téveszmék

téveszmék

"Trumppal ijesztő holnap vár ránk"

2024. november 08. - G. Nagy László

trump_back.jpg

 

Trump kapitány ismét a fedélzeten, s igazán szórakoztató végignézni azt a hiszticunamit, amely végigsöpör Amerikán, Európán, s természetesen hazánkat is eléri. Nem vagyok érzéketlen; empátiával tekintek mindazokra, akik ténylegesen szenvednek. Ugyanakkor az alaptalan, infantilis nyivákolást inkább csak megmosolyogtatónak tartom. Már a kétéves kisfiamat is kiröhögtem, amikor ilyesmivel próbálkozott. (Ma tizenhét esztendős, igazán kiegyensúlyozott kamasz. Kizárt, hogy valaha is bármiféle traumát okoztam volna számára.)

 

"Konkrétan félek." - így kezdte szerdai Facebook posztját egyik (volt) ismerősöm. Pesti, középkorú, bölcsész srácról van szó, aki azonnal törölt az ismerősei közül, miután jeleztem számára, hogy nincs mitől félnie. Bejegyzésében természetesen nem részletezte, mitől is tart igazán (hiszen mit is írhatna?), beérte annyival, hogy felsorolta az összes, százszor elkoptatott negatív jelzőt a bűnözőtől a rasszistáig. Ez utóbbi kapcsán nyilvánvalóan az sem zavarta, hogy Trump támogatottsága a spanyol ajkúak, az ázsiaiak, sőt még az afroamerikai származású szavazók közt is jelentősen nőtt. Az új elnök fasiszta és punktum, hiszen megírta az újság, s megmondta Kamala Harris is... Ugyanez a srác nyáron még arról posztolt, milyen kár, hogy célt tévesztett az a bizonyos lövedék, s csupán Trump fülét találta el. Értjük ezt? Valakit lelőni, mint egy vadállatot, csak mert másként gondolkodik, az tök oké. De mégsem az ilyen balos szörnyetegektől kell óvni a világot, hanem ő maga az, aki fél... Hová jutottunk? Nézem az amerikai demokrata-szavazók hol pityergő, hol dühöngő TikTok videóit, akik úgy viselkednek, mintha Adolf Hitler nyerte volna a választásokat. S miközben jókat röhögök rajtuk, azon tűnődöm: ezek miféle buborékban élhetnek? Velük tényleg el lehet hitetni, hogy az új elnök maga az ördög? Hogy holnaptól máglyára vetik a melegeket, a transzokat, az összes bevándorlóval együtt? Tényleg ilyen brutális agymosásra képes a baloldali média? Tényleg a kétéves gyerek érzelmi szintjén vegetálnak a demokraták toporzékoló hópihe-szavazói? És tényleg ők kívánnak dönteni a világ sorsa felett?

 

Lássuk csak, mi történt az elmúlt években! Háború Ukrajnában és a Közel-Keleten. Féktelen migráció, megszámlálhatatlan iszlám terrorakcióval kísérve. Kereskedelmi elszigetelődés, gazdasági lejtmenet. És közben brutális agymosás: a háború jobb, mint a béke; a fekete értékesebb, mint a fehér; a cenzúra kívánatosabb, mint a szólásszabadság; a perverz és groteszk világ előbbre való, mint a hagyományos értékek; a transzok és melegek elsőbbséget élveznek a többségi társadalommal szemben... Gyakorlatilag a nyugati civilizáció haláltusáját láthattuk, két lépésre a teljes összeomlástól, ám mindezen jelenségektől nem tart a balos szavazó. Trumptól igen. Miért? Mert fasiszta. Megmondták róla.

 

tompos.jpg

 

Létezik a balos idiotizmusnak más megnyilvánulási formája is, mint a toporzékolás. Egyesek még mélyebbre dugják a fejüket a homokban, s kitartva szektás őrületük mellett, még hangosabban darálják ostoba mantráikat. Ilyen Tompos Márton is, a Momentum aktuális elnöke. Miután posztolt arról, hogy ők maguk ragaszkodnának David Pressman maradásához, rögtön a fenti bölcsességet is sikerült megfogalmaznia. Apáti Bence - saját oldalán - a következőképpen reagált: "Jól van Marcedli, aranyos vagy, hogy így próbálod feldolgozni, hogy vesztett a donorotok, de a nagy lóf@szt fogunk fegyvereket küldeni egy idegen országnak. Tessék szépen férfiasan elfogadni, hogy vége lesz a háborúnak!" A magam részéről csak annyit jeleztem Marci fiúnak, hogy pont ezen attitűdjük miatt párolognak el a maradék szavazóik is - természetesen itt is kitiltás lett szavaim hozadéka. És ez az, ami rengeteget elárul e beteg baloldaliságról: nem tűrik a kritikát, nem engednek teret semmiféle ellenvéleménynek, hiszen akkor érvelniük kéne, nem csupán kinyilatkoztatni. Ha bármiféle kommunikációba bonyolódnának a másként gondolkodókkal, villámgyorsan kiderülne, hogy eszköztelenek, s talán a saját világuk hullana darabokra. Milyen érdekes, hogy a  nemzeti oldalon sehol sem tapasztalom e direkt cenzúrát; az általam ismert közéleti szereplők oldalain szabadon kommentelhet bárki. De azt a hisztiparádét is hiába keresnénk baloldali győzelem esetén, amit jelenleg látunk. A rinyagépek mintha mind egy akolba költöztek volna. Számomra nagyon úgy fest, hogy itt nem csupán a bal és a jobb; a globalisták és a patrióták ellentéte feszül, de mintha csupa éretlen, hisztis kölyköt látnék az egyik oldalon, s jellemzően érett felnőtteket a másikon.

 

A toprzékolókon és a fanatikusokon túl létezik egy harmadik csoportja a balos szavazótábornak: ők az állandó fintorgók és károgók. Ők azok, akik mindig megpróbálják eljátszani, hogy semlegesek, függetlenek, objektívek, miközben rendre leszavaznak a baloldal jelöltjeire. Bár belül fortyognak, igyekeznek nyugalmat erőltetni magukra, és már most, előre fikázzák az új elnök jövőbeli teljesítményét. Trump nem ér el semmit, nem lesz képes békét teremteni, pláne nem 24 óra alatt. Programpontjai üres ígéretek maradnak, nem fog jobb világot teremteni, sőt... Rajtuk is csak mosolyogni tudok. Évek telnek el úgy, hogy az ő kedvenceik kezében az irányítás, azonban az égvilágon semmit sem várnak tőlük. Biden a saját kertjében eltévedt, de nem érdekes. Harris két mondatot nem tud elmondani súgógép nélkül, de annyi baj legyen. Gyurcsány a legrosszabb kormányfői teljesítményt produkálta a rendszerváltás óta, de nem számít. Karácsony nevéhez sem tapad más, csak pár szaftos korrupciós ügy, meg néhány biciklisáv - és akkor? Az Egyesült Államok új elnökét még be sem iktatták, ám az okos balosok - itthon, Európában és a tengerentúlon egyaránt - már most tudják, milyen pocsék munkát végez majd. Valaki magyarázza el nekem már egyszer, hogy lehet az, hogy a saját jelöltem kapcsán semmiféle elvárást nem fogalmazok meg, az ellenféllel szemben ugyanakkor maximalista vagyok? Nem fordítva volna logikus??

 

Bizonyára nem én vagyok a legalkalmasabb személy arra, hogy bárkit is megnyugtassak, de azért teszek rá egy félénk kísérletet. A magam részéről azt érzem: Trump visszatérésével maradt némi esély rá, hogy megmentsük a nyugati civilizációt. A kijózanodás szemmel láthatóan elkezdődött. Igazán beszédes, hogy kampánya során már Kamala Harris is mellőzte a woke-idiótaságokat; jól látszik, hogy Amerikában egyre kevésbé vevő rá az átlagpolgár. Legalább ilyen sokatmondó, hogy a demokraták csúfos vereségét követően a német kormány is azonnal bukott. Eltelik még egy nap, s Macron Budapesten már egy új, kevésbé bürokratikus Európáról beszél. Elképzelni sem tudom, mitől ne lenne szebb a holnap.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7118726736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erol 2024.11.10. 18:10:29

Nem szimpatikus Trump, de különösebben nem viselt meg a győzelme. Egyrészt sejtettem, hogy így lesz, másrészt már egyszer láttuk, hogy mi történik ha ő az elnök, kb. semmi, se borzalmas dolgok, de igazából jó sem, főleg Mo. szempontjából, de legyen igaza Orbánnak és jöjjön el a szép új világ (bár ez mindenkinek mást jelent).

wigotah224 2024.11.10. 18:10:34

@G. Nagy László: Értem, tehát szerinted az, hogy Magyarországon a második legkevesebb a fizetés az EU-ban, az focis hasonlattal a 4-0-ra vezetés... Hogy is szokták mondani? Ti így szálltok le a bicikliről.

wigotah224 2024.11.10. 18:11:26

@G. Nagy László: Azért rejtély, mert neked orbán=normális és mindenki más "lelki beteg". Én speciel FDP-szavazó vagyok. Ők kisebb államot, kevesebb adót és újraelosztást szeretnének, valamint kevesebb bürokráciát. Szerintem ezekkel te is tudsz azonosulni. Az inkább a rejtély, hogy miért orbánban látod az elveid megvalósulását, amikor az általa vezetett magyar állam jóval többet oszt újra a GDP-ből, mint a hasonló fejlettségű országok. Ergo, sok adót fizetsz, akkor is, ha az SZJA épp 15%. Ráadásul ez az újraelosztás valami egészen perverz és Európában egyedülálló módon megy végbe: a miniszterelnök családja meg barátai kapják. Ilyet én nem tudok sehol máshol az EU-ban, ez közép-ázsiai "isztánokra" jellemző inkább.

