téveszmék

téveszmék

"A szakértelem elfogulatlanságot garantál"

2024. szeptember 09. - G. Nagy László

racz.jpg

 

A legtöbben hozzá vagyunk szokva, hogy az ellenzéki oldalon csupa idióta ténfereg. Amikor Szabó Tímea artikulálatlanul rikácsol a parlamentben; amikor Karácsony Gergely összevissza hablatyol; amikor Dobrev Klára a leglaposabb, legelcsépeltebb populista közhelyekkel fárasztja szűkülő közönségét; amikor Márki-Zay Péter az őrület egyértelmű jeleit mutatja - nyilvánvalóan üdítően hat, ha valaki józanul, higgadtan és hozzáértő módon kommunikál. A Magyar Hang stábja nemrégiben Rácz András Oroszország-szakértővel készített nagy interjút, s a videó alatti hozzászólásokból is tisztán érződik: sikerült mindenkit alaposan megvezetni.

 

Rácz Andrásnál profibb szélhámost ritkán látni. Szemmel láthatóan minden adottsága megvan hozzá. Kifejezetten intelligens. Remek előadó: tisztán, érthetően, magabiztosan beszél. Minden, amit tényként közöl, abszolút valós és megállja a helyét. S miután hitelesen felépíti az elfogulatlan szakértő imidzsét, a valóság színtiszta posztóját azonnal elkezdi teleszőni privát és erősen elfogult narratívájával, úgy téve, mintha továbbra is tényeket közölne. Rendkívül beszédes, hogy a riport első 17 perce abszolút beleköthetetlen. Mintha pontosan tudná, hogy ennyi idő bőven elég is a hitelesség megalapozásához - innentől már nyugodtan jöhetnek a csalárdságok... Rácz András attitűdje természetesen emberileg érthető. 2022. június 30-ig a Nemzeti Közszolgálati Egyetem munkatársa volt, azonban ezt követően nem hosszabbították meg szerződését. Nyilvánvaló, hogy a mai napig erősen sértve érzi magát.

 

A békemisszió kapcsán a következőképpen nyilatkozik: "Mit értünk el vele? Kinek jó? Mi abból a profit, hogy a magyar miniszterelnök - tényleg nem tudok rá jobb szót - egy ilyen ego trip keretében... A kijevi látogatásnak volt értelme. (...) De hogy a moszkvai tripnek mi volt az értelme, pláne a pekinginek?" Egészen döbbenetes ez komoly arccal előadott értetlenkedés. A nyár elején Orbán egy hét alatt végighaknizta a világot. Mindenütt fogadták. Minden profin le volt szervezve előre. Ha az egész tényleg nem szólt többről, mint a kormányfő ázsiójáról, már úgy is egy diplomáciai bravúr, már úgy is bőven megérte. Borzasztó kisstílű dolog, ha valaki ezt ellendrukkerként képtelen elismerni. Arról nem is beszélve, hogy egyedül a kijevi kirándulást méltatja: "Ott egy csomó dolog elindulhatott..." Persze, persze. Zelenszkij be is jelentette: leállítják az olajszállítást a Barátság vezetéken. Tényleg jobb és barátságosabb lett azóta az ukrán hozzáállás... No de nem is ez a lényeg. Sokkal érdekesebb, hogy miként látja ugyanezt egy olyan elemző, aki szintén nem Orbán embere, ennek ellenére igyekszik elfogulatlan maradni. Tölgyessy Péter a Partizán múlt heti adásában így fogalmaz: "A dolog lényege, hogy egy nagyon kis ország vezetője fölmutatta, hogy ő az egész világrend ellen lázad. És fogadták a világ vezetői (...) Orbán Viktor valójában kihívást intéz a régi elitek egészével szemben, és az egész magyar külpolitikát arra alapozza - szinte hihetetlennek tűnik egy kis országtól - hogy a régi elitek meg fognak bukni." Elképesztő a különbség a két elemzés közt. Rácz András feje mélyen Brüsszel fenekében, így mindent csak ebből a látószögből képes megközelíteni. Tölgyessy ugyanakkor valóban független; képes tárgyilagos maradni, képes megérteni a motivációkat és értékelni a tényleges teljesítményt (még akkor is, ha ő maga nem ért egyet az irányvonallal).

 

De ha már békemisszió, az Oroszország-szakértő határozottan állítja: "Jelenleg arra, hogy bármilyen közvetítő békét tudjon teremteni, gyakorlatilag nulla az esély. Azért, mert mindkét fél továbbra is elsősorban katonai erővel akarja elérni a saját céljait." Milyen érdekes: Orbán Viktor majdnem pontosan ugyanezt fogalmazta meg kijevi és moszkvai látogatását követően. Mindkét idióta háborúzni akar. Lehet, hogy a miniszterelnöknek nem is kellett volna júniusban repülőre ülnie, ez a nagyon okos Rácz András előre megmondta volna, mit fog hallani? Ami azonban az Egyesült Államok szerepét illeti: már a kezdetektől világos, hogy minden Washingtonon múlik. Az USA azonban aligha nevezhető kívülálló közvetítőnek - vastagon főszereplője e drámának.

 

S hogy miért nem született meg az isztambuli béke közvetlenül a háború kirobbanását követően? A szakértő ezzel magyarázza: "Az a kérdés, ha én mondjuk ukrán döntéshozó vagyok, akkor biztos lehetek-e abban, hogy ha aláírok egy ilyen megállapodást, akkor azt Oroszország be fogja-e tartani." Beszarás. Nincs hozzá köze a sietve Kijevbe látogató Boris Johnsonnak. Sem az Egyesült Államoknak. Csakis az ukránok általános bizalmatlansága az oka... Ez kész röhej. És a műsorvezető nem reagál, hogy ennyi erővel soha a történelem folyamán nem jöhetett volna létre egyetlen békemegállapodás sem. És nem jegyzi meg, hogy nem feltétlenül a jóhiszeműség, sokkal inkább a bábáskodó nagyhatalmak jelentik a garanciát. És nem kérdi meg, hogy az USA miért nem állt rögtön a béke mellé, erejével szavatolva a megállapodás betartását...

 

Szerető Szabolcs - bár végig alákérdez Rácz Andrásnak - néha azért adekvát témákat is felvet, még ha óvatosan is teszi, konteóként címkézve: "Egy háború a nemzetközi hadiiparnak komoly üzleti lehetőség, és ilyen értelemben ez a hadipari lobbi is szerepet játszik abban, hogy egy konfliktus elhúzódjon." A beszélgetőfelek mindegyike tudja, hogy triviális igazságról van szó; az érdek nyilvánvaló. A riportalany azonban nem kacsinthat ki a saját narratívájából: Oroszország az ördög, Ukrajna és Amerika angyalok - ebbe nem fér bele, hogy Putyinon kívül bárki bármilyen felelősséget viseljen: "Korábbi háborúk tapasztalatai alapján én erre azt tudnám mondani, hogy a háborúkat a hadiipar nagyon ritkán robbant ki." Esküszöm, szekunder szégyent érzek, amikor egy okos és felkészült szakember ilyen nyomorultul mellébeszél. Még a műsorvezető is a konfliktus elhúzódását, s nem a kirobbanását említi, de Rácz Andrást ez sem zavarja: szemrebbenés nélkül mentegeti a menthetetlent.

 

"Nem tudom megmondani, hogyan fog hatni az amerikai elnökválasztás Ukrajna támogatására, ami valószínűnek tűnik, hogy Európának a korábbinál többet kell költenie." Számomra döbbenetes: a műsorvezetőnek meg sem fordul a fejében, hogy feltegye a kérdést: miért is? Miért is kell Európának egyáltalán bármit is költenie Ukrajnára? Mitől olyan evidens ez? A beszélgetőtársak szemmel láthatóan egy zárt véleménybuborékban csücsülnek, úgy téve, mintha a tízparancsolatról lenne szó, miközben két éve még senki sem gondolta volna, hogy az öreg kontinens legfőbb célja önmagának lenullázása, s feláldozása Ukrajna oltárán.

 

Rácz András biztos abban, hogy nem kell tartani a háború térbeli eszkalációjától, sem pedig az atomfegyverek bevetésétől. Ezekben speciel jómagam is bízom, azonban ilyen öntelten biztosan nem nyilatkoznék a mindnyájunk előtt ismeretlen jövőt illetően. Ami viszont az ezzel kapcsolatos kormánykommunikációt illeti, kritikája egészen vérlázító: "Az EP választások után - nézzünk ki az utcára - látunk egy darab háborús plakátot? Hirtelen, egy csapásra elmúlt az eszkaláció veszélye. Na ugye, hogy ostobaság volt?" Esküszöm a bicska kinyílik a zsebemben, amikor ekkora demagógiát hallok. Hát nem azzal riogatott a baloldal hónapokon át, hogy Oroszország megindul, s letarolja fél Európát? Pont a kormányoldal képviselte azt az álláspontot, hogy ez egy helyi konfliktus és akár meg is maradhatna annak. És vajon miként kéne kommunikálni egy választási kampány során? Hogy építsen mindenki atombunkert? Teljesen adekvát volt az üzenet: aki békét szeretne, szavazzon olyan politikai erőre, amely a béke elősegítésén dolgozik. Vagy az a gond, hogy a plakátokat a kampány végeztével - annak rendje s módja szerint - leszedik? Egészen elszomorító, hogy egy ennyire értelmes ember úgy nyilatkozik a politikai marketing területéről, mintha négyéves óvodás volna és az égvilágon semmit sem értene. (Holott nem az, tökéletesen ért mindent, s azzal is tisztában van, milyen aljasságot művel.)

 

Napestig sorolhatnám még Rácz András további értelmiségi maszatolásait. Ahogyan a magyar külpolitikát ekézi, miközben egyetlen szót sem ejt annak kapcsán, mi volna a helyes. (Azt azért ő sem tudná rezzenéstelen arccal, szégyenkezés nélkül előadni, hogy mindenben Washington és Brüsszel döntéseihez kéne igazodni, kritika és ellenvetés nélkül.) Beszél arról, hogy micsoda károkat okoznak a magyar gazdaságban a kifizetetlen EU-s pénzek, de meg sem említi azt a százféle jogtalanságot, amelyet az Unió elkövet ennek kapcsán. (Itt is csak érezteti, hogy be kéne húznunk fülünk-farkunk, semmiben ellent nem mondva Brüsszelnek. Tölgyessy e téren is lényegesen korrektebb: felhívja a figyelmet a brüsszeli elit, azon belül is az EP mélyen antidemokratikus voltára.) Amikor az ukránok korábbi kegyetlenkedései kerülnek napirendre, rögtön arról kezd értekezni, hogy az ENSZ definíciója szerint nem történt népirtás. És persze igaza van: ha csupán 38 ember égetnek el elevenen, az kevés ahhoz, hogy népirtásról beszéljünk... Döbbenetes ez az ember. Döbbenetes a gátlástalansága. És döbbenetes az, ahogyan eljátssza a független, elfogulatlan szakértőt. Azon már meg sem lepődöm, hogy a balosok kérdés nélkül beszopnak mindent.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2718486949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.09.09. 22:12:55

@Motorogre: hanem a dobogóról egyértelműen letaszításra kerülő Államok (és elvtelen csatlósa GB) és az új gazdasági világrend "

- Ez téveszme! Kína még messze van, az első helytől, de azt is 1,4 md ember állítja elő...A világ tőzsdei cégeinek 60%- a nyugaton van, érték szerint..

A "letaszítás " csak vágyálom...

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

ulpius66 2024.09.09. 22:23:36

"Csaknem megfeleződött Ukrajna lakossága"

A jövő szempontjából meghatározó, hogy a kisgyermekes fiatal nők és a jól képzett diplomás férfiak hazatérjenek.

2023.02.15.

"Ukrajna népessége 2021-ben 43,7 milliót tett ki, ebből a Donbasz lakossága 4,1, a Krím félszigeté pedig 2,6 millió. Az ENSZ-adatai szerint mintegy nyolcmillióan menekültek el az országból az utóbbi egy év során. E szerint jelenleg a megszállt területek nélkül számított Ukrajna nettó lélekszáma 27-28 milliós lehet. Szomszédai a negyvenmilliós Lengyelország, a húszmilliós Románia, az öt és fél milliós Szlovákia, a tízmilliós Magyarország, a kilenc és fél milliós Fehéroroszország, a 3,3 milliós Moldova és a 145,6 milliós Oroszország.

