téveszmék

téveszmék

"Anglia a világ (szellemi) műhelye"

2022. december 12. - G. Nagy László

buckingham-palace.jpg

 

Van egy ország, amely olyan szellemi óriásokat adott a világnak, mint William Shakespeare, John Locke, John Stuart Mill, Charles Darwin, Bertrand Russel, vagy épp Stephen Hawking. És ugyanez az ország most szemmel látható módon elindult a totális elhülyülés útján. Elég csak bepillantanunk a Buckingham palotába, hogy megértsük, miért tart ma ott a világ, ahol. Elég csak egy jelentéktelen bulvárhír erejéig beleszagolnunk a nyugati levegőbe, s már nem is csodálkozunk azon, hogy a 21. században, a Föld jólétének csúcsán mekkora ökörségekre vagyunk képesek. Káoszteremtéssel, karanténokkal, háborúkkal és szankciókkal büntetjük saját magunkat, mintha valami elborult szekta mazochista tagjai volnánk mindannyian. Az őrület a tettek mélyén, a megváltozott gondolkodásmódban keresendő.

 

A hír a következő: a 86 esztendős Lady Susan Hussey - II. Erzsébet egykori udvarhölgye és bizalmas barátja, Vilmos trónörökös keresztanyja - több mint hatvan év szolgálat után távozik a Buckingham-palotából. Az ok: rasszista botrányba keveredett... Történt ugyanis, hogy az idős asszony egy fogadáson szóba elegyedett a színes bőrű Ngozi Fulanival, a Sistah Space nevű szervezet vezetőjével, s a beszélgetés során annak származására is rákérdezett. Fulani többször is elmondta: Nagy-Britanniában született, brit állampolgár. Susan Hussey nem hagyta annyiban. Felmenőiről kérdezve kiderült, hogy a szülők a karibi térségből érkező bevándorlók. "Na, tudtam, hogy a végén eljutunk idáig, tehát maga karibi!" - csettintett diadalmasan az egykori udvarhölgy, mintha egy nehéz rejtvényt fejtett volna meg. Nos, ennyi a bűne. Ennyi az egész sztori. Ngozi Fulani a Twitteren közzétette a csevegés részleteit, s ez elég is volt ahhoz, hogy egy 62 éves pályafutásnak véget vessen. A brit királyi család hivatala közölte: "Elfogadhatatlan és mélységesen sajnálatos megjegyzések hangzottak el a párbeszéd során." Vilmos herceg szóvivője külön nyilatkozatban szögezte le, hogy a rasszizmusnak nincs helye a brit társadalomban, és a rendezvényen elhangzott megjegyzések elfogadhatatlanok voltak. Ezzel párhuzamosan Ngozi Fulani intézményes rasszizmusról posztol, és szinte elélvez a gyönyörűségtől, hogy eljátszhatja az áldozat szerepét... A kérdés számomra immáron nem az, hogy mi lesz az angol társadalommal, mert az már szemmel láthatóan elveszett. (Egy egészséges közösség erőteljesen felzúdulna a történteken, ám a britek agyát már érzékezhetően, s tán visszafordíthatatlanul átmosta a progresszió.) A kérdés az, hogy mi itt, Közép-Európában képesek vagyunk-e még józanul értelmezni ezt a látszólag jelentéktelen, ám nagyon is beszédes történetet. Adott egy 86 esztendős nénike, akinél már egyáltalán az is csoda, hogy jár-kel, mozog, kommunikál és még nem ment el teljesen az esze. Tudjuk azt is, hogy egész felnőtt életét a királyi család szolgálatában töltötte; lehet némi fogalma a diplomáciáról. Ez az idős asszony - érzékelhetően minden bántó szándék nélkül, sőt inkább közvetlenül és barátságosan - beszélgetést kezdeményez. Az ő kommunikációs eszköztárában még nem számít udvariatlanságnak, ha megkérdezzük, honnan való a másik. Ezt a gesztust a világtörténelem békés időszakaiban soha, sehol nem tekintették tolakodóan bántónak, sőt mindig is az érdeklődés, a másikra való odafigyelés megnyilvánulásának számított. Ma, Londonban: ez maga a tömény rasszizmus. Mindegy, mi volt évezredeken át. Mindegy, hogy a szándék barátságos. Csak meg lehessen sértődni rajta! Gondoljuk bele, mi történik, ha minket kérdeznek meg egy társasági összejövetelen! Kihúzzuk magunkat, és büszkén közöljük: magyarok vagyunk. Egy percig sem érezzük bántónak a kérdést, s pláne nem érezzük szégyellnivalónak a származásunkat. Ha némi lélektani igényességgel közelítjük a témát, azt fogjuk találni, hogy rasszista attitűdöt kizárólag Ngozi Fulani mutatott azzal, hogy pironkodik felmenői miatt. Ő már egy büszke brit, aki mélyen megveti múltját, s a karibi térség lakóit. De a posztmodern 21. század nem őt bünteti vállalhatatlan hozzáállása miatt, hanem azt az ártatlan öregasszonyt, aki szelíd csevejt kezdeményezett... Ami pedig messze a legszomorúbb: a királyi család az élére áll ennek az elmebeteg gondolkodásmódnak. Ezek után kitől várhatnánk, hogy őrizze mindazt a hagyományt, értéket és az értelem fényét, melyet megóvni érdemes?

 

Azt mondják: ez a legnagyobb rasszista botrány azóta, hogy Harry herceg és felesége, a részben afroamerikai származású Meghan interjút adott Oprah Winfrey-nek. A kétórás műsorban szó esett azokról az időkről, amikor Meghan még első gyermekét várta, s a királyi udvarban felmerült a kérdés: vajon milyen lesz a bőrszíne a kicsinek. Harry elmondta, e rasszista megnyilvánulások jelentős szerepet játszottak abban, hogy Amerikába költöztek. Értjük ezt? Feleségül vesz egy igazi bombacsajt, egy sikeres színésznőt, akivel a nők 99%-a boldogan cserélne, majd azon mimózáskodik, hogy a bőrszín kérdése egyáltalán szóba kerül. Ez valami olyan mélységesen mély ostobaság, hogy a közép-európai blogger csak értetlenül pislog. Hiszen Harry választásában megkérdőjelezhetetlen motiváció a fizikai vonzalom. Meghan vonzerejének pedig ugyanígy megkérdőjelezhetetlen alkotóeleme az afro-amerikai vérvonal. Mi ezzel a baj? Miért nem lehet azt válaszolni az érdeklődőknek, hogy remélhetően az anyuka szépségét öröklik majd a gyerkőcök? Ami engem illet: márciustól októberig sűrűn napozom, novembertől februárig pedig szoláriumba járok, hogy legyen némi színem. Mit nem adtam volna egy félvér szülőért... De egyáltalán: miért kell tabutémává tenni a bőrszínt? Ha van valami, ami képes konzerválni minden valódi rasszizmust - nem a királyi udvarét, mert az érzékelhetően nem létezik -, úgy a kibeszéletlenség, a tabusítás ennek a legjobb eszköze. Tucatnyi cigány származású cimborámmal olyan simán és gátlástalanul beszélgetünk mindenféle etnikai kérdésről, mintha egy focimeccset, vagy egy pókerpartit elemeznénk. Valójában ez a közeledés, ez a barátság alapja. Abból semmi jó nem származik, ha mindenki látja az elefántot a nappaliban, de senki sem meri a nevén nevezni.

 

Itt tart ma Anglia. Rasszizmust lát ott, ahol ennek nyoma sincs, de képtelen felismerni, ha ténylegesen felüti a fejét. Mindent megtesz azért, hogy tabusítsa a témát, holott pontosan tudható, hogy a kibeszélés az egyetlen gyógyír. A cél pedig nem is kérdéses: életben tartani, folyamatos muníciót szolgáltatni az áldozatiság kultúrájának. Mindezt persze simán lesöpörhetnénk az asztalról, mondván: minket Magyarországon e kérdés nem érint. A valóság az, hogy nagyon is érint. A cigányság beilleszkedése több száz év elteltével sem valósult meg maradéktalanul, s ha az angolok progresszív mintáját követjük, úgy nem is fog soha. De a kérdéses jelenség nem csupán effajta primer tanulsággal szolgál. Az áldozatiság kultúrája azt hirdeti: szégyellje, ostorozza, büntesse magát mindenki, aki nem tartozik semmiféle áldozati csoportba. Ebből a gondolkodásmódból, ebből az alaptalan, de kollektív bűntudatból fakad a korlátlan bevándorlás támogatása, a szivárványos ideológia, a rendőrség és a határvédelem bénultsága, a fehérellenesség, a férfigyűlölet, a beteg létformák istenítése, a focisták térdepeltetése, de még a szankciós politika is. Semmi sem fontosabb, mint hogy kimaradjunk ebből az egész őrületből. Ennek az első lépcsőfoka az, ha képesek vagyunk kiröhögni Ngozi Fulanit, Meghant és Harryt, valamint az egész brit királyi udvart.

 

Valaha nagyra becsültük Britanniát. A zenéjüket, a focijukat, a tudósaikat, az egész kultúrájukat. Ma ott tartunk, hogy a VB negyeddöntőjét nézve képesek vagyunk a franciáknak szurkolni; s szinte már csak a Monty Python-csoport aranyköpéseit idézzük: "Hülye angolok, angol hülyék!"

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6417998318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.14. 16:47:59

@HypocritSlayer: hát, az eszed már nem lesz fejlettebb. Demencia?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.14. 16:49:45

@cvsvrs: és itt megint nem erről van szó. Ha valaki Mezőkövesden született, de matyó, akkor vallhatja magát magyarnak?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.14. 16:51:02

@HypocritSlayer: a rasszista dumávsl nem én égtem be, a kedvenced nem tudja értelmezni a fogalmat.

2022.12.14. 17:19:57

@Igazamvanvagyigazamvan?:
ha a szülei magyarok és a matyóföldön nemzették, akkor a magyar nemzethez tartozik, a matyó nemzetséghez. "tősgyökeres" matyóföldi. ha nem ott született, hanem csak valamiért mezőkövesdre vagy környékére költözött, akkor a matyó társadalom tagja. a matyóföldi népesség társult tagja. mezőkövesdi gazdasági társaságnak dolgozik, vagy matyóföldi kulturális társulatnak. egy mezőkövesdi, vagy környéki magyar matyó. és ebben semmi sértő nincs.

IdomitottFoka 2022.12.14. 17:23:55

@G. Nagy László: Most már téged.
"A jobbos, az egészséges a saját felelősségét firtatja, a balos mindig a másikat, a világot (a tőkést, a férfit, a fehér bőrűt, a heterót)"
Lécci mutass már rá a jobbos térfélen lévő saját felelősség keresésére.

baalint1 2022.12.14. 18:14:43

A hiszti emiatt szerintem is túlzás, de elárulom neked, hogy Magyarországon sem illik firtatni valakinek a származását. Nem fognak rasszistának bélyegezni, ha megteszed, de ha nem vagy barátja az illetőnek, hanem egy kollégád vagy egy random idegen, akkor nem kérdezel mondjuk rá a bőrszíne, arcvonásai alapján, hogy cigány felmenői vannak-e. És ennek semmi köze a liberalizmusoz vagy a te újbeszéledet használva a progresszióhoz. Valójában épp konzervatív körökben számít durvább illetlenségnek rákérdezni az illető származására.

