téveszmék

téveszmék

"Nem lehet elég korán elkezdeni az ideológiai nevelést"

2021. szeptember 20. - G. Nagy László

uttoro.jpg

 

A Meseország Mindenkié című könyv megjelenésével robbant be a magyar köztudatba, majd a pedofiltörvény elfogadásával vált állandó beszédtémává a gyerekek "érzékenyítésének" kérdése. A közhangulatot alapvetően két irányvonal formálja. A konzervatívok szerint a világ legtermészetesebb dolga, hogy fiainknak-lányainknak hittant tanítunk és vallásos nevelésben részesítjük őket, ugyanakkor messze elkerülendő, hogy a fősodortól eltérő szexuális irányultságokkal ismerkedjenek. A progresszívek pontosan fordítva látják: elemi szükségszerűségnek ítélik az LMBTQ-érzékenyítést, miközben valódi megrontásnak tartják az istenhit erőltetését. Jómagam ahhoz a generációhoz tartozom, akikre még ráerőltették a kisdobosok és az úttörők nyakkendőjét; az utánam következők már inkább cserkész-egyenruhába bújtak. Van ezekre bármiféle szükség? Vajon hol az igazság az ideológiai nevelést illetően?

 

Incze Dénes, a közelmúltban elhunyt katolikus esperes így ír A gyermekkori vallásos nevelés fontossága c. munkájában: "Minden szülőnek biztosítania kell gyermekei vallásos nevelését. Ennek a lényege: legyenek tudatában a gyermekek annak, hogy Isten létezik; legyenek tudatában a bűn ijesztő gonoszságának; lássák be a bűnbánat szükségességét; lássák meg életük célját: ami az istenszolgálat és az örök élet. Aki ezt a maga idejében elmulasztja, jóvátehetetlen hibát követ el gyermeke ellen." Bevallom őszintén: számomra ez rém ijesztő, még akkor is, ha magam ugyancsak ilyen környezetből jövök. Hajlok arra, hogy a progresszíveknek e téren igazuk van: ez tényleges megrontás. A gyerekek legyenek tudatában Isten létezésének? De hiszen ebben még mi magunk sem lehetünk biztosak! Nem tisztességesebb elmondani, hogy a spiritualitásnak százféle útja lehetséges, és rájuk bízni a majdani választást? Bűn és bűnbánat? Már egészen fiatalkorukban ültessük el bennük a szégyen és az önmegvetés csíráit? Nem volna elég, ha a morális alapokat tisztáznánk velük? Istenszolgálat és örök élet? Már most döntsük el helyettük, hogy légvárakra fogják építeni az életüket? Amikor a "valláskárosult" kifejezést használjuk, pontosan erre az útravalóra gondolunk. Erre a teljesen felesleges, nyomasztó pszichikai teherre, mely sokakat egy életen át frusztrál. Még Incze Dénes is belátja, hogy kamaszkorban sokan úgy rázzák le magukról a vallásos neveltetést, mint kutya a vizet - magam is így voltam ezzel. De nem mindenkinek adatik meg az áldás, hogy használni kezdi a tudatát. Osho mindenesetre jól látja: "Azt mondani egy gyermeknek, hogy higgyen Istenben, nonszensz, teljes képtelenség - nem azért, mert Isten nem létezik, hanem mert a gyermek még nem érzi a szomjúságot, a vágyakozást, a sóvárgást; még nem áll készen arra, hogy elinduljon az igazság, az élet végső igazságának felkutatására. (...) Ha megtérítik még azelőtt, hogy feltámadna benne a szomjúság a keresésre és a tudásra, akkor az egész élete hamis álélet lesz."

