téveszmék

téveszmék

"Férfi és nő közt nincs lényeges különbség"

2023. december 07. - G. Nagy László

ferfi_es_no.png

 

Ami azt illeti, nekem viszonylag új ez az egész gender-ideológia. Alig pár éve találkoztam vele először. Most azonban, hogy a végére értem Matt Ridley A sötét bábok királynője című művének, megdöbbenve tapasztaltam, hogy az őrület egyáltalán nem új keletű. A könyv angol nyelven 1994-ben látott napvilágot, és a szerző már akkor arról panaszkodott, hogy az ideológiától vezérelt társadalomtudományok magasról tesznek a valóságra. "A magát politikai korrektségnek nevező nyugati kulturális forradalom kétségtelenül el fogja fojtani azokat a kutatásokat, amelyek nincsenek ínyére, amint az láttuk a férfi és a nő eltérő elméjének vizsgálata kapcsán. Néha olyan érzésem támad, arra lettünk kárhoztatva, hogy sose érthessük meg magunkat, mert hozzá tartozik a természetünkhöz, hogy minden kutatás végül önnön természetünk kifejezését szolgálja: az emberi természet pedig törekvő, logikátlan, manipulatív és vallásos." Döbbenet, hogy Nyugaton mindez már évtizedek óta zajlik. Döbbenet az is, hogy tudománynak merik nevezni a szimpla valóságtagadást. A történelmi vallások legalább ezt a hazugságot nem követték el. 

 

"A férfi és a nő elméje különböző. A különbség az evolúció közvetlen eredménye. A nő elméje olyanná fejlődött, hogy eleget tegyen a gyermek kihordása és felnevelése által támasztott követelményeknek, valamint hogy növényeket gyűjtögessen. A férfi elméje olyanná fejlődött, hogy képes legyen a ranglétrán egyre feljebb kapaszkodni, küzdeni a nőkért, és hússal ellátni a családot." A szerző leszögezi: ha e gondolatban az elme szót testre cseréljük, úgy egy szimpla közhely lesz az eredmény. (Manapság, amikor már a férfiaknak is jogukban áll szülni, már ez sem olyan egyértelmű...) Viszont így, ebben a formában harminc esztendeje is lázítónak hatott és az összes létező társadalomtudomány kiátkozta az állítást. A 21. század technológiájával, az MRI készülékek és a kiértékelő programok fejlődésével azonban már nemcsak az emberi agy különböző részeinek mérete tanulmányozható, hanem egy sokkal izgalmasabb kérdés is, az idegi kapcsolatok az agy különböző területei között. A kutatók ma már ezernél több területet tudnak megbízhatóan azonosítani az agykéregben és a kéreg alatti szürkeállományban. Vizsgálták többek között azt is, hogy léteznek-e a nemekre jellemző gráfok (agyi kapcsolati struktúrák), azaz olyanok, amelyek gyakrabban fordulnak elő a nőknél, mint a férfiaknál, és viszont. 224 olyan gráfot találtak, amelyek a nőknél szignifikánsan gyakoribbak, és 812 olyat, amelyek a férfiaknál fordulnak elő lényegesen sűrűbben. A tudomány megkérdőjelezhetetlen megfigyelésein túl a személyes tapasztalataink is azt igazolják, hogy a nemek közt jelentős a különbség már a kezdeteknél is. A kisfiam életének első pár esztendejét játékautók tologatásával töltötte, s már kétévesen a világ összes gépkocsi-márkalogóját magabiztosan felismerte, miközben én magam sosem lelkesedtem különösebben a verdákért. Szó sincs tehát apáról fiúra erőltetett szokásról, sokkal inkább genetikus örökségként könyvelhettük el e mindent elsöprő szenvedélyt. A lányom pedig természetesen babázott, s tökéletesen hidegen hagyták a négykerekű járgányok.

 

agy-teljes-reszgraf.jpg

ÍGY FEST EGY TIPIKUS GRÁF AZ AGYBAN

 

"A nemi szerepek állandóságát az izraeli kibucrendszer in vivo kísérlete is bizonyítja. A férfiakat és a nőket már a legelején arra biztatták, hogy vessék le minden nemi szerepüket: a hajviselet és a ruházat uniszexuális volt; a fiúkat békességre és érzékenységre ösztökélték, a lányokkal pedig fiúsan bántak; a férfiak végezték a házimunkát, a nők pedig eljártak dolgozni. Három nemzedékkel később felhagytak ezzel, és ma a kibucokban az élet sokkal szexistább, mint bárhol másutt Izraelben. Az emberek visszatértek a sztereotípiákhoz. A férfiak politizálnak, a nők inkább otthon vannak. A fiúk fizikát tanulnak és mérnök lesz belőlük, a lányok szociológiát végeznek és tanárként, vagy gyermekgondozóként helyezkednek el." Hitem szerint igen sokat köszönhetünk a kibucrendszernek, illetve minden efféle társadalmi kísérletnek. Abszolút üdvözlendő, hogy számos ember hajlandó önkéntes alapon extrém létformákat kipróbálni, mi pedig kényelmes kívülállóként leszűrhetjük a tanulságokat. A kibucok világa mutatta meg számunkra, hogy a magántulajdon iránti vágy nem tanult szokás, hanem genetikusan kódolt. A kibucok világa mutatta meg azt is, hogy sohasem fog létrejönni önkéntes alapú kommunista társadalom, tekintve, hogy ez a létforma nem vált széles körben népszerűvé. És most azt látjuk, hogy a nemi szerepekkel is hasonló a helyzet: nem társadalmi nyomás, hanem belső késztetések alapján választunk férfias és nőies életmódokat. Jómagam csak azt nem értem, hogyha mindez ilyen tisztán kirajzolódik, úgy miért erőltetjük továbbra is a progresszív vallást? Az egalitarizmus eszméje minden létező fronton pusztító vereséget szenvedett. Miért ragaszkodunk hozzá továbbra is foggal-körömmel?

 

"A férfitársalgás tanulmányozása alapján kiderült, hogy az inkább nyilvános (otthon befogja a száját), fennhéjázó, kompetitív, státusfüggő, figyelemfelkeltő és konkrét - vagyis a tudás és a képességek kimutatásáról szól. A női társalgás inkább privát (társaságban hallgat), együttműködő, megerősítő, empatikus, egyenrangú és csapongó (beszélgessünk a beszélgetés kedvéért)." A közelmúltban zárták le azt a húsz éven át tartó felmérést, melyet négyszáz egyetemista bevonásával folytattak arról, vajon a férfiak vagy a nők beszélnek-e többet. A vége az lett, hogy mennyiségben nincs nagy különbség, csupán a tartalom az, ami nagyon eltérő. Bevallom: én csak kapkodom a fejem, hogy egyes nők micsoda csapongásra képesek... Tudjuk: náluk sűrűbb a kapcsolat a két agyfélteke, illetve a különböző agyterületek között, mondhatnánk: a lányok elméjében minden mindennel összefügg. Most, hogy e mondatokat gépelem, hirtelen bevillant, hogy szombat este előkerült kedvenc asszociációs társasjátékunk, a Fedőnevek, melyet rendszerint férjek vs. feleségek felállásban játszunk. Mondanom sem kell: a csajok ezúttal is tönkrevertek minket... Egy biztos: a férfiak vadászó, fókuszált figyelmére, célirányos, analitikus gondolkodásmódjára és az ehhez illeszkedő kommunikációra égető szükség mutatkozik a tudományban, a filozófiában, az üzleti életben és a politikában egyaránt. Sem országot, sem céget, de még családot sem lehet menedzselni úgy, ha össze-vissza kapkodunk, illetve ha érzelmeket viszünk olyan területekre, ahol elengedhetetlen volna a hideg fej és a józan racionalitás. Muszáj tanulnunk egymástól. Nekünk, férfiaknak elsősorban empátiát, a nőknek pedig hűvös, elemző attitűdöt. Ha másért nem, hát azért, hogy jobban megértsük egymást.

 

"Kiegyensúlyozottság, magabiztosság, optimizmus, hatékonyság, kitartás, bátorság, döntéshozó képesség, intelligencia, ambíciók - ezek a tulajdonságok segíthetnek a csúcsra jutni, és nem véletlen, hogy a nők számára is ezek a legvonzóbbak. Ez a nyitja a jövőbeli szép reményeknek. Ezt az elcsépelt közhelyszerű igazságot tesztelte három kutató. A kísérletben résztvevőknek történeteket meséltek két ismeretlen nemű és azonos tudású teniszező emberről, akik egymás ellen játszottak. Az egyiket erősnek, versengőnek, dominánsnak és eltökéltnek, a másikat pedig kiegyensúlyozottnak, a játék öröméért teniszezőnek, az erősebb ellenfél által könnyen megfélemlíthetőnek és kevésbé versenyszelleműnek ábrázolták. Amikor arra kérték az alanyokat, hogy összegezzék a két ember tulajdonságait, a férfiak és a nők nagyon hasonló leírást adtak. Ugyanakkor, amíg a nők a dominánsabbat szexuálisan vonzóbbnak találnák (ha férfi lenne), addig a férfiak számára a domináns játékos kevésbé lenne vonzó (ha nő lenne)." A legelemibb ösztöneink mutatkoznak meg az effajta kísérletek által; nyilvánvaló, hogy a két nem más és más személyiségjegyeket tart szexinek. A fene se érti, hogy a feministák miért akarnak férfit faragni a nőkből és nőt a férfiakból. Ezzel aligha járna jobban a világ.

 

Sokféleképpen gondolkodhatunk nőkről és férfiakról. Viszont elmélkedéseink dimenzióit nem árt megkülönböztetni egymástól. A tudomány a valóságot írja le, nem a vágyálmokat, s nem azt, hogy mi volna a helyes. Nem is támaszt semmiféle kényszert a biológiai korlátokon túl - a tudomány nyilvánvalóan tiszteletreméltó. A józan erkölcs ugyancsak tiszteletet érdemel, hiszen azt mondja: mindenki úgy él, ahogy csak szeretne. A józan morál nem akadályozza a nőket a karrierépítésben, sem a férfiakat a mosogatásban. Egyedül az ideologikus gondolkodás az, amely mélyen megvetendő. Az ideológia ugyanis magasról tesz a tudományra és ugyanilyen magasról tesz az erkölcsre is. Az ideológusok megálmodják, hogy - szemben a kérlelhetetlen valósággal - mi volna a helyes, a követendő, az egyedül üdvözítő, majd ködös ábrándjukat erőnek erejével kérik számon mindenkin, aki csak hagyja magát. Az lesz az igazi ébredés, ha a többség végre képes lesz nemet mondani az őrületnek és az agresszív követelőzésnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618274645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

libernyák 2023.12.07. 16:46:27

@MEDVE1978: "A legnagyobb vita nyilvánvalóan ott van, hogy mi a gender (társadalmi nem) és a mi a biológia. Azt ki lehet mondani, hogy az emberi történelem, a közösségek története, az azokban felálló és létező hierarchiák is biológiai alapra tekintenek vissza. Ezt az állítást nagyon nehéz lenne vitatni, hiszen az ókorban nem beszélünk olyan globális információhálózatról, mint ma az internet, ami lehetővé tette volna a különböző nagyobb civilizációk érintkezését, mégis sokszor egymástól függetlenül hasonló struktúrák alakultak ki."
Igen, ezt a letepedés és a magántulajdon létrejötte után kialakult rendszert hívjuk patriarchátusnak, és fizikai fölényük révén nyilván (szinte kizárólag) férfiak kerültek vezető szerepbe.
Ehhez nem volt szükséges, hogy jelentős kognitív különbségek legyenek férfi és nő közt.

MEDVE1978 2023.12.07. 17:07:49

@Boldeone2:

"Voltak azért, sőt, a prehisztorikus társadalmi viszonyok egészen érdekesen nézhettek ki..."
Döntően nem, illetve a tendencia nem ez volt. A történelem során előfordulnak női vadászok, női harcosok, de semelyik kultúrában nem domináns vagy jellemző ez.

"Engels szerint a patriarchátus, a magántulajdon megjelenésének következménye." Engels 150 éve élt és nem túl sokat tudott az ősközösségről, ahogy ma sem tudunk róla sokat. A magántulajdon nagyon korán megjelent, kérdéses az, hogy a magántulajdont hogyan fogod fel. Az magántulajdon-e, hogy a legerősebb hím vesz először vagy kapja meg először a nőstényeket, esetleg a tetszetős nőstényt maga mellé veszi. Ahogy az oroszlánnál is a hím a falka vezére, úgy a majmok döntő részénél is.

"Egy erőforrásokban gazdagabb, békés környezetben a matriarchátus is opció." Történelmi példa erre szinte nincs, ha van, akkor is elenyésző. Matriarchátus néhány példa (kis közösségek szigeteken, háború utáni helyzet, ahol a nők száma nagyobb) igazából nem létezett. Ez kicsit olyan, mint a kommunizmus, aminek az előfeltétele szintén az erőforrások korlátlansága.

Afrikában a bushmannok pl lényegében család nélküli társadalomban élnek.
A wikipedia azért erősen mást mond erről: en.wikipedia.org/wiki/San_people

"Women are mainly involved in the gathering of food, but sometimes also partake in hunting."
"Most San are monogamous, but if a hunter is able to obtain enough food, he can afford to have a second wife as well."

