téveszmék

téveszmék

"Dobrev Klára lesz az első női kormányfőnk"

2021. május 31. - G. Nagy László

dobrev.png

 

Én még emlékszem a lovasrendőrök rohamára, ahogy belehajtottak a tömegbe. A rémült arcokra a Dohány utca felé menekülő sokaságból, gyerekekére, idősökére. Még emlékszem a könnygáz csípős, mindent átható szagára. A könyvelőm Károly körúti irodájára, ahol még napokkal később is szemünket törölgetve tárgyaltunk. És emlékszem a gumilövedékekre, a 167 súlyos sérültre, a kilőtt szemekre. Sosem felejtem el a perceket, amikor a Rákóczi úton - két vízágyú közé beszorulva - végre megpihentünk, s telefonálhattunk ismerőseinknek: "Nincs tovább!" - hirdettük szent meggyőződéssel, mert ott, akkor, azokban a drámai pillanatokban; az 56-os forradalom ötvenedik évfordulóján egyszerűen lehetetlennek tűnt, hogy Gyurcsány Ferenc másnap még miniszterelnökként folytathassa ámokfutását, mintha mi sem történt volna.

 2006-oktober-23.jpg

 

Persze tévedtünk. Nem kicsit, nagyon. Fletó nemhogy ott folytatta, ahol október 22-én abbahagyta, de neje - aki mostanság épp kormányfői álmokat dédelget - VV Zsolti kanapéján, alig 15 év távlatából egyenesen tagad mindent, vagy legalábbis igyekszik elkenni, bagatellizálni a dolgot. Van is oka a maszatolásra, hiszen a rendszerváltás óta eltelt több mint három évtized legbrutálisabb eseményéről van szó, melyhez fogható Kádár bukása óta egyetlen kabinet alatt sem történt. Valódi, súlyos, sötét mérföldkő ez a legújabb kori magyar történelemben. Ez az a pillanat, mely megszülte a jobboldal szétrobbanthatatlan összefogását; a 2010-es kétharmadot, s örök skarlátbetűként ég azóta is Gyurcsány homlokán. Persze könnyű az emlékezés nekünk, akik immáron negyven felett járunk, aki jelen voltunk, akik a saját szemünkkel láthattuk a példátlan rendőrterrort. De vajon mennyit tudnak minderről a mai huszonévesek? Vajon hallottak-e az előzményekről, a viperával felszerelt, azonosító jelvény nélküli, maszkos rendőrök szeptemberi embervadászatairól? A hamis jelentésekről, a statáriális eljárásokról, a megalázott, megkínzott, hetekig fogva tartott fiatalokról? S ha véletlenül igen, vajon elhiszik-e, hogy mindehhez az épp regnáló miniszterelnöknek semmi köze sem volt? Mi, az X generáció képviselői sokszor nagyon el vagyunk tévedve. Azt gondoljuk, hogy József Attila, George Orwell, a Guns 'N Roses, vagy épp a Gyaloggalopp ugyanolyan evidens sarokpontokat jelentenek minden korosztálynak, ahogyan nekünk. A hidegzuhany csak akkor ér bennünket, amikor a fociöltözőben egymás kamasz fiaival beszélgetünk, s kiderül: soha életükben nem hallottak még a U2-ról, ahogy a Dire Straits-ről sem. Kijózanító momentumok ezek, melyek rá kell hogy döbbentsenek: meghatározó történeteinket újra és újra át kell adnunk a következő generációk számára, mert ha nem tesszük, az újmúltat pingálók azonnal átszíneznek mindent. Elhitetik, hogy 2006. október 23-án - és az azt megelőző hetek során - nem történt semmi rendkívüli, hogy Fletó valójában egy kedves, tornacipős bohém, az ifjak vajszívű barátja.

 

2006.jpg

 

Dobrev Klárának azért nincs könnyű dolga. Egyrészt el kell határolódnia nagyapjától, Apró Antaltól, aki kiszolgálta a Rákosi- és a Kádár-rendszert is, mi több, Nagy Imre és mártírtársainak koncepciós perét személyesen felügyelte. Férjétől már nehezebb a távolságtartás, így e téren marad az események tudatos összemosása, a radírozgatás és a maszatolás. (Ez sem egyszerű mutatvány, hiszen Kálomista Gábor új filmje, az ELK RTUK még a politikai krimi műfaján belül is lényegesen tisztább és hitelesebb képet fest a 2006-os eseményekről, mint Klára asszony teszi.) Mindezeken túl szüksége volna még némi cukiság-faktorra, melytől potenciális választói végképp elgyengülhetnének. Dobrev Klára talán pont e téren a legeszköztelenebb. Bár hosszú ideje figyelem pályáját, egészen a VV Zsoltival készült beszélgetésig kellett várnom, hogy először mosolyogni lássam. Persze, jobb későn, mint soha, ám kérdés, hogy ez a hirtelen imidzsváltás mire lesz elég. A Medián áprilisi felmérése szerint az öt ellenzéki miniszterelnök-jelölt közül csupán a negyedik helyen áll (egyedül Fekete-Győr Andrást előzi meg), továbbá ő a legelutasítottabb aspriáns: a megkérdezettek 44%-a semmilyen körülmények közt nem szavazna rá. Megítélésén az sem javít sokat, hogy Gyurcsány Ferenc egy interjújában elkotyogta: neje a forradalom ötvenéves évfordulóján jóval keményebb fellépést látott volna helyesnek... A kanapés videó alatti kommentek mindenesetre beszédesek: "a hideg kiráz ettől a nőtől"; "sugárban hányok"; "ez a nő egy rákfene a magyar társadalmon". Jó sokáig pörgettem lefelé, de egyetlen pozitív hozzászólást sem találtam. Kínos.

 

2006_okt.jpg

 

Alig hiszem, hogy Klára asszony lesz az első női kormányfő Magyarországon. Még akkor sem, ha a porondon lévő öt jelölt közül messze a legrátermettebb. Fekete-Győr Andrással szemben képes kommunikálni. Márki-Zay Péterrel ellentétben nem veri a gyerekeit. Jakab Péterhez képest nagyon is tud viselkedni. Karácsony Gergelyt pedig utcahosszal előzi magabiztos nyelvtudásával. Intellektuális tekintetben lazán übereli mind a négy srácot, ám önmagában ez még sosem volt elég a népszerűséghez a történelem során. Ha mindenképpen női miniszterelnökre vágyunk, számos jobb választás lehetséges. Donáth Annában például határozottan megvan a cukiság-faktor. Kunhalmi Ágnes pedig minden megszólalásával garantálná, hogy kiválóan mulassunk...

 

"Minden porcikámmal azon vagyok, hogy én nyerjem. És így is fogom befejezni. Olyan mérhetetlen módon hiszek abban, hogy meg tudom nyerni és tudok kormányozni, hogy alapvetően ez a legfontosabb, ami most a fejemben van." Dobrev Klára bármilyen elszánt is, pedigréjét és habitusát tekintve behozhatatlan hendikeppel indul. Vele az élen aligha győzhet az ellenzéki összefogás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr3216576124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

birka menet 2021.06.01. 21:25:28

@atomic power 1986DucaDuca:

szerencsétlen hülyém, ezzel a szokásos tengernyi hazudozásaiddal meg FAKE adataiddal menj a fideszbe hazudozni. Ahogy azt Csányi tanácsolta egykoron Kocsismáténak. A kutya se olvassa a te FAKE fosömleményidet. Küldd vissza a feladónak.

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.06.01. 21:26:26

@atomic power 1986DucaDuca: Mennyire idióta vagy! Egy hitelválság idején lévő CDS felárat hasonlítasz a mostanihoz?

birka menet 2021.06.01. 21:33:25

@atomic power 1986DucaDuca:

Te pszichopata román fideszbolsikám: Gyurcsányék 2010-ben úgy adták át az országot, hogy ez EU 28-ak között még 9 ország volt Magyrország után a vásárlóerőparitáson számolt GDP/fő fejlettségi mutatóban. Orbán ezt gyorsan ledolgozta a mélybe, hogy már csak 4 ország maradt. Magyarul: Orbanisztán kieső helyen áll az EU-ban már 10 éve. Rádásul már a román bérek is kiröhögik a magyart.

Ez a VALÓSÁG te szorglamas idióta, nem az amit a fideSSben éjjelnappal összehazudtok a Kacsa Lőrinccel meg a Roggyant Tónival.

birka menet 2021.06.01. 21:35:57

@pincébezuhanási tudományok doktora:

Még jó hogy nem a rezsicsökkentett egészségügyi dolgozó bérét hasonlítja össze CDS-feláron Mérszaros Lörinc egy percnyi bevételéhez.

leponex 2021.06.01. 21:39:42

@G. Nagy László: " Ám az állami nyugdíjrendszer olyan elbaszott mókuskerék, amelyből igen nehéz a kiszállás. Nem is igen látom a reális jövőjét."