G. Nagy László 2024.11.10. 18:27:20

@wigotah224: Az FDP elvi politikája közel áll hozzám. Nem véletlen, hogy a szabaddemokraták képtelenek voltak együttműködni az ideológia által vezérelt, elmebeteg zöldekkel és szocdemekkel. No de akkor is összeálltak velük! Németországban régi hagyománya volt annak, hogy ők a mérleg nyelve. Nem volt kínos koalíciót alkotniuk sem a kereszténydemokratákkal, sem a szocdemekkel. Ma már mindkét korábbi nagy párt vállalhatatlan.

Nálunk Orbánék politikája áll a legközelebb a szabad piaci felfogással. Ezt most különösen könnyű leírni, mert baloldali ellenzék már nincs, Tisza-program még nincs... Amit az adók mértékéről írsz, az tényszerűen nem igaz. Nézd meg a Heritage Foundation jelentéseit: Európában Magyarország a top ötben van, ha az alacsony adóterheket vizsgálod.

wigotah224 2024.11.10. 21:59:56

@G. Nagy László: "Ma már mindkét korábbi nagy párt vállalhatatlan."
Ez jogos, de ha nem állnak össze soha senkivel és örökké ellenzékben maradnak, akkor sosem tudnak semmit megvalósítani a programjukból. Szerintem nem baj, hogy megpróbálták és egyébként jó irányban indult el az Ampel, végre történt valami a merkel-féle semmittevés-elbaszások után. Az összes problémát is merkeléktől örökölték és a FDP nélkül sokkal több hülyeséget is csináltak volna a zöldek/SPD. Hogy a németek miért akarják a CDU-t visszaszavazni, akiknek az összes bajt köszönhetjük, az nekem is rejtély. Akárcsak az, hogy miért az oroszok karlengető hasznosidiótái a 2. legnépszerűbb párt...

"Amit az adók mértékéről írsz, az tényszerűen nem igaz."
Nem a fenét nem. A magyar állam a GDP 60%-át újraosztja, itt egy összevetés a régió más államaival, a magyar újraelosztás toronymagasan a legnagyobb, ráadásul évről-évre nő:
kiszamolo.hu/napi-abra-a-koltsegvetes-bevetele-a-gdp-aranyaban/

valis47 2024.11.10. 23:09:08

@Boldeone2: A feketék jelenléte egyértelműen visszahúzó tényező Amerika számára, jobb lenne, ha nem lenne ez a 13%-os kisebbség. Pl. a bűnözés nélkülük kb. kanadai szintű lenne, a fegyverrel elkövetett gyilkosságok száma is (népességarányosan). Van egy biológiai meghatározottság, amely miatt sosem lesz pl. fekete Nobel-díjas fizikus vagy nagy matematikus. Ha csak a woke-ok ki nem neveznek egyet annak majd érdemtelenül. Az afroamerikai átlag IQ 85 (a hadseregbe 83-as IQ alatt elvileg nem vesznek fel, mert semmilyen kiképzéssel nem érhető el, hogy ne legyél veszélyesebb a társaidra, mint az ellenségre, és ne csak hátráltatnád őket). Az afroamerikaiak majdnem fele ezen szint, vagy rosszabb. Igen, kb. minden 5. közülük eléri a fehér átlag értelmi szintjét, 10%-uk felette is van, bár mint mondtam, Nobel-díjast csak béke vagy irodalom kategóriában kapott eddig fekete bőrű, azok sem mind megérdemelten, hiszen ez a két díj erősen átpolitizált, a béke mindig is az volt, az irodalmi csak pár évtizede (lásd a szerény képességű, másod- vagy inkább harmadvonalbeli író Kertész díjazását), de azért az Obamához beiktatási ajándékként hozzávágott díj nem volt semmi így sem. Jó, sportban és zenében szegényebbek lennének, ez tény. Azon kívül nem igazán. Közvélekedés volt, hogy a négerek buták és lusták, és hát ennek a sztereotípiának is van alapja, mint általában minden sztereotípiának. Ami nagyobb baj, az a gyenge impulzuskontrolljuk és magas agresszivitásuk, ehhez jön, hogy a jogvédők 60 éve adják alájuk a lovat, hogy mindenért a rasszista fehéreket hibáztassák mindig ("csak azért, mert néger vagyok"), a segélyekkel pedig létrehoztak egy segélyekre berendezkedett diszfunkcionális, diszgenikus fekete társadalmat. Amíg "elnyomva" voltak, Délen szegregáció meg "Jim Crow" volt, addig jobban funkcionáltak, voltak saját iskoláik, főiskoláik, volt feketéket kiszolgáló fekete vállalkozói réteg stb. A fekete család a segélyek miatt 50 éve szétesett, mint olyan, nagy részük apa nélkül nő fel, a segélyekből anyja egyedül neveli fel stb. A mai USA fejlettségéhez gyakorlatilag semmivel sem járult hozzá a több, mint 160 éve eltörölt rabszolgaság és az egykori déli ültetvényes gazdaság.

G. Nagy László 2024.11.10. 23:23:23

@ulpius66: Remekmű, nekem is már a hét közepén feldobta a Youtube...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.11.10. 23:23:27

@wigotah224: első mondatodra: Imhooothep!!
Ezek ilyenek hogy nekik Viktor az isten.

Glokta 2024.11.10. 23:53:35

@valis47: Sajnos én is úgy látom, hogy igazad van (bár sok évbe került mire elfogadtam ezt, mert alapbeállítottságom nem konzervatív).

Amikor a 2010'-es években intelligenciakutatók körében egy anonim felmérést végeztek, azok átlagosan a feketék és fehérek közti IQ különbség felét a genetikának tulajdonították annak ellenére, hogy csak negyedük volt konzervatív (és szinte mindegyikük támogatta az LGBTQ-jogokat és a bevándorlást): www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160289619301886
ennek ellenére a média úgy tesz, mintha ez valami szélsőséges rasszista álláspont lenne.

Egyszerűen nehéz másképp megmagyarázni az 'afroamerikaiak' felzárkózásának (szinte) teljes hiányát 50 év pozitív diszkrimináció, vagy Afrika általános állapotát 50 év függetlenség, vagy Dél-Afrika lezüllését 30 év fekete vezetés után - az egészen biztos, hogy Occam borotváját alkalmazva a "rasszista" álláspontra jutunk.

Boldeone2 2024.11.11. 00:01:52

@Glokta: Ne feledjük, hogy az afroamerikaiak zárják a gap- et. 1970 körül még csak 70 körüli átlagos IQ- t mértek nekik,manapság meg már 85- 88 körülit. A szocioökonómia státusz, az iskola sokat számít. Nem kétlem, hogy bizonyos képességekben rosszabbul teljesítenek, de másban meg jobban. Pl a kelet- ázsiaiak jobbak a matekban a fehéreknél is

Pl a zenében zseniálisan jók, az atletikában, a kosárlabdaban, a boxban. Az is genetika lehet

Boldeone2 2024.11.11. 00:14:59

@valis47: A feketék jelenléte egyértelműen visszahúzó tényező Amerika számára, jobb lenne, ha nem lenne ez a 13%-os kisebbség"

- Ezért a rasszista proklamációért kár volt nicket váltani

Az USA leghíresebb sportolói között felül vannak reprezentálva a színesbőrü sportolók. Csak pár név: Jesse Owens, ( Berlin bajnoka ) Muhammad Ali, Michael Jordan

A boxban, a kosárlabdában, az atletikában - főleg az utóbbiban- fehér ember alig rúg labdába...

A másik meg zene. A jazz az ősatyja a legtöbb könnyűzenei irányzatnak, Louis Armstrongtól, Jimmy Hendrixen ès Whitney Houtson át Michael Jacksonig igazi zenei zseniket adtak a világnak

Boldeone2 2024.11.11. 00:34:26

@valis47: A mai USA fejlettségéhez gyakorlatilag semmivel sem járult hozzá a több, mint 160 éve eltörölt rabszolgaság és az egykori déli ültetvényes gazdaság."

- Ezek megint csak hamis sztereotípia! A feketék között is csak átlag 5-6 os a munkanélküliség, tehát az elsöprő többségük dolgozik, nem pedig bűnöző.
Az igaz, hogy a bűnelkövetők közt felül vannak reprezentálva, de a szocioökonómiai státuszuk már erre determinálja őket
Az amerikai kasztos társadalom pedig nem segíti őket

Akik viszont dolgoznak, sok esetben a legrosszabb gánya munkákat végzik el: gyorsétterem, buszvezetés, biztonságiőrködés, stb

Ezeket a rosszul fizető munkákat a fehér amerikaiak jellemzően nem végzik, illegálisok meg oda nem mehetnek...

Ráadásul a feketék tartják életben a gazdaság egyes szektorait, pl az egészségtelen kajákat árusító üzleteket, gyorséttermeket , ők azok akik erőn felül költenek, akik mindent megvesznek, akikre valóban hatnak a tv - reklámok
A banki fogyasztási hiteleket is ők veszik fel

Tehát minden szempontból szükség van rájuk a fogyasztói társadalomnak!

A mexikói hazautal minden pénzt a családnak
Az ázsai meg félretesz mindent amit keres...

Az afromaerikai viszont fogyaszt...a " szart is megveszi" hitelből, ha kell...vagyis duplan jó...

Boldeone2 2024.11.11. 08:37:38

Miért hülyeség az IQ - teoória, mint fajelméleti igazolás?

Az ismert tény, hogy az emberiség egy faj. Különbségek abban vannak, hogy milyen környezeti, manapság meg társadalmi feltételekhez adaptálódik az ember

Egy pigmeus az őserdő közepén nem úgy fog adaptálódni, mint egy évszázadok óta vándorlásra kényszerített zsidó

A zsidók - a legújabb kutatások szerint kaukázusi eredetű ( nem árja ) népek, mégis a legtöbb Nobel- díjast adják a világnak

Lényegében a magyar Nobel- díjasok elsöprő többsége askenázi zsidó. Szent Györgyi félig, Karikó nem...