"Szexuális kapcsolat lényegében "mindenki mindenkivel" hiszen átörökítendő magántulajdon nincs, így a keresztényi jellegű családi értelmetlen lenne"
A wikipedia cikk alapján kétlem, hogy ez így lenne. De ha mégis, akkor is egy primitív, kis létszámú közösségről beszélünk, nem pedig a Földet uraló társadalmakról. Persze lehet abban hinni, hogy ez az ártatlan ősközösség bája, meg mindenki ilyen volt az őskorban, de ennek semmi alapja nincs. Alapja annak van, ha meglátjuk, hogy az őskori közösségek a letelepedés után mivé fejlődtek.

"Az iszlám kultúra pont az ellentéte: a nők a férfi magántulajdonai, miközben egy férfi több nőt is birtokolhat" Ahogy a korábbi idézet szerint a bushmanoknál is játszik a több feleség.

"Tulajdonképpen ma az történik, hogy a nők visszaszerzik a helyüket a társadalomban, amely soha nincs nemi egyensúlyban" Óriási baromság. A történelem során a nők mindvégig kiszolgáltatottabb helyzetben voltak. Nem szereznek vissza semmiféle helyet, ez nem valamiféle visszaállás egy "természetes" helyzetre, ősközösségi vagy ártatlan természeti népi értelemben, hanem egyértelműen egy a történelemben precedens nélküli tevékenység.

"A progresszív társadalom az egyenlőségről szól. Pl az LMP- ben kötelező két elnököt választani, egy férfit és egy nőt. Ez a bázisdemokrácia lényege és a kvóták, amiket fel kell tölteni tartalommal..." Újabb baromság, ahogy a kvóták nagyjából mind.

"A túl izgágák megzabolázásra ez kiváló, a verenyt csökkenti, lesznek kevésbé rátermettek"
Lassan több mint 25 évet dolgoztam együtt különböző nemű kollégákkal, összesen kb. 10 évig voltak női főnökeim. Összességében el kell mondanom, hogy a női főnökök lehet, hogy jobb szakemberek voltak több területen, de az biztos, hogy a nagyobb érzékenységük a mindenféle érzelmi kérdésekre jelentősen rontott a teljesítményükön. Általában mindannyian jobban álltak hozzá a férfi kollégákhoz, mint a többi nőhöz, kicsit talán versenytársként is figyelembe véve őket. Egy vezetőt nem az jellemez, hogy ő férfi vagy nő, hanem az, hogy rátermett-e, ezért is hülyeség a kvóta.

A kvóta szerű társadalom mérnökösködéstől hánynom kell, mivel kontraszelektív lesz. Egy más példával: több cigány nemzetiségű emberrel dolgoztam együtt a pályafutásom során. Volt, amikor egyszerre többel. Négyen voltak, a csoportvezető Béla, neki volt István a beosztottja. Béla teljesen tehetségtelen volt és alkalmatlan koherens munkára, még is ő volt a csoportvezető, mert valószínűleg jobban kommunikált és jobb kapcsolatai voltak. Egy kvótás rendszerben a cigányok közül valószínűleg az aktívabb, hangosabb Béla jutott volna el vezető pozícióba. István később a magyarok között is jól érvényesült, Bélával nem tudom mi történt.

MEDVE1978 2023.12.07. 17:14:09

@libernyák: Attól függ mit értünk a kognitív különbségek alatt. Egy szóval sem mondtam, hogy a nők vagy a férfiak okosabbak vagy butábbak lennének, úgyhogy nem ezt. Ha a kognitív különbségek alatt gondolkodásbeli különbséget értünk, azok jelen voltak és vannak. Egyértelmű, hogy a kezdetektől fogva a női gondolkodás másmilyen volt, hiszen a nők szerepe más volt a közösségekben. A női gondolkodás biztonságorientált volt, arról szólt, hogy a nő fizikai, ellátási biztonságban tudja magát és a gyermekét. A férfi gondolkodás nyilvánvalóan kompetitív volt, a célja a saját lét biztosítása, illetve a minél magasabb státusz, valamint a gének továbbadása. A különböző célrendszerek miatt a gondolkodás és akár a biológiai felépítés is egyértelműen különböző, ez ma is hasonlóan van.

"Igen, ezt a letepedés és a magántulajdon létrejötte után kialakult rendszert hívjuk patriarchátusnak, és fizikai fölényük révén nyilván (szinte kizárólag) férfiak kerültek vezető szerepbe." Ez alapján akár lehetne általános gyakorlatnak is nevezni, mert az volt az elmúlt párezer évben.

2023.12.07. 17:17:35

@MEDVE1978:
a matriarchátus időlegesen dehogy nem vált dominánssá. az éjszaki germánok körében. azok ugyanis uniszex kultúrát hirdetnek. a skandináv társadalom alapja mai napig az, hogy a férfi is képes nőies módon gondolkodni. ugyanakkor a lányok is képesek férfi szerepeket eltanulni. és ez a gondolkodás az ősiségből ered. viking kultúra. és egyébként ugyanez a zsidóknál is jelen van. az izreali hadsereg fele férfi, fele nő.

2023.12.07. 18:40:13

@libernyák:
ez nem kizárólag fizikai fölény. eleve nem fölény, hanem különbség. a nők a magánélet szervezésben jobbak. a férfiak pedig a közéletben. kivéve akik azt mondják, hogy nincs is közélet, mert a közösség magánszemélyek összessége. mert azok a közéleti debilek. őket kell lecserélni nőkre, csak nem feministákra.

Boldeone2 2023.12.07. 19:15:52

@MEDVE1978: Voltak azért, sőt, a prehisztorikus társadalmi viszonyok egészen érdekesen nézhettek ki..." ezt állítom én
Te meg ezt: " Engels 150 éve élt és nem túl sokat tudott az ősközösségről, ahogy ma sem tudunk róla sokat

Ha ma sem tudunk sokat róla, akkor nem lehet vita tárgya, én viszont azt mondom, hogy pl egy afrikai őskörnyezetben, ahol nincs erős kompetíció a nemzetségek, törzsek között, siman működhetett egy matriarchális jellegű rendszer
Az emberszabású majmoknál- bonobók - is létezik a dolog, tehat nem példa nélküli

Egy erőforrásokban gazdagabb, békés környezetben a matriarchátus is opció." Történelmi példa erre szinte nincs, ha van, akkor is elenyésző"

Azért van rá elég sok példa...

en.m.wikipedia.org/wiki/Matriarchy

wikipedia cikk alapján kétlem, hogy ez így lenne. De ha mégis, akkor is egy primitív, kis létszámú közösségről beszélünk, nem pedig a Földet uraló társadalmakról."

- A Föld uralása " egy eleve téves emberi emberi konstrukció. Ha elveszem a technológiat a modern emberből, akkor nem sok marad... lehet, hogy a bushmannok nagyobb harmóniában éltek egymással és a természettel, mint a modern ember, ahol a leginkább csak a törvény akadályozza meg az embereket abban, vagy még az sem, hogy erőszakkal elvegyék egymás javait, megöljék egymást...Vagyis: az erkölcsi fejlődés nehezen mutatható ki...

A női princípiumok előtérbe kerülése éppen ezt szolgálná...folyt..

Boldeone2 2023.12.07. 19:49:13

@MEDVE1978: Óriási baromság. A történelem során a nők mindvégig kiszolgáltatottabb helyzetben voltak. Nem szereznek vissza semmiféle helyet, ez nem valamiféle visszaállás egy "természetes" helyzetre, ősközösségi vagy ártatlan természeti népi értelemben"

- A természetes helyzet az, hogy a férfi és a nő szerepe egyenlő, vagyis ezt kell(ene) a társadalmi helyzetüknek is tükrözni, azaz: ebben az értelemben véve, helyreáll a természetes állapot!

Sőt, mondok még egy evidenciát neked! Adott számú nőt lényegében jóval kevesebb számú férfi is meg tud termékenyíteni! Vagyis, a több nő valamelyest fontosabb lehet az emberi fennmaradás szempontjából. Ha túl sok a férfi és kevés a nő, az mindig brutális erőszakhoz, fokozódó kompetícióhoz vezet. A férfiak rivalizálása brutálisabb mint a nőké. De, emberi tarsadalomban élünk: az evolúciós verseny itt inkább káros, mint hasznos ..

Egy stabil társadalomhoz megfelelő számú nő és bőséges erőforrások kellenek. Ha az alapigények kielégülnek: étel-ital, szex, akkor a társadalom nyugodtabb...

Sokat beszélünk a migrációról manapság...Mit is keresnek itt pl az észak- afrikai migránsok Európában, és miért nem tudnak kulturáltan viselkedni..
Adott egy anakronisztikus, fejleten társadalom, ahol a vallás igazgat, ahol munka nincs, van ahol 60% a fiatalkorú munkanélkülség
Ebben a helyzetben feleségre sincs esélye egy fiatalembernek, vagyis nem tud dugni sem, mert a társadalom kizarja a dugás lehegőségéből azt, aki úgymond szegény

Amikor pedig beszabadulnak Európaba félreértik az itteni nők metakommunikaciós jeleit, így tömeges nemi erőszakot követnek el...
Bizonyítani nem tudom, de szerintem a terrorcselekményeket elkövetők szexualisan frusztrált, pár nélküli emberek..
Persze, mindent a vallásra fognak...
De azert pár tucat izraeli nőt, csak megrőszakoltak a Hamasz terroristak ....

Valójában a migránsellenességnek is ez a látens alapja. Az ösztönhordát nem akarjuk, nem a munkánkat féltjük, az nonszensz

A konklúzióm az, hogy sok, " elérhető "nő kell a nyugodt társadalomhoz, az alapfeltétel. Azok pedig legynek felvilágosultak, de ne feministák...
Az NDK lehett az aranykor, azóta romlik a fériak helyzete... ezert sem kell a migráns -konkurencia...

2023.12.07. 19:53:37

@Boldeone2:
az őspogányság ősanyagáson, földanyácskán és ehhez hasonlókon alapul. egyesek még a hozsannázást is az ősanyához, hősanyához való könyörgésnek olvassák. felételezve, hogy a magyar az valami napkeleti bölcselet nyelve. johsua a jóság. józsef jó és szép is. ez ugye 19. századi elképzelés. és ennek is vannnak követi. noé nő volt. ha létezett, akkor csak nő lehetett. hiszen sém, hám és jáfet fiai, annak leszármazottai elég részletesen le vannak írva a bibliában és ez ezek három y kromoszómával rendelkeznek. ezek egy nőtől, noétól és három férfitól eredhetnek. az özönvíz után életben maradt három törzsi férficsoporttól és kevés számú nőtől. csak az ősanyaságból egy saját patriárhátust faragtak a zsidók. ez biologikusan egyértelműen állítható. ha noé létezett, akkor csak és kizárólag nő lehetett.

és temérdek matriarchális elem van a kultúrában. a magyarban is. boldogasszony anyánk regina pátrónánk. így kezdődik a katolikus néphimnusz. pater ugye az apa. fater. patróna nőnemben. és a rex nőnemben regina. (amit úgy úgy énekelnek, hogy "régi nagy". az eredetileg regina. mára a királynőnk. nem mária terézia, hanem a mennybéli.) még a labancok világképe is mária teréziára van alapozva. a magyar történetírásban egy hárpia, aki átbassza a nemességet és a polgárságot. ágyúzza az erdélyieket.

szinte minden kultúrában van matriarchális elem. a skandinávban a legerősebb. az uniszex kultúra. ami nem azt jelenti, hogy a nemek teljesen felcserélhetők, csak az, hogy a nemi szerepek részlegesen eltanulhatók. mert biologikus korlátok vannak. a férfiak nem tudnak szülni. a szőrös mellükkel csecsemőt szoptatni, stb. van amit a férfiak nem tudnak. esélyük nincs. de azért nagyon sok dolog van, amiben a férfiak akárhogy csűrjük csavarjuk általában jobban teljesítenek. és van amiben a nők jobbak. olyannyira, hogy arra kizárólag ők képesek. és nélkülözhetlenek. hála istennek.

Boldeone2 2023.12.07. 19:58:16

@MEDVE1978: kvóta szerű társadalom mérnökösködéstől hánynom kell, mivel kontraszelektív lesz."

index.hu/belfold/2022/05/04/nok-a-politikaban-visszaterok-es-uj-arcok-a-parlamentben/

Nekem meg az ilyen kibaszott aránytalanságoktól kell hánynom! A pártok miért képtelenek tehetséges nőkkel feltölteni, mondjuk egy 25% - os , minimum kvótát?

Nincs 25% tehetséges nő, a 75% férfi képviselőre??? Lássuk be, hogy ez a szemlélet úgy szar, ahogy van! Csak 70 éves vén fasz férfiak alkalmasak, nincs elég tanult, világlátott nő a 35- 45 éves korosztályból?

Ne vicceljünk már! Kellenek a kvóták, hogy kicsit a megfelelő irányba mozgassuk a társadalmat!