Liberálistól meglepő, hogy reálisan látná a jövőt :)

Az 'állami nyugdíjrendszer' annak a normális 'rendnek' a leképezése, hogy az öregekről az akkori kevésbé öregek gondoskodnak. Egy normális társadalomban nem egymás ellen küzdenek a zemberek ( lásd a mindenkori kapitalizmus és az ő mindenkori pandantja a komenizmus osztályharca), hanem képesek felismerni, hogy az előző generáció 'hozta létre' őket, nevelte fel, mondhatnánk eufemisaztikusan: nekik köszönhetik a létüket.
Ahogy normális társadalomban azok a kevésbé öregek szintúgy létrehozzák az őket követő generációt, akik a következőt, ... akik majd a szintúgy megöregedőkről gondoskodnak.
Nem olyan bonyolult ez, elég ehhez egy évszázadot végiggondolnod ...
De ha nem, hát nem.

gigabursch 2021.06.01. 21:50:56

Rohadék ringyó megérdemelné egy szemkilövetést.
Remélem a fogsora is kapna belőle.

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.01. 22:04:19

@birka menet:

"Orbán ezt gyorsan ledolgozta a mélybe, hogy már csak 4 ország maradt."

Van az hét is, ne hazudjon!

hvg.hu/gazdasag/20201023_A_magyar_gazdasag_utolerte_es_megelozte_a_szlovakot

"Ahogy az alábbi grafikonon látható, az egy főre eső (vásárlóerő-paritáson számolt) szlovák GDP a 2010-es évek elején jóval nagyobb volt, mint a magyar, illetve az azzal azóta is nagyjából tandemben mozgó lengyel. Magyarország és Lengyelország az évtized során fokozatosan zárkóztak föl Szlovákiára, 2019-ben pedig utolérték."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 22:04:42

@birka menet:

Az áldozatszám sok tényező eredménye. A ballib narratíva, hogy ez Zorbán hibája, még a ballib szavazók számára s ehangzik értelmesen. Csak a hizzád hasonló bértrollok ismételgetik ezt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 22:05:50

@birka menet:

Ahogy Soros gazda jövedelme se mérce, nem ahhoz méri magát a kisember.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 22:08:23

@Boldeone Bull:

Nagy most Orbán felelőssége. Mindent meg kell tennie, hogy a Soros Koalíció ne nyerhessen jövőre.

morph on deer 2021.06.01. 22:13:56

@Boldeone Bull:
Érdekes, hogy ez a rész valahogy következetesen kimarad az orbánhitű NER-cselédek emlékei közül, - beleértve a szerzőt is.

Amikor ilyen aljas és életveszélyes módon támadják meg a rendfenntartókat, akkor a világ minden részén, - a polgári demokráciákban is, - teljesen legális a fegyverhasználat, még célzott, azaz élet kioltására alkalmas módon is!
Igen, a tank meg a térkő NEM a demokratikus véleménynyilvánítás eszköze, hanem egy életveszélyes támadásé, amire a válasz is lehet az, ráadásul a rendőrnek nem csak joga, de kötelessége is megvédeni saját magát és a bajtársait, ha tetszik, ha nem!

Szóval ajánlom ebből az aspektusból megközelíteni a kérdést, és lehet örülni annak, hogy a rendőrök még a saját jogaikkal sem voltak tisztában, ott és akkor.

Igen, történtek túlkapások, magam láttam, ahogy ketten ütnek egy kölyköt, - aki előzőleg ne csinált mást, csak álldogált a járda szélén egy panyókára vetett nemzeti lobogóval a hátán, - miközben vagy öt másik rendőr körbeállta az eseményt, hogy ne lehessen látni, meg még jónéhány hasonló, nem is áll szándékomban ezeket védeni!
Csak pont az történt, ahogy írod, hogy a végén már nem rendőrként viselkedtek, hanem elkezdtek visszaütni, válogatás nélkül. Eszem ágában sincs ezt mentegetni, végül is pontosan ugyanolyan bunkó rendőr módon viselkedtek, mint mindig is tették.

Ennek a felelőssége viszont egyértelműen azokat terheli, akik felhergelték és az utcára küldték a sok hülyét is a profi randalírozókkal együtt!
Ami igazán szánalmas, hogy sokan még mindig hősnek tartják magukat, mert nem mernek szembenézni azzal, hogy simán csak manipulálták, majd beáldozták őket.

Ők egyszerűen csak egy patetikus puccskísérlet “fogyóeszközei,”egyszer használatos kellékei voltak, és a jelek szerint még most sem fogták fel.

leponex 2021.06.01. 22:14:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "elismeri: változtat a politikáján. Lásd netadó."

A netadó egy végtelenül ostoba 'gondolat' volt - egy amúgy valós, ma sem igazán megoldott problémára: hogyan lehetne megfogni a neten történő adóelkerülést.
Az autópálya fenntartójától beszedni az azt használó autók helyett az autópálya használat díját. O-nek ölég kellemetlen lehetett ezt az orbitális marhaságot valahogy korrigálni.

O. azért nem egyszer volt hajlandó még Ferenc testvér javaslatát is megfontolni, mi több azt meg is valósítani.
Ferenc testvérünk az öszödi apokrifjében több remek javaslattal élt:

" Melyek a fő kérdések? Menjünk gyorsan darabra. Választási ügyekben kisebb települési önkormányzati képviselőtestületek, már úgy, hogy ez figyelembe vehető legyen a mostani őszi önkormányzati választásnál. Ez kétharmados törvény. És feles törvényben pedig korlátozottabb tiszteletdíj és költségtérítés. Ezzel egy időben kisebb parlament, ez 300 fő alatti parlamentet jelent. A mi álláspont szerint egyfordulós választással, 149 egyéni és 149 országos listán megszerezhető hellyel."

És Orbán megfogadva Ferenc javaslatát: lészen ezért egyfordulós, vegyes választási rendszer, még jobban csökkentett parlamenti létszámmal.
Ferenc javasolta, és amikor Orbán meg is valósította, Gyurcsány lett a leghangosabb tiltakozó a demokrácia sárbatiprása és egyéb szamárságok emlegetésével.

A Feri másik - tényleg jó ötletét - : "Mindeközben természetesen megjelennek olyan, az egyéni hozzájárulást jelentő fizetési kötelezettségek is, mint a felsőoktatásban a diplomakölcsön, ami ugye ausztrál módszerként vonult be a sajtóba. A képzésről, a képzés költségeiről a hallgató számlát kap és a képzés költségeit elkezdi visszatéríteni akkor, hogyha jövedelme a minimál, a havi minimálbér negyvenszeresét elkezdi meghaladni évente, tehát ezt mondhatnánk ügyesebben is én szerintem, ez tehát nagyjából azt jelenti, hogy közel három és félszerese a jövedelme, igen és összesen a bérek 3 százalékával elkezd fizetni visszafelé. Hozzáteszem, én ennél többet szeretnék, én azt szeretném, hogyha az egyetemek saját hatáskörükben korlátokkal, de bevezethetnék a tandíjat. Nem mi, az egyetemek, mert önállóak."
- és megint a Feri által tunningolt hahás tünti miatt vonta vissza Orbán az eredetileg a Ferenc testvér tényleg jó koncepcióját.
Hogy az fizesse meg a képzés költségeit, aki abból hasznot húz, ne csak megint a többi adófizetőt húzzák le.
Ha az állam alkalmazza a diplomást, akkor az állam , ha a versenyszféra, akkor adójóváírásssal megtámogatva a versenyszféra fizesse meg a képzés költségeit.
Ha meg valaki az itthon ( a többi adfófizető által finanszírozva) szerzett diplomájával elmegy külföldre, éas ada termeli a profitot, akkor az fizesse meg utólag a képzését.

Ferencük egyáltalán nem volt h.lye, csak épp alkalmatlan volt miniszterelnöknek.
Írt aUj Péter akkoriban, és nagyon igaza volt.

G. Nagy László 2021.06.01. 22:18:27

@Lord_Valdez:

"Kilőtt szemekre nem emlékezhetsz, mert 1 darab volt. "

"Gumilövedékek miatt fél szemére megvakult a tüntetések két résztvevője is."

Magyar Nemzet, 2021. május 25.

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.01. 22:21:40

@pincébezuhanási tudományok doktora:

"Mennyire idióta vagy! Egy hitelválság idején lévő CDS felárat hasonlítasz a mostanihoz?"

A régió többi országában nem volt hitelválság? 2009 márciusában az európai adósságpiacon minden 10 millió euró magyar adósság nem teljesítővé válás elleni biztosítása öt év futamidőre 620 ezer euróba került.

Ugyanez Lengyelországban:382 500 euró

Csehországban: 306 500 euró

Szlovákia: 270
Csehország 257

Billy Hill 2021.06.01. 22:24:11

Menetrendszerűen előkerült megint Apró Antal. Már sokszor, sokan leírták, hogy senki sem felel azért, hogy a nagyapja milyen magas volt...!

nemecsekerno_007 2021.06.01. 22:32:46

@Billy Hill: Akkor a vagyonához sincs, amit szerzett, így simán elkobozhatjuk.

G. Nagy László 2021.06.01. 22:33:35

@Boldeone Bull:

"A blogger szerintem most a téveszmék eloszlatása helyett, inkább a felszínt kapargatja és a kormány narratíváját mondja , miszerint Gyurcsány részvétele miatt mindenki hiteltelen az ellenzéki oldalon, így az ellenzéki szövetség enbloc nem lehet erkölcsileg igazolható összefogás , mert ott van Gyurcsány"

Van olyan, hogy a kormány narratívája megegyezik a sajátommal.

