téveszmék

téveszmék

"A béranyaság illegális és etikátlan, bármilyen mércével"

2023. május 11. - G. Nagy László

mellekhatas.jpg

 

Már megint beleszerettem egy magyar sorozatba: ezúttal a Mellékhatás került terítékre. A címbéli téveszme az Agapé Klinika mereven dogmatikus igazgatójának szájából hangzik el, s bevallom: számomra tökéletesen érthetetlen. Az egyes epizódokban sorra előkerülnek azok kényes kérdések, amelyek a béranyaság kapcsán egyébként is rendre felmerülnek, ám arra nem kapunk - nem is kaphatunk - érdemi választ, mitől látja erkölcstelennek bárki a szóban forgó eljárást.

 

Először is azt kell látni, hogy a béranyaság intézményének megítélése elképesztő különbségeket mutat világszerte. Az USA számos tagállamában például abszolút legális, így aztán virágzó üzletágnak is számít. Sarah Jessica Parcer, Cristiano Ronaldo, Elon Musk, vagy épp Nicole Kidman gyermekei is ily módon születtek. Ukrajnában és Oroszországban is szabad a vásár, azonban előbbit a háború, utóbbit a szankciók akadályozzák az effajta bizniszben. Marad Grúzia és Izrael, ahol engedélyezett; illetve Csehország, Belgium és Görögország, ahol jogilag szabályozatlan e terület. Az Európai Unió legtöbb államában a béranyaság kimondottan illegális, ez alól hazánk sem kivétel. Az Európa Tanács 2016-ban hozott elutasító döntést a kérdés kapcsán: a 15 IGEN szavazattal szemben 16 NEM állt. Aligha mondhatnánk, hogy a probléma megítélése egyértelmű és egyhangú volna...

 

A legképmutatóbb szabályozás Kanadát, Portugáliát és az Egyesült Királyságot jellemzi. A kereskedelmi béranyaság ezekben az országokban szigorúan tilos, ugyanakkor nonprofit jelleggel simán kivitelezhető. Hollandiában legális a biznisz, de nem hirdethető... Ezekkel a felemás megoldásokkal kapcsolatban két súlyos aggályt érdemes megemlíteni. Az első gyakorlati jellegű: a törvény simán kijátszható, vagyis a gyermeket "karitatív" módon kihordó nő alternatív utakon könnyedén kifizethető. Ennél sokkal lényegesebb azonban a második, elvi jellegű probléma. Ha egy adott tevékenységet nem tiltunk (hiszen nem tartjuk ártalmasnak, veszélyesnek sem az érintettekre, sem pedig a teljes társadalomra nézve), úgy mi a fenéért nem engedjük, hogy abból üzlet kerekedjék, illetve hogy azt nyíltan reklámozzák? A kanadai, a portugál, a brit és a holland megközelítés totálisan irracionális, mintha valamiféle értelmetlen vallásosság hatná át.

 

El is érkeztünk a kérdés lényegéhez: mitől válik, mitől válhat immorálissá a béranyaság? Adott egy igazán méltányolható - mondhatnánk: szent - szükséglet, mely szerint utódokra vágyunk. Sajnálatos módon azonban nem minden nőnek adatik meg, hogy természetes módon teherbe essen és világra hozza gyermekét. Ha ebben egy másik nő - önkéntes alapon - a segítségére lehet, az mitől lesz rossz, etikátlan, tiltandó és üldözendő? Nem inkább örvendeznünk kéne minden ilyen eset láttán? Nem azt a mérhetetlen boldogságot kéne szem előtt tartanunk, amit egy oly annyira vágyott jövevény jelent? Miért nem tudunk az effajta együttműködésre tisztán win-win szituációként tekinteni, amelyben minden érintett megtalálja a számítását? Miért baj az, ha egy nő a méhéből kíván megélni? Egy manöken, egy jégtáncos, egy varrónő, de még egy matek-fizika szakos tanárnő is a testéből él. Miért kéne kívülről eldöntenünk, hogy ki-ki milyen pályát válasszon, s a kenyérkereset során mely szerveit dolgoztassa? Bevallom: a legkevésbé sem értem. Világos, hogy a béranyaság számos kérdést felvet és egy sor bonyodalmat, nehézséget tartogat, azonban a tiltással szinte szó szerint a gyereket öntjük ki a fürdővízzel együtt. Ennyi erővel betilthatnánk az autókat is, hiszen számos balesetet okoznak. A villamosokról nem is beszélve.

 

 Lássuk hát, mik azok a problémák, amelyek az érintetteket a leginkább aggasztják!

  • FEMINISTA HISZTI - "A gyakorlat sok szempontból a prostitúció és az emberkereskedelem egy formája." - állítja Teresa Ulloa Ziaurriz, a CATWLAC nővédelmi szervezet igazgatója. Simán lehet, hogy igaza van. De mondhatná azt is, hogy a késhasználat gyakorlata is sok esetben gyilkossággal jár, mégsem kívánja betiltani a kést senki sem. Mindannyian tudjuk: a bűn az erőszakkal kezdődik. Nem az önkéntes béranyaságot és még csak nem is a prostitúciót kell üldözni. Elég kizárólag azon esetek ellen fellépni, ahol a külső, fizikai  kényszerítés megjelenik. 
  • KIZSÁKMÁNYOLÁS - Minél kevésbé fehér egy adott piaci terület, annál több közvetítőt, ügynököt, szervezőt igényel, így annál kevesebbet keres maga a béranya. Léteznek olyan szegmensei a Földnek, ahol a bevétel háromnegyedét az ügynökség vághatja zsebre, a gyermeket kihordó és megszülő nő alig-alig profitál az egészből. A marxista terminológia kizsákmányolásnak nevezi a bevétel ilyetén megosztását, s a magamfajta többek között azért gyűlöli e kifejezést, mert elfedi a lényeget. Ugyanis ezúttal sem a hasznot lefölöző közvetítőkre kell haragudni, hanem arra a beteges, tiltó, piaci környezetre, amely szükségessé teszi a titkolózást, a körülményeskedést és az ezekből eredő brutális többletköltségeket.
  • TITKOLÓZÁS, TABUSÍTÁS - Minél tisztább és szabadabb a jogi környezet, annál kevésbé kell rejtegetni bármit. Egy normálisan működő világban az anya egészen nyugodtan elmondhatja bárkinek - igen, a gyerkőcnek is -, hogy nem ő hordta ki, nem ő szülte meg. Mi ebben a szégyen? Van olyan feleség, aki bejárónőt alkalmaz és sosem takarít; ebédet rendel és sosem főz; vagy épp dajkát, nevelőnőt szerződtet. Pedig takarítani, főzni és kisgyermeket gondozni bárki képes, szülni közel sem mindenki.
  • ÉRZELMI KÖTŐDÉS - Teljesen érthető, természetes, ösztön diktálta jelenség az, hogy a béranya érzelmileg kötődni fog az általa kihordott gyermekhez. Egyesek traumatizálódnak, amikor át kell adniuk a babát, mások ezt - impulzív módon - egyenesen megtagadják, s meg akarják tartani a kicsit. Olyanról is hallottunk már, aki évekig nem bírt leválni a gyerekről, s még az óvoda kerítésén át is leste, figyelte... Ez kétségkívül benne van a pakliban, ha igazán érzéketlenek kívánunk maradni, fogalmazhatunk úgy is: szakmai ártalom. Nem elbagatellizálva a kérdést: a legtöbb tanár is kötődik a diákjaihoz, a főnök is a jobb alkalmazottakhoz, az edző is a focistáihoz. De eljön az az idő, amikor el kell engedni a kezüket... Léteznek olyan anyák, akik valósággal belebetegszenek ha felnőtt gyermekeik kirepülnek a családi fészekből. Ez nyilvánvalóan nem vall érett és egészséges személyiségre. Egy béranyának is muszáj megtanulnia, hogy a tudatával képes legyen felülírni ösztönszintű késztetéseit. Ez jóval könnyebb úgy, ha a petesejt nem az övé.
  • NEM VÁRT KOMPLIKÁCIÓK - Béranya-program keretében előfordult már olyan is, hogy beteg, esetleg fogyatékos gyermek jött napvilágra; illetve ikerszülésről is hallottunk már. A megrendelő pedig minden bizonnyal egészséges utódra vágyik, s talán nem rögtön kettőre. Ezek a nem várt bonyodalmak épp így megjelenhetnek akkor is, amikor az anya a saját gyermekét hordja ki. A különbség csupán annyi, hogy hagyományos esetben tiszta a jogi környezet, béranyaság esetén nem mindig. A tiltás e téren sem old meg semmit; teljesen világos, hogy a fix szabályok mentén történő engedélyezés a legsimább út. (A rögzített jogszabályok nem feltétlenül jelentik azt, hogy az állam előre kőbe vés mindent. De azt igen, hogy megköveteli: a béranya-szerződés térjen ki minden lényeges kérdésre. Vagy ha ez elmarad, úgy mutasson követendő irányt.)