2023.12.07. 20:04:24

@Boldeone2:
az mszp, az lmp és a momentum bukása is a társelnökség. mert van donáth anna aki kemény legényt akarja eljátszani és hülye picsa. és van a tutyimutyi motyorgó, jaj ezt is elbasztam megint, ami megint csak nem áll túl jól akkor ha valaki a semmiből előlépve országos listát vezetve országot akar igazgatni. egy több tízezer főből álló szakapparátust akar irányítani. illetve dehogy akar. csak őt tolták be.

ez a társelnökösdi gyurcsányéknak áll jól már ha jól áll nekik valami. de ők ebben hitelesek. mert ők a magánéletben is egy párt alkotnak. és ők egy húron pendülnek. ugyanezt nem gondolom kunhalmi ágnesről és az éhségmenetelő a társelnök. nem illenek össze.

azért nem kell ez a társelnökösdi, mert egy férfi képes nőként gondolkodni, nőiesen. genetikusan van ilyen képessége. és a nőkben rejlő általános embersége adja generikus képességet arra, hogy a férfiasságot eltanulják. tehát náluk ez tanult magatartás.

megint ami a férfiakban genetikus, a különféle y kromoszómák törzsi háborúja, az a nők körében memetikus. és megfordítva. a nők magánéletben használt játszmázását tanulják el a férfiak a politikában.

Boldeone2 2023.12.07. 20:05:21

@cvsvrs: Így van!

Kegyes Földanya,
Kegyes Napanya,
Kegyes Holdanya,
Kegyes Vízanya,
Kegyes Ősapák,
Kegyes Ősanyák,
Kegyes Istenek,
Kegyes Szellemek,

Ebben is látszik a női princípium kiemelet helyzete: földanya

Az ősi kultúrákban a nők szerepe nagyon fontos volt. Pl az afrikaik is azt mondják, hogy " Mama Africa "

De, amikor az oroszokkal vitázom, akkor is " mother Russia " - ról van szó. Hiába medve a szimbólum, de mégis nőnemű az országuk megszemélyesítése

2023.12.07. 20:27:32

@Boldeone2:
európa is istennő.
oroszország: fatherland. az atya, bezéve az atyuska: atyec. atyecsetva a haza. fatherland.

2023.12.07. 20:28:47

a magyar ez ügyben gender semleges: szülőföld.

2023.12.07. 20:34:43

az oroszban még rógyina is a haza és az a család. národ a nép. már amennyi tudok oroszul. engem egy zsidó tanított. laci bácsi. aki szerencsére rövidlátó volt. és nagyon örült, hogy milyen sokan kiveszik a könyvtárból az orosz szótárt. az azonban csak ahhoz kellett, hogy feleltetéskor és dolgozat íráskor egy a pad szélén legyen. és egy a padban.

Glokta 2023.12.07. 20:36:37

@Boldeone2: "Nincs 25% tehetséges nő, a 75% férfi képviselőre??? Lássuk be, hogy ez a szemlélet úgy szar, ahogy van! Csak 70 éves vén fasz férfiak alkalmasak, nincs elég tanult, világlátott nő a 35- 45 éves korosztályból?"
Nem, nincs 'elég' tanult, világlátott nő, aki politikusnak állna.

Nem azért van kevesebb mint 25% nő a Parlamentben, mert a férfi kollégák összeesküdnek a nők ellen, hanem mert jóval kevesebb nő megy párttagnak vagy képviselőnek a legacsonyabb szinttől (önkormányzati) fogva.

2023.12.07. 21:11:26

@Glokta:
de azért is. mert a férfiak összesküdnek a politikában. és férfiaskodnak. ezért van kevés nő a politikában. az orbán családban az egyetlen közéletra alkalmas nem megosztó szereplő lévai anikó. a többi nem valódi politikus, abban az értelemben nem a polisz ügyeit intézi, hanem a többi megosztó férfival játszmázik.

2023.12.07. 21:14:35

egy néppártnak a baloldala rendesen a szocialista nőtagozat. a lányok szociáldemokraták, az asszonyok keresztényszocialisták. ez áll nekik jól. a nőiségük erre predesztinálja őket.

2023.12.07. 21:20:06

és a rendszerváltók egyik nagy hazugsága, hogy a kereszténység és a szocializmus nem kompatiblisek egymással. dehogy nem. mi az, hogy nagyon is. a másik hazugságuk, hogy a nacionalizmus nem kompatibilis a liberalizmussal. a magyar történelmi arcképcsarnok tele van nemzeti érzelmű és szabadelvű politikusokkal. szinte csak ilyenek vannak. egy néppártban a fiatalok a liberálisok. ők az ifjúsági tagozat. mert nekik az áll jól. és az idősek a konzervatívok. mert nekik meg az.

és aki ezen kívül áll az legyen párton kívüli, pártatlan. ez ennyire egyszerű. biologikusan predesztinált, az hogy ki hol áll.

Boldeone2 2023.12.07. 21:31:15

@Glokta: Hidd el, - láttam már politikai pártot belülről- nem 25% alatt van a női pártagok száma. A Momentumnál szerintem kiegyensúlyozott arányok vannak, de nem gondolnám, hogy a Fidesz képtelen kiállítani egy 25% - os parlamenti képviselői kvótát

Jó lenne nem szektásodni, ehhez kellene a " vérfrissítés "

De, ez még a bázisdemokratikus partoknál is nehéz

T

2023.12.07. 21:54:14

@Boldeone2:
ha egy párt néppárttá akar válni, akkor csinál egy nőtagozatot. és az párt baloldala. az ifjúsági tagozat a liberális. és az időstagozat a konzervatív. és ez egy párt. egy néppárt. és ezen kívül nem is kell másik. mert a nemzetiek a férfiak. a fiatalok nemzeti liberálisok, az idősebbek konzervatív nacionalisták. biologikusan ezek az alapvető politikai szerepek. a konzervatív atya, a liberális fiú és a szocialista néplélek. ez a politika szentháromság tana.

Boldeone2 2023.12.08. 01:19:28

@cvsvrs: Erről én nem is tudtam,...:)

De, valahogy jól sejtettem merre fog haladni a világ:

Jönnek a nemi kvóták!

index.hu/kulfold/2022/06/11/noi-vezetoket-nagy-cegek-felsovezetes-europai-unio/

Boldeone2 2023.12.08. 01:31:11

@MEDVE1978: Egyébként ez is azt mutatja - hogy állításoddal elkentétben igazam lehet! A korai emberi közösségekben, ahol a harc nem volt rendszeres, simán lehetett egyfajta matriarchális jellegű társadalom, vagy legalább közel egyenlő. Mint pl ezeken a szigeteken, ahol meg tudott maradni az ősi szokás, az elszigeteltségben:

"Although it’s located only 48km off the coast of Guinea-Bissau, the archipelago has maintained a strong sense of autonomy, with local tradition remaining largely unchanged.
Women occupy a prominent role in society. Matriarchal by nature, Bissagos culture sees women dominate in sectors such as law, household management, with courtship even prompted by women. Wives are able to choose their husbands and they’re also able to get divorced, should they wish."

Ezt a természetes viselkedést nyilván átalakította a bantu törzsek vándorlása, harc az élettérért, majd az arab hatás, a rabszolgakereskedelem elterjedése...

De, lássunk csodát, a vilgon a legtöbb női parlamenti képviselő a ruandai parlamentben van, de a többi élenjáró közt is sok az afrikai orszag !

Kvóták meg lesznek, ez az EU egyértelmű törekvése !

Boldeone2 2023.12.08. 01:39:12

Tehát be kell illeszteni a nemzeti jogba a kvótákat, aki nem teszi, az büntetést fog kapni ( elvileg...)

ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_3478

baalint1 2023.12.08. 06:41:05

Sehol nem mondja a gender "ideológia", hogy a férfiak és a nők egyenlőek lennének. Szimplán a liberalizmust kritizálod, mely szerint nem kell ráerőltetni semmit sem az emberekre, mert a nemi szerepek egy része tanult, egy része genetikai, egy része pedig ugyan genetikai, de nagy a szórása (egyik nemnél gyakoribb mint a másiknal, de szignifikánsan megjelenik a másik nem egyedei között is), ezért nem várható el ilyen vagy olyan viselkedés minden nőtől, illetve minden férfitól. Szóval a bolsevik társadalommérnökösdi elvetéséről van szó, ami a te fő ideológiád.

Serény Vélemény 2023.12.08. 08:45:55

@Boldeone2: Egy nem férfiak vezérelte társadalom nem képes sikeres lenni.
Ez van. Ha nem tetszik, akkor költözz Ruandába, mert az biztos jó hely, a legtöbb női parlamenti képviselővel!

G. Nagy László 2023.12.08. 10:29:58

@baalint1: Volt idő, amikor még értelmes hozzászólásaid voltak. Kezdesz teljesen elhülyülni, és egy használhatatlan troll marad csak a hajdan szép reményű fiatalemberből. Ennyi erővel írhatnád azt is, hogy olvasóimat öregasszonyok megerőszakolására buzdítom a hétvégi temetői buszjáraton. Pont annyi értelme és valóságalapja volna, de legalább lenne benne némi kreativitás...

G. Nagy László 2023.12.08. 10:40:27

@baalint1: Azon tűnődöm, hogy miféle szánalmasan idióta környezetben mozoghatsz, ahol még működnek ezek a primitív, Teleki téri szintű mellébeszélések.

"Sehol nem mondja a gender "ideológia", hogy a férfiak és a nők egyenlőek lennének."

Még sosem hallottál ilyesmiről, igaz?? Hazudik a szerző is, aki azt írja, hogy a politikai korrektség szószólói mindent megtesznek, hogy eltitkolják és ellehetetlenítsék a a férfi és a nő elméjének különbözőségeire fókuszáló kutatásokat... Igazi ideológia-vezérelt beteg valóságtagadó lett belőled.

"Szimplán a liberalizmust kritizálod"

Sosem kritizálom, hiszen azt képviselem. Minden szavammal. Pont ez fáj neked, aki már baloldalról sírsz, mert elveszítetted az identitásodat.

"nem kell ráerőltetni semmit sem az emberekre, mert a nemi szerepek egy része tanult, egy része genetikai, egy része pedig ugyan genetikai, de nagy a szórása (egyik nemnél gyakoribb mint a másiknal, de szignifikánsan megjelenik a másik nem egyedei között is), ezért nem várható el ilyen vagy olyan viselkedés minden nőtől, illetve minden férfitól."

Ez mind igaz, és pont ugyanezt írom a posztban magam is. Talán olvastad is.

"Szóval a bolsevik társadalommérnökösdi elvetéséről van szó, ami a te fő ideológiád."

Szánalmas ez az óvodás csúfolódás. Azzal zárom a posztot, hogy milyen undorító dolog a társadalommérnökösködés, erre engem vádolsz ezzel. Hülyébb vagy, mint a DK-s nyuggerek.

2023.12.08. 11:05:28

@G. Nagy László:
a világképed az, hogy vannak az egyének, és azok számára lehető legnagyobb szabadságot kell biztosítani. abból a gender ideológia egyenesen következik. vannak transznemű egyének? vannak. lehet őket korlátozni a szabadságjogaikban? nem lehet. ha egy transznemű érzékenyíteni akar az óvodában, akkor lehet ezt közösségileg korlátozni? az individualizmus szerint nem lehet. akinek nem tetszik az ne menjen oda.

senki se kényszeríti se a gyerekeket, se a szüleiket, hogy az érzékenyítő tréningeken részt vegyenek. lehet, hogy eredendően többségben vannak, akik semmi ilyesmit nem szeretnének, ugyanakkor nekik nincsenek közösségi jogaik. mert ők csak egyének. és egyébként pedig a média megint csak azt közvetít, amit csak akar. az is egyéneké. bárki alapíthat amerikában is egy újabb tévéállomást. egyénileg természetesen. és versenyezze le a demokrata pártiakat. ehhez minden amerikai állampolgárnak egyénileg joga van. és szavazhat a republikánusokra is.

hol a hiba? éppen az általad képviselt individualista elvek érvényesülnek a gyakorlatban. az, hogy neked nem tetszik ez az irány az egyéni szociális problémád. az elméleted szerint.

G. Nagy László 2023.12.08. 11:21:00

@cvsvrs: Sosem tudom, hogy pusztán provokálsz, vagy tényleg nem értesz semmit.

"a világképed az, hogy vannak az egyének, és azok számára lehető legnagyobb szabadságot kell biztosítani. abból a gender ideológia egyenesen következik. vannak transznemű egyének? vannak. lehet őket korlátozni a szabadságjogaikban? nem lehet."

Eddig stimmel.

"ha egy transznemű érzékenyíteni akar az óvodában, akkor lehet ezt közösségileg korlátozni? az individualizmus szerint nem lehet. akinek nem tetszik az ne menjen oda."

Ez akkor igaz, ha a transzik kizárólag magánóvodákban érzékenyítenek, ahol a szülők tudnak erről. Ez esetben hadd szóljon!

"hol a hiba? éppen az általad képviselt individualista elvek érvényesülnek a gyakorlatban. az, hogy neked nem tetszik ez az irány az egyéni szociális problémád. az elméleted szerint."

