzi. Holott ha építenénk egy menekültfalut, onnan perceken belül lépne le az összes migráns Ausztriába és bebizonyosodna, hogy csak őrzött formában lehet őket a határokon belül tartani. Ehelyett mi engedjük, hogy a látványosan erkölcsbajnoknak látszani akaró, álszent EU Bíróság elkaszálja a magyar gyakorlatot és megbüntessen minket, mert a tranzitzónába zárjuk ezeket az embereket, így megakadályozva, hogy tovább menjenek.

Ebben az esetben a gigabírság, illetve Magyarországot tekintve a probléma legfőbb oka maga a FIDESZ és Orbán Viktor, mivel nem bizonyítjuk be az egyértelműt, hogy a migránsok egyből tovább mennek az országból.

Annak, hogy az EU-ban a migránsok ne mozogjanak csak két lehetséges megoldása van:
1. A könnyebben elérhető: mindenhol zárt táborokat kell létrehozni, ahol tartózkodhatnak a menekültügyi eljárás végéig. A 2015. utáni időkben a görög szigetek gyakorlatilag ilyenek voltak, természetes módon zárt táborok. Amint a szárazföldre hozták az embereket, azok azonnal elindultak északnyugat felé.
2. A menekültügyi ellátás és transzferek egységesítése egy nyugati szinten. Ez egy sokkal nehezebb dolog. A német menekültügyi segély a magyar minimálbérrel vetekszik és több mint valószínűleg 1 millió magyar ember nyugdíja. És ez nem csak nálunk van így, hanem egész Kelet- és Dél-Európában. Ebből kifolyólag politikai öngyilkosság lenne egy ilyen javaslatot elfogadni bármelyik dél- vagy kelet-európai kormánynak. Abban a pillanatban bukná a következő választást azzal, hogy a távolról jötteknek több pénzt ad, mint a saját állampolgárainak. Nyilvánvaló, hogy mondjuk a magyar szintű menekült juttatások általánosítása vajmi keveset érne, hiszen akkor pedig a jobb munkalehetőségek miatt vándorolnának azonnal a nyugati országokba.

A probléma tehát a nyugati EU országokban van jelen, mi továbbra is tranzitország vagyunk. Ezzel kapcsolatosan a FIDESZ narratíva egyértelmű riogatás, hiszen a migránsok részéről itthon nagyon kevés veszély fenyeget.

G. Nagy László 2025.04.16. 12:08:11

@MEDVE1978: Amit írsz az internetről, az okos telefonokról, a szociális média különböző platformjairól, az mind oké, és nyilvánvalóan igazad van: ezek szerepet játszanak a szellemi leépülésben. Az is nyilvánvaló, hogy a technológiai újdonságokat nem az elbutítás céljával hozzák létre. Ezzel együtt azt látjuk, hogy egyre hülyébb az emberiség, miközben pontosan tudjuk, hogy a politikusoknak és a multiknak ÉRDEKÜK, hogy egyre hülyébbé váljunk. Egy globalista politikus/üzletember számára semmi sem tökéletesebb közeg, mint egy agymosott, gyökértelen, a történelmét nem ismerő, hazátlan, hitetlen, elvtelen, öntudatlan, elidegenedett emberekből álló tömeg. Vizsgáld meg ilyen szemüveggel is a világot!

G. Nagy László 2025.04.16. 12:10:23

@MEDVE1978:

"Holott ha építenénk egy menekültfalut, onnan perceken belül lépne le az összes migráns Ausztriába és bebizonyosodna, hogy csak őrzött formában lehet őket a határokon belül tartani."

Te az elvtelenségre játszol. Ezzel a behódolással legitimálnánk a Nyugat minden vétkes felelőtlenségét ez ügyben.

Boldeone2 2025.04.16. 13:19:38

Így van! Medve jól leírta: minek is jönnének ide a migránsok? Németországban a menekültek 440 eurót kapnak havonta, és 397 eurót az egy háztartásban élő párok, és ez már a szigorított támogatás. De, a legtöbb államban is emberségesebb a hozzáállás: vannak nyelvi és integrációs kurzusok, nálunk zéró a kormány segítsége, sőt, a gyűlöltre játszik, pedig ide nagyon nem szívesen telepednek le, ami nem is csoda....

Miért kell Orbánnak a gyűlölködő páriát játszani migráció és Ukrajna ügyében?

Lehetne mindent elegánsabban csinálni! Nyugaton sem akar már senki tömeges migrációt, ezért is hisztériakeltés minden, amit Orbán csinál

Orbán propaganda kormányzást csinál, miközben itthon 700 euro a minimálbér, a lengyeleknél már csaknem 1100!
Ott kevesebb a propaganda, több a valódi kormányzás

Boldeone2 2025.04.16. 13:31:35

@G. Nagy László: Nyugat minden vétkes felelőtlenségét ez ügyben."

- Mi az a "vétkes felelősség" ? Tudom, ahogy a jobbos sajtó írja: "Merkel megnyitotta a határokat"- kamu duma... hiszen azok SOHA nem voltak lezárva, ahogy most sem!
Sok migráns a mai napig a magyar hármaskeritésen jut nyugatra, tehát bebizonyosodott, ezek a kerítések lassítani tudják valamennyire a migrációt, megállítani nem

Aki már Európában van, az úgyis bejut a célországba előbb- utóbb...

Amit lehetett - különösen az utóbbi években- mindent megtettek már az európai nagypolitika szintjén is, hogy csökkenjen a migráció, Németországban is; csakhogy ez egy globális probléma így a megoldást is globális szinten kellene keresni..
Szerintem nem lesz olyan, ez egy örökös bújócska lesz, mert óriási az életlehetőségek között a globális különbség

Lényegében te is ezt tennnéd, ha a Szubszaharai Afrikába születsz...

Orbán MINDEN közös döntést szabotál, legyen szó a migrációról, vagy Ukrajnáról...

Boldeone2 2025.04.16. 13:39:45

Meg kell érteni, hogy itt vannak a sorsproblémák, mint a háború vagy a migráció; ezekre csak a KÖZÖS megoldások a hatékonyak, nem az orbáni felelőtlen baromkodás!

Egyelőre nagyon úgy tűnk, hogy Putyin - amíg ki nem fullad- , harcolni fog Ukrajnában, vagyis fegyvertámogatás kell a védekező félnek. Utána meg az újjáépítés terhét kell közösen viselnünk, hiszen egy Ukrajna méretű geopolitikai válságot kezelni kell- önérdek
A másik a migràció különböző formáit újragondolni. Mind az integráció, mind a repatriálás óriási pénz lesz...

Be lehet fejezni a hisztériát, és beleállni a közös ügyekbe a jövőért! Vagy Orbán lépjen ki, az is egy út, a semmibe...

elona 2025.04.16. 14:53:58

"A politika: harc a szentek és gonoszak közt"

Magyar Péter = Júdás

Holnap lesz az ő nagy közös napjuk, az árulók napja!!!!

AMIKOR JÚDÁS ELÁRULTA A MESTERÉT, ÉS BARÁTAIT!!!
(... 2024-BEN HASONLÓAN CSELEKEDETT MAGYAR PÉTER IS...)

G. Nagy László 2025.04.16. 15:41:47

@Boldeone2:

"Lényegében te is ezt tennnéd, ha a Szubszaharai Afrikába születsz..."

Abszolút ezt tenném. És elismerném a jogát minden országnak, hogy eldöntse, befogad-e. És igyekeznék békes, hasznos, értékes bevándorlónak mutatkozni.