 

"Mind a prostitúció, mind a béranyaság a női test teljes áruba bocsátása, tárgyiasítása, kizsákmányolása. Én sem értek egyet azzal az érveléssel, hogy tekintsünk úgy a prostitúcióra, mint bármelyik más munkára. A béranyasággal kapcsolatban én is azt érzem, hogy az említetteken túl egy rendkívül megalázó, természetellenes dolog, amit nagyon nem nívós egyetemeken végzett, több nyelven beszélő felső középosztálybeli nők választanak maguknak. Hiába próbáljuk kifordítani, és azt mondani, hogy ez a nő teste, a saját döntése." Ezek Durica Katarina, a Mennyit adtál érte? című dokumentarista regény szerzőjének szavai. Számomra kifejezetten fura, hogy az írónőnek - miután oly sokat kutatta a témát, oly sok béranyával folytatott mélyre menő beszélgetéseket - ilyen attitűdje formálódott. Megalázó kihordani más gyermekét? Bármilyen munkát érezhetünk megalázónak és felemelőnek is. (Ha rászorulnék, simán elmennék árufeltöltőnek, vagy pizzafutárnak is; nem fintorognék sem a diplomám, sem a szakmai múltam okán.) Természetellenes? Az, hogy futógépet, okostelefont, bankkártyát, vagy épp gyümölcsturmixot használunk, mennyivel természetesebb? Az, hogy irodákban töltjük a fél életünket, ahelyett, hogy az Isten szent ege alatt gyűjtögetnénk és vadásznánk, mennyire természetes?? A homo sapiens társ a teremtésben. Ünnepelni és alkalmazni kell minden olyan technikai tudást, ami az emberi élet kiteljesedését szolgálja. Egy olyan összetett kérdés kapcsán, mint a béranyaság, csakis a szabadság, a transzparencia és tiszta jogszabályi környezet teremthet rendet. Minden egyéb esetben csak egymás életét nehezítjük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1018118964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 12:07:17

@cvsvrs:

Rossz a hasonlatod. A leggyakrabb a spontán abortusz, ami csak úgy bekövetkezik. Nagyságrendekkel nagyobb, mint az úgynevezett művi. Tehát a Természet, vagy akinek úgy jobban esik JaveZsidóSátánIsten végzi a legtöbb abortuszt. A kezdeti állapotban még nem is beszélhetünk magzatról. Zigóta, vagy szövetcsoport még csak. Tehát ebben az állapotban az eltávolítás, inkább a körmvágás, és hajvágás kategória inkább, mint bármiféle öncsonkítás.

Itt a különféle pszichés és dogmatikus vallási okok miatt van ez néhány helyen másként kezelve. Persze az élet kezdete is lehetne, de a legtöbb esetben még sem lesz belőle az. Mindenfajta külső beavatkozás és jogi szabályzás nélkül sem.

Másrészt javaslom ne használjuk a "béranya" kifejezést.... hiszen az esetek egy részében nincs is anyagi juttatás, vagy csak minimális, ami a kimarad bárt is csak részben pótolhatja. Az orvosok és a szakemberek a DAJKATERHESSÉG szót szorgalmazzák és jogosan. Sokkal szebb és kifejezőbb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.12. 12:12:05

@Iván Gábor IGe:

Mijen igazad van, hájszen a gyilkosságot sem tilcsa törvény. Csak bünteti.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.12. 12:16:38

@Iván Gábor IGe:

"Rossz a hasonlatod. A leggyakrabb a spontán abortusz, ami csak úgy bekövetkezik."

Már megen mijjen igasságod van. A leggyakrabb a spontán halál, ami csak úgy bekövetkezik. Naccságrendekkel kissebb a gyilkosságok száma, kerekítési hibánál is kevesebb. Minek is foglalkozni vele?

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 12:17:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Katonaként követed el hős is lehetsz miatta, ha meg hivatásos hóhérként, akkor abból élsz. A mártíromságnak beállított öngyilkosság meg ugye példa értékű egyeseknek.

Jézus mondá vala? Úgy szeretlek, hogy megöllek.
vilagnezet.blog.hu/2010/02/05/jezus_monda_vala_ugy_szeretlek_hogy_megollek

G. Nagy László 2023.05.12. 12:22:30

@cvsvrs:

"az abortusz olyan mint egy öncsonkolás. és ha minden áron gyilkossághoz akarod hasonlítani, akkor egy be nem végzett öngyilkossághoz hasonló. és ezeket sem bünteti a törvény."

Ismételgetheted ezt a faszságot akárhányszor. Attól még faszság marad. A magzat nem egy rákos sejt. Nem egy púp a háton. Nem egy pattanás, nem egy kelés. egy önálló, emberi életkezdemény. Attól, hogy függ az anyától, nem lesz a része. De ezt te is pontosan tudod, csak szeretsz baromságokkal provokálni mindenkit.

G. Nagy László 2023.05.12. 12:28:19

@Iván Gábor IGe:

Ezek izgalmas példák.

"Katonaként követed el hős is lehetsz miatta"

Ölni katonaként is erkölcstelen. Egy önkéntes honvédő az oké. A többi nem az.

"ha meg hivatásos hóhérként, akkor abból élsz"

Egy erkölcstelen társadalom erkölcstelen munkaköre. Ennyi erővel az ávós verőlegényeket is felmentheted :)

"A mártíromságnak beállított öngyilkosság meg ugye példa értékű egyeseknek."

Ez is milyen beteg. Sziénai Szent Katalin Európa védőszentje, miközben halálra éheztette magát. Nem mellesleg: a kereszténység szerint az öngyilkosság bűn... Hol itt a konzekvencia?

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 12:30:01

@G. Nagy László:

Ezzel is egyet érhetnél, ha javasolhatom, sőt örömmel venném, ha utólag beleírnád, bármilyen formában a naplóbejegyzésedbe:

"Először is azt kell látni, hogy a béranyaság intézményének megítélése elképesztő különbségeket mutat világszerte."

.... helyett, ami szinte egy szitokszó, mennyivel szebb kifejezés ez.

Először is azt kell látni, hogy a dajkaterhesség intézményének megítélése elképesztő különbségeket mutat világszerte.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.12. 12:40:43

@G. Nagy László:

"ez még az átlagos TB szolgáltatásokhoz képest is irgalmatlanul drága"

Nem biztos. A jelenleg is államilag finanszírozott meddőségi kezelések, in vivo vagy in vitro megtermékenyítések sem olcsók, főleg ha többször ismételni kell.

Persze így is drágább lenne, ez igaz. Lehetne pl. úgy, hogy ha a hormonkezelés sikertelen, akkor rögtön in vitro megtermékenyítés, és beültetni a béranyába. Ezzel megtakarítható a további próbálkozások költsége.

A dolognak azt az oldalát is nézd, hogy a béranyának ez rendes munkaviszony lenne, így megtakarítható a segélyezése, ennyivel máris olcsóbb az egész. Na meg a neki fizetett bér egy része TB-járulék, szja és ÁFA formájában úgyis visszakerülne az állami költségvetésbe.

G. Nagy László 2023.05.12. 12:42:16

@Iván Gábor IGe: Egyetértek: szebb, irodalmibb. Viszont elsősorban közérthető szeretnék lenni, s a köznyelv egyértelműen a béranyaságot használja. Ígérem, hogy a jövőben színesítem a nyelvi eszközkészletem :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.12. 12:43:28

@G. Nagy László:

"csak szeretsz baromságokkal provokálni mindenkit."

Én ezért is nem válaszolok neki már jó ideje.

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 12:47:38

@G. Nagy László:

Persze megértelek és jómagam éppen ilyen közérthető okok miatt használom a "ZombiJézuska" kifejezést. Azt jobban megértik, hogy mi is a lényege. Igaz, akkor is ha néhányan megsértődnek miatta, de ők is értik. Ha valaki meghal és nem marad halott és feltámad, nos az a köznyelvben és a popkultúrában bizony zombi.

alöksz róz 2023.05.12. 13:10:17

@Wildhunt: mert az egészségének a szándékos kockáztatása nem elég?

(ez "egyértelműen megállapítható" elég fals tud lenni sokszor, gondoljunk csak a gyógyszerek, oltások későbbi mellékhatásainak megállapítására)

Wildhunt 2023.05.12. 13:15:09

@alöksz róz: a jog szándékot nem büntet. Attól hogy pld le akarok keverni neked egyet, esetleg ezért még boxolni is tanulok, nem vagyok büntethető könnyű testi sértésért.

