téveszmék

téveszmék

"A jó párkapcsolat alapja az önzetlenség"

2025. május 27. - G. Nagy László

meszaros_adam.jpg

 

Dr. Mészáros Ádám önmagát párkapcsolati mediátorként mutatja be. Egyetemi oktató, szakterületén számos könyvet publikált. Egyszer - sok évvel ezelőtt - elolvastam egy cikkét. Azóta folyamatosan érkezik hírlevele, de bevallom: üzeneteit csak ritkán nyitom meg. Vasárnapi e-mailje azonban olyan címet kapott, amelyre rögtön felkaptam a fejem, s muszáj volt beleolvasnom: Fájó igazság a férfiakról. Annyira azért már ismerem a fickót, hogy tudom róla: igyekszik megfelelően egyensúlyozni a polkorrekt, feminista narratíva és az evolúciós pszichológia igazságai közt, így igazán kíváncsivá tett, mi az, amiért újfent a szőnyeg szélére kell állnunk.

 

Kihasznál, vagy megbecsül? - ez a címe azon cikkének, amelyet levelében linkel. Nyugodtan kijelenthetem: korrekt szöveg, minden szava igaz. Egyetlen gond van csak vele: Mészáros Ádám - pozíciójánál fogva - nem mer eléggé szókimondó lenni. No de ezért vagyok én, hogy mások helyett is gátlástalanul megfogalmazzam a lényeget.

 

"Nők, feleségek nagyon sokszor automatikusan adnak és adnak a kapcsolatukban. Törődést, odafigyelést, gondoskodást. Ezzel tudják a szeretetüket kifejezni, és ugyanezt várnák el a férjüktől is. De valahogy ez elmarad… Mit látunk eközben a másik oldalon? A férfiak a párkapcsolatukban nem adnak maguktól." - így indul a cikk; szerintem tökéletes meglátás. Mondjuk ki bátran: a tipikus férfi önző. És tegyük hozzá gyorsan azt is: ebben az égvilágon semmi rossz nincsen. A túlélés záloga, hogy ilyenek legyünk; evolúciósan így vagyunk programozva. "A férfi lovagiassága, szenvedélyessége, figyelmessége ugyanis soha nem a gondoskodó, törődő adásra épült, hanem a megszerzésre. A férfi szereti megszerezni a nőt. (...) Működésében kulcsfontosságú motiváló erővel hat az, ha valamit elérhet, megszerezhet és a befektetett munkája eredményeként sikeresnek érezheti magát. Ez a működés adott hajtóerőt mindig is a vadászathoz és a területszerzéshez. És ez a hajtóereje igazán a férfi udvarlásának is." Ez egészen pontosan így van, és értelmes ember nem is szörnyülködik rajta. Egy barbár társadalomban, ahol a nők jogilag alávetettek, ez a természetes férfiattitűd valódi elnyomást eredményezhet. A 21. századi nyugati civilizációban azonban párkapcsolati aszimmetriáról már csak akkor beszélhetünk, ha az egyik fél - jellemzően a nő - önmagát rendeli alá. Ezzel nem is a feminista mozgalomnak, sokkal inkább a saját párkapcsolatának árt.

 

"Én csak a férjemre koncentrálok. Mindent megadok neki, mégsem értékeli." - idézi Mészáros Ádám a szokásos női panaszt. Majd közli is a probléma helyes feloldását: "A kihasznált és a megbecsült nők között az egyetlen különbség az, hogy a megbecsült nők akkor adnak magukból, ha azt érzik, hogy a férjük szorgalmasan megdolgozott értük. Itt a sorrend a lényeg! Először a férfi ad, és csak utána a nő! (...) A férfi azt a zsákmányt becsüli meg, amiért meg kellett küzdenie!" A jó házasság, a hosszú távú szerelem egyik legfontosabb alappillére, hogy a férj - ha lehet, akár egy életen át - nejét lássa értékes vadászzsákmánynak. Mindenki emlékszik a kezdeti udvarlás elképesztően túlfűtött időszakára: mindkét fél vonzódik a másikhoz, ám amíg Ádám teper, addig Éva kéreti magát; nagy élvezettel alkalmazva a klasszikus "húzd meg, ereszd meg" játékot. Én értem azt, hogy a legtöbben csak legyintenek: harminc fölött erre már se ideje, se energiája, se kedve nincs az embernek. Pedig ez volna a kulcsa mindennek. Ha a felek képtelenek megőrizni a mézeshetek izgalmát és varázsát, úgy megette a fene az egészet. Még a legkisebb probléma az, ha mindketten új szerető után néznek.

 

Természetesen ahhoz, hogy a férfi értékes vadként tekintsen a nőre, nem elég az, ha az asszony túráztatja a párját, önmagát nehezen elejthetőnek mutatva. A nőnek valóban értékesnek is kell lennie, olyannak, akiért sokan megküzdenének. Mészáros Ádám e téren megmarad a politikai korrektség szintjén: "Ha nőként olvasod írásomat, a legnagyobb kérdésem hozzád most ez: Te mennyire érzed kincsnek magad? Mennyire becsülöd magad? Elhiszed, hogy önmagadban is értékes vagy, akiért küzdeni kell? Elhiszed, hogy jár Neked a megbecsülés? Szereted magad? Az az igazság, hogy a férfi nem tud jobban becsülni és szeretni téged, mint amennyire te becsülöd és szereted magadat!" Mindez abszolút oké, csak a szakember - puszta tapintatból - nem teszi hozzá a legfontosabbat: Ne légy trampli! Ne légy hisztis! Ne veszekedj, ne követelőzz! Légy mindig ápolt és vonzó, még ötven felett is! Egyetlen nő sem fogja valódi kincsnek érezni magát, ha a tükörből, ahol azelőtt egy karcsú bombázót látott, ma már egy elhízott, zsémbes banya néz vissza rá.

 

Évszázadokon át hallgattuk, hogy az önzetlenség jó, az önzés pedig csúnya, rossz dolog. Aztán amikor elkezdtek rendszert építeni az altruizmusra, elnevezve kommunizmusnak, azt láttuk, hogy kártyavárként omlott össze mindenütt.  Hosszú évtizedek óta tudjuk, hogy túlélésre programozott génjeink végletesen önzők, így az általuk felépített túlélőgépek (élőlények) számára sem lehet nyerő stratégia az önzetlenség. Ám amilyen ostobák vagyunk, a különböző vallásoknak jobban hiszünk, mint a tudománynak. A párkapcsolatok a mai napig hangosak az önfeláldozók sirámaitól. Mészáros Ádám cikke nem csupán praktikus útmutatása miatt megszívlelendő, de azért is, mert rámutat: az önző motivációk igencsak termékenyek tudnak lenni. "Mi, férfiak az udvarlásban – ha jól csináljuk –  megélhetjük azt, hogy a kitartó figyelmességünk és erőfeszítéseink eredményeképpen a feleségünket boldoggá tehetjük. Ez a mi sikerünk." Ez ilyen egyszerű. Önző vadászok vagyok. És ez tesz boldoggá férfit és nőt egyaránt. Semmi egyéb.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr218866750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deansdale 2025.05.27. 11:43:03

Szerintem már az alapvetés hülyeség, igaz hogy a férfi evolúciósan szeret "szerezni", ugyanakkor arra is vagyunk kódolva, hogy szeressük jól tartani a nőinket. Amit a nő a "törődésért" az évezredek során mindigis kapott, és jobbára most is kap, az elsősorban a férfi erőforrásaihoz és a férfival járó előnyökhöz való hozzáférés, így a párkapcsolatok eléggé kiegyensúlyozottak, attól függetlenül is, hogy a szeretetnyelveink mások.

