téveszmék

téveszmék

"Kádár idején jobb volt"

2023. április 22. - G. Nagy László

a-besugo.jpg

 

Harminchárom év telt el az első szabad parlamenti választás óta. Az a generáció, amelyik a rendszerváltást követően a legnagyobb meggyőződéssel vallotta, hogy Kádár alatt jobb volt, mi több: életben tartotta és kétszer is kormányra segítette a Magyar Szocialista Pártot, ma már nincs velünk. Mindeközben felnőtt egy olyan nemzedék, amelynek semmiféle közvetlen tapasztalata sincs a puha diktatúra kapcsán. Számukra egyenesen kötelező a tavaly bemutatott sikersorozat, A besúgó megtekintése.

 

A magyar filmeket gyakran éri az a kritika, hogy hiteltelenek; a készítőknek halvány fogalmuk sincs az általuk feldolgozott témáról, társadalmi problémáról. Kijön egy film a cigányságról, s a néző csak fogja a fejét, mert pontosan tudja, hogy a romák nem ilyenek. Ha a központi téma a drog, többnyire azt érezzük, hogy a forgatókönyvírók még sosem láttak közelről kábítószerest. Rendre életidegen jelenetekbe, karakterekbe és párbeszédekbe futunk. E tekintetben A besúgó sem tökéletes - találkozunk túlzó jelenetekkel és a kor valóságát kevéssé tükröző beszédmóddal, szóhasználattal -, ám mindezektől függetlenül a sorozat parádés; nem csupán sodró és lebilincselő, de a lényeget tekintve jól hozza a Kádár-éra atmoszféráját.

 

Az első, ami a széria kapcsán eszembe jut: a pitiánerség. Már a szó primer értelmében is: mintha mindenki gombokért adná el a lelkét. Még a jelentős hatalommal bíró tartótiszt is (a mindig kiváló Thuróczy Szabolcs alakításában) végig azon kattog, hogy vajon kiutalják-e családja számára a nagyobb és elegánsabb pasaréti lakást, ahol a lánya szobája sem lesz ablaktalan... Hazaér, veszekszik a nejével, hogy miért tekeri húsz fok fölé a fűtést, s folyamatosan frusztrált, mert képtelen elfogadható életnívót biztosítani a famíliának. Már a nyolcvanas évek derekán járunk, évtizedek óta építjük a szocializmust, de még mindig ott tartunk, hogy a pártarisztokrácia is igen szűk; a rendszer másodvonalbeli bizalmasai, támaszai, kegyeltjei is meglehetősen pocsékul élnek.

 

Maradjunk még egy percre az anyagiaknál! A kádári diktatúra úgy kívánja megvédeni magát, hogy civilekből szervez besúgóhálózatot. Értjük a logikáját. Először is: egyszerű a beépülés, hiszen a megzsarolt, megfenyegetett, félelemben tartott spiclik eleve a megfigyeltek környezetéből származnak. Másodszor: a kollaboránsok lelki megnyomorításának aligha van jobb eszköze. A diktatúrát kiszolgálók előbb-utóbb magukat is meggyűlölik, s jellemzően fásultakká, avagy - kognitív disszonanciájukkal imigyen megbirkózva - egyenesen a rendszer éltetőivé válnak. És mindezeken túl, harmadszor: rövidtávon az erőszak mindig a legolcsóbb megoldás. Kádárék - elvileg - megtehették volna, hogy csupa önkéntes, jól megfizetett kémet alkalmaznak. De ehhez pitiánerek voltak, inkább a mennyiséget választották a minőség helyett. (Az állambiztonsági szolgálatokat ellátó szervezetek 1945 és 1990 között kb. 160 ezer hálózati tagot számláltak... ) A sorozatban is megjelenik az az elem, hogy a rendőrség miként tud többször is lyukra futni besúgói jelentések alapján, a valóság azonban jellemzően nem bővelkedett a látványos félrevezetésekben. Tipikusnak számított ugyanakkor a használhatatlan anyag; az akaratuk ellenére beszervezettek - különösen a kreatívabb művészek és értelmiségiek - akár oldalakat tudtak megtölteni tökéletesen érdektelen információkkal, megfelelve a kényszer szülte elvárásnak, ugyanakkor senkit be nem mószerolva. Most képzeljük el: ez a velejéig romlott, beteg világ egyébként is irgalmatlan erőforrásokat használt fel önmaga védelmére; e kamu jelentések még tovább rontották a rendszer pocsék hatékonyságát. Az amatőr besúgóhálózat egésze a legpazarabbul szimbolizálja a szocializmus csődjét, életképtelenségét.

 

A kicsinyesség megmutatkozik abban is, ahogyan az elvtársak egymással bánnak. A sorozat negatív főszereplője nem csupán otthon, de a munkájában sem nagyon lubickolhat. Semmi tisztelet, megbecsülés, egymásért való kiállás. Nem csoda: egy képtelen ideológiára épített elnyomó rendszerben aligha számítunk bajtársiasságra; senki senkiben sem bízhat, csakis a félelem és az örökös gyanakvás vezérel mindenkit. Nincs közös hit, nincs közös cél, nincs barátság sem. Ezt láttuk már a jakobinus mozgalom idején is, amikor a francia forradalmárok egymást is lemészárolták. Ugyanez történt Leninéknél, később a magyar kommunistáknál is. Szinte megmosolyogtató, hogy a hazai baloldal a rendszerváltás óta is ugyanezt az attitűdöt élteti: gátlástalanul darálják le egymást, még az összefogás idején is képtelenek az együttműködésre. Igaz is: hit nélkül, program nélkül és egymás tisztelete nélkül aligha várhatnánk bármit.

 

Az eddigiek természetesen csupán a pitiánerség felszíni tünetei. A lényeg a rendszer egészének kicsinyességében rejlik. Képzeljük el azt az eszement világot, amelyben mindenki mindenkit megfigyel! Ez a tekintélyelvű vallások attitűdje, melyek szerint minden ember bűnös, és a közösségi embernek az a fő feladata, hogy árgus szemmel pásztázza a többieket, folyamatosan az eltévelygőket kutatva. A keresztény vallást épp ugyanúgy jellemzi ez a hozzáállás, mint az iszlámot, csupán a barbár kegyetlenség az, amely a hívők tudati szintjének emelkedésével (és az egyház világi hatalmának megszűnésével) az előbbiből már eltűnt. Ez éppen olyan beteg, mint a féltékeny férj, aki egész nap a nejét követi, távcsővel a nyakában... A jó értelemben vett, klasszikus liberalizmus mindezzel szemben nagyvonalú. Nem látja bűnösnek az átlagembert, ezért nem is kívánja folyamatosan ellenőrizni. Világos, hogy a liberális demokráciák is működtetnek terrorelhárítási egységeket, ám ezek - alapértelmezetten - a polgárokat óvják az elmebeteg agresszoroktól, nem pedig az államot. Magát a rendszert teljesen felesleges védeni, ahogyan erőszakkal támadni is, hiszen négyévente választásokat tartunk, melynek alkalmával simán elzavarható bármelyik népszerűtlen kormányzat.

 

A sorozat elsősorban az akciót helyezi előtérbe, nem pedig az eszmeiséget, azonban az ötödik epizódban egy érdekes pódiumvitát is láthatunk. A KISZ küldötte azzal érvel a rendszer mellett, hogy lám, most is itt ülhetnek és megbeszélhetik, ha valami nem tetszik. (Azt nem említi, mert nem is tud róla, hogy egyedül a kommunista ifjak jelenléte miatt nem veri szét a rendőrség az eseményt és a résztvevőket.) Száva Zsolt, az ellenzéki egyetemisták vezetője így válaszol: "Nagyon fontos dolgot mondtál ki, Adél. Szeretném, hogy mindannyian ízlelgessük magunkban ezt a szót: ajándék. Mikor kértünk mi ajándékot? Mennyivel jobb egy egyszeri, szegényes ajándék annál a hatalmas lehetőséghalmaznál, amit a munkánkkal tudnánk megteremteni? Én megkockáztatom, hogy inkább éhen halok és dolgozom egy lehetőségekkel teli országban, minthogy a biztos szegénységben éljem le az életemet, ahol rám erőltetik, hogy mindenki ugyanannyit ér." Nem különösebben mélyenszántó filozófia, mindenesetre megfogalmazza a lényeget: a szabadság nem ajándék, nem könyöradomány, hanem minden élő ember elidegeníthetetlen alapjoga. A baloldali kényszeres társadalomkontrollhoz hasonlóan nem melengeti a szívemet az sem, amikor Bogár Laci bácsi a "léthatárőrizet" kívánatosságáról beszél: "Ha megmaradtak volna azok az intézmények, amelyek szakrálisan őrködnek afelett, hogy elgondolni és megvalósítani csak azt lehet, amit az örökkévalóságba be tudsz illeszteni..." Hitem szerint ne legyenek ilyen intézmények, se szakrálisak, se deszakrálisak. Az emberi szabadság azt (is) jelenti, hogy elgondolhatunk és megvalósíthatunk bármit, ami nem tesz erőszakot a másik emberen.

 

A Kádár-rendszer mindenkit megrabolt mindenféle módon. Mi, középkorú közép-európaiak ilyen tekintetben szerencsések vagyunk, hiszen megtapasztalhattuk a szocializmus végtelen sötétségét, majd az azt követő világot is. A fiatalok pedig - akik az előbbit már megúszták - nézzék végig a sorozatot, hogy egy életre bevéssék: soha többé balos rémuralmat!

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2218104666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baalint1 2023.04.28. 18:58:26

@ulpius66:
Nem az a demokrácia fokmérője. Lehet egy ország demokratikus halálbüntetéssel és anélkül is, fegyverviseléssel és anélkül is. Csak az amerikaiak utóbbit arra vezetik vissza, hogy ha zsarnokká válna a hatalom, akkor fegyverrel fordulhassanak ellene. De ennek semmi értelme egy olyna korban, ahol az önvédelmi kézifegyverek nem sokat érnének a hadsereg fegyvereivel szemben.

taga20 2023.04.28. 18:58:32

@baalint1: és evvel, mit akartál mondani?

u.i.: janukovics moszkvában van, a csutigeci meg még itt!

baalint1 2023.04.28. 18:59:05

@ulpius66:
Ami az abortuszt illeti, attól függ mit gondol róla a lakosság.

baalint1 2023.04.28. 19:02:14

@taga20:
Azt, hogy rohadtul nem úgy indult ukránoknál sem, hogy államférfiak irányították, mint pl. Zelenszkij vagy Klicsko. Hanem sok korrupt oligarcha és azok kiszolgálói. És semmi nem garantálja, hogy később nem ez lesz megint, most is sok korrupt politikus lehet a vezetésben is és más pártokban is, meg lehetnek árulók is.

És fordítva, Magyarországon sincs kizárva, hogy majd egyszer hazafiak jussnaak hatalomra. Akkor is, ha most egy hazaáruló Orbánunk van.

taga20 2023.04.28. 19:06:16

@alöksz róz: rőzse, 13 éve hazudoztok, erre itt picsogsz?

elmész te a kurvaanyádba, fityeszork!:))

2023.04.28. 20:14:11

@baalint1:
ha van egy magyar néppárt, amibe mindenki beléphet, tehát egy pártban van a fidesz, a momentum, a dk és a pártelnöki hatalmért harcol orbán, gyurcsány és aki még indul az legalább annyira demokratikus, mint a többpártrendszer. még egyszer akkor ha szabad választások vannak. és a párt több jelöltet állít.

több párt egy platformmal egy párt több platfrommal. a demokrácia szempontjából vsecko jedno.

taga20 2023.04.28. 20:38:00

így utólag, aszt kell mondanom, hogy bajerzsotinak igaza volt.

bár akkormég másik csapatban jáccott:)))

u.i.: az istenbasszameg az összes vallásos faszt!

ulpius66 2023.04.28. 20:52:51

@taga20: "u.i.: az istenbasszameg az összes vallásos faszt!"

Az Iványi Gábort is?

taga20 2023.04.28. 21:02:32

@ulpius66:

munkásőr, rád gondoltam többek között!

a kurvaistenbasszonmeg!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.04.29. 07:28:08

@ulpius66: abba a trumpba rúgsz bele, akinek a seggét nyaltátok???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.04.29. 07:58:38

@baalint1: feudálkommunista pontosan. De neked miért jobb az a rendszer, amelyik 40 évvel a Kádár rendszer után 50 - 100 évvel ezelőtti állapotokat akar visszahozni.?
Ugye nem te vagy a gajdics...?

alöksz róz 2023.04.29. 10:44:24

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: az az! nem lehet semmit dicsérni, tanulja csak meg!

ulpius66 2023.04.29. 10:48:39

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Én Trumppal csak példálóztam....

A LÉNYEG: AZ USA VÁLASZTÁSI RENDJE ANTIDEMOKRATIKUS!!!!

Mert mégis mekkora DEMOKRÁCIA mán az, abelyben az a jelölt győz, amelyik kevesebb savazatot kapott?

taga20 2023.04.29. 12:45:49

@ulpius66: szerintem is át kéne térniük a ruszki választási rendszerre, me az kafa!

elmész te a picsába munkásőr!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 12:59:09

@taga20: azért a Horthy-rendszerben a Bethlen-Peyer paktum egészen forradalmi és demokratikus volt ám.

A Bethlen–Peyer-paktum fontos része volt Magyarország háború utáni konszolidációjának. Az egyezmény neve a Bethlen István, Magyarország miniszterelnöke és Peyer Károly, a Szociáldemokrata Párt elnöke közötti megállapodást takarja, s 1921. december 22-én került aláírásra.

Bethlen ritka nagy kincse volt hazánknak.

