téveszmék

téveszmék

"Politikai váltógazdaság kell"

2025. október 02. - G. Nagy László

blog_okt_1_1.png

 

"Szarrágó fizetett férgek vagytok mind, bazdmeg, akiket el kell taposni!" - így búcsúzik a köztévé riporterétől a pirosra festett körmű, antifás kissrác, miután felkelésekről és forradalmakról ábrándozik. Mindez a gyűlöletbeszéd elleni tüntetésen... Hasonlóan érzek, mint Bayer Zsolt: az ilyen fickókhoz nekem semmi közöm. És hiába élünk egyazon országban; hiába beszéljük ugyanazt a nyelvet; egy spanyol, olasz, vagy holland patriótával sokkal inkább tartozom egy közöségbe, mint egy erőszakot hirdető, szélsőbalos nemzettársammal. Elképzelni sem tudom, hogy világlátásában miként süllyedhet ilyen mélyre bárki. Abban viszont biztos vagyok, hogy nincs mit megbeszélnünk egymással. Kettőnk közt a különbség csupán annyi, hogy jómagam humanista vagyok és liberális; meg sem fordul a fejemben, hogy el kéne taposni őt.

 

A baj még annál is sokkal nagyobb, hogy magyar és magyar (vagy épp német és német) közt ilyen kibékíthetetlen ellentétek, áthidalhatatlan szakadékok húzódnak. Azzal, hogy a nemzetközi baloldal öles léptekkel elindult a szélsőséges, radikális, őrült és önpusztító irányba, a politikai táborok közti távolság is mérhetetlenül megnőtt. Ha csupán az Egyesült Államokat, mint a kétpárti demokrácia mintaországát nézzük, húsz éve még csaknem mindegy volt, hogy republikánus, vagy demokrata az elnök - a sarkalatos kérdésekben nem volt jelentős különbség a két oldal közt. Mióta a Demokrata Párt irányvonalát a marxizmus (Sanders) és a woke-progresszió (Harris) határozza meg, azóta alig maradt bármi, amiben a republikánusokkal egyetérthetnének. Úgy még lehet élni, ha négyévente az elnökváltással 20-30 fokot fordul az ország politikai iránytűje. 180 fokot azonban aligha fordulhat, pláne nem sűrűn. Európában pont ugyanez a helyzet: a birodalomépítő, migránssimogató, genderőrült globalista tábor és a patrióták közt nemigen létezik átjárás; a meghatározó létkérdésekben képviselt kibékíthetetlen ellentétek aligha tesznek lehetővé bármiféle építő együttműködést. 

 

Lassan ideje lenne elgondolkodni azon: mi lenne, ha a jövőben nem elsősorban nemzeti alapon, hanem sokkal inkább a képviselt értékek alapján alkotnánk közösségeket? Mi lenne, ha nem kormányokat váltanánk, hanem inkább lakhelyet? Dobrev Klára fanatikus híveinek nem kéne többé elviselniük Orbánt, hanem egyszerűen létrehoznák a DK-városállamot, amely alkotmányában rögzítené, hogy az idők végezetéig a Demokratikus Koalíció fogja kormányozni. A szavazók beköltöznek, s örülhetnek egymásnak, amíg csak forog a Föld. Ha egy idő után mégis csalódnak, simán átköltözhetnek a Tisza-szekta, vagy épp a Fidesz-tábor felségterületére - már ha képesek vállalni az ottani szabályokat és megfizetni a helyi ingatlanárakat.  Ugyanígy: az Európai Unió is annak idején a békés sokszínűség jegyében jött létre. Mi volna, ha ez végre valóban megvalósulna? Ha elfelejtenénk az erőszakos birodalomépítés gondolatát, és az ókori görögök mintájára egy decentralizált, városállamok szövetségéből álló gazdasági uniót hoznánk létre? Egy csapásra minden politikai vita megszűnne; mindenki olyan lakhelyet választhatna, amely a meggyőződésének, az életvitelének leginkább megfelelő. A kontinens polgárai a lábukkal szavaznának; a működésképtelen ideológiákat és közösségszervező elgondolásokat egyszerűen az elnépteledés büntetné. Vajon miféle városállamokat látnánk ebben az utópisztikus világban?

  • KARL-MARX-STADT - Nem biztos, hogy Chemnitz helyén, amelyet 1953 és 1990 között így hívtak, de valahol Európában létrejöhetne egy valódi kommunista állam, akár a magántulajdon teljes kizárásával. Költözzön oda minden idióta, aki szerint ebből bármi jó kisülhet!
  • ANTIFA CITY - Akiknek nem elég a békés marxizmus, de állandó forradalmi lázban égnek és szomjazzák az erőszakot, azokat tárt karokkal várná Antifa City. Lehet egymást verni kalapáccsal, franciakulccsal, vagy bármiféle kéziszerszámmal és hetente fel lehet gyújtani a várost.
  • WOKE TOWN - A progresszívek otthona. Nincsenek fiúk és lányok; nincsenek autók és babák; nincs kék és rózsaszín. Mindenki ugyanolyan ruhát visel, s a gyerekek majd eldöntik, hogy ők valójában melyik nemhez tartoznak a 90 közül. Ebben szakállas transzvesztiták segítik őket már a bölcsödétől kezdődően. Biztosan népszerű hely lesz...
  • WELFARE STATE - Ez a klasszikus jóléti állam: magas adókkal, magas szintű központi szolgáltatásokkal, de alapvetően piaci működéssel.
  • LIBERTÁRIUS VÁROSÁLLAM - Piaci működés, alacsony adók, kevés központi szolgáltatás.
  • SOVINISZTA KLUB - A különböző soviniszta közösségekben összejöhetnek azok, akik faji vagy nemzeti felsőbbrendűséget hirdetnek. Veregethetik egymás vállát, elhitetve magukkal, hogy ők a világelit, ők az übermenschek. Mivel nincs kit elnyomniuk, gőgjük senkinek sem árt.
  • ISZLÁM KALIFÁTUS - Muszlim államvallás, saria törvények, s kelhet mindenki hajnalban a müezzin hangjára. Majd meglátjuk, mire mennek kőolajvagyon nélkül. (Természetesen bármelyik másik vallás vagy szekta is szolgálhat államképző alapelvként.)
  • SPÁRTA - Ha már az ókori görögöktől vettük a mintát, illő, hogy ezt a szigorú katonaállamot is megjelenítsük elvi lehetőségként, bár aligha ez volna a legnépszerűbb manapság.
  • ZÖLD SZIGET - Lehet szervezőelv a környezetvédelem is. Ennek a városállamnak biztosan nem volna semmi károsanyag-kibocsátása, s minden lakója kínosan odafigyelne az ökológiai lábnyomára.
  • VEGÁN ÉDEN - Ez volna az a település, amelyet a hús-, tojás- és tejtermelők messze elkerülhetnének.
  • NUDISTA PARADICSOM - Ha már az életmód is lehet társadalomszervező szempont, úgy ebbe a színes kavalkádba ez is simán beleférhet.
  • NAGYVÁLLALATI MEGAPOLISZ - Az sem volna kizárt, hogy valamelyik gigacég hozna létre önálló államot, természetesen olyan törvényekkel és szabályokkal, amelyek legfőképp az adott társaság működését és profitteremtését szolgálják. Polgárai a tulajdonosok és munkavállalók lennének.

 

Szögezzük le: mindez nem több, mint üres utópia, gyermeteg gondolatjáték. Regények, filmek, sorozatok fantáziavilága. Lehetne elmélkedni egy sor gyakorlati problémán. Hogyan jönnek létre e városállamok? Zöldmezős beruházásként, avagy meglévő települések helyén? Mi lenne a sorsa a jelenlegi, igen heterogén népösszetételű nagyvárosoknak? Mennyire mobilak az emberek? Mennyire mobilak a munkahelyek? Hány munkavállaló számolhat a home office lehetőségével, így azzal is, hogy nincs földrajzi helyhez kötve? Hogyan tudnak ingatlan- és földvásárlással terjeszkedni az egyes társadalmak? Milyen alkotmányokat hoznának létre e városállamok? Volna-e a politikai vezetésnek elégséges motivációja a tisztességes és hatékony működéshez egy bebetonozott működési struktúra esetén? Miként biztosítanánk a városállamok közötti hosszútávú békét? Sokáig lehetne sorolni a kétségeinket, de felesleges volna. Ez tényleg csupán egy ábrándos utópia.

 

Nyilván sosem lesz ilyen a világ. A leginkább azért nem, mert a legtöbben szeretjük a szülőföldünket, s nem hagynánk el, történjen szinte bármi. Ám a magam részéről kifejezetten bírnám. Ez volna igazi, demokratikus és önkéntes társadalmi laboratórium. Itt elég gyorsan elválna, hogy miként érdemes szervezni a közösségeket. Kiderülne, hogy képesek-e szocialisták mások pénze nélkül életben maradni; hogy szeretik-e az emberek a tekintélyelvű rendszereket; hogy a közös eszme, vallás, vagy épp életmód megfelelő kovásza-e egy adott társadalomnak. Egyszer s mindenkorra elfelejthetnénk azt, hogy őrült ideológusok erőszakkal tukmálják másokra beteg világképeiket. Továbbra is mindenkinek joga volna az idiotizmusra - de már nem mások kárára.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6318962187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.10.02. 09:29:33

Ez volna igazi, demokratikus és önkéntes társadalmi laboratórium. Itt elég gyorsan elválna, hogy miként érdemes szervezni a közösségeket. Kiderülne, hogy képesek-e szocialisták mások pénze nélkül életben maradni"

- Minek laboratórium, amikor már léteznek sokszínű, prosperáló és szabad közösségek? Az egyik ilyen itt van a szomszédban, a flixbus 3500ft- ért elvisz. A polgármestert Michael Ludwignak hívják, szociáldemokrata...
Ezt a várost nagyon régen szocdemek irányítják, és sokáig a világ legélhetőbb városa volt, de legutóbb is még az 5. helyen..

Ilyen város lehetne Budapest is, ahol a lakosság többsége proglib, amit a kormány nem fogad el, így 80 milliárdos sarcot fizetett velük...Bécsben 10x nagyobb a vàros költségvetése, az működik....A kormány nem legyőzni akarja a másképp gondolkodókat
Migránsok vannak, a probléma egyenlőre nem nagy ..
Azt kell látni, hogy a jó élet vonzó a migránsoknak is...

A lényeg: már jó működő " városállamok" vannak, ahol megfér minden nézetű ember, csak el kell egymást tűrni..

A problémát mindenhol az abszurd világban élő szélsőjobb populizmus okozza, nálunk Orbán Viktor. A baloldali szélsőség erre válasz. Előbb találták ki a szélsőjobb populizmust, erre jön a modern szélsőbal válasz...

Folyt...