Akkor most ostorozzuk a magyarokat, miért nem voltak képesek kilépni a paraszti létból? ((Zsigmondy Richárd osztráknak vallotta magát ))

Az ember, a népek pár évszázad alatt képesek megnövelni az intelligenciájukat, ha olyan környezetbe kerülnek...

Folyt...

Boldeone2 2024.11.11. 08:45:14

Mi van az afroamerikaiakkal?

- Az őseiket onnan hozták, ahol a legnagyobb termetű, legerősebb négerek éltek, a mai Nyugat - Africa , "rabszolga part" kik éltek ott? Az agresszív, harcos, vándorló bantu népek
Lényegében ez a " fekete genetika"

Ha bushmanokat hoznak, ma egészen másképp néz ki az USA...

Évszázadok kellenek, míg eltűnnek a genetikai jellemzők, ehhez kell a progresszív társadalmi szemlélet, tehát jusson mindenki jó oktatáshoz, a kormanyzat pedig segítse a mobilizációt

Lorrh 2024.11.11. 09:11:53

@G. Nagy László: "Amit az adók mértékéről írsz, az tényszerűen nem igaz."
Tényszerűen te tévedsz. Mindig elő lehet rángatni olyan statisztikát ami a valóság ellentétét mutatja. De persze ha vak akarsz maradni akkor sok sikert hozzá.

G. Nagy László 2024.11.11. 09:32:21

@Boldeone2:

"Évszázadok kellenek, míg eltűnnek a genetikai jellemzők"

Évezredek sem elegendők.

"ehhez kell a progresszív társadalmi szemlélet"

Lófaszt kell. A jó oktatás oké, de a woke-progresszió minden eleme pusztító, s már Amerikában is kezd lekerülni a napirendről. Vedd észre az önellentmondást: a genetikai jellemzők csak nagyon hosszú távon változnak, de te azért erőltetnéd ezeket a tiszavirág-életű őrületeket. Még ha hasznosak lennének, akkor sem volna értelmük, hát még így, hogy pusztítóak...

G. Nagy László 2024.11.11. 09:39:25

@Lorrh:

www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.heritage.org/index/&ved=2ahUKEwiil76Q79OJAxWR6wIHHbHSAy4QFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw03g_BS7yvOJJa48w1LYrYG

Excel táblába is letöltheted egy kattintással. Európa élmezőnyében vagyunk. Románia és Bulgária dolgozik alacsonyabb adóterhekkel, de még a balti államokat is megelőzzük, pedig az igazán nagy szó.

Glokta 2024.11.11. 09:49:10

@Boldeone2: Nem, nem mértek 70 körülit 1970-ben, akkor is 80 körül volt (és most 85).
Valamelyest csökkent a különbség a 70'-es és a 90'-es évek közt, de az elmúlt 30 évben egyáltalán nem változott.

Glokta 2024.11.11. 09:52:48

@valis47: @Boldeone2: a társadalmi jólét szempontjából az élsport vagy zene csöppet sem számít, ellenzékiek joggal is hozzák fel ezt, amikor a TAO-ról és egyéb sporttámogatásokról van szó.

Glokta 2024.11.11. 09:56:04

@G. Nagy László: ha fölösleges oktatási programok és pozitív diszkrimináció helyett a génsebészeti ('genetical engineering') kutatások támogatására költöttek volna a pénzt, akkor valószínűleg a feketék előrébb lennének.
Ez a baj azzal, amikor nem ismerjük el a probléma forrását - egy álproblémát ('rendszerszintű rasszizmus" a balosoknál, "szegénység kultúrája" a konzervatívoknál) kezdünk feleslegesen kergetni.

Glokta 2024.11.11. 10:02:11

@Boldeone2: @G. Nagy László: @valis47: "Az ember, a népek pár évszázad alatt képesek megnövelni az intelligenciájukat, ha olyan környezetbe kerülnek..."

Igen, a zsidók képesek voltak (a Római Birodalom idejében még senki nem gondolta kiemelkedően okosnak őket, de 2000 évvel később már mindenki annak tartja), de nem hiszem hogy az ami velük történt replikálható modern körülmények közt.

Be fogod tiltani, hogy a feketék földet műveljenek vagy kétkezi munkát végezzenek (craftsmen guild középkorban), és hagyod hogy aki képtelen alkalmazkodni meghaljon? Olyan kultúrát alakítasz ki, ahol a legokosabbaknak (a középkorban általában a rabbik) van a legtöbb gyereke?
Mert ha nem, akkor nem fog sikerülni ugyanaz mint ami a zsidókkal (és nekik is 1500 évbe telt).

Boldeone2 2024.11.11. 10:36:09

@Glokta: Ezzel azért nem értek egyet - bár pont Nagy Lacinak volt egy intelligencia- csökkenéses blogposztja, legutóbb- mert MINDEN nép ( és rassz) intelligenciája növekedhetett az elmúlt évszázadokban és nem évezredekben

Lényegében 100 év alatt is sokat léphettünk előre, bár erről objektív vizsgálatok nincsenek, de ahogy az emberi viselkedési formákat látjuk, igen...

Boldeone2 2024.11.11. 10:41:20

@Glokta: Nem, nem mértek 70 körülit 1970-ben, akkor is 80 körül volt (és most 85)."

Különböző adatok vannak, de MINDEGYIK növekedést mutat:
has narrowed since 1970, but the typical American black still scores below 75 percent of American whites on almost every standardized test"
www.brookings.edu/articles/the-black-white-test-score-gap-why-it-persists-and-what-can-be-done/

It

Boldeone2 2024.11.11. 10:46:14

@Glokta: társadalmi jólét szempontjából az élsport vagy zene csöppet sem számít"

- Ne hülyéskedj már!:) Ismered a mondást: "Cirkuszt és kenyeret " nem véletlenül költenek annyit sportra az elnyomó rendszerek: ha nyer a hazai csapat, az mindjárt nagy kielégülés pszichológiailag a népnek

A jólét egy szinten túl mindig relatív...A szubjektív érzület sokat számít!

Boldeone2 2024.11.11. 10:59:06

@G. Nagy László: a genetikai jellemzők csak nagyon hosszú távon változnak, de te azért erőltetnéd ezeket a tiszavirág-életű őrületeket"

- Viszonylag rövid időn belül is haladást lehet elérni, tehát nem kellenek évezredek:

www.researchgate.net/figure/Q-scores-for-Blacks-across-three-decades-White-average-5-100-Results-are-shown-for-the_fig2_6696410

A progresszív politika lényege nem a "vadhajtás woke" hanem az, hogy teremtsünk egyenlő(bb) esélyeket a társadalomban

Ehhez kell a "lightos" állami beavatkozás, öszöndíjak a szegényeknek stb..

Ha megmentünk embereket a lecsúszástól, a bűnözői közegből, már az haladás, nekünk is...

A jobboldali politika ezzel szemben azt mondja : - Ússzál b.meg! Ha nem tud úszni és elsüllyed az egyèn, akkor csak legyint: - Na b.meg!:)

A " baloldali politika " meg akar mindenkit tanítani úszni- jobb esetben persze...az sem jó, ha eltúlozza a segítséget, persze...

ulpius66 2024.11.11. 11:11:29

"Fél év után megbuktatták a miniszterelnököt, megint kitörhet a káosz a szigetországban"

Garry Conille június 3-a óta vezette a karibi országot, de mindössze négy hónappal később leváltották, és helyette egy korábbi szenátort nevezett ki az átmeneti elnöki tanács. Haitinek 2021 óta nincsen elnöke, de parlamentje sem, ugyanis erőszak tombol az országban, melyeket bűnbandák okoznak.
Garry Conille haiti miniszterelnököt kevesebb mint hat hónappal hivatalba lépése után az ország kormányzó tanácsa elbocsátotta. A végrehajtási rendeletet a tanács kilenc tagja közül nyolc írta alá, helyére pedig Alix Didier Fils-Aime üzletembert nevezte ki."

MINT ÍRTAM VOLT... AZ A DEBIL-IDIÓTA BIDÉ BÁCSI ÉS A NIGGER ZSIDÓ KAMALA ELŐBB HAITIN TEGYEN RENDET, UTÁNA POFÁZZON BELE AZ EURÓPAI KONFLIKTUSOKBA!!!!!!!!!

ulpius66 2024.11.11. 11:13:52

"@Boldeone2: A " baloldali politika " meg akar mindenkit tanítani úszni- jobb esetben persze...az sem jó, ha eltúlozza a segítséget, persze..."

AZ EMLÉKEIM SZERINT ILYET UTOLJÁRA JÉZUS PRÉDIKÁLT......

gigabursch 2024.11.11. 11:49:50

@Boldeone2:
A nóbeldíjon felül kiemelkedő mennyiségű tömeggyilkost, népirtót, pszichopatát, deviáns buzi ragadozót, értékelhetetlen művészt is.
Mert vannak ám ilyen fokmérők is.
A teljesség igénye nélkül...

gigabursch 2024.11.11. 11:53:22

@Boldeone2:
Kiváló belterjességi projektje van a hapszbúhoknak.

GyMasa 2024.11.11. 12:05:10

@valis47:
MOndjuk, Obama béke Nobelje szerintem nem volt igazán megárdemelt...
(mondhtajuk, hogy csak a puszta létezésére kapta meg.)

MEDVE1978 2024.11.11. 13:50:12

@Boldeone2:

"Ez már inkább főleg a 19. század végén volt igaz, de a 19. század közepéig még nagy szükség volt a fekete munkaerőre, meg persze utána is"

Ha megnézed azt az oldalt, akkor nem erről tanúskodik (Északon).

