téveszmék

téveszmék

"A progresszió és a tudomány kéz a kézben járnak"

2022. szeptember 07. - G. Nagy László

gad_saad_uj_2.jpg

 

Gad Saad és én - látszólag - semmiben sem hasonlítunk. A parazita elme c. könyv szerzője libanoni születésű, arab anyanyelvű, Kanadában élő zsidó; szemben velem, a keresztény gyökerekkel bíró pesti sráccal. Származási, kulturális, nyelvi, lakóhelyi és életmódbeli különbségeink azonban nem lehetnek akadályai annak, hogy a világot egy az egyben ugyanúgy lássuk. Magyar nyelven idén megjelent műve - melyben alaposan körüljárja, miként pusztítják a jelenkor fertőző eszméi a józan észt - kötelező olvasmány minden szabadságszerető ember számára. 

 

gad_saad_angol.jpg

 

"Az intellektuális sokszínűség a motorja annak a darwini elven folyó versengésnek, amelynek végén a legjobb ötletek kerülnek ki győztesen (ezt nevezzük evolúciós episztemológiának). Ebben az értelemben napjaink egyetemei a sivár ideológiai konformitás anti-darwinista pöcegödreivé silányultak." A szerző jól ismeri ezt a világot, ő maga a montreali Concordia Egyetem professzora. "Progresszív körökben elterjedt az a nézet, hogy ha eleget ismételgetjük a diverzitás, befogadás és méltányosság szavakat, akkor minden jóra fordul. Persze, nem mindegy, hogy mivel kapcsolatban beszélünk a diverzitásról, befogadásról és méltányosságról. A rassz, etnikum, vallás, biológiai nem, szexuális orientáció és a társadalmi nem (gender) terén érvényesített sokszínűség a diverzitás kultuszának alapvető szentségei. Az intellektuális és politikai sokszínűség ugyanakkor már eretnek gondolatnak minősül, amit el kell nyomni." Gad Saad beszámol arról, hogy az amerikai egyetemek többsége igen komoly adminisztratív állományt foglalkoztat, melynek elsődleges feladata, hogy e kultuszt, s annak dogmáit betartassa. A Michigani Egyetemen például kilencvenhárman, évi 11 millió dollárnyi bérköltség árán őrködnek a progresszív vallás felett. Kérdezhetnénk naivan, hogy mit szól ehhez a tanári kar, ám az összetételüket látva nem meglepő, ha a többség boldogan asszisztál az őrülethez: "Egy 2016-os tanulmányban a negyven vezető amerikai egyetem professzorainak választási regisztrációját vizsgálták öt tanulmányterületen, ez alapján a közgazdasági területen 4,5 : 1, történelem szakon 33,5 : 1, újságírás szakon 20 : 1, jogon 8,6 : 1, pszichológia szakon pedig 17,4 : 1 volt a demokrata-republikánus arány." Egészen döbbenetes: a fenti adatokat összesítve a demokrata professzorok tizenkétszeres túlsúlyát látjuk... Ami pedig a többieket illeti: "A nyilvános szerepléseimnek köszönhetően hallgatók és professzorok sora osztja meg velem azt, hogy mekkora szenvedést okoz nekik az egyetemeken uralkodó politikai korrektség. Ezekben a beismerésekben visszatérő elem, hogy kénytelenek önmagukat cenzúrázni, nehogy megbüntessék őket a progresszív ortodoxia megsértéséért. A félelem oly mértéket ölt, hogy azok az oktatók, akik köszönetet mondanak nekem, amiért védelmembe veszem a klasszikus liberális értékeket, külön megkérnek rá, hogy ne hozzam nyilvánosságra a nevüket. (...) Ezeket a leveleket nem Észak-Koreából, Jemenből, vagy a volt Szovjetunió tagállamaiból kaptam. Az ideológiai sztálinizmus az észak-amerikai egyetemi campusok mindennapi valósága." Úgy tűnik, itt kezdődnek az igazi bajok.

 

Van valami, amit sohasem értettem. Hogyan lehet beleszeretni olyan emberbe, aki nem érti, nem szereti, nem tolerálja viccet? Hogyan lehet egyáltalán barátkozni ilyennel? És ugyanígy: miként lehet lelkesedni olyan filozófiákért, eszmerendszerekért, világlátásokért, amelyek esküdt ellenségei a tréfának? Hiszen pontosan tudjuk: minél merevebb, minél dogmatikusabb, minél tekintélyelvűbb egy ideológia, annál kevésbé viseli el a humort. Márpedig a progresszív vallás olyannyira komolyan veszi önmagát, hogy a szellemességet végképp ki nem állhatja. Gad Saad két jellemző esetet is megemlít. Az első Lazar Greenfield, az elismert sebész története, aki 2011-ben közzétett egy kutatást, mely szerint a védekezés nélkül szexelő - tehát hímivarsejtekkel közvetlenül érintkező - nők között alacsonyabb a depresszió aránya. Cikkét így zárta: "Ma már azt is tudjuk, hogy van jobb ajándék Valentin-napon, mint a csokoládé." Nos, ezt hívják újságírásnak. Könnyedén, frappánsan, az olvasó arcára mosolyt csalva zárni egy tudományos publikációt - évszázados, bevált recept. Egészen mostanáig, hiszen a 21. században ilyenkor megjelennek a hamis felháborodás tálibjai, hogy azonnal elégtételt vegyenek a humorizálásért. Greenfieldnek le kellett mondania a Surgery News szerkesztői pozíciójáról, majd az Amerikai Sebészek Kollégiumának elnöki posztjáról is. A másik eset Sir Tom Hunt Nobel-díjas biokémikus egy 2015-ös pohárköszöntőjével indul, melyben kitért a koedukált laboratóriumok világára: "Elmondom, mi a bajom a csajokkal. Ha egy laborban dolgozol velük, három kimenetel lehetséges. Beléjük szeretsz, beléd szeretnek, ha pedig kritizálod őket, sírva fakadnak." Ennyi elég is volt ahhoz, hogy a felháborodás-cunami maga alá temesse; le kellett mondania a Londoni University College-ban és az Európai Kutatási Bizottságban betöltött tisztségeiről is. Számos női tudós igyekezett megvédeni, de ez sem számított. Ami engem illet: én nagyon nem szeretnék ilyen világban élni. Mindig menekültem onnan, ahol nem értették a viccet. Pontosan tudjuk: a humor és az intelligencia szinte elválaszthatatlanok egymástól. A fenti esetek mérhetetlen ostobaságról árulkodnak a felháborodók részéről (már ha megbotránkozásuk valódi). De több is van ebben: a jóízű röhögés olyan, akár a foci vagy a szex: létezni sem érdemes nélküle.

 

Gad Saad bemutat egy érdekes jelenséget, melyet kollektív Münchhausen-szindrómának keresztelt el. Egy olyan világban, amely díjazza az áldozatiságot, lényegesen könnyebb ily módon érvényesülni, mint valós teljesítménnyel. Ez a szemlélet sokakat arra sarkall, hogy eljátsszák az áldozat szerepét, ahelyett, hogy értelmes és hasznos módon töltenék az életüket, akár még a világ jólétét is előre mozdítva. "Sok progresszív törekszik arra, hogy elérje az áldozati piramis csúcsát. Ki akarna manapság saját érdemből sebész, egyetemi professzor, hivatásos sportoló, művész vagy diplomata lenni? Ahhoz személyes felelősségvállalásra és kőkemény munkára lenne szükség. Ma már elég, ha az áldozati szerepet színlelve nyitjuk ki a lehetőségek kapuját." Ez az a szemléletmód, amelyben előbb-utóbb minden út a mondvacsinált áldozatisághoz vezet, s ahol van "szenvedő" fél, ott természetesen a bűnöst is nyakon lehet csípni: "Ha fehér ember vagy, aki nem találja szexuálisan vonzónak a fekete nőket, akkor szexuális rasszizmust követsz el (igen, ez létező kifejezés). Viszont, ha fehér férfiként vonzódsz a fekete nőkhöz, akkor is rasszista és kirekesztő vagy, mert szexuálisan túlfűtött tárgyként gondolsz a fekete nőkre. A fenti egyenlet bármelyik áldozati csoporttal ugyanúgy működik." A vicc ebben nem csupán az, hogy nyilvánvalóan nem lehet az ember vétkes azért is, ha van rajta sapka, és azért is, ha nincs. A lényeg az, hogy egyik eset sem bűn; vonzódásunk ösztön és ízlés dolga, morálisan e kérdés abszolút értelmezhetetlen. Kitapinthatóan a vallások felségterületén járunk: az ember mindenképpen bűnös, és az a jó, ha kellően pocsékul is érzi magát emiatt. Az agymosás ilyen szintje egészen megmosolyogtató jelenségeket szül. "Tal Nitzan, a Jeruzsálemi Héber Egyetem doktorandusz-hallgatója írt egy díjnyertes dolgozatot, amelyben az Izraeli Védelmi Erők palesztin nőkkel szemben elkövetett nemi erőszakkal kapcsolatos eseteinek előfordulását vizsgálta. A cél egyértelműen az lett volna, hogy bebizonyítsa, mennyire becstelenek és gonoszak voltak a zsidó katonák. Miután nem talált bizonyítékot nem erőszakra, Nitzan arra a következtetésre jutott (kapaszkodjanak meg a kedves olvasók), hogy ez pontosan azt bizonyítja, hogy az izraeliek dehumanizálták a palesztinokat. Annyira gyűlölték őket, hogy még megerőszakolni sem akarták a palesztin nőket!" Egy bekezdéssel ezelőtt még arról írtam, hogy a progresszívek híján vannak a humorérzéknek. Lehet, hogy tévedtem? "A hamis felháborodással kereskedők nemcsak arra képesek, hogy áldozatként tekintsenek a meg nem erőszakolt palesztin nőkre, hanem arra is, hogy a kedvességet az iszlamofóbia biztos jelének tekintsék. Anisa Rawhani a Queen's Egyetemen végzett kísérletet: tizennyolc napon keresztül éjjel-nappal hidzsábban járt, és megfigyelte az emberek reakcióit. Értelemszerűen arra számított, hogy minden sarokban kirekesztő és előítéletes reakcióba botlik majd. Egészen megdöbbent azon, hogy az emberek kedvesek és udvariasak voltak vele. Hogy mégis megmentse valahogy az áldozatiság narratíváját, arra a következtetésre jutott, hogy a tolerancia és a kedvesség valójában nem volt más, mint a leplezett kirekesztő vélemények túlkompenzálásának eszköze." Beszarás. Totál mindegy, hogy az ember erőszakos vagy békés; goromba vagy készséges - így is, úgy is bűnös. Az önostorozás és az öngyűlölet a progresszív vallás igazi alappillére.

 

A szerző egy teljes fejezetet szán a stucc-parazita szindróma bemutatására, melyet mi magunk is jól ismerünk, még csak az országot sem kell elhagynunk, hogy nap mint nap megtapasztaljuk. Tipikus balos-progresszív minta: ha valami porszem akad a gépezetbe, ha valami kilóg a központi narratívából - fejet a homokba, indulhat a masszív valóság-ferdítés! "Természetesen a valóság tagadása iránti vágy túlmutat a tudományon. Az átverés (és önámítás) iránti emberi kapacitás határtalan, sőt egyes tudósok úgy vélik, hogy az emberi intelligencia fejlődése is annak köszönhető, hogy újra és újra sikeresen manipuláljuk egymást. Az ilyen manipulatív szándékok szolgálata közben az önámítás képességét is sikerült tökélyre fejlesztenünk, hogy ne buktassuk le saját magunkat. A jó hazugság első szabálya, hogy el kell hinnünk a saját hazugságunkat." Gad Saad a progresszívek iszlámsimogatásán keresztül mutatja be, hányféle csalárd trükkel dolgozik az ideológiai hazugsággyár. Akár a terrorizmust, akár a zsidógyűlölet mértékét, akár a nők alávetettségét, vagy épp a homofóbiát tekintjük, nincs olyan statisztika, melynek első húsz helyén nem iszlám országok szerepelnek. A napnál is világosabb minden józan ember számára, hogy ez a vallás tökéletesen szembemegy a felvilágosodás minden értékével, mégis, mivel a progresszív narratíva szerint az iszlám nem illethető semmiféle kritikával, marad a szerecsenmosdatás a valóságtagadás szélhámos eszközeivel.

