téveszmék

téveszmék

"Nem mindig a férfi a hibás"

2025. február 10. - G. Nagy László

ferfi-no.jpeg

 

Amikor véget ér egy kapcsolat, a férfiak többsége azzal vigasztalja magát, hogy ő aztán tényleg nem tehet semmiről. A valamivel nyitottabb elmével bírók úgy nyilatkoznak: kettőn áll a vásár. De csak nagyon kevesen képesek felismerni azt az elemi igazságot, mely szerint csaknem mindig a férfié a felelősség. De frankón.

 

Kezdjük a legelemibb hibával! Egy csomó fickó választ társául hisztérikus, idegbeteg, féltékenykedő, bosszúálló, zsémbeskedő, passzív-agresszív nőt. Minek?? Az ilyeneket már a második randin el kell hajtani a fenébe. Olyan nem létezik, hogy egy szende széplány csupán a harmadik gyerek megszületése után kezd elsárkányosodni. Lángokat lövellő attitűdje már a kezdet kezdetén ott fészkelt benne. Ha egy férfi ezt nem szúrja ki idejekorán, az meg is érdemli a sorsát.

 

Szintén klasszikus probléma, hogy a fix párkapcsolat kényelmét élvező férfiember elengedi magát és igénytelenné válik. Azelőtt sportolt, most pocakot növeszt. Azelőtt elsőrangúan öltözködött, most tesz a divatra. Azelőtt izgalmasabbnál izgalmasabb randikra vitte párját, most csak ül otthon a monitor előtt. Azelőtt csak hétvégén és társaságban ivott, most minden nap és minden élethelyzetben. Azelőtt sosem emelt volna kezet egy nőre, most meg... Kár tovább ragozni. Látunk magunk körül épp elég hasonlót. Higgyük el: olyan nincs, hogy egy nő nem jelzi, ha gondja van. A férfi ott kezdődik, hogy azonnal észreveszi a másik rosszkedvét, letörtségét, apátiáját. A társa boldogan fogja megosztani vele, mi a baj. A legtöbbször még csak Sherlock Holmesnak sem kell lenni, megfejtve a megfejthetetlent; párjából egyszerűen áradni fog a panasz.

 

No de lépjünk túl ezeken a hétköznapi élethelyzeteken! Már csak azért is, mert férfiolvasóim egy jelentős hányada itt már kaparja a falat, mondván: beszéljünk végre a lényegről! Amikor a teremtés koronája mindvégig a saját maximumán teljesít, s a hálátlan nő mégis lelép, minden előzmény nélkül, egyik napról a másikra. Igen, ilyen is előfordul. De ehhez az kell, hogy jöjjön egy új, egy sokkal jobb pasi. És hogy a régi még a saját maximumán se legyen igazán vágykeltő. Pontosan tudjuk, milyen a nők genetikai programozása: a hipergám ösztön foglyai. Ez azt jelenti, hogy mindig az adott helyen és időben elérhető legjobb hímet fogják választani. Vagyis: vagy nekünk kell azzá válnunk és annak megmaradnunk, vagy cseszhetjük. (Illetve pont hogy nem...) Az állatvilágban ez elég szimpla jelenség: a nőstény gorillák a legnagyobbat; a nőstény pávák a legszebb farktollút, s a lugasépítő madarak nőstényei pedig azokat a hímeket kívánják, amelyek a legpazarabb palotákat emelik. És nem ritka az, hogy amint feltűnik a színen egy valamivel erősebb, színesebb, hatalmasabb, azonnal váltanak. Nálunk, embereknél ez azért nem ennyire egyszerű. Ennek két, egymással összefüggő oka van. Amikor bizonyos állatfajok nőstényei kizárólag a genetikai előnyökre hajtanak, olyankor a hímek általában nem vesznek részt az utógondozásban, csakis az örökítőanyagukkal járulnak hozzá a családi projekthez. A homo sapiens esetén - jellemzően - nem ez a helyzet. Különbség az is, hogy az ember sokkal komplexebb lény. Van homora. Van intellektusa. Egyesek tudnak gitározni, táncolni, énekelni. Mások topligás csapatokban fociznak, vagy milliókat keresnek szoftverfejlesztőként. A homo sapiens hímje ezernyi módon lehet vonzó, szemben az állatvilág kanjaival és bikáival, amelyek esetén gyakran egyetlen ismérven áll vagy bukik minden.

 

Szóval, Ádám megismeri Évát, majd az oltár elé vezeti. Egy aprócska, somogyi falu szülöttei. Az adott községben messze a kalácsképű Ádám a legjobb srác, a lány boldogan megy hozzá. Azután eltelik pár év, és felköltöznek a fővárosba. Az igazán szemrevaló Éva egy multinál helyezkedik el, ahol a belvárosi irodaház hemzseg a piperkőcebbnél piperkőcebb yuppiktól. A lány hamar ráébred, hogy a szintje alatt választott. Hogy férje iránt nem érez valódi vágyat és szenvedélyt. Még nincs közös gyerek, nincs közös ingatlan - pillanatok alatt válhat és válthat. Ádám pedig ott áll értetlenül, s halvány fogalma sincs arról, mi történt és miért. Pedig simán megúszhatta volna. Még jóval a szertartás előtt elkezdhették volna közös, pesti életüket. Mielőbb kikerül a lány a nyílt húspiacra, annál jobb. Hadd nézzen körbe! Hadd mutassa meg magát ő is! Sejthették, hogy a szűlőfalu csupán egy szűk, ennél fogva igencsak torz piac. Ha életük végéig ott maradnak, talán még az aranylakodalmukat is megünneplik. De ha kitágul a világ, olyankor versenyezni kell, s az ordító szintkülönbségek mindig magukban hordozzák a bizonytalanságot, a labilitást.

 

A valóság az, hogy szinte mindig a férfi cseszi el. Ha el tudjuk érni, hogy egy nő valódi vággyal tekintsen ránk, az már fél siker. (Enélkül belekezdeni sem érdemes.) Ha ezen felül a nő potenciális társat is lát bennünk (mert megbízhatóak vagyunk, jól keresünk, nem vagyunk agresszívek és minden jel szerint szerető és alkalmas apukák leszünk), már szinte meg is érkeztünk. A közös gyerekek mindezeken felül olyan erővel kapcsolják össze a feleket, hogy innen már csak szétrobbantani lehetne őket. Két értelmes és jól kommunikáló ember számára innentől sétagalopp a párkapcsolat. A férfiaknak elsősorban azt kéne megérteniük, hogy a nők hipergám ösztöne - azon túl, hogy lehetetlen megváltoztatni - nem az ellenségünk, hanem a barátunk. Nem harcolni kell ellene, hanem kielégíteni azt. A nőnek minden másodpercben azt kell éreznie, meggyőződéssel és sziklaszilárdan, hogy a férfi, aki mellett él, számára messze a legmegfelelőbb. Nem biztos, hogy a legjóképűbb. Nem biztos, hogy a leggazdagabb. De az tuti, hogy ápolt, előzékeny és odafigyel a másikra, miközben domináns marad, s csak nagyon ritkán engedi át az irányítást.

 

Én ezt nem látom lehetetlen küldetésnek. Miért vallanak kudarcot mégis oly sokan?

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr7818789278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baalint1 2025.02.10. 14:42:37

Mondanám, hogy hozod a szokásos félreértelmezését a szelekciónak, de valahol mégis igazad van. Mert nyilván nem igaz, hogy a legtöbb esetben a férfi cseszné el, a vásár tényleg kettőn áll. Azonban ha férfi szemszögből nézed, akkor neked kell úgy cselekedned, hogy neked jó legyen, nem hibáztathatod a nőket a te rossz döntéseidért. Természetesen igaz ez a nők szemszögéből is fordítva.

Ugyanakkor azt gondolom, hogy aki csak azért nem hagyja el magát, hogy a nőjének vonzó maradjon, vagy azért, hogy versenyezzen, az tévúton jár. Egy vonzó férfi nem azért nem azért él olyan életmódot, amivel a vonzalma fennmarad, mert a nőjének vagy a nőknek folyamatosan tetszeni akar, hanem ez ugyanúgy belülről jön mint a vonzó nőknél.

baalint1 2025.02.10. 14:43:19

@G. Nagy László:
Személyiség függő, hogy ki a domináns, nem csak egyféle dinamikája lehet egy párkapcsolatnak.

baalint1 2025.02.10. 14:45:45

@G. Nagy László:
"Mint amikor vezetsz egy céget: akármelyik alkalmazott hibázik, végső soron neked kell elvinni a balhét."

Na, de ebben a témában legalább őszinte vagy, nem hiszel a nemi egyenjogúságban.

G. Nagy László 2025.02.10. 16:15:00

@Wildhunt:

"Laci szerint az elköteleződés nem hogy nem érték, de hiba."

Miért állítasz ilyesmit? Tőlem sosem hallottál ilyet. Sőt továbbmegyek: nincs nálam hűségesebb és elkötelezettebb.

Reactor 2025.02.10. 16:15:05

@G. Nagy László: Lehet velem van a baj, de ha párkapcsolatról van szó, nem gondolkodok alá-fölérendeltségi viszonyban. Mindenesetre az elég sokatmondó, ha egy nő hozzámegy egy Sztálin típusú zsarnokhoz, illetve nem hagyja ott abban a nanoszekundumban, amikor ez kiderül róla. Akárhogy is nézem, a nőnek is jár egy szelet a tortából. Néha nagyobb, néha kisebb, de nem kell szentté avatni őket se.
Mutattam anno a kebelbarátodnak a női uralkodók listáját - semmivel se szerepeltek jobban, mint a férfiak, egy grammal se.