(A szeretetnyelv talán haladár hülyeségnek hangzik, de nem az, és érdemes utánaolvasni a témának.)

G. Nagy László 2025.05.27. 12:02:23

@Deansdale:

Kezdjük a végén:

"A szeretetnyelv talán haladár hülyeségnek hangzik, de nem az, és érdemes utánaolvasni a témának."

Annak idején olvastam Gary Chapman könyvét. Ami a legnagyobb problémám volt vele, hogy a legfontosabb elemet meg sem említette. Szavak, ajándékok, érintések, szívességek és együtt töltött minőségi idő - ha jól emlékszem ez volt az az öt. Nálam az első helyen az van, hogy lehessen számítani a másikra. Ha azt mondja, hogy ki fogja vasalni az ingemet, akkor az legyen kivasalva. Ha azt mondja, hogy fél nyolcra elkészül, és el tudunk indulni, akkor készüljön el. Én is tartom a szavam, elvárom mindenki mástól is. Pláne azoktól, akiket szeretek.

"Amit a nő a "törődésért" az évezredek során mindigis kapott, és jobbára most is kap, az elsősorban a férfi erőforrásaihoz és a férfival járó előnyökhöz való hozzáférés, így a párkapcsolatok eléggé kiegyensúlyozottak"

Ez nagyjából megállja a helyét, de igényel némi kiegészítést.

1. Anyagi dimenzió: legtöbbször a nő is keres, nem ritkán jobban, mint a férfi. Ez nyilván borítja az évezredes egyensúlyt.

2. Érzelmi és szexuális tekintetben egy magára valamit is adó nő mindig is elvárta, hogy ő maga is kielégülést nyerjen. Ha egy férj csapnivaló szerető, az semmivel sem kompenzálható, és a régmúltban sem volt az. Legfeljebb azzal, ha emberünk alkalmaz egy fiatal, jóképű kertészfiút...

"arra is vagyunk kódolva, hogy szeressük jól tartani a nőinket"

Valóban, de ennek a kódnak a nyelve nem az altruizmus, hanem a sikerélmény önzése.

Deansdale 2025.05.27. 12:24:52

"És ez a hajtóereje igazán a férfi udvarlásának is"

A férfi udvarlásnak a szexuális vágy a hajtóereje, kissé leegyszerűsítve a b*szni akarás, és ennek legföljebb áttételes köze van a szerzési vagy birtoklási vágyhoz. A szerelmen már lehetne vitatkozni, hogy annak vannak magasabbrendű komponensei is mint a dugni akarás, de az sem a birtoklásról szól.

"ha az egyik fél - jellemzően a nő - önmagát rendeli alá. Ezzel nem is a feminista mozgalomnak, sokkal inkább a saját párkapcsolatának árt"

Mármint a nő árt a kapcsolatának az önkéntes alárendelődéssel? Ilyet most hallok először és nem igazán látom a logikáját sem. Évezredeken át az volt a normális, legalábbis bizonyos tekintetben.

""Én csak a férjemre koncentrálok. Mindent megadok neki, mégsem értékeli." - idézi Mészáros Ádám a szokásos női panaszt."

És Mészáros arról még nem hallott, hogy a nők olykor túloznak, hazudnak, vagy szubjektíve máshogyan regisztrálnak eseményeket mint ahogy objektíve történtek? :) Amúgy ha igaz is, ez legtöbbször egy általános kommunikációs félreértés - a nő más értelemben ad meg a férfinak "mindent" mint ahogy a férfi szeretné. Pl. sok nő mos-főz-takarít és ezzel úgy érzi sokat tesz a férfjéért, aki mindezt leszarja, mert ő azt szeretné a feleségétől hogy az intimitással halmozza el. Ez olyasmi, mintha elbeszélnének egymás mellett. (A szeretetnyelvek különbözősége.)

És persze ez fordítva is megvan; hány férfi panaszkodik, hogy a belét kidolgozza, sokszor túlórázik is az asszonyért, hogy meglegyen az ékszer meg a nyaralás, a nő viszont ezt úgy adja elő, hogy a férfi sosincs otthon, "nem törődik vele".

"A férfi azt a zsákmányt becsüli meg, amiért meg kellett küzdenie"

Ez megint egy félreértett hülyeség, ugyanis a férfiak túlnyomó többsége boldogan meglenne mindenféle küzdelem nélkül is, ha úgy is sikerülne megszerezni valami szexbombát. Egy 10/10-es bombázót (a világon talán 10-12 vadászatmániás gigahím kivételével) senki nem hajítana ki az ágyából csak azért, mert túl könnyen kapható, lol. Az más kérdés, hogy ilyen esetben a férfi elgondolkodhat, hogy esetleg mások is ugyanolyan könnyen megkapják, és ez a sejtés nem tesz jót egy esetleges hosszútávú kapcsolatnak. De a férfiak 90%-a még úgy is két kézzel kapna egy olyan nő után, akit amúgy "saját erőből" nem tudna elcsábítani.

"Ha nőként olvasod írásomat, a legnagyobb kérdésem hozzád most ez: Te mennyire érzed kincsnek magad? Mennyire becsülöd magad?"

Ez a legnagyobb baromság amit Mészáros írhatott, hiszen ezzel csak arra ösztönzi a nőket, hogy mindenféle befektetett munka vagy energia nélkül tovább növesszék a már így is messze túlburjánzó önértékelésüket. Egy férfit nem az vonz, ha a nő nagyra becsüli magát, hanem az, ha jól néz ki. Dunát lehetne rekeszteni az olyan nőkkel akik valami mágikus istennőnek képzelik magukat mindenféle alap nélkül. Semmi szükség arra, hogy Mészáros még több ilyet gyártson. Az értelmes tanács nőknek az, hogy légy a lehető legszexibb amit a génjeidből ki lehet hozni, és maradj is az a lehető legtovább - emellett a partnereidnek szóló elvárásaid legyenek elég pontosan kalibrálva ahhoz amit magadtól elvársz ill. amit te magad is teljesítesz. Plusz a párkapcsolatok akkor működnek jól, ha/amíg mindkét fél sokat ad a másiknak, csak egy idő után ez általában megkopik, és amikor már egyik fél sem ad szívesen semmit ("mert a másik se!"), akkor a kapcsolatnak vége. Nőként észben kell tartani, hogy igenis adni kell a férfinak, időszakonként úgy is hogy kevesebb jön vissza, mert ha az ember automatikusan visszavesz amikor a másik is, akkor pillanatok alatt el lehet jutni a zsákutca végére. Persze ha a másik fél ezt hosszú távon nem viszonozza, akkor odébb kell állni, mert lehet ugyan hülyével is együtt élni, csak minek. De a nők önbecsülését mesterségesen följebb tolni pont ellene hat ennek amit leírtam, azt lehet elérni vele hogy a nők kevesebbet adjanak és többet követeljenek, aminek nemhogy kurvára semmi értelme nincs, de az egyik legkárosabb "tanács" ami elképzelhető. A nők egója így 2025 környékén már így is az egeket ostromolja, és az mentené meg a világot ha valami jótündér pálcasuhintására a nők kétharmadának önértékelése visszaesne a felére... Az se jó ha túl kicsi, de jelenleg nem az a fő probléma.

