téveszmék

téveszmék

"A kommunista embertípus a politika terméke"

2024. július 01. - G. Nagy László

 komcsi_embertipus_1.jpg

 

Gyakran előfordul, hogy egy teljesen politikamentes témájú beszélgetés során is előhúzom a BALOLDALI, avagy annak szélsőértékét jelentő KOMMUNISTA jelzőket. Ilyenkor a finnyások azonnal rám szólnak, hogy ne politizáljak, azonban muszáj helyretennem őket: szó sincs ilyesmiről. Ezeket a fogalmakat, illetve egészen pontosan azt, amit takarnak, nem a közélet hozta létre. A baloldaliság a lélek betegsége, melyet emberek milliói hordoznak magukban. Az ő romlottságuk volt előbb, a pusztító ideológiák már csak kihasználták ezt az ideális táptalajt, hogy azon szárba szökkenjenek. A pszichikai tünetegyüttest pedig mindannyian jól ismerjük.

 

FRUSZTRÁCIÓ

 

Tökéletesen érthető, ha lázadunk az embertelen körülmények ellen, ha elutasítjuk az elnyomás minden formáját. A baloldali ember azonban mindenben elnyomást lát, mindenhová elnyomást vizionál. Képzeljük magunk elé a 20. század végének Nyugat-Európáját: csaknem teljes politikai, gazdasági és személyes szabadság, továbbá mérhetetlen jólét - az ember azt hinné, hogy ez már a földi mennyország, ahol végre hátra lehet dőlni. De nem: a permanens frusztráltságban élők még ekkor sem képesek leállni. Ha nincs már semmiféle ördög a láthatáron, ők akkor is festenek maguknak párat. Vegyük észre, hogy ez a mentalitás a buddhista lelkület tökéletes ellenpontozása. A buddhizmus megnyugvást, elfogadást, békét hirdet, s pontosan tudjuk, hogy ez vezet a lélek egészségéhez. Az állandó forradalmi hevület beteg állapot; a hosszútávon magas pulzusszám kikészíti a szívet.   

 

IRIGYSÉG

 

Nyilvánvaló, hogy a baloldaliak örök frusztrációja az irigységből fakad. Hiszen hogy is érhetne véget a világforradalom, ha a szomszéd jachtja fél méterrel nagyobb?? A lelki egészség kiindulópontja, hogy képesek legyünk azt mondani: ennyi elég, nem vágyunk többre. Ehhez pedig nem csupán egy viszonylagos jólét szükséges, de egy csöppnyi fantázia is. El kell érnünk azt az állapotot, amelyben már nem a pénz áll a gondolkodásunk fókuszpontjában; az már csupán egy eszköz marad, s még véletlenül sem a cél. Muszáj új, felemelő célokat találnunk, melyek valódi boldogságot adhatnak. (Az sem számít, hogy ezek egyéni ambíciók - sport, alkotóművészet, hobbi -, avagy közvetlenül a közösséget szolgáló törekvések.) Aki képes felhőtlenül élvezni a bőséget, magasról téve rá, hogy mások még gazdagabbak, még nagyobb hatalommal és lehetőségekkel bírnak, abból garantáltan sosem lesz radikális baloldali.

 

ÖNÁLLÓTLANSÁG

 

Természetesen sokan vannak, és mindig is sokan lesznek, akik egy adott pillanatban még messze állnak attól, hogy megnyugodva hátradőljenek. Talán épp most kezdték a pályájukat; talán épp tegnap ment tönkre a vállalkozásuk; talán még nem törlesztették vissza minden hitelüket - ezernyi életút sok ezernyi életszakaszát láthatjuk. Az egyetlen lényeges lélektani szempont minden esetben az, hogy az érintett képes-e, kíván-e tenni magáért, avagy elsősorban a külvilágtól várja a megoldást. Az egészséges, jobboldali gondolkodásmódú ember csupán annyit kíván: hagyják szabadon élni és dolgozni, megteremt ő mindent magának. A baloldali attitűd ezzel szemben magatehetetlenséget, életképtelenséget, a gyermekkorban rekedt személyiséget takar, mely mindig kívülről jövő megváltásra vár.

 

SZERVILIZMUS

 

Mivel a baloldali ember nem hisz az önállóságban, a saját erejében és képességeiben, jólétét minden esetben valamiféle felsőbb hatalomtól, az államtól, vagy még inkább egy államok feletti birodalomtól reméli. Hozzáállását ebből fakadóan a szolgalelkűség jellemzi; a párt, a központi ideológia, a birodalmi politika dogmáit és döntéseit kritikátlanul elfogadja és magáévá teszi.

 

KÉPMUTATÁS

 

A szervilizmusból egyenesen következik. Ha nem a saját gondolatainkat szajkózzuk, ha nem a saját érdekeink szerint cselekszünk, ha nem tudunk mit kezdeni egy önkényes dogmavilág önellentmondásaival és ocsmányságával, úgy e kognitív disszonanciából csakis a gerinctelen farizeusság jelenthet kiutat. Jómagam a nyolcvanas években jártam általános iskolába, s még emlékszem a november hetedikei ünnepségekre. Sokadmagammal mindig azt éreztem: ehhez az égvilágon semmi közünk. Felidézhetjük a régi utcatáblákat is: Lenin körút, Tolbuhin körút, Vörös Hadsereg útja... Ki a fene az a Tolbuhin? Miféle ízléstelenség egy idegen, elnyomó hatalom regimentjéről utat elnevezni? Igazán beteg és nyomorult lélekről árulkodik, ha valaki képes vallani a vállalhatatlant, amiért a gyerekei, diákjai, barátai előtt is pironkodnia kell.

 

KISHITŰSÉG

 

A baloldali lelkületű ember gyűlöli a versenyt. Nem véletlen, hiszen tudja, hogy alulmaradna. Tisztában van azzal, hogy az ő hozzáállásával a tisztességes, sportszerű győzelem lehetetlen küldetés. Így mindent megtesz azért, hogy a versenyt elkerülje, sőt lehetőség szerint meg is szüntesse. "A múltat végképp eltörölni" - énekelték a lelkes kommunisták annak idején, s nyilvánvalóan erre rímel a mai cancel culture is. A mögöttes szándék végtelenül szimpla: ha eltöröljük a múltat, úgy nincs összehasonlítási alap, nincs mivel versenyezni. A párkapcsolati féltékenység is ugyanez a jelenség: ha valaki hallani sem akar az exekről, s rosszul lesz, ha találkoznia kell velük; aki legszívesebben kalitkába zárná a másikat, az egészen biztosan komoly önbizalomhiánnyal küzd.

 

MÁRTÍROMSÁG

 

A baloldali ember mindig áldozat. Néha a körülmények áldozata. Máskor más emberek áldozata. Mindegy, hogy történt-e erőszak, bűncselekmény, tényleges elnyomás. Ő áldozat és kész. Lubickol ebbéli szerepében, hiszen ez adja számára a vélt erkölcsi magaslatot. Ő szent, hiszen bántják, kisemmizik, elnyomják. S ha e kamaszos, ostoba önsajnálat nem lenne épp eléggé pusztító, a baloldali lelkületű ember még ideológiát is társít képzelt (vagy ritkán valós) nyomorához. Ezen ideológia szerint ő maga kárpótlást, támogatást, kvótát, safe place-t és különleges elbánást érdemel; mindenki más ugyanakkor köteles ugyanilyen mártírrá válnia - szétosztani vagyonát, befogadni bármiféle jöttmentet, bűnhődni, szenvedni, önmagát teljességgel háttérbe szorítani. Innen ered a kötelező altruizmus hamis és mérgező tana. Boldog és elégedett ember sosem hirdet hasonlót.

 

BARBARIZMUS

 

Mindez a lelki nyomor egyetlen gyilkos attitűddé sűrűsödik össze, melyet akár a civilizáció tagadásának, nyílt barbarizmusnak is nevezhetünk. A radikális baloldali nem tiszteli a magántulajdont, hiszen nem elégedett a sajátjával. A radikális baloldali nem tiszteli a rendet, a biztonságot és a békét, mert a frusztráltsága és dühe mindennél erősebb, továbbá az a hamis gondolat vezérli, mely szerint nincs vesztenivalója, rosszabb már nem lehet. A radikális baloldali nem tiszteli a szabadságot, hiszen az számára semmit sem jelent.

 

***

 

Sokszor, sok helyen megfogalmaztam már: a szolidaritás, a közösség, az elesettek istápolása megkérdőjelezhetetlen értékek. De csakis akkor nemes a tett, ha a szándék önkéntes. A baloldaliság legnagyobb bűne, hogy nem hisz az önkéntességben, kizárólag az erőszakban. S ha megkapargatjuk a felszínt, úgy az erőszakosság mögött minden esetben frusztrációt, irigységet, önállótlanságot, kishitűséget, szervilizmust és visszataszító mártíromságot találunk, de minimum képmutatást, cinizmust, szélhámos üzleti érdeket. Akit ugyanis jó szándék vezérel, az minden esetben ragaszkodik a békés megoldásokhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr5818438347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.05. 15:12:09

@G. Nagy László:

lacika ti azért dolgoztok hogy kiirtsátok a magyarságot. aztán erről is hazudoznátok egy sort a félisten hazaáruló gazdáiddal.
kkbk.blog.hu/2024/05/06/a_mikepercsi_egyesulet

hitvány, hazug, elmebeteg szellemi fogyatékosként ne szólj már bele a komoly dolgokba, mint pl a gazdaság, vagy a jövő, vagy a nemzetstratégia, légyszi, jó? köszi.

itt most felnőttek beszélgetnének, vár az online póker újabb 17 évig gondolkozhatsz az esélyeken.

alöksz róz 2024.07.06. 07:22:12

@G. Nagy László: "Elsősorban attól, hogy miként viszonyul az erőszakhoz, illetve mennyire tartja tiszteletben más szabadságát." - ez egyik se objektív kritérium.

wigotah224 2024.07.06. 08:17:06

@G. Nagy László: "Én az egész kontinensen nem látok szalonképtelen, szélsőséges jobboldali pártot."
Persze, hogy nem, lévén ugyanazt valljátok. Pl Hitlerről az AfD-ben is hasonlóan gondolkoznak, aki köztudottan erőszakmentes és szabadságszerető volt.
Erőszakmentességre és szabadságszeretetre jó példa még náluk az a találkozójuk, amit pár hónapja szerveztek Potsdamban egy közismert osztrák neonácival, ahol megbeszélték, hogy a külföldieket deportálni kéne az országból (érted, egy osztrákkal :)

G. Nagy László 2024.07.06. 08:39:29

@wigotah224: Nem, nem értem. Az egész kommentedet nem értem.