Boldeone2 2025.10.02. 09:47:39

Azt kell látni, hogy a szélsőjobb demagógia nem vezet sehová! Úgy persze könnyű pofázni ha egy ország pl nem vonzó célpontja a nemzetközi migrációnak, mint Magyarország. ( 2-3 várost kivéve talán...) Itt aki nem dolgozik, az meghal. Nincs szociális rendszer, ami egyedülálló Európában. Kormány implicit rasszista, exllicit idegenellenes politikát folytat, ide így nem jönnek. Ez akár előny is lehetne, csak nem ebben a fojtogató politikai légkörben
Itt már a magyarok is gyűlölik egymást. 15 éve folyamatos gyűlöletben élünk, mert ez az orbáni politika legfőbb hatalmi eszköze
Orbán renagátként egy szégyellhető országot csinált, tegnap megint akadályozta Ukrajna EU- tagságát, holott minden EU- tagallam támogatja
Nyugaton van nagymértékű migráció, de az nem most kezdődött, hanem lényegében már 50-60 éve. Ez egy folyamat, ami nem most született meg, és ahogy a gyereket sem lehet visszadugni az anyjába, ezt sem lehet már visszacsinálni...
A prosperáló kelet- európai államok is tele vannak már migránsokkal, ez a folyamat - szerintem- nem visszacsinálható
Aki nem hülye, belátja a reális világfolyamatokat; aki hülye fideszes az nem. A "fehér, keresztény homogén" magyar nemzet idiótaságot csak ők veszik be, a többi ember belátja: soha nem volt és lesz ilyen
Maga a magyar nép is az egyik legheterogénebb nép, Európában. Szabolcsban járván meg már nem is olyan fehér...

Kitalalták a "településvédelmi törvényt", újabban...Szűrni a betelepülőket...

Boldeone2 2025.10.02. 09:50:43

egyenlőre nem nagy ..", helyett: egyelőre

G. Nagy László 2025.10.02. 09:53:41

@Boldeone2:

"A lényeg: már jó működő városállamok vannak, ahol megfér minden nézetű ember, csak el kell egymást tűrni.."

A probléma az, hogy a társadalmaink már nem működnek jól. Szétfeszíti a migráció, a genderfaszság és a radikalizáló baloldal ösztönös hajlama az erőszakra. Miért nem tudsz elképzelni egy Woke Town-t? Ott mindenki szabad akaratból tolhatná a genderfaszságait, s nem kéne másokra erőltetniük. Vagy létre jöhetne egy Feminist City is. Csak nők laknák, többnyire leszbik. Úgyis utálják a férfiakat és haszontalannak tartják őket. Lássuk, milyen életet teremtenek Barbieland lakói a Ken-ek munkája és anyagi támogatása nélkül!

Boldeone2 2025.10.02. 09:55:37

A fasizálódó szélsőjobb ideológiai alapú törvényeket hoz:

hvg.hu/360/20251002_hvg-antifa-terroristavad-listazas-kormanyzati-bekeharc

Mindnyájan tudjuk, hogy ez mire fog kimenni: egy új eszköz a hatalom számára, amivel az ellenzéket akarja vegzálni! Ezt is el kell jövőre törölni!

Valójában sumák módon lopkodó diktatúrát építenek Orbánék

G. Nagy László 2025.10.02. 09:56:45

@Boldeone2:

"Itt már a magyarok is gyűlölik egymást. 15 éve folyamatos gyűlöletben élünk"

Ez nem 15 éves ellentét, de minimum 100 esztendeje így van. Az őszirózsás forradalom óta biztosan. És nem csak nálunk: Európa minden országában ez a helyzet. Vagy nézd meg Amerikát! New York egy külön világ, ahogy Hollywood is.

Boldeone2 2025.10.02. 09:58:20

@G. Nagy László: Szinte minden város " woke " nyugaton. A provinciális gondolkodású emberek vidéken vannak.

Nagyváros = globalizmus
Kisváros= provincializmus
Falu= mucsaiság

Hol vannak a fidesz támogatói, főleg?

Boldeone2 2025.10.02. 10:02:38

@G. Nagy László: Dehogy volt gyűlölet, jól emlékszem. Ellentétek voltak, meg renegátok, mint Csurka, de ott volt a mérsékelt szárnya az MDF- nek...

A gyűlölet Orbán személye és politikája miatt alakult ki, kisebb részben Gyurcsány

Ezért kellene olyan országvezető mint Karácsony, aki mindenkivel megérti magát, konstruktív, nem megosztó

G. Nagy László 2025.10.02. 10:22:28

@Boldeone2: Ez is mind valótlan.

"A gyűlölet Orbán személye és politikája miatt alakult ki"

Lófaszt. „Mi sokkal jobban gyűlölünk benneteket, mint ti minket” írta Kornis Mihály még 1993-ban. Pedig ő még mérsékelt liberális... A belpesti baloldal mindig is gyűlölte a nemzeti oldalt. Orbánt addig istenítették, amíg az SZDSZ kisöccsének hitték a Fideszt. Ahogy Orbán a sarkára állt, világossá téve, hogy független az SZDSZ-től, rögtön gyűlöletessé vált a szemükben. Egyik napról a másikra lett ördög az angyalból. Ezt tudja produkálni a médiagépezet.

"Ezért kellene olyan országvezető mint Karácsony, aki mindenkivel megérti magát, konstruktív, nem megosztó"

Pont olyan megosztó, mint Orbán.

Boldeone2 2025.10.02. 10:31:51

@G. Nagy László: Dehogy! Karácsony konstruktív ember, önreflexióval bír, Orbán nem. Orbán természete kiállhatalan kötekedő. Ezt látjuk a bel- és a külpolitikában is

Karigeri ma: "Ez egy óriási felkiáltójel, hogy az állam nem végzi el a legalapvetőbb feladatait sem azokban a szolgáltatásokban, amiért fönntartjuk az államot. A magyar gyermekvédelem romokban, a magyar szociális ellátórendszer romokban. Az államnak az a képessége, hogy rászorulókon segítsen, az el lett felejtve, és az állam egy hatalmi-gazdasági gépezetté vált"

Mennyire igaza van!

Nem kellenek külön városok, ideológiai alapon. Jövőre jön Magyar Péter aki mindenkinek megfelel:
- megfelel a baloldalnak
- megfelel a normál jobboldalnak
- megfelel Európának

Most jobbat nem tudok. Magyar Péter békét teremthet, erre van esély. Orbán - ezzel a politikával - soha

G. Nagy László 2025.10.02. 10:36:40

@Boldeone2:

"Jövőre jön Magyar Péter aki mindenkinek megfelel"

"megfelel a baloldalnak" - Ez igaz. Meg nekik minden mindegy, elvtelen csőcselék.
"megfelel a normál jobboldalnak" - Lófaszt. Több mint kétmillióan vagyunk normál jobboldaliak, akiknek kurvára nem felel meg.
"megfelel Európának" - Pontosabban: megfelel Európa globalista szegmense számára. Ki nem szarja le? Ez nem szempont.

Idehaza kisebbségben vagytok, és az a szomorú prognózisom, hogy abban is maradtok.

Boldeone2 2025.10.02. 10:37:02

@G. Nagy László: telex.hu/kult/2025/10/02/brody-janos-mocskosfideszezesrol

"Bródy azt felelte, mostanra már felnőtt egy olyan korosztály, amelyik sosem ismert más miniszterelnököt, csak Orbánt. „A fiatalok arra az indulatra, magatartásformára, arra a közbeszédre reagálnak, amit a sok százmilliárd forint állami pénzből fenntartott közmédia és mindenféle egyéb csatorna sugároz feléjük. Ezt látják, ez a jelenleg létező világ számukra, és ez az, ami baromira nem tetszik nekik, nem akarják elfogadni. (…)"

Igaza van! Jövőre menni kell Viktornak, aki a béke legfőbb gátja most. Az ország csak enyhén jobbos, amit a Tisza jelenít meg legjobban, Orbán félrement, szélsőjobbos és oroszbarát politikát folytat

Boldeone2 2025.10.02. 10:41:38

@G. Nagy László: Idehaza kisebbségben vagytok, és az a szomorú prognózisom, hogy abban is maradtok."

- Nem hinném! A szomorú prognózis az lenne, ha az európai politika helyett, a szélsőjobb abnormalitás maradna hatalomban jövőre..
20 év hatalom...Az már tényleg abszurditás lenne...
Tisza = mérsékelt jobboldali politika, megbékélés, normalitás, européer szellemiség
Orbán ideje lejárt

Ambiorix 2025.10.02. 11:28:10

A posztban felvázolt utópia azért nem működik, mert a létérdekek mindig megelőzik a politikai eszméket, tehát az emberek nézeteiktől függetlenül egyszerűen a legmagasabb életszínvonalat kínáló városállamba migrálnának.

Antifa Cityért viszont jár a pont: felröhögtem, elképzelve, hogy ott mindenki kalapáccsal és franciakulccsal veri egymást.
:))

G. Nagy László 2025.10.02. 11:41:14

@Ambiorix:

"mert a létérdekek mindig megelőzik a politikai eszméket, tehát az emberek nézeteiktől függetlenül egyszerűen a legmagasabb életszínvonalat kínáló városállamba migrálnának."

Ez egy jó meglátás (ha leszámítjuk a magamfajta betokosodott hülyék ragaszkodását a szülővárosukhoz). Szóval, ha úgy volna, ahogyan írod, az azt jelentené, hogy működik az általam felvázolt utópia. Ugyanis ha markáns különbségek mutatkoznának életszínvonal tekintetében - és határozottan azt gondolom, hogy így lenne - az egyszer s mindenkorra ítéletet mondana a besült ideológiák felett. Karl-Marx-Stadt például pár év alatt egy kiüresedett skanzenná válna - de a lehetőség adott maradna bárkinek, hogy újranyissa a várost. A virágzó államok ugyanakkor joggal mondhatnák, hogy ezekben nincs helye a marxista eszméknek. Arra ott van Karl-Marx-Stadt...

Ambiorix 2025.10.02. 12:08:11

@G. Nagy László:
Szerintem sajnos nincs igazad. Nyilván te is ismered a szólást, hogy a majmot ki lehet hozni a dzsungelből, de a dzsungelt a majomból soha. Lehet, hogy a fizikai Karl-Marx Stadt kiürülne, de újjá épülne az új helyen a volt lakói lelkében, kulturális-civilizációs szinten. Ez pont ugyanaz, mint amikor pl. afgánok Európába migrálnak. Hozzák magukkal a hazájukat is.

Glokta 2025.10.02. 12:08:33

@G. Nagy László: jó eséllyel a jóléti államba migrálnának a tömegek, de anélkül a többségi kultúra (és talán genetika?) nélkül, ami ennek a működését lehetővé teszi, pár évtized alatt korrupt mocsárrá degenerálódna.

G. Nagy László 2025.10.02. 12:22:13

@Ambiorix:

"Lehet, hogy a fizikai Karl-Marx Stadt kiürülne, de újjá épülne az új helyen a volt lakói lelkében, kulturális-civilizációs szinten. Ez pont ugyanaz, mint amikor pl. afgánok Európába migrálnak. Hozzák magukkal a hazájukat is. "

Ez pontosan így van, ahogy írod. Csakhogy onnantól kezdve, hogy egy városállam szigorú alkotmányos renddel bír, az afgánok és a kommunisták már csak a lelkük mélyén őrizhetik beteg szenvedélyeiket, a felszínen nem. (Előbb-utóbb el is hal a hülyeség és a barbárság emléke, ha nem törhet felszínre.

