téveszmék

téveszmék

"Minden feminista eszelős és gyűlölködő"

2023. augusztus 13. - G. Nagy László

feminizmus.jpg

 

„Ma a harcosok és az elmélkedők egyaránt úgy vélekednek, hogy nem egyetlen feminizmus létezik, hanem a feminizmusnak számos formája: a radikális feminizmustól a liberális feminizmusig, a fekete feminizmustól a leszbikus feminizmusig, az interszekcionális feminizmustól a lenéző, fehér feminizmusig.” – írja Joanna Williams a Nők vs. feminizmus című művében. Tehetünk persze történelmi megkülönböztetést is, megemlítve a mozgalom első, a második, vagy épp a harmadik, negyedik hullámát. Mindez egyetlen szempontból lényeges: hogy képesek legyünk meghúzni azt a határt, amíg a feminista törekvések pozitívak, jogosak és kívánatosak; s ahonnan kezdve mindez átcsap öncélú férfigyűlöletbe, társadalomrombolásba és káoszteremtésbe.

 

joanna.jpg

 DR. JOANNA WILLIAMS

 

A könyv címe is igen árulkodó; a szerző – aki maga is feminista – határozottan állítja, hogy a posztmodern, öncélú feminizmus már rég nem a nők érdekeit képviseli, hanem ellentétes azokkal. A kötet háromszáz oldalát végigkíséri az alapgondolat, mely szerint a korai feminizmus azért küzdött, hogy a nőket cselekvőképesnek, a férfiakkal egyenrangúaknak tekintsék; ám e törekvés az új évezredben totálisan a visszájára fordult. "A mai feminizmus az egyenlőség követelése helyett valójában az elismerésért könyörgés. A közelmúlt komolyabb mozgalmai felhívták a figyelmünket, hogy a nők nincsenek a bankjegyeken, szobrokon és közlekedési lámpákon ábrázolva; a nemek közötti egyenlőtlenségekre a show-műsorokban, politikai vitákban és igazgatótanácsokban. A feminizmus eltávolodott azoknak a nőknek az életétől, akik soha nem érezték magukat elnyomva egy bankjegy miatt, vagy akik akkor is át tudtak kelni a zebrán, ha a lámpa zöld férfialakot mutatott." Ma már az áldozatiság az első számú szempont, ez pedig oda vezet, hogy a nők kollektíven áldozatok, kollektíven képtelenek rá, hogy megvédjék magukat, illetve kollektíven alkalmatlanok arra, hogy felelősséget vállaljanak tetteikért. Joanna Williams szerint ez az attitűd szégyenteljes és megalázó a nőkre nézvést, és ebben maximálisan egyet lehet érteni vele. „Négy évtized alatt rengeteg fiatal nőnek alakultak át az esélyei és a lehetőségei az életben. A feminizmus figyelemreméltó sikertörténetnek bizonyult. Feltűnő ugyanakkor az ünneplés hiánya. Helyette újraértékelik a korábbi győzelmeket, és feltárják az új hátrányokat. A statisztikai sikerek ellentétben állnak a siralmas történetekkel. A médiában és az aktivisták által a nőket túlságosan gyakran mutatják be áldozatként otthon, a munkahelyen és az utcán.” A következőkben a könyv néhány érdekes fejezetébe teszünk bepillantást.

 

MUNKA, MUNKABÉREK

 

A téma kapcsán számos hamis narratívát ismerünk. Az antifeministák egy része tagadja, hogy e téren bármiféle elnyomást szenvedtek volna a nők, holott a történelmi tényekkel aligha érdemes vitába szállni: „A huszadik században, a két világháború alatt a nők nagy számban léptek be a munkarőpiacra. Amint azonban beköszöntött a béke, a munkaadók, a szakszervezetek és a kormányok kampányai megpróbálták őket visszavezetni otthonaikba. Kizárták őket egyes foglalkozásokból, vagy egy bizonyos szint elérésétől a ranglétrán. Nem dolgozhattak, ha megházasodtak vagy állapotosak lettek.” Már jócskán a múlt század második felében jártunk, amikor a nyugati világban mindenféle jogi korlátozás megszűnt, amely a nők tanuláshoz és munkavállaláshoz való jogát érintette. Ugyanígy hamis a radikális feministák narratívája is, akik a szabadság, az önmegvalósítás és a személyes boldogság zálogát a fizetésért végzett munkában jelölték meg. A valóság ezzel szemben az, hogy a nők oroszlánrésze nem karriervágyból, hanem a puszta megélhetésért dolgozik (és ebben semmi különbség sincs a két nem között). A legtöbben remekül elvolnának lélekölő munkahelyük nélkül, s inkább maradnának otthon, igazgatva a gyerekeket és a háztartást. A több szabadidő, a home office lehetősége, valamint a részmunkaidő sokkal többet segít egy családos nőnek, mint a férfiakat megszégyenítő karrierlehetőség, illetve az erről való feminista szónoklat.

 

Téveszme az is, hogy a férfiakat jobban megfizetik (még akkor is, ha sokáig valóban ez volt a helyzet). Joanna Williams rámutat, hogy a feminista statisztikák miként készülnek, milyen szándékos torzítások alkalmazásával. Csak a legegyszerűbbet említve: sokszor a nők teljes átlagjövedelmét vetik össze a férfiak átlagjövedelmével, elhallgatva azt a nem lényegtelen körülményt, hogy a nők között nagyságrendekkel több a részmunkaidőben dolgozó. A valóság az, hogy a korrekt, munkaidő-alapú statisztikákban eltűnnek a nemek közti bérkülönbségek, mi több, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában léteznek olyan szegmensek – huszonévesek és részmunkaidősök – amelyekben a lányok-asszonyok kifejezetten jobban keresnek a férfiaknál. „A valóságban egy boltban részmunkaidőben dolgozó nő tapasztalatai nagyon különbözőek egy nagyvállalat vezérigazgatójaként teljes munkaidőben dolgozó nőétől. Ha az összes nőt egy kalap alá vesszük, ezek a különbségek eltűnnek, és a legalacsonyabban fizetett nők továbbra is kizsákmányoltak maradnak, a már jól fizetett nők béremelkedésének helyénvalósága pedig igazolást nyer. Az átlagos bérkülönbség melletti érvek nem állják meg a helyüket. Ha valóban úgy lenne, hogy a nők 24 százalékkal kevesebbet kapnának ugyanazért a munkáért, mint a férfiak, sokkal kevesebb férfit alkalmaznának. Számos országban törvényt hoztak az egyenlő bérezésről, amely törvénytelenné teszi, hogy ugyanazért a munkáért a férfiak és a nők eltérő bért kapjanak. Sajnos a szenvedélyes feminista érvelés köszönőviszonyban sincs a valósággal.”

 

ANYASÁG

 

A nőmozgalomnak akkor lehet lelkesen tapsolni és szurkolni, ha az a nők valódi érdekeit tartja szem előtt, és nem öncélú ideológiát kerget. „Sok nő érzi értelmesebbnek és boldogítóbbnak az anyaságot, mint a fizetett munkát. Az anyaság ma olyan identitással és státusszal jár, ami a múltbeli háziasszonyoknak nem adatott meg. Bár kétségtelenül érdemes átgondolni, mennyire döntenek szabadon a nők, hogy otthagyják-e munkahelyüket, vagy csökkentik-e munkaidejüket, ha tagadjuk, hogy a nőknek bármilyen választási lehetőségük lenne, akkor előre meghatározott, alig alakítható szerepet betöltő lényként mutatjuk be őket. A feminizmus legnagyobb győzelme valójában az, hogy a nők szabadon dönthetnek és szabadon alakíthatják saját életútjukat.” Sajnálatos módon a mainstream feminizmus nem ezt az attitűdöt képviseli. Sokkal jellemzőbb, hogy inkább lebeszélnék a nőket a gyermekvállalásról, annak kizárólag a nehézségeit és hátrányait hangoztatva. A radikálisok még tovább mennek: ők még a férfiakat is távol tartanák a nőktől. Catharine MacKinnon szerint „a heteroszexuális szex minden esetben nemi erőszak.” Andrea Dworkin hozzáteszi: „A romantika csupán sokatmondó pillantásokkal kísért nemi erőszak.” (Nem mintha e szépségnek túl sok romantikában lett volna része élete folyamán…) Ezek a férfiellenes, szexellenes és gyermekvállalás-ellenes hangok sosem váltak igazán népszerűvé a nők körében, hiszen aligha mehet szembe bárki a legelemibb ösztönkésztetéseivel. Azt mindenesetre pazarul mutatják, mennyire pusztító tévútra ért a jelenkor totálisan kiüresedett feminizmusa.

  

TUDOMÁNY

 

„A feminista tudósok szerint a kutatásban és az ítélkezésben objektivitásra törekedni alig több, mint a férfias hiedelmek, értékek és feltételezések univerzálisnak álcázása. Ezen érvelés szerint a nők érdekeit nem a jobb vagy objektív kutatás, hanem az objektivitásra és semlegességre vonatkozó hamis állítások teljes kiiktatása szolgálná leginkább. (…) A nézőpont hangsúlyozása új szubjektivitást hoz a tudományos munkába. Nemcsak a nők tapasztalatainak előtérbe helyezését segíti, hanem – ami a tudományosság jellege szempontjából még fontosabb – az igazságot a kontextustól és az egyén perspektívájától függőnek írja le.” Magyarul: ha a tiszta tudomány objektív igazságai nem tetszetősek, úgy kukába velük, s állítsunk a helyükre bármit, amit a feminista kutató gondol, érez, ideológiailag helyesnek lát. „A logikát, az érvek elemzését, a kvantitatív érvelést, a bizonyítékok objektív értékelését, az ellentétes nézetek tisztességes megfontolását – a szellemi élet központi gondolkodásmódjait – elutasították férfias mesterkedésként, amelyek csak a nők megalázására és elnyomására valók.” – idézi a szerző Daphne Patai és Noretta Koertge megállapítását. Nem sok fejtegetést kíván, hogy e gyermeteg valóságtagadás hová vezet, miközben azt látjuk, hogy a nyugati – és különösen az angolszász – világban az egyetemi katedrákat már ez az attitűd uralja. Annyit azonban muszáj rögzíteni: SZUBJEKTÍV IGAZSÁG NEM LÉTEZIK, s ezt bármely első éves filozófiaszakos tudja. Ez ugyanis valami olyat jelent, ami az egyik ember számára igaz, a másik nézőpontjából pedig hamis. No de ilyen dolog egész egyszerűen nincsen. Ha Éva úgy vélekedik férjéről, Ádámról, hogy kiállhatatlan alak, úgy ez az ÉRZÉS objektív igazságnak tekinthető. Megkérdezhetjük Annát, Petit, vagy Gergőt, ők sem mondhatnak egyebet: Éva kiállhatatlan alaknak tartja a férjét. Természetesen mindez Ádámról nem sokat mond el; talán tényleg egy erőszakos szemétláda, talán a világ legjámborabb teremtménye. A vicc csupán az, hogy a „feminista tudomány” egy nem létező fogalomra, a „szubjektív igazság”-ra építi teljes homokvárát. Sokkal tisztességesebb volna azt mondani: magasról teszünk a tudományra, csak az érzéseink számítanak! (Ma még persze nem tart ott a posztmodern, hogy ezt a kijelentést a felsőoktatás szintjén ilyen nyíltan meg lehetne fogalmazni. Ma még bűvészkedni kell a szavakkal.)

 

MŰVÉSZET

 

A feminista téboly idővel eljutott addig a téveszméig, mely szerint minden tudás ideológia és minden kultúra alapvetően politikai. „A kánont nem azért uralták a férfiak művei, mert intellektuálisan magasabb rendűek voltak, hanem mert megfeleltek az iskolai érettségi vizsgák és egyetemi tantervek kialakításáért felelősök ideológiai előítéleteinek. Ez nem csak a kánon tartalmát vonta kétségbe, hanem azt a nézetet is, hogy egyes irodalmi művek minőségileg jobbnak ítélhetők-e.” Ugyanazt látjuk, mint a tudományok esetén: ha valami nem tetszik, ha valami nem passzol az ideológiához, úgy inkább a valóságot igyekeznek meghajlítani, mintsem a hamis gondolkodásmódon változtatni. A posztmodern relativizmus egyik legpusztítóbb fejezetéhez értünk, a minőség megkérdőjelezéséhez. Ebből a szemléletből fakadnak az olyan tragikomikus gondolatok is, mint például: a kövérség épp olyan értékes, mint a sportos karcsúság. Amikor a feminista-woke őrület újabb és újabb vadhajtásai kerülnek terítékre, az ellenzéki szerecsenmosdatók többnyire csak legyintenek: ez csupán a nyugat idiotizmusa. Mindeközben azt látjuk, hogy a küszöb alatt azért hozzánk is beszűrődik e beteg attitűd. Amikor április 11-én, a költészet napján Novák Katalin köztársasági elnök egy verscsomagot posztolt a Facebookjára (egyébként kifejezetten jó ízléssel válogatva), a HVG újságírója rögtön kifogásolta, hogy mindössze egyetlen női szerző szerepel a tízes listán... Mintha ennek lenne bármi jelentősége. Mintha ez a gesztus nem volna már önmagában is túlzó, ha a magyar líra egészét tekintjük, s abban a jelentős női költők arányát.