Boldeone2 2025.02.10. 16:17:05

Miért vallanak kudarcot mégis oly sokan?"

- Az ok szerintem az lehet, hogy az ember biológiailag nem monogám lény. A szerelem, majd a házasság egyfajta társadalmi konstrukció, egyben elvárás is
A szexuális vágy pár év után lecsökken egymás felé, ez szinte természetes dolog...Mi marad? A közösen elért egzisztencia, a gyerekek, akik összekötik az embert. Jó, ha átalakul az egész egyfajta barátsággá, szeretetté, az kitarthat egy életen át, de az sem feltétlen...
A férfiak ahogy öregszenek ebből a szempontból esendőbbek, jobban rá vannak szorulva a nőre, szerintem; a szexualitást is félretéve
A nők sokkal kevésbé érzelmesek, mint mi férfiak; amit látunk, sok esetben csak hisztéria, sírás; de nem valódi fájdalom...
Persze, nem szeretnék a nemi általánositások csapdájába esni, de lássuk a "küldetésünket"...folyt

G. Nagy László 2025.02.10. 16:25:13

@baalint1:

"Mert nyilván nem igaz, hogy a legtöbb esetben a férfi cseszné el, a vásár tényleg kettőn áll. Azonban ha férfi szemszögből nézed, akkor neked kell úgy cselekedned, hogy neked jó legyen, nem hibáztathatod a nőket a te rossz döntéseidért. Természetesen igaz ez a nők szemszögéből is fordítva."

Jól látod: férfiként a férfi szemszögéből látom a dolgokat. A nő akkor hibázik, ha összeköti az életét egy agresszív alkoholistával, vagy bárkivel, aki kihasználja, majd ki is tart mellette.

Egyébként minden, amit írok, az ösztönvilágunkból következik. Egy poligám férfi jellemzően akkor is félre fog kúrni, ha a világ legjobb felesége az övé. A hipergám nő többnyire csak akkor, ha a férj komoly hiátust szenved valamiben.

"Ugyanakkor azt gondolom, hogy aki csak azért nem hagyja el magát, hogy a nőjének vonzó maradjon, vagy azért, hogy versenyezzen, az tévúton jár. Egy vonzó férfi nem azért nem azért él olyan életmódot, amivel a vonzalma fennmarad, mert a nőjének vagy a nőknek folyamatosan tetszeni akar, hanem ez ugyanúgy belülről jön mint a vonzó nőknél."

Tökéletesen egyetértek. Csak melléktermék az, hogy vonzó is maradsz egyben.

"Személyiség függő, hogy ki a domináns, nem csak egyféle dinamikája lehet egy párkapcsolatnak. "

Még ezzel is egyetártek. Mármint a második tagmondattal. A férfienergia aránya lehet 90% vs. 10%, de lehet akár 55% vs. 45% is. De sosem billenhet át a nő oldalára.

"Na, de ebben a témában legalább őszinte vagy, nem hiszel a nemi egyenjogúságban. "

Ezt már sokszor megbeszéltük. Egyenjogúság van. Egyenjogúság kell. De a SZEREPEINK különböznek.

G. Nagy László 2025.02.10. 16:26:37

@Reactor:

"Mindenesetre az elég sokatmondó, ha egy nő hozzámegy egy Sztálin típusú zsarnokhoz, illetve nem hagyja ott abban a nanoszekundumban, amikor ez kiderül róla. "

Pont ezt írom én is Bálintnak.

G. Nagy László 2025.02.10. 16:27:46

@Reactor:

"Mutattam anno a kebelbarátodnak a női uralkodók listáját - semmivel se szerepeltek jobban, mint a férfiak, egy grammal se"

Nem is beszélve a politikusokról, akik sokkal nagyobb szart hagynak maguk után, mint a férfiak.

Wildhunt 2025.02.10. 16:29:09

@G. Nagy László: ez a cikk nem ezt bizonyítja. Plusz véleményed a házasságról, örök hűségről, stb.

Boldeone2 2025.02.10. 16:29:27

Mi a nő és mi a férfi " implicit " "küldetése"?

A genetikai állomány továbbadása, lényegében; csak a helyzetünk különbözik, így más taktikát és hosszú távú stratégiát kell választanunk..

A nő "feladata " megtalálni az egy biztos, vélt vagy valós legjobb apát, ezen az úton járva, mindent megtesz, jóval többet válogat, mint mi férfiak
Az ő hipergámiájuk ebből adódik: hogy mindig keresik a jobbat...Ha van egy jó, nem mindig elég, van hogy "mégjobb" kell, az ösztönök dolgoznak...
Ha valakit elfogadnak utódnemző partnernek, az sem életbiztosítás, csak átmeneti állapot...
Ha pl meghal a partner, akkor a nő sokszor csak pár napig sír, bánkódik; őt hajtja a túlélés vágya, hogy az utódot fel kell nevelni....
Egy férfi évekre is belebetegedhet...
A nők csak irracionálisan gondolkodnak, dönteni elképesztően racionálisak, vagy azt hiszik és elrontják...
Folyt...

Boldeone2 2025.02.10. 16:39:16

Mi a férfiak taktikája és hosszú távú stratégiája?

Ez első sorban a társadalmi helyzet és a külső függvénye...

Az "average joe " mit tehet? Keményen dolgozik, küzd, ad magára; megpróbál udvarolni, " jó ember lenni" ...A hosszas kemény küzdelem ára az lesz, hogy tényleg kap majd egy átlagos lányt, akivel szerencsés módon le is élheti az életét..
Ő szeretője soha nem lesz egyetlen " jó nőnek" sem, azt örök életre elfelejtheti, kár minden befektetett energia, viragcsokor, szép vers...Szinte mindig LEVEGŐNEK fogják nézni...
A férfiak többsége ebbe a kategóriába tartozik...
Kit nem néznek levegőnek a nők?

Röviden: aki levegőnek nézi őket...kik ezek?

Boldeone2 2025.02.10. 16:51:34

A külsőre szép és valamennyire kvalifikált nők, főleg a szexuálisan aktív életet élők; egy igen szűk körből válogatnak: a férfi celebek, a zenészek, az élsportolók, a jól menő vállalkozók, ügyvédek, sebészek - lényegében annyi attraktív nőt dugnak meg az aktuális párjuk mellett, amennyit akarnak és meg is teszik a legtöbben, mert maguk a nők fognak sok affért kiprovokálni..
Az alfa hím meg élni fog a lehetőséggel...
A legtöbb ilyen dugáshoz nem is kell " klasszikus udvarlás", az már eleve nem alfa viselkedés...

Nem véletlenül van annyi életunt, megkeseredett átlagos férfi, főleg 50 után, mikor " vége " ...

Lényegében ők mozgatják ma a világot: a sok vesztes (férfi)ember dühe, akiket a nők kidobtak, vagy el sem fogadtak...

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.10. 17:11:44

@Wildhunt: a férfienergia nem billenhet át, érted?

lac1 2025.02.10. 18:26:50

...tehát az aranyásókról beszélünk?

Wildhunt 2025.02.10. 18:38:35

@Alöksz Róz Unbanned: én értem, plusz ebből a hozzászólásodból azt is, hogy nem csak én értem :D

Reactor 2025.02.10. 19:02:58

@lac1: Azokról is beszélhetünk persze :D az ellentábor ilyenkor mindig azzal mosakodik, hogy "hádde a hozományvadászok". Igen, vannak még hozományvadász férfiak, bár ez kevésbé népszerű, mert ugye házasodni kell hozzá...

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.10. 20:25:51

boldinak máig is fáj, hogy sosenem kapott gyönyörűszép fiatal pinát :-)))

Boldeone2 2025.02.10. 20:33:00

@Alöksz Róz Unbanned: Én kaptam, csak nem mostanában volt az már...

Csak akkor, amikor sok lehetőségem lett volna, nem éltem eléggé vele, túlságosan jófiú voltam; most meg már egyrészt nem is lehet, de nem is én leszek egy huszonéves csak vágya...

Boldeone2 2025.02.10. 20:42:53

@Alöksz Róz Unbanned: Fiatalabb koromban volt számos szép barátnőm, de azt már nem "dalolja" senki...Ez pont olyan, hogy hiába vezettél mondjuk 20 éve egy Ferrarit - az akkor kielégített - de ma már nem vezetheted, vagyis maradnak az emlékek...:)

Viszont ott van a Toyota Avensisem...Az a tökéletes autó...Jól megy, de nem extrém jól...Eddig soha nem hagyott ott, soha...
Nem túlzás, 100% - os megbízhatóság....

Ilyen a jó feleség is...

Lehet lehetne egy menőbb autóm, még talán szeretőm is- az átlagnál jobb körülmények közt élek- de minek? Nem szeretnék bohócot csinálni magamból, mint az egyik ifjúkori haverom....

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.10. 20:44:01

@Boldeone2: vannak akik "ingyen" kiadják fiatal lányoknak a lakást
:D

Boldeone2 2025.02.10. 20:47:54

@Alöksz Róz Unbanned: Itt van az ifjúkori haver, talán ismered már a TV - ből...