"Persze, hogy nem, lévén ugyanazt valljátok. Pl Hitlerről az AfD-ben is hasonlóan gondolkoznak, aki köztudottan erőszakmentes és szabadságszerető volt."

Ez mi a fasz??? Azt mondtad, olvastad a Mein Kampf kapcsán írt posztomat. Ezt írom:

Adolf Hitler egy elmebeteg pszichopata, s ez könyvéből is világosan kiderül. (...) Az első világháborúhoz való viszonyulása mindent elárul alapattitűdjéről. Nem csak az szembetűnő, hogy betegesen vonzódik a vérontáshoz, de az is, hogy a teljes nemzetét ugyanilyen fanatikusnak látja. Mélyen megveti a pacifizmust; a területszerző, hódító háborúról úgy beszél, mintha a világ legtermészetesebb és legerkölcsösebb tette volna.

Ha az AfD-ben ugyanígy látják Hitlert, azzal mi a gondod??

"Erőszakmentességre és szabadságszeretetre jó példa még náluk az a találkozójuk, amit pár hónapja szerveztek Potsdamban egy közismert osztrák neonácival, ahol megbeszélték, hogy a külföldieket deportálni kéne az országból"

És ezzel mi a problémád? Ha a elmész nyaralni egy hétre, és közben beköltözik a házadba egy hajléktalan, úgy örülsz majd ennek és ott is marasztalod?? Az ő szabadságát fontosabbnak tartod majd, mint a sajátodat?

Ti progresszívek totál fordítva ültök a lovon. Egy ilyen helyzetben CSAKIS a gazdasági bevándorló érdekeiről vagytok hajlandók beszélni. (Más esetben az ukránok, a melegek, a feketék, vagy épp a transzok szempontjairól, a többiek magasról le vannak szarva.) Ha egy migráns illegális módon tartózkodik az országban, mi a gond azzal, ha kiutasítják??? Tényleg beszarok ezen az álságos, képmutató magatartáson. Szeretnéd segélyezni a harmadik világ szegényeit? Mi akadályoz meg benne? És miért kéne másnak is ugyanezt tennie? Szeretnéd, ha a lányodat megerőszakolná egy-egy idetévedt vadember? Alig hinném. Én biztosan nem.

wigotah224 2024.07.06. 08:57:09

@G. Nagy László: Tehát szerinted minden külföldi illegális bevándorló vadember?
Mert én külföldiekről írtam, mivel a barátaid találkozója is a külföldiekről szólt: telex.hu/kulfold/2024/01/11/afd-nemetorszag-migransok-bevandorlok-deportalasa
Sőt, olyanokról is, akik már állampolgárságot szereztek, tehát németeket is deportálnának.

G. Nagy László 2024.07.06. 09:07:06

@wigotah224: Ez egy nagyon szimpla kérdés.

Aki német állampolgár, az otthon van. Az a klub tagja. Nem deportálható. (Az már más kérdés, hogy mennyire osztogatják könnyen az állampolgárságot, megadják-e nyelvtudás nélkül stb. De ha már megvan, ott többé nincs miről beszélni.)

Aki turista, vagy vendégmunkás, így legálisan tartózkodik az országban, nyilván azok sem kiutasíthatók.

Most én kérdezek: akik illegális migránsok, azok maradhatnak szerinted?

alöksz róz 2024.07.06. 11:19:50

@G. Nagy László: már többször bebizonyítottad, hogy nem az.

alöksz róz 2024.07.06. 13:41:58

@G. Nagy László: "És miért kéne másnak is ugyanezt tennie?" - pl mert mi van ha úgy állítják meg az illegális migrációt. amit te se szeretnél, hogy legyen

Boldeone2 2024.07.06. 18:02:16

@G. Nagy László: Csakhogy a migráció sem kezelhető olyan formában, amiről ti beszéltek. Egy komplex és globális nagyfolyamatról van szó, szerintem csak az "elején" vagyunk még mindennek

Csak dilemmák vannak: rossz és rossz megoldások. Aki akar - valamilyen módon- be fog vergődni Európába. Számos legális és illegális út van, aki meg már bejött, azt kitenni nem lehet. Nincs hová. A papírjaikat eldobálják, hova vinni nincs őket. Fekete Afrika meg nem is együttműködő
Kísérleteznek pl Albániával, de onnan kb 1 nap múlva visszajönnek

Ha tetszik, ha nem, valójában azon kell gondolkodni, hogy lehet a migrációt " menedzselni" a legjobbat kihozni abból, amit lehet.
A bűnözőket és terroristákat kellene valahogy kiemelni, de százezrek vagy inkább tízmilliók már lassan, visszamozgatására esély sincs- lehetetlen

Boldeone2 2024.07.06. 18:11:31

Két dologban vagyok - sajnos - nagyon biztos

Az egyik az, hogy a migráció nem fog megállni, annak illegális formája sem. Az emberi akarat mindig erősebb lesz a jobb életre, mint bármilyen törvény
A valódi nincstelenek eddig sem érdekelte semmilyen szabály, ezután sem; "deal with it!"
Túl nagy a különbség a fejlett és a fejletlen világ közt

A másik amiben szintén biztos vagyok: amíg Putyin él és mozog, amíg hatalomban marad, a háború sem fog megállni
Az oroszoknak lételeme ez, egyébként kipukkanna az elnyomó rezsim, a belső feszültségek miatt

Ezért is kár volt Orbánnak Moszkvába menni, és kezelgetni egy tömegyilkossal! PR- nek volt jó max, hiszen kibékíthetelen ellentétek vannak. Orbánnak pedig nem a NATO- ellen kellene pofázni, hanem szemvesíteni az agresszort
Putler olyan " békét " ajánl, amiben még az oroszok által el nem foglalt területek is benne vannak. Nyilvánvaló elmebeteg

Boldeone2 2024.07.06. 18:32:21

Európában meg akkora "háborús/ szankciós " válság van, ezt hirdette a szélsőjobb, hogy konkrétan nem lehet utazni, olyan szintű tülekedés van a reptereken
Az utazások a jelenlegi nem alacsony áron is fogynak, az összes fesztivál full üzemmódban üzemel

Akik becopták, azok mindenhol a szegényebb rétegek, nem a középosztály. Aki 800 ezret elkölt nyaralásra, ez ma már nem is sok, azt nem érdekli az 1000- ft os kenyér, hiszen nem is érdekli a kenyér ára , paleolit diétán van...

A jelen helyzet jelentős részben Orbánék miatt van: a folyamatos "szabadságharc " , a hibás monetáris és fiskális politika árát fizetjük...

taga20 2024.07.06. 21:26:50

@alöksz róz: @G. Nagy László:

ti még mindig itt basszátok a rezet?

mi a kurvaanyátokból éltek?:)))

G. Nagy László 2024.07.06. 23:48:32

@Boldeone2:

"Egy komplex és globális nagy folyamatról van szó, szerintem csak az "elején" vagyunk még mindennek. Csak dilemmák vannak: rossz és rossz megoldások. Aki akar - valamilyen módon- be fog vergődni Európába. Számos legális és illegális út van, aki meg már bejött, azt kitenni nem lehet. Nincs hová. A papírjaikat eldobálják, hova vinni nincs őket. Fekete Afrika meg nem is együttműködő. Kísérleteznek pl Albániával, de onnan kb 1 nap múlva visszajönnek. Ha tetszik, ha nem, valójában azon kell gondolkodni, hogy lehet a migrációt " menedzselni" a legjobbat kihozni abból, amit lehet.
A bűnözőket és terroristákat kellene valahogy kiemelni, de százezrek vagy inkább tízmilliók már lassan, visszamozgatására esély sincs- lehetetlen"

Ezzel minddel egyetértek. A megoldás borzasztó egyszerű: amit a magyar kormány tesz. Nem kell beengedni őket. Minden józan ember ezt gondolja. Te nem mondhatod, mert a politikai oldalad nem engedi, hogy ezt valld.

wigotah224 2024.07.07. 21:08:32

@G. Nagy László: Megint maszatolsz. Az eredeti állításod az volt, hogy a kontinensen a szélsőjobboldali pártok mind szalonképesek. Erre hoztam bizonyítást, hogy nagyon nem így van pl az AfD esetében. Speciel löpenék is nem véletlenül rúgták ki őket a frakciójukból, utánaolvashatsz, hogy miért.
Erre te leírsz egy szalonképes álláspontot, amiben amúgy konszenzus van. Senki nem akar illegális migránsokat. Jönnek maguktól. Kitenni meg nagyon nehéz úgy, hogy sem ők nem működnek együtt (iratok eldobálása stb.), sem a hazájuk. Ezt leírta boldeone is már vagy százszor, csak nem fogod fel.
"A megoldás borzasztó egyszerű: amit a magyar kormány tesz. Nem kell beengedni őket."
Ha a magyar kormánynak ez a célja, hogy ne engedje be őket, akkor miért engedett szabadon - büntetésüket elengedve - többszáz embercsempészt pár hónapja?
Amúgy ez nem is egyszerű megoldás, amit írsz: még az emberi jogokat sokkal lazábban kezelő és az érdekeit jellemzően sokkal gátlástalanabbul keresztülvivő USA-nak sem sikerül "nem beengedni" őket. Függetlenül attól, hogy épp bal vagy jobboldali a kormányuk.

G. Nagy László 2024.07.08. 00:14:50

@wigotah224:

"Megint maszatolsz."

Soha nem teszem. Ez ti stílusotok. Nekem könnyű dolgom van, mert konzekvens a világképem. Soha nem kell mellébeszélnem.

"Senki nem akar illegális migránsokat."

Talán mára már kijózanodott a kontinens nagyobb része. De te is emlékszel a willkommenskultur időszakára, amikor az volt a divat, hogy imádni kell őket. A Fidesz 2018-ban azért tudott harmadszor is kétharmadot produkálni, mert a hazai ellenzéknek nem volt szabad a migrációról beszélnie, a külföldi szponzorok miatt. Akik nem csak őket és a balos médiát, de a migrációt is segítik minden létező eszközzel. Ezt te pont olyan jól tudod, mint én.

"Ezt leírta boldeone is már vagy százszor, csak nem fogod fel."

