téveszmék

téveszmék

"A testszégyenítés elfogadhatatlan bűntett"

2020. január 23. - G. Nagy László

schobert_norbi.jpg

 

Esküszöm, hogy a falat kapartam, amikor az ATV Egyenes beszéd című műsorát néztem, Schobert Norbi és Szentesi Éva vendégszereplésével. Valószínűleg naiv vagyok, és egészen biztosan ritkán kalandozom erre a csatornára, de eddig szentül meg voltam győződve arról, hogy a képmutatásnak ez a szintje még nem érte el kis hazánkat. Döbbenetes volt végighallgatni ezt a diskurzust, különösen a műsor címének fényében.

 

Az előzményeket ismerjük: Norbi hangot adott azon gondolatának, mely szerint a házaséletet tönkreteheti, ha a nők szülés után elengedik magukat, s nem nyerik vissza eredeti formájukat. Elmondta, hogy a férfiak többsége nem tartja szexinek, amikor a 78 kilósra hízott felesége döngő léptekkel érkezik a hálószobába. Ezen aztán jól bepöccent az ország népe, így napok óta mást sem hallunk, hogy ilyet nem lehet, hogy ilyet nem szabad, hogy ez aztán skandalum. 

 

Valójában már maga a szó, a "testszégyenítés" is egy vicc. Egyesek a "kövéralázás" kifejezést használják, amely sokkal kifejezőbb és célszerűbb. A cél pedig nem egyéb, mint megteremteni a sértődés lehetőségét. Az a Napnál is világosabb, hogy a fitneszguru az égvilágon senkit sem alázott meg. Az ugyanis nem így működik. A megszégyenítés - amelyet természetesen minden jó szándékú ember kerülni igyekszik - alapvető vonása, hogy konkrét személyre irányul. Mindannyian emlékszünk még az általános iskolás tornaórákra, ahol a túlsúlyos gyerekektől is ugyanúgy elvárták, hogy felmásszanak a rúdon, vagy épp a kötélen. Szegények csak álltak, s nézték, ahogy a többiek villámgyorsan a plafonig küzdik magukat, majd a látszat kedvéért ők is tettek pár hitehagyott kísérletet... borzasztóan sajnáltam őket, hogy ezt végig kell csinálniuk, a többi gyerek hangos röhögésétől kísérve. Ezúttal azonban szó sincs ilyesmiről. Schobert Norbi általános értelemben beszél egy valós problémáról. Aki ezen megsértődik, az egészen komoly pszichikai problémákat tudhat magáénak. A valóság az, hogy mindannyian tele vagyunk testi hibákkal, és egyikünk sem boldog, ha ezeket felemlegetik. A kis mellű nők nem szívesen szembesülnek azokkal a felmérésekkel, melyek arról árulkodnak, hogy a férfiaknak a közepes és a kifejezetten nagy keblek jönnek be inkább. De jelenti-e ez azt, hogy az érzékenységükre hivatkozva be kell tiltani minden ilyen jellegű kutatást? Az alacsony férfiak rosszul vannak attól, hogy a nők számára a magas srácok a vonzóbbak. Velük mit kéne tenni? Hazudjuk a szemükbe, hogy ők is ugyanolyan jó eséllyel indulnak egy 175 centis nő meghódítására, mint kosaras barátaik? (És akkor még a kopaszodó nőkről és a kis pöcsű férfiakról még nem is szóltunk.) Ráadásul ezek mind olyan adottságok, melyek természetes úton nem megváltoztathatóak, szemben a túlsúllyal, mely az esetek döntő többségében abszolút kezelhető.

 

A kedd esti riportnál csak kapkodtam a fejem. Nem is tudom, mikor találkoztam valaha is ilyen brutális képmutatással. "Ezért rossz ez a testszégyenítés, mert ezt generálod" - fogalmazta meg Szentesi Éva álszent módon, az ominózus videót követő, anyázós hozzászólásokra utalva. Mintha Norbinak bármi felelőssége volna abban, hogy primitív kommentelők primitív stílusban hőbörögnek. "Az, amit te elmondtál, az csak továbbront azon, hogy milyen az ő énképe. Hogyha belenéz a tükörbe, akkor milyennek látja magát, mert te azt erősíted benne, hogy benne nincsen már szép." - ez már Rónai Egon elmés gondolata. Tényleg a mimózák társadalmát szeretnénk felépíteni? Most képzeljük el magunkat egy nyolcvankilós, pár éve még tökéletes testű nőként! Létezik az, hogy eleddig úgy néztünk a tükörbe, hogy elégedettek voltunk a látvánnyal, csak most ez a mocsok Schobert Norbi megpróbál kibillenteni minket valós lelki egyensúlyunkból? Ez esetben semmi nem változott, holnaptól ugyanúgy gyönyörködhetünk telt idomainkban. Ha viszont már eddig is gondot okozott a túlsúly, úgy elég értelmetlen reakció annak a nyakába varrni mindent, aki kész volt ki is mondani a problémát. A következő demagóg gyöngyszem ismét Szentesi Éváé: "De azt te nem tudod elképzelni, Norbi, hogy a párkapcsolatban a szexualitás nem csak azon múlik, hogy az a nő hogy néz ki? Vagy az a férfi hogy néz ki?" Ha ezt egy tapasztalatlan apáca kérdezné, megbocsátható naivitás volna. Ez a nő azonban pontosan tudja, hogy a férfiak szexuális vágyát elsősorban a látvány kelti fel, s ugyancsak a látvány az, mely villámgyorsan kedvét is szegheti. Nyilvánvaló, hogy egy sok évtizedes házasságban elnézzük a másiknak, ha néha felszalad pár kiló. De bevallom őszintén, hogy fél mázsa tartós többlet esetén sikítva menekülnék otthonról, s nincs abban semmi meglepő, ha más férfiak is így reagálnak. "Ezt nem érzed sekélyesnek?" - teszi hozzá, s én konkrétan a hajamat tépem a képernyő előtt. Tényleg sekélyessé formálta a férfiembert az evolúció? Úgy tűnik, igen, már ha ezt értjük sekélyesség alatt, de ezzel talán inkább a Teremtőnél kéne reklamálni. Ez a nő valóban azt gondolja, hogy a férfiak genetikai programozását kéne megváltoztatni ahelyett, hogy az életmódunkat terelnénk egészségesebb irányba?  "Miért nem kérsz elnézést azoktól, akik úgy érzik, súlyosan megbántottad őket?" - ez már újfent a műsorvezető briliáns kérdése. Tényleg nem tudom, mi a rosszabb: ha Rónai Egon mindezt komolyan gondolja, vagy ha csak provokál, s belül röhög az egészen. (A fél életünk bocsánatkéréssel telne, ha így gondolkodnánk, hiszen bárki bármin megsértődhet. Tőlem például - ezen az alapon - rögtön maga a műsorvezető kérhetne bocsánatot, annyira kiakasztott.)

 

Molnár Csaba tegnapi cikke az Indexen - Schobert Norbert kövéralázása nem segít a lefogyásban - ugyanezt a vakrepülést folytatja tovább. Az írás mélypontja az a rész, amelyben a BBC-nek nyilatkozó, sértődött túlsúlyosak véleményét hozza szakmai érvként: szerintük sokan csupán a saját felsőbbrendűségüket igyekszenek igazolni a másik lealacsonyítása révén... Vicces. Valószínűleg pont erre van szüksége Update Norbinak... Lépjünk ezen túl, s tegyük fel, hogy a cikk igazat szól: az effajta figyelemfelhívás valóban nem segít. Nos, kedves Molnár Csaba, akkor mi lesz az, ami igen? Akkor mit kéne tenni ahhoz, hogy rávegyük az elhízottakat a fogyásra? Mert ugye, ez lenne a lényeg. S ha már eleget időztünk az üres feltevésnél, lendüljünk tovább a valóságba! LifeTilt Tomi, az ország másik életmódguruja - belvárosi üzlettel, brutális forgalmi adatokkal - a legkevésbé sem finomkodik: "Az elhízásod a mentális gyengeséged egyenes következménye, amiért senki mást nem hibáztathatsz. Nem a meló, nem a főnök, nem a férfiak gecik, nem az időjárás, nem a szülők, nem a gyerek, és nem is az élet hibás, meg a körülmények, hanem egyedül te, amin csak te tudsz változtatni." Körülbelül ezt nevezem emberi kommunikációnak. Hozzá képest Norbi egy igazán visszafogott, ministráns fiúcska. Úgy tűnik, hogy a nyíltságra és szókimondásra épülő üzleti stratégia kifejezetten működőképes. Százezer feletti - túlnyomórészt csajok alkotta - követőtáborát érdekes módon nem a permanens sértődés jellemzi, sokkal inkább az, hogy motiválva érzik magukat és rengeteg pénzt költenek a LifeTiltnél. És persze: miután lefogytak, kifejezetten hálásak az előzetes rugdosásért.

 

A tekintélyelvű vallásokkal általában az a legnagyobb elvi problémánk, hogy a vakhitet többre értékelik a tapasztalásnál. Nos, a szemünk előtt születik meg az új vallás, melyet egyáltalán nem érdekel a valóság, csakis az ideológia. Ha a kettő nem passzol, inkább a valóságot kívánja az eszméhez hajlítani. Ahogy Rónai Egon ki is mondja az ominózus riportban: "Nem az számít, Norbi, hogy igaz-e, amit állítottál." A szexuális szelekció - a lényegét tekintve - egyszerű: ahhoz vonzódunk, ami és aki egészséges. A túlsúly nyilvánvalóan nem az, s számos konkrét, hosszú távon halálos betegség előidézője lehet. Talán értelmesebb dolog volna a gyógyulásra koncentrálni, mint megharagudni a rossz hírt hozó, diagnosztizáló dokira.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1615421488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobby Newmark 2020.01.23. 19:42:32

@ájdonszinkszó: Akkor csak remélem tartod majd magad ehhez, ha komoly bajod lesz, és lenyomod a betegséget lélekből.
Sok sikert, és nyugodj békében!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.23. 19:44:33

@G. Nagy László: "A szépségideálok gyakorlatilag évszázadok óta változatlanok, földrajzi helytől és kultúrától függetlenül."

Igyekszem finoman, intelligensen, liberálisan és minden sértő szándék nélkül fogalmazni: máskor ne írjál le ekkora marhaságot.
Nem fogok kiselőadást tartani, de pl. Japánban ma is a legvonzóbb férfiak sorába tartoznak a 200 kg-os sumo-birkózók, a Csendes-óceáni szigetvilág egyes részein a kövér nők számítanak a szépségideál csúcsának ( az 1980-as években alig leplezett meghökkenéssel próbálták a szpíkerek kezelni, amikor az egyik világ szépségverseny klasszikus-nyugati szépségideálok között felbukkant egy Tonga (?) szigeti nő, aki az ottani válogatás után jutott be, mit mondjak, kb. 90 kg volt, a kövér/húsos/teltnél is teltebb, de arányos nők imádata az afrikai/mediterrán vidéken ma is ugyanúgy hódít,...végtelenségig tudnám hozni a példákat, ami pedig a művészettörténeti részét illeti (dobhatom ki a blogposztomat,- de talán jobb is ha én már nem kapaszkodok fel erre a Norbi-vonatra, ) mert valójában éppen ez a lényege ennek az egész műsornak, az a bizonyos széségideál, ami miatt a fitneszguru kijelentése ekkora szart kavarhatott egy alig 100, de ha megengedő vagyok akkor kb 150 éves történetre vezethető vissza. A művészettörténet hű tükre a szépségideálok és elvárások/vágyak világának, és így kapásból egy tucat olyan festőt tudnék felsorolni az általad cikizett Rubens mellé, akiknek a művein a vágy tárgya semmiféle formában nem igazodna a Rubint-Sarka-Béres Alexandra vagy Scarlett Johansson-Eva Mendes-Eva Green-Zoe Saldana... vonulatba, és ha már itt tartunk Christina Hendricks sem illik bele az általad felvázolt képbe, de kb 4 milliárd férfi nagyon szívesen leteperné, ebben nagyjából biztos vagyok. Természetesen a hozzászólásod többi részével semmi gondom, mert az a bizonyos klasszikus vágy-és szépséghideál egy létező dolog, de abban biztos lehetsz, hogy a cromagnoni ember másra gerjedt, mint egy Playboy olvasó...
kezdetnek javaslom Desmond Morris: testbeszéd című könyvét vagy Párizsban a Jacques Chirac Que BranLey múzeumot e tárgykörben, a művészettörténeti része jöhet később....@Zabalint: azok termékenység-szobrok voltak, mert a zsíros, kövér far, a nagy mellek, és úgy általában a másodlagos nemi jelleg erőteljes ábrázolása az egy-az egyben a szaporodás/bőség/fogantatás/születés/újjászületés/termékenység attribútuma volt, nem véletlenül használták arra is, hogy a gazdag mezőgazdasági hozamra bírják vele az Isteneket...a hitük szerint.

