téveszmék

téveszmék

"Toxikus maszkulinitás a sport"

2023. július 31. - G. Nagy László

polo.jpg

 

Szombaton a magyar férfi vízilabda-válogatott 13 Európa-bajnoki és 9 olimpiai aranyérme mellé begyűjtötte a negyedik világbajnoki címét is. Hosszasan lehetne ecsetelni az egyenes kiesési szakasz elképesztő izgalmait. Ódákat lehetne zengeni Zalánki Gergőék bravúros megoldásairól. Ki lehetne térni a játékvezetők botrányos hozzáállására, akik ezúttal is mindent megtettek, hogy az elődöntőben a spanyolokat, a döntőben pedig a görögöket támogassák. De ezekről már sokan írtak.

 

Ami számomra a legérdekesebb (azon túl persze, hogy pólósaink bearanyozták az elmúlt két hetemet), az új szövetségi kapitány, Varga Zsolt személye, karaktere, kommunikációja. Annak idején, játékosként - hiába volt kiemelkedő tehetség - Benedek és Kásás mellett ő is csak szürke eminenciásnak számított. Mára azonban igazi rocksztárrá nőtte ki magát; mondatait pedig egyenesen imádom. "A görögök ellen a nyers férfierőre lesz szükség, amely elveszi azt, ami neki jár. Háború lesz a vízben, természetesen a sportszerűség keretein belül." Egy ilyen nyilatkozat a múlt század bármelyik pillanatában szinte sematikusnak hatott volna. 2023-ban azonban, amikor már a csapból is az folyik, hogy a macsóság kerülendő, a maszkulinitás minden formája mérgező, s hogy a férfiak agresszivitása az, amely romba dönti a világunkat - egy ilyen attitűd kifejezetten üdítőnek hat. Nem ismerem Varga Zsolt társadalomfilozófiai gondolatait, sem politikai értékválasztásait, ám amikor a döntő előtt bejátszották e riportrészletet, kifejezetten azt éreztem, hogy a pozitív motiváció mellett egyszersmind fricskát is mutat egy elpuhult, elkorcsosult világnak.

 

Eric Dunning brit szociológus így ír sportról, mint a férfiaknak fenntartott területről: "A modern, támadó jellegű sportok, mint a futball, a rögbi, vagy a jégkorong, többféle helyi változatú középkori és koraújkori népi játékra vezethetők vissza, melyeknek különböző elnevezései (futball, hurling/ír hoki, knappan/ütlegelés, camp ball/labdázás) ismertek. Szabályaikat szóban rögzítették és a városok utcáin és vidéken játszották azokat. Nem létezett semmiféle külső ellenőrzés bíró vagy partjelző személyében, és néha akár ezer ember is résztvevője volt az egyik vagy a másik oldalon. A modern játékokkal szemben sokkal több nyílt erőszakkal folytak, a játékosok szabadon kifejezték indulataikat és csak viszonylag gyenge önkontrollra hagyatkoztak. Ezek a játékok valójában rituális harcok voltak, amelyekben a csapatok szabadjára engedhették indulataikat a helyi riválisaikkal szemben, miközben élvezhetőbb formában olyan izgalmat okoztak, mint amit a harcban résztvevők éltek át. Az effajta játékok egy olyan társadalomszerkezethez rendelhetők, ahol az államalkotás és a társadalmi fejlődés általában alacsony fokon állt, ahol az erőszak gyakoribb és a mainál a mindennapi élet elfogadottabb elemének számított, és ahol a nemek közötti hatalmi egyensúly a férfiak javára tolódott el." Mára e játékok megszelídültek, szabályaikat írásba is lefektették, s az agresszív szabálytalanságokat valamennyi sportágban szigorúan büntetik. Ha a radikális feministák álma nem is vált valóra; a harcra és küzdelemre hivatott férfierő nem száműzhető, a modern sporttal azonban a csata olyan barátságos mederbe került, ahol a véres fejezetek lemetszését követően a legnemesebb versengés jegyében folyhat tovább. A magamfajta konzervatív-liberálisok ezt hívják optimumpontnak: minden, ami kell, és semmi, ami nem.

 

Világos, hogy egy tőről metszett baloldali gyűlöli a sportot, még a mai, megszelídített formájában is. Egyszerűen azért, mert a modern sport a tisztességes létezés legjobb modellje. Mindenki azonos pozícióból (startvonalról, pontállásból) indul, mindenki előtt nyitva áll az út a diadalig, ám természetesen a jobbaknak, a tehetségesebbeknek, a gyorsabbaknak, az erősebbeknek áll a zászló. És ez így is van rendjén; még a legfanatikusabb szurkoló sem boldog, ha csapata pocsék játékkal nyer. A tipikus baloldali azért gyűlöli a sportot, mert ő – így vagy úgy – mindig a vesztes oldalán áll. Emlékszem, amikor vékonydongájú kamaszként a Hajós Alfréd Sportuszoda öltözőjében összefutottam a velem egykorú pólósokkal, én is irigykedve néztem, micsoda magabiztossággal járnak-kelnek e srácok. A legtöbben a fasorban sem voltunk hozzájuk képest. Azt azonban, hogy felnőttkorára az ember egészséges lelkű lesz-e, avagy baloldali, többek közt az dönti el, miként viszonyulunk az igazán sikeresekhez. Ami engem illet, én mindig is példaképként tekintettem a modern kori gladiátorokra, még akkor is, ha hamar eldőlt, hogy sem tehetségem, sem kiemelkedő fizikai adottságom sincs egyetlen valamirevaló sporthoz sem. Ettől függetlenül a mai napig edzek, és ez nyilvánvalóan sokat hozzátesz az ember magabiztosságához. Egy tőről metszett baloldali nem ezt az utat járja. Ő csupán az irigységét, az indulatát, a gyűlöletét dagasztja az izmai helyett. Számára nem az a megoldás, hogy elkezd hasonulni az irigyeltekhez. Szerinte lehetetlen a fejlődés, értelmetlen a verseny, a politikusok leválthatatlanok, a tisztességes meggazdagodás csak illúzió, az önfejlesztés meddő energiapocsékolás. Inkább a stratvonalát vigyék negyven méterrel közelebb a célhoz. Vagy akár robbantsák fel az egész stadiont. Káin vére csörgedezik az ereiben.

 

Varga Zsolt természetesen igazi sportember, s ami még ennél is fontosabb: igazi kapitány. Elképesztően szenvedélyes, ugyanakkor bámulatosan higgadt, ha épp erre van szükség. Időkérései minden alkalommal zseniális húzásnak bizonyultak. Az elődeit is nagyon bírtam (szegény Benedek Tibi miatt a mai napig elszorul a szívem), de nála egészen biztosan a legjobb kézben van a csapat. „Nyers férfierőre lesz szükség, amely elveszi azt, ami neki jár. Háború lesz, természetesen a sportszerűség keretein belül.” Akár a zászlónkra is hímezhetnénk.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr6418182747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.08.12. 11:28:48

@Wildhunt:

Azt írtam, mi az oka annak, hogy nem számolják bele... értő olvasás.

Arrogáns: olvasd el a saját hozzá szólást és ertelmezd....
A többi meg a te bajod, nehogy már én oldjam meg a te hülyeséged.

2023.08.12. 11:32:04

@Wildhunt:
Ellentétben veled én nem akarok hatalmat, nem érdekel a hülyeséged, azt csinálsz amit akarsz.

Majd egyszer megérted, vagy nem.
Gazdaságot nem építeni kell, hanem társadalmat, az pedig akkor működik ha követi a technológia változását, fejlődését...az irány adott, haladni kell... Vagy nem és lehet imádkozni, vagy amit te preferálsz, antiszemita módon válogatni kitbis írtunk ki... szép egy példány vagy, de hát mit várunk....

Reactor 2023.08.12. 17:15:10

@kiskutyafule: Igen, biztosan így van, ha te mondod. Bezzeg te, mennyi mindent is olvasol! Kivéve a fizikakönyvet, édesapa, mert ahhoz közöd nem volt. A száraz tudományos tények amúgyis csak megzavarnák az álmodat.
Nem érdekelnek a mérföldkövek, öcsém, meg hogy miféle orbitális előretörés volt az elmúlt 10 évben. Ezt egész idáig minden tizedik évben eljátszották a kutatók, de érdemi eredmény az lófasz. Az ilyen szégyenkező, orr alatt elsusmorgott mentegetőzésekkel már tele a padlás, hogy "bizonyos műszaki problémáink akadnak még, de az eredményeink kiválóak, és talán már nincs messze a megoldás", ez ugyanis egyetlen kilowatt áramot nem termelt még idáig. Szerencsére költségei, azok vannak ám.
Ha ennyire nyomulsz az energiaiparban, egyszer majd ülj le, és számold ki, hogy idáig konkrétan mennyi pénzbe is került a "bizonyos műszaki problémáink akadnak még, de az eredményeink kiválóak, és talán már nincs messze a megoldás", illetve hogy idáig mennyi energiát kellett volna termelnie, mert már 20 éve készen kellene lennie.
Jó az álmodozás, már Szandi is megénekelte az örökzöld slágerében, de csak addig, amíg ingyen van. Onnantól, hogy fizetni kell érte, annyira már nem buli. Mert ez most konkrétan ugyanaz nagyban mint Széles Gábor energiacellája vagy Egely György ingyenenergia-masinája. Ezeket is pénzeli még néhány gyagyás...és az lesz a vicces, ha ezek hamarabb elkészülnek majd, mint a fúziós erőmű...
Eeegen, szóval a kínos magyarázkodás, hetyetyézés nem érdekel. Majd ha lesz valami érdemi dolog is a fúzióból, majd akkor gyere itt nekem robotosdival. Mert addig csak magadból csinálsz mind nagyobb bohócot.

Wildhunt 2023.08.12. 18:14:58

@kiskutyafule: értem. A libbancs nem elveszíti a választást, hanem így száll le a bicikliről.

2023.08.12. 23:00:03

@Reactor:
Rendben, akkor nem létezik számítógép se telefon se repülőgép se űrhajó....
Értem én elnézést az összes ellentmond a 2000 éve elgondolt fizikanak, még nincs leírva a biblia oldalain....
Kellemes napokat fő bohóc.

A nap sem létezik, hiszen a fúzió ellentmond a fizikanak.
A föld is lapos.
Van még kérdés?

2023.08.12. 23:04:41

@Wildhunt:
Így van MO jobban teljesít.
A libbancsozas már nemzeti bruttó export termék lett.
Nem is értem mitől ez a nagy infláció, és mélyszegénység, hiszen a libbancsozas Mindent is megold amint látjuk.
Máris a sereghajtók közé repített egy komplett országot...
Libbancsozas a nemzeti egység!!!
Hey-Görény.

Érted te azt, hogy én nem szavazok?
Tudod csak emiatt hajléktalannak deklaráltam magam, így se szavazni nem kell és büntetést sem kapok.

Reactor 2023.08.12. 23:30:41

@kiskutyafule: Hol írtam, hogy a fúzió ellentmond a fizikának, nagyokos?

Tudod apafej, az egy dolog, hogy valami létezik. Az pedig egy másik dolog, hogy az ember képes-e replikálni ellenőrzött körülmények között. Az pedig egy harmadik, hogy érdekében áll-majd e a dolog.
Na, te energetikai főzseni. Nem furcsa pindurkát, hogy hidrogénbombánk már jópár évtizede van, fúziós erőmű pedig még a fasorba se? Hisz a lényeget tekintve mindkettő ugyanaz.
Gondolkozz el ezen. Azzal a pár magányos agysejteddel melós dolog lesz, elhiszem, de azé' próbáld meg.

Mindenesetre jót kacagtam ahogy alaposan elpüfölted az idióta szalmabábodat. Telefon, számítógép, repülő! Tehát minden megvalósítható, csak akarni kell, efftársak! Álmodj, királylány...

2023.08.13. 04:14:18

@Reactor:

Azért ne adj ilyen magas labdát, szerinted az évezredek óta a vallásba, politikába hadseregbe öntött pénz az jó helyen landolt?

Vagy a megélhetési labda kergetők?

Amióta a tudomány megfelelő forrásokat kap, azóta meredeken emelkedik az élet színvonal...
Inkább oda dőljön a lóvé mint a papok segge alá.

Te meg honnan tudod hogy nem lehet reprodukálni?

A madarak reptét azt gondolták nem lehet reprodukálni, több évezreden keresztül...
Talán te mindent is jobban tudsz?