Deansdale 2025.05.27. 12:41:43

@G. Nagy László: "Nálam az első helyen az van, hogy lehessen számítani a másikra."

Oké, de ez egy passzív elvárás és jobbára passzívan is teljesül, hogy úgy mondjam, nem lehet "adni" a másiknak. A szeretetnyelvek lényege, hogy aktívak, az ember azokon át csatornázza az érzelmeit a másik felé, és általában kapni is úgy szereti. A megbízhatóság nem passzol erre a koncepcióra, attól függetelenül hogy nyilván nagyon fontos szempont egy kapcsolatban.

"legtöbbször a nő is keres, nem ritkán jobban, mint a férfi. Ez nyilván borítja az évezredes egyensúlyt."

Szét is van baszódva a világ... Ideológiai alapon szembemegyünk az evolúciósan kódolt ösztönökkel, aztán csodálkozunk hogy csúszik szét a társadalom. Micsoda lángész az emberiség :D Persze lehetne vitatni, hogy ezt a társadalommérnökök szándékos destruktív céllal csinálják, de ez nem tartozik az épp tárgyalt témához.

És igen, egy modern férfinak a párkapcsolatokban más síkokon kompenzálni kell amit az erőforrások terén elveszít, csak sajnos erről a legtöbben nem tudnak.

"Ha egy férj csapnivaló szerető, az semmivel sem kompenzálható, és a régmúltban sem volt az."

Ez mostanában nagyobb szerepet kap mint régen, amikor az emberek még tiszteletben tartották a monogámiát. Sokan nem is tudták mihez képest nem jó szerető a másik, mert nem volt összehasonlítási alap... Manapság mindenki kefél mindenkivel, és a korábbiakhoz képest egy plusz elvárás lett, hogy X teljesítményt nyújtani kell az ágyban. Sok hülye - nők is - ráadásul pornófilmek alapján képzeli el, hogy mi a "teljesítmény". Broáf. Persze az magától értetődik, hogy az ember próbálja a maximumot nyújtani, csak sokkal normálisabb volt amíg ez belülről fakadó természetes vágy volt a partner boldoggá tételére, nem pedig kívülről érkező nyomás/elvárás, ami persze gyakran vezet görcsökhöz, énképzavarhoz, satöbbi.

G. Nagy László 2025.05.27. 13:30:04

@Deansdale:

"Mármint a nő árt a kapcsolatának az önkéntes alárendelődéssel? Ilyet most hallok először és nem igazán látom a logikáját sem."

Képzeld el, hogy a feleség nő szó nélkül főz, mos és hagyja, hogy férje beleélvezzen. Mindebben semmi örömét sem leli, csak azt tanulta, hogy ez a házastársi kötelesség. Nem kell sok idő hozzá, hogy boldogtalansága kiüljön az arcára. Ezt látva a férjnek is elmegy a kedve mindentől - kelletlen társsal ki akar szerelmeskedni? Az ilyenfajta, önfeláldozó attitűd felemészti az egész kapcsolatot.

"És Mészáros arról még nem hallott, hogy a nők olykor túloznak, hazudnak, vagy szubjektíve máshogyan regisztrálnak eseményeket mint ahogy objektíve történtek? :)"

Nyilván van ilyen, de érdemes abból kiindulni, hogy a panaszok számottevő hányada legitim.

"Ez olyasmi, mintha elbeszélnének egymás mellett."

Egy valamirevaló kapcsolat ott kezdődik, hogy a felek értik egymást, képesek érdemben kommunikálni egymással.

"Egy 10/10-es bombázót senki nem hajítana ki az ágyából csak azért, mert túl könnyen kapható, lol. Az más kérdés, hogy ilyen esetben a férfi elgondolkodhat, hogy esetleg mások is ugyanolyan könnyen megkapják, és ez a sejtés nem tesz jót egy esetleges hosszútávú kapcsolatnak."

Pontosan. Továbbá: a 10/10-es bombázót is meg lehet unni. Nem egy hét alatt, az biztos, de az újdonság varázsa gyorsan elillan. Ha nincs több a nőben, mint a tökéletes külső, egy pár hónap után már menekülnék.

"A nők egója így 2025 környékén már így is az egeket ostromolja, és az mentené meg a világot ha valami jótündér pálcasuhintására a nők kétharmadának önértékelése visszaesne a felére... Az se jó ha túl kicsi, de jelenleg nem az a fő probléma."

Ezzel sem vitázom. Viszont Mészáros Ádám párkapcsolati mediátorként tevékenykedik, feltételezhető, hogy a látókörébe kerülő nők nem a legkiegyensúlyozottabbak, nem a leggondtalanabbak, nem a boldogságlétra legfelső fokain állók. Ebben az elhanyagolt szegmensben, ahol feltételezhetően túl kicsi az ego, simán lehet legitim a szerző tanácsa.

Deansdale 2025.05.27. 13:41:43

@G. Nagy László: "a feleség nő szó nélkül főz, mos és hagyja, hogy férje beleélvezzen. Mindebben semmi örömét sem leli"

Egy ép lelkű ember örömét leli abban, ha örömet okoz annak akit szeret :) Persze vannak ostoba nők, nem is kevesen, akik szerelem nélkül férjhez mennek valakihez valami debil indokból, és aztán gályázás nekik hogy a másikért tenni kell valamit, de erre a problémára Mészáros találhatna jobb megoldást is, mint sörétes puskával lőni a női olvasótáborba, hogy legyetek egoistábbak :D

"Egy valamirevaló kapcsolat ott kezdődik, hogy a felek értik egymást, képesek érdemben kommunikálni egymással."

Kevés a valamirevaló kapcsolat :) A kommunikáció hiánya vagy elégtelensége szerintem a kapcsolati problémák 90%-a mögött ot van kisebb-nagyobb szereplőként.

"Viszont Mészáros Ádám párkapcsolati mediátorként tevékenykedik, feltételezhető, hogy a látókörébe kerülő nők nem a legkiegyensúlyozottabbak"

Ez teljesen oké, de ne adjon általános tanácsot a női nemnek arra alapozva, amit a praxisában lát, mert az a nőknek csak egy specifikus szelete... Persze lehet, hogy az eredeti cikkben kezeli ezt a kérdést, de én csak a te kivonataidat olvastam, azokon nem jött át ilyesmi.

G. Nagy László 2025.05.27. 13:46:12

@Deansdale:

"És igen, egy modern férfinak a párkapcsolatokban más síkokon kompenzálni kell amit az erőforrások terén elveszít, csak sajnos erről a legtöbben nem tudnak."