Ő azt írja, hogy szét kell tárnunk a karunkat. Hogy nem tudunk és nem is lehet védekezni a migráció ellen. Nos, ez az, ami színtiszta maszatolás. Ennél tisztább lenne, ha kiállnátok a kevert népesség eszméje mellett és nyíltan tapsikolnátok a népességcserének.

"Amúgy ez nem is egyszerű megoldás, amit írsz: még az emberi jogokat sokkal lazábban kezelő és az érdekeit jellemzően sokkal gátlástalanabbul keresztülvivő USA-nak sem sikerül "nem beengedni" őket. Függetlenül attól, hogy épp bal vagy jobboldali a kormányuk. "

1. Kurvára nem mindegy, ki az elnök. Biden nyíltan támogatja a migrációt, s mint a cukrot, úgy osztogatja az állampolgárságot.
2. Amerikában sokkal kisebb gáz a migráció. Egyrészt nincs olyan szociális háló, mint Európában, vagyis nincs segélyezés, dolgozniuk kell. Másrészt jellemzően nem muszlimok érkeznek. Mindkettő óriási különbség.

wigotah224 2024.07.08. 07:10:49

@G. Nagy László: "Ennél tisztább lenne, ha kiállnátok a kevert népesség eszméje mellett és nyíltan tapsikolnátok a népességcserének."
Attól, mert a kitoloncolás nehézségét illetően igaza van boldeone-t, attól még nem értek egyet mindenben vele.
"Talán mára már kijózanodott a kontinens nagyobb része. De te is emlékszel a willkommenskultur időszakára, amikor az volt a divat, hogy imádni kell őket."
Ezt elhibázott dolognak tartottam akkor is és akkoriban igazat adtam orbánnak. Speciel ez orbán legnagyobb haverjának, merkelnek az ötlete volt.
Csakhogy orbán és ti hívei úgy csináltok, mintha még mindig 2016 lenne, miközben mostanra a külső határok védelmét mindenki komolyan veszi. De nektek semmilyen válaszotok nincs rá, mi legyen azokkal, akik mégis bejutnak. Te is nem véletletlenül nem írsz erre semmit, hanem maszatolsz a "konzekvens világképeddel". Lol, a saját fejében mindenkinek konzekvens a világképe ?
+ az embercsempészek elengedését már kétszer leírtam, mint bizonyítékot, hogy orbán valójában a probléma elnyújtásán dolgozik (hogy propagandára használja), erre sem írtál semmit, mert nyilvánvalóan így van és nem fér bele a "konzekvens" világképedbe.
"Kurvára nem mindegy, ki az elnök."
Miért? Trump alatt megoldották, hogy "nem engedik be"? Akkor nem ment be senki?
A 2. pontod ok, csakhogy nem válasz az érvemre - miszerint még a sokkal erősebb USA-nak sem sikerül "nem beengedni" őket.
Lehetne még folytatni a demagógiág megcáfolását, de minek. A tisztánlátásodat úgyis megakadályozza, hogy orbán heréje eltakarja a szemedet.

Boldeone2 2024.07.08. 08:48:37

@G. Nagy László: Ő azt írja, hogy szét kell tárnunk a karunkat. Hogy nem tudunk és nem is lehet védekezni a migráció ellen."

- Én azt írtam, hogy ez egy lassítható, de teljesen nem megállítható, nagy globális folyamat. Túl erősek a mozgatóerők- éghajlatváltozás, népességrobbanás, afrikai és közel -keleti "failed society"- k, hogy meg lehessen teljesen állítani
Európa hermetikusan nem lezárható, óriási a határvonal, ami nem védhető és akkor az illegálisok még mindig csak egy szelete a tortának...
Olyan ez mint az emelkedő víz: valahol mindig megtalálja az útját

Ha a kibocsátó régióban nem tudod tartani a migránsokat, akkor, ha Európa beérnek már senki nem állítja meg őket: mindenki dobálja őket, mint a forró krumplit

A migráció szerintem felszámolhatatlan. Lényegében amióta a homo sapiens létezik, azóta migrál. Így került Európába is

Ennek magyar vetülete: ide nem nagyon telepszik senki, amikor lehetőség van jobb helyre menni. Itthon az ázsiai dolgozók vannak, akik rabszolgának jönnek hivatalosan
Magyarország tranzitország az illegálisoknak. A határt gyakorlatilag nem védik, egy bohózat, ami ott van, vagyis nyugatra továbbra is özönlenek az emberek

A "willkommenskultur " lényegében egy kényszerű dolog volt a németek részéről, hiszen a migránsok, akkor lehet mondani még menekültek megállíthatatlanok voltak. De mi lett volna, ha mondjuk visszaküldik őket Schengen alapján Magyarországra?

Tehát itt KÉNYSZEREK voltak és vannak. Egyszerűen embermilliókat nem lehet kezelni semmilyen módon. Azt látjuk, hogy Meloni sem állította meg, de Trump sem fogja megállítani a migrációt
A nem jobboldali kormányok is folyamatosan szigorítanak, mégsem áll meg semmi.. nem is fog.

Folyt...

Boldeone2 2024.07.08. 09:04:07

@G. Nagy László: A másik dolog pedig az, hogy Nyugat- Európa már " multikulturálissá" vált

A hírekben csak mindig a sajnáltaltos szélsőség jön le, de mi lenne a francia válogatott Kyllian Mbappé nélkül, vagy Nico Williams nélkül?

Nico Wiliams szülei a Szaharán keresztül jöttek illegálisként..

Ez is Európa, meg az almeriai üvegházi munkás...

Ezzel valamit kezdeni kell Európának, megpróbálni kihozni a lehető legjobbat

Kb olyan ez, mintha éjszaka kéretlenül leraktak volna a házunk elé egy csomó bútort. Ebből ki kell válogatnunk amire szükségünk van, amit fel tudunk használni, de mindig marad egy kis szemét, amivel nem tudjuk, mit kezdjünk...Kicsesztek velünk, de ebből is megpróbáljuk kihozni a legjobbat...A ház elé, kerti törpe mellé beállítjuk az ajándék hintaszéket...:)

A maradék hulladékot nyilván nem vihetjük egy másik ember háza elé, de az erdőbe sem
Magunknak kell megoldani- fizetünk érte...

A háború is hasonló: nem akarta senki, mégis megfizetünk érte....

Boldeone2 2024.07.08. 09:06:26

Nico Williams "spanyol", természetesen, de lehetne bárki, akár " magyar " is....

G. Nagy László 2024.07.08. 09:06:47

@wigotah224:

"A tisztánlátásodat úgyis megakadályozza, hogy orbán heréje eltakarja a szemedet."

Ez egy csodás költői kép, mi tagadás. Muszáj ezzel kezdeni :)

"Attól, mert a kitoloncolás nehézségét illetően igaza van boldeone-t, attól még nem értek egyet mindenben vele."

Örülök ennek a józanságnak.

"Ezt elhibázott dolognak tartottam akkor is és akkoriban igazat adtam orbánnak."

Mi változott? Ha akkor igaza volt, akkor ugyanabban a kérdésben ma is igaza van.

"Csakhogy orbán és ti hívei úgy csináltok, mintha még mindig 2016 lenne, miközben mostanra a külső határok védelmét mindenki komolyan veszi."

Nagy lófaszt veszik komolyan.

1. Még mindig számottevő azoknak a száma és hangja, akik a kerítések lebontását harsogják.
2. A határkerítés költségeiből szinte semmit nem térített meg számunkra az EU.
3. Mi több, szigorú büntetést kapunk, mert védjük a határt.

Bizonyos szempontból még rosszabb is a helyzet, mint 8-9 éve. Ugyanis most már mindenki látja a következményeket, de a hangadók még mindig kiállnak az önfelszámolás mellett. Nem véletlen, hogy a Patrióták Európáért Szövetség is sarkalatos pontjának tekinti a migráció kérdését. Ha ebben egyetértés lenne a kontinensen, már rég nem lenne téma. (Lépj túl azon, hogy gyűlölöd Orbánt, ebben továbbra is neki van igaza.)

" De nektek semmilyen válaszotok nincs rá, mi legyen azokkal, akik mégis bejutnak. Te is nem véletletlenül nem írsz erre semmit, hanem maszatolsz a konzekvens világképeddel".

Baszki, azért nem írok semmit, mert egyetértek azzal, hogy kurva nehéz kitoloncolni bárkit. Ezért beszélek arról, hogy eleve be sem kell engedni őket. És arról is, hogy ez nem lehetetlen küldetés. Aki már bejutott és erőszakos bűncselekményt követett el, az nyilván SOHA ne kaphasson tartózkodási engedélyt és őket (mivel elkapták) könnyű is kitoloncolni. A többieket nehéz, különösen azért, mert az elmebeteg balosok - remélt szavazatokért cserébe - elnézték a gettósodást, a nogo zónák kiépülését. Oda rendőr nem mer bemenni, nemhogy kihozni onnan bárkit...

"az embercsempészek elengedését már kétszer leírtam"

Nem értek egyet a kormány ezen lépésével. Hibának tartom. Valóban nem fér be a konzekvens világképembe.

G. Nagy László 2024.07.08. 09:13:18

@Boldeone2: Nem, kurvára nincsenek ilyen kényszerek. Merkel a politikai népszerűsége oltárán feláldozta Németországot. Egy ideig tartotta magát a kancellár asszony, de amikor a tengerbe fúlt migráns kislány képe bejárta a világot, e ponton megtört az ellenállása és átállt. Imádom a női vezetőket, simán lehet érzelmileg manipulálni őket...

Szóval leírhatod ezerszer is, akkor sincsenek kényszerek. EMBERI DÖNTÉSEK VANNAK CSUPÁN.

Boldeone2 2024.07.08. 09:23:23

@G. Nagy László: Szóval leírhatod ezerszer is, akkor sincsenek kényszerek. EMBERI DÖNTÉSEK VANNAK CSUPÁN."

- Akkor fordítsuk meg: mi van, ha nem így dönt Merkel? Akkor megállnak a salzburgi határon a menekültek? Nem. Ezt egy sok szempontból kényszerű döntés volt. Másrészt abból indultak ki, hogy Németország az EU leggazdagabb állama, progresszív világ- mintaállam képes lesz az integrációra
Majdnem sikerült nekik, jóval jobban, mint pl a franciáknak...