Az idén a szegénység Ukrajnában már minden második embert érinthet – jelzi felmérésében a Világbank."

ulpius66 2024.09.09. 22:26:13

Még egy-két háborús év, és Ukrajna lakossága Románia szintjén lesz....

AKI TUD MENEKÜL, GYERMEK NEM SZÜLETIK, A FÉRFIAK MEG HULLANAK, MINT A LEGYEK....

AZ A BÜDÖS OROSZ ZSIDÓ ZSELÉ MEG MINDENNEK A FOLYTATÁSÁT AKARJA.....

ulpius66 2024.09.09. 22:31:33

"Demográfiai szakadék szélén áll Ukrajna"

"Ukrajna nemzeti katasztrófához közelít a rohamosan csökkenő születésszám, a tömeges elvándorlás és a két éve tartó háborús konfliktus egyre növekvő számú áldozata miatt – írta egy ukrán közgazdász statisztikai adatokra alapozó megállapításaira, valamint az ENSZ és a New York Times adataira hivatkozva"

"Hét év alatt felére esett vissza a gyermek születések száma – írta az ukrán igazságügyi minisztérium statisztikáira és az aktuális adatokra hivatkozva Alexander Kušč, ukrán közgazdász a Facebookon közzétett elemzésében."

"Míg a Szovjetunió megszűnésekor évente több, mint fél millió gyermek született Ukrajnában, ez a szám 2017-ben már csak 364 ezer volt, a tavalyi évben pedig 187 ezerre esett vissza – állapítja meg az írás, rámutatva: az elmúlt 7 évben a születések száma 48 százalékkal esett vissza. Kušč szerint nem lehet kizárni, hogy a gyermekszületések száma tovább csökken majd és a következő években évi 150 ezerre esik vissza."

ulpius66 2024.09.09. 22:40:50

"Jelenleg a rendelkezésre álló adatok szerint Ukrajnában minden születésre három haláleset jut."
(természetes halál valamint a háború miatti halál....)

ulpius66 2024.09.09. 22:47:13

"Fél évig minden határára kiterjeszti az ellenőrzést Németország"
(Telex)

"Ausztria pedig jelezte, nem fogadja be azokat, akiket a németek visszafordítottak."

ALAKUL......

ulpius66 2024.09.09. 22:52:14

MÁN CSAK KELL, HOGY SZEPTEMBER 29-ÉN AZ OSZTRÁK PARLAMENTI VÁLASZTÁSOKON IS A SZÉLSŐBALOLDALI SZABADSÁGPÁRT GYŐZZÖN!!!!

"Nem csak az osztrák kancellár bizakodó, hanem az ellenzéki, radikális jobboldali Osztrák Szabadságpárt (FPÖ), illetve annak vezetője, Herbert Kickl is.
Kickl épp a napokban vázolta pártja kormányzati programját a remélt választási siker nyomán, de a lehetséges koalíciós partnerre nem tért ki. Az FPÖ elnöke első helyre a menekültek, illetve migránsok befogadásának drákói szigorítását helyezte, mintaként említve Magyarország menekültpolitikáját."

AZOK A FASISZTA-NÁCI OSZTRÁKOK!!!!
(mondjuk az osztrákoknál a nácik elég jól fekszenek..... )

Boldeone2 2024.09.09. 22:53:16

@ulpius66: Nyugi! Nem tűnnek el az ukránok, csak kb annyira mint a többi európai nép...kb 1 tizeddel jobb csak a feritilitási ráta nálunk...
A többség most is csak ideiglenesen telepszik meg Nyugat- Európában, sokan meg ingáznak, vagyis nem ürül ki Ukrajna...
Sőt, egyre zsúfoltabb, a belső meneküktek miatt...

Boldeone2 2024.09.09. 23:02:06

@ulpius66: Az idén a szegénység Ukrajnában már minden második embert érinthet – jelzi felmérésében a Világbank."

- Pont azért kell segíteni az ukrán népet, illetve, ők is azért harcolnak, hogy EU - tagállamként legalább a gyerekeknek majd jobb élete legyen..
Az oroszok, a "testvérnép" tette tönkre az ukrán népet, emlékezzünk csak vissza Nagy Katalin bűntetteire, vagy a Holodomorra..

Tehát, az egyértelmű, mi az ukrán távlati cél: az EU- tagság és nem engedni, hogy az agonizáló medve visszarántsa őket...

ulpius66 2024.09.09. 23:07:56

@Boldeone2: Nagy Katica mit csinált az ukránokkal?

ulpius66 2024.09.09. 23:23:42

@Boldeone2:

Hát az kurva jó lesz.....

Ukrajna EU-tag lesz, támogatjuk évente pár százmilliárd euróval.... majd az első szabad választáson az ukrán nép egy orosz-barát elnököt választ.... elvégre pl. Zselé is orosz nemzetiségű csak elárulta saját népét..... mondjuk Zselé nem csak orosz, hanem zsidó is.....meg egy "ZS"-kategóriás ripacs....

Boldeone2 2024.09.10. 02:47:58

@ulpius66: Betiltotta a nyelvhasználatot, illetve elnyomta a " kisoroszokat"

Nem gondolnám hogy az ukránok ez után a háború után oroszbarát elnököt válasszanak, egyrészt túl sok embert megöltek az oroszok, másrészt a nyugati országreszben erős az ukrán nemzeti, és a nyugatra húzó mentalitás. Ukrajna is kettős mentalitású, a nyugati rész "európaisabb"? , de nacionalistább is egyben...

Egy zsidó elnök kiváló nekik, a zsidók általában átlagon felüli iq- val bírnak. Lényegében Zelenszkij intézte el, azt a kb 100 ha nem 200 md dollárt és eurót, amit Ukrajna kapott...

... és igen, mindenki fizetni fogja az orosz háború, az ukrán gazdasági rekonstrukció árát...A 2. Vh után sem volt sok választás, évekig mindenki szenvedett...
Lényegében most van a keleti birodalom végső bukása, hiszen ha Ukrajnának tudtak volna valami vonzót ajánlani, akkor most is velük lennének egy érdekszférában..

Oroszország = nulla- zéró, bronzit, propaganda papírtigris....Az van neki, amit 50-100 év alatt felhalmoztak: tankok, meg elavult atomfegyverek. Ezzel viszont már nem tudnak önmagában tényezők lenni a világban...

Én jós nem vagyok, lehet hogy elbuknak az ukránok, de látva mi történik RU- ban, az ellenkezője is benne van a pakliban...
Egy szinte biztos: Putyin nem éri el a totálisan irreális céljait....

Európa sincs könnyű helyzetben, de a bajok nem most kezdődtek, világválság 2009, amit kizárólag pénznyomtatással próbáltak orvosolni
Mire jött a covid már voltak bajok, ezen rúgott egyet a covid, majd Putyin őrült háborúja...

A lehető legrosszabbkor lépett, mert anélkül is már nehéz - inflaciós nyomás volt a világon
Hozzá lehetne tenni, Putyin háborúja máshol is bebaszott, főleg Afrikában, de Sri Lankában, màshol is...

Oroszország már kb 9-10 éve vegetált gazdaságilag, a covid is betett nekik, mert a lelassuló világgazdaság miatt kevesebb volt az igény az energiahordozókra
Úgy vélte, hogy most van az utolsó alkalom a nagyhatalmi státusz megtartására, ehhez pedig minden eszközt felhasznált

Két fő cél volt: az egyik a nyugat megsopatása a jól megdrágított energiahordozókkal, az orosz cserearány feljavítása
a másik meg az EU- aspiráns, demokratizálódó Ukrajna elpusztítása

A tervek nem jöttek be, mert a nyugat nem úgy sopta meg, ahogy Putyin eltervezte, de közben Oroszország is rosszul járt, úgy néz ki, Ukrajnát sem tudja erőszakkal visszakormányozni

Az persze igaz, hogy az alsóbb néposztályok megtorpantak nyugaton is, kicsit. De, ha utazol nyáron, láthatod a többség nagyon jól él..
A populista szélsőjobb ezért ért el eredményeket köztük...

Putyin afrikai tevékenysége szintén csak fokozta a migrációt, a világinflàció a legszegényebbeket jobban sújtja, így jönni fognak ...

Boldeone2 2024.09.10. 03:14:07

Tehát: nem az orosz érdekű, oroszok által pénzelt szélsőjobb propagandának kell hinni, hanem belátni a mainstream politika realitásait!

Az volt az egyik hiba, hogy a nyugat levette a kezét Afganisztánról, Afrikáról, a Közel- Keletről. következésképpen az emberek özönlése onnan garantált
A másik hiba, amire sokan évekkel ezelőtt figyelmeztettek: Oroszország egy veszélyes, nacionalista, hadiállam; időben meg kellett volna lépni az energia- átállást
Időben felfegyverezni Európát, felkészülni egy potenciális agresszióra
A gazdaság strukturális átállítási folyamatáról nem beszélnék...

Tehát egyszerre van inflációs nyomás Európán, ami lassan stagflációs spirálba mehet; háború a keleti szomszédban, és erős migrációs nyomás

Ezeket sem egyenként nem könnyű, de együtt még annyira sem könnyű megoldani...

Ezért veszélyesek a szélsőjobb politikusok, mint Orbán és társai: hazug, könnyű álmokat, és gyors megoldásokat ígérnek az embereknek, de nem lesz ilyen....Csak a valóság fájna, ha az emberek megtudnák...

Ki akar háborút? Putyin és szövetségesein kívül senki...Minden normális ember békét akar, de a béke nem jelentheti a ruszki diktátor diktátumát a világnak, Ukrajna felosztását...Ukrajna csak védekezik, a kurszki offenzívával is

A másik a migráció. Ki akar tömeges migràciót? Senki, még Scholzék sem... De, koncentrációs táborokba nem zárhatnak embereket...Amit lehet, már így is szigorítottak...
A modern német állam, a 2vh utáni borzalmak után a humanizmusra és altruizmusra épült, nem pedig a fasisztoid szellemiségre...

A nyugati világ jövője szerintem ott dől el, hogy megértik- e az emberek a politikai döntéshozók dilemmáit. Ha nem, akkor jönnek a demagógok és akkor a nagy bajból még nagyobb lesz...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 06:26:46

Ilyen ez a ballib szakértői szakma. A Soros Magyar Hangja nevű fanatikus ballib média pedig ezt igényli.

Az én kedvenc szakértőm Kériné Zita. Ő képes ugyanarról a gazdasághi adatról kimutatni, hogy a biztató fejlődés vagy katasztrofális zuhanás, az előbbi ha a kormány ballib, az utóbbi ha nem ballib.

nemecsekerno_007 2024.09.10. 06:30:48

Fikázási kényszer.

Ez nálunk sokaknak krónikus betegsége.

wigotah224 2024.09.10. 07:17:00

@G. Nagy László: A kigyúrt orbán? Ez jó volt ???
Vagy Magyarországra értetted? Aminek a gazdasága akkora, mint a 1.9 milliós Hamburgnak? És már nem azon megy a vita, hogy mikor éri utol Ausztriát, hanem hogy lehagyta-e már Románia. Biztos sokan irigykednek lol.
Szerinted Rácz megvezet engem, mert értelmesen beszél. Még mindig jobb, mint te, aki beveszi, hogy orbán attól valaki, mert csinál egy képet putyinnal meg a kínai elnökkel.

G. Nagy László 2024.09.10. 08:55:14

@wigotah224: Köszi a linket, belenéztem. Kb. öt percig bírtam. Ez a csaj annyira humortalan, annyira erőltetett. Az tetszik, hogy kezdi megnöveszteni a haját, s már kevésbé hasonlít Anettkára. Azt is bírom, amilyen visszafogott, gúnyos hangsúlyozással beszél. A forma tehát jó. A tartalom az, ami üres és humortalan.

Linkelek egy régi anyagot, szemléltetendő, hogy létezik azért humor az ellenzéki oldalon is:

www.youtube.com/watch?v=YM27vHztiAc&pp=ygUVZmlkZXN6ZXMgdmFneSBieSBwZXRp

Glokta 2024.09.10. 09:44:07

@wigotah224: Persze Lacinak igaza van, Orbán egójának biztos jó ez a nagy nemzetközi trip, csak azt nem tudta elmagyarázni, miért is felel ez meg Magyarország érdekeinek. :D

Ettől függetlenül abban igaza van, hogy a Nyugaton senkinek nincs terve arról, mi a reális elérendő cél Ukrajna támogatásával amikor egyértelművé vált, hogy a szankciók nem hoznak orosz összeomlást, az ukránok nem tudják visszavenni a területeiket és az idő az oroszoknak dolgozik.

nemecsekerno_007 2024.09.10. 09:52:09

Megint a felszínt kapargatjuk.