Mert a legtöbben fekete-fehérben látják a világot. Vagy becsicskulnak a feminista korszellemnek megfelelően, vagy nőgyűlölővé válnak. Mintha nem lenne értelmezhető középút. Mintha nem ezt tanítanád hosszú esztendők óta. (A Férfihang legjobb szerzője vagy/voltál - nem tudom, rég jártam arra -, de még ott is kiakadtak, ha az volt a megfejtés, hogy a férfinek is van felelőssége.)

"Sokan nem is tudták mihez képest nem jó szerető a másik, mert nem volt összehasonlítási alap."

Ez igaz. De képzeld magad egy 13. századi nő helyébe! Ha már egyszer volt orgazmusod - még ha magadnak is okoztad serdülő korodban - onnantól fogod tudni, hogy körülbelül mit vársz. Ha még sosem volt, akkor talán a szomszédasszonyokkal való pletykálkodásból, vagy a szomszéd nyitott ablakán áthallatszó éjszakai, kéjes nyögésekből csak elgondolkozol, hogy neked miért ilyen pocsék a szex.

Ha valakit a férje képes kielégíteni egy héten háromszor, az biztosan nem fog lelépni otthonról, csak azért, mert Rocco-nak kilencszer is megy.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.27. 16:28:39

@Deansdale: "Ez a legnagyobb baromság amit Mészáros írhatott, hiszen ezzel csak arra ösztönzi a nőket, hogy mindenféle befektetett munka vagy energia nélkül tovább növesszék a már így is messze túlburjánzó önértékelésüket." - úgy ám.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.27. 16:32:22

@G. Nagy László: "Ha azt mondja, hogy ki fogja vasalni az ingemet, akkor az legyen kivasalva." - hát ez nem úgy hangzik, mint egy szeretetnyelv.

Sadist 2025.05.27. 18:07:14

Blue pill finghámozás iskolapéldája.

Boldeone2 2025.05.27. 21:09:55

Ha a felek képtelenek megőrizni a mézeshetek izgalmát és varázsát, úgy megette a fene az egészet. Még a legkisebb probléma az, ha mindketten új szerető után néznek."

- Megőrizni a mézeshetek izgalmát varázsát? Hol van ilyen pár? Szinte sehol...Dolgozni kell, első volt a karrier, régebben...Az, hogy előrehaladjatok...
Először megveszitek a közös lakást, fizetitek a hitelt; ha ügyesek vagytok, akkor megveszitek a házat is...Közben egyre nagyobb a felelősség a " világért" , alig van idő egymásra...
Illetve testvéri szeretetté alakul az egész, jobb esetben...15-20 év után a legjobb nőt is megunják, szexuálisan, azaz: marad a kölcsönös megbecsülés és a szeretet
Ha ez nincs, jön a válás, vagy a társas magány...

Boldeone2 2025.05.27. 21:21:59

A túlzott altruizmus valóban lerombolja a "férfiegót" egyik oldalon, de másik oldalon meg élvezheted, hogy "te vagy a sztár", sokan szeretnek, meg tudsz szervezni mindent, a középpontban vagy , stb...

Akik sok nőt mcdugnak, szinte kivétel nélkül önző, gátlástalan és getzi emberek, sajnos...és ezek szaporodnak, nem az altruisták...
Az altruizmusra még egy nő sem nedvesedett be, a rosszaságra annál inkább...

Van egy történetem, a saját altruizmus- hülyeségemről; amit csak részegen szoktam elmesélni, de akkor jót nevetnek rajtam...Ekkor már nem bánom, persze, a középpontban vagyok:).....Hogy újra József Attilát idézzem: "minek is kell fegyvert veretni belőled, arany öntudat!"

Fuluska 2025.05.27. 22:22:26

" Ha valakit a férje képes kielégíteni egy héten háromszor, az biztosan nem fog lelépni otthonról, csak azért, mert Rocco-nak kilencszer is megy. "

Ez klasszikus XX. századi gondolkodás, egy átlagos fiatal feleség ma már túl van legalább egy tucat csődörön, mire ráveszi magát hogy férjhez menjen - ha egyáltalán...

Amelyik nő végül hajlandó papás-mamás monogámosat játszani, valahol megalkuvásként éli meg azt a pasit, aki végül hajlandó elvenni őt. Teljesen mindegy mit mutat be "apuka", az egyetemi buliban valamikor megismert sármos, izmos, nagyfarkú bika közelébe sem érhet - aki nem volt hajlandó elköteleződni...

Sajnos vagy sem, a szexuális forradalom utáni deregulált rendszerben az ősi ösztönök és vágyak, valamint a lehetőségek irányítják a randipiacot, a házasodni hajlandó nők elsöprő többsége kompromisszumként tekint a férjére.
Csak mert korábban volt jobb "kémia" - szexuális élmény.

G. Nagy László 2025.05.27. 22:38:17

@Sadist: Szinte biztos voltam benne, hogy kommentelni fogsz, sőt abban is, hogy mit.

Az az érdekes, hogy úgy kommunikálsz, mint a feminista-progresszívek. Az ő szemszögükből mindenki fasiszta. A te szemszögedből minden blue pill, ami bármiféle felelősséget ró a férfiakra. Pedig el sem tudom képzelni, hogy te azt gondolnád, hogy szarul kell bánni a nőkkel, vagy hogy úgy kell megkefélni őket, hogy még véletlenül se élvezzenek el.

G. Nagy László 2025.05.27. 22:49:54

@Fuluska:

"Amelyik nő végül hajlandó papás-mamás monogámosat játszani, valahol megalkuvásként éli meg azt a pasit, aki végül hajlandó elvenni őt"

Ebben természetesen sok igazság van. (Ami engem illet: 18 éve játszom papás-mamást, 28 éve vagyunk együtt, de az esküvő még odébb van...)

Amit látni kell: a nőnek kétféle férfire van szüksége. Az egyik a jóképű alfa-csődőr, a másik a megbízható béta-apuka. Viszont borzalmas téveszme, hogy e kettő sosem találkozik egyazon személyben. A férfiak egy jelentős hányada felső kategóriás béta, aki elég jól megfelel mindkét kritériumnak. Ha körbenézek, a legtöbb haverom ilyen.

G. Nagy László 2025.05.27. 22:54:27

@Boldeone2:

"Illetve testvéri szeretetté alakul az egész"

Mindig ezt a hülyeséget toljátok... Nálunk semmivel sem kisebb a láng, mint a kezdet kezdetén, sőt... Ebben oroszlánszerepe van annak, hogy az asszony aktívan sportol, és nyugodtan letagadhatna egy tízest...

G. Nagy László 2025.05.27. 22:56:31

@Boldeone2:

"gátlástalan és getzi emberek, sajnos...és ezek szaporodnak, nem az altruisták... Az altruizmusra még egy nő sem nedvesedett be, a rosszaságra annál inkább..."

Érted te a világot.

