téveszmék

téveszmék

"A politika: harc a szentek és gonoszak közt"

2025. április 15. - G. Nagy László


orban_weber.jpg

 

A minap rákerestem Noam Chomsky tízparancsolatára, amely a hatalmi manipuláció eszközeit gyűjti pazar csokorba. Fura módon az első találat, amit a Google felhoz, a Tisza Párt egyik Facebook oldalára, a Talpra Magyarok Közösségéhez kalauzol. A posztoló (aki szimplán felsorolja a tíz pontot) és a kommentelők valamiért abba a groteszk álomvilágba ringatták magukat, melyben Orbán Viktor a gonosz manipulátor, míg politikai ellenfelei jóságosak, szentek, egy jobb világot építők. A hozzászólások remekül tükrözik a tiszások általános szellemi szintjét: "És ezt mind szóról szóra be is tartják!"; avagy "Tökéletesen csinálják sajnos!"; illetve a kedvencem: "Orbán = Rákosi".

 

Ha valaki nem ismerné Chomsky tízparancsolatát (állítólag nem is tőle származik, de ez most mindegy, így híresült el), annak álljon itt a felsorolás, csupán a címszavak erejéig:

  1. Figyelemelterelés másod- és harmadrangú problémákkal.
  2. Álproblémák - álmegoldások.
  3. Veszélyérzet, pánikhangulat keltése.
  4. A kudarcok félremagyarázása fals jövőképpel.
  5. Az embereket le kell szoktatni a következetes gondolkodásról.
  6. Az emberek érzelmeire kell hatni.
  7. Elbutítás. Az embereket tudatlanságban kell tartani.
  8. Ál-valóság kialakítása.
  9. Bűntudatkeltés, megbélyegzés.
  10. Tömeges nyilvántartás és elemzés.

Ha végigtekintünk e listán, két dolgot azonnal érzékelni fogunk. Az egyik, hogy valójában nem tíz különböző manipulációs eszközt látunk. Az első három pont lényegében ugyanazt a témát járja körül, ahogyan az 5-8. pontok is egyetlen gondolatot részleteznek. A másik, hogy nincs ezekben semmi új; a 20. század összes diktatúrája így járt el. Hitler már 1924-ben leírta mindezt a Mein Kampf című művében.

 

Ami azt illeti, akár végig is mehetnénk mind a tíz ponton, egyesével megvizsgálva, hogy vajon az Orbán-kormányt, avagy a globalista Brüsszelt, illetve helyi képviseletüket, a Tisza Pártot jellemzi inkább e csalárd, hazug, népbutító attitűd. A média szerepére a 3. és a 8. pont is kitér. Elmerenghetnénk azon, hogy vajon Magyarországon teljesebb-e a sajtószabadság, ahol bárki bármit leírhat, megjelentethet, avagy Nyugat-Európában, ahol már egy mezei Facebook-poszt is elég ahhoz, hogy rendőrök vegzálják a polgárt, vagy akár büntetőeljárást indítsanak ellene. De megemlíthetjük az emberek tudatos elbutítását is, amely a kontinens nyugati felén igen eredményes: a középiskolai PISA-mérések döbbenetes mértékű zuhanást mutatnak, miközben Magyarországon nincs számottevő változás. Az európai visszaesésben nyilván a bevándorló-hátterű gyerekek eredményei is markánsan megjelennek, no de a migráció támogatása is egy olyan eszköz, amely - sok egyéb nemtelen cél mellett - az általános elbutítást is szolgálja. Persze elég lenne csupán a nyugati politikusokon végignéznünk, hogy lássuk, mennyire kezd leépülni a világ. Liz Truss, Annalena Baerbock, Daniel Freund... A Tisza Párt politikusai és aktivistái tökéletesen illeszkednek ezen európai trendbe. Ahogy utóbbiak Kollár Kingát védték Sopronban a Mandiner újságírójától - infantilis módon tapsolva, skandálva, hogy "hazudik a tévé" -, azon szerintem még egy érettebb óvodás is elszégyellte volna magát.

 

Hogy e poszt ne nyúljon túl hosszúra, koncentráljunk csupán egyetlen pontra, a másodikra. "Nemlétező fenyegetések tömkelegét kell az átlagemberre zúdítani, amelyek miatt aggódni, később szorongani kezd. Mindig vannak megoldások, csak valahogy az alapprobléma nem kerül terítékre, és kiderül hogy ismételten csak egy háború lehet a megoldás." Az Orbán-kormányt gyakran éri a vád, hogy nemlétező fenyegetésekkel operál. Legtöbbször a bevándorlást említik, amely a kritikus hangok szerint csupán álprobléma. A Bundestagban ezt másképp látják: "A biztonsági helyzet Németországban katasztrofális. A bűncselekmények száma történelmi csúcsot döntött, az erőszakos bűncselekmányek száma meghaladja az évi 197 ezret. A késes bűncselekmények száma robbanásszerűen megnőtt, naponta 71 késes támadás történik hazánkban, vagyis minden húsz percben egy. És az iszlamista terroristák egyre gyakrabban csapnak le hazánkra, amint azt Mannheim és Solingen is bizonyítja, és egyre több ártatlan polgárt ölnek meg. Szeretném világossá tenni, hogy amit itt tapasztalunk, az egy totális államcsőd." Vagyis amivel Orbán riogat, az nagyon is valós probléma, melyet eddig - köszönhetően a kormány szigorú bevéndorláspolitikájának - egyelőre sikerült távol tartanunk. Nos, ehhez képest mivel ijesztgetik a népet Magyar Péter párttársai Nyugat-Európában? Novemberben Svédország minden háztartása megkapta azt a tájékoztató füzetet, amely egy esetleges háború esetére ad tanácsokat. A múlt hónapban az Európai Bizottság kihirdette: 72 órára elegendő élelmiszer-tartalékkal kell rendelkeznie a kontinens minden polgárának, figyelembe véve a háborús fenyegetettséget. Számos országban a családok bunkerépítésbe kezdtek és háborús védekezésre készülnek... Továbblépve azon, hogy az atomfegyverek korában mindez csupán értelmetlen bohóckodásnak tűnik, mégis: mi az a veszély, amivel a nyugati politikusok riogatnak? Miféle háború fenyegeti az Unió polgárait, hacsak nem mi magunk kezdeményezünk ilyet? Miféle ostoba játékot űznek Európa lakóival??

 

Teljesen nyilvánvaló, hogy a politikai szekértáborok egyike sem szent. Mindkét oldal megragad minden kommunikációs lehetőséget, amellyel a saját üzenetét, propagandáját hirdetheti, népszerűsítheti, sokszor akár primitív, manipulatív módokon. De azért az nagyon nem mindegy, hogy a hatalom miféle proplémákról kívánja elterelni a figyelmet, miféle alternatívát kínál helyette, valamint hogy mennyire ferdíti el a valóságot. A gazdasági nehézségek megoldhatók; a közszolgáltatások javíthatók; a botrányt okozó politikusok leválthatók; a korrupció mérsékelhető - ha egy kormányzat a kommunikáció szintjén ezeket söpri a szőnyeg alá, az talán bocsánatos bűn. Ezzel szemben a migráció és a háború visszafordíthatatlan károkat okoz - ezek egyike sem játék, így mindenképpen őszinte beszédet kívánnak. Az sem lényegtelen, hogy mi a fedőszori. Bulvár? Pride? Könnyű patáliák? - Mit ártunk vele? A korlátlan migráció veszélyeinek bemutatása? - Miért ne tennénk? No de egy olyan háborúval fenyegetni, amely csupán az idióta nyugati politikusok háborodott elméjében él - ez vétkes felelőtlenség. Szóval: egyik fél sem makulátlan, de azt azért aligha állíthatjuk, hogy csalárdság tekintetében egy ligában fociznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618839662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elona 2025.04.19. 17:33:41

@HypocritSlayer:

Itt van mindjárt Kollár Kinga a Tiszapart EU Parlamenti képviselő a női politikusok ideálja...

SZERINTEM MANAPSÁG Ő A LEGJOBB BALLIBSI POLITIKUSNŐ!!!!
(..képzeljük el, milyen lehet a többi....)

elona 2025.04.19. 17:35:36

Évekig volt társelnöke az MSZP-nek a Kunfalvi Ágica..... de aztán felkérték, hogy inkább vonuljon vissza.... akkora barom volt, hogy az mán a komcsiknak is sok volt!!!

elona 2025.04.19. 17:37:02

... és akkor még gyurcsányiné Klarova Dobreváról még nem is szóltam!

elona 2025.04.19. 17:42:47

Mondjuk Kollár Kinga esetében véletlenül nem a Magyar Péter a hibás, hiszen a Tiszapart EU Parlamenti képviselőit Manfréd Wéber választotta ki.....és nem a Magyar gyerek....