Wildhunt 2023.05.12. 13:20:22

@alöksz róz: egyik legnagyobb vívmányunk itt Magyarországon hogy nálunk (mind kelettől, mind nyugattól eltérően) a bizonyítás a vádló kötelessége. Ezt mindenképpen meg kell őriznünk, ha néha igazságtalannak tűnik is.

IdomitottFoka 2023.05.12. 14:34:15

Korrekt hozzáállás a béranyaság kérdéskör tekintetében, amit a posztban olvashatunk, ezt azért még leírnám, mielőtt nekiállok offolni.

Az abortusz kérdésköre viszont megint a vaskalap felé indult el sokaknál, figyelmen kívül hagyva, h milyen régi, kulturálisan mennyire mélyen beágyazott jelenségről van szó, és h a betiltása az elmúlt évszázadokban sem bizonyult eredményes megoldásnak. Sokadjára is csak azt tudom mondani h az okok helyett a tünetekre koncentrálva nem lesz az az eredmény h megszűnik. Amíg nem széleskörűen informált és elérhető a fogamzásgátlás és a gyerekvállalás nem eléggé megkönnyített, addig ez egy olyan alternatíva, amivel élni fognak. Az ír nők Londonba mennek/mentek érte, a lengyelek Cseh vagy Németországba. Azért látható h egy ilyen törvény csak látszattevékenység lenne.

alöksz róz 2023.05.12. 15:49:45

@Wildhunt: de létezik olyan a jogban, hogy veszélyeztetés

alöksz róz 2023.05.12. 15:57:44

@IdomitottFoka: lopás is van. és amíg nem lesz mindenki gazdag, lesz is.

G. Nagy László 2023.05.12. 16:01:28

@IdomitottFoka:

"Korrekt hozzáállás a béranyaság kérdéskör tekintetében, amit a posztban olvashatunk"

Köszönöm.

"Az abortusz kérdésköre viszont megint a vaskalap felé indult el sokaknál"

Én ilyet itt most nem olvastam, nem írtam. Ami engem illett: a hazai szabályozást megfelelőnek tartom. Az abortusz nyilvánvalóan rossz dolog, de ostoba az a társadalom, amely a teljes tiltását szorgalmazza.

"figyelmen kívül hagyva, h milyen régi, kulturálisan mennyire mélyen beágyazott jelenségről van szó"

Ez az, ami mindegy. A megkövezés is kulturáltan beágyazott jelenség volt a Közel-Keleten, ettől még nem sírja vissza senki.

"Amíg nem széleskörűen informált és elérhető a fogamzásgátlás"

Évtizedek óta több tucatnyi módszer a rendelkezésre áll. Ma már csak a nagyon primitív rétegek nem ismerik ezeket. Nyilván őket is edukálni kell e téren (is).

alöksz róz 2023.05.12. 16:47:44

@Wildhunt: most bizonyítsam be, hogy a dohányzás, piálás, drogozás veszélyezteti a magzat egészségét?

kereshetek egy valag cikket, tanulmányt, ha gondolod és elfogadod bizonyítéknak.

alöksz róz 2023.05.12. 16:48:28

@Wildhunt: vagy azt bizonyítsam be, hogy létezik olyan a jogban, hogy veszélyeztetés?

baalint1 2023.05.12. 18:09:37

@G. Nagy László:
"Ez igaz, de amíg egy béranya leszerződtetése az ÉLETET szolgálhatja, addig az abortusz a HALÁLT. Életet adni, vagy elvenni - nálam nem ugyanaz."

Sokszor szoktam találgatni, hogy komolyan gondolsz-e egy adott hülyeséget, ez esetben viszont biztosan tudom, hogy ezt csak mint szlogent adtad elő, és te is tudod hogy nincs mögötte semmi.

Az abortusz meítélése, ahogy már más is leírta, attól függ, hogy mikortól tekintjük a magzatot személynek. Ez vitatható, és nincs tudományosan sem pontos válasz egyelőre, ettől függően gyilkosság az abortusz vagy nem. Tehát kategorikusan nem jelentheted ki, hogy az abortusz a HALÁL, mert egyrészt erre semmi bizonyítékod, másrészt adott esetben az anyukának az életet jelentheti, ha a terhesség nem kívánt, és a jövőjét teheti tönkre.

Wildhunt 2023.05.12. 18:22:42

@alöksz róz: minden egyes esetben. Igen. Jó szórakozást.

Wildhunt 2023.05.12. 18:23:46

@alöksz róz: tudom hogy létezik. Minden esetben bizonyítandó, ha bejön az eset, súlyosbító körülmény.

alöksz róz 2023.05.12. 18:44:26

@Wildhunt: hát nem.
ez teljesen érthetetlen és értelmetlen. pont az a lényeg, hogy nem kell külön minden egyes esetben bizonyítani, hogy a dohányzás az illetőre is ártalmas.

alöksz róz 2023.05.12. 18:45:44

@Wildhunt: igen, és mit kell szerinted bizonyítani?

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 19:56:02

@baalint1:

Az egészet jobban átlogikázva és átgondolva ... a dajkaanyaságnál mi is történik? Mesterséges megtermékenyítés. Ahol elve több zigótát ültetnek be. 1-2-3, de akár négyet is. Nem feltétlenül fogan meg egyből és nem feltétlenül mind. A beültetés utáni meg nem fogantatás is lényegében spontán abortusz. Tehát sok minden történhet. Lehet 3-4 beültetés után sem lesz fogantatás, de az is lehetséges, hogy 4 magzat is megfogan egyszerre. ????? !!!! Vagy a magzatnál kiszűrik a fejlődési rendellenességet és művi abortusz az ésszerű döntés ilyenkor.

A terhesség tehát még dajkaanyánál sem úgy pik-pakk történik. és kipottyan a gyerek, vagy le lehet venni az önkiszolgáló polcról.

Másrészt meg minden terhesség veszélyes dolog. Régen és még ma is bele is lehet halni, illetve lehet szerezni maradandó sérüléseket is. Könnyen beszélnek és döntenének erről a férfi papok. Persze mindjárt más lenne a helyzet, ha kapnának egy tekegolyó nagyságú és súlyú anális nehézpurhabos beöntést, befúvást, megszilárdulna és aztán na irány szüléspróba. :-)

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.12. 19:58:29

@Iván Gábor IGe:

Bólingolyót akartam volna írni tekegolyó helyet, mert az a helyesebb közelítő méret.

Wildhunt 2023.05.12. 20:28:40

@alöksz róz: hogy az adott gyereknek ártottak a szülők.

Wildhunt 2023.05.12. 20:41:06

@alöksz róz: jó, akkor te majd arra szavazol aki a helyszínen főbe lövi a dohányosokat.

alöksz róz 2023.05.12. 21:09:20

@Wildhunt: a veszélyeztetéshez nem kell ártani

Hartrigel 2023.05.12. 21:17:34

@G. Nagy László: Hát a magam részéről ebben kérdésben nem láttok több kérdést, mint ami az abortusz és az eutanázia estében fennáll.
Ez szín tisztán csak demózás, illetve feminista maga mutogatás.
Én ezeket sem értem, hogy őszinte legyek veled László és a többiek: hosszaszan regézhetnék, de korlátot a karakterszám.
Ezek mind, de mind, kijátszandó erkölcsösség.
Egy babát elvetetni sem 68 után kezdődött, nézzétek meg az Édes Anna című filmet.
Öngyilkosság és mindig létezett: de az hogy én ennek állami/piaci támogatást és hacacárét akarok, akkor felveti bennem a kérdést, hogy valóban az öngyilkosság liberális joga és piaci rásegítésére van igazán szükségem vagy egy pszichiáterre? Mert ha öngyi akarok lenni, de úgy isten igazán, akkor leugrom a hídról. Nem rendelek magamnak sortűz bizottságot piaci alapon, hogy annak hangja legyen.
Ugyan ez demó az béranyaság. Hogy itt most játsszuk összeurópai szinten a erkölcs csőszt, aztán meg na.
Amúgy meglepett, hogy egyetlen egy dolgot nem említettél a kijátszások kategória alatt.
Most nem mondom részleteket, de volt részem örökbe adásban, és úgy játszák ki ezt a szabályozást, saját szemmel láttam, hogy születés elött az anya már kinézi kinek fogja örökbe adni a gyerekeit : amúgy ez legális, és nekik adja örökbe, és szóval na ez az egész rendszer annyi sebből vérzik, hogy a flexelésén kívül fölösleges.
És ez egyben nem értek veled egyet abban László, hogy a piac mindenre megoldás, mert itt gyerek életekről van szó. Mondjuk nem pont ennél a dolognál, mert itt nevetségesen könnyű megugrani a "dealt". De pl. egy eutanáziás vagy abortuszos gondolkodjon el, hogy valóban az kell-e neki amit akar, mert lehet előtte tehetne egy kört a pszichiáternél.
Szóval a béranyaság egy könnyen megugorható parti, egyetlen gond, hogy hat nullás biznisz kell hozzá, de ez meg hát a piac, szóval and so on.
Ez is ugyan olyan erkölcsi menőzés, amit mindenki tudja, hogy kilehet könnyedén játszani, mint a drog kereskedelmet.
De én hiszem, hogy ennek a kérdésnek az igazi élét, majd akkor fogjuk látszani, amikor tényleg arra szinte jutnak a mesterséges-anyaméhek.
Akkor azok piaci tiltását nehéz lesz nem pusztán a feminizmussal magyarázni.

alöksz róz 2023.05.12. 21:52:42

@Hartrigel: "Ezek mind, de mind, kijátszandó erkölcsösség." - obiba is volt fém faház

2023.05.13. 05:51:03

@Iván Gábor IGe:
Nem lehet hogy ilyen szavazás manipuláció alapján ülnek ott a parlamentben?