Nézd meg Szingapúrt:

- Közterületen dohányzás számos helyen tilos (pl. éttermek környéke, buszmegállók, parkok).
- Szemetelés szigorúan büntetett (még egy cigarettacsikk eldobása is nagy pénzbírságot von maga után).
- Graffiti és rongálás tilos (még a metrón is hatalmas bírság vagy börtön járhat érte).
- Kábítószer birtoklása vagy behozatala halálbüntetéssel is járhat.
- Utcai átkelés tilos helyen (jaywalking) – bírság járhat érte.
- Nyilvános meztelenkedés / illetlen viselkedés – akár a saját lakásból, ha az utcáról belátható.
- Étkezés/ivás a tömegközlekedésen tilos.

Itt jöhet az afrikai migráns azzal, hogy ez elnyomás, hogy otthon, Mozambikban szabadon szemetelhetett. Persze, Szingapúr sem jön be mindenkinek, de ezért jó, ha van választási lehetőség.

G. Nagy László 2025.10.02. 12:29:39

@Glokta:

"jó eséllyel a jóléti államba migrálnának a tömegek, de anélkül a többségi kultúra (és talán genetika?) nélkül, ami ennek a működését lehetővé teszi, pár évtized alatt korrupt mocsárrá degenerálódna."

Pontosan ezt látjuk ma Nyugat-Európában, amennyiben

a) a jóléti állam eltűri a barbárságot és a korrupciót
b) nincs alternatíva, az EU minden országára ugyanazok a - felülről, jogtalanul erőltetett - szabályok vonatkoznak.

Ha egy jóléti állam szigorú szabályok szerint működik, vagyis a frissen érkezőktől megkövetelik a civilizált életmódot, és nem kezdik segélyezni azonnal, úgy fenntartható a dolog. Dánia például sokkal okosabban járt el, mint Svédország.

nemecsekerno_007 2025.10.02. 13:20:30

@Boldeone2: Juhász Péterhez épp ma kopogott be a Nyomozó Ügyészség.
Látod, ezért kéne visszavenni a hergelésből, NyuszóMuszó.

wigotah224 2025.10.02. 14:04:15

@G. Nagy László: A poszt nyitott kapukat dönget, most is odaköltözik bárki az EU-n belül, ahová csak akar. De piacképes tudással meg nyelvtudással gyakorlatilag az egész Földre igaz ez.
Persze az államok politikai-gazdasági rendszerei már korántsem ilyen heterogénak, mint ami a posztban szerepel. Az élhető helyek közül gyakorlatilag kétféle van:
1) "szociális(ta) piacgazdaság - ezt tolják Nyugat-Európában
2) "piachazdaság kisebb állammal" - USA, Svájc: ez jobban hangzik, de ez sem a Mises-Hayek-Rothbard féle vonal, az ellátórendszerekben az állami szabályok meg előírások miatt (a fogyasztónak) drága oligopol rendszerek jönnek létre - pl USA egészségügy.
Gyerekkel nagyon drágák ezek a helyek, pl Bölcsöde vagy USA egyetem.

A gond, hogy még ahol vannak szabad választások - ez a világnak kisebbik része -, az átlagos választó politikai-gazdasági képzettsége nagyon alacsony, szóval nem hiszem, hogy lesz változás ebben a jövőben.

MEDVE1978 2025.10.02. 14:56:15

Ez az utópisztikus modell igazából az első civilizációkat juttatta eszembe. Nagyjából az utóbbi 20-30 év egyik rádöbbenése az, hogy amikor kb. 10 ezer évvel ezelőtt a termékeny félhold területén elkezdtek működni az első városállamok (Uruk, Babylon és hasonlók), akkor ez nagy mértékben hatott az emberi együttélés formáira is.

Bár az ősközösség nem volt az a hippi társadalom, mint amit sok modern ember szívesen képzel bele, egy viszonylag egyenlőbb közösségnek lehetett tekinteni. Voltak a közösség idősei vagy éppen erősei, akik élveztek privilégiumokat, de maga a közösség viszonylag egyenlő volt: mindenkinek akart biztosítani megfelelő életszínvonalat (menedéket, élelmet, ha volt rá lehetőség akkor párt), legfeljebb először ebből a priorizáltak részesültek. Ezek kisebb közösségek voltak, mivel nem volt sem kiszámítható növénytermesztés, sem állattenyésztés, így a természettől függő és viszonylag kevés étel ez a közösségek méretét is erősen korlátozta.

Amikor az emberek elkezdtek tömeges növénytermesztéssel és állattenyésztéssel foglalkozni egy adott helyen, akkor ez a viszonylag békés kisközösség átalakult és helyette elnyomó, despotikus társadalmak jöttek létre. Az uralkodó kasztok, leginkább a papi kaszt által támogatva és istennek felkenve elnyomták a náluk nagyságrendekkel rosszabbul élő nagy tömegeket. Persze ez kezdetben termékeny alföldeken tudott csak megvalósulni, hiszen ott volt lehetséges a mezőgazdasági tömegtermelés. A hegyekben maradtak nagyon sokáig továbbra is a kisközösségek (egészen addig, amíg mondjuk a nagy birodalmak meg nem hódították őket). Hasonlóan másképpen alakult az olyan közösségek élete, amelyek inkább kereskedelemből éltek, ezek viszonylag nyitottabbak voltak, az új eszmék, vallások ugyanis az ilyen kereskedelmi utak mentén terjedtek. Ennek erősen köze volt a kereskedelmi központok lakossági összetételéhez is, ezekben jóval több volt a bevándorló, a máshonnan származó ember.

Visszavonatkoztatva ezt a posztra, ezért nem tudna működni egy ilyen városállamos rendszer: a valóságban minden egyes terület geopolitikai jellemzője (földrajzi adottságai, fő kialakult és működőképes gazdasági ágak) alapján jelentősen eltér. Mondjuk egy ukrán, lengyel jellegű területen, a rendkívül termékeny föld miatt egy ilyen rendszerben agrártársadalom alakul ki, míg Svájcban mondjuk ipari a hegyek, ásványkincsek miatt.
Mindkettőnek más az urbanisztikai manifesztációja, a hatása a kultúrára, politikára. A politika és a politikai rendszer ebben a szemléletben inkább következmény, mint választás.

G. Nagy László 2025.10.02. 16:29:26

@wigotah224:

"A poszt nyitott kapukat dönget, most is odaköltözik bárki az EU-n belül, ahová csak akar."

Ez igaz. Viszont nincs sokféle társadalmi berendezkedés. Mi több: az EU vezetése EGYFÉLE, uniformizált világot erőltet.

"Az élhető helyek közül gyakorlatilag kétféle van:
1) "szociális(ta) piacgazdaság - ezt tolják Nyugat-Európában
2) "piachazdaság kisebb állammal" - USA, Svájc: ez jobban hangzik, de ez sem a Mises-Hayek-Rothbard féle vonal, az ellátórendszerekben az állami szabályok meg előírások miatt (a fogyasztónak) drága oligopol rendszerek jönnek létre - pl USA egészségügy."

Ezt nagy vonalakban én is így látom.

"A gond, hogy még ahol vannak szabad választások - ez a világnak kisebbik része -, az átlagos választó politikai-gazdasági képzettsége nagyon alacsony, szóval nem hiszem, hogy lesz változás ebben a jövőben."

Ebben is egyetértünk.

G. Nagy László 2025.10.02. 16:38:35

@MEDVE1978:

"Mindkettőnek más az urbanisztikai manifesztációja, a hatása a kultúrára, politikára. A politika és a politikai rendszer ebben a szemléletben inkább következmény, mint választás."

Ez nyilván így igaz. De ma már Európa lakosságának háromnegyede (a városlakók 80-85%-a) a harmadik szektorban dolgozik, vagyis valamiféle szolgáltatást végez, vagy adminisztratív munkakört tölt be. Elváltunk a termőföldtől, s egy ideje már az ásványkincsektől is. Ilyen értelemben a lakosság oroszlánrésze mobillá vált.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.10.02. 19:32:54

@G. Nagy László: nem jobboldaliak vagytok, hanem Fideszesek.
Most éppen egy feudálkomcsi rendszert hozták létre.
És bizony hála istennek egyre kevesebben vagytok kommunisták.
Egyre több embernek nyílik ki a szeme.

nemecsekerno_007 2025.10.02. 19:35:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Azt ti csináljátok NyuszóMuszó. De nagyon intenzíven sok-sok év óta. Most csak annyi történt, hogy Juhász Peti fejére esett egy levél.

nemecsekerno_007 2025.10.02. 19:36:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ,,Feudálkomcsi,, WTF?!?!

Megvan az új varázsige?!?! :)))))))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.10.02. 19:39:08

@nemecsekerno_007: nem nálunk védenek pedofilokat barom.
Így csak egyre kevesebben lesztek.
Ha nektek megéri ez az értékrend akkor rajta.
A sajátjaitok fognak kifilézni.

nemecsekerno_007 2025.10.02. 19:51:21

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: :)))))))))))))))))

Azt se tudod mit beszélsz. A sajátjaink fognak kifilézni?! Kit? :)))))))))
Nem tudom miféle Meseországban éltek, de ez már totál abszurd. :)))))))

wigotah224 2025.10.02. 20:43:20

@G. Nagy László: Hehe, ha orbán nincs a képben, valahogy egyetértünk a legtöbb dologban :D
"Viszont nincs sokféle társadalmi berendezkedés."
Pont ez az! A kontinens összes országában hasonló berendezkedés alakult ki. Ha megkérdezel egy átlagos szavazót például, hogy X téma az állami hatáskör kell-e legyen, hasonló válaszokat fognak adni. Pl a nyugdíjat vagy az egészségügyet el sem tudják képzelni másképp, az oktatást meg aztán főleg nem.
Múltkor ebédnél beszélgettünk egy kolléganővel a nyugdíjrendszerről és mondtam neki, hogy már rég át kellett volna állni arra, hogy mindenkinek egyéni számlán vesznek hónapról-hónapra részvényindex követő ETF-eket, a mostani pilótajáték helyett. Azt válaszolta, a tőzsde az kaszinó. Pedig egy (műszaki) értelmiségi nőről van szó. Az átlagember totál fogalmatlan a politikáról-gazdaságról, szóval én mostanra feladtam, hogy lesz valaha változás az államizmusból. Múltkor a FDP-re szavaztam, akik kiestek a Bundestagból, most van egy új párt, akire talán lehetne: Frauke Petry, aki korábban AfD-s volt, de aztán kilépett, mivel a szélsőjobbosok ellepték a pártot, csinált egyet "Team Freiheit" néven. Ők ezt a Mises-Hayek féle vonalat képviselik és le akarják vinni az újraelosztást a mostani 50%-ról 25% körülire. De kevés esélyt látok rá, hogy bármit is elérnek.
Szóval a végső kérdés, hogy mi értelme egyáltalán politikával foglalkozni? Egyre inkább úgy gondolom, hogy abszolút semmi, szóval mostanában nem is fárasztom magam vele.

elona 2025.10.02. 21:07:59

"Lázár János és Kocsis Máté közös törvényjavaslatot nyújtana be a pedofilok kasztrálásáról"

Itt egy téma, amit ezerrel támogathat az ellenzék is..... mán, ha nem csinál segget a szájából!!!!!

elona 2025.10.02. 21:57:28

"Ezt az acsarkodó félőrült prédikátort használta fel az ellenzék Semjén Zsolt lejáratására"

"Tizenhárom évig démoni hatás alatt állt, néha kínaiul beszél, sátáni seregek támadnak rá, emellett imával gyógyítja a rákot, Jézus illatát érzik rajta az emberek és erős nőgyűlölet dolgozik benne – ő Lajos, valódi nevén Látó János, az álhírbotrány egyik főszereplője, az ózdi pedofilügy kitalálója. Látó online prédikációkat tart az interneten, szónoklatai pedig leginkább kórtani esetet rajzolnak fel."