.... így aztán nem is a Magyar a gazdija, hanem "direktben" a Manfréd Wéber....

elona 2025.04.19. 17:44:13

... így "természetesen" a "beszédeit" is Manfréd Wéber írja, a Kollár Kinga csak felolvassa.....

elona 2025.04.19. 17:46:30

Egyebekben mi van a Magyar gyerek aláírás hamisításos ügyével????

Így öt hét után az EU kiderítette mán ki hamisította oda a Magyar gyerek nevét az ukrán háború folytatását követelő kiáltványra?????
(... avagy a Magyar gyerek írta alá, csak utólag letagadja...)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.19. 17:50:11

Baszott jó néha benézni ide a zárt osztályra, ahol elmebeteg Fideszesek egymás faszát szopkodják.

Boldeone2 2025.04.19. 18:26:05

@HypocritSlayer: Nem gondolod jól! De ez nem meglepő, hiszen oda sem figyelsz itt semmire, csak vagdalkozol mint ő:
youtu.be/DiKFV9Ka-GU?si=WslbpIQjK1TsaGUC

Ha figyelnél, akkor tudnád, hogy testépítek, kb 30 éve...184- 185 cm magas vagyok, kidolgozott alkattal...Az elvtársadnak már mondtam, hogy töltsünk fel valamit az idafotóra és utánna nézzük meg ki az " alfa" ...

Te qurvára nem figyeled, ki mit ír, így Medvét is aljas kifejezésekkel betámadtad, holott ő abszolút migráció- ellenes, társadalmilag teljesen konzervatív, 90%- ban azt mondja, mint Nagy Laci...Ráadásul az egyik legintelligenebb ember a
blogszérárában...Nem véletlenül nem válaszolt neked!

Szerintem szerezz magadnak egy nőt, bár ezzel a nőellenes hozzáállással nehéz dolgot lesz....Egy kicsit minden nő femimista, a mai világban..

Boldeone2 2025.04.19. 18:38:51

@G. Nagy László: Kizárólag a fizikai erőszak kezdeményezésével van gond - ami kétségkívül férfienergia."

- Na látod! Akkor csak vannak dolgok, te is elismered? Őszintén, itt vagyunk a 21-ik században, mi szükség van az erőszak kezdeményezésére? Az eltúlzott versenyre?

Nagyjából semmi...Az emberiség ezen harcos korszakának le kellene már zárulni végleg! A konszenzus sokkal inkább célravezető, mint a konfliktus és a konfliktusok erőszakos megoldása!

A női princípiumok nem olyan rosszak, mint ahogy ti hirdetitek, sőt...

Érdemes megnézni egy női kézilabda BL meccset, őszinte és nyílt sportküzdelem! Hány kurva szar BL focimeccset láttam: sumák szabálytalanságok, földön fetrengés, stb...

Én tisztelem és szeretem a nőket, ezért is van az, hogy 20 éves koromtól, 6 hónapot kivéve, soha nem voltam egyedül...

...és neked is jobb nőd van, mint amit megérdemelsz!:) na jó,csak viccelek..:)

HypocritSlayer 2025.04.19. 20:21:20

@Boldeone2:
>>Te qurvára nem figyeled, ki mit ír, így Medvét is aljas kifejezésekkel betámadtad, holott ő abszolút migráció- ellenes, társadalmilag teljesen konzervatív, <<

Ő még a rosszabik fajta tetű, mert te legalább nagy pofával üvöltöd, de ő meg egy sunyi kis geci.

>>90%- ban azt mondja, mint Nagy Laci...Ráadásul az egyik legintelligenebb ember a
blogszérárában...Nem véletlenül nem válaszolt neked!<<

Faszt érdekel, hogy milyen tetű kinek és mit válaszol, vagy éppen nem válaszol, a sok eszét is megsütheti, ha egy sunyi, hazug semmirekellő.

>>Szerintem szerezz magadnak egy nőt, bár ezzel a nőellenes hozzáállással nehéz dolgot lesz....Egy kicsit minden nő femimista, a mai világban.. <<

Az elbaszott korcs fajtád mér úgyis degenerált testileg é szellemileg is, hiába gyúrod ki magad, kurvára esélytelen, hogy utódod legyen, mivel vagy a korcs tested nem lesz rá képes, vagy az elbaszott szellemed szopat meg, de az sem kizárt, hogy mindkettő.

Ja, és a rokkatkártya a szellemi képességeid miatt jár, nem a kikoszolt, magtalan testedre vonatkozott:)
De, mint mondta korábban is, az elbaszott szellemed kinyírja a testedet is, mert amennyire degenerált korcs hülye vagy, ez még ráadásul szorgalommal is párosul:)

G. Nagy László 2025.04.19. 20:26:48

@Boldeone2:

"mi szükség van az erőszak kezdeményezésére? Az eltúlzott versenyre?"

Nem bírod ki, hogy ne kezdjél csúsztatni azonnal. Az erőszak kezdeményezése elfogadhatatlan. Ez civilizációs alap. De olyan nincs, hogy eltúlzott verseny. Mindenki olyan intenzíven versenyez, ahogy csak akar, amíg betartja a játékszabályokat.

"A női princípiumok nem olyan rosszak, mint ahogy ti hirdetitek, sőt..."

Valóban nem. De a női energiák nem teszik alkalmassá az embert a vezetésre. Ahhoz férfienergiák kellenek. Akár az üzletben, akár a politikában.

"Érdemes megnézni egy női kézilabda BL meccset, őszinte és nyílt sportküzdelem! Hány kurva szar BL focimeccset láttam: sumák szabálytalanságok, földön fetrengés, stb..."

Videók tömkelege készült arról, hogy női sportolók mennyivel brutálisabbak, mennyire nincs bennük semmi sportszerűség. Érdemes megnézned azokat is.

www.youtube.com/shorts/PKs7v6Ti2e0?feature=share

"és neked is jobb nőd van, mint amit megérdemelsz!:)"

Ez így igaz. Frankón.

És még valami: nincs a világon szexistább kifejezés, mint a TOXIKUS MASZKULINITÁS. A politikailag korrekt beszédmódba ez biztosan nem fér bele.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.19. 20:51:10

@Boldeone2: megint ezzel a szegény életű Balfasszal vitatkozol.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:04:01

@G. Nagy László: "És ebből neked az jön le, hogy Orbán a diktátor, Brüsszel a szent... Vicces." - ezt csak te mondod.
de nem vicces, hanem szánalmas, hogy ebbe a szalmabábnak is gyenge csúsztatásba próbálsz mindenáron kapaszkodni.
és miért?
mert amiket felsoroltam, azokkal nem bírsz vitába szállni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:07:08

@G. Nagy László: te gyakorlatilag azt a mesét adod itt elő, hogy ha a korrupt rendőr tartóztatja le a tolvajt lopásért, akkor az jogtalan és alaptalan intézkedés... ha a rendőr korrupt, akkor a tolvaj nem lopott? :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:09:54

@Alöksz Róz Unbanned: én is számtalan jogos kritikát fel tudnék sorolni az eu és szervezetei működéséről, de ilyen gagyi mesével mégse lehet megetetni.
sokakat nem lehet.
a propagandistáknak meg ez igencsak fáj.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:13:49

@Boldeone2: "A konszenzus sokkal inkább célravezető, mint a konfliktus és a konfliktusok erőszakos megoldása!" - de a nőktől várod a konszenzust?
az oké, hogy közvetlenül nem vesznek részt a konfliktusok erőszakos megoldásában, de
papám, hogyhogy nem tűnt még fel, hogy a nagy részüket eleve ők robbantják ki? :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:19:03

@G. Nagy László: "Mégsem beszélünk mérgező nőiességről." - ami nagy hiba, mert kellene.
nem attól mérgező a mérgező nőiesség, hogy megmérgezi a férfiakat, hanem hogy a nőket mérgezi meg.
(és ugyanígy a mérgező férfiasság. ez a thyssen krupp sztori mi ha nem az?)

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:26:44

@Boldeone2: a medve a logikai hibáival vagy ez a tirpák a bunkóságával?
a bunkóságtól még lehet valaki intelligens.