50 évesen ripacsnak állt...

www.kiskegyed.hu/kepernyo/szolnoki-szabolcs-kovetkezo-nagy-o/v7sck54

Ilyen nem szeretnék lenni...Mondjuk Bentleym sincs...Ő most ha akarja végigmegy a sok fiatal lányon...

Ez részben kapuzárási pánik, részben nárcizmus...

Boldeone2 2025.02.10. 20:59:57

Sok férfi ráébred hogy már 50 éves...Az utolsó lehetőség szinte bármire...Pár év múlva már sehová sem számítják, így "megőrül" felrúgja a nyugodt életet, otthagyja a feleséget a családot, mert hajtja még a vére, hogy bizonyítson a világnak önmagának...

Két stáció van: az egyik a " midlife crisis" ez bármikor bekövetkezhet, már 40 éves korban is, család és egzisztencia nélkül...Ennek pánikbetegség a következménye

A másik az kb 50 éves korban: a kapuzárási pánik. A férfi rájön, hogy " társas magányban él" az utolsó esély egy új nőre...Sok esetben így irracionális élet- döntéseket hoz...

G. Nagy László 2025.02.10. 22:32:53

@lac1: Én biztos hogy nem az aranyásókra gondoltam. Az egy külön kaszt, abszolút kisebbség a nőkön belül.

G. Nagy László 2025.02.10. 22:36:06

@Boldeone2: Egyáltalán nem értem, hogy miről írsz. A társkeresők tele vannak jobbnál jobb harmincas csajokkal. Egy részük - akiknek nincs még gyerekük, de szeretnének - problémás. De akinek van már, csak elvált... kincsesbánya.

Boldeone2 2025.02.10. 23:34:17

@G. Nagy László: Ezt honnan tudod, nős férfiként? Tehát, vannak " kincsesbánya" nem banya:) elvált hölgyek, a társkeresőkön...

Ezt jó tudni! Soha nem tudhatjuk, mit hoz az élet...Ha nem estél még elégszer pofára nőkkel, akkor kapsz egy új lehetőséget!:)

Boldeone2 2025.02.10. 23:38:10

@G. Nagy László: Tehát arról beszélek, hogy férfiként küzdeni kell egész életünkben, mégis lehet kudarcra vagyunk ítélve...

A kudarc komplex okok összességéből tevődik össze...A leg

Boldeone2 2025.02.10. 23:41:13

@G. Nagy László: A legtöbb ember nem találja meg soha a kudarc okát, hiszen az ember szubjektíven ítéli meg magát. Nehéz, talán lehetetlen az önreflexió....

Ha győztes vagy, akkor eleve nincs rá szükség, ha meg vesztes, s

Boldeone2 2025.02.10. 23:47:28

...ha meg " vesztes" soha nem fogod, hiába a " végtelen " önanalízis...

Mi a magyar férfi sors? A keserédes önirónia, az örök elégedetlenség magunkkal és a világgal...Kevesen tudnak valódi győztesek lenni, leginkább az önzők, a gátlástalanok...

G. Nagy László 2025.02.11. 00:36:15

@Boldeone2:

"Kevesen tudnak valódi győztesek lenni"

Én ezt nem így látom. Szerintem a legtöbben győzelemre születtünk. Én például minden hülye kudarcom mellett is messzemenően elégedett vagyok a sorsommal. És a többség is így van ezzel, akiket ismerek. Ha pozitívak és reálisak az ember céljai, és tesz értük, úgy győzelemre van ítélve. Szerencsés helyen és időben élünk. Minden mellettünk szól.

Reactor 2025.02.11. 01:48:16

@G. Nagy László: Eeeeeeeeee, én ezt nem mondanám. Elég megnézni a puncs.hu regjeinek számát: exponenciálisan növekszik. És ne feledd: ezek még csak a "nyilvántartott esetek", vagyis az őszinték, akik nyíltan felvállalják, hogy csak a zseton kell nekik! Vegyük hozzá azokat, akik letagadják, így már három-négyszeres szorzóval kell számolni.
Az oké, hogy előbb-utóbb rájönnek, hogy nem jut mindenkinek Dagobert bácsi, de addigra általában már bőven késő.

baalint1 2025.02.11. 06:06:52

@G. Nagy László:
"Még ezzel is egyetártek. Mármint a második tagmondattal. A férfienergia aránya lehet 90% vs. 10%, de lehet akár 55% vs. 45% is. De sosem billenhet át a nő oldalára."

Dehogynem billenhet át, sofkéle személyiségű férfi és nő vany a kompatibilitást pedig elsősorban nem ezt határozza meg.

"Ezt már sokszor megbeszéltük. Egyenjogúság van. Egyenjogúság kell. De a SZEREPEINK különböznek."

Nem értem miért maszatolsz már megint. Alárendeltséget írtál, egy hasonlatod is volt hozzá, amiben kifejtetted. Ez sehogy sem egyenjogúság, nem csak a szerepek térnek el nálad.

G. Nagy László 2025.02.11. 07:33:00

@Reactor: Én közel sem vagyok ilyen rossz véleménnyel a nőkről. Bár sok köztük a hisztérika és a bolond, de csak elenyészően kevesen kurvák. Ösztönösen keresik azt a férfit, aki jó anyagi körülményeket képes teremteni, no de ez a genetikailag kódolt küldetése annak, aki utódokat nevel. Ebben nem látok öncélúságot.

G. Nagy László 2025.02.11. 07:40:42

@baalint1:

"Nem értem miért maszatolsz már megint."

Sosem teszem. Tudod is, hogy nem. Legalább ilyenkor hagyjuk a csúfolódást!

"Alárendeltséget írtál, egy hasonlatod is volt hozzá, amiben kifejtetted. Ez sehogy sem egyenjogúság, nem csak a szerepek térnek el nálad."

Talán a példa nem volt tökéletes. De amikor legutóbb erről beszélgettünk, hoztam egy kifogástalan példát: tánc. A táncban MINDIG a férfi vezet. Mindig a férfi a domináns. Ez a szerepe. Miközben két EGYENRANGÚ társat látsz a parketten. Egy működő párkapcsolat PONTOSAN ugyanilyen.

"Dehogynem billenhet át, sofkéle személyiségű férfi és nő vany a kompatibilitást pedig elsősorban nem ezt határozza meg."

Persze, megtörténhet, hogy átbillen, csak akkor megette a fene az egészet. Megtörténhet, hogy egy nagyon férfias nő és egy nagyon nőies férfi energiaegyensúlyba kerül. De igazi vonzalom nem lesz közöttük soha. Ugyanis a nő MINDEN ESETBEN fel akar nézni a férfire. Még akkor is, ha ő maga egy topmenedzser. Szóval: kompatibilitás lesz, szerelem biztosan nem.

MEDVE1978 2025.02.11. 11:36:46

Kezdve egy viccel, illetve egy karikatúra leírásával. Harmónikusan fekszik egy férfi és egy nő az ágyban, a nő átöleli a férfit, a fejét a mellkasára hajtja. A szájukból karikatúrához illően szövegbuborékok jönnek ki. Két kép van, az elsőn a férfi teljesen ellazult, pihen, a nő mosolyog.
A karikatúra címe: A boldog házasság titka.
Az első képnél a szöveg:
Nő: Drágám mond, amit szoktál...
Férfi: Ne haragudj drágám, az én hibám.

A másik képen a nő még jobban mosolyog:
Nő: Ne azt, a másikat....
Férfi: Hát drágám, neked mindig igazad van!

Evolúciós / ateista / nem valláscentrikus szempontból nézve vezetem le ezt a gondolatmenetet. Ez alapján az ember ugye egy társas életet élő majom, aki különböző evolúciós késztetések mentén csoportos életet kezdett élni (nyilván mivel ez hatékonyabb volt, mint az egyedüli, magányos életmód). Itt az egyik késztetés a nőstény majom késztetése, ami a versengés / átpártolás az erősebb / életképesebb / jobb körülményeket biztosító hímhez. Ez nem egyedi az állatvilágban, pont valamikor nemrég hallottam olyan pingvinekről, ahol a hím költ, a nőstény pedig a fészekhez szükséges köveket gyűjt. Van olyan, hogy egy másik hímnél van kő, a nőstény pedig párosodik vele a kőért. A bonobok nagyon sok mindenre használják a szexet, a női előnyszerzés / ételszerzés, hasonlók is egy közüle. De ugyanilyen evolúciós késztetés és tulajdonság a hímek fejlődése, az izomerejük és dominanciájuk.

Ezek az evolúciós előzmények vagy meghatározottságok természetesen hatottak a kifejlődő homo sapiens közösségalkotására is, tehát intézményesedtek. A férfiak testi ereje, ügyessége, gyorsasága stb. egyértelműen ahhoz vezetett, hogy nagyon kevés kivétellel mindenhol a férfiak lett a társadalom vezető ereje. Ez egészen a modern korig végigkísérte a társadalmakat és a nők jogainak / lehetőségeinek korlátozásával járt. A női evolúciós késztetést döntően a házasság intézményével "korlátozták", szinte minden társadalomban.

Társadalmi szempontból ezek a modellek működőképesek voltak, a nagy törzseket, birodalmakat, országokat fenntartották egy jó darabig. Ahogy már sokszor írtam történelmileg ez a trend nemrég szakadt meg, a fejlettebb országokban alig 40-50 éve, a fejlődőkben igazából 10-20 éve kezdődött. A női egyenjogúság és a gyermekszám csökkenésének több hatása van. Egyrészt a vagyonkoncentráció, másrészt a társadalmi válság a csökkenő népesség miatt (ahol ezt már elérték).