 

Ahogyan a vallások szószólói magasról tesznek a pszichológiai alapigazságokra (vagy ha érdeklődnek is irántuk, az ideológia mindenesetre kiütéssel győz a tudomány felett), a 21. század progresszív vonala ugyanígy figyelmen kívül hagy minden tudást, melyet a világ a gyermekek szellemi-lelki fejlődése kapcsán ez idáig felhalmozott. Ami például az óvodai érzékenyítést illeti, pontosan tudható, hogy a gyerekek ebben a korban még közel sem készek a szexuális tartalmak befogadására, mi több, még a toleráns magatartás megértésére, elsajátítására is bőven éretlenek. Ahogy Bagdy Emőke fogalmaz: "A gyereket is toleranciára kell nevelni, de ezt nem óvodáskorban kell megtenni. (...) Minden kornak megvan a saját nevelési feladata, de ennek nem az, hogy a megkülönböztetési érzékenységre neveljük a gyereket, mert ebben a korban a saját nemi identitás rögzítése a feladat, hogy a gyerekből egy harmonikus és kiegyensúlyozott felnőtt váljon, aki képes lesz majd elfogadni más ember devianciáit.” A legkevésbé sem csodálkozom, hogy az LMBTQ-aktivisták kiakadtak a pedofiltörvényen. Számukra semmi sem kedvezőbb, mint a zavarosban halászgatni. Bevallom: magam is szinte mindig a szabályozatlanság mellett érvelek, amikor a felnőtt társadalomról van szó. Itt azonban a gyerekekről beszélünk, akiket semmilyen szín alatt nem lehet kontroll nélkül elárasztani bármivel. (Kötelező hitoktatás sincs, erre is a szülőnek kell áment mondania.) Az igazán üdvös az lenne, ha megindulna valamiféle szakmai párbeszéd annak kapcsán, hogy a fiatalkorúak különböző életszakaszaihoz (3-6, 7-10, 11-14, 15-18) milyen tartalmak kapcsolhatók optimális nevelés esetén. (Értem én, hogy a pszichológia nem egy tökéletesen egzakt tudomány, ám az azért mégsem oké, hogy felkent szakértői ennyire különböző álláspontokat képviselnek.) Ehelyett inkább csak szimpla acsarkodást látunk. Ami viszont kifejezetten fura: a baloldaliság - elvileg - a gyengék és elesettek védelmét tűzi zászlajára. Ha létezik olyan társadalmi szegmens, amely feltétlen védelmet érdemel, úgy a gyermekek mindenképpen ide sorolhatók. Nos, miféle baloldaliság az, ahol a fiatalkorúak pszichikai fejlődése másodlagos szempont, mert az LMBTQ-kártya übereli a gyermekvédelmet? Kohán Mátyás, a Mandiner Kaliforniában nevelkedett újságírója személyes tapasztalatairól számol be: "Komoly részben az iskolai 'felvilágosító' munkának köszönhető az, hogy ezekből a srácokból LMBTQ-dzsihadisták lettek, és most ott rombolnak a BLM-tüntetéseken az elnyomatás ellen, kezükben az éppen aktuális iPhone-nal. Közben pedig pszichiáterhez járt az összes: mindegyik szorongó, alvás- és személyiségzavaros emberi roncs volt, nem kevesen marihuána-függők is. Soha ennyi boldogtalan embert egy helyen nem láttam, mint az Egyesült Államok leggazdagabb településének legdrágább iskolájában."

 