Ha valakit állami erővel meg lehet büntetni - mondjuk gyűlöletbeszédre hivatkozva - ha mindez ellen felszólal, ott bukik az egész. Nyugaton sok helyütt ma ez a helyzet. Itt a hiba.

Ha viszont van szólásszabadság, úgy virágozhat minden virág. Tőlem lehet bárki náci, kommunista, muszlim, vagy progresszív. Nekik joguk van pusztító ideológiákat képviselniük, nekem meg jogom van írni arról, hogy ezek mennyire aljas eszmék. Ennyi.

2023.12.08. 11:21:37

@G. Nagy László:
a szocialista, vagy szociális elképzelés az, hogy a magánélet alapja az egyén. egyéni szabadságjogok. tehát privát módon mindenki azt csinál, amit akar. feltéve, hogy a többi egyén jogait nem korlátozza. tehát élhet valaki poligám kapcsolatban is. valaki egyénileg egy háremet is fenntarthat. nyilván ez esetben sem erőszakolhat meg senkit, nem tarthat szexrabszolgákat, stb. mert az a másik egyén szabadságjogait súlyosan korlátozza. ezeket a kérdéseket a büntetőtörvényköny rendezi. és van egy polgári törvénykönyv, ami az egyén szabadságjogait biztosítja. ez az individualizmus. francia forradalom. code napoleon. az atlanti, transzatlanti világ, a nyugat fejlődési mintázata. az amerikanizmus. és a szovjet rendszer az, hogy minderről a közösség dönt. mert hogy mindez kollektivizált. és egyébként ez az ázsianizmus.

és a köztes rendszer az európaiság. a magánélet alapja az individuum. a közélet alapjai a kollektívák. közösségek. tehát ha egy szocialista lakókörzetben a többség azt mondja, hogy a transzneművek az óvodában ne érzékenyítsenek, akkor ez bár korlátozza a transznemű egyén szabadságjogait, ugyanakkor el kell fogadni a kollektivista döntéshozatalt. mert hogy van egy kollektivista polgárjog. amelyik nem totalitárius.

tehát ez a rendszer úgy lesz liberális, hogy több mint ezer elektori körzetből esetleg lehet, hogy lesz egy, ahol a szülők többsége azt mondják, hogy érzékenyítsenek az óvodások. és aki ilyesmit szeretne az költözzön oda. és ezek után az egy kísérlet, hogy egy ilyen szivárvány családos falu működik, vagy sem.

a konzervativizmus azt mondja, hogy ez egy nagyon szép szociálliberális koncepció, de kollekvitista módon még ezt is korlátozni lehet. és lehet. csak akkor az már nem liberalizmus. különösen nem individualizmus.

G. Nagy László 2023.12.08. 11:31:40

@cvsvrs: Egyszer próbálj meg kilépni a saját gondolati mókuskerekedből, és figyelj arra, amit írok! Nem nehéz. Az individualizmus (vagy hívhatod amerikanizmusnak is) MINDEN KÉRDÉST megválaszol. Felesleges kollektivista faszságokat iderángatnod. Elég mindent az egyén szemüvegén át nézni. Nem létezik egyéb perspektíva. (Ha igen, az erőszakot jelent, ami kurvára nem demokratikus, nem európai, nem liberális, de még csak nem is jogállami.)

2023.12.08. 11:38:56

@G. Nagy László:
a gender ideológia célja az, hogy csak magánóvodák legyenek. az állami oktatási rendszert transzneműek jogaira hivatkozva vernék szét a demokraták. és egyébként a republikánusok, illetve a kicsit is értelmes amerikaiak joggal mondják azt, hogy ezzzel szétverik a helyi közösségeket és végső soron az amerikai társadalmat, mert hogy megosztják az embereket. ennek célja az, hogy szétverjék a közintézményeket.

egy amerikai az állami egyetem lehet, hogy már közelítőleg olyan jó képzést nyújt, mint egy magánegyetem. úgy szét kell verni. és ehhez kellenek a kvóták. és akkor persze, hogy lesz aki azt mondja, hogy ő transznemű azért, hogy kvótához jusson. és lehet mondani, hogy lám a rengeteg transznemű értelmiségi. növelni kell az arányszámukat. és ez szétveri az állami intézményeket. mert az emberek többsége magánegyetemre megy, ahol vannak ösztöndíj programok. minden amerikanizált pénzalap egy corporation/foundation kombó. és ezek versengenek. az ngo-k ugyebár a tőkepiaci alapok alapítványi részlegei. nemcsak soros alapítvány, hanem temérdek ilyen verseng. ez az amerikai rendszer.

és ebben a gender ideológiának legitimitása van. senki se mondja azt, hogy bárki szabadon erőszakot követhessen el. az erőszakosság ezekkel szemben jelentkezik. tehát akkor az egy erősödő fasizmus. újra visszatérnének a klux klux klánok. ezt nem engedhető meg. szóval ez egy kompakt ideológia. az individualizmus.

csak ez nem "a" liberalizmus, hanem annak egy extrém változata, az amerikanizmus. és egyébként lehet, hogy eredetileg az atlantizmus is ilyen. ez a francia forradalomból exportált világkép. aminek magyarországi megjelenése a felvilágosult abszolutizmus. mária terézia és kora és azt követő időszak a reformkorig. valamint a kiegyezés utáni időszak bécsből diktált része is ez. a habsburg uralom.

2023.12.08. 11:44:13

@G. Nagy László:
van egy amerikai óvoda. abba egyének járnak, illetve az óvodás korú gyermeik. odamegy egy transznemű és érzékenyítő tréninget akar. egyénileg korlátozható? az óvoda igazgatójának az individualista elvek szerint azt kell mondani, hogy kérem szépen megkérdezzük a szülőket. mert nyilván senkinek a gyerekét nem lehet erre kényszeríteni. erről szó nincs. de a médiában késztetni lehet, hogy ez egy szuper jó dolog. ezt szabadon lehet reklámozni, stb. kötelezővé nem lehet tenni. de azt a soros alapítvány se akarja.

senkit se rúgnak ki egy állami óvodából csak azért, mert a gyerekeit nem akarja ilyen tréningekre járatni. megteheti. azonban a média nyomására kiközösíthetik. és te mondhatod, hogy ez abnormális, ebből egy aberrált társadalom jön létre, mindez azonban éppen az elveid szerint történik.

2023.12.08. 11:45:50

@G. Nagy László:
tehát ha egy szülő nem vinné erre a gyerekét, akkor ne vigye. nincs kényszer. késztetés van a médiából. értem, hogy ez egy baromság, de ez az individualizmus egyenes következménye. nincs kollektivista korlát.

G. Nagy László 2023.12.08. 11:53:16

@cvsvrs:

"tehát ha egy szülő nem vinné erre a gyerekét, akkor ne vigye. nincs kényszer. késztetés van a médiából. értem, hogy ez egy baromság, de ez az individualizmus egyenes következménye. nincs kollektivista korlát."

Ahol így van, az így tökéletes. Hol a hiba?

2023.12.08. 12:14:05

@G. Nagy László:
így működik a demokrata párti amerika. ha úgy lenne, hogy mindazt amit a köztévé, az origo felvonultat kötelező, akkor a köznép fellázadna. így pedig csak késztetik az embereket az egyik irányba. ez az amerikanizmus. és a másikba. ez az ázsianizmus. és ezek elegye a rendszerváltás. és ebből lesz ez az orwelli világ. ebből a kettősségből.

Boldeone2 2023.12.08. 12:22:55

@Serény Vélemény: Egy nem férfiak vezérelte társadalom nem képes sikeres lenni.
Ez van. "

- Pont fordítva van! Egy sikeres társadalomnak nem kell vezérlő tábornok! Sőt, éppen azokat kellene minél hamarabb picsán rúgni ( Orbán, Putyin) akik vezérelni akarnak!

Vezérlés= szenvedés a kisebbségnek vagy akár a többségnek

Boldeone2 2023.12.08. 12:27:35

@Serény Vélemény: Ursula von der Leyen pont azért lett megválasztva, mert nem vezérlő tábornokot akartak, Orbán sem azt akart..

Az más kérdés, hogy Orbán azon felháborodik, ha kívülról beleszólnak abba, amit csinál, de ő itthon diktátorként viselkedik a csalárd 2/3 - ra hivatkozva ...

MEDVE1978 2023.12.08. 12:27:59

@Boldeone2:
"A természetes helyzet az, hogy a férfi és a nő szerepe egyenlő, vagyis ezt kell(ene) a társadalmi helyzetüknek is tükrözni, azaz: ebben az értelemben véve, helyreáll a természetes állapot!"

Dehogy is az. Az evolúció egyik alapelve, hogy a fajok változnak, az ember főemlős. A főemlősöknél sem egyenlő a hím és a nő szerepe, illetve ez egy rossz fogalomtár, nincs olyan, hogy "egyenlő". Olyan van, hogy azonos, de mi alapján lenne egyenlő? Ez értelmezhetetlen! A bonoboknál a csoportdinamikát női dominancia jellemzi, a gorilláknál hímeknek vannak háremeik, a csimpánzoknál a hímek irányítják a társadalmat.
Egyenlőség sehol nincsen, miért pont az embernél alakult volna ki?

"Egy stabil társadalomhoz megfelelő számú nő és bőséges erőforrások kellenek."
A történelemben a bőséges erőforrások szaporodási boomhoz vezetnek, az pedig szűkös erőforrásokhoz. Tehát egy bőséges erőforrású társadalom semmiképpen nem stabil hosszú távon. Ez megint kommunizmus vagy mennyország kategória irányába megy: olyan társadalom, ahol sok nő meg bőséges erőforrások vannak...

"Ebben a helyzetben feleségre sincs esélye egy fiatalembernek, vagyis nem tud dugni sem, mert a társadalom kizarja a dugás lehegőségéből azt, aki úgymond szegény" Ha ez így lenne, akkor Maliban, Nigerben és Malawiban nem lenne népszaporulat, sőt az arab országokban sem. Ők azért szaporodnak, mert az ottani nők nem egyenjogúak, a kultúra pedig arra predesztinálja őket, hogy ez a társadalmi szerepük, ilyen egyszerű.

MEDVE1978 2023.12.08. 12:32:46

@Boldeone2: "A pártok miért képtelenek tehetséges nőkkel feltölteni, mondjuk egy 25% - os , minimum kvótát?"

Nem érzékelem, hogy a magyar politikai élet jobb lenne attól, hogy van benne még ugyanennyi Dúró Dóra, Varga Judit, Dobrev Klára vagy akár Cseh Katalin. Ez nem befolyásol érdemben semmit, maximum akkor lenne relevanciája, ha a magyar kormány bigott keresztény lenne és mondjuk az abortuszt akarná eltörölni vagy a fogamzásgátlást korlátozni. Ez az egyetlen elem, ahol szükség lehetne külön női nézőpontra és a jelenlegi gárda esetleg érdemlegeset tudna nyújtani. Mivel nincs ilyen kérdéskör napirenden, ezért felesleges és irreleváns, hogy 10%, 25% vagy 40% nő van a parlamentben.

MEDVE1978 2023.12.08. 12:43:57

@Boldeone2: "Az ősi kultúrákban a nők szerepe nagyon fontos volt. Pl az afrikaik is azt mondják, hogy " Mama Africa "" De, amikor az oroszokkal vitázom, akkor is " mother Russia " - ról van szó. Hiába medve a szimbólum, de mégis nőnemű az országuk megszemélyesítése

Erről mindig az jut eszembe, hogy a kétezres években elterjedt Nagy Sándorról, hogy igazából buzi volt és a szeretője volt az egyik tábornoka. A mainstream média valamelyik történész alapján futótűzként terjesztette, hogy bizony, ahogy ugye az ókori görögök is, Nagy Sándor a fiúkat is szerette. Nemrégiben hallottam egy kifejezetten ókor specifikált történésztől a youtube-on, hogy ezt arra alapozták, hogy az érintett tábornok meghalt egy csatában, Nagy Sándor pedig rettenetesen búsult, megsiratta a barátját. Magyarul: ha a legjobb barátod meghal és te összeomlasz, megsiratod, akkor buzi vagy.

Na ilyen szintű az ősi női istenségek fejtegetés. Természetesen voltak női istenségek és imádták is őket, minden civilizációban. Athénban is tisztelték Hérát, Athénét, a nimfákat, a múzsákat stb. Ettől függetlenül Athén egy férfidomináns társadalom volt, ahol a nőket másodrendűként kezelték, nem voltak szavazóképes polgárok, vagyonnal csak korlátozottan rendelkezhettek, ahogy Rómában is. Az ókori emberek nem voltak hülyék, látták, hogy a nőből jön ki a gyerek és a termékenységet, az életet tisztelték. Ennek abszolút semmi köze ahhoz, hogy a társadalmukban női vezető szerepet elfogadtak volna (nem fogadtak el!).

MEDVE1978 2023.12.08. 12:50:37

@Boldeone2: Pont a szigeteket írtam, mint kivételt, ahol létrejöhetett matriarchális berendezkedés. De ez sem az összes elszigetelt kultúrára igaz, hanem csak egy-kettőre, így nem tendencia és nem mindenre kiterjedő evidencia. Azt, hogy vannak olyan közösségek, ahol ez a szabály, messze nem jelenti azt, hogy ez az elterjedt és ez az ideális. Nem véletlen, hogy erre az egyre kb. 100 inkább férfidominált társadalom jut.