"Meg kell érteni, hogy itt vannak a sorsproblémák, mint a háború vagy a migráció; ezekre csak a KÖZÖS megoldások a hatékonyak"

Ez így van. Béketeremtés és szigorú határvédelem. Ez a jövő. Fura, hogy te az erkölcsileg helyes, építő álláspontokat baromkodásnak nevezed, s annak drukkolsz, hogy Magyarország álljon be az önsorsrontók, önpusztítók sorába. Hidd el: még a legelvetemültebb Orbán-gyűlölők nagyobb része sem így gondolkodik. Magyar Péter pont azért nem beszélhet ezekről a témákról (és ezt a hallgatást te helyesled), mert tudja, hogy az ország nagy része józan (és ezt te is tudod, így azt is, hogy te képviseled a szélsőséges, önpusztító álláspontot).

elona 2025.04.16. 16:05:30

Viszont itt van nekünk az újabb hídfoglalós kis tüncike....

Mán alig várom!!!!
(... na jó, ez vicc volt...)

Szerintem egyetlen egy "felvonulást" tüncikét sem lehessen engedélyezni, amely főútvonalat érint!!!!!

Legyen az Békemenet, vagy Prájd, vagy Hídfoglalós tüncike... bármi!!!!

AZ ÖSSZES ILYEN HACACÁRÉT TARTSÁK MEG OLYAN HELYEN AMELY NEM ÉRINTI A FŐÚT FORGALMÁT!!!

A KOSSUTH TÉREN, A HŐSÖK TERÉN, A NÉPLIGETBEN, VÁROSLIGETBEN, HAJÓGYÁRI SZIGETEN, A NORMAFÁNÁL.... AKÁRHOL, DE A TÜNCIKE NE AKADÁLYOZZON MÁS, NEM TÜNCIKÉZŐ EMBERKÉKET A JOGAIKBAN!!!!!

elona 2025.04.16. 16:08:28

A "NEM BEJELENTETT" HÍDFOGLALÁSOKAT MEG AZONNAL, A LEGHATÁROZOTTABB MÓDON FEL KELL SZÁMOLNI!!!!!
(... és agyonbüntetni az azon résztvevőket, a sima útonállókat!!!!)

atomic power 1986DucaDuca 2025.04.16. 16:19:41

@Boldeone2:

"közösMeg kell érteni, hogy itt vannak a sorsproblémák, mint a háború vagy a migráció; ezekre csak a KÖZÖS megoldások a hatékonyak, nem az orbáni felelőtlen baromkodás!"

Attól még, mert valami közös, nem jelenti, hogy megoldás a problémára. Az új migrációs paktum kvázi közös (Lengyelország, Szovákia, Magyarország kivételével fogadták el), de nem megoldás. A megoldás az lenne, ha Ausztráliához hasonlóan az unió hatóságai visszafordítanának minden hajót, csónakot, amely illegális úton közelíti meg az unió partjait, az embereket pedig unión, de inkább Európán kívüli migráns központokba vinnék, ahol elbírálnák kérelmüket. Az a baromság nem megoldás, hogy a tagállamok nem védik maximális szigorral a határaikat, s a beáramlás után akarják elbírálni, illetve szétosztani, reallokálni az illegális migánsokat olyan tagállamokba, amelyek szigorú határőrizetet folytatnak, illetve szolidarítási pénzt fizettetnek velük.
A magyar (és ausztrál) komány által képviselt megoldás az egyedüli megoldás az illegális migrációra.
Kedves Boldizsár! Ne akard elhitetni a normális emberekkel, hogy az új migrációs paktum, amelyet a messiásként imádott hullócsillagotok is magáévá tesz, megoldás a problémára!
A magyarok nem hülyék, átlátnak a szitán!

Ami a háborút, mint "sorsproblémát" illeti, kedenceid idézték elő, ott, Brüszelben! Kedenceid se megelőzni, se megoldani nem tudnak semmilyen lényeges poblémát! Legyen az migrációs, geopolitikai, gazdasági vagy társadalmi probléma. Ami folyik, az csak tesze-tosza maszatolás, ráadásul sok-sok pénzébe kerül az európai embereknek, ami elkerülhető lett volna. Ennek még súlyos következményei lesznek, amiért valakiknek el kell vinni a balhét!

Boldeone2 2025.04.16. 16:29:38

@G. Nagy László: mert tudja, hogy az ország nagy része józan (és ezt te is tudod, így azt is, hogy te képviseled a szélsőséges, önpusztító álláspontot)"

- Dehogy! Én az előre prognosztizálható valóságot mondom, ami fájó, ezért nem lehet kimondani:
1. A demografiai folyamatok soha nem fognak megfordulni, a kérdés csak annyi, hány millióval leszünk kevesebben...

2. A másik a migráció...Amióta az emberiség létezik, mindig volt migráció, így jutott ide a Homo Sapians is Afrikából, de a magyarok is hosszú vándorlás útján jutottak el ide, azóta meg jól elkeveredtek...
Az európai gyarmatosítás sem volt más, mint migráció, utána meg sok helyen " elkeveredés"

Mi lesz Európában pár évtized vagy évszázad múlva? Elkeveredés... már az van...Ez egy szükségszerű folyamat, nem feltétlenül jó, de elkerülhetetlen...Ebből kell kihozni a legjobbat, amit lehet, és nem hiszterizálni a tàrsadalmat!
Nyilván a valóság kimondása tabu Magyarországon...Amiért még itt kevés ember van, azok az okok amiket Medve vagy én felsoroltam

A migrációs politikából ne legyen már demagóg politikai termék! Mindnyájan tudjuk a jövőt, vagyis őszinte beszéd kellene ebben a témában is, illúziókeltés!

Valamit félreértettél! Én nem vagyok semmilyen tömeges migráció híve, főleg babár népelemek megjelenésének; csak a való világ realitásait mondom....

Mondjak egy nihilistát? 50 év múlva már nem lesz sem Orbán, sem a Fidesz, mi sem igen...Ami lesz, - szerintem - egy teljesen átalakult Európa és Magyarország...
Akik itt fognak élni ugyanúgy dolgozni fognak, családot alapítani, gyereket nevelni...Talán....Ez sem biztos....

Boldeone2 2025.04.16. 16:34:45

@atomic power 1986DucaDuca: magyar (és ausztrál) komány által képviselt megoldás az egyedüli megoldás az illegális migrációra."

-Kedves Ducu! Vess egy pillantást a térképre, mekkora Európa határa! Nézz utána, milyen hosszú, pl csak a görög- török partvonal, milyen kontinesek és válságzónák veszik körbe Európát!

LEHE

Boldeone2 2025.04.16. 16:47:06

@atomic power 1986DucaDuca: Tehát LEHETETLEN lezárni a kontinenst, ezt éppen a magyar kerítés bizonyítja: mindenki átjön előbb- utóbb...hogy lehetne a teljes kontinens lezárni?
Nagyjából sehogy....A szigorú határőrizet inkább csak késlelteti a bevándorlást, de végleg nem állítja meg. Az a nincstelen aki Afrikából elindul, már biztos nem fordul vissza, inkább meghal...
Ha meg már bent vannak, akkor lehet hogy "felszívódnak" örökre, ahogy az USA- ban van aki több évtizede él illegálisként
Aki meg menkült státuszért folyamodik, azt meg kell vizsgálni, a nemzetközi jog szerint
Ezt azt EU- n kívül nem lehet megcsinálni
A másik a " visszatelepítés" ez megint egy szinte megvalósíthatatlan folyamat, milliós méretekben, max, példat lehet statuálni, de az sem sokat ér...
A zárt táborok sem hinném hogy makromértekben fent lehetnének tarthatók...

Tehát: megoldási javaslatok, általánosan szigrodó politika van, "végső megoldás" nincs és nem is lesz...

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.16. 17:01:26

@Boldeone2: "Nézz utána, milyen hosszú, pl csak a görög- török partvonal" - az teljesen mindegy, az aknazárat nyílegyenesen telepítjük oszt ennyi.
ez lesz az új gladiátorjáték aki túléli, jöhet.
persze helyenként felfegyverzett őrdroidokat is lehetne tenni, az izgalom kedvéért és nehogy csaljon valaki. és kamerákat mindenhova, drónokra is. lehetne fogadni a bejutókra, abba van a nagy pénz.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.16. 17:02:42

@Alöksz Róz Unbanned: bár az usában ez nyilván hamarabb be fog következni, ott fejlettebb a szórakoztatóipar.

elona 2025.04.16. 17:37:58

... nézem az atv.hu-n (... ez itt a reklám helye...) a Hatházi legújabb tüncikézős menetét!