A jelenlegi rendszer tehát enged a női igényeknek, a nők szabadabban válthatnak partnert, mint valaha. Ezzel együtt viszont a jelenlegi rendszer a korábbiaknál minél jobban elnyomja a férfi evolúciós beállítást, ami fizikai erőre, versengésre, dominanciára épül. Bizonyos szempontból ennek a túlcsordulása a woke, a snowflake-ekkel, akik mindenen megsértődnek, illetve a mindig bűnös / hibás hetero fehér férfiakkal.

Maga az egész elemzés egyébként olyan, mint amikor pszichológushoz / coach-hoz mész. Mindkettő jelmondata az, hogy a hiba az Ön gépezetében van és ezen csak Ön tud javítani. Ez azért van, mert egyik sem fog tudni mondjuk azon segíteni, hogy a kollégád / főnököd egy idióta, mivel rá nincs hatással, csak a te viselkedéseden tud változtatni. Pont ugyanez a recept a posztban is, legyél "megfelelő" férfi, pedálozz és akkor a nő nem fog elhagyni. Ez így önmagában egy elég banális kijelentés, mert a párkapcsolat nem véletlenül párkapcsolat. Bár egy interakció, egy párkapcsolatban is simán hagyhatja el magát a nő és változhat meg. Persze itt is lehet a férfit hibáztatni, hogy 1.) nem ismerte fel kezdetben 2.) nem tett eleget, hogy ezt megakadályozza.

Nekem több ismerősöm, rokonom tapasztalta a nők 40 körüli meghülyülése tendenciát.
A eset: Matyi és Liza már 5-6 éve együtt vannak, amikor harmincas éveik elején gyereket akarnak. Szeretik egymást, Matyi igazi ezermester, Liza szellemi foglalkozású. Liza háromszor vetél el egymás után, kétszer késői időpontban. Matyi végig kitart mellette és mindketten kitartanak a gyerekvágyuk mellett. Ezután két szép gyerekük lesz. Amikor a gyerekek 7-8 év körül járnak, Liza elmondása szerint "rájött", hogy a férfit, aki mellette fekszik, csak "testvérként" szereti, nem szenvedélyes szerelemmel. De Liza úgy gondolja, hogy ő még 40 évesen is szerelmes akar lenni, szenvedélyesen, ezért elválik Matyitól. Borítva a gyerekek életét, Matyiét. Nem is egy másik jött, csak Liza úgy gondolta, hogy ő megérdemli.

B eset: Tomi kedves pasas. Viszonylag jóképű, férfias, művelt, jól keres. Laura (rokonom)
folyt köv

MEDVE1978 2025.02.11. 12:15:43

Szóval párja Laura, a rokonom. Egész életében kitűnő igyekezett lenni. Munkájában is kiváló, magas szintű vezető egy multinál. 40 éves koráig jól megvolt Tomival. Tomit kedves családapa volt a két gyerek imádta, nagyon rendes ember volt. Laurával kb. ugyanaz történt, mint Lizával, kis módosítással. Ő is elég szürkének látta a kapcsolatát. Semmi különös, csak nem volt szenvedély, lángoló szerelem. Viszont megjött Attila Laura munkahelyére, aki egy okos, de rendkívül arrogáns fickó volt (és a család női tagjai szerint jóval rosszabb pasi mint Tomi). Laura itt rájött, hogy ő még szerelmes akart lenni és Attilával nagyon működött a kémia (egyébként egy-két évig). Ezért Laura szakított Tomival, aki pár hónap múlva elköltözött, jött a helyére az arrogáns Attila. (Lett még egy késői gyerekük, mert Attilának még nem volt). Azóta Attilával van együtt és bár nem nagyon beszélünk erről, látszólag ugyanaz a helyzet állt elő, mint Tomival. Viszont azóta Laura már túl van 50-en és "megnyugodott".

Mindkét esetben egy nő rúgta fel az egyébként stabil házasságot, egyfajta romantikus szükségletért, amit lehetetlen megadni neki. Legalábbis szerintem az, a kezdeti kémiát, lángoló szerelmet 10-20 év után nem tudod újraélni.

baalint1 2025.02.11. 12:49:21

@G. Nagy László:
"Talán a példa nem volt tökéletes. De amikor legutóbb erről beszélgettünk, hoztam egy kifogástalan példát: tánc. A táncban MINDIG a férfi vezet. Mindig a férfi a domináns. Ez a szerepe. Miközben két EGYENRANGÚ társat látsz a parketten. Egy működő párkapcsolat PONTOSAN ugyanilyen."

És akkor cáfoltam is a példádat, mert a tánc az egy játék, míg a párkapcsolat az az életünk komoly része. Te párkapcsolati alá-fölé rendeltségi viszonyról beszéltél. Még ezzel se lenne gond, de te törvényszerűen nemekre vonatkoztatod. Addig még oké lenne az érvelésed, hogy egy alárendelt viszonyból bármikor ki lehet lépni, de onnantól kezdve, hogy ál-tudományos alapokból kiindulva deklarálod, hogy mindig a férfi kell a fölé rendelt legyen, máris cáfoltad a nemi egyenjogúságot.

"Persze, megtörténhet, hogy átbillen, csak akkor megette a fene az egészet. Megtörténhet, hogy egy nagyon férfias nő és egy nagyon nőies férfi energiaegyensúlyba kerül. De igazi vonzalom nem lesz közöttük soha. Ugyanis a nő MINDEN ESETBEN fel akar nézni a férfire. Még akkor is, ha ő maga egy topmenedzser. Szóval: kompatibilitás lesz, szerelem biztosan nem."

A dominancia eleve nem kizárólagosan férfi tulajdonság, sőt.

MEDVE1978 2025.02.11. 13:05:09

@G. Nagy László: "Én közel sem vagyok ilyen rossz véleménnyel a nőkről. Bár sok köztük a hisztérika és a bolond, de csak elenyészően kevesen kurvák"

Bocs erről is egy híres vicc jut eszembe, amikor egy gyönyörű nő végigmegy az utcán és odamegy hozzá egy átlagos pasi.
- Elnézést hölgyem, hogy zavarom. Maga nagyon csinos, tetszik nekem. Lefeküdne velem egymillió dollárért?
A nő meghökken, elgondolkodik, majd azt mondja:
- Khmmm uram, igen egymillióért igen.
- Akkor jöjjön velem.
Elmennek egy kieső helyre, ahol a faszi előhúz 200 dollárt és a nő felé nyújtja. A csaj teljesen kiakad:
- 200 dollár? Mit képzel? Mit gondol maga mi vagyok én?
- Ó kisasszony azt már rég meghatároztuk, hogy Ön micsoda, már csak az árról alkudozunk.

baalint1 2025.02.11. 13:10:01

@MEDVE1978:
Az a baj, hogy ezekbe a párkapcsolatokba nem látsz bele kívülről, vagy csak az egyik fél mondja el mit érzett.

Anyósom válását is simán lehetne így értékelni, főleg ha apósomat kérdeznéd meg, lehetne mondani, hogy beleszeretett az edzőnkbe (aki amúgy visszautasította) 40-es anyukaként, és ez okozta a válást. De ennél sokkal összetettebb volt, igazából kezdetektől fogva voltak problémák, amiket tologattak, az edzős dolog már csak következmény volt.

MEDVE1978 2025.02.11. 13:28:15

@baalint1: Persze, nem láthatsz bele teljesen, hiszen nem a te kapcsolatod. A rokonomnál azért elég jól beleláttam, illetve én is már több mint 20 éve élek együtt a feleségemmel, tehát kb. ismerem egy házasság dinamikáit. Ez a kezdetektől fogva voltak problémák narratíva is egy érdekes dolog. Igen, én pl. kezdetektől fogva tudtam, hogy a feleségemnek vannak előnytelen tulajdonságai, hülyeségei, ahogy ő is, hogy nekem vannak. Ezeket azonban nem akadálynak fogtuk fel, hanem olyan dolognak, amit majd megoldunk, mert nem ez a legfontosabb. Egyébként a rokonom nekem, az első sztoriban szereplő lány pedig közeli barátként feleségemnek mondta el, hogy mi a helyzet, mi a motivációja. Tehát nem az volt egyiküknek sem, hogy a faszi rossz apa, különösebben rossz férj lett volna, hanem az, hogy ők akartak "élni". Ami megint méltányolható lenne, kivéve ha emberek (a gyerekeik) életére van káros hatással és ha irreális vágyakozáson alapul. Az ilyen helyzetekben alapvetően szerintem igénykülönbség van: a férfi valószínűleg (a társadalmi konvenciók miatt) kicsit többet élt, a házasságtól vagy tartós kapcsolattól a rendszeres szexet, a biztonságos családi és érzelmi hátteret, a gyerekek szeretetét várja el. A nők ezekben az esetekben lehet, hogy kevesebbet éltek és nem elég már nekik a stabil nyugalom, izgalmat akarnak. Szerintem ez hasonló a férfi midlife crisis-hoz, ami ugye a 40-50 körül sok férfinál váláshoz, új autóhoz és az előzőnél 10 évvel fiatalabb nőhöz vezet. Csak a társadalom változása lehetővé tette, hogy nők is megéljék ezt a midlife crisist és hasonlóan reagáljanak.