 

Egy ötperces poszt aligha alkalmas rá, hogy a feminizmus összes vétkét és téveszméjét feltárja, de még arra sem, hogy egy háromszáz oldalas mű kapcsán komplex összefoglalást adjon. A statisztikák, a tudomány és a művészetek meghamisításán túl hosszú még a bűnlajstrom, mindenesetre a kedvencemet a végére hagytam: „Ha a női elem kezdettől fogva érvényesül, az erőszak kormányai és a kárhozat vallásai régen megváltoztak volna, az irgalom egyensúlyt teremtett volna a jogrendben, és a szeretet száműzte volna a babonákat. Sem a halálbüntetés, sem a háború, sem a pokol fogalma nem származhatott az anyalélekből.” – a szerző Cady Stantont, a feminizmus első generációjának egyik meghatározó alakját idézi. Még csak a 19. században járunk, de máris megfogalmazódik és kimondásra kerül, hogy a nők erkölcsileg magasabb rendűek, mint a férfiak... Ez már teoretikusan is nyilvánvaló nonszensz, ugyanakkor a gyakorlat sem igazolja Cady Stanton naiv gondolatát; a 21. század semmivel sem békésebb, irgalmasabb vagy szeretetteljesebb a megelőző ötven évnél, pedig a nők már igen meghatározó szerepet játszanak a közéletben. Nagyon úgy tűnik, hogy nem az anyalélek gyengédségét hozták be a politikába és a gazdasági szférába, épp ellenkezőleg: a férfias erőszakot vették át, annak egyenessége nélkül. Mintha a világot egyre inkább a passzív-agresszív játszmázás kezdené meghatározni. Ha van bármi remény arra nézvést, hogy az inga egyszer elindul visszafelé és végre megáll a nyugvópontján, a béke és a szabadság optimumán, azt leginkább a kevés számú, tisztességes feministában látom. Olyanokban, mint Joanna Williams. E posztot könyvének utolsó, megszívlelendő mondatával zárom: "Ahhoz, hogy ma a nők és a férfiak valóban szabadok lehessenek, és képesek legyenek kiteljesíteni önmagukat, mindannyiunkat meg kell szabadítani a feminizmustól és a nemek közötti háborúktól."

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9618190987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2023.08.13. 12:03:08

Az anakronisztikus magyar társadalomban nem az eltúlzott feminizmus a probléma, hanem a nők alacsony politikai szerepvállalása, amely a társadalom elmaradottságát mutatja
A számok beszédesek: a 14 kormánytagból ma már egy női vezető sincs, a 199 képviselőből mindössze 28 nő van. Ezzel az EU legutolsó helyén állunk, kb Ghánával, Indiával egy szinten. Ez szégyen.
Nyilván a "fidesz- vénember" politikai elit ezen nem fog magától változtatni...Valamikor a "vénemberség" a bölcs öregséget jelenthette, az volt a közhiedelem, ami már inkább a történelmi mítoszok illúziójának tűnik
Fiatalabb férfikorban még a tesztoszteron dolgozik, túlzottan is. ebből adódnak az erőszakos konfliktusok, szinte teljes egészében.( Az egyén erre persze soha nem döbben rá) a többi hormon is aktív még, mint agyhormonok, vagyis az ember képes -elvileg - racionális döntéseket is hozni, felülírva a " hüllő "agyat, így leszünk gondolkodó és érző ember, no meg persze a családi környezet, nevelés, társadalmi környezet hatására. A nő, az anya szerepe óriási abban, hogy mivé válik egy férfi!

A fő gondok az életközepi válság után kezdődnek, amikor már kezdi elveszteni a férfi a szexpiaci értékét, de egyéb más önértékelési zavarok is előjöhetnek. Sok ember ekkor életválságba is kerül, persze mindenki a maga szintjén nyomorog, de nyomorog ...Talán még Mészáros Lőrinc vagy Orbán Viktor is érzi ezt, amikor belenéznek a tükörbe és egy olyan test köszön vissza , amely úgy néz ki, mint egy teleszart búvárruha...
Ez látens módon azért mindenkinél kihozza a pszichés zavarokat, amelyek azután különböző formákban ölthetnek testét, mint pl a nőgyűlölet, vagy a szociopátia...Folyt...

Wildhunt 2023.08.13. 12:28:32

@Boldeone2: igaz. Kellene egy női külügyminiszter, aki kijelenti mindegy mit akarnak a választók, akkor is háború lesz.

Boldeone2 2023.08.13. 12:38:32

A világ legfejlettebb és leginkább " irigyelt " országaiban -mint Norvégia, Svédország, Finnország , Izland - mindenhol magas szintű a nők politika szerepvállalása, de ott is mindenhol 50% alatt van a parlamenti képviselők aránya, ( kb. 46-48%) azaz : nem eltúlzott

Nyilván ami ott zajlik, az már eltúlzott feminizmusnak tűnik mondjuk Magyarországról nézve, a fő kérdés csak az, hogy a feminizmus vagy a "woke- progresszió" okozza a férfi és nő közötti modernkori társadalmi problémákat, vagy valami egészen más dolog
Én "az egészen másra" szavazok

Volt egyfajta szexuális forradalom a nyugati világban ami Kerouac, és Ginsberg idején indult, a hobó korszakkal, majd jött a hippi időszak, a "szexuális csúcs " ideje. Az 1969 augusztusi woodstocki fesztivál volt a "csúcsok csúcsa" amikor férfiak és nők nyilvánosan együtt éltek szexuális életet és drogoztak...
Hol van már ez a mai ókonzerv, neobarokk Amerikában, ahol mindent kőkeményen megbüntetnek...

A lényeg: jóval egyenlőbbek voltak az emberek abban a szubkultúrában, mint "odabent" az osztálytársadalomban

Ugyanaz Magyarországon: az államszocializmusban elvileg osztályegyenlőség volt, vagyis mindenki létesíthetett kapcsolatot mindenkivel ( csak gyerek voltam, de emlékszem)
Az NDK - ban volt a szexkultúra csúcsa, FKK, Das Magazin és társai ....

A lényeg: 40-50 éve az átlagember, az átlag férfi számára csak romlik minden.

Egyre durvábban az osztálytársadalom, ahol egyre inkább távolabb kerülnek egymástól a különböző társadalmi osztályok kasztosodunk

Az átlag "fidesz Józsi " soha nem fog tudni magának egy Rogán Cecília, vagy Sarka Kata "szintű " feleséget találni, mert az osztálytársadalom rendezőelvei mindenhol hatnak ...
Nemhogy az idősödő Józsi nem talál magának párt, de még a fiatal sem nagyon .. Amikor a buszon megy befelé az akkugyárba, meditálhat rajta hogy mikor jutnak neki instás csajok...Nagyjából soha....

Nyilván egy ilyen mérgezett társadalmi légkörben a férfiak haragja, vagy annak egy része a nőkre fog szállni.
A nők nem engednek az osztályelvárásokból: szinte mindenki egy fokkal, vagy többel feljebb akar házasodni. Nem fognak " megkönyörülni" senkin ( Beállnak inkább leszbinek vagy feministának, szexdrive- tól függően...)

G. Nagy László 2023.08.13. 13:26:48

@Boldeone2:

"A számok beszédesek: a 14 kormánytagból ma már egy női vezető sincs, a 199 képviselőből mindössze 28 nő van. Ezzel az EU legutolsó helyén állunk, kb Ghánával, Indiával egy szinten. Ez szégyen."

Pont az a lényeg, hogy ebben semmi szégyen sincsen. Ez a demokrácia. mindenki választhat és mindenki választható. Az égvilágon semmi sem gátolja a nőket abban, hogy politikai pályát válasszanak. Tényleg nem értem, miként lehet ennyire átmosni az agyadat. Mitől jó az, mitől kívánatos az, ha sok a nő a politikában? És a pékek közt? Halvány fogalmad sincs, hogy ki sütötte a kenyeret, amit eszel, nő vagy férfi, fekete, vagy fehér. Magasról teszel rá, mert semmi jelentősége sincs. Egy normális, liberális világban magasról tennénk rá, milyen a politikusok nemi aránya - bármilyen szélsőséges megoldás tök oké lehet.

Ehhez már csak hab a tortán, hogy a nők mennyire nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. "Kellene egy női külügyminiszter, aki kijelenti mindegy mit akarnak a választók, akkor is háború lesz." @Wildhunt: jól írja, ilyen felelőtlen, ostoba, vállalhatatlanul antidemokratikus nőkkel van tele az EU felsővezetése. Kinek jó ez? (Még a finn miniszterelnök volt a legszimpatikusabb mind közül.)

Boldeone2 2023.08.13. 14:57:05

@G. Nagy László: Ehhez már csak hab a tortán, hogy a nők mennyire nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket."

Úgy en bloc a " nők" nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket? Erre én mondom: nem lehetsz ennyire agymosott!

A férfiak en bloc beváltották a hozzájuk fűzött reményeket? Te tulajdonképpen kollektív módon elítéled az emberi társadalom kb 50 %-át, a nemi hovatartozásuk alapján...

Ezzel az uralkodó rossz szemlélettel már teljesen érthető a fidesz ókonzerv, szexista, kisebbségeket elnyomni szándékozó politikája

Azt állítjátok, hogy a nők nem akarnak politikai szerepet vállalni, ami azonban ez esetleg részigazág, vagy hazugság . Ebben a nyomasztó társadalmi légkörben hátrányban vannak a női politikusok, gyakran az élcelődés céltáblái, nyilván kevesen merik vasárra vinni a bőrüket ebben a helyzetben
Egyedül az LMP merte bevállani, hogy női társelnököt választ Magyarországon, a Fidesz a kivénhedt férfiak pártja lett, manapság
Vannak/voltak tehetséges női politikusok Magyarországon, de ebben az elmaradott szemléletű társadalomban kevés babér jut nekik..
Már Novák Katalin is finoman beszólt Orbánéknak, hogy kevés a nő a magyar politikában, miután Varga Judit távozott

A fő kérdés az, hogy valóban ennyire kevés a tehetséges nő ( alig hiszem ) vagy csak ez a magyar rezsim sajátossága?

Boldeone2 2023.08.13. 15:08:16

Holnaptól nem lesz női minisztere a kormánynak....(....)
...A nőkre is szükség van a magyar közéletben!" - mondta Novák Katalin

Ez egy nagyon burkolt jelzés volt a köztársasági elnöktől, de üzent vele

Az Orbán- kormány ezt is rosszul csinálja...Ennyire nincs tehetséges- alkalmas nő a fideszközeli, több ezres, milliós fizetésből kitartott lakájrétegben?

G. Nagy László 2023.08.13. 15:26:13

@Boldeone2:

"A férfiak en bloc beváltották a hozzájuk fűzött reményeket?"

Milyen reményeket fűztél hozzájuk?

"Te tulajdonképpen kollektív módon elítéled az emberi társadalom kb 50 %-át, a nemi hovatartozásuk alapján..."

Vagy csúsztatsz, hogy megbánts, vagy nem érted, amit írok. Egyik rosszabb, mint a másik. Arról írtam, hogy a nők AZON PARÁNYI SZEGMENSE, amely politikai vagy gazdasági vezetői pozíciót tölt be (amely a férfiaknál is csupán vékony réteg), nem az anyalélek törődő finomságát hozta be a közéletbe, mint ahogy a korai feministák álmodoztak róla, hanem a legrosszabb arcukat, a hárpiát, a hisztérikát, a hazugot, a hamisat, a házmesterasszonyt. (Micsoda ötös alliteráció...)

"Ezzel az uralkodó rossz szemlélettel már teljesen érthető a fidesz ókonzerv, szexista, kisebbségeket elnyomni szándékozó politikája"

Pont annyira szexista és elnyomó a Fidesz, mint jómagam. Aligha kell rettegnie bárkinek.

"Azt állítjátok, hogy a nők nem akarnak politikai szerepet vállalni"

Én biztos nem. Én csak annyit mondok: szabad a pálya! Még az olyan legalja csajok is érvényesülni tudnak, mint Szabó Tímea, Kunhalmi Ágika, vagy Dobrev Klára. Hát még a szalonképesek, szépek és okosak!!

Boldeone2 2023.08.13. 16:11:43

@G. Nagy László: amely politikai vagy gazdasági vezetői pozíciót tölt be (amely a férfiaknál is csupán vékony réteg), nem az anyalélek törődő finomságát hozta be a közéletbe, mint ahogy a korai feministák álmodoztak róla, hanem a legrosszabb arcukat, a hárpiát, a hisztérikát, a hazugot, a hamisat, a házmesterasszonyt. (Micsoda ötös alliteráció..."

- Dehogy akarlak bántani! Magadat bántod azzal, hogy ócska kliséket puffogtatsz vezető szerepben lévő nőkről ( Nem sok olyan van Magyarországon )
Akkor - ha igazad van - ezek a negatív tulajdonságok Novák Katalinra is jellemzőek, vagy ő kivételt jelent a rezsim köztársasági elnökeként?
Vagyis, el kell akkor döntened: továbbra is sztereotípiákban gondolkodsz a nőkről, vagy visszavonod amit írtál!

Ha a feministák hasonlóan negatív jelzőkkel illetik a "férfiakat" en bloc, - szexista, agresszív, érzéketlen, bunkók- akkor bezzeg fel vagytok háborodva...

Boldeone2 2023.08.13. 16:19:52

@G. Nagy László: Amúgy Dobrev Klára miért "legalja csaj" ? Mert más politikai nézeteket vall?

Beszél 5 nyelven, jogász és közgazdász diplomája van, tapasztalt és képzett, jótékonykodik is

Én nem rá szavaztam, de most meg kell védenem, mert ez nagy fokú tiszteletlenség irányodból

G. Nagy László 2023.08.13. 16:27:35

@Boldeone2:

"Amúgy Dobrev Klára miért "legalja csaj" ? Mert más politikai nézeteket vall?"

Azért, mert rettentő ellenszenves. Kövér, csúnya, a hangja fület sértő. Gyurcsány vállalhatatlan tetteiről is mind tudott, Fletó elmondása szerint még nála is keményebben lövetett volna a tömegbe. Nem véletlen, hogy elképesztően elutasított a választók körében.