  • ELTERELŐ STRATÉGIA - Más csoportok bűneinek kihangsúlyozása. Az iszlám kapcsán: minden vallásnak megvannak a saját szélsőségei.
  • NEM IGAZI SKÓT - A saria, az erőszak, a terror valójában nem képviselik az igazi iszlámot, még akkor sem, ha e fundamentalista vonal abszolút többséget mutat, s a vallás felvilágosult, békés irányvonalára alig találunk példát.
  • VÉGTELEN DELEGITIMIZÁCIÓS SPIRÁL - Beszélsz arabul? Muszlim vagy? Ismered a Korán teljes szövegét? Ha nem, maradj csöndben! nincs jogod kritizálni a vallást.
  • TÖRTÉNELMI KÖZHELYEK ALKALMAZÁSA - "A 15. századi Andalúziában békében éltek egymás mellett muszlimok, zsidók és keresztények." A progresszív szerecsenmosdatást nem zavarja sem az, hogy történelmi példája nem igaz, sem az, hogy ennek nem sok köze van a jelenhez.
  • LÁNCOLATSTRATÉGIA - Nem az iszlám a felelős a terrorcselekményekért, hanem számos különálló, egymáshoz láncolt tényező eredménye. Még akkor is, ha Allahu Akbar! felkiáltással hajtják végre az adott szörnyűséget.
  • EUFEMIZMUSOK HASZNÁLATA - A politikai korrektség nem engedi nevén nevezni a dolgokat. A Nyugat nem az iszlám terror ellen harcol, hanem a radikális militáns erőszakos extremista emberi fanatizmussal.
  • MORÁLIS ÉS KULTURÁLIS RELATIVIZMUS - A Korán szövegét nem kell komolyan venni, hiszen a szövegértelmezés szubjektív műfaj, és egyébként is rengeteg a félrefordítás, félremagyarázás.
  • TOTÁLIS ÁTKERETEZÉS - A burka, a nikáb, és a hidzsáb a nők felhatalmazásának jelképei, míg a bikini a férfiuralom elnyomásának szimbóluma...

Mi tagadás, bőséges az eszköztár. Nagyon résen kell lenni. Egy átlagos intellektussal bíró, naiv polgárt egészen könnyen be lehet vinni az erdőbe egy ekkora arzenállal.

 

Muszáj felismerni: ahol az érzelmek felülírják az értelmet; ahol a sértődés előbbre való az igazságkeresésnél; ahol az ideológia győzedelmeskedik a valóság megtapasztalható tényei felett; ahol a történelemhamisítás is megengedett, ha a központi narratíva úgy kívánja; ahol struccpolitikát folytatnak, ha képtelenek szembenézni a tényekkel; ahol gyűlölik a viccet, de imádják az áldozati pózokat - ez a világ nem a tudományé, hanem egy az egyben a vallásoké. Önmagában nem is volna baj ezzel, virágozzák minden virág! A progresszió szektája bőven elfér a Jehova Tanúi, a Hit Gyülekezete, vagy épp a laposföld-hívők mellett. Mit bánom én, ha vasárnaponként összejönnek, s prédikációkat hallgatnak arról, hogy százféle gender létezik, hogy mindenki rasszista, aki farsang idején indiánnak öltözik, s hogy a férfiak is menstruálhatnak! Az sem gáz, ha a délutáni, felekezeti focimeccset is térdepléssel indítják. Semmi gond, léteznek ostobább és mérgezőbb vallások is a világban. No de mit keres ez a szürreális, mélyen tudományellenes szemlélet az egyetemi szférában? És mit keres a közélet mainstream vonalában? Miként lett a progresszió kötelező államvallás oly sok helyen a nyugati világban?

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4117922455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthurthedent 2022.09.08. 08:40:36

@G. Nagy László: "És az a világ, amelyben ilyen ügyekből tárgyalás lesz, valamint iskolától való eltiltás a tárgyalás idejére, már önmagában is szánalmasan dekadens."

Kirúgnak vagy felfüggesztenek valami mondvacsinált indokkal, erre bepereled a munkahelyedet. Miért lenne dekadens, ha ebből például ügy lenne?

Amíg a munkahelyeddel vitában vagy arról, hogy jogos volt -e a kirúgás, addig arra kér a bíróság, hogy ne menj be dolgozni? Ez sem dekadens.

Kérdés: ha mondjuk "zs.dógyereknek", vagy "c.gánygyereknek", vagy "elmebeteg kisfiúnak" szólította volna a tanár, az nyilván jogos sérelem lenne. Na de ki dönti el, hogy mi a sértő és mi nem az, a bíróság, nem?

arthurthedent 2022.09.08. 08:41:42

@G. Nagy László: Túl van ez hisztizve, nyilván mindkét oldalról. Keresik a fogást a másikon...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.08. 09:01:18

@baalint1:

"A gender magyarul társadalmi nemet jelent, tehát tanult nemi viselkedést..."

Miért is NEMI viselkedést?

Tessék már észrevenni, hogy az egész gender "tudomány" arra alapozza a létét, amitől épp el akar szakadni, vagyis a biológiai nemhez kötött tulajdonságok sztereotíp halmazára: hogy pl. a motorozás férfias dolog, a főzés meg nőies.

Amint felhagyunk ezzel a marhasággal, rögtön kihúztuk a talajt az egész gender-őrület alól. Mert miért ne járhatna egy férfi kötő-horgoló tanfolyamra, és miért ne szerethetne egy nő motorozni, hegyet mászni vsgy épp ejtőernyőzni? Ettől egyik sem lesz kevésbé férfi vagy nő.

Ha emellett a horgoló férfi homokos is, akkor ő szimplán egy homokos férfi, nem egy külön "társadalmi nem".

A józan ész és a praktikum általában minden gender-ideológia nélkül is győz - sokszor még ott is, ahol senki nem várná. Minap beszélgetten analfabéta, 3 ált. isk. osztályt kegyelem-kettesekkel ill. egyesekkel végigbukdácsolt cigány barátnőmmel, és ő elmesélte, hogy bizony az "embere" ugyanúgy pelenkázta, ugyanúgy mosta ki a sz*rból a gyereküket, mint ő maga. Ez ugye a magyar népesség körében már magától értetődő, természetes dolog, de ez 30-40 éve történt az alapvetően férfi-domináns cigányok körében. (Ezzel nem állítom, hogy ez akár ma is általános lenne a körükben, de most nem is erről vsn szó.)

nemecsekerno_007 2022.09.08. 09:24:13

Sztálin menyasszonya c. magyar film.

Aktuálisabb mint valaha, már ha csak Greta Thunberg-re vagy bármelyik megélhetési ,,áldozatra,, gondolok.

grundigg 2022.09.08. 09:24:49

@arthurthedent:

A csávó kőkemény vallási fanatikus, az iskola egyébként egyházi. Nem azért indult ellene eljárás, mert így vagy úgy szólította vagy nem szólította a gyereket, hanem mert félbeszakított egy ünnepi istentiszteletet, hogy a vezetőség, tanárok, diákok, volt diákok, szülők előtt kifejtse a véleményét az ügyben, meg általában a transzgender kérdésben. Az ünnepi vacsora után pedig kiabálva kérte számon az igazgatót, pedig megkérték, hogy ezt talán ne itt és most és így intézze.

Ezért indítottak elleni fegyelmi eljárást, és függesztették fel annak idejére. De ő bement az iskolába, majd amikor a bíróság tiltotta el, akkor is bement.

m.independent.ie/irish-news/courts/court-injunction-against-teacher-enoch-burke-attending-school-after-he-opposed-addressing-student-with-pronoun-they-41947855.html

arthurthedent 2022.09.08. 09:58:38

@grundigg: Na, gondolom, hogy valami ilyesmi történt. Amikor az őrült liberálisok elmebeteg ámokfutásáról hallani általában őrült vallási fanatikusok ámokfutásáról van szó. :)

Nem mintha nem lennének mindenhol őrültek, a vallási fanatikusok egyszerűen jobbak benne. :D Egyrészt ugye évezredek óta gyakorolják, másrészt meg az őrültek imádják a vallást, ott gyülekeznek. :D

Komolyan, az első keresztény szekták egy idő után körlevelet adtak ki, hogy frankó dolog a látomás, de le kellene lassan állni picikét, mert mindenki rajtunk röhög. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.08. 10:19:38

@cvsvrs:

"az elvárás az, hogy feketét vagy fehéret mondjon a politika"

Nem helyeslem az OMSZ vezetőinek ilyen módon történt kirúgását. Palkovics szerint ez az utolsó utáni csepp volt a pohárban, de azóta sem hallottunk az ezt megelőző cseppekről.

Egy dolgot azonban látni kell: rendezvényt nem lehet x%-os valószínűséggel megtartani. Azt vagy megtartják, vagy nem. Vagy fekete, vagy fehér - ellentétben az előrejelzéssel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.08. 10:29:42

@bordon:

"A gender "tudomány" pont annyira legitim tudomány, mint a munkasmozgalom története, a szocializmus politikai gazdaságtana meg a marxizmus-leninizmus tantárgyak voltak a foximaxi egyetemen."

Pontosan.
Az sem mindegy, hogy szkatológia vagy eszkatológia. :D

2022.09.08. 11:21:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
budapesten két szélsőséges tábor van. a "baloldal" azt mondja, hogy minden egyes döntés szakmai. természetesen "a" "szakma" minden esetben "baloldali". legyen szó tudományról, vagy kultúráról. mert van egy ilyen "filozofikus" "mesterrassz".

és a másik véglet a "jobboldal". amelyik azt mondja, hogy minden döntés politika. palkovics miniszter mondhat akármit. artikulálnia se kell semmit. hápoghat is akár. az úgy van. mert a politika nem lehet csak "jobboldali". különben jön gyurcsány.

Wildhunt 2022.09.08. 12:16:08

@arthurthedent: nem azért jelentették fel? Megint hazudni tetszik?

Wildhunt 2022.09.08. 12:20:54

@grundigg: valamint az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Így 70 év után kitalálhatnátok valami újat is.

grundigg 2022.09.08. 12:50:35

@Wildhunt:

Összezavarodtál, elvtárs! Az OMSZ elnökének anyja volt egy malomtulajdonos kulák szeretője.

Én egy szót nem szóltam az anyjáról, ellenben tényeket írtam az emberről. Tényeket nem fogsz tudni filmidézetekkel cáfolni, elvtárs, akkor sem, ha a foximaxin azt tanultad.

De látom, iszonyatosan érdekel téged az oktatás és a tanárok helyzete, továbbá iszonyatosan zavarnak a komcsik, ezért elárulom neked, hogy a magyar oktatást az orfk mszmp-s párttitkára irányítja. Mit szólsz, elvtárs, egy igazi büdös komcsi! Tetszik, ugye, elvtárs?

IdomitottFoka 2022.09.08. 15:03:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha már van egy operatív vízfeje egy rendezvénynek, akkor illene meghatároznia egy stop-losshoz hasonló limitet ahol automatikusan leállítja a rendezvényt ha a vihar valószínűsége x %, vagy a Duna vízszintje y m esetleg a seregélyek röpte v km/h, és nem a rossz hír hozóját kellene lefejezni.

Sadist 2022.09.08. 15:03:29

"Ha fehér ember vagy, aki nem találja szexuálisan vonzónak a fekete nőket, akkor szexuális rasszizmust követsz el (igen, ez létező kifejezés). Viszont, ha fehér férfiként vonzódsz a fekete nőkhöz, akkor is rasszista és kirekesztő vagy, mert szexuálisan túlfűtött tárgyként gondolsz a fekete nőkre. A fenti egyenlet bármelyik áldozati csoporttal ugyanúgy működik."

Pont most délután néztem ezt :)
www.youtube.com/watch?v=SGzhfDxncCQ
tl;dr;
Ha egyszerű heteroszexuális férfi vagy, akkor szaralak vagy.

Sadist 2022.09.08. 15:17:45

@G. Nagy László: "A liberalizmus ideológiamentességet jelent, azt, hogy kimaradsz ezekből."

Az ideológia értékeknek egy hierarchiája, a liberalizmus pedig pontosan ez. Egy olyan ideológia, amiben a legfőbb érték az egyén szabadsága.

2022.09.08. 15:49:13

@Sadist:
ez az individualizmus. ami az egyén szabadságát akarja megteremteni. léteznek libealizált kollektivizmusok. ebből kiemelkedik a liberális nacionalizmus (aka. nemzeti liberalizmus). a magyar történelem szinte az összes "nagy" alakja szabadelvű és nemzeti érzelmű. ez a klasszikus magyar liberalizmus.

létezik libertárius kereszténység. amelyik keresztény hittel buzgólkodva akar szabadságot teremteni. és ezek megannyi liberalizmus.

a szabad kereskedelem a kereskedők szabadságát akarja megteremteni. neoliberalizmus tiltja a kollektivizálást mondván, hogy szükségképpen korlátozza az egyént (g nagy neoliberális). ez gyarmati fejlődés. a brit birodalom liberalizmusa. az imperalizmus. és ebből kiindulva a szociálliberalizmus a társadalmat akarja szabaddá tenni. ez amerikanizmus.

léteznek extrém liberalizmusok. amit az anarchisták hirdetnek. anarcho kommunisták, anarcho kapitalisták és vannak, akik feudális anarchiát hirdetnek. ezek a liberalizmusnak nyíltan államellenes irányzatai.

egyik se "a" liberalizmus.

G. Nagy László 2022.09.08. 16:00:36

@Sadist: "Egy olyan ideológia, amiben a legfőbb érték az egyén szabadsága."