Akkor bizonyíthatod:

A vonat 2 állomás között 90 perc alatt teszi meg az utat az egyik irányba, másikba meg 1.5 óra alatt.
Hogyan lehet ez?

2023.08.13. 04:15:23

@Reactor:
Eddig az ábra ezt mutatja, mégha az egyszerű primitív ember ezt nem érti...

Wildhunt 2023.08.13. 08:37:15

@kiskutyafule: ha nem szavazol, ne ugass a politikába. Kibicnek kuss a neve.

2023.08.13. 09:58:01

@Wildhunt:
Ez nem politikai, ha nem zavar...
Vagyis te azt próbálsz belőle csinálni, én meg bizonyitom, a legnagyobb téveszmét: Fejétől bűzlik a hal...
Na ennél nagyobb hülyeség nincs.
Már csak G pont hiányzik, hogy kifordított cikket írjon róla, bár nem hiszem, hogy képes lenne rá, hiszen eddig 0 önkritikát mutatott.

2023.08.13. 10:00:08

@Wildhunt:

Tudod ahol élek azért jó hely mert a helyiek ebbe az irányba vitték, így megbizom továbbiakban is bennük, hiszen vonzó a fiatalok számára ergo van jövője....
Ezért nem szavazok, hiszen itt tudják az emberek mit csinálnak, és látják a következményeket is...

2023.08.13. 10:22:10

@Wildhunt:
Vagyis elismered hogy hülyeséget csináltok, csak ugye ciki beismerni....

2023.08.13. 13:04:06

Azért mert a világon Mindenki hülye, csak a 2/3.-d nem.

www.ft.com/content/da1a6876-160f-48de-a343-76cb3dd9abb5

Reactor 2023.08.13. 16:27:22

@kiskutyafule: Mindjárt gondoltam. Konkrét válasz helyett melléduma, hetyetyézés. Merthogy felnyalni a hülyeséget, amit korábban a földre köptél, na azt cseszel.
A semmire pedig 5 forintot is sajnálok. Kezd kicsit sokba kerülni a "há' izéhozé, bizonyos műszaki problémáink akadnak még, de az eredményeink kiválóak, és talán már nincs messze a megoldás".

Ja, és apafej: a madarak röptét VALÓBAN nem tudjuk reprodukálni. Működő ornitopter ugyanis nincs:
www.youtube.com/watch?v=gN-ZktmjIfE

Ez bizony TKO, kispajtás. Bevitt ütésed nélkül.

2023.08.13. 23:34:04

@Reactor:
Így van, a madarak reptét nem utánozzák le, mert találtak jobb megoldást, repülésre.
Túl bonyolult és költséges....
Érted nem akarnak napot építeni mert túl nehéz, nekik csak a fúzió kell.

Mire nem válaszoltam?

Arra, hogy a fúzió lehetséges kontrollált formában?
Lehetséges.
Vagy arra hogy miért is tudod jobban te mint a legnagyobb koponyák, hogy mi lehetséges?

Sajnalsz 5 forintot?

Remélem is, mert nem a te 5 forintod hanem nálad értelmesebb emberek milliárd $-olkkal támogatják a hülyeséget, míg lassan 0$ amit a te álom világod kap...max egy kis Juan meg Rubel ami csöpög...

Az élet színvonal miért is emelkedik?
A megélhetési labda kergetők miatt, vagy mert a papok jól imádkoznak?
Esetleg mert a politikusok jól szervezik a haveri kört?

Erre nem sajnálod az 5 forintot?

A fizika könyv meg minden évben változik, és 2 db van belőle, az egyik Einstein meglatasait tartalmazza a másik meg Niels Bohr, Oppenheimer, Richard Feynman és társait...

Persze egy sima kérdésre sem tudod a választ mert annyi mindent tudsz...

2023.08.13. 23:37:12

@Wildhunt:
Nékem ehhez mi közöm, hogy néked milyen problémáid vannak...

Én valahol örülök neki, hogy az történik ami, hiszen a sok elmebeteg elpusztul, szépen lassan, nem lesz új generáció, és az elmebaj is a sírba száll velük...
Én szóltam, a többi már a te bajod nem az enyém....

Reactor 2023.08.14. 00:44:48

@kiskutyafule: Pontosan. Egyetlen repülőgép se használja a madárelvet. Miért? Mert attól, hogy a madaraknál szuperül beválik a mái napig, az embereknél csakazértse fog működni. Tudod te, hány EZREN próbálkoztak vele, csak me' ránéztek az égre és láttak egy pacsirtát szárnyalni? A Wright-tesók előtt bizony sok-sok "Wrong" tesó kitörte a nyakát, mire végre-valahára rájöttek, hogy ez így nem fog menni.
És valóban: légcsavarral, sugárhajtással, gázzal fel tudunk repülni - szárnyakkal nem. És soha nem is fogunk. Ezért nem csinál ma már senki ornitoptert.

Nem akarunk napot építeni, mert nekünk csak a fúzió kell. Világos mint a vakablak: nem akarunk biciklit, megelégszünk azzal, hogy két kereket hajtani lehessen valahogy. Nem akarunk elemet vagy akkmulátort se, csak izé, kéne valami cumó amiben elektromosságot magunkkal vihetünk. Nem akarunk rántotthusit vagy gombát se, de valamit azé' jó volna a panírba belerakni...
Kis barátom, tegyünk már különbséget egy fúziós erőmű és egy cukrászdai nassolás között. Még egy kis rózsaszínt, habot is a tetejére, jajj, linzert azt ne! Bocsesz; fúziós energiatermelésnél nem lehet sajnos a tojássárgáját különszedni a fehérjétől. Legalábbis tudományosan elfogadott berkekben nem. Fizikából felmentett áltudományos köntösben tetszelgő félhülyék persze megpróbálják, de eddig tőlük se nagyon láttam még eredményt.

Fúzió lehetséges kontrollált formában? Hol? Ha szépen megkérlek, mutatnál egy működő prototípust? JET, ITER, akármi? Egely Gyuri bácsi "hidegfúziós" ökörködése a mikrosütővel nem érdekel, köszipuszi.

Én abból alkotok fogalmat, amit a jelenlegi tudomány eddig elért. Sehol nem állítottam, hogy bármit is jobban tudok náluk. Azt viszont aránylag könnyű megállapítani, mi az, ami NEM működik.
Kettőnk közül egyelőre konkrétan te álmodozol itt nagyokat, kisapám, úgyhogy ne kenegess a saját szaroddal, okéka? Most komolyan, ez az érved, hogy X ember Y milliárddal támogat valamit? Fú, eccsém, most asztán [sic] két vállra fektettél! Széles Gabikát is támogatják. Egely Gyuri bácsit is. Vannak bőven vigyorgóba való agyabeteg idióták, akik woke-LMBTQWVXYZ-faszságokat is támogatnak. És?
Mit bizonyít ez? Hogyha elég dellát tolsz valamibe, az majd valósággá válik? Na ezt pont hogy nem. Vagy hogy sok a mélyhülye hibbant a Földön? Ezt nap mint nap ékesen bizonyítod, mikor azt képzeled, a vágyaid bármilyen formában is befolyásolhatják a tényeket.

Az életszínvonal, foci, egyház, politika irreleváns témák. Mellesleg honnét, miből szeded, hogy ezeket akár egy fityinggel is támogatom?
Nyet. Ugyanúgy ahogy a "há' izéhozé, bizonyos műszaki problémáink akadnak még, de az eredményeink kiválóak, és talán már nincs messze a megoldás" szégyenkező tirádákra se adok egy fityinget se. Arra se fizetek egy vasat se, hogy a napkollektorok a termelésük csúcsán kínkeservesen elérik a 30%-ot, az év 180 napján meg bambán merednek a felhőkre, me' nem gyün a foton. A hülye krautok megpróbálták és pofára is estek. Én eredményt, hatékonyságot akarok. Ha bedugom a kábelt a konnektorba és jő a delej, azért fizetek. Ha delej nem jön, csak ígérgetés, azért nem fizetek, bekaphatják keresztbe-kasul. It's that simple.

A fizikakönyv nem változik, kis barátom, maximum kibővül, az egyetemes törvények sajna-bajna nem fognak változni, csak mert neked nem tetszenek. Cope. Majd akkor kummogj, ha a főtételek közül legalább egyet sikerül megdönteni. Akárkinek. Akár neked is. Garantálom neked a Nobel-díjat, és annyi pénzt, amennyiről még csak álmodni se mertél.

A kérdésem pedig azóta is a levegőben lóg: ha már van fúziós bombánk egy jó ideje, miért is nincs fúziós erőmű? Erről vakeráljál, kis komám, ne csak terelgesd ezt a csodálatos témát itt jobbra-balra.

2023.08.14. 00:54:49

@Reactor:
A fúziós bomba nem kontrollált körülmény, ha már ennyire okosnak gondolod magad, így irreleváns.

Ezért írtam a madár ropte és a repülés közötti különbséget... remélem érted, a fúziót másként kell megközelíteni mint ahogy napban működik, ez lett a repülés sorsa is...
A wrong brothers, hát a tudományos kutatáshoz közöd sincs, hiszen minden egyes zsákutca közelebb visz a megoldáshoz, hiszen tudjuk hogyan ne csináljuk....logika az van.

Te sem válaszoltál a kérdésemre...de mit várunk.

Reactor 2023.08.14. 01:34:17

@kiskutyafule: Nyet, nem irreleváns. Ugyanis mindkettő a fúzió elvén nyugszik. És a bomba is kontrollált bizonyos fokig...tudod, hogy ne azonnal pukkanjon egy nagyot, amikor legördül a futószalagról. Szabályozva van.
A fúziós erőmű szintén ember alkotta dolog lesz - majd egyszer, a ki tudja milyen távoli jövőben - és szintén szabályozni fog kelleni. Csak éppen ezerszer jobban.

Ha már allegórikusan vagy metaforikusan akarsz fogalmazni, a repülést helyettesítsd be energiatermeléssel, a madár röptét pedig a központi csillagunkkal. Vagy a Vegával. Vagy a Szíriusszal. Vagy akármelyik másik csillaggal. Igen, nekik megy. Le tudjuk-e utánozni? Sajnos nem. Akármennyi végtelencsilliárd dollárt öntesz az éppen fuzionáló anyagba, nem fogod tudni lefizetni hogy ne égessen kis adag hamuvá mindenféle reaktort, amibe begyömöszkélik. Egyelőre itt tartunk.
Nem vagyok kutató, ha erre gondolsz, nálad mindenesetre - az eddigi csúfos buktáid alapján - intelligensebbnek tartom magam. Azzal már ne is foglalkozz, hogy a "Wrong" tesók (pl. a videón látottak) még azután is csapkodós szárnyú madármasinákkal bohóckodtak, amikor már jócskán felszállt az első légcsavaros-merevszárnyas repülő, tehát tudományosan bizonyított volt hogy vakvágányon haladnak, de őket ez nem izgatta - ők úgy akartak repülni, mint a madár, nem kényelmetlen, nehezen kormányozható, üzemanyagot használó micsodákba, nincs apelláta, ők azt úgy megálmodták, és úgy is lesz, ha törik ha szakad. És különben is, félútról már nem fordulnak vissza, az egócska nem engedi, inkább mennek tovább a semmibe.
Ismerős jellemrajz? Fun fact: még nekik is előbb lenne működő ornitopterük, mint neked igazad.

Konkrétan minden kérdésedre és felvetésedre válaszoltam. Ha olyan választ kapsz, amit nem akarsz hallani, ne tegyél fel olyan kérdést. Csak álmodj tovább...álmodj tovább...

2023.08.14. 02:44:29

@Reactor:
Az hogy te mit gondolsz magadról, azt During meg a kollégája már körbe járta, azzal nékem semmi dolgom.

Az, hogy egy kérdést nem tudsz felismerni, azzal megintcsak nem nekem van dolgom, de mivel jófej vagyok mégegyszer leírom

A vonat 2 állomás között 90 perc alatt teszi meg az utat az egyik irányba, másikba meg 1.5 óra alatt.
Hogyan lehet ez?

2023.08.14. 02:47:03

@Reactor:
Tudod az ember kísérletező kedve furcsaságok hadát eredményezi... általában saját szórakoztatására csinálja az ember...

A kontroll értelmezése nálad igen súlyos problémákba ütközik, hiszen a fúziós reaktor sem robban fel, amíg ki van kapcsolva, ha már az analógia ennyire sántít nálad.... nyugodtan gondolkozz...