2020.01.23. 19:44:51

@midnight coder:
Az én szótáramban a sportbuzi az azt is jelenti, hogy szereti csinálni. Az már csak mellékes, hogy az ő életmódja fenntartható, te meg csak a kifogásokat keresed, hogy miért is vagy elhízva.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.23. 19:58:57

@G. Nagy László: "De ha a szexuális vonzódás nincs ott a legfontosabb szempontok között, az max barátság lehet."

Tehát két 80 éves ember, akiket már visszavonhatatlanul letepert az öregség, és a szexuális vágy már nem feltétlenül játszik szerepet az életükben, szerinted nem gondolhatnak egymás kezét fogva szerelemmel egymásra, csak barátok lehetnek.

Ha ezt Márai Sándor tudta volna...vagy az apám. Vagy a barátom édesapja, aki élőhalott lett, amikor elveszítette az imádott feleségét, szintén 70+ felett. Vagy az a több millárd ember, aki jóban-rosszban, örök szeretettel és szerelemmel kitartott egymás mellett...ezek szerint barátként, mert a punci meg a fütyi a lényeg az életben.

Lehet, hogy az öregség - a végső és visszavonhatatlan öregség- szörnyű kínokkal jár majd számodra e szempontból. Pedig amúgy sem vidám, tudja ezt az ember magától is, de látom is nap nap után.

Gery87 2020.01.23. 20:02:53

@zord íjász:

A nyugati kultúrában nem a kövér nők voltak az ideálok....nézd meg akár a görög akár a római ábrázolást, szobrokat (férfiak dettó) a középkori freskókat...a reneszánsz, barokk festményeket, a nemes és királyi úrihölgyeket....mind-mind vékonyabb, a maihoz közel álló szépségideálok voltak! fűző megvan?

birtokelet.blog.hu/2019/11/25/o_volt_a_legszebb_magyar_asszony

Az amit ma szépnek tartunk egy nőben az 1000 éve is szép volt meg 2000 éve is!
Természetesen nem sportos, fitnessz meg topmodell alkatokról van szó...(ez ma is az egyik-másik véglet csupán és a jó táplálkozás, egészségügy, a sport megjelenésének és a szépészeti beavatkozásoknak köszönhető) hanem olyan nőies vonalakról amik ma is a legtöbb férfinak tetszenek...
A csontsovány kifutómodellek meg sosem voltak szépségideálok valójában a férfiaknak...ők sétáló ruhafogasok...a divatipar kellékei....akármit is mondanak meg riogatnak a feminista búlvároldalak...
A termékenység szobrok meg nem bizonyítékok semmire....az hogy így ábrázoltak egy nőalakot az nem jelenti hogy ez volt a szexi....ennyi erővel a kutyafejű szobrok is valós alakokat mutatnak?
hát nem....
Nem beszélve arról hogy a korabeli táplálkozás és egészségi állapotok mellett kb lehetetlen lett volna az elhízás....

Ázsia, Óceánia más világ...de az utóbbi időben ott is teret nyert a nyugati idea.
Kivéve persze mondjuk egy pápau törzsben.....a Sumo birkozó mint mai japán szépségideál meg nevetséges feltételezés....

victor vacendak 2020.01.23. 20:03:32

a soványság bűn, betegség, a kövérség viszont a norma, egészség, valódiság. ez 2020-ban a testszégyenítés.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.23. 20:05:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ugyan már melyikünknek van kedve egy 70-80 kilós zsírdisznóra rámásznia?"

Igyekszem megtippelni: a reális szám nagyjából egymilliárd férfi lehet, de talán a másfélmilliárd is elfogadható.

SarahConnor 2020.01.23. 20:05:20

@morph on deer: Maximálisan egyetértek.
Lehet beszélni az elhízásról, az életmódunkról, a betegségeinkről, sőt kell; de nem így. Ne játssza Norbika se a szociológust, mert nem ért hozzá! A videója egyik első mondata az, hogy "a házasságok legnagyobb része azért megy tönkre, mert...." Bocs, de ezt aztán ő kutyául nem fogja tudni eldönteni, ő ebben nem szaktekintély, ha ugyan bármiben is az. Ez egy hatalmas ferdítésekkel teli, ok nélkül egy rétegre kiélezett megszólalás volt, és emiatt a jellege miatt nem vállalható. Hozzuk elő a gondot, szóljunk be a kövéreknek, nyissunk fel pár szemet, lépjünk a tyúkszemre - oké, de ezt sajnos nem így kell csinálni.
Nem tudom eldönteni, ez volt-e a cél, ami lett belőle. Szerintem amúgy nem, vagy nem pont, nagyobbat szólt ez, mint ami be volt tervezve, ennél fogva a negatív hozadéka is nagyobb lehet majd, mint a betervezett.
Azért ne felejtsük el, hogy Norbi az életmódtanácsadásban az "én is voltam elhízott gyerek" mondatnál több bennfentességet felmutatni nem tud. Nem végzett semmilyen ilyen irányú sulit, egy rendőr, és a kedves felesége sem tekinthető épp szakembernek. Itt pedig idézném az ügyben megszólaló szakorvost, aki az egész ügy kapcsán inkább amiatt aggódik, hogy kik próbálnak beleszólni a magyarok életvitelébe:

"A magyarországi elhízással kapcsolatos problématengerbe akkor dobnánk igazán nagy követ, ha végre azoknak a felelősségét vizsgálnánk meg, akik 20 éve osztják az észt mindenféle szakmai felkészültség nélkül."

Lehet a "kövéralázás" létjogosultságáról beszélni, de véleményem szerint azért nem kellene mindenkitől elfogadni akkor sem, ha egyetértünk ezzel a vonallal. Norbi nem hiteles ember ebben, de egy jobb életben aerobic edzőként is megbukna. Egy volt rendőr akar kioktatni mindenkit. Mindenki döntse el, felszáll-e erre a vonatra, vagy sem. Az Update-t és a most felkapott Ketót is külföldről szedte, és a kintről bejövő divathullámot lovagolja meg. Ő egy üzletember, semmi más. Nem szociológus, nem egészségügyi szakértő, mégcsak nem is általános iskolai tornatanár.
Értsünk egyet válogatottabb emberekkel, én azt mondom.

morph on deer 2020.01.23. 20:06:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
“170-es nő kb 60-65 kilóig elmegy”

“Elmegy” ő később is, ne idegeskedj!
Csak okot kell adni rá.;)
De hát ha te 66-nál már konyulsz, akkor lehet, hogy egy nagyobb lóerejű modellre fog cserélni, aki bírja.XD
—————
Nem mondom, hogy ez a normális, de én hülye/ostoba, stb csajokkal nem voltam képes lefeküdni. Előfordult, hogy véletlenül egy lármás helyen sikerült felkapnom egy olyan ‘esze semmi, fogd meg jól típusú darabot, és csak utólag derült ki, hogy a hideg kilelt, amikor beszélgetni akart. Rimánkodtam, hogy ne tegye, mert minek elrontani az élményt, de nem használt.
A nyolcvanas évek eleje lévén még telefon sem volt a lakásomban, így éjjel kettőkor mentem le taxiért, és fizettem ki Nagy Budapest közigazgatási határáig előre a fuvart, és mondtam, várjon, mindjárt jön az utasa, vigye bárhová.(Akkoriban egy ötszázassal a fél országon át lehetett taxizni, szóval belefért..)
Nem vagyunk egyformák.
:)))

ájdonszinkszó 2020.01.23. 20:10:23

@Bobby Newmark:

Hmm. Ahhoz képest, hogy milyen korlátolt vagy, egész helyesen írsz.
Úgyhogy hajrá, csak előre a fejlődés útján, menni fog, én bízom benned! :)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.23. 20:11:36

@Gery87: Először olvasol. Utána diskurálunk. De nagyon szívesen hallgatom a művészettörténeti eszmefuttatásaidat, mert erről a témáról szinte semmit sem tudok, kérlek folytasd.
Sumo bajnokok? Alig két hónapja beszélgettem erről egy japán nővel és a magyar férjével, de talán te sokkal jobban tudod, mint ők...plusz az olvasás ugye, az fontos. A könyvek. Internet. Google a barátod.

morph on deer 2020.01.23. 20:18:46

@zord íjász:
Volt rá épp elég időm.

Amúgy apósom 81 volt, mikor az akkori 60 körüli élettársa panaszkodott, hogy nem lehet bírni az öreggel, állandóan dugni akar, és neki már ez sok! Merthogy nem csak akart, meg is tette! :)

kvadrillio 2020.01.23. 20:19:11

SUMMA SUMMARUM.....Norbika egy átlagos pasi. Nagyon beteg ember. Réka egy nagyon csúnya nő. Átlagos,, nem szép alakkal. Fiatal nők ezreinek van nála, kalíberekkel szebb, arányosabb alakja, mindenféle torna nélkül. Norbika dolga, hogy beleszeretett és Réka dolga, hogy szintén beleszeretett Norbikába. Éljenek egymással amíg akarnak.

DE ! NE SZÓLJANAK BELE, HOGY MÁS EMBEREK KIBE, MIKOR, MIÉRT SZERETNEK BELE VAGY MIÉRT NEM. SEMMI KÖZÜK HOZZÁ.

SZERESSÉK EGYMÁST A SOVÁNYAK, A KÖVÉREK, A FÉLLÁBÚAK, A LÁBNÉLKÜLIEK, AZ ÓRIÁSOK, A TÖRPÉK, A ZSENIK AVAGY A BUTÁBBAK ÉS A TÖBBI ITT FEL NEM SOROLTAK.

NORBIKA MEG RÉKUCI PEDIG KEZELTESSE MAGÁT MINÉL ELŐBB, MÍG KURVÁRA EL NEM HATALMASODIK RAJTUK A PÉNZFIALÓ-TORNAKÓÓÓÓÓÓR !
ÉS JÓ, HA MEGVIZSGÁLTATJÁK MAGUKAT NEM KOPOTT-E EL A TÉRDPORCUK EGY PICIT, VAGY EGYÉB IZMAIK HOGYIS ÁLLNAK ELHASZNÁLÓDÁS SZEMPONTJÁBÓL.....

DE AZ AGYUKAT IS MEGVIZSGÁLTATHATNÁK SZTEM ! :o)))))))))

kvadrillio 2020.01.23. 20:25:08

A kicsit molett emberek tovább élnek? Szerző: MTI A túlzott soványság nagyobb kockázatot jelent, mint az elhízás, és a negyvenéves koruk körül enyhén molett emberek élnek a legtovább egy hosszú távú japán felmérés eredménye szerint. A 40 éves koruk körül kissé túlsúlyos emberek hat-hét évvel tovább élnek, mint a nagyon soványak, akik még a kövérekhez képest is öt évvel rövidebb élettartamra számíthatnak. A felmérést a japán egészségügyi minisztérium kutatócsoportja végezte Cuji Icsiro, a Tohoku Egyetem professzora vezetésével. Tesztelje magát! Testtömegindex (BMI) kalkulátor Depresszió teszt Energiaszükséglet Stressz teszt Mintegy 50 ezer 40 és 79 év közötti ember életét követték nyomon tizenkét éven át a szakemberek. "Úgy találtuk, hogy a sovány emberek kockázata a legnagyobb. Felmerült, hogy a soványak élete azért rövidebb, mert több közöttük a beteg vagy a dohányos, ám a különbség alig változott, amikor kiiktattuk ezeket a tényezőket" - mondta el a tanulmányban résztvevő Kurijama Szinicsi, az egyetem munkatársa. A túl vékony emberek hajlamosabbak a betegségekre A kutató hozzátette, hogy a túl vékony emberek rövidebb élettartamát egyes betegségekre, például a tüdőgyulladásra való nagyobb hajlamuk, valamint ereik sérülékenysége magyarázhatja. A szakember azonban hangsúlyozta: nem ajánlja, hogy az emberek annyit egyenek, amennyit akarnak. Inkább azt javasolja, hogy a normál testsúlyúak ne hízzanak, ám a túl soványak szedjenek fel pár kilót. A tanulmány negyvenéves koruk körül négy súlycsoportba osztotta az embereket a BMI-index alapján. Ezt a számot úgy kapjuk meg, ha a kilogrammokban számított testtömeget elosztjuk a méterben számított testmagasság négyzetével. Normál testsúlyként vették figyelembe a 18,5 és 25 közötti BMI-értéket, a 25 és 30 közötti számított enyhe túlsúlynak, a 30 fölötti kövérnek. (MTI) Módosítva: 2009.06.19 15:26, Megjelenés: 2009.06.19 15:26 Címkék: BMI-index, Soványság, Élethossz,

Részletek: www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/4723/az-enyhen-gombolyded-emberek-tovabb-elnek

Bambano 2020.01.23. 20:28:29

Én például azt csináltam, hogy megnéztem, kik szerepelnek a riportban, és mivel Szentesi Éva pályafutását lehetett ismerni, lehetett tudni, hogy megint futni fog, leginkább ámokot, így nem kattintottam a videóra.

javaslom ezt az algoritmust másoknak is.

norbi kijelentéséhez csak egy kérdésem van: ha nem mondja ki, vagy ezután mégegyszer nem mondja ki senki, akkor nem lesz igaz?

kvadrillio 2020.01.23. 20:29:19

Tovább élsz, ha molett vagy?
betegségdiétafeleslegfogyáshízáskilómolettsúly
0

Írta: T. Fodor Ildikó

A szerencsés kivételektől eltekintve, a legtöbb ember rendszeresen edz és figyel az étkezésre, hogy megtartsa, vagy épp elérje a számára kívánt alakot. Aki próbált már életében csak egyszer fogyókúrázni, az tudja, hogy nincs annál nehezebb, mint az utolsó, pár fölös kilótól megszabadulni.