"Beszél 5 nyelven, jogász és közgazdász diplomája van, tapasztalt és képzett, jótékonykodik is"

Tök jó, de ettől még nem fogok beleszeretni.

"Én nem rá szavaztam, de most meg kell védenem, mert ez nagy fokú tiszteletlenség irányodból"

Természetesen az. De miért kéne tisztelettel beszélnem bármelyik közszereplőről? (Neked miért nem kell Orbánról?)

G. Nagy László 2023.08.13. 16:37:24

@Boldeone2:

"Akkor - ha igazad van - ezek a negatív tulajdonságok Novák Katalinra is jellemzőek, vagy ő kivételt jelent a rezsim köztársasági elnökeként?
Vagyis, el kell akkor döntened: továbbra is sztereotípiákban gondolkodsz a nőkről, vagy visszavonod amit írtál!"

Hagyd már ezt a fekete-fehér, gyermekded gondolkodást! Még ki is emeltem az előbb a nemrég távozott finn miniszterelnök csajszit, aki abszolút nem volt gáz. Tényleg úgy kell veled beszélni, mint egy óvodással? Ha a politikus csajok 75-80%-a hárpia, akkor már mondhatom rájuk, hogy ez egy jellemző vonásuk??? Persze, van 20%, amelyik rendben van. Donáth Annával vagy Varga Judittal például nincs habitusukat érintő problémám.

"Ha a feministák hasonlóan negatív jelzőkkel illetik a "férfiakat" en bloc, - szexista, agresszív, érzéketlen, bunkók- akkor bezzeg fel vagytok háborodva..."

Személyesen leszarom, nem érint meg. De egy közéleti szereplőnek vigyáznia kell a szájára. Nekem nem kell. Csakhogy érzékeld a különbséget: a TOXIKUS MASZKULINITÁS azt jelenti, hogy a férfiasság általában mérgező. Érzékeled, hogy ez a politikailag legkevésbé sem korrekt kifejezés totál szalonképesnek számít? Tudsz hasonlót a nők kapcsán?

Boldeone2 2023.08.13. 19:57:53

@G. Nagy László: Fletó elmondása szerint még nála is keményebben lövetett volna a tömegbe"

Na ne hülyéskedj már! Ilyet soha nem mondott Fleto, nem is mondhatott volna, mert több, sok szempontból koncepciós per is folyt ellene, a kormányváltás után. Ez bűncselekményre felbujtás bevallása , teljesen életszerűtlen
Persze, az "Elxúrtuk" című kurzus filmben láttad talán...

Számos álhír- téveszme kering az akkori eseményekkel kapcsolatban a köztudatban, a legtöbbet a Fidesz mögött álló " értelmiségi " holdudvar tartja fenn, hogy minden potenciális ellenzéki kormányerőt Gyurcsánnyal ellehetlenítsenek

Gyurcsány hazudott, ennyi volt a bűne, de nem épített fel olyan szintű elnyomó rezsimet mint Orbán, sőt, semmit...Nem módosított az alaptörvényt és választási törvényt a hatalma bebetonozására, senki - még a fideszesek sem beszélnek soha Gyurcsány - rendszerről, mivel nem volt olyan...

Most viszont egy monolit államrezsim korát éljük, amit Orbán- rendszernek, vagy rezsimnek hívunk....

Gyurcsány hazudott, az Orbán rendszer viszont maga a hazugság rendszere, mert MINDENRŐL hazudnak az embereknek.
A propaganda, a népbutító hazugság adja a rendszer " kvintesszenciáját"

Ezért költenek éves szinte százmilliárdokat!!! agymosó propagandára, rezsimmédiára, áltudományos központok létrehozására ( MCC) a tudomány és a kultúra gleichschaltungjára, az egyetemek " átalkítására "

Nem is csoda, hogy ebben a mérgező szellemi közegben az emberek többsége a téveszmék fogságában él

A sötét erő leple borul ránk....

alöksz róz 2023.08.13. 19:58:56

nem minden eszelős és gyűlölködő feminista

alöksz róz 2023.08.13. 20:01:36

@Boldeone2: A sötét erő leple borul ránk, ifjú jedi....

G. Nagy László 2023.08.13. 20:30:32

@Boldeone2: 2006-ban ott voltam az utcákon minden jelentős eseménynél. Pontosan tudom, mi történt, mindenfajta propaganda, ellenpropaganda és kommentár nélkül.

Azt pedig, hogy Klára úr még Ferenc testvérnél is keményebben lépett volna fel, azt maga Fletó mondja el egy riportban.

Azért szerencse, hogy az átlag magyar józanabb nálad. Esetben már olyan szintű az elvakultság, hogy Gyurcsányt kisebb rossznak látod Viktornál. Ez az erkölcsi mélyrepülés legalja.

Boldeone2 2023.08.13. 21:59:46

@G. Nagy László: Azt pedig, hogy Klára úr még Ferenc testvérnél is keményebben lépett volna fel, azt maga Fletó mondja el egy riportban"

- Ezt be tudnád másolni, vagy csak ez is egy urban legenda? Gyurcsány beszélt a rendőri vezetőkkel, de nem adott ki semmi olyan parancsot, hogy lőjenek a tünetők közé
Ha így lett volna, akkor a Gyurcsány által kirúgott rendőri vezetők tanúskodtak volna ellene, de ilyen nem volt.
A Fidesz sem hagyta volna ki ezt a ziccert, de mivel csak kitaláció volt, ezért nem is léptek ebben az ügyben. Pedig " elszámoltatási biztosuk " is volt

A tények azok, hogy Orbán Viktor szerepe nagyon jelentős az akkori események kapcsán, hiszen felheccelték az embereket, hogy lehetséges erőszakos kormányváltás az utcáról. Ha kint voltál az eseményeken, akkor emlékszel a vasbotokkal, csavarokkal, golyókkal, Molotov- koktéllal felszerelt hazafiakra is! Októberi eseményeknek már volt egy előjátéka, a TV- székház ostroma. Ahol a rendőrök az életükért harcoltak. Előttem a kép, mikor valaki le akarta önteni a rendőrségi páncélos járművet benzinnel, de a társa megakadályozta. Erre volt a nemzeti ünnepen - viszonosságként - az eltúlzott rendőri válasz, amelyre később felelősségrevonások következtek.
A lényeg: Orbánnak is óriási felelőssége volt, hogy abban a kiélezett politikai helyzetben egy százezres tömeget az utcára vitt. Meg is történt a tragédia. A szeptemberi TV-székház ostrom után nem kellett volna
Nyilván Gyurcsány oldaláról nézve le kellett volna mondania

Boldeone2 2023.08.13. 22:13:44

@G. Nagy László: Azért szerencse, hogy az átlag magyar józanabb nálad. Esetben már olyan szintű az elvakultság, hogy Gyurcsányt kisebb rossznak látod Viktornál. Ez az erkölcsi mélyrepülés legalja."

- Az "átlag magyar " , Orbán választói, messze nem józanok, sajnos, hanem elvakultak...Ezt az autokratikus rezsimet propaganda uralja, a nagyüzemi agymosás, a hamis narratívák gyártása így szereznek többséget
A plurális demokrácia gyakorlatilag halott, ez egy monolit rendszer, egy párt, egy tekintélyelvű vezető uralja az országot, és ezt "TI" nem akarjátok látni!

Na ez az erkölcsi mélyrepülés legalja! Orbán már a negyedik ciklusát nyomja egyben, de szinte csak Orbánról szó rendszerváltas utáni Magyarország története, az általa kiépített és végül tökélyre vitt elnyomó hatalmi rendszerről
Orbán kártékonyabb mint bármely rendszerváltás utáni elődje. Voltak más miniszterelnökök, de senki nem akart önkényuralmi rendszert felépíteni, mint Orbán

aldum · http://aldum.pw 2023.08.13. 22:21:19

>ahonnan kezdve mindez átcsap öncélú férfigyűlöletbe, társadalomrombolásba és káoszteremtésbe
Segitek: always has been.

Boldeone2 2023.08.13. 22:28:06

@G. Nagy László: A tények makacs dolgok....

Orbánék azt mondták, hogy " ez az elmúlt 100 év legjobb 10 éve, tavaly " Azóta összeborult minden, de nemcsak a háború hatására, hanem az elmúlt 10+ elqúrásai miatt, amire már évekkel ezelőtt felhívták a szakértők a figyelmet. ( Prociklikus gazdaságpolitika, forintgyengítés, szemfényvesztő hajszolása a makroszámoknak)

Valójában egy nagy történelmi esélyt elszalasztottunk a kilábalásra, pedig éve minden együtt volt: nemzetközi konjunktúra, "zéró "magyar és ECB kamatok, moderált inflació, ömlő EU- fejlesztési források...
Ezzel nem elég jól éltek Orbánék, több ország jóval sikeresebb utat járt be, most pedig újra mi vagyunk az egyik, ha nem a legnagyobb bajban
Be kellene látni: Orbánék is elqúrták! Ha így haladnak, lassan éppen annyi lesz az átlagos növekedés, mint a ballib elqúrók idején
Csak akkor volt egy valós és komoly ciklikus világválság, meg EU - szubvenciók sem voltak nagyon a kezdeti időszakban, meg néha 5-6 %-os ECB hitelkamat-ráta...

MEDVE1978 2023.08.14. 00:43:41

Alapvető tévedés van véleményem szerint abban, hogy:
"A valóság ezzel szemben az, hogy a nők oroszlánrésze nem karriervágyból, hanem a puszta megélhetésért dolgozik (és ebben semmi különbség sincs a két nem között). A legtöbben remekül elvolnának lélekölő munkahelyük nélkül, s inkább maradnának otthon, igazgatva a gyerekeket és a háztartást. "

Főként az utóbbi mondatot nem bizonyítja szerintem mondjuk az elmúlt 50 év történelme, ami lényegében a jólét növekedésével / a női egyenjogúsággal, lényegében a nő reprodukciós funkciója feletti kontrollja elnyerésével azt mutatja, hogy a természetes szaporodás drasztikusan csökken és valahol 1 és 2 gyerek / pár létszámra áll be. Erre nincs nagy hatással mondjuk a home office vagy egyéb technológiai váltások. Ahogy már korábbi posztokban is írtam, nekem az a tapasztalatom, illetve az eddigi olvasmányaim is ezt támasztják alá, hogy a nők kvázi férfiként akarnak élni, bepótolva azokat az évezredeket, amikor ez nem volt lehetséges. A férfiként élés lényege a függetlenség: anyagi, szexuális és minden egyéb értelemben is. Míg a legújabb korig egy nő nem élhetett korlátlanul szexuális életet, elsősorban a társadalmi stigmák és a teherbeesés kockázata miatt, ez mára már működőképes. Korábban a házasság egyik fontos szerepe az volt, hogy a nőknek anyagi biztonságot adjon, hiszen ők nem voltak elsődleges keresők és az esetek döntő többségében nem volt vagyonuk sem. A nők tömeges, egyenrangú kereső státuszba lépésével ugyanakkor a házasságra ebből a szempontból már nincs szükség, mert önálló jogon függetlenek anyagilag. A cél ezt követően a minél nagyobb "kiteljesedés", ami korábban a férfiak joga volt. A modern nő bármit akar tanulni, nem ragaszkodva a korábbi társadalmi mintákhoz. Ezt követően "élni és szórakozni" akar, kipróbálni a legjobb lehetőségeket, utazni stb. Párhuzamosan megjelenik a jól keresés vágya és az immár korlátlanul lehetséges karrier.
Az ember egyik legfontosabb biológiai késztetése a gyerekvállalás, az emberek döntő többsége tudatalatt is cukinak találja a kicsiket. Ez természetesen a modern nőknél is megvan, csak tudatosan redukált vagy akár teljesen eltüntetett. A vége ennek az életterv, ami egyre későbbre teszi - a szórakozás, utazás, karrier - után a kényszermegállót, általában egy gyermekkel. A hatás persze az, hogy ez sokszor nem jön össze. Hiszen a modern nőnek megfelelő (nála gazdagabb vagy egyenlő vagyonú, jövedelmű) férfi kell, aki még pluszban jóképű, izmos és empatikus is. Ez persze ritka, így rengeteg nő kifut az időből és így nem lesz gyereke.

Természetesen a minták a társadalomban nem tisztán vannak jelen. A fenti, modern női minta is csak egy "tendencia", a társadalomban jelen vannak a tradicionális minták is, ez legtöbbeknél egy mix. A tendencia ugyanakkor egyértelműen egy irányba mutat. Ezért "önbecsapás" az, amikor a demográfiai problémák miatt riportot készítenek fiatal lányokkal, akik arra panaszkodnak, hogy "ki vállal ilyen gonosz világba" gyereket, illetve, hogy hát ő elvileg négy gyereket akarna, de hát a pénz nem elég. A gazdag országok alacsony termékenysége pontosan azt mutatja, hogy ez nem így van, a pénzben úszó svájciak születési rátája kb. ugyanannyi mint Európa nagy részében.

Mindez persze rendkívül negatív lehetőségeket mutat a jövőben, az elöregedő társadalomtól kezdve, a vámpírszerű bevándorlásig, annak társadalom- és kutúrapusztító hatásáig vagy a fejlett társadalmak szinte szükségszerű politikai válságáig, összeomlásáig vagy új barbarizmusba, autokráciában süllyedéséig (ahol a nők szerepe ismét az anyaság lesz).

G. Nagy László 2023.08.14. 07:50:53

@MEDVE1978: Valós minden jelenség, amit megfogalmazol, viszont semmiféle ellentétben nem áll a poszt (illetve a könyv) tartalmával. A mai, nyugati nők többsége 1 vagy 2 gyereket vállal. (Hozzászámolva a gyermekteleneket, megkapjuk az igen alacsony átlagos szaporodási rátákat.) Azonban ha a brit vagy holland nő csak egy gyereket szül, akkor is pontosan ugyanazok a problémái adódnak, mint a sokgyerekes anyáknak: meg kell osztania magát a család és a munkahely között.