Az új évezred pártjai - Momentum, Jobbik, LMP - megtehették volna, hogy szövetkeznek a Kétfarkú Kutyapárttal, Pálinkásékkal, vagy bárki mással még, aki nem mocskolta be magát a múltban. Senki nem tartott pisztolyt a fejükhöz, hogy Gyurcsányt is be kell venni a buliba. Ez ugyanaz az erkölcsi árulás, mint amit az SZDSZ meglépett 1994-ben. Meg is lett az eredménye: eltűntek a süllyesztőben.

Ha ezek a fiatal pártocskák a DK-val kiegészülve jobb eredményt hoznak, mint nélküle, az csupán az ellenzéki szavazók végtelen igénytelenségéről árulkodik. Jómagam e kérdésben 100%-ig Puzsér álláspontját osztom: először az ellenzéket kell leváltani. Gyurcsányékra nem érdemes lecserélni Orbánékat. Ennél ez az ország sokkal többet érdemel.

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.01. 22:38:12

@birka menet:

"Ausztria: 9 millió lakos: 10 ezer covid halott
Orbán 3-szor gyorsabban irtja a magyarokat!
Megint jobban teljesít!"

Ha sorba rendezzük a Worldometers. info koronavírus adattáblázatát az egymillió lakosra jutó halottak száma szerint, akkor azt kapjuk, hogy - követve az ellenzéki narratívát, mely szerint ez a védekezés fokmérője - , akkor megállapíthatjuk, hogy Tanzánia, a maga 0,3 fő/egymilliós adatával a világ legjobban védekező országa! Ha összevetjük az adatokat Ausztriával akkor ezt látjuk:

Tanzánia:

Fertőzöttek száma: 509 Elhunytak száma 0,3/ egymillió fő

Ausztria:

Fertőzöttek száma: 643 168 Elhunytak száma 1168/egymillió fő

Ha arányosítanánk a fertőzöttek számát a két országban (1264-szeres különbség), és ennek az aránynak megfelelően határoznánk meg a covid áldozatok számát, akkor Ausztriában 379 elhunyt lehetne egymillió lakosra számítva.

Tanzániában az összes covid áldozat a teljes népességre vetítve: 18 fő
Ausztriában az összes covid áldozat a teljes népességre vetítve, ha a Tanzániai színvonalú védekezés valósult volna meg: 379 fő

A különbség a hivatalos covid áldozatok számához képest Ausztriában: 789/egymillió fő. Azaz ennyivel kevesebb áldozatnak kellene lenni, ha a tanzániai adatokból indulunk ki, és feltételezzük, hogy egyforma metodikával tartják nyilván a covid áldozatokat, és az adatokat mechanikusan arányosítjuk.

A tanzániai járványvédekezéshez képest sokkal roszabb ausztriai védekezés miatt Ausztriában a teljes népességre vetítve 7142 fővel több áldozat van, mintha ugyanolyan színvonalon védekezett volna, mint Tanzánia.

Ausztriában népírtás történt, Tanzániában meg kiváló védekezés!

Na, ezért nem lehet a covid statisztikákat összehasonlítani, mert ilyen blődségek jönnek ki!

G. Nagy László 2021.06.01. 22:38:32

@Billy Hill:

"Menetrendszerűen előkerült megint Apró Antal. Már sokszor, sokan leírták, hogy senki sem felel azért, hogy a nagyapja milyen magas volt...!"

Ebben igazad van. Klára asszony az interjú elején határozottan és korrekt módon el is határolódik a nagyapjától. Nyilvánvaló, hogy nem felelős a nagyapja tetteiért, de az is nyilvánvaló, hogy ez ettől még árnyékot vet az imidzsére. A magam részéről tudok négy-öt sokkal meghatározóbb szempontot, amiért soha nem szavaznék rá (de lesz, aki ezt teszi az első helyre).

G. Nagy László 2021.06.01. 22:47:20

@Lord_Valdez: Kérdezd Fricz Tamástól. (Egyébként Gaudi Nagy Tamás is következetesen többesszámot alkalmaz minden jelentésében.)

gsgaga 2021.06.01. 22:51:35

@6.Lenin: a magánnyugdij pénztár lenyúláshoz. Ezt olvastad?

www.azenpenzem.hu/cikkek/megduplaztak-nyugdijpenzuket-a-maradok/6463/

És ez tavalyi adat. Hát pusztán ezért nem fog tudni senki rávenni arra,hogy az OV-re szavazzak, mert anno belengedte , hogy nem kapsz állami nyuggert ha maradsz, majd visszakozott. Én hülye -sok hasonló sorsú, a miniszterelnöknek szavára adó társammal együtt- otthagytam a magán nyuggert. Hát ez van..

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.01. 22:53:02

@Boldeone Bull:

"Tiszlet Duca Radu! Román nevű barátom , ne nyomd már folyton ezt ócska , egyoldalú propagandát- ami TOTÁL nem releváns ehhez a blogposzthoz ! Minden blogon elsütöd ugyanazokat a fa...ságot 500x, miért nem a témához szólsz?"

A "duca" szó olaszul herceget jelent. A Radu az nem tudom hogy jön ide, mert tőzsgyökeres magyarországi magyar állampolgár vagyok. Az "ócska, egyoldalú propaganda" azért kívánkozott ki belőlem, mert az egyik hozzászóló ócska, egyoldalú propagandájára válaszoltam. Az, hogy totál nem releváns, számomra nem bír hitelességgel, amíg az adatok hitelt érdemlően nincsenek megcáfolva. Annyiszor ütöm el a fa....ságokat, ahányszor erre okot adnak.

gsgaga 2021.06.01. 23:05:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szeva’, kisember vagyok, ezt olvastam , igaz ez még tavalyi adat, de ha nem láttad, ajánlom figyelmedbe,hogy mit vesztett egy kisember:

www.azenpenzem.hu/cikkek/megduplaztak-nyugdijpenzuket-a-maradok/6463/

gsgaga 2021.06.01. 23:37:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mindenki abban hisz,amiben akar. Te a Viktorban pl, én abban nem. No problem.. Nekem ez a lenyúlás - ha elhiszed egyáltalán,hogy volt ilyen- az ős bűne. Csinálhat ezek után amit akar, egy -1- szavát sem hiszem el többé, mivel átverte a kisember búrámat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 23:40:02

@gsgaga:

Értélválasztás kérdése ez.

A liberálisok szerint a nyugdíj valamilyen piaci izé, s magáncégeknek kell belőle megtollasodnuk.

Míg a populisták szerint a nyugdíj a társadalmi szolidaritás jele, s állami feladat.

Ez van. Két ellentétes világkép.

Boldeone Bull 2021.06.01. 23:41:35

@G. Nagy László: Az új évezred pártjai - Momentum, Jobbik, LMP - megtehették volna, hogy szövetkeznek a Kétfarkú Kutyapárttal, Pálinkásékkal, vagy bárki mással még, aki nem mocskolta be magát a múltban. Senki nem tartott pisztolyt a fejükhöz, hogy Gyurcsányt is be kell venni a buliba."

A való világ realitásai szerint - a DK ès az MSZP - a viszonylag jelentős számú választóival nem hagyható ki semmilyen kormányt váltani akaró koalícióból , ès mèg így is- ebben a zsiványul "megkomponált " választási keretrendszerben - kicsit nagyobb esèlye van Orbánnak, mint az ellenzèk pártjainak a győzelemre

Magyarország nem egy progresszív ország , itt van a populista jobboldal- Orbánèk - az egyik oldalon, a másik oldalon pedig a " règi baloldal" - a baloldali választókat és balliberálisokat kèpviselő pártok ( DK , MSZP) ehhez jön mèg a szintèn inkább baloldali, progresszív -liberális Momentum ès a PM . Jelentős "harmadik erő " nincs , nem is volt ès nem is igen lesz...
Erre az LMP - tett kísèrletet anno, ami nem sikerült és talán mèg a Jobbik ilyen valamelyest - nekem egyfajta "plebejus "Fideszt jelenítenek meg . Illetve , érdekes módon a MI Hazánknak is vannak "harmadik utas " javaslatai , színben is felvettèk a zöldet , egyfajta nemzeti zöld radikalizmust kèpviselnek ( kis náculással ..)