G. Nagy László 2025.04.19. 21:36:35

@Alöksz Róz Unbanned:

"ha a rendőr korrupt, akkor a tolvaj nem lopott?"

De. Csak a kutyát nem érdekli, ha nem az a téma.

Korrupt a kormánypárt? - Igen.

Jogosak az EU büntető lépései? - Nem.

Olyan vagy, mint egy nő, mindig elkezdesz másról beszélni. Ha ez tudatos, akkor parádés. De tartok tőle, hogy nem az. Olyan katyvasz van a fejedben, hogy képtelen vagy szétszálazni a dolgokat.

Ha a fidesz korrupt, akkor jogos a büntetés, amiért (jogszerűen) védjük a határainkat?
Ha a fidesz korrupt, akkor jogos a büntetés, a jogállamisági szőrszálhasogatások kapcsán, ahol MINDEN uniós kérésnek eleget tettünk?

Te is tudod, hogy nem. Csak olyanért büntethetsz meg bárkit, amiben valóban bűnös és bizonyítottan az. Itt nincsenek ilyen esetek. Szimpla boszorkányüldözés megy, nálad felkészültebbek sem tudják cáfolni. Értem én, hogy ha MP jókedvvel szopja a brüsszeli faszt, akkor te is meg akarod keresni azt a jó ízt, amiért érdemes a szádba venni. De nem fogsz rálelni. Brüsszel egy nyomorult maffiabanda, ezerszer ártalmasabb, mint a hazai korrupt vezetés. De dörgölőzz csak oda, ahová jólesik.

Wildhunt 2025.04.19. 21:41:36

@G. Nagy László: ezt hiába magyarázod már 10 éve.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:50:21

@G. Nagy László: "Olyan vagy, mint egy nő, mindig elkezdesz másról beszélni." - ezzel most magadat jellemezted

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:54:20

@G. Nagy László: "Csak olyanért büntethetsz meg bárkit, amiben valóban bűnös és bizonyítottan az." - amiket felsoroltam, abban mindben bűnös.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.19. 21:56:13

@G. Nagy László: "Ha a fidesz korrupt, akkor jogos a büntetés, a jogállamisági szőrszálhasogatások kapcsán, ahol MINDEN uniós kérésnek eleget tettünk?" - nem tettünk eleget és még a bírósági ítéletet se hajtottuk végre

G. Nagy László 2025.04.19. 22:32:07

@Alöksz Róz Unbanned:

"nem tettünk eleget és még a bírósági ítéletet se hajtottuk végre"

Mint egy óvodás. Ismételgesd ugyanazt. Én leírtam, hogy a 2020-as bírósági ítélet mit kifogásolt, s hogyan szüntettük meg az ítélet szerinti jogsértő magatartást. Te nem írsz lófaszt se, vsak mint egy elakadt gramofon, mint egy kevéssé idomított papagáj, ismételgeted ugyanazt. Ennek mi a fasz értelme van? Ha annyi fáradságot sem veszel, hogy három értelmes mondatot összehozz a téma kapcsán, úgy mi a faszt dacoskodsz?

Egy tisztességes, sportszerű ember elismeri, ha a másiknak igaza van. Ettől az attitűdtől sajnos nagy távol állsz.
Az átlagos sunyi balos inkább nem válaszol, ha elfogynak az érvei. Ez is szánalmas, de érthető: az ostoba védi a maradék kis egóját.
De te nem, te csak hajtogatod a semmit, mint egy óvodás. Tényleg beszarok rajtad.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 08:47:00

@G. Nagy László: ez nagyon szép, ahogy a saját tulajdonságodat próbálod rám rajzolni

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 08:48:05

@G. Nagy László: "Az átlagos sunyi balos inkább nem válaszol, ha elfogynak az érvei." - ez is igencsak jellemző rád

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 08:50:56

@G. Nagy László: "Egy tisztességes, sportszerű ember elismeri, ha a másiknak igaza van." - na ez vagyok én.

grundigg 2025.04.20. 10:12:27

@G. Nagy László: "Én leírtam, hogy a 2020-as bírósági ítélet mit kifogásolt, s hogyan szüntettük meg az ítélet szerinti jogsértő magatartást."

De az ítélet nem csak a tranzitzónák létét kifogásolta. Ezt tudnád, ha elolvastad volna, de Bástya elvtárs általam idézett nyilatkozatából is egyértelmű, hogy nem hajtottuk végre az ítéletet. (Egyébként is erre voltunk büszkék, nem? Nem attól kell most félni, hogy jön a brüsszelita, hazaáruló Tisza, és végrehajtja az EU bíróság ítéletét?)

Miért vitatkozna bárki veled, ha egy hazugságod cáfolatára bedobsz egy újabbat a végtelenségig?

G. Nagy László 2025.04.20. 10:59:22

@grundigg:

Az Európai Unió Bírósága 2020 decemberében hozott ítéletében több ponton is elmarasztalta Magyarországot a menekültügyi eljárásokkal kapcsolatban:

"1. A menedékkérelmekhez való hozzáférés korlátozása: A bíróság megállapította, hogy Magyarország szándékosan olyan helyzetet idézett elő, amely lehetetlenné tette a harmadik országból érkező menedékkérők számára a kérelmük benyújtását.​"

Ez egy színtiszta hazugság. Te is tudod, én is tudom. A mai napig BÁRKI benyújthatja a kérelmét bármelyik nagykövetségen. Itt nem sértettünk meg semmit és a mai napig jogszerűen járunk el.

"2. Őrizetben tartás a tranzitzónákban: A tranzitzónákban történő őrizetbe vétel nem felelt meg a Magyarország által ratifikált nemzetközi egyezményeknek, mivel a jogszerű őrizethez szükséges feltételek nem álltak fenn. ​"

Ez jogos, ezen azonnal változtattunk, meg is beszéltük.

"3. Jogellenes visszaküldés (tömeges kitoloncolás): A bíróság szerint Magyarország jogellenesen küldte vissza a menedékkérőket a határon, anélkül hogy tiszteletben tartotta volna a kiutasítási eljárásokra vonatkozó uniós jogi garanciákat. "

Ez meg ítéletalkotási nonszensz. Az Uniós alapelvek szerint védeni kell a határt. Nem zárhatod az illegális bevándorlókat tranzitzónába, de vissza sem küldheted a kerítés túloldalára. Baszki: láttál már olyan bíróságot, amely megbaszott azért is, ha van rajtad sapka, meg azért is, ha nem? Nonszensz és nem szúrja ki azt az okos szemedet. Világos persze: a magadfajta progresszív (aki ezt szégyenli és tagadja), az tapsikol a korlátlan migrációnak és tapsikol hazánk indokolatlan megbüntetésének is. De legalább a józan eszedet használhatnád.

"Lesz annyi belátás bennük, remélem, hogy a köztes időben nem büntetnek meg bennünket tényleges fizetéssel, amikor ők is tudják, hogy ők ugyan nem hozhattak más ítéletet a jogszabály alapján, de az a jogszabály már régen nem szolgálja egyetlen ország érdekét sem."

Ezt idézted. Ez két dolgot biztosan nem jelent.

1. Nem jelenti azt, hogy az EU jog migránsügyben következetes és ellentmondásmentes. Nyilvánvalóan nem az. EGY ADOTT jogszabály alapján az ítélet jogos lehet. De az adott jogszabály nem csupán az EU érdekeivel, de az írásban rögzített alapelveivel is ellentétes.

2. Kurvára nem következik belőle, hogy nem hajtottuk végre az ítéletet. Pontosan azt tettük. Megszüntettük a tranzitzónákat. Második pont megoldva. Mit kellett volna még tennünk ezen kívül? És most kivételesen ne beszélj félre, ahogy szoktál, hanem írd le, hogy konkrétan mi a faszt kellett volna még tennünk!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 11:26:15

@grundigg: "ha egy hazugságod cáfolatára bedobsz egy újabbat a végtelenségig" - ezt trollkodásnak szokás nevezni :-)

elona 2025.04.20. 13:41:17

Legyen a Pankotai Lili művésznő Magyarország minielnöke!!!!

Szerintem ő sokkal jobb, mint a Magyar gyerek!

MAGYARORSZÁGON IS VÉGRE EGY NŐI MINIELNÖK KÉNE!
(..a helyettese lehetne mondjuk a Kunfalvi ágica, a főtanácsadója meg a Lendvai Ildikó néni....ekkor lenne szép az élet, el lennének takarítva azok a mocskos macsó férfi politikusok...)

elona 2025.04.20. 13:44:51

Elő kéne írni az Alaptörvényben, hogy minden második minielnöknek nőnek kell lennie!!!
(.. a köztes időben azért lehet férfi is... minden ötödiknek meg traszneműnek kell lennie.... mán csak a liberális demokrácia kiteljesedése érdekében....)