Pedig úgy tűnik, hogy nem is kellene mindenáron megszabadulnunk az utolsó hurkáktól – legalábbis ezt bizonyítják egy hosszú távú japán felmérés eredményei is, melyet Cuji Icsiro, a Tohoku Egyetem professzora vezetett.

A vizsgálat során több mint tíz éven át követték nyomon ötvenezer 40 és 79 év közötti ember életét. A szakemberek a kutatás során azt tapasztalták, hogy a 40 éves koruk körül kissé túlsúlyos emberek akár hat-hét évvel tovább élnek, mint a nagyon soványak, akik még a kövérekhez képest is öt évvel rövidebb élettartamra számíthatnak. Az igen sovány emberek rövidebb élettartamának okát egyebek mellett abban látják a kutatók, hogy egyes betegségekre, például a tüdőgyulladásra nagyobb a hajlamuk és ereik is sérülékenyebbek, mint normál testsúlyú társaiknak. A szakember természetesen nem az elhízást pártolja, inkább azt javasolja, hogy a normál testsúlyúak ne hízzanak, és a túl soványak pedig szedjenek fel pár kilót.

curvy2.jpg ()

Jótékony molettség

Azt már eddig is több, egymástól független tanulmány igazolta, hogy azok, akik néhány kilóval többet nyomnak a kelleténél, amellett, hogy tovább is élnek, egyes betegségekben, így a Parkinson- vagy az Alzheimer-kórban kevésbé érintettek, mint arányos testalkatú társaik. Thorsten Siegmund, a müncheni Bogenhausen Klinika vezető – főorvosa szerint, ugyan még nincs erre vonatkozóan részletes tudományos magyarázat, a rendelkezésre álló adatok viszont ezt a feltételezést támasztják alá. A szakértő szerint legfőképp nem is az öröklött adottságok számítanak, hanem a zsírnak a testen való eloszlása kulcsfontosságú. A hasi zsír például veszélyes, mert jelenlétében jelentősen nő az érelmeszesedés kialakulásának lehetősége és vele együtt a szívinfarktus vagy stroke rizikója is. Ezzel szemben a csípőn, a fenéktájon vagy combon jelentkező pár kilónyi plusz nem jelent értékelhető kockázatot.

A bűvös határ

A japán tanulmány negyvenéves koruk körül négy súlycsoportba osztotta az embereket a BMI-index alapján, amit úgy kapunk meg, ha a kilogrammokban számított testtömeget elosztjuk a méterben számított testmagasság négyzetével. Normál testsúlynak a 18,5 és 25 közötti BMI-értéket tekintették, míg a 25 és 30 közötti számított enyhe túlsúlynak és a 30 fölötti kövérnek. Thorsten Siegmund is a 30 BMI értékben látja a kritikus határt. A főorvos szerint, azok, akik ez alatti BMI – vel rendelkeznek, néhány alapvető szabály betartásával könnyedén megőrizhetik egészségüket. Például a táplálkozás terén azt javasolja az érintetteknek, hogy egyenek, ami csak jól esik, ám a mértékre oda kell figyelni. Nem szabad elfelejteni ugyanis, hogy egyrészt a túl sok bevitt zsír vagy szénhidrát nem egészséges, másrészt, hogy a molettek már nem hízhatnak tovább.

Dundin is edzetten

Az egészséges táplálkozás mellett, hasonlóan fontos a rendszeres testmozgás is, a napi 30 vagy a kétnaponta 45-60 percnyi testmozgás. Bármilyen, számunkra megfelelő mozgásforma javallott a kellő terhelés eléréséhez, ami a nyugalmi állapotban 70 körüli pulzust, 100 környékéig felviszi, de a túlterhelést mindenképpen kerülni kell. Tehát mindegy, hogy futunk, sétálunk, a kertben tevékenykedünk, táncolunk, úszni járunk vagy állandóan takarítunk, a lényeg az, hogy a mozgásforma, amit választottunk, szórakozás legyen számunkra és ne kényszer – hívja fel a figyelmet Siegmund. A szakemberek többsége pedig abban is egyet ért, hogy a rendszeresen testmozgást végző molettek biztosan egészségesebb életet élnek, mint a testmozgást mellőző súlyfelesleg nélkül élők.

Fotó: Pinterest

kvadrillio 2020.01.23. 20:29:56

@kvadrillio: .....BAZDMEGNORBI !!!!! :o)))))))))))))))))))))))))))))))

Gery87 2020.01.23. 20:33:33

@zord íjász:

Ok, lekezelő vagy....
Akkor miről beszéljünk?
A kövérség sosem volt szexi, a normális női formák voltak azok....azt hogy ezt kevesebb nő tudta elérni, pláne ha paraszti sorból származott az egy dolog....

A japán ízlés terén sem tudsz meggyőzni.
Egy mai tizen-huszon éves japán lány aki városiasabb, kozmopolitább életet él mint itt mi többségében, az nem izgul a Sumo birkózókra...
olyan mintha azt mondanád hogy egy magyar nőnek a 160 centis bocskoros lovász fiúk tetszenek....egy ukránnak meg a borotvált fejű kozákok....
A Gésák ideája is rég elveszett....persze nem tűnt el....

Gery87 2020.01.23. 20:36:26

@kvadrillio:

Kezeltetni neked kéne magad....
Azt mond amit akar, nem kurvára mindegy amúgy ha nem értesz vele egyet?
Véleménye lehet....amúgy sem általánosított.
Azt mondta vannak akiknél az elhízásra rámegy a szex meg a házasság...
vannak ilyenek? bizonyosan. Segítene ha fogynának? igen.
pont.

kvadrillio 2020.01.23. 20:41:17

TALÁN NORBIKA IS EZÉRT ZABÁLJA A LIBATEPERTŐT !!! :o)))))

A magas koleszterinszint védő hatású 60 év felett 2016. július 04. 05:15 Kisebb az idősek mortalitása, ha magas a koleszterinszintjük, állapítja meg a BMJ Open egy áttekintő közleménye, ami az eredmény fényében megkérdőjelezi azt az elképzelést, hogy a koleszterin érelmeszesedést okoz. Az LDL-C gyógyszeres csökkentését ajánló terápiás irányelvek felülvizsgálatára is szükség lesz.
A University of South Florida professzora, David Diamond, és nemzetközi kutatócsapata áttekintő közleménye szerint azon idősebb emberek esetében, akik vérében magas a rossznak tartott koleszterin, az LDL-C (alacsony sűrűségű lipoprotein-koleszterin) szintje, ugyanolyan, vagy hosszabb élettartamra lehet számítani, mint alacsony koleszterinszintű kortársaiknál.Az áttekintett közleményekben több mint 68.000 idősebb (60 év fölötti) ember szerepelt, és az eredmény kétségbe vonja a koleszterin-hipotézist, ami szerint magasabb koleszterinszint esetén nagyobb az elhalálozás kockázata, ezért a koleszterinszintet ajánlatos pl. sztatinokkal csökkenteni.A British Medical Journal nyílt hozzáférésű változatában megjelent tanulmány – Lack of an association or an inverse association between low-density-lipoprotein cholesterol and mortality in the elderly: a systematic review – az első szisztematikus áttekintés, ami olyan kohorsz vizsgálatokat tanulmányozott, amelyek az LDL-C szintje és a kardiovaszkuláris, illetve bármilyen okú mortalitás kapcsolatát vizsgálták.Mint a tanulmányról beszámoló közleményben Diamond kifejti, évtizedek óta tudjuk, hogy ahogy az ember öregszik, a magas össz-koleszterin-szint sokkal kisebb kardiovaszkuláris kockázattal jár. A kutatók vizsgálatukban a rossz koleszterinnek tartott, és a szívbetegségek létrejöttéért hibásnak vélt LDL-C-re fókuszáltak, és megállapították, hogy az elemzett tanulmányok esetén vagy hiányzott az összefüggés az LDL-C szintje és a kardiovaszkuláris mortalitás között, vagy az összefüggés egyenes fordított irányúnak bizonyult. Diamond hangsúlyozza: a nagyobb koleszterinszinttel bíró idősebbek gyakran hosszabb ideig élnek, mint alacsony koleszterinszintű társaik, ezért újra kell gondolni a koleszterincsökkentő gyógyszerek, köztük a sztatinok hasznosságát, amelyeket azzal a céllal szednek az emberek, hogy megelőzzék a kardiovaszkuláris betegségeket.A vizsgálat eredményei szerint a magas koleszterinszint védő hatású lehet azokkal a betegségekkel szemben, amelyek gyakoriak az idősebb korosztály tagjainál, így pl. magas koleszterinszint esetén kisebb a neurológiai betegségek (pl. Alzheimer- és Parkinson-kór) kockázata, és a nagy LDL-C-vérszint védő hatású a rák és a fertőző betegségek kialakulásával szemben is. Ezzel ellentétben, az alacsony LDL-C-vérszint valószínűleg növeli a felsorolt betegségekkel kapcsolatos fogékonyságot.A vizsgálatot vezető Uffe Ravnskov szerint eredményeik számos kérdést vetnek fel, így pl. azt is, mi az oka, hogy a fiatal és középkorú népességben a magas koleszterinszint a kardiovaszkuláris betegségek rizikófaktora, míg idősebbek esetén nem? Mi az oka, hogy a magas koleszterinszintű idős emberek jelentős része tovább él, mint azok, akiknek alacsony a koleszterinszintjük?Diamond és munkatársai korábban már számos tanulmányt publikáltak, amelyek azzal foglalkoznak, hogy a sztatinokat helytelenül használják a koleszterinszint csökkentésére. Az Expert Review of Clinical Pharmacology című szaklapban megjelent legutóbbi tanulmányuk – How statistical deception created the appearance that statins are safe and effective in primary and secondary prevention of cardiovascular disease – pl. azt demonstrálta, hogy a sztatinok előnyeit eltúlozták, és a gyógyszercsoport nem javítja a kardiovaszkuláris kimenetet.„Eredményeink ellentmondanak a koleszterin-hipotézisnek, ami szerint a kardiovaszkuláris betegségek a középkorúaknál a magas koleszterinszint miatt kezdenek kialakulni, majd amiatt romlanak az idősödés során, végül amiatt következik be a kardiovaszkuláris okú halál”, szögezi le Diamond. „Mi nem láttuk nyomát ilyen trendnek. Ha az erekben az egész élet során halmozódó LDL-C szívbetegséget okoz, miért van az, hogy azok az idős emberek élnek a legtovább, akinek a legmagasabb az LDL-C-szintje? Mivel azok a 60 éven felüliek élnek a legtovább, akiknek magas a koleszterinszintjük, miért kéne a koleszterinszintet csökkenteni?” Dr. Kazai Anita
a szerző cikkei

(forrás: MedicalOnline)

]{udarauszkasz 2020.01.23. 20:41:36

Mindenki akaratgyengenek titulalja a kover noket/ferfiakat. Jo reszuk viszont sajat hibajan kivul beteg, anyagcsere es egyeb nem szellemi nyavalyaval kuzd. PCOS, pajzsmirigy, rendellenes belflora, hormonzavarok, stb. mind okozhat olyan elhizast, amitol az izmok is elzsirosodnak, hiaba zabal az ember zoldseger. En ropke 20 kilot szedtem fel 10 ev alatt, es nem eszem tobbet, mint azelott, sot. Gyanus, hogy a pajzsmirigyem fog bekrepalni lassan. A parom ennel is tobbet hizott. PCOS. O se kezdte el 10 kilo szamra zabalni a disznosajtor, bar tobb hust eszik, mint en. De nem tobbet, mint sajat maga azelott.
Ezek a Norbifelek pont az ilyenekbe tipornak bele 3 labbal. Van, aki le tud fogyni mindenfele dietaval, de a legtobbje nem, hiaba tartja be centire. Van, aki meg a csapviztol is hizik, ami csak felig vicc, foleg, ha belegondol az ember, hogy mit borogatnak bele a vizekbe allandoan. (Ma itt Becsben par nap alatt mar a masodik trutymot itatgatjak fel a Dunabol...)

morph on deer 2020.01.23. 20:44:56

@Gery87:
“ Az amit ma szépnek tartunk egy nőben az 1000 éve is szép volt meg 2000 éve is!”

