téveszmék

téveszmék

"Tucker Carlson büntetést érdemel"

2024. február 10. - G. Nagy László

 

tucker-putyin_2.jpg

 

Még meg sem jelent Tucker Carlson Putyinnal készített riportja, az EU néhány politikusa máris őrjöngeni kezdett, mondván: az újságírót szankcionálni kell. Még az is felmerült, hogy ki kéne tiltani az unió teljes területéről. (Orbán Balázs azonnal lehűtötte a kedélyeket, posztjában utalva rá, hogy ilyen ostobaságot egész biztosan nem fogunk megszavazni.) Lassan kezdenek lehiggadni, s úgy tűnik, a sztárújságíró mégsem kap büntit Európától. Azonban már az a tény, hogy ez egyáltalán felmerült - s nem csupán egyetlen eszelős idióta elméjében, hanem a progresszív tábor általános helyeslésével -, azt jelzi, hogy pokoli nagy a pánik. Az unió a legtöbb alapelvét már rég a sutba hajította, ám ilyen mélyen talán még sosem járt.

 

Ami nyilvánvaló: Tucker Carlson a munkáját végzi. Újságíróként az a dolga, hogy interjút készítsen. Akár az ördöggel is. Sőt: minél ismertebb, minél hatalmasabb és minél messzebb áll a makulátlan szentségtől a riportalany, annál alkalmasabb. Putyinra elég jól illik ez az elváráscsomag, így a csütörtök éjjel közzétett beszélgetés alighanem meghatározó mérföldkőnek számít majd Carlson pályafutásában. "Nem azért vagyunk itt, mert szeretjük Putyint. Azért vagyunk itt, mert az USA-t szeretjük, és szeretnénk, hogy hazánk sikeres és szabad legyen. Nem bátorítunk senkit, hogy egyetértsen Putyinnal, de bátorítunk mindenkit, hogy nézze meg az interjút." - fogalmazott a sztárújságíró a liberalizmus legtisztább hangján. Úgy tűnik, hallgatnak rá, a megtekintések száma már százmillió felett jár. Megmosolyogtató, hogy a közzétételt követően a Föld minden részéről újságírók hada jelentkezik, hogy ők is szívesen leülnének Putyinnal. Eddig hol voltak? 

 

"Putyin propagandagyőzelemmel távozik Tucker Carlson alákérdezős interjúja után." - így kommentálta a beszélgetést a CNN. Számomra már az is döbbenetes, hogy a 21. században még mindig olyan szellemi mélységben kóvályog az emberiség, hogy a primitív manipuláció a legszimplább szóhasználat szintjén is megjelenik. PROPAGANDA - mást sem hallunk két éve. Mit jelent ez a kifejezés a fősodratú média szerint? Mindent, ami szembemegy az ő igazságukkal. Teccik érteni?? Az egyik politikai oldal fehér, a másik fekete, punktum. Lehet, hogy kissé régimódi vagyok, de én nem így osztanám kétfelé a különböző gondolatokat, mémeket, információkat. Sokkal inkább tényeket és véleményeket különböztetnék meg, melyek közül az előbbit nevezném bárki által ellenőrizhető igazságnak, az utóbbit pedig minden esetben propagandának, bárki is legyen annak megfogalmazója. Valójában a fél életünk arról szól, hogy propagandát terjesztünk. A közösségi oldalakon igyekszünk önmagunk legjobb arcát mutatni. A társkereső platformokon pláne. Az állásinterjún megpróbáljuk elhitetni, hogy nálunk jobb jelöltet keresve sem találni. Mindezeket csupán azért nem illetjük a propaganda kifejezéssel, mert nem a politikáról szólnak és a célközönség sem feltétlenül széles. De természetét tekintve nincs lényegi különbség: szavainkat a privát szféránkban is tudatosan formáljuk, azzal a céllal, hogy a befogadót meggyőzzük, befolyásoljuk, magunk mellé állítsuk. Muszáj rögzíteni: aki a negatív csengésű PROPAGANDA szót használja, maga is propagandát folytat. Azt üzeni: az ellenfelem véleménye hamis, mesterkélt, illegitim, hiszen szembemegy az enyémmel... 

 

Bár korántsem lényegtelen, hogy mik hangzottak el az ominózus interjú során, a reakciók számomra sokkal beszédesebbek. Jómagam ezt a fajta hisztériás pánikot mindössze két világ kapcsán ismerem. Az egyik a vasfüggöny diktatúrája, amely elképesztő erővel dolgozott azon, hogy a nyugati "propagandát" (igen, az elvtársak akkor is így nevezték) távol tartsa a szocializmus emberétől. A másik a passzív-agresszív nők konfliktus-forgatókönyve: apró, mérgező tűszúrásokkal felheccelni a férfit, majd belé fojtani a szót. (Hiszen a férfi minden esetben gonosz, a nő pedig minden esetben áldozat, itt csak az egyik félnek van joga a szólásra...) A másik fél elnémítására irányuló attitűd mindig szégyenletes és a lehető legtávolabb áll a felnőttségtől, a liberalizmustól, az EU alapeszményétől. Ez a gyengék reakciója, akiknek vaj van a fejükön, ezért rettegnek meghallgatni a másik oldalt. Egészen döbbenetes, hogy ezt a kifejezetten visszataszító mentalitást - mely eleddig csupán a feministákat és a nyugati egyetemi szféra mimózáit jellemezte - a progresszív tábor már a nagypolitika szintjére is felemelte. Az emberek nem kaphatnak bárhonnan nyers információkat, hiszen még megfeküdné a gyomrukat. Majd mi szépen becsomagoljuk nekik... Egy normális világ nem így néz ki. Egy normális világban meg akarom ismerni Marx és Hitler gondolatait is. Egyszerűen azért, mert tudni szeretném, hogy ezek a sátáni figurák mely ponton hagyták el az értelem és a józanság ösvényét. (Hiszen mindkettőről tudom, hogy kifejezetten értelmesek voltak, s bizonyos kérdéseket messzemenően helyesen láttak.) Hasonló a helyzet Putyinnal is. Egy normális világban a CNN maga készítene riportot az orosz elnökkel, melyet azután számos kerekasztal beszélgetés során ki lehet elemezni, ízekre lehet szedni. Azonban a CNN - és az összes többi balos médium - ebben ellenérdekelt. Hiszen egy effajta analízisből simán kiderülhet, hogy az USA demokrata adminisztrációjának is van némi felelőssége az ügyben; hogy Zelenszkij sem szent; hogy az EU vezetése totálisan alkalmatlan idiótákból áll; s hogy talán Putyin sem annyira ördögi, mint ahogyan ezt az elmúlt két esztendőben tálalták. "Elég csak visszamenni és megnézni, mit mondott a mainstream média az első napon, amikor Oroszország megszállta Ukrajnát. Ez nagyrészt az érzelmi mérnöki munkájuk, az emberek nem értették, mi történik, de azt mondták nekünk, hogy csak rendben kell lennünk azzal, hogy dollármilliárdok mennek a tengerentúlra. Ezt nevezem én politikai kommentárnak, ők irányítják a gondolatainkat, de valójában nem férünk hozzá az igazsághoz." - ezek már Candace Owens, a Daily Wire műsorvezetőjének szavai. Sokat elárulnak elárulnak a nyugati média természetéről és jól magyarázzák a jelen pánikhangulatát.

 

A másik elnémítására való törekvésnek a legpusztítóbb velejárója az, hogy ily módon képtelenség békét kötni. Szijjártó Péter az elmúlt két év során minden megszólalásában elmondta: kommunikáció nélkül nincs tűzszünet. Ez elég evidens gondolat, ahogyan az is az, hogy a kommunikáció ellenzői a háború folytatásában érdekeltek. Egészen döbbenetes, hogy magas rangú politikusok és katonai vezetők Európa-szerte arról beszélnek, hogy háborúzni készülnek. Még nem most, de 2-3 év múlva... Tényleg komplett elmebetegek vezetik a világot? Tényleg ilyen felelőtlen barmok kezében az irányítás? Mire jó ez a teljesen őrült félelemkeltés? Egy felelős vezető erős és ütőképes hadsereget épít, de csak csendben, a háttérben, s kizárólag védelmi célból. Ezek a bohócok meg telekürtölik a világot, hogy háborúsdit terveznek... Putyin meg csak ül nyugodtan a fehér karosszékben, és látszik rajta, hogy a legkevésbé sem hat rá ez az erőtlen fenyegetőzés. Elmondja, amit mindig: ő nem akarja megtámadni sem Lengyelországot, sem a Baltikumot. Miért is állna érdekében? Egy nyugodt, de racionális pszichopatát látunk egy rakás hisztiző-fenyegetőző idegbeteggel szemben. És ők alakítják a világ sorsát...