"Most kiegyensúlyozottabb lett minden, van aki szerint már "átlendült" - majd a piac megmondja!" A piac éppen "mondja".

Most, hogy a Disney / Marvel cuccok folyamatosan buknak meg, illetve a diversity orientált sorozatok is megbuknak.

Mondok ellenpéldákat:
1. Ott vannak Jordan Peele filmjei, amelyekben négerek a főszereplők, viszont a sztorik és a karakterek annyira jók, hogy ez nem gond. Mind sikeresek is. Ez bizonyítja, hogy ha egy film jó, akkor nem buktatják meg a nézők, akkor sem, ha a főszereplők feketék.
2. Van egy most futó sorozat a FROM, ami egy horror. A szereplők szinte tökéletes leképezései az USA demográfiájának. A főszereplő egy nagyon tehetséges fekete színész (Harold Perinneau), de nincsenek túlreprezentálva a feketék, a szereplők döntő része fehér és ázsiaiak is vannak. Sőt van egy leszbikus pár is, de ez nincs túlhangsúlyozva, gyakorlatilag nulla szerepe van.

A baj igazából az, hogy az USA-ban túl nagy szerep jutott a "college vagy university educated" rétegnek. Az USA egyetemeinek döntő része teljes mértékben woke és ezzel a mérgező ideológiával lett átitatva. Ebből kifolyólag ezek az emberek kerültek egy csomó helyen vezető pozícióba, sokan a médiában is. Így lehetséges, hogy Kathleen Kennedy még mindig ott van a Lucasfilm élén, holott a Disney már több nyereséges franchise-ot is földbe állított vele: a Star Warst és az Indiana Jones-t is. Az ilyen hülyéket sajnos csak későn vagy nem rúgják ki, holott a médiapiac válasza egyértelmű.

A Star Warsban az a brutális, hogy nem a fekete szereplő miatt bukott meg, hanem a Mary Sue női főszereplő és a fantáziátlan, idióta rendező (Rian Johnson) miatt.
Ez a filmek mozi teljesítményén is jól megfigyelhető:
1. Amíg Lucas kezében volt a franchise ő egy egészséges egyensúlyt tartott fenn: Luke, Obi Van, Anakin stb. fehérek, de már ott van Lando Calrissian az első trilógiában, aki fekete. Az előzménytrilógiában pedig ott van Mace Windu (Samuel L. Jackson). Erős nőként mindkét trilógiában jelen van Lea, illetve az előzménynél Amigdala hercegnő.
2. Amikor a Disney átvette a trilógiát még csinált egy értelmes filmet a Rouge One-t. Ez kivételesen jól sikerült, úgy, hogy az egyik főszereplő nő volt és volt fekete és ázsiai szereplő is.
3. Utána jött J.J Abrahms a nagy "homage"-al (=lopással), aki gyártott egy mesteri utánzatot az eredeti trilógiából és elnevezte az Ébredő erőnek. Ezzel már baj volt, de nem kritikus probléma. Már ott kezdett látszani, hogy a főszereplő nőt irreális erővel ruházzák fel a forgatókönyvírók, illetve hogy Adam Drivert hisztis kisgyerekként ábrázolják. De karakterszinten a többiekkel nem volt probléma: John Boyega fekete karaktere kifejezetten érdekes előtörténettel bírt, Oscar Isaac pedig jól játszotta a vagány pilótát.
4. Aztán jött az ősbűn, mert a Disney fullba tolta a kretént a Last Jedi-al. Hirtelen az egészből egy woke reklámfilm lett:
- félórás rész szól arról, hogy fú, milyen gonoszok a gazdagok, illetve, hogy bárkiből jedi lehet (ami szembe megy az egész sztorival),
- Rey pár nap tréning után simán lenyomja Luke Skywalkert, aki a galaxis leghatalmasabb jedije volt,
- a teljes lázadó flottát nők vezetik, a fő tábornok egy lila hajú nő, akinek egy ténylegesen idióta terve van, amit nem árul el senkinek, majd felháborodik, amikor erre rákérdeznek. Ezzel szemben a férfiak lúzerek, idióták és impulzívak vagy röhögni kell rajtuk, mint az ebben a filmben comic relief-é (vagyis viccfigurává váló) John Boyegán, a folyamatosan pattogó és extrém agresszív Oscar Isaac-on, a korábbi önmagát feladó, gyávává váló és menekülő Luke Skywalkeren, az egy XIX. századi romantikus regényhez hasonlóan folyamatosan lelki vívódó Adam Driveren. A tetejébe még bejön egy teljesen értelmetlen kövér, ázsiai szerelőnő is szerelmi szálnak, akinek, ha ki is vágják a jeleneteit, kb. ugyanaz maradt volna a film.
5. Ez a szar még behozott némi bevételt, de utána jött a feketeleves. Amit egyébként a maga műfajában közepes Solo film szívott meg, a rajongók megbüntették, mert a Last Jedi-al szart etetett velük a Disney. Utána meg persze a nyolcadik rész, amire pánikban visszahozták Abrahms-et, hogy felmossa, amit Johnsonék odahánytak. Ez persze nem sikerült és annyi lett a franchise-nak.

Ezt követően jöttek a sorozatok, köztük a mindenkori mélyponttal: a leszbikus néger űrboszorkányos Acolyte-al. Ahol az űrboszorkányok arra használják az erőt, hogy gyerekük legyen. Ez már annyira nyilvánvalóan bukott meg, hogy meg se kísérelték a meghosszabbítását.

Az Acolyte nem azért bukott meg, mert feketék vagy nők, esetleg leszbikusok vannak benne. Hanem azért, mert kb. ennyit nyújtott, valamint egy olyan történetet, ami ráadásul szembe ment a kánonnal (korábbi történetlogikával).

MEDVE1978 2024.11.11. 14:13:07

@Boldeone2:

"- Az őseiket onnan hozták, ahol a legnagyobb termetű, legerősebb négerek éltek, a mai Nyugat - Africa , "rabszolga part" kik éltek ott? Az agresszív, harcos, vándorló bantu népek
Lényegében ez a " fekete genetika""

Én ezt nem látom igazolva. Nyilván nem busmanokat hoztak, de az "Atlantic Slave Trade" nem valami kiválasztott csúcs néger génállományt hozott át Amerikába. Alapvetően az atlanti rabszolgakereskedelem lényege az volt, hogy a nyugatiak elmentek az afrikai kikötővárosba, ami talán még a saját telepük volt, onnan pedig a nem messze levő helyi királyhoz. A helyi király pedig felkínált nekik rabszolgákat, akiket leginkább hadjárat során szerzett és az ellenséges törzsekből valók voltak. A fehérek nem mentek be Afrika belsejébe rabszolgákat vadászni. Ez elsősorban azért volt így, mert jóval kisebb volt a védettségük az afrikai betegségekkel szemben. Magyarul, ha bármelyik fehér bement volna feketére vadászni, akkor valószínűleg pár napon belül meghalt volna maláriában vagy kolerában, esetleg valamilyen vérzéses lázban. Így tehát az a lényeg, hogy azokat a négereket importálták az USA-ba is, akiket a többi fekete király foglyul ejtett. Ez viszont ellentmond azzal, hogy ők lettek volna a legerősebb harcosok vagy legnagyobb termetű négerek. Ők egyszerűen a legyőzöttek voltak. A másik pedig az, hogy az áru nagyon jelentős része pusztult bele az embertelen körülményekbe az USA-ba szállítás során. Akik megérkeztek, azokról maximum azt lehet elmondani, hogy valószínűleg jobb volt az immunrendszerük és jobban bírták a stresszt (éhezést, szomjazást, forróságot), mint a többi fekete.

A másik tényező a szelektív szaporítás. Bár az USA-ban délen többnyire az volt a szokás, hogy a négerek a saját kis közösségeiket alkották meg, volt olyan rabszolgatulajdonos, aki tenyésztette a rabszolgákat. Tehát, ha talált egy kivételesen erős férfit, akkor őt pároztatta nőkkel, hogy erős gyerekei szülessenek.

Genetikailag a négerek előnyét azt hiszem néhány területen azonosították: az izomrostok felépítését és izmosodást érintően. Magyarul egyes izomterületeken a feketék könnyebben erősödnek meg. Egy kifejezett kutatás rémlik a comb izomrostjait érintően, ahol a feketék egyértelmű előnyét kimutatták és a szavannai futásra vezették vissza evolúciósan.

ulpius66 2024.11.11. 15:32:55

MÉGIS KAMALA HARRIS LESZ AZ USA KÖVETKEZŐ ELNÖKE!!!!!!!!!!!!!!

"Kamala Harrisnek van még egy esélye, hogy ő lehessen az Egyesült Államok következő elnöke, ezzel az első női elnök, de egy kevés intrikát és Joe Biden segítségét is igényelné a dolog. Ezzel a trükkel ugyan csak korlátozott ideig tudna elnöki hatalmát gyakorolni, de fejfájást azt okozhatna Donald Trumpnak. A demokraták terve szerint Biden lemondana az elkövetkező egy hónapban, így a helyére Kamala léphetne."

HÁT EZ CSODÁLATOS!!!!!

MEGLENNE AZ USA ELSŐ NIGGER ZSIDÓ NŐI(!!!!!) ELNÖKE...
(... bár Bidé bácsi sokszor aztat sem tuggya hol van, de mégis lemond erről az izéről...)

ulpius66 2024.11.11. 15:35:25

Visszatérve az ukrán-orosz háborúra.....

Őszintén megmondva, azért olyan boldog nem lennék, ha kinn szolgálnék a fronton!!!!

nekem épp elég kimenni ebbe a kibaszott hidegbe...... NEM MÉG HARCOLNI AZ OROSZOK ELLEN!!!!
(... nekem elég büntetés, ha ki kell mennem ebbe a hidegbe...)