Ha vagy Merkel helyében, pont úgy cselekszel

Boldeone2 2024.07.08. 09:28:30

@G. Nagy László: Ezért írtam fentebb: dilemmák vannak, valóban jó döntés nincs!

A választásokon is ezt látjuk: győzött baloldal Franciaországban és Nagy-Britanniában is. Az emberek lassan megértik: a demagógia nem orvosság a problémákra, bár a baloldal sem mentes a demagógiótól

A migráció eltúlzott Európába, ezt mindenki látja, de erre nem a szélsőjobb demagógia a jó válasz, hanem a racionális, proaktív szemlélet

Boldeone2 2024.07.08. 09:37:07

Orbán a demagógiával operál: " no war, no migration "

Oké, aláírom most..Lehetne még ilyet mondani: "no crime", "no starvation" , " no more global environmental problems"

Ha Orbán ráveszi Puryint, hogy hagyja abba a háborút, akkor megemelem a kalapom, de mindnyájan tudjuk, hogy erre semmi esély

Két elmeháborodott ripacskodása a világ előtt...

G. Nagy László 2024.07.08. 09:44:00

@Boldeone2:

"Ha Orbán ráveszi Puryint, hogy hagyja abba a háborút, akkor megemelem a kalapom, de mindnyájan tudjuk, hogy erre semmi esély"

Egy hete még azt mondtad, repüljön Moszkvába és vegye rá Putyint! Beismered, hogy ez üres trollkodás volt csupán?

"Ha vagy Merkel helyében, pont úgy cselekszel"

kurvára nem.

"Másrészt abból indultak ki, hogy Németország az EU leggazdagabb állama, progresszív világ- mintaállam képes lesz az integrációra"

Ebből nem indulhattak ki, ugyanis a migráció - kisebb volumenben - már 1945 óta tart. Hetven év tapasztalata pedig egyértelműen az volt, hogy az integráció lehetetlen. Minden bevándorlóországban gettósodás indult, a harmadik világ barbárjai megtartották a nyelvüket, a szokásaikat, a vallásukat, az agressziójukat. ENNEK TUDTÁBAN HIRDETTÉK MEG A WILLKOMMENSKULTURT.

Boldeone2 2024.07.08. 09:52:49

@G. Nagy László: Annak a tudatában hirdették meg, hogy nem volt más megoldás abban az adott helyzetben. Utána pedig már tető alá hozták - éppen Merkelnek köszönhetően- az EU- Törökország paktumot

Arra adj választ, hogy ki fogja a német wc- ket kitakarítani, vagy ki fog a dél- európai földeken dolgozni? Nagyjából egy európai sem akar kulimunkát végezni!
Meglepő, de ukránok sem vállalnak már ilyen munkát!

Debrecen is tele van migránsokkal, mert nincs elég magyar munkaerő. Nem is lesz...

alöksz róz 2024.07.08. 09:54:16

@G. Nagy László: "Mit nem szeretnék?" - illegális bevándorlók hadát.
(a szövegből is meg a kontextusból is egyértelmű)

"Hogyan?" - egyelőre teoretikusan :-) ha feltesszük, hogy többé-kevésbé működik amit a orbán mondott, hogy a problémát nem ide kell hozni, hanem helyben megpróbálni megoldani. (ill. gyakorlati példaként a törökországnak nyújtott támogatás is ide tartozik, némi eredménye is volt.)
akkor mi a kifogásod?

alöksz róz 2024.07.08. 09:55:14

@G. Nagy László: "Nem, kurvára nincsenek ilyen kényszerek." - sőt a kényszer fogalma se létezik.

alöksz róz 2024.07.08. 10:00:07

@G. Nagy László: "A megoldás borzasztó egyszerű: amit a magyar kormány tesz. Nem kell beengedni őket." - ez mekkora hazugság már...
1. beengedi őket, naponta több ezret.
2. akit nem enged be, az bejön engedély nélkül.

kurva egyszerű megoldás tényleg :D

alöksz róz 2024.07.08. 10:06:14

@Boldeone2: "Egyszerűen embermilliókat nem lehet kezelni semmilyen módon." - a kommunizmus idején azért elég jól sikerült...
nem humanista megoldás, tény.

G. Nagy László 2024.07.08. 10:36:40

@Boldeone2:

"Arra adj választ, hogy ki fogja a német wc- ket kitakarítani, vagy ki fog a dél- európai földeken dolgozni? Nagyjából egy európai sem akar kulimunkát végezni! Meglepő, de ukránok sem vállalnak már ilyen munkát!"

Ezerszer leírtam: a piac elvégzi ezt a munkát. Amikor tízezres órabért fizetnek a kulimunkáért, én leszek az első, aki megyek és csinálom.

alöksz róz 2024.07.08. 10:48:16

@G. Nagy László: "Ezerszer leírtam: a piac elvégzi ezt a munkát." - tényleg elvégzi.
az illegális bevándorlók alkalmazásával.

Boldeone2 2024.07.08. 12:06:49

@G. Nagy László: Ezerszer leírtam: a piac elvégzi ezt a munkát. "

- Nem végzi el a piac! Értsd már meg: nincs elég ember, egyrészt. Gondolom, te sem wc pucolónak küldenéd a gyermeked, még ha jól meg is fizetnék is
Másrészt a tőkésnek van egy profit elvárása. Pl ha Magyarországon egy takarítót alkalmazni akarsz legálisan, akkor az 400-500 ezer a munkáltatónak, havonta
Pl egy kis panzió nem tudja kitermelni

Lényegében már így is élhetelen ország vagyunk, most nézd meg a balatoni szállások árát, 4 nap 300 ezer félpanzióval, a beugró, de inkább 400-600 ezer..
A " Balaland " meg 880 ezer / 4 nap.... Sokan meg csak 300-400 nettót keresnek...Több áremelést már nem férne bele..

Olaszban is ez van: a néger takarítja a hotelt, illegálisan, de a kint a szőlőben is ők dolgoznak... A pakisztáni meg a strandon a napernyőket adja ki...

A kulimunkás mindenhol elfogyott. A budapesti építkezéseken is kárpátaljai cigányok dolgoznak, mert az ukrán is ott fog munkát vállalni, ahol a legtöbbet fizetnek

Európa részben az "olcsó bérű " kulimunkás miatt működik. A nagytőkések mindent zsebre tesznek, ezért van az, hogy 1,5 , de lassan 2 millió egy új lakás Pesten...

Boldeone2 2024.07.08. 12:18:08

Én is alkalmazok egy takarítót - feketén- de nincs más lehetőségem. Van egy közösség, akiket képviselek, de több pénzt befizetni senki sem akar...
Vagyis adott egy keret, amit nem tudok átlépni. Ha bejelented az embert, rögtön minden 50% - al többe kerül...A napi bejelentő is pénz...

A többség tehetelen, megoldja "okosba ". Így van ez egész Európában, de délen biztos. Itt jönnek képbe az illegális bevándorlók,
akik hajlandók mindenre...

Fél Európa tiltakozik, miközben alul már régen összeomlott a rendszer. Az olcsó német szalámit a migránsok gyártják, de azt is a migránsoknak köszönhetjük, hogy van januárban paradicsom 900 ft/ 250gr áron...

alöksz róz 2024.07.08. 12:44:20

@Boldeone2: "Sokan meg csak 300-400 nettót keresnek..." - 350 a nettó mediánbér.

GyMasa 2024.07.08. 12:46:37

@G. Nagy László:
"Vedd észre, hogy az egykulcsos adó egy középutas, széles tömegek számára elfogadható megoldás az igazságos közteherviselés és a dupla népnyúzás között. "
Pontosan, szerintem az újkori magyar történelem legelszabottabb intézkedése volt a progresszív adózás a szja mentes minimálbérrel!
EGy egész nemzedéket megnyomorított, és totáli csődbe vitte a költségvetést is. (ugyanis az volt a melegágya a "minmimálbérre bejelentünk, atöbbit meg zsebbe" módszernek, ami gyakorlatilag csak a csaló vállakozóknak volt egyedül jó, mindenki más csak szívott miatta:
- A költségvetésnek szar volt, mert gyakorlatilag csak a multik alkalmazottai fizettek szja-t
- Rossz volt a melósnak, hiszen amint beteg lett, vagy amint nyugdíjba ment, akkor szembesült vele, hogy hiába keresett 300kHUF-t, csak az 50 ezres minimálbér után kapott táppénzt meg nyugdíjat
- És, végül rossz volt minden vállakozónak, aki megpróbált (volna) becsületesen üzletelni, hiszen képtelenség volt versenyezni a csalókkal.

alöksz róz 2024.07.08. 12:46:48

@Boldeone2: "A nagytőkések mindent zsebre tesznek, ezért van az, hogy 1,5 , de lassan 2 millió egy új lakás Pesten..." - négyzetmétere.

GyMasa 2024.07.08. 13:05:16

@G. Nagy László:
"alulreprezentáltak a vezetői pozíziókban és a tudományos életben"

Ez meg nem probléma. A magyarok alulreprezentáltak a labdarúgás topligáiban. Ez kb. hasonló probléma. A megoldás ugyanaz mindkettő kapcsán."
A nők nem valami titokzatos elnyomás miatt alulreprezentáltak ezekben a szakmákban, hanem az általuk választott életmódbeli eltérések miatt.
Egyszerűen a nők nem választják a STEM tárgyakat a felsőoktatásban, hanem a humánabb tárgyak érdeklik őket!
Pontosan ugyanúgy, mint, ahogy a "wage-gap" nevű baromság sem azért van, mert a nők kevesebb fizetést (órabért) kapnának, hanem azért, mert pl a nők általában 9.17-ig dolgoznak, és ha lejár a munkaidejük, a legtöbben a hazamenést választják, ahelyett, hogy túlóráznának, a nők nagyobb arányban hajlamosak részmunkaidőben dolgozni, nem szívesen vállalnak el veszélyes, vagy túlzott fizikai igáéníbevétellel járó munkaköröket (a munkahelyi baleseti halálesetek kb. 98% férfiakat érinti), illetve gyerekeket vállalnak. (ez talán az egyetlen olyan szempont, ami világszerte szélesebb körű beavatkozász igényelne.)

Vezetői pozícióban meg azért nincs több nő, mert a vállaltok felsővezetésében világszerte túl vannak reprezentálva a pszichopaták, akiknek nincsenek gátlásaik, és vígan keresztülgázolnak a konkurenciáikon, akár olyan módszereket is bevetve, amitől egy normális ember legalábbis hányingert kap, vagy elszégyellné magát. De, ugye ez egy Pszichopatánál nem merül vfel, hiszen ezek az érzelmek náluk teljesen hiényoznak!