Ez pontosan így van. És mi következik ebből? Az, hogy egy valóban liberális társadalomban a szólásszabadság, a vállalkozás szabadsága, a vallásszabadság, a magántulajdon sérthetetlensége - mind szent. Vagyis: nem kötelezhető senki sem arra, hogy bármiféle államvallást tiszteletben tartson. Nem is létezhet ilyen hogy államvallás, se katolikus, sem iszlám, se náci, vagy épp progresszív. Egy valóban liberális világban gondolhatsz, érezhetsz, vágyhatsz, mondhatsz akármit. Egy valóban liberális társadalomban csakis ott van bűn, ahol VALÓDI áldozat is van, és az áldozatiság fizikai sérelmet jelent, nem mondvacsinált megsértődést. Mivel a fizikai agresszió az egyén szabadsága ellen hat, így az korlátozandó, tiltandó, büntetendő. De totálisan mindegy, hogy valaki azért pofozza fel a másikat, mert zsidó, vagy mert meleg, vagy mert fekete, vagy épp heteró. Ennek az égvilágon semmi jelentősége a liberalizmus világában, csakis a tett számít, nem a hátsó gondolat (mely egyébként is ellenőrizhetetlen).

Látható: letakarítottunk a placcról MINDEN ideológiát. Mondhatod, hogy az emberi szabadság legfőbb értéknek tekintése is ideológia, ám ez sem több annál, mint amiről múltkor elmélkedtünk: az egyetemes erkölcs alapja, hogy minden élet szent. Ez a kettő pontosan ugyanazt takarja. És teljesen mindegy, hogy a szent iratokból jutsz-e el idáig, vagy morálfilozófiai gondolkodással, esetleg a történelmi népek törvénykönyveinek legkisebb közös metszetét keresve - minden út ide vezet.

Tőlem akár mondhatod azt is, hogy a MINDEN EMBERI ÉLET SZENT = A SZABADSÁG A LEGFŐBB ÉRTÉK premissza már önmagában is egy ideologikus elem. Legyen neked igazad! De ez minden ideológia benne, egy dekával sem több.

Sadist 2022.09.08. 16:05:03

@baalint1: A gender egy John Money nevű pedofil elmebeteg kitalált fassága, amit a progresszívek, különösen a szexuális devianciákkal rendelkezők felkaroltak és vallási dogmájukként tekintenek rá.

Sadist 2022.09.08. 16:11:56

@G. Nagy László: Világos, a liberalizmus nem vallás, de attól még ugyanúgy ideológia, mint a kommunizmus, a nemzeti szocializmus, vagy a progresszív woke ideológia.
Miért viszolyogsz ennyire, hogy ideológiának nevezd a liberalizmust? Az az érzésem, hogy az ideológia szóhoz valamiért negatív konnotációt társítasz, pedig valójában teljesen semleges. Vannak jó és káros ideológiák egyaránt.

G. Nagy László 2022.09.08. 16:33:41

@Sadist:

"A gender egy John Money nevű pedofil elmebeteg kitalált fassága, amit a progresszívek, különösen a szexuális devianciákkal rendelkezők felkaroltak és vallási dogmájukként tekintenek rá. "

Nekem mindig olyan érzésem van, mintha tudományt gyártanánk mondjuk a cipőfűzésből. Az egyetemeken létrehozhatnánk egy-egy Cipőfűző-tudományi Kart, amelyen oktathatnánk a ,megelőző korok lábbelidivatját, azok rögzítését, mindezek összefüggéseit az adott éra gazdaság-társadalmi-technológiai színvonalával. A genderek kapcsán egy mondvacsinált, totál felesleges elmebajt látunk, melynek se értelme, se valóságalapja, se hasznossága nincsen. A férfi- és nő szerepekről lehet beszélgetni, de ez aligha ér meg egy külön tudományág megalapítását.

G. Nagy László 2022.09.08. 16:36:36

@Sadist:

"Az az érzésem, hogy az ideológia szóhoz valamiért negatív konnotációt társítasz, pedig valójában teljesen semleges. Vannak jó és káros ideológiák egyaránt. "

Jól érzed. Az ideológia nálam szitokszó. Most próbára is teszlek. Tudsz mondani akár egyetlen olyan ideologikus elemet, amely pozitív? Én nem ismerek ilyet.

2022.09.08. 16:56:11

@G. Nagy László:
egy probléma van. nincs ilyen totálisan szabad világ. "a" liberalizmus egy utópia. különféle liberalizmusok vannak. amelyek partikuláris szabadságot teremtenek.

Sadist 2022.09.08. 16:56:17

@G. Nagy László: "Tudsz mondani akár egyetlen olyan ideologikus elemet, amely pozitív?"

Nem értem a kérdést. Olyan, mintha azt kérnéd, hogy mondjak olyan összetevőt a marhapörköltből, ami jó. Nem tudok ilyet mondani, mert a nagyon finom és a nagyon elbaszott pörköltben is nagyjából ugyanazok találhatók meg, csak más arányban és máshogy felhasználva.

G. Nagy László 2022.09.08. 17:00:19

@cvsvrs:

"egy probléma van. nincs ilyen totálisan szabad világ. "a" liberalizmus egy utópia"

Ez nem probléma. Tökéletes házasság sincs. Tökéletes test sincs. De törekedni kell rá. Minél közelebb vagy hozzá, annál jobb.

G. Nagy László 2022.09.08. 17:11:01

@Sadist:

"Nem értem a kérdést."

Ok, írok példákat.

1. Katolikus ideológiai elem: Mária szüzen szült - Semleges őrültség.

2. Katolikus ideológiai elem: Máglyára kerülsz, ha tagadod, hogy Mária szüzen szült - Kegyetlen őrültség.

3. Kommunista ideológiai elem: el kell törölni a magántulajdont - Kegyetlen őrültség.

4. Náci ideológiai elem: Gázkamrába terelni a zsidókat, feketéket - Kegyetlen őrültség.

5. Iszlám ideológiai elem: megkövezés a melegeknek - Kegyetlen őrültség.

6. Progresszív ideológiai elem: Térdepeljenek a focisták - Semleges őrültség.

7. Progresszív ideológiai elem: Büntetést kapsz, ha kifütyülöd a térdeplő focistákat - negatív őrültség.

Nem tudok olyat írni, ami pozitív lenne. Az IDEOLÓGIA ugyanis azt jelenti, hogy valamit értékesebbnek találsz az emberi szabadságnál, s ezt a dogmádat erőszakkal juttatod érvényre. A képlet baromi egyszerű: ha nincs erőszak, úgy a klasszikus liberalizmus békés mezején járunk. Ahol erőszak van, az vagy nettó barbárság, vagy tudatos bűnözés, vagy őrült ideológia. esetleg ezek kombinációja, lásd a jelenkort.

2022.09.08. 17:14:51

@G. Nagy László:
a te világképed olyan, amit a termodinamika ír le.

van egy zárt rendszer. ez a nemzetállam. ami egy zárt falú edény. és abban van nagyon sok részecske. az egyének. ha ezek a lehető legnagyobb szabadsági fokkal mozognak, akkor összevissza ütköznek. az egy természeti törvény, hogy egy ilyen rendszerben az rendezetlenség nem csökkenhet. hanem vagy az edény vagy az állandó rendezetlenség egyensúlyi állapotában, vagy növekszik a rendezetlenség.

az edényt nyitni és zárni kell. szabályozni. ehhez kell valami, ami a részecskék felett áll. valami autoritás. és az korlátozza a részecskék mozgását. ideális gáz állapota az egyik véglet. az edény is szétesik. a kristály a másik. amikor az egész rendszer megmerevedik.

2022.09.08. 17:18:20

@G. Nagy László:
ez neked őrültség. hitler is egy egyén volt. az ő szabadsága is szent. az iszlamisták egy része azt gondolja, hogy egyeseket meg kell kövezni, hogy úgy lesznek szabadok. mondhatod, hogy tartsák tiszteletben az egyén szabadságjogát. azok szabadon akarják a követ a másikra hajigálni. és mondhatod, hogy azt nem szabad. és ezzel bukik "a" liberalizmus.

G. Nagy László 2022.09.08. 17:29:44

@cvsvrs:

"ez neked őrültség. hitler is egy egyén volt. az ő szabadsága is szent. az iszlamisták egy része azt gondolja, hogy egyeseket meg kell kövezni, hogy úgy lesznek szabadok. mondhatod, hogy tartsák tiszteletben az egyén szabadságjogát. azok szabadon akarják a követ a másikra hajigálni. és mondhatod, hogy azt nem szabad. és ezzel bukik "a" liberalizmus."

Ez egy nettó faszság, igazi trollkodás, te is tudod. Ezt hívják erkölcsi relativizmusnak, hibás érveléstechnikával tálalva.

A magántulajdonhoz való jog nem azt jelenti, hogy jogod van MÁS magántulajdonához, és beköltözhetsz Tordai Bence villájába. Nem baszki, meg fogsz lepődni, de csupán a SAJÁT magántulajdonodhoz van jogod. Ugyanígy: csakis a SAJÁT szabadságodhoz van jogod. Nem a másik emberéhez. Amikor Hitler szabadságjogáról beszélsz a gázkamrák kapcsán, az pont olyan, mintha a rablók tulajdonhoz való jogáról beszélnél, mely a világ minden kincsére kiterjed. Te is tudod, hogy ez beteg faszság és hogy értelmes embert ezzel nem tévesztesz meg, de azért csak tolod újra és újra...

2022.09.08. 17:51:51

@G. Nagy László:
ez esetben nem lehet például modern pénz. mert az virtualizált jószág. és nem valakinek a tulajdona. van egy műanyag kártyád. és a hipermarketben pöttyintesz. és viheted ki az árut. de ennek ára az, hogy valaki ezeket a pöttyöket előállítja úgy, hogy leüti az entert. és ezeket a pöttyökből osztogat magának, barátainak, ismerőseinek. bármennyi pöttyöt teremthet.

és ez a rendszer a kedvez a hipermarketnek. az egyének sokaságának. közte neked is. és vannak, akik azt mondják, hogy ez a pöttyintős rendszer nem jó. a klasszikus liberális elvek szerint ilyesmit nem szabadna. hanem te adjál aranyat, vagy ezüstöt az áruért. valami, ami a tiéd. pöttyökbe számolás csalás. mert a pöttyökből akármennyit elő állíthat egy autoritás. ez korlátoz.

2022.09.08. 18:35:12

@G. Nagy László:
és lehet úgy is, hogy mondjuk 100 trillió forint forgalomban. ennyi és nem több. és ezért versenyez 10 millió ember. az átlag embernek van 10 milliója. és van, akinek több, van akinek kevesebb. összesen 100 trillió forintja van az állampolgároknak.

és nem lehet leütni az entert, hogy nekünk most van újabb százcsillió forintunk, vagy eurónk a helyreállítási alapban, vagy akármicsodában. mert ugye a kérdés, hogy ezt a semmiből létrejött pénz hogyan osszuk szét. orbán azt mondja, hogy hát adják oda neki. ő nagyon ért a szétosztáshoz. innentől kezdve szó nincs arról, hogy a piac az önkéntes árucserén alapul.

ennél egy fokkal tisztesebb a felülről korlátos pénzrendszer. és azt is lehet mondani, hogy ebben is ott rejlik a csalás lehetősége. a feudalizmus reformált változata a legtisztább. nincs földesúr. és az árupiacon valódi értékek cseréljenek gazdát. és ilyenkor mondják, hogy az aranyat nehéz lenne cipelni. fogadjál hordárt, aki cipeli neked az aranyat. és lehet mondani, hogy nincs nagyon sok arany, vagy ezüst, vagy akármicsoda. ekkora lehet a szabadság a valóságban. annak van egy természetes korlátja.

2022.09.08. 18:57:19

@G. Nagy László:
tehát amennyi jószágot nem tudsz egyénileg felhalmozni (mert nincs elég nemesfém, vagy akármi, gyémánt, vagy gyöngy, vagy az adott társadalomban akármi amit általános egyenértékesnek elfogadnak.) azt közösségileg kellene elosztani. abból adódik egy természetes gazdasági rend. és onnantól kezdve az ideológia a matek.

Sadist 2022.09.08. 18:57:45

@G. Nagy László: Az emberi élet szentsége pl. szerintem egy pozitív keresztény ideológiai elem, ahogy a magántulajdon védelme vagy az erőszakmentesség is. De még az ember szabadsága is részét képezi a keresztény ideológiának. "Én vagyok az Úr, a te Istened, én hoztalak ki Egyiptom földjéről, a szolgaság házából." -> az ember arra teremtetett, hogy szabad legyen.

"Az IDEOLÓGIA ugyanis azt jelenti, hogy valamit értékesebbnek találsz az emberi szabadságnál, s ezt a dogmádat erőszakkal juttatod érvényre."