A lènyeg : a magyar politikában soha nem lesz teljesen új ellenzèk és egyedül kormánytváltani kèpes erő. Ha a viszonylag új erők le akarják váltani a kormányt , akkor kènytelenek a règi baloldali( liberális ) pártokkal együtt megtenni , máskülönben , Orbán addig marad hatalmon amíg èl. Közben elsorvad a magyar pártrendszer , hiszen már ennek vagyunk tanúi : a plurális demokrácia romokban hever , alig van új kezdemènyezès , mozgó pártdinamika - talán KariGeri új mozgalma kicsit változtat ezen , de szkeptikus vagyok ... Nulla pènzzel ès nulla sajtóval sehová sem lehet eljutni , nemhogy hálózatot èpíteni , vidèken megjelenni ....Az elmúlt èvekben a magyar társadalom teljes nihilizmusba kezdett süllyedni ,ahogy a Kádár - rendszerben...Egy picit most van talán valami pozitív változás...
Szerintem , 2022 nem Gyurcsanyról, de nem is Orbánról szól ( na jó, róla jobban ) hanem arról - hogy vègre - le tudjuk vetkőzni a premodern világunkat : a tekintèlyuralmi rendet, az elmaradott gondolkodást , a hierarchikus viszonyokat , oligarchák hatalmát- ehhez meg kell törjük a kvázi egypárti , állampárti rendszert ( mert nem csak egy kormányról beszèlünk...) Azt kell megérteni - politikai affiliációtól függetlenül - hogy nemzeti érdek az , ha a pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdálkodásán alapuló rendszer jönne lètre , azaz: valódi plurális demokrácia
Nem kellenek nagyhatalmú " felkent " vezetők, sem az államot leuraló állampártok ès az általuk kreált rendek ,a kulturális gleichschaltung, a state capture , helyette legyen sokszereplős , egymással egyenlő feltètelekkel demokratikus versenyt folytató több nem túl erős pártok versenye , ebből adódó koalíciós kormány . Arányos(abb) választási rendszerre lenne szüksèg a jövőbeli hatalmi torzulások megakadályozására ès közvetlen köztársaságielnök- választásra ....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 23:42:23

@gsgaga:

A liberális médiák nyilván foggal-körömmel védik a liberális érdekekt, az anyagiakat is.

A nép viszont örül a manyup-cápák mocskos pofája szétverésének, s az elsíbolt nyugdíjadók visszaszerzését pedig támogatja. Nyilván a liberális nagyurak más véleményen vannak, hiszen csökkent ezzel is extraprofitjuk.

gsgaga 2021.06.01. 23:42:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nézd, mondják,hogy a pénztár így meggazdakszik meg úgy meggazdagszik. Ezzel nekem addig amíg nekem is növeli a bevételem - ahogy nem,mivel kiléptem,de a cikk azt mondja- nincs bajom.

gsgaga 2021.06.01. 23:44:06

@gsgaga: hát a nagyurak nevében nem, csak mint kisember tudok nyilatkozni, az meg mint fent.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 23:44:50

@gsgaga:

Az alapkoncepció abszurd, ez a fő gond.

Nincs szükségünk manyup-cápákra, takarodjanak. Mivel ezt nyíltan nem lehet kimondani, így trükkösen kell letörni a szarvukat.

gsgaga 2021.06.01. 23:47:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az én leendő szép szarvamat az imádott OV- d törte le 11 évvel ezelőtt amikor átverte a már akkor is kisember búrámat.

Boldeone Bull 2021.06.01. 23:48:44

@atomic power 1986DucaDuca: Nézd , ha kell leèrvellek gazdasági vonalon is , de most - pont azért mert nem releváns - nem akarok ebbe a vitaba belemenni. Önálló gondolatod nincs ,mindig ugyanazok a pártállami sajtóból összeolózott adatokat hozod

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.01. 23:50:43

@gsgaga:

Mint mondtam, ez értékválasztás kérdése.

Ha nyílt, liberális, szivárványos, ateista társadalmat akarsz, nagytőkés urakkal, drogokkal, nemzetellenességgel, családelenességgel, akkor nyilván hatalmas baj neked Orbán uralma.

Ha meg az előbbi ellenkezőjét szeretnéd, akkor támogatod Orbánt.

Boldeone Bull 2021.06.01. 23:53:27

@atomic power 1986DucaDuca: A demogóg propagandának pont az a jellemzője hogy az adott tèmaról el akarja terelni a figyelmet : vannak benne fèligazsagok, de mindig egyoldalú ,átlátszó , fèlteveztő !

gsgaga 2021.06.02. 00:00:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ne viccelj má’, a Marx Tőkéjét is be fogod ide idézni. Meg ne mosogassál itten össze mindenféle katyvaszt, amiről én nem dumáltam és nem is fogok beleszállni. Magánnyugger volt a téma, Orbán belengedte,hogy nem kapsz államit ha maradsz, majd valaki szólt neki,hogy az nem fog menni. Csak addigra már majd mindenki bexart - velem együtt- és otthagyta az aranytojást tojó tíkot.
Arról nincs véleményed,hogy egy kormányfő hogyan tehet ilyet? Mert,hogy megtette az tutti, hiszen akik maradtak, kapják az államit is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.02. 00:13:28

@gsgaga:

Orbán ügyeen megoldotta a manyupok ellehetetlenülését, ez a lényeg. Úgy, hogy még az EU is kénytelen volt utólag rábólintani.

gsgaga 2021.06.02. 00:20:20

@jancsi_12: figyu jancsi, ki tudnál venni a címzettek közűl? Lassan betelik a gémél fiókom..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.02. 00:27:01

@gsgaga:

Nem lehet. Pedó Matyi éppen küzd a diktatúra ellen. Ha panaszkodsz, az azt jelenti, te Zorbán embere vagy.

birka menet 2021.06.02. 00:32:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mi van Putyin kéme, ma nem alszol, csak hogy percenként szoptathasson a Matyi? Az asszonyt már leirtad?

gsgaga 2021.06.02. 00:35:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: értem Birca, szóval OV hablatyolhat a kisembernek összevissza mindenféle baromságot, még hazudhat is, az rendben van neked. Na ja, aki nagy ember annak ez okés.
Az eut hagyjuk, az nem az OV hazudozására mondott igent, messze visz. Vannak ott olyan más megnyilatkozások aminek - szerintem, ahogy eddig olvastalak- nem örülsz ennyire. Úgyhogy amiben nem hiszel onnan ne citálj ide dolgokat.
Nem is erre kérdeztem rá,hanem arra,hogy hazudhat-e ekkorát egy kormányfő. Hát nem mondtál erre semmit. Kár..

gsgaga 2021.06.02. 00:36:53

@gsgaga: sajna a jancsika ömlengése között elvész a levelezésünk. :(

birka menet 2021.06.02. 00:41:18

@atomic power 1986DucaDuca:

Te elvetélt birka, már a 9 éves korú gyereknek is értenie kell, hogy azonos lakosságszám mellett orbán egyszemélyes járványelkúrása 3-szor több covid halott termelt mint Ausztria. Ha ezt a 9 éves gyerek nem érti, akkor berakják a szellemi fogytékosok iskolájába. Téged meg ezek szerint onnan vett ki a fidess bértrollnak. Hogy lehazudjad a VALÓSÁGOT is.

gsgaga 2021.06.02. 00:43:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: okés, reménytelen. Kössz a beszélgetést, előre nem jutottunk, de nem baj. Fő az eszmecsere. :) báj!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.02. 00:48:55

@gsgaga:

Búcsúzul egy rövid vers:

A népek tenger forrong

Forgolódik a nagytőke,
Profitot lop,
De éled a proletár ökle,
Új jövőt hoz!

Reszket Brüsszel és Soros,
Végetek közel,
Remeg a cégtulajdonos,
A kisember menetel!

luis5 2021.06.02. 07:00:04

Ott voltam a gyulesenek az akkor 76 éves anyámmal. Menekultunk de a rohadekok egy konnygazgranatot dobtak egy szűk utcába. Mivel futni nem tudott egy földszinti lakásba menekült és befogadlak. Én elmenekultem de 2 napig konnyeztem. Soha nem felejtem el rohadék komcsik!!!!!!

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.06.02. 08:43:17

Brendel Matyi megint feleslegesen éjszakázott? :-)) Köszi blogger! Olyan jó ezt látni hogy kitakarítod!

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.06.02. 08:52:46

@atomic power 1986DucaDuca: "Magyarország és Lengyelország az évtized során fokozatosan zárkóztak föl Szlovákiára, 2019-ben pedig utolérték."" - megint hazudozol.

gvi.hu/grafikon/29/az-egy-fore-juto-gdp-alakulasa-a-visegradi-orszagokban-2006-2020

G. Nagy László 2021.06.02. 08:53:50

@pincébezuhanási tudományok doktora: Muszáj. Soha nem törlök semmit, de a szándékos szemetelést nem bírom.

#szájbergyerek# 2021.06.02. 08:56:05

Az O1G produkciós iroda bemutatja az "Előválasztás" című kisfilmet.
Főszereplő: Gyurcsányné Dobrev Klára,
magyar hangja: Karácsony Gergely.
Rendező: Gyurcsány Ferenc
...

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.02. 09:09:11

@birka menet:

"Te elvetélt birka, már a 9 éves korú gyereknek is értenie kell, hogy azonos lakosságszám mellett orbán egyszemélyes járványelkúrása 3-szor több covid halott termelt mint Ausztria. Ha ezt a 9 éves gyerek nem érti, akkor berakják a szellemi fogytékosok iskolájába. Téged meg ezek szerint onnan vett ki a fidess bértrollnak. Hogy lehazudjad a VALÓSÁGOT is"

Hiába tetszik rám akasztani jelzőket, akkor sincs igaza abban, hogy a covid statisztikákat összehasonlítja. Ezek nem a valóságot tükrüzik, a tanzániai példa is ezt támasztja alá.