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 14:05:01

@elona: "a helyettese lehetne mondjuk a Kunfalvi ágica, a főtanácsadója meg a Lendvai Ildikó néni...." - marhaság, lendvai nem való már oda.
viszont kunfalvi és bangóné egy jól bevált és összeszokott páros

valis47 2025.04.20. 15:12:18

Boldog húsvétot mindenkinek!

elona 2025.04.20. 17:31:04

@valis47:

Mint e mellett ma egy nagy ember szülinapja is van!

G. Nagy László 2025.04.20. 20:37:30

@elona: Gyanítom, hogy Dolák-Saly Róbertre gondolsz...

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 21:32:47

na ez off.
de csak egy kicsit, politikus nincs benne, de a szélsőségekbe kategorizálást érinti.
telex.hu/kulfold/2025/04/20/evaelle-ugy-ongyilkossag-iskola-zaklatas-tanar-buntetougy
szentnek tán senki se gondolja, de bele lehet-e tenni a gonosz kategóriába a tanárnőt?
és miért? indoklást akár lehet szabadon másolni is a cikkből.

(ha tanarak is szoktak ide esetleg kommentezni, rájuk különösen kíváncsi lennék, főleg a miértjükre)

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.20. 21:37:57

@Alöksz Róz Unbanned: (a gonosz kategória nem a kimenetel, hanem a szándék miatt gonosz. a gondatlanságot nem tekintjük gonosznak)

valis47 2025.04.20. 21:39:16

@elona: Ezért nem írtam, hogy Feltámadt! Még egyesek nagyon megijednének, vagy ellenkezőleg, hamis reményekbe ringatnák magukat.

valis47 2025.04.20. 21:40:14

Bár egy szekta szerint már rég reinkarnálódott Orbánban, sőt Putyinban, Orbánban és Trumpban egyszerre.

elona 2025.04.20. 22:38:23

Sőt!

kedden is egy "NAGY EMBER" szülinapja van!

De őt szabadon lehet ünnepelni hazájában.....

G. Nagy László 2025.04.20. 23:26:34

@Alöksz Róz Unbanned:

Ha pedagógus az ember, úgy a legfontosabb feladata az, hogy a rábízott gyerekek érzelmi és fizikai biztonságban legyenek. Olyan nincs, hogy nem védem meg a gyereket a társaitól. Olyan meg pláne nincs, hogy tanárként szemétkedem vele.

elona 2025.04.21. 11:32:58

Meghalt Ferenc pápa!
(... viszont tegnap is, és holnap is egy-egy nagy ember szülinapja van...)

MEDVE1978 2025.04.21. 11:35:46

@Alöksz Róz Unbanned: Itt nagyon fontos a mentalitási faktor. Írtam, hogy rengeteg pénzt kivontak az elmúlt évtizedekben (Vagy inkább nem tettek bele) a humán szférákba: egészségügy, szociális és oktatás. Ugyanakkor ez az, ami nem is annyira pénzkérdés, legfeljebb csak közvetetten. A közvetett effektus az alap- és középszintű pedagógusi pálya elnőiesedése, aminek ez kis részben a következménye. Viszont itt nem ez a mérvadó, inkább a generációs különbségek és a fiatalabb generációk meg nem értése. Ilyen mindig is volt, most talán még nagyobb mértékű. A fiatalok - az extrémen felgyorsult technológiai fejlődés miatt - ma már teljesen más világban élnek, mint a szüleik vagy akár nagyszüleik. A tanár az idézett történetben 62 éves, teljesen más környezetben szocializálódott, mint a mai gyerekek.

Ilyenkor szokás az internetet meg hasonlókat is okolni, holott bullying mindig is volt a rendszerben és olyan tanárok is, akik "kipécéztek" maguknak diákokat. A különbség valószínűleg az, hogy korábban a diákok könnyebben elmenekültek ez elől. Ma viszont
folyamatosan ki vannak téve a bullyingnak, az iskolában személyesen, utána otthon az interneten. Szerintem mindannyiunknak van hasonló története: én úszni jártam 10 éves korom környékén, ahol két-három fiú összefogott és megvert hétről hétre. Végül szóltam anyámnak, tudván, hogy ez "férfiatlan", aki beszélt a szüleikkel és abbahagyták. Ugyanakkor nekem ez egy héten kétszer volt mondjuk és nem állandóan. 8-9 évesen is volt egy pár bátor osztálytársam, akik összeálltak többen és úgy vertek meg (egy az egyben nem ment volna). Kamasz koromban aztán a "csipkelődés", egymás húzása és baszogatása folyamatos volt, de sohasem ment el odáig senkivel, hogy "tönkre akartad volna tenni a másikat" vagy "kiközösítetted volna". Mindkettőben közös, hogy nem volt állandó a "zaklatás", ezért valószínűleg nem okozott nagyobb kárt sem. Most viszont az internet miatt a gyerekek kevésbé tudnak menekülni.

A tanári "kipécézés" viszont állandó, nekem is volt ilyen tanárom, sajnos ez úgy tűnik mindenütt így van. Egyrészt a tanár is ember, tehát lesznek kedvenc diákjai és olyanok is, akiket utál. Ha jó tanár, akkor ezt minél inkább el tudja nyomni, ha rossz, akkor kevésbé vagy rá is játszik. A domináns, hatalmat jelentő szakmákban vannak olyan emberek is, akik visszaélnek a hatalmukkal, ez alól nem kivétel a tanári szakma sem. Amit a cikkben a tanárnő csinált az a "fekete pedagógia" egyik fő ága, a közösség előtti megszégyenítés.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.21. 11:35:53

@G. Nagy László: igen, eddig könnyű eljutni, ne tanítson az ilyen.

de a jogos felháborodáson kívül, a pályától eltiltáson túl a börtönbüntetés (felfüggesztett vagy letöltendő) indokolt?

szerintem van egy kiemelt pontja a sztorinak

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.21. 11:55:11

@MEDVE1978: "de sohasem ment el odáig senkivel, hogy "tönkre akartad volna tenni a másikat"" - na igen, az itt a kérdés, hogy ez történt-e a tanár részéről

ez ugye nem ugyanaz, hogy kipécéz és "szemét" a tanár mert vmiért elsőre nem voltál neki szimpatikus (ez jellegzetes női tulajdonság, úgyhogy lehet nem is annyira kis részben következmény)

"Amit a cikkben a tanárnő csinált az a "fekete pedagógia" egyik fő ága, a közösség előtti megszégyenítés." - szerintem ennél több.

elona 2025.04.21. 12:01:55

.. ez az osztrák-német emberke eltűnt..

DE ÉRDEKES MÓDON MA AUSZTRIÁBAN ÉS NÉMETORSZÁGBAN IS A LEGNÉPSZERŰBB PÁRT AZ OSZTRÁK SZABADSÁG PÁRT ÉS A NÉMET AfD!

TALÁN NEM VÉLETLENÜL!!!!!

elona 2025.04.21. 12:13:20

"Az utóbbi napokban egyre több CDU-s politikus vetette fel, hogy hiba a német politikában tűzfalnak nevezett politikai karantén fenntartása a szélsőjobboldali Alternative für Deutschlanddal (AfD) szemben, hiszen a radikális párt ennek is köszönheti erősödését. A kereszténydemokrata CDU egyik frakcióvezető-helyettese szerint az AfD-nek parlamenti bizottsági helyeket kéne adni."

BIZONY, BIZONY.....az az osztrák-német politikus is így kezdte... senki sem állt szóba vele.... aztán a sztori másképpen ért véget..... NÉMETORSZÁG FELEMELKEDÉSÉT HOZTA EL!!!!

MA HASONLÓ A HELYZET!!!!!

NÉMETORSZÁGOT CSAK AZ AfD KÉPES MEGMENTENI, FELEMELNI!!!!!!

elona 2025.04.21. 12:20:18

Ausztriában hasonló a helyzet!

.... teljesen nevetséges, hogy az ál-jobboldali Néppárt a komcsikkal alkot szövetséget az IGAZI JOBBOLDALI-KERESZTÉNY-KONZERVATÍV PÁRTOKKAL SZEMBEN!!!!!

MEGLESZ ENNEK A BÖJTJE!!!!