A paktumot a szociáldemokraták nagyszerű taktikai sikernek könyvelték el, ami révén az 1922-es választásoktól kezdve egészen 1944-ig parlamenti képviselettel rendelkezhettek, s nyugodt, rendezett és legális körülmények között tevékenykedhettek, míg a kommunisták árulásként értékelték a „munkásarisztokrácia” és a tőke kiegyezését.

A paktum egyik „bónusz” hozadéka a szociáldemokraták számára az volt, hogy a nagy rivális, a Kommunisták Magyarországi Pártja továbbra is illegalitásba kényszerült (és a szovjet bevonulásig ott is maradt), s tagjait, agitátorait, ahogy kiadványait és a tevékenységét úgy általában a rendszer továbbra is üldözte, elnyomta, vezetőiket bebörtönözte, nem egyszer ki is végezte

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 13:20:48

@ulpius66: hogy fenébe jön a DEMOKRÁCIA kérdéséhez a halálbüntetést?! még a felvetéseid is primitívek és ostobák.

én is halálbüntetés párti vagyok, egyeszerűen vannak olyan ostoba lények (..), akik olyan szinten állnak, hogy hozzájuk képest még az ősember is maga az erkölcsösség, pl most a lény, aki kinyomta egy nő mindkét szemét. persze előte ő és a családja még éekig zaklatták az áldaozat, és a hatóság SZOKÁS SZERINT NEM TETT SEMMIT! előzetesben kellett az ügye miatt lennie amúgyis, mégis szabadlábon volt az a féreg, és passziból emberek szemét nyomja ki.
szabadulása után lennél a szomszédja? nem? akkor ne más fszával verd a csalánt.

"aki nem tetszik azt jól lelövöd....vagy egyáltalán bárkit jól lelőhetsz..."

valóban, az ottani félhülyék mind hordhatnak fegyvereket, az ottani trumpista agyhalott "fideszesek" pedig nagyon védik a szabad fegyverviselést, a 200. iskolai mészárlás után is, de ameriakamég színtisztán jogállam. és jó a nyomozás a rendőrségen. van következménye te idióta, ha ott megölsz valakit.

"HA A DEMOKRÁCIA FOKMÉRŐJE A HALÁLBÜNTETÉS ÉS A SZABAD FEGYVERVISELÉS, AKKOR
AZ EU NEM DEMOKRÁCIA."

nagyon buta vagy. eddig azt mondtad hogy nem demokrácia ahol van halálbüntetés, tehát az eu eszerint az.
az eu-tanáziaprogramot tudom javasolni.

taga20 2023.04.29. 13:28:35

@tesz-vesz: azé mielőtt teljesen elalélnál, azelőtt nézzük mek már a forradalmi és demokratikus numerus clausus-t!

baalint1 2023.04.29. 14:33:17

@alöksz róz:
Ezt írtam eredetileg cvsvrs kommentjére, ahol azt éltette, hogy hogyan jutottak a szocializmusban kapcsolati alapon lakáshoz az emberek:

"Na épp az a szar rendszer, ahol a lakáshoz jutás annak a függvénye, hogy benyújtod, aztán valakik döntenek valami alapján, de rohadtul nem mindegy, hogy ki kinek a barátja, ismerőse. Ennél milliószor jobb piaci alapon. "

Te ezt írtad erre, engem idézve:

""Ennél milliószor jobb piaci alapon." - csak az a kérdés, kinek. mert a lakosság túlnyomó többségének biztos hogy nem. "

Erre írtam, hogy érdekes módon nyugaton mégis jobb volt az embereknek, ahol ezek piaci alapon mentek, mint keleten, ahol az államtól függött minden.

Te ezután nevezted mellébeszélésnek, amit írok, most meg is rágalmaztál.

Tessék, ez volt a kontextus, most pedig lehet bocsánatot kérni a rágalmazásért, mert bebizonyosodott, hogy te hazudtál, kommunista disznó.

baalint1 2023.04.29. 14:34:12

@cvsvrs:
Mondom, az ilyet hívták Magyar Dolgozók Pártjának, későbbi változatát pedig MSZMP-nek. Bárki beléphetett...

baalint1 2023.04.29. 14:35:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"De neked miért jobb az a rendszer, amelyik 40 évvel a Kádár rendszer után 50 - 100 évvel ezelőtti állapotokat akar visszahozni.?
Ugye nem te vagy a gajdics...? "

Nekem nem jó az a rendszer, amelyik diktatúrát épít, de a kész diktatúra még rosszabb.

baalint1 2023.04.29. 14:38:04

@tesz-vesz:
He? Előtte szocdem politikusokat lőttek a Dunába, igyekeztek lefejezni a pártot, aztán a maradék, jobboldalibb szárny végül kénytelen volt megegyezni Bethlenékkel, ebben mégis mi a demokratikus? Ja, volt parlamenti képviseletük, de mire mentek vele? Aztán mikor végre elhúzott a fasiszta csürhe, jöttek a kommunisták...

taga20 2023.04.29. 15:42:18

@baalint1: budaházy-torockai párost várják az információnál!:))

alöksz róz 2023.04.29. 15:42:20

@baalint1: na pontosan erre írtam. én kérjek bocsánatot, hogy te mellébeszéltél, szalmabáboztál, aztán hazudtál? és végül még úgy tettél, mint aki megsértődött.

semmi új, csak ahogy azt megszokhattuk tőletek.

2023.04.29. 15:57:31

@baalint1:
és a probléma az volt, hogy nem volt többes jelölés és ebből következően nem volt szabad választás. és most ugyan többes jelölés van (a többpártrendszer miatt), de nincs szabad belépés a pártokba. tehát autoriter pártelnökök közül lehet választani. orbán, gyurcsány (vagy a felesége), a momentum élén éppen ki van az szorítja ki az elnökség felét, lmp és a többi is ilyen. amiben tagság sincs. a párbeszédben elnökség sincs, csak karigeri. és a széljobb is hasonló. jobbik, vagy a helyébe került mi hazánk. mind-mind one-man show vagy one-woman (dobrev, donáth).

aztán volt egy ideig az, hogy ez a "profi" politika. mert hogy ezek az emberek mögött egy komoly szakértői stáb dolgozik. és ma már az sincs. hanem tényleg néhány nagyon szűk kis csoportosulás csinálja a politikát. a "szakértők" is elszigetelődtek egymástól.

taga20 2023.04.29. 15:57:58

@alöksz róz: rőzse, geci sok pert buktok, és te arcoskodsz fityeszparaszt?:)))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 16:42:30

@taga20: nézzük meg a vörös terrort is, meg azokat a zsidókat akik a 19. század végén tömegével áramoltak be az országba

a 19. században úgy tudom 3 nagy zsidóemancipáló törvény is volt és komolytalan volt az antiszemita párt, csak épp jött a tanácsköz, meg a vörös terror.

nem a magyarok lettek hirtelen gonoszak. a migránsok vörös terrorja után lehet kéne csodálkozni ha migránsellenes törvényeket is hoznak, ha jól emlékszem az ún. "zsidótörvények", minden kisebbségre vonatkoztak. 3 -ból kettő legalábbis mindenképp.

"Mi nem az idegen fajjal szemben követeljük a numerus clausust, hanem a saját fajunkkal szemben követeljük a numerus apertust, mert tébolyodott és öngyilkos nemzet az, amely az értelmiséget nem elsősorban a saját fajtájából akarja rekrutálni."

Tormay C.

ahogy a korabeli vicc is mondja, kis túlzással, azért volt Garbai Sándor, magyar miniszter a kormányban, hogy legyen aki szombaton is aláírja a halálos ítéleteket.
ezt még a zsidó származású Puzsér is elismeri.

m.blog.hu/kk/kkbk/image/kun%20kommzsidovezeto.jpg

m.blog.hu/kk/kkbk/image/000/rakosi_kommunista_vezetk.jpg

a zsidóság származásának elfedése, ugyanolyan primkó dolog, mint annak megtagadása, hogy a falvakban csak a cigányokkal van a baj, nem minden cigánnyal, de akivel baj van, az mind cigány, vannak jó cigányok, jó zsidók is, de akkoriban csak a zsidók voltak ilyen erőszakosan kommunisták többnyire, ahogy most a falvakban a cigányok. ezért volt numerus clausus, ezért ment könnyen a deportálás a "munkatáborba".
vesd össze Rosa Parksszal meg az USA-val, 1955-ben (!) nem engedték hogy a négerek meg a fehérek egymáshoz közel üljenek a buszon, mit sírnak a zsidók a numerus clausus miatt? mégis mit vár egy 2.-3. generációs bevándorló? nem akarja magát egyből királlyá koronáztatni? (persze voltak régebben itt élő izraeliták de nagyon nagy számban a 19. századtól is áramlottak be.)

1920. február 8-án egy fiatal brit író ezt írta az Illustrated Sunday Herald-ban:

“Nem lehet eltúlozni a nemzetközi és nagyrészt ateista zsidók szerepét a bolsevizmus kialakításában és az oroszországi forradalomban.”

Ezt Winston Churchill írta.

Sztálin 1953. március 5-i halála után Rákosi pozíciója hirtelen meggyengült; egy pártdelegációval az 1953-as „választás” után alig egy hónappal júniusban Moszkvába rendelték, ahol a Szovjetunió Kommunista Pártja vezetői szándékosan a vezetőtársai előtt súlyos személyes bírálatban részesítették a „beképzelt, kollektív módon dolgozni képtelen” Rákosit. Berija igen ingerült hangon hozta Rákosi és a magyar küldöttség tudomására, hogy olyan miniszterelnök kell, aki nem zsidó. Ezért kormányfői posztjáról Nagy Imre javára le kellett mondania, majd a Központi Vezetőség június végi ülésén önkritikára kényszerült, igaz ez utóbbi gesztus olyan titokban történt, hogy gyakorlatilag a hatalom legszűkebb felső vezetői körén kívül mások nem (még a párttársak sem) tudtak róla. A párt vezetője ő maradt ugyan, de már első titkárként, a főtitkári tisztséget megszüntették.

Pünkösti Árpád: Rákosi bukása, száműzetése és halála. Európa Kiadó.2001.13.oldal.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 16:54:11

@baalint1: egyre több hibát vétesz, nem olvasol figyelmesen, és nem kéne Bethlen meg a rongyos gárda közé bármiféle egyenlőséget tenni.

A paktumot a szociáldemokraták nagyszerű taktikai sikernek könyvelték el, kezdető részt olvasd újra.
vagy te a kommunistákat sajnálod? a komcsikkal vagy?

mire mentek vele? ja nem tudák még 1921-ben hogy megszállnak minket a ruszkik meg előtte a németek, akik kedvéért tlk. be kellett hozni az ún. zsidótörvényt.

baalint1 2023.04.29. 16:55:28

@alöksz róz:
Vettem a fáradságot, hogy összeszedjem mit mire írtunk, bebizonyítva, hogy nem én állítottam valótlant, hanem te. De nyugi, nem csalódtam benned, kommunistáknál nem várok el gerincet.

baalint1 2023.04.29. 16:57:34

@cvsvrs:
Ha szabadon alapíthatsz pártot, akkor a párt tagságának ahhoz is joga van, hogy kiket vegyenek be a pártba. Ez is része a demokráciának.
Az nem demokrácia, hogy bárki beléphet, de nem alapíthatnak pártot, ha nem tetszik nekik a párt.

baalint1 2023.04.29. 17:02:23

@tesz-vesz:
Ez a legostobább fasiszta érvelés, amivel a Horthy rendszer antiszemitizmusát mosdatod. Az, hogy a komcsik között sok volt a zsidó, eleve nem jelenti azt, hogy a zsidók között sok volt a komcsi, hiszen sok százezer zsidó élt akkor az országban. Ráadásul a komcsik ateisták voltak és vallásüldözők, így a vallásos zsidók eleve nem lehettek a támogatóik.

A kollektív bűnösség elve még akkor sem lenne rendben, ha az adott népcsoportnak tényleg a többsége benne lett volna valamiben. De ez semennyire sem volt igaz.

Az is hazug érvelés, hogy mert nem csak a zsidók ellen volt a törvény, hanem minden kisebbség ellen, ezért rendben lett volna. Nem, akkor sem. Ráadásul ugye a célt a zsidók ellen deklarálták.

baalint1 2023.04.29. 17:04:32

@tesz-vesz:
A lehetőségekhez képest tekintették taktikai sikernek, miután kicsinálták az ő pártjuk nagy részét is, nem csak a komcsikat.

"vagy te a kommunistákat sajnálod? a komcsikkal vagy?"

Nem, én az országot sajnálom, mert kommunista, fasiszta, nyilas majd megint kommunista férgek tették tönkre újra és újra. Ebben erősen benne van a Horthy rendszer IS.

baalint1 2023.04.29. 17:05:53

@tesz-vesz:
"mire mentek vele? ja nem tudák még 1921-ben hogy megszállnak minket a ruszkik meg előtte a németek, akik kedvéért tlk. be kellett hozni az ún. zsidótörvényt. "

Amit tudtak, az az volt, hogy a látszatdemokráciában csak díszlet szerepük lesz. És az is lett.

Az hogy utána a nyilasok majd a komcsik is kicsinálták őket, csak hab a tortán.

2023.04.29. 17:34:35

@baalint1:
a demokráciára az egyik elvi lehetőség az, sokpártrendszer van. minden párt korlátozhatja a belépést. ugyanakkor mindenki alapíthat pártot.

a másik lehetőség egypártrendszer. bárki beléphet. és a párton belül bárki szabadon politikai platformokat alakíthat. és ezeknek jelöltjei indulnak. az is lehet demokratikus.

