téveszmék

téveszmék

"A jóból sosem elég"

2024. április 02. - G. Nagy László

fekete_laci.jpg

 

Fekete László tavaly a rá jellemző módon ünnepelte 65. születésnapját: fiával grillcsirkeevő versenyt rendeztek. Ami engem illet: ha nagyon éhes vagyok, egy felet biztosan le tudnék gyűrni. Nos, a szülinapos meg sem állt ötig, s Miki fia is befalt vagy négyet. Az utolsó falatokat már egyikük sem kívánta igazán...

 

Így megy ez. Kevés alapvetőbb igazság létezik, mint a csökkenő határhaszon elve. (Aki tanult közgazdaságtant, pontosan tudja: ez olyan törvényszerűség, amely rendszerint már a legelső előadáson elhangzik, hiszen valójában ebből következik minden.) Az első falat piszkosul jólesik. A másodikat is élvezzük. Aztán ahogy kezdünk megtelni, egyre kisebb az örömérzet. Egy idő után már inkább teher a lakmározás, mintsem élvezet. Számos filmremeket ismerünk, amely ilyen-olyan módon feldolgozza a témát. A legkönnyedebb a Különben dühbe jövünk sör-virsli versenye; a két lezser jómadárnak természetesen meg sem kottyan a brutális mennyiségű ital-étel. Az 1967-ben forgatott Bilincs és mosoly ennél azért komolyabban veszi a kérdést: a Paul Newman által alakított főhősnek - fogadásból - ötven főtt tojást kell elpusztítania. Itt már nem mosolygós a vége... A legdurvább persze A nagy zabálás című mozi, melyről Kornis Mihály azt írta: "Ez a film nagyon jó, de nem lehet szeretni. Hibátlan műalkotás, csak épp irtózatot kelt bennem."

 

hasznossagi_fuggveny.png

 

A csökkenő határhaszon elvéből számos érdekes dolog következik. Amikor például a francia nőket kérdik karcsúságuk titkát faggatva (és tényleg: Párizsban járva négy nap alatt mindössze egyetlen kövér lányt láttam), rendszerint elmondják, hogy ők is igent mondanak minden finomságra, ám szigorúan egyetlen apró kóstoló erejéig. Ez egy tökéletes stratégia, hiszen tudjuk: minden egyes falat pont ugyanakkora kalóriabevitelt jelent, akár jólesik, akár nem. Na most ők pont azt az egyetlen falatkát nyelik le, amelyik a legnagyobb élvezetet nyújtja. Ez a mértékletesség háttérmatekja. No de hagyjuk is az evést - valójában minden tevékenység kapcsán igaz, hogy a csúcson - még jóval a csömör előtt - érdemes abbahagyni. Vegyünk például egy randit bimbózó szerelem idején! Hány fiatal követi el azt a hibát, hogy túl sok időt töltenek együtt? Ha bármelyikük azt érzi, érzékeli, hogy jó volt a találkozás, de már kezd laposodni a beszélgetés; hogy fél szemmel már az órát lesi; hogy lenne más dolga és menne már; úgy a legjobb azonnal felállni és elköszönni - már így is kicsit késő. Ugyanez a helyzet az érzelmekkel, a bókokkal és a figyelmességgel: még véletlenül sem szabad elárasztanunk a másikat. Ha valaki képes úgy adagolni mindezt, hogy a szeretője egy kicsit mindig éhes maradjon, az igazán profi módon menedzseli párkapcsolatát. Vagy gondolhatunk egy kiöregedő rockzenekarra, amelyik idestova a huszadik búcsúkoncertjét rendezi. Van ennél szánalmasabb? Persze hogy van: ha egyre kevesebben érkeznek ezekre a bulikra...

 

A csökkenő határhaszon elve nem csupán a fogyasztást határozza meg, de ezen keresztül a termelést is. Ha minden sarkon felállítanánk egy grillcsirkesütő lakókocsit, sokszorosát termelve annak, amit a lakosság - beleértve a jó étvágyú Fekete családot is - elfogyasztani szeretne, úgy a túlkínálat kezdetben árcsökkenést, később sokak számára eladhatatlan csirkéket és csődöt jelentene. S hogy mi az a húsmennyiség, amely az optimális nyereségszintet biztosítja a teljes szektor számára? Ember legyen a talpán, aki megmondja... Ez azért is nehéz kérdés, mert már a társadalom összetétele sem statikus. Ám ha a demográfiai helyzet hosszú időn át állandó volna; ha mindenki kizárólag belső piacra termelne és megszűnne minden export-import tevékenység, még akkor is számos tényező befolyásolná a fogyasztás szintjét: alternatív termékek, divatok, ideológiák stb. Nincs az a mérnök, aki íróasztal mellett precízen kiszámolhatná, hány grillcsirke, pamutzokni, sícipő, vagy elektromos autó legyártása volna optimális. Pedig megpróbálták; a tervgazdaság erről szólt, s valójában ezt a borzalmas, csapnivaló hatékonyságú világot sírja vissza mindenki, aki a szabad piac kritikusa, tegye ezt zöld-, vagy bármiféle ideológiai megfontolásból. A kommunista-lelkű ilyenkor persze felszisszen: jó-jó, de ha az állam legkitűnőbb koponyái sem tudják üzembiztosan megoldani e matekfeladatot, úgy a piac szereplői vajon hogyan tudják majd? A válasz az, hogy sehogy. És nem is kell nekik. Volt is ebből baj a kapitalizmus korai, éretlen szakaszában - a túltermelési válságról mindannyian hallottunk, amikor tonnaszámra szórták a tengerbe a kávét, vagy azzal fűtötték a gőzmozdonyokat. Manapság a profitérdekelt cégek rengeteget számolnak, terveznek, kalkulálnak, ám náluk ezzel együtt is belefér az, hogy akár tévedhetnek is. Ez egyrészt azért nem jelent tragédiát, mert szükség esetén képesek gyorsan reagálni és korrigálni - erre az állam képtelen. Másrészt azért, mert sokan vannak, és e sok apró tévedés akár ki is egyenlítheti egymást - az állami tervgazdaság esetén nem létezhet ilyen kompenzáció. Harmadrészt - és főként - azért, mert tévedéseik következményeit maguk viselik, nem az adófizető polgár. 

 

Ami engem illet: még a legjobban teljesítő kormányzat sem tud meggyőzni arról, hogy az állam jó gazda. És a végrehajtó hatalomnak nem csupán a termelésbe nem szabad beleszólnia, de természetesen az árképzésbe sem. (Legfeljebb úgy, ha adót csökkent.) Már a covid és a szankciós infláció idején is elleneztem az ársapkákat, most kifejezetten értetlenül állok a Kulturális és Innovációs Minisztérium múlt heti törvényjavaslata előtt, amely az újonnan megjelenő könyvek kapcsán korlátozza az adható kedvezmény mértékét... Értem én, hogy ez sem magyar ötlet, hanem uniós kezdeményezés, ám attól még tökéletesen ostoba adminisztratív korlát. Az államnak az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy ki mit és mennyit gyárt; hogy azt mennyiért, vagy milyen kedvezménnyel értékesíti. Minden ilyen apró lépés a tervgazdaság felé terel bennünket, ezeket érdemes határozottan elutasítani.