Boldeone2 2024.11.11. 16:51:47

@MEDVE1978: Az a baj, hogy a saját mércéddel - egy bizonyos korú férfiént értékeled ezeket a filmeket, így mind8

Boldeone2 2024.11.11. 16:56:01

Az a baj, hogy a saját mércéddel - egy bizonyos korú férfiént értékeled ezeket a filmeket, így mindig megtalálod bennük a kifogást. Lásd be, ezek a filmek nem neked készültek, hanem egy másik generációnak, akik már más környzetben szocializálódtak
Én is megnéztem a Star Wars új epizódjait..Annyira nem tetszett, de azt is beláttam: változik a világ, én megöregedtem, így nem várhataok el olyat a filmgyár

ulpius66 2024.11.11. 17:01:02

"Dollármilliókat költött hírességek kifizetésére Kamala Harris, az USA elnökválasztás demokrata jelöltje, aminek részleteit most a Fox News teregette ki. A demokrata elnökaspiráns például 1 millió dollárt fizetett az egyik legnépszerűbb talkshow-sztárnak, Oprah Winfrey-nek, hogy segítse kampányát, sőt, olyan népszerű előadók koncertjeire szórtak ki 20 millió dollárt a billegő államokban, mint Jon Bon Jovi, Lady Gaga vagy Christina Aguilera."

HÁÁÁÁÁÁT.....

EGYMILLIÓ DOLLÁRT NEKEM IS MEGÉRNE HOGY TÁMOGASSAM EZT A NIGGER ZSIDÓ KURVÁT!!!!

Boldeone2 2024.11.11. 17:09:10

Tehát nem várhatok el olyat a filmgyártástól amilyen 30 éve volt...Ez egy nagyon más világ! Milyen legyen a filmgyártás, ha a legnagyobb fogyasztói fiatalok?

Milyen legyen egy film, amely Gréta generációjának és értékvilágának készül alapvetően...A progresszió, a "zöld ideológia" multikulti az " cool" ...Az nem hogy a hagyományos keretekben gondolkodjanak, a világ új utakon jár

Az Avatarban is adott egy harmóniában élő bolygó, ahová a gonosz gyarmatosítók odamennek, hogy lepusztítsák a környezezet, kizsákmányolják az őslakosokat....

Ezt a kódot az egész Földön felismerik: a gonosz, kapitalista, öregecske fehéremberrel van a probléma világon....

Ezt mindenki megérti: a szegény is, a nő is, és a kisebbségi is elnyomottnak érzi magát...

ulpius66 2024.11.11. 17:09:37

@Boldeone2:

www.youtube.com/watch?v=qZdYdqBuzjs

Boldikám!

Hogy teccett?

ÉN PL. ÓRÁNKÉNT MEGHALLGATOM!

KIBASZOTT ÜTŐS DALOCSKA......

ulpius66 2024.11.11. 17:14:56

@Boldeone2:

Boldikám!

Nem kötötted még fel magad a Kamala veresége miatt??????
(pedig ránk férne....)

Boldeone2 2024.11.11. 17:25:16

@MEDVE1978: Az afroamerkai négerek genetikájáról szólva: majd mindegyiket a rabszolgapartról hozták, durván a mai Nigéria, Benin, Togo, Ghana. Az nem számít, hogy a belső területekről már eleve rabszolgaként hozták őket, az számít, hogy már akkiban is brutális testfelépítésük volt
Nem khoisszan népeket, meg erdei manókat hoztak, illetve a keleti part négerei is más alkatúak ( hosszútávfutók)

Ezt úgy hívják hogy "nigériai genetika" Magas termet, hosszú végtagok, alacsony testzsír, brutál izomzat
Az alap tesztoszteron szintjük is magasabb, mint az európaiaknak

A "nigériai genetika" miatt agresszívebb a viselkedésük is: nemcsak több a tesztoszteron, de a nyugodtságért felelős agyhormonokból kevesebb van

Boldeone2 2024.11.11. 17:29:36

Az új Mr Olympia! "The Nigerian lion" Samson Dauda

www.instagram.com/samson__dauda/

Egy másik nigériai versenyző:

www.instagram.com/andrewjacked/

ulpius66 2024.11.11. 17:31:35

@Boldeone2:

Boldikám!

Aztán mostan a náciknál kik a favoritjaid???????

Az ál-jobboldali CDU/CSU avagy a szocik a libsik avagy a Zöldek..... egyik jobb, mint a másik!!!!!!
(azt, hogy a valódi jobboldali AfD-t nem támogatod aztat tuggyuk...Hitler is így kezdte.... senki sem akart vele tárgyalni, kivéve a választók, akiknek tele volt a töke az akkori ballibsikkel...)

ulpius66 2024.11.11. 17:33:57

@Boldeone2:

Boldikám aztat tuggyuk, hogy te éjt nappallá téve a niggerek faszát szopod.... esetleg valamit a Kamaláról....mondjuk ő még emellett zsidó is!!!!!
(tényleg a focisták abbahagyták mán a meccs elején a niggerek faszszopását, a niggerek előtt való térdepelgetést???)

ulpius66 2024.11.11. 17:40:32

"Miután az Írország ellen gól nélküli döntetlennel végződő keddi meccs előtt a magyar csapat nem térdelt le a BLM mozgalmat támogatván a rasszizmusellenes harcban, a féltérdre ereszkedő írek gesztusát kifütyülték a nézők, a saját játékosaikat pedig a “Szép volt fiúk!” skandálással köszöntötték azért, mert állva maradtak."

"Érthetetlennek nevezte az ír kapitány, hogy a magyar drukkerek kifütyülték a letérdelő játékosait"

AZ A VADBAROM ISTEN BARMA ENNYIT NEM ÉRTETT MEG, HOGY A MAGYAROK NEM SZOPJÁK A NIGGEREK FASZÁT!!!!!
(... persze azóta a nagyon faszszopó írek is abbahagyták a térdepelgetést a niggerek előtt...)

ulpius66 2024.11.11. 19:16:08

"Orbán kihasználta Trump sikerét és megragadta a lehetőséget, hogy Európa nevében beszéljen. Győztes kört futott Budapesten a kontinens csúcsértekezletén. Ennél jobban nem is alakulhattak volna számára a dolgok. Úgy lépett a sajtó elé, mint aki az egész földrész képviselője."

Boldeone2 2024.11.11. 19:31:40

@ulpius66: Ennél jobban nem is alakulhattak volna számára a dolgok"

- Neki lehet, viszont Magyarország szenvedi az Orbán- rezsimet...

Boldeone2 2024.11.11. 19:33:42

www.portfolio.hu/deviza/20241111/ujabb-uteseket-kapott-a-forint-mar-411-felett-is-jart-az-euro-722142

Kezd vége lenni a dalnak! Orbán miatt szenvedés jön, meg nyilván Trampli is rendkívül rossz....

Boldeone2 2024.11.11. 20:54:46

Pont ezt írtam nagyjából én is

hvg.hu/gazdasag/20241111_Zsiday-Viktor-Ha-Trump-tartja-a-szavat-akkor-recesszioba-loki-egesz-Europat

Tehàt Trumppal ijesztő jövő várhat ránk...

Már elindult a háború, pedig még be sem iktatták...Mi jön még ezután?

Van egy olyan érzésem, hogy nagyon rábacik a világ...

ulpius66 2024.11.11. 21:33:52

@Boldeone2: "Már elindult a háború, pedig még be sem iktatták...Mi jön még ezután?"

Pl. erősödött a dollár, 300 milliárd dollárt keresett a Musk, csúcson van a bitcoin..
(meg egyebekben csúcson van a budapesti értéktőzsde is....)

ulpius66 2024.11.11. 22:34:04

@Boldeone2:

hvg.hu/gazdasag/20241111_Zsiday-Viktor-Ha-Trump-tartja-a-szavat-akkor-recesszioba-loki-egesz-Europat

Te hülyegyerek!

Trump Ámerikát akarja ismét naggyá tenni, nem Európát!

ulpius66 2024.11.12. 11:05:25

@Boldeone2:

"hvg.hu/gazdasag/20241111_Zsiday-Viktor-Ha-Trump-tartja-a-szavat-akkor-recesszioba-loki-egesz-Europat

Az, hogy valaki Európát újra naggyá tegye, arra ott van Orbán Viktor!!!!!!

ulpius66 2024.11.12. 11:09:27

Kedves ballibsi elvtársak!

Aztán von der Leyen, vagy az a csatak buzi Manfred Weber vagy akármelyik fősodorbeli ballibsi EU vezető mennyivel felkészültebb politikus, mint Orbán Viktor?
(mán azon kívül, hogy ezek politikája abból állt, hogy éjt nappallá téve szopták a Bidé bácsi faszát..... ha az Orbán is Bidé bácsi faszát szopta volna, akkor ő is jó politikus lenne?)

... és egyébként is itt van nektek:
www.youtube.com/watch?v=qZdYdqBuzjs

JÓ ZENEHALLGATÁST KÍVÁNOK!

ulpius66 2024.11.12. 11:28:34

"Imádják a befektetők Trumpot!"

Sosem zártak még ilyen magasan az amerikai részvényindexek.

2024. november 12.
Piac&Profit

A választások utáni tőzsdei rali nem szakadt meg, a befektetők tovább zsákolták az amerikai részvényeket. Dominált a Trump-trade: hatalmasat emelkedtek a kripto részvények és a Tesla is tovább menetelt.
Az S&P 500 most először zárt 6.000 pont fölött, a Dow pedig a 44.000-es szintet hódította meg sikeresen. A Nasdaq sem maradt le, 19.299 ponton zárt, ami történelmi csúcsnak számít. (Erstemarket)"

Boldikám!