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8318322697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.02.15. 10:37:25

@G. Nagy László: A rendszerváltók közül a legnagyobbat az SZDSZ hibázta, de okkal: féltek a kommunista rendszer által mosott agyú néptól, ezért nem akartak egy erős embert a megválasztott parlament " felé " rakni

Ma viszont - ebben az autoriter rendszerben - jól jönne a Fideszen kívül mindenkinek

Az mondanám, nálam a közvetlen elnökválasztás most a 3. legfontosabb pont

A saját pontjaim, ahhoz hogy felszámoljuk Orbán autokratikus rendszerét, sorrendben:

1. Új, arányos(abb) választási rendszert, amely a valós plurális demokrácia alapja! Valóban vegyük át a német választási rendszert, azaz - ha maradnak a listás és egyéni körzetek- akkor vonják ki az egyeni eredményeket és a listást egymásból
( A választói körzetek határát földrajzi alapon, számítógép jelölje ki, ne emberek; győzteskompenzáció eltörlése)

Amíg a választási rendszer az egypárti rezsim, az autokrácia hatalomban maradását segíti, szinte lehetetlen hatalmat váltani!!
Ezt kellene az ellenzéknek is megérteni, és folyamatosan támadni a rossz választási rendszert!

2. Bevezetni az európai médiatörvényt, azaz: teljes transzparencia legyen az állami költésekben, a kormánypropagandában, valamit összegszerűen korlátozni a kormány költéseit az önfényező propagandára
Európai, kötelezettségszegési eljárást kell indítani a " nemzeti konzultáció " hamis, lejárató állításai miatt
Kiemelten kezelni a putyini mintára meghozott " szuverenitási törvényt" , szintén eljárást érdemel ( ami már meg is indult )

3. Legyen közvetlen elnökválasztás. Az új köztársasági elnök vegye vissza az egyetemeket, mint legfontosabb első aktus

Az egyetemek fideszes magánalapítványi kézbe adása a magyar történelem egyik legnagyobb botránya!

Ez a 3 alapvető követelés!!!!!

Boldeone2 2024.02.15. 10:44:01

@GyMasa: Nos, az a réteg, akiknek ezek beszélnek, NEM igényli a logikus érvelést.
Nekik csak meg kell mondani, hogy miben hisznek a héten és azt fogják szajkózni..."

- Már megint hazudozol, mint a vízfolyás! Akik ott voltak Donáth Annával tegnap a várban, azok 70-80% - a fiatal, budapesti diplomás, vagy min. középvégzettségű ember volt

A "társadalmi selejt " a buszoztatott, autoritás nélküli, birkatömeg, az a Fidesz sajátja !!! Ők NEM igénylik a logikus érvelést!

Serény Vélemény 2024.02.15. 11:07:51

@Boldeone2: Nálad logikus érvelés: Magyarországon diktatúra van, ezért a diktatúrás párt legnépszerűbb vezetői soha nem mondanak le a népharag nyomására. De ha mégis lemondanak, akkor is diktatúra van. Bezzeg Németországban, Franciaországban, Hollandiában ha a népharag megnyilvánul egy miniszter ellen, és tömegek tüntetnek ellene - és nem tudják lemondatni, akkor demokrácia van, és nem diktatúra.

Serény Vélemény 2024.02.15. 11:09:51

@Boldeone2: A nulladik pont az lenne, hogy "megnyerjük a választásokat" .

DE ez nem megy, amiből látszik, hogy valójában te vagy antidemokratikus gondolkodásmóddal megverve.

Boldeone2 2024.02.15. 11:13:44

@Serény Vélemény: Nálad logikus érvelés: Magyarországon diktatúra van, ezért a diktatúrás párt legnépszerűbb vezetői soha nem mondanak le a népharag nyomására. De ha mégis lemondanak, akkor is diktatúra van."

- Teljesen LOGIKUS! Sztálin sem a népharag miatt mondott le vagy Hitler sem, hanem meghaltak!

A DIKTATÚRÁK TÖMEGBÁZISON működnek, mögöttük a monolit állammal

Boldeone2 2024.02.15. 11:16:25

@Serény Vélemény: Ha nem vetted volna észre, Németországban egyrészt KOALÍCIÓS KORMÁNY van, másrészt FOROG a politikai hatalom

Orbán örök darab. Ugyanúgy nem lehet leváltani, ahogy Puryint sem!

Boldeone2 2024.02.15. 11:19:36

@Serény Vélemény: Ez az, amit kimondott az EP elsöprő többsége, beleértve a fél jobboldalt:

hvg.hu/eurologus/20230330_Az_EP_ismet_a_valasztasi_autokracia_hibrid_rendszerenek_nevezte_Magyarorszagot

Akkor miről beszélünk?? Hogy nyerjen bárki más, mint Orbán?..

Serény Vélemény 2024.02.15. 11:19:42

@Boldeone2: "KOALÍCIÓS KORMÁNY van, másrészt FOROG a politikai hatalom"

Ja, véletlenül pont úgy perdül-fordul-forog, ahogy a globalistáknak és az amerikaiaknak jó, a németeknek meg a normálisoknak, meg az európaiaknak nem jó.

Serény Vélemény 2024.02.15. 11:20:51

@Boldeone2: "Hogy nyerjen bárki más, mint Orbán?"

Miért Orbán hogy nyert?

2024.02.15. 12:37:40

@Boldeone2:
a probléma nem az, hogy egy rendszer egypárti, hanem azt, hogy nincs többes jelölés.

tehát mondjuk a kedvenc momentumodban nincs szabad belépés és többes jelölés. nincsenek nyílt viták arról, hogy magyarország miféle liberalizmust akar. ezért ezekben a platformokban nem jelenhet meg se a nemzeti liberalizmus, se a libertárius keresztség. ami normalitást teremtene.

hanem a neoliberalizmus (antifasizmus) és az illiberalizmus (fasizmus) harcának írják el a politikát. ami persze megerősíti a fideszt. amelyik egységet mutat fel a sokféleséggel szemben. intellektuálisan mindkét tábor a nihil.

baalint1 2024.02.15. 14:29:53

Pl. attól propaganda a propaganda, hogy teljesen nyilvánvaló, tényekkel szembemenő hazugságokat adtok elő tényként, arra számítva, hogy a befogadó közönség nem fogja ellenőrízni annak az igazságtartalmát, éw tényként fogadja el.

Ezt csináltátok ti kommunisták 40 évig, meg ezt csináljátok most az Orbán rendszerben is.

baalint1 2024.02.15. 14:34:47

@G. Nagy László:
Azért ritka gusztustalan egy éreg vagy. Egs szintre emeled azt, ha melegek szerepelhetnek 18 éven aluliaknak szóló tartalomban, és gyerekvédelemnek hazudod enne hatósági tiltását, azzal mikor szándékosan megpróbálnak eltussolni pedofil bűncselekményeket, illetve felmentik az eltussolót, remélve azt, hogy nem buknak le. És amikor lebuknak, akkor még őket próbálod erkölcsi fölényben feltűntetni, a szemét ellenzékkel szemben. Brutális,hogy micsoda aljas geci emberek léteznek, mint te.

Viszont végre megfejtettem a talányt, hogy te tudatlan lennél, vag rosszindulatú, melyik miatt támogatod a komcsi politikát. Ez alapján egyértelmű, hogy végtelenül rosszindulatú.

baalint1 2024.02.15. 14:50:44

@G. Nagy László:
Tipikus példa a propagandára, hogy úgy írsz le valamit, hogy ezt mindenki tudja, nyilvánvaló, stb. aztán bedobsz egy hazugságot,mely szerint a Fidesznek fontos a gyerekvédelem. Aztán összemosod az lmbtq ellenességet a gyerekvédelemmel, ezután szarházonak nevezed azokat, akik tényleg gyerekvédelmi kérdésben robbantottak botrányt.