G. Nagy László 2025.02.11. 13:38:03

@baalint1: @MEDVE1978:

"De ennél sokkal összetettebb volt, igazából kezdetektől fogva voltak problémák, amiket tologattak, az edzős dolog már csak következmény volt. "

Szerintem messze ez a jellemzőbb.

Az nyilvánvaló, hogy mindkét nem képviselői vágynak a kalandra, a szenvedélyre, a szerelemre. De ezt a nők - a legtöbbször - még akkor is a párjukban/férjükben keresik, amikor kivülről nézve egyértelmű, hogy a fickó alkalmatlan a latin szerető szerepére. Rengeteg esetet látok magam körül én is. Sokan hűen kitartanak az unalmas, de megbízható férjük mellett. Mások keresik a kalandokat, de elválni nem akarnak, s a lelkük mélyén arra vágynak, hogy a férjük végre felnőjön a feladathoz. Van olyan is, aki marad és belebetegszik. (Számos rákos megbetegedésnek lehet lelki oka: a nőiség meg nem élése.) Én tényleg nem láttam még olyat, hogy valahol megvolt a fizikai vágy, jó volt a szex, a férj figyelmes volt és lehetett vele beszélgetni, továbbá nem voltak alkohol-, drog-, vagy anyagi problémák és a nő mégis lelépett. Egyetlen ilyen esetet sem láttam soha.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.11. 15:24:50

@baalint1: "A dominancia eleve nem kizárólagosan férfi tulajdonság, sőt." - az lehet, de a férfienergia csak úgy tud érvényesülni.

ezért is nyomtak le minket annyi háborúban, nem bírt érvényesülni a férfienergia, mert a magyar társadalom tradicionálisan eléggé nőközpontú.

baalint1 2025.02.11. 16:08:54

@Alöksz Róz Unbanned:
A francokat, valójában a 2 világháború papírforma szerint végződött, a győztes oldal sokkal több erőforrással rendelkezett. Ha pedig távolra visszanézünk, 1526-ig egy sikeres állam volt a Magyar Királyság, utána pedig a török hódoltság tett be nekünk (az hogy a Habsburg uralkodók perifériaként kezelték a királyságot, szintén ennek a következménye), ahol szintén egy sokkal nagyobb erőforrásokkal rendelkező állammal szemben veszítettünk háborút. Magyarország sorsa nem a háborúk kimenetele, hanem az azokat megelőző, illetve attól független politikai döntések miatt nem volt rózsás az elmúlt 500 évben.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.11. 16:42:37

@baalint1: "Ha pedig távolra visszanézünk, 1526-ig egy sikeres állam volt a Magyar Királyság" - amúgy igen. akkoriban a férfienergiát még kötelező volt mindenkinek túlsúlyba helyezni a kereszténység miatt.

aztán jöttek a reformátusok (a nagy lobbierővel bíró gazdagkereskedők lányai), és kiharcolták a férfienergia kötelező csökkentését.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.11. 16:47:19

@baalint1: "Magyarország sorsa nem a háborúk kimenetele, hanem az azokat megelőző, illetve attól független politikai döntések miatt nem volt rózsás az elmúlt 500 évben." - ez tök butaság, ha más lett volna a kimenetelük, akkor nyilván rózsásabb is lett volna.

Sadist 2025.02.11. 17:07:10

@G. Nagy László: "Nem is teszem"

De, pontosan azt teszed. Tudod, hogy kik nem felelősek soha semmiért? A gyerekek és a szellemi fogyatékosok. A nőket te melyik kategóriába sorolod?

"Mint amikor vezetsz egy céget: akármelyik alkalmazott hibázik, végső soron neked kell elvinni a balhét."

Cégvezetőként a felelősség mellé hatalmat is kapsz, amivel irányíthatod a céget és a beosztottaidat. Ma egy párkapcsolatban a férfi mégis miféle hatalmat kap? Az égvilágon semmit, még csak azt se tilthatja meg a csajának, hogy kirakja a csöcseit instára és nyíltan keresse a magasabb státuszú hímet.

Észre se veszed, hogy ezzel a nőknek 100% hatalom, 0% felelősség, férfiaknak 0% hatalom, 100% felelősség nézettel a feminizmus hasznos idiótája vagy.

G. Nagy László 2025.02.11. 17:22:02

@Alöksz Róz Unbanned: @baalint1: Magyarország sorsa mindig is azon múlt, hogy van-e olyan vezetésünk, amely megvédi az országot a káros/ellenséges külföldi befolyástól. Tatárok, törökök, Habbsburgok, németek, szovjetek... 500 éve először van olyan, hogy erős vezető áll az ország élén. Úgy tűnik, hazánk geopolitikai helyzete ezt indokolja.

G. Nagy László 2025.02.11. 17:32:47

@Sadist:

"Cégvezetőként a felelősség mellé hatalmat is kapsz, amivel irányíthatod a céget és a beosztottaidat. Ma egy párkapcsolatban a férfi mégis miféle hatalmat kap?"

Pont annyit, amennyit megteremt magának. Én 27 éve élek családban, fix párkapcsolatban, tökéletes szabadságot élvezve.

"még csak azt se tilthatja meg a csajának, hogy kirakja a csöcseit instára és nyíltan keresse a magasabb státuszú hímet."

Pont ez volna a lényeg. Hogy ne is akarj megtiltani semmit. Ha a csajod kirakná a csöcseit, s neked ez nem tetszik, úgy engedd el! Nem ő a végzeted. Ha magasabb státuszút keresne, engedd el! Nem vagytok egymáshoz valók. Nem értem, miért az erőszakos megoldásokat preferálod. Ez csak a reménytelen omegák filozófiája. Te egészen biztosan nem vagy az.

baalint1 2025.02.11. 18:12:54

@Alöksz Róz Unbanned:
Ennek meg az mond ellent, hogy a török időszakban azért az Erdélyi Fejedelemség viszonylag sikeres államnak számított, pedig ott volt a legerősebb a környéken a vallásszabadság.

baalint1 2025.02.11. 18:15:32

@G. Nagy László:
A nyílt hazaárulás, elnyomó nagyhatalmak kiszolgálása ezek szerint az erős vezetők sajátja, Horthy, Rákosi, Kádár, majd Orbán. Ugyanabba a csapdába esünk bele, mint az első 3-al, te meg ennek tapsikolsz. Mondjuk te már kifejtetted nem is egyszer, hogy leszarod a hazaszeretetet, téged nem érdekel mi lesz Magyarországgal.

baalint1 2025.02.11. 18:20:42

@G. Nagy László:
Régen erőszakkal történt mindez, ezért sírja vissza incel elvtársad azokat az időket, ezért akad ki a feminizmuson.
Te meg úgy képzeled, hogy ugyanazokat a hagyományos szerepeket társadalmi szinten fenn lehet tartani erőszak nélkül. Pedig ez csak a társadalom kis részére igaz, ha szabad döntést adsz férfiaknak és nőknek, akkor nyilván lesznek az általad preferált egyenlőtlen férfi-női kapcsolatok is, de a többség már nem így fog működni. Nyilván nem azonnal, csettintésre, de egyre többféle változat terjed el az emberek egyéni döntései alapján.

Más:
Akartam már kérdezni, hogy ha már férfiak és nők közötti különbségek, a fizikai képességeink azért határozottan nekünk jobbak, akkor hogy van az, hogy az asszony lefutotta a maratont, te meg saját bevallásod alapján 7 km-nél még nem jutottál tovább :-)

G. Nagy László 2025.02.11. 18:31:16

@baalint1: Legyünk tárgyilagosak! Rákosi és Kádár nyíltan a szovjet érdekszférát képviselte. Horthy igyekezett megvédeni a független Magyarországot, de elbukott. Orbán abszolút sikeres ebben.

Lehet sok mindent Orbán orrára húzni. De az tény, hogy az ellenzék teljes egészét külföldről támogatják és irányítják. A Tisza Párt kapcsám Weberék semmi kétséget sem hagytak senkiben. Orbán totál független. És belátom, hogy könnyebb neki függetlennek lenni, mint az ellenzéknek. Sokkal több anyagi eszköze és erőforrása van, hogy fenntartsa a gépezetet. De pont ez a rendszer lakmuszpapírja. Ha valódi elégedetlenség volna az országban, úgy mindenféle külföldi támogatás nélkül is elsőpörné a kormányt ez az elemi felbuzdulás. De nincs ilyen.

A baloldal általában is szarban van. Ha ugyanis mindkét oldal ugyanolyan erőforrásokkal bír, s ugyanolyan hangos a médiájuk, úgy aligha tud nyerni a baloldal. Egyszerűen azért, mert rosszak a céljai. A jobboldal erős, gazdag, önálló középosztályt, vállalkozókat, alacsony adókat, békét, biztonságot szeretne úgy általában. A baloldal viszont a nyomorultakra épít, ezért a vélja az, hogy minél több nyomorult legyen. Minél több szegény, minél több sérült, őrült, áldozat. Minél inkább azt érezze mindenki, hogy szar minden. Jöjjenek a migránsok, jöjjön az utcai erőszak, jöjjön a háború, árasszanak el minden várost a hajléktalanok. A jobboldal programja mindig egészségesebb és vonzóbb. Hacsak nincs nagy gáz, úgy nem jut hatalomra beteg eszméket terjesztő, vagy csak simán romboló politikai erő.