Személyes példa, hogy volt olyan munkatársam, akiről gyanítottam, hogy meleg, de sosem kérdeztem rá, akkor sem, amikor egy környékről beszéltünk, és ő megjegyezte, az exe arrafelé lakott, így sokat járt arra egy időben, de nem nevezte meg az exe nemét. Másik példa, a főnököm bőrszíne és arcberendezése alapján elképzelhető, hogy cigány származású, esetleg valamely déli népből valók az ősei, és csak annyit tudok, hogy ő itt született. Nem fogok rákérdezni, ahogy ő sem kérdez tőlem hasonlókat, egyedül a szülővárosomat tudja. Erősen indiszkrét lenne, ha azt kérdezné, pl. nagyszüleim hol születtek, mi volt a foglalkozásuk, magyarok voltak-e.

Az a fura egyébként, hogy manapság épp a magukat konzervatívnak vallók kérdőjelezik meg leginkább a konzervatív értékrendet, és megpróbálják progressziónak beállítani, ha a liberálisok velük szemben tudnak az illem szerint viselkedni. A brit királyi családban régen is más volt a mérce illemben és botrány volt belőle, ha eltért valaki ettől, semmi különös nem lenne ebben az ügyben sem, ha nem lenne ez is beskatulyázva woke-nak, progressziónak.

Vagy hogy egy más példát mondjak, még nem sokkal a metoo előtt pont magukat konzervatívnak vallóktól hallottam, hogy teljesen normális, ha bármiféle előzetes interakció nélkül elkezdik tapogatni a nők seggét a diszkóban, meg előadták, hogy Oroszországban még ennél durvábbat is meg lehet tenni, mert az milyen jóféle konzervatív társadalom. Hát bocsánat, nekem a konzervativizmusról pont nem ez jut eszembe, hanem az, hogy még a kölcsönösségen alapuló taperolásért is erkölcsrendészetet hív, egy normál ember, aki középen van vagy liberális, az a kölcsönösséget elfogadja, hiszen a kettejük dolga, az egyoldalú taperolást meg nem. Ehhez képest az elmúlt másfél-két évtizeden az alpári tahóságra kezdtek konzervatívnak nevezett ideológiát építeni, és ha ez már a liberálisoknak sem tetszik, akkor megy a duma, hogy pc, woke meg progresszívok.

baalint1 2022.12.14. 18:19:00

Hozzáteszem még, én például szívesen beszélek magamtól az őseimről, szóval nem erről van szó, bár én konkrétan nem tudok nem magyar őst megnevezni, nyilván családfakutatással én is biztosan találni, de tájegységileg azért van változatosság. De ez nem ugyanaz, mint megkérdezni valakitől, hogy pl. milyen szép barna bőröd van, nincsenek esetleg mediterrán őseid?

baalint1 2022.12.14. 18:24:16

Csak a te leírásod alapján, mert nem olvastam el semmilyen eredetit az ügyről, én nem szoktam cherry pickingelni a felháborító "progresszív" ügyeket:
Ha megkérdezel valakit a származásáról, és azt mondja hogy ő itt született magyar, akkor az egyben azt is jelenti, hogy nem kíván arról beszélni, hogy az ősei honnan származnak.

Hangsúlyozom, szerintem is túlzás ezért valakinek nekimenni így, de maga az alapvetésed, hogy ez ne lenne illetlenség, teljesen fals. A származásunk olyan személyes információ, mint ha egy kövér nőt a tömegéről kérdezgetnél vagy egy idős embert a koráról. Lehet, hogy valakinek nem számít, más meg megsértődik, de ha akar róla beszélni, úgyis beszél róla, ha pedig az első próbálkozást hárítja, akkor végképp nem érdemes firtatni.

Félreértés ne essék, az őszinteséget pártolom, de ennek nem része az, hogy másoktól elvárjam, hogy mindent elmondjanak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 18:47:37

@baalint1:

"nem kérdezel mondjuk rá a bőrszíne, arcvonásai alapján, hogy cigány felmenői vannak-e"

A karibi népviselettel a nő szinte felhívott keringőre: ez az infó alapjaiban rengeti meg a rasszizmust óbégatók érvelését.

Ha egy összejövetelen mindenki semleges öltözetben jelenik meg, míg valaki egy az adott országban nem széles körben ismert, mondjuk zulu népviseletben, akkor joggal feltételezem, hogy ezzel üzenni akar valamit. Vagy azt, hogy a zulu nép/törzs tagja, vagy azt, hogy bár már beilleszkedett nálunk, azért őrzi népe hagyományait, identitásának a zulu hovatartozása is részét képezi.

Mivel pedig világos, hogy jelezni, mondani akar valamit, alapvető udvariasság, hogy az ember erre udvariasan érdeklődve rákérdez - hiszen bár a beszélgetést ő kezdeményezi, erre nyomós okot a zulu népviseletbe öltözött nő adott.

Ha aztán a kérdésre folyton kitérő válaszokat kap, akkor zavarba esik: hiszen ez a nő az öltözetével mondani akar valamit, akkor most miért tesz úgy, mint aki nem érti, mire vagyok kíváncsi, mert hát elég egyértelműen kérdeztem.

Itt nem a néni volt udvariatlan, hanem a fekete nő. Raszizmus pedig fel sem merülhet.

A főnöködre lefordítva: Normál körülmények között nem kérdezem meg a vélhetően félcigány főnöknőmet, vajon cigány-e, vagy hogy melyik cigány törzshöz (oláh, beás - a köszörűsre rá ne kérdezz, mert azt minden cigány lenézi, miközben ők nem rasszisták, hanem épp a rasszizmus áldozatai) tartozik.

Ám ha egy nap cigány népviseletben jelenik meg a munkahelyen, akkor bizony nem udvariatlanság a kérdés - sőt épp a kérdés elmaradása lenne udvariatlanság.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 18:53:05

@baalint1:

"A származásunk olyan személyes információ..."

Kivéve ha hívjuk fel rá hangsúlyosan a figyelmet - ahogy azt a fekete nő tette.

Gyakorlatilag óriási betűkkel kiírta magára - csak éppen a társaság számára ismeretlen nyelven.

Azt meg ugye te is elfogadod, hogy illetlenség olyan nyelven szólni egy társaság tagjaihoz, amelyet azok nem értenek. De ha vki mégis megteszi, akkor nem kell megsértődni, ha valaki rákérdez, mit is mond.

baalint1 2022.12.14. 18:56:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Odáig stimmel, amit írsz, hogy nem volt illetlen rákérdeznie emiatt, de miután azt a választ kapta, hogy született brit, egyértelműnek kellett volna lennie, hogy nem akar beszélni a származásáról, nem akar ilyesmit üzenni az öltözetével, mint amit bele próbálsz látni. Innentől kezdve illetlenség volt ezt az irányt forszírozni. Rasszizmus valóban nem, de illetlenség.

"Ám ha egy nap cigány népviseletben jelenik meg a munkahelyen, akkor bizony nem udvariatlanság a kérdés - sőt épp a kérdés elmaradása lenne udvariatlanság."

De ha kitérő vagy nemleges válasz után tovább firtatom az őseit, akkor az már egyértelműen illetlenség. Nehéz ezt a részét átfordítani cigányok esetére, hiszen ők itt élnek, de ha mondjuk ezt egy nem itt élő népcsoporttal tenné, akkor ha azt mondja, hogy nem, ő magyar, itt született, akkor már nem illik tovább kérdezgetni.

Ja, és még egy fontos tényező, hogy ha egy eredeti szőke hófehér bőrű, arcformára nagyon nem cigányokhoz hasonló kinézetű ember öltözik be cigánynak, akkor fel sem merülne a kérdés, inkább az merülne fel, hogy érdekli a cigány kultúra, mit tud róla, és akkor lehet vele erről beszélni. Szóval itt sem csak az öltözet lehetett, ami triggerelte a kérdést.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 18:56:31

Kivéve ha MAGUNK hívjuk fel rá hangsúlyosan a figyelmet

baalint1 2022.12.14. 19:02:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Rákerestem erre az emberre. Tánctanár volt meg hagyományörző, és nem a karibi kultúrával kapcsolatban. Nincs olyan összefüggés, amire rá próbálsz mutatni. Wikipedia szerint egyébként:

"According to Fulani's account, Lady Hussey repeatedly asked Fulani where she was "really" from after Fulani said she was born and raised in the UK"

Ami azért nagyon nem ugyanaz, mint amit G. Nagy elvtárs írt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 19:08:14

@baalint1:

"inkább az merülne fel, hogy érdekli a cigány kultúra"

Természetesen, ezt senki nem vitatja. Ez esetben más kérdések hangzanának el. De abban sincs semmi rossz, ha egy gyanithatóan vagy egyértelműen cigánynak tedzek fel kérdést.

Persze a cigány példa - mint a legtöbb példa - nem tökéletes, hiszen a cigányok évszázadok óta itt élnek velünk. Na meg az etnográfusoktól eltekintve egy cigány az egy cigány, akiről mindenki tudja, hogy sok száz éve valahonnan Indiából jöttek, így a származásra eleve rá sem kérdezünk. Egy néger esetében viszont már egészen más a helyzet, nagyon sok országból, térségből érkezhetett, az ősei sem csak Afrikából érkezhettek Nagy-Britanniába. Vagyis a kérdésnek a cigánnyal ellentétben van értelme.

baalint1 2022.12.14. 19:15:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Meg a cigányok nagy része nem is tudja olyan szinten a származását, nála a származásbeli identitás annyi, hogy magyarországi cigány vagy annyi, hogy magyar, attól függően minek vallja magát.

Ja, csak négereknél meg az érzékeny téma, hogy konkrétan az illető karib-tengeri volt, tehát odahurcolt rabszolgák lehetnek a leszármazottai. Hogy erről kinek és hogyan beszél szívesen, az az ő döntése, ha elkezdik nyaggatni vele, hogy valójában honnan származik, miután megmondta, hogy ő született brit, akkor az illetlenség.

De egyébként is illetlen a kérdés, most gondolj bele, mi van ha mondjuk a válasz a kérdésre az, hogy a nagypapám egy strici volt, a nagymamám prosti, a másik ágon pedig bérgyilkos és tolvaj?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 19:33:53

@baalint1:

"De ha kitérő vagy nemleges válasz után tovább firtatom az őseit, akkor az már egyértelműen illetlenség."

Dehogy! Az az illetlenség, sőt tahóság, ha valaki szinte ordítva jelzi, hogy mondani akar valamit, oszt amikor megkérdezik, akkor kitérően válaszol.

Képzeld el, hogy egy társaságban a házigazda kedves szavakkal megkínál egy pohár itallal, ám amikor felé nyúlsz, folyton elhúzza előled. Itt ki a bunkó?

"Tánctanár volt meg hagyományörző, és nem a karibi kultúrával kapcsolatban. Nincs olyan összefüggés, amire rá próbálsz mutatni."

Már hogyne lenne: mint a végén kinyögte, karibi származású. De ha nem az lenne, a népviselettel skkor is jelezni akart valamit - vagy legalábbis tudnia kellett, hogy ezt mások így értelmezik. Az már lényegtelen, mit akart mondani, mert hiszen éppen erre kérdeztek rá.

De azt hiszem, fölöslegesen nyüstöljük itt egymást, az efféle vitákra nagyon nem az jellemző, hogy egyikünk meggyőzi a másikat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 19:38:50

@baalint1:

"Hogy erről kinek és hogyan beszél szívesen, az az ő döntése"

Erről már akkor döntött, amikor karibi népviseletbe öltözött, ami a társaság hagyományos öltözetétől kvára kirítt.

Ha valamiről nem akarok beszélni, akkor nem teremtek olyan körülményeket, nem tanúsítok arra utaló magatartást, hogy egyáltalán kérdezzenek.

