téveszmék

téveszmék

"Csak illúzió az ideológiamentesség"

2023. július 14. - G. Nagy László

ideologia1.jpg

 

Sokan sokféleképpen értelmezzük az IDEOLÓGIA kifejezést, s ez így van már több mint kétszáz esztendeje, mióta először papírra vetették e szót. Egyesek minden filozófiai irányzatot ezzel az elnevezéssel illetnek, mások megkülönböztetnek politikai, vallási és egyéb ideológiákat. Ami engem illet, jómagam kevés dologban értek egyet Marx és Engels gondolataival, egyben azért feltétlenül: ők az ideológia fogalmát negatív jelentéstartammal ruházták fel, s olyan eszmerendszereket soroltak ide, amelyek hamisak, megalapozatlanok, a valóságtól elrugaszkodottak, homályos, gyermeteg ábrándokra épülők. Pontosan ugyanilyen értelemben használom én is e szót: íróasztal mellett kitalált, ártatlan formájában megmosolyogtató, fanatizmussal társítva pusztító filozófiát értek alatta (megjegyezve, hogy Marx és Engels is épp egy ilyet alkotott). Természetesen szó sincs arról, hogy mindentudóként én magam döntöm el, hogy mit sorolok az építő, az ideológiamentes; illetve a mérgező, az ideologikus filozófiák közé. Meglehetősen egzakt szempontok segítenek az eligazodásban.

 nolan.gif


Az első ilyen szempont a lehető legegyszerűbb: ahhoz, hogy ideológiáról, illetve vallásról (e kettőt akár szinonimaként is használhatjuk, az istenhit nélküli ideológiákat gúnyolandó), vagyis eszmerendszerről beszélhessünk, egy valódi mémkomplexre van szükség, nem elég egyetlen aprócska gondolat. Márpedig a libertarianizmus (a klasszikus liberalizmus) nem több annál: ne kezdeményezz erőszakot! Minden egyéb ennek az egyszerű alapelvnek a továbbvitele, kifejtése. Ez olyannyira karcsú üzenet, hogy már mennyiségi tekintetben sem nevezhetjük ideológiának. Ahhoz ennél sokkal több, sokkal szerteágazóbb fantáziavilágra van szükség.

 

Azon túl, hogy a non-agresszió elve szimpla, mint az 1x1, ráadásul nem is közöl semmi újat: minden valamirevaló civilizáció alapeszménye Hammurapitól napjainkig. A "Ne ölj!" és a "Ne lopj!" parancsolatok valamennyi jelentős törvénykönyvben szerepelnek. Pont úgy, ahogyan az 1-es is alapvető szerepet játszik a matematikában, közös osztója minden más számnak, még a prímeknek is. És ahogyan nem válik matekprofesszorrá az ember csak azért, mert ismeri az 1-es számjegyet, a non-agresszió elvének ismerete és elfogadása sem jelenti azt, hogy valami hihetetlenül új filozófiát hoztunk volna létre. Egyszerűen azonosítottuk a különböző civilizációk közös magját, elengedhetetlen bázisát. A morálfilozófia ott kezdődik, amikor rámutatunk, hogy a sokféle ideológia - kereszténység, iszlám, kommunizmus, nácizmus, woke-progresszió - miként rúgja fel ezt a civilizációs minimumot. De ezzel már új fejezeteket nyitnánk. Itt elég, ha annyit rögzítünk: lehetetlen önálló ideológiaként számon tartani azt az egyetlen maggondolatot, amely ráadásul alappillére mindenfajta emberi együttélésnek.

 

Lépjünk még eggyel tovább, de maradva a matematikai logikánál! Ha annak idején sikerült leérettségiznünk, úgy képesek voltunk bebizonyítani Pitagorasz tételét. Ha ezzel megvoltunk, ebből egyenesen következett Thalész tételének bizonyítása is, anélkül, hogy bármilyen új elemre szükségünk lett volna. Így épül fel a tudomány, és így épülnek fel a következetes filozófiák is. Ha a liberalizmus alaptézise az, hogy nem korlátozzuk egymás szabadságát, úgy ezt az általunk létrehozott liberális állam sem teheti meg. Nem sorozhat be katonának; nem tilthatja sem a prostitúciót, sem az alkohol-, illetve drogfogyasztást; s nem mondhatja, hogy vasárnap zárva kell tartanom a boltom. Épp ellenkezőleg: az államnak pontosan az a feladata, hogy megvédje ezt a szabadságunkat - rendőrséggel, honvédséggel, határvédelemmel, jogrenddel. Ha mindez teljesül, úgy egy konzekvensen felépített világot látunk, mindenféle ideológiai felhang nélkül. Volt egy alapértékünk, s minden egyebet ebből eredeztettünk. Az ideológiákat a legkevésbé sem jellemzi ez a fajta következetesség. Többek között attól válnak ideológiákká, mert építőelemeik impulzív módon jelennek meg; egymásból nem következnek, mi több: néha tökéletesen szembemegy egyik a másikkal. Vegyük például a kereszténységet, mely elvileg Jézus tanításaira épül. Vajon az áteredő bűn, a tisztítótűz létezése, a gyónás intézménye, vagy épp a papi nőtlenség miképpen következik az evangéliumokból? Természetesen sehogy, tökéletesen öncélú egyházi dogmákról és szabályokról van szó, melyek kapcsán még a vallás főbb ágai sem képviselnek azonos álláspontokat. Vagy tekintsük a nácizmust! E mémkomplex egyik alapköve a szociáldarwinizmus, melynek értelmében - az állatvilághoz hasonlóan - az emberi társadalomban is a legalkalmasabb csoportok képesek fennmaradni, szaporodni, szelektálódni. Ebből a gondolatból miként következnek a gázkamrák??? (Nyilvánvalóan sehogyan. A túlélésre alkalmatlanok előbb-utóbb el fognak tűnni a történelem süllyesztőjében, ahogy ez számos néppel meg is történt. A zsidóság nem ilyen, ellenkezőleg: számos területen bizonyították rátermettségüket. De a kevésbé sikeres népek megsemmisítését sem indokolja az alaptézis. A haláltáborok tehát nem csupán embertelenek, de a központi tanítással sem összeegyeztethetők.) És persze megemlíthetjük korunk fő vallását, a woke-progressziót is, melynek nincs két eleme, amely kompatibilis lenne egymással. A liberalizmusból eredezteti magát, de minden egyes tantétele a tiltásról és a korlátozásról szól; az empátiát és a békét hirdeti, miközben kíméletlen és háborúpárti; százféle áldozati csoportot kíván felkarolni, miközben ezek egymásnak is ádáz ellenségei, lásd: nők és transz nők, zsidók és muszlimok stb. Muszáj látni: ahol következetlenségek sorát látjuk, az az eszmerendszer azonnal rászolgál az ideológia megnevezésre. Ezzel szemben minden olyan gondolati szál, amely szilárd alapról indul, konzekvensen építkezik, s mellőzi az önkényes, impulzív elemeket, megérdemel annyi tiszteletet, hogy nem pakoljuk egy kosárba a gyermeteg utópiákkal és ijesztő disztópiákkal, s legfőképpen, hogy nem csúfoljuk ideológiának.

 

Értem én, hogy a klasszikus liberalizmust támadják jobbról és balról egyaránt. Olyan az érzésem ilyenkor, mint amikor egy kövér famíliában valaki életmódváltásba kezd, s hirtelen iszonyatos ellenszélben találja magát a családtagok mindegyike részéről. Logikus, hiszen ha sikeres lesz, úgy azzal a többieknek is tükröt tart majd; többé nem hivatkozhatnak a genetikára, csakis a saját lustaságukra. A különböző ideológiákat éltetők is pont így tesznek: mindent elkövetnek, hogy a magukéhoz rontsák a tiszta eszméket. Én ehhez a legkevésbé sem kívánok asszisztálni. Muszáj kimondani, hogy a klasszikus liberalizmusnak semmi köze a vallásos, beteg, következetlen ideológiákhoz. Valójában még eszmerendszernek sem nevezném, hiszen mindössze egyetlen gondolatból sarjad: ne kezdeményezz erőszakot! Ez ilyen végtelenül egyszerű.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6518164890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 12:13:28

@G. Nagy László: már megint sikerült érdemeben reagálnod! hal a szatyorban bazmeg!
ilyenkor semmi nem játszódik le a fejecskédben, ugye?

ja ilyenkor is úgy érzed, hogy nálad a morális és intellektuális fölény ugye? de mire fel?

de megbeszélhetnénk azt is csöpike, hogy miért nem vagy piacpárti, egyszer már leírtam.
azt már világosan kitárgyaltuk ,hogy gerinces miért nem vagy.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 12:20:30

@G. Nagy László:

na de dobok neked egy csontot, na. miért nem Petőfivel példálózol te fogyatékos amikor a baloldaliságom előjönne? ami amúgy nem vagyok teljesen, de sebaj, komplex dolgokhoz nem értesz. miért rákosival jönnél te bolsevik cenzpr szőllősgazda? mert hitványkodsz megint fogyatékos módra? ami rogánnal bejön a csöcseléknél, az az intelligens embernél nem jön ám be.

G. Nagy László 2023.07.18. 12:46:13

@Tesz vesz IV:

" már megint sikerült érdemeben reagálnod!"

Mi a kérdés?

"de megbeszélhetnénk azt is csöpike, hogy miért nem vagy piacpárti"

Rendben. Miért nem vagyok?

"miért nem Petőfivel példálózol te fogyatékos amikor a baloldaliságom előjönne?"

Azért, mert Petőfi egy naiv, de pozitív figura. Nem volt benne ártó szándék.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 12:59:57

@G. Nagy László:

ahol kérdőjel van, ott a kérdés te funkcionális analfabéta hitvány fogyatékos. mondtam már 20x hogy ezt ne kérdezd meg, mert ott a kérdőjel.

az Akasszátok fel a királyokat nem ártó szándék? szétlopják az országo és mérgeznek minket büntetlenül betemettett kontrolkutak nélkül az nem ártó szándék? a bíró mikor ítéletet hoz, az nem ártó szándék a magadfajta pszichopata bűnözőnek? micsoda morális kérdések már megint, pislogj erre is mint hal a szatyorban.
a 2008-as orbánra lesz válasz? mikortól lett "nemzeti szuverén" orbán? amióta putyin véleményét "meghallgatta"?
te nem vagy naív csöpi? GYERMEKI lelkesesséssel félistennek tartod a hazug, gátlástalan, primtív vidéki sompolygó hazaáőruló orbánt !

tényleg felmerül a kérdés hogy most is röhögve hazudsz gátlástalanul, vagy tényleg ennyire imbecillis vagy. és az a kérdés is nagyon felmerül, hogy melyik lenne a jobb ? te melyiket választanád? mindkettőt is lehet.

szijjártó feleségével kezdtem ott szinte a kommentelést, nem? megvan a cége?
bayer zsolt cége pl 86-90% profitrátával dolgozik. mennyi az átlag cégeknél? 5-10%? 20? nagyon piacbarát fideszes kifizetőhely.

szijjártó feleségének cégénél nem tudjuk, mert még a honlapját és telefonszámát se tudjuk, te tudod? ott voltál gazdasági igazgató?
1,5 milliárdos bevételt milliárdos bevételt termelt Szijjártó feleségének honlap és telefonszám nélküli cége

444.hu/2023/06/01/milliardos-bevetelt-termelt-szijjarto-felesegenek-honlap-es-telefonszam-nelkuli-cege

ja de tudjuk:
A teljes egészében Szijjártó-Nagy Szilvia tulajdonában lévő cég évek óta egyre jobb eredményeket produkál, ez a tendencia pedig 2022-ben sem szakadt meg, hiszen 1,5 milliárd forintos árbevétel mellett 545,8 millió forintos nyereséget kaszált a cég.

mfor.hu/cikkek/vallalatok/meretes-osztalekban-duskal-szijjarto-peter-felesege.html

ez is k-ra piacbarát!

minden posztod arról álrulkodik hogy agyhalott kisiskolás fideszes vagy. aki gátlástalanul hazudik.
és akinek fogalma nincs a piacgazdaságról. meg a hatósági árról, meg a kötelező botlok akciózásairól. meg a traffikkoncessziótól, a nyelviskolák koncessziójáról, meg a pályáztatásokról, meg a környezetvédelemről, meg a vízügyi kérdésekről, meg az ország kizsákmányolásáról. a vodafone megvételéről, a MKB megvételéről, a 4IG működéséről,
a fideszes alapítványokról, az E-on megvételéről, a MET működéséről, a fideszes (és mszp-s, akik már NER-esek) oligarchák és strómanok feudalisztikus működéséről, amiknek mind-mind semmi köze nincsen a piacgazdasághoz! vagy arról, hogy 4x-es áron vesszük a gázt a "baráti" oroszoktól, akik a különbözetet visszautalják svájci meg ciprusi offshore-okon keresztül, az is nagyon piacbarát.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 13:34:03

@G. Nagy László:

továbbá, amikor Petőfi a csatába ment, akkor nem akart ártani?
lehet azért veszett végül oda :)

te nem vagy naív? félistenként gyermeki lelkesedéssel imádod orbánt ész nélkül, ÉS BEMONDÁSRA elhiszed , hogy 5-10 milliárdokat költ a kormány templomépítésre libanonban, meg mexikóban, ami a fidesz szerint megállítja a migrációt, ez nem naivitás?

a nemzeti nagytőkéseknek becézett lopások nem naivitások?

ha borsodban laksz és a borsodi cigány ellopja a biciklidet, de azt mondja hogy a bordosi nagytőkések miatt teszi, akkor az már miindjárt oké? és még meg se vizsgáltuk a nemzeti nagytőkéseked, pl az Bojár Gábor lenne a Grapisoft parkkal ami ÖNÁLLÓAN életképes, és idahozta a SAP kutatóközpontot pl, meg még egy nagy céget. én nem kell ÁLLANDÓAN önteni bele a közpénzt, aogy a fideszeses nagytőkésekbe mert ez is nagyon piacbarát, ugye?
megmondták neked, vagy nem is érdekel, mert onnan jön az apanázs?

ahogy kóka MAGÁNkórházába se kell közpénz. mert ez hazaárulás, felesleges becézgetni. na pislogj a szatyorban.

G. Nagy László 2023.07.18. 14:56:51

@Tesz vesz IV:

"a bíró mikor ítéletet hoz, az nem ártó szándék a magadfajta pszichopata bűnözőnek?"