Reactor 2023.08.14. 03:00:11

@kiskutyafule: Az Dunning, nem "During", kispajtás. Ha már dobálózol itt a kis petárdáiddal, legalább a nevét tanuld már meg leírni, mert ez akkora fail volt a részedről, mint ide Lacháza.

90 perc és másfél óra pontosan ugyanannyi. Mit is akarsz ezzel mondani?

A kísérletezgetéssel semmi gond nincs - a gond az, hogy megint kevered a szezont a fazonnal. Amikor valaki kísérletezget, ott a már meglévő és ismert tudomány által lefektetett dolgokra alapoz - legalábbis a "kísérlet" ezt jelenti tudományos megfogalmazásban. Amikor ezek a madáremberek ökörködtek, már evidens volt számukra is, hogy madárként NEM repülhet az ember. Szóval ezt ne nevezzük kísérletezgetésnek, inkább ökörködésnek. Azzal sincs gond, ha az ember nem gondolja komolyan, és csak a show kedvéért csinálja. Csakhogy ezek komolyan gondolták. És itt hibázik a gondolatmeneted.
Vagy szerinted az a csávó is csak poénból ugrott le az Eiffel-toronyról és törte össze magát? Just for the lulz?

A fúziós reaktor valóban nem robban fel, ez tökéletesen igaz - tekintve hogy nem is létezik. Mert NINCS olyan ismert anyag, ami a fúzió során lejátszódó hőmérsékletet kibírná. Bombánál ilyen ugye nem is kell, mert minek, pusztítson el mindent, osz jóvan. Reaktornál viszont kellene. De sajnos nincs. És ez itt a probléma, kis komám. Beletolhatod ebbe a világegyetem valamennyi dollárját, akkor se lesz.

2023.08.14. 03:04:44

@Reactor:
Látod egy szimpla kérdést sem tudsz értelmezni, így megválaszolni sem tudtad, a válasz az , hogy a vonat átlag sebessége mindkét irányba ugyan az.

Az hogy a telefon mindent kijavit, nem azt jelenti, hogy nem tudom leírni....

Az utolsó probléma, nincs szükség olyan anyagra, hiszen a mágneses mező nem anyag, ha már ennyire penge vagy...

2023.08.14. 03:18:51

@kiskutyafule: látod hibáztam, elektromágneses mező helyesen... gondolom észrevetted

Reactor 2023.08.14. 03:19:56

@kiskutyafule: Szabadjon idéznem magamat:

"90 perc és másfél óra pontosan ugyanannyi."

Elég pontosan megválaszoltam szerintem. Nem betűről betűre ugyanazt írtam, amit vártál, ez való igaz, de ha most ezzel próbálsz kötekedni, igencsak gyengécske módszer.

A telefonon is van backspace (gondolom olvasod is, amit leírsz), már a legelső 21-10 Nokiámon is volt anno, a T9 pedig kikapcsolható. Karinthy Frigyes: Magyarázom a bizonyítványom...

Aaaaaa, vártam már nagyon a szájenszfiksönökből oly jól ismert megoldást a problémára: FORSZFÍLD! Odarakunk egy erőteret, oszt az maj' jóóóóóóóól a helyén tarcsa [sic] a magfúziót muhahahaha.
Ezzel "csak" annyi gond van, hogy nemigen sikerült még olyan erőteret se létrehozni, ami akár egy agresszív fociszurkolót is visszatartana, nemhogy egy iszonyatos erejű, több millió fokos anyaghalmazt. Neked talán sikerül, nagyokos? Ha igen, szóljál, és már hívom is az emtéát, hogy ki lehet dobni szenet, napot, szelet, magmát, mindent, mert itt a fúzió.

2023.08.14. 03:27:40

@Reactor:
Látom nem érted, az hogy leírod 90=90 az nem válasz a kérdésre, mert azt kérdeztem, hogyan lehetséges ez?

Szöveg értelmezés 0.

Igen van törlés gomb, viszont nem nézek meg minden egyes szót amit beirok... vagyis igen az én hibám, de nem azért amit te írsz.
Úgy hívják elgépelés. Gondolom hallottál már róla....

Az elektromágneses mező akkor nem létezik azerinted?
Csak a SciFiben?
Mert a kísérletek szerint eddig elég jól összetartja a plazmát.

Vagy most mi a baj az emeleten, fogalmad sincsen mit is csinálnak azok a joemberek, te csak a költségvetést láttad.

Különben a linkelt cikkben már 40 különböző társaság keresi a megoldást a problémákra.

Az hogy te korlátolt vagy, az nem azt jelenti, hogy az adott probléma nem megoldható.
Ezt azért érdemes lenne észben tartani.

2023.08.14. 03:32:44

@Reactor:
Különben meg létezik olyan erős elektromágneses mező ami visszatart egy embert, egy baj van vele, nem fogja túlélni... bár foci szurkoló esetén én ezt nem tartom problémának.....

2023.08.14. 03:39:49

@Reactor:
Na de mostmár mehetsz aludni, én meg nem hergelem tovább a mentális betegséged, nem lesz fúzió soha, mindenki hülye, velem az élen.
Így lesznek szép álmokat néked.

Reactor 2023.08.14. 04:03:04

@kiskutyafule: Ahh, így legyen ötösöm a lottón. Annyira tudtam, hogy csak kötekedésképp írtad ki...olcsó játék hülye gyerekeknek. Mindegy, ennyi örömöd hadd legyen.

Drága barátom, az elgépelés teljesen más tészta. Én is szoktam elgépelni, pontosan tudom, milyen az. Ez NEM az volt. Nem lehet "véletlenül" N betűt nyomni R helyett, se billentyűzeten, se telefonon.
Figyu...nem tollas a hátam, ne nézz már madárnak.

Megint szalmabábozol. Ilyesmit nem állítottam, hogy nem létezik elektromágneses erőtér vagy mező. A monorail is ezen az elven működik. Nem ezt vitattam, és ezt te is tudod jól, de érvek híján megint szalmabábot püfölsz.
OLYAN erőtér vagy mező vagy akármicsoda, ami a fúziót végző anyagot a helyén tudja tartani ÉS átjárható mindkét irányból anélkül hogy kiszabadulna és mindent legyalulna maga körül, na OLYAN nincs. Mert ez konkrétan fából vaskarika a tudomány jelenlegi állása szerint. "Csak" ennyi a baj az "emeleten", kis sztrovacsek.

A költségvetést igazából csak a probléma másfajta szemléltetéseként hoztam fel, illetve összehasonlításképpen, hogy a hidrogénbomba költségvetésének sokszorosát ölték bele a projectbe, és még mindig itt tartunk 20 éve, hogy a "kísérletek szerint elég jól összetartja a plazmát". És itt fogunk tartani plusz 20 év múlva. De még jópár emberöltő múlva is.
Engem elsősorban az érdekel, hogyha valamit bedugok a konnektorba, a kis lámpa ott oldalt kigyulladjon, és ha megnyomom a "POWER" gombot, a masina bekapcsoljon. Mint végfogyasztóként, nekem nem is kötelességem ismerni, azok a jóemberek mit csinálnak, vagy mint nem csinálnak már hosszú ideje. Ha veszek egy autót, nem vagyok köteles tudni szétszedni darabjaira aztán összerakni, mint egy legójátékot. Azért fizetünk embereket, kisapám, hogy ezeket megoldják helyettünk. És túl sokat fizettünk már nekik túl hosszú ideje. "Majd"-ra, "talán"-ra az okos zsidó se ad.
Kezd kicsit hosszúra nyúlni ez a helybentopi. Működik a ketyere amit összetákoltak? Ha igen, semmi gond nincs, nye problemá. Ha meg nem, akkor meg kirúgni őket a büdös picsába, és felvenni valakit, aki tudja a választ. Olyan tehénből, amelyik csak eszi a füvet de tejet nem ad, hamburger lesz.

Nem emlékszem, hogy bármit is linkeltél volna nekem ebben a témában, de oké, ha már így felhoztad, szavadon foglak: ha 40 különböző társaság bődületesen nagy büdzsével ugyanabba a falba ütközik - egymástól függetlenül - akkor nem elképzelhető, hogy talán, NAGYON talán mégiscsak nekik van igazuk, és te beszélsz ordenáré baromságokat?
Nem, persze hogy nem. Olyan Isten nincs, hogy te valamit rosszul tudj, vagy ne adj'Isten egyáltalán ne tudj.

Ha pedig mentális beteget akarsz látni, javaslom a tükröt. Te is láthatsz egy szép méretes díszpintyet benne. Tipikus "máséban a szálkát, magáéban a fatelepet se" eset. Azért remélem, a járdán elférsz a saját arcodtól.

2023.08.14. 05:02:36

@Reactor:
Leírtam az elektromágneses mező képes a plazmát helyén tartani, ha ez néked nem világos akkor sajnálom.
Ott állnak sorban a kutatási és kísérleti eredmények, ha nem tudod értelmezni szívesen segítek.

Az, hogy leírom amit gondolok, elütök egy betűt abból a telefon azt gondolja neki ezt kell írni....egy esemény sorozatot sem tudsz értelmezni....

A többi meg csak marhaság mint mindig, szép álmokat.

2023.08.14. 05:08:32

@Reactor:
Hány évig ütközött falba az alkimista?
Tudunk e most aranyat csinálni?
Megsugom tudunk....
Nézd meg az urán bomlási sorát, ott az arany.
Azt nem érted, hogy nem csak a problémák lettek olyan komplexek, hogy egy ember nem is nagyon tudja felfogni, hanem a megoldások és az ahhoz vezető út is.
Ezért haladunk egyre gyorsabban hiszen növekszik a számítási kapacitás és a szimulációs képesség..
Nem szégyen hogy nem érted és csak mantra megy, meg ugye amit nem értünk attól félünk ami elég sok bajhoz vezet ahogyan az eseted is mutatja...
Nyugodta keress szakembert, szívesen segít néked is.

2023.08.14. 05:13:58

@Reactor:
Ha egy értelmes embertől megkérdezem mennyi az idő akkor megmondja, hogy mennyi az idő.
Te azt valaszoltad pont annyi amennyi most az idő.

Nem érted meg a problémát sem... nehéz lehet így élni.

Reactor 2023.08.14. 05:32:57

@kiskutyafule: "Kék a kökény, hetyetye, ha megérik fekete..."

Oké, ott vannak a kutatási, kísérleti eredmények, meg minden anyámkínja, ami szerinted igazolja, hogy a dolog működik. Rendben. Akkor hol a fúziós erőmű?
Csak azért kérdezem, mert ez kb. egyenértékű azzal, mikor egy MLM-huszár mutogatja a minúősüléseit, üzleti terveit, diagramjait, hogy ő meccsoda csiliárdos lett 2 hónap alatt, oszt tűzpiros Ferrari helyett BKV-val jár.

Nem egy betű elütéséről, vagy félregépelésről volt ott szó - nem tudtad helyesen a nevét. A partnerének a nevét már ki is spóroltad, pedig elég ismert, még rémálomfigurát is neveztek el így, ha már annyira kenyered az álmodozás. Igaz, az "Krueger", nem "Kruger", de efölött simán elsiklottam volna amúgy.
Mi lenne, kisapám, ha egyszer az életben összekaparnál magadnak annyi gerincet, hogy szépen beismerd, ha hibáztál, elnézést kérsz, ahelyett hogy kínos magyarázkodással véded a védhetetlent? Amennyi energiát eddig már ebbe beleöltél, már megtehetted volna.

Ez oszt igen, ez ám az érvelés a javából: "a többi meg csak marhaság". Lesöpröd a sakkfigurákat a tábláról, és elégedetten vigyorogsz mint marhatök a mezőn, hogy te nyertél.
És akkor te nevezel másokat burkoltan hülyének. Itt most kimentem röhögni!

Jahj, ez jólesett. Szóval: felhoztad az alkimistákat. Nos, barátom, az alkímia hosszú évszázadokig próbált transzmutálni elemeket. Összekotyvasztottak minden szart tégelyekben meg üstökben, kocavegyészkedtek, mindenféle mágikus ráolvasást is próbáltak - és lett belőle arany, vagy élet-elixír? Nem. Annyi minimális sikert tudhatnak magukénak, hogy lerakták a modern kémia alapjait - és ez nem túl sok.
Na már most: kik voltak azok akik tudományos alapon lefektették, hogy egy elem átváltozhat egy másikká, akár magától, akár külső beavatkozással? Nem alkimisták, hanem tudósok. Nem hatalmas üstökbe szórtak békamájat, tyúkepét, őrölt boszorkányszart, hanem iskolába, egyetemre jártak, és megalapozott tudás alapján tettek kinyilatkoztatást.
A te tudásod, miszerint mingyá' itt a fúzió, mire is van alapozva? Ja, semmire. Nem gond, vannak még modern alkimisták; ha szépen megkéred Egely Gyuri bácsit, csinál neked hidegfúziós vasat ceruzabélből bármikor.