"Van egy történetem, a saját altruizmus- hülyeségemről; amit csak részegen szoktam elmesélni"

Itt nyugodtan megoszthatod :)

GyMasa 2025.05.27. 22:59:14

Szerintem nincs igaza a cikknek abban, hogy a férfi "nem ad semmit"!
Ez csak a feminsta hazugság eredménye, amit elhisz a nép...
Merugye, azt mindenhol halljuk, hogy meg kell a nőnek fizetni a házimunkáját, hiszen ő a munkahelyén "csak 07 centet keres a férfi minden dollárjára".
(És, most ezt az aspektus ki sem bontom, mert ez az ordas hazugság az "vóóótmár")
Szóval, az szép, hogy nekem ki kellene fizetnem, hogy az asszony vasal (direkt vasalásmentes Olymp ingeket veszek kb 25 éve), meg mos (bepakola mosógépbe, majd átpakol a szárítógépbe. Bevallom a hajtogatás az tényleg időigényesebb feladat), meg mosgat is (szintén bepakol a gépbe)...
Ehhez képest arról soha nem szól semelyik hazug feminista, hogy ki keresi meg a pénzt? Hogy ki dolgozik hati 40+ órát, ki megy bevásárolni, ki viszi ki a szemetet, ki javítja meg az autót, ki tölti fel az ablakmosót, az olajat? Ki cserél izzót a lámpában? Ki vágja le a sövényt, a füvet, a növényeket? Ki építi a házat, javítja meg a kerítést, és még sorolhatnánk...
Jah, és ki az, aki gondolkozás nélkül meghalna a családért?
Szóval, jah, a férfi nem csinál tulajdonképpen semmit...

GyMasa 2025.05.27. 23:00:15

@G. Nagy László:
"Viszont borzalmas téveszme, hogy e kettő sosem találkozik egyazon személyben."
Ők a szigmák.

GyMasa 2025.05.27. 23:04:41

@GyMasa:
Ehh, az a 07 cent az 70 cent akart lenni...

G. Nagy László 2025.05.27. 23:25:32

@GyMasa:

"Ehhez képest arról soha nem szól semelyik hazug feminista, hogy ki keresi meg a pénzt? Hogy ki dolgozik hati 40+ órát, ki megy bevásárolni, ki viszi ki a szemetet, ki javítja meg az autót, ki tölti fel az ablakmosót, az olajat?"

Szerintem ne essünk abba a hibába, mint a balos szociológusok, akik minden apró magánügyet társadalmi jelentőségű kérdéssé dagasztanak. Alapvetően két ember dolga,hogy hol találják meg az egyensúlyt. Amennyiben egy terapeutának az a tapasztalata, hogy sok nő panaszkodik amiatt, hogy (a saját megítélése szerint) sokat ad, ugyanakkor (ugyancsak a saját megítélése szerint) keveset nyújt, úgy fogadjuk el, hogy ez egy létező jelenség. Ha valaki azt állítja, hogy boldogtalan, arra sosem fogom azt mondani, hogy hazudik.

Jómagam elég speciális helyzetben vagyok, könnyen beszélek. Az asszony napi 8 örát dolgozik, elvégzi a házimunka nagy részét és sokat foglalkozik a gyerekekkel is. Én többnyire, focizom, pókerezek, élem a világom. Nálunk egészen biztos, hogy az asszony tesz bele többet, de összességében így is mindenki elégedett.

Fuluska 2025.05.27. 23:26:42

@G. Nagy László: "Viszont borzalmas téveszme, hogy e kettő sosem találkozik egyazon személyben. Ha körbenézek, a legtöbb haverom ilyen. "

Ez nem téveszme, nagyon ritkán találkozik a kettő, és a nők ezt valamilyen szinten értik is. Baromi nehéz megtalálni azt a vékony ösvényt, ami járható ilyen szempontból, de nyilván nem lehetetlen.

A babakocsit toló, a gyerekkel gügyögő, vagy a szőnyegen Legozó férfi látványa sajna nem szexi, de ugye meg kell tenni :)
Én azt látom, hogy a negyven körüli alfák 99%-a nem nősül, egyszerűen semmilyen észérv nem szól mellette, buktatója azonban annál több van.
A gyerek kérdést megoldják az állam kihagyásával - amennyire csak lehet, itt is a pénz, a státusz dönt.

G. Nagy László 2025.05.27. 23:33:26

@GyMasa:

"Ők a szigmák."

Ezzel vitáznék. Magamat ugyan ide sorolnám, a szigmákhoz, de amiről én beszélek, az egész más. Nem különcök. Inkább amolyan átlagpolgárok. Akik alfának nem elég tökéletesek, bétának meg túl jók. Megbízhatók, jól keresnek, eltartják a családot, de a legkevésbé sem papucsférjek - a feleségeik nagyon is fel tudnak nézni rájuk. Jobb kifejezés híján felsőkategóriás bétáknak szoktam nevezni őket, és nagyon sok ilyet látok magam körül.

G. Nagy László 2025.05.27. 23:39:09

@Fuluska:

"a gyerekkel gügyögő, vagy a szőnyegen Legozó férfi látványa sajna nem szexi"

A gyerekkel gügyögő férfi irgalmatlan lúzer, semmi vonzó nincs benne. A szőnyegen legózó apa viszont abszolút oké. Én el sem tudom képzelni azt, hogy ez a kép a nőben csükkentené a vágyat. Abszolút belefér a macsó karakterbe. Én elég sokat játszottam a gyerkőcökkel, amíg kicsik voltak. A kedvencük az volt, amikor birkóztunk a franciaágyon. Imádták. "Apa, birkó!!" így indult mindig. Semmit sem romlott tőle az ázsióm az asszony szemében, sőt.

Boldeone2 2025.05.28. 00:12:11

@Fuluska: Én azt látom, hogy a negyven körüli alfák 99%-a nem nősül, egyszerűen semmilyen észérv nem szól mellette, buktatója azonban annál több van."

- Én meg azt látom, hogy 40 felett azért elkezdenek kapkodni az értelmesebb férfiak, hiszen belátják, hogy mégiscsak a házasság a legjobb döntés, aminél jobbat még nem találtak ki. Nem a rendszeres szexuális élet miatt, bár nyilván az sem elhanyagolható
hanem van egy társadalmi/ szülői elvárás, hogy feleséged és gyermeked legyen.
Nekem az összes barátom a nem szinglik táborát gazdagítja, pedig viszonylag jómódúak, sőt...
Más kérdés, hogy a házasság nem minden tart vissza a szerető tartástól...( nekem nincs)
Akinek viszont nincs 45 - 50 éves koráig nője, az mind meghülyül. A legjobb példa Szolnoki Szabi felebarátom, aki "reality szár lett"
Mások csak nettó meghülyültek és szélsőjobbossá váltak, Putyint üdvözlik, stb...
A hosszú magányban ,nő is és férfi is, előbb - utóbb meghülyülnek
Minden embernek társ kell, az evidens, aki a mindennnapos külső reflexiót biztosítja, ami olyan, mint egy folyamatos tükör...

A túl nagy szabadság és a függetlenség tévútra viszi az embert, a legtöbb esetben...