Látó Lajos + Juhász Péter ez a két gyengeelméjű a ballibsik legfőbb emberei, akikért a ballibsik vasárnap tüncikét tartanak, mert meg kell őket menteni.....

G. Nagy László 2025.10.02. 22:00:05

@elona:

"Lázár János és Kocsis Máté közös törvényjavaslatot nyújtana be a pedofilok kasztrálásáról"

Remélem, hogy nem tesznek ilyet. Én biztosan nem támogatnék ilyesmit.

elona 2025.10.02. 22:10:38

@G. Nagy László:

Még szerencse, hogy nem neked kell megszavazni, hanem az ellenzéki ballibsiknek, akik hörögve kérték számon a pedofil elkövetők szigorú megbüntetését!!!!

ITT A NAGY ALKALOM!!!!!!!

G. Nagy László 2025.10.02. 22:12:53

@wigotah224:

"Hehe, ha orbán nincs a képben, valahogy egyetértünk a legtöbb dologban"

Nyilván. Piacpárti vagy, libertárius irodalomból építkezel - nyilván egyet fogunk érteni a lényeges társadalomfilozófiai kérdésekben.

(Nekem egyébként Stefan Molyneux az egyik kedvencem. Az Egyetemesen preferálandó emberi viselkedés című munkájában filizófiai alapossággal igazolja a non-agresszió elvét; azt a józan morált, melyet magam is képviselek.)

"Pont ez az! A kontinens összes országában hasonló berendezkedés alakult ki. Ha megkérdezel egy átlagos szavazót például, hogy X téma az állami hatáskör kell-e legyen, hasonló válaszokat fognak adni. Pl a nyugdíjat vagy az egészségügyet el sem tudják képzelni másképp, az oktatást meg aztán főleg nem."

Nekem ez döbbenet. Mintha istenkárolást követnél el, amikor felhozol ilyesmit.

"én mostanra feladtam, hogy lesz valaha változás az államizmusból."

Sosem leszünk 10% felett a piacpárti gondolkodásunkkal. Ez van.

"Szóval a végső kérdés, hogy mi értelme egyáltalán politikával foglalkozni? Egyre inkább úgy gondolom, hogy abszolút semmi, szóval mostanában nem is fárasztom magam vele."

Márpedig van értelme. A boldog békeidőkben tényleg az a kérdés, hogy az állam meddig terjeszkedhet; hogy mekkorák az adók, s milyenek a központi szolgáltatások. (Az átlagproli persze a Főld minden részén sokalja az adót, s kevesli az állami szolgáltatást, és bele sem gondol, hogy e kettő közt van némi összefüggés...) Ebben én sem hiszem hogy lesz átütő változás. Legfeljebb annyit tehetünk, hogy az alacsony adókat hirdető, piacpárti politikai erőket támogatjuk.

Viszont most nem élünk boldog békeidőket. A háború és a migráció egyaránt veszélyt hordoz. Ezek Európa fő kérdései a versenyképességen túl. Itt muszáj észnél lenni mindkét kulcsprobléma kapcsán.

Billy Hill 2025.10.02. 22:54:46

"Mióta a Demokrata Párt irányvonalát a marxizmus (Sanders) és a woke-progresszió (Harris) határozza meg" - Ö, hát Bernie itt nálunk kb. Mi Hazánk-os lenne, annyira más az amcsi meg az európai politikai spektrum. Őt ott azért szocialistázzák, mert szeretne általános társadalombiztosítást látni, egy ilyen igény már elég ahhoz, hogy valakit komcsinak kiáltsanak ki ott. :-)

Billy Hill 2025.10.02. 22:58:53

>>"Ezért kellene olyan országvezető mint Karácsony, aki mindenkivel megérti magát, konstruktív, nem megosztó" Pont olyan megosztó, mint Orbán.<<

Egy pillanatra mindenki álljon meg, és adjunk hálát annak, hogy 12 év után lesz egy olyan választási évünk, amikor a budapesti főpolgármester végre nem azzal lesz elfoglalva hónapokig, hogy ő igazából miniszterelnök szeretne lenni. Idén ezt a hobbiját elárasztotta a Tisza... :-)

Billy Hill 2025.10.02. 23:03:54

@Glokta: "jó eséllyel a jóléti államba migrálnának a tömegek, de anélkül a többségi kultúra (és talán genetika?) nélkül, ami ennek a működését lehetővé teszi, pár évtized alatt korrupt mocsárrá degenerálódna"

Ez az egyik kedvenc felvetésem: Meddig marad meg a "német precizitás" az ottani gyártásban, szolgáltatásokban, bármiben? 75% német és 25% bevándorló esetén még elképzelhető, de mondjuk 60% német esetében már kezdene megváltozni? Kiindulva a majmos-banános-áramütéses kísérletből: mennyi eredeti lakó tudja még átadni a társadalmi normát, és hány új tagtól borul vajon az egész? Ad absurdum 75%-ban arab és afrikai genetikájú Németországnál még mindig meglenne a precizitás, az etika valahogy, mert lassan ment az átmenet, és átadták az értékeket sikeresen? Vagy van a kezelhetetlen százalék...?

G. Nagy László 2025.10.02. 23:05:15

@Billy Hill: Azért ennél valamivel többről van szó.

Sanders 1988-ban, friss vermonti polgármesterként (Burlington városából) „testvérvárosi” látogatáson járt Moszkvában. Ő maga akkor szocialistaként határozta meg magát, és nyitott volt a Szovjetunióval való kapcsolatokra. A moszkvai út során pozitívan méltatta az ottani tömegközlekedést, lakhatási politikát, kulturális életet.

Főbb programpontjai és nyilatkozatai kifejezetten baloldalinak számítanak:

- Univerzális egészségügy (Medicare for All): mindenki számára államilag biztosított egészségbiztosítás, hasonlóan az európai állami egészségügyi rendszerekhez.
- Ingyenes vagy alacsony tandíjú felsőoktatás: az állami egyetemeket és főiskolákat ingyenessé tenné.
- Erős progresszív adózás: a leggazdagabbak és nagyvállalatok sokkal magasabb adókulcsot fizessenek.
- Munkajogi és szakszervezeti jogok védelme: erősebb munkavállalói érdekérvényesítés, magasabb minimálbér.

Nem véresszájú kommunista, de a legnagyobb jóindulattal is minimum szociáldemokrata. Nagyon messze van a piacpárti liberalizmustól.

elona 2025.10.02. 23:22:18

"A Partizánban Juhász Péter elismerte, hogy tényleg a Kocsis által kiposztolt személyről van szó, aki szerinte eddig sem rejtőzködött, csak azért nem akarta exponálni magát az ügyben, mert csak annyit tud, amennyi már elmondott az ő videójában három percben.
Juhász Péter pénteken tanúkihallgatásra is megy a rendőrségre, de azt mondta, szerinte ezt az egész ügyet nem kell komolyan venni, mert jogi értelemben nem is ügy, csak egy kommunikációs hadjáratba illeszkedik. Mint mondta, emiatt nem számol valódi következményekkel sem, de arra azért biztatta a hallgatóságot, hogy vegyenek részt a Puzsér Róbert által szervezett megmozduláson, amit a vele szembeni fellépés hívott életre."

ÓÓÓÓÓÓÓÓ..... hát mán ott tartanak a ballibsik, hogy a "Zsolti bácsis" ügy, nem is jogi ügy, CSAK EGY "KOMMUNIKÁCIÓS HADJÁRAT"!!!!!!!

HÁT EZ RETTENTŐ CUKI!!!!

KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK!!!!

VASÁRNAP MENJETEK KI TÜNCIKÉZNI ÉS VÉDJÉTEK MEG A JUHÁSZ ELVTÁRSAT!!!!

Billy Hill 2025.10.02. 23:27:29

@G. Nagy László: A Sicko c. filmben Michael Moore is méltatta a kubai egészségügyi rendszert, de ettől még nem lett szocialista szerintem.

Miért baloldali az univerzális egészségügy? Ezt lehet, hogy "a baloldal" harcolta ki (bár mondjuk az egyházak is üzemeltettek ispotályokat, mindenfajta marxista háttérgondolatok nélkül), de minimum 100 éve ez az európai norma úgymond, szélsőjobbostól szélsőbalos kormányzatokig egyaránt, ennek nincsen politikai színezete már.

Ingyenes vagy alacsony tandíjú felsőoktatás: ezt pl. idehaza is támogatták sokan, amikor pl. Magyar Bálinttal meg Hiller Haverral kellett szembemenni. Úgy hívták ezeket a szocdemeket, hogy Fidesz. ;-)

Progresszív adó, illetve szakszervezetek és magas minimálbér: Szerintem erre is lehet találni példát Európában olyan országban, ami "nem tipikusan szoci".

Egyetértek a verdikttel, hogy Sanders ezredes "nem véresszájú kommunista, de [...] szociáldemokrata". Csakhogy őt kifejezetten komcsizzák odaát, ami csak a saját (retorikailag eltorzult) kategorizálásuk szerint lehet igaz, a többi kontinensen nem.

G. Nagy László 2025.10.03. 00:18:41

@Billy Hill:

"Michael Moore is méltatta a kubai egészségügyi rendszert, de ettől még nem lett szocialista szerintem."

Michael Moore nem szocialista, valóban. Ő egy feketeöves kommunista. a legrosszabb fajtából.

teveszmek.blog.hu/2021/04/06/_a_kapitalizmis_gonosz_meg_kell_semmisiteni

valis47 2025.10.03. 01:24:49

@G. Nagy László: Önkéntes kémiai kasztrálást felajánlanám a pedofil elkövetőknek.
Mármint azoknak, akik tényleg azok, azaz a 12 év alatti gyerekekre izgulnak.

G. Nagy László 2025.10.03. 08:44:03

@valis47: Ami önkéntes, azzal nyilván soha sincs semmi baj.

elona 2025.10.03. 09:59:04

Most már persze nem csodálom, hogy egyik pillanatról a másikra abbamaradt a ballibsi sajtóban ez a "Zsolti bácsizás".....

Kiderült, hogy az egész egy nagy hum-bug..... és a ballibsik erre építették az egész rágalom-hadjáratukat....

HÁÁÁÁÁT....... EZEK UTÁN KI HISZ MÉG A BALLIBSIKNEK?
(...már a Boldit és a hozzá fogható vadbarmokat leszámítva....)