2022.12.14. 19:45:49

@baalint1:
külső ismertetőjegyek alapján a származásra következtni etnicizmus. és egyébként ahhoz kapcsolódik egy leíró tudomány. ez etnográfia. magyarul a néprajz.

a rasszizmus az, hogy valaki azt gondolja, hogy minden sötétebb bőrű alsóbbrendű. egyenes férfiágon mátyás király is fekete volt. ezt a legújabb kori kutatásokból tudjuk. tehát a cigányságnak akár példaként állítható. hogy tessék ő egy havasalföldi cigány, vagy a cigányokhoz közel álló balkáni fekete férfi. és tessék milyen nagy uralkodóvá vált. napóleon is fekete volt. és hitler is. ez ugye mind-mind a feketékre jellemző erőpolitika. és ebben van jó is, rossz is.

a rasszizmus az, hogy fekete vagy. cigány vagy? lehet, hogy erőszakosabb az átlagnál. csak hitler lehetsz. és nem lehetsz mátyás király.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 19:47:01

@baalint1:

"De egyébként is illetlen a kérdés, most gondolj bele, mi van ha mondjuk a válasz a kérdésre az, hogy a nagypapám egy strici volt, a nagymamám prosti, a másik ágon pedig bérgyilkos és tolvaj?"

A kérdés csak akkor lehet illetlen, ha előre tudom a választ. Na de épp azért kérdezek, mert nem tudom, viszont felhívtak, hogy kérdezzek.

De hogy válaszoljak is a mivanha kérdésedre. Ha ezt kapom válaszul, akkor kétféleképpen reagálhatok:

1) Ha úgy érzem, hogy poénból mondta, akkor nevetek, hiszen vélhetően ezért poénkodott.

2) Ha komolyan mondta, akkor elismerésemet fejezem ki, amiért ilyen háttérrel sikerült annyira felemelkednie, hogy meghívták a királyi család fogadására.

2022.12.14. 19:57:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
nyilván nem illik inszinuálni. vagy ha mégis, akkor illik bocsánatot kérni. de ebből túl nagy ügyet csinálni baromság.

2022.12.14. 20:06:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
az etnicizmusnak kellene újra megjelenni. annak, hogy vannak jó és rossz cigányok. a magyar nemesség tett jót és rosszat. vagy a németségben volt jó és rossz is. tehát nem az van, hogy ilyennek vagy amolyannak születtél, vagy az apád, a nagyapád, a dédapád nyomorult volt, akkor te is az vagy. magyarország 80%-a "rossz" származású. vagy inkább 95%. mi a jó?

a német az náci, a zsidó az komcsi, a jobbágy az alávaló, a cigány szintén. melyik a jó származás? a tirpák? azok evengélikus tótok. a tót az jóbb származás, vagy a rác, vagy az oláh? kozák származásúnak lenni jobb, mint sokácnak, vagy bunyevácnak, vagy székelynek, vagy jobbágyparasztnak, vagy akárminek? melyik a jó?

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.12.14. 20:06:59

Miniszterelnök úr, a telextől vagyok, lenne pár kérdésem...
- Retyóról jövök ember.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 20:39:54

@cvsvrs:

Kérdés, kire gondolsz az inszinuáció kapcsán. Ha a nénire, akkor én nem látom a beszélgetésben ennek jelét. De egyetértek veled, hogy nem kell nagy ügyet csinálni belőle, végtére is egy talán kissé szenilis idős néniről van szó. Egyedül azt érzem kifogásolhatónak, hogy a legvégén kissé idegesen, talán irritálóan mondta, hogy "na végre kimondtad" - nem ezek voltak a szavai, de vmi hasonló.

A karibi nő válaszait annál irritálóbbnak, udvariatlanabbnak tartom - leginkább azért, mert a társaságéból kirívó öltözékével szinte kiprovokálta az ezirányú érdeklődést, aztán meg mevjátdzotta, hogy nem érti, mit kérdeznek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.14. 21:01:20

@cvsvrs:

"annak, hogy vannak jó és rossz cigányok"

Igen, igazad van. Csakhogy sajnos a kiegyensúlyozott megítélés nem segít akkor, amikor egy konkrét személyről kell eldönteni, melyik csoportba tartozik. Főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy az egyey egyénben is megvan a jó és a rossz. Ritka a hófehér meg koromfekete cigány, magyar, román vagy tót; többnyire különböző árnyalatúak vannak.

Azt se feledjük, hogy az előítéletek csak az egyes, még nem kiismert személlyel szemben ELŐítéletek, viszont az adott néppel szemben inkább UTÓítéletek, ahogy találóan mondani szokták. Amjt oersze sajnos eltorzít sz, higy a rossz tapasztalatra inkább emkékszünk, azt inkább tivábbadjuk, mint a jót, így nehéz megállapítani, hogy egy etnikum rossz megítélésében mennyi az efféle torzítás.

Némi támpontot azért a cigánysággal kapcsolatban adhat, hogy míg a népességbeli részarányuk 10-15% körül van, addig a börtönnépességben ennek a többszöröse.

2022.12.14. 21:23:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
ez a nyugaton általánossá vált hiperszenzitivitás rendkívül problémás. a másik oldalról viszont a gyalázkodásnak is gátat kell szabni. ez erkölcsi kérdés. ha az egyik megsértve érzi magát, akkor azt közölje. és a másik esetleg kérjen elnézést. és a félreértéseket egymás között tisztázhatják anélkül, hogy ebből hatalmas ügyeket csinálnak.

2022.12.14. 21:53:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
van egy ismerősöm, aki javító nevelő intézetben dolgozik. maga is állami gondozott volt. és ő mesélte azt, hogy az ifjúsági börtönlakók jó magaviseletért cserébe nézhettek az éppen futó sorozatot. és egy amerikai tini horror sorozat futott valamelyik csatornán. és azok a kiskorúak, akik emberölésért, fegyveres rablásért voltak elzárva bepisiltek, bekakáltak. féltek, hogy ők is átváltoznak farkasemberekké.

nem arról van szó, hogy nincs bennük félelemérzet. hanem azt látják a nagyobb testvértől, hogy rabolni kell, akkor rabolnak ők is. az aki kést ránt és szúr. és ha kell, akkor fejbe is lőne.
összeszarja magát egy amerikában tizenéveseknek szórakoztatásra szánt bugyuta sorozattól. és ha ekkora a kulturális különbség, akkor valamit máshogy kell csinálni.

és a brit elképzelés az, hogy modern pláza kultúrát kell kiépíteni, amiben mindenkivel úgy kell bánni, ahogyan az eladó a vevővel. nem kérdezem meg a másiktól, hogy miért akar ilyen fejdíszt viselni. ilyet akar és kész. vagy férfi létére miért akar rózsaszín tütükét hordani és rúzst a szájára kenni. egy vevő. egy fogyasztó. és igény szerint ki kell szolgálni. nem érdekel, hogy ez neki miért jó. ez a viszonyrendszer. és azt sem szabad azt mondtani, hogy mivel ön kissé molett esetleg jobban állna ez vagy az a modell, ami slankít. mert az testszégyenítés. a legjobb szándékkal se lehet közelíteni.

ez a nyugati modell. már elvekben sincs szólásszabadság. mert bárki bármin megsértődhet. beperelhet, kirúgathat. a keleti meg az, hogy mondhatsz akármit. de ha kell, akkor börtönbe zárunk, kidobunk a kórház ablakából. kibaszott kegyetlenkedés megy a gyakorlatban.

G. Nagy László 2022.12.14. 22:17:04

@baalint1:

'Ami azért nagyon nem ugyanaz, mint amit G. Nagy elvtárs írt."

jaj, ne már... mit hibáztam már megint? Mi az az ordító hiba, amit elkövettem?

"Hangsúlyozom, szerintem is túlzás ezért valakinek nekimenni így"

Köszönöm a józanságot.

"de maga az alapvetésed, hogy ez ne lenne illetlenség, teljesen fals"

Nem volt ilyen alapvetésem. Két napja mást sem írok, minit hogy a néni idegesítő, makacs és udvariatlan. A posztban sem írtam, hogy elegánsan viselkedett volna. ne csúsztass, kérlek.

"És ennek semmi köze a liberalizmusoz vagy a te újbeszéledet használva a progresszióhoz."

Két dolgot szögezzünk le!

1. A liberalizmus az, amit jómagam képviselek. A progresszív ideológia az, amit az angol hülyék. Ez két külön világ, egymás szöges ellentétei. Nem az én újbeszélem szerint progresszió a progresszió, ők is így nevezik magukat. Liberálisnak ne hívjuk ezt a megközelítést, mert szembeköpnéd vele 200 év minden jelentős liberális gondolkodóját.

2. Nagyon is van köze e túlkapásnak e két ideológiához. Semmi másról nem szól a dolog, mint hogy Anglia kilométerekkel eltávolodott attól a LIBERÁLIS szemlélettől, amelyet egyik példaképem, Martin Luther King képviselt. Ő konkrétan hányingert kapna Fulanitól, ha még élne. Kurvára nem ezért küzdött.

2022.12.14. 22:19:14

tehát hogy érthető legyen. vezessünk be egy uniformizált kereskedelmi fogyasztói normát. a vevő eladó viszonyrendszernek megfelelően. ez a brit modell. london. és ugyanez militáns módon a szovjet. akárkit fejbe lőhetnek a kreml urai. moszkva.

és mi legyen a magyar társadalomnak a hozzáállsa. a fentiekből egyik se. de mi az, ami normális irányába tereli a magyar közéletet. a nyugati és a keleti minta szélsőséges. az ki van találva. a magyar nincsen

2022.12.14. 22:24:38

@G. Nagy László:
a brit világkép a szabad piaci kereskedelmi logikán alapul. eladó-vevő viszonyrendszeren. a plázban az eladó nem kérdezi meg, hogy miért veszel ezt vagy azt. megvetted. és az a tiéd. a pénzt fizesd ki érte. ha karibi fejdíszt hord, akkor az az övé. és a másiknak semmi joga nincs megkérdezni, hogy azt miért hordja. megvette a brit birodalom vagy city of london piacán. kifizette. másnak mi köze hozzá. egyén, a tulajdon feltétlen tisztelete, szabad piac. ezekből ez egyenesen következik.

G. Nagy László 2022.12.14. 23:16:09

@cvsvrs: Megint kezded a szokásos hülyeséget. mivel TE nem szereted a szabad piac világát, ezért megpróbálod befeketíteni. Van olyan, aki ezt beszopja? Mutatom, hogy épül fel a csúsztatás:

"a brit világkép a szabad piaci kereskedelmi logikán alapul. eladó-vevő viszonyrendszeren. a plázban az eladó nem kérdezi meg, hogy miért veszel ezt vagy azt. megvetted. és az a tiéd. a pénzt fizesd ki érte. ha karibi fejdíszt hord, akkor az az övé."

Leírsz négy mondatot, amely megkérdőjelezhetetlen. Minden profi hazugság így indul. Némi igazságmorzsával.

"és a másiknak semmi joga nincs megkérdezni, hogy azt miért hordja. megvette a brit birodalom vagy city of london piacán."

Itt már pár fokkal letértél az igazság ösvényéről, de - nagyon tudatosan - első lépcsőben csak épp hogy. Ugyanis nem arról van szó, hogy ne lenne joga bárkinek bármit megkérdezni, hanem arról, hogy ez nem lényeges. Mindkét fél az üzletre koncentrál, nem sűrűn alakul ki mélyreható párbeszéd részletkérdésekről.

"másnak mi köze hozzá. egyén, a tulajdon feltétlen tisztelete, szabad piac. ezekből ez egyenesen következik."