AZ OSZTRÁK SZABADSÁG PÁRT MEG CSAK ERŐSÖDIK, ERŐSÖDIK, MÍG EGYEDÜL MEGLESZ A TÖBBSÉGE AZ OTTANI PARLAMENTBEN!!!!!

A BALLIBSIK MEG CSAK PISLOGNAK, MINT A PONTY A SZATYORBAN!

valis47 2025.04.21. 12:35:53

Isten nyugosztalja Ferenc pápát! Remélem, Erdő Pétert választják meg utódjául!

GyMasa 2025.04.21. 14:14:29

@MEDVE1978:
Tudod, én pont emiatt tartom rettentően álszentnek az ellenzéki (és, őyzintén a tanári szakmában amúgy általánosan is jelen lévő) hozzáállást, ami szerint "az oktatásnak CSAK a kevés pénz a baja".
EZ egyszerűen nem igaz!
Az oktatásnak az EGYIK baja, hogy kevés s pénz benne!
(Bár, ugye azért ismerek pár pedagógust, akik agilisek, és megelően sok pénzt tudnak keresni a sajűát szakmájuk gyakorlásával is)
Ez, viszont semennyire nem valamiféle meglepetés a szakmával kapcsolatban, hiszen az én gyerekkoromban is ez volt a helyzet (emlékszel még Nagy Bandóra: "- Tanári fizetés? - Oh, gyerekek, az a legkevesebb!")
AZaz, az elmúlt jó 50+ évben MINDEN pedagógus abban a tudatban választotta ezt a szakmát, hogy nem lesz agyonfizetve!
AMit én a legnagyobb problémának látok, az az, hogy emiatt az alulfizetettség miatt minőségileg nem a legjobb emberek lettek tanárok.
És, pont ez az a dolog, ami a legtöbbet ártja a helyzetnek.
Az, hogy az ellenzék a "szar oktatási rendszert" "még kevesebb iskolával" akarja megoldani egyszerűen szembe megy az összes logikai alapelvvel.
Az, hogy minden áron tiltakoznak a visszacsatolás bármelyik formája ellen, az számomra teljességgel lefogadhatatlan!
Igenis, annak kell az alapnak lenni, hogy a tanárok - ugyanúgy, mint kb. MINDENKI, aki a piaci szegmensben dolgozik - rendszeresen meg legyenek ítélve pedagógusként, és el legyenek távolítva a gyerekek közeléből, ha nem ugorják meg a lécet!
(Sőt, a közepes/hosszútávú célnak pont annak kell lennnie, hoyg ezek az alkalmatlanak egyének mér a főiskolára/egyetemre se' legyenek felvéve, hogy ne pazaroljuk az ország erőforrásait a kiképzésükre!)
Ennek igen fontos része, hogy:
- Az érettségi/felvéteni tárgyakban teljes mértékis meg kell szüntetni a "szabad tankönyv és témaválasztást". Ez egyedül a tanárok egojának a legyezgetésére jó, a gyerekeket súlyosan hátrányosan érinti, hiszen az érettséginél/felvételinél elvész az esélyegyenlőségük. Olyan tárgyakban, ahol nincs ilyen elvárás (ének-zene, rajt, technika, stb) na, ott lehessen választani, ha nagyon azt akarja a tanár.
- Ez a fajta visszacsatolási rendszer 20+ éve létezik és kiválóan működik a felsőoktatásban: Úgy hívják, hogy "oktatók hallgatói véleményezése".
Minden lezárult félév végén az adott előadó összes hallgatója jogosult kitölteni egy kérdőívet az adott oktatóval kapcsolatban és az eredmények, anonimizálva nyivánosan elérhetők mindenki számára.
Ezt teljességgel be lehetne vezetni az alapfokú oktatással kapcsolatban is, csak nem fél éves, hanem éves gyakorisággal.
És, nem vagyok hajlandó elfogadni semmilyen megalapozatlan, buzi kifogást ellene!
Tudod, és sem úgy kapom a milliós fizetésemet, hogy semmiféle elszámolással nem tartozom a főnököm felé! Évente egyszer leülünk, és alaposan átnézzük, mik teljesültek a terveinkből, hogyan sikerült és mil lesznek a terveink a következő évre.
Ha nem teljesítek elég jól, akkor csökken a fizetésem, majd, ha továbbra sem megy a dolog, akkor ki leszek rúgva.

GyMasa 2025.04.21. 14:19:05

@elona:
Hát, ha nem változtatnak, akkor hamarosan majd az AfD majd nem 27%-kal fog nyerni a 25%-os CDU előtt, hanem 51%-kal, és akkor majd nem kell koalícióra lépniük senkivel...
Arról nem is beszélve, hoyg ez az óvodás kirekesztősdni alapvetően megy szembe a demokrácia állítólagos "erényeivel"...

G. Nagy László 2025.04.21. 16:43:25

@GyMasa: Kérdezd csak meg Boldit! Ő leírná, hogy a koalíciós kormányzás tök jó, ugyanakkor az AfD kirekesztése is tök jó. Egyszerre mindkettő...

elona 2025.04.21. 18:38:54

Cseh Katalin a húsvéti locsolásról: „Nekünk, nőknek egy újabb olyan nap, amikor el kell tűrnünk valamit a hagyomány nevében”

Hát akkor ne tűrd!!!!

Lázadj fel ez ellen is....

MEDVE1978 2025.04.22. 00:34:25

@GyMasa: Ez a tanár kérdés elég nehéz. Egyetértek abban, hogy nincs visszacsatolás és nagyon minőségi kontroll sem. Az más kérdés, hogy ez egy eléggé szívó munka és mekkora pénz kellene ahhoz, hogy tényleg az arra alkalmasakat vonzza a pályára.

A munka több ok miatt is nehéznek tekinthető: az egyik, amit már említettem is, a felgyorsult technikai fejlődés és a korábbinál nagyobb generációs szakadék. Ha valaki mondjuk 1920-tól 1960-ig volt tanár egy kisebb városban, aligha voltak extrém különbözők az általa tanított generációk. Ha ugyanezt a negyven évet mondjuk 1985-re, amikor én általános iskolás voltam és 2025-re, tehát mostanra vonatkoztatjuk, ez ég és föld. 1920-ban a tanár ugyanúgy megtanította mondjuk Jókait, mint 1960-ban. A gyereket hasonlóan buktatta, büntette.
1980-as, 1990-es években mi kaptunk egy rakat kötelező olvasmányt. A nyári szünetben nézhettem valami minimál TV-t a telken, meg le tudtam vinni 1995 után a számítógépet. De egyébként olvastam. Ma a gyerekek többsége már nem olvas, digitális bennszülött, mindent a telefonján, gépén néz. Extrém módon több szórakozási, figyelemlekötési lehetőségük van.
Emellett a gyerekek a társadalom tükörképei is, a társadalom feszültségeit, agresszivitását, individualizmusát, önzését is mutatják.

Erre ugyanakkor a tanárképzésben nem készítik fel a tanárokat, ahogy arra sem, hogy a gyerekeknek mondjuk már kb.a 20% sajátos nevelési igényű, még többen beilleszkedési nehézségekkel küzdenek.

Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy egyszerre kellenek strukturális reformok + ráönteni egy rakás pénzt, hogy működőképes rendszer jöjjön ki az egészből.

valis47 2025.04.22. 08:27:43

@GyMasa: Max. a volt NDK-ban, Nyugaton sosem lesz többségük, ott már a népesség demográfiai összetétele, illetve agymosottsága elképzelhetetlenné teszi ezt.
A keletnémetek az áldott berlini falnak köszönhetően 40 év lemaradásban vannak neokommunista agymosásból, ők csak az ókommunistát kapták addig.

HypocritSlayer 2025.04.22. 08:36:13

@MEDVE1978:
>>Erre ugyanakkor a tanárképzésben nem készítik fel a tanárokat,<<

Mert tanárnak a 80-90% -a férfiaknak még mindig az megy, akit máshova(mérnök, egyéb STEM szakokra nem vettek fel) , ezek kb a tanárok 15-30%-a a többi, a 70-85% az nő , azok meg illetve a nők, akik meg bölcsi, óvoda, általános max 6. osztályig úgy ahogy elevickélnek, de utána már problémásabb a minőségük, színvonaluk, tudásuk, képességeik.

>> ahogy arra sem, hogy a gyerekeknek mondjuk már kb.a 20% sajátos nevelési igényű, még többen beilleszkedési nehézségekkel küzdenek.<<

Az elkorcsosult társadalom itt már "visszarúg".