Mindenféle társadalmi berendezkedésnek kiváló lakmuszpapírja, hogy miként bánik a fiataljaival. Hogy igyekszik-e rájuk erőltetni valamiféle militáns, erőszakos, vagy épp beteg, önpusztító ideológiát, avagy meghagyja-e számukra a harmonikus, boldog, önfeledt gyermekkort. Ebben a tekintetben a skála negatív végpontját Spárta jelenti, ahol a fiúgyermekeket már hétéves korukban elszakították a családjuktól és kaszárnyába költöztették őket; miközben már első hét esztendejük sem a gyengéd gondoskodás jegyében telt, anyjuk ugyanis - a spártai ideológia szerint - meg sem ölelhette őket. A pozitív végpont - hitem szerint - a tökéletesen ideológiamentes nevelés. (Létezik egy sor olyan egyetemes érték - erőszakmentesség, elfogadás, becsület -, amelyeket idővel érdemes megjeleníteni. Ezek azonban olyan széles körben elfogadottak, hogy aligha húzhatnánk rájuk az ideologikus jelzőt.) Jómagam a rendszerváltás évében érettségiztem, így még volt szerencsém végignézni a szocialista eszme szánalmas kimúlását. Még részese voltam a nevetséges április 4-i és november 7-i ünnepségeknek, amelyeket már a nyolcvanas évek elején sem vett igazán komolyan senki. Mi csupán ott álltunk a béna egyenruhánkban, és azt éreztük, hogy az égvilágon semmi közünk sem Leninhez, sem az Aurórához, sem pedig a Vörös Hadsereghez. Valahogy úgy, mint a templomban. Hogy ránk erőltetnek valami rém idegen, abszolút érthetetlen, rettenetesen unalmas rituálét, amiről ösztönszinten érezzük: végtelenül hamis. (Ha nem lenne az, úgy nem kéne tukmálni, hanem magunk is zsigeri módon vágynánk rá.)

 

Őszintén hiszem, hogy minden ideológia, amelyet gyermekeink fejébe kívánunk verni, nem más, mint szimpla megrontás. Legyen szó a kommunizmus eszméjéről, a katolikus dogmákról, avagy a progresszívek érzékenyítő vallásáról. A felhőtlen gyermekkorhoz és az egészséges szellemi-lelki fejlődéshez azzal járulunk hozzá leginkább, ha engedjük, elősegítjük, hogy gyermekeink minden természetes élményt megtapasztaljanak, ami koruknak megfelelő és fizikailag veszélytelen. Érezzék a szülői gondoskodást, törődést és szeretetet; szabadon, elfojtások nélkül éljék meg önfeledt örömüket és toporzékoló dühüket; legyen részük számukra izgalmas játékban, kalandban, felfedezésben. Ennél többet aligha adhatunk számukra. És ha majd eljön az ideje, ők maguk lesznek, akik megkeresik a saját, testre szabott eszmei irányvonalukat. Szülőként, nevelőként legfeljebb példát mutathatunk - jót és rosszat egyaránt. Egy azonban bizonyos: nem lehet elég későn elkezdeni az ideológiai nevelést.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1416689308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baalint1 2021.09.20. 10:02:38

Az, hogy egyes mesékben megjelennek homoszexuális szereplők, nem szexuális tartalom. Megint nagyon egyoldalú, ahogy megpróbálod a gyerekekre erőszakolt vallást szembeállítani azzal, hogy a gyerekek valamiféle lenyomatot kaphassanak arról, hogy nem csak egyféle szexualitás létezik. Hogy értsd, a törvény az a kategória, ha vallásos nyelvre lefordítjuk, mint ha nem lehetne megemlíteni a gyerekek előtt a buddhista vallást. Vagy úgy egyáltalán egyiket sem. Bagdy Emőke pedig szembemegy a tudománnyal, amikor devianciákról beszél, ő már rég nem szakember, hanem a neobolsevik Fidesz szócsöve lett.

G. Nagy László 2021.09.20. 12:14:11

@baalint1: Milyen érdekes az, hogy az EGYOLDALÚ jelzőt használod. Ez pontosan az a poszt, ahol kiválóan érzékelhető, hogy mennyire középre helyezkedem, mennyire nem támogatom semelyik ideológia gyerekekre való ráerőltetését. Sokkal inkább azt érzékelem, hogy te nem tudsz kiszakadni a balos narratívából és te képviselsz egyoldalú álláspontot. Nagyjából Semjén Zsolt kommentálna hasonlót, csak ő ellenkező előjellel.

"Az, hogy egyes mesékben megjelennek homoszexuális szereplők, nem szexuális tartalom."