Nem. Az ideológia gondolatok, ideák, elvek és hitbeli meggyőződéseknek az összessége.
Abból, hogy valakinek nem az emberi szabadság áll az értékhierarchiája csúcsán, egyáltalán nem következik, hogy a saját ideológiáját erőszakkal juttatja érvényre. Ez pusztán az adott ideológia toleranciáján múlik.
A keresztények pl. nem fogják rád kényszeríteni a saját értékrendjüket, míg az iszlamisták simán felakasztanak vagy halálra köveznek, ha az ideológiád ellenkezik a shariaval.

G. Nagy László 2022.09.09. 08:24:20

@Sadist: Vitázunk ugyan, de a lényeget pontosan ugyanúgy látjuk.

"Az emberi élet szentsége pl. szerintem egy pozitív keresztény ideológiai elem, ahogy a magántulajdon védelme vagy az erőszakmentesség is. De még az ember szabadsága is részét képezi a keresztény ideológiának."

Egyetértek. A jézusi tanításról beszélünk.

"Az ideológia gondolatok, ideák, elvek és hitbeli meggyőződéseknek az összessége."

Valóban így van. Azonban e ponton megismételném önmagam:

Katolikus ideológiai elem: Mária szüzen szült - Semleges őrültség.

Katolikus ideológiai elem: Máglyára kerülsz, ha tagadod, hogy Mária szüzen szült - Kegyetlen őrültség.

Teljesen világos, hogy egy liberális környezetben olyan gondolatokat, ideákat, elveket és hitbeli meggyőződéseket dédelgethetünk, amilyeneket csak akarunk. Ezek háromfélék lehetnek:

A) Empirikusan bizonyítottak: innentől kikerülnek az ideológiák köréből és a természettudományok részét fogják képezni. A magam részéről meghajlok ezek előtt.

B) Empirikusan nem bizonyítottak, de senki nem is kényszeríti a másikra, mondhatni egyéni, vagy csoporthóbortok. Ilyen a szűznemzés keresztény dogmája is. Ezek számomra megmosolyogtatóak.

C) Empirikusan nem bizonyítottak, de a hatalom kényszerrel rád erőlteti. Ezek mind megvetendőek a szememben.

Továbbra sem tudok egyetlen olyan ideologikus elemet sem megnevezni, amely POZITÍV lenne. Semlegeset, megmosolyogtatót, feleslegeset, negatívat, ártőt és szörnyűt igen. Pozitívról nem tudok.

2022.09.09. 09:24:00

@G. Nagy László:
nem lehet rá törekedni.

budapest szabadsága abban áll, hogy tőkepiaci központként kigenerál egy rakás pénzt. a pénz egy részéből behordják az árut a hipermarketek. és onnan a fogyasztók kihordják. és közvetlen elfogyasztják. a félkész árut a szolgáltatók segítségével. a valóságban megy be a temérdek áru, és kifelé a húgy, a szar, a szemét és a kultúrszemét, amit a kereskedelmi média termel. és ez fenntart egy kereskedelmi bankrendszert. budapest ettől szabad.

a világban ez nem valósítható meg. és ha budapest valós árupiacként működne, önkéntes árucserére alapozva, akkor a szabadság csökkenne.

most megveszi a bisztró az árut a vidéki őstermelőtől. a legjobbtól. és ami szükséges konyhai gépeket, energiahordozót, stb. munkaerőt is toboroz nagyrészt vidékről. és ezek után ha a készételt dupla áron eladja, akkor annyi nyeresége lesz, amennyi a vidékről az erőforrások újramegvásárlásához elegendő. ehhez pénzt kell kigenerálni.

na most két eset van. ezt nem érted és akkor hülye vagy. vagy érted és gonosz vagy. mondván, hogy ez a típusú jólét mindenki számára biztosítható. dehogy is. ez nem a valód szabadság, hanem a gyarmati fejlődés. a bank of england kis színes papírokat nyomtat. és ezért megveszik a fél világot. és ha ellenállnak, akkor háborúznak. mondván, hogy ezzel még nagyobb szabadságot teremtenek.

és ezt csinálja az usa is. a magántulajdon szent. ha egy amerikai cég megvesz 100 ezer hektár földet ukrajnában frissen nyomott dollárért, akkor az a tulajdon szent. hiszen kifizette a pénzt. tudják be államadósságba. vagy ha megkapja az ukrán költségvetés, akkor fizesse ki hrivnyába. ami inflációt teremt. miközben az ukránoktól elvettek 100 ezer hektár földet. és így elvehetnek bányákat vagy akármit. és ezek után minden magánkézbe kerül. és az ukránok egy magánföldesúri rendszerben lehetnek jobbágyok. és marad egy minimális ukrán állam.

aztán te mondhatod, hogy ez egy végtelen gonosz dolog. az ördög műve. az ideológia éppen az, amit hirdetsz. mondván, hogy ez a lehető legnagyobb szabadságot biztosítja.

akkor ha ez valós árupiacon alapul. csak úgy a gazdagság erősen korlátos. budapestnek a beözönlő áruért cserébe valós árut kellene adni, akkor az korlátozná a szabadságot.

2022.09.09. 09:48:33

@G. Nagy László:
fazekasok céhlevele.

Hatodszor: hogy bármelyik fazekasmesternek mindig csak egy fazekas legényt legyen szabad (a szokásos bér meggfizetésével) maga mellett tartani. Akinek több fazekas legénye lenne amikor másnak hiányzik, vagy kérik (egyet, amit fentebb jeleztünk, mégis megtartva maga mellett) tartozik elengedni.

ez a szabály szabadság vagy korlát? te nyilván azt mondod, hogy ez korlátozza a válallkozás szabadságát. csakhogy erre a fazekasok azt mondták, hogy ez természetes korlát. a legény álljon be egy általa választott mester mellé inasnak. és amikor a mester kiöregszik, akkor átadja a helyét a középkorú legénynek és ahhoz szegődik egy inas. így a mesterség nemzedékről nemzedékre átörökítődik. ez teremti meg a szabadságot. ez a természetes korlát. az klasszikus liberalizmus. nem a brit, hanem a magyar. és erre van alapozva a magyar polgári fejlődés. ami elég korlátolt nemzeti liberalizmus. liberalizmus ez is.

a britek korlátlan szabadadságot hirdetnek. az a gyarmatosítás. ezt hirdetik a mai napig. egy amerikai megvesz 100 ezer hektár földet ukrajnából frissen nyomott dollárért. azt a tudják be az államadósságba. vagy ha nem tetszik, akkor a dollárt váltsák át a hivatalos hrivnyára adják oda a népnek. a szegény kis ukránoknak. az inflációt teremt. az ukránok kis színes papírokon kívül nem kapnak semmit. a másik ezért cserébe kapott 100 ezer hektár földet. vagy bányákat, vagy akármit. és a tulajdon szent. SZENT. ez a wall street szabadsága. azt védjék meg az államok. az usa. a "szent" wall street-et. keményen megdolgoznak minden fillérért.

2022.09.09. 10:22:07

a klasszikus liberalizmus az, hogy a gazdagság természetes korlátaihoz kellene visszatérni. vagy ha ezt nem lehet, akkor felülről korlátos pénzrendszerhez. aminek az értéke a valós árupiacon dől el. létrehozunk százcsillió pöttyöt, odaadjuk ukrajnának, hogy majd ők is pöttyintsenek. az olyan kényelmes. valóban az. cserébe elvesszük tőlük a termőföldet és a bányákat. mert adtunk nekik százcsillió pöttyöt. pöttyintés megteremi a szabadságot.

budapesten mindenki csak pöttyintene. hordják be az árut. és budapest népe pöttyint. csak a vezetéken menjen be az áram, a gáz. hordják be az élelmiszert, a ruhaneműt, a vegyi árut, a háztartási gépeket, az építőanyagot, a szórakoztató elektronikát, a gyógyszereket. ezeket mind hordják be. cserébe a bankok leütik az entert. pénzt generálnak. és lehet pöttyinteni. és a tulajdon SZENT. szóval ezt a pöttyitős bagázst még katonailag is meg kell védeni. katona nincsen.

és mindenki papol, hogy minimális állam kell. budapesten a temérdek minisztériumot fel kellene számolni. az országos közintézményeket szét kellene hordani. és nem legyen akkora az állami elnyomatás. szegény kis budapestiek.

ha a pénzjegynyomda gyügyén lenne, akkor ott is azt mondaná a paraszt, hogy a francot kell földet művelni. nyomtatunk kis színes papírokat. az egyik felét odaadjuk gyügyén kívülre. hogy termeljenek árut. hordják be gyügyére. a másik feléből elfogyasztuk. és úgy gyügye termeli a dzsídípí felét. ez esetben mindenki oda akarna költözni. a dzsídípít a legjönnyebb termelni. le kell ütni az entert. és meg van termelve. és utána fogyasztani kell és számolni a pénzt. és hirdetni, hogy a tulajdon SZENT. a nyilvánvaló csalásra azt mondani, hogy az SZENT.

G. Nagy László 2022.09.09. 11:09:19

@cvsvrs:

"a klasszikus liberalizmus az, hogy a gazdagság természetes korlátaihoz kellene visszatérni. vagy ha ezt nem lehet, akkor felülről korlátos pénzrendszerhez. aminek az értéke a valós árupiacon dől el."

Ebben természetesen igazad van. A tényleges aranyfedezet például tökéletesen jó eszköze.

Az viszont nem megy, hogy azt mondod: mivel a jegybankok és a tőzsdei spekulánsok befolyása megnőtt, ezért az egész piaci mechanizmust kukázni kell. Attól, hogy a jelen kapitalizmusa több sebből is vérzik, még nem következik, hogy a szocializmus bármely intézkedése gyógyírt jelentene. Hitem szerint a klasszikus piaci mintákhoz kéne visszatérni, az egyben a fenntartható fejlődést is elősegítené.

2022.09.09. 12:38:37

@G. Nagy László:
ha egy állam nettő tőkeimportőr, akkor a kapitalizmus összességében hátrányt jelent a polgárai számára. nyilván nem mindenkinek, de a többségnek mégis csak. azoknak, akiknek nincs tőkejövedelmük, vagy ezek alacsonyak.

egy átlagos magyar családnak éppenséggel lehet otp értékpapírszámlája, de annak a hozama legfeljebb annyi többletet produkál, mint amennyi az infláció. inkább változó kamatozású hitele van az otp felé. 0 lakása van és szeretne 1-et. nem tud ingatlant kiadni. a megugró energiaárak, a törlesztő részletek az átlagos magyar háztartást és az átlagos magyar vállalkozást nehéz helyzetbe hozza.

a forintgazdaság globálisan nem versenyképes. a rendszerváltás óta 30 év nem jött létre 1 olyan vállalkozás, ami az államtól függetlenül képes lenne kapitalizálódni a budapesti értéktőzsdén. a forintgazdaság a globális kitettségben összecsuklik, mint egy zollstock.

a kormány átcsoportosítja a jövedelmeket. megveheti a vodafone magyarországot. a beruházás sose fog megtérülni. mert egy állami, vagy államhoz közel álló szolgáltatótól azt várják majd a nézőgyerekek, hogy legyen olcsó. legyen olcsó iphone 0% thm-mel. ki lehessen vinni a plázából. és apuci és anyuci törleszti a fizuból, ahogyan eddig. csakhogy ezt aligha lehet a jövőben tartani. és ha kína megszerzi tajvant, akkor telefon se nagyon lesz, vagy csak horror árakon. mert a rizsevők gyakorlatilag monopol helyzetbe kerülnek. nagyobb fölényük lesz, mint az oroszoknak energetikában.

és ez esetben a nem működik a nyugati típusú kapitalizmus. mert nincs aki kiszolgálja valós áruval. az oroszok mellé állt kína. és azt mondják, hogy nem lesz olcsó energiahordozó, félkész, készáru. amire a nyugat azt mondja, hogy NEM LESZ VILÁGPÉNZÜK. ők azt felelik, hogy semmi probléma. a jövőben nem dollár elszámolás lesz, hanem a brics országok majd árut cserélnek. tehát visszaállnak a klasszikus liberalizmusra globális üzemméretekben. és ez szívás nyugat-európának, és még nagyobb szívás lesz magyarországnak. mert lófaszt se tudunk eladni a világba.

Hartrigel 2022.09.09. 12:55:57

"Egy olyan világban, amely díjazza az áldozatiságot, lényegesen könnyebb ily módon érvényesülni, mint valós teljesítménnyel. " és ha már " humor és az intelligencia szinte elválaszthatatlanok egymástól.", akkor had válaszolja egy viccel, ami a poszt olvasás közben eszembe jutott.

Egy amerikai cégnél nehéz időszak jön, egy alkalmazottat, ha törik ha szakad elkell bocsátani.
Michael az igazgató behívatja magához.
- Taylert a fekete munkást.
- Stacit az irodista nőt.
- és Joe-t a fehér kékgallérost melóst.
Haj, nagyon sajnálom, mondja Michael, de valakit mindenképpen ki kell rúgnom maguk közül.
- Mi-mi-mi engem nem rúghat ki, mondja a feka, én vagyok az elnyomott kisebbségi, ha kirúg a szakszervezettől megyek, az amerikai ombucmanig, hogy azért rúgott ki mert fekete vagyok.
- Engem sem rúghat ki, mondja Stacy, én vagyok itt az egyetlen nő! - Olyan sajtó visszhangot keltek, hogy még a koporsójában is a fülében fog csengeni.
Erre Joe, ja hogy ezt a játékot játsszuk, hát én amúgy rájöttem tegnap, hogy meleg vagyok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.09. 12:59:21

@G. Nagy László:

"A férfi- és nő szerepekről lehet beszélgetni, de ez aligha ér meg egy külön tudományág megalapítását."