És itt jön a durva csúsztatás, amikor levonod a hamis konzekvenciát. Úgy teszel, mintha a szabad piac egyenes következménye volna, hogy egy 86 éves udvarhölgynek távoznia kell egy semmiségért. Hát nem, kurvára nem következik ilyen belőle. Mi több, ez pont ellentétes azzal. a SZABADSÁG eszméje ugyanis egyszerre öleli magához a szabad piacot és a szólásszabadságot. E kettő édestestvére egymásnak. A szabadpiacból sem cenzúra, sem öncenzúra, sem politikailag korrekt beszédmód nem következik. Ez egyedül a te fejedben születik meg, csak hogy táplálj egy beteg gondolkodásmódot.

Mindenesetre kurva jó szektavezér válna belőled. Meggyőzően tudod kommunikálni a totális faszságot,

2022.12.14. 23:50:05

@G. Nagy László:
ez a hipermarketek sales protokollja. az eladó nem vonhatja kérdőre a vevőt. mert az indiszkréció, és az burkolt inszinuálás. és így tovább. hanem egy steril beszélgetést folytatnak. és egyébként a briteknél ez tradició.

bemész egy kisvárosi üzletbe. és ha azt mondod, hogy kérek egy fehér inget. akkor az eladó is elfehéredik és azt kérdi, temetésre lesz, csak nem halt meg valaki a családban? vagy egy alkalmi ruhaboltban is elmesélik a történetet, hogy miért akarják megvenni azt a kosztümöt vagy az öltönyt.

a hipermarket sales protollja ezt tiltja. ha veszel egy kiló lisztet, akkor az eladó nem állhat le a vevővel arról diskurálni, hogy abból mit süt. hanem meveszi, kifizeti. "szép napot". és ebből adódnak a modern társadalmi normák. nagyon sokféle ember, nagyon sokfelől jön. ehhez így alkalmazkodnak.

2022.12.15. 00:00:52

@G. Nagy László:
debrecenben megjelentek az arabok, akkor a villamosmegállóban a nénik nyáron odamentek a nőkhöz, hogy kisdrága, miért hordják a kendőt ebben a nagy melegben. vagy télen a férfiakhoz, hogy papucsban járnak ilyenkor is? jaj, megfázik a lába.

erre a modenitás azt mondja, hogy az emberek sokfélék. és ha egy nő nyáron kendőben és egy férfi télen papucsban jár, akkor úgy jár. megvásárolta a piacon. az ő tulajdona. és nincs jogod kérdőre vonni. hogy ezt miért teszi. ne akarj vele együttérzezni. mert az sértheti a szokásait, a vallását. és meg ne kérdezd meg, hogy mégis miért alakították ki ilyenformán. az felér egy hadüzenettel.

így működnek a világvárosok. ez a modernitás.

Wildhunt 2022.12.15. 01:15:27

@cvsvrs: ez nem igaz. Ha az arabnak nem tetszik hogy hajdúnéni kérdezősködik, akkor takarodjon Debrecenből. Mindig a bevándorló kell alkalmazkodjon.

HypocritSlayer 2022.12.15. 07:11:39

@Igazamvanvagyigazamvan?:
>>hát, az eszed már nem lesz fejlettebb.

Valószínű, hiszen már túl vagyok korban a 25. éven:)

>>Demencia?

Tapasztalat?:)DDD

HypocritSlayer 2022.12.15. 07:23:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:
>> a rasszista dumávsl nem én égtem be, a kedvenced nem tudja értelmezni a fogalmat.

Ja, persze, a "BRIT" nigger karibi paradicsommadárnak öltözött egy brit party-n, valószínű azért, mert egy született brit és nem akarta közhírré tenni, hogy melyik (egykori) gyarmatról származik:)DDDDD....., ezzel akarta titkolni érted:)DDDDDD

Ezért vett fel, a többségi (anyaország) társadalmától jól elkülönülő, kirívó ruhát amely "népviseletet" nem ismert fel az idősebb (a valódi, tősgyökeres:) brit lady (a demens geci:), és rákérdezett, hogy ugyan már, melyik elbaszott koszfészekből avászkodott be hozzájuk ez a rikító nigger?:)DDD

Hogy egyem azt az okos zúzádat és az IQ light nigger védencednek is:)
És még te vered magad és rasszizmusról, meg demenciáról osztod az észt:)
Miközben egy koszos cigányként tekintenek rád, a "választott hazádban":)DDD

Feldobod a napom, ne hagyd abba...........

HypocritSlayer 2022.12.15. 07:50:17

@baalint1:
>>A hiszti emiatt szerintem is túlzás, de elárulom neked, hogy Magyarországon sem illik firtatni valakinek a származását.

Ránézésre látszik, hogy miféle, csak arra voltak kíváncsiak hogy mivel nem egyetlen régió lehet a "származási helye", ezért rákérdeztek,. hogy konkrétan melyik koszfészek is lenne az.

Abban az értelemben tényleg nem illik, hogy ha egy kampósorrútól megkérdezed, hogy tényleg zsidó-e, vagy egy szarbőrűtől, hogy arab/cigány/indiai stb. -e , mert az nem PC.
De az, hogy honnan jött, az a világ legtermészetesebb kérdése.

És mivel az IQ lightos néger csaj rasszjegyei nem hagynak kétséget a felől, hogy milyen "fajta", ezért kizárólag az ország/régió, fizikai lakóhelyi származásának a pontos beazonosítására irányult a kérdés.

>>Nem fognak rasszistának bélyegezni, ha megteszed, de ha nem vagy barátja az illetőnek, hanem egy kollégád vagy egy random idegen, akkor nem kérdezel mondjuk rá a bőrszíne, arcvonásai alapján, hogy cigány felmenői vannak-e.

Pontosan, de ha pl. illetőt úgy hívják, hogy Lakatous Winettú, és hiperpigmentált, akkor nem kérdés, hogy cigány-e, inkább az maradhat , hogy borsodi, vagy más régióból származik-e erdetileg....

>>És ennek semmi köze a liberalizmusoz vagy a te újbeszéledet használva a progresszióhoz. Valójában épp konzervatív körökben számít durvább illetlenségnek rákérdezni az illető származására.

Akkor lenne illetlenség, ha mondjuk úgy hívnák, hogy Molnár Áron, és barnább lenne a bőre, kifogástalanul beszélne magyarul, ráadásul más, egyéb jegyből nem lehetne "beazonosítani", hogy tényleg cigány-e, igen, akkor "illetlenség" .

>>Személyes példa, hogy volt olyan munkatársam, akiről gyanítottam, hogy meleg, de sosem kérdeztem rá, akkor sem, amikor egy környékről beszéltünk, és ő megjegyezte, az exe arrafelé lakott, így sokat járt arra egy időben, de nem nevezte meg az exe nemét.

Ugye érted a különbséget, hogy egy niggerről csak az nem látja, hogy nigger, aki teljesen vak,
viszont akkor állna meg a példád, ha egy buzi niggerrel mesélnéd el, és hogy te milyen tapintatos vagy, hogy nem kérdeztél rá, hogy "buzi-e vagy."?....... , hanem csak azt, hogy melyik országból jöttél?
Ugye érzékelhető a kettő közti különbség?

Itt, Magyarországon, egy csak angolul beszélő néger, barna, fehér, szeplős, szőke, kékszemű etc hogy milyen rasszjegyekkel rendelkező embertől, akit nem ismerek, de beszélgetésbe elegyedem, a köszönés után ez a legelső kérdés, hogy hova valósi, nem véletlenül........

>> Másik példa, a főnököm bőrszíne és arcberendezése alapján elképzelhető, hogy cigány származású, esetleg valamely déli népből valók az ősei, és csak annyit tudok, hogy ő itt született. Nem fogok rákérdezni, ahogy ő sem kérdez tőlem hasonlókat,

Pontosan, ez a példa valid és egyértelmű, buzis nem, a kettő közt óriási a különbség.
A buzis akkor lenne valid, ha láttad volna csókolózni egy férfival és erre rákérdeznél, mikor ő kínosan ügyel arra, hogy ez ne derüljön ki.

>>egyedül a szülővárosomat tudja.

Hinnye, a rasszista:)

>> Erősen indiszkrét lenne, ha azt kérdezné, pl. nagyszüleim hol születtek, mi volt a foglalkozásuk, magyarok voltak-e.

Gondolom, nem" hazánkba szakadt, hazánkfia "vagy?:)

>> még a kölcsönösségen alapuló taperolásért is erkölcsrendészetet hív, egy normál ember,

WTF?:)DDDDD

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:07:47

@baalint1:
>>Ha megkérdezel valakit a származásáról, és azt mondja hogy ő itt született magyar, akkor az egyben azt is jelenti, hogy nem kíván arról beszélni, hogy az ősei honnan származnak.

Persze, viszont ha egyértelműen a SZOKÁSOSTÓL ELÜTŐ NÉPVISELETBEN van, amiről egy "vájtszemű" azonnal látja, hogy melyik tájegységre vonatkozik, vagyis "KIÍRJA MAGÁRA ezt az információt, de én nem tudom "dekódolni", akkor rákérdek természetesen, hiszen Ő TETTE EZT KÖZSZEMLÉRE!

>>Hangsúlyozom, szerintem is túlzás ezért valakinek nekimenni így, de maga az alapvetésed, hogy ez ne lenne illetlenség, teljesen fals.

Miért lenne illetlenség, max ez rólam árul el valamit, éspedig azt, hogy hiányos a népviselettel kapcsolatos információm.

>>A származásunk olyan személyes információ, mint ha egy kövér nőt a tömegéről kérdezgetnél vagy egy idős embert a koráról.

Kurvára nem, kontextus és szituáció függő lehet, mármint a "származásunk"-al kapcsolatos információ, és keverni ezt dagadtsággal, vagy a korral, vagy hasonló "példálózó" faszságokkal az bocs, de gáz....
Értem én a relativizálási próbálkozásokat, de épp ez az elkenegető, mindent összemaszatoló szemét szar az, ami a woke-feminizmus -BLM-cancel culture -SJW-metoo stb sajátja, undort keltő álszent és gyomorforgató.

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:09:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tökéletesen összefoglaltad a zulus példáddal, köszönöm:)

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:12:29

@baalint1:
>>Tánctanár volt meg hagyományörző, és nem a karibi kultúrával kapcsolatban.

Egy lófaszt, illemtanár volt.....

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:16:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

>>A karibi nő válaszait annál irritálóbbnak, udvariatlanabbnak tartom - leginkább azért, mert a társaságéból kirívó öltözékével szinte kiprovokálta az ezirányú érdeklődést, aztán meg mevjátdzotta, hogy nem érti, mit kérdeznek.

Talán azért, mert a "mozgáskulturáján" kívül, nem sok "értékkel" rendelkezett.....

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:17:46

@cvsvrs:
>>hogy vannak jó és rossz cigányok

Arányok, arányok, arányok.....

Persze vannak "jó" muszlimok is........

Arányok, arányok, arányok, arányok.....

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:25:27

@cvsvrs:
>>hanem azt látják a nagyobb testvértől, hogy rabolni kell, akkor rabolnak ők is. az aki kést ránt és szúr. és ha kell, akkor fejbe is lőne.

A legnagyobb testvér vajon kitől láthatta, vagy az netán "genetikailag determinált", de persze a többi, a kisebbek azok mind mintakövetőek, azok azért csinálják, mert ezt "látták", de amúgy meg mind hófehér, kis ártatlan angyalkák lennének....?
Biztos?

HypocritSlayer 2022.12.15. 08:35:29

@G. Nagy László:
>> Ez egyedül a te fejedben születik meg, csak hogy táplálj egy beteg gondolkodásmódot.

Igen, a fickó intelligens, csak épp agyilag el van baszva és a kezdeti normális(nak induló/látszó) bemenetből a végén csak egy értelmetlen faszság kerekedik ki, szinte kivétel nélkül........