De, kurvára az. Nem basznak a hercegek egymással, ez igaz de attól még az. Ha azt írná a szerző, hogy "A lábfetisiszta királyfi nem bírt ellenállni Hófehérke gyönyörű lábfejének", az is szexuális tartalom, miközben még annyi extrém sincs benne, mint a homoszexualitásban. De kérdem én: a szivárványszínű, műpéniszes majomjelmez sem szexuális tartalom?

"Bagdy Emőke pedig szembemegy a tudománnyal, amikor devianciákról beszél,"

Nem a tudománnyal megy szembe, hanem az általad istenített érzékenyítő vallással. Most például a szóhasználatába kötsz bele. Deviancia = a normától való eltérés. Értem én, hogy ez politikailag nem korrekt kifejezés, de tényleg ezen múlik a tudományosság? Eddig legalább a PC-t elutastottad...

alöksz róz 2021.09.20. 14:37:55

@baalint1: bagdy emőke tudományosan alátámasztott kijelentéseket tett, a ráröffenő ballib tábor ezt meg se próbálta.
a petíciót vagy mit aláíró ezervalahány pszichológus közül egy se akadt, aki hasonlóan alátámasztva tudta volna cáfolni az állításait vagy a sajátjait igazolni, vajon miért? helyette nyomtak egy tisztán ideológiai állásfoglalást.

G. Nagy László 2021.09.20. 17:44:15

@alöksz róz: @baalint1:

Az a gyönyörű, hogy Bagdy Emőkét úgy hurcolják meg, ahogyan a posztmodern nyugati világban szokás: nem szakmai alapon, csupán a használt kifejezéseket figyelembe véve.

Mondok egy példát. Jómagam imádok pókerezni. Ha pár napig nem játszom, már cudarul érzem magam. Hogyan lehet erre a vonásomra reagálni?

A) Mondhatod pozitívan, hogy megtaláltam a nekem való hobbit.
B) Mondhatod semlegesen, hogy hetente húsz-harminc órát kártyázom.
C) Mondhatod negatív éllel, hogy függő vagyok.
D) Mondhatod nagyon negatív éllel, hogy ez már beteges függőség.
E) Mondhatod morálisan elítélve, hogy ez szégyenteljes.
F) Megtilthatod számomra a játékot.

Vegyük észre: az első négy csupán játék a szavakkal. A mimózaságom függvénye, miként reagálok rá, de lényegét tekintve ugyanazt jelentik. Az E) verzió egy morális értékítélet, ildomos lenne indokolni, míg az F) maga a színtiszta erőszak.

Pontosan ugyanez a helyzet a homoszexualitással is. Évtizedeken át üldözték, tiltották, büntették. Igen a baloldali kormányok is. Akkor mindenki kussolt, pedig akkor kellett volna az utcára menni, hogy hogy képzelik. És a balosok által istenített muszlimok a mai napig ebben az F) kategóriában maradtak, de ez nem zavarja a mimózákat. A katolikus egyház - hatalom híján - már csak az E) kategóriát képviseli. Nem indokol persze, ahogyan sosem, csak kinyilatkoztat: a szent könyvekre hivatkozva.

Mindenki más, aki komolyan vehető, az A-D kategóriák mentén kommunikál. Senki sem akarja bántani, vagy morálisan elítélni a melegeket. Mégis megy a hiszti, puszta szavakon lovagolva. Baszki, mi van akkor, ha - a lehető legélesebben és legbántóbban fogalmazva - vki betegnek titulálja a homoszexualitást? Az égvilágon semmi. Ha van egy lyukas fogad, az is betegség. Mégsem érzed bántónak, mégsem érzed magad értéktelennek miatta. Kibaszott mimózáskodás ez az egész.