G. Nagy László 2024.07.08. 13:09:07

@GyMasa:

"A nők nem valami titokzatos elnyomás miatt alulreprezentáltak ezekben a szakmákban, hanem az általuk választott életmódbeli eltérések miatt."

"a nők nagyobb arányban hajlamosak részmunkaidőben dolgozni"

Pontosan ugyanezeket írom én is. Abszolút egyetértek. De próbálj meg észérvekkel és adatokkal meggyőzni egy vakhitű, progresszív feministát! :)

GyMasa 2024.07.08. 13:12:26

@MEDVE1978:
"Ahhoz, hogy mondjuk az USA nélkül rommá bombázzon Európa néhány kedves szakállas jemeni huszit, aki úgy gondolja, hogy az egyik legfontosabb kereskedelmi útvonalat Allah nevében blokkolja."
Nekem nem teljesen világos, hogy miért is kell akár az EU-nak, akár az USA-nak, vagy bárkinek, aki nem a környéken él, "porig bombáznia" egy harmadik országot?
Érdekes módon, amikor jobban meg lesz kapargatva minden ilyen eset, kiderül, hogy valahogy mindig valami gazdasági érdek áll a bombázás mögött.
AZ EU haderőnek az lenne az elsődleges feladata, hogy megfelelő mértékű elrettentő-erőt biztosítson bárki ellen, aki ESETLEG arra gondolna, hogy fegyverrel szeretné rendezni a vitás kérdéseket.
Persze, ott van az az elv is, hogy akinek nagy hadserege van, azt érdemes használni is....

alöksz róz 2024.07.08. 13:13:32

index.hu/gazdasag/2024/07/08/kormany-bejelentes-tozsde-kormanyinfo/
"Hatalmas lyuk tátong a magyar költségvetésben, ezt próbálja meg betömködni a kormány. Ennek az egyik lépése a hétfői Kormányinfón érkezett bejelentés: új különadót vezet be a kormány." - természetesen az irdatlan mértékű lopásból eszükbe sem jut egy kicsit visszavenni.

GyMasa 2024.07.08. 13:16:36

@MEDVE1978:
"A nyugatiaknak viszont a mi térségünk barbár, mert nem adjuk meg ezeknek az embereknek a "minimumot"."
Nos, ez NEM az átlag Németre igaz, hanem a szavazók, kb. 20%-át képviselő kisebbségre, akik csak azért kerültek vezető pozícióba, mert 2019-ben az SPD csak a második lett a választáson, de a CDU-val, akikkel meglett volna az 50%+1 szavazatuk és tudtak volna többségi kormányt alakítani, nem voltak hajlandóak együtt kormányozni, így marad a jelenlegi, teljességgel életképtelen és Németország számára rettenetesen káros, jelzőlámpa koalíció. (SPD-FDP-Zöldek)

GyMasa 2024.07.08. 13:17:40

@MEDVE1978:
A brtiek problémái nem elsősorban a brexit miatt vannak.
Elég sokat tettek ennek érdekében az idióta kormányaik még idiótább tettei is!

GyMasa 2024.07.08. 13:22:01

@MEDVE1978:
" Esetleg Kína megtámadja Tajvant, az USA pedig nem tud az EU-ra koncentrálni."
Kínának nem áll árdekében Tajvant megtámadni.
AZ elszakadáspártiak egyre kisebb különbségekkel nyerik meg a választásokat.
Kínának pont elég csak kivárnia, mire elfogy mögülük a támogatás, és egy egyesüléspárti kormány jön létre.
Persze, nincsenek illúzióim, hiszen 100%-ig biztos vagyok benne, hogy látezik erre az esetre is az USA-nak egy "B" terve, és csak akkor lesz ott is egy helyi "majdan", meg színes forradalom.
De Kínának még ekkor sem feltétlenül KELL megtámadnia Tajvant, hiszen teljesen elég egy jó kis embargót vonni a sziget köré, és se ki- se be- nem engedni sem hajókat, sem repülőket.

GyMasa 2024.07.08. 13:25:13

@G. Nagy László:
Itt egy kiváló látlelet a mai USA helyzetről, hogy ki a szélsőságes, és ki a rasszista:
www.youtube.com/watch?v=uYbWk6zD8w4
(viszonylag hosszú, de nagyon érdemes végignéni)

GyMasa 2024.07.08. 13:27:39

@wigotah224:
"Persze, hogy nem, lévén ugyanazt valljátok. Pl Hitlerről az AfD-ben is hasonlóan gondolkoznak, aki köztudottan erőszakmentes és szabadságszerető volt."
Jaja, az a baj, hogy az EGY politikus volt, akit azonnal ki is zártak az AfD-ből!
A párt nagy része normális emberekből áll.
Barmok meg mindenhol vannak...
(Lásd a mittudomán milyen Magyar ellenzéki, balos pártot, ahogy az egyik balfék vezetőjük valamelyik haláltábor kemencéje előtt karlendített, és még olyan hülye is volt, hogy lefotóztatta magát!)

GyMasa 2024.07.08. 13:30:42

@G. Nagy László:
"...de az is, hogy a teljes nemzetét ugyanilyen fanatikusnak látja. "
Sajnos, a szívük mélyén bizony ilyen fanatikus, házmester nép ez.
Amit a mainstream sajtóban látsz róluk, az nem az igazi arcuk. AZ az az arc, amit mindegyik kinöveszt gyerekkora óta, a beléjük vert önfeládst kezelni.
Van nekik egy IGAZI arcuk is, ami nagyon-nagyon-nagyon különböző tud ám lenni attól, mamit a Boldi félék elhsiznek, hogy az igazi arcuk.

GyMasa 2024.07.08. 13:32:33

@G. Nagy László:
Nos, minden bevádorlót meg lehet fosztani a frissen megkapott állampolgárságától.
Novák Katalin pl. élt is ezzel a jogával nem egyszer!

wigotah224 2024.07.08. 13:33:06

@GyMasa: Te miről beszélsz? 2019-ben nem is volt, Bundestagswahl! 2021-ben meg nyert az SPD, nem második lett!
Az Ampel meg teljesen jó, csak 16 évnyi semmittevést, amit merkel tolt nem lehet 2 év alatt rendbehozni...
Speciel bevándorlás terén is igencsak keményítenek: pénz helyett természetbeni juttatások, kitoloncolások felpörgetése...
Az egyetlen hibás intézkedésük, amivel nem értek egyet, az az, hogy az Elterngeld határát levitték 200 000 €-ra, jövőre meg már csak 175 000 € lesz, vagyis ahol ennél többet keres a család, az nem kaphat ezentúl. Ez elég nagy kibszás azokkal, akik a hátukon cipelik az országot és a költségvetési hatása se lehet sok. De ezt leszámítva a többi intézkedésük teljesen ok.

GyMasa 2024.07.08. 13:38:58

@G. Nagy László:
""az embercsempészek elengedését már kétszer leírtam"

Nem értek egyet a kormány ezen lépésével. Hibának tartom. Valóban nem fér be a konzekvens világképembe. "
Nos, őket úgy engedték el, hogy 24 órán belül el kellett hagyniuk Magyarorszég terültetét, és soha többet nem térhetnek vissza.

GyMasa 2024.07.08. 13:50:23

@G. Nagy László:
"Ebből nem indulhattak ki, ugyanis a migráció - kisebb volumenben - már 1945 óta tart. Hetven év tapasztalata pedig egyértelműen az volt, hogy az integráció lehetetlen. Minden bevándorlóországban gettósodás indult, a harmadik világ barbárjai megtartották a nyelvüket, a szokásaikat, a vallásukat, az agressziójukat. ENNEK TUDTÁBAN HIRDETTÉK MEG A WILLKOMMENSKULTURT. "
A németek (mármint, akkor az országot 100%-ban a háttérből irányító dúsgazdag iparmágnások), 2015-ben azt hitték, hogy a szírekkel is tudnak dobni egy akkorát, mint a '90-es évek elején a törökökkel.
Akkora a német gyári munkások az erős szakszervezeteikkel sikeresen kiharcolták maguknak a kvázi "arany életetet", nem kellett sokat dolgozniuk és jó magas volt a fizetésük.
EZ, ugye egyértelműen az iparmágnások profitjának a rovására alakulhatott csak így, ezért behívták a török vendégmunkásokat, akikkel szépen letörték a német melósok béreit.
Mivel a német meósok ismét megerősödtek, ezek az iparmágnások kiváló alkalmat láttaka szírekben, hogy velük is megismételjék az anno igen sikeres lépésüket.
Az alap ötlet az volt, hogy majd minden menekült Németországba érkezik, ők lefölözik a javát (mérnök, orvos, iparos ember) és a maradékot meg a "kötelező kvóta" zászlaja alatt szépen szétkenik a többi EU országra.
Csakhogy a szírekről (illetve ki tudja, honnan jöttekről) nagyon hamar kiderült, hoyg:
- Társadalmilag merőlegesek auz Európai értékrendre
- Eszük ágában sincs beilleszkedni
- Eszük ágában sincs dolgozni
- Eszük ágában sincs tanulni
- A propagandával szemben egyikük sem agysebész, orvos, mérnök, vagy IT szakember, hanem szinte 100%-uk tanulatlan, képzeltlen léhűtő.

Nos, amikor ezzel szembesültek a német iparmágnások, akkor azért Németország részéről is megindult a "rugalmas elszakadás" a Wilkommenskultur-tól, de amolyan német módra, azaz, a szokásos kétarcú stratégiával:
- Névleg fennállt a Wilkommenskultur, a NÉMET határok mind nyitva maradtak, csak az összes környező ország zárta le a határait. És, így lehetett pngvinezni, hoyg "mi várunk mindenkit, dehát valahogy senki nem jön!"

GyMasa 2024.07.08. 14:03:59

@wigotah224:
"Te miről beszélsz? 2019-ben nem is volt, Bundestagswahl! 2021-ben meg nyert az SPD, nem második lett!"
Igazad van, összekevertem az előző EU parlamenti válaszátsokkal!
Az SPD pedig valóban nyert, de a logikus összefogás a CDU/CSU-val lett volna, mint előtte sok éven át.