G. Nagy László 2025.02.11. 18:33:58

@baalint1:

"Akartam már kérdezni, hogy ha már férfiak és nők közötti különbségek, a fizikai képességeink azért határozottan nekünk jobbak, akkor hogy van az, hogy az asszony lefutotta a maratont, te meg saját bevallásod alapján 7 km-nél még nem jutottál tovább :-)"

Igazad van, rátapintottál :) Oké, 10-12 km megy, több biztosan nem. Ő az erős kettőnk közt, nem vitás :)

G. Nagy László 2025.02.11. 18:38:04

@baalint1:

"Nyilván nem azonnal, csettintésre, de egyre többféle változat terjed el az emberek egyéni döntései alapján."

És ez így jó. Itt nem kellenek társadalmi modellek. Minden pár rendezze be úgy az életét, ahogyan nekik kedves. Minél többféle iskola létezik, annál jobb. De ettől még az alapvető ösztönkésztetéseinkkel nem árt tisztában lenni. A progresszív iskola ezeket is - vagyis a valóságot - tagadja. Az sosem baj, ha tudod, hogy miként működik a férfi és miként a nő. Azután eltérhetsz a sablonoktól, ha a szíved úgy kívánja, s megtalálod hozzá a megfelelő partnert, vagy partnereket.

baalint1 2025.02.11. 18:45:37

@G. Nagy László:
Én is szívesen szavaznék jobboldalra, de ezek nem jobboldaliak, hanem szélsőbalosok. És Orbán ugyanúgy a szovjet érdekszférát támogatja, mint Rákosi és Kádár, ahogy Horthy a nácikat támogatta.

baalint1 2025.02.11. 18:49:50

@G. Nagy László:
Az a baj, amiket írsz, azok nem tények, hanem a szelekció saját szájízed szerinti értelmezése. A képlet messze nem ilyen egyszerű, pl. az említett hipergámia kisebb mértékben, de jellemzi a férfiakat is, mert az ember nem az a faj, amelyik csak reprodukciós számok alapján próbál túlélni, hanem kimondottan fejletlen utódokat hoz világra, így a férfinak rohadtul nem mindegy, hogy milyen nőnek csinál gyereket.

Amit leírsz az alá-főlé rendeltségről és a kapcsolati dinamikáról, abban erősen benne vannak az erőszakra épülő társadalmi hagyományok, messze nem ez a homo sapiens természetes viselkedése.

G. Nagy László 2025.02.11. 19:46:47

@baalint1:

"A képlet messze nem ilyen egyszerű, pl. az említett hipergámia kisebb mértékben, de jellemzi a férfiakat is, mert az ember nem az a faj, amelyik csak reprodukciós számok alapján próbál túlélni, hanem kimondottan fejletlen utódokat hoz világra, így a férfinak rohadtul nem mindegy, hogy milyen nőnek csinál gyereket."

Ez 100%-ban igaz.

"Amit leírsz az alá-főlé rendeltségről és a kapcsolati dinamikáról, abban erősen benne vannak az erőszakra épülő társadalmi hagyományok"

Ez viszont nem igaz. Pont ellenkezőleg: próbálom kizárni a rosszabbnál rosszabb hagyományokat. Te is pontosan el tudod helyezni a homo sapienst az állatvilágban, figyelembe véve a hím és a nőstény egymáshoz viszonyított méreteit, a nemi szerveink átlagos méretét, az újszülött fejlettségi szintjét és minden egyebet, ami biológiai tény. Amiket írok, az mind ezekből következik. Sem a konzervatív tradíciók, sem a progresszív valóságtagadás nem érdekel.

lac1 2025.02.11. 20:25:36

@Reactor:

Gondolkodtam, mit is írjak, de nem tudok mit, mert pontosan leírtad, hogy nem mindegy a mindegy*

*arányok.

lac1 2025.02.11. 20:29:21

@G. Nagy László:

Szerintem meg nem ördögtől való annak kijelentése, amikor egy nő inkább a megélhetését szeretné biztosítani egy kapcsolattal, ha az a megélhetés nem is megy túl egy elfogadható határon, nagyon sok nő a "valamilyen" megélhetést keresi és várja el egy kapcsolattól.
Ergo az az aranyrög mekkora, csak másodlagos, az első az, hogy valamekkora lehet. Persze minél nagyobb, annál jobb.

lac1 2025.02.11. 20:33:10

Megőrülök, valami hülye megint az Orbánt látja bele a férfi-nő kapcsolatba.
Mi ez, ha már nem beteges szarháziság, hogy az önnön tohonyaságát és semmirekellőségét megint az Orbánon akarja leverni?

G. Nagy László 2025.02.11. 20:53:04

@lac1:

"Ergo az az aranyrög mekkora, csak másodlagos"

Én ezt nagyon nem így látom. Ha egy nő három-négy gyerekre vágyik, s egy olyan apára, aki megteremti az ehhez szükséges anyagiakat, az tök oké szerintem. Amikor a lány nem akar szülni egyáltalán és nem is vonzódik a másikhoz, csakis a pénze miatt van vele, az szerintem szánalmasan szar. De az ő dolguk.

Boldeone2 2025.02.11. 21:16:34

@G. Nagy László: Ha valódi elégedetlenség volna az országban, úgy mindenféle külföldi támogatás nélkül is elsőpörné a kormányt ez az elemi felbuzdulás. De nincs ilyen."

- Ez egy nyomorult ország, már ahhoz sem maradt ereje/kedve az embereknek, hogy tiltakozzanak...Orbán évtizedes agymosó politikája kiölt minden egészséges életösztönt az emberekből, így nem védekeznek
Beletörödtek, hogy autokrácia van, úgysem változik semmi...
Én sem megyek tüntetni, pedig anyagilag független vagyok; az emberek 90%- függő helyzetben van...

Az persze érdekes, hogy Szerbiában ki tudnak menni az utcára az autokrata ellen, vagy a kis Szlovákiában...

Az emberek ébredeznek: a populista, oroszbarát szélsőjobb mindenhol hazudott nekik! Hazudnak a háborúról, a szankciókról, az EU- ról, a migránsokról és az LMBTQ- ról is
Hazugság és hisztériakeltés minden szinten, miközben az átlagember egyre kilátástalanabb helyzetben van: lerohadó ország- közszolgáltatások, megélhetési válság, brutálisan növekvő vagyoni különbségek....
Ez a lényeg!

Boldeone2 2025.02.11. 21:28:50

@G. Nagy László: A háborúra, a szankciókra mutogatnak kb. 3 éve lassan...Lerágott csont...Hatott nyilván az országra, de főleg úgy, hogy a már meglévő problémákat felfokozta.
A magyar gazdaság rezilienciája - bebizonyosodott- hogy nagyon gyenge
A monetáris és fiskális politika elhibázott, ezt akarják tovább folytatni: inflációgerjesztő, fedezetlen pénzek ömlesztése a gazdaságba, egy kedvezményezett rétegnek, másoknak horror, növekvő adóterhek
A társadalmi különbségek most jobban nőhettek, mint a rendszerváltáskor bármikor, katasztrófa felé sodródik az ország!

Boldeone2 2025.02.11. 21:40:04

@G. Nagy László: Az "államcélokra" már nem is érdemes szót vesztegetni:

1, Soha nem született ilyen kevés gyerek
2, A középosztályban soha nem volt ekkora diszparitás

A két másik fő narratíva közül az egyik " LMBTQ " olyan szinten marginális kérdés, hogy mostanában alig van benne közbeszédben, szemben a gyerekek és újabban a nők elleni erőszakkal...
Itt jelzem: növekszik a nők elleni erőszak Magyarországon!

A másik a migráció...Igen, az probléma - Németországnak - itt főleg olyan bevándorlók vannak, akiket behoznak rabszolga munkaerőnek, az illegális migráció az NYUGAT problémája!

Itt a magyarok azon gondolkodnak sokan, hogy merre lehetne dobbantani ebből a középszar, de jövőtlen országból....

Boldeone2 2025.02.11. 21:52:06

@G. Nagy László: Azt pedig hogy mi a jobb és baloldal, szintén nem sztereotípiák alapján kellene megítélni!
A populista szélsőjobb pont azért veszélyes mert éppen úgy inkorporálta a baloldali demagógiát pl gazdasági oldalon, mint a jobboldalit társadalmin

A legtöbb dolog, amit " államcélként" meghirdetnek, üres szavak és demagógia; annak viszont mestere Orbán...Világterv és társai..." Merjünk nagyok lenni" - de hogy, amikor qurva kicsik vagyunk?:)

A lényeg nem az, hogy ki mit mond, hanem az, hogy 1-2 millió ember rohadtul érzi magát ebben az országban, nagyon sokan pedig utálják Orbánt és a rendszerét!

Erre mi a válasz?

G. Nagy László 2025.02.11. 22:06:46

@Boldeone2:

"Ez egy nyomorult ország, már ahhoz sem maradt ereje/kedve az embereknek, hogy tiltakozzanak...Orbán évtizedes agymosó politikája kiölt minden egészséges életösztönt az emberekből, így nem védekeznek"

Ez ugye valami vicc, igaz? Komolyan ilyet nem ír le senki.

G. Nagy László 2025.02.11. 22:12:28

@Boldeone2:

"A lényeg nem az, hogy ki mit mond, hanem az, hogy 1-2 millió ember rohadtul érzi magát ebben az országban, nagyon sokan pedig utálják Orbánt és a rendszerét! Erre mi a válasz?"