Természetesen nem, ám kiváló eszköz egy nem is kis szelet hatalom gyakorlásához.

Mert végül is mi más célt szolgál újabb és újabb áldozati csoportok kreálása és az ezek védelmezőjének szerepébe bújás?

Nincs már hagyományos munkásosztály, parasztság, akiknek a hátán ek lehet jutni a hatalomba - vagy legalábbis befolyást lehet szerezni. Hát akkor nosza, keressünk új áldozati csoportokat, ha pedig már ezek is elfigytak, kreáljunk újakat. Majd jól megvédjük őket, s közben uralhatjuk a közbeszédet, megmondhatjuk, ki jó és ki rossz.

G. Nagy László 2022.09.09. 13:18:21

@Hartrigel: :) :) :) Ez már nem is vicc, ez maga a nyugati valóság :)

G. Nagy László 2022.09.09. 13:23:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Nincs már hagyományos munkásosztály, parasztság, akiknek a hátán ek lehet jutni a hatalomba - vagy legalábbis befolyást lehet szerezni. Hát akkor nosza, keressünk új áldozati csoportokat, ha pedig már ezek is elfigytak, kreáljunk újakat. "

Erre mondják, hogy Szent György szindróma. A sárkány feje már a porban, de hősünk még harcolna, így hát keres újabb ellenfeleket magának. A szociáldemokrácia már hosszú évtizedek óta elért mindent, amit csak elérhetett. a feminizmus úgyszintén. Csak hát a forradalmi hevület nem csitul... (A motiváció meg természetesen az, amit írsz: nettő hatalomvágy.)

2022.09.09. 13:46:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
ehhez képest az átlagos magyar szavazó a mai napig munkás-paraszt. valójában a népi baloldal nyeri meg a fidesznek a választást. csak arra azt mondják, hogy az a "szélső jobb". a fidesz3 (a harmadvonalában levő megyei fidesz), az egykori radikális jobbik és torockai is népi baloldali. többségében munkás-paraszt szavazókkal.

Sadist 2022.09.09. 18:25:22

@G. Nagy László: "Egyetértek. A jézusi tanításról beszélünk."
vs.
"Továbbra sem tudok egyetlen olyan ideologikus elemet sem megnevezni, amely POZITÍV lenne."

Tényleg abszolút nem értelek. Egyetértünk abban, hogy a jézusi tanítások jó példák a pozitív ideológiai elemekre (mert ugyebár nem a természettudomány tárgykörébe tartoznak), utána meg azt írod, hogy nem tudsz egyetlen pozitív ideológiai elemet se megnevezni.

Szerintem itt valami nagyon félrement és teljesen mást értünk ideológia/ideológiai elem alatt.

Sadist 2022.09.09. 18:37:32

@G. Nagy László: "Nekem mindig olyan érzésem van, mintha tudományt gyártanánk mondjuk a cipőfűzésből.
...
A genderek kapcsán egy mondvacsinált, totál felesleges elmebajt látunk, melynek se értelme, se valóságalapja, se hasznossága nincsen. A férfi- és nő szerepekről lehet beszélgetni, de ez aligha ér meg egy külön tudományág megalapítását."

Pontosan. A tudomány attól tudomány, hogy tényekre épül, a kísérletek eredményei pedig reprodukálhatók és verifikálhatók. A gender meg egy ideológia, közel sem tudomány.
A Sokal squared hoax vagy Steven Crowder bullshit tanulmánya megvolt? www.youtube.com/watch?v=FUua6kkCi08

Sadist 2022.09.09. 18:56:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nincs már hagyományos munkásosztály, parasztság, akiknek a hátán ek lehet jutni a hatalomba - vagy legalábbis befolyást lehet szerezni. Hát akkor nosza, keressünk új áldozati csoportokat, ha pedig már ezek is elfigytak, kreáljunk újakat. Majd jól megvédjük őket, s közben uralhatjuk a közbeszédet, megmondhatjuk, ki jó és ki rossz."

A balos ideológiáknak lételeme a forradalom és a folyamatos szabadságharc az elnyomottakért. Volt a feminizmus, anti-rasszizmus (antifa, BLM), LGHDTV+-/*, amikor ezekből a csoportokból pedig már nem lehetett elegendő áldozati kreditet kisajtolni, akkor létrejött az interszekcionalizmus.

2022.09.09. 19:08:07

@Sadist:
mondjuk a fidesz nem akarja megmondani, hogy ki a jó, és ki a rossz és azt, hogy kitől kell megvédeni az embereket. és mintha a fidesz is szabadságharcot folytatna brüsszellel szemben. ez nem a baloldal sajátossága, hanem a radikalizmusé.

G. Nagy László 2022.09.09. 22:07:36

@Sadist:

"Tényleg abszolút nem értelek. Egyetértünk abban, hogy a jézusi tanítások jó példák a pozitív ideológiai elemekre (mert ugyebár nem a természettudomány tárgykörébe tartoznak), utána meg azt írod, hogy nem tudsz egyetlen pozitív ideológiai elemet se megnevezni."

Azzal kezdtem, hogy "az emberi élet/szabadság szent". Hívhatod ezt ideológia elemnek, ha úgy tetszik, legyen! De ennyi, és EZEN TÚL nem tudok egyetlen pozitív ideológiai elemet se megnevezni. Te tudsz? Tényleg kíváncsi vagyok.

Sadist 2022.09.09. 22:46:39

@G. Nagy László: "De ennyi, és EZEN TÚL nem tudok egyetlen pozitív ideológiai elemet se megnevezni. Te tudsz? Tényleg kíváncsi vagyok."

Magántulajdon védelme, erőszakmentesség, felebaráti szeretet, igazság iránti elkötelezettség, van azért néhány.

G. Nagy László 2022.09.09. 23:47:03

@Sadist: Lássuk csak:

Magántulajdon védelme - megbeszéltük, alapvető szabadságjog, benne van az indulócsomagban.

Erőszakmentesség - ugyanígy: alapvető szabadságjog, benne van az indulócsomagban.

Felebaráti szeretet - ezt hogyan tudod kötelezővé tenni? A magántulajdon az élet, az emberi szabadság szentségét TÖRVÉNYEKKEL tudod biztosítani, súlyos szankciók mellett. Te börtönbe zárnád azt, aki nem szereti a felebarátját? Ha nem, úgy ez egy pozitív értékválasztás. Olyan, akár a csokifagyi, vagy épp a Beatles Abbey Road című albuma. Tök jó, csípjük, de ennyi. Továbbá: alapvető pszichológiai igazság, hogy akiben van szeretet, az ezzel a saját lelki egészségét szolgálja. Ilyen értelemben ez fél lábbal már a tudomány szférája.

Igazság iránti elkötelezettség - ez is jól hangzik, de ez az attitűd sem kikényszeríthető, ráadásul ködös is: értékválasztástól függ, hogy kinek mit jelent az igazság. Egy tőről metszett kommunistának az egyenlőség nagyobb érték, mint a szabadság, így megélhetési bűnözőnek fogja hívni azt, aki kirabolta a házadat. Számára a tulajdonhoz való jogod szart sem ér, az ő igazsága szerint a nálad sokkal szegényebb tolvaj nem követett el erkölcstelenséget.

Nézd, tényleg azt gondolom, hogy ezernyi jól csengő ideát fel tudunk vonultatni, de ugyanaz a vége mindnek: ha szolgálják az egyén szabadságát, úgy pozitívak és szentek, ha ellene mennek, úgy negatívak és ártók.

Sadist 2022.09.10. 00:48:42

@G. Nagy László: Jó, szerintem hagyjuk.
Onnan indult az egész, hogy a liberalizmusra azt mondtad, hogy az nem ideológia. Én meg rámutattam, hogy de.

2022.09.10. 08:35:57

@G. Nagy László:
a klasszikus liberalizmus még az angolszász is azt mondta, hogy a gazdagságban természetes korlátok vannak. és azt gondolták, hogy a pénzrendszer feudális alapjait (nemesfém, vagy valamilyen valós árupénz) meg kell őrizni. a nemzeti liberálisok a nemzet függetlenséget célozták. a libertárius keresztények a keresztény hittel hirdettek egy korlátolt szabadságot.

ez mind-mind ideológia. ahogyan az is, hogy szerinted nincs közélet. mert az valójában nagyon sok magánélet. annál nem több. nincs közösségi identitás. egyéni identitások vannak. és semmi egyéb. ez az individualizmus. ez is ideológia.

2022.09.10. 08:46:59

a neoliberálisok mondják azt, hogy van az egyén és a világ. és ezen túl nincs semmi. vagy alig valami. egy minimál állam legfeljebb. és azon túl nincs közélet. ez is egy ideológia. ez a neoliberalizmus.

és a gyarmatosítás ideológiája. az államokat ilyen formán tudja maga alá rendelni egy szűk elit. leütik az entert az amerikaiak. abból terem százcsillió dollár. abból egyesek felvásárolnak 100-200-300-500 ezer hektár termőföldet, vagy bányákat. és erre azt mondják, hogy ezt a pénzt az ukránok tudják be az államadósságukba. így ukrajna majd modernizálódik és valódi verseny lesz.

a neoliberális ideológiát követve nemzetközi oligopóliumok jönnek létre. és azzel szemben álló illiberális elképzelésekel nemzeti oligarchák. és ugyanazokat a problémákat eredményezi. szétszakadó társadalom, kulturális hanyatlás, gazdasági válságok sorozata. polgárháborús állapotok.

2022.09.10. 08:54:56

@G. Nagy László:
van egy kormányzati intézkedés. az egyes egyének szabadságát szolgálja, a szabadsági fokát növeli. másokét nem szolgálja. annak szabadságát, szabadsági fokát csökkenti. ami az egyiknek engedmény az a másiknak korlát.

egy drag queen örül, hogy érzékenyítheti a gyerekeket. és egy normális szülő ennek nem nagyon örül. ez egyfelől liberalizálás, másfelől korlátoltság. és minden intézkedés ilyen. az is, hogy az iskola ne szóljon bele a szexuális nevelésbe. mert van olyan szülő, aki azt mondja, hogy szóljon bele. világosítson fel a biológia tanár. és van aki szerint ezt így kellene, van aki szerint úgy. a kérdés az, hogy a szabadság és a szabadosság között hol húzódik meg a határ. és erre társadalmak eltérő válaszokat adnak. a társadalom egyes tagjai estenként különböző módon képzelik ezeket. ami az egyiknek szabadság az a másiknak korlátoltság.

grundigg 2022.09.10. 09:48:38

@cvsvrs:

A múltkor még kivont szablyával védte a nemzetállamot Koncz Zsuzsával szemben, miközben az ő rendszerében se tartalma, se értelme nincs a nemzetnek. Nem véletlenül nem érti, hogy miért bizosítja a magyar állam magyar emberek adójából a magyar gyerekek oktatását.

Egy igazi család- és nemzetbomlasztó sorosista. Az is jellemző, hogy azt hiszi, az ő sajátos liberalizmusa nem egy ideológia a sok közül, hanem maga a nagybetűs IGAZSÁG.

2022.09.10. 12:15:08

@grundigg:
a soros féle ideológia az, hogy van az egyén és a világ. és a világban csupa jó dolog történik. és a világban az egyetlen gonosz a nemzetállam. azok a rosszak. azok akdályozzák meg, hogy mindenféle földi jót a szabad piac eljuttasson az emberiségnek. beálljon a világbéke. ezzel szemben a nemzetállamok gerjesztik a háborúkat. látjuk az orosz nacionalizmust. nincsenek egyéb üzleti érdek a háttérben. az ugyanis konetó. ez a neoliberális ideológia.

és az "illiberális" az, hogy a világban történnek rossz dologok. ha nem is csupa rossz, de nagyon sokféle gonoszság fordul elő. a háború, az illegális migráció, a gender. és a nemzetállam az, ami megvédi az embereket, a családokat a világban uralkodó gaztettektől.

valójában ez a francia forradalom és a felvilágosodás eszményképe. láthatod a nyomtatványt szabadkőműves jelképekkel.
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
a neoliberálisok azt mondják, hogy igen ám, de láttuk, hogy ez az irányzat hová vezetett. ebből egy illiberális demokrácia adódik, autoriter rezsimek, amelyek elnyomja a kisebbségeket. a feketéket, az lmbtq közösséget. ezért csak a neoliberalizmus lehet a megoldás a világ égető problémáira. klímaváltozásra. 300 multi hatékonyabban működtetné a világot, mint az ensz 200 tagállama. és egy új tulajdonosi szerkezetben megmenti a bolygót.