Remélem te is a Trumpra "fogadtál" .... akkor mostan te is nagyot kaszálsz....

wigotah224 2024.11.12. 15:28:13

@G. Nagy László: telex.hu/kulfold/2024/11/12/racz-andras-orosz-ukran-haboru-trump-kormany-amerikai-elnokvalasztas
Különben azt hogyam magyarázod, hogy szerintetek (fideszesek szerint) a háború az USA érdeke, akkor ezek szerint ha Trump lezárja, akkor az USA érdeke ellen lép fel?
Ha meg nem fogja lezárni - ahogy arra Rácz András is számít, akkor meg miért örültök neki? Szeretitek a vámokat?

ulpius66 2024.11.12. 16:47:50

Na végre!

"Vezetés előtt egy pohár: eltörölhetik a zéró toleranciát Magyarországon?"

Mán legalább egy tucatszor én is szóvá tettem, hogy mi a faszomért van ez a "zéró tolerancia"?

Az EU-27 országaiban szinte mindenütt megengedett vezetés előtt az 1-2 deci bor vagy egy pohár sör!!!!

EGYÁLTALÁBAN!!!!! ...KI VOLT AZ A VADBAROM, AKI BEVEZETTE MAGYARORSZÁGON?

HA MINDENBEN MAJMOLJUK AZ EU VEZETŐ ORSZÁGAIT, AKKOR LEGINKÁBB EBBEN KELLENE KÖVETNÜNK ŐKET!!!!!
(... és egyebekben nem az alkohol, hanem a drogfogyasztást kéne betiltani vezetés előtt!!!.... ebben kéne "zéró toleranciát" alkalmazni!!!)

G. Nagy László 2024.11.12. 16:58:17

@wigotah224: Ne gyerekeskedj! Az USA nem egy homogén csoport, hanem 335 millió különböző érdek. A fegyvergyártók, az energiaszektor, a Biden-család és az Ukrajnában befektetők bizonyára érdekeltek a háborúban és profitálnak is belőle. A többség azonban mezei adófizető, akinek a pénzét (már megint) háborúsdira költik. Nekik semmiféle érdekük nem fűződött a háborúhoz eddig sem. Trump pedig a többséget képviseli, ilyen egyszerű ez.

Fura, hogy a beszűkült tudat mennyire vakká tesz sokakat. Hús-vér balos barátaim ugyanezekkel a faszságokkal jönnek. Rácz András pedig kapálózik és szívja a fogát, hogy már megint Orbánnak lett igaza... Kezdjetek el hozzászokni végre!! :)

ulpius66 2024.11.12. 17:52:38

@G. Nagy László:

Ugyan fingom sincs ki is az a Rácz András "Oroszország szakértő" .... valószínűleg az, aki minden baromságot elmond, amire BIZTOS LEHET ÉPÍTENI, MERT ABBÓL SEMMI SEM JÖN BE!!!!
(...azaz az ellenkezője tuti bejön...)

Egyebekben meg.

"Szakértőnek azt nevezzük, aki egy szűk területen már az összes lehetséges hibát elkövette."
(ősi japán közmondás....)

ulpius66 2024.11.12. 18:03:31

Bocsika.... nem japán közmondás, hanem Niels Bohr Nobel-díjas dán fizikus megállapítása:

"Szakértőnek azt nevezzük, aki egy szűk területen már az összes lehetséges hibát elkövette."

ulpius66 2024.11.12. 18:29:27

Kedves gyerek ez a Magyar gyerek... mán azon kívül, hogy egy nárcisztikus pszichopata vadbarom....

"Magyar Péter a maga által hamisított felvétel alapján tett rendőrségi feljelentést"

Terjedelmes, mintegy másfél órás, vágatlan hangfelvétel jutott el a Magyar Nemzet szerkesztőségéhez, amelyből kiderül, hogy Magyar Péter pontosan azt tette, amivel a politikai ellenfeleit vádolja: manipulált, illetve hamisított."

MÉGIS MI ABBAN A MEGLEPŐ, HOGY EZ A MAGYAR GYEREK FOLYAMATOSAN HAZUDIK, MANIPULÁL ÉS HAMISÍT?????

ulpius66 2024.11.12. 18:33:34

Úgy láccik ez a magyar gyerek Gábor Zsazsa útmutatását követi:

"Az mindegy is hogy mit, csak rólam írjanak/beszéljenek!"

ulpius66 2024.11.12. 18:42:20

... hát ennél sokkal hülyébb mán ez a Magyar gyerek sem lesz.....

Komolyan mondom, ez a Magyar gyerek nagyságrendekkel hülyébb, mint az MZP volt!

ulpius66 2024.11.12. 18:45:53

Egyebekben ennek a Magyar gyereknek kiadta mán az EU Parlament a mentelmi jogát, hogy rablás miatt itthon el lehessen ítélni?
(..... aztat tuggya valaki milyen felvétel volt azon a mobilon, amit elrabolt a tulajtól, aztán a Dunába hajította?)

Persze arra is kíváncsi vagyok mások milyen büntetést kapnak, akik többszázezres mobilt rabolnak el mástól?????

ulpius66 2024.11.12. 18:49:55

"Százezrek nézik, mit üzent egy rapper az amerikai követnek"

WELLOR

www.youtube.com/watch?v=qZdYdqBuzjs
(mondjuk zeneileg nem a csúcs, DE A SZÖVEGE AZ KIBASZOTT JÓ!!!!!!)

grundigg 2024.11.12. 19:16:04

@G. Nagy László:

Érdekes, hogy pont a Heritage Foundationt hivatkozod. Adózásban ugyan valóban jók a mutatóink, de az összesített gazdasági szabadság indexük szerint még így is csak 72-ek vagyunk a világon, Európában meg 36-ak. Lényegében mindenki előttünk van a környéken: lengyelek, csehek, szlovákok, szlovénok, horvátok, románok, bolgárok, a baltiakról nem is beszélve. Még 2002. és 2010. között is jobb volt a mutatónk, mint most.

grundigg 2024.11.12. 19:19:08

@G. Nagy László: "már megint Orbánnak lett igaza... Kezdjetek el hozzászokni végre!! :)"

Mi lenne, ha inkább olyan kérdésekben lenne igaza, hogy ha 4% gdp növekedést ígér, akkor nem 0,7 lesz? Meg hasonló piszlicsáré dolgokban, amik miatt miniszterelnököket szoktak alkalmazni az országok.

grundigg 2024.11.12. 19:24:39

@G. Nagy László: "az Ukrajnában befektetők bizonyára érdekeltek a háborúban"

Bizonyára. A magyarországi befektető meg bizonyára abban érdekelt, hogy valaki porrá bombázza Magyarországot, aztán meg hosszú évekig (esetleg évtizedekig) háború és háborús fenyegetés legyen. Ilyenek ezek a befektetők.

És bizonyára a katonai kiadások is csökkeni fognak januártól, minden erre utal.

wigotah224 2024.11.12. 19:41:20

@G. Nagy László: Hát persze. Azért ne állj addig féllábon, amíg Trump véget vet a háborúnak, mert még elfáradsz.

gigabursch 2024.11.12. 20:14:55

@wigotah224:
Rossz a felvetésed és így a kérdésed is.

1) a háború nem kifejezetten az AEÁ érdeke, hanem az ott tevékeny háborús hiénák érdeke.
2) jó lenne tisztábab lenni külpolitikailag a két párt közti különbséggel.
Az egyik a cionisták markában van, a másik a globalisták markában. Lehet választani!

gigabursch 2024.11.12. 20:17:23

@ulpius66:
Ez tetszik!
Erről hol olvasni?

ulpius66 2024.11.12. 20:29:05

@gigabursch:

Mármint mi teccik?

A mai kommentjeim közül a legfontosabb, hogy el kívánják törölni a "zéró toleranciát"!!!

LEHESSEN INNI 1-2 DECI BORT, VAGY 1 POHÁR SÖRT A VEZETÉS ELŐTT, MINT PL. NÉMETORSZÁGBAN.....

www.penzcentrum.hu/egeszseg/20241112/vezetes-elott-egy-pohar-eltorolhetik-a-zero-toleranciat-magyarorszagon-1159159

ulpius66 2024.11.12. 20:33:53

A másik "legjobb" kommentem ennek a faszfej Magyar gyereknek a mentelmi jogáról szól!!!!

KÍVÁNCSI LENNÉK ENNEK A VADBAROM MAGYAR GYEREKNEK A REAKCIÓJÁRA, HA VALAKI UGYANEZT TENNÉ AZ Ő MOBILJÁVAL, MINT AMIT Ő TETT ENNEK A KOCSMÁNAK A VENDÉG TELEFONJÁVAL?????

MI LENNE, HA VALAKI ERŐSZAKKAL ELVENNÉ ENNEK A VADBAROM MAGYAR GYEREKNEK A TELEFONJÁK, ÉS BEBASZNÁ A DUNÁBA???????

ulpius66 2024.11.12. 20:55:41

"Pottyondy Edina Trump győzelméről: Van egy európai politikus, aki most olyan boldog, mintha Putyin bevette volna Kijevet"

"Nem fogod kitalálni, kire gondolt a humorista."

Én bírom a vicceket!

Méghogy Pottyantós Edina "humorista".... hahaaahaaaaaa.....

POTTYANTÓS EDINA EGY BASZATLAN KURVA, AKI "SIKERTELENSÉGÉÉRT" IS AZ ORBÁNT HIBÁZTATJA.... HAHHAAAAHHAAAAAAAA.....

ulpius66 2024.11.12. 20:59:36

Eztet meg mán csak férfiként teszem hozzá.....

ÉN MÉG BOTTAL SEM PISZKÁLNÁM MEG EZTET A BASZATLAN KURVÁT, LE A KALAPPAL AZ ELŐTT A FÉRFI ELŐTT, AKI ORRBEFOGÁS NÉLKÜL MEG BÍRJA BASZNI EZT A LUVNYÁT......

ulpius66 2024.11.12. 22:12:30

"Vogel Evelin azt állítja, hogy Magyar Péter belsős információk alapján tőzsdézett, így lett 90 millió forintja"

.. és ő, mint élettárs követelt ebből 30 millát a szakításuk után....