Ha nekem nem tetszik hinni, akkor áljon itt a WHO állásfoglalása. A WHO már 2020. júniusában állást foglalt arról, hogy a Covid statisztikák a különböző orsszágok között nem alkalmasak a járvány érintettség meghatározására.

Erre nagyon sok okot felsorol. Ha van kedve és tud angolul, akkor olvssa el!

analysis.covid19healthsystem.org/index.php/2020/06/04/how-comparable-is-covid-19-mortality-across-countries/?fbclid=IwAR30fzTWfO7XvPIpx9E_NuqyvlS2Gb-vnVbNXo4dltVHjt06n-6ZQOkxzqs

Ebből néhány idézet:

"Dashboards from the World Health Organization (WHO), Johns Hopkins University, and Worldometer, among others, publish information on daily numbers and rates of COVID-19 cases and deaths. However, they rely on summary data supplied by countries (or, sometimes, a variety of sources) ANDD THE DEATHS ULTIMATELY COUNTED AS COVID-19 CAN DIFFER SUBSTANTIALLY, COMPLICATING CROSS-COUNTRY COMPARISONS."

azaz

"és a végül COVID-19-nek számított halálesetek jelentősen eltérhetnek, megnehezítve az országok közötti összehasonlításokat."

és

"Monitoring excess deaths can more accurately highlight the scale of COVID-19 impact."

azaz

"A többlet halálozások figyelemmel kísérése pontosabban kiemelheti a COVID-19 hatásának mértékét."

és

"Therefore, the European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) endorses the WHO definition and also recommends European countries monitor total, as well as excess mortality by age at least on a weekly basis.[5] Tracking all deaths has several advantages. Most importantly, it includes deaths among those who probably had COVID-19. It also provides a more comprehensive picture of the scale of mortality during the crisis and facilitates comparisons across countries."

azaz

"Ezért az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) támogatja a WHO meghatározását, és azt is javasolja, hogy az európai országok legalább heti rendszerességgel kövessék nyomon a teljes és a túlzott halálozást életkor szerint. Az összes halálkövetésnek számos előnye van. Ami a legfontosabb: magában foglalja a haláleseteket azok között, akiknél valószínűleg COVID-19 volt. Átfogóbb képet nyújt a válság alatti halálozás mértékéről és megkönnyíti az országok közötti összehasonlítást."

A fentiek alapján már a 9 éves korú gyereknek is értenie kell, hogy a covid statisztikák nem hasonlíthatók össze mechanikusan.

birka menet 2021.06.02. 09:27:28

@atomic power 1986DucaDuca:

A tények a szuterénba vágnak téged fidesstrollkám:

Az egy főre eső hazai GDP szépen nőtt 2019-ben, a valódi helyzetet tükröző, háztartások fogyasztása viszont még mindig utolsó előtti volt az unióban. Az állam ellenben rengeteget költ.

Hiába nőtt nagyot 2019-ben is a magyar gazdaság, az egy főre eső GDP továbbra is csak az uniós mezőny végére volt elég – derül ki az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat adataiból. Vásárlóerő-paritáson (vagyis az egyes országok árszínvonalai közti különbségeket kiküszöbölve) az egy főre eső hazai GDP mindössze fele volt a leggazdagabb nyugati tagállamokénak (figyelmen kívül hagyva a sorból elöl messze kilógó, adóparadicsomként is kiválóan teljesítő Luxemburgot és Írországot).

birka menet 2021.06.02. 09:30:04

@atomic power 1986DucaDuca:

Ja persze te VALÓSÁGTAGADÓ pszichopata hülyegyereke a NER-nek, Orbán 30 ezer covid halottját nem lehet összehasonlítan a szomszéd (a labor!) ország csupán csak 10 ezer halottjával?? Azonos lakosság szám mellett? Te nyomorék agyú fideSSes troll, téged anya szült vagy egy orangután????

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.02. 09:31:52

@pincébezuhanási tudományok doktora:

-------"Magyarország és Lengyelország az évtized során fokozatosan zárkóztak föl Szlovákiára, 2019-ben pedig utolérték."" - megint hazudozol.-------

data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?locations=CL/-HU-SK-PL

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.02. 09:35:24

@atomic power 1986DucaDuca:

"excess mortality"

"túlzott halálozást "

Én ezt inkább többlethalálozásnak fordítottam volna. Amúgy a kommenteddel egyetértek.

Valóban, csak egy szellemileg visszamaradt gyerek nem képes felfogni, hogy csak a járvány előtti pár év halálozási átlagát érdemes alapul venni a járvány éveinek halálozási számaival, mivel országonként eltér az a módszer, amely szerint egy halottat COVID-halottnak minősítenek vagy sem.

De ezt már annyian és annyiszor leírták. Természetesen semmivel nem lehet meggyőzni azokat, akik politikai célokra használják fel a nominálisan valóban igen magas magyar halálozási számokat. Még akkor sem, ha a korrigált adatok nem a magyar hatóságoktól, hanem egy független amerikai kutatóintézetből érkeznek.

6.Lenin 2021.06.02. 09:37:18

@gsgaga:

A 2008-as gazdasági "válság" idején amarikaiak milliói vesztették el a megtakarításaikat.

volt a neten néhány igen csak jó tanulmány a magánynyugdíjról, azóta törölték őket. A Mo-on működő rendszer a lenyúlásról szolt, nem véletlenül szüntették meg a csehek, és a lengyelek is. Utoljára szüntették meg nálunk , sehol nem működött hasonló rendszer.

Most se akadályoz senki, hogy ne legyen magán megtakarításod, befektetésed. Túl sok ezzel kapcsolatban a süketelés. Ha buknád a lóvéd, akkor persze ordítanál, hogy fizessen az állam. Mert az csak biztosabb.

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.02. 09:47:28

@birka menet:

"Ja persze te VALÓSÁGTAGADÓ pszichopata hülyegyereke a NER-nek, Orbán 30 ezer covid halottját nem lehet összehasonlítan a szomszéd (a labor!) ország csupán csak 10 ezer halottjával?? "

Ki mondta, hogy nem lehet összehasonlítani? Csak nem a covid statisztika alapján, hanem a többlet halálozás alapján.

6.Lenin 2021.06.02. 09:48:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @atomic power 1986DucaDuca:

Az ellenzék egyetlen fegyvere, hogy az Orbán kormány eddigi sikereit besározza. Célzottan szól a saját táboruk szellemi színvonalához.

Sose fognak elfogadni semmiféle tényt, eredményt, hiszen azzal csak a saját tehetetnségüket, tehetségtelenségüket bizonyítanák. Természetesen be kell mutatni az eredményeket, sikereket, de ezzel azon az oldalon SOHA nem fogtok meggyőzni senkit.

Ha bármit is elismernének a jelenlegi kormány sikereiből, maguk alatt fűrészelnék az ágakat. Nekik nincs elfogadható jövőképük, bármit ígérhetnek, ahogy eddig is, és soha nem teljesítettek belőle semmit, de ezt a híveik elfogadják, mert az megnyugtatja őket, hogy a gyűlöletük tárgya megbukott. Nekik ez tökéletesen elég.

Meg kell nézni a Telex, Index cikkeit. A szardobbálás megy ezerrel, és minden az irigység fokozásáról szól. Nekik ez a táplálékuk.
NEKIK NINCS MÁS ÖRÖMÜK , mint gyűlölni a tehetségesebbeket. Csak ez élteti őket.

atomic power 1986DucaDuca 2021.06.02. 09:58:59

@birka menet:

"Az egy főre eső hazai GDP szépen nőtt 2019-ben, a valódi helyzetet tükröző, háztartások fogyasztása viszont még mindig utolsó előtti volt az unióban. Az állam ellenben rengeteget költ."

Az állampolgárok fogyasztása és az állam gazdagsága nem ugyanaz.

Alacsonyabb fogyasztás mellett is düböröghet a gazdaság. Pl.: Kína

Az életszínvonal csak akkor számít, ha valós gazdasági teljesítmény van mögötte, és nem hitelből fogyasztanak.Magyarország a megtermelt GDP-jének 48,3 %-át fogyasztja el. A fennmaradó rész nagy részét beruházásra költi.

Az alábbi országok hitelből, illetve a vendégmunkások hazautalásából fedezik többletfogyasztásukat.

Elfogyasztják a GDP-jük Bulgária: 59,5%-át, Horvátország: 58,1%-át ,Lengyelország: 57,3%-át, Lettország: 59,7%-át, Litvánia: 60,7%-át, Románia: 63,6%-át, Szlovákia: 56,1%-át, Szlovénia: 51,7%-át

Kutatás-fejlesztési kiadások tekintetében mögöttünk vannak:

Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia

Tőkebefektetés a GDP százalékában 2019-ben:

Magyarország 28,63, Észtország 28,05, Csehország 26,25, Szlovákia 23,29, Románia 22,93

Horvátország 22.80, Lettország 22,08, Szlovénia 20,73, Lengyelország 19,58,

Bulgária 19,49

A KKE országok között elsők vagyunk beruházásban. A szegény Magyarország Norvégiát és Dél-Koreát erősen megközelítő tőkebefektetési mutatóval rendelkezik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.02. 10:13:08

@Boldeone Bull:

Van igazság abban is, amit írsz, de egy dolgot ne feledj: A rendőrség fellépése eleve akkor szükséges, ha az állampolgárok megsértenek valamilyen törvényt. Ha az állampolgárok törvénysértése feljogosítaná a rendőrséget a rá vonatkozó törvények megsértésére, akkor a rendőrség MINDEN rendőri intézkedés esetén eltekinthetne a rá vonatkozó törvények betartásától.