Tankömyvi példája lehetne a propagandának, mert onnantól kezdve, hogy úgy adod elő, mint ami mindenkinek nyilvánvaló, ténynek adsz elő valamit, ami legfeljebb vélemény lehtne, de mint véleményt sem tudod tényként alátámasztani, sőt az elmúlt hét eseményei alapján pont az ellenkezőjét támasztják alá a tények.

baalint1 2024.02.15. 15:13:08

Egyébként ugyanaz van, mint minden másban. Nemzeti maszlag, aztán mikor hazafiként kellett volna kiállni 2022-ben, a nyílt hazaárulást választottátok. Jobboldaliság, aztán simán állaosítottátok a magánnyugdíjpénztárakat, közműveket, hatósági árakat vezettetek be. Gyerekvédelem dumában, aztán pedofilokat rejtegettek. Gyűlőlet a melegek ellen, aztán az egyik belső körbeli politikus lebukik hogy meleg orgián volt járvány idején.

Szimbolikusnak tűnnek ezek,nbár a hazaárulásotok és az államosítások nem az, de a lényeg, hogy nem, bemondásra nem megy, attól hogy keresztény, konzervatív, jobboldali, gyerekvédő, hazafi, demokrata, vagy bármely jelzőkkel illetitek magatkat, attól még a tettek számítanak, amikben az ellenkezőjét látjuk.

alöksz róz 2024.02.15. 15:33:26

@Serény Vélemény: bizony hogy azt mondom.
ez mi: beépítettek az amerikaik ügynököket a novákhoz hogy jól megtévesztve őt kegyelmet adjon egy pedofil bűntársának, hogy aztán ezzel megbuktassák orbánt.

alöksz róz 2024.02.15. 15:34:28

@Serény Vélemény: vagy az mi az a nagy hőbörgés most jobboldalról mindenkire, mi indokolja

alöksz róz 2024.02.15. 15:40:17

@GyMasa: "Ugyanis, ma, Magyarországon a kormányváltásnak pont az ellenzék a legnagyobb akadálya." - meg a fideszes szavazók, akiknek minden jól van úgy, és a legnagyobb faszságokról is meggyőzik magukat, hogy a másik még rosszabbat csinálna. és nekik mindenki a másik.

és nyilván "az ellenzék" is tele vannak megvett emberekkel meg trollokkal.

baalint1 2024.02.15. 15:50:41

@Serény Vélemény:
Ez a globalistázás ugyanaz a mantra, mint mikor mocskos imperialista nyugatoztatok, semmit sem változtatok, kommunista patkányok.

Wildhunt 2024.02.15. 16:43:30

@Boldeone2: tudnám javasolni normális program létrehozását, a woke-tól való határozott elhatárolódást, határon túliak támogatását, egyházak szapulásának kerülését, nemzeti szuverenitás hangsúlyozását, munkajog unióval és multikkal szembeni képviseletét (protekcionizmus), bankszektor szabályozását, bürokrácia csökkenését, nemzeti érzelmek és a nemzet egységének hangsúlyozását. Mindezt mindenféle hülye demagógia (kit fogtok lecsukni, vagyonelkobzás, turulszentország) kerülésével.
Így.

Wildhunt 2024.02.15. 16:44:28

@alöksz róz: ilyet hol lehet olvasni? Szórakoztatónak tűnik.

Wildhunt 2024.02.15. 16:45:30

@alöksz róz: a másik még rosszabbat csinálna

Ezt egész pontosan a másik hangsúlyozza.

alöksz róz 2024.02.15. 17:02:56

@Wildhunt: pl. birca blog kommentmező, hol másutt :-)

alöksz róz 2024.02.15. 17:03:41

@Wildhunt: amelyik meg nem, az nyilván csak megtévesztés

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:08:26

@G. Nagy László: ne akarrd már pont te megmodnani ki a tisztességes lacika?

emlékeszel amikor próbáltam elmagyarázni a szellemi fogyatékos funkcionális analfabéta fajtádnak, hogy mit jelent az a hihetetlenül komplex szó, hogy "ideológia"?

nagyon tisztességes volt hogy elkezdtél gátlástalanul hazudozni és utána 16x kitiltottál.

micsoda pezsgő kulturális élet van a sárgaházban, hogy alap szavakon vitatkoznak itt!

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:11:17

@Boldeone2: nekem tetszett varga judit órájáról a hír, amikor rezsicsökkentet csülköt vett a hentesnél, és rámutat a rezsicsökkentett húsra, kezén a 2 milliós órával.

szürreális a fidesz propaganda

és ezt beszopják a szellemi fogyatékosok

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:13:12

@G. Nagy László: hát mégis hogy lehet sminkszoba nélkül valaki köztársasági aláírótoll? méltatlan anyagi támadások a molylepke ellen.

Glokta 2024.02.15. 17:22:35

@Wildhunt: nem hiszem hogy ez segítene. A 14'-es LMP közel volt ahhoz amit javasolsz, és 5%-ot kaptak.

Csak egy példa: határontúli magyarok talán 2 listás helyet adnak és ha a 2014'-es Jobbik csak a szavazataik 2%-át szerezte meg, akkor nem látom hogyan tudna bármilyen ellenzéki formáció 10%-nál többet.
Ráadásul a magyarok jelentős része sajnos utálja vagy lenézi a határon túliakat, a 2004-es népszavazás eredménye elég jó bizonyítéka volt ennek. Az ellenzéki politikusok hivatalos álláspontja most is 'jobbra' van az átlag ellenzéki szavazóétól a témában.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:31:01

@GyMasa:

"minél előbb megfékezze ennek a műbalhénak a habzását."

anyádat nem szidták még?
és te miért vagy szellemi fogyatékos? tényleg érdekel, vgy ez nem autizmus, hanem gátlástalan romlottság?

"Tegyöük fel, hogy ez az eset "műfelháborított" 5000 ellenzékit. "

meg a fideszesek felét. hát te még a söpredékeknél is a söpredékek söpredékének számítasz. nem gáz?

"Így, viszont, hogy lemondtak, egyszerűen nincs miről beszélni"

tehát akkor vargajudit annyir ostoba, hogy a kormány nevében, a kormány igazságügyi minisztereként nem kéri ki a felettese véleményét hanem csak aláírja nélküle?

nincs miről beszélni, mert minden rendben van itthon a gyerekekkel? megoldódott minden probléma a lemondással?
ki mondta nováknak hogy fel kell menteni, miközben varga judit ellenezte, erre lesz válasz fogyi?

az orbán-család nagy barátja a fickó, de sebaj, nem érdekes, mi?

"egy despota, és nem monnyik le, pedig a napnál is világosabb, hogy egy képmutató, hiszen itt bort ptédikál ,de közben vizet iszik!"

a nemzeti konzultáció megvan csöpi? megszavazta a szankciókat, meg az ukrán hitelt is, de hogy szavaztatok a konzultációba nróla te félvilági hülye?
az összes értelmi fogyatékos a fideszben van ?

" évekkel ezelőtt ez már volt kérdés és akkor nem támogatták a közvetlen választást."

mármint a fidesz és az szdsz nem támogatta te ostoba balfasz.

"amint orbán bejelentené, hogy akkor Júniusban lesz még egy közvetlen köztársaságielnök-választás, majd jönne egy újabb "követelés"."

mert gondolod hogy nem cselezne a jelöltállítással?

nemcsak a tanárbérekért tüntettek KEZDETTŐL FOGVA te fogyatékos balfasz.

Boldeone2 2024.02.15. 17:33:53

@Wildhunt: Én nem kormányprogramot akartam írni, csak egy rendszerváltás minimális feltételeit

A kiindulópont a plurális demokratikus rendszer feltételinek megteremtése. Amit Orbánék mondanak a politikai rendszerről, az eufemizmus: " vezérdemokrácia" "illiberális demokrácia " , de jól jelzi, hogy miről szól ez az egész..

Illiberális demokrácia " - önmagában egy oximoron kifejezés, mert a modern demokrácia a liberális, mindig...
Egy újságírói jelzős szerkezetet vettek át Fareed Zakariától

Tehát: először legyen egy legitim, plurális politikai rendszer és a többi dologról, hogy milyen jövőt akarunk, majd utána beszélgessünk!

Orbánt én majdnem Putyinnal teszem egy szintre, azaz: nem fogadom el a hatalmát legitimnek. Ez egy tisztán putyni rendszer, csak nagyobb erőszak nélkül. Ennyi pozitívumot tudok mondani Orbánról, bár az EU- n kívül nem tudjuk mit tenne...
.
A fő gond az, hogy Orbán semennyire sem jó ember és nem ez jó dolog... De, még a jóság jeleit sem mutatja...