és a harmadik lehetőség, hogy nincsenek pártok. úgy is lehet demokrácia.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 17:36:17

@baalint1:

igen, ezt a vajnás-korszakot én is hallottam, csak nem értek vele egyet. de jó hogy mondasz címeket.

Testről és lélekről, lelkizős valódi tartalom nélküli filmnek tűnik. nem láttam, de nem is nagyon érdekel.
az Akik Maradtak, lehet jó film, nem láttam, de nem nagy a története a kommentelők szerint
a Líza a rókatündér, nem bírtam végignézni, annyira modoros kissé, de amúgy tényleg nézhető és jópofa film, de nem magaskultúra, csak cuki gügyögés. lehet egyszer végignézem, mégha konzumidióta is kissé. popkultúra csupán, de abban nemzetközileg is megállja a helyét, ez igaz

Kojot meg valami akciófilm, nem? kálomistának köze van hozzá rémlik, tehát olyan nagyon rendszerkritikus nem lehet.

egyiket se lehet az Ötödik pecsét, a Tanú, vagy a Gyertek el a névnapomra mellé tenni.

taga20 2023.04.29. 17:40:39

@tesz-vesz: radnóti és szerbantal pusziltat.

richtergedeon meg a ráadás!

u.i.: haver nem foksz kijönni ebből jól! ;)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 17:53:52

@baalint1: mindegy mert Bethlen, Horthy akármit csinál, ugyanúgy megszállnak minket a szovjetek, és előtte a németek is.

persze a kiugrást lehetett volna jobban is csinálni, ahogy az osztrákok, hogy a ruszkik ne maradjanak ott. de nem mi voltunk ott. és jósok se lettünk volna akkor.
a szociáldemokrácia életben maradt, és parlamenti képviselete volt, ez demokratikus
Peyer 1927-től a Szakszervezeti Tanács főtitkára, a Nemzetközi Munkaügyi Konferencia küldötte. nem tudok róla, hogy ellehetetlenítették volna,
Nagyatádi Szabó Istvánt ellehetetleníteni próbálták, az igaz. de az ügy is jogos volt.
Temetésén részt vett Horthy és Bethlen is, 1932-ben Gömbös Gyula leplezte le szobrát a budapesti Kossuth téren. reméljük a halálához nincs köze Bethlennek...

a földosztás a vitézeknek is pl elkezdődött, nyilván nem volt tökéletes a rendszer, de vesd össze a kor többi nyugati országával. és ne a franciákkal :)

és az osztrákoknál nem is volt trianon, hogy német kényszerpályán legyenek, mint mi, sőt tőlünk kapták meg Burgenlandot.

az igazságos határ az lett volna, amit hitler ítélt meg nekünk és a románoknak. nem tudhatták még akkor hogy háború lesz .

kkbk.blog.hu/2010/10/20/de_mi_van_a_magyarokkal

baalint1 2023.04.29. 17:57:14

@cvsvrs:
A második lehetőség csak akkor lehetne demokrácia, ha a platformoknak akkora szerepe lenne, mint egy pártdemokráciában a pártoknak. Akkor viszont minek az az egy Párt, miért nem nevezzük a pártokat platformnak, és ugyanott vagyunk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 17:58:29

@taga20: sőt a zsidók tartották el Horthyt portugáliában.

nem írtál semmit , viszont szerintem nem érted, amit írok.
nem feltétlen értek egyet a numerus claususszal, csak leírtam hogy miért vezették be.

baalint1 2023.04.29. 18:07:50

@tesz-vesz:
"Testről és lélekről, lelkizős valódi tartalom nélküli filmnek tűnik. nem láttam, de nem is nagyon érdekel."

Ha nem láttad, akkor milyen alapon ítéled így meg, hogy lelkizős, valódi tartalom nélküli filmnek tűnik? Az, hogy ki mit nevez valódi tartalomnak, szubjektív, de egyébként nagyon nem lelkizős film, ha a lelkizős alatt a nyálas filmeket érted.

Röviden arról szól, hogy a történet női főszereplője autista (Asperger szindrómás), és nem érzi az érzelmeket, ezért tudatosan, értelemmel próbálja azokat megtanulni és kezelni. Ettől még lehetne jó és rossz film, nem is látom értelmét, hogy győzködjelek, de azzal leírni, hogy egy lelkizős, tartalom nélküli film, úgy hogy nem tudsz róla semmit, hát mit mondjak...

"az Akik Maradtak, lehet jó film, nem láttam, de nem nagy a története a kommentelők szerint"

Mert milyennek kellene lennie a történetének? Ha izgalmas, fordulatos történetet akarsz, van egy rakás trash akciófilm. Ezek a filmek viszont inkább művészfilmek, amelyeknek van valami mondanivalójuk, de azt nem minden esetben rágják a szádba, hanem hagyják, hogy gondolkodj el rajta. Hogy a szereplőknek mi volt a motivációja, hogyan viszonyultak egymáshoz, mi zajlott le bennük, stb., stb.

"a Líza a rókatündér, nem bírtam végignézni, annyira modoros kissé, de amúgy tényleg nézhető és jópofa film, de nem magaskultúra, csak cuki gügyögés. lehet egyszer végignézem, mégha konzumidióta is kissé. popkultúra csupán, de abban nemzetközileg is megállja a helyét, ez igaz"

Az alapvetően egy laza film, és nem is kell magaskultúrának lennie. Mondjuk konzumidiótának nem mondanám.

"Kojot meg valami akciófilm, nem? kálomistának köze van hozzá rémlik, tehát olyan nagyon rendszerkritikus nem lehet."

Kálomistának producer cége van, és pont ő nem engedte érvényesülni a filmet, nem engedte indulni nemzetközi filmfesztiválokon, mert túlzottan rendszerkritikusra sikerült, ami a rendező érdeme volt.

"Akciófilm", hát nem tudom. Az, hogy van benne akció... hát ja, van. Inkább egy nagyon elborult film, ami túlzó szatíraként mutatja be azt a fajta vidéki valóságot, ahol egy-egy kiskirály ural mindent. Talán a thriller vagy a dráma lenne a helytálló, keserű humorral, szürrealisztikus akciójelenetekkel.

(Itt megjegyzem, a Munkaügyek sorozat is kötődik Kálomistához - elvileg, aztán az 5., 6. évad totálisan NER paródia volt, utána le is vették műsorról. Na meg a színészek is a liberális színházakhoz kötődtek nagyrészt.)

baalint1 2023.04.29. 18:09:35

@tesz-vesz:
"egyiket se lehet az Ötödik pecsét, a Tanú, vagy a Gyertek el a névnapomra mellé tenni. "

Egyet láttál ezek közül, azt sem végig, és kijelented, hogy nem lehet olyanok mellé tenni, amiket a legjobb magyar filmeknek tartasz.

Egyébként nekem a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan is tetszett, de azért nem írtam, mert megosztó, az én korosztályomban viszont láttam a jelenséget, amiről szólt, úgyhogy azt gondolom inkább generációs film, aki 20-as vagy 30-as volt a megjelenésekor, az jobban érti.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 18:15:31

@baalint1: puha diktatúra, de miért puha?
semmi beleszólásuk nincs még a fideszes szavazóknak se, a fideszes agyhalottak nem akarták megvenni a vodafone-t, gyakorlatilag a fideszes szavazók azt se tudják melyik a jobb meg a bal kezük, amit itt fényesen prezentálnak a kommentekben, hogy még egy egyszerű kérdésre se tudnak válaszolni, és fel se fogják még a kérdést se.

számít diktatúránál a tömegbázis? hiszen pont attól diktatúra hogy még a tömegbázisa se szólhat bele.
nem tudjuk ám mennyi a választási csalás. mennyi cigányt fizetnek le, mivel a 3 millió fideszes szavazóból ha jól emlékszem csak 1,1 millió küldte vissza a nemzetinek hazudott ostoba propaganda konzultációt, ezért én ezt az egymilliót agymosottat hívnám a fideszes szavazónak, ez nem tömeg, de ha az "ellenzéket" rogánnal irányítva leszalámizzák. gerrymanderinggel így könnyű tömegbázisnak látszani. + választási csalások. putyin sokat segít ám orbánnak ebben, és orbánnak nincs válaszása, mive megzsarolták.
de a válasz online már lehozta, hogy már gyurcsány behívta az orosz kémeket.

www.valaszonline.hu/2019/04/17/gyurcsany-szilvasy-oroszok-titkosszolgalat/

www.valaszonline.hu/2019/04/17/gyurcsany-level-valasz-online/

orbán legnagyobb "ellenzéke" is ugyanolyan orosz hazaáruló, orbán pedig elszámoltatása helyett berakta a parlementbe
a másik legnagyobb "ellenzéke" a rendőrspicli toroczkai. akit a fidesz rángat. csodás jövőképünk van ebben a kőkemény diktatúrában, ahol milliárdokat lopnak el hetente teljesen önkényesen.
de még nem vernek minket el a rendőrök.
azt a párszáz embert még hagyják kiabálni. ahogy idéztem is a kubai költőt már. de ne aggódj, amit veszélyben orbán hatalma, jöhetnek a kékcédulák is, meg a fizikai terror is. csak azért nincsenek még ezek, mert még nincs veszélyben a diktatúra
a kubatov-lista elég pontos. de nyugi, talán 2056-ban a cigányok fellázadnak, mert már csak azok lesznek itthon....

és jöhet Pintér Béla darabja a valóságban is, a Vérvörös, törtfehér, méregzöld.

baalint1 2023.04.29. 18:16:30

@tesz-vesz:
"mindegy mert Bethlen, Horthy akármit csinál, ugyanúgy megszállnak minket a szovjetek, és előtte a németek is."

Érdekes, mert az előbb még azzal érveltél, hogy 21-ben mit tudhattak erről.

Egyrészt ilyen alapon most is bármit csinálunk, hiszen ha elsöpri valami Európát, akkor mindegy hogy Orbán van vagy valaki más.

Másrészt azért rohadtul nem volt mindegy, hogy mi és a többi kelet-európai ország sorban csatlakozott Hitlerhez, értem én hogy magunkban semmit nem érünk, de ilyen alapon választani se menj, mert csak 1 szavazat.

Harmadrészt maradjunk annál, hogy mit tartogatott a szocdemeknek a Horthy rendszer. Igen, működhettek, de bele nem szólhattak az ország irányításába. Ráadásul mint írtam, azok már csak a maradék szocdemek voltak, a többit kicsinálták addigra.

"és az osztrákoknál nem is volt trianon, hogy német kényszerpályán legyenek, mint mi, sőt tőlünk kapták meg Burgenlandot."

Miről beszélsz? Most eltekintve attól, hogy még a dualista államban is Bécs volt a fontosabb központ, és részben alá voltunk rendelve az osztrákoknak, a Magyar Királyságot leszámítva Ausztria igazgatása alatt volt Csehország, Szilézia, az Adria part egy része és Bosznia. Emellett elveszítették Dél-Tirolt is.

"az igazságos határ az lett volna, amit hitler ítélt meg nekünk és a románoknak. nem tudhatták még akkor hogy háború lesz ."

Igen, az lett volna az igazságos, de nem úgy, hogy Hitler segítségével. Mindkét bécsi döntésnél ez lett elbaszva.

baalint1 2023.04.29. 18:18:46

@tesz-vesz:
Fogalmazzunk úgy, hogy megfogalmaztad szerinted miért volt jogos. Úgy, hogy a komcsik kicsináltak rengeteg zsidót is a Tanácsköztársaság idején, de mégis úgy gondolod, hogy mert sok volt a zsidó a Tanácsköztársaság vezetésében, ezért jogos volt a zsidóellenes törvény.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 18:19:17

@baalint1: nem kell mindent megnéznem, hogy tudjam miről szól. vagy szólhat.

de konkrétan cáfolhatod, hogy nem jó a megérzésem a testről és lélekeről vagy a másik filmről
nem lelkizős filmek akkor?

és a 20 óra is jó film, az se 80-as évek.
5. pecsét 1976
tanú 1977

a névnapomra egyedül 1983-as

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 18:23:01

@baalint1: főleg ha annyi zsidót azért nem öltek meg a vörös terrornál mint katolikus papot.

de szívesen megnézek egy tudományos statisztikát erről.

igen végülis, ha a terroristák mind muszlimok, akkor lehet hogy felelőtlenül nem kéne beengedni
minden muszlimot a határon. egy hasonló intézkedés volt a numerus clausus, hogy jó volt vagy rossz, azt nem akarom megítélni, nem tudom megítélni, de a szándék ez volt.

baalint1 2023.04.29. 18:24:37

@tesz-vesz:
A Fideszes szavazók nem programban vagy elvekben bíznak, hanem Orbán Viktorban. Ha ő jónak látja a Vodafone megvásárlását, akkor az jó úgy. Lásd hogyan alakult G. Nagy László elvtárs véleménye az árstopokról, elvekben elutasította, aztán az MNB-s cikknél, ami arról szólt, hogy a "tévhitekkel" szemben nincs minden egy kézben, még felhozta érvként az MNB mellett, a kormány ellen érvként, hogy lám nem értenek egyet mindenben és ő az MNB-vel ért egyet, aztán rá pár hónapra már azt írta, hogy az árstop kényszerű, de jó megoldás. Pedig ő még egy intelligens ember az átlaghoz képest, mégis arra megy, amerre a fő Fideszes véleményfonal.

Az Orbán rendszert ez tartja fenn. Ez valóban nem demokrácia, de nem is totális, erőszakkal fenntartott diktatúra, mert olyan eszközökre nincs is szüksége, amik ahhoz kellenének. Mint írtam, a Kádár rendszer azonnal megbukott, mikor kivonult mögüle a "rendfenntartó" Szovjetunió. Mert a lakossági támogatás soha nem volt akkora, hogy önmaga erőszak nélkül fennmaradjon.