Ne szórakozz már! A bűnöző elítélése a társadalmat védő szándékból ered. Ez az állam fő funkciója. Ebbe tényleg lehetetlen ártó szándékot belelátni, nem is értem a felvetést.

"továbbá, amikor Petőfi a csatába ment, akkor nem akart ártani?"

Ez pont ugyanaz: egy honvédő háborúban vett részt (ha nem is igazán tevőlegesen). Az önvédelem sohasem ártó szándék, fura is, hogy ezt külön kell magyarázni.

Lopásokat említesz még, kisstílűeket és nagyokat. Ezeket sem az ártó szándék motiválja. Természetesen ezek ettől még erkölcsileg elítélendők, szemben az önvédelemmel, amely morális alapjog.

baalint1 2023.07.18. 15:03:45

@G. Nagy László:
Bocs, ha szemétkedésnek tartod, csak engem nagyon irritál, amikor kimondasz valami szélsőjobbos vagy szélsőbalos faszságot, aztán utána meg lapítasz, legközelebb meg megint előadod a szabadságpárti liberálist. Aztán meg a valódi liberálisokat marxistázod.

baalint1 2023.07.18. 15:10:41

@G. Nagy László:
Egyébként ami téged illet, nálad nagyon nehéz eldönteni, hogy az értelmi képességeidet értékeltem túl az elején, és tényleg azon a szellemi szinten vagy, mint amikor előadod a legbutábbaknak szánt neomarxista és neonáci propagandát, vagy kimondottan intelligens, de manipulatív propagandista vagy.

alöksz róz 2023.07.18. 15:19:47

@Tesz vesz IV: 1. pont nem érdekelnek a kérdéseid
2. felesleges neked bármit mondani, mert úgyis csak egyet hajtasz, mint a pereces

G. Nagy László 2023.07.18. 15:21:49

@baalint1: Én pedig azt gondolom, hogy egy-egy ember intelligenciája, értelmi képessége villámgyorsan kirajzolódik. Már egy-egy komment alapján elég magabiztosan be tudom lőni, hogy ki-ki hová tartozik. Mi pedig már épp eleget kommunikáltunk egymással ahhoz, hogy ez ne legyen kérdés.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 16:41:54

@G. Nagy László: villámgyorsan kirajzolódik, akkor miért ostobázol le engem? mikor a kérdéseimre se tudsz a blogomon válaszolni?

akkor te tényleg nem tudod, hogy mit jelent az "ideológia", meg a "filozófia "szavak? :D

hát pedig kérdés látod még neki is, hogy direkt hazudsz gátlástalanul csak szavakkal
kitörlöd a kommentemet, aztán hirdeted bazmeg "lételemed a sportszerű versengés"!!!
most akkor hazudsz vagy fogyatékos vagy?

ugye eddig az volt a bajod velem hogy csúnyán beszélek, amit írtam alexnek is hogy azt már morálisan nem tudod értelmezni, hogy MIÉRT írom le azt a csúnyát, tehát lélektlen, moráltalan pszichopata vagy, vagy tudatos hazudozó, mert lehet azért is gátlás nélkül hazudozni mert manipulálni akarsz, meg lehet amiatt is, mert fogyatékos vagy.

mert ugye írtam a másik posztnál hogy beszélsz a nőkről meg a melegekről, azután már nem róvod fel a stílusomat, mert olyat én meg sose írnék le, amit te leírsz börtöntöltelék stílusban

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 16:44:31

@alöksz róz:

az intelligencia egyik jele a kíváncsiság.

egyet hajtok csöpike? neked úgy tűnik? talán ha reagálnál érdemben akkor nem kéne mindig előlről elkezdeni beszélgetést hanem kifuthatna valahova. az hogy iskolázatlan vagy, még nem elég ok hogy ostobán éld le az életedet.

és kérlek ne szennyezd a környezetet. a hazaszeretet legtisztább megnyilvánulása a környezetvédelem ,ezt sose felejtsd el, mielőtt még beleb*sznl még több magzatkárosító mérget a talajvízbe meg a földbe

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.18. 16:58:22

@G. Nagy László: hát igen, ártó szándék anárcisztikus pszichopata bűnözőnek is az ítélet, és neked is ha kimondom rád objektíve hogy mi vagy. én is a társadalmat féltem a fideszesektől, jó reggelt, kártékony hazaáruló férgek. kifejtettem már miért hazaáruló egy fideszes, dk-s, mi hazánkos szavazó is, nemcsak a poltikus, lásd gondatlanságból elkövetett emberölés példáját
én is honvédő vitában veszek részt ha nem tűnt volna fel.

"Az önvédelem sohasem ártó szándék"

ezt magyarázd az osztrák katonának, hogy amikor szétverték a fejét puskatussal, akkor valójában nem ártottak neki.
akkor ha nem hagyjuk hogy az aksigyárakkal mérgezzenek minket, akkor leszámolhatunk a fideszesekkel, ugye? önvédelemből.

"fura is, hogy ezt külön kell magyarázni."

már megint kezded, mint a másik posztnál, te téveszmés funkc. analfabéta vagy, neked csak a kérdéseimre kell válaszolni, nyitott könyv előttem minden bornírt gondolatot. téged akarlak rávezetni a vaálaszokra, ha tényleg civil vagy, amit erősen kétlek. mert ilyen buta ember nem létezhet, bár kérdéses az épelméjűséged is, lehet egy pszichopata bolond is. jaj milyen álrtó gondolataim vannak! fúj. és ha ez az igazság?

lehet hogy erkölcsileg elítélendő ÁRTÓ véglényeket nem kéne félistennek nevezni?
ja hogy nem az ártó szándék motiválja a lopásokat, hanem az önzés! akkor már lehet félisten! akkor már nem is baj, hogy éhbérért dolgozik a tanár, meg nincsenek védőnők. akik NEM politikai szimpátia alapján érdemelnek fizetést emelést, ahogy mondtad állítólag két tanár testvérrel, hanem a munkájuk fontossága miatt! ÉN EZÉRT FIZETEM AZ ADÓT! te nem tudju miért, és nem tudjuk fizeted-e és hogyan premizál a pártod.

de szemétlerakónak használni az országot, mert nem kapjuk meg az uniós pénzt, eladni a vízkészleteinket kínának, meg betelepíteni 10 000 filippinót, megszüntetni a magyar környezetvédelmet már ártó szándék!
mérgezni a magyarokat már ártó szándék. teljesen dilettáns hazaáruló, kátékony kormányzat, az életszínvonalunkat románok alá rakták, annyira ostobák és önzők.

mi van a samsungi gödi kontrollkuttal? kaptak büntetést miatta? mi van a magzatkárosító mérgekkel gödön meg győrben?

alöksz róz 2023.07.18. 17:43:42

@Tesz vesz IV: "az intelligencia egyik jele a kíváncsiság." - a pöcegödröt se túrom fel megnézni mi van az alján

alöksz róz 2023.07.18. 17:44:33

@Tesz vesz IV: "villámgyorsan kirajzolódik, akkor miért ostobázol le engem?" - villámgyorsan kirajzolódik, hogy ostoba vagy.
logika

G. Nagy László 2023.07.18. 22:49:45

@alöksz róz:

"a pöcegödröt se túrom fel megnézni mi van az alján"

ez parádés :)

HypocritSlayer 2023.07.19. 08:40:25

>>Márpedig a libertarianizmus (a klasszikus liberalizmus) nem több annál: ne kezdeményezz erőszakot! Minden egyéb ennek az egyszerű alapelvnek a továbbvitele, kifejtése.<<

Ez szép és jó meg gyönyörű ... stb, de valójában amíg nincs tisztázva/definiálva az erőszak fogalma, addig ez egy jó gumicsont és a való életben nem létező és nem teljesíthető "elvárás".

Ugyanis a jelenlegi definíció szerint:
"az erőszak kifejezés írja le azokat a gyakran előre eltervezett cselekményeket, amelyek más élőlényeknek fájdalmat, sérülést, szenvedést okoznak, illetve más embereket valamire fizikai erővel vagy hatalmi nyomással kényszerítenek. "

>>Ez olyannyira karcsú üzenet, hogy már mennyiségi tekintetben sem nevezhetjük ideológiának. Ahhoz ennél sokkal több, sokkal szerteágazóbb fantáziavilágra van szükség.<<

Bizony, nagyon karcsú, főleg hogy a a jelenlegi "szabadságban" pl. a metoo milyen relativisztikus pöcegödröt ásott e fogalom köré.....

>>Azon túl, hogy a non-agresszió elve szimpla, mint az 1x1, ráadásul nem is közöl semmi újat: minden valamirevaló civilizáció alapeszménye Hammurapitól napjainkig.
>>

A bibi viszont ott van, hogy az élet önmaga, "erőszak", ha úgy tetszik, akkor egy "zéró összegű játszma", amiről a jólétben hajlamosak vagyunk megfeledkezni, aztán amikor a valóság pofánkap, akkor marad a hápogás és a szemmeresztgetés....

>>A "Ne ölj!" és a "Ne lopj!" parancsolatok valamennyi jelentős törvénykönyvben szerepelnek. <<

Bizony, csak épp egy aprócska kis lábjegyzetek vannak arra vonatkozóan, hogy aki "alsóbb kasztban van" és /vagy "ellenség", azt simán meg lehet ölni, (mert csak egy goj/kafir etc...) és attól lopni nem bűn, hiszen "alacsonyabb rendű", nem "árja", etc......

>> Egyszerűen azonosítottuk a különböző civilizációk közös magját, elengedhetetlen bázisát. <<

Kurvára nem, elég csak megnézni a "Káini modellt" és mondjuk a "háttárs modellt", miközben paradox módon a Káini épp azt hangoztatja fennhangon, hogy ő a Win-Win apostola:)

Érdekes, hogy a "Káini" a "nemteleneket" legyőzi, rabszolga és gyarmati sorba taszítja, kiszipolyozza, addig amíg az elevenen felfalja "urait", míg a "háttárs" az gyepüt von maga köré, és próbálja távol tartani magától a "beteg korcsokat", mint a pestist, ha tudja és ha nem kényszerítik arra, hogy együtt éljen vele......

>>A morálfilozófia ott kezdődik, amikor rámutatunk, hogy a sokféle ideológia - kereszténység, iszlám, kommunizmus, nácizmus, woke-progresszió - miként rúgja fel ezt a civilizációs minimumot. <<

Valójában mindegyik oda lyukad ki, hogy meghatározza az ellenfelet/ellenséget és az azzal szemben való "harc" bármilyen eszközt szentesít.
Az összes "izmus"/vallás alapja, kezdete és vége azok a dogmák , amik kijelölik és kényszerítik az egyént a "mindenkori uralkodó osztály" szolgálatára......., miközben azt hazudják, hogy ez épp a páriák számára milyen jó:)

Ugyanis mindegyik szembekerül saját ,magával, a forradalom mindig felfalja a saját gyermekeit, és az újabb és újabb generációk elpuhulnak, ezért is omlanak össze a nagy birodalmak, mindig csak idő kérdése, a gresham törvény a pareto mellett örök:)

Mindig oda lyukadunk ki, hogy aki elég gazdag/elég nagy hatalma van, arra nem érvényesek a szabályok:)

>>Ha annak idején sikerült leérettségiznünk, úgy képesek voltunk bebizonyítani Pitagorasz tételét.<<

Fenét, a most frissen, 5-ösre érettségizettek közül sem tudná bebizonyítani a 80%-a sem:)

>> Ha ezzel megvoltunk, ebből egyenesen következett Thalész tételének bizonyítása is, anélkül, hogy bármilyen új elemre szükségünk lett volna. <<

Baromság, márpedig azért, mert a kettőnek kurvára nincs köze egymáshoz:), még közelítőleg sem, nemhogy bizonyítani lehessen egyiket a másikkal:)

Kurvára más kávéház mindkettő, viszont ezek a baromságok, amiket itt "érvként felhoztál" sajnálatos módon minősíti a többi "szentenciáidat" is.......

>>Így épül fel a tudomány, és így épülnek fel a következetes filozófiák is. <<

Kurvára nem:)

HypocritSlayer 2023.07.19. 08:41:12

@HypocritSlayer: folyt. 2.
>>Ha a liberalizmus alaptézise az, hogy nem korlátozzuk egymás szabadságát,<<

Aminek velejárója az, hogy az erősebb/nagyobb/okosabb/gazdagabb- egyszóval "szerencsésebb" az mindig "szabadabb" lesz, mindig előjogai lesznek, és ennek mindig (valaki más :) issza meg a levét:)

Hiszen : "Quod licet Jovi, non licet bovi "

>> úgy ezt az általunk létrehozott liberális állam sem teheti meg. <<

Ez önmagában egy oximoron, hiszen épp az az állam alapvető funkciója, és szerepe, hogy a "szabadság által megálmodott anarchizmus káoszába" rendet szabjon. Isten híján ezzel kell beérnünk:)

>>Nem sorozhat be katonának;<<

Bizony, és ennek a végső stádiuma az, hogy az adott ország külső hatalmat bíz meg a védelmével, ennek következményeként, letolt gatyával állva, azt már meg sem kell hódítani, hiszen önként ment bele a szopórollerbe.....

>>nem tilthatja sem a prostitúciót, sem az alkohol-, illetve drogfogyasztást; s nem mondhatja, hogy vasárnap zárva kell tartanom a boltom.<<

Dehogynem:), ahogyan a genderbuzis nyílt propagandát is korlátozhatja.......

>> Épp ellenkezőleg: az államnak pontosan az a feladata, hogy megvédje ezt a szabadságunkat - rendőrséggel, honvédséggel, határvédelemmel, jogrenddel. <<

Csakhogy ez nem "ellenkezik" a boltzárral,a kurvák, alkohol és drogliberalizációjával, hanem ezekkel együtt, vagy ezektől függetlenül is meg kell tennie:)

Ugyanazt a szar érvelési hibát követed el te is, mint a progresszív szemét, hogy antagonisztikusan állítasz szembe olyan, önmagukban is létező tényeket, amelyeknek valójában semmi közük egymáshoz........,de így egy hamis választásba tudod belekényszeríteni a másikat.......

Nem VAGY, hanem ÉS kapcsolat van ezek között........., illetve semmi nem tiltja az együttes előfordulásukat....... .