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:34:56

@G. Nagy László: "egy felesleges aktus volna a közvetlen elnökválasztás. Ugyanúgy a Fidesz jelöltje nyerne."

mert sikerülne találni megint valami pedofilt?

a fideszes matematika, hogy 40% nálatok kétharmad, ne reményked a fideszes jelöltedben most, főleg úgy, hogy a fideszesek fele is elítéli a pedofilsegítőt. a másik fele meg vagy retardált, vagy korrupt darab szar. de ne vedd személyeskedésnek lacika.

Bayaz 2024.02.15. 17:35:54

@baalint1: "Jobboldaliság, aztán simán állaosítottátok a magánnyugdíjpénztárakat, közműveket, hatósági árakat vezettetek be."
Mikor mondta Orbán, hogy ő piaci fundamentalista? Mert nekem úgy rémlik, hogy már 2010 előtt is egy vegyes gazdaságot akart és kritizálta az extrém privatizációt.

"Gyerekvédelem dumában, aztán pedofilokat rejtegettek."
Miről beszélsz?

"Gyűlőlet a melegek ellen, aztán az egyik belső körbeli politikus lebukik hogy meleg orgián volt járvány idején."
Hogyan gyűlölködött Szájer a melegek ellen? Egyáltalán, miféle 'gyűlöletkeltés' történt a melegek ellen 2010 és 20 közt (mert Szájer 2020-ban bukott le)?

A Fidesz népszerűségének meg az a kulcsa, hogy rendbetették a vidéket: g7.hu/elet/20240206/eszak-borsodban-valik-igazan-lathatova-a-fidesz-sikerenek-egyik-fontos-osszetevoje/
A balos ellenzék és média rendszeresen ellenezte és próbálta nevetségessé tenni a Fidesz munkapárti és családpárti intézkedéseit, szóval ezek után nem fognak a helyiek hinni egy fővárosi libsinek, hogy ő majd jobbá teszi az életüket.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:37:39

@Serény Vélemény:

"Pénze meg csak a fidesznek van,"

és honnan van pénze hülyegyerek? ja vargajudit férje megmondta.

bájos hogy azt hiszed csak sok pénzből lehet kampányolni, tudod a köztévé nemcsak arra való ám, hogy milliárdokból propagandát égessünk el rá

Boldeone2 2024.02.15. 17:40:50

@Glokta: Arról van szó, hogy sok ember úgy gondolja: "kibicnek semmi sem drága" azaz: a határon túlról ne szóljanak már bele az életünkbe!

Jöjjön ide, lakjon és dolgozzon itt, oké. Másképp ne

Lényegében 100 éve elszakadtak az anyaországtól, totál más a mentalitás.

Ott van pl a Csíki sörös milliárdos, akit a magyar kormány által adott közpénzekből lett milliárdos. Erre mondja az " átlag lakótelepi": " A lófax a seggükbe !"

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.15. 17:42:45

@GyMasa: hát de az nem titkosszolgálati akció te nagyon hülye.

de jó lenne már valami telefonbeszélgetés már a "CIA-tól"

de felőlem a ruszkik is hozhatják , úgyis telerakta az országot velük a nagyon hazafi 3x-osan is áruló orbán.

alöksz róz 2024.02.15. 17:59:11

@Glokta: irdatlan nagy faszságokat kell elkezdeni felelőtlenül ígérgetni, amivel mindenki biztosan jól jár. csak így lehet.

GyMasa 2024.02.15. 18:00:44

@alöksz róz:
" meg a fideszes szavazók, akiknek minden jól van úgy, és a legnagyobb faszságokról is meggyőzik magukat, hogy a másik még rosszabbat csinálna. és nekik mindenki a másik."
Igen, meg azokkal a fideszes szavazókkal, akik mondjuk tudnak számolni, és elég idősek ahhoz, hogy még emlékezzenek rá, milyen faja is volt, jólképzett mérnökként, 40+%-os szja-t fizetni, mert ugye mi voltunk a "gazdagok"...
De javaslom, hogy a mai bruttó fizetésedet írd be egy 2010-es nettóbér kalkulátorba.
Aztán a számot, amit az kiköp, hasonlítsd össze azzal a nettóval, ami minden hónapban a számládra érkezik.

"és nyilván "az ellenzék" is tele vannak megvett emberekkel meg trollokkal."
EZ semmire nem mentség!
Sőt, még szánalmasabbá teszi az egészet!

alöksz róz 2024.02.15. 18:01:18

@alöksz róz: mindent meg kell duplázni.
kivéve az adókat, azokat felezni.

alöksz róz 2024.02.15. 18:02:19

@GyMasa: "De javaslom, hogy a mai bruttó fizetésedet írd be egy 2010-es nettóbér kalkulátorba." - miért tennék ilyen ostobaságot?

GyMasa 2024.02.15. 18:04:11

@Glokta:
"akkor nem látom hogyan tudna bármilyen ellenzéki formáció 10%-nál többet."
Kitartó, kemény munkával, és a teljes ellenzéki összefogástól való merev elzárkózásssal!

"Ráadásul a magyarok jelentős része sajnos utálja vagy lenézi a határon túliakat, a 2004-es népszavazás eredménye elég jó bizonyítéka volt ennek. Az ellenzéki politikusok hivatalos álláspontja most is 'jobbra' van az átlag ellenzéki szavazóétól a témában. "
Ezt nem tudom, nyilván nem istaníteni kell őket, de úgy gondolom, hogy a gyurcsány féle "15 millió román" sem egy jó megoldás.
Szerintem, ha az ország megengedheti magának, hogy segítse a határon túliakat, akkor erkölcsi kötelessége azt meg is tenni.

Boldeone2 2024.02.15. 18:08:17

@Bayaz: Elolvastam az általad linkelt cikket. Vannak benne féligazságok. A kérdés csak az, hogy miért növekedett az életszínvonal: a gazdaság természetes állapota a növekedés, amíg nem jöttek válságok, addig egész Közép- Európa prosperált, tehát valószínű a szlovák oldalon is jobban élnek a cigányok; vagy csak a magyar kormány miatt élnek jobban . Ez utóbbit alig hiszem...

A legutolsó mondatokban van egy érdekes konklúzió:

"Fidesz dominanciája valóban egyre erősebb a romák között, és az is kimutatható, hogy a szegényebb településeken a kormánypárt rendre jobb eredményt ért el. Az iskolázottság szintje szintén kimutathatóan fordítottan arányos a Fideszre való szavazási hajlammal"

De való igaz: az ellenzék mindig a fővárosra koncentrált, vidékre kevésbé.. Az okoba most nem mennék bele...

alöksz róz 2024.02.15. 18:15:55

@Boldeone2: az iskolázottság szintje a cigányokkal függ össze.
nincs köze az iskolázatlanságnak h egyre erősebb a fidesz dominanciája a cigányok között, hanem a cigányságukhoz van köze.

alöksz róz 2024.02.15. 18:17:29

@GyMasa: "Szerintem, ha az ország megengedheti magának, hogy segítse a határon túliakat, akkor erkölcsi kötelessége azt meg is tenni." - erdélybe jobban élnek a magyarok, mint kelet-magyarországon. mégis erdélybe mennek a sokmillárdok.

GyMasa 2024.02.15. 18:18:32

@Tesz vesz XVI.:
"anyádat nem szidták még?"
Anyám már nem él, te fasz!
Befogd a pofádat vele kapcsolatban!
Értem!

"meg a fideszesek felét. hát te még a söpredékeknél is a söpredékek söpredékének számítasz. nem gáz?"
Jaja, hány fideszes is ment ki tüntetni?
Megint jössz itt a légbőlkapott számaiddal, te idióta!
A "fideszesek fele" az olyan 1,5 millió ember, te szerencsétlen!
Annyian biztosan nem mentek ki tüntetni...
Neked nem gáz, hogy egy óvodás értelmi szinvonalán állsz, felnőtt létedre?

"tehát akkor vargajudit annyir ostoba, hogy a kormány nevében, a kormány igazságügyi minisztereként nem kéri ki a felettese véleményét hanem csak aláírja nélküle?"
Látod, ezzel jár,ha nem olvasol utána a dolgoknak...
Varga nem támogatta a kegyelmi kérvényt.
Ettől függetlenül Novák aláírta, mert az Ő döntési jogköre.
Varga pont annyit tudott teni, hogy nem támogatta. Vétójoga nincs, szóval, ő mindent megtett azért, hogy az ember ne kapjon kegyelmet.