Azzal is tisztában vagyok, hogy több tudomány több kapacitást igényel. Ezért nem egyének (khm, Egely György) dolgoznak a fúziós projekten, hanem csapatok. Időnként összefogva, egyeztetve. És így se jutnak annál előbbre, minthogy "a kísérletek szerint működik", de fúziós erőmű valamiért még sincs. Húsz éve nincs más, csak ígérgetés, meg a probléma továbbgörgetése a következő tudósgenerációra, legyen az ő gondjuk. Bravó!

Én tökéletesen le tudtam ebből a helyzetből szűrni - meg úgy kb. mindenki, akinek egy napon felejtett samott-téglánál több esze van - hogy itt valami olyan probléma adódott, aminek a megoldása meghaladja a lehetőségeinket. Ha neked nem sikerült, mert még annyi eszed sincs, és helyette vágyálmokat kergetsz, az a te bajod.
Félelemről meg ki beszélt itt? Én lennék az első aki befektetne működő fúziós erőműbe, ha volna. Ez nem az Atomcsapda blog, ha nem tűnt volna fel.

Ja, és továbbra is: előbb magadéból a fatelepet, kisapám. Majd utána foglalkozz a szálkákkal.

2023.08.14. 06:34:57

@Reactor:

Akkor lassan mondom, az hogy nem egy varázs ütésre lesz erőmű az természetes, rudod már építik, de ment közben módosul a terv az új felfedezések miatt....

Jó ha néked ez segít, elírtam During szó jelentése az alatt amíg, tudod nekem most éppen angol az alap....sebaj limitált rálátással könnyű okosnak lenni.

Jé akkor a tudósok azok akiknek kb mindent köszönhetünk, nem a politikus vagy a pap, milyen furcsa, ja az alkimista a maga idejében tudós számba ment, és rengeteg mindent felfedeztek....

Vagyis te egy türelmetlen kisgyerek vagy, ezzel most mit csináljak, nem pontosan idézve: Nem vagyok az apád, ha már ennyire apafej kell legyek.

Kérdést megértetted már és hol hibáztál, mert ugye te sem szenvedsz attól hogy beismered a hülyeséged....

2023.08.14. 06:40:15

@kiskutyafule:
Igazad van hülye vagyok, hülye vagyok, hogy leálltam veled vitatkozni.

Happy days

Reactor 2023.08.14. 07:02:38

@kiskutyafule: Képzeld, ezzel laikusként is tisztában vagyok, hogy az erőmű nem csak úgy kinő a földből. Azt a húsz évet se úgy mondtam, hogy a hasamra csaptam, oszt "na most jóóóóól beolvasok annak a rohaccemét kiskutyafule-nek muhahahaha", hanem már egy ideje alaposan elmerültem a témában - nálad alaposabban mindenesetre - és tudományok szaktekintélyek állítását mondtam vissza.
Egyvalamit viszont biztosan tudok: egy erőmű fejlesztése NEM olyan, mint mondjuk a Duke Nukem Forever fejlesztése volt, hogy kijött egy új játékmotor, mire gyorsan visszabontották az egész hóbelevancot, és nulláról kezdtek el építkezni megint. Amikor a korszerűtlen nyomottvizes reaktor helyét átveszi egy gyors-tenyészreaktor, akkor se azt csinálják, hogy jönnek a buldózerek, lezúznak mindent a rákba, sóval szórják be a helyét, és odaépítik a másikat. Most újat mondtam, mi?
Szóval ez a magyarázat nagyon-nagyon ingatag. De még ha be is venném ezt a maszlagot - nem mintha bevenném, de tegyük fel - 20 év után már kurva unalmas lenne ez is. Magad állítottad, hogy az erőtér megtartja a plazmát, és a kísérletek igazolták az életképességét. Ez gondolom nem tegnap történt. Tehát: hol az az erőmű, aminek ütemterv szerint már 20 éve működnie kellene?

Úgy van, a tudósoknak köszönhetjük a jelenlegi civilizációs szintet, nem az alkimistáknak. Ennek ellenére te továbbra is az alkimistákat támogatnád, csak mert azt mondják, amit hallani akarsz. Mond neked valamit az a fogalom, hogy "confirmation bias"? Nézz utána, ha már ennyire nyomulsz angolban.

Pontosan, erre most ráhibáztál amúgy: türelmetlen vagyok. Eredményeket akarok látni, nem handabandázást. De nemcsak én: a komplett energetikában mindenhol ilyen türelmetlen kisgyerekek vannak, akik szeretnének már működő magfúziós energiatermelést. Lehetőleg már tegnap, de az se baj, ha még korábban. Kurvára örülnének, pezsgőt bontanának, több ezer üveget, abban pancsikálnának, ha végre kidobhatnák a drága, büdös, alacsony hatásfokú és rohadtul szennyező olaj/szén erőműveket, meg a kvázi lófaszt is csak ciklikusan termelő nap/szél viccerőműveket. Lehet hogy pár kapzsi milliárdos sipákolna, hogy jájj oda a tőkéje, de ezt meg kb. mindenki telibeszarná magasról. Kell konstans, megbízható, nagyon nagy mennyiségű energia az iparnak, a lakosságnak, és természetesen a sok majdani Bishopnak is, mert energia nélkül az a rengeteg sok Bishop csak egy drágább kivitelezésű porfogó lenne. Az energiaipar egyre éhesebb és éhesebb lesz minden évben, és a jelenlegi alternatívák lassan a fél fogára sem lesznek elegek.
Semmi baj, ha ezzel nem tudsz mit kezdeni; nem a te reszortod. Azzal sincs baj, ha ezótévés Béla jósnő módjára jósolgatsz: láthatod, azt is szabad, ha picit is ügyes vagy, még pénzt is kereshetsz vele. Azzal van baj, hogy a wishful thinking jóslataidat tényként próbálod itt eladni, és kifordult szemmel, két lábbal ugrasz arra, ha valaki egészséges szkepticizmussal azt mondja neked, hogy Júlia kedves, jobb lesz önmagadtól földet érni.

Az előző kommentemben valóban hibáztam: félreütöttem egy szónál, konkrétan a " minúősüléseit". Nem olvastam át a szöveget eléggé, illetőleg túl későn tettem meg. És mivel az Ő és az Ú pontosan egymás mellett vannak, így empírikusan feltételezhető, hogy véletlenül történt a dolog.
És már ezzel a beismeréssel is több vagyok tőled, aki még a saját démonjaitól is retteg, de másokból azért nagy vehemenciával űzne ki egy egész csordára valót. Szá-nal-mas.

2023.08.14. 09:00:05

@Reactor:
Alapszabály, nem lehet az összes tojást egy kosárban tartani mert ha elesel akkor az összes összetörik.

Ezért megy az akkumulátor technológia kutatás, napelem fejlesztés és még ki tudja mi párhuzamosan...

Ahogy látod, én a nyelvet arra használom amire kell, és megértem mit akarsz mondani a hibák ellenére, hiszen ez a lényege a nyelvnek redundas...
Így nem is érdekel ha bárki hibázik, addig amíg érhető.

És értetted te úgy is csak ott benn valami....

Na ott a baj, mert tudsz te értelmes módon írni ha akarsz.

Ha még Mindig nem értenéd, én azért hiszek benne, hogy lesz mert extrapolálni tudok az eredményekből, és a gyorsulás mértéke a fejlesztések terén biztató irányt mutat.
Neked félig üres a pohár nékem meg felig teli.

Azt hogy 60 éve az akkori tudos társadalom még felmérni sem tudta mire vállalkozik az nem azt jelenti hogy lehetetlen, ha nem azt, hogy K nehéz lesz.

Én azt mondom a cél a lényeg ez esetben, és ugye nem ember életek vannak a fronton a részecske utkozetoben.
Mert a kis buta országok a vonolak újra rajzolása árán el odazzak a problémát hatalmas áldozatok árán, addig csakis munka befektetéssel meg lehet szüntetni az egyik legfontosabb korlátozó tényezőt.
Az elv már eleve szimpatikus.

Beszélgettem reaktor mérnökökkel, és pont azt mondtam nekik, hogy a jelen problémáit már 20 évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni megoldani, pl átmenetileg fisszios erőmű képében mint átmeneti megoldás, hiszen kb 10-20 év a telepítés ideje.
Ezzel nyertünk volna rengeteg időt.
Most meg kapkodva küzdünk.

És miért nem történt meg?

Mert nem a fejétől bűzlik a hal, hanem az emberek hülyék.
A politikus meg azt csinálja amit a hülyék akarnak...
És itt is vagyunk.

Tesz vesz IV · www.kkbk.blog.hu 2023.08.14. 14:42:46

@kiskutyafule: a politikus csak azt hazudja, amit a hülyék hallani akarnak,

tenni meg azt teszi, amit akar, vagy amit utasítnak neki kínából, vagy moszkvából.

a fideszesek nem akarnak migránsokat, aksigyárakat se nagyon a szomszédjukba,
és a szankciókat se akartál volna megszavazni? ráadásul átállították a birka agyukat erre.

Reactor 2023.08.14. 19:13:16

@kiskutyafule: Az olaj/szén jóval megelőzte az atomot, szóval azzal speciel mellélőttél, viszont mindenütt próbálnak szabadulni tőle, a hülye krautokat kivéve, de ők is csak jobb híján használják, mert az atom a fhúj undorító, a nap/szél viccerőműveikkel meg kitörölhetik, mert az év háromnegyedében semmit nem termelnek, és különben is, ha már ennyi pénzt beleöltek, már csak presztízsből se fognak visszafordulni félútról.
Vízerőmű is csak oda pakolható, ahol elég combos a folyó. Mellesleg ezt se kellett fejleszteni, ez is megvolt már az atom előtt.
Az atomot fejlesztgetik, azért van egyre kevesebb forraló/nyomottvizes reaktor és lesz helyette gyors-tenyészreaktor, de a végtelenségig a fisszióból se lehet facsarni az elektront. Vicces kis adalék, hogy az atombombcitól elég gyorsan eljutott az emberi találékonyság az erőműig, a fúzióval valamiért ugyanezt képtelen megtenni.

Extrapolálni én is tudok az eddigi "eredményekből", hinni pedig ezek után én a templomba járok inkább. 20 évvel ezelőtt, amikor a JET-en dolgoztak a szakemberek, és halkan ugyan, de már hallhatóan harsogtak a fanfárok, hogy na gyerekek, mingyá' itt a fúzió, még én is hittem, hogy ez még a mi időnkben kézzelfogható valóság lesz. Aztán eltelt az a 20+ év, és eredmények helyett ugyanazokat az unásig ismételt klisés mentegetőzéseket kapjuk: vannak még problémák, de a kísérletek biztatóak, és már nincs messze a megoldás. Az erre kapott pénznek hűlt helye, haladás nulla, maximális erőfeszítés mellett. Kutatócsoporttól függetlenül.
Ide a hit már bőven édeskevés. Hihetsz, ha akarsz, persze, de ettől még nem válik valósággá. Hogy egy klasszikus szlogent idézzek: "Bizonyíték kell, nem ígéret". Az a bizonyos pohár még félig sincs tele.

De akkor jöjjön egy gyakorlati példa: tegyük fel, hogy egy bazinagy szoftvercég főmuftija vagy, és egy olyan program fejlesztésén dolgozik a csapatod, amit sok-sok millió ember szívrepesve vár, mert annyira kell neki az a program. Eljő a kiadás ideje, a programozóid közlik, hogy még nincsenek kész, de nemsokára. Oké, egy csúszás belefér, tegyük át későbbre. Később megint ugyanezt mondják. Megint halasztasz, megint adsz időt, megint nem készülnek el. A fizetésükért persze tartják a markukat. És így tovább, és így tovább. Te hogyan, miként reagálnál arra, hogyha a senior programozó megmutatná a félkész kódot, ami helyből kiakasztja a rendszert, és azt vágná az arcodba, hogy "attól eltekintve, hogy nem működik, mi az összbenyomásod?"
SZVSZ ott helyben rúgnád ki a picsába páros lábbal, a komplett gárdával együtt, és az utolsó féknyomos alsógatyát is leperelnéd róluk.