>>Ha mindez teljesül, úgy egy konzekvensen felépített világot látunk, mindenféle ideológiai felhang nélkül.<<

Lófaszt, hiszen épp az anarchizmus ideológiája mellett kardoskodsz:)

És a vicc az, hogy olyan értékeket tulajdonítasz az átlag embereknek, hogy egyrészt felnőttek, másrészt képesek racionálisan dönteni:), miközben 80%-nak alapvető fingja sincs a valóság működéséről, 0 pénzügyi, gazdasági ismeretekkel, úgy állnak be az aktuális szoporollerrekre, egymást letaposva, hogy öröm nézni:)......

>>Vegyük például a kereszténységet, mely elvileg Jézus tanításaira épül. <<

Miközben mindannyian tudjuk, hogy nem:)

>>Vajon az áteredő bűn, a tisztítótűz létezése, a gyónás intézménye,<<

Valamivel kordába kell tartani a plebset, hiszen annak híján káosz lenne:)

>> vagy épp a papi nőtlenség <<

No, no, az szimpla vagyonmegőrzési praktikum, a Jézusi egyszerűség és szegénység nevében:)

>>miképpen következik az evangéliumokból? <<

Nem mindegy, hogy ki és milyen hazugság alapján éli az álomvilágát?:)

HypocritSlayer 2023.07.19. 08:41:47

@HypocritSlayer: folyt. 3.

>>Természetesen sehogy, tökéletesen öncélú egyházi dogmákról és szabályokról van szó, melyek kapcsán még a vallás főbb ágai sem képviselnek azonos álláspontokat. <<

Jó reggelt kívánok, ecce homo:), a kurva nagy tévedésed az, hogy ha ezt "elveszed az emberektől", akkor azok egy csapásra megváltoznak és hirtelen "tudatukra ébrednek":), hát, nem, visszavágynak oda, tetszik vagy sem:)

>>Vagy tekintsük a nácizmust! E mémkomplex egyik alapköve a szociáldarwinizmus, melynek értelmében - az állatvilághoz hasonlóan - az emberi társadalomban is a legalkalmasabb csoportok képesek fennmaradni, szaporodni, szelektálódni. <<

Tetszik vagy sem, de ezek valós tények, ilyen ez a geci evolúció:)

>>Ebből a gondolatból miként következnek a gázkamrák??? (Nyilvánvalóan sehogyan.<<

Mivel nagy valószínűséggel a szovjetek által kitalált hoax, mint a Mandela effektus, ma már senki nem kérdőjelezi meg a valóságtartalmát......, ahogyan a vérbeli balos hitét sem, hogy a csúti vezért Graz-ban kezelik minden héten......

>>A túlélésre alkalmatlanok előbb-utóbb el fognak tűnni a történelem süllyesztőjében, ahogy ez számos néppel meg is történt.<<

Igen, csak ezt mi úgy gondoljuk, hogy "minőségi kérdés," miközben a valóság az, és a történelmi tapasztalataink, az eddigi tudásunk alapján mindig bebizonyosodott, hogy ez bizony mindig mennyiségi kérdés........

>>A zsidóság nem ilyen, ellenkezőleg: számos területen bizonyították rátermettségüket. <<

Ja és nem nézik le a gojokat:), titokban, négy fal között sem:), nem tartják magukat sem különbnek, sem (az egyetlen) kiválasztottnak sem.......

>>De a kevésbé sikeres népek megsemmisítését sem indokolja az alaptézis.<<

Indokolni indokolhatná, csak épp túl sokba kerül.......és ráadásul sziszifuszi munka, mert mindig kitermelődik a söpredék, a fránya evolúció márpedig ilyen változatos:) és a Földi, nem egyforma klíma ezt is elősegíti.....

>> A haláltáborok tehát nem csupán embertelenek, de a központi tanítással sem összeegyeztethetők.) <<

Majd a muszlimok egyszerűbben fogják véghezvinni és sokkal hatékonyabban.......

>>Muszáj kimondani, hogy a klasszikus liberalizmusnak semmi köze a vallásos, beteg, következetlen ideológiákhoz. <<

Ja, viszont a gyakorlatban mindig, minden ideológia, valahogy vallásos, beteg és következetlenná válik, mert az ember mindig ilyenné alakítja át, ilyen a természete, az ösztönei, a Gresham törvény és a Pareto elv erre predesztinálják.........

>> ne kezdeményezz erőszakot! Ez ilyen végtelenül egyszerű.<<

Az, csakhogy ezzel azt is mondod, hogy ne legyen élet...., hiszen az élet önmaga erőszak.......ez az alfája és omegája......

G. Nagy László 2023.07.19. 11:12:12

@HypocritSlayer:

"Bizony, nagyon karcsú, főleg hogy a a jelenlegi "szabadságban" pl. a metoo milyen relativisztikus pöcegödröt ásott e fogalom köré....."

Ennek itt semmi jelentősége sincs.

"A bibi viszont ott van, hogy az élet önmaga, "erőszak", ha úgy tetszik, akkor egy "zéró összegű játszma",

Mindkettő faszság. Nem erőszak és nem is zéró összegű játszma. Attól, hogy ezeket hajtogatod, még nem lesznek igazak. A közgazdaságtan legelemibb igazsága, hogy léteznek win-win szituációk, mi több, békés környezetben csak ilyenek léteznek. A faszom se tudja, hogy minek szurkolsz, de ugye pont az a legfőbb kifogásunk az illegális bevándorlással, az antifával, vagy épp a BLM-mel szemben, hogy pont ezt a békés környezetet veszélyeztetik.

"Bizony, csak épp egy aprócska kis lábjegyzetek vannak arra vonatkozóan, hogy aki "alsóbb kasztban van" és /vagy "ellenség", azt simán meg lehet ölni, (mert csak egy goj/kafir etc...) és attól lopni nem bűn, hiszen "alacsonyabb rendű", nem "árja", etc"

Ez igaz, barbár kultúrákban ez valóban így van. De látnivaló, hogy egymást (törzsön, falkán, klubon belül) még ott sem tekintik lemészárolható prédának. Innen csak egyetlen apró lépés, hogy embernek tekintsenek mindenki mást is.

"miközben paradox módon a Káini épp azt hangoztatja fennhangon, hogy ő a Win-Win apostola:)"

Megvilágítanád, miről beszélsz?

"Mindig oda lyukadunk ki, hogy aki elég gazdag/elég nagy hatalma van, arra nem érvényesek a szabályok:)"

Igaz, de épp ezért érdemes olyan világ építésén dolgozni, ahol mindenkire érvényesek.

"Ha ezzel megvoltunk, ebből egyenesen következett Thalész tételének bizonyítása is, anélkül, hogy bármilyen új elemre szükségünk lett volna. -
Baromság, márpedig azért, mert a kettőnek kurvára nincs köze egymáshoz:), még közelítőleg sem, nemhogy bizonyítani lehessen egyiket a másikkal:)"

Legalább tényeken ne vitatkozzunk...

Legyen a k kör egy átmérője d, középpontja O. Vegyünk föl a kör ívén egy, az átmérő két végpontjától különböző C pontot és bocsássunk merőlegest C-ből d-re. Legyen a merőleges talppontja T. Az OTC derékszögű háromszög oldalait jelöljük így:

r = O C {\displaystyle r=OC} (a kör sugara)
m = T C {\displaystyle m=TC} (az ABC háromszög C-ből kiinduló magassága)
x = O T {\displaystyle x=OT}

Továbbá

a = B C {\displaystyle a=BC} és
b = A C {\displaystyle b=AC}

Ekkor az OTC, ATC és CTB derékszögű háromszögekre rendre felírhatjuk a Pitagorasz-tételt:

x 2 + m 2 = r 2 {\displaystyle x^{2}+m^{2}=r^{2}}
( r + x ) 2 + m 2 = b 2 {\displaystyle (r+x)^{2}+m^{2}=b^{2}}
( r − x ) 2 + m 2 = a 2 {\displaystyle (r-x)^{2}+m^{2}=a^{2}}

Azt fogjuk belátni, hogy az ABC háromszög olyan, hogy két oldalának négyzetösszege egyenlő a harmadik négyzetével ( a 2 + b 2 = d 2 {\displaystyle a^{2}+b^{2}=d^{2}}). A Pitagorasz-tétel megfordítása szerint ugyanis ekkor ABC derékszögű háromszög (és a derékszög a d-vel szemközt van).

a 2 + b 2 = ( r − x ) 2 + m 2 + ( r + x ) 2 + m 2 = = r 2 − 2 r x + x 2 + m 2 + r 2 + 2 r x + x 2 + m 2 = = 2 r 2 + 2 x 2 + 2 m 2 = 2 r 2 + 2 ( x 2 + m 2 ) = = 2 r 2 + 2 r 2 = 4 r 2 = ( 2 r ) 2 = d 2 {\displaystyle {\begin{aligned}a^{2}+b^{2}&=(r-x)^{2}+m^{2}+(r+x)^{2}+m^{2}=\\&=r^{2}-2rx+x^{2}+m^{2}+r^{2}+2rx+x^{2}+m^{2}=\\&=2r^{2}+2x^{2}+2m^{2}=2r^{2}+2(x^{2}+m^{2})=\\&=2r^{2}+2r^{2}=4r^{2}=(2r)^{2}=d^{2}\end{aligned}}}

Tehát a C-nél lévő szög derékszög. QED

G. Nagy László 2023.07.19. 11:27:19

@HypocritSlayer:

"Ez önmagában egy oximoron, hiszen épp az az állam alapvető funkciója, és szerepe, hogy a "szabadság által megálmodott anarchizmus káoszába" rendet szabjon. Isten híján ezzel kell beérnünk:)"

Megint mellébeszélsz. Amikor az állam rendet szab, az nem jelenti azt, hogy BÁRMIT szabályozhat. Nem határozhatja meg a ruházatodat, az életmódodat, a szokásaidat. Megakadályozhatja, hogy felrobbants egy éttermet, vagy egy stadiont. Vagy ha megteszed, bebörtönöz. Ez a dolga. De a RENDET SZABNI nem jelent ennél többet.

"Nem sorozhat be katonának; - Bizony, és ennek a végső stádiuma az, hogy az adott ország külső hatalmat bíz meg a védelmével, ennek következményeként, letolt gatyával állva, azt már meg sem kell hódítani, hiszen önként ment bele a szopórollerbe....."

Hagyd a faszságot! Híve vagy a kötelező sorkatonai szolgálatnak?

"Ugyanazt a szar érvelési hibát követed el te is, mint a progresszív szemét, hogy antagonisztikusan állítasz szembe olyan, önmagukban is létező tényeket, amelyeknek valójában semmi közük egymáshoz."

Már megint miről beszélsz? Pont te vagy az, aki összemos össze nem illő dolgokat. Mégis: az államnak mi a fasz köze van a prostitúcióhoz? Mitől erőszak az, ha egy húszasért kényeztetik Kéjsóvár Karcsit? Miért kéne ebbe a sima bizniszbe bárkinek beleszólnia?

"Ha mindez teljesül, úgy egy konzekvensen felépített világot látunk, mindenféle ideológiai felhang nélkül.- Lófaszt, hiszen épp az anarchizmus ideológiája mellett kardoskodsz:)"

Dupla faszság. Egyrészt nem kívánok anarchiát, másfelől az anarchia egyike lehet a konzekvensen felépülő társadalmaknak.

"Nem mindegy, hogy ki és milyen hazugság alapján éli az álomvilágát?:)"

Nem, baszki, mert ezekről szól ez a blogfolyam. És ezeknek a hazug álomvilágoknak az álmodói csúnya mészárlásokat képesek okozni, ha hatalomhoz jutnak.

HypocritSlayer 2023.07.19. 12:35:24

@G. Nagy László:
>> Attól, hogy ezeket hajtogatod, még nem lesznek igazak. <<

Attól, hogy idealisztikus faszságokat hajtogatsz, attól azok nem válnak valóra, pontosan azért, mert idealisztikus faszságok, ami a valós világban kivitelezhetetlen, túl sok faktor van még az ideáidon kívül, amelyek bizony nem segítik a vágyálmaidat, az emberi gyarlóság , kicsinyesség és haszonmaximalizáció miatt, ecce homo, ecce vita.

>>A közgazdaságtan legelemibb igazsága, hogy léteznek win-win szituációk,<<

Persze, relatív értelemben, vagyis hogy "még így is megéri" címszóval, így igen, van Win-win....kurvára elenyészőek, és kurva kevés résztvevő számára:)

>>mi több, békés környezetben csak ilyenek léteznek. <<

Ja, és a geci állam az akadálya annak, hogy nem mindig ilyen:)

>>A faszom se tudja, hogy minek szurkolsz, de ugye pont az a legfőbb kifogásunk az illegális bevándorlással, az antifával, vagy épp a BLM-mel szemben, hogy pont ezt a békés környezetet veszélyeztetik.<<

Ne relativizálj, te is bazmeg, de tényleg:), kurvára eltérő fajsúlyú szarokat ne moss össze!

>>Ez igaz, barbár kultúrákban ez valóban így van. <<

Csakhogy sehol nem látok nem -barbár kultúrát:)

>>De látnivaló, hogy egymást (törzsön, falkán, klubon belül) még ott sem tekintik lemészárolható prédának.<<

Persze, lásd iszlám:)
De, a többi "csak" lenézi és páriának/rabszolgának,/kaszton alulinak kezeli, még akkor is, ha szembe mosolyog:)

>> Innen csak egyetlen apró lépés, hogy embernek tekintsenek mindenki mást is.<<

No, addig állj te féllábon, mivel ez tetszik, vagy sem, de ez ösztönös, , hogy úgy mondjam, "fajtajelleg"........

>>Megvilágítanád, miről beszélsz?<<

Információ hiányba szenvedsz, de a gugli a barátod....

>>"Mindig oda lyukadunk ki, hogy aki elég gazdag/elég nagy hatalma van, arra nem érvényesek a szabályok:)"

Igaz, de épp ezért érdemes olyan világ építésén dolgozni, ahol mindenkire érvényesek.<<

Mondom, hogy idealisztikus faszságok kék madarát kergeted, de az a te dolgod, ugyanis minden világban ember marad az ember, miközben te isteni tökéletességgel próbálod felruházni, engedd el, nem lesz isten belőle, sőt, még bukott istennek sem alkalmas......