Nem mellesleg a sok feminista hazugság közt találni azért valós érvet is: a gyereket vállaló nők karrierlehetősége, előrejutási sansza a ranglétrán erősen lecsökken. Egyszerűen azért, mert a szervezet azokra épít, akik teljes munkaidőben (vagy azon túl), teljes elkötelezettséggel tudnak jelen lenni munkahelyükön. Vagyis amikor egy nő gyereket vállal, már pontosan tudhatja, mi vár rá, így feltételezhető is, hogy az érintetteknek fontosabb a család, mint a karrier.

IdomitottFoka 2023.08.14. 10:04:02

@G. Nagy László: A mai magyar nők többsége is 1 v 2 gyereket vállal, felesleges a nyugatiakra mutogatnod. És még csak jelentős feminista nyomásról sem beszélhetünk esetükben.

MEDVE1978 2023.08.14. 10:22:41

@G. Nagy László:

"Nem mellesleg a sok feminista hazugság közt találni azért valós érvet is: a gyereket vállaló nők karrierlehetősége, előrejutási sansza a ranglétrán erősen lecsökken. Egyszerűen azért, mert a szervezet azokra épít, akik teljes munkaidőben (vagy azon túl), teljes elkötelezettséggel tudnak jelen lenni munkahelyükön. Vagyis amikor egy nő gyereket vállal, már pontosan tudhatja, mi vár rá, így feltételezhető is, hogy az érintetteknek fontosabb a család, mint a karrier."

Ez bizonyos tekintetben úgy működik, mint a fájdalomcsillapító egy betegségnél. Ha a társadalom betegsége a kelleténél kisebb mértékű reprodukció, akkor ennek a kérdésnek a kezelése a fájdalomcsillapítás. Egyben ez azt is jelenti, hogy ez nem hozza magával a betegség konkrét meggyógyulását, ugyanakkor a változatás rajta javíthat egy kicsit a helyzeten. A szülés miatti munkából kiesés problémáját ugyanis elvben tudná kezelni a közösség, számos formában. Az anyagi vonzatát magasabb transzferekkel, a karrier vonzatát pedig fejlett gyermekellátó intézményrendszerrel. A jelenség fő oka azonban messze nem ez.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 10:38:09

@Wildhunt: te miről beszélsz már megint? ki akart háborút oroszországon kívül? csöpike, ejnye na. már megint részeg vagy és bátor?

sikerült megtalálni hogy miért nem volt népirtás akkor? meg kellene osztanod az ENSZ-szel is a linkedet, háthta akkor már terjesztik a téveszméiket. meg a "jenki propagandát". orosz propagandát terjeszteni sokkal jobb

G. Nagy László 2023.08.14. 10:55:02

@IdomitottFoka:

"A mai magyar nők többsége is 1 v 2 gyereket vállal, felesleges a nyugatiakra mutogatnod. És még csak jelentős feminista nyomásról sem beszélhetünk esetükben."

Abszolút így van, nálunk is pont ugyanez a helyzet. Nálunk is jellemző - nagyon helyesen -, hogy a nők többsége komplex életet szeretne élni. Család, gyerek, önálló jövedelem, szórakozás, kényelem - mind így együtt. (Ebbe a csúcskarrier nem minden esetben fér bele.) Szerintem az a jó világ, ahol a csajok többsége mindezt meg is tudja teremteni magának, igényei szerint. Sem a feminista narratíva (légy olyan, mint a férfiak), sem az antifeminista szólam (asszonynak a konyhában a helye) nem lesz népszerű a nők többsége körében sohasem.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 10:59:11

@Boldeone2: "Fidesz a kivénhedt férfiak pártja lett"

a 133 bátor se arról híres hogy bátor, hanem hogy szerviens cseléd és agyhalottak. simicska esetéből tanult orbán, már nem veszi körül magát túl sok értelmessel.

jól írod, plusz élcelődés céltáblái egy ilyen primtív vak komondoros parlamentben.

G. Nagy László 2023.08.14. 11:00:56

@MEDVE1978:

"Ha a társadalom betegsége a kelleténél kisebb mértékű reprodukció, akkor ennek a kérdésnek a kezelése a fájdalomcsillapítás."

Én már azt is kétlem, hogy ez betegség volna. Semmi bajom nem lenne azzal, ha visszafordulna a Föld népességnövekedése, és 2-3 milliárd főnél nem lenne több a bolygón.

"Az anyagi vonzatát magasabb transzferekkel, a karrier vonzatát pedig fejlett gyermekellátó intézményrendszerrel."

Nem gondolnám, hogy a gyermektelen adófizetőknek kéne finanszírozniuk a gyerekesek pluszköltségeit.

"A jelenség fő oka azonban messze nem ez."

Hanem?

MEDVE1978 2023.08.14. 11:04:24

@IdomitottFoka: Alapvetően ez egy világjelenség, a mai posztmodern egyik tünete. Rendszerszerűen azt lehet elmondani, hogy ma a világban magas természetes szaporodás már csak ott van, ahol autokratikus elnyomó rendszerek vagy autokratikus kulturális rendszer van. Utóbbira igaz az is, hogy az erős vallásos berendezkedés nyilvánvalóan növeli a természetes szaporodást, ahogy a hagyományos nemi szerepek is erősebbek az ilyen társadalmakban.

Kicsit csúnyán hangzik, de sajnos benne van, hogy az emberiség "eladta" a jövőjét azért, hogy a nők boldogabbak lehessenek. A jövő ugyanis több mint fekete, hiszen a mai woke még fokozza is ezt a folyamatot azzal, hogy az alternatív életstílusokat normálisnak és egyaránt kívánatosnak állítja be (gyermektelen nő, eltérő szexualitás, kevés gyerek vállalása ökológiai okokból stb.)

A kimenetek között több a borzasztó, mint a szokatlan. A technológiai kimenetel a szaporodás vagy egyáltalán a lét elválasztása a biológiai valóságtól. Ez lehet az, hogy feltöltjük magunkat a halálunk után egy gépbe, ami az emberi létezés, mozgatórugók alapvető tényezőit kérdőjelezi meg, változtatja meg. De lehet a gyerekgyár is, műméhű robotokkal, tenyésztett emberekkel, míg a felnőttek a gyönyörű, mindenben kedvükre tevő robotokkal szexelnek majd otthon. Az szinte biztos, hogy a hagyományos szexuális kapcsolat és család fogalma megszűnik egy ilyen radikális társadalmi változás miatt.

A társadalmi válaszok szintén sötétek. Ott van a vegetáló vámpír analógiája. A nyugati államok egyre inkább ilyen vegetáló vámpírrá válnak. A népesség elöregszik, a vámpír annyira életképes, amennyire a saját szabályaira tudja szabni a bevándorlást, integrálni tudja a migránsokat. Teljesen sikeres integrációs történet az utóbbi pár száz évben igazából az angolszász ex-gyarmatokon (USA, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland) van. Ezeken a helyeken a protestáns etika és a gazdasági bővülés tette lehetővé a sikeres integrációkat. Jól látni, hogy ugyanitt számos újabb bevándorló közösség már kevésbé boldogul, pl: a muszlimok, latinok egy része stb. Nagy kérdés, hogy működhet-e és meddig működhet a vámpír modell úgy, hogy bár jelenleg Afrika még szaporodik, de ott is lefele néz a szaporodási görbe. Tehát a modell két oldalról korlátos, viszonylag hamar elfogy majd az importálható embermennyiség, illetve ha stagnálásba / csökkenésbe fordulnak a donorországok, akkor ott is hasonló folyamatok mennek majd végbe, mint most a fejlett országokban (nő az egy főre jutó vagyon, jövedelem, jobb lesz a népességmegtartó képesség).

Természetesen a vámpírizmus újabb veszélye az integrációs blokk. Az integráció ugyanis pénzbe kerül és jelenleg a Nyugat nem őszinte a saját szavazóival. A mai nyugati átlagpolgárok többsége úgy gondolja, hogy ő humanitárius kötelességének tesz eleget, amikor szívjóságból befogadja a migránst, illetve arra a pártra szavaz, amelyik ezt teszi / támogatja. Nincs neki egyértelműen kimutatva, hogy Hans és Gertrúd, az állam most költ 100 mrd eurót migránsokra, míg a gyermekvállalást nem támogatjuk, mert azt már feladtuk, hogy nektek legyen saját gyereketek. Az egész egy virággyermek etikával van beadva a tömegeknek és így is egyre kevésbé szeretik enni ezt (erre bizonyíték az EU folyamatos válsága és a tagországok jobbra tolódása). Ha az európai társadalmak megfelelő hányadának lesz tele a hócipője, akkor a szélsőségekre fognak szavazni. Látható, hogy ez Dél- és Kelet-Európában már megtörtént, megtörténik. Mivel azonban nyugaton a népesség jelentős része már migráns, ezért az ott óriási társadalmi feszültségekhez vezethet. Jó példa a franciák esete: a rendőri felszólítás ellenére nem megálló arab srác lelövése és az azt követő erőszakhullám szélsőséges reakciókhoz vezetett. A jobboldal a zavargások leverését követelte, Macron manőverezgetett, Melenchon pedig vigyorogva táncolt a lángoló romokon.
Ugyanakkor Európa helyzete sokkal érdekesebb ebből a szempontból a világénál. Az új barbarizmus itt kevésbé esélyes, mivel már most is nagyon elöregedett az egész kontinens, tehát kevés olyan ember van, aki mindent feláldozna egy konfliktus során. Másrészt a fegyverellátottság viszonylag alacsony. Míg az USA-ban mondjuk van esélye annak, hogy milíciák vagy a hadsereg átveszi a hatalmat és ezzel egy katonai diktatúrát vezet be, addig Európában ez nagyon alacsony valószínűségű. De azt is látni kell, hogy nyugaton a Z generáció jóval kisebb létszámú és jóval birkább, mint az előtte levők. Itt zömében olyan fiatalokról beszélünk, akik az életüket az interneten élik és a woke sértődéskultúráján nevelkedtek fel, ahol mindenki egyedi hópihe. Jóval nagyobb az esélye annak, hogy az ilyen generációk egy konfliktus esetében inkább alávetik magukat, esetleg puffognak a billentyűzet mellett.

MEDVE1978 2023.08.14. 11:30:00

@G. Nagy László:

"Én már azt is kétlem, hogy ez betegség volna. Semmi bajom nem lenne azzal, ha visszafordulna a Föld népességnövekedése, és 2-3 milliárd főnél nem lenne több a bolygón."

A probléma az, hogy egyensúlyi helyzetekről van szó. Egy rendszer könnyedén felborul és egyensúlytalan helyzetbe kerül, ilyenkor jönnek a katasztrófák. Jelenleg nagyon elfogadott vélemény az, hogy túl sok ember van a Földön és fenntarthatatlan a fejlődés. A naívabbak és a woke főideológusai úgy képzelik el, hogy erre majd az emberiség önmegtartóztatása lesz a megoldás, ami nettó röhej, az emberi történelmet / természetet ismerve. A baj a csúszós lejtő és az egyensúlytalanságok. Mondok egy rövid példát: Törökország termékenységi mutatója 1,9, Görögországé 1,4. A törökök tehát egy lassú, minimális népességcsökkenést fognak tapasztalni, ha egyáltalán, mivel van egy jelentős bevándorlás feléjük és az autokrata a vezetési stílus miatt a hadrafoghatóságuk / integrációs képességük jobb. Ha mondjuk eltelik 60 év, a törökök lélekszáma nem változik, a görögöké a felére esik, akkor nagyon valószínű a háborús konfliktus kialakulása. Most ezt a dinamikát kell a teljes Földre alkalmazni. Kína-India, Oroszország-Kína, Pakisztán-India, Japán-Kína viszonylatok, csak, hogy ne közelieket említsünk.

Persze a történelemben volt példa a katasztrófa utáni virágzásra. legalábbis valamilyen szempontból. A XIV. századi pestis után született a reneszánsz, a hatodik századik Justinianusi ragály után az arab világbirodalom. A harmincéves háború után a viszonylag stabil, erős, a korábbiaknál egységesebb, keresztény Európa, erős polgárosodás és az ipari forradalom. Viszont ezek történelmileg inkább kataklizmikus események voltak, elsősorban sokkszerű hatásra, gyorsan mentek végbe, nem pedig egy hosszú folyamatos hanyatlás termékei voltak. Annak az esélye, hogy most mondjuk minden ország lélekszáma megfeleződik, harmadolódik és közben a szeressük egymást gyerekeket énekeljük, gyakorlatilag nulla. Valaki fel fogja használni a másik gyengeségét arra, hogy lecsapjon. A nagy konfliktusok sajátja pedig az, hogy mindig vannak potyautasok, akik a többi nagyobb hatalom elfogaltsága miatt próbálnak gyorsan cselekedni. Ebből lesz általában a hógolyó effektus.

"Nem gondolnám, hogy a gyermektelen adófizetőknek kéne finanszírozniuk a gyerekesek pluszköltségeit."