Boldeone2 2023.12.08. 13:23:32

@MEDVE1978: Dehogy is az. Az evolúció egyik alapelve, hogy a fajok változnak, az ember főemlős. A főemlősöknél sem egyenlő a hím és a nő szerepe, illetve ez egy rossz fogalomtár, nincs olyan, hogy "egyenlő". Olyan van, hogy azonos, de mi alapján lenne egyenlő? "

- Csakhogy mi elsősorban emberek vagyunk, mivel társadalomban élünk, tervezünk, gondolkodunk, akár absztrakt módon is. Az, hogy főemlősök mit csinálnak, indifferens az embernek!
A nők pedig jogilag egyenlőek a férfiakkal, a legtöbb társadalomban, sőt, a fejlettebb országokban társadalmi egyenlőségre is törekszenek lsd : EU - nemi kvóták ügye

2023.12.08. 13:24:54

@G. Nagy László:
a nyugati fejlődés, és az amerikanizmus ezen a francia forradalmban kiadott egyébként szabadkőműves nyilatkozaton alapul. az eredeti reprinten láthatóak a szimbólumaik
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
egy ponton van vita.
3. Minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik; sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha (az) nem határozottan tőle ered.

a liberrális demokraták azt mondják, hogy a nemzet totalitára fasizmushoz vezet. és ezért helyébe a nyílt társadalmakat kell léptetni. tehát ezt az egyetlen kollektivista korlátot is fel kell számolni. mert úgy érvényesülnek leginkább az egyéni szabadságjogok. annak gátja a nemzet. helyébe lép a nyílt társadalom.

Boldeone2 2023.12.08. 13:31:56

@MEDVE1978: történelemben a bőséges erőforrások szaporodási boomhoz vezetnek, az pedig szűkös erőforrásokhoz. Tehát egy bőséges erőforrású társadalom semmiképpen nem stabil hosszú távon. Ez megint kommunizmus vagy mennyország kategória irányába megy: olyan társadalom, ahol sok nő meg bőséges erőforrások vannak..

- A " történelemben lehet " csakhogy a történelmi analógiákból gyakran hibás következtetéseket lehet levonni! Manapság éppen fordítva van: bőséges erőforrás, ( sok pénz) = kevés gyerek

Az meg hogy a bőséges erőforrású társadalom "semmiképpen sem stabil hosszú távon " szerintem butaság. Ez lehet hogy fejlődési előny volt mondjuk 700 éve Európában, hiszen a hidegebb éghajlat tervezésre ösztökélte az itt élőket, ahol meg sok erőforrás volt adott, kedvezőbb éghajlat ott nem; de: mi van a 21. században???

A leggazdagabb országok mint Svájc vagy Norvégia a legstabilabbak, Niger meg Mali, Afganisztán pedig instabil országok

2023.12.08. 13:32:00

@MEDVE1978:
nincs magyar kormány. orbán kormány van. a magyar társadalom megosztottak. az erdélyi magyaroknak is az ötöde szavaz az orbán kormányra. 4/5-nek nincs pártja. és magyarországon 2/3-nak. aztán lehet mondani, hogy ezeket nem is érdekli a politika. csakhogy a népesség fele azt mondja, hogy orbánnak is távoznia kellene a közéletből. tehát nem azt, hogy kisebbségbe kellene kerülnie, hanem nem látná szívesen a közéletben úgy egyáltalán. így ez nem magyar kormány.

MEDVE1978 2023.12.08. 13:43:58

@Boldeone2: Kicsit whataboutism-be mész el.

Ezt állítottad:
"A természetes helyzet az, hogy a férfi és a nő szerepe egyenlő, vagyis ezt kell(ene) a társadalmi helyzetüknek is tükrözni, azaz: ebben az értelemben véve, helyreáll a természetes állapot!"

A természetes helyzet a nyelvi jelentése alapján azt kellene, hogy jelentse, hogy az a helyzet, ami természetszerűen, tehát az evolúció során kialakult. Az álláspontod tehát az, hogy az emberiség őstörténete során létezett olyan helyzet, amikor az ember, mint főemlős - hiszen, ha az evolúciót elfogadjuk, akkor az ember egy nagy majom, aki szorosabb genetikai rokonságban van egyéb majmokkal - esetében a nőstény és a hím egyenlő volt.

Én erre írtam, hogy az egyenlőség értelmezhetetlen, de még, ha a csoportban betöltött szerepben gondolkodunk, akkor sem egyenlő egyik főemlős csoport sem. Így az egy fantazmagória, hogy pont az embernél valaha egyenlőség lett volna a természetes állapot.

"A nők pedig jogilag egyenlőek a férfiakkal, a legtöbb társadalomban, sőt, a fejlettebb országokban társadalmi egyenlőségre is törekszenek" És ez a korábbi értelemben már nem "természetes", mert a jog már egy társadalmi konstrukció, ami több ezer év alatt alakult ki.

A női egyenjogúság messze nem "természetes", hanem egy sokoldalú folyamat eredménye.
Nyilvánvalóan következik a produktivitás növekedéséből (jobb egyéni életszínvonal), a kapitalizmusból (a nő egyszerre mint fogyasztó és mint produktív termelő, szolgáltató), mindenféle ideológiából stb.

Az tehát egy hamis feltevés, hogy itt az emberiség valamihez visszatér, valamiféle idilli őskommunisztikus, egyenlő valósághoz. Ez egy világszintű kísérlet, amiről fogalmunk sincs, hogy mi lesz a vége, jelenleg simán belefér, hogy az emberiség pusztulása vagy egy új sötét középkor (ez már a korábbi vitákban volt, most nem ismétlem el miért).

2023.12.08. 13:45:18

mármint a hatalomban nincs a választók 2/3-a képviselve. és maga a fidesz cca. 30 ezer emberből áll. és ezeknek egy része is ki van rekesztve a döntéshozatalból. a rendeleti kormányzással a hatalomgyakorlás a pandémiát megelőző állapotokhoz képest is korlátozottabbá vált. ezt a demokrácia deficitet az ellenzék pártok esetleges győzelme se oldja meg. legfeljebb egy orbán és gyurcsány nélküli nagykoalíció.

valószínűleg azzal se értene egyet a többség, annak se lenne köze a magyar tradícióhoz, mert budapestnek nincs köze, se schiffer andrásnak, se vona gábornak. vona gábor annyit ért a reformkorból, hogy annak a megítélése pozitív, és ezt politikai marketing célokra lehet használni, de legalább ők, balról és a szélsőjobbról érkezve középre húznak és nem osztják meg a társadalmat. és egy nagykoalíció társadalmi egységet teremtene.

és utána lehet az ország dolgairól értelmesebben vitatkozni.

MEDVE1978 2023.12.08. 13:47:39

@Boldeone2:
"A " történelemben lehet " csakhogy a történelmi analógiákból gyakran hibás következtetéseket lehet levonni! "

Az emberi természetet, történelmi párhuzamokat figyelembe nem vévő álmodó ideológiák pedig a XX. század legnagyobb mészárlásait hozták el.

2023.12.08. 13:50:38

@MEDVE1978:
viszonylagos egyenlőségről van szó a társadalomban. egyenlő viszonyokról.

aki származására nézve éjszaki germán, egyenes férfiági ősapja skandináv, annak a törzsi tudata az, hogy uniszex kultúrát kell teremteni. ez a skandináv mintázat. amiből következik egy társadalmi modell, szociáldemokrácia elsőbbsége, koedukáció.

G. Nagy László 2023.12.08. 14:22:29

@cvsvrs:

"a liberrális demokraták azt mondják, hogy a nemzet totalitára fasizmushoz vezet."

Európában csaknem nyolcvan éve békésen élnek egymás mellett a nemzetállamok. Se háború, se fasizmus (leszámítva a periferikus Ukrajnát).

"és ezért helyébe a nyílt társadalmakat kell léptetni. tehát ezt az egyetlen kollektivista korlátot is fel kell számolni. mert úgy érvényesülnek leginkább az egyéni szabadságjogok. annak gátja a nemzet. helyébe lép a nyílt társadalom."

Mivel a premissza hamis, a következtetés is az.

Nyílt társadalom kétféle módon lehetséges:

1. Egy birodalmon belül - ekkor annyi történt, hogy megszüntettünk minden önkormányzatiságot és szélsőségesen centralizáltuk az államhatalmat. A forrongásokat innentől polgárháborúknak hívjuk, ennyi a változás. A kutya sem kér ebből.

2. Globális nyílt társadalom: anarcho-kapitalista viszonyok közt, ahol minden magántulajdon, magán-rendőrségek és magánhadseregek működnek. A legtöbben ezért sem lelkesednénk.

(Harmadik út nincsen. Globális nyílt társadalom nem létezhet jóléti állammal kombinálva, mert nincs, aki ezt finanszírozni tudná.)

2023.12.08. 14:45:09

@G. Nagy László:
a jelenlegi nemzetállami beosztás magyarországnak nem érdeke. hogyan lehet ezt békés úton megváltoztatni? úgy, hogy a magyar diplomácia kiszolgálja a nyugati szövetségeseket cserébe azt várja el, hogy trianon ügyében legyen valamiféle revízió. ezt budapesten se a bal-, se a jobboldal nem fogadja el. a baloldal ugyan nyugatos, de cserébe nem kér semmit, a jobboldal a nyugat ellen fordult.

2023.12.08. 15:23:27

@G. Nagy László:
a románok éppen azt mondják, hogy itt van a francia forradalom vívmánya. az emberi és polgári jogok nyilatkozata 1789-ből.
"Minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik; sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha (az) nem határozottan tőle ered."
a francia forradalom után létrejött felvilágosult nemzeteket kell preferálni. már csak azért is, mert előtte nem is voltak. ezt tanítják budapesten az eltén. a mai napig. ha romániában azt mondják, hogy előtte nem voltak nemzetek, román nemzet tényleg nem volt, de natio hungarica létezett. a francia forradalom előtt kiadott magyar könyvek tele vannak a nemzet fogalmával. és erre az a válasz, hogy ezt meghaladták a 18. századtól létrejött felvilágosult nemzetek. mondják az eltén. mindegy, hogy ilyen, vagy amolyan oldal. budapest.

és ez alapján a román impréium rendelkezik erdély felett. hivatkozva a felvilágosodásra és a nagy francia forradalomra. amire párizsban azt mondják, hogy igen-igen, mert a román diplomácia mindenben kiszolgálja őket.

és budapest van tele magyarellenes hülyékkel, hogy hivatkozzunk mi is erre, hogy a francia forradalommal meghaladtak minden addigit. mert orbánnak ez biztosít teljhatalmat. ahogyan napóleon császárságának. csakhogy ez nem a magyar nemzeti érdek.

és a másik, hogy ültek le franciák. tiszteljük a francia népképviselőket, hogy ültek ki ült balra az elnöktől, és ki ült jobbra. ez nem magyar történelem. és a magyaroknak nem is érdeke ebből kiindulni. és lehet mondani, hogy másból nem lehet. dehogy nem.

Boldeone2 2023.12.08. 16:08:04

@MEDVE1978: Az álláspontod tehát az, hogy az emberiség őstörténete során létezett olyan helyzet, amikor az ember, mint főemlős ....(....)...esetében a nőstény és a hím egyenlő volt.

Én erre írtam, hogy az egyenlőség értelmezhetetlen, de még, ha a csoportban betöltött szerepben gondolkodunk, akkor sem egyenlő egyik főemlős csoport sem. Így az egy fantazmagória, hogy pont az embernél valaha egyenlőség lett volna a természetes állapot."

- Nem. Én azt állítom, hogy a férfi és a nő természetszerűleg azonos jogokkal kell hogy rendelkezzen, minden más rend egy torz, igazságtalan és aránytalan társadalmi konstrukció
Azt meg hogy mi van állatvilágban, értelmetlen firtatni, mert nem fog sehová sem vezetni! Mi elsősorban emberek vagyunk, társadalmi lények, nem pedig " főemlősök"

A természetes pedig az, amikor megszületik a gyerek, akkor azt látja, hogy a szülők egyenlőek, sőt, az anya szerepe fontosabb

Az anya főz, mos, takarít és dolgozik is mellette, az apa dolgozik, és tv- t néz. Kb ez volt a családmodell az államszocializmusban, miért is gondolta volna a gyerek, hogy az anya nem egyenlő az apával? Ez nonszensz! Később, a nevelés és a kultúra torzítja el a szemléletet

Egy " jó"társadalom természetes állapota: a nemi (esély)egyenlőségre törekvés, ha nagyon pontos akarunk lenni

Ez következik a racionális gondolkodásból!

Boldeone2 2023.12.08. 16:19:26

@MEDVE1978: Ez egy világszintű kísérlet, amiről fogalmunk sincs, hogy mi lesz a vége, jelenleg simán belefér, hogy az emberiség pusztulása vagy egy új sötét középkor (ez már a korábbi vitákban volt, most nem ismétlem el miért)."