Oroszországnak megvan az egész Mengyelejev-táblázat és a Petrodollár Klub úgy látja, ez túl sok a niggernek.

Meg kell rendszabályozni.

Erre kreáltak egy sapkát, ami lám megint nincs rajta.

Motorogre 2024.09.10. 09:52:52

@Boldeone2: Hm, a GDP egy szám, nem mindegy hogy filmstúdiók és pénzügyi tanácsadók teljesítménye a nagy része, vagy acél és salétromsav-gyártás. Nem vitás hogy az Állmok mai nehézipari teljesítménye világelső, de a fejlődési trendek és a ritkaföldfémek nem nála vannak. A technológiai fölény is Ázsiába költözött.
Azt is mondják a "szakértők", hogy sok lúd ..győz.
De legyünk objektívek: Mitől ideges Amerika?

ulpius66 2024.09.10. 09:58:27

Üdv mindenkinek!

"De legyünk objektívek: Mitől ideges Amerika?"

Anglia kb. 300 évig volt a világ ura.... kb. 1600-tól az első világháború végéig....

Az USA kb. száz éve a világ ura....eljött az idő, hogy át kell adniuk a helyüket....

NA, ETTŐL IDEGESEK......

ulpius66 2024.09.10. 10:02:00

Európának meg ez a relatív gyermektelenség egyre nagyobb, és nagyobb jólétet hozott...

Koncentrálódott az örökölt vagyon...példának elég megnézni, hogy ha olyan fiatalok házasodtak össze, akik egykék voltak és nekik is egy gyermekük született.... elég belegondolni ez az egy szem gyerek mit fog örökölni a nagyszüleitől, szüleitől....ÉS NEM IS KELL, HOGY KÜLÖNÖSEBBEN GAZDAGOK LEGYENEK A FELMENŐK....EGY KÉZBE HULLIK AZ ÖRÖKSÉG.....

ulpius66 2024.09.10. 10:06:35

Persze Nyugat-Európa gazdagságához jelenleg is jelentős mértékben hozzájárul a "fejletlenebb országok" kizsákmányolása....

Pl. Belgiumban az egyik legnagyobb jövedelem a kongói gyémántbányák részvényei, osztaléka....

ELÉG HA VAN EGY CSOMÓ RÉSZVÉNYED, SEMMIT SEM CSINÁLSZ, CSAK "LEARATOD" A KONGÓI GYÉMÁNTBÁNYÁKBAN DOLGOZÓK ÁLTAL MEGTERMELT HASZNOT....
(a legnagyobb részvényes maga a belga állam..... így van ott bőven pénz....)

ulpius66 2024.09.10. 10:13:00

Hát egyre könnyebb és könnyebb dolga van a ballibsi firkászoknak!!!!

Semmit sem kell gondolkodniuk.... a napi "penzum" meg is van....

CSAK BE KELL IDÉZNI ENNEK A MAGYAR GYEREKNEK A LEGÚJABB POSZTJÁT...

mfor.hu/cikkek/kozelet/magyar-peter-orban-viktor-dobrogik-kora.html
(ha naponta többször ír, akkor napi 2-3 cikk is születhet.... TÉNYLEG ARANY ÉLETÜK VAN A BALLIBSI FIRKÁSZOKNAK!!!!!!)

Boldeone2 2024.09.10. 10:24:45

@Motorogre: A technológiai fölény is Ázsiába költözött."

-Ezt azért kétlem... Ráadásul Japán és Dél- Korea nem az USA ellensége, sőt, de Fülöp- szigetek sem..
Sőt, India és Kína között is ellentét van...

Kínában most kezdenek egyre nagyobb bajok lenni, a növekedés lelassult, a munkanélküliség fel

Az elektromos autógyártás még lutri...Jó szarok a kínai elektromos autók, ültem egy párban...Az igénytelenseg csimborasszója belül...

Én nem látom a nyugat bukását, sőt, pl Indiában majd Kínában még ezután fokozódhat fel a belső elégedetlenség, ami a szőnyeg alá van söpörve eddig...

wigotah224 2024.09.10. 12:42:27

@Glokta: Senki nem mondta, hogy a szankciók "orosz összeomlást" fognak hozni, nem ez a céljuk.
Ezt a fidesz találta ki, hogy úgy csinál, mintha a nyugatnak a szankciókkal az orosz összeomlás lenne a célja, hogy kedvére hülyézhesse a nyugatot.

MEDVE1978 2024.09.10. 12:56:04

@Boldeone2:

"hogy szinte az összes nyugati államvezetőnek erkölcsi- ideológiai kérdés ez, különben Scholz, Biden, vagy Macron nem kockáztatta volna a politikai karrierjét, de mégis megtették! "

Anno 2021. őszén a demokrata tábor egy páratlan stratégiát kezdett el megvalósítani. Éppen kijöttek az afganisztáni katasztrófából és küszöbön volt az újabb válság Ukrajnában. Nyilvánvaló, hogy Bidenék megkapták az orosz mozgósításról szóló titkosszolgálati jelentéseket és tudták, hogy ez nagy eséllyel háborúhoz vezet. De a deeszkaláció helyett az USA eszkalálta a dolgot, a mainstream médiákat elárasztották az orosz csapatmozgásokról szóló hírekkel és több hónapon át ezzel volt tele a hírszekció kb. mindenhol a nyugati világban. A keretezés egyértelműen az oroszokat birodalmi vágyakkal bíró agresszorként állította be, ezzel kondicionálva az európai választópolgárokat. Amikor Putyin támadott a nyugati közvélemény már kívülről fújta a gonosz, imperialista oroszok kontra szegény, szabadságharcos ukránok narratívát. A különböző nagyobb EU országok kormányfőinek erre kellett reagálnia. Egy ilyen előkészítés után a közvélemény gyakorlatilag keresztre feszítette volna őket, ha úgy érvelnek, hogy az ország érdekei ellen van az oroszokkal való kapcsolatok megszakítása, szankcionálása stb. Macron még próbált is az elején önállóan cselekedni és Putyinnal tárgyalni, de a mozgástere hamar elveszett. Hasonló helyzet alakult ki, mint 2015-ben média szempontból. Akkor a menekültválságnak és a "Willkommenskulturnak" két olyan esemény ágyazott meg, ami óriási visszhangot kapott. Az egyik Angela Merkel és a síró palesztin kislány esete (amikor Merkel felismerte, hogy a német társadalom jelentős részében igény van a jóemberkedésre), a másik pedig a halott kisgyerek képe a tengerparton.

A média óriási mértékben formálta ezt a válságot és az USA kormányzat nyomta a médiának az információt. Ha ez a válság médiaelőkészítés nélkül megy végbe, valószínűleg az európai kormányfők reakciói jóval realistábbak és visszafogottabbak lettek volna. Tehát itt nem erkölcsösségről vagy valami hősi magatartásról van szó, hanem egyszerűen arról, hogy a szavazók szemében a politikusok erkölcsösnek akartak és akarnak látszani.

"Értsd meg, van az a szint, amikor már nem az anyagi vagy más érdekek dominálnak"
Ugyan már! A második világháború után is ott volt a kamu a gonosz legyőzéséről és az együttműködő nemzetekről, meg a jog uralmáról az ENSZ-ben. Ezt sohasem gondolta komolyan senki sem. Az amerikaiak és a szovjetek még a háború alatt versenyt futottak abban, hogy ki tud több technológiát / tudóst lenyúlni a harmadik birodalomtól, hogy jobb pozícióba jusson később. Churchill simán feláldozta Az általad vizionált nemzetközi jog és rend világa mindig is egy utópia volt és lesz.

"Van az pont, amikor a döntéshozók túllendülnek a vélt gazdasági érdekeken, a geopolikai játszmákon, amikor a nyugati rendszer léte a tét..."

Csakhogy sohasem volt a nyugati rendszer léte a tét a hidegháború vége óta. Az USA jól elvan Európa gyengülésével és a verseny / világpolitikai színtér Atlanti Óceánhoz történő áthelyezésével. A nyugati rendszer akkor is megmarad, ha Észak-Amerika, Ausztrália és Új-Zéland és Nagy-Britannia marad a része és mondjuk a kontinentális Európának annyi.

"Az hogy mi okozza az EU gazdasági válságát, lehet vita témája, szerintem nem a háború!"
A háború egy koporsószög, a szankciókkal, illetve az olcsó orosz nyersanyagok kimaradásával. Itt egy cikk a politico-tól, ami nem vádolható azzal, hogy ne lenne teljesen mainstream: www.politico.eu/article/europe-energy-bills-germany-brussels-pipeline-prices/

“Budget deficits are exploding in most economies,” an anxious EU diplomat said, granted anonymity to speak freely. If the EU can’t reduce energy prices, the “welfare state is at stake, military and defense capabilities are at stake.”

"Tehát: ha az EU válságba kerül, az bántani fogja az USA- t is, illetve fordítva" A mostani növekedési és gazdasági helyzet egy az egyben cáfolja ezt az állítást.

"A lényeg: ha demokrata elnök győz, akkor meg fognak oldódni a problémák". Az eredmény szempontjából tök mindegy, sem a demokrata, sem a republikánus jelölt nem fogja prioritásként kezelni Európát és főként nem az itteni gazdasági problémákat. A demokratákat nem akadályozta meg semmi abban, hogy az EU-t diszkrimináló törvényeket fogadjanak el, illetve várhatóan tovább nyomják majd a gombot a háborúnál, illetve nyomást helyeznek az EU-ra a háború finanszírozásának növelésére. Trump esetében legalább van némi esély arra, hogy véget vet az ukránok finanszírozásának, ezzel kikényszerítve a tűzszünetet. De ettől függetlenül várhatók tőle a további marhaságok, mint a védővámok, amelyek ugyanúgy fájnak majd Európának. Emellett Trump sem fogja majd hagyni, hogy az orosz-európai kapcsolatok helyreálljanak.

G. Nagy László 2024.09.10. 12:58:55

@wigotah224:

"Senki nem mondta, hogy a szankciók "orosz összeomlást" fognak hozni, nem ez a céljuk."

Persze, hogy nem. Az EU csupán a saját szórakoztatására találta ki. Hívhattak volna zenebohócot is, vagy rendelhettek volna ugrálóvárat. De ez valahogy jobb mókának ígérkezett...

MEDVE1978 2024.09.10. 13:18:11

@Boldeone2:

"meddig lehet- e az "érdekeknek" felülírni az erkölcsöt, a szemmel látható igazságot.."
A politikában örök igazság: We have no eternal allies, and we have no perpetual enemies. Our interests are eternal and perpetual. (Lord Palmerston)

"Emlékezzünk vissza a gyermekkorra, talán sok ember találkozott olyannal, hogy verték a gyengét..." Mikro és makroszint, kicsi és nagyon nagy. Teljesen más dolgokról beszélünk. Egy közösség vezetőinek kötelességük elsősorban a közösség érdekeire figyelemmel lenniük, mert ez erkölcsös. A mi közösségünknek (tehát az EU-nak, Magyarországnak) elsősorban a tagjai érdekeire kellene tekintettel lenniük. Amikor ideértek a migránsok a 2015-ös menekültválságnál én vittem a Keletibe segélycsomagot nekik, mert arra dolgoztam.

Egyénileg látni ezeknek az embereknek a szenvedését szörnyű volt, az erkölcsös cselekedet az volt, hogy tettem valamit. Ez nem akadályoz meg abban, hogy makro szinten is lássam azt a helyzetet, hogy ha ezek az emberek tömegesen bevándorolnak Európába, az katasztrófához vezet.

Bár egyénileg sajnálni fogom mondjuk a lakását elvesztett Donbassi ukránt, kérdés marad, hogy az egész háború vagy annak folytatása hogyan hat a közösségemre. És nagyon negatívan hat.