G. Nagy László 2025.10.03. 10:14:01

@elona: Elég sok ellenzékivel beszélgetek, köztük néha még értelmesebbekkel is. Miután kiderült, hogy totál álhír az egész (nincs áldozat, nincs tetthely, nincs elkövető), sokan még ezután is azt mondták: ők ezt nem hiszik, valami biztosan van a háttérben...

A dolog lélektana a következő:

1. Okos embernek tartom magam.
2. Elhittem ezt az egész szürreális hülyeséget.
3. Az nem létezik, hogy engem így meg lehet vezetni.

Tehát:

4. KELL, hogy legyen valami ügy!

A kognitív disszonancia így működik. Az nem pálya, hogy bevallom magamnak: hülye és hiszékeny voltam. Nem. A valóságot kell meghajlítani. A dologban az az izgalmas, hogy Alinsky pontosan tudta: minél szürreálisabb az álhír, a becsapottak annál inkább fognak ragaszkodni hozzá.

elona 2025.10.03. 10:51:50

"Bige László már csak a 36. leggazdagabb magyar, a 21. helyről zuhant vissza"

"Bige László becsült vagyona 92,8 milliárd forint, amelynek az alapja vegyipar, agrárintegráció, ingatlan. Egy évvel ezelőtt még 21. helyen volt, 125,9 milliárd forintos vagyonnal."

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ........... DE SAJNÁLOM!!!!!!!!

elona 2025.10.03. 10:56:10

"Bige László: támogattam Márki-Zay Pétert"

"Bige László szerint Ceausescu idejében egyes dolgok még jobbak voltak, mint a mostani rendszerben. Attól függetlenül, hogy támogatta a magyar ellenzék kampányát, többet nem akar a politikával foglalkozni."
Blikk
2023. 11. 23.

IRÁNY VISSZA ROMÁNIÁBA!!!!!!!!!!!!!!!!!

OTT ÁLLÍTSD VISSZA A KOMMUNISTA RENDSZERT, NE MAGYARORSZÁGON!

elona 2025.10.03. 11:18:41

"Itt egy lehetséges magyarázat a Magyarországról Ukrajnába belépő drónokról"

"A katonai elemző szerint a magyar-ukrán határon valószínűleg csak a „népszokás” zajlott: csempészésre használt drónok léphettek át Ukrajnába, nem pedig állami felderítőgépek."

ZSELÉ MEG KATONAI MEGTORLÁSSAL FENYEGETŐZÖTT!!!!!!!!

AHELYETT, HOGY AZ UKRÁN CSEMPÉSZEKET FÜLELNÉ LE.......
(...nyilván nem teszi, hiszen az egész ukrán elit benne van a csempészetben, hiszen az egy jól fizető, szinte kockázatmentes üzlet....)

elona 2025.10.03. 11:40:36

"Magyar Péter egészségügyi programot hirdetett, a Tisza már a tervezett minisztérium vezetőinek kiválasztásán dolgozik"

De jó! De jó! De jó!

HA A POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJA HATALOMRA KERÜL, AKKOR AZONNAL LESZ BUDIPAPÍR MINDEN KÓRHÁZBAN!!!!!

AZ ÖSSZES TÖBBI ÍGÉRETE ÜRES LÓZUNG...........

elona 2025.10.03. 11:56:46

"A Bloomberg szerint a forint erősödéséhez Magyar Péter pártjának erősödése is hozzájárult, ugyanis a befektetők elkezdhették árazni az EU-s pénzek hazahozatalát, valamint az EU-val való viszony rendeződését."

HÁÁÁÁÁT....... EZT AZÉRT SOHA NEM GONDOLTAM VOLNA, HOGY POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJA MIATT ERŐS A FORINT.......

nemecsekerno_007 2025.10.03. 13:42:55

@G. Nagy László: Ezt nem is tudtam, de tényleg így működik.

És egyébként még büszkék is rá, mert a jólinformáltság illúzióját is megkapják a ,,csomagban,,

nemecsekerno_007 2025.10.03. 13:44:17

@elona: Ezt a Politico agymenést én is láttam.
Beszántani, sóval behinteni. Konkrétan kuruzslás amit művelnek.

elona 2025.10.04. 13:08:22

"Ellentüntetők akciójával indul az első betiltott pécsi Pride felvonulás"

Hogyan merészelik a buzik egy jogállamban egy betiltott felvonuláson részt venni?

NEM KELL, HOGY A BUZIK PÁVATOLLAL A SEGGÜKBEN RISZÁLJÁK MAGUKAT PÉCS BELVÁROSÁBAN!!!!!!

AZ KELL, HOGY A BUZIK IS TARTSÁK BE A TÖRVÉNYEKET!!!!!!

elona 2025.10.04. 13:13:38

Végülis igazuk van azoknak a liberál-fasiszta EU-s politikusoknak, hogy Magyarország nem jogállam!!!!! ...... persze, hogy nem jogállam az, ahol a buzik lábbal tiporják a jogot!!!!!

elona 2025.10.04. 13:24:31

"Orbán: Magyarország nem akar a NATO vagy az EU tagja lenni, ha Ukrajna csatlakozik"

NAGYON-NAGYON HELYES!!!!!

MÁN BELE SEM KELLETT VOLNA LÉPNI AZ EU-BA.....

elona 2025.10.04. 16:03:56

Rápillantottam a cseh parlamenti választások állására....

A feldolgozottság 50% körüli.....

Babis - ANO -------------- 38,3%
Jelenlegi kormány ---- 20,3%

elona 2025.10.04. 19:48:30

A végeredmény szerint a csehek elhajtották a jelenlegi Brüsszel-báb kormányukat melegebb éghajlatra......
.....és Orbán legnagyobb barátja, szövetségese Babis alakít kormányt!!!!

MÁN CSAK A LENGYELEKNEK KÉNE ELHAJTANI AZT A VADBAROM TUSKÓT ÉS ORBÁN VEZETÉSÉVEL ÚJRA ERŐS LENNE A VISEGRÁDI NÉGYEK!!!!

HAJRÁ KACSINSZKI!!!!!! HAJTSÁTOK EL TUSKÓT!!!!!!!!

elona 2025.10.04. 21:34:38

"Babiš két EU-szkeptikus párttal kezdhet tárgyalásokat: az SPD-vel és a parlamentbe újonnan bekerült AUTO-val."

"Az SPD 15 fős frakcióval rendelkezik, programjában szerepel a NATO-ból és az EU-ból való kilépés, valamint gazdasági dereguláció. Az SPD vezetője, Tomio Okamura japán és koreai felmenőkkel is büszkélkedhet.

Az AUTO 13 képviselői hellyel jutott be. A párt EU-ellenes, ellenzi az euró bevezetését, és a környezetvédelmi intézkedések leépítését szorgalmazza. A szénerőműveket és a nukleáris energiát erősítenék, miközben klímatagadó nézeteket vallanak. Az AUTO a Fidesz által alapított Patrióták Európáért (PfE) tagja, ahogy az ANO is."

HÁT ENNÉL KÍVÁNNI SEM LEHETETT VOLNA JOBBAT........

G. Nagy László 2025.10.04. 22:50:07

@elona: A csehek felébredtek. Visegrád újratöltve. Brüsszel bekaphatja.

Boldeone2 2025.10.05. 00:27:38

@G. Nagy László: Magyarul: az elmebetegek kerültek hatalomra!

programjában szerepel a NATO-ból és az EU-ból való kilépés"

- Rövid úton kinyírnák Cseho@elona: rszágot gazdaságilag, hiszen mindent az EU- nak köszönhetnek

és a környezetvédelmi intézkedések leépítését szorgalmazza. A szénerőműveket és a nukleáris energiát erősítenék"

- Ilyen az, amikor a végtelenül primitívek és ostobák programot írnak! A Cseh- medence Európa egyik legrosszabb levegőjű területe. Rengeteg új rákos lesz, de még Európa is megszenvedi!

Boldeone2 2025.10.05. 00:45:33

Babis és Orbán két korrupt politikus, demagóg szélsőjobbosok, csak a cseheknél léptek:

hvg.hu/vilag/20230803_lex_babis_csehorszag

Nálunk az Orbán család szabadon lophat

Boldeone2 2025.10.05. 10:54:43

Summa summarum: mi zajlik az európai és hazai politikában egyszerre

AZ européer, demokatikus erők küzenek, az oroszbarát, szélsőjobb populizmus ellen. Az orosz végcélja nem Ukrajna, hanem jóval több: az EU szétverése, a belső válság gerjesztése, ebben partner Orbán és a cseh korrupt szar is, aki azt mondja, hogy " ne támogassuk Ukrajnát" , vagyis hosszú távon legyen apokalipszis...
A vak is látja, hogy Putler nem akar békét, így ezt a küzdelmet nekünk Európának kell végigvinni...

Jövőre a Tiszára kell szavazni, ha normális, européer országot akarunk!

Orbán most minden végletes dologra képes a győzelemért, ezért megy a fedezet nélküli pénzosztás. Hamarosan olyan társadalmi különbségek lesznek, amire soha nem volt példa...

A szomszéd utcában építenek társasházakat, 1,7 millió lesz négyzetmétere...Tehát 60 nm , 100 millió...ez a minimum egy családnak...
Orbán tönkretett mindent. Nem a háború, ez Orbán...
Pár év alatt a legtöbb dolog kb. a 3- szorosára drágult

G. Nagy László 2025.10.05. 11:04:40

@Boldeone2: Az EU-t nem fogjuk szétverni, de a brüsszeli vezetést igen. Ez az önsorsrontó politika, amit folytatnak, csupán az Ukrajnában befektető pénzügyi csoportok és a fegyvergyártók bizniszét szolgálja, semmi mást. Szégyellhetnéd magad, hogy miattuk veritek szét az EU-t; miattuk halnak meg százezrek. Erkölcsileg vállalhatatlan, amit képviseltek. Az összes korrupt balos vezető le lesz váltva, mind elmehet a picsába. Még két-három ilyen választási eredmény, és végképp nem lesz szavatok Európában. Csak a hápogás marad nektek.

Boldeone2 2025.10.05. 11:09:25

Annyit még....

Van egy ismerősöm, aki teljesen lecsúszott anyagilag. Évek óta támogatom anyagilag ( én ilyen hülye vagyok) próbálok neki élettervet felvázolni... ( nehéz )

Nem rég már azt mondta, hogy felakasztja magát, Orbán Viktor miatt ( nem vicc, talán...)

Azt mondja, hogy minek vállaljon közmunkát, az havi 110 ezer netto, egy szoba kibérlése meg havi 80, de inkább 100 ezer plusz ( ha nem diáklány...)

Tehát megélni sem tud, mert nem veszik fel sehová, de szociális rendszer meg nincs...

Idáig jutottunk, 2025- ben! Totál hazugság az orbáni narratíva! Itt széles rétegeknek elindult a lecsúszás!

Jövőre már béremelések sem lesznek, a 3%- os támogatott hitelek elvisznek mindent...

Én - mégegyszer mondom- nem vagyok a Tisza feltétlen híve, de pusztítsa már valaki ki Orbánékat a hatalomból!