SZÓVAL EZ A MAGYAR GYEREK BENNFENTES INFORMÁCIÓK ALAPJÁN TŐZSDÉZGETETT...

..EGYRE ÉDESEBB EZ A MAGYAR SZTORI..... MEG VISSZA IS VONOM A RÉGEBBI KIJELENTÉSEMET, MISZERINT EZ A MAGYAR GYEREK TOTÁL IDIÓTA.... NAGYON IS VAN ESZE, FŐLEG A BENNFENTES INFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ TŐZSDÉZÉSBEN.....

ulpius66 2024.11.12. 23:03:54

"A bennfentes kereskedelem bűntettének fogalmát a hatályos Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 410. §-a határozza meg:
Aki
a) bennfentes információ felhasználásával pénzügyi eszközre vonatkozó ügyletet köt,
b) a birtokában lévő bennfentes információra tekintettel mást azzal bíz meg, hogy a bennfentes információval érintett pénzügyi eszközre vonatkozó ügyletet kössön, vagy
c) előnyszerzés végett bennfentes információt illetéktelen személynek átad,
bűntett miatt 3 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

NA, ÚJABB INDOK VAN MEGVONNI ENNEK A VADBAROM MAGYAR GYEREKNEK A MENTELMI JOGÁT!!!!!

valis47 2024.11.13. 00:56:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, miután sarokba szorították.
A nyugatot olyan emberek vezetik, akik nem képesek kompromisszumra, talán nincs is felhatalmazásuk rá, hogy tárgyaljanak érdemben. Amikor a teljes nyugati elit elutasított minden érdemi tárgyalást, mondván "Ukrajna NATO tagsága nem lehet alku tárgya" és hasonlók, akkor persze, hogy Putyin az egyetlen maradék ütőkártyát húzta elő. Rosszul tette, és rosszul mérte fel a katonai erejét, nyilván. De a nyugat nagyon jól tudta, hogy csak a háború lehet a vége annak, amit csinált.
Trump üzletember, aki dealt akar, kérdés, hogy elő tud-e állni (engedik-e neki) olyannal, amibe az oroszok belemennek. Nyilván belengeti azt is Putyinnak, hogy ha nem fogadja el, akkor viszont eszkalálni fogja a háborút. De igazából ő a Közel-Keleten akar háborúzni, ezért juttatták vissza a Fehér Házba a cionisták.

gigabursch 2024.11.13. 08:35:34

ARRA SZERETNÉM FELHÍVNI mindenki figyelmét, hogy eddig a pontig Hohólia és a hrivnya értékét mesterségesen fent tartották a mindenféle hitelminősítők.

Egy hét kellett D. J. Trump megválasztásától és máris az hohol energiaszolgáltatást hitelminősítői szinten a csődhelyzetre csökkentették egy tollvonással. Szóval: "Apa, kezdődik!"

emtíáj hír alapján:
kuruc.info/r/67/280692/

gigabursch 2024.11.13. 08:37:56

@valis47:
Segítek!
Annak a kárpátaljai ügynöknek hiába próbálsz bármi értelmeset mondani, nem fog rá értelmeset válaszolni. Nálam évek óta ott van, főleg a béka segge alatti szintű hozzászólások és a magas fokú primitívség miatt.
Egyszerűbb szűrőn tartani.

Elrettentő példának javaslom olvass bele a hozzászólásaiba.

ulpius66 2024.11.13. 10:45:05

"Így manipulálták a hangfelvételt, amit Magyar Péter közzétett Vogel Evelinről"
2024.11.13. 10:27
Index.hu

"Alapos elemzés után teljesen nyilvánvaló, hogy tudatosan manipulálták azt az összevágott hangfelvételt, amit Magyar Péter mutatott be vasárnapi sajtótájékoztatóján. A Tisza Párt elnöke számára különösen kellemetlen lehet, hogy éppen akkor derült fény a turpisságra, amikor folyamatosan azzal vádolja ellenfeleit, amit ő maga követett el."

Ja!!!!!!

Ha ez a Magyar gyerek követi el, akkor "turpisság" .... ha a politikai ellenfeleit vádolja ezzel, akkor feljelentés, és börtön......

ulpius66 2024.11.13. 10:50:04

Csak az a vadbarom Magyar gyerek nem gondolta, hogy Vogel Evelin is készít felvételt arról a beszélgetésről, amit ő manipilatív módon összevágott!!!!!!

ÉN KB. MÁN SZÁZSZOR LEÍRTAM!!!!

AZ A LEGBIZTOSABB, HA MINDENKI FELVESZI AZT A BESZÉLGETÉST, AMIT EZZEL A VADBAROM MAGYAR GYEREKKEL FOLYTAT!!!!!!

HISZEN AHOGYAN ÁTVÁGTA A FIDESZESEKET, A VOLT NEJÉT, MEG A VOLT ÉLETTÁRSÁT, UGYANÚGY ÁTVÁG MAJD BÁRKIT...... AKÁR AZ EU PARLAMENTBEN IS!!!!!!

ulpius66 2024.11.13. 10:59:17

Eccer rá kéne kötni ezt a vadbarom Magyar gyereket EGY HAZUGSÁG-VIZSGÁLÓ GÉPRE!!!!!!!

BIZTOS EREDMÉNYT KAPNÁNK!!!!!!

MÁN AKKOR IS HAZUDIK, AMIKOR LEVEGŐT VESZ........

ulpius66 2024.11.13. 11:09:24

"Magyar Péter feljelentette volt élettársát"

„Nemrég még gyűrűt akart húzni annak a kéznek az ujjára, amire most bilincset rakatna. Koholt bizonyítékokkal hamisan vádolni könnyű, a mentelmi jog mögé bújni még könnyebb. Remélem, látunk még szebb világot” – reagált a feljelentésre Vogel Evelin, Magyar Péter volt élettársa."

ulpius66 2024.11.13. 11:12:09

Azért arra kibaszott kíváncsi lennék, ki az a nő, aki ezek után szóba áll ezzel a hülye Magyar gyerekkel......esetleg a Perintfalvi Rita.....

ulpius66 2024.11.13. 11:16:55

"Bizonyosan meg akarták vezetni a közvéleményt"

"A Magyar Péter által közzétett összevágott felvétel szövegét az eredeti, hosszabb beszélgetéssel összevetve tehát egyértelmű, hogy tudatosan félre akarták vezetni a közvéleményt. A mondatokat szándékosan úgy fűzték egybe, hogy egy értelmes, összefüggő párbeszédrészletnek tűnjön a közreadott anyag. Az is nyilvánvaló, hogy nem puszta rövidítési szándék vezette a szerkesztőket. A mondatokat ugyanis direkt egybefolyatták, összefüggőszövegként központozták, és sehol nem jelezték, hogy vágás lenne a szövegben. A YouTube-ra feltöltött videónak pedig a következő címet adták: "Vogel Evelin és a Fidesz zsarolási botránya"

Ejnye, ejnye..... kedves Magyar gyerek! ... ilyet azért nem lenne szabad csinálni......

ulpius66 2024.11.13. 11:18:40

Ez a vadbarom Magyar gyerek arra nem gondolt, hogy eztet az egész beszélgetést A VOGEL EVELIN IS FELVESZI!!!!!

EZ A VADBAROM MAGYAR GYEREK FOLYAMATOS ZSAROLÁSRÓL BESZÉL, HOLOTT Ő MAGA A ZSAROLÓ!!!!!!

ulpius66 2024.11.13. 11:20:18

A Tiszapart tagjai (az a 35 fő) nem akarják még leváltani a vezetőjüket????

ulpius66 2024.11.13. 15:58:07

Mind e közben Ukrajnában....

"Durvul a helyzet Ukrajnában: akár meg is bukhat Zelenszkij"

"Egyre súlyosabb hatalmi harc van kialakulóban Ukrajnában; hiába a háború, nem teljesen kizárható, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök sem marad sokáig a helyén – tudta meg az Economist. Külső és belső forrásból is egyre nagyobb nyomás helyezkedik az elnökre - állítják.

"Ha most választás lenne és a kihívója Valerij Zaluzsnij volt ukrán főparancsnok lenne, lehet, hogy meg is bukna a mostani vezető."

A cikkben még az olvasható, hogy vannak, akik arra kérik Zelenszkijt, hogy távozzon az ország éléről emelt fővel, mivel még mindig viszonylag népszerű vezető, aki „egyesítette az országot a háborúban”.

Az Economist arról is információkat szerzett, hogy Zelenszkij valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy milyen rosszul állnak a dolgok a frontvonalakon, mivel tanácsadói és katonai vezetői folyamatosan szépítik neki a híradásokat."

GyMasa 2024.11.13. 16:48:48

@gigabursch:
Ezzel egyetértek.
Egyszer, évekkel ezelőtt sikerült vele kicsit elbeszélgetni, ami egészen normális volt, Utána egy ideig velem semleges(ebb) volt.
De, úgy egy éve ez elmúlt és visszatéárt ugyanahhoz a stílushoz, mint előtte.
Aztán, azóta ha nem semmitmodó, a témához nem tartozó hsz-t ír ide, akkor vagy gyalázkodik, vagy személyeskedik.
Nálam is szűrőre lerült akkor nagyon hamar.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.11.13. 20:26:27

Amúgy ti milyen hisztit fogtok lenyomni, ha egyszer Magyar Péter lesz a miniszterelnök?!
Már most minden bajotok van tőle!