GyMasa 2025.05.28. 05:52:58

@Fuluska:
"A babakocsit toló..."
Mondjuk, erre pont ragadnak a nők, saját tapasztalatom szerint.

valis47 2025.05.28. 08:13:05

@Fuluska: Vagy kirúgják a gyerekük apját (vagy az lép le), és szingli anyukák lesznek, ez egy jelentős társadalmi csoport. Ők folytatják a f.szkörhintázást, ameddig tudják, csak hát szingli anyukaként, főleg 35 felett már nem olyan a felhozatal, mint a húszas éveikben volt. De azért találnak éhes disznót (még olyat is akár, aki anyagilag is besegít, elviszi őket nyaralni stb.). Vagy megkeseredett férfigyűlölőként végzik, osztják a feminista mémeket ("a nőnek annyi szüksége van egy férfira, mint halnak a biciklire", jó ez még inkább második hullámos femcsi duma, ma meg már ugye az idejétmúlt) vagy a "nincsenek már igazi férfiak"-at.

Wildhunt 2025.05.28. 11:12:08

@G. Nagy László: mert ha elhízik és nem szexel, jogodban áll kirúgni...

G. Nagy László 2025.05.28. 11:25:52

@Wildhunt: Bárkinek bármikor jogában áll kirúgni bárkit. Még magyarázat sem kell hozzá. Ha nem így lenne, úgy a rabszolgatartás intézményét hoznád vissza. Ha a házassági szerződésed köt, az olyan, mintha üzleti alapra helyeznéd a szerelmet - mintha focistaként szerződtetnéd az asszonyt a klubodhoz, kifizetve az előzetesen kialkudott kivásárlási/elbocsátási értéket.

Nyilván van felelősséged. A kiskorú gyerekeidért 100%-ban felelsz. Ha az asszony beteg, vagy nincs hová mennie, úgy aligha lehetsz embertelen. De ha meggyőződésed, hogy többé már nem tudod szeretni - akár azért, mert elhízott, akár azért, mert nem szexel, akár azért, mert Depeche Mode pólót visel, ami téged zavar -, úgy nincs értelme egy párként folytatni. Kibaszol magaddal és a másikkal is.

MEDVE1978 2025.05.28. 12:34:09

Az emberi társadalmak egyre gyorsulóbb változásban vannak. Itt mind tendenciákról írok, tehát az, hogy XY barátnője, ismerőse nem ilyen, az elképzelhető. A legtöbb társadalom tehát rohamosan változik, itt most nem Afganisztánra kell gondolni. A női egyenjogúsági fogalomra, illetve a nők társadalomban betöltött szerepére ez hasonlóan igaz. A kérdéses mindig az, hogy a társadalom és az egyén nyer-e ezekkel a változásokkal. Ami megint egy leegyszerűsítés, mert a nyer, az olyan, mint a fejlődik, holott a dolgok sokszor csak változnak és van, amikor romlanak.

Ha a nők tradicionális (mondjuk XIX. század végéig, bár már előtte is voltak változások) szerepét nézzük, akkor egyértelműen látunk egy szexuális alárendeltségi, vagyoni alárendeltségi, képzettségi alárendeltségi és munkaerőpiaci alárendeltségi faktort. Az átlag nő tehát - kivéve ha apáca vagy özvegy - szexuálisan alárendelt, szétteszi a lábát, ha férjuram hazajön a kocsmából, vagyonáról a férje / apja rendelkezik. Legtöbbször, sokáig csak alap vagy középfokú végzettséget szerezhet, ott is célirányosan, ami hasznos (gyerekgondozás, háztartásvezetés, ápolás). A munkaerőpiacon elsődleges a családi szerepe (ellássa a gyerekeket, a férfit, az időseket), legfeljebb másodlagosan van egyéb szerepe.

Ez mára nagyon jelentősen megváltozott: a szexuális alárendeltség a fejlett világban nagyjából teljes mértékben megszűnt. A nő kezében van a kulcs a bugyijához, egy férj sem rendelkezhet a szexről kb. a múlt század utolsó évtizedei óta, amikor a kapcsolati erőszak bűncselekmény lett. A nőknek lehet már a múlt század nagy részében saját jogon vagyona. Ennek megfelelően a család a nőnemű gyereknek is értelmesen tud olyan hátteret biztosítani, amelyet korábban csak férjjel vagy az otthon maradással tudott magának: lakhelyet, saját vagyontárgyakat. Képzettség szempontjából a múlt század eleje-közepe óta a nők számára nyitva áll a felsőoktatás, bármilyen képzettséget meg tudnak szerezni. Munkaerőpiacilag a diszkrimináció eltűnt, gyakorlatilag nem nagyon van olyan állás, ahova ne vennének fel nőt, főként a csökkenő lélekszám miatti munkaerőhiányok miatt. Még katonák is lesznek nőkből, ami még a második világháborúban sem volt megszokott.

A változások egyik velejárója az lett, hogy a nők egyszerre tömegesen munkaerőpiaci résztvevők, illetve vagyonnal rendelkező szereplők = fogyasztók lettek. Ez sokáig szépen pörgette a gazdaságokat, mert több dolgozó / fogyasztó = nagyobb növekedés, jólét.
Női szubjektív szempontból a változás óriási: egy eléggé sablonos, nem túl sok kitörési lehetőséggel bíró élet helyett most már gyakorlatilag minden lehetséges.

További kérdés az, hogy a változás hogyan hatott a korábban nők által elvégzett "feladatokra", "területekre":
1. A legegyszerűbb a szülés. A korlátlan szexuális elérhetőség (a nő nem nagyon mondhatott nemet) és a fogamzásgátlás hiánya miatt a nők gyakorlatilag folyamatosan terhesek voltak. A XX. század és a fogamzásgátló (és egyebek, mint a koton) már az 1960-as évektől visszavezették a fejlett országok szaporodási rátáját. Szinte mindenhol a fejlett országok és a szocialista blokk nagy részében 2.0, tehát a természetes pótlás alá ment a szaporodási ráta 1960 és 1990 között. Ez most leegyszerűsítetten fog hangzani, de ennek a társadalmi funkciónak a hatékonysága egyértelműen romlott. Még ha nem is azt tekintjük pozitívumnak, hogy egy családnak 4 vagy 5 gyereke van, hanem azt, hogy a közösség fennmaradását mi segíti elő, akkor is oda jutunk, hogy ez egy negatív tendencia. Jelenleg a világ nagyon jelentős része nem tudja fenntartani a népességszámát, az EU konkrétan arabot, négert, ukránt, vietnámit stb. importál, hogy erre képes legyen. A szaporodásnál tehát érezhető egy törés, a korábbi funkció erősen sérült.
2. A másik a gyerekgondozási és nevelési feladatok. A gyerekgondozási feladatok döntő részét korábban a nők koordinálták és végezték el. A XIX. és XX. század találmánya az, hogy ezt az állam átveszi (bölcsődék, óvodák, illetve iskolák formájában). Ez többé-kevésbé működik a legtöbb fejlett államban, talán itt a legkevésbé gáz a helyzet. A csoportos nevelés korábban is jelen volt a közösségekben, mostanra ez általános lett.
3. A harmadik az ápolási feladatok. Régebben a közösség, illetve a feleség, női rokonok ápolták az időseket, elesetteket. Ezt a feladatkört szintén teljes mértékben átvette az állam / egyházak / egyéb közhasznú szervezetek. Ebből kifolyólag az ellátottsága egyre rosszabb. Az idősödő társdalommal nem tud mit kezdeni ez a rendszer, illetve az egészségügy is általában mindenhol forráshiányos. Az idősek esetében tehát ezeknek az ápolási feladatoknak a végrehajtása nagyon jelentősen visszaesett azzal, hogy a nők kiléptek a tradicionális szerepkörükből.
4, Házimunka. A házimunka esetében is teljes a változás. A mai fiatal nő általában már teljes egyenjogúságot vár el a házimunkában. Óriási a kontraszt. FOlyt köv.