>>Legalább tényeken ne vitatkozzunk...<<

Kurvára irreleváns a Thalész tétel kapcsán a Pitagorasz tétel tudása/nem tudása, mivel anélkül is sokkal egyszerűbben bizonyítható:

Kössük össze a kör AB átmérőjének két végpontját a körvonal egy tetszőleges C pontjával. Így egy ABC háromszöget kaptunk. Az A csúcsnál lévő CAB∠ =α, és az ABC∠=β

Kössük most össze a C pontot a kör O középpontjával. Az OC=r szakasz két háromszögre bontja az eredeti háromszöget.
Mindkét háromszög egyenlőszárú, hiszen AO=OC=OB=r.
Ebből következik, hogy ACO∠=CAB∠=α. Ugyanígy BCO∠=ABC∠= β.
Az ABC háromszög belső szögeinek összege: α +β +(α+β)=180° => 2(α+β)=180°.

Tehát: α+β=90°

Ezzel beláttuk, hogy az ABC háromszögben a C csúcsnál derékszög van.

Mondanám, hogy ágyúval lövöldözöl verébre, de mindegy......

HypocritSlayer 2023.07.19. 12:53:35

@G. Nagy László:
>>Amikor az állam rendet szab, az nem jelenti azt, hogy BÁRMIT szabályozhat. <<

Túl fiatal vagy baszki, és/vagy kibaszott hópiheként nőttél fel:)

Valójában bármit szabályozhat, ha ezt a nép többsége elfogadja/tűri/támogatja......, illetve ha elég erős ahhoz, hogy be is tartassa.

>>Nem határozhatja meg a ruházatodat, az életmódodat, a szokásaidat. <<

Nem a lófaszt:)
Vagy erűvel, lásd Észak - Korea, és/vagy propagandával, agymosással, és itt főleg a gyerekeken van a hangsúly.......

>>Megakadályozhatja, hogy felrobbants egy éttermet, vagy egy stadiont.Vagy ha megteszed, bebörtönöz. Ez a dolga. <<

No ne bassz, az Állam, maga személyesen?:)DDDDD

>>De a RENDET SZABNI nem jelent ennél többet.<<

Persze, ez nem , de valójában az Állam kissé több ennél.......

>>Híve vagy a kötelező sorkatonai szolgálatnak?<<

Lassan nem híve, hanem követelője, elnézve ezt az elpuhult, egyre szarabb (momentumos) nemzedékek egyre szaporodó sorát.........

>>Mégis: az államnak mi a fasz köze van a prostitúcióhoz? <<

Pont annyi, mint a gender-buzi oktatáshoz...............

>>Mitől erőszak az, ha egy húszasért kényeztetik Kéjsóvár Karcsit?<<

Semmitől, de kurvára nem erőszakról beszélünk itt, épp ez a sunyi faszság az, ami kiveri veled kapcsolatban a biztosítékot.

A prosti, ahogyan Kéjsóvár Karcsi is pontosan annyira tér el a térsadalmi normalitástól, mint a Pride a Békemenettől, vagy bármilyen más felvonulástól, tüntitől..........

>> Miért kéne ebbe a sima bizniszbe bárkinek beleszólnia?>>

Miért kéne a genderbuzi oktatásba/felvilágosításba bárkinek is beleszólni, hiszen libertárius, szabad országban ez a két résztvevő dolga, nemde?:)

>>Egyrészt nem kívánok anarchiát, <<

Persze, persze, csakhogy a kék madarad ezt is tartalmazza, hiába próbálsz úgy tenni, mintha ez nem lenne a szerves része........, nem válogathatod ki azt, ami neked tetszik, ugyanis ez "egy csomag" ......

>>másfelől az anarchia egyike lehet a konzekvensen felépülő társadalmaknak.<<

Vannak itt bajok és nem is kicsik.......

>> És ezeknek a hazug álomvilágoknak az álmodói csúnya mészárlásokat képesek okozni, ha hatalomhoz jutnak. <<

Minden álomvilág, ami elrugaszkodik a valóságtól és realitástól, törvényszerű, hogy csúnya mészárlásokat okoz, az már sovány vigasz, hogy közben "felfalja a saját gyermekeit is"......

G. Nagy László 2023.07.19. 13:03:47

@HypocritSlayer:

1. "Kurvára irreleváns a Thalész tétel kapcsán a Pitagorasz tétel tudása/nem tudása, mivel anélkül is sokkal egyszerűbben bizonyítható"

Ezt senki sem vitatja. A Pitagorasz tételből való levezetés az egyik legbonyolultabb a számos bizonyítási út közül.

2. "Mondanám, hogy ágyúval lövöldözöl verébre, de mindegy......"

Szerintem ennél okosabb vagy. A blog egy könnyed irodalmi műfaj. A Pitagorasz tételt és a Thalesz tételt mindenki ismeri. KURVÁRA LÉNYEGTELEN, hogy bonyolult az átjárás a kettő között. KURVÁRA LÉNYEGES ugyanakkor, hogy igaz amit írok és könnyen befogadható.

3. "Baromság, márpedig azért, mert a kettőnek kurvára nincs köze egymáshoz:), még közelítőleg sem, nemhogy bizonyítani lehessen egyiket a másikkal"

Ilyet nem írunk le, még hirtelen felindulásból sem. Ha mégis megtettük, és a geci bloggazda megcáfolt, illik annyit odavetni hanyagul, hogy bocs, ebben tévedtem... Nálad ez bele is fér, nem vagy gőgös fasz, mint a legtöbben.

Mellesleg: neked is jó visszajelzés az, hogy látod: sokszor gondolkodás nélkül, zsigerből reagálsz. Talán lehetnek más pontok is, ahol elkapkodod a véleményalkotást...

Barátsággal, de tényleg. Csíplek, tudod.

G. Nagy László 2023.07.19. 13:06:25

@HypocritSlayer:

"Miért kéne a genderbuzi oktatásba/felvilágosításba bárkinek is beleszólni?"

Megint kevered a felnőttek és a gyerekek világát. Ne tedd, kérlek! Két felnőtt úgy szexel, ahogy akar. Egy kisgyereknek azonban még heteroszexet sem oktatunk.

G. Nagy László 2023.07.19. 13:18:57

@HypocritSlayer:

"Híve vagy a kötelező sorkatonai szolgálatnak? - Lassan nem híve, hanem követelője"

teveszmek.blog.hu/2017/09/15/_nem_is_ferfi_az_aki_nem_volt_katona

HypocritSlayer 2023.07.19. 13:35:14

@G. Nagy László:

>>3. "Baromság, márpedig azért, mert a kettőnek kurvára nincs köze egymáshoz:), még közelítőleg sem, nemhogy bizonyítani lehessen egyiket a másikkal"

Ilyet nem írunk le, még hirtelen felindulásból sem. Ha mégis megtettük, és a geci bloggazda megcáfolt, illik annyit odavetni hanyagul, hogy bocs, ebben tévedtem... <<

Igazad van, megkövetlek:), egyrészt azért, mert tényleg nem írunk le ilyesmit:), másrészt meg tényleg lehet a Pitagorasz tétel segítségével bizonyítani a Thalészt :) (fordítva viszont nem menne:)

>>Nálad ez bele is fér, nem vagy gőgös fasz, mint a legtöbben.<<

Szerintem időnként azért én is tudok gőgös fasz lenni, de jó esetben rájövök és visszakozom:)

>>Mellesleg: neked is jó visszajelzés az, hogy látod: sokszor gondolkodás nélkül, zsigerből reagálsz. Talán lehetnek más pontok is, ahol elkapkodod a véleményalkotást...<<

Persze, hogy van, türelmetlen vagyok:)

>>Barátsággal, de tényleg. Csíplek, tudod.<<

Tudom:) és nem is szoktam megsértődni, az amúgy is egy külön luxus:), nem sokan engedhetik meg maguknak:)

HypocritSlayer 2023.07.19. 13:38:28

@G. Nagy László:

>>Megint kevered a felnőttek és a gyerekek világát.<<

Ahogy elnézem a felnőttek világát, nagyrészük sokban nem különbözik a gyerekektől, maximum idősebbek......

>>Két felnőtt úgy szexel, ahogy akar. Egy kisgyereknek azonban még heteroszexet sem oktatunk. <<

És akkor felmerül újra a kérdés, hogy a 14 éves nagycsöcsű lány/gyerek dugható-e, ha "belegyezik"?...........

G. Nagy László 2023.07.19. 13:40:04

@HypocritSlayer: Respect, respect és megint csak respect. Nehéz helyzetbe hozol, egy ilyen tisztességes komment után százszor is meggondolom, hogy kritizáljalak-e :)

HypocritSlayer 2023.07.19. 13:53:11

@G. Nagy László:

>>százszor is meggondolom, hogy kritizáljalak-e :) <<

Nyugodtan, bármikor:), sőt, a saját hibáinkkal szemben amúgy is vakok vagyunk:), rám is rámfér:)

G. Nagy László 2023.07.19. 15:55:39

@HypocritSlayer: Ha már ilyen komoly figyelmet szenteltél a sorkatonaságról szóló blogbejegyzésre, pár megjegyzést még engedj meg, kérlek.

1. A legfontosabb az az alapelv, hogy egy szabad világban (semmi utópia, meg csillámpóni) evidens, hogy az állam nem rendelkezik az állampolgár életével, idejével. Még két napra sem, nemhogy két vagy több évre. Beidézhetnek tanúként, vagy esküdtnek, de ennyi. Nem vagy az állam tulajdona.

2. A sorkatonai szolgálat gyakorlata abból az eszméből fakad, hogy adott esetben feláldozható vagy, köteles vagy meghalni a hazádért. Nos, ez az egyik legaljasabb dogma, melyet valaha kitaláltak. A hazád nem több, mint az az elitklub, amely a legkényelmesebb bőrfoteleket és a legjobb minőségű szivarokat kínálja. Ha nem így lenne, úgy egy másik klubot választanál. "Haljon meg a haza értem" - ez sokkal vállalhatóbb erkölcsi alapvetés.

3. Tény, hogy honvédelemre szükség van. Ez egy olyan szolgáltatás, melyet az állam beszerez a piacról. Más időkben pékekre, aratómunkásokra, vagy épp műbútorasztalosokra van szükség. Olyankor is kéne behívó, és az állam kirendelne bennünket a földekre, vagy bizonyos üzemekbe? Nonszensz faszság.

4. Mondhatod, hogy a honvédelem különösen fontos, kiemelt tevékenység. Szerintem a katasztrófavédelem, a mentőszolgálat, az árvízvédelem, vagy épp az egészségügy sem kevésbé fontosak. Bármelyik területen hamarabb alakul ki vészhelyzet, mint a honvédelem területén. Ebből a logikából fakadóan minden állampolgárt ki kéne képezni és be kéne vetni minden ilyen helyzetben. Ez is egy szimpla vicc, nem több.

5. Vissza az erkölcshöz: képzelj el egy olyan országot, amelyet megtámadnak, de az elpuhult polgárai nem kívánnak védekezni és meghalni a fronton. A második világháborúban Belgium, Hollandia, Franciaország és még egy sor európai ország így tett. Mi a baj ezzel? Kevesebb véráldozattal megúszták. Mi lehetett volna a legrosszabb? Ha nyernek a németek, ma talán Belgium is Németország része. Hol nem szarják le? Ma mi a különbség?

2.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.19. 16:35:08

@baalint1: azért a manipulatív propagandistának, EHHEZ, nem kell kimondottan intelligensnek lenni, onnan látszik, hogy a 90-100 IQ felettiekre nem hat

amúgy jó lenne nem hisztiznél meg személyeskednél gyerekesen, hanem válaszonál konkrétan a gazdasági kérdéseimre, mert látom elvesztettted a fonalat, de akkor nem gerinctelenül kéne hitványkodni
- nulla öszegű játék miért is?
- skandináv kongnitív disszonancia? nem érted mire kéne reagálni?

a céheknél színvonalasan tudutnk vitatkozni. érvekkel. a gazdaságnál nem megy?

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.19. 16:37:45

@alöksz róz: csak te olyan buta vagy édes kicsi csöpikém ,hogy nem ismered fel a pöcegödröt, meg a kincsesládát se, ugye, a kincsesládát már feltúrnád, gondolom.

mi a logika? hogy nem tudsz megfogalmazni összetett mondatokat és ezért vagy te okosabb nálam? honnan tudod ezt csöpike, egyem a kis szíved.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.19. 16:40:37

@G. Nagy László: igen, hatalmas képzavar a téveszmék blogon hogy a régi kincsesládát meg a pöcegödröt összekeveri, végülis mindegyiknek mocskos a felszíne.

itt van a törölt kommentem:

jelzem újra: ne akard már megmondani hogy mit írjon a másik. bolsevik cenzornak képzeled magad már megint.

ezen a szar színvonaltalan blogon te istennek képzelheted magad nárcisztikusként a gyermeki agyaddal. de nem vagy az valójában. eszkalálhatjuk ám a moderációs tevékenységedet , ha annyira szereted csinálni, akkor a hobbiddá tehetem.
te ostoba bolsevik cenzor.

ja és folytatva, neked nárcisztikus pszichopataként persze hogy nincs ideológiád, és "csak mosolyogsz azokon akinek van " mint egy félhülye idióta, aki nem ismeri fel önnön fogyatékosságát.
grundigg és én, de Bálint és Fóka is már sokszor rámutatott: gerinctelen elvtelen korrupt proli vagy, aki mindig és minden helyzetben a dagadt félistene talpát nyalja. annyi kanyarral meg ellentétes pörgéssel, hogy mint a helikopter, fel is tudnál repülni. biztos ingyen teszed ezt, aha.

elmondtam, ahhoz hogy emberszámba vegyelek, neked teljesítened kell és érdemi kommunikációt kell folytatnod, nem hitványkodni, hogy épp meccset nézel, amikor releváns válaszokat várok.

de nyugodj meg, látom hogy nem sok minden van a fejedben, meg a lelkedben, elég ha minden olvasód tudja hogy mentális és lelki fogyatékos is vagy. vagy csak funkcionális analfabéta? elmondtam: ha következő posztodba beszkenneled az orvosi papírodat, hogy autista vagy, akkor hajlandó vagyok bocsánatot kérni, hisz valóban nem tisztességes fogyatékos , beteg embereket rugdalni.

intellektuálisan elviselhetetlen lenne számodra, hogy semmi lényegi kérdésben nincs igazad, még szerencse hogy KORRUPT vagy, meg nárcisztikus földbuta pszichopata, így könnyedén el tudod viselni ezt. illetve ostobaságod miatt fel se tudod fogni hogy miért nincs igazad.

de ez nem személyeskedés, ez nem szemetelés, ez pszichologizálás.

ne azt hibáztasd csöpike, aki gerincesen tükröt tart eléd, hanem ismerd el a korlátaidat, és ismerd fel a fogyatékosságod. a semmire nagyon gáz ám nárcisztikusnak lenni

mert ugye ezek a kisiskolás posztok, egy komoly ember szemében semmik.
te meg a teljesítőképességed határán vagy. ok. csak nehogy már azért mert le tudsz írni összetett mondatokat, meg idézni tudsz pár idióta bolondtól nehogy már elájuljuk tőled.
ennél azért kicsivel komplexebb ám az értelmiségi lét (ami te nagyon nem vagy, hisz analitikus gondolkodásod sincsen) meg a magaskultúra

bár valóban, a talponállóban te lehetsz a okoskodó tudós minden relatív :)

ezt egyszer törölted , 2x fogom bemásolni te kibaszott bolsevik hazaáruló:

nem tudod összerakni a hiv. definicióból hogy miért nincs igazad? és hogy miért? ez a funkcionális analfabetizmus.