Már megbeszéltük, hogy a fúzió nem lehetetlenség: bizonyítottan működik, és a hidrogénbombával sikerült is alkalmazni. Az nem volt kurvanehéz, rombolni azt tudunk. Atombombából már sikerült atomerőművet fabrikálni. Ugyanez hidrogénbombával valamiért nem akar működni, odáig sikerült csak eljutni, hogy "a kísérletekben elég jól megtartja a plazmát a helyén". Szóval ha minden igaz, a lényeg elvileg már megvan, nem egy örökmozgóról beszélünk, ami valóban lehetetlen.

A részecskeütköztető teljesen más téma, semmi köze a fúziós erőművekhez.

Az okos mérnökök és tudósok 20 évnél már jóval hamarabb nekiültek a fúziós erőműnek, és nem kellett 10-20 év, hogy felhúzzák. Már akkor bejelentették, hogy most aztán jól odabaszunk az energiatermelésnek. És....azóta is ennyi. Helyette van semmit nem érő naperőmű, szélerőmű, meg más viccerőművek. Egyedül a magma erőmű az, ami tényleg használható, de akárhová sajnos az se pakolható.

Hogy miért nem történt meg? Sok oka lehet. Elképzelhető, hogy olyan mágikus erőteret tényleg nem lehet létrehozni sehogyse. Az is lehet, hogy inkompetens faszfejűek ülnek a kutatócsoportokban. Az is lehet, hogy eleve nem is akarják feltalálni a fúziót, csak felmarkolják a lóvét és vakarják a töküket, a kutatás csak ürügy a támogatás elsíbolására. Az is lehet, hogy felsőbb politikai utasításra szándékosan kotlanak a projecten. Az is lehet, hogy a kapzsi olajmágnások megvették őket kilóra, és ezért nem halad a dolog. Sok oka lehet. A megoldás mindenesetre univerzális: szépen odaállni eléjük, hogy oké, gyerekek, eddig tartott a türelmünk, kaptatok éppen elég időt és lóvét, na muti azt a fúziót, vagy takarodjatok a kurva anyátokba mind, a lóvét pedig csengessétek vissza. Merthogy szemmel láthatóan annak semmi értelme, hogy továbbra is góráljuk a pénzt egy feneketlen lyukba (amiből ki tudja mennyi erőművet lehetett volna építeni), és az erőmű még látótávolságban sincs.

2023.08.14. 22:45:06

@Tesz vesz IV:
Ne haragudj kik választották meg a politikusokat?

2023.08.14. 22:46:28

@Reactor:
Te azt hiszed hogy nem lesz... Hiszen eljövendő esemény, max azt mondhatjuk eddig nincs...
Úgyhogy te is ide jársz hinni.

Reactor 2023.08.14. 23:15:20

@kiskutyafule: Meglehet. Csakhogy én alapozom is valamire a hitemet. Pontosabban valami hiányára. Csodálatias lenne, ha létezne és működne és úgy, ahogy a fehér vonalakat húzkodták a kék papirosra, de hát csak nem akar működni...

2023.08.15. 02:05:32

@Reactor:
Még egyszer, mi most arról beszélgetünk mi lehet a jövőben, azt már megvitattuk,, hogy most még nincs, én 20-40 év közötti idővel számolok, te valószínűleg több 100 éves nagyságrenddel számolsz.
Mert kizárni nem lehet addig amíg be nem bizonyították, viszont bebizonyítani sem.
Vagyis én azt hiszem, az én életemben be fogják bizonyítani hogy lehet, te azt mondod hogy már bebizonyították, hogy nem lehet.
Ha igazad lenne akkor senki sem foglalkozna vele.
Úgyhogy várjuk a bizonyítást, bármi legyen is az eredmény, és igen benne van, ha kimerítették az összes lehetőséget, és nekem lesz eredmény, akkor nem lehetséges.
Eddig ez nem történt meg egyelőre több oldalról közelítik meg és a egyre több új módszer kerül a látókörébe a kísérletezőknek.

2023.08.15. 14:31:36

Különben ki az az Egely György?

Sosem hallottam róla, Google még nem érdekel annyira, hogy ezt mazsolázzam.

2023.08.15. 15:33:59

@Tesz vesz V:
Köszönöm a felvilágosítást.

Reactor 2023.08.15. 16:02:38

@kiskutyafule: Amit nem lehet megvalósítani, azt 40-100-egymilliárd év múlva se lehet. Lásd pl. csapkodó szárnyú működő repülő. Ha a fúzió esetleg tényleg megvalósíthatatlan, mert nem lehet olyan csoda-erőteret készíteni, akkor ez egy az egyben vakvágány lesz. És sajnos a tudomány jelenlegi állása szerint ez a tézis igazolt.
Azért foglalkoznak vele, mert ha abbahagynák, valaki esetleg tényleg elővenné őket, hogy mégis mi a lótúrót csináltak majd' 40 évig, és hová tették a pénzt. Erről beszéltem: már csak presztízsből se fordulnak vissza félútról, mert a kudarc beismerése megalázó lenne. És ebben az esetben ráadásul igen költséges is.
A kizárás-bizonyítás meg...kb. ugyanaz a téma, minthogy léteznek-e a földönkívüliek, vagy létezik-e Isten. Ezen is lehet vitázni, de értelme az semmi. Egyelőre arra mutat minden bizonyíték, hogy bár a fúzió maga létezik, olyan személyre szabott cukrászdai formában, amiben mi akarjuk hogy létezzen, az Istennek se hajlandó.
Egyébként pedig ennyi év alatt - ha nem echte arra mentek rá mint Egely Gyuri bácsi - már végigzongorázhatták az összes létező lehetőséget, amit a modern fizika megenged, hogy hogyan tartsák a sokmillió fokos plazmát a helyén úgy, hogy közben ki is tudják szipákolni belőle az energiát. Azt állítottad, laborban már megoldották, szépen ottmarad a helyén. Jó. És akkor? Ennyi, készvagyunk, az energiatermelés részére már rá se kell térni, vagy mi?

Egely György kicsoda? Nos, egy csaló áltudós, aki a varázslatos találmányaival kábítja a hiszékeny ostobákat & pénzt gombol le róluk. Foglalkozását tekintve hőerőgépész volt, mára nyugdíjas, egyetlen szabadalmaztatott találmánya volt: az Egely-kerék "vitalitásmérő", és ennyi. Már 40 éve folyamatosan ígéri az ingyenenergia-masináját, karattyol össze-vissza nullponti energia/vákuumenergia-generátorról, hidegfúzióról, meg arról hogy ő mikrosütőben rotringhegyből vasat csinált és magfúzió történt.
A csodás készülékeihez jellemzően mindig csak egy induri-pinduri pici fejlesztés hiányzik, amihez a rajongóinál kalapozással próbálja összegyűjteni a zsét már 40 éve, de a találmányait még soha senki nem látta - pedig a BME és az MTA is felajánlotta neki, hogy ingyen és bérmentve bemérik, letesztelik, és ha csakugyan működik, nekifognak azonnal a sorozatgyártásnak. Gyuri bácsi mindannyiszor visszalépett, mondván "bisztos ellopnák a találmányát", nehogy bebukjon a hülyeségeivel.
Legutóbbi "nyerő" húzása az volt, hogy a MOTECH nevű céghez kezdett el dörgölőzni a találmányaival, mikor megtudta, hogy milyen témában is dolgoznak. Felkereste őket, lelkesen elmagyarázta az ő zseniális találmányát, és felajánlotta hogy társuljanak. A cég illetékesei illedelmesen bólogatva végighallgatták (végül is Egely ismert médiaszemélyiség), és finoman leszerelték azzal, hogy jó, hagyja ott a terveit, majd áttanulmányozzák. Egely szokásos hatalmas realitásérzékével ezt úgy értelmezte, hogy már társultak is, és pillanatokon belül megkezdődik az ő soha ki nem próbált és soha nem működött találmányának a tömeggyártása. Aztán a cég valami teljesen mással megpályázta az EU-s pénzt, amit meg is kapott (vagy legalább is az előleget), Egely meghallotta ezt, elkezdte hívogatni őket, hogy na akkor hogyan tovább. Ekkor közölhették vele először világosan, hogy semmit nem akarnak tőle meg a találmányától. De mivel nem hagyta abba a zaklatást, többé nem álltak vele szóba. Egely meg azóta abban a tévhitben él, hogy ellopták a találmányát, felvették rá a nagy pénzt, őt meg kijátszották.
Nem 100%-os szcenárió, mivel nem voltam ott, nem tudhatom, de ez a legvalószínűbb forgatókönyv.

Summa summárum; Egely bácsi ugyanaz kicsiben, mint a fúziót fejlesztő kutatócsoportok nagyban. Ígérgetés, handabandázás, lóvé elrakása zsebbe hosszú-hosszú ideig. Széles Gábor dettó, csak ő fúzió helyett kimeríthetetlen energiacellával kábítja a jónépet. Mindenesetre Egelynek annyi pirospont jár, hogy neki legalább már van VALAMI működő ketyeréje. Illetve hogy volt egy valóban működő ötlete a közvilágítás költségcsökkentéséről, amit azóta alkalmaznak is.

2023.08.15. 16:28:15

@Reactor:
Elméleti szinten sem létezik élő ember teleportácíó, se a matek se a fizika nem engedi meg.

A fúzió létezik és matek szinten le lehet hozni abba a formába amit akarunk, a fizika most kezd felzárkózni hozzá.
Különben el sem kezdték volna a fejlesztést.

Ahogyan látod a teleportácíó nem áll fejlesztési alatt max 1-1 bit formában, és ott is a fény sebesség a korlát, az adat átvitel téren.
Senki nem mondja hogy 100 év múlva embert fogunk teleportalni ezzel.
Mindenki tudja nem lehet és amíg a fizika alapjai nem változnak nem is lehet.

Itt már csak a szavak pontos értelmezése a kérdés.
Mit jelent a bukás?
Mert nézhetjük úgy, hogy Hitler megbukott, nem él, nincs árja faj által uralt világ stb...
Vagy nézhetjük úgy hogy sikeres, hiszen az eszméi tovább élnek...

Ezért próbáltam elmagyarázni, az hogy ma nem tudjuk megépíteni, az nem azt jelenti hogy nem lehet, mert elméleti szinten lehetséges.

Attól még lehet, hogy sosem építjük meg.
Érted mire gondolok?

Vagyis amíg próbálják megépíteni addig van rá esély, ha meg sem próbálják akkor néked van igazad, és sosem lesz.

Wildhunt 2023.08.16. 12:24:48

@Reactor: lehet. Csak kell hozzá szupravezető meg kvantumszámítógép. Ami még egyik sincs, és nem tudjuk mikor lesz.

Wildhunt 2023.08.16. 12:29:02

@Reactor: szintén kis probléma, hogy jelenleg nincs ismert modell sem 90K feletti szupravezetőre.

2023.08.16. 12:47:24

@Wildhunt:

Így van, 100%ban egyetértünk.

Még mindig az a kérdés, ha ölbe tett kézzel ülünk akkor lesz?

Reactor 2023.08.16. 16:12:17

@kiskutyafule: Az hogy valami elméletileg lehetséges, az egy dolog. Hogy gyakorlatban megvalósítható-e, az pedig egy másik. Elméletben a kommunizmus is egy csodálatos dolog, sőt, a kapitalizmus is. Aztán láthatod a gyakorlati megvalósulást...
Amennyire én tudom, a teleportációval maximum kísérletezgettek idáig, és eddig csak pár részecskét sikerült. Nem is hallani sehol, hogy X éven belül ez általánosan elfogadott dolog lenne. Valószínűleg soha nem is lesz, mivel tömeggel nem lehet elérni a fény sebességét,meghaladni meg pláne nem. Az FTL-utazás pedig szájenszfiksönbe való fantáziálgatás.

A bukás és a "nem működik" megint két külön dolog. A bukás feltételezi, hogy korábban működött az adott dolog gyakorlati szinten is. A fúzió nem elbukott, hanem soha nem is működött olyan formában amilyenben kéne neki, ahogy a csapkodó szárnyú repülő se tette.