"Miért jó, ha Ukrajna győztesen kerül ki, relatív győztesen legalább? Éppen az ellenkezője miatt, mint a fentebbi érvek: a vesztes Ukrajna egy élő seb lenne Európa testén, a revans vétel sem maradna el, akár Magyarország felé...Csak a bolond hiszi, hogy egy 35 - 40 milliós népet el lehet tiporni, az ukránok - valahol - mindig ott lesznek"

1. Ukrajna jelenleg nem úgy tűnik, hogy bármilyen győzelmet ki tud vívni, relatívot sem. PR akcióként berakták magukat Kurszkba, cserébe meg az oroszok gyorsítottak fel délebbre. Az oroszoknak tökéletes ez a helyzet katonailag, Ukrajna lényegében egy öblösülést foglalt el Oroszországban. Tovább nem fog tudni menni, mert ahhoz lényegesen több hadianyag és ember kell, illetve egyre nagyobbá válik a veszélye, hogy az oroszok szépen elvágják az utánpótlásukat és kinyiffantják az egész hadtestet.
2. Bármilyen Ukrajna egy seb lesz Európa testén. Egy lerombolt ország, ahova valószínűleg nagyon nem akarnak majd visszajönni a menekültjei. Jelenleg leginkább egy katonai diktatúraként látom, akár Zelenszkijjel az élén, amit döntően az USA és az EU pénzzel, hogy felkészüljön egy újabb oroszokkal való konfliktusra. És ez még akkor is így van, ha netán az a csoda megtörténne, hogy a Donbassból és a Krímről kiűznék az oroszokat.
3. Az ukránok bosszúvágya elsősorban az oroszokra fog kiterjedni, nem mi támadtuk meg őket. Jelenleg NATO tagok vagyunk, Ukrajna pedig nem. Az ukrán katona a Balatonban mossa a csizmáját típusú baromságokat meg hagyjuk. Amíg NATO van, ilyen nincs. Ha már nincs többé NATO, akkor meg teljesen új helyzet van, ahol egy esetleges ukrán terjeszkedésnek szintén lennének ellenzői (=nekünk potenciális szövetségeseink).

"A közvélekedéssel ellentétben éppen egy agyonvágott Ukrajna lenne a veszélyes. A több tízezer, kifosztott, csonka családban felnövő ukrán gyerekekből olyan "nácik" lesznek, amit még elképzelni sem lehet ma."
Majd mennek szépen mindenféle más konfliktusban harcolni az oroszok ellen, hajrá.

"Lássuk be: ez nem a kárpátaljai magyarságért van" Hát igen, ez a valóság. Még pár tízezren talán voltak a háború előtt, de abban egyetértek, hogy a kárpátaljai magyarságnak annyi.

wigotah224 2024.09.10. 13:23:39

@MEDVE1978: Az ilyen eszmefuttatásokból valahogy csak az marad ki, hogy miért lenne érdeke a USA-nak a saját legközelebbi szövetségeseinek a gyengítése? Miért lenne jó az USA-nak egy leszakadó Európa? Ha az USA ezt akarná, bármelyik vh. után lehúzhatta volna a kontinest a WC-n.
A másik oldalról meg: az oroszok is nyilván látták, hogy mi megy a nyugati sajtóban, putyin ebből tudhatta, hogy kemény reakciók lesznek és a végén többe fog kerülni, mint amit nyerhet vele. Simán csak nem kellet volna támadniuk és még az USA-t is nevetségessé tették volna. Ráadásul lenne emberük máshol beavatkozni, pl örményeknél, Afrikában... Ezeket leszarta volna az EU.

Boldeone2 2024.09.10. 13:28:26

@MEDVE1978: De a deeszkaláció helyett az USA eszkalálta a dolgot, a mainstream médiákat elárasztották az orosz csapatmozgásokról szóló hírekkel és több hónapon át ezzel volt tele a hírszekció kb. mindenhol a nyugati világban. A keretezés egyértelműen az oroszokat birodalmi vágyakkal bíró agresszorként állította be, ezzel kondicionálva az európai választópolgárokat"

...és nem volt teljesen igaz ez a narratíva? Lényegében az oroszok úgy viselkedtek, ahogy sokak csak rémálmukban gondolták, főleg a balti polgárok a lengyelek vagy a finnek! Olyan nagyon nem kellett " kondicionálni őket"
Ha emlékszel még a háborút megelőző időszakra, akkor Putyin már csak végletekben gondolkodott: "vonják ki az amerikai csapatokat a NATO - országokból" ez már eleve diktátum volt...

Ha ez a válság médiaelőkészítés nélkül megy végbe, valószínűleg az európai kormányfők reakciói jóval realistábbak és visszafogottabbak lettek volna."

-Szerintem nem. Ez a való világ háborús realitása, az európai államoknak küldött napi szintű, nyílt fenyegetések időszaka és pont nem azt történt amit írsz, hogy a politikusok a rövid távú érdekeiknek akartak csak megfelelni!
A NATO - csúcson - az most nyáron volt - újra beálltak egy 40 md- os csomaggal Ukrajna mögé, pedig már mindenhol látszottak a belpolitikai problémák, a szélsőjobb előretörése..., Mégegyszer mondom: le a kalappal leginkább Macron és Biden előtt

A háború egy koporsószög, a szankciókkal, illetve az olcsó orosz nyersanyagok kimaradásával. "

- A háború valóban nagy kihívás, de, fogd már fel: nincs olyan hogy "olcsó nyersanyag" Basszus, a kitermelők minden erővel azon vannak hogy minél drágább legyen az olaj!
Ezert van Opec - kvóta és a társai!

Putyin érdeke a minél drágább olaj, az energiamonopólium fenntarása Európában. A háború kirobbanásának egyik oka volt, a nagyon alacsony földgáz- és kőolaj ár

Olcsó földgáz tudod hogy lesz? Ha minél gyorsabb lesz a zöldátállás a világon, egyébként sehogy, vagy gazdasági recesszió árán. Ennyi

A kitermelők nyomorgatják a világot, amíg tudják...

Boldeone2 2024.09.10. 13:51:34

@MEDVE1978: Ukrajna jelenleg nem úgy tűnik, hogy bármilyen győzelmet ki tud vívni, relatívot sem"

Persze, hogy nem, hiszen tegnap megírta a Pravda, amit átvett a "Moszkvatér " is, mint adekvát forrást..

Ezt halljuk már lassan több mint 2,5 éve, de Ukrajna még kitart... Én pont az ellenkezőjében hiszek, mivel van valamennyi rálátásom az orosz belső helyzetre is...
Oroszország bukására is jó esély van, egy a feltétel: fenn kell tartani vagy fokozni a nyugati támogatásokat, ehhez pedig demokrata kormány kell...
Az USA éves védelmi költségvetése majd 900 md dollár... Pénz van, tévszeme hogy nincs

Minden nyugati vezető és normális ember abban hisz, hogy Ukrajna plurális demokratikus országgá válik, lassan integrálódik az
EU- ba

Mégegyszer mondom: más út nem létezik, Ukraine is too big to fail....

Ezt nem engedhejük el...és igen, inntől még qúrva sok pénz, ha tetszik, ha nem...

Boldeone2 2024.09.10. 14:00:14

@MEDVE1978: NATO-csúcstalálkozó szerdán nyilvánossá tett nyilatkozata úgy fogalmaz, hogy Ukrajna jövője a NATO-ban van, és a szövetség folytatja támogatását a teljes euroatlanti integráció felé vezető visszafordíthatatlan úton, ideértve a NATO-tagságot is. "

Tehát: VISSZAFORDÍTHATALAN

www.portfolio.hu/global/20240711/stoltenberg-elmondta-milyen-tamogatasra-szamithat-ukrajna-a-nato-tol-697841

Most akkor vagy mindenki hülye nyugaton, vagy te olvasol túl sok ruszki propagandát!

A világ soha még előre full szkepticizmussal , meg nihilizmussal!

Jelenleg leginkább egy katonai diktatúraként látom, akár Zelenszkijjel az élén" - lassan a Pravdába is publikálhatnál...

Ha tetszik, ha nem Ukrajna megkerülhetelen állam az európai politikában, ráadásul velünk szomszédos...

A lehetőség adott lett volna a jó kapcsolatra, de Orbán a putyini utat járja...

Hidd el, rossz dolog lesz, ha egy 30-40 milliós nép megutál...

Lényegében a lengyel nép is lassan ellenünk fordult már, vagy nem olyan a viszony, mint régen

Boldeone2 2024.09.10. 14:14:41

@MEDVE1978: Gondolj csak bele, itt vagy te, mint vezető pozícióban dolgozó, művelt közgazdász, nagy történelmi tudással..

Mégis abban hiszel, hogy a szankciók feloldásával helyreállna az európai gazdasági helyzet....

Mégegyszer mondom: volt egy történelmi helyzet, ami elmúlt, visszacsinálni nem lehet! NEM az EU- n múlt! NEM lesz többet igazán olcsó olaj és gáz, ami segít, a minél gyorsabb diverzifikáció ( megtörtént) és a zöldátállás, illetve ha a világgazdaság jól belassul.
Putyin és elvi baratai azt is intézik...Szítják a közel- keleti konfliktust, OPEC - csökkentés és tsi...

MEDVE1978 2024.09.10. 15:38:56

@wigotah224:

"Az ilyen eszmefuttatásokból valahogy csak az marad ki, hogy miért lenne érdeke a USA-nak a saját legközelebbi szövetségeseinek a gyengítése?"
Az USA nem látja valószínűleg ennyire kritikusan Európa gyengülését. A másik az, hogy katonailag Európa nem oszt nem szoroz, tehát szövetségesként inkább pénzt hozhat az asztalra egy háborúban. Az USA-nak egyébként nem az EU a legfőbb szövetségese, hanem Kanada, Mexikó, Japán, Ausztrália, Dél-Korea, Fülöp-Szigetek stb. Az EU-s országok nem kiemelt szövetségesek.

"Miért lenne jó az USA-nak egy leszakadó Európa?" Ilyen messze senki sem gondolkodik. Az USA alapvető érdeke, hogy az EU ne legyen önálló hatalmi központ és függjön tőle. Ez meg is valósul. A leszakadás szintén nem nagy probléma nekik. Egy Törökország ugyanúgy szövetséges, mint az EU.

"A másik oldalról meg: az oroszok is nyilván látták, hogy mi megy a nyugati sajtóban, putyin ebből tudhatta, hogy kemény reakciók lesznek és a végén többe fog kerülni, mint amit nyerhet vele." Így utólag egyértelműen látni, hogy Putyin elszámította magát és a kezdeti katonai megoldásai kudarcot vallottak. Ez volt a három nagy kudarcos hadművelet:
1. A kijevi repterek elfoglalása, hadsereg bereptetése, ukrán vezetés likvidálása. Ez volt a háború első napjaiban és ez volt az első terv. Elit orosz egységek elfoglalják a reptereket, berepítik az utánpótlást, miközben egyes különítmények likvidálják Zelenszkijt és a kormányt. Ez megbukott, mert Zelenszkijt sikeresen elrejtették, az ukrán hadsereg meg felszámolta a reptereknél az ellenállást.
2. A kijevi ostromgyűrű és a város kiéheztetése. Ez ugye ment egy ideig, de hamar rájöttek az oroszok, hogy teljes ostromgyűrűt nem tudnak kialakítani, ezért visszavonultak.
3. Odessza elfoglalása és az ukrán tengeri kiút teljes blokkolása. Ez elvileg szintén térdre kényszeríthette volna az ukránokat, mivel teljesen elvágta volna a tengeri lehetőségeket.

Mindhárom stratégia értelmezhető taktikailag és nem is "halva születettek", ugyanakkor mindhárom meghiúsult. Putyinnak egyszerűen nem volt szerencséje.

wigotah224 2024.09.10. 16:21:09

@MEDVE1978: Attól, mert az USA-nak a Csendes-óceánon is vannak szövetségesei, attól még a legszorosabb partnerei egyértelműen a NATO-országok, amik Kanadát kivéve Európában vannak. Az elmúlt évek katonai akcióit Pl. Afganisztán is velük közösen hajtotta végre.
Az EU az orosz-ukrán háború előtt sem volt "önálló hatalmi központ". Az USA-tól való függés sem valósult meg, persze a gáz import nőtt onnan némileg, de nagyságrendileg most annyi, mint az orosz, ami meg ugye igencsak lecsökkent.
Ha putyinnak 3-ból 3 ötlete kudarcot vallott, akár haza is mehetett volna, ahelyett, hogy immár 2,5 éve egy ilyen vesztes hadjáratba öli a pénzt meg az embert meg szétbarmolja a kapcsolatai a legnagyobb felvevőpiacával.
Vagy csak nem támad meg senkit, hanem beüzemeli a NS2-t is és dől a lé, mindenki jól jár.

Boldeone2 2024.09.10. 16:41:26

@MEDVE1978: Miért lenne jó az USA-nak egy leszakadó Európa?" Ilyen messze senki sem gondolkodik. Az USA alapvető érdeke, hogy az EU ne legyen önálló hatalmi központ és függjön tőle. Ez meg is valósul. A leszakadás szintén nem nagy probléma nekik"

- Dehogynem probléma! Egyébként mi fenéért támogatnák Ukrajnát, mivel Ukrajna EU- aspiráns ország, az azért hosszú tàvon erősíti az EU- t. Erős hadsereg, nagy földterület, olcsó 10 millió új munkaerő...