"Felejtsd el, hogy általános definíciókat ollózol ide, tiszteljük meg egymást annak feltételezésével, hogy ezeket mindketten ismerjük"

ezekszerint te nem igazán ismered, különben nem kérdeznéd meg, vagy ha imered az általános defet akkor értelmezni nem tudod, és kell egy társ, aki felolvassa neked emberi nyelven, hogy értelmezni tudd a szavakat, fogalmakat, te "értelmiségi szőllősgazda srác", te.
tudom én hogy a fideszesekkel alapszavakon kell már vitázni, ha mindent szétcsontoztunk egy vitában, mert olyan ostobák, hogy
elképesztően buta vagy te szőllőgazda , te. de legalább szerény lennél, de nem, még a pofád is nagy hozzá, és törlöd a kommentjeimet.
nekem ez méltatlan hogy alapszavak jelentését tisztázzam a börtöntöltelékeknek, azért is másoltam be. de hiába, funkcionális analfabétaként nem érted ezt a nyelvezetet, ugye?
nem tudod miért ideológia a minarchizmus?
nem érted ezt a defet?:

"Az ideológia valamely osztály, politikai párt, vallás, irányzat vagy korszak által vallott eszmék, nézetek, fogalmak rendszere, amely a társadalmi tudat különböző formáiban (filozófiai, vallási, művészeti, politikai, erkölcsi nézetekben) jut kifejezésre[1] és ennek alapján irányelveket állapít meg a társadalom működtetésére nézve."

segítek mert látom tényleg funkc. analfabéta vagy, egyszerűsítsük le a mondatot csöpike, jó?

Az ideológia valamely irányzat eszmék, nézetek, fogalmak rendszere, amely a társadalmi tudat különböző formáiban (politikai, gazdasági) jut kifejezésre és ennek alapján irányelveket állapít meg a társadalom működtetésére nézve.

így már érted szőllősgazda? szívesen. úgy hálálod meg hogy segítek neked, analfabétának, alapszavakat értelmezni, te nagy "gazdasági igazgató", kóros hazudozó, hogy törlöd a kommentjeimet, és játszod a nagyképűt. hogy tiszteljelek ha ilyen hitvány vagy? meg amikor releváns választ kérek tőled ilyet írsz hogy épp meccset nézel? persze azóta se válaszoltál arra se, még tart a meccs?! ez a hitványkodás amit leművelsz, én meg vagyok annyira gerinces, hogy ezt ne toleráljam, lelkiismeret és ész nélkül, te csak annyit fogsz fe ebből, hogy csúnyákat mondok a "szent" istenkomplexusos személyedre

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.19. 16:41:23

@G. Nagy László: a tanár testvéreid nem szégyellnek ilyenkor? vagy nem állnak veled szóba túlzottan? nem gyanús ez neked?

vagy írjam le még jobban konyhanyelvre csöpike?

"Nem én vagyok az egyetlen, akinek narratívája szerint az ideológia fogalma negatív jelentéstartamú"

nem érdekelnek az elmebeteg idióták, attól még a kultúrában MINDENKI egyetért az "ideológia" szó jelentésében, és SENKI nem rugózik ezen pár elmebetegen kívül.
ahogy a laposföldön is csak elmebetegek vitatkoznak. ha sikerül valamit félreélrtelmezned, ami nálad sanszos, még nem biztos ám hogy igazad lesz.
hát igen, funkc analfabétaként neked ebből áll az "értelmiségi" lét, kongitív képesség, hogy alapszavakon "filozofálsz."

"olyan eszmerendszerek tartoznak ide, amelyek hamisak, megalapozatlanok"

hova tartoznak? az ideológiába? bazmeg és akkor hogy hívod azokat az ideológiákat, amelyek nem hamisak?
elképesztően buta vagy. honnan tudod, hogy hamis egy ideológia? mitől lesz hamis? mert a skandináv szociáldemokrácia elég jól működik. nagyobb csoport elégedettségére, a magyar neolib meg roncstársadalmat csinál, bár ez neked már komplexebb b+ ha az "ideológa" szónál lemaradtál te fogyatékos. tehát a dagadt félistened rendszere akkor hamis? de létezik.
azt kéne megértened hogy én ilyenkor lehajolok hozzátok gyerekagyúagyhoz (gyermeki lelkesedés = félisten), mint a felnőtt az óvodában, hogy na: mutasd hogy rázogatod a kis csörgődet lacika. így cseversztek itt ezen a blogond a félhülye elmebeteg iskolázatlan haverjaiddal. felnőtt egészséges emberek nem vitatkoznak ilyeneken hogy mi az az ideológia, elolvassák a defet, MEGÉRTIK, nem zavarja a hivatalosabb szöveg őket ahogy téged és elfogadják. nálad az elolvasád és a megértés is problematikus, de legalább vitatkoznál ilyenekről, úgy hogy azt se tudod hol vagy, menj vissza inkább meccset nézni, meg pókerezni. hagyd a dagadt ruhát másra.
de neked ez nem tűnik fel, mert agyhalott vagy, ezért is vagy fideszes.

a vallás nem ideológia, nem eszmerendszer. hanem hiedelemvilág. ezoterika. transzcendens, semmi köze a rációhoz.

"Vagy képes vagy belehelyezkedni ebbe a narratívába, vagy sem."

elmebetegségbe nem helyezkedhet bele soha értelmes ember. világosan leírtad igen, hogy pszichopata elmebeteg vagy, aki nem érti alapszavakat, és nem tudja értelmezni az erkölcsiséget, logikát, ideológiákat.
mit mondott marx és engels az ideológiáról? de konrktétan írjad le te félművelt marha, nem elég ha hallasz valami pletykát a pókerasztalnál, nem elég imitálni az értemiségi létet, FORRÁSMEGJELÖLÉSSEL konkrétan idézd be, hogy honnan és mit mondtak konkrétan amit lehet félreértettél. de tökmindengy mit mondtak, csöpi. mert annak már 200 éve, 200 évvel le vagy maradva.
amúgy tökmindegy mit mondtak mert annak

" szó sincs arról, hogy mindentudóként én magam döntöm el, hogy mit sorolok az építő, az ideológiamentes; illetve a mérgező, az ideologikus filozófiák közé."

tehát akkor nálad van :
- az építő, az ideológiamentes filozófia
- meg a mérgező, az ideologikus filozófia

félművelt vagy teljesen műveletlen vagy. bolond vagy mint IGE. a filozófusok ritkán foglalkoznak pl gazdasági kérdésekkel, mert azok a közgazdászok. pl Marx. A filozófusok humán szakosok, a közgazdászok reál szakosok.

"a klasszikus liberalizmus) nem több annál: ne kezdeményezz erőszakot! "
nagyon leegyszerűsítetted csöpike a liberlizmust :D neked csak ennyi jön le belőle mi? nem értetted a komplexebb mondatokat.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.19. 16:45:59

@G. Nagy László: elmondtam, majd én eljátszom a lelkiismeretedet és mindig emlékeztetletlek rá, mint az elmúlt karácsony szelleme

ha már a bolsevik cenzorkodás UTÁN "kiderült" hogy lételemed a sportszerű versengés :D édes istenem, milyen kib. szánalmas.

Billy Hill 2023.07.19. 17:33:47

@G. Nagy László: "Már azt hittem, én vagyok az utolsó közép-európai, aki szerei a countryt"

Egy ilyen magamfajta hillbilly mi mást hallgasson...? :-)

HypocritSlayer 2023.07.20. 10:40:57

@G. Nagy László:

>>1. A legfontosabb az az alapelv, hogy egy szabad világban (semmi utópia, meg csillámpóni) evidens, hogy az állam nem rendelkezik az állampolgár életével, idejével. <<

Valójában de:), ha nagyon kisarkítjuk, ugyanis olyan nincs, hogy minden jogom megvan, de 0 a kötelezettségem, ilyent még egy istencsászár sem mondhat, aki valójában emberi léptékek közt omnipotens:)

Lásd:
"Életünket és vérünket…, de a zabunkat nem adjuk".........

>>Még két napra sem, nemhogy két vagy több évre. Beidézhetnek tanúként, vagy esküdtnek, de ennyi. Nem vagy az állam tulajdona.<<

Ebből a szempontból nem, de pontosan úgy, ahogyan a (kiskorú) gyereked nem a tulajdonod, ennek ellenére "rendelkezel vele"......

És akkor megint visszakanyarodunk oda, hogy kell-e "apuci", vagy sem?
ha azt mondod hogy nem, akkor jusson eszedbe a devizahitelesek csőcseléke, a cigányok, a 0 pénzügyi, jogi, gazdasági ismeretekkel rendelkező 80-90%........

>>2. A sorkatonai szolgálat gyakorlata abból az eszméből fakad, hogy adott esetben feláldozható vagy, köteles vagy meghalni a hazádért. <<

Lófaszt, az nem ilyen fennkölt szarság, ez nem "eszme", amit köré glóriát képzelünk, hanem a kőkemény túlélés, a relatív biztonság, a törzsi/nemzeti/gazdasági megmaradás, a (határon belüli:) "szabadság" , vagy legalábbis annak az illúziója.....

>>Nos, ez az egyik legaljasabb dogma, melyet valaha kitaláltak.<<

Még ha így lenne, akkor sem az, tetszik vagy sem, de az alsóbb kasztnak ez "hozzátartozik az életéhez", ha háború van, akkor hullani fognak.....

A nemesség kiváltságainak ez volt valamikor az ára, persze, nem voltak hülyék, hogy nem az ágyútölteléket tolják maguk előtt..... :)

>> A hazád nem több, mint az az elitklub, amely a legkényelmesebb bőrfoteleket és a legjobb minőségű szivarokat kínálja. Ha nem így lenne, úgy egy másik klubot választanál. "Haljon meg a haza értem" - ez sokkal vállalhatóbb erkölcsi alapvetés.<<

Csakhogy az "erkölcs", mint korábban is fejtegettem, huszadrangú akkor, amikor fesz van:)

Még az elbaszott hohol tetvekbe is genetikailag bele van kódolva:)
Pedig már rég nem ott tartunk, hogy lutri lenne at élet, mint a kb. 200 évvel ezelőtti korokban:)

>>3. Tény, hogy honvédelemre szükség van. Ez egy olyan szolgáltatás, melyet az állam beszerez a piacról.<<

Igen, csakhogy amíg nincs tétje , addig minden puhány "katona", aztán meg ha gáz van akkor lelécelnek mindjárt, másrészt pedig ha idegen hatalom biztosítja aszabadságod, akkor önként léptél be a szopóroller nem jó végére és még fizetsz is érte.......

>> Más időkben pékekre, aratómunkásokra, vagy épp műbútorasztalosokra van szükség. Olyankor is kéne behívó, és az állam kirendelne bennünket a földekre, vagy bizonyos üzemekbe? Nonszensz faszság.<<

Bizony , ez a relativizálás a faszság csimborasszója......

>>4. Mondhatod, hogy a honvédelem különösen fontos, kiemelt tevékenység. Szerintem a katasztrófavédelem, a mentőszolgálat, az árvízvédelem, vagy épp az egészségügy sem kevésbé fontosak.<<

Megint, ezek közt ÉS kapcsolta van és nem VAGY, másrészt nemcsak hogy kompatibilisek, hanem, kvázi adott esetekben még "helyettesítik is egymást"!

>> Bármelyik területen hamarabb alakul ki vészhelyzet, mint a honvédelem területén. <<

Irreleváns.

>>Ebből a logikából fakadóan minden állampolgárt ki kéne képezni és be kéne vetni minden ilyen helyzetben. Ez is egy szimpla vicc, nem több.<<

Faszt, nézd csak meg Izraelt, 3 fölött van a születési ráta, az állandó basztatás és szolgálat életképesebbé teszi őket bármelyik másik, főleg elpuhult szarokhoz képest.......

>>5. Vissza az erkölcshöz: képzelj el egy olyan országot, amelyet megtámadnak, de az elpuhult polgárai nem kívánnak védekezni és meghalni a fronton. A második világháborúban Belgium, Hollandia, Franciaország és még egy sor európai ország így tett. Mi a baj ezzel? Kevesebb véráldozattal megúszták. Mi lehetett volna a legrosszabb? Ha nyernek a németek, ma talán Belgium is Németország része. Hol nem szarják le? Ma mi a különbség?<<

És akkor elképzeltem Izraelt, vagy épp Ámerikát, de legyenek akár az oroszok, Kínaiak, Japánok etc. hogy ha ott engednél meg ilyen magasztos szólamokat, lehet, hogy csak a fogaidat vernék ki első körben:)

Mi a különbség???:)DDDDD

G. Nagy László 2023.07.20. 11:11:18

@HypocritSlayer:

"Valójában de:), ha nagyon kisarkítjuk, ugyanis olyan nincs, hogy minden jogom megvan, de 0 a kötelezettségem, ilyent még egy istencsászár sem mondhat, aki valójában emberi léptékek közt omnipotens:)"

Próbálj kilépni a saját világképedből, és tekints úgy a hazádra, mint egy plázára, mint egy bevásárlóközpontra! Gyakorlatilag nulla kötelezettséged van. Be kell tartanod a szabályokat: nem szemetelsz, nem köpködsz, nem szarsz a mozgólépcsőre - de ennyi. Ugyanakkor számos jogod van: bemehetsz bármely moziba, étterembe, ha fizeted a számlát.