 

A legtöbb közmondásnak megvan a maga ellentétpárja. (Már ez önmagában is igazolja, hogy a nagy életbölcsességek jó része tökéletes ostobaság, abszolút téveszme.) Ami engem illet: "a jóból sosem elég" helyett a "jóból is megárt a sok" mellé teszem le a voksom. A mértékletesség nem valami elvont, homályos erény, amely a szent könyvek szerint belépőt biztosít a mennyországba; sokkal inkább józan matek, amely segít kimaxolni az életet és mindennemű nyereséget. Ha valaki megérti a csökkenő határhaszon elvét - és ugyan ki ne értené? -, annak onnantól kezdve beszélhet bárki tervgazdaságról, szocializmusról, a kapitalizmus csődjéről - csupán egy legyintés és egy félmosoly lesz a válasza.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6418353821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2024.04.02. 06:40:49

Szerinted mi a jó megoldás a közlegelők tragédiájára?

alöksz róz 2024.04.02. 08:50:58

@Wildhunt:
a) nincs itt semmi probléma
b) magánkézbe kell adni és megszűnik a probléma

G. Nagy László 2024.04.02. 09:13:22

@alöksz róz: @Wildhunt:

Pontosan. Fel kell számolni a közlegelőket.

Nekem alapvetően nincs bajom a köztulajdonnal. Ha valamit a normál használat nem tesz tönkre - közterek, sétálóutcák - az tök jó, ha köztulajdonban van. De ami elfogy, ami tönkremegy, annak muszáj, hogy legyen gazdája.

G. Nagy László 2024.04.02. 09:40:46

@Wildhunt: A vízkérdés sokkal összetettebb, mint bármi más. Egyrészt létfontosságú és nincs alternatívája. Másfelől a víz rendszerint nem egy statikus valami - áramlik a föld felett és a felszín alatt is. Szerintem kezelhető speciális jószágként, különösen akkor, ha szűk a készlet.

Wildhunt 2024.04.02. 09:44:21

@G. Nagy László: magánkézbe adás:
Nyersanyagok államilag ellenőrizetlen kitermelése eddig minden egyes alkalommal környezeti katasztrófához vezetett.
A libertárius elmélettel ellentétben a monopóliumok/kartellek tapasztalat szerint nincsenek hosszú távon bukásra ítélve
A piac a problémákat utólag próbálja kezelni, megelőzni képtelen. Ez az, ami válságokhoz vezet. A baj csak az, hogy a válság eredménye nem csak ipari forradalom lehet, hanem világháború is.

Wildhunt 2024.04.02. 09:47:17

@G. Nagy László: helyes. Az megvan, hogy az eddig általam felvetett kifogások legnagyobb részére (lehet hogy mindre, de ezt nem merem leírni ;D) ugyanez volt a válaszod? Mármint hogy ezt kezelhetjük speciális esetként.

alöksz róz 2024.04.02. 10:30:39

@G. Nagy László: és az mire megoldás? ha maradunk a klasszikus példánál, az mi a tökömért lenne jó, ha 1 valakinek lenne 100 liter teje, a többi kilencnek meg 0?

alöksz róz 2024.04.02. 10:36:12

@G. Nagy László: "Ami engem illet: még a legjobban teljesítő kormányzat sem tud meggyőzni arról, hogy az állam jó gazda. És a végrehajtó hatalomnak nem csupán a termelésbe nem szabad beleszólnia, de természetesen az árképzésbe sem." - vegyük pl az energiaszektort.
nincs olyan matek, amely esetben az állampolgár jobban jár, ha magánkézben van és nem állami kézben.

G. Nagy László 2024.04.02. 10:46:28

@Wildhunt:

"A baj csak az, hogy a válság eredménye nem csak ipari forradalom lehet, hanem világháború is."

József Attila kielégületlensége, szeretethiánya is torkolhatott volna erőszakba - ehelyett parádés verseket írt. A problémát ott kell kezelni, ahol keletkezik, nem kilométerekkel előtte. A háborúk egyébiránt mindig úgy indulnak, hogy valaki megtámad valakit. Ez sosem megoldás semmire és sosem enyhíti az agresszor felelősségét semmiféle gazdasági válság.

"Az megvan, hogy az eddig általam felvetett kifogások legnagyobb részére (lehet hogy mindre, de ezt nem merem leírni ;D) ugyanez volt a válaszod? Mármint hogy ezt kezelhetjük speciális esetként."

Igen, többször is reagáltam így. De ez biztosan nem probléma. Ha egy elv, egy szabályszerűség, egy elgondolás száz esetből kilencvenkilencszer patent módon működik, úgy azért az egyért nem kéne kukázni. Mi társadalomfilozófiai elképzelésekről beszélgetünk, nem természettudományról. Ha tudsz mutatni csak egyetlen derékszögű háromszöget, amely esetén a Pitagorasz-tétel nem áll, úgy elfelejthetjük magát a Pitagorasz-tételt. Itt nem ez a helyzet. Már az, hogy nem vagyok anarcho-kapitalista, vagyis elismerem azt, hogy az államnak lehet pozitív és hasznos funkciója, azt jelzi, hogy nem gondolkodom szélsőségesen. Csupán az arányokon vitatkozunk. Szerintem 10% állam, 90% piac. De ha ez 20-80, az sem katasztrófa. (Bár erről folyna a diskurzus manapság, s nem a totális központosításról...)

G. Nagy László 2024.04.02. 10:50:00

@alöksz róz:

"vegyük pl az energiaszektort. nincs olyan matek, amely esetben az állampolgár jobban jár, ha magánkézben van és nem állami kézben."

Dehogy nincs. Képzelj el egy olyan világot, ahol százféle energiaforrás létezik sok száz tulajdonos kezében! Ez egy olyan versenyhelyzet, amelyben az állam nem rúghatna labdába.

G. Nagy László 2024.04.02. 10:52:42

@alöksz róz:

"az mi a tökömért lenne jó, ha 1 valakinek lenne 100 liter teje, a többi kilencnek meg 0?"

Van olyan haverom, aki csirkéket tart. Neki sok tojása van. Nekem csak nyugágyaim vannak a teraszomon, semmi csirke semmi tojás. Nem érzem boldogtalannak magam emiatt :)

Wildhunt 2024.04.02. 11:14:06

@G. Nagy László: problémát ott kell kezelni, ahol keletkezik, nem kilométerekkel előtte

Pedig de. Erről szólnak a védőoltások például. Azt kell megérteni, hogy van az a szintű probléma, amit nem lehet utólag kezelni, egyszerűen akkora kockázattal jár.

Wildhunt 2024.04.02. 11:18:49

@G. Nagy László: Csupán az arányokon vitatkozunk

Nem. Azon vitatkoztunk, hogy joga van-e egy közösségnek az erőszakmentességen kívül bármit is a tagjaira kényszeríteni. Szerinted nem, az erőszakmentesség és a szabadpiac mindent megold. Szerintem igen, mert egy közös, akár íratlan értékrend és annak szabályozó hatása nélkül egyetlen közösség sem működhet.

Serény Vélemény 2024.04.02. 11:24:10

@G. Nagy László: vagy... képzeljünk el egy olyan világot, amiben az atomerőművek magánkézben vannak... meg a vízerőművek. Mondjuk egy "Három szurdok gát" erőmű...