HÁÁÁÁÁT.......

Így elnézve ezeket a szerencsétleneket ...... egy halottas menetben több vidámság, több élet van mint ezekben!

elona 2025.04.16. 17:40:28

Így ránézésre vannak vagy 300-an..... ha a ballibsi sajtómunkásokat levonjuk belőlük, akkor kb. 100 tüncikéző van....

GyMasa 2025.04.16. 18:42:02

@elona:
Kis ország - kis foci...
...akarom mondani kis tüncike...

atomic power 1986DucaDuca 2025.04.16. 20:37:06

@Boldeone2:

"Vess egy pillantást a térképre, mekkora Európa határa!"

Az Európai Határ- és Partvédelmi Őrség 2024-ben 6500 főt számlál. A Földközi-tenger felszíne körülbelül 2,5 millió négyzetkilométer.

Az Australian Border Force (ABF) 5800 fővel körülbelül 37 ezer kilométernyi tengerpartot,10 millió négyzetkilométernyi óceánt és több mint 60 nemzetközi tengeri kikötőt képes hatékonyan ellenőrizni.

A 12-szer nagyobb GDP-vel rendelkező EU nem képes létszámban egy arányos határvédelmi szervezetet kiállítani! Nem az a probléma, hogy milyen hosszú a partvonal, hanem az, hogy nincs meg az akarat a valódi határvédelemre. Az Európai Bizottság durva büntetéssel sújtja azt az országot, amely megvédi Európa külső határát a balkáni útvonalon. Elfogadhatatlan!

J.D. Vance-nek igaza van, mikor azt állítja, hogy az EU-t saját magától kell megvédeni!
Kedves Boldizsár! Európát a Soros tervtől kellene megvédeni! A terv eddig időarányosan teljesült!

elona 2025.04.16. 21:03:33

@GyMasa:

Érdemes megnézni a képeket!

metropol.hu/aktualis/2025/04/egy-maroknyi-pride-tunteto-miatt-benult-meg-budapest-kozlekedese

A ballibsi sajtómunkásokkal együtt sincsenek többen száznál......

TELJESEN NONSZENSZ, HOGY SZÁZ VADBAROM MIATT ÁLL BUDAPEST FORGALMA!!!
(...akik azért tüntikéznek mert Magyarországon nincsen DEMOKRÁCIA, nincs szólásszabadság és nem lehet tüncikézni..... noooooormális???.....)

Boldeone2 2025.04.16. 23:31:05

@atomic power 1986DucaDuca: Kedves Boldizsár! Európát a Soros tervtől kellene megvédeni! A terv eddig időarányosan teljesült!"

- Kedves Ducu! Soha nem volt semmilyen "Soros- terv", ez csak egy szélsőjobb politikai termék. Egyszer Soros mondott valamit, amit kiforgattak, ráadásul később már vissza is vonta..,Filantrópként az a dolga, hogy védje a menkülteket ( is) pont úgy, ahogy a pápa teszi...

Ausztrália egy óriási szigetkontinens, több ezer km- re a kibocsátó államoktól, tehát van egy óriási földrajzi táv, meg egy szinte nem megtegető földrajzi távolság..

Európába be lehet jönni szárazföldi úton, Belorusz, Balkán; gumicsónakon- Görögország; vagy kishajón Földközi - tenger

Ezt sem hermetikusan lezárni, sem ellenőrizni nem lehet!

Politikai akarat már régen van, de ez Európa, itt az emberek a kegyetlen bánásmód ellen vannak, többségében. Tehát a menekültekre elsősorban segítségre szoruló emberként tekintenek, nem pedig betolakodóként , ahogy Orbán és barátai tekintenek rájuk!

Boldeone2 2025.04.16. 23:44:06

Háromféle viselkedési mód van:

1. A "szentek", ide tartozik a pápa és egy szűk " megvilágosodott réteg; emberbarátok, filantrópók, esetleg kóros álmodozók

2. Az "álszentek" és a pragmatikus emberek. Ők gondolnak valamit, de azért többségében ha szükség van, akkor segítenek, legyen szó a migránsokról, vagy Ukrajnáról...

3. A "gonoszok", ez Orban, aki nyíltan kimondja, hogy ő "a saját tengelye körül forog" és leszar mindenkit; felőle meg is dögölhet minden segítségre szoruló...Ezt üzeni, implicit módon...
" koncentrikus érdekkörök vannak" , stb...
Ha van segítség ritkán, az is politikai okoból, vagy kényszerűen...

Az ukránokat 90%- ban civilek segítették, meg a Migrartion aid önkéntesei....

Boldeone2 2025.04.16. 23:46:50

hu.euronews.com/2024/08/23/elvittek-az-utcara-tett-karpataljai-menekulteket-kocsrol-de-nincs-megoldva-a-helyzetuk

Igen, cigányokról van szó, de magyar cigányok, akik magyarul beszélnek és magyarnak vallják magukat...Aprópénz a fenntartásuk...

valis47 2025.04.17. 02:00:04

@Boldeone2: Richard von Coudenhove-Kalergi, mellesleg az EU alapító atyáinak egyike hivatalosan, pár kommunistával (igen, van köztük olasz kommunista, aki azt írta, az egyesült Európában nem lesz magántulajdon) érdekes, ezt már az 1920-as években "megjósolta". De nyilván a "Kalergi-terv" is szélsőjobbos konteó. Mindenesetre a következő idézet, úgy tűnik valódi, a Praktikus Idealizmus című 1925-ös könyvéből:
"A jövő embere kevert fajú lesz. A manapság ismert népfajok és társadalmi osztályok – a kellő helyhiány, az idő és az előítélet miatt — fokozatosan eltűnnek. A jövőben az eurázsiai-negroid faj, amely hasonlít az ókori egyiptomiakra, a különféle fajú népeket majd a különbözőségű egyén váltja fel. Az európai zsidóság nem semmisült meg, mert Európa, a saját akarata ellenére, mesterséges kiválasztási módszerekkel e népet a jövő vezérnemzetévé fejlesztette ki. Nem csoda tehát, hogy ez a gettóbörtönből kiszabadult nép Európa nemessége lett. Hála a Gondviselésnek, Európa ajándékba kapta ezt az új és nemes népfajt. Ez akkor történt, amikor – hála a zsidók emancipációjának – Európa feudális arisztokráciája lezüllött."

Boldeone2 2025.04.17. 07:57:12

@valis47: Ez butaság, hiszen a zsidók is keverednek már a jelen korban, sőt, már 100 éve is így volt. Számos magyar- zsidó házasság volt
Az, hogy mi lesz a jövőben senki nem tudja, de nagy valószínűséggel egyfajta elkeveredés jön

Mondok egy példát. Van egy 50 körüli ismerősöm. Ebben a korban már szülőképes magyar nőt nehéz találni, vagy lehetetlen

Ő is thaiföldi lányt talált magának, a covid idején, amikor bezártak a masszázsszalonok

Azóta született egy gyönyörű, "kevert fajú" kislányuk...

A jövőben is ilyen dilemmák lesznek: ázsiai nő vagy senki....lehet választani!