Wildhunt 2021.09.21. 23:24:22

@G. Nagy László: Egyértelmű hogy A, mindaddig míg nem lesz életed egyetlen meghatározó eleme.
Az ideológiai nevelés kérdése viszont érdekes. A családon belül egyszerűen nem tudod elkerülni. Mindenképp elvárod a gyerekedtől, hogy valahogy "jól" (i.e. neked megfelelően) viselkedjen, és ezt legkésőbb 3 éves korától meg kell alapoznod, hiszen kérdezni fog. Az a fajta válasz, hogy azért mert csak egy életre tönkreteheti, ettől sokkal jobb az is, hogy mert a télapó másképp nem hoz ajándékot (ami még mindig egy pocsék válasz). Amit fontosnak tartok, hogy ez az ideológia közeli és érthető legyen. Az olyan típusú válasz például (ha már a Te blogodon vagyunk ahol Te vagy itthon) hogy az adott viselkedés okozza a legkevesebb erőszakot és az egész család így él mert ez jó teljesen valid. Ha ugyanis valóban ez az életmodelled, akkor a napi tapasztalata egybeesik azzal amit APU és ANYU mond, ebből következően megkapja az alapokat ahhoz, hogy boldog és kiegyensúlyozott felnőtt legyen. Később, mikor már önmagáért felel, persze kidobhatja ezt az egészet az ablakon, de akkor sem vakon követ egy új ideológiát, mert igénye lesz valamilyen tapasztalatra vele kapcsolatban.
Az iskolában, pláne az óvodában viszont ez nem történhet meg. Ott ugyanis nincs lehetőség példával nevelni. A hittanon például a pap bácsinak nincsenek meg az eszközei ahhoz, hogy meggyőző legyen, tehát rosszabb esetben sokkoló példákat akar (mint a kénköves pokol), jobb esetben csak megismertetni tud, de ezzel meg 14-18 éves kor előtt egyszerűen nem megy semmire, hiszen a gyerekek itt még nem képesek arra a szintű absztrakcióra ami az előadás feldolgozásához kell.
A gyermeki ártatlanság védelme pedig azért fontosabb mindennél, mert a gyermek alapvetően bízik a felnőttben. Ez evolúciós szükségszerűség. Csakhogy ennek a bizalomnak a megcsúfolása (olyat nyomsz bele, ami miatt később elveszíti a talajt a lába alól) a további élete tönkretételéhez vezet. Ezért rosszabb például a cukros bácsi, mint a körmöst adó tanár.
És most, hogy pár bekezdésben összefoglaltam Youngot és Pratchetet, mehetek is aludni.

G. Nagy László 2021.09.21. 23:55:49

@Wildhunt: A magam részéről jó éjszakát kívánok :)

"Ha ugyanis valóban ez az életmodelled, akkor a napi tapasztalata egybeesik azzal amit APU és ANYU mond, ebből következően megkapja az alapokat ahhoz, hogy boldog és kiegyensúlyozott felnőtt legyen. "

Abszolút egyetértek, ám ahogy írom is a posztban, az alapvető értékeket aligha lehet ideológiaként aposztrofálni. Az, hogy tartsd magad az adott szavadhoz, és hogy ne kezdeményezz erőszakot - ezek csupán a civilizált emberi együttélés alapjai (még akkor is, ha sokan még itt sem tartanak). Az ideológia ott kezdődik, hogy elkezdünk ködös dogmákat gyártani.

6.Lenin 2021.09.22. 09:55:03

Ha esetleg, akár véletlenül is visszatekintünk a történelemben hányszor próbálkoztak már gyermek korban átnevelni a gyerekeket zombivá , sikertelenül, akkor talán nem lenne haszontalan feltenni a kérdést, hogy vajon miért is? Vagy azt: megérné?

És sajna ez ma még aktuálisabb, mikor el szeretnék venni még az identitásukat is, kinek is születtek. egyenes út vezetne a pusztuláshoz?

Eddig mindig sikerült átlépni ezeken a kísérleteken, talán most is kikerülni fog. Csak a szorgos ideológiákat gyártókat kell időben megállítani, és a helyükre tenni.

Wildhunt 2021.09.22. 12:52:32

@G. Nagy László: nálad és nálam ott kezdődik. A kisgyereknek meg minden ködös dogma ami nem kézzelfogható.