- Drágám, ugye van bennem valami szép is..?
- Van. De ha nem maradsz csöndben, akkor mindjárt kihúzom..!
———-
Az irodalom után egy kérdés: honnan tudod, hogy ki mit tart szépnek egy nőben? Csak mert olyan, akit általánosan mindenki egyaránt szépnek tart, az még valószínűleg csak a tervezés stádiumánál tart, mert valahogy nem akarózik manifesztálódni.

Engem például taszítanak a művileg alakított csajok, az egyen mellek, kacsaszáj, a babaszemek meg a felduzzasztott járomcsontok.
(Ráadásul lassacskán nem tudod megkülönböztetni őket, legfeljebb a sebészek keze nyomát lehet felismerni, mint a jobb festők ecsetvonásait.)

Egyébiránt sajna nem stimmel a dolog, mert bizony a nyugati szépségeszmény is koronként és területenként változott.
Csak lapozz fel egy általános művészettörténettel foglalkozó könyvet, és fogod látni magad is.
Komolyan.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.23. 20:47:24

@Gery87: Nem vagyok lekezelő. Azt mondtam, hogy előbb olvasol. De átfogalmazom a kedvedért: előbb Értően Elolvasod, amit írtam abban a hozzászólásban, amire reagáltál, és aztán diskurálunk. Én ugyanis semmi olyasmit nem állítottam és nem írtam le, amit te cáfolni akartál. Önmagaddal vitatkozol: mondasz valamit, majd vitába szállsz a saját kijelentéseddel.

Én azt mondtam, hogy a szépségideálok sem földrajzi, sem kulturális, sem térbeli sem időbeli viszonyban nem azonosak és nem is változatlanok, hanem mindig is változóak voltak, függetlenül attól, hogy a bloggertárs által leírt klasszikus szépségeszmény természetesen létezik.
Azt sem írtam, hogy az őskorban a termékenységi szobrok a szépségideált tükrözték -bár a művészettörténészek/antroplógusok szerint ennek igen nagy a valószínűsége, és valójában logikus is, mert annak idején nem igazán hódított még a fitness, és a testkép-guruk internetes/médiatevékenysége is korlátozottan hatott az átlagban 25 évet élt, minden nap a túlélésért folytatott harcot vívó férfiak és nők szépségeszményére, ugyanis éppen más dolguk volt- hanem a kommentelőtársnak próbáltam megvilágítani, hogy mi a szerepük.
Szóval nyugodtan vitázz tovább a saját állításaiddal, ebbe az utcába engem nem viszel be, ennél drágább az időm, lásd sumo vonal, jó időtöltést önmagaddal.

]{udarauszkasz 2020.01.23. 20:50:10

@kvadrillio: a koleszterincsokkentok eleg nagy uzlet, ezt az egyik nemet tv is ecsetelte nemreg. Egyre lejjebb viszik a hatarertekeket, amivel egyre tobb beteget krealnak. Es igy van ez a legtobb (nem mindegyik!) gyogyszerrel is.
Ma mar egy sima herpeszt, vagy szemolcsot se lehet kikezelni, mert amirol a mestersegesen feltekert hangereju tv reklamok uvoltoznek, az szrt se er. A regi szerek meg mar eltuntek. Lassan ujra hodit a termeszet patikaja, ill.hoditana,ha nem irtananak ki mindent modszeresen.

kunzoo 2020.01.23. 20:50:26

@Attilajukkaja:
Természetesen nem csak ez tartja össze a házasságot. A párkapcsolatukat azonban igen. Ha megszűnik a testi kapcsolat, főleg ha hosszú időn át fennáll, érdekes kérdéseket vet fel. Aki még aktív lenne, mit tegyen? Prostik? Szerető? Válás? A passzív félnek joga van-e féltékenynek lenni? Ennek lehet kiváltó oka a testkép megváltozása. Kínos ezt a kérdést feszegetni, de azt nem mondhatjuk hogy Norbi nem talált elevenbe.

kvadrillio 2020.01.23. 21:15:04

@Gery87: ....OK ! NEHOGY MÁÁÁÁ...BEKAPJ ! :o))).---AZT MOND AMIT AKAR !!! OTTHON...., A FELESÉGÉNEK BAZDMEG !!! DE...MÁS NŐKHÖZ SEMMI KÖZE !

INKÁBB VIGYÁZZON RÉKUCIRA, MERT NEKI MÁR VOLT A TÜDEJÉVEL BAJ, BENYOMTAK NEKI EGY PÁR ÉLETMENTŐ CSÖVET, HOGY MEG NE FULLADJON A NAGY TESTFORMÁJÁBAN !

kvadrillio 2020.01.23. 21:18:52

@kvadrillio: OCCT EZT A SZEGÉNY, NYOMORÉK TESTET AKARJA ELADNI NORBIKÁNAK AZZAL, HOGY BEBESZÉLI NEKI, LÁTOD NORBI %! OJJJJJJJJAN A TESTEM MINT EGY 30 ÉVESÉÉÉÉ ! ÉS EZ A HÜJJE, EL IS HISZI NEKI !!! UIGYEHH,,, NORBIKA ???%!!! :o)))))))))))))

élhetetlen 2020.01.23. 21:32:46

@G. Nagy László: Többet idézek tőled, mint amennyit írok, de ezt nem tudom másként megoldani. “A megszégyenítés - amelyet természetesen minden jó szándékú ember kerülni igyekszik - alapvető vonása, hogy konkrét személyre irányul. Mindannyian emlékszünk még az általános iskolás tornaórákra, ahol a túlsúlyos gyerekektől is ugyanúgy elvárták, hogy felmásszanak a rúdon, vagy épp a kötélen.”. Furcsán látod a dolgokat. Bár a tornaórán az ÖSSZES kövér gyereket megalázták, de az személyes volt, míg az ÖSSZES túlsúlyos feleségnek beszólni, az általános, azt senki nem veheti magára. “kis mellű nők…be kell tiltani minden ilyen jellegű kutatást?“. Norbi milyen kutatatást végzett a válóokok területén? “Hazudjuk a szemükbe, hogy ők is ugyanolyan jó eséllyel indulnak egy 175 centis nő meghódítására, mint kosaras barátaik?“. Hülyeség, ez összetettebb. Egy nőnek sem elég az, ha egy pasi csak magas. Ha emellett szellemi képességekben, kedvességben, stb. is veri az alacsonyat, akkor van csak helyzeti előnyben.
“Létezik az, hogy eleddig úgy néztünk a tükörbe, hogy elégedettek voltunk a látvánnyal, csak most ez a mocsok Schobert Norbi megpróbál kibillenteni minket valós lelki egyensúlyunkból? Ez esetben semmi nem változott, holnaptól ugyanúgy gyönyörködhetünk telt idomainkban. Ha viszont már eddig is gondot okozott a túlsúly, úgy elég értelmetlen reakció annak a nyakába varrni mindent, aki kész volt ki is mondani a problémát.”. Így van, ez esetben semmi nem változott, Norbi feleslegesen böfögött. Ha eddig is gondot okozott a túlsúly, akkor Norbi szintén feleslegesen böfögött.” A férfiak szexuális vágyát elsősorban a látvány kelti fel”. Általában lehet, de az is igaz, hogy bejátszik a tegnap/múltkor is milyen jó volt. Ezt inkább nem részletezem. “sikítva menekülnék otthonról”. És ezt a genetikára fogod? Nem gondolod, hogy, ha ez probléma, akkor családi probléma, amit meg lehetne beszélni, hogy most akkor egy évig te főzöl este, te eteted, fürdeted, altatod a gyereket, míg a feleséged elmegy valamilyen edzésre? Nem te csak menekülsz, a férfi genetikádra hivatkozva. Szánalmas. “Úgy tűnik, hogy a nyíltságra és szókimondásra épülő üzleti stratégia kifejezetten működőképes.”. Persze, amíg van sz@r, mennek rá a legyek. A rengeteg követőnek meg nem tűnik fel, hogy az egészségtanácsadó feleségének unokahúga, (Rubint Rella) aki dolgozik velük, utazik velük, tegnap posztolta, "Három-négy hónappal ezelőtt sírva mostam hajat, olyan szinten hullott a hajam! Akkor elmentem vérvételre, és kiderült, hogy vitaminhiányom van. Így utólag visszagondolva nem is csodálkozom. Sokat diétáztam, sok mindent megvontam magamtól. Nem beszélve arról, hogy állítólag a zöldségek és gyümölcsök sem tartalmazzák azt a tápanyagmennyiséget, amit kellene. Utáltam ezeket a kapszulákat beszedni, de néha muszáj". Az életvitel guru nem jó tanácsokat adott talán? Ez azért már ciki! De azért mentsd a menthetetlent. És, tőlem például - ezen az alapon – te kérhetnél bocsánatot, annyira kiakasztottál.

Glokta 2020.01.23. 21:36:54

@midnightcoder2: Szóval szerinted a szexuális orientáción ugyanúgy lehet változtatni, mint a testsúlyunkon? Nem tudom, milyen világban élsz és mennyit tudsz az általad említett "gyógykezelések" hatékonyságáról és káros hatásairól - viszont ha valakinek nincs nagyon erős hajlama a kövérségre, akkor csak erős akarat és kitartás kell ahhoz, hogy lefogyjon.

Glokta 2020.01.23. 21:39:01

@Glokta: A diszkriminációt pedig nyilván nem államilag gondoltam, se nem úgy, hogy nem engedem be a kövér embert a boltba, hanem hogy ne lepődjön meg, hogyha nem talál párt.

Voyager10 2020.01.23. 21:40:27

Rég röhögtem akkorát, mint amikor elolvastam ezt a szánalmas erőlködést. Ennél viccesebb csak hozzászólások voltak. A neo-primitív életszemlélet újabb gyöngyszeme.

Norbinak meg személyesen vagyok hálás, mert az a viccözön ami napok óta elárasztja a Net-et egyedül neki köszönhető. Igazán felejthetetlen perceket szerzett nekem.

Csak így tovább Norbi! Még néhány video és tovább tetőzik a közröhej. Már alig várom az újabb videójára az elmaradhatatlan válaszokat.

De tényleg!

Komolyan!

Eskü! :D

Körömcsiga 2020.01.23. 22:18:26

A probléma abban fakad, hogy norbi azt hiszi, hogy ami kiszaródik a száján, az a megtestesült igazság. El kell fogadni, hogy nem tud kinőni a macskajancsi szerepből. Aki egy rendőrtől elfogad mindenféle tanulmányok és végzettség nélkül életvezetési tanácsot, az tegye. Én is mondhatnám, hogy aki nem vigyáz a testére annak előbb-utóbb feladja a szíve. Ja hogy nem mindig így van? (norbika szívműtétjét is végig kellett izgulnia az országnak)....