Én igen, ez a társadalom minimuma. A társadalom életképességének - legalábbis az emberiség elmúlt történelmében - fő mutatója, hogy képes-e önmaga fenntartására. Ez lehetséges vámpírizmussal (ahogy leírtam) és természetes szapodorással.
A társadalmaknak reagálnia kell az egyes kihívásokra, amelyek érik őket, így a természetes szaporodás csökkenésére is. A megfelelő reakció egy ilyen esetben egyértelműen a természetes szaporodás növelésének elősegítése. Ha hipotézis szintjén elfogadjuk, hogy a nők gyermekvállalási képességét befolyásolja az, hogy munkába tud menni, mivel valaki közben felügyel gyermekére, akkor azt is el kell fogadni, hogy ez egy olyan terület, ahová az államnak célzottan be kell avatkoznia. Az állam, a társadalom pedig a teljes bevételi struktúráját kell, hogy használja erre, így a gyermektelen adófizető pénzét is, akinek szintén egyértelmű érdeke a társadalom fennmaradása (pl: azért, hogy nyugdíjat kapjon a felosztó kirovó rendszerben vagy az általános társadalombiztosítás, így a szociális és egészségügyi juttatások megillessék).

"Hanem?"
A jelenség nálam itt a természetes szaporodás csökkenése volt. Az oka pedig röviden az, hogy a nők immár "férfiakként akarnak élni", a korábbi férfiakra jellemző életformát szeretnék követni. Ez a fő jelenség, az, hogy az anyagi vonzatok, így a nők karriervágya és a szülés miatt kieső idő / megbízható munkavégzés miatt mondjuk 0,1-0,3%-al kevesebb gyerek születik, csak mellékprobléma, ami messze nem annyira jelentős.

Boldeone2 2023.08.14. 11:44:07

@MEDVE1978: Amit felvázoltál egy keserű disztópia. Szerintem nem ennyire tragikus a helyzet, bár a globális problémák valóban nyomnak mindenkit, de a megfelelő válasz azokra nem az lesz, hogy írod "akkor a szélsőségekre fognak szavazni. Látható, hogy ez Dél- és Kelet-Európában már megtörtént, megtörténik."
Hanem az, hogy szépen létrejönnek a globális alkuk és az emberi társadalmak elindulnak a FENNTARTHATÓ fejlődés útján
A szélsőjobboldali populizmus nem fog megoldást adni egyetlen globális problémára sem, mert eleve primitív és egyoldalú módon szemléli a világot

Egyszer minden állam amely az "alternatív hülyeség" útját járja, oda fog eljutni, hogy totálisan lerombolják magukat és ebben az összeomlásban persze az is lehet, hogy magukkal rántanak másokat
Pl az agonizáló Orosz birodalom, vagyis Putyin - ha már az ukrajnai háborút nem tudja megnyerni- Afrikát szeretné sötét nyomorba dönteni. Még a jelenleginél is sötétebbe...
Mali, Burkina Faso, Guinea, Niger már mind katonai diktatúrák, A Közép- Afrikai köztársaságban most szervez az elnök népszavazást, hogy örök hatalma legyen
Olyan migrációs válság jöhet, amit még nem láttunk...

A nyugati "vámpír társadalommal " nem értek egyet. Az orvostudomány és az életszínvonal fejlődésével kitolódik a születéskor várható életkor, ami nem feltétlenül azt jelenti, hogy egy tehetetlen, munkaképtelen emberré válik az egyén.
Néhány évtized múlva a 70 éves emberek fogják elvégezni ugyanazt a munkát amit ma az 50 évesek..
A társadalom demografiai összeomlása szerintem egy szélsőjobb mítosz...
Soha nem lesz ilyen...
Jön a robotizáció...A robot mindent meg fog csinálni az ember helyett... Isaac Asimov már 70 éve megfogalmazta a robotika törvényeit
A technológia szinte mindenre választ tud adni. Egyedül az emberi érzelmeket nem lehet a technológiával pótolni

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 11:44:46

@G. Nagy László:

"Vagy csúsztatsz, hogy megbánts"

igen, arra megy ki ez az egész hogy megbántsunk és este sírva nyiss ki egy jól behűtött diet coke-ot. egy kemény nap után - a bányában - jól esik, ugye? a kapitalizmus előőrseként a bányában éjjeli őrködsz a szén mellett.
te nárcisztikus pszichopata te. pislogsz a morális kérdéseknél mint hal a szatyorban. "az önzőség a legfőbb erkölcsiség" elképesztő. sokkoló hogy ilyen lények élhetnek köztünk mit te és szavazhatnak.

" a nők AZON PARÁNYI SZEGMENSE, a legrosszabb arcukat, a hárpiát, a hisztérikát, a hazugot, a hamisat, a házmesterasszonyt."

hogy beszélsz te novák katiról? még a végén téged is kirúgnak mint a főtábornokot. mi lesz így a prémiummal? selmeci gabika is ilyen molylepke, "mert csak". varga judit is a legrosszabb arcát mutatja mikor nem hajlandó értelmes kérdésekre válaszolni valóban.
Orosz Anna mondjuk egészen szimpatikus, neked érdekes módon nem jutott eszedbe fideszes vállalhatatlan nő

"Pont annyira szexista és elnyomó a Fidesz, mint jómagam. Aligha kell rettegnie bárkinek."

jaja pont annyira, aki egyetért veled és ostoba agyhalott, hogy felismerje hogy mit is tapasztal annak nem kell retorziótól félnie.
de aki nem, azt kitilhatod négyszer is és a kommentjeit is törlöd, utána meg leírod b+ hogy "a tisztességes verseny híve vagy", csak szavakkal, tehát behazudtad ezt is gátlástalanul.
ha önként odaadod a céged a fidesznek, akkor semmi bajod nem lehet. te nagy piacpárti, te.

te írtál a b*szatlan nőkről múltkor, meg hogy ki lehet jó tenyészkanca? meg hogy nem váltották be a reményeket "A NŐK", de nem vagy szexista, nem. aztán két visszataszítóan gusztustalan alpári buzizás között börtönnyelven kikérted a hangnemet, de most bevallhatod őszintén megbánva (pszichopátánál nincs ilyen) a bűneidet, hogy csak hitványkodtál, és a kifogásokat kerested, amikor erre fogtad hogy ezért nem válaszolsz a kérdéseimre.

Boldeone2 2023.08.14. 12:04:30

@MEDVE1978: A jövő ugyanis több mint fekete, hiszen a mai woke még fokozza is ezt a folyamatot azzal, hogy az alternatív életstílusokat normálisnak és egyaránt kívánatosnak állítja be"

A Föld lakossága meghaladta a 8 milliárdot a múlt évben. Ebből mennyi a " woke" ? Szerintem túldimenzionáljátok ennek a marginális jelenségnek a hatását
A fő gond éppen az, hogy kevés a felvilágosodott ember a Földön. Sokkal több kellene , ezért jók a terjedő zöldmozgalmak
"A hagyományos kultúrák " fenntartása sok esetben csak ürügy az elnyomásra, a hierarchikus társadalomra
A nemzeti önzés, a törzsies barbár viselkedés, az agresszió, vallási intolerancia - ezek az anakronisztikus társadalmak jellemzői
Valójában az emberi társadalmak ezen hagyományos " attribútumai " miatt vagyunk bajban...

Ha Nigerben az életszínvonal egy varázsütésre európai lenne, a nők európai szintű oktatást kapnának, akkor pár év, max évtizeden belül az európai szintre esne a termékenység is

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:02:21

@Boldeone2: dobrev azért vállalhatatlan mert gátlástalanul hazudik, ahogy orbán meg gyurcsány. de ezek lacikánál csak szavak, úgyhogy nem számít nála ez.

ráadásul a férje civil embereket bántalmazókat, terroristákat tüntetett ki.
és beszélhetünk az izraeli rendőrökről is, meg arról is, hogy gyurcsány milyen jóban volt putyinnal, gyurcsány paksot is putyinnal képzelte el (vajon miért? és milyen áron? pályáztatás szóba se jöhetett mint orbánnál, mit is mondott anne applebaum erről? hogy a ruszkik kiterjesztik a hatalmukat az atom eladásukkal ez áll gyurcsányra is)

meg arról is beszélhetünk hogy a magyar titkosszolgákat az oroszokkal világította át!
ez is hazaárulás.

persze a fidesz nem számoltatja el soha gyurcsányt, csak a csőcseléket hergeli vele. ezért be is rakták a parlamentbe. holott elszámoltatásáról hazudoztak.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:06:27

@G. Nagy László:

értelmi szinted mint egy óvodásnak: "dobrev kövér és csúnya károgó !" = rossz ember!
bezzeg a "félisten" orbán !

kicsit mintha felszínesen együgyü lennél csöpike, nem érzel szégyent amikor kognitív folyamatokat kéne alkotnod? mint pl az írás. mert kéne.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:13:30

@G. Nagy László:

na ja , csak te azt mondtad a NŐK nem váltak be, a politikus csajok 70% hárpia vonással
mert a férfiak beváltak? 95% hazaráruló hitvány darab szar a parlamentben, amelyik szétlopja az országot meg orosz bábkormányként orosz propagandát terjeszt.

te mikor fogod hagyni ezt a fekete-fehér, gyermekded gondolkodást? valamikor csak el kéne már kezdeni színesben látni a világot, persze csak akkor ha ez benne van a munkaköri leírásodban a megafonnál.

"a TOXIKUS MASZKULINITÁS azt jelenti, hogy a férfiasság általában mérgező"

nem ezt jelenti de tudjuk az előző sportos írásodból, te amúgy férfias lennél csak a libsik elvették a mojodat!
mikor is fogod hagyni ezt a fekete-fehér, gyermekded gondolkodást? funkcionális analfabétaként lehet nem kéne ám másokat leóvodásoznod... te ideologikus szőllősgazda.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:18:59

@G. Nagy László: "2006-ban ott voltam az utcákon minden jelentős eseménynél."

és mi történt? áruld el, iszom a szavaidat, mint minden gátlástalan hazudozónak.

kötelező most már ezt írnotok neketek fideszeseknek mi? mint két kommunista az 50-es években:

- te is partizán voltál?
- még nem, de már intézik.

te 56-os, vagy 06-os harcos.
06-os ügynök.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:19:33

006-ös ügynök a szőllősgazda

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:33:52

@Boldeone2:

utasítást adott hogy keményen lépjenek fel

"Ha így lett volna, akkor a Gyurcsány által kirúgott rendőri vezetők tanúskodtak volna ellene, de ilyen nem volt."

ne legyél már ilyen naív. kezdjük azzal hogy sose volt cél gyurcsányt meghurcolni, orbánt nem érdekli az igazság, vagy az erkölcs.
egy hitvány darab szar.

"A Fidesz sem hagyta volna ki ezt a ziccert"

hát dehogynem, úgy kell nekik feri mint egy falat kenyér, mivel sokan utálják joggal, ezért feltüzelik vele a csőcseléket.
valszeg megzsarolhatták ferit is valamivel, hogy elveszik a cégeit, vagy eljárás indul ellene, ezért kezdte el gyurcsány leszalámizni az ellenzéket. őfelsége ellenzéke ő is, mint sokan mások, a fidesz által irányított. ahogy a mi hazánk. csak gyurcsánynak nagyobb a mozgástere.
ugyanúgy diktátor a saját pártjában mint orbán, meg kb minden párt itthon. de ha lenne is civil párt ami nagyon veszélyes lenne, bármikor felléphet ellene a rezsim pl az ÁSZ-szal. tudjuk. és végülis jobb ez mintha tarkón lőnék őket. jobb ha anyagilag ellehetlenítenek, mert legalább életben maradsz, de ugyanúgy egy diktatórikus rezsim lépett fel veled szemben.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:43:37

@Boldeone2: orbán se akart volna önkényuralmi rendszert, jó volt neki a 70-30-as lopás is komcsi spicliként simicskával, nem önként szüntette meg orbán a 70-30-at sem, hanem valszeg ezt is orosz nyomásra, így irányíthatja még jobban az ellenzéket.

csak ugye gondolom az orosz titkosszolgálat megfigyelte simicskát, aki nem akart orbán zsarolása után már orosz bábkormányt valószínűleg. ezért orbánnal kirúgatták a stróman-intézőt. de lehet hogy csak simán magának akart lopni ezentúl orbán.

a lényeg hogy az orosz szál nem kihagyható, amikor a diktatúránk
és a hazaáruló orbán nem szuverén ember, csak egy hazaáruló helytartó, aki szabadságharcosnak hazudja magát a twitteren gátlástalanul

ide a kommentekbe is gyűjtöm az információ morzsákat:
kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 13:46:52

@Boldeone2: ne legyél telhetetlen, múltkor 8 fideszes vezető adott át egy földutat. most navra egy zebrát, ünnepélyes keretek között!

hatalmas siker az országnak.

Boldeone2 2023.08.14. 14:35:31

@Tesz vesz IV: Gyurcsány is része a rendszernek nyilván, egyedül Hadházy értette meg, hogy mit kellene csinálni, de ő meg egyedül kevés
Gyurcsányra Orbánnak is szüksége van, mert ő jeleníti meg a rendszer " antitézisét " ráadásul, szeret pojácáskodni, azaz kiváló célpontja az elterelő rezsimpropagandának
Valójában nem is kellene már beszélni Gyurcsányról, mégis lehet hogy még 10 év múlva is "az elmúlt 25 év előtti 8 évvel fognak riogatni"

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 14:46:15

@Boldeone2: addig ameddig reaglnak rá az agyhalottak, talán 10 év múlva, amikor tele leszünk aksigyárakkal, rákosokkal, meg migránsokkal, egy-két botrányos tényfeltáró cikk után, mert most már nemcsak a pénzünk lopják, de mérgeznek is minket. szóval talán 10 év múlva már nem lesz elég a csőcseléknek gyurcsány és soros, és sokkal durvább választási csalásokra lesz szükség.