>>Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy egyszerre kellenek strukturális reformok + ráönteni egy rakás pénzt, hogy működőképes rendszer jöjjön ki az egészből. <<

A leglényegesebb elem mindig kimarad, vagyis legalábbis el van sunnyogva: mégpedig az, hogy nem csak mennyiségi, hanem minőségi probléma van a tanárokkal kapcsolatosan és ennek vajmi kevés köze van a pénzhez.
Ugyanis egy szar tanárnak fizethetsz akármennyit, attól az nem lesz jobb, illetve egy jó tanárt ha kevésbé fizetsz meg, attól ő nem lesz rosszabb.

A jó tanár az egyrészt hivatástudatból az és/vagy van mellette olyan kiegészítő jövedelme/foglalkozása, amivel megengedheti magának, hogy a "hivatásának éljen". Ez a "különfoglalkozás" lehet épp magánórák adása is tehetősebb, de lusta , elkényeztetett gyerekeknek.
A magánórák alja 4000-nél kezdődik, de az átlag inkább 6.000-8.000 között van , a profik pedig 10.000 fölötti árral dolgoznak.
Hogy ha napi 2 órával számolunk, akkor az havi szinten 240.000 -320.000 plusz, nettó, adózatlan bevétel, a profik pedig 400.000 fölött kasszíroznak.
És ez minden hónapra érvényes, mert a nyári, a pótvizsgás időszakban, csak napi 6 órával számolva 3 havit tesz ki arra az egy hónapra megkapott bevétel.
Mivel van tapasztalatom, (14 éves koromtól 30 éven keresztül korrepetáltam matematikát, tanári képesítés nélkül, mindenféle korosztálynak, általánostól egyetemig, illetve versenyekre való felkészítést vállaltam), nyaranta megkerestem a következő év teljes albérleti lakhatását, év közben pedig fenntartottam ebből magam az egyetemi éveim alatt. Mikor munkába álltam, a bruttó jövedelmemmel megegyező nettót kerestem ezzel, minden nap, munka után, 2 órát korrepetálva.

Az utolsó 22 évben már nem is hirdettem, hanem a volt tanítványok ajánlottak olyan mértékben, hogy sokat vissza kellett utasítanom.

Szóval, az egész tanár-oktatásügy meg pénz kell hozzá, mert az "megoldja" egy ordas nagy kamu. Itt is érvényes a Pareto elv, a 20-80 arány.

Semmirekellőknek hiába fizetsz akármennyit, az attól még semmirekellő marad és max csak további semmirekellőt vonz a "zsíros pénz", de a minőség nem igazán fog javulni, mint a gyerekáldásnál, mert nem attól függ.......

Mivel a (jó) tanár

G. Nagy László 2025.04.22. 13:18:54

@HypocritSlayer:

"Ugyanis egy szar tanárnak fizethetsz akármennyit, attól az nem lesz jobb"

Ez nyilvánvaló.

"minőségi probléma van a tanárokkal kapcsolatosan és ennek vajmi kevés köze van a pénzhez."

Ez viszont nem következik az előzőből. Ugyanis amennyiben a pedagógusi pálya vonzó, jól megfizetett, úgy nem csupán azok jelentkeznek majd a tanárképzőre, akik máshová nem fértek be, hanem a tehetséges, rátermett emberek is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.22. 13:49:45

@HypocritSlayer: "A jó tanár az egyrészt hivatástudatból az és/vagy van mellette olyan kiegészítő jövedelme/foglalkozása, amivel megengedheti magának, hogy a "hivatásának éljen"." - jaja, az orvosoknál és ápolóknál is hogy bejött a hivatástudatra mutogatás...

HypocritSlayer 2025.04.22. 14:03:03

@Alöksz Róz Unbanned:
>>jaja, az orvosoknál és ápolóknál is hogy bejött a hivatástudatra mutogatás... <<

Attól még tény az, amit leírtam, akkor is ha nem tetszik nekd, meg akkor is, ha "mutogatott " akárki akármit.

HypocritSlayer 2025.04.22. 14:04:12

@G. Nagy László:
>>Ez viszont nem következik az előzőből. Ugyanis amennyiben a pedagógusi pálya vonzó, jól megfizetett, úgy nem csupán azok jelentkeznek majd a tanárképzőre, akik máshová nem fértek be, hanem a tehetséges, rátermett emberek is. <<

Ja, hirtelen csak úgy "hivatástudata" növekszik:)
Baszki, na ne hülyéskedjünk már:)

GyMasa 2025.04.22. 14:37:37

@G. Nagy László:
Amúg,y azért egy szinten irígylem ezeket a balekokat, hogy képesek ilyen túlegyszerüsített világképpel életben maradni.

GyMasa 2025.04.22. 14:46:33

@MEDVE1978:
"Az más kérdés, hogy ez egy eléggé szívó munka és mekkora pénz kellene ahhoz, hogy tényleg az arra alkalmasakat vonzza a pályára."
Nos, ennek erösen ellent mondani látszik, hogy az idén a második legnépszerübb szak a tanári lett a felsöoktatásban
szóval, úgy tünik, hogy Orbánék eleget tudtak ígérni, hogy népszerüvé tegyék a szakmát.

"A munka több ok miatt is nehéznek tekinthető: az egyik, amit már említettem is, a felgyorsult technikai fejlődés és a korábbinál nagyobb generációs szakadék. "
Ez csak duma. a tudás legnagyobb része (kémia, matek, fizika) statikus, és nincs rá akkora hatással a tudomány fejlödése, mint mondjuk az eletronikára, vagy az anyagtudományra.
Azaz, egy jó matektanárnak nem nagyon kell attól tatrania, mint, ondjuk, nekem HW fejlesztö ernökként, azaz, hogy 5-10 év alatt teljesen kicserélödik a tudásom.

"Ha valaki mondjuk 1920-tól 1960-ig volt tanár egy kisebb városban, aligha voltak extrém különbözők az általa tanított generációk. Ha ugyanezt a negyven évet mondjuk 1985-re, amikor én általános iskolás voltam és 2025-re, tehát mostanra vonatkoztatjuk, ez ég és föld. 1920-ban a tanár ugyanúgy megtanította mondjuk Jókait, mint 1960-ban. A gyereket hasonlóan buktatta, büntette."
Szerintem a legfontosabb, hogy egy tanár tiszteletet tudjon a gyerekekben ébreszteni.
Ha at megvan, akkor tudja öket fegyelmezni, és, ha fegyelmezettek és érdekli öket az anyag akkor tanulni is fognak.

"1980-as, 1990-es években mi kaptunk egy rakat kötelező olvasmányt. A nyári szünetben nézhettem valami minimál TV-t a telken, meg le tudtam vinni 1995 után a számítógépet. De egyébként olvastam. Ma a gyerekek többsége már nem olvas, digitális bennszülött, mindent a telefonján, gépén néz. Extrém módon több szórakozási, figyelemlekötési lehetőségük van.
Emellett a gyerekek a társadalom tükörképei is, a társadalom feszültségeit, agresszivitását, individualizmusát, önzését is mutatják."
Igen, ezek a fejlödés jelei, de a fentebb elített tisztelet és az, hoyg érdeklödést tudjon egy tanár kelteni, az sokkal fontosabb.

"Erre ugyanakkor a tanárképzésben nem készítik fel a tanárokat, ahogy arra sem, hogy a gyerekeknek mondjuk már kb.a 20% sajátos nevelési igényű, még többen beilleszkedési nehézségekkel küzdenek."
Akkor, lehet, hogy fel kellene rá készíteni öket, nem?

"Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy egyszerre kellenek strukturális reformok + ráönteni egy rakás pénzt, hogy működőképes rendszer jöjjön ki az egészből."
Az lehet, de valahol el KELL kezdeni, mert,ha cska sopánkodunk, akkor semmi nem fog javulni, hanem csak a lassú (és, valszeg egyre gyorsuló ütemü) lecsúszás marad.
Orbánék legalább próbálnak változtatni valamit.
Sajnos, ahogy nézem, a tanárok viszont nem. ök ragaszkodnak a mára igencsak elmaradott elöjogaikhoz és hatalmukhoz.

GyMasa 2025.04.22. 14:47:37

@valis47:
Trump is nyert.
Sose becsüld alá az emberek protest-szavazási hajlandóságát!