G. Nagy László 2024.04.02. 11:41:38

@Wildhunt:

"Pedig de. Erről szólnak a védőoltások például. Azt kell megérteni, hogy van az a szintű probléma, amit nem lehet utólag kezelni, egyszerűen akkora kockázattal jár."

Oké. Ott van az alkoholizmus. Azt úgy tudod megelőzni, ha betiltod a szeszes italok gyártását és forgalmazását. Jó ötlet?

Wildhunt 2024.04.02. 12:46:14

@G. Nagy László: az alkoholizmus problémája a minden kultúrában jelenlevő tudatmódosító szerek problémája. Az iszlám országokban simán be lehet tiltani az alkoholt, de lehetetlen mást. Nálunk egész jól működik a herointilalom, próbáld meg ugyanezt mondjuk Pakisztánban.
Azt viszont be lehet vezetni, hogy szondát kelljen fújni a BKV-hoz/MÁVhoz.

Wildhunt 2024.04.02. 12:49:41

@G. Nagy László: valamint az is működött, mikor a rendőrség hazakísérte a beszeszelt járókelőt. Bár szerinted ez diktatúra.

alöksz róz 2024.04.02. 13:54:52

@G. Nagy László: minden esetben, amikor elmenekülsz a kellemetlen kérdés elől, elismered, hogy nincs igazad.
de 5 perc múlva már ugyanazt hajtod.
az óvodások ilyenek, meg az elborult agyú fanatikusok, akiktől igen messze áll a racionalizmus.
és ez nem vicces, hanem szomorú.

Wildhunt 2024.04.02. 14:33:25

@G. Nagy László: de nincs ilyen világ. A ződenergia zsákutca nálunk, az olaj, gáz, meg atom meg csak politikai alkukkal elérhető.

alöksz róz 2024.04.02. 15:08:09

@Wildhunt: és ott se olcsóbb az energia, ahol ún versenyhelyzet van

G. Nagy László 2024.04.02. 16:14:34

@alöksz róz:

"minden esetben, amikor elmenekülsz a kellemetlen kérdés elől, elismered, hogy nincs igazad."

Ezt a kirohanást most nagyon nem értem. Soha nem menekülök el semmilyen kérdés elől. Mi a fasznak írnék blogot, ha nem azért, hogy az igazságot keressem???

Mi volt a kérdés? A tehén még mindig?

G. Nagy László 2024.04.02. 16:21:36

@Wildhunt:

"de nincs ilyen világ. A ződenergia zsákutca nálunk, az olaj, gáz, meg atom meg csak politikai alkukkal elérhető."

A mai Magyarországon nagy vonalakban így van. A felvetés ugyanakkor elméleti volt, nem a jelenre és nem hazánkra korlátozva a teoretikus modellt.

"valamint az is működött, mikor a rendőrség hazakísérte a beszeszelt járókelőt. Bár szerinted ez diktatúra."

Tegyük fel, hogy te vagy a beszeszelt járókelő. Kint voltál a meccsen, söröztetek a haverokkal. Most épp a szeretődhöz tartasz, akivel megbeszélted, hogy 10 tájban érkezel. De a rendőr a válladra teszi a kezét és hazavisz... Ez így frankó?

alöksz róz 2024.04.02. 16:53:27

@G. Nagy László: "Soha nem menekülök el semmilyen kérdés elől." - nem a faszt :D

de azt elismerem, hogy nekem jóval könnyebb dolgom van, nem kell védhetetlen dolgot védenem :-)

alöksz róz 2024.04.02. 16:57:07

@G. Nagy László: "A felvetés ugyanakkor elméleti volt, nem a jelenre és nem hazánkra korlátozva a teoretikus modellt." - hát ez az.

alöksz róz 2024.04.02. 16:59:23

@G. Nagy László: "Ez így frankó?" - lehet h az, nincs kizárva.
ki jár vele jól

Wildhunt 2024.04.02. 18:14:09

@G. Nagy László: ha dülöngélve, esetleg ricsajozva csinálom (értsd: feltűnik), igen.

GyMasa 2024.04.02. 20:22:34

@G. Nagy László:
Nos, pl. a villamosenergia piac azért sokkal speciálisabb ennél!
Ugyanis ott van az ellátásbiztonság elvárása!
Egy ilyen decentralizált, magántulajdonban lévő rendszerben valószínűleg lehetetlen lenne megvalósítani a 100% közeli rendelkezésre állást. Egyszerűen túl kicsi lenne egy-egy résztvevő, hogy képes legyen azt kigazdálkodni vagy, mondjuk pont fosik az egészre, mert a területen, amit megszerzett vagy természetes, vagy (rossz) törvény általi kvázimonopóliuma van. (elég csak megnézni, hogy mit műveltek a magyar közművek minőségével és árával a francia befektetők! Monortal, Déltáv, és azért nagy részben a MATÁV körzetei is! Ezeken a helyeken, csak egy dolog emelkedett rendszeresen, ugyanannak a ratyi szolgáltatásnak az éra, hiszen nem volt versenytársuk. Ezt a Digi tudta elsőnek megtörni, de neki is nagyon nehéz dolga volt)

GyMasa 2024.04.02. 20:25:32

@Wildhunt:
Hát, nem tudom, de a Covidra adott "védőoltás" válasz azért eléggé problémásra sikeredett.
Hamr, kapkodva kifejlesztettek oltásokat, amik nem igazán voltak hatásosak, a mellékhatásaikat még csak nem is vizsgálták, és 100 millió számra oltottak be vele embereket.
Aztán, egyre több hír jön azzal, kapcsolatban, hogy mégsem volt az az mRNS oltás akkora nagy csodaszer, illetve, hogy csak vannak csúnya mellékhatásai (beleértve a nem várt haléált is) azoknak az akkor annyira "sztárolt" oltásoknak...

GyMasa 2024.04.02. 20:29:03

@Wildhunt:
Nemcsak nálunk zsákutca, hanem a jelenlegi formájában világszerte.
A napelemek pl. talán az egyenlítőhöz igen közeli, sivatagos területeken tudnak hasznot termelni.
(a mai magyar (és az egész nyugati világé, amúgy) rendszer, csúnyán beavatkozik a szabad piac működésébe, és pont azokat a piaci szereplőket bünteti a zöldenergiák hasznára, akik TUDJÁK biztosítani az ellátásbiztonságot.)

GyMasa 2024.04.02. 20:35:22

@G. Nagy László:
"A mai Magyarországon nagy vonalakban így van. A felvetés ugyanakkor elméleti volt, nem a jelenre és nem hazánkra korlátozva a teoretikus modellt."
Ez nem igaz, itt, Németországban sokkal rosszabb a helyzet!
Itt pl. az e.on, az itteni MVM akkor is köteles átvenni a megtermelt zöldenergiát, prioritással, ha nincs rá szüksége, mert ha nem veszi át, akkor a kötbér az talán még magasabb is az átvételi árnál.
A magyar rendszer is súlyosan piactorzító, de, ami itt megy, az sokkal kártékonyabb.
A Német Energiewende a politikai elit pénzkifizetőhelye lett.
Amúgy, pl. van is egy ilyen teljesen jó összefüggés a villamosenergia ára és az adott ország "elköteleződése a zöldenergia iránt":
A legnmagasabb aráényt Dánia tudhatja magának, ott is a legdrágább a villany az EU-ban.
Utána jön Németország, és itt még az is fincsi, hogy itt a "szent profit" az állampolgároknál is előbbrevaló, hiszen az Energiewende esetén MINDIG is az volt a szempont, hogy a lakosság fizette az átállás költségeit az iparral szemben. (az a lakossáég, akiknek a spórolási kapacitása a nullához közelít)

G. Nagy László 2024.04.02. 21:45:05

@GyMasa: "A Német Energiewende a politikai elit pénzkifizetőhelye lett." "az a lakosság, akiknek a spórolási kapacitása a nullához közelít"

Ajaj, miket írsz... :) Hiszen Németország minden szempontból álomhely. Ott nem létezhet korrupció. Ott kolbászból van a kerítés is, mindenki dúsgazdag :)

Wildhunt 2024.04.03. 08:25:00

@GyMasa: működő oltásokról beszélek.