"nincs miről beszélni, mert minden rendben van itthon a gyerekekkel? megoldódott minden probléma a lemondással?
ki mondta nováknak hogy fel kell menteni, miközben varga judit ellenezte, erre lesz válasz fogyi?"
Nem felmentették, hanem kegyelmet kapott..

"az orbán-család nagy barátja a fickó, de sebaj, nem érdekes, mi?"
Én úgy olvastam, hogy nem az.
Őn úgy olvastam, hogy a református közösségnek volt oszlopos tagja.

"a nemzeti konzultáció megvan csöpi? megszavazta a szankciókat, meg az ukrán hitelt is, de hogy szavaztatok a konzultációba nróla te félvilági hülye?
az összes értelmi fogyatékos a fideszben van ?"
Jaja, kivéve azokat, amiknek közvetlen és azonnali, katasztrófális hatása lett volna am agyar gazdaságra.
Persze, most ugatsz itt, de, amikor vétózik, akkor meg azért járatod azt az ostoba szádat, hogy meg kellene szavaznia, mert "egy EU vagyunk" vagy akármi.
Ezen a szerencsétlen nyuszikán megint nincs sapka.

"mármint a fidesz és az szdsz nem támogatta te ostoba balfasz."
Nem, az ellenzén SEM támogatta.

"mert gondolod hogy nem cselezne a jelöltállítással?"
Mi a fenéért kellene "cseleznie"???
Ha mégis a nép választana, akkor a fidesz állíthatna egy jelöltet, vagy 10-et vagy százat is, meg az ellenzék is.
Aztán a nép meg választ.
Hol a tökömbe' lehet itt "cselezni"???
Ne legyél már ennyire agyatlan...

"nemcsak a tanárbérekért tüntettek KEZDETTŐL FOGVA te fogyatékos balfasz. "
Jaja, tudom, hanem volt ott az a megoldás, miszerint szar a magyar oktatás, szóval, az a megoldásotok, hogy legyen még kevesebb oktatás!
Ráadásul, szeintem az összes érettségi és felvételi tárgyból nem szabadna semmiféle szabadságot meg eltérést engedélyezni a tananyagtól, mert az rontaná a gyereke esélyegyenlőségét az érettségin meg a felvételin.

alöksz róz 2024.02.15. 18:22:00

@GyMasa: "milyen faja is volt, jólképzett mérnökként" - most má jobban keresnek itt, mint norvégiába, a világ egyik leggazdagabb országába, jogos is lenne a magasabb adó :D

GyMasa 2024.02.15. 18:24:08

@Tesz vesz XVI.:
" hát de az nem titkosszolgálati akció te nagyon hülye."
Nem, az egy teljesen nyílt beavatkozás Magyarország belügyeibe az USA részéről, mert, ha nem tudnád az USA nagykövete - hihetelen módon - az USA-t képviseli!
Tehát, minden/bármi amit tesz, az olyan, mintha az USA tenné.
(nem mellesleg, ha a Washingtoni magar nagykövet csinálná ezt már régen ki lett volna utasítva az USAból.

"de jó lenne már valami telefonbeszélgetés már a "CIA-tól""
Minek?
Teljesen nyilvánvaló volt, hogy az USA keze benne volt az ellenzék tolásában!
Ezt én mér fél évvel a választások előtt gyanítottan és hangot is adtam neki.
Azóta bebizonyosodott, hogy így volt.

"de felőlem a ruszkik is hozhatják , úgyis telerakta az országot velük a nagyon hazafi 3x-osan is áruló orbán. "
Mit hozhatnak?

2024.02.15. 18:26:40

@alöksz róz:
persze ez szimplán faji, vallási kérdés. nekem van egy ismerősöm, aki katolikus iskolában tanít cigányokat, és kirakták a tablóra a pápát, az esztergomi érseket és a megyéspüspököt a tablóra. majd a gyerekek azt kérdezték, hogy melyik a vezér. a fehér, a piros, vagy lila ruhás. egy. nem kell sok. a cigányság törzsi tudatában nincs hierarchia. egész pontosan ezek nem a cigányok, hanem a feketék. hám fiai.

GyMasa 2024.02.15. 18:28:35

@alöksz róz:
AZért, hogy lássad, hogy mennyive jobban jársz MA, mint anno.
DE, ugye azért nem akarod megtenni, mert kiderülne, hogy csak a szád jár...
(Ezen már Birca blogján túlestünk és ott is beégtél vele. Akkor 300 bruttó után 114500 volt a nettó, ma egy 27 év alattinak és egy 3 gyerekes anyának 244500 a netto, a többieknek meg 199500. Tehát csak az szja változás miatt majdnem 2x annyit vihetsz haza, még akkor is, ha gyerektelen 28+-os vagy)

2024.02.15. 18:30:35

van egy rakás fekete és az követi az egyik feketét. orbánt is a feketék fogják leváltani. az nem váltógazdaság lesz. le lesz váltva. kő kövön nem marad. az a kultúra.

ezzel csak az a probléma, hogy mindezt a "fehér faj" törzsi tudataként állítják be. annak egy része individualista, egy másik része kollektivista. a fehér kultúrának része a kollektivizmus is éjszakon és keleten.

GyMasa 2024.02.15. 18:31:06

@alöksz róz:
SZakadj már le erről a témáról, te szerencsétlen proletár!
Attól, hogy belőled hiányzik az ambíció még nem mindenki olyan, mint te.

Boldeone2 2024.02.15. 18:31:06

@GyMasa: Varga nem támogatta a kegyelmi kérvényt.
Ettől függetlenül Novák aláírta, mert az Ő döntési jogköre.
Varga pont annyit tudott teni, hogy nem támogatta. Vétójoga nincs, szóval, ő mindent megtett azért, hogy az ember ne kapjon kegyelmet."

- Ezt nem jól tudod. Az igazságügyi miniszternek ellen kell jegyezni az elnöki határozatot, úgy válik érvényessé

2024.02.15. 18:31:37

@GyMasa:
oké, csak mondjuk mennyi egy lakástörlesztőrészlet most és akkor mennyi volt?

2024.02.15. 18:40:08

@GyMasa:
debrecenben egy 45 éves 45 négyzetmérteres lakótelepi panel lakás 45 millió forint. és ehhez képest az átlagosan havi 450 ezer forintos nettó munkabér (nincs annyi) is elég kevésnek tűnik egy családalapításra kevéssé alkalmas használt lakásért cserébe. 100 havi munkabér.

és erre azt mondják, hogy németországban is ez van. az átlag képtelen saját lakást venni. akkor valami nagyon el van hibázva ha a 21. században egy átlagos házaspár nem vehet meg könnyedén egy lakást, mert olyan magas a törlesztő részlet, hogy a kilakoltatás réme fenyeget akkor ha az egyik átmenetileg elveszti a munkáját. vagy eselteg csődbe megy a vállalkozása.

ha ezt nem tudja a kapitalizmus megoldani, akkor a szocialista, vagy az agrárszocialista megoldásokat kellene visszavezetni. lehet, hogy ebből nem lesznek dúsgazdag építési vállalkozások, akik maxi dubajt építenek és nem lesznek nagybirtokosok. ennek lehet, hogy ez az ára. bitang úri rendet lenyomja egy újabb kádár.

Boldeone2 2024.02.15. 18:43:03

@GyMasa: Teljesen nyilvánvaló volt, hogy az USA keze benne volt az ellenzék tolásában!
Ezt én mér fél évvel a választások előtt gyanítottan és hangot is adtam neki.
Azóta bebizonyosodott, hogy így volt"

- Az " USA keze" nem volt benne, hanem egy amerikai gyökerű, de globális civil szervezeté, amely fő célja:

"Across the world, autocrats, dictators and anti-democratic forces are laying siege to democracy. These forces are helping anti-democratic rulers tighten their grips on power by ending the rule of law, hijacking the media, rigging the courts"

Tehát fontos szerepe van a demokratikus pártok és civil szervezetek segítésében, mert az ellenség közös: az elnyomó rezsimek elleni küzdelemben Magyarország kiemelt

2024.02.15. 18:47:59

@GyMasa:
orbánt a republikánusok egy része tolja, illetve trump elnök. az is legitim? vagy az is tiltott külföldi beavatkozás.