GyMasa 2025.04.22. 14:50:42

@G. Nagy László:
A cél pont az lenne, hogy azok, akik alkalmatlanok a tanári szakmára már fel se vegyék az egytemre/föiskolára hogy ne pazaroljuk az ország eröforrásait rájuk.

elona 2025.04.22. 15:16:28

@GyMasa:

Most jön a román és lengyel elnök-választás....

Nagyon reménykedem, hogy az USA, orosz, kínai elnök úgy avatkozik bele az elnök-választásba, hogy az jó legyen a magyaroknak!!!!
(....tuggyák semlegesíteni a ballibsi EU-vezetők beleavatkozási kísérleteit....)

elona 2025.04.22. 15:21:54

Teljesen nyilvánvalóan most dől el a világban, hogy merre tovább!!!!!

A Nyugat-európai vérkomcsi-vérballibsi vezetők győznek, avagy az USA, orosz, kínai elnök által fémjelzett anti-ballibsi irányzat.....

Átvéve a magyar ballibsik 15 éves jelmondatát:

BÁRKIT, CSAK A BALLIBSIKET NEM!!!!!!
(... aztán, hogy ez polgári-konzervatív, nacionalista, fasiszta, szuverenista, stb.... az mán mindegy.... A LÉNYEG: NE BALLIBSI LEGYEN!!!!! .... bocsánat a plagizálásért....)

Wildhunt 2025.04.22. 19:04:07

@HypocritSlayer: ami nem mérhető pénzben, az Lacinál nem létezik.

GyMasa 2025.04.22. 19:28:06

@elona:
A fiam ondta, hogy az órek is dobtak egy LePen--eset a biztonság kedvéért, nehogy gőzzön a jobbos jelölt. Nem sikerült még utánanéznem, hoyg ez igaz-e, de nem lennék meglepődve, ha az lenne.

G. Nagy László 2025.04.23. 00:43:09

@HypocritSlayer:

"Ez viszont nem következik az előzőből. Ugyanis amennyiben a pedagógusi pálya vonzó, jól megfizetett, úgy nem csupán azok jelentkeznek majd a tanárképzőre, akik máshová nem fértek be, hanem a tehetséges, rátermett emberek is. / Ja, hirtelen csak úgy "hivatástudata" növekszik:)
Baszki, na ne hülyéskedjünk már:)"

Mit nem értettél abból, amit írtam? Nem növekszik senkinek a hivatástudata. Hanem azok a tehetséges, rátermett, hivatástudattal bíró emberek, akik alacsony tanári fizetés esetén hátat fordítanak a hivatástudatuknak és inkább az üzleti szféra jobban jövedelmező szegmenseit választják, azok tisztes megélhetést nyújtó fizetés esetén könnyebben engednek a hivatástudatuknak. Mi ebben a bonyolult?

Néha olyan gyerekesen reagáltok, hogy megáll az ember esze. Mintha a hivatástudat azt jelentené, hogy tűzön-vizen át csak és kizárólag egyetlen életpálya létezik. Vagy van küldetéstudatod és akkor minden körülmények közt azt csinálod, vagy nincs. Fekete-fehér a dolog... Nagy lófaszt. Mindenkinek van választása, és minél tehetségesebb valaki; minél több képességgel bír, amely jó tanárrá teszi, annál több lehetősége lesz az üzleti szférában is.

Wildhunt 2025.04.23. 09:29:52

@G. Nagy László: milyen igaz! Ha a kohászokat jobban megfizetnék, mint a kódmajmokat, minden kódmajom kohász akarna lenni! Ez ilyen egyszerű!

G. Nagy László 2025.04.23. 11:39:34

@Wildhunt: Igen, ez pontosan ilyen egyszerű. Ha kódmajomként olyan keveset keresel, hogy a családodat képtelen vagy eltartani belőle, de kohászként tízszer annyit, és nincs zsigeri problémád a kohász mesterséggel, úgy borítékolhatóan szakterületet fogsz váltani.

HypocritSlayer1 2025.04.23. 12:20:44

@G. Nagy László:
>>Igen, ez pontosan ilyen egyszerű.<<

Nem, nem az, max elméletben.
De a gyakorlatban általában nem 15.000 dollárunk van, hanem cserébe 3 kurvával élünk együtt....

>> Ha kódmajomként olyan keveset keresel, hogy a családodat képtelen vagy eltartani belőle, de kohászként tízszer annyit, és nincs zsigeri problémád a kohász mesterséggel,<<

És ugye, ez fordítva is így van, mármint ha kohászként tizedét keresi, és nincs "zsigeri problémája" sic(!):), akkor egyből átavanzsál kódmajomra?:)

>> úgy borítékolhatóan szakterületet fogsz váltani.<<

Aha, épp ezt teszik évek óta a Dunaújvárosi kohászok.............., oh, wait.....

Értem én a logikádat, de néha azért szállj le közénk halandók közé:) is, mert ha te is fullba nyomod a kretént, akkor nem sokan maradunk:)

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 12:34:04

@HypocritSlayer1: látom, nem tűnik fel neked, egyszerű szántóföldi halandónak, de ezzel épp a laci szavait igazolod

G. Nagy László 2025.04.23. 12:36:52

@HypocritSlayer1: Semmi olyat nem állítok, ami nem logikus, vagy nem életszerű. Egy kohászból nem lesz értelmiségi. Egy értelmiségiből bármikor lehet kohász.

A tanári hivatás sem az értelmiségi lét csúcsa. Egy akadémikus, egy képzett üzletember, vagy épp egy tudományos kutató a katedrán is képes lehet jól szerepelni. Visszafelé ez aligha működik.

HypocritSlayer1 2025.04.23. 15:08:10

@Alöksz Róz Unbanned: Okíts mester, mutass rá konkrétan, hogy mit és hogyan igazoltam?

HypocritSlayer1 2025.04.23. 15:16:22

@G. Nagy László:
>>Semmi olyat nem állítok, ami nem logikus, <<

Eddig stimmel,

>>vagy nem életszerű. <<

Ez pedig valótlan, mert épp életszerűtlennel példálózol.

>>Egy kohászból nem lesz értelmiségi. <<

Oszt miért nem?

>>Egy értelmiségiből bármikor lehet kohász.<<

De szintén nem lesz:) így a lehetne egy "baszhatod" opcióvá válik, vagyis a gyakorlatban csak arra jó, hogy "még mennyi ötlete lehetett volna a kádinak".

>>A tanári hivatás sem az értelmiségi lét csúcsa.<<

Senki nem állította ezt.

>> Egy akadémikus, egy képzett üzletember, vagy épp egy tudományos kutató a katedrán is képes lehet jól szerepelni. <<

Egyetértünk.

>>Visszafelé ez aligha működik. <<

És, a millió dolláros kérdés pont ez, hogy miért?
Talán mert max "arra" alkalmas, mindenféle értelemben?

Aki többre alkalmas és nem teng túl benne a hivatástudat, az miért menne tanárnak?
Akiben meg túlteng a hivatástudat, de többre is alkalmas (lenne) az pedig megint megtalálja a számításait a tanári pálya mellett, vagy így, vagy úgy.
Amivel viszont a gáz van, az a 80%-nyi Pareto, "neki nem jutott más" kategória, aki másra nem alkalmas és valószínű, hogy tanárnak is kutyaütő......

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:19:07

@HypocritSlayer1: és miért kellene hogy bármi túltengjen? mert csak úgy lehet igazad?

"Aki többre alkalmas és nem teng túl benne a hivatástudat, az miért menne tanárnak?" - mert szimpatikus neki a pálya és jól meg tud élni belőle.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:21:09

@HypocritSlayer1: te hogy reklámoznád a tanári pályát, tirpák? "örülj hogy nem kell kapálni"?

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:33:35

@HypocritSlayer1: mintha egy ovodásnak kéne magyarázni, aki még se tanarat, se kohászt nem látott

a kohász nagyon szar meló, szar pénzért. eleve az ment kohásznak, aki gyengébb képességű és máshova nem fért be. a tanár is szar meló, szar pénzért. az a yengébb képességű megy oda is, aki máshova nem fért be.
érted eddig?
akkor most jön, amin csodálkozol:
hirtelen jobb képességű lesz a gyengébb képességűből? nem. és nem is mondta ezt senki. azt mondjuk, hogy a jobb képességű is el fog menni tanárnak, ha jobb a megélhetés.

ezt egy 8 éves meg tudja érteni, kipróbáltam.

G. Nagy László 2025.04.23. 21:31:09

@Alöksz Róz Unbanned:

"azt mondjuk, hogy a jobb képességű is el fog menni tanárnak, ha jobb a megélhetés."