"Az Ampel meg teljesen jó, csak 16 évnyi semmittevést, amit merkel tolt nem lehet 2 év alatt rendbehozni..."
Te ezt le tudod írni nevetés nélkül???
Egy totál katasztrófa, amit ezek az inkompetens hazaárulók véghezvittek az elmúlt 3 évben!
Tudod, a törvények szerint szinte lehetetlen egy német kancellárnak megbuknia (itt is él a "konstruktív bizalmatlansági indítvány"), de Olaf most nagyon ennek a határán billeg!
Merkel "semmittevése" alatt igaz, hogy semmi nem történt, de semmi ROSSZ sem történt.
Na, ezt a mostani kormány nagyon gyorsan bepótolta 3 év alatt.
Pl, a kaja 30%-kal többe kerül, mint 3 éve, a villany pedig most beállt a duplájára.
Igen, ezt nagyon jól csinálták.
Nekem, itt a 2 gyerekkel eddig kb 20 000 EUR plusz kiadásomba van az elmúlt 2-3 év.

"Speciel bevándorlás terén is igencsak keményítenek: pénz helyett természetbeni juttatások, kitoloncolások felpörgetése..."
Jah, és amiatt lettek az AfD-sek "lenácizva", mert azt merték mondani, hogy azt a 400 000 idegent, akiket már jogerősen kiutasítottak az országból, igazán ideje lenne ténylegesen is kitenni.
Ebből a kijelentésből faragta a "szadab, nyugati mainstream sajtó" azt, hogy "Az AfD minden idegent ki akar utasítani, még azokat az EU állampolgárokat, akiknek van német állampolgárságuk"

"Az egyetlen hibás intézkedésük, amivel nem értek egyet, az az, hogy az Elterngeld határát levitték 200 000 €-ra, jövőre meg már csak 175 000 € lesz, vagyis ahol ennél többet keres a család, az nem kaphat ezentúl. Ez elég nagy kibszás azokkal, akik a hátukon cipelik az országot és a költségvetési hatása se lehet sok. De ezt leszámítva a többi intézkedésük teljesen ok. "
Jaaa, hogy te ilyen jól keresel!!!
Akkor tényleg neked csak ez a legnagyobb problémád!
Igen, te szegény, neked akkor nem lehet 3 év műlva új Tesla-t meg iX3-at evnned, kényeteln leszel 4 évig azt használni!
Brü-hü...
Azért, az teljesen durva, hogy szerinted OKé volt bezárni az összes, amúgy még évtizedekig gond nélkül, 100%-ban CO2 mentes, olcsó áramot termelő atomerőművet, és helyette visszanyitni a barnaszén erőműveket!
Az, hogy azóta már legalább egy, több, mint 1000 éves faluból kellett kitelepíteni az embereket, hogy prig rombolják, és barnaszénbányát nyissanak a helyén...
Neked teljesen elmentek otthonról!

wigotah224 2024.07.08. 14:35:36

@GyMasa: Nem tudom, te hol veszed az áramot, de nekem 32 cent/kwh. Szerintem 3 éve is ugyanennyi volt. Kaját nem tudom, azt nem szoktam nézni, érzésre lehet az kicsit drágább, mint 3 éve, de nem sokkal.
Az autót a cég intézi, de nem tudom, hogy jön ez ide...
Az atomerőműveket pont merkel záratta be, az Ampel pont hogy meghosszabbította a működésüket, amíg lehetett, de a merkel által eldöntött bezárást akkor már nem tudták elkerülni.
De például végre fejlesztik a Deutsche Bahnt, emelték a Freibetragokat, volt adómentes Inflationspremie, épülnek szélerőművek, függetlenedtünk az orosz gázról (LNG terminálok) stb stb.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 14:38:17

@G. Nagy László:

kitiltani valakit 31x ás törölni a kommentjeit, aki még szebben is beszél mint te, mindent kifejt, részletez és ÉRVVEL (az hogy nem értem, nem az én hibám) az nem erőszak lacika?

kitiltani valakit a vita közepén nem találod ezt aljasnak és hitványnak lacika?

oké, a tisztesség szót nem érted, de az aljas és hitvány, gerinctelen, és becstelen szavakat se érted lacika?

wigotah224 2024.07.08. 14:38:24

@GyMasa: Tudod, mit nem értek benned? Ha szerinted Németországban minden szar és orbán meg mindent jól csinál, akkor miért nem költözöl Magyarországra?

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 14:46:14

@G. Nagy László: ügyesen kifejtetted. je nem. akkor erőszak játszani a bolsevik woke cenzort?

most primitív bolsevik, vagy érzékeny woke?

ugye nem érint olyan érzékenyen két "apa 1 s**gb*** apa 2-öt" mondat között, az amit írok?
csak a nárcizmusodnak vállalhatatlan, kényelmetlen az objektív tény, azért törölsz és tiltasz erőszakkal? tehát tudatosan hitványkodsz.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 15:02:28

@G. Nagy László:

Hazaárulónak eléggé szélsőséges lenni, nem lacika?

ha meg akarod semmisíteni az ellenfeleidet, vitapartnereidet, az is szintén ( ismerős bolsevik-woke cenzorom?) eléggé szélsőséges

népirtókat, agresszorokat, barbárokat támogatni szintén, vagy te szívesen csinálnál berijával egy közös szelfit, fényképet, amit kiraknál otthon és nézegetnéd?
látod ezért nem megy humanista becsületes lény putyinhoz. hát a gazdáddal beszoptad a f*szt, dehát mivel te is pszichopata vagy, így nem zavar. (már múltkor megbeszéltük, hogy nem csak az amerikai pszichó féle pszichopaták léteznek ,te kisgyerek, nem függ az erőszak és erőszakosság a pszichopatasághoz, hanem azok a pszichopaták, akiknek nincs lelkisimeretük, nem tudják felfogni az erkölcsöt, nem értik az önzetlen pártkapcsolatokat - ismerős? akik a legtisztább altruizmusra: a szülő gyereke kapcsolatra is rámondják hogy önzőség, szóval akik kisgyerekekként tekintenek a komplexebb kérdésekre, pl félistennek tartják a hőseiket :) ismeriős lacika? )

pénzt elfogadni ilyenektől k nagy szégyen, olyannak akinek van becsülete, és gerince. olyannak aki nem korrupt és nem pszichopata.

sikerült felfogni hogy ki kártékonyabb: putyin vagy soros györgy? vagy még gondolkozol?

alöksz róz 2024.07.08. 15:08:09

@wigotah224: ez a leghiteltelenebb kommentelő az egész blog.hu-n :-)
összevissza hazudozik, ezenkívül egymásnak totál ellentmondó dolgokat ad elő.

egyébként a kérdésre a válasz: azért írja ezt a sok faszságot és hazugságot, mert mindenkit el akar tántorítani a kivándorlástól, mégpedig azért, hogy nehogy kimenjenek még többen konkurenciát csinálni neki meg a gyerekeinek, meg nehogy odamenjenek leverni az így is szar(nak mondott) béreiket

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 15:44:01

@G. Nagy László:

de a magyar kormány beengedi őket lacika, sikerül még felfogni az idén?
vagy ez a következő 17 év nagy szellemi teljesítménye lesz nálad?

tele van törökkel, mongollal, indiaival, filippinóval az ország!
elvehetik a munkánkat akkor mégis 3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3 évre? és a következő években ugye már nem? de miért ? honnan lesz akkorra már munkaerő?

10 ezer munkást toboroznak a Fülöp-szigeteken, hogy jöjjenek Magyarországra dolgozni.
A magyar Konzuli szolgálat szerint amúgy a Fülöp-szigetek egy "fokozott óvatossággal látogatható ország, utazásra nem javasolt térséggel"

VIDEÓ a reklámmal!
444.hu/2023/06/20/10-ezer-munkast-toboroznak-a-fulop-szigeteken-hogy-jojjenek-magyarorszagra-dolgozni

A külügy behívta a vietnámi, mongol, indonéz vendégmunkásokat, de nem tudja, hányan jöttek

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 15:47:08

@G. Nagy László:

" Soha nem kell mellébeszélnem."

ugye ilyenkor leköpöd a tükröd?

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 15:51:20

@G. Nagy László:

"Biden nyíltan támogatja a migrációt, s mint a cukrot, úgy osztogatja az állampolgárságot."

Joe Biden szigorít a bevándorláson
mandiner.hu/kulfold/2024/06/joe-biden-erzi-hogy-nagy-a-baj-szigorit-a-bevandorlason

ez a ti lapotok nem lacika, kesmás, tudod. olyan is a körítés

GyMasa 2024.07.08. 16:21:29

@wigotah224:
"Nem tudom, te hol veszed az áramot, de nekem 32 cent/kwh."
Jaja, ami előtte valahol a 20-24 körül mozgott.
Ugye az szinte ugyanez!
Én, jelenleg az e.onnál vagyok, ők itt a Grundversorger.
Azért vagyok náluk, mert, amikor kitört a háború, az addigi 99 EUR/hó villanyszámla hirtelen elszaladt a 700EUR-1700EUR/hó sávba, amihez képest, az akkori 239 EUR, amit az e.on kért valódi csoda volt!
(ez az az e.on, akiknek az ajánlatát a háborű előtt meg sem nézte senki.)

" Szerintem 3 éve is ugyanennyi volt."
Szerintem meg ordasat kamuzol!
Ha te nem vetted észre sem a villany- meg a gázszámládon, meg nem néztél TV-t sem, ami tele volt a kormány reklámaival, akkor te vagy nagyon nem figyeltél, vagy csak egy hazug ember vagy.

" Kaját nem tudom, azt nem szoktam nézni, érzésre lehet az kicsit drágább, mint 3 éve, de nem sokkal."
Jaja, én sem szoktam nézni, de az azért feltűnik, hogy nem 30 EUR egy bevásárlás, hanem 50...
Persze, gondolom, te annyira jül keresel, hogy neked ez meg sem kottyan!
Kár, hogy még a németek java is panaszkodik erre, dehát, bizonyára neked van igazad, aki észre sem veszi, hogy háború dúl...
Na, menj már!

"Az autót a cég intézi, de nem tudom, hogy jön ez ide..."
Úgy, tudod, hogy vannak olyanok is, akiknek NEM a cég intézi, dehát, te _ANNYIRA_ szerencsés vagy, hog yneked fel sem tűnik, hogy mi folyik Németországban!