Itthon egy 50 èves férfi már kiesett a húspiacról

wigotah224 2025.04.17. 09:03:47

@G. Nagy László: Igen, ha épp nem politikáról írsz, azzal nagyon gyakran egyetértek. Szerintem nem különbözik a mi értékrendünk olyan sokban, azért is furcsa, hogyan tudod Orbánt kedvelni. Én nem "gyűlölöm" sem orbánt sem mást, nincsenek erős érzelmeim egyik politikus felé sem. Amik vannak, azok persze inkább negatívak.
Gyakran az zavaró, hogy egyébként sokszor jogosan kritizálod a nyugati politikát az illegális migráció vagy a szólásszabadság kezelése miatt, közben meg orbánról előadod, hogy milyen jó, holott igazából csak másképp szar. Az illegális migrációt csak propagandára használja, de a megoldásban nem igazán érdekelt, lásd az embercsempészek elengedése vagy a szlovák választások idején az ottani határra szállított migránsok. A szólásszabadság kapcsán is azért vannak problémák, pl Pottyondy és más ellenzékiek kitiltása a művházakból.
De még ha el is fogadnánk, hogy ezekben a kérdésekben Orbán jobb vagy legalább nem rosszabb, mint a nyugatiak, nagyon sok dologban meg sokkal rosszabb: a nagy ellátórendszerek, oktatás, egészségügy válságos helyzete, az ársapkák, különadók stb. Meg azért itt Olaf Scholz bármekkora balfasz is, a családja/barátai nem lettek pár év alatt az ország leggazdagabb emberei közpénzből.
Az adók kapcsán persze jöhetsz a 15% SZJA-val, de pont a napokban néztem, hogy az enyémhez hasonló pozícióban Budapesten kb 2MHUF lenne a havi bruttó, ebből kb 1,3M maradna a levonások után. Persze a német állam ennél mohóbb valamivel, de nem olyan hatalmas a különbség + itt ugye a bruttó (meg nyilván a nagyobb elvonás ellenére a nettó is) sokkal nagyobb. Az utak meg az ellátórendszerek minősége közötti különbség ehhez még hozzájön.

atomic power 1986DucaDuca 2025.04.17. 09:39:20

@Boldeone2:

"Kedves Ducu! Soha nem volt semmilyen "Soros- terv", ez csak egy szélsőjobb politikai termék."

Tisztességesebb lett volna megírni, hogy igenis volt (van) Soros terv, de akkora félelmet, pánikot és felháborodást okozott szerte Európában, hogy a fősodor média elkezdte tagadni a létezését, illetve magyarázni, átértelmezni a közvélemény megnygtatásának céljából azt, ami minden józan, normális gondolkodású ember számára nyilvánvaló. Tény, hogy S. Gy. Project Syndicate-ben 2015.09.26-án közölt cikkében "ajánlott" évi legalább egymillió menedékkérő(?) beogadása napjainkra megvalósult. Az unió továbbra is erölteti az állandó, kötelező, és felső létszámkorlát nélküli eljárást a bevándorlók szétosztására. A különbség csak annyi, hogy ezt súlyos pénzekkel meg lehet váltani. Továbbra sincs szigorú határellenőrzés, mert ez akadálya a bevándorlás menedzselésének. Ha komolyan vennék a határzárat, akkor nem ekkora létszámmal és költségvetéssel működne az Európai Határ- és Partvédelmi Őrség. A Frontexnek olyan szemléletű igazgatója van, aki szerint az európai határok megvédésére alkalmatlan az általa vezetett hatóság.

"Filantrópként az a dolga, hogy védje a menkülteket ( is) pont úgy, ahogy a pápa teszi..."

El vagy te tévelyegve! Mióta dolgozik a pápa a globális nyílt társadalom létrehozásán, óriási erőforrásokat mozgósítva és felhatalmazást érezve arra, hogy a nemzetek belügyeibe beavatkozzon az alapítványai révén?

"Ausztrália egy óriási szigetkontinens, több ezer km- re a kibocsátó államoktól, tehát van egy óriási földrajzi táv, meg egy szinte nem megtegető földrajzi távolság.."

Ezekről akkor beszéljünk kedes Boldizsár, ha az unió mindent megtett a szigorú határvédelemért. Addig a helyi sajátosságokra hivatkozni inkorrekt és nevetséges!

"Európába be lehet jönni szárazföldi úton, Belorusz, Balkán; gumicsónakon- Görögország; vagy kishajón Földközi - tenger"

Be is fognak jönni, ha nincs határvédelem! Görögország még elő is segítette.

"Ezt sem hermetikusan lezárni, sem ellenőrizni nem lehet!"

Ennyi pénzből, ekkora létszámmal, ilyen szemlélettel valóban nem! Az unió önsorsrontó módon inkább Ukrajnára, feneketlen hordóba önti a pénzt, mint magára!

"Politikai akarat már régen van, de ez Európa, itt az emberek a kegyetlen bánásmód ellen vannak, többségében. Tehát a menekültekre elsősorban segítségre szoruló emberként tekintenek, nem pedig betolakodóként , ahogy Orbán és barátai tekintenek rájuk!"

A menekült státusz nem azonos megítélés alá esik az unióban. Ebben a magyar kormány nagyon szigorú, míg sok másik uniós tagállamban a gazdasági okokból érkezőket is ide sorolják. Aki nem betolakodó. az a határállomáson keresztül érkezik, papírokkal. Mindennek megvan az útja, módja! Menyem harmadik országbeli állampolgár, dél-ázsiai és végigjárta a törvényes útját annak, hogy Magyarországon letelepedjen.

Boldeone2 2025.04.17. 10:09:47

@atomic power 1986DucaDuca: Project Syndicate-ben 2015.09.26-án közölt cikkében "ajánlott" évi legalább egymillió menedékkérő(?) beogadása napjainkra megvalósult."

- Soros György csak egy rendkívül idős filantróp. Neki elméletei vannak, amit elfogadnak vagy sem. Ő úgy vélte hogy fogy Európa és ebben igaza van, így hasznos lehet a migránsok befogadása. De később azt is mondta: hogy" Európa nem fogadhat be mindenkit "
Soros jót akar, csak ő globális szemüvegen át nézi a világot

ha az unió mindent megtett a szigorú határvédelemért. Addig a helyi sajátosságokra hivatkozni inkorrekt és nevetséges!"

- A helyi adottságok fontosak, Európa nem egy izolálható kontinens. Az európai országok elég sokat tettek, hogy fékezzék a migrációt: görög- török megállapodás, líbiai migránsalku, de van Marokkóval és Egyiptommal is megállapodás
Tehát nagyjából amit meg lehetett tenni, azt megtették!

Egyébként Orbán hármas kerítése megállította a migrációt? Nem. Elég egy létra...

Meloni megállította? Nem. Lényegében ez egy megállíthatatlan - természetes - globális folyamat, egy örök bújócska - harc, a jobb életre vágyók mindig megtalálják a bejutási lehetőséget

Az ENSZ migràciós paktum is ezt mondja ki lényegében: legyen szabályozott, "menedzselt " ha megállítani úgysem lehet...

Pár tíz év még, és Afrikában is lecseng a népessegrobbanás

Boldeone2 2025.04.17. 10:21:10

@atomic power 1986DucaDuca: "Menyem harmadik országbeli állampolgár, dél-ázsiai és végigjárta a törvényes útját annak, hogy Magyarországon letelepedjen."

- Mi ez? Csak nem globális elkeveredés?:) Igazam van, újra...

A menekültek közt nem lehet becsületes ember? Ha te menekült lennél, akkor te sem az "első biztonságos országba mennél", mint pl Líbia, hanem ahol esélyed van túlélni, mint Németország...

Magyarországra nyilván alig telepednek: szociális rendszer nincs, a lakosság szegény, nyelveket nem beszélnek, ebből adódóan xenophób

Pár tíz év múlva fordul a kocka: a képzett, jól viselkedő migránsokért harc lesz, mert vészesen öregszik a lakosság

Olaszországban már olyan gyönyörű lakások vannak 9 milllió ft- ért, hogy " megszólal"..

elona 2025.04.17. 10:38:29

"A politika: harc a szentek és gonoszak közt"

Ha mán eccer "szentek és gonoszok harca".....

Kétezer éve ilyen harc volt a zsidó trónért!

Lecsupaszítva az akkori vallásos elemekkel átszőtt történteket...