"de pontosan úgy, ahogyan a (kiskorú) gyereked nem a tulajdonod, ennek ellenére "rendelkezel vele"

Ennél elszomorítóbb mondatot még sosem olvastam tőled. Tényleg taknyos kölykök volnánk? Tényleg az állam a jóságos atyuska, aki gondoskodik rólunk? Ez egészen tragikus világlátás.

"ha azt mondod hogy nem, akkor jusson eszedbe a devizahitelesek csőcseléke, a cigányok, a 0 pénzügyi, jogi, gazdasági ismeretekkel rendelkező 80-90%."

Ki a faszt érdekel? Én is buktam már milliókat a tőzsdén. Nyeltem egyet, és próbáltam mosolyogva továbblépni. Aki életképtelen, az elbukik - ez az evolúció lényege.

" a kőkemény túlélés, a relatív biztonság, a törzsi/nemzeti/gazdasági megmaradás, a (határon belüli:) "szabadság" , vagy legalábbis annak az illúziója."

Vagyis tök jó megoldás a fizetett, hivatásos állomány.

"ha idegen hatalom biztosítja a szabadságod, akkor önként léptél be a szopóroller nem jó végére és még fizetsz is érte."

Miért kéne más hatalom? Saját, fizetett, profi hadsereg. Mi a baj ezzel?

"Bizony , ez a relativizálás a faszság csimborasszója."

Miért is? Miért hasznosabb egy katona a péknél? Miért indokoltabb egy katonát kényszerrel besorozni, mint egy péket? Tényleg nem értem.

"Irreleváns."

Lófaszt az.

"nézd csak meg Izraelt, 3 fölött van a születési ráta, az állandó basztatás és szolgálat életképesebbé teszi őket bármelyik másik, főleg elpuhult szarokhoz képest."

Leszarom. Saját akaratomból edzek, sportolok heti 12-15 órát. Kurvára nem érdekel, ha a nemzettársaim többsége elpuhult, ez legyen az ő bajuk.

alöksz róz 2023.07.20. 11:55:21

@G. Nagy László: "Ugyanakkor számos jogod van: bemehetsz bármely moziba, étterembe, ha fizeted a számlát." - de hát ez ellentétes a liberalizmussal

"Aki életképtelen, az elbukik - ez az evolúció lényege." - csak épp tökmindegy mi az evolúció lényege, mert kurvára nem erről van szó :-)
az evolúció egy természetes folyamat, ami a változásokra random változásokat hoz, itt meg pont a változás van erőszakkal akadályozva...

pl szerinted a te karriered hogy alakult volna, hirtelen libertárius környezetbe kerülsz gyerekkorodban családostul az egyéb körülményeitek megváltozása nélkül?
nem lett volna aki fizesse az iskoláztatásodat, mehettél volna 10 évesen a bányába dolgozni.
annyi az egész h így működik az evolúció, mondaná a bányatulaj. te nyilvánvalóan életképtelen vagy, hát miért nem tanultál és vettél te is egy bányát?

alöksz róz 2023.07.20. 12:05:30

@alöksz róz: meg még az is mondaná a bányatulaj, hogy saját szabad akaratodból választottad a bányában dolgozást.
választhattad volna saját szabad akaratodból a harvardon tanulást és a bánya igazgatótanácsában üldögélést is, mint az ő fia.

G. Nagy László 2023.07.20. 12:08:16

@alöksz róz:

"de hát ez ellentétes a liberalizmussal"

Miért is?

"Aki életképtelen, az elbukik - ez az evolúció lényege. - csak épp tökmindegy mi az evolúció lényege, mert kurvára nem erről van szó :-)
az evolúció egy természetes folyamat, ami a változásokra random változásokat hoz, itt meg pont a változás van erőszakkal akadályozva..."

Szó sincs erről. Semmi sincs erőszakkal akadályozva egy szabad társadalomban, pont ez a lényeg. A klasszikus liberalizmus lényege, hogy engedjük dolgozni az evolúciót. Pont akkor teszel erőszakot, ha elveszed a tehetősek pénzét és odaadod másoknak - csóróknak, bevándorlóknak, korrupt politikusoknak, Ukrajnának stb.

"pl szerinted a te karriered hogy alakult volna, hirtelen libertárius környezetbe kerülsz gyerekkorodban családostul az egyéb körülményeitek megváltozása nélkül? nem lett volna aki fizesse az iskoláztatásodat, mehettél volna 10 évesen a bányába dolgozni. annyi az egész h így működik az evolúció, mondaná a bányatulaj. te nyilvánvalóan életképtelen vagy, hát miért nem tanultál és vettél te is egy bányát?"

Igazad van, nekem sokszor volt szerencsém. Nem került pénzbe a diplomám, jó környezetbe kerültem, könnyű és élvezetes az életem. Egy libertárius környezetben TALÁN nehezebb lett volna az indulás (bár így sem volt könnyű), de egészen BIZTOSAN vagyonosabb lennék, mint most vagyok. (Nem kívánok nagyképűnek tűnni, de kurva gyorsan emelkedtem volna a bányamunkások közti ranglétrán...)

HypocritSlayer 2023.07.20. 12:24:21

@G. Nagy László:

>>Próbálj kilépni a saját világképedből, és tekints úgy a hazádra, mint egy plázára, mint egy bevásárlóközpontra!<<

Bocs, de a gyökértelen bozgor mentalitás nem az én asztalom, ha nem haragszol.

>> Gyakorlatilag nulla kötelezettséged van. Be kell tartanod a szabályokat: nem szemetelsz, nem köpködsz, nem szarsz a mozgólépcsőre - de ennyi. .<<

Viszont már gyakorlatilag ott tartunk, hogy ha szemetelsz, köpködsz és netán a mozgólépcsőre szarsz, akkor sem ér semmi retorzió és ez még csak nem is a teljes lista.....

>>Ugyanakkor számos jogod van: bemehetsz bármely moziba, étterembe, ha fizeted a számlát<<

Mondok jobbat, ha nem fizeted, akkor is megteheted, aztán ha be tudják hajtani rajtad, akkor jó, ha nem, akkor így jártak.......

>>Tényleg taknyos kölykök volnánk? <<

Ember, húzd már ki a fejed a seggedből és nézz körül:)

>>Tényleg az állam a jóságos atyuska, aki gondoskodik rólunk? <<

Egyetlen olyan tüntit, felvonulást, petíciót, követelést etc. mutass, amikor nem az államtól várnak valamit........., amikor nem az állam a hibás az egyén, szervezet, csoport etc. a saját bejáratú nyomoráért.......

Nézd meg a 80% pénzügyi, politikai, gazdasági, jogi, fogyasztói képzettségét és tudatosságát , ráadásul neked a haza egy "pláza":), az álatald felsorolt "keretekkel" , eléggé ironikus hogy még te kérdezel erre rá.....

>>Ez egészen tragikus világlátás.<<

Ez nem "világlátás", vagy izmus, hanem a valóság, ha tetszik, ha nem.......

"ha azt mondod hogy nem, akkor jusson eszedbe a devizahitelesek csőcseléke, a cigányok, a 0 pénzügyi, jogi, gazdasági ismeretekkel rendelkező 80-90%."

>>Ki a faszt érdekel?<<

Azt, aki vagy ignorálja ezt a tömeget és úgy tesz, mintha nem létezne, pontosan úgy viselkedsz, mint a multikulti nyugati bennszülött, ez nem az ő problémája, és mivel elég magas a státuszod, hogy ezeknek a még a fizikai kontaktusát sem kell elviselned, így nagy
hangon osztod az észt:), hiszem megteheted.

Ez nem azt jelenti, hogy a te felelősséged, hanem azt, hogy ezt tőled független tény és mindig belaszarik a csillámpónis álmaidba, hiszen egy pont után pofánver a valóság, akármilyen ideális szart vizionálsz:)

>> Én is buktam már milliókat a tőzsdén.<<

Ez az "Én is" érvelés a tipikus női/feminista kommunikáció legallja:), már csak az eltartott kisújj hiányzik:)

>> Nyeltem egyet, és próbáltam mosolyogva továbblépni. <<

A 80% viszont leszarja, hogy te milyen fasza legény vagy, ő nem mosolyog és magén kívül valakit/valamit és főleg a fenhéjazó dicsekvő faszokat okolja és egy pont után fel is koncolja:)

>>Aki életképtelen, az elbukik - ez az evolúció lényege.<<

Egy lószart, mama. Ne felejtsd el, hogy a te (ignoráló:) szempontod szerint "életképtelen" csak, valójában az idiocracy világa a valóság, és a 80% mindig is nagy mennyiség, ami eddig mindig "győzött"......., kurvára hidegen hagyja a te preferenciáid.....

>>Vagyis tök jó megoldás a fizetett, hivatásos állomány.<<

A németek a legjobb példa erre, hogy amikor kezdene forróvá válni a talaj, tömegesen lépnek le:)

>>Miért kéne más hatalom? Saját, fizetett, profi hadsereg. Mi a baj ezzel?<<

Mert még a gyáva, gáz helyzetben azonnal lelépő puhányokból sincs elég:)

Nincs meg az a (számos) "redneck" réteg, mint az USA-ba, ahonnan lehetne őket pótolni........

>>"Bizony , ez a relativizálás a faszság csimborasszója."

Miért is? Miért hasznosabb egy katona a péknél? Miért indokoltabb egy katonát kényszerrel besorozni, mint egy péket? <<

Ki állított ilyen faszságot és minek püfölöd?,

>>Tényleg nem értem<<

Már én is elvesztettem a fonalat, ugyanis ha tök egymástól független dolgokat hamis antagonisztikus pozícióba rakok és azt elkezdem püfölni meg relativizálni, akkor ilyen szalmabábérveléses faszságra lyukadunk ki általába......

>>Leszarom. Saját akaratomból edzek, sportolok heti 12-15 órát. Kurvára nem érdekel, ha a nemzettársaim többsége elpuhult, ez legyen az ő bajuk.<<

Csakhogy a példa szempontjából irreleváns a te egyéni hozzáállásod, és kurvára nem a te személyed a fontos, sőt, az a legérdektelenebb ebben a kontextusban....

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 12:34:04

@G. Nagy László:

tehát akkor elismered hogy lopnak, azt mégse ismered el hogy jogos az uniós pénzek visszatartása, mert szerinted akkor azt is ellophatják és az uniónak ezt hagyni kéne?

ne pislogj mint hal a szatyorban egy zseniális manipulátor ki tudna találni valami hazugságot erre is, egy földbuta pszichopata meg csak pislog némán erre, mint egy hüllő.

a félistened 50 évvel visszavetette a magyar tudományt a horizonttal, erasmusszal, meg hogy emiatt nem is állnak szóba velük a külföldi tudósok. hazudj már valamit erre is.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 12:40:16

@G. Nagy László: "Nem kívánok nagyképűnek tűnni, de kurva gyorsan emelkedtem volna a bányamunkások közti ranglétrán..."

:D igen, te lettél volna a bányatulaj. olyan k sok ranglétra van a bányászati szakmunkások között

sokkal gazdagabb lennél mint most.

alöksz róz 2023.07.20. 12:59:56

@G. Nagy László: <<"de hát ez ellentétes a liberalizmussal"

Miért is?>> - a szolgáltatás igénybe vétele nem a te döntésed, nem elég h te fizetni akarod a számlát

alöksz róz 2023.07.20. 13:04:16

@G. Nagy László: "A klasszikus liberalizmus lényege, hogy engedjük dolgozni az evolúciót." - semmi köze a klasszikus liberalizmusnak az evolúcióhoz.

2023.07.20. 13:14:23

@G. Nagy László:
a kérdés, hogy a világképed egy 17.5 ezer főt számláló medián méretű településen élő medián életkorú családban 41.5 éves az anya és 45.5 éves apa mellett élő fiú vagy lánygyermeknek milyen lehetőséget kínál . nem budapesten, hanem átlagos környezetben, átlagos családban mezőkovácsházi járásban.

az indiviudalista világképedel ha valaki takarít, akkor nem a legjobb takarítónak kell lennie, hanem a leggazdagabb vécéjét kell pucolnia és jópofizni. segget kell nyalni. az indidualizmus működik monaco-ban. a takarító gyereke is felemelkedhet. keményen kell dolgoznia valamelyik milliárdosnak.

egy átlagos magyar településen mezőkovácsházán hogy legyen. ez a kérdés. és erre nem ad választ a fidesz. a dk se persze. vagy a momentum.

alöksz róz 2023.07.20. 13:14:49

@G. Nagy László: "Igazad van, nekem sokszor volt szerencsém." - az nem szerencse, hanem a társadalom ajándéka. megkaptad azt a lehetőséget az alapvetően baloldali berendezkedésű társadalomtól, hogy tanulj és sikeres legyél.

"Egy libertárius környezetben TALÁN nehezebb lett volna az indulás (bár így sem volt könnyű), de egészen BIZTOSAN vagyonosabb lennék, mint most vagyok." - :D
sokkal valószínűbb hogy meghaltál volna már gyerekkorodban (vagy legkésőbb 40 éves korod előtt) valami tüdőbajban amit a bányában szereztél és ingyenes állami egeszségügy híján nem volt pénzetek kezeltetni...

"Nem kívánok nagyképűnek tűnni, de kurva gyorsan emelkedtem volna a bányamunkások közti ranglétrán.." - mert melyek azok a skilljeid amik kiemeltek volna a sok hasonló gyerekmunkás közül?

alöksz róz 2023.07.20. 13:19:24

@HypocritSlayer: "Csakhogy a példa szempontjából irreleváns a te egyéni hozzáállásod" - a múltkor én is ezt mondtam neked, amikor tök hasonló dolgokat írtál mint most a laci...
csak akkor még nem értetted :-)

2023.07.20. 13:20:00

@G. Nagy László:
az olasz fasizmust is az evolúció hozta létre. vagy a nácinémetországot. a francia forradalom is az evolúció eredménye. akárcsak a marxizmus-leninizmus. és a pálinkázós, szalonnázós, disznóvágós, csuhajja is az evolúció terméke. akárcsak a szent atya a szent székben, aki a szent lélek választottja. ez mind-mind az evolúció terméke.