- Ez emberiség történelme arról szól, többek között, a modern időkben biztos, hogy próbáljunk valamit meghaladni

Miért akarnak az emberek valamit meghaladni? Azért mert adott valami, ami egy idő után már nem fenntartható. Miért nem fenntartható? Mert a többség vagy akár egy jelentős kisebbség úgy érzi hogy az rossz. Ha pedig úgy érzik, akkor biztosan rossz, vagyis változtani kell

Én hiszek a történelemfiloszban: vagyis haladunk egy jobb globális létállapot felé... A világot pedig a "hívők" és nem hitetlenek viszik előre!

A változtatás= kockázat= lehetséges út a szebb jövőbe

Nincs változtatás= nincs alkalmazkodás a folyton változó körülményekhez= valószínű pusztulás

Az emberi társadalmak adaptálódnak a kor kihívásaihoz, az emberek megvilágosodnak- jobb esetben

Boldeone2 2023.12.08. 16:30:30

@MEDVE1978: Nem érzékelem, hogy a magyar politikai élet jobb lenne attól, hogy van benne még ugyanennyi Dúró Dóra, Varga Judit, Dobrev Klára vagy akár Cseh Katalin. Ez nem befolyásol érdemben semmit"

- Persze, hogy nem érzékeled, mert te is egy kultúra-, nálunk már rezsimbefolyásolt véleménybuborékban vagy , mint Nagy Laci

Természetesen - ebben a társadalmi légkörben- egy nőt a legkönnyebb diszkreditálni... Elég egyetlen rossz mondat, az elmondott sokezerből..
Te is csak arra az egy mondatra fogsz emlékezni, amit a sajtó feldob, karaktergyilkos kampányra
Donath Anna " leszbikus" ellenzéki oldalról Varga Judi, Cseh "Katka " miliárdos sikkasztása , stb...

Bezzeg Orbánról lepereg minden ügy, sőt, egyes hívei annak tapsolnak, ha minél getzibb!

Ez egy férfiközpontú társadalom, ezért sem megy a nőknek a politika

Ez hasonló ahhoz, amikor egy férfi félrecúr, az majdnem menő ebben társadalomban, ha egy nő, akkor rögtön kurva lesz...

Éppen ezert terhed pl a nőmozgalom is. Ha a nők valamiért rosszul érzik magukat, akkor arra oda kellene figyelni!

Boldeone2 2023.12.08. 16:41:37

@MEDVE1978: A másik, Nagy Laci által is gyakran hangoztatott téveszme hogy a nők nem alkalmas ( politikai ) vezetők

Nézzük az USA- t, Joseph Biden durva demenciával küzd, komoly tudatzavarai vannak, lényegében azt sem tudja hol van időnként, mégis amerikai elnök lehet. Donald Trump dettó: teljesen abszurd, paranoid őrült, ahogy Putyin is az...

Ha egy Christiane Amanpourt megválasztanának elnöknek, az miben lenne rosszabb? Leginkább semmiben

Tehát az egy racionális döntés lenne, a két öregúr irracionális !

Vagy Juncker jobb volt mint Ursula Von Der Leyen? Kötve hiszem! Én kifejezetten örülök hogy ő vezeti a Bizottságot ( kiállás Ukrajna mellett, integratív politika )

2023.12.08. 16:50:27

@Boldeone2:
ez megint ugye elemi matek. mivel egy gömbfelület nem síkbarajzolható ezért globális optimum és a lokális optimumok valamelyest szükségképpen eltérnek egymástól. elviekben is. és nyilván a gyakorlatban. egy mezővárosnak nem feltétlen az a legjobb ami egy metropolisznak. lehet ezeket közelíteni persze, azonban ha a népesség etnikai eloszlása nem egyenletes, akkor csak erős korlátokkal.

Boldeone2 2023.12.08. 16:55:10

Ez hasonló ahhoz, amikor egy férfi félrecúr, az majdnem menő ebben társadalomban, ha egy nő, akkor rögtön kurva lesz..."

Inkább úgy fogalmaznék: ha egy férfi sok szexuális partnerrel volt, az menő és irigylendő; ha egy nő, akkor megvetendő, sőt, akkor " kurva "

Na, ez a létező társadalmi kettősmérce. Nyilván hogy ebben a légkörben van nőmozgalom is...

Boldeone2 2023.12.08. 17:03:30

@cvsvrs: Erre azt mondják hogy " gondolkodj globálisan" - azaz ne csak önző és provinciális módon- "cselekedj lokálisan"

Tehát te ott mikroszinten tudsz tenni a bolygóért, a helyi közösségben

Nyilván vannak érdekellentétek, ezt kell valahogy konszenzus alapján elrendezni

Az érdekellentét valójában nem óriási, a politika teszi azzá, amely magát egyedüli megmentőnek vindikálja...

Erről szól papíron a "szuverenitási törvény " - hogy ne úgy táncoljunk ahogy a Soros Alex fügyül, hanem ahogy Hszi csin Ping vagy Putyin...

Glokta 2023.12.08. 19:21:02

@Boldeone2:
"Nézzük az USA- t, Joseph Biden durva demenciával küzd, komoly tudatzavarai vannak, lényegében azt sem tudja hol van időnként, mégis amerikai elnök lehet. Donald Trump dettó: teljesen abszurd, paranoid őrült, ahogy Putyin is az...

Ha egy Christiane Amanpourt megválasztanának elnöknek, az miben lenne rosszabb? Leginkább semmiben

Tehát az egy racionális döntés lenne, a két öregúr irracionális !"
Ez csak a szavazókon múlik, és bőven elég, ha Amanpour a női szavazók nagy részét meggyőzi arról, hogy rá szavazzanak. Hajrá!

Glokta 2023.12.08. 19:25:45

@Boldeone2: "- Persze, hogy nem érzékeled, mert te is egy kultúra-, nálunk már rezsimbefolyásolt véleménybuborékban vagy , mint Nagy Laci"

Nekem nem úgy tűnik, hogy ilyen buborékban lenne.

Néhány ügyben még konzervativabb is mint a blogger, de elég jól látja, milyen jogállamisági problémák vannak és hogyan betonozta be Orbán a hatalmát.

Ha akkora a nemek közti egyenlőtlenség, akkor miért itt van arányaiban az egyik legtöbb (40
% feletti) női cégvezető&menedzser Európában?
qubit.hu/2021/03/08/magyarorszagon-a-legkisebb-a-noi-parlamenti-kepviselok-aranya-az-eu-ban
Lehet, hogy parlamentben pártvonalak mentén zajló gombnyomogatás helyett máshol próbálják kiteljesiteni magukat? :-)

Boldeone2 2023.12.08. 19:47:21

@Glokta: Mindenki véleménybuborékban van, én is, te is, Medve1978 is... Egyébként nagyon sok dologban egyetértek vele, mint pl. ahogy írtad: " elég jól látja, milyen jogállamisági problémák vannak és hogyan betonozta be Orbán a hatalmát" de nem mindenben, pl a fentebbi kérdésben nem, meg pl Ukrajna kérdésében sem

Nem lehet azonos véleményünk a világról, főleg mindenben... Ettől függetlenül lehet mindkettőnknek igaza, a saját nézőpontjából

Ez olyan, mint a félig üres vagy félig tele pohár esete...

Én azt mondom, hogy mondják meg mindig az érintettek, - most a nők- hogy mi az, amit másképp szeretnének...

Ne mi férfiak döntsünk már mindig róluk, hogy a nők hogyan viselkedjenek, a mi szemszögünkből! Engem marhára nem zavarnak a feministák- tolerancia ez is...

Boldeone2 2023.12.08. 20:00:16

@Glokta: Ez csak a szavazókon múlik, és bőven elég, ha Amanpour a női szavazók nagy részét meggyőzi arról, hogy rá szavazzanak. Hajrá!"

- Te is tudod, hogy közel nem ilyen egyszerű a politika, a modern demokrácia pártos politikája, sem itt, sem Amerikában

Egy embert, egy pártot és szavazóbázist felépíteni a semmiről ma már lehetetlen

Orbán jó helyen volt jó időben, küzdött, zsiványkodott, harcolt és meglett az eredménye: Magyarország stabil állampárti rezsimmé vált, leválthatatlan

Jöhet itt az Atyúristen is kihívónak, pár hét alatt lekaraktergyilkolja az állampárti, több száz milliárdos propagandagépezet..
( az USA helyzetre most nem térnék ki) Arról nem beszélve, hogy mindenkinek szinte " zéró pénze "van politizálni, ezután meg annyi sem lesz...

Ebben a politikai "háborús tengerben " egy nőnek, egy ellenzéki nőnek semmi esélye! Egy nő esetében eleve könnyebb fogást találni...

Boldeone2 2023.12.08. 20:18:57

@Glokta: Nemhogy Magyarországon, de még az USA- ban is manipulált a választási rendszer

Az átlagembernek fogalma sincs arról, hogy működik a politika valójában. Ha tudnák a valóságot, nem táplálnának olyan illúziókat, hogy "váltsák le Orbánt", a stabil autokrata államrezsimet...

Ez kb olyan lenne, mintha egy BL meccsre elküldenék a Kisvárdát a Reál Madridhoz játszani...Ráadásul a bírókat is Reál jelölné ki, sőt a játékszabályokat is gyorsan átírnák, ha a Kisvárda véletlen találna egy gólt, mint annak idején Koplárovics Béla a Manchester ellen...

A diktátorokat csak a népharag tudja - esetleg - elkergetni, de manapság az sem nagyon megy...

Én megértem azokat, akik nem akarják megvívni ezt a don quijotei szélmalomharcot ...

Emlékezzünk vissza, a " szövetségesek " hogy otthagyták MZP- t a színpadon...Ott állt megszégyenülve... Ezt csak az őrültek vállalják...

GyMasa 2023.12.08. 22:13:17

@MEDVE1978:
Erre van az a mondás, hogy:
"Go woke, go broke!"

Boldeone2 2023.12.08. 23:48:50

Itt van egy nagyon érdekes, releváns interjú, Oltai Kata műveszettörténésszel...

telex.hu/video/2023/12/05/oltai-kata-most-jovok-interju-muveszettortenesz-ner-kultura-ertelmiseg

Lényegében azt mondja amit én, arról beszél, hogy milyen értelmiségi nőnek lenni, egy buta, abuzív rendszerben

Ezért mondom, hogy oda kellene figyelni arra, amit a nők mondanak..Ő meg is tudja fogalmazni választékosan a gondolatait
Tulajdonképpen jobban, mint parlamenti képviselők 95%....

G. Nagy László 2023.12.09. 09:11:41

@Boldeone2:

"Mindenki véleménybuborékban van, én is, te is, Medve1978 is"

Ez egy hülyeség. Mi aztán pont nem. A blogszféra kapcsán sok mindent mondhatsz, de az egészen biztos, hogy mindenkit kimozgat a véleménybuborékjából. Ezt azokra mondhatod, akik egy zsákfaluban élnek és nem használnak internetet, vagy ha mégis, úgy van 30 ismerősük a facebookon és mind ugyanazt tolja.

Mi ilyen szempontból jó helyen vagyunk, itt megjelenik mind a négy jellemző kaszt:

1. A KONZERVATÍV - ő az, aki engem azért támad, mert kritizálom a keresztény vallást és mert a szexuális szabadság, illetve az individualizmus híve vagyok.
2. A BALOS KORMÁNYPÁRTI - akivel sosem fogom tudni megértetni, hogy a magántulajdon szent, hogy a piac üdvös, és hogy Marx egy faszfej volt.
3. AZ O1G KAVIÁRBALOLDAL OKOSTOJÁSAI - akikkel gazdasági téren nincs vitám, de azzal igen, hogy annyira gyűlölik Orbánt, hogy az ördöggel is cimborálnának, hogy megbuktassák. Ők az igazi elmebetegek: tök józanok, ha a piaci témák kerülnek napirendre, de közben beleszerelmesedtek a woke-progresszív faszságokba, így fasisztának bélyegeznek mindenkit, aki nem az első sorban vonul a pride-on.
4. ECHTE KOMMUNISTÁK - akikkel semmiben nem értünk egyet.

Csak olyannal találkozom ritkán, aki hozzám hasonlóan a centrum közelében veti meg a lábát. Ha véleménybuborékban élnék, úgy nem sok beszélgetőtársam volna sem a valós, sem pedig a virtuális térben.

2023.12.09. 09:22:45

@G. Nagy László:
vannak a nemzeti bolsevizmus. ami azt mondja, hogy van az egyén, a nemzet és a világ. ez a három formáció. és a nemzet, avagy a társadalom (a két fogalom a nemzeti bolsevizmusban egy és ugyanaz) egyének összessége. vannak országos listán szerveződő nemzeti pártok. és ebből létrejön egy relatív párttöbbség. és az dönt. és ha a kisebbség ezzel nem ért egyet, akkor nemzetellenes értelemszerűen. hiszen ellenzi a nemzeti pártok akaratát.

ez a nemzeti bolsevizmus. kb. ezt mondja a fidesz. ez a széljobb. nem a centrum.