2023.04.29. 18:40:00

@baalint1:
a második opcióban alapvetően a párton belüliek és kívüliek versengenek a hatalomért. ha a pártosok nyernek, akkor politikai kormányzás van. és van egy párton kívüliekből álló szakértő ellenzék. és megfordítva szakértő kormány és a populista ellenzéki párt.

ez is demokrácia. szerintem értelmesebbek lennének a viták. a humán értelmiségiek mind pártosok, a reálértelmiségiek pártatlanok. egy mérnök nem kereszténydemokráciában vagy ehhez hasonlóban gondolkodik, hanem azt mondja, hogy őszerinte akkumulátorgyárak kellenek az elektromobilitáshoz. és egy másik azt, hogy őszerinte ezek túlontúl veszélyes üzemek és inkább gyógyszerkutatásokba kellene invesztálni, vagy az agráriumba. vagy az elektromos autókba szoftvert gyártsunk. de ez egy szakértői vita.

az, hogy házasodhassanak-e az egynemű párok egy ideológiai kérdés. pártoskodás. vagy hogy magyarország milyen álláspontot képviseljen az orosz-ukrán háborúban. ez egy pártpolitikai kérdés. és magyarország energetikai ellátása egy szakértői kérdés. és azt a párton kívül kell megvitatni.

nyilván ez két nagy politikai tömb egymással is tárgyal. hogyan csökkenthető az ország energiafüggősége. csökkenthető-e egyáltalán. az olcsóbb orosz energiát kellene választani, vagy a drágább nem-oroszt. az energia biztonság kérdésköre mindkét blokkot érinti.

ez egy másik keretrendszer. ebben is van orbán vs. gyurcsány. a párton belül. ki legyen a pártelnök. és a másiknak csak alelnöki pozíció marad.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 18:49:50

@baalint1: az usa kvázi demokratikus, mert több emberen múlik, akár több ezer, százezer emberen (cégen) is az ország irányítása, míg diktatúrákban ez csak 5-20 fő közötti lehet. max száz ember kb.
ja és ez nem a párszázember ember, véletlenül se a választók :) hanem a demokraták és republikánusok finanszírozói, egy nagyon jó amerikai könyvben írnak erről.

Diktátorok kézikönyve - Miért jó politika a rossz viselkedés?
Bruce Bueno de Mesquita - Alastair Smith

ne tévesszen meg a cím, a demokráciáról és a "demokráciákról", mint az USA, ugyanúgy szól. demokratikusan az usa megválasztja a diktátorait. amik általában kesztűbábként szóvivőnként működnek, nem az elnök ott a diktátor, hanem a szürke eminenciások akik a demokrata és a republikánus pártban (ugye mert csak ez a kettő van, másnak esélye sincs, szerintem Bernie Sandersnek esélye se lenne elnöknek lenni, mert a nagytőke emberei nem hagynák)

de jogállam, mert nagyon nagy többség biztonságban van jogilag. és állandóan perelhetnek minden apróságért.

és talán lehetne nyomot találni amikor egy politikus korrumpálja. de nem ismerem annyira az ottani jogállamot
de lehet ott olyan is hogy nem indítanak eljárást egy politikus gyereke ellen. a Milliárdok nyomában, igaz popkultúra, de első két-3 évada szerintem többé kevésbé hitelesen mutathatja be hogy a politiusok hogyan bábozhatnak az ügyésszéggel.

"Szavazati jog nélkül törvényszerűen csorbulnak a jogaid"

és ki mondta hogy nincs szavazat? ma is van szavazati jogod. azokra az álellenzéki hatalmi konglomerátum által kitermelt pártokra szavazhatsz, amiket legjobban reklámoznak. tiszte szerencse hogy a momentum ilyen agilis. a mögötte állók posztkomcsik ilyenkor mutatják meg, hogy sokkal demokratikusabbak, mint a spicli putyinzsarolt orbán.

"Trump nem tudta szétverni a demokráciát."

csak jelentősen leépítette, már megint ugyanazt tudom csak írni, trump újra nyerhet, és ha kilép a natoból pl elképesztő mélyrepülést vehet a világ.
érdemes jon stewart meg csah kati beszégetését megnézni, mi lehetünk az usa jövője, h a trump nyer.

taga20 2023.04.29. 18:52:40

@tesz-vesz: csak leírtam hogy miért vezették be. "

miért vezeték be?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.29. 18:52:54

@ulpius66: nem tudtam hogy a főpolgármester irányítja az országot, teljesen súlytalan figura, meg is büntetik miatta a fővárost nyugi, meg is adóztatják, mint a törökök Erdélyt.

"Akinek van szeme - és lát is - az tudja, hogy 33 évvel a cinkelt rendszerváltás után a kádári Láthatatlan Légió elképesztő befolyással bír Mo. folyamataira, trombotizálva annak gazdasági, politikai és társadalmi fejlődését.
Az ellenőrizetlen bagázs gyakran már nem is rejti véka alá valódi kötődéseit, miután a KGB-sek által uralt orosz rezsim letámadta Ukrajnát. Képzelhetjük, mit csinálnának, ha a ruszkik már itt lennének Kárpátalján.
De még mindennek fényében is lélegzetelállító, hogy a NER egyik szilovik megmondóembere oroszul ad interjút az EU-ban betiltott RT állami csatornának. Ebben lenácizza az ukránokat, miközben mögötte a könyvespolcon büszkén sorakoznak Lenin összes művei. Micsoda szégyen..."

www.youtube.com/watch?v=FR9E_po7Yt0

tehát akkor bencsik baloldali nem? lenin összesel.
ekkora féreg hazaárulót mint ez a bencsik. ja csőfideszes. anyanyelvi szinten beszél oroszul az a patkány!

taga20 2023.04.29. 19:00:03

@tesz-vesz: ez magyarország!

ahol bájerdubu megbánja bűneit, és leszopja ferit!

ez a mai pöcegödör magyarország.

ahogy dajcstompika mondaná, ennyi;)

Wildhunt 2023.04.29. 19:17:59

@alöksz róz: látom te lettél az ügyeletes gyógypedagógus.

taga20 2023.04.29. 19:32:39

@Wildhunt: szerintem el vagy te is tévedve!

rőzse max. az ügyeletes hülye lesz, nem az ápoló!:))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.30. 09:42:55

@taga20: bencsik vajon kgb-s volt, mint apró antal? anyanyelvi szinten beszél oroszul és nácizik. megdöbbentő, ritkán látni ekkora korrupt férgeket. ekkora a hazaárulókat.

ha mszp-s akkor nem döbbenek meg rajta ennyire, de hogy ilyen nyíltan vállalják az orosz rabszolgaságot. az megdöbbentő, ez a fidesz

kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.30. 09:53:49

@taga20: ezt írtam eddig, erről beszéltem.
ha a terroristák mind muszlimok, akkor lehet hogy felelőtlenül nem kéne beengedni őket.
minden muszlimot a határon. egy hasonló intézkedés volt a numerus clausus, hogy jó volt vagy rossz, azt nem akarom megítélni, nem tudom megítélni, de a szándék ez volt.

alöksz róz 2023.04.30. 13:02:48

@baalint1: "kommunistáknál nem várok el gerincet" - nyilván ezért nem növesztettél magadnak. de látom a megspórolt anyagból az arcodra bőrt sikerült jó vastagot.

ez a nevem senki 2023.04.30. 20:57:32

már láttam közelről nyuszlimot egyik sem volt köldöklő
de erőszakos az de
nem szeretem a nyuszlikokat
maradjanak otthon

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.02. 17:40:47

@baalint1: "És van még aki nem látja be, hogy Orbán vissza hozta nekünk a Kádár korszakot és a remek szocialista időket"

Mi lesz itt? Észak-Korea lite verzió?
"Mi soha nem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek egyet velünk"

www.youtube.com/watch?v=pERZkegjtKo

A lombkoronás polgármester kirúgással fenyeget egy közmunkást egy nevetős smiley miatt

Először telefonon hívta fel és felszólította, hogy távolítsa el a „röhögős fejet” a lombkoronátlan sétány képe alól, majd berendelte magához, hogy „megbeszéljék a dolgokat”. A személyes találkozó alkalmával hangfelvételtől tartva a közmunkással kint akarta hagyatni a telefonját, de miután az erre nem volt hajlandó, csak annyit közölt: „akkor mindent megbeszéltünk, viszont látásra, a papírokat majd kapod”. Gyakorlatilag kirúgta, illetve kirúgással fenyegette, mert a hölgy a mai napig még nem kapott írásos értesítést az elbocsátásáról.
Ez akkora aljasság és akkora arcátlanság, hogy amikor először hallottam, nem is akartam elhinni. Mivel a felvételt nem a polgármesteri önkény áldozatától kaptam, újra elutaztam Nyírmártonfalvára, hogy ellenőrizzem annak hitelességét. A nehéz körülmények között élő, valójában szociális munkásként dolgozó (de csak közmunkás bért kapó), nagyon bátor fiatal anyuka megerősítette a hanganyag valódiságát.
Mint mondta, egy ismerősük családja elment a híressé vált lombkorona sétányhoz, ott készítettek magukról egy képet, ezt posztolták ki, és erre nyomott ő egy nevetős emotikont. Mint mondja, nem volt benne semmi rossz szándék, ezen kívül soha semmi mást nem tett ki a lombkorona sétánnyal kapcsolatban, de másról sem szokott írni, ami a hivatalt érinti. Ezért is lepődött meg, amikor a polgármester felhívta, és az ő értelmezése szerint is arra tett utalást, hogy kirúgja.
A fiatal nőnek nagy szüksége van a munkára, mert egyedül neveli a 8 éves kisfiát, aki speciális nevelési igényű. Őt egy közeli településre viszi iskolába minden reggel, ezért is érintette rosszul, amikor a polgármester később bejelentette, hogy változtatna – az egyébként határozott idejű – munkaszerződésén, és reggel 8 óra helyett 7 órakor kellene kezdenie a hivatalban. Eddig táppénzen volt, ma ment vissza először dolgozni a megfenyegetése óta. Egyelőre hivatalosan még nem bocsátották el. Az is nagyon sok mindent elmond a magyar falvakról, hogy a hölgy pár éve még "rendes" állásban, szociális munkásként gondozta az időseket. De aztán a lombkoronás polgármester azt mondta, hogy erre nincs pénz, ezért ezentúl közmunkásként fogja ugyanazt (!) csinálni.
A fideszes polgármesternek ezekre a kérdésekre kellene válaszolnia:
- Valóban ő hallható-e a hangfelvételeken?
- Ha igen, szerinte hogyan kell mindezt értelmezni?
- Tervezte-e vagy tervezi-e, hogy elbocsátja az érintett dolgozót?
- Ha igen, milyen indokkal?
Persze nem fog válaszolni, de anélkül is elmondható: a polgármester arrogáns bosszúja még a lombkoronasétányánál is nagyobb botrány. Ugyanakkor, ahogyan a tarvágott erdő is jelképe lett az EU-s pénzek ellopásának, a nevetős smiley miatti fenyegetés pedig a települések lakóit terrorizáló, fideszes kiskirályok szimbóluma. Csak remélni lehet, hogy legalább ez a polgármester hamarosan eltűnik a süllyesztőben – mindenesetre a helyiekkel beszélve erre látok is esélyt. Az ellenzéki közösségnek viszont mindent meg kell tenni, hogy a megfenyegetett szociális munkást megvédje.

- Hadházy

baalint1 2023.05.03. 09:30:23

@tesz-vesz:
Azt nem tudom milyen kommentemet idézted.

Továbbra is mondom, szerintem is nagyon rossz az irány, egyre rosszabb lesz a helyzet, de ettől még Hadházy börtönben lenne, ha a szocializmusban világít rá az akkori elvtársak viselt dolgaira. Az Orbán rendszerben tudod miért nincs börtönben? Azért nem, mert a lakosságot nem érdekli sem a pofátlan lopás, sem a jogállam leépítése, ahogy az oktatás és egészségügy szétverése sem. Ebben különbözik a két rendszer, ehhez tapsikol a lakosság, a Kádár rendszerhez nem tapsikolt akkor, csak sok évvel később nosztalgiáznak, viszont beletörődött, mert nem volt lehetőség ellenállni.

baalint1 2023.05.03. 09:32:16

De egyébként kérdezd csak meg G Nagy elvtársat, vagy az itt kommentelő bolsevik elvtársakat, mit gondol Hadházyról. Legvalószínűbb, hogy felforgatónak tekintik, vagy akár hazaárulónak, mert a szemükben még a legnyíltabb lopás leleplezése is rossz, mert a kedvenceik elleni támadásnak tekintik. Érzelmileg azonosulnak a rendszer vezetőivel.