Akinek van egy csepp esze belátja, hogy nem lesz jobb, mert ki fognak hullani a csontvázak a szekrényből. Szerintem adóemelés jön. Az ország fenntarthatatlan pályán van, de nemcsak gazdaságilag.

Minden szar, mint a késő Kádár- rendszerben

Boldeone2 2025.10.05. 11:12:07

@G. Nagy László: Szégyellhetnéd magad, hogy miattuk veritek szét az EU-t; miattuk halnak meg százezrek"

- Nem amiatt, hogy Putyin öldököl!? Fordítva ülsz a lovon, csak nem akarod beismerni! Ukrajnát támogatni elemi és közös érdek

Boldeone2 2025.10.05. 11:19:43

@G. Nagy László: Itt a Tisza Párt nemzeti konzultaciója:

index.hu/belfold/2025/09/26/nemzet-hangja-tisza-part-kerdes-szavazas-adocsokkentes-vagyonado-szja-magyar-peter/?token=a18516fbc99d4e99b019f833fb48bee5

Szerintem az irány jó. Más kérdés, hogy nem teljesíthető ( szerintem...)

2026= a demagógiák harca lesz

elona 2025.10.05. 11:23:25

„Nélkülünk nincs kormányváltás 2026-ban, hiszen több százezer baloldali ember sosem szavazna jobboldali pártokra.”
A DK azt ígéri, a kampányban mindenkit megszólítanak, aki kormányváltást szeretne, és nyíltan állnak a választók elé."

HAJRÁ DK!

ÜSSÉTEK A "JOBBOLDALI" PÁRTOKAT!!!!!!!!!!!

FŐLEG A JOBBOLDALI TISZAPARTOT ÜSSÉTEK!!!!!!!!!!!

HA VALAKITŐL, TŐLÜK BIZTOSAN TUDTOK SZAVAZÓKAT ÁTCSÁBÍTANI......
(...mondhatnám úgy is, hogy visszacsábítani, hiszen a Poloska peti tőletek szívta el a híveit....)

Boldeone2 2025.10.05. 11:31:23

hvg.hu/360/20251005_hvg-mellar-tamas-essze-kozteherviseles-igazsagtalansag-adorendszer-fidesz-modra

Egy adórendszertől három dolgot várnak el: legyen méltányos, igazságos és rugalmas. A jelenlegi adórezsim egyik kritériumnak sem felel meg – figyelmeztet Mellár Tamás ellenzéki képviselő, volt KSH-elnök.

- Ezt mondom én is...Ezt mondja a Tisza is...

G. Nagy László 2025.10.05. 11:41:19

@Boldeone2:

"Nem rég már azt mondta, hogy felakasztja magát, Orbán Viktor miatt"

Ez az egy mondat mindent elmond rólatok, balosokról. Tőlünk soha senkitől nem hallottál olyat, hogy felakasztjuk magunkat Gyurcsány, vagy Horn, vagy Bajnai, vagy bárki miatt. Mi sohasem a hatalomtól várjuk a megváltást, hanem a saját képességeinktől és az elszántságunktól. Ti mindig az életképtelenséget simogatjátok és azt tekintitek etalonnak.

Ha a barátod fogyatékkal élő, úgy fog ellátást kapni, többfélét is. Ha nem az, akkor szedje össze magát és keressen magának villámgyorsan munkát! Debrecenben ezer lehetőség akad. Valószínűleg csupán teletetlen, élhetetlen, akaratgyenge. A világot basszátok szét, ha ezekre az emberekre szabtok mindent.

Boldeone2 2025.10.05. 11:56:01

@G. Nagy László: Nem a barátom, csak ismerős...

Részben van igazad, de:

- Mit csináljon az ember az életképtelen, szerencsétlen emberekkel? Csak kell a szociális rendszer, amely " alányúl " mindenkinek, méltányos erővel

Csakhogy ez pont olyan terület, mint a gyermekvédelem: nincs, nem működik, vagy rossz

G. Nagy László 2025.10.05. 12:01:53

@Boldeone2:

"Mit csináljon az ember az életképtelen, szerencsétlen emberekkel? Csak kell a szociális rendszer, amely " alányúl " mindenkinek"

Nem kell. Ha nem beteg, akkor álljon a sarkára!

"Csakhogy ez pont olyan terület, mint a gyermekvédelem: nincs, nem működik, vagy rossz"

Holnap reggel élesítem a következő posztomat, amely pont a gyermekvédelemről szól. (Kitaláltad a gondolatom...) Egyáltalán nem működik rosszul, megtisztelsz, ha elolvasod majd.

elona 2025.10.05. 12:48:35

@G. Nagy László:

Mi a faszért kell ide gyermekvédelem????????

ITT AZOKAT A VADBAROM BALLIBSI SZÜLŐKET KÉNE HELYRETENNI, AKIK DIREKT "LELENC-GYERMEKET" SZÜLNEK.......

A SZÜLŐK A HIBÁSAK!!!!!!!!!!!!

Nekem van 3 gyermekem + vejek, és menyem valamint 8 unokám (eddig...) érdekes módon nálunk soha szóba sem került a "GYERMEKVÉDELEM"..... normálisan neveljük - most már unokáinkat - és mindenki boldog!!!!!!!

JÓ LENNE, HA VÉGRE MINDENKI A SAJÁT CSALÁDJÁVAL TÖRŐDNE, ÉS NEM AZOKKAL, AKIK ÉRDEMTELENEK ERRE!!!!!!!

elona 2025.10.05. 12:56:48

Mintegy 30 éves tanulmány, de szerintem "ALAPMŰ"........

www.esely.org/kiadvanyok/1992_3/mireszolgalna.pdf

"Herbert J. Gans: Mire szolgálnak az érdemtelen szegények?"

Mindössze 15 oldal.... de én pl. kötelező olvasmánnyá tenném a középiskolákban!!!!!!

elona 2025.10.05. 13:09:35

"Brüsszel Magyar Péter leváltására készülhet, Karácsony Gergely lehet az ellenzék új jelöltje"

2025.10.05. 12:17
Index.hu
Sajtóértesülések szerint Brüsszelben Magyar Pétert lefokozhatják, mivel esélytelennek tartják a választási győzelemre, és helyét Karácsony Gergely veheti át az ellenzék miniszterelnök-jelöltjeként."

SAJNOS BEJÖTT A "JÓSLATOM"!!!!!!!!!!!!!!

AZTAT MINDANNYIAN LÁTTUK, HOGY EZ AZ ÚJ BALLIBSI MESSIÁS , EZ NÁRCISZTIKUS VADBAROM POLOSKA PETI TÖK ALKALMATLAN MINDENRE IS, ÍGY ERRE ELŐBB-UTÓBB A GAZDIJAI IS RÁJÖTTEK, ÍGY KIBASSZÁK, MINT A MACSKÁT SZARNI!!!!!!!!!

SAJNÁLOM, HOGY IGAZAM LETT!!!!!!!!!!!!!!!!!

PEDIG POLOSKA PETI ÉS BŰNBANDÁJA MILYEN "KELLEMES" ELLENFÉLNEK NÉZETT KI A VÁLASZTÁSOKRA.......ORBÁN VIKTOR VELE SOKKAL JOBBAN FELMOSTA VOLNA A PADLÓT, MINT MZP-VEL..........

elona 2025.10.05. 13:14:49

MIVEL MINDEZT KÖZÖLTÉK POLOSKA PETIVEL A BRÜSSZELI GAZDIJAI, ÍGY EZÉRT "TOLÓDOTT KI" A TISZAPART JELÖLT-ÁLLÍTÁSA IS......

ÉS IGEN!!!!!!!!!!!!!!!

ÚJRA ÖSSZEJÖN A KAMUGERI VEZETTE BALLIBSI ÖSSZEFOSÁS!!!!!!!

ÚJRA INDULHAT AZ ÖSSZEFOSÁS SZÍNEIBEN PL. KUNFALVI ÁGICA, HATHÁZI....

elona 2025.10.05. 13:21:25

Ilyenkor vagyok kibaszott büszke magamra, hogy milyen jól láttam a Poloska peti helyzetét!!!!

Mán hónappal ezelőtt, több hozzászólásomban felhívtam a fideszes médiumok vezetőjének figyelmét, hogy nem kéne ekkora elánnal támadni a Poloska petit, mert még a brüsszeli gazdijainak is kinyílik a szeme, és rájönnek, hogy mekkora nárcisztikus vadbarom ez a Poloska peti......és egy laza csikló-mozdulattal kibasszák, mint a macskát szarni.....

SAJNA IGAZAM LETT!!!!!!!

elona 2025.10.05. 13:23:26

MI LESZ MOST A TISZASZIGETEKKEL???????????????????

elona 2025.10.05. 13:29:19

„Mi nem a NER-ből toborzunk” – Dobrev Klára bemutatta a DK képviselőjelöltjeit, és közben beszólogatott Magyar Péternek"

MINEK "BESZÓLOGATNI" POLOSKA PETINEK???? ... Ő MÁN A KUKÁBAN VAN....

elona 2025.10.05. 13:38:43

MI VAN AZOKKAL A BALLIBSI KÉPVISELŐKKEL PL. MELLÁR, JÁMBOR, STB..... AKIK MÁN JÓ ELŐRE VISSZALÉPTEK A MÉG NEM IS ISMERT TISZAPARTOS KÉPVISELŐ-JELÖLT JAVÁRA??????

valis47 2025.10.05. 15:16:58

@elona: Nyugodtan váltson Brüsszel Karácsonyra, csak akkor az egész Tisza projekt megy a kukába? Helyette ismét valami óellenzéki összefosás lesz?

elona 2025.10.05. 15:53:06

@valis47:

Azért az kurvára teccik nekem, amikor a Poloska peti és bűnbandája bemutatja a "választási pogromját"...... HAHAHHHHHAAAAAAAA.....

A Poloska peti és a Tiszapart pogromját Brüsszelben írják, és csak akkor lesz nyilvános, ha véletlenül nyernek a Poloska petiék.....

Amit Poloska peti bemutat pogromjaként az még budipapírnak is kurva vékony lenne....
(... mondjuk én, Elon A. Musk személy szerint egyetértek azzal, hogy vissza akarják hozni a kötelező katonai szolgálatot....én is 18 hónapig rohadtam a seregben...ha erről lenne népszavazás, igennel szavaznék....)

elona 2025.10.05. 16:04:45

Mostan olvastam, hogy mán hamisítják az "ördög ügyvédjét" is.... lassan több tucat "ördög ügyvédje" lesz..... aztán mink, halandó emberek honnan tuggyuk melyik az igazi?

Boldeone2 2025.10.05. 17:47:51

@G. Nagy László: Nagyon jelentős tömeg tüntet Juhász Péter mellett!