Boldeone2 2023.08.14. 14:52:17

@Tesz vesz IV: Millió nyilvánvaló oka van, hogy miért nem lehet leváltani Orbánt ( mögötte a mélyállam, a propaganda - százmilliárdok, elmaradott így könnyen manipulálható társadalom)

Egy lényeges dolgot sokan elfelejtenek: addig alakítgatták a választási rendszert, míg végül a plurális rendszert, politikai váltógazdálkodást teljesen ellehetetlenítették.
A" Lex Völner" miatt már nem nagyon lehet külön listát állítani, meg egyéniben összefogni

Orbánt csak egy nagyon erős ellenzéki párt tudná legyőzni ( esetleg kettő összefogása, de az is lehetetlen majdnem )

Lehetetlen egyesíteni az ellenzéket, mert egy heterogén közösségről van szó, az összefogás lehetőségét meg Orbán kiherélte

Majdnem 100% hogy egyszer az utcán fog eldőlni Orbán sorsa, olyan szinten , beteg mértékben ellehetetlenítette a váltógazdálkodást

Lényegében egy szofisztikált despotikus rendszerről van, amely szilárdabb mint a putyini. Igaz, még embereket nem ölnek, de olyan a világon sehol nincs , hogy a " haverok " kezébe átjátsszák pl az állami egyetemek tulajdonjogát
De millió más példa van, pl a kommunikáció teljes spektrumának leuralása, Jászai Gellért példátlan vagyonhoz juttatása
Persze, ő is csak egy stróman, ahogy Lölő és társai ....

G. Nagy László 2023.08.14. 16:01:57

@Tesz vesz IV: Az összes értelmetlen, a témába nem vágó ömlengésedet törölni fogom. Már az ajándék a részemről, hogy nem tiltalak ki. Ne szemetelj! Maradj a témánál!

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 17:14:37

@Boldeone2:

ja meg lukasenkónál is eltűnt pár politikus meg miniszter.
ha durvul a helyzet az orosz budapesti tudományos bankból kiözönlenek a kémfészek lakói, és bármelyik hangos ellenzékinek aki veszélyeztet nekimennek a mogamedek
ez Hadházy "szerencséje", hogy a fideszes agyhalottak nem reagálnak, nem rezonálnak a mérhetetlen korrupcióra, náluk az nem hazaárulás ha szétlopják az országot.
de állítólag nagyon szeretik a hazájukat, csak épp nem tudják megmondani se, hogy milyen nemzeti érdeket képvisel orbán, olyan kib. ostobák.

a kérdéseimre se tudnak válaszolni:
kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek

nem fog az utcán eldőlni orbán sorsa mert a cselekvőképes lakosság kivándorol inkább a hanyatló nyugatra, ahol vannak olyan komplex dolgok az állami működésben, mint pl tanár az iskolában.
"kinek drágább a rongy élete mint a haza becsülete?" nagy szavak ma már.

ulpius66 2023.08.14. 17:34:13

Az asszonynak a konyhában a helye!

Pénz számolva.....

ulpius66 2023.08.14. 17:37:00

friss nyuggerként visszatekintve 47 éves munkavállalói karrieremre megállapítottam, hogy összesen két női főnököm volt.... egyik hülyébb volt, mint a másik.... a férfi főnökeimmel mindent át lehetett normálisan beszélni....

A NŐI FŐNÖKKEL MINDEZ TELJESSÉGGEL KIZÁRT VOLT!

Sadist 2023.08.14. 21:43:08

"Tehetünk persze történelmi megkülönböztetést is, megemlítve a mozgalom első, a második, vagy épp a harmadik, negyedik hullámát. Mindez egyetlen szempontból lényeges: hogy képesek legyünk meghúzni azt a határt, amíg a feminista törekvések pozitívak, jogosak és kívánatosak; s ahonnan kezdve mindez átcsap öncélú férfigyűlöletbe, társadalomrombolásba és káoszteremtésbe."

A feminizmusnak nincsenek hullámai, már a kezdetektől fogva a női felsőbbrendűség ideológiája, aminek az egyetlen célja minél nagyobb hatalomra szert tenni. A szüfrazsettek konkrétan terroristák voltak, gyújtogattak, robbantgattak, politikusok elleni merényleteket követtek el. Kis emlékeztető, hogy mi is a terrorizmus definíciója:

"A terrorizmus az erőszak alkalmazásának, vagy az azzal való fenyegetésnek olyan stratégiája, mely félelemkeltés révén meghatározott politikai, ideológiai vagy vallási célokat szándékozik kikényszeríteni."

Azóta már olyan téren fejlődtek, hogy nem nyílt erőszakkal kényszerítik ki a politikai céljaikat, hanem pl. kulturális kútmérgezéssel rombolják a társadalmakat.
A feminizmus gyakorlatilag a fejlett, nyugati társadalmak rákja, idővel elburjánzik és megöli a gazdatestet.

www.youtube.com/watch?v=m9JzzmzNlwA

Boldeone2 2023.08.14. 22:24:44

@Sadist: A feminizmusnak nincsenek hullámai, már a kezdetektől fogva a női felsőbbrendűség ideológiája, aminek az egyetlen célja minél nagyobb hatalomra szert tenni"

Ezt honnan vetted? Éppen arról van szó, hogy kezdetekben még a politikai egyenlőség sem volt célkitűzés, csak több jogot szerettek volna. Teljesen érhető módon

Kb 130 év eltelt, mire az első világháború idején egyáltalán választójogot kaptak, a fejlettebb országokban

Teljesen indokolt volt a nőmozgalom léte az elmúlt 2 évszázadban! Egyre több joghoz jutottak a nők, szerencsére

MEDVE1978 2023.08.14. 22:54:57

@Boldeone2:
"de a megfelelő válasz azokra nem az lesz, hogy írod "akkor a szélsőségekre fognak szavazni. "
A megfelelő válaszok mindig kérdésesek, ugyanakkor az adott válaszok nagyon gyakran a szélsőségesek megválasztásában merülnek ki. Trump, Johnson, Bolsanaro, Meloni vagy akár a legfrissebben az argentin elnökjelölt is ebbe a sorba illik.

"Hanem az, hogy szépen létrejönnek a globális alkuk és az emberi társadalmak elindulnak a FENNTARTHATÓ fejlődés útján" Ez leginkább a kommunista utópiára hajaz nekem. Jelenleg inkább a deglobalizációs folyamatok dominálnak. Érdekes az ideologic.blog, ott van pont most egy ilyen poszt, gyakorlatilag arról, hogy a korábbi erős gobalizációs folyamat megtorpant, sőt több helyen visszafordult. A fenntartható fejlődés egyébként egy jól hangzó szlogen, bár szerintem ilyen nem nagyon létezik. A jelenlegi zöld ipari fejlődés ugyanúgy nem fenntartható, ott a fenntarhatóság hiányát a napkollektorokhoz, szélturbinákhoz stb. szükséges alkotóelemek szűkössége okozza. De még ez a legkisebb baj ezzel a szlogennel.

Dogmatikus az emberi történelemnek az a felfogása, ami azt egy egyértelmű és töretlen fejlődéstörténetként írja le. Ebben nem hiszek, szerintem az emberi történelem sokszor visszaesések sorozata. Egy középkori társadalom nem volt embertelenebb egy sztálini vagy náci társadalomnál, az állandó rettegéssel és elnyomással. Ebből kifolyólag abban sem hiszek, hogy lehet olyan, hogy az emberi társadalmak a "jó útra" térnek.

"A szélsőjobboldali populizmus nem fog megoldást adni egyetlen globális problémára sem, mert eleve primitív és egyoldalú módon szemléli a világot" Megoldást adhat rá, a megoldás minősége kérdéses. Egy szegényebb, középkorba visszasüllyedt vagy egy félig kiirtott világ is világ. És ez még egyébként nem is a legrosszabb opció, az inkább az, hogy kiirtjuk egymást teljesen.

"A nyugati "vámpír társadalommal " nem értek egyet. Az orvostudomány és az életszínvonal fejlődésével kitolódik a születéskor várható életkor, ami nem feltétlenül azt jelenti, hogy egy tehetetlen, munkaképtelen emberré válik az egyén.
Néhány évtized múlva a 70 éves emberek fogják elvégezni ugyanazt a munkát amit ma az 50 évesek.."

Az ember teljesítőképessége ebben a tekintetben konkrétan 130 éve nem változott. Bismarck egy olyan nyugdíjrendszert vezetett be anno Németországban, ahol a 70 éven felüli emberek kaptak nyugdíjat. Akkoriban a német születéskor várható átlagéletkor kb. 50 év körül volt. Ebből gyakorlatilag levonhatjuk azt a következtetést, hogy már akkor sem tudtak nagyon 70 felett dolgozni az emberek, egészségügyi okokból. (egyébként gyakorlatilag éhen haltak a társadalombiztosítás hiánya miatt). Egészségügyileg a világ is teljesen máshol tartott, óriási gyerekhalandóság, egészségügyi rendszer hiánya jellemezte a XIX. század végét, bár már nem középkori volt a helyzet. Orvosok már voltak, már néhány védőoltás is létezett. De még érzéstelenítés nélkül operáltak, amputáltak, szinte fogalmuk sem volt a higéniáról, a mikroorganizmusokról. A lényeg az, hogy már akkor kb. 70 éves korig bírták az emberek és ezen nem sokat változtatott az elmúlt 130 év, sőt levitték 65 évre a nyugdíjkorhatárt. Ebből kiindulva én nem nagyon látom azt, hogy a jövő 70-e lesz a megszokott 50. Illetve pontosabban ezt nem generációkon belül látom feltétlenül. Ez lehet 50 év múlva, soha és 250 év múlva is.

"A társadalom demografiai összeomlása szerintem egy szélsőjobb mítosz...
Soha nem lesz ilyen..."
Erre hajazó folyamatok korábban előfordultak, ugyanakkor természetesen nem tisztán. Ha az ember hisz az evolúcióban, itt nagyon szép bizonyítékát találja. Azokat a civilizációkat, amelyek kevésbé szaporodtak, elsöpörték. A 6. században Justinianus idején a Kelet-Római Birodalom a fénykorát élte. Belisarius, a császár extrém tehetséges tábornoka visszafoglalta Itáliát, Afrikát és még Hispánia jelentős részét is. Szinte a régi Római Birodalom állt helyre Gallia és Britannia kivételével. És akkor jött a pestis, az éhínség és a vulkánkitörés. A pestis csak a birodalom népességének 25-60%-át kiirtotta, erre jött rá a többi katasztrófa. A birodalom annyira meggyengült, hogy soha többé nem érte el a korábbi erejét. Hamarosan elvesztette Hispániát és Itáliát is, 100 évvel később pedig szinte mindent az arab invázió miatt.
Miben hasonlít ez? Egyszerűen a túl kevés - szaktudással rendelkező - ember miatt a működőképes struktúra beomlik, jóval kevesebb katonai és gazdasági bázis marad. A legyengült állatot elejti az erősebb ragadozó. Van egy ilyen karakterisztikája a Nyugat-Római Birodalomnak is, ahol a bukás egyik oka az eredeti struktúra felhígulása volt = túl nagy terület vs. túl kicsi és a struktúra fenntartásában nem érdekelt eredeti római polgárság.

Mivel a történelemben eddig egyedi, hogy a társadalmak önmaguktól nem szaporodnak, ezért természetesen a demográfiai összeomlásra sincs tiszta példa eddig. (De nem is lesz, a példa majd olyan lesz, hogy elfoglalta XY szomszédja).

Boldeone2 2023.08.14. 23:24:51

@MEDVE1978: és az emberi társadalmak elindulnak a FENNTARTHATÓ fejlődés útján" Ez leginkább a kommunista utópiára hajaz nekem. Jelenleg inkább a deglobalizációs folyamatok dominálnak"

- Én utópista vagyok, nem kommunista...Különben minek éljen az ember, ha nem hisz abban, hogy jobbá tehető egyszer az emberi társadalom, úgy hogy (lokálisan) cselekszik és globálisan léptékben is gondolkodik . Nyilván a történelem nem a lineáris társadalomfejlődésről szól, no meg persze az is kérdéses, hogy milyen téren van fejlődés...
Technikai szinten biztosan, az IQ egyes kutatások szerint már csökkent, az elmúlt pár évtizedben ( vagy nem, ki tudja ...)
Azt pedig hogy a deglobalizáció csak egy átmeneti jelenség vagy tartós folyamat, nem tudhatjuk
Úgy vélem, hogy végül inkább majd egy új globalizációs hullám fog indulni, amit már újabb generációk indítanak, talán nem is biztos , hogy technológiavezérelt lesz. A Glóbusz előre megy, nem hátra ...:)
A világháló információs tere segít abban, hogy közös globális kulturális tudaskészlet, akár közös evidenciák alakuljanak ki interkulturális szinten . Minden idő persze, új generációk kellenek ehhez is
Ami ma utópiának tűnik, holnap akár realitás is lehet
Én mindig azt mondom: a globális problémák - ahogy az elnevezésükben is benne van- globálisak, azaz nemzeti keretek között nem kezelhetők, illetve csak tüneti kezelésük lehet. Egyszer úgyis kellenek majd a globális megegyezések, különben a "Mad Max World " jön el ( erre is van esély )
Azok a globális nagyfolyamatok amelyek most zajlanak, már elég intő jel kellene hogy legyen ...Folyt.....