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.13. 11:05:40

@kiskutyafule:
Az nem lehet, hanem biztos. Maga a parlamenterek megválasztása egyértelmű választási és logikai csalás. Mert az egyik pártra, egyik képviselőre sem, vagy a tartózkodom nem lehet érvényes szavazat. Sok minden más lenne, ha az ilyen emberek miatt, akik a szavazók legnagyobb tömege, egyik párt sem szerezhetne korlátlan hatalmat.

2023.05.13. 12:55:14

@Iván Gábor IGe:
Vagyis a populáció teljes megsemmisíése hozhat logikai és erkölcsi egyenlőséget.
Ámen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.13. 14:10:50

@Iván Gábor IGe:

Te egy zseni vagy! Szabadalmaztasd az ötletedet! Hogy ezt még sehol a világon nem valósították meg!

Elképzelem, ahogy a parlamenti helyek kb. 70%-át a minden pártot elutasítókat és a tartózkodókat "képviselő" üres székek foglalják el. Ahogy aztán a kb. 30%-nyi hús-vér képviselő akkor sem tudna egy törvényt még egyszerű többséggel sem elfigadni, ha mind összefognának.

Mondom, világra szóló zseni vagy! Te vagy a szupernóva a sötét éjszakában!

Bayaz 2023.05.13. 14:25:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az abortuszpártiak gyakran hangoztatott érve, higy a magzat az anya testén kívül életképtelen, ezért nem tekinthető önálló emberi lénynek, ergo megölhető.

A legtöbb felnőtt ember sem tekinthető manapság önálló emberi lénynek, hiszen a társadalmon kívül, a társadalom biztosította eszközök és szolgáltatások nélkül aligha maradna életben.

Mellesleg a csecsemő sem képes az önálló életre. Az abortuszpárti logika szerint ők is abortálhatók."
A csecsemőnek vagy a felnőtt embernek nincs specifikusan az anyjára (bár persze az anya a legjobb lehetőség) vagy egy bizonyos személyre szüksége, hogy túléljen, ezért önálló, különálló személyiség.

Bayaz 2023.05.13. 15:45:26

@Wildhunt: de ez következik az abortuszt morális alapon tiltó álláspontból.
Ha az anya büntetőjogilag felelős a magzat jólétéért, akkor a magzatra káros tevékenységeket úgy kell kezelni, mint ha pl. bedrogoznám vagy kiéheztetném vagy verném a gyerekemet.
Ha az abortusz emberölés, akkor amennyiben az anya magzatot veszélyezteti (dohányzással, extrém sportok űzésével, etc.) és ez abortuszt okoz, akkor ezt gondatlanságból elkövetett emberölésként kell kezelni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.13. 15:59:58

@Bayaz:

"csecsemőnek vagy a felnőtt embernek nincs specifikusan az anyjára (bár persze az anya a legjobb lehetőség) vagy egy bizonyos személyre szüksége, hogy túléljen, ezért önálló, különálló személyiség."

Vicces, hogy az újszülöttet önálló személyiségnek minősíted csak azért, mert más is elláthatja - mely ellátás hiányában nagyon önállóan elpusztulna.

Tisztában vagyok azzal, hogy az abortuszt nem lehet betiltani - de éppen ezért fölösleges mindenféle erőltetett és életellenes érvekkel mentegetni.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.13. 18:51:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Te vagy információ hiányos. Sok helyen így történik a szavazás, sőt érdekes ugye, mert még a Hazai Parlamentben is így szavaznak. Van tartózkodom, tehát egyikre sem érvényes szavazat. A szükséges többségeknél vagy jelentősége a tartózkodásnak.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.13. 20:13:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Minden szavazásnál lennie kellene érvényes tartózkodási, vagy egyikre sem lehetőségnek.
Anélkül a szavazások csalások. ... és csalnak is vele. Ezek szerint te meg a csalást támogatod.

Wildhunt 2023.05.13. 23:01:43

@Bayaz: persze te kezelheted így, javasold a képviselődnek, indíts népszavazást, stb. Alex támogat.

2023.05.13. 23:10:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Én úgy látom, az abortusz legalább 70+ korig kellene engedélyezni!

2023.05.14. 00:15:14

Különben meg nem értem a problémát, annyi örökbe fogadásra váró gyermek van... Ja mert a genetikai állomány tovább vitele a cél, nem a szellemi kultúra.
Pont mint az állatok esetében....
Elég szép egy bizonyítvány ismét.
Bár ahogyan látom, MO még szellemi kultúra sincs amit tovább lehetne adni, a legtöbb esetben max különböző mentális problémákon kívül semmi mást nem kap az utód.... azért még kár gyereket vállalni, bár tudom a jelenlévőknek a lakosok száma fontos, nem azok állapota.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 08:34:05

@vilagnezet.blog.hu:

Ne zavarjon, hogy a másik nickeden az országgyűlési választásokról beszéltél, oda követelted a nemszavazók és a tartózkodók figyelembe vételét.

Ülj már le a tükör elé, és beszéld meg magaddal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 08:38:54

@kiskutyafule:

"Ja mert a genetikai állomány tovább vitele a cél, nem a szellemi kultúra.
Pont mint az állatok esetében...."

Semmi nem akadályoz meg abban, hogy kiheréltesd magad, majd saját selejtes génjeid továbbadása helyett örökbe fogadj tucatnyi cigány purdét, akiket aztán nevelhetsz a szellemi kultúrára.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 08:45:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Itt nem lehet beszélni, csak írni és olvasni, de ne zavarjon. !! :-)

Az általános logikáról, becsületes választásról és a választás általános szabályairól írtam. Meg arról, hogy ebben az "egyikre sem, vagy a tartózkodom álláspont be nem számítása is a választása csalás egy trükkösebb fajtája, amit mint te is próbálod kimagyarázni, hogy az nem is csalás, pedig az.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 09:03:36

Csak ne lepődj meg azon, hogy a nagykorúság elérésekor - lányoknál a 14-16 éves korban bekövetkező első szülés után - otthagynak, visszatérnek a kiccsaládhoz, és pár hét alatt úgy lehámlik róluk minden kultúra, mint rólad ősszel a nyári barnaság. Tisztelet a nem túl gyakori kivételnek, mert szerencsére ilyen is akad.

Ezt nem előítélet vagy rasszizmus mondatja velem, hanem ezt látom az általam ismert cigány családokban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 09:06:42

@vilagnezet.blog.hu:

"Itt nem lehet beszélni, csak írni és olvasni"

Basszus, most aztán megfogtál, és porrá zúztál szellemi fölényeddel!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 09:18:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen azt tettem, mert most sem a lényegre... a becsületes és tisztességes VÁLASZTÁS szabályaira koncentrálsz ... hanem hogy kinek nagyobb a valamije.

Pedig ez utóbbi dolog lényegtelen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 09:27:40

@vilagnezet.blog.hu:

Hogy neked mindenről a pénisz jut eszedbe. :O

Terápián képeket mutogat a pszichológus a betegnek. Először egy kört ábrázoló képet mutat.

- Erről mi jut eszébe?

- Pina.

A pszichológus rajzol egy négyzetet.

- Erről mi jut eszébe?

- Pina.

A pszichológus rajzol egy háromszöget.

- Na és erről mi jut eszébe?

- Pina.

- Hát, azt hiszem, a probléma egyertelmű. Maga túlságosan sokat gondol a nemi életre.

- Én? Hiszen maga rajzol folyton pinát.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 09:32:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Érdekes ... agytérfogatra gondoltam,
te meg arra amit éppen cikizel.
Tehát magadat cikized. :-)

Viszont bizonyos határokon belül, a nagyobb agytérfogat sem jelent feltétlenül jobb és logikusabb gondolkodási képességet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 09:38:48

A te eseted még érdekesebb, mert neked mindenről a fasz jut eszedbe. De inkább nem folytatom, mert mindjárt megsértődsz és homofóbnak nevezel.