Volt a zsidók szemében a zsidó trónt-bitorló Heródes (meg mán az apja is Antipász) akit a rómaiak ültettek a zsidó trónra.
Jött az Dávid-házból származó Szűz Mária (meg mán az anyja Szent Anna is) hogy őket illeti a zsidó trón, és a fiából (unokájából) Jézusból akart zsidó királyt nevelni.
Szervezett egy jó kis puccsot Heródes ellen, a puccsisták (nevezzük őket apostoloknak) elkezdtek szervezkedni a jónép körében Heródes ellen!
Mivel se pénzük, se fegyverük nem volt, így az egész puccsot vallási köntösbe öltöztették!
Meg egyébként is akkor még nem volt internet, meg nyomtatott sajtó meg ilyesmik, az egyetlen médium akkoriban a vallás volt, ahol átadható volt az üzenet....
Egy idő után ez az egész sok volt Heródesnek is, keresett egy árulót, meg is találta Júdás személyében..... és lecsapott a puccsitákra!!!!

Jézust a "zsidók királyát" keresztre feszíttette a puccsistákat meg jól szétzavarta...

KB. ENNYI VOLT A TÖRTÉNELMI ESEMÉNY, A TÖBBI ÉVSZÁZADOKKAL KÉSŐBB (A 4. SZÁZADBAN) RÁKENT VALLÁSOS MÁZ.....

G. Nagy László 2025.04.17. 10:43:22

@wigotah224:

"De még ha el is fogadnánk, hogy ezekben a kérdésekben Orbán jobb vagy legalább nem rosszabb, mint a nyugatiak, nagyon sok dologban meg sokkal rosszabb: a nagy ellátórendszerek, oktatás, egészségügy válságos helyzete, az ársapkák, különadók stb. Meg azért itt Olaf Scholz bármekkora balfasz is, a családja/barátai nem lettek pár év alatt az ország leggazdagabb emberei közpénzből."

1. Oktatás: nem értek egyet a Fidesz oktatási koncepciójával, én a finn típusú oktatást részesíteném előnyben. De azt is lehet szarul csinálni: a svédek annyira túltolták, hogy funkcionális analfabéták kerülnek ki a középiskolákból. Egy biztos: a megszerzett tudás tekintetében nemigen vagyunk lemaradva a Nyugathoz képest.

2. Egészségügy: irgalmatlan sok kórházat újított fel a Fidesz-kormány. Brutálisan megemelte az egészségügyben dolgozók fizetését. Nyilván nem vagyunk még nyugati szinten, de elképesztően mélyről indultunk és most, a Fidesz kormányzása alatt javult a legtöbbet a rendszer. (Mondjuk az is segítene, ha a Tisza Párt képviselői nem dolgoznának örömködve az EU-s pénzek befagyasztásán, amit az EÜ fejlesztésére lehet fordítani.)

3. Utak: ne hasonlítsuk Magyarországot Ausztriához, vagy Németországhoz! Ezekben a gazdag országokban évtizedek óta kész és tökéletes az autópálya-rendszer, legfeljebb karbantartani kell. Nálunk irgalmatlan a lemaradás, de azért haladunk.

4. Ársapkák: nem az án ízlésemet tükrözik, de nem is múlik rajtuk sok.

5. Különadók: ezzel semmi bajom. Ha a kormány úgy dönt, hogy egy szektort megadóztat, úgy az iparág képviselői majd eldöntink, hogy erre miként reagálnak. Ennyi erővel kifogásolhatnád a környezetvédelmi adókat, vagy a benzinde és dohánytermékekbe épített jövedéki adókat is. Ezek lényeges kérdések, de nem ezek miatt lesz jobb vagy rosszabb egy ország.

6. Korrupció: minden politikus korrupt. Magyar Péter bizonyítottan az. A szoci-szdsz bűnbanda mindent ellopott, amit csak lehetett. Az EU vezetése is tele van korrupción fogott szarházoakkal. Lehet, hogy Scholz ebben a vonatkozásban becsületes, de ritka madár az ilyen.

Viszont: mutass nekem olyan politikai erőt Magyarországon, aki független a nyugati pénzcsapoktól; nem veszi át az őrületet migráció, háború és egyéb progresszív faszságok tekintetében; piacpárti; az alacsony adók híve; és nem korrupt, de kormányzóképes! Ha csak egyet mutatsz, már szavazok is rá. Addig azonban messze Orbán a legjobb választás.

"egyébként sokszor jogosan kritizálod a nyugati politikát az illegális migráció vagy a szólásszabadság kezelése miatt"

Tisztességes, hogy elismered. Csak ne tégy úgy, mintha apróságokról lenne szó. A migráció és a háború nem játék. A polgári szabadságjogok nyílt megnyirbálása sem az. Te is látod, mi történik Romániában, Lengyelországban, Franciaországban és számos helyen Európában. Itt nem lehet azt mondani, hogy aprócska hibákat vétenek jó szándékú és tehetséges politikusok. Itt nyílt háború folyik a nemzeti szuverenitással szemben, mégpedig tisztességtelen eszközökkel. Németországban az AfD-n kívül nincs még egy tisztességes párt. Jó lenne, ha volna, ha lenne egy leendő, józan koalíciós partner, mert ha az AfD egyedül kormányozna, az az Európai Unió végét jelentené. (De még az is messze jobb, mint a mai ámokfutás.)

elona 2025.04.17. 10:47:30

Aztán persze Jézus "keresztre feszítése" is megér egy misét.......

Mikor Júdás árulása után Jézust elkapták, és elítélték majd jól keresztre feszítették, azért érdekes körülmények voltak.....

A 33 éves Jézus 2 ÓRA ALATT ELHALÁLOZOTT!!!!!! Holott jól tuggyuk a "keresztre feszített" emberkék 2-3 napot szenvednek a keresztfán.....

Mindez hogyan történhetett???

Jézust ugyan keresztre feszítették, DE NEM HALT MEG!!!!!!!
CSAK "ELJÁTSZOTTA" A HALÁLÁT!!!!!

A PUCCSITÁK (APOSTOLOK) JÓL LEFIZETTÉK A RÓMAI ŐRÖKET, AKIK EZEK UTÁN "MEGÁLLAPÍTOTTÁK" JÉZUS HALÁLÁT, ÉS ENGEDÉLYEZTÉK, HOGY A MÉG ÉLŐ JÉZUST LESZEDJÉK A KERESZTFÁRÓL ÉS KIMENEKÍTSÉK!!!!!!!!

Jézust egy pár hét alatt felgyógyították a sebeiből, aztán megint elment a jónép közé....
AZOK MEG CSAK NÉZTEK!!!

JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ!!!! HÁT EZ FELTÁMADT!!!!!

Hiszen több százan, több ezren látták, hogy meg volt halva a keresztfán!!!!

EZ TÉNYLEG FELTÁMADT!!!!!!
(... utána persze Jézus is féltette az életét, és disszidált... és nem szólt róla többet a fáma...)

HypocritSlayer1 2025.04.17. 10:57:51

@MEDVE1978:
>>
1. Az orbáni Magyarország migránsellenes imázst épített fel az évek alatt, illetve ugye falakat is az országhatárokon. Azért az Európába tartóknak is van fogalma arról, hogy hol van kemény bánásmód és hol vannak már társak + jobb bánásmód.<<

Ne hazudj. Nem az "orbáni Magyarország" épített fel "migránsellenes imázst", hanem a tetű szar muszlim söpredék az mindig is tetű szar muszlim söpredék volt és mindig is tetű szar muszlim söpredék marad.

>>2. A magyar ritka nyelv, ezért a munkalehetőségek nagyon erősen korlátosak. <<

Hogy nem sül le a pofádról a bőr, amikor a tetű muszlimszarok hazud "munkavállalásáról" értekezel.....
>>A migránsok egy része valószínűleg talán angolul vagy franciául valamennyire beszél, de magyarul szinte biztos, hogy egyik se. Ezzel Magyarországon szinte nulla az esélye munkát találni.<<

Ja, nyugaton is annyira keresik a munkát, hogy majd beledöglenek.... Oh, Wait...