Magad is tudod: Mexikó nem szövetseges, néha inkább ellenfél, Korea, Taiwan, Japán más kultúrkör, lényegében..

Az USA - nak soha nem volt jobban szüksége egy erős szövetségesre mint most, amikor fogynak a barátok

Akinek van egy csöpp esze, az belátja, két erős szövtséges erősebb együtt, mint egy erős és egy gyenge...

Az EU soha nem akart erőcentrum lenni, mi a faxnak az a 21. században??? Itt az oroszon kívül mást meghódítani senki nem akar...
De, még ezt sem hitték sokan.

Tehát: az EU- nak eleve nem volt soha terve katonai "erőcentrum lenni" , akkor mi a faxnak harcoljon ellene az USA, amikor valós ellenségek vannak és égető szükség van az erős NATO - szövetségesekre..

Ez megint egy hamis orosz narratíva...

Billy Hill 2024.09.10. 16:58:09

@wigotah224: "Vagy csak nem támad meg senkit, hanem beüzemeli a NS2-t is és dől a lé, mindenki jól jár."

Öhm, hát elég sokan nem szerették volna ezt, már támadás nélkül sem, lásd 2.6.1-2.6.12 pontig, van pár ország ott, akik miatt nem lehetett "csak úgy" beüzemelni...

de.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream

Billy Hill 2024.09.10. 17:00:29

@Glokta: "Szóval mi is a 'realista' elérendő cél a háborúban? Mert bármennyit olvasom a nyugati sajtót és hallgatom amit a nyugati politikusok mondanak, nem látok ilyet."

No pasaran! Bis zum Endsieg! (Valami ilyesmi.)

Motorogre 2024.09.10. 19:00:25

@Boldeone2: Gondolom egyikünk se kínai kutató – ami hír eljut hazánkba különféle csatornákon, ángilusul és ékes szkíta nyelven, úgy látom hogy a fejlődés dinamikája alapján még ha ma csak kb. utolérték az angolszász világot (+Japán), hamarosan előnyre tesznek szert (lézerfegyver, űrkutatás, genetika stb). Igen, India Janus-arcú regionális hatalom: iszonyatos falvastagságú monumentális gépészet (pl. hőerőmű) - és kifinomult mikroelektronikai kém-holdak.
Az véleményes, hogy nekünk (Európának) jó-e, ha keleten „kezdenek bajok lenni” ?! Láttunk már olyat, hogy a gazdasági bajok elől egy piktor háborúkba menekült.

Nem mondtam hogy „bukás” – ez amolyan magyar mentalitás, nem? Ha a csapat ezüstérmes, mi magyarok már kudarcot emlegetünk, sírva vigadunk. Amikor 2006-ban a németek harmadikok lettek „saját” foci-vébéjükön: országos lelkesedés volt és ünneplés! Tanulni lehetne tőlük.

wigotah224 2024.09.10. 19:01:52

@Billy Hill: Tökmindegy, NS1-et se tudták megakadályozni, NS2 is ment volna.
Persze putyin már a háború előtt hónapokkal tekergette a gázcsapot, ezzel többszörösére felverve az árakat, szóval még csak azt se lehet mondani, hogy az EU kezdte a b*szakodást a szankciókkal.
Semmi szükség nem volt erre az egészre. De már a Krím-elfoglalására meg a keletukrajnai balhézásra se - a teljesen ártatlan utasszállító gép lelövéséről nem is beszélve.
Simán csak adhatta volna Európának a nyersanyagot, cserébe kapva egy csomó pénzt meg know-howt. Mindenki jobban jár.

wigotah224 2024.09.10. 19:06:22

@G. Nagy László: Ügyesen meg van csinálva, de nem mondanám humorosabbnak, mint Edinát. Egyébként ez utóbbit is inkább középmezőnyben tartom, nem a humora miatt linkeltem a videót. Ez egy szubjektív műfaj és mivel megél belőle, ezért láthatóan van rá igény. Szerintem jól kifigurázza ezt az egész NER-jelenséget, ahol a sok mihaszna a ti adódokból yachtozik. Mondjuk durva, hogy te tapsolsz ennek.
A humorra visszatérve, szerintem pl Bödőcs nagyon jó, Edinával vagy Radiccsal ellentétben rajta időnként hangosan fel szoktam nevetni.

Boldeone2 2024.09.10. 19:24:26

@Motorogre: Gondolom egyikünk se kínai kutató – ami hír eljut hazánkba különféle csatornákon, ángilusul és ékes szkíta nyelven, úgy látom hogy a fejlődés dinamikája alapján még ha ma csak kb. utolérték az angolszász világot (+Japán), hamarosan előnyre tesznek szert"

- Éppen a fejlődés dinamikája lassul, de írtam már erről: a közepes jövedelmű országok csapdájába kezdenek esni...
Az olajár is azért esik mostanában... Nyilván 1,4 milliárd ember közt mindig lesz számszerint is sok gazdag..

Egyre kevesebb a munka, többek között Magyarországra is özönlenek, pedig hazánk egy középszar hely...

Boldeone2 2024.09.10. 19:37:24

@Motorogre: Amit ajánlok, Winston Sterzel , alias " Serpenza" videóit... Ő évekig él Kínában, és rengeteg motoros videót készített..
A vidék ott még mindig jó nagy putri, igénytelen, szemetes, rendezetlen...

Kína soha nem lesz vezető hatalom, de ezt már többször boncolgattam: nem expanzív kultúra, nem tud kultúrát teremteni
Ráadásul egy erőszakkal egyben tartott birodalom ( Tibet, Ujgur - kérdés...)

A techinához van érzékük, mint a Japánoknak... De, a Gree klímán kívül annyira jó cuccot én sokat nem tudok...Inkább középszer...
Olcsó, primtív az autóik beltere..

Kína az olcsó és kulturálatlan Jancsik, utánzó majomországa...

Mikor fognak olyan sportos és szép autót építeni, mint a BMW? Soha...
Mikor fognak olyan cipőt, mint az olaszok? Soha...

Az elektronikai kütyü baxáson kívül mindenben szarok...

A gyáros barátom panaszkodott, hogy nem veszik a magyar minőségi termékeit, mert " drága"... Inkább a kínait ami olyan műanyagból készül, ami kártékony össztevőket tartalmaz...
Az infúziós zsák szar minőségű...

Én nem hiszek a kínai cuccokba , kivétel a Gree klíma

G. Nagy László 2024.09.10. 20:33:17

@wigotah224: Bödőcs parádés, nem vitás.

GyMasa 2024.09.10. 22:46:08

@Motorogre:
" Az hatalmas hiba, hogy az EU vezetése , élükön WonderWoman Ursulával nem veszi észre hogy az EU belerokkan (lásd pl. német költségvetés, keletnémet választások, francia zavargások stb). "
Oh, Ő ezt nagyon is jól látja!
A családja az USA-ban él.
(És, itt most csak az a kérdés, hogy életvitelszerűen, vagy túszként.)

GyMasa 2024.09.10. 22:50:14

@Glokta:
Új hír, hogy Olaf "TörpPapa" Scholz is előállt a maga, "Minszk 3 " békeformulájával!
Igaz, hogy enek kb. NULLA érdemi esélye van, hogy valós megoldás legyen, azért mgpróbálni csak lehet...

GyMasa 2024.09.10. 22:54:26

@G. Nagy László:
De, igen!
Az volt a mantra, hogy a szankciók majdtérdrekényszerítik Oroszországotm, és nem lesz pénzük a háború folytatására, és akkor majd "az Istenadta nép" elkergeni Putyint, és lehet exportálni oda is a demokráciát.
Nos, ez nagyon nem jött be nekik...

GyMasa 2024.09.10. 22:56:48

@MEDVE1978:
Az a baj, hogy te is felültál Zigótának...
A kezdeti "okos" hozzászólásaiból azt - az egyébként teljesen téves - következtetést vontad le, hogy ő egy, semleges, okos ember.
Pedig, nem az.
Rosszabb esetben ő Brendel Mátyás, jobb esetben egy Orbánfóbiás ostoba provokátor.

Boldeone2 2024.09.10. 23:02:10

@GyMasa: Nos, ez nagyon nem jött be nekik..."

- De még bejöhet nekik! Végül a SZU is térdre kényszerült, pedig az jóval erősebb ország volt...Az idő nem az oroszoknak dolgozik..

Az USA könnyen tudna évi 100md dollárt erre biztosítani...

ulpius66 2024.09.11. 10:15:51

Hát tényleg egyre könnyebb dolguk van a ballibsi firkászoknak!

nem csak a Magyar gyereket kell beidézni... és kész a cikkecske.... hanem beállt a gyurcsányi is a sorba....

A BALLIBSI FIRKÁSZOK "MUNKÁJA" ANNYI, HOGY BEIDÉZIK A POSZTJUKBAN LEÍRTAKAT.....KOMOLY TELJESÍTMÉNY!!!!!!
(ennél jobb mán csak, az amikor a ballibsi firkászok "szemezgetnek" a kommentek között, és leírják egy jó kis cikkecskében, hogy ki, mit kommentelt....ez is nagyon komoly teljesítmény!!!!)

ulpius66 2024.09.11. 10:24:10

Egyebekben tuggya valaki? .... van még olyan, hogy MSZP?????

Mindezt csak azért kérdem, mert hónapok óta semmit sem hallani felőlük....
(pl. aztat sem tudni, hogy támogatják-e a Magyar gyereket a gyurcsányival szemben....)

baalint1 2024.09.11. 11:12:58

Nyilván profi szélhámos, mert nem a hazug propagandát terjeszti, mint ti, akik a háborús agresszor seggét nyaljátok, bolsevik férgek.

G. Nagy László 2024.09.11. 11:38:31

@baalint1: Ennél azért sokkal több tudás és érv van a fejedben.

Kiemeltem egy sor gondolatot, amelyet Rácz András csalárd módon épít fel: megkérdőjelezhetetlen tényekkel indít, majd olyan narratívát húz rá, amely egyáltalán nem következik e tényekből. Ez szélhámos érvelés. Azt megteheted, hogy megvéded Rácz Andrást, s megfelelő érvekkel rámutatsz: igenis jók a következtetései. De amit most ideböfögtél, az egy proli troll megnyilvánulása, nem egy tanult értelmiségié.

Motorogre 2024.09.11. 12:09:49

@GyMasa: Akárhogy is - mi isszuk meg a levét! Az ekkora tévedéseket lassú és fáradtságos korrigálni, egy nemzedék élete rámegy. Ma már Angela-t se dicséri senki - mert lásd mire ment a bevándorláspolitikájával.

Motorogre 2024.09.11. 12:10:59

@Boldeone2: leragadsz a luxus fogyasztási termékeknél ! A birodalmak nem ebből épülnek.

wigotah224 2024.09.11. 12:34:15

@Motorogre: Nem ragad le, teljesen jól írja, legfeljebb nem hozott elég példát.
Nekem múltkor Kellett a kertbe a ciszterna szivattyújához IP68-as hosszabbító. Meg is vettem egy jobbat, ami Made in Germany. Ha veszel egy akármilyen gagyi szar hosszabbítót, az valóban kínai, de látszik, hogy ahol már valami quality kell, az már német vagy más európai. Más példák is vannak: az autóm cseh (mármint ott is lett gyártva), a wallbox hozzzá a házam falán megint csak német, a kerti kisház osztrák, a Bosch gépeim magyar gyártmányúak stbstb. Ha kell valami szar műanyag, ahol nem számít a minőség, az van Kínából, quality dolgok Európából.
A mostani nehézségek épp Kína gyengélkedése miatt vannak, mert az európai (német) iparnak Kína a fő exportpiaca. A VW mostani kálváriája is emiatt van nem a "háborús szankciók" miatt, amit szeret harsogni a propaganda.

wigotah224 2024.09.11. 12:35:18

@Boldeone2: Jól mondod, én is így gondolom, lásd előző válaszom Motorogrenak. Kíváncsi vagyok, ennek a sok Kína-fannak vajon mennyi kínai részvénye van. Mert szerintem sokan csak tolják itt a Couchexpertet, de a pénzükkel már nem mernének rá fogadni, hogy Kína itt rövidesen valami nagyhatalom lesz és a szuper cégeik meg a termékeik uralják majd a világot. Sőt, lefogadom, hogy jópáran csak USA/fejlettpiaci részvényeket tartanak, úgy tolják itt a "kína a jövő" bullshitet.
Nekem van - a diverzifikáció jegyében - mindegyikből, de USA/fejlettpiaciból közel tízszerannyi, mint kínaiból, mert én konzisztens vagyok.

ulpius66 2024.09.11. 14:46:04

"Ha most vasárnap lennének választások Magyarországon, a listás szavazatok 43 százalékát kapná a kormánypárt, míg a Tisza 39 százalékot szerezne, derül ki a Medián friss kutatásából, amit a HVG megbízásából készítettek."