Ha meg azért nem halad a fejlesztés a "biztató" eredmények ellenére, mert valakinek nem érdeke, akkor meg veszett fejsze nyele az egész alapból. Érdekesmód repülő biciglit [sic] mái napig nem kapni a boltokban, ez a csávóka odahaza sufniban meg összehozta hazai tőkéből az egészet. Kicsit instabil, de működik.
www.youtube.com/watch?v=soxxPyaAT1k

No, ilyesmit várok a fúziót kutató csoportok bármelyikétől is, de nekik még ennyi sincs.

@Wildhunt: Na igen. Az igazi móka az lesz majd, amikor kiderül hogy a szupravezetőhöz vagy a kvantumszámítógéphez is kellene még valami, ami még nincs, aztán ki tudja, mikor lesz...

2023.08.17. 00:04:51

@Reactor:
Azt már megbeszéltük a fúzió működik, akár itt a földön kontrollált formában akár 30 másodpercen keresztül.

Tesz vesz IX. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.17. 16:35:30

@kiskutyafule: megnézted az előadást? a bolond törli minden kommentem

Tesz vesz IX. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.17. 16:39:09

@Wildhunt: na mi van? neked megy az összetett mondat is?

2023.08.18. 10:07:07

@Tesz vesz IX.:
Melyiket?

Itt nem látok linket....

Ha megkérhetlek, pár szóban foglald össze, már ha lehetséges.

Reactor 2023.08.18. 14:18:38

@kiskutyafule: Igen, ez nyilvánvaló. Ott működik, itt meg nem akar, legalábbis úgy, ahogy kéne neki, és ez itt a gond. Na meg az, hogy túl sokba került az, hogy nem akar működni.

2023.08.19. 04:04:37

@Reactor:
Nemrég olvastam egy cikket, a lényeg a prof aki energetikai szektorban tevékenykedik, elkezdte magyarázni, hogy a jelenlegi kísérleti módszerekkel $3600 lenne egy kWh előállítása egy fúziós reaktorban, ha Minden klappol és végre sikerül befogni energia termelésre.

Ott mondtam azt, hogy ha ezt komolyan gondolja akkor nagy baj van, mert az első autók kb csillagászati összegbe kerültek, mert minden egyedileg készült el beléjük, nem volt sorazat gyártás stb.
Vagyis ilyen hasonlat ami teljesen felesleges, mert semmit nem mond el a majdani sorozat gyártott/végleges megoldásról...

Reactor 2023.08.19. 04:21:04

@kiskutyafule: Egely Gyuri bácsi is kilométereket tud magyarázni a mikrosütős-hidegfúziós-nullpontenergiafluxuskondenzátoros cuccairól, amik közül még egy se vált be. Nem is győzött meg különösebben, hogy a prof állítása sem.
Egyrészt, nem túl reális semmilyen szempontból ez az összeg, másrészt amennyi lóvét eddig elzsebeltek, még nekik kéne fizetniük azért hogy fúzióval termelhetik az energiát.
Ha tényleg minden klappolna, és sikerülne az elképzelés alapján befogni energiatermelésre, pikk-pakk visszahozná az árát.
De ha mégse, akkor se az lesz a megoldás, hogy megvárjuk, amíg a szenet/kőolajat/uránt annyira kurvadrága lesz kitermelni, hogy még a kilowattonkénti 3600 dezsős ár is barátságosabb lesz a többinél. A fúziónak pont az a lényege, hogy "a legjobb" legyen, ne pedig "a legkevésbé rossz". Persze a hájas seggű pénzsóvár faszszopóknak nyilván ez lenne az ideális, csakhogy ha idejutna a civilizáció az energiahiány okán, az ő fejük se maradna túl sokáig a helyén.

Tesztüzemet, gyakorlati megvalósítást stb. azóta se láttunk, szóval még mindig igen erősen kételkedem abban, hogy akár laboratóriumi körülmények között is, de megvalósult a fúziós erőmű.

2023.08.20. 01:25:58

@Reactor:
A politikus ígéretei alapján mennyi pénzt tesz zsebre, és azokból az ígéretekből semmi sem lesz, akkor azt miért nem teszed szóvá, hogy X ezer éve nyuzzak és lopják meg az embereket eredmény nélkül, és ahogy látod ebből a rendszerből semmi sem lesz, hiába a nagy ígéreteket hada....

A fúziós erőmű még lehet, politikusok ígérete....na az Egely Gyuri bácsi szintje.

Azt írtad a te pénzed nem támogatja az egyházat?
Nem fizetsz adót?
Milyen dolog ez már....

Reactor 2023.08.20. 20:53:44

@kiskutyafule: Nem hiszek a politikusoknak sem. Egynek sem. Ezért szoktam érvénytelenül szavazni. Ha rajtam múlna, egyik se szagolna a hatalomnak még csak a közelébe se.
Innen nézve pedig egyik kutya, másik eb, Egely Gyuri bácsi szintje.

Úgy van, nem támogatom az egyházat se, legalábbis anyagilag nem. Nem vagyok ateista, de ettől még nem érzem úgy, hogy nikkel-réz korongokkal meg papírfecnikkel be tudom vásárolni magam a mennyek országába.

2023.08.22. 03:53:39

@Reactor:
Hogyan sikerült ez, most komolyan kérdezem?
Mármint hogy nem tamogatod az egyhazat?
Mert ha adót fizetsz kb bármelyik országban akkor tamogatod.

Különben egy érdekes link, hogy mennyire lehetsz biztos abban hogy lehetetlen valami.
Semennyire.

scitechdaily.com/long-considered-impossible-in-physics-nonlinear-circuit-harvests-clean-power-using-graphene/

Reactor 2023.08.22. 05:12:26

@kiskutyafule: Ki tudja, lehet, hogy valóban nem fizetek adót. Nálam sose tudhatni.

Nos, a hártyavékony grafit még mindig nem fúzió. A fúzió se lehetetlen dolog, viszont ahhoz, hogy effektíve beszálljon az energiatermelésbe, kisebbfajta csoda kellene. És ugye, a mondás is így szól: a lehetetlent teljesítjük, a csodára egy kicsit várni kell...

2023.08.22. 07:55:49

@Reactor:
Analógia kedves kolléga analógia.

Ugyan úgy mondták nem lehet, mindenki halál biztos volt benne, aztán megis csak lehet.

Ez lenne a lényeg.

Ha nem fizetsz adót akkor máris ott vagyunk, hogy te hogyan jarulsz hozzá a fúziós erőműhőz?
Sehogyan, így irreleváns a költségek miattai aggódás is, hiszen téged nem érint.

Tesz vesz XI. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.22. 11:39:55

@kiskutyafule: az előbb még láttad.

itt van:
Áltudományos mechanika - Dr. Orosz László előadása, Egelyről is beszél
www.youtube.com/watch?v=pEC4kYyeiPI

mentsd el a linket, mert megint kitiltanak hamarosan, meg törlik az összes kommentem, sajnos elmebeteg pszichopata a téveszmés bloggazdánk.

vigyázzatok mert ha nincs igazatok a vitában és felveszitek a stílusát (neki lehet káromkodni), akkor titeket is kitilthat, meg törli a kommentjeiteket, amikben rámutatattok a hibájára.

Reactor 2023.08.22. 13:28:01

@kiskutyafule: Villanyszámlát viszont sajnos ugyanúgy fizetek.

Az továbbra se vitatéma, hogy meg lehet-e valósítani. Magad mondtad, hogy laboratóriumban a csodaerőtér megtartja a plazmát. Nyilván így van, mert még egyikből se lett kilométeres átmérőjű füstölgő kráter. De mikor lesz ebből folyamatosan, személyreszabottan termelhető energia? Az AIDS-vírusra is van ötvenmillió különféle "gyógymód" ami a laborban tök jól megöli a vírust és működik pöpecül - élesben viszont egyik se működik, és aki "érces" lesz, az áshatja is a sírját.

2023.08.22. 19:37:03

@Reactor:
Az AIDS az a HIV vírus által okozott tünet együttes, és a mai világban már képesek vagyunk arra, hogy a HIV fertőzött ember, megfelelő gyógyszeres kezelés mellett nem fertőz tovább, és majd normalis életet élhet....
És ha tudnád hány milliárd értékben öltek pénzt a rák és és egyéb kutatásba, aminek még mindig semmi eredménye....no meg a világ legveszélyesebb drogjába az alkoholba.

A villany számla esetén választhatsz szolgáltatót aki nem támogatja a kutatásokat, mármint ha olyan orszagnan élsz ahol nem államosították a lopás intézményét....
De ez már más téma.

Az ITER államok által adott támogatások felhasználásával keszul, és egy fontos adalék, ha már építik, akkor valószínűleg nem egy nagy beton bunkert építenek, hanem egy fúziós erőművet, mégha kísérleti is, és csak hő termelés a cél, amit 2007 ban véglegesített tervek alapján kezdtek építeni...

en.m.wikipedia.org/wiki/ITER

Reactor 2023.08.22. 22:28:53

@kiskutyafule: Kezelgetni lehet, igen. Gyógyítani nem. Lényeg az, hogy laborban hót egyszerű elpusztítani a vírust. Gyakorlatban pedig eddig ezek közül még egy SEM vált be.
Úgyhogy a "laborban tök jól megtartja a plazmát" nem egy nagy was-ist-das...

Ami a rákot illeti, az nem egy egységes valami - rengeteg formáját piszok jól lehet gyógyítani, még előrehaladott stádiumban is. Más rákoknak a túlélése 2% alatti.

2007 lassan már 20 éve lesz. Az ITER előtt meg ott volt a JET-project, jóval korábban. Azzal mi van? Előbb talán azt kéne befejezni, me' még abból se láttunk egy kilowattnyi áramot se...
Ja, szóval akárhogy is nézem, akárhogy is forgatom, mint valami Tetris-kockát, mindig az a vége, hogy elsíboltak X milliárd dezsőt, eurót, akármit, eredmény meg gyakorlatilag semmi. Hogy ennek mi az oka...fentebb felsoroltam párat, lehet találgatni.

2023.08.23. 02:28:47

@Reactor:
Az egyházak hány milliárd eurót tüntettek el az elmúlt X ezer évben?

Valahogy nem látom hogy bármi eredménye lenne.

Ja és adót fizetsz ha akarod ha nem, csak nem SZJA hanem ÁFA.

Így támogatod a politikusokat és az egyházakat is.

Én jobban fel lennék háborodva ezen, hiszen az ITER még 1ot sem tesz ki az adóból, addig a politikusok meg a megélhetési agymosást végző banda igen nagy hányadot visz el.

Az ellen miért nem agalsz?

Miért a legkisebb probléma amin fenn akadsz?

2023.08.23. 03:30:23

@kiskutyafule:
A százalék jel nem ment át, 1 százalék akart lenni... ez viszont a blog motor, hiszen a változók miatt nem akarják, hogy esetlegesen futtassa a beírt üzenetet mint kódot. Megtörtént eset alapján.

Reactor 2023.08.23. 05:13:06

@kiskutyafule: Ja, persze, ha így nézzük, még az újszülött csecsemő meg a nincstelen csöves is fizet adót :D lmao

Egyházi tized - "dézsma" - már jó ideje nincs, voluntarista módon lehet támogatni egyházakat, különféle felekezeteket, egész a legelborultabb szektákig. Az állam és az egyház is rég szétvált már; amit állambácsitól kap az egyház, jó esetben imakönyvek cseréjére lenne elég. Az egyház nem ígérget már 40 éve fúziós erőművet, mert még nekik is több eszük van annál, hogy felelőtlen hülyeségeket ígérgessenek a híveknek. A túlvilági üdvözülést pedig pedig úgyis csak később tudjuk meg, úgyhogy azt nyugodtan ígérhetik.
A politikusokat nem támogatom semmiféle módon - se SZJA-val, se szavazással, se mással. ÁFÁ-t pedig mindenki fizet, de aki teheti és elég élelmes, azt is meg tudja kerülni (kínai szürkeimport például).

Örülök, hogy számodra az a legkisebb probléma a robotosításnál, hogy nincs elég energia :) az érdemi munkát végzők számára azé' elég nagy. Pláne idehaza, ahol már Paks II-nél is megy a cirmogás állandóan. Mi lenne akkor, ha minden falu mellé erőművet kéne pakolni...ez már a "szimszitiben" se nyerő dolog ám...

2023.08.23. 05:16:48

@Reactor:
Akkor ha nem fizetsz ténylegesen adót, mit érdekel?

Túlvilági üdv, vagy világ bajnokság, vagy ingyen sör örök élet....
Ezek is mind ígértek sok lóvé ellenében, amiből semmi sem valósult meg, csak amit a tudósok letettek az asztalra, nem a politikus, nem a pap, nem a megélhetési labda kergetők.