Wildhunt 2024.04.03. 08:26:14

@GyMasa: a víz kiválóan működik ahol van.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 11:58:08

@G. Nagy László:

" még a legjobban teljesítő kormányzat sem tud meggyőzni arról, hogy az állam jó gazda. És a végrehajtó hatalomnak nem csupán a termelésbe nem szabad beleszólnia, de természetesen az árképzésbe sem. (Legfeljebb úgy, ha adót csökkent.)"

adót csökkent? mennyire kell matematikai analfabétának lenni ehhez? ez csak akkor lehetséges, ha alapból magasról indul az adó. idióta.
de aki ilyet leír elmebetegként, az magát az adót kérdőjelezi meg.

az állam jó gazda ha nem a fidesz párttag polt péter a főügyész, és handó tünde, az aberrált szájer felesége a bírósági elnök. óvodás, bírákat zsaroló leveleivel.
az milyen lacika, hogy magánkkórházakat, az elszámoltatásra váró diplomataútleves kóka magánkórházát is kitömi KÖZpénzzel a félisten gazdád?

meg is jött a spártörvény:

Egy törvénytervezet szerint cégek tulajdonosait kötelezhetné vállalkozásuk eladására a GVH
Bevezetnék az alapvető jelentőségű vállalkozások fogalmát. Arról, hogy mi számítana ilyennek, a GVH dönt.

nepszava.hu/3230583_egy-torvenytervezettel-cegek-tulajdonosait-kotelezhetne-vallalkozasuk-eladasara-a-gvh

a hatósági ár után szabadon. hát már nincs szabad piac itthon az biztos, crony kapitalizmus is kapitalizmusnak álcázott feudalizmus. de orbán még a crony kapitalizmusnál is rosszabb
ez már rákosista, csak a komcsik állami tulajdonba vették és néha dézsmálták, mint a patkányok, míg ezek közpénzen veszik meg magántulajdonukba, tehát hazaráuló tolvajok.
a dézsmáló patkánynál is rosszabbak, a kövér varangykirály mindent akar, amióta putyin megzsarolta és fogja a tökeit. korábban is nagyon éhes volt, csak simicska féken tartotta állítólag a kis komcsi spiclit. orosz pénzen vette volna meg az rtl klubot is.

ezért élnek már jobban a románok és jelenleg a bolgárok is, mint a magyarok lacika. fel tudod te ezt fogni, vagy hazudozol mint egy selejtes kisgyerek?

de a lényeg, hogy hoztál tejfölt, ugye?
magából még sokminden lehet pelikán elvtárs, ha nem áll keményen a lábára

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:09:15

@G. Nagy László:

" Fel kell számolni a közlegelőket."

ezt úgy hívják hogy feudalizmus. volt már lacika. az oligarchák nem kapitalizmust hoznak létre. nem szabad piacot.

alöksz róz 2024.04.03. 12:09:39

@Tesz vesz XVI.: "Egy törvénytervezet szerint cégek tulajdonosait kötelezhetné vállalkozásuk eladására a GVH" - csodálom h eddig nem foglalták törvénybe.

mennyi zsarolást, fenyegetést, ígérgetést, nav és rendőrségi kamueljárást stb megspórolhattak volna.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:13:10

@G. Nagy László: és mit csináljon az állam a közlegelő eladásából? ossza vissza az oligarcháknak? a nagytőkének? még véletlenül se a kis és középvállalkozásoknak, vagy a lakosoknak jó eü és jó oktatás formájában is akár, ugye?

tudod adó nemcsak a nagytőkét érinti ám, hanem többféle van belőle.
zéró összegű játszma az adóbeszedés, hiába bohóckodtok, hogy nem az. a skandináv szociáldemokrata jóléti államok egész jó gazdák

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:13:50

@alöksz róz:

Ha bűnözők hozzák a törvényeket, törvény elé soha nem kerülnek.

Bölcsességek könyve, ókor.

GyMasa 2024.04.03. 12:27:21

@Wildhunt:
Igen, csakhogy a "működő oltás" pont attól lesz az, hogy a gyógyszergyárak végigmennek a szigorú tesztelések során!
És, ez a bajom a covid oltásokkal, hogy ezt megkerülték, és ki tudja mit fecskendeztek be 100 millió emberbe?
Mi van, ha 5 év múlva lesz 20 millió rákos ember emiatt?

GyMasa 2024.04.03. 12:30:58

@Wildhunt:
Oh, azért a vízerőműveknek is vannak objektív hátrányai!
- Veszélyesek, ha valami elszabnak a tervezés-építés során, akkor ott akár emberek milliói is meghalhatnak (lásd, ugya a 3 szurdok gátat..
- Elvágják az ottani élőhelyeket egymástól (Norvégiában pl. a sötétzöldek most ezzel fúrják a vízierőműveket, hogy "szegény lazacok nem tudnak miattuk vándorolni")
- Van nekik egy káros, alacsony frekvenciás zajuk, ami mág akár ártalmas is lehet
- Beleavatkoznak a folyók hordalékviszonyaiba (nem tudom, mi erre a jó szó, bocsánat)

GyMasa 2024.04.03. 12:31:51

@G. Nagy László:
Oh, elnézést, megint csak rémálmaim voltak.
(lehet túl sok volt a frissen felszabadított fűből a fogyasztásom :-D )

ulpius66 2024.04.03. 12:37:06

""a jóból sosem elég" helyett a "jóból is megárt a sok" mellé teszem le a voksom."

A PÉNZ, AZ JÓ?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:38:26

@Wildhunt:

milyen érdekes féloldalas, félművelt agyad van, tudsz te hosszabb szöveget is írni, meg okosakat is néha, egyszerűen csak leblokkolsz amikor olyannal találkozol, amikor nincs igazad és hitványkodsz ilyenkor egy sort, amikor k anyázol?

vallásos vagy? azokra is jellemző lehet ez a fajta fogyatékosság, a tanultabb vallásosokra, lehet mégse egy kocsmatöltetlék proli vagy, hanem ilyen mcc-s sebestyén géza? vagy alapjogokért központos korrupt törcsi péteres? aki leárulóza Magyar Pétert facebookon :) mennyire ostoba már. mennyire hitvány, és mennyire fanatikus

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:46:39

@G. Nagy László:

"Mint a példa mutatja, az önzés mohó algoritmusa a teljes populációt a katasztrófa felé sodorhatja. Evolúciós előnyben van tehát egy közösség, ha létezik benne az önzetlenség fogalma."

már megint ez a fránya önzetlenség, amit nárcisztikus pszichopataként nem sikerül sose felfognod.