"A DK drámai zuhanásban van, a Medián által mért júliusi 9 százalék feletti eredményhez képest alig vannak 3 százalék felett, a Mi Hazánk pedig 7 százalékról 4 százalékra esett vissza ugyanebben az időszakban."

HA MOST LENNÉNEK A PARLAMENTI VÁLASZTÁSOK, AKKOR KÉTPÁRTI PARLAMENT LENNE.... A FIDESZ ÉS A TISZAPART JUTNA A PARLAMENTBE......

AMI AZÉRT SOKKAL, DE SOKKAL JOBB LENNE, MINT A MOSTANI 9 PÁRTI PARLAMENT, PLUSZ A 6 FŐ FÜGGETLEN......

Motorogre 2024.09.11. 18:35:32

@wigotah224: fenntartom, hogy Kínában hatalmas a potenciál, mind gazdasági mind katonai téren : a világban beseperhető információk alapján. Amit viszont biztosan tudok: a vidéki közel 600 milliós szegény népesség akik mind a jobb élet reményében a városba mennek/mennének dolgozni, havi 150 dollárnyi pénzért. Ők hatalmas erőforrás, hajtóerő. A "nyugat" pedig már 20 éve arról ír, hogy a mostani generációnak kevéssé lesz olyan jó élete mint a szüleiknek volt - és lám: így is lett.
Még valami: a nyugat individualista társadalom, az "én" van a gondolkozás közepében. Kína közösségi mentalitású, a "mi" érzés tölti el őket (mondjuk, Japánt is, de ott kevés az ásványkincs).

Boldeone2 2024.09.11. 20:03:59

@Motorogre: Még valami: a nyugat individualista társadalom, az "én" van a gondolkozás közepében. Kína közösségi mentalitású, a "mi" érzés tölti el őket "

Szerintek

Boldeone2 2024.09.11. 20:06:37

@Motorogre: Szerintem meg egy önző, énközpontú társadalom a kínai
"
Végigtaposnak mindenkin a pénzért...

Ezzel szemben az "individualisták" adakoznak:

www.statista.com/statistics/275597/largers-donor-countries-of-aid-worldwide/

Kínát valahogy nem látni....

ulpius66 2024.09.11. 20:19:58

De jó! De jó! De jó!

Kibaszott szar időnk lesz a hétvégén!

Három napos eső, max 16 fok!!!!!

KELL ENNÉL JOBB???????

HÁLA A MAGASSÁGOS JÓ ISTENNEK, EZZEL VÉGET IS ÉR AZ "ALLERGIA-SZEZON"..

Boldeone2 2024.09.11. 20:46:00

@ulpius66: Még egy kicsit várni kell, kb októberig, de a parlagfű pollenszórás csúcsa már megvolt...
Ebből a szempontból a Kárpát- medence és Ukrajna a legrosszabb...
Két irány van ami jó: Dél - Olasz, Dél- Spanyol, vagy a Brit- szigetek...

Ha nyugdíjas lennék, mint te, biztos Calabriába költöznék, legalább erre az időre...

A "magyar meleg" az egyik legrosszabb Európában.... Már 35 fok van Júliusban, de délen 39- et is mértek, csak nem mozog a levegő, mint a tengerparton, meg néha nagy a humiditás...

Most kb Lengyelország olyan, mint Magyarország 30 éve, klíma szerint...

wigotah224 2024.09.11. 21:03:18

@Motorogre: Teljesen mindegy hány emberük van, ha sem őket sem a tőkét nem tudják hatékonyan allokálni. Márpedig egyre kevésbé képesek rá, főleg, mióta egyre inkább a bölcs xi dönt mindenről. Kína addig tudott gyorsan fejlődni, amíg hagyták a piacot működni. Mióta elkezdtek visszatérni a pártállami módszerekhez, azóta csak sokasodnak a problémáik.
Hasonlókat írtak anno a 70es években a Szovjetunióról, akkoriban gyorsabban növekedett, mint az USA. Ott is volt ember meg nyersanyag is meg minden is, amit ti itt emlegettek, aztán tudjuk mi lett a vége. Mindig ugyanaz a vége.
A piac mindenesetre nem azt árazza, amit ti - nem csak te, de pl Medve is - mondtok. Nem tudok charott linkelni, mert túl hosszú lett, de yahoo finance-en vagy hasonló toolban meg tudod nézni, az elmúlt 5 évről (de ha 10-et néznénk, akkor se lenne nagyon más a helyzet). SP500 csinált 83%-ot, az itt egyfolytában lesajnált Európa 30%-ot, Kína meg, ami szerintetek a jövő, -37%-ot. Az a többmillió ember, akik napi szinten a pénzüket (alapkezelők esetében az egzisztenciájukat) kockáztatják, valahogy nem arra fogadnak, mint ti.

ulpius66 2024.09.11. 21:51:30

@Boldeone2:

Aztán mi a faszomért költöznék én el innen a 11. ker-ből 68 évesen????

Három gyermekem van + 8 unokám, mindenki itt él a környezetemben, tele vagyok haverokkal, 11 szobás villában élünk a nejemmel a Sashegy aljában....750.000.- Ft a nyugdíjam, plusz egy csomó egyéb, főleg tőke-jövedelem.....

MITŐL LENNE JOBB NEKEM A DÉL-OLASZORSZÁGBAN.....
(persze ki kell bírnom azt a vadbarom Kamugerit, meg a még tőle is sokkal hülyébb DK-s Imre Lászlót, meg azt az 1 hónapos allergiát..... de a többi az rendben....)

Motorogre 2024.09.11. 22:40:04

@wigotah224: @Boldeone2: Kínában sosem működött a piacgazdaság, bár jól leplezik, ott kommunista diktatúra van (testvérvállalatól tudom: sztrájk esetén megtizedelik a munkásokat, látom a költség-szerkezetüket stb.) de mindezt elfedi hogy rohamosan nőtt az életszínvonal. A tőke-allokációt illetően: tele van a világsajtó, hogy Afrika "már a kínaiaké", de USA-ban is jelentős a tőkebefektetésük, mostanában az EU-ba is betörtek. 40 éve ezt úgy mondták: "Jön a sárga veszedelem!" Nos: itt van. Ami a jótékonyságot illeti: a SOTE-nak Kína adományozta az első digitális diagnosztikai központot másfél évtizede.

De olyan messze kerültünk a Topik témájától, és láthatóan nem tudjuk meggyőzni egymást - a kommentek érdeme csak az lehet, hogy az olvasóknak segít orientálódni. A pluralizmus se ördögtől való ! Jó éjt !

Glokta 2024.09.11. 23:38:59

@wigotah224: "Hasonlókat írtak anno a 70es években a Szovjetunióról, akkoriban gyorsabban növekedett, mint az USA. Ott is volt ember meg nyersanyag is meg minden is, amit ti itt emlegettek, aztán tudjuk mi lett a vége. Mindig ugyanaz a vége."
Ha a Szovjetunió lakossága akkora lett volna mint Kínáé 1970'-ben, akkor a gazdaságuk nagyobb méretű lett volna az USA-énál, és nem is omlottak volna össze, bármennyire is szarul működött a rendszer.

Glokta 2024.09.11. 23:56:37

@wigotah224: @Glokta: amit ezzel akarok mondani, hogy a többpólúsú világrend kialakulásához nem kell az, hogy Kína vagy India (akik persze nem szövetségesek, hiába vannak mindketten BRICS-ben) olyan gazdaggá váljanak mint a Nyugat.

Európa relatíve hanyatlása meg nyilvánvaló, nézd meg az USA és EU GDP alakulását, mi történik az európai autóiparral, van-e vezető európai tulajdonú szociális média, élen járnak-e az MI-ben - gyakorlatilag mindenhol előznek minket a kínaiak vagy az amerikaiak.

Abban viszont egyetértek veled, hogy itt nem lesz nyugati összeomlás vagy kínai dominancia. Kína vagy Oroszország - bármennyire is konzervatív értékrendszert hirdetnek - még a legtöbb európai országnál és az Egyesült Államoknál is alacsonyabb fertilitási rátával rendelkeznek. A magyar kormány hiába ölt bele hatalmas összegeket, nálunk is stagnál a reprodukciós ráta és csökken a születésszám, ami az ideológia csődjét jelenti.

Boldeone2 2024.09.12. 00:13:48

@Glokta: Ha a Szovjetunió lakossága akkora lett volna mint Kínáé 1970'-ben, akkor a gazdaságuk nagyobb méretű lett volna az USA-énál, és nem is omlottak volna össze, bármennyire is szarul működött a rendszer."

- Ezt mire alapozod? Azért omlottak össze, mert amiket gyártottak, az nem kicst, hanem nagyon rossz volt, sőt katasztrofális...

De, a mai napig nem tudok az energiahordozókon ásványokon, a műtrágyán és a gabonan kívül orosz árut ami versenyképes... esetleg a kalasnyikov Afrikában...Még a repülőket tudták gyártani valamennyire

Boldeone2 2024.09.12. 00:29:20

@Glokta: Európa relatíve hanyatlása meg nyilvánvaló, nézd meg az USA és EU GDP alakulását, mi történik az európai autóiparral"

- Korai lenne még temetni Európát...Hiába magasabb az egy főre jutó amrikai GDP, az rendkívüli társadalmi különbségeket takar
Tehát, az átlagos amerikai egy fokkal nem él jobban, mint a nyugat- európai

Kevesebb a szociális jog, szabadság alig, dolgozol vagy sem, ez a két variáció van...A házak nagyobbak jóval, de az átlagos minőség pocsék. A szociális élet gyenge: sport és zabálás...A bűnözés szignifikánsabb. Az élelmiszer rosszabb ( persze van extda pénzért jó...)
A felsőoktatás szó szerint megfizethetelen. Ha nincs ösztöndíj, akkor egy menő egyetemen a lakosság 80% - a nem tudja taníttatni a gyerekét...
Évi akar 60 ezer dollár simán lehet a tandíj...

Valójában Európa stabilabb hely sok szempontból, ott csak a pénz tart össze mindent...

Ha Trump nyer, akkor azt jósolom, hogy patak vér fog folyni az amerikai utcákon..

Óriási a middle class squezze, a társadalom bármikor robbanhat...

Mi éltünk kint, jól kerestünk, de semmi több... A barátság az szinte kint nem létezik, csak az érdek...

Európát qúrvára meg kell becsülni! Nem véletlen özönlenek ide a kínaik (is)

Boldeone2 2024.09.12. 00:53:10

Kína pedig egy élhetelen hely. A gyors iparosítás következménye az extrém mértékű légszennyezettség. A világ legszennyezettebb területei Kínában és Indiában találhatók
A földrajzi adottságok is rossszak: belső Kínában nincs széljárás a medencékben, télen süt a nap, de nyáron alig látni a napot, az éves napsütéses órák száma van ahol csak fele, mint Magyarországon. Ezekhez adódik hogy az élhetőbb részeken elképesztő a zsúfoltság
Északon pedig jön a pm2,5 nemcsak a légszennyezők, hanem a por a Góbi felől....

Nem véletlenül menekülnek a kínaiak , többek között Budapestre...

G. Nagy László 2024.09.12. 08:35:12

@Glokta:

"A magyar kormány hiába ölt bele hatalmas összegeket, nálunk is stagnál a reprodukciós ráta és csökken a születésszám, ami az ideológia csődjét jelenti."

Ezzel azért több ponton is vitatkoznék.

1. Szerintem már az is egy borzalmas félreértés, hogy IDEOLÓGIÁNAK nevezed azt a teljesen természetes és magától értetődő szándékot, hogy egy ország vezetése az adott nemzet hosszútávú fennmaradását kívánja elősegíteni. Az IDEOLÓGIA ott kezdődik, amikor valamiféle megkérdőjelezhető, kellően beteg eszmét, célt kiáltasz ki értékként és helyezel minden más fölé (egyenlőség, diverzitás, fajelmélet stb.). Én nem hinném, hogy a magyarság fennmaradására való törekvést IDEOLÓGIÁNAK kéne nevezni.