>>3. A menekültügyi segélyezés rendkívül alacsony. Talán 20 ezer forint volt havonta mostanában. Ebből nem tudnak megélni.<<

És közben kurvára keresik a munkát, csak épp sehol nem találják, hiszen nincs igény sem agysebészekre, sem atomfizikusokra, mert ezek nemcsak képzettek, de alig várják, hogy a kafiroknak dolgozhassanak....

>>4. Kevesen kapnak menekültstátuszt.<<

Mert egy sem menekült, hanem beavászkodó január elsején született, jó munkásember....

>>A fentiek miatt a menekültek döntő része, aki Magyarországra jön, tovább akar menni az EU nyugati részébe.<<

Nme a miatt és nem "meekültek", hogy rohadna meg mindenki aki ezeket "menekülteknek" relativizálja....

>> Attól tehát nem kell tartani, hogy sok ezer szír, arab, afgán, szubszaharai néger stb. holnaptól itt akarna letelepedni. A fenét akarnak, ahogy tudnak továbbmennek.<<

Csakhogy épp az volt a terv, hogy mi legyünk "HotSpot" és bizony, azok is voltunk 2015-ig , elég csak megnézni az akkori menekülttáborainkat! Boldi debreceni, kérdezed meg tőle, hogy milyen áldott állapotok voltak a "menekültjeidnek" köszönhetően nem csak a "táborukban", hanem a városban is, és ez még az invázió előtt volt!

>>A probléma igazából a továbbmenetellel jelentkezhet 2015-öt figyelembe véve. Ugyanis 2015-ben az osztrákok, illetve a németek is elkezdtek határokat lezárni, amikor meglátták a feléjük tartó áradatot.<<

Lószart, soha nem is akarták, de Orbán megszopatta őket:), és egyúttal az összes muszlim szemetet is kitakarította ezzel a lendülettel:)DDDD
Megszűntek a hazai táborok, max kiskorúaknak van egy Fóton, kurvára limitált lehetőségekkel!

>> Ennek vetett végül véget Merkel, amikor beengedte őket.<<

Lószart.
Első körben érdemes lenne utánanézni, hogy Merkel az invázió előtt hogy síratott meg egy afgán "menekült kislányt", amikor at mondta, hogy szívem, te haza fogsz menni, mert itt nem maradhatsz.
Kurva nagy botrány lett belőle, nagyon próbálták kimosni belőle, aztán megérkeztek egy, vagy két évre rá a tetvek 2015-ben nagy tömegben és Órbán itten őket "kínozta" , amit a jóemberek nem engedhettek meg maguknak:), Rá is basztak, meg is érdemlik:)

>> Ezt követte az EU reakciója, amelynek a lényege az volt, hogy leszedjen a belépési államokról migránsokat és szétossza őket. <<

Próbálták a szarukat szétkenni, de akinek nem volt az nem kért belőle, a kinek volt az pedig küzdött a saját szemetével.

>>A kezdeményezés látványosan megbukott és sikertelen volt. Múltkor hoztam példának talán az észt vagy lett esetet, ahova valami 30 menekültet sikerült áttelepíteni, akik egy éven belül kivétel nélkül leléptek Németországba. Az EU tett ezt követően erre mindenféle javaslatokat, hogyan kellene elosztani a mindenféle migránsokat, meg helyreállítani a dublini rendszert.<<

De a hülyeségnek, inkompetenciának és faszságnak azért időnként felsejlenek a határai......., bár ezt te is, meg a nálad radikálisabb fajtársaid is időnként elfelejtik és tagadják...

>>Az egyik jelentős oka, hogy az áttelepítés még nem került le a napirendről, maga Viktorunk, aki mindenképpen, teljes erejével ellenzi. Holott ha építenénk egy menekültfalut, onnan perceken belül lépne le az összes migráns Ausztriába és bebizonyosodna, hogy csak őrzött formában lehet őket a határokon belül tartani.<<

Ne hazudj, te tetű.
Ha belemennénk, akkor azokat bizony röghöz-ide kötnék, a hogyan a hotspottal ezt elképzelték valamikor " ahol regisztrált, azoknak a nyakán marad, ha más nem kér belőle" .

folyt.

HypocritSlayer1 2025.04.17. 10:58:23

@HypocritSlayer1:
folyt.

>>Ehelyett mi engedjük, hogy a látványosan erkölcsbajnoknak látszani akaró, álszent EU Bíróság elkaszálja a magyar gyakorlatot és megbüntessen minket, mert a tranzitzónába zárjuk ezeket az embereket, így megakadályozva, hogy tovább menjenek.<<

Megint hazudsz. Mert ha beengednénk, akkor egyrészt regiszrálniunk kellen, és akkor már megszoptuk, mert ahol regisztrálták, oda vissza lehet mindig baszni őket, másrészt, ha mégesem regisztráltuk, akkor meg azért basznának meg, és megint idepatrolnák, hog yutólag regisztráljuk, és akkor megint ugyanott tartanánk.

>>Ebben az esetben a gigabírság, illetve Magyarországot tekintve a probléma legfőbb oka maga a FIDESZ és Orbán Viktor, mivel nem bizonyítjuk be az egyértelműt, hogy a migránsok egyből tovább mennek az országból.<<

Szégyentelen, tetves hazug disznó vagy. Mert nem hinném, hogy ennyire hülye lennél.

>>A probléma tehát a nyugati EU országokban van jelen<<

Megküzdöttek érte, megérdemlik.

>>, mi továbbra is tranzitország vagyunk.<<

Nem vagyunk, mert nem engedjük be.
Tranzitország viszont Szlovénia, Horvátország, Ausztria, Románia, Bulgária.

>>Ezzel kapcsolatosan a FIDESZ narratíva egyértelmű riogatás, hiszen a migránsok részéről itthon nagyon kevés veszély fenyeget. <<

Ja, az. Mondanám, hogy rohadjál meg, de azon már rég túlvagy.

HypocritSlayer1 2025.04.17. 10:59:29

@G. Nagy László:
>>Te az elvtelenségre játszol. Ezzel a behódolással legitimálnánk a Nyugat minden vétkes felelőtlenségét ez ügyben. <<

Nem csak játszik, hanem az is. A selyemmajom legjobb "képe".

elona 2025.04.17. 10:59:57

"A keresztre feszítés az ókor óta ismert, hosszan tartó kínokkal járó kivégzési mód, amelynek lényege az volt, hogy a kivégzendő személyt a végtagjainál fogva keresztfára szegelték vagy kötözték. Az áldozat hosszú haláltusája napokig, 2-3 napig is eltarthatott."

"Akár 3-4 napig tartó agónia várt az elítéltre. A szenvedés hosszát nyilvánvalóan meghatározta a fizikum."

Meg aztán ott volt a "sípcsont-törés"...... a lábszárak térd alatti összetörése (crucifragium),

"Érdekes módon" ez is "elmaradt" Jézusnál.....

ÍGY SOKKAL KÖNNYEBB VOLT "TÚLÉLNIE" AZT A KÉT ÓRÁT AMIT A KERESZTFÁN "TÖLTÖTT".....

elona 2025.04.17. 11:02:28

"A fő halálok a folyamatos vérvesztés és a megfelelő folyadékpótlás hiánya mellett a légzés nehezítettségében, zavarában keresendő. A kifeszített kezeken és vállakon függő test döntően a kilégzés folyamatában volt gátolt. A bordaközi izmok kifeszültek, így a felszínessé váló kilégzésben döntően csak a rekeszizom segédkezett. Az elégtelen gázcsere következtében a vér szaturációja (a vörösvérsejtekben tárolt oxigénszállító haemoglobin molekulák oxigéntelítettsége) csökkent, a széndioxid koncentrációja megemelkedett. Ez tompultsághoz vezetett, egyidejű izomgörcsök kialakulását eredményezte. Az áldozat csak úgy tudott könnyíteni magán, ha lábaival a suppedaneumra támaszkodva csökkenteni próbálta a felső végtagokra nehezedő terhelést, ez azonban a kezek és lábak rögzítési pontjain szörnyű fájdalmat okozott."