Ebből világosan következik, hogy a rendőri intézkedés során a rendőrség akkor sem sérthet törvényt, ha az eljárás alá vont civilek törvényt sértenek.

Az pedig, hogy az események kaotikusra fordultak, pusztán azt bizonyítja, hogy a rendőri vezetés alkalmatlan volt a feladata ellátására.

Természetesen eszem ágában sincs tagadni, hogy a tüntetők egy része is törvényt sértett, és a Fidesz is hibázhatott, amikor annyi embert az utcára hívott. Ám a törvényeket betartó rendfenntartás mindenképpen a kormányzó hatalom joga és kötelessége. Tömeget oszlatni lehetett volna vízágyúkkal vagy könnygázzal is, de semmiképpen nem maradandó, sőt akár halálos sérülés okozására is alkalmas lőfegyverekkel. Az pedig jobb esetben súlyos hiba, rosszabb esetben a helyzet szándékos súlyosbítása volt, hogy a rend fenntartására hivatott karhatalom a békés tüntetőket rászorította a randalírozókra, ezzel épp a céllal ellentétes eredmény elérve.

6.Lenin 2021.06.02. 10:26:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Miért kell azt külön elmagyarázni, hogy a Fidesz ellenzékben volt, kiderült egy gazemberség, és ezért (is) kormányt akartak buktatni.?

a mostani is bármit megtesz, hogy buktassa az Orbán kormányt. Törődnek a törvényekkel? Vagy bárhol a világon?

Az USA-ban emberek haltak (gyilkoltak meg) meg. Törődik valaki azzal, hogy egy veteránt simán legyilkoltak a Capitoliumban?

A politikában amikor ellenzékben vagyok minden jogos, akik hatalmon vannak azok mindig gazemberek.. Kivéve nyugaton, ahol nincs valódi ellenzék, mert mindent elosztanak simán egymásközt. Ha jön egy valódi ellenzék Afd, vagy Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban ott is érvényes lesz, hogy azok ellen bármi megengedett, a kormány ellen is.. Sajnos ez a természetes. Az is, hogy mind a két oldal ordibál a másikra, aztán fordított esetben pontosan azt csinálják ők is.

Bayaz 2021.06.02. 10:57:38

@G. Nagy László: "Számos állami költést le lehet faragni: a kultúra, a vallás, vagy épp az élsport finanszírozása lehet vita tárgya. Ám az állami nyugdíjrendszer olyan elbaszott mókuskerék, amelyből igen nehéz a kiszállás. Nem is igen látom a reális jövőjét."
Hát a magánnyugdíj-rendszer épp az ebből való kiszállásra biztosított volna lehetőséget.

Persze az államháztartásnak egy ideig plusz kiadást jelentett volna, de ez idővel (kb. 2020-tól kezdve, amikor azok, akik már 20 éve magánpénztárba fizetik a pénzt, nyugdíjba mennek) elkezdett volna kifizetődni. Addig meg nem hitelből kellett volna finanszírozni, hanem a populista kiadásokat (forintalapú lakáshitel-támogatás, száznapos program, 50%-os béremelés, 13. havi nyugdíj stb.) kellett volna megnyírni, az általad említett állami költésekkel együtt.

Persze az igaz, hogy a rendszer törvényi szabályozása pocsék volt, az első években roppantul rosszul működött, még a rendes nyugdíjrendszernél is kisebb növekedéssel. Viszont az elmúlt 10 évben már hatalmas haszont könyvelhettek el azok, akik nem engedtek Matolcsy zsarolásának és bennmaradtak a rendszerben, ami azt jelenti, hogy az egésznek nagyon fényes jövője lett volna.

Bayaz 2021.06.02. 11:02:13

@6.Lenin: "Ha jön egy valódi ellenzék Afd, vagy Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban ott is érvényes lesz, hogy azok ellen bármi megengedett, a kormány ellen is."
Hát igen, ezeket valahogy "jogállami" módon meg lehet figyelni a titkosszolgálatoknak meg kamuvideókkal ('Strache-ügy') el lehet távolítani őket a politikából.

Glokta 2021.06.02. 11:04:59

@G. Nagy László: Manyup kapcsán ezzel a hozzászólással értek egyet, be is másolom:
"Hát a magánnyugdíj-rendszer éppen a mókuskerékből való kiszállásra biztosított volna lehetőséget.

Persze az államháztartásnak egy ideig plusz kiadást jelentett volna, de ez idővel (kb. 2020-tól kezdve, amikor azok, akik már 20 éve magánpénztárba fizetik a pénzt, nyugdíjba mennek) elkezdett volna kifizetődni. Addig meg nem hitelből kellett volna finanszírozni, hanem a populista kiadásokat (forintalapú lakáshitel-támogatás, száznapos program, 50%-os béremelés, 13. havi nyugdíj stb.) kellett volna megnyírni, az általad említett állami költésekkel együtt.

Persze az igaz, hogy a rendszer törvényi szabályozása pocsék volt, az első években roppantul rosszul működött, még a rendes nyugdíjrendszernél is kisebb növekedéssel. Viszont az elmúlt 10 évben már hatalmas haszont könyvelhettek el azok, akik nem engedtek Matolcsy zsarolásának és bennmaradtak a rendszerben, ami azt jelenti, hogy az egésznek nagyon fényes jövője lett volna."

Én benn is maradtam a kormány fenyegetései ellenére, és hát azt kell mondjam, jó döntés volt, sokkal jobb, mint ha az állami nyugdíj-piramisjátékban maradok.

Bayaz 2021.06.02. 11:11:49

@leponex: Én értem ezt a problémát a manyuppal, és nyilvánvaló, hogy Hornék pont ezzel a céllal alkották meg.

Viszont a kormánynak a törvényi szabályozást kellett volna megváltoztatnia ahelyett a (számomra nagyon nem szimpatikus) manyup-ellenes kampány helyett, amibe belekezdtek, mert az állami nyugdíjrendszer sajnos hosszú távon nem fenntartható.

Nyilván mondhatod, hogy erre nem volt mód, de én úgy látom, sikerülhetett volna, még abban a rossz gazdasági helyzetben is, amit az előző kormány rájuk hagyott. Más téren is sikerült Orbánnak elérnie, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon, pl. multikkal jól együttműködik, de jóval kevesebb hasznot fölöznek le, mint korábban és jut a magyar vállalkozásoknak is.
Valami ilyesmit kellett volna tenni a manyuppal is a bedarálás helyett.

6.Lenin 2021.06.02. 11:14:17

@Glokta:

Ezt majd akkor nyugtázd, ha eléred a korhatárt és lesz nyugdíjad, és netán tovább élsz, mint amennyit kapsz majd. Senki nem dolgozik ingyen. De legyen szerencséd.
Szerintem biztosabb az állami, mert az életed végéig szól, emellett pedig befektethettél volna bárhová, hogy legyen elég pénzed majd akkor is. Senki nem tiltotta, hogy tegyél félre önként, vagy valamibe fektesd be a felesleged.

Glokta 2021.06.02. 11:26:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mondjuk az azért nem annyira meglepő, hogy a rendőrség alkalmatlan volt a feladata ellátására lévén hogy évtizedek óta nem történt hasonló mérvű és erőszakosságú tüntetéshullám, semmiféle tapasztalatuk nem volt a helyzet kezelésében.
Az ehhez hasonló tüntetéseken Nyugaton (és általában a világon) is előfordulnak durva rendőri túlkapások, néha még halálesetek is, még akkor is, ha a rendőrség több tapasztalattal rendelkezik.

Gyurcsány felelősségét így inkább abban látom (azon túl, hogy semmit nem tett a helyzet javulásáért, a szakértői kormányról szóló javaslatot elutasította), hogy semmiféle következménye nem volt az incidensnek, a rendőri vezetők (és a legtöbb atrocitásokat elkövető rendőr) maradhattak a helyükön; sőt még kitüntetéseket is kaptak a 'jól végzett munkájukért'.

6.Lenin 2021.06.02. 11:38:13

@Glokta:

Az őszödi beszédnek sem volt. Szerintem ha nem álltak volna bukásra az őszi választáson, a beszéd soha nem kerül nyilvánosságra.
az egész akkori események alapja egy rossz 5let volt. Az októberi pedig tervezett volt. Válogatott nagy lóbaszó rendőröket már egy héttel előtte Bp-re vezényelték. Nyilván készültek valamire. a közvetítéseken is látszott, az irányításuk. Nem voltak a vezetők annyira hülyék, ahogy mutatni szeretnék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.02. 12:15:10

@Glokta:

Egyetértek veled, csak annyit jegyeznék meg, hogy az azonosítók levételére adott utasítás nem magyarázható a tapasztalat hiányával, ahogy a vízágyú és a könnygáz helyett alkalmazott lőfegyverhasználat sem.