és ezekben közös elem legfeljebb a matek. az olasz fasiszták nagyjából ugyanúgy számoltak, mint a kommunisták. a vatikánban is ha számolnak, akkor nagyjából ugyananzt az elemi matematikán használják, amiből a wall street-en is kiindulnak.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 13:22:10

@alöksz róz: teljesen bolond, teljesen téveszmés ez az ember

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 13:23:38

@cvsvrs: ő nem jut el idáig hogy valódi válaszok kellenek valódi problémákra, mert a problémákat se érti meg, nem ismeri fel.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 13:25:50

@alöksz róz: olyan minthogyha csak akkor tompulna le az agyad, amikor velem kéne beszélned.

mint a vallásosoknál akik a lehetnek értelmesek, kivéve amikor a vallásról beszélnek. de nincs kivétel, amikor a vallásról beszélnek, akkor is logikusan kell gondolkozni, analitikusan. amikor nekem írsz, akkor is használnod kell a fejecskédet.

alöksz róz 2023.07.20. 13:35:24

@Tesz vesz IV: "olyan minthogyha csak akkor tompulna le az agyad, amikor velem kéne beszélned." - még pontosabban amikor valamiben nem értek egyet veled.

van erre egyszerű megoldás, nem a relatív pozíciódhoz kéne viszonyítani

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.07.20. 13:46:52

Bocsánat, hogy bekekotyogok, de meg kell említenem, hogy az evolúció modern elmélete már messze több annál, hogy survival of the fittest. Mindezt a társadalomra alkalmazni pedig szociáldarwinizmus.

Mellesleg a survival of the fittest az állatvilágban sem igaz ebben a nyers formájában. Az evolúció pl. mindig tartalékol B, C és Z tervet. Ez megnyilvánul pl. egy adott fajon belül is a genetikai változatosságban, amely nemcsak a beltenyészet elkerülését szolgálja, hanem a faj azon képességét is, hogy gyorsan tudjon alkalmazkodni a környezet hirtelen változásához. Ezért mindig tart és eltart a talonban kevésbé életképes csoportokat is, amelyeknek pedig az őselmélet szerint ki kellene szelektálódniuk. Mert egy hirtelen környezeti változást esetleg éppen ezek fognak túlélni. Jön pl. egy vírus, amely a legéletképesebbeket kiirtja, ám egy ilyen "életképtelen" csoport immunis rá, és ez viszi tovább a fajt. Ez sokkal gyorsabb alkalmazkodast tesz lehetővé faji szinten, mint várni egy alkalmas spontán mutációra - ami vagy időben megjelenik, vagy ami valószínűbb, hamarabb hal ki a faj.

HypocritSlayer 2023.07.20. 13:47:46

@alöksz róz:

>>a múltkor én is ezt mondtam neked, amikor tök hasonló dolgokat írtál mint most a laci...
csak akkor még nem értetted :-)<<

Elevenítsd fel kérlek, hogy valamely ideológia mellett érveltem a személyes példámmal?

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.20. 13:48:49

@alöksz róz: és miért nem fejted ki? tőmondatokban cáfolsz és anyázol csak.

mutattam a graham-piramost már 50x. az érdemi vita érdemi kommunikációval kezdődik.
akkor tompul el az agyad, amikor a fideszről kell beszélned érdemben

ez a kognitív disszonancia.

ne társíts érzelmi kötődést értelmi kérdésekhez, nem vagy te stockholm-szindrómás. egy polgár soha nem lehet pártapologéta. ezen felül kell emelkedni minden értelmes lénynek. nem focicsapatnak szurkolsz, nem tini vagy a beatles-koncerten.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.07.20. 13:56:51

Aztán ott van az is, hogy egy adott gén rendszerint nem egyetlen tulajdonságit kódol - és egy tulajdonságot sokszor nem egyetlen gén kódol. Így előfirdul, hogy egy slapvetően hasznos tulajdonság együtt járhat egy károssal is.

Egy elmélet szerint pl. az a gén, amely a nő utódokban fokozott fertilitást eredményez, a férfi utódokban növeli a homoszexualitás esélyét. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen gén haszna sokkal nagyobb, mint a gyakorlatilag nulla kára. Ha ui. a férfi népesség akár 10%-a is homokos, ettől még nő nem marad megtermékenyítetlen - ahogy egy egész baromfiudvarba is elég egyetlen kakas. (Bocs a profán párhuzamért, de így van.)

2023.07.20. 13:57:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
az is egy kérdés, hogy az emberi viselkedés környezetfüggő, vagy környezetfüggetlen. van erre és arra való törekvés is. épül egy repülőtér és az mindegy, hogy az melyik kontinensen épül. ki van találva egy adott formája, ami a legjobb üzleti gyakorlat. és van néhány peremfeltétel. a környéken kell hozzá ennyi ember és annyi gdp (ami nem valódi értékteremtés, hanem pénzköltés), hogy a beruház megtérüljön.

na most mi van akkor ha ezek a feltételek nem érvényesülnek. ott ne repüljenek? környezetfüggő megoldást kell alkalmazni. vagy kicsiban is lehet nemzetközi kisrepülőteret építeni. annak is van egy kimódolt sémája. vagy nagyban sincsen. ezt nem tudjuk. erre nincs válasz.

a környezethez vagy kell alkalmazkodni, vagy nem kell. mert ott a legjobb üzleti gyakorlat. és az univerzalisztikus. vagy nem. és ezt nem tudjuk.

2023.07.20. 14:23:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
csak ezt a keresztény kultúra ellensúlyozza. mert az aszexuális. és nem engedi férfinek több házastársa. azt preferálja, hogy egy se legyen. egy se. valahogy fent kell tartani a törzset. úgy enged szigorúan egyet. és ez is fentmarad.

alöksz róz 2023.07.20. 14:30:44

@HypocritSlayer: "Elevenítsd fel kérlek, hogy valamely ideológia mellett érveltem a személyes példámmal?" - ez a veszélye annak ha valaki a vita kedvéért minden egyes félmondatba belekötve próbál mindent is cáfolni, utána már arra se emlékszik, mi mellett is érvel :D

a libertárius mellett

alöksz róz 2023.07.20. 14:33:43

@HypocritSlayer: te a libertárius mellett, én meg hasonló dolgokat válaszoltam, mint te most a lacinak :-)))

G. Nagy László 2023.07.20. 14:36:47

@Tesz vesz IV:

"tehát akkor elismered hogy lopnak"

Korrupció mindenhol van, ahol erre lehetőség nyílik. Az EU parlament balos szárnya már jól ismeri az érzést, amikor kattan a bilincs. MSZP-sből is sokan ültek már. Ez ilyen.

"azt mégse ismered el hogy jogos az uniós pénzek visszatartása"

Nyilvánvalóan jogtalan és megalapozatlan. De ezt te is tudod.

G. Nagy László 2023.07.20. 14:41:22

@alöksz róz:

"semmi köze a klasszikus liberalizmusnak az evolúcióhoz."

Szajkózhatod, attól még nem lesz igazad.

TEREMTÉS = EVOLÚCIÓ = TERMÉSZETES ÉS SZEXUÁLIS SZELEKCIÓ = SZABAD PIAC = KAPITALIZMUS = SZABADSÁG = HUMANIZMUS = JÉZUSI TANÍTÁS

Oké, az egyenlőségjel kicsit erős, de értjük azért a lényeget. Közel 500 posztom szól erről az egy gondolatról, s jelentős részét olvastad is.

G. Nagy László 2023.07.20. 14:43:02

@alöksz róz:

"mert melyek azok a skilljeid amik kiemeltek volna a sok hasonló gyerekmunkás közül?"

Ha ez eddig nem tűnt fel, ezután sem fog :)

HypocritSlayer 2023.07.20. 14:48:57

@alöksz róz:

Valami rémlik, de kurvára más volt emlékeim szerint a felállás.

G. Nagy László 2023.07.20. 14:50:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

" meg kell említenem, hogy az evolúció modern elmélete már messze több annál, hogy survival of the fittest. Mindezt a társadalomra alkalmazni pedig szociáldarwinizmus."

Mindennel egyetértek, amit írsz. Ami a szociáldarwinizmust illeti, csakis azért tartja a világ szalonképtelennek, mert a nácik is alapvető ideológiájuknak tekintették. Csakhogy a szociáldarwinizmusból nem következnek a gázkamrák, mi több, ellentétesek azzal. Hat éve írok ugyanarról: a humanizmus és a szociáldarwinizmus nem ellentétesek egymással. A legkevésbé sem. Az egyén szintjén a humanizmus a nyerő (nem bántok senkit, segítek, ha kell), a társadalom szintjén pedig a szociáldarwinizmus (hagyom működni a piacot).

2023.07.20. 14:51:00

@G. Nagy László:
addig addig kavargott az őslégkör, amíg létrejött az evolúció csúcsa. a kapitalista embertípus. lehet ez a világképed. a liberalizmus elvben az, hogy ettől eltérő is lehet. ezt a nyugat a gyarmatosításra használta.

ukrajában szabadon összeállhat petro és olekszij. és létrehozhatnak egy közös háztartást, vagy társas vállalkozást. és ezek versenyezzenek az amerikai kockázati tőkealapokkal. amelyek úgy jöttek létre, hogy a fed leüttötte az entert. és van százcsilló dollár különféle offshore számlákon. és ezek versenyeznek egymással. olekszij és petro álljanak szabadon össze. nekik nem lesz bankjuk, mert keresztények és nem választottak. párosodjanak egymással szabadon testileg, lelkileg, szellemileg társuljanak. ahogy jól esik. mert ez a szabadság. mert másképp a kapitalizmus nem győzhet világméretekben.

alöksz róz 2023.07.20. 14:51:17

@G. Nagy László: "Szajkózhatod, attól még nem lesz igazad." - és nyilván ha te szajkózod, akkor neked viszont igazad lesz...
hol van benne az evolúció, mutass rá.
én már tömören egy mondatban rámutattam, hol és miért nincs :-)

"Oké, az egyenlőségjel kicsit erős, de értjük azért a lényeget." - innen nézve random egymás mellé tettél egymáshoz közesincs fogalmakat és egyenlőségjelet raktál közéjük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.07.20. 14:57:34

@cvsvrs:

Erre van az, hogy az ember úgy alkalmazkodik a környezethez, hogy átalakítja azt - ennek kétes értékű eredményével egyre durvábban szembesülünk. Tisztán biológiailag nézve ez evolúciós zsákutcába vezet.

Magunkat is átalakítjuk, lásd a sok betegség gyógyítását, a betegek szaporodási lehetőségét. Széles körben vitatott dolog, milyen mértékben rontja ez a faj génállományát. Én nem mernék ebben állást foglalni, és az a gyanúm, hogy jelenleg ehhez senkinek nincs még elég tudása.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.07.20. 15:10:54

@G. Nagy László:

Én a szociáldarwinizmusnak azt a felfogását (irányzatát?) nem tudom elfogadni, amely szerint az evolúció ismert törvényszerűségei minden további nélkül alkalmazhatók az emberi társadalomra is.

2023.07.20. 15:15:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
a hortobágyon úgy alkalmazkodtak a környezethez, hogy nem alakították át. hanem majd alakítja magát. kitalálták, hogy az állatot áprilisban szent györgy napján kell kihajtani. októberben szent dömötör napján behajtani. és azok legyenek pusztában. és amelyik nem éli túl az nem élte túl. és ez is evolucionizmus.

alöksz róz 2023.07.20. 15:28:04

@G. Nagy László: "Ha ez eddig nem tűnt fel, ezután sem fog :)" - saját megítélésed szerint...
eddig még nem voltam a felügyelőd, így valóban nem tűnt fel hogy mik lehetnének a hasznos skilljeid egy bányában tanulatlan gyerekmunkásként...

mindenesetre ha a dumálás köztük van, nem árt ha tudod, ha a bányában meló helyett a szádat jártatod, nem előléptetést kapsz, hanem ostorcsapást :-)

alöksz róz 2023.07.20. 15:31:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "az evolúció ismert törvényszerűségei minden további nélkül alkalmazhatók az emberi társadalomra is" - miért, minden további nélkül alkalmazhatod az általános háromszögre vagy a paralelogrammára is a pitagorasz-tételt

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.07.20. 17:51:10

@alöksz róz:

Úgy ragadtál ki egy részt az általam írottakból, hogy pontosan az ellenkezőjére fordítottad az értelmét.

De OK, vezesd le az evolúció általunk ismert törvényszerűségeiből a társadalomtudományokat. Vagy legalább mutasd meg, hogy ez lehetséges.

Nem véletlenül írtam törvényszerűséget törvény helyett.

alöksz róz 2023.07.20. 18:44:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Úgy ragadtál ki egy részt az általam írottakból, hogy pontosan az ellenkezőjére fordítottad az értelmét - igen

HypocritSlayer 2023.07.21. 07:45:52

@alöksz róz:
>>azt is félrevitted :D<<

Me ilyen geci félrevivős vagyok....

libernyák 2023.07.21. 22:51:06

@baalint1: G. Nagy elvtárs nincs alacsony értelmi szinten, csak végtelenül önző és Orbánhívő, a véleménye a legtöbb témában Orbánéval együtt tolódik jobbra.
Ami érdekes, hogy 1-2 témában (házasság, oktatás) radikálisan libertárius álláspontot vall. Általában véve, a szabadság konzi/reakciós irányból történő korlátozása alig zavarja (hacsaknem az a személyes szórakozását nem zavarja, pl az a zenekar - mert akkor észreveszi), míg a balos/emberi jogi méltóság irányából történő korlátozásokon felhúzza magát.

G. Nagy László 2023.07.21. 23:29:38

@libernyák:

"G. Nagy elvtárs nincs alacsony értelmi szinten"

Köszönöm.

"csak végtelenül önző és Orbánhívő"

Stimmel.

"a véleménye a legtöbb témában Orbánéval együtt tolódik jobbra."

Ezt nem gondolnám. Olvasd el bármely posztom 5-6 évvel ezelőttről - pont ugyanezeket írom. Egyébiránt Orbán világképéről sem hiszem, hogy különösebben jobbra tolódott volna az elmúlt 25 évben. A világ ment el balra, elég durván, de ezt te is érzékeled a magad szemszögéből.

"Ami érdekes, hogy 1-2 témában (házasság, oktatás) radikálisan libertárius álláspontot vall."

Stimmel.