2022.09.10. 12:25:34

@grundigg:
szóval orbán elvben mondhatná, hogy ő a francia felvilágosodás talaján álló republikánus. és az ellenzék azt, hogy ezeket az elveket kihasználó, azokkal visszaélő "mini napóleon".

Wildhunt 2022.09.10. 21:12:28

@G. Nagy László: olvastad a Karamazov Testvérek-et? Ha nem, olvasd el kérlek belőle a Nagy Inkvizítor történetét. Én attól tartok többen értenek egyet az Inkvizítorral mint akit elfogott.

alöksz róz 2022.09.10. 23:03:12

"Hogyan lehet beleszeretni olyan emberbe, aki nem érti, nem szereti, nem tolerálja viccet? Hogyan lehet egyáltalán barátkozni ilyennel?" - a németek is csak megvannak valahogy

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.10. 23:10:11

@alöksz róz:

Mi németek is ércsük a viccet, csak nagyon nem szeressük!

G. Nagy László 2022.09.11. 08:50:37

@alöksz róz:

"a németek is csak megvannak valahogy"

:) :) abszolút

G. Nagy László 2022.09.11. 08:51:59

@Wildhunt: Régóta bakancslistán a mű, szégyen, hogy még nem jutottam el odáig. Köszi az ajánlást, el fogom olvasni.

G. Nagy László 2022.09.11. 09:06:26

@grundigg:

"A múltkor még kivont szablyával védte a nemzetállamot Koncz Zsuzsával szemben, miközben az ő rendszerében se tartalma, se értelme nincs a nemzetnek. Nem véletlenül nem érti, hogy miért bizosítja a magyar állam magyar emberek adójából a magyar gyerekek oktatását."

Teljes szélmalomharc minden mondat, amit neked írok, de most épp reggelizem, s van két szabad percem közben, hátha megértesz belőle valamit.

Két eset lehetséges:

A) teljes piacgazdaság. Minden magántulajdon. Nincsenek állami szolgáltatások sem. Ez esetben nincs semmi értelme a nemzetállamoknak és az országhatároknak. A nemzet ebben az elméleti modellben egy nyelvi-genetikai-kulturális közösség, de gazdasági értelemben mindenki tökéletesen független individuum.

B) A valós helyzet: létezik köztulajdon, léteznek állami szolgáltatások. Ebben a helyzetben ha Koncz Zsuzsika, Gyurcsány Fletó, vagy Soros Gyurka bácsi azt javasolja, hogy feltétel nélkül engedj be minden bevándorlót, az azt jelenti, hogy osztogassuk el a vagyonunkat. A mi adónkból nem csak magyarok, hanem afrikaiak is kapnak oktatást, egészségügyi ellátást, segélyeket, akár még lakhatási támogatást is.

Ez nem túl bonyolult, még te is képes vagy felfogni. A MORÁLISAN HELYES eljárás az, hogy mindenki kizárólag. a saját faszával veri a csalánt. Ha te támogatod a gyurcsányi vonalat, nyugodtan utalj át egy komolyabb összeget a Vörös Kereszt harmadik világbeli csoportjának, vagy fogadj örökbe egy szomáliai árvát. Ne mást basztass ezzel a hülyeséggel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.11. 09:35:07

@G. Nagy László:

Afrika éves nettó szaporulata kb. 50 millió, give or take. Ha Európa ebből évi 5 milliót befogad, abba rövid időn belül belerokkan, 20 év múlva pedig meg sem lehet különböztetni Afrikától. Afrikában pedig ez az évi 5 milliós "enyhülés" fel sem tűnik, sőt hamarosan beáll 55 millióra, vagyis adtunk a fécesznek egy maflást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.11. 09:39:53

Arról nem is beszêlve, hogy az elvakult sorosisztákon és agyhalott ballibbantakon kívül senkinek nem hiányzik az, hogy Európában is USA-béli faji ellentétek jöjjenek létre, négerek mellett muszlimokkal is cifrázva.

Tudom, nácifasisztarasszista vagyok, ne fáradjatok azzal, hogy tájékoztattok erről.

G. Nagy László 2022.09.11. 09:44:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Afrika éves nettó szaporulata kb. 50 millió, give or take. Ha Európa ebből évi 5 milliót befogad, abba rövid időn belül belerokkan, Afrikában pedig ez az évi 5 milliós "enyhülés" fel sem tűnik."

Ez ilyen egyszerű. No de a baloldalt sosem érdekli a valóság...

2022.09.11. 10:13:37

@G. Nagy László:
te az A) rendszer híve vagy. és meg fogsz lepődni. koncz zsuzsa, soros is és a többiek is. pontosan ezt mondják. ebből adódik a nyílt társadalom eszményképe.

ha ugyanis mindenki szabad és a nemzet csak amolyan kulturális összekötő elem, ami egyeseket vagy összeköt, vagy nem köt össze, akkor abból globális keveredés adódik. ugyanis az afrikaiak is szabadok. a muszlimok is. és ha nekeik európába van kedvük menni, akkor miért ne mehessenek. nem mehetnek be a magánházakba. a soros alapítvány azt sose kultiválta. sose mondott olyat, hogy a migránsoknak jogukban áll betörni, fosztogatni, bárkinek a szabadságát korlátozni a privát tulajdonán. azonban jogukban áll közbirtokokat békésen elfoglalni.

a közbirtokok egy részét elfoglalják a betelepülők. ebből is csak minimális rész marad. és abban az erőszakmentességre felügyel egy minimálállam. a budapesti agglomeráció egy kicsit nagyobb lesz. minimális közterület lesz. és minimál állammal. és maximum szabadsággal. csak ebben a feketék is ugyanolyan szabadok lennének, mint amilyen te. ezt nem akarod. mert egy kibaszott náci vagy.

ez a sorosita világkép. ugyanazt mondják, amit te. azzal, hogy valósítsuk meg.

2022.09.11. 10:39:04

@G. Nagy László:
a soros alapítvány nem mondta azt, hogy a bevándorlókat államilag segélyezni kell. semmi ilyesmit nem írtak elő. azt mondják, hogy majd az ngo-k segélyezik őket. önkéntesek, illetve szervezők, akiket a soros alapítvány és társaik finanszíroznak. sose mondták azt, hogy a bevándorlás miatt adót kell emelni. nem kell. a tőkepiaci alapok egy része támogatja majd ezeket.

az ngo-k létrehozzák a magánbíróságokat, az alapítványok működtetik a magánkórházakat, magániskolákat. és a vallás is mindenkinek a magánügyévé válik. ehh te mint fejlett tudatú nyugatosként csatlakozhatsz.

ez a gyarmatosítás eszményképe. ugyanezt csinálták a gyarmatosítók. hogy ez itt egy bánya. ez a miénk. ez az én bányám. a másik azt mondta, hogy az övé is. írtak egy szerződést, hogy ez az ő bányájuk. és jöttek a natívok, hogy egy pillanat. errefelé ők laknak. és azt kérdezték, hogy mégis milyen jogon? van erről van szerződés? tessék, itt a papíros, hogy ez egy korproráció. és van egy bánya. ami az övék. mit akarnak ezek az alsóbbrendű népelemek, akik nem tisztelik a magánjogi ügyleteket. azt se tudják, hogy mi az a társasági szerződés.

pontosan azt csinálnák a feketék a fehérekkel, amit korábban a fehérek csináltak, csak békésen, nem vernének senkit rabláncra. néhány terrorista lövöldözne. de őket a soros alapítvány nem támogatja.

ez egy az egyben a gyarmati fejlődés. úgy, hogy az öngyarmatosítással felszámolják a nemzetállamokat. az ugyanis egy átmeneti történelmi periódus. ami a nagy francia forradalomban találtak ki, hogy van ilyen, hogy nemzet, előtte nemzet sose létezett. 1789-ban kitalálta néhány jószándékú fickó, de aztán 1945-re a világon mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy a népi nacionalizmus hová vezet. 150 éves periódust a nyugatos (atlanti/transzatlanti) világ meghaladta. és a kommunizmus bukása után pedig a globális kapitalizmus végső győzelmet arat.

csak még mindig vannak, akik nem akarják elfogadni, hogy egyeseknek jogukban áll felvásárolni fél ukrajnát. nem értik, hogy azzal pareto hatékonyság javítást hajtanak végre, stb.

a te világképed és a soros világképe szóról szóra ugyanaz. csak ő pénzt áldoz a vagyonából, hogy ez megvalósuljon, mert egy filantróp. egy szent.

2022.09.11. 10:56:02

ez a világkép migránsok, transzneműek nélkül is létezett. a szocik eladósítják az államot. a libek eladják. a konzik asszisztálnak. mármint az európai értelemben vett konzervatívok. mert másképp a globális kapitalizmus és a nyugat nem győzhet végérvényesen.

ehhez jött az, hogy az iszlámot is fel kell szabadítani, mert másképp nem foglalható el irán. szaddámot meg kell támadni, mert másképp nem megy. és asszádot. csak nem győztek a szír demokraták. és aztán ezek a népelemek szabaddá válnak. ha gondolják, akkor őket összekötheti valamiféle irakiság, vagy irániság, vagy akármi. de ezalól vagy bármiféle közösségi rabiga alól fel vannak szabadítva. és szabadok.

és ha kell, akkor a nyílt társadalmat támogató tőkepiaci alapok az államoktól megvásárolják a közbirtokokat. leütik az entert. és ott van a pénz. és azt odaadják a kormányoknak. vagy betudhatják az államadósságba. mert ez is piac. szabad piac. ezek után megvalósuló szabad kereskedelem. és a nemzetközi jog. és a humanitás mindenek felett.

ez nyílt társadalom eszménye. egy az egyben a te világképed.

Sadist 2022.09.11. 13:14:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: HOGY VOLNÁNAK FAJI ELLENTÉTEK, HA MIND EGYETLEN FAJBA TARTOZUNK TE ORBÁNISTA BIGOTT NÁCI FASISZTA??!?!!44NÉGYNÉGY

Wildhunt 2022.09.11. 14:08:19

@Sadist: valaki el tudná magyarázni, miért megyünk bele mindig a fogalmak definiálgatásába érdemi beszélgetés helyett? Azt értem hogy a libbantak miért csinálják, e nélkül meg az egy héttel ezelőtti események "elfelejtése" nélkül azonnal kiderül hogy a király meztelen. De mi miért megyünk ebbe bele?

G. Nagy László 2022.09.11. 14:23:43

@cvsvrs: Te valami egészen más csatornát nézel, mint ami a valóság.

"meg fogsz lepődni. koncz zsuzsa, soros is és a többiek is. pontosan ezt mondják"

Nagy lófaszt mondják ugyanezt. Ebben a balos rémvilágban te sosem hallottál olyat, hogy csökkentsük az adókat, s hogy az állam ne segélyezzen senkit. A klasszikus liberális iskola így kezdődne. Ez nekik kurvára nem jó biznisz. Karl Popper eredeti nyílt társadalom eszméjével nincs semmi baj. A Soros-modell ennek a groteszk kiforgatása: az európai őslakos szarrá adóztatása, ebből eltartva a bevándorlókat. Minél mihasznább, minél erőszakosabb, minél kevésbé civilizált a migráns, annál jobban szolgálja a tervet.

teveszmek.blog.hu/2020/08/31/_az_europai_unio_egyet_jelent_a_nyitott_tarsadalommal

"a soros alapítvány nem mondta azt, hogy a bevándorlókat államilag segélyezni kell. semmi ilyesmit nem írtak elő. azt mondják, hogy majd az ngo-k segélyezik őket."

Sorosnak baszott nagy vagyona van, de egy hét alatt elfogyna az egész, ha az ő kontójára történne a segélyezés. A Soros-modell így néz ki: kend meg, vásárold meg, tartsd a markodban a brüsszeli bürokraták jelentős részét (még a neveket is tudjuk), akik majd meghozzák a tervnek megfelelő döntéseket, SOKSZOROS ÁLLAMI PÉNZEKET költve a bevándorlókra, mint amit te költöttél a politikusok lekenyerezésére. Amerikában ez tök oké, ott lobbinak hívják. Európában megvesztegetés - a kontinens pusztulásának elősegítése.

2022.09.11. 14:29:44

@Wildhunt:
ha a fogalmakat előzetesen nem definiálod, akkor elsősorban az tisztázódik, hogy ki kivel van. és nem az, hogy miről van szó.

a neoliberálisok abból indulnak ki, hogy a nyugati típusú polgári fejlődés alapja a francia forradalom idején elfogadott emberi és polgár jogok nyilatkozata. ami a magántulajdon védelmét hangsúlyozza egy minimalista nemzetállamot és egy erőszakmentes társadalmat hozna létre. ennek lényegét 17 pontban határozták meg.

és a nyílt társadalom eszményképe az, hogy az ebben szereplő zárt nemzet fogalmát nyitottá alakítja. mégpedig világméretekben. a globális keveredésre alapozva.