Boldeone2 2023.08.14. 23:55:48

@MEDVE1978: A fenntartható fejlődés egyébként egy jól hangzó szlogen, bár szerintem ilyen nem nagyon létezik. "

- Absztrakt kifejezésnek tűnik, de mégis egy megvalósítandó cél. Az emberi társadalom a gazdaság és a környezet, a bioszféra egyensúlyát jelenti, egyfajta dinamikus globális egyensúly, amely a békés, harmónikus fejlődést teszi lehetővé
Persze, ez részben utópiának tűnik, de 1972, az ENSZ emberi környezet és Bioszféra konferencia óta tudósok tízerei, kormányközi tudományos bizottságok dolgoznak rajta. Az sem teljesen igaz, hogy nincsenek globális megállapodások, és vállalások, pl klíma ügyben mert vannak. A tagországokat közti órási fejlődésbeli és kulturális különbségek gátoljak a nagyobb alkukat
Az EU például jó úton jár. Tavaly írták alá az EU- Africa joint strategy alapján egy 150 milliárd eurós fejlesztési programot, amely előremozdítja a zöldenergia termelést, vagy pl az oktatást Afrikában
Ma meg Afrika egy óriasi válságtömeg, de a fejlődés jelei már ott is láthatók: elindult a termékenységi ráta csökkenése, egy - két éve már Nigerben is, nő a születéskor várható életkor, az általanos iskolázottság
Egyre több ország válik sikeressé...
Ezzel azt akarom mondani, hogy talán esély lesz lassan a fejlődési különbségeket közelebb hozni, ahogy számos ázsiai országnak sikerült
Így talán mégis megvalósul - egyszer - abból, ami még ma utópiának tűnik...

" Míg megvilágosúl gyönyörű képességünk a rend " ....ezt akarta már anno József Attila is...:)

Csak előbb meg kell világosulni!

Boldeone2 2023.08.15. 00:29:42

@MEDVE1978: A társadalom demografiai összeomlása szerintem egy szélsőjobb mítosz.
Erre hajazó folyamatok korábban előfordultak, ugyanakkor természetesen nem tisztán. Ha az ember hisz az evolúcióban, itt nagyon szép bizonyítékát találja. Azokat a civilizációkat, amelyek kevésbé szaporodtak, elsöpörték."

- Itt eleve több kérdés merül fel: lehet- e az evolúció elméletét tisztán az emberi társadalmakra alkalmazni .... Egyáltalán , ki söpör el kit?
Papíron vannak még egy pár más civilizáció, mint a nyugati, valójában egy van. Iránban is, amely brutális teokrácia, a fiatalok titokban úgy élnek mint nyugaton , meg még " úgyabban"
Megy a szex, a drog és rock and roll... Lényegében még egy - két generáció és eltűnnek a rezsim emberi tartóelemei....
Az egész Földön mindenhol ugyanaz történik: a globalizáció erői hatnak, ahol ezt akadályozzák, ott jön a "kapitalizmus" kegyetlen büntetése, amely szépen felőröl minden ellenszegülőt...Kapják is rendesen: Irán, Venezuela , Törökország, Argentína (felkészül) Oroszország ...Hozsannákat zengenek a válságállóságról, miközben a rubel úgy omlott össze, hogy nincs is valós piaci ára
Kubáról, Észak- Koreáról, Burkina Fasórol, Nigerről, Guineáról , CFa- ról nem beszélve

Ezek az országok mind szépen kinyírják magukat...

Akár Kína sorsa is ez lehet...

Az, meg hogy kik fognak élni Torockón 100 év múlva: Magyarok, románok, négerek, cigányok, senki nem tudja, szerintem, de befolyásolni is nehéz, de inkább nem lehet ...
Valószínű, hogy az akkor ott élők majd megbarátkoznak a helyzettel
A globalizáció ha Budapesten élsz, vagy Debrecenben ott zajlik a szemed előtt..
Ma délelőtt egy nagy szupermarketben jártam , lényegében több ázsiai és afrikai embert láttam, mint magyart ( Debrecen )
Özönlik már ide is a befelé a világ, pedig hol vagyunk még nyugati életszínvonaltól..

Boldeone2 2023.08.15. 08:52:50

@MEDVE1978: Az "utópizmus " , meg annak védelmére hogy megy a világ valami irányba előre, tehát fejlődik, -ha elfogadjuk a történelemfilosz állításait- fel lehet hozni az evidenciák történelmi változását

A rabszolgaság pl még az újkorban is létezett, sőt, általánosan elfogadott evidencia volt, ma pedig pont az ellenkezője igaz: nem elfogadott evidencia
A politikai rendszerek evidenciái is változtak a monarchiák, az abszolutizmusok helyett a parlamentáris képviseleti demokrácia vált evidenciává
Vagy: a női jogok szinte nem léteztek 200 évvel ezelőtt, általános választójogot, politikai jogokat csak az első világháború idején kaptak a leghaladóbb országokban
Ma pedig ki merné megkérdőjelezni ezt az evidenciát? Azonnal " felnégyelnék"
Viccesre fordítva: Szoboszlai is térdepel Liverpoolban, mert ott az lett az "evidencia ...:)"

A világban zajló politikai harc tulajdonképpen nem más, mint evidenciák harca. Ha a nyugat fenn akarja tartani a primátusát a ,akkor ezt az evidencia - harcot kell megnyerni
Lényegében két fő törésvonal van:
A gazdag "államok" azt mondják hogy a demokrácia és a liberalizmus harcol az elnyomás ellen. ( A "felszabadítási szándék" már megjelent az Amerikai Egyesült Államok megalakulásakor is ...)
A szegény "államok " meg azt mondják, hogy a gazdag és a szegény országok globális harca zajlik. A lokális problémákért a nyugat, a kapitalizmus okolható...Putyin is ezzel a hírrel küldi ki felforgatóit Afrikába...

Konklúzió: bármi lehet a jövőben!:) Ha a nyugat evidenciái fokozatosan érvényre jutnak mindenhol, akkor létrejöhet a globális konszenzusos világ Ha pedig az általad felvázolt "deglobalizáció" jut érvényre, akkor keserű sors vár a világra...
Putyin háborúja is elképzelhetetlennek tűnt még 10 éve. Azt gondoltuk, hogy Európában ilyen már történhet meg...Ez nem egy délszláv konfliktus, hanem globális hatású összecsapás...Ezért kell leverni Putyint

Wildhunt 2023.08.15. 11:51:23

@G. Nagy László: meg a gyermekeknek sem a gyermektelenekét. Csakhogy amíg szociális állam van, addig ez a kettő együtt jár.

Wildhunt 2023.08.15. 11:52:44

@Tesz vesz IV: húzd ki a segged a fejedből és olvasd el a német külügyminiszter nyilatkozatait, csöpike.

Tesz vesz V · www.kkbk.blog.hu 2023.08.15. 11:55:50

@Wildhunt: háborúpárti a német külügyminiszter csöpike?

de nehogy elkezd megint k anyázni, mint a múltkor amikor kérdezni mertem tőled
nem sikerült reagálni a kommentemre, mint minden fideszes kissé funkc. analfabéta vagy te is, ugye? ezt írtam:

ki akart háborút oroszországon kívül? csöpike, ejnye na. már megint részeg vagy és bátor?

sikerült megtalálni hogy miért nem volt népirtás akkor? meg kellene osztanod az ENSZ-szel is a linkedet, háthta akkor már terjesztik a téveszméiket. meg a "jenki propagandát". orosz propagandát terjeszteni sokkal jobb

Wildhunt 2023.08.15. 11:59:07

@Tesz vesz V: mevan csöpike, báncsák a kis hoholszopó lelkedet?

Tesz vesz V · www.kkbk.blog.hu 2023.08.15. 12:44:13

@Wildhunt: nagyon bántasz. sokkol, hogy ilyen ostoba emberek vannak köztünk mint ti, és még szavazhatnak is.

akkor ezekszerint te is az éjjeliőr állam elmebetegségében hiszel te kis hazaáruló korcs

Tesz vesz V · www.kkbk.blog.hu 2023.08.15. 12:51:38

@Wildhunt: amikor orosz propagandát terjesztesz akkor nem érzed magad putyinszopónak amúgy?

MEDVE1978 2023.08.15. 14:11:16

@Boldeone2: Egy globális változáshoz - jelen esetben, amit érzékeltetsz, hogy a szereplők decentralizáltan globálisan gondolkodjanak és úgy indukáljanak változásokat - globális látótér vagy másképpen globális érdekeltség és globális eszközök kellenek, illetve közös globális ideológia, világkép.

Annak a nyaklótlan globális kapitalizmusnak, ami jelenleg dominál nincsen érdemi közös ideológiája, világképe. Olyan, amit terjeszteni lehet és annyira előnyös, hogy mindenki elfogadja vagy legalábbis a domináns kormányzó erők az egyes helyeken. A gyarmatbirodalmaknak még volt (One nation under god and king), a hódító világvallásoknak (Allah Ahbar vagy Deus Io voult!) volt, a Pax Romanának is volt és a marxista utópiának is stb. Ezek stabilitást, kereskedelmi előnyöket ígértek, jólétet a túlvilágon és egy hierarchikus rendszert ezen vagy legalább technológiai megváltást.

Jelenleg nincs olyan globális ideológia, ami erre a célra alkalmas lenne. Az USA második világháború utáni szabadkereskedelmi ideológiája megbukott, alapvetően ezt mutatja Kína szankcionálása, a próbálkozás technológiai visszaszorítására. A mai woke ideológia valamennyire erre alapul - piacgazdaság / demokrácia / emberi jogok stb. sokszögben. Ahogy azonban gazdaságilag is megbukik a nyisd ki a gazdaságodat és majd jól leszel, illetve a szabályozatlan kapitalizmus a centrumországokban is folyamatos válságokat okoz, úgy ez a recept sem vonzó már annyira. Gazdasági alap híján az egész nem tud működni, ráadásul az ideológiai alapja meg egyáltalán nem egységes. Itt hosszan lehetne a woke-ot elemezni, hogy miért van ez így, de ezt már ez a blog is ezerszer megtette.

Közös ideológiai alap, teremtő akarat nélkül viszont nincsenek globális kompromisszumok, ahogy ezt ma is látjuk. Ma a világ országai nagyon kevés dologban egységesek. A woke ideológia persze a kapitalizmussal együtt terjed, valóban csökken mindenhol a természetes szaporodás, nő a nők foglalkoztatottsága stb. Ez azonban nem azért van, mert Nigerben Jusuf és Abdul belátja, hogy a női egyenjogúság fontos, hanem azért, mert a nemzetközi rendszer munkaerőként és fogyasztóként kapcsolja be a nőket.

Számomra elég nehéz úgy látni, hogy ez majd az afrikai helyzetek normalizálódásához vezet. Elsősorban azért, mert még mindig arról beszélünk, hogy átlagosan 4-5 gyerek születik egy afrikai családban, egy darabig nyilván el fog tartani, amíg ez visszamegy mondjuk 2-re. Másodsorban azért, mert a fejlett társadalmak példája nem azt mutatja, hogy "az új ideológia" szerint élő országokban javul majd pillanatok alatt a helyzet. A második világháború utáni harminc év, ami a nyugati középosztályok kialakulását okozta, messze nem a női, etnikai stb. egyenjogúsággal indult, hanem inkább konzervatívabb társadalmi viszonyok mellett ment végbe. A mindenféle egyenjogúság főként ezután a folyamat után kezdett nyugaton beindulni. Tehát nem arról van szó, hogy a gyönyörű felvilágosult ideológia eljutott Afrikába, ahol csökkenni kezdett a gyerekszám és nőni az élettartam. Hanem arról van szó, hogy a tőke elkezdte bekapcsolni fokozottan Afrikában a nőket is termelőként és fogyasztóként, illetve elkezdett vinni olyan vívmányokat, amelyek a stabil megtérülést lehetővé tették (Pl: védőoltások, egészségügyi rendszer, gyógyszerek stb.). Az így "megjavuló" országok tehát nem abban fogják látni a javulásuk kulcsát, hogy ők valamiféle felvilágosult, jobbító ideológiát vettek át, ami szerint konszenzusra kellene törekedniük. Ahogy a történelem is mutatja, továbbra is rengeteg konfliktusos megoldási mintát folytatnak.

A fentiek miatt nem hiszek abban, hogy még az internet - egy igazi globális eszköz - kialakítana egy globális konszenzusokat kereső világot, helyi szereplőket.

ulpius66 2023.08.15. 16:07:11

- Hogy hívják az értelmes, okos, talpraesett nőt?
.
.
.
- Férfi.

ulpius66 2023.08.15. 16:09:21

Amivel a Jóisten büntette az EMBERISÉGET az a "feminista mozgalom"!!!!!!

ENNYI IDEGBETEG, KIELÉGÍTETLEN, VADBAROM NŐT SÓZOTT A TÁRSADALOM NYAKÁRA......
(ezeknél még a buzik is értelmesebbek....)

ulpius66 2023.08.15. 16:13:40

Lásd az MSZP-s Gurmai Zitát!!!!!

Egy agyatlan vadbarom, aki azt hiszi magáról, hogy valaki...... mán azonkívül, hogy feminista!
(ha nő lennék, szégyelleném, hogy mégiscsak ő is egy nő....)

Sadist 2023.08.15. 18:49:55

Ennek a koprofág majomnak megint új nickje van?

G. Nagy László 2023.08.15. 19:16:09

@Sadist: Már ötször kiraktam. Mindig megpróbál visszamászni az ablakon. Sok esélyt adtam már neki, de nektek volt igazatok: totál fejlődésképtelen.

Boldeone2 2023.08.15. 19:45:23

@MEDVE1978: Az esetben viszont ha úgy lesz ahogy mondod és nem lesznek belátható időn belül globális konszenzusok, a deglobalizáció hatására a jelenlegi problémák csak felerősödhetnek. Ha nemzetállami szinten nézzük, az autarkiára törekvés összgazdaságilag rendkívül káros lehet, mert mindent extrém módon megdrágít. A komparatív előnyök lehetőségét kihasználni a legjobb dolog. Nem feltétlen igazságos, de jobb mint a fokozatos gazdasági izolálódás. Kína és Oroszország agresszív viselkedése miatt, most minden gazdasági erőcentrum protekciós, szubvenciós politikara törekszik ( USA chipgyártás ) Eddig is volt ilyen, csak most még látványosabb lesz
Ez is egyfajta háború
Az erősebb kereskedelmi összefonódás eleve egy valamilyen szinten konszenzusos politikát feltételez. Az egyre nagyobb izolációból inkább az érdekszférák nyílt harca következik...