MEDVE1978 2025.05.28. 13:08:37

Folytatás:

Házimunka. Szóval óriási a kontraszt már akár 30-40 éves időtávon is. Anyám - aki diplomás, nyugdíjkorhatáron túl dolgozó értelmiségi nő - minden házimunkát elvégzett (takarítás, mosás, vasalás, főzés), apámra a "férfidolgok" (barkácsolás, meg nagy fizikai erőt igénylő - cipelés, egyes kerti munkák) hárultak. A korombeli (késő 40-es nők) felemásak, de például a feleségem már a legelejétől közös feladatnak tekintette gyakorlatilag az összeset, kivéve a fizikai erőt igénylőt, mert az persze maradt nálam. A mai fiatal nők még inkább ebbe az irányba mentek el. A munkamegosztás tehát ebből a szempontból ma már közös, a legtöbb háztartásban nem az van, mint anno, hogy mindent a nő csinál. Kivételek persze vannak: vidéki sógorom még mindig úgy él, hogy döntően a sógornőm végzi a házimunkákat, de már ők is több mindent osztanak meg, mint anyámék mondjuk.

A nők helyzete tehát drasztikusan javult az elmúlt évszázadban, olyannyira, hogy több élethelyzetben már kifejezetten előnyt élveznek. Minap nézegettem a facebook-ot és az eurostat posztja jött fel: ma az EU-ban 100 fiatal férfi diplomásra 131 fiatal női diplomás jut. A reál (STEM) területeken az arány ma már 50:50%! Persze nem kell túlfetisizálni a diplomát, de ez egy nagyon sokat mondó mutató. Ami már évek óta változik, abba az irányba, hogy több női diplomás - magyarul a képzettségi szint maximumát elsajátító ember - van, mint férfi. Magyarországon talán a kétezres évek elején vagy még a kilencvenes évek végén következett be ez a fordulat, ma már nálunk is sokkal több az új végzős diplomás nő.
Ez egyértelmű kihatással van a jövedelmi viszonyokra (a diplomások gazdagabbak, több lehetőségük van) és végül a társadalom szerkezeti változásaira. Magyarul ez a folyamat a férfiak folyamatos lecsúszását és relatív elszegényedését jelzi a nőkhöz képest.

Egyértelmű női előnyt jeleznek a különböző jogi intézményeknek a változása is: a legelső itt a válás, amelyeknek a 70-80%-át általában a nők kezdeményezik. A válás és az azt követő vagyonmegosztás / gyermekfelügyeleti megosztás döntően a nőknek kedvez. A házasságon belüli / párkapcsolati erőszak fogalmának megjelenését már írtam, ez is jelentős hatással bír.
De ott van a szexuális zaklatás / egyéb szexuális tartalmú ügyek megítélése. Pl: meetoo, de a korábbi korokban erkölcstelennek, de nem büntetendőnek tartandó kisebb ügyek, mint amikor valaki ráver egy csaj seggére vagy megcsípi. Volt anno egy bolond Budapesten, Füttyös Gyuri. Még anyám és nagyanyám mesélt róla, fütyülgetett aztán egy újsággal rácsapott a csinosabb lányok fenekére. Mindenki letudta bolondként, ahogy mindenki elsiklott afelett is, hogy a vállalati bulin a részeg kolléga megjegyezte, hogy milyen szép Jutka melle. Ma ezek már szexuális zaklatási ügyek, amelyek börtönnel vagy perrel járnak.

Az inga tehát átfordult, a nőknek ma az élet nagyon sok területén több joguk van, mint a férfiaknak. Sok olyan élethelyzet van, ahol a nő egyértelmű előnyben van. Ilyen a párválasztás / randizás, szexuális élet, de a párkapcsolat bontása, tehát a válás is. Ilyen az oktatás (már a korábbiakban írtam arról, hogy a túlnyomóan női tanárok világlátásuk, gondolkodásmódjuk miatt miért preferálják inkább és kezelik jobban a szociális női viselkedést, mint a kevésbé szociális, asszertív / agresszív, azonban kreatív férfi viselkedést). Ma a legtöbb társadalomban már inkább a nők jobb helyzetéről és a férfiak romló helyzetéről beszélhetünk és nem fordítva.

Visszatérve akkor a posztra, éppen ezért úgy gondolom, hogy a hivatkozott cikk bullshit.
A nők döntő része már nem így gondolkozik és nem is a lénye része. Az idézett cikk is egy tipikus férfihibáztató cucc: miért várod el a párodtól, hogy automatikusan mindent megtegyen neked stb.? Ez a kérdés a modern világban már nem kérdés. A nők nem tesznek meg semmit automatikusan, ebből a szempontból egyenjogúvá váltak.

Az ilyen pszichológusok és tanácsadók hozzájárulnak ahhoz a hamis képhez, amikor például jön Béla, hogy nincs otthon szex. Erre a tanácsadó azt mondja neki, hogy Béla, biztosan azért nincs szex, mert nézd meg, szegény Mariann dolgozik is, otthon pedig mos-vasal-főz, te meg néha segítesz takarítani, meg viszed a kölyköket suliba. Béla ezzel összekapja magát és ő lesz a háziasszony, mindenben segít az asszonynak. Az asszony előbb-utóbb megunja és elindul Józsival, az ultramacsó kollégával. Konkrétan megtörtént hasonló a környezetemben, egy 15 éves kapcsolatnak vetett véget.

Szóval az ilyen esetekben, kapcsolati problémáknál én a nőknek javasolnám, hogy nézzenek a tükörbe is egy kicsit. Mit rontottam el én? Nem hanyagolom el magam, de ismét fontosabb volt a barátnőkkel a színház, a műkörmös és a fodrász, Micike névnapjára készülés a munkahelyen, mint az, hogy Bélával törődjek.

G. Nagy László 2025.05.28. 13:28:52

@MEDVE1978: Mindennel egyetértek, amit írsz, kivéve azzal, hogy a hivatkozott cikk bullshit. Két okból.

1. Nem vitás, hogy a nők helyzete sokkal jobb, mint valaha. Nem vitás, hogy ma már senki sem kényszerítheti a nőket (a nyugati civilizációban) alárendelt szerepre. És az sem vitás, hogy ma már jóval kevesebben lesznek saját akaratból önfeláldozók. Ám ettől még nem szűnnek meg azonnal az aszimmetrikus kapcsolatok. Bizonyosan nem 90% az aránya azoknak a házasságoknak, ahol a nő boldogtalan, pedig úgy érzi, mindent megad, de bizonyosan nem elhanyagolható.