Wildhunt 2021.09.22. 12:53:54

@6.Lenin: azért nem sikerült, mert a családot mindeddig nem sikerült teljesen szétverni. Most ebben nem vagyok biztos.

6.Lenin 2021.09.22. 13:19:22

@Wildhunt:

Nem vagyok én sem ebben biztos, hiszen voltak akik a saját szüleiket küldték a halálba, egy eszme miatt. Ott már családról eleve nem lehetett beszélni.

Talán csak annyi a lényeg, hogy mindig is keresték a megoldást a totális diktatúra érdekében.
Eddig valahogy az egyensúly mindig visszabillent. Mint IT hívő én sose zárnék ki egy külső beavatkozást. Sajnos (?, vagy így van jól) nem ismerjük az egésznek a miértjét. Hogyan is érthetnénk apró részleteket.
Ez a gender őrület is ki fog fújni, lesz helyette más.

Mekkora birodalmak voltak, hányan haltak meg idióta földi istenek miatt? Mindig jöttek újabb 5letekkel, aztán eltűntek. Remélem most is ez lesz. Ez a rugó mozgatja az emberiséget, eddig.

Nem üresen születik az ember (sem, az állatok sem).Az OK, hogy a környezet is számít, de...a többin lehet spekulálni, ha találsz okot a miértre magadnak.

G. Nagy László 2021.09.22. 13:40:33

@6.Lenin: Mindannyiunkat két ösztönző mozgat: továbbadni génjeinket és mémjeiket. Az ideológiák értelemszerűen az utóbbiak közé tartoznak. A kérdés csak az, hogy erőszakmentesen kínáljuk-e gondolatainkat velünk egyenrangú felnőtteknek, avagy erőszakkal terjesztjük azokat, esetleg védtelen fiatalkorúakra sózzuk rá. Szerintem minden gondolat, minden mém , minden ideológia legitim, amely nem erőszakos. Onnantól a felnőtt befogadón múlik, mit kezd vele.

6.Lenin 2021.09.22. 13:59:18

@G. Nagy László:

Az életben maradás (vadászösztön) nem lehet erőszak mentes.

"A kérdés csak az, hogy erőszakmentesen kínáljuk-e gondolatainkat velünk egyenrangú felnőtteknek, ..."

Természetesen amíg a köcsögje képes elfogadni, hogy csak nekem lehet igazam, semmi gond, de, ha túl fafejű, néha az ösztökélés se káros.

Gyilkoltak már tök békésnek látszó emberek is.. Az erőszak mindenkiben benne van, de képes kivárni az alkalmat is, ha az ember netán az intelligensebbek közé tartozik. Ha nem figyel, kijön. Lást hétfőn a Parlamenti csevegést. És még nem is volt olyan alkalom, hogy......., de majd , ha lesz alkalom.

Vannak az ember életében olyan pillanatok, amiket máskor elképzelhetetlennek gondolnál.

Gondolom te se élveznéd a játékot, mint örök vesztes, néha azért nyerni is szeretnél. Lehetnek, akik ezt az irányukba erőszakként élik meg, de reménykednek, hogy máskor ő fosztja ki a pénztárcád.. Nem nagy ügy (nek látszik, de erőszak)

Wildhunt 2021.09.22. 14:26:17

@G. Nagy László: @6.Lenin: Vagyis annak van jövője, akinek vannak gyermekei.Jelenleg ezt próbálja a "mainstream" kiverni az ifjúság fejéből.

6.Lenin 2021.09.22. 14:42:07

@Wildhunt:

Szerintem a gender őrültek se a kipusztulásra játszanak. egyik ideológia sem azért próbálta az ifjúságot "átformálni". Nyilván szerintük is értelmetlen (kivéve a hívek közti idiótákat)

Az "átneveltek" jelentenék mindig az uralkodó réteget. Azok időközönként kipusztulhatnak, úgyis egy felesleges réteg.Helyettük mindig lesznek valakik. Lényegtelenek.