"Minthogy az ítélet szerint a megfeszítést senki sem élhette túl, ezért meg kellett győződni a halál biztos beálltáról. Ilyenkor a római őrök valamelyike egy dárdával a mellkas jobb oldalán a szívig hatoló sebet ejtett. (A turini lepel ennek a nyomát is megőrizte.) Az Újszövetség szerint Jézus oldalának megnyitásakor a sebből vér és víz (minden bizonnyal szívburki és mellűri folyadék) folyt ki. A hozzátartozók halottukat csak ezt követően vehették le a keresztről és temethették el."

JÉZUS "KÉPES VOLT" KÉT ÓRA ALATT MEGHALNI, CSAK HOGY NE KELLJEN 3-4 NAPOT SZENVEDNIE A KERESZTFÁN!!!!!

elona 2025.04.17. 11:05:56

Én nem akarom újraírni az Evangéliumot.....

De, ha van egy jókezű rendező vagy forgatókönyvíró Halivudi emberke..... akkor az "ÉN VERZIÓMBÓL" IS CSINÁLHATNA EGY VILÁGSIKERŰ FILMECSKÉT!!!!!

Wildhunt 2025.04.17. 12:10:05

@HypocritSlayer1: mióta személyesen tőle tudjuk, hogy a követői sorosista agyhalottak...

Boldeone2 2025.04.17. 12:15:35

@HypocritSlayer1: " Nem vagyunk, mert nem engedjük be.
Tranzitország viszont Szlovénia, Horvátország, Ausztria, Románia, Bulgária."

- Mi is azok vagyunk. Ezt az osztrák rendőrség adatati bizonyítják, illetve az "oparation fox " közös rendőrségi hadművelet, amikor is itt üldözték a migránsokat , Győr -Moson megyében
A magyar határkerítés alibi. Akit elkapnak azokat visszataxizzák a határhoz, másnap újra próbálkoznak.
Csak annyi történik, hogy itt senki nem akar letelepedni, hanem rövid budapesti pihenő után lépnek tovább nyugatra

HypocritSlayer1 2025.04.17. 12:21:36

@wigotah224:
>>Az illegális migrációt csak propagandára használja,<<

Ja, mert amúgy az álprobléma, ugye?:)

>> de a megoldásban nem igazán érdekelt,<<

Mert nincs ("emberséges) megoldása, akármennyit is kínlódtok vele.
A patkányt nem engedjük be, lásd : " Patkányok honfoglalása" by Wass Albert

>> lásd az embercsempészek elengedése vagy a szlovák választások idején az ottani határra szállított migránsok.<<

Hogy érezzék a törődést.

>> A szólásszabadság kapcsán is azért vannak problémák, pl Pottyondy és más ellenzékiek kitiltása a művházakból.<<

Pottyondy pont olyan mint a neve, egy szarkupac, pedoPuzsér méltó párja, főleg, hogy a "szörnyek köztünk járnak"...

>>De még ha el is fogadnánk, hogy ezekben a kérdésekben Orbán jobb<<

Álmatlan éjszakáid lennének.

>>Az adók kapcsán persze jöhetsz a 15% SZJA-val, de pont a napokban néztem, hogy az enyémhez hasonló pozícióban Budapesten kb 2MHUF lenne a havi bruttó, ebből kb 1,3M maradna a levonások után. Persze a német állam ennél mohóbb valamivel, de nem olyan hatalmas a különbség + itt ugye a bruttó (meg nyilván a nagyobb elvonás ellenére a nettó is) sokkal nagyobb. <<

Vagyis te is bozgor vagy:)

Boldeone2 2025.04.17. 12:24:46

@HypocritSlayer1: Megint hazudsz. Mert ha beengednénk, akkor egyrészt regiszrálniunk kellen, és akkor már megszoptuk, mert ahol regisztrálták, oda vissza lehet mindig baszni őket, másrészt, ha mégesem regisztráltuk, akkor meg azért basznának meg, és megint idepatrolnák"

- Senkit nem basztak vissza, a Dublini rendelet a gyakorlatban soha nem működött. Igaza van Medvének: csak zárt és őrzött táborokban lehetne tartani a migránsokat, az meg nem megvalósítható
Ide nem vágynak migránsok, a fent felsorolt nyilvánvaló okokból. Akik diák- vagy tanulóvízummal vannak itt, ők is inkább azt nézik, hogy lépjenek tovább nyugatra
1-2% marad, kb, nem több...
Pesten láttam a nyugatiban néger munkást, nyilván a magyar nem vállalja már a krampácsolást annyiért...meg van olyan, aki jó pénzért, trükkökkel " segíti " a honfitársait, de ez messze nem tömeges

atomic power 1986DucaDuca 2025.04.17. 12:25:39

@Boldeone2:

"Soros György csak egy rendkívül idős filantróp. Neki elméletei vannak, amit elfogadnak vagy sem. Ő úgy vélte hogy fogy Európa és ebben igaza van, így hasznos lehet a migránsok befogadása."

Az, hogy hasznos és milyen mértékben, azt a nemzeti kormányoknak kell eldönten!

"De később azt is mondta: hogy" Európa nem fogadhat be mindenkit "

Nagy megállapítás!

"Soros jót akar, csak ő globális szemüvegen át nézi a világot"

A pokolba vezető út is csupa jóindulattal.......

"Egyébként Orbán hármas kerítése megállította a migrációt? Nem. Elég egy létra..."

Manfred Weber egy 2017-esi Twitter-bejegyzésében azt írta: „mi nem építünk falakat, mi hidakat akarunk építeni.”

Tehát működik a kerítés!

"Meloni megállította? Nem."

Az olasz bíróságok akadályozzák ebben, akik nem hajlandóak elrendelni az illegálisan érkezők feltartóztatását és kiutasítását.

"Az ENSZ migràciós paktum is ezt mondja ki lényegében: legyen szabályozott, "menedzselt " ha megállítani úgysem lehet..."

Az illegális migrációt kell megállítani. Magyarország meg tudta állítani! A ceutai kerítés is működik. Még a legagresszívabb, tömeges áttöréseket is kezelni tudja.

"A menekültek közt nem lehet becsületes ember? Ha te menekült lennél, akkor te sem az "első biztonságos országba mennél", mint pl Líbia, hanem ahol esélyed van túlélni, mint Németország..."

Ez egy természetes törekvés! Azonban Soros Gy. is belátta, hogy van felső határ! A világ összes gazdasági menekültjét nem fogadhatja be Európa. Ha pedig nincs esély a túlélésre, akkor az nem biztonságos ország és be kell fogadni.

"Pár tíz év múlva fordul a kocka: a képzett, jól viselkedő migránsokért harc lesz, mert vészesen öregszik a lakosság"

Azok nem illegálisan fognak jönni.

HypocritSlayer1 2025.04.17. 12:31:26

@Boldeone2:
>>- Mi is azok vagyunk. <<

Kénytelenségből, mert elsősorban Görögországon, majd Bulgárián, Románián, Szolévián és Horvátországon keresztül, így vagy úgy beavászkodók ellen nem tudunk úgy védekezni, ha azok csont nélkül átengedik. Meg lehet nézni a határzár előtti és az az utáni létszámokat.

Wildhunt 2025.04.17. 12:58:11

@wigotah224: nem tiltották ki sehonnan. A kutya se volt rá kíváncsi, ezért lemondták a performanszát.