élhetetlen 2020.01.23. 22:19:44

@G. Nagy László: “"Miért demagógia az, hogyha valaki azt állítja, a szexualitás nem csak azon múlik, hogy a nő hogy néz ki?"Azért, mert álszent módon egy olyan világ képet akarja megfesteni, ami nem létezik.” A normális világkép csak a te agyadban nem létezik. Lépjünk túl a hízáson, ellenpélda. A barátnőm melle a második gyerek szoptatása után gyakorlatilag eltűnt, és “vaságyastól 40 kiló”. Képzeld el nem menekült sikítva a férje egy másik kapcsolatba, mert ő cicit akar markolászni, sőt implantátum beültetést sem kért. Szerintem ez a normális élet, ami létezik. Felnevelték a két gyereket, van két unoka, a harmadik majd három hónap múlva jön, és ha te ezt nem tartod létezőnek, akkor kezeltesd magad.

Körömcsiga 2020.01.23. 22:21:12

Azt el is felejtettem mondani, hogy aki már szülés előtt is kövér volt, azzal mi lesz? Az nem ér? :D

Gery87 2020.01.23. 22:31:50

@morph on deer:

Általánosságban elmondhatjuk hogy a fiatal Mária Terézia, egy középkori grófnő, meg Zrinyi Ilona ma is "jó nőnek számít"...ennyi.
Persze változott a divat, meg egy csomó minden...de akkora kielngés nem volt hogy értetlenül álljon az ember hogy ezt meg hogy....

@zord íjász:

"Én azt mondtam, hogy a szépségideálok sem földrajzi, sem kulturális, sem térbeli sem időbeli viszonyban nem azonosak"

Nem, de esetünkben mindegy mi van Ázsiában...Afrikában....
Európában nagyon régóta nagyjából ugyanazokat a jellemzőket tartja nőiesnek és szépnek az ember általánosságban, ez nem változott....
A kövér, hurkás, nagy orrú, nagyfülű, rövidcombú stb nők sose voltak szépek....a telt keblek, a karcsú derék, a széles formás csipő, a szép finom vonású arc, ép fogak igen.....és most ne gyere azzal hogy van aki a kis cicit szereti, mert ez egy lista, nem egy kész modell....

dare 2020.01.23. 22:34:10

Na én biztosan nem fogom ezt a sóher Norbi gyereket simogatni, ezért csak nyugtázom a helyzetet, hogy itt minden pofon jó helyre megy.
Egyébként a fogyókúrás tréningek nem igazán jók, lehetnének jobbak is, ezért terebélyesedik úgy a magyar ( meg talán közrejátszik az is, hogy az egyik legegészségtelenebb konyhánk van).
Mint a viccben, új fogyókúrás módszerek:
Férfi látja egy ajtó felett a kiírást.
5000 ft 2 kiló fogyás.
Befizet, bent egy csinos szőke nő van, nyakában tábla: ha megfogsz a tied leszek.
A fickó megiramodik, rendesen kifutja magát, fogy is vagy 2 kilót.
Kimegy, lát egy másik ajtót, felette tábla.
10000 ft 4 kiló fogyás.
Befizet, bent egy 2 m magas kisportolt néger faszi van, nyakában tábla: ha megfoglak enyém leszel.
Fut a fickó mint az őrült, kezét-lábát majd elhagyja, talán sikerül is neki ledobni magáról 4 kilót.
Hazamegy, asszony tesped a fotelben, néz valami sorozatot, a férfi izgatottan magyarázni kezd neki egy remek fogyókúrás lehetőségről, ad is neki 10000 ft-ot és a lelkére köti, hogy egyből a 4 kilósat válassza, mert az ő számára az lesz inkább a jó.
Asszony elmegy, mikor hazaér a férje mosolyogva kérdezi tőle:
-Na, fogytál 4 kilót?
-Én, talán a néger.

@morph on deer: Az se jó, ha van telefon egyéjszakás kalandnál.
Velem történt, szórakozóhely, vonzalom az elfogyasztott italmennyiség hatására kialakult, mi lenne ha ma este...oké, történt ami történt, majd reggel csörög a lány telefonja.
Ideges beszélgetés valakivel, nem sokat értettem belőle, majd miután lerakta a telefont (szintén idegesen) megkérdeztem balga fejemmel, hogy mi a baj?
Á semmi komoly, leszúrta a férjét aki élet-halál között van a kórházban, őt körözik, és a családtagjai hívogatják, hogy adja föl magát a rendőrségen.
Elsőre azt hittem, hogy ez tuti kamu, de sajnos a második és a harmadik hívás után már egyre kevesebb lehetőségem maradt a kételkedésre.
Fránya telefon, pedig olyan jól indult ez a kapcsolat. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.01.23. 22:39:03

@zord íjász: Ennél sokkal több férfi élhet szexuális nyomorban. De egy részüknek inkább az ötcombú asszony mint egy hízósertés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.01.23. 22:40:50

@Attilajukkaja: "Akkor neked nem feleségre, családanyára van szükséged." - talált.

élhetetlen 2020.01.23. 22:42:30

@kunzoo: @Attilajukkaja: Hogy is szokott ez történni? Előbb lesz valaki jó apa, mint jó férj vagy élettárs, és jó partner az ágyban? Mintha fejre állítottad volna a folyamatot. A gyereket normális esetben úgy születnek, hogy két ember jól él együtt, jó a szex, és úgy döntenek, hogy jöhet a gyerek, és csak utána derül ki, hogy jó szülők lesznek-e. Nem?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.01.23. 22:43:25

@hátsó szándék: Fura gusztus. Ha te a Zeppelin méretű lufikra izgulsz, akkor valószínűleg nem szoptatott eleget az anyád. :-)) Nekem az almácskák jönnek be.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.01.23. 22:46:01

Legyen kurva az ágyban, jó családanya, remek lelki társ, és kitűnő háziasszony. De a legfontosabb, hogy ez négy ne ismerje egymást.

kvadrillio 2020.01.23. 22:49:39

SZAAL....NORBI NEM KÍVÁNATOS FAZON. RÉKA EGY C SÚNYA CSAJ, SZINTÉN NEM KÍVÁNATOS FAZON. NEKIK KUNCSAFTOK KELLENÉNEK.....NU, AKKOR MENJ NORBIKA A SZUMÓSOKHOZ MARKERTINGELNI...ÉS BASZOGASD SZAPORÁN RÉKUCIT, MERT Ő JUTOTT NEKED ! ?o)

MÁSOK NŐIT PEDIG HAGYD BÉKÉN.

Attilajukkaja 2020.01.23. 23:22:41

@kunzoo:
"nem csak ez tartja össze a házasságot. A párkapcsolatukat azonban igen."
Na ja, oszt azonnal el is válunk. Ugye?

"nem mondhatjuk hogy Norbi nem talált elevenbe."
Biztos akad, akinél ez betalált. De általánosítani nagy badarság volt részéről. És akkor még finom voltam.

Attilajukkaja 2020.01.23. 23:24:42

@élhetetlen:
"Hogy is szokott ez történni? Előbb lesz valaki jó apa, mint jó férj vagy élettárs, és jó partner az ágyban? Mintha fejre állítottad volna a folyamatot."
Valakivel összekeversz, én ilyesmit sehol nem írtam.

élhetetlen 2020.01.23. 23:40:32

@Attilajukkaja: Nem, nem kevertelek össze senkivel, de mivel arra válaszoltam, amit kunzoo írt neked, gondoltam jogod van látni, hogy beleszóltam a kettőtök beszélgetésébe. Erre válaszoltam kunzoonak: “Attól mert valaki jó apa, nem biztos hogy jó férj. Avagy jó partner az ágyban.”, hogy esetleg fejre állítva látja a dolgokat. Bocs.

G. Nagy László 2020.01.24. 00:44:45

@Gery87: @zord íjász:

"Igyekszem finoman, intelligensen, liberálisan és minden sértő szándék nélkül fogalmazni: máskor ne írjál le ekkora marhaságot."

Minden tiszteletem ezé a visszafogottságé. Azonban egészen nyilvánvaló, hogy amit ösztönösen szépnek látunk, az az esetek többségében fittségjelző is egyben: egészségről árulkodik. Szinte minden, amit egy nő vonzónak talál egy férfi külsejében, a magas tesztoszteronszint eredménye, mutatója, reklámtáblája. Ugyanígy: a nőknél a magas ösztrogénszintet jelzi számos olyan vonás, amit mi szépnek, vonzónak értékelünk. A derék-csípő arány (2:3) például olyan sztenderd szépségeszmény, mely ténylegesen kultúrákon átívelő. Ebbe belefér a 60 cm : 90 cm is, de a 80 cm : 120 cm is. Az arányok azonban rém fontosak, a nő termékenységének hírnökei.

Nem állítom, hogy kultúránként nincsenek apróbb eltérések (az afrikaiak általában a teltebbekre buknak). Azt sem állítom, hogy nem léteznek perverzek, vagy finoman szólva különcök (Rubens, meleg stylistok, akik anorexiás csajokat zavarnak fel a kifutóra, meg az a pár idióta, akinek bejön a szumós test.) De ami egészen bizonyos: a szépségeszményt nem elsősorban a kultúra formálja, sokkal inkább a biológia, a szexuális szelekció, a fittségjelzők, az egészséges gének pazar marketingmunkája. Ez sokkal mélyebb ösztön annál, mint hogy a kultúra ide-oda rángathatná. Apró eltéréseket, vadhajtásokat és különc ízlésvilágú művészeket ezerszámra sorolhatsz, a lényeg akkor is változatlan.

Gerinek igaza van, tényleg kioktatóan kommunikáltál vele, holott jóval közelebb jár az igazsághoz. Most én mondom: olvass utána! Tudok pár egészen kiváló könyvet javasolni az evolúciós biológia ma már meglehetősen gazdag tárházából. Legyen benned annyi nyitottság, hogy megfontolod: ez a tudomány közelebb visz az igazsághoz, mint a képzőművészet tanulmányozása.

G. Nagy László 2020.01.24. 00:54:32

@midnight coder:

"ha 10 év múlva felszed az asszony 30 kilót, akkor kirúgod ?"

Nem egyszerű kérdés.

1. Először is a kérdés teljesen teoretikus, ilyen normál működés mellett nem fordulhat elő. Huszonhárom éve ismerem, még sosem volt rajta jelentős felesleg - nagyon igényes, odafigyel magára.

2. Ha mégis megtörténne, egészen biztosan nem tudnék úgy nézni rá, ahogy jelenleg. Lehet, hogy különválnának útjaink. Lehet, hogy együtt maradnánk, de kerítenék mást a testi szerelemre. Azt bitang nehezen tudom elképzelni, hogy egy kövér nővel szexeljek. Volt pár kalandban részem, de ilyet még sosem tettem. Szinte kizárt, hogy ugyanazzal a vággyal harapjak bele bármelyik testrészébe...

L.L.L.L. 2020.01.24. 00:57:15

te szegény kispöcsű barátom (azt hiszem, ezt bevallottad a bejegyzésben),
házas vagy te egyáltalán? a nőket szereted egyáltalán? nem baj, ha nem, csak akkor hanyagold ezt a témát. olyan szomorúan közhelyes vagy, mint aki még nem tapasztalta meg személyesen azt, hogy milyen egy nővel szeretkezni. és még a valláshoz is hozzászólsz, professzor!

G. Nagy László 2020.01.24. 01:08:53

@L.L.L.L.: Van gondolatod is, vagy csak basztatni akarsz? Szívesen bemásznék a fejedbe egy fél órára, rém kíváncsi volnék, mit találnék odabenn. Nem mondom, hogy nem jó móka csak úgy beszólni másoknak, minden érv, minden gondolat nélkül, csak a legtöbben ezt 10-12 éves korunk táján már unjuk, s találunk ennél nívósabb szellemi szórakozást. Szóval: nyugodtan fuss neki még egyszer, s próbálj némi tartalmat csempészni a basztató sorok közé!

eßemfaßom meg áll 2020.01.24. 07:43:46

Az "azért csalják meg mert dagadt lett" érvelés ott bukik el, hogy a jónöket is megcsalják.

eßemfaßom meg áll 2020.01.24. 07:49:50

@G. Nagy László: "Ha megbénulnék és képtelenné válnék a szexre, ragaszkodnék hozzá, hogy keressen magának valakit. "

Ezen jót nevettem. Max így lenne reális: "Most úgy gondolom, hogy ha megbénulnék és képtelenné válnék a szexre, ragaszkodnék hozzá, hogy keressen magának valakit."

eßemfaßom meg áll 2020.01.24. 07:56:54

@Gery87: "Zrinyi Ilona ma is "jó nőnek számít"."

a képek alapján szerintem simán lehetne egy átlagos külsejű transzvesztita is, de hát nem vagyunk egyformák, van aki szerint Sarah Jessica Parker is jónő

]{udarauszkasz 2020.01.24. 08:01:40

@G. Nagy László: az ember nem csak evolucios biologia. Tobb annal.