2023.05.03. 18:36:47

@baalint1:
éppen ezért nem váltják le orbánt. mert nincs kire leváltani. a kíhívók között nem akad egy új kádár. aki azt mondja, hogy az erdő az közbirtok. nem lesz magánerdő. mert abból döbrögi uraságok adódnak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.03. 20:21:05

@baalint1: de a fideszesek nem feledhetik azért azt sem, amikor Hadházy megölte a szomszédját anyagi haszonszerzés reményében, meg amikor annak a cigány k-nak fűt-fát ígért, meg hogy elveszi feleségül, miközben már házas volt és megcsalta az asszonyt egy hazug prostival.

mint Ángyánnál a napraforgó blog, amit azt MTI szemlézett. nem véletlen hogy most bevédi a sameszait. a jaffa kiadós g . nagy is fellélegezhet hogy a fake newsolásért már nem kell börtönbe mennie, hála a fidesznek.

itt nemcsak arról van szó hogy leleplezi a korrupciót :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.03. 20:27:26

@baalint1: ezek a youtube-ról a kommentek.

persze, de ha jelentenének valamit a lopások leleplezései, akkor már mindjárt életveszélyben lenne Hadházy is, meg a többi oknyomozó újságíró

a diktatúra még mindig arról szól hogy egy kis csoport önkényesen irányítja az országot, (orbán az orosz üzletemberekkel mint a három nagy orosz itthon, az orosz titkoszolgálattal; vagy orbán, az oroszokkal üzletelő lantoscsaba félék, meg még pár szürke eminenciás,)
és a választópolgárnak semmi esélye beleszólni érdemben a politikába.

rogán, szijjártó szerintem csak orbánnak engedelmeskedik. őket nem zsarolták meg putyinék. a rendszer ilyen, hogy orbánra épül.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.03. 20:30:48

@ez a nevem senki:

ha 10 000 m&ms-ből 5 mérgezett: ennél belőle? leszámítjuk most a munkaerőpiacot.
nem láttál erőszakos muszlimot? hát a batachlant nem láttad? isis?
nyilván a többségük békés, de aki terrorista az mind muszlim. ignorálhatjuk, de akkor a logikát is ignoráljuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.03. 20:35:26

@baalint1: most kerültek alapítványba a kórházak, mint az iskolák, hamarosan jön a fizetős eü.

meg a vizitdíj 6x áron, ami ellen fideszes népszavazás volt, nem baj hogy szegényedünk

roncstársadalomban

szép új neoliberális banánköztársaság. a gyarmaton a helyezet változatlan.

444hsz.com/kommentek/a_fidesz_kdnp_megszavazta_alapitvanyi_fenntartasba_megy_at_hat_videki_korhaz

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.03. 21:33:09

@baalint1: jó majd adok egy esélyt a Testről és lélekről-nek.
de én úgy tudom, hogy az aspergeresek nem pszihopaták. vannak érzelmeik.
érdekesen hangzik ez amúgy.

akkor a Kojot hasonló lehet mint az orosz Leviatán, az nagyon tetszett. adok nekik egy esélyt, meggyőztél

munkaügyek 5.6 évad ner paródia, ez is érdekes lehet

baalint1 2023.05.04. 13:58:34

@tesz-vesz:
Nem saját érzelmei nincsenek a főszereplőnek, hanem másokét nem tudja felismerni és értelmezni. A pszichopaták erre kiválóan képesek, manipulálják is az embereket ennek segítségével. A Testről és Lélekről főszereplője konkrétan megpróbálja előre eljátszani a párbeszédeket, hogy mire mit fog mondani, mert nem megy neki spontán.

De egyébként nem csak erről szól a film, önmagában az a vágóhíd, ahol játszódik, a fura emberekkel egy nagyon érdekes világ.

Munkaügyek az alapból egy laza szatírikus hivatal és iroda paródiának indul, jó karakterekkel, ami a 3. évad felé kezd ellaposodni, egy ponton a HR-es karaktert lecserélik egy semmilyenre és egyre inkább extrém hülyeségekkel helyettesítik az ötlettelenséget, bár néha a 3-4 évadokban is akadtak jó részek. Az 1-4 évadban a politikát érintő vonal inkább a régi szocialista típust parodizálta, de ez mellékszál volt, aztán az 5. évadtól lecserélődnek a minisztériumi emberek, és tipikus NER figurák jelennek meg, sokkal nagyobb szerepet kapva mint a korábbiak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.05.05. 15:26:34

@baalint1:

"akármit csinál, ugyanúgy megszállnak minket a szovjetek, és előtte a németek is."
"Érdekes, mert az előbb még azzal érveltél, hogy 21-ben mit tudhattak erről."

és ez hogy jön ahhoz hogy mit tudhattak 21-ben?
nem tudom követni, hogy ez miért ellentmondás szerinted.

"Egyrészt ilyen alapon most is bármit csinálunk, hiszen ha elsöpri valami Európát, akkor mindegy hogy Orbán van vagy valaki más."

igen, most nekem érvelsz. én mondtam hogy jó, hogy a szociáldemokrácia életképes maradt, és nem tudták, hogy megszállnak minket később. és parlamenti képviselete volt.

a német megszálláskor, amúgy ha jól tudom pár magyar katona és 6 német katona meg egy német tiszt is meghalt kb.

nem volt demokrácia a Horthy-rendszer, de mégiscsak demokratikusabb ha bekerülnek a szocdemek, mintha tiltják őket.
nem véletlenül hogy örültek ez efféle szelíd konszolidációnak az akkori szocdemek.
de legalább a nemzeti érdeket is megpróbálták képviselni, még ha rengeteg is volt a korrupció, valójában, de a népoktatás is sokat fejlődött.
a kor angliája se volt tisztább sokkal. bár ott a polgári fejlődés jelentősebb volt.

már nem vagyok hortysta amúgy. próbálom objektíven nézni a rendszert, Adyval, József Attilával és Móriczcal, akik ugyanúgy a nemzet részei, előbbieknek nacionalizmusa is volt, Móriczól nem tudom.

pedig akkoriban csak Hitler segíthetett, eladták a lelkület, fausti egyeszség volt ez, de akkoriban trianon után hitler nagyon népszerű volt az országban, ami érthető is trianon miatt. rengeteg katona németpárti volt, tojáshéjakon kellett lépkedni, a Kállay-kettős nem orbáni pávatánc volt, ott valóban egyensúlyozni kellett.
tehát ne nem hitlerrel, akkor ha te vagy hatalomban elsöpörnek a németek és németbarátok korábban és minden zsidót kiirtanak, nem marad meg budapesti zsidóság. ismerem a rosszindulatú komcsi "pletykát", narratívát hogy miért állította le Horthy a bp-i zsidóság deportálását. de ez is olyan tévhit lehet, minthogy olyan nagyon elnyomtuk a kisebbségeket, és megérdemeljük trianont, miközben a román és szlovák pap és tanár is fizetést kapott, úgy hogy még magyarul se tudott.
tehát az objektivitás igénye mindegyik oldalra fenn kell hogy álljon.

"és az osztrákoknál nem is volt trianon, hogy német kényszerpályán legyenek, mint mi, sőt tőlünk kapták meg Burgenlandot."

szerintem az osztrákok már úgy jött már ide, hogy onnan kivonultak az oroszok, itt meg itt maradtak.
valóban rosszul írtam. már régen tanultam, olvastam erről, hogy az osztrák trianonra emlékezzen
azonnali.hu/cikk/20200818_miert-nem-erdekel-senkit-trianon-ausztriaban

tenyleg.com/2017/07/31/az-osztrak-trianon/

ezt majd elolvasom, ha lesz időm.

mult-kor.hu/amikor-ausztria-megszabadult-a-szovjet-katonaktol-20191026

baalint1 2023.05.11. 16:58:58

@tesz-vesz:
"igen, most nekem érvelsz. én mondtam hogy jó, hogy a szociáldemokrácia életképes maradt, és nem tudták, hogy megszállnak minket később. és parlamenti képviselete volt."

De egyrészt te ezután meg az ellenkezőjével érveltél, hogy mindegy mit csináltak volna, úgyis megszállnak a németek.

Másrészt a szocdemek szemszögéből nézve nem csak egy irányzat volt, a szocdemek is sokfélék voltak, és a Horthy rendszer azokkal egyezett meg, akik hajlandóak voltak velük együttműködni, de ők már a szocdemeken belül jobboldalibb elveket vallottak. Szóval valójában az akkori hatalom szelektálta az ellenzéket. Ami valamennyire most is megvan a NER-ben, és ez problémás is.

"nem volt demokrácia a Horthy-rendszer, de mégiscsak demokratikusabb ha bekerülnek a szocdemek, mintha tiltják őket."

De pont attól működött a Horthy rendszer, hogy megtűrt egy hangos, de kis létszámú ellenzéket, akiknek aztán nem volt semmi beleszólása a hatalomba. Ezzel ilyen formában csak asszisztáltak a hatalomhoz. Ugyanaz a logika, mint az Orbán rendszerben.

"de legalább a nemzeti érdeket is megpróbálták képviselni, még ha rengeteg is volt a korrupció, valójában, de a népoktatás is sokat fejlődött."

Minden autokratikus rendszer úgy tesz, mint amelyik a nemezt érdekeit képviseli, de a Horthy rendszerben ez ugyanúgy erőesn kérdőjeles volt, mint a későbbi diktatúrákban és féldiktatúrákban. A népoktatás egy fajta csodaként van utólag számontartva, főleg a mai "jobboldalon", de azért az alapokat nem akkor tették le, hanem a Monarchia idején. A külpolitika meg egyáltalán nem volt sikeres, és most nem csak a háborúba való belépésre gondolok, hanem hogy pl. nem tudtak Hitler nélkül megegyezni a bécsi döntések előtt, pedig ők is tudták, hogy vagy az összes nagyhatalomnak kell rábólintania, vagy Hitler nélkül 1-1-ben letárgyalni az érintett országokkal, a bécsi döntésekkel viszont hiába sikerült az etnikai határokhoz közeli, viszonylag igazságos határokat meghúzni, politikaillag a legrosszabb kombinációval sikerült ezt összehozni.

És nem, nem állítom, hogy könnyű lett volna a helyzetük külpolitikailag, amit írsz, igaz, csak épp azt felejted el, hogy ők maguk is résztvettek abban a hergelésben, ami oda vezetett, hogy náci barát volt a lakosság egy jelentős része. A numeruc claususra meg eleve nincs mentség, akkor még nem volt meg a náci nyomás.

tesz vesz II · http://kkbk.blog.hu/ 2023.05.16. 14:21:34

@baalint1: azért sokkal több beleszólásuk volt , mint most. pl Nagyatádinak és Peyernek is komoly posztja volt.

de ha ugyanolyan is lenne, azok nem voltak olyan hazaárulóak és hitványak mint a maiak, Klebersbergéknek ténylegesen fontos volt az oktatás.
sikerült rendezni sajnos nagy árok árán (utólag derült csak ki ez is) az igazságos határrendezést, amit a szovjetek eltöröltek.

nagyon nehéz olyat letárgyalni hitler nélkül, amire csak hitler vehető rá, mert a többi nagyhatalom nem akar erről beszélni.
hát ha a reviziós propaganda, amiről még a komcsi, náci József Attila is verset írt, többi nagy költőnkkel együtt, Juhász Gyula(Ady is írt volna róla), ha ez hergelésnek számít, akkor valóban részt vettek benne...

csak az a gond, hogy ez nem hergelés. hanem jogos igény az igazságos határrendezés.

ez az amit az agyhalott fideszesek most nem értenek meg.
sőt, még uszítanak is trianon ellen, kicsit vicces lenne, ha nem ezek az agyhalottak uralkodnának.

baalint1 2023.05.16. 15:22:37

@tesz vesz II:
Narratíva kérdése, hiszen úgy is lehet értelémezni, hogy Peyeréket megvette a hatalom, hogy némi engedményért cserébe asszitáljanak a féldiktatórikus rendszerhez. Nyilván valahol a kettő között van az igazság, de most is.

"de ha ugyanolyan is lenne, azok nem voltak olyan hazaárulóak és hitványak mint a maiak, Klebersbergéknek ténylegesen fontos volt az oktatás."

Az oktatás az egyedüli, aminél ez felmerülhet, egyébként sok olyan tevékenysége volt a Horthy rendszer politikusainak, amellyel a hazaárulóság felróható nekik.

"sikerült rendezni sajnos nagy árok árán (utólag derült csak ki ez is) az igazságos határrendezést, amit a szovjetek eltöröltek"

Mint feljebb írtam, részben tudták előre. Azt nem tudták előre, hogy ki fogja nyerni a háborút, de azt igen, hogy ha Hitler segítségével egyeznek meg, annak nagy ára lesz, és hogy egy olyan megegyezés tud tartós lenni, amely vagy kétoldalú Hitler kihagyásával a két ország között, vagy a többi nagyhatalom is belemegy.

"nagyon nehéz olyat letárgyalni hitler nélkül, amire csak hitler vehető rá, mert a többi nagyhatalom nem akar erről beszélni."

Ez így van, de mint írtam tudták azt, hogy Hitlerrel mit kockáztatnak. A többi nagyhatalom hiányában 2 lehetőségük volt, vagy belemenni rosszabb megegyezésbe a szomszédokkal (ez Románia esetében nagy szívás lett volna, Szlovákia esetében kisebb, ott Kassa miatt kellett Hitler.) Ők a Hitleres megoldást választották.

"csak az a gond, hogy ez nem hergelés. hanem jogos igény az igazságos határrendezés."

Abban a formában hergelés volt, ugyanis nem igazságos határrendezést, hanem Nagy-Magyarország, mindent vissza propagandát hirdettek, ami egyébként még igazságtalanabb lettt volna, csak a másik irányba. Főleg hogy egyébként Horvátország is szerepelt, és máig szerepel az irredenták térképén.

tesz vesz II · http://kkbk.blog.hu/ 2023.05.16. 16:20:59

@baalint1:

hol roható fel a horthysták hazaárulása? próbáltak kiugrani a háborúból is.
de ki mással tudtak volna kiegyezni hitleren kívül? a szovjetekkel? az angolokkal? utóbbi szerintem elképzelhetetlen, hogy felülírták volna a trianoni diktátumot.
minden nagyhatalomnál lett volna ár... különben miért érdekelné ez a nagyhatalmat? a románokkal is jóban lehetnek a nagyhatalmak, tehát ára kell hogy legyen, hogy velünk legyenek jóban, az igazság önmagában nem elég semmire.