"Az atomerőműveket pont merkel záratta be, az Ampel pont hogy meghosszabbította a működésüket, amíg lehetett, de a merkel által eldöntött bezárást akkor már nem tudták elkerülni."
Bocsi, de ő hírrdette ki a bezárásukat, Olaf csak EGYSZER hosszabbított 3 hónapot ezen!
Minden joga meglett volna, hogy azt mondja, hogy nincs semmiféle bezárás.
Ehelyett engedett a zöldeknek, akik most jól beleszartak a saját elveikbe!
Ha te ezt jónak látod, akkor veled lehet a probléma, nem?

"De például végre fejlesztik a Deutsche Bahnt,"
Semmit nem fejlesztenek rajta, csak bevezették az értelmes árú bérleteket.
AZ S21 ugyanúgy nincs még kész, a Muncheni Strammstrecke is áll, de már többe fog kerülni, mint eredetileg tervezték, a Nbf alatt komplett kihagyták az új állomás teljes tűzvédelmi rendszerét! (még tervek szintjén sincs semmi kész belőle!)
Az S-Bahnok szarabbak, mint Magyarországon, mert itt még helyettesítő buszjárat is csak akkor van, ha ütemezett a kiesés, ha összefossa magát a rendszer, akkor ülhetsz ott _VALAMEDDIG_, hiszen ki sem írják, hogy mikor jön a következő vonat.

" emelték a Freibetragokat, volt adómentes Inflationspremie,"
Jaja, ezek mind voltak, csak éppen ez sem segített, hiszen amibe nekem eddig került, annak csak a töredékét térítették meg...
És, mindezt úgy írod, mintha nem az ő, saját, ideológiai balfaszságuk miatt alakult volna ki az egész!
Azért, nehogy már tapsikolnom kelljen, amiatt, hogy kavarták a szart, aztán valamennyit próbáltak kompenzálni, de messze nem a teljes összeget.

" épülnek szélerőművek, függetlenedtünk az orosz gázról (LNG terminálok) stb stb. "
A szélerőmű a mi életünkben nem fog "orosz gáztól való függetlenedést" elérni, csak mondom.
És, ebből a mondatból is látszik, hogy halvány fogalmad sincs róla, hogy működik egy villamosenergia rendszer, akár csak egy tartományi szinten...
Amúgy, nem tudom, hogy hol, mert itt, München környékén kb 1 épült az elmúlt 11 évben, amióta itt élek.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 16:22:37

@G. Nagy László:

"miközben mostanra a külső határok védelmét mindenki komolyan veszi."

"Nagy lófaszt veszik komolyan."

lacika megnézzük a Magyar Nagy Fal hatékonyságát? még a műholdképeken is rajta van. de hogy kerültek a váalsztások előtt fico határára migránsok?
hogy kerültek a keletire? Budapesten?

miért engedtek szabadon orbánék több ezer embercsempészt a börtönökből? a libsi osztárkok tiltakoztak mióta, hogy micsoda?! orbán libsibb és woke-abb mint a burkusok?
erőszakkal tartaná a börtönökben az embercsempészeket? fúj.

megnézted a Wirecardot a netflixen? egy másikhülye fideszes ajánlotta aki sokat nem értett meg belőle, pl hogy a migrációt nem sorosgyuri bácsi szervezni, hanem az oroszok?

ahogy lukasenkó szervezte a migránsokat a lengyel határra, ahogy orbán a keletibe a választások előtt, meg ahogy a magyargyűlölő fico akivel a félisten gazdád barátkozik, hisz orbán is magyargyűlölő.

nagyon jó. megmutatja a felszínt hogy keverik állandóan a szart a hitvány oroszok a jobbos pártokkal is meg a migrációval is.

arra gondoltál már hogy a hazug és hitvány emberek mindig szépeket hazudnak (tudod te, ugyanezt csinálod), a legnagyobb hazaárulók hazudják magukat szuverenistának meg patriótának. az agyhalott csőcselék meg gondolkodás nélkül elhisz nekik mindent.
elképesztően primtív GYILKOSOK, népirtóak a ruszkik, semmi nem jelent nekik az emberi élet, ne akarj hozzájuk csatlakozni, ha van egy minimális IQ-d. eképpen akiket a ruszkik pénzelnek, azok is sanszos, hogy ugyanigyen primitívek,

GyMasa 2024.07.08. 16:24:45

@wigotah224:
"Tudod, mit nem értek benned? Ha szerinted Németországban minden szar és orbán meg mindent jól csinál, akkor miért nem költözöl Magyarországra? "
Tudod, mit nem értek benned?
Hogyha itt élsz, akkor hogy a faszba' nem tűnt fel 2022-ben, hogy MINDEN EGYES BOLTBAN TELJESEN ELTŰNT legalább fél évre mindenfajta étolaj, talán a literenként 12 EUR-ba kerülő prémium olivaolajon kívül, aztán, amikor megjelent, az addigi 69 cent helyettkb 5 EUR lett az ára???
Komolyan ennyire nem élhet senki buborékban!

Tervbe van véve a hazaköltözés.
Nyilván nem azonnal, de idővel.

Boldeone2 2024.07.08. 16:25:19

@GyMasa: Nos, őket úgy engedték el, hogy 24 órán belül el kellett hagyniuk Magyarorszég terültetét, és soha többet nem térhetnek vissza."

- Te ennyire hülye vagy? Szerinted mi lett az emberkereskedőkkel ezután:

A, gyorsan kimentek Münchenbe kebabot árulni, havi 1300 euró nettóért
B, ugyanazt csinálják mint eddig, hiszen úgysem bünteti őket senki, és egy fordulóval kersnek 30 ezer eurót? kb ennyiért viszek át 15 migránst egy kisbuszba zsúfolva Ausztriába...

Orbán nagy játékos, lényegében az illegális migráció fenntartásában érdekelt. "Különleges jogrend " meg a fasom...

Ha Orbán EGYETLEN illegálist sem állít meg, akkor nyilván a magállamokon lesz a teher...

Ebben a szarfészekben alig áll meg valaki, főleg az emberkereskedők!

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 16:31:45

@G. Nagy László:

"a piac elvégzi ezt a munkát. Amikor tízezres órabért fizetnek a kulimunkáért, én leszek az első, aki megyek és csinálom."

akkor így akarsz kitörni bányászként és az éjjeli őr államodban ? :D

és piackképes lesz így a cég? a bevételéből hogy fogja kivizelezni ezt lacika? emeli az árakat is ? hoppá! az háborús inflációhoz vezet!

de ha igaz is a tündérmese, akkor ha többet fog keresni a feketemosogató, mint az igazgató, akkor az nem-e lesz-e a megvalósult kommunizmus? ami a színtiszta erőszak!

te kommunista kulimunkás leszel akkor? ejnye lacika, a saját farkadba haraptál, és ez már autofelláció, primitív nárcisztikusoknál jellemző ez.

te akkor vagy közgazdász, amikor én űrhajós. érettségidnek se kéne lennie. kubatov fizet ugye, mint a vadhajtásokról bede zsoltot.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 16:42:45

@GyMasa:

és erre esküdt tettek. a betyárbecsület meg kötelez!
kivéve ha máshogy rendelkeznek a feletteseik. a szerb állam is javában hasznot húz az embercsempészek alkalmazásából. ahogy az orosz csatlós szarkeverők általában

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 16:44:31

@wigotah224:

pont elég hülye van itthon is, nem kell több! alig férnek el a kárpát-medencében

Boldeone2 2024.07.08. 16:48:24

@GyMasa: Tervbe van véve a hazaköltözés.
Nyilván nem azonnal, de idővel"

- Soha nem fogsz Magyaroroszágra költözni, csak hazudozol a blog olvasóinak. Esetleg nyugdíjas korban.
A kinti valós költségek egy pillanat alatt leellenőrizhetők, hiszen a bérletidíj úgy van megadva, hogy "kaltmiete", "warmmiete "
tehát előre kalkulálható minden költség
Münchenben egy átlagos 70 nm - es lakás kb 1200 euró körül van+ 270 euro a többi költség és München a legdrágább város Németországon belül...
Kb majdnem ennyibe, 380 ezer plusz rezsibe kerül egy ekkora lakás az Egressy úton is....Akkor miről beszélünk?

Az élelmiszer meg kint magyar árakon van, de sok esetben olcsóbb

Fejezd be a hazug siránkozást, hogy "mennyire rossz kint" , mert hiteltelen vagy!

Boldeone2 2024.07.08. 16:50:21

@Tesz vesz XXXI.: Az az ellentmondás, hogy mindig siránkozik, hogy "milyen szar és drága megélni Németországban", mégsem jön haza....

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.08. 16:56:52

@GyMasa:

lesz majd pofáraesés amikor hazaköltözöl, ha már a német 2%-os inflációra is hisztizve rápörögtél. itthon 60 %-os csöpike az élelmiszerinfláció, hála a korrupt gazdaságnak, ami pazarló, meg annak hogy megszűnt vidéken a mezőgazdaság, pl az állattartás. orbán olyan mint csaú faluromboló programja, juhé! tiszta időutazás lesz majd a magyar jövő a roncstársadalomban.

nem mondta a gazdád, hogy több mint duplája lett a kenyér ára?

de nyugi, itthon a magyar állam Hungária Zrt, meg az MVM a tulaja az EON-nak, te majd itthon azt mondod a honfitársadnak, hogy 'nem a zsömle kicsi, hanem a pofád nagy,' visszasírod te még a német inflációt, ha van agyad.

Boldeone2 2024.07.08. 17:06:23

@G. Nagy László: Ehhez mit szólsz?

"Háborúellenes akciótervet fogadott el a kormány, melynek értelmében egyrészt a „háborús propaganda” miatt kötelezni fogják a pártokat és médiumokat, hogy a forrásaikat tegyék átláthatóvá. Elsősorban a nem uniós forrásokat fogják figyelni a médiumoknál, és bár még nincs kész javaslat, az biztos, hogy az átláthatóságot szeretnék garantálni ezzel "

- A médiumok életébe is bele akarnak szólni, nemcsak a pártok működésébe???

Ez már a diktatúra lesz, akkor!

Boldeone2 2024.07.08. 17:11:02

@Tesz vesz XXXI.: Azt majd Alex megválaszolja.. Én sok esetben el sem olvasom amit GyMasa ír, mert orbánista-putyinista agymenés- nem vagyok rá kíváncsi!
Emelett a rendszeres témája az, hogy mennyire "rossz, drága és élhetelen" Németország ..