GyMasa 2025.04.17. 13:23:42

@atomic power 1986DucaDuca:
"Nem az a probléma, hogy milyen hosszú a partvonal, hanem az, hogy nincs meg az akarat a valódi határvédelemre. Az Európai Bizottság durva büntetéssel sújtja azt az országot, amely megvédi Európa külső határát a balkáni útvonalon. Elfogadhatatlan!"
EZ így van.
Pl. ha az EU parti őrsége kérdés nélkül belegéppuskázná az összes gumicsónakot a Földközi tengerbe, és az összes NGO-k által birtokolt/kibérelt hajót pedig lefoglalná és a legénységet 2550 évre lecsuknák kalózkodás vádjával, a migránsokat pedig gyorsított eljárással, még a hajókon kitlitanák ujjlenyomat vétel utéán az EU-ból 15-20 évre és visszavinnék őket a kiindulási pontra, mindezt úgy, hogy az összes hajó folyamatosan kint lenne a tengeren, és 100% lenne, hogy nem lehet két őrjárat között "átsiklani", akkor egyből kevesebben lennéenk, akik egyáltalán megpróbálják...

GyMasa 2025.04.17. 13:25:29

@elona:
Ahogy írtam!
Csinálják csak!
ŐK teszik a legtöbbet a saját bukásukért!

GyMasa 2025.04.17. 14:04:05

@G. Nagy László:
"1. Oktatás: nem értek egyet a Fidesz oktatási koncepciójával, én a finn típusú oktatást részesíteném előnyben. De azt is lehet szarul csinálni: a svédek annyira túltolták, hogy funkcionális analfabéták kerülnek ki a középiskolákból. Egy biztos: a megszerzett tudás tekintetében nemigen vagyunk lemaradva a Nyugathoz képest."
Itt, Németországban is gyalázatos az oktatási rendszer.
Pl. ha nem tolod be a gyerekdet 5.-es (!!!) korában a 8 osztályos gimnáziumba, akkor közel nullára csökken az esélye, hogy diplomát szerezzem, és jelentőssen, hogy iagzi érettségije legyen!
És, pl. a mérnöki szakmában a magyarok sokkal képzettebbek és hatékonyabbak, mint akár a "precíz " németek...

"2. Egészségügy: irgalmatlan sok kórházat újított fel a Fidesz-kormány..."
Pontosan!

"3. Utak: ne hasonlítsuk Magyarországot Ausztriához, vagy Németországhoz! Ezekben a gazdag országokban évtizedek óta kész és tökéletes az autópálya-rendszer, legfeljebb karbantartani kell. Nálunk irgalmatlan a lemaradás, de azért haladunk."
AZ utóbbi években rettenetesen leroggyant a német utak minősége is.
Ezen felül pedig, ahol felőjítanak, az SOHA nem ér véget.
Én itt az A99 mellett élek, ami a Müncheni M0.
Nos az elmúlt 12 évből volt talán 2 hónap, amikor nem volt semmiféle építkezés meg felíjítás rajta.

"4. Ársapkák: nem az án ízlésemet tükrözik, de nem is múlik rajtuk sok."
Ebben is egyet értünk"

"5. Különadók: ezzel semmi bajom."
Nekem sem, sőt az elsőre rinyáló nyugati országok is lkezdtek rákapni erre a módszerre...

"Ennyi erővel kifogásolhatnád a környezetvédelmi adókat, vagy a benzinde és dohánytermékekbe épített jövedéki adókat is."
Ez egy új meglátás! Tetszik!

"6. Korrupció: ... Lehet, hogy Scholz ebben a vonatkozásban becsületes, de ritka madár az ilyen."
Nos, Scholz sem feddhetetlen.
Keress csak ráa Wirecard kifejezésre...
Anno, amikor főügyész volt, a Wirecard elsíbolt 1,8 milliárd EUR-nyi pénzt, és Olaf, a pozícióját használva, erővel leállíttatta a nyomozást sz ügyben.
Szóval, nem korrupció mentes.

"Viszont: mutass nekem olyan politikai erőt Magyarországon, aki független a nyugati pénzcsapoktól; nem veszi át az őrületet migráció, háború és egyéb progresszív faszságok tekintetében; piacpárti; az alacsony adók híve; és nem korrupt, de kormányzóképes! Ha csak egyet mutatsz, már szavazok is rá. Addig azonban messze Orbán a legjobb választás."
Ilyen nincs, és nem is lesz sokáig. (legalábbis, amíg a mostani generáció ki nem hal a politikából...

"Németországban az AfD-n kívül nincs még egy tisztességes párt. Jó lenne, ha volna, ha lenne egy leendő, józan koalíciós partner, mert ha az AfD egyedül kormányozna, az az Európai Unió végét jelentené. (De még az is messze jobb, mint a mai ámokfutás.) "
Nos, egyes kutatások szerint mostanra az AfD le is előzte a CDU-t.
UGye, az már magában is egy politkai bravúr volt, hoyg Olaf meg tudott kancellárként bukni egy olyan országban, ahol egy jogilag sem lehetséges, viszont a "Pinokkió koalíció", azaz a CDU-SPD úgy néz ki, még ezt is alul tudja majd múlni, hiszen nem kizárt, hoyg ők már a május 6-ai kormányra kerülésük ELŐTT megbuknak.
(gyakorlatilag Merz már mostanra megszegte az összes választási ígéretét. SZóval, nem indulnak túl jól...)
Viszont az itteni politikai klíma miatt, sajnos egy 26%-os CDU az egy koalíciónyira van a komrányra kerüléstől, míg a 27%-os AfD még mindig 24%-nyira.
(Bár, nem tartom kizártnak, hogy lassan ez is megváltozik. Az a baj, hogyha a német woke-fasiszta oldal továbbra is ilyen mértékben leszarja a választóit, akkor bizony a németekből ki fog bújni az igazi énjük és eljön a kristályéjszaka v2.0. A kérdés ma csak az, hogy ettől milyen messze van az ország.)

GyMasa 2025.04.17. 14:15:14

@HypocritSlayer1:
Meg azt felejti el, hogy az adórendszer itt progresszív, azaz, a 2M huf pont az a határ, ahol a német adórendszer igazán elkezd drága lenni.
Meg, arról is nagyvonalóan elfeledkezik, hogy itt a lakások bérleti díja, meg ára azért az otthoninak a többszöröse.
pl. Münchenben egy albérlet (mondjuk olyan 3 szoba, 75nm) 1500 EUR, ami 600 kHUF. Budapesten, ahol nagyon drága az albérlet, ott ugyanez 250-300.
Aztán a házak.
Budapesten 1-1,5 millió a nm ár.
Itt az a ház, amiben élek (München agglomerációja) olyan 1M EUR lenne, ha ma akarnám megvenni és 148nm, tehát, a nm ár az 2 M HUF.
És, ez semennyire nem egy extra ház. teljesen normális, alap ház, 20 éves ikerház.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.17. 14:46:02

@atomic power 1986DucaDuca: "Manfred Weber egy 2017-esi Twitter-bejegyzésében azt írta: „mi nem építünk falakat, mi hidakat akarunk építeni.”

Tehát működik a kerítés!"

ezek szerint a kerítés célja az volt, hogy weber azt írja a twitteren, hogy nem falakat, hanem hidakat akar építeni.
hát ennek nem sok értelmét látni, pláne ennyiért, de el kell ismerni, bejött.

MEDVE1978 2025.04.17. 15:06:58

@G. Nagy László: "Te az elvtelenségre játszol. Ezzel a behódolással legitimálnánk a Nyugat minden vétkes felelőtlenségét ez ügyben."

Nem értem miért lenne ez elvtelen. Ezzel csak bebizonyosodna, ha úgy tetszik, hogy ebben a dologban Orbánnak igaza van: csak zárt táborokkal állítható meg az illegális migráció. Éppen azért kapjuk a bírságot az EU Bíróságtól, mert a valóság helyett távoli, tarthatatlan jogi elvekbe kapaszkodik. Egy ilyen lépés bemutatná a valóságot.
süti beállítások módosítása