én nem hiszem hogy tudták azt hogy kockáztatnak Hitlerrel.
én nem hiszem ,hogy a mindent vissza valóban minden vissza lett volna már akkor sem. egy propaganda szó volt, nyilván nem lehet úgy a tárgyalni, hoigy tudatjuk az ellenféllel hogy jó a fele is, hanem ha az egészet akarjuk, akkor nyerhetünk vele 51%-ot is, ami már siker, főleg ha 70%-ot kapjuk, ami meg pláne. ezért az a szlogen hogy mindent vissza, és nem az hogy a Felét vissza! mert akkor bukhatunk rajta, és csak 30%-ot kapunk vissza, vagy 49-et, ami szintén bukta az 50-hez képest.
és pedig csak szavakról volt szó, a kiherdetett célokról, tárgyalási alaptechnika. a hitleri igazságos határ kivása is hatalmas győzelem volt. ez volt a nemzetérdek.

kkbk.blog.hu/2010/10/20/de_mi_van_a_magyarokkal

Reactor 2023.07.27. 02:55:06

Kádár idejében speciel igenis jobb volt, méghozzá számos szempontból, úgyhogy ez megintcsak nem téveszme, maximum te akarod annak beállítani. A teljesség igénye nélkül:
- Volt egy erős, működő, hazai iparunk ami minőségi termékeket gyártott akár exportra is. Az akkor gyártott cumók 20-30 évig elműködtek, de ha mégis elromlott, belefociztál egy jókorát, és utána megint működött, mint a parancsolat. Nem úgy mint most, hogy 2-3 évre tervezetten elromló ipari selejtekkel vannak tele az áruházak, otthon javítani nem lehet mert "nanótekknikás", ha szervizbe viszed akkor vagy pótalkatrész nincs, vagy duplaannyi lenne a javítás, mintha újat vennél. Még magyar játékkonzol is készült: a Videoton TV Computer. Oké, tudom, a Nintendo meg a Sega Genesis jobb volt. És? A Gizmodónál így is jobb volt.
- Nem jöttek be a multik hogy felvásárolják vagy szétverjék a magyar gazdaságot, me' nehogymá' konkurensek merészeljünk lenni, he, há' mitképzeetek, he...
- Nem volt uszkve 4 millió mélyszegényünk.
- Nem nyílt ekkora bazinagyra a társadalmi olló.
- A bűnözés kb. a negyede volt a mostaninak, a buckalakók ellen is ugyanúgy felléptek, és ha lekapcsoltál egy kerékpártolvajt, nem zavartak egészen Peruig mint valami náci háborús bűnöst, és főleg nem faragtak nemzeti hőst bankrablókból.
- Rögzített árak voltak, a kereskedő nem drágíthatott nyakló nélkül mint most, hogy visszaél a monopolhelyzetével és röhög a markába, amikor anyázod.
- A fizetések alacsonyabbak voltak, viszont 10 forintból kompletten bevásárolhattál. Ma mire elég 10 forint? Egy doboz gyufát nem kapsz érte.
- Nem volt 400 óra ingyen robot a munkahelyeken.
- Nemigen tehetette meg azt a főnök, hogy 12 óráztat, és ebből jó esetben 6 órát fizet ki. Ha mégis, a bíróság nem minden esetben a főnökségnek adott igazat, mint ma.
- Ha történetesen akkor szabadult volna ránk a pánjárvány, az akkori egészségügy legalább kiutalt volna koponyánként egy tetves szájmaszkot a lakosságnak.
- Az élelmiszerek minőségibbek voltak. A pirospaprikát nem ütötték fel téglaporral, a tejcsoki tejcsoki volt, nem szar fos kakaós tejmassza, a jégkrémben valódi tej volt tejpor helyett, a vágóállatok nem voltak hozamfokozókkal meg hormonokkal tömve és a zöldség-gyümölcs se táptalajos puffasztott ízetlen silótakarmány volt.
- Az érettségi, diploma, nyelvvizsga igazi értéket képviselt, nem úgy mint most, hogy a seggedet törölheted vele, mert még futószalag mellé is minimum három diploma és négy nyelvvizsga kell, de a HR-es még ilyenkor is simán kibaszhatja az önéletrajzodat a kukába ha nem tetszik neki a képed.
- Aki dolgozni akart, az mindig tudott is. Megfelelő fizetésért. Lehet hogy kapun belüli munkanélküliséget okozott, így viszont sikerült elkerülni, hogy az illető idős nénibácsikat késeljen le pár száz forintért.
- Egy keresetből bőven el lehetett egy családot tartani. Ma gyakran 2-3 fizetés is kevés hozzá.
- A nyugat feltartóztatásával sikerült a szemetet is visszatartani, úgy mint emo, bálnázás, LMBTQVWXYZ meg a többi antihumán idiótaság ami Ámerikából begyűrűzött ide.

Persze a mai generációnak ezt hiába magyaráznám - ők már azért harakirit követnek el, ha fél órára lekapcsol a Failbook szervere. Mintha egy vaknak magyaráznám, mi az a kék.

G. Nagy László 2023.07.27. 09:14:08

@Reactor: Tudod, bármelyikünk képes lenne rá, hogy akár Hitler világában is megtalálja azt a 8-10 pontot, amelyben jobb volt más berendezkedéseknél. Ettől azonban ÖSSZESSÉGÉBEN még nem lesz élhető, elfogadható, emberséges rendszer, ahogyan Kádáré sem. Azért pár dologra reagálnék:

"- Volt egy erős, működő, hazai iparunk"

Sosem volt. Jórészt szemetet gyártottunk keleti a piacra. Volt Rába meg Ikarus. Nagyjából ennyi.

"- Nem volt uszkve 4 millió mélyszegényünk."

Most pláne nincs.

"- Nem nyílt ekkora bazinagyra a társadalmi olló."

Minden balos ezzel a hülyeséggel jön. Tudod mire vágynék? Hogy legyen tízszer ekkora a társadalmi olló úgy, hogy a legalsó rétegek is kétszer olyan jól éljenek, mint most. Vedd észre: a különbségeknek semmi jelentősége.

"- A bűnözés kb. a negyede volt a mostaninak"

Ez sem igaz.

"- Rögzített árak voltak, a kereskedő nem drágíthatott nyakló nélkül mint most"

Ennél nagyobb bűnt aligha lehet elkövetni.

"- Nem volt 400 óra ingyen robot a munkahelyeken."

Ahogyan most sincs.

"- Nemigen tehetette meg azt a főnök, hogy 12 óráztat, és ebből jó esetben 6 órát fizet ki. Ha mégis, a bíróság nem minden esetben a főnökségnek adott igazat, mint ma."

Valótlan. Mindig, minden ilyen pert a munkavállaló nyer, ha megalapozott az ügy.

"- Ha történetesen akkor szabadult volna ránk a pánjárvány, az akkori egészségügy legalább kiutalt volna koponyánként egy tetves szájmaszkot a lakosságnak."

Tényleg a semmire sem jó, 150 forintos szájmaszkot hiányolod? Ez vicc.

"- Az élelmiszerek minőségibbek voltak. A pirospaprikát nem ütötték fel téglaporral, a tejcsoki tejcsoki volt, nem szar fos kakaós tejmassza, a jégkrémben valódi tej volt tejpor helyett, a vágóállatok nem voltak hozamfokozókkal meg hormonokkal tömve és a zöldség-gyümölcs se táptalajos puffasztott ízetlen silótakarmány volt."

Ez sem igaz. Nagyságrendekkel jobb minőségű élelmiszereket fogyasztok ma, mint negyven éve.

"- Aki dolgozni akart, az mindig tudott is. Megfelelő fizetésért."

Ez ma fokozottan igaz, és még csak kapun belüli munkanélküliséget sem okoz.

"- Egy keresetből bőven el lehetett egy családot tartani. Ma gyakran 2-3 fizetés is kevés hozzá."

Dehogy lehetett. Az egyetlen, ami könnyebb volt, a lakáshoz jutás és annak fenntartása. Minden más tekintetben ma sokkal-sokkal könnyebb az élet.

"- A nyugat feltartóztatásával sikerült a szemetet is visszatartani, úgy mint emo, bálnázás, LMBTQVWXYZ meg a többi antihumán idiótaság ami Ámerikából begyűrűzött ide."

Ez oké, de ez nem Kádár érdeme és nem is a kapitalizmus hibája. Mi több: ez a nyugati antihumán idiótaság ugyanúgy marxista eredetű, mint a kádári ideológia.

Reactor 2023.07.27. 15:06:14

@G. Nagy László: A teljesség igénye nélkül írtam össze ezt a röpke listát igen rövid idő alatt. Vélhetően ennél jóval többet is össze tudnék csemegézni, ha annyira akarnék, ez csak afféle kis étvágygerjesztő volt, az mindenesetre sokatmondó, hogy társadalmilag en bloc sokkal élhetőbb ország voltunk.

- Azt mondod, szemetet gyártottunk, me' a Rába nem olyan dizájnos, mint mondjuk a Peterbilt. A ma készülő ipari hulladék selejt-járműveknél mindenesetre jobban teljesített, hosszabb életidővel. Szidhatod az Ikarus buszokat is, hogy komforttalan fapados szarok...cserébe viszont megettek 4-5 nyugati autóbuszcsodát reggelire. Tudod, baromira nem mindegy, a komplett üzemidő alatt mennyit költesz szervizre, már ha profitot is akarsz termelni persze.

- Azt mondod, most sincs 4 millió mélyszegényünk. A Tárki másként gondolja, és ők actually végeztek is felmérést, nem pedig csak hazudoznak össze-vissza hogy Mutyiország jobban teljesít. Sőt, a kormány frankó víruskezelésének még 1 milliót nyugodtan hozzá lehetne írni, de nagyvonalú voltam.

- Közöm nincs a baloldalhoz, azt viszont látom, hogy a vagyoni, státuszbeli különbségek úgy ötször akkorák mint anno. Aki gazdag, abból még gazdagabbat csinál a rendszer, aki pedig szegény, abból nincs kitörés, csak lefelé a mélyszegénységbe. Ugye miből lesz a sok pénz? Csakis pénzből. A nullát pedig te szorozgathatod bármivel, nulla marad. Hülyeség? Nem éppen. Quod erat demonstrandum.

- A bűnözés a negyede se volt a mainak. Jó ideje vásárolom a Zsaru magazint, van összehasonlítási alapom. 2010 óta MEGNÉGYSZEREZŐDÖTT az élet- és vagyon elleni bűncselekmények száma. Nem baj, ha nem adsz neki hitelt, a tények azok tények maradnak a hozzájárulásod nélkül is.

- Az ársapkával nem tudom, mi bajod. Idáig jópár birodalmat ez húzott ki a szarból, ahová lecsúszott. Vagy te szeretnél 3500-4000 forintokat fizetni egy kiló kenyérért. Vigyázz, mit kívánsz...a végén még megkapod.

- 400 óra ingyen robotot a rabszolgatörvény óta bármelyik munkahelyen a nyakadba sózhatnak. Persze, nem kötelező igent mondani rá - a főnök majd közli, hogy itt van kétheti béred és takarodj. Ez is egy lehetőség, hogyne...

- A munkavállaló max. akkor nyer pert a főnöke ellen, ha az magyar, és ha egyáltalán meg tud fizetni egy kompetensebb ügyvédet mint ő. Külföldi cég ellen meg eleve esélytelen a dolog, pláne hogy az érdekképviselete többnyire ott van a picsában az óceán túlfelén egy olyan városban, aminek a nevét le se tudja írni.

- Nem a szájmaszkot hiányolom, evidens, hogy semmire nem jó, hanem magát a szándékot. Mert jelenleg a TB úgy néz ki, hogy fizess fizess fizess, de ellátást nem kapsz. De azé' fizess évi százhúsz ezer forintot, me' különben dádá lesz.

- Az teljesen igaz,hogy régen nem használtak ennyi silány pótanyagot élelmiszerekbe azon egyszerű okból kifolyólag, hogy NEM LÉTEZTEK. Az állításom tehát megáll. Akkor is, ha nem adsz neki hitelt. Vajon a "TESZKÓ gazdaságos" termék az "átkozsban" vagy a modern korban jelent meg? Minek is a szinonimája? 'Nuff said.

- Ja persze, szerinted aki akar dolgozni, az ma is tud. Munkaügyi központ felé nem sűrűn jártál, igaz-e? A vírushiszti alatt pedig pláne nem. Nos, én igen. Az állításod fals, első kézből tapasztaltam.

- Egy kereset bőven elég volt egy családnak anno, nem kell hazudozni, köszipuszi. Lehet hogy nem volt habzsidőzsi, de megvoltak programozói, mérnöki fizetés nélkül is, mert még a gyárimunkás is tudott boldogulni a kapott pénzből. Persze tudom, ma sokkal-sokkal könnyebb az élet, me' van Failbook meg TikTok, meg jewtube, meg dizni-csenel meg ötvenmilliárd más cukormázzal bevont szar, amiről az átlagbuta komolyan elhiszi hogy cukorból is van, és be is veri szépen, még a tíz ujját is megnyalogatja utána. Önbecsapás LVL1000.

- De bizony ez Kádár érdeme, hogy távoltartotta a nyugattal együtt a szemetét is, amit azonnal ide is borítottak. És bizony bőven van, ami vastagon a kapitalizmus hibája, pl. az MLM-átverés vagy a kriptobohóckodás, amitől most pár mélyhülye selejt őszintén azt gondolja, hogy a jövő megérkezett, dobhatjuk ki a pénzt a kukába, merthogy az "fiatpénz", és majd a bitcointól mindenütt kánaán lesz. Ami a kapitalizmustól jött,az mind a kapitalizmus sara.