Próbálok tárgyilagos lenni. Amikor anno néhányan azon szörnyülködtek, mekkorát rúg a műanyag lövedéket kilövő fegyver (és ezért milyen veszélyes), én azt magyaráztam el nekik, hogy épp azért rúg akkorát, mert a lövedék tömege sokkal nagyobb (100 grammnál is több) a katonai kézifegyverekből kilőtt lövedékekénél, viszont sokkal kisebb a torkolati sebesség. A fegyver rúgását azonban az impulzus- és nem az energiamegmaradás törvénye határozza meg, márpedig egyrészt a fegyver tömege sokkal kisebb, másrészt a lövedék mozgási energiája a kisebb torkolati sebesség miatt a nagyobb tömeg ellenére is jóval kisebb.

Ettől persze közelről fejre lőve igen súlyos, akár halálos sérülést is képes okozni, így az alkalmazása súlyos hiba, sőt bűn volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.02. 14:13:44

Nem tartozik szorosan a poszt témájához, de azért idetartozik:

Az előbb olvastam Bojár Gábor írását a tervezett budapesti Fudan egyetemről. Többek között ezt írja:

"A hírek szerint a Fudan budapesti campusára 540 milliárd forintot terveznek költeni. (Persze a végszámla ilyen esetekben sokkal magasabb szokott lenni). Csak hogy jobban érezzük a nagyságrendet: a két legnagyobb magyar egyetem, az ELTE és a BME költségvetésének állami forrása (a honlapjukon elérhető információk szerint) 32, illetve 17 milliárd forint volt 2019-ben."

Bojár kiváló szakember és sikeres üzletember, ezért is furcsa, hogy egy egyetem ALAPÍTÁSÁNAK és megépítésének költségét hasonlítja két már meglévő és igen hosszú ideje működő egyetem éves költségvetésének állami forrásához. Ez kb. olyan, mint ha egy ház építési költségét hasonlítaná az adott ház éves fenntartási költségéhez. :D Bojár nyilván tudja, hogy ez az összehasonlítás óriási csúsztatás és demagógia, tudja, hogy a számok egymás mellé tétele félrevezeti az olvasót, mégis leírta.

Egy másik dologban viszont abszolút igaza van:

"Természetesen amíg akadozott a 95 százalék feletti hatékonyságú nyugati vakcinák szállítása, jó döntés volt az elérhető kínait megrendelni, hiszen azok 60-70 százalékos hatékonysága sokkal jobb, mint ha nincs oltás. A nulla helyett a 70 százalék sokkal nagyobb különbség, mint a 70 helyett a 95. Ez tehát jó döntés volt. De most már van bőven a 95 százalékos nyugatiból is, és mi mégis lemondjuk a jövőre esedékes, lényegesen olcsóbb és jobb vakcinát, amelynek fő előnye, hogy sokkal gyorsabban lehet igazítani az ismételten megjelenő új mutánsok ellen. Ez a lemondás életekbe fog kerülni, és ezt a magyarok többsége tudja. "

Renee Le Renard · http://senkisehivta.blogspot.hu/ 2021.06.02. 16:41:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: és ezek után mondja bárki is, hogy nem érdemel jobbat Magyarország a Fidesznél.

Egy magát jobboldalinak tartó párt, ami a magyarok pénzéből építtet a Kínai Kommunista Pártnak káderképző egyetemet. Amit mint a felmérések mutatják, a magyarok 2/3-a elutasítja. Az volna a csoda ha nem, miután kiderült hogy magyar diákok még a szüleik pénzéből építtetett könyvtárt se használhatnák.

Az a gond, hogy egy ideig túl sok ígéretet hallottunk, minthogy az ellopott magánnyugdíjt államadósság visszafizetésére fordítják (ehhez képest nagyobb, mint 2010-ben volt), de mostmár szimplán csak az érvek nélküli rablás folyik.

Lehet itt jönni Dobrev Klárával meg Gyurcsánnyal, vásárolni az ukránok szavazatait krumpliért, sőt, meg lehet nyerni a 22-es választást is titokzatos szerverleállásokkal. A nap végén viszont csak az van, hogy az emberek látják, hogy a kormány nem értük dolgozik, hiába a propaganda, és unokáink fogják számonkérni a Fidesz-szavazókat, hogy miért rohad még mindig az ország, amikor Gyurcsány már 60 éve halott.

alöksz róz 2021.06.02. 19:33:45

@Bayaz: "Hát a magánnyugdíj-rendszer épp az ebből való kiszállásra biztosított volna lehetőséget." - na és hogy? a magánnyugdíj-rész a teljes nyugdíj harmadát se fedezte volna. és még arra is az államnak kellett garanciát vállalni.
(és szinte mindenki visszalép az államiba pont a nyugdíjkorhatár elérése előtt a rossz konstrukció miatt)

alöksz róz 2021.06.02. 20:05:12

@Renee Le Renard: milyen ellopott magánnyugdíjról beszélsz, bértroll, még mindig nem tudod? és milyen szerverleállásról beszélsz, az összes szavazatot megőrizték papíron, bárki összeszámolhatta...

Glokta 2021.06.02. 21:25:38

@alöksz róz: Hát mondjuk nehéz másnak minősíteni azt a zsarolást, amit a magánnyugdíjakkal műveltek, főleg annak fényében, hogy az ígért egyéni számlákból semmi nem lett.

Az, hogy a szerverleállás során csaltak viszont tényleg ellenzéki mítosz, soha semmiféle bizonyítékot nem látam erre. Azokban a választási bizottságokban, ahol csak fideszes delegáltak voltak már jobb esély lett volna csalni, de ugye erre sincs semmiféle bizonyíték, pedig ez egész biztosan kiderült volna (ha rendszerszinten művelik).

Bayaz 2021.06.02. 23:11:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Őszintén szólva nem értem, miért ilyen fontos a kormánynak a Fudan, és különösen miért kell ezt egy évvel a választás előtt behozni.

Az ellenzéknek ez tökéletes kampánytéma (mint amilyen annak idején a Nolimpia volt). Az igazat megvallva a a jobboldali sajtóban sem adnak kielégítő magyarázatot arra, miért van szükség erre, miért is éri ez meg, sőt alig esik szó a témáról. Ez azt sugallja, hogy ők is tudják, hogy ez vesztes téma - a magyaroknak elég sok jogos frusztrációja van a Nyugattal szemben, de ettől még nem fogják a Keletet szeretni.

A kérdés az: miért volt erre szükség pont az elmúlt 12 év legfontosabb választása előtt, ahol egy magabiztos győzelemmel lényegében megsemmisítő csapást lehetne mérni az ellenzékre?

alöksz róz 2021.06.02. 23:36:03

@Glokta: "Azokban a választási bizottságokban, ahol csak fideszes delegáltak voltak" - hol volt ilyen? :D

sokféleképpen lehet csalni, de pont ezzel a legnagyobb hülyeség, ha csalásra gyanakszik valaki, csak odaül és összeszámolja a papírt :-)

alöksz róz 2021.06.02. 23:42:47

@Glokta: elvileg meg lehet nézni az egyéni számlát. csak minek, mikor úgyis az állam határozza meg a nyugdíjadat :D
azt felejtik el sokan, hogy a manyupos rendszerben sem a magánnyugdíjpénztártól lett volna nyugdíjuk.
most azt játsszák az emberek, hogy a korhatár előtt visszalépnek az államiba, mert mégiscsak az éri meg. az időnként a pénzügyi magazinokban fizetett hirdetésekben reklámozott milliós összegű kivétek pedig az extra befizetésekből származnak.

Bayaz 2021.06.03. 01:17:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ami viszont a vakcinákat illeti, szerintem tévedésben vagy.

A Pfizernek egész egyszerűen jobb a sajtója, de ez nem azt jelenti, hogy tényszerűen a legjobb.

A magyar adatok azt mutatják, hogy a Pfizer igen hatékony, de több más vakcina nagyobb hatásfokkal véd a koronavírus ellen, a "gyors igazíthatóságról' szóló kijelentések igazságtartalma pedig majd akkor fog kiderülni, ha elkezdenek oltásokat beadni a variánsok ellen.

Ha pedig erre sor kerül és tényleg a Pfizer lesz a legjobb az új mutánsok ellen, akkor a kormány még mindig vehet piaci áron.