2. Ha stagnál a születésszám, az biztosan nem csődje egy politikai intézkedéscsomagnak, hanem inkább mérsékelt sikert jelent, hiszen egyre kevesebb szülni képes nő produkál ugyanannyi utódot, vagyis ez a reprodukciós ráta valamelyes javulását mutatja. Körülbelül ez a helyzet Magyarországon: hosszú évek óta 90.000 körüli a születések száma, míg a reprodukciós ráta 1,5 fölé kúszott, pedig jártunk már 1,25-nél is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.09.13. 11:39:55

Beszarás posztra, hogy te milyen hülye vagy!
Ha MZP neked őrült, akkor a gazdád micsoda?!?!

Boldeone2 2024.09.13. 18:56:47

Ezt az undorító férget, Putyint, valahogy el kell pusztítani!

Gyermekek millió éheznek miatta Afrikában:

unicef.hu/ehinseg-afrikaban?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=UNICEF.hu+-+KELET-AFRIKA+-+Conversion&utm_content=Single+Image+-+Kelet+Afrika+2023-04+-+v4&utm_term=LLA+-+1%25&fbclid=IwY2xjawFRTMtleHRuA2FlbQIxMAABHdLbg8JiVXE7a9zYTXpKHvofT7aP7hHKZUSouvfJ7oajhF0rK4arSsO1dg_aem_J_1QSPx1hLcPitdq50O-JA

Aki tud, adakozzon!

A másik fontos dolog pedig küzdeni a végtelenül undorító orosz narratíva terjesztése ellen Magyarországon!

Rácz András jó munkát végez!

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.14. 11:46:29

@Boldeone2:

"Gyermekek millió éheznek miatta Afrikában:"

Na látod, mennyire igaza van a magyar kormánynak, amikor a tűzszünetet és a béketárgyalásokat követeli!

Te, aki háborúzni akarsz, hogy tudsz elszámolni a lelkiismereteddel? Van olyan? Nem az a megoldás, hogy adakozásra szólítassz fel, te álszent!
Az Ukrajnából exportált gabona egy része kereskedelmi célállomásokra került, miközben az orosz-ukrán gabonaegyezmény célja az volt, hogy segítse azokat a nemzeteket, amelyek éhínséggel néznek szembe. Az oroszok 6 afrikai országba szállítanak gabonát, ingyen!

Boldeone2 2024.09.14. 11:59:09

@atomic power 1986DucaDuca: Az oroszok 6 afrikai országba szállítanak gabonát, ingyen!"

- Miután elfoglalták, szétrabolták Ukrajna legjobb gabonatermő területetit, úgy - propaganda célból- a lopott szajréból szállítottak pár afrikai országnak...

Dögöljön meg Putyin a ruszki diktátor, az elnyomó rezsimje is pusztuljon! Ti - fideszes agyhalottak- a háborús agresszort, az elnyomó ma már lassan totalitárius orosz rendszert üdvözlitek!

Boldeone2 2024.09.14. 12:06:35

Meg kell nyitni a határokat az ukrán gabona előtt a határokat, hiszen nálunk pocsék lett a termés:

trademagazin.hu/hu/aszaly-sujtotta-termeskilatasok-tragikus-hazai-kukorica-es-napraforgo-betakaritas-2024-ben/

Igaz, Ukrajnában sem volt jó termés, de az inflációt a szabadpiac tudja a legjobban megfékezni, az olcsóbb import árak

Mindent másképp kell csinálni, mint az Orbán- kormány!

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2024.09.14. 13:29:51

Téveszmés puki. Letüdőzöd, behaluzol.

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.14. 15:22:40

@Boldeone2:

"- Miután elfoglalták, szétrabolták Ukrajna legjobb gabonatermő területetit, úgy - propaganda célból- a lopott szajréból szállítottak pár afrikai országnak..."

Azok a gabonaterületek szennyezettek, nem lettek bevetve. A lőszerek maradványai, a bombatölcsérek és a szétfolyt üzemanyag, magas higany- és arzénes szennyezés miatt.

"Ti - fideszes agyhalottak- a háborús agresszort, az elnyomó ma már lassan totalitárius orosz rendszert üdvözlitek!"

Áruld már el, miért olyan fontos a NATO tagság Ukrajnának, hogy ezért vállalja, hogy visszabombázzák a paleolit korba?

Boldeone2 2024.09.14. 20:30:14

@atomic power 1986DucaDuca: Nem a NATO-tagság a fontos, hanem a szuverenitás megtartása, ehhez csak egy kényszerű eszköz a NATO integráció. Ha Putyin békén hagyta volna őket, akkor nyilván szükségtelen lett volna minden, de az agresszió folyik 2014- óta, folyamatosan, most meg már háború is van Ukrajna ellen.
Nyilván Ukrajna nem mondhat le a nemzetállami területeiről, ez benne van az ukrán alkotmányban. Terület úgy szakadhat el, ha az egész Ukrajna megszavazza, tehát csak elvi esélye van. Ráadásul a nemzetközi jog is mellettük

A vagyonát - szó szerint - senki nem akarja elveszetni. Amelyik házat az ukránok elhagyják, azt már meg is hirdették és eladták a betolakodók...

Nyilván az ukránok harcolni fognak az " utolsó katonáig" nincs hová hátrálniuk, ami az övék az az övék

Tito egy profán igazsága jut eszembe: " A másé nem kell, de ami az enyém, azt nem adom.."

Semmi szín alatt nem szabad Putyin diktátumának engedni, az totál abszurd volna, a 2.vh utáni határok kőbe vésettek, amúgy a Oroszország is több szerződésben garantálta az ukrán határokat

Az meg hogy Oroszorszag nem engedné Ukrajna NATO tagságát, megint egy vicc! Az ENSZ alapszerződés egyik fő pontja, hogy az államok SZABADON választhatnak maguknak szövetséget!

Jól néznénk ki, ha a szomszéd mondaná meg mit csináljunk! Ezek az idők lejártak! Ezért is mondom: több pénzt és fegyvert Ukrajnának! A normasérő Oroszország tanulja meg a civilizált viselkedést!

Nekem mindegy milyen elnök jön, a demokratákat azért kedvelem jobban, mert amerikaiként viselkednek, tehát hisznek a világ "jobbá tételének lehetőségében"
Az erdeti amerikai üzenet: " Vigyük el a demokráciát a világnak" Ha egy keménykezű, valódi republikánus elnök jönne, részemről ok

Boldeone2 2024.09.14. 20:43:43

A lényeg: meg kell erősíteni a nyugati politikát. Ehhez erős "Amerika" és erősebb EU kell. Olyan amerikai elnök, aki az izolacionista politika helyett erősebb NATO- t, aktív politikát vezet, az pedig nem Trump lesz

Világválság van, ezért a lator államok támadják a demokratikus, liberális világot...

Már régen nem Ukrajna a tét, hanem jóval több: a felsőbbrendű nyugati lét; a plurális liberális demokrácia primátusa

A kudarcállamok folyamamodnak a nyugatellenes erőszakhoz: Oroszország, Irán és szövetségeseik. Az ideológiai kútmérgezés szegényafrikában is folyik. A helyi korrupt, nepotista, elnyomó elit orosz zászlókat emelget...Hozzá lehetne tenni: 40-50 éve volt már ilyen, csúfos kudarc lett belőle...

Értem én azokat, akiknek elegük van a tömeges migrációból, az is csak szétfeszíti a társadalmi kereteket, megzavarja a köznyugalmat, de erre nem az a helyes válasz, hogy demagóg fasisztoid pártok kerülnek hatalomba, mint az AFD...

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.14. 23:46:12

@Boldeone2:

"Nem a NATO-tagság a fontos, hanem a szuverenitás megtartása, ehhez csak egy kényszerű eszköz a NATO integráció."

ДЕКЛАРАЦІЯ
ПРО ДЕРЖАВНИЙ СУВЕРЕНІТЕТ УКРАЇНИ

(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1990, N 31, ст.429)

zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-12#Text

IX. cikk:

"Українська РСР урочисто проголошує про свій намір стати в майбутньому постійно нейтральною державою, яка не бере участі у військових блоках і дотримується трьох неядерних принципів: не приймати, не виробляти і не набувати ядерної зброї."

"Az ukrán SSR ünnepélyesen kinyilvánítja azon szándékát, hogy a jövőben tartósan semleges állammá váljon, amely nem vesz részt katonai tömbökben................"

Az ukrajnai orosz katonai beavatkozást az okozta, hogy Ukrajna megszegte az 1990. évi Állami Szuverenitási Nyilatkozatban vállalt, a függetlenségi okmányának alapjává vált kötelezettségét arról, hogy tartósan semleges lesz, és katonai blokkokban nem vesz részt. A Nyugat be akarja vonni Ukrajnát a NATO-ba, ami alapvetően fenyegeti Oroszország biztonságát.

"Ha Putyin békén hagyta volna őket, akkor nyilván szükségtelen lett volna minden, de az agresszió folyik 2014- óta, folyamatosan, most meg már háború is van Ukrajna ellen."

Lesz is addig, amíg Ukrajna semlegességét nem állítják helyre.

"Nyilván Ukrajna nem mondhat le a nemzetállami területeiről, ez benne van az ukrán alkotmányban."

Ez nem az alkotmányon fog múlni!

"Terület úgy szakadhat el, ha az egész Ukrajna megszavazza, tehát csak elvi esélye van. Ráadásul a nemzetközi jog is mellettük"

Szerbiában sem volt népszavazás Koszovót illetően, mégis elszakadt!

"Nyilván az ukránok harcolni fognak az " utolsó katonáig" nincs hová hátrálniuk, ami az övék az az övék"

2021. december 15-én Oroszország szerződéstervezetet tett a Nyugat asztalára az európai kölcsönös biztonsági garanciákról. A tervezet egyebek között Ukrajna semlegességéről, el nem kötelezettségéről szólt, s kizárta, hogy ukrán területen Oroszországot fenyegető bármilyen fegyver legyen. A Nyugat 30 évvel ezelőtt megígérte Oroszországnak, hogy jottányit sem mozdul Kelet felé Németország egyesülése után. Végül mindent lesöpörtek az asztalról!

Az orosz katonai beavatkozás kezdeti szakaszában Ukrán részéről volt hajlandóság Ukrajna semlegességének helyreállítására, Ukrajna parafálta a török közvetítéssel született 18 cikkelyes tervet, melyben az ENSZ Biztonsági Tanácsának öt állandó tagja, valamint Németország és Törökország szavatolta volna Ukrajna biztonságát. A Nyugat elutasította a tervet, nem békét akarnak, hanem Oroszország stratégiai legyőzését.
Ukrajna területi integritása innentől megkérdőjeleződik, az ukrán vezetésen múlik, milyen árat akar fizetni a Nyugat érdekeiért!

A Globális Dél és a Húszak Csoportja (G20) nem volt hajlandó elítélni Oroszország ukrajnai beavatkozását. Tehát nem fekete-fehér az ügy!

Glokta 2024.09.15. 13:07:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Az ukrajnai orosz katonai beavatkozást az okozta, hogy Ukrajna megszegte az 1990. évi Állami Szuverenitási Nyilatkozatban vállalt, a függetlenségi okmányának alapjává vált kötelezettségét arról, hogy tartósan semleges lesz, és katonai blokkokban nem vesz részt. A Nyugat be akarja vonni Ukrajnát a NATO-ba, ami alapvetően fenyegeti Oroszország biztonságát."

Mikor szegték meg? Nekem nem rémlik, hogy Ukrajna 2014-ben be tervezett volna lépni a NATO-ba, és 2022 előtt se volt meg erre erős amerikai akarat.

G. Nagy László 2024.09.15. 13:12:06

@Glokta: Már a 2008-as bukaresti NATO-csúcson is vezető téma volt. Akkor még volt némi józanság az elitben és meglehetősen vegyesek voltak az álláspontok.

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.15. 15:28:12

@Glokta:

"Mikor szegték meg? Nekem nem rémlik, hogy Ukrajna 2014-ben be tervezett volna lépni a NATO-ba, és 2022 előtt se volt meg erre erős amerikai akarat."