Az uralkodók pedig mindig erőszakosak., vagyis a szervezeteik. Libsik, nácik, BLM, LMBTQ, stb Ezek mindig erőszakosak, hiszen uralkodni kell valakik felett. Ezek azonosan működtek/működnek. Ezek kidolgozott módszerek, igaz a végeredmény is ismert, de örök emberi tulajdonság, hogy mindig lesznek akik abban hisznek, hogy neki sikerülni fog. NEM.

Vagyis nem kell mindig mindenkinek annak lennie, de mindig lesznek, akik próbálkozni fognak valamilyen erőszakos módszerrel maguk alá gyűrni a többséget.

Wildhunt 2021.09.22. 15:41:42

@6.Lenin: persze, ez csak járulékos veszteség. A cél a beteges individualizmus.

6.Lenin 2021.09.22. 16:01:08

@Wildhunt:

Voltak, vannak, lesznek is emberek, akik istent (Teremtőt) szeretnének játszani. A gyerekek átnevelése (elvonni a szülőktől, hogy ne legyen rá befolyásuk) ígéretesnek tűnik. Hiszen egy téveszme szerint gyurmaszerű lények, akik bármivé formázhatóak. NEM AZOK.

Természetes, hogy bukott módszereket már csak a tényleg hülyék alkalmaznának.

abban igazad van, hogy elsőként a családokat szeretnék szétverni, hogy megszűnjön annak formáló része. Nem fog menni az sem.
Néhány évtized, néhány generáció nem idő a történelemben. A magát Istennek képzelő élete is véges-szerencsére. Ez mindenképpen határt szab az ilyen kísérleteknek, szerencsére.

Elmúlnak.

6.Lenin 2021.09.22. 17:13:41

@Wildhunt:

Szerintem ennek nincs jelentősége.

Mi a fene érne meg ennyi pénzt, energiát, mocskot, mint a világ felettit totális uralom (eddig ez nem jött össze, szerencsére bár többen is próbálkoztak)

Vannak, akiknek az emberek csak a pénz forrását jelentik.
Vannak akiknek előjön az 5let, hogy ez mivel is lehetséges megszerezni tőlük. Kitalálják hozzá, vagy átvesznek.másoktól a hozzávaló ideológiát.

Keresnek, vagy kitermelődik egy pacák, aki képes meghülyíteni hozzá tömegeket (általában itt is bukik a dolog, mert vagy nem megfelelő nagyságú a tömeg, vagy rájönnek, hogy átbaszták őket. Igaz ez néha kicsit hosszadalmas.

Tele van a történelem ezekkel a sztorikkal. Nekem ezekhez semmi közöm.

6.Lenin 2021.09.22. 18:33:28

Mielőtt még....

Nincs Mikulás, Jézuska, mindenki hülye, hisznek a mesékben a köcsögök.

Igaz, hisznek a királyokban, az igazmondó politikusokban, a gazember pénzéhes önjelölt messiásokban. Mindenki másban, akit ő szeret, az ő istene azt mondja, hogy ő is szereti őt.Ezt el kell hinnie, valamiért.

Aztán már megy minden a maga útján, a gazdag leszarja szegényt, a komcsi utálja azokat akik elhiszik van Jézuska, ők meg utálják a komcsikat, libsiket, meg a haladókat, ők meg ezeket. Néha megtizedelik egymást..

Csak az a baj, hogy ez hosszú időt vesz igénybe. Egyszerűbbnek tűnik, ha már a gyerekeket úgy nevelik, hogy bármire képesek legyenek. Ők meg úgy lesznek bármire rávehetők, ha azt sem tudják kicsodák is valójában, és nem köti őket semmi, senkihez sem, Nincs család, nincs identitás, csak egy szép új világ, mint a mesében. A mesékben mindenki hisz, csak a haladóék letagadják.
süti beállítások módosítása