Mégegyszer, erre legalább van esély, olyanra nincs, hogy nem korrupt politikus, vagy pap, vagy ingyen elő labda kergetők.

2023.08.23. 05:31:35

@Reactor:

Akkor most olvasd vissza a saját irasaid, és rájössz, hogy te is pontosan azt csinálod mint ami ellen agalsz, hiszen meglopod a társadalmat, csak a te lopásod nem ígér semmit sem vissza a társadalom felé.
Ezek után félve kérdezem, milyen alapon próbálod TE számon kérni azokat akik legalább próbálnak valamit csinálni?

Na itt jön ki a kollektív elmebaj amit MO-n lehet tapasztalni.
Mindenki más a hibás, a másik lop csal hazudik.... aztán aki mutogat az a legnagyobb gazember.
Az egész társadalom így épül fel.

Ne vedd személyes sértésnek, nem te vagy az oka, csak tünet része.

Ezért sincs ert

2023.08.23. 05:33:01

@kiskutyafule:
Ezért sincs értelme diszkurzust folytatni, hiszen a lehetőség sem merül fel, hogy önmagába nézzen bárki is.

Sok sikert, és remélem nem lesz belőled öngyilkos merénylő aki felrobbantja az ITER-t.

2023.08.23. 07:46:28

@Reactor:
Paks 2 na igen, a rövidlátás ne továbbja, hiszen hány évig fogják vele lopni a közpénzt?
Amíg épül az kb 20 év, és a nagy kánonba bele sem fér hiszen senki sem tudja mennyit, hiszen titkos.

Aztán a nagy függetlenség közepette, ki is fogja az urán kapszulát és a karbantartást végezni?
Megsugom nem a nagy mellény magyar....
Vagyis nagy üdvrivalgás közepette ki lett kialtva, hogy hű milyen függetlenség lesz ott, aztán mégiscsak vigyázni kell mit is mond a görény a cár apuskára mert véletlenül fel talál robbanni a fisszios erőmű.....

Ha annyira nagy lángelme lenne a magyar akkor maga építeni meg, de hát látjuk mennyire értelmes.

2023.08.23. 10:46:30

@cvsvrs:

A kasmír effekt már bizonyított, vagyis azon a szinten létezik....

Az hogy mi lesz belőle végül, azt nem tudom, de senki sem vár végtelen energiát, hanem egy nagyon jó hő forrást, ami végül majd megoldja az energia problemak nagy részét, hiszen a hidrogén és izotópjai a leg gyakrabban előforduló elemek.
Ebből nem nehéz kisakkozni a többit.

2023.08.24. 01:20:30

@cvsvrs:
Nem a múltat kell kergetni, a jövőt, nem a nosztalgia busz vagy TV fog munkahelyet teremteni, hanem magas hozzáadott érték.
Az pedig a terv, SW és FW, maga a termék ehhez képest semmi.
Vagyis szükség van olyan mérnökkre akik komplett gyártó sort keoesek megtervezni és a termékét.
Amíg ez nincs addig lehet álmodozni milyen jó a bergyartas, csak az a kérdés kinek.

Megsugom, a csökkenő reálbérek közepette annak jó aki a gyár tulajdonosa....mert haszon kb semmi belőle.
Így lesz majd PAKS 2 is.

És a tisztán látás miatt, én híve vagyok az atom energia felhasználásának átmenetileg.

Reactor 2023.08.24. 04:24:14

@kiskutyafule: Aha, értem. Ha adózok, akkor támogatom a lenyúlós egyházat, politikusokat, rongylábú focistákat, ha pedig nem, akkor "LYáLY, csúnyarossz reaktor [sic] meglopja a társadalmat..."
Ügyes. Ügyes. Van sapka-nincs sapka. Hadd idézzek egy klasszikust: "nem érdekel ezután senki fecsegése, mától nem adok csak a magam eszére..."

Majd ha az adómat ténylegesen arra költik, amire kitalálták, akkor ESETLEG megfontolom a dolgot. Mert abban speciel igazad van, hogy ilyesmikre hót fölösleges akár egy fillért is kiadni. Mellesleg, nem is mi fejlesztjük a fúziós erőművet, nekünk "csak" a bummig sikerült eljutni.

Az pedig teljesen független az adózás témájától, hogy amibe ennyi rengeteg pénzt és erőforrást beleölnek, megvalósul-e szelídített, hasznos formában, vagy megmarad álomnak, mint az ornitopter. Így az én számonkérésem nyilván súlytalan - azokénak viszont, akik bődületes vagyonokat fektettek ebbe bele, már lesz majd súlya. Mert ne gondold, hogy velük majd a végtelenségig meg lehet etetni azt, hogy "attól eltekintve, hogy nem működik, egész jól haladunk, kérek még pénzt".

Hogy Paks II-t kik koordinálják, kitől kapjuk az uránt, mennyi közpénzt lopnak belőle, e tekintetben mellékes - működik a nuki és termeli az áramot. A végfelhasználónak pedig két szempont lényeges: kapjon delejt a masina amit bedug, és ne kelljen kisgatyára vetkőznie hogy kifizesse a számlát.
Hogy nem mi, magyarok fogjuk megépíteni, az evidens: a "kűfőd" nem akar konkurenciát magának, ezért is verték szét a magyar ipart. A Bontino-project egy időben még akár be is válhatott volna, aztán jöttek a piacvezető országok, és eltörték itt is a lábunkat, hogy még a startvonalhoz se tudjunk felállni.

De legyünk hurráoptimisták: tegyük fel, hogy a nagyon kompetens, nagyon okos 40 fős tudósgárdák valamelyike végül csak megszüli a nagybetűs Működő Fúziós Erőművet, ami sorozatban is gyártható. Oké, jöhetnek a robotok, mosmá' van energia. Erre a "rohaccemét" erőmű gondol egyet, és jóóóóól megemeli a kilowatt egységárát, mert a "rohaccemét" erőmű extraprofitot akar. Ezt egyaránt megszopja majd a lakosság, de ennél is komolyabb baj lesz, hogy a robotok üzembentartási költsége a sokszorosára ugrik majd fel, vagyis rohadtul nem lesz kifizetődő majd robotokat tartani, mert az emberi munkaerővel a tulaj olcsóbban kijön majd. Vagyis kapott a szar egy jó nagy pofont.

2023.08.24. 10:23:51

@Reactor:
Azért abban te ne legyél biztos, hogy működni is fog, lásd Afrikában a kínai által épített vízlépcső.
Jó sok pénz elment rá, jól néz ki, csak nem jó semmire mert a kivitelezés khm...
Úgyhogy majd akkor mond azt hogy működik ha majd onnan exportálni is lehet, addig csak üres ígérgetés....

2023.08.24. 10:25:47

@Reactor:
Nem van sapka nincs sapka, hanem egyszerű párhuzam, ha te fizetsz adót, akkor azt gondolom a legkisebb részét viszi el a fúziós erőmű, ha nem akkor pont olyan vagy mint a politikusok, focisták papok....haszna nincs csak viszi a pénzt.

2023.08.25. 01:43:15

@Reactor:
Azt ugye tudod, az összes atomerőmű eddig veszteséget termelt.
Az építési és üzemeltetési költségek a majdani ártalmatlanítási alappal együtt sosem jön vissza.
Mert tudod, hogy pl Paks 1 esetén 3 blokk termel 1 felújítás alatt van folyamatosan....

Reactor 2023.08.25. 02:10:16

@kiskutyafule: Arra gondoltam, hogy a nukit már nem kell feltalálni, azon már túl vagyunk. A fúzió meg...egyszer volt, talán igaz se volt, hogy "a laborban egész jól megtartja a plazmát", de attól még mindig fényévekre vagyunk, hogy bármit is le tudjunk erre cserélni.

Amúgy meg: ha eddig az összes atomerőmű veszteséget termelt, senkit nem fog érdekelni, hogy 3600 dezsőbe kerülne a fúzió, nem igaz? Ha ígyis-úgyis deficites, ugyan kit érdekel?
Nem mellesleg, hiába veszteséges, fenn kell tartani, mert nélküle kora középkor lenne. BKV, MÁV stb. dettó. Lehet hogy deficitet termel, ha viszont egyáltalán semmit nem termel, szépen összeomlik a komplett gazdaság, amit többnyire a társadalom követ. Nem akarod te azt.

Az üres ígérgetés pedig üres ígérgetés, teljesen mindegy, kitől jön, legyen az egy 40 tagú hiperszuper tudóscsoport, egy kamu áltudós, egy politikus...erre egy forintot nem adok ki. Se most, se máskor. Period.

*insert "level completed" jingle here*

2023.08.25. 07:46:11

@Reactor:
A fúziós kutatás pontosan akkor jelentőséggel bír, mint amekkora jelentőséggel bírt a fisszios alapkutatás.

Akkor most ott vagyunk, hogy mivel egyre nehezebb és komplexebb lesz, ehhez egyre több idő és befektetés kell.

Vagyis szerinted adják neked az összes pénzt mert az hasznos, és masszunk vissza a fára?

2023.08.25. 10:50:50

@Reactor:
Az emberiség energia éhségét nem lehet hamarosan csillapítani, főleg nem fisszios erőművekkel.
Most kell a jövőt megalapozni másként nem fog menni.
Egyenlőre nagyon sok lehetőség nincs, vagy teleszorjuk a földet fisszios erőművekkel amíg veszteséggel működnek és kb ha most elkezdünk építkezni 20 év múlva lesz valami...
Az hogy mi lesz ezekkel az erőművekkel 50-60 év távlatában az téged nem érdekel, engem viszont igen.
Ezért kell kutatni és ha más nem bebizonyítani hogy nem lehet.
Ez eddig nem történt meg, úgyhogy nem üres ígérgetés.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.08.25. 12:35:18

@kiskutyafule: elég jól működik a zöld energia, ausztriában most 76%os a megújulókból az energia aránya

m.blog.hu/kk/kkbk/image/megujulo_energia.jpg

ausztria 2030-ra 100%-ra tervezik, míg mi a hazaárulókkal b*szaskodunk a gázerőművekkel szomjasan és rákos betegségekkel küszködve

Reactor 2023.08.25. 16:47:23

@kiskutyafule: Nem, nem bír. Még feleakkorával se. Gyakorlatban fúziót ugyanis NEM sikerült megvalósítani idáig. Hitelt érdemlően legalábbis. Fissziót pedig már jó ideje igen. Bizony, nehéz és komplex a fissziós erőmű is, viszont az már legalább napi szinten működő kézzelfogható valóság.

Azzal egyetértek, hogy a jövőt most kell megalapozni. Illetve már sokkal korábban meg kellett volna, a fúziós projectnek már rég készen kellene lennie. Nos...nincs. Tehát üres ígérgetés. Hogy a laborban megtartja a plazmát a cuccos, nem egyenlő azzal, hogy akkor már rá lehet dugni a gridre oszt csapassuk neki. Még a közelébe sincs ennek. Ha pedig megkérdezzük ezeket a szakembereket, nagyjából ugyanazt a hadoválást kapjuk, mint Egely Gyuri bácsitól. Tehát üres ígérgetés.
50-60 évig pedig simán elműködgetnek a fisszós erőművek, ne aggódjál miatta. Még 150 évig is. Veszteséggel? Az lehet. Nélkülük meg az egész társadalom veszít. A két rossz közül inkább a kisebbiket választanám. Amúgy meg ha ekkora fétised a haszon, inkább a zöldenergia viccerőműveket vedd elő.

2023.08.26. 00:58:12

@Reactor:
Gondolom ez a szalmabab csak úgy jött és tartolt nálad.

Én ebben az iparban dolgozom, tudod sziget üzemű erőműveket üzemeltek, akár 30MW nagyságrenddel
Az hogy mi hogyan éri meg e téren nem számoltam utánna, de azt tudom éves szinten fele termelését képesek szélturbinák és napelemek lefedni.
És most egy aranybánya amiről beszélünk.
Te írtad szükséges rossz...
Látom nem tudsz túl lendülni azon, hogy nincs bebizonyitva hogy nem lehet fúziós erőművet építene.
Ez eddig tény, ahogyan az is, hogy nem sikerült megépíteni.
Ha ezen túl vagyunk, akkor lehet vitatkozni a szükséges rosszakról az életben.
Addig csak értelmetlen szélmalom harc mert nékem a fúziós erőmű a szükséges rosz, néked meg az adó elkerülése....
Kinek a pap, kinek a paplan.