2006. április 27-én, a NATO államok külügyminisztereinek tanácskozásán James Appathurai, a NATO szóvivője, későbbi főtitkárhelyettese bejelentette: a szövetség minden tagja támogatja Ukrajna gyors integrálását a NATO-ba.

www.nato.int/docu/update/2006/04-april/e0428a.htm

"Meeting in Sofia for informal consultations, NATO Foreign Ministers reiterated their support for Ukraine ’s reform efforts and their readiness to provide assistance.

They also welcomed the adoption of Ukraine ’s target plan for 2006, which outlines the specific reform activities that Ukraine has committed to undertake this year.

In terms of Ukraine ’s membership ambitions, the Secretary General stressed that this is a “performance-based process”, which depended on the progress of reforms in Ukraine."

www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_8443.htm

"NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO.

MAP (Membership Action Plan) is the next step for Ukraine and Georgia on their direct way to membership. Today we make clear that we support these countries’ applications for MAP.
Therefore we will now begin a period of intensive engagement with both at a high political level to address the questions still outstanding pertaining to their MAP applications. We have asked Foreign Ministers to make a first assessment of progress at their December 2008 meeting. Foreign Ministers have the authority to decide on the MAP applications of Ukraine and Georgia."

2009-ben a NATO felügyelete alatt, az éves nemzeti program keretében hozzáfogtak az ukrán fegyveres erők reformjához. Kezdetét vette Ukrajna aktív bekapcsolódása a NATO műveletekbe és küldetésekbe. Prioritást kapott a biztonsági és védelmi szektor átfogó reformja, és Ukrajna harci képességének megerősítése.

Glokta 2024.09.15. 16:42:14

@atomic power 1986DucaDuca: mi köze van egy ilyen flancos nyilatkozatnak a valósághoz? 2008-ban blokkolták az ukrán csatlakozási kísérletet, és 2014-ben fel se merült.

Boldeone2 2024.09.15. 17:39:43

@atomic power 1986DucaDuca: Az ukrajnai orosz katonai beavatkozást az okozta, hogy Ukrajna megszegte az 1990. évi Állami Szuverenitási Nyilatkozatban vállalt, a függetlenségi okmányának alapjává vált kötelezettségét arról, hogy tartósan semleges lesz, és katonai blokkokban nem vesz részt. A Nyugat be akarja vonni Ukrajnát a NATO-ba, ami alapvetően fenyegeti Oroszország biztonságát."

- Kamu narratíva! Eleve az nem egyenlő államok közti szerződés volt- Ukrajna része volt a SZU- nak- hanem " oroszlánszerződés" vagyis - különösen úgy, hogy Oroszország MINDEN rá vonatkozó szerződést felmondott- érvényét vesztette!

Mégegyszer mondom: a nemzetközi jog kizárja, hogy államok jövőjéről külső diktátumok határozzanak!

A " NATO veszélyezteti Oroszotszágot " meg egy kb 79 éves - kamu narratíva!!! Oroszország az örökös diktatúra veszélyezteti a szomszédait, a NATO ezért jött létre mint védelmi szervezet!

De, nyomjad csak a hazug , ruszki propagandát!

Boldeone2 2024.09.15. 17:46:09

@atomic power 1986DucaDuca: de az agresszió folyik 2014- óta, folyamatosan, most meg már háború is van Ukrajna ellen."
"Lesz is addig, amíg Ukrajna semlegességét nem állítják helyre*

- Ne álmodj, soha nem lesz ilyen! De, most akkor kiderült az igazság: háborúpárti vagy!

Szerbiában sem volt népszavazás Koszovót illetően, mégis elszakadt!"

- Csakhogy ott 90% - ban albánok éltek, a Donbass viszont még most sem orosz, hogy 2 millió ukrán elmenekült

Nyugat 30 évvel ezelőtt megígérte Oroszországnak, hogy jottányit sem mozdul Kelet felé Németország egyesülése után. Végül mindent lesöpörtek az asztalról!"

- Az első csajom nekem is megígért valamit, hogy egy jottányit sem mozdul mellőlem, de csak lelépett... Ilyen az élet...

Amúgy mit érdemes papírba foglalni az oroszokkal? Nagyjából semmit! Félázsiai, megbízhatalan, agresszor nemzet..

Boldeone2 2024.09.15. 17:50:58

@atomic power 1986DucaDuca: A Nyugat elutasította a tervet, nem békét akarnak, hanem Oroszország stratégiai legyőzését."

- Kamu narratíva! A nyugat nem is tárgyalt, így semmilyen "tervet" nem utasítottak el! Kiforgatták B. JOHNSON szavait

Putler diktátumát nyilván nem fogadhatták el az ukránok!

Háború addig lesz, amig Putyin folytatja, a nyugatnak hosszú távon van elég ereje, hogy kivéreztessék az orosz rezsimet.
Az lenne a legjobb Európánal

Boldeone2 2024.09.15. 18:00:51

@atomic power 1986DucaDuca: 2009-ben a NATO felügyelete alatt, az éves nemzeti program keretében hozzáfogtak az ukrán fegyveres erők reformjához. Kezdetét vette Ukrajna aktív bekapcsolódása a NATO műveletekbe és küldetésekbe. Prioritást kapott a biztonsági és védelmi szektor átfogó reformja, és Ukrajna harci képességének megerősítése."

- Mi evvel a probléma? Nagyjából semmi...Ukrajna is a saját biztonságára törekedett, de a reális NATO - tagság soha nem volt napirenden
2006 taján még Putyin is eljátszadozott a gondolattal, hogy egy napon akár Oroszorszag is NATO- tag lehet...
Ráadásul anno oroszbarát elnökök voltak Ukrajnában...

Mégegyszer mondom: az orosz narratíva egy ófiási nagy kamu a háborúról, amit még néven sem mertek nevezni!

Valójában egy elnyomó, fasisztoid, agresszor állam Oroszország, ahol lényegében már nemcsak autoriter hanem totalitárius állam van azaz : nekünk a demokratikus Európának ellenségeink...

...és igen: ez ellen a történelmi agresszor ellen harcolni fognak az ukránok, az "utolsó emberig" hiszen Putyinnal, aki az ukrán nép és állam létét is megtagadta, harcolni fognak. Nincs alkualap!

Ezért kell őket maximálisan segíteni!

Boldeone2 2024.09.15. 18:05:27

Orbán - amikor észnél volt - 2008- ban, Grúzia ügyében:

"ma bennünket körülvevő konfliktus lényegi ténye pedig úgy hangzik, hogy Oroszország egy másik független állam, Grúzia területén katonai akciókat hajt végre. Ez az a tény, amiről nekünk véleményt kell kialakítani, minden más csak mellébeszélés, önfelmentés és a szocializmus itt maradt erkölcsi relativizmus maradványa. Azt javaslom, beszéljünk világosan: ami katonai agresszió, az katonai agresszió.”

Ma is ez történik, de ami itt megy- elöntött mindent a ruszki propaganda - különösen 1956 fényében- irtó nagy szégyen...

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.15. 18:28:10

@Glokta:

"mi köze van egy ilyen flancos nyilatkozatnak a valósághoz? 2008-ban blokkolták az ukrán csatlakozási kísérletet, és 2014-ben fel se merült."

Mindkét részről megvolt a szándék Ukrajna NATO csatlakozására. A NATO Ukrajnának meggondolatlan, a tagság lehetőségét lebegtető ígéreteket tett. A NATO nem adott írásos garanciákat arra az orosz követelésre, hogy nem terjeszkedik tovább kelet felé, hogy Ukrajna soha nem lesz a NATO tagja és nem telepít Oroszországot megcélzó rakétákat az országba.
A 2008-as bukaresti csúcs óta az orosz vezetők többször hangoztatták, hogy Ukrajna NATO-csatlakozását egzisztenciális fenyegetésnek tekintik, amelyet meg kell akadályozni.
A Nyugat egyszerűen figyelmen kívül hagyta azt a tényt, hogy Oroszországnak vannak biztonsági érdekei, amelyeket védelmez. Az orosz invázió előtt egy hónappal is folytak a tágyalások - eredménytelenül.
Robert Gates, egykori USA védelmi miniszter a bukaresti csúcstalálkozó idején felismerte, hogy Grúzia és Ukrajna NATO-ba való beemelése „valóban túlzás volt”.
Putyin nem Gorbacsov, és nem is Jelcin! Az oroszok úgy vannak vele, hogy többet nem vágja át őket a Nyugat!

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.15. 20:35:52

@atomic power 1986DucaDuca:

"- Kamu narratíva! Eleve az nem egyenlő államok közti szerződés volt- Ukrajna része volt a SZU- nak- hanem " oroszlánszerződés" vagyis - különösen úgy, hogy Oroszország MINDEN rá vonatkozó szerződést felmondott- érvényét vesztette!"

1990. június 12-én fogadták el az orosz a Nyilatkozat az orosz SFSR állami szuverenitásáról Jelcin aláírásával. Az ukránt később, július 16-án. Tehát a SZU összeomlása után! Volt egy siketelen puccskísérlet 1991 augusztusában. A SZU jogilag még decembeg létezett, de a központnak már semmi befolyása nem volt a tagköztársaságokra, amelyek egymás után kiáltották ki a függetlenségüket és elszakadtak a központi hatalomtól. Az ukrán politikai színtér egyik fő szereplője ekkor az Ukrán Népi Mozgalom az Átalakításért (RUH) volt.
A RUH sikeresen szervezett több száz gyűlést és tüntetést, amelyek Ukrajnának a Szovjetuniótól való elszakadását követelték. Az Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság (Ukrán SZSZK) nem sokkal korábban megválasztott parlamentje, a Legfelsőbb Tanács 1990. július 16-án elfogadta az állami szuverenitásról szóló nyilatkozatot. A nyilatkozat aláírására irányuló korábbi kampányt tömegek támogatták. A Nyilatkozat egyik szerzője éppen a RUH vezetője volt. A később elfogadott ukrán Függetlenségi Nyilatkozat is hivatkozik rá, amit népszavazás is megerősített!

zakon.rada.gov.ua/laws/show/1427-12#Text

"- Ne álmodj, soha nem lesz ilyen! De, most akkor kiderült az igazság: háborúpárti vagy!"

Az oroszok fognak háborúzni, nem én akarok te szerencsétlen!

"- Az első csajom nekem is megígért valamit, hogy egy jottányit sem mozdul mellőlem, de csak lelépett... Ilyen az élet..."

Nem csodálkozom, hogy lelépett.

atomic power 1986DucaDuca 2024.09.15. 20:38:05

@Boldeone2:

"- Kamu narratíva! Eleve az nem egyenlő államok közti szerződés volt- Ukrajna része volt a SZU- nak- hanem " oroszlánszerződés" vagyis - különösen úgy, hogy Oroszország MINDEN rá vonatkozó szerződést felmondott- érvényét vesztette!"

1990. június 12-én fogadták el az orosz a Nyilatkozat az orosz SFSR állami szuverenitásáról Jelcin aláírásával. Az ukránt később, július 16-án. Tehát a SZU összeomlása után! Volt egy siketelen puccskísérlet 1991 augusztusában. A SZU jogilag még decembeg létezett, de a központnak már semmi befolyása nem volt a tagköztársaságokra, amelyek egymás után kiáltották ki a függetlenségüket és elszakadtak a központi hatalomtól. Az ukrán politikai színtér egyik fő szereplője ekkor az Ukrán Népi Mozgalom az Átalakításért (RUH) volt.
A RUH sikeresen szervezett több száz gyűlést és tüntetést, amelyek Ukrajnának a Szovjetuniótól való elszakadását követelték. Az Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság (Ukrán SZSZK) nem sokkal korábban megválasztott parlamentje, a Legfelsőbb Tanács 1990. július 16-án elfogadta az állami szuverenitásról szóló nyilatkozatot. A nyilatkozat aláírására irányuló korábbi kampányt tömegek támogatták. A Nyilatkozat egyik szerzője éppen a RUH vezetője volt. A később elfogadott ukrán Függetlenségi Nyilatkozat is hivatkozik rá, amit népszavazás is megerősített!

zakon.rada.gov.ua/laws/show/1427-12#Text

"- Ne álmodj, soha nem lesz ilyen! De, most akkor kiderült az igazság: háborúpárti vagy!"

Az oroszok fognak háborúzni, nem én akarok te szerencsétlen!

"- Az első csajom nekem is megígért valamit, hogy egy jottányit sem mozdul mellőlem, de csak lelépett... Ilyen az élet..."

Nem csodálkozom, hogy lelépett.

GyMasa 2024.09.17. 18:38:41

@Glokta:
Amikor az Ukrán alkotmányba belevették, hogy Ukrajna a NATO tagja akar lenni.
süti beállítások módosítása