G. Nagy László 2020.01.24. 08:50:32

@eßemfaßom meg áll:

"Ezen jót nevettem. Max így lenne reális: "Most úgy gondolom, hogy ha megbénulnék és képtelenné válnék a szexre, ragaszkodnék hozzá, hogy keressen magának valakit."

Abszolút igazad van.

G. Nagy László 2020.01.24. 08:53:28

@]{udarauszkasz:

"az ember nem csak evolucios biologia. Tobb annal. "

Ebben igazad van, de mit értesz ezalatt? Azt, hogy erkölcsi kötelességünk szexelni olyan emberrel is akit nem kívánunk? Vagy hogy a környezeti tényezők, a kultúra, a szokások, a vallás, a társadalmi előírások stb. felülírhatják a legmélyebb ösztöneinket? Vagy pedig?

]{udarauszkasz 2020.01.24. 09:26:32

@G. Nagy László: a helyzet az, hogy a biologian tul az embereknek vannak egyedi szexualis vagyaik, hajlamaik is. Van, akinek az ilyen tetszik, van, akinek olyan. Nekem a ducik jonnek be, hosszu hosszu hajjal. Csak en nem hordom el mindenfele selejtnek el mondjuk a rovid haju noket, annak ellenere, hogy szamonra az nem noies. Ahogy azokat sem, akiknek ez tetszik.

2020.01.24. 09:36:56

@zord íjász:
"azok termékenység-szobrok voltak, mert a zsíros, kövér far, a nagy mellek, és úgy általában a másodlagos nemi jelleg erőteljes ábrázolása az egy-az egyben a szaporodás/bőség/fogantatás/születés/újjászületés/termékenység attribútuma volt, nem véletlenül használták arra is, hogy a gazdag mezőgazdasági hozamra bírják vele az Isteneket...a hitük szerint."

Igen, ezt mondják a tankönyvek. A probléma ezzel az, hogy mindez feltételezés. Ráadásul vannak olyan Vénusz szobrok is, amelyek a mezőgazdaság elterjedése előtt készültek.

De nem is ez a baj, hanem sokan, mint érvet hozzák fel az elhízás relativizálására, hogy lám az őskorban is kövér volt a nőideál. Holott ez alapján nem tudhatjuk.

Ami Rubens nőideálját illeti, a probléma ott is azzal van, hogy úgy van beadva, mint ha akkor az lett volna az uralkodó nőideál. Holott a legtöbb festő akkor is vékonyabb testeket festett, emellett a művészet és annak fogyasztása kevesek privilégiuma volt, nem ad széles képet a társadalom ideáljairól.

Az, hogy akadnak törzsek, ahol a kövérebb alkat a divatos, szintén nem bizonyít semmit, mivel Földünk döntő többségén nem így van. Vannak törzsek, ahol mindenféle durva csonkítások terjedtek el, illetve mindenféle bizar szexuális szokások is. Egy-egy kis, kollektivista társadalomban bármi olyan extrémitás uralkodóvá válhat, ami a nyugati individualista világban kevesek hóbortja, de mégis a társadalmak többségére nem ez a jellemző. A bizarr szokásokat meg önmaguk miatt szeretik fenntartani a társadalmak, lásd pl. ortodox zsidók idejétmúlt baromságait. Szóval az, hogy vannak helyek, ahol a kövér a szépségideál, csak annyit jelent, hogy valamikor valakik szokássá tették, ami bizonyítja, hogy vannak emberek, akiknek társadalmi befolyás nélkül is az a vonzó. Csak a többség nem ilyen.

2020.01.24. 09:39:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Én simán rámásznék egy 70-80 kilós nőre, feltételezve hogy megvan 190 centi, de nincs jeti alkata. 170 centis 70-80 kilósra biztosan nem.

2020.01.24. 09:43:16

@zord íjász:
Az a probléma, hogy összekevered a testideált a rajongás ideállal. A szumósokat nem a testük miatt szeretik a nők, hanem mert ottani sportideálok.

G. Nagy László 2020.01.24. 09:44:29

@]{udarauszkasz:

"Van, akinek az ilyen tetszik, van, akinek olyan. Nekem a ducik jonnek be, hosszu hosszu hajjal."

Az a helyzet, hogy irgalmatlanul szerencsés vagy és őszintén mondom: igazán irigyellek. Tekintve, hogy a férfiak túlnyomó többsége nem a ducikra vágyik, Te térdig járhatsz a nőtengerben, s arra is ezerszer nagyobb az esélyed, hogy találj magadnak egy amolyan IGAZI-t. Kívánom is, hogy részesülj ebből a valódi áldásból.

"Csak en nem hordom el mindenfele selejtnek el mondjuk a rovid haju noket, annak ellenere, hogy szamonra az nem noies. Ahogy azokat sem, akiknek ez tetszik."

És ez így helyes. Jómagam pontosan ugyanígy gondolkodom. Természetesen hazudni sem szeretnék: a rövid haj ugyanolyan egészséges, mint a hosszú, ez pusztán esztétikai kategória. (Ettől függetlenül: a férfiak többsége a hosszú hajú csajokra bukik, s láss csodát: a csajok hosszú hajat növesztenek.) A túlsúly nem pusztán ízlésbeli kérdés, hanem EGÉSZSÉGÜGYI is. Egy duci nő sem selejtes, simán lehet száz szempontból is vonzóbb egy sportosan karcsúnál. De tény, hogy testileg az utóbbi az egészségesebb.

De ha már evolúciós biológia: a test arányai minden esetben fittségjelzők, az egészségről árulkodnak. A haj esetén annak sűrűsége ugyanilyen funkcióval bír, s még életemben nem hallottam olyat, hogy valakinek a ritkuló hajzat a fétise (sajnos... :)) A hosszúság ezzel szemben csupán pár ollónyisszantás kérdése.

G. Nagy László 2020.01.24. 09:47:28

@Zabalint:

"Ami Rubens nőideálját illeti, a probléma ott is azzal van, hogy úgy van beadva, mint ha akkor az lett volna az uralkodó nőideál. Holott a legtöbb festő akkor is vékonyabb testeket festett, emellett a művészet és annak fogyasztása kevesek privilégiuma volt, nem ad széles képet a társadalom ideáljairól."

Pontosan.

"A bizarr szokásokat meg önmaguk miatt szeretik fenntartani a társadalmak, lásd pl. ortodox zsidók idejétmúlt baromságait. Szóval az, hogy vannak helyek, ahol a kövér a szépségideál, csak annyit jelent, hogy valamikor valakik szokássá tették, ami bizonyítja, hogy vannak emberek, akiknek társadalmi befolyás nélkül is az a vonzó. Csak a többség nem ilyen."

Így.

"Az a probléma, hogy összekevered a testideált a rajongás ideállal. A szumósokat nem a testük miatt szeretik a nők, hanem mert ottani sportideálok."

Minden szavad arany.

2020.01.24. 10:01:42

@G. Nagy László:
A ruhák, a testszőrzet, a képzőművészeti ábrázolási módok, akt esetén a beállítások azok, amik nagyon sokat változnak, tehát mindaz, aminek nincs köze a biológiához. És nem csak a tesztoszteron és ösztrogén szint, hiszen nyilván vannak nem nemi jellegű tényezők is, amelyek tisztán csak annyit mutatnak, hogy egészséges az illető, illetve ellánálló betegségeknek, környezeti tényezőknek, meg hasonlók, amikre szüksége lesz az utódoknak is.

2020.01.24. 10:03:31

@eßemfaßom meg áll:
Az alkatát nézd, ne a túl férfias arcát. A férfias arca az az ábrázolás miatt van.

kvadrillio 2020.01.24. 10:05:55

Fentiekből csak az derült ki, hogy MINDENKINEK MÁS A SZÉPSÉGIDEÁLJA.
NORBINAK A RÉKA, RÉKÁNAK A NORBI.
NORBI ÉS RÉLKA MEGFELELNEK EGYMÁSNAK.
EGY..........MÁSNAK VISZONT TELJESEN MÁS ELKÉPZELÉSEI LEHETNEK, VANNAK A SZÉPSÉGRŐL.
ÉN, HA INTERNETEZÉS KÖZBEN HIRTELEN FELBUKKAN RÉKA FÉNYKÉPE, MEGHÖKKENEK, MEGIJEDEK A CSÚNYA LÁTVÁNYÁTÓL ÉS MAJDNEM LEESEK A SZÉKEMRŐL.

EZ VAN GYEREKEK, NEM TEHETEK RÓLA ! :o)i))))

kb ennyit ért a norbihisztéria nálam.

G. Nagy László 2020.01.24. 10:08:00

@Zabalint: Azt gondolom, hogy ez is pontosan úgy működik, ahogyan a szexuális irányultság. Vannak olyanok, akikre hatnak a társadalmi konvenciók és a divatirányzatok, s hajlandóak szembemenni a saját ösztöneikkel. Vannak olyanok, akik minden pályán fociznak, s bármelyik irányba mozdulhatnak. A túlnyomó többségnél azonban olyan erős a genetikai determináció, hogy nincs az a diktátor, aki kipofozhatná belőle a homoszexualitását, vagy épp az arányos női testhez való feltétlen ragaszkodását.

copass 2020.01.24. 10:30:44

ez az írás is csak ráerősít norbi agymenésére. ilyen hülyeséget, hogy azért megy tönkre a házasság mert szülés után kövér lesz. nagyon furcsa ezt pont attól hallani, aki véletlenül fogyitornával szedte meg magát. mindent megtesz azért hogy fogyasztókat szerezzen. hazudik is ha kell mosolyogva...
promotions.hu/orszagos/gasztro-utazas/2017/07/31/schobert-norbi-sajat-tesztajaval-akarta-atverni-az-internetet/
az meg hab a tortán hogy még bele is áll ebbe a baromságba, mert kell az ingyen média cirkusz.
jó is lenne ha csak ennyin múlna, hogy lefogyok és már meg is van mentve a házasságom.
kismillió ok van, ami miatt tönkremehet egy házasság. a szülés után amúgy is nagyon nagy a nyomás az anyákon (akinek nincs gyereke az kussoljon, mert fingja sincs miről beszélek) a súlyuk rohadtul a fontossági lista végén van.
a másik orbitális baromság meg az hogy csak a vékony nők lehetnek csak és kizárólag vonzók!:D engem speciel, kifejezetten taszítanak a patika mérlegen kimért vékony,fitness őrült,plasztikázott mű nők.
azt gondolnád hogy belül egy érdekes,értékes embert találsz. ehelyett kapsz egy egomán, felszínes embert aki mindenre képes hogy felfigyeljenek rá. nagyapám mondta amikor meglátott egy csinos nőt: őt is unja valaki!
ezt sugalja norbi is: ha nem vagy vékony,sportos (vegyedmeganorbiupdatet) akkor senki vagy csak szar lehet az életed.

eßemfaßom meg áll 2020.01.24. 10:57:23

@Zabalint: az alkatárol mit tudsz meg azok alapján az 500éves festmények meg rajzok alapján azon kívül, hogy melle nem volt?

2020.01.24. 11:09:00

@eßemfaßom meg áll:
A valódi alkatáról nem tudok semmit, csak azt tudom, hogy az adott festő nem ábrázolta kövérnek. Egyébként az öltözete alapján egyáltalán nem derül ki, hogy mekkora a melle.

2020.01.24. 11:10:24

@kvadrillio:
Ha nem ordítoznál, nem szemetelnéd tele az összes blogot ugyanígy nagybetűkkel ugyanazon sablon politikai üzenetekkel, el is olvasnám miket írsz. Így viszont eleve nem igazán olvasható, áttekinthető, amiket írsz, nem ehhez szokott a szemem.

2020.01.24. 11:14:08

@G. Nagy László:
Meg ha homoszexuálisok is vannak, nyilván kevesebben, mint a heterók, akkor azt is feltételezem, hogy vannak akiknek genetikailag eltér a vonzalmuk.