Boldeone2 2024.02.15. 18:48:38

@cvsvrs: akkor valami nagyon el van hibázva ha a 21. században egy átlagos házaspár nem vehet meg könnyedén egy lakást"

- Ebben van az elhibázott családpolitika is. Orbánék hülyeségei fűtik az ingatlanpiacot is

Most pedig jönnek a migránsok! A Debrecen, Sámsoni úton kiadtak egy házat 11 kínainak. Ezzel a tulaj havi kb 1 milliót keres...
Elég jó nem?

Persze hogy mennek az ingatlanárak... Ez az új világ! Akinek jó volt eddig, annak ezután is jó lesz...

2024.02.15. 19:03:31

@Boldeone2:
csakhogy erre a dk-nak sincs válasza, legfeljebb az, hogy emeljék a szocpolt a cigóknak, és a momentumnak se. legfeljebb annyi, hogy szivárványosok is kapjanak ingyen uszodabérletet.

GyMasa 2024.02.15. 19:07:49

@cvsvrs:
A lakástörlesztő az annyi lesz, amennyire a banknál beállítod, a futamidő függvényében.
Ráadásul, akkoriban a 300 bruttó egy jó fizetésnek minősült, ma meg a minimálbér alig 1,5x-ese. Aki akkor 300-at keresett, az most simán a dupláját kapja.

GyMasa 2024.02.15. 19:12:43

@cvsvrs:
"debrecenben egy 45 éves 45 négyzetmérteres lakótelepi panel lakás 45 millió forint. és ehhez képest az átlagosan havi 450 ezer forintos nettó munkabér (nincs annyi) is elég kevésnek tűnik egy családalapításra kevéssé alkalmas használt lakásért cserébe. 100 havi munkabér."
Nos, az egyáltalán nem tűnik olyan rossznak, ha egy áltagjövedelemből meg tudsz venni egy közepes lakást.
UGyanez a példa az itteni viszonyokra úgy néz ki, hogy egy ekkora lakás olyan 550 000 EUR, nem túl előkelő helyen, az átlagbér 2500 EUR, így 220 hónap jön ki.
SZóval, szerintem az nem olyan rossz...

"és erre azt mondják, hogy németországban is ez van. az átlag képtelen saját lakást venni. akkor valami nagyon el van hibázva ha a 21. században egy átlagos házaspár nem vehet meg könnyedén egy lakást, mert olyan magas a törlesztő részlet, hogy a kilakoltatás réme fenyeget akkor ha az egyik átmenetileg elveszti a munkáját. vagy eselteg csődbe megy a vállalkozása."
Lásd fentebb!

"ha ezt nem tudja a kapitalizmus megoldani, akkor a szocialista, vagy az agrárszocialista megoldásokat kellene visszavezetni. lehet, hogy ebből nem lesznek dúsgazdag építési vállalkozások, akik maxi dubajt építenek és nem lesznek nagybirtokosok. ennek lehet, hogy ez az ára. bitang úri rendet lenyomja egy újabb kádár. "
Szerintem ezt nem a "kapitalizmusnak" kell megoldania!
Sőt, a kommunizmus sem tudta ezt megoldani, hiszen hol van már a kommunista rendszer?
Összerogyott, hiszen fenntarthatatlan volt...
Majd, ha mutatsz egy rendszert, ami megoldja a problémákat ÉS 200 év múlva is ugyanúgy működik, akkor figyelni fogok.

GyMasa 2024.02.15. 19:14:11

@cvsvrs:
"orbánt a republikánusok egy része tolja, illetve trump elnök. az is legitim? vagy az is tiltott külföldi beavatkozás. "
Miért, pénzelik Orbánt?
Ha igen, akkor az.
Ha nem, akkor csak véleménnyilvánítás.
Pont ugyanaz, mint, amikor mondjuk Verhofstatt azt mondja, hogy orbán nem jó vezetője az országnak.

grundigg 2024.02.15. 19:21:28

@GyMasa: "Akkor 300 bruttó után 114500 volt a nettó, ma egy 27 év alattinak és egy 3 gyerekes anyának 244500 a netto, a többieknek meg 199500. Tehát csak az szja változás miatt majdnem 2x annyit vihetsz haza, még akkor is, ha gyerektelen 28+-os vagy)"

Hát én három bérkalkulátorba is beütöttem 2010-re a bruttó 300.000 forintot, és mindhárom 185.490 forintot adott ki. Volt ott egyébként 114.500 is, csak az nem a nettó bér, hanem a munkavállalói levonás.

És ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem voltak kedvező változások az szja-ban.

2024.02.15. 19:23:52

ehhez a szocialista állami (megyei) építőipari vállalatokat kellene visszavezetni, szocialista szövekezeti rendszert, termelő, feldolgozó, értékesítési szövetkezeteket (háztáji birtokokkal), ami a mezővárosokban a többség számára legalább kiegészítő jövedelmet biztosít, takarékszövetkezetet, lakásszövetkezet.

a szociális intézkedések mögé rakni a szocialista árutermelést. aztán persze, hogy az nem lesz a legjobb. a domus áruházban az kapható, ami a kispolgári léthez szükséges. az azonban elérhető a társadalom döntő többsége számára. ezek a szocializmus vívmányai.

temérdek dácia mögött az országban a tócóvölgy az első és utolsó szocialista lakópark.
scontent.fbud6-3.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/278486958_5409787779045793_7646104885265276324_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=q60Grx3Iox4AX8nNUEI&_nc_ht=scontent.fbud6-3.fna&oh=00_AfBmEvY0H6qq1p4SYOiHKCSkGEmsqqOMFHffTHV6gKOGbQ&oe=65D3E6B4
azt már nem központi tervutasításra épült, hanem a reformok keretében valamelyik magán mérnöki iroda tervezte.

legyenek magán mérnöki irodák. ezek megtervezik a lakóparkot. és aztán az állami (megyei) építőipari vállalatok kivitelezik. és amelyik állami (megyei) válallat és annak szocialista brigádja több megrendelést kap az kapjon magasabb bért, amelyik kevesebb az pedig kevesebbet. a szocialista munkaverseny a reformokkal. teljesítmény alapú bérezéssel. társadalmi tulajdonlással. a késő kádár kort kell visszavezetni.

a nép orbán és gyurcsány helyére kádár jánost akarja visszahozni a belpolitikában, a külpolitikában pedig horthy miklóst. aztán lehet, hogy nem, különösen vidéken. nekem így tűnik. leszámítva a főváros belső kerületeit, ahol meg az van, hogy csak azt ne. mert a szocialista alapakból, vagy kiindulási pontból se tűnik úgy, hogy budapest nyugati vagy keleti mintára világváros lenne. úgy nem nagyon lehet se moszkva, se new york.

2024.02.15. 19:27:28

@GyMasa:
a tisztességtelen, és rendesen kampányfinanszírozás a rogán-habony művek is. azt le kell bontani és a fideszben is be kellene látni, hogy annak egy konszolidált rendszerben helye nincs. és úgy lehet kipaterolni a guruló dollárokat nyilvános kampányszámlákkal.

Wildhunt 2024.02.15. 19:34:17

@Glokta: talán ha a Jobbik nem haverkodik össze a szvobodával, több ottani szavazatot kap.

Wildhunt 2024.02.15. 19:35:30

@Glokta: az LMP eléggé elásta magát akkor a drogliberalizációval.

2024.02.15. 19:37:10

@GyMasa:
június 9-én ep választás lesz. ki kerüljön be az európai szenátusba. ez európai tanácsba és a bizottságba. válasszuk meg követlen, hogy ki legyen a többség főtancsos (kancellár) és a kisebbségi főbiztos (komisszár). a kormányzó elnök és helyettese. akik vezeti a kormánypárti (néppárti) és az ellenzéki (szocdem, libdem, ker. konz. dem) delegációt.

ennek a legitimitását nehéz kétségbe vonni. különösen akkor ha a rendszerben a párton kívüliek is helyet kaphatnak. és az ep bejutáshoz nem feltétlen kell listát állítani. elegendő az is, hogy a vármegyében a pártosokat megverik a párton kívüliek alkotta helyi egyesület. hajdúvárosok többségét képviseli egy válaszottt ispán. és a kisebbséget a vicispán. kuruckodás. alternative für ungarn.

csak ez esetben tönkrevernék orbánt és gyurcsányt.