G. Nagy László 2023.05.14. 09:39:16

@kiskutyafule:

Ez a komment nem a hazai viszonyokról fest igen árulkodó képet, sokkal inkább a te beteg lelkedről.

"Különben meg nem értem a problémát, annyi örökbe fogadásra váró gyermek van... Ja mert a genetikai állomány tovább vitele a cél, nem a szellemi kultúra. Pont mint az állatok esetében.... Elég szép egy bizonyítvány ismét."

A homo sapiens különleges lény. Félig isten, félig állat. És jó is ez így. Nem feladatunk az, hogy kiirtsuk magunkból az állati részünket, a genetikailag kódolt ösztönkésztetéseket. (Ezt csak a nagyon buta vallások hirdetik, jelenleg a woke-progresszív vallás, melynek dogmáit te is magadénak vallod.) Ha létezik e téren társadalmi szintű küldetés, az csupán annyi, hogy a fizikai erőszak kezdeményezését tiltsuk, akadályozzuk, büntessük. Semmi egyéb állati nincs bennünk, amely fegyelmezésért kiáltana. Az pedig, hogy az ember SAJÁT utódot szeretne, a SAJÁT GENETIKÁJÁT HORDOZÓT, abban végképp semmi rossz nincs, mi több: egy szabadon működő társadalomban ez volna a társadalmi felemelkedés legfőbb esélye.

Ezzel a kommenttel mindenesetre összeáll a kép. Valószínűsítem, hogy nincs gyereked és hogy nem is lesz soha. Ami pedig biztos: halvány fogalmad sincs az általános emberi szükségletekről. Nem csoda, hogy te vagy a kommunizmus egyik legnagyobb hirdetője; ha fogalmad sincs, miként működik a homo sapiens, hogy mik a céljai és a mozgatórugói, úgy könnyen tudsz beteg ideológiákat terjeszteni.

"Bár ahogyan látom, MO még szellemi kultúra sincs amit tovább lehetne adni, a legtöbb esetben max különböző mentális problémákon kívül semmi mást nem kap az utód.... azért még kár gyereket vállalni, bár tudom a jelenlévőknek a lakosok száma fontos, nem azok állapota."

Ez pedig nettó magyargyűlölet, semmi több.

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 09:48:38

@G. Nagy László:

Pszichovírusok hatása az ilyen viselkedésmód. Tehát nem megvetni kell az ilyen embert, mert igazán nem is tehet róla, hanem "gyógyítani" ... A "gyógyítás" meg a jelenlegei tudomány, logika és a gyakorlati tapasztalatok miatt .... logikus érveléssel és meggyőzéssel nem működik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 10:00:49

@vilagnezet.blog.hu:

"a nagyobb agytérfogat sem jelent feltétlenül jobb és logikusabb gondolkodási képességet."

Látszik, hogy saját tapasztalatból beszélsz. :D

Rövid keresés után ezt a gyerekkori képet találtam rólad:

hir.ma/wp-content/uploads/2017/01/PAY-EXCLUSIVE-1-Doctors-successfully-help-baby-boy-diagnosed-with-world-s-largest-head.jpg

Úgy látszik, azóta kiújult a problémád.

aldum · http://aldum.pw 2023.05.14. 10:31:00

@Hartrigel:
>nem értek veled egyet abban László, hogy a piac mindenre megoldás
Senki nem gondolja, hogy a piac mindenre megoldas, csak be kell vezetni, es itt a Kanaan. Az allitas az, hogy nincs jobb. Az allami eroszak nem kepes javitani az allapotokon, amik a szabad piacon alakulnanak ki, egy egesz sor gazdasagtani, jatekelmeleti, hatalompszichologiai okbol.

2023.05.14. 10:34:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem is szaporodok, és ehhez nem kell magam megcsonkítaní...
Az hogy én a hibás szellemi örökségem sem akarom tovább adni, szerintem eleget elmond.
Tudod én nem akarom a következő generációt megnyomoritani....
Talán ezt hívják felelősség teljes viselkedésnek, és önkritikának, bár ez nem ismert dolog MO-n így szerintem megérteni sem fogod....

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 10:41:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tévedsz. Itt egy csecsemőkori kép rólam és anyámról és inkább kockafejőnek vagyok mondható:

vilagnezet.blog.hu/media/image/baby%20IGe.jpeg

2023.05.14. 10:43:14

@G. Nagy László:

Értem, doboz az van...
Akkor nézzük, mert a saját cikked tartalmát nem érted, miről is beszélünk.

Béranya akkor szükséges, ha természetes úton nem lehet az adott párnak gyereke.
Mivelhogy a béranyaság tiltott, így marad jó megoldásnak az örökbefogadás.
Ez mind az én torzult lelkem és woke kultúra, hogy ha már szegény gyereket világra baxta a kedves elme roggyant szülő, és nem hajlandó foglalkozni vele, akkor az foglalkozzon vele akinek nem lehet sajátja.
Win-Win egy életet lehet megmenteni, és egy pár beteljesülhet és tovább adhatja az szellemi örökségét.

Én egy teljesen torzult gyerektelen ember vagyok, hiszen senkit sem akarok szellemileg/érzelmileg megnyomoritani, úgy ahogy azt velem tették....

Az hogy MO de talán a EU átlagban is komoly mentális betegséggekkel küzd amiket maga előtt görget a következő generáció is, csak a programozott/anyagi előnyök miatt, az aztán minden csak nem szeretet vagy önzetlen.
Vagy ha te úgy gondolod hogy igen, akkor nem nálam vannak a problémák.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 11:25:17

@Iván Gábor IGe:

Anyukád nagyon szép nő volt. Szerintem idősebb asszonynak is szép lehet, ha remélhetően még él. Kérlek, így ismeretlenül is add át neki üdvözletemet.

De a kép még azelőtt készült, hogy kiderült, a kórházban elcseréltek téged egy másik babára - őt tartja édesanyád a karjában.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 11:41:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Még él 88 éves és öregecske, de egészséges alapjaiban véve. Ellátja saját magát, sőt néha ránk is főz. Kockafejű volt az apánk is, mert van egy testéröcsém és apánk természetét és testi alkatát örököltük jó nagy és felismerhető részben.

Ezért lényeges a dajkaterhesség, mert ott van apa, anya és a felmenői öröksége, Genetikai és jellembeli téren is. Örökbefogadás lutri és nagyon rá lehet fázni.

2023.05.14. 11:42:06

@Iván Gábor IGe:
Itt azért a logika érdekes dolgokat ad ki, főleg így.

Mert a sok okos megmagyarzza, hogy 10milla magyar nem tévedhet, főleg nem 2/3 arányban...
Akkor miért is vonzó annak a hangos kisebbségnek hogy ne a tehén szaron landoljon, hanem egy süteményen?
Mert ugye logikusan, ha a MO demográfia szerint egy öregedő társadalom, ahol 2 dolgozó jut egy eltartottra, abból gyorsan kijön, hogy a szavazó bázis 2/3-a kb az 50+ proli aki a cocialista világban nőtt fel, képtelen alkalmazkodni a változásokhoz, és sosem kellett összetett gondolatokat kipréselni magából, max hogyan lopjuk el amit lehet....
Erre a hangos 1/3 azt mondja, hogy fújják meg, mert én abba a világba nem akarok élni ahol ilyen 2/3 mondja meg mi legyen...
És nézd, mindenki aki képes lenne változást indukalni úgy menekül mintha az élete múlna rajta, nem ám gyerek szül, vagy tudás alapú társadalmat épít....
Na akkor hol a hiba Kispajtás?

G. Nagy László 2023.05.14. 12:44:36

@kiskutyafule:

"Mivelhogy a béranyaság tiltott, így marad jó megoldásnak az örökbefogadás."

Valóban, de ettől még nem kell elfogadnunk azt, hogy tiltott valami, ami akár lehetne szabad is. És megismétlem: te általánosságban lesajnálóan nyilatkoztál a génállomány továbbörökítésének szándékáról, amely az egyik legelemibb ösztönkésztetésünk. Állatinak nevezted, ami igaz is, csakhogy nincs ebben semmi rossz. Azért hívtad állatinak, hogy degradáld, miközben kevés ennél szentebb küldetésünk van. Tök oké, ha valaki kimarad a szaporodásból, de nagyon nem oké, ha ezt általános értelemben pozitív attitűdnek gondolja.

"Én egy teljesen torzult gyerektelen ember vagyok, hiszen senkit sem akarok szellemileg/érzelmileg megnyomoritani, úgy ahogy azt velem tették...."