Wildhunt 2024.11.14. 16:41:48

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: tizedakkorát sem, mint ahogy Orbán miatt vered itt a nyálad.

valis47 2024.11.17. 16:35:14

"A Nyugat történelmi fordulóponthoz érkezett, amelynek eldöntése meghatározza az erkölcsi és szellemi civilizációnk irányát. Az Egyesült Államokban az elmúlt 8 évben az irányításért folytatott harcot úgy tűnik, hogy most Trump és az amerikanizmus erői nyertek.
A beiktatás napjától a fehér ház, a szenátus, a legfelsőbb bíróság is a republikánusoké lesz.
Nem csak a hatalom, hanem az amerikai nép támogatása is, hogy végrehajtsák a Maga napirendjét. Ez egy érdekes mert valójában megpróbálják visszaforgatni az idő kerekét a liberális demokrácia egy korábbi pontjára. A Maga a szabadelvűséget képviseli, a klasszikus liberális Amerikát, a múlt század második felének liberalizmusát, a szabadság erkölcsi doktrínáját. Azt az Amerikát, amely megnyerte a hidegháborút és embert juttatott a Holdra.
Ezzel szemben állnak a rivális erők a társadalmi igazságosság jelszava alatt, amit köznyelven úgy hívunk, woke. Ez a mozgalom az ideológiáját az amerikai egyetemeken belül alakította ki,
ugyanabban az időszakban, mint az uralkodó liberális kultúra. Összegyűjtötte azokat az embereket, akik úgy érezték, hogy hogy nem részesülnek eléggéa javakból a fennálló rendszerben, és gondosan kidolgozott egy új erkölcsöt, ami szándékosan úgy volt megtervezve, hogy megdöntse a régit, ez a mozgalom felforgató, de kisebb része volt a
a populáris kultúrának már évtizedek óta, de 2010 óta a régi liberális kultúra ellen fordította annak saját érvelését, hogy egy új erkölcsi rendet hozzon létre, amelyben a marginalizált kisebbségek a többség felett állnak. Lassan, de biztosan beoltotta az új generációkat egy széleskörű hálózaton keresztül, amely az oktatást irányítja a saját doktrínájának, a progressziónak a népszerűsítése érdekében. Szemben a Maga doktrínával a woke doktrína a társadalmi haladás és újraelosztás rendszerét képviseli.
A civilizáció körbekerítésére és a társadalom hierarchiájának átrendezésére törekszik, hogy látszólag még igazságosabbá tegye azt, és felemelje azokat az embereket, akik a vesztesek a versenyben. Mivel nincs semmi új a Nap alatt, talán nem meglepő, hogy mindez már
megtörtént.
Történelmi párhuzamot lehet vonni Trump és egy kevésbé ismert római császár, Julianus Apostata (hitehagyott) között. A Krisztus utáni első néhány évszázadban a kereszténység egy
viszonylag kicsi és üldözött vallás volt. Amely más furcsa és idegen vallások mellett létezett.
Ezoterikus keleti szekták mellett. Egyetértett az uralkodó pogány vallás alaptételeivel abban,
hogy létezik egy szellemvilág, amelynek metszete van az anyagi világgal és végső soron egy isteni hatalom felelős a földi eseményekért. A pogányoktól eltérő véleményt képviseltek a természetről... a pogányok szerint az isteni világ más világa... Ábrahám féltékeny Istene csak egy volt, egy a több ezer istenséget magában foglaló panteonban. A keresztények számára a pogány istenek vagy primitív babonák, amelyek anyagi jelenségekkel magyarázhatók, mint például a nap, a hold...vagy talán démonok. Tévedés, hogy a kereszténység csak metafizikájában különbözött a pogányságtól, eltért az emberi élethez való erkölcsi hozzáállásában is. Míg a pogányság a vitalista szoláris életszemléletet vallotta, melyben az erény és a teljesítmény volt a legfontosabb. A kereszténységben a dicsőség forrása.
az együttérzés, mint a kereszténység megfelelő fókusza, és ünnepelte a jótékonyságot
a szelídek, az elnyomottak és az elesettek iránt.
Úgy tűnik számomra, hogy mindkettő erkölcsi áramlat egy örökös
jellemzője az emberi életnek, és egyiket sem nem lehet véglegesen kioltani, mindkettő a jónak olyan aspektusait tartalmazza, amelyek erkölcsi legitimitással ruházzák fel őket.

valis47 2024.11.17. 16:36:21

(folyt.) Az üldöztetés évszázadain keresztül és mártíromság után a kereszténység elterjedt
a birodalomban, vonzereje, a vigasztalásról szóló tanítás és cselekedetei miatt.
A keresztények elszaporodtak, és hamarosan bajnokokat találtak az elitben, akik közül a legjelentősebb volt Nagy Konstantin, aki a keresztény Istennek tulajdonította győzelmét a milviai hídi csatában. 313-ban Konstantin kiadta a Milánói ediktumot, amely a kereszténységet tette meg államvallásnak. Ennél tovább ment, kifosztotta és bezáratta a pogány templomokat és és az általa kiválogatott keresztény elitet helyezte pozíciókba a császári közigazgatásban. A római kultúrharcban a keresztények dühös csőcseléke bosszút állt pogány üldözőin, most, hogy az államhatalom mögöttük állt. Megtámadták a pogány papokat, meggyalázták a pogány templomokat és elpusztították a pogány bálványokat,
és elcsúfították a kereszténység előtti Róma ereklyéit. Ez az erkölcsi és kulturális forradalom
meg lett állítva Konstantin unokaöccsének, Julianusnak a trónra lépésével. Julianus egy ragyogó tehetségű ifjú volt, aki hellén oktatásban részesült, bár keresztényként nevelkedett.
Koraérett intellektusa és hadvezéri képességei és hajlama ellentétbe hozta őt a kereszténység könyörületes tanításával, és Homérosz híve lett, valamint a pogányok ügyének nyilvános bajnoka lett. Az Apostata (hitehagyott) nevet érdemelte ki a keresztény történetíróktól.
Julianus megértette, hogy a keresztény lakosság a birodalomban nagyszámú, és hogy nem csorbíthatja hírnevét üldözéssel és erőszakkal. Az érvek és a nevelés segítségével kívánta a kereszténységet legyőzni, és így nekilátott egy programnak, hogy helyreállítsa a
pogány vallás elsőbbségét, újra megnyitotta és visszaadta a pogány templomokat, megtisztította a keresztényektől a hadsereget és a császári bürokráciát. És ami a legfontosabb, megtiltotta a keresztényeknek, hogy tanárok legyenek, ahogy Edward Gibbon fogalmazott híres művének A Római Birodalom hanyatlása és bukása című könyvének második kötetében: a római világ minden városában az ifjúság oktatását rómaiakra bízták,
a nyelvtan és a retorika mestereire, akiket az elöljárók választottak meg, közköltségen tartották el őket, és számos jövedelmező és tiszteletreméltó kiváltságokkal.
Julianus ediktuma a jelek szerint kiterjedt az orvosokra és az összes professzorokra,
és a császár fenntartotta magának a jelöltek jóváhagyásának jogát.
A keresztények a pogányokat elriasztották vagy megakadályozták abban, hogy jó oktatásban részesüljenek. Julianus szándékában volt megfordítani ezt a dinamizmust, és biztosítani, hogy hogy a pogány tanítók legyenek azok, akik a következő nemzedékeket oktassák.
Juliánusnak oka volt azt gondolni, hogy néhány éven belül az egyház vissza fog esni az ősi
primitívségébe, és hogy a teológusokat, akik műveltek voltak a korszak tudományából és ékesszólásából a vakok nemzedéke követi majd, tudatlan fanatikusoké, akik képtelenek
lesznek rá, hogy megvédjék a saját igazságukat vagy leleplezni a többistenhit bolondságait.
Julianus fiatalon halt meg, a 30-as évei elején elesett a perzsák elleni háborúban keleten.
Utódai visszacsinálták a munkáját, és visszaállították a kereszténység erkölcsi tekintélyét. Reformjainak nem volt ideje gyökeret ereszteni, és 20 évvel a halála után Theodosius kiadta a thesszalonikai ediktumot., amely a niceai kereszténységet a Római Birodalom hivatalos egyházává tette, és a pogányság egy század alatt elsorvadt.
Julianus megpróbálta Róma vallási fejlődését visszaállítani egy korábbi pontra. Trump megpróbálta ugyanezt teszi a liberális fejlődéssel. Ha Trump nem teszi meg teljesen,
nem távolítja el a woke tanokat az egyetemekről, főiskolákból és iskolákból, a helyére
egy hazafias oktatást téve, akkor amikor eljön az ideje, a woke elit vissza fogja csinálni
és bebetonozza az új erkölcsi tekintélyét Amerika normatív világnézetként, és évszázadok múlva a jövő történészei úgy fognak tekinteni a Magára, mint ahogy mi most Julianus pogány újjászületésének történelmére.

A woke végső győzelme nem elkerülhetetlen, de az idő alapvető fontosságú. Az új Trump
adminisztrációnak rohamtempóban el kell kezdenie ezeket a reformokat. A választások megnyerése szükséges, de nem elégséges, többet kell tenni a jövő nemzedékek erkölcsi kilátásainak biztosítása érdekében, hogy ne váljunk lábjegyzetté a történelemben."

Sargon of Akkad (Carl Benjamin)

G. Nagy László 2024.11.17. 17:18:11

@valis47: Nagyon pontos helyzetértékelés, az analógia is perfekt. Nekem a fura az, hogy hét éve írom ezt a blogot, melynek minden szava az őrült ideológiák és dogmák ellen szól, ám a balosoktól mindig megkapom, hogy rémeket látok, hogy ez a woke-faszság csak egy marginális, jelentéktelen apróság, s hogy hülye vagyok, ha ezzel foglalkozom. Oké, nyilvánvaló, hogy szégyellik a saját politikai oldaluk fő ideológiai irányvonalát, de észre sem veszik ennek veszélyeit? Mint amikor a békés szocdemek hatalomra segítik a kommunistákat, s már csak a vérpadon veszik észre, mit tettek...
süti beállítások módosítása