és marad ez 17 pont. a nemzet helyébe lép a nyílt társadalom.
1. Minden ember szabadnak és jogokban egyenlőnek születik és marad; a társadalmi különbségek csakis a közösség szempontjából való hasznosságon alapulnak.
2. Minden politikai társulás célja az ember természetes és elévülhetetlen jogainak megőrzése. E jogok: a szabadság, a tulajdon, a biztonság s az elnyomással szemben való ellenállás.
3. Minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik; sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha (az) nem határozottan tőle ered.
4. A szabadság annyit jelent, hogy mindent szabad, ami másnak nem árt. Az egyes ember természetes jogainak gyakorlása tehát más korlátokba nem ütközhetik, mint azokba, amelyek a társadalom többi tagjai számára ugyanezen jogok élvezetét biztosítják; s e korlátokat a törvény határozhatja meg.
5. A törvénynek csak a társadalomra nézve ártalmas cselekedetek megtiltására van joga. Amit a törvény nem tilt, azt senki nem akadályozhatja meg, s amit a törvény el nem rendel, arra senkit kényszeríteni nem lehet.
6. A törvény a közakarat kifejezése; alkotásában minden polgárnak joga van személyesen vagy képviselői révén közreműködnie. A törvény egyformán törvény mindenki számára, akár védelmez, akár büntet; s mivelhogy a törvény előtt minden polgár egyenlő, tehát minden polgár egyformán alkalmazható minden közhivatalra, állásra és méltóságra, erényeik és képességeik különbözőségén kívül egyéb különbséget nem ismerve.
7. Vád alá helyezni, letartóztatni s fogva tartani bárkit is csak a törvény által meghatározott esetekben s a törvény által előírt formák között lehet. Mindenki büntetendő, aki önkényes rendelkezéseket szorgalmaz, kiad, végrehajt vagy végrehajtat; viszont minden polgárnak, akit a törvény értelmében megidéznek vagy őrizetbe vesznek, haladéktalanul engedelmeskednie kell – s ha ellenállást tanúsít, bűnösnek vallja magát vele.
8. A törvény csak szigorúan és nyilvánvalóan szükséges büntetési tételeket állapít meg, s büntetéssel sújtani senkit másként nem lehet, mint a bűncselekmény elkövetése előtt meghozott és kihirdetett, valamint szabályszerűen alkalmazott törvény értelmében.
9. Mindaddig, amíg bűnössé nem nyilvánítják, minden ember ártatlannak vélelmezendő. Ha tehát letartóztatása mégis elkerülhetetlenné válik, a törvénynek szigorúan meg kell torolnia minden olyan keményebb rendszabályt, amelyet a szökés megakadályozásának szükségessége nem indokol.
10. Senkit meggyőződése, vallási s egyéb nézetei miatt háborgatni nem szabad, feltéve, hogy e meggyőződés s e nézetek megnyilvánulása a törvényes rendet nem sérti.
11. A gondolatok és vélemények szabad közlése az embernek egyik legértékesebb joga; ennélfogva minden polgár szabadon szólhat, írhat s nyomtathat ki bármit, felelősséggel tartozván viszont e szabadsággal való visszaélésért a törvény által meghatározott esetekben.
12. Az ember és a polgár jogainak biztosítása karhatalom fenntartását teszi szükségessé; e karhatalomnak tehát az összesség hasznára kell szolgálnia, nem pedig azoknak külön céljaira, akiknek személyére e karhatalom rábízatik.
13. A karhatalom és a közigazgatás költségeinek fedezésére nélkülözhetetlenül szükséges mindenkinek közös hozzájárulása; s e hozzájárulást, kinek-kinek képessége szerint, a polgárok összessége közt egyenlően kell elosztani.
14. A polgároknak saját személyükben vagy képviselők útján joguk van e közös hozzájárulás szükségszerűségét megállapítani s azt szabadon megszavazni, valamint felhasználását nyomon követni, s meghatározni mennyiségét, alapját, elosztását, behajtását és időtartamát.
15. A társadalomnak joga van a közigazgatás minden tisztviselőjét számadásra vonni.
16. Az olyan társadalomnak, amelyből e jogok biztosítékai hiányoznak, s ahol a törvényhozó és a végrehajtó hatalom szétválasztását nem hajtották végre, semmiféle alkotmánya nincs.
17. Tulajdonától – lévén a tulajdonjog szent és sérthetetlen – senki meg nem fosztható, legfeljebb csakis oly esetekben, amikor ezt a közösség érdekéből fakadó nyilvánvaló és törvényes úton megállapított szükségesség követeli meg – ám ekkor is csak igazságos és előzetes kártalanítás fejében.

2022.09.11. 14:49:33

@G. Nagy László:
a soros alapítvány és liblingjei (ebben beletartozik bár nyilván nem az intellektuális élvonalba az amúgy nagyon kedves, bájos és kulturálisan szerethető koncz zsuzsa és bródy jános) sose mondta azt, hogy adót kell emelni a migránsok miatt. azt mondták, hogy a menekülteket bízzák az ngo-kra. a fed-nek van elég pénze (az amerikai államadósság terhére). bármennyit előállíthatnak úgy, hogy leütik az entert. és egyébként az összes jegybank.

a soros alapítvány nem azt mondja, hogy ezeket az embereket magyar adófizetők tartsák el. nem akarnak magyar adófizetést. adósságszolgálatot akarnak. és döntően magánintézményeket. és nemcsak magyarországon, hanem az egész világon.

és azt mondják, hogy adócsökkentés akkor valósítható meg ha az államot meggyengítik.és ennek eszköze az eladósítás. a szocik eladósítják az államot. ezzel nyernek választást. ezek után a libek az államot eladják. és a konzik asszisztálnak. és ezek cserélődnek poltikai váltógazdaságban.

ennek a triónak a feladata, hogy a népi nacionalistákat a közéletből kiszorítsa. ha kell, akkor létrehozza az antifasiszta koalíciót. ezt úgy lehet elérni, hogy a társadalom tagjainak kisebbségi identitással kell rendelkeznie. ehhez kellenek a bevándorlók. az lmbtq közösség.

úgy egyébként éppen azokat az elveket akarják megvalósítani, amit képviselsz. csak világméretekben. tehát azt mondják, hogy az iszlám világ is legyen ilyenformán szabad. azt nem támogatják, hogy a muszlimok öldököljenek. békésen vándoroljanak. és az ngo-k segítenek érvényre juttatni azokat és csak azokat az elveket, amelyeket fennen hangoztatsz.

2022.09.11. 15:18:38

@G. Nagy László:
németországba bemegy a migráns. nem az a cél, hogy a német adókat megemeljék. hanem az, hogy a német államadósság szintjét kell megemelni. amivel a német állam intézményesen meggyengül, visszaszorul. de ez az állam ugyebár a rossz, gonosz elnyomó formáció. a németek ezzel levehethetik magukról a náci billogot.

és a német szövetségi állam helyébe lépnek a magánintézmények. ezek civil szervezetek, amelyek a nyílt társadalom eszményképét hirdetik, döntően kívülről finanszírozottak. temérdek fölösleges pénz van offshore számlákon. a semmiből jött létre. algoritmusok generálták ki legitim módon a fizikai valóságtól és a reálgazdaságtól majdnem teljesen függetlenül generálták ki vegytiszta módon. a pénz termelte a pénzt erre használják.

és egyébként ugyanazokat az elveket hangoztatják, amit te is. csak te ezt direkt adócsökkentéssel akarod elérni egy zárt rendszerben. ők meg egy nyitott társadalomban az adósság növelésével.

2022.09.11. 16:05:53

@G. Nagy László:
a pénz nem fogy el. leütik az entert. és úgy jön létre a pénz. a dollár a forinttal ellentétben a világon akárhol elfogadják. mert ha nem, akkor megbombázzák. tehát az ngo-k rövid távon (1-2 éven át) tudnák a bevándorlókat finanszírozni. hosszú távon (10-20 éves időtávban) pedig az államadósság terhére élhetnek. utána megszűnne a német állam. vagy valami kulturális kötelék maradhat egyesek között. hogy ők egykor németek voltak. létrejön az európai egyesült államok. és abban azok az elvek érvényesülnek, amit szeretnél. csak ebben esetleg majd többségbe kerülnek a muszlimok. mit számít az. a vallás úgy is magánügy.

2022.09.11. 16:06:29

(félreértés ne essék. nem azt állítom, hogy ez jó. hanem azt, hogy ez a terv.)

2022.09.11. 21:46:21

@Wildhunt:
basszus, vagy egy világképetek. ami egy az egyben a francia forradalom idején elfogadott programpontokon alapul.

aztán előadjátok, hogy amerikában van egy összeesküvés. amit bogár laci bácsiék a szabadkőműves zsidóknak tulajdonítanak. valóban igazuk van. azok fogadták el ezt a 17 pontot. láthadod a korabeli nyomtatvánt, mózesi kőtábla formán, ami felett a mindent látó szem őrködik. stb. hja, szabadkőműveseknek, zsidóknak közük van hozzá.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/D%C3%A9claration_des_droits_de_l%27Homme_-_Mus%C3%A9e_de_la_R%C3%A9volution_fran%C3%A7aise.jpg
csakhogy ez egy az egyben a ti világképetek.

G. Nagy László 2022.09.11. 21:57:52

@cvsvrs:

'németországba bemegy a migráns. nem az a cél, hogy a német adókat megemeljék. hanem az, hogy a német államadósság szintjét kell megemelni."

Mindig ugyanezt szajkózod. Ez pont ugyanaz, mintha adókat emelnének. A német állampolgárok kirablása.

grundigg 2022.09.11. 22:27:14

@G. Nagy László:

Továbbra is egy olyan világról ábrándozol, ahol "semmi értelme a nemzetállamoknak", közben meg engem próbálsz összekenni Gyurcsánnyal.

Sőt nem pusztán ábrándozol erről, hanem azt mondod, "törekedni kell rá". "Minél közelebb vagy hozzá, annál jobb."

Utópiákat gyártani és azok megvalósítására törekedni tipikus balos, progresszív dolog (tudom, a te utópiád tök más, mint a komcsiké, mert reggeli közben olyan szépen elképzelted, még ki is színezted), de amit itt előadsz, ez a nemzetállamok nélküli, extrém individualista világ, ahol "minden magántulajdon" és nincsenek állami szolgáltatások sem, hát ehhez képest Soros György világa maga a konzervatív értékőrzés.

G. Nagy László 2022.09.11. 22:58:14

@grundigg:

"extrém individualista világ, ahol "minden magántulajdon" és nincsenek állami szolgáltatások sem, hát ehhez képest Soros György világa maga a konzervatív értékőrzés."

Az ilyen tartalmatlan, semmitmondó lózungokat olvasva mindig az jut eszembe először, hogy miért éri be bárki ennyivel. Hogy miért nem kívánsz egy kicsivel igényesebb lenni. Akár úgy, hogy te magad is állást foglalsz. Tudom, hogy ez felelősség. Ha kimondod azt, hogy te sem értesz egyet a korlátlan bevándorlással, úgy rögtön egy platformra kerülsz velem és Orbánnal, s az rém kínos, mert így nehéz a fikázás. Ha meg azt gondolod: tök jó Soros-recept, és jöjjenek csak milliószámra a harmadik világ földönfutói, úgy meg is kéne védeni valahogy ezt az extrém álláspontot. Nagyon nem lennék a helyedben.

Amikor az írom: olyan világ, ahol minden magántulajdon és nincsenek állami szolgáltatások sem, én sem gondolom, hogy ez reális célkitűzés volna. Ez egy kisarkított modell, és sohasem mondtam, hogy elmennék a végletekig (az anarcho-kapitalista modell szerint az utcák és terek is magántulajdont képeznek, én ebben nem hiszek). De én megteszem azt, hogy leírom az álláspontomat és még érveket is hozok. Neked marad az üres fikázás. Pedig ennél több van benned. Ha fegyelmezett lennél, és nem engednéd, hogy az indulataid vezéreljék a szavaidat, sokkal többet ki tudnál hozni magadból.

grundigg 2022.09.11. 23:00:11

@G. Nagy László: "A Soros-modell így néz ki: kend meg, vásárold meg, tartsd a markodban a brüsszeli bürokraták jelentős részét (még a neveket is tudjuk), akik majd meghozzák a tervnek megfelelő döntéseket, SOKSZOROS ÁLLAMI PÉNZEKET költve a bevándorlókra, mint amit te költöttél a politikusok lekenyerezésére. "

Felsorolnál néhányat a Soros által megkent brüsszeli bürokratákból, és általuk meghozott olyan döntéseket, amelyekkel állami pénzek jutnak a bevándorlókhoz?

grundigg 2022.09.11. 23:36:23

@G. Nagy László: "Ha kimondod azt, hogy te sem értesz egyet a korlátlan bevándorlással, úgy rögtön egy platformra kerülsz velem és Orbánnal, s az rém kínos, mert így nehéz a fikázás. Ha meg azt gondolod: tök jó Soros-recept, és jöjjenek csak milliószámra a harmadik világ földönfutói, úgy meg is kéne védeni valahogy ezt az extrém álláspontot."