És ez tök oké is így. Van olyan aspergeres ismerősöm, aki kimondottan nem akar gyereket, mert tart tőle, hogy rá hasonlítana... Ez teljesen elfogadható attitűd, még akkor is, ha a problémája talán nem is genetikai, vagy nem kizárólag genetikai eredetű.

"Az hogy MO de talán a EU átlagban is komoly mentális betegségekkel küzd amiket maga előtt görget a következő generáció is, csak a programozott/anyagi előnyök miatt, az aztán minden csak nem szeretet vagy önzetlen."

A mentális problémák már nem társadalmi kérdések, hanem az egyéni pszichéről szólnak, ezt fontos leszögezni, mindazonáltal ez is érdemel pár szól. Az én generációm tipikusan olyan, amely szakít egy csomó mérgező hagyománnyal. Mi már tegeződünk a szüleinkkel. Mi már nem a saját keresztnevünket örökítjük tovább. Mi már nem visszük tovább a formális vallásosságot és a gyerekeinktől sem követeljük meg azt. Mi már nem szabjuk meg a gyerekeinknek, hogy milyen szakmát válasszanak, s hogy kivel házasodjanak. Magunk mögött hagytunk egy csomó frusztráló, mérgező magatartásformát, szokást, rituálét. Pontosan tudjuk, hogy szülőként az elsődleges küldetésünk az, hogy apáink és anyáink rossz mintáit és mentális problémáit ne örökítsük tovább. Kamasz gyerekeimen azt látom: egészen jó úton járunk.

2023.05.14. 13:04:05

@G. Nagy László:
Végre felfogtad miről írok, köszönöm!

Akkor talán már érted az összes eddigi hozzászólást is, és érted, hogy a Magyar társadalom sajnos komoly mélységekig hordoz hibás mintákat.
Ezt a legnehezebb be és felismerni, hiszen komolyan magunkban kell nézni.
Ahelyett hogy itt kopkodjuk egymást, talán el kellene gondolkozni a generációkon átívelő alkoholizmuson, az agresszív viselkedésen, a kiközösítésen, és az eszméletlen társadalmi nyomáson ami a legtöbb esetben indokolatlan.

Ezeket a dolgokat nagyon nehéz megszüntetni, és sajnos az írásaid nagy része nem is törekszik rá, max mélyíti.

Vagyis minden tiszteletem azoké akik azért vállalnak gyereket mert tudják is úgy felnevelni és szeretni, hogy abból egy olyan ember váljon aki előre tudja mozdítani a társadalmat, és boldog kiegyensúlyozott ember lesz.

Akkor most őszintén nézz körül és gondold végig mit látsz... Mert én bejártam Somogyot Tolnát és Baranyát, napi szinten, és a vidéki kép olyan lehangoló volt, hogy te azt el sem tudod képzelni.
Amikor a 12 éves lányokat a 30 fiúk fűzik és az apjuk a lányoknak ezzel teljesen jól van, úgy hogy azok a 30-as fiúk agresszívek, alkoholisták és műveletlenek. Abból milyen család lesz szerinted?
Nem egy nem 2 eset, és még véletlenül se gondold, hogy romák, mind hófehér echte magyar....
Ahol a rendőrt eluti a képviselő, azért mert a rendőr meg akarta állítani az autóját, hiszen 2 héttel korábban vettel el a jogsiját. Na ez a rendőr le lett fokozva és még lett dorgalva, annak ellenére, hogy ő szenvedett ell sérüléseket...
Ahol a buszsofőr elalszik bele durrant a potos IFA potjaba, majd a lemezek 2 vágják a buszt, ennek ellenére a teherautó sofőr kerül börtönbe mert túlélte, és a megtorlás a fontos, hogy a nép boldog legyen....
Na mi a véleményed erről az országról, mert ez csak egy nagyon pici szelete az egésznek.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 13:06:32

@kiskutyafule:
A helyes érvelés és az érvelési hibák elkerülésének a tanításának az egyik legfontosabb tantárgynak kellene lennie már általános iskola felsőbb, mondjuk 7-8 osztályaiban és hogy miért nem az, és miért van helyette inkább demagógia azaz hittan tanítás érthető. Mert ha az is tanítva lenne akkor bárki könnyen rájönne, hogy a legtöbb vallás - beleértve ebbe az ateizmust, mint egy sajátságos tagadásvallást is - jelentős részben hazudozás és érvelési hibák tömkelegéből áll csak össze. Persze nem csak arra jönne rá, hanem továbbá igen sok egyéb össztársadalmi szemfényvesztésre is.

Például arra, hogy valójában a politika és a belőle fakadó jog a két legnagyobb áltudomány. Már régen lekörözték a teológiát és a vallásokat.

vilagnezet.blog.hu/2021/05/17/ervelesi_hibak_napjainkban

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 13:24:15

@kiskutyafule:

Amit itt feszegettek most az öröklés terén azokat kognitív sémáknak nevezi a pszichiátria és a pszichológia.. Ez a legközelebbi dolog ami a pszichológiát a memetikához és a mémekhez köti. Mivel a memetika jó része azért nagyon túl van tolva és áltudomány, a pszichovirulógia egy része is foglalkozik a kognitív sémákkal.

Ti is boncolgattátok, hogy ezek mennyire örököltek, elvártak, vagy csak eltanultak. A pszichovirulógia igen ... ezt, illetve ezek egy jelentős részét "járványszerű" elkapásnak is azonosította. Tehát mint már korábban írtam ... nem feltétlenül, akaraton, meggyőzésen és józan gondoilkodáson, vagy annak hiányán múlik. Igen és ezt éppen Boldogkői Zsolt humánetológiai megfigyelésével szűrtem le és sikerült bizonyítanom a legnyilvánvalóbban. Igen aki genetikus és sok viselkedésnyavaját genetikára vezet vissza. Amiben csak részigazság van, mert amit egy egyed sokat ISMÉTEL, legyen az akármi ... a kísérleteim szerint a kutatásaim szerint az úgy néz ki képes öröklődni is és akár a DNS-be is beépülni.

2023.05.14. 13:34:06

@vilagnezet.blog.hu:
Epigenetika ezzel foglalkozik, sokáig ál tudomány volt, aztán rájöttek, hogy a horizontális génátadás is lehetséges, esetenként komplex élőlények esetén is.
Innen már csak egy ugrás amit te írsz.
Sőt tovább megyek, kísérleti úton már rég bizonyított, hogy bizonyos fobiak genetikai úton öröklődtek, pl a brokkoli utálata, mert ugye mérgező volt millió évekig, vagy egyes madarak szilulettje képes más újszülött állatokban félelmet kiváltani...

2023.05.14. 13:48:14

@vilagnezet.blog.hu:
Biztosan van nekem is stiklim, de mentségemre legyen, én nagyon távoli dolgok között is látom a kapcsolatot, amit sokszor nem írok le, így másnak teljesen értelmetlen lehet, sőt zagyvasag, de ha végig gondolják, meglátják miért írtam.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.05.14. 14:00:33

@kiskutyafule:

A meglátás még kevés ... sőt még a bizonyítás is. Boldogkői Vitázott Nagy Gergely kálvinista apologetikussal. Tőlem nem fogadta el, hogy semmi értelme, meg ő maga is mémfertőzött. Amiatt, hogy detektáltam a mémfertőzöttségét megsértődött és lekezdett sértegetni. Letiltottam, de előtt még előre vetítettem neki, hogy azt N:G: Kálvinista Apologetika dolgot meg fogom oldani és úgy látszik egyedül kell megtettem. Megtettem. - Ez bizony bizonyítás is és nem csak meglátás volt. Sőt amint látod még ezt is kenhetem a hajamra, mert ettől még nem leszek elismert akármi, olyan tudósféle.

G. Nagy László 2023.05.14. 14:10:29

@kiskutyafule: Leírtál pár jelentéktelen, kiragadott esetet, amelyek semennyire sem jellemzik Magyarországot. Mit kezdjek ezekkel? Messze a legélhetőbb országok egyike a miénk, minden mérce szerint.

2023.05.14. 14:23:02

@G. Nagy László:
Itt kezdődik a mismasolas, mert ha én elkezdem leírni az összes esetet amiről én tudok, akkor te bezarhatod a blogot nyugodtan, mert a következő 2 hétben csak az lesz a hozzászólások között.
Azért ezt írtam le, mert ebből gyorsan lehet extrapolálni.
Most jöhet, az hogy te nem hiszed el, mert a lombkorona sétány körül te látod a fákat vagy ha nem is te elhiszed....
És itt ér véget az értelmes érvelés, hiszen én csak olyan esteket írok le, ahol ismerem az érintetteket, pl a taszári buszbaleset esetén a börtön parancsnok, akinek rálátása volt a bizonyítási eljárás menetére, pont olyan volt mint a tanuban, bocs ez az ítélet volt, nem a vád beszéd....
A börtön parancsnok meg 2 házra lakott tőlem és jópár órát beszélgettünk....
Ugyan így a rendőr esete, a faluban lakott ahol felnőttem...a fiúk meg ismét falubeliek...akarod hallani a többit is vagy becsukod a szemed és mormolod, hogy te nem ott élsz, hiszen ha nem látod akkor nem létezik...