De mentális zavarra és rögzült becsípődésekre utal a "konzekvens" "írásmódja"/"stílusa", (mintha egy szar robothang folyamatosan darálná a szavat egymás után) aztán te hámozd ki belőle az információkat, mivel nem közöl semmit, csak utalgat minden hülyeségre, felvonultatva a hamis dilemmától kezdve a csúsztatáson át a Chewbacca védelemig minden szar érvelési hibát.......

Bolond dolgok egymásra hányása, amiben időnként felsejlik valami rendszer, és néha megcsillan valami érték is, de sok szarban az is elvész.....

2022.12.15. 09:05:35

@HypocritSlayer:
azt szokás gondolni, hogy a fiatal korú bűnözőknek nincs félelemérzetük, nincs lelkiismeretük. hiszen mindenféle gátlás nélkül rabolnak és ha kell, akkor ölnek is. csak épp a rablógyilkos kiskorú a tini horror film láttán bepisil és bekakál. fél, hogy jönnek a farkasemberek. ő is farkasemberré válik. mégis csak megrettennek. csak nem a szokásos módon.

a miszticizmustól ijednek meg. nekem úgy tűnik, hogy a cigány pásztorkodáshoz a legjobb bizánci rítus. amin a jobbágyparasztok kuncognak, vagy a kacagnak. mert hogy világasabb módon gondolkodnak. és a másik dolog az, hogy a cigányok egy vezetőt fogadnak el. (vagy egyet se.) tehát jobb a görög katolikus egyház. mert ott van egy abszolút vezető. a metropolita. és a mélységben tagozódás korlátozott. a cigányság kultúrájához közelebb áll. az elcigányosodott fehéreket pedig a reformátusság emelheti ki a puritanizmusával.

G. Nagy László 2022.12.15. 09:07:46

@HypocritSlayer:

"Értem én a relativizálási próbálkozásokat, de épp ez az elkenegető, mindent összemaszatoló szemét szar az, ami a woke-feminizmus -BLM-cancel culture -SJW-metoo stb sajátja, undort keltő álszent és gyomorforgató."

Ezt én sem fogalmaztam volna meg szebben és pontosabban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.15. 09:16:23

@Wildhunt:

"Ha az arabnak nem tetszik hogy hajdúnéni kérdezősködik, akkor takarodjon Debrecenből. Mindig a bevándorló kell alkalmazkodjon."

Hát ez az, amit H. Aladárék nem fogadnak el - sőt inkább fordítva szeretnék. Pedig milyen régi bölcsesség, hogy ha Rómában vagy, élj úgy, mint a rómaiak.

2022.12.15. 09:21:06

@G. Nagy László:
ez a pláza kultúra. az a szabad piac. csak most ebben a feketék és a latinok is követelik a privilégiumaikat. amerikában nincs fehér többség. és a korábbi kisebbségek követelik a paritást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.15. 09:23:46

@cvsvrs:

"ebből adódnak a modern társadalmi normák. nagyon sokféle ember, nagyon sokfelől jön. ehhez így alkalmazkodnak."

És ez vezet a társadalom atomizálódásához, elembertelenedéséhez - mármint abban az értelemben is, hogy emberekből érzéketlen robotokká változunk.

2022.12.15. 09:27:26

@HypocritSlayer:
egy 20% kisebbségből kerül ki a bűnözők 80%-a. a gazdaság is ilyen. és a gazság is. egyenlőtlenül oszlik el. pareto elv. csak ez nem oldja meg a problémát.

2022.12.15. 10:07:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
a gazdagság ára ez az elidegenedés.

egy ismerősöm a reptér melletti müller üzletben volt pénztáros. és egyszer betoppant hozzájuk a tulajdonos. maga müller úr kb. 90 évesen. a magánrepülőjével leszállt. és hozta a kutyáit is. mert hogy úgy jár vásárolni. és az ismerősöm felismerte el kezdett vele beszélgetni. már amennyire a német nyelvtudása engedte. felismerte. a kutyákról. müller úr a kutyáival jár vásárolni. és ezt tanították nekik. és el kezdett vele beszélgetni.

és müller úr azt mondta, hogy nagyon kedves. a vevőket ki kell szolgálni. áll a sor. és azt válaszolta a pénztáros, hogy majd ővelük is beszélget. és azt kérdezte, hogy nem elégedetlenek. mi van akkor ha valaki siet? és az ismerősöm azt mondta, hogy az beáll a másik pénztárba. van egy beszélgetős és egy nem-beszélgetős.

a vevők valójában így a leginkább elégedettek. csakhogy ez nem elég hatékony. mert ahhoz automatizáltságra kell törekedni. az pedig elidegenedéssel jár.

HypocritSlayer 2022.12.15. 10:52:51

@cvsvrs:
>>azt szokás gondolni, hogy a fiatal korú bűnözőknek nincs félelemérzetük, nincs lelkiismeretük.

Ezt a faszságot meg honnan szedted, már megint?
Milyen "szokás gondolni"?

>>hiszen mindenféle gátlás nélkül rabolnak és ha kell, akkor ölnek is. csak épp a rablógyilkos kiskorú a tini horror film láttán bepisil és bekakál. fél, hogy jönnek a farkasemberek. ő is farkasemberré válik. mégis csak megrettennek. csak nem a szokásos módon.

Atompszichológiai-fizikai díszdoktorit követelek neked, azonnal.....

>>a miszticizmustól ijednek meg.

Nahát, micsoda felismerés.....

>>nekem úgy tűnik, hogy a cigány pásztorkodáshoz a legjobb bizánci rítus.

Ebben a mondatban nemhogy nincs értelme a szavak ilyetén összehányásának, de még nyelvtanilag sem értelmezhető, hogy a bonyolult elméd mi a szarra próbált ezzel célozni?
WTF???:)DDDD

>>a jobbágyparasztok kuncognak, vagy a kacagnak.

Én időnként röhögök, de van, amikor nagyon elszomorodom.....

>> a cigányok egy vezetőt fogadnak el. (vagy egyet se.) tehát jobb a görög katolikus egyház. mert ott van egy abszolút vezető. a metropolita.

Hú bazmeg, ezt a kristálytiszta logikát és a koherens gondolatmenetet irigylem el rendre tőled:)

>>és a mélységben tagozódás korlátozott. a cigányság kultúrájához közelebb áll. az

Meggyőztél, logikus és megismételhetetlen.......

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.15. 11:03:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Pedig milyen régi bölcsesség, hogy ha Rómában vagy, élj úgy, mint a rómaiak"

Például a németek kitelepítése ezért volt helyes? Nem tudtak alkalmazkodni, németül beszéltek, sőt, még a magyar nyelvet is megfertőzték a huncutok!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.15. 11:09:55

@HypocritSlayer: "> a rasszista dumávsl nem én égtem be, a kedvenced nem tudja értelmezni a fogalmat.

Ja, persze, a "BRIT" nigger karibi paradicsommadárnak öltözött egy brit party-n, valószínű azért, mert egy született brit és nem akarta közhírré tenni, hogy melyik (egykori) gyarmatról származik:)DDDDD....., ezzel akarta titkolni érted:)DDDDDD"

Ezzel cáfolod az állítást? Mondom én, hogy épûlsz le szellemileg.
A született brit is öltözik mindenféle módon.
De! Adott esetbena Lady azt sem fogadta el, hogy karibi a csaj, neki az a vàlasz kellett, hogy afrikai.
Te tènyleg hülye vagy, vagy csak megjàtszod? Esetleg a NEzr-ben kaptok ilyen kèpzést? Erre mondjuk utal az, ahogy felszoptad a tèveszmés G. Nagyot.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.15. 11:12:52

@HypocritSlayer: de magyarázd már el, szerinted G.Nagy hiányos ismerete és a karibi ruhaviselet hogy függ össze?
Ne, ne tedd. Nem vagyok kíváncsi rá.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.12.15. 11:14:17

@HypocritSlayer: szerinted a ruhára kérdezett rá az idős hölgy??? Honnan való a fajtád????

HypocritSlayer 2022.12.15. 11:24:03

@Igazamvanvagyigazamvan?:
>>A született brit is öltözik mindenféle módon.

Persze persze, karibi paradicsommadárnak, egy "kékvérű party"-n, hát hogyne, ez egy megszokott és nem kirívó eset:)DDDDD

Ennyire képtelen vagy megemészteni, hogy ezt nagyon beszoptad?:)DDDDD
Mondanám, hogy szánalmas, de már inkább kínos.....

>>De!

Nincs "de", mert még az alap is hiányzik a mára már kiderült, hogy teljesen védhetelen hülyeséghez, amit erőltetsz.....

>>Adott esetbena Lady azt sem fogadta el, hogy karibi a csaj, neki az a vàlasz kellett, hogy afrikai.

Mond, ezeket a faszságokat honnan szopod? Miért igyekszel fullba tolni a kretént, mikor már rég elbuktad?

>>Te tènyleg hülye vagy, vagy csak megjàtszod?

Az is vagyok, meg meg is játszom magam, az ügyfél kérésére mindent:)
Egy kretén kérdésére pedig minden IS:)

>>Esetleg a NEzr-ben kaptok ilyen kèpzést?

Hetente, 2X4 óra, kemény, de megéri:)

>>Erre mondjuk utal az, ahogy felszoptad a tèveszmés G. Nagyot.

Irigylem az egyszerű világodat és a kristálytiszta logikádat, ugye ez a mosogatástól pallérozódott ki ennyire, vagy te az ágytálcserés motorhuszár vagy? egy idő után keverni szoktam a retardáltakat:)

2022.12.15. 11:27:01

@Igazamvanvagyigazamvan?:
és ha arra kérdezett rá, hogy honnan való a fajtád, akkor mi van? ez etnicizmus. etnikai értelemben kívánja besorolni. hogy ő karibi.

HypocritSlayer 2022.12.15. 11:31:09

@Igazamvanvagyigazamvan?:
>>szerinted a ruhára kérdezett rá az idős hölgy???

Nem, seggfej, a "karibi nemzeti viselet egy néger csajon egy kékvérű party"-n felkeltette a kíváncsiságát, hogy honnan a picsából szalasztották ezt niggert, aki ennyire feltűnően és tüntetően kirí a tömegből egyrészt a rassza miatt, amit még megfejelt egy "népviselettel", vagyis kíváncsi volt rá, hogy hol, a világ melyik elbaszott pöcegödrében "dívik" ez az ízléstelen hacuka, hogy még véletlenül se tervezzen oda egy hosszabb túrát.

>>Honnan való a fajtád????

Pontosan, mert kíváncsi volt, hogy a sok niggerlakta pöcegödör között melyik a legszarabb?

Most már megnyugodtál?:)

:)DDDDDDD

G. Nagy László 2022.12.15. 12:01:15

@HypocritSlayer:

"Nem, seggfej, a "karibi nemzeti viselet egy néger csajon egy kékvérű party"-n felkeltette a kíváncsiságát, hogy honnan a picsából szalasztották ezt niggert, aki ennyire feltűnően és tüntetően kirí a tömegből egyrészt a rassza miatt, amit még megfejelt egy "népviselettel", vagyis kíváncsi volt rá, hogy hol, a világ melyik elbaszott pöcegödrében "dívik" ez az ízléstelen hacuka, hogy még véletlenül se tervezzen oda egy hosszabb túrát."

:) :) :)

Én csak hátradőlök és csendben vigyorgok...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.15. 12:34:00

@G. Nagy László:

HypocritSlayer stílusa nekem kimondottan tetszik. Az sem mellékes, hogy legtöbbször nagyon fején találja a szöget.

IdomitottFoka 2022.12.15. 12:41:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Fura. Tudnám sorolni, kik szoktak elküldeni a csába reflexből pont ebben a stílusban, de őket meg nem szereted.