"Egy kis önző csoport azonban mindig jól jár, ha sikerül megakadályoznia hogy a többség is kövesse a példáját."

a GVH-val, NAV-val, ÁSZ-szal, TEK-kel, készenléti rendőrséggel. meg a komplett orosz titkosszolgálattal.

GyMasa 2024.04.03. 12:48:16

@ulpius66:
Addig jó, amíg eszközként tekintesz rá, és nem célként.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 12:53:34

@G. Nagy László:

kínának eddig csak életképtelen országok adósodtak el, afrikában meg a balkánon is van egy miniország, hát viktornak is sikerült.
igazi félisten ez a hitvány hazug primitív putyinista hazaáruló, ugye? aki 21 ezer mrd ft-al adósította el az országot NÉGY év alatt, ami 50%-ot meghaladó nővekedés.

nincs több időnk, azonnal le kell ráznunk ezeket a kullancsokat, különben a magyarság kihalása veszélyezteti az országot a sok cigánny túlszaporulattal.

"Varga Mihály épp Kínában koldul újabb hitelért, de ezt szokás szerint megint megpróbálja sikerként eladni a pincében tartott közönségnek.

A magyar pénzügyminiszter azt üzeni Pekingből, hogy:
1, A kínai pénzintézetek bíznak a magyar gazdaságban.

2, A magyar-kínai kapcsolatok egyik leggyorsabban fejlődő területe a pénzügyi együttműködés.

3, Magyarország is eredményesen lépett a kínai pénzügyi piacra, az elmúlt években sikeres ÁLLAMKÖTVÉNY-KIBOCSÁTÁSOKAT hajtott végre a kínai és hongkongi kötvénypiacokon, ezzel biztosította, hogy hazánk finanszírozása TÖBB LÁBON ÁLLJON.

4, az idei év második felében is számolunk egy Panda-kötvény kibocsátással, amely tovább ERŐSÍTHETI a magyar adósságkezelés biztonságát.
A 4. ponthoz annyit fűznék hozzá, hogy nyilván a választások után, haha.
Közben 2023-ban már többet költött az állam az adóssága kamataira, mint a gyógyászati ellátásokra, 2024-ben pedig többet fog, mint amennyit beruházásokra szán és mint amennyi deficittel tervezi ezt az évet. Kolduskormányzás.

ulpius66 2024.04.03. 12:54:43

@GyMasa:

Az egész emberiség célként tekint a "PÉNZRE".....immáron évezredek óta!

A CÉL: MINÉL TÖBB PÉNZT SZEREZNI!

ulpius66 2024.04.03. 13:00:14

@GyMasa:

Nyilván van 1-2%-a az emberiségnek, akik tök hülyék mindenhez, buták, lusták, tanulatlanok, stb-k..... azok kitalálták önmaguk vigasztalására ezt "A PÉNZ NEM BOLDOGÍT!" maszlagot...
(... a pénztelenség viszont biztos boldogtalanná tesz!!!)

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 13:24:40

@ulpius66: ezt arra találták ki csöpike, hogy az önzőség, és mohóság nem viszi előbbre az emberiséget.

nem azt jelenti hogy legyél hajléktalan a híd alatt baromka.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 13:38:59

@G. Nagy László: "Ha valamit a normál használat nem tesz tönkre - közterek, sétálóutcák - az tök jó, ha köztulajdonban van"

mert az utcákat nem kell takarítani? felsöpörni? ültetni, gondozni a fákat a parkban te elmeháborodott?
egy közkertet se lehet fentartani? a margiszigetet zárják be? vagy legyen belépő? :)

". De ami elfogy, ami tönkremegy, annak muszáj, hogy legyen gazdája."

arról nem is beszélve, hogy vannak állami, önkormányzati cégek, amik bevételt is termelnek...
adjuk el a szerencsejáték zrt-t is? nemcsak a fideszes semmirekellőket lehet ám etetni a bevételéből.

én mélyen elgondolkoznék az életed értelméről, így hogy semmiben nincs igazad.
még szerencse hogy ilyen földbuta primitív hitvány korrupt senkiházi vagy, tök szerencse hogy pszichopoata vagy, így el tudod viselni kártékony léted értelmetlenségét.

törött kis tamagocsim. selejtes szőllőskisgazdám.

Wildhunt 2024.04.03. 13:50:40

@GyMasa: persze. Ezzel együtt működnek, nem szennyeznek, könnyen szabályozhatóak. A tökéletes a víz+atom páros lenne, de ettől a zöldek sikítófrászt kapnak.

ulpius66 2024.04.03. 13:52:44

De jó! De jó! De jó!

A MAGYAR ÁLLAM visszaveszi/megveszi a ferihegyi repteret!!!!!!

Amit az a vadbarom gyurcsányi szarért-húgyért elkótyavetyélt 2005-ben.....

VÉGRE ÚJRA MAGYAR TULAJDONBAN LESZ FERIHEGY!!!!!!!!!

ulpius66 2024.04.03. 13:55:39

@Wildhunt: Aztám ki nem szarja le, hogy ezek a vadbarom nagyon sötét zöldek mitől kapnak sikítófrászt......

ÚGY KELL NEKIK!!!!!!
(egyebekben a "zöldeket" is a pénz hajtja..... olyan jó kis megalkuvók, ha pénzről van szó......ellenállok, ja, ha megfizetnek, akkor már nem annyira.....)

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 13:56:41

@ulpius66: és mit érsz a magyar tulajdonnal ha megy ki offshore-ba és ugyanúgy szétlopják az országot baromka?

az nemzeti szuverenitás hogy úgynevezett"nemzeti" nagytőkéseket teremtettek a magyar adófizetők pénzének ellopásával? annak az lenne a lényege, hogy piacképes nemzeti nagyvállalatok vannak itthon, nem? különben működésképtelen, ha folyamatosan öntik bele a közpénzt, és amibe belebuktak a kommunisták is gazdaságilag, azt csinálja a fidesz is.
az lenne a lényege hogy itthon tartják a nemzeti vagyon, mégis akkor hogy lehet, hogy a világ TOP 10 offshore vesztesei között vagyunk akkor? ugyanúgy kiviszik a fideszes nagytőkések a lopott pénzt külföldre, adóelkerülés és vagyonelrejtés céljából mint a globális "sorosista háttérhatalmak". a GDP termelékenységünk hányadik? 40-50.? vagy 70.? nem ez a banánköztársaság statisztikai-közgazdasági fogalma? mert ha a gdp termelékenységünk 40 és az offshore vesztesek között is 40.-ek vagyunk, akkor az nem kirívó eredmény globálisan. mintha normális sorminta lenne, de ilyen kis országként top 10-ben lenni egyértelműen azt jelenti szerintem, hogy az ország vezetői kifosztják, hagyják kifosztani ezt az országot ezt az országot. és gátlástalanul hazudják magukat nemzetinek. mint minden semmirekellő trumptól berlusconiig meg erdogánig. agyhalott híveiknek elég a hazug propaganda, meg a zászlólengetés, a tényleges tevékenység már nem is számít nekik.