2023.12.09. 09:36:41

@G. Nagy László:
a nemzeti bolsevizmus alapja a 1789-es francia forradalmi deklaráció. ami elvezet napoleonhoz. a francia mellett az orosz forradalom alapja is az. csak abban kiegészül egy nemzetközi mensevik mozgalommal, ami ugyanezt hirdeti meg a nyílt (világ) társadalommal. amiből következően van az egyén és a világ szabaddá válik. csak ehhez előzetesen át kell nevelni az emberiséget. ez a marxizmus-leninizmus a szovjet típusú kommunizmus. és a nemzeti bolsevizmus ezzel szemben harcol. akadémikusan az a fasizmus.

szélbalos és széljobbos politikai ütközik össze. nincs centrum.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.09. 09:54:59

Egy influenszer kijelentette: csak akkor hajlandó gyereket szülni, ha a férje 100 milliót fizet neki érte - évente!!! Részlet a posztból:

"A fiatal nőnek erre a nagy összegre azért lenne szüksége, mert úgy véli, szülés után terápiára lesz szüksége és személyi edzőre – persze a kisbaba szükségleteit is figyelembe venné. Mivel a kitolást a szülés fénypontjának tartják, ezért külön ajándékot szeretne kapni érte, pontosabban egy autót vagy egy lakást. A szülés után mellműtétet és hasplasztikát akar majd."

Ebben nem is maga a hír a megdöbbentő, hanem az, milyen hullámot indíthat el az efféle öntudatos pitsák körében, ami átterjedhet a normálisabb nőkre is. A gyerekszülés luxusszolgáltatássá válhat - már ha akad férfi, aki hozzá kíván járulni e bárcás kurva génjeinek továbbviteléhez.

"A tartalomkészítő csak akkor alapítana családot, ha párja aztán évente 315 ezer dollárt (111,4 millió forintot) fizetne neki, mivel úgy véli, csak így érdemes kitenni a testét egy akkora változásnak, mint a terhesség."

Talán jobban tenné, ha tényleg kivetetné a méhét:

"az orvosokat is megkértem arra, hogy távolítsák el a méhem, de megfontolom, hogy anya legyek, ha találok valakit, aki megfelel az elvárásaimnak."

index.hu/mindekozben/2023/12/09/egy-influenszer-kijelentette-csak-akkor-hajlando-gyereket-szulni-ha-a-ferje-100-milliot-fizet-neki-erte/

G. Nagy László 2023.12.09. 10:02:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"már ha akad férfi, aki hozzá kíván járulni e bárcás kurva génjeinek továbbviteléhez."

Ez a félmondat a lényeg :)

MEDVE1978 2023.12.09. 11:27:28

@Boldeone2:

Hát igen, csak, amit leírsz, az nem a természetes leírása, hanem az, amit te egy ideális társadalmi rendnek tekintesz. A természetes az, ami a történelem (ebbe beleértve az emberi egyedfejlődés előtti időket, tehát előember, ősember stb.) során kialakult.

Progresszív szempontból tökéletesen érthető, amit mondasz. Tinédzserkoromban és huszas éveim elején én is ilyen voltam. A különbség valószínűleg az, hogy nekem pont más volt a tapasztalatom. Ahogy az idő ment előre és többet olvastam, több történelmet láttam, több mindent megtapasztaltam, a következtetés alapvetően az volt, hogy a társadalomra nem kényszeríthetők rá az elrugaszkodott ideák. A történelem nem ismétli önmagát, ez marhaság. A progresszív oldal ugyanakkor nem veszi figyelembe azt, hogy az ember, mint egyén és az ember, mint közösségi lény reakciója ugyanazok, ezen nagyon kevésszer tudunk felülemelkedni. Ezért tűnik úgy, mintha a történelem ismételné önmagát. Akik nem az arany középutat járják és nem veszik figyelembe az emberi természetet, azok kudarcra ítéltettek.

Ugyanúgy téves elképzelés, hogy adott helyzetben az evoulúció "értékeli" a mi antropogén nézőpontunkat vagy a jövőről alkotott elképzeléseinket. Nem értékeli. Ha az ember úgy dönt, hogy a nők és férfiak egyenjogúságát valósítja meg a világban és ennek a hatása a fenntarthatóság alá csökkenő szaporodás, akkor valós evolúciós útvonal lehet az, hogy kihalunk. Nem közvetlenül azért, mert szépen lassan elfogy a népesség. Hanem azért, mert egy öregedő társadalom kevésbé kreatívvá, kevésbé toleránssá, egyes helyzetekben konzervatívabbá válik. Egyes helyzetekben könnyebb szívvel nyomja meg a piros gombot.

Az evolúciónak ez mindegy lesz, ahogy a világnak is. Az evolúció számára így is a legsikeresebb földi állat a hangya, ami az összes állat tömegének 10%-át adja és rég itt lesz, akkor is, ha mi úgy döntünk, hogy atomsivataggá változtatjuk a földet / feltöltjük magunkat egy nagy számítógépbe stb.

Mindenkinek ajánlom az ügyben Peter Watts Blindsight című könyvét. Watts biológus, a könyv nem lényegi része egy kép a 100 év múlva létező emberekről. Gyerekek alig születnek, mindenki inkább a tökéletes virtuális szexet választja. A haláltól rettegő idősebb emberek egy Heaven nevű virtuális valóságba csatlakoztatják magukat, a testük intravénásan tápláltan fekszik valahol egészen addig, amíg még a fejlett orvosi technika sem tudja megmenteni őket. Az emberiség nagy része feladta a kozmosz felfedezésére vagy a legtöbb tudományra való törekvését, döntően mindenki azon dolgozik, hogy a tudat feltöltését egy gépbe el tudják érni. Szerintem most pontosan hasonló irányba tartunk és a női egyenjogúság ennek fontos része. A pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve.

MEDVE1978 2023.12.09. 11:31:17

@G. Nagy László: A véleménybuborékokat érintően Birca blogjába írtam kb. egy hete, de ide is passzol.

Egy napokban olvasott elemzés jutott eszembe a véleménybuborékokról.

Az elemzés arról szólt, hogy a véleménybuborékos elmélet hol nem helyes. Az elmélet az, hogy egyes emberek véleménybuborékba kerülnek, mert a környezetük hasonlót gondol, a barátaik, családjuk hasonlót gondolnak, azokat a médiákat fogyasztják, amelyek a paradigmáikat alátámasztják stb. Ezzel homogenizálódik a gondolkodásmódjuk. Ilyen elmélet volt a 2022-es választások után például a FIDESZ médiagépezete által teljes mértékben véleménybuborékba rakott vidék gondolata. Az elemzés ezzel szemben rámutat arra, hogy ha ez így lenne, akkor az érintettek nem lennének érzelmileg aktívak, hiszen nem lenne érintkezésük ellenvéleményekkel, nehezebb lenne mozgósítani őket. Mindenki emlékszik a szocialista ünnepekre, amelyek ilyen "kötelező" alkalmak voltak. A lelkesedés a szocialista hazáért itt nem nagyon volt erős, mindenki a sör és virslit, meg a szabadnapot várta. A kérdés így viszont akkor az, hogy miért alakult ki az oldalas szembenállás, ami sok társadalomban a világon erős és kritikus mértéket ér el. A legtöbb fejlett országban a tapasztalás az, hogy a szembenállás és a társadalmakat kettészelő árkok mértéke is egyaránt megnőtt az utóbbi 10-20 évben. A megoldás az, hogy az internet és a social média szerepe nagyon erősen megnövekedett.

A véleménybuborékod, amit sok esetben a hasonló szociális helyzetű, hasonló lokalizációjú családod, munkatársaid, barátaid adnak inkább a valóságban létezik sokaknál, mint a virtuális térben. A kutatók ugyanis azt vették észre, hogy bár az emberek döntő többsége saját politikai preferenciájú médiát fogyaszt, ez a fogyasztás messze nem kizárólagos, tehát belenéz az ellenkező politikai nézetű médiákba is. Amin aztán döntően felhúzza magát, mert nem érzi az ellenkező beállítottságú médiában közölt dolgok jogosságát, ezek hazudnak felkiáltással. A social média méginkább ront ezen a helyzeten. Korábban, ha a kocsmában leültél a haveroddal vitatkozni politikáról, akkor legfeljebb összevesztetek, de ez fel lett oldva. Tudtad a haverodról, hogy ő jobb / baloldali és ez csak a számodra nem fő attribútuma. De jobb esetben beszéltetek a családról, a szórakozásról, a nőkről, a zenéről stb. Tehát az általad észlelt személyiségének csak egy kis része volt a számodra hibás politikai meggyőződése. Így nem tápláltál iránta túláradó negatív érzelmeket sem. Ezzel szemben ma sokan az interneten találkoznak az "ellenvéleményekkel", amikor olyan médiát néznek, ami nem az általuk helyesnek tartott narratívát nyomja. Utána ezt aztán ki is fejtik a blogokon, facebookon, twitteren stb. Itt az érintett legfeljebb egy profilkép, aki azt ordítja a vitapartnere arcába, hogy Gyurcsányt / Orbánt / Sorost / Karácsonyt igazából fel kellene akasztani, de legalábbis megverni vagy bebörtönözni.

A késztető erő, a "trigger" ezekben az esetekben azonban mindig az, hogy az érintett közvetetten, egy politikai véleményre lecsupaszított dologként találkozik a másik emberrel, így a negatív érzelmeinek szabad folyást enged.

Birca azért vicces ebből a szempontból, mert a blogját olvasva kitűnik, hogy ő célzottan keresi ezeket a médiákat, mintha célzottan akarna dühös lenni és utána a sok hülye arcába vágni, hogy a liberalizmus az ugye milyen rossz.

Nálam ez a viselkedés korlátozott. Egy indexet, ami kormánypárt light és bulvár keveréke vagy egy mandinert, neokohn-t elolvasok, de egy origótól, egy TV2 hírblokktól, egy Akasztófa Zsoltis sajtóklubtól már hülyét kapok, rettenetesen idegesít. Ezeknél nem is érzek rá késztetést, hogy tovább basszam fel az agyam és vitatkozzak az önjelölt kereszteslovagokkal.

G. Nagy László 2023.12.09. 12:00:37

@MEDVE1978: Hasonlóan látom. A Mandiner és a Neokohn abszolút oké. A Sajtóklub és és a Vezércikk kapcsán három gondom van: ugyanazt ismételgetik folyton; nulla kormánykritikát fogalmaznak meg; továbbá van pár arc, aki kifejezetten irritáló (pl. Gajdics Ottó). Bayer Zsoltit viszont kifejezetten szeretem. Üde, szellemes, kiválóan kommunikál. Egy igazi rock and roll figura a szememben, még akkor is, ha néha van vitám a mondanivalójával.

Sadist 2023.12.09. 12:19:18

@GyMasa: Van egy még jobb mondás egy nagy embertől: "Everything woke turns to shit."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.09. 13:43:58

@Sadist:

És ezt ismered?

Reasoning with a woke
is an endeavor without hope.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.09. 14:03:28

@Sadist:

Vagy:

Better a stroke in my head
than a woke in my bed.

alöksz róz 2023.12.09. 16:21:37

@Boldeone2: "Én azt mondom, hogy mondják meg mindig az érintettek, - most a nők- hogy mi az, amit másképp szeretnének..." - de akkor mondhassák meg a férfiak is

Boldeone2 2023.12.09. 16:23:53

@MEDVE1978: Én alapvetően szubjektív idealista módon tekintek a világra, így abban hiszek, hogy talán egyszer megváltozik az emberiség. Persze, erre kevés az esély, de ennek pont nem a nők egyenlőbbé válása lesz ok, a demográfiai összeomlás meg főleg nem lesz ok, szerintem

Ha csak 2 milliárd ember lesz a Földön, az éppen olyan jó lesz az akkori embereknek, a lényeg nem azon van, hiszen fiatalok mindig lesznek valahányan, akkor meg a techonólgia is fenn lesz tartva, a robotizáció azt megoldja. Jöhetnek az android robotok

A lényeg nem ez, hanem inkább ez:

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too
Imagine all the people
Livin' life in peace
You
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one
Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world
You

Tehát, az, hogy fokozatosan megvalósuljon az utópia!

A változás lehetősége mindenkinek adott: a vallás is végül is egy történelmi emberkísérlet, hiszen a hit útján az ember isteni, erkölcsi lénnyé fejlesztheti magát, megvilágosodik

No, nem a woke- ról beszélek...:) de kicsit poénból mondhatnám: most jön a woke vallás!:)

Boldeone2 2023.12.09. 16:41:02

@MEDVE1978: Ha pedig az eddigi utat járjuk tovább globálisan: "dog eats dog kapitalizmus" , a természeti környezet elpusztítása, globális környezetszennyezés, növekvő diszparitások az erőforrásokhoz hozzáférésben, akkor csak egyre több szenvedés fog elkövetkezni

Újabb nagy háborúk, járványok, népvándorlás következhet. Amit eddig láttunk migráció terén, csak a bevezető epizód...

Tehát, két választás van: vagy demokratizálódik a Föld és közösen lassan urrá leszünk a problémákon, a globális konszenzokkal

A másik út az, hogy tovább fog töredezni a világ és újraindul az érdekszférák harca. Ez esetben ugyanazok maradnak a problémák, csak felfokozódva
Tehát nem 3 millió migráns jön Európába egy év alatt, hanem 30 millió ...
Azt már nehéz lesz integrálni..