Erről egyenlőre szó sincs és sokmilliónyi Pfizert rendeltünk meg, ennek fényében fölösleges százmilliókat elszórni a közös EU-s vakcinabeszerzésre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.03. 08:50:40

@Bayaz:

"Őszintén szólva nem értem, miért ilyen fontos a kormánynak a Fudan, és különösen miért kell ezt egy évvel a választás előtt behozni. "

Ebben teljesen egyetértek veled, teljesen fölösleges, sőt káros volt épp az ogy. választások előtt beleállni egy ilyen megosztó témába. Függetlenül attól, mennyire válik az ország hasznára a Fudan egyeteme.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.06.03. 09:30:28

@Bayaz:

Ha valaki visszaolvassa a kínai vakcinával kapcsolatos kommentjeimet, akkor láthatja, hogy határozottan és teljes mértékben kiálltam a kínai vakcina hazai alkalmazása mellett, ahogy teszem ma is. Mindettől függetlenül tény, hogy még a Kína-ellenességgel messze nem vádolható WHO is elimerte, hogy az időseknél nincs elegendő adat a Sinopharm hatékonyságának megállapításához. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy feltétlenül rosszabb a nyugati vakcináknál, azt viszont igen, hogy noha Kínának bőven lett volna ideje pótolni az erre vonatkozó vizsgálatokat, mégsem tette. Kérdés: miért?

A nyugati vakcinák, főleg a Pfizer mellett van még egy komoly érv, mégpedig az, hogy a lakosság jobban bízik benne, mint a kínaiban - függetlenül attól, mennyire megalapozott ez a véleményük. Vagyis valószínűleg olyanok is elfogadnák, akik a keleti vakcinákat visszautasítják. Ezzel valamelyest növelhető lenne a hazai átoltottság.

"a "gyors igazíthatóságról' szóló kijelentések igazságtartalma pedig majd akkor fog kiderülni, ha elkezdenek oltásokat beadni a variánsok ellen."

Ezzel kapcsolatban laikusként csak azt mondhatom, hogy független szakértői - és még inkább gyakorlati - tapasztalatok híján azt kell elhinnem, amit az mRNS vakcina egyik kifejlesztője, Karikó Katalin mondott. Tudom, ez tekintélyelvű érvelés, de az általa kifejlesztett eljárás eddig már bizonyított, ő ismeri a gyártási folyamatot is, vagyis leginkább ő és munkatársai tudhatják, milyen könnyen és gyorsan igazítható a vakcina az új mutációkhoz.

IdomitottFoka 2021.06.03. 15:36:34

@A Joda visszatér: Egen, azt én is látom h Gyurcsány kontraproduktív (és itt nagyon finom és visszafogott voltam), de h Viktort mindig Ferihez kell viszonyítani... Ennyi erővel MagdaMarinkóhoz is nyugodtan, vagy bármelyik életfogytoshoz...

IdomitottFoka 2021.06.03. 15:37:45

@IdomitottFoka: Úgy látszik Gyulát már nem ugorja meg, pedig nem volt egy nagy ember ő se...

A Joda visszatér 2021.06.03. 22:15:25

@IdomitottFoka: Ha Furaferi csendben kortyolgatná magas alkoholtartalmú koktéljait az Apró villa teraszán és kiszállt volna a politikából, tényleg nem lenne sok értelme a vele való összehasonlításnak. Csakhogy Ferencünk szeretne visszamászni a politikai vezetésbe, mindenféle bábokat felhasználva ehhez.

Glokta 2021.06.07. 00:20:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A Fudan ügye tényleg érdekes.
A kormánynak nincs semmiféle politikai haszna belőle, a lopás se merül fel, vagyis csak a Kína felé orientálódásról és Palkovics álmának (egy világszintű, műszaki irányultságú magyar egyetem) megvalósításáról lehet szó.

Amit eddig tudunk róla, az mindenesetre nem biztató.

Az egyik legnagyobb gond az az, hogy egyenlőre úgy tűnik, hogy ez az egyetem elsősorban a külföldieknek szólna, akik idejönnének tanulni, aztán jó eséllyel továbbállnának. A fizetések, felszereltség terén pedig jó eséllyel akkora lenne a szakadék a többi magyar egyetem és a Fudan között, hogy ez nem versenyhelyzetet teremtene, hanem inkább csak elszipkázná a legjobb tanárokat.

Az ötszázmilliárdos összeg a magyar oktatás tekintetében elég nagy összeg, de ha valóban egy olyan egyetemet kapnánk, ami hasonló méretű és szintű a kínai Fudannel, akkor megérné. Azonban nem hiszem, hogy erről lenne szó. Az Örülünk Vincenten olvastam a következőt erről, érdemes elgondolkozni rajta (tudom, hogy a szerző nagyon elfogult, de ez a gondolatmenet nem tűnik annak):

" A nyilvánosságra hozott adatok alapján az egyetemnek nagyjából 150 millió dollár lesz az éves költségvetése, ami nagyon nagy összegnek tűnik, de nem az. Az én egykori alma materemnek, amelyik top 100-as egyetem a Shanghai ARWU listán (ezen a listán a kínai Fudan éppen a századik) kétmilliárd dollár az éves költségvetése, a bécsi egyetemé nagyjából 650 millió dollár, a Stanfordé olyan 6 milliárd dollár, a CEU budgetja pedig nagyjából 70 millió dollár. Az egészen kicsi, alig pár száz graduate studentet tanító Rockefeller kutatóegyetem kutatási budgetja 225 millió dollár. Ez egy nagyon kicsi egyetem lenne, 5000 diák (3000 alapszakos, 1500 mesterszakos, 500 doktorandusz). 55 full professorral, 60 associate professorral és 117 assistant professorral számolnak, de az assistant professorok (adjunktus) tervezett jövedelme évi 150000 dollár lenne, ami több, mint a Harvard assistant professor átlag. Ez azért nem bizarr dolog, mert négy kiemelt területen (business, orvosi, intelligens járművek, mesterséges intelligencia) lesz ötven professzor az ötvenből, és ezeken a területeken mind sokkal magasabb a jövedelmek az átlagnál. Ez az egyetem fajlagosan jobb lenne, mint a kínai anyaegyetem, ha egyáltalán anyaegyetemnek lehet nevezni a Fudant.

Egyáltalán nem világos, hogy miért ér meg a Fudan Hungary 540 milliárd forintot a magyar államnak. Most hagyuk az “úgyis ellopják” szöveget. Nem, ez nem a kínai kommunista párt egyeteme lesz, nem kínai kémközpont, hanem egy nyugati (de még mennyire) egyetem Kelet-Európában. A kínaiaknak nyilván megér évi 10-20 milliárd forintot (ennyi jön ki költségként a bevételek kivonása után, és az sem biztos, hogy nekik kell kifizetni) egy egyetem Európában, ők építhetik meg, a magyarok meg kifizetik. Hogy majd lesz magyar egyetem a legjobb ötszázban? Akár a legjobb háromszázba is bekerülhetnek bizonyos listákon, de ez valóban megér félbillió forintot? Sokkal olcsóbban be lehetne juttatni (gyakorlatilag ingyen) egy magyar egyetemet a legjobb háromszáz környékére, ezt sokan kiszámolták már, formálisan egyesíteni kellene néhány budapesti egyetemet és csókolom. Ha mondjuk háromszor-négyszer ekkora lenne a Fudan Hungary, ugyanezekkel a fajlagos mutatókkal, akkor Európa egyik legmenőbb egyeteme lenne, de 55 professzor, akár negyedmillió dolláros fizetéssel, kevés a legjobb kétszázhoz."

Szóval egyenlőre nem tűnik szimpatikusnak a projekt, de meggyőzhető vagyok, tekintve, hogy nagyon keveset tudunk róla.
Az igazság az, hogy ez tipikusan az az ügy, aminek megvannak az előnyei és hátulütői, és normális országban tisztességesen meg lehetne vitatni.
Magyarországon azonban a hosszú évek során az ellenzékben felgyűlő frusztráció (pl. CEU-ügy) és a mindkét oldalon felgyűlő gyűlölet ezt lehetetlenné teszi.

Glokta 2021.06.07. 00:25:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A nyugati vakcinák nem megrendelésére viszont egyszerűen nem látok más valamennyire is hihető magyarázatot, hogy Orbán megsértődött a Nyugatra, és 'bosszúból' mindent feltesz Kínára. A Magyarország nézőpontjából teljesen felesleges vétók is azt mutatják, hogy felhagyott a 'egyensúlytartás' (vagy pávatánc, kinek hogy tetszik) politikájával.
Ha egy kelet-ázsiai ország miniszterelnöke lenne, akkor ezt meg tudnám érteni és értelmes stratégiának tűnne, de Európa közepén nagyon nem az.

6.Lenin 2021.06.07. 09:31:34

@Glokta:

Azért van egy lényeges része ennek a kapcsolatban. Kína a jövő, Amerika lassan lefelé megy. Nem mind1, hogy Kína, és az EU (ha marad még akkorra)ki lesz a hídfő. Mo profitálhat ebből (gazdaságilag).
A nyugat leáldozóban van. Itt vedd figyelembe, hogy ekkora birodalmak akár több száz év alatt szoktak padlóra kerülni, de , ha figyelembe vesszük, ezek az idők mára rövidülnek, akkor 1-2 száz év kell mire végleg összeomlanak.

Nem véletlen, hogy az EU is kekeckedik velünk, ők tudják a lényegét. Nem szeretnék, ha Mo ezekből jól jönne ki.
Én ezért inkább azt mondom, hogy ennek pont itt Európa közepén van igen is nagy értelme. Orbán mindig is jól látja a jövőt. Ez nem sértődés kérdése. Ez egy nagy politikusi erény.
süti beállítások módosítása