Tax Justice Network: $242 milliárd ment ki Magyarországról offshoreba

Ma zoomon keresztül felvettem egy beszélgetést John Christensennel, a Tax Justice Network nemzetközi adóigazságossági civil szervezet vezetőjével. 2005-ös (Price of Offshore) és 2012-es (Price of Offshore Revisited) jelentéseik szerint gazdag magánszemélyektől $242md ment ki Magyarországról offshoreba a megelőző évtizedekben.
Ez az összeg hatalmas. Hogy érzékeltessem, hogy mennyire az: ha itthon maradt volna és megadóztattuk volna, szükségtelen lett volna az összes megszorítás a rendszerváltás óta. És Magyarország sokkal gyorsabban növekedhetett volna, ha ebből az adóból az állam meg tudja finanszírozni a jó minőségű oktatást, egészségügyet, közlekedést.

Magyarország bukta az egyik legnagyobbat az offshore-ozáson

forrás

Magyarországról az elmúlt 30-40 évben több mint 60 000 milliárd forintnyi magánvagyon, vagyis az államadósság több mint két és félszerese kerülhetett offshore számlákra – olvasható a Pénzügyi Szemle legfrissebb számában.

kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek

ulpius66 2024.04.03. 14:04:11

@Tesz vesz XVI.:

"Magyarországról az elmúlt 30-40 évben több mint 60 000 milliárd forintnyi magánvagyon, vagyis az államadósság több mint két és félszerese kerülhetett offshore számlákra – olvasható a Pénzügyi Szemle legfrissebb számában."

Figyu má!

Mennyi Magyarország államadóssága????????????

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 14:07:53

@alöksz róz:

"nincs olyan matek, amely esetben az állampolgár jobban jár, ha magánkézben van és nem állami kézben."

egészségügy dettó.
magánkézben túlárazások lesznek, és apróbetűs részek, meg felesleges beutalók a drága gépekhez., és olyan egészésügyi biztosítások, amik a TB fizetést helyettesítik, csak sokkal kevesebben, mivel nem monopol. ezért többszereplős a piac, míg államinál sokan fizetnek kevesebbet.

Kennett Arrow már kiszámolta

ulpius66 2024.04.03. 14:09:55

@Tesz vesz XVI.:

Ezért sokkal jobb, ha a magyar autópályák Mészáros Lőrinc kezében vannak, mintha állami kézben lennének......

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 14:19:37

@G. Nagy László:
hogy jött ide Józsed Attila csöpike? ezt mégegyszer.

"sosem megoldás semmire és sosem enyhíti az agresszor felelősségét semmiféle gazdasági válság."

de azért "az ukránok megérettek a pusztulásra", ugye?

" Szerintem 10% állam, 90% piac. De ha ez 20-80, az sem katasztrófa. (Bár erről folyna a diskurzus manapság, s nem a totális központosításról...)"

akkor újra, amíg fel nem vázolod értelmesen: hogy lennél nem bányászként több az éjjeliőr államodban?
hogy lépnél előre a ranglétrán? több szenet termelnél ki, hogy megmutasd nekik?

most mennyi állam van és mennyi piac szerinted? ez lenne a lényeg amiről beszélned kéne. és mit kéne szerinted a piacra bízni? most írtam le hogy drágább a banánköztársaságban az EÜ így, nem tudod alacsony hozáadott értékű munkahelyekkel, összeszerelő üzemekkel nem tudod kivezetni az állami eü-t mert DRÁGÁBB lesz a jobbágyoknak, mint az állami.
a gyarmatlakóknak sokkal drágább lesz az élet. és nem fognak eü-i ellátást kapni. ha pszichopata vagy mindeképp tarts ki továbbra is az éjjeliőr államod mellett.

melyik országban működik ez amúgy sikeresen? az usa, ami a téveszmékkel ellentésen nem a sikeres középosztályról szól. venezuela? chíle? szingapúr? ahol igyenes az oktatás, csak szólok.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 14:23:57

@ulpius66:

mitől jobb? őszintébb? vagy inkább gátlástalanabb?
melyik a jobb, ha úgy lopnak meg, hogy nem veszed észre, vagy annyira lenéznek, hogy előtted lopnak meg.

ezért selejtesek a fideszes szavazók. nincs önálló identitásuk, gerincük, jellemük és eszük.
tűrik a kutyák hogy meglopják őket. milyen beteg ember az, aki még tapsikol is a tolvajának?

jó beszélőkéje van a tolvajodnak és akkor mehet a meglopásod te gyengeeléjű? húzd már ki magad te darab szar.

a disznóvágások primitív népének nagyon tetszik viktorka semmitmondásainak tömege.

alöksz róz 2024.04.03. 14:35:58

@ulpius66: aztán kis bukóval odaadják az araboknak, mint a vodafont? vagy ingyen a haveroknak, mint már annyi mindent?

mi a faszom a jó ebben?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 14:36:27

@G. Nagy László:

azért lehetetleníti el a fidesz a napelemeseket?
de már megmondtátok, hogy este nincs nap, nem?

ulpius66 2024.04.03. 14:38:00

Kedves ballibsi elvtársak!

Döntsétek mán végre el, mi a faszom volna jó nektek... az állami, vagy a magántulajdon?

alöksz róz 2024.04.03. 14:51:13

@ulpius66: mindegy, csak ne lopjátok el.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 14:51:28

@G. Nagy László: ""az mi a tökömért lenne jó, ha 1 valakinek lenne 100 liter teje, a többi kilencnek meg 0?"

"Van olyan haverom, aki csirkéket tart. Neki sok tojása van. Nekem csak nyugágyaim vannak a teraszomon, semmi csirke semmi tojás. Nem érzem boldogtalannak magam emiatt "

de ha nem lenne nyugágyad se, már boldogtalan lennél?
egy példánál maradtuk volna, és ahhoz se tudod tartani magad te szerencsétlen?

nem kéne kisemmizni a magyar mezőgazdászokat például és akkor a MAGYAR falvakban is lenne élet te idióta

"Mikor jártál utoljára Békésben? A békési aprófalvas vidék falvai úgy néznek ki, mint a tatárdúlás után. Elnéptelenedett falvak és kisvárosok. Néhány helyi vállalkozó és a polgármesterek, mint kiskirályok uralkodnak minden felett, éppen csak pallosjoguk nincs még. Az érett feudalizmust real time testközelből tanulmányozhatja bármelyik történészhallgató.
A térképen ugyan az látszik hogy van út, de a valóságban már Indiában se neveznék azokat a kátyúhalmokat útnak. Aki teheti menekül onnan...
Az ország legelfeledettebb vidékeinek az egyike."

" el tud gondolkodni azon, hogy vajon a mai Mo.-on is tisztességesen, az emberek javát szolgáló módon történnek-e a dolgok és nem csak a Békésben, hanem az egész országban. A feladvány egyszerű, csak nyitott szemmmel kell járnia. Javaslom továbbá az Eurostat ill. az OECD oldalak vonatkozó statisztikáinak tanulmányozását, ahol is világosan látszik a szomorú valóság azaz, hogy szinte minden statban hátul kullogung az uniós országok sorában. Mindez a féktelen harácsolás és az azt lehetővé tevő hatalommánia eredményeként."

ulpius66 2024.04.03. 15:04:47

@alöksz róz:

"@ulpius66: mindegy, csak ne lopjátok el."