2024.02.15. 19:41:27

akármilyen korrekt rendszerben, amit nem a közvéleménykutatók pillanatnyi mérései alapján eldöntve hoznak bukna orbán és gyurcsány. és ezért kell fenntartani ezt a dichotómiát. minden áron. különben a politikai rendszer egésze csuklik össze. úgy, hogy előbb valamilyen nagykoalíció jut hatalomra, aztán az se tud mit csinálni. és persze a szocializmus visszavezetése is kényszerpálya. csak egyszerűen nem lesz jobb. már most is úgy működik az eu, mint a kgst. ezért kellenek a reformok. majdnem ugyanaz, mint kádár idején.

alöksz róz 2024.02.15. 19:50:08

@GyMasa: "Akkor 300 bruttó után 114500 volt a nettó" - már mondtam a múltkor is, hogy totál téves számokat használsz.
1. beírtam a 2010-esbe, 185490. a 2009-esbe 169500.
2. ne a mostani legalacsonyabb bérekhez rakjad már a sávhatárt...
3. 40+%-os szja-t soha a büdös életbe nem fizettél. és nem is fizethettél, mert sávonként lépett életbe.

na. ennyi eszed van.

alöksz róz 2024.02.15. 19:53:23

@GyMasa: hát nem tudom, annyi ambíció azért van bennem, hogy nem dolgoznék szakmunkásbérért több nyelvet beszélő jól képzett mérnökként 20 év tapasztalattal :D

2024.02.15. 19:59:20

@alöksz róz:
a nettó reálbérek nőttek. csakhogy az áfa is növekedett és a lakhatás költségei is emelkedtek. és összességében nem lett sokkal jobb csak annyival, amennyivel máshol is, mert szinte mindenkinek a zsebében van olcsó androidos telefon, ami 10-ben még nem nagyon volt, de nem orbán vagy gyurcsány miatt. orbánnal nincs se csőd, se csoda.

a probléma az, hogy a közszolgáltatások szintje esik vissza. és egyébként meg ázsiai vendégmunkásokra alapozott kínai tőkeimport egy baromságnak tűnik, különösen akkor hogy az elektromobilitáshoz hiányzik a nyersanyag és az energiahordozó. és azon kívül, hogy lesz egy zöld fordulat semmiféle elképzelés nincsen. nyugaton se. ázsia olcsóbb, amerikai jobb, az arab világ, sokkal sokkal gazdagabb, és akkor még az afriakaiak is ott állnak készenlétben mezitláb. a ruszkik pedig fegyverben.

grundigg 2024.02.15. 20:10:21

"És nem dőlnek be a keresztény irgalom fogalmát és a kegyelem intézményét nem ismerő bosszúszomjas, istentelen gyűlölködőknek, akiknek már a két tisztességes hölgy szerintem nem indokolt lemondása sem elég, hanem ócska, álságos lejárató propagandával most már mindenkit besároznának, aki nem az ő szekerüket tolja, és azokat szolgálják, akiknek a pedofília elleni és szexuális torzítás elleni gyermekvédelem soha nem volt fontos, sőt ahol lehetett azt akadályozták." - mondja K. Endre.

A rohadékoknak nem elég a két tisztességes hölgy lemondása, ráadásul sosem volt fontos nekik a gyermekvédelem.

Furcsa, mintha már hallottam volna ezt valahol.

alöksz róz 2024.02.15. 20:12:59

@cvsvrs: tudom hogy nőttek, meg azt is hogy kedvezőbb az adózás.

alöksz róz 2024.02.15. 20:14:48

@cvsvrs: "és egyébként meg ázsiai vendégmunkásokra alapozott kínai tőkeimport egy baromságnak tűnik" - hát nemcsak tűnik, az is.

Boldeone2 2024.02.15. 20:22:21

@GyMasa: UGyanez a példa az itteni viszonyokra úgy néz ki, hogy egy ekkora lakás olyan 550 000 EUR, nem túl előkelő helyen, az átlagbér 2500 EUR, így 220 hónap jön ki."

Na ne kamuzz már, annyiért már új építésűt adnak, jó helyen Münchenben, az átlagfizu meg 3500 euro nettó körül van

Ha nem Münchenről beszélünk, ami a legdrágább világváros német szinten, akkor lényegében majdnem magyar árak vannak sok helyen
Pl Düsseldorfban 2900 euro nettó az átlag, miközben Neuss- ban kb 200 ezer euróért jó lakások vannak...

Ami majdnem debreceni ár

Boldeone2 2024.02.15. 20:35:22

A német ingatlanpiac valamikor pardicsom volt. A 2009- es vilgválság után mindent potom pénzért adtak. Pl az említett Neuss- ban volt 20-25 ezer euróért 2 szobás lakás, Dortmundban - kicsit lepra hely, még 15 ezer euróért is. Ugyanott 300 négyzetméteres ház, felújítandó, 50 ezer euróért...
Azóta minden a sokszorosára drágult
Az USA- ban volt tuti, 3 hálós, medencés floridai ház, 100 ezer dollárért, miközben a dollár árfolyama 200 ft/ 1 körül volt, de volt amikor 149 ft - volt, még a világválság előtt!!

Tehát a meggazdagodás lehetősége sok embernek adott volt. Ma már szinte minden esélytelen a nyugati világban

Az 1 milliós nettó fizu is lófing abban a ligában, ahol a nagyobbak játszanak Magyarországon

Boldeone2 2024.02.15. 20:45:58

Lakótelepi "patkányluk" ahol még családot sem lehetne alapítani...

ingatlan.com/33977937

44 nm és 41 millió ...Akkor hol vagyunk most a bérviszonyban? Sehol! Egy szaros 110 gr - os chips 900 ft...Akkor miről beszélünk??

Az inflációt 10 éve elhazudják, ki lehet számolni, mennyi az annyi, ha csak minden évben 1,5-2% - ot tévednek...

Csak nem összeadni kell, hanem felmegy a hatványkitevőbe, kamatos kamat számítás...

Boldeone2 2024.02.15. 23:06:06

Visszatérve a blogposzt eredeti témájához, Tucker Carlson újra bebizonyította, hogy egy szánalmas propagandista
Orosz áruhazban vásárolt, majd azt vázolta, hogy mennyivel olcsóbb árak vannak, mint az USA- ban, csak azt elfelejtette hozzátenni, hogy az amcsi fizetés hányszor nagyobb, mint az orosz...

Egy ócska kis putyiniata féreg ez....

Serény Vélemény 2024.02.16. 09:45:30

@Boldeone2: Most komolyan azért hisztizel, mert a lakásaid ára felment, és így a vagyonod is növekedett?

Boldeone2 2024.02.16. 10:08:55

@Serény Vélemény: Persze, " növekedett", de infláció az, amely össztársadalmilag káros folyamat...

GyMasa 2024.02.16. 12:17:15

@grundigg:
Igazad van, ezt benéztem.

GyMasa 2024.02.16. 12:18:31

@cvsvrs:
"a tisztességtelen, és rendesen kampányfinanszírozás a rogán-habony művek is."
Szerinted.
Illetve, ők nem külfüldi érdekeket képviselnek.

" azt le kell bontani és a fideszben is be kellene látni, hogy annak egy konszolidált rendszerben helye nincs. és úgy lehet kipaterolni a guruló dollárokat nyilvános kampányszámlákkal. "
Ezt, soha, sehogyan nem fogod tudni lebontani!
Sehol a világon nincs "lebontva"

GyMasa 2024.02.16. 12:21:12

@alöksz róz:
Igen, ezt benéztem, bocsánatot is kértem érte!
ENnek ellenére, ha nem is 2x annyi, desokkal több marad, mint akkor
Látom, nem érted, ezt a 40%-os szja dolgot.
De, szerintem nem normális, ha egy átlagos bérrel az ember a maximális adókulccsal adózik.

GyMasa 2024.02.16. 12:22:27

@alöksz róz:
"hát nem tudom, annyi ambíció azért van bennem, hogy nem dolgoznék szakmunkásbérért több nyelvet beszélő jól képzett mérnökként 20 év tapasztalattal :D "
Nem, hiszen neked azok nincsenek meg, így te kénytelen vagy szakmunkásként dolgozni.

alöksz róz 2024.02.16. 13:10:01

@GyMasa: ennyi erővel lehetsz éppen te magad a szakmunkás.