Mert egyébként megjegyzem, az evolúciót, szelekciót sokan abban az irányban értik félre, hogy valahogy úgy képzelik el, hogy mindig csak a legrátermettebb egyedek szaporodnak, így a hibák idővel kiküszöbölődnek. Ha ez így történne, akkor az a faj kihalna, ugyanis az adott körülmények között tökéletessé váló fajnak nem lenne lehetősége más irányba fejlődni, ha a körülmények változnak. Ezért vannak a populációban olyan egyedek is, akik nem a legfittebbekre gerjednek, de ők mindig kisebbségben maradnak.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 11:29:50

@Zabalint: "Igen, ezt mondják a tankönyvek. A probléma ezzel az, hogy mindez feltételezés. Ráadásul vannak olyan Vénusz szobrok is, amelyek a mezőgazdaság elterjedése előtt készültek."

Mit nem mondasz. Erről még soha nem hallottam. Nyilván nem fogok művészettörténeti kiselőadást tartani egy kommentszekcióban, de azoknak, akik még idetévednek az index címlap levétel után, és fogalmuk sincsen arról, hogy miről van szó, annak itt van egy viszonylag ismert adalék. https://hu.wikipedia.org/wiki/Willendorfi_vénusz
A magam részéről ezzel elengedtem ezt a szálat is.

"De nem is ez a baj, hanem sokan, mint érvet hozzák fel az elhízás relativizálására, hogy lám az őskorban is kövér volt a nőideál. Holott ez alapján nem tudhatjuk."

Fogalmam sincs, hogy ki hozza ezt fel érvnek, én még soha nem találkoztam ilyen emberrel, de ha van ilyen, akkor az illető biztosan túldimenzionálja ezeknek a művészettörténeti emlékeknek a jelentőségét a vonatkozó érvelésében, hiszen ez minden oldalról nézve fikció, és sokkal inkább szól a szobrok lehetséges/elképzelhető/legvalószínűbb/leglogikusabbnak látott céljáról, mint konkrét bizonyosságról, pléne a nőideálokról, mert sajnos az erre vonatkozó facebook-közvéleménykutatások elvesztek egy vulkánkitörésben. Én is csak ezt jeleztem, de ezt már nem írom le többször, mert a dedó nem az én műfajom, így ezt is elengedem ezzel.

"Ami Rubens nőideálját illeti,..."

Rubens nőideálja legyen az övé, nekem elég a magamé. Roskadásig van a könyvespolcom olyan könyvekkel, amelyek a szépség/korok/nők/ideálok tárgykörét elemzik, és a támának eleve könyvtárnyi irodalma van, és én adtam egy konkrét címet is, de ezt se írom le többször, így ezt is elengedem.

"Csak a többség nem ilyen."

Jómagam nem szoktam a többség nevében beszélni, amíg az adott érvelésben nincs kellően alátámasztott bizonyítékom arra, hogy ezt megtehetem, mert egyébként a többség az túl sok nekem. Amikor valaki a többséget kezdi emlegetni, rögtön nagyon óvatos leszek, és történelmi tragédiák sora szól arról, hogy a többség emlegetésének gyakran sírás a vége. Szerencsére e téma kapcsán azért ettől nem kell tartani, de ettől függetlenül a "többség nőideálja" című rész kibontását Londontól- Bagdadig és Moszkvától Jakartáig inkább meghagyom neked, te jobban átlátod nyolcmilliárd ember ízlését. Elmondtam, amit el akartam ezzel kapcsolatban mondani: a bloggertárs egy marhaságot írt le, és ez nem egy vélemény, hanem egy tény, amit éppen a fent jelzett könyvtárnyi irodalom is állandóan taglal. A szövegértelmezési kihívások orvoslását most nem vállalom be ismét, így ezt is elengedtem.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 11:45:16

@Zabalint: Nem keverek össze semmit. Lásd fent. További jó harcokat a blog.hu ösvényein, itt befejeztem.

2020.01.24. 11:46:45

@zord íjász:
"Mit nem mondasz. Erről még soha nem hallottam. Nyilván nem fogok művészettörténeti kiselőadást tartani egy kommentszekcióban, de azoknak, akik még idetévednek az index címlap levétel után, és fogalmuk sincsen arról, hogy miről van szó, annak itt van egy viszonylag ismert adalék. https://hu.wikipedia.org/wiki/Willendorfi_vénusz
A magam részéről ezzel elengedtem ezt a szálat is."

Akkor esetleg el is olvashatod a wikipedia cikket, mert egyrészt egy olyan kultúrához kötik, amely még nem foglalkozott mezőgazdasággal (te írtad), másrészt a következtetéseket a modern kor törzsi kultúráinak szokásai, valamint az ábrázolási mód alapján vonták le. És mellesleg már maga a wikipedia cikk is megemlíti a két külön teóriát, az egyik szerint pusztán a termékenységet jelezte a torzítással, a másik szerint a kor nőideálja lehetett, vagy annak az eltúlzása. De hogy ez tényleg így volt-e, azt nem tudhatjuk, ezért említettem, hogy sokan érvelnek ezzel, holott a logika fordított, teória van, amivel próbálják magyarázni, azaz fordítva nincs bizonyító ereje.

"Fogalmam sincs, hogy ki hozza ezt fel érvnek, én még soha nem találkoztam ilyen emberrel, de ha van ilyen, akkor az illető biztosan túldimenzionálja ezeknek a művészettörténeti emlékeknek a jelentőségét a vonatkozó érvelésében, hiszen ez minden oldalról nézve fikció, és sokkal inkább szól a szobrok lehetséges/elképzelhető/legvalószínűbb/leglogikusabbnak látott céljáról, mint konkrét bizonyosságról, pléne a nőideálokról, mert sajnos az erre vonatkozó facebook-közvéleménykutatások elvesztek egy vulkánkitörésben. Én is csak ezt jeleztem, de ezt már nem írom le többször, mert a dedó nem az én műfajom, így ezt is elengedem ezzel."

Hát én elég sokszor találkoztam ilyen érveléssel, de nem állítottam, hogy te is ezzel érvelnél. Te csak szájbarágósan leírtad azt, amit egyébként mindenki tud, aki megemlíti a vénusz szobrokat, én meg reagáltam, hogy az nem egy bizonyított dolog, csak egy elmélet.

"Rubens nőideálja legyen az övé, nekem elég a magamé. Roskadásig van a könyvespolcom olyan könyvekkel, amelyek a szépség/korok/nők/ideálok tárgykörét elemzik, és a támának eleve könyvtárnyi irodalma van, és én adtam egy konkrét címet is, de ezt se írom le többször, így ezt is elengedem."

Én meg arról írtam, hogy Rubens vagy bármely más festő nőideálja nem bizonyító erejű a témában, tekintve, hogy már Runbens korában sem csak ilyen festmények készültek, sőt...

"Jómagam nem szoktam a többség nevében beszélni, amíg az adott érvelésben nincs kellően alátámasztott bizonyítékom arra, hogy ezt megtehetem, mert egyébként a többség az túl sok nekem. Amikor valaki a többséget kezdi emlegetni, rögtön nagyon óvatos leszek, és történelmi tragédiák sora szól arról, hogy a többség emlegetésének gyakran sírás a vége. "

A baj az, hogy a bizonyítási kényszer a túloldalon van, mivel a mai kor nőideálja jól körülírható, még ha erős ízlésbeli eltérések is vannak. Ha valaki szerint ez testesség szempontjából valamikor máshogy volt, neki kellene bizonyítania.

"Szerencsére e téma kapcsán azért ettől nem kell tartani, de ettől függetlenül a "többség nőideálja" című rész kibontását Londontól- Bagdadig és Moszkvától Jakartáig inkább meghagyom neked, te jobban átlátod nyolcmilliárd ember ízlését. "

Nem írtam, hogy átlátom.

"Elmondtam, amit el akartam ezzel kapcsolatban mondani: a bloggertárs egy marhaságot írt le, és ez nem egy vélemény, hanem egy tény, amit éppen a fent jelzett könyvtárnyi irodalom is állandóan taglal. "

Én meg azt nem kedvelem, amikor valaki a véleményét tényként akarja beállítani, ráadásul érvelés helyett lekezelő, kioktató stílusban emleget könyvtári irodalmat, meg a saját széleskörű ismereteit. Azt bárki le tudja írni, hogy hülye vagy, baromságokat írsz, nem értesz hozzá.

"A szövegértelmezési kihívások orvoslását most nem vállalom be ismét, így ezt is elengedtem."

Ahhoz képest, hogy elengedted, mégis ebben a mondatodban is másokat vádolsz szövegértelmezési kihívásokkal. Elárulom, neked is lenne mit fejlődnöd ezen a téren. A kezdeti kioktatást is elkerülhetted volna, ha átjött volna neked, hogy ha megemlítem a vénusz szobrokat, és puszta feltételezésnek nevezem azt, amivel magyarázzák a készítésüket, akkor tisztában vagyok azzal is, hogy mik ezek a feltételezések, de te mégis fontosnak érezted, hogy hülyének nézve leírhasd.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 11:52:28

@Zabalint: "Akkor esetleg el is olvashatod a wikipedia cikket,..."
Nem kell elolvasnom. Diplomáztam belőle. Kitűnő eredménnyel. Mindent tudsz.

G. Nagy László 2020.01.24. 11:55:51

@zord íjász:

"Elmondtam, amit el akartam ezzel kapcsolatban mondani: a bloggertárs egy marhaságot írt le, és ez nem egy vélemény, hanem egy tény, amit éppen a fent jelzett könyvtárnyi irodalom is állandóan taglal."

Megértelek, hogy nincs kedved, sem időd, sem energiád a vitára. Elnézhető az állandó fölényeskedés is, bár szimpatikussá nem tesz. De az kurvára nem állja meg a helyét, hogy ez TÉNY. Szerintem sokkal inkább egy téves gondolat. Én sem akarom ismételni magam: a könyvtárnyi irodalom, amiről beszélsz, talán nem a legmegfelelőbb szakterületről jön. Tényleg tisztelem a tudásodat, s még csak azt sem állítom, hogy a művészettörténet, vagy a kultúrantropológia nem vihet el az igazsághoz. Ám ha elzárkózol a biológiának a tanulmányozásától, a legélesebb fegyveredet hagyod otthon.

A történelemnek, az evolúciónak kitapintható egy nagyon is következetes szála. Ha valami ettől eltér, azt érdemes megvizsgálni. Lehet, hogy csupán zsákutcákról van szó. Marx is azt gondolta, hogy a kommunizmus felé száguld az emberiség vonata, de ma már látjuk, hogy csupán csúnya kitérő volt. A szexuális vonzódás olyan elemi fontosságú és olyan mély gyökerű, hogy fura korok, fura népek, fura divatirányzatok maximum ideig óráig képesek mellékvágányra terelni a trendet. Azon pedig érdemes volna elgondolkodni, hogy vajon az ismeretterjesztő könyvek, filmek, előadások mire fókuszálnak. Te vajon a furcsaságokat emelnéd ki, ami elenyésző jelentőségű, de érdekes, avagy a trendet hangsúlyoznád, ami ugyan meghatározó, de tíz oldalnál többet nem tudsz vele megtölteni?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 11:58:17

@G. Nagy László: "De az kurvára nem állja meg a helyét, hogy ez TÉNY."

Ha te mondod.

2020.01.24. 12:19:46

@G. Nagy László:
A kommunizmus, mint hasonlat már csak azért is jó, mert azon kívül, hogy társadalmilag valóban egy kitérő, még művészetileg is jó hasonlat lehetne. Ugyanis ha 20 ezer év múlva az adott korszak társadalmának ismerete nélkül előásnának kommunista művészeti emlékeket, akkor ugyanúgy tévútra vinne, ha az alapján próbálnának következtetéseket levonni a kor embereinek életmódjára, vagy akár konkrétan a nőideáljára. Ugyanis akkor a művészet pártirányítás alatt állt, a művészek nem azt ábrázolták, ami nekik tetszett, nem is azt, ami a fogyasztóknak tetszett, hanem amit elvárt tőlük a vezetés. Így kerülhettek pl. egyes közintézmények falaira kimondottan férfias, izmos nőket ábrázoló művek, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a kor férfiai ilyenekhez vonzódtak volna. Nyilván volt, aki igen, de irreleváns, mert az ábrázolás eleve nem is szexuális célzatú volt. De azt a kontextust nem értheti meg egy 20 ezer évvel később élő ember (szándékosan írtam ilyen távolságot - Rubens motivációját megfelelő kutatással meg lehet ma érteni)

G. Nagy László 2020.01.24. 12:23:04

@Zabalint:

"Így kerülhettek pl. egyes közintézmények falaira kimondottan férfias, izmos nőket ábrázoló művek"

Elvtársnő, hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának! :)

G. Nagy László 2020.01.24. 12:35:39

@zord íjász: Csak hogy még egy tudományágat iderángassak, szó szerint idéznék az 50 pszichológiai tévhit című könyvből (Lillenfeld, Lynn, Ruscio, Beyerstein):

Tévhit: A szépség teljes egészében a szemlélőtől függ.
Tény: A fizikai vonzerő sztenderdjei nagy kultúrközi hasonlóságokat mutatnak.