Reactor 2023.08.26. 01:09:07

@kiskutyafule: Hol itt a szalmabáb? Konkrét tényekre alapoztam minden állításomat. A tied meg csak úgy lóg a levegőben.

Ha ebben a "bizniccben" nyomulsz, akkor viszont érthető, miért véded ekkora elánnal a zöldenergiát. Nem is kell utánaszámolnod, mások megtették, több mint ezer kommentben. A cím ne tévesszen meg; a kommentekben Matyóka agyba-főbe erőltette a viccerőműveket, még Paksot is le akarta állítani, mert a nuki az fúj, csúnyarossz, aztán a végén már a saját kamu hülyeségeinek mondott ellent. A kommentözön lényege, hogy a termelésük az energiaigényhez viszonyítva gyakorlatilag semmi, önköltségen pedig sohanapján se térül meg. Közpénzen persze már "ingyé'" van, a más lóvéját szeretjük költeni nagyon. Aztán csodálkozol, miért van ennyi adóelkerülő...

kozeletipad.blog.hu/2019/06/17/paks_2_bolcs_vagy_bator_dontes/full_commentlist/1#c38243642

Egyelőre arra van töméntelen mennyiségű bizonyíték, hogy hogyan NEM lehet működő fúziós erőművet építeni. Arra pedig kereken NULLA, hogy hogyan lehet. Ez továbbra is sokezer-null a javamra, akárhányszor is futod le ugyanazokat a köröket. Ha meg rontaná is a piacodat, végképp nem értem, miért kardoskodsz ennyire amellett, hogy "há' de igenis meg lehet építeni, már csak egy inci-finci picike kis semmiség kell hozzá oszt maj' héccencség hogy működni fog..."

Ja, és még egy kis mókás adalék csak úgy a margóra: az állami vállalatok alapjáraton 0 forint nyereségre vannak beállítva :)

2023.08.26. 04:27:09

@Reactor: "Amúgy meg ha ekkora fétised a haszon, inkább a zöldenergia viccerőműveket vedd elő"

Te kezdted el ezt a haszon mizériát....

Én a hasznosságat említettem és jövőbeni fontosságát.

Nincs bizonyíték, hiszen ez egy fejlesztés alatt álló dolog, és pont azért fejlesztik mert nincs bebizonyitva, hogy nem lehet.

Reactor 2023.08.26. 04:41:40

@kiskutyafule: Fenét. Ha jól emlékszem, te hoztad fel, hogy 3600 dezsőbe kerül ki is szedni valamit a fúzióból.

A jövő és a hasznosság...ja, mint a telek a Holdon. Lehet hogy lesz abból is valami félezer év múlva, de az energia az kérlek MOST kell.

Fejlesztik, ja. Egely Gyuri bácsi is fejleszti a hidegfúziós mikrosütős sugárrütyürütyüjét a kis sufnijában. Igaz, ő kevesebb lóvéval is beéri.

2023.08.26. 10:06:27

@Reactor:
Én azt hoztam fel, hogy valami elmebeteg egy kísérleti stádiumban lévő eszköz üzemeltetési költségeit vette alapul....

Akkor neki futok mégegyszer.

Elméleti szinten lehetséges a FLT, csak senki sem kalapozik rá akinek van egy kis esze mert a fizika/kémia/anyagtudomány sehol sincs.
Ergo nem megvalósítható akár 100 éves távlatban beszélve sem, ha a jelenlegi tendenciát nézzük.
A teleportácíó sem elméleti szinten sem gyakorlatilag nem megvalósítható jelenleg, ergo senki sem kalapozik rá.

Fúziós erőmű, matek megvan, a tudományok fejlődése/eredmények pedig okot adnak a további kutatásra.

Egely Gyuri esetén ilyen nincs....
Remélem érted a különbséget.

Reactor 2023.08.26. 18:08:09

@kiskutyafule: FTL még elméleti szinten sem lehetséges. Tömeggel rendelkező test el sem érheti a fény sebességét. Meghaladni meg pláne nem fogja. Teleportáció ellenben már megvalósult, igaz, csak néhány részecskét sikerült innen oda átküldeni, de működik. Mégse ígérik, hogy ez majd kiváltja a repülőt, autót, lábbuszt, akármit. Vajon miért.

A fúziós erőműt ellenben már több évtizede ígérik, mindig ugyanazzal a szöveggel, mint Göbbels tanítványai. Az hogy a matekja kijön, meg hogy a laborban produkáltak...valamit, amiről persze se videó, se hiteles beszámló, se más, az ennyi év után édeskevés. 30 éves fáziskésésben vannak.
Elméletileg az EPCOT is egy csodálatos, működő ötlet volt. És mi lett belőle? Magad is láthatod:

www.youtube.com/watch?v=tKYEXjMlKKQ

Tessék, okosodj. Sajnos a szándék, elszántság, rengeteg pénz nem old meg mindent. És ennek még fizikai akadálya se volt.

2023.08.27. 16:36:22

@Reactor: FLT lehetséges, 1992-ben egy jó ember kidolgozott hozzá egy teljesen elfogadott matekot. WARP buborék, vagyis a tárgy maga nem halad az adott tereszen belül gyorsabban mint a fény.
Vagyis elmélete szerint lehetséges.
A másik pedig a féreg lyuk maga Einstein jósolta meg őket.
A teleportácíót már múltkor leírtam azt gondoltam emlékszel rá.
Vagyis még mindig ott tartunk, hogy nem lehetetlen, hanem max nem tartunk ott technológia szintjén...
Azért érzed a különbséget a 2 dolog között.
Ezért zajlik a kutatás.

Reactor 2023.08.27. 16:48:44

@kiskutyafule: LOL :D lehetséges, hogyne! Kábé annyira, mint a Csillagok Háborújában a hipertérugrás. Meg a magyar népmesékben megismert varázsköpeny: "Hipp-hopp ott legyek ahol akarok..." Meg másfél száz ZS-kategóriás sci-fiben kitalált future fuckballz baromság. Most hozzáírhatom a listához a WARP-buborékot is ezek szerint.
Bizonyítatlan zöldségeket meg ne nevezzünk már elméletnek, mert köze nincs hozzá. Jó, tudom, konyhanyelven az "elmélet" fogalma más, mint a tudományban, úgyhogy ideje tisztába tenni a fogalmakat.

Ami 100%-ig bizonyítva van, az ténynek nevezzük.
Ami LEGALÁBB 90%-ban bizonyítva van, azt nevezzük elméletnek. Vannak hiányosságai ugyan, amit vitathatóak - kivételes esetben meg is dönthetőek - de tudományosan nagyon is lehet rá alapozni.
Ami olyan félig-meddig van bizonyítva, azt hipotézisnek, felvetésnek, teóriának nevezzük, attól függően, mennyi bizonyíték támasztja alá. Ezek nehezen bizonyíthatóak, viszont könnyen megdönthetőek, cáfolhatóak.
Ami pedig 0%-ban van bizonyítva, azt bullshitnek nevezzük. A fénynél gyorsabb mozgás is pontosan ilyen.

A féregjáratot Einstein nem megjósolta, hanem egyszerűen tett egy hipotézist rá, hogy teoretikusan létezhet ilyesmi, megfigyelni viszont a belátható tartományon belül ilyet még nem sikerült, előállítani meg pláne nem. Kevésbé faggyas, fizikából felmentett sci-fi írók a fekete lyukakat is próbálják féregjáratnak elsütni, holott a valóságban közük nincs egymáshoz, alma és körte a kettő.

A technológia pedig addig nyújtózkodhat maximum, ameddig a fizika egyértelmű törvényei engedik.

2023.08.27. 16:49:38

@Reactor:
Vagyis azerinted a világ összes vezető hatalma hülye?
amp.scmp.com/news/china/science/article/3232459/nuclear-fusion-chinese-power-firm-hails-step-forward-quest-build-artificial-sun

Mert az orosz, kínai török és a többi ország is dolgozik rajta, és esélyt lát arra, hogy legyen belőle valami.

Ezen a ponton jutott eszembe a vicc az öreg házaspárról akik az autópályán haladnak.... Ismered ugye?

2023.08.27. 16:58:20

@Reactor:
Az hogy mi lehetséges legalább elméleti szinten, és mi nem azt a matek dönti el.
Ebből mit lehet mondjuk 100 vagy 1000 even belül megvalósítani azt a fizika.

A teleportalas meg úgy értettem ahogy már előzőekben leírtam, vagyis senki nem kalapozik arra, hogy embert teleportácíó legyen... érted lehetetlen matek szinten is.

Különben ha olvastál arról, hogy a világ egyetem végtelen, abból gyorsan ki lehet sakkozni, mennyi kombináció áll rendelkezésre véges anyag mennyiség mellett.
Mivel az idő végtelen, és a tér (univerzum)zárt rendszernek tekinthető, így kijön az, hogy Minden amit el tudsz képzelni az lehetséges, csak nem tudjuk mikor és hol....
Brian Green jó alap hozzá, onnan lehet folytatni.
Ja és ez nem Sci fi, mert látom nem érted a különbséget.

2023.08.27. 17:08:46

@Reactor:
Newtoni fizika 100% bán bizonyítva van, mégis az Einsteini modell működik... gondolkodtál már ezen?
Vagy éppen a kvantum fizika ami homlok egyenest megy szembe mindkettővel, és mégis tökéletesen működik?

Vagyis hagydd meg ezt azoknak akik értenek is hozzá (nem TE vagy Én), és csinálják amit kell.

Mert ez kb olyan amit csinálsz mint az alaptörvény módosítás után várni a születés szám növekedését.
Mintha az alaptörvény módosítás bármilyen haszonnal járna, valójában csak a belső kisgyerek hisztis....mert jobban tudja.
Aztán kiderült, meg ha kiírja azt is hogy melyik lyukba kell dugni, akkor sem lesz több gyerek, mert nem az alaptörvény a hibás, hanem a komplett lakosság selejt.
Tudod ha nem megy a kupleráj, nem a bútorokat kell cserélni, mert az csak látszat intézkedés, egy közösség ellen, hogy megnyugodjon a hisztis kisgyerek.
A probléma meg ott van csak a hülyék azt nem látják....de elhiszik hogy jó nekik

Reactor 2023.08.27. 17:26:16

@kiskutyafule: A csapkodó szárnyú madárgépen is egymástól függetlenül több ezer ember dolgozott, már akkor is, amikor már javában repültek a merev szárnyú propelleres gépek. Felrepülni egynek se sikerült. Ez tehát nem érv.
És igen: minden országban sok a hülye. Dolgozik rajta, aztán előbb-utóbb elfogy a pénz, és ott van ahonnét elindult, azt leszámítva, hogy elpisált a szélkergetésre egy komplett vagyont. Ami ugye valahonnét hiányozni fog majd.

Az, hogy valaminek "kijön a matekja", semmire nem bizonyíték. Pláne nem jelenti, hogy az adott dolog majd úgy fog működni, ahogy a számoszlopok sorakoznak a fehér papíron. Megintcsak az az eset, amikor a jutalékát kergető MLM-huszár a grafikonjait mutogatja a balekoknak ahelyett hogy a pénzes táskát mutogatná. Senkit nem érdekel az "elmélet", minket egyszerű emberkéket a bizonyíték győz meg.
Ez pedig, hogy egy végtelenül nagyra tágult világegyetemben bármi lehetséges, megintcsak egy baromság. Ilyen kijelentést egyetlen magára valamit is adó tudós nem tenne. És valóban: ez már nem sci-fi, sokkal inkább fantasy. Aminek még kevesebb relevanciája van a valóságra.

A newtoni fizika, köszöni szépen, remekül működik a legtöbb helyen a világegyetemben. A fekete lyukaknál lehet hogy nem, de ettől még nem dőltek meg a törvényei. Az einsteini modell mellesleg szintén nem működik mindenütt, ennek ellenére mégse vetjük el, mert azért az esetek döntő többségében valahogy mégis releváns.
A kvantumfizikát meg hagyjuk: baromi keveset sikerült eddig megérteni belőle, és tudományos alapokra fektetni. És persze itt is próbálnak bizonyítatlan zöldségeket tényként tálalni. Hogy te mire alapozol: a megalapozott, betonbiztos tudásra, vagy a fantasyra, az már a te dolgod. Csodát mindenesetre ne várj.

2023.08.27. 18:10:02

@Reactor:
Semmi sem beton biztos, és ez a lényeg.
süti beállítások módosítása