GyMasa 2024.02.16. 14:53:27

@alöksz róz:
Igen, lehetnék, de nem vagyok.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.02.16. 17:26:45

@GyMasa:
lehet nem szidnák az anyádat, ha nem mondanád a pedofilsegítő felmentésére, hogy műbalhé.
erre gondoltál már?
ha nem lennél egy darab szar, akkor sokkal kulturáltabb is lehetne ez a beszélgetés is.

k-ra egy modnatot nem tudsz összerakni magadtól, ami érvényes lenne, szedd össze magad, nem számít hány fideszes tüntet, az számít, mennyi reformátusnak megy el a kedve a fidesztől.

"Megint jössz itt a légbőlkapott számaiddal, te idióta!"

k-ra nem légbőlkapottak, nem véletlenül pánikol rogán és orbán. mindent mérnek.
nézz utána, faszom linkelget neked

" Vétójoga nincs, szóval, ő mindent megtett azért, hogy az ember ne kapjon kegyelmet"

te ostoba műveletlen barom, varga végül ellenjegyezte te darab szar.

hát lévai anikó érdekelt az erdélyi kastélyban is, orbán győző meg nagy haverja kónyának

"most ugatsz itt, de, amikor vétózik, akkor meg azért járatod azt az ostoba szádat, hogy meg kellene szavaznia, mert "egy EU vagyunk" "

azt érted hogy neked hazudnak és nem nekem, és ezt róvom fel, hogy a csöppnyi agyaddal sikerüljön felfognod?

nagyon buta vagy. kibaszott fárasztó hogy semmit nem értesz fogyatékosként.

GyMasa 2024.02.16. 18:17:58

@Tesz vesz XVI.:
"lehet nem szidnák az anyádat, ha nem mondanád a pedofilsegítő felmentésére, hogy műbalhé.
erre gondoltál már?"
A műbalhé az, ami az érintettek lemondása óta folyik.
Mégis mit akartok még elérni ti, akik a 22-es ygerekvédelmi népszavazáson az érvénytelen szavazat leadására buzdítottatok?
Mitől lettelek most hírtelen ekkora nagy gyerekvédők?
Szánalmas kis pöcs bohóc vagy, akit az anyja nem tanított meg a jómodorra.
És még számolni sem tudsz rendesen, te nyomorult!

"ha nem lennél egy darab szar, akkor sokkal kulturáltabb is lehetne ez a beszélgetés is."
Veled?
Kizárt, te alkamatlan vagy a kultórált viitára, ebben egészen biztos vagyok.
Az a hangnem, amit megengedsz magadnak a bloggazdával szemben is csak azt mutatja, hogy egy súlyos kisebbségi komplexusokkal küzdő erősen deprimált, kielégületlen kis bohóc vagy, aki képtelen kifejezni magát olyan módon, hogy azt mások megértsék és ezért gyalázkodással kompanzálja ezt a hiányosságát.

"k-ra egy modnatot nem tudsz összerakni magadtól, ami érvényes lenne, szedd össze magad, nem számít hány fideszes tüntet, az számít, mennyi reformátusnak megy el a kedve a fidesztől."
Jaja, lehet, hogy te nem érted meg, amit leírok, te viszont nem vagy képes még kettüvel szorozni sem.

"k-ra nem légbőlkapottak, nem véletlenül pánikol rogán és orbán. mindent mérnek.
nézz utána, faszom linkelget neked"
Jaja, lássuk a linket, amik alátámasztják a számaidat.
Mondjuk egy közvéleménykutatás?
Különben csak megint nedves álmaid vannak. AMivel semmi gond, mert csak önmagadat ámítod itt, és az elmúlt összes választás 2010 óta csúnya felébredést okozott csak.

"te ostoba műveletlen barom, varga végül ellenjegyezte te darab szar."
Ugye azt tudod, hogy az ellenjegyzés az a döntés UTÁN van?
És, hogy valószínúleg nem volt joga megtagadni azt az ellenjegyzést.

"azt érted hogy neked hazudnak és nem nekem, és ezt róvom fel, hogy a csöppnyi agyaddal sikerüljön felfognod?"
Jaja, csak nekem, ugye?

"nagyon buta vagy. kibaszott fárasztó hogy semmit nem értesz fogyatékosként. "
Ne aggódj, azt hiszem téged is felteszlek a kis szúűrőmre, igaz, annyira is ostoba vagyok, hogy még azt sem tudom micsoda, dehát majd meglátjuk.
További szép napot!

Billy Hill 2024.02.17. 00:55:01

@GyMasa: "De, szerintem nem normális, ha egy átlagos bérrel az ember a maximális adókulccsal adózik."

Pályakezdő voltam, bruttó 200.000 HUF, és egy része már belelógott a felső sávba... Na ez a nem normális. Nettóm volt 114 ezer, szóval majdnem a fele "kuka".

Azóta amikor csak meghallom, hogy "a gazdagok" így meg úgy, akkor rögtön odafigyelek, hogy mi hangzik el. ;-)

GyMasa 2024.02.17. 13:44:46

@Billy Hill:
Igen, ezek szerint te is emlékszel még ezekre a nagyon demokratikus időkre!
Az a baj, hogy mostanra felnőtt egy réteg, akik pont megúszták ezt a csodás időszakot, és elhiszik, hogy most armageddon van, bezzeg akkor tombolt a gazdagság, meg a demokrácia.

GyMasa 2024.02.17. 13:48:07

@cvsvrs:
EMber, az államhéztartás nem csak a cégek adóiból él!
Ott van még vagy 60 másik fajta adónem.
A kb 30 000 milliárd HUF-os éves kötségeveétben meg sem látszik egy 10 milliárd HUF-os adókedvezmény!
Az 0,03%... mintha neked a 300 000 nettó fizetésedből 90 HUF-t kellene elkültened valamire.

alöksz róz 2024.02.17. 23:36:11

nem volt itt két nagyon tanulságos civisvárosi komment?

Sadist 2024.02.18. 19:42:39

@GyMasa: "Mégis mit akartok még elérni ti, akik a 22-es ygerekvédelmi népszavazáson az érvénytelen szavazat leadására buzdítottatok?
Mitől lettelek most hírtelen ekkora nagy gyerekvédők?"

A központból most ezt az ukázt kapták ;) Úgy érzik, hogy most ezzel lehet politikai tőkét kovácsolni.
Orbántól most a világ legnagyobb gigachad shitlord húzása volna, ha egy gyermekvédelmi törvénycsomag keretében betiltanák az abortuszt, elvégre ma az jelenti a legnagyobb veszélyt a gyermekekre. Rögtön évi ~15000 gyerekgyilkosság mínusz, ami elég jelentős.
A jelenleg hatalmas gyermekvédő libernyákok úgy visítanának, hogy a bolygó túloldalán is tisztán lehetne hallani, Orbánnak meg csak annyit kellene mondania, hogy lám, a lipsik a meg nem született gyerekeket le akarják mészárolni, a megszületetteket pedig pedofilok karmai közé engedni.
Ha meg kussolnának, akkor nem nyernének politikailag az égvilágon semmit. Lose-lose.

taga20 2024.02.18. 19:58:28

@Sadist: mi van pedofityeszretek, előbújtatok a karmelitából?:)))

Bayaz 2024.02.19. 17:21:04

@Sadist: "A jelenleg hatalmas gyermekvédő libernyákok úgy visítanának, hogy a bolygó túloldalán is tisztán lehetne hallani, Orbánnak meg csak annyit kellene mondania, hogy lám, a lipsik a meg nem született gyerekeket le akarják mészárolni, a megszületetteket pedig pedofilok karmai közé engedni."
Bármit mondana Orbán, az emberek jó része nem hallgatná rá ebben, ezért nem is teszi ezt meg.
Az abortusztilalom a Ratkó-korszakot idézné fel, és ezzel jól is tudna kampányolni az ellenzék, mert a magyarok nagy része nem tekinti a magzatot önálló emberi személynek akinek jogai vannak.

Bayaz 2024.02.19. 17:24:32

@GyMasa: ma már tömegek hiszik azt hogy a gyurcsányi 'elkúrás' nem is volt olyan rossz annak ellenére hogy minden adat (és persze a 2008-09-es polgárháború közeli közhangulat) azt mutatja hogy ott estünk vissza drasztikusan a régióhoz képest.
süti beállítások módosítása