"Általában véve, a szabadság konzi/reakciós irányból történő korlátozása alig zavarja"

Tudsz-e ilyenre példát mondani? Rögtön írnék blogbejegyzést belőle. A droghasználaton és a melegházasságon túl melyek azok az égbekiáltó korlátozások, amelyekkel a konzervatív oldal gúzsba köti a polgárt?

"míg a balos/emberi jogi méltóság irányából történő korlátozásokon felhúzza magát."

Azon is felhúzom magam, hogy az "emberi jogi" témát a baloldalhoz csapod. Kurvára nem az. És totál nonszensz az, hogy emberi jogra hivatkozva korlátoz bárki bárkit.

alöksz róz 2023.07.22. 00:13:31

@G. Nagy László: "És totál nonszensz az, hogy emberi jogra hivatkozva korlátoz bárki bárkit" - ezt nem gondoltad végig :-)

G. Nagy László 2023.07.22. 07:15:24

@alöksz róz: Sosem írok le olyat, amit nem gondoltam végig :)

Az erőszakos cselekedeteken túl mégis mi a fenét kéne még korlátozni az emberi jogra hivatkozva???

2023.07.22. 09:59:57

@G. Nagy László:
debrecenben most van a campus fesztivál. és azt hallja az egész város. és van aki örül neki annyira, hogy fizet 20 ezer forintot, hogy még hangosabban hallhassa. és van aki nem. senki se követ el erőszakot. mégis lehet korlátokat állítani. csak persze ez nem büntetőjogi korlát. egy rockert hangoskodásért ne zárjanak börtönbe. de korlátozni lehet.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 14:02:42

@G. Nagy László: kicsit nagyképű már azt leírnod, hogy te gondolkozol
szégyene vagy a homo sapiensnek

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 14:21:11

@libernyák: az orbánhívő már alapból alacsony értelmi szinten van, tudjuk mi is, de minden tudományos vizsgálat ezt támasztja alá. egy kib. kártékony gátlástalanul hazudozó hazaárulót csak egy agyhalott naív gyerekagyú degenerált tart félistennek.

mondana egy okos ember olyan, hogy a tanároknak (közakalmazottaknak) politikai pártszimpátia alapján kell fizetésemelést adni?
hogy ki kell egyezni az oroszokkal, holott azok eddig se tartottak be semmilyen egyezményt?
hogy a bibilia szőllősgazda a szabad kapitalizmus dicső előőrse, miközben egy kádár rendszer kommunista életképtelen gazdaság analógiája, ami arra mutat rá, hogy mikor té be valaki az egyházba. aztán a következő posztjában az anarchista kávézós szapulja fel se fogva semmit az elhangzottakból, csak nárcisztikus pszichopata módjára pislog a szatyorból.
halottál te már olyan értelmiségi közegben hogy megkérdőjelezik és nem értik az "ideológia" szó jelentését? miközben az éjjeliőr állam ideológiáját vallaná téveszmésen és földbután.
mondana egy okos ember olyat, hogy a magánszektor korrupciója pl környeztetszennyezése, mérgezése senki nem érdekel?
egy értelmes ember ignorálná és moderálná és kitiltaná azt, aki rámutat a hibáira? az értemes embernek van analitikus gondokozása, lacikának nincsen.
a régieket már elfelejtettem, de rengeteg elképesztően ostoba állítása volt már. pl hogy "megérettek az ukránok a pusztulásra" pszichopata agyhalott barom, nincs alacsony értelmi színvonalon?
mégcsak nemis okoz neki problémát hogy semmiben nincs igaza. intellektuálisan elviselhetetlen lenne egy normáls ember átlagos IQ-jú számára, hogy semmi lényegi kérdésben nincs igaza, még szerencse hogy lacika KORRUPT, meg nárcisztikus földbuta pszichopata, így könnyedén el tudja viselni ezt. illetve ostobaságamiatt fel se tudja fogni hogy miért nincs igazaa, szóval ne mondjuk már rá, hogy nincs alacsony értelmi szinten légyszi.

stb stb

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 14:40:13

@libernyák: ja, még eszembe jutott pár: mondja értelmes ember a hazugságra , hogy "azok csak szavak"?

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 14:55:38

@G. Nagy László: úristen, hogy lehet valaki ennyire torzszülött, szörnyszülött:

"A klasszikus liberalizmus lényege, hogy engedjük dolgozni az evolúciót. Pont akkor teszel erőszakot, ha elveszed a tehetősek pénzét és odaadod másoknak - csóróknak, bevándorlóknak, korrupt politikusoknak, Ukrajnának "

te szdsz-es voltál régen, ugye? amíg nem a fidesz pénzelt.
eddig az volt a liberalizmus, hogy nem ártunk a másiknak, nem az hogy az az evolúció, hogy a szegényeket hagyjuk megdögleni. persze a gazdagokat nehogy megkárosítsuk pár fillérrel! NE!
de azért gátlástalanul hazudsz, hogy te jobban élnél bányászként mint most. hát nyilvánvaló ezekután hogy te azért nem vagy ám olyan szegény, te elvtelen kivakart proli te.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 15:07:54

@G. Nagy László: "Az EU parlament balos szárnya már jól ismeri az érzést, amikor kattan a bilincs. "

mert ott nem olyan korruptak az ügyészségben meg a rendőrségen, mint itthon. lehet azért.

-azt mégse ismered el hogy jogos az uniós pénzek visszatartása
'Nyilvánvalóan jogtalan és megalapozatlan. De ezt te is tudod."

nem tudom, de hát akkor meg lehet őket támadni az uniós bíróságokon, ugye csöpike? hol áll a fideszes feljelentés? nem tájékoztattak a belső emailen? szopás, nem vagy ilyen fontos a Pártnak.
ha jogtalanságról beszélsz, akkor ugye olvastad a sargentini-jelentést, tavares-jelentést, meg a gwendolin-jelentést? ha nem, akkor miért hazudod hogy megalapozatlan?
a kötezettségstzegési eljárás megvan? mert a bizottság fordult először a bíróságokhoz és nem orbán, hát hogy lehet ez cöpike? lehet hogy mégis jogos?

A különböző ágazatokat és szakpolitikai területeket érintő kötelezettségszegési eljárások célja, hogy a tagállamok a polgárok és a vállalkozások érdekében teljes mértékben és megfelelően alkalmazzák az uniós jogszabályokat. Az Európai Bizottság elsősorban párbeszéd útján próbálja meg rendezni a problémákat az érintett tagállamokkal. Amennyiben a helyzetet a párbeszéd során nem sikerül rendezni, a Bizottság az Európai Unió Bíróságához fordulhat."
hungary.representation.ec.europa.eu/kotelezettsegszegesi-eljarasok-magyarorszagra-vonatkozo-dontesek-2022-07-15_hu

ne a buzikkal foglalkozz, koncentrálj a többi részre, de agy nélkül ez meglehetősen nehézkes neked. én megértem. nekem van empátiám, veled ellentétben.

hol van egy vita róla a hír tévén? vagy a bayer sóban beszéltek erről konrkétan? nem ugye? ehet azért mert folyamatosan átbasszák a fideszeseket a haazugságokkal meg a személyi kultusszal?

erre se reagáltál: a félistened 50 évvel visszavetette a magyar tudományt a horizonttal, erasmusszal, meg hogy emiatt nem is állnak szóba velük a külföldi tudósok. hazudj már valamit erre is.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 15:09:16

@G. Nagy László: az eszed? az tenne jó bányamunkássá?

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.22. 15:15:34

@G. Nagy László: olyan jó bányamunkás lennél, hogy összekevernéd a lapátot meg a csáklyát. legalábbis a szavakat összekevered, mert az értelmiségi létben nagyon nem találod a helyed, nem neked való ez. neked lapát kell a kezedbe, téged valóban nem kellett volna kivakarni, az evolúció szerint kellett volna megdöglened bányászként, ahogy írtad: hagyni kellett volna dolgozni az evolúciót és akkor nem tűnne ki, ha "b*szatlan nőkről írnál" te kivakart proli, te.
de azon a pénzen amin te tanultál egy csomó gazdag tovább gazdagodhatott volna! nem szégyenled magad hogy ezt nem hagytad nekik?! ez ellentétes szerinted a klassz liberalizmussal meg az evoúcióval!

bűnben fogantál te libsi szdszes! gátlástaanul hazudsz mint a gazdád

alöksz róz 2023.07.22. 16:27:00

@G. Nagy László: "Sosem írok le olyat, amit nem gondoltam végig :)" = biztos vagy benne, hogy nincs semmi a világon, amit ne tudnál valahogy kitekerve átértelmezve nincsisolyanozva beleerőltetni az aktuális 2 kategóriádba :DDD

na vegyük akkor az aktuális baloldali témát, a környezetvédelmet, az ritkán volt emlegetve. (jobboldali meg szerintem nincs is az abortuszon kívül, ezen tényleg kár felháborodnod).
your luxury = our climate crisis, ez a baloldali üzenet, az emberi jog az egészséges környezethez és ivóvízhez való jog.

alöksz róz 2023.07.22. 16:28:53

@cvsvrs: "senki se követ el erőszakot. mégis lehet korlátokat állítani." - megerőszakolják a zenével a füledet.

2023.07.23. 09:17:25

@alöksz róz:
ennek a megítélése szubjektív. közvetlen a campus fesztivál mellett van egy 250-300 fős idősotthon. és az egyetemi klinika. kiváló helyszínválasztás. fidesz hökös rendezés. "keresztények". ami azt jelenti, hogy a pénz számít. mert a nagyerdő. amit a fesztivállal szétbasznak. de mit számít az.

az idős otthon lakói egy részének tetszhet a fesztivál. mert felidézi a fiatalkorukat. és még akár örülhetnek. azonban egyeseknek ténylegesen árthat, hogy 72 órán át nem tudnak éjszaka aludni, mert az ablakuk alatt hajnalik nyomják a technot. a megítélés azonban szubjektív.

ezért büntetőjogi megoldás nincsen. a szabad piac nem megoldás. ha valaki ezért napi 20 ezer forintot fizet, akkor nyilván megéri mindenkinek. polgárjogi szabályozásra van szükség.

Hartrigel 2023.07.23. 23:48:07

@G. Nagy László: Véleményem szerint emberek alapból nem tudnak "ideológiák" nélkül müködni. Az is ideológia, ha azt hangoztatód, hogy neked mennyire nincsen ideológiád.
Azt hiszem már kommentekben már utaltam nálad rá, hogy lehetünk olyan ateisták vagy materialista világképűek amennyire akarunk, mind valláspótlékokban dagonyázunk nap mint, nap.

Sokan nagyon sok érdekes és jó dolgot írtak előttem, de ami nekem leginkább szöget ütött a fejemben, hogy ez emberiközösségnek, hogy hosszabbtávón is viszonylag egységesen fen tudjon maradni, bizony kelletnek mankók és "biztos pontok a világban".
Tocqueville és Stuart Mill, akik még a liberalizmus virágkorában gondolkodtak se mertek olyanokat írni, hogy hagyni kéne bármit képlékenynek.
Ők valamivel cinikusabban foglalták össze azt, amit te mondasz, amit én úgy szeretek összefoglalni, hogy "Sok-sok nagyon hülye ötletet kell elviselnünk, hogy elcsípjük azt a millióból egy arany gondolatot. Csak arra kell figyelni, hogy a sok hülye ránk ne gyújtsa közben a világot."

Science-fiction írók ebben is kreatívok voltak előttünk már 30 évvel.
Neal Stephensonnak a Gyémántkor című műve ez tipik-posztszájberpunk. A lényeg, hogy már ultramodern 3D nyomtató, ami felszámolta a termelőipart, ezért csak szórakoztató ipar létezik, mert a húslevestől a zsebóráig kinyomtatsz bármit.
Igazából, meglepően szórakoztatóan van meg írva, és dark abból a szempontból, hogy nagyon mutatósan lefesti, hogy még egy ilyen csoda masinával, is megmaradnak a társadalmi egyenlőtlenségek.
(Azért well-fare funkció van rajta: pl. a legalapabb olcsó és szar dolgokat, ingyen nyomtatraja, csak lassabban, minta prémium felhasználó ként, és egyszerre nem sokat.)
De a lényeg, hogy kinyírták a nemzeteket, és ilyen subkulturális törzs szerű katyvaszban él mindenki, vicces.
De a lényeg, hogy ha nagyon szétaprózzuk magunkat, pl. milyen módon határozzuk meg, mi a magyar, pl. Mi a buddhista? stb. A vége, vagy az lesz, hogy ilyen szubkultura tözsek jönnek létre, vagy amúgy kapunk majd készen az okosoktól valamit, akik mindig jobban tudják másoknak hogyan kéne élnie.
Akkor már inkább az előbbi. Ja és tetszeni fog a világ kurva liberális: abba törzsbe mész, ahova akarsz. Persze, úgy lephetszbe, hogy feltételeket kell teljesítened, de ez jogos, szerintem. Pl, megtanulod a nyelvüket, meg ilyenek.
Ja, és a kiszolgáltatottság netovábbja a könyvben, ha nincsen csoportod.
Szóval, emberek ígyis úgyis összefognak fogni valami ideológia mentén, és minimum csöndben hülyének nézni a másikat, amiért nem képes felfogni, hogy ők tudják jól. :P

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.07.24. 10:54:01

@Hartrigel:

" Az is ideológia, ha azt hangoztatód, hogy neked mennyire nincsen ideológiád."

ez elvtelenség inkább, vagy identitáshiány, ami inkább az intelligencia hiánya. más nem lehet.
az ateizmus se vallás. ha vehetnél 10 autóból egyet, de nem veszel, akkor nincs autód.

viszont az éjjeliőr állam az ideológia, de lacika nem ismeri azt a szót hogy "ideológia", funkcionális analfabétaként a "filozófia " szót használja helyette.
a vallás egy téveszme. A vallás a legbarátságosabb elmebetegség, szolid agyi programhiba. A gondolkodás és az identitás hibás működése, illetve hiánya.
de lehetnek pozitív hatásai is

ezt a Jennifer Govermentet meg kéne filmesíteni hogy több emberhez eljusson.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.31. 12:04:45

szintetizáljuk akkor, Grundig azt mondja téveszmés bloggazdánknak, hogy nincs ideológiája, ezért téveszmés bloggazdnánk meghajlítja a valóságot (!), hogy nincs is ilyen hogy "ideológia" !

a komment többi részét mindig törli érdekes agyú bloggazdánk ezért ide bemásoltam:

kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek/full_commentlist/1#c42186015
süti beállítások módosítása