Az, hogy én a korlátlan bevándorlást támogatnám, az a te inszinuációd, amit újra és újra bevetsz, amikor rámutatok a te szöveged ellentmondásaira, tarthatatlanságára, vagy egyszerűen arra, hogy sorosistább vagy Sorosnál. Finoman szólva is tisztességtelen módszer.

De hogy megszűnjön életed nagy problémája, elárulom, hogy nem, nem értek egyet vele. Ettől azonban semmivel sem lesz más a te szöveged.

"De én megteszem azt, hogy leírom az álláspontomat és még érveket is hozok. Neked marad az üres fikázás."

Ha rámutatok a gondolatmeneted gyengeségeire vagy ellentmondásaira, az egyáltalán nem üres fikázás. Lehet, hogy nem vagyok kedves és nem akarok barátkozni, de a kritikáimat a leírt szövegeidre alapítom, és érvelek. Amivel vitázhatsz, vagy megpróbálhatod a kommentelő személyére terelni a beszélgetést, és önjelölt pszichológusként tanácsokat adni. Én maradnék ott, hogy szövegeket olvasok és szövegeket írok.

Az pedig elkerülte a figyelmed, hogy nem én írok blogot, hogy a világ elé tárjam rendkívüli gondolataimat, hanem te. Nekem nem kell alternatívát állítanom, majd ha olyan kedvem lesz, én is írok blogot. Te megmutatod a művedet, az emberek egy részének ez tetszik, és esetleg elmondják, más részének meg nem tetszik, és esetleg ezt mondják el.

grundigg 2022.09.11. 23:39:41

@G. Nagy László:

Nem linkeket kértem, hanem hogy nevezz meg néhány Soros által megkent brüsszeli bürokratát és ezek által meghozott olyan döntéseket, amelyekkel állami pénzek jutnak a bevándorlókhoz.

G. Nagy László 2022.09.12. 07:54:50

@grundigg:

"De hogy megszűnjön életed nagy problémája, elárulom, hogy nem, nem értek egyet vele."

Na végre egy tisztességes állásfoglalás. Akkor mi volt a gond a Koncz Zsuzsa kritikával? Ő az interjúban arra célzott, hogy a korlátlan bevándorlás jó. Én azt állítom, hogy öngyilkos politika. Te velem értesz egyet, de mégis Koncz Zsuzsa pártját fogod e kérdésben. Hogy van ez?

G. Nagy László 2022.09.12. 08:09:31

@grundigg:

"Nem linkeket kértem"

Azért ott még nem tartunk, hogy bekötöm a cipődet és előre megrágom neked az ételt... Konkrétan szerepel a cikkekben egy csomó név, nézd meg!

Mindenesetre segítek pár ténnyel:

1. Köztudott, hogy Soros bevándorláspárti.
2. Köztudott, hogy 2015 után az EU egyértelmű álláspontja a bevándorlás támogatása volt, Magyarországot szinte keresztre feszítették a határkerítés miatt.
3. Köztudott az is, hogy a nyugati EU országokban - elsősorban Németországban és Svédországban - igen komoly szociális ellátást kapnak a bevándorlók, ezek összességében irgalmatlan összeget jelentenek, komoly szeletek az adott országok költségvetési tortájában.
4. Az is tény, bár nem ennyire köztudott, hogy Soros komoly lobbitevékenységet folytat, az EU parlament legalább harmada a tenyeréből eszik (lásd a cikkeket).

Mi kell még ezen túl? Szeretnéd látni azokat a svéd kormányrendeleteket, amelyek a migránsok ellátását szabályozzák? Kutassam fel neked a német parlament által hozott törvényeket és törvénymódosításokat az elmúlt nyolc évből, amelyek érintik a bevándorlók élethelyzetét? Ne szórakozz! Bőven elég látni azt, hogy beengedték őket és ellátást adnak nekik hosszú éveken át. Ezek tények, és totál mindegy, hogy milyen a mögöttes törvényi szabályozás, hogy konkrétan mely jogszabályok az irányadók.

2022.09.12. 09:06:00

@G. Nagy László:
a német adófizetőknek direktben egy centet sem kell fizetniük. hanem az ngo-k felszámolják a német államot. és úgy majd kevesebb adót is vetnek ki rájuk. ahogyan az állam fokról fokra kiszorul a közszolgálatásokból. elvesztik a közintézményeiket. azok ugyebár szönyű elnyomók.

a soros alapítvány ugyanazt tenne németországban, amit a magyarországon szeretnél megtenni. szanálni az államot majdnem teljes egészében. ugyanaz a cél. a párizsi 17 pont. az eszközök eltérőek. te az adókat csökkentenéd. amivel nem nagyon lehet választást nyerni. adósságnöveléssel azonban lehet. ehhez kellenek a szocik.

2022.09.12. 09:18:29

@G. Nagy László:
emberi és polgári jogok nyilatkozta 1789.
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
ezt szeretnéd megvalósítani. ez a francia republikánus gondolkodás alapja. amiből egyébként az amerikai republikanizmus is létrejött.

orbán is ezt hirdette korábban. a példakép de gaulle. kis állam. erős nemzet. az állam lényegében egy minimális rendfentartó szerepre korlátozódik.

a soros alapítvány ugyanezt hirdeti meg az egész világra. és azt mondja, hogy ennek következménye a nyílt társadalom. mert a szegényebb országok szabaddá vált polgárai megindulnak és felszámolják a gazdagabb nemzeteket. a 17 pont az elmélet. az ngo-k a politikai gyakorlat.

G. Nagy László 2022.09.12. 09:56:00

@cvsvrs:

Döbbenet, hogy úgy csinálsz, mint aki nem érti.

"emberi és polgári jogok nyilatkozta 1789.
hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_%C3%A9s_polg%C3%A1ri_jogok_nyilatkozata
ezt szeretnéd megvalósítani. ez a francia republikánus gondolkodás alapja. amiből egyébként az amerikai republikanizmus is létrejött.

orbán is ezt hirdette korábban. a példakép de gaulle. kis állam. erős nemzet. az állam lényegében egy minimális rendfentartó szerepre korlátozódik."

Ez az én modellem is. Pontosan ezt favorizálom. Eddig jól látod.

"a soros alapítvány ugyanezt hirdeti meg az egész világra. és azt mondja, hogy ennek következménye a nyílt társadalom. mert a szegényebb országok szabaddá vált polgárai megindulnak és felszámolják a gazdagabb nemzeteket."

Még le is írod, hogy a gazdagabb nemzetek nyílt kirablása a cél. Még ezzel is egyetértek.

Ezek után hogy a fenébe lehet párhuzamot vonni a két gondolkodásmód közé? Próbálom egyszerűen elmagyarázni:

G. Nagy: felszámoljuk valamely állami sóhivatalt, eladjuk a székházat. A bevételeket és a megtakarításokat adócsökkentésre fordítjuk.

Soros: felszámoljuk valamely állami sóhivatalt, eladjuk a székházat. A bevételeket és a megtakarításokat migránsok etetésére, ngo-kra és az államadósság kamataira fordítjuk.

Érzel különbséget a kettő között?

2022.09.12. 10:00:11

@G. Nagy László:
azért, mert az iszlám világban az emberek megszerezték azokat az egyetemes emberi és polgári jogokat, amivel élve németországba emigrálnak. a vallás magánügy. az állam ne szóljon bele. biztosítsa a rendet. és az iszlamisták többsége békésen vonulgat. senkinek a magánbirtoka nem sérül. a közbirtok meg ugye mindenkié. az emberiségé.

a champs-élysées az keresztényeké, az iszlámoké, a zsidóké. az emberiségé. nincsen közbirtokok. hanem majd később legfeljebb lehet licitálni. és a tulajdonjogról majd döntenek a piacok.amikor a francia államot szanálják. és nem kell magas adót fizetni. a sok puccos párizsi középületet fentartani. hanem majd felvásorlják a műemlékeket, a műkincseket. és egy minimális adóért cserébe egy franciaországi hadsereg, nagyrészt idegenlégió megvédi ezek jogosan megszerzett és szent tulajdonát.

ezek azok az elvek, amivel a franciák és a britek kisemmizték a gyarmatokat. most gyarmatosítsák önmagukat.

2022.09.12. 11:38:39

@G. Nagy László:
te direktben számolnád fel az állami működést leszámítva a rendvédelmet. lecsökkented az adókat. úgy ugyan nem lenne ingyenes mondjuk a középiskola, vagy a főiskola. hanem azt mondod, hogy az alacsonyabb adók mellett megfizethető iskolák lesznek. és a szegény ámde tehetséges és szorgalmas gyerkekek kaphatnak alapítványi támogatást a polgárok önkéntes adományaira alapozva. ami egyébként a gazdagok is érdeke.

és így az állam fokról fokra kivonul a közszolgáltatásokból leszámítva a rendvédelmet. ez a neokonzervativizmus. vagy mindez egy radikális liberális fordulatokkal történik. ez lenne a neoliberalizmus. csakhogy ilyesmire a társadalmak többsége nem szavaz európában legalábbis.

ezért a soros alapítvány és társaik (az új baloldal, a neoszcik) azt mondják, hogy első körben nem az adókat kell lecsökkenteni. hanem az adósságot kell megnövelni. és a népesség etnikai összetételét meg kell változtatni. és úgy válhatnak az 1789-es emberi és polgár hitelvek egyetemessé. az összes ember szabaddá válik a földkerekségen. és a globális keverdésből létrejönnek a nyílt társadalmak.

abban is alacsonyak lennének az adók. lennének a ceu magániskolái. mondván, hogy egykor volt közép európa. és ezekkel versengene a többi magániskola. az állami iskolában viszont lennének transzneműek is, ahogyan a társadalom tagjai között is vannak. őket se lehet kiszorítani az óvodákból. a magániskolákban azonban mindez nem kötelező. persze ha ezt választják a szülők, akkor ezt az igényt is kiszolgálják.

ez az elképzelés. és ez is alacsony adókat eredményez.

Hartrigel 2022.09.12. 17:33:57

@cvsvrs:
Nekem ugyan az a bajom a sorosos hepciáskodással, mint a korrupcióval.
Engem kihagynak belőle. Azaz rendkívül egyenlőtlenül és igazságtalanul oszlik el.
Ha egyszer globális önkormányzatot akarunk létrehozni, ahol mindenki globisht beszél. akkor nem értem, hogy az "áldásnak" 99%-kát miért mindig az európaiak kapják. Valahogy Gyuri és barátai sosem kezdik el az 1789-es alapelveket olyan habzószájjal elvárni muszlim államokon, Kínán, Indián, esetleg, bennük is van még bőven hely, bepakolni oda pár millió négert.
Azért elég földhöz ragadta hozzáállás azt mondani, hogy azért mert ugye a nemzetállam koncepciója itt európában fogant meg, azaz itt is él. Nem tudom Törökország mennyire tekint magára nemzetként, vagy az Irániak Perzsának gondolják e magukat, de hogy a hinduk vagy japánok is nemzetként tekintenek magukra az biztos. Nekik is járna egy kis soros bullying.
De a lényeg, hogy ők ezekből a nagy fajkeverős projektből kvázi kivannak hagyva, ők élhetnek úgy ahogy akarnak, akikkel akarnak, nem visznek oda palatos kocsival európaikat az ott lakók akarata ellenére.
Hidd el ennek az egésznek annyi lesz a vége, hogy nekik lesz saját hazájuk, Európában meg lesz egy ilyen ENSZ rezervátum senkiföldje izé. Legalább ez a tervük, de szerintem a vége az lesz, hogy a sok itt lévő népségek, elkezdenek államokat kikiáltani/kiszakítani maguknak belőle immit amott, aztán megint ott vagyunk, hogy ahol a part szakad. Épp csak az, hogy mi nem vagyunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.12. 19:08:21

@cvsvrs:

Pontosan, a holo-túlélő Soros személyes bosszúja elsősorban Németország, másodsorban az egész keresztény alapú kultúra ellen.

G. Nagy László 2022.09.12. 19:22:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én is mindig azt érzem, hogy személyes az ügy. Nézd meg a szerencsétlen, meleg fiát azzal a benga négerrel. Már csak miattuk is tánogatnia kell a BLM-et és az LMBTQ mozgalmakat. Hab a tortán, hogy ezek a civilizáció bomlasztására is tökéletesen alkalmasak.

GyMasa 2022.09.13. 16:07:03

@G. Nagy László:
"Erre mondják, hogy Szent György szindróma. "
Ez a bajuk a progresszívoknak!
A folytonos haladási kényszer.
Ha ugyanis megálltak volna, amikor elérték a női egyenjogúságot, akkor abban a pillanatban konzervatívokká váltak volna, és, ki akar náci lenni???

GyMasa 2022.09.13. 16:09:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nana, azért csak a kisebbség az, aki érti...
A többség eléggé nagy savanyújóska...
süti beállítások módosítása