ERRE MI/KI A GARANCIA??????????????
(én eddig aztat hittem, a ballibsik a magántulajdon szentségének letéteményesei...)

ulpius66 2024.04.03. 15:11:35

@alöksz róz:

Rőzse Sándorom!

Ugye úgy müxik a rendszer, hogyha a ballibsik átveszik a hatalmat, akkor megszűnik a korrupció és a lopás?????
(...és egyből rendben lesz az oktatás és az egészségügy....)

HAJRÁ!!!!!

alöksz róz 2024.04.03. 15:15:02

@ulpius66: az a garancia, ha titeket elzavarunk a faszba és nem fértek hozzá. akkor má nem fogtok tudni lopni.

de én személy szerint nem állnék meg itt, börtönbe zárnám mindet és elkoboznám az összes vagyonát még a rokonságnak is.

alöksz róz 2024.04.03. 15:18:00

@ulpius66: nem, nem úgy működik.

de ezt amit csináltok, meg kell állítani.

ulpius66 2024.04.03. 15:18:03

@alöksz róz:

...ugye a gyurcsányid meggazdagodását nem is vizsgálnád?????

GyMasa 2024.04.03. 15:21:52

@Wildhunt:
Ez így van, de ha végignézed a sötétzöld mozgalmak történetét, akkor egy dolog az nyilvánvaló:
A sötétzöldek SOHA nem javasoltak, sem hoztak semmilyen olyan döntést, amelyik egy centit is javított volna a klímahelyzeten!
(Ami nem is meglepő, hiszen, gyanús, hogy csak a "fejlett nyugat" egyedül egészen biztosan nem lesz képes megoldani a klímaproblémát, ha az probléma egyáltalán! Nekik csak az az érdekük, hogy minél tovább buzgómócsingnak érezhessék magukat. Ha ugyanis megoldódik a klímaprobléma, ők azonnal feleslegessé válnak.)
Minden "megoldásuk" a következő 3 dologot eredményezte:
- Túrkáltak a zsebeinkben (mindenféle adók bevezetése, amikből soha, egyetlen fillért sem költöttek környezetvédelemre)
- Nyírbálják a szabadságunkat (utazz vonattal, busszal, sőt ne is utazz, jó neked a 15 perces, 101%-ban megfigyelt város, ahová bezárunk)
- Nyírbálják a kényelmünket (Utazz vonattal, busszal, az autó az "fujj-fujj rossz")

ulpius66 2024.04.03. 15:22:08

@alöksz róz:

Ugye a gyurcsányid volt egy szegény parasztlegény, egy totál alkoholista börtöntöltelék apával és egy mosóasszonny anyával.....

Így-úgy megszerezte a technika-biológia szakos tanári diplomát..... majd hirtelen több tíz milliárdja lett....meg a DK-ja is meglett... (DK = Dobreva Klarova)

Na, most ez a két kitenyésztett őskomcsi összejött, és máris tízmilliárdjaik lettek.....

MILYEN ÉRDEKES???????
(gondolom ez nem zavar....)

GyMasa 2024.04.03. 15:23:42

@ulpius66:
AKkor lehet, hogy ez a baja "az egész emberiségnek", nem?
Mammon imádata az nem jó!

ulpius66 2024.04.03. 15:24:46

@alöksz róz:

Az Isteni gyurcsányidnak olyan tipikus technika-biológia tanári szakosok életútja van....

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 15:25:05

@G. Nagy László: " Mi társadalomfilozófiai elképzelésekről beszélgetünk, nem természettudományról."

hát pedig a közgazdaságtan mindkettő, amihez k-ra nem értesz.

GyMasa 2024.04.03. 15:25:47

@ulpius66:
Szerintem pont fordítva:
Az az 1%, akik ma a világ vagyonának a 80%-át uralják, találják ezt ki a pórnépnek, hogy letörjék az ambícióikat, és könnyebben elfogadják a csicska szerepüket.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 15:27:18

@G. Nagy László:

" Ott van az alkoholizmus. Azt úgy tudod megelőzni, ha betiltod a szeszes italok gyártását és forgalmazását. Jó ötlet?"

utólagos kezelésről is volt szó. mit ferdítesz már megint.
míg mindig nem a lényegről beszélsz.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 15:35:17

@G. Nagy László:

"Soha nem menekülök el semmilyen kérdés elől. Mi a fasznak írnék blogot, ha nem azért, hogy az igazságot keressem???"

most megint gátlástalanul hazudsz ahogy szoktál, vagy tényleg ennyire szellemi fogyatékos elmeháborott vagy lacika?

BAZMEG , posztot írtam 27 KÉRDÉSSEL amire mind nem válaszoltál te hitvány féreg, csak üresen személyeskedtél, és még további 300 kérdésem volt ezenkívül.

kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek

az elsőre elkezdtél válaszolni a kommentekben te funkcionális analfabéta, de még a kérdést se értetted.

grundiggal se nyertél soha vitát, nemhogy velem.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 15:36:09

@G. Nagy László:

nem somkuti intézte neked ezt a kis propagandista állásodat? vagy a megafonos korcsok?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 15:54:29

@ulpius66:

hát a fidesz-párttag polt péter biztos nem garancia rá, meg ezzel a belügyminiszterrel se, aki nem indít nyomozásokat se, kivéve ha rogánt kell ütni (meg az emberét)

mindenki mással jobbak az esélyek.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 16:00:10

@ulpius66:

gyurcsány és az apró-klán önmagában lopta a vagyonukat. kérdés miért nem számoltatta el ezért is a fidesz őket?

nem garancia hogy gyurcsány nem lop, ezért nem rá kéne szavazni hanem mindenki másra.

önmagában már az fejlődés ha nem marad kormányon a tolvaj. persze putyini poarancsra most már minden választást elcsalnak, és el is fognak orbán haláláig biztosan, olyan sokat loptak, hogy már nem kokcáztatják ezt, lassan kivéreztetik az országot ezek a fideszes libsi férgek (liberális internacionálé) , és kiirtják a megmaradtz magyarságot is,

persze tapsikolhatsz a lakosságcserének, a törökök filippinóók mongolok is tudnak dolgozni az aksigyárakban, amik azért jöttek ide, mert gátlástalanul mérgezik a földeket, vízeket, levegőt és a lakosokat.

csak akkor egy k nagy hazaáruló vagy, az a baj.

de például a tajvani chipgyár most romániába ment, ami viszont tényleg egy k nagy veszteség az országnak. mert ott van hozzáadott érték.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.03. 16:02:30

@GyMasa:

"A sötétzöldek SOHA nem javasoltak, sem hoztak semmilyen olyan döntést, amelyik egy centit is javított volna a klímahelyzeten!"

te is valami elmebeteg vagy, pár alapból ez a mondat hibás.

alöksz róz 2024.04.03. 16:36:11

@ulpius66: már mér ne vizsgálnám.

a te gyurcsányid amúgy. nektek bundázik.

alöksz róz 2024.04.03. 16:40:40

@ulpius66: "Ugye a gyurcsányid volt egy szegény parasztlegény, egy totál alkoholista börtöntöltelék apával és egy mosóasszonny anyával....." - az nem a józsef attila?

alöksz róz 2024.04.03. 16:46:14

és nekiáll nekem gyurcsányozni
:D

ulpius66 2024.04.03. 17:25:51

@Tesz vesz XVI.:

"hát a fidesz-párttag polt péter biztos nem garancia rá, meg ezzel a belügyminiszterrel se, aki nem indít nyomozásokat se, kivéve ha rogánt kell ütni"

NEM AZÉRT MONDOM, DE..... A MAGYAR GYEREK MÉG MÁMA IS FIDESZ TAG....

ulpius66 2024.04.03. 17:28:36

@Tesz vesz XVI.: "gyurcsány és az apró-klán önmagában lopta a vagyonukat. kérdés miért nem számoltatta el ezért is a fidesz őket?"