Irgalmatlan sok pszichológiai kutatás támasztja alá, hogy Kamcsatkától a Tűzföldig a többség Palvin Barbit választaná és nem Tank Arankát.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 13:07:38

@G. Nagy László: "Csak hogy még egy tudományágat iderángassak,..."

1. Már a biológiát sem kellett volna. Azt a könyvet, amit javasoltam, egy zoológus-etológus írta.
2. Pszichológia? Vizsgáztam belőle. Kitűnő eredménnyel. Elengedhetetlen feltétele volt a diplomának, és a tantárgy tanárától mindenki rettegett...engem kivéve. Engem megpróbált rábeszélni, hogy legyek pszichológus, pedig a vizsgám csak 15 másodpercig tartott, mert azonnal levette az első két mondatból, hogy az egész tananyagot kenem-vágom. Tekintélyes mennyiségű időt töltöttem az intézet (pszichológia) könyvtárában. Mindent tudsz.
3." Természetesen a hozzászólásod többi részével semmi gondom, mert az a bizonyos klasszikus vágy-és szépséghideál egy létező dolog,..." Ezt írtam. Rejtély számomra, hogy mit akarsz megcáfolni, de annyira azért nem érdekel. A többség dolgában pedig majd a @Zabalint: kommentelőtárssal körbefényezitek egymást, én nem tartom nektek a gyertyát.

2020.01.24. 13:23:13

@zord íjász:
Körbefényezzük egymást? Ez kurva jó, olvass bele egy másik cikk alatti kommentfolyamba :-)

Inkább te fényezed magadat, és adod elő a mindenhez értőt, ahelyett, hogy érvekkel reagálnál. Senkit nem érdekel, hogy vizsgáztál pszichológiából. Az már különösen vicces, hogy az előbb a diplomádat hoztad fel érvként, most meg hogy G. Nagy László a pszichológiát említette, most már csak egy vizsgát emlegetsz, mint tekintélyelvű "érvet". Én is kurva sok tárgyból vizsgáztam, többek között pszichológiából és fejlődéslélektanból is, ez mégsem jelenti azt, hogy az adott témák szakértője lennék, sőt. Amiből diplomám van, az azzal kapcsolatos vitákban is fenntartom a tévedés, rosszul tudás jogát, és mellesleg érvelek, nem a diplomáimat emlegetem...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.01.24. 13:39:11

@Zabalint:".. és mellesleg érvelek, nem a diplomáimat emlegetem..."

1. Hogy te mit csinálsz ezen a kommentfalon, arra én vastagon szarok. Ez nem az én dolgom, hanem a tied, meg a házigazdáé.
2. A diplomámat és a vizsgámat nem érvként hoztam fel, hanem tényként: nem a partvonalról ugatom azt, amiről beszélek.
3. Nem állítottam, hogy tévedhetetlen vagyok, soha, sőt leírtam, hogy nem hivatkozok olyasmire, amire nincs cáfolhatatlan/meggyőző/hiteles bizonyítékom, és én még a "többséget" sem emlegetem, mint...érvet.

G. Nagy László 2020.01.24. 13:46:54

@zord íjász:

"Már a biológiát sem kellett volna. Azt a könyvet, amit javasoltam, egy zoológus-etológus írta."

Akkor biztos nem szerepel benne olyan ökörség, hogy a homo sapiens szexuális vonzalmi kapcsolói tájak és korok szerint eltérőek. Nézd el nekem, hogy egy délelőtt alatt nem faltam fel Desmond Morris: testbeszéd című könyvét, de felvettem a bakancslistára és tavaszig biztosan elolvasom.

Cserébe javaslok én is párat, köztük igazi klasszikusokat: Allan Pease: Testbeszéd; Richard Dawkins - Az önző gén; Geoffrey Miller: A párválasztó agy (ez a legátfogóbb); Joe Quirk: Prűdek és paráznák. Mind remek olvasmányélmény.

"2. Pszichológia? Vizsgáztam belőle. Kitűnő eredménnyel."

Újra és újra meghajlok a tudásod előtt. Ám egyrészt felesleges folyton a felkészültségedet bizonygatni, egyetlen kommented is elég ahhoz, hogy lássam az intelligenciádat. Tényleg engedd el ezeket a köröket, meg vagyok győzve. Mindazonáltal az én szememben még a római pápa sem tévedhetetlen, pedig sokkal többet tud teológiából mint jómagam. Szóval: elhiszem, hogy tanultál pszichológiát és biológiát is, csak talán pont a vonatkozó fejezetekről nem esett szó.

"Én azt mondtam, hogy a szépségideálok sem földrajzi, sem kulturális, sem térbeli sem időbeli viszonyban nem azonosak és nem is változatlanok, hanem mindig is változóak voltak, függetlenül attól, hogy a bloggertárs által leírt klasszikus szépségeszmény természetesen létezik."

Abban igazad van, hogy ennél a mondatnál nem álltunk meg egy szóra, ám nézd el nekem: egész este pókereztem, nem volt időm a kommentekre reagálni. Valójában mit jelent ez a mondat, melynek két fele mintha ellenmondana egymásnak?

"Rejtély számomra, hogy mit akarsz megcáfolni"

Mintha azt írtad volna két helyen is, hogy marhaságot állítok, és akkor még igazán liberális, udvarias és visszafogott voltál :) Konkrétan ezt szeretném megcáfolni. Őszintén mondom: nem az ego hajt, hanem az igazság keresése. Piszok szar volna, ha tévhiteken alapulna a teljes életfilozófiám.

2020.01.24. 13:57:16

@zord íjász:
3. Ehhez képest te állítottad be a véleményedet tényként.

eßemfaßom meg áll 2020.01.24. 15:53:15

@Zabalint: a nemkövérség az mifelénk még nem elégséges feltétele a jónőségnek, szóval egyelőre ott tartunk, hogy van egy transzvesztita arcú, mellnélküli nemkövér nőnk akit jónönek44!!444 kellene tartanunk mert még mindig nem tudom miért

Attilajukkaja 2020.01.24. 15:59:52

@élhetetlen:
"Nem, nem kevertelek össze senkivel, de mivel arra válaszoltam, amit kunzoo írt neked, gondoltam jogod van látni, hogy beleszóltam a kettőtök beszélgetésébe."
Aha, így már értem! :o)

"Erre válaszoltam kunzoonak: “Attól mert valaki jó apa, nem biztos hogy jó férj. Avagy jó partner az ágyban.”, hogy esetleg fejre állítva látja a dolgokat. Bocs."
Én kérek elnézést, hogy nem értettem meg elsőre.
És egyetértek. Norbink is megcsalta a kétgyermekes, ámde "tökéletes" testű Rékáját. Lehet, hogy jó apa, de jó férjnek nem nevezném az ilyet. Lehet, hogy Réka emiatt tömte ki a mellét zsírszövet hiányában szilikonnal. Reménykedett, hogy így legalább nem kúr annyit félre a férje.

Attilajukkaja 2020.01.24. 19:36:39

@copass:
Ez egy régi videó. Ezek után meg megcsalta a Rékáját, ki tudja hányszor.

copass 2020.01.24. 20:17:07

volt még a szívbeteges sztori!:D "Norbi érezte úgy, hogy lépnie kell, ki kell szállnia a nyugodt családi fészekből, élnie kell, csajozni, nehogy lemaradjon valamiről."
azenber!:D szívbeteg vagyok, nem az hogy a családommal maradok. hanem megdugok minden nőt akit csak lehet, nehogy lemaradjak valamiről! azosztigen!:D
az egyenes beszédes videót is érdemes megnézni!:D
www.youtube.com/watch?v=egJxSUCx_6g

Almandin 2020.01.24. 21:50:08

@Andy73: Ne haragudj, de ekkora baromságot rég olvastam-miszerint a szexualitásnak csak a párválasztásig és akkor is csak alárendelten lehet szerepe. Ilyet csak prűd vagy aszex ember tud leírni. A nemiség szerepe nem szűnik meg a házasságkötés után!
Sajnos a szeretet és a nemi vágy nem jár kéz a kézben. Ha az utóbbi tartósan nincs jól kielégítve, abból mindig lesznek bajok egy házasságban. Sajnos lehetnek olyan helyzetek, amikor undor alakul ki a házastárs testével kapcsolatban. Ha társadalmunk elfogadóbb lenne a nyitott házassággal kapcsolatosan, akkor sok ilyen házasság menthető lenne. Ehelyett a következők vannak:
1.: Beletörődés abba, hogy taszítja a házastárs teste, leszokás a szexről, következményként depresszió, alkoholizmus, pszichés eredetű betegségek, nagyobb esély az idő előtti halálra.
2.: Titokban szeretőzés.
3.: A taszító társ elhagyása, új kapcsolat vagy házasság.
Egyik se jó. Ha a probléma orvosolható, rá lehet venni fogyásra az illetőt. Ez még sikerrel is zárulhat. Esetleg a partner meg tudja szokni a hízott párját, ez a ritkább, mert a nemi undor nehezen leküzdhető.

Neve Felhasználó 2020.01.27. 01:13:05

Nem tudom, mennyi nő hagyja el magát szülés után, és emiatt elhízik, azt meg főleg nem tudom, hogy emiatt hány válás következik be, de az biztos, hogy a mainstream médiában nőket kritizálni manapság már szinte tiltott kategória.

Schobert ott követte el a hibát, hogy kipécézte az elhízottak tömegéből a gyereket szülő nőket, ami gyakorlatilag blaszfémia, elvégre a szülő nők azok manapság "hősök", akik feláldozzák magukat.

Persze túloz, leegyszerűsít, és ráadásul fogalmazni sem tud normálisan, de ilyen sarkítások és vérprimitív, provokatív leegyszerűsítés a bulvár, és a közösségi médiában bevet szokás. Mindenesetre, ahogyan ezt ő maga is elismeri, "PR bombát" akart robbantani, és ez, úgy tűnik, a maga módján sikerült is.

A férfiak szexualitása meg nyilvánvalóan vizuális jelegű. Kérdés, mennyire alapvető dolog, hogy egy 50-es házaspár ugyanúgy kívánja egymást, mint 25 évesen kívánták. A férfiaknak a változatosság is kell hozzá, hogy a libidójuk fennmaradjon, ami monogámia esetén korlátos, aztán mégsem válik minden férfi. Szóval, ja, a férfiak jellemzően a fiatal, vonzó, karcsú nőket tartják vonzónak, mégsem csalja meg, vagy válik el minden férj a feleségétől. Úgyhogy ez bonyolultabb annál, mint sem hogy a férfi azt a nőt veszi el, amelyiket megkíván, és addig marad házas a nővel, amíg az kívánatos számára.

Mindenesetre a keto csiga most csak 249.- Lényegében erről szól ez az egész ingyencirkusz.

2020.01.27. 11:56:56

@eßemfaßom meg áll:
Akkor olvasd el újra, miről volt szó.

Attilajukkaja 2020.01.27. 12:28:56

@Neve Felhasználó:
"ez bonyolultabb annál, mint sem hogy a férfi azt a nőt veszi el, amelyiket megkíván, és addig marad házas a nővel, amíg az kívánatos számára."
Így van, de ezt szerintem Norbi is tudja, csak gátlástalan módon, PR céllal dobta be a témát. Nem zavarja, hány embert sért meg ezzel, csak róla beszéljenek. Ügyeskedni is tudni kell, és ehhez neki külön tehetsége van!
"Mindenesetre a keto csiga most csak 249."
Mármint a magyar gazdagok listáján? Vagy hol?

copass 2020.01.27. 22:10:48

kezdődik...gondolom csökken a bevétel...
persze már próbált bocsánatot kérni, mondani se kell hogy azt is szarul csinálta...
index.hu/gazdasag/2020/01/27/szerzodest_bont_norbival_az_egyik_update_franchise_uzlet/
süti beállítások módosítása