Senki sem hiszi a kormány narratíváját!

www.youtube.com/live/6utRbymhNzs?si=1x-3KiU9aOT99aUp

Ebben az ügyben van még "perspektíva"...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.10.05. 18:48:42

@G. Nagy László: Putyin gazdád miatt halnak meg az emberek.
Hiába hazudozol és terelsz!
Az nem zavar, hogy mi meg az Oroszok háborúját finanszírozzuk?!

valis47 2025.10.05. 18:56:22

@Boldeone2: Szerinted Orbán kiállna egy pedofil mellett? Ha bizonyítható lenne a gyanúsítás, az biztos bukás...
Rendben fogadjuk el, hogy elég amorális ahhoz, hogy Rogán és Semjén pedofilek, utóbbi buzi is, mégis kiáll mellettük, de nem tudhatná, hogy nincs-e tényleg videó, ahogy az egyik ördögügyvédje, a bolond kipás Dániel Péter állította... amiket izraeli szakértőkkel vizsgáltat :D
Szóval szerintem ez egy bosszúhadjárat volt eredetileg Semjén ellen, mert sokat buzizott. Ezért elkezdték terjeszteni róla az ilyen cigányfiúkkal szórakozik a vadászházban sztorikat, amiket aztán egyre többen "hallottak", és ugye "nem zörög a haraszt".
Persze semmi sem 100% de elég meredek lenne ha igaz, mert akkor kb. vége politikailag a fidesznek, személyesen Orbánnak. Ekkorát nem kockáztat, inkább meghalt volna "zsolti bácsi" hirtelen valamiben.

valis47 2025.10.05. 19:04:17

Persze az O1G-seknél működik. Ahogy működött az is, hogy Orbán nyílt színen bemosott az asszonynak, vagy hogy a grazi klinikán látták (fb-n láttam anno "bizonyíték" papírt is ennek alátámasztásra) stb.
Deutsch kokainozik és kurvázik, Habony kokainozik és nyuggereket rúg fel, ezek teljesen beleillenek a személyiségükbe, utóbbiról ismert is a rendőrségi ügy, a kokózásokról meg elég egyértelmű videók, az más... de ezek nem is pedofília súlyú dolgok. Rogánról is elhiszem, hogy kurvázik és kokainozik, hogy intézetis gyerekeket dugott, azt kevésbé tartom hihetőnek.
Szájer más ügy, ő a nyilvánosság előtt rejtőzködő buzi, az ő korosztályában kb. minden meleg közszereplő az volt mondjuk a legutóbbi időkig, bár sokról közismert volt a dolog, csak a média nem írta meg. Szájerről Orbán tudta kezdettől fogva a hajlamát. Akkor tegyük fel Semjénről is tudta, ha az. De a pedoság az kissé erősebb dolog (persze valójában szinte minden buzi kedveli a 13-18 közötti fiúkat, ez szigorúan véve nem is pedofília, ahogy a már nemileg érett 13-18 közötti lányok iránti vonzalom sem az)

elona 2025.10.05. 20:01:29

Olyan jó kis téma ez a pedofília.....

..... ott van az a 12 éves lelenc-hülyegyerek és benyögi, hogy ő bizony a pedofília áldozata, és ezt a ballibsik ezt egyből készpénznek veszik!!!!! .... ebbe aztán biztos belebukik a Patás.....

AZTÁN MEG EZ A 12 ÉVES HÜLYEGYEREK BENYÖGI, HOGY VICC VOLT AZ EGÉSZ.....
Ő NEM BÜNTETHETŐ, AD EGY JÓ KIS MUNKÁT A NYOMOZÓKNAK.....ÉS ERRŐL BESZÉL AZ EGÉSZ ORSZÁG!!!!!!

TÉNYLEG JÓ KIS TÉMA EZ A PEDOFÍLIA.... REMÉLEM A VÁLASZTÁSOKIG KITART....

Boldeone2 2025.10.05. 20:27:02

@valis47: Szerintem Semjén nem pedofil, de itt nem is erről van szó, hanem a "gyermekvédelem " visszáságairól...
Amit nem oldottak meg 15 év alatt, sőt, eltűrték az alkalmatlanokat vezetőnek

Rogán viszknt kurvázott, ami biztos. Az persze nem bűn, ha 18 éven felülivel tette, de mutasson már példát a tàrsadalomnak!

Konzervatív kormány ez, vagy mi a fac?

Boldeone2 2025.10.05. 20:32:41

@valis47: Nem árt ez is felidézni:

hungarian-former-mayor-zsolt-borkai-sex-tape-in-yacht-480p

A Fidesz- állampárt rettentő ciki!

Én simán kinézem, hogy ilyen dolgok ma is vannak.

G. Nagy László 2025.10.05. 20:33:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Az nem zavar, hogy mi meg az Oroszok háborúját finanszírozzuk?! "

Nem teszünk ilyet. Árut vásárolunk. Az Ukrajnába menő pénzek ezzel szemben célzottan a háborút finanszírozzák. Ne ferdíts, ne csúsztass!

G. Nagy László 2025.10.05. 20:38:15

@elona:

"Mi a faszért kell ide gyermekvédelem???????? ITT AZOKAT A VADBAROM BALLIBSI SZÜLŐKET KÉNE HELYRETENNI, AKIK DIREKT "LELENC-GYERMEKET" SZÜLNEK....... A SZÜLŐK A HIBÁSAK!!!!!!!!!!!!"

És attól, hogy kimondjuk: a szülők a hibásak, rögtön megoldottad a gyerekek sorsát? Azért kell gyermekvédelem, mert a kiskorúak még nem képesek eltartani és megvédeni magukat. Ők nem tehetnek róla, ha a szüleik barbár állatok. Ez alapvető erkölcsi kérdés.

G. Nagy László 2025.10.05. 20:41:17

@Boldeone2:

"Rogán viszknt kurvázott, ami biztos. Az persze nem bűn, ha 18 éven felülivel tette, de mutasson már példát a tàrsadalomnak!"

Te mi a fenéről beszélsz? Mi a fasz közünk van ahhoz, hogy két felnőtt ember mit tesz egymással? Te magad írod le, hogy NEM BŰN. Akkor mi a baj? Miféle szent életet vársz el a politikusoktól? Imádkoznia és böjtölnie is kell?

G. Nagy László 2025.10.05. 20:43:29

@Boldeone2:

"Senki sem hiszi a kormány narratíváját!"

Tehát mindenki azt hiszi, hogy a Szőlő utcai javítóintézetből kiskorú lányokat és fiúkat csempésztek ki, akiket Semjénék kúrtak? Vagy mit nem hisznek?

Boldeone2 2025.10.05. 20:43:45

@G. Nagy László: Rendőrt hívtunk, ki is jött egy megnyerő külsejű, szimpatikus fickó. A gyermekvédelmi gyámok elmondták, mi történt a gyámoltjukkal, a rendőr pedig azt mondta, írjunk alá egy titoktartási nyilatkozatot és nyugodjunk meg, tudnak Juhász tevékenységéről, fedett nyomozás folyik ellene, le fogják buktatni. Ez 2015-ben történt és mi nagyon-nagyon örültünk neki, hogy ezt meg mertük lépni. Aztán nem történt semmi.”

telex.hu/belfold/2025/10/01/tasz-kuslits-gabor-szolo-utca-tegyesz-titoktartasi-nyilatkozat

Boldeone2 2025.10.05. 20:45:55

@G. Nagy László: Pont az előbb írtam, mi a probléma. Értelmezd. Semjén - szerintem -nem bűnös, de a magyar kormány igen, hogy eddig jutottunk...

wigotah224 2025.10.05. 20:46:21

@G. Nagy László: "Az Egyetemesen preferálandó emberi viselkedés"
Múltkor beleolvastam, de bevallom nekem nagyon filozofikus volt, én jobban kedvelem a gazdasági meg a nem ennyire absztrakt politikai filozófiai írásokat.
"A boldog békeidőkben tényleg az a kérdés, hogy az állam meddig terjeszkedhet; hogy mekkorák az adók, s milyenek a központi szolgáltatások....
Viszont most nem élünk boldog békeidőket. A háború és a migráció egyaránt veszélyt hordoz. Ezek Európa fő kérdései a versenyképességen túl."
Csakhogy a liberális megközelítéssel mindkettőt megoldanánk:
Migráció: ha az államnak nem feladata a(z egészséges) munkanélküliek támogatása, akkor csak az fog idejönni, aki dolgozik, probléma megoldva
Háború: A külső agresszorral szembeni védekezés még liberális szemszögből is - 1-2 kivétel van persze, pl Rothbard, de azért a legtöbb liberális egyetért - állami feladat. Ergo, igenis kell ütőképes hadsereg és fel kell lépni az Európát fenyegető putyini rezsim ellen.

Nem gondoltam, hogy valaha mandinert fogok ajánlani, de nemrég csináltak egy interjút Frei Tamással, ami szerintem nagyon színvonalas lett. Már az is tökjó, hogy bevállalták, holott azt azért lehet tudni, hogy Frei nincs elragadtatva orbánékról és itt is megkapják tőle a magukét. De a riporter is tök profi volt, hagyta beszélni, nem vágott a szavába stb. Szóval Frei szerint nem a migráció a legnagyobb probléma, de nem spoilerezek, ha gondolod, nézd meg az interjút, szerintem megéri.

G. Nagy László 2025.10.05. 20:49:24

@Boldeone2: Tekintve, hogy eddig minden megszólalás TOTÁLIS KAMU volt az ügyben, hajlok rá, hogy ez is az. Juhász Péter Pál egy senki, a kormány soha nem kockáztatna érte semmit. Ha lett volna bizonyított ügy, már 2015-ben letartóztatták volna és kirúgták volna. Az ottani dolgozók azt nyilatkozták, hogy egy csendes, segítőkész ember volt, nem is gondolták róla, hogy ilyesmit tesz.

G. Nagy László 2025.10.05. 20:52:07

@elona:

"személy szerint egyetértek azzal, hogy vissza akarják hozni a kötelező katonai szolgálatot....én is 18 hónapig rohadtam a seregben...ha erről lenne népszavazás, igennel szavaznék."

Már a sorkatonai szolgálat önmagában is borzasztó erkölcstelen intézmény. Szabad polgárok vagyunk, nem rabszolgák. De az, hogy te ezt azért támogatod, mert te is bent rohadtál 18 hónapig, ez az erkölcstelenség netovábbja.

Boldeone2 2025.10.05. 20:54:47

@valis47: @G. Nagy László: Itt nem arról van szó, hogy Semjén vagy Orbán tudott-e az ügyről, nyilán nem. Hanem arról, hogy működik az állapárti rendszer, vagy nem...

444.hu/tldr/2025/09/24/magasra-jutott-ner-esekkel-vitt-egyutt-cegeket-a-szolo-utcai-intezet-igazgatoja

G. Nagy László 2025.10.05. 21:00:34

@wigotah224:

"Múltkor beleolvastam, de bevallom nekem nagyon filozofikus volt, én jobban kedvelem a gazdasági meg a nem ennyire absztrakt politikai filozófiai írásokat."

Szerintem alapmű. Ebből fakad, erre épül minden. Én nem érem be azzal, hogy az erkölcs Istentől való, mert minden vallás olyan istent, ezáltal olyan erkölcsöt hazudik, amilyet csak akar. Muszáj, hogy a non-agresszió elvének (ne ölj, ne lopj, ne kezdeményezz erőszakot) legyen szilárd, filozofikus alapja. E nélkül homokra építjük a társadalmainkat.