EZÉRT IS A FIDESZ A HIBÁS!!!!!
(egyebekben még egyet is értek veled...... a Fidesznek el kellett volna számoltatni a gyurcsányit a meggazdagodásáról...... eccer próbálta a Fidesz...... akkor az isteni gyurcsányitok azzal jött, hogy az mán rég elévült......)

ulpius66 2024.04.03. 17:30:36

Aztán kiknek a vagyonát szedjük el?????????

Az Orbánét, Mészárosét, Tiborczét, stb-ét......

a Csányié, Jákobé, gyurcsányié, Hernádié maradhat?????

ulpius66 2024.04.03. 17:34:03

"1989. április 22-én a KISZ XII. többnapos kongresszusán a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség átnevezte magát Magyar Demokratikus Ifjúsági Szövetséggé.[3] Ketten indultak az elnöki posztért, Nagy Imre és Gyurcsány Ferenc. Nagy Imre legyőzte Gyurcsányt és elnök lett. Gyurcsányt a szervezet alelnökévé – második emberévé – választották."

Aztán egy pár év és csiribí-csiribá eltűnt a KISZ vagyon.....

JA, HOGY A TÖBB MILLIÁRDOS KISZ VAGYONT A NAGY IMRE ÉS A GYURCSÁNYI EGY AZ EGYBEN ELLOPTA..... EZTET FELETSÜK IS EL... OLY RÉGEN VOLT....

ulpius66 2024.04.03. 17:41:10

Mivel az összes bíró az Orbán zsebében van, ezért őket el kell tiltani a foglalkozásuktól..... és "NÉPBÍRÓSÁGOKAT" KELL FELÁLLÍTANI A PANEL-PROLIKBÓL, ŐK MAJD ÍTÉLKEZNEK ARRÓL, KINEK A VAGYONÁT KELL ELSZEDNI!!!!!!

NA, EKKOR LESZ DEMOKRÁCIA MAGYARORSZÁGON!!!!!

AMI MOSTAN VAN, AZ NETTÓ FASIZMUS!

alöksz róz 2024.04.03. 18:06:55

@ulpius66: "NÉPBÍRÓSÁGOKAT" KELL FELÁLLÍTANI A PANEL-PROLIKBÓL, ŐK MAJD ÍTÉLKEZNEK ARRÓL, KINEK A VAGYONÁT KELL ELSZEDNI!!!!!!" - nagyon jól látod.

alöksz róz 2024.04.03. 18:08:48

@ulpius66: "NA, EKKOR LESZ DEMOKRÁCIA MAGYARORSZÁGON!!!!!" - így van.
közvetlen népi demokrácia.

"AMI MOSTAN VAN, AZ NETTÓ FASIZMUS!" - ez is igaz.

okos fiú lennél te, ha nem lenne tele a szád a orbánfaszával :-)

Serény Vélemény 2024.04.04. 08:39:46

Ja a mindenféle gazdasági teljesítményt mérő statisztikákról meg annyit, hogy amikor kijön a gázszerelő, akkor két opció van: ad számlát és tudunk utalással fizetni a kemény 10 perces munkájáért 15 ezer huf+ÁFÁt,, vagy nem ad számlát, és kp-ben fizetünk 15-öt ugyanazért a munkáért.
(Zárójel: mivel a garanciális kazánhoz egy ujjal sem nyúlt, ezért nekem mint fogyasztónak mi a nyerő stratégiám mondjuk ebben az esetben? Ha kérek számlát, vagy ha nem?)
A (gdp, államadósság, jövedelem, satöbbi) statisztikákban a fenti tranzakció, munka kiszállásal stb. hogyan jelenik meg?

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.04. 16:22:43

@ulpius66:

A Fidesz egyik legtöbbet ismételt jelszava a tavaszi országgyűlési választásokat megelőző kampányban az elszámoltatás volt.

2010 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, hogy "két ügy van, amely nem tűr halasztást: az elszámoltatás és az ország megmentése a gazdasági összeomlástól". Mint mondta, minden más - így még az új alkotmány megalkotása is - csak e két ügyet követheti majd, amit szeptemberben, kormányának első száz napját értékelve azzal indokolt: "az elszámoltatás tétje a jövő".

Ha egy párt ellenzékben azt mondja, hogy a kormány korrupt, és választási programjává teszi az elszámoltatást, de nem számol el, ahogy kormányra kerül, akkor az vagy hazudott, vagy maga is korrupt ! Nem felelős az az új kormány a tetteiért és a szavaiért, mert akkor mégis mi alapján állította korábban hogy korrupt a másik? Nem volt bizonyítéka?

Jogászként orbán ilyen hülye? ennyire? akkor ezért alkalmatlan, mert egy bolond, folyamatosan konfabuláló korrupt, hazug bűnöző.

kókának is mondhatták volna, mikor a magánkórházának az építéséra ÁLLAMI támogatást adtak a fideszesek, ez nem hazaárulás? közpénzen egy fidesz-diplomataútlevetes szdsz magán kórházát támogatni, miközben az állami kórházak sorvadnak.

elszámoltatásuk volt megígérve, nem a pénzzel kitömésük.

sunyin gyáván, és aljasul sorvasztják el az állami eü.-t neolib banánköztársaságként.

de nem erről volt fidesz népszavazás.

a fidesz 2004-ben még ellenezte a népszavazáskor a kórházprivatizációt a Munkáspárt kezdeményésére, nem zavaró amikor 6 kórházat akarnak átjátszani most MAGÁNalapítványoknak?

A Fidesz a kampány kezdetén saját – a privatizációt az élet minden területén leállító - népszavazási kezdeményezését helyezte előtérbe. A jobboldali párt többször is értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy a kormány az Európai Unió más tagállamainak gyakorlatával ellentétben a magánosításban látja a megoldást.

A Fidesz hamarosan feladta saját népszavazási kezdeményezését és síkra szállt a kórházak magánosítása ellenében. Orbán Viktor újságírók előtt kijelentette, hogy a kormányzat nem a rendszer javításának szándékával, hanem önérdekből törekszik a kórházak privatizációjára

A Fidesz kampányának fő üzenete az volt, hogy az egészségvédelem oly' fontos társadalmi ügy, hogy mindenképpen meg kell védeni az azt döntően piaci alapon kiaknázni akaró profitorientált szolgáltatóktól. Erre utalt a párt népszavazási jelmondata is: Az egészség nem üzlet!

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.04.04. 16:25:17

@Serény Vélemény:

az életszínvonalnak köze nincs ahhoz hogy adnak-e neked számlát vagy sem.
nyugodj meg, nem a magánzók miatt nem pörög a gazdaság, és nem amiatt lett rekordmagas a hiány, az államcsőd felé féluton.
süti beállítások módosítása