Végre valamit azonos módon látunk. Végre előjött belőled a dolgokat logikus módon levezető, analitikus gondolkodó. (Oké, ez azért nem egy összetett probléma, de azért le a kalappal. Csodálkozom, hogy másnak ez miért nem ilyen tiszta...)

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 21:38:28

@G. Nagy László: "Végre előjött belőled a dolgokat logikus módon levezető, analitikus gondolkodó." - igen, és mindig akkor jön elő, amikor egyetértünk :-))))))

HypocritSlayer1 2025.04.24. 07:35:06

@Alöksz Róz Unbanned:
>>és miért kellene hogy bármi túltengjen? mert csak úgy lehet igazad?<<

Mert anélkül is igazam van, és ez bassza a csőrödet?:)
Nem kell túltengenie, e minimális szinten azért kellene lenne bennie.

>>"Aki többre alkalmas és nem teng túl benne a hivatástudat, az miért menne tanárnak?" - mert szimpatikus neki a pálya és jól meg tud élni belőle.<<

Na látod, mondhatnám, de mivel jó ember vagyok, nem kívánom:), hogy ha oda kerülnél, akkor ilyen sebész műtsön téged is, akinek bár nincs érzéke hozzá, de "szimpatikus neki a pálya és jól meg tud élni belőle":)

HypocritSlayer1 2025.04.24. 07:39:30

@Alöksz Róz Unbanned:
>>te hogy reklámoznád a tanári pályát, tirpák? "örülj hogy nem kell kapálni"? <<

Eddig nem is kellett így reklámozni, mert ez a tény, hiszen az ment 80%-ban tanárnak, aki másra nem volt alkalmas.

Vagyis, paradox módon, de eddig bizony pontosan ez volt a (ki nem mondott) reklám. !

Mert jobb híján, akár kapálás helyett ment tanárnak........

HypocritSlayer1 2025.04.24. 07:51:46

@Alöksz Róz Unbanned:
>>mintha egy ovodásnak kéne magyarázni, aki még se tanarat, se kohászt nem látott<<

Le ne essen a karikagyűrű a kezedről, hogy a pornéphez leereszkedsz?:)

>>a kohász nagyon szar meló, szar pénzért. <<

Vagyis nem csak szar volt Laci példája, hanem egyenesen lehetetlenség.

>>eleve az ment kohásznak, aki gyengébb képességű és máshova nem fért be. <<

Majdnem, azért egy fizikum és fizikai állóképesség teljesítményre való képesség a minimumfeltétel, nem hinném, hogy kákabélűknek lenne esélyük......

>>a tanár is szar meló, szar pénzért. az a yengébb képességű megy oda is, aki máshova nem fért be.érted eddig?<<

Tökéletesen, én is ezt mondom , de köszönöm, hogy a szintemen ezt elmagyarázod.:)

>>akkor most jön, amin csodálkozol:
hirtelen jobb képességű lesz a gyengébb képességűből? nem. és nem is mondta ezt senki. azt mondjuk, hogy a jobb képességű is el fog menni tanárnak, ha jobb a megélhetés.<<

Nem csodálkozom, hanem épp azt mondom, hogy ez hamis állítás.
Ha elmegy, akkor a több pénzért megy el, és ettől még senki nem lesz jó tanár, ha meg nem jó a tanár, akkor az oktatás is szar, max többen tülekednek érte.
Nem az volt a fő mantra, hogy "szar az oktatás-egészségügy"?

Azért a "jobb képességűt" jó lenne definiálni, hogy ez speciel a tanárnál mit jelent? Lexikai tudás? Pedagógiai képesség? Emberi képesség? Tudás-átadási képesség? Esetleg hivatástudat? Ezek és még hasonló tulajdonságok, összetevők tetszőleges kombinácójának megléte, vagy pont hiánya mit és hogyan befolyásol?

>>ezt egy 8 éves meg tudja érteni, kipróbáltam.<<

Én kérnék elnézést, és örülök, hogy ilyenkor, te, törpeként, óriásnak érezheted magad:)

Wildhunt 2025.04.24. 17:48:06

@G. Nagy László: Egy értelmiségiből bármikor lehet kohász.

Ekkora hülyeséget remélem gondolsz komolyan. Nem, nem lehet. Ahogy visszafelé sem.

G. Nagy László 2025.04.24. 22:20:47

@Wildhunt: Esküszöm, nem értelek. Soha semmit nem írnék le, amiről azt gondolom, hogy távol esik a valóságtól. Abszolút magamból indulok ki.

1. Először is BÁRMIKOR elvállalnék árufeltöltő, rakodó, költöztető, vagy bármilyen segédmunkát, ha rávinne a kényszer. Épp eleget csináltam ilyeneket diák koromban, semmi bajom nem volna ezekkel. Ha történetesen a kukásautós meló fizetne a legjobban, akkor akár azt is. Nincs ezekben semmi szégyellnivaló. A monoton munkákat nem bírom, de az alantasnak tartott melőkkal semmi bajom sincsen. Attól, hogy diplomám van, még nem kötelező nyakkendős állást betöltenem.

2. Ha van valaki, aki irgalmatlan elhivatottságot érez a tanári pályára, az én vagyok. Ha történetesen Finnországban élnék, ahol ez egy jól megfizetett hivatás már régóta, az Isten se mentett volna meg ettől a pályától. De én Magyarországon láttam meg a napvilágot és a rendszerváltás idején érettségiztem. Szóba se kürülhetett, hogy errefelé orientálódjak, mert kellett a pénz. Sosem bántam meg, hogy közgazdásznak tanultam, ez is szép terület, és már akkor is nagyságrendekkel ígéretesebbnek tűnt. A pályaválasztásomnak köszönhetem, hogy 35 éves korom óta anyagilag gondtalanul élhetek. Ma sem döntenék másként.

Nem hülyeség, amit írok. Mindent a saját bőrömön (is) megtapasztalok.

GyMasa 2025.04.25. 07:14:42

@G. Nagy László:
Magyarországnak éppen az az egyik nagy problémája, hogy ott a pórnép lenézi azokat, akik nem valami puccos munkát végeznek.... (portás, biztonsági ör, takarítónö, stb)
ÉN pl, mindig, mindenhol mebreként bántam velük, hangosan köszöntem nekik, ha attam öket, eleresztettem egy-egy mosolyt alkalom adtán, meg beszéltem is velük, ha úgy alakult.
Aztán minden ilyen beképzlet fasz meg csak pislogott, amikor nekem segítettek, amikor arra volt szükségem....

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.25. 13:03:41

@G. Nagy László: csodálkozom, hogy beleálltál ebbe az árnyékbokszolásba...

hát nem is kell neki visszafelé működni. attól még az eredeti állításunk igaz marad.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.25. 13:12:05

@HypocritSlayer1: "Le ne essen a karikagyűrű a kezedről, hogy a pornéphez leereszkedsz?:)" - nem esik le, hozzá vagyok szokva, láthatod a tökig leegyszerűsített szövegeimen

">>a kohász nagyon szar meló, szar pénzért. <<

Vagyis nem csak szar volt Laci példája, hanem egyenesen lehetetlenség." - nem is következik egyik a másikból.
attól hogy a kohász szar meló, a jobb anyagi megbecsültségért jobb képességűek mennek tanárnak.

">>a tanár is szar meló, szar pénzért. az a yengébb képességű megy oda is, aki máshova nem fért be.érted eddig?<<

Tökéletesen, én is ezt mondom , de köszönöm, hogy a szintemen ezt elmagyarázod.:)" - tényleg? akkor sikerült új szintet elérned. a nagy vitakedvedben már saját magaddal is vitába akarsz szállni? :D

"Nem csodálkozom, hanem épp azt mondom, hogy ez hamis állítás." - csak nem tudod cáfolni.
se az nem cáfolat, hogy visszafelé nem igaz. se az nem cáfolat, hogy a mostani tanárok hirtelen a nagyobb pénztől nem is okosodnak meg, se az nem cáfolat, hogy te suli mellett magánórákat adtál, se a véglet bemutatása nem az...

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.25. 13:17:56

@HypocritSlayer1: "Azért a "jobb képességűt" jó lenne definiálni, hogy ez speciel a tanárnál mit jelent?" - nem kell hozzá különleges képesség, se agyament fanatizmus.
de az az alap, hogy ne legyen segghülye. sok mindent meg lehet tanulni.
szóval legyen egy kis esze, kellenek szociális készségek, kommunikációs készségek, türelem.
süti beállítások módosítása