@G. Nagy László: Nagyon finom lehet ez a gumicsont is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 12:44:22

@HypocritSlayer: >>aki nem szereti rákosit, arra is azt mondanád, hogy rákosi-fóbiás?

Csak akkor, ha ezzel fekszik és ezzel kel, mint te és a féreg fajtársaid....."

a rákosi-korszakban lehetett nem ezzel kelni és ezzel feküdni?
bájos hogy a szociopata szerint azok a férgek akiknek nem az a célja, hogy szétlopják és széthazudják az országot
tudod orbán van hatalmon, nem is akárhogy. miről szeretnél inkább beszélgetni? szeretnél most inkább recepteket cserélni, hogy megnyugodjon a lelked te korcs?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 12:45:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hát mert ennyi eszed van. te se vagy a legélesebb kés, ugye tudod, te nagy geotermiás. gondolom bayer is a nagy kedvenced

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 12:52:45

@G. Nagy László:

NEM párhuzamot vontam orbán és rákosi között, alapfokú magyar úgy látom nem megy, kérdeztem, mert ez az orbán fóbia hatalmas panel toposz az ostoba fideszes körében.

válasz lesz rá? te degenerált troll szar. aki nem szereti rákosit, arra is azt mondanád, hogy rákosi-fóbiás?

kibaszott ostoba vagy bazmeg

gyáva vagy, lusta, buta vagy és hitvány, ezért nem reagálsz az érdemi kommentjeimre.

"Nem hiszel abban, hogy van valódi gondolatod, valódi érved. "

mert kibaszott fideszesnek aztán van valódi gondolata ugye? szankciós üzemangyag hiány,

"Ha lenne ilyen, nem a mennyisége mennél. Senki sem fog érdemben kommunikálni veled, ha így elárasztod a másikat."

látom logika sem azt erősséged. azért mert sokat írok, nem jelenti azt hogy nincs valódi gondolatom, inkább pont ellenkezőleg
te viszont k sok felesleges és csekély értelmű posztot írsz, kommentekbe mégse meg az írás, mert gyáva vagy, lusta, buta vagy és hitvány, ezért nem reagálsz az érdemi kommentjeimre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.15. 12:59:48

@IdomitottFoka:

"de őket meg nem szereted"

Az egymással szemben állók ritkán szokták szeretni egymást. Örülök, hogy ma is mondhattam valami számodra újat. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 13:02:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: gondolom a cigányokra gondolt te nyomorék. rakd már össze, hogy mit akart mondani vagy segítsek?

G. Nagy László 2022.12.15. 13:10:17

@tesz-vesz: Nem szeretnélek megbántani, de olyan vagy, mint egy demens, vén rokon, aki azzal basztat folyton, hogy "Miért nem hívsz fel soha?" Aztán felhívod, és nincs egyetlen épkézláb gondolata, csak tolja a sületlen faszságot...

Most, ha jól értem, az az ÉRDEMI (:) :) :)) kérdésed, hogy "aki nem szereti rákosit, arra is azt mondanád, hogy rákosi-fóbiás?"

Nos a válasz az, hogy nem követnék el hibát, ha használnám e kifejezést, de mégsem teszem. El is magyarázom miért.

Ha azt mondod: klausztrofóbia, olyankor arra gondolsz, hogy valaki az átlagosnál, az indokoltnál jobban fél a bezártságtól. Igazából senki sem szereti, de csak egy törpe kisebbség kap pánikrohamot tőle. Miért nem használjuk például a cápafóbia kifejezést? Azért, mert a cápától mindenki tart, joggal.

Kezded kapiskálni? A Rákosi-fóbia egy haszontalan kifejezés, hiszen Rákosit talán még a saját családja is megvetette, talán még a közvetlen környezete is mélyen megvetette - joggal. Orbán nem ilyen. Orbán egy vegyes megítélésű figura, akiről csak egy biztos: már most a magyar történelem egyik legjelentősebb alakja, Bethlenhez, Tiszához, Kossuthoz mérhető. De az, hogy gyűlölni kéne, vagy rettegni kéne tőle, az csak pár ezer fanatikus bolond rögeszméje, így az Orbán-fóbia (az indokoltnál nagyságrendekkel nagyobb gyűlölet) abszolút jogos és használatos kifejezés.

HypocritSlayer 2022.12.15. 13:26:17

@tesz-vesz:
>>a rákosi-korszakban lehetett nem ezzel kelni és ezzel feküdni?

Lehetni lehetett, csak épp ildomos nem volt róla beszélni, mert nagyon gyorsan véget érhetett az életed, már csak ha ezt gondolták rólad, hogy "rákosi-fóbiás" vagy, már akkor is.

Persze, főleg úgy, hogy mivel már te is egy elbaszott és elkorcsosult, gyökértelen és öncélú, dekadens generáció tagja vagy, aki jólétben és főleg "szabadságban" nőtt fel, nem volt kitől és hogyan megtanulni alapvető emberi normákat, ráadásul fogalmad sem lehet, hogy abban a korban élni hogyan és milyen feltételek és keretek közt lehetett, ez számodra nem is elképzelhető.

A saját nyomorodat visszavetíteni korábbi korokba, és/vagy párhuzamot állítani/vonni vele/belőle, ez egyik legutolsó emberi trógerség, ráadásul egy kicsinyes és elbaszott önfelmentő szarrágóság.........

Nem hasonlíthatod magad össze azon kor egyetlen "ellenállójával" sem, nemcsak azért, mert nem vagy méltó rá, hanem azért sem, mert te gyakorlatilag következmények nélkül, szabad választásból és közben egy megalkuvó és irigy proli gyűlöletével éled az elbaszott és becsavarodott életedet, semmitől és senkitől nem kényszerítve.......

Az külön macerás a kognitív disszonanciáid oldása kapcsán, hogy a gyűlöleteden kívül igazán egy senki és semmi vagy, anélkül üres az életed.

A gyűlöletnek viszont van egy kellemetlen tulajdonsága, mert olyan, mint a tűz, állandóan táplálni kell, soha nem szabad engedni, hogy kialudjon, mert ha véletlenül kialszik, akkor szó szerint semmid nem marad, és megfagy az elbaszott és elkorcsosult lelked.........

Ráadásul egy elbaszott és beszűkült csőlátást eredményez, azon kívül, hogy te magad szántszándékkal és tudatosan, mint egy elbaszott drogos, állandóan "belövöd" magad vele, mindent megmérgez, amivel és akivel kapcsolatba kerülsz.

Már annyira lényed részévé vált, hogy az írásodon keresztül is átsüt az, hogy neked nincs más állapotod, hogy képtelen vagy akár pár perc erejéig, de elmosolyodni, vagy kiengedni......

>>bájos hogy a szociopata szerint azok a férgek akiknek nem az a célja, hogy szétlopják és széthazudják az országot

Te azt hazudod magadnak is, hogy van "célod", jelen esetben amit magaddal is megetetsz, hogy te "küzdesz az ellen, hogy szétlopják és széthazudják az országot".

Ez önmagában is egy megfoghatatlan bullshit, ez nem cél, hanem egy irracionális, megfoghatatlan kamu, pontosan olyan oximoron mint a harc a békéért,, vagy szépségkirálynők "vágya" , a "világbékéért", ők pl. ezért mérettetik meg magukat bikiniben....., így "küzdenek":)

Mivel nincs utódod, és az elbaszott és beszűkült személyiséged megakadályoz abban, hogy egy nő valaha is gyereket szüljön neked, más elfoglaltságod nem lévén, így ennyi maradt számodra, hogy generáld magadban a "fájdalmat" és "kiüvöltsd", mintha ezzel te valamit is "tennél" azért a "célért", ami egy nem létező kamu.

Ez már szektás/vallási fanatizmussá növekedett benned, nem igazán hinném, hogy van számodra "visszaút".

>>tudod orbán van hatalmon, nem is akárhogy.

Indifferens, mert ez neked csak egy ürügy, ugyanezt a műsort tolnád, ha Gyurcsány lenne, vagy bárki, akár a jelenlegi liebling Makizajod, tökmindegy, a lényeg a lényedből fakad és nem abból, amire, vagy ami kapcsán projektálsz, az csak az (aktuális) "célpontod" -"Kék madarad", amit üldözöl, mert neked ez a lényeg, az "üldözés".

>>miről szeretnél inkább beszélgetni?

Annyira el vagy deformálódva, hogy nincs közös fogalom/ szókészletünk, amit alapnak elfogadva bármilyen kommunikáció is elképzelhető lenne köztünk.

>>szeretnél most inkább recepteket cserélni,

Látod, ez lehetne egy alap, ha annyira érdekelne a főzés, de passzolom.

>>hogy megnyugodjon a lelked te korcs?

Az én lelkem az én dolgom, a tied meg már elveszett.......

Mindig is igaz volt a mondás, hogy "Mindenki jó valamire (ha másra nem, hát elrettentő példának)"............

Mindig megmutatod azt a mélységet, amibe ha belenézünk, megnyugodhatunk, hogy mi még ne tartunk ott, és élő tilalomfaként világítasz, segítve nekünk, hogy lehetőleg meg se közelítsük azt a mocskot, amiben te állandóan fetrengsz, tudatosan és akaratlagosan..........

HypocritSlayer 2022.12.15. 13:38:13

@tesz-vesz:
>>aki nem szereti rákosit, arra is azt mondanád, hogy rákosi-fóbiás?

Ha éjjel-nappal azzal kel és fekszik, akkor igen, ez a fóbia egyik ismérve, azon kívül, hogy nálad már a megszállottságig fajult.....

>>gyáva vagy, lusta, buta vagy és hitvány, ezért nem reagálsz az érdemi kommentjeimre.

Szerintem nem akar abba a mocsokba lemerülni amiben te fetrengsz, mert neki ez olyan lenne mint egy "koszos disznóval a sárban birkózna, mindenképpen összekenné magát, de te ráadásul még élveznéd is, hogy lerángathattad a szintedre" .......

>>azért mert sokat írok, nem jelenti azt hogy nincs valódi gondolatom,

Ez így van, viszont még mocskon kívül más nem hagyta el a "virtuális" szádat......

Neked nem "gondolataid", hanem vádjaid és mocskolódásaid vannak.
Te szomjazod azt, hogy egyetértsenek veled, hogy "megtéríts", hogy a magad oldalára állíts mást, de rendre csak azt éred el, hogy leprásként kezelnek, még a te oldaladon állók is, mert már nekik is vállalhatatlan vagy.........

>>te viszont k sok felesleges és csekély értelmű posztot írsz, kommentekbe mégse meg az írás, mert gyáva vagy, lusta, buta vagy és hitvány, ezért nem reagálsz az érdemi
kommentjeimre.

És milyen jól teszi, hiszen annál nagyobb szopásban nem lehet részed, mintha ignorálnak és hiába küzdesz, ha le sem szarak, mert még az ingerküszöbét sem vagy képes átütni......