Az, hogy ezek az önsorsrontók majd másra szevaznak. Remélhetően maradnak 1-2 millióan, így nem tudják majd letéríteni az országot arról az útról, melyen 15 éve halad. Itt még baloldali fordulat SOHA nem hozott semmi jót. Én nem kísérleteznék kívülről pénzelt amatőrökkel. Elégedetlenek mindig lesznek, ez tök oké.

Boldeone2 2025.02.11. 22:26:06

@G. Nagy László: Dehogy vicc! Szerbiában százezrek tüntettek Vucsics rendszere ellen...Itt miért nem?

Én nem kísérleteznék kívülről pénzelt amatőrökkel"

- Magyar Péter vérprofi. Azt mondanám, új államférfi született, a mai Partizán interjút látva...Én nem vagyok híve, de le a kalappal a teljesítménye előtt!

Le fogja győzni Orbánt, egyre biztosabb vagyok benne...Egyszerűen intelligensebb, mondhatni zsiványabb, pedig az nagy szó...

Boldeone2 2025.02.11. 22:33:57

@G. Nagy László: Érdemes legalább belehallgatni...Zseniális...Zavarba hozni sem lehet, pedig Gulyás Márton végig azon van...

www.youtube.com/live/5j9ELNPHSpY?si=ZBG5FXb_UfkVEaKL

Nem vagyok/ leszek Tiszás, de az ahogy felépültek 1 év alatt, meg amennyit Magyar Péter fejlődött politikailag ennyi idő alatt, az elképesztő!

Szerintem, le fogja győzni Orbánt ebben az irtózatos részrehajló, csaló rendszerben is....

Billy Hill 2025.02.11. 23:31:56

B+ gyerekek már megint a kib@szott politika, most épp ki hozta be ide...? Kendrick Lamar félidős műsor nézése legyen a büntetése évezredekig a purgatóriumban! :-)

Billy Hill 2025.02.11. 23:36:29

"Szintén klasszikus probléma, hogy a fix párkapcsolat kényelmét élvező férfiember elengedi magát és igénytelenné válik. Azelőtt sportolt, most pocakot növeszt. Azelőtt elsőrangúan öltözködött, most tesz a divatra. Azelőtt izgalmasabbnál izgalmasabb randikra vitte párját, most csak ül otthon a monitor előtt. Azelőtt csak hétvégén és társaságban ivott, most minden nap és minden élethelyzetben."

Bocs, de ezek mind a nők által szervezett beidomításnak a következményei. Nem mindenkinél, de sokaknál: Elmenne sportolni, de "drágám maradj inkább itthon velünk, miért nem vagy soha itthon". Venne ruhát-cipőt, de "inkább a közös céljainkra költenél". Inna egy jót a haverokkal a hétvégén, de "miért fontosabbak neked a barátaid, legyél többet velünk is" - aztán majd kombinálja az otthon létet a piázás emlékével, és otthon kezd sört pattintani, mert máshol nem tud... :-)

Billy Hill 2025.02.11. 23:44:06

Amiket Medve ír, azok miatt nem szabadna 30 éves kor előtt házasodnia egyik nemnek sem a mai korban... (De még 35-öt is mondanék, csak akkor már a női biológia (illetve állítólag most már a férfiúi is) kezd betenni a családosodásnak.) Nyilván főleg az fogja megunni a másikat, vagy fogja úgy érezni, hogy "még nem éltem", aki középkorúként már 20 éve van fixen együtt valakivel. Sajnos a helyes út szerintem az "élés" és utána a "megállapodás", ami persze ellentétes a nagy nemzeti érdekekkel, de huszonévesen házasodni nem célszerű.

G. Nagy László 2025.02.11. 23:52:14

@Billy Hill:

"Bocs, de ezek mind a nők által szervezett beidomításnak a következményei."

Sokszor valóban. De aki hagyja magát idomítani, az meg is érdemli. Egy normális kapcsolatban mindenki maga dönt a pénzéről, a szabadidejéről. Nálunk abszolút így megy. Mindig tájékoztatjuk a másikat, de sosem kérünk engedélyt semmire sem.

"nem szabadna 30 éves kor előtt házasodnia egyik nemnek sem a mai korban"

Nyilván élni kell. A házasságkötés előtt és után is. Oké, amíg kicsik a gyerkőcök, van pár csendesebb év. De aztán indul újra a mulatozás.

wigotah224 2025.02.12. 14:35:32

@Billy Hill: "drágám maradj inkább itthon velünk, miért nem vagy soha itthon"
Azért erre van megoldás: én reggelente szoktam edzeni, amíg a család alszik az estét így velük tölthetem.
"Venne ruhát-cipőt, de "inkább a közös céljainkra költenél"
Ennek meg nincs sok értelme. Egy jobb cipő 120 € egy jobb ing mondjuk 80 €, míg egy ház mondjuk 700 000-től indul. Ha nincs pénzed házra, azon nem fog változtatni, hogy ha rongyokban jársz, ha meg van, azon sem, mert annyi inget nem fogsz venni, ami ezt komolyan befolyásolja.

lac1 2025.02.12. 17:28:13

@G. Nagy László:

Az, hogy szar dolog a felületes házasság az egy vélemény, de attól még létező probléma. és bizony sok olyan van, hogy csak azért születnek gyerekek, hogy a nő bebiztosítsa magát.
Ez az egyik. A másik meg az, amikor terrorizálják a férfiakat, és ez viszont a családok több, mint felében igaz.
Kérdeztem a 30-35 éve havert, nem akarsz venni motort? (Régen volt neki) A feleség, aki mellette állt, egyből rávágta: nem. Jöttök munkaidő után egy pizzára? Hát... megkérdezem a Annát (Jutkát, Erzsit), hogy jó-e neki...
Gyertek segíteni belökni az autót, most már végképp nem lehet halogatni, venni kel egy másikat (akkut). Ez nem kitaláció, ezek véresen komoly és mindennapos történetek.
mikor mész megnézni a motort és megvenni? Pénteken ér rá az asszony, akkor megyünk. ?Mi van? A mama kell a motorvételhez? Ő adja bele a pénzt? Jobban érti, mit kell nézni egy használt motoron, mint te? Használni fogja ő is? Ööööö...nem, de ő is szeretné látni vétel előtt, meg hát..., tudod a család.

Na, ezekről beszélek. Megint mondom, ezek mindennaposak és a családok, több mint a felében naponta. Írjak még?

Boldeone2 2025.02.12. 18:00:40

@lac1: A motorozás az főleg férfiszórakozás, vagyis az átlag nő nem fogja támogatni. Drága is egy újszerű túramotor, maga a túrázás sem olcsó, miközben távol van a családtól

Mi sem örülnénk, ha a felség egy "olcsó" sportautót venne magának, amivel túrázni járna...

Egy átlag családba ez nem fér bele, ha csak nem volt motoros- rocker a feleség...

Boldeone2 2025.02.12. 18:06:44

A család egy pénzügyi entitás, számít ki mennyit tesz vagy vesz ki belőle...

Kevés házasság igazán szabad...Ha lehet hinni, akkor a @G. Nagy László: házassága szabad...

Alapjában véve azért a társadalom többségénél nem ez a jellemző...

A tanultabb, jobb módban élő, városi emberek között nagyobb a párok szabadsága

Már olyat is hallottam, hogy van ahol a szexuális szabadság is elfogadott, bár az azért kényes pálya...:)

lac1 2025.02.12. 18:49:26

@Boldeone2:
Nem frissházas-kölcsönös családról beszélek. A konkrét esetben a haver 55 éves, és kb. 18 éves korától, azaz 444 hónap óta dolgozó emberről beszélek, és nincs szerinted egy 3-4 havi átlatgjövedelme, hogy a régi szenvedélyének hódoljon?

Boldeone2 2025.02.12. 19:19:45

@lac1: A feleségnek nem érdeke a motor, a legtöbb esetben nem támogatja. Egy autó már más, abban utazik a feleség is

G. Nagy László 2025.02.12. 23:50:02

@lac1:

"Megint mondom, ezek mindennaposak és a családok, több mint a felében naponta."

A jelenséget ismerem. Nekem is van olyan haverom, akinél a pénteki focit szervezve hatékonyabb lenne, ha közvetlenül a feleségét hívnám :) De csupán egyetlen ilyet ismerek. A legtöbb barátom, haverom, cimborám önálló döntéseket hoz, ha motort vesz, vagy ha programot szervez. Tisztában vagyok vele, hogy léteznek szánalmas pincsikutyák. Hallom a sztorikat. De merem remélni, hogy ez csupán a legalja kisebbség, messze nem a családok fele, vagy annál is több. És a fenti poszt többek közt arról szól, hogy így nem érdemes. Ha valaki csak egy hárpiát képes meghódítani, akkor talán jobb egyedül. (Vagy sokkal inkább: fejlesztenie magát és jobb nőkre startolni.) Egyébként is: a legtöbb nő valamennyire formálható. A gyerekeim anyja is egy rendkívül határozott csaj, a legtöbb férfit simán leuralná. Velem valahogy nem bír, s minden bizonnyal pont ez az, ami tetszik neki bennem.

Boldeone2 2025.02.13. 09:41:03

@G. Nagy László: Tisztában vagyok vele, hogy léteznek szánalmas pincsikutyák. "

- Ez nem "szánalmas pincsikutyaság " , csak vannak, akik nem szeretnék, ha a nő a túl sok ellentmondás miatt kitenné a szűrüket az ajtón...