"Csakhogy a liberális megközelítéssel mindkettőt megoldanánk:
Migráció: ha az államnak nem feladata a(z egészséges) munkanélküliek támogatása, akkor csak az fog idejönni, aki dolgozik, probléma megoldva"

Ez fontos, de nem elég. Ha majd megindul 100 millió afrikai, akkor nem fogják tanulmányozni előtte az európai szociális ellátó rendszereket. Ha nem kapnak segélyt, majd elveszik azt, amire szükségük van. Muszáj még a határnál megállítani őket.

"Ergo, igenis kell ütőképes hadsereg és fel kell lépni az Európát fenyegető putyini rezsim ellen."

Ütőképes hadsereg kell, de Európát nem fenyegeti Putyin. Ez egy globalista mese, semmi alapja sincs.

"ha gondolod, nézd meg az interjút, szerintem megéri."

Köszönöm az ajánlást, megnézem! Lehet, hogy még ma este.

Boldeone2 2025.10.05. 21:51:27

@G. Nagy László: Ütőképes hadsereg kell, de Európát nem fenyegeti Putyin. Ez egy globalista mese, semmi alapja sincs."

- Nem a lófact nem! Szinte már napi szinten fenyeget! Olvass több hírt!

Oroszország az ellenségünk, ezért fegyverkezik Európa

Persze, szeretné elhitetni hogy nem ellenség azt is, de közben fenyegetőzik is, tehát kettős beszédet folytat..

Mi, európaiak nem hiszünk nekik, ismervén a történelmet, sőt, újabban le is nézzük őket

Boldeone2 2025.10.05. 21:53:05

@G. Nagy László: Arról konszenzus van, hogy a "veszett kutyát " , Putyint meg kell fékezni! Orbán miért haverkodik a tömeggyilkossal?

G. Nagy László 2025.10.05. 22:32:32

@Boldeone2:

"Arról konszenzus van, hogy a "veszett kutyát " , Putyint meg kell fékezni!"

Nincs ilyen konszenzus. Megvett, illetve megfélemlített politikusok bólogatnak a hülyeséghez. Ha meg akarnák fékezni, már rég leültek volna tárgyalni vele. Nem tették. Van egy vékonyka réteg, amelyiknek nem érdeke a béke. Mindenki más jobban járna.

Billy Hill 2025.10.05. 23:24:59

@G. Nagy László: Igazából van egy ilyen rendkívül erkölcsös európai konszenzus, hogy az ukránok vérén megvesszük a nyugalmunkat. Adunk pénzt, de pofa be, a saját földeteket tönkretéve, elaknásítva, a ti lakosságotok élete árán tartsátok távol innen ezt a veszett kutyát, nem érdekel hogyan. A mi udvarunkig nem juthat el. A csóró szomszéd lábát leharaphatja, dobunk neki alamizsnát, örüljön, hogy nekünk katonáskodhat. "A te hangod mélyebb..."

G. Nagy László 2025.10.06. 00:08:12

@Billy Hill: A baj ezzel az, hogy nem csupán erkölcstelen, de drága is és felesleges is.

Boldeone2 2025.10.06. 08:39:35

@Billy Hill: Van más megoldás? Nyilvánvalóan nincs. Megpróbálta Trump is, nem sikerült. Több fegyvert Ukrajnának, hatékonyabb és több szankciót Oroszországnak

Mondjuk ki, a keleti " rák ellen" két eszközünk van:

1. "Kemoterápia" - azaz a másodlagos szankciók ( is)
2. Operálni kell " - long range misseles Ukrajnának

Egyik sem gyors eredmény...De ahogy a rák sem áll meg magától, úgy Putyin sem...

wigotah224 2025.10.06. 13:47:53

@G. Nagy László: "Európát nem fenyegeti Putyin. Ez egy globalista mese, semmi alapja sincs."
Persze, ukrajnát sem támadják meg. Ezt a hülye is tudja. Vagy hogy mondtátok.
A légtérsértéseket is az UFOk csinálják.

"Ha meg akarnák fékezni, már rég leültek volna tárgyalni vele."
Miért kell ilyeneket hazudni? Megtörtént. Trump még fogadta is Alaszkában, de csak bohócot csinált belőle (mmint putler trumpból) és még fokozta is a háborút.

Undorító, ahogy a háborút kezdeményező, százezreket a halálba küldő diktátor pártját fogjátok, csak hogy legyen a molnak olcsó olaj. Mondjuk orbánt még értem, miért védi ez utóbbi profitját, de téged nem igazán. Még ha van is mol részvényed, nem hinném, hogy számottevő része a vagyonodnak.

valis47 2025.10.06. 14:41:58

@wigotah224: A költségvetésből is kiesne százmilliárdos nagyságrendű összeg, mert a mol büntetőadót fizet az orosz olajon keresett bevétel után.

G. Nagy László 2025.10.06. 16:26:49

@wigotah224:

Persze, ukrajnát sem támadják meg. Ezt a hülye is tudja."

Értem. Tehát aki Ukrajnát megtámadja, az mindenkit megtámad. Ennyi erővel a világ összes agresszora veszélyt jelent ránk. Ez nyilván faszság, te is tudod.

"Miért kell ilyeneket hazudni? Megtörtént. Trump még fogadta is Alaszkában"

Erről mindannyian tudunk, de nem erről volt szó. Az EU mikor tárgyalt Putyinnal? Von der Leyen EGYSZER beszélt vele telefonon még jó három éve. Ennyi. Az EU egy kalap szar, s napról napra hergeli bele magát a háborúba, ahelyett, hogy a békén dolgozna. Ezt is tudod, ezt is látod, minek a mellébeszélés? Amikor Analena Baerbock évekkel ezelőtt elszólta magát, s véletlenül azt találta mondani: "háborúban állunk Oroszországgal", óriási botrány volt belőle. Mára ez lett a mainstream európai álláspont.

"Undorító, ahogy a háborút kezdeményező, százezreket a halálba küldő diktátor pártját fogjátok, csak hogy legyen a molnak olcsó olaj."

Undorító az, hogy te ezt így interpretálod. Senki nem fogja az oroszok pártját és mindenki elismeri az oroszok bűnét az agresszió kapcsán. De itt nem csupán a MOL-részvények árfolyamáról van szó (nekem most nincs), hanem a teljes magyar (és európai) gazdaság versenyképességéről. Én értem azt, hogy sokkan drukkolnak annak, hogy dőljön be a hazai gazdaság, mert az Orbán bukását hozná el, és nekik semmi sem drága ezért, ám remélem, hogy te ennél tisztességesebb fickó vagy.

wigotah224 2025.10.06. 18:35:41

@G. Nagy László: Kit érdekel vdl? A minszki egyezményeket sem az akkori EB elnök tárgyalta le, hanem az akkori német kancellár meg francia elnök. ők most is próbáltak tárgyalni.
"Tehát aki Ukrajnát megtámadja, az mindenkit megtámad."
Nem, de akkor elég durván benéztétek ezt, szóval engedelmeddel inkább hiszek a nyugati hírszerzéseknek meg a saját szememnek (orosz légtérsértések a NATO-ban napi szinten), mint neked meg a putyin seggében derékig benne lévő orbánnak.
+ az egész orosz történelem másról sem szól, mint a környezetében lévő többi nép terrorizálásáról - és ugye ezt putyin jónak tartja, nem úgy, mint a 45 után önreflexiót gyakorló németek. Rajtad meg a nemzetvezetőn kívül érti ezt mindenki, a lengyelek, a baltiak stb.
Magyarországot is megtámadták 56-ban. Jöhetsz azzal, hogy a mostani oroszok nem azok, de megint csak: ezt putyin és az orosz vezetés jónak tartja.

G. Nagy László 2025.10.06. 21:08:35

@wigotah224:

"ők most is próbáltak tárgyalni."

2022 februárja után mikor? Egyszer sem találkoztak. Volt pár telefonbeszélgetés, semmi egyéb.

"Magyarországot is megtámadták 56-ban. Jöhetsz azzal, hogy a mostani oroszok nem azok, de megint csak: ezt putyin és az orosz vezetés jónak tartja."

Mert igazi férgek. De ez mit változtat bármin? Most Ukrajnát támadják, nem minket. 1956 kapcsán megértettem, hogy nem siettek a segítségünkre; nem akartak újabb világháborút. Most érdekes módon BÁRMIT kockáztatnak Ukrajnáért. Ráadásul a mi sorsunk akkor az elviselhetetlen kommunista gyarmati sors volt. Ukrajnának elég lett volna függetlenséget vállalnia. Dalolva ment volna.

Vajon az ukránok ennyivel értékesebb emberek, mint a magyarok?

Wildhunt 2025.10.12. 09:14:33

Kicsit késő, de...

KARL-MARX-STADT - Kuba
ANTIFA CITY - Argentina
WOKE TOWN - Svédország
WELFARE STATE - Magyarország
LIBERTÁRIUS VÁROSÁLLAM - Monaco
SOVINISZTA KLUB - Ukrajna
ISZLÁM KALIFÁTUS - legyen Katar (még)
SPÁRTA - Ez bizony Tajvan vagy Szingapúr
ZÖLD SZIGET -
VEGÁN ÉDEN -
NUDISTA PARADICSOM - ezek szerintem nincsenek, okkal.
NAGYVÁLLALATI MEGAPOLISZ - USA

Wildhunt 2025.10.12. 09:15:52

@Wildhunt: a levonható következtetés kellemetlen.

G. Nagy László 2025.10.12. 11:38:21

@Wildhunt: Szingapúr működik, de pont nem a spártai elemek miatt.

Wildhunt 2025.10.12. 14:31:41

@G. Nagy László:
- általános sorkötelezettség ami alól lehetetlen kibújni
- drákói szigor és törvények
- botozás
- alkohol drog nikotin stb szinte teljes tiltása
- fasizmusba hajló nacionalizmus és gazdasági szerkezet.

This, is, SPARTAAAAAAA

G. Nagy László 2025.10.12. 21:54:55

@Wildhunt: Oké, elfogadom, hogy ez Spárta. De ha megnézed a Heritage Foundation jelentéseit, azt fogod látni, hogy Szingapúr évről évre ott van a világ 3 legszabadabb gazdasága közt. Alacsony adók, alacsony központi bürokrácia, szigorú és szelektív bevándorláspolitika - ettől sikeres Szingapúr. Ha a különböző bűnesetek büntetési tételeit a negyedére csökkentenék, akkor sem változna semmi. A törvényi szigor csupán az ázsiaiak furcsa perverziója, nem ez a lényeg.

Billy Hill 2025.10.13. 00:26:21

(Át kellene már nevezni Singarich-re, nem maradhat már Singapoor... ;-)

Wildhunt 2025.10.13. 07:07:38

@G. Nagy László: Ha a különböző bűnesetek büntetési tételeit a negyedére csökkentenék, akkor sem változna semmi

Ezzel nem értek egyet. Szerintem mazsolázol az igazad bizonyításáért. Az extra szigor az egyik oka a szuperfegyelmezett munkaerőnek. Amit el is ismersz az "ázsiaiak furcsa perverziója" -ként
süti beállítások módosítása