2. Amikor a nő azt érzi, hogy a maga részéről mindent megad, mégis kihűlt a kapcsolat, olyankor nagyon valószínű, hogy a nő valamit rosszul csinál. Talán kevesebbet kéne sürügnie a konyhában, és többet az edzőteremben. Vagy fordítva. Itt elkél a jó tanács, talán a szakember is.

Azt azért ne gondoljuk, hogy egy párkapcsolati mediátor leül szombaton délután a fotelbe, és kiizzad magából egy fantáziaszülte problémát, majd erre a homokvárra zászlóként kitűzi cikkét. Egészen biztosan jó pár női sirámot végighallgatott pályafutása során. Egészen biztosan létező problémáról ír. És egészen biztos az is, hogy igaz, amit a férfiakról ír: vadászok vagyunk, akiket leginkább a zsákmányszerzés motivál.

Billy Hill 2025.05.28. 14:33:47

@MEDVE1978: "több dolgozó / fogyasztó = nagyobb növekedés, jólét". Mindeközben mivel amiből több van, annak az értéke általában kisebb, ezért míg régen megélt egy házaspár egy fizetésből, ma már kell a kettő. Kétszer annyi munkavállaló, fele reálértékű fizetés...

Billy Hill 2025.05.28. 14:34:53

@GyMasa: "Szóval, az szép, hogy nekem ki kellene fizetnem, hogy az asszony vasal (direkt vasalásmentes Olymp ingeket veszek kb 25 éve), meg mos (bepakola mosógépbe, majd átpakol a szárítógépbe. Bevallom a hajtogatás az tényleg időigényesebb feladat), meg mosgat is (szintén bepakol a gépbe)..."

Imádom én is a "mosok, vasalok" sirámot. Nem mintha még le kellene menni a patakhoz a mángorlóval, és csapkodni a ruhákat. :-)

Wildhunt 2025.05.28. 15:21:58

@G. Nagy László: mert jobban tudod, hogy mi a jó neki(k)

G. Nagy László 2025.05.28. 15:35:45

@Wildhunt: Dehogy tudom jobban! Liberális vagyok - hitem szerint mindenki úgy teszi tönkre magát, ahogy akarja. Egy csomó idióta cigarettázik - az ő dolguk. Van pár elmebeteg, aki úgy gondolja: jobb lesz az élete, ha nemet vált - tőlem tegye! Vannak önsorsrontók, akik mindenáron háborúra vágynak - hajrá! És vannak vallási fanatikusok, akik szerint egy pusztítóan boldogtalan élet is értékesebb, mint túllépni a válást tiltó dogmákon - szívük joga.

Nekem max ahhoz van jogom, hogy szóvá tegyem: idióta mindegyik.

G. Nagy László 2025.05.28. 15:37:49

@Wildhunt: A mazochistákat, perverzeket sem értem. Biztosan bennem van a hiba: nem vagyok elég empatikus :)

elona 2025.05.28. 17:03:51

@G. Nagy László:

... és Mikronhoz mit szólsz?

Saját anyját vette feleségül, annak Mikronnal egyidős lányával....

EZ ELÉG PERVERZ?????

elona 2025.05.28. 17:09:38

Mikron 1977. december .... a francia "first lady" 1953. április....

Mikron elvett feleségül egy közel 25 évvel idősebb nőt....így most 47 évesen, van egy 72 éves neje....

"A JÓ PÁRKAPCSOLAT ALAPJA AZ ÖNZETLENSÉG"

elona 2025.05.28. 17:16:03

"A JÓ PÁRKAPCSOLAT ALAPJA AZ ÖNZETLENSÉG" --- mondta gyurcsány ferenc.... majd írt erről egy könyvet....
(...illetve más írta ... ő csak a nevét adta hozzá, hiszen jól tuggyuk a gyurcsányi egy szakdolgozatot sem tud megírni....)

Sadist 2025.05.28. 17:26:46

@elona: "Saját anyját vette feleségül"

*apját

Wildhunt 2025.05.28. 17:47:52

@G. Nagy László: nem csak azokat nem érted. Igen, benned van a hiba.

GyMasa 2025.05.28. 18:55:17

@Billy Hill:
Ráadásul, a mosogatás az kb napi feladat, de a mosás az hetente max 2x játszik, ha nics kisgyerek a házban. Ha van, vagy akár több is, akkor azért többször kell a gépet használni...

G. Nagy László 2025.05.28. 21:23:33

@elona:

"EZ ELÉG PERVERZ????? "

Mi az hogy! Nagyon is!

G. Nagy László 2025.05.28. 21:33:50

@Wildhunt:

Én igazából azt nem értem, hogy mivel vitázol. Ezer emberből 999 egyetért azzal a preferencia sorrenddel, amelyet vallok, s melyet fel is vázolok:

1. A legjobb az, ha egy párkapcsolat hosszú távon képes megőrizni az érzelmi és szexuális lángot.
2. Ha egy kapcsolat megromlik, vagy kezd ellaposodni, érdemes megpróbálni megmenteni és újra lángra gyújtani.
3. Ha már semmi nem segít, ha már több a gyűlölködés, a házsártoskodás és veszekedés, mint a jó szó; amikor már a felek nem hisznek abban, hogy képesek lennének újra szeretni egymást, olyankor a legjobb elbúcsúzni.

Mi ebben az elfogadhatatlan?

Fuluska 2025.05.28. 21:48:25

@G. Nagy László:

1. Mi a különbség az érzelmi és szexuális "láng" között?
2. Miért érdemes?
3. Nincs kérdésem.

Nem trollkodok, csak kérdezek...

G. Nagy László 2025.05.28. 22:31:18

@Fuluska:

Én most leszek 53, nálam még semmi :)
2. Azért, mert ha valakit valaha igazán szerettél, annyira, hogy összekötötted vele az életedet, az olyan érték, ami nem terem minden bokorban. Lehet, hogy csupán apróságokon vitáztok, s jelentéktelen faszságok miatt kukázzátok a kapcsolatotokat, hogy azután évekig, évtizedekig csupa idiótával randizzál, későn értve meg, mit engedtél el. S lehet, hogy akkor már visszafordíthatatlanul késő. Ha vannak közös gyerekek, az további súlyos érv amellett, hogy mentsük meg azt, ami megmenthető.

Boldeone2 2025.05.28. 22:34:19

Nem szabad " kiszeretni" a házastársból, úgy nem lesz gond...Az érzelmeket őrizni kell, a lényeg: meg kell érteni, hogy szex egy idő után már úgysem működik mindenkinél, de a " testvéries szeretet " , a közös múlt az megmarad, a szép emlékek...Ha vannak gyerekek, az is jó összetartó erő, illetve a felhalmozott közös vagyon...

Aki nem fér a bőrében, az keressen szeretőt, de szerintem jobb megmaradni a már bevált kapcsolatban
süti beállítások módosítása