Sok dolog, már a kapcsolat elején eldől...Pl egy barátom huszonévesen megismert egy jómódú családból származó lány, akinek jóval több vagyona volt, ami eleve meghatározta a kiinduló helyzetét

A lány elfogadta udvarlónak, sőt, házasság lett belőle és gyerekek; de a pozíció semmit sem változott: a nő maradt " felül"

Ez gyakorlatban annyit jelenet, hogy a közös bulikhoz csak a feleséget kell hívjam, ő dönt mindenről...

A srác tudja hogy elvesztette az authoritását, hogy papucs, de azt mondja, hogy ő " konfliktuskerülő"

Van ahol működik az ilyen kapcsolat, sőt, egyre inkább átfordulnak a trendek...

Boldeone2 2025.02.13. 09:44:55

@G. Nagy László: Számos házasság van, ahol a feleség már fentebb van a "karrierlépcsőn" , és/vagy jobban keres...

Ez erősen meghatározza a férfi helyzetét..."Aki fizeti a prímást, az választja a zenét..."

G. Nagy László 2025.02.13. 11:15:47

@Boldeone2:

"Ez nem "szánalmas pincsikutyaság " , csak vannak, akik nem szeretnék, ha a nő a túl sok ellentmondás miatt kitenné a szűrüket az ajtón..."

De, ezt hívják szánalmas pincsikutyaságnak. Pontosan ezt. Ha a félelmed motivál.

1. Vannak apróságok, amiben meg lehet egyezni, lehet engedni is akár (ki hol tartja a törölközőjét, fogkeféjét stb.)
2. Vannak lényeges dolgok, amikben egy egészséges férfi nem enged (elmegy-e a haverokkal sörözni, focizni.)
3. Vannak olyan projektek, melyekben közösen kell dönteni (hol laktok, hány gyereket akartok, stb.)
4. Mind a hármat intelligensen kell lekommunikálni.

Nem tűnik bonyolultnak.

G. Nagy László 2025.02.13. 11:18:19

@Boldeone2:

"A srác tudja hogy elvesztette az authoritását, hogy papucs"

papucs = pincsikutya. Te is ugyanezt írod.

Én úgy vagyok a női dominanciájú kapcsolatokkal, mint a cigivel és a droggal. Tudom, hogy szar. De mindenkinek joga van hozzá.

Boldeone2 2025.02.13. 11:32:46

@G. Nagy László: De mindenkinek joga van hozzá."

- 50 évesen sokan nem szeretnék ha " kiraknák a szűrüket" , akkor már nehéz újrakezdeni, ráadásul a férfi akár majdnem mindent elveszthet, amit egész életében összehozott ( lehet, hogy százmilliókról van szó...)
A legtöbb nő nem fog lelkiismeretfurdalást érezni, erre teremtette őket a jóisten...

Vagyis: sok férfi inkább megalkuszik, tűr...Plusz a gyerekek is ott vannak...

Ez barátom pont itt volt tegnap Budapestről, " Nem maradhatok" - mondta- " A gyerekekkel sok a probléma"..

Nekem szerencsém van, mert egyenlőségen alapul a kapcsolati viszony közöttünk, pedig a feleségem felettem áll a karrierlépcsőn...A szakmájában nagyon elismert, megsem él vissza a helyzetével. Sok családban nincs így

G. Nagy László 2025.02.13. 11:45:53

@Boldeone2: Világos. Nem kell olyan nőt választani, aki többre viszi és visszaél vele.

Egy egészséges férfi megteremti a maga egzisztenciáját. Tőlem az asszony kereshetne milliókat is, az én anyagi helyzetemen semmit sem változtatna.

lac1 2025.02.13. 16:44:40

@Boldeone2:

Erről beszélek. Csak az lehet, ami mind a kettőnek fontos? Tehát ne legyen saját hobby, saját baráti kör, saját valami?

lac1 2025.02.13. 16:48:17

@G. Nagy László:
Pontosítok, a családok felében kisebb-nagyobb mértékben tapasztalom azt, amit korábban leírtam.
Most persze írhatnám, hogy én hogyan szervezem az életemet, de fölösleges is lenne, inkább azt írom, hogy én utoljára kb 14-15 évesen kértem engedélyt bármire is, ebbe nyilván a kölcsönszerszám és a hasonlóak nem tartoznak bele. Sőt, nemhogy engedélyt, hanem beleegyezést is, igaz azért hetekre sem tűnök el, meg ha engedéllyel sem, de sehogy nem döntöm romlásba a döntésemmel a családot. És külön számlánk is van.

Sadist 2025.02.13. 17:00:39

@lac1: A gynocentric society is one where females are the primary focus and in which female values, perspectives, and roles are dominant. It is built upon the idea that women's experiences, needs, and interests should be prioritized over those of men.

G. Nagy László 2025.02.13. 17:10:52

@lac1:

"én utoljára kb 14-15 évesen kértem engedélyt bármire is. Sőt, nemhogy engedélyt, hanem beleegyezést is, igaz azért hetekre sem tűnök el, meg ha engedéllyel sem, de sehogy nem döntöm romlásba a döntésemmel a családot. És külön számlánk is van. "

Isten hozott a klubban. Pont így csinálom.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.13. 18:02:24

@Boldeone2: ez lenne a neked való, e!
a baszos szemű.
telex.hu/after/2025/02/13/jakab-juli-sunvadaszat-schwechtje-mihaly-andy-vajna-kael-csaba-szfe-nfi-fuggetlen-film-filmalap

süt a szeméről hogy baszni akar valakivel, de leginkább valami enyhén módosabb altruista ellenzéki úriemberrel :-)))

lac1 2025.02.13. 18:45:17

@Sadist:

这正是发展到男人们即使在一起也不敢承认自己害羞的地步,他们称之为羞耻感,羞耻感导致他们撒谎说自己没有害羞。

lac1 2025.02.13. 18:48:03

@G. Nagy László:

Köszönöm, de nem volt egyszerű, elégséges állhatatosság kell csak hozzá. Ja, és még egy, hogy lássák a nők, sem éhen halni nem fogok, sem a mosatlan-vasalatlan ruhákba sem fulladok bele. Egy szóval a lusta szarháziaknak ez nem pálya.

Boldeone2 2025.02.13. 20:46:00

@Alöksz Róz Unbanned: Kösz az ajánlást! Emlékszem, hogy nyolcadikban szexuális felvilágosítást tartott a tanárni; aki azt mondta hogy a hasonló ideológiai beállítottság kell a harmónikus kapcsolathoz...Akkor még nem értettem, sőt, hülyének néztem...
Ha jól belegondolok azért igaza volt...Nem tudom, meddig jönnék ki Déri Stefivel, vagy Ibolya Csengével...:) Pedig jó csajok, viszonylag...
Vajon ők csak a NER- ből dugnak?:)

Nekem úgy tűnik, hogy "suba a subához, guba a gubához"...

Boldeone2 2025.02.13. 21:06:18

Annyit tennék még hozzá, hogy nem minden ferfi vall kudarcot; a NER potentátok abszolút nem...Pl Sarka Katának 30 évvel öregebb férje van...Mi kell ahhoz, hogy valaki 70 évesen is egy ilyen nőt megkapjon?

A másik kérdés, 70 évesen lehet még normálisan szexuális életet élni, vagy már löttyedt a " téma"

Tényleg durván furcsák a nők...Ennyire számit a pénz?? Ez hihetetlen...

Ezért is lenne jó egy valódi rendszerváltás, hogy - végre - ezt a közpénzből dőzsölő tolvaj banda el legyen számoltatva!

A kis buta ember, amikor behúzza az x- et a Fideszre, miért nem érzékeli ezeket a dolgokat? Ennek a fazonnak is 2 Miami lakása van, meg helikoptere...
Es ő csak egy a sok közül!

Boldeone2 2025.02.13. 21:09:23

mfor.hu/cikkek/vallalatok/sarka-kata-ferje-is-milliardos-osztalekban-uszkal.html

Tehát 2500 millió! Azok a tulok, akik ezt a rezsimet megszavazzák, meg jellemzően 700 ezer forintos, rozsdás Suzukival járjak...

Fel sem fogják agyilag mennyi 2500 millió!

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.14. 20:06:05

@Boldeone2: "Vajon ők csak a NER- ből dugnak?:)" - biztos lehetsz benne.
szerinted ott lennének különben?

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.14. 20:08:06

@Boldeone2: "hasonló ideológiai beállítottság kell a harmónikus kapcsolathoz" - vagy hogy az egyik közömbös legyen ezen a téren.

amjamdaynA 2025.02.17. 11:53:01

@MEDVE1978:
>>Szerintem ez hasonló a férfi midlife crisis-hoz, ami ugye a 40-50 körül sok férfinál váláshoz, új autóhoz és az előzőnél 10 évvel fiatalabb nőhöz vezet. Csak a társadalom változása lehetővé tette, hogy nők is megéljék ezt a midlife crisist és hasonlóan reagáljanak. <<

Milyen "krízis" az, amiből egy férfi "jobban jön ki", vagyis jobb nő, jobb élet?
Inkább nem az lenne a valóság, hogy a férfi 40-50 éves korára eljutott arra a szintre (státusz, erőforrások), hogy már "megengedheti magának" és él is a lehetőséggel?
Ez ugya max 1-2%:), mármint aki ebbe a kategóriába tartozik, vagyis szeretne több is ácsingázni erre szerepre, de kb ennyinek sikerül:)
süti beállítások módosítása