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 13:42:59

@G. Nagy László: mi lenne ha válaszolnál, és akkor nem hoznád fel állandóan ugyanazokat? erre gondoltál már?
és hagynád a k feleseges tréner szövegedet a p*csába, a bulvárszarodra nem vagyok kíváncsi, érted? a kezdetleges felvetéseidre méginkább nem.
a LÉNYEGRE reagálj konrkétumokban, ne úgy ahogy eddig, hogy mekegsz két irreleváns szót a lényegi részre.
ez nem számít "felhívásnak", ha a példádnál vagyunk, de nyilván az agyad ezt képtelen felfogni, hogy az irreleváns mekegés és trollkodás NEM ÉRDEMI KOMMUNIKÁCIÓ!

beégtél az ukrán hitellel is, a kedvenceid hülyét csináltak belőled, de annyira színvonaltalan vagy, hogy észre se veszed, vagy a kogn. dissz. megmagyarázza neked, mi?

mi olyan k vicces az "érdemi" szóban? elárulod vagy magad se tudod? olyan mint mikor a fideszesk mosolyognak mészáros lőrint nevét, édes istenem

"Miért nem használjuk például a cápafóbia kifejezést? Azért, mert a cápától mindenki tart, joggal. "

ezt pofáztam te idióta, már 20x leírtam ide. orbánt is mindenki joggal támadja. kb 3x hazaáruló. EZ nato és hazaáruló. minden egyes kommentemben ezt írtam le hogy miért. újra bemásoljam őket?
OBJEKTÍV számokkal felfogható miért nem kedvelik orbánt az "orbán-fóbiások", pl az egyik a matolcsi beszéd, amit te állítólag meghallgattál, felfogni belőle meg nem sokat tudtál, kérdeztem hogy lehet támogatni egy olyan rendszert, ami éllovasokból az utolsókat csinálja az orszgából a térségben, a világ legrosszab devizáját tette a forintból, erre lesz válasz, vagy szerinted ez se érdemi kérdés?
orbán körbeveszi magát nyaloncokkal, aki kicsit is kritizálta, azt eltávolította maga körül, és most nemcsak Ángyán esetére gondolok, ismered a sztoriját?
ez a rendszer kirúgja a meteorológusokat, a tudománypártiakat, és szembemegy a kommunikációja nemcsak a józan ésszel, de a szakmaiság alapjaival is. ezért agyhalottak a fideszesek, objektív szemmel látható, persze ha semmihez se értesz, akkor nyilván nehéz észrevenni a fidesz és orbán működését, belinkeltem már, hogy miért hibrid rezsim ez a rendszer, belinkejem megint esetleg? nem késő ám tanulni sohasem, persze az intelligens embernek ezt magyarázni se kéne.
az észt metró ajánlat 9 milliárddal volt olcsóbb mitn az orosz. mégis az oroszokat választották. érdekes nem? aki az adófizetők pénzét ennyire herdálja az hazaáruló
ez a sületlen faszság baszod? gondolkodj már egy kicsit, tudom fideszes szektásnak nehéz, de azért a homo sapienshez tartozol, nem? hát akkor lássuk.
kérdeztem, mindig mindent elhittéd a fidesznek, vagy a preforintális agykéregben található hiszékenységéért felelős
ha látod hogy a fidesz hazudozik ("ezek csak szavak"), akkor miből gondolod, hogy abban nem hazudnak neked, amiben őket különösen jónak találod?

ha használod az orbán-fóbiás kifejezést, akkor te meg egy orbán-cseléd vagy.

ez egy neoliberális kleptokrácia. ez is sületlen faszsság? mi lenne, hogy amiről te azt gondolod hogy sületlenség, arra rákérdeznél, és kifejthetem esetleg?
tudod, mint egy értelmes ember. úgy épüljön fel a kommunikációd, ne úgy mint egy agyhalott trollnak.

"Orbán egy vegyes megítélésű figura, akiről csak egy biztos: már most a magyar történelem egyik legjelentősebb alakja, Bethlenhez, Tiszához, Kossuthoz mérhető"

édes istenem, ez miért nem elmebetegség nálad szerinted? ezt nem gondolod fanatikus bolondságnak? jó megkérdezem: mire alapozod ezt? mitől olyan k jó ez az orbán-rendszer? miközben a legsérülkényebb neoliberlis banánköztársaságot hozta létre német autógyárakkal ebben a roncstársadalomban, beszélgettél te pl mentősőkkel, tűzoltókkal? tanárokkal? lemész te a táradalomba? virágzó közösségeket találsz az alternatív valóságodban?
van fogalmad arról, hogy csak az ilyen agyhalott trumpok meg bolsonárok a szüvetségesei? meg keleti korrupt diktatúrák, minden normális országgal nem épp baráti a viszony, láttál te már pl skandináv országot? megnézted a partizánon a finn oktatásos részt? kra nem hiszem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 13:44:12

@HypocritSlayer: nyugi csöpike, pihenj már egy kicsit. még a végén megfájdul a fejed

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 13:44:45

@G. Nagy László: ** és akkor nem hoznáM fel állandóan ugyanazokat? erre gondoltál már? ***

G. Nagy László 2022.12.15. 14:01:14

@tesz-vesz:

"beégtél az ukrán hitellel is, a kedvenceid hülyét csináltak belőled,"

Tényleg magadat szopatod. Mindenki azon rinyál, hogy Orbán MEGINT nyert, hogy MEGINT kurva jó megállapodást hozott össze (és tényleg). Mellesleg pont úgy, ahogy leírtam: ha bejön a pénz, abból - akármilyen elvtelen is - mehet az ukránoknak is valamicske. Valami nagyon elbaszott elme zakatol a fejedben, ha még ezt sem látod át.

G. Nagy László 2022.12.15. 14:02:54

@tesz-vesz:

"megnézted a partizánon a finn oktatásos részt?"

Még nem, de pártolom a finn modellt és többször írtam is már róla.

2022.12.15. 14:40:55

@G. Nagy László:
(kis) magyarországon jelenleg 3155 településből 1786 településen működik általános iskola. összesen 3601 intézmény (feladatellátási hely). ezekbe összesen 720 ezer gyermek jár. őket 75 ezer pedagógus tanítja.

hogy építesz 1800 településen 3600 "finn iskolát"? a "finn iskola" a full extrás állami iskolát jelenti. ehhez első körben szocialista körzetesítés kellene. a partizános kisfilmben is elmondják, hogy ezt így csinálták. a rendszer alapja az, hogy minden körzetben van 1 azaz egy általános iskola. nincs verseny. oda iratja a gyerekét mindenki, aki abban a körzetben lakik. és majd a finn oktatási kormányzat garantálja, hogy az jó iskola lesz. és ugyanolyan iskola lesz az összes körzetben.

a 80-as években debrecenben próbálkoztak. a finn iskolát úgy nevezték: "oktatási-nevelési központ". ez az intézmény pont úgy épült fel ahogyan a partizános filmben.
3.bp.blogspot.com/-l8L0OCLRb2E/Wocs4FPc-JI/AAAAAAAAJ0E/eAQv8XPm90Y8egl8u1b-K8PLyPo6-HzmgCEwYBhgL/s1600/unok.jpg
a rendszerváltók azt mondták, hogy túlközpontosított és sokba kerül. különben is ez szocialista kisdobosokat és úttörőket nevel ki. és olyat egyik párt se akart. az mszp se. és bezárták.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 14:45:06

@G. Nagy László: pártolod, de a fidesz k-ra nem ezt csinálja? nem tűnik fel? már lassan a tanárok bérét is a szülőknek kell összedobni, de a kréta árát is mindenképp, apropó ez a zseniális orbán miért rak mindent alapítványokra? még az egész közoktatást is? miért hatékonyabb úgy a működése mint pl egy oktatási minisztériummal? erre lesz válasz?
nekem egy tippem van, semmi más magyarázatot nem látok erre, csak azt , hogy az alapítványi pénzmozgások nem nyilvánosak, és nem is lehet erre kötelezni erre, ugye elvesztette közpénz jellegét, a hitvány orbán és a csürhéje csak az ország szétlopására játszik. a tanárok és a szociális munkások éhenhalhatnak. beszéltél már pl szociális munkással? vagy családsegítővel? nincs szükség rájuk? te is neolib vagy?

több helyen már nem az önkormányzat fizeti az útépitést se, hanem az ottlakók, ezért neolib a rendszer, meg azért mert kóka magánkórházát állami pénzből támogatják, miközben rohad le az állami eü. vagy te csak magáneü-be jársz, azért nem veszed észre? persze lehetnek üdítő kivételek, de nem ez jellemző, az összes nővér szinte idegroncs itthon.

azt ugye vágod hogy mennyi tanárt rúgtak már ki, azért mert sztárkolt? 20-at?

Szijjártó Péter bíztató üzenete a sztrájkolóknak
youtu.be/7v31M_8aGDU

ezek is csak szavak? reagálás lesz erre?

hogy szopatnám magamad? TE MONDTAD hogy nem szabad aláírni az ukrán hitelt mert a fidesz szerint (nyilván ez is a te "önálló " gondolatod volt, hogy is írtad ezt feljebb, emlékszel? önkritikád van? nincs?)
eladósítanánk az uniót mag a magyarokat. ezt mondtuk akkor hogy a több billió ft-os uniós támogatásból amúgy futná rá.

Aztán mégis belementek
ezért csináltak belőled hülyét, mert te meg bevédtek őket. nem érted? elmondjam újra?
444.hu/2022/12/13/alku-brusszelben-ukrajna-es-magyarorszag-is-kaphat-penzt

Magyarország nem vétózza az Ukrajnának szánt 18 milliárd eurós hitelt
több brüsszeli szakértő is arról beszélt hétfő este, hogy a vétóját feladta Budapest, Alku Brüsszelben: Ukrajna és Magyarország is kaphat pénzt
hvg.hu/eurologus/20221207_Igy_dontborit_az_Orbanelefant_az_unios_hitelezes_teren

tehát akkor eladósítanak most minket meg az eu.-t? VÉLETLENÜL nem jutott eszedbe korábban más alternatíva csak beszoptad a fideszes hazugságokat ÉRDEKES! pedig már akkor mondtuk hogy az uniós billiókból telne rá, érdekes, nem volt rá válasz.

nem szégyelled magad ilyenkor, amikor tiborc megveszi a gellértet, bankja is van már, a tanárok meg annyit keresnek mint egy takarító? és van merszed Betlenhez hasonlítani a hitvány komcsi spicli orbánt? Bethlen -Peyer paktum ugye hogy nincs meg? látsz te effélét orbántól? vagy el kell magyarázni hogy a társadalom kettészakítása nem hasonlítható a Peyer paktumhoz?

mond valamit az a szó, hogy meritokrácia? a hanyatló nyugaton rengeteg olyan példa van, hogy nem kell beházasodnia valakinek az elnök családjába hogy gazdag legyen, és lemondanak és bíróságra kerülnek olyan politikus nyugaton, akinek milliárdos lesz a veje PL csak egy példa.

zordidok.blog.hu/2022/07/13/egy_utca_leaszfaltozasanak_koltsegei_nagykovacsiban

összeteheted a két kezed, hogy itt vagyok, és korrigálom a téveszméidet. ez a blog neve is nem? de nem arról kéne szólnia a tartalomnak, hogy a bloggazda téveszmés szektás-vallásos marha.
hanem hogy felhívja a figyelmet a téveszmékre.

"Mindenki azon rinyál, hogy Orbán MEGINT nyert, hogy MEGINT kurva jó megállapodást hozott össze (és tényleg)"

mi mást mondana egy vallásos orbán-cseléd, minthogy "és tényleg"? mintha lenne önálló gondolata.
ki az a mindenki? hogy lehetne már a fideszes degenerált médiumok mindenkik?
nemzetközi lapokat nem szoktál néha olvasni? tudod kinyílik a világ,

"ha bejön a pénz, abból - akármilyen elvtelen is - mehet az ukránoknak is valamicske. Valami nagyon elbaszott elme zakatol a fejedben, ha még ezt sem látod át. "

miért lenne elvtelen? a bejövő pénz nem az ukránoknak megy tudod, azért közös uniós hitelfelvételről van szó, és nem a bejövő uniós támogatásokról. Valami nagyon elbaszott elme zakatol a fejedben, ha még ezt sem látod át.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.15. 14:55:17

@cvsvrs: hogy építesz 1800 településen 3600 "finn iskolát"?

ki mondta hogy ez a cél?