Ez csak a gazdasági vetület, nem beszélve hogy ebben a felvett, új "sündisznóállásban " sem az klímaváltozást, sem a környezetszennyezést, sem a migrációt nem lehet kezelni. Azok mind globális problémák

Most néztem a lengyel és cseh nettó átlagbéreket 1200-1400 euró körül vannak...Olaszországot talán már le is hagyták vasárlóerő- paritáson számolva... Tehát meg lehetett lépni egy elég jelentős fejlődési fokot, alig több mint egy emberöltő alatt, a nyugati fejlődési úton..
A lengyelek fele munkanélküli volt a 80- as években, hatalmas volt a szegénység. Emlékszem volt egy világatlaszom a 90- As évek elejéről. Akkor valami 1600 dollár volt a GNP, az éves, egy főre jutó, akkor még úgy számoltak, nem GDP- T...
Ahhoz képest- bár annak a pénznek a jelenlegi értékét nem számoltam ki - de túl sok nem lehet mert West Germany olyan 20 000 dollár volt...
Igaz , kellett egy új Marshall- terv hozzá, de sikerült

Ugyanezt lehetne Afrikában : nem kivonulni, hanem bevonulni: zöldátalakulásba, fenntartható mezőgazdaságba, oktatásba, infarstruktúra- projektekbe fektetni

A kedvenc területem egyébként Afrika, geográfus vagyok, a globális problémák amelyek leginkább érdekeltek mindig is

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.08.15. 22:43:24

@Sadist:
@G. Nagy László: Hát igen. Amit ő képvisel azokat úgy hívják, hogy elvek.
Ízlelgessétek! Ha már nem is tudjátok mik azok.

G. Nagy László 2023.08.15. 23:06:00

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Valóban? Mondasz egyet a követendő elvek közül?

alöksz róz 2023.08.16. 15:58:40

@Boldeone2: "Ha nemzetállami szinten nézzük, az autarkiára törekvés összgazdaságilag rendkívül káros lehet, mert mindent extrém módon megdrágít." - a legolcsóbb, amikor nem kell másnak fizetni érte.

de sajnos nekünk szűkek a lehetőségeink ilyen téren.

Boldeone2 2023.08.16. 18:29:48

@alöksz róz: Az egyik legnyitottabb ország vagyunk a világon. Kevés nyersanyag vagy energiahordozó, amit importálni kell
Ez viszont nem determinál egy országot: Írországban sincs semmi, de Izraelben sem nagyon. Elég csak magas szinten bekapcsolódni a nemzetközi munkamegosztásba
Egy szintig jó az önellátó gazdaság, egy szint felett viszont értelmetlen és gazdaságtalan
Nálunk ilyen veszély nem fenyeget, még a valaha volt világhírű élelmiszeripar is csak vegetál már, magunkat alig tudjuk ellátni

Boldeone2 2023.08.16. 19:00:58

@G. Nagy László: index.hu/belfold/2023/08/16/magyarorszag-ausztria-abortusz-szigoritas-elvandorlas/

Erről beszélek!

Abszurd, hogy 60 körüli kivénhedt férfiak döntsenek a fiatal nők életéről- rosszul
Ezért is kellene több nő a parlamentbe
A kvótarendszer szükséges lenne, nagyon szükséges, ezeket a szélsőségeket orvosolni. A kurzusnak nem kellene beleugatni az emberek életébe!
Ez ( is ) a diktatúra egyik arca! A vén szarok miért nem kérdezik meg a fiatal nőket, hogy ők hogyan szeretnék?

G. Nagy László 2023.08.16. 21:14:46

@Boldeone2: Hagyjuk már ezt a hisztit! Bárki végeztethet abortuszt minden további nélkül idehaza. Ha valaki ilyen sznob hülye, hogy Ausztriába megy érte, hát tegye! De nehogy kitaláld már, hogy idehaza bármi akadálya lenne!

Tesz vesz VII. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.17. 12:19:10

@G. Nagy László: én is azt mondom hogy hagyjad már a hisztit, és pl a fideszes indexen olvasd már el a cikket. micsoda hiszti te kis pszichopata. bizonyára a magyar rendszer NEM zsarolja és alázza a nőket. és a pszichiátria beteg se mindenhol vannak tele tetvekkel meg poloskákkal!

véletlen hogy 8 fideszes ad át egy földutat meg egy zebrát is.

a Valóság nagybátyánkat viszont általában szeretni szokták az értelmes emberek. hát téged kívéve., van ez így. megesik néha.

IdomitottFoka 2023.08.17. 12:29:46

@G. Nagy László: "Bárki végeztethet abortuszt minden további nélkül idehaza."
Nem is igaz, én pl nem, és te sem. Mi ez, ha nem elnyomás? Ráadásul még a sógoroknál se, úh ez egy nemzetközi összeesküvésármány.

Tesz vesz IX. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.17. 16:25:29

@IdomitottFoka: Vigyázz mert még téged is kitilthat itt frissíti percenként az oldalát, mert nem akarja látni azt a kommentem, amiben nyilvánvalóvá válik hogy elmbeteg ez a véglény

Segítő Béka 2023.08.18. 10:39:21

@G. Nagy László:

A szólásszabadság tényleg egy nagyon modern, humanista találmány, a korrupcióellenesség, meg a gátlástalan hazudozás elleni fellépés is az. Követendő elv lehet.

Hadd kérdezzem már meg, hogy te most tényleg nem érted amit írt, és azért törlöd a kommentjét, mert idegesít, vagy azért törlöd a kommentjét, mert érted, csak zavar, hogy blamál?

Mi következik szerinted ezekből?

És az nem fontos részlet, hogy ki ez a Sadist? Azt miért törölted? Blamál ő is? Nem szégyenled?

Minden kommentet törölnél szíved szerint akivel nem értesz egyet? Csak a Pártot lehet szeretni? A te hozzászólásaid színvonala semmivel se különb mint az övé, kivéve a tartalomnélküliséget. Szóval ez nem lehet kifogás.

A hitlerpárti és nőgyűlölő kommentelőkkel miért nem vagy ilyen ?

Mire következtetsz ezekből?

G. Nagy László 2023.08.18. 12:08:09

@Segítő Béka:

"Mire következtetsz ezekből?"

Nagyon színvonalas az új nickneved. Az meg külön izgalmas, hogy ma hoztad létre, de azért sikerült olvasnod a tegnap törölt kommentet :) Hú baszki, nagyon beteg vagy...

Segítő Béka 2023.08.18. 12:16:34

@G. Nagy László: nyilván egyszerre kell olvasni és regisztrálni.

nagyon beteg nem az aki nem tudja elfogani a másik véleményét?
az a patológiás te elmeháborodott

Segítő Béka 2023.08.18. 12:45:59

@Segítő Béka: a nagyon beteg inkább az, aki nem tudja elfogadni a valóságot. ezért mondom, hogy patológiás.

Sadist 2023.08.18. 20:43:36

@Segítő Béka: Kotródj már innen, te fosivó atka! Kezd kibaszott irritáló lenni, hogy naponta kell frissítenem az ignore listát.

baalint1 2023.08.21. 17:45:11

Gondoltam, hogy írok neked részletesen mivel értek egyet és mivel nem, mert számos csúsztatást találok, de pl. a munkaerőpiaci kérdésben nagyjából egyetértek, nincs olyan hogy ugyanazért a munkáért egy nőnek azért kevesebbet adnak, mert nő - azért persze lehet, hogy olcsóbban vállalja, és a nők nagyobb aránya kockázatkerülő, de ebbe most nem mennék bele.

Viszont a szex nemi erőszakról jut eszembe, hogy láttam egy jó sorozatot (csak az első évad van benne) a Netflixen a témában, az a címe, hogy Machos Alfa.

Azért ajánlom, mert bár ti neomarxisták leginkább a Netflixet fikázzátok, hogy genderpropagandát csinál, ehhez képest ez a vígjáték mindenféle álláspontot kifiguráz, a hagyományos hímsovinisztát és az ultrafeministát egyaránt és ha odafigyelsz, mélyebben elgondolkodtat, hogy akkor most hogy is van ez az egész. Többbek között ez a szex = erőszak is előjön, mikor az egyik főszereplő férfinek randin azt mondja a nő, hogy ne hatolj be mert feminista vagyok és az nemi erőszak, aztán mondja, hogy bocs, csak viccelt.

Nekem az a tapasztalatom amúgy hogy mostanában a legjobb sorozatok a spanyol Netflix sorozatok.

G. Nagy László 2023.08.21. 17:52:44

@baalint1:

"az egyik főszereplő férfinek randin azt mondja a nő, hogy ne hatolj be mert feminista vagyok és az nemi erőszak, aztán mondja, hogy bocs, csak viccelt."

Ez kurva jó :) Köszi az ajánlást, bakancslistára tettem!

baalint1 2023.08.21. 18:00:15

A feminizmushoz visszatérve, én azt gondolom, én a társadalmi változásokkal kapcsolatban inkább azt gondolom, hogy a legtöbb társadalmi változást nem társadalomtudományok és civil mozgalmak hozzák el, hanem a természettudományos és műszaki, technikai fejlődés, változások, vagy rossz esetben természeti csapások, háborúk. A társadalomtudományok elsősorban vizsgálják, a civil mozgalmak pedig beteljesítik a változásokat.

Azzal az érveléssel, hogy a nők azért is inkább a gyereknevelésben és háztartásvezetésben teljesednének ki, az a probléma, hogy a változást, ami miatt ez háttérbe szorult, nem a feministák alapozták meg, hanem a technikai és életszínvonalbeli fejlődés, és nem tud ez megfordulni akkor sem, ha a gonosz feministák csettintésre eltűnnének. Nem véletlen, hogy a feminista mozgalmaktól függetlenül azon országokban, ahol magas technikai fejlettség mellett viszonylagos jólétig jut a lakosság nagy része, ott csökken a gyerekvállalási kedv. Az, hogy egy nő karriert akar vagy nem, igen, a saját döntése, és emellett elfelejted az élet harmadik aspektusát, a szabadidőt, hobbit, ami szintén hagyományosan csak a férfiaknak, régebben csak a gazdag férfiaknak adatott meg, amit szintén egyre több nő akar. Ezekkel a folyamatokkal nem lehet harcolni, nem a feministákkal harcolsz, hanem ezzel, amikor olyanokat idézel, hogy igazából a legtöbb nő háztartásbeli lenne (elárulom, valójában az emberek 90%-a nemtől függően nem járna dolgozni, ha lenne rá anyagi fedezete...).

És ha már káros társadalmi jelenségek, pont a mai modern technikai szint háztartásbelisége hozta el a helikopter anyuka típust, aki mikromenedzseli a gyerekét vagy gyerekeit. Ázsiában állítólag az egy gyerekeseknél még gyakoribb. Régebben ez azért nem volt, mert akkor még nem volt automatizálva annyi minden a háztartásban, magasabb volt a gyerekszám, kisebbek voltak az elvárások a gyereknevelésben. Én ezt sokkal károsabbnak tartom, mint a karrierista apuka + anyuka kombót, akik nagyjából egyenlően megosztják a gyereknevelést.

G. Nagy László 2023.08.22. 01:18:03

@baalint1:

"a változást, ami miatt ez háttérbe szorult, nem a feministák alapozták meg, hanem a technikai és életszínvonalbeli fejlődés, és nem tud ez megfordulni akkor sem, ha a gonosz feministák csettintésre eltűnnének."

Abszolút egyetértek a tejes gondolatmenettel. És pont ez a lényeg.

Létezik egy egészséges, természetes, szabad folyamat, ezt hívjuk evolúciónak. A társadalmi evolúciót - pont, ahogy írod - elsősorban a technológia mozgatja. Ebből következik a gazdaság, a társadalmi berendezkedés, a kultúra, s ezen belül a vallás is. Na most vannak olyanok, akiknek feltett szándékuk, hogy botot dugnak az evolúció kerekének küllői közé, eltérítve azt a természetes - a technikai-gazdasági folyamatok által diktált - irányától. Ilyenek a vaskalapos konzervatívok is, akik szerint minden nőnek a konyhában a helye; és ilyenek a radikális feministák is, akik szerint csakis a karrier lehet az egyetlen önmegvalósító út egy nő számára. Mindkét ideológia hamis és mindkettő ezernyi hazugsággal terhelt, Joanna Williams könyve történetesen az utóbbiakra fókuszál, de nem tagadja a patriarchális berendezkedés elnyomó jellegét sem. Abszolút középen áll, szívem szerint valóan. Szóval: amit írsz, az igaz, de nem áll ellentétben azzal, amit Joanna Williams képvisel. A mai feminizmus irgalmatlanul káros, semmi építő sincs benne. Ha létezik valódi haladás, az egészen bizonyosan a feminista út elkerülését jelenti.

Tesz vesz XI. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.22. 11:43:58

@Sadist: jaj egyem a kis szíved, naponta kell a bolsevik listádat frissítened. mindjárt megsajnállak. hallod te korcs incel: beszéljük már meg miért nem választhatnak szerinted a nők:

Sadist2023.03.08. 12:53:58
"Ott baszódott el minden, amikor a nők megkapták a szavazati jogot bármiféle felelősségvállalás nélkül."

vilagbarangolo.blog.hu/2023/03/06/a_nemzetkozi_nonap_225

alöksz róz 2023.08.25. 20:00:56

@G. Nagy László: egy technikai-gazdasági folyamat mitől természetes?
süti beállítások módosítása