Ezért mondom mindig: most a nyugati világ harcát kell megnyerni, a béke érdekében...Első Ukrajna, Izrael és Taiwan helyete ....

Ha a nyugat veszít, akkor olyan kutyavilág jön, amit még nem láttunk...

Európának kurva gyorsan kell hadsereget építeni!

Boldeone2 2023.12.09. 17:05:01

@MEDVE1978: Valamilyen szinten mindenki benne van egy véleménybuborékban, aminek alapjait már sok esetben korábban megalapozzuk, pl az hogy gyermekkorában milyen neveltetést kapott az egyén világnézetileg, az számít. A többség semmilyet, így könnyen formálható

Pl nekem apám azt mondta gyermekkoromban, hogy a kommunisták nagyon rossz emberek, ezt alá is támasztotta több példával Azt is mondta, hogy az oroszok nagyon rossz emberek...
Elmondott egy pár példát, hogy miért , mit csináltak a felmenőimmel..
Ezt a mai napig nem fogom megbocsátani nekik, ezért nyilván nem fogok semmilyen oroszpárti kilengést támogatni...

A legtöbb véleménybuborék azért feltörhető, hiszen gondoljunk csak vissza mit jelentett régen a jobboldaliság: egyfajta kollektív- rezsimellenességet, meg a félázsiai, primtív Oroszország kritikáját

Ruszkik haza " - mondta Orbán ...

Most pedig 2023- ban a fél jobboldal a korábbi KGB- ügynök, gyilkos, ma már diktátor ámokfutását üdvözli

Ez azért brutális, hiszen pont azt csinálják a ruszkik Ukrajnában mint itt 1944- 1945 -ben....

Egy propagandára épített rezsim pár év alatt teljesen átformálja a társadalmat. Gyermekkoromban mindenki kommunista volt, aki ellenezte azt hülyének kiáltották ki (jobb esetben)

Most ugyanaz van: a szélsőjobboldali Orbán- rezsim hazugságai az evidenciák, és Nagy Laci is azt fújja, értelmes ember létére...

G. Nagy László 2023.12.09. 18:24:25

@cvsvrs:

"az ellenzék számára az a szerencse, hogy vannak bayerek. ők a szavazatokat viszik és nem hozzák. a kormánynak úgy kell egy tóta wé mint egy falat kenyér. az ellenzéknek még több bayer kellene és nyert ügyük lenne."

Tényleg nem sokat értesz a világból. A lélektanból, és a politikai marketingből pláne nem.

Amit leírsz, az azt a képet festi fel, mintha Bayer egy szélsőséges, vállalhatatlan leprás lenne, akitől hányingerrel fordul el a józan és igényes választópolgár. No de nem ilyen. Ez Niedermüller Péter és Szabó Tímea nézőpontja. Alig hiszem, hogy ugyanilyen szemmel néznéd a világot, mint ők. Bayert leginkább Puzsér Róberthez tartom hasonlónak. Mindkettő szabad szájú. Mindkettő igen őszintén és kendőzetlenül kommunikál. Ez a józan magyarságnál aligha veri ki a biztosítékot. A tartalom ugyanakkor egyiküknél sem szélsőséges. Niedermüller Péter és Szabó Tímea például jóval messzebb áll a centrumgondolkodástól, mint Bayer Zsolt.

Politikai marketing szempontjából Bayer egy nagyszerű mozgósító és lelkesítő figura. Ha nem lenne, semmivel sem gyűlölne bennünket kevésbé a baloldal. De mi kevésbé lennénk egységesek és utcára vihetők.

G. Nagy László 2023.12.09. 18:34:54

@Boldeone2:

"Én alapvetően szubjektív idealista módon tekintek a világra, így abban hiszek, hogy talán egyszer megváltozik az emberiség. Persze, erre kevés az esély"

Nyilvánvaló, hogy az ember sok ezer év alatt kialakult, génekbe kódolt ösztönvilága nem fog megváltozni egyik napról a másikra. Csupán apró lépéseket tehetünk, de ezek többnyire pont ellentétesek azzal a társadalomfilozófiával, melyet te vallasz.

1. Váljunk egyénileg tudatosabbá! - egy nem társadalmi kérdés.
2. Növeljük a jólétet! - ez csökkenti a bűnözést.
3. Teremtsünk munkahelyeket! - ez növeli a jólétet és ismét csak csökkenti a bűnözést. A Fidesz érdemei itt elvitathatatlanok.
4. Adjunk minél nagyobb szabadságot az egyénnek! - a Fidesz itt is jelesre vizsgázik.
5. Jelöljünk meg távlatos célokat, amiért aktívan tenni érdemes! - ebben is a Fidesz jár az élen.
6. Legyünk patrióták, tegyünk a lakóhelyünkért! - megint csak jobboldali gondolat.
7. Védjük meg magunkat! - ugyanez.
8. Gyújtsuk lángra a nemzeti összetartozás pozitív érzését! - ez az, amitől hányingert kapnak a balos globalisták, köztük te is. Pedig ez ártalmatlan és felemelő dolog. Sokat lendít azon, hogy jobb emberekké és jobb társadalommá nemesedjünk.

Wildhunt 2023.12.09. 19:45:46

@cvsvrs: egy 10 milliós országban.

MEDVE1978 2023.12.09. 20:01:33

@Boldeone2: Hát... Erről asszem maga Lennon nyilatkozta, hogy az Imagine maga a kommunista kiáltvány dalba öntve. Továbbra is parttalan és esélytelen idealizmusnak, vallásos utópiának tartom.

MEDVE1978 2023.12.09. 20:16:29

@Boldeone2:
"Tehát, két választás van: vagy demokratizálódik a Föld és közösen lassan urrá leszünk a problémákon, a globális konszenzokkal
A másik út az, hogy tovább fog töredezni a világ és újraindul az érdekszférák harca."
Ez egy hamis alternatíva. Globális konszenzusok nincsenek, nem volt olyan pillanat a történelemben, amikor lettek volna.
A világ már töredezik, a deglobalizációs folyamatban van, magyarul több pólusúvá válik. Tegnap volt a Partizánon Ivan Krastev bolgár politológus, ő is említette ezt. Ebben kell boldogulni.

Boldeone2 2023.12.09. 21:11:07

@MEDVE1978:
Ez egy hamis alternatíva. Globális konszenzusok nincsenek, nem volt olyan pillanat a történelemben, amikor lettek volna."

- Vannak azért. Ilyenek a második vh utáni, " emberi jogok egyetemes nyilatkozata" , de azóta számos globál treaty született, több témában, többek között klímamegállapodás
Adott a nemzetközi jog, " jus ad bellum" , jus in bello"

Lényegében MINDEN le van fektetve, csak be kellene tartani

Ahogy a fenntartható fejlődés dokumentumain is lényegében tudósok talán tízezrei dolgoztak már az ENSZ első nagy, 1972- es stockholmi klímakonferencia óta!

Tehát: az elvi feltételek adottak lennének a pozitív változásra, minden az emberen múlik...

Nyilván nem lehet mind a 8 milliárd ember Bill Gates szellemi szintjén, pedig az kellene ... Ezért vagyok kicsit elitista ...

A pillanat eljött, " itt az idő" a jó úton járni, amíg nem késő!

Boldeone2 2023.12.09. 21:37:33

@MEDVE1978: világ már töredezik, a deglobalizációs folyamatban van, magyarul több pólusúvá válik. "

- Nem tudhatod. Sem a politológus, sem én sem te...Nem tudjuk, hogy most trendváltást látunk, vagy csak folyik tovább a globalizáció, csak másképp, nem az eddig megszokott formában

A politológia, ahogy a legtöbb társadalomtudomány nem egzakt. (( A közgazdaság sem igazán..))

A társadalomtudósok a magadadott tudás bázisán hipotéziseket állítanak fel és ehhez keresnek bizonyítékokat

Általában modellelket állítanak fel, amelyek mindig a múlt és a jelen össztudása alapján állnak össze ...

A modelleknek több típusa van, de a legtöbbször más " másnap " módosítják őket. Az emberiség egy olyan sztochasztikus módon mozgó massza, amit nem nagyon lehet modellezni

Ráadásul van még egy másik probléma: az eredmény mindig attól függ, hogy milyen időtávot nézel

Pl rövid távon a kínai gazdaság már nem annyira ütős eredményeket mutat, lassul a potenciális növekedés. Ha mondjuk 1980 - tó
nézzük, akkor brutális a fejlődés a többi országhoz képest..

Ha viszont a 19. századot nézzük, akkor látható, hogy Kína nagy gazdasági centrum volt, már akkoriban is

Tehát az hogy milyen irányú a trend, mindig az alkalmazott időskála mutatja meg. Lehet ami hosszú távon növekvő, rövid távon csökkenő ( deglobalizáció....)

Boldeone2 2023.12.09. 21:53:08

Tehát ha van egy egzakt jelenség akkor azt egy függvényben ábrázoljuk. Az x tengely legyen az idő, az y tengely pedig a változás nagysága. Ezután felrajzoljuk a függvényt és megpróbálunk trendeket azonosítani. Meg lehet nézni rövid-, közép-, hosszú távon hogy merre megyünk: oldalazunk, növekvünķ, csökkenünk
Lehet indikátorokat nézni, mozgóátlagot számolni

De, mindez csak egy adott és mérhető dolog esetében van így. Pl egy részvény árát érdemes így kielemezni, technikailag

A társadalmat viszont nem lehet modellezni, mert olyan sok változó van benne

Lényegében mindenki azt csinálja, hogy történelmi analógiákat keres, majd mond valami nagyot hozzá

Érdemes visszanézni "Nógrádi prof " elemzéseit a háborúról...

Van aki megél csak a rémhírkeltésből, mint Nouriel Roubini...Soros György viszont nagyon érzi a következő pillanatot...:)

Boldeone2 2023.12.09. 22:05:43

@G. Nagy László: ez az, amitől hányingert kapnak a balos globalisták, köztük te is."

- Nem vagyok globalista, majdnem minden ponttal egyetértek kivéve az utolsó kettővel:

7. Védjük meg magunkat! - ugyanez.
8. Gyújtsuk lángra a nemzeti összetartozás pozitív érzését!

Szerintem ne gyújtsunk lángra semmit! "Holokauszt"= teljesen elégő áldozat. Inkább legyünk csak békés hagyományőrzők, mint véresszájú nacionalisták

Túl sok ember hal meg ma is a sovinizmus és szüklátókörűség miatt!

Inkább azt mondanám, hogy kevesebb magyarkodás, több empátia a világ felé. Az lesz a kifizetődő

Orbán csak forogjon a saját tengelye körül, mi meg haladjunk előre...:)

Boldeone2 2023.12.09. 22:06:52

szűklátókörűség miatt!"

alöksz róz 2023.12.10. 09:52:46

@Boldeone2: "Első Ukrajna, Izrael és Taiwan helyete ...." - a három esetben háromfélét mondtok, attól függően, hogy épp mi az usa érdeke...

G. Nagy László 2023.12.10. 11:10:26

@Boldeone2:

"Védjük meg magunkat!"

Ezzel mi a baj???

Boldeone2 2023.12.10. 11:38:19

@G. Nagy László: Alapvetően semmi. Csak ezt nem kellene hangoztatni, mert evidens. Ha viszont sokszor hangoztatja valaki hogy védekezni fog, akkor jó esély van rá, hogy "megelőző csapást" mér, mert az agya eleve az erőszakos válaszmegoldásra van kondicionálva...

Putyin sem akart háborút, - ahogy mondta - csak " nem tehetett mást" ....Ezért jobb inkább a konszenzus, mint az erőszakspirál...

G. Nagy László 2023.12.10. 12:02:53

@Boldeone2:

"Ha viszont sokszor hangoztatja valaki hogy védekezni fog, akkor jó esély van rá, hogy "megelőző csapást" mér, mert az agya eleve az erőszakos válaszmegoldásra van kondicionálva..."

Ez egy hamis gondolat, mely befészkelte magát a fejedbe. A legtöbbünk elméjében meg sem fordul a megelőző csapás gondolata, miközben az önvédelmet evidensnek tartjuk.

Csupán két, ellentétes attitűd:

1. Nyugat-Európa már régóta nem tudja megvédeni a polgárait. Lemondott a határvédelemről is, a rendőrség puhapöcs.

2. Magyarország: évszázadok óta nem kívánunk megtámadni senkit, csupán védekezünk - mindenféle értelemben. Ez a jelenkorra különösen igaz.

Wildhunt 2023.12.10. 16:59:00

@Boldeone2: Túl sok ember hal meg ma is a sovinizmus és szüklátókörűség miatt!

Inkább azt mondanám, hogy kevesebb magyarkodás, több empátia a világ felé. Az lesz a kifizetődő

Szerintem is minden áron le kell törni az ukrán naciinalizmust, max a kozák hagyományőrzést engedni nekik. Nahát, egyetértünk!

Wildhunt 2023.12.10. 17:00:19

@Boldeone2: megelőző cspással eddig a németek fenyegetőznek... Akkor most atomot nekik? Ennyire putlerpincsi még te sem lehetsz!
süti beállítások módosítása