2022.12.15. 15:36:41

@tesz-vesz:
a finn iskolarendszernek többek között az a lényege, hogy az egyik iskola ugyanolyan, mint a másik. hétfőn bemegy a tanítónéni a helsinki központi körzeti iskolába, akkor ugyanazt tanítja, amit attól ezer kilométerre északra egy nagyon hasonlóan felszerelt iskolában túl a sarkkörön. és mindezt kerül amibe kerül alapon.

IdomitottFoka 2022.12.15. 15:39:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mármint a stílusukat, hisz hipokritának se a személyét (erről nincs infó), hanem stílusát bírod. Örülök h a szövegértésről ma is mondhattam neked újat.

2022.12.15. 17:24:23

a finn iskolarendszer előfeltétele, hogy a népesség etnikai összetétele az ország két egymástól távoli pontján is nagyon hasonló legyen. illetve nagyon hasonló legyen a természeti környezet. ne legyen túl változatos a flóra, a fauna. hanem az ország nagy része legyen mondjuk erdőkkel borított lapos síkság amit dombok és tavak tarkítanak. hjó persze a balti tenger mellett, a finn öbölben sűrűbben laknak. mert nincs akkora hideg és magasabb a szabad kereskedelemből származó árbevétel. a főváros tőkejövedelmeket azonban önként és dalolva megosztja a vidékkel.

ebből magyarországon mi igaz? szinte semmi. ettől még persze lehet finn iskola. budapesttől a lehető legtávolabb eső nagyobb városban. mondjuk nyíregyházán. a legszegényebb szabolcs megyét fel lehet húzni. ki kellene zavarni az összes pártot. az általános iskolákból a az egyházat. majd a szocialista néptanítók bemutatják a biblia világát. szocialista népnevelés folyjon.

a nyíregyházi egyetemen is elindítják a népelelmezési képzést.
www.youtube.com/watch?v=WzGKBIQAA2s
minden körzeti általános iskola kap 1-1 ilyen tankonyhát. azt felszereli az nyírségi electrolux. (svéd licensz alapján non profit módon gyártanak háztartási gépeket) és tangazdaságok előállítja a dietetikus népelelmezés legfontosabb alapanyagait. és minimális veszteségre törekedve megvalósítják az ingyenes közétkeztetést. ez a kommunizmus újratöltve. csak nem a marxista leninista, hanem reformszocialista alapokon. és ez a skandináv típusú szociáldemokráciához nagyon hasonló.

debrecenben már egy kicsit mást kell csinálni. budapesten nagyon mást. oda nem lehet szocialista lakótelepi betonmonstrumokat építeni. amibe a közmunkások termelik a kelkáposztát. és ha majd mindenki ebből a finom kelkáposztából eszik a bankigazgató gyereke együtt a gyogyósokkal, mert finnek is így csinálták. ez nem megy budapesten. esetleg meg lehet csinálni nyíregyházán. ha az önállóságot kap. és lesz saját bankcentere. valódi önkormányzatisága. összeül sóstón a megyei tanács. és eldöntik, hogy ez így lesz. és ez vagy működik, vagy nem működik abban az értelemben, hogy ez konszenzust teremt, hogy ez lesz a jó irány. vagy azt mondják, hogy na ezt ne. soha többet. kipróbáltuk. 40 év horror. mint a mókus fent a fán. nyíregyházán ezzel szemben mégis visszavezetik.

azt mondják, hogy a nyírség electric company 8 bites z80-as processzorokat képes gyártani. a primo számítógépekkel tanulnak a gyerekek mikroelektronikát és számítógép programozást. általános iskolában megfelel. ezt a nyírségben esetleg elfogadja a nép. budapesten nem. a bankcentereket el kell tőlük szedni. és akkor rájönnek, hogy a jóléthez árut kell termelni. vagy azt, hogy elsődlgesen az árutermelést kell támogatni és nem a fogyasztást. az úgy nem megy, hogy budapest költi el a pénz felét és fogyaszt. kisemmizik a vidéket. ezzel szemben fellázadnak a vidék. és megteremtik a maguk kis világát.

vagy lehet azt mondani, hogy van egy nemzetközi standardok szerint is legjobban teljesítő környezetfüggetlen megoldás. best practice. és ezt kell bevezetni. úgy jön az, hogy akkor 1800 településen építs 3600 "finn iskolát".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.15. 18:50:48

@IdomitottFoka:

"hipokritának se a személyét (erről nincs infó), hanem stílusát bírod."

Olvasd el még egyszer, amit írtam. Végig.

"Az sem mellékes, hogy legtöbbször nagyon fején találja a szöget."

Ugye idáig már el sem jutottál, pedig ez csak a második mondat.

"Örülök h a szövegértésről ma is mondhattam neked újat."

Mongya esztet az, aki egy kétmondatos kommentet sem tud végigolvasni.

GyMasa 2022.12.15. 22:46:51

@G. Nagy László:
"Baszki, évek óta másról sem írok, mint hogy egy ez a balos-progresszív vonal pont olyan, mint a katolikus inkvizíció: a tiltott szavakra vadászik, csak hogy büntethessen. Javaslom, hogy nézd a tetteket, a szavak mélyén meghúzódó szándékot, gondolkodásmódot és attitűdöt. Ha van szíved, úgy nem az inkvizítor szerepét szánod magadnak."
Basszus, annyiar kíváncsi vagyok rá, hogy mi lesz majd a közvélekedés 50 év múlva a mostani agyatlan regresszív rendszerről.
Ma benne élünk, és lassan főzik alattunk a békát, tisztán majd utólag fog látszani, mekkora ballépés lett az egész.

GyMasa 2022.12.15. 23:00:09

@G. Nagy László:
"Csak annyit tegyél meg, hogy utánanézel a részleteknek."
Nem fog, mert nem érdekli azok után, hogy most jól kioktatott mindenkit!

Amúgy az egész hiszti színtiszta matematika.
Az Ukrán "segély" 18 milliárd EUR.
Magyarország, 10 milliós népessége az kb 2%-a az EU 500 milliós lakosségénak, azaz a magyar résza a "segélynek" kb 360 millió EUR.
Tehát, ha ennek a megszavazása segített abban, hogy a 7,5 milliárd EUR helyett csak 6,25 milliárd EUR legyen az az összeg, amit maximum elveszíthetünk, akkor orbán nettó nyeresége az a 7,5-6,25-0,36 Milliárd EUR lett. Azaz orbán 890 millió EUR-ért adta el a szavazatát az EU-nak (gyengébbek kedvéért, sikerült keresnie kb 400 milliárd forintot a szavazatával).
Az a baj, hogy ez egy alsós szintű matek, de már ezt is teljességgel képtelenek a regresszív woke idióták követni.

"Azt is írtam, hogy a minimáladót sem szabad megszavazni."
Ebben tökéletesen egyet értek!

"Baszki, a legjobb lókupecek vezetik az országot, te meg lecserélnéd őket hitvány cselédekre. Elment az eszed? :) "
Sajnos, igen. elment nekik... :-(

GyMasa 2022.12.15. 23:12:27

@HypocritSlayer:
"Dehogynem , elég csak kimenned valamely "fejlett, nyugati bezzegországba", ott mindig is egy koszos k-európai cigány leszel, még akkor is ha ezt nem közlik veled....... "
Igen, és halálodig az is maradsz...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.16. 14:48:42

@cvsvrs: legalább a videót néznéd meg, ahol egy finn tanár és iskolaigazgató mondja el, h
szabad tankönyválasztás van, tehát nem feltétlen ugyanazt tanulják

hogy jön ide az iskolaépítés?
legalább azt fogd már fel, hogy mi a kérdés.

kerül amibe kerül? mintha sokalnád. honnan tudod mennyibe kerül? nyilván nem loptak el belőle semmit a finnek. nincs is a finn jegybankelnök fiának 14 milliárdos lakása Manhattenben, meg porshegyűjteménye.

(nem összegszerű a 10 db autó nyilván meg a lakás, meg az ellopott százmilliárdok, de a haszontalan műkődést mutatja a korrupció ami már ugyanúgy összegszerű, lásd évente vagy akár havonta lopnak el ennyit)

HypocritSlayer 2022.12.16. 16:32:09

@tesz-vesz:
>>nem látom a reagálást, érdekes

Mert szopatnak, te féreg:)DDDDDDDDDD

Neked az a legnagyobb büntetés, ha ignorálnak:)

Látod és dobok neked néha egy kis banánt, ha már annyira rázod a rácsaidat:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.16. 18:13:54

@HypocritSlayer:

Nálam már a banán is elfogyott, így csak röhögök rajta. Látom a sok és hosszú kommentjeit, de el sem olvasom őket.

Az ilyeneket valóban az bántja a legjobban, ha rájuk sem hederítenek.

GyMasa 2022.12.16. 19:01:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nekem tiltólistán van és nem is látom őket :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.12.16. 19:45:24

@tesz-vesz: haver! Te agyhalott fideszkomcsikkal vitatkozol??!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.16. 20:08:22

@GyMasa:

És ezzel megfosztod magad attól az élvezettől, hogy lásd az erőlködésüket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.16. 20:34:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: én tudom hogy ők agyhalottak, de őket is ráakarom ébreszteni erre, csak úgy k nehéz, ha lusták és buták írni érdemben.

GyMasa 2022.12.16. 22:00:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem, ezzel megspórolom magamnak az időt, amit azzal töltenék, hoyg elolvasom azt a sok felesleges zagyvaságot, amit leírnak.
tesz.vesz pl még értelmes mondatokat sem képes megfogalmazni.
durvábban csapong, mint egy begombázott kolibri.
Ráadásul, szerintem neki is súlyos problémái voltak gyerekkorában anyukájával.
Szerintem azt kellene először rendeznie szakorvosi segítséggel.
Az, szerintem pl. sokat segítene neki, hogy tudja kezelni azt a sok dühöt és csalódottságot, ami ott feszíti belül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.16. 23:36:09

@GyMasa:

Én sem olvasom el, amit teszvesz vagy igazamvan*2 ír, csak látom a számos hosszú szódiarrheájukat. Na meg Matyit sem olvasom el soha.

Wmikiről hallottál valamit? 2021. június 3-án írt utoljára, azóta néma csend. Persze nem azt mondom, hogy hiányzik, mert ez olyan, mint a fejfájás: csak jóval a megszűnte után vesszük észre megkönnyebbülten, hogy eltűnt.

GyMasa 2022.12.17. 00:01:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Na, én ettől is megkímélem magamat.
Nekem nem okoz örömet látni, ahogy szenvednek.

Egyszerűen nem szánok erre időt.

Wmiki nekem nem lépte előtte sem át az ingerküszöbömet. csak az rémlik, hogy soha nem volt teljesen normális.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.17. 00:33:58

@GyMasa: ja hogy ha két mondatot leírok két külön témakörben, az nálad már csapongás mert nem tudja kezelni a szétrohadt agyad. értem

tudod ha végigolvasnád MINIMUM a kommentjeimet, és ÉRDEMBEN reagálnál rá, akkor nem lennék kiakadva hoyg segghülyékkel kell kommunikálnom.

de aki pont a komment legfontosabb részét nem olvassa el és azóta is boldogan firkálgatja a tartalom nélkül szemetét, azt sajnos nem tudom emberszámba venni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.17. 00:35:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: te ne is olvasd, úgy se értenéd, inkább takarodj vissza a szkeptikus blogra és válaszolj arra amit kérdezted ott te korcs

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.12.17. 10:59:30

@tesz-vesz: sosem jönnek rá, hiszen ők maguk az erkölcs és az igazság.
süti beállítások módosítása