Billy Hill 2023.07.27. 16:20:46

@Reactor: "régen nem használtak ennyi silány pótanyagot élelmiszerekbe azon egyszerű okból kifolyólag, hogy NEM LÉTEZTEK" - ja, és Kajla csoki sem volt meg Maci kávé sem meg dejó sem stb. ;-)

Reactor 2023.07.27. 16:27:13

@Billy Hill: A Kajla csokira speciel emlékszem. Sőt, a Kedvencre is, meg a Krokira is. Talán az egyikük papírja még meg is van valahol, majd megkeresem. Az viszont fix, hogy valódi tejcsokoládéból készültek, nem "kakaós tejmasszából", ami harmad-mostohaunokatestvéri viszonyban nincs a csokival (próbáld meg megolvasztani...majd meglátod). Maci kávé-ügyben nem tudok nyilatkozni, emlékszem gyerekkávéra, de hogy milyen márkájú volt, fogalmam sincs. Jó volt, ennyi a lényeg. Ja, hát nem lila tehénnel reklámozták...nagy ügy.
Mint ahogy a Leó jégrém és a Prím Panda is jobb volt minőségileg a mostani jégkrémeknél a prémiumokat leszámítva. Nem hiszed? Vegyél egy McFreeze-t, hagyd megolvadni, aztán tedd vissza a fagyasztóba. Ha megfagyott, vedd ki, és gyönyörködj. A látvány magáért beszél majd.

Billy Hill 2023.07.27. 16:28:38

@Billy Hill: "2010 óta MEGNÉGYSZEREZŐDÖTT az élet- és vagyon elleni bűncselekmények száma"

Az életellenes pont csökken a 80-as évek óta (vagyon elleninek nem olvastam utána). Csak úgy tűnik a jobb információáramlás miatt, mintha sok lenne az emberölés és erre vonatkozó kísérlet.

Mondjuk ebben a média qurvára ludas, mert nincs olyan nap, hogy ne menne le valamilyen híradóban egy beszámoló arról, hogy ki kit ölt meg - csakhogy 2-3-4 évvel ezelőtt! Idén van ítélet, erről számolnak be, de tudat alatt úgy érzed, hogy tiszta Chicago van körülötted...

Billy Hill 2023.07.27. 16:30:32

@Billy Hill: Illetve pl. autólopások. 20 éve még évi 3 ezer, most évi 300. (Ami még mindig sok természetesen.) Szóval bűncselekmény-kategóriánként változik, hogy mi nő és mi csökken.

Billy Hill 2023.07.27. 16:33:33

@Reactor: A Kajla annyira ótvar volt, hogy előre rettegtem, amikor nagyapám elkezdte előcibálni a szatyorból, hogy mit hozott ajándékba. :-)

www.magyarorszagom.hu/kajla-csoki-noe.html

Szóval volt csoki nem-csokiból, volt kávé ami nem látott kávét, dió ami nem látott diót stb. Csak óvnék az állapotok idealizálásától...

Billy Hill 2023.07.27. 16:34:07

@Reactor: "Vegyél egy McFreeze-t, hagyd megolvadni, aztán tedd vissza a fagyasztóba. Ha megfagyott, vedd ki, és gyönyörködj. A látvány magáért beszél majd." - Egyszer kipróbálom!

Reactor 2023.07.27. 16:49:07

@Billy Hill: Aham. És ki állítja ezt? A kormányzat? "Két hét alatt rend lesz" Sintér Sanyika? Akkor az ő állításuk pontosan annyit is ér.
Az információáramlással korábban se volt gond. Internet az nem volt, stimm, de volt ötszáz különböző napilap, volt televízió, és mivel azidőtájt az embereknek még jóval alacsonyabban volt az ingerküszöbe, a hírmazsolák közti "kutya megharapta a postást" is hírnek számított. Ma már jellemzően hetente minimum egy gyilkosság van ebben a rovatban is, de előfordult heti 2-3 alkalom (az Észak-Magyarországot járatom, nem tudom, a többi napilappal mi a helyzet). Szándékosan nem a bulvár internetes médiát hoztam fel, mert ott napi szinten lehoznak 4-5 emberölést, meg nem is lenne fair, tekintve hogy azidőtájt ilyen ugye nem volt.

Teljesen más volt az akkori rendőrség hozzáállása is a dolgokhoz. Egy alkalommal felnyomták a kocsinkat, amikor apám gyerektornára vitt. Össz-vissz egy fürt banánt vittek el. Rá pár napra kopogtattak a rendőrök nálunk, és hozták a fürt banánt. Lehet hogy elcsípték a tettest, lehet hogy másik fürt banánt hoztak, nem ez a lényeg. Ma pedig? Ha megtámadnak és védekezni merészelsz, már repülsz is a sittre, a támadód pedig egy hugyozásnyi idő után mehet amerre lát. Hiába raktak tele minden civilizáltabb környéket térfigyelőkkel, hogy lassan már az ember segge lyukából is ott fityeg a videókamera, a zsernyákok a fülük botját se mozgatják. Természetesen ha a vírushiszti alatt 20:05-kor még nem értél haza, hopp, már kaptad is a százötvenezres csekket. Akkoriban Soós Lajost elítélték és el is bántak vele, ma Soós Lajost piedesztára emelnék, mint nemzeti hőst.
Ja, hát a gazdasági bűncselekmények száma csökkent úgy 10%-kal, ez speciel igaz. Ahelyett hogy üzleti machinációkkal forgatnak ki a pénzedből, csak simán kirabolnak egy sötét sikátorban, esetleg le is böknek henteskéssel utána. Ez sokkal jobb,tényleg.

Ami a Kajla csokit illeti...nos, ízlések és pofonok. De gustibus non est disputandum. Én se szerettem az összes "szockó" édességet, ennek ellenére az vitathatatlan, hogy nem voltak ennyi szar silány ki-tudja-miféle vegyszerrel felütve a spórolás jegyében. A szerencsi csokoládé azidőtájt még fogalom volt, és bizony rengeteg mai édességgyártó fele olyan színvonalat nem tud hozni, mint anno ők. Van összehasonlítási alapom, még a tengerentúlról is (elutaztam Ámérikába egy kis időre, ajándékba főleg magyar édességeket vittem a fogadócsaládnak...a gyerekük másnap már undorral lökte félre az amerikai csokoládét, és követelte a Bocit, de a búcsús édesség is nagy sikert aratott).
A dejót mellesleg elsődlegesen nem spórolási hanem egészségügyi okokból vezették be...allergia ugye...viszont az édességekben a cukor helyett a mindenféle szar vacak műanyag rákkeltő édesítő bevezetését a spóroláson kívül semmi nem indokolja.

Billy Hill 2023.07.27. 21:51:57

@Reactor: "Aham. És ki állítja ezt? A kormányzat?"

Autólopásokat az AZ Autó c. magazinból vettem, 2023/7. szám, 44. oldal: 2010 - 3.331 ellopott autó, 2022 - 361 db. (Tavaly a legkelendőbb márka az Opel volt, 69 megfújt példánnyal.)

Emberöléseket 20+ éve tanultam egyetemen. 80-as évek óta csökkenő tendencia volt, azt hiszem 1982-ben évi 220 áldozat felett jártunk, aztán egyre kevesebb lett. (Akár meg is fordulhatott a trend, nem követem már. De 1980-2000 között ritkább lett.)

Reactor 2023.07.27. 22:11:13

@Billy Hill: Nos, az Autó c. magazin bűnügyi kérdésekben nem releváns, már csak azért sem, mert aligha kaphatnak 100%-os betekintést a bűnügyi irattárba. Ez még akkor is csücskös állítás, ha egy sajtószóvívő jött volna a policájoktól, és ő mondja.
Ami az emberöléseket illeti - a hetvenes, nyolcvanas években gyakorlatilag elenyésző volt a számuk, nem véletlen hogy Soós Lajos vagy Kovács Péter ügye ekkora nagyot szólt a hazai sajtóban, és kilométeres cikkeket írtak róla hónapokig. A kilencvenes években indult meg egy lassú, stabil emelkedés, de még ekkor is "világszenzációként" hatott a Bene-Donászi duó ügye, akik mellesleg szintén valamelyest méltányos büntetést kaptak. A kétezres évek második felében (lehet hogy a válság miatt, lehet hogy más miatt, nem tudom) viszont ugrásszerűen megnőtt az esetek száma, és most gyakorlatilag nincs olyan hét, hogy ne szerepelne minimum 1 gyilkosság az Észak hasábján. És ezek még csak a gyilkosságok! A többiről - betöréses lopás, rablás, durvább testi sértés, nemi erőszak stb. - egy betűt nem írtam még. Igazából a csalások száma is alaposan megnőtt (a gengszterváltás után a nyugati nyitással együtt beszivárgott a pilótajáték is), de mivel jófej vagyok, és az eredeti állításomban nem is szerepelt, ettől eltekintek.

Mesterséges Geci 2023.10.22. 23:03:33

@kewcheg: ez a templomi esküvő miatti kirúgás ez nettó faszság. Keresztanyám bátyjának, az egyik unokanővéremnek, meg egy harmadik rokonnak is volt templomi esküvője, a hat érintettből egynek sem származott hátránya belőle. Az első kettő még a hetvenes évek közepén volt.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.10.24. 13:04:00

@Reactor: a kommented olyan szintű hazugságok gyűjteménye hogy azt már nehéz szó nélkül hagyni.
Neked a világ legjobb termékei szmetek de az itthon trágya az „funkcionális”. Hát nem baxki. Ha éltél volna akkor emlékeznél az „exportból visszamaradt” kifejezésre ami az egyetlen garancia volt a minőségre (mivel „kemény valuta” reményében rakták össze, csak oda már az sem volt elég).
Minden ami „keleti relációból” érkező vagy oda szánt termék xar volt mert nem volt verseny, de főleg fizetőképes igény. ÉS ez 30-40 év alatt már nagyon kiütközött.
„kormány frankó víruskezelésének”: baxki, az EUtól kaptunk mindent ami működött. Pedig az vizfejű még neki is állt nepperkedni, a szlovákok meg úgy dobták vissza a ruszki xart mint a szemetet, mert putyinék nem is azt szállították mint ami eredetileg bevizsgálásra küldtek. Erről annyit, még a ruszkik sem oltatták be magukat azzal a vacakkal. Akínai meg bizonyítottan semmit sem ért, főleg ahogy nálunk oltották (idősebbeket). Szóval bravó!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.10.24. 13:18:23

@Reactor:
„Közöm nincs a baloldalhoz”
Mégis a leggázabb nosztalgiakomcsi szöveget tolod, ráadásul nettó hazgságokkal.
„a vagyoni, státuszbeli különbségek úgy ötször akkorák mint anno.”
Ezt úgy érték el hogy MINDENKIT lehőztak a pöcegödörbe és a társadalmat alkalmatlanná tették a fejlődésre.
Akkor csak a csalást és az ügyeskedést fizették meg mindenki más a mocsárban ült nyakig. Hotel akkor is volt csak aki bevállalta azt kicsinálta az infláció, jobban mint a svácjcifrankhitel
Bönözés akkor is volt, csak „Zsarumagazin” nem. Azaz egy állami médiamonopólium volt ahol a rossz híreket szépen szűrték.

Eddig minden ársapkka kísérlet botrányos tömegjelenetekkel végződött, legyen az Franciaország tavaly, Lengyelország nemrég. Mindamellett hogy totál diszkriminatív, csodálom hogy nem kaptunk jogsértési eljárást pont ezért, de valszeg így is túlterheljük a Bizottság magyarokkal foglalkozó részlegeit.

A magyar munkajogi helyzet nem rózsás de sok szempontból rosszabb volt az átkosban, miközben mégis nagyon rossz volt a hatékonyság (ilyen szempontból az egészséges Erotika szinte dokumentumfilm).
Ez a külföldi céég elleni per egy megint egy ótvar hazgság. Eleve ott kezdődik hogy a külföldi cégek a saját alkalmazottaikat mindig sokkal jobban kezelik mint a hazaiak, mert nem tudnak stikázni. Tehát vagy adókedvezményt kapnak vagy valahogy kiszervezik simlis magyar beszállítónak a nehezét.

„régen nem használtak ennyi silány pótanyagot élelmiszerekbe azon egyszerű okból kifolyólag, hogy NEM LÉTEZTEK.”

Megint a hazugság teteje. Az egész komcsi vegyipar ezt szolgálta. Pont a természetes anyagok hiányoztak pl a magyar csokikból. De pl olyan durván műtrágyázott mindenki vidéken ami manapaság már elképzelhetetlen.
„- Egy kereset bőven elég volt egy családnak anno, nem kell hazudozni, köszipuszi. Lehet hogy nem volt habzsidőzsi, de megvoltak programozói, mérnöki fizetés nélkül is, mert még a gyárimunkás is tudott boldogulni a kapott pénzből.”
Visszavonom a fentit, ez a hazugság teteje : ) Egy értelmiségi kevesebbet keresett mint egy gyári munkás, éspont azértvolt trágya amit a munkás legyártott, mégha esetleg nem is lebzselte volna el (mivel órabérben fizették). De a lényeg: az állami fizetések SEMMIRE sem voltak jók. Nemhogy egy fizetés (megvesztél?) de gyakran mindketten másodállást vállaltak (hivatalosan, vagy maszekoltak feketén). Nem azért mer annyire szárnyalt a gazdaság hanem mert semmire sem volt elég a pénz a szürkegazdaságban (ezt se tudod mi volt, ugye?).

Reactor 2023.10.24. 16:48:34

@Ződ2000: Minden állításom visszaellenőrizhető. Hogy te nem adsz neki hitelt, attól még nem lesz hazugság. SZVSZ anno még egy pajzán gondolat se voltál, ennek ellenére nagy pofával osztod itt az észt.
Amiket te a világ legjobb termékeinek tartasz, az kérlek szépen, a fogyasztói társadalom szellemében fogant percre pontosan elromló ipari hulladék. Selejt. És teljesen mindegy, hogy Kínában, EU-ban vagy USA-ban gyártják. Garanciát maximum 3 évet kapsz rá - ami az "átkozsban" gyártott műszaki cikkek élettartamát tekintve egy méteres lófasz - de arra is akad példa, hogy hiába romlik el garanciaidőn belül a termék, a cég még ilyenkor sem óhajtja cserélni. Bizonyíték kell? Szabad javasolnom a "Tékozló Homár" c. blogot, vagy pár ezer oldala, elleszel vele egy ideig. Olvasgasd szorgalmasan. Aztán majd meglátjuk, melyikünk is a hazug.
Nem volt verseny, ez tény, ezt nem is tagadta senki. Na und? Kinek hiányzott olyan verseny, amiben a nagyhal megeszi a kishalat? Ezt az ún. "versenyt" azok hiányolták, akik amúgy öt kilométer előnnyel indultak volna. A fizetőképességet meg ne firtasd: anno 1 kereset elég volt ahhoz hogy civilizált szinten megélj, ma gyakran 2-3 is kevés hozzá, mert a forint gyakorlatilag csokitallér-kategória lett.
Ami a víruskezelést illeti, ugyanazt csinálod, mint a Vicctor, semmi különbség sincsen - ujjal mutogatsz, hogy "hádde az EU így meg úgy". Az EU vezetett be idehaza kijárási tilalmat? Az EU verte szét a hazai egészségügyet? Az EU találta ki, hogy a munkavállalók rugdossák ki az összes beosztottat a vesztegzár miatt? Ez mind-mind belügy, csak szólok. A vakcinás dologba szándékosan nem megyek bele, mert az egészről messziről ordít, hogy politikai jellegű csatározás. Hogy a vírus se nem jobb- se nem baloldali, nem is centrista, de még csak nem is anarchista, az őket nem zavarta.

Cuki ez a polarizálás - aki nem pénzbuzi kapitalista, az már egyből köcsög bolsevik komcsi. Amire pedig nincs cáfolatod, mer tényeket nem lehet, azt egyszerűen hazugságnak nevezed. Silány, átlátszó taktika. Már megszoktam amúgy: egyszerű világkép egyszerű pici emberkéknek.

Pöcegödörben voltunk :D LOL, jó vicc...és akkor MOST hol vagyunk? Úgy ötven emelet magasságban homályosan látszik a béka segge innen. Na itt tartunk most, félig-meddig az EU-nak hála. Mert a sok ostoba dinka azt hitte 89-ben, hogy Ámérikába' kapitalizmus van, mindenki whiskykólát pisál és dollárt szarik, legyen itt is kapitalizmus, oszt maj' itt is lehet bárkiból Vól Sztrít farkasa. Eltelt azóta 30 év, sajna-bajna nem jött be a dolog.
Csalás, ügyeskedés, fusi, suskus mái napig van. Te valami nagyobb kő alatt éltél eddig, vagy mi? A vendéglősök szerinted ma nem lopják haza a maradékokat a vendéglátóhelyekről? A munkások szerinted ma nem lopnak haza a gyárból ezt-azt teljesen hibátlan munkadarabok leselejtezésével? Ma talán nem urambátyám-módszerrel juthatsz be a kicsit is jól fizető munkahelykre? Te tényleg ezt hiszed? Pfffff, bwháháháháháhá :DDDDDD
Aki pedig volt olyan hülye, hogy addig-addig forszírozta a hitelt, amíg végül adtak neki, aztán beszopta, az meg is érdemelte. Addig-addig rázogatta a pofonfát, amíg le nem esett pár igen-igen érett pofon róla. Az államnak mindenesetre esze ágában sem volt közpénzből, vétlen ügyfelek költségén kihúzni őt a szarból, ahova juttatta magát, ma pedig rá vagy kényszerítve, hogy mások pénzügyi elbaszásait fizesd zsebből. Fú de szuper!

Bűnözés az volt, ezt senki nem is tagadta. Csak éppen a negyede volt a mainak. Zsaru magazin akkor még nem volt (csak a kilencvenes évek elejétől), Pandúr viszont igen. És voltak akkor is napilapok, hetilapok. Rengeteg közülük mái napig fellelhető a digitális archívumban, úgyhogy hagyjuk ezt az ostoba konteót, hogy szándékosan nem közölték le/visszatartották a rossz híreket. Ismerd be szépen: egyszerűen nem volt annyi, hogy a komplett újságot ezek töltsék ki.

Ami az ársapkás állításodat illeti, nem kellett volna ellógnod a töriórákat, és akkor most eggyel kevesebb baromságot írtál volna.

A magyar munkajogi helyzet anno sokkal jobb volt - kereset és munkaidő tekintetében. A kapott pénzed még ért is valamit, nem volt 400 óra ingyen robot se, és a munkáltatód nem volt szó szerint élet és halál ura, mint most. Nem is mentek ennyien külföldre "endékázni" meg ilyenek, mint ma, hogy eddig 1 millió ember lécelt le ebből a szuperországból, és még legalább kétannyi megtenné, ha lenne rá pénze. Nem volt rá szükség, mert helyben is kereshettél sok pénzt. Sőt, ha diplomád volt, még annál is többet. Az "Egészséges Erotika" c. filmnek pedig annyi köze van a valósághoz, mint a Star Warsnak.
Külföldi cég ellen tehát könnyű pert nyerni? Nosza, mutass valami bizonyítékot. Csak mert az ellenkezőjére elég sok van. Ez, hogy "hazucc", ez nem bizonyíték, ez sima érvelési hiba - személyes kétely a neve. Ilyen is van ám a Homáron bőven - a fogyasztóvédelem pedig nemhogy a külföldi, de még a hazai cégek ganéjságaival szemben se tud az átlagember mellé állni. Persze: hazudik a Homár is, mindenki hazudik!!!

Reactor 2023.10.24. 17:04:36

@Ződ2000: A csokoládékkal kapcsolatban durván benézted - sajna-bajna maradt azokból az időkből elég sok csokipapírom, ott áll feketén-fehéren az "összetevők" között, hogy mi van benne. És kapaszkodj meg: összehasonlítva egy mai csokoládéval, feleannyi műanyag szart nem raktak bele. A közismerten rákkeltő édesítőszarok közül például EGYET SEM tartalmazott. Se a csokoládé, se a Pandi cukorka, se a Derby keksz, de még a Pilóta sem. Ennyit arról, ki is hazudik. Ez bizony TKO, pajti - bevitt ütésed nélkül.
Műtrágyáztak, ezzel tisztában vagyok. És? Állított valaki mást? Vidéken meg szervestrágyáztak. Tudom, mert vidéken éltünk mindig is, és a műtrágyának nincs az a jellegzetes szaga. Mindenesetre a műtrágya egy fokkal még mindig jobb mint a tápoldatos hidroponikus humán takarmány.

Amit pedig a keresetekről írsz, na AZ a hazugság. Emellé még orbitális bullshit is. Éltünk abban a korban, édes öcsém, úgyhogy szépen megkérlek, ne próbálj ténytagadni. Összehasonlítva a mai árakkal és fizetésekkel, azidőtájt 1 kereset elég volt egy családnak, még érettségivel is. Az szimpla ökörség és kamu, hogy a diploma kevesebbet ért: pontosan azért ért többet, mivel keveseknek volt - és akinek volt is, az valódi szaktudást tükrözött, nem büfé-ruhatáros szakot. Bezzeg ma mennyivel jobb ugye...hiába van három diplomád "péhádé" meg "mászter" fokozattal, mellé még öt nyelvvizsgád, jó esetben mehetsz a futószalag mellé krampácsolni. Érettségivel pedig már a munkaügyi portáján körberöhögnek, hogy mit akarsz te itt evvel a izével itten. Nesze neked, diploma: vicckategória lettél. Ha nem sztárszakmás, mehetsz vele krumplit sütni a Börger Kingbe, oszt örülhetsz ha a minimálbért megkapod.
Persze ha csókos, kormánykegyenc vagy, esetleg vastag borítékot csúsztatsz a HR-esnek, valóban lehet esélyed valami somewhat jól fizető állást is megcsípni. De korrupció meg suskus az nincs ma már, egy inci-finci se!
Anno mellesleg a selejt előállítását nagyon durván szankcionálták, már csak ezért se igaz, amit írsz. Trágya volt, amit legyártottak, LOL, akkor a mai ipari szemét az micsoda!? A TESZKÓ gazdaságost meg a Budget termékeket minek neveznéd? Csúcsminőségnek? Weeeeehehehehehehehehe...
Az állami fizetések meg...viszonyítás kérdése. A maszekból, versenyszférából se lett csiliárdos senki. Lehet hogy állami melóhelyen kevesebbet kerestél, cserébe kaptál csomó juttatást, amit versenyszférában az utolsó fillérig ki kellett volna fizetned. A feketemunka pedig manapság erősebb, mint valaha - biztos a kurvanagy kapitalista jólét miatt, ugye? A sok kretén azért ugrik be minden megtakarított pénzével Ponzi-sémába meg kriptoökörködésbe, mert olyan marhanagy a jólét, ugye? Még viccnek is gyenge.
Íme a mai munkaerőpiaci helyzet, drága barátom. Ha nem hiszed, kérdezz körbe 10 random frissen végzettet, ugyanezt elmondják majd neked. Nem baj, ha nekik se adsz hitelt - a tények azok tények maradnak a te hozzájárulásod nélkül is.

Mesterséges Geci 2023.10.25. 00:14:28

@Ződ2000: hát persze, minden szar volt amit a magyar ipar gyártott. Ezért nem lehetett Orion elektronikai termékeket kapni, max. pult alól, ezért volt pl. a Csepel Műveknek elég komoly kapcsolata amcsi cégekkel is, ezért ismerték a magyar alumínium ipart a világban stb.
Síkhülye vagy, az a te bajod.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.10.25. 09:11:46

@Mesterséges Geci: Ennyire nem lehetsz hülye....
Azért volt hiány mert eleve nem tudod annyit legyártani a gyár, mint amennyire szükség lett volna, és nem létezett szabad verseny hogy más is belekezdjen egy ilyen termék gyártásába, pláne hogy importáljunk jobbat. Ráadásul a magyar cég is inkább eladta nyugatra kemény valutáért amit tudott,, mert arra volt a legnagyobb szüksége a gazdaságnak.

Szóval nem azért volt hiány mert annyira jó volt hanem mert nem szerehettünk be jobbat ÉS nem tudott eleget gyártani a hiánygazdaságban.

Totális idióta vagy az alteros valóságoddal. Sosem éltél akkoriban.

Serény Vélemény 2023.10.30. 11:17:46

@Ződ2000: "hát persze, minden szar volt amit a magyar ipar gyártott"

Ez - a bármi, ami magyar annak a szétkritizálása, leszarozása, lebénázása - egy konkrét, a szovjetek által kidolgozott módszer volt a magyarság gerincének megtörésére.

(Egyébként meg hazugság az egész, a magyar ipar egy része és a magyar gazdaság egy része pontosan nagyon jól tudott illeszkedni a nyugat-európai és atlanti együttműködésbe, a """rendszerváltás""" nevű bullshit is valszeg azért következett be, mert a magyar titkosok és nyugati tőkések közötti együttműködésből több hasznot szerettek volna kivenni. Nem a magyar exmaóistákból lett libbantak kedvéért. )

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.10.31. 15:40:03

@Serény Vélemény: Miért van az hogy a szélsöjobbos hülyegyerekeket sikerült tejesen agymosni? Sosem beszéltetek a szüleitekkel, vagy azok is valami hithű munkásőrök voltak?
Tényleg megtörték a ruszkik a nemzet gerincét, de most senkire sem kenhetjük.
Semmi rételme a „merjünk nagyok lenni” dumának mert nincs alapja. Persze, vannak hasznos kapaszkodók arra hogy kimásszunk a xarból, csak itt most arról van szó hogy inkább dicsérjük a trágyát is esetleg igyekszünk mást is megdobni vele (lásd a „guruló dollárjaink” Le Pennek, Putyinnak).
„a nyugat-európai és atlanti együttműködésbe” Ez tipikusan a fenti hazug önámítás. Ez amint intézményi szinten megvalósult volna, jöttek is volna a tankok keletről. Persze, elszigetelt esetben képesek voltunk olcsón viszonylag igénytelen dolgokat eladni (kimemelt, nem órabérben dolgozó munkásokkal, nem belpiaci anyagokból), már csak azért is mert nagyon kellett a „keményvaluta” (normális dolgokat KGST-ből nem nagyon szereztünk be, legyen az oltás, autó vagy ).
De ez nem jelenti azt hogy a magyar ipar komolyan versenyképes lett volna. Egy kis elit szegmense a kirakatban. Mondom, aki nem érti mit jelentett akkoriban az „exportból visszamaradt” kifejezés, az semmit nem ért abból a rendszerből.
Ráadásul az egész úgy működött, hogy mi egy pár dolgot eladtunk nyugatra de sokkal inkább kellett volna onnan rengeteg dolog amire nem volt konvertibilis pénze az országnak, miközben a ruszkik semmivel sem tudtak fizetni és csak Rubelben fizettek (amit 1990 után lenulláztak egyoldalúan).
süti beállítások módosítása