Boldeone2 2024.07.08. 17:12:34

Emellett" - elírtam, elnézést

alöksz róz 2024.07.08. 18:04:16

@Tesz vesz XXXI.: pl a villanyautókat szidja, hogy nem is környezetbarátok, meg különben is eladhatatlanok, nem kellenek már szinte a kutyának se... de a orbán aksigyárainak, amelyek a szar, nem környezetbarát és eladhatatlan villanyautókba gyárt aksit, annak meg tapsol.

alöksz róz 2024.07.08. 18:10:54

@Tesz vesz XXXI.: de emellett pl többször hazudott a bérekről is.

a magyarokat szidja, hogy nem azért keresnek sokan szarul, mert itthon szar, alacsony bérek és magas árak vannak, hanem mert lusták és buták, azért keresnek szarul, hiszen itthon is van aki sokat keres.
de ő meg a fia még véletlenül sem azért keres relatíve német viszonyokhoz képest keveset, mert lusták és buták mindketten, hanem mert olyan szar a németország.

alöksz róz 2024.07.08. 18:13:29

@alöksz róz: egyébként persze teljesen igaza van abban a masának, amit a villanyautókról ír :-)

Boldeone2 2024.07.08. 18:17:16

@alöksz róz: Csak nehogy nagy pofáraesés legyen az elekromos autó/ akkugyártásból...

Akkora áron nem lehet eladni, amennyiért szeretnék...

hvg.hu/gazdasag/20240705_Zuhan-az-akkugyartas-is-egyre-jobban-dadog-a-magyar-ipar?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2iNmFjbegLC_N1bZdQy6jrmcpFrZptKS_3rYKoZuvlk2-McmZ_iAgq1uk_aem_1HXoPoY1Zd0EA0JPYMJBMA

Ültem egy Dongfeng Seresben, igénytelen autó, de mit is várunk a kínaiktól...13 - ért kezdték hirdetni, most 9,9...

wigotah224 2024.07.08. 18:26:56

@GyMasa: "Jaja, ami előtte valahol a 20-24 körül mozgott."
Én 8 éve itt élek (pontosabban 9, de az első évben expat voltam és a cég intézte a lakást, rezsit), de sosem volt 20-24 cent. A legkorábbi, amire emlékszem, 28 cent volt, de az is már jó régen. 3 éve teljesen biztos, hogy hármassal kezdődött már a kwh centben kifejezett ára.
A Grundversorgung nálunk is 47 cent, de aki csalánnal veri a faszát, annak tényleg orbán meg a rezsicsökkentés való, ahol nem kell gondolkodni...
Milyen gázszámlám? Nincs is bevezetve itt gáz. Hőpumpa csinálja a melegvizet meg a fűtést. Szerintem váltsál korszerűbb házra, ha neked még gázszámla jön.
"Bocsi, de ő hírrdette ki a bezárásukat, Olaf csak EGYSZER hosszabbított 3 hónapot ezen!
Minden joga meglett volna, hogy azt mondja, hogy nincs semmiféle bezárás."
Ez nem ilyen egyszerű. Drága karbantartásokat kellett volna végrehajtani és fűtőelemet is rendelni. Ez nem csak annyi, hogy Olaf elrendeli, hogy mehet tovább.
"A szélerőmű a mi életünkben nem fog "orosz gáztól való függetlenedést" elérni, csak mondom."
Ilyet én nem is állítottam, olvasd el újra a mondatot.
"És, ebből a mondatból is látszik, hogy halvány fogalmad sincs róla, hogy működik egy villamosenergia rendszer, akár csak egy tartományi szinten"
Nem értetted, amit írtam. Én nem írtam, hogy a szélerőmű váltja ki teljesen az orosz gázt, vesszőt is raktam a két szó közé, fogod?
"Hogyha itt élsz, akkor hogy a faszba' nem tűnt fel 2022-ben, hogy MINDEN EGYES BOLTBAN TELJESEN ELTŰNT legalább fél évre mindenfajta étolaj, talán a literenként 12 EUR-ba kerülő prémium olivaolajon kívül, aztán, amikor megjelent, az addigi 69 cent helyettkb 5 EUR lett az ára???"
Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor vettem a 8 év alatt étolajat. Lehet pont akkor nem kellett. De hogy jön ez ide?

wigotah224 2024.07.08. 18:59:01

@alöksz róz: Elektromos autót kizárólag olyanok szokták szidni, akiknek még sosem volt. Akinek van, az szeretni szokta. Mi is imádjuk a miénket!

alöksz róz 2024.07.08. 19:50:56

@Boldeone2: az akkugyártás már most pofáraesés.
nincs hozzá semmink, és adtunk érte egy valag pénzt

alöksz róz 2024.07.08. 19:51:34

@Boldeone2: ültem egy nio-ban.
luxuskocsi.

Boldeone2 2024.07.08. 20:50:45

@alöksz róz: 70 000 eurós kocsi...Annyiért már adhat is luxust...

Az átlag magyar mikor vesz ilyet? Leginkább soha, de még a német sem...

Boldeone2 2024.07.08. 21:00:09

@wigotah224: Mi az üzlet az elektromos autóban? Egy Tesla Model 3 Long Range modell kb 21 kwh/100 km fogyasztás. Itthon kb 240ft/ kwh az ár, vagy több...

Akkor lényegében közel 5000 ft- ból mész 100 kilométert... Éppen annyit, mint a Toyota Avensisem, ami 8 literből ( benzines) eljár városban. 8x 615 ft...

Engem nem győzött meg, ha csak az anyagi szempontokat nézem...Ráadásul a Toyotám "kimegy világból", az árát is tartja...

alöksz róz 2024.07.08. 21:10:14

@Boldeone2: nem az üzlet, hanem pl a nagyvárosi légszennyezettség csökkentése miatt érné meg a villanyautó.
nálunk pl ha jól emlékszem, évente tízezres számban halnak meg emberek a légszennyezés miatt kialakuló betegségekben.

alöksz róz 2024.07.08. 21:11:53

@wigotah224: "Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor vettem a 8 év alatt étolajat." - helyes.
nagyon egészségtelen az étolaj.

Boldeone2 2024.07.08. 21:35:30

@alöksz róz: Igen, csakhogy egy használható villanyautó 5,5 millótól indul használtan, Hyundai Ioniq.

Ez még mindig túl drága...

A Toyota Prius, még 14 évesen is 3 millió körül van, az meg kb 20 km- t tud csak elektromosban

A légszennyezés valóban nagyon káros, először a diesel autókat kellene kivonni

wigotah224 2024.07.08. 22:42:38

@Boldeone2: Nem néztem utána, de a 21 kwh/100 km szerintem autópályára vonatkozik, ezt vetetted össze a városi fogyasztásoddal, ergo nem korrekt az összehasonlítás. Városban egy BEV sokkal takarékosabb. Nekünk egy Polestar van és városban simán el lehet menni vele ilyen 15 kwh körül, 20 körüli értékek autópályázásnál jönnek. 32 centtel számolva 6 € körüli fogyasztás jön ki. A benzin fogalmam sincs, mennyibe kerül, évek óta nem vettem, de ha Magyarországon 6xx ft, akkor itt is lehet vagy 1,5 € legalább, tehát 4 literes vagy még kisebb fogyasztású benzines lenne ekvivalens vele.
De ez mind mindegy, mert a cég fizeti az áramot vagy a benzint. A megfontolás nálunk az volt, hogy a BEV-ekre komoly adókedvezmény jár, negyede az adó utána, mint egy ugyanolyan listaárú benzinesnek. Plusz tavalyig járt hozzá támogatás is, így adott büdzséből sokkal jobb autót lehetett venni, nem tudom van-e még ez, de amikor mi rendeltünk, akkor még volt.
Nekem az tetszik benne, hogy nem kell sosem benzinkútra menni, csak rádugom itthon vagy az irodánál a Wallboxra és kész. Csendes, a gyorsulása is kiváló. A BEV-bashingelők még a hatótávot szokták felhozni érvként, de 300-400 km-t ez is elmegy, aztán meg úgyis megállna az ember. Magyarországra pl két etappban megyünk, Ausztriában megállva egy éjszakára. Vagy leginkább Lufthansával :)

Boldeone2 2024.07.08. 23:23:29

@wigotah224: Ha 32 cent 1 kwh akkor nyilván megéri, főleg úgy, ha azt is a cég fizeti
Állami támogatás itt is van, cégeknek 2,8-4 millió között, teljesítménytől függően...

Azt viszont nem tartom jogosnak, hogy a nagyobb teljesítményű, drágább autókra több támogatást adnak...

Egy elektromos autó közel 2 tonna, brutális anyagtömeg... Ahogy a 300 le teljesítmény is felesleges, hiszen rögtön ébred, úgy megy mint egy sportautó...

Lényegében most a többség fizeti meg a kisebbség luxusát...

Boldeone2 2024.07.08. 23:29:39

Az elektromos autó a gyalogosok réme, hiszen hangtalanul suhan a 2 tonna....Ha elcsap, nem éled túl...Nem egy Maruti Suzuki...

A SUV is agyrém, de az elektromos, nagy SUV a "non plusz ultra " Kimondható, hogy rossz úton jár az autógyártás...

Tesz vesz XXXII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.09. 12:47:35

@Boldeone2:
én mindent elgépelek, viszont nem vetted meg a könyvet? a John Komlóst?

Tesz vesz XXXII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.09. 12:49:41

@alöksz róz:

"de ő meg a fia még véletlenül sem azért keres relatíve német viszonyokhoz képest keveset, mert lusták és buták mindketten, hanem mert olyan szar a németország."

:D ez jó.
szegény GYMASA, előbb-utóbb rájössz hogy mindegyik amelyik tapsikol orbánnak, rákosinak, toroczkainak vagy gyurcsánynak, mindegyik defektes valahol.

alapból értelmiségi nem lehet pártapologéta soha.

Tesz vesz XXXII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.09. 13:10:50

@Boldeone2: most már van valami kínai 4 millióért is. a jenkiknek, magyarokna 5 millió lesz az új kis elektromos kínai, de én nem mernék garázs nélkül venni egyet.

Tesz vesz XXXIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.09. 13:54:33

@wigotah224:

lehet gymasa valami divatos boltban akart venni kádári konyhás étolajat, ahol senki nem is használ, úgy persze hogy nincsen.

de ha nem rohanják le a ruszki barátai az ukránokat, akkor lehet hogy lenne. vagy most minek hozza fel ezt állandóan? hogy milyen szar a németeknél?
süti beállítások módosítása