2023.05.14. 14:33:38

@vilagnezet.blog.hu:
Azt ugye tudod, hogy amit leírtál pont olyan mint az integrálás, a kitevő mindig növelhető+1-el, vagyis a mém fertőzés is egy mém, így az már meta fertőzést okoz, ami által bizonyítható hogy te a mém fertőzés mémével vagy megfertőzve, ami majd egy újabb meta mém fertőzést indukál... és így tovább lehet sarat dobalni, csak haszna nincs.

2023.05.14. 14:41:18

@G. Nagy László:
"Messze a legélhetőbb országok egyike a miénk, minden mérce szerint."

Na itt a probléma gyökere, elfogult vagy nem kicsit, de végre elismerted.
Innen ugrott az objektivitás.

Tudod, vagyis nem tudod élhető országban a rendőrség nem vegazal random, a fizetésből meg lehet élni, az infláció miatt nem kell falnak menni, a rezsit ki tudod fizetni állami beavatkozás nélkül, az utcán nem verik meg a meleg párt, a munkahely nem arról szól, hogy milyen jó rabszolga vagy, és így tovább, csak ugye most már bevallhatod, sosem éltél máshol főleg nem huzamosabb ideig ami nem Keleti blokk volt, vagy pont a mentalitásod miatt nem tudtál a nyugati modiba beilleszkedni, ami persze egyből a másik hibája, nem a te tehetetlen/rugalmatlan hozzáállásod okozta.

2023.05.14. 14:53:30

Egy kis extra infó
index.hu/gazdasag/2023/05/13/mvm-elemzes-energetika-energia-veszelyhelyzet-energiavalsag/

Ebből milyen következtetéseket tudsz levonni?

Mert ha én elmondom mit jelent akkor máris abban a országban élsz amit már leírtam.

G. Nagy László 2023.05.14. 18:09:43

@kiskutyafule:

"Tudod, vagyis nem tudod élhető országban a rendőrség nem vegazal random, a fizetésből meg lehet élni, az infláció miatt nem kell falnak menni, a rezsit ki tudod fizetni állami beavatkozás nélkül, az utcán nem verik meg a meleg párt, a munkahely nem arról szól, hogy milyen jó rabszolga vagy, és így tovább"

Totál random dobálod fel a légből kapott faszságokat.

"az utcán nem verik meg a meleg párt"

Hosszú-hosszú évek óta minden pénzt megadna a balos sajtó, hogy csak egyetlen ilyen eset is megtörténjen, de mindhiába. Totál kamu faszság, amit írsz. Nézd meg a közbiztonságot Európa nagyvárosaiban és nálunk. Elképesztően jól állunk.

Annyira elfogultan gyűlölöd a hazádat, hogy már a valóság sem érdekel.

2023.05.14. 18:35:24

@G. Nagy László:
Megintcsak nem írsz igazat, Pécs esete....
A rendőr meg a cocialista időkből jól megszokott, az a gyanús aki nem gyanús módon igazoltat, csak hogy tudjad ki a főnök, mert ha éppen úgy van...akkor törik a lámpa búra, aztán mehet a csekk...persze légből kapott, ha te csak fele annyi időt töltöttél el volna rendőrök között mint én, önszántamból, akkor most kicsit kritikusabb lennél.
Az meg megintcsak a tudatlanságot példázza, nekem nem hazám az a szarfeszek, nem ott születtem....
Az hogy minden sarkon tudok korrupciót említeni Minden időszakból, azt most nem fogom a szemedbe hányni, mert látom felesleges, te foggal körömmel harcolsz a rendszerért hiszen fuggesz tőle.
Nem szégyen ez, csak az őszinteség hiányzik, mint mindig, az ugye ismeretlen abban az országban, hiszen a lombkorona sétány is a fák felett van, akkor is ha nincs ott fa, és kell a stadion meg a kisvasút hisz a szellemi felemelkedés csakis attól függ.
Abszurdisztán szürreális lakói, pont ahogyan annak lennie kell.
Minden jó husze te nem látod nem hallod és elég ahhoz hogy a kifli nagyobb legyen mint a pofa, ha jó helyen pitizel.
Ezért írtam, a kísérlet sikertelen.

Elmondok egy titkot is, új le mert lehet összeesel:
A Soros sortolja a forintot/államkötvényt, igen ám de az árfolyam ingadozás a Viktor meg a kuszaszem nyilatkozata alapján ugrál fel le, amikor a Viktor kommunikációs részlege kiadja, hogy bejelentés lesz, akkor a Soros bevasarol, a Viktor mond egy bődületes marhaságot, a forint bezuhan, Soros gyors shortol, aztán a kuszaszem emel egy kamatot.
Ha a kuszaszem nem emel, akkor a Viktor a következő bejelentésekor korrigálni kényszerül valami kisebb marhasággal.

Ami még nem rángatja a forint árfolyamot az csöndben jelenik meg a közlönyben.

Vagyis 2 lehetőség van: A Viktor kuszaszem kombó a Sorosnak dolgozik, és a Gyuri fizette még a plakátokat is, vagy a Viktor és kuszaszem egyszerűen IQ 0 alapon létezik...
Szerinted melyik?

2023.05.14. 19:00:20

@G. Nagy László:
Totál random dobálod fel a légből kapott faszságokat.

Ez a legjobb, egy inflációs spirál közepén ülsz nyugodtan és hirdeted az igét.

Akkor azért kell több mint a fél ország részére rezsit csökkenteni, mert a fizetés elég mindenre, meg lehet belőle élni, ezért kell fix arasitani bizonyos dolgokat mert a fizetés mindenre elég...

Te milyen logikai versenyt nyertél?
A párt által szervezett és apukád volt a főbíró?

Mert itt nagyon kilóg a lóláb, szöveg az van, tudás az 0 mögötte.

Mondtam én, nagyon könnyű benneteket megcáfolni, sarokba szorítani... Nem szellemi kihívás.

Köszönöm ismét a lehetőséget, sajnos többet nem látom értelmét ide jönni, mert X+1 wannabe próféta és szócsö már nem érdekes.

G. Nagy László 2023.05.14. 20:05:42

@kiskutyafule:

"Megintcsak nem írsz igazat, Pécs esete..."

Részeg hajléktalanok megvertek valakit, akiről halvány fogalmuk sem volt hogy kicsoda, pláne, hogy meleg. Ne idegesíts a hülyeségeiddel!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.14. 20:33:53

Érdekes, azok a sokkal gyakoribb esetek nem okoznak akkora felzúdulást progresszívéknál, amikor részeg garázdák heterókat vernek.

A férfi népesség 3-4%-a homokos. (Több helyen 10%-ot írnak, de ez azoknak az aránya, akiknek életük során akár csak egyetlen homokos élményük volt. Ha a tanító bácsi egyszer megsimogatta a farkadat, akkor már ide számolnak.)

Tehát ha 20-25 incidens közül egy esetben homokosokat vernek meg, akkor az még bőven belefér a statisztikába, kár homokosüldözésről beszélni.

Wildhunt 2023.05.14. 22:08:57

@grundigg: nem kéne megvárni az ítéletet?

grundigg 2023.05.14. 23:07:01

@Wildhunt:

Nekem? Én egy rendőrségi közleményt linkeltem. Válaszul arra, hogy "Részeg hajléktalanok megvertek valakit, akiről halvány fogalmuk sem volt hogy kicsoda, pláne, hogy meleg.". Ennek vajon mi a forrása? Egy ítélet?

G. Nagy László 2023.05.15. 06:23:53

@grundigg: Vicces. Nyugat-Európa számos településén a nők félve lépnek az utcára sötétedés után. Muszlimok tüntetnek a zsidók ellen. A kurdok és a törökök napi szinten támadnak egymásra. Szétverik a pride felvonulást. A hatóságok kérik, hogy a zsidók ne viseljék a hagyományos vallási öltözeteiket, mert nem fogják tudni megvédeni őket. No-go zónák, becsületgyilkosságok, vallási terror, véres merényletek sokasága. Ti meg azon csámcsogtok, hogy hosszú évek alatt volt egyetlen eset, ahol máig bizonytalan, hogy mi volt a garázdaság oka... Szar egy országban élünk, tényleg. Fasizálódunk rendesen :)

grundigg 2023.05.15. 06:51:11

@G. Nagy László:

Szerintem viccesebb, hogy amit ide hadováltál, az egy brutális méretű szalmabáb.

Mégis mi a túró az, hogy "Részeg hajléktalanok megvertek valakit, akiről halvány fogalmuk sem volt hogy kicsoda, pláne, hogy meleg."???? Ezt álmodtad? Vagy ott olvastad, ahol wildhunt a megrendezett bucsáról szóló francia jelentést?

Ne a fasizálódásról szónokolj, hanem olyanokat mondj, amiket alá tudsz támasztani valamivel. Úgy van értelme annak, ha jártadod a szádat.

És mi az, hogy "máig bizonytalan"? Mert nincs róla ítélet? Miért, a no go zónákról vagy a rettegő nyugat-európai nőkről ítéletekben olvastál? Számodra mikor lesz valami bizonyos? Ha bemondja a vezér?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.05.15. 08:47:49

@G. Nagy László:

Tizenvalahány éve is megvertek egy férfit, aki a metróban handabandázó részegeknek odakiabálta, hogy ő is zsidó.

Abszolút élhetetlen egy olyan ország, ahol minden 10 évben részegek megvernek egy zsidót - megjegyzem, egy nemzsidót is megvernek, ha beszól az ilyen részegeknek. Nem csoda, hogy a minap Heisler András is aggódva kijelentette, hogy Magyarországon újra rettegnek a zsidók. Álnaiv kérdés: mikor és hol nem?

G. Nagy László 2023.05.15. 09:11:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez egy mocsok, fasiszta ország, bármelyikünk retteghet. Állandó atrocitások tízévente... Borzalom. Inkább élnék Párizs vagy Brüsszel külvárosában, ott sokkal nyugisabb, demokratább, jogállamibb a lét :)

Wildhunt 2023.05.15. 14:27:27

@grundigg: nem, ez innocent until proven guilty.

grundigg 2023.05.16. 10:38:34

@Wildhunt:

Ennek semmi köze az ártatlanság vélelméhez, az ugyanis konkrét, meghatározható személyekre vonatkozik, itt pedig senki nem nevezett meg elkövetőt.

Amúgy ha egy rendőrségi közlemény sértené az ártatlanság vélelmét, akkor a G. Nagy kommentje ("Részeg hajléktalanok megvertek valakit, akiről halvány fogalmuk sem volt hogy kicsoda, pláne, hogy meleg.") még jobban.

De engem inkább a dolog pszichológiája érdekel: mi játszódik le annak az embernek a fejében, aki csak úgy beböffent egy ilyet a világba? Semmi forrása nincs rá (ami van, az épp ellentétes az állításával), semmit nem tud az esetről, egyszerűen ül a gép előtt, aztán kitalál valamit, ami éppen jól hangzik. És nem véleményről van szó, értékítéletről, általános jellegű megállapításról ("Ez zajlik a világban"), hanem egy konkrét sztoriról. Aztán ha rákérdezel, bedobja Brüsszelt meg Párizst, majd mindjárt előadja, hogy ő győzött, mert neki 820 az iq-ja, és különben is Gyurcsány.

G. Nagy László 2023.05.16. 12:06:27

@grundigg:

"De engem inkább a dolog pszichológiája érdekel: mi játszódik le annak az embernek a fejében"

Akkor kérdezz engem. Nem a hasamra ütök. Amikor két éve az eset történt, minden létező platformon, amit láttam-hallottam, úgy narrálták, ahogy leírtam. De aligha ez a lényeg. Sokkal fontosabbak a következők:

1. Gulyás Gergely is elmondja az akkori kormányinfón, hogy SÚLYOSABB büntetésre számíthatnak az elkövetők, ha beigazolódik, hogy az áldozatokat szexuális beállítottságuk miatt bántalmazták. Értjük ezt? Megy a kibaszott sírás, hogy homofób az ország és homofób a kormány, miközben a törvény extra védelemben részesíti a melegeket.

2. Ahogy már korábban írtam: ez az egyetlen eset hosszú évek távlatában, és még itt sem tudni, hogy tényleg azért verték-e meg őket, mert melegek, vagy mert nem adtak cigit... Megy a kibaszott sírás, hogy homofób az ország és homofób a kormány, miközben egyetlen atrocitásról sem tud beszámolni senki.

tesz vesz II · http://kkbk.blog.hu/ 2023.05.16. 13:18:56

@G. Nagy László: innen hiányzik egy komment csöpikém.

nem zavar?

tesz vesz II · http://kkbk.blog.hu/ 2023.05.16. 13:20:40

@G. Nagy László: amit töröltél hitvány módra, csak az a komment hiányzik innen

hát igen, megmondta Bálint is neked, és mindenki, akinek egy csöpp esze van:

"Te is gyakran ugyanolyan stílusban írsz, mint tesz-vesz, a különbség, hogy simán kitiltod azért, mert nem vagy hajlandó érdemben válaszolni arra, mikor rámutat az önellentmondásodra."

teveszmek.blog.hu/2023/05/05/_jambor_andrast_titkosszolgalati_modszerekkel_figyelik

ezért is vagy korrupt, gerinctelen. nicns becsületed!
ne töröld a kommentemet te kib. ostoba hazug patkány

már megint ok nélkül tiltottál, a témához szóltam hozzá!
egyértelműen látszik a törölt kommentemből:

""TITKOLÓZÁS, TABUSÍTÁS - Minél tisztább és szabadabb a jogi környezet, annál kevésbé kell rejtegetni bármit. Egy normálisan működő világban""

BÁRMIT!
érted? bármit, erre reagáltam te ostoba korrupt gerinctelen becstelen fideszes.
a blogomon világosan látszik, hogy még a kérdést se érted, amire válaszolni kéne!

Hartrigel 2023.05.19. 18:23:33

@G. Nagy László:

Szerintem ez csak a szokványos ál-erkölcsösködés kérdése, mint amilyen az eutanázia vagy az abortusz esetében szokott felbukkanni - csak annak egy "diétás" verziója.

Nem szeretnék konkrétumokba bele menni, de kalandos munkaerőpiaci életem alatt fordultam meg örökbefogadás terepén is: nem tudom a te kategóriád között Magyarországot hova sorolnád, ha azt mondanám, hogy Hazánkban, a béranyaság kvázi-legális.
Anélkül, hogy nagyon jogilag ellaborált lennék itt, a dolog, az hogy lehet előre megbeszélt pároknak örökbe adni a te már meglévő magzatodat.
Nos innen már csak egy logikai lépés, hogy X pár felajánl Y összeget Z nőnemű-egyénnek, hogy képlet végén egy gyermek szülessen, aminek a végén, tekintve hogy az "anyával" megbeszélték s mint jól szituált emberek ebből nem sok gond van, sőt a gyerek "ténylegesen" jobb helyzetben lesz, mintha a szülő-szülőjénél maradt volna.

S ez legit, s működik.

De nem ítélkezem, ez is csak a te érveidet igazolja a szememben, amit te szoktál mondani, a drogokról és fegyverekről, hogy ezeket most miért tiltani.
Itt dettó ugyan ez van, sőt még legálisabban, mint fegyverek vagy drogok tekintetében.
Mert ugye az árvák örökbe fogadása egy erkölcsileg eladható "jócselekedett" szembe a lövöldözéssel és a drogfogyasztással.
Felmerülhet a kérdés, hogy akkor most minek a színjáték?
A válasz szerintem az, hogy mert NEM szexi!
Értem ez alatt, hogy mind a két politikai oldal ott rúghat bele ahol akar!
Balloldalon:
- Mivel általában a jó módú illetők környékeznek meg nem-annyira-jómódú nőnemű egyéneket ezért a szolgáltatás ért, így ez egy fajta kizsákmányolás, mint minden.
- az anyaság szerint a feminista narratíva szerint, sőt maga az eredendő ok, hogy a nők értékesebbek a férfiaknál, így ezt támadni, kvázi "Jézus arcul vízeslése" vagy a "korán vécépaprírnak használatával" ér fel a szemükbe.
- Sőt ennek legalizálása igazából sok nyitott kaput nyítna ki: pl.:
- melegek párok mért ne használhatnának bér anyát?
- Egy jó módú egyedülálló férfi miért ne akarhatna utódot ilyen módon? (Kettős mérce a spermabankok esetével?)
stb. eltudod képzelni
Jobbról:
Első sorban nagyon nem eladható keresztény-erkölcsként! Kb. az orruk alá is dörgölnék az ellenzékiek, ha egy ilyet legalizálnának.
- sőt gyanús módon: dettó ugyan azok az érvek hangzanának el jobbról mint balról.

Szóval ez csak egy erkölcsi bálványszobor, ami áll, mert... ez a korszellem, ha PC-n akarok fogalmazni, de ne legyél szomorú Laci ugyan úgy kivan ez is játszva, mint a